QReport - pocet stran

[*] Marian Goryl <mgoryl(zv)studnet.sk> - 28.5.1998 16:05:51

Ahojte!

Ako zistit v QReporte celkovy pocet stran, ktore sa budu tlacit?

Marian Goryl
mgoryl(zv)studnet.sk

Data u TTreeNode

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)writeme(tec)com> - 28.5.1998 16:28:45

> Dekuju ti moc. Zatim to funguje (co jsem zkousel). Ale zkousel jsem to
samy
> se stringem
>
> Node.Data:=pointer(Edit1.Text);
> Label.Caption:=string(Node.Data);
>
> ale nejak mi to blbne. Nevis cim by to mohlo byt?

Jak by se mohl string vejit do pointeru ???? Jiste, ze to takto chodit
nebude. Precti si moji odpoved na tvuj dotaz... a uvidis.

Jo, jo je to tak. Nejak jsem si to neuvedomil.

Diky

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz

Data u TTreeNode

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)writeme(tec)com> - 28.5.1998 16:36:11

> [...]
>takze pretypovani integer na pointer chodi. Typ string je nekompatibilni s
>integerem,
>protoze je to ukazatel na pole znaku, ukoncenych null. Takze pokud
>udelas proste pretypovani integer(Nakej_string), vrati ti to pouze
>ctyrbajtove
>neco (ukazatel na zacatek stingu v pameti), nikoli text. Pokud chces
>ukladat
>do stromu stringy, opravdu si asi budes muset vytvorit objekt (staci
>TStringList),
>anebo dynamicky alokovat pamet pro string, a do Node.Data vrazit ukazatel

Dekuji vsem, uz mi to chodi. Nevedel jsem presne, jak je to s tim pointerem,
ale pak jsem na to prisel. Diky.

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz

Insert, Update, Delete & Refresh

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 28.5.1998 16:43:40

Zdravim,

... ehm, nedal by se SQL vybirat jenom nejaky klic, ktery by ty zenske zmenit nemohly, a
zbytek dat by se dotahoval "live" z tabulky (podle indexu) ...

--
Stepan "Chaosz" Cerny
chaosz(zv)geocities.com

Jiri Szopa wrote:

> [...]
> (Refresh je totez, navic neni podporovan prez mou databazi) Jenomze to
> pri vetsi poctu zaznamu trva dlouho !!! Pozadavek je proto, protoze ty zenske si ty okna
> usporadaji tak, aby ze spodniho "browse" videly ty posledni zapsane zaznamy
> a ihned si kontrolovaly spravnost zapsanych udaju.
>
> Otazka:
> Nejde zapsat primo do TDBGrid (OnDrawColumnCell je asi k nicemu),
> nebo u TQuery se mam vykaslat na nej a nahradit ho TSringGridem ?
> Vlastne potrebuji pasivni grid, prez nej nic nechci delat .(mam D2).

OFF-TOPIC !!! HELP !!! HELP !!!

[*] Ivan Tur�an <iturcan(zv)borland(tec)cz> - 28.5.1998 16:43:56

Uff,

Nechcel by som byt na vasom mieste. Hold aspon budete na buduce vediet ze
data su vec cenna a ze je ich treba zalohovat ! Ale predsa Vam skusim
poradit , a sice najdolezitejsie by bolo keby ste dali vediet akim sposobom
ste mali respektive uz aj mate naformatovany disk FAT alebo NTFS
Ak ste mali FAT a uz mate NTFS tak pravdepodobne nemate sancu vzhladom na
kovverziu formatov.
Ak ste mali FAT a aj program naformatoval disk na FAT tak je tu mala
iskierka nadeje:
V podstate mate niekolko moznosti :
ak utilita pouzila sposob quickformat tak by data mohli byt obnovene
pouzitim nejakeho unformat programu napr. niekedy v starych Norton
utilities taky bol , teraz neviem . Skuste internet

V pripade quickformatu sa totizto zmazala iba FAT tabulka a ta ma svoju
kopiu (je totizto na disku vzdy dvojmo).takze jednoduchym programikom si
mozete data obnovit aj sam.

Ak pouzil na formatovanie klasicky sposob (nie quickformat) tak data
neobnovite pretoze tento sposob cisti cely disk (00,FF,00,FF,00,FF) a
vytvara novu cistu FAT tabulku a aj jej kopiu a tiez obnovuje Bootsector na
disku.

Velmi rad by som vydel tu komponentu, ak mozete poslite mi ju.

Ak mate nejasnosti tak ma mozete telefonicky skontaktovat.

S pozdravom

Ivan Turcan
Borland,s.r.o.

>Prosim , pomozte !
>Testoval jsem zalohovaci komponentu a povedlo se mi asi toto:
>Nastavil jsem zalohovani na disk a spustil program.Ten oznamil, ze provede
>zalohovani a pred tim ze smaze z diskety data. No a nez sem stacil cokoliv
>udelat, tak mi smazal vsechna data z disku ! A ted nevim, jak je vratit !
>Nemate nekdo nakou utilitu, ktera by to dokazala ? Nebu proste nakej zpusob
>jak to udelat ? Pomozte cloveku v nouzi ! Zachrante zoufalce ! Jestli to
>neobnovim, tak uz nebudu programator , protoze vsechna data jsou v pr....
> [...]

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 28.5.1998 17:02:21

On Thursday, May 28, 1998 11:00 AM, Jiri Szopa [SMTP:prosys(zv)grendel(tec)cz] wrote:
> [...]
> ukony pomoci TQuery - SQLModif (INSERT,UPDATE - menim SQL property).
>
> Ale ted chci zviditelnit tyto zmeny na okne "browse".

A proc nedelat ten INSERT, UPDATE v modalnim okne primo nad SQLZakazky?
Pokud SQLZakazky nemuze byt live, tak lze pouzit cacheupdate.

Marek Prokop

Insert, Update, Delete & Refresh

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 28.5.1998 17:11:20

Zdravim,

o jakou databazi se jedna ?? - Paradox, dBase nebo nejaky SQL server.
Predpokladam, ze je to nejaky SQL server. Pak zrejme resime podobny
problem. Myslim, ze s tim seznamem v DBGridu bude trochu problem.
Smysluplne opravovat asi nepujde, a navic cim vic zaznamu bude
v gridu tim delsi cas bude trvat Commit pri prvni opravenem zaznamu.
Pokud by se mel obnovovat (Close/Open), stane se z aplikace "cekarna".
Zacinam se smirovat s tim, ze ten prvni seznam se bude muset
exportovat do souboru na klientovi (napr. pres TBatchMove) do formatu
napr.: Paradoxu a zde jiz neni problem opravovat tyto lokalni data
pro ucely nahledu v DBGridu . Myslim, ze pri trose usili to pujde napsat tak
aby to fungovalo. Zaver tedy je podle me tento:

1) Vysledek prvniho SQL dotazu exportovat na klientovi
do lokalniho souboru - napr. Paradox

2) V modalnim okne zobrazit pomoci jineho Query konkretni zaznam
a ten opravovat

3) Pri kazde oprave detailniho zaznamu odeslat zmeny na server
a zaroven modifikovat lokani tabulku.

4) Po ukonceni oprav lokalni tabulku smazat

Dalsi napady by me take zajimali. Zabyvam se obecne efektivnim zpusobem
"ladovani" dat beznymi uzivateli na SQL server a nekdy mam pocit, ze prislusne
postupy jsou predmetem statniho tajemstvi :-)).

S pozdravem
Rosta Podmanicky
rosta(zv)trias92(tec)cz

[...]

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 28.5.1998 17:12:08

DLL pre UDF treba umiestnit do systemoveho adresara alebo do adresara kde je
databaza. Ide oto aby Interbase nasiel toto DLL.
Tungli

----------
> Od: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
> Pre: Delphi(zv)pinknet(tec)cz
> Predmet: OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu
> D�tum: 28. m�j 1998 12:19
>

> Ahoj,
>
> nemohl by mi prosim nekdo poradit, jak rozchodit UDF knihovny
> pro Interbasi na RedHat Linuxu 5? At delam, co delam, Interbase
> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.
> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.
>
> Diky, Pavel
>
> stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Insert, Update, Delete & Refresh

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 28.5.1998 17:18:14

Je to mozne takto
Query1 = ktora je napojena na DBGrid
Query2 = pre insert a modify

Pri Insert a modify do TQuery2 treba udaje ulozit aj do TQuery1 poloziek a vydat prikaz Query1.Post

Query2.Edit
Query2.FieldByName('..'):=...;
UpdateSQL2.Apply(ukModify);

Query1.Edit;
Query1.FieldByName('..'):=...;
Query1.Post;
----------
Tungli
> [...]
> nebo u TQuery se mam vykaslat na nej a nahradit ho TSringGridem ?
> Vlastne potrebuji pasivni grid, prez nej nic nechci delat .(mam D2).

Trocha teorie ....

[*] Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz - 28.5.1998 18:00:02 edt

Dobry den,
potreboval bych vedet jak chranit data v tabulce Paradoxu. Tim
chranit myslim jak zamezit, aby mi je nekdo nemenil nebo neznicil ...
existuji nejaka hesla nebo moznost uzamknuti tabulky? Aplikace nebude
sitova (zatim). No proste vseobecne jak je to s ochranou dat pod
paradoxem. Doufam, ze jste me pochopili ......
Dalsi vec by byla jeste vice teorie. Nevite nekdo kde sehnat
informace o otom jak funguje Indexovani ve FoxPro a jeho vyhody a
nevyhody to ma ..... moznosti poniceni indexu, spatna indexace atd.
Neznate nekdo nejakou knihu nebo clanek kde bych to mohl najit.
A do tretice v cem jsou tabulky Paradoxu lepsi nez tabulky ve FoxPro.
(pokud lepsi vubec jsou).......

omlouvam se, ze to neni primo k Delphi, ale potreboval bych
tyto veci opravdu vedet .....

Diky moc vsem, kteri si tento mail jen neprectou ......

(*)--------------------------(*)
! Martin Pochyla !
! Ekonomicka fakulta !
! VSB-TU OSTRAVA !
(*)--------------------------(*)

Fajnovost

[*] Petr Urban <urban(zv)zbk(tec)czn(tec)cz> - 28.5.1998 18:05:18

Pdle mn� nen� ani dost mo�n� obs�hnout v�echny vyj�mky �esk�ho jazyka
natolik, aby se takov�to program choval obstojn�. A jesli n�kdo n�co
takov�ho vymysl�, tak si za to taky nech� pat�i�n� zaplatit, tak�e na n�jak�
freeware a komponenty nejsp� m��ete zase rychle zapomenout.

Cooler
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 8:17
P�edm�t: Fajnovost

> [...]
>
>Rad bych do sveho programu udelal jednu fajnovost a potreboval bych
>nejakou komponentu, ktera by umela sklonovat
>
>nejakou takovouhle funkci
>
>function Funkce(Slovo: string; Pad: Integer): string;
>
>Funkce('Auto', 2) = 'Auta'
>
>ale taky
>
>Funkce('Jeden poslanec', 2) = 'Jednoho poslance'
>
>Existuje neco takovyho v Ceskych zemich?
>
>Ing. Jaroslav Jahoda
>Lesprojekt-Sluzby s.r.o.
>Nabrezni 1326
>Brandys nad Labem 250 01
>tel. +420 202 800152, fax. +420 202 800161

FoxPro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 18:28:27

Martin Falan wrote:

> [...]
> Mam aplikaciu napisanu pre FoxPro 2.0.
> Vie bezat v 16bit aj v 32bit rezime, podla toho aky runtime je k dispozicii. A prave v tom je problem . V 32 bit. rezime mi
> bezi iba na starsich pocitacoch, tak do Pentia 150MHz.
> U novsich pocitacoch to bezi iba s 16 bit. runtime.
> A v tomto rezime sa mi casto ruca pre nedostatok pameti.
> Pouzivam siet Microsoft, net klienta pre dos a ten aj
> s pouzitim QEMM spotrebuje skoro 100 KB s operacnej pameti.
> V 32 bit. rezime to slape perfektne a ovela rychlejsie.
> Ale preco to nejde u novych rychlich pocitacoch?

moc Ti asi nepomuzu, ale tak pred 4mi lety jsem jeste programoval ve Foxce
(a dnes jsem velmi rad ze jsem toho nechal :-) Co si pamatuji, tak ve FoxPro
2.0 byly velke problemy s nekompatibilitou spravy pameti s cimkoliv (32 bit
runtime). Napr. to vubec neslo spustit jako DOS aplikace pod Windows a podobne.
Nakonec jsem to vyresil tak ze jsme zakoupili FoxPro 2.6, u ktereho jiz byla
sprava pameti vice doresena. Zkus to spustit s "cistym" systemem, bez EMM, QEMM
a podobnych veci (uz jsem jich plno zapomel). Pokud to nepomuze, zkus se obratit
na firmu Daquas v Praze 10, ti tenkrat prodavali FoxPro a byl tam nejaky clovek
ktery tomu pomerne dost rozumel, na jmeno uz si vazne nevzpomenu, akorat vim ze
psal nejake takove ty pomocne knihovny ktere se pak nahravaly do Foxky.

V nejhorsim, Delphi umi taky pracovat v FoxPro tabulkami .... :-)

<none>

Je to skutocne jednoduche. Kolkymi medzerami to nahradis zalezi len na tebe,
pretoze to, po kolkych znakoch skace tabulator nie je vseobecne definovane.
Pocet medzier, o ktore skace tabulator je vacsinou nastaveny v kazdom
software inak. Napr. v Delphi je to nastavitelne uzivatelom.

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 18:43:23

Bohuslav Svancara wrote:

> Diky za snahu pomoci.
>
> Nacist data do pameti a tam je editovat je urcite spravny postup, ale prece
> jen - znamena to vzdat se pouzivani vsech DBControls. Kazdy z tech prvku
> (nejen DBGrid) zamkne tabulku, jakmile se zacne s editaci. Bez techto prvku
> je ale polovina Delphi k nicemu a pracnost programovani neumerne vzrusta.

Ahoj,

Nedavno jsem resil problem, kdy mam jednoduchou aplikaci ktera pouziva nejaka
vlastni data, jestli by neslo napsat nejaky jednoduchy Dataset ktery by umel
pracovat s beznymi poli (String, Integer, DateTime, Boolean) tak abych nemusel
pouzivat BDE, ale mel k dispozici datove komponenty (viz tema "Datasety bez
DBE" v konferenci). Nakonec jsem si napsal jednoduchy Dataset ktery uklada data
do pameti/souboru. Samozrejme lze z neho i do nej kopirovat polozky z TTable.
Neumi zadne indexovani, nepracuje s BLOB, ma jen jednoduche filtry a lze jej
pouzit jen pod Delphi 3. Pokud budes mit zajem, poslu Ti zdrojak.

> Musel bych udelat asi 40 samostatnych formularu a ve vsech rucne presouvat
> data z tabulek do editacnich prvku a zase zpet. Takhle si RAD nepredstavuji.
To je podle me blbost ....

> A sitova prace pod Paradoxem je podle me nesmysl. Ovsem pokud to jinak
> nejde, budu to muset udelat.

Mozna by stalo za pokus zkusit napsat vlastni komponentu odvozenou od TTable,
ktera by pri Edit modu nezamykala zaznam tabulky a pri Post by provedla kontrolu
jestli neni zaznam uzamcen a vyvolala vyjimku v pripade ze je uzamcen. Nebezpeci
ale spociva v tom, ze se muze stat ze zaznam bude z nejakych duvodu stale uzamcen
(chyba v operaci s tabulkou) a uzivatel pak nebude mit nikdy moznost zaznam poslat.

Dival jsem se zbezne do zdrojaku a u Edit je :

procedure TBDEDataSet.InternalEdit;
begin
Check(DbiGetRecord(FHandle, dbiWriteLock, ActiveBuffer, nil));
ClearBlobCache(ActiveBuffer); ^^^^^^^^^^

> Nema jeste nekdo nejaky napad? Vyresi se problem pouzitim CachedUpdates?

BDE

[*] GRAAS Jan, Mgr. <Jan.GRAAS(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 28.5.1998 18:59:02

> (*)--------------------------(*)
Database Engine, IDAPI

Databazovy stroj Borland Database Engine je v podstate sada knihovnich
funkci, ktera je urcena pro komunikaci aplikace (napsane v Delphi nebo v
C++) s rozhran�m IDAPI. Ke komunikaci s databazovym strojem jsou urceny
objekty z knihovny Visual Controls Library.
IDAPI je zkratka pro Integrated Database Application Programming
Interface. Toto rozhrani pripravovala firma Borland nekolik let.
IDAPI je velmi flexibilni databazov� rozhrani. Samo o sob� muze
pristupovat k databazim formatu dBase a Paradox. IDAPI vsak zvlada
pristup k databazim take pomoci driveru ODBC; tim je umozneno
pristupovat prakticky k libovolnym databazim. Standardne se dodavaji
drivery k databazov�m systemum Btrieve, dBase, Excel, FoxPro, Access,
Paradox a Text (k dBase a Paradoxu mu�ete tedy p�istupovat bud primo,
anebo prostrednictvim ODBC). Dale muzete prostrednictvim tzv. SQL Links
pristupovat k nekolika databazovym serverum.
Parametry IDAPI je mozne nastavovat hromadne z konfiguracniho panelu. V
tomto panelu nastavujete, ktere drivery chcete pouzivat, jaky typ
trideni chcete pouzivat, dale jmena, format data, casu a cisel a dals�
parametry. Kdy u� jsem zminil trideni - IDAPI samozrejme podporuje take
ceske trideni.

Pro dalsi informace doporucuji mrknout napr. na Database Development
Guide.> Jan Graas, Otrokovice

Help-Asociace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 19:09:41

Vojt�ch Albrecht wrote:

> Zdravim vsechny Delphi-sty
>
> Mam n�kolik dotazu kter� me trapi n�kolik dni. Pokud by n�kdo vedel ja je vyresit budu neskonale vdecny.
>
> 1) Zacal jsem do STATUSBAR psat HINT ale ouha, STATUSBAR funguje pouze v hlavnim formulari
> nebo? mam napsanou klauzuli

> StatusBar1.Panel[0] := Application.ShowHint
>
> Takze tim je to vlastne dane, ze se to nezobrazi v dalsim formulari. No jo ale jak teda nato ???

Ahoj,

presne jsem to nepochopil, jedna se Ti o zobrazovani Application.Hint ve vice
StatusBarech na vice formularich ? To funguje vcelku dobre:

Application.OnHint := AppOnHint;
end;

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
Form2.Show;
end;

procedure TForm1.AppOnHint(Sender: TObject);
begin
StatusBar1.SimpleText := Application.Hint;
Form2.StatusBar1.SimpleText := Application.Hint;
end;> 2) Napsal jsem programek pod wokna a chtel bych aby p�i poklepani v pruzkumniku aby se tento
> automaticky rozbehl a provedl nejakou akci (nastaveni asociace souboru).
> Exituje n�co abych nastaveni asociace provedl primo z programu nebo p�i instalaci ?????

Jedna se Ti o to, ze tvoje aplikace pracuje s nejakym vlastim typem souboru a ty
chces spustit svou aplikaci a predat ji nazev tohoto souboru ? Pokud ano, tak
asociaci muzes provest primo v InstallShieldu dodavanym s Delphi tak ze tam
zapises prislusne klice do registru a ty pak InstallShield pri instalaci zapise.
Predani nazvu souboru muzes provest bud jeho pridanim jako parametru do prikazove
radky a tu pak prectes pri startu tve aplikace, nebo pomoci DDE coz ti dava vetsi
moznosti protoze muzes jednoduse predavat i prikaz (Otevrit, Tisk ....). Pokud
budes mit zajem, mohu poslat komponentu ktera zjednodusuje praci s predavanim
parametru pomoci DDE a resi problem v pripade ze tvoje aplikace je MDI, uzivatel
ma spusteny modalni dialog, prepne do pruzkumnika a klikne na dalsi soubor ktery
se ma otevrit v tvoji aplikaci a je treba pockat az modalni dialog(y) uzavre.

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 28.5.1998 19:13:00

Hi,

vzdyt se v popisu Interbase 4 pro Linux pise, ze je pro v4.2 a vyslovne
tam uvadeji, ze verzi 5 _NEUMI_ !

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> [...]
> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.
> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.

Export to EXCEL

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 28.5.1998 19:24:25

Hi,

jo, ale to pracuje pres OLE - tedy, musis mit instalovany Excel, puvodni
dotaz byl na ne-excel masinu...

Martin Kubecka wrote:

> Vcera jsem brouzdal siti a mam takovy pocit, ze na DSP jsem zahlidnul
> primo komponentu pro export dat do Excelu (tusim primo *.xls soubor) a
> snad to bylo i free (mozna i zdrojak, to nevim). Vim ze me to zaujalo,
> ale vic o tom nevim a doufam ze si to s necim nepletu.

WinSock a HTML

[*] Jan Sluka <snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz> - 28.5.1998 19:29:41

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Toto je v�ced�ln� zpr�va ve tvaru MIME.
Vazeni,

obracim se na Vas s nasledujicim problemem.

Vytvoril jsem server v Delphi 3.0, ktery
'sedi' na portu YYY. Tento server prijima
zpravy z browseru pomoci metody GET. Po
prijeti teto zpravy, zaslu browseru zpet
HTML stranku a zrusim spojeni.

Problem je v tom, ze jakmile toto spojeni
zrusim, nastane vetsinou chyba (malo kdy
ne) na strane browseru - 'Connection reset...'.

Myslim si, ze je to tim, ze spojenim zrusim driv
nez browser tuto stranku prijme. Proto se Vas
vsech ptam:

1. Jak osetrit overeni prijeti dat na strane browseru
2. Nebo posila browser Serveru nejake zpravu jako
potvrzeni o prijeti ?

Dekuji Vam vsem za vase odpovedi a zustavam s
pozdravem

Jan Sluka, snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 28.5.1998 19:39:10

No ja s Paradoxem nedelam, ale treba ti neco z toho pomuze. Pouzivame
CachedUpdates na MS SQL 6.5.
Bez CachedUpdates dochazelo ke kolizi (deadlock) v okamziku kdy dva
uzivatele soucasne editovali jeden udaj. S pouzitim CachedUpdates a
naslednym FetchAll nedochazi k zamykani tabulky.

Dost mi pro pochopeni pomohly clanky:

http://www.kallista.com/TechPapers/CachedUpdate/Cached%20Updates.html

resp. zde je cely seznam:

http://www.kallista.com/techpapers.htm

a zahlidnul jsem tam i neco jako: 6.Multi-User and Locking Issues (pro
Paradox).

Mac

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> jen - znamena to vzdat se pouzivani vsech DBControls. Kazdy z tech prvku
>
> Nema jeste nekdo nejaky napad? Vyresi se problem pouzitim CachedUpdates?

Dlp & Fax & M$ Exchange

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 28.5.1998 20:49:08

>zdravim,
>shanim jakekoli informace o faxovani z Delphi aplikaci pres M$ Exchange,
>predem dik
>
> VTech of
>BCL (aka Vit Kavan)

Podivej se na DSP, je tam komponenta ktera se jmenuje temail, ta to umi.

Radim Kunz

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 20:52:26

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> nejde, budu to muset udelat.
>
> Nema jeste nekdo nejaky napad? Vyresi se problem pouzitim CachedUpdates?

Jiste (ja to skorem prehledl :-), pouziti CachedUpdates je asi nejlepsi reseni,
akorat budes muset proveset nejake drobne upravy. Muj predchozi navrh s pokusem
o upraveny TTable by vyzadoval asi mensi upravy, ale zase chapu ze jde o zpusob
relativne podivny a nespolehlivy.

Petr Vones, amatersky programator

OFF-TOPIC !!! HELP !!! HELP !!!

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 28.5.1998 21:10:21

k> Prosim , pomozte !
k> Testoval jsem zalohovaci komponentu a povedlo se mi asi toto:
k> Nastavil jsem zalohovani na disk a spustil program.Ten oznamil, ze provede
k> zalohovani a pred tim ze smaze z diskety data. No a nez sem stacil cokoliv
k> udelat, tak mi smazal vsechna data z disku ! A ted nevim, jak je vratit !
k> Nemate nekdo nakou utilitu, ktera by to dokazala ? Nebu proste nakej zpusob
k> jak to udelat ? Pomozte cloveku v nouzi ! Zachrante zoufalce ! Jestli to
k> neobnovim, tak uz nebudu programator , protoze vsechna data jsou v pr....
k> !!!!

Jediny co bych ti mohl poradit je pouzit napr. Norton Utility a tam je
Undelete.... ale budes to muset delat rucne, kady soubor obnovit.

Nesmis vsak na ten disk nic jineho nahrat dokud to vsechno neobnovis

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

CPU speed ...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 21:13:40

> Martin Nedopil wrote:
>
> Dneska jsem pri "namatkovem prochazeni nalezl v \D3\Source\RTL\WIN\Windows.PAS
> zajimavou fci:
> function IsProcessorFeaturePresent(ProcessorFeature: DWORD): BOOL; stdcall;
> a deklarace:
> function IsProcessorFeaturePresent; external kernel32 name
> 'IsProcessorFeaturePresent';
> Nevite o ni nekdo neco? Help mlci !!

Ahoj,

Tady se o ni pise, zajimave ale je ze na Microsoftu ji nemohu najit ... :-)
http://leb.net/wine/WinDoc/msdn/sdk/platforms/doc/sdk/win32/func/src/f52_5.htm

> Rovnez jsem se chtel zeptat, jestli je nekdo schopen prepsat ten program na
> vypocet
> rychlosti procesoru i pro D1.
> Moc se v asm nevyznam a op kody DB 0FH a DB 031H mi nic nerikaji.
> Rovnez neumim pracovat s longint a registry.

Re[2]: Export to EXCEL

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 28.5.1998 21:15:08

Hello Rene,

�tvrtek, 28 kv�ten 98, you wrote to me:

RW> Zkuste pouzit format CSV. Jedna se o ciste textove soubory, jeden radek v
RW> souboru =
RW> jeden radek tabulky. Hodnoty ve sloupcich jsou oddeleny strednikem, carkou
RW> nebo tabulatorem. Je nutno si dat pozor na
RW> hodnoty, ktere obsahuji mezery - nutno uzavrit do uvozovek.
RW> Bohuzel dojde ke ztrate formatovani!

RW> Doufam, ze to je aspon trochu smysluplne

> [...]

CSV ne to znam.. ja potrebuju primo EXCEL, protoze se tam mimo jine
museji ukladat i grafy atd....

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

MaskEdit

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.5.1998 21:21:18

Muzete pouzit komponenty z knihovny SINEAVCL, ktere jsou bezplatne k
dispozici na
nasem serveru sinea(zv)sinea(tec)cz vcetne zrojovych souboru.
Zde jsou vytvoreny potomci TMaskEditSinea, TEditSinea, TDBEditsinea a pod,
ktere maji pridane udalosti a vlastnosti, napr. ErrorString nahradi text
puvodni chybove hlasky. DbEditSinea obsahuje udalost OnValid, ktera odchyti
chyby. V MaskEdit sice tato udalost neni, ale proceduru muzete pouzit z
DbEditSinea
protoze tam jsou i zdroje.
Jaro.
>Ahoj vsichni, chtel bych pouzit TMaskEdit. V pripade, ze se pokusim opustit
>(napr. tabulatorem) MaskEdit v dobe, kdy text neodpovida masce, tak se
>vygeneruje Exception s hlaskou. Chtel bych tenm exception odchytit a
>zpracovat, ale nevim, kde ho mam chytat. Vite nekdo jak na to?
>
>Diky.
>
>-----------------------------------------------------------------
>Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
>mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic
> [...]

Inverzni vyber pomoci SQL

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 28.5.1998 21:24:37

Diky za vse. Funguje to uz jak ma.

S pozdravem Honza Naiser.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity.com>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 15:32
P�edm�t: Re: Inverzni vyber pomoci SQL

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

>... no a na viac poli sa da pouzit
>SELECT sloupec
>FROM table1 t1
>WHERE NOT EXISTS (SELECT * FROM table2 t2 WHERE t2.pole1=t1.pole1 AND
t2.pole2 = t1.pole2 AND ...)

>Get your FREE, private e-mail
>account at http://www.mailcity.com

Insert, Update, Delete & Refresh

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.5.1998 21:30:13

Pouzij rezim RequestLive a nebo objekt TUpdateSQL a nebudes
muset delat Refresh.
Tez muzes pouzit CachedUpdates, aby se ukladalo najednou
az vice zaznamu. Ulozeni vetsi skupiny zaznamu pak muze i chvilku trvat,
nez pani dopije kavu nebo potahne z cigarka. Mezi tim to vsak jde rychle
protoze se pracuje na lokale v odkladacim prostoru.
Jaro.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz>
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 16:36
P�edm�t: Insert, Update, Delete & Refresh

> [...]
> nebo u TQuery se mam vykaslat na nej a nahradit ho TSringGridem ?
>Vlastne potrebuji pasivni grid, prez nej nic nechci delat .(mam D2).

Bublinova napoveda

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 28.5.1998 21:42:43

Jo, ja to mam a bezne pouzivam. Je to ale jako soubor nekolika komponent
(pro D2). Zjistim, co tam vsechno patri a nekam to svihnu...

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Taky jsem n�co podobn�ho hledal, ale bez v�sledku.
Kdo o n��em takov�m v�, pros�m aby se ozval.
D�kuji !
Nov�k J.
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Reni Ponya [SMTP:rponya(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 26. kv�tna 1998 17:25
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Bublinova napoveda
>
> Ahoj vsetci,
>
> ma niekto (viete kde to lezi) ako urobit cosi na ten sposob napovedy,
> ako je robena vo SWAGu?
>
> Diky za kazdu radu (adresu a pod. ;)
>
> S pozdravom Baca. <<Card for Ponya, Ren�>>

T��d�n� (2)

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.5.1998 22:25:28

A proc porad trvas na tom TTable. Je nejaky
vazny duvod proc nemuzes pouzit TQuery?
Tam je po problemu a nemusis vytvaret zadny index.
Jaro.>

> Jo existuje. Celou tabulku nacist do RAM a tam ji setridit.
>Jinak TTable potrebuje mit vse oindexovany.
>Ing. Jaroslav Jahoda
>Lesprojekt-Sluzby s.r.o.
>Nabrezni 1326
>Brandys nad Labem 250 01
>tel. +420 202 800152, fax. +420 202 800161
>email: jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz
>http://www.lesprojekt(tec)cz/
>testy databazi - http://www.lesprojekt(tec)cz/delphi/

QReport - pocet stran

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.5.1998 22:30:41

Marian Goryl wrote:

> Ahojte!
>
> Ako zistit v QReporte celkovy pocet stran, ktore sa budu tlacit?

Ahoj,

obavam se ze to nejde. QuickReport zrejme neni viceprubehovy, takze lze
tezko predpovedet kolik stran vlastne bude mit. Mozna se nejaka nova
verze chova jinak, ale ja jsem doposud neprisel na to jak to udelat.

Petr Vones, amatersky programator

Langdriver v BDE

[*] Tibor Stromajer <stromajer(zv)hotmail(tec)com> - 29.5.1998 01:42:12 pdt

Zdravim vsetkych,

Vedel by mi niekto povedat ako je mozne priamo z programu zistit
nastavenie parametera LANGDRIVER v BDE, pripadne toto nastavenie zmenit.

Tibor Stromajer
stromajer(zv)hotmail.com

Prepinani parent

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 29.5.1998 04:26:36 -0700

> [...]
>Moje reseni je:
>Prazdny hlavni formular. Vytvorim prazdny form a na nej dam Panel
>(align=3Dclient) Jednu stranku, ktera tvori jeden vzhled formu dam na ten
>panel. Pak staci u toho formu dat OnCreate Panel1.Parent :=3D MainForm a
>kdyz chci tuto stranku zobrazit, tak dam TForm1.Create (self). Neni
>treba dat show, zobrazi se to samo. Pokud to chci smazat dam Close +
>Free a ono to zmizi.....
>Takze to byuzije jak vlastnost Parent tak i Owner.......
>
>Zatim to nema chybu. Mam vlastne pro kazdou stranku vlastni dfm a pas a

Pocul si uz o MDI aplikaciach?

>Ales
>
>P.S. I tak stale plati otazka, co by mohlo byt pripadne uskali.....
>
> ----------
>Od: Vesna
>Komu: DELPHI Distribution List
>P=F8edm=ECt: Re: Prepinani parent
>Datum: 28. kv=ECten 1998 8:49
>
>Pokud jsi mel na mysli vec, ze prehodis parenta, tak si ale uvedom, ze
>parent slouzi jen k vykreslovani, ale uvolnovani a podobne veci dela
>owner.
>Co kdyz zrusis form, ktery je owner toho componentu??

> [...]

Pakovani databaze (2)

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 29.5.1998 06:45:11 -0700

> [...]
>jsem si vsimnul narustani velikosti databaze i v jinych pripadech. U
>autoinkrementacnich polozek to muze znamenat nastaveni nejmensi dalsi
>hodnoty.
>Nevim jak to je u Oracle nebo Interbase, ale urcite je pakovani zapotrebi u
>Dbase, MS Access, Paradox, Foxpro.
>Protoze delam aplikaci nezavislou na pouzitem databazovem nastroji,
>potrebuji vedet jestli neexistuje nejaky univerzalni zpusob v BDE pro
>vsechny databaze. Aplikace Database Desktop, ktera je taktez nezavisla na
>typu databazovych tabulek ma v okne pro restrukturalizaci tabulek pro tento

V istom zmysle moze byt "pakovanim" SQL prikaz UPDATE STATISTICS, ktory preusporiada indexy na vyvazene stromy. Ziadne zaznamy sa sice z tabuliek fyzicky nemazu, ale ma to vplyv na zrychlenie vyhladavania v tabulkach. Velkost povodnych tabuliek sa - samozrejme -nezmeni.

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 29.5.1998 07:31:26

Ale jo, umi, chodi to naprosto bez problemu, nesmis verit vsemu
co napisou.

Cau Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

FRONEK(zv)fic(tec)cz na 28.05.98 18:13:00

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Re: OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

> [...]

> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.
> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.

Ako doplnit ...

[*] Juraj Chlebec <chlebec(zv)pefstud.uniag.sk> - 29.5.1998 07:55:26

Ahojte delfini,

Ani po niekolkohodinovom hrabani sa v helpe a pokusoch sa mi nepodarilo
zabezpecit aby ScrollBar reagoval na OnMouseUp, OnMouseDown, pripadne
OnClick. Mohol by mi niekto prosim vas napisat strucny jednoduchy priklad ???
Mockrat vdaka ...
Havran

Pakovani databaze (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.5.1998 07:56:11

> [...]

typu databazovych tabulek ma v okne pro restrukturalizaci tabulek pro tento

T��d�n� (3)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.5.1998 08:09:17

>A proc porad trvas na tom TTable. Je nejaky vazny duvod proc
>nemuzes pouzit TQuery? Tam je po problemu a nemusis vytvaret
>zadny index.

Chci pouzivat TTable, protoze delam aplikaci, ktera by mela byt nezavisla na
pouzitem typu databaze (Dbase, MS Access, Paradox, Foxpro, MS SQL, Oracle,
Sybase, atd.) a myslim si, ze TTable je mnohem vice nezavislejsi nez TQuery.
V TQuery bych pouzival SQL, jehoz syntaxe se na ruznych databazich lisi.
Nejvetsi odlisnosti vidim v syntaxi datovych typu a TTable ma prave pro toto
nejvetsi vyhodu, protoze ma skupinu jednotnych datovych typu, ktere umi
prevadet podle pouziteho typu databaze.

Vita

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 29.5.1998 08:11:23

Ja jsem si to vyresil tahle:

function LockEditWait(Table:TTable):boolean;
begin
while not LockEdit(Table) do Application.ProcessMessages;
end;

function LockEdit(ATable:TTable):boolean;
begin
Result:=false;
try
ATable.Edit;
Result:=true;
except
on E:Exception do begin end;

a pak uz jen
if LockEditWait(MyTable) then begin
MyTable.FindField('MyField').AsString:='zamcena';
MyTable.Post;

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 29.5.1998 08:19:39

Hmmmm........

Vim ze Borland nekdy uvadi nepravdive informace, ale v tomto pripade mi nezbyva nez verit, nezkousel jsem.

[...]

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> [...]

> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.
> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.

TreeView

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.5.1998 08:20:19

TTreeView ma udalost OnEditing a OnEdited. Myslim ze to je to co potrebujes.

Vita

OFF-TOPIC !!! HELP !!! HELP !!!

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 29.5.1998 08:33:32

Hi,

Norton Utility jsou dobry, ale nejsem si jisty, ze umeji obnovit data ze smazanych adresaru, skoro by bylo lepsi se na to nejdriv podivat nejakym diskeditem, a pripadne adresare rucne obnovit, jinak jestli to byla opravdu dulezita data, pak existuje specialni sluzba na obnovu dat z havarovanych disku (osobne ji neznam - zaplat pan buh - takze nevim co a jak) Adresa je: MICROLAB-DZM, Praha 2 Smilovskeho 9,
tel 02 - 6910573 nebo 0601-219041 Hodne stesti......

[...]

Instance

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 29.5.1998 08:38:42

Zdravim Delfiny,

predstavme si aplikaci - textovy editor. Spustim jej, otevru soubor. Pak
v pruzkumniku kliknu na napr. TXT soubor a spusti se mi nova kopie
editoru - coz nechci. Predstavoval bych si to tak, ze Windows detekuji
jiz jednou spusteny textovy editor a ten soubor otevrou v nem - tak jak
to dela napriklad MS Word.

Jde to?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
> E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

DiskFree

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 29.5.1998 09:00:36

Ahoj,

nevite nekdo jak zjistit velikost voln�ho m�sta na disku?
Neco jako DiskFree('\\PcServer\Do�asn�').

Milos Skacel

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 29.5.1998 09:32:00

Podle manualu to neumi, ake jak se zda, v praxi to jede.... Staci mit
nainstalovany spravne knihovny (jsou soucasti install CD RH5)....... Na
toto tema se bourlive diskutuje na newsech inprise.....
Ja mam nainstalovanu IB na RH5, zatim funguje, ale nemam cas to nejak
moc testovat.

Od: Martin Fronek
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu
Datum: 28. kv�ten 1998 19:13

Hi,

> [...]

> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.
> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 29.5.1998 09:41:21

To co myslis, funguje a je potrebne skutecne jenom u DBF a DB soubor� (s
MS Acces nedelam, nevim). Citace z helpu k Tebou uvadenemu Database
Desktopu:

To pack a table, check Pack Table in the Restructure Table dialog box
when you restructure the table. Packing differs for Paradox and dBASE
tables.

Paradox tables
Packing a Paradox table reclaims disk space used by deleted records.

dBASE tables
Packing a dBASE table permanently removes records that are marked for
deletion from the table.

Jak vidis o jinych databazich neni ani zminka. Takze jedina obecna
metoda je pouzit funkci BDE dbiPackTable, ktera pro tyhle dve popsane
databaze dela to co ma.

BTW udelat aplikaci, ktera bude chodit uplne stejne bez zmeny zdrojoveho
kodu na ruznych databazich se tady resilo uz nekolikrat a trvam na tom,
ze je mozne jen v naprosto elementarnich pripadech.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> nezavisla na
> typu databazovych tabulek ma v okne pro restrukturalizaci tabulek

QReport - pocet stran

[*] Martin Ku�ka <Martin.Kuska(zv)dytron(tec)cz> - 29.5.1998 09:50:09

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Cau.
Ja to resil tak, ze jsem si nejdrive spustil Prepare a cislo posledni
strany si ulozil do promenne. Potom jsem spustil normalne Print.

Marian Goryl wrote:

> Ahojte!
>
> Ako zistit v QReporte celkovy pocet stran, ktore sa budu tlacit?
>
> Marian Goryl
> mgoryl(zv)studnet.sk

Poradi vykreslovani komponent

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 29.5.1998 10:04:58

> Mel bych takovyto dotaz. V jakem poradi jsou vykreslovany komponenty
> treba na formulari? Je to v tom poradi v jakem jsem je na formular
> naskladal?
> A jak je to potom v pripade ze je vytvarim za behu dynamicky? Je zde
> smerodatne poradi vytvoreni?

Cau,

nedavno som sa s tym trosku zabaval. Sice nie priamo
s vykreslovanim, ale mozem Ti napisat par mojich postrehov.
Komponenty su ulozene podla poradia vytvorenia pri navrhu.
Niektore komponenty sa predbiehaju a zaraduju sa pred ine (Shape,
Label, Image a pod. (GraphicControl???)). Pri dynamickom vytvarani
sa zaraduju na koniec. Skus si na formular natukat par komponent,
par ich zaradit dynamicky a potom nieco taketo:

{vypis nazvov komponent}
for i:=0 to Componentcount-1 do
MessageDlg(Components[i].Name,mtInformation,[mbOK],0); Komponenty sa uvolnuju od zadu (od najvacsieho indexu) a to
plati asi aj pre vykreslovanie. Treba to poriadne odskusat. Trosku
som to skusal na StringGridoch a asi je to pravda.
Mozno Ti to pomoze a ak prides na nieco tak napis.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

LookupCombo

[*] Martin Ku�ka <Martin.Kuska(zv)dytron(tec)cz> - 29.5.1998 10:11:13

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Cau,
chtel bych se zeptat, zda nekdo nevite o komponente, ktera by se chovala
jako DBLookupComboBox, ale umoznovala by do DataField vlozit textovy
udaj a to i takovy, ktery neni v seznamu. Mela by se pri takovem vlozeni
spustit nejaka udalost. Komponenta by v zasade ani nemusela byt DB
(nepotrebuji nutne vlastnosti DataSource a DataField), ale stacila by
vlastnost Text. Ovsem naplnovani seznamu z tabulky je nutne.
Diky za odpovedi.

Martin Kuska.

Kvalita Paradox tabulek.

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 29.5.1998 10:21:40

Zrovna se zabyvam psanim "velkeho reparatoru", komponenty pro
obnovu Pdx tabulek pomoci TUtility. Bohuzel zpravy jsou smutne a neradostne.
Musim bohuzel oznamit siroke verejnosti, ze paradox tabulky jsou nachylne
i na pruvan.
Zkusil jsem nasledujici :
* v jedne tabulce (byla to data ve tvaru den - jmeno, inu jmena z kalendare)
jsem
misto Berta napsal BEEEErta. A bylo zadelano. Cela akce mela za cil
vyzkouset,
jak moc jsou tabulky poskoditelne a opravitelne. Bohuzel tato opravit
nesla ani
"velkym reparatorem" ani utilitama od Tomase Mazurka.
* Dale jsem zkousel cvicne umazavat ruzne VAL, PX a ostatni soubory. To by
jeste
jakoz takoz stravil (Database Desktop).

Takze jsem ve stavu, kdy nevim, zda mam ve velkem reparatorovi pokracovat,
nevim
ani jak vytvorit "spravne" poskozenou tabulku a uz vubec nevim co dal.

Muj navrh reseni:
* Zverejnit strukturu a DETAILNI popis paradox tabulek (Microsoft uz to
udelal davno
a i kdyz mi to k nicemu celkem nebylo, alespon jsem je za to v duchu
pochvalil).
Toto by mozna vyvolalo vlnu tvorby vlastnich reparacnich nastroju, ktere
by se snazily
bez DLL zachranit co se da. Mozna by to podnitilo i nektere k napsani
vlastniho rozhrani
pro Pdx format (rekneme zatim bez indexu a sdileni).
* Pokud nekdo chcete, podarilo se mi ziskat popis struktury Pdox hlavicky,
ale:
nevim, odkud to ten clovek ma, uz se mi neozval,
je to velmi povrchni bez detailnich vysvetlivek.

Zaver:
Prohlizecu na dbf format existuje cela rada a pri trose dobre vule se to da
i naprogramovat nebot
struktura DBD neni tezka a je obecne znama.
Prohlizecu na paradox opravdu moc neznam a s kazdou novou verzi se jejich
pocet zmensuje.

Nejlepsi by asi misto psani velkeho reparatoru bylo napsat program, ktery
vezme vsechny tabulky v
adresari a co nejlepe a nejrychleji je spakuje a kdyby tak umel odchytavat a
pakovat jen zmeny a to
vse v realnem case bylo by to uplne nejlepsi.

Jeste bych prosil priznivce SQL aby nespustili e-mailove bombardovani na
moji hlavu. Ano i dnes
existuji lide, kteri potrebuji napsat neco s databazema a nechce se jim
kvuli toho distribuovat
Interbase server.

Nekdy uz zacinam uvazovat o ttAscii. :-)

Od: Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz <Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 23:12
P�edm�t: Trocha teorie ....>Dobry den,
> [...]
> ! VSB-TU OSTRAVA !
> (*)--------------------------(*)

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 29.5.1998 10:29:25

Mam pocit, ze vsechna navrhovana reseni trochu opomijeji to, ze BDE ma ke
svemu zamykani dobry duvod. Brani proste tomu, aby 2 uzivatele editovali
soucasne jeden radek jedne tabulky a to mi pripada zcela v poradku.
Navrhovana reseni toto obejdou, takze 2 ci vice uzivatelu pak neco (mozna i
dost pracne) opravuji v jednom radku a vyhraje ten, ktery to ulozi
posledni. Ti pred nim o svou praci prijdou, aniz by se o tom vubec
dozvedeli! To opravdu chcete pripustit?
Chapu, ze takove zamykani ma i neprijemne dusledky, ale z 90% jim lze
predejit kvalitnim navrhem databaze a ten zbytek... prace na siti je holt
prace na siti. Mozna by to slo vysvetlit i tomu uzivateli, ktery odchazi na
obed a zaznam necha v editu.

Marek Prokop

On Thursday, May 28, 1998 1:07 PM, Zdeno Jasek
[SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com] wrote:
> [...]
LockTable

> A co takto pouzivat cacheovane updaty? Princip je ten isty - edituje sa v
bufferoch, zapisuje sa naraz - akurat, ze je to uz hotove a nemusis to
znovu programovat v specialnych obrazovkach...

> Get your FREE, private e-mail
> account at http://www.mailcity.com

Re[2]: OFF-TOPIC !!! HELP !!! HELP !!!

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 29.5.1998 10:35:53

Norton Utility umeji samozrejme obnovit jak Adresare tak i data v nem.
(apon jsem to pomoci NU 8.0 for DOS delal).
Problem je vsak, ze pokud to byly WIN 95, tak jsi pekne nahranej....
Muzes sice pouzit NU, ale muze se ti pak stat, ze chovani aplikaci
bude misty dosti nepredvitatelne.

> [...]

MF> tel 02 - 6910573 nebo 0601-219041 Hodne stesti......

Vyhledavani v TreeView

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)writeme(tec)com> - 29.5.1998 10:37:52

Cau delfini,

da se vyhledavat v TreeView vetev nejakou funkci (kdyz zadam text obsahujici
jeji nazev) nebo si to musim udelat sam?

Diky

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz

Z Delphi do Asm

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 29.5.1998 10:37:49

Ahoj,

je tu nekdo, kdo by byl ochoten a schopen prepsat nasledujici zdrojak do
Asm. Hrozne by mi to urychlilo programy :-)

Function StrToken(AText:string;Index:integer):string;
const DefChar:char='|';
var i:integer;
begin

AText:=AText+DefChar;
I:=2;
while I<=Index do begin
AText:=Copy(AText,Pos(DefChar,AText)+1,255);
Inc(I);
end;
StrToken:=Copy(AText,1,Pos(DefChar,AText)-1);
end;

Je to fce, ktera rychle rozpitva retezec "ahoj;1;2;3;ahojka" na jednotlive
useky oddelene strednikem.
Je rychla, ale ne MOC rychla.

Dekuji vsem

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

OFF-TOPIC !!! HELP !!! HELP !!!

[*] Ivan Vavra <vavra(zv)fzu(tec)cz> - 29.5.1998 10:52:31

Pokud smazete cely disk takovym zpusobem, ze neni zachovana zadna
informace o adresarove strukture, jmenech souboru...(prakticky se jedna o
prepsani FAT a nemoznosti zjistit jak to bylo pred jejim prepsanim), pak
mate jedinou moznost a tou je obnovit obsah clusteru, tim ze z nich
vytvorite soubory. To umi napr. Norton Utility. Ty umi obnovit i smazany
HDD ale musi se pouzit pred jeho smazanim, po umi pouze ty clustery.
Nyni musite zjistit jak na sebe clustery navazuji a pospojovat je. Pokud
mate malo fragmentovany disk (coz vam mohou hlidat opet NU) a velke clustery
docela to jde, hlavne pokud se jedna o textove soubory. Daji se obnovit i
kratsi bin. soubory. Musi se tomu podle rozsahu skody venovat par desitek
az stovek clovekohodin, ale je to dobrodruznejsi nez zalohovat :)

On Thu, 28 May 1998, kkwest wrote:

> [...]
> neobnovim, tak uz nebudu programator , protoze vsechna data jsou v pr....

Ivan Vavra

******** SAVT - Center for Automation and Computing ****
******* Institute of Physics *****
***** Academy of Sciences of Czech Republic ******
**** e-mail: vavra(zv)fzu(tec)cz HomePage: www.fzu(tec)cz/~vavra

Instance

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 29.5.1998 10:56:33

[P��loha v souboru: Onecopy3.zip]
Hi,

v knize Mistrovstvi v D2, se o tom pise na str.599-603, jelikoz tuto knihu
asi nemas, tak asi taghle:

1) jukni se na: HInstance, HPrevInst (W3.1), CmdLine, CmdShow.
2) posilam zdrojak zaverecneho prikladu (WinZip, 1.891B - tagze to konf.
snad skousne)

Cao, a ostatnim uzivatelum konf., ktere tato problematika nezajima se za ty
2kB omlouvam.

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 29.5.1998 11:07:50

On Friday, May 29, 1998 12:00 AM, Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz
[SMTP:Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz] wrote:
> [...]
> sitova (zatim). No proste vseobecne jak je to s ochranou dat pod
> paradoxem. Doufam, ze jste me pochopili ......

Tabulky Paradoxu lze chranit systemem hesel. Je to velmi flexibilni,
protoze muzete nastavit tzv. hlavni (master) heslo k tabulce jako takove a
pak jedno vice doplnkovych hesel (auxilary) pro detailni definovani
pristupovych prav. Pro tabulku to je : vse, insert+delete, update a read
only. Pro sloupec to je: vse, read only a nic. Takto si muzete pod jednim
doplnkovym heslem nakombinovat tabulkova prava se sloupcovymi.
Nevyhoda (ale nekdy, pro jednodusi aplikace, i vyhoda) celeho mechanismu
je, ze nezna uzivatele, takze prirazeni hesel uzivatelum jiz musite
zajistit aplikacne.

> A do tretice v cem jsou tabulky Paradoxu lepsi nez tabulky ve FoxPro.
> (pokud lepsi vubec jsou).......

Neznam FoxPro (naposledy jsem ho videl pred skoro 10 lety), takze nebudu
porovnavat a jen shrnu hlavni vyhody Paradoxovych tabulek. Nekdo jiny
urcite doplni, zda to ma FoxPro uz taky a co ma treba navic. Takze:

1. Paradox jiz tradicne dusledne vede k relacnimu modelu pri navrhu
databaze (povinne unikatni primarni klice, atd.).
2. Siroka nabidka datovych typu.
3. Dobre vyresena referencni integrita s moznosti kaskadoveho updatu.
4. Automaticke kontroly jednotlivych sloupcu (povinne hodnoty, maxima,
minima, defaulty, atd.).
5. Siroke moznosti nastaveni pristupovych prav k datum (viz vyse).
6. Flexibilni indexy (case sensitive/insensitive, vzestupne, sestupne,
vicesloupcove).

No a jeste par nevyhod:

1. Prilis mnoho souboru v databazi (soubory pro tabulky, indexy, bloby,
valchecky).
2. Nachylnost k poskozeni dat napr. pri vypadku proudu.
3. Chybi typ VARCHAR.
4. Chybi vypocitane sloupce v databazi, UDF pro kontroly a indexy, triggery
- ale to bych chtel od lokalni databaze asi uz moc.

Snad to pomuze

Marek Prokop

QReport - pocet stran

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 29.5.1998 11:11:11

> Ako zistit v QReporte celkovy pocet stran, ktore sa budu tlacit?

procedure TPrevForm.FormShow(Sender: TObject);
begin
Edit1.Hint:='Celkem '+IntToStr(QRPrinter.PageCount)+' str.';
Edit1.Text:='1';
QRPreview1.Zoom:=100;
end;
Ja vzdycky pred tiskem poziju svuj preview .Kdyz si najede na edit, ktery
nastavuje stranku tak, se mu ukaze hint s poctem stranek. Bud ukazku zrusi,
nebo tam mam tlacitko na tisk.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Export to EXCEL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 29.5.1998 11:22:41

Jak rikam, jen sem to zahlidnul a nestudoval. Ted uz to teda vim ;-)

Diky za upozorneni

Mac

Martin Fronek wrote:

> Hi,
>
> jo, ale to pracuje pres OLE - tedy, musis mit instalovany Excel, puvodni
> dotaz byl na ne-excel masinu...

TreeView

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.5.1998 11:26:49

>Dakujem za namet, ale nie je.

Myslel jsem, ze ti bude stacit tento jednoduchy zpusob. Kdyz teda ne, tak
muzes zkusit toto:

Pokud znas HWND toho editacniho controlu tak mu muzes zmenit proceduru na
obsluhu zprav (WndProc). K tomu slouzi API funkce SetWindowLong. Vytvoris
svou funkci MyWndProc, na jeji parametry se podivej do API helpu na funkci
WindowProc, a musis ji definovat jako STDCALL. A potom ji takto zamenis za
puvodni.

SetWindowLong(hEdit,GWL_WNDPROC,(zv)MyWndProc);

Od teto chvile by ti vsechny zpravy pro ten Edit control meli chodit do
tvoji funkce.

Vita

Instance

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 29.5.1998 12:06:16

Podivej se na
http://www.undu.com/Articles/980422a.html

Popisuje unit, ktery das jako prvni do projektu.
Pri spusteni nasobne instance ti preda
parametry druhe instance, druhou volitelne ukonci.

Milos Skacel

Evaluation ?

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 29.5.1998 12:08:00

Chapej to asi tak, ze soucasti Delphi je QuickReport, ale qusoft prodava
jeste jednu verzi (nevim cim se lisi, tusim ze dostanes i zdrojaky). Tak
se da napriklad koupit QR pro Delphi1. Takze na jejich sajte se objevuji
jak updaty pro QR z Delphi, tak i updaty pro ty "registrovane"
uzivatele, tak i eval. (zkusebni, trial...) verze tech prodavanych
verzi...

Mimochodem velmi zajimavy je soubor s FAQ, je tam spousta zajimavych
informaci....

Od: Jiri Szopa
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Evaluation ?
Datum: 28. kv�ten 1998 13:35

Co se mysli skutecne pod pojmem 'evaluation' kdyz si chci stahnout tutu
verzi:
QuickReport 2.0d evaluation version for Delphi 1 and Delphi 2
(jako vylepsenou ?, kazda nasledna je prece vylepsena)
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Prepinani parent

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 29.5.1998 12:22:00

Pokud zrusin Ownera, tak to normalne zmizi z Parenta, o pokud si spravne
nastavim ownery u vseho, tak by i ruseni celeho programu melo byt OK,
alespon zatim to funguje.

Jeste se podivam, jak je to s tim pristupem k neexist. polozkam, to je
docala dobra poznamka....

Ales

P.S. Ten formular ve formulari jsem taky zkousel, tedy tim jsem zacal,
ale kdyz jsen zjistil, ze to jde i s komponentami, tak jsem to rychle
zavrhl.

----------
Od: Greissler Ronald
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Prepinani parent
Datum: 28. kv�ten 1998 12:30

Ano. Ja to jiz delsi dobu pouzivam. Dokonce jsem nastavil parent i na
formular
a ten se pak objevil uvnitr jineho (je to neco jineho, nez MDI aplikace)
ovsem nedoporucuji, protoze je to nestandard a nektere veci pak zlobily.
Co se tyce komponent, tak to funguje celkem normalne, ale musi se dat
pozor na
existenci dane komponenty. Kdyz udelas destroy ownera (puvodniho
formulare),
pak uz nemuzes samozrejme z programu pristupovat k temto komponentam.
Nezkousel
jsem sice, jak se to chova v reale (jestli ty komponenty i fyzicky zmizi
parenta), ale mam s tim zkusenosti pri volani u skrytych formularu
(hlavne pri
opousteni aplikace, kde jeste volam nektere akce a dochazelo mi k
necekanym
chybam, protoze jsem destroyoval owner formulare driv, nez parent a
snazil se
jeste precist neco z komponenty tohoto ownera - hm, ted jsem to trochu
zamotal, ne? >:-)) ).
Rad se samozrejme podelim i o dalsi zkusenosti.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
>
> 1. Mozna ze by to mohlo nekomu pomoct, me to napadlo jen nahodou......
>
> 2. Pokud to nekdo pouziva - ma to nejake problemy?

Instance

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 29.5.1998 12:40:14

> v knize Mistrovstvi v D2, se o tom pise na str.599-603, jelikoz tuto
knihu
> asi nemas, tak asi taghle:

Diky. Tu knihu samozrejme mam, ale to neresi muj problem. V uvedenem
prikladu se sice nespusti nova instance programu, ale jak uz jsem psal,
potrebuji spustit startou a predat ji novy parametr pro otevreni
souboru.

Stored procedure

[*] Roman Fara <fara(zv)c3(tec)cz> - 29.5.1998 13:05:52

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Snad posilam to, na co se ptate. S kolegou to proti MS SQL 6.5 resime nejak
takhle ...
Vetsina nize uvedeneho kodu by se mela nechat vycist z helpu.

function XXX(nejaky parametry) : Boolean;
var
SP : TStoredProc;
begin
Result := -2;
SP := TStoredProc.Create(nil);
try
SP.StoredProcName := 'XXX';
SP.DataBaseName := <nejaky databasename>;
SP.Params.Clear;
with SP.Params do begin
with CreateParam(ftString,'(zv)p_p1',ptInput) do AsString := <string>;
with CreateParam(ftInteger,'(zv)p_p2',ptInput) do AsInteger := <integer>;
CreateParam(ftInteger,'(zv)p_Result',ptOutput);
end;
SP.Prepare;
SP.ExecProc;
Result := (SP.ParamByName('(zv)p_Result').AsInteger =0);
finally
SP.UnPrepare;
SP.Free;

Roman Fara, fara(zv).c3(tec)cz

Re[2]: QReport - pocet stran

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 29.5.1998 13:23:49

Hi,

�tvrtek, 28 kv�ten 98, Petr wrote:

> obavam se ze to nejde. QuickReport zrejme neni viceprubehovy, takze lze
> tezko predpovedet kolik stran vlastne bude mit. Mozna se nejaka nova
> verze chova jinak, ale ja jsem doposud neprisel na to jak to udelat.

Taky myslim, ze to zjistit nejde. Quickreport teprve za behu naplnuje
stranky (vzdy kdyz dojde misto na stavajici strance vola NewPage),
informace o poctu stranek je tusim interne predavana pres message
TCM_QRPageAvailable. Tudiz az projedu vsechny data, tak teprv vim,
kolik je stranek. Resenim je zavolat si Prepare, ale Prepare vola
metodu CreaterReport stejne jak ji vola Print nebo Preview, takze
si data budou cist 2x. (Coz po zkusenostech s ruznymi reporty typu
"mesicni uzaverka blabla" kde je tak 10x SELECT COUNT..GROUP BY ruzne
propojenejch je pri vetsim mnozstvi dat treba taky pul hodiny cekani)

mailto:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Pakovani databaze (2)

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.1998 13:25:28

=?iso-8859-2?B?Vu107HpzbGF2IEdhemRh?= wrote:

> [...]
> typu databazovych tabulek ma v okne pro restrukturalizaci tabulek pro tento

Tohle asi nepujde. Treba u informixu se musi kdyz chci tabulku setrast
provest fyzickou reorganizaci, ktera spociva v jejim vyladovani do ASCI
tvaru, zruseni tabulky, zalozit tabulku a zpatky to naladovat. A to by
se
jeste mela pred zalozenim tabulky urcit optimalni velikost extentu. A to
se jeste z hlediska rychlosti muzou tabulky fragmentovat nebo
distribuovat.
Ale to nijak neovivnuje aplikace (ne, ze by nemohla, ale nejde dost
dobre
algoritmizovat optimalizaci), to by mel delat spravce databanky, ktery
k tomu ma nastroje.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

fajnovost

[*] MARSIK(zv)gbn(tec)czn(tec)cz - 29.5.1998 13:37:30

zkus se podivat na http://cs.felk.cvut(tec)cz/~xnovako1 , ale nejsem
si jisty, ze je to presne to co hledas. Nicmene v jedne sve hre
pod DirectX s ceskymi titulky sem to pouzil na sklonovani her.
hledej PADY.C, prepsat do delphi by nemel byt problem.

bye,
---------------------------
Jakub Marsik
K Homolce 294
257 21 Porici n.Saz.
---------------------------
web http://www.gbn(tec)czn(tec)cz/marsik/index.htm
sprava mail,www serveru
Gymnazium Benesov
---------------------------

Instance

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 29.5.1998 13:45:23

Toto jsem kdysi davno resil a narazil jsem ja i nekolik ucastniku teto
konference na nekolik problemu, kterych je dost na to abych je tady znovu
vyjmenovaval. Dulezite je ze mam hotove reseni. Podivej se na moje
vyvojarske stranky http://www.tda(tec)cz/vita/ kde jsem pro tento problem
vyhradil zvlastni stranku.

Vita

Bublinova napoveda

[*] David Hrb�� - 29.5.1998 14:32:23

Viz http://www.alpine.net/~robert/files/_danhint.zip
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 15:07
P�edm�t: FW: Bublinova napoveda

> [...]
> ako je robena vo SWAGu?
>
> Diky za kazdu radu (adresu a pod. ;)
>
> S pozdravom Baca. <<Card for Ponya, Ren�>>

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.5.1998 15:32:14

> [...]
>vsech ptam:
>
>1. Jak osetrit overeni prijeti dat na strane browseru
>2. Nebo posila browser Serveru nejake zpravu jako

musis spachat tzv, gracefull close. To znamena, ze sice vykonas
CloseSocket, ale takovy, ktery skutecne zrusi socket (a spojeni) az po
te co jsou data prenesena nebo po timeoutu. Typ se nastavuje pomoci
setsockopt(), option SO_LINGER (SO_DONTLINGER). Je to v Helpu

Instance

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.1998 16:05:21

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> editoru - coz nechci. Predstavoval bych si to tak, ze Windows detekuji
> jiz jednou spusteny textovy editor a ten soubor otevrou v nem - tak jak

Ahoj,

asi nejjednodussi to je pomoci DDE, tak jak to dela napriklad M$ Word.
Jestli chces, mohu Ti poslat moji komponentu (+ prilad) ktera zjednodusuje
praci se spoustenim aplikaci pomoci DDE v Delphi a ma jednoduchy parser na
predavani parametru a oddelovani prikazu. Je samozrejme free a se zdrojaky.

Petr Vones, amatersky programator

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 29.5.1998 16:05:10

> [...]
> pri volani funkce hlasi nenalezenou entry pro funkci v modulu.

> Asi by to bylo nejlepsi mimo konferenci.

Nebylo, mne to taky velmi zajima!!!+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Z Delphi do Asm

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.1998 16:24:32

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> end;
>
> Je to fce, ktera rychle rozpitva retezec "ahoj;1;2;3;ahojka" na jednotlive

Ahoj,

a potrebujes to do 16bit nebo 32bit Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.5.1998 16:30:17

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> samostatnych formularu a ve vsech rucne presouvat data z tabulek do
> editacnich prvku a zase zpet. Takhle si RAD nepredstavuji. A sitova

Jeste je tu jedna moznost - udelat si na to Wizard. Viz XDK,
http://www.geocities.com/SiliconValley/Way/9006/index.html
Neni to sice zadna brnkacka, ale pro 40 formu se jiste vyplati.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

D3 nechteji hledat

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.5.1998 17:16:28

DDV,

vi nekdo co s D3 kdyz misto Search dialogu po CtrlF se objevi chybova
hlaska: Tried to search the marked block but is's invalid. ???

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 29.5.1998 17:21:00

Martine,
jestli tomu dobre rozumim, je to test PRED EDITACI, jestli neni tabulka
zamcena. To je O.K.
Ale ja potrebuji na chvili zamknout tabulku, aby do ni nikdo nemohl zapsat
navzdory tomu, ze UZ NEKDO EDITUJE. To je ten problem.

Diky za snahu.

> [...]
>
>a pak uz jen
>if LockEditWait(MyTable) then begin
> MyTable.FindField('MyField').AsString:='zamcena';

Z Delphi do Asm

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 29.5.1998 17:27:28

Pokud to chapu dobre tak se ti jedna o to, abys precetl string, kde
jsou nejaka data oddelene nejakym znakem, a chces ten string roztrhat
na ty jednotlive textiky.
Nevim zda by nebylo lepsi udelat toto.

const DefChar = ';';
var Textik : string;
Znak : char;
I,K : longint;
Text : string; //string co chces rozpytvat

begin
Textik := '';
K := length (Text);
I := 1;
while I <= K do
begin
Znak := Text[I];
if Znak = DefChar then
begin
// kod pro zpracovani textiku
Textik := '';
end
else Textik := Znak;
Inc (I);

> [...]

MN> end;

MN> Je to fce, ktera rychle rozpitva retezec "ahoj;1;2;3;ahojka" na jednotlive

BDE driver pro MSSQL

[*] Martin Ku�ka <Martin.Kuska(zv)dytron(tec)cz> - 29.5.1998 17:42:53

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
V InstallShieldu si v General Options oznac SQL Links a po stisku
tlacitka Settings si vyber potrebne drivery.

Martin Koran wrote:

> HI,
>
> poradte jak nainstalovat BDE, aby fungoval driver pro MSSQL. Po instalaci na
> klientsky pocitac se v seznamu native driveru objevi pouze Paradox, dBase,
> Foxpro.
> Patrne tomu chybi nejaka DLL, nebo je potreba neco zaregistrovat. Pouzivam
> [...]

Prepinani parent

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 29.5.1998 18:28:00

Pocul, pocul, tak chytrej jsem taky, ale TO NENI TO CO CHCI. Nechci
otvirat vice oken najednou.
Mam databazovou aplikaci a v ni nekolik velkych formularu na zobrazeni
ruznych dat. A chci, abych mel jen jedno hlavni okno a to menilo vzhled
podle formulare. Jedna moznost je napsat to do Notebooku, nebo neceho
podobneho, ale pak je to v jednom zdrojaku. A takhle muzu mit kazdy
formular v samostatnem formu.....
To je prece o necem jinem. Pokud nechapes rozdil, klidne poslu vzorovy
priklad....

Od: Zdeno Jasek
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Prepinani parent
Datum: 29. kv�ten 1998 13:26

Pocul si uz o MDI aplikaciach?

Kvalita Paradox tabulek.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 29.5.1998 18:31:01

Martin Nedopil wrote:

> * Pokud nekdo chcete, podarilo se mi ziskat popis struktury Pdox hlavicky,
> ale:
> nevim, odkud to ten clovek ma, uz se mi neozval,
> je to velmi povrchni bez detailnich vysvetlivek.

Jestli ti to helpne tak neco o Paradox formatu je tady (asi ;-) :

http://ourworld.compuserve.com/homepages/bex/pxspecs.htm

> [...]
> kvuli toho distribuovat
> Interbase server.
>
> Nekdy uz zacinam uvazovat o ttAscii. :-)

Ted jsem zkusil pouzit *.mdb (Access) pomoci DAO a komponent pro DAO od
Erika Salaje a vypada to zatim dosti slusne. Je potreba na zakaznikovu
masinu nainstalovat pouze DAO (popis instalace vcetne distribuovatelnych
souboru DAO je tusim nekde na www.installshield.com) a spustit vlastni
program (BDE ani Access neni potreba). S Accessem mam docela solidni
zkusenosti co se tyka bezpecnosti dat (poruchovosti tabulek). Vyhodou je
dle meho i jeden jedinny soubor a ne spousty drobnych fajliku jako v
Paradoxu. DAO rovnez primo podporuji Compact database a pripadne i
Repair database.

Mac

Instance

[*] Kelle Ondrej <Kelleon(zv)nnsk.sk> - 29.5.1998 18:44:55

> [...]
psal,
> potrebuji spustit startou a predat ji novy parametr pro otevreni

Ahoj, mam tu nieco podobne...

unit OneInstance;
{
Add to a project to prevent multiple instances.
A secondary app will pass its commandline to the primary instance,
and then terminate.

Copyright 1997, Erik Sperling Johansen

Feel free to use this code for whatever purpose you like. No
guarantees
of the correctness of this code, or suitability to any task, are
given.
In short: Don't blaim me if it doesn't work.

Forms, Dialogs,
Messages, Windows, SysUtils;

const
// Set this value to a unique string which should be
// used to identify your application.
ApplicationID = 'MyAppID';

procedure SecondaryStarted (Commandline : STRING);
begin
// This procedure will be called when a secondary application
// starts. The 'CommandLine' parameter contains the commandline
// used to start the secondary application.

// This example code just restores the application and brings it to
// front, and makes no use of the CommandLine

Application.Restore;
Application.BringToFront;

// Uncomment the following statement to test the CommandLine passing.

{ MessageDlg(
'Secondary instance started.'#13#10+
'Commandline :'''+CommandLine+'''',
mtInformation, [mbOK], 0);}

end;

// The code below does not need to be changed, but feel free to modify
// it if you feel like.

function WndProc (hWnd : HWND; Msg, wParam, lParam : INTEGER) : INTEGER;
stdcall; forward;

type
PSharedData = ^TSharedData;
TSharedData =
record
Handle : THandle;
CommandLine : ARRAY [0..1021] OF CHAR;

PM_APPINSTANCE = WM_USER + 10000;
GMapHandle : THandle = 0;
GMapData : PSharedData = nil;
GWndClass : TWndClass =
(
style : 0;
lpfnWndProc : (zv)WndProc;
cbClsExtra : 0;
cbWndExtra : 0;
hInstance : 0;
hIcon : 0;
hCursor : 0;
hbrBackground : 0;
lpszMenuName : nil;
lpszClassName : 'OneInstanceWndClass';
);
GWndHandle : THandle = 0;
GClassAtom : TAtom = 0;

function WndProc (hWnd : HWND; Msg, wParam, lParam : INTEGER) : INTEGER;
begin
// Standard window procedure.
if Msg = PM_APPINSTANCE then begin
Result := 0;
SecondaryStarted (StrPas(GMapData^.CommandLine));
{ SecondaryStarted (GMapData^.CommandLine);}
end else Result := DefWindowProc(hWnd, Msg, wParam, lParam);
end;

procedure Cleanup;
begin
// Closes handles, unregisters window class.
if GWndHandle <> 0 then begin
DestroyWindow(GWndHandle);
GWndHandle := 0;
end;
if (GClassAtom<>0) then begin
UnregisterClass (GWndClass.lpszClassName, hInstance);
GClassAtom := 0;
end;
if (GMapData<>nil) then begin
UnmapViewOfFile (GMapData);
GMapData := nil;
end;
if (GMapHandle<>0) then begin
CloseHandle (GMapHandle);
GMapHandle := 0;

procedure Error (msg : STRING);
var
e : Exception;
begin
// Called if an error occurs during initialization
// The exception is created first in case Cleanup causes LastError to
// change.
e := Exception.CreateFmt('%s, Error #%d', [msg, GetLastError]);
Cleanup;
raise e;
end;

procedure Initialize;
var
IsSecondary : BOOLEAN;
begin

// Create a file mapping in pagefile
SetLastError(0);
GMapHandle := CreateFileMapping (-1, nil, PAGE_READWRITE, 0,
SizeOf(TSharedData), ApplicationID);
if GMapHandle = INVALID_HANDLE_VALUE
then Error ('OneInstance failed to create file mapping');

// If the mapping already exists, this is a secondary instance
IsSecondary := (GetLastError = ERROR_ALREADY_EXISTS);

// Get a pointer to the file mapping
GMapData := MapViewOfFile (GMapHandle, FILE_MAP_ALL_ACCESS, 0, 0, 0);
if GMapData = nil then Error('OneInstance failed to map file view');

if IsSecondary then begin
// Secondary instance. Copy commandline to file mapping, and notify
primary
// application instance.
StrLCopy(GMapData^.CommandLine, GetCommandLine,
SizeOf(GMapData^.CommandLine));
PostMessage (GMapData^.Handle, PM_APPINSTANCE, 0, 0);
// Then stop this app.
Halt;
end else begin
// Primary instance.

// Create the window class
GWndClass.hInstance := hInstance;
GClassAtom := RegisterClass(GWndClass);
if GClassAtom = 0
then Error ('OneInstance failed to create window class');

// Create the window
GWndHandle := CreateWindow(
GWndClass.lpszClassName,
'OneInstanceWnd',
0, 0, 0, 0, 0, 0, 0,
hInstance,
nil);
if GWndHandle=0 then Error ('OneInstance failed to create window');

// Set the handle which secondary apps should use.
GMapData^.Handle := GWndHandle;

initialization
Initialize;
finalization
Cleanup;
end.

Ondrej Kelle
it(zv)nnsk.sk

D3 nechteji hledat

[*] Kelle Ondrej <Kelleon(zv)nnsk.sk> - 29.5.1998 19:01:47

Scope mas zrejme nastaveny na "Selected text", ale nemas vyselektovany
ziadny text.
Prepni si Scope na "Global".

Ondrej Kelle
it(zv)nnsk.sk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.1998 19:27:49

Marek Prokop wrote:

> [...]
> dost pracne) opravuji v jednom radku a vyhraje ten, ktery to ulozi
> posledni. Ti pred nim o svou praci prijdou, aniz by se o tom vubec

Ano, me se cely ten zpusob take moc nelibi, ale na druhou stranu pokud uz
nejaky vyvojar chce mit takove chovani sve aplikace, at jej ma .....

> [...]
> prace na siti. Mozna by to slo vysvetlit i tomu uzivateli, ktery odchazi na

Urcite by to slo resit zpusobem, ze by se hlidaly datove komponenty po
prepnuti do Edit modu, a pokud by uzivatel do nich nejakou dobu nic nepsal
(napr. kdyz si odesel na obed), tak by se zavolal Cancel a uzivateli zobrazil
dialog at si ten zaznam dopise pekne znova. Nebo dalsi moznost, ale tady
uz si nejsem moc jisty jestli by to slo, totiz mit moznost jakehosi hromadneho
Cancel vsem uzivatelum pripojenym k tabulce. I kdyz pouziti CachedUpdate se
mi jevi jako nejvice elegantni.

> [...]
> bufferoch, zapisuje sa naraz - akurat, ze je to uz hotove a nemusis to
> znovu programovat v specialnych obrazovkach...

OFFT: Pravek (bolo: NW vs NT (bylo:Databazy a apli

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 29.5.1998 19:47:50

> Nechcem nikomu vyvracat (zaujimave slovo :-) jeho nazor na Atari alebo
> Commodore,
> ale predsa len hadam vsetci uznaju, ze na Sinclair ZX Spectrum nikto (ani
> nic) nema.

Nuz pridam sa aj ja, mne sa najviac pozdaval Sinclair ZX 80, mal
jednu vyhodu, dala sa pri nom pit kava alebo pivo bez strachu o
klavesnicu ... A ja s tymi par bajtami sa na nom dali robit dobre
programy ...

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Re[2]: Prepinani parent

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 29.5.1998 19:56:00

Prosimte mohli byjste mne uvest do problematiky nejak mi tu pod rukama
utekl zacatek diskuse.
Diky .
Rpmc> Pocul, pocul, tak chytrej jsem taky, ale TO NENI TO CO CHCI. Nechci
Rpmc> otvirat vice oken najednou.
Rpmc> Mam databazovou aplikaci a v ni nekolik velkych formularu na zobrazeni
Rpmc> ruznych dat. A chci, abych mel jen jedno hlavni okno a to menilo vzhled
Rpmc> podle formulare. Jedna moznost je napsat to do Notebooku, nebo neceho
Rpmc> podobneho, ale pak je to v jednom zdrojaku. A takhle muzu mit kazdy
Rpmc> formular v samostatnem formu.....
Rpmc> To je prece o necem jinem. Pokud nechapes rozdil, klidne poslu vzorovy
Rpmc> priklad....

Rpmc> Ales

Nastaveni aktual.casu a data

[*] Ing. Ji�� Kub��ek - 29.5.1998 07:27:58

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1998 8:20
P�edm�t: RE: Nastaveni aktual.casu a data

Proto je treba psat pro jakou verzi Delfinu to je.
Pro D 1 zkus hledat na svem disku soubor WINDOS.PAS
Ja jej mam v \DELPHI\SOURCE\RTL70\. Tam jsou schovany veskere funkce okolo
nastavovani casu a datumu ve Win 3.1x. Je to vlastne stara knihovna z TP
v.7.0.

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Nasel , pouzil a funguje, s diky
Jirka

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 29.5.1998 20:00:32

Martine,

d�ky za nab�dnut� �tivo.

Do CachedUpdates se mi hrozne nechce. Kdyz ctu forums.borland.com, tak mam
dojem, ze s tim je dost problemu.

> [...]
>
>resp. zde je cely seznam:
>
>http://www.kallista.com/techpapers.htm
>
>a zahlidnul jsem tam i neco jako: 6.Multi-User and Locking Issues (pro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.5.1998 20:14:37

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:
> [...]
> podle formulare. Jedna moznost je napsat to do Notebooku, nebo neceho
> podobneho, ale pak je to v jednom zdrojaku. A takhle muzu mit kazdy

nezlob se na me, ale me to cely prijde tak trochu uchylny. Asi je to tim,
ze jsem programoval jeste v nevizualnich prostredich v DOSu a potom byl
na nejakou dobu pro me vrcholem "vizualnosti" Resource Workshop. Srovnam
li to s tim co dnes nabizi Delphi & spol, tak je to uplne o necem jinem.
Myslim si, ze ten TNotebook neni zase takova katastrofa, navic treba v
dalsich verzich Delphi muzou vziknout s tvym resenim problemy a ty budes
potrebovat svoji aplikaci prevest do vyssi verze a podobne. Petr Vones, amatersky programator

T��d�n� (3)

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 29.5.1998 21:59:10

No to si tedy dost fandi�.
I kdy� to asi s mnoha omezenimi mo�ne je.
Nevim sice nic podrobn�j�iho o tve aplikaci,
ale pou�it stejnou tochnologii na FoxPro soubory a Oracle mi v tom
druhem pripade pripada jako "hazeni perel svinim", jak pravil jeden
z ceskych klasik�. ORACLE je dost drahy stroj na to, aby se
s nim zachazelo stejne jako se soubory DBF.
Pokud tedy nejde o nejaky pomocny prohlizec typu DataBase Desktop!
I kdyz pominu, ze nebudes moci uplatnit nic ze schopnosti databazovych
serveru, jsem zvedavej jak si poradis s temi indexy.
Zajistit trideni pomoci indexu na tak ruznorodych datovych zdrojich
pouzit�m nejakeho univerzalniho kodu neni mozne.
Vytvareni a udrzba indexu je jiste mnohem rozdilnejsi nez v pripade
implementaci jazyka SQL. Tam alespon existuje
jednotna norma, coz v pripade tvorby indexu neplati vubec.
Pokud pristupujes ke vsem datum na databazovem serveru pouze
pomoci TTable, tak je to take tak trochu hazeni tech perel.
Na klienta se v tom pripade natahuji vsechna data a teprve
klient provadi pripadnou filtraci. Takove aplikaci se pak ale jen
stezi da rikat clent-server.
Ja bych tento problem radeji resil pouzitim trivrstve technologie.
Aplikace je zcela oddelena od dat a pro kazdy typ database se pouze
vytvori jina stredni vrstva pro datovou komunikaci.
Je to trochu pracnejsi, ale nebudu nutit nektere zakazniky kupovat
napr. ORACLE, jehoz schopnosti moje aplikace stejne vubec
nepouzije kvuli tomu, aby mohla (ta aplikace) tez bezet na
souborech DBF nebo DB.
Jaro.>>A proc porad trvas na tom TTable. Je nejaky vazny duvod proc

> [...]
toto
>nejvetsi vyhodu, protoze ma skupinu jednotnych datovych typu, ktere umi

Langdriver v BDE

[*] Ing. Pavel Hojda <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 29.5.1998 22:52:18

Zkus toto

var SAlias:Tstringlist;
SAlias := TStringList.Create;
Session.GetAliasParams('JmenoAliasu',SAlias);
finally
memo1.text:=SAlias[6];
SAlias.Free;

Zmenu zkus udelat pomoci ModifyAliasParams.

Pavel

Od: Tibor Stromajer [SMTP:stromajer(zv)hotmail.com]
Odesl�no: 29. kv�tna 1998 10:42
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Langdriver v BDE

[...]

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 29.5.1998 23:55:26

Marek Prokop wrote:

> [...]
>dost pracne) opravuji v jednom radku a vyhraje ten, ktery to ulozi
>posledni. Ti pred nim o svou praci prijdou, aniz by se o tom vubec

Marku,

to, ze vyhraje ten posledni, ktery uklada data je podle me naprosto v
poradku, protoze to tak je vzdycky. Nezalezi na tom, ze edituji soucasne.
Kdyz druhy chce/potrebuje/musi prvnimu jeho data prepsat, tak mu v tom
nezabrani to, ze veta je momentalne zamcena, protoze proste chvilku pocka, a
pak si svoji stejne prosadi. Jedine co by mohlo nekomu vadit je to, ze
nevidi posledni verzi dat. A to se da osetrit. Pred ulozenim se da zjistit,
jestli se data v databazi zmenila od posledniho cteni a pokud ano, muze se
to uzivateli dat najevo. Stejne tak se muze/musi osetrit, kdyz nekdo jiny
behem editace vetu uplne zrusil nebo zmenil jeji klicova pole (coz je, jako
by ji zrusil). To se vsechno da udelat automaticky v aktualizacnim
formulari. (Mimochodem BDE to vlastne dela. Viz property UpdateMode. Nez
vetu zapise, tak ji znova precte z tabulky a porovna, jestli se nezmenila od
posledniho cteni. Rozsah porovnavani urcuje hodnota UpdateMode. To je taky
pekna mrcha. Ve spojeni s SQL databazi Centura (pristup pres ODBC) se da
pouzit jedine upWhereKeyOnly, protoze u poli typu tFloatField a jejich
pribuznych dochazi pri prenosech k zaokrouhlovani a BDE neustale tvrdi, ze
data v mezicase zmenil jiny uzivatel, ackoli sedim u pocitace uplne sam :).
Mozna se s tim taky uz nekdo setkal. To uz je ale na jinou diskusi.)

> [...]
>prace na siti. Mozna by to slo vysvetlit i tomu uzivateli, ktery odchazi na

Co je to "kvalitni navrh databaze"? Jaka myslenka vyresi problem, ze
Borlandi nedovoli udelat ReadLock na tabulku, ve ktere nekdo edituje jednu
jedinou vetu? Mozna, ze zamykani vyresi CachedUpdates.
Ale co kdyby tento rezim neexistoval? Jak by pak bylo mozne hovorit o sitove
praci s Paradoxem v Delphi? Mozna, ze CachedUpdates vymysleli taky kvuli
tomu. Delphi se tvari, ze chce programatorum ulehcit praci a myslim, ze se
to vetsinou podarilo. Az na ten problem, ktery zde resime. Prace v siti je
jinak bez problemu.

Zamykani vety pred editaci je v poradku v pripadech, kdy nekdo vklada do
tabulky superdulezita data, ktera musi byt na 100% aktualni ve vsech
vypoctech, ktere nasleduji od okamziku, kdy se rozhodl je do tabulky vlozit.
Pak je
jasne, ze vsechny vypocty musi pockat, az to dodela, a takovemu cloveku jsem
ochoten vysvetlit, jak to v siti chodi. Ale zkus to vysvetlit skladnikum,
kteri aktualizuji cenik materialu.

Ale mas pravdu. Ted mi doslo, ze BDE ma skutecne dobry duvod, proc zamykat
editovanou vetu.
Musi to zrejme udelat proto, ze musi zajistit referencni integritu u
provazanych tabulek. Cely problem je v tom, ze me Borlandi nenechaji, abych
si vybral. Na vsechno mozne a nemozne maji parametry, ale kdyz nechci
zamykat editovanou vetu, protoze vim, ze je to zbytecne a neprinese to zadny
problem, tak mi to nedovoli.

Diky za prispevek. Problem se ujasnil. Jdu studovat CachedUpdates.

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Instance

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.5.1998 00:00:53

Hmmmm....

Cetls to vubec? Mas fantazii?

Kdybys o tom premyslel, tak zjistis, ze se druha kopie aplikace spusti a
hleda svoji prvni kopii. No, a kdyz ji najde, tak se sama ukonci, ze.
Toho proste vyuzijes, prvni kopii posles zpravu (kterou si definujes
sam) a ktera bude obslouzena definovanou funkci (kterou si napises). Po
odeslani zpravy z druhe kopie se druha kopie sama ukonci, tak jako v tom
priklade. Staci?

fronek(zv)fic(tec)cz

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> prikladu se sice nespusti nova instance programu, ale jak uz jsem psal,
> potrebuji spustit startou a predat ji novy parametr pro otevreni

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.5.1998 00:03:33

No jasne, i kdyz to ted zrovna nepotrebuji, rad se dozvim nove veci, od
toho konference je, tak zadne soukromniceni :-)

Ales Zeleny wrote:

> Nebylo, mne to taky velmi zajima!!!

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.5.1998 00:12:29

Hi,

v tom pripade se musis rozloucit s DB-Aware komponenty, protoze ty
provedou to zamceni. Takze to musis napsat pracneji :-(

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> navzdory tomu, ze UZ NEKDO EDITUJE. To je ten problem.
>
> Diky za snahu.

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 30.5.1998 00:24:32

Hi,

jeste maly dodatek k spolupraci na siti. Protoze je treba vcas vedet o
tom, ze jine pracoviste "neco" zmenilo, ja k tomu pouzivat malou
berlicku -> TCP/IP protokol. Posilam si informace po socketech do
aplikace (malinke) na serveru,a ta pak vsem "prihlasenym" pracovistim.
Zalezi pak jen na tom, do jake urovne pujdes, jestli budes posilat info
o tabulce, vsech tabulkach bez rozliseni, ci o jedne vete....
Me se to osvedcilo. Informace na koneccich prstu :-) fronek(zv)fic(tec)cz

Bohuslav Svancara wrote:

------cut-------
> [...]
> problem, tak mi to nedovoli.
>
> Diky za prispevek. Problem se ujasnil. Jdu studovat CachedUpdates.

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 30.5.1998 10:24:40

> [...]
PV> dalsich verzich Delphi muzou vziknout s tvym resenim problemy a ty budes
PV> potrebovat svoji aplikaci prevest do vyssi verze a podobne.

Sice to vipada hrozne, ale zkusil jsem podobnou vec i ve VB 5.0 a
kupodivu to tam chodilo taky. Tak nevim zda to tam neni zamerne dany.
A kdyz se to vezme do detailu, neni nahodou ten Parent jenom handle na
Window. Ja si myslim, ze jo.... A tim padem by jsi toto mohl udelat i
v klasickem TurboPascalu for Windows 1.0. I kdyz tam by jsi musel
mozna osetrit jeste nejaky jiny veci.

Prepinani parent

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 30.5.1998 10:49:00

Ten notebook je pro mne katastrofa, protoze:
a) skoro cely program by se tak presunul do jedineho zdrojaku, pokud do
toho nepocitam datamodul a par dialogu.....
b) pokud na projektu delaji dva a vice lidi, tak je to s jednim
zdrojakem ponekud spatne resitelne.....

Chapu, ze cele reseni je trochu "proti vsemu", ale resi problem.....
Navic pouziti Parent je zcela v souladu s helpem. Podobnym zpusobem se
da implementovat neco z formulare i do oken, ktera nepatri programu.
Napriklad M$ navrhl implementaci screen saveru tak, ze kdyz chci neco
nakreslit do te male obrazovky ve vlastnostech setrice, tak dostanu
akorat handle toho okna.....

Ales

P.S. To programovani v Dosu a s RW bylo v tomto lepsi, protoze jsem si
mohl rozdelit projekt na tolik zdrojaku, kolik bylo potreba, jenze to uz
s RAD nastroji nejde, chapu to, je to nutne, ale je to skoda......

----------
Od: Petr Vones
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Prepinani parent
Datum: 29. kv�ten 1998 20:14

> [...]

potrebovat svoji aplikaci prevest do vyssi verze a podobne. Petr Vones, amatersky programator

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 30.5.1998 12:50:03

> [...]
> Asm. Hrozne by mi to urychlilo programy :-)

> Je to fce, ktera rychle rozpitva retezec "ahoj;1;2;3;ahojka" na jednotlive

Doporucuji pouzit knihovnu HyperString (http://www.mindspring.com/~efd).
Ta obsahuje cca 200 velmi rychlych fci pro praci se stringy.
Tebou zadana fce tam zrovna je. Je to free, zdrojak je za $30 a je to
napsany v ASM.

Vojta
Vojtech Semecky
e-mail : vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.1998 14:51:34

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> Ale ja potrebuji na chvili zamknout tabulku, aby do ni nikdo nemohl zapsat
> navzdory tomu, ze UZ NEKDO EDITUJE. To je ten problem.

Pokud nechces pouzivat CachedUpdates, pak mas jeste moznost, zrusit uzamykani
zaznamu jakmile uzivatel prepne do Edit modu a to v udalosti AfterEdit u TTable:

procedure TForm1.Table1AfterEdit(DataSet: TDataSet);
begin
Check(DbiRelRecordLock((DataSet as TTable).Handle, False));
end;

Pak si muzes pro sebe uzamknout tabulku, pokud bude chtit uzivatel v te dobe
poslat zmeny, smazat ci vlozit zaznam vyvola se vyjimka. Zkousel jsem tento
postup jen zbezne na jednom pocitaci s vice spustenymi instancemi jedne aplikace,
takze by to chtelo asi jeste vice otestovat. Dale by bylo vhodne to jeste doplnit
o refresh tabulek po te co opet odemknes celou tabulku.

Petr Vones, amatersky programmator

Instance

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.1998 14:59:26

Krayzel
Libor
wrote:

> [...]
> prikladu se sice nespusti nova instance programu, ale jak uz jsem psal,
> potrebuji spustit startou a predat ji novy parametr pro otevreni

Ahoj,

Jeste se vratim k tomuto tematu. Myslim si, ze se totiz jedna o dva ruzne
problemy. Prvni je zabraneni spusteni vice instanci jedne aplikace, a druhy je
vytvorit stejne chovani aplikace jako je napr. M$ Word, Excel atd. Tam prece
muzes spustit kolik instanci chces, ale pri otevreni asociovaneho souboru se
ti tento soubor otevre v naposled aktivni instanci dane aplikace. To lze resit
prave pomoci pouzivani DDE zprav, presne tak to delaji vyse uvedene M$ aplikace.

Jinak to reseni Vitezslava Gazdy je docela zajimave, dalsi lze najit treba primo
u Borlandu na:
http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/844.html

Petr Vones, amatersky programator

ShutDown Dialog v systemu Windows

[*] Jan Sluka <snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz> - 30.5.1998 20:42:10

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Toto je v�ced�ln� zpr�va ve tvaru MIME.
Vazeni,

obracim se na Vas jeste jednou
s timto dotazem.

Nevite prosim nekdo jak vytvorit
DialogBox, podobny tomu, jenz se
zobrazuje pro Vypnuti a Restart
Windows.

Tzn. abych musel provest napr stisk
nejakeho tlacitka v tomto dialogu
a az potom mohl se systemem pracovat
(ve Windows se vlastne deaktivuje
cely Desktop s vyjimkou tohoto
dialogu).

Dekuji Vam vsem za Vase nazory
a odpovedi.

S pozdravem Jan Sluka
snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 30.5.1998 22:36:37

On Friday, May 29, 1998 11:55 PM, Bohuslav Svancara
[SMTP:softprojekt(zv)bosnet(tec)cz] wrote:

> [...]
> Kdyz druhy chce/potrebuje/musi prvnimu jeho data prepsat, tak mu v tom
> nezabrani to, ze veta je momentalne zamcena, protoze proste chvilku

Neni pravda, ze vzdy vyhraje ten posledni. Poud se zamykaji zaznamy tak,
jak to dela BDE mohou vyhrat vsichni. V praxi nebyva normalni, aby vic
uzivatelu opravovalo ty same udaje, ale mohou pritom opravovat tentyz
zaznam. Dal mas jako priklad cenik, takze: skladnik opravi rekneme zasobu
na sklade, obchodnik cenu a nekdo jiny nazev zbozi. Pokud to udelaji
vsichni soucasne, vyhraje ten posledni. Pokud to udelaji postupne,
"vyhrajou" vsichni.

> Co je to "kvalitni navrh databaze"? Jaka myslenka vyresi problem, ze
> Borlandi nedovoli udelat ReadLock na tabulku, ve ktere nekdo edituje
jednu
> jedinou vetu?

Mel jsem na mysli takove rozvrzeni dat do tabulek, ktere minimalizuje pocet
a celkovy casovy objem potencialnich sitovych kolizi. Pri tom navrhu
samozrejme musim vychazet z detailni znalosti pozadavku na aplikaci a
rezimu prace vsech uzivatelu. Takze to neni nejaka jedna chytra myslenka,
ale dlouha, pecliva prace.

> Mozna, ze zamykani vyresi CachedUpdates.
> Ale co kdyby tento rezim neexistoval? Jak by pak bylo mozne hovorit o
sitove
> praci s Paradoxem v Delphi?

Jen tak pro zajimavost: ve starem, dobram Paradoxu pro DOS zadne cached
updates nebyly a zamykani se tam chovalo stejne. Presto jsme v nem sveho
casu vyvinuli nekolik rozsahlych obchodne skladovych systemu, ktere byly
provozovany v dost narocnem sitovem prostredi. Vsechno fungovalo prave diky
peclive optimalizovanemu navrhu databaze.

> Diky za prispevek. Problem se ujasnil. Jdu studovat CachedUpdates.

Rado se stalo, preji prijemnou zabavu.

Marek Prokop

"Stay On Top" Child Window

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 31.5.1998 08:48:32

Ahoj,

existuje nejaky sposob, ako prinutit child window v MDI app,
aby sa chovalo podobne ako "stay on top" okna ?
Ide mi o to, aby ho ostatne child window nemohli prekryt.
Malo by sa to dat robit za behu, to znamena, ze by som nechcel
to okno znovu vytvarat.

Skusal som pouzit SetWindowPos, ale nefunguje to na childy.

Za odpovede vopred dakujem.

Norris

---------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
---------------------------
mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk
http://frdsa.utc.sk/~norris
---------------------------

Tip pro Vas

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 31.5.1998 15:36:53

Ahoj vsichni,

nasel jsem docela zajimavy zdroj, mozna jej nekdo z Vas nezna a zajimal by jej.

www.marcocantu.com

S pozdravem, Ladislav Nagy

Dialog Vlastnosti souboru a kontextove menu soubor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1998 17:22:53

Ahoj,

Nedavno se zde sesli dva dotazy na toto tema. Jedno z moznych reseni
se naleza zde:

http://www.aye.net/cgi-bin/dfs_components.cgi?itemprop

Petr Vones, amatersky programator

Prepinani parent

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 01.6.1998 00:10:18 -0700

> [...]
>dalsich verzich Delphi muzou vziknout s tvym resenim problemy a ty budes
>potrebovat svoji aplikaci prevest do vyssi verze a podobne.

Notebook aj prepinanie parent je podla mna katastrofa, pretoze alokujete Windowsovske zdroje pre vytvorenie komponentov, ktore uzivatel mozno pocas celej prace nebude potrebovat!

Riesenie je MDI aplikacia, ktora ma na kazdom okne odchytenu udalost OnDeactivate a v nej ma volanie metody Close. Tak su splnene vsetky poziadavky na zobrazovanie aj na manipulaciu so zdrojmi, navyse taky sposob Delphi podporuju. Pre dve - tri zakladne obrazovky nemusite danu techniku pouzit, vysledkom toho bude, ze sa tieto obrazovky budu ukazovat velmi rychle - budu totiz stale vytvorene...

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Z Delphi do Asm

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.6.1998 00:29:15

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> end;
>
> Je to fce, ktera rychle rozpitva retezec "ahoj;1;2;3;ahojka" na jednotlive

Ahoj,
ted jsem to napsal takhle:

function StringToken(Text: String; Index: Integer; TokenChar: Char): String;
{$IFOPT H+}
var
P, StartPos: PChar;
begin
P := PChar(Pointer(Text));
if P = nil then Result := '' else
begin
StartPos := P;
while P^ <> #0 do if P^ = TokenChar then
begin
Dec(Index);
if Index = 0 then Break;
Inc(P);
StartPos := P;
end else Inc(P);
if Index > 1 then Result := '' else SetString(Result, StartPos, P - StartPos);
{$ELSE}
var
StartPos, Len, I: Integer;
begin
Len := Length(Text);
if Len = 0 then Result := '' else
begin
I := 1;
StartPos := I;
while I <= Len do if Text[I] = TokenChar then
begin
Dec(Index);
if Index = 0 then Break;
Inc(I);
StartPos := I;
end else Inc(I);
if Index > 1 then Result := '' else Result := Copy(Text, StartPos, I - StartPos);
{$ENDIF}

Kdyz jsem se dival na ten prelozeny kod (32 bit, Huge Strings) tak musim
rict ze to lze do assembleru asi tezko prepsat nejak vyrazne efektivneji
(samozrejme s vyjimkou jineho algoritmu-).
Je videt ze narozdil od doby 16bit prekladacu, kde jsem take casto psal
v assembleru, jsou ty dnesni na tom podstatne lepe.

Petr Vones, amatersky programator

Prepinani parent

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 01.6.1998 03:42:28 -0700

> [...]
>tlacitka pro zavirani Child okna......
>Navic MDI je od "Multi document", ale ja mam "single document", ale s
>"multi forms". Vim. ze VZDY CHCI, ABY BYL VIDET JEN JEDEM FORMULAR....
>2. Prepinani parent nema problem se zdroji. Pokud chci prepnout vzhled,
>tomu staremu dam Free, on zmizi, zdroje se uvolni....... pak dam
>TForm1.Create a ve FormCreate mam Parent :=3D xxx a samo se to zobrazi v
>hlavnim okne... pak zase free a dokola..... Vzhledem k tomu, ze data
>modul je otevrem neustale, tak vytvareni tech formularu neni

ad 1. Ako riesis menu a toolbar? Ma kazde okno vlastne menu a vlastny toolbar? Ak nemaju tvoje okna menu a toolbar, nebolo by lepsie pracovat na SDI?
ad 2. V podstate robis priblizne to iste, co ja - uvolnujes cely TForm vzdy, ked chces zobrazit novy.

> [...]
>techniku pouzit, vysledkom toho bude, ze sa tieto obrazovky budu
>ukazovat velmi rychle - budu totiz stale vytvorene...

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 08:40:00

Parent neni zrovna HWND, ale existuje ParentWindow a tim lze nastavit
libovolny HWND.....,tak se pry pracuje s ActiveX (nezkousel jsem). To ze
by to slo kdekoli jinde je jasne... je to v zakladech Win API....

Od: Hubert
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re[2]: Prepinani parent
Datum: 30. kv�ten 1998 11:24

[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 1.6.1998 08:46:45

Pokial si dobre pamatam licencnu dohodu o IB 4 na Linux, tak je tam vyslovne
uvedene,
ze IB 4 je mozne pouzit vyhradne s RH Linux 4.2. V ostatnych pripadoch
(pokial som to spravne pochopil) dochadza k poruseniu licencie na FREE IB 4.

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160

[*] David Hrb�� - 1.6.1998 09:09:06

Popis file formatu viz http://www.wotsit.demon.co.uk/wdatabas/paradox4.zip
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 29. kv�tna 1998 14:10
P�edm�t: Kvalita Paradox tabulek.

Od: Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz <Martin.Pochyla.ekf(zv)vsb(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1998 23:12
> [...]
>tyto veci opravdu vedet .....
>
>Diky moc vsem, kteri si tento mail jen neprectou ......

Nalezeni a prepnuti se do komponenty

[*] Zdenek Rehor <Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz> - 1.6.1998 09:29:50

Dobry den vsem.

Mam jeden (asi pro mnohe jednoduchy problem). V promene typu STRING je jm�no komponenty. Jak tuto komponentu (napr. editacni box [tzn. TEdit])

1) Identifikovat ze existuje
2) Prepnout se do ni.

Pro AD1 je bezne pouzivana fce "FindComponent", ale ta jiz neumoznuje prepnuti do komponenty (napr. metodou SetFocus). Reseni bude jiste pomerne jednoduche, kdesi jsem ho videl, ale ted po nem marne patram.

Diky za rady,
Zdenek Rehor.
Email: Zdenek.Rehor(zv)vabo(tec)cz

MDI Child & maximalizace

[*] MIS <mis(zv)login(tec)cz> - 1.6.1998 09:55:29

Dobry den preji..

Doufam ze se o tomto problemu uz desetkrat nediskutovalo, jestli ano,
prosim aby mi nekdo kdo je v obraze odpovedel ne do konference
ale do posty :)

Kdyz si vytvorim form jako MDI Child, spustim program a pak toho childa
maximalizuju, listy splynou hezky, ale uplne mi zmizi ikony pro jeho
minimalizovani a maximalizovani, coz se mi nelibi :P Je to chybnym
nastavenim nejake vlastnosti toho childa nebo je chyba nekde jinde?
Bizardni na tom je, ze kolegovi to vetsinou funguje spravne (vetsinou -
nekdy se mu to stane taky) , ale nepodarilo se nam najit jediny rozdil.

Predem dik za odpoved..
Jakub Holubec

Aplikace nezavisla na databazovem nastroji (bylo:

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 1.6.1998 09:58:23

> [...]
>tochnologii na FoxPro soubory a Oracle mi v tom druhem pripade
>pripada jako "hazeni perel svinim", jak pravil jeden z ceskych

Napsal jsem do konference dve otazky Pakovani databaze a Trideni. V obou
otazkach jsem uvedl jednu dulezitou podminku a to nezavislost na databazovem
nastroji.
Uznavam, ze tato podminka je urcite nesplnitelna pro uplne vsechny
databazove nastroje, ale pro vetsinu tech nejstandardnejsich to jde.
Taky jsem dlouho hledal nejaky nejvhodnejsi databazovy nastroj, ale nakonec
to resim tak, ze se snazim delat nezavisle aplikace a vyber databazoveho
nastroje prenechavam na uzivateli (podle jeho financnich a uzivatelskych
schopnosti). Zakladni pozadavek je nepouzivat specificke vlastnosti nejakeho
specifickeho databazoveho nastroje, tj programovat vse pres jeden spolecny
system (BDE, ODBC, DB komponenty, atd.).
Moji nejnovejsi aplikaci testuji, zatim uspesne na techto typech databazi:
Dbase, Paradox, MS Access, Foxpro, Interbase, Dbase napojeny pres ODBC DSN.
Na ORACLE jsem to zatim netestoval, takze souhlasim ze problemy muzou
nastat.

> [...]
>rikat clent-server.
>Ja bych tento problem radeji resil pouzitim trivrstve technologie.

Pouzivam take trivrstvou technologii, jenze tim ze se snazim zaroven
vytvaret nezavislou aplikaci, tak pro vetsinu databazovych nastroju nebudu
muset vubec menit stredni vrstvu. Moje stredni vrstva obsahuje komponenty
TTable, prave pro jejich vetsi nezavislost a tim take vetsi nezavislost
stredni vrstvy. Nebyl by zadny velky problem vymenit stredni vrstvu, za
novou, ktera pracuje s TQuery. Jak jsem uvedl vyse, zatim jsem svou aplikaci
testoval vetsinou na lokalnich databazich. Az to zkusim z nejakym opravdovym
serverem, mozna budu muset opravdu menit stredni vrstvu a pouzit TQuery.

Vita

Jmeno uzivatele

[*] Jirka Fejfar in CRLY <fejfarj(zv)login(tec)cz> - 1.6.1998 10:08:43

>by to vypadat nejak takhle
>
>ConnectString :=
'Server:TESTE;DATABASE:DEVELOP;USR:ARNOST;PSWD:;ODBC:MSSQL'

>Opravdu si nemuzu spomenout jak se to presne dela, ale doufam, ze
>aspon tento maly navod trochu pomuze.

No to je pravda, ze to existuje (napr. v MS ACCESS je to videt), ale nevim
jak to tomu ODBC driveru rict z delphi, dost by mne potesilo, kdyby mi s tim
nekdo helphnul ....
__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)login(tec)cz
__________________

TEdit bez ramecku

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 10:16:00

Nevite nekdo, jak udelat Tedit (pripadne i TDBEdit) bez ramecku?

Ales

NW vs NT (bylo:Databazy a aplikacie)

[*] epos(zv)pce.fairnet(tec)cz (Epos) - 1.6.1998 10:26:09

Zdravim,

> Za 6 let, co pracuji s NW, se mi jeste nestalo, ze bych prisel o data
> jinou cestou, nez ze je nekdo smazal (staci nastavit prava).
>
> Naopak NT neustale zlobi, na disku mnohdy vidim soubory, ktere nemohu
> otevrit, smazat, ... i kdyz je prokazatelne nikdo nepouziva.
> (po restartu NT soubor bud neni, nebo jde smazat). O stabilite
> muhu rici jen to, ze u NW neni vyjimkou bezproblemovy provoz
> 6 - 9 mesicu bez restartu, u NT se nam zatim podarilo asi tak 20 dni.

Mam presne stejny zkusenosti. Zvlaste s temi soubory. Mam tam UPS-ku
tak vypadky proudu nepripadaji v uvahu. Jestli to nebude nejaky
problem s lockovanim - me napriklad nejde provest reindexaci pdox
tabulky na NT serveru. Ale treba nam pan Fronek poradi.

> Jelikoz server potrebujeme pro technologickou aplikaci 24 h / 7 dni v
> tydnu, volba je jednoducha - NW.

Ja mam jeste trosku odlisny nazor a tim je - VICE SERVERU (kazdemu
co jeho jest). U nas ve firme mame 6 zamestnancu tj 6 pocitacu. A dva
servery.

1. Novell jako file a print server a nic vic. Nikdo na nej
nesahne "jak je rok dlouhy", pouze pri hw upgradu.
2. Linux na pristup do internetu, zalohovani, mail, fax, antiviry,
atd. Prave jsem na nem rozjel free Interbase4 zcela bez problemu.

Jelikoz je pro nas priorita c. 1 sdileni souboru, tak pouzivame NW
jen na to a hlavne, nikdo se v tom nehrabe, nic neinstaluje a
nespousti.
Pristup do inetu atd, bezi na Linuxu. A tam se porad neco dela,
ale kdyz by to spadlo tak se nic moc nestane.
Kdybych potreboval nasadit SQL a vyuzivalo by to vice lidi,
tak na to znovu vyclenim jeden server pravdepodobne s Linuxem.

Jinak nekolik technickych poznamek k NW a NT.
Chtel bych videt chudaka spravce, ktery by mel spravovat nekolik NT
serveru s vice uzivateli. Prece jenom NDS je NDS.
Uz jste nekdo zkouse naprosto perfektni free utilitu pro NW - NAL.
Jestli ne, tak vrele doporucuji. Konecne odpada silena prace s
instalaci debilniho(blbe napsaneho) sw na kazde stanici zvlast.
Jinak koncepce prav na NT je zrejme prebrana z unixu a vubec se
nehodi pro fileserver.

> Pojdme se radeji venovat Delphi.
Plne s Vami sohlasim a omlouvam se, ze jsem se nechal strhnout.

Petr Kristan

EPOS PRO s.r.o., Bozeny Nemcove 23 24, 530 02 Pardubice
tel./fax: (040)6335223-4, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

Prepinani parent

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 11:14:00

[...]
TForm1.Create a ve FormCreate mam Parent := xxx a samo se to zobrazi v

Od: Zdeno Jasek
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Prepinani parent
Datum: 1. �erven 1998 9:10

> [...]

techniku pouzit, vysledkom toho bude, ze sa tieto obrazovky budu
ukazovat velmi rychle - budu totiz stale vytvorene...

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 11:17:00

Mas na hlavnim okne menu? Bez nej se podle me nemaji ikony kam
zobrazit....

Od: MIS
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: MDI Child & maximalizace
Datum: 1. �erven 1998 9:55

Dobry den preji..

[...]

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 1.6.1998 11:28:13

Hi,
zkus tohle

for x:= 0 to Form1.ComponentCount-1 do

begin

if Form1.Components[x] is TWinControl then

TWinControl(Form1.Components[x]).SetFocus;

end;
To se da pouzit jak pri FindComponent(), tak pri prochazeni vsemi
komponenty

formulare (samozrejme patricne opodminkovane).
Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz na 01.06.98 08:29:50

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Nalezeni a prepnuti se do komponenty

[...]

AD2: Edit1.SetFocus ... Niekedy nezaskodi pozriet si help, myslim, ze je to
jednoduchsie ako pisat mail do konferencie...(nic v zlom)

S pozdravom
Lubo fule
[...]

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 1.6.1998 12:53:27

Nastav BorderStyle na bsNone.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz [SMTP:RADIK(zv)p15.monet(tec)cz]
> Odesl�no: 1. �ervna 1998 10:16
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: TEdit bez ramecku
>
> Nevite nekdo, jak udelat Tedit (pripadne i TDBEdit) bez ramecku?
>
> Ales

Pakovani databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.6.1998 13:12:59

> Existuje v BDE nejaka univerzalni podpora pro pakovani databazi nezavisle na
> databazovem nastroji (MSSQL, ORACLE, SYBASE, DBASE, PARADOX, ACCESS, atd.) ?

NE.

BDE umi pakovat jen dBase a Paradox. MS Access umim pakovat primo pres
ODBC nebo DAO. A myslim, ze MS SQL, ORACLE a SYBASE zadne pakovani nemaji.

*** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA ***
Z duvodu stehovani jiz neplati telefonni/faxove cislo 047-5501627,
bude prelozeno, ale nikdo nevi, kdy to Telecom zvladne... Prozatim
prosim pouzivejte prechodne telefonni/faxove cislo 047-68510.
Adresa pro korespondenci zatim zustava beze zmen.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Dlp & Fax & M$ Exchange

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.6.1998 13:12:59

> zdravim,
> shanim jakekoli informace o faxovani z Delphi aplikaci pres M$ Exchange,
> predem dik

Zase tolik moznosti neni. Bud si to budes faxovat pres tiskovy
driver MS Fax a nebo pouzijes MAPI. Na to doporucuji literaturu
MSDN. Pokud se ale chces faxovanim opravdu zabyvat, pak se
poohledni po necem opravdovem, co je pro faxovani vhodne, treba
po Async Professional od TurboPower, blizsi info najdes na:

http://www.turbopower.com/apro/ ... anglicky
http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/asyncpro.asp ... cesky

> [...]

> QuickReport 2.0d evaluation version for Delphi 1 and Delphi 2
> (jako vylepsenou ?, kazda nasledna je prece vylepsena)

Ne, to znamena, ze si stahnes knihovny pro vyzkouseni. Proste si je
vyzkousis a pak si je zaplatis.

> [...]

> Vytvorite novu zlozku nemozete zadat prazdny text.
> Z kodu z VCL som sa dovtipil ze po volani EditText sa riadenie odovzda
> niekde do systemu a vrati sa spat az po skonceni
> editacie stlacenim ENTER. To znamena ze ak chcem kontrolovat text ktory
> sa tam zadava, musim obsluhovat edit objekt
> ktory system vytvori automaticky po volani EditText. Jeho HWND viem
> zistit pomocou funkcie TreeView_GetEditControl
> z unitu CommCtrl. Otazka teda znie:
> ako napisat v Delphi teda Pascale obsluznu rutinu na udalost WM_KEYDOWN
> pre objekt, o ktorom viem len jeho HWND?

Proboha, proc chces delat KEYDOWN ??? Tim EditText zacnes editovani.
Podivej se poradne na udalosti a najdes tam udalost, ktera se aktivuje
pred zmenou textu. Ja jsem ted liny zapnout Delphi, ale najdes to,
je tam ten text jako var, takze ho muzes zmenit na neco jineho a nebo
delat ja nevim, co se ti zachce. Nemusis rozhodne odchytavat klavesnici.

[...]

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 1.6.1998 13:23:12

A toto by stacilo?

napr.
TWinControl(FindComponent('Edit1')).SetFocus;

----------
Odes�latel: Zdenek Rehor <Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz>
Komu: DELPHI (konference PINKNET) <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
P�edm�t: Nalezeni a prepnuti se do komponenty
Datum: 1. j�n 1998 9:29

Dobry den vsem.

[...]

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 1.6.1998 13:30:27

Tim jsem si nebyl naprosto jist take, takze jsem nevahal a zeptal se primo
u Interbase,
zda provozovani IB 4.0 na Linuxu jinem nez RH 5 je legalni a tohle mi
prislo:

The issue that Red Hat 5 has for InterBase (and many other 3rd
party applications) is due to the fact that Red Hat uses GNU libc
as their runtime library. This is a change from Red Hat 4.2,
which did not use GNU libc as the default library.

GNU libc is a new (relatively speaking) implementation of the C
runtime library, and it has a number of design differences
and/or bugs that cause applications that worked with the old libc
to crash.

We have heard reports from a number of customers who have
tweaked their Red Hat 5 installations to restore the old libc as
the default, and they have found that InterBase (and Netscape
and other apps) run fine after that. But since we haven't tested
in anything other than the standard "out of the box" Red Hat
configuration, we cannot claim that it has passed our Quality
Assurance testing process. Officially speaking, we
do not recommend any OS configuration we have not certified.

But, based on the above I am more than happy to let you try.... let
me know how things go.

Regards
Paul Beach
Director - Business Development
InterBase Software Corporation
A Subsiduary of Inprise Corporation
8 Pavilions
Ruscombe Business Park
Twyford
Berkshire RG10 9NN
Phone: +44 (0) 1189 241451
Fax: +44 (0) 1189 320017
E-Mail:pbeach(zv)corp.inprise.com

Takze legalni to je. V licenci je to uvedeno pouze proto, ze IB jako firma
neruci
za funkcnost IB na jinych distribucich OS.

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

marcel(zv)vadium.sk na 01.06.98 07:46:45

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> [...]

>Hi,
>
>vzdyt se v popisu Interbase 4 pro Linux pise, ze je pro v4.2 a vyslovne

[*] Rybar, Boris <borisr(zv)softip.sk> - 1.6.1998 13:35:11

Dakujem,

Este som to neskusal, ale to co pises vyzera slubne.
Priebezne sa ozvem ako to dopadlo.

Este raz D.

Boris

D3 nechteji hledat

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 01.6.1998 13:50:12

Asi mas nastaveno Scope = Selected Text a zadny text nemas naselektovan.
Vaclav Sazima

Dalibor Toman wrote:

> [...]
>
> vi nekdo co s D3 kdyz misto Search dialogu po CtrlF se objevi chybova
> hlaska: Tried to search the marked block but is's invalid. ???

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 1.6.1998 14:01:16

Oba body sdru�uje n�sleduj�c� metoda:

X:TComponent;
S:String;
begin
{�et�zec s n�zvem komponenty}
S:='Edit2';
{Pokus o nalezen�}
X:=FindComponent(S);
{ (komponenta je nalezena) AND (je o�ek�van�ho typu = TEdit ) }
if (X <> nil) and (X is TEdit) then
begin
{ Active control je nastaven na tuto komponentu }
Form1.ActiveControl := TEdit(X);

Hope this help

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail: bonnel(zv)telecom(tec)cz
http://www.bonnel-tech.com

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Rehor <Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz>
Komu: DELPHI (konference PINKNET) <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1998 11:13
[...]

InterBase 4.2. pro Novell NetWare

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 1.6.1998 14:33:37

Zdravim,

Nema nekdo z vas prakticke zkusenosti s provozovanim
InterBase 4.2.2 pro Novell NetWare 4.11 ??

S pozdravem
Rosta Podmanicky
rosta(zv)trias92(tec)cz

Trias 92 spol. s r.o. tel: +42 433 24 378
Informacni systemy fax: +42 433 23 134
Sv.Cecha 253
506 01 Jicin E-mail: trias92(zv)trias92(tec)cz
Czech Republic http://www.trias92(tec)cz

Poradi vykreslovani komponent

[*] Rene Ponya <rponya(zv)email(tec)cz> - 01.6.1998 14:35:53

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Na prvu otazku: ano.
Na druhu otazku: ano.

Poradie sa da menit pri navrhovani formularu v property TabOrder, mozno
sa to da aj za behu aplikacie, neskusal som.

S pozdravom Baca.

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> Tel. 05/41142461
> e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Jak v multiuser prostredi zamykat Paradoxni tabulk

[*] Rene Ponya <rponya(zv)email(tec)cz> - 01.6.1998 15:17:54

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
[P��loha v souboru: vcard.vcf]
[P��loha v souboru: vcard.vcf]
40 formularov da urcite vela prace (na zastrelenie ;), zatial ma ale
nenapada ina moznost, skusim nad tym este porozmyslat. Sietova praca s
Paradoxom (alebo aj dBase) je
naozaj blbost. Ked uz tak potom SQL server, vyber je docela velky.

S pozdravom Baca.

Bohuslav Svancara wrote:

> [...]
> nejde, budu to muset udelat.
>
> Nema jeste nekdo nejaky napad? Vyresi se problem pouzitim CachedUpdates?

[*] Rene Ponya <rponya(zv)email(tec)cz> - 01.6.1998 15:26:57

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Kedze sa zatial o to zaujimame iba dvaja, mozno by sa dalo priamo na mail.
Alebo aspon napiste URL. Vdaka.

Spozdravom Baca.

Ing. Lud�k Florian wrote:

> [...]
>
> ludan(zv)bluerose(tec)cz
>
> Taky jsem n�co podobn�ho hledal, ale bez v�sledku.
> Kdo o n��em takov�m v�, pros�m aby se ozval.

[*] MIS <mis(zv)login(tec)cz> - 1.6.1998 15:29:11

Zdravim..

Na hlavnim okne menu samozrejme mam a to hlavni okno maximalizovat
i minimalizovat muzu.

Jakub

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1998 13:17
P�edm�t: RE: MDI Child & maximalizace

> [...]
>Bizardni na tom je, ze kolegovi to vetsinou funguje spravne (vetsinou -
>nekdy se mu to stane taky) , ale nepodarilo se nam najit jediny rozdil.

Aplikace nezavisla na BDE

[*] GRAAS Jan, Mgr. <Jan.GRAAS(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 1.6.1998 15:40:56

Prosim, mohl by mi nekdo poradit:

Potreboval bych nejak obejit BDE, vim ze se to nejak da udelat, ale
nevim jak. Pripada mi zbytecne, abych v pripade ze delam jen nejaky
jednoduchy viewer o velikosti par kb, ktery nema zadne zvlastni funkce
nez jen prochazeni zaznamu tabulky a jejich zobrazovani ve formulari,
musel distribuovat BDE nebo delat instalacni program, ktery by definoval
aliasy, atd.
Chtel bych, aby tato aplikace byla funkcni na jinem pocitaci i tehdy,
kdyz na nej zkopiruji jen dva soubory: EXE soubor a paradox tabulku, bez
instalace nebo nastavovani IDAPI.

Za pripadne namety predem dekuji. (Delphi 2).>::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> Jan Graas, U nadrazi 2830, Otrokovice
> Tel.: 067/7921418; 792 38 12
>::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Instance

[*] Rene Ponya <rponya(zv)email(tec)cz> - 01.6.1998 15:46:37

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
[P��loha v souboru: vcard.vcf]
[P��loha v souboru: onlyone.zip]
Ide to, akurat ze to nedetekuju Windowsy ale program pri starte novej
instancie. Pre Delphi 1 sa da pouzit rovno funkcia z API Win16 tusim
PrevInst, ale pre D2 < to treba nejako obist. Myslim, ze k tomu mam
niekde komponentu... uz som ju nasiel a dovolim si ju sem poslat, kedze
predpokladam ze o to bude vacsi zaujem (ma len 2 kB).

S posdravom Baca.

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

DisableControls pro MD

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 1.6.1998 15:46:57

Ahoj,

pri pouziti DisableControls nad Master tabulkou nedochazi k aktualizaci
mnoziny zaznamu v Detail tabulce.
V nasledujicim prikladu bylo zamysleno zvysovat pole Qty o 1 v prvnim
detail-zaznamu pro vsechny zaznamy v Master tabulce. Funguje to ale tak,
ze se aktualizuje pouze prvni zaznam v detail tabulce a na zmenu mastra
se nebere ohled.
Jake byste doporucili reseni?

Milos Skacel

with TableM do begin
DisableControls;
First;
while not EOF do begin
TableD.Edit;
TableDQty.Value:=TableDQty.Value+1;
TableD.Post;
Next;
end;
EnableControls;
end;

Instance

[*] Rene Ponya <rponya(zv)email(tec)cz> - 01.6.1998 15:54:55

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Obavam sa, ze ponuknute riesenie bude fungovat iba pod API Win16 (teda v
Delphi 1). Mozno sa vsak mylim. ;)

S pozdravom Baca.

Stepan Cerny wrote:

> [...]
> snad skousne)
>
> Cao, a ostatnim uzivatelum konf., ktere tato problematika nezajima se za ty

Offtopic: NW a e-mail

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 1.6.1998 16:40:47

Sorry za offtopic. Sorry za offtopic. Sorry za offtopic. Sorry za offtopic.

Ahoj.

Kedze sa tu potlkaju aj znalci Novellu, tak som si dovolil obratit sa na
Vas.

Mam siet na Novelli 3.12 (protokol IPX/SPX). Bezi tam loaklna posta cez
pegasus mail (DOS).
Na tej sieti mam aj stroj s Win 95 a WinProxy (protokol, o.i. TCP/IP), ktory
sa pripaja k ISP.
Potrebujem urobit, aby klienti mohli pomocou pmailu posielat okrem lokalnej
posty aj postu
do Internetu.

Inymi slovami: potrebujem naucit NW, aby postu urcenu do Internetu vedel
odoslat na WinProxy,
a naopak.

Da sa to?

Ak ano, tak ako?

Odpovede prosim na sukr. adresu.

Dakujem za neukamenovanie (a samozrejme aj za odpovede).

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160

ExitWindowsEx()

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 1.6.1998 16:55:55

DDV,
nevite nekdo, proc volani fce %subj% selze s hlaskou "klient neni
vlastnikem pozadovaneho opravneni"

volani z moji app:

if not ExitWindowsEx(
EWX_FORCE + EWX_REBOOT, // shutdown operation
0 // reserved
) then

/* to formatovani se nejak nepreneslo */

W95 funguje (aby ne), ale na NT4.0 CZ to nechodi, pritom jako
administrator OPRAVDU mam pravo vypnout pocitac (help pravi, ze pravo
musi mit i program, ale jak mu je dat?).

Diky za rady, kopnuti dozadku s informaci, jak to napsat spravne...

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 17:11:00

Menu nepouzivam.....resp. nepotrebuju, reseni ne nenapada....
Toolbar neni problem....parent nastavuju u panelu a funguje i vcetne
Alignu, takze bych klidne mohl prepnout parent i u dvou panelu a jeden
dat Top a druhy client....
Hlavni okno, na ktere to vse davam bych mit nemusel, kdybych mohl za
behu menit main form, aniz by zmizelo a znovu se ukazalo okno a
prebirala se pozice apod.....

Od: Zdeno Jasek
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Prepinani parent
Datum: 1. �erven 1998 12:42

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 1.6.1998 17:48:00

jsem slepej...... mozna blbej.... priste se podivam lip...

Od: Hojda Pavel
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: TEdit bez ramecku
Datum: 1. �erven 1998 12:53

> [...]

> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: TEdit bez ramecku
>
> Nevite nekdo, jak udelat Tedit (pripadne i TDBEdit) bez ramecku?

ikona pro aplikaci

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 1.6.1998 18:10:38

Ahoj,

nevite proc se mi po prekladu k projektu nastavi jina ikona,
nez tu, kterou jsem zadal v Project/Options/LoadIcon?
Nastavuje se tam prvni ikona z QFPreview.RES - coz jsou zdroje
pro vlastni preview formular. QFPreview je soucasti projektu
a pred jeho zaclenenim byl klid, prestoze podobny postup
pouzivam na vice mistech.

unit QFPreview;
{$R QFPreview.RES}
initialization
...:=LoadIcon(HInstance,'xxx');

skacel(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz

ExitWindowsEx()

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 1.6.1998 19:43:57

v helpu pisou, ze pro EWX_REBOOT musi mit aplikace
privilegia SE_SHUTDOWN_NAME, a dale v Remarks se
pise, ze to lze zapnout funkci AdjustTokenPrivileges.
Treba to pomuze.

Cau Pavel

[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 01.6.1998 20:04:25

Dne 01.06.1998 16:55:55 Ales Zeleny napsal:

> [...]
> musi mit i program, ale jak mu je dat?).
>
> Diky za rady, kopnuti dozadku s informaci, jak to napsat spravne...
Problem je v tom, ze ten proces musi mit pravo na provedeni shutdownu.
Ted si presne nevzpominam, jak na to, nicmene je to v helpu v WIN32 API.
TO vis, NTcka to maj docela zmaknuty.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Synchronizace threadu s VCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.6.1998 20:45:16

Ahoj,

TThread v Delphi ma metodu Synchronize ktera slouzi k synchronizaci volani
kodu v hlavnim threadu aplikace. Problem spociva v tom, ze muze dojit
k situaci kde volani Synchronize prilis pozdrzi kod v threadu coz se mi
nehodi. V mem threadu mam kod ktery vysila nejaka data a obcas potrebuji
obnovit hodnotu v ProgressBaru, je pro me prijatelnejsi situace kdy vypadne
par volani obnoveni ProgressBaru nez aby toto volani pozastavilo muj thread.
Pouzil jsem misto Synchronize uzivatelskou zpravu v okne aplikace, a z
threadu ji volam pomoci SendMessageTimeout. Je vsak tento postup korektni ?
Zatim to funguje, ale radeji bych kdyby se k tomu vyjadril nekdo kdo teto
problematice vice rozumi.

TEdit bez ramecku

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 1.6.1998 20:58:03

Edit1.BorderStyle := bsNone, pripadne Edit1.Ctrl3D := False.

Marek Prokop