CreateTable

[*] kkwest <kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.1998 09:47:39

Dobry den preji

Mam takovy problem. Vytvarim tabulku za chodu programu ve formatu Paradox
prikazem CreateTable. Potreboval bych ji zaheslovat a priradit kodovani
jazyka jine nez je zakladni v BDE. Neumim tyto parametry zadavat a menit
jinak nez v Database Desktopu pri vytvoreni tabulky nebo prikazem
Restructure.
Take neumim menit zakladni kodovani jazyka v BDE za chodu programu,
jestli to vubec jde. Idealni by bylo nacist zakladni kodovani, pro vlasni
program ho zmenit, a pri ukonceni vratit puvodni. To by zrejme resilo i
prvni
problem (krome toho heslovani).

Dekuji za vsechny rady.

Olda Balak, programator

Slozeny index

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.6.1998 09:54:41

TUNGLI Jan wrote:

> Borland tam nema ziadnu chybu. DBF tabulkz yloyenz index vztvaraju ako
> Pole+Pole+Pole... a ostatne tabulky Pole;Pole;Pole ...

Ahoj,

To jo, to je v poradku, jenze kdyz to umistim jeste pred CreateTable do
IndexDefs.Add(...) tak se v CreateTable vyvola vyjimka, ale pokud to udelam
jako v nize uvedenem prikladu tak to funguje a v tom si myslim ze je ta chyba.

Petr Vones, amatersky programator

Defaultni vlastnosti z predchudcu

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.6.1998 10:34:11

Ano, pokud to natvrdo nastavim v konstruktoru tak to funguje, ale
snazil jsem se to nastavit nastavit prave v property takhle:

MyObject = class(TCustomPanel);
published
property Height default 300;
end;

Mam to v published protoze jsem to chtel mit puvodne jako komponentu,
ale nejak se to nevyvedlo tak to zakladam za behu. Ale to sna d
nevadi nebo jo?
Diky za odpoved,
Pavel

> Defaultni hodnoty nastavis v property, ale prepis si konstuktor a tam je
> prirad natvrdo.
> Pak by to melo fungovat. Pokud ne, tak to posli na delphi(tec)cz a juknem na to.
>
> Vesna, SagaS

Defaultni vlastnosti z predchudcu

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.6.1998 10:37:59

> [...]
>
> TMyPanel = class(TCustomPanel)
> .
> .
> .
>
> constructor TMyPanel.Create(AOwner: TComponent);
> begin
> inherited Create(AOwner);
> SetBounds(Left, Top, 200, 200);
> end;
>
> hodnota za klicovym slovem default u property slouzi k tomu, kdyz se
> ukladaji vlastnosti komponenty a hodnota property definovana
> v konstruktoru je shodna s touto default hodnotou tak se hodnota teto

Dekuji moc za vysvetleni.

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Ako pohybovat okno bez Title bar-u ...

[*] Juraj Chlebec <chlebec(zv)pefstud.uniag.sk> - 4.6.1998 10:41:55

> Takto je to snad najjednoduchsie !
>
> ******************
> procedure twincontrol.formmousedown(sender: tobject; button:
> tmousebutton;
> shift: tshiftstate; x, y: integer);
> const
> sc_dragmove = $f012;
> begin
> releasecapture;
> twincontrol(sender).perform(wm_syscommand,sc_dragmove, 0);
> end;
>
> *******************
Skvele ! Dakujem !!! V jednoduchosti je krasa :)))
JCH

Ako pohybovat okno bez Title bar-u ...

[*] Juraj Chlebec <chlebec(zv)pefstud.uniag.sk> - 4.6.1998 10:49:21

Mne pripada riesenie pana Bielika najlepsie a najednoducsie.

procedure TForm1.TagMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
const
sc_dragmove = $f012;
begin
releasecapture;
twincontrol(Form1).perform(wm_syscommand,sc_dragmove, 0);
end;

Kde Tag je akykolvek objekt podporujuci OnMouseDown, kliknutim na objekt
pohybuje celym oknom ...
Este raz vdaka ...
Juro Chlebec
--
/\/'^'\/\
\( O O )/

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 4.6.1998 10:58:37

Asi nebyla zcela pochopena otazka. Velkou roli hraje klauzule distinct. Prikaz
select Count(*) , Ev Cislo from t0032 group by Ev Cislo vraci hodnotu tri, ale ja prave
potrebuji tu hodnotu dostat hodnotu dva, cili nejde o grupovani dle evidencniho
cisla. Potrebuji aby se dve stejna Ev Cisla pocitala jako jedna veta, kdyz t003.IC 001 B
je stejne a jako dve vety, lisi-li se t003.IC 001 B. Tedy pro nize uvedeny pripad se ma
vratit hodnota 2.

I tak dekuji za odpoved. Mezi tim jsem to jiz vyresil, i kdyz asi ne nejjednoduseji .....

select Count(Distinct X.IC 001 B)
from t003 X
where exists
(select distinct
t003.Ev Cislo, t003.Uzel 001 B, t003.IC 001 B
from
t003 t003
where
t003.Ev Cislo = '2906'
and t003.Uzel 001 A = 1 and t003.IC 001 A = 9)
and X.IC 001 A = 9 /* A, zde je uzel, v ramci ktereho se duplicita zjistuje*/
and X.Uzel 001 B = 1
and X.Ev Cislo = '2906'

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odesl�no: 4. �ervna 1998 8:22
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: RE: Mozna trivialni SQL dotaz ....

select Count(*) , Ev Cislo from t0032 group by Ev Cislo

----------
> [...]
>
> select count(
> select distinct
> t003.Ev Cislo, t003.Uzel 001 B, t003.IC 001 B
> from
> t003
> where
> t003.Ev Cislo = '2906'
> and t003.Uzel 001 A = 1 and t003.IC 001 A = 9)
>
> Je to mozne? Preedem diky.
>

> Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
> e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
> tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141

Udalost

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.6.1998 11:11:59

> [...]
> end;
>
> procedure TForm1.CMMouseLeave(var Msg: TMessage);
> begin
> inherited;
> if Pointer(Msg.lParam) = PaintBox1 then
> PaintBox1.Color := clGreen;
> end;
>
> procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
> begin
> with PaintBox1 do
> begin
> Canvas.Brush.Color := Color;
> Canvas.FillRect(ClientRect);
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

Clovece ty ses uplna studnice informaci. To je presne to co jsem
potreboval. Diky moc Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

rychlost

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 4.6.1998 11:11:20

Problem byl v ruznych konfiguracich BDE.
pro Win NT bylo LocalShare=TRUE
pro Win 95 bylo LocalShare=FALSE

Take DbiSaveChanges podstatne zpomali zapis.
V cyklu pro kazdy zaznam se urcite nehodi:)
Diky za pomoc.

Milos Skacel

locked record

[*] Marcello Dvoracci <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 4.6.1998 11:11:21

Zdracec panove,
moje aplikace mi porad hlasi record already locked by this session, pritom
se jedna o tabulku paradoxu na lokale.
dalo by se panove nejak zjistit zda je zaznam nalezeny pomoci findkey
zamcen a jak je mozne ho odemknout. Jsem s toho uplny jelen. Mam prijemku
a pri jeji zapsani do skladu prochazim jeji polozky a hledam ve skladu
zbozi a do vety o nalezenem zbozi zapisuji novy stav. Vetsinou to funguje
ale sem tam aplikace vyhodi tu hlasku ze nejaky record (posrani
borlandi ani neumi napsat v ktere tabulce) je zamkly a cela transakce jde
do hajzlu a ve skladu je bordel.

Nemate panove nekdo podobne problemy?????

Cau M.

Aplikace nezavisla na BDE

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 04.6.1998 11:31:01

Jiri Soudny wrote:

> Bohuzel, odkaz (http://www.cit.org.by/users/sheino/sqldir.htm) neni platny ...

U me teda je. Vaclav Sazima

CreateTable

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 4.6.1998 12:52:38

[...]

viz http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/

Milos Skacel

Ping

[*] Juraj Chlebec <chlebec(zv)pefstud.uniag.sk> - 4.6.1998 12:52:01

Ahoj delphini,

Pouzivam komponentu ping z ICS ( http://www.rtfm.be/fpiette/icsuk.htm,
dakujem za radu ). Avsak pri zistovani IP adresy a pri cakani na Timeout, tato
komponenta sposobuje zamrznutie celej aplikacie az po dobu ukoncenie
timeoutu, (u mna 5000 ms). Je mozne nejako zabranit tomuto zamrzaniu???
Inak je zaujimave ze Netscape Navigator sa chova podobne, v pripade ak mu
zadate adresu serveru ktoru nie je schopny zistit zamrznu vsetky otvorene
okna NS tak ze nie je mozne pouzit dokonca ani tlacitko pre ukoncenie
aplikacie (x).
Pokusal som sa to vyriesit tym ze volam funkciu ping z threadu ale spravanie
je rovnake. (No este v zivote som s threadmi nepracoval ale vyzeralo to ze
threadpracuje spravne, ale aplikacia stale zamrzala). Dakujem za tipy ...

Juro Chlebec

Komunikace RS 232

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 4.6.1998 14:02:43

Zdravim vsechny

Mam takovy dotaz, resim spojeni dvou pocitacu p�es RS 232 a potreboval bych prenaset
Binarni data. Mam nainstalovanou komponentu ASINC32 kter� se bez problemu spoji ale
soubory posilat neumi a me se nechce soubor rozebirat a zase skladat.
Nevite n�kdo jestli existuje nejaka komponenta kter� to svede ?

Diky za kazdou odpoved.

PS Diky vsem za predesly dotaz

Vojtech Albrecht
Spravce pocitacoveho systemu
Supervisor(zv)unicontrols(tec)cz

Window maximized

[*] Petr Posp�il - 4.6.1998 14:12:32

Zdravim vsechny !
Poradim mi nekdo s touto banalitou?
Potrebuji aby se okno formulare pri maximalizaci ve skutecnosti zvetsilo jen
navelikost kterou potrebuji.
Pouzivam v udalosti onResize API funkci GetWindowPos.
Asi to neni to prave orechove,protoze okno ma nejdrive snahu
se maximalizovat a az nasledne se aplikuje funkce API .
Da se tento problem resit pomoci Delphi(3) funkci,nebo API funkc� ?

Thank you for any help.
petrpospisil(zv)usa.net

Uzavretie programu

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 4.6.1998 14:27:11

Nazdarek
Nevie niekto nahodou ako uzavriet program v W95, WNT korektne.
Potrebujem programikom v D3 otvarat a uzatvarat programy *.exe, *.com.
Dik
Majkl

MSSQL pristup pres ODBC

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.6.1998 14:30:20

Hi,

Velice mne tesi, ze nekdo dela takouvou cinnost, ale nebylo by lepsi pro
MSSQL pouzit OLEDB nebo ADO, ktere je nadstavbou OLEDB. Je sice pravda,
ze OLEDB je zatim delano pres ODBC, ale MS slibuje, ze MSSQL 7.0 bude
zarucene pres nativniho OLEDB providera.

Co ty na to? Urcite to bude v budoucnu rychlejsi nez ODBC. a hlavne
OLEDB krome jineho umoznuje paralelni query z jednoho threadu s cimz
nepocitaji ani BDE ani TDataset.

Ing. Jaroslav Jahoda
Lesprojekt-Sluzby s.r.o.
Nabrezni 1326
Brandys nad Labem 250 01
tel. +420 202 800152, fax. +420 202 800161
email: jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz
http://www.lesprojekt(tec)cz/
testy databazi - http://www.lesprojekt(tec)cz/delphi/
> [...]
> idu priamo na ODBC a su optimalizovane pre MS SQL Server. Zatial je to
> vo
> faze Alfa testovania. Asi tak v priebehu mesiaca by to mohlo byt
> definitivne
> hotove. Ak budes mat zaujem, mozem Ti to potom poslat, ale neviem, ci
> mi to
> sef dovoli sirit ako free... silne pochybujem.
> Upozornujem, ze funkcost je zarucena len pre MSSQL, pretoze nie vsetky
> ODBC
> drivery podporuju vsetky funkcie ODBC tak ako MSSQL driver.

MSSQL pristup pres ODBC (Microsoft Download Site)

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 4.6.1998 14:31:43

> Cim to je nevim. Ale zkuste se mrknout na stranky
>
> http://emwac(tec)cz (Microsoft Download Site)
>
> Najdete tam MS SQL Service Pack 4,
>
> kde je opravena reada chyb MS SQL. Mozna i ta Vase ...
>
> S pozdravem, Ladislav Nagy

Ta chyba neni chyba MSSQL, ale chyba IDAPI driveru pro ODBC, coz
je vytvor INPRISE. Jinak diky za info.

[...]

RPC

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 4.6.1998 14:57:10 met

Ahoj D. experti !

1) Existuje nejaka API fce na zjisteni jmena pocitace ? (Computer
Name); potrebuji to pro vytvoreni OLE objektu na vzdalene masine coby
Serveru

2) Abych mohl mytvorit vzdalene OLE (pomoci
CreateRemoteCOMObject(..) mislim) je potreba RPC.
Otazka zni:
Podporuji W95 RPC stejne jako WinNT ?

Predem dekuji.
Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Chyba v nativnim ovladaci DBase

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 4.6.1998 15:30:45

Zjistil jsem chybu v nativnim ovladaci DBase. Metody LoadFromStream a
SaveToStream objektu TBlobField zapisou nebo prectou (to jsem nezjistil)
nesmyslna data. Velikost dat je vsak spravna. Jine ovladace funguji naprosto
spravne. Vi o teto chybe nekdo a zna na ni nejaky lek ?
Nevi nekdo jiny zpusob zapisu a cteni do blob polozky nez pres metody
LoadFromStream a SaveToStream ? Zkousel jsem SetData a GetData, ale pri
SetData to hlasi u vsech ovladacu neco jako "Operation not applicatable".
Nemusim tam nahodou jeste neco pred tim provest ?

Diky Vita

MSSQL pristup pres ODBC

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 4.6.1998 15:31:27

Omlouvam se za minuly prispevek s odkazem na SP4. Preheldl jsem, ze jej pouzivate.

Kdysi jsem na Inetu nasel popsane problemy s DateTime (tenkrat jsme je meli take).
Chyba byla udajne v : twdblib.dll resp. w3dblib.dll.

Doporucovali ozkouset to s jinou verzi. Na Inetu jsem jich nasel 7 ruznych typu. Se dvema to chodilo OK, s peti spatne. (V pripade zajmu muzu poslat.)

Casem jsm� s datetime meli znovu problemy. Tenkrat jsem poslechl rady z www.borland(tec)cz (uz se tady o tom mluvilo) a nastavil jsem si v Client configuration utility "Set national setting" na OFF.

Momentalne (musim to zaklepat) zadne problemy s datetime nemame.

S pozdravem, Ladislav Nagy

interprocess communication

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 4.6.1998 15:40:06

Hi,

tedy dodatek, ten seznam nemusis nikde udrzovat, staci kdyz se client po svem spusteni ohlasi na serveru, ten si to pak udrzuje sam ( v tehle komponente), a pak se zase odhlasi. Je v tom skvely poradek, kdyz nahodou client spadne, pri pristim prihlaseni to server pozna a stare spojeni zrusi...

Od: mstevlik(zv)gamo.sk <mstevlik(zv)gamo.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 4. �ervna 1998 17:44
P�edm�t: Uzavretie programu

> [...]
> Nevie niekto nahodou ako uzavriet program v W95, WNT korektne.
>Potrebujem programikom v D3 otvarat a uzatvarat programy *.exe, *.com.

Triggery, Before nebo After ?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 4.6.1998 19:32:51

Prave ze jsem zkoumal 2 CASE, a kazdy to dela jinak. Triggry jsou skoro stejne, ale
lisi se prave v After a Before;>VD> -----------------------------------------------------

Radim Kunz

install shield

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 4.6.1998 19:37:27

Je to samostatny program, ale mirne ocesana verze je i na instalacnim
CD Delphi.
Nejlepe je - nainstalovat a zkouset (a cist help).

Je koncipovany jako posloupnost kroku, ktere je potreba naplnit.
Zvolite, ktere soubory, kam kopirovat, zda instalovat BDE, aliases...,
umoznuje zadat, ktere klice vytvorit v registrech, atd.
Nakonec vytvori instalacni disky.

Informace na internetu jsou primo na www.installshield.com

Ahoj

Pavel Kral, AFX Jesenik

Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 4. �ervna 1998 20:32
P�edm�t: Re: Ako posuvat Form z property BorderStyle:=bsNone

Ales Zeleny wrote:

> [...]

tim. Coz nikterak nevypovida o hloubce zvladnuti veci. Takze Petr
Vones by se takto nemohl podepisovat pouze v pripade, ze se
:-))))))))))

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Fonty

[*] Miki Vom��ka����h���h��� - 4.6.1998 22:47:42

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj,
lze pouzivat v Delphi fonty, ktere nejsou nainstalovan� v systemu?
Diky Miki
vmiki(zv)post(tec)cz

locked record

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.6.1998 23:07:53

Marcello Dvoracci wrote:

> Zdracec panove,
> moje aplikace mi porad hlasi record already locked by this session, pritom
> se jedna o tabulku paradoxu na lokale.

Ahoj,

Toto hlaseni se vyvola pokud mas jednu tabulku otevernou vicekrat v ruznych
TTable, prepnes zaznam do edit modu, tak uz pak nemuzes editovat tento zaznam
v jine TTable i kdyz jsou ve stejnem Session.

> dalo by se panove nejak zjistit zda je zaznam nalezeny pomoci findkey
> zamcen a jak je mozne ho odemknout. Jsem s toho uplny jelen. Mam prijemku

Na to lze pouzit napriklad tuto fuknci:
http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbiisrecordlocked.html

> [...]
> ale sem tam aplikace vyhodi tu hlasku ze nejaky record (posrani

> borlandi ani neumi napsat v ktere tabulce) je zamkly a cela transakce jde
.... ale no tak :-)

> Nemate panove nekdo podobne problemy?????
>
> Cau M. Petr Vones, amatersky programator

EExternalException ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.6.1998 23:19:34

Ahoj,

V aplikaci ve ktere vytvarim thready se pri jejich ukoncovani obcas vyvola
vyjimka External Exception 80000003, nebo se objevi modra obrazovka s
hlasenim:

....na adrese 0028:CO275687 ve VXD VWIN32(04)+00003E63 - Vyjimka 0E

Chapu ze detailne to nemuze rozlustit asi nikdo, ale stacilo by me
kdybych mel alespon predstavu v cem muze byt chyba, tedy co je VXD VWIN32
a vyjimka 0E.

Dekuji.

Petr Vones, amatersky programator

OFFTOPIC Podpis (Bylo: Ako posuvat Form z property

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.6.1998 23:40:20

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> tim. Coz nikterak nevypovida o hloubce zvladnuti veci. Takze Petr
> Vones by se takto nemohl podepisovat pouze v pripade, ze se

Ahoj,
prekvapilo me jakou odezvu vyvola takova malickost. Tedy abych to uvedl
na pravou miru (a zaroven ukoncil tuto diskuzi :-), programovanim se zivim,
nicmene nemam v tomto smeru naprosto zadne vzdelani, zadny kurz apod. ani
jinou vysokou ci vyssi odbornou skolu. Tudiz si proste stale pripadam spise
jako amater, a to oznaceni se mi i casem zalibilo ... :-)
Zaroven lze rict ze je to i moje zaliba, protoze jiz od doby Sinclairu
ZX Spectra jsem se zabyval programovanim. Tenkrat to lide asi opravdu delali
z nadseni, kdyz si vzpomenu ze par tisic radek zdrojaku v assembleru se
kompilovalo z pasky 20 minut, pricemz kompilator byl dvouprubehovy. Neni
treba asi dale rozebirat co se stalo v pripade ze byla ve zdrojovem kodu
nejaka ta chybicka :-))) ale zase dnes si pri pohledu na soucasne aplikace
obcas vzpomenu co vsechno se dalo napsat do 40kB pameti ..... Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: install shield

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 05.6.1998 01:41:59

Dne 04.06.1998 19:37:27 Pavel Kral napsal:

> Je to samostatny program, ale mirne ocesana verze je i na instalacnim
> CD Delphi.
Takze ja bych to trochu upresnil. Na CD Delphi je InstallShield Express,
coz je OHROMNE ocesany a nekonfigurovatelny instalator, navic pouze pro
anglictinu. Pak jeste existuji InstallShield a InstallShield Professional.
Zatimco IS Express je jen takove konfigurovani a doplneni par stringu, IS
a IS Pro maji vlastni (celkem ne az tak vykonny, jak bych potreboval)
jazyk a pak se teprve daji delat ta prava kouzla. Navic verze International
podporuje spoustu jazyku (i cestinu aslovenstinu), takze akorat si zvolim,
v jakem jazyku (nebo jazycich ma instalace a odinstalace komunikovat a
ktery ma byt default). My mame IS 5 Pro International a je to fakt to
nejlepsi, co se da sehnat. Taky nejdrazsi, asi 40kKc :-(

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

OFFTOPIC Podpis (Bylo: Ako posuvat Form z property

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 5.6.1998 05:58:26

> [...]
> aplikace
> obcas vzpomenu co vsechno se dalo napsat do 40kB pameti .....

nevim co mate proti psani privlastku pred slovo programator. Ja
jsem taky zacinal na ZX spectrum a v soucasne dobe delam na 2xPent. II a
vubec mi nevadi ze jsem programator bez privlastku a nestydim se za to.
Pan kdokoli at si tam pise co chce ja mu to nebudu mit za zle, mne spise
zajima co umi a co muze nabidnout nam ostatnim a jestli si tam pise
ama... nebo pocitacovy expert to je mi fuk.

[...]

DBComboBox

[*] PETER SUVAK<suvak(zv)pbko.sk> - 5.6.1998 06:31:14

==
[...]
===============

Napln ListSource, KeyField a KeyValue.

Peter

Ing. Peter Suvak
office:
Priemyselna banka, a.s. Kosice
Sturova 27, Kosice
tel.: 6804 282
fax: 6804 510
E-mail: suvak(zv)pbko.sk

DBComboBox

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 5.6.1998 06:37:40

> [...]
> DBComboBox.
> Naplnil som properties DataSource, DataField. Ked vsak kliknem na

Nazdar!

Ja si myslim, ze sa Ti to nezobrazilo preto, lebo DBComboBox zobrazuje
polozky z Items:TStrings, ktore musis pred pouzitim nalpnit. (DataSource,
DataField je pre cielovu tabulku, kam by sa zapisal Tvoj vyber).

Este je tam komponenta TDBLookupComboBox, ta dokaze zobrazit data
z jednej Tabulky(ListSource, ListField, KeyField) a zapisat vyber do
druhej Tabulky(DataSource, DataField).

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Window maximized

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 5.6.1998 07:33:30

Uz si to presne nepamatuju, ale myslim, ze musis obslouzit zpravu
WM_GETMINMAXINFO daneho okna.

Vita

RPC

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 5.6.1998 07:37:08

1. Funkce GetComputerName

2. Nevim

Vita

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Ivo HERLES <herles(zv)chv.pvt(tec)cz> - 5.6.1998 07:52:33

Dovoluji si oponovat. Pouziti klauzule GROUP BY vede k cili a to tak, ze se
tam uvedou vsechna unikatni pole. Napr. takto:

SELECT Ev_Cislo, Uzel_001_B, IC_001_B, COUNT(*)
FROM t003
WHERE Ev_Cislo = '2906'
AND Uzel_001_A = 1 AND IC_001_A = 9
GROUP BY 1,2,3

Takto to spocita pocet unikatnich polozek uvedenych v klauzuly SELECT. To je
asi to co prave potrebujes.

S pozdravem,

Ivo HERLES
PVT, a. s., o. z. Chomutov
e-Mail: herles(zv)chv.pvt(tec)cz
tel.: 0396/619216

> [...]

> where
> t003.Ev_Cislo = '2906'
> and t003.Uzel_001_A = 1 and t003.IC_001_A = 9)

Netbeui konverzace

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 5.6.1998 08:06:55

Na siti Win95, kde je instalovan protokol NetBEUI bezi program typu server a
na jinych pocitacich by bezel program typu klient. Potreboval bych
nasmerovat
na zdroje informaci o tom, jak si pres tuto sit mohou tyto programy
vymenovat
informace. Nechci instalovat TCP/IP.
Zatim diky

Mira Ondrisek

E-mail: bonnel(zv)telecom(tec)cz
http://www.bonnel-tech.com

Ako posuvat Form z property BorderStyle:=bsNone

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 5.6.1998 08:27:53

> [...]
> Coz nikterak nevypovida o hloubce zvladnuti veci. Takze Petr Vones by se
> takto nemohl podepisovat pouze v pripade, ze se programovanim zivi.

Jasne, to byl ode mne pokus o for a poklonu zaroven,
ale nerikejte mu to :-)+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

EExternalException ?

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 5.6.1998 08:31:07

DDV,
ne ze bych si byl ulpne jist, ale nejde cirou nahodou o subsytem
Win32 (Tedy to, co je pro aplikace rozhrani OS [to NENI pokus o
definici])?

> [...]

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Ako posuvat Form z property BorderStyle:=bsNone

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 5.6.1998 08:59:11

> [...]
>druhej treba jako pocitacovy expert. To je toho.
>Nevim proc by z toho nekdo jinej mel mit
>'spatne traveni'. Dulezitejsi je snad jak kdo je

Myslim ze by neskodilo trosku smyslu pro humor...

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

> [...]
>tim. Coz nikterak nevypovida o hloubce zvladnuti veci. Takze Petr
>Vones by se takto nemohl podepisovat pouze v pripade, ze se

VxD

[*] Jozef Marcin <marcin(zv)ns.saske.sk> - 5.6.1998 09:25:13

Zdravim Delphini,

uz to tu raz bolo, ale nanasla sa na to odpoved. Potreboval by som zistit
kde mozem najst popis VxD, napr. potreboval by som lpt.vxd.

jozo

e-mail: marcin(zv)saske.sk

Taky neco kolem DBComboBox

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.1998 09:26:20

Nema nekdo komponentu vzhledem jako DBComboBox, ktera by umela z jedny
tabulky vybrat co zobrazi do listu, pak to zobrazila po vyberu a nekde
vracela jinou hodnotu ze stejne tabulky?

Nechce se mi delat si komponentu(neumim to, ale chci se to naucit)

Diky za rady Sopak

Kvalita Paradox tabulek.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 05.6.1998 10:21:02

Petr Zahradnik wrote:

> Jenze on myslel to, co pise v zavorkach :-))) To je jina bezpecnost...

Presne tak, myslel jsem bezpecnost z hlediska poruchovosti a ne
zaheslovani (i kdyz to me taky docela zajima).

Martin

Program manazer ve W95

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 05.6.1998 10:26:30

No jeste existuje softik primo od MS a jmenuje se ZAK (Zero
Administration Kit) a ten umozni udelat z W95/NT v podstate pouze
pracovni stanici (nezkousel jsem, jen jsem si prohlidnul demonstracni
video ukazku). Ale tusim, ze nekde musi byt NT server :(.

Mac

Daniel Jir�sek wrote:

> Zdravim,
> nevite nekdo, jak se da zakazat spusteni ?Program manazeru? ve W95?
> Potrebuji spustit svoji aplikaci, aby uzivatel nemel nikam pristup a po
> ukonceni teto aplikace by se meli Windows uzavrit. Ve Win3.11 se to dalo
> udelat v ?System.ini?, ale tady si nevim rady. Taky by me zajimalo, jestli se
> da zakazat ?Ctrl+Esc?, ?Ctrl+Alt+Del?, ...
>
> Za kazdou radu moc diky.

Taky neco kolem DBComboBox

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 5.6.1998 10:55:40

Mam subor komponentov DBTools. Ked mas zaujem poslem ti al je to takmer 1 MB
spakovanom tvare.
tungli(zv)pvt.sk
----------
> [...]
> vracela jinou hodnotu ze stejne tabulky?
>
> Nechce se mi delat si komponentu(neumim to, ale chci se to naucit)

wav a PC_speaker ???

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 05.6.1998 10:55:19

Nazdar delfini !

Nevie nahodou niekto poradit ako prehrat wav (alebo iny pazvuk z delphi)

na vstavanom reproduktore?

Vopred dakujem.

Marian

Taky neco kolem DBComboBox

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 5.6.1998 11:21:00

Co tak zkusit DBLookupComboBox, vlastnost KeyField. Me to funguje.

Od: pedskola
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Taky neco kolem DBComboBox
Datum: 5. �erven 1998 9:26

[...]

TWaveIn a TWaveOut

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 5.6.1998 11:23:41

Cau
Nieco malo pred tebou som sa o sirenie zvuku zaujimal aj ja, ale takmer
bezvysledne, preto by som ta chcel poziadat ci by si mi neposlal program
Inet phone alebo radsej zdrojaky.

Dik

E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: sula milos <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. august 1998 8:22
P�edm�t: Re: TWaveIn a TWaveOut

> [...]
>protokol ovsem bez komprimace se to neda prenaset po internetu (jinak v
>lokalni siti funguje bez problemu). Jako idealni se mi jevi pouziti acm
>kodeku ve windows konkretne GSM 6.10 ktery by to mel umet zkomprimovat na
>1/10.
>
>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
>Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
>Datum: 9. srpna 1998 21:02
>P�edm�t: Re: TWaveIn a TWaveOut

>komponent to po mne chce audio.pas, pricemz jsou tyto

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 5.6.1998 11:29:18

Nainstalovat si driver pro speaker a pak uz to pujde snadno ... :-)

> [...]

> P�edm�t: wav a PC_speaker ???
>
> Nazdar delfini !
>
> Nevie nahodou niekto poradit ako prehrat wav (alebo iny pazvuk z

wav a PC_speaker ???

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 5.6.1998 12:10:41

> Nevie nahodou niekto poradit ako prehrat wav (alebo iny pazvuk z delphi)
>
> na vstavanom reproduktore?

Potrebujes driver. Kdysi jsem ho mel jeste k 3.1. Uz dlouho si rikam, ze ho vystracham a zkusim, jestli pojede i pod 95. Ted jsi mne motivoval, tak pokud ti nikdo neporadi nic moudrejsiho, po nedeli ti ho poslu az ho vyzkousim.

Vilda

wav a PC_speaker ???

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 05.6.1998 12:27:44

Jsou dve moznosti.

1) Instalovat driver pro PC speker, ktery se potom chova jako zvukova
karta.
Jenze to zablokuje system a W jsou mrtve dokud to nedohraje.
(nedoporucuji)

2) Koupit nejakou levnou zvukovou kartu (300,- staci ta
nejprimitivnejsi) a napojit reproduktor na vystup zesilovace,
Bielik Marian wrote:

> Nazdar delfini !
>
> Nevie nahodou niekto poradit ako prehrat wav (alebo iny pazvuk z delphi)
>
> na vstavanom reproduktore?
>
> Vopred dakujem.
>
> Marian

MSSQL a D3

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 5.6.1998 12:48:29

Hi,

Tak jsem konecne nasel chybu.

Pri pristupu pres BDE, nativni ovladac do MSSQL 6.5 se mi konstrukce:

Table.TableName := 'tabulka'
Table.Open;
Table.IndexFieldName := 'k1;k2;k3'
Table.Close;

-> Nic vic a nic min.<-

Mi pro Close hlasilo GPF v modulu SQLMSS32.DLL (je od Inprise) a zjistil
jsem ze staci to predelat na:

Table.IndexFieldName := 'k3'
Table.TableName := 'tabulka'
Table.Open;
Table.IndexFieldName := 'k1;k2;k3'
Table.Close;

A uz to funguje, proste staci mit tu tabulku 'jakoby' oindexovanou a uz
to funguje.

Zkouseno na

MSSQL 6.4 SP4
BDE 4.51
D3 C/S

[...]

Off ::Nescape navigator 4.04

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 05.6.1998 12:49:39

Nepatri to sem, ale je tu spousta chytrych, tak mi snad poradi.
Pouzivam NN 4.04 a jedna vec me s...
Po kazdem !!!! spusteni musim nastavovat spravne diakritiku.
Tzn. Menu /View/Encoding/Central European (ISO-8859-2)
Snazil jsem se najit, kde by se to dalo nastavit natvrdo, ale nepochodil
jsem.

Dik.

Amater sa snazi pripojit na Interbase

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 5.6.1998 13:34:52

Ahoj.

Musim sa vam vsetkym priznat, ze som totalny amater.
Prvykrat v zivote som sa snazil urobit genialnu vec:
1. Rozbehat na nejakej masine nejaky SQL server
2. Z inej masiny na tento SQL server pristupovat.

Ad. 1: Myslim ze sa vcelku podarilo.
Ad. 2: Pri konektovani mi vyhodilo strasne chybove hlasenie.

Som z toho zufaly, pretoze si uvedomujem, ze som amater.

Prosim Vas, ostatni amateri a profesionali, skuste mi poradit co s tym.
Budem Vam nesmierne zaviazany (az na uzol).

Dakujem.

Pre doplnenie doplnam, ze este musim doplnit zopar doplnkov:
- SQL server je Interbase 4.0 na Ret Hatovi 5.0
- Klient je klasicka (takmer full) instalacia Delphi 2.0 na Win95
- Strasne chybove hlasenie znie:

product REMOTE INTERFACE is not licensed

Este raz vdaka a prijemny vikend.

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160

Vsetci, ktori si myslia, ze myslia, tak myslia.

wav a PC_speaker ???

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 5.6.1998 13:39:33

Kedysi vo Win 3.1 bol taky drajver, ktory sa volal PC-SPEAKER
a ten vedel presne to, co potrbujes (Myslim, ze niekde v archive
ho este mam). O rieseni pre Win95 a spol. neviem.

> [...]
>Nazdar delfini !
>
>Nevie nahodou niekto poradit ako prehrat wav (alebo iny pazvuk z delphi)

Delphi 3.02 prof a SQL links from D 2.01 CS

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 5.6.1998 13:40:43

Zdravim,

mam nasledujici problem:

Firma ma zakoupene D2.01 CS, zakoupili jsme D3.01 Prof. Z Delphi 2 mam
nainstalovane SQL Links (MSSQL) a mam provedeny upgrade na BDE 4.51
V Database Exploreru D3 muzu vesele pristupovat k databazim pres SQL
link na MSSQL, ale v Delphi 3 nemuzu TDatabase pripojit. Hlasi to :

Yur application is not enabled for use with this driver

Mam podezreni, ze si tam Borlandi (Inprise) pripravili nejakou klicku,
aby to neslo. Ale co kdyz si nekdo koupi SQL links samostatne ????

Nevite o tomto problemu neco?

Diky za odpovedi

Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s.
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE
Czech Republic

wav a PC_speaker ???

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 5.6.1998 14:22:33

Ja mam tri verze driveru. Nektera z nich urcite pod W95 jede, ale uz nevim
ktera. Prestal jsem je pouzivat pote, co jsem si koupil zvukovku. Problem je
v tom, ze pri prehravani wav pres tyto drivery se neda delat nic jineho.

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

wav a PC_speaker ???

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 5.6.1998 14:32:56

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ja ten driver mam vyzkousenej a funguje i pod 95 ale je to neco
strasnyho.
tady je:

> [...]
> ze ho vystracham a zkusim, jestli pojede i pod 95. Ted jsi mne
> motivoval, tak pokud ti nikdo neporadi nic moudrejsiho, po nedeli ti

RPC

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 5.6.1998 15:15:11

> 2) Abych mohl mytvorit vzdalene OLE (pomoci
> CreateRemoteCOMObject(..) mislim) je potreba RPC.
> Otazka zni:
> Podporuji W95 RPC stejne jako WinNT ?

Pro vzdalene OLE pouziva MS technologii DCOM. Tato je standardni soucasti
Windows 4.0 SP3. Do Windows95 je nutno instalovat zvlast.

R.Pospisil

Off ::Nescape navigator 4.04

[*] Ladislav Bohun <bohun(zv)vuje.sk> - 05.6.1998 16:04:11

Dalibor Honus wrote:

> Nepatri to sem, ale je tu spousta chytrych, tak mi snad poradi.
> Pouzivam NN 4.04 a jedna vec me s...
> Po kazdem !!!! spusteni musim nastavovat spravne diakritiku.
> Tzn. Menu /View/Encoding/Central European (ISO-8859-2)

Po nastaveni menu /View/Encoding/Central European (ISO-8859-2)
nastav menu /View/Encoding/Set Default Encoding

--

S pozdravom ;)

Ladislav

Off ::Nescape navigator 4.04

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 16:22:43

Dalibor Honus wrote:

> [...]
> Tzn. Menu /View/Encoding/Central European (ISO-8859-2)
> Snazil jsem se najit, kde by se to dalo nastavit natvrdo, ale nepochodil

Ahoj,

Musis dat v menu View|Encoding volbu Set Default Encoding. Tim ulozis
nastaveni kodovani. Petr Vones, amatersky programator

Delphi 3.02 prof a SQL links from D 2.01 CS

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 05.6.1998 19:13:14

Hi,

mam stejny problem s D3 C/S a C++Builderem 1.0 a tak me taky zajima
reseni, poradi nekdo?

Linhart Petr wrote:

> [...]
>
> Nevite o tomto problemu neco?
>
> Diky za odpovedi
>
> Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)

Window maximized

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 19:24:43

Petr Posp�il wrote:

> [...]
> se maximalizovat a az nasledne se aplikuje funkce API .
> Da se tento problem resit pomoci Delphi(3) funkci,nebo API funkc� ?

Ahoj,

da se to udelat napriklad takhle, akorat to nelze pouzit na MDIChild okno:

type
TForm1 = class(TForm)
private
procedure WMMinMaxInfo(var Msg: TMessage); message WM_GETMINMAXINFO;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

const
MyMaxSize: TPoint = (X: 400; Y: 400);

procedure TForm1.WMMinMaxInfo(var Msg: TMessage);
var
N: Integer;
begin
inherited;
with PMinMaxInfo(Msg.LParam)^ do
begin
ptMaxSize.X := MyMaxSize.X;
ptMaxSize.Y := MyMaxSize.Y;
ptMaxTrackSize.X := MyMaxSize.X;
ptMaxTrackSize.Y := MyMaxSize.Y;
if Left + MyMaxSize.X > Screen.Width then
ptMaxPosition.X := Screen.Width - MyMaxSize.X else
ptMaxPosition.X := Left;
ptMaxPosition.Y := Top;

end. Petr Vones, amatersky programator

Ako posuvat Form z property BorderStyle:=bsNone

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 5.6.1998 19:35:32

Ales Zeleny wrote:

> Jasne, to byl ode mne pokus o for a poklonu zaroven,
> ale nerikejte mu to :-)

U me je to jako v hrobe, a jestli mu to nepraskne nekdo jiny, tak ja
ne.

No, aby to nebyla cista flame, nevi nekdo nahodou o detailnim popisu
struktury DLL? To, co je v MSDN (tedy konkretne The Portable
Executable File Format from Top to Bottom od Randy Kath), je prilis
vagni...

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Aplikacia s databazami a bez

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 5.6.1998 19:38:53

> ja bych si to nechal, jak to je ted, a zavedl bych si promennou
> bool databaze (treba) a podle neceho (licence...) bych ji pri startu
> naplnil. Pred kazdym uzitim toho okna s DB bych ji testoval.
>
> Vysledkem je naprosto stejny program pro vsechny.

Ano, pekna myslienka. Tak to robim s inym programom. Teraz ale mam
jeden velmi malicky, ktory bude skoro zadarmo, ale len sem-tam bude
treba verziu s databazami. Preto to chcem hodit vsetko na jedinu
instalacku, hadam mi to tam vojde.

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Fonty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 19:42:55

> Miki Vom��ka wrote:
>
> Ahoj,
> lze pouzivat v Delphi fonty, ktere nejsou nainstalovan� v systemu?
> Diky Miki
> vmiki(zv)post(tec)cz

Ahoj,

pokud vim tak muzes nahrat za behu font z resource pomoci API funkce
AddFontResource, zaslat zpravu WM_FONTCHANGE vsem top-level oknum a
na konci pak zase uvolnit pomoci RemoveFontResource. Dalsi informace
najdes v helpu k Win32API

Petr Vones, amatersky programator

VxD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 20:07:00

Jozef Marcin wrote:

> Zdravim Delphini,
>
> uz to tu raz bolo, ale nanasla sa na to odpoved. Potreboval by som zistit
> kde mozem najst popis VxD, napr. potreboval by som lpt.vxd.

Ahoj,

Mam tentyz problem, kdysi jsem napsal aplikaci pro DOS kde se pouzival
paralelni port pro urcitou nestandaratni komunikaci a ted bych to cele
potreboval prepsat pod Win32. Moc informaci jsem zatim nenasel.

Jedine co vim je:
VxD driver se vetsinou pise v C nebo ASM a format souboru neni PE ale LE,
takze jej nelze linkovat napriklad pomoci Delphi. I kdyz jsem v nejake
konferenci videl namet: napsat driver v Delphi v asm, a tuto cast potom
vlozit do nejake aplikace ktera z neho vyrobi LE format, zni to silene ale
mozne by to asi bylo.
C++ Bulier 3 by jiz ale mel podporovat i LE format, takze tam by snad mely
byt nejake informace. Samozrejme asi nejvice toho lze najit v MSDN.

Jinak existuje i komponenta TVicPort, ktera obsahuje "univerzalni" Vxd a
kernel driver, takze umoznuje korektni pristup k HW. Neni to samozrejme
zadarmo a tusim(!) ze ani k registrovane verzi nedostanes zdrojak.
Najdes ji na http://www.torry.ru/system.htm

A posledni je firma Vireo (http://www.vireo.com) ktera nabizi knihovny
pro vyvoj Vxd, samozrejme pro C++, ale mam dojem ze jsou tam ke stazeni
i nejake velmi jednoduche ukazky zdrojaku driveru.

Takze moc toho neni ... :-(

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace RS 232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 20:13:14

Vojt�ch Albrecht wrote:

> [...]
> soubory posilat neumi a me se nechce soubor rozebirat a zase skladat.
> Nevite n�kdo jestli existuje nejaka komponenta kter� to svede ?

pokud ti jde jen o ciste posilani souboru tak tam bude nutne vyrobit si nejaky
vlastni prenosovy protokol a zabezpeceni. Asi by sel pouzit nejaky modemovy
protokol, treba ZMODEM. Pokud chces hotove reseni tak to je treba v Async
Professional for Delphi. Je to ale velky balik komponent a neni zadarmo.
Jinak si asi budes muset napsat neco vlastniho ......

Petr Vones, amatersky programator

EExternalException ?

[*] RGBS <mkostka(zv)synergy-vs(tec)cz> - 5.6.1998 20:56:45

From: RGBS
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Date: Fri, 5 Jun 1998 20:35:00
Subject: Re: EExternalException ?

Nejsem si 100% jisty, ale asi se bude jednat
o vyjimku chraneneho rezimu "Page fault" - vypadek
pametove stranky pri provadeni kodu uvnitr VxD.
Je to zpusobeno tim, kdyz CPU provede odkaz na pamet
ktera jeste neni tam kde ma byt (napr. natazena ze swapu).
Pravdepodobne nestihaji pameti. Zkus je zpomalit v BIOSu,
nebo vloz do sveho kodu nejake cekaci smycky.
Exc. 0E se objevuje casto a kdekoli pri pouziti dvou SIMMu
v paru, ktere nejsou od jednoho vyrobce.
Bohuzel jsem jeste k reseni exceptions ve win95 nenasel
zadnou dokumentaci, tak doufam ze ti to trochu pomuze.

RGBS.
rgcsp(zv)hotmail.com

> [...]
>ne ze bych si byl ulpne jist, ale nejde cirou nahodou o subsytem
>Win32 (Tedy to, co je pro aplikace rozhrani OS [to NENI pokus o

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 5.6.1998 21:20:34

Pokud dobre rozumim otazce, tak to umi DBLookupComboBox.

Marek Prokop

On Friday, June 05, 1998 9:26 AM, pedskola [SMTP:pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz] wrote:
> [...]
>
> Diky za rady Sopak

Delphi 3.02 prof a SQL links from D 2.01 CS

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.6.1998 21:27:27

> [...]
>
> Mam podezreni, ze si tam Borlandi (Inprise) pripravili nejakou klicku,
> aby to neslo. Ale co kdyz si nekdo koupi SQL links samostatne ????

To je zajimave. Kdyz se divam do ceniku Borlandu, tak maji jen jednu
verzi SQL Linku oznacenou 3.5 pro Win95/NT. Jaka je ta verze, co mas
dodanou s Delphi 2? Ja mam D2 Developer a D3 Professional, takze odsud
SQL Linky nemam, ale mam SQL Linky 2.5 (16-bitove), ktere jsem ziskal
z Borland C++ 4.52 with Database Tools. A to budou totozne s D1 C/S.
Ted jde o to, jestli s D2 nejsou nejake verze 3.0.

*** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA ***
Z duvodu stehovani jiz neplati telefonni/faxove cislo 047-5501627,
bude prelozeno, ale nikdo nevi, kdy to Telecom zvladne... Prozatim
prosim pouzivejte prechodne telefonni/faxove cislo 047-68510.
Adresa pro korespondenci zatim zustava beze zmen.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

EExternalException ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.6.1998 21:30:07

RGBS wrote:

> [...]
> Bohuzel jsem jeste k reseni exceptions ve win95 nenasel
> zadnou dokumentaci, tak doufam ze ti to trochu pomuze.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ja prave taky ne :-( Docela by me zajimali ty konstanty u EExternal
Exception ktere zobrazi Delphi aplikace (kdyz to cele nespadne).

> RGBS.
> rgcsp(zv)hotmail.com

Dekuji vsem za odpovedi, problem hardwaru jsem vyloucil protoze se to projevovalo
shodne na ruznych pocitacich. Nakonec jsem tu cast aplikace kompletne prepsal
a jak uz to tak byva, chyba zmizela ......

Petr Vones, amatersky programator

fonty

[*] RGBS <rgcsp(zv)hotmail(tec)com> - 6.6.1998 00:30:20

From: RGBS
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Date: Sat, 6 Jun 1998 00:10:00
Subject: Re: fonty

Vyzkousel jsem tento kod pro dynamicke
pridavani a odebirani TT fontu ve win95 :

var
addresult : integer;
removeresult : longbool;
fontname : pchar;

pridat font :
-------------
procedure TForm1.AddFontButtonClick(Sender: TObject);
begin
fontname := 'c:\fonty\mujfont.ttf'; // tvuj font
addresult := addFontResource(fontname); // zaregistrovat
// jestli je addresult=0 tak se to nepovedlo
// jinak vrati cislo noveho fontu
sendmessage(HWND_BROADCAST,WM_FONTCHANGE,0,0);
// dej vedet vsem aplikacim ze je pridany font
end;

Odstranit font:
---------------
procedure TForm1.RemoveFontButtonClick(Sender: TObject);
begin
removeresult := removeFontResource(fontname); // odstranit font
// jestli je removeresult > 0 {true} tak je to O.K.
sendmessage(HWND_BROADCAST,WM_FONTCHANGE,0,0);
// dej o tom vedet systemu
end;

rem : font je v systemu i po odinstalavani pristupny tak dlouho
dokud jeho device context vyuziva nejaka aplikace.

RGBS.
rgcsp(zv)hotmail.com

Komunikace RS 232

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.6.1998 01:20:06

> [...]
> soubory posilat neumi a me se nechce soubor rozebirat a zase skladat.
> Nevite n�kdo jestli existuje nejaka komponenta kter� to svede ?

Komunikace RS232 znamena jen prijmout/odeslat znak(y), nic vice, nic mene.
Pokud chces prenaset soubory, musis tam napojit nejaky protokol. Ten muze
byt bud standardni (Xmodem, Ymodem, Zmodem apod.) a nebo si proste nejaky
udelas. Pokud si ho chces delat, musis tam take udelat nejake CRC apod.,
kdyby byly nejake chyby na ceste plus nazev souboru apod. Samozrejme lepsi
je vyuzit neco standardniho. Jestli je nejaka free komponenta, to nevim,
ja na to pouzivam Async Professional, coz jsou komunikacni knihovny
opravdu velmi kvalitni, tohle vsechno (a mnohem vice) je tam velmi elegantne
vyreseno. Ale neni to zadarmo... Vzdy je treba uvazovat nad tim, zda si
chces jen hrat a nebo to chces opravdu vyuzivat a pak ti neni lito neco
zaplatit, kdyz za to dostanes jiz udelanou kvalitu a program udelas behem
nekolika minut.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

DiskFree

[*] Petr Urban <urban(zv)zbk(tec)czn(tec)cz> - 6.6.1998 10:31:47

Tady nekde jsem to videl - jo
http://www.geocities.com/SiliconValley/8055/comps.htm

Doufam, ze ti to pomuze.

Petr Urban tel./fax: 0446/2034
28. ��jna 1327 E-Mail: urban(zv)zbk(tec)czn(tec)cz
564 01 �AMBERK Homepage:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Hills/4346/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 29. kv�tna 1998 12:08
P�edm�t: DiskFree

Ahoj,

nevite nekdo jak zjistit velikost voln�ho m�sta na disku?
Neco jako DiskFree('\\PcServer\Do�asn�').

Milos Skacel

Off ::Nescape navigator 4.04

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 06.6.1998 12:20:08

Dalibor Honus wrote:

> [...]
> Tzn. Menu /View/Encoding/Central European (ISO-8859-2)
> Snazil jsem se najit, kde by se to dalo nastavit natvrdo, ale nepochodil

Me to funguje bez problemu, ale mam nastaveno windows 1250. Krome toho
jeste v preferences/../fonts mam oba fonty CE.
Vaclav Sazima

Chyba timeru?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 6.6.1998 16:43:39

Ahoj all,

narazil jsem na jednu zvlastni vec u timeru. V urcite situaci se
chova podivne, resp. vubec nereaguje.

Situace: Win 95 i NT 4. Delam komunikaci pres serial, na kterem muze
byt poveseno jeden a vice snimacu. Pokud je snimacu vic, deli se o
cas komunikace - kdyz jeden komunikuje, ostatni cekaji. Ve formu
ktery komunikuje, mam nekolik Timeru. Kdykoliv se neco zacne dit,
tedy vysilaji se nebo prijimaji data nebo se zpracovavaji prijmuta
data, timery vypinam aby nezdrzovaly (enabled:=false), ihned po
skonceni je zase nahazuji. Takze nekdy muze byt vypinani i nahazovani
pekne svizne. Snimac sam o sobe vysila jednou za minutu a obcas mu
poslu nejakou zpravu. Pokud nekdo protahne kartu, snimac vysila
ihned.

Jeden timer mam nastaven na interval 1 minuta (60000). Kdyz mam
naveseny jen jeden snimac, beha to dobre. Kdyz ale navesim vice
snimacu, pak staci, abych jednim snimacem protahl kartu a Timer s
nastavenim na 1 minutu vypadne, prestoze enabled=true, a uz se do
ukonceni programu nenahodi (prestoze prubezne stale nahazuji a
shazuji enabled). Pokud interval zkratim, napr. na pul minuty, beha
to dobre.

Dival jsem se, jak je TTimer udelany, a tam asi chyba nebude. Patrne
bude nejaky bordel v API funkce SetTimer, ze nenavaze odkaz na
metodu WndProc. Setkal se uz nekdo s necim podobnym?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Triggery, Before nebo After ?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 6.6.1998 17:53:34

>Rozvirila sa debata ci Before alebo After trigger pouzit , ale podla mojho nazoru ide nedobrim smerom. Treba si
uvedomit ze insert,update,delete s trigrami vzdy je transakcnom mode. To zanamena vsetko alebo nic, preto nema
zmysel debatovat otom ze co treba skor urobit a ci before alebo v after udalosti, je to totiz maximalne jedno.
Existuju pridady ked to nie je jedno ale ztoho je strasne malo.
> Tungli
>
>----------
Mam jiny nazor. Jeden priklad, vygeneroval jsem ho pres case, tzn. je to standart.

Create table Entita1 (
aa Char(20) NOT NULL ,
Primary Key (aa));

Create table Entita2 (
cc Char(20) NOT NULL ,
aa Char(20) NOT NULL ,
Primary Key (cc));

aa v entite2 je cizi klic napojeny na entitu1

CREATE Trigger tu_Entita1 for Entita1
before update as
begin
/* cascade child Entita2 update when parent Entita1 changed */

if (old.aa != new.aa) then
begin
update Entita2
set Entita2.aa = new.aa
where Entita2.aa = old.aa ;
^

CREATE Trigger tu_Entita2 for Entita2
before update as
declare variable numrows integer;
begin
/* restrict parent Entita1 when child Entita2 updated */
if (new.aa is not null) then
begin
select count( * ) from Entita1
where new.aa = Entita1.aa
into :numrows;
IF ( numrows = 0 ) then
begin
exception except_upd_ch;

^

Je to klasika, entita1 je parent, entita2 je child. Pri updatu parentu tam je kaskade update,
pri updatu childu tam je restrict.
Kdyz zkusis editovat parent , t.j. entita1, zarve to chybu, protoze se provede kaskadni
update childu, a child samozrejme spusti svuj trigr, kterym kontroluje pritomnost parenta.
Jenze protoze to je Before, tak tam parent jeste neni!!
Pokud se to prepise na After, tak to funguje.

Radim Kunz

Jak programove spustit windows dialog Datum a cas

[*] Vesna <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 6.6.1998 17:56:02

Ahoj,
Nevite nekdo jak programove spustit windows dialog 'Datum a cas vlastnosti'?
Jako kdyz dvakrat kliknu na casu na task baru.

Diky
Vesna, SagaS

Mousedown

[*] Petr Posp�il - 6.6.1998 22:52:32

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Zdravim odborniky i laiky !!!
Stale je cemu se ucit a nechat si od profiku poradit !

Co delam spatne?
V tomto fragmentu jsem se snazil zachytit zpravu s mouse.

private
procedure CMMouseDown (var Msg:TMessage);message WM LBUTTONDOWN;
{ Private declarations }

MyForm: TMyForm;
procedure TMyForm.CMMouseDown(var Msg: TMessage);
begin
inherited;
if Pointer(Msg.LParam) = Label1 then
Label1.Font.Color:=clRed;
end;

Bohuzel,ale Label1 se nema snahu zmenit !!!
Poradte neznalemu.
A jeste jeden dotaz.Zajimalo by me, jak dlouho a kde jste se vsechno to naucili?
Ja se pokousim Delphinama prokousavat pres rok ,ale jelikos jsem cistej samouk,tak postupuji velice pomalu !!

Petr Pospisil

Komunikace RS 232

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 7.6.1998 00:18:22

Neslo by to pomocou TAPI, alebo TCP/IP ? Na to existuju programy, resp.
komponenty.
Je to priame spojenie, alebo cez modem ?

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Vojt_ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz>
Pre: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 4. j_n 1998 19:35
Predmet: Komunikace RS 232

> [...]
>soubory posilat neumi a me se nechce soubor rozebirat a zase skladat.
>Nevite n_kdo jestli existuje nejaka komponenta kter_ to svede ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 07.6.1998 00:42:40

Hi,

coz takhle pro zacatek nepouzivat API, ale podivat se na udalosti
komponent, treba Label zrovna ma udalost OnMouseDown, tak proc ji
nepouzit?

Jak se to naucit? Cist, zkouset, konzultovat, delat blbosti :-), pak
je opravovat, atd.

fronek(zv)fic(tec)cz

=?iso-8859-2?B?UGV0ciBQb3Nw7blpbA==?= wrote:

> [...]
> to naucili?
> Ja se pokousim Delphinama prokousavat pres rok ,ale jelikos jsem
> cistej samouk,tak postupuji velice pomalu !!

Mousedown

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 07.6.1998 11:02:24

Jeste bych si dovolil doplnit wm_lbuttonDown ma v lparam pozici a ne pointer
na object (To se od Windows ani neda ocekavat, kdyz uz neco, tak tam bude
handle). Trochu se mi zda, jako kdyby si michal dohromady zpravy windows a
events v Delphi.
Vaclav Sazima

Martin Fronek wrote:

> [...]
> nepouzit?
>
> Jak se to naucit? Cist, zkouset, konzultovat, delat blbosti :-), pak

MSSQL pristup pres ODBC

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 7.6.1998 11:05:07

S tym plne suhlasim, lenze MSSQL 7.0 este nie je a ako poznam MS, tak bude
bohvie kedy a okrem toho, programovat komponenty na ODBC som zacal este na
mojom predchadzajucom posobisku, kde sa jednalo o pristup na AS/400 a nebolo
dost penazi na zakupenie Delphi/400, takze, skoda zahadzovat to co uz je
urobene... Okrem toho, by som si dovolil
(aspon zatial...) polemizovat o tom, ci nativne OLEDB bude rychlejsie ako
ODBC. Totiz, mam vo vseobecnisti take skusenosti, ze cim je driver pre
pristup k datam bohatsi na vselijake vymozenosti, tym je zial pomalsi. Musim
vsak uznat, ze napr. ODBC je o nieco rychlejsie ako DB library, takze, ak sa
chlapici v MS pochlapia, tak budem mozno prijemne prekvapeny. Zatial je to
vsak hudba buducnosti. Zatial je najrychlejsi mozny pristup na MSSQL cez
ODBC. Aj paralelne query nie su problem, pretoze aj ODBC umoznuje
asynchronne spustenie viacerych dotazov z jedneho threadu. Funguje to tak,
ze ked je zapnuty asynchronny mod, tak po spusteni nejakeho dotazu sa
riadenie okamzite vrati do programu, ktory ho spustil a vykonavanie
pokracuje len na servri, pricom je mozne spustit paralelne dalsi dotaz.
Pouzivam tuto moznozt pri spustani dlhotrvajucich storovanych procedur.

S pozdravom
Lubo Fule

MS Access a ODBC

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 07.6.1998 16:43:40

Dobry den,
pristupuji k *.mdb pres ODBC. Funguje to s jednim problemem. Kdyz
otviram tabulku, pta se me na jmeno a heslo, ackoli databaze ma tyto
hodnoty nevyplnene. Staci taky dat pouze OK a vse je OK. Me ten dialog
ale hrube vadi, neb program je bezobsluzny. Dik za radu.

Vaclav Sazima

Velikost pisma na tiskarne

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 7.6.1998 16:57:34

Zdravim vsechny!
Nevedeli by jste nekdo jak je to se vztahem mezi zvolenou velikosti
pisma a jeho skutecnou velikosti na papire po tisku a na canvasu
tiskarny?
Napriklad mam text ktery na canvasu PaintBoxu ma sirku
50 pixelu - zjisteno z PaintBox.Canvas.TextWidth('Text'),
na Canvasu tiskarny ma rovnez sirku 50 pixelu (samozrejmne pri
nastaveni stejneho fontu jako u PaintBoxu) - zjisteno z
Printer.Canvas.TextWidth('Text')
a na papire po vytisknuti je sirka textu asi 1,6 cm coz pri 300 DPI
dela zhruba 190 pixelu.
Potrebuju umistit dany text na urcite misto podle jeho delky a nevim
jak mam zjistit kolik pixelu bude na papire dlouhy.
Dekuju predem za kazdou pripominku
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Kvalita Paradox tabulek.

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 7.6.1998 18:42:14

Nevite nekdo jak vypocitat heslo pro tabulky Paradox,
kde maji slabinu?

Milos Skacel

MS Access a ODBC

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.6.1998 19:21:41

> [...]
> hodnoty nevyplnene. Staci taky dat pouze OK a vse je OK. Me ten dialog
> ale hrube vadi, neb program je bezobsluzny. Dik za radu.

Tak si dej session a tam volbu, ze se nema ptat na jmeno/heslo.

[...]

Message

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 7.6.1998 19:37:53

Zdravim Vas vsechny.
Mam takovy problem, potrebuju poslat z jedne aplikce do druhe svoji message, ktera by mela obsahovat nejake moje data (typ string, int a cas). Dival jsem se mezi dema v Delphi a v apliakci IPC demo takova message je, ale funguje jen v ramci te aplikace (posila ji sama sobe), to mi taky fungovalo. Ale jak jsemto rozdeli do dvou aplikaci, tak ta co obsluhovala tu message pri jejim prijeti hlasila chybu.

Nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?

Dan Rulicek
Tel: 069/6906617
E-mail: dan.r(zv)avizo(tec)cz

PS: Doufam, ze jste muj vyklad pochopili.

Message

[*] Jan Kafka <jkf(zv)altavista(tec)net> - 7.6.1998 19:52:29

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. �ervna 1998 18:43
P�edm�t: Message

> [...]
> Tel: 069/6906617
> E-mail: dan.r(zv)avizo(tec)cz
>
>PS: Doufam, ze jste muj vyklad pochopili.

No to je celkem jednoduchy,
najdes si aplikaci ktery chces poslat message treba pomoci
FindWindow , ktera ti vrati handle a pak tam posles tu message kterou
potrebujes ...

CGI & heslo

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 7.6.1998 19:52:02

DDV,
neni zde nekdo, kdo pouziva pro psani CGI komponenty z D3 a kdo by
vedel jak se realizuje dotaz na stranku, pro ktery je treba heslo?

To co potrebuji, je, aby pri zadani URL meho skriptu musel uzivatel v
dialogovem okenku vyplnit username a heslo (tak to dela NetScape
server, kdyz chci pristupovat do administratorske casti serveru),
nebo si proste skript musi napsat formularik a ten vyhonotit?

Diky a.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 7.6.1998 20:25:53

Ja bych si tipnul, ze spis neni alokovana globalni pamet
pro data. Snad GlobalAlloc nebo podobne... Ale zatim jsem
to nezkousel, asi o tom budou vic vedet jini.

Cau Pavel

> [...]

najdes si aplikaci ktery chces poslat message treba pomoci
FindWindow , ktera ti vrati handle a pak tam posles tu message kterou

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 7.6.1998 21:43:17

Tady nekde jsem to videl - jo
http://www.geocities.com/SiliconValley/8055/comps.htm

Doufam, ze ti to pomuze.

Bohuzel to pouziva
function DiskFree(Drive: Byte): Integer;
a s diskem vyjatrenym pres UNC si to neporadi.

Milos Skacel

Message

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)usa(tec)net> - 07.6.1998 22:01:39

Dan Rulicek wrote:

> [...]
> Tel: 069/6906617
> E-mail: dan.r(zv)avizo(tec)cz
>
> PS: Doufam, ze jste muj vyklad pochopili.

V 16-ti bitech staci globalne naalokovat pamet a poslat si v pres
SendMessage (ne PostMessage) v lParamu pointer. Ve 32-bitech to nejde,
protoze pamet neni sdilena mezi aplikacemi, ale da se to vyresit obdobne
pres specialni message WM_COPYDATA (je to popsano v API). Musi se to
poslat jako SendMessage na handle okna druhe aplikace. wParam je
volitelny a v lParamu je pointer na zvlastni strukturu, kterou lze
nadefinovat treba takto:

cdstype=record
dwData:longint;
cbData:longint;
lpData:pointer;
end;

do dwData lze dat libovolny longint, cbData obsahuje delku bufferu a
lpData pointer na buffer, no a tam uz se da poslat cokoliv. Windows na
to totiz pouzivaji MemoryMappedFile. Vyhodou tohoto reseni je to, ze
lze takto sdilet data i mezi 16 a 32 bity (na W95/NT). V 16-bitovem API
neni WM_COPYDATA popsano ale hodnota konstanty je $004A.

Vypada to asi takto:

{Odeslani, Hwnd je hadle okna - najde se pres FindWindow}
procedure TFORM1.Send(Hwnd: word; Data:string);
var
mhnd:Thandle;
cdsr:cdstype;
begin
cdsr.dwData:=0; {Tady lze dat cokoliv}
cdsr.cbData:=length(Data);
mhnd:=GlobalAlloc(GPTR,cdsr.cbData);
cdsr.lpData:=GlobalLock(mhnd);
Move(Data,cdsr.lpData^,cdsr.cbData);
SendMessage(Hwnd,WM_COPYDATA,0,longint((zv)cdsr));
GlobalUnLock(mhnd);
GlobalFree(mhnd);
end;

{Prijem}
procedure WMCOPY_DATA(var Message: TMessage); message WM_COPYDATA;

procedure TFORM1.WMCOPY_DATA(var Message: TMessage);
var
cdsrp:^cdstype;
Data: string;
begin
cdsrp:=pointer(Message.lParam);
Move(cdsrp^.lpData^,Data,cdsrp^.cbData);

inherited;
end;

V 16-ti bitech obdobne, tohle je jen priklad. Hlavne - SendMessage!!! a
pozor - prijimaci strana by mela reagovat co nejrychleji, protoze dokud
neskonci obsluha, je preruseno zpracovani zprav u vysilajici aplikace,
pokud zamrzne prijimac zamrzne i vysilac.

Snad Ti to pomuze, zdravim...

Petr Kandera
Tanger computersystems s.r.o.
069/221540
<p_kandera(zv)usa.net>

Mousedown

[*] Petr Posp�il - 7.6.1998 22:02:19

Zdravim panove!
Dekuji za vase postrehy.
Muj problem jsem castecne vyresil takto:(Pokud znate lepsi,tak napiste,rad
se poucim).

procedure TMyForm.CMMouseDown(var Msg: TMessage);
begin
inherited;
if Msg.Msg = WM_LBUTTONDOWN then
Label1.Font.Color:=clRed;
end;

Pouzit udalosti komponent by nebyl az takovy problem.
Ale chtel bych se prokousat trochu Windows zpravami a API funkcemi,protoze
si myslim,ze
programatori,kteri pisi kvalitni aplikace psane v Delphi tyto veci plne
vyuzivaji.
Jaky mate nazor ..??
Jeden muj znamy (profi programator(Assembler,Java,C++,Pascal,atd..) pouziva
Delphi ciste jen
pro dobrou a rychlou kompilaci nizkourovnoveho kodu,tzn.bez komponent a
objekt.progr.
Skoro vse si pise sam.Je to asi dost narocne.
Myslite si ,ze dnesni profi - aplikace jde napsat ciste objektove a jen
pomoci komponent ??

Zdravim
Petr Pospisil

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. �ervna 1998 11:05
P�edm�t: Re: Mousedown

> [...]
>handle). Trochu se mi zda, jako kdyby si michal dohromady zpravy windows a

Obecne sdileni pameti mezi aplikacemi a DLL

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 7.6.1998 22:27:10

Ahoj Delfini
Mohl by prosim Vas nekdo vyplnit (ANO/NE) nasledujici tabulku, nebo aspon jeji co nejvetsi cast?

A ... Win 3.1, Win 3.11
B ... Win 95
C ... Win NT
D ... Win 98

1 ... aplikace1 muze predat aplikaci2 pointer na promennou alokovanou aplikaci1. Obe aplikace pak mohou pracovat s promennou pomoci predaneho pointeru
2 ... modulX nejake aplikace muze predat DLL1 teze aplikace pointer na promennou alokovanou v moduluX. ModulX i DLL1 pak mohou pracovat s promennou pomoci predaneho pointeru (ModulX je bud EXE nebo DLL)

1 2
A ? ?
B ? ?
C ? ?
D ? ?

V kazdem pripade si jednotlive moduly mohou vymenit handler na globalni pamet a pristupovat k promenne pomoci handleru globalni pameti.

Diky, Ladislav Nagy

Message

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 8.6.1998 07:06:02

No to jo, ale jde mi vubec o format te zpravy, normalne ji muzo poslat jen dva parametry a to je dost malo, ja bych spis potreboval poslat nejaky record nebo neco takoveho.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Kafka [SMTP:jkf(zv)altavista.net]
Odesl�no: 7. �ervna 1998 19:52
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Message

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. �ervna 1998 18:43
P�edm�t: Message

> [...]

najdes si aplikaci ktery chces poslat message treba pomoci
FindWindow , ktera ti vrati handle a pak tam posles tu message kterou

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 8.6.1998 07:08:29

To je to co jsem potreboval,
diky moc vsem za pomoc.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kandera [SMTP:p kandera(zv)usa.net]
Odesl�no: 7. �ervna 1998 22:02
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Message

Dan Rulicek wrote:

> [...]

cdsr.lpData:=GlobalLock(mhnd);
Move(Data,cdsr.lpData^,cdsr.cbData);
SendMessage(Hwnd,WM COPYDATA,0,longint((zv)cdsr));

..

Data: string;
begin
[...]

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 8.6.1998 07:32:56

Dobry den.
Problem komunikace s porty se rovnez pokousime resit. Bylo mi receno, ze VxD
jsou drivery pro Win95, ale ze v zadnem pridade nejsou funkcni pro NT. Uprimne
receno, myslim, ze dnes ma vetsi vyznam psat kod pro NT, a taky kdovi jak to bude
vypadat ve Win98. Pro NT je treba pouzit bud standard rozhrani - API,.. nebo svuj
vlastni. Psat svuj vlastni driver bych asi nechtel a co jsem koukal vsude mozne po
internetu, tak od toho kazdy dava ruce pryc. Inu zkuste se podivat na nektere z
nasledujicich stranek.

http://www.lvr.com/parport.htm,
http://www.vireo.com/vdwex.htm,
http://users.skynet.be/k-net/ParPort/index.html,
http://www.bcbdev.com/faqs/faq30.htm,
http://www.sharewareplace.com/101/101hard.shtml
http://www.bluewatersystems.com/page5.html

Nejvice muziky za priblizne stejne penez mi pripada nize zmineny TVicPort, ktery
je k dispozici v plne verzi (porty, pamet, Irq) za 100$ a Light verze (pouze porty) za
50$. Ale kdyby nekdo vedel o komponente, ktera by rozumne umoznila pristup k
paralelnimu portu a byla by FREE tak mi dejte vedet. Diky.

Zdravim vsechny, J.Madlik

> [...]
> pro vyvoj Vxd, samozrejme pro C++, ale mam dojem ze jsou tam ke stazeni
> i nejake velmi jednoduche ukazky zdrojaku driveru.

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.1998 07:42:25

Alesi u tohohle spusobu se ti po vybrani nezobrazi vybrana polozka v
editacnim okne DBLookupComboBox

Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 5. �ervna 1998 16:04
P�edm�t: RE: Taky neco kolem DBComboBox

Co tak zkusit DBLookupComboBox, vlastnost KeyField. Me to funguje.

Od: pedskola
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Taky neco kolem DBComboBox
Datum: 5. �erven 1998 9:26

[...]

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 8.6.1998 07:44:05

TDatabase ma udalost OnLogin. Myslim si, ze pokud obslouzis prihlaseni v
teto udalosti, tak by se to okno nemelo zobrazit.

Vita

MS Access a ODBC

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 8.6.1998 07:45:41

> dialog
>
> Tak si dej session a tam volbu, ze se nema ptat na jmeno/heslo.

Nedavej si session, je to zbytecne, uz mas stejne zalozenu
defaultsession. Vyres to pres komponentu TDatabase, kde si nastav
propertu v ObjectInspectoru "LoginPrompt" na false. Toto lze pouzit,
ikdyby databaze byla zaheslovana jednim heslem, v tom pripade by se
navic dalo do property "Params: TStrings" hodnota "PASSWORD=heslo".

[...]

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 07:53:48

Simicek Pavel wrote:
> Potrebuju umistit dany text na urcite misto podle jeho delky a nevim
> jak mam zjistit kolik pixelu bude na papire dlouhy.
> Dekuju predem za kazdou pripominku

To ti zjisti funkce Printer.Canvas.TextWidth();

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

Velikost pisma na tiskarne

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 8.6.1998 07:55:54

Pokud pouzivas tridu TPrinter, tak tam se velikost fontu nejak prepocitava v
metode UpdateFont tridy TPrinterCanvas. V jednom mem pripade mi to taky
vadilo, tak jsem si zkopiroval unitu Printers a cely kod v te metode
zaremoval. Potom to tisklo tak jak na monitoru.

Vita

Mousedown

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 8.6.1998 08:06:47

> [...]
> Skoro vse si pise sam.Je to asi dost narocne.
> Myslite si ,ze dnesni profi - aplikace jde napsat ciste objektove a

Taky jsem byl takovej. To jeste na prumyslovce, na IQ151 a na CZ
Spectrum, tam jsem psal vse sam a v assembleru, tam to jinak neslo.

Pod delphi 1 jsem obcas sahnul k assembleru z duvodu rychlosti a
optimalniho kodu, ale dnes v D3 to povazuji za zcela zbytecne, ono si
staci prohlednout vysledek optimalizovaneho kodu v D3 a zjistite, ze to
sice nekdy muzete urychlit, ale ne o tolik procent jako v minulosti.
Pokud ten Vas kolega si vse pise radeji sam, tak bych mu v tom nebranil,
protoze on si to urcite dokaze zduvodnit. Ja si jen myslim, ze dnes je
potreba v inteligentnim prostredi rychle vyvinout aplikaci, odladit a tu
prodat. Psat vlastni komponenty a hlavne je ladit sice jde, ale je nutne
na necem stavet a k tomu VCL od inprise ci MFC od MS slouzi a byly
vyvinuty.

Co se tyce toho objektoveho programovani, tak si myslim ze ano,
je jen otazkou, co si pod tim predstavime. Objekty ale nejsou dogma,
takze i bez pouziti objektu lze udelat cokoli, ale je to daleko
slozitejsi, navic je mnozina uloh, ktere bez objektu vyresit vybec nelze
a to kvuli tomu, ze nektere casti OS jsou pristupne pouze pres objekty
typu COM (Component Object Model).

Co se tyce vyuzivani API funkci, tak ano, ale pouze jako doplnek
k delphi. Ono si musite uvedomit, tze udalosti ve VCL nejsou jen obalene
udalosti systemu, ale mnohdy bud doplnene nebo sdruzene udalosti.

Jo a na to studium je dobre pouzit zdrojaky od VCL a pak hlavne
experimentovat a delat chyby a opravovat je atd.
Cim vice udelate chyb a opravite je, tim vice budete umet.

Takze hodne stesti.
testy databazi - http://www.lesprojekt(tec)cz/delphi/> Zdravim
> Petr Pospisil
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
> Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Datum: 7. �ervna 1998 11:05
> P�edm�t: Re: Mousedown

> pointer
> bude
> windows a

> pak

> WM_LBUTTONDOWN;

> vsechno

CGI & heslo

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.6.1998 08:13:46

Jestli muzu doporucit...:

http://daf.simplenet.com/daf30

Jsem s tim mimoradne spokojeny....
Tomas

On Sunday, June 07, 1998 7:52 PM, Ales Zeleny [SMTP:zelenya(zv)mlp(tec)cz]
wrote:
> [...]
>
> Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
> Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 8.6.1998 08:35:31

Nevim, jestli ti to pomuze, nekde (kdysi davno v dobach D1) jsem vycetl, jak
prepocitavat velikost fontu pro tiskarnu, aby to vypadalo stejne na obrazovce
jeko na tiskarne:
Vypadalo to asi takto:

WITH Printer.Canvas DO
BEGIN
Font.Assign(Form1.PrintFont);
Font.Height := Abs(Round(Font.Height *
GetDeviceCaps(Printer.Handle,LOGPIXELSY) /
Font.PixelsPerInch));
END;

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

MS Access a ODBC

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.1998 08:38:52

Mel sem stejnz problem.

1. musis si vytvorit object Database
2. do AliasName vyber uz prilinkovanou ODBC databazi
3. do DatabaseName musis vlozit stejnej nazev co mas v AliasName(to je celej
problem tohle jmeno bez nej to porad chce to heslo)
4. do login prompt dej false
5. connected dej na true a jestli to nehodi chybu tak je to pripojeny
6. vytvor si objekt Table
7. do DatabaseName vloz stejnou databasi
8. do TableName vlozis tabulku se kterou chces pracovat
9.Active das na true a pokud to proslo bez chyb spoji se s databasi a nebude
chtit heslo

Pak s tim pracujes jako s kazdou jinou databasi vzhledem k tomu jaky
pouzivas komponenty.

Pozor! Ja pouzival Microsoft Access driver, obsahuje ho napriklad Access z
MSOffice 97

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 7. �ervna 1998 16:52
P�edm�t: MS Access a ODBC

> [...]
>hodnoty nevyplnene. Staci taky dat pouze OK a vse je OK. Me ten dialog
>ale hrube vadi, neb program je bezobsluzny. Dik za radu.

Komunikace RS 232

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 8.6.1998 08:49:48

Diky vsem kdo se ozvali, n�kdo se ptal jestli to nejde jinak. Bohuzel jinak to nejde, pozadavek je dan
tak aby se spojili dva pocitace p�es kabel.
Takze se poustim do toho napsat nejaky jednoduchy protokol.

Delphi zdar

Vojtech Albrecht
supervisor(zv)unicontrols(tec)cz

<none>

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 8.6.1998 08:51:30

Zdravim vsechny.

Mam nasledujici problem.
Pouzivam Data Dictionary v D3 a pokud pouziji v TTable jako DatabaseName
alias v BDE, vse funguje (atributy se prenaseji, popisy se plni)

Pokud ale pouziji TDatabase, tam uvedu TDatabase.alias z BDE a do
TTable.DatabaseName uvedu TDatabase.DatabaseName uz to nefunguje.

Je to dost chyba, protoze, obe veci bych rad vyuzival.
Jak TDatabase, tak nastroj Data Dictionary.

Dalibor Honus E-mail : dhonus(zv)logis(tec)cz

OLE a RichEdit

[*] Zdenek Rehor <Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz> - 8.6.1998 08:55:15

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj ve spolek.

V RichEdit (komponenta RichEditWithOLE od "Matej Trampus") je vlo�en OLE objekt.

Jak zjistit jeho pozici (tzn. kolik�t� znak textu p�edstavuje tento OLE objekt)20

Pozn.: Doposud to d�l�m pomoc� schr�nky a testu, zda mohu kop�rovat do edit. textov�ho pole ("EM CANPASTE"). Pokusy o GEtOBject z Win32 nebyly uspesne (Vetsina vhodnych OLE fci je pro NT, ale s Win95 nechce bezet).

Predem diky za odpovedi Zdenek.Rehor(zv)vabo(tec)cz

Obecne sdileni pameti mezi aplikacemi a DLL

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 8.6.1998 08:56:00

Tvoji tabulku ti nevyplnim, ale obecne lze rici, ze platformy BCD (tedy
Win32) podporuji MemoryMappedFiles a pres to se da predavat temer
libovolna data mezi aplikacemi. Pracuje se s tim jako se standardnim
souborem, ktery si otevre nekolik aplikaci.... Doporucuji pouzivat spolu
s nejakymi synchronizacnimi nastroji (semafor, mutex)..... O vsem se da
docist v helpu Win32 API. Nejaka komponenta na mem.mappedfiles je na
DSP....

Od: Ladislav Nagy
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Obecne sdileni pameti mezi aplikacemi a DLL
Datum: 7. �erven 1998 22:27

Ahoj Delfini
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.6.1998 09:01:20

> Nedavej si session, je to zbytecne, uz mas stejne zalozenu
> defaultsession. Vyres to pres komponentu TDatabase, kde si nastav

Ano, to je pravda, spletl jsem se, myslel jsem TDatabase...

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.6.1998 09:15:56

kdyz uz jsme u toho - DiskFree je nepouzitelna fce, protoze pokud mate
na disku vice jak 2GB volneho mista vraci nesmysly (pretekani Integeru).
Takze reseni je pouzit GetDiskFreeSpace z WIN API a na DiskFree
zapomenout.

interprocess communication

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)login(tec)cz> - 8.6.1998 09:18:42

Cau,

tak jsem zkusil tu komponentu od :

From: Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz>

a je to super, ..... takze zatim diky ....
__________________

Ing. Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)login(tec)cz
__________________

lck file too large

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 8.6.1998 11:07:46

Pokousim se importovat data z dbf tabulek do GDB. Zhruba po hodine prace
vzdy program skonci na chybu "lck file too large". Soubor Pdoxusrs.lck ma
po padu vzdy velikost kolem 26MB. Pokud import spustim znova naimportuje
se zhruba stejny pocet vet a velikost souboru Pdoxusrs.lck se zvedne o zhruba
25MB a potom to opet spadne. Jsem celkem bezradny, nevim co s tim. Normalne
pracuji v siti, ale tuto akci spoustim na lokale. Na lokalnim disku mam ulozeny
dbf tabulky i interbas. databazi.

Za pripadnou odpoved bude velmi vdecen. Diky.

[...]

RichEdit a OLE

[*] Zdenek Rehor <Zdenek.Rehor(zv)mrkev.vabo(tec)cz> - 8.6.1998 11:14:26

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj vsichni ve spolek.

Omlouvam se za diakritiku, takze radeji jeste jednou.

V RichEdit (komponenta RichEditWithOLE od "Matej Trampus") je vlozen OLE objekt.

Jak zjistit jeho pozici (tzn. kolikaty znak textu predstavuje)?

Pozn.: Doposud to delam prochazenim veskereho textu pomoci schranky a testu, zda mohu kopirovat do edit. textoveho pole ("EM CANPASTE"). Pokusy o fci GEtOBject z Win32 nebyly uspesne (Vetsina vhodnych OLE fci je pro NT, ale s Win95 nechce bezet).

Predem diky za odpovedi Zdenek.Rehor(zv)vabo(tec)cz

Velikost pisma na tiskarne

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 8.6.1998 12:11:43

> To ti zjisti funkce Printer.Canvas.TextWidth();

To jsem zkousel, vratilo to stejnou hodnotu jako
PaintBox.Canvas.TextWidth() a na papire to pismo bylo zhruba
stejne velke jako na obrazovce, coz neodpovida, protoze tiskarna
ma 300 DPI a na obrazovce je zhruba 70 pixelu na palec.
Ale diky za odezvu, kdyby te neco napadlo tak napis.
Dik Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

OffTopic: UDF & Interbase na Linuxu

[*] VTech Kavan <vtech(zv)kavan.org> - 08.6.1998 12:15:25

co ja vim, tak Interbase na RH5 oficialne nefunguje (pouze na RH 4.2).
VTech

Ales Zeleny wrote:

> [...]
>
> Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
> Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Semecky Vojtech - IN <xsemv03(zv)vse(tec)cz> - 8.6.1998 12:40:23 met-1dst

> [...]
> server, kdyz chci pristupovat do administratorske casti serveru),
> nebo si proste skript musi napsat formularik a ten vyhonotit?

Rekl bych, ze ten dialog, ktery vyskoci pri vstupu na stranku,
neni zalezitost cgi skriptu nebo dane stranky, ale www serveru.
Nevim jak se to dela na IIS, ale na Unixu vytvoris v adresari,
ktery chces mit zaheslovany textovy soubor (ted nevim, jak se
menuje), jehoz radky maji format "username, password". A server si
pri pozadavku na soubor z tohoto adresare vyzada zadani jmena a
hesla.

Vojta

interprocess communication

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 8.6.1998 13:17:30

Jsem rad, ze jsem pomohl, ale ta KOMPONENTA NENI MUJ VYROBEK, viz help v komponente....

From: Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz>

a je to super, ..... takze zatim diky ....

Ing. Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)login(tec)cz

lck file too large

[*] V. Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 8.6.1998 13:27:48

podobna chyba se mi stala pri BatchMove, kdyz byl poskozeny
header Pdox tabulky - .lck narostl do cca 25 Mb a pak program padal
na GPF, to same Database DeskTop... pomohlo z pdox tabulky odstranit
vsechny indexy a validace a opravit hlavicku...

V. Nikel

> [...]

> e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
> tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141

NT service

[*] VTech Kavan <vtech(zv)kavan.org> - 08.6.1998 13:28:51

jak udelam v Delphi WinNT service misto aplikace ? VTech

kratka prodleva

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 08.6.1998 13:55:06

Ahoj,
nevite nekdo o nejake procedure na pozastaveni programu, ktera by
chodila pro kratke casy (desetiny a jednotky ms). Sleep tohle dela uplne
spatne. V BP to je v unit CRT, jenze se tam saha do BIOS data area,
takze to v 32 bitech nelze pouzit.
Dik Vaclav Sazima

TDBMemo + velikost

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 8.6.1998 13:58:38

Zdravim,
tak me zase zakaznici dostali. Jiste to znate, pri zpracovani navrhu se vam dusuji a jsou pevni ve svych pozicich, pri testovani jsou stastni a mnou si ruce a po tydnu provozu zjistite, ze je vse jinak.
Byli jsme ujisteni, ze texty typu memo budou bohate stacit a jen blazen by tam psal vic nez tri strany textu. Ted tam chteji dat 12 stran!! Mam hotovou celou aplikaci a je postavena na memo polich. Prosim o radu, pokud je to mozne, o bezbolestne reseni (ta aplikace je cvalik).
Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.
Diky za kazdy podnet.
Kuba

Kupka Lubom�r
SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505

Mousedown

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.6.1998 13:59:14

=?iso-8859-2?B?UGV0ciBQb3Nw7b wrote:

> [...]
> napiste,rad se poucim).
>
> procedure TMyForm.CMMouseDown(var Msg: TMessage);

Hm. A proc neobslouzis TMyForm.Label1Click pripadne MyFormClick,
pripadne xxxMouseDown? Vzdyt se to primo nabizi. Je jasne, ze
definice vlastnich odchytavacu zprav je nekdy nutna, ale pak je nekdy
vyhodnejsi to delat na urovni komponenty (tedy napsat si potomka) nez
na formulari.

> [...]
> komponent a objekt.progr. Skoro vse si pise sam.Je to asi dost
> narocne. Myslite si ,ze dnesni profi - aplikace jde napsat ciste

Jak ktera. Myslim si, ze ten tvuj znamy neco nepochopil a v mnoha
pripadech si zcela zbytecne pridelava praci. Na druhe strane, clovek
obcas potrebuje neco prizpusobit obrazu svemu, a pak mu nezbyva nez
jit vice do hloubky. Nekdy je take prime pouziti API funkci vyrazne
rychlejsi - zejmena jsem zjistil rozdil pri malovani nekterych mych
objektu. Jinak daleko zajimavejsi nez pristup k API funkcim (ne ze by
to nebylo dulezite, ale to umi treba i VB - sice priserne, ale umi)
je schopnost tvorby novych vlastnich komponent a objektu a jejich
potomku.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

RPC

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 8.6.1998 14:07:03 met

> Pro vzdalene OLE pouziva MS technologii DCOM. Tato je standardni soucasti
> Windows 4.0 SP3. Do Windows95 je nutno instalovat zvlast.

Otazka:

Jak slozite je doinstalovani DCOM do W95 a za jakou cenu (je to
volne ke stahnuti, ci se tvrde plati ? )

Odpoved:

doufam prijde ....

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Velikost pisma na tiskarne

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 14:34:46

Simicek Pavel wrote:
> [...]
> ma 300 DPI a na obrazovce je zhruba 70 pixelu na palec.
> Ale diky za odezvu, kdyby te neco napadlo tak napis.

Omlouvam se, myslel jsem na neco jineho kdyz jsem to psal.
Nedavno jsem resil podobny problem a dospel jsem k tomu, ze
si to musim prepocitavat. Printer.Canvas mi rekne, kolik je
pixelu na vysku a na sirku , ja si prepocitam, kolik je jich na
centimetr a pak v cyklu urcim velikost fontu tak, aby mel
text nejakou pozadovanou delku. Je s tim ale spousta prace.
A musim se spolehat na to, ze mi nikdo nenastavi tiskarnu
na jiny papir nez na A4. Zase to respektuje nastaven� okraje
ve vlastnostech tiskarny. Ale ten spravny zpusob to asi nebude.
Moc jsem si s tim nehral, ale myslim si, ze nekde ve vlastnostech
tiskarny by se melo nechat najit jake jsou rozmery nastaveneho
papiru ci jakou hustotu tiskarna umi.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/57805
038/7512861

Velikost pisma na tiskarne

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 8.6.1998 15:05:12

> [...]
> stejne velke jako na obrazovce, coz neodpovida, protoze tiskarna
> ma 300 DPI a na obrazovce je zhruba 70 pixelu na palec.

Mozna placam nesmysly, ale domnival bych se, ze od toho se tomu rika WYSIWYG. Stejne rozmery jako na obrazovce budou i na tiskarne. Bez ohledu na rozliseni.

Vilda

DiskFree

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 8.6.1998 15:14:27

> [...]
> disku vice jak 2GB volneho mista vraci nesmysly (pretekani Integeru).
> Takze reseni je pouzit GetDiskFreeSpace z WIN API a na DiskFree

No, co takhle misto Integer pouzit Cardinal :-) [To mi na disku 6GB
beha jak pro Diskfree, tak DiskSize{nebo jak se to jmenuje}].

a.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 8.6.1998 15:20:43

DVV,

Pouzivam Netscape Enterprise server, takze by mohl ledacos po unixu
zdedit, co se ale stane po vyplneni? CGi je normalne spusten, nebo
dostava nejake spec. parametry, aby vedel, ktery uivatel to je.

Potrebuji totiz jednak zabezpeceni a jednak personifikaci, abych
vedel, s kym skript diskutuje. Asi to dopadne na prihlasovaci
fprmular generovany skriptem. Kazdopadne diky, podivam, se po
podezrelem souboru a budu experimentovat.

a.> Rekl bych, ze ten dialog, ktery vyskoci pri vstupu na stranku,

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 8.6.1998 15:25:14

DDV,
jo, to vypada dobre, ale
ja mam tech uzivatelu jiz ted 14454 a to bych takhle spravovat
nbechtel, zejmena pak, pokud jich casem ma byt vice nez dvojnasobek.
Pro jine ucely to naopak vypada velmi dobre.

Kazdopadne diky za tip.

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Jeste jednou velikost pisma na tiskarne

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 8.6.1998 15:29:57

> [...]
> Font.Assign(Form1.PrintFont);
> Font.Height := Abs(Round(Font.Height *
> GetDeviceCaps(Printer.Handle,LOGPIXELSY) /

Dekuji vsem za pripominky a rady.
1. Skutecne funguje Printer.Canvas.TextWidth(),
to nevim co jsem delal ze to hazelo stejne hodnoty jak pro tiskarnu
tak pro PaintBox, asi uz blbnu, takze se omlouvam.

2. Vyse uvedeny postup prepoctu vysky fontu taky funguje,
takze za nej dekuji, pomohl mi.

A mel bych jeste jeden dotaz. Otocil jsem na tiskarne pismo a protoze
ho tisknu do mista s urcitou barvou podkladu, nelibi se mi ze je tam
pod textem bily obdelnik. Nevedeli by jste nekdo jak se da nastavit
barva podkladu bezprostredne pod pismem?
Dekuji Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Zvuk po sieti

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 8.6.1998 16:43:43

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Caute !
Obraciam sa na Vas s prosbou sirenia zvuku po sieti. Pracujem v D3 pod W95 a potreboval by som vyriesit problem, ako by som mohol on-line ( povedzme nieco poviem do mikrofonu a hned ma budu pocut na inom PC ) posielat zvuky na ine PC vybavene zvukovou kartou aby mal vystup on v reproduktoroch.
Beriem vsetky rady a vopred vdaka.

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

kratka prodleva

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 8.6.1998 16:47:00

Myslim, ze to bude trosku problem s multitaskingem.
Mozna by bylo lepsi, kdybys uvedl presneji problem...
Pripadne myslim, ze byly nejake komponenty tohoto druhu na Delphi Super
Page.

Od: Vaclav Sazima
Komu: Delphi
P�edm�t: kratka prodleva
Datum: 8. �erven 1998 13:55

Ahoj,
[...]

OLE Automation

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 8.6.1998 16:51:33

Zdravim,

mam nasledujici problem:
Chci pouzivat OLE Automation.
Priradim promenne typu Variant nejakou aplikaci
napr. >> V:=CreateOleObject('Word.Basic');

Dale mohu volat metody tohoto objektu zpusobem:
.>> V.Insert('nejaky text');

Co kdyz ale chci dat uzivateli moznost vybrat, jaka
metoda s jakymi parametry se ma zavolat -
- tj. v dobe prekladu programu neznam jmeno metody,
kterou budu volat.

Teoreticky by toto melo jit, nebot v dobe kompilace
zadna kontrola jmena a parametru probihat nemuze.

Problem je, zda to lze provest pomoci typu Variant
nebo zda se musi pouzit slozitejsi API funkce a kdyztak jake.

Za veskere rady dekuji, s pozdravem Jirka Semecky
Vojtech Semecky
e-mail : vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz

kratka prodleva

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 8.6.1998 16:52:49