Ulozeni souboru do databaze a jejich zobrazovani

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 6.12.1999 06:51:55

Ahoj,

mam D3 C/S s nativnim pripojenim na MS SQL 6.5

Potrebuji nejak ulozit okolo 20 000 dokumentu PDF do databaze (nejvetsi je zatim
180kB).
Pokud si klient vybere nejaky soubor ten pak mu zobrazit pres Adobe Acrobat.

Jak takou vec resit ?

Milan

MS SQL server a TQuery

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.12.1999 07:12:38

> Slab�, Petr (Pilsen), 03.12.1999 15:18:56
>
> Je otazkou, proc se vytvareji docasne tabulky. Zrejme se ti vloudila nejaka query,
> ktera nebezi na SQL serveru, ale lokalne.

Vylouceno. Evidentne jde o vnitrni zalezitost BDE.

> Pro paradox se mi kazdopadne nejlepe osvedcilo programove >
nastaveni adresaru pomoci vlastnosti komponenty Session:

> Session.NetFileDir
> Session.PrivateDir

Ja vim. Nemam problem s tim, jak zaridit, aby ty paradoxi
zalezitosti nebyly na obtiz - spis mi slo o to, zda nekdy nekdo
nahodou neresil podobny problem a neprisel dejme tomu na to, jak
BDE nastavit tak, aby se obeslo bez paradoxu.
Ale zda se, ze ne, a to mi staci. Proste se s tim musim smirit.

David Lebeda
Lebeda(zv)comarr(tec)cz

umisteni procedury

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.12.1999 07:21:06

Od: Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz>
Komu: "Konference Delphi" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
V�c: umisteni procedury
Datum odesl�n�: Sun, 5 Dec 1999 17:47:00 +0100
Po�tovn� prog.: Microsoft Outlook Express 5.00.2314.1300
Odpov�� kam: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Ahoj,
>
> jaky je rozdil mezi umistenim procedury / funkce (nebo promenne) v sekci private a nebo az v implementation?
> Je vhodnejsi vkladat procedury, ktere se primo nevazou k objektu (jako napr. nalezeni maxima z N cisel) do sekce implementation nebo do privat?
>
> Diky za vysvetleni.
>

> Petr Gadourek

umisteni procedury

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.12.1999 07:35:17

Od: Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz>
Komu: "Konference Delphi" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> [...]

> Je vhodnejsi vkladat procedury, ktere se primo nevazou k objektu (jako napr. nalezeni maxima z N cisel) do sekce implementation nebo do privat?

Spolecne je to, ze procedury v private i v implementation nejsou k
dispozici mimo unit, v niz jsou obsazeny.
V private maji byt obsazeny veci, ktere primo nejak souvisi s
objektem, v nemz jsou deklarovany. Proste aby ten objekt byl
logicky kompletni. Melo by to byt tak, ze kdyz se ten objekt bude
chtit pouzit i v jine aplikaci, musi jako sve metody mit vsechny
procedury, ktere by nekdy mohl pouzit. Je asi jasne jasne, ze
nema smysl vyprodukovat objekt, k nemuz je pak pozdeji treba
doprogramovavat externi veci proto, aby vubec mohl byt funkcni.

V implementation by naopak mely byt procedury, ktere maji
pomocny charakter a z logiky veci nepatri k programovanemu
objektu.

Pokud by napr. tve nalezeni maxima z N cisel VYZADOVALA
nejaka jina metoda objektu, je slusne dat ho do private.

V kazdem pripade jde zde predevsim o zalezitost programatorske
slusnosti vic nez o cokoli jineho. Delphi nikoho nenuti delat vse
ciste objektove.

David Lebeda

Indexy

[*] Tom�s Vesel�������+?n(��?r� - 6.12.1999 08:21:04

Ahoj vsem,

daji se nejak vypnout vsechny indexy na tabulce a potom zase zapnout ?

Vyvoj SQL Report Builder - podmienky

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 6.12.1999 08:39:15

Podmienky na ziskanie zdrojoveho kodu SQL Report Builder 1.4j

Kazdy by sa mal s nicim prispiet na vylepsenie programu do 4 mesiacov od tej doby ako dostal zdrojaky.
Zatial si mozete vybrat z tychto oblasti:

1. Konvertovanie reportu z QR do SQL Report Builder na zakalde DFM suboru.
2. Zmena velkosti RLabel,RShape,RMemo,RGraph,RBarcode tak ako je to v Delphi
3. Slovensky (cesky) a aglicky help na pouzitie RGraph.
4. Tisk TXT suboru.
5. Export do RTF alebo do DOC formatu pre Word.
6. Vylepsit export do HTML formatu.

Ak mate ine napady nacom by ste rad robili tak napiste.

Ak napiste co ste vybrali, ja poslem zdrojove kody.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Ukonceni externi aplikace

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.12.1999 08:39:23

> To je trosku slozitejsi, jedna z moznosti je napriklad takto (bylo by ale
> dobre to odzkouset i v NT). Tridu TPvExecThread najdes v PvUtils tady:
> http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/PvComponents.zip
>
> ...nasledoval priklad

Dekuju, ale nepomohlo to. Ja mam teda Win NT, takze to je
mozna tim.
Presto uz jsem nasel zpusob, jak aplikaci ukoncit.
Spustim ji normalne pres ShellExecute a kdyz ji chci ukoncit, tak
namisto

PostMessage(h, WM_QUIT, 0, 0), kde h je THandle vraceny funkci
ShellExecute

je treba udelat toto:

pomHandle := FindWindow(nil, 'caption hlavniho okna zavirane
aplikace);
PostMessage(pomHandle, WM_QUIT, 0, 0);

protoze zprava WM_QUIT se ma posilat oknu a nikoli aplikaci.
V teto podobe mi to funguje.

MS SQL server a TQuery

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 6.12.1999 08:56:08

Pokial sa dobre pamatam tak subory del*.MDB vznikaju pri povoleni
CachedUpdates na TQuery. Ak sa CachedUpdates vypnu, subory uz nevznikaju.

> [...]
> BDE nastavit tak, aby se obeslo bez paradoxu.
> Ale zda se, ze ne, a to mi staci. Proste se s tim musim smirit.

MSAccess - Autoincrement

[*] Fi�er Ji�� - 6.12.1999 09:00:44

Porad se mi nedari odstranit tento problem. Mam v MSAccess vytvorenou tabulku, kde je field KOD typu AUTOMATICKE CISLO. Pokud chci z delphi pridat dalsi zaznam, musim field KOD zadat rucne, jinak se mi zaznam neulozi.
Temto problem mam jen u Win98, jinak to vsude funguje.
Software: Win98, Delphi 3, BDE 5.10

Skutecne nikdo nevi jak tuto chyby odstranit ???

EDBEditError - odchyceni

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 6.12.1999 09:01:59

Skus pouzit event OnValidate na polozke, na ktoru je ten TKMaskEdit zaveseny.
Od: Ji�� Kr�l jr. [SMTP:admin(zv)printo.com]
Odesl�no: 2. prosince 1999 10:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Interbase

DB).

Dovolim si polemizovat, nebot MS SQL 7 UMI zvetsit i zmensit soubor s dB
dynamicky podle parametru.

Jiri Kral

API Funkcia

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 6.12.1999 10:18:30

Ahoj,

nastesti delam v C++ i v Delphi, takze vim:
MessageBox(nil, PChar('Ahoj'), PChar('EHM'),0); --->pozor, pouzij
apostrofy, ne uvozovky

**********************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
programator v MSVC++, obcas Delphi
**********************************

Rad by som zavolal nejaku API funkciu z delphi. V C som nemal
probs,
tu vsak neviem doplnit parametre. Nevie niekto ako napriklad zavolat:

messagebox(NULL,TEXT("Ahoj"),TEXT("EHM"),0); ???

API funkce 2

[*] Radek Lev� - 6.12.1999 10:28:59

Ahoj,

je nekde k dispozici seznam API funkci v jednoduchej forme NAZEV - STRUCNEJ
POPIS ?
V D3 pokud znam nazev funkce tak me poskytne slusnej help, ale pokud nejakou
funkci hledam,
tak nikde zadnej seznam neni ...

Radek

Formular v DLL

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.12.1999 10:28:52

Zkus ho zavolat treba takhle

Function Volani_Execute:Boolean; stdcall; export
Result:=False;
Try
Form1:=TForm1.Create(Application); //nebo Create(NIL);
Try
//v DLL vzdycky radeji showmodal
If Form1.ShowModal = mrOK Then Result:=True; // potvrzeno
Finally
Form1.Free
End;
Except
//chybu nenech utect

> [...]
> end;
> FreeLibrary(Hnd);
> end;
>
> Za kazdou radu vedouci k uspesnemu reseni predem moc a moc diky,
> Jirka.
> +-------------------------+---------------------------------+
> | Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
> | Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
> | | ICQ: 9495586 |
> +-------------------------+---------------------------------+
> | ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

Formular v DLL

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 6.12.1999 10:29:11

Ahoj,

tenhle problem uz tu jednou byl a potiz byla skutecne v tom predavanem
handlu. Reseni spocivalo tusim v tom, ze se do Application.Handle melo
po zavreni okna dat nil. Ale uz si to nepamatuju presne, vyzkousej to.

**********************************
[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 06.12.1999 10:36:09

> [...]
> Word.6. Vylepsit export do HTML formatu.Ak mate ine napady nacom by
> ste rad robili tak napiste.Ak napiste co ste vybrali, ja poslem

Ahoj!
Mam niekolko otazok.
1) Co ak do 4 mesiacov nic neurobim? - Teda vyberiem si oblast , posles
mi zdrojaky a nic neurobim ?
Ide o to, ze venovat sa vlasntym projektom mam cas akurat cez vikend
a aj to nie kazdy.
2) V com to programujes? Ja robim v BCB 4.0.

Mna by zaujimali posledne 3 body.
/LH
--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and
prepare for assimilation."

Formular v DLL

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 6.12.1999 10:37:44

J.Novotny wrote:

>Vytvoril jsem si DLL, ktera mi zobrazi novy formular. Zkousim si pak
>z "nadrizene" aplikace volat tento formular, ale OBCAS se cela
>aplikace chova divne.

ja to delam takhle:

procedure Volani(Hand:THandle);
begin
Application.Handle := Hand;
Form1 := TForm1.Create(Application);
Form1.ShowModal;
Form1.Free;
Application.Handle:=0;

var Hnd : THandle;
MojeProc : procedure(Hand:THandle); stdcall;
else MojeProc(Application.Handle);
// refresh zobrazeni aplikace na taskbaru
ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOW);

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Formular v DLL

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 6.12.1999 09:38:37 met-1

[...]

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 06.12.1999 09:44:34 cet

> Rad by som zavolal nejaku API funkciu z delphi. V C som nemal
>probs,
>tu vsak neviem doplnit parametre. Nevie niekto ako napriklad zavolat:
>
>messagebox(NULL,TEXT("Ahoj"),TEXT("EHM"),0); ???

Ja to delam asi takhle:

function MessageBoxA(hand:integer; zpr:PCHar; tit:PCHAR;
styl:integer):integer;
stdcall; external 'User32.DLL';

(nic=) MessageBoxA(MainForm.Handle,'XXX','Zprava z USER32.DLL',1);

MSAccess

[*] Fi�er Ji�� - 6.12.1999 10:45:42

Nevi nekdo proc pri pouziti TStoredProc na databazi MSAccess v Delphi mi to hodi chybovou hlasku << Capability not supported, driver not capable >> ???

Delphi 3; BDE 5.10, Pristup pres ODBC, Access 97

ot: WinNT a W95 na jedne masince

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 6.12.1999 10:49:10

Zkus treba newsy na news.microsoft(tec)cz
Jiny tip: neslo by to pres SystemCommander?
(sam s nim zkusenosti nemam)

### Otisk Ren� napsal dne 6 Dec 99, v 9:02 :
> [...]
> o W95? Potrebuji zachovat stavajici soubory na disku, takze postup format
> C:, instalace W95, instalace WNT neni to prave orechove. Dekuji Sroub

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

API Funkcia

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 6.12.1999 11:00:21

Snad staci jednoduse takto:

MessageBox(handle, 'Ahoj', 'EHM', MB_OK or MB_ICONEXCLAMATION);
nebo
MessageBox(0, 'Pokracovat?', 'EHM', MB_YESNO or MB_ICONQUESTION or
MB_DEFBUTTON2);
a podobne.

Vaclav Krmela

> [...]
> styl:integer):integer;
> stdcall; external 'User32.DLL';
>
> (nic=) MessageBoxA(MainForm.Handle,'XXX','Zprava z USER32.DLL',1);

Vynulovat AutoIncrement

[*] Ji�� Kr�l jr. - 6.12.1999 11:12:14

jde to snadno, staci zmenit autoinc. na integer a pak zpatky.
Na MS SQL 7 lze dokonce toto provest i na neprazdne tabulce.
Jinde urcite taky, ale napr. na Paradoxu to neslo.

Jiri Kral

omezeni MIDAS3 (D5)

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 6.12.1999 11:16:52

Nasi starsi aplikaci jsme se rozhodli prepsat do D5 a prevest na trivrstvou
architekturu. Pri testech na vyvojove instalaci (D5 Enterprise) jsme
narazili na zvlastni chovani pri zatizeni uz od cca 13ti klientu. Hlasi
chyby typu "Doslo k chybe zabezpecovaciho balicku", "Nedostatek pameti",
atd. Pred nakupem (pomerne drahe licence) bych rad vedel, je-li problem ve
vyvojove licenci (omezeni na ...), v nasem programu nebo (a to by bylo
nejhorsi) v relativne novem MIDAS3.

David Vodi�ka
GE Capital Multiservis

Access - syntaxe SQL

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 6.12.1999 11:33:16

Zdravim

Muze mi nekdo poradit kde najdu syntax SQL prikazu pro Access ?
Momentalne potrebuju v CREATE TABLE nastavit jedinecnost
a syntaxi na kterou jsem zvyklej z SQL Serveru mi to nebere.
Hledam jsem v Office 97, ale marne.
Pouzivam ODBC API bez BDE.

Daniel Rott

Spolecny posun nekolika okny najednou

[*] Vladimir Sladky <sladky_vladimir(zv)hotmail(tec)com> - 06.12.1999 10:50:09 cet

>Patrne nemas datovy modul jako prvni v Project Forms, cely priklad najdes
>tady:
>
>ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Other/Example_MoveForms.zip

Nema se jeste neco doplnit do ostatnich unitu, nebo jsem natvrdly ?
Pokud klepnu na jedno okno, tak se ostatni schovaji.
Jsou snad pod timto oknem a maji spolecny "rect" ?
Kdyz nekteremu oknu poslu zpravu "restore" (uplne jinym programem),
tak se nektere objevi treba v levem hornim rohu obrazovky, jine dole ...
Jedna se opravdu o spolecny posun oken tak, aby si vzajemne
udrzovaly svou polohu, jedno oproti ostatnim ?

Poslu ti neco mailem (doufam, ze mam Tvou adresu, a ze ten muj
program nebude jeste hledat nejake DLL) a mrkni na to.
Zkus posouvat aplikaci za kterekoliv okno - akorad se mi nelibi
ten styl "posun jedno okno a prilep ostatni" ...

WinNT a W95 na jedne masince

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 6.12.1999 11:57:35

> [...]
> Naopak to jde, ale z NT to rozsirit o W95? Potrebuji zachovat stavajici
> soubory na disku, takze postup format C:, instalace W95, instalace WNT

Asi nebude problem:

pokud mas WinNT na NTFS:
Vytvor si ve spravci disku novy oddil a nastav ho jako aktivni.
Po resetu si na nej nainstaluj Win95.
Pak pomoci fdisk-u vratis aktivni na WinNT nebo rekonstruujes NT z disket (3
diskety, ktere si vytvoril pri inst.).
Do boot.ini vlozis radek napr.:
C:\BOOTSECT.W95="Windows 95"
kde v BOOTSECT.W95 je prvnich 512b 95-koveho sektoru.
(doporucuji dat Win95 na FAT, aby si na ni mohl z NT)

pokud mas WinNT na FAT:
Muzes nainstalovat Win95 (musis zadat jiny adr. pro Win).
Oba OS muzou pak fungovat vedle sebe.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Off topic: Nechcete stavebn� spo�en� ?

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 6.12.1999 12:08:45

Se svatebnim ztoporenim jsi na spatne konferenci

Od: Radek Lev� <lev(zv)cca(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. prosince 1999 11:31
P�edm�t: API funkce 2

> [...]
>POPIS ?
>V D3 pokud znam nazev funkce tak me poskytne slusnej help, ale pokud

Vynulovat AutoIncrement

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 6.12.1999 12:50:47

----- P�vodn� zpr�va -----
> jde to snadno, staci zmenit autoinc. na integer a pak zpatky.
> Na MS SQL 7 lze dokonce toto provest i na neprazdne tabulce.
> Jinde urcite taky, ale napr. na Paradoxu to neslo.

V Paradoxu to jde taky - musis vsak mit Autoincrement jako prvni
polozku a myslim si, ze primarni index obsahujici tuto polozku nesmi
obsahovat zadnou jinou polozku. Pokud mas tabulku jinak, tak nejdriv
restukturalizace do teto podoby a Save, potom zmena Autoincrementu a
znova restrukturalizace do puvodni podoby. Jednoduche ne? (Mne to
alespon zatim vzdy slo - obcas sice az na nekolikaty pokus).

Jirka

"Komprimace" registru

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 6.12.1999 12:55:29

Cauec,

pri trose experimentovani jsem v programu udelal mensi hrubou chybu a nejak jsem se zacyklil. Pri tom jsem vytvarel a zapisoval udaj do registru.

No a ted ten problem. Masina se mi dost zpomalila. Asi to bude tim, ze velikost registru je tesne pod 16 MB. :-(

Lze (nemusi to byt zrovna Delphi) zkomprimovat ci jinak upravit registr (po vymazu chybnych klicu), aby se mi vratil zpet na puvodni velikost cca 3,5 MB ? Export, vymaz a import neni casove to nejlepsi reseni, ale kdyz nic jinyho nepujde...

Dik za kazdy namet.

Bye Ludan

Tisk

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 6.12.1999 13:42:47

Nejjednodussi by bylo tisknout primo na Canvas tiskarny. Tam si s tim udelas co budes potrebovat.

From: Ing. Lud�k Florian Cauec,

[...]

zip komponent - oprava odkazu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.12.1999 07:01:58

Ahoj

omlouvam se za chybu v odkazu.

na http://www.micrel-dev.com/delphi je k dispozici zipovaci komponent i se
zdroji pro 32 bit a jine.
Pokud nekdo jeste potrebuje prelozen� napisy pro Delphi 2, pak se muze
ozvat, neco jsem prelozil (SysUtils, Consts), muzu zaslat.
Jaro B.

API funkce 2

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.12.1999 07:16:15

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Radek Lev� [mailto:lev(zv)cca(tec)cz]
> Odesl�no: 6. prosince 1999 10:29
> Komu: Konference Delphi
> P�edm�t: API funkce 2
>

> Ahoj,
>
> je nekde k dispozici seznam API funkci v jednoduchej forme
> NAZEV - STRUCNEJ
> POPIS ?
> V D3 pokud znam nazev funkce tak me poskytne slusnej help,
> ale pokud nejakou
> funkci hledam,
> tak nikde zadnej seznam neni ...

Predchozi rady bych jeste doplnil odkazem na internet verzi MSDN:
http://msdn.microsoft.com/

tam zvol LIBRARIES, po natazeni stranky vyber ve stromu
Platform SDK/Win 32 API

Jura

Hint show time

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.12.1999 07:16:24

Ahoj,

nevite, prosim nekdo jak nastavit delsi interval nebo vypnuti pro zobrazeni
hintu (Hint=='blablabla';ShowHint==true) ? Potreboval bych, aby po chvilce
nemizel ale zustal pod prvkem zobrazen az do vyjeti kurzoru mysi z jeho
rectangle.

Diky za kazdou radu
Jaro B.

"Komprimace" registru

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.12.1999 07:18:22

> nekde na to existuje program RegClean nebo
> tak nejak podobne se jmenuje. Drive tam byly
> nejake chybicky, ale treba jsou uz opraveny.

Soupnul jsem ho na ftp konference do adresare SMETI. Sbaleny ma kolem 300
kilo.

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Nahled stranky pred tiskem

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 7.12.1999 07:27:55

Ahoj vsichni,

delal jsem nejaky tisk, ale problem je se zobrazenim "nahledu".
Realizuji ho tak, ze nastavim u TImage vysku a sirku podle rozmeru
papiru tiskarny (vydeli se ovsem vhodnym cislem) a tam se vykresli to,
co je treba. Lze ovsem vyvolat Printer setup dialog a tam nastavit tisk
na sirku misto na vysku apod. A tam je ten problem: Programkem

const Factor = 15; //aby maketa stranky nebyla moc velka
begin
if ps.Execute then //to je printer setup dialog
begin
Image1.Width:=Printer.PageWidth div Factor;
Image1.Height:=Printer.PageHeight div Factor;
Image1.Canvas.Rectangle(0, 0, Image1.Width, Image1.Height); //obdelnik
s cernou hranici coby maketa stranky

se nastavi napriklad tisk na sirku. Fajn, nakresli se pekny obdelnik a
hotovo. Jenze kdyz vyvolam ten dialog znovu a nastavim tisk na vysku,
obdelnik se nedokresli a jeho vyska odpovida vysce predchoziho obdelniku
!!! Pritom ale fyzicka vyska toho Image je spravna! Stejne to je, kdyz
nastavim nejprve tisk na vysku (obdelnik je OK) a pak tisk na sirku
(zase se nedokresli a jeho sirka odpovida sirce predchoziho obdelniku.).
Zkousel jsem to pod D3 i pod D4 na W95 a W98. Nepochybne delam neco
blbe, ale co ?

Diky za vsechny odpovedi.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi

Pristup na PDX tabulku ze dvou pocitacu

To se mi nezda. U nas funguje NetDir tak, ze sice smeruje na stejne misto,
ale cesta neni stejna.
Sroub

> [...]
> A tady nastal problem. Nepodarilo se nam totiz namapovat lokalni adresar,
> podobne jako to jde s adresarem na cizim pocitaci.

[*] Pavel �im��ek - 7.12.1999 08:34:43

Nezlob se na mne za uprimnost, ale jestli je to naprogramovane
stejnym zpusobem jakym je to popsane tak bych se tomu acess violation
ani nedivil. Zkus to prosim te napsat jeste jednou a srozumitelneji.
Asi jsem hold blbej ale nejak jsem to nepochopil. Teda hlavne ten prvni
odstavec.
Ahoj Pavel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. prosince 1999 22:32
P�edm�t: viac Query na jeden DataSource

> [...]
>vypnute takto:
>Query.DataSet := nil; Pri stlaceni klavesy tam priradim query2.dataSource

Nahled stranky pred tiskem

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 7.12.1999 08:34:37

P.Brant wrote:

> [...]

>(zase se nedokresli a jeho sirka odpovida sirce predchoziho obdelniku.).
>Zkousel jsem to pod D3 i pod D4 na W95 a W98. Nepochybne delam neco

ja myslim, ze problem muze byt v tomhle:

function TImage.GetCanvas: TCanvas;
var
Bitmap: TBitmap;
begin
if Picture.Graphic = nil then
begin
Bitmap := TBitmap.Create;
try
Bitmap.Width := Width;
Bitmap.Height := Height;
Picture.Graphic := Bitmap;
finally
Bitmap.Free;
if Picture.Graphic is TBitmap then
Result := TBitmap(Picture.Graphic).Canvas
else
raise EInvalidOperation.Create(SImageCanvasNeedsBitmap);
end;

- jestlize sam nepriradis do Image.Picture.Graphic
bitmapu, tak (asi pri prvnim pouziti Image.Canvas) je
tato bitmapa (na jejiz Canvas se kresli)
vytvorena, ale zmenou rozmeru Image
se zaroven nemeni velikost bitmapy, resp. canvasu
na ktery kreslis, takze se zrejme musi
provest i zmena velikosti Image.Picture.Graphic :

[...]
Image1.Picture.Graphic.Width:=Image1.Width;
Image1.Picture.Graphic.Height:=Image1.Height;
Image1.Canvas.Rectangle(0, 0, Image1.Width, Image1.Height); //obdelnik s
cernou hranici coby maketa stranky

testovano v D3

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Tisk

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 7.12.1999 08:40:07

Tady stale nekdo nepochopil, ze tomu cloveku jde o ZNAKOVY tisk (patrne
na jehlickove tiskarne), nikoliv o grafiku.
V takovem pripade si musis budto udelat vsechno sam, a nebo pouzit neco
od SINEA SW, videl jsem to a neni to spatne, ma to jen jednu vadu -
kupodivu za to chteji penize :-)
Takze ja sam tohle resim vystupem do souboru a naslednym kopirovanim na
tiskarnu (muzes pouzit i UNC).

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: bures [SMTP:bures(zv)ssakhk(tec)cz]
> Odesl�no: 06. prosince 1999 15:10
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Tisk
>
> komponenta Richedit to umi... RichEdit1.Print ...
> [...]

API Funkcia

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.1999 09:01:25

Zdravim Pani

Rad by som zavolal nejaku API funkciu z delphi. V C som nemal probs,
tu vsak neviem doplnit parametre. Nevie niekto ako napriklad zavolat:

messagebox(NULL,TEXT("Ahoj"),TEXT("EHM"),0); ???

Dik

Rex

SYBASE & memo

[*] Honza Fiala <kvasar(zv)kvasar(tec)cz> - 7.12.1999 09:01:30

Zdravim,
nemate nekdo zkusenosti se sybase? ja tedka prekopavam program na tuto db a mam velke problemy s memo polozkami. Pro pristup k db pouzivam ODBC driver Sybase System 10. Pokud se snazim neco zobrazit do TDbMemo, tak mi to vzdy spadne na

General SQL Error
[INTERSOLV][ODBC SQL Server driver][SQL server]ct get data(): user api layer:
external error: Item 1 has already been read

v tabulce se polozka memo vytvorena jako TEXT a v DBExploreru je prezentovana jako LONGVARCHAR.
Opravdu uz si nevim rady jestli je to moje chyba nebo jestli mam predelat program bez memo polozek, ktere tam mam v hojne mire.

BTW: na Interbazi mi to jede bez problemu.

S pozdravem
Honza Fiala
Kvasar, spol. s r. o.
E-mail: kvasar(zv)kvasar(tec)cz

par komponent

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 7.12.1999 09:18:40

Ahoj
umistil jsem tady par komponent (no nic moc, ale snad to bude treba nekdo
nekdy neco takoveho potrebovat).
www.geocities.com/crkstrobe/
cau

Otevirani DOS okna pri spousteni aplikace s parame

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1999 09:25:50

Nemuzu si pomoct, ale at pouziju WinExec
nebo ShellExecute v kombinaci s SW_HIDE
neni videt zadne DOS okno.

To okno zustane otevrene nebo jen blikne ?

> Od: eL..[SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]

> pritom vzdy
>
> Asi pouzivas WinExec. Zkus pouzit ShellExecute.

Hint show time

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1999 09:32:01

Co zkusit treba Application.HintPause nastavit
na neco velikeho a po vyjeti dat puvodni hodnotu...

(viz tez App.HintHidePause a App.HintShortPause)

> [...]
> chvilce
> nemizel ale zustal pod prvkem zobrazen az do vyjeti kurzoru mysi z

WinNT a W95 na jedne masince

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 7.12.1999 09:40:17

### Lubos napsal dne 6 Dec 99, v 17:58 :

> Myslim ze najjednoduchsie by bolo nabootovat z diskety na ktorej je
> Partition Magic (najnovsia verzia je 4)
uz ne, pry uz je 5

> upravit velkost particie (ak mas NTFS), na volnom mieste urobit novu
pozor, PQMagic do verze 4 neumi NTFS5 (u W2000)!

> particiu (FAT/FAT32) a dat tam W95.
> Ale este som to nikdy neskusal, takze bez zaruky. Skusal som akurat robit
> nieco taketo pre Linux. Ten som potom startoval z diskety. Ak nebola
Nekde jsem cetl, ze DOS/W3/9x boot partition musi byt prvni
PRIMARY partition na HD, jinak to nefunguje :-)

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Hint show time

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 7.12.1999 09:45:10

Application.HintPause := 80; {urcuje kedy zacne svietit Hint po
nastaveni kurzoru na danu polozku}
Application.HintHidePause := 10000; {urcuje ako dlho bude svietit Hint

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz

> [...]
> nemizel ale zustal pod prvkem zobrazen az do vyjeti kurzoru mysi z jeho

API Funkcia

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.1999 09:48:51

> [...]
> tu vsak neviem doplnit parametre. Nevie niekto ako napriklad zavolat:
>
> messagebox(NULL,TEXT("Ahoj"),TEXT("EHM"),0); ???

Sorry folks
Nebol prob, zabudol som len ze prvy je pchar a druhy nie.
Nema to potom probs s UNICODE?

Rex

Pristup na PDX tabulku ze dvou pocitacu

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 7.12.1999 10:12:12

Ahoj,

co jsem kde o nastaveni cetl, vsude psali (a mam to odzkouseno), ze NET DIR
musi byt nastaveno vsude stejne mimo jmena disku: na 1.PC C:\MojeApp\ na
2.PC treba H:\MojeApp\

Takto mi to vzdy fungovalo (v siti W3.11, W95 i W98).

> [...]
> (ten retezec) musi byt v obou nastavenich na obou pocitacich stejna.

Otevirani DOS okna pri spousteni aplikace s parame

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.12.1999 10:12:41

Pokud spoustis dosovsky program z windows, udelej
si PIF,
tam nastav zavrit po skonceni + spoustu dalsich
veci, ktere
potrebujes a spoustej neco.PIF.

From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>> Nemuzu si pomoct, ale at pouziju WinExec
> nebo ShellExecute v kombinaci s SW_HIDE
> neni videt zadne DOS okno.
>
> To okno zustane otevrene nebo jen blikne ?

> [...]

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.1999 10:22:20

> [...]
> styl:integer):integer;
> stdcall; external 'User32.DLL';
>
> (nic=) MessageBoxA(MainForm.Handle,'XXX','Zprava z USER32.DLL',1);

I see. Tu neslo ani tak konkretne o messagebox, ako o zavolanie API funkcie
ktore mi nebezalo. Doplnil som uses a zmenil som typ 3tieho parametra.
Pokial ide konkretne
o messagebox, tak je samo ze lahsie zavolat...

Application.MessageBox(
'HEY HOU',
'Open Error',
MB_OKCANCEL + MB_DEFBUTTON1)

Ai tak dik. Nie ie bohvie co menit v kuse platformy/jazyky :(

Rex

OT: W98 a oprava registru

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 7.12.1999 10:22:53

Ahoj,

omlouvam se za OT, ale toto je posledni pokus pred reinstalaci W98.

Problem: Po startu W98 se cas od casu objevi hlaska "Chyba registru. Chcete
restartovat system a provest automatickou opravu registru?" a pouze tlacitko
"OK". Nekdy se to chova tak, ze ani nemusim kliknout na OK a pocitac se
restartuje a nekdy se spusti program pro opravu registru, nekdy ne. Hodne
spatny je, kdyz se pred tim neco instalovalo, to je pak vse v ... a muzu
instalovat znovu.

Otazka: Zajimalo by me, jakym zpusobem si W98 delaji zalohu registru (pri
ukonceni???), co se spousti na opravu registru, a vubec jak tohle cele
funguje.

Dekuji za nejaky typ a preji

Pekny tyden
Pavel

D5 - ano ci ne ?

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 7.12.1999 10:37:08

> CalcDrawInfo i CalcFixedInfo je D5 v sekci protected.
No vida, tak uz jim to dochazi. (Ja jsem to delal jeste pro D3, v D4 to bylo
stejne, do D5 jsem se nedival.)

> Toto jsou jen utility pro praci s internim datovou strukturou
> pro sirky/vysky.
Je to pouzito jeste napr. i na "TabStops".> 1) nac to potrebujes volat primo?
Treba jsem to pouzil pro toto:

const
DefaultColAlign = taLeftJustify;

procedure TGrid.SetColAlign(Index: Longint; Value: TAlignment);
begin
UpdateExtents(FColAlign, ColCount, Ord(DefaultColAlign));
if Assigned(FColAlign) then
if Value <> TAlignment(PIntArray(FColAlign)^[Index + 1]) then begin
PIntArray(FColAlign)^[Index + 1] := Ord(Value);
InvalidateCol(Index);
end;
end;> 2) pochop, ze oni to brali jako interni implementaci, ktera se muze
> v budoucnu zmenit (asi jako struktrura VMT tabulek).
> 3) toto opravdu neni problem prekopirovat, nebot to
> nejsou ani metody, ale jen obyc. procedury.

Kopirovat zdrojak samozrejme umim. Ale radeji pouzivam volani hotovych
funkci.

Myslim si, ze by se naslo jeste mnohem vice pripadu, kdy kvuli "private" je
nutne delat vselijake berlicky, pripadne i prekopirovat celou tridu a tu pak
menit. To rikam se znalosti D3 a D4, zatim jsem nezkoumal do jake miry je to
v D5 jine.

S pozdravem

Pavel Kriz, TDS

TMemo, Begin..EndUpdate neaktualizuje pozici kurzo

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 07.12.1999 10:58:46

Mam takovy pitomy kosmeticky problem:
Mam TMemo, ktere slouzi jako vystup pro zobrazovani logu. Protoze ma
omezenou kapacitu, kontroluji pri pridavani radek do mema jejich pocet a
pripadne zase nejake ze zacatku umazu.
Ale nefunguje to, jak bych ocekaval: kdy nepouziji BeginUpdate a
EndUpdate, scroll bar pochopitelne pri Lines.Delete vylitne nahoru a pri
Add zase sleze dolu. Takze pouziju BeginUpdate a EndUpdate. Ale dockam
se toho, ze po EndUpdate rozhodne je sice kurzor za poslednim pridanym
radkem, ale NENI videt (scroll neni nastaven trochu nahoru, takze
neukazuje spodni radek). Zkusil jsem za EndUpdate dat Memo.SelStart:=
Length(Memo.Text) ale to asi neni ono. Neresil jste to uz nekdo?

with FLogView do
begin
// Lines.BeginUpdate;
while Lines.Count > FMaxMemoLines do
Lines.Delete(0);
Lines.Add(S);
// Lines.EndUpdate;

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Grep

[*] Ing. Jan Skvor <skvorjan(zv)feld.cvut(tec)cz> - 7.12.1999 11:06:54

[...]

[*] Michal Hlav�� - 7.12.1999 11:20:20

Zdravim,
omluvam sa, ale asi som toho chcel napisat strasne vela na malo miesta a
nenapisal som v podstate nic. Ked som si to rano precital, tak sa tiez
nedivim tomu Access Violation.
Ono je to asi na dost dlho.

Takze nazvime si komponenty. Hlavna query Usmev s UsmevSource, potom je
Query DetailUsmev s DetailUsmevSource, potom query dary s ....Source, potom
listy s ....

Ked uzivatel sa naloguje pouzije sa prikaz Open na vsetky query. Ale na
vsetky okrem usmev pouzijem toto DetailUsmev.DataSorce := nil; dary..... :=
nil;

Na usmevSource je napojeny Dbgrid, ktory tieto data zobrazuje.
Dalej. Ak stlacim Enter alebo dblClick, tak sa miotvori detailfrom a pri
jeho Open sa mi urobi toto: DetailUsmev.DataSource := UsmevSource;
dary.DataSource := UsmevSource; atd
o potrebujem lebo tieto query asi taketo SQl: Select * form users.dary where
ID_sponz = :Id

No a tu po tom stlaceni klavesy (alebo dblclick) mi da Access Violation.
Zahada je ale ze nie vzdy. Tak po chvilke prace. A niekedy aj hned na
zaciatku.

Samozrejme, ze pri Close dam do DataSource zase NIL; aby to slapalo na
Dbgride, vpohode.

Dufam, ze je to trosku zrozumitelnejsie.

-----P�vodn� zpr�va-----

[...]

W98 a oprava registru

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 7.12.1999 11:27:34

> [...]
>
> Otazka: Zajimalo by me, jakym zpusobem si W98
delaji zalohu registru (pri
> ukonceni???), co se spousti na opravu registru,

W98 zalohuji registry do adresare
c:\windows\sysbckup (skryty adresar) jako soubory
rbxxx.CAB, kde xxx je cislo zalohy. Nekde se da
nastavit, kolik zaloh provadi, default je 5.
Zaloha i obnova je provadena programem ScanReg.
Melo by to pracovat tak, ze se windows pokusi
natahnout prii startu registry, pokud se jim to
nepodari, obnovi nejcerstvejsi zalohu atd. na vine
muze byt napr. nejaky spatne instalovany ovladac.
Chtelo by to zrejme pustit RegClean nebo utilitu z
Norton Utilit na kontrolu registru.
To s tim instalovanim mas samozrejme pravdu, pokud
obnovi zalohu porizenou pred instalaci. Zkus si po
instalaci spustit ScanReg a zazalohovat registry.

Jan Fiala

par komponent

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.12.1999 11:31:38

> umistil jsem tady par komponent (no nic moc, ale snad to bude treba nekdo
> nekdy neco takoveho potrebovat).
> www.geocities.com/crkstrobe/

Napis aspon, ceho se tykaji, z jake jsou oblasti.

David Lebeda

Grep

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 7.12.1999 11:36:18

A co tak pozriet sa na zdojaky od GExperts (Grep Search) myslim, ze tento
nastroj je dost vykonny. (Samozrjme zalezi na objemoch)

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz
> [...]
> plnotextove vyhledavani retezcu (i UNICODE) ve velkem objemu dat (grep).
> Mnozina vyhledavanych slov je pomerne rozsahla (radove stovky slov).

Nelogicka matematika - deji se zazraky

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 7.12.1999 11:49:14

Ahoj

M�m zaj�mav� probl�m v D3 na WIN98.

var a : Double;
b : Extended;
begin
a := 4.56;
b := Frac(a)*10;
b := Frac(b);
ShowMessage(FloatToStr(b));
end;

Vysledek je mozne spocitat v hlave a logicky vyjde cislo 0,6.
Proc ale message vrati hodnotu 0,599999999999996 ??

Predem dekuji za vysvetleni proc se tak deje

.........Honza

Istalace D5Pro

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.12.1999 11:50:54

Ahoj,

chtel jsem se otazat, zda mohu mit na jenom stoji (Celeron 400, 128 MB RAM)
nainstalovan D2 i D5 zaroven, aniz by doslo ke kolizim a mohl jsem stale
pouzivat i D2?

ot: WinNT a W95 na jedne masince

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 7.12.1999 11:59:34

> [...]
>Naopak to jde, ale z NT to rozsirit o W95? Potrebuji zachovat stavajici
>soubory na disku, takze postup format C:, instalace W95, instalace WNT

Porid si Partition Magic. Me diky nemu jede bez problemu na jedny masine
W98, WinNT4.0 Wst a Linux.

Bye

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

D5 - ano ci ne ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 7.12.1999 12:00:02

Haj hou!

From: Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz>
>No, mas nejaky konkretni napad jak pichnout
>do toho Borlandiho hnizda, aby se daly veci
>do pohybu?

Borlandi Newsy. Borlandi je ctou (od spicek po bezne programatory) a aktivne
odpovidaji. Rovnez se rozjely Chaty na ruzna temata. Neni pravda, ze Borland
nenasloucha pozadavkum vyvojaru a nic nedela. Jiste, minuly rok byla situace
dost mizerna, ale nelze soudit posle jednoho roku, ale v sirsim kontextu.
Borlandi v Delphi ve verzich 1, 2 a 3 zakomponovali radu pozadavku
(abstrakce datasetu apod.). Jiste, jsou trochu pomalejsi, nez by vsichni
chteli, ale to se snad da pochopit, ne ? Kdyz sleduji na NG co vsechno lidi
po Borlandech chteji, tak je vazne lituji (uz jenom ten cas straveny ctenim
a posuzovanim) a obdivuji jejich statecnost a trpelivost. Loni si to u
vyvojaru dost zavarili, a kdyz se rozhodli k radikalnim zmenam, museli si
projit dost tezkou fazi vycitek, spilani, neduvery atd. Tento rok je ve
znameni obratu k lepsimu (vysledkem je D5, podpora Linuxu a vyrazne posileni
kontaktu s vyvojarskou komunitou). Uvidime, co prinese rok 2000.

>Zda se iniciativa PS (programatori sobe) alias
>Delphree nejak nefunguje nebo
>alespon zaostava za ocekavanim :-(

Nefunguje ? Funguje docela dobre (s prihlednutim k poctu zaangazovanych). A
pokud zaostava za necim ocekavanim, neni to jeji problem. Kazdy ma moznost
se zapojit a naplnit tak svoje ocekavani.

P.S.: Doufam, ze se v Lednu opet sejdeme v hojnem poctu v Belohrade :o)

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

API funkce 2

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.1999 12:01:02

> [...]

No, komplet popis mam akurat v hlp subore pri Watcom-e C++. Predpokladam,
ze API help bude nejako zapracovany aj do delphi helpu.

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 7.12.1999 12:34:05

Treba by v tom mohly pomoci Norton Utilities, tam je primo program pro
kontrolu registru a souvisejicich veci.

> [...]

> (pri
> ukonceni???), co se spousti na opravu registru, a vubec jak tohle cele

D5 - ano ci ne ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.12.1999 12:49:02

Petr Vones wrote:

> Zkratka nestihaji. Hlavicky by meli castecne pokryt s pomoci
> Delphi-JEDI, ale na muj vkus se jim to trosku rozpada, aneb nekdy mene
> byva vice. Takze v tomhle bode bych jim malinko odpustil :-)

Mno, ja jsem myslel tu cast interface... :-)

> Tohle si taky obcas rikam, ze by to snad bylo lepsi :-))

Hm, myslim ze nebylo... :-) Divat se na zelene xichty stravniku po
zelenych burtech, a mit porad na krku hygienicke kontroly se mi
nechce.

> V pripade nejake hromadne demonstrace bych se priklanel k te druhe
> variante :-))

Takze zitra se sejdeme vsichni na Vaclavaku. :-)))

Nelogicka matematika - deji se zazraky

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.12.1999 12:57:51

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Honza [mailto:delphi(zv)mis-net(tec)cz]
> Odesl�no: 7. prosince 1999 11:49
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Nelogicka matematika - deji se zazraky
>

> Ahoj
>
> M�m zaj�mav� probl�m v D3 na WIN98.
>
> var a : Double;
> b : Extended;
> begin
> a := 4.56;
> b := Frac(a)*10;
> b := Frac(b);
> ShowMessage(FloatToStr(b));
> end;

protoze 0.56 hex = 0.1000111101011100001010001111010... bin
tedy cislo 4.56 je ve dvojkove soustave ulozeno zaokrouhlene.
Nejde ulozit jinak. A tim zaokrouhlenim prijdes o tech
0.0000000000000000000000004.

Jura

Nelogicka matematika - deji se zazraky

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.12.1999 12:59:26

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri

> protoze 0.56 hex = 0.1000111101011100001010001111010... bin
^^^
Sorry: ne hex ale dec

Jura

Otevirani DOS okna pri spousteni aplikace s parame

[*] nezadal(zv)volny(tec)cz - 7.12.1999 13:17:20

Stava se To jen kdyz aplikaci spustis bez
bezicich Delphi. Okno zustane otevrene.

> [...]
>
> To okno zustane otevrene nebo jen blikne ?
>
> Dobra.

Otevirani DOS okna pri spousteni aplikace s parame

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1999 13:22:35

V tom pripade zkontroluj v adresari Windows
soubor _default.pif nebo dosprmt.pif zda
neni ne-nastaveno "Pri skonceni zavrit".

> Od: nezadal(zv)volny(tec)cz[SMTP:nezadal(zv)volny(tec)cz]
>
> Stava se To jen kdyz aplikaci spustis bez
> bezicich Delphi. Okno zustane otevrene.

Nelogicka matematika - deji se zazraky

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 7.12.1999 13:31:50

Zdravim,
kdybys nekdy delal v Pascalu, tak bys vedel o co jde. Pouzivas real cisla,
tj. s plovouci carkou. Takze napr cislo 1 muze byt zapsano:
1.000000000000000
nebo
1.000000000000001
nebo
0.999999999999999

Uprimnou soustrast pri hledani reseni. Nejses sam kdo ma pdobne problemy.
Pavel

> [...]
> Proc ale message vrati hodnotu 0,599999999999996 ??
>
> Predem dekuji za vysvetleni proc se tak deje

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.12.1999 13:40:34

> [...]
>
> Vysledek je mozne spocitat v hlave a logicky vyjde cislo 0,6.
> Proc ale message vrati hodnotu 0,599999999999996 ??

Libovolny interval v oboru realnych cisel obsahuje nekonecne
mnoho cisel. Naproti tomu v pocitaci je mnozina vsech hodnot
libovolneho realneho typu "jen" konecna, realna cisla mohou
nabyvat jen urcitych hodnot, i kdyz je jich hodne. Pri jakemkoli
vypoctu v realnych cislech proto nutne musi dochazet k
zaokrouhlovani. Dela-li se nekolik vypoctu po sobe, jako v tomto
pripade, mohou se zaokrouhlovaci chyby sejit tak, ze daji takovou
chybu ve vypoctu, o jake pises.

David Lebeda
david.lebeda(zv)comarr(tec)cz

Istalace D5Pro

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 7.12.1999 13:43:45

ANO