OT:cekani -prevod z Dosu

[*] Zdenek Navratil <zdenek(zv)physics.muni(tec)cz> - 26.10.1999 10:29:10

Dobry den vsem,
mam nasl. problem: v Pascalu mam pod Dosem cyklus, ktery ceka, nez ma
nejaky port urcitou hodnotu:
repeat
until port[nejaky]=neco;
v Delphi mi, pokud delsi dobu port danou hodnotu nema, aplikace
pochop. zatuhne a uzivatel tak nema moznost ji stopnout; bohuzel se neda
odhadnout doba cekani. Da se to nejak vyresit? (lepe bez Timeru)

Mockrat dekuji za kazdou odpoved.
Zdenek Navratil

Cteni EXE

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.10.1999 10:33:31

Ahoj,

mohl by mi nekdo prosim poradit? Urcite delam nekde trivialni chybu ale
nevidim ji. Oteviram v programu exe soubor tj. otevira sam sebe pro cteni
(musim to nekde nastavovat ze jenom ctu?) a program mi vraci I/O chybu.
Kompilovano v Delphi 2.

Var FromF:File;
..

AssignFile(FromF, ParamStr(0));
Try
Reset(FromF, 1); <-- tady to spadne, spusteno mimo IDE

Except
MessageDlg('Chyba', mtError, [mbOk], 0);
End

cekani -prevod z Dosu

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 26.10.1999 10:47:31

do tela repeat - until vloz

Application.ProcessMessages;
if zastav=1 then break;

cyklus by pak mel umoznovat reakci napr na stop tlacitko kter� nastavi
hodnotu zastav

Lada Maly

Insalace RX Library

[*] k.machac(zv)iol(tec)cz - 26.10.1999 10:50:52

Dobry den,

pokousim se nainstalovat komponenty RX Library 2.75 do Delphi 3.0 C/S.
Uz jsem zkousel vsechno, ale pokazde mi to pri kompilaci vyhodi chybu ve
VCLUtis.pas, konkretne nasl. radek 425:

{$IFDEF RX_D3}
Dest.TransparentColor := TBitmap(Source).TransparentColor;
{$ENDIF RX_D3}

s hlaskou "cannot assign to read-only property". Pokud tento radek cvicne
vyrusim, zastavi se to jinde, opet na nejakem prikazu mezi radky {$IFDEF
RX_D3} a {$ENDIF RX_D3}.

Zkousel jsem i jine verze RX Library, drzim se navodu instalace, ale
bezvysledne

Nesetkal se nekdo s takovymto problemem?

Karel Machac
mailto:KMachac(zv)seznam(tec)cz
Webmaster http://web.iol(tec)cz/odpich

cekani -prevod z Dosu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 10:52:18

Dej
dej do toho cyklu prikaz pro zpracovani
dalsich zprav (Appication.ProcessMessages)
Chces-li to treba ukoncit nejakym tlacitkem,
tak udelej asi toto:
//nejake pripadne dalsi akce...
until xTerminate or (Port[Nejaky]=neco);

kde pred cyklem nastavis xTerminate na false
a v OnClick-u stornovaciho tlacitka na true.

Dobra

> [...]
> neda
> odhadnout doba cekani. Da se to nejak vyresit? (lepe bez Timeru)

TreeView z DBF

[*] Bednar��k Dalibor - 26.10.1999 10:57:52

Ahoj

Snazim se prijit na nejake iteligentni reseni jak generovat polozky TreeView z DBF.
Ma to mit nekolik podurovni, ale predem nevim kolik, to bude na uzivateli.
Konecnou poduroven ma tvorit seznam dokumentu wordu nebo excelu, ktere se maj pri dvojkliku zobrazit...

Poradite jak na to, priznam se, ze jsem se do toho zamotal....

Cteni EXE

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.10.1999 10:59:59

> [...]
> Reset(FromF, 1); <-- tady to spadne, spusteno mimo IDE

> Except
> MessageDlg('Chyba', mtError, [mbOk], 0);

Ahoj,

zkus to takhle:

Var FromF:File;

begin
AssignFile(FromF, ParamStr(0));
Try
FileMode := 0; // otevre soubor jen pro cteni
reset(FromF, 1); <-- tady to spadne, spusteno mimo IDE
Except
MessageDlg('Chyba', mtError, [mbOk], 0);

SELECT ... dat z Informixu na Unixu

D3, W95, RXLib2.6

Prosim pomozte...
Potreboval bych do site Unixu a databaze Informixu sahat na data. Na serveru je pres ser. linky 6 terminalu a pres sitovou kartu pak pres hub a TCPIP je 8 PC. Ty PC lze pouzivat taky jako terminaly, kdyz si spustim software Arctel.
A ja bych treboval, bud nejak se z delfi dostat na ten informix, nebo jestli jde nejaky export z informixu na linuxu do databaze (paradox, dbase, access) na W95. proste potrebuji z toho informixu data. Nesetkal se s tim uz nekdo?

Sroub

Firewall a ICS ping

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 26.10.1999 11:00:07

Dobry den,
Lze s pomoci PING z baliku ICS Piette provadet ping za firewall aneb jak
spojit prihlaseni na proxy s ping
Pokud provadim ping za firewall-proxy tak je kazdy druhy timeout a ten prvni
mi sice vraci nejaky cas(odpovida asi firewall) ale sezere pakety

Lada Maly

OT Re: Instalace *.DPK

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.10.1999 11:06:03

Petr Vones wrote:

> Stahni si aktualizovane drivery pro tu kartu, pokud jsi tak jeste
> neudelal. Ty ktere se dodavaji s kartou jsou vetsinou dost stare.
>
> http://support.atitech.ca/drivers/rage128.html

Woknowsy si samy nasly ve svem seznamu prislusne drajvy. No
ale zkusim to.

Cteni EXE

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.10.1999 11:09:52

> [...]
>nevidim ji. Oteviram v programu exe soubor tj. otevira sam sebe pro cteni
>(musim to nekde nastavovat ze jenom ctu?) a program mi vraci I/O chybu.

FileMode := fmOpenRead; // pak otevres jen pro cteni
>Try
> Reset(FromF, 1); <-- tady to spadne, spusteno mimo IDE

>Except
> MessageDlg('Chyba', mtError, [mbOk], 0);
>End

Radim Kunz

Aktivace menu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 26.10.1999 11:15:57

Ahoj

chci kliknutim na tlacitko otevrit formular a
aktivovat prvni polozku jeho hlavniho menu,
tak, jako kdyz uzivatel stiskne napr. Alt+S,
nebo klikne na prislusnou polozku mysi

( volani MenuItem.Click polozku neaktivuje,
jak odeslat formulari Alt+S - nevim )

vi nekdo jak na to ?

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

SELECT ... dat z Informixu na Unixu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 11:18:16

Ahoj,
toto by rovnez moc zajimalo, bohuzel se obavam,
ze by se muselo nejak nainstalovat nejake rozhrani
na tom UNIX-u (muj nazor), ale reseni existuje,
udelej si napr. pomoci dbaccess-u unload tabulek
(pripadne export databaze (dbexport)) a tyto,
nyni jiz textove soubory, natahnout napr. pomoci
ftp na lokalni PC, kde potom z tech souboru udelas
import do jakekoli jine databaze (napr. pomoci
vlastniho programu).

Pro zjisteni struktury tabulek pouzij treba dbschema.

> [...]
> jestli jde nejaky export z informixu na linuxu do databaze (paradox,
> dbase, access) na W95. proste potrebuji z toho informixu data.

OT Re: Instalace *.DPK

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 11:21:03

Mam podobnou kartu (XPERT(zv)Play 98), a dokud jsem
nestahnul od ATITexh nove ovladace, neslo nastavit
ani TrueType :-(

> Od: Zbysek Hlinka[SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]

> Woknowsy si samy nasly ve svem seznamu prislusne drajvy. No
> ale zkusim to.

BDE a GUID

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 26.10.1999 11:32:29

> Zkousel jsem to pres SQL Explorer a TTable. Dal me to uz
> nebavilo. :-)
> Jo, pravda, TQuery to bere.

Mas pravdu TTable a SQL Explorer hlasi "Invalid field type".
To jsem zase nezkousel ja. Ale vzhledem k tomu,
ze SQL Explorer nepouzivame a TTable taky ne
tak mi to vubec nevadilo a nevadi.
V DBLIB ta chyba asi nebude.
Jednoznacne bych to videl na BDE, protoze
je to BDE, ktere hlasi zminenou chybu
a hlasi ji po zjisteni struktury tabulky
selectem ze syscolumns a systypes.
U TQuery se zadna struktura explicitnim
SQL selectem nezjistuje proto to jede.
Zdrejme BDEcku nevoni typ 36 TGUID.
Pritom by jiste nebyl problem doplnit ho
do te jejich tabulky znamych typu, ktera je
napr. v souboru DBX.DBI nebo v SQLMSS32.DLL.
Myslim si, ze to je jen ukazka neschopnosti Borlandu
pruzne reagovat na cokoliv :-((

Rob

OT:cekani -prevod z Dosu

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1999 11:37:40

Zdenek Navratil wrote:

> Dobry den vsem,
> mam nasl. problem: v Pascalu mam pod Dosem cyklus, ktery ceka, nez ma
> nejaky port urcitou hodnotu:
TForm1 =
private
Abort : boolean;

Abort := true;

Abort := false;
> repeat
application.ProcessMessages;
> until (port[nejaky]=neco) or Abort;
end;

> [...]
> pochop. zatuhne a uzivatel tak nema moznost ji stopnout; bohuzel se neda
> odhadnout doba cekani. Da se to nejak vyresit? (lepe bez Timeru)

Cteni EXE

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1999 11:40:19

Ahoj,
zkus nastavit promennou filemode na fmReadOnly,
Vaclav Sazima

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> Reset(FromF, 1); <-- tady to spadne, spusteno mimo IDE

> Except
> MessageDlg('Chyba', mtError, [mbOk], 0);

Cteni EXE

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.10.1999 11:40:00

Diky moc, pomohlo to.

> Od: Foldyna Ji�� [SMTP:jiri.f(zv)avizo(tec)cz]
> Odesl�no: 26. listopadu 1999 11:00
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Cteni EXE

SELECT ... dat z Informixu na Unixu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.10.1999 11:46:00

----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 26. listopadu 1999 11:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: SELECT ... dat z Informixu na Unixu

Hi,
[...]

Konkretne k informixu na unixu jsem zkousel pristupovat
kdysi z Delphi1, jednou z Delphi 4 a nebyl zadny vazny problem.
Proste to pouzij jako jakoukoliv jinou databazi: pres BDE a nativni driver
informixu

Jura

TreeView z DBF

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.10.1999 11:50:31

----P�vodn� zpr�va-----
Od: Bednar��k Dalibor [mailto:d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz]

Ahoj

[...]

1) Nacti (SELECT) uroven 1 a napln TreeView
2) Na Udalost rozbaleni uzlu dej nacteni (SELECT) podurovne konkretniho uzlu
a vytvor jeho podstrom

A to je, myslim, vsechno, ne?

Jura

Too many record lock on the table

[*] Marcel Langr <ivar(zv)ivar(tec)cz> - 26.10.1999 12:05:50

Resenim je podle mne bud
a) nepouzivat v Paradoxu transakce, resp. pouzivat pouze s omezenym poctem vet
nebo
b) pouzit jinou databazi, kdyz uz ne SQL server, tak alespon napr. FlashFiler

Marcel Langr
mlangr(zv)ivar(tec)cz

Takze tim se asi dostavam k non-BDE pristupu, ze? Vyresi mi to problem transakci na Paradoxu? Nebo jak to mam resit?

Podle dokumentace podporuje BDE maximalne 255 "record locks" najednou na jedne tabulce
Podpora transakci neni vlastnosti Paradoxu ale provadi ji BDE a pouziva k tomu prave zamykani vet.
Pri zmene vety v transakci zamkne BDE vetu, zapise kopii vety do log souboru a nasledne provede zmeny. Zamek z vety je uvolnen az pri Commit nebo Rollback.
Kdyz delam pomoci TRxSQLscriptu v transakci update nebo insert, tak mi to vyhodi %sub% hlasku a

Jak nechat otevrene okno consol 32-bit aplikace

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 26.10.1999 12:09:06

> Jak to myslis ?

Nechas probehnout celej program a na konci pred "end." vlozis radek
"ReadLn;". No a on bude cekat na klavesu a do te doby se nezavre. Nebo to
potrebujes jinak?

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

downgrade

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 26.10.1999 12:27:17

nemozem najst export z OE 5 do OE4
Od: Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 26. november 1999 7:59
Predmet: Re: downgrade

> [...]
>

> Mam pocit, ze navrat k IE4 je mozny jen za cenu reinstalace Windows a
> IE4 na cisty system. Ovsem co udelas s daty z Outlooku 5? Outlook 4 je
> ROZHODNE neumi importovat :-))))
>
> Mira
>

> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Martin
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 25. listopadu 1999 15:44
> P�edm�t: OT: downgrade
>

> sorry za OT
> da sa nejako preinstalovat IE 4 na IE 5 ? Potrebujem Outlook Express so
> zdielanymi slozkami, OE 5 strasne blbne , maze slozky.

[*] SICHTA Daniel <daniel.sichta(zv)za.asset.sk> - 26.10.1999 12:37:18

Podla mna by to malo ist cez ODBC a BDE v pohode. Dlhsiu dobu som to
pouzival ( SCO-Unix + Informix) a data som tahal do MSQuery.
> [...]

(paradox,
> dbase, access) na W95. proste potrebuji z toho informixu data.

interafce x dispinterface?

[*] vesna <veselyt(zv)bigfoot(tec)com> - 26.10.1999 12:50:13

1. Muzete me nekdo prosim vysvetlit hlavni rozdil mezi nimi?
2. Pokud mam pouze dispinterface mohu k nemu pristupovat? Jak?

Diky Vesna

SELECT ... dat z Informixu na Unixu

[*] Bednar��k Dalibor - 26.10.1999 13:14:23

Jo, tak to presne pouzivam....pristup s Delphi pres BDE a TCPIP sit na INFORMIX
A funguje mi to zatim bezproblemu.....
Mam na to udelany instalacni soubor....je ale asi 7 MB

Max.pocet vnoreni

[*] bc.Svoboda Jarom�r <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 26.10.1999 13:17:39

Ahoj,
Nevite nekdo, kolikrat se mohu zanorit
v adresarove strukture ve Windows ?
J.Svoboda
mailto:svoboda(zv)okfas(tec)cz

Too many record lock on the table

[*] Ren� Otisk - 26.10.1999 13:52:15

No jo, ale je zadarmo?
[...]

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.10.1999 14:00:58

Tedka strilim od boku, ale na dispinterface
se pristupuje pres varianty, a vyvolava
se CreateOleServer("nazevservru")

var v:variant;

v := CreateOleServer("nazevservru");
v.funkce;

atd...

Pokud nemam pravdu, tak me nekamenujte. :-))

Radim Kunz

Od: Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. listopadu 1999 18:18
P�edm�t: vyhodnoceni SQL dotazu

> [...]
>
>programuji jednoduchou databazovou aplikaci a nevim si rady s vyhodnocenim
>SQL dotazu. Konkretne mam tedy nejakou DB pripojenou pres BDE (TQuery ->
>TDataSource) a potrebuji zjistit, jestli mam ve sloupecku jedne tabulky
>urcitou hodnotu. Provedu SELECT 1 FROM data.db WHERE name="Jan Novak".
>Snazim se tedy zjisiti jestli uz mam v tabulce data.db ve sloupci name
>nekde polozku Jan Novak. Nevim, ale jak z toho dotazu dostat ten vysledek
>co potrebuji. Pro me idelani by bylo, kdyby z toho lezlo True nebo False,
>ale jak na to, kdyz to vraci nejaky kurzor do tabulky. Za pripadnou radu

Array of char

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.10.1999 10:36:59

>No jo, ale ja prave potrebuju nahradit #0 prazdnym mistem.
>
>Mam soubor, kde je text ulozeny tak, ze kazde pismeno je od dalsiho oddelene
>prave #0.

Array neni string - to znamena, pokud chces vyhodit polozku pole musis to udelat sam. Bud presunout zbyvajici polozky pole (napr pomoci Move ) nebo muzes ulozit pole na disk tak, ze ulozis vse pred mazanou polozkou a druhym writem vse za ni.
Zalezi na typu aplikace co je lepsi. Pokud by tech zapisu na disk bylo vic (vice vypoustenych polozek) je lepsi nejdirve presunout data v pameti a pak spustit zapis

> [...]
> end;
> BlockWrite(ToF, Buf, NumRead, NumWritten);
> until (NumRead = 0) or (NumWritten <> NumRead);

Alokace pameti

[*] Ondrej ZAHRADNIK <zahrad(zv)gymvr(tec)cz> - 29.10.1999 10:39:44

Ahoj
mam typ ukazatel na tridu ve ktere je constructor i destructor.
Potrebuji pomoci New a Dispose alokavat pamet pro tento objekt
a zavolat constructor s parametry.
Existuje v Delphi neco jako v Pascalu volani procedury
New( Ukazatel, Constructor(parametry) ) a
Dispose( Ukazatel, Destructor ) ?
Objekt je potomkem mnou nadefinovane tridy.

Ondrej Zahradnik
e-mail:zahrad(zv)gymvr(tec)cz

Array of char

[*] Michal Hlav�� - 29.10.1999 10:51:12

Nazdar,
tak to ukladaj do stringu a daj podmienku

var neco:char;
If neco<>#0 then string:=string+neco;

Nechapem kde je problem.

Miso

-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
> end;
> BlockWrite(ToF, Buf, NumRead, NumWritten);
> until (NumRead = 0) or (NumWritten <> NumRead);

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.10.1999 10:56:39

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Nadhera dne 29 Nov 99,:

> [...]
> Reseni je generator sestav, kde si uzivatel sam muze nastavit jednak okraje
> a pripadne i umisteni jednotlivych poli.

Zrejme pouzivas stary typ slozenek A, C apod. Tak ty uz moc
dlouho podporovane nebudou, nedoporucuji je pouzivat.
Prejdi na slozenky AV, H apod., ktere jsou urceny pro
zpracovani vypocetni technikou. Kazda je uplne stejne
natiskla a hlavne jsou moderni a lepsi...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Slozenka

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 29.10.1999 11:00:57

> On je ale problem, ze kazda slozenka je jinak natiskla. Takze, kdyz si
> prinesu z posty dalsi paklik slozenek, budu muset merit a predelavat znovu.

Ma zkousenost je, ze se tiskne na traktor slozenek, ktere jsou natiskle
presne a kdyz si ji clovek omeri tak to opravdu sedi. Delal jsem to
pod DOSem, takze nevim jak ve Windows, ale v DOSu jsem si ridil
tiskarnu escape prikazy asi takhle:
PROCEDURE NastavSloupec(x:WORD); (* desetiny milimetru *)
BEGIN
x:=Trunc(x/254*60);
Print(#27'$'+Chr(Lo(x))+Chr(Hi(x)));
END;
PROCEDURE NastavRadek(y:WORD); (* desetiny milimetru *)
VAR Step:BYTE;
BEGIN
y:=Trunc(y/254*180);
while y>PrintLine do begin
if y-PrintLine>=256 then Step:=255
else Step:=y-PrintLine;
Print(#27'J'+Chr(Step));Inc(PrintLine,Step);
end;
END;
Byl to nejaky Epson.

Daniel

Filter

Tusim je to ve FilterOption nebo tak nejak kolem. Nastav CaseInSensitive na
true

> Win98, Delhi 3 Profi, Pdx table (ne SQL)
>
> Potrebuji udelat filtr, kteru by mi ve vyberu vybral velka i mala pismena.
> Priklad:
>
> table1.filter:='prijmeni = '''WE*'''';
> table1.filtered:=true;
>
> mi musi vybrat tyhle prijmeni: Weiss, WEISSOVA, WEiller, wexl...
> Kdyz dam
>
> table1.filter:='uppercase(prijmeni) = '''WE*'''';
> [...]

Filter

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 29.10.1999 11:11:07

Jaroslav Weiss wrote
> Win98, Delhi 3 Profi, Pdx table (ne SQL)
>
> Potrebuji udelat filtr, kteru by mi ve vyberu vybral velka i mala pismena.
>
> Priklad:
>
> table1.filter:='prijmeni = '''WE*'''';
> table1.filtered:=true;
>
> mi musi vybrat tyhle prijmeni: Weiss, WEISSOVA, WEiller, wexl...
> Kdyz dam
>
> table1.filter:='uppercase(prijmeni) = '''WE*'''';
> [...]

D5 - ano ci ne ?

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 29.10.1999 11:13:47

ja prechazim z D3 na C++ Builder 4.0

duvod ? snazsi pristup k WinAPI

> na prechod od D3 k D5 (to je dotaz, co :-)

RE2: Array of char

[*] Kr�l��ek Milan <milan.kralicek(zv)teplarny(tec)cz> - 29.10.1999 11:13:48

? Potom mi neni jasne co vlastne chces
mas 256 znaku, ze kterych si muzes vybrat vcetne mezery : ' '

nebo pouzij PChar.

Milan

> [...]
> end;
> BlockWrite(ToF, Buf, NumRead, NumWritten);
> until (NumRead = 0) or (NumWritten <> NumRead);

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 29.10.1999 11:13:36

> [...]
>
> Win98, Delhi 3 Profi, Pdx table (ne SQL)
> Potrebuji udelat filtr, kteru by mi ve vyberu vybral velka i mala pismena.

vo FiterOptions je volba CaseInsensitive

JJ

D5 - ano ci ne ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 29.10.1999 11:19:38

Haj hou!

From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
> Rad bych se zeptal, zda ma smysl investovat penize
> na prechod od D3 k D5 (to je dotaz, co :-)

Jednoznacne ANO.

> Bude D5 plne bugu ?

Pokud narazis na D4 :o) pak D5 je VYRAZNE lepsi. Samozrejme, chybicka se sem
tam vloudi, ale D5 je rozhodne pouzitelnejsi nez D4 po vsech zaplatach.

> Budou fungovat komponenty puvodne napsane
> pro D3 bez problemu ?

Jak co, vesmes ano. Od D3 k D5 je hodne zmen a rozsireni v OP. V podstate
jde hlavne o problem prechodu z D3 na D4 (mezi D4 a D5 je jen minimum
rozdilu). Takze pokud je komponent ve verzi pro D4, pak by nemel mit v D5
problemy. Suma sumarum, nic neresitelneho :o)

> Jak je obtizne prevest projekty z D3 pod D5 ?

Prevedli jsme projekt o cca 500,000 radcich kodu za necelych 14 dni (vetsina
sla na vrub nasim a cizim komponentam). Zadny vetsi problem.

> Zkratka, zda existuji vselijaka uskali a podobne...

Vzdy se nejaka uskali najdou, a co je pro nekoho drobnost, pro jineho muze
byt fatal. Doporucuji opatrit si D5 trial (je i ke stazeni na website
Inprise) a zkusit si to.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

D5 - ano ci ne ?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 29.10.1999 11:48:48

-----
> [...]
> se sem
> tam vloudi, ale D5 je rozhodne pouzitelnejsi nez D4 po vsech

***** Ano, mel jsem na mysli D4 o kterem se tu psalo, ze je
funkcni az po kdovikolikatem SP.> > Jak je obtizne prevest projekty z D3 pod D5 ?

> Prevedli jsme projekt o cca 500,000 radcich kodu za necelych 14 dni
> (vetsina
> sla na vrub nasim a cizim komponentam). Zadny vetsi problem.

***** Mohu-li se zeptat, v cem spocivaly ty zmeny (alespon
ty nejcastejsi) ?> > Zkratka, zda existuji vselijaka uskali a podobne...

> Vzdy se nejaka uskali najdou, a co je pro nekoho drobnost, pro jineho
> muze
> byt fatal. Doporucuji opatrit si D5 trial (je i ke stazeni na website
> Inprise) a zkusit si to.

Diky za cenne informace. Ja si uz D5 mel moznost vyzkouset,
ale jen tak letmo (TO-DO jsem vazne ocenil :-), IDE se mi
celkem zamlouvalo, ale to asi neni to nejdulezitejsi...

Jeste jednou diky...
...Dobra

Slozenka

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 29.10.1999 11:52:57

Ja tisknu slozenky uz mesic a problemy s tim nemam, posty je ctou f pohode.

> [...]

Reseni je generator sestav, kde si uzivatel sam muze nastavit jednak okraje
a pripadne i umisteni jednotlivych poli.

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 29.10.1999 11:54:46

> [...]

> table1.filter:='prijmeni = '''WE*'''';
> table1.filtered:=true;

> table1.filter:='uppercase(prijmeni) = '''WE*'''';

na takovyto typ filtrovani
(jedine ?) TDataSet.OnFilterRecord......

Petr Motlicek

Array of char

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 29.10.1999 11:54:22

A nemyslis nahodou pod tym "prazdny miestom" medzeru ?

v takom pripade:
buf[i] = ' '

Peter

DBGrid a ztrata focusu

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.1999 12:01:57

> [...]
> 'ztrati' focus a 'skoci' na ten button. Chova se jako kdybych stlacil
> kombinaci klaves Alt+Znak a ignoruje eventy OnDBGridKeyPress i

Do private casti formu dej

procedure CMDialogChar(var Message: TCMDialogChar);
message CM_DIALOGCHAR;

kod procedury je

procedure TForm1.CMDialogChar(var Message: TCMDialogChar);
begin
if ssAlt in KeyDataToShiftState(Message.KeyData) then

a je to..... me to funguje k plne spokojenosti.

Je to FAQ 1337 u borlandu, ale pro tento pripad se do velmi dobre
maskuje :-)

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 603 300093

oddelovac v textove databazi

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 29.10.1999 12:08:18

Potrebuji nacist textovy soubor jako databazi
Pouzil jsem TTable, nastavil uplnou cestu k souboru dale
Session Name = Default
TableType = ttASCII
To cele funguje. Problem ale je, ze potrebuji nastavit jiny oddelovac (mezeru) mezi polozkami a neprisel jsem na to, kde se to da zmenit.

Delphi 5 Pro + BDE 5.01

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

adresa sitove karty

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.10.1999 12:08:21

Podivej se na msdn.microsoft.com po IP Helper. Tato knihovna umi spoustu zajimavych veci, ale je k dispozici pouze na Win98 a Win2000 a WinNT se SP4 a vyssim...

D. Toman

D5 - ano ci ne ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 29.10.1999 12:10:31

Haj hou!

From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
***** Mohu-li se zeptat, v cem spocivaly ty zmeny (alespon
ty nejcastejsi) ?

- Odlisne numericke typy (integer, Int64) atd. Je vhodne sledovat hinty a
warnningy.
- Zmena viditelnosti metod a properties
- V dobe, kdy jsme to delali jeste nebyly RX pro D5 takze jsme delali vlasti
quickport
- Uprava QuickReportu (mame koupene a tezce upravovane).
- Vyuziti nekterych novych veci v D5 (TObjectList, TInterfaeList) apod.

[...]

[*] Grubhoffer(zv)software602(tec)cz - 29.10.1999 12:12:20

Ten soubor je zrejme v Unicode => nejjednodussi je nacitat UNICODE stringy do PWideChar, zavolat funkci WideCharToString a vysledny ANSI string ulozit do noveho souboru.

> Mam soubor, kde je text ulozeny tak, ze kazde pismeno je od
> dalsiho oddelene
> prave #0.

D5 - ano ci ne ?

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 29.10.1999 12:17:05

co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho ?

Zdenek Fryz

"M. Cipel" wrote:

> ja prechazim z D3 na C++ Builder 4.0

> duvod ? snazsi pristup k WinAPI

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

D5 Trial

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.10.1999 12:19:13

DD,

Konecne jsem se dostal k tomu abych vyzkousel chovani subj. Doposud pouzivam D3 a z D5 mam ponekud smisene pocity.
Pominu-li problemy zpusobene pretypovanim nekterych typu z Integer na Cardinal (nechapu proc 32bitovy beznamenkovy integer nemely uz prvni verze 32bitovych Delphi), rad bych vedel toto:

D5 Trial se obcas zamysli takovym zpusobem, ze na nekolik sekund (spise nekolik desitek sekund) nereaguji na podnety. Nevim jestli provadeji nejake skryte kompilace nebo testy syntaxe, ale zajimalo by me jestli se s tim da neco delat. Chova se tak i ostra verze?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 29.10.1999 12:33:01

>Dobry den
>
>D3, access 97
>
>Jsem programator amater. Snazim se tvorit jednoduche programky v Delph�ch 3 a narazil jsem na, pro mne velky orisek, snazim se
vytvorit programek, kter�m bych mohl tvorit, editovat atd. tabulky v databazi Acces. Jsem pripojen pres komponentu Query (zastupne
jmeno) a snazim se vse ovladat pomoci SQL dotazu. Ale uz asi 3 tydny hledam spravnou syntaxi prikazu CREATE TABLE ukazka {create
table (test text(20), test1 integer(20))}.

Nepreklepl ses ? Chybi ti tam nazev tabulky.
Integer prece nemuze mit delku. (nevim jak v access)

create table t1 (
test text(20),
test1 integer

>S diky
>
> Jiri Cerny

DELPHI, SQL & Acces

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 29.10.1999 12:56:38

Ahoj,

syntaxe na Acces-u (alespon u verze 7.0) vypada nejak takto
CREATE TABLE table1 (pole1 typ [(velikost)] [index1]
[,pole2 typ [(velikost)] [index2]
[, ...]])
! : u typu integer nemuzes zadavat velikost.

takze napriklad :
CREATE TABLE ukazka (Test string(20), Test1 integer)

BTW: Query spoustej pomoci ExecSQL, protoze nevraci zadny
DataSet.

> Od: cerny_delphi(zv)post(tec)cz[SMTP:cerny_delphi(zv)post(tec)cz]
>
> D3, access 97
>
> ...hledam spravnou syntaxi prikazu CREATE TABLE ukazka {create table
> (test text(20), test1 integer(20))}. Jelikoz pokazde kdyz se snazim
> vytvorit novou tabulku timto prikazem hlasi chybu modul ODBC
> \"(Projekt model.exe raised exception class EDBE ngineError with
> message �General SQL eror.
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] syntax error in from
> clause.�.)\" prikaz spostim otevrenim konenty QUERY (query1.open;) a
> zkousel jsem i query1.ExecSQL.

DBGrid a ztrata focusu

[*] Ji�� Kr�l jr. - 29.10.1999 12:56:45

podobny problem, (hledani v gridu) jsem resil takto:

procedure TCisUdrzF.gridKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin

if (Shift=[ssCtrl])and(key=VK_back)
then edit1.text:=copy(edit1.text,1,length(edit1.text)-1);

if (((ord(key)>64)and (ord(key)<91)) or
((ord(key)>97)and (ord(key)<123)))and (Shift=[ssCtrl])

then edit1.text:=edit1.text+chr(key);

end;

a jeste:

procedure TCisUdrzF.Edit1Change(Sender: TObject);
begin
if (edit1.text<>'')
then(grid.datasource.dataset as ttable).findnearest([edit1.text]);
end;

vubec neresim ztratu focusu, a muzu klido pido prehazovat tabulky pro grid,
a facha to porad stejne.
a jeste v editu vidim ten vyhledavaci klic

Jiri Kral
admin(zv)printo.com

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 29.10.1999 13:00:49

Ahoj,

> Staci otestovat RecordCount datasetu, ktery obsahuje pocet vybranych vet.
> [...]
****Nestaci. Neustale se to tu opakuje, tak jeste jednou (opakovani
matka moudrosti :-) ).

TvojeQuery.RecordCount ne vzdy vrati pocet zaznamu, nekdy,
zvlaste na SQL serveru, vraci -1 a to v pripade, ze pocet zaznamu
neni spocteno. Proto se pouziva TvojeQuery.IsEmpty, coz je
spolehlive.

Slavek

ps.: Chces-li zjistit pocet vet, dej nejprve TvojeQuery.Last a pak
teprve TvojeQuery.RecordCount.

> Mitko Mitev, FORESTA SG

Delphi 5 a horke klavesy

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 29.10.1999 13:10:18

Ahojky
lze nekde v D5 vypnout horke klavesy?
Nebo jeste lepe prinutit aby fungovaly jen s levym Alt?

Nemohu totiz zapast docela zasadni znaky jako napr. {} [] z ceske klavesnice.

WinNT4.0cz + Delphi5 Pro

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

DELPHI, SQL & Acces

[*] cerny_delphi(zv)post(tec)cz - 29.10.1999 13:10:32

Dobry den

D3, access 97

Jsem programator amater. Snazim se tvorit jednoduche programky v Delph�ch 3 a narazil jsem na, pro mne velky orisek, snazim se vytvorit programek, kter�m bych mohl tvorit, editovat atd. tabulky v databazi Acces. Jsem pripojen pres komponentu Query (zastupne jmeno) a snazim se vse ovladat pomoci SQL dotazu. Ale uz asi 3 tydny hledam spravnou syntaxi prikazu CREATE TABLE ukazka {create table (test text(20), test1 integer(20))}. Jelikoz pokazde kdyz se snazim vytvorit novou tabulku timto prikazem hlasi chybu modul ODBC \"(Projekt model.exe raised exception class EDBE ngineError with message �General SQL eror.
[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] syntax error in from clause.�.)\" prikaz spostim otevrenim konenty QUERY (query1.open;) a zkousel jsem i query1.ExecSQL.
Pros�m pokud jste se n�kdo st�mto problemem setkal dejte mi vedet co s tim .

S diky

Jiri Cerny

------------------------
Jiri Cerny
Cerny_delphi(zv)post(tec)cz
------------------------

Kde rychle najdu nejblizsi lekarnu?
*** http://NAJDI.TO

vyhodnoceni SQL dotazu

> [...]
> zvlaste na SQL serveru, vraci -1 a to v pripade, ze pocet zaznamu
> neni spocteno. Proto se pouziva TvojeQuery.IsEmpty, coz je

IsEmpty neni spolehlive (na Oraclu (ale pres DAO) ano) ale na lokalni
tabulce me vraci ze neni empty i kdyz empty je.

Dela to hlavne pri slozitejch group / sum dotazech.

Resenim je otestovat klicovou bunku na prazdno / cislo a podle toho se
zaridit.

Radek

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] cerny_delphi(zv)post(tec)cz - 29.10.1999 13:19:45

[...]

Pros�m pokud jste se n�kdo s timto problemem setkal dejte mi vedet co s tim .

S diky

Jiri Cerny

------------------------
Jiri Cerny
Cerny_delphi(zv)post(tec)cz
------------------------

Chcete hledat nebo chcete najit?
*** http://NAJDI.TO

D5 Trial

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 29.10.1999 13:24:37

Haj hou!

From: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
skryte kompilace nebo testy syntaxe, ale zajimalo by me jestli se s tim da

Ano, chova. Rozhodne ale premysli 5x mene nez D4 :o)

[...]

Jinak v LocalSQL Helpu to mas popsane.
> [...]
jsem i query1.ExecSQL.
> Pros�m pokud jste se n�kdo st�mto problemem setkal dejte mi vedet co s tim

D5 - ano ci ne ?

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 29.10.1999 13:29:50

V�echno.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Fryz, Zdenek [SMTP:fryz(zv)dcb(tec)cz]
> Odesl�no: 29. listopadu 1999 12:17
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: D5 - ano ci ne ?
>
> co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho ?
>
> Zdenek Fryz

> Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
> This communication is intended solely for the addressee and is
> confidential.

SQL Dotaz

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ov 1999 13:43:30

Zdarvi obec delfinu!
Vybiram pres "Select * from table where NECO1 like 'N%' and NECO2 like 'NE%'.
Problem nastane tehdy, kdyz v recordu tabulky je hodnota fieldu 'NECO2' NUL
L, to pak nevybere nic, i kdyz ten record existuje. Zapisu-li do toho pole vsa
k rucne mezeru, a pak ji smazu, tak to zacne normalne fungovat nevite co s tim
(vybiram asi 35 polozek z 10 tabulek z nich 2 maji pres 15000 recordu).

D5, NT4/SP4

Dik za radu.
M&B

Too many record lock on the table

[*] Marcel Langr <ivar(zv)ivar(tec)cz> - 29.10.1999 13:53:48

Ne
No jo, ale je zadarmo?
[...]

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 29.10.1999 13:55:40

no to potrebujes pouzit nejakou funkci a zjistis ze v Delphi neni protoze
prislusny *.h proste nekdo neprelozil...
a pak mas nekolik moznosti:

a.) prelozis to sam - pakarna
b.) pockas az to udela nekdo jiny - mozna se dockas mozna ne
c.) vykasles se na Delphi a zacnes pouzivat treba C++ Builder

co je spravne ?

M.

> co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho ?

D5 - ano ci ne ?

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 29.10.1999 14:01:48

> ja prechazim z D3 na C++ Builder 4.0
>
> duvod ? snazsi pristup k WinAPI

V cem je to snazsi ?

Petr Motlicek

TDataset vyhlkedavani ?

[*] Thom <thom(zv)comberg(tec)cz> - 29.10.1999 14:14:59

ahoj,

primitivni dotaz:
mam komponentu, ktera vidi pouze TDataset, ale nevi, jestli je napojen na TTable, nebo TQuery,

potreboval bych v ni vyhledavat neco jako FindNearest ...

ale nevim jak nato... prosim pomozte

diky TH

vykreslovani komponent

[*] sw maurice <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.1999 15:38:25

Zdravicko.
Malickost, kvuli ktere sem pisu je: pri kazdem obnoveni minimalizovaneho
okna je videt, jak se jednotlive komponenty vykresluji... a cim dele je
aplikace minimalizovana, tim zretelnejsi vykreslovani to potom je. Ja bych
potreboval, at se to chova napr. jako u WinAMPu, tzn. radeji pri obnovovani
chvili cekat a potom zobrazit vsechno "raznaraz". Dodavam, ze hlavni okno
formulare obsahuje max. 4 druhy komponent v ruznem poctu a kazda je potazena
vlastnim "skinem" (bitmapou).
Ted me napada pri volani Paint hlavniho formulare posbirat bitmapy vsech
komponent do jedne a tu pak vykreslit na hlavni formular, ale treba existuje
nejake jine (lepsi?) reseni?

Predem diky za kazdou kloudnou odpoved
Preju prijemny den i noc
M.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 29.10.1999 14:46:31

Len si daj pozor, lebo SQL server vacsinou nevie presny pocet vratenych
viet, cize ked das Last a potom RecordCount tak to moze trvat pri
rozsiahlejsich dotazoch aj niekolko minut (zavisi od vykonu servera,
atd...)

Roman Sl�dek

> [...]
> spolehlive.

> ps.: Chces-li zjistit pocet vet, dej nejprve TvojeQuery.Last a pak

[*] SICHTA Daniel <daniel.sichta(zv)za.asset.sk> - 29.10.1999 15:16:06

Pretoze po zapisani medzery a jej zmazani uz stlpec nie je null ale
prazdny retazec !!!

) daniel.sichta(zv)za.asset.sk

[...]

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 29.10.1999 15:51:51

Nebude to tim, ze NULL <> LIKE 'NE%' ?
Potom kdyz je NECO2 NULL tak to samozrejme tento radek nevybere ....

Otevreni zavreni CR-ROM

[*] Radek BoHaT� <bohaty(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 29.10.1999 16:02:51

Ahoj,
chci se zeptat jak je mozne zjistit zda je CD-ROM otevrena ci zavrena.
Potrebuju ovladat otevreni/zavreni jednim tlacitkem?

Diky za kazde info.

SQL, Delphi3 ,Access 97

[*] cerny_delphi(zv)post(tec)cz - 29.10.1999 16:16:39

[...]

Sledujte zpravodajstvi, TV-program, pocasi, kursy, ...:
*** http://PRESS.CZ

co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 29.10.1999 16:50:12

> no to potrebujes pouzit nejakou funkci a zjistis ze v Delphi neni protoze
> prislusny *.h proste nekdo neprelozil...

A to opravdu WinApi nen� cela prelozena v Delphi (ktera
cast) ? Nebo mas na mysli "Jina" API napsana v C(++) ?

Petr Motlicek

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 29.10.1999 16:56:05

Ja radeji obecne pouzivam

if not TvojeQuery.Eof
udelejneco1
else
udelejneco2

protoze kdyz by select vybral velke mnozstvi radku tak RecordCount je
pomalejsi.

David Vodicka

> Staci otestovat RecordCount datasetu, ktery obsahuje pocet
> [...]

DBGrid a ztrata focusu

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.1999 17:50:20

Ji�� Kr�l jr. wrote:

> [...]
> begin
> if (edit1.text<>'')
> then(grid.datasource.dataset as ttable).findnearest([edit1.text]);

A jak funguje pohyb v gridu pomoci sipek nebo kolecka, kdyz das focus na
Edit?

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 603 300093

Acces

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 29.10.1999 08:51:16 -0800

>Pro Michal Hlavac - pekny nesmysl, jedna se o skupinova prava a o zadnou
>vlastnost accesu, je to neco jako privatni klic (velmi zjednoducene),
>staci cist DOC

presne tak, delka klice je mam dojem az 23 znaku(?) nebo tak nejak, coz je
na brute-force utok dostatecna delka, navic tam muzou byt specialni znaky.

Heretic
Heretic-X, SOFTWARE specialist,<www.nt(tec)cz>

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 29.10.1999 17:59:45

No, nejsem zadny guru, ale to, ze jsi na konci
jeste neznamena, ze je vyber prazdny. Chvili tento
thread sleduji a rekl bych, ze obecne bude nejlepsi
a nejbezpecnejsi udelat jiny Query, kde se proste
spocita pocet zaznamu (SELECT COUNT(*) AS Pocet...)
kde
Query.Fields[0].AsInteger
ci Query.FieldByName['Pocet'].AsInteger
jednoznacne a definivne urci, kolik tech zaznamu
bude.

> [...]

tabulce me vraci ze neni empty i kdyz empty je.

Dela to hlavne pri slozitejch group / sum dotazech.

Quick Report PageNumber - PageCount

[*] Petr Motl��ek - 29.10.1999 18:11:39

Zdravim,

mam problem: Rad bych vytisknul v zapati cislo stranky s informaci o celkov�m poctu str�nka (napr. 1/10).
Chtel jsem pouzit QRPrinter.PageCount, ale to me zradilo, nebot to je rovno tak akorat aktualni strance....

Pouzivam Delphi 3, QR 2.0K s patchem

S diky

Petr Motlicek

DBGrid a ztrata focusu

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 18:15:40

Ahoj,

DIKY, DIKY, DIKY.
Uz se ten DBGrid chova presne tak, jak potrebuji.
"Kdyz to umis, je to hracka", rika muj bracha.

Jarek Uher

Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> [...]
>
> a je to..... me to funguje k plne spokojenosti.
>
> Je to FAQ 1337 u borlandu, ale pro tento pripad se do velmi dobre

SQL, Delphi3 ,Access 97

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 29.10.1999 18:22:41

Ahoj,
nevim sice, jestli Ti odpovim presne, ale zkus napriklad:

create table NazevTabulky ( Sloupec1 char(20), Sloupec2 integer )

Leos

OT Re: Instalace *.DPK

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.10.1999 19:33:50

Petr Vones wrote:

> No, tak to je jeste horsi, nez ty, ktere jsou u te karty :-)

Preinstaloval jsem to, a vyrazne se to zlepsilo. I kdyz, jedno
tlacitko se stale prekresluje spatne. Protoze nevidim do zdrojaku,
nevim, jestli je stale chyba v ovladacich nebo maji chybu v
programu, nebo se chyba tahne z VCL.

Otevreni zavreni CR-ROM

[*] pachimat <pachimat(zv)rocketmail(tec)com> - 29.10.1999 19:45:45

Ahoj ,dufam ze Ti trochu pomozem.
Skus prestudovat :
uses:...,MMSystem;

mciSendString('Set cdaudio door open wait', nil, 0, handle); // otvor tray
mciSendString('Set cdaudio door closed wait', nil, 0, handle); // zatvor
tray

> [...]
>
> Diky za kazde info.

Thousands of Stores. Millions of Products. All in one place.

INVALID POINTER OPERATION

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 29.10.1999 20:12:43

Zdravim vsechny,

mam nasledujici problem. Vytvarim dll knihovnu, ktera obsahuje funkce na kodovani/dekodovani. Vse funguje v poradku, az na to, ze kdyz funkce zakoduje retezec, tak to vyhodi hlasku INVALID POINTER OPERATION.

Zde je kod:

unit CryptT;

interface

uses Base64, DCPcrypt, Blowfish;

function Encrypt(Str: String): String; export;

implementation

function Encrypt(Str: String): String;
var cryptBlowFish: TDCP blowfish;
s: string;
begin
s:=Str;

cryptBlowFish:=TDCP blowfish.Create(nil);

cryptBlowFish.InitStr('');
cryptBlowFish.EncryptCFB(s[1],s[1],Length(s));

Result:=s;

cryptBlowFish.Reset;
cryptBlowFish.Burn;

cryptBlowFish.Free;
end;

... muzete mi prosim poradit?

Preji prijemny den.
--
Petr Reichl
reichl(zv)centrum(tec)cz

Alokace pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:15:49

Ondrej ZAHRADNIK wrote:
> [...]
> a zavolat constructor s parametry.
> Existuje v Delphi neco jako v Pascalu volani procedury
> New( Ukazatel, Constructor(parametry) ) a

Podle dotazu to vypada, ze prechazis z Borland Pascalu do Delphi. Narozdil
od puvodniho pametoveho modelu, ktery pouzival BP7 apod. je v Delphi kazdy
objekt automaticky "jako pointer". Neni tedy treba pouzivat konstrukce s
New a Dispose (ObjectPascal to ani nepodporuje) jako tomu bylo v BP7. Dale
take nepouzivej pro definici objetku klicove slovo "object", ale vzdy jen
"class".

D5 - ano ci ne ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:15:13

Miroslav �ipel wrote:

> [...]
> b.) pockas az to udela nekdo jiny - mozna se dockas mozna ne
> c.) vykasles se na Delphi a zacnes pouzivat treba C++ Builder

Ahoj,

To zalezi na typu aplikaci ktere vytavaris a take na tom, jak dobre umis
cecko. Je pravda, ze plno hlavickovych souboru neni prepsano do Delphi,
protoze to nelze dost dobre delat strojove. Existuji ale projekty, ktere
si toto vzali na starost (Delphi-Jedi). Ja osobne bych volil variantu A,
kdyz to prelozis, muzes to pak napriklad venovat Delphi-Jedi, cimz treba
udelas radost dalsim tisicum programatoru :-) Navic v krabici s Delphi 5
mas i C++ Builder 3. Ve hre jsou samozrejme i dalsi veci, napriklad BCB
ti umoznuje pouzivat i MFC.

INVALID POINTER OPERATION

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:16:51

Petr Reichl wrote:
> [...]
> kodovani/dekodovani. Vse funguje v poradku, az na to, ze kdyz funkce
> zakoduje retezec, tak to vyhodi hlasku INVALID POINTER OPERATION.

To je v poradku, pokud vytvaris v Delphi DLL, tak pri predavani typu String
musis jeste pridat unit ShareMem, viz upozorneni ktere mas v sablone DLLky
kdyz das File -> New -> DLL. Z toho duvodu je jednodussi predavat retezce do
a z knihoven jako PChar.

OT Re: Instalace *.DPK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:16:57

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> tlacitko se stale prekresluje spatne. Protoze nevidim do zdrojaku,
> nevim, jestli je stale chyba v ovladacich nebo maji chybu v

Tezko rict, v jake verzi Delphi je to udelany ?

Array of char

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:16:06

Krayzel Libor wrote:

> No jo, ale ja prave potrebuju nahradit #0 prazdnym mistem.
> Mam soubor, kde je text ulozeny tak, ze kazde pismeno je od dalsiho oddelene
> prave #0.

Ahoj,

To vypada, ze ten soubor je ulozen v Unicode. Nacti jej do promenne typu
WideString a pak jej staci priradit do String promenne. Kompilator uz ti
zaridi konverzi mezi obema formaty. Dale muzes pouzit i konverzni funkce
WideCharToString a podobne.

D5 Trial

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:16:30

Dalibor Toman wrote:

> D5 Trial se obcas zamysli takovym zpusobem, ze na nekolik sekund (spise nekolik desitek sekund) nereaguji na podnety. Nevim jestli provadeji nejake skryte kompilace nebo testy syntaxe, ale zajimalo by me jestli se s tim da neco delat. Chova se tak i ostra verze?

> [...]

Chova, ale rozhodne ne po dobu nekolika desitek sekund, spise jen jednotek.
Zalezi samozrejme ale taky na vykonnosti pocitace (v mem pripade Cyrix233),
takze na necem soucasnejsim to pobezi daleko lepe.

Delphi 5 .... uz funguje pod W 2000 RC2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:17:51

Zdenek Drvota wrote:
> Male upresneni: 17.02.2000 bude W2000 ENGLISH,
> ceska pochopitelne asi tak za 100 dnu potom :-)

A druhy servispack po kterem to terpve zacne fungovat tak nekdy v srpnu :-)

statistika prenesenych bytes na sitovych kartach

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:17:09

Radoslav Krehl�k wrote:
> jo presne tohle jsem myslel, stejne mne ale bude trapit, ze to neumim napsat :)

Ahoj,

To snad za to ani nestoji :-) Zkus se podivat na nedokumentovanou funkci
WsControl, popripade podle importovanych funkci lze odhadnout jak to ten
programek dela ....

DELPHI, SQL & Acces

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:17:20

cerny_delphi(zv)post(tec)cz wrote:
> Jsem programator amater. Snazim se tvorit jednoduche programky v Delph�ch 3 a narazil jsem na, pro mne velky orisek, snazim se vytvorit programek, kter�m bych mohl tvorit, editovat atd. tabulky v databazi Acces. Jsem pripojen pres komponentu Query (zastupne jmeno) a snazim se vse ovladat pomoci SQL dotazu. Ale uz asi 3 tydny hledam spravnou syntaxi prikazu CREATE TABLE ukazka {create table (test text(20), test1 integer(20))}. Jelikoz pokazde kdyz se snazim vytvorit novou tabulku timto prikazem hlasi chybu modul ODBC \"(Projekt model.exe raised exception class EDBE ngineError with message �General SQL eror.

> [...]

S vytvarenim tabulek ti neporadim, ale zkus si stahnout update na alepson
BDE 4.51, tam mas jiz nativni driver na Access a nebudes muset pouzivat
ODBC.

oddelovac v textove databazi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:17:34

Richard Valny wrote:

> [...]
> To cele funguje. Problem ale je, ze potrebuji nastavit jiny oddelovac (mezeru) mezi polozkami a neprisel jsem na to, kde se to da zmenit.

Jedna z moznosti je si vytvorit schema. Blize to najdes popsano v BDE API
helpu pod heslem "Text driver" a tam odkaz "Binding external schema to text
tables"

D5 - ano ci ne ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:18:57

Mal� Dobromil wrote:
> zase otravuju s jednim spise teoretickym dotazem.
> Rad bych se zeptal, zda ma smysl investovat penize
> na prechod od D3 k D5 (to je dotaz, co :-)

Ahoj,

Myslim ze ma (zvlaste po zkusenostech s D4 :-) Jiz Delphi 4 prineslo plno
vyznamnych zmen ve vlastni ObjectPascalu, ale terpve v D5 to ma tu krasu,
protoze to vlastne cele docela dobre funguje (predevsim IDE). S prenesenim
by mohly vzniknout problemy napriklad v castech kodu, kde jsi volal primo
API funkce a pouzival nespravne datove typy. Napriklad misto DWORD jsi dal
Integer a podobne (coz ti sice v D3 proslo, protoze DWORD byl definovan
jako Integer, ale z principu to bylo spatne, coz se ti projevi prave v D4
a vyssim).

> Bude D5 plne bugu ?

Chyby budou v softwaru vzdycky (to uz je jeho nedilna soucast), ale urcite
to neni jako D4.

vykreslovani komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1999 22:19:03

sw maurice wrote:
> [...]
> komponent do jedne a tu pak vykreslit na hlavni formular, ale treba existuje

Ahoj,

TWinControl ma vlastnost DoubleBuffered (public). Pokud tedy nastavis u
formulare v kodu (treba v OnCreate) tuto vlastnost na True, bude se ti jeho
obsah vykreslovat do docasne bitmapy, ktera se pak cela najednou zkopiruje.

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.10.1999 18:54:49 -0800

To prece neni dobre. EOF znamena, ze jsi za koncicem,
ale neznameny, ze QT neobsahuje zadne vety!
Bud pouzi Empty a nebo zavoleje dotaz SelectCount As PocetVet From
stejna tabulka a stejna podminka.
Ja si pro tyto ucely vytvarim jeden pomocny Query, ktery je vyuzivan
jednoduchou
funkci. Potom jen zavolam funkci, do niz predam jmeno tabulky a podminku.
RecordCount muze byt zatracene pomaly!
Jaro

> Ja radeji obecne pouzivam
>
> if not TvojeQuery.Eof
> udelejneco1
> else
> udelejneco2
>
> protoze kdyz by select vybral velke mnozstvi radku tak RecordCount je
> pomalejsi.
>
> David Vodicka

D5 Trial

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.10.1999 19:01:45 -0800

Ja mam D5 ostrou verzi a tento jev pamatuji mnohem vice z D4.
D5 je v tomto ohledu lepsi.
Od te doby, co jsem presel na W2000 tento jev jiz nepozoruji vubec.
Mozna je to ale take tim, ze mam pomerne rychly pocitac.

> [...]
> neco delat. Chova se tak i ostra verze?
>
> Ano, chova. Rozhodne ale premysli 5x mene nez D4 :o)

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.10.1999 19:15:26 -0800

Pochopitlne, ale predpokladam, ze to je pro Delphiny ten nejmensi problem,
nebot Delphi jsou a zrejme i zustanou take ENGLISH.
Podstatna je stabilita a bezedna studna sytemovych zdroju ...... konecne
neco poradneho.
Jaro

> Male upresneni: 17.02.2000 bude W2000 ENGLISH,
> ceska pochopitelne asi tak za 100 dnu potom :-)

> Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
> director
> ZDS, spol. s r.o.
> Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
> 530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
> Czech Republic http://www.zds(tec)cz
> e-mail: info(zv)zds(tec)cz
> Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
> Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
> SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

D5 - ano ci ne ?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.10.1999 19:57:33 -0800

> Ahoj,
> zase otravuju s jednim spise teoretickym dotazem.
> Rad bych se zeptal, zda ma smysl investovat penize
> na prechod od D3 k D5 (to je dotaz, co :-)

Urcite ano. Rozdil mezi D3 a D5 zejmena v mnozstvi
novyc objektu, novych vlastnosti a udalosti starsich objektu
je obrovsky. Prechod D3-D4 dnes nema smysl.

> Budou fungovat komponenty puvodne napsane
> pro D3 bez problemu ?

To uz nemusi byt pravda, ale uprav byvaji snadne

> Jak je obtizne prevest projekty z D3 pod D5 ?

Zpravidla staci jen nova kompilace.
Jaro

> Zkratka, zda existuji vselijaka uskali a podobne...
>
> Dekuji mnohokrat...
> ...Dobra

Array of char

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.10.1999 06:32:12

> [...]
> Kompilator uz ti
> zaridi konverzi mezi obema formaty. Dale muzes pouzit i

Je to soubor vytvoreny ve Wordu 97.

Quick Report PageNumber - PageCount

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 30.10.1999 07:00:44

Musis report tlacit na dvakrat. Existuje prikaz (prepare) s ktorou QR pripravy report v pozad�.
Report.Prepare;
MyPageCount:=Report.QRPrinter.PageCount;

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Motl��ek <Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz>
Komu: Delphi Konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. november 1999 18:51
P�edm�t: Quick Report PageNumber - PageCount