TreeView

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 22.5.1998 11:43:31

Pokud chces zmenit editovat novou polozku, tak staci
var
N : TTreeNode;
begin
N:=TreeView1.Items.AddChild(TreeView1.Selected,'Nov� polo�ka');
N.EditText;

Zdravi Ondra

SATON Glass s.r.o. wrote:

> [...]
> begin
> TreeView1.Items.AddChild(TreeView1.Selected,'Nov� polo�ka');
> TreeView1.Selected.Expand(True);
> N := TreeView1.Selected.GetNext;
> ????
> TreeView1.Selected.EditText;
> end;
>
> Kupka Lubom�r
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
> Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
> Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529

probl�m s TImage

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 22.5.1998 12:24:34

Ja mam spise dojem, ze to souvisi s MDI aplikaci. I ja se kdysi pokousel strcit
nejake logo pod MDI child okna, ale vypadalo to tak, ze si celou plochu, na
kterou chces MDI okna zobrazovat vyhradi MDIParent jen pro tyto okna (nevim -
asi to nejak pujde, ale pak uz jsem nemel cas si s tim hrat).

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Nemas nahodou ten imag kompreseny, mam takovy pocit ze jsem mel jednou
> problem s obrazkama a tak jsem tam soupnul nekompresene BMP a najednou
> to slo. (samo zrejme pouze pokud pouzivas BMP ;-D )
>
> TRT

> mam problem: chci zobrazit logo uzivatele jako pozad� hlavn�ho formsu
> (MDI parent).
> To delam pomoci TImage. Jenze po stupusten� aplikace a
> zobrazeni
> formsu se obrazek nezobrazi. Proc ? Zkousel jsem
> [...]

delka radku

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 22.5.1998 14:18:39

Ja jsem pochopil z heplu, ze {H+} je default...

Tim
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 22. kv�tna 1998 3:14
P�edm�t: Re: delka radku

Zdravim.

Zkus pouzit prepinac {$H+}, ten zapina podporu dlouhych souboru az 2GB. Jinak napoveda v D3 : "Long string types". V D2 to bude neco podobneho.

Bye,
-----
Tom� �kop�k
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 22. kv�tna 1998 3:20
P�edm�t: Re: HW - Pentium II

Kdyz je tu rec o PII.
Pouziva uz nekdo tenhle stroj pro W95 a Delphi?
Je zrychleni tak markantni, ze se vyplati investovat
penizky a prezbrojit?
Jaro.

mala informace pro ty z Vas, kteri se zajimaji i o hw.
Na trhu se vyskytuji padelave procesory P II. Malym zasahem do hw se z
procesoru nizsiho kmitoctu stava "silnejsi".
Podrobnejsi popis najdete na http://www.heise.de/ct/english/98/09/022 a
pokud by mel nekdo zajem o program odhalujici takovy zasah do procesoru, tak
najde testovaci program na adrese http://www.heise.de/ct/p2info
Kuba

[...]

zmena kurzoru

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 22.5.1998 19:31:38

> Mam namysli, kdyz provedu Form1.Cursor:=crHourglass; a ihned zacnu
> vytvaret index pdox tabulky, tak se mi pozadovana zmena kurzoru zmeni az
> po vytvoreni indexu.( Kdyz volam Screen.Cursor := crHourglass; tak to
> funguje )
> Dale se mi to stava, kdyz ve stejnem pripade chci misto zmeny kurzoru
> zobrazit okno s Label1.Caption:='Cekejte..'; tak se mi zobrazi okno, ale
> bez textu a ten se mi zobrazi taky az po indexaci.
> Mozna, ze se mylim, ale vypadato, ze nestihne prekreslit zmeny. A tedy
> jestli se domnivam spravne, jak docilit pokracovani behu programu az po
> [...]

Hadam tam staci dat Application.ProcessMessages, aby sa to
prekreslenie stihlo realizovat... zmena caption ma za nasledok
odoslanie spravy so ziadostou o prekreslenie, ale ak tam nie je
spominane ApplicationProcessMessages, nema sa to kedy spracovat ...

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

HTML -> HLP

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 22.5.1998 19:33:11

> Zdravim,
>
> existuje program na prevod sady HTML stranek (vcetne grafiky a odkazu)
> do formatu HLP?

Ja som tiez cosi take potreboval, a mam pocit, ze na www.download.com
je toho spusta ...

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Hook klavesnice a hacky

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 22.5.1998 19:56:17

Preji prijemny vikend,

a ted jeden problem:
vytvoril jsem hook funkci (v DLL), ktera monitoruje akce klavesnice v
ostatnich
aplikacich.
Kazdou zpravu posilam na muj program a predavam dale funkci
CallNextHookEx.

Vse funguje fajn, jen pismena s hackama a s carkama jako d� t� n�, � se v
cilove
aplikaci napisi bez hacku a bez carek.
Tusim, ze hacek a carku zpracovava taky nejaka hook-funkce (ovladac
klavesnice),
a ve sve funkci tomuto zpracovani zabranim. Jen nevim, jak se zpravami
nalozit, aby
vse fungovalo, jak ma.

Budu rad za kazdou radu.

Diky Pavel

tady je vypis me hook-funkce:

function BylStisk(code: integer; wParam: WParam; LParam: LParam):
integer;stdcall;
var Zprava: integer;
OknoAplikace: HWND;
begin

if (code<0) then
begin
Result := CallNextHookEx(CurrentHook, Code, wParam, lParam);

{ predavam zpravu beze zmeny dale }

Result := CallNextHookEx(CurrentHook, Code, wParam, lParam );

Zprava := wm_KeyDown;

if (Longint(lparam) <0) then
begin
Zprava := wm_KeyUp;
end;
OknoAplikace := FindWIndow('TOknoRychlomeru', 'Rychlom�r');

{ posilam na svou aplikaci jen zpravy, ktere nepochazeji od ni
samotne }

if ( OknoAplikace <> HlavniOkno ) then
begin
PostMessage( OknoAplikace, Zprava, wParam, lParam );

Kniha k Delphi 3

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)writeme(tec)com> - 22.5.1998 21:12:34

Ptal jsem se znovu v UNISU na tu knihu (knihy) k Delphi3. Puvodne mi psali,
ze bude v dubnu.
Tady vam forwarduju odpoved:

Ricky...
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kristi�n <pkristian(zv)win(tec)cz>
Komu: 'Richard ?trunc' <rick.strunc(zv)writeme.com>
Datum: 22. kv�tna 1998 11:14
P�edm�t: RE: Kniha k Delphi 3

>Pracujeme na prvni casti - kdyz to pujde dobre bude do prazdnin.
>PK
>
>----------
>Od: Richard Strunc[SMTP:rick.strunc(zv)writeme.com]

Image combo

[*] rupus(zv)post(tec)cz - 22.5.1998 21:52:13

Zdravim delfiny,

nevite nahodou nekdo o komponente typu ComboBox
ale zobrazujici vlevo od textu obrazek tak, jak
to ma treba Explorer ?

Diky

C++Builder a pascal

[*] pajout <jpos5419(zv)port.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 22.5.1998 23:26:16

=?iso-8859-1?Q?Martin_Fron=ECk?= wrote:

> [...]
> kod Pascalu tak, aby se nepredavalo pole, nybrz ukazatel na toto pole. Problem nebyl v
> Pascalu, ale v linkeru od C++Buileru. Kontaktoval jsem autora, a poslal jsem mu upraveny
> zdrojovy text... Odpovedel, at ho NEOTRAVUJU a Builderem, ze ho nema rad. Nicmene v dalsi
> verzi byla oprava pouzita (bez podekovani memu priteli). Toto je myslim dobry priklad,
> jak rozpoutat flamewar - navzajem si rikat, ze Delphi - Builder jsou spatne. TO NECHCI!
>
> Nejlepsi by bylo, aby se (-) mezi Delphi a Builderem zmenilo na (+), protoze takhle
> dochazi k tristeni sil vyvojoveho tymu (zase flame?).

Mam zkusenosti jen s Builderem odvozenym od D II, nicmene mohu rici, ze
nekdy jsem mel problemy pri pouzivani typinfo.hpp - proste to spadlo i s
W95. V D II to jen ohlasilo chybu. Jinak si myslim, ze jak C++, tak
Pascal maji svoje, vyrostl jsem na Pascalu a delal jsem v Builderu.
Prasarny se daji psat tam i tam, elegantni reseni taky.
pajout

test

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 22.5.1998 23:58:59

nechodi mi konference, tak testuji. Ostatnim omluva.

fronek(zv)fic(tec)cz

Ceska chybova hlaseni do Delphi 2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.1998 01:42:54

Ahoj,

Mam doplnek Language Switch k Delphi 2, jedna se o prelozene resource
stringy. Problem je ze dochazi ke kolizi cisel stringu s jinymi
komponentami. Podarilo se mi zjistit ve kterem souboru je ta chyba,
ale jedna se o jiz zkompilovany tvar .RES. Potreboval bych jej tedy
necim dekompilovat na .RC a posunout hodnoty stringu. Nevite o necem
takovem ?

<none>

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 23.5.1998 09:19:57

subscribe delphi Tomas Skopik

Local SQL na velku indexovanu paradox tabulku (fwd

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.1998 09:56:41

Date: Wed, 13 May 1998 10:00:01 +0200
From: Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz>
To: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Subject: RE: Problemy s RichEdit a Clippboardem

Pomoci RichEdit1.CopyToClipBoard a RichEdit2.PasteFromClipBoard to jde "relativne" dobre, ale je pravda, ze se obcas stane jakasi chyba pri kopirovani pres clipboard (mozna jen v NT) a text se neprenese (dela to i u TMemo, prip TEdit). Nekdy si to dokonce navic drze pipne. Ja to zkousel obejit tak, ze jsem smazal clipboard a kontroloval obsah clipboardu tak dlouho, dokud se tam skutecne neco neobjevilo (v cyklu jsem delal CopyToClipboard). Musel jsem to ale nakonec omezit na takovych 5 pokusu, protoze se nekdy stavalo, ze si to piplo a pak se jiz do clipboardu nepreneslo nic ani po 10000000000000... pokusech. (kdyz se to nepovedlo ani po pate, tak se to jiz nepovedlo nikdy).
Muze na to mit nekdy i vliv chraneny (Protect) text v ramci ciloveho RichEditu. Pak doporucuji v OnProtectChange nastavit AllowChange:=true.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Bare� [SMTP:atoll(zv)telecom(tec)cz]
Odesl�no: 12. kv�tna 1998 13:42
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Problemy s RichEdit a Clippboardem

Vyresil jiz nekdo problem s prenosem textu mezi RichEdity pomoci clippboardu ?

Navrhovane reseni: Lines.Add(Form1.DBRichEdit1.SelText) nezachova bouhuzel formatovani coz potrebuji.

Problem se vyskytuje pouze ve WinNT a pokud je spusten Prohlizec schranky tak to funguje korektne.

dekuji za kazdou zkusenost

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.

http://web.telecom(tec)cz/atoll

<<Soubor: ATT00001.htm>>

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 23.5.1998 10:20:38

Zdravim vsechny.

Potrebuji pomoci vyresit nasledujici problem s uzamykanim tabulek v
Paradoxu:

Tabulka (nebo nekolik) se ma pouzit pro nejaky vypocet. Pred vypoctem je
potreba celou tabulku zamknout aby do ni nikdo jiny nemohl zapisovat a
hodnoty v tabulce se nemohly v prubehu vypoctu zmenit. Ostatni uzivatele ale
mohou v prubehu vypoctu tabulku prohlizet a pouzivat pro stejny nebo jine
vypocty. Je tedy treba jim zakazat jen zapis do tabulky.

V Delphi 2 na to byl prikaz LockTable(ltReadLock). Podle helpu Delphi 3 se
zda, ze je to prave opacne a mel by se pouzit prikaz LockTable(ltWriteLock).
To je prvni problem - jaky Lock tedy vlastne pouzit?

At je to ten nebo ten, hlavni problem je ale jiny: Pokud nejaky jiny
uzivatel v siti edituje nejakou vetu tabulky, nepodari se udelat LockTable
(ani ltReadLock ani ltWriteLock). BDE zahlasi, ze uzivatel ten a ten ma
tabulku zamknutou.
Takze tabulka nejde pred vypoctem zamknout a vypocet spustit, dokud treba
jen jediny uzivatel v siti tabulku edituje. Coz znamena, ze pokud je
uzivatelu dostatecny pocet, nemusi to jit nikdy. Nebo to znamena pockat, az
se ten clovek z vedlejsi zamcene kancelare, ktery drzi tabulku v editacnim
modu, vrati z obeda.

Je mozne nejak dosahnout toho, aby tabulku, ve ktere ma uzivatel X
rozpracovanou nejakou vetu, mohl uzivatel Y pred svym vypoctem zamknout? A
pokud by uzivatel X chtel rozpracovany radek ulozit, program by zahlasil, ze
to nejde, protoze nekdo jiny provadi vypocet a ze musi pockat na jeho
dokonceni?

Je jasne, ze zase naopak vypocet nemuze byt prilis dlouhy a hlavne nesmi
nekde uvaznout a drzet zamknutou tabulku nekonecne
dlouho, aby editujici uzivatele mohli svou praci taky dokoncit. To se da ale
zajistit. Co ale zajistit nedokazu, to je zabezpecit tabulku proti zmenam v
prubehu vypoctu, kdyz jiny uzivatel v siti zmackne treba i omylem v gridu
klavesu a prevede tabulku do editacniho rezimu. Vubec se mi nelibi, ze jeden
uzivatel v siti muze zabranit v praci vsem ostatnim. Kdyz si v gridu zamkne
jednu vetu, dobre at ji tedy ma, a at na teto konkretni vete omezuje ostatni
lidi v siti. Ale at nekdo jiny, ktery tu jeho vetu nepotrebuje nebo je
spokojen s puvodnimi hodnotami v tabulce, muze alespon na chvili taky omezit
jeho a udelat si svuj kus prace. Tomu bych rikal spolecna prace v siti. Tak
jak je to ted, je to jen boj kdo z koho. Nebo to spatne chapu nebo neco
delam spatne?

Cela filozofie postavena na tom, ze si nekdo nejdrive zamkne vetu a drzi ji
tak dlouho, az dodela editaci se mi nezda spravna. V dosovskem programu
pouzivam B-Tree Filer od Turbo Power a tam
jsem to dokazal naprogramovat tak, jak je potreba. Editujici uzivatele vetu
po dobu editace nezamykaji. Prectou si ji, edituji v pametovem bufferu, a
teprve pred pokusem o zapis vety do souboru se testuje, jestli mohou vetu
ulozit hned nebo az skonci vypocet. Pokud edituji dva soucasne jednu vetu,
vyhraje ten, ktery svoje data ulozi jako posledni, coz je OK. Pokud vetu
mezitim nejaky uzivatel zrusil, tak se vlozi. Vypocty jdou pak vzdycky
spustit a data se v jejich prubehu nemohou zmenit. V Delphi jsem ale musel
od zamykani tabulek upustit a spolehnout se na to, ze kdyz se na zacatku
vypoctu precte veta tabulky a cte se i na konci, tak ze ji BDE doda
ve stejnem tvaru z lokalni cache. Pri zkouskach se zda, ze to tak je, ale
nejspis to tak vzdycky nebude. Samozrejme nesmim v prubehu vypoctu udelat
Refresh.

Zatim nikdo nic nereklamoval, ale az nekdo prijde, ze poslal na ministerstvo
nebo panu Bohu sestavu, kde stejna polozka ma na zacatku jinou hodnotu nez
na konci, tak nevim co budu delat.

Pomuze nekdo? Jak to resite ve vasich programech? Vyhovovala by mi strategie
"optimistic locking" popisovana u SQL serveru. Je mozne ji nejak nastavit i
pro Paradox?

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Delphi a DirectX

[*] Martin Kukacka <CUCKOO(zv)ddm.jhrnet(tec)cz> - 23.5.1998 14:08:34 met-1mest

[...]

Zmena BorderStyle - chyba v D3 ?

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.5.1998 14:19:01

Ahoj,
narazil jsem na problem, asi chyba v D3, v D2 mi to nedela.
Pri zmene BorderStyle formu za behu programu z bsSizeable na bsNone mi hazi
chybu out of memory.

nevi nekdo, co s tim?

Zdravim

Pavel Kral
Jesenik

GUMOVE POLE - zdrojak

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.5.1998 14:25:47

Ahoj,
fakt se takto muze rusit jakykoliv objekt? Ja jsem si myslel,
ze tim se nezavola destructor vlozene tridy, ale tridy TObject.
I kdyz kazdy objekt zna svou tridu, tak nevim...
Pavel

>procedure ToCollection.Clear;
>var
> I:Integer;
>begin
> for I:=0 to Count-1 do
> if Objects[I]<>nil then
> Objects[I].Destroy;
> inherited Clear;
>end;

MSSQL a typ DateTime

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 23.5.1998 14:54:08

Hi all,

Jsem nucen cpat datum do MSSQL. Mam nasledujici problem: Pokud to cpu
pres TTable.Insert (Append), ..., Post tak mi to hlasi, ze nelze
zkoventovat string DATETIME a SQLMonitoru to hlasi

INSERT into tt(datum) values ('1 XII 1998 0:00:00.000 ')

Pokud to udelam pres TQuery.ExecSQL('INSERT INTO tt(datum)
values('1.12.1998')'), tak to probehne OK, ale vlozi se datum 12.1.1998.
Stejne se chova i "DatabaseExplorer" jako muj program.

Jak a co mam nastavit, aby fungovalo TTable i TQuery spravne.

Diky za odpoved.

J.Jahoda

P.S.
Pristup pres Nativni ovladac.
Delphi 3.0 C/S
MSSQL 6.5 SP4
BDE 4.51
Client Windows NTS 4.0 SP3 - English - Regional Settings=CZECH
Server Windows NTS 4.0 SP3 - English - Regional Settings=CZECH

off.top. - tabule na nakresy "vyvojovych diagramu"

[*] Vl.Petr <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 23.5.1998 15:12:56

shanim na navrh vyvojovych diagramu a podobnych veci "TABULI" jako ve skole,
trosku mensi, na napir (svorka) nebo na magnetky a psani fixem...

Nevite o nekom kdo to vyrabi? Sehnat to v papirnictvi - to je pekna fuska,
nikde to nemaji...

Dekuji za tipy

TreeView

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 23.5.1998 16:07:07

Diky za impuls, konecne se mi to v hlave spojilo.
Tvoje reseni funguje jen kdyz je vetev otevreva. Aby to fungovalo vzdy je potreba zapsat.

N:=TreeView1.Items.AddChild(TreeView1.Selected,'Nov� polo�ka');
TreeView1.Selected.Expand(True);
N.EditText;
Diky za pomoc.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ondra Gebauer [SMTP:gebauero(zv)mlp(tec)cz]
Odesl�no: 22. kv�tna 1998 11:44
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: TreeView

> [...]

> N : TTreeNode;
> begin
> TreeView1.Items.AddChild(TreeView1.Selected,'Nov� polo�ka');

HW - Pentium II

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 23.5.1998 17:30:29

Ahoj Delphici,

abych se taky tak trosku off topic vlozil ... minuly tyden jsem
prezbrojil na PII/233MHz + 64MB SDRAM atd atd atd (scsi je jenom jaz,
jinak mam disk na eide, avsak UDMA/2)

NEPADA TO O NIC VIC, NEZ NA P166/MMX, coz jsem mel pred tim !! (abych
to uvedl na pravou miru, pri mem stylu pouzivani mi to na stare masine
padlo tak jednou za tyden)

Programatorske zrychleni vam popisu/poreferuju pristi tyden, protoze
zatim jsem se jenom piplal s konfiguraci a vyladoval. Prozatim jenom tak
lehce naznacim - na P166 se mi wokna startovali cca 40 sec. Ted se mi
startuji cca 8 sec. Pravda, to neni jenom procesorem, on ten disk v
udma/2 taky moooooooc pomuze, ramka na 10 ns taky neni k zahozeni, ale
na druhou stranu, pribyla mi tam (co do ovladacu) jazina, scsi radic a
vypalovacka (traxdata).

Takze asi tak takhle k prvnim dojmum... napisu vic, jenom co si
patricne vyhraju :-)) .. mate nekdo nejaky benchmarky nebo neco, co
byste chteli vyzkouset? Jsem Vam k sluzbam, ale posilejte mi to na muj
email, ne do konference, nebot nechci byt strujcem flame wars :-)))))).

Zatim se mejte a uzivejte si sve "rachotiny" :-)),

Peter Rus
peterrus(zv)intesys(tec)cz
www.intesys(tec)cz

ps. Mimochodem, 8MB graficka karta AGP (v mem pripade Diamond FireGL
1000 Pro) neni taky k zahozeni :-))))) Pratele, pokud uz budete kupovat
pocitace tohodle typu, nezapomente i na zvuk :-)) AWE64 je velice slusna
volba. Vite, jak krasne tam zni MIDIky?? :-)))) Dost ....

---------
Alame wrote:

> [...]
>
> Ovsem jak muzete programovat pod Windows 95? To pada asi tak 50x casteji nez

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 23.5.1998 17:31:53

Hi,

na to staci Resource Workshop, ten umi otevrit *.res

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Vones wrote:
> ale jedna se o jiz zkompilovany tvar .RES. Potreboval bych jej tedy
> necim dekompilovat na .RC a posunout hodnoty stringu. Nevite o necem
> takovem ?
>
> Dekuji

GUMOVE POLE - zdrojak

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 23.5.1998 17:35:05

> [...]
> ze tim se nezavola destructor vlozene tridy, ale tridy TObject.
> I kdyz kazdy objekt zna svou tridu, tak nevim...

Radeji bych doporuvoval metodu Free

for i:=0 to Count-1 do
Object[i].Free;
inherited Clear; J.Jahoda

Delphi & Excel OLE

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 23.5.1998 17:39:30

Zdravim,

nevite nekdo o seznamu OLE prikazu k Excelu?
Pacham vystup do Excelu pomoci OLE a potrebuji napriklad zmenit format
bunky, apod. Pokud znate lepsi metodu (nez OLE), jen ji uvitam.

S pozdravem

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900

Databazy a aplikacie

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 23.5.1998 17:43:35

Hi,

jake jsou k tomu duvody?

Jednoduche: MS tak jako tak Novell brzy prevalcuje, at uz delaji u
novelu co chteji.

Stale casteji vznika potreba mit na serveru nejake vlastni aplikace,
kolik z vas umi napsat NLM? Ja ne a nestydim se za to. Ale napsat neco
pro Win32 snad dokaze kazdy v teto konferenci, ze? Tak to je par duvodu,
jestli maji no-well-iste malo, muzu pridat dalsi i s konkretnima
pripadama, ale o tom konference neni.

fronek(zv)fic(tec)cz

Re[2]: delka radku

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.1998 18:34:46

Nevim jestli by ti nepomohlo ten soubor nacit do TStrings.

> [...]

TV> begin
TV> read(f,a);
TV> r:=r+a;
TV> end;
TV> {v tomto miste mam opet nacteno jen 255 znaku a zbytek se ztrati}

TV> Uz si s tim nevim rady. Radek delsi nez 255 znaku proste nenactu
TV> =((((((((((

TV> Pokud mate nekdo nejaky napad jak to obejit (pokud mozno se zachovanim
TV> f:textfile), budu vdecen.

TV> S pozdravem
TV> Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
TV> mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz

HW - Pentium II

[*] Alame <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 23.5.1998 18:40:36

Proc by to melo padat? Ze vy tam mate 95ky? padaji Delphi na Win95kach a ne
proto, ze mate PII

Resp. ze by NTcka nabehly tak rychle? (8s?)

-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>pocitace tohodle typu, nezapomente i na zvuk :-)) AWE64 je velice slusna
>volba. Vite, jak krasne tam zni MIDIky?? :-)))) Dost ....

MSSQL a typ DateTime

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.1998 19:57:57

Problem je bohuzel s tim, ze je to na tech NT. I ja mel podobny
problem a lze ho vyresit asi 2 zpusoby. (Nejak se nam v praci stavalo,
ze i kdyz je tam ceske nastaveni, tak MSSQL si stejne datum bral v
notaci mm.dd.yy)

1) Bud predavat ten datum v poradi mm.dd.yy
2) Udelat si funkci, ktera preveda dane datum na datum typu
'May 12 1998'. A pak predavat tento string.

Oboje jsem zkousel a funguje, i kdyz jsem to nezkousel prez Delphi.
Ale to by melo byt snad jedno.

Michal N.

> [...]

IJJ> Client Windows NTS 4.0 SP3 - English - Regional Settings=CZECH
IJJ> Server Windows NTS 4.0 SP3 - English - Regional Settings=CZECH

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 23.5.1998 22:03:01

Stop :-)))))) ...

ja jsem nemluvil o padani Delphi :-))))) ... mluvil jsem o padani obecne
;-)) .. a ver mi, nejen 95-tky zpusobuji nam, prasatkum, padani
:-)))))))))))))) ... to byl statisticky udaj.

Muzu vas vsechny uklidnit .. v Delphi to nespadlo ani jednou :-))))).

Bye,

Alame wrote:

> [...]
> proto, ze mate PII
>
> Resp. ze by NTcka nabehly tak rychle? (8s?)

Install Shield a OCX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.5.1998 00:03:54

> Takze jeste jednou omluva autorum InstallShieldu a diky Petru Zahradnikovi
> za radu i podrobny popis zavislosti

Neni zac :)))

> Dale vsak zustava "Je nutne byt ve strehu" :-)

Ano, to je potreba byt stale, zvlaste kdyz sverujeme sve zivoty do
rukou mnoha dalsich firem pocinaje Microsoftem, pres Borland
a konce treba InstallShieldem a podobnym subdodavatelum...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Delphi & Excel OLE

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 24.5.1998 00:42:32

Hi,

zkus TExcel od T. Lisky, je to na DSP napriklad. Sam to ale neznam,
nemam potrebu komunikace s excelem. fronek(zv)fic(tec)cz

Jiri Kanda wrote:

> [...]
>
> S pozdravem
>
> Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 24.5.1998 00:47:41

Hmmm...

je pravda, ze rychlejsi masina nikdy neskodi, ale pro vyvoj v Delphi a
Builderu staci i "normalni" P166-200, 64MB RAM, ne?

Peter Rus wrote:

> [...]
>
> Programatorske zrychleni vam popisu/poreferuju pristi tyden, protoze
> zatim jsem se jenom piplal s konfiguraci a vyladoval. Prozatim jenom

Analyzator textu

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 24.5.1998 01:03:20

Hi,

nemate nekdo komponentu, nebo neco, co by umelo analyzovat text (cesky)?
Jde mi o rozklad bezne otazky uzivatele, napr.:

Kolik bylo nakoupeno hrebiku minuly mesic?

Ja vim, je to tema na masli, ale treba s tim uz nekdo neco zkousel.

fronek(zv)fic(tec)cz

Analyzator textu

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 24.5.1998 02:08:23

Jak presne myslis tu analyzu toho textu?
Rozklad na jednotlivy slova ci neco vic?

> [...]

MF> Kolik bylo nakoupeno hrebiku minuly mesic?

MF> Ja vim, je to tema na masli, ale treba s tim uz nekdo neco zkousel.

Stored procedure

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)visionsw(tec)cz> - 24.5.1998 11:52:28

Boris Pe�ka wrote:

> V databazy si definuji stored proceduru s parametrama, ale
> nemuzu prijit na to,
> jak definovat ty parametry v Delphi. V komponente TStoredProcedure,
> v Params, je tlacitka Add vypnuty.

U parametru ulozene procedury lze na klientovi pouze nastavit smer toku
dat, datovy typ, ev. hodnotu. Pridavat ci jakkoli jinak editovat
parametry,
pokud vim, nelze.
Je to vcelku logicke, protoze interface procedury jednoznacne definuje
deklarace v samotne databazi.
Pri pouzivani komponenty TStoredProc dej pozor na to, ze dialog pro
parametry je treba po nastaveni/zmene StoredProcName pokazde otevrit,
aby komponenta vubec parametry nacetla.
Pri dynamickem vytvoreni komponenty odpovida otevreni dialogu zavolani
metody Prepare.

Martin

+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |
| address: Geislerova 6 |
| Olomouc 2, 772 00 |
| Czech republic |
| tel.: +420/68/5313130 |
| fax.: +420/68/5313132 |
| http://www.visionsw(tec)cz |
| mailto:mdupal(zv)visionsw(tec)cz |
+----------------------------------+

parser e-mail adres

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 24.5.1998 12:15:44

> potreboval bych nejakej kus kodu, ktery z nejakeho stringu vytahne e-mail
> adresu (napr. ze stringu 'cokoliv napsano (uzivatel(zv)adresa.nekde)' vytahne
> to 'uzivatel(zv)adresa.nekde'). Jde o to, ze ta e-mail adresa muze byt
> ohranicena pokazde jinak, a v tom stringu muze byt cokoli (ale jen
> jedna mail adresa).
>
> Klidne si to napisu sam, ale pak bych potreboval, jestli nekdo nemate
> seznam vsech znaku povolenych v e-mail adrese (prosim, neodkazujte na
> zadny RFC, ale radsi to vypiste).

V e-mailove adrese je podle me povoleno pouze a-z, A-Z, 0-9, pomlcka a podtrzitko.
(Pred zavinacem se rozlisuji mala/velka pismena, za zavinacem nikoli).

Vojta

zavrenie, minimalizacia aplikacie

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 24.5.1998 12:15:44

> Neslo by misto
> H := FindWindow(nil, StrPCopy(aStr, 'Brouk Pytlik'));
> pouzit pouze
> H := FindWindow(nil, PChar('Brouk Pytlik'));
> nebo dokonce jen
> H := FindWindow(nil, 'Brouk Pytlik');

Nevim jak jinde, ale v D3 jsou vsechny tri zapisy rovnocene.

Vojta
Vojtech Semecky
e-mail : vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz

Analyzator textu

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 24.5.1998 12:26:30

Hi,

na jednotlivy slova to prece neni problem, potrebuji z toho vytvorit
dotaz do databaze: SELECT * FROM "nakoupeno" WHERE co=hrebiky AND datum=
minuly mesic... jen pro ilustraci. fronek(zv)fic(tec)cz

Hubert wrote:

> Jak presne myslis tu analyzu toho textu?
> Rozklad na jednotlivy slova ci neco vic?

Re[2]: parser e-mail adres

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 24.5.1998 12:38:12

Podle mne je to jednoduchy...
pomoci POS si v tom stringu najdi (zv) (kazda mail adresa ho ma, krome
adres na lokalni siti). No a pak by nemel byt problem prohledat string
jak do leva tak do prava, dokud nenarazi na space (Chr(32)). No a tim
ziskas zacatek a konec mail adresy a pak to jenom pomoci fce Copy
vyberes ze stringu.

Nejak takhle:
var lPos : longint; //pozice (zv)
lBegin,lEnd : longint; //zacatek a konec adresy
Email : string; //adresa

begin
lPos := Pos ('(zv)', MujString);
lBegin := lPos;
lEnd := lPos;

while (lBegin > 0) and (MujString[lBegin] <> ' ') do
lBegin := lBegin - 1;

while (lEnd > length(MujString)) and (MujString[lEnd] <> ' ') do
lEnd := lEnd + 1;

lBegin := lBegin +1;
lEnd := lEnd -1;

Email := Copy (MujString,lBegin,lEnd);
end;

Nejak takhle by to melo snad fachat.

VS> V e-mailove adrese je podle me povoleno pouze a-z, A-Z, 0-9, pomlcka a podtrzitko.
VS> (Pred zavinacem se rozlisuji mala/velka pismena, za zavinacem nikoli).

VS> Vojta

Delphi a DirectX

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 24.5.1998 14:29:00

DelphiX - http://www.ingjapan.or.jp/hori/index.e.html
DGC - http://info.ex.ac.uk/~PMBearne/DGC.html

Nezkousel jsem......

Od: Martin Kukacka
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: Delphi a DirectX
Datum: 22. kv�ten 1998 21:04

Zdravim delphisty,
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.5.1998 15:09:43

Vl.Petr wrote:

> shanim na navrh vyvojovych diagramu a podobnych veci "TABULI" jako
> ve skole, trosku mensi, na napir (svorka) nebo na magnetky a psani
> fixem...

Viz Zlate stranky, kancelarska technika a kancelarske potreby.

Hubert wrote:

> stavalo, ze i kdyz je tam ceske nastaveni, tak MSSQL si stejne datum
>
> 1) Bud predavat ten datum v poradi mm.dd.yy
> 2) Udelat si funkci, ktera preveda dane datum na datum typu
> 'May 12 1998'. A pak predavat tento string.

Protoze jsem nucen delat program pro vic databazi, tak v zajmu
zachovani prenositelnosti jsem musel datum prevest na integer
(pripadne numeric). Typ date povazuji z tohoto pohledu za naprosto
nevhodny, diky nekompatibilite.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Re[2]: parser e-mail adres

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 24.5.1998 15:28:55

A myslels na to, ze adresa muze byt v zavorce???

Bye Tool Tim
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 24. kv�tna 1998 13:57
P�edm�t: Re[2]: parser e-mail adres

> [...]

VS> (Pred zavinacem se rozlisuji mala/velka pismena, za zavinacem nikoli).

zobrazeni HTML

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 24.5.1998 17:03:14

http://www.pbear.com/
Ale mam dojem, ze umi jenom stranky na disku.
Vaclav Sazima

Martin Kukacka wrote:

> [...]
> Netusite, kde sehnat nejake komponety pro obstojne zobrazovani
> HTML stranek v Delphi (nejlepe ve 2.0) nebo jak jinak tuto

TreeView + ListView

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 24.5.1998 17:46:23

Zdravim,
nedavno jsem "objevil" prijemnost prace s TreeView, dobra komponenta.
Chtel bych jednotlive nody teto komponenty provazat s detailem ve tvaru ListView. Narazil jsem ale na problem. Nevim na co by bylo nejlepsi se navazat. Pri pridavani, nebo ubirani se nody automaticky precisluji a tak nejde pouzit index.
Nebo existuje nejaky lepsi zpusob20
Diky za namety Kuba

[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 24.5.1998 18:16:10

[P��loha v souboru: winmail.dat]
> [...]
> nejlepsi se navazat. Pri pridavani, nebo ubirani se nody
> automaticky precisluji a tak nejde pouzit index.

Nejlepe asi na Data property TTreeNode - volne k tvemu pouziti

McLEI

TreeView + ListView

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.5.1998 20:28:17

> [...]
> ListView. Narazil jsem ale na problem. Nevim na co by bylo nejlepsi se =
> navazat. Pri pridavani, nebo ubirani se nody automaticky precisluji a =

Vzdyt na to mas property Data, kam muzes napojit libovolny objekt,
treba TStringList nebo cokoliv sveho... nebo cislo... jak chces.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

TDBMemo jen pro cteni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.5.1998 20:28:17

> Nevite nekdo jak zabranit tomu aby kdyz chci pouzit v databazove
> aplikaci TDBMemo jen pro zobrazovani textoveho blobu a ne pro editaci
> aby mi tam neblikal kurzor kdyz je TDBMemo focusovano.

Zkousel jsi dat DBMemo1.Enabled := FALSE ?

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Delphi & Excel OLE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.5.1998 22:45:02

Jiri Kanda wrote:

> Zdravim,
>
> nevite nekdo o seznamu OLE prikazu k Excelu?
To by melo byt v helpu u Excelu.

> Pacham vystup do Excelu pomoci OLE a potrebuji napriklad zmenit format
> bunky, apod. Pokud znate lepsi metodu (nez OLE), jen ji uvitam.
Myslim si ze OLE je asi nejlepsi zpusob, tady jsou nejake priklady:
http://www.inprise.com/delphi/papers/microexcel.html

Petr Vones, amatersky programator

parser e-mail adres

[*] Dan Ohnesorg, admin of POWER <dan.ohnesorg(zv)feld.cvut(tec)cz> - 24.5.1998 22:48:54

On 24 May 98 at 12:15, Vojtech Semecky wrote:

> V e-mailove adrese je podle me povoleno pouze a-z, A-Z, 0-9, pomlcka a podtrzitko.
> (Pred zavinacem se rozlisuji mala/velka pismena, za zavinacem nikoli).

Prestoze RFC822 pravi takto:

specials = "(" / ")" / "<" / ">" / "(zv)" ; Must be in quoted-
/ "," / ";" / ":" / "\" / <"> ; string, to use /
"." / "[" / "]" ; within a word.

a zaroven ustanovuje, ze ve jmene se muze vyskytovat cokoliv krome
specials a konce radku.

Tu tecku neberte vazne, velice casto se pouziva. Samozrejme,
ze jen pred zavinacem. Obvykle se s ni oddeluje jmeno od prijmeni v
sitich, kde spravce chce ukazat, ze alespon jednou cetl konfiguracni
prirucku k sendmailu a tak zvlada prepisovani obalek aby neobsahovaly
ptakoviny typu vnovak4. Predpokladam, ze tecka byla povolena v nejake
aktualizaci RFC822, ale nepidil jsem se v ktere. Naopak podtrzitko se
nesmi objevit v nazvu domeny, prestoze 822 ho povoluje, je zakazano
jinde.

Jinak ptat se po strukture e-mailove adresy a nechtit cist RFC je
blbost. RFC822 ma 47 stran a cele se venuje formatovani zpravy.
O adresach je minimalne 10%, tedy cca 5 stran. To se neda v jednom
mailu vyjadrit. A to zcela pomijim, ze se do toho micha MIME a dalsi
speky. Malokdo treba vi, ze adresa muze obsahovat neomezeny pocet
znaku %. Ukazkove zdrojaky jak se parsing resi najdete v bezpoctu GNU
produktu. Namatkou PINE a elm.

zdravim
dan

P.S. Takle vypada parsing adresy v listservru a neni rozhodne
dokonaly:

# Parse an address into (name, address) tuple

def parseaddr(address):
import string
str = ''
email = ''
comment = ''
backslash = 0
dquote = 0
space = 0
paren = 0
bracket = 0
seen_bracket = 0
for c in address:
if backslash:
str = str + c
backslash = 0
continue
if c == '\\':
backslash = 1
continue
if dquote:
if c == '"':
dquote = 0
else:
str = str + c
continue
if c == '"':
dquote = 1
continue
if c in string.whitespace:
space = 1
continue
if space:
str = str + ' '
space = 0
if paren:
if c == '(':
paren = paren + 1
str = str + c
continue
if c == ')':
paren = paren - 1
if paren == 0:
comment = comment + str
str = ''
continue
if c == '(':
paren = paren + 1
if bracket:
email = email + str
str = ''
elif not seen_bracket:
email = email + str
str = ''
continue
if bracket:
if c == '>':
bracket = 0
email = email + str
str = ''
continue
if c == '<':
bracket = 1
seen_bracket = 1
comment = comment + str
str = ''
email = ''
continue
if c == '#' and not bracket and not paren:
# rest is comment
break
str = str + c
if str:
if seen_bracket:
if bracket:
email = str
else:
comment = comment + str
else:
if paren:
comment = comment + str
else:
email = email + str
return string.strip(comment), string.strip(email)

DDDDDD
DD DD Dan Ohnesorg, supervisor on POWER
DD OOOO Dan(zv)feld.cvut(tec)cz
DD OODDOO Dep. of Power Engineering
DDDDDD OO CTU FEL Prague, Bohemia
OO OO work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
OOOO home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ze vzpominek americkeho kovboje:
Jamese Rustona zabil kulovy blesk. Byla to velka udalost.
Byl po dvaceti letech prvnim obcanem Stonevillu, ktery zemrel
prirozenou smrti.

Delphi & Excel OLE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.5.1998 23:04:09

> nevite nekdo o seznamu OLE prikazu k Excelu?

Tak se podivej primo do helpu, ktery mas v Excelu, je to tam,
aspon tedy v helpu Wordu jsem nasel vsechny OLE prikazy Wordu,
na Excel jsem ted liny se podivat, protoze napovedu nemam
instalovanou na HDD a jsem liny sahat po CD...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Komunikace client/server (Application servers, Act

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 24.5.1998 23:10:50

Cizi uzivatel ve vetsine pripadu ani zadne heslo znat nemusi.
Jako parametr ho muze automaticky dosadit HTML. Dostane vsak pouze informace
napr. o prodejnich cenach, ktere neni duvod tajit. K seznamu nasich
obchodnich partneru se s takovym jmenem uzivatele a heslem nedostane.
Proto je jedno zdali takove heslo hacker odkouka. Proc by ho ale
slozite zjistoval, kdyz muze pouzit stejny web. Jednoduse receno:
na verejne informace se dostane kazdy (i hacker), na neverejne se
nedostane nikdo a proto ani nikdo nemuze odsledovat jineho
uzivatele a jine heslo.
Neco mezi tim, tj. napr. vnitropodnikovou sit po Internetu jsme zatim
neresili. teprve pouze experintujeme.

>Cize uzivatel sa musi hlasit do systemu vzdy, ked chce dalsiu HTML s novymi
(haklivymi) datami? Resp. - ak sa hlasi len raz - ako pri dalsom pristupe do
databazy viete, ze je to prave ten prihlaseny uzivatel a nie hacker, ktory
si odchytil meno uzivatela po sieti? Moj zaujem o Vase riesenie prameni z
nasich problemov prave v tejto oblasti. Pokusame sa vytvorit aplikacny
server, ktory by komunikoval s web serverom prostrednictvom GCI alebo
JavaScriptu. Web server udrziava certifikaty, takze privilegovani uzivatelia
dostanu tie stranky, na ktore maju pravo, ale nevieme dostatocne bezpecne
instruovat aplikacny server, ze dany uzivatel je "nas" a nie nejaky hacker.
Problem je v tom, ze HTML sa da odchytit a editovat (minimalne pozriet),
takze ziadne identifikacne kody sa nim posielat nedaju. Uzivatel by sa do
systemu nemal ani hlasit - prihlasi sa jednoducho do Netscape Navigatora,
ktory mu udrziava zoznam certifikatov. Ale ako to povedat aplikacnemu
serveru? Rad by som poznal Vas!
>!
>e riesenie.

---
Neposkytne.
Jaro.

Databazy a aplikacie

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 24.5.1998 23:16:38

Sorry, ze se do toho pletu, ale zdaji se mi silne
nefer argumenty na obouch stranach
a tak trochu mi to pripomina, ze kazda
liska si chvali svuj ocas.
--------
> - jedou NW s nekolika desitkami uzivatelu k naproste spokojenosti na
>zeleze, na kterem by NT ani nenainstalovali
> - vyzkouseli si, ze z hlediska souborovych a tiskovych sluzeb neni
>duvod nahrazovat fungujici NW system necim jinym
> (a treba takova portace Oracle na NW ukazuje, ze databazovy server je v
>neposledni rade i o rychlem a efektivnim pristupu
> k souborovym sluzbam)
-------
Co myslite tim zelezem na ktere by NT nesly ani nainstalovat???????
Jestli je tim myslena nejaka 486-ka s mene nez 16 MB RAM,
tak bych chtel videt jak na tom s NW chodi treba ten zminovany Oracle
pro nekolik desitek uzivatelu!!!
Pravda je, ze NW ma o neco nizsi minimalni pozadavky na hardware,
ale to u vetsich siti a tez pri pouziti databazovych serveru
je moznost pouze teoreticka .... a v dobe levnych diskovych poli,
levnych pameti a vykonnych procesoru navic zbytecna starost!
Osobne si myslim, ze ani NW ani WinNT nejsou spatne systemy,
ba nopak.
Microsoft ma vsak tradicne lepsi marketingovou politiku,
dale uzivatelske rozhrani podobne s W95 a tak ziskava body.
Jaro.

Rozdil mezi Sybase SQL Anywhere 5.5 a Sybase SQL S

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 24.5.1998 23:16:54

Co se tyka rychlosti, nejsem si jist, co to znamena pomaly pristup. Nedelal
jsem zadne testy, uz z toho duvodu, ze Sybase SQL Anywhere je pro me ted
jedine mozne reseni, protoze opravdu velmi nutne potrebuji replikace a tedy
v tento okamzik mi vyhovuje jen tento produkt. Ale testy muzeme udelat, to
neni problem. Jinak existuje take trial verze na 60 dni vyzkouseni, takze
nejdes do niceho, co by sis neodzkousel.
---
Nerikal jsem pomaly, ale ve srovnavacich testech v casopisech tenkrat
vychazel WatCom jako nejpomalejsi ze srovnavanych serveru.
Tusim, ze tam byly Oracle, SQL, Sybase, Interbase, Informix, Gupta a dalsi.
Podobne srovnavaci testy v soucasne dobe jsem nikde nevidel, tak
nevim jak si jednotlive servery stoji dnes, ani jak je na tom Anywhere.
Mozna ji Sybase prepracovali.
---
Co se tyka ODBC - v cem je problem? Sybase SQL Anywhere opravdu nema primy
SQL Link do Delphi, opravdu pracuje jen pres ODBC. Ale rekni mi, v cem je
to jine, proc bys nemel udrzet jednotny zdrojak ??? Jestli udelas alias
na nativni ovladac a nebo na ovladac ODBC, to je zcela jedno, a pak to
jiz pracuje temer podobne. Co prosimte pouzivas ve zdrojacich, ze ti to
nepracuje na ODBC ???
---
Problem je jednak v tom, ze nam to pri pokusech pres ODBC chodilo
pomaleji nez s nativnim ovladacem (byl to pripad Delphi 2 a Interbase).
Na Delphi 3 jsem to uz nezkousel.
Co se tyce zdroju, nektere veci nam opravdu nechodily nebo zpusobovaly
chyby. Ted si nevzpomenu na konkretnosti. Meli jsme potize zejmena s memo
a blob, CachedUpdates a dale tu byly (v pripade Interbase) nektere specialni
odlisnosti od AnsiSQL.
Prilis jsem se tomu ale opravdu nevenoval, protoze pro Interbasi je ovladac.
Mozna se vetsina problemu dala vyresit.
Ted uz jsem ODBC delsi dobu nezkousel, ale pred asi rokem a pul jsem
nabyl dojmu ze primy ovladac je lepsi. Z techto zkusenosti a dale i z
nekterych
clanku v te dobe jsem si odvodil, ze Watcom je pomalejsi prave kvuli absenci
primeho ovladace. Dodnes mi neni jasne, proc za ta dlouha leta jeho vyvoje
jeste nic nevzniklo.

Jaro.

TDBMemo jen pro cteni

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 24.5.1998 23:38:56 -0700

>Zkousel jsi dat DBMemo1.Enabled := FALSE ?

Toto nie je prilis dobre riesenie, pretoze:
1) Text je potom sedy a malo citatelny a hlavne
2) Ak je text dlhsi a potrebujete posuvat cez scrollbar, nejde to.

Lepsie je pouzit priamo objekt TLabel alebo TStaticLabel, ktoremu treba dopisat logiku okolo nacitavania dat z memo pola priradenim StaticLabel1.Caption := MemoField1.asString;
a zavesit to na OnScroll metodu tabulky.

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Analyzator textu

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 24.5.1998 23:47:32 -0700

Najdi si konferenciu o expertnych systemoch...

Tento user-friendly pristup je sice sympaticky, ale trochu to prehanas. Nebolo by jednoduchsie vytvorit masku, ktora umozni uzivatelovi naklikat podmienky (teda skor nejaky SQL builder)? Logicka analyza vety je robota na dlhy cas - pochybujem, ze na to niekto urobi komponent a ak ano, bude stat aspon 1000 dolarov (ja by som pod takuto sumu nesiel...).

> [...]
>dotaz do databaze: SELECT * FROM "nakoupeno" WHERE co=hrebiky AND datum=
>minuly mesic... jen pro ilustraci. fronek(zv)fic(tec)cz

Heslo

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 25.5.1998 00:03:04 -0700

Ja by som to riesil tak, ze na tabulku urobim dve hesla - jedno len na citanie, druhe aj na zapis, a v aplikacii pridam
Session.addPassword( 'heslo na citanie' );
a umoznim uzivatelom - ak budu chciet, zadat si aj ine hesla...

> [...]
>spusteni programu mohlo otevrit i okno kde by se dalo vybrat kterou
>aplikaci spustit. Nevin jake reseni by bylo nejlepsi.

> Ivan Vavra
>
> ********************************************************
> ******** SAVT - Center for Automation and Computing ****
> ******* Institute of Physics *****
> ***** Academy of Sciences of Czech Republic ******
> **** e-mail: vavra(zv)fzu(tec)cz HomePage: www.fzu(tec)cz/~vavra
account at http://www.mailcity.com

Komunikace client/server (Application servers, Act

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 25.5.1998 00:15:41 -0700

Dakujem za informacie...>Cizi uzivatel ve vetsine pripadu ani zadne heslo znat nemusi.
> [...]
>systemu nemal ani hlasit - prihlasi sa jednoducho do Netscape Navigatora,
>ktory mu udrziava zoznam certifikatov. Ale ako to povedat aplikacnemu

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.5.1998 06:42:17

> [...]
> problem a lze ho vyresit asi 2 zpusoby. (Nejak se nam v praci stavalo,
> ze i kdyz je tam ceske nastaveni, tak MSSQL si stejne datum bral v

Co se tyce serveru, tak tam to je jasny default language je
us_english, takze aby mi bral prikazy v notaci dd.mm.yyy musim mu dat
prikaz "SET DATEFORMAT dmy", ale to ma vliv pouze na prikazy "INSERT
INTO ..." v TQuery. Ja chci aby to fungovalo i pro TTable a hlavne, kdyz
na TTable pripojim DBGrid, tak to hlasi stejnou chybu jako pri
TTable.Insert.
Samozrejme vse sleduju v SQL Monitoru a Serveru a tam uz je to
blbe, takze z toho usuzuji, ze chyba je u Inprise v BDE nebo
SQLMSS32.DLL, coz je IDAPI driver pro MSSQL.
Jo a z dalsich experimetu vyplyva, ze je to problem pouze
Windows NT, protoze na W95 (ceske) to funguje bez problemu.

J.Jahoda

> [...]
> 'May 12 1998'. A pak predavat tento string.
>
> Oboje jsem zkousel a funguje, i kdyz jsem to nezkousel prez Delphi.

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.5.1998 06:49:00

> [...]
> duvodu,
> jestli maji no-well-iste malo, muzu pridat dalsi i s konkretnima

Ja NLM napsat umim a taky se za to nestydim, ale musim
zduraznit, ze program, ktery jsem psal pro NW musel bezet i pod NT (tam
jako services). Napsat to nebylo zadny problem, ale to ladeni. NW je na
tohle uplne priserny, ale melo to jednu vyhodu. Jakmile to zacalo behat
pod NW, tak jsem mel 100% jistotu, ze pod NT to padat nebude, protoze
pokud neco nepada pod NW tak je to na 98% bez chyb (Q:Kde je casteji
videt hlaska ABEND? A:NW).

J.Jahoda

> fronek(zv)fic(tec)cz

> in),
> efekt

kvalita heslovani pdox tabulky

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 25.5.1998 07:16:32

Dobry den,

nevite nekdo jak bezpecne a kvalitni je zaheslovani pdox tabulky proti
rozkodovani?

P.R.

OLE

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 25.5.1998 07:17:08 -0700

>V=E1=BEen=ED,
>cht=ECl bych V=E1s poprosit. P=F8ed n=ECkolika dny jsem pos=EDlal do =
>konference mail s probl=E9mem tisknut=ED OLE na Canvas. Bohu=BEel nikdo =
>neodpov=ECd=ECl.

Asi sa necudujte. Precitat Vasu spravu je zabava pre Sherlocka Holmsa. Ked vidim, ze sprava obsahuje pokus o maksene a dlzne, rovno ju mazem...

Neodpov=ECd=ECl nikdo ani ve newsech =
> [...]
>produktech (komponentech), kter=E9 um=ECj=ED tisknou Ole a je to snad =
>jen HyperReport. Cht=ECl jsem V=E1s po=BE=E1dat, pokud m=E1te n=ECkdo =
>HyperReport ofici=E1ln=ED, jestli byste se nemohli pod=EDvat jak tam =
>tisknou OLE v THRQOLE komponent=EC. Sna=BE=EDm se nav=E1zat spojen=ED s =
>autorem HyperReportu, ale zat=EDm m=EC neodpov=EDd=E1. M=E1me ve firm=EC =
>koupen QuickReport 2.0 Profi a kv=F9li t=E9hle v=ECci nechci vyhazovat =
>dal=B9=EDch $100. Ch=E1pu, =BEe to zn=ED jako sw pir=E1tstv=ED, ale =
>pot=F8ebuji v=ECd=ECt jen jak vykresluj=ED na ten po... Canvas. D=EDky =

Klavesy

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 25.5.1998 07:30:26

Preji dobry den.

Mam nasledujici problem: Mam formular a na nem nejaka tlacitka a checkboxy. Pro svou aplikaci bych chtel pouzivat i tlacitka. Problem je v tom, ze bych chtel pouzivat klavesove sipky, ENTER a mezernik, ale tyto klavesy ovladaji zvyraznena tlacitka na formulari.
Nevite nekdo, jak po obslouzeni mou procedurou, zakazat obslouzeni klavesovych fonkci formulare ? (Napr. Po stisku ENTER se obslouzi ma procedura, ale uz nechci, aby bylo "stisknuto" zvyraznene tlacitko na formulari.)

Nevite nekdo co s tim ?

Ing. Josef Madlik

JSP s.r.o. Nova Paka - Merici a regulacni technika
Gebauerova 1161, 509 01 Nova Paka
tel: 0434/ 621 253 fax: 0434/ 621 280

e-mail: madlik(zv)jsp(tec)cz
WWW: http://www.jsp(tec)cz

NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 25.5.1998 07:40:08

> [...]
> Jestli je tim myslena nejaka 486-ka s mene nez 16 MB RAM,
> tak bych chtel videt jak na tom s NW chodi treba ten zminovany Oracle
Jasne. Ale kdyz chci mit server prevazne pro diskove a tiskove sluzby, tak
na stejnym HW pojede NW cca o 30% rychleji (bude rychleji vyrizovat
pozadavky klientu) - to si vyzkouseli v jedne firme, kde taky presli z NW
na NT (byli tak dlouho "oblbovani", az neodolali) a okamzite se odezva
serveru tak zpomalila, ze byli donuceni kupovat i novy HW (a kdo na tom
vydelal???)

Me tady bezi NW na 486DX2-66 s 32MB RAM, a odezva je vyborna i na velmi
obsazenych segmentech (40 pocitacu v 3 segmentech). Je zavrenej ve skrini,
a uz pomalu zacinam zapominat, kde to je ;).

Ovsem ve chvili, kdy vyvstane potreba aplikacniho a databazoveho serveru,
tak se zacnu ohlizet jinde (NT ci UX). To uz bohuzel neni domena Novellu.

> [...]
> levnych pameti a vykonnych procesoru navic zbytecna starost!
> Osobne si myslim, ze ani NW ani WinNT nejsou spatne systemy,
Presne tak. Kazdy ma svoje vyhody a nevyhody.

> Microsoft ma vsak tradicne lepsi marketingovou politiku,
> dale uzivatelske rozhrani podobne s W95 a tak ziskava body.
Prave to graficke UI bohuzel velmi ubira na vykonu serveru. Nekde nejakym
merenim zjistili, ze NT4Srv spotrebuji 25% strojoveho casu (ci vykonu
HW) jen pro svou rezii (bylo to v nejakym casopisu v testech sitovych
systemu). Coz se mi zda docela dost (NW se pohyboval nekde kolem 2%).
[...]

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 25.5.1998 07:41:37

> [...]
>aplikaci TDBMemo jen pro zobrazovani textoveho blobu a ne pro editaci
>aby mi tam neblikal kurzor kdyz je TDBMemo focusovano.

Zkousel jsi dat DBMemo1.ReadOnly := TRUE ?

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail: bonnel(zv)telecom(tec)cz
http://www.bonnel-tech.com

kvalita heslovani pdox tabulky

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 25.5.1998 07:54:19

Sice sa necitim byt fundovany tvrdit ci je to kvalitne alebo nie, ale
mozem
ti povedat ,ze ked som zhanal nieco na lamanie paradoxovej tabulky
nenatrafil
som vobec na nic.Ani zmienka o tom ze by sa niekto tomu venoval (narozdiel
od
crackovania unixovych hesiel, ARJcka a pod.)

Marian.

Riedel Petr wrote:

> Dobry den,
>
> nevite nekdo jak bezpecne a kvalitni je zaheslovani pdox tabulky proti
> rozkodovani?
>
> P.R.

GUMOVE POLE - zdrojak

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 25.5.1998 07:55:54

> Ahoj,
> fakt se takto muze rusit jakykoliv objekt? Ja jsem si myslel,
> ze tim se nezavola destructor vlozene tridy, ale tridy TObject.
> I kdyz kazdy objekt zna svou tridu, tak nevim...
Ale Destructor je virtualni (na rozdil od Constructoru), takze se vola
vzdy ten prislusny pro tridu daneho objektu (nezavisle na pretypovani).
Kdyby to tak nebylo, tak by to bylo s objekty velice smutne.

> [...]
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz

Break on exception

[*] Petr Kundrata <pks(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 25.5.1998 07:58:27

Ahoj!

Zacal jsem v Delphi 2.0 aktivne pouzivat vyjimky a potreboval bych, aby
se mi na nekterych (tech ktere urcim) nezastavoval debugger a na
ostatnich (chyby...) zastavoval.
Volbou Tools/Options/Preferences/Break on exception se to da bud
_vsechno_ vypnout nebo zapnout. Tato volba je ciste volbou debuggeru,
protoze ji lze menit i za behu programu a nelze nastavit pomoci {$xxx}.
Je to v Delphi 3.0 nejak vyreseno?

MSSQL a typ DateTime

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 25.5.1998 08:12:54

myslim ze je to tim, ze ms sql pouziva jiny format data tj. mm.dd.rrrr.
(musite to vkladat v tomto tvaru nejdriv mesic potom den)

Prihlaseni do databaze

[*] K�ra Petr <Petr.Kara(zv)ul.ds.mfcr(tec)cz> - 25.5.1998 08:24:15

Prosim te nemohl by si toto tema vice rozvest.
Nerozumim tomu jak zaintegrovat "Aplication.OnException" do programu.
D�ky

S pozdravem Petr K�ra(Rebel)
Email: petr.kara(zv)ul.ds.mfcr(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Odesl�no: 22. kv�tna 1998 8:46
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Prihlaseni do databaze

> Mam takovej problem, pri neuspesnem prihlaseni do database BDE vyhodi
> chybu, da se tato chyba odchytit a prevest na korektni ceskou hlasku,
> pro uzivatele srozumitelnou.

Musis se napojit na a tam to odchytit.
S pozdravemApplication.OnException

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ==
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ==
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ==
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ==

Kniha k Delphi 3

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 25.5.1998 08:37:37

Hi All,

o vikendu byl v P'aze docela slusnej veletrh knih.
Narazil jsem tam na knihu-macatici o Delphi3 (podle mne docela dobrou, ... to
je ale jenom muj skromny nazor), byla v anglictine a stala cca 1500-1600
(clovek na stanku, mi to nebyl schopen rici presne, protoze cenik mel v poci
-W95, a ten mu nesel nastartovat :-) ... ).

Distribuuje ji sem firma:
ILC Czechoslovakia Ltd
Kpt. Jarose 25
602 00 Brno
T: 05/45215669
F: 05/43220172

Prodava se napr. v:
Prospektrum (nebo tak nejak)
-M- Budejovicka, v budove toho velkeho obchodaku
Praha 4

Howg.

Stepan Cerny
chaosz(zv)geocities.com

Richard �trunc wrote:

> Ptal jsem se znovu v UNISU na tu knihu (knihy) k Delphi3. Puvodne mi psali,
> ze bude v dubnu.
> Tady vam forwarduju odpoved:
>
> Ricky...
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Kristi�n <pkristian(zv)win(tec)cz>
> Komu: 'Richard ?trunc' <rick.strunc(zv)writeme.com>
> Datum: 22. kv�tna 1998 11:14
> P�edm�t: RE: Kniha k Delphi 3

Re[2]: parser e-mail adres

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 25.5.1998 08:44:10

> [...]
> jak do leva tak do prava, dokud nenarazi na space (Chr(32)). No a tim
> ziskas zacatek a konec mail adresy a pak to jenom pomoci fce Copy
Tak jednoduchy to bohuzel neni. Ty mas treba konkretne adresu:
From: Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>

A na tom uz by ten tvuj postup shorel. A to uz jsem videl adresy uzavrene
i v () a podobne. Jako jedinou moznost vidim od (zv) hledat na obe strany
prvni znak, ktery nepatri do adresy (tj. neni povolen).

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Cached Updates

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 25.5.1998 09:01:36

Zdravim,
Takze pricinu jsme asi nasli, ale vi nekdo o nejakem reseni nebo
zpusobu, jak toto obejit nebo potlacit. Nevite nekdo o odkazu
na Internetu, kde by se neco podobneho resilo ????

Rosta Podmanicky

>Asi jsem jiz na stope.
>Database.Commit provede jednu zaludnou vec. Dokonci totiz nacaty SELECT
>a to tim zpusobem, ze ho dotahne cely na klienta - provede FetchAll. Pokud
>bude SELECT postaveny "nesikovne" - tzn. podminka WHERE bude prilis siroka,
>tak prijede nekolik tisic zaznamu. Zjistil jsem, ze pokud se opravuji dalsi
a dalsi
>zaznamy bez toho , ze by se provedl reselect, tak je odezva okamzita -
Receno
>jinak - po prvnim Commit jsou jiz vsechny zaznamy v pameti na klientske
stanici.
>Otazkou vsak zustava, jak jiz nekdo v konferenci uvedl, jak aktualizovat
provedene
>zmeny v Gridu na pozadi.
>
>S pozdravem
>Rosta Podmanicky
>rosta(zv)trias92(tec)cz

Pakovaci komponenta

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.5.1998 09:02:57

Zdravim,

nemate nekdo free komponentu na pakovani (nejlepe kompatibilni se ZIP)?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
> E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

OLE

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 09:05:47

V�en�,
cht�l bych V�s poprosit. P�ed n�kolika dny jsem pos�lal do konference mail s probl�mem tisknut� OLE na Canvas. Bohu�el nikdo neodpov�d�l. Neodpov�d�l nikdo ani ve newsech comp.lang.pascal.delphi a v dal��ch.... Informoval jsem se o Delphi produktech (komponentech), kter� um�j� tisknou Ole a je to snad jen HyperReport. Cht�l jsem V�s po��dat, pokud m�te n�kdo HyperReport ofici�ln�, jestli byste se nemohli pod�vat jak tam tisknou OLE v THRQOLE komponent�. Sna��m se nav�zat spojen� s autorem HyperReportu, ale zat�m m� neodpov�d�. M�me ve firm� koupen QuickReport 2.0 Profi a kv�li t�hle v�ci nechci vyhazovat dal��ch $100. Ch�pu, �e to zn� jako sw pir�tstv�, ale pot�ebuji v�d�t jen jak vykresluj� na ten po... Canvas. D�ky za v�echny n�m�ty.

Vesna, SagaS

MSSQL a typ DateTime

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.5.1998 09:33:28

> myslim ze je to tim, ze ms sql pouziva jiny format data tj.
> mm.dd.rrrr.
> (musite to vkladat v tomto tvaru nejdriv mesic potom den)

Nepochopil jste dotaz. To ci rikate umim prepnout pres "SET
DATEFORMAT dmy", ale ja potrebuji pristupovat pres TTable, kde SQL
dotazy generuje BDE.

J.Jahoda

Delphi & Excel OLE

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 25.5.1998 10:06:18

Mozna Ti pomuze
http://www.inprise.com/delphi/papers/microexcel.html

Milos Skacel

----------
Od: Jiri Kanda
Odesl�no: 23. kv�tna 1998 17:39
Komu: Deplhi
P�edm�t: Delphi & Excel OLE

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.5.1998 10:22:00

> Prilis jsem se tomu ale opravdu nevenoval, protoze pro Interbasi je ovladac.
> Mozna se vetsina problemu dala vyresit.

Ja myslim, ze vsechny problemy se daji vyresit - mimo rychlosti, pokud
nevyhovuje, to je jasne.

> Ted uz jsem ODBC delsi dobu nezkousel, ale pred asi rokem a pul jsem
> nabyl dojmu ze primy ovladac je lepsi. Z techto zkusenosti a dale i z

Muzeme to vyzkouset. Je fakt, ze kdyz jsem se napojoval na MS Access
pomoci ODBC, tak to bylo tragicky pomale, zatimco ted pres nativni
ovladac je to mnohem rychlejsi...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Tisk caroveho kodu

[*] Vaclav Kolar <vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz> - 25.5.1998 10:46:21

Dobry den,

potreboval bych unitu na tisk caroveho kodu z Borland Pascalu 7.0 pro DOS na bezne laserove ci inkoustove tiskarny. Muze to byt i komercni produkt.

Diky za informace.

Vaclav Kolar
mailto:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Analyzator textu

[*] David Hrb�� - 25.5.1998 10:59:00

Panove, mne se tento dotaz zda jako z jine planety. Sorry, ale fakt to tak
citim. Co se tyce analyzy cestiny, mam rozjetych nekolik projektu, a muzu
rict, ze to bude trvat jeste velice dlouho, nez budou nejake rozumne
vysledky. Stavajici vysledky jsou povzbudive, ale to je tak asi vsechno.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity.com>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 9:20
P�edm�t: Re: Analyzator textu

> [...]
dlhy cas - pochybujem, ze na to niekto urobi komponent a ak ano, bude stat
aspon 1000 dolarov (ja by som pod takuto sumu nesiel...).

OCX event

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 25.5.1998 12:04:38

Prosim vas nevi nekdo zda se da zmenit nazev eventu v OCX pomoci nejakeho editoru ?

Object Inspector

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 25.5.1998 12:34:01

> A neni nahodou zrovna ten Object Inspector trial ???

Jsou tam 3 Vol. Vol I by mel byt volny (tam je OI instalovan) a Vol II, III
jsou za penize. Vice o tom nevim, jen jsem na to nahodou narazil.

TDBGrid

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 25.5.1998 12:39:29

On Fri, 22 May 1998, Zbysek Hlinka wrote:

> To jde uz ve stavajicich, lookup se ale dela z jednotlivych fieldu v
> TTable nebo TQuery.

Sorry. Spatne jsem se vyjadril. Myslel jsem, aby se jednotlivy prvek
choval jako combo, pricemz by si hodnoty bral z tabulky.
Pokud se takto chova i standartni, klidne me servete, zaslouzim si.

D.

OLE

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 25.5.1998 13:03:32

> [...]
> dal=B9=EDch $100. Ch=E1pu, =BEe to zn=ED jako sw pir=E1tstv=ED, ale =
> pot=F8ebuji v=ECd=ECt jen jak vykresluj=ED na ten po... Canvas. D=EDky =

Kdyz mposles neco takoveho, tak se nediv.

D.

Dos, Paradox a Delphi

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 25.5.1998 13:28:13

Nazdar!

Jedneho dna prisla za mnou v robote jedna pani, ci ja som
ten novy clovek od pocitacov a ci by som jej nieco neprerobil.
Ma program v Paradoxe v.3(???) (je to v DOSe) a chcela prepisat
jednu pole v celej databaze. Ja som samozrejme velmi ochotne
suhlasil a vyuzitim cerstvo zakupenych Delphi3 som jej data
prepisal. Ale...
Teraz prisla za mnou, ze jej data neusporiadava tak ako
jej to robilo pred tym mojim "zasahom". Po skuskach som zistil,
ze tam dako (tutility???) vypadol primarny kluc a tym aj
usporiadanie(aspon si myslim). Tutility vypisuju, ze klus sa
da vytvorit v Paradoxe. Ale bohuzial programator, ktory ten program
robil odisiel a zobral si so sebou aj Paradox. Ked som sa pytal
na nejaku kopiu Paradoxu, tak nic!? (umysel?) Ked som vytvoril
kluc v Desktope, tak mi to Paradox nezozral.
Na teraz som to vyriesil iba sortovanim v Database Desktope,
ale to predsa nebudem robit pri kazdej zmene a prechod na Delphi
zatial nie je mozny. (este sa necitim)
Tak sa teraz na Vas obraciam s prosbou o radu. Co s tym?
Da sa v Delphi databaza (DB) urobit tak, aby to zozral aj stary
Paradox for DOS? Alebo si mam rovno zohnat ten nestastny Paradox?

Dufam, ze ten moj opis problemu je zrozumitelny a uz vopred
Vam dakujem za kazdu radu.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Pakovaci komponenta

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 14:14:30

Mysl� na zapakov�n� nebo rozpakovan� ?
N�kter� unity jsou na sunsite.mff.cuni(tec)cz. Bohu�el v�t�inou volaj� DLL,
kter� jsou v C��ku.

Vesna, SagaS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 10:33
P�edm�t: Pakovaci komponenta

> [...]
>729 20 Ostrava
>
>Phone: (069) 6201 375
>E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

Re[4]: parser e-mail adres

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 25.5.1998 14:31:19

Je jasny, ze to byl jenom navrh. Clovek by musel jit znak po znaku a
kontrolovat zda je dle normy povolen ci neni. Ale to by snad uz nemel
byt zas takovy problem....

No a kdyz tak si clovek udela LL gramatiku a dle toho pak udelat
automat. Nic tezsiho. :-))) (ale to trochu zabere casu )>> Podle mne je to jednoduchy...
> [...]

PZ> S pozdravem
PZ> Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
PZ> mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz

Tisk caroveho kodu

[*] Martin Sasek <sasek(zv)ujep(tec)cz> - 25.5.1998 14:36:50

>Dobry den,
>
>potreboval bych unitu na tisk caroveho kodu z Borland Pascalu 7.0 pro DOS
na bezne laserove ci inkoustove tiskarny. Muze to byt i komercni produkt.

Kdysi jsem pouzival knihovnu : BAR CODE LIBRARY od firmy
THE COMPUTER CONNECTION. Pouzival jsem to v clipperovych aplikaci,
ale soucasti baliku byly i unity pro pascal. Zkus firmu ATIX s.r.o.
www.atix(tec)cz, tel.:0659-24528

Martin Sasek, ORIMEX s.r.o.
programator-analytik
e-mail : sasek(zv)orimex(tec)cz,sasek(zv)ujep(tec)cz
fido : 2:423/34.7(zv)fidonet.org
tel. : +420 47 5620061
fax : +420 47 5620499
GSM : +420 603 439 826

rolovani TMemo

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 25.5.1998 14:49:34

Neresili jste nekdo problem, jak zjistit, jestli vpisovany text do TMemo
odroloval? Potrebuju v OnChange zjistit, ze se radky posunuly, tj. se to do
toho vobdelnicku nevejde. Uz jsem si cosi splacal pomoci Canvas.TextWidth,
ale treba to jde nejak jednoduseji.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz> ICQ: 9008367

AS/400

[*] JAVA - 5. rocnik <xkittn00(zv)kapr.fme.vutbr(tec)cz> - 25.5.1998 15:03:11

Mel bych na Vas prosbu. Jsem student a delam diplomku, jejimz obsahem je psani clienta pro AS/400 v Delphi/400 (C++Builder/400). No a nase skolni AS/400 se se mnou odmitla bavit, navic si nikdo nepamatuje supervisorsky heslo, aby ji domluvil. Potreboval bych tedy (pouze pro prezentaci pred komisi, odladim jinde) pristup pres TCP/IP na AS/400. Neni tu nekdo, kdo by me byl schopen pomoci?
Predem dekuji
Radim Kittner
xkittn00(zv)kinf.fme.vutbr(tec)cz
tel.0603/517367

Stored procedure

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 25.5.1998 15:13:59

Parametry se prebiraji automaticky - po zapojeni na danou databazi a nastaveni
property StoredProcName na danou ulozenou proceduru - z hlavicky pr�slusne
procedury.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> to,
> jak definovat ty parametry v Delphi. V komponente TStoredProcedure, v Params,

Boris

Break on exception

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 25.5.1998 15:40:42

No. Mam dojem, ze to nejde. Bud vse nebo nic.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> _vsechno_ vypnout nebo zapnout. Tato volba je ciste volbou debuggeru,
> protoze ji lze menit i za behu programu a nelze nastavit pomoci {$xxx}.

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 25.5.1998 15:41:21

Podivej se do archivu konference, uz to tady bylo. Vaclav Sazima

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 25.5.1998 16:15:39

Ahoj
na adrese:
http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/index.htm
najdes soubor DELZIP13.EXE a to je ono.

Standa.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 10:33
P�edm�t: Pakovaci komponenta

> [...]
>729 20 Ostrava
>
>Phone: (069) 6201 375
>E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

Ruzna barva pozadi bunek mrize

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 25.5.1998 16:23:41

Vazeni,

pro ucely testovani zaku jsem vymyslel ulohu, kreslici ruzne obrazce
do mrize (napr. kriz, X, sachovnici atd.). Kdysi jsme takovou ulohu
resili pomoci makra v Excelu. V Delphi jsem ale narazil na to, za ani
ve StringGrid, ani ve DrawGrid jsem neobjevil moznost, jak nastavit
ruznou barvu pozadi jednotlivych bunek. Proto Vam budu vdecny za
napady, jak toto resit. Predem dekuji za laskavost.

Ing.Jan Plisek,
Stredni prumyslova skola elektrotechnicka a Vyssi
odborna skola
Karla IV. 13 Phone: +42 40 51 68 21
531 69 Pardubice Fax: +42 40 51 70 37
Czech Republic Email: plisek(zv)spse(tec)cz

Tvorba Helpu - off top.?

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 25.5.1998 16:41:10

Stahl jsem si na odzkouseni helpscr, ale nejak mi ignoruje cestinu. prestoze
jsem zadal cesky rez fontu arial, tak mi sice v editoru vse OK napsal cesky,
ale po prelozeni byl help opet s puvodnimi paznaky :-( .
(pracuji s wokna NT 4). Kdyby toho nebylo, tak by se mi libilo.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> odpovedet.
>
> Na tvorbu helpu muzes pouzit programek dodavany s Delphi. Mas ho v adresary
> Delphi\Help\Tools\Hcw.exe. Tento programek ti umozni nacist soubor v RTF
> formatu a vytvorit v nem odkazy atd...
> Kolekove z konference mi doporucili take program HelpScribble, jehoz
> sharewarovou verzi najdes na internetu na adrese
> http://www.ping.be/jg/helpscr.shtml . Tento program zda se mi byti lepsim a
> sikovnejsim pomocnikem pri tvorbe helpu. Je k nemu i nejaky ten priklad,
> takze to podle nej po kratkem boji snadno stvoris.

Dos, Paradox a Delphi

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 25.5.1998 17:07:40

Marek Repisk� wrote:

> [...]
> Paradox for DOS? Alebo si mam rovno zohnat ten nestastny Paradox?
>
> Dufam, ze ten moj opis problemu je zrozumitelny a uz vopred

Jestli to nebude ve spatnem nastaveni BDE u driveru Pdoxu.
Implicitne v Delphi je to verze 4.0. Snad to pomuze.

D.

OLE

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.5.1998 17:27:48

> =
> nikdo =
> Delphi =
> snad =
> n=ECkdo =
> =
> spojen=ED s =
> firm=EC =
> vyhazovat =
> =
> D=EDky =

> Kdyz mposles neco takoveho, tak se nediv.

On to poslal v dobrem kodovani, ale ten Vas mailer to neumi.

On poslal

J.Jahoda

P.S. Ikyz spousta lidi nadava na Windows, Micorosoft, Exchange a
Outlook, tak musim rict ze presne tyto stroje tohle dokazou bez problemu
zpracovat.

> D.

DBRadioGroup

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 25.5.1998 18:15:03

Ahoj,

potrebuji mirne upravit chovani TDBRadioGroup.
Konkretne v reakci na VK_LEFT, VK_RIGHT opustit TDBRadioGroup a take
menit vzhled.

Podle zdrojaku VCL bych rekl, ze to moc nepujde.
Mate nekdo podobne zkusenosti, nebo odkaz na nejakou tvarnejsi komponentu
s podobnymi vlastnostmi - vyber ze zadanych hodnot, data-aware?

Milos Skacel

Klavesy

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 25.5.1998 18:44:54

Na formulari nastav KeyPreview true. Pak v eventu OnKeyDown si zavolej svou obsluhu a nastav parametr Key na 0.
Vaclav Sazima

Josef Madlik wrote:

> [...]
> Ing. Josef Madlik
>
> JSP s.r.o. Nova Paka - Merici a regulacni technika

seriove cislo windows

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 25.5.1998 18:44:20

Ahoj,
nevite nekdo, jak se zjisti seriove cislo windows (z programu),
pripadne i dalsich MS produktu?

AS/400

Mam skusenosti s AS/400, ale tvoja otazka je prilis nekonkretna.
Co sa tyka Delphi/400, tak je pristup mozny len cez APPC komunikaciu, to
znamena, ze na pripojenie je mozne pouzit NetSoft router over TCP.
Aby som mohol konstruktivnejsie poradit, musis uviest dalsie podrobnosti ako
je verzia Delphi, sposob pripojenia na AS/400, verzia operacneho systemu
AS/400 a pod.

MSSQL a typ DateTime

Zial, Borland jednoducho nepotrebuje za potrebne opravovat svoje chyby. V
SQL-linke na MS SQL je generalna chyba, co sa tyka typu DateTime. Zle sa
generuju SQL prikazy Insert a Update. Pouzivam BDE 4.51 a tam to nie je
opravene. Mozno v dalsej verzii BDE... nadej umiera posledna. Ja pouzivam
pristup cez ODBC, tam sa uvedeny problem nevyskytuje.

SQL Anywhere

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 25.5.1998 19:45:23

Sorry, smazal jsem si zpravy tykaci se SQL Anywhere,
tak nemohu udelat Re: Nekteri mate po threadu :-))))

Ale k veci: na http://www.kylecordes.com/bag/listbytype.html
je spousta vselijaky driveru a jednim z nich je i nativni
driver pro SQL Anywhere.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

Analyzator textu

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 25.5.1998 19:48:37

> [...]
> rict, ze to bude trvat jeste velice dlouho, nez budou nejake rozumne
> vysledky. Stavajici vysledky jsou povzbudive, ale to je tak asi vsechno.

Jsem na tom podobne a delam na tom od roku 1993.
Je to opravdu kanon na vrabce, doporucuji vytvorit
si "vzory" dotazu a rozpoznavat jen ty a jejich parametry.

Tom

Klavesy

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.5.1998 20:01:40

> [...]
klavesovych fonkci formulare ? (Napr. Po stisku ENTER se obslouzi ma
procedura, ale uz nechci, aby bylo "stisknuto" zvyraznene tlacitko na

Budes muset odchytavat udalost v aplikaci, protoze jakmile je fokusovano
tlacitko,
tak se pri entru stiskne, ( i TAB a sipky), bez ohledu na to, ze u formulare
mas nastaveno KeyPreview na true.

Dela se to takto:
Napises proceduru, napriklad takto:

procedure TForm1.AppMessage(Var Msg: TMsg; var Handled: boolean);
begin
if (Msg.message = wm_KeyDown) and (Msg.wParam in [vk_Return,vk_tab, vk_left,
vk_up,........]) then
begin
label1.Caption := 'Chycena udalost'; { tvoje zpracovani klavesnicove
udalosti }
Handled:= true; { timto zajistis, ze uz se udalost nebude dale
zpracovavat }
Handled:= false; { zajisti normalni zpracovani udalosti }

v handleru OnCreate formulare ji priradis do udalosti Application.OnMessage:
Application.OnMessage:= AppMessage;

uff, ale dalo mi to zabrat ;-), vyslo to az na treti pokus.
ale snad Ti to pomuze

Ahoj Pavel

Ruzna barva pozadi bunek mrize

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.5.1998 20:10:01

Krome moznosti pouziti jine komponenty, ktera to umi (napr.
StringAlignGrid na DSP), je moznost napsat vlastni prodeduru
na vykreslovani obsahu bunky v udalosti OnDrawCell.
Myslim, ze v tom pripade musite nastavit DefaultDrawing na false.

napr. takto

procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; Col, Row: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var C: TCanvas;
begin
c:= StringGrid1.Canvas;
c.Brush.Color:=clYellow;
c.FillRect(Rect);
c.TextRect(Rect,Rect.Left,Rect.Top,StringGrid1.Cells[Col,Row]);
end;

bude to treba upravit podle vlastnich potreb...
Ahoj Pavel

[...]

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 21:10:28

Odchytte si udalost OnDrawCell.

Vesna, SagaS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz>
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 19:49
P�edm�t: Ruzna barva pozadi bunek mrize

[...]

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 21:14:36

Staci prepsat KeyDown objektu, ale inherited musis volat az pop tvem
osetreni.

Vesna, SagaS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 20:27
P�edm�t: DBRadioGroup

> [...]
>Mate nekdo podobne zkusenosti, nebo odkaz na nejakou tvarnejsi komponentu
>s podobnymi vlastnostmi - vyber ze zadanych hodnot, data-aware?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 25.5.1998 21:24:00

[...]

No .... a v tom to prave je. Proc 16 bit DOS chodil i na 286-kach
a mnohdy rychleji nez Win95 na 486-kach?
Nemel grafiku a nestaral se o spoustu dalsich ovladacu
... a stejne mu uz odzvonilo.
Lidi maji radi pohodlicko, obrazky a neradi se neco ucej.
Prikazovy rezim si zada odbornika. Rozhrani Win95 nebo WinNT
zvladne kdekdo.
A tu rezii pak musi prevalcovat hruba sila noveho levneho "zeleza".
Mimochodem to spomaleni u WinNT serveru nebude asi tolik v grafice,
protoze jako server ma spravne stat na CTR+ALT+DEL,
ale spise v bezpecnejsim systemu NTFS. Pred zapisem se kontroluje
bezchybnost povrchu. Ve sve volne rezii tez kontroluje integritu dat a
dela radu jinych skopicin.
Kazda sranda proste neco stoji a je to vzdy kompromis s vykonem.
Odezva tiskaren ma pri standardni instalaci zbytecne dlouhe timeout-y
a pod. Kdyz se to drobatko vyladi, tak se situace zlepsi.
Myslim, ze je to stabilni a velmi dobry system.
Ovsem klasicke dosovske nebo souborove orientovane aplikace
budou o neco rychlejsi na NW.
Ostatne uvidime jak do toho promluvi NW 5.0 s protokolem TCPIP
a viceprocesorovou podporou (konecne).
Karty budou znova rozdany.
Jaro.

Problem s tiskem OLE

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 21:31:49

mam takovyto problem. Mam OleContainer a v nem nalinkovany dokument, chci
ho tisknout na Canvas v tiskove podobe. Pouzivam OleDraw funkci, ale neco neni v poradku. Pro upresneni: Mam napr. Word dokument a chci ho vytisknout do
QuickReportu. Qusoft zatim rozchizen OLEControl (verze 2.0 K Profi).

Diky za kazdy dobry tip.

procedure TQROleCtrl.Print(XOfs, YOfs : integer);
var
EMF : TMetafile;
R: Trect;
begin
inherited Print(XOfs, YOfs);
EMF := TMetafile.Create;
EMF.Width := Width;
EMF.Height := Height;
with TMetafileCanvas.Create(EMF, 0) do begin
try
Lock;
SetRect(R, 0, 0, Width, Height);
OleDraw(FOleContainer.OleObjectInterface, DVASPECT DOCPRINT, Handle, R);
finally
UnLock;
with ParentReport.QRPrinter do begin
SetRect(R, XPos(XOfs + Size.Left), YPos(YOfs+Size.Top), Width, Height);
Canvas.StretchDraw(R, EMF);
end;
EMF.Free;
end;

veselyt(zv)sagas(tec)cz

Klavesy

[*] Tom� Vesel�������+?����3 - 25.5.1998 21:49:08

Myslim si, ze by bylo lepsi zdedit objekt a prepsat KeyDown metodu,
a potom Key = #0, kdyz je bslouzeno a nechces aby bylo dal predano. Do
AppMessage to chodi porad a nemusis byt v te komponente.

Vesna, SagaS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 21:38
P�edm�t: Re: Klavesy

> [...]
>procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
>Application.OnMessage:= AppMessage;
>
>uff, ale dalo mi to zabrat ;-), vyslo to az na treti pokus.

TQuery & RequestLive

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 25.5.1998 23:21:05 -0700

>Jestlize pouziji v SQL dotazu klauzuli ORDER BY tak se nastavi vlastnost
>RequestLive na FALSE. Jde nejak donutit TQuery, aby mel RequestLive na TRUE
>a abych mohl pouzit klauzuli ORDER BY ? Zkusil jsem vytvorit sekundarni
>index pro polozku uvedenou v ORDER BY, ale taky to nefunguje. Pred casem
>jsem tu nekde cetl, ze lze donutit nejakym SQL prikazem, aby pouzival
>vytvoreny index, ale uz jsem to zpetne nenasel, nevi nekdo co je to za
>prikaz ?
>
>Diky Vita

O to vobec nejde. Donutenie vyhladavania podla indexu ma vplyv iba na rychlost. Klauzula ORDER BY je podla definicie nepripustna pre LIVE - QUERY, takze smola...

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Object Inspector

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.5.1998 23:23:08

> Jsou tam 3 Vol. Vol I by mel byt volny (tam je OI instalovan) a Vol II, III
> jsou za penize. Vice o tom nevim, jen jsem na to nahodou narazil.

Ja vim, ze Vol I. je free, ale prave mimo techto 3 komponent:

Shareware components:

[Treeview with MultiSelect]
Do you think that TreeView has no multiselect feature?
You'd better take a look at this component.

[Object Inspector]
The famous component is now even better with ability to show the properties
and events not only for Delphi components but for ActiveX controls too.

[DataSet Inspector]
TDataSetInspector displays and manipulates records from a dataset in an
Object Inspector alike control.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Locate: bug or feature?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 25.5.1998 23:31:47 -0700

Prikaz Locate nepracuje tak, ako ma!

Ak mam tabulku so zlozenym primarnym klucom na poliach ID1 a ID2 a tabulka je cez ID1 nalinkovana ako detail tabulka, locate pri vyhladavani v ID2 postupuje nespravne. Nakolko zisti, ze ID2 je pole v indexe, zacne vyhladavat v indexe, avsak hodnoty v ID2 sa mozu opakovat. Vysledok je ten, ze sice najde hodnotu v ID2, ale zrovna mu nepadne do mnoziny zaznamov vybraneho detailu, tak sa zatvari, ze nenasiel nic.

Priklad:
ID1* ID2*

Ak je id master tabulky = 2, locate nenajde ziadnu hodnotu z ID2 (vzdy najde taku, kt. ID1=1 a ta mu nepadne do vyberu).

Stretli ste sa s tymto? Vie niekto ako to obist - samozrejme, okrem sposobu zahrnutia kluca ID1 do vyhladavania. Nad neindexovymi polozkami vyhladava locate spravne - najde ich priamo vo vybere. Da sa locateu vnutit, aby nepouzil index?
Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Zaporny TDate

[*] Lustyk.Ladislav/4110/EDU(zv)edu1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ay 1998 23:36:22 -0700

Zdar Delphisti,
prosim o radu. Lze nejakym zpusobem nadefinovat
datovy typ, neco jako TDateTime tak, aby umel
zaporne roky a soucasne mohl byt stejne jako TDateTime
editovan a zobrazovan v Paradoxove tabulce pres TDBGrid ?

Diky za namety

L.Lustyk

Lustyk.Ladislav/4110/EDU(zv)edu1.ccmail.x400.cez(tec)cz

NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 26.5.1998 00:07:51

Hi,

mam nekolik pripominek...

�ke��k Jaroslav wrote:

> [...]
> Lidi maji radi pohodlicko, obrazky a neradi se neco ucej.
> Prikazovy rezim si zada odbornika. Rozhrani Win95 nebo WinNT

Nemyslim si, ze by prikazovy rezim zvladal jen odbornik, v tom to neni.
Graficky rezim _server_ vubec nezpomaluje, zkuste si nekdo zapnout
sledovani vykonu, pri beznych operacich a bezne zatezi (asi 550
otevrenych souboru) to v prumeru ukazuje zatizeni procesoru 30%.

Pravda je, ze graficke rozhrani zvladne kdekdo, ale to je jen prostredek
k vyjadreni neceho uplne jineho.

> [...]
> dela radu jinych skopicin.
> Kazda sranda proste neco stoji a je to vzdy kompromis s vykonem.

Nemyslim si ze se jedna o kompromis, ja takovou bezpecnost vyzaduji.
Nehodlam sverit serveru NW ani bajt dulezite informace (po te ztrate
svazku - a ne jen u me, stalo se to i v jednom autoservisu na Kladne, to
byl mazec!) Naproti tomu, u serveru NT se bat nemusim, tam snad leda ze
by lehlo zelezo, ale od toho je zalovani, ze.> Odezva tiskaren ma pri standardni instalaci zbytecne dlouhe timeout-y
> a pod. Kdyz se to drobatko vyladi, tak se situace zlepsi.
> Myslim, ze je to stabilni a velmi dobry system.

To je! A jak! A ty moznosti navic. IIS, Exchange Server, Proxy, ASP atd.

> Ovsem klasicke dosovske nebo souborove orientovane aplikace
> budou o neco rychlejsi na NW.

Mozna, ale to je jen otazka blizke budoucnosti, casem zadne takove uz
nebudou v pouzivani.

> Ostatne uvidime jak do toho promluvi NW 5.0 s protokolem TCPIP
> a viceprocesorovou podporou (konecne).
> Karty budou znova rozdany.

Jake karty? Hra uz skoncila, nez se u Novelu kdosi prospal....

> Jaro.

fronek(zv)fic(tec)cz

Analyzator textu

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 26.5.1998 00:17:43

Hi,

diky za reakce, vedel jsem ze to bude zajimat spoustu lidi, nevim, zda
je to z jine planety, MS to ma v Office, samozrejme EN.

Ale mozna ze nejaka omezena funkcnot by mohla byt schudna, nechci prece,
aby dostal odpoved na to, co mel vcera soused k snidani, ale celkem
rozumne dotazy do databaze, ne?

fronek(zv)fic(tec)cz

Tomas Holan wrote:

> Jsem na tom podobne a delam na tom od roku 1993.
> Je to opravdu kanon na vrabce, doporucuji vytvorit
> si "vzory" dotazu a rozpoznavat jen ty a jejich parametry.
>
> Tom

bTree Filler

[*] Alame <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 26.5.1998 00:42:06

Mame Money97 ucetnictvi a ten jede na databazovem "engine" bTree Filler,
zajimalo by me, jestli existuji nejake ODBC ovladace pro tuto Paskalovou
vec..

Dekuji.

Dos, Paradox a Delphi

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 26.5.1998 07:27:26

>Jestli to nebude ve spatnem nastaveni BDE u driveru Pdoxu.
>Implicitne v Delphi je to verze 4.0. Snad to pomuze.

Nazdar!
Vdaka za odozvu. Pozeral som sa na to (BDE Administrator)
a ja tam mam pre PDOX verziu 3.0. Mam to prepisat na 4.0?
Alebo co tam mam nastavit aby to fungovalo?

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

TQuery & RequestLive

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 26.5.1998 07:32:46

[...]

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 26.5.1998 07:45:05 -0700

Sorry, ospravedlnujem sa, skutocne je dolezite, aby SQL pouzil index, ak je ORDER BY pouzite - pise sa to v helpe. V informixe sa da vnutit index tak, ze vyhladavacie podmienky na indexovane polia zapisem ako prve. V konferencii sa to uz vyskytlo, ale tam sa pojednavalo o vnutenie indexov databaze InterBase. Pre istotu vsak zalistuj v archive.

>Pokud jsem do klauzule ORDER BY dal polozku na kterou mam vytvoreny prima=
>rni
>index tak LIVE - QUERY funguje. Potom je dost nepochopitelne proc by to
>nemohlo fungovat i pri pouziti sekundarniho indexu. Jestli to tak opravdu
>je, tak je to velky nedostatek PARADOXU protoze treba MS Access to umi
>dokonce i bez index=F9.
>
>Vita

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Dos, Paradox a Delphi

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 26.5.1998 07:50:15

Marek Repisk� wrote:

> Nazdar!
> Vdaka za odozvu. Pozeral som sa na to (BDE Administrator)
> a ja tam mam pre PDOX verziu 3.0. Mam to prepisat na 4.0?
> Alebo co tam mam nastavit aby to fungovalo?

A nejak zkus zjistit verzi te tabulky.
Zkus to metodou pokus, omyl. jednou to vyjit musi.

BTW: Ja o tom taky moc nevim, jen me to napadlo.

> Marek Repisky
> mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

TDBGrid

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.5.1998 07:58:31

Dalibor Honus wrote:

> Sorry. Spatne jsem se vyjadril. Myslel jsem, aby se jednotlivy prvek
> choval jako combo, pricemz by si hodnoty bral z tabulky. Pokud se
> takto chova i standartni, klidne me servete, zaslouzim si.

Tak, tak, tvoje slova na tvou hlavu. :-) Dela se to takto: mejme
tabulku T1. K ni si vytvorim fieldy ktere potrebuji. Mejme T2, kde
mame napriklad slopuce JmenoID integer a Jmeno varchar(30). V T1
mejme nejaky ciselny sloupec (treba zase JmenoID), ktery odkazuje na
T2.JmenoID. V seznamu fieldu T1 (klick pravym tlacitkem mysi na T1)
zalozim _novy_ stringovy field, kde provazu T1.JmeniID s T2.JmenoID,
necham zobrazit T2.Jmeno a jsem hotov.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.5.1998 08:03:34

Zdar
A to bych se prave docela zacal bat, ze si kazdy rekne, ze kdyz je to v
grafice, tak to zvladne. Vidim, co dokaze udelat obycejny uzivatel s
Win95, a pri predstave, ze by neco podobneho zkousel i na NTsrv, tak by ta
sit vetsinu casu nebezela. Bohuzel marketing MS se snazi presvedcit, ze
spravovat sit zvladne kazdy.

> [...]
> sledovani vykonu, pri beznych operacich a bezne zatezi (asi 550
> otevrenych souboru) to v prumeru ukazuje zatizeni procesoru 30%.
To je prave to, ze zatizeni procesoru absolutne nevykazuje nic o tom, jak
je zatizenej server jako celek! Procesor si klidne muze cekat, nez treba
sitovky, nebo disk, nebo cokoli jineho neco udela.

Mel by... ale povetsinou to tak neni.... (aspon u tech NTsrv, ktery jsem
mel moznost videt v beznem provozu)

> [...]
> byl mazec!) Naproti tomu, u serveru NT se bat nemusim, tam snad leda ze
> by lehlo zelezo, ale od toho je zalovani, ze.
Vzdyt si prave castecne protirecite! NW byste data nesveril, protoze vam
zarval svazek (cili na 99% chyba disku, cili HW), ale u NT, kdyz spadne
HW (treba disk), tak mate zalohy... u NW jste je nemel? Pak to ale neni
chyba NW, ale vase!
Jinak musim souhlasit, ze ruzne kontroly integrity apod. jsou dulezita
vec. Ovsem o bezpecnosti dat na NTFS bych taky pochyboval (existuje dost
programu na cteni NTFS bez jakehokoli opravneni). Jedina moznost kvalitni
ochrany dat je kvalitni sifrovani.

> To je! A jak! A ty moznosti navic. IIS, Exchange Server, Proxy, ASP atd.
:))) O Win95 se to taky rikalo, a jaka je skutecnost? Ne, to nebylo
mysleno jako urazka. Ve vasem pripade vam to proste tak jede. Znam bezne
provozy, kde maji na NT zhruba stejne rozsahloou sit, jako mam tady na NW
(cca 40 pocitacu, jeden server). Zatim co ja jsem na vsechno sam, a
stravim spravcovstvim site (pridavani a mazani uzivatelu, nastavovani
prav, zalohy, obnovy, a dalsi bezne veci) zhruba 30% pracovni doby, tam
jsou vzdy dva az tri spravci, a spravcovstvi je vytizi na 80%. A to jeste
tak jednou tydne jsou nuceni restartovat server (zmeny v konfiguraci
apod.)
A ty moznosti navic jsou defacto v IntraNetWare (a pry i rychlejsi nez u
MS; - nevim, nemam, nezkousel jsem).

> Mozna, ale to je jen otazka blizke budoucnosti, casem zadne takove uz
> nebudou v pouzivani.
:))) Kez by to tak bylo... Ale to uz pak stejen nebude ani NT, ale pouze
NC

> Jake karty? Hra uz skoncila, nez se u Novelu kdosi prospal....
To zatim neni tak jiste. Kazdy produkt ma svoje misto. NT se hodi jako
aplikacni server, NW jako souborovy a tiskovy. Jak to bude s NT5 a NW5
ukaze zase jen cas...

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Ikona & Bitmapa

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 26.5.1998 08:13:04

> Potrebuji udelat ikonu z bitmapy a naopak bitmapu z ikony.

> Jak vytvorit bitmapu z ikony to stale nevim.

Na http://pub.vse(tec)cz/simtel.net/win95/prog-pre.html je
soubor ico2bmp.zip pro prevod icon na bitmapy

> function CopyBitmapToIcon(oBitmap:TBitmap;oIcon:TIcon):Boolean;
> var
> oIconInfo:TIconInfo;
> hIconNew := CreateIconIndirect(oIconInfo);

Nemuzu najit co to je TIconInfo a CreateIconIndirect ?

TDBGrid

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 26.5.1998 08:23:08

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> T2.JmenoID. V seznamu fieldu T1 (klick pravym tlacitkem mysi na T1)
> zalozim _novy_ stringovy field, kde provazu T1.JmeniID s T2.JmenoID,

Sorry, jsem nejhorsi ze vsech.

D.

DBRadioGroup

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 26.5.1998 08:44:12

Staci prepsat KeyDown objektu, ale inherited musis volat az pop tvem
osetreni.

Bohuzel tak jednoduche to neni.

Za prve TDBRadioGroup vubec nedostava sipky, je treba pridat
DLGC_WANTARROWS v obsluze WMGetDlgCode.

Za druhe TDBRadioGroup obsahuje TGroupButton a az tento
prvek ma fokus, takze je treba se povesit na jeho obsluhu
WM_KEYDOWN. Bohuzel taky nedostava zpravy o VK_DOWN,VK_UP atd.,
ale uz nevim jak mu vnutit DLGC_WANTARROWS.

Milos Skacel

NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 26.5.1998 08:51:00

Ty se fakt prestehuj do vestirny, nebo k Billovi.....

A Fronek rekl: ......Vidim okno, jehoz slava hvezd se dotyka.......

AR

----------
Od: Martin Fronek
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)
Datum: 26. kv�ten 1998 0:07

Jake karty? Hra uz skoncila, nez se u Novelu kdosi prospal....

fronek(zv)fic(tec)cz

Klavesy

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.5.1998 09:06:47

Samozrejme souhlasim, ale pokud tech objektu je vice ruznych typu, pak
je reseni pres Application.OnMessage asi nejschudnejsi. Ja bych ale radeji
zvazil, zda neponechat implicitni chovani tlacitek a nezvolit jine horke
klavesy. Co si pocne uzivatel bez mysi...

Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1998 21:38
P�edm�t: Re: Klavesy

> [...]
>procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
>Application.OnMessage:= AppMessage;
>
>uff, ale dalo mi to zabrat ;-), vyslo to az na treti pokus.

Pakovaci komponenta

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 26.5.1998 09:10:22

> From: "Stanislav Cerny" <s.cerny(zv)mod(tec)cz>
> To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Subject: Re: Pakovaci komponenta
> Date: Mon, 25 May 1998 16:15:39 +0200

> Ahoj
> na adrese:
> http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/index.htm
> najdes soubor DELZIP13.EXE a to je ono.
>
> Standa.

Bohuzel na tuto stranku neni volny pristup!
Ahoj Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

(offtopic) Re: ADMIN: Male nefunkcnosti konference

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1998 09:15:22

Adam AHA Hauner wrote:
> *** Pokud se nepletu, CESNET ma peering se vsemi kvalitnimi a vetsimi
> providery u nas a <POCIT>je ochotny za jasnych podminek realizovat peering
> s kymkoliv</POCIT>.
A v tom je myslim prave problem Cesnetu, ze on moc peering realizovat nechce.
Pokud vim (neni to 100% informace), tak jako jediny provider chtel za peering
od ostatnich provideru platit(!), protoze si mysli ze ma u sebe tak zajimave
sluzby ze za ne ostatni asi radi zaplati. Pokud se podivam na stav peeringu
v CR (http://www.lupa(tec)cz/peering/) tak vidim ze nejmene peeruje prave Cesnet
(krome SPT Telecom :-) Nejsem nijak zaujaty proti Cesnetu, ale myslim ze
urcitou vinu na to ma i skutecnost ze je napul komercni. Proslycha se, ze
pristim rokem by zde mela byt snad konecne pater od Ebone, cimz sice NIX
asi trochu ztrati svuj smysl, ale je zde sance ze data prestanou putovat
z CR do CR pres pul sveta.
Nechci uz dale rozvijet toto tema, protoze by z toho mohla vzniknout dalsi
vlna offtopicu ....

TQuery & RequestLive

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 26.5.1998 09:37:32

> [...]

nemohlo fungovat i pri pouziti sekundarniho indexu. Jestli to tak opravdu
je, tak je to velky nedostatek PARADOXU protoze treba MS Access to umi

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 26.5.1998 09:46:27

> prosim o radu. Lze nejakym zpusobem nadefinovat
> datovy typ, neco jako TDateTime tak, aby umel
> zaporne roky a soucasne mohl byt stejne jako TDateTime
> editovan a zobrazovan v Paradoxove tabulce pres TDBGrid ?

Zkusil bych vyuzit databazovy typ TDateTime a vypocitavat rozdil vuci nejakemu datu.
Pro spravne zobrazovani a editaci je treba definovat metovy GetText s SetText.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Locate: bug or feature?

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 26.5.1998 09:47:48

Nemuzes pouzit FindKey ?

PS: Rad bych se dozvedel, jak udelat v run-time slozeny primarni klic (Pdox), zkousel jsem to, ale BDE mi to nespapalo, asi jsem negde delal chybu...

Stepan Cerny
chaosz(zv)geocities.com

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
>
> Stretli ste sa s tymto? Vie niekto ako to obist - samozrejme, okrem sposobu zahrnutia kluca ID1 do vyhladavania. Nad neindexovymi polozkami vyhladava locate spravne - najde ich priamo vo vybere. Da sa locateu vnutit, aby nepouzil index?

Case

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 26.5.1998 09:51:41

Nevi nekdo o nejakem Free Case nastroji pro generovani tabulek v Pdoxu,
Interbasi aj.

Nebo nejaky rozumny ShareWare

OLE

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.5.1998 09:53:44

> [...]
>
> P.S. Ikyz spousta lidi nadava na Windows, Micorosoft, Exchange a
> Outlook, tak musim rict ze presne tyto stroje tohle dokazou bez problemu

Comunicator to umi taky, ale presto jsem pro postu bez hacku a carek.
Vaclav Sazima.

TQuery & RequestLive

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 26.5.1998 09:54:47

> O to vobec nejde. Donutenie vyhladavania podla indexu ma vplyv iba na rychlost. Klauzula ORDER BY je podla definicie nepripustna pre LIVE - QUERY, takze smola...

To je pravda.
Jednim resenim, ktere se vsak nehodi vzdy je definovat si clustered index pres atributy, podle ktereho chcete data zobrazovat. Data jsou pak v na disku setridena podle clustered atributu. Ve Vasem SQL dotazu pak klauzuli ORDER BY nemusite vubec pouzit. Nevim, zda je mozne popsane reseni i na db a dbf databazich. Mam s tim zkusenost jen SQL serveru. Bez problemu.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Ikona & Bitmapa

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 26.5.1998 09:54:54

>Na http://pub.vse(tec)cz/simtel.net/win95/prog-pre.html je
>soubor ico2bmp.zip pro prevod icon na bitmapy

To je ale hotova aplikace na prevod ikon na bitmapy. Ja si potrebuji
vytvorit funkci, pomoci, ktere bych toto mohl provadet ve sve aplikaci.

>Nemuzu najit co to je TIconInfo a CreateIconIndirect ?

CreateIconIndirect je API funkce, ktera vytvari ikonu na zaklade struktury
TIconInfo (viz. API Help). Do TIconInfo se nastavi jedna barevna bitmapa a
jedna cernobila pro masku. Ta cernobila jde vytvorit z te barevne nejakym
orovanim, xorovanim ci andovanim, tak aby ikona mela transparentni pozadi.
Ale to ja prave neumim. Ja to zatim delam takto:

oColor,oMask:TBitmap;

oMask.Canvas.CopyMode := cmBlackness;
oMask.Canvas.Draw(0,0,oColor);

Ale pozadi neni transparentni, ale vzdy bile.

Vita

ADMIN: Male nefunkcnosti konference

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 26.5.1998 10:00:36

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Vl.Petr [SMTP:vpetr(zv)bigfoot.com]
> Ale pry pred nekolika dny uz zacal jednat o peeringu... ?
[T.B.]
Mas pocit, ze kdyz mbox.vol(tec)cz vraci "User unknown", ze se to peeringem
vyresi...? :))

Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz
Tomas.Burger(zv)sms.paegas(tec)cz
http://www.mius(tec)cz/; http://www.sever(tec)cz/
http://www.delphi(tec)cz/; http://www.teplice(tec)cz/

seriove cislo windows

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 26.5.1998 10:23:51

Cti z registru. Napriklad veskere veci ohledne registrace Windows najdes v
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion.
Tam uz jsou polozky jako ProductID, ProduktName, RegistredOrganization,
RegistredOwner, ...

Pri zjistovani mista v registrech u ostatnich produktu bych postupoval tak,
ze bych v registrech vyhledaval zname registracni cislo nebo "ProductID"