Label

[*] Daniel Km�nek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 30.10.1999 07:22:12

Zdravim vsechny

Moc prosim nevite n�kdo, jak umistit label na uroven menu ?. Je tam v pravo
takovy krasny nevyuzity m�sto, ale komponenta tam nejde dat....
Diky za ka�d� napad

S pozdravem
Daniel Kminek

kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

Array of char

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 30.10.1999 07:36:29

Krayzel Libor wrote:

> No jo, ale ja prave potrebuju nahradit #0 prazdnym mistem.
>
> Mam soubor, kde je text ulozeny tak, ze kazde pismeno je od dalsiho
> oddelene prave #0.
>
> repeat
> BlockRead(FromF, Buf, SizeOf(Buf), NumRead);
> for i := 1 to NumRead do
> begin
> if buf[i] = #0 then a [tady bych chtel tu nulu vykopnout]
> end;
> BlockWrite(ToF, Buf, NumRead, NumWritten);
> until (NumRead = 0) or (NumWritten <> NumRead);

Treba takto:

FFileHandle: THandle;
FFileMapping: THandle;
FFileBase: Pointer;
Buf:array[...] of char;
PW:PWChar;
s:string;
Len:integer;
FSize:DWORD;
CurPos:DWORD;

FFileHandle := CreateFile(PChar(FFileName), GENERIC_READ,
FILE_SHARE_READ,
nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
FFileMapping := CreateFileMapping(FFileHandle, nil,
PAGE_READONLY, 0, 0, nil);
FFileBase:= MapViewOfFile(FFileMapping, FILE_MAP_READ,
0, 0, 0);

PW:=FFileBase;
FSize:=GetFileSize(FFileHandle, 0);
CurPos:=0
while CurPos<FSize do
begin
Len:=lstrlenW(PW);
s:=WideCharToString(PW);
BlockWrite(ToF, s[1], Len+1);
PW:=PW+Len+1;
Inc(FSize, (Len+1)*2);
end;

if FFileHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
UnmapViewOfFile(FFileBase);
CloseHandle(FFileMapping);
CloseHandle(FFileHandle);

Alokace pameti

Ondrej ZAHRADNIK wrote:

> mam typ ukazatel na tridu ve ktere je constructor i destructor.
> Potrebuji pomoci New a Dispose alokavat pamet pro tento objekt
> a zavolat constructor s parametry.
> Existuje v Delphi neco jako v Pascalu volani procedury
> New( Ukazatel, Constructor(parametry) ) a
> Dispose( Ukazatel, Destructor ) ?
> Objekt je potomkem mnou nadefinovane tridy.

V Delphi se objekty alokuji a dealokuji zasadne takto (viz
dokumentace):
Ukazatel:=TTvojeTrida.Create(parametry);
Ukazatel.Free;

Otevreni zavreni CR-ROM

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 30.10.1999 07:49:39

Cauec,
> Ahoj ,dufam ze Ti trochu pomozem.
> Skus prestudovat :
> uses:...,MMSystem;
>
> mciSendString('Set cdaudio door open wait', nil, 0, handle); // otvor tray
> mciSendString('Set cdaudio door closed wait', nil, 0, handle); // zatvor
> tray

Tohle sice funguje, ale vi nekdo, jak otevrit a zavrit dvirka u DRUHY
mechaniky ?

Bye Ludan

D5 Trial

V Chipu ted vyslo D5. Predpokladam ze trial. V cem to je oklestene? Jak moc
D5 premysli. Treba i za me (ty by bylo zuzo).

> nekolik desitek sekund) nereaguji na podnety. Nevim jestli provadeji
nejake
> skryte kompilace nebo testy syntaxe, ale zajimalo by me jestli se s tim da
> neco delat. Chova se tak i ostra verze?
>
> Ano, chova. Rozhodne ale premysli 5x mene nez D4 :o)

Fonty NT

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.1999 08:26:35

Ahoj,

nevite, prosim, nekdo, jak resit problem s fonty na NT? Aplikace je napsana
v Delphi 2 (v 2.01) a pouziva QR1 a fonty Arial, Courier New, MS Sanserif a
Times. Na NT se nezobrazuje ani netiskne spravne cesky krome MSSanserif nic.
Pri odinstalovani NT fontu a nahrazeni fonty z 3.11 je vse OK, ovsem ostatni
aplikace se dostanou do stavu me aplikace predtim - taky netisknou a nepisi
cesky. Na Win95/98 je ale vsechno v poradku. Lze to nejak resit aniz bych
musel menit prekladac? Nebo musim nekde neco nastavit?

Jaro B.

Try dobre zpravy pro uzivatele Sinea generatoru

[*] Josef Slan� <slany(zv)fpozn(tec)cz> - 30.10.1999 08:29:53

Dobry den pane Skerik, Prvni dobra zprava je, ze uz mam D5 prof. ostrou verzi doma.
Druha dobra zprava je, ze generator Sinea je jiz preveden do D5
(to jsou fofry ze?)
Treti dobra zprava je, ze jsem se z premiry radosti, ze to tak hezky
vsechno
funguje rozhodl, ze verzi D5 generatoru budeme updatovat bezplatne pro
vsechny,
kdoz maji alespon verzi 3 - zase jeden spatnej podnikatelskej zamer.
Co se da delat. Cesi jsou proste blazni a programatori zejmena.

Take jsem uz koupil D5, jak tedy mohu verzi generatoru pro D5 ziskat?
Verzi pro D4 mam (bez zdroju).

Dekuji,

Ing. Josef Slany
Hasicsky zachranny sbor okresu Znojmo

Zakaz minimalizacie

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 30.10.1999 08:31:11

Caute

vo svojom programe potrebujem zakazat minimalizaciu hlavneho okna, zrusil som vsetky ikony v casti BORDERICONS, BORDERSTYLE mam nastavene na BSNONE a FORMSTYLE na FSSTAYONTOP, ale ked sa uzivatel presunie myskou dole na riadok WINDOWSU a da prave tlacitko na myske na spustenej aplikacii, tak mu WIN stale ponuka minimalizaciu a tu by som potreboval vypnut, ako na to ?

dik

Ing. J�n Kuch�r
KIaR SjF TU Ko�ice
Park Komensk�ho 9, 041 27
tel. : 095/602 2589 mobil : 0905 229548
e-mail: kuchar(zv)tuke.sk

SQL Dotaz

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ov 1999 08:36:08

To vim take, ale ja potrebuji aby mi to ten radek vybralo Protoze vybiram dle
toho osoby a je e aby mi to nevybralo NOVAKa, jen proto ze mu nekdo nevyplnil
ULICI, kde bydli. Potrebuji prave poradit, jestli to NULL nejde nejak obejit.
Prvne jsem zapomel uvest databazi takze Informix. Dik

M&B

>Nebude to tim, ze NULL <> LIKE 'NE%' ?
>otom kdyz je NECO2 NULL tak to samozrejme tento radek nevybere ....

> Zdarvi obec delfinu!
> Vybiram pres "Select * from table where NECO1 like 'N%' and
> NECO2 like 'NE%'.
> Problem nastane tehdy, kdyz v recordu tabulky je hodnota
> fieldu 'NECO2' NUL
> L, to pak nevybere nic, i kdyz ten record existuje. Zapisu-li
> do toho pole vsa
> k rucne mezeru, a pak ji smazu, tak to zacne normalne
> fungovat nevite co s tim
> (vybiram asi 35 polozek z 10 tabulek z nich 2 maji pres
> [...]

co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 30.10.1999 08:37:28

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz [mailto:Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz]
> Odesl�no: 29. listopadu 1999 16:50
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: co je na pristupu k WinAPI z C++ Builder snazsiho ?

> Delphi neni protoze
>
> A to opravdu WinApi nen� cela prelozena v Delphi (ktera

neni, neznam presny seznam funkci a typu, ale narazil jsem napr. na
neexistenci definic struktur a typu pro praci se SID (Security Identifier)
v Delphi 4.

Konkretne toto jsem si musel deklarovat sam:
type
SID_AND_ATTRIBUTES = record
Sid: PSID;
Attributes: DWORD;
end;

PTOKEN_USER = ^_TOKEN_USER;
_TOKEN_USER = record
User: SID_AND_ATTRIBUTES;

TDataset vyhlkedavani ?

[*] Pavel �im��ek - 30.10.1999 08:39:48

if MyKomponent.Dataset is TTable then
begin
TTable(MyKomponent.Dataset).FindNearest ....atd.

end
else if MyKomponent.Dataset is TQuery then
begin
TQuery(MyKomponent.Dataset).SQL ...........atd.

end;

No a podle toho jakeho typu je Dataset tak provedes operaci budto pres FindNearest nebo pres SQL dotaz.

Od: Thom <thom(zv)comberg(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. listopadu 1999 19:33
P�edm�t: TDataset vyhlkedavani ?

ahoj,

primitivni dotaz:
mam komponentu, ktera vidi pouze TDataset, ale nevi, jestli je napojen na TTable, nebo TQuery,

potreboval bych v ni vyhledavat neco jako FindNearest ...

ale nevim jak nato... prosim pomozte

diky TH

D5 - ano ci ne ?

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.1999 08:48:56

Zdravim

Rad bych dotaz doplnil o narocnost na HW.
Napriklad na notebooku (Pentium 150Mhz, 16MB RAM) D3 behala celkem OK ale D4
uz nebylo pouzitelne. Po rozsireni RAM na 48MB uz to celkem jde.
Jak je to s D5 ? O kolik je zase narocnejsi.

Mam na mysli spise chovani editoru nez dobu prekladu (ta samozrejme zavisi
na rozsahu projektu)
eL..

Zmena barvy v DBEdit pri Enabled=true

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 30.10.1999 08:58:33

Zdravim,
prosim o pomoc pri zmene barev v DBEdit.
Mam komponentu, kde lze taky navic nastavit barvu pri Enabled=true;
Vsechno funguje jenom tehdy, jestlize Enabled:=true udelam pred vytvorenim Formulare.
Jestlize ale udelam Enabled:=true jiz v hotovem Formulari (reaguji na zadani jine polozky), tak barva je jina.
Jak se dostat na dany Edit, kteremu menim Enabled a nestojim primo na nem - pro pochopeni napr. menim XXEdit.Enabled:=true/false pomoci nejakeho Buttonu a pri XXEdit.Enabled:=true potrebuji dat XXEdit do barvy pozadi Form.

Diky Pavel
Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Spolecny posun nekolika oken najednou

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 30.10.1999 08:04:26 cet

Poradi prosim nekdo, jak se da posouvat nekolik oken najednou ?

Zkousel jsem zachytavat "OnResize", jednotlivych oken, dokonce i
"OnMove" asi takto:

procedure TMainForm.WMWindowPosChanging(var Message: TWMWindowPosChanging);
//Odchyt posunu formu
with Message.WindowPos^ do
//Caption:=Format('Pozice Handle=%d X=%d
Y=%d',[(message.WindowPos.hwnd),(message.WindowPos.x),(message.WindowPos.y)]);
case Message.msg of
WM_WINDOWPOSCHANGING: begin
//
MainForm.Caption:='WM_WINDOWPOSCHANGING:'+IntToStr(MainForm.Left)+'
'+IntToStr(MainForm.Top);
{
MainForm.Caption:= 'X:
'+IntToStr(message.WindowPos.x)+
' Y:
'+IntToStr(message.WindowPos.y)+
' CX:
'+IntToStr(message.WindowPos.cx)+
' CY:
'+IntToStr(message.WindowPos.cy)+
' HWND:
'+IntToStr(message.WindowPos.hwnd)+
'
hwndInsertAfter: '+IntToStr(message.WindowPos.hwndInsertAfter);
}
if OvladaniVisible then
MainFormPosunTimer.Enabled:=True;//Timer udela vlastni prilepeni VideoForm k
MainForm
end;
WM_WINDOWPOSCHANGED:
;//MainForm.Caption:='WM_WINDOWPOSCHANGED';
else ;//MainForm.Caption:='Neznama
TWMWindowPosChanging';

a potom pres Timer (ktery je bohuzel nutny, jinak se objevila
"smrst blikani") srovnat formulare:

procedure TMainForm.MainFormPosunTimerTimer(Sender: TObject);//Prilepi
VideoForm k posouvanemu MainForm
begin
MainFormPosunTimer.Enabled:=False;
VideoForm.Left:=MainForm.Left +
(Round(MainForm.Width/2)-Round(VideoForm.Width/2));//Prilep VideoForm k
posouvanemu MainForm
VideoForm.Top :=MainForm.Top+MainForm.Height;//Prilep VideoForm k
posouvanemu MainForm
MainForm.Width:=VideoForm.Width;//Prizpusob sirku MainFormu sirce Videa
VideoForm.AtiCapt1.ObnovVideoRect(VideoForm.AtiCapt1.GetVideoRect);//Srovnej
obraz Videa s Panelem
end

Takto to funguje, ale zda se mi to dost "tezkopadne" - navic
se posouva jen jedno okno a ostatni se k nemu teprve potom
"prilepi", coz se mi zrovna nelibi ...

Take jsem zjistil (malou upravou jednoho prispevku, ktery jsem tu
nekde videl, ze se da drzet jedno okno a posouvat uplne jinym
asi takto:

procedure TMainForm.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
const
kSC_DragMove = $F012;
var rPnl : TMainForm;
begin
Caption:='OnMouseDown';
Sender:=VideoForm;
rPnl := TMainForm (Sender) ;
ReleaseCapture();
rPnl.Perform( WM_SYSCOMMAND, kSC_DragMove, 0 );
end;

ale na to, jak "chytit" vsechna okna najedou se mi prijit
nepodarilo a ani je posouvat soucasne treba podle
zachycene "TWMMouse" ...

Poradi prosim nekdo, jak se to da udelat nejak "elegantneji" ?

konverze dbf

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1999 09:22:26

Ahoj
potrebuji konvertovat mezi kodovyma strankama 895(kamenici) a win1250.
Nemate na to nekdo nejakej software ? Ja to zkousel delat pres batchmove s
nastavenym translate(ci jak se ta properties jmenuje) na true a jako
zdrojovou tabulku jsem mel tabulku v kamenicich (native driver dbase
nastavenej na CP895) a jako cilovou tabulku (paradox native
driver,CPwin1250). Bohuzel mi to nekonvertuje mezi obema kodovyma strankama
:(( Nevite proc �?
kodove stranky nastavuju v BDE

INVALID POINTER OPERATION

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.10.1999 09:22:38

Ahoj,
kdyz vytvoris novou knihovnu, pise se tam :
<CITE>
{ Important note about DLL memory management: ShareMem must be the
first unit in your library's USES clause AND your project's (select
View-Project Source) USES clause if your DLL exports any procedures or
functions that pass strings as parameters or function results. This
applies to all strings passed to and from your DLL--even those that
are nested in records and classes. ShareMem is the interface unit to
the DELPHIMM.DLL shared memory manager, which must be deployed along
with your DLL. To avoid using DELPHIMM.DLL, pass string information
using PChar or ShortString parameters. }
</CITE>

Takze si ty parametry predavej radeji jako PChar ;-)

> Od: Petr Reichl[SMTP:reichl(zv)atlas(tec)cz]
>
> Vytvarim dll knihovnu, ktera obsahuje funkce na kodovani/dekodovani.
> Vse funguje v poradku, az na to, ze kdyz funkce zakoduje retezec,
> tak to vyhodi hlasku INVALID POINTER OPERATION.
> �
> Zde je kod:
> unit CryptT;
> interface
> uses Base64, DCPcrypt, Blowfish;
> ��� function Encrypt(Str: String): String; export;
> �

Fonty NT

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 30.10.1999 09:32:32

> nevite, prosim, nekdo, jak resit problem s ceskymi fonty na NT?

nevim jak v delphi 2, v delphi 1 jsem mel podobny problem a byl za pomoci
borlandu vyresen upravou unit graphics.pas. do funkce GetHandle byla
nahrazena radka:

lfCharSet := DEFAULT_CHARSET;

radkou

lfCharSet := 238;

Ahoj
<Masa>

Zakaz minimalizacie

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.10.1999 09:34:44

Ahoj,

a co takhle:

procedure TForm1.Minim(Sender: TObject);
begin
Application.Restore;

Application.OnMinimize:=Minim;

> [...]
> presunie myskou dole na riadok WINDOWSU a da prave tlacitko na myske
> na spustenej aplikacii, tak mu WIN stale ponuka minimalizaciu a tu by

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 30.10.1999 09:34:34

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Mitko Mitiv [mailto:mitev(zv)foresta(tec)cz]
> Odesl�no: 29. listopadu 1999 9:35
>
> Staci otestovat RecordCount datasetu, ktery obsahuje pocet
> vybranych vet.

to je sice teoreticky pravda, ale ne u vsech RDBMS to funguje,
ja bych spis pouzil

q := TQuery.Create;
q.SQL.Text := 'SELECT COUNT(*) FROM tabulks WHERE name=''Jan Novak''';
q.Open;
if q.Fields[0].AsInteger>0 then
delejneco
else
delejnecojineho;

Honza Tomsa

> -----Puvodn� zpr�va-----
> Od: Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>

> s vyhodnocenim
> BDE (TQuery ->
> jedne tabulky
> name="Jan Novak".

konverze dbf

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.10.1999 09:38:48

> potrebuji konvertovat mezi kodovyma strankama 895(kamenici) a win1250.
> Nemate na to nekdo nejakej software ?

Na http://webhost(tec)cz/elka v sekci PROGRAMOVANI hledej dosovsky program
KONVERT. Da se spoustet i z prikazove radky a umi DBF vcetne memo polozek.

Televizni tuner ATI ALL IN WONDER PRO pod Delphi

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 30.10.1999 09:41:39

Ja ti sice neporadim, ale zkus se kouknout na stranku
http://www(tec)czechin.com/misch/index_cz.htm
(pokud jsi tam uz teda nebyl). Co se tyce ATI TV karet a jejich programovani
pod delphi, tak jde asi o nejlepsi zdroj informaci a to v cestine!!!

Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 30. listopadu 1999 9:38
P�edm�t: RE: konverze dbf

> Na http://webhost(tec)cz/elka v sekci PROGRAMOVANI hledej dosovsky program
> KONVERT. Da se spoustet i z prikazove radky a umi DBF vcetne memo polozek.

SQL Dotaz

Nevim, jestli jsem te dobre pochopil ale:
Select * from table where NECO1 like 'N%' and (NECO2 like 'NE%' OR NECO2 IS
NULL OR NECO2 = '').
Sroub

> [...]
obejit.
> Prvne jsem zapomel uvest databazi takze Informix. Dik

Otevreni zavreni CR-ROM

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 30.10.1999 10:31:09

Zdar,

Tohle je fajn, v�m, �e to funguje.
ALE - co kdy� jsou v PC 2 CD-ROM mechaniky ... ???
Onehd� jsem to �e�il, ale marn� a tak by m� to tak� zaj�malo, jestli n�kdo
na n�co nep�i�el.

D�ky

..........Honza
> [...]
>mciSendString('Set cdaudio door closed wait', nil, 0, handle); // zatvor

vyhodnoceni SQL dotazu

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 30.10.1999 10:35:05

Jeste jedna drobnost: Empty jsem v D5 nenasel - je tam jen EmptyTable : a to
bych teda nepouzival na zjisteni ale na mazani; a dale funkci IsEmpty : ta
je uz nadejnejsi, ale podle kodu :

function TDataSet.IsEmpty: Boolean;
begin
Result := FActiveRecord >= FRecordCount;
end;

bych si myslel, ze to zase bude pouzivat (nekdy dost pomaly) RecordCount

David Vodicka

> [...]
> jednoduchou
> funkci. Potom jen zavolam funkci, do niz predam jmeno tabulky

konverze dbf

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.10.1999 10:38:16

> jojo ja o nem vim, bohuzel ale nefunguje na pentiu II (hlasi
> runtime error).

Dik za upozorneni. Uz je tam opravena verze.

Problem s DLL knihovnami na Win NT

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 30.10.1999 10:40:51

On Tue, 30 Nov 1999 10:25:37 +0100, Ing.Rostislav Podmanicky wrote:

> [...]
>Knihovny jsou pritom umisteny na stejnem miste jako EXE. Nepomaha ani
>prekopirovani do adresare WINNT/SYSTEM32.

jesli funkci z knihovny volas takto:
function xxxx: integer; external 'dllname' ...

pak to zkus takto:
function xxxx: integer; external 'dllname.dll' ...

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Potize s knihovnou GDS32.DLL (soucast klienta pro

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 30.10.1999 10:40:46

Zdravim

Nesetkal se nekdo z Vas s nasledujici chybou
(D3.02, Win95/98/NT, SQL server InterBase 5.5 na serveru Win NT 4.0 SP 4.0):

Aplikace pristupuje na SQL server InterBase pomoci BDE 4.51 (5.01) .
Vse pracuje normalne pouze pri ukonceni zahlasi nasledujici chybu.

"Program provedl neplatnou operaci v modulu GDS32.DLL" ........

a aplikace se sice ukonci ale ponekud nestandardne. Chyba se projevuje
POUZE u jednoho zakaznika na siti, kde jsou stanice s Win95 A/ Win 95 B/ Win
98,
a to pouze na nekterych. Jedinym spolecnym jmenovatelem jsou pouzite
sitove karty 3COM.

Nepomaha ani reinstalace BDE, ani upgrade BDE a ani nejnovejsi verze
GDS32.DLL zaslana z Inprise. Nejnovejsi knihovna se chova take zajimave -
nelze se "sice" vubec pripojit k databazi ale pri ukonceni nehlasi aplikace
zadnou chybu :-)....

Chystame se na reinstalaci Windows ale docela by me zajimala pricina.

[...]

Received from Babik.USERS.IO

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ov 1999 11:16:22

Asi jsem se spatne vyjadril, timto se omlouvam. Ono by to spis melo byt :

JMENO like 'NOVA%' AND
ULICE like '%' //a tady je ULICE rovno NULL

Nyni je to snad srozumitelne

M&B

> [...]

>NECO2 like 'NE%'

>a to NECO2 bude NULL taxe nediv, ze se Ti tento
>zaznam nevybere, protoze, jak Ti jiz bylo napsano

Vyrobni nebo seriove cislo disku

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 30.10.1999 11:19:21

Kdyz tak hezky prosis.....

The volume serial number is stored in bytes 39-42 of the boot sector
on the disk. So, the basic approach looks like this:

type
TSector = array[0..511] of Byte;

procedure ChangeVolumeSerialNumber(Drive: Char;
SerialNumber: LongWord);
var
Boot: TSector;
begin
ReadBoot(Drive, Boot);
Move(SerialNumber, Boot[39], SizeOf(SerialNumber));
WriteBoot(Drive, Boot) end;

A complication occurs, however, because reading and writing the boot
sector in NT requires completely different code from that used in
reading and writing the boot sector in Win95/98.

So here's the complete code, taking into account the differences
between NT and Win95/98:

type
TSector = array[0..511] of Byte;

procedure ReadBootNT(Drive: Char; var Boot: TSector);
var
BytesRead: Cardinal;
H: THandle;
begin
H := CreateFile(PChar(Format('\\.\%s:', [UpCase(Drive)])),
GENERIC_READ, 0, nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if H = INVALID_HANDLE_VALUE then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
try
if not ReadFile(H, Boot, SizeOf(Boot), BytesRead, nil)then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
finally
CloseHandle(H) end end;

procedure WriteBootNT(Drive: Char; var Boot: TSector);
var
BytesWritten: Cardinal;
H: THandle;
begin
H := CreateFile(PChar(Format('\\.\%s:', [UpCase(Drive)])),
GENERIC_WRITE, 0, nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if H = INVALID_HANDLE_VALUE then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
try
if not WriteFile(H, Boot, SizeOf(Boot), BytesWritten, nil)then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
finally
CloseHandle(H) end end;

type
TDiocRegisters = record
EBX, EDX, ECX, EAX, EDI, ESI, Flags: LongWord end;

TVWin32CtlCode = (ccNone, ccVWin32IntIoctl, ccVWin32Int25,
ccVWin32Int26, ccVWin32Int13);

function VWin32(CtlCode: TVWin32CtlCode;
var Regs: TDiocRegisters): Boolean;
var
Device: THandle;
Count: LongWord;
begin
Device := CreateFile('\\.\VWIN32', 0, 0, nil, 0,
FILE_FLAG_DELETE_ON_CLOSE, 0);
if Device = INVALID_HANDLE_VALUE then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
try
Result := DeviceIoControl(Device, Ord(CtlCode), (zv)Regs,
SizeOf(Regs), (zv)Regs, SizeOf(Regs), Count, nil);
finally
CloseHandle(Device) end end;

procedure ReadBoot95(Drive: Char; var Boot: TSector);
var
Regs: TDiocRegisters;
begin
with Regs do begin
EAX := Ord(UpCase(Drive)) - Ord('A');
EBX := LongWord((zv)Boot);
ECX := 1;
EDX := 0 end;
if not VWin32(ccVWin32Int25, Regs) then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError)) end;

procedure WriteBoot95(Drive: Char; var Boot: TSector);
var
Regs: TDiocRegisters;
begin
with Regs do begin
EAX := Ord(UpCase(Drive)) - Ord('A');
EBX := LongWord((zv)Boot);
ECX := 1;
EDX := 0 end;
if not VWin32(ccVWin32Int26, Regs) then
[...]

case Win32Platform of
VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS:
ReadBoot95(Drive, Boot);
VER_PLATFORM_WIN32_NT:
ReadBootNT(Drive, Boot) end;
Move(SerialNumber, Boot[39], SizeOf(SerialNumber));
case Win32Platform of
VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS:
WriteBoot95(Drive, Boot);
VER_PLATFORM_WIN32_NT:
WriteBootNT(Drive, Boot)

Od: Petrik <petrik(zv)geocities.com>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. listopadu 1999 0:11
P�edm�t: Vyrobni nebo seriove cislo disku

> Nazdarek,
>
> jak sem se dival do archivu, resilo se tu jak
> PRECIST ser. cislo. To samozrejme vim.
> ALE ja chci vedet,
>
> JAK SERIOVE CISLO (nastavovane pri formatu disku)
> NASTAVIT ???????????????

Problem s DLL knihovnami na Win NT

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.10.1999 11:21:20

U NT se myslim, narozdil od Win 9x,
musi knihovny volat i s priponou.

function xxx : boolean;
external 'knihovna.DLL'
^^^^

> [...]
> Ve Win NT hlasi hned pri startu ze nemuze najit DLL knihovnu XXX.DLL
> v aktualnim adresari aplikace ani v zadnem dalsim systemovem - napr.:

Zavreni vsech TDataset

D3, W95, Paradox
Jen bych potreboval mit jistotu. V DataModule mam komponenty TRxQuery, TDatabase. Chci vsechny tyto komponenty zavrit (Potrebuji zmenit DatabaseName nebo NetDir...). Staci mi na to nasledujici prikazy nebo mi to jeste neco nepochyti?

Session.CloseDatabase;
Session.DropConection;

Ikony v horni casti okna

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 30.10.1999 11:36:07

Asi ti tahle odpoved moc nepomuze, ale na tohle existuje tutove
komponenta resp. nekolik komponent v jednom baliku (free a vcetne
sources), kde byla napr. i komponenta na castecne pruhledne formy,
rotujici text a urcite jeste neco. Cele to napsal nejaky Rus (jako
narodnost), je k tomu i rusky help, takze to bude _velmi_ pravdepodobne
na www.torry.ru. Urcite jsem to take nekomu posilal, takze mas sanci, ze
si tohle nekdo precte a posle ti to take. Ja mam bohuzel jiny disk,
takze to tady nemam. Preji mnoho stesti.

**********************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
programator v MSVC++, obcas Delphi
**********************************

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 30.10.1999 11:42:10

Je mozne, ze pri tom statickem linkovani jsi napsal

function.......'NAZEV'; namisto
function.......'NAZEV.DLL'

Win95 a 98 to sezerou i bez toho DLL, ale NT nikoli.

Kdyby neslo ani tohle, tak by mohlo pomoct prejmenovat ty *.DLL na
soubory BEZ pripony. Vsimni si, jaky soubor se NT pokouseji hledat,
resp. jakou ocekavaji priponu. Pokud zadnou, je to urcite tenhle duvod.

**********************************
[...]

SQL Dotaz - NULL Hodnota

[*] Hole�ek Radek <holecek.radek(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.1999 11:44:01

Odpoved

Oracle ma funkci NVL(x,y) - vraci Y v pripade, ze X je NULL, jinak vraci
X. Uzitecna pri
prezentaci hodnot NULL v dotazech.

--
Zaslal : Radek Hole�ek
e-mail : holecek.radek(zv)seznam(tec)cz

Zakaz minimalizacie

[*] Kr�l��ek Milan <milan.kralicek(zv)teplarny(tec)cz> - 30.10.1999 11:45:08

Dopln si do objektu formulare :

procedure GetWM_SysCommand (var msg: TMessage); message
wm_SysCommand;

procedure TForm1.GetWM_SysCommand (var msg: TMessage);
begin
Case Msg.wParam of
61728:inherited; // restore
61488:inherited; // maximize
61536:inherited; // close
61472:inherited; // minimize
else inherited;

Pokud si zjistis odpovidajici konastanty misto cisel muzes je pouzit.
Zrusenim inherited u prislusne zpravy ji zakazes. Nebo si tam muzes dat
vlastni obsluhu.

> [...]
> Park Komensk�ho 9, 041 27
> tel. : 095/602 2589 mobil : 0905 229548
> e-mail: kuchar(zv)tuke.sk <mailto:kuchar(zv)tuke.sk>

Fonty NT

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.1999 11:49:52

Hm, ten radek s default_charsetem je i v graphics.pas Delphi 2 ovsem mohu ho
beztrestne prebouchnout? a co vlastne znamena cislo 238 ?

> Od: Tom� Vin� [SMTP:T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz]
> Odesl�no: 30. listopadu 1999 9:33
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Fonty NT

> nevim jak v delphi 2, v delphi 1 jsem mel podobny problem a byl za pomoci
> borlandu vyresen upravou unit graphics.pas. do funkce GetHandle byla
> nahrazena radka:
>
> lfCharSet := DEFAULT_CHARSET;
>
> radkou
>
> lfCharSet := 238;
>
> Ahoj
> <Masa>

Interbase

[*] Martin Galik <m_g_66(zv)hotmail(tec)com> - 30.10.1999 10:56:56 pst

Ahoj.
Vie mi niekto poradit ako zakazat databazam v Interbase nabalovat na seba
zbytocne udaje. Kazdy ping na databazu mi ju zvecsi co je pre mna velmi
nepriazniva situacia (som obmedzeny miestom na disku), kedze v tabulkach v
databaze nevytvaram ziadne nove rekordy (len prepisujem uz existujuce) mala
by si databaza zachovavat svoju velkost. Zvecsenie kapacity disku na
dostatocnu mieru (vzhladom na nabalovanie databaz) by bolo moc financne
narocne.

Vdaka.

Martin Galik.
m_g_66(zv)hotmail.com

konverze DBF

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1999 12:02:07

Jo skvely, dik.
ale jeste jeden problem. Kdyz to zkonvertuju do 1250 a otevru v excelu tak
mi to stejne zobrazuje hieroglyfy, stejne jako kdyz k tomu pristupuju pres
ODBC driver :(( (ten program tam asi nevklada kodovou stranku do dbf). Jinak
v notepadu to zobrazuje dobre, ale stve me ze ten excel to tak zbabra
(( Nevis co s tim ?

konverze DBF

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.10.1999 12:05:54

> [...]
> do dbf). Jinak
> v notepadu to zobrazuje dobre, ale stve me ze ten excel to tak zbabra

Reseni je prevest to do LATIN-2. Pak to v Excelu (a stejne tak v Accessu)
otevres v pohode.

SQL Dotaz

[*] Honza Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 30.10.1999 12:06:55

A co takhle?
"Select * from table where NECO1 like 'N%' and ( NECO2 like 'NE%' or NECO2
Is NULL )
S pozdravem Honza Jochman

> [...]
> nejak obejit.
> Prvne jsem zapomel uvest databazi takze Informix. Dik

D5 - ano ci ne ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 30.10.1999 12:24:46

Haj hou!

> [...]
D4
> uz nebylo pouzitelne. Po rozsireni RAM na 48MB uz to celkem jde.
> Jak je to s D5 ? O kolik je zase narocnejsi.

Produkovat SW pro Windows a pod Windows na masine s mene jak 64MB je vzdycky
opruz. D5 na 64MB beha hezky.

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

D5 - ano ci ne ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.10.1999 12:26:52

>Zpravidla staci jen nova kompilace. >

:) Stastna to zena.

Mozna u aplikace, ktera pouziva striktne jen veci od Borlandu. Pokud pouzivate API funkce u nichz doslo ke zmene typu VAR parametru z Integer na Cardinal (proc tomu proboha nemuzou rikat DWORD ?!) tak budes muset menit typy promennych.
Pokud pouzivas API funkce ktere vraceji handle a signalizuji hodnotou -1 (resp $FFFFFFFF, abychom byy presni) selhani dostanes se do dalsich problemu (jako ja) pokud jsi z lenosti pouzival konstrukci:

if FxResult = -1 then
misto
if FxResult <> INVALID_HANDLE_VALUE then

(v tomto pripade nastesti kompilator vyplivne warning.)

atd, atd

Jsem z podobnych veci dost rozladeny (kdyz to reknu slusne). Je jasne, ze s tim Borlandi nemuzou moc delat, protoze chyba je jiz v samotne D3. Kdyby existoval regularni DWORD driv nebylo by podobnych problemu.

Poznamka na okraj:
Pri komparaci Cardinal s Integer generuje D5 kod, ktery rozsiruje 32 bitovy Cardinal na 64 bitu (hornich 32 bitu nula). Takze je cele porovnani podstatne delsi. To same plati pro porovnani se zapornou konstantou.

Problem s DLL knihovnami na Win NT

[*] Kr�l��ek Milan <milan.kralicek(zv)teplarny(tec)cz> - 30.10.1999 12:57:21

?? 1.Nelze naj�t DLL
nebo
2.Nelze naj�t proceduru(funkci) v DLL

add1.
Doporucuji pouzit konstrukci

var FP:PChar;
FName:String;
begin
GetMem(FP,230); // DLL v systemovem adresari
GetSystemDirectory(FP,230);
FName:=FP+'\XXX.DLL';
FreeMem(FP,230);
if FileExist(FName) then ...

FName:=ExtractFilePath(Paramstr(0)) // DLL v programovem adresari
FName:=FName+'XXX.DLL';
if FileExist (FName) then ...

add 2:
U WinNT se musi pouzivat tzv. C-volani fci z DLL
Asi minuly tyden jsem daval priklad (i kdyz s drobnou chybou).

MK

> [...]
> Rosta Podmanicky
> rosta(zv)trias92(tec)cz
>
> Trias 92, spol.s.r.o. - Informacni systemy

konverze DBF

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1999 13:04:19

hmm
mas pravdu jde to
ale to mi vysvetli proc to blbne s CP1250 ?

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 30. listopadu 1999 12:05
P�edm�t: RE: konverze DBF

> Reseni je prevest to do LATIN-2. Pak to v Excelu (a stejne tak v Accessu)
> otevres v pohode.

D5 - ano ci ne ?

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 30.10.1999 13:06:00

> Ja osobne bych volil variantu A, kdyz to prelozis, muzes to pak napriklad
venovat Delphi-Jedi, cimz treba
> udelas radost dalsim tisicum programatoru :-)
.

to je fakt jenze k tomu prekladani se nejdriv potrebujes naucit C a pak
(vetsinou pri prekladani) te napadne proc ja vlastne to *.h prekladam kdyz
to muzu rovnou napsat v C++ Builderu ?
> Navic v krabici s Delphi 5 mas i C++ Builder 3. Ve hre jsou samozrejme i
dalsi veci, napriklad BCB
> ti umoznuje pouzivat i MFC.

bohuzel pro D5 PROFESIONAL (na ENTERPRISE nemam) jen C++ Builder 3 STANDARD
A STANDARD neumo��uje tvorbu datab�zov�ch aplikac� - neobsahuje datab�zov�
komponenty, komponenty pro Internet, ani knihovny MFC �i OWL. Tento produkt
je ur�en v�hradn� pro v�uku vizu�ln�ho v�voje aplikac� a programov�n� v
jazyce C++.

M.

Televizni tuner ATI ALL IN WONDER PRO pod Delphi

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 30.10.1999 12:14:27 cet

>Ja ti sice neporadim, ale zkus se kouknout na stranku
>http://www(tec)czechin.com/misch/index_cz.htm

Tak tohle je opravdu zajimave - diky moc !!!

konverze DBF

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 30.10.1999 13:24:59

> ale to mi vysvetli proc to blbne s CP1250 ?

Tak to by ti mohli rict panove z http://www.microsoft.com ;-)

Ikony v horni casti okna

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 30.10.1999 12:46:00 cet

> [...]
>si tohle nekdo precte a posle ti to take. Ja mam bohuzel jiny disk,
>takze to tady nemam. Preji mnoho stesti.

Dik - nasel jsem tam "yupack.zip", ktery ma jen ikony pro minimalizaci
a zavreni okna a jeste k tomu sve vlastni, ale zadny help to nema,
takze to asi nebude presne to, co jsi myslel.
Podle tech ikon tam ale mozna bude to, co potrebuju a budu to tedy
muset jeste prozkoumat ...

Pokud bys ale nahodou prisel na to, co jsi puvodne myslel,
tak budu rad, kdyz se jeste ozves ...

Ikony v horni casti okna

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 30.10.1999 13:50:42

Pozri na
www.micrel-dev.com/delphi/captbtn.zip

Zrusenie ikon: vo forme mas vlastnost BorderIcons. Tam si to nastav.

cao

tg

S pozdravom/Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

> [...]

pro minimalizaci do SysTray)

Daji se nejak rozumne odchytavat udalosti techto jiz existujicich
ikon, nebo to jde jen pres TWMSize a pod. ?

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 30.10.1999 13:59:03

Jedna se o FormRgn. bud na Torry nebo DSP
---------------------------------------
Radim Mik, SyCo DPS

> Pokud bys ale nahodou prisel na to, co jsi puvodne myslel,
> tak budu rad, kdyz se jeste ozves ...
>
> Diky moc

TMediaPlayer

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.1999 14:26:31

Zdravim,
jak vytvorit novy prazdny wav soubor, abych mohl do nej nahravat pomoci TMediaPlayer.

Diky vsem. Vlada Cadsky
cadsky(zv)atlas(tec)cz

Delphi 5 .... uz funguje pod W 2000 RC2

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 30.10.1999 14:42:39

:-)))
Ono to asi nebude tak zle, my provozujeme W2000 na serveru
uz od ledna 99 (od verze NT5.0(!) beta 2), dnes tam jede
W2000 RC2 Advanced Server a to uz vypada pomerne slusne.
Problemy budou spis se starymi "ne(po)slusnymi" aplikacemi.

### Petr Vones napsal dne 29 Nov 99, v 22:17 :

> A druhy servispack po kterem to terpve zacne fungovat tak nekdy v srpnu
> :-)

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Delphi 5 .... uz funguje pod W 2000 RC2

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 30.10.1999 06:12:27 -0800

Kdepak, uz tahle soucasna verze RC2 je skvela
Jaro

> A druhy servispack po kterem to terpve zacne fungovat tak nekdy v srpnu

Indexovani DBF s podminkou

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 30.10.1999 15:43:53

Ahoj,

mel bych k�vam jeden dotaz. Resil jste nekdo indexovani FoxPro tabulky *.DBF
v�Delphi ?
Potreboval bych naindexovat tabulku s�tim, ze se do indexu zaradi pouze
nezdeletovane vety.

Neco jako ve FoxPro :

Index on "vyraz" tag "nazevindexu" for not deleted()

Diky moc za pripadne odpovedi.
Pavel Koukal

Delphi 3, BDE 5.01

Application.ProcessMessages

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 30.10.1999 15:59:55

Pouzivam FreeIB Components z nich dataset mam nastaveny CachedUpdates.
Po volani ApplyUpdates trva asi 15 min pokial to urobi. No a pri tom mi
zatuhne vypis aplikacie na obrazovku. Mam pocit ze by to vyriesilo nikede
volat Application.ProcessMessages. Otazka je kde? Dik

ScreenSever

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 30.10.1999 16:05:17

Ahoj,
potreboval bych radu, jak ukoncit programem screensever.
Byla tu uz jednou rada jak zabranit spusteni:

>Pred tim se rozesila SendMessage(WM_SYSCOMMAND,SC_SCREENSAVE),
>tzn. pro blokovani setrice by melo stacit aby kterakoliv aplikace chytila
WM_SYSCOMMAND,
>prikaz SC_SCREENSAVE a vratila 0

(akorat ta navratova hodnota je tusim -1)

Ale jak ho ukoncit, kdyz uz bezi?
Pohnout kurzorem pomoci SetCursorPos() funguje ve WinNT, ale napr. v Win98
ne :o(
(. a stejne se mi to moc nezamlouva)
Melo by byt prece rozumnejsi reseni (nejaky Message s WM_CLOSE nebo
WM_DESTROY).
Nevite nekdo?

diiik

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Ikony v horni casti okna

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 30.10.1999 15:06:24 cet

>Jedna se o FormRgn. bud na Torry nebo DSP

D5 - ano ci ne ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.10.1999 16:45:51

> [...]
>(vetsinou pri prekladani) te napadne proc ja vlastne to *.h prekladam kdyz

no par header filu jsem prelozil ale rozhodne bych netvrdil, ze diky tomu ze tusim jak se deklaruji promenne v Ccku jsem se v nem naucil programovat. :-(
Nez napises program v novem jazyce tak abys mohl prohlasit, ze pouzivas vsechny finesy bude trvat peknych par dlouhych mesicu...
Kdyz uz menit Pascal za C pak v zadnem pripade ne za jine nez od MS (tedy pokud mam programovat ve Windows). Se C++ Builderem a podobnymi clovek taky brzy narazi, pokud se zacne zajimat o systemove zalezitosti..

Problem s DLL knihovnami na Win NT

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 30.10.1999 17:00:37

Diky vsem za pomoc, uz to pracuje spravne.

nazvy knihoven je nutne uvadet vcetne pripony DLL tedy 'dllname.dll' !

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

> jesli funkci z knihovny volas takto:
> function xxxx: integer; external 'dllname' ...
>
> pak to zkus takto:
> function xxxx: integer; external 'dllname.dll' ...
>
> Pavel

ScreenSever

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 30.10.1999 17:17:21

najdi si v seznamu bezicich aplikaci screensaver
(*.scr) a kill na nej :-) proste ho utnout.
### Petr Smol�k napsal dne 30 Nov 99, v 16:05 :
> [...]
> ne :o( (. a stejne se mi to moc nezamlouva) Melo by byt prece rozumnejsi
> reseni (nejaky Message s WM_CLOSE nebo WM_DESTROY). Nevite nekdo?

[*] Radek BoHaT� <bohaty(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 30.10.1999 18:01:13

> Cauec,

> otvor tray

Tohle funguje, ale jak zjistit zda je cd rom otevrena?

Novell

[*] Michal Hlav�� - 30.10.1999 18:17:03

Zdravim,
existuje nejaka dokumentacia ohladom Novell Libraries for Delphi. Chcem
totiz napisat program chat taky isty ako je pod NT len pre Novell. Nomozem
ani zacat pretoze som nenasiel ziadnu dokumentaciu.

Vdaka, Miso

ScreenSever

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.1999 18:42:02

> potreboval bych radu, jak ukoncit programem screensever.

Ja jsem to resil takhle:

procedure CloseScreenSaver;
var h:HWND;
begin
h:=Windows.FindWindow('WindowsScreenSaverClass',Nil);
if h<>0 then begin
Windows.PostMessage(h,Messages.WM_SysCommand,Windows.SC_Close,0);

Indexovani DBF s podminkou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:04:51

Koukal Pavel wrote:
> [...]
> v Delphi ?
> Potreboval bych naindexovat tabulku s tim, ze se do indexu zaradi pouze

Ahoj,

Priklad najdes tady (Example 2):

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbiaddindex.html

Array of char

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:04:17

Krayzel Libor wrote:
> Je to soubor vytvoreny ve Wordu 97.

Ahoj,

Word (podobne jako ostatni M$ dokumenty) pouziva OLE Structured Storage,
takze by bylo asi dobre otevrit soubor timto zpusobem a vytahnout si z
neho co je potreba. Priklad pro Delphi je treba tady:

http://users.iafrica.com/d/da/dart/zen/zen.html

D5 - ano ci ne ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:04:48

Miroslav �ipel wrote:
> [...]
> (vetsinou pri prekladani) te napadne proc ja vlastne to *.h prekladam kdyz

Jenze pro prekladani hlavicek me prece jen staci mensi znalost Ccka nez pro
programovani. Samozrejme idealni je umet dobre oba jazyky ... :-)

D5 - ano ci ne ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:04:40

Dalibor Toman wrote:

> Mozna u aplikace, ktera pouziva striktne jen veci od Borlandu. Pokud pouzivate API funkce u nichz doslo ke zmene typu VAR parametru z Integer na Cardinal (proc
Ahoj,

Ve vetsine pripadu doslo ke zmene z Integer na DWORD (= LongWord).

> [...]
>
> if FxResult = -1 then
> misto
> if FxResult <> INVALID_HANDLE_VALUE then

No jo, ale tim sis zadelal na problemy sam. Konstanty by se mely pouzivat
vsude kde je to jen mozne.

> [...]
> Pri komparaci Cardinal s Integer generuje D5 kod, ktery rozsiruje 32 bitovy Cardinal na 64 bitu (hornich 32 bitu nula). Takze je cele porovnani podstatne delsi. To same plati pro porovnani se zapornou konstantou.

Coz je IMHO spravne, viz priklad:

C: LongWord;
C := 4294967292;
I := -4;
if I = C then ShowMessage('I = C');
if I = Integer(C) then ShowMessage('I = Integer(C)');

Label

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:05:18

Daniel Km�nek wrote:
> Moc prosim nevite n�kdo, jak umistit label na uroven menu ?. Je tam v pravo
> takovy krasny nevyuzity m�sto, ale komponenta tam nejde dat....

Ahoj,

Slo by to zjednodusene udelat treba takhle:

MainMenu1: TMainMenu;
File1: TMenuItem;
Exit1: TMenuItem;
private
procedure WMNCActivate(var Message: TWMNCActivate); message WM_NCACTIVATE;
procedure WMNCPaint(var Message: TWMNCPaint); message WM_NCPAINT;
procedure DrawMenuAreaText;

{ TForm1 }

procedure TForm1.DrawMenuAreaText;
var
DC: HDC;
SaveIndex: Integer;
R: TRect;
begin
if not Assigned(Menu) then Exit;
R := ClientRect;
R.Top := GetSystemMetrics(SM_CYCAPTION) + GetSystemMetrics(SM_CXFIXEDFRAME);
R.Bottom := R.Top + GetSystemMetrics(SM_CYMENU);
InflateRect(R, -GetSystemMetrics(SM_CXFIXEDFRAME), 0);
DC := GetWindowDC(Handle);
try
with TControlCanvas.Create do
try
SaveIndex := SaveDC(DC);
try
Handle := DC;
Font := Screen.MenuFont;
Brush.Color := Self.Color;
DrawText(Handle, 'Text', -1, R, DT_RIGHT or DT_VCENTER or DT_SINGLELINE);
finally
Handle := 0;
RestoreDC(DC, SaveIndex);
ReleaseDC(Handle, DC);

procedure TForm1.WMNCActivate(var Message: TWMNCActivate);
DrawMenuAreaText;
end;

procedure TForm1.WMNCPaint(var Message: TWMNCPaint);
DrawMenuAreaText;

Zakaz minimalizacie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1999 23:05:31

Kr�l��ek Milan wrote:
> procedure TForm1.GetWM_SysCommand (var msg: TMessage);
> begin
> Case Msg.wParam of
> 61728:inherited; // restore
> 61488:inherited; // maximize
> 61536:inherited; // close
> 61472:inherited; // minimize
> else inherited;
> Pokud si zjistis odpovidajici konastanty misto cisel muzes je pouzit.

Ahoj,

Je opravdu vhodne pouzivat konstanty, jinak se v tom totiz za cas uz vubec
nevyznas. Prislusne SC_xxx konstanty najdes ve Win32API helpu u popisu
zpravy WM_SYSCOMMAND.

Fonty NT

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 30.10.1999 23:56:08

Je to konstanta
EASTEUROPE_CHARSET = 238;
definovana v WINDOWS.PAS
Puntickar by napsal
lfCharSet := EASTEUROPE_CHARSET;
je to ale jedno....
Jestli budes mit problem to kompilovat tak napis poslu ti to jako dcu.

> [...]

> nevim jak v delphi 2, v delphi 1 jsem mel podobny problem a byl za pomoci
> borlandu vyresen upravou unit graphics.pas. do funkce GetHandle byla

SQL Dotaz

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 1.12.1999 11:02:49

Napis presne co xes selectnut z akej tabulky.
(No like statments...)

Werki

Pripojenie na ORACLE (komponenty)

[*] Andrej Skultety <askultety(zv)quelle.sk> - 29.2.2000 18:51:00

existuje nejake komponenty, ktore sa daju pouzit na priame pripojenie k
ORACLE nie BDE

A. Skultety DV QUELLE sro askultety(zv)quelle.sk

Posilani e-mailu z Delphi 4. std.

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 25.3.2000 13:27:01

Ja jsem pouzival take FPiette, ale ted jsem vyzkousel WinShoes
http://www.pbe.com/winshoes a ty jsou jeste lepsi.

Roman Fiser wrote:

> Co se tyce komponent doporucuju ICS - Internet Component Suite od
> F. PIETTiho. http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm
>
> S pozdravem,
>
> Roman Fiser,
> NG Soft

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Vyska popup menu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 25.3.2000 13:29:24

Mal� Dobromil wrote:

> Jeste mam jeden dotaz, programove vytvorim Timer,
> nastavim mu prislusne property a vyrobim jednu proceduru,
> kterou bych rad povesil na udalost OnTimer, jak to mam
> udelat ?
>
> procedure AAA;
> begin
> MessageBeep(MB_OK);
> end;

Chyba je v tom, ze AAA musi byt _metoda_ objektu typu TNotifyEvent.
Deklaruj ji takto:
procedure TMyObject.AAA(Sender: TObject);
begin
MessageBeep(MB_OK);

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Pripojenie na ORACLE (komponenty)

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 5.10.2000 11:30:15

Hello,

existuji i free. Jedny lze najit na:
http://skyscraper.fortunecity.com/switch/535/index.html

Dalsi se objevily na DSP 31.rijna v casti pro D4.

TOM

Dos - spustit a ukoncit

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 10.10.2000 18:47:58

Ahoj vsem,
neporadite mi nekdo, co mam strcit do CreateProcess za parametr,
aby se mi dosovy program (okno) po ukonceni zavrel??
Zkousel jsem to pres pif, ale to jaksi neni ono.

email:virt(zv)volny(tec)cz

SQL a Blank

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 10.10.2000 18:54:49

Ahoj,
nepouzival jste nekdo SUM v SQL na paradoxovou tabulku,
kde jedna hodnota je BLANK??
Ono to vubec nepocita. Jsem vychovany ve Foxce,takze tam prazdna numericka
hodnota byla rovna nule,ale tady v Paradoxu ...???
Je to neco jako treti stav.

ukazka
SELECT SUM(a+b-c)...,kde treba "b" je blank, tak to uplne ten radek vynecha.

Nejedu pres SQL Server takze pritupuji k tabulkam lokalne
z toho plyne, ze zadny If(Blank... nemuzu pouzit.

Neporadite mi nekdo jak by se to dalo obejit?

Email:virt(zv)volny(tec)cz

Text v DBMemo se ztraci

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 30.10.1999 10:42:05

zkus to pridat jako radek neco jako dbmemo1.lines.add('ahoj');
a nezapomen to poslat Table1.post; - v tom bude zrejme ten problem

Od: Martin Galik [SMTP:m g 66(zv)hotmail.com]
Odesl�no: 30. listopadu 1999 18:57
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Interbase

[...]

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 1.12.1999 13:16:12

Moc diky, sice mi to nejak jeste nechodi poradne jen s parametrem WAVE FORMAT 1M08, ale to se doladi.

(**********************************************************************************)

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.12.1999 13:17:09

>No jo, ale tim sis zadelal na problemy sam. Konstanty by se mely pouzivat
>vsude kde je to jen mozne.

Sranda je ovsem ta, ze definice od MS je :
INVALID_HANDLE_VALUE = -1
:-) a presto jim komparace s DWORDY chodi...

>Coz je IMHO spravne, viz priklad:
samozrejme, ze ano. Ja jsem netvrdil, ze to je spatne. Akorat zrovne me by se libilo kdybych mohl rici at se na nejake rozsirovani vykasle a (treba v compiler options). Pak by -1 byla fakticky totozna s $FFFFFFFF v podani Cardinalu

D5 - ano ci ne ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.12.1999 13:20:56

> [...]
>
>proc ? VCL je mnohem lepsi nez MFC (proc asi v MS delaj COOL ?) napr. MFC
>neobsahuje nic co by se podobalo DBGridu a navic v C++ Builderu muzes

Abych rekl pravdu VCL i MFC me muzou byt ukradeny :-)
V Delphi take TForm a spol moc nepouzivam.

Pokud budu potrebovat vytvaret GUI aplikace, pak neni duvod prechazet z Delphi k necemu jinemu.

Program stale na popredi...

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.12.1999 13:30:28

Aaaa, tady chce nekdo sbirat na internetu
kredity, ze jo ? :-)))

Zkus to pomoci fce SetForegroundWindow...

> [...]
> Delphi
> 4 Prof. Nakopnete me? Zkuste to prosim se standartnima komponentama.

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 1.12.1999 13:47:43

Poradi mi niekto nejaku stranku, alebo informacie, ako vlastne
funguju COOKIES a ako to mozem zatlacit do programu? Pouzivam
koponenty od F.Pietteho.

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

On-line

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.12.1999 14:18:15

Jak zjistim, je-li uzivatel pripojen k Internetu (cili online)?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Stahovani souboru

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.12.1999 14:19:19

Jakym prikazem se v Delphi stahuji soubory z Inetu?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Vybirani E-mailu

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.12.1999 14:22:04

Jak by se dalo udelat, abych z e-mail schranky (pripojene pres POP3) vybral jenom E-maily s urcitym Subjectem a ty se nasledne ze schranky bud vymazali nebo by tam zustali?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Form

[*] dusan <volcik(zv)meritum(tec)cz> - 1.12.1999 14:40:55

Zdravim vsechny. Potreboval bych napovedet, jak mohu pri behu programu
zjistit, co vsechno je umisteno na aktivnim formulari (muze tam byt napr.
button, speedbutton, panel apod.). Dekuji, Dusan.

Transparentni bitmapa pro tlacitko

[*] Ji�� Kr�l jr. - 1.12.1999 14:43:20

mozna to uz vis, ale transparentni barva v bitmape je barva leveho dolniho
pixelu v te bitmape.
podle toho se to chova

JK

Slovencina a angl. Windows

[*] Ivan Medvedik <medvedik(zv)infotrans.sk> - 1.12.1999 14:48:38

Zdravim,
potreboval by som tip ako vyriesit nasl. problem:
Mam app v Delphi 4, ktora ma slovenske resp ceske vypisy (menu, hlasenia ...)
pouziva len jeden zakladny font (sserife.fon) z sloveskych resp ceskych Windows 9X,
nepotrebuje tlacit po slovensky, ide mi len o zobrazenie.
Potreboval by som, v pripade instalacie na anglicke Windows,
aby sa spravne zobrazovali vypisy, bez toho aby bolo treba
cokolvek konfigurovat uzivatelom.
Mala by to zabezpecit instalacia + aplikacia sama.

Je mozne napriklad vzdy doinstalovat spravny font
( aj na slovenskych Win - povedzme premenovany ) a pouzivat ho a ako ?
Preferujem jednoduche riesenia ;-)

Vdaka za akykolvek tip alebo link
Ivan Medvedik.

Novell

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 01.12.1999 15:09:11

Lze take pouzit knihovny z www.devont.com. Jsou na mnohem lepsi urovni
(nadstavba nad Novell Libraries), ale stoji dost penez.

Michal Hlav�� wrote:

> [...]
> ani zacat pretoze som nenasiel ziadnu dokumentaciu.
>
> Vdaka, Miso

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Ako vypnut ATX case z Dosu II ?

[*] Min�� Petr - 1.12.1999 15:59:48

Take zdravim,

nevite nekdo jak toto dosahnout take pod WinNT 4.0, myslim tim uplne vypnuti bez zaseku na nejakem okne "Nyni muzete pocitac vypnout".

S pozdravem
m���k
petr.minar(zv)kleibl(tec)cz

[...]

Pristup na PDX tabulku ze dvou pocitacu

[*] Pavel �im��ek - 1.12.1999 16:03:35

Ahoj vsem!
Mam dva pocitace v siti. Na jednom bezi "server" a "klient",
na druhem bezi pouze "klient". "Server" zapisuje do tabulky,
ktera je na stejnem pocitaci, a "klienti" z ni ctou
a jistym zpusobem nactena data interpretuji.
Problem je v tom, ze zmeny v tabulce vidi pouze "klient" na pocitaci
na kterem bezi i "server". "Klient" na druhem pocitaci zmeny nevidi.

Nevite nekdo cim by to mohlo byt?

Jedna se o tabulku Paradox, Delphi 3, BDE 5.1, sit Windows NT TCP/IP.
V driveru Paradoxu je na obou pocitacich polozka NetDir nastavena
na adresar s tabulkou. U druheho pocitace je disk namapovany.

Diky za kazdou radu
Pavel

Form

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 1.12.1999 16:36:42

Haj hou!

From: dusan <volcik(zv)meritum(tec)cz>
> Zdravim vsechny. Potreboval bych napovedet, jak mohu pri behu programu
> zjistit, co vsechno je umisteno na aktivnim formulari (muze tam byt napr.
> button, speedbutton, panel apod.). Dekuji, Dusan.

Property Controls a ControlsCount na formulari. Zbytek v helpu (definovano v
TWinControl)

Hodne zdaru

[...]

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 1.12.1999 16:51:46

Zkus testovat stav modemu.

Von: vobornik(zv)ssakhk(tec)cz am 01.12.99 13:18 GMT

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Blindkopie: Martin Falta/OBI/CZ)
Thema: On-line

[...]

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 1.12.1999 17:18:17

na http://www.utilmind.com/
je komponenta HTTP GET a INetDetector

This component intended for downloading files/documents/results of CGI
scripts from the web using standard Microsoft Windows Internet library
(winInet.dll) which also used by Internet Explorer.
License: Freeware
Last updated: October 30, 1999
Requirements: Delphi 3/4 or C++ Builder 3/4
Download: httpget.zip (5 Kb), Exe-demo (104 Kb)

INetDetector determines online status of the computer (connected or
disconnected). Can be used as something like ICQ NetDetect. Works without
any RAS API or WinSockets.
License: Freeware
Last updated: November 12, 1999
Requirements: Delphi 2/3/4 or C++ Builder 1/3/4
Download: inetdetector.zip (3 Kb), Exe-demo (78 Kb)

>Jakym prikazem se v Delphi stahuji soubory z Inetu?

Program stale na popredi...

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 1.12.1999 17:29:49

:-)))
neni to jedna z tech akci "vydelavejte $ pri browseni"?
Kdyz neni browser active-top window, cas se nezapocitava...

### tmara(zv)itsys(tec)cz napsal dne 1 Dec 99, v 10:09 :
> [...]
> chci, aby program bezel st�le na popredi bez jakehokoliv meho prispeni.
> Mam Delphi 4 Prof. Nakopnete me? Zkuste to prosim se standartnima

Novell a Delphi

[*] Michal Hlav�� - 1.12.1999 17:51:13

Zdravim,
potreboval by som vypisat vsetkych uzivatelov, ktory su prihlaseny na
IntraNetWare. Viem, ze existuje API funkcia NWCCGetConnNumber, ktora vracia
maxConns, PublicConns, MyConns. MaxConns aspon podla toho, co som vycital by
mala vratit max pocet pripojeni, ale vracia mi -1. Potom y malo byt nieco co
v cykle priraduje username na ID a vklada ich do napr. listboxu.

Druhy problem: Snazim sa urobit program Chat, zhruba to iste co je NT, ale
samo pre Novell. chcel by som to asi tak, ze uzivatel zavola oponenta a
tomu sa zobrazi Message. To je OK. a Teraz ak bude chciet odpovedat, spusti
chat a klikne na answer. No a co by sa malo udiat po answer to mi nie je az
take jasne. Potom chat bude odchytavat kazdy znak, z klavesnice a bude ho
posielat oponentovi, kde bude vlozeny do tMemo.

Vedel by ma niekto nakonut.

PS: Toto je predstava. Je dost mozne ze realita bude trosku ina. No a to
chcem tiez vlastne zistit.

Dik za kazdy napad

Miso

Form

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.12.1999 17:56:29

Formzkus treba toto:

var i: Integer;
begin
for i := 0 to form1.ComponentCount -1 do
ListBox1.items.add(form1.components[i].Name);

From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>

> Udelej to tesne pred tim ApplyUpdates.
> Co tam vyvadis, ze to trva 15 minut?
> Jaro

TStoredProc a MS SQL 7

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)com> - 1.12.1999 22:31:48

Netusite nekdo, proc mi nejde pomoci subj. spustit zadna ulozena procedura
(pres ADO to jde)

normalne nadefinuju session, database, procname (krasne ji lze najit v
Ob.Insp.), nadefinuju parametry
a po zActivneni najednou milostpan breci, ze pry:

General SQL error, cannot find procedure 'mojekrasnaprocedurka'

heeeeelp,pliiiiz

Jiri Kral

Pristup na PDX tabulku ze dvou pocitacu

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)com> - 1.12.1999 22:37:35

na zmenene tabulce je treba po Postu zavolat i FlushBuffers, aby se zmeny z
lokalni cache zapsaly do souboru.

JK

Pomoc pri vyvoji

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)com> - 1.12.1999 22:48:16

Kamarade, to jsi asi vedle, protoze tyto utilitky tzv. CASE (comp. aided sw
design) nastroje jsou VELMI draha vec, radove 100ky tisic Kc

napriklad Rose od fy Rational, nebo nastroje od Platinum (www.platinum.com)

kdysi jsme meli ve skole demo Platinum ERwina, to je ale jen pro navrh dB
struktury (ale zato komplet, tabulky, jejich vazby, indexy, ref.integrita,
triggry)
generuje to SQL skripty snad pro vsechy dB enginy na svete - ale je to holt
mastne...

CASE umoznuji planovat s ruznou mirou abstrakce, a je to uceni tak na par
semestru vysky...

nicmene ti preji ti hodne zdaru

Jiri Kral

Run dialog...

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 1.12.1999 22:18:00 -0500

Funkce ShellExecute z knihovny ShellAPI mas stejnou funkci jako Run dialog.

> vi nekdo, jak programove otevrit dialog "Spustit" (menu Start/Spustit)
> a predat parametr - nazev souboru/programu, ktery se ma spustit ?

Application.ProcessMessages

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 1.12.1999 20:37:53 -0800