Poukazky A-V

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 20.12.1999 10:44:21

> Tak sis nechal predtisknout od nich jiz cast tech slozenek,
> pak se to jiz jen dovyplnuje, coz nemusis delat fontem OCR-B.
> Nicmene zpracovani takovych poukazek je mnohem pomalejsi
> nez tech, co projedou strojem komplet automaticky, protoze
> maji plne kodovany ten radek dole...
>
> S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Asi tak nejak, pouzil jsem jejich klasicke poukazky a veskere udaje jsem
vyplnil na laserovce.

s pozdravem

Michal �viga (Sviga)
=============================[PROTON]====
CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
http://www.dama(tec)cz - Internetovy casopis pro zeny
======ICQ: 57557677 =======================

Pomoc s v�po�tem nadmo�sk� v�ky

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.12.1999 10:52:48

>Ahoj,
>chte�l bych udelat jednoduchou aplikaci, ktera vypocte z teploty a tlaku okolni atmosfery nadmorskou vysku, ALE potrebuju ten vzorec na vypocet nebo alespon nejaky link ap. Neni tady nejaky matematik ci fyzik?

V jednom programu pouzivam nasledujici rutinu. Jmena promennych snad dostatecne vysvetluji jejich vyznam:

Function GetBAROAltitude(P : Extended) : Extended;
begin
GetBAROAltitude := BARORefAlt+1000*Log10(P/BARORefPress)*(18.4+0.67*BARORefTemperature);

Acces Violation

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.12.1999 10:58:59

Ahoj,
cely blok OnDestroy mam v Except bloku, kdyby nahodou doslo k zavade (a tam
zrejme nikdy k nicemu nedojde)

Begin
Try
//zde ruzne uklizeni
Housekeeping;
Except
// ShowLogMessage('Chybka');
End;
End;<---- zde to padne

> Od: Ren� Otisk [SMTP:otisk(zv)misel(tec)cz]
> Odesl�no: 20. prosince 1999 8:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Acces Violation
>
> Hi,
> Co volas v OnDestroy? Neuvolnujes treba objekt, ktery uz uvolneny je?
> Sroub

> aplikaci
> jiz
> IDE).

Start W95 nebo W311

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 20.12.1999 11:21:22

A musi to byt pod Delphi. Na to staci shell (prikaz VER) a je to za 2 minuty
hotovo...

P.S. Prima rocnikova prace :-)

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

SQL databaze

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.12.1999 11:48:44

Viliam Mlich wrote:

> Mam podobny problem. Mam chodivu aplikaciu v D3 standard s tabulkami
> .DB v sieti peer-to-peer. Zakaznik si zmyslel, ze sa tabulky maju
> prestahovat na servera s MS SQL 6.5. Mal som za to, ze staci
> predefinovat alias a aplikacia bude nadalej fungovat bez
> rekompilacie.

Beda, beda! :-) Prvni problem muze byt uz v peer-to-peer.
Nezkousel jsem to, ale myslim si, ze to fungovat nebude. MS SQL
6.5 bych obecne nedoporucoval, krome toho vyzaduje NT Server.
Radeji verzi 7. Preklopeni z Paradoxu neni az tak trivialni, protoze
nejspis narazis na konflikty datovych typu (to blaznive BDE neumi
konvertovat typy), dale logika pristupu k Paradoxu a SQL databazi
je odlisna. V tvem pripade je jeste treba na kazde stanici
nainstalovat klienta databaze, ODBC driver a vytvorit alias.

> Najprv som skusil nainstalovat klienta MS SQL z instalaciek servera.
> Skoncilo to nejakou chybou, uz si nepamatam akou. Nejde to ani
> odinstalovat, tiez to zhasne na nejakej chybe. Pocitac je v ostrej
> prevadzke 24h a kazdy restart vyzaduje odstavit vyrobu, o reinstalacii
> windows ani nehovorim.

Pokud instalujes SQL databazi, tak je treba s nejakou odstavkou
pocitat. Pokud se odinstalace nepovede, je nejlepsi sahnout primo
do registru a tam to vymazat rucne. Urcite doporucuji si to predem
vyzkouset na jinem pocitaci v zakaznikove siti, ktery nezastavi
celou vyrobu.

> Tak som chcel nastavit ODBC alias, ale hopla! Na tom stroji v
> Ovladacich paneloch ziadne 'zdroje dat ODBC' nie su! Ako to tam
> dostanem?

Pri instalaci klienta se nainstaluje i ODBC driver. Pak je treba jeste
vytvorit spojeni v ramci ODBS, to se pak promitne do BDE. Pokud
nema zakaznik nainstalovane ODBC, je treba je doinstalovat.

> Doteraz som hovoril o pocitaci zakaznika. U mna 'ODBC' v ovladacich
> paneloch su. Nainstaloval som si MS SQL 7.0 z MSDN, (Mam W95 tu samu
> prvu verziu).

Na W95 MS SQL 6.5 nejde, jenom klient. Ale k tomu musi byt
jeste SQL Server na NT Server.

> [...]
> zapnute. Este stale neviem, ako pri preview spam-mailu zabranit, aby
> sa mi otvaralo okno s explorerom, ale o to tu teraz nejde, aspon ze
> tie skripty som povypinal). Server sa mi rozbehol (pochopitelne v
> desktop edition, ale na jeden stroj v sieti som si hodil aj NT 4.0
> server SP5 a MS SQL vidim aj tam), da sa mi definovat ODBC alias,
> dokonca Delphi vidi aj tabulky, ale na prvom 'locate' mi program
> zmrzne a pomoze jedine restart windows. Jo, a tabulky musim definovat
> rucne, lebo pri pokuse kopirovat ich z .DB pomocou 'Enterprise

Patrne konflikt datovych typu. Rizikove jsou bloby, typ Date, Time
(v Paradoxu je lepsi deklarovat Timestamp), mozna i money a
urcite by se jeste neco naslo.

> Co konkretne obnasa 'pres ADO' (OLE DB) ? Ze namiesto TQuery pouzijem
> nejaku inu komponentu, co nie je standardne v Delphi?

Presne tak. Komponenty vsak musi fungovat na D3, coz muze byt
urcity problem, protoze na D3 byla jeste dost chuda prace s COM
objekty.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

CD-ROMka

[*] <pampdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 20.12.1999 12:04:12

Dotaz : lze n�jak�m korektn�m delph�ck�m zp�sobem doc�lit toho, abych
mohl otev��t cdromku a pak ji zase zav��t ... funkce jako OPENCD, CLOSECD ... ty sice
neexistujou, ale n�jak� ekvivalenty mo�n� ano ... douf�m .... d�k moc za help. (popis
rad�ji pro �pln�ho za��te�n�ka .... )
(D3, w98,total beginner)

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Jak tedy lepe s SQL ? was trideni was: D5 - ano ci

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 20.12.1999 12:37:50

Hlasim se dobrovolne k tem co delaji tuto nejcastejsi chybu, t.j.
pouzivam IBTable, neb jsem preklapel paradoxovou aplikaci.
Chtel bych se vsak polepsit a napsat to lepe, bohuzel vetsina
podobnych debat konci pouze konstatovanim, ze je to potreba
delat pres query a ze i dema v Delphi jsou blbe.
Uvital bych maly priklad v IB s pouzitim nativnich komponent
master - detail, s pouzitim autoinkrementu (resp. generatoru),
jak postupovat pri prohlizeni, trideni, zadavani, editaci a mazani.
Maly prikladek (jeden dfm a jeden pas) by mi uvedenou problematiku
osvetlil mnohem lepe nez sahodlouhe maily.

Diky

Pavel M.

From: Radoslav Krehl�k <heretic(zv)softok(tec)cz>

> vidim, ze si ohledne ulozenych procedur na SQL7 uz ostrileny pes, prosimte
> jaka jsou tam omezeni (napr velikost kodu?)
>
> Heretic-X, SOFTWARE specialist,<hx.mutant(tec)cz>

Viacjazycna aplikacia.

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 20.12.1999 19:51:35

> Potrebovala by som urobit aplikaciu v D4, ktora by fungovala vo
> viacerych jazykoch. Nemam s tym nejake skusennosti,
> budem teda vdacna za kazdu radu.

Ahoj,

delame ted takovy program, kde za behu si
muze uzivatel zmenit jazyk. Nevim, jestli
nahodou neporusim svou pracovni smlouvu,
takze radeji zadny kod nezverejnuji, takze
alespon slovne.

Kazdy jazyk ma sve oznaceni. Udelala se DLL
se (resource)stringama. Kazdy jazyk zacina od
urcite "baze". DLL-ka ma minimalne procedure,
kterou se nastavuje aktualni jazyk, a procedure,
ktera vraci string podle cislene konstanty.
Takze pri inicilizaci nebo zmene jazky, se
pouzije DLL procedure, kterou se nastavi
aktualni jazyk.

Pro udrzbu a naplnovani DLL pouzivame vlastni
nastroj, ktery v podstate uklada stringy do
textoveho souboru ve tvaru
STR_CONST integervalue "my text", z nehoz
generuje RC soubor (ktery je potom
zkompilovan pomoci BRCC32.EXE do RES
souboru) a prislusnou unitu PAS s
konstantama (STR_CONST integervalue;). Pro
kazdy jazyk se udrzuje jiny textovy soubor, s
ohledem na zvolenou "bazi" (zaklad) pro
konstanty.

Za designu se veskery texty zapisuji pomoci
specialniho (domluveneho) pocatecniho
retezce. Tento retezec se za behu automaticky
preklada (vetsinou v consturctor
TMyLanguageForm.Create(...)), tak ze se
prochazi kazda komponenta
(Form.Components) a u ni se zjistuji vsechny
retezcove vlastnosti (viz dsgnintf unita ??? -
nevim ted presne), nebo se samozrejme
vezmou i jine, ale jiz "na tvrdo" zvolene
vlastnosti (vetsinou komponenty s vlastnosti
TCollections).

Zdrzeni automatickymi preklady nejsou
dramaticke (proste zanedbatelne).

Potencialne ruzne sirky komponent s textem
(ne)resime "dostatecnym odhadem" :-).

Petr Motlicek

Off: Pomoc s vXpoXtem nadmoXskX vXky

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.12.1999 19:55:27

>No, ja nevim, ale tlak i teplota jsou promenlive hodnoty, a to i
>mistne, teplota zejmena. Treba pri takove inverzi by se ti mohlo
>stat, ze vypoctes vysku doliku vyssi nez prilehly kopec. :-)

Vzhledem k tomu, ze barometricky vyskomer je zakladnim pristrojem v letecke doprave bych si troufl mu verit. Samozrejme za predpokladu, ze jsem schopen barometr spravne nastavit (aktualni tlak v referencni vysce - nejlip mereno hned vedle barometru :-) , teplotu muzu strilet od oka). Pokud se bude barometr pohybovat v rozumne vysce od povrchu zeme (tj. kdyz ho upustim tak spadne nekomu na hlavu a neuleti do mezihvezdneho prostoru) bude merit dostatecne presne.
Z praktickych zkusenosti vim, ze temer obycejny barometr (cca 30kkc :-) zaznamena spolehlive rozdil 10cm, pripadne pozna, ze kolega vedle v kanclu praskl dverma ponekud razantneji.

Ve srovnani s jinymi rozumnymi metodami vychazi barometr asi nejlepe. GPS je sice fajn, ale vysku meri pomerne nepresne, navic pokud nejsou k dispozici korekce je nutne pocitat s umelym rusenim, ktere zpusobuje nepresnost v desitkach metru.

SQL databaze

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.12.1999 19:58:13

Predem upozornuju, ze to neni oquotovane proto, ze mi to OE 5 jaksi
neokvotoval. Proste to nektere zpravy neoquotuje!!!!! Grrrrrrrrrrr! Nevite
nekdo PROC?

Takze pred moje odpovedi dam *** ok ;-)

Mac

Saturday, November 27, 1999 Zbysek Hlinka wrote to Ren� Otisk:

[...]

*** to je blbost, to ti na 99,99% nepojede, leda bys to mel neco na urovni
demo programu v Delphi ;-) Je tam proste prilis mnoho rozdilu proti
souborovym databazim....
***

Objavuju sa tu vselijake mudre reci o suborovych a serverovych databazach,
ale este nikto nepopisal prakticke problemy a hlavne ich riesenie. Pritom
podobny dotaz tu je najmenej raz mesacne.

*** prakticke problemy? Sem s nima ;-)

[...]

*** Jojo, SQL 6.5 je obcas tvrdohlavy a muze mu neco vadit (napr. absence
sitove karty, nejaka jina spustena service atd.)
***

Tak som chcel nastavit ODBC alias, ale hopla! Na tom stroji v Ovladacich
paneloch ziadne 'zdroje dat ODBC' nie su! Ako to tam dostanem?

*** Pochopitelne ze nejsou (ackoliv po instalaci MS SQL by se tam mely
nejake objevit). Nejnovejsi jsou soucasti MDAC
http://www.microsoft.com/data ). Pozor pred instalaci MDAC musi byt
nainstalovan DCOM tzn. bud DCOM (pro W95) nebo IE4 a vyssi. Pri instalaci MS
SQL 7 se automaticky instaluje tusim MDAC 2.1 - posledni je ted tusim MDAC
2.1 SP2 (teda oni tam za to sazeji jeste desne cisilka ;-)
***

[...]

*** Viem preco - lebo MS SQL 7.0 Enterprise Manager je v podstate IE (vse
smeruje k jednotne MMC (MS Management Console), ktera je zalozena na IE.
Koneckoncu je to uvedeno primo v MS SQL Prerequisities v setupu ci jak se to
jmenuje...
***

[...]

*** coz je divne, to jsem jeste nepotkal...

Co konkretne obnasa 'pres ADO' (OLE DB) ? Ze namiesto TQuery pouzijem
nejaku inu komponentu, co nie je standardne v Delphi?

*** jojo presne tak. Resp. je standardne v D5 Enterprise ;-)

Mac

Telefonicke pripojeni site

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 20.12.1999 20:04:03

Muzete mi prosim poradit, jak mam vyvolat dialog Telefonicke pripojeni site, v pripade, ze je pocitac off-line?

Preji prijemny den.
--
Petr Reichl
reichl(zv)centrum(tec)cz

Combobox

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 20.12.1999 20:16:50

> Chtel jsem se zeptat na komponentu combobox. Kliknu na combobox a vyberu
> nejakou hodnotu, ta mi tam zustane, i kdyz dam treba combobox1.text := '';
> Jak si muzu primo za behu programu vybrat svoji hodnotu v comboboxu? Treba
> kdyz chci aby hodnota v poly comboboxu byla prazdna.

Ahoj,

kdykoliv (jakykoliv styl), pouzij
ComboBox.ItemIndex := -1 pro prazdnou
hodnotu
ComboBox.ItemIndex := n pro n-tou polozku

Petr Motlicek

Stracaju sa obrazky v TToolBar-e

[*] vach1 <vach1(zv)yahoo(tec)com> - 20.12.1999 20:19:56

[...]

PS: Ak Vam prisla tato sprava s attachmentom, tak to sposobil vyrus.
Prepacte, uz som podnikol potrebne kroky.

Thousands of Stores. Millions of Products. All in one place.
Yahoo! Shopping: http://shopping.yahoo.com

Skarede indexy dBase tabuliek

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 20.12.1999 20:27:17

Prajem prijemny vecer :)

Opat problem zlych indexov dBase tabulky.

Problem spociva v existencii dvoch indexov - MDX a NDX.
Bez prveho sa tabulka otvori, len je potrebne prepisat 28 byte v
hlavicke na 0 a naslednym opatovnym otvorenim tabulky sa index opat
vytvori... OK
Problemom je NDX, co je secondary index. Ak aj vymazem subory a
odstranim z properties TTable odkazy na tento NDX index, tabulka pri pokuse
vytvorit (subor je vymazany) este raz tento index dojde k vynimke "Index
already exists".

Kde to viazne?

Dakujem za zachranne kolesa

Ondrej
------
Ondrej Jaura
Datalock a.s.
jaura(zv)datalock.sk
------ :)

Acces Violation

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 20.12.1999 20:36:12

> [...]
> formulare (tj. az za END). Program se normalne ukonci bez jakychkoliv
> problemu a teprve pak se hlaska objevi (a stahne s sebou nekdy cele IDE).

zkus nejdrive pred kompilaci data SearchPath
na cesty pro VCL knihovnu (a nejlepe zmen i
Output pro DCU) a zkus, jestli ten Access
Violation takto najdes na prislusnem radku
kodu.

Jinak, pokud je to typicky "....at Address
FFFFFFF", tak jestli vylozene ty sam
neuvolnujes jiz uvolnene, tak zapremyslej,
komu uvolnujes, aniz mas uvolnovat....

Napr. ja s oblibou uvolnoval quick reportu
bitmapu v QRImage nebo udelas

C := Tcomponent.Create(jinacomponent);
try
mnoho kodu
finally
C.Free;
end;

coz je samozrejme spatne.
(Ale to jsou asi chyby, ktere te napadly samy.)

Pokud je to na jinych addresach, tak si zrejme
spatne "hrajes" s pointrama...., nebo se
stringama - jako ukazatele (napr. v procedure
Move, nebo v jistych situacich musis string
"alokovat" - SetLength apod.)

No snad te neco napadlo, cim by to mohlo byt.
Zkus to treba jeste vice priblizit. Mam hodne
zkusenosti s podobnymi Accessy... :-|

Petr Motlicek

Adresa porcedury

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 20.12.1999 22:45:36

Ahoj,
vedel by si nekdo rady s nasledujicim problemem:

v EXE mam proceduru, jejiz adresu potrebuju zavolat dynamicky.

mam tento typ:
// procedura pro nacitani nodu z databaze,
TLoadProc = function(Tree: TTreeView; StartNode: TTreeNode; NodeRec:
Pointer; LoadID: Boolean = False; ID: integer = 0): TTreeNode;

pak dve procedury:

function StdLoadProc(Tree: TTreeView; StartNode: TTreeNode; NodeRec:
Pointer; LoadID: Boolean = False; ID: integer = 0): TTreeNode; export;

function DBLoadProc(Tree: TTreeView; StartNode: TTreeNode; NodeRec: Pointer;
LoadID: Boolean = False; ID: integer = 0): TTreeNode;

pak mam promenou:
var Proc: TLoadProc;

no a nekde v kodu se na zaklade jmena procedury (pro ilustraci: zadam ho
treba v dialogu) potrebuju zjistit adresu tej procedury a zavolat ji.
Nestojim o prevodove tabulky, potrebuju to generovat dynamicky za behu
programu.

Pokousel jsem se o neco pres GetProcAdress ale bezuspesne ...

Pomozte prosim ....

======================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
======================

Pristup k datum, Delphree a vubec was: D5 - ano ci

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 20.12.1999 23:56:30

> [...]
> pred slavnymi jablky podle velikosti).
>
> Napr.
> type
> HruskaJabko = record
> Typ: (hruska,jablko);
> Velikost: integer;

> MojeHruskyAJablka: array [...] of HruskaJablko
>
> begin
> TriedHruskaJablko(MojeHruskyAJablka);
> end.
>
> Prece mi nerikej, ze ocekavas, ze po tak zapsanem programu
> bude nejaky prekladac nebo interpretr vedet co ma delat.
> Nebo to budes tridit na dvakrat? Neni to neefektivni!

Je potrebne doplnit porovnavaciu funkciu ako parameter. Ziadny
problem, preto som tomu ani nevenoval ziadnu pozornost. Rovnakym
sposob to musis zohladnit aj v rieseni s Variantami, takze nechapem
ako tento problem suvisi s parametrizaciou typov.

> Vzdyt nemuze vedet JAK MA TRIDIT!
> Nevi jak je definovano poradi!!!
> Ty jsi totiz ve svem prikladu s integer a double
> predpokladal, ze kompilator jaksi implicitne zna porovnavaci
> operaci pro integer a double.

Presne tak, nebolo to totiz podstatne pre moj priklad.

> Ale jiz pro retezce, jak psal Petr Vones,
> to nestaci. (resp. je zde dalsi parametr trideni).
> Asi reknes, ze pro retezce bude volani vypadat
> TriedString(MojeRetezce,AnsiCompareText) nebo
> TriedString(MojeRetezce,CompareString) atd.
>
> Ale to je presne implementace kde je parametrem
> porovnavaci funkce!
> Pokud trideni doplnis jeste parametricke prohozeni
> dvou zaznamu tak je presne to co v Delphi naprogramovat
> lze bez problemu (vim az na tu typovou kontrolu).

U parametrickych typov to ale ide doplnit tak, aby fungovala
aj typova kontrola, napr.:

type
TMensiAleboRovny<Typ> = function MensiAleboRovny<Typ>(Prvy, Druhy: <Typ>):
Boolean;

procedure QuickSort<Typ>(Pole: array [..] of <Typ>; MensiAleboRovny:
TMensiAleboRovny<Typ>);
if not MensiAleboRovny(Pole[i], Pole[j]) then

> Ale podle mne je mnohem uzitecnejsi mit moznost
> ULOZIT DATA JINAK nez jen do array [..] of
> nez mit typovou kontrolou, ale napred
> naplnit nejake pole a pak to z nej zase vybirat.

Samozrejme a pokial je k dispozicii parametricky typ,
tak je mozne parametrizovat aj udajovu strukturu, ktora
sa triedi. V takom pripade ale pribudnu samozrejme dalsie
otazky, napr. ako spristupnovat prvky tejto struktury
(typ indexu a funkcia ktorou sa k prvku dostanem, atd.).

> Navic jestli si vzpominas kdyz jsem ti psal,
> ze neni trideni jako trideni, ze existuji
> SPECIALNI algoritmy napr. pro trideni
> dat ve streamu (MergeSort).
> Ja vim ty reknes, ze by to melo by tak, ze
> se mergesort pouzije tehdy kdyz je to potreba napr.
> TriedFileOfByte(FileOfByte1,FileOfByte2,CompareByte) ho automaticky
pouzije,
> ale zapomelo se predepsat kam se ma dat vysledek,
> kdyz nemuze byt v jednom ze souboru.
> A navic jak jsi si jiste vsiml tady se o zadny array [1..2] of FileOfByte
> nejedna nebot ja nechci porovnat soubory, ale jejich obsahy!

Zase mozes pozit rovnaky pristup a zobecnit vstup udajov,
spristupnenie udajov, vystup udajov atd. Netvrdim, ze tento pristup musi
byt vzdy najvyhodnejsi a nikde nie je napisane, ze ho musis vzdy
pouzit. Uz som tu raz uviedol, ze sa najdu pripady, ked moze byt
potrebne specificke riesenie ale mala by to byt skor vynimka ako
pravidlo.

> Taktez jsem psal, ze QuickSort neni stabilni v pripade
> stejnych zaznamu. Pokud to budu vyzadova tak musim
> to genericke trideni jeste dale parametrizovat.

Nie, nemusis to parametrizovat, ale bolo by dobre to takto
jasne specifikovat, idealne tak, aby som nemohol pouzit
take triedenie, ktore tuto vlastnost nesplna, povedzme takto:

// interface
interface Tried<Typ>(Data: array of Typ);

// implementacia 1, bez datovej stability
procedure QuickSort<Typ> implements Tried<Typ>

// implementacia 2, ktora splna datovu stabilitu
procedure BubbleSort<Typ> implements Tried<Typ> [ensure DataStability]

// pouzitie vyzadujuce datovu stabilitu
Tried[require DataStability](MyData);

alebo chcem QuickSort a vyzadujem stabilitu dat, tak kompilator
zakrici chybu, ze QuickSort taku vlastnost neposkytuje:

// pouzitie pouzivajuce QuickSort a vyzadujuce datovu stabilitu
Tried[use QuickSort require DataStability](MyData);

Nebolo by zle datovu stabilitu aj nejako definovat a mat moznost,
povedzme po skonceni triedenia skontrolovat, ci naozaj je
splnena (pri ladeni).

> Nebo existuje alogritmus RadixSort
> se slozitosti n*myslim delka slova.
> Pokud se mi bude hodit tak ho urcite pouziji radeji
> nez n*log n, nebo nedej boze n^2!
> Podle mne ale program nemuze nikdy automaticky
> dopredu rozhodnout jaky algoritmus je vyhodnejsi,
> pritom programator to muze vedet.

Niekedy je mozne podla kontretnej situacie automaticky
rozhodnut, ze niektory algoritmus je vyhodnejsi,
napr. kolko volnej pameti je k dispozicii a pod.
Ale nikdy som netvrdil, ze pocitac ma automaticky
vyberat najlepsi algoritmus. Na druhej strane moze byt
vyhodne ked takato moznost tu je a mas ju povedzme
moznost vypnut, ak ju nechces vyuzit. Ale zase
nerozumiem, na co tym vlastne narazas.

> Takze dalsi parametr "Pouzij specificky algoritmus".
> Vim, ze reknes, ze to je vec optimalizace, ale
> parametr tam byt musi abych mohl optimalizovat!

Nerozumiem, co nie je dobre ak explicitne popises,
ze chces taky a taky algoritmus. Uz Ti naozaj absolutne
nerozumiem, nejak my Tvoje myslenie opet unika
a je dost mozne, ze az z nasledujuceho mailu zistim,
ako to vlastne myslis. Keby si uviedol aspon zakladny
dovod, ze parameter tam nemoze byt lebo xxx, resp.
je vyhodnejsie, ked tam parameter nie je lebo xxx
tak to snad pochopim.

> Genericke trideni tak jak jsi ho tady nadefinoval
> je blbost. Mozna v nejake chytre knize neco
> takoveho najdes. Ale to je cira teorie! V praxi
> to nikde neexistuje a neni to pouzitelne, nebot
> problem neni tak jednoduchy, aby se dal

Na principe parametrizacie typov su v C++ vybudovane
a standardizovane kompletene kniznice ako STD (Standard
Template Library) ci ATL (ActiveX Template Libaray).
Obidva tieto kniznicu su sucastou Borland C++ Buildera.
To, ze nieco nepoznas neznamena, ze v praxi neexistuje.

> naskatulkovat jedinym volanim

TriedCokolivAAbyToByloOptimalneRychleAPresneTakJakSiObsluhaMysliAnebCteniMys
> lenekVPraxi.

Triedenie je v urcitych pripadoch mozne zavolat joednoduchym volanim:

Tried(Udaje);

v niektorych pripadoch je potrebne specifikovat viac informacii:

Tried[vyzaduj datovu stabilitu, pouzi bublinkove triedenie](Udaje,
PorovnavaciaFunkcia);

atd.

To, ze niekedy je potrebne detailnejsie specifikovat sposob (algoritmus)
triedenia, ci porovnania, pripadne ine informacie neznamena, ze triedenie
prestava byt triedenim.

> Proste jak jsem take jiz napsal:
> Chces neco co nemuzes dostat, spatne pritom
> argumentujes a jeste cely problem hazis na Delphi :-)

Nemozem s Tebou suhlasit, pretoze zase Ti nerozumiem
v com zle argumentujem, v com konkretne sa myslim alebo
co nedokazem zdovodnit. Mimochodom spochybnovanim
parametrizacie typov spochybnujes C++, ktory to ma
implementovane rovnako ako STL, ATL a snad aj dalsie
kniznice, ktore to pouzivaju.

> PS. Myslim, ze bychom se meli soustredit na reseni
> problemu, ktere nas programatory opravdu trapi a ne
> tady teoretizovat nad nerealnymi nesmysly
> (ja vim, ze v tom je muze byt pokrok,
> ale nic se nema prehanet).

Tato veta velmi dobre charakterizuje Tvoj pristup: co nie
je v Delphi (ci PowerBuildery), nepoznam to a nemozem to
preto pouzit je nerealny nezmysel. A podla mna sa v tomto mylis.

Erik Salaj

ulozene procedury a upgrade na MSSQL7

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 20.12.1999 14:58:31 -0800

Ahoj,

vidim, ze si ohledne ulozenych procedur na SQL7 uz ostrileny pes, prosimte
jaka jsou tam omezeni (napr velikost kodu?)

Heretic-X, SOFTWARE specialist,<hx.mutant(tec)cz>

Pristup k datum, Delphree a vubec was: D5 - ano ci

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 20.12.1999 23:58:30

> V tomto pripade je asi vyhodnejsi pouzit pretezovani, takze deklarace by
pak
> vypadala takhle:
>
> procedure Tried(Pole: array of Integer); overload;
> procedure Tried(Pole: array of Double); overload;

Presne tak, je to zaroven velmi dobry priklad na pouzitie pretazovania
funkcii.

> Samozrejme implementaci jednotlivych procedur budes muset napsat zvlast,
ale
> to snad neni tak vycerpavajici. V nouzi si muzes napsat rozsireni IDE,
ktere
> by ti na zaklade nejake sablony generovalo zdrojovy kod pro podobne
pripady.

Ano, vyuhodnejsia je ale samozrejme priamo podpora v jazyku.

> Tezko lze totiz udelat "univerzalni" funkci. I kdyby se zavedlo nejake
dalsi
> rozsireni ObjectPascalu o obecne porovnavani, ktere by pak kompilator
podle
> danych typu prelozil, jsou situace ktere nejsou uplne jednoznacne. Treba
pri
> trideni retezcu lze porovnavat jen jako ASCII, bez rozliseni malych a
velkych
> pismen, trideni podle narodnich abeced atd.

Ano, aby to bolo obecne, je potrebne prislusnu porovnavaciu funkciu predavat
ako parameter (co nie je ziadny problem).

Erik Salaj

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.12.1999 00:03:24

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Kral dne 20 Dec 99,:

> Mozna je muj dotaz trivialni, ale s desktop databazemi jsem jeste moc v
> Delphi nepracoval, tak mi odpustte. Jedna se o databazi Flash Filer, ale
> myslim, ze to je uplne stejny problem jako u Paradox atd.

Zaloz si pomocnou tabulku, kam si umistis posledni nejvetsi
cislo. Zapni transakci, precti zaznam, zvys cislo, zapis
cely zaznam, ukonci transakci. Protoze transakce u FlashFileru
funguje vzdy jen jedna, nemusis se bat, ze ti v ramci teto
transakce nekdo jiny sahne do tabulky.

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Zrychleni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:39:10

From: Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz>
> Konkretni realizace je zavisla na zodpovezeni nekterych otazek
> - je obrazek vzdy jenom cernobily ?

Ahoj,

Pokud si dobre pamatuji, tak slo jen o cernobile birmapy. Tady je jedna z
moznosti, jak vec urychlit. Samozrejme je to stale prilis obecny postup,
takze by to v konkretni situaci slo jeste lepe optimalizovat:

Bitmap: TBitmap;
begin
Bitmap := TBitmap.Create;
try
Bitmap.Monochrome := True;
Bitmap.Width := 1700;
Bitmap.Height := 4000;
Bitmap.Canvas.MoveTo(10, 0);
Bitmap.Canvas.LineTo(100, 0);
Bitmap.SaveToFile('Big.bmp');
finally
Bitmap.Free;

Bitmap: TBitmap;
X, Y, N1, N2: Integer;
Line: PByteArray;

function TestPixel(P: Pointer; X: Integer): Boolean; assembler;
asm
MOV ECX, EDX
AND ECX, 7
SHR EDX, 3
ADD EAX, EDX
MOV EDX, $80
SHR EDX, CL
TEST [EAX], EDX
MOV EAX, 1
JNZ (zv)End
DEC EAX
(zv)End:

Bitmap := TBitmap.Create;
try
Bitmap.Monochrome := True;
SP_Start(1);
Bitmap.LoadFromFile('Big.bmp');
SP_Stop(1);

SP_Start(2);
N1 := 0;
for Y := 0 to Bitmap.Height - 1 do
begin
Line := Bitmap.ScanLine[Y];
for X := 0 to Bitmap.Width - 1 do
if not TestPixel(Line, X) then Inc(N1);
end;
SP_Stop(2);

SP_Start(3);
N2 := 0;
for Y := 0 to Bitmap.Height - 1 do
for X := 0 to Bitmap.Width - 1 do
if Bitmap.Canvas.Pixels[X, Y] = clBlack then Inc(N2);
SP_Stop(3);

ShowMessageFmt('%5.3f - %5.3f %5.3f - %d %d', [SP_Time(1), SP_Time(2), SP_Time(3), N1,
N2]);

finally
Bitmap.Free;

Namerene casy mezi SP_Start(x) a SP_Stop(x) byly prumerne:

1. 0.04 sec.
2. 0.8 sec.
3. 27.6 sec.

z toho vyplyva cca 35ti nasobne zrychleni s pouzitim primeho pristupu k radkum
bitmapy za pomoci TBitmap.ScanLines oproti TCanvas.Pixels

Petr Vones, amatersky programator

zmeneni fontu u hintu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:02

From: p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> To jsem vyzkousel a stejne se nic nestalo. Myslim si ze kazdemu z vas
> pod Win98 zmena fontu hintu nepude a jestli se to nekomu povede, tak at
> rekne jak.

Ahoj,

Uz jsem na to odpovidal, chyba je ve VCL. Oprava byla v tom prikladu.
Zkousel jsi to ?

Petr Vones, amatersky programator

Viacjazycna aplikacia.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:07

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>

Nemyslel si spis http://www.localizator.com :-)

Petr Vones, amatersky programator

Ulozena procedura na pozadi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:10

From: Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz>
> [...]
> klient necekal na vysledek dlouho trvajici procedury. Konkretne se jedna o
> MS SQL 7, ale zajimaji me i jine servery.

Pokud to provozujes pres BDE, tak v adresari Demos\Db\BkQuery mas priklad jak
udelat SQL dotaz v threadu. U procedury by to snad mohlo byt podobne, jde tam
predevsim o zpusob prace s BDE objekty v threadech. Ohledne ADO, to by melo
podporovat primo asynchronni operace...

Petr Vones, amatersky programator

Acces Violation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:24

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> cely blok OnDestroy mam v Except bloku, kdyby nahodou doslo k zavade (a tam
> zrejme nikdy k nicemu nedojde)
>
> Begin
> Try
> file://zde ruzne uklizeni
> Housekeeping;
> Except
> // ShowLogMessage('Chybka');
> End;
> End;<---- zde to padne

Ahoj,

Tezko rict, zkus ten kod presunout do udalosti OnClose ci OnCloseQuery, jestli
se to bude stale projevovat.

Petr Vones, amatersky programator

kodek pro TMedia player

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:33

From: Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz>
> [...]
>
> Aby toto fungovalo na jinem PC, je zapotrebi nainstalovat Windowsi
> prehravac, ktery lze naistalovat tehdy - jeli nainstalovam Internet

Ahoj,

To snad neni takovy problem, IE je zdarma. Instalaci IE provedes zaroven
opravy nekterych casti systemu, lze to povazovat za jakysi servis pack
pro Win9x. Navic IE5 uz je udelan docela inteligentne, pri instalaci se
daji konecne zvolit vice detailne jednotlive soucasti.

> Neznate prosim nekdo jinou cestu, jak do systemu naintalovat patricne
> kodeky?

Windows Media Player existuje i jako samostatna instalace:
http://www.microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/allplayers.asp

Petr Vones, amatersky programator

Stracaju sa obrazky v TToolBar-e

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.12.1999 00:40:29

From: vach1 <vach1(zv)yahoo.com>
> [...]
> Vsetko bolo OK. Po case som to druhy krat skompiloval.
> U mna OK a na druhom PC ikonky zmizly. Nech som skusal,

Problem muze byt v zastarale verzi knihovny COMCTL32.DLL na tom druhem pocitaci.
Aktualizovat ji muzes budto instalaci posledniho IE nebo samostatnym updatem teto
knihovny, ktery ziskas zde (comupd50.exe):

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Petr Vones, amatersky programator

Spravna cestina ve Win

[*] lumir.delphi(zv)post(tec)cz - 21.12.1999 00:41:55

Ahoj Mirku,
diky za nabidku, kterou rad vyuziju. Zkusil jsem preinstalovat vsechny fonty z klasickeho Win98 CZ a nic. Nejsem si jisty, ale nemohl by mit Win nejake systemove fonty zaintegrovane? Opravdu jsou vsechny fonty v adresari Windows/Fonts/? Nemuze byt uvnitr Win nejake nastaveni, ktere jsem prehledl? Nemuzeme mit jine verze Win98 SE? Je fakt pravda, ze jsem to neinstaloval ja, ale Compaq a ja jsem dodatecne nastavil Cestinu (QWERTY). Fonty mi tedy muzes zkusit poslat na LumirKaras(zv)Seznam(tec)cz, mam tam 10MB free.

Moc krat dik za pomoc. Najit informace na internetu je snadne:
*** http://NAJDI.TO

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Ren� Otisk - 21.12.1999 06:28:48

Hi,
Dotazem SELECT MAX(ID) + 1 FROM Tabulka zjistis dalsi ID. Ale dej to az pri
udalosti BeforePost kvuli tomu viceuzivatelskemu pristupu.
Sroub
> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Zaloha DB s autoinc was Generovani ID pri pridavan

[*] Ren� Otisk - 21.12.1999 06:35:15

Hi,
Vzdal jsem se autoinc z duvodu zalohovani. Jak delate zalohu takoveto
tabulky a posleze nacteni dat zpet?
Insert into Table1 Select * from Zaloha nelze a kdyz zaradim do dotazu jen
sloupce, ktere nejsou Autoinc, tak mi to nahlasi "Capability not supported".
Todle potrebuji pro D1.
Sroub
> [...]

zhroucenym blobem, ale s AutoInc nikdy. Jde o to, zda neni jednodussi
odstranit "problemy" nez vymyslet takoveto reseni.

Zatuhnuti tabulek pri prochazeni

[*] Bednar��k Dalibor - 21.12.1999 06:43:15

Ahoj,
dovedli by jste mi pomoct nekdo s timhle problemem....

Mam dve tabulky ...vazba master detail.....
Na master je nastaven filtr
AKTIVNI='A' {maji se vybirat vety jen aktualniho roku...}

Mastr obsahuje krom jineho klic KODOBP {kod obchodniho partnera}, pres ktery je napojena
tabulka KARTY. Ta ho ma taky . Vazba 1..n...
Indexovani je na KODOBP

Pri prochazeni zaznamu, se stava, ze po nejake dobe, tabulky zamrznou
a nezbyva nez aplikaci UKONCIT CTR+ALT+DEL

Tabulky jsou DBF. Indexy CDX CDX
BDE 5.01
Delphi 5
Reindexace tomu nepomaha

Predem dik za jakekoliv namety

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.12.1999 23:45:23 -0800

1. ID (pokud je pouzito ciselnych rad) by mela generovat databaze.
V pripade databazoveho serveru je to samozrejmost. Nektere tabulky
(vcetne paradox) jsou tez vybaveny tzv. autoincrementem, kde je zajisteno
jedinecne cislovani. Duvodem je spolehlivost, bezchybnost a zajisteni
jedinocnosti. Pokud toto databaze vlastni, pak z duvodu zajisteni datove
integrity je velmi vhodne toho vyuzivat.
2. Reseni, ktere navrhujes je nejenom problemnaticke, ale velmi pomale a
znacne nespolehlive pri praci v siti.
3. Pokud mas nejaky vazny duvod pro zjistovani ID pomoci klienta, pak
si vyrob funkci pomoci Dotazu SELECT na MAX(ID)
SELECT Max(ID) FROM TABULKA.
Tim dostanej nejvyssi hodnotu id aniz by jsi musel provadet skok na konec
datasetu. v siti ovcem rovnez nelze zarucit, ze dva klienti ve stejnem case
neobdrzi stejnou hodnotu ID. Proto se delaji ty autoincremety
Jaro

> [...]
> E-Mail: mailto:kral(zv)purus(tec)cz, WWW: http://www.purus(tec)cz

Zaloha DB s autoinc was Generovani ID pri pridavan

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 21.12.1999 08:49:31

> [...]
> Insert into Table1 Select * from Zaloha nelze a kdyz zaradim do dotazu jen
> sloupce, ktere nejsou Autoinc, tak mi to nahlasi "Capability not

Takoveto akce skutecne nedelame. Data se pouze komprimuji (treba na disketu)
a kdyz je potrebuji obnovit, tak se dostanu do stavu posledniho ulozeni.
Obnova se tedy dela prostym prepsanim dat.

[...]

Info o tabulce v mdb

[*] Vokounek <vokoun(zv)datis.cdrail(tec)cz> - 21.12.1999 09:00:05

Prosim, jde nejak zjistit zakladni informace o tabulkach v mdb souboru
(napr. vytvoreni tabulky, posledni modifikace, vlastnik atd...)
Dik za info

SQLRB 1.5c

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 21.12.1999 09:14:28

Na mojej stranke je nova verzia SQL Report Builder 1.5c a demo programy.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 21.12.1999 09:44:04

Diky za radu. Jak mi radis to muzu odelat.

Ale presto vsetecny dotaz: To se opravdu nemohu pohnout z aktualniho
zaznamu bez toho, abych prisel o obsah datoveho bufferu? V B-Tree fileru
jsem mohl mit datovych bufferu pro zaznam kolik jsem chtel a pri
pohybech v databazi jsem si nacetl to, co me zajimalo.
Nelze udelat neco takoveho jako udelat kopii aktualniho zaznamu v pameti
a po pohybu v databazi ji vratit zpet?

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Pristup k datum, Delphree a vubec was: D5 - ano ci

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 21.12.1999 10:00:39

> [...]
> parametrizacie typov spochybnujes C++, ktory to ma
> implementovane rovnako ako STL, ATL a snad aj dalsie

Strucne.
Vim o cem mluvis celou dobu.
Mozna, ze priklad s tridenim je dost nestastny,
ale v Delphi jde parametrizovat pomerne dobre i
bez parametrickych typu.
Samozdrejme, ze JE to workaround na jejich neexistenci.
Ale to neznamena, ze by toto konkretni reseni v
Delphi bylo horsi nez kdybych to udelal parametrickym typem.
A o tom mi v zasade slo. Ze i kdyz nejaka konstrukce
v Delphi neexistuje tak to neznamena, ze se bez ni neda zit!
Proste najdu jine reseni, ktere muze byt lepsi (nemusi),
nebot muze byt efektivnejsi(optimalizovane)
a jasnejsi pouziti (spousta lidi ty tve kniznice urcite nepozna,
i kdyz programuji jen C++ a mozna ani nepozna potrebne
jazykove konstrukce - to same samozdrejme plati i pro lidi v Delphi).

Rob

budoucnost InterBase

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 21.12.1999 10:04:27

Ahoj,

okolo InterBase se v techto dnech bohuzel deje neco zvlastniho, mate-li
zajem, ctete newsy mers.interbase.list na
news.mers.com

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

budoucnost InterBase

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.12.1999 10:32:14

Haj hou!

> okolo InterBase se v techto dnech bohuzel deje neco zvlastniho, mate-li
> zajem, ctete newsy mers.interbase.list na
> news.mers.com

Bohuzel to vypada neslavne :( Oficialni vyjadreni Inprise by melo byt ve
ctvrtek. Zatim jsou vsechno jen dohady (mimo zpravy, ze tom management
InterBase rezignoval, ktera je pravdiva), takze nepodlehejme panice a
pockejme co se vyvrbi.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Jak tedy lepe s SQL ? was trideni was: D5 - ano ci

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.12.1999 10:35:05

Haj hou!

From: Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz>
> [...]
> Maly prikladek (jeden dfm a jeden pas) by mi uvedenou problematiku
> osvetlil mnohem lepe nez sahodlouhe maily.

Bohuzel nepouzivam ani IBTable/IBQuery, ani IBDataset nybrz pouze IBSQL
takze ti zadny priklad neposlu. Nicmene soucasti baliku FreeIB (na
www.interbase.com) jsou i priklady (uzitecnych) aplikaci (jine nez v D5).

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.12.1999 11:11:02

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Kral dne 21 Dec 99,:

> [...]
> pohybech v databazi jsem si nacetl to, co me zajimalo.
> Nelze udelat neco takoveho jako udelat kopii aktualniho zaznamu v pameti

Dost dobre nechapu, co vlastne chces a na co je to dobre,
zkus to popsat blize.. Kdyz je to nadstavba TDataset, tak
holt se musis spokojit s tim, co nabizi...

[...]

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 21.12.1999 11:12:31

> [...]

suchoadiabaticky gradient.
To mas od 0.5C na 100m az po 1C na 100m nadmorskej vysky. (Stred je .6C)

spojeni dvou SQL

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 21.12.1999 11:12:19

Ahojky
mam Query1 ve kterem je pomerne slozity SELECT (vcetne klausule WHERE).
Potrebuji scitat sumy z nekterych sloupcu.
Nyni to resim tak, ze mam Query2, do ktereho doplnim temer kompletni Query1.SQL (meminm vlastne 0. radek, kde vymanim proste select ... za select sum..), a spustim jej.
Lze nejak rozumeji ziskat sumu napriklad propojenim techto dvou Query?
Lze ziskat jednotlive radky (vysledek Query1) a sumu (vysledek Query2) provedenim jedineho query?

Vse v Delphi3 a Win95

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

Viacjazycna aplikacia.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.12.1999 11:33:19

Petr Vones wrote:

> Nemyslel si spis http://www.localizator.com :-)

Jee, ja osel! :-) Myslel.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak tedy lepe s SQL ? was trideni was: D5 - ano ci

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 21.12.1999 12:06:09

No me by slo spis o princip.
1.Jak zobrazovat data ?
Pocitam ze DBGrid napojeny pres IBneco kde je select ....... by mohl
fungovat
nebo se to dela jinak ?
2. Jak editovat
Tady uz si prave tak jisty nejsem. Pouzivad DBEdit komponenty a jak nebo
jiny zpusob ? Generovat insert SQL delete SQL atd. - tady proste
nevim kudy do toho. Ne ze bych nevedel jak pracovat s SQL, to uz jsem
castecne pochopil a pokud delam neco primo na IB tak to jde, ale kudy
na to pres Delphi.
> Bohuzel nepouzivam ani IBTable/IBQuery, ani IBDataset nybrz pouze IBSQL
> takze ti zadny priklad neposlu. Nicmene soucasti baliku FreeIB (na
> [...]

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 21.12.1999 12:15:40

Vzhledem k tomu, ze odesli vsichni, kteri byli na IB foru dost
aktivni a ze jim tedy o IB asi slo (narozdil od Inprisu jak se zda)
tak neocekavam moc pozitivni zpravy.

Pavel M.

From: Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz>
> No me by slo spis o princip.

Asi nejcasteji se pouziva kombinace TQuery s TUpdateSQL. TIBDataset je
takova kombinace techto dvou v jedinem komponentu. Nad tim se samozrejme da
vesele pracovat s DB-aware prvky (vcetne toho gridu). Skutecna zabava zacina
s optimalizace pro ruzne pripady (grid+prvky vs. male/velka data vs.
master/detail atd.). Asi bych doporucil nejake Zbyskovo nebo Borlandi
skoleni :o)

[...]

prohlednuti obsahu skruktury

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.12.1999 12:25:51

Ahoj,

mam docela hloupy dotaz. Lze se nejak podivat na strukturu, ktera ve
definovana napr

With Zaz1 Do
With PodZaz1 Do
Prom1:=neco;

jaky je obsah Prom1?
V panelu evaluate/modify mi to porad pise ze neni Prom1 definovan a ja musi
porad vypisovat
zaz1.podzaz1.prom1
Lze to nejak v IDE (Delphi2) nastavit, aby dokazal k polozce zaznamu vse
sestavit a ja to nemusel vypisovat?

Mozna ze je to opravdu hloupe, omlouvam se, ale zrejme jsem nekde neco
prehledl a pak uz na to zapomel

Viacjazycna aplikacia.

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 21.12.1999 12:48:10

Jenom pozor, ze na w2000 uz nelze DLL ukladat do adresare Windows, ale do
adresare aplikace. Hura, konec DLL Hell...

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

> [...]
>
> Zdrzeni automatickymi preklady nejsou
> dramaticke (proste zanedbatelne).
>
> Potencialne ruzne sirky komponent s textem

Aplikace pro Windows2000

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 21.12.1999 12:54:08

Pro ty, kteri chteji vyvijet aplikace pro w2000 doporucuji precist
http://msdn.microsoft(tec)cz/AppSpec/default.htm v cestine. Jsou tam nektere
velmi dulezite a predevsim pozitivni zmeny.

Kdo to zna, tak sorry.

---------------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

Zaloha IB databazy

[*] Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> - 21.12.1999 13:08:41

Nazdar.

Prosim o radu od niekoho kto vie ako spravit zalohu databazy(IB), nie
vsak ziadnym nastrojom IB.

Alebo aspon:
ako zistit platnu cestu ku "gdb" suboru ,ak poznam alias databazy.
- NIE parameter "SERVER NAME".

Druha otazka,(menej naliehava): ako zavriet popupmenu inak ako
klavesou ESC. napr lavou sipkou.

Diky.

peter

Situace s Interbase

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.12.1999 13:24:07

Haj hou!

Pro ty z vas, kterym neni lhostejny osud InterBase.

From: Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk>
> Prosim o radu od niekoho kto vie ako spravit zalohu databazy(IB), nie
> vsak ziadnym nastrojom IB.

Velmi spatne :o) Toto by mela resit IB 6.0 (pokud se ji ovsem dockame :(

> Alebo aspon:
> ako zistit platnu cestu ku "gdb" suboru ,ak poznam alias databazy.
> - NIE parameter "SERVER NAME".

AFAIK neni. (Pokud nepocitam FreeIB nebo IBX, ale tam je to v podstate
podobne). Jmeno databaze (cesta) je navic lokalni v kontextu serveru a neni
zadna zaruka, ze se k ni lze vubec dostat (u lokalni instalace je to ovsem
neco jineho).

Hodne zdaru

Skarede indexy dBase tabuliek

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 21.12.1999 13:41:29

Ahoj,

sice jsem svoji teorii nezkousel, ale zda se mi, ze se vazba MDX-NDX chova
stejne jako vazba DBF-MDX.
Zda se, ze by to slo vyresit stejne jako predtim. Protoze kdyz vytvoris NDX
index, tak jedine co se zmeni v�hlavicce je to, ze v�MDX indexu se nastavi
v�hlavicce opet 28 byte na 1 (28 byte - prvni byte pocitano jako 0, tudiz
29.byte).

Nastav tedy ten byte v�MDX hlavicce na 0 a melo by to byt OK.
Nemam to vyzkousene, ale myslim, ze by to tak melo fungovat.

AssignFile(F,'INDEX.MDX');
FileMode:=2;
Reset(F);
Seek(F,28);
Ch:=Chr(0);
Write(F,Ch);
CloseFile(F);

Mnoho uspechu preje
Pavel Koukal. Problemom je NDX, co je secondary index. Ak aj vymazem subory a
[...]

Jeste jednou k problemu primarnich klicu v C/S

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.12.1999 13:42:01

Haj hou!

Enterprise-Ready Object IDs
http://www.sdmagazine.com/uml/thinking/s9912to.shtml

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 21.12.1999 13:43:40

Ano, je to mozne pomocou DAO, resp. ADOX. Pozri

DAO FAQ na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm

resp.

Adonis FAQ na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

Erik Salaj
From: Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz>

> 1. Z SQL databazi je nejefektivnejsi pracovat pouze pomoci SQL prikazu a
> primo.

Co myslis tim primo ? Pomoci nejake komponenty do, ktere mohu psat SQL,
treba standarni TQuery ?

> 2. Potrebuji zobrazit data (seznam), provedu SELECT a jejich zobrazeni
> (pouze pro cteni) v grid.

Ok. Tohle taky zvladam. Jakou pouzivas komponentu ?

> [...]
> zaznamy ulozim pomoci prikazu SQL UPDATE.
> 6. Porizuji novy zaznam, provedu viz bod 3 bez naplneni a prikaz SQL

Tomuhle teoreticky taky rozumim, ale nevim jak prakticky. Jake pouzivas
komponenty na SQL prikazy ? Kdyz pouzivas obecne komponety ma vstup
dat t.j. treba normalni Edit, tak kontrolujes jestli pro kazde pole vstupni
data ?
t.j. jestli tam je cislo a ne text ?

Mohl by jsi kratce jednu proceduru na precteni jednoho recordu do editu
a pak zpet ulozeni ? To by mi pomohlo.> 7. S tabulkou v databazi pracuji pouze pomoci DLL prikazu (create
database,
> alter table,...)

Tady jsi asi myslel DDL.

Diky

Pavel M.

SQL a parametry

[*] Vladislav.Skalicka(zv)koncept(tec)cz - 21.12.1999 15:48:17

Nekdy to jde udelat tak (na MS SQL 6.5), ze ty potrebne nazvy
poskladas jako string:
declare (zv)txt varchar(255)
select (zv)txt='SELECT Nazev FROM '+(zv)Tabulka+
' WHERE '+(zv)Sloupec+' LIKE '+"'"+(zv)Promena+'%'+"'"
a pak ten string spustis:
EXEC ((zv)txt)
problem je, kdy je to delsi nez 255.
Kdyz je delsi, tak se (snad) da primo poskladat uvnitr ty zavorky za EXEC
a musi to bejt v jednoduchych uvozovkach.
Mejte se vsichni
[...]

Nazdar Deplhisti,
prosim o radu nebi odpoved:
Lze jako parametru StoredProc pouzit jmeno tabulky nebo sloupce?
napr:
CREATE PROCEDURE FINDKLIENT
(zv)Tabulka varchar(20)='',
(zv)Sloupec varchar(20)='',
(zv)Promena varchar(40)=''
AS
SELECT Nazev
FROM (zv)Tabulka
WHERE (zv)Sloupec LIKE (zv)Promena+'%'
GO

Diky moc

Vlasta

Pridelenie Eventu

[*] Michal Hlav�� - 21.12.1999 17:20:10

Zdravim,
I've problem. Nadefinoval som si vlastny TXYGrid. V Nom je Procedure
TXGrid.KeyDown(....) override;

Potom vo forme som si vytvoril procedure
TForm1.KeyDown1(Sender:Tobject; .....);

Po vytvoreni TXYGridu v Evente OnCreateForm mam toto Grid.OnKeyDown :=
KeyDown1;

Vsetko prebehne ok az na to ze pri stlaceni klavesy sa neurobi nic s
procedury KeyDown1; Az ked zavolam v procedure TXYGrid.KeyDown na konci
Property OnKeyDown(Self,....) so fsetkymi parametrami, tak to zbehne. Lenze
som si pozeral deklaraciu gridu a tam v procedure KeyDown nevola ziadny
Event OnKeyDown a ide to aj bez neho. Kde je problem.

Dik, Miso

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 21.12.1999 17:25:32

Tak konkretni komponenty Ti spise poradi nekdo v konferenci (haloooo). Ja
jsem analytik a vedu projekt. Konkretni kod neni primo mou domenou (nerad
bych se tady ztrapnil :-)).

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

> [...]
> data ?
> t.j. jestli tam je cislo a ne text ?
>
> Mohl by jsi kratce jednu proceduru na precteni jednoho

MSDE

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 21.12.1999 17:30:31

Zdravim,

byly zde nejake dotazy jak ziskat MSDE. Staci mi fotokopii nejake faktury,
kterou jste nakoupili neco z Visual Studia od MS nebo cele Visual studio a
SoftMail Vam da MSDE zdarma (tedy za 99,-). Ted jsem to odtamtud privezl.

Baleni obsahuje 2 CD:

1.
- The Microsoft Data Engie 1.0 in redistributable form
- SQL server 7.0 licensed for develop...

2. MS WNT 4.0 service pack 4

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

zmeneni fontu u hintu

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 21.12.1999 17:55:01

> Uz jsem na to odpovidal, chyba je ve VCL. Oprava byla v tom prikladu.
> Zkousel jsi to ?

Pravda, zmena fontu funguje, ale v dalsim mailu jsem mel na mysli zmenu
barvy pisma hintu,
coz kupodivu nejde ani pomoci toho prikladu.

zjisteni IP adresy z UDP

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.12.1999 19:04:48

Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> wrote:

> priletl datagram (potrebuju znat source IP pro kontrola bezpecnosti)
> aniz jej prectu (jakmile se zavola recvfrom() dojde totiz k povoleni
> odeslani dalsi zpravy o dalsim datagramu, coz se mi nehodi).

Nevim, jestli ti to pomuze, ale ja na strane serveru zjistuji adresu stanice tak, ze v handleru message testuji event Accept, kterou obsluhuji nasledujici metodou:

{-------------------------------------------------------------------}
{M}{----} procedure tWSAServer.Accept {*}
{*} (aSocket:tSocket); {*}
{-------------------------------------------------------------------}
var
Lng: integer;
begin
FWSASocket := winsock.Accept(aSocket,nil,nil);
EventMask := FWSAEventMask;
if FWSASocket=INVALID_SOCKET then
FWSAHost := sz;
FWSAConnected := TRUE;
Lng := sizeof(FRemoteAddrIn);
if winsock.getpeername(FWSAsocket,FRemoteAddrIn,Lng)=SOCKET_ERROR then
FWSAHost := winsock.inet_ntoa(FREmoteAddrIn.sin_addr);

Ovsem protoze volam nejprve accept() a chybi mi hlubsi znalosti o winsocku, tak nevim, jestli to splnuje podminku, aby to neuvolnilo posilani dat, nejspis ne.
Jestli lze volat getpeername() pred accept() nevim.
bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

P.S.

S chybou 10055 se mi nepodarilo na platforme W98 nic rozumneho udelat (nevyresila to ani prodleva 245 s pred resendem (!!!)), takze jsem (e)migroval na NT Workstation, tam jsem podle M$ nastavil MaxUserPort a TcpTimedWaitDelay a uvidime. Zatim to bezi...

Zajimavost pri vytizeni procesoru

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 21.12.1999 19:28:30

Ahoj ,
tak jsem na to mrknul a neco vytvoril.Neni to ono, ale funguje
to.Mimochodem - nevite jak sledovat vytizeni procesoru na NTckach???
function PerfStats(zarizeni:string):longint;
var reg:Tregistry;
b:longint;
begin
b:=0;
reg:=Tregistry.create;
reg.RootKey:=HKEY_DYN_DATA;
if reg.LoadKey('HKEY_DYN_DATA','\PerfStats\StartStat') then
begin
reg.ReadBinaryData(zarizeni,b,sizeof(b));
reg.CloseKey;
end;
if reg.LoadKey('HKEY_DYN_DATA','\PerfStats\StatData') then
begin
reg.ReadBinaryData(zarizeni,b,sizeof(b));
reg.CloseKey;
end;
if reg.OpenKeyReadOnly('\PerfStats\StartStat') then
begin
reg.ReadBinaryData(zarizeni,b,sizeof(b));
reg.CloseKey;
end;
if reg.OpenKeyReadOnly('\PerfStats\StatData') then
begin
reg.ReadBinaryData(zarizeni,b,sizeof(b));
reg.CloseKey;
end;
reg.Free;
result:=b;

X := PrefStats('Kernel\CPUUsage');

Ano, vim, je to chaoticke , ale funguje to!!

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

Aplikace pro Windows2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.12.1999 21:17:33

> Pro ty, kteri chteji vyvijet aplikace pro w2000 doporucuji precist
> http://msdn.microsoft(tec)cz/AppSpec/default.htm v cestine. Jsou tam nektere
> velmi dulezite a predevsim pozitivni zmeny.
****Specifikace vysla nekdy v cervnu tohoto roku. Vetsina veci je
opravdu dobra, ale co me vytaci je cast tykajici se podpory vice
monitoru.

Pokud si nechcete cist specifikaci celou, pak shrnuti by melo vyjit
(slibili mi to) v lednovem cisle Softwarovych Novin, ktere vychaz�
23. prosince.

Slavek

> Tomas Kouba

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 21.12.1999 21:49:43

> Co myslis tim primo ? Pomoci nejake komponenty do, ktere mohu psat SQL,
> treba standarni TQuery ?

S IB zkusenosti nemam, ale na provedeni SQL prikazu se ti urcite bude hodit
ADOCommand (do command text normalne napises SQL prikaz (nezapomen na "TO"
tabulka do ktery
chces vysledek) a taky muzes vyuzit vlastnost PARAMETERS v ADOCommandu).
A pak uz jen pustis Adocommand.Execute a je to.

Dalo by se rict ze to je prime.> > 2. Potrebuji zobrazit data (seznam), provedu SELECT a jejich zobrazeni

> Ok. Tohle taky zvladam. Jakou pouzivas komponentu ?

ADOQuery, ale je mozne i ADOCommand

> INSERT.

data muzes zkontrolovat obecne v Delphi (zvlast jestli je Int string apod.)

INSERT INTO tabulka (sloupce oddelene carkou) VALUES(hodnoty oddelene
carkou)

> Mohl by jsi kratce jednu proceduru na precteni jednoho recordu do editu
> a pak zpet ulozeni ? To by mi pomohlo.

Jestli chces dalsi priklady tak se opet ozvi.

Ke spravnemu zvladnuti syntaxe SQL bych ti doporucil serial o SQL v Chipu
(vychazel rok a pul do ted) a zaroven je v D5 dobry Local SQL Guide.

M. Jirman

Stracaju sa obrazky v TToolBar-e

[*] Martin Ve�e�a - 21.12.1999 22:05:09

Parkrat jsem mel obdobny problem. Vzdy to vyresilo nahrani me verze souboru COMCTL32.DLL na cilove PC.
tRAMP.
[...]

[*] Martin Ve�e�a - 21.12.1999 22:12:58

Tohle se mi v�lelo na disku, nev�m jestli to funguje (nikdy sem to nepou�il,
ale kamar�d jo a fungovalo to).
otev�en�:
mciSendString('Set cdaudio door open wait', nil, 0, handle);
zav�en�:
mciSendString('Set cdaudio door closed wait', nil, 0, handle);
P.S.:Do uses dej jednotku MMSystem.
tRAMP

> [...]
... ty sice
> neexistujou, ale n�jak� ekvivalenty mo�n� ano ... douf�m .... d�k moc za

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.12.1999 22:50:30

>Nevim, jestli ti to pomuze, ale ja na strane serveru zjistuji adresu stanice tak, ze v handleru message testuji event Accept, >kterou obsluhuji nasledujici metodou:

bohuzel Accept je pouzitelny pouze pro stream spojeni (alespon help to tvrdi a je to docela logicke takze jsem se ani nepokousel jej testovat na UDP).

> [...]
>podle M$ nastavil MaxUserPort a TcpTimedWaitDelay a uvidime. Zatim to bezi...

1) vkladat prodlevu do obsluhy je podle me nestastne a provizorni reseni - nikde neni napsane, ze jina aplikace zatim neotvira sockety.
2) na WinNT za normalnich okolnosti (skutecne velka zatez na TCP) neni potreba manipulovat s registry

3) zjistil jsem dalsi zajimave informace o 10055. Viz:
http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/advanced.html#q16

Viacjazycna aplikacia.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.12.1999 07:41:56

Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz wrote:

> omlouvam se, pouzivame Delphi 3....

Aha, ale i tak je to dost nesikovne, protoze popsany princip zna uz
D3, jenom prohazovani jazyku za behu je tam trochu problematicke
- tedy jen u vytvorenych formularu. To lze obejit tak, ze uzivatel po
prepnuti jazyka restartuje program, nebo mu vnutis zmenu pouze
na hlavnim formulari, kde to obslouzis temer tak jak jsi psal, a
ostatni formulare budou v poradku po svem vytvoreni. Pro zakladni
formular je ale lepsi deklarovat retezce jako resourcestring, a pro
doplneni volat primo identifikator - ten se po prohozeni jazyka uz
najde.

Kazdopadne tak jako tak doporucuji prechod na D5.

Tomas Kouba wrote:

> nejsem jisty, ale s pouzitim ADO by to melo fungovat i na access a
> paradox.

Mno, o tom jsme se tusim bavili, ze Access ano, ale Paradox
(prozatim) sotva - leda via ADO -> ODBC. A jeste jednou - vrele
nedoporucuji mixovat program nad souborovymi a SQL
databazemi. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

spojeni dvou SQL

[*] Ren� Otisk - 22.12.1999 07:44:31

Hi,
Pokud vysledkem obou dotazu bude stejna struktura dat, tak SELECT1 ...
UNION (pripadne ALL) SELECT2...
Sroub

> [...]
>
> Vse v Delphi3 a Win95

> Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
> Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.12.1999 07:56:26

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Libor Lev [mailto:levl(zv)oku-dc(tec)cz]
> Odesl�no: 20. prosince 1999 17:48
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Generovani ID pri pridavani zaznamu
>

> Q:
> jeste moc v
> Flash Filer, ale

> se zde) jsem

Myslim, ze v diskusich ohledne autoinkremnentu sis neprecetl
vsechny prispevky. To, cemu nekteri rikali problemy,
jsou zakladni vlastnosti autoinkrementu a funguje to zadoucim
zpusobem. Nevim, jake problemy mas na mysli. Neznam ani
Flash Filer, tak nevim, jestli napr. umoznuje nejakym zpusobem
INSERT s konkretni hodnotou (SQL databaze to asi vsechny umi),
coz asi je vlastnost, ktera nejvice odrazuje.

Tim ale nerikam, ze neni vhodnejsi treba ve Tvem pripade generovat
PK sam.

> [...]
> Program pak precte ID z teto tabulky a zvysi hodnotu. Takto pak
> lze program vcelku uspokojive provozovat i v siti.

Ano, to je dost dobry napad. Takove reseni jsem videl a libilo se mi.
Je ale potreba zajistit, aby vice klientu nemohlo najednou zjistit
stejnou hodnotu. Nevim, jestli ma FF treba ulozene procedury, nejvic
by se mi asi libila procedura , ktera by zamkla zaznam s hodnotou klice
proti cteni, inkrementovala tu hodnotu, odemkla zaznam a vratila novou
hodnotu
pro pouziti v zaznamu. To by ale slo realizovat i funkci na klientovi (z
Delphi).
Je jeste otazkou (pro mne), jestli ma FF moznost zamykat zaznam proti cteni,
pokud ne, dal bych do db jeste stavovou tabulku se semaforem
PraveSeGenerujePK
a na nem si to zamykani sam implementoval nastavovanim a testovanim teto
hodnoty.

Jura

spojeni dvou SQL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.12.1999 08:08:48

> [...]
> Lze ziskat jednotlive radky (vysledek Query1) a sumu
> (vysledek Query2) provedenim jedineho query?

Zajimavejsi by spis byla informace o databazi.

Pokud maji dva selecty stejne datove typy v seznamu atributu,
je mozne je spojit unionem. Napr.:

SELECT a, b FROM t
UNION
SELECT sum(a), sum(b) FROM t

Musim ale rict, ze mi unika smysluplnost tohoto pozadavku,
proc chces, aby Ti jeden totaz vratil v jednom result setu
rozdilne typy dat? Pripada mi to jako bastleni a myslim,
ze by sis takovym pristupem zalozil na velke problemy.
Naucis se takto "optimalizovat" vsechno a casem zjistis, ze se
v nicem, na cem prave nedelas nemuzes vyznat.

Myslim si, ze je jenom spravne, kdyz mas zvlastni Query
pro jednotlive zaznamy a zvlastni pro sumy. Jsou to upln� jina data.
Kdyz se na to podivas objektove, tak to prvni jsou prvky objektu
kolekce a to druhe je objekt kolekce.

Jura

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.12.1999 08:26:19

> [...]
> hodnotu
> pro pouziti v zaznamu. To by ale slo realizovat i funkci na

Jeste jsem zapomnel - v distribuovanem prostredi by to mel asi delat
nejaky objekt na aplikacni vrstve.

Jura

Viacjazycna aplikacia.

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 22.12.1999 08:31:51

> :-))) Take se rika, proc to delat jednoduse, kdyz to jde
> slozite. Proc
> nevyuzit vlastnosti Delphi, ktere tohle dela samo? Staci vytvorit pro
> kazdy jazyk prislusnou DLL, napsat si vhodne menu a pak jenom
> prepinat, pricemz Delphi (od verze 4) se uz postara o to, aby
> zmena jazyka probehla v poradku. Pritom v DLL mam nejen
> stringy, ale popis celych formularu, kde mohu mit zachycenou i
> upravu sirek komponent podle jazyka. Nemusim se tedy u kazdeho
> formulare patlat s hledanim jazyka a dosazovanim prislusneho
> stringu.

A jde to i bez noveho spusteni aplikace?

Tymova spoluprace

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 22.12.1999 08:36:57

Ahoj,
mam jednu doplnujici otazku.
Je Source Save obecny program pro spravu projektu tedy i pouzitelny pro
DELPHI nebo je pouzitelny pouze pro produkty MICROSOFT? Pokud ano, jak se da
implementovat do DELPHI.

DIky za odpoved. Josef Zvonicek.
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: Saturday, December 18, 1999 7:46 AM
P�edm�t: Re: Tymova spoluprace

> [...]
> paralelni spravce verzi a od Microsoftu je Visual SourceSafe, ktery
> funguje jako seriovy model (mnou preferovany). Borlandi
> TeamSource jsem popsal v recezni na Delovi v softwarovych
> novinach 12/99. Hlavni zaver je (muj subjektivni), ze se chova jako
> nevyspely skolni projekt.SourceSafe uz je celkem vyspely produkt
> (puvodne jej MS zakoupila). Oba lze pouzit na sitich MS, ale po
> Internetu mas asi smulu. Kazdopadne oba maji sve mouchy. Pro
> Unix jsou take dva hlavni produkty, ale s nimi zatim nemam
> zkusenosti. Jen vim, ze jedou i po Internetu a maji klienty i pro

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 22.12.1999 08:58:11

> [...]
> chces vysledek) a taky muzes vyuzit vlastnost PARAMETERS v ADOCommandu).
> A pak uz jen pustis Adocommand.Execute a je to.

A kde se ADOCommand nachazi? Odkud lze ziskat?

From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: RE: spojeni dvou SQL
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> rozdilne typy dat? Pripada mi to jako bastleni a myslim,
> ze by sis takovym pristupem zalozil na velke problemy.

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

spojeni dvou SQL

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 22.12.1999 13:34:35

Ano to je ono, jiz si sypu popel na hlavu.

P.S: Necht se Vam vsem 24.12.1999 dobre a spokojeny vyjezi (samozrejme Jezisek pod stromecek)
> [...]

> Myslenka byla, zda sumu nekterych sloupcu nelze lepe ziskat z jiz vracene mnoziny radek ve Query1, nez opet z cele databaze (tak jak to cinim nyni) (a uzivatel musi cekat vlastne dvakrat)

Check this (verejna osveta)

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 22.12.1999 13:59:54

Uz mne to nebavi delat verejnou osvetu, ale ....

Mate(mel jste) v pocitaci vira. Jednou z jeho dalsich cinnosti je to, ze
odesle "vasim" jmenem maily (sam se sebou dalsim lidem).
Pokud nejste schopen rozpoznat puvod souboru pribalenych v mailu, nebo
nemuzete prekonat zvedavost, poridte si nejaky cerstvejsi (!!) antivirak. To
"cerstvejsi" myslim opravdu vazne. V dobe internetu se vir muze sirit
OPRAVDU VELMI RYCHLE. Jinak zustavate nebezpecny ostatnim. (treba AVG o
Grisoftu www.grisoft(tec)cz nebo neco jineho).

Martin Tichacek
martin_t(zv)mrp(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----

>Have fun with these links.
>Bye.

Tymova spoluprace

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 22.12.1999 14:29:17

Pouzivame VSS pro projekty v C++, ale pro delphi to jde take. Ale
integrace do prostredi Delphi ... asi ne. Pekne rucne Chech out, ladit a
pak zase rucne Check in.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi
> Od: Josef Zvonicek [SMTP:prosoft(zv)prosoft(tec)cz]
> Odesl�no: 22. prosince 1999 8:37
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Tymova spoluprace
>
> Ahoj,
> mam jednu doplnujici otazku.
> Je Source Save obecny program pro spravu projektu tedy i pouzitelny
> pro
> DELPHI nebo je pouzitelny pouze pro produkty MICROSOFT? Pokud ano, jak
> se da
> implementovat do DELPHI.

ARP tabulka z routeru.

[*] Vladimir Ponechal <Vladimir_Ponechal(zv)tesco-europe(tec)com> - 22.12.1999 14:30:18

Preji hezky den,

mate nekdo zkusenosti s ARP tabulkou na routrech? Muzu nejak z routeru za
pomoci D3 stahnout informaci o MAC adresach, ktere jsou na siti?
Predstavoval bych si to tak, ze informace, ktere bych ziskal (MAC a IP)
bych stahnul do PARADOX tabulky

DIKY

Vladimir Ponechal
Systems and Network specialist
European Support and Operations

Viacjazycna aplikacia.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.12.1999 16:00:18

Krayzel Libor wrote:

> A jde to i bez noveho spusteni aplikace?

Jak pisu v textu, od Delphi 4 vyse ano. Kod, ktery to zajisti, najdes
v demo prikladech nebo u meho Lokalizatoru.

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
> projektech. Teoreticky je to omezene na 10 zaznamu za sekundu, ale s
> takou cetnosti vzniku dat jsem se v praxi nesetkal (nerikam, ze takove

Zde muze za urcitych okolnosti nastat problem v pripade
replikovanych dat. Ja si myslim, ze nejspolehlivejsi je GUID.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Upraveny buttons.pas - problem

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 22.12.1999 16:05:18

Dobry den.
Nahradil jsem originalni buttons.pas verzi od Petra Vonese setrici
zdroje. Narazil jsem na jednu zmenu chovani. Za behu programu
jsem u speedbuttonu menival bitmapu prikazem
SpeedButtonXZ.Glyph.Assign(...
To s upravenou unitou nefunguje. Po pricine jsem zatim nepatral.

Jiri Binder

Postgresql (WAS: Jak tedy lepe s SQL ?)

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 22.12.1999 16:17:53

Bohuzel nevim, my pouzivame SQL server na Unixu, kde je to podle meho
spolehlivejsi a vim presne co to dela...

Jinak MySQL je urcite i pro Windows.

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

> Ahoj,
> rad bych se zeptal:
> ten posgresql je jen na NT, ze jo ?

> nebo na VELMI
> fungovat i na access a

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 22.12.1999 16:37:51

To zni dobre. Ale jakou funkci vygeneruji GUID? V helpu Win32 API jsem
se docetl: Each class identifier key is a globally unique identifier
(GUID) generated by the UUIDGEN tool. To nezni moc nadejne?

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

D5prof: Nefungujici metoda tBitmap.LoadFromResourc

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.12.1999 16:42:14

Hi all,

poridil jsem si D5prof a prenesl pod nej projekt z D4. Vse se zdalo bezproblematicke, ale nakonec jsem zjistil, ze mi to vubec nezobrazuje obrazky ve 256 barvach o rozmeru cca 400x330, ktere taham z DLL pomoci metody LoadFromResourceName() takto: procedure LoadGlyph(const aName:ANSIString; aBmp:tBitmap);
var
OrgErrMode: UINT;
dllHandle: HMODULE;
LoadDLL(dllHandle,OrgErrMode);
try
aBmp.LoadFromResourceName(dllHandle,aName);
finally
FreeDLL(dllHandle,OrgErrMode);
on E:Exception do
CatchInternalErrorFmt('LoadGlyph(%s)',[aName],E);

Chova se to nasledovne:

1. Metoda obrazek v 16 barvach ze stejne DLL natahne
2. pri cteni obrazku ve 256 barvach to hodi EReadError "Stream read error"
3. DLL prelozena D5 s aplikaci v D4 chodi, takze v BRCC popr. prekladem DLL to nebude.

4. Kdyz jsem to zkousel trasovat, tak jsem se ztratil nekde u presypani dat mezi resource stream a RLE streamem v metode ReadDIB().

Vypada to, ze tam maji bug. Nebo mi neco unika?

Diky za kazdou rozumnou radu.

Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Generovani ID pri pridavani zaznamu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 22.12.1999 16:45:47

> [...]
> INSERT s konkretni hodnotou (SQL databaze to asi vsechny umi),
> coz asi je vlastnost, ktera nejvice odrazuje.

Mam na mysli to (to jsem se docetl zde), ze napr. v Autoinc poli se pri
presunu do jine tabulky (treba pracovni) se ti zmeni hodnota. To neni
vlastnost, se kterou bych se umel vyrovnat. Kdyz maji na takovy zaznam
zase vazbu jine zaznamy, autoinc pole se urcite neda pouzit jako nejaka
rozumna vazebni hodnota.
Asi se to da nejak obejit, ale zkusim pouzit zamykani tabulky a nacteni
posledniho Id z pomocne tabulky. To dobre znam z casu B-Tree fileru :)
D�ky za radu.
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

DBgrid

[*] HAJDUK Slavo <slavo.hajduk(zv)za.asset.sk> - 22.12.1999 16:53:44

Nazdar

priklad - klasicky dbgrid ma na pravom boku scrollbar (d3,d4,win95)
ak nim pohnes zmeni sa ti pozicia zaznamu a to je ten problem,
potreboval by som to nahradit
scroll barom, ktori posuva ale nemeni poziciu oznaceneho zaznamu.
mam d3,d4,win95

Dik Slv.

Pohyb po databazi a editacni buffer

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 22.12.1999 16:54:12

Diky vsem za odpovedi ohledne generovani jedinecneho Id.
Mam jeste jeden dotaz souvisejici s predchozim:
Jestlize jsem nastaven na nejakem zaznamu databaze, mam v datovem
bufferu urcite hodnoty a kurzor je na nejake aktualni pozici.
Dejme tomu, ze se potrebuji na chvilku podivat na jiny zaznam databaze a
nerad bych ztratil hodnoty z puvodniho zaznamu. Jak to udelat?
Napadly me dve moznosti, obe podle mne slabe:
1. Schovat si jednotlive pole zaznamu pomoci MyString:=
FieldByName('xxx'.AsString. To je hodne blbe.
2. Otevrit si dalsi TTable nad stejnou fyzickou tabulkou a tam udelat
pozadovane "kouknuti jinam". To je asi elegantnejsi.

Existuje nejaka moznost, pri pohybech v databazi neprijit o obsah
aktualniho datoveho bufferu? Treba jak si schovat cely zaznam v nejakem
surovem formatu a po kouknuti jinam ho zase obnovit? Pominme to, ze ho
muzu znovu nacist z databaze.

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

THTML

[*] Ale� Kle�ka - 22.12.1999 17:02:02

Panove chtel bych Vas poprosit o doporuceni nejake komponenty pro
prohlizeni HTML stranek.
Mam ten problem, ze se mi nepodarilo standardni komponentu THTML ( pro
Delphi 4 ) prinutit zobrazovat text v barve, jakou ma zadanou primo fontem v
souboru ( dokonce i ruzne zmeny Heading1Font mely efekt veskery zadny ).
Proto jsem se rozhodl zkusit nejakou jinou komponentu. Vzhledem k tomu,
ze me dost nechutne tlaci cas, jsem Vas chtel pozadat o dopuruceni nejake
komponenty ( nemam tim na mysli vzkazy typu podivej sa na 'torryho', ale
spis bych byl vdecny za neco na zpusob 'mel jsem podobne trable, resil jsem,
zkusil jsem, MOHU DOPORUCIT ...' )

Diky predem za tipy

Ale� Kle�ka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

ARP tabulka z routeru.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.12.1999 17:13:46

>Preji hezky den,
>
>mate nekdo zkusenosti s ARP tabulkou na routrech? Muzu nejak z routeru za
>pomoci D3 stahnout informaci o MAC adresach, ktere jsou na siti?

jsou mozne v zasade 2 varianty:
1) stahnes si ARP tabulku v telnest session (tj simulujes login a prislusne povely - napr "sh arp")
2) pomoci SNMP

pokud je ten router rozumny a rozumne nakonfigurovany (cisco, Linux) mel by umoznit oboje.

Postgresql (WAS: Jak tedy lepe s SQL ?)

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 22.12.1999 19:27:56

Ahoj,

ja jsem ho stahoval, s t�m ze je pro WIN32.
Celej nazhavenej jsem ho chtel zkusit na
WIN95 jenze mu chybela nejaka funkce v
nejake sitove DLL (uz si nepamatuji). Ve win
api tato funkce byla pops�na, ze je pro WIN NT
a ne pro win32..... .

Takze ted uz se ucim LINUX....

Petr Motlicek

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] Ji�� Kr�l jr. - 22.12.1999 19:27:22

Ano to je pravda, ale co kdyz je potreba zobrazit data na zpusob
master/detail?

Tzn. v situaci, ze uzivatel ma k editaci 1 radek master tabulky a treba 1-10
radku ze tri podrizenych tabulek? Jake pouzit postupy a komponenty, aby se
uzivatel (a programator)nezblaznil? Ja nad tim dumam posledniho pul
roku...neco jsem polepil, ale rad bych slys...eeee cetl nazory zkusenejsich

toz jinak preji vsem:

Svatky.Stastne:=true;
Svatky.Vesele:=true;

Jiri Kral

THTML

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.12.1999 19:38:22

Ale� Kle�ka <aklecka(zv)merlin(tec)cz> wrote:

> [...]
> chtel pozadat o dopuruceni nejake komponenty
> ( nemam tim na mysli vzkazy typu podivej sa na 'torryho',
> ale spis bych byl vdecny za neco na zpusob

Hi,

ja bych Ti doporucil tHTMLviewer a tFrameViewer od Baldwina viz www.pbear.com. Pouzivame ho jiz od D1, nekolikrat jsme koupili upgrade a barevny text rozhodne umi. Z pohledu HTML toho umi dost, protoze jsme
do nej preklapeli napr. stranky Paegasu a Eurotelu, abychom z nich mohli odesilat dotazy na SMS info a vetsi problemy s tim nebyly a stranky vypadaji skoro stejne jako v IE.

Kdyz posles cislo VISA karty, tak ti Baldwin v podstate na obratku posle heslo, jak rozbalit ZIP. Vse je otazkou nekolika minut. Professional verze ze zdrojovkama stoji tusim 130 $ a ma tam demo, takze si to muzes vyzkouset.
Jinak tam ma pro nekomercni ucely nejaky light balik.

Podpora ze strany Baldwina je/byla take dobra, i kdyz nektere chyby se nam pres oboustrane usili nepodarilo odstranit.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Viacjazycna aplikacia.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.12.1999 19:57:53

Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> wrote:

> Kazdopadne tak jako tak doporucuji prechod na D5.

Mel bys asi dodat, ze ITE je soucasti az verze Enterprise a ta ze stoji cca 5x tolik nez professional, upgrade dokonce 6x :-(((

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Zajimavost pri vytizeni procesoru

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 22.12.1999 20:54:02

Ahoj,
jestli to nekoho zajima tak jsem na to jeste jenou mrknul a vyslo tohle:

pro zapnuti sledovani:
pro CPU zarizeni := 'KERNEL\CPUUSAGE';

function EnableStatistic(zarizeni:PChar):boolean;
var
reg:Tregistry;
b:longint;
begin
result := false;;
reg:=Tregistry.create;
reg.RootKey:=HKEY_DYN_DATA;
[...]
result := true;

pro sledovani:

function GetStatistic (zarizeni:string):longint;
var reg:Tregistry;
b:longint;
begin
result :=0;
b:=0;
reg:=Tregistry.create;
reg.RootKey:=HKEY_DYN_DATA;
[...]

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 22.12.1999 21:07:46

Momentalne ma nenapadaju ziadne konkretne obmedzenia, snad keby si uviedol
konkretny priklad, co potrebujes pomocou sp vyriesit a potom sa mozme bavit
o tom, ci sa to da.

L.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.12.1999 21:11:55

Ahoj,

> Ja myslel, ze podpora vice monitoru je automaticka (dana OS), nemam
> moznost to vyzkouset...
****Jde o to, ze Tvuj program musi spravne zareagovat na to, kdyz
si uzivatel zmeni libovolne~ rozlozeni monitoru. Tedy treba z
matice 4x4 na 1x16.

Slavek

> Tomas Kouba

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

D5prof: Nefungujici metoda tBitmap.LoadFromResourc

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.12.1999 21:45:00

Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> wrote:> bezproblematicke, ale nakonec jsem zjistil,
> ze mi to vubec nezobrazuje obrazky ve 256 barvach
> o rozmeru cca 400x330, ktere taham z DLL pomoci metody
> LoadFromResourceName() takto:

Tak uz o te chybe vim zase trochu vic:

1. Nefunguje ani proste LoadFromFile()
2. Neumi to nacist BMP soubory ve formatu Windows RLE Encoded. Formaty OS/2 a Windows RGB encoded to cte spravne, ale jsou 2x vetsi :-(((
bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Ser. Cislo Disku

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 22.12.1999 21:53:37

Nazdarek,

tak dokaze nekdo zmenit seriove cislo disku pod Windows ????????????

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Thousands of Stores. Millions of Products. All in one place.
Yahoo! Shopping: http://shopping.yahoo.com

zmeneni fontu u hintu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.12.1999 22:49:29

From: p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> Pravda, zmena fontu funguje, ale v dalsim mailu jsem mel na mysli zmenu
> barvy pisma hintu, coz kupodivu nejde ani pomoci toho prikladu.

Ahoj,

Aha, promin, to jsem prehlid. Opet se jedna o chybu ve VCL, prozatim lze
provest opravu (obou problemu) pridanim nasledujiciho unitu do projektu:

unit HintWindowFixD5;

Windows, Messages, Classes, Forms, Controls;

type
THintWindowFix = class(THintWindow)
private
procedure HintFontChanged(Sender: TObject);
protected
procedure Paint; override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
destructor Destroy; override;

{ THintWindowFix }

constructor THintWindowFix.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited;
Screen.HintFont.OnChange := HintFontChanged;
end;

destructor THintWindowFix.Destroy;
begin
Screen.HintFont.OnChange := nil;
inherited;
end;

procedure THintWindowFix.HintFontChanged(Sender: TObject);
begin
Canvas.Font := Screen.HintFont;
end;

procedure THintWindowFix.Paint;
var
R: TRect;
begin
R := ClientRect;
Inc(R.Left, 2);
Inc(R.Top, 2);
DrawText(Canvas.Handle, PChar(Caption), -1, R, DT_LEFT or DT_NOPREFIX or
DT_WORDBREAK or DrawTextBiDiModeFlagsReadingOnly);
end;

initialization
HintWindowClass := THintWindowFix;