Archív konference Delphi

Interbase, zradleni, stinovani.

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 27.4.1998 21:26:49

Zdravim.
Protoze do teto konference prispiva nekolik dobrych odborniku pres
databazove servery,
chtel bych se zeptat, zda ma nekdo prakticke zkusenosti se zrcadlenim nebo
stinavanim
datovych souboru Interbase, pripadne jake jsou moznosti na jinych serverech.

Nejde mi ani tak o zvyseni bezpecnosti dat nebo o zalohy, ale o vzajemnou
aktualizaci
databaze provozovane na vice serverech.

Predpokladejme napr. tri fyzicke servery propojene Internetem. Dva pevnou
linkou a treti se
bude pripojovat v pravidelnych intervalech po dial-up.
Na vsech serverech pobezi viceuzivatelska Interbase s nekolika klienty. Na
klientech bude
jednoduchy obchodni program. Cilem je zajistit koexistenci a aktualnost
jednotne datove
zakladny na vsech serverech.

Nezblaznil jsem se uplne. Neco podobneho predvadel (uz nevim kde) Borland,
ale na lokalni siti.
Mam k tomu dost malo informaci. Pokousim se i touto cestou.
Za pripadnou odezvu dekuji.

PS.
Duvodem pro toto snazeni je nase zjisteni, ze pouziti 3-urovnove
architektury se stredni
vrstvou u klienta je pro Internet nedostatecne vykonne. Druha alternativa
tj. stredni vrstva
na serveru je zase nehorazne draha.
Kazdy server bude umisten v jine pobocce jednoho podniku v jinem meste.
Pokousim se tedy o rozdeleni IB serveru a nalezeni funkcni alternativy s
dostupnu cenou.

Jaro.

TMemo

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 27.4.1998 21:39:52

Mam nasledujici problem v Delphi 3 s TMemo.

Potreboval bych zjistit aktualni pozici kurzoru. (Radek sloupec)
Pak bych potreboval nastavit nejaky vyselekteny text pomoci SelStart a
SelLength na libovolny radek. Predem diky za vse

TMemo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.1998 21:55:10

Hubert wrote:

> [...]
>
> Potreboval bych zjistit aktualni pozici kurzoru. (Radek sloupec)
> Pak bych potreboval nastavit nejaky vyselekteny text pomoci SelStart a

Ahoj,
Kdysi se to tu jiz probiralo, podivej se do archivu konference. Jeden z
odkazu mas zde. Tyka se sice TRichEdit, ale melo by to byt podobne:

http://delphi.mius(tec)cz/soubor.asp?dir=/archiv/1998/mar/03/dlfaaaaf.htm

S pozdravem

Petr Vones, amatersky programator

Tlac RichTextu

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 27.4.1998 22:12:12

>Zdravim.
>Tisk formatu RTF ukladanaho napr. pomoci DBRichEdit resi nas generator
>tiskovych sestav. Informace naleznete na www.inea(tec)cz. Je zde uveden i
distributor pro
>SR.

Omlouvam se za preklep. Spravne je www.sinea(tec)cz. Predchozi neexistuje.
Jaro.

Interbase, zradleni, stinovani.

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 27.4.1998 22:54:37

Ahoj DDV,

pokud bych si mohl prisadit, stejny <subj> me taky moc zajima. Prosim, nestydte
se a trochu to rozvedte.

Diky, diky, diky,

Peter
peterrus(zv)intesys(tec)cz

Nastaveni fontu pro tisk v Delphi1

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 27.4.1998 23:11:01

Hi,

to nevim, cemu se divis, proc bych mel do systemu zavadet fonty ktere
nepotrebuju (a ktere uziraji zdroje) ?

At si aplikace nainstaluje _svoje_ fonty.

fronek(zv)fic(tec)cz

info(zv)saton(tec)cz wrote:

> Jen poznamka na okraj. Pri jedne hromadne distribuci jsme zjistili, ze
> se jeste vyskytuji lide, kteri mazou !?nepotrebne?! fonty v systemu.
> Museli jsme kvuli tomu zabudovat do programu moznost uzivatelsky menit
> font tisku. Pri chybejicim fontu se sice nasel ten "nejpodobnejsi", ale
> pravda, ne vzdy to vypadalo dobre.
> Nikdy by me nenapadlo, ze bude nekdo cistit adresat s fonty.
> Kuba
>
> Kupka Lubom�r

CGI apod.

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 27.4.1998 23:49:14

JavaScript to urcite umi, na nekterych strankach se ti po otevreni v
prohlizeci otevrou dalsi okna prohlizece.

var popupURL = "http://www.muj(tec)cz/index.html";
var popup =
window.open(popupURL,"MojeMenu",'toolbar=0,location=0,directories=0,status=0
,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=300,height=300');
if( navigator.appName.substring(0,8) == "Netscape" )
{
popup.location = popupURL;
popup.opener = self;
}

Tohle je "vybrakovany" z jedny takovy stranky a patri k tomu jeste nejaky
kod...
O JavaScriptu je nejaka kniha od Unisu "JavaScript profesionalni reseni"
(nebo tak nejak)

K IS nevim co mas za verzi, ale M$ vsude doporucuje pouzivat ISAPI a CGI
podporuje aby se nereklo...
Ja pouzivam Xitami webserver (jak jsem jiz psal) a to z nekolika duvodu:

1. Je ZADARMO
2. Podporuje WinCGI
Tady bych se trochu rozepsal:
WinCGI umoznuje aby se CGI program spustil pouze jednou a na komunikaci s
webserverem spoustel svoje dalsi instance/thready (alespon jsem to takhle
pochopil). Je to dobre pro praci s SQL databazi, protoze se prihlasuje pouze
jednou na zacatku. CGI expert v tomto rezimu umoznuje i trasovani programu
pod D2 (viz help).
3. Podporuje virtualni hosty.
Na jednu IP adresu mohu priradit nekolik "nazvu" ?? jako www.mujweb(tec)cz a
home.mujweb(tec)cz. V konfiguraci serveru se rekne jakemu nazvu se maji priradit
patricne stranky. Mam pocit ze IS toto podporuje pouze na IP adresy (kolik
nazvu tolik IP adres). Jestli uz to umi tak sorry.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz>
Komu: Konference (el. adresa) <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1998 18:38
P�edm�t: CGI apod.>Jsem tu opet s malym off topicem, ikdyz je to pro me s Delphi uzce spjato.
>V ramci zuslechtovani naseho firemniho Intranetu jsem se dopracoval k CGI
>(coz uz tu probehlo a za CGI Experta jeste jednou dekuju :-) a ted i k
>DHTML_JScript-um. No neni to spatne (mohlo by byt i lepsi).
>Otazka zni, zda mam moznost v ramci nejakeho JScriptu vyvolat CGI nebo
>cokoli "od jinud" nebo alespon zapsat na serveru do nejakeho log souboru.
>Diky Arthur
>
>PS Obcas se nas IIS zblazni a normalni dotaz metodou get: blabla.exe?sdf=4
sice
>zavola blabla.exe, ale ty paramtry tam jaksi nejsou... Nesetkali jste se
> [...]

Pouzivanie interfaceov

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 28.4.1998 00:01:21

No jako VTIP to nebylo spatny ...
Jestli jsem dobre sledoval diskuzi tak puvodni autor pise v Jave a to je
pravy objektovy .....

>Pokud te to neurazi, tak prejdi na VB 5.0, ten ma implementaci
>INTERFACE na docela slusny urovni.

Databazy a aplikacie

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales department <sales(zv)nocomment.sk> - 28.4.1998 13:23:45

no dobre, ale predstavte si aplikaciu za radovo 4000 korun + dph, ktora ma
ale na druhej strane vysoke poziadavky na spolahlivost databaz. Aplikacia
bezi 24 hodin 365 dni v roku. Predchadzajuca verzia pre DOS bola o tisicku
lacnejsia a ziadne problemy s nou asi 4 roky neboli, teraz ma zakaznici kopu
do ... a ani sa im necudujem.

Ake su financne naroky, pokial by som chcel namiesto paradoxu pouzit
napriklad interbase?!? Zakaznik by ho asi musel mat, ze?

richard willmann

Od: Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz>
Komu: Konference Delpi FORUM <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1998 18:32
P�edm�t: INF soubory

<snip>
Co je vsak problem je struktura INF souboru. Bohuzel vubec nevim (az
na par svetlych mist) co jednotlive sekce znamenaji, co jsou sekce
definovane
programatorem a co sekce, ktere pouziva Setup.

Knizka Microsoft Windows 95 Resource Kit , konkretne dil II.strana 1049
dodatek C
mlzi a mlzi a mlzi, takze da pet odpovedi a padesat otazek. Nakonec to hodi
na
prirucku Win32 Software Development Kit for Windows 95 and Windows NT.

A tak se ptam:
* Pracoval uz nekdo s temito INF soubory? Demo potesi...
* Nemate nekdo onu vyse citovanou prirucku? Kde se da sehnat a kolik stoji,
pripadne bych ji radsi shanel v elektronicke podobe.

Diky.

Martin Nedopil
nedopil(zv)eskon(tec)cz
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Local IB Server (was RE: IBObject - prima konektiv

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 28.4.1998 11:01:44

> Pokud pouzivate transakce sam,
Mohl bys mi tento pojem osvetlit blize...

> [...]
> 4 tabulky, kazda se pohybuje
> kolem 5000-20000 vet) trva priblizne 2-3 s, a to opet na lokalnim serveru.

Mas na mysli Local Interbase Server (pro 3 usery), co je standardne dodavan s
D3 Professional ?
Pokud ano, tak by mne velmi zajimalo jakym stylem vyladit databazi a program.
Je nejaky dokument jak navrhovat databaze a programy s SQL? Nebo se k tomu
musim dopracovat sam metodou pokus-omyl ?
Mne takovy podobny select trva zhruba 10x dele. Tedy provozuji to na P100, 32
MB RAM s Win95 CZ.

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

TStringGrid

[*] ing. Trn�n� Milan <bodlak1(zv)czn(tec)cz> - 28.4.1998 11:20:47

Zdravim vsechny,
mam tu jeden problem k reseni. Potreboval bych dynamicky naplnovat tabulku (TSringGrid) hodnotami, ktere se neustale opakuji. Zkratka neco podobneho jako je prohlizec udalosti v NT. Uz jsem neco vymyslel, ale zhruba po 4 hodinach monitorovani to zacne vypisovat, ze mam malo bufferu. Problem vlastne je zobrazovat libovolny soubor s udalostmi do tabulky s tim, ze posledni zaznam v souboru je na poslednim radku tabulky. V tabulce potrebuji jednotlive radky rozlisit barevne podle nastaveni atributu v zaznamu.

Dekuji predem za pripominky, uvitam i pripadnou diskuzi.

Milan

TStringGrid

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.1998 12:02:46

> [...]
tabulky s tim, ze posledni zaznam v souboru je na poslednim radku
tabulky. V tabulce potrebuji >jednotlive radky rozlisit barevne podle

taky jsem mel tusim podobny problem. Je treba TStringGrid nejprve smazat
a pak znovu naplnit. Treba nejak takhle:

if StateGrid.RowCount > 1 then
begin
For I := 0 to StateGrid.RowCount do
begin
StateGrid.Rows[I].Clear;
end;
end;

Zdravi
D. Toman

TStringGrid

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 28.4.1998 12:28:34

> [...]

>Zkratka neco podobneho jako je prohlizec udalosti v NT.
>
> Dekuji predem za pripominky, uvitam i pripadnou diskuzi.

A ta tabulka se porad zvetsuje, nebo ma staly pocet radku a s novou
hodnotou se prvni vymaze a zbyvajici se posunou nahoru, pricemz ta
nova se vepise na posledni radek?

Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Ceske trideni

[*] Jiri Binder <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 28.4.1998 12:34:15

Vazeni pratele,
pred nedavnem se zde na dotaz jaky language driver se ma pouzit
pro paradoxi tabulky objevila odpoved, ze nejlepe ANSI Czech CH .

Odpoved je samozrejme v poradku, ovsem cekal jsem zda
se prece jen nekdo neozve. Ja si totiz myslim, ze at zvolim
co zvolim vzdy jsou spatne setrideny zaznamy obsahujici
diakritiku .
Napriklad dostanu takoveto poradi ( a s carkou zapisuji jako a'):

za'a
zac
za'c
zad

tj. pro setrideni a s a' na druhe pozici se podiva nejprve na treti
znak.

Vysledek dostavam stejny pro vsechny LD pripadajici
pro cestinu v uvahu a to jak ve W3.1, tak i ve W95. Stejne dopadnu
zkusim-li setridit tabulku napr. Wordu. proto si myslim, ze v BDE se
na zaklade LD prevede text do CP1250, pak se to zepta Woken,
dostane uvedenou odpoved a je to (vzdy stejne a vzdy spatne).

Prekvapuje me, ze to nikomu nevadi ?!

Jiri Binder

Delphi 3 & Informix

[*] Wagner Lubomir <wagner(zv)minv.sk> - 28.4.1998 12:35:29

Zdravi Vas

V praci pouzivame Informix ako databazovy server.
Ja robim programy v Delphi a na spojenie s databazou v Informixe
pouzivam ODBC driver. Ale radsej by som pouzival native driver od
Borlandu ( dodavany s Delphi C/S ).
Problem je v tom, ze pri ukonceni aplikacie (ukonceni spojenia s databazou)
- pri pouziti native driveru - dostanem chybovu hlasku tohoto znenia :

OSCAR caused an invalid page fault in
module KERNEL32.DLL at 0137:bff798fb.
Registers:
EAX=00000001 CS=0137 EIP=bff798fb EFLGS=00010202
EBX=006ffc84 SS=013f ESP=00600000 EBP=00600020
ECX=7d5692e0 DS=013f ESI=00000001 FS=4667
EDX=c00174ac ES=013f EDI=815e4740 GS=0000
Bytes at CS:EIP:
53 56 57 89 65 e8 75 04 33 c0 eb 4f 85 c9 74 46
Stack dump:
815e4740 00000001 006ffc84 815e4740
00601df4 bffb8cf8 bffb8fe0 ffffffff
00601e04 bff7add7 7d5692e0 00000001
7d569401 7d5692e0 00601e2c 7d569320

Aplikacia pracuje dobre a chybova hlaska sa objavi iba pri jej ukonceni.
Tato chybova hlaska sa objavuje iba pri pouziti aplikacie pod Windows 95
a nie pod Windows NT.
Pouzivam Informix net verzia 7.x (ISQLT07C.DLL), ako aj Delphi 3.02.

Vie niekto poradit ?

Vdaka.

Wagner Lubomir
wagner(zv)minv.sk

Edit

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 28.4.1998 12:56:40

Zdravim po obede,

predstavme si formular, na kterem je nekolik objektu TEdit s nazvy
Pole1, Pole2, ... PoleN. Na tom formulari je taky tlacitko, ktere
aktivni pole naplni nejakou hodnotou (treba datem). Jak tomu tlacitku
"sdelim", ze je kurzor zrovna treba v poli Pole5?
Dekuji za pomoc. S pozdravem

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

DBLookupComboBox

[*] Jan Jaros <xjaros03(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 28.4.1998 12:56:40

Mam na formulari umistenu komponentu DBlookupComboBox
ktera je napojena pouze na jednu tabulku
pri zobrazeni formulare je sice komponenta naplnena
ale defaultni hodnota je prazdna(vsechna data jsou videt az po rozbaleni)
chtel bych aby po zobrazeni formulare byla v komponente videt
prvni polozka z tabulky.
Jak to mam udelat kdyz Vlastnost TEXT je 'readonly'

Popripade zda by se dala pouzit komponenta DBComboBox
Komponenta DBComboBox ,ale potrebuji mit zajisten pri vyberu polozky z box i pohyb po polozkach v prislusne tabulce

Vim ,ze existuje komponenta DBLookupComboBoxPlus pro Delphi 2
Existuje take pro Delphi 3?

Ceske trideni

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.4.1998 13:21:43

> [...]
> za'c
> zad
>
> tj. pro setrideni a s a' na druhe pozici se podiva nejprve na treti
****Je to naprosto spravne. Podivej se treba do Slovniku spisovne cestiny
(ci jak se to jmenuje).

****Jak rikam, je to spravne, podle pravidel.

> Jiri Binder

Slavek Rydval

Ceske trideni

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 28.4.98 13:39:05

Nize uvedeny priklad setrideni je spravny ! Ono to ceske trideni neni
zas tak jednoduche. Taky jsem si zpocatku myslel, ze kazdy znak s
diakritikou ma prirazene urcite poradove cislo mezi ostatnimi znaky,
ale neni to zdaleka tak jednoduche. Pri trideni se musi ve skutecnosti
tridit nadvakrat, pricemz pokazde se uplatnuji urcita specificka
pravidla. Nekde v casopise jsem videl zhruba postup jak se to dela.

Co se tyce toho dlouheho a, tak se bere uplne stejne rovnocenne jako
normalni a, pouze pri shodnosti ostatnich znaku se to bere ze je az za
normalnim a.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

> [...]
>na zaklade LD prevede text do CP1250, pak se to zepta Woken,
>dostane uvedenou odpoved a je to (vzdy stejne a vzdy spatne).

DBLookupComboBox

[*] Jarda Venclu <venclu(zv)oez(tec)cz> - 28.4.1998 14:35:55

Musis nalpnit DBLookupComboBox.KeyValue

Ahoj
Jarda

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Jaros <xjaros03(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1998 13:48
P�edm�t: DBLookupComboBox

> [...]
i pohyb po polozkach v prislusne tabulce

>Vim ,ze existuje komponenta DBLookupComboBoxPlus pro Delphi 2

Edit

[*] David Mach <scvk(zv)clnet(tec)cz> - 28.4.1998 14:42:25

Formular ma polozku ActiveControl, ktera obsahuje odkaz na aktualni prvek na formulari.

Bye, David Mach

Od: Jiri Binder [SMTP:binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz]
Odeslano: 28. dubna 1998 14:34
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Poedmit: Ceske trideni

> [...]
>pred nedavnem se zde na dotaz jaky language driver se ma pouzit
>pro paradoxi tabulky objevila odpoved, ze nejlepe ANSI Czech CH .

Chtel bych se zeptat odkud beres ze toto dvoupruchodove trideni je
spatne, setrideny je tak telefonni seznam, slovniky a PRAVIDLA
CESKEHO PRAVOPISU. Je pravda, ze byly doby kdy pocitacove programy
tridily cestinu jednopruchodove, ale to proto, ze na anglictinu to
staci, ale ne proto ze by to bylo spravne.
[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 28.4.1998 15:27:00

Asi bych osetril udalost OnExit tech TEditu a nastavil nejakou promenou
a podle ni to urcil (asi by to nefungovalo pro SpeedButton). Ale je to
mozne jen pri praci s mysi nebo pres Hotkey, protoze pri preskakovani
tabulatorem je to logicky nemozne......

Ales

----------
Od: Krayzel Libor
Komu: '*** Delphi'
P�edm�t: Edit
Datum: 28. duben 1998 12:56

Zdravim po obede,

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 28.4.1998 15:46:45

Cau,

zkus nastavit vlastnost KeyValue.

Martin Kubecka

Jan Jaros wrote:

> [...]
> prvni polozka z tabulky.
> Jak to mam udelat kdyz Vlastnost TEXT je 'readonly'

[*] Jiri Semecky <jsem6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 28.4.1998 15:49:46

Taky jsem to zkousel a nakonec zavrh' z duvodu spatne obsluhy.
Napriklad nelze promenne type interface ukladat do StringListu (resp.
jeho pole Objeckts).

S pozdravem Jirka Semecky.> ZJ> Pouziva niekto pri OOP interface? Programujem sucasne aj v Jave a dost som si na

Edit

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 28.4.1998 15:56:32

> [...]
>aktivni pole naplni nejakou hodnotou (treba datem). Jak tomu tlacitku
>"sdelim", ze je kurzor zrovna treba v poli Pole5?

Ja osobne (nejsem zadnej extra programator) bych to udelal asi tak.
1) udelal bych promennou pole (pro celej unit) typu TEdit
2) osetril bych udalost onEnter u vsech editu, aby to nedalo tolik psani,
tak bych jim vsem dal jednu spolecnou proceduru, ktera by vypadala asi
takto :
begin
Pole:= Sender as TEdit;
end;
3) u tlacitka bych osetril onClick asi tak:
begin
Pole.Text:=....
end;

Tak bych si s tim poradil ja.
S pozdravem Tool Tim

Ochrana proti kopirovani

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.1998 16:37:03

> [...]
>programu, napr. nekopirovatelna disketa, licencni cisla a pod. Jake
>je nejlepsi vhodne reseni pro tuto ochranu nez hardwarovy klic, ktery

no podle me je nejlepsi se vykaslat na nejake nasilne reseni. Protoze
pripadne ochrany jsou pouze zdrojem dalsich problemu. Diskety chranene
proti kopirovani obcas nejdou cist v nekterych mechanikach ,... atd atd.

Asi nejrozumejsi je varianta s licencnim cislem, registracni kartou a
moznosti upgrade proti karte a lic. cislu.

Pokud jde o program s vyssi cenou vyplati se asi ten HW klic. No ale
stejne pokud to bude nekomu stat za to, tak crackne vsechno.

Zdravi
D. Toman

<none>

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 28.4.1998 17:12:16

unsubscribe
Sub delphi Tool Tim

<none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

[*] Petr Urban <urban(zv)zbk(tec)czn(tec)cz> - 28.4.1998 17:41:50

D�k za radu, nicm�n� mi to v�bec nepomohlo. D�l� to po��d to stejn�, toti�
�e to um� to tla��tko skr�t, ale ne zobrazit.
Douf�m, �e se k tomuto probl�mu je�t� n�kdo ozve.

Petr Urban - Cool Ice

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. dubna 1998 10:57
P�edm�t: Re: <none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

>Ahoj,
>
>mne to funguje bez problemu, mozna mas chybu
>nekde jinde
>Zkousel jsem na stisk jineho tlacitka
>
>ToolBar1.Buttons[1].visible := not ToolBar1.Buttons[1].visible;
>
>Pavel

RollBack bez kontroly

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 28.4.1998 18:36:42 met

Mam hrozivy problemy s BDE.
Byl jednou jeden komplikovany dialog s nekolika zalozkama, pricemz na
kazde zalozce se mela zobrazovat data z jine tabulky svazana se
zaznamen z tabulky na prvni karte. I rozhodl se moudry kral (to jsem
jako ja) nastavit nad celim formularem transakci s pomoci moudre a
vsemi uznavane TDatabase a urcit prvni tabulku jako rodicovskou a
ostatni s ni propojit relaci. Vydal prikaz a nekolik poddanych (napr.
MasterSource, MasterFields, atd.) provedlo jeho prani. Ovsem ouha.
Kdyz po nastaveni relaci kral nastavil zaznam v otcovske tabulce na
Edit, pri provedeni Post se mu vzpupna tabulka vymknula kontrole a
zacala drze hlasit "Data structure corruption". Protoze toto nesmel
kral strpet, zbavil onu tabulku vedeni a rozpustit relaci a na jeji
misto ustavit fungujici filtry. Vse beha pekne, ovsem stale musi byt
kral ve strehu, nebot spiklenecke protivladni podsveti stale
pripravuje nove kousky. Posledni akce podsveti: pridam jeden zaznam v
podrizene tabulce (propojeni je nastaveno filtrem) a v zapeti ho
smazu. OK. Dam Commit -> OK avsak dam-li RollBack -> K.O.; "Data
structure corruption" je tu opet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tabulky maji
nastaveno CachedUpdates na False.
Nevite v cem by mohl byt zahraban pes ?
Jestli ano, vez ze zoufale potrebuju neci pomoc.
PS: Bez transakci to nejde.

add 2)
Diky a cau.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

TImageList

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 28.4.1998 19:18:48

> [...]
>
>Obrazky do imagelistu nacpu v Delphi IDE a ocekavam, ze jsou pak
>ulozeny v exe a komponenta si je sama nahrava do pameti, ci se snad

Ais sis to vylozil dobre. Tak uz tomu teda vubec nechapu. Kdyby to
neslo na siti, to bych jeste chapal, ale na solo pocitaci uz ne.

Tim

Edit

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 28.4.1998 19:21:39

>Formular ma polozku ActiveControl, ktera obsahuje odkaz na aktualni prvek
na formulari.

>Bye, David Mach

Podle mne se to neda pouzit, protoze po stisku tlacitka se ActiveControl
nastavi na nej.

Tool Tim

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 28.4.1998 19:48:09

Petr Zahradnik wrote:

> Takovy software bych si napriklad ja nikdy nekoupil. Jsou s tim same

Presne tak.

> problemy, uz jen kdyz opravdu potrebuji spustit program na jinem
> pocitaci/disku, treba na notebooku, kdyz disk shori a ja potrebuji
> rychle zacit pracovat na novem disku, nemam cas a naladu shanet
> autora programu, aby mi pridelil nejake cislo... Je mnoho pripadu,

Obdobne i s HW klicem. Pokud mam rekenme zakazku za XXXXXXX
Kc udelat do pondeli a nekdo ukradne pocitace samozrejme i
s HW klicem, jsou mi vsechny zalohy v trezoru uplne k nicemu
a diky paranoidnimu programatorovy muzu zacit vycislovat
o cojsem prisel a to "o co" muze byt daleko , dalko
vic nez cena HW.

> kdy toto je na obtiz a ja bych rozhodne nedal penize za neco, co
> je nejakym takovym zpusobem chraneno.

Ano. Ja teke ne, autor se chrani na ukor uzivatele.> Ja jsem vseobecne znam jako ountickarsky ochrance autorskych prav,
> vsechny programy, ktere mam, mam koupene a to od tech nejdrazsich
> az po takove, ktere lidi bezne pouzivaji (PKZIP, ARJ apod.). Pokud
> chci nejaky program, proste si ho koupim a nebo ho nepouzivam. Ale
> pokud uz si nejaky program koupim, nesnesu omezeni, ktera mi mohou
> za urcitych podminek branit software beznym zpusobem pouzivat.

Presne tak.
BTW: Bezne komercni SW ovsem omezuje pouzivani vzdy i kdyz
ne nutne tak extremnimi metodami.

> To znamena prave to, ze kdyz nutne potrebuji odjet, prehraji si
> na notebook homebanking, abych se mohl napojit na banku z druheho
> konce republiky apod. A kdyz si koupim novy disk, nehodlam se
> ptat na neco kohokoliv. Proste jsem si software zaplatil a ochrana
> autora me nezajima, protoze ja za soft platim. Mam tu jeden soft,

Autor se muze chranit jinak, proste zvyhodnit toho kdo si SW
koupil. To lze podporou, sluzbami...poradnou dokumentaci atd.

> ktery je na chranene diskete a uz nikdy bych si ho nekoupil, protoze
> si nejsem schopen tu disketu zazalohovat na CD-R, na coz mam vsak
> podle autorskeho zakona pravo, navic si vytvari nejake blbosti
> po instalaci z teto diskety na disku, ktere se ztrati pri
> defragmentaci, takze je to nepouzitelne, pri provozu musim mit
> tu disketu v mechanice apod. Hruuuza.
>
> Takze kdyz ja vymyslim ochrany svych software, zasadne pouzivam
> metody, ktere neomezuji vlastni pouziti - seriove cislo, vazba
> na jmeno/ICO, hardwarovy klic (stoji par stovek), licencni soubor,

No hardwarovy klic je to same v blede modrem viz. vyse.

>ktery se da ale kopirovat apod.

S pozdravem
Petr Snajdr

Ceske trideni

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.4.1998 20:26:07

Je perfektni, ze se prisla rada presnych a jasnych vysvetleni.
Jeste maly dodatek.
Nemusi vzdy automaticky platit, ze vybrany jazykovy
ovladac = trideni.
Na databazovych serverech je situace jeste mirne
komlikovanejsi. Jazykovy ovladac se stara o zbusob ulozeni a presentace
dat. Umoznuje tedy na server vubec ulozit narodni znaky. Trideni
se vsak definuje pri zakladani databaze. U interbaze se definuje napr.
DEFAULT CHARACTER SET DOS852
A pro kazdou polozku muzete nastavit COLLATE ovladac.
Neni tedy vylouceno kazdy sloupec tridit podle jineho pravidla.
Jaro
------------------------------------

> [...]
>
>Co se tyce toho dlouheho a, tak se bere uplne stejne rovnocenne jako
>normalni a, pouze pri shodnosti ostatnich znaku se to bere ze je az za

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.4.1998 20:45:30

PROSIM VAS.
Nemam nic proti vymene zkusenosti s programovanim pomoci SQL,
podivejte se na predmet teto diskuse.
Nechtel jsem vest diskusi o tom, kdo lepe nebo hure programuje pomoci SQL
a jak se ma nebo nema spravne programovat (i kdyz je to take zajimave).

Otazka znela, zda ma nekdo zkusenosti s primou konektivitou k Interbasi
pomoci IBObject a zda nexistuji dalsi podobne knihovny, ktere by byly
rychlejsi
nez SQL links. Nabyl jsem dojmu, ze v pripade IBObjekt tomu tak je.
A pouze PRO TESTOVACI UCELY jsem pouzil velkou databazi a
"velkoobjemovy" SQL dotaz, aby byly porovnavane rozdily lepe meritelne.
Nechtel jsem tedy diskusi na tema, zda je nebo neni takovej dotaz spatnej.
Prislo nekolik odpovedi k veci typu tam a tam je jeste to a to zajimave.
Za tyto odpovedi dekuji.
Myslel jsem ale, ze se treba najde nekdo, kdo to jiz pouziva a rekne mi,
zda je to dobre a jestli to za ty prachy stoji.
Jaro.
> [...]
to byt velmi zlozity dotaz ktory by trval desiatky sekund, repektive siet

Ochrana proti kopirovani

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 28.4.1998 20:52:12

Nejvice zalezi na cene programu, popr. upradech.
Licencni cislo a heslo je asi nejjednodussi.
Licencni cislo - spocitane z vyctu zapoupenych casti programu (lze pak zpetnym vypoctem z licencniho cisla vycistjednotlive zakoupene casti)
Heslo vypoctene z Licencniho cisla a nejake urcite polozky vztahujici se k zakazniku napr. ICO
Kuba

Kupka Lubom�r
SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505
[...]

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.4.1998 20:57:50

Jeste jeden napad.
Uplne staci kdyz to tlacitko bude nefokusovatelne (hrozne slovo, ze)
Co takhle pouzit TSpeedButton. Usetris si praci se zakladanim promenne
a obsluhou udalosti OnEnter.

Nezapomen potom pouzit pretypovani
pomoci RTTI. Muze se stat ze v ActiveControl bude jiny objekt nez TEDIT.
Jaro

> [...]
>OnEnter ve ktere si ulozis parametr Sender do nejake promenne. Potom staci

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 28.4.1998 21:01:48

Ziadas mi aby som napisal par slov o pojmoch
izolacny uroven transakcii,
paralelne nepristupne transakcie
exkluzivne transakcie...

Zatial je to iba plan ,lebo nepoznam datatbazu ktora by mi vyhoviel co sa t�ka
praci s transakcii a SQL jazyku a tak som vypracoval projekt na realizaciu databazy
ktora zjednocuje vyhody zaznamovo a dotazovo orientovaneho systemu.
Analyza je hotova, chybaju iba peniaze aby mne zaplatily pol roka prace.
Hladan sponzora.

Co sa tyka pojmov:

Izolacny uroven transakcie:
Pojmy vysvetlim na priklade:
Nech
tansakcia A zacina case 1 a konci case 10 na izolacnom urovni 1 s menom A s identifikacnim cislom transakcie 1
transakcia B zacina case 3 a konci case 7 na izolacnom urovni 0 s menom B s ident cislom 2
transkcia C zacina case 4 a konci case 6 na izolacnom urovni 0 s menom C s ident cislom 3

Transakcia A je odstatrtovana najskor s najvacsou urovnou izolace co znamena
ze pokial neskonci pre transakciu A je zaruceny povodny stav databazy, ktora nie je ovplivnena vysledkami transakcii, ktore boly ukoncene na niss�ch urovniach izolace.
Ako vydime na priklade transakcie B a C boli zahajene vtedy ked uz transakcia A bezala a su ukoncene skor ako transakcia A takze zapisuju svoje vysledky do databazy ovsem z pohladu transakcie A zostane databaza nezmenena az do ukoncenie tarnsakcie.

Teraz predpokladajme ze transakcie B a C su konfliktove - to znamena napr. ze transakcia B modifikuje vetu ktoru transakcia C chce vymazat. InterBase reaguje na konflikt transakcie tak ze zavola Rollback a zahlasi konflikt transakcii. To je ovsem iba jedna moznost. Databaza by mohla reagovat aj tak ze sa snazi zachovat transakciu s vyzsou prioritou a transakciu s nizsou prioritou na stejnej urovni izolace
odvolat (RollBack)... atd.

Dalej vo vacsich projektoch je uzitocne mat tz. paralelne nespustitelne transakcie, ked transakcie okrem identifikacneho indexu dostanu meno a tak je mozne predpisovat pre databazu ze ktore transakcie nemoze spusti paralelne.
Jeden priklad napr. uctovna uzavierka , ked jeden z klientov zahaji rocnu uctovnu uzavierku tak nema ziadny dovod aby to zahajil aj druhy klient ba by to mohlo znamenat konflikt.

Exkluzivne transakcie su transakcie ktore vsetky zaznamy na ktore dotli okamzite blokuju a zabranuju tak ktomu aby ine transakcie modifikovali tieto hodnoty tak dlho nez neskoncia.

tungli(zv)pvt.sk

----------
> [...]
> Bylo by to asi slozitejsi programovani a jak bych to udelal v DBGridu?
> Musel bych si asi udelat potomka (rozumej toho Gridu - jinak uz mam dva)
> a ten upravit. Lepsi by bylo rovnou predelat dataset.
> A neresi nahodou neco podobneho jiz ty zminene IB knihovny, kdyz tam ten
> presun na konec je proveden prakticky okamzite?
>
> Jak pozoruji vase prispevky, mate asi s timto znacne zkusenosti.
> muzete blize vysvetlit uvedene pojmy?

> Jaro

> 10.000)."
> postupne posiela celu databazu napr s 10 000 zaznamem, lebo operacie,

MS SQL Server

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 28.4.1998 21:06:38

Napriklad Adonis, viz. http://www.cybermagic.co.nz/adonis

Od: Jiri Semecky <jsem6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1998 19:30
P�edm�t: Re: Pouzivanie interfaceov

[...]

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 29.4.1998 09:46:33

Dan Ohnesorg wrote:

> A co z toho auutodesk ma? nic stejne je par tydnu po vyjiti verze
> crack, ktery hw klic nepotrebuje. Navic bezne hw klice jsou do te

Co z toho ma? Ze i LEGALNI uzivatele hledaji kde ziskat
onen crack :-)

> [...]
> predkompilovane .o a .h soubory pro ruzne prekladace c, takze jde jen
> o to najit v hotovem softu nejakou magickou sekvenci.

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 29.4.1998 09:46:50

> Subject: Ceske trideni

Jak jsem vcera slibil, posilam spravne ceske trideni podle normy CSN
01 0181 z toku 1977 (od te doby se snad moc nezmenilo, spice vubec
nic).
nabodenicka budu oznacovat cislem za pismenem, kde
0 nebo nic - bez nabodenicka
1 - tecka
2 - carka
3 - obracena carka
4 - striska
5 - hacek
6 - dve tecky (prehlaska)
7 - krouzek

zakladni ceska abeceda ma tyto znaky:
a b c c5 d e f g h ch i j k l m n o p q r r5 s s5 t u v w x y z z5
za ne se radi cislice a pak zvlastni znaky (cislice 0 - 9, zvlastni
znaky asi v tomot poradi: . , ; ? ! : - / \ ( ) [ ] { } & % $ < =
# > + * apostrofy(win kod 0146 a po nem 0145) uvozovky (zv) striska(0136) _ --konec--)

Pismenka s nebodenicky, ktera nejsou v teto zakladni abecede se radi
jako pismenka bez nabodenicek, nrozlisuji se velka a mala.

Pokud pri takovemto porovanavani vzniknou dve stejna slova (napr
ahoj, Ahoj i a2hoj (=dlouhe a) )se radi stejne), porovnavaji se znaky
s diakritikou, stale se jeste nerozlisuje velikost pismen, v tom
poradi, jak jsou vypsany na zacatku mailu, tj nejprve a0hoj (=a bez
nabodenicka), pak a1hoj (=a s teckou) pak a2 hoj (=a s carkou) atd.

Pokud jeste stale zbyvaji stejna slova, radi se nejprve mala pismena
a pak velka. Pokud i pote zustanou stejna slova, byla stejna i v
originale a na jejich poradi nezalezi (nejlepe tridit stejne, jako
original, nebo podle dalsiho kriteria, napr. vek). Jeste poznamka:
Pri razeni slovniku se mezery mezi slovy vypousteji, tzn. viceslovne
terminy, napr "a propos" se radi bz mezer, tzn. "apropos".

Ja jsem pri trideni postupoval tak, ze si nejprve nahradim ch jednim
jinde nepouzivanym znakem. Pak prevedu retezec do zakladni abecedy
(na mala pismena a pismena s nabodenicky prevedu na odpovidjici bez
nabodenicek, mimo c5, r5, s5 a z5) a pak vzdy vezmu prvni pismeno
jednoho slova a prvni druheho a vyhledam je v retezci standardny
abecedy. Ktery ma mensi cislo, je mensi. Pokud jsou cisla stejna,
porovnavam druha pismena atd. Kdyz dojdu az nakonec a stale jsou
stejna, vezmu zase puvodni retezce a prevedu je jen na mala pismena.
Pak zase postupne vyhledavam pismena v dalsim const retezci, kde uz
jsou ale spravne zarazene i znaky s nabodenicky (retezec je tedy a
a1a2 a3 a4 a5 a6 a7 b c c1 ...). Pokud dojdu na konec a jsou stale
stejne, porovnavam uz jen velka-mala pismena. Kdyz ani to nepomuze,
jsou oba retezce stene. (Const retezec s abecedou muze byt jen jeden,
ve tvaru: a0 a1 a2 a3 a4 a5 a6 A A1 A2 A3 A4 A5 A6 b B c c1 c2 c3 c4
c5 c6 C C1 C2 C3 C4 C5 C6 d d1 ... protoze pri prvnim porovnavani tam
znaky s nabodenicky nebudou, takze nam nevadi atd.)

Preji hodne uspechu, pokud se budete snazit Delphi presvedcit, aby
tridily opravdu spravne cesky.

Filip Jirsak
a1hoj (=a s carkou)

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

Nastaveni aktual.casu a data

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 29.4.1998 09:50:15

Chtel bych te jeste upozornit, ze pokud na Windows NT zmenis cas,
16bit aplikace se to NEDOZVI. Mame par programku napsanych v D1 a
pri zmene ze zimniho na letni a naopak nedoslo ke zmene casu.

Ma nekdo podobnou zkusenost?

Martin Nedopil

help a mapi.hlp

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 29.4.1998 10:19:16

Vie mi niekto poradit ako prinutim delfinov aby mi v helpe
zahrnovali automaticky aj mapi.hlp a ine ?
Viem ze ked mam napisane slovo v zdrojaku a po jeho oznaceni
stlacim F1 tak to vyhlada v helpe , ale nie vzdy mi to postacuje.

dakujem

Marian

Osvetleni - RollBack bez kontroly

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 29.4.1998 10:20:17 met

Ahoj,
hlasi se opet Hynek Svatos.

Add 1)
Specifikace problemu:
Pouzivam Delphi C/S 3.0,
data mam ulozeny v paradoxnich tabulkach
Program si dela co chce

Add 2)
Podrobny vyklad:

[...]
misto stavit fungujici filtry. Vse beha pekne, ovsem stale musi byt
kral ve strehu, nebot spiklenecke protivladni podsveti stale
pripravuje nove kousky. Posledni co se vyskytla: pridam jeden zaznam v
podrizene tabulce (propojeni je nastaveno filtrem) a v zapeti mo
smazu. OK. Dam Commit -> OK avsak dam-li RollBack -> K.O.; "Data
structure corruption" je tu opet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tabulky maji
nastaveno CachedUpdates na False.
Nevis v cem by mohl byt zahraban pes ?
Jestli ano, vez ze zoufale potrebuju neci pomoc.
PS: Bez transakci to nejbe.

Dik, ze sem se mohl nekomu vybrecet do e-mailu
a rad bych poznal tvuj nazor na predhozeny problem.

Add 3)
Cau.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Telnet a Ftp

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 29.4.1998 10:25:27

> zkousel prosim nekdo v Delphi napsat nejaky FTPecko ci telnet ? Trochu me to zajima, ale nevim o
> tom nic. Muze mi nekdo poradit ?

A s cim potrebujes poradit?
Je to jednoduche, bud pouzijes primo komponentu pro FTP, kterych je
nekolik, nebo si budes komunikovat pomoci WinSocku sam na zaklade
informaci nacerpanych z RFC dokumentu ke sluzbe, kterou potrebujes.
Ja jsem delal FTP, POP3 apod. Komponenty od firmy Netmanage (jsou
v Delphi 2 a 3) silne nedoporucuji, protoze (a) jsou to OCX, ktere
musis distribuovat, (b) jsou to velike OCX, ktere zabiraji zbytecne
misto na instalacni diskete, (c) jsou v nich chyby, (d) mohou
nastat problemy s MS Internet Explorerem, (e) jsou nejak casove
omezene, prestoze se to nikde nepise, ale pak se divis... Hledej
jine komponenty, ke kterym byvaji zdrojaky (StarTech nebo TPC/IP,
hodne jich je na Kolekci pro Delphi ci na DSP), takze zaprve si
muzes opravit chyby nebo to cele predelat, jak potrebujes. Jenze
pokud chces neco vic, tak ti stejne nezbyde, nez si napsat sve
a vyuzit treba jen komponentu WinSocku, protoze kazdy pise ty sve
komponenty pro sve ucely a vetsinou neco chybi. Treba ja delam
programek pro dalkovou spravu POP3 a zadna komponenta neumi
nacist hlavicku + dany pocet radku, musel bych to opravovat.
Takze ja si delam komponenty pomoci WinSocku z Async Professional,
protoze ten tam ma zajimave triggery, ktere mi setri praci.
Da to vice prace, musis prostudovat RFC a vsechny funkce udelat,
ale na druhou stranu to pak dela opravdu to, co potrebujes.

[...]

CallBack

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 29.4.1998 10:46:59 met

Zdravi Hynek Svatos !

Nevite nekdo neco o nejakym fungujicim CallBacku ?
Mam pusteno vice programu nad jednemi daty a potrebuju refreshovat,
kdyz se neco zmeni. Nevim co stim. POMOOOOC !!!!!!!!!

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Dotaz na TreeView

[*] MARSIK(zv)gbn(tec)czn(tec)cz - 29.4.1998 11:12:58

> [...]
>metodu search. Jak vyselektuji vyhledanou vetev (radek) a skocim na
>nej kurzorem, jestlize znam jeho pozici (index).

hi,

zkus treeview1.selected:=treeview1.items.item[TVUJINDEX];

bye
---------------------------
Jakub Marsik
K Homolce 294
257 21 Porici n.Saz.
---------------------------
web http://www.gbn(tec)czn(tec)cz/marsik/index.htm
sprava mail,www serveru
Gymnazium Benesov
---------------------------

MS Access

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.4.1998 11:18:38

Nainstaloval jsem si upgrade BDE 4.51, protoze jsem slysel, ze je tam
opraven nativni ovladac pro MS Access. Ale pri pokusu o otevreni aliasu my
to i presto hlasi chybu.

Cannot load an IDAPI service library.
File: MSJT3032.DLL

Diky za radu
Vita

Create database DBF

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 29.4.1998 11:54:19

Hi all,

Mam problem se zalozenim DBF souboru (trivialni :-))))).

Mam BDE 4.51

Table.TableName := 'd:\test.dbf';
Table.TableLevel := TBLLEVEL3;

Table.FieldDefs.....

Table.CreateTable;

a zahlasi "Invalid Paramater, Table does not exists"

Kdyz odstranim TableLevel, neboli TableLevel=0, tak mi to zalozi
databazi z DBase 5.0 pro Windows a tento soubor je samozrejme
nekompatibilni se starymi verzemi a ja toto potrebuju pro exporty dat
abych ho mohl precist napr. v Excel 97.

Prosim o radu.
Dekuji.

J.Jahoda

RollBack bez kontroly

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 29.4.1998 12:04:20

Hello,

u jedne master tabulky a vice resp. mnoha podrizenych s uspechem
pouzivam u Paradox tabulek tzv. referencni integritu. Klice pak jdou
menit jednim jedinym prikazem, navic neni treba zjistovat zdali
nahodou nejsou zaznamy v podrizenych tabulkach uzamceny jinym
uzivatelem. Vyhodou je i to, ze nemohou vznikat sirotci...

Pozn. 1. U Delphi 1.02 je program s ref. integritou nutno zpoustem
mimo vyv. prostredi.

2. Nevyhodou je to, ze integrita je ulozena jako fyz. cesta
a ne jako ALIAS. Alespon u Paradox pro 16 bitu. Ale to
se da samozrejme osetrit.

Mozna je to reseni i pro Tebe, jinak hodne stesti...

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

callback

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 29.4.1998 12:30:34

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Chtel bych se zeptat zda nekdo nevi jak vytvorim callback funkci ktera se zavola pri otevreni libovolneho okna ve windows.

Telnet a Ftp

[*] Lukes V�clav <lukes(zv)msm.pvt(tec)cz> - 29.4.1998 12:38:49

Tak jsem si stahnul komponenty z doporucenych stranek a nainstaloval.
Pekne, ale co dal ?

Vasek

E-mail: lukes(zv)msm.pvt(tec)cz
Tel.: 049 - 5718286, 0603 - 511247

Dotaz na TreeView

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 29.4.1998 13:00:12

> [...]
> metodu search. Jak vyselektuji vyhledanou vetev (radek) a skocim na
> nej kurzorem, jestlize znam jeho pozici (index).

TreeView.Selected := TreeView.Items[Index];

[...]

TreeView

[*] graciasz(zv)ComaComp(tec)cz (Zdenek Gracias) - 29.4.1998 13:14:45

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj

M�m asi probl�m pot�ebuji komponentu kter� by zvl�dla
zobrazit Datab�zi jako strom
nap�.

Hodnota1
-Hodnota1.2 (Hodnoty 1.2 a 1.3 maji shodnou hodnotu 1 )
-Hodnota1.3
Hodnota2
-Hodnota2.1
-Hodnota2.2

GraciasZ(zv)ComaComp.CZ

Pozn.: Dotaz na TreeView

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 29.4.1998 14:22:11 met

> [...]
>nej kurzorem, jestlize znam jeho pozici (index).

>hi,
>zkus treeview1.selected:=treeview1.items.item[TVUJINDEX];

Bylo by pekne este pridat:

TreeView1.TopItem:= TreeView.Selected;

Cau.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Ochrana proti kopirovani

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 29.4.1998 14:35:39

> [...]

> programu, napr. nekopirovatelna disketa, licencni cisla a pod. Jake
> je nejlepsi vhodne reseni pro tuto ochranu nez hardwarovy klic, ktery

Ja nepouzivam ve svem programu zadnou "nasilnou" ochranu. Jedina
ochrana je, ze se pri instalaci zadavaji udaje (jmeno firmy, u
jednolicencoveho programu i majitel) a ty se zapisi na disketu.
Myslim, ze podobnou ochranu pouziva i Microsoft. Samozrejme, pokud si
nekdo udela zalohu diskety pred prvni instalaci, ma zase cistou
instalacku. Samozrejme to neni zadna ochrana, ale opravnene uzivatele
to neomezuje, a pokud by si ten program nekdo jen okopiroval, treba
mu bude hloupe, ze se pri startu programu zobrazuje jine jmeno.
Uf! Ja jsem se tu rozepsal, a az ted mi to doslo! Ja tam mam jeste
jednu ochranu! Kazdy program ma svoje licencni cislo, zapsane uz pri
vyrobe na disketu a pri instalaci to kontroluje. Na pocitaci si pak
vytvorisoubor, kde jsou zakodovane nejake informace o BIOSu, (verze,
vyrobce, datum) a ty se kontroluji pri kazdem startu programu. Jedine
pokud nekdo da harddisk s nainstalovanym programem na jiny pocitac,
program se rozcili a vynada mu. Legalni uzivatel ale muze znovu
instalovat z instalacni diskety, kdezto ten, ktery si ho jen
okopiroval z pocitace, ma smulu. Tohle je dobre spis proto, aby
program nebyl kopirovan bez vedomi majitele licence, napriklad v
nejake siti ci tak.

Poznamka na zaver: v prispevcich se objevilo, ze je mozne disketu
chranit proti kopirovani. Ja zadnou metoduneznam, na jakem pricipu to
funguje? (Mne napada jediny zpusob - do nejakeho sektorusi neco
napisu, pak ho v DOSovske FATce oznacim za vadny, aby s nim DOS nic
nedelal, a pak ho pomoci sluzeb BIOSu zkontroluju - ale to se asi
nepouziva, nektere programy na kopirovani disket - treba jen
kopirovani ve Windows95 by takovou disketu okopirovali stejne -
alespon myslim, podle drivejsi zkusenosti.

Filip Jirsak

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

Novell NetWare SDK

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.4.1998 14:36:06

> [...]
> Win 95 OSR2, Delphi 2 a s klientem od Microsoftu. Demo programy
> jsem nasel na Novellovsk�m serveru. Je chyba v tom, ze pouzivam

Ano presne chyba je tom microsoftim clientem - novellovy SDK chodi pouze s
Novell 32b clientem

McLEI

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.4.1998 14:39:58

psoft wrote:
> Mimochodom, najlepsie si chranim svoj ekonomicky SW, aj bez umyselnej
> ochrany. Staci tam dat jednu z dolezitych databaz v nestandardnom
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tak presne takovy software bych si nekoupil. V momente kdy vase firma
zkrachuje jsou data v haji. Navic, ted nechci nikoho podcenovat ale
standartni formaty maji krome toho ze jsou hotove i tu prednost ze
jsou vetsinou otestovane a relativne funkcni. Docela bych se desil
predstavy mit par MB dat v necem co nekdo rychle "upatlal" jen aby to
bylo nestandartni.
Myslim si ze treba konkretne u ekonomickeho SW muze byt lepsim zpusobem
ochrany treba poskytovany servis, moznosti uprav software, zachrany dat
apod.

> formate, alebo zaheslovanu, prisom program sam heslo pozna, a je to v
> pohode. Zabezpecim tym, ze zakaznik si sam nevymeni za novu verziu. A
> pri nasej casto sa meniacej legislative je to pomerne bezne. Tak mam
> pod kontrolou kazdy SW, proble je len v tom, ze vymenu verzie musim
> zabezpecit ja. To ale zvycajne nie je problem, pretoze ekonomicky SW
> je ineho charakteru ako bezny SW, tam je lepsie byt so zakaznikom v
> castejsom kontakte.

S pozdravem

Petr Vones, amatersky programator

TImageList

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.4.1998 14:48:20

Ano tento problem je znamy a zpusobil ho Microsoft, ktery zmenil format
ukladani obrazku v ImageListu ktere je implementovano v comctl32.dll. Tusim
ho zmenil dokonce 2x. Poprve v betaverzi IE4 a podruhe ve finalni verzi.
Vysledkem bylo ze pokud ste imagelist v Delphi naplnili a meli ste jinou
verzi knihovny comctl32.dll nez ma pocitac na kterym program spoustite tak
je imagelist prazdny protoze se nepodarilo precit format obrazku v nem.

Nakonec to bylo vyreseno tusim tak ze pokud mate Borland Delphi 3.02 a MS IE
4.01 a na tomto pocitaci vytvarite ImageListy tak by se to melo zobrazovat
spravne, ale nejsem si jistej.

Bohuzel si nepamatuju kde sem to cetl, ale bylo to tusim v nakym newsletteru
od Borlandu

McLEI

Zmenseni souboru

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 29.4.1998 14:50:36

Ahoj vsichni!
Nevedeli by jste nekdo jestli se da nejak odmazat urcita cast
souboru aniz bych to provadel pres zalozeni noveho, zkopirovani
potrebnych casti a nasledne prejmenovani jmenem stareho.
Diky za kazdou radu Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

CallBack

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.4.1998 14:50:54

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz wrote:

> [...]
> Mam pusteno vice programu nad jednemi daty a potrebuju refreshovat,
> kdyz se neco zmeni. Nevim co stim. POMOOOOC !!!!!!!!!

Ahoj,

na Borlandske strance je komponenta Table change notification, jestli je to
co potrebujes.

http://www.borland.com/devsupport/bde/delphifiles.html

Petr Vones, amatersky programator

Ceske trideni

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 29.4.1998 14:50:05

> From: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz
> Date: Tue, 28 Apr 98 13:39:05 +0200
> Subject: Re: Ceske trideni
> To: delphi(zv)pinknet(tec)cz

Souhlasim, ze nize uvedeny priklad je spravny (ja jsem totiz ten
priklad vubec nestudoval, moje chyba), ale spravne trideni je tak,
jak jsem ho sem jiz poslal. Ja jsem zkousel trideni v Excelu a v
Delphi, oboji delalo stejne spatne (to spatne trideni je urcite ve
Windows a Excel a Delphi ho jen vyuzivaji). Windows, jestlloi mne
pamet neklame, nepouzivaji pri trideni treti pruchod - porovnavani
velka/mala a s diakritikou mely tak nejake problemy
Kontrolovat trideni podle slovniku neni zas az tolik smerodatne,
protoze za prve nevite, zda to netridily take Windows, a za druhe,
kdyz jim vychazi pro d s hackem 5 slov, tak to pridaj k d, a je jim
jedno, ze jsou to Pravidla ci Cesky slovnik.
To jeste k trideni
Filip Jirsak
.
> Nize uvedeny priklad setrideni je spravny ! Ono to ceske trideni neni
>
> Roman Palarcik
> roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

ServerSocket, ClientSocket

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 29.4.1998 14:58:30

> Dobry den,
> chtel bych se zeptat, jestli nekdo nahodou nemate podrobnou dokumentaci (nebo kde ji pripadne najit) ke komponentam pro Internet. V Delphi3 je napoveda jen na zakladni funkce. Konkretne si nevi
>
> S pozdravem
> Frantisek Sobola

Ja jsem nezachitil puvodni zpravu (jeste jsem nebyl v konferenci),
tak doufam, ze je to ta nahore. Nevim jak Delphi3, ale D2 ma napovedu
pro komponenty k internetu (standardne dodavane s Delphi Profesional
a C/S - mate na mysli tyto) schovanou nekde v adresari Delphi/Samples
nebo Delphi/Ocx nebo tak neco, jsou to totiz komponenty od treti
strany, tak je dokumentace "uklizena jinde".

Filip Jirsak

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

MS Access

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 29.4.1998 15:07:18

Zkuste v BDE Administratorovi v Configuration/Drivers/Native/MSACCESS
zmenit DLL32 z IDDAO32.DLL na IDDA3532.DLL
Me to pomohlo. Pravepodobne nemate starsi verzi DAO na kterou je
implicitne nastaveno BDE.
J.Jahoda

> [...]
>
> Nainstaloval jsem si upgrade BDE 4.51, protoze jsem slysel, ze je tam
> opraven nativni ovladac pro MS Access. Ale pri pokusu o otevreni

Ochrana proti kopirovani

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 29.4.1998 15:22:26

> To je jedna vec. Ale uvedom si druhou - ja jako uzivatel programu, ktery
> zaplatil X tisic Kc, chci mit jistotu, ze nejsem nijak omezovan a mohu
> program uzivat bez dalsich zbytecnych omezeni. Za sve penize mam na to

Ano, je to tak, ale aj ja ako poskytovatel SW mozem oponovat. Ja tiez
chcem mat istotu, ze za svoj SW, nad ktorym som stravil X noci chcem
mat zaplatene. A v tych nasich dvoch statoch, kde nikto neplati
nikomu a kazdy kazdemu nieco dlhuje ju zatial nemam. Ak mam vyzit z
programovania, a uzivit zenu a dvoch malych chlapikov, je mi trochu
jedno, ze som niekoho trosku obmedzil. Ano, tych cestnych sa to
dotkne, ale pokial chce clovek so SW obchodovat, tam su podstatnejsie
peniaze, nie moralka ... Iste pokial firma nema financny problem,
nemusi si nic chranit, ale pre mensich je to v zaujme prezitia.

Aj ja som proti comusi takemu ako je ochrana programov, ale zatial
chcem tiez zit, a ak mam mat z coho, musim predavat a nie darovat ...

> [...]

> jiny pocitac, takze mi reknes treti cislo. Ja mam program na trech
> pocitacich, ale pritom pravy a seriozni uzivatel, kteremu shorel

... kazde seriove cislo je spojene s jednou konkretnou fakturou za SW > disk a nemuze te rychle sehnat, ma smulu a utikaji mu penize...

Ano, to je pravda. Takto chranim len SW, kde neide o zivot a peniaze.

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Berva r�mu

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - pr 1998 16:12:19 -0700

Udelal jsem na to komponentu. Jmenuje se Gradient a mela by bejt k downloadu u
torryho.

Pokud ji nenajdes napis na voltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz a ja ti ji poslu.

Radek

Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 23. dubna 1998 14:42
Komu: Internet:delphi(zv)pinknet(tec)cz/
Poedmit: Re: WinSock bez okna

>No napadlo mne to udelat taky se skrytym oknem ,ale myslel jsem jestli
to nepude
>lepe.
>
>Zajimalo by to s tim threadem - je nekde blizsi info ??? (beru i sample
nebo
>info pro Cecko)

Podivej se k helpu na CreateThread (resp borlandi BeginThread). Vlastne
o nic nejde - napis proceduru (te se predavaji nejake startovaci
parametry) a spustis ji CreateThreadem jako thread. Jediny problem je
dat si pozor na pristupy ke globalnim a jinym spolecnym datum - nesmi
dojit k soucasnemu zapisu/zapisu-cteni vice threadu/procesu najednou.
(vyuzit EnterCriticalSection/LeaveCriticalSection, apod).

Lze vyuzit i TThread od Borlandu (pokud nechces setrit na delce
programu), potom je to jeste jednodussi. Kod pro obsluhu soketu napises
do Execute.

Zdravi
D. Toman

<<Soubor: TXT1.TXT>>

Telnet a Ftp

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 29.4.1998 16:20:00

Man nainstalovane ty komponenty z
http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm.
A MAJI CELKEM VELMI DOBRE UDELANE DEMO PROGRAMY.
Co takhle nejdriv trosku zkouset a pak se ptat...
Ales
----------
Od: Lukes V�clav
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Telnet a Ftp
Datum: 29. duben 1998 12:38

[...]

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 29.4.1998 16:47:06

> Vie mi niekto poradit ako prinutim delfinov aby mi v helpe
> zahrnovali automaticky aj mapi.hlp a ine ?

Ahoj,

zatim mam zkusenost jenom s tim, ze kdyz v trojkach delfach (Pro)
das sestavit seznam slov pro kbase.hlp, tak se sestavi pro uplne
vsechny helpy, co s delfama prijdou. (Trva to asi hodinu a sezere to
celej disk!).

Stepan Liska.

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 29.4.1998 16:58:14

> Ja nepouzivam ve svem programu zadnou "nasilnou" ochranu. Jedina
> ochrana je, ze se pri instalaci zadavaji udaje (jmeno firmy, u
> jednolicencoveho programu i majitel) a ty se zapisi na disketu.

Tedy omezeni uzivatele je, ze ji nesmi zalepit a takto chranit
pred viry? (ovsem muze si udelat zalohu...)

> [...]
> vytvorisoubor, kde jsou zakodovane nejake informace o BIOSu, (verze,
> vyrobce, datum) a ty se kontroluji pri kazdem startu programu. Jedine

Takova ochrana se da prekonat velice rychle. Jinymi slovy
jeji vyznam je otazkou

> [...]
> okopiroval z pocitace, ma smulu. Tohle je dobre spis proto, aby
> program nebyl kopirovan bez vedomi majitele licence, napriklad v

Tedy presnej receno: pokud to nainstaluji treba nekde na
Novell Netware, pustim to stejne jen z jednoho pocitace.
Tedy omezeni to je stale.

> [...]
> kopirovani ve Windows95 by takovou disketu okopirovali stejne -
> alespon myslim, podle drivejsi zkusenosti.

Nema smysl premyslet nad tim jak nasilim chranit svuj program.

Pro malou firmu je kradeni software katastrofa. To chapu, ale
mala firma muze snaze nabizet poradne sluzby a
samotny software nabizet treba jen za poplatek. Pokud hleda, najde
jak se uzivit. Porad lepe 100 000 ukradenych kopii a 10 000 legalnich
uzivatelu nez zadna ukradena kopie a 500 legalnich uzivatelu.
U velkych firem mam obavu, ze se nektere software je tak
rozsirene diky jejich "propagande" a - tomu, ze se da krast.
Tedy neco jako takova "reklama na cerno" :-). Nad malou rybou
radi privreme oko, jedno PC doma s rekneme Wordem za to nestoji
a pokud by stalo, kazdy by si sel koupit - to je pravda - ale
neco levnejsiho :-)
V principu pak takova ochrana muze byt dost dvojsecna zbran.
Lepe je premyslet nad tim jak zvysovat zisky a k tomu
urcite nemusi byt ta prava cesta, ze zabranime uzivatelum
krast software tj. legalnim maximalne zkomplikujeme situaci
Ono jim to dojit nemusi, ale muze a to nejspise pri nejakem
poradnem prusvihu na nejz si budou dlouho dobre pamatovat
a co vic - ve spojitosti s jmenem vasi firmy a to
dle meho nazoru je daleko horsi.

BTW: Navic jim to muze nakukat i konkurence :-)))

S pozdravem
Petr Snajdr

Install Shield

[*] Misecka Rastislav <misecka(zv)elf.stuba.sk> - 29.4.1998 17:36:03

Caffte,
Vytvaram aplikaciu, kde samotny program a jeho data (*.dbf)
budu na oddelenych kompoch (t.j. zdielana tabulka v sieti),
a neviem ako mam k nemu vytvoril instalacky v Install Shielde tak,
aby sa dala zadat cesta separatne pre program a separatne pre data
s tym , aby sa potom pre cestu k datam aj nastavil Alias.

Santik

MS Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 29.4.1998 17:59:57

Zrovna ted jsem zkousel pripojit se na tabulku z Accessu 97 a vse chodi
ok (zatim). Pouzivam IDDAO32.DLL (datum 14.11.97).

Martin Kubecka

P.S. Jaky je rozdil mezi IDDAO32.DLL a IDDA3532.DLL ???

Ing. Jahoda Jaroslav wrote:

> [...]
> zmenit DLL32 z IDDAO32.DLL na IDDA3532.DLL
> Me to pomohlo. Pravepodobne nemate starsi verzi DAO na kterou je

MS Access

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 29.4.1998 18:21:09

> Nainstaloval jsem si upgrade BDE 4.51, protoze jsem slysel, ze je tam
> opraven nativni ovladac pro MS Access. Ale pri pokusu o otevreni aliasu my
> [...]

A mas na tom pocitaci nainstalovany MS Access ?

[...]

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 29.4.1998 18:52:51

2. Nevyhodou je to, ze integrita je ulozena jako fyz. cesta
a ne jako ALIAS. Alespon u Paradox pro 16 bitu. Ale to
se da samozrejme osetrit.

Mozna je to reseni i pro Tebe, jinak hodne stesti...

Pokud by to bylo mozne, prosim o nejaky priklad nebo
povidani jak provest zmenu absolutni cesty v db tabulce.
Dekuji predem.

Milos Skacel

Ochrana proti kopirovani

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 29.4.1998 19:01:33

> [...]
> formate, alebo zaheslovanu, prisom program sam heslo pozna, a je to v
> pohode. Zabezpecim tym, ze zakaznik si sam nevymeni za novu verziu. A

vubec neni treba pouzivat nestandardni formaty.
Informace napr. o uzivateli lze zapsat primo v ASCII do db-tabulky, registru, txt, ini... apod
a elektronicky je podepsat. Pri spusteni programu nebo pred pouzitim informace se pouze overi podpis.

Milos Skacel

TImageList

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 29.4.1998 19:25:44

> [...]
>spravne, ale nejsem si jistej.
>
>Bohuzel si nepamatuju kde sem to cetl, ale bylo to tusim v nakym

Kdyz zkusim navazat na vyse uvedenou odpoved, myslim si, ze by se dal
problem resit nac�tanim obrazku do TImageListu az za behu programu.

Tim

Ochrana proti kopirovani

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 29.4.1998 20:39:23

> [...]

Nevyhoda : po sformatovani disku alebo instalacii na iny stroj u
uzivatela treba pridelit nove seriove cislo.

Ja to takto pouzivam a zatial som s tym nemal ziadne problemy, chrani
to spolahlivo.

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Telnet a Ftp

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 29.4.1998 23:46:59

Tak to uz je len na tebe. Bohuzial ziadny rychlozopustny napoj na pracu s
TCP
nezozenies. Sme vlastne v rovnakej situacii. Rad by som sa venoval prave
net-aplikaciam
ale ziadny "navod" (az na clanky v PC-REVUE -- Delphi v Internete ,
ktore su dostupne
aj na internete !) som nenasiel. Takze uz ti zostava len luskat dostupne
demo-programy.
Ale vysledok obvykle stoji za to.

Marian

Lukes V�clav wrote:

> Tak jsem si stahnul komponenty z doporucenych stranek a nainstaloval.
> Pekne, ale co dal ?
>
> Vasek
>
> E-mail: lukes(zv)msm.pvt(tec)cz
> Tel.: 049 - 5718286, 0603 - 511247

Telnet

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales department <sales(zv)nocomment.sk> - 30.4.1998 12:30:20

Ahoj,

ano je to na http://www.pcrevue.sk -> archiv

richard willmann

From: No Comment Group, s.r.o. - Sales department <sales(zv)nocomment.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 29. dubna 1998 22:40
Subject: WinSock ?!?

Dobry den Experti,

poradil by mi niekto kde zacat pri pisani obsluhy POP3 servra? Mam na mysli dokumentaciu k winsocku ci k niecomu podobnemu co by mal byt sietovy interface alebo nieco podobne. O RFC a podobnych veciach viem a uz som take robil ale nie v Delphi a nie pod Win.

zakladni veci okolo socketu jsou stejne ve Windows i Unixech. Windows ma pokud vim navic/jinak akorat zpracovavani asynchronnich udalosti a take moznost pouzit overlapped pristup jako k souborum.

Dokumentace k winsocku je v helpu k API Win32. Popis je pomerne podrobny i kdyz pro toho kdo jej vidi poprve na nekterych mistech moc nevysvetluje, je potreba cist to vsechno porad dokola az vypluje hlavni myslenka :-)

Dalsi podrobnejsi popis je na MSDN, jsou tam i skolni priklady jak zachazet s funkcemi, jak resit nektere veci (inicializace WinSocku, navazovani spojeni, server , client,...) atd atd., samozrejme vse v C++

Mam to na CDckach - funguje i online verze na www.microsoft.com/msdn - tu jsem zatim nepotreboval drazdit, tak nevim v jakym je stavu. Je free, ale musis se registrovat - jsou dost zvedavy.
Kdyz jse se ted prihlasil a zkusil se v tom hrabat, tak jsem se nikam nedostal protoze: Microsoft VBScript runtime error '800a000d' :-)

Zkus http://premium.microsoft.com/msdn/library/ treba to nebude chtit jmeno a heslo.

Zdravi
D. Toman

Zmenseni souboru

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 30.4.1998 09:39:58

0. cast deklarace promennych

FFileHandle: THandle;
FFileSize: longint;
FMappingHandle: THandle;
BaseAddress: PChar;

1. cast - otevreni souboru
FFileHandle := CreateFile(PChar(FServer.FFileName), GENERIC_READ
or GENERIC_WRITE, 0, NIL, OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL or FILE_FLAG_RANDOM_ACCESS, 0);
if FFileHandle=INVALID_HANDLE_VALUE then
raise ....;
FFileSize := GetFileSize(FFileHandle, NIL);
if FFileSize=-1 then
raise .....;
FMappingHandle := CreateFileMapping(FFileHandle, NIL,
PAGE_READWRITE, 0, FFileSize, NIL);
if FMappingHandle=0 then
raise ....;
BaseAddress := MapViewOfFile(FMappingHandle, FILE_MAP_WRITE, 0,
0, FFileSize); 2. cast - zkopirovani dat

move(BaseAddress[offs1], BaseAddress[offs2], delka)

za offs1, offs2, delka si dosadte svoje cisla

Skutecna delka souboru bude pravdepodobne
SkutSize := FFileSize+offs1-offs2;

Muzete provadet presuny vpred i vzad, prikaz move je osetren. V
zadnem pripade nelze kopirovat za konec souboru (Soubor se automaticky
neprodlouzi), musel by se prodlouzit jiz pri otevirani a pri zavirani
zase zavrit.

3. cast - zavreni souboru
if BaseAddress<>NIL then
UnmapViewOfFile(BaseAddress);
if FMappingHandle<>0 then
CloseHandle(FMappingHandle);
if (SkutSize>0) and (SkutSize<>GetFileSize(FFileHandle, NIL))
then begin
SetFilePointer(FFileHandle, SkutSize, NIL, FILE_BEGIN);
SetEndOfFile(FFileHandle);
end;
if FFileHandle<>0 then
CloseHandle(FFileHandle);
FFileHandle := 0;

Uvedena metoda je nejrychlejsi metodou pro W95 a WNT vubec,
ktera lze napsat. Oduvodneni spociva v tom, ze pri cteni nedochazi ke
kopirovani dat jak pri ruznych metodach read ci write. Tyto metody
pracuji ve skutecnosti primo v Cache file systemu, tim ze zakladaji
virtualni stranky, ktere ukazuji do cache systemu.

J.Jahoda

> [...]
> Diky za kazdou radu Pavel

> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Rollback - ref. integrita.

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 30.4.1998 09:52:42

Hello,

Nevyhoda paradox. ref. integity spociva v tom, ze je spojena s fyz.
cestou. Byl zde dotaz, co udelat pri jeji zmene. Presny kod nemam,
ale lze to zrealizovat fci BDE API DbiDoRestructure s prislusnymi
parametry. Jsou to ty 3 predposledni.

iRintCount - pocet ref. integrit.
pecrRintOp - typ bud crADD, crMODIFY, crDROP
printDesc - pole ref. integrit

Jak vypada definice ref. integrity v tabulce to popisuje dalsi fce
DbiOpenRintList.

Pro p. Skacela (nevim presne) : mam program pro zjisteni a tisk
veskerych informaci o tabulkach (nejen paradox). Ale u paradoxovskych
to prave mj. vypisuje ref. integritu (DbiOpenRintList). Budete li mit
zajem, napiste si o zdrojak. Specifikujte verzi Delphi...

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 30.4.1998 10:08:57

> [...]

> kopirovani ve Windows95 by takovou disketu okopirovali stejne -
> alespon myslim, podle drivejsi zkusenosti.

Podle zkusenosti, jedna se o disketu s nestandardnim formatem u
ktere je temer nemozne ji zkopirovat, ktera ma v sobe kodovane tri
moznosti instalace, v podstate instalace odebere z diskety vzdy jednu
moznost, pokud chcete program prenest na jiny pocitac, je tu moznost
vratit tuto licenci zpet na disketu a pouzit ji jinde.
Touto moznosti je tedy temer ochranena skutecnost, ze PC spadne a
ja muzu nainstalovat program na jine PC se stratou jedne moznosti
instalace, pripadne bezproblemove prenest program jinam. Jsou tu
ovsem jen tyto 3 moznosti.

Pokud to nekoho zajima vice, jedna se o ochranu RAS pristupu za
pomoci systemu WinFrame, ktery je touto ochranou vybaven.

> Filip Jirsak
>
> e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

Jeste k HW - klicum. Odezvy na pouziti tohoto zpusobu tech tu jiz
probehlo dost a chtel bych nekterym oponovat, tento zpusob je dost
dobrym resenim ( nemam zkusenosti s eko. softem), ale u
specializovaneho software jako tu probehl software na zakazku pro
CSD, u nehoz je tato ochrana vice nez vyborna i kdyz se cena produktu
zvedne asi o 500,-.

Je neco jineho prodat 12 kusu SW bez klice za 2000,- nebo 100 kusu s
klicem za 2500,-
Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

Lehce off : Borland >> Inprise

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - pr 1998 10:27:08 -0700

Co rikate na prejmenovani Borlandu na Inprise ??

Me osobne se to moc nezamlouva.

Radek

MS Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 30.4.1998 11:02:29

Mozna je to hloupost, ale normalne mi to funguje ;) Moc sem to teda
nezkousel. Rikal jsem si, ze zavrhnu Paradox (z duvodu popisovane
padavosti v siti) a zkusim Access (s tim mam v siti celkem uspokojive
zkusenosti a navic se chova jako trosku dospelejsi databaze s prvky SQL,
je to jen jeden soubor apod.)

Zjistil jsem vsak to, ze rychlost Accessu s Paradoxem je nesrovnatelna
(Access prohral, jak jinak) a pri pouziti onoho IDDA3532.DLL je jeste
pomalejsi nez pri pouziti IDDA032.DLL.

Tak nevim Petre, jak rikam tabulku sem delal v Accessu 97 a chodi to..

Martin

> To je hloupost, nemuzes pouzivat IDDAO32.DLL, protoze ta je jen pro Access 95.
> Prave pro Access 97 je tam ta knihovna IDDA3532.DLL.

> [...]

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 30.4.1998 12:05:19

> From: "-VOE *-" <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
> To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Subject: Re: Ochrana proti kopirovani
> Date: Thu, 30 Apr 1998 02:47:06 +0200

> S tim naprosto SOUHLASIM.
>
> Verte tomu, ze
> PERFEKTNI SLUZBY PRO ZAKAZNIKA JSOU NEJLEPSI
> OCHRANOU VASEHO SOFTWARE.
>
> Ja vim. Snadno se to rika a hure realizuje.
> Jaro.

Souhlasim s Jarem. Ja jsem delal program po vecerech a o sobotach a
nedelich. Jinak chodim do skoly, kde jsem dost dlouho. Nejaky hotline
a pod. nepripada v uvahu, upgrade chystam, ale bude nejmene rok a pul
po uvedeni puvodni verze - to je maximalni podpora, kterou muzu
poskytnout. Jeste ten program byva casto pouzivan ve skolach (jeste
ze nejde spoustet sitove, to by si skola koupila jednu licenci
a pak to mela v siti - nerikam, ze kazda, jsou vyjimky; dalsi ochrana
proti kopirovani jizinstalovaneho programu - porovanvani verze BIOS
je take dobra zvlaste pro skoly, kde si nemuze kdejaky zycek program
okopirovat, ale je potreba instalcka, a tu uz snad vedeni skoly z
rukou neda).

Filip Jirsak

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

Install Shield

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 30.4.1998 12:35:20

> [...]

> aby sa dala zadat cesta separatne pre program a separatne pre data
> s tym , aby sa potom pre cestu k datam aj nastavil Alias.

Nejjednodusi bude, kdyz se pri prvnim spusteni program zepta na
cestu a ty podle toho vytvoris trvalej alias pro program pomoci BDE
funkci ci v Delphi pomoci Session.

Jde to velice jednoduse, tak pred mesicem jsem to pouzil.

Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

MS Access

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 30.4.1998 12:42:49

> chodi

> To je hloupost, nemuzes pouzivat IDDAO32.DLL, protoze ta je jen pro
> Access 95.
> Prave pro Access 97 je tam ta knihovna IDDA3532.DLL.

To sice je, ale stacilo aby nekdy v minulosti byly nainstalovany
Access95 nebo dokonce Office95 a jsou tam vsechny potrebne knihovny pro
DAO 3.0 a pres ty je mozne pristupovat i do Access 97, ale nefuguji tam
nektere novoty.

P.S. Slysel jsem ze v W98 a NT5.0 bude Access nepodporovan. Ze
soucasti OS bude oklestenej MSSQL 7.0. To by byla docela bomba. Co je na
tom pravdy? Nebo je to pomluva Mrkvosoftu?

J.Jahoda

> [...]
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Detekce handlu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.4.1998 12:44:43

ladim program a zjistuju, ze ponekud zere handly. Nevi nekdo o nejekem
prostredku, ktery je schopen zobrazit informace o handlech pouzitych
danym programem? Melo by to rici jaky soubor je spjat s handlem,
pripadne ze jde o nesouborovy handle (socket), ....

lze vubec v NT vymamit tyto informace (podobne jako to slo relativne
snadno v DOSu) ?

Zdravi
D. Toman

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.