Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 30.4.1998 12:49:33

> [...]

> Uz proto, ze se vcas dozvi o chybach, ktere jim budou urychlene opraveny
> a pod. Mozna si mnozi myslite, ze je to dost naivni predstava, ale jsem
> presvedcen,
> ze dlouhodobe spravna.
> Statisticka cisla jsou neuprosna a pokud se nebudou zlepsovat, doplati na
> tom
> jenom samotni zakaznici. Nikdy by nedoslo k lokalizaci Windows a jinych
> produktu,
> kdyby se statisticky nespocitalo, ze si to prece jen nekdo koupi.
> Mozna proto se tak malo lokalizuje do slovenskeho jazyka. Tech 99% se mi zda

Vychova ? Mozna lze zacit vychovavat koncove zakazniky, ale je tu i
jina skupina. Pokus si ode mne koupi software firma, ktera ho teprve
instaluje u sveho zakaznika, nic ji nebrani v tom, aby ho neprodala
znovu v dalsich 50 kopii.
Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

TDBChart

[*] kkwest <kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.4.1998 12:56:01

Ahoj !
Pouzivam komponentu TDBChart a potreboval bych za chodu zmenit typ serie
(Line,Bar,...).Nemohu zjistit o jaky se jedna properties, protoze v
design-time se typ serie meni v dialogovem okne.

\\\|///
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
--------------------oOOO--(_)--OOOo-----------------------------------------
> Marek Hej (pocitacovy technik , programator)
> Tel. : do zamestnani 019/7900080
> Fax : do zamestnami 019/7900056
> E-mail : kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz , mhejl(zv)bigfoot.com
> http://www.fortunecity.com/skyscraper/tyrell/345/marek.htm

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 30.4.1998 13:20:47

> From: "Ing. Jahoda Jaroslav" <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz>
> To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Subject: RE: Ochrana proti kopirovani
> Date: Thu, 30 Apr 1998 08:46:28 +0200

> 1. V zadnem pripade neodpovidejte na privatni adresu. Jsou tu i
> taci lide, kteri si to radi prectou. To muzeme konferenci zrusit.
> 2. Pokud to je sitova verze, tak lze ohlidat licence velice
> lehce. Bude-li zajem tak popisu princip. podobnym zpusobem je chranen
> Quattro od Borland (verze DOS).
>
> J.Jahoda

Muzes ten princip zde trochu probrat. :=((

Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

Rollback - ref. integrita.

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 30.4.1998 13:53:33

Tohle mi pripada jako blbost. Jiz 2 roky mi bezi aplikace pod PARADOX,
kde mam 31 tabulek DB, ktere jsou provazany referencni intergitou (Jinak
bych PDX ani nepouzival). Casto provadim kopirovani z jednoho adresare
do jineho adresare, takze se cesta k souborum meni. Nikdy jsem zadne
Restructure nepouzil. Abych byl presny tak jsem mel snahy, ale
nepodarilo se mi udelat restructure s daty. Po nahlednuti do tech
souboru, tak tam nikde cesta neni!!!!!

J.Jahoda

P.S. vsechny soubory jsou v jednou adresari (musi byt). Mozna ze Vas
pripad je referencni intergita mezi DB v ruznych adresarich, ale to
nevim jestli vubec je pripustne.> Hello,

> [...]
> parametry. Jsou to ty 3 predposledni.
>
> iRintCount - pocet ref. integrit.
> pecrRintOp - typ bud crADD, crMODIFY, crDROP
> printDesc - pole ref. integrit
>
> Jak vypada definice ref. integrity v tabulce to popisuje dalsi fce
> DbiOpenRintList.
>
> Pro p. Skacela (nevim presne) : mam program pro zjisteni a tisk
> veskerych informaci o tabulkach (nejen paradox). Ale u paradoxovskych
> to prave mj. vypisuje ref. integritu (DbiOpenRintList). Budete li mit
> zajem, napiste si o zdrojak. Specifikujte verzi Delphi...

Cesta k databazi

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 30.4.1998 14:05:01

Zdravim vsechny.

Potreboval bych z UNC cesty dostat cestu pres namapovany drive.
Chci to, abych mohl udelat kopii Interbase databaze, ktera lezi na NT serveru.

Z aliasu vyctu cestu napr. \\Server\C:\Data\Databaze.gdb pricemz
\\Server je jmeno serveru. Na tomto serveru disk C: ma nastaveno jako
sdilene jmeno Cecko. Pokud mam tedy namapovan napr. drive M:
jako \\Server\Cecko, chtel bych dostat pro \\Server\C:\Data\Databaze.gdb
cestu M:\Data\Databaze.gdb.

To, ze M: je mapovan jako \\Server\Cecko lze zjistit pomoci WNetGetUniversalName
nebo WNetGetConnection. Jak ale zjistit ze "Cecko" je vlastne disk C: ?

Diky za odpovedi.

Petr Kolar
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Ochrana proti kopirovani

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 30.4.1998 14:07:33

> Predstav si, ze je konec roku a ja potrebuji
> dodelat rok 1997 a zacit uz 1998. Takze ja potrebuji provozovat po
> nejakou dobu program ve dvou adresarich...
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ak ekonomicky sw neumoznuje oddelene uctovat neobmedzeny
pocet uctovnych obdobi bez nutnosti instalovania celeho programu
do jednotlivych adresarov pre kazdy rok zvlast, tak to nie je z tohto
hladiska vhodny ekonomicky sw.

Ak viacuzivateska verzia neumoznuje viest pre kazdeho
klienta neobmedzeny pocet rokov bez nutnosti evidovania
kazdeho uctovneho obdobia klienta ako noveho klienta, tak
to taktiez nie je asi vhodny viacuzivatesky ekonomicky sw
(tiez z tohto hladiska).

--- Igor Forgac --- Enter Kosice s.r.o. --- http://www.enterkosice.sk ---

BDE, MSSQL a NTWDBLIB.DLL

[*] Martin Ku�ka <Martin.Kuska(zv)dytron(tec)cz> - 30.4.1998 15:01:35

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Zrovna vytvarim instalacky aplikace, ve ktere pouzivam nativni ovladac
MSSQL.
Po nainstalovani a spusteni vsak program hlasi chybu:
"Vendor inicialization failed.
Cannot load an IDAPI service library.
File: NTWDBLIB.DLL.
Alias: MujAlias".
Kdyz tento soubor nakopiruju do WINDOWS\SYSTEM tak to funguje, ale
v InstallShieldu se s nim vubec neuvazuje a musim ho tam tedy pridavat
rucne.
Chtel bych se zeptat: Co je ten NTWDBLIB.DLL soubor zac????
(Tento soubor mam zaroven v adresari MSSQL\BINN.)

Predem diky za informaci.

Martin Kuska.

Ochrana proti kopirovani

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 30.4.1998 15:44:15

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Tak presne takovy software bych si nekoupil. V momente kdy vase firma
> zkrachuje jsou data v haji. Navic, ted nechci nikoho podcenovat ale
> standartni formaty maji krome toho ze jsou hotove i tu prednost ze
> jsou vetsinou otestovane a relativne funkcni. Docela bych se desil
> predstavy mit par MB dat v necem co nekdo rychle "upatlal" jen aby to
> bylo nestandartni.
> Myslim si ze treba konkretne u ekonomickeho SW muze byt lepsim zpusobem
> ochrany treba poskytovany servis, moznosti uprav software, zachrany dat
> [...]

a. Nuz potom si skus pozriet napr. PC FAND, ceska databaza, podla mojho
nazoru super. A ma svoj vlastny nestandardny format, omnoho
uspornejsi ako DBF, a v mnohych ohladoch sa s nim dokonca rychlejsie
a lahsie pracuje. Napr. za 5 rokov sa mi este ani raz nestalo, aby
pri vypadku stroja alebo nahodnom resetnuti bola poskodena databaza,
ako sa mi to stava pri paradoxe.

Neviem, skade si dosiel k nazoru ze nestandarne=upatlane. Aj kazdy
standard skor ako sa zavedie je nestandard, teda asi tiez upatlane.

b.Nebral by som za nejaku extra vyhodu to, ze mas ekonomicke data
napr. v DBF formate. Rozne ekonomicke programy maju roznu filozofiu,
rozny zaklad a tak prechod z jedneho do druheho s prevodom vsetkych
dat je hlboka iluzia. Robim v tomto obore uz dost dlho, ale zatial
som sa nestetol ani raz s pripadom, aby sa dalo pretransformovat viac
ako skladove karty a adresar. A to ze ich mam v nejakom nestandardnom
formate neznamena, ze ho nemozem exportovat do DBF, DB alebo TXT.

c. Nepozerajme na danu vec z pohladu programatora, ale uzivatela.
Ukaz mi bezneho uzivatela, ktory vie nieco o standardnych formatoch.
Ten je zvycajne rad, ze rozozna Norton od T602 :))))), aspon vacsinou
je to tak.

rob
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

RollBack bez kontroly

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 30.4.1998 16:08:45 met

Ahoj,
hlasi se Jeho Velicenstvo.

za 1)
Pracuji s tabulkami Paradoxu (jak jsem jiz psal - paradoxni
tabulky)

za 2)
Upozornuji, ze jsem tu jiz licenou chybu TDatabase sledoval, s
uspechem jsem ji simuloval a dosel jsem k zaveru, ze se vyskytuje
vzdycky.

Takze pozor na tuto kombinaci:
a) Database.StartTransaction;
b) Table1.Append;
Table1.FieldByName(' ?? ').Value := ?;
Table.Post;
c) Table.Delete; {mazu zaznam, ktery jsem pred chvili vytvoril }
d) Database.RollBack;
e) :-(((

setkali jste se s tim nekdy ?

Svatos Hynek
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

MS Access

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 30.4.1998 17:18:24

> Mozna je to hloupost, ale normalne mi to funguje ;) Moc sem to teda
> nezkousel. Rikal jsem si, ze zavrhnu Paradox (z duvodu popisovane
> padavosti v siti) a zkusim Access (s tim mam v siti celkem uspokojive
> zkusenosti a navic se chova jako trosku dospelejsi databaze s prvky SQL,
> je to jen jeden soubor apod.)
>
> Zjistil jsem vsak to, ze rychlost Accessu s Paradoxem je nesrovnatelna
> (Access prohral, jak jinak) a pri pouziti onoho IDDA3532.DLL je jeste
> pomalejsi nez pri pouziti IDDA032.DLL.
>
> Tak nevim Petre, jak rikam tabulku sem delal v Accessu 97 a chodi to..

Jo, me uz je to jasne, precetl jsem si poradne texty Borlandu.
Mas Access 97, ale nainstaloval sis jej jako upgrade pres Access 95.
Totiz kdyz nekdo (jako ja) instaluje Access 97 tak, ze nejprve
Access 95 (potazmo Office 95) nejprve odinstaluje, zmizi take
stare DLL od Access 95. Ale kdyz to nekdo udela jako ty, ze proste
necha stary Office 95 a pres nej prejede Office 97, pak tam zustane
hromada stareho smeti a mezi tim take stare DLL. No a pak to tedy
opravdu chodi, jak pisi byvali Borlandi. Ze jsi to instaloval timto
zpusobem?

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

MS Access

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 30.4.1998 17:49:01

> To sice je, ale stacilo aby nekdy v minulosti byly nainstalovany
> Access95 nebo dokonce Office95 a jsou tam vsechny potrebne knihovny pro
> DAO 3.0 a pres ty je mozne pristupovat i do Access 97, ale nefuguji tam
> nektere novoty.

Ano, to je pravda, uz jsem opravil sve tvrzeni, pise to Borland
v dokumentech o tomto ovladaci. Ale nesmi to byt odinstalovano,
musi se 97 prejet pres to.

> P.S. Slysel jsem ze v W98 a NT5.0 bude Access nepodporovan. Ze
> soucasti OS bude oklestenej MSSQL 7.0. To by byla docela bomba. Co je na
> tom pravdy? Nebo je to pomluva Mrkvosoftu?

To snad neni mozne, vzdyt by to byla tragedie, to Microsoft
neudela, to bude nejaka pomluva, protoze by byli sami proti
sobe...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Detekce handlu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 30.4.1998 17:49:01

> ladim program a zjistuju, ze ponekud zere handly. Nevi nekdo o nejekem
> prostredku, ktery je schopen zobrazit informace o handlech pouzitych
> danym programem? Melo by to rici jaky soubor je spjat s handlem,
> pripadne ze jde o nesouborovy handle (socket), ....

Memory Sleuth od TurboPower umi hlidat pamet a resource. Ale jestli
tam spadaji i handle, to nevim...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Cestina v RX 240 s ceskymi resource texty

[*] Ondrej Brablc <xbrao01(zv)manes.vse(tec)cz> - 30.4.1998 17:50:54

Ahoj,

mam problem s vyse jmenovanym, a to, ze se mi misto diakritiky zobrazuji podtrzitka. Pouzivam D3 a instalace
probehla naprosto v poradku. Kdyz jsem ale zkompiloval demo
tak byly texty bez diakritiky. *.r32 soubory vypadaji, ze jsou v Unicode, a pokus nastavit font v labelech, kam se texty natahuji taky nepomohl. Takze dotaz, co delam spatne a kde se daji nastavovat jinak fonty atd. Prosim odpoved i na mou adresu, nebot nejsem prijemcem teto konference.

Typ v event

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 30.4.1998 18:28:19

Zdravim,

chcem sa opytat, ci existuje nejaky sposob, ako
Delphi prinutit zapisat do uses klauzule dany unit pri
vlozeni komponentu (alebo este lepsie pri zvoleni
urciteho eventu daneho komponentu). Ide mi o iny unit ako
ten, v ktorom je komponent deklarovany.

Priklad:

vo svojom komponente definujem event:

TSaverEvent = procedure(Sender: TObject; Registry: TRegistry) of object;

Ked vsak potom chcem naplnit tento event, pri preklade
Delphi spravne zahlasi, ze nepozna objekt TRegistry.

Obisiel som to tak, ze som v unite komponentu deklaroval

TRegistry = Registry.TRegistry;

Ono to funguje, ale aj tak by som rad vedel, ci niekto
nepozna iny sposob.

Za odpovede vopred dakujem.

Norris

---------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
---------------------------
mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk
http://frdsa.utc.sk/~norris
---------------------------

BDE, MSSQL a NTWDBLIB.DLL

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 30.4.1998 19:30:32

NTWDBLIB.DLL je "DB-Library pro Windows NT", tedy jedna z moznosti, jak k pristupovat k MS SQL serveru. Tento soubor je soucasti instalace MSSQL klienta (Utilities only) nebo serveru (Server & Utilities). Lze pracovat primo s touto knihovnou, ale je to trochu slozitejsi. Prototypy funkci jsou u MS v souboru SQLDB.h a typy+definice jsou v SQLFRONT.h.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Ku�ka [SMTP:Martin.Kuska(zv)dytron(tec)cz]
Odesl�no: 30. dubna 1998 15:02
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: BDE, MSSQL a NTWDBLIB.DLL

<<Soubor: vcard.vcf>> Zrovna vytvarim instalacky aplikace, ve ktere pouzivam nativni ovladac
[...]

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 30.4.1998 21:56:23

> Ja osobne software, ktery mi musi prijet upgradovat
> (preinstalovat) dodavatelska firma bych vubec nekoupil,
> protoze bych to povazoval za
> a) ponizujici

Nevidim v com.
--------
V tom, ze normalni je vlozit instalacni CD, kliknout na jedno
ci nekolik tlacitek, precist licencni podminky a spustit program.
Cekat na to, az se objedna servisni technik, az na mne dojde
rada, az ....? Az si koupim novy pocitac tak zase vsechno znova!
Dekuji nechci. Nespolehal bych na docasnou neznalost, casto
az naivitu potencialnich zakazniku. Jsem majitelem firmy a tudiz
take ja jsem i vasim pripadnym zakaznikem pro ekonomicky program.
--------
> b) tahani penez ze zakaznika vynucenym servisem.

Preco ? Ved nikto ho nenuti k upgrade. Moze a nemusi ho chciet. A ak
ho chce, plati len za upgrade, nie za preinstalaciu.

-------
Ale nuti. Napriklad casta zmena legislativy.
Zakaznik ma moznost to cele vyhodit a zacit uplne znova u vasi konkurence.
To byva u nekteroho typu software dosti obtizne. V druhem pripade je
na vas do znacne miry zavisly. Znam par firem, ktere tohoto postaveni
temer zneuzivaji. Rozhodne jim to vsak nedela dobre jmeno.
Pokud financujete provedeni upgrade z vlastnich zdroju, tak bud
jsou tyto naklady (vcetne cestovneho ???) zahrnuty do ceny upgrade
nebo prodelavate, coz asi neni dobry podnikatelsky zamer.
Proste je to viceprace za vicepenize, ktere hradi zakaznik nejakou
byt skrytou formou nebo je to vase ztrata.
Jestlize bych podobnym zpusobem prodaval nas generator tiskovych sestav,
tak by jenom cestovn� n�klady k vam nekolikanasobne prevysili cenu naseho
upgrade.
----------
Je ine preinstalovat SW, kde staci prekopirovat par exacikov, a ine,
kde mas napr. 100 MB dat v 200 roznych tabulkach. Ukaz mi zakaznika,
ktory by riskoval stratu dat svojou neodbornou instalaciou. A navyse
je nutne zachovat spustu vazieb, niekedy i programatorsky upravit
data pre nejaku nekompatibilitu so starsou verziou a pod. (Tu
samozrejme hovorim o SW, ktory sa predava na kusy, nie na tony ...
Neporovnavajme s Windows, ako to tu uz zaznelo, Windows je globalny
SW, zatial co mi zrejme, alebo aspon vacsina z nas tvori SW, ktori
neprejde za hranice ..., napr. klasicky ekonomicky SW, na registr.
pokladne je treba dokonca certifikat zo statnej skusobne ...)

---------
Souhlasim. Jinak se dela software "na zak�zku" a jinak na opakovany
prodej. Chranit zakazkove vytvoreny software, ktery je usit "na miru"
nejakemu zakaznikovi povazuji jeste vice za zbytecne.
A nezlobte se ... solidni program by mel zajistit automatickou a bezpecnou
konverzi dat ze starsi verze. Spolehat na to, ze prijede "servisman",
neco zvrta, na neco zpomene a pod - to uz snad tez patri do minulosti
a je to urcite pro ma dulezita data mnohem nebezpecnejsi.
----
Ziadnemu instalacnemu programu by som nedoveroval natolko, aby som sa
spolahol, ze sa mi pri instalacii nic nestane. A zakaznici zvycajne
nie su odbornici, ti vedia zvycajne pouzivat jeden - dva rozne SW.

Ma kopec zakaznikov, u ktorych to takto robim a zatial neboli ziadne
vyhrady. Naopak mam svagra, ktory robi SW pre mzdy a posielaju nove
verzie postou na disketach. A videl som ludi, ktori si to musia sami
instalovat ... Hroza. Maju k tomu aj pokec, ale zveril by si upgrade
SW cloveku, ktory ani netusi, kam sa vobec disketa strka ?
----
Takovy clovek asi bude sotva s vasim programem umet pracovat.
Nepovazujme ho tedy za bezneho zakaznika.
O tom uz ale nechci dale polemizovat. Je to vec nazoru.

Muj nazor je, ze dalsi umele prekazky a komlikace pro instalaci
a preinstalaci software tento proces jen stezuji a prodrazuji
a v konecnem efektu mohou i odradit radu rozumnych zakazniku.
Pokud kupuji ja, tak se temito zasadami tez ridim a mozna nejsem sam.
Je nas urcite vice co umime zasunout disketu do PC.

Prosperujici firny ridi schopni lide a ti uz o pocitacich neco vedi.
Ti neschopni zase nebudou mit penize na zaplaceni vaseho software.
Ja bych sazel na ty prvni a verim, ze jich je vetsina.

Jaro.

Interbase na LINUX

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 30.4.1998 21:57:41

Tak je to tady !! Na serveru Interbase je Interbase 4.0 na linux zdarma....

Pavel Chaloupka
E-Mail : chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz
Telefon: +420-621-334226
Mobil: +420-602-710960

BDE

[*] Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz - 30.4.1998 22:14:00 edt

Dobry den,
potreboval bych, jestli by mi nekdo nemohl vysvetlit, k cemu slouzi
Borland Database Engine. Nic vic, nic min .......
dekuji vsem

(*)--------------------------(*)
! Martin Pochyla !
! Ekonomicka fakulta !
! VSB-TU OSTRAVA !
(*)--------------------------(*)

Ochrana proti kopirovani

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 30.4.1998 22:29:34

> [...]
>jina skupina. Pokus si ode mne koupi software firma, ktera ho teprve
>instaluje u sveho zakaznika, nic ji nebrani v tom, aby ho neprodala

Ale brani
1 - Dealerska smlouva a vase duvera v dealera s nimz muzete
okamzite rozvatat smlouvu a v pripade poruseni smlouvy zadat nahradu.
2 - V tomto pripade se jedna o hrube poruseni zakana s moznosti
odneti svobody.

Pokud mi namitnete, ze jsem opet naivni snilek - mozna.
Ale pak je lepe vubec neobchodovat.

Nas generator sestav prodava Apro Praha. Nikdy jsem ani na okamzik
nezapochyboval o tom, ze by neco prodavali nacerno.

Jaro.

Ochrana proti kopirovani

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 30.4.1998 22:34:46

> 2. Pokud to je sitova verze, tak lze ohlidat licence velice
>lehce. Bude-li zajem tak popisu princip. podobnym zpusobem je chranen
>Quattro od Borland (verze DOS).

Je to samostatny program, pouzivajici drazni komunikacni sit k prenosu zprav
od uzivatele do centra IS a pro prijem odpovedi.

Bye Ludan
ludan(zv)bluerose(tec)cz

<none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 30.4.1998 22:38:17

I ja se pripojim. Me toolbar dela to same. kdyz dam Visible:=false na nektere tlacitko treba prvni. Tak mi sice zmizi, ale napr. hinty se chovaji, jako by tam jeste bylo (navic to neni pravidelne - na nekterem formulari ano a na nekterem ne - proto radeji zatim pouzivam pouze Enabled:=false, nez objevim pricinu). Zkousel jsem repaint (nebo refresh) a nemuzu rici, ze s uspechem.
Druhy problem - Navic mi tlacitka toolbaru zlobily, kdyz jsem mel nadefinovan imagelist jen pro images (objevil se jen prvni toolbutton zbyvajici toolbuttony zustaly neviditelne a bez obrazku, ale hinty se na nich zobrazovaly a dokonce i toolbuttony fungovaly - nepouzival jsem flat). Tento problem zmizel se zavedenim sady pro DisableImages. (Nahoda ?!?).

Rony

>jakekoliv

Ochrana proti kopirovani

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 30.4.1998 22:52:58

> [...]
> vim, ze misto 15-ti prodanych licenci jich provozuji 137 ! Uvazite-li cenu
> jednoho kusu treba 2000, uz to dela skoro ctvrt milionu...

A kdyz to vis bezpecne, proc je nezalujes? Proc na ne nepodas trestni
oznameni?

To uz jsem psal v predchozim mailu. Staci mi JEDNA JEDINA notarsky overena
smlouva, podle ktere dokazu piratsky soft a jdu do toho. Koho by to pripadne
zajimalo, tak jen co se to pohne, dam vedet, vcetne prubehu.

Ale abych neplival jen na Ceske drahy... Kroutit se s nejvetsi
pravdepodobnosti budou i na ministerstvu financi !!! Tam maji taky nelegalni
soft ! Ti, co po nas chteji dane, nas jeste obiraji !

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Re[2]: Ochrana proti kopirovani

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 30.4.1998 22:54:09

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz>
Komu: Michal Vojta <michal.vojta(zv)matsushita(tec)cz>
Datum: 30. dubna 1998 22:48
P�edm�t: Re: Re[2]: Ochrana proti kopirovani

> [...]
>dano uz ve zdrojovem textu programu. Kazdy program pak vola komunikacni
>sluzbu, ktera informaci prevezme a posle. Stejne tak pri prijmu podle cisla
>pozna, pro kterou aplikaci je odpoved urcena. Takze vypis hovori jasne (ale
>neoficialne). Za dalsi: Bonz na SW policii - no comment. Psal jsem i na
>BSA - zadna odpoved. Asi pro ne nejsem zajimavy objekt (asi nevedi, kolik
by
>z toho kaplo). Takze o nich mam od nedavne doby slusne receno spatny nazor.
>Na druhou stranu je nechci vyplasit, aby nestihli zlikvidovat dukazy.

RollBack bez kontroly

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 30.4.1998 23:00:52

Ahoj,
hlasi se Jeho Velicenstvo.

Ahoj velicenstvo
Hlasi se jeden poddany.
Dovolil bych se osmelit a nebude-li to Vase velicenstvo
povazovat za prilisnou drzost .....
Mam takovej dojem, za tady to zapiklelo samo velicenstvo.

[...]

Opravdu nesetkal.
Tady pozor!!!

V (c) se pokousite smazat zaznam, ktery neni na serveru jeste ulozen
nebot StartTransaction (a) odblokuje autocommit a pokud po Post
neprovedete Commit neni tento zaznam potvrzen! Nemuzete tedy
provest Delete. Dale pak provadite RollBack aniz by k tomu byl duvod.

Ponizene doporucuji tento postup velicenstvo.

Database.StartTransaction
try
Table1.Append;
Table1.FieldByName(' ?? ').Value := ?;
Table.Post;
Database.Commit;
except
Database.RollBack;
ShowMessage('M�te to rozbit� velicenstvo!');
Table.Delete

Pouzivam to sice na databazovem serveru, ale postup bude jiste stejny.

Jaro.

<none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.4.1998 23:05:16

Hi,

uz jsem to tady jednou psal, pouzivejte ToolBar napr. od Jordana
Russela, nebo jiny... je jich dost. Ale ten od JR je OK. Pouzivam ho.

fronek(zv)fic(tec)cz

Greissler Ronald wrote:

> [...]
> chovaji, jako by tam jeste bylo (navic to neni pravidelne - na nekterem
> formulari ano a na nekterem ne - proto radeji zatim pouzivam pouze

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.4.1998 23:19:07

Tak to je jednoduche, kazdy uzivatel (pocitac) se musi prihlasit k tomu
centru, a ten "centralni" program proste bude akceptovat presne tolik
uzivatelu, na kolik je licence (jakysi fujtajblovy binarni soubor:-)

A JE TO!=?iso-8859-2?Q?Ing._Lud=ECk_Florian?= wrote:

> [...]
>
> Bye Ludan
> ludan(zv)bluerose(tec)cz

<none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 30.4.1998 23:36:42

Ja se teprve pripojil. Tedy kde najdu mistra Russela a jeho toolbary (nebo jine klasiky)

Rony

[...]

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 1.5.1998 00:16:45

Smula je v tom, ze ja delal ty klienty, oni ten central...
> [...]
>centru, a ten "centralni" program proste bude akceptovat presne tolik
>uzivatelu, na kolik je licence (jakysi fujtajblovy binarni soubor:-)

RollBack bez kontroly

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 1.5.1998 06:19:02

Tak tady bych si dovolil nesouhlasit. Interbasi je uplne jedno co delam
behem transakce. Mohu zakladat vety, tabulky ... proste delat cokoli a dam
rollback a je to v puvodnim stavu! To je ta vyhoda SQL serveru. Jak je to na
lokalnich tabulkach je vec druha.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 1. kv�tna 1998 0:22
P�edm�t: Re: RollBack bez kontroly

[...]

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 1.5.1998 07:09:39

>Poznamka na zaver: v prispevcich se objevilo, ze je mozne disketu
>chranit proti kopirovani. Ja zadnou metoduneznam, na jakem pricipu to
>funguje? (Mne napada jediny zpusob - do nejakeho sektorusi neco
>napisu, pak ho v DOSovske FATce oznacim za vadny, aby s nim DOS nic
>nedelal, a pak ho pomoci sluzeb BIOSu zkontroluju - ale to se asi
>nepouziva, nektere programy na kopirovani disket - treba jen
>kopirovani ve Windows95 by takovou disketu okopirovali stejne -
>alespon myslim, podle drivejsi zkusenosti.
-----
na Amize se bezne napsal vlastni MFM driver (jednoduzsi se vesel i do 1024
bytu kodu v assembleru, stejne musel byt boot citelny pro DOS), ktery cetl
natvrdo primo z diskety bit po bitu a bylo to, tzn jste si vytvoril naprosto
unikatni disketu nezkopirovatelnou v nicem...

Pak musel prijit "pan cracker", ten zpetne analyzoval (disassembloval) ten
puvodni driver, upravil jej, precetl disketu, vytvoril novy image, napsal k
nemu vlastni loader a kopnul to zpet na disketu (NDOS) a nebo to prehodil do
DOSu (Amiga DOSu)...

Existovaly i XCopy utility s NIBBLECOPY a ty to braly natvrdo, ale pokud
mela puv. disketa nastaveno treba nesmyslny GAP length nebo treba jenom
jeden sektor na stopu, tak ...

Ale to v dobach Win a 1000MB aplikaci neprichazi v uvahu ...

V.P.

Ochrana proti kopirovani

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 1.5.1998 07:09:53

Zahr. wr.:
----------
Ja napriklad
nikdy nedelam nelegalni instalace. Kdyz si ode me zakaznik koupi
treba MS Office, tak ho nainstaluji jednou. Pokud to chce jeste na
jiny pocitac, ja to neudelam, at si to udela sam. To uz je takove
male trknuti, kdy zakaznik vidi, ze dela neco spatne. Kdyz si u me
zakaznik kupuje treti pocitac a tvrdi, ze nepotrebuje Windows 95,

protoze uz ma dva, proste mu reknu, ze mu ho tam rozhodne instalovat
nebudu, protoze to neni legalni, ze dostane holy pocitac a at se
stara... s Windows 95 mu to samozrejme nainstaluji kompletne. Je
to takove jakesi donuceni, ale funguje.
----------
1.)
No jeste aby prodejce instaloval nelegalni kopie.. To by byl prece vrchol
piratstvi (co muze byt jeste horsiho nez tohle?), vo tom to tady prece ta
debata neni...
A je to myslim mozna alibisticky, mel bys mu spravne rici, HELE, SE TOHLE
NESMI DELAT, NEDELEJ TO, a stejne, podle me by to soudny USER po prodejci
tohle snad ani nechtel, alespon ja jsem se s tim nesetkal (mimo viz nize)..

2.)
ja Ti reknu, ze presne tohle delal cesky M$, volal nam, at mu "jako"
prodame, teda nahrajeme TEN JEHO VYTVOR, ale ZE UZ MA JEDEN DOMA, ZE JEJ
NECHCE PLATIT !!!!! OPAKOVANE !

Banalni dukaz: M$ je na 2Mb optice a na dalsi optiku se detekuji odchozi
cisla, kdyz jsem se pri hovoru podival do adresare, jake cislo ma headq.
Microsoftu, tak sedelo do toho cisla (pobockova ustredna)!
Nejlepsi je, ze ta osoba to, jak jinak, komplet zaprela!

Kdo lze, ten pry krade - cesky M$ dela nepochybne to prvni..

No alespon vite pro priste, s kym mate tu cest, zvlaste kdyz ON to chce mit
vsechno podepsane (prohlaseni o dodrzovani aut. prav., s kterym spolu s BSA
atakuje firmy, i Smlouva o ochran� d�v�rn�ch informac�.. kterou asi omylem
rozeslal na tisice adres..) a sam ruci za sve produkty do vyse $5USD :-))

v.p.

Ochrana proti kopirovani

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 1.5.1998 07:09:14

Opravte me nekdo jestli se pletu, ale kdyz si necham tady od nekoho
kohokoliv z Vas napsat -na zakazku- program pro sebe, tak snad ten program
bude mym majetkem a budu si s nim moci delat co chci a instalovat v kolika
kusech chci...

Pokud by mi nekdo se snazil nabulikovat, ze soft se neda prodavat apod., ze
mi bude autor poskytovat licenci, tak mu reknu dekuji nechci a najmu
programatora, ktery pristoupi na me podminky... (upozornuji, ze mam na mysli
aplikaci psanou na objednavku)

Pokud Vy (vsicni ucastnici teto debaty..) naprogramujete aplikaci a budete
ji prodavat a ja si ji koupim, to je zase o uplne necem jinem, pak je
soucasti aplikace EULA nebo jak se to jmenuje...

Nic mezi tim si nedovedu predstavit... resp. dohodu je potreba udelat pred
zapocetim prace a ne aby se na konci programator rozmyslel, ze BUDE OMEZOVAT
investora poctem instalaci atp... To by mel rici jiz predem.

Smlouvy v branzi SW jsou jednim z nejslozitejsich smluv, jake mohou byt
vubec, neco malo pojednani o tom jsem zahledl letmo v (pred)poslednim CHIPu,
neni vubec jednoduche sjdenat nejake podminky, kdo co a za co..

Kdyz tady tak nadavate na to, jak muze necestny uzivatel autora prip. okrast
ukradenym programem, jak se divate treba na ev. ztraty zpusobene Vasim
programem? (sorry, mluvim ted za ty zle a nekriticke uzivatele...) Vemte si
treba, ze mi neci program shodi celou podnikovou sit (treba jako v NASA
NTcka, jenze tam to byla chyba uzivatelu) a prijdu o data za XXXX, resp.
minimalne o prostoj zavineny reinstalacemi a obnovou dat z poctivich zaloh
:-) Co vim, v CR se nelze zbavit zodpovednosti za skodu jednostrannym
prohlasenim stylu Microsoft a vsech dalsich ceskych EULA, co jsem videl..

Myslite ze nemam pravdu? Ano, spravne, uvazuji ted z hlediska toho zleho
ZAKAZNIKA, ne programatora. Mate nekdo na to nazor? Sem s nim.

regards
V.Petr

>Smula je v tom, ze ja delal ty klienty, oni ten central...

>zprav

Re[2]: Ochrana proti kopirovani

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 1.5.1998 07:32:34

To je tedy pekne fuj;( a navic vite jak to konci..? Stejne by to nepomohlo.
Jenom byste pak mel do smrti spatny svedomi, ze jste udavac (coz je uz tak v
CR kazdy 20-ty)..

> [...]
>neoficialne). Za dalsi: Bonz na SW policii - no comment. Psal jsem i na
>BSA - zadna odpoved. Asi pro ne nejsem zajimavy objekt (asi nevedi, kolik

ja myslel, ze BSA = soft. policie ;-)

by z toho kaplo). Takze o nich mam od nedavne doby slusne receno spatny
nazor.
>Na druhou stranu je nechci vyplasit, aby nestihli zlikvidovat dukazy.

kdo, BSA? Podle me nepoznaji ani monitor od televize. A ozvou se Vam, jen
kdyz oni neco potrebuji * svedcit, konzultovat (zadarmo), podepsat ...

Stejne by me zajimalo, jak to s nimi mate udelano, ze ty C.Drahy nesmeji
pouzivat vic nez tech cca 15 kopii. Jakou s nimi mate smlouvu? Myslite si,
ze je dobra? Poucte mne plz.
Mimochodem, pokud programuje programator v praci, pak si asi nemuze delat
naroky na autorske pravo, ze?

Lada Petr

Prirazeni Selected v ListView

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 1.5.1998 07:52:26

Ahoj vsichni, mam problem s TListView pokud chci do nej vlozit novou polozku
a zajistit, aby se na ni presunula pozice kurzoru. V praxi se deje toto:

1. na obrazovce je zobrazeno okno s komponentou EvidenceList : TListView a
najednou bez zasahu uzivatele prijde pozadavek na vlozeni nove polozky.
2. vytvorim novou polozku TListItem a provedu nasledujici konstrukci:
I:=EvidenceList.Items.Add;
I.Caption:='TEXT';
EvidenceList.Selected:=I;
3. Stane se to, ze kurzor se presune na nove vlozenou polozku (te je
indikovano presunem barevneho pruhu), ale predchozi Selected je zaramovano
jako Selected bez barevneho pruhu. Kdyz zacnu posunovat kurzorem nahoru nebo
dolu tak se zacina od predchozi polozky Selected (od te pouze zaramovane).

Napada nekoho jak z toho ven. Diky

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

Create database DBF

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 1.5.1998 08:50:40

> Mam problem se zalozenim DBF souboru (trivialni :-))))).
> Table.TableName := 'd:\test.dbf';
> Table.TableLevel := TBLLEVEL3;
> Table.FieldDefs.....
> Table.CreateTable;
> a zahlasi "Invalid Paramater, Table does not exists" Ahoj,

Abych pravdu rekl, ma odpoved nebude nikterak konkretni. Ja s tim
take bojoval, ale kdysi davno v Delphi 1. Tam jsem ale musel delat
primo s API BDE, nebot jsem potreboval nejake speciality. Ale Tuto
chybu mi to hlasilo casto a vetsinou byl problem v tom, ze jsem uvedl
datovy typ polozky nekompatibilni s DBaseIII. Ona DBaseIII je ponekud
zastarala a moc typu neumela. Ze to zalozi pres SQL je docela mozny,
nebot tam si datove typy konvertuje sama engine. Jinak bych mohl
najit nekde v archivu ten kus kodu na vytvoreni urcite tabulky primo
(ja jsem toti z potreboval nastavit language driver a to nejak pres
TTable neslo:-), takze kdyby byl zajem....

Stepan

For MS Outlook Express users

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 1.5.1998 08:56:33

Ahoj vsichni,

prosim vas, nemohli byste vypnout v MS Outlooku Expressu takovy to,
ze stejnou zpravu posle ve dvou kusech, jednou v plainu a jednou
v HTML ? Celkem blbe se to pak tridi a probira.

Diky
Stepan.

NW SDK

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 1.5.1998 09:05:19

Ahoj,

reaguji tak trochu na predchozi tema s NW SDK.

Mam tez problem, chci si napsat komponentu na komunikaci pres
protokol IPX/SPX. Puvodne jsem to mel napsane pomoci nwipxspx.dll a
docela dobre to fungovalo, ale ted pod Delphi 3 bych to rad prepsal
na 32bit. Tak jsem znovu prolezl "skvelou" dokumentaci od NoWellu a
chtel to napsat pomoci nwsipx32.dll. Ale ani priklady (prelozene)
nechodi, nebot napisi "Cannot load nwsipx32.dll". Koukal jsem se, co
ta dll importuje a importuje pouze kernel32 a user32.

Nuze otazka: Nevite nekdo, co jeste je nutne pridat do systemu, aby
tato dll chodila? Pripadne, co byste doporucili lepsiho (na SPX), aby
to bylo 32bitove? Nebo snad nekdo nekde ma ukrytou a utajenou jiz
hotovou komponentu?

Pripadne: kdybych si to chtel napsat pres WinSock - jaka je
konstanta protokolu SPX? Nikde v knihovnach a komponentach k WinSocku
jsem ji nenasel.

Diky,
Stepan.

Prirazeni Selected v ListView

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 1.5.1998 09:34:56

a co pridat
EvidenceList.ItemFocused := I;

Nasel jsem to v napovede a funguje to.

S pozdravem Pavel Kral

> [...]
>Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
>mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 1.5.1998 10:16:38

>ja myslel, ze BSA = soft. policie ;-)

Podle meho jsou to 2 subj.: 1) BSA, coz je soukroma s.r.o. a za 2) Policie
CR, odd. pocitacove
kriminality. Alespon si myslim, ze existuje, nedavno tu prece byl pripad
onech 8 MB...

>kdo, BSA? Podle me nepoznaji ani monitor od televize. A ozvou se Vam, jen
>kdyz oni neco potrebuji * svedcit, konzultovat (zadarmo), podepsat ...

Nevis, kdo to vsechno cte.

>Stejne by me zajimalo, jak to s nimi mate udelano, ze ty C.Drahy nesmeji
>pouzivat vic nez tech cca 15 kopii. Jakou s nimi mate smlouvu? Myslite si,
>ze je dobra? Poucte mne plz.

Smlouva je velice dobre napsana, ale ted se nebudu vyjadrovat konkretneji.
Kdyz vas to zajima, mohu slibit, ze ve chvili, kdy budu mit v ruce jasny
dukaz o jejich podvodu, zverejnim klidne obsah cele smlouvy a dalsi
podrobnosti. A nebude to asi tak dlouho trvat. Ted to ale po me nechtejte,
nechci prozradit vic, nez je vseobecne znamo.

>Mimochodem, pokud programuje programator v praci, pak si asi nemuze delat
>naroky na autorske pravo, ze?

To mate pravdu, ale ja nejsem jejich zamestnanec...

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 1.5.1998 10:23:53

> [...]
> kazdeho uctovneho obdobia klienta ako noveho klienta, tak
> to taktiez nie je asi vhodny viacuzivatesky ekonomicky sw

1. Kdo urcuje, co je vhodny ekonomicky software ???

2. A kdo rikal, ze to neumoznuje? Ja jen rikal, ze jinak nez standardnim
zpusobem mi to vyhovuje lepe.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 1.5.1998 10:48:34

> No jeste aby prodejce instaloval nelegalni kopie.. To by byl prece vrchol
> piratstvi (co muze byt jeste horsiho nez tohle?), vo tom to tady prece ta
> debata neni...

A opravdu si myslis, ze je to nejaka vzacnost? Znam nekolik prodejcu,
kteri instaluji nelegalni kopie...

> [...]
> tohle snad ani nechtel, alespon ja jsem se s tim nesetkal (mimo viz nize)..

Nechtel? No to si pis, ze chtel. Lidi jsou drzi jako opice. Casto se mi
stava, ze si rikaji o nelegalni kopie cehokoliv, jak software, ktery mam
ja, tak i software, ktery ani nemam. Pro prodejce-piraty je tu zlaty dul,
protoze zakaznici maji velky zajem. Mohu uvest i priklady. Ale o tom tu
diskuse opravdu neni.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Prirazeni Selected v ListView

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 1.5.1998 11:36:55

> [...]
> dolu tak se zacina od predchozi polozky Selected (od te pouze zaramovane).

ja teda o tom prd vim, jeste jsem tu komponentu nepouzil, ale kdyz
jsem si ted precetl help, tak jsem to pochopil tak, ze property
Selected slouzi k vyselekteni spousty itemu, ale nema nic spolecnyho
s tim, co ma fokus (zaramovani). To je zase properta
TListItem.Focused.

Takze bych poradil
I.Focused := True;

Rekl bych, ze TListView.Selected slouzi k uplne necemu jinymu. Ale
rikam, je to jenom help :-)

Stepan.

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] Stepan Liska <LISKA(zv)MILADA.TROJA.MFF.CUNI.CZ> - 1.5.1998 11:50:26

Ahoj,

podobny problem jsme resili s kolegou, kdyz jsme psali registr
firem CR na CD. SQL jsme celkem rychle opustili (pdx tabulky meli
celkem asi 350MB) a zacali pouzivat celkem komplikovanou metodu
kombinace predkousanych "vyberu" (na CD se jeste vesli) a filtrovani
zaznamu (ma to vyhodu, ze kdyz se naplni tabulka ve formu, tak se
dalsi zaznam hleda az pri pohybu v tabulce; nevyhodu - pokud je dalsi
vyhovujici zaznam daleko, tak to trva par sekund). Nicmene se nam
podarilo puvodnich asi 20-30 minut stahnout na 20-30 sekund.

O tomto tematu muzeme podrobneji podebatovat, ale ted bych chtel
varovat pred prilisnou euforii z filtru BDE, nebot dokumentace se
znacne rozchazi se skutecnosti.

Jestli to nekoho zajima, tak napiste, muzu vysvetlit (ale fakt je
to dost komplikovane).
> [...]
> Ide o databanku hviezd pre specialny astronomicky SW, ktory ma okrem
> ineho tiez vykreslovat mapu.

> SELECT Alfa,Delta,Jasnost,Meno from "stars.db"
> where Alta between 150 and 200
> and Delta between 20 and 40
> and Jasnost<7

> Funguje mi to, ale strasne pomaly (takych 200 zapisov vybera asi
> minutu a pol). Preco je to take pomale, ked na vsetko by som mohol
> pouzivat index ?
>
> Rad by som to zrychlil na par sekund, pretoze ta tabulka ma byt na CD
> ... a tam to bude zrejme este pomalsie .

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 1.5.1998 13:09:50

-----P�vodn� zpr�va-----
P�edm�t: Prirazeni Selected v ListView

> [...]
>Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
>mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic

S touhlenctou komponentou si ted hraju, takze ti snad poradim. Myslim si, ze
to jde
asi tak.:
ItemFocused je property TListView a je mysli typu TListItem, takze kdyz ji
priradis
hodnotu nove vznikleho TListItemu mel by se nastavit jako nastavena.
Selected
presouva asi fakt jenom tu barvicku, ale podle me je ItemFocused nastavenej
porad
na tu minulou "ikonu"

Cau Tool Tim

Novy web server

[*] Martin Mares <mj(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.5.1998 13:12:44

Ahoj,

> Nevim, zda je to novym web serverem nebo netskejpem, ale kdyz prohlizim
> nejake stranky na atreyovi s cestinou 1250, pak se mi nevraci nektere
> znaky (hlavne s~, z~, t~). Zkousel jsem to na vice strojich, ale vysledek
> byl stejny.

Potreboval bych vedet, ktere presne soubory to jsou. Paklize jsou na disku
v kodovani windows-1250 a neni to u nich (napr. v souboru .htaccess) receno,
pokusi je server (coz je jedine spravne chovani) prekodovat, coz nemuze
skoncit dobre.

Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares <mj(zv)ucw(tec)cz> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~mj/
"God is real, unless declared integer."

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.5.1998 13:18:12

psoft wrote:

> [...]
>
> Z tych 300 000 zapisov chcem vybrat takych radovo 100, resp. do 1000,
> ktore sa zobrazia, resp. su v urcitom poli na mape.
>
> Tabulka je indexovana tak, ze ma jeden index pre suranicu Alfa, jeden
> index pre suradnicu Delta a jeden index pre jasnost.
>
> vyber by mal byt cosi ako
>
> SELECT Alfa,Delta,Jasnost,Meno from "stars.db"
> where Alta between 150 and 200
> and Delta between 20 and 40
> and Jasnost<7
>
> Funguje mi to, ale strasne pomaly (takych 200 zapisov vybera asi
> minutu a pol). Preco je to take pomale, ked na vsetko by som mohol

Ahoj,
Udelal jsem si maly priklad, tabulku o 200,000 zaznamech s poli:
Autoincrement, A, B, C Integer a Nazev 10 znaku. Tabulka mela primarni
index, a 3 indexy na polich A,B,C. Tuto tabulku jsem vyplnil nahodnymi
cisly v intervalu 1..1000.
Pak jsem pustil SQL dotaz:

select * from "pokus" where
a between 100 and 400 and
b between 50 and 100 and
c < 500

Ten vybral cca 800 zaznamu a netrval vice jak 4sec na PC s AMD K5-133.

Pokud se tvoje databaze sklada jen z teto jedne tabulky ktera bude navic
urcena jen ke cteni, tak by se v nouzi dalo uvazovat o nejakem vlastnim
binarnim formatu....

Petr Vones, amatersky programator

Prirazeni Selected v ListView

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 1.5.1998 13:49:37

-----P�vodn� zpr�va-----
P�edm�t: Re: Prirazeni Selected v ListView

> [...]
>
> Takze bych poradil
> I.Focused := True;
>
> Rekl bych, ze TListView.Selected slouzi k uplne necemu jinymu. Ale

Teoreticky se I.Focused:= true; pouzit neda, protoze stejne tak muze
byt nastaven i jinej TLIstItem.Focused na true a pak by to nedavalo
smysl. Dokonce uz v helpu pisou, ze si musis pohlidat, aby mely ostatni
itemy nastavenej Focused na false. Taky se tam pise, ze se ma Focused
natruovat, aby jsi povolil userovi editovat Caption.

Zdravi Tool Tim

Delphi 2.01 a BDE 4.51 ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.5.1998 13:53:20

Ahoj,

Vzhledem k tomu ze stale pouzivam Delphi 2 by me zajimalo jestli je mozne
pouzit upgrade na BDE 4.51? Vzhledem k delce toho souboru bych to nerad
stahoval zbytecne a hlavne nevim je li to vubec mozne takto upgradovat,
a to jak technicky tak i licencne. A take jestli pak bude mozne pristupovat
primo z D2 i na tabulky FoxPro.

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 1.5.1998 14:32:58

> [...]
> bude mym majetkem a budu si s nim moci delat co chci a instalovat v kolika

Muze to byt pravda a nemusi to byt pravda. Zalezi, co si dojedname a take co
to bude za program. Rozhodne ti nebudu delat program na zakazku, abys ho pak
prodaval. Neco jineho je, ze pravdepodobne budes mit moznost provozovat jej
na vsech _svych_ pocitacich. Udelam-li spedicni system na zakazku, znamena
to, ze jej muzes vyuzivat ve sve firme pro potreby, ke kterym byl vyhotoven,
ale rozhodne ne, abys ho prodaval dalsim spedicnim firmam. Samozrejme nekdo
ti muze udelat program na zakazku, abys ho pak mohl dale prodavat, je to
veci dohody.

> [...]
> mi bude autor poskytovat licenci, tak mu reknu dekuji nechci a najmu
> programatora, ktery pristoupi na me podminky... (upozornuji, ze mam na mysli

Vzdyt na to mas jako zadavatel pravo. Muzes si vybrat treba studenta, ktery
ti za maly peniz udela program, ktery pak muzes prodavat. Aplikace psana na
objednavku jeste neznamena, ze si s ni muzes delat, co chces. Toto je veci
smlouvy mezi tebou a programatorem.

> Pokud Vy (vsicni ucastnici teto debaty..) naprogramujete aplikaci a budete
> ji prodavat a ja si ji koupim, to je zase o uplne necem jinem, pak je
> soucasti aplikace EULA nebo jak se to jmenuje...

O pouziti kazdeho software rozhoduje smlouva, at jiz nejaka smlouva
o dilo nebo smlouva o prevodu a vyuziti prav.

> Nic mezi tim si nedovedu predstavit... resp. dohodu je potreba udelat pred
> zapocetim prace a ne aby se na konci programator rozmyslel, ze BUDE OMEZOVAT
> investora poctem instalaci atp... To by mel rici jiz predem.

Samozrejme, toto vse je veci dohody a tu je potreba udelat predem. Aby si
pak nahodou zadavatel nevzpomnel, ze to chce prodavat dal... Nedovedu si
predstavit, ze by treba Ceska sporitelna nebo EuroTel dale prodavali
svuj informacni system, ktery si nechali udelat, do Polska atp.

> Smlouvy v branzi SW jsou jednim z nejslozitejsich smluv, jake mohou byt

Ale to neni pravda.

> vubec, neco malo pojednani o tom jsem zahledl letmo v (pred)poslednim CHIPu,
> neni vubec jednoduche sjdenat nejake podminky, kdo co a za co..

To ale neni jednoduche u niceho.

> [...]
> :-) Co vim, v CR se nelze zbavit zodpovednosti za skodu jednostrannym
> prohlasenim stylu Microsoft a vsech dalsich ceskych EULA, co jsem videl..

1. Je sporne, zda Microsoftu neco dokazes.

2. Pokud si u me zadas software na objednavku, rucim za jeho funkci, to je
logicke, rucim i za data uvnitr. Ale pokud setris a rozhodnes se neporidit
si SQL server, ale tabulky dBase nebo Paradox, muzes pak klidne plakat
na schodech, ze jsi o data prisel, kdyz ti vypnou elektriku... Vse odpovida
vynalozenym investicim. Ja rucim za to, ze ti muj software neublizi, nebude
delat neco jineho, nez je dano. Ale nemohu ti rucit za data v dBase
tabulkach, za zalohy na nekvalitni medium, za vypadky noname serveru, ve
kterem mas vadne cache pameti, za lenost tvych zamestnancu apod. Vzdy se
na to musi pohlizet zcela konkretne. Nejsi NASA, urcite ti nelze napachat
nejake tak velke skody. Ale pokud mas v pocitaci data urcite hodnoty,
musis zacit v prvnim pripade u sebe zacit hledat moznosti, jak predejit
jejich ztrate. To znamena, ze kdyz si myslis, ze tva data maji hodnotu
1.000.000 korun, koupis si neznackovy pocitac s Windows 3.11 a naperes
do nej 500 MB her, nejake viry, pak si koupis ucetnictvi za 5 az 10 tisic,
ono se ti to resetuje - zapomen na to, ze pak prijdes a budes chtit
milion.

> Myslite ze nemam pravdu? Ano, spravne, uvazuji ted z hlediska toho zleho
> ZAKAZNIKA, ne programatora. Mate nekdo na to nazor? Sem s nim.

Ted mluvis presne za typickeho cloveka - instalatera, ktery koupil
synkovi pocitac za 30 tisic, a poridil si Works.

Uvedom si, ze vzdy muzes predejit spouste problemu, pokud se svymi
daty zachazis opravdu takovym zpusobem, ktery odpovida jejich
hodnote. Hodne zakazniku si mysli, ze pevny disk je bezpecne medium
a nikdy nezalohovali data. Ze by si meli poridit trezor, to je prece
moc penez. Koupi si nejlevnejsi pocitac, nahraji tam vsechno mozne
a pak se divi, ze nektery software pada. Mam-li pocitac na praci
a chci-li, aby dobre pracoval, musim zapomenout na hry a podobne
ptakoviny, to se proste neda nic delat. A mam-li dulezita data
v databazi, musim si poridit SQL server. A chci-li mit data opravdu
v bezpeci, musim take pravidelne zalohovat a zalohy dobre ukryvat
a chranit.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 01.5.1998 15:56:54

> Je neco jineho prodat 12 kusu SW bez klice za 2000,- nebo 100 kusu s
> klicem za 2500,-

Ano, ale otazka je , zda ty cisla nebudou naopak :-)))
tj. zda s klicem neprodate 12 ks za 2500 a bez nej 100 za 2000,- ;-)

S pozdravem
Petr Snajdr

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 01.5.1998 16:48:04

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> ja, tak i software, ktery ani nemam. Pro prodejce-piraty je tu zlaty dul,
> protoze zakaznici maji velky zajem. Mohu uvest i priklady. Ale o tom tu

Ja mel pocit, ze u tresneho cinu je oznamovaci povinost ;-)))

S pozdravem
Petr Snajdr

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 01.5.1998 17:26:40

Lada Petr wrote:

> To je tedy pekne fuj;( a navic vite jak to konci..? Stejne by to
> nepomohlo.
> Jenom byste pak mel do smrti spatny svedomi, ze jste udavac (coz je uz
> tak v CR kazdy 20-ty)..

Proboha proc spatny svedomi? Vy mate spatne svedomi z toho
kdyz policii reknete kdo je ZLODEJ? Kdyz nekomu reknete, ze je ZLODEJ
asi se ho to strasne dotkne a nebude to chapat stejne jako
to, ze i software ma nejake licence a je treba je dodrzovat.
Tim spise pokud ten ZLODEJ krade VASE programy :-)))))
Nekde se to da pochopit, ale to neni omluva. Je treba aby
vseci vedeli alespon to, ze kradou (pokud kradou :-))

S pozdravem
Petr Snajdr

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Snajdr <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 01.5.1998 17:34:34

Lada Petr wrote:

> [...]
> omylem
> rozeslal na tisice adres..) a sam ruci za sve produkty do vyse $5USD

No Microsoft mi zatim nevolal ( nebo alespon ne z techto duvodu
- naposledy po tom co spravce EMWACu nechtel ustoupt z toho, ze
serever pada urcite a jiste z duvodu nedostatku mista na disku
a on pritom byl alergicky jen na spatna URL a tim
padem odchazel i microsoft(tec)cz ), ale
k BSA:

Vyznam teto organizace nechapu. Neni mi zejmena jasne
proc bych si mel poustet konkurenci "do zeli". Me to skoro
prijde jako "velice dobre promyslena spionaz" i kdyz
samozrejme default predpokladam, ze to tak neni (tedy
nerikam , ze to tak je, ale nenapadlo vas to uz nekdy?)
Docela by me zajimalo koho a nebo kolik "jich" uz BSA
odhalila.

S pozdravem
Petr Snajdr

<none> - znovuzobrazeni tlacitek v TToolBar

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 01.5.1998 18:21:38

Hi,

tak treba tady. Pise sice, ze je to SHARE, ale az do verze 2 to je free.
Driv to bylo zcela free, ale rozhodl se na tom vydelavat, od te doby mu
klesla navstevnost asi 20x....

http://www.connect.net/jordanr/

Greissler Ronald wrote:

> Ja se teprve pripojil. Tedy kde najdu mistra Russela a jeho toolbary
> (nebo jine klasiky)

Ochrana proti kopirovani

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 01.5.1998 18:28:40

Ing. Lud�k Florian wrote:
tak v tom pripade to musis zacarovat do klienta (u)...

> Smula je v tom, ze ja delal ty klienty, oni ten central...

> zprav

Ochrana proti kopirovani

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 1.5.1998 19:07:12

To co tu slozite popisujes je vzdy veci smlouvy o dilo nebo
autorske smlouvy. A neni to zase tak slozite. Smlouva musi
mit presny pravni rad, musi obsahovat ruzne nalezitosti zejmena:
zadani dila, vymezeni toho jak muze zadavatel dila s vytvorenym
dilem nakladat, jaka jsou prava a povinnosti smluvnich stran a pod.
Vse je veci dohody a mlouvy. Pokud neexistuje zadna smlouva
pak s dilem muze nakladat vzdy jeho utor. Je tedy veci zajmena
zadavatele, aby mel zajem na smlouve.

Vytvorit nekolikastrankovou mlouvu neni pro cloveka znaleho prava
slozite. Slozite byva udelat funkcni a spolehlive dilo.

>Pokud by mi nekdo se snazil nabulikovat, ze soft se neda prodavat apod.,

Nevim kdo se vam to snazi nabulikovat. Jde vsechno co neni v rozporu se
zakonem. Urcite mezi to patri i prodej software, ktery si nechate za ucelem
prodeje vytvorit.

>Nic mezi tim si nedovedu predstavit... resp. dohodu je potreba udelat pred
>zapocetim prace .....

To je snad samozrejme

> [...]
CHIPu,
>neni vubec jednoduche sjdenat nejake podminky, kdo co a za co..

Nevim, kde jste na to prisel. Vytvoril jsem radu takovych smluv.
Nase firma pracuje podle smluv o zakazkove praci pracuje jiz par
roku a funguje to dobre.

> [...]
>:-) Co vim, v CR se nelze zbavit zodpovednosti za skodu jednostrannym
>prohlasenim stylu Microsoft a vsech dalsich ceskych EULA, co jsem videl..

Zajimav� nazor!
Ja se na to divam asi tak jako kdyz vinou zavady vasi pracky musite znova
malovat.
Pokud se vam to bude stavat casto, mozna se porozhlednete po spolehlivejsi.
Ze by treba vyrobce auta platil napr. usly zisk po dobu, kdy je vase auto v
servisu,
o tom jsem take jeste neslysel.
Domnivam se, ze zde jasne plati obchodni zakonik, pokud neni stanovenio
jinak
v licencnim ujednani. Jestlize s licencnimi podminkami nesouhlasite mate
pravo
program nekoupit. Je to vase rozhodnuti. Pokud jste souhlasil s tim, ze za
skody zpusebene provozem programu vyrobce neodpovida, tak je to vase vec.
Jestli zakaznik necte licencni podminky a pak je prekvapenej, je to jeho
chyba.

>Myslite ze nemam pravdu? Ano, spravne, uvazuji ted z hlediska toho zleho
>ZAKAZNIKA, ne programatora. Mate nekdo na to nazor? Sem s nim.

Pojmum jako ZLY ZAKAZNIK A ZLY PROGRAMATOR ja nerozumim.
Znam pouze cedulky ZLY PES.

Jaro

HotKeys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.5.1998 19:17:33

Zdeno Jasek wrote:

> Ako zavesim na funkcni kluc nejaku akciu v ramci celej MDI aplikacie (bez pouzitia menu)?
>
> Napr. chcem, aby sa vzdy po stlaceni F12 posunul kurzor na nasl. zaznam v tabulke a chcem, aby to fungovalo vo vsetkych oknach v MDI aplikacii.

Ahoj,

Asi nejjednodusi je pouzit udalost OnKeyDown u MDIChild okna.

Petr Vones, amatersky programator

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 1.5.1998 19:20:15

Docela rad bych stejnou tabulku se stejnym dotazem vyzkousel
na Interbasi. Jak je to veliky???

> [...]
>
>Pokud se tvoje databaze sklada jen z teto jedne tabulky ktera bude navic
>urcena jen ke cteni, tak by se v nouzi dalo uvazovat o nejakem vlastnim

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 1.5.1998 19:28:30

>Ja mel pocit, ze u tresneho cinu je oznamovaci povinost ;-)))
>
>S pozdravem
> Petr Snajdr

Trestny cin je (elespon se domnivam) u skody nad 5.000,- Kc.
Win95 se do toho vejdou. Jinak je to jen prestupek.

Uvazovali jse tez nad tim, ze na vetsinu upirateneho software se
stejne asi vztahuje Havlova amnestie ?
Mne osobne se takovato pravidelna a siroka legalizace trestnych cinu
velmi nelibi.

Jaro

BDE, MSSQL a NTWDBLIB.DLL

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 1.5.1998 19:40:27

Myslim, ze tento soubor pro normalni konektivitu pres
SQL links neni poteba. Zrejme se ti tam ten soubor dostal pri
instalci SQL klienta a nekde jsi na tuto knihovnu pouzil USES
nebo se na ni jinak odkazujes. Mazna tez pri instalaci
SQL klienta doslo k prepsani SQL links z Delphi.

> [...]
>
>Predem diky za informaci.
>
>Martin Kuska.

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.5.1998 20:04:50

psoft wrote:
> Mam pochybnost, ze to robim dobre, resp. ze sa to musi dat rychlo. Ak
> mam vsetky premenne vo where indexovane, a hladam pekne v danom
> rozsahu, netusim, preco by mu to malo trvat dlho. V Dose programujem

No, nekde tam asi budes mit nejaky problem, kdyz pises ze mas podobne PC
jako ja a trva ti to minutu a pul, a me jen kolem 4 sec.

Petr Vones, amatersky programator

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 1.5.1998 21:27:48

[...]

Mohol by som pouzit aj TTable a dat tam SetRange, ale zrejme nemozem
dat pre dve premenne tak, aby mi vybralo len dany "sektor". Uplne by
mi vyhovovalo, keby na prvy SetRange som mohol aplikovat este jeden.
Ale to sa zrejme neda. Ak pouzijem len jeden SetRange a chcel by som
prechadzat ostatne recordy sekvence, ostane mi ich stale riadna kopa.

Dakujem za pomoc.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 2.5.1998 10:57:05

> Ja mel pocit, ze u tresneho cinu je oznamovaci povinost ;-)))

Clovece, to bych byl pul kazdeho dne u policajtu :-)))
A za druhe bych pak nemel zadne zakazniky, kdyz bych je
vsechny udal :-)))

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Ochrana proti kopirovani

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 2.5.1998 12:59:12

> [...]
>Nekde se to da pochopit, ale to neni omluva. Je treba aby
>vseci vedeli alespon to, ze kradou (pokud kradou :-))

MLUVIME TADY O ANONYMNIM UDANI, kdyz se nekdo skryva za anonym pri tak
zavaznem ukonu jako je udani, tak asi nema nejlepsi umysly, ba ani
svedomi...

Navic neznam presna cisla, ale tipuju, ze vic nez 1/2 udani je stejne
neoduvodnenych, vyhozeny zamestnanec zacne bonzovat. a tak podobne.

Ono totiz nic neni cerny nebo bily, to by to pak bylo na svete vsechno
strasne jednoduchy...

p.

Ochrana proti kopirovani

[*] Lada Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 2.5.1998 13:45:42

----
[...]

*** mam UPSku
[...]

*** no je jasne, co chces rici, na chvili jsem mel pocit, ze jsem v
AutoContu :-)
*** ale musim opakovat, ze jsem myslel vylozene chyby programatora aplikace
a ne ostatni aspekty - pokud treba najdu vylozeny BUG v programu (a ja ho
najdu), prokazu, ze KRACH vznikl diky ni (treba modelovou akce), tak co
potom udelas? (v pripade, ze budes smluvne rucit za chyby - coz bych Ti asi
nedoporucoval, ale kdyz si to uz nadhodil...)

> [...]

Ted mluvis presne za typickeho cloveka - instalatera, ktery koupil
synkovi pocitac za 30 tisic, a poridil si Works.
*** Works bych si nikdy nekoupil :-)

[...]

*** DOSova hra ti nic neudela, ale kdyz zacnes instalovat hry do Windows,
tak to potom radeji reinstall vseho..

v databazi, musim si poridit SQL server. A chci-li mit data opravdu
v bezpeci, musim take pravidelne zalohovat a zalohy dobre ukryvat
a chranit.

*** porad bych chtel slyset, co v pripade, kdy mi tvoje aplikace (bez
zavineni okoli) cokoliv znemozni, prerusi vyrobu, zformatuje harddisk,
zahlti sit... vsechno je cas navic a tedy i penize navic...

p.

Ochrana proti kopirovani

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 2.5.1998 15:19:35

Tak krasne, jako po precteni tohoto prispevku jsem se uz dlouho
nenasmal.
Jiste. Polovina naroda by pak byla zavrena a kdo by potom
kupoval programy a pracoval na nich, ze?
Tohle je totiz slozita otazka na zamysleni. Sahnete si kazdej do
svedomi o prohlednete si sve pocitace a pocitace svych znamych.
Kolik z nas je alespon tak perfektnich a duslednych jako pan Zahradn�k.
Nekopirujou jen zakaznici, ale i programatori. Jaky je rozdil mezi
okopirovanou hrou nebo textovym editorem? Kolik programatoru
pracuje na "zapujcenem" Delphi s tim, ze si ho mozna koupi az jestli
mozna neco prodejeschopneho vytvori? Kolik programatoru
ve firme pracuje na jedine licenci?

Pujdete udat vsechny sve zname, kamarady a pratele?
Pujdete snad udat sveho zamestnavatele a prijdete o praci?

Schvalne opakuji po panu Zahradnikovi slovo udat, protoze
v tomto pripade se to spise k tomuto terminu blizi.
Asi je rozdil mezi neopravnenym pouzivanim software
a kopirovanim software za ucelem vydelku ve velkem.
Kdy je to jeste udavani a kdy uz je to uz oznamovaci povinnost ,
to je otazka, kterou si musi vyresit kazdy sam, protoze na to bude
mit kazdy jiny nazor. Tady je to spis o moralce a ta u nas asi neni
zatim moc super.

Ja bych se vsak jeste jednou vratil k ochrane proti opirovani.
Za celou historii prodeje naseho generatoru tiskovych setsav
(4 roky) existovala jedina firma, ktera si koupila 2 licence!
Nez abych zavadel nejakou komlikovanou ochranu proti kopirovani,
radeji jsme zrusili povinnost vice licenci! Ani to nechapu jako
prohru. Takova je totiz realna situace na nasem trhu a zavedenim
ochany produktu by se ten produkt mohl stat mnohem mene
prodejny.
Uvedomte si, ze ochrana proti kopirovani obtezuje predevsim
TY POCTIVE. Nepoctivci vasi ochranu bud probori nebo pouziji
konkurencni produkt, ktery je nechraneny a tudiz se mnohem rychleji
zavede na trhu. Je jen malo pripadu, kdy se zavedeni ochrany proti
kopirovani muze vyplatit. Proc asi je "masove" pouzivany software
nechranen proti kopirovani? Nikdy by se totiz tak nerozsiril.
Nelegalni kopie software paradoxne napomahaji jeho rozsireni.
Mnoho lidi se s takovym programem nauci pracovat a vyzaduji pak
po zamestnaveteli aby kupoval to co oni uz umi. Zamestnavatel
usetri za skoleni.

Vubec netusim kolik kopii naseho generatoru sestav se pouziva
nacerno. Mozna bych byl prekvapenej. Verim vsak, ze vetsina
nasich uzivatelu jsou poctivci a vuci nim by bylo nesolidni zavadet
nejake omezujici prvky. Verim take, ze se statisticka cila budou
i u nas zlepsovat a ze se casem priblizime svetu.

> [...]

=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 2.5.1998 16:16:39

To uz je slusna databaze. Pokud ta data nejsou
autorsky chranena nebo tajna, pak by jsi mohl
databazi poslat (radeji ne do konference) a muzu se
pokusit o nejakou optimalizaci na Interbasi.
Vysledky pak muzu zverejnit do konference.
Jestli by byli zajemci i na jine servery, muzeme pak
provest porovnani. V konferenci jsou borci tez pres MS SQL
a Sybaze. Myslim, ze by to mnohe ucastniky,
kteri zvazuji kterou databazi osedlat, velice zajimalo.
Zajimave by tez bylo srovnani s dotazem do normalni tabulky.
Jaro.

>Zatial to mam naplnene asi z 1/3 a ma to okolo 60 megabajtov.
>Cele by to malo mat okolo 300 000 hviezd ...

Ochrana proti kopirovani

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 2.5.1998 16:21:45

>*** DOSova hra ti nic neudela, ale kdyz zacnes instalovat hry do Windows,
>tak to potom radeji reinstall vseho..

!!!! Pokud v ni neni schovan vir, coz lze na 100% zarucit jen obtizne. !!!!

>*** porad bych chtel slyset, co v pripade, kdy mi tvoje aplikace (bez
>zavineni okoli) cokoliv znemozni, prerusi vyrobu, zformatuje harddisk,
>zahlti sit... vsechno je cas navic a tedy i penize navic...

Ty jsi ale protiva!!! Co chces vlastne slyset. Ze ti zaplatim na co si
jeste vzpomenes??? Nejsem pojistovna.

Sorry, ze jsem se do teto dvoustranne nekonecne diskuse tez vmisil.
Vlastnim software firmu, ale casto vystupuji tez v roli zakazniku, ktere
zastupuji u vyberovych rizeni na software a podebne. Znam tedy velmi
dobre i jejich starosti a problemy.

Ja ti teda reknu co bych udelal JA, kdyz po tom tak touzis.
Pokud bude nade vsi pochybnost zrejme, ze situaci zavinila chyba
meho programu, pak chybu v co nejkratsim moznem terminu odstranim
a budu ti napomocny pri obnove dat, snizeni skod v ramci svych moznosti
a pod.
Pokud to nadevsi pochybnost zrejme nebude tak ti pomuzu stejne co bude
v mych silach. Ja jsem totiz solidni clovek a snazim se budovat solidni
firmu. To je urcite vetsina z nas programatoru!
Musis byt ale solidni take ty. Nemohu hradit tvoje milionove prostoje
a skody (z ceho taky), pokud byl tak drahy provoz neadekvatne zajisten.
Programy a pocitace, to je jen technika a jako tokove mohou obsahovat
chyby nebo se porouchat. Najdete mi program, ktery je 100% bez chyby.
Na 100% je jenom smrt! Je totiz velmi obtizne osetrit vsechny mozne
a nemozne stavy budouciho provozu.
Pokud ti zhavaruje pocitac, tak budes zadat nahradu za usly zisk na vyrobci
pocitace, ten na vyrobci harddisku nebo pameti. Taky na programatoreh,
ti pak na dodavateli komponent, ten na vyrobci programovaciho jazyka
(i v Delphi se najdou chyby) a ten treba na vyrobci operacniho systemu.
Ze by Win95 byly bez chyby, tomu snad neveri nikdo.
Muzes mi rict, kde se to zastavi? Pravnici se pomejou, ze?.
V tom to ale vubec neni. Musis pocitat s tim, ze technika je jen
technika - muze se porouchat, programy jsou jen programy - mohou
byt v nich chyby.
... a musis tedy provest adekvatni opatreni a zajisteni odpoviajici vyznamu
a moznym skodam pouzite technologie.

Prave kvuli takovym zakaznikum k nimz se chces zaradit i ty se do licencnich
podminek musi zadavat, ze autori neodpovidaji za zadne NASLEDNE skody
a ze za chyby je brana zaruka v rozsahu funkci definovanych v prirucce a
pod.

Nevychazej prosimte z prepokladu (jak jsi psal drive), ze programotori jsou
ZLI a ze ti tam delaji chyby snad schvalne. Oni jenom nejsou BOHOVE, nemohou
vedet vse predem a nemohou se zcela vyvarovat chyb! Tvoje naroky by je
znicily drive nez zacnou. Jsem zvedavej kdo Ti pak bude schopen a hlavne
ochoten udelat vubec nejakej program.

PS. Tuhle mi zatuhnul MS Word, kdyz jsem psal dulezitou smlouvu. Skoda,
ze jsem se s tebou neporadil drive. Mohl jsem mozna na Bilovi vysoudit
par dolacu. ???

Jaro.
SINEA software telefon: 0446/612468
Ing. Jaroslav Skerik e-mail: sinea(zv)sinea(tec)cz
Tylova 957 privat: jaro(zv)sinea(tec)cz
564 01 ZAMBERK http://www.sinea(tec)cz/

Problemy s DbRichEdit

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 2.5.1998 17:49:35

mayday, mayday, mayday

Prosim o pomoc vsechny delphiny, kteri maji nejake zkusenosti s DbRichEdit.

Dataset je nastaven na Autoedit. DbRichedit je povesen na Memo polozku.
Pokud v polozce provedete nejakou zmenu v textu, tak se zaznam spravne
prepne
do stavu Edit a muzete to "poustnout"

Problem nastane v okamziku, kdy nekdo pouze zmeni formatovaci atribut.
Napriklad vyznaci kus textu a zmeni ho na tucne pismo.
V tom pripade se nestane nic. Stale jste v DsBrowse.
To by jeste nebylo to nejhorsi.
Udalost DBRichEdit1Change se aktivuje spravne i v tech ostatnich pripadech,
napr. i pri tom vyznaceni tucneho pisma. Jsem tedy schopen zjistit, ze se
tak
stalo, ale neni mi to nic platne, protoze jestlize zde volam metodu Edit,
tak se zrusi vybrana oblast vcetne tucneho pisma a jsem zase v haji.

Budu vdecny za kazdou pomoc.
Jaro.

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 2.5.1998 19:52:15

> [...]
>
> Pokud se tvoje databaze sklada jen z teto jedne tabulky ktera bude navic
> urcena jen ke cteni, tak by se v nouzi dalo uvazovat o nejakem vlastnim

A ja som si myslel, ze to musi ist rychlo, ale kdesi je hacik. Stroj
mam taky isty.
Vlastny forma nechcem, lebo predpokladam v buducnosti aj ine operacie
s tymi datami. Napr. rozne analyzy, na ktore sa mi prave SQL zda
vhodne.

Mam pochybnost, ze to robim dobre, resp. ze sa to musi dat rychlo. Ak
mam vsetky premenne vo where indexovane, a hladam pekne v danom
rozsahu, netusim, preco by mu to malo trvat dlho. V Dose programujem
v PC Fande, ten cosi take zvladne za par okamihov, dovolim si povedat
ze radovom v destainach sekund az sekundach ...> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Ochrana proti kopirovani

[*] Vl.Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 2.5.1998 21:13:30

> [...]
>meho programu, pak chybu v co nejkratsim moznem terminu odstranim
>a budu ti napomocny pri obnove dat, snizeni skod v ramci svych moznosti

** to ujde, pokud nejkratsi mozny termin neni za 2 mesice :-)

> [...]
>chyby nebo se porouchat. Najdete mi program, ktery je 100% bez chyby.
>Na 100% je jenom smrt! Je totiz velmi obtizne osetrit vsechny mozne
*** a jeste dane jsou na 100%, jenze v Cesku.. je stejne skoro nikdo moc neplati

>a nemozne stavy budouciho provozu.
>Pokud ti zhavaruje pocitac, tak budes zadat nahradu za usly zisk na vyrobci
>pocitace, ten na vyrobci harddisku nebo pameti. Taky na programatoreh,
**** to bych durazne oponoval, u PC - coz neni nic jinyho nez kus sesroubovaneho zeleza, mam moznost zaplatit si (u finalniho produktu PC, ne u HDD...) ONSITE servis se zasahemn treba do 8 hodin od nahlaseni! Ani to moc nestoji.

Ale u softu na zakazku? Tam bych byl rad, kdybych vubec nekoho primel k tomu, aby to napravil a jeste bych treba musel platit. -- no zde prave zalezi na one smlouve a tom, jestli dotycna firma uz davno nekrachla nebo se neprejmenovala (viz treba diky tomu velmi znamy XX Compu*ing, az mam pocit, ze je to jeho styl reklamy :-))..

>ti pak na dodavateli komponent, ten na vyrobci programovaciho jazyka
>(i v Delphi se najdou chyby) a ten treba na vyrobci operacniho systemu.
>Ze by Win95 byly bez chyby, tomu snad neveri nikdo.
** Jo, ale take nikdo neprovozuje kriticke aplikace na Win95, kdyz uz, tak NT

>Muzes mi rict, kde se to zastavi? Pravnici se pomejou, ze?.
** zastavil jsem to uz o 20 radek vyse :-))

>V tom to ale vubec neni. Musis pocitat s tim, ze technika je jen
>technika - muze se porouchat, programy jsou jen programy - mohou
>byt v nich chyby.
** stooop

>... a musis tedy provest adekvatni opatreni a zajisteni odpoviajici vyznamu
>a moznym skodam pouzite technologie.

** jasne ze kdyz budu chtit aplikaci pro Ceske Drahy, tak nepujdu za Tondou z Horni Dolni, ale k SAPu

> [...]
>podminek musi zadavat, ze autori neodpovidaji za zadne NASLEDNE skody
>a ze za chyby je brana zaruka v rozsahu funkci definovanych v prirucce a

** nastesti to v CR nejde zrici se zodpovednosti, jedinou zachranou pro usera a nestestim pro programatora je to osetrit ve smlouve a sjednat presne podminky v pripade pohromy (a to je to, co casto neni...-)

>Nevychazej prosimte z prepokladu (jak jsi psal drive), ze programotori jsou
>ZLI a ze ti tam delaji chyby snad schvalne. Oni jenom nejsou BOHOVE, nemohou

** to ze jsem napsal?

> [...]
>par dolacu. ???** zatuhnul ti... no jo, ale to je zelbohu o necem jinem, Word je a) tak slozity program, na kterej bys potreboval tak 100 let, abys to sam napsal (v 1nom, C++ taky neni Delphi, jde to trochu pomaleji, rekl bych) a b) ses si jisty ze to bylo Wordem a nemohlo to byt treba necim jinym?
No a co, restartovals a bylo to OK behem 5-8 minut max. (pokud sis tu smlouvu stacil ulozit:-), nebo ti to znicilo vsechny Word dokumenty? To asi ne..

tady jsem mluvil o tom, kdyz program obsahuje ZAVAZNOU CHYBU, co byste delali, takze kdyz reagujes takto dotcene, tak ... ale byla tu rec o ochrane a kam az jsme se to dostali ??? No more..
Ja uz tedy budu hodny.:-)

v.petr

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 2.5.1998 22:58:36

> [...]
> vynalozenym investicim. Ja rucim za to, ze ti muj software neublizi, nebude

UPSka ti pomuze, kdyz ti vypnou proud, ale ne kdyz zaseknes Windows
nejakym jinym programem. Za prve se Windows zasekava sam od sebe,
za druhe ti muzes dojit misto na disku, za treti chyba v pameti,
za dalsi chyby dalsich programu... nemohu rucit za tvuj operacni
system a hromady programu v nem. Treba spatny setric obrazovky
s nahatyma zenskyma, ruseni v elektricke siti, ktere zpusobi chybu.
Toto vsechno muze a take zpusobuje vypadky na nekvalitnich pocitacich
- a priznejme si, i ja pouzivam neznackovy pocitac, protoze nemam
5x tolik na znackovy, nebot mam v software 5x tolik penez nez
v samotne technice.

> *** no je jasne, co chces rici, na chvili jsem mel pocit, ze jsem v
> AutoContu :-)

:-))) Ne, tady nejsi v AutoContu, ale ja rozhodne nejsem milionar, ktery by
si mohl dovolit, ale ani ktery by chtel, dotovat vycuranky, kteri si
u AutoContu kupuji pocitace, maji doma nekolik disk boxu plnych her
s viry + vse nahrane na pocitaci, a nechaji si udelat program, ktery umi
snest modre z nebe, ale za co nejmene penez...

> [...]
> potom udelas? (v pripade, ze budes smluvne rucit za chyby - coz bych Ti asi
> nedoporucoval, ale kdyz si to uz nadhodil...)

Nejsi rozhodne zady genius, kdyz najdes v programu chybu. Nejsi prvni ani
posledni a ja netvrdim, ze delam bezchybne programy. Toto vypada, jako bys
nemel cely den nic jineho na praci nez hledat chyby v programech, abys
snad vytriskal nejakou korunu. Ja nedelam programy proto, aby na me pak
nekdo vydelaval, ale aby program pomahal a pracoval pro zadavatele.
Pokud se v programu vyskytne chyba, tak ji opravim co nejrychleji to
pujde. Pokud zavini nejakou ztratu dat, pak se vynasnazim udelat vse
pro to, aby to nemelo nejake nasledky. Ale nejsem pojistovna, takze ti
nemuzu zaplatit za nejake ztraty dat 1.000.000, kdyz jsi u me za nej
zaplatil treba 50.000 korun. Ono take nepocitej s tim, ze ti budu
poskytovat zaruku na tva data za 1.000.000, kdyz to neni program pro
zpracovani dat vesmirneho vyzkumu, ktery by te stal tolik, abych ti
nejaky ten milion mohl dat. Ja porad nevim, co chces ode me slyset.
Zeptam se obracene - jsi programator? Uz jsi udelal nekdy nejaky program?
Uz jsi udelal nejaky naprosto bezchybny program (mimo Hello World!)?
Ani ja ne. Ale jeste jsem nevyplodil program, ktery by zakaznikovi
privodil ztratu dat.

> *** DOSova hra ti nic neudela, ale kdyz zacnes instalovat hry do Windows,
> tak to potom radeji reinstall vseho..

Existuji jeste viry a podobne hracky...

> *** porad bych chtel slyset, co v pripade, kdy mi tvoje aplikace (bez
> zavineni okoli) cokoliv znemozni, prerusi vyrobu, zformatuje harddisk,
> zahlti sit... vsechno je cas navic a tedy i penize navic...

A to si jako myslis, ze jsem takove hovado, ze ti muj program
zformatuje disk? Zalezi, co to bude za program a co bude delat.
Pokud to bude informacni system za miliony, dam si s nim takovou
praci, ze toto neudela. Pokud to bude nejaka utilitka za par
stovek/tisic, pak nemuzes pocitat s tim, ze ti budu rucit za
zastaveni vyroby. Copak ti elektrarna ruci za zastaveni vyroby,
kdyz nejde proud? Copak ti automobilka ruci za zastaveni vyroby,
kdyz se neco rozbije v aute a nestacis vcas dovezt palivove clanky
pro svou jadernou elektrarnu? Copak ti AutoCont, Seagate, Western
Digital, Intel, AMD, Microsoft atd. ruci za zastaveni vyroby?
Neruci ti nikdo za nic. Nic neni cernobile, pokud udelam chybu,
dokazi nest nasledky odpovidajici teto chybe. Nic vic.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Problemy s DbRichEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.5.1998 23:03:00

�ke��k Jaroslav wrote:

> [...]
> stalo, ale neni mi to nic platne, protoze jestlize zde volam metodu Edit,
> tak se zrusi vybrana oblast vcetne tucneho pisma a jsem zase v haji.

Ahoj,

Budto pouzij komponentu TRxDBRichEdit z RxLib, tam to funguje jak ma, nebo si
do te borlandske dopln reakce na zpravy EM_SETCHARFORMAT a EM_SETPARAFORMAT.
Odvodit novou komponentu od TDBRichEdit asi nepujde protoze BeginEditing je
private :-(

Petr Vones, amatersky programator

Ochrana proti kopirovani

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 3.5.1998 04:35:50

>** to ujde, pokud nejkratsi mozny termin neni za 2 mesice :-)

Jo to je skoro dost dlouha doba, ale zalezi na konkretnim pripadu, programu
a chybe.
Pokud je chyba v analyze muze byt i dosti slozite to cele predelat.
Na analyzu byvaji vsak u zakazkove prace dva: zadavatel a dodavatel.

[...]

1. Pocitac neni kus sesroubovaneho zeleza, ale velmi slozite a technologicky
uzasne
pokrocile zarizeni. Nektere soucastky jako procesor, pameti a disk nemaji
daleko k divum
sveta a jdou blizko k nekterym hranicim fyzikalnich moznosti hmoty a
energie.
Sesroubovany kus zeleza nic nespocita. Je mi jasne, ze to je mysleno trochu
v nadsasce,
ale takto silne bych se o pocitacich nikdy nevyjadril.
2. Ten ONSITE servis se zasahemn treba do 8 hodin vam mozna opravi pocitac,
ale
zadne nasledne skody vam hradit urcite nebude. Uznate mozna, ze je take
snadnejsi vymenit
rozbitej pocitac nez opravit "rozbitej" program.

>Ale u softu na zakazku? Tam bych byl rad, kdybych vubec nekoho primel k
tomu,
aby to napravil a jeste bych treba musel platit.

Mate-li spatne zkusenosti, pak vezte, ze vsichni nejsou takovi. Vyberte si
nekoho jineho. Tez delame software na zakazku.
Chybu vam opravime neprodlene bezplatne, ale nasledne skody a prostoje vam
platit
nebudeme. Jen tak mimochodem, u� vam treba nekdy CEZ zaplatil ztraty z
prostoju
za vypadky proudu?

>** to ze jsem napsal?
Neco v tom smyslu. Pokud to psal nekdo jinej tak sorry.

> [...]
napsal

....takze kdyz reagujes takto dotcene, tak ... ..
Ale nereaguju vubec dotcene. To PS byla legrace. Chtel jsem jen ukazat kam
az mohou vest podobne argumenty.
Jinak s tim Wordem jsi uplne vedle jak ta jedle. Nepotrebuju 100 let. Staci
mi jen sto dni a mozna i mene,
abych vytvoril neco podobneho jako je MS Word. Neveris, ze? Delphi je
otevreny system a staci mit vhodne knihovny.

... ale byla tu rec o ochrane a kam az jsme se to dostali ??? No more ...

Zase nekam jinam. Mel jsi dotaz, ja Ti odpovedel. Mame na to ruzne nazory.

Jaro

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 3.5.1998 06:06:24

> [...]
> znacne rozchazi se skutecnosti.
>
> Jestli to nekoho zajima, tak napiste, muzu vysvetlit (ale fakt je

Ak vies o tomto cosi viac, rad sa necham poucit. Myslel som, ze ak
tam vsetko oindexujem, bude to rychle. Ale mam pocit, ze mi to hadam
hlada po celom disku. Select bezi asi minutu a pol, a nakoniec
vyberie 20 recordov ...
Aj manual k Delphi hovori o tom, ze ak mam indexy, BDE ich pouzije
... ale mam pocit, ze je to len maskovaci manever.

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 3.5.1998 06:08:53

> [...]

> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 3.5.1998 10:37:48

> ** to ujde, pokud nejkratsi mozny termin neni za 2 mesice :-)

No tak software na zakazku si snad nechas delat u nekoho, kdo je blizko
a bude mit cas, ne?

> *** a jeste dane jsou na 100%, jenze v Cesku.. je stejne skoro nikdo moc neplati

Ja dane platim.

> **** to bych durazne oponoval, u PC - coz neni nic jinyho nez kus sesroubovaneho zeleza,

Clovece, kde zijes ??? Jak jsi na toto prisel ??? Vse zacina treba u procesoru,
ve kterem mohou byt chyby. Dale je tam navic moznost volby, muzes si koupit
nejaky AMD nebo IBM procesor a uz mas zadelano na problemy. Pak je tam BIOS,
to neni jen kus zeleza (ani jen kremiku), ale je v tom program, ktery muze
byt chybny a take obcas je chybny - uz se mi podarilo za ta leta praxe
zjistit nekolik vad biosu a neni to zrovna jednoduche se dobrat opravy.
Kdyz vezmu to nejzavaznejsi, tak te ubezpecuji, ze sveho casu tu bylo
troufam si rici minimalne 30% vsech 386 v CR s blbym biosem, ktery se mj.
vyznacoval take tim, ze pri podrzeni sipky dolu a zapnutym NumLockem obcas
hazel cislo 2, proste to cislo, ktere je v numericke casti pod sipkou. Dale
tam mas treba cache pameti, ktere jsou dost casto vadne, ale take pameti,
vetracek, ktery se muze zadrit a mnoho dalsiho. Jenze co je prave to uplne
nejdulezitejsi a kazdy, kdo ma opravdove zkusenosti s pocitaci mi to potvrdi,
muzes mit hardwarovou zavadu, ktera se ti projevi dosti malo a neni jednoduche
ji objevit. Treba blba cache - chyba se projevi jednou za den, myslis si, ze
to zlobi program... musis to zkusit vymenit. Mnohdy nepomuze ani programove
vypnuti externi cache v setupu. Nebo se ti zadre vetracek a tebe to vubec
nenapadne, obcas se vyskytne chyba, nepravidelne... Vetsina lidi hleda chyby
v programech, ale pritom maji neco takoveho - ono by ho prece nenapadlo, ze
takovou chybu dela vetracek - obcas se zhrouti Windows 95, vypada to jako
chyba disku. A staci to rozebrat a podivat se. Vadna RAM take dost poskadli...

> mam moznost zaplatit si (u finalniho produktu PC, ne u HDD...) ONSITE servis se zasahemn
> treba do 8 hodin od nahlaseni! Ani to moc nestoji.

To je pravda. Nicmene ti to neni nic platne, kdyz se ti zavada projevi
jednou za 3 dny a ty se domnivas, ze je to softwarem. Ani te nenapadne
je volat, protoze pro tebe jako zakaznika je rozbity pocitac to, ze
nesviti ta televize a nebo nevyjizdi pekacek na cedecko... A pritom je
tolik moznosti, co muze byt uvnitr rozbiteho. O urcitych zavadach
sveho pocitace nemusis vedet ani po celou dobu zivotnosti, proste ten
obcasny pad svedes na padajici Windowsy.

> Ale u softu na zakazku? Tam bych byl rad, kdybych vubec nekoho primel k tomu, aby to napravil a
> jeste bych treba musel platit. -- no zde prave zalezi na one smlouve a tom, jestli dotycna firma

No vzdyt jo, kdyz bude chyba v software, prijedu, jak jen to bude nejdrive
mozne. A pises, ze bych jeste musel platit... Tak ja na to odpovim takhle.
Predstav si, ze pada muj program, ja prijedu a zjistim, ze neni chyba
v programu, kdo me tohle zaplati? To ja bych byl take rad, kdyby me nekdo
platil za to, ze ma nekvalitni pocitac a volal me zbytecne. Takze ono je
to dvousecne.

> uz davno nekrachla nebo se neprejmenovala (viz treba diky tomu velmi znamy XX Compu*ing, az mam
> pocit, ze je to jeho styl reklamy :-))..

To neznam.

> ** nastesti to v CR nejde zrici se zodpovednosti, jedinou zachranou pro usera
> a nestestim pro programatora je to osetrit ve smlouve a sjednat presne podminky
> v pripade pohromy (a to je to, co casto neni...-)

Ale proc? Vzdyt to je normalni, ze kazdy ruci za svou praci. Nicmene ono
je to trochu jinak. Samozrejme se nemuzes zrici odpovednosti, ale na
druhou stranu si predstav pod pojmem odpovednost neco uplne jineho nez,
ze ti budu platit nehorazne sumy za to, ze jsi tam nasel chybicku...
Ono chyb, pri kterych dochazi k nejakym velkym ztratam, zase v takovych
programech moc nebyva, kdyz se to dela poctive. Samozrejme normalni
chyby tam budou, nejsme bozi.

> tady jsem mluvil o tom, kdyz program obsahuje ZAVAZNOU CHYBU, co byste delali, takze kdyz reagujes

Zavazna chyba by se nemela vyskytnout v programu na zakazku, to je logicke,
otazkou je, co si predstavujes pod pojmem ZAVAZNA CHYBA - prosim nepis, ze
"kdyz ti to zformatuje disk", protoze to snad zakazkove programy nedelaji...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

??? Table is full.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.5.1998 10:47:44

psoft wrote:

> Zdravim vsetkych,
>
> nedavno som mal otazku ohladom velkej pdx tabulky. Nacrtol som
> problem SQL dotazu na tabulke s 300.000 recordami. Teraz mam ale iny
> problem, pri naplnani tejto tabulky mi asi pri recorde no. 200.000 aj
> nejake drobne zahlasili : Table is full. Viem ze nedavno tu bola
> debata o comsi takom, ale neviem ako sa to uzavrelo. Mam pocit, ze sa
> hovorilo o duplicitach v indexe a ich pocte. Moja tabulka ma primarny
> index samozrejme jedinecny. Vsetky ostatne som vyhodil, ale aj tak
> mam ten problem.

Ahoj,
Tady se o tom pise ....
http://www.inprise.com/devsupport/bde/qanda/1352.html

Petr Vones, amatersky programator

MS Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 03.5.1998 20:42:55

Je mi to fakt lito, ale zase te Petre zklamu ;), ale at delam co delam
fakt nevim o tom, ze bych mel nainstalovany Office 95. Instaloval jsem
Office 97 do NT 4.0 WKS CZ.
Tak kde sem tu DLL jeste mohl pribrat????

Martin Kubecka

P.S. Tu ironii o preinstalovavani Office umyslne prehlizim ;-)))

> [...]
> hromada stareho smeti a mezi tim take stare DLL. No a pak to tedy
> opravdu chodi, jak pisi byvali Borlandi. Ze jsi to instaloval timto

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 4.5.1998 09:44:36

Diky vsem za odpovedi. Uplne mi to Focused uniklo. Funguje to.
PS. Souhlasim s poznamkou jednoho z Vas, ze ListView.TopItem:=I by bylo
prinosne.

Od: V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 4. kv�tna 1998 8:50
P�edm�t: Re: Prirazeni Selected v ListView

>Polozka v TListView ma krome vlastnosti Selected jeste vlastnost Focused.
>Nastavenim teto vlastnosti na TRUE presunes take ten ramecek.
>
>Vita

Rx

[*] Miki Vom��ka����h���h��� - 3.5.1998 22:59:57

mam tento problem. Napsal jsem velkou cast programu v Delphi 3 (Win95) s pouzitim RxLibrary 2.32. Jednou jsem potreboval preinstalovat Delphi a pri instalaci RxLibrary po kompilaci a znovunacteni knihovny komponent vsak pocitac total zmrzne. To same se stane s RxLibrary 4.0.
Pri instalaci Delphi i Rx pod WinNT4.0 je vse OK. Byl bych rad, kdyby nekdo znal reseni a poradil mi jak znovu rozbehnout Rx pod Win95. Vzhledem k tomu, ze program je prakticky hotov, nechce se mi ho prepisovat ani si porizovat NT4.0.
Predem Diky.
Miki Vomacka
vmiki(zv)post(tec)cz

Rx

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 03.5.1998 23:13:15

Hi,

tak ja si myslim, zes to asi preistaloval pres puvodni instalici.
Zkus to jeste jednou, do cisteho systemu.

Rx Je v pohode, zadny problem.

fronek(zv)fic(tec)cz

=?iso-8859-2?B?TWlraSBWb23h6Gth?= wrote:

> [...]
> nekdo znal reseni a poradil mi jak znovu rozbehnout Rx pod Win95.
> Vzhledem k tomu, ze program je prakticky hotov, nechce se mi ho

Rx

[*] Miki Vom��ka����h���h��� - 3.5.1998 23:45:07

Ahoj;
Bohuzel, mockrat jsem vymazal system, Delphi i Rx, ale vzdy je to stejny. Pri instalaci mraz. Je fakt, ze jsem menil hardware, ale nemyslim, ze by MB Microcom delal problemy. Zvlast, kdyz to jinde slapalo dobre. Rx jsou fakt v pohode, az jednou.....

=?iso-8859-2?B?TWlraSBWb23h6Gth3D wrote:

> [...]
> Miki Vomacka
> vmiki(zv)post(tec)cz

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 4.5.1998 00:19:28

Poslal by som ti to, ale aj spakovana polovica ma skoro 14 mega. Pre
mna su to tri hodiny prenosu ... ak bude zaujem, pokusim sa to
preniest.
Mohol by som ale vyhadzat nepodstatne premenne, a poslat len to, co
chcem mat v tom selecte. Tak by bola hadam menej objemna, hoci tiez s
velkym poctom riadkov.
Ak mas zaujem o otestovanie takej tabulky, nie je problem. Mozem tiez
z nej vyhadzat tie nepodstatne premenne a poslat ti ju len so suradnicami
a jasnostou, aby to bolo menej mega. Ale rad by som vediet, ci ma
nezabijes, ked ti poslem par mega ako mail ...
Zajimal by me zejmena vykon na Interbasi, pripadne i jinych serverech.
Pokud je vysledkem dotazu male mnozstvi dat, melo by to chodit rychle.
Indexy pomohou predevsim pri trideni (ORDER BY), ale pri vyberu se
uplatni jen za urcitych podminek, napr. ze data v indexech lezi blizko sebe.
Ty vypocty by se mohly delat v ulozene procedure na serveru. Tim by se to
mohlo vyrazne zlepsit.
Ja mam moznost pristupu na dve pevne linky, takze to pro mne neni problem
a nic me to nestoji. Nejlepe by to bylo o vikendu nebo vecer, kdy ty linky
doslova zahali.
Muzes to poslat treba na lk(zv)uo.hospital(tec)cz a do predmetu napsat treba pro
Jaro.
Take napis dotaz, ktery pouzivas ty.

Nevim jak jsi na tom ale ty. 3 hodiny prenosu nejsou zadarmo.
Mozna by bylo snadnejsi poslat strukturu dat a nejaky algoritmus, ktery to
naplni.

Jaro.

MS Access

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 4.5.1998 01:09:11

> [...]
> Office 97 do NT 4.0 WKS CZ.
> Tak kde sem tu DLL jeste mohl pribrat????

Tak to jsem tedy blazen, ale to nevim. Leda ze by to tam hodila
nejaka jina aplikace nebo by to bylo soucasti NT.

> P.S. Tu ironii o preinstalovavani Office umyslne prehlizim ;-)))

:-)))

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

MS Access - testy rychlosti

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 04.5.1998 05:25:48 -0700

>Nejrychlejsi se zda TTable, ale nevim proc, vzdyt on stejne musi interne
>poslat SQL dotaz.

Otazkou ostava, ci to BDE neriesi nejako inak. FindKey je mozne pouzit len pre vyhladavanie v indexovych poliach, takze mozno sa SQL vobec negeneruje, ale priamo sa otvoria indexy a v nich sa hlada. SQL navyse spusta optimalizaciu, kde prave zistuje, ci sa nemoze pouzit index, co vsak FindKey uz vie, ze ho pouzit ma. Skuste nahradit FindKey prikazom Locate - ten zistuje, ci ma pouzit index.

>Rozdily v SQL jsou dost male, myslel jsem si, ze Prepare, ktere je v
>1.2. predstrceno pred smycku bude taky neco trvat a dle 1.3, kde se
>prepare musi vykonavat.

Co sa tyka metody prepare, tu ma tusim na starosti samotny databazovy stroj. Moznoze sa BDE nestara, ci prepare SQL prikaz predkompiloval alebo nie ...

V kazdom pripade su Vase vysledky zaujimave a bol by som rad, keby ste ich aj dalej zverejnovali.

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

??? Table is full.

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 4.5.1998 06:42:19

[...]

Viete niekto, co je s tym ?
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Delphi 2.01 a BDE 4.51 ?

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 06:43:05

Ano lze. Logicky, kdyz prijdete k zakaznikovi a on ma nejakou aplikaci
od programatora s D3 a BDE 4.51 a vy mu budete instalovat program pro
BDE starsi, tak se prece BDE nenainstaluje a zustane na pocitaci BDE
4.51, takze vse musi fungovat. Oba programy musi fungovat!!!!

J.Jahoda

> [...]
> upgradovat,
> a to jak technicky tak i licencne. A take jestli pak bude mozne

RollBack bez kontroly

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 07:02:05

> [...]
> neprovedete Commit neni tento zaznam potvrzen! Nemuzete tedy
> provest Delete. Dale pak provadite RollBack aniz by k tomu byl duvod.

Tak to je omyl, pokud po StartTransaction dam x krat Post, tak
data jsou uz na serveru ulozena, ale jsou viditelna pouze me. A ja s
nimi mohu delat co chci, treba je i smazat pres Delete. A pokud dam
RollBack, ta se samozrejme vracim az do stavu, kdy jsem dal
StartTransaction. Pokud bych delal prikazy typu Prikaz, Commit, Prikaz,
Commit, Prikaz, ... , tak nemusim delat vubec Transakce a necham zapnuty
autocommit. Kouzlo transakci, potazmo prikazu Commit je v tom, ze delam
cokoli az do casu T, kdy dam Commit a v case T+0 je jiz vse v novem
stavu (Ta 0 symbolizuje to, ze Commit by mel trvat zanedbatelnou dobu,
Resp. Behem jeho provadeni by prechod z jednoho stavu do druheho mel
trvat nulovou dobu).

J.Jahoda

> [...]
> Table.Delete
>
> Pouzivam to sice na databazovem serveru, ale postup bude jiste stejny.

Cesta k databazi

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 07:09:14

Nestacilo by Vam pouzivat UNC, pro vsechny funkce systemu a tim
i pro funkce Delphi (OpenFile, CreateFile, reset, rewrite, ...) to
funguje. funkce assign(f, '\\Server\Cecko\Data\Databaase.gdm') funguje
bez problemu. Ja se to snazim pouzivat radeji. Nemusim se stara o to
jestli je zrovna sdilena slozka namapovana na nejaky drive. Staci kdyz
je klient prihlaseny do site a pristup na \\Server\Cecko si zabezpeci
sam. Toto funguje vsude, ikdyz file serverem je W95, WNTS, WNTW, Novell
Netware.
Pro netware, ale plati pouze \\Server\Volume\..., ten jine
sdilene slozky (pochopitelne) nema.

J.Jahoda

> [...]
> WNetGetUniversalName
> nebo WNetGetConnection. Jak ale zjistit ze "Cecko" je vlastne disk C:

RI & Paradox, BDE4.51

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 4.5.1998 07:56:53

Ahoj,

nevite nekdo:

- lze nastavit RI cascade modify & cascade delete pro tabulky Paradoxu?
Prestoze Help k DB Desktop tvrdi, ze volba 'Cascade' pro RI znamena modify & delete,
skutecnost je, ze funguje pouze jako cascade delete.

Milos Skacel

PS
K minulemu dotazu -
skvely zdroj informaci o volani DBIDoRestructure, vytvoreni referencni integrity je
na http://www.bhnet.com.br/~demian/

Rx

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 4.5.1998 08:16:41

> [...]
> nekdo znal reseni a poradil mi jak znovu rozbehnout Rx pod Win95. =
> Vzhledem k tomu, ze program je prakticky hotov, nechce se mi ho =

Tak tohle mi to dela v Delphi 2 na notebooku. Proste dam tam ty knihovny
a nejde to, pritom na velkem PC ano. Zjistil jsem, ze to je tim, ze je
jiz moc komponent na palete. Kdyz uberu jine, chodi RX, kdyz uberu RX,
chodi ten zbytek. Na notebook jsem zatim Delphi 3 neinstaloval, protoze
na nem odzkusuji instalaci BDE 4.5, kterou vytvarim pro Eschalon Setup,
takze jsem to tam zatim nemohl dat. Ale uz to brzy budu mit hotove, pak
uz nebudu muset nic odzkusovat a budu tam moci take nahrat Delphi 3.
A tajne doufam, ze se nebudou opakovat ty problemy jako pod Delphi 2.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Prirazeni Selected v ListView

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 4.5.1998 08:38:16

Polozka v TListView ma krome vlastnosti Selected jeste vlastnost Focused.
Nastavenim teto vlastnosti na TRUE presunes take ten ramecek.

Vita

MS Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 04.5.1998 08:39:20

> Tak to jsem tedy blazen, ale to nevim. Leda ze by to tam hodila
> nejaka jina aplikace nebo by to bylo soucasti NT.

No mozne je fsecko ;)

Jeste mi nejde do hlavy, ze pouziti IDDA3532.DLL je pomalejsi nez
pouziti IDDA032.DLL (v pristupu k datum samozrejme - a to docela
viditelne). Tomu moc nerozumim...

Martin Kubecka

Ochrana proti kopirovani

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 4.5.1998 08:45:12

> [...]

> jeden sektor na stopu, tak ...
>
> Ale to v dobach Win a 1000MB aplikaci neprichazi v uvahu ...

Ja jsem tedy jednou kopiroval disketu ve Win95, a ta vysledna pak
porad nesla precist. Kdyz jsem si s tim hral asi po ctvrty, prisel
jsem na to, proc: cilova disketa byla vdna, ale to Win95 vubec
nevadilo a okopirovaly FAT z puodni diskety i s oznacenim
dobrych/vadnych sektoru a ani se neobtezovaly neco hlasit. Nedivil
bych se, kdyby zrovna Win95 dokazaly disketu okopirovat tak, aby
nejaky druh ochrany diskety obesly (netvrdim, ze vsechny)
Filip Jirsak

e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 04.5.1998 08:52:38

To otestovani ruznych SQL DB by me taky zajimalo a muzu nabidnout sve
skromne zkusenosti a testovani na MS SQL 6.5.
Trosku problem bude s tim, ze to nebude testovane na stejnem HW, ale
aspon priblizne by to snad slo. Nejlepsi by bylo se domluvit na nejake
stejne databazi. Bud ji vygenerovat a nebo hodit nekam na FTP (treba na
nase - staci rict a udelam nejake konto) a s tama si ho stahnout.

Mac

�ke��k Jaroslav wrote:

> [...]
> kteri zvazuji kterou databazi osedlat, velice zajimalo.
> Zajimave by tez bylo srovnani s dotazem do normalni tabulky.

Kniha

[*] GRAAS Jan, Mgr. <Jan.GRAAS(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1998 08:55:14

Letos maj� v nakladatelstv� GRADA vyj�t dva tituly o Delphi 3:

Thomas Bizinger - Naucte se programovat v Delphi 3
Dirk Louis - Delphi 3 - kompletn� kapesn� pruvodce

Knihy se daj� objednat p�es internet na www.gradapublishing.com

Sietova karta a PROMISC mod ???

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 04.5.1998 09:22:13

Ahoj delfini !

Najde sa niekto ochotny poradit mi ako dostanem sietovu
kartu do promisc. modu ? Viem ako to bezi na Linuxoch a vzhladom
na to ze prikazy ako socket, bind, accept a pod. su rovnake pod UNIXOM

aj windozami som dufal , ze sa o tom docitam v helpe. Ale nenasiel som
ani zmienku.
Zeby nejaky flag v WSAStartup ???

Diky moc !

Marian

Delphi 2.01 a BDE 4.51 ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 4.5.1998 09:23:36

> [...]
> BDE starsi, tak se prece BDE nenainstaluje a zustane na pocitaci BDE
> 4.51, takze vse musi fungovat. Oba programy musi fungovat!!!!

Ne tak docela. Mam to vyzkouseno. Jednu aplikaci delanou v Delphi 2
jsem potreboval provozovat pod BDE 4.5, protoze zakaznik mel jiz
neco udelane v Delphi 3. Tabulky Paradox pracovaly dobre, ale nepojeni
na ODBC nechodilo. Takze jsem to pak stejne musel predelat...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

MS Access - testy rychlosti

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 09:34:47

Caute,

provadim testovani ruznych prikazu na databazich typu MSAccess a MSSQL,
takze lokalni a SQL. To je cil a zatim jsem narazil na jeden zajimavy
efekt. Vysledky pak zverejnim, bude-li zajem.
Duvod testovani je zrejmy: Nekdy TTable je rychlejsi nez TQuery a nekdy
je tomu naopak, tak chci zjistit kdy a jak pouzit

1. Pripad TTable.FindKey

1.1 pouzito TTable.FindKey
1.2. pouzito TQuery.SQL('SELECT * FROM table WHERE tbl_id=:tbl') s
nastavenim v smycce Query.Params[0].AsInteger := ...
1.3. pouzito TQuery.SQL('SELCT * FROM table WHERE
tbl_id='+IntToStr(...))

testy jsou provadeny tak, ze ve smycce provadim tuto nahradu FindKey a
pocitam pocet pruchodu smyckou, dokud neuplyne urceny cas.

Vysledky:
1.1 5886
1.2 68
1.3 67

Comment:
[...]

P.S. table ma 19000 zaznamu a cela databaze ma 30MB

SQL Monitor

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 09:37:35

Hi,

Chci se zeptat, jestli nekdo z Vas ma zkusenosti s trasovanim SQL dotazu
pro MSAccess. Zkousel jsem SQL Monitor a ten mi funguje pouze pro MSSQL
ci jinou SQL databazi. Myslel jsem si ze SQL monitor bude navesen na BDE
a bude tak mozne monitorovat vsechny dotazy, tedy i pro lokalni
databaze.

Potrebuji vyresit monitorovani dotazu do MSAccess.
Diky za rady.

J.Jahoda

Viceradkova paleta

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)visionsw(tec)cz> - 04.5.1998 09:47:22

Zdravim,

vite, ze na CDecku v kvetnovem CHIPu je balicek, ktery rozsiruje
prostredi Delphi o moznost mit zalozky palet komponent ve vice
radach. Autorem je sam velky Marco Cantu.
Pro ty, kdo maji tento disk, je to v adresari:
\Zkuste\Delphi\Cantu\MyDelphi.dpl
Tem, kdo disk nemaji to mohu poslat (22 kB).

+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |
| address: Geislerova 6 |
| Olomouc 2, 772 00 |
| Czech republic |
| tel.: +420/68/5313130 |
| fax.: +420/68/5313132 |
| http://www.visionsw(tec)cz |
| mailto:mdupal(zv)visionsw(tec)cz |
+----------------------------------+

Re[2]: Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 4.5.1998 09:56:06

> centralniho

> by

Nevim jak zde popisovane prostredky jsou ucinne, ale takovej "bonz"
nejakemu platku, to by mohlo vyvolat jeste lepsi reakci, ale clovek
nikdy nevi jak neco takoveho dopadne a jestli se to neotoci zaporne
proti nemu.

Ale ministerstvo financi a nelegalni soft. to je horka novinka a muze
vyvolat velice zajimavou odezvu.

Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

RollBack bez kontroly

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 4.5.1998 09:57:25 met

Ahoj Keriku.
Diky za osvetleni problemu, ted uz tomu zacinam rozumet, ale
bohuzel, jak pises, ten provadeny RollBack neni k nicemu.

V dialogu mam tlacitka OK = Database.Commit;
Zrusit = Database.RollBack;

Je to dialog 1:M, takze v tom dialogu vramci jedny transakce muzu
pridavat a mazat libovolny pocet zaznamu.
Treba je reseni na snade, ale me, vztekem a bezmocnou nemohoucnosti
zastrene oci ho proste nevidi.

Diky moc.
Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Grafy

[*] Josef Dodek student <xdodek(zv)feld.cvut(tec)cz> - 4.5.1998 10:20:58 met-1mest

Zdravim,

muze mi nekdo prosim poradit jestli a pripadne jak je mozne pri
pouziti komponenty TChart dostat do grafu svoje data aniz bych musel
pripojovat databazi.

predem diky
Pepa

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 4.5.1998 10:28:10

> [...]

> bude mym majetkem a budu si s nim moci delat co chci a instalovat v kolika

Co myslis program na zakazku ? to je dost obecny pojem, ktery se
takto neda pouzivat.

> [...]
> mi bude autor poskytovat licenci, tak mu reknu dekuji nechci a najmu
> programatora, ktery pristoupi na me podminky... (upozornuji, ze mam na mysli

Kde to beres, zalezi snad na tom jak je napsana smlouva a co si
vlastne ten zakaznik kupuje. Pokud zakaz. napisi pragram "na
zakazku" a mam smlouvu, podle ktere mu prodavam pouzivani "licenci"
tohoto programu tak nic nikomu nebulikujes.

Ne kazdy programator ti napise program "na zakazku" proto, aby jsi ho
jako zakaznik potom 1000x prodal nekomu jinemu. Potom to slovo, nebo
ucel "na zakazku" straci.

> Pokud Vy (vsicni ucastnici teto debaty..) naprogramujete aplikaci a budete
> ji prodavat a ja si ji koupim, to je zase o uplne necem jinem, pak je
> soucasti aplikace EULA nebo jak se to jmenuje...

Neplet jsem slovicko EULA, jedna se o smlouvy na globalni produkt o
nichz tu neni rec. Z hlediska softwaroveho zakona je slovo EULA pouze
slovo.

> Nic mezi tim si nedovedu predstavit... resp. dohodu je potreba udelat pred
> zapocetim prace a ne aby se na konci programator rozmyslel, ze BUDE OMEZOVAT
> investora poctem instalaci atp... To by mel rici jiz predem.

Ty snad zacnes svemu investorovi neco tvorit bez cile a podminek
prace. K cemu se upises, to by jsi mel splnit, ale to si musis
rozmyslet sam a predem.
A potom se ti nemuze stat, ze te bude tvuj investor napadat za
nejaka omezeni.

> Smlouvy v branzi SW jsou jednim z nejslozitejsich smluv, jake mohou byt
> vubec, neco malo pojednani o tom jsem zahledl letmo v (pred)poslednim CHIPu,
> neni vubec jednoduche sjdenat nejake podminky, kdo co a za co..

Ano, neni to jednoduche a taky jsem se ze zacatku trochu spalil, ale
chybama se clovek uci a zakaznik je pro mne sice zakaznik, ale ne buh
co muze vse.

> [...]
> :-) Co vim, v CR se nelze zbavit zodpovednosti za skodu jednostrannym
> prohlasenim stylu Microsoft a vsech dalsich ceskych EULA, co jsem videl..

Bohuzel lze, kdyz havarujes autem taky kdyz ti selzou brzdy, plati
to pojistovna a ne vyrobce brzd. :=((

PS: Ne tak kriticke to opravdu neni.

> [...]
Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 4.5.1998 10:31:52

> To je tedy pekne fuj;( a navic vite jak to konci..? Stejne by to nepomohlo.
> Jenom byste pak mel do smrti spatny svedomi, ze jste udavac (coz je uz tak v
> CR kazdy 20-ty)..

??

> ja myslel, ze BSA = soft. policie ;-)

BSA - soukroma organizace zalozena subjekty softwaroveho trhu, ktera
spolupracuje se softwarovou policii a nema zadne zakone
pravomoci.

Ani se neptej kdo patri mezi ty subjekty, ale asi si to kazdy do...

> [...]
Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

DBE aliasy

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.5.1998 10:31:09

Hi,

Nejprve se omlouvam za prazdny mail. Utapl jsem se.

Mam dotaz, jak smazat Aliazy vytvorene v BDE Administratorovi. Jdou mi
smazat pouze aliazy pro lokalni databaze nebo ktere jsou vytvorere v
Database Desktopu.

Ty co jdou smazat maji v ikone obdelnicek a cerveny trojuhelnik
Ty co smazat nejdou maji neco jako retez.

Diky za radu.

J.Jahoda

Problemy s DbRichEdit a RichEditem

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 4.5.1998 10:51:15

Zkusim se vyplakat ze zoufalstvi na raminku delfinu (kde jinde :-) ):
Mam tyto zhruba 4 problemy:

Rimska 1)
Pracuji s MS SQL a napojil jsem si na polozku DATA typu Image Query a pres Datasource DBGrid a DBRichEdit. Nechtel jsem nic vice, nez aby mi to zobrazovalo obsah (text) te polozky v DBRichEditu podle pozice v DBGridu (a tedy v DataSetu). Ale ouha - DBRichEdit my byl ochoten zobrazit obsah prvni polozky po otevreni tabulky (datasetu) a dalsi polozky po posunu pomoci kurzor. klavesy (jakekoliv). Tam ale skoncil a nechal mi zobrazenou trvale tu druhou polozku (text). Dalsi polozky jiz nechtel zobrazit i presto, ze je z databaze zrejme nacital, protoze po urcite dobe mi

Rimska 2)
vyskocila chyba "Invalid BLOB handle in record buffer" - co delam spatne?

Rimska 3)
Chtel jsem si prenest RichText (z databaze nebo jineho RichEditu) do aktualniho RichEditu, ale neumim to jinak, nez pres ClipBoard (CopyToClipBoard a PasteFromClipBoard), aby zustalo zachovano formatovani textu (puvodniho i prenaseneho). Ale tim padem se mi clipboard plni necim jinym, nez si tam uzivatel puvodne rucne prenesl - coz je neprijemne. Nevite nekdo, jak bud uchovat obsah clipboardu a znova ho naplnit nebo jinak kopirovat ten richText do TRichEditu20

Rimska 4)
Obcas mi clipboard neprenese richtext do vlastniho RichEditu a jen si pipne (dela to dle mych zkusenosti i u TMemo)
Pozn. Pracuji s Windows NT 4.

Predem dekuji za vytahnuti z bryndy.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
/*********************/

Problemy s DbRichEdit

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 4.5.1998 11:05:20 met

> mayday, mayday, mayday
>
> Prosim o pomoc vsechny delphiny, kteri maji nejake zkusenosti s DbRichEdit.

Ja bych se navesil na udalost OnEnter a v ni bych se prepnul do modu
Edit. V OnExit bych pak dat treba Post ...

Hynek Svatos
Svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Ochrana proti kopirovani

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 4.5.1998 11:28:57

> Ano, ale otazka je , zda ty cisla nebudou naopak :-)))
> tj. zda s klicem neprodate 12 ks za 2500 a bez nej 100 za 2000,- ;-)
>
> S pozdravem
> Petr Snajdr

Podle zkusenosti, ktere mam tak to naopak neni, alespon u software
specializovaneho na oblast ktera me zajima a kterou podporuji.

Bohuzel vsak u jine oblasti to muze by t naopak, ale to je na
rozhodnuti kazdeho zda chranit, nebo ne.

Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

Transakce a Relace

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 4.5.1998 11:38:07 met

Zdravim.

Problem:

Nad formularem mam pustenou transakci;
ve formulari pouzivam vice tabulek propojenych do relace
(MasterSource, ...)
V pripade, ze dam Database.Commit ==>> "Data structure corruption".

Co s tim ? Vite nekdo ?

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Cursor

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 4.5.1998 12:10:15

Nazdar!

Obraciam sa na Vas s prosbou o radu.
Mam problem s obrazovkovym kurzorom. Po stlaceni tlacitka mysi chcem zmenit Cursor
na crDrag a po uvolneni tlacitka vratit Cursor na crDefault. Nieco podobne ako pri drag-ovani.
Mam to urobene cez OnMouseDown a OnMouseUp, ale nejde mi to. Cursor sa pri
OnMouseDown nastavi, ale nezobrazi. Zobrazil by sa az po uvolneni tlacitka, ale to uz ho
v OnMouseUp nastavujem spat na crDefault.

Viete mi niekto poradit?

Za kazdu radu vopred vdaka.

Mrk

Thready a databaze

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 4.5.1998 12:10:40

Zdravim vsechny,
mate nekdo nejake zkusenosti s thready a databazemi?
Potreboval bych s tim poradit.

Ochrana proti kopirovani

[*] PeJaSoft <petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 4.5.1998 12:13:44

> [...]
> kopirovani ve Windows95 by takovou disketu okopirovali stejne -
> alespon myslim, podle drivejsi zkusenosti.

Zdravicko,
podobne jsem to zkousel i ja: kruzitkem jsem vytvoril vadny sektor
(proste jsem jen tak skrabnul do povrchu) a zjistil, ktery to je.
Pak uz jen v instalacnim programu tento sektor odznacim jako BAD a
otestuju. Pokud je opravdu spatny bude to asi originalka.
Ale to jde jen pro malo zakazniku. Pri velkem mnozstvi hrozi
nervovy kolaps. (\__/) PeJaSoft
/o o \ ____ Petr Jarkovsky
{o__, +/~ _) (PASCAL,DELPHI,3D Studio 4, 3D Max 1.1)
/ + \ {
|-| ) \ E-Mail: domu: pejasoft(zv)post(tec)cz
,+( `+`\ } do skoly: petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz
---+~_ _ _)-+` Homepage: http://www.spsselib.hiedu(tec)cz/~xjarkov
Zkrat: http://www.spsselib.hiedu(tec)cz/casopis/
Sypte veverkam !!!

MS Access

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 4.5.1998 12:19:44

Nasiel som takuto otazku na borland........desktop, mozno pomoze:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

I'm developing.....
...The big problem is that the IDDA3532.DLL is incredibly slow. Performing a
Query with only one
parameter against a table which only contains less than 50 rows takes about
two seconds to get
the results on the screen.
I'm using disablecontrols (which looks very ugly when there are grids
involved) to not slow down
performance, but that does'nt help eather.
When I replace the IDDA3532.DLL in the BDE-configuration for the
MSACCESS-driver with
IDDAO32.DLL everything goes much faster (at least 5 to 10 times).
This problem occurs under NT 4.0 ,SP 3. Under Win 95 the app is running much
faster than it does
under NT.

Is there a bug in the IDDA3532.DLL?
Why do I have this problem only under NT?
What problems will I have when using IDDAO32.DLL instead of IDDA3532.DLL to
access an access 97
database?
Is there a new BDE-version in the pipeline which will cure this an the
various other problems
with the native access-driver or does Borland want to force us to use
paradox or dBase instead
of access??*******************************************************
A takato bola odpoved:

I know that there is a performance problem with queries using
IDDA3532.DLL on keyed tables with a lot of fields although this is not
limited to NT.
Borland has said this is do to problems in the DAO public interface.

> [...]
>
>Jeste mi nejde do hlavy, ze pouziti IDDA3532.DLL je pomalejsi nez
>pouziti IDDA032.DLL (v pristupu k datum samozrejme - a to docela

Viceradkova paleta

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 4.5.1998 12:37:39

-----P�vodn� zpr�va-----

>Pro ty, kdo maji tento disk, je to v adresari:
>\Zkuste\Delphi\Cantu\MyDelphi.dpl
>Tem, kdo disk nemaji to mohu poslat (22 kB).

Pouzivejte GExperts, pak vam netreba CD z CHIPu :-)))

SQL Monitor

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 4.5.1998 12:39:45

SQL monitor funguje taky pro ODBC - takze jedine zkusebne pripojit
aplikaci pres ODBC a vesele monitorovat....

Nakonec, kdyz se neco jmenuje SQL monitor (a je navic obsazen pokud vim
jen v Delphi Client/Server) tak bych funkcnost pro lokalni tabulky ani
necekal.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> Diky za rady.
>
> J.Jahoda

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 4.5.1998 12:57:33

> [...]
> index pre suradnicu Delta a jeden index pre jasnost.
>
> vyber by mal byt cosi ako
>
> SELECT Alfa,Delta,Jasnost,Meno from "stars.db"

Udelej index z vice polozek t.j. Alfa,Delta,Jasnost.
Pokud budou podminky v dotazu ve stejnem poradi jako polozky v indexu, bude
pouzit. Jinak se neprojevi.

=======================================
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
=======================================

Grafy

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 4.5.98 13:08:16

Velmi zjednodusene napr. takto:

with Chart1 do begin
AddSeries(TLineSeries.Create(Chart1));
Series[0].AddXY(2, 3, '', clTeeColor);
Series[0].AddXY(3, 4, '', clTeeColor);

Vytahl jsem to z hotoveho programu kde zobrazuju graf jako body, ale
staci nastavit jiny typ grafu, treba jako krivku.
Doufam ze tam nic duleziteho nechybi.
V helpu uz snad najdes vsechno ostatni.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

> [...]
>
>muze mi nekdo prosim poradit jestli a pripadne jak je mozne pri
>pouziti komponenty TChart dostat do grafu svoje data aniz bych musel

Viceradkova paleta

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 4.5.1998 13:54:53

No nieco podobneho (a este ovela viac!!) dokaze aj GExpert!
Adresa je http://www.amano-blick.com/~gnunn/gexperts.htm.
No... je to fakt sila!

bye,
Feri (the bjs)

-- beke(zv)asset.sk -- -- http://www.cryogen.com/fri -- --
telnet://sano.sk:7000 --

> ----------

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 4.5.1998 14:13:23

----------
Od: Martin Kubecka
[...]

Dobry napad, primlouval bych se za algoritmus pro generovani databaze.
Soucasti testu by potom mohla byt i doba vytvoreni.

Milos Skacel

OCX

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.5.1998 14:33:11

Zdravim,

v aplikaci pouzivam OCX komponentu. Jak ji pri prenosu na jine PC
zaregistrovat (hlasi mi chybu)?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
> E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

Rx

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)email(tec)cz> - 4.5.1998 14:39:52

Nezacal jsi pouzivat nejaky dalsi software? Ja jsem treba drive pouzival
QEMM 8.0 a porad mi padaly Delphi. Nemohl jsem na to vubec prijit, az
jednou. (taky jsem nejdriv 1000x preinstaloval Windows a nic)
Stacilo odstranit z configu zavadeni QEMM.

Richard Strunc

rick.strunc(zv)email(tec)cz

> [...]

> nekdo znal reseni a poradil mi jak znovu rozbehnout Rx pod Win95.
> Vzhledem k tomu, ze program je prakticky hotov, nechce se mi ho

DBE aliasy

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 4.5.1998 14:40:30

> [...]
> Database Desktopu.
>
> Ty co jdou smazat maji v ikone obdelnicek a cerveny trojuhelnik
> Ty co smazat nejdou maji neco jako retez.

To nejsou normalni aliasy, ale virtualni databaze, ktere si nacita
BDE Administrator normalne pres ODBC apod. Kdyz se podivas na
Options v BDE Administratoru, tak tam uvidis, co se ma zobrazovat:

- virtualni
- session
- permission (nebo tak nejak)

Tak si vypni virtual a uvidis... ze je tam uz neuvidis...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

TreeView & Stream & rychlost

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 04.5.1998 15:11:24

Ahoj vsichni (vztahuje se pouze na legalni uzivatele SW, HW, NW a
Marihuany),

kdyz jsem vypustil cteni prispevku na tema "Ochrana proti kopirovani"
ktere dosahlo docela kocourkovske urovne ..., tak se mi podarilo i
trochu pracovat ... :-)

Resil jsem problem ukladani/nacitani TreeView do Streamu, ktere bylo
(pri 2.000 a vice vetvich, podvetvich, podpodvetvich, atd.) docela hodne
pomale.
Castecne to resila komponenta HETreeView (DSP Free), ktera je velice
RYCHLA, ALE uklada TV (TreeView) do Streamu stejne jako do souboru -
tedy pres StringList => pouze vetve, bez indexu obrazku, atd.
Trochu jsem ji prepsal, tak ze uklada jeste index obrazku (a je celkem
jednoduche, aby ukladala i jakekoli jine informace ...).

Pokud budete mit nekdo zajem, tak muzu poskytnout jak tuto komponentu
(Save/Load to/from Stream/File, atd.), nebo 2 fce (SaveToStream,
LoadFromStream), ktere fuguji se standartnim TTreeView.

Howg (nebo Hugh Ugh ?)

Stepan Cerny
chaosz(zv)geocities.com

BDE 4.51 a tabulky FoxPro - Help !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1998 15:34:41

Ahoj,

Tak jsem si nainstaloval BDE 4.51 a zkusil jsem pristup k tabulkam FoxPro 2.6.
Postupoval jsem takto:

V Bde Administratoru jsem vytvoril novy alias, v dialogu Database Driver Name
jsem vybral STANDARD, pak jsem zvolil DEFAULT DRIVER - FOXPRO, zadal cestu
a ulozil.
Potom jsem v Database Desktopu otevrel FoxPro tabulku a vse vypada OK. Jenze
po volbe Table|Restucture me to hlasi ze tabulka je typu dBase for Windows,
takze napriklad po Pack to ztrati indexy. Zkusil jsem tedy pro zmenu Database
Explorer, ale ten pri editaci meho aliasu uz vubec driver FOXPRO nenabizi !!!
Tak jsem alias pomoci Bde Administratoru smazal a zkusil jej vytvorit v
Database Exploreru. Ten vsak jiz v dialogu Database Driver Name nabizi primo
FOXPRO narozdil od Bde Administratoru, ale po vybrani teto moznosti to ohlasi
chybu "Couldn't find object". Podle informaci na Borlandske strance se spravne
chova Bde Administrator, znamena to ze je potreba nejaky path Database
Exploreru?
Jinak toto cele jsem zkousel v kombinaci Delphi 2.01 a BDE 4.51.

Dekuji za jakekoli informace

Petr Vones, amatersky programator

Rychlosti databazi (bylo hvezdicky)

[*] Dan Ohnesorg, admin on power <Dan(zv)feld.cvut(tec)cz> - 4.5.1998 15:49:29

Tak jsem neodolal a nasadil jsem na problem mySQL server na linuxu,
pentium 150 MHz, 64 MB RAM, IDE disky v dobe testu na runlevel 3 bez
dalsich uzivatelu.
Timhle jsem zalozit tabulku:

CREATE TABLE hv (
ID bigint(20) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
jas bigint(20) DEFAULT '0' NOT NULL,
X bigint(20) DEFAULT '0' NOT NULL,
Y bigint(20) DEFAULT '0' NOT NULL,
Z bigint(20) DEFAULT '0' NOT NULL,
PRIMARY KEY (ID),
KEY k_jas (jas),
KEY k_X (X),
KEY k_Y (Y),
KEY k_Z (Z)
);

Timhle jsem tabulku naplnil:

#!/usr/bin/python
import mysqldb

a=mysqldb.mysqldb('hvezdy')
cur=a.cursor()
for i in range(1,500000):
cur.execute("insert into hv(ID, X, Y, Z) values (null,%d,%d,%d)" % (i,i,i))
cur.close()

To je doufam pomerne blizko zadani
A ted vyber dat,

root:~/mysql$mysql hvezdy
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 118 to server version: 3.21.28-gamma

Type 'help' for help.

mysql> select * from hv where X=150000;
+--------+-----+--------+--------+--------+
| ID | jas | X | Y | Z |
+--------+-----+--------+--------+--------+
| 150000 | 0 | 150000 | 150000 | 150000 |
+--------+-----+--------+--------+--------+
1 row in set (0.04 sec)

mysql> select * from hv where X between 450000 and 450010 and
-> Y between 150000 and 150010
-> and Z between 210000 and 210010;
Empty set (0.11 sec)

mysql> select * from hv where X between 450000 and 450010 and
-> Y between 450000 and 450010
-> and Z between 450000 and 450010;
+--------+-----+--------+--------+--------+
| ID | jas | X | Y | Z |
+--------+-----+--------+--------+--------+
| 450000 | 0 | 450000 | 450000 | 450000 |
| 450001 | 0 | 450001 | 450001 | 450001 |
| 450002 | 0 | 450002 | 450002 | 450002 |
| 450003 | 0 | 450003 | 450003 | 450003 |
| 450004 | 0 | 450004 | 450004 | 450004 |
| 450005 | 0 | 450005 | 450005 | 450005 |
| 450006 | 0 | 450006 | 450006 | 450006 |
| 450007 | 0 | 450007 | 450007 | 450007 |
| 450008 | 0 | 450008 | 450008 | 450008 |
| 450009 | 0 | 450009 | 450009 | 450009 |
| 450010 | 0 | 450010 | 450010 | 450010 |
+--------+-----+--------+--------+--------+
11 rows in set (0.04 sec)

mysql> explain select * from hv where X between 450000 and 450010
-> and Y between 450000 and 450010
-> and Z between 450000 and 450010;
+-------+-------+---------------+------+---------+------+------+-----------------------+
| table | type | possible_keys | key | key_len | ref | rows | Extra |
+-------+-------+---------------+------+---------+------+------+-----------------------+
| hv | range | k_X,k_Y,k_Z | NULL | NULL | NULL | 9 | range used on key k_Y |
+-------+-------+---------------+------+---------+------+------+-----------------------+
1 row in set (0.01 sec)

Pripada Vam tenhle test korektni, nebo byste chteli videt vystup nejakych dalsich dotazu?

P.S. Nepropadejte beznadeji, MySQL je zadarmo, alespon ve vetsine pripadu.
Bohuzel na delphi je nutne pristupovat pres ODBC.

zdravim
dan
DDDDDD
DD DD Dan Ohnesorg, supervisor on POWER
DD OOOO Dan(zv)feld.cvut(tec)cz
DD OODDOO Dep. of Power Engineering
DDDDDD OO CVUT FEL Prague, Bohemia
OO OO work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
OOOO home: +420 311 679679;+420 311 679311
Kdyz jdes do sebe, nezastavuj pred kazdou hospodou.

off topic - mesta - PSC - UTO data - tabulka - s

[*] Ales <cashmedia(zv)usa(tec)net> - 4.5.1998 15:54:02

> [...]
>Datum: 4. kv�tna 1998 9:01
>P�edm�t: Re: off topic - mesta - PSC - UTO data - tabulka
>

>No docela by mi to bodlo :))
>
>rkan(zv)ms.anet(tec)cz
>Dik
>
>Roman K.
>
>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Ales <cashmedia(zv)USA.NET>
>Komu: WINNT-L(zv)DEC2000.FAF.CUNI.CZ <WINNT-L(zv)DEC2000.FAF.CUNI.CZ>
>Datum: 2. kv�tna 1998 21:28
>P�edm�t: off topic - mesta - PSC - UTO data - tabulka

>DBF soubor, pokud byste to nekdo chtel, cestina v mestech v CP-1250)

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 4.5.1998 16:08:34

>Ale ministerstvo financi a nelegalni soft. to je horka novinka a muze
>vyvolat velice zajimavou odezvu.

Potvrzeno, cekam jen na oficialni kopii smlouvy...

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Cursor

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 4.5.1998 16:11:13

Mozna by fungovalo
Screen.Cursor:= ...
Arthur

[...]

Viete mi niekto poradit20

Za kazdu radu vopred vdaka.

Mrk

Cursor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1998 16:36:51

Marek Repisk� wrote:

> [...]
> OnMouseDown nastavi, ale nezobrazi. Zobrazil by sa az po uvolneni tlacitka, ale to uz ho
> v OnMouseUp nastavujem spat na crDefault.

Nevim jestli je to presne to co potrebujes, ale na prazdnem formulari me to funguje:

procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Screen.Cursor := crDrag;
end;

procedure TForm1.FormMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Screen.Cursor := crDefault;
end;

Po umisteni komponent na formular to jiz ale bude asi trosku slozitejsi.

Petr Vones, amatersky programator

EDEngineError

[*] V�tek Hork� <vhorky(zv)grendel(tec)cz> - 4.5.1998 16:41:02

Zdav�m V�s!

Pros�m o vysv�tlen� chybov�ho hl�en�:
Project raised exception class EDBEngineError with message 'No current record'.
V helpu jsem na�el jen odkaz na: The categories and subcodes for BDE errors are defined in BDE.PAS, ten ale nam�m.

D�ky.

V.Hork�

Service pod NT

[*] Jan Stuchlik <xstuchli(zv)feld.cvut(tec)cz> - 04.5.1998 17:18:32

Zdravim vsechny a prinasim problem.
Vyrabim nejake servisy do NT 3.51 a tak jsem si stahnul unitu
deklarujici tridu TService, ktera by to mela umet. Vsechno by bylo
bezvadne, jenom nefungovaly na nekterych pocitacich nektere vetsi
programy (u me PHOTOSHOP 4.0, a vsechny InstallShield instalace, jinde
zase Word97). Badal jsem, badal a napadlo me poupravit zdrojaky TThread,
ktere TService pouziva (vyrabi si watchdog a jeste neco). Poupravil jsem
je tak, ze nevytvarely zadne okno (i kdyz neviditelne), na ktere se
zasilaji zpravy v pripade vyjimky (to vse zrejme kvuli synchronizaci).
To vse zacalo fungovat, Photoshop klidanko beha, ale nektere servisy
nejdou ukoncit. Tak teda kde je zakopany pes ?
Ruzni lide radi, ze videli nejake zpravy, ze Borland to vi, ze ma
problem s Thready, a ze existuje patch ci co. Ja jsem upgradoval na
delphi 3.02 a zatim se nic nezmenilo. Poradi nekdo ?

|Jan Stuchlik, student CVUT FEL, Hardware & software servis |
|E-Mail: xstuchli(zv)feld.cvut(tec)cz WWW:http://cs.felk.cvut(tec)cz/~xstuchli|

Cursor

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 4.5.1998 17:33:52

Da se misto Cursor:=crDrag pouzit Screen.Cursor:=crDrag. To by melo fungovat.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 4.5.1998 18:12:00

Uz jsem to tu kdysi psal. Nasel jsem to kdysi jako priklad u
Borlandu..... (asi v TI's).
Myslim ze pointa byla, ze kazda instance threadu musi vytvorit vlastni
Session a Database a pak svoje Table, Query atd....

Od: Dan Rulicek
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Thready a databaze
Datum: 4. kv�ten 1998 12:10

Zdravim vsechny,
mate nekdo nejake zkusenosti s thready a databazemi?
Potreboval bych s tim poradit.

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 4.5.1998 18:45:41

> [...]
> kteri zvazuji kterou databazi osedlat, velice zajimalo.
> Zajimave by tez bylo srovnani s dotazem do normalni tabulky.

Nie je to samozrejme tajne, aspon sa mi to zda. Mam to naplnene uz z
polovice, mam tam okolo 150.000 zapisov, lebo asi pri 200.000 mi
zahlasilo TABLE IS FULL. Neviem, kde je chyba.
Poslal by som ti to, ale aj spakovana polovica ma skoro 14 mega. Pre
mna su to tri hodiny prenosu ... ak bude zaujem, pokusim sa to
preniest.
V textovej verzii je ta databaza
ftp://adc.gsfc.nasa.gov/pub/adc/archives/catalogs/5/5095/,
pricom je rozdelena na 24 kusov, s ktorych ma kazdy okolo jedneho
mega (pakovany).

Mohol by som ale vyhadzat nepodstatne premenne, a poslat len to, co
chcem mat v tom selecte. Tak by bola hadam menej objemna, hoci tiez s
velkym poctom riadkov.********************
Nie je celkom podstatne to, co je v tej tabulke. Myslim,ze by sa
dala aj nahodne vygenerovat. Su to hviezdy, kde su iste pravidla, ale
to nie su celkom podstatne. Ide o to, ze mas asi takuto strukturu :

Alfa : I;
Delta : I;
V : I;
a dalsich asi 50 premennych, ktore su len do poctu, nepotrebujem na
ne select.

V Alfa mas ulozenu dlzku na oblohe .. od 0 do 360 stupnov, kvoli
rychlosti prepoctov som to dal ulozene ako integer, kde pocitam
stupne na 4 desatinne miesta, ted aod 0 do 3600000, ciarka je len
myslena. Je to rychlejsie ako dat namiesto integer number a potom
indexovat podla premennej typu number. Select mi isiel asi tak
trikrat pomalsie(ak to bolo number).

Delta je od -90 po 90 ( tiez vynasobene 10000). Je to nieco ako
zemepisna sirka, ale na oblohe.

V je jasnost. ta moze byt od nejakych -3 po asi 12, v stotinach,
preto mam v databaze stonasobok, teda od -300 po 1200.
Cim je cislo mensie, teda do minusu, tym je hviezda jasnejsia. Okom
viditelna jasnost je asi tak od -33 (Slnko) po 7 (najslabsie
hviezdy).

Ciel ulohy: potrebujem vykreslit cast oblohy na mape. Zjednodusenie :
nech to je obdlznik taky Ze Alfa je v hraniciach :od .. :do, Delta
takisto :od .. :do, Jasnost V<:MaxJasnost.
Hranice pre Alfa,Delta a :MaxJasnost by boli parametre selectu.

Malo by to byt cim rychlejsie, aby som pri pohybe po mape necakal asi
nejake minuty, ako mi to ide teraz. Malo by to byt urcitym sposobom
interaktivne.

P.S. : komplikacie su v tom, ze dana mnozina nebude presne obdlznik.
Napr. na hranici pre Alfa=0 to vlastne budu dva intervaly, od napr.
330 .. 360, 0 .. 50. Pre pol kde Delta=90 by zasa stacila podmienka
napr. Delta>70. (vsetko nasobene x 10 000).

P.S. : Dalsia komplikacia je v tom, ze ide o transformaciu suradnic,
kde z Alfa a Delta dostanem cez nejake vzorce X a Y na canvas.
V konecnom dosledku potrebujem dat filter
(XMin<=X<=XMax) and (YMin<=Y<=YMax).
Ale nedoporucujem ti vidiet tie transformacne vzorce, aby si si
zachoval dusevne zdravie. Je ked som ich prvykrat videl, polovici
vzorcov som vobec nerozumel. Je tam spusta sin, cos, Arcsin,
stvorkvadrantove arctan2, atd ...

Uplne zjednodusene mi proste ide o vyber z velkej nahodnej tabulky cez dve
suradnice, z ktorych chcem vybrat "stvorec". Indexy nepomohli, chodi
to pomaly. Navyse sa mi nepodarilo naplnit tabulku celu, zahlasilo
Table is full.

> [...]

> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1998 19:08:06

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 4.5.1998 19:46:25

> v aplikaci pouzivam OCX komponentu. Jak ji pri prenosu na jine PC
> zaregistrovat (hlasi mi chybu)?

Tak napis, jakou chybu to hlasi, jinak ti tezko poradime...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

OCX

[*] Vl.Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 4.5.1998 20:27:25

REGSVR32 XXX.OCX

je ale mozne, ze ta komponenta chce jeste dalsi .DLL soubory...

Co presne je to za OCX?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 4. kv�tna 1998 18:27
P�edm�t: OCX

> [...]
>729 20 Ostrava
>
>Phone: (069) 6201 375
>E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 4.5.1998 21:29:36

> [...]
> Database Desktopu.
>
> Ty co jdou smazat maji v ikone obdelnicek a cerveny trojuhelnik
> Ty co smazat nejdou maji neco jako retez.

Zrovna dneska jsem si vsimnul, ze nektere maji trojuhelnik,
a jine retez. Koukal jsem na to, ale jen ze zvedavosti,
nedelal jsem zadne vyzkumy.
Myslim si, ze ty se retezem jsou ODBC, tedy vytvorene
v ODBC administratoru - proto asi nejdou smazat.
Uplne jist si tim nejsem.
Na 100 procent jsem ale koukal, ze ty se retezem jsou
aliasy na SQL server - a ke spojeni na nej pouzivame ODBC.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

Probl�m s F1

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 4.5.1998 21:38:27

Ahoj vsichni,
uz jsem se ptal nekolikrat, ale zadna z odpovedi nemela ten spravny ucinek. Pracuji v D1 a nejsem schopen aktivovat klavesu F1 na formu, ktery nema aktivni prvek (kdyz je tam edit tak se chyta v poradku, na polozce menu taky). Proste si uz nevim rady, a dost me to depta. S helpem pracuji pomoci HelpScribble.
Diky Kuba

Kupka Lubom�r
SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505

Verze Delphi

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 4.5.1998 21:45:26

Zdravim vsechny.

Mam tady Delphi 3 Standart a potrebuju zjistit jestli je to verze 3.00 nebo 3.01. V about je verze 3.0 build 5.83.

Nevite nekdo jak na to?

Bye,
-----
Tom� �kop�k
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

??? Table is full.

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 4.5.1998 21:45:47

> Ahoj,
> Tady se o tom pise ....
> http://www.inprise.com/devsupport/bde/qanda/1352.html

Dakujem, pomohlo to. Zvacsil som velkost z 4096 na stvornasobok.

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Thready a databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1998 22:06:41

Dan Rulicek wrote:

> Zdravim vsechny,
> mate nekdo nejake zkusenosti s thready a databazemi?
> Potreboval bych s tim poradit.

Ahoj,
jedine co vim, ze v Delphi v adresari \Db\Demos\Bkquery je na to priklad.

Petr Vones, amatersky programator

MS Access - testy rychlosti

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.5.1998 22:12:49

Ing. Jahoda Jaroslav wrote:

> [...]

> Comment:
> Nejrychlejsi se zda TTable, ale nevim proc, vzdyt on stejne musi

Ted budu strilet od boku, ale domnivam se, ze by to mohlo byt tim, ze
Table nacte do pameti co se do ni vejde a pak hleda tam, kdezto SQL
dotaz se posila databazi, ktera vrati vysledek. IMHO, u malych objemu
dat a _casteho_ hledani se vyplati Table.FindKey, naopak u velkych
objemu dat nebo ridsiho hledani se vypati Query.ExecSQL.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

SQL WinBase 5

[*] Alame <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 4.5.1998 22:15:45

Pouzivate nekdo WinBase 5 od 602 ??

Podelte se se zkusenostmi... Jestli se tim mam vubec zabyvat...

D.

Problemy s DbRichEdit a RichEditem

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 4.5.1998 22:25:09

[...]

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 4.5.1998 22:33:55

Nelze to delat v OnEnter, ale v OnChange.
Problem je v tom, ze jakmile se prepnes do Edit zrusi se selected
a posledni formatovaci operace.

Vyzkousim ten RichEdit z RX, jak mi nedavno tady nekdo radil.
Celkove je DbRichEdit dost slabej editor. Mam v merku lepsi
editor, ale nestoji zrovna malo. Problem je v tom, ze kdyz date
zmlsanemu zakaznikovi databazi s text editorem, tak chce mit
najradeji vsechno co ma MS Word a porad to s nim srovnava.

Nevi nekdo jeste o necem?.
> [...]

Ja bych se navesil na udalost OnEnter a v ni bych se prepnul do modu
Edit. V OnExit bych pak dat treba Post ...

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 4.5.1998 22:47:52

[...]

---
Nevim proc pouzivas typ Image. To je pro text trochu netypicky format.
Ja pouzivam BLOB sub_type text a nemam problemy.
Mozna si BRichEdit nedovede spravne poradit s tim formatem.
---
[...]

A co treba takto:

with DBRichEditData do begin
DefAttributes.Color := clBlack;
DefAttributes.Style := [];
Lines.Add(Form1.DBRichEdit1.SelText); // pridej vybrany blok z
jineho editoru.
SelAttributes.Color := clBlue;
SelAttributes.Style := [fsBold, fsItalic];
Lines.Add(Format('>> Ze dne %s. Konec z�pisu <<',
[DateToStr(Date)]));
DefAttributes.Color := clBlack;
DefAttributes.Style := [];
Lines.Add(' ');
end;

Do DBRichEditData pridam oznaceny blok z DBRichEdit1 z jineho formulare
a jeste pridam radek s datumem, kdy byl zapis vlozen

Tez je mozno pres soubor
DBRichEdit1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.FileName);
DBRichEdit1.Lines.LoadFromFile(SaveDialog1.FileName);

...... kdyz ti to pomuze z bryndy ??
JARO
---