<none>

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 8.6.1998 19:08:22

Hello Delphinisti,

Mam zacatecnicky problem s Databazema.

Jak mohu k D3 C/S pripojit Accessovskou databazi, bez pouziti ODBC a
BDE. Jde to vubec. Mne se to totiz nepovedlo. Diky moc!

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Message

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 19:19:39

Dan Rulicek wrote:

> [...]
>
> Nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?
>
> Dan Rulicek
> Tel: 069/6906617
> E-mail: dan.r(zv)avizo(tec)cz
>
> PS: Doufam, ze jste muj vyklad pochopili.

Ahoj,

Bud muzes pouzit zpravu WM_COPYDATA (to uz se zde objevilo), nebo take soubory
mapovane do pameti:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/windows.htm#windows3

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace RS 232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 19:23:12

Vojt�ch Albrecht wrote:

> Diky vsem kdo se ozvali, n�kdo se ptal jestli to nejde jinak. Bohuzel jinak to nejde, pozadavek je dan
> tak aby se spojili dva pocitace p�es kabel.
> Takze se poustim do toho napsat nejaky jednoduchy protokol.
>
> Delphi zdar

Ahoj,

Nevim presne k cemu to potrebujes, jestli na obecne prenaseni jakychkoli
souboru, nebo jako soucast vlastni aplikace kde pouze prenasis nejake
uzivateli "skryte" soubory. Pokud je to ta prvni varianta tak by slo
mozna pouzit "Prime propojeni kabelem" ktere je jiz soucasti Win95.

Petr Vones, amatersky programator

VxD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 19:25:22

Josef Madlik wrote:
> Nejvice muziky za priblizne stejne penez mi pripada nize zmineny TVicPort, ktery
> je k dispozici v plne verzi (porty, pamet, Irq) za 100$ a Light verze (pouze porty) za
> 50$. Ale kdyby nekdo vedel o komponente, ktera by rozumne umoznila pristup k
> paralelnimu portu a byla by FREE tak mi dejte vedet. Diky.

Ahoj,

Ted mozna pisu nesmysly ale nebylo by nejak mozne pristupovat paralelnimu portu
pomoci DeviceIoControl ?

Petr Vones, amatersky programator

Format Paradox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 19:26:24

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> Mam dva ruzne zdroje, ktere se shodnou maximalne na
> prvnich 32 bajtech. Pak uz je to magie. Zrovna jsem pred
> problemem, jakeho je tabulka typu (3.5, 4, 5 nebo 7). Vytvoril
> jsem si od kazdeho vzorku stejnou tabulku a porad na nic nemohu
> prijit.
> Zkusil jsem pohledat na inetu, a vypada to, ze nikdo nic nevi.
> Pouzivam dokumenty
> Paradox 4.x file formats od Kevina Mitchella
> Kallista - The paradox file format
> TPxHeader komponenta od jednoho manika z Turecka.
>
> Ale ani tak to nejsem schopen dat dohromady.

Ahoj,

take jsem nenasel skoro zadne informace o strukture Paradox tabulek.
Ja osobne bych se asi nepoustel do vlastnich nastroju na opravu tabulek,
kdyz si predstavim jake by s tim byly problemy a kolik casu bych musel
venovat ladeni neceho co uz je vicemene hotovo (TUtility). Na druhe strane
pokud se ti to podari tak ti urcite bude vdecno nemalo programatoru.

Ackoliv do budoucna vidim spise cim dal tim vetsi priklon k SQL databazim
tak tu stale bude potreba i neco jednodussiho, a Paradox v tomto smyslu
nabizi pomerne dost velke moznosti. Snazit se z neho ale udelat nejaky
velmi spolehlivy format pomoci nejruznejsich dumyslnych opravnych nastroju
je myslim temer nemozne a prece jen trochu presahuje to k cemu je asi urcen.

Stale je zde ale otevrena ta myslenka pouziti TUtilit ve spojeni s nejakou
komponetou napojenou na existujici TTable/TDatabase/TDataModule (?) ktera by
provadela automatickou kontrolu a opravu tabulek a to i ve viceuzivatelske
aplikaci. Myslim si ze i tato cesta by vyresila plno problemu, predevsim
vadnych indexovych souboru.

Jedno takove hotove reseni jiz ale existuje zde: http://www.o2a.com/tu.htm

Petr Vones, amatersky programator

TDBMemo + velikost

[*] Jan Kafka <jkf(zv)altavista(tec)net> - 8.6.1998 19:27:25

No ono to je opravdu tak memo snese jenom 32kb nebo 64kb pod windowz 95
jediny kde to beha bez omezeni sou NT.

jan kafka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: SATON Glass s.r.o. <info(zv)saton(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. �ervna 1998 16:23
P�edm�t: TDBMemo + velikost

Zdravim,
tak me zase zakaznici dostali. Jiste to znate, pri zpracovani navrhu se vam
dusuji a jsou pevni ve svych pozicich, pri testovani jsou stastni a mnou si
ruce a po tydnu provozu zjistite, ze je vse jinak.
Byli jsme ujisteni, ze texty typu memo budou bohate stacit a jen blazen by
tam psal vic nez tri strany textu. Ted tam chteji dat 12 stran!! Mam hotovou
celou aplikaci a je postavena na memo polich. Prosim o radu, pokud je to
mozne, o bezbolestne reseni (ta aplikace je cvalik).
Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.
Diky za kazdy podnet.
Kuba

Kupka Lubom�r
SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505

Velikost pisma na tiskarne

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.6.1998 19:34:09

Simicek Pavel wrote:

> To jsem zkousel, vratilo to stejnou hodnotu jako
> PaintBox.Canvas.TextWidth() a na papire to pismo bylo zhruba
> stejne velke jako na obrazovce, coz neodpovida, protoze tiskarna ma
> 300 DPI a na obrazovce je zhruba 70 pixelu na palec.

No, ono to funguje, ale zalezi na tom, jestli mas spravne prirazenou
tiskarnu. Zkus si zjistit rozliseni, funkci
GetDeviceCaps(Printer.Handle,LogPixelsX).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

lck file too large

Vit Malecek wrote:

> Pokousim se importovat data z dbf tabulek do GDB. Zhruba po hodine
> prace vzdy program skonci na chybu "lck file too large". Soubor
> Pdoxusrs.lck ma po padu vzdy velikost kolem 26MB. Pokud import

Neuvedl jsi zpusob, jakym to prevadis. Delas to SQL prikazem, nebo
zaznam po zaznamu, nebo pres TBatchMove (BTW, BatchMove se mi
neosvedcil)?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

NT service

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 19:34:39

VTech Kavan wrote:

> jak udelam v Delphi WinNT service misto aplikace ?
>
> VTech

Ahoj,

jedno reseni je zde:

http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo/ntservce.htm

Petr Vones, amatersky programator

Zvuk po sieti

[*] Jan Kafka <jkf(zv)altavista(tec)net> - 8.6.1998 19:36:50

Byt Vami zkusil bych se podivat na delphi super page mam pocit, ze tam neco takoveho bylo.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. �ervna 1998 16:52
P�edm�t: Zvuk po sieti

Caute !
Obraciam sa na Vas s prosbou sirenia zvuku po sieti. Pracujem v D3 pod W95 a potreboval by som vyriesit problem, ako by som mohol on-line ( povedzme nieco poviem do mikrofonu a hned ma budu pocut na inom PC ) posielat zvuky na ine PC vybavene zvukovou kartou aby mal vystup on v reproduktoroch.
Beriem vsetky rady a vopred vdaka.

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Chyba timeru?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 20:02:38

Zbysek Hlinka wrote:

> Ahoj all,
>
> narazil jsem na jednu zvlastni vec u timeru. V urcite situaci se
> chova podivne, resp. vubec nereaguje.
>
> Situace: Win 95 i NT 4. Delam komunikaci pres serial, na kterem muze

Ahoj,

jakym zpusobem provadis seriovou komunikaci, pomoci knihovny AsyncPro
nebo nejake vlastni komponenty?

> byt poveseno jeden a vice snimacu. Pokud je snimacu vic, deli se o
> cas komunikace - kdyz jeden komunikuje, ostatni cekaji. Ve formu
> ktery komunikuje, mam nekolik Timeru. Kdykoliv se neco zacne dit,
> tedy vysilaji se nebo prijimaji data nebo se zpracovavaji prijmuta
> data, timery vypinam aby nezdrzovaly (enabled:=false), ihned po
^^^^^^^^^^^
A na jaky cas mas nastavene tyto timery ?

> skonceni je zase nahazuji. Takze nekdy muze byt vypinani i nahazovani
> pekne svizne. Snimac sam o sobe vysila jednou za minutu a obcas mu

Nemam sice zadne podobne zkusenosti s chybami v Timeru, ale asi bych
je tak casto nezapinal a nevypinal. Neslo by to cele treba resit nejakym
jinym zpusobem ...

> poslu nejakou zpravu. Pokud nekdo protahne kartu, snimac vysila
> ihned.
>
> Jeden timer mam nastaven na interval 1 minuta (60000). Kdyz mam
> naveseny jen jeden snimac, beha to dobre. Kdyz ale navesim vice
> snimacu, pak staci, abych jednim snimacem protahl kartu a Timer s
> nastavenim na 1 minutu vypadne, prestoze enabled=true, a uz se do
> ukonceni programu nenahodi (prestoze prubezne stale nahazuji a
> shazuji enabled). Pokud interval zkratim, napr. na pul minuty, beha
> to dobre. Petr Vones, amatersky programator

TDBMemo + velikost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.6.1998 20:05:41

SATON Glass s.r.o. wrote:

> [...]
> Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
> Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.

Ahoj,

To ti nezavidim, moc reseni me sice nenapada, nicmeme se pise rok 1998 a jestli by
nestalo za uvahu je nejak presvedcit aby si poridili pocitac s Win95. Pak to budes
mit bez problemu. Ja jsem take par mesicu psal v Delphi 1, a tam jsem mel podobny
problem, nakonec se to vyresilo prave prevodem aplikace do Win95.

Urcita moznost by byla v pouziti knihovny Orpheus od Turbo Power, ta obsahuje plno
komponent vcetne textoveho editoru do 16M. Nicmeme neni to zrovna zadarmo.....
(http://www.turbopower.com/products/orpheus/)

Petr Vones, amatersky programator

Obecne sdileni pameti mezi aplikacemi a DLL

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)usa(tec)net> - 08.6.1998 20:45:42

Ladislav Nagy wrote:

> [...]
> 2 ... modulX nejake aplikace muze predat DLL1 teze aplikace pointer na promennou alokovanou v moduluX. ModulX i DLL1 pak mohou pracovat s promennou pomoci predaneho pointeru (ModulX je bud EXE nebo DLL)
>
> 1 2
> A ? ?
> B ? ?
> C ? ?
> D ? ?
>
> V kazdem pripade si jednotlive moduly mohou vymenit handler na globalni pamet a pristupovat k promenne pomoci handleru globalni pameti.

Asi takto:
1 2
A ANO ANO
B NE NE (plati pro W32, pro W16 ano)
C NE NE
D NE NE (plati pro W32, pro W16 ano ???)

Obecne ve Win16 neni problem sdilet pamet, we Win32 to takto nejde, ale
jsou k dispozici MemoryMappedFiles - pres ty se daji sdilet soubory nebo
snadno i libovolne struktury dat a kdyz se vyuziji napr. Mutexy na
sychronizaci tak je vyresena i synchronizace a jeste se usetri
procesorovy cas. MMF jsou daleko lepsi cesta ke sdileni dat nez
sdileni pres DLL a je skoda, ze v 16-ti bitech to nejde. Doporucuji
knihu Windows pro pokrocile a experty od J. Richtera.

Petr Kandera
<p_kandera(zv)usa.net>

CGI & heslo

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.6.1998 20:48:18

On Monday, June 08, 1998 3:25 PM, Ales Zeleny [SMTP:zelenya(zv)mlp(tec)cz]
wrote:
> ja mam tech uzivatelu jiz ted 14454 a to bych takhle spravovat

Prave na tyhle pocty je databazove reseni, tak jak ho nabizi DAF,
optimalni - rozhodne lepsi nez realna konta v domene NT... Krome toho to
jsou jen pristupy na web, nejsou to skutecna konta a tudiz je to mnohem
bezpecnejsi...

Tomas

Zvuk po sieti

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.6.1998 20:50:43

Zkusil bych prozkoumat API nejakych konferencich softu, jestli je
nepujde zneuzit treba via OLE - naprilad netmeeting nebo tak neco...

Treba to je cesta...

Tomas

On Monday, June 08, 1998 4:44 PM, Ing. J�n Kuch�r [SMTP:kuchar(zv)tuke.sk]
wrote:
> [...]
> SjF TU Ko�ice
> Ing. J�n Kuch�r
> E-mail : kuchar(zv)tuke.sk <mailto:kuchar(zv)tuke.sk>

Interbase a Linux

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 8.6.1998 20:57:48

Nem�te n�kdo zku�enosti s Interbase na Linuxu? Jde mi o hardwarov� n�roky,
rychlost, stabilitu,...
D�k Radek Sou�ek

Format Paradox

[*] Jan Kafka <jkf(zv)altavista(tec)net> - 8.6.1998 20:57:22

no ja sem to nekde na netu nasel myslim, ze pomoci infoseeku, ale uz sem to
bohuzel smazal. byla tam popsana i struktura pdx 7.0

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. �ervna 1998 19:50
P�edm�t: Re: Format Paradox

> [...]
>aplikaci. Myslim si ze i tato cesta by vyresila plno problemu, predevsim

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 08.6.1998 22:21:29

Ahoj,

mam jedno reseni .. je sice hrozne amaterske, ale vpravde efektivni.

Proc to ukladat do pole memo? Pred nedavnou dobou se tu resily prave
databaze s odkazy na memo polozky. Mam pro tebe alternativni navrh, je
to sice ponekud pracne to predelat, ale zatim se mi to osvedcilo :
co takhle ukladat texty do samostatnych souboru? Jo, zalezi to na
malickostech, jako jestli ti nebude vadit nekolik stovek (mozna, neznam
tvoji aplikaci) souboru, ale na druhou stranu, muzes tam pouzit treba
richtext a ukladat soubory v .rtf formatu. Pro nas "esteticky nadane"
to znamena, ze si stastny zakaznik muze treba delat barevne nadpisy ..
(to maji deti radi ...). No a do databaze das jenom jmeno souboru - at
uz generovane nahodne, nebo treba jako datum (8 zn - 01011998) + dva
znaky identifikujici poradi .. "01" .. atd. No a pokud se bude neco
ukladat, tak se mrknes po poslednim souboru z dnesniho dne (Date(Now)) a
zvetsis dvojcisli o jednicku. ... A je to udelano.

Ja sam to pouzivam na archivaci dokumentu ve wordu, a nemam s tim vubec
zadne problemy .. a jeste jedna vyhoda - pokud ti snadne databaze,
vzdycky mas soubory + datumy a nemusis to pracne dolovat z tech ".mb"
souboru (jestli jsi na paradoxu ...)

Asi budes muset tu app lehce prepracovat, ale myslim, ze ti to problemy
vyresi, ne??

Mej se a hodne stesti,

Peter Rus ml. - "Jednou mozna programator" :-)))
mailto:peterrus(zv)intesys(tec)cz
http://www.intesys(tec)cz

---------
SATON Glass s.r.o. wrote:

> [...]
> Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
> Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.

DiskFree

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 8.6.1998 23:07:15

Ahoj,

diky za pomoc. Funkci Api GetDiskFreeSpace jsem jaksi prehledl:)

1) Cardinal je jen prevleceny Integer, ktery je vlastne jen jeho
definici v kladnych cislech. Tj nevyuziva ani celych 32 bitu a je
schopen unest jen 2GB. (vi nekdo proc si Borland, pardon Inprise,
netroufl na plnohodnotny unsigned dword?). Platil bych zlatem taky za
qword aritmetiku...

V Delphi 4 ma pry byt int64.

Milos Skacel

Jeste jednou velikost pisma na tiskarne

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:08:47

Hi,

z predchozi diskuze na toto tema vyplyva, ze jste vsichni nejak
pozapomneli na mapovaci
mod.

To je (pokud to nevite) vlastnost tzv. kontextu zarizeni, v C++Builderu
a Delphi se tomu
rika Canvas. Tento mapovaci mod muze nabyvat ruznych hodnot:

MM_TEXT
MM_HIMETRIC
MM_LOMETRIC
MM_HIENGLISH
MM_LOENGLISH
MM_ANISOTROPIC
MM_ISOTROPIC

No a prave teto mapovaci mod se pouziva k prevodu grafiky z logicke
kreslici oblasti
(GDI) na fyzicke zarizeni (monitor, tiskarna, plotter, ...)

Pro zjisteni v jakem mapovacim modu mate prislusny Canvas pouzijte
funkci

int WINAPI GetMapMode(HDC hDC); // syntaxe C, hDC je kontext zarizeni
(DeviceContext)

pro nastaveni pouzijte SetMapMode(HDC hDC, int nMapMode); // rovnez C

Pro prevod z logickych jednotek na fyzicke plati nasledujici pravidla:

---mod--- ---logicka--- ---fyzicka---
MM_TEXT 1 1 pixel
MM_HIMETRIC 100 1 milimetr
MM_LOMETRIC 10 1 milimetr
MM_HIENGLISH 1000 25.4 milimetru (1 palec)
MM_LOENGLISH 100 25.4 milimetru (1 palec)
MM_ANISOTROPIC mod prevadi jednu logickou na libovolny pocet fyzickych
(x<>y)
MM_ISOTROPIC mod prevadi jednu logickou na libovolny pocet fyzickych
(x=y)

No, a v DC je standartne nastaven mapovaci mod MM_TEXT

Pozor, v pripade MM_TEXT se kladne hodnoty promitaji na ose
_Y_smerem_dolu_ a X doprava.
V ostatnich modech _Y_nahoru_ a X doprava

Ta to bylo takove rychle povidani o dost slozite problematice. Snad to
trochu pomuze.
Pokud ma nekdo pocit, ze tohle vsechno zna (a ja ho s tim obtezuju),
necht promine.

fronek(zv)fic(tec)cz

PS. V dobach, kdy bylo Delphi i Builder "na houbach" jsem se snazil
delat neco pro
Windows 3.1 v C (nikoli C++), takze odtud ten kod v C. Uzivatele Delphi
me omluvi. Dekuji.

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> to nevim co jsem delal ze to hazelo stejne hodnoty jak pro tiskarnu
> tak pro PaintBox, asi uz blbnu, takze se omlouvam.
>
> 2. Vyse uvedeny postup prepoctu vysky fontu taky funguje,
> takze za nej dekuji, pomohl mi.
>
> A mel bych jeste jeden dotaz. Otocil jsem na tiskarne pismo a protoze
> ho tisknu do mista s urcitou barvou podkladu, nelibi se mi ze je tam
> pod textem bily obdelnik. Nevedeli by jste nekdo jak se da nastavit
> barva podkladu bezprostredne pod pismem?
> Dekuji Pavel
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Zvuk po sieti

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:12:17

Hi,

obavam se, ze by to bylo moc pomale, radsi bych to v aplikaci sam
samploval a pak posilal po siti svoji aplikaci na prehrani. Jo, je to
rucni prace...

Ma nekdo jiny napad?

fronek(zv)fic(tec)cz

=?ISO-8859-2?Q?Burger_Tom=E1=B9?= wrote:

> Zkusil bych prozkoumat API nejakych konferencich softu, jestli je
> nepujde zneuzit treba via OLE - naprilad netmeeting nebo tak neco...

> [...]

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:17:54

Hi,

mam tady jednu ukazku takove SERVICE, ale to v C++Builderu a ma to
zabalene asi 160 kilo, chces to poslat?

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> jedno reseni je zde:
>
> http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo/ntservce.htm
>
> Petr Vones, amatersky programator

Optimalizace kodu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 8.6.1998 23:20:21

Zdravim vsechny!

Mam jeden zacatecnicky dotaz, pri sestavovani programu jsem zkousel
ruzne komponenty a pripadne rusil ty, ktere se mi nehodily.
Je nejaka metoda na optimalizaci nebo to musim udelat rucne?

Ma nekdo zkusenosti v programovani rezidentnich programu pod W95,
a nevite o nekakych demech na toto tema?

Diky.

Standa Cerny
s.cerny(zv)mod(tec)cz
tel. 048/510 04 20
048/510 49 85

VxD

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:21:31

Hi,

to dost zalezi na tom, co s tim portem chce delat, kdyby nam to autor
dotazu prozradil, nebo naznacil, pak by se mozna reseni naslo.

Ja pouzivam CreateFile a spol. a funguje to OK.

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> Ted mozna pisu nesmysly ale nebylo by nejak mozne pristupovat paralelnimu portu
> pomoci DeviceIoControl ?
>

> Petr Vones, amatersky programator

kratka prodleva

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:26:02

Hi,

existuji i jine ("super, hyper,...") a jinak nazvane timery, ktere toto
slibuji, doporucuji "standartni zdroj" DSP, Torry ...

Vaclav Sazima wrote:

> GetTickCount trpi bohuzel stejnym neduhem jako sleep. Vracena hodnota se
> zdaleka nemeni po jedne milisekunde.
> Vaclav Sazima

kratka prodleva

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:30:58

Hmmmmm,

ale to abys to napsal v ASM, a pak asi nejlip komunikovat s API a
nastavit si prioritu na time critical. Ja bych se sel radsi povesit :-)
no.

fronek(zv)fic(tec)cz

Vaclav Sazima wrote:

> Potrebuji udelat fade in a fade out u zvukove karty, t.j. udelat 255 kroku
> za cca 2 s.

Optimalizace kodu

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.6.1998 23:38:17

Hi,

co to je rezident pro W95 ????? Nechapu. Pokud myslis APP bez okna, tak
to jde "skoro" normalne.

fronek(zv)fic(tec)cz

Stanislav Cerny wrote:

> [...]
> tel. 048/510 04 20
> 048/510 49 85
>
> Name: =?iso-8859-2?B?U3RhbmRhIMhlcm79LnZjZg==?=

TDBMemo + velikost

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 9.6.1998 00:20:26

Nemuzu prejit pod 95, protoze moje klientela je z 95% na W3.x, je z cele republiky a jsou to lide v letech.

To by byla strasna spousta souboru. Ale i kdyby jich tolik nebylo, databaze (ano je to paradox) ktere se to tyka je pateri aplikace a udaje z ni vyuziva vetsina pridavnych modulu. Musel by se tedy udelat zasah, ne spatne receno, muselo by se to kompletne prekopat.

Prozatim se snazime zvladnout nejakeho potomka mema, ktery by dokazal nejak "retezit" vnitrne mema za sebou.

Kupka Lubom�r

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)intesys(tec)cz]
Odesl�no: 8. �ervna 1998 22:21
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: TDBMemo + velikost

[...]

RPC

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 09.6.1998 03:51:47 -0700

>Otazka:
>
> Jak slozite je doinstalovani DCOM do W95 a za jakou cenu (je to
>volne ke stahnuti, ci se tvrde plati ? )
>
>Odpoved:
>
> doufam prijde ....

Prisla:
DCOM je volne stiahnutelny niekde na strankach Microsoftu - presnu adresu teraz neviem. Doinstalovanie je velmi jednoduche, zlozitejsia je konfiguracia, takze prijemnu zabavu.>
>svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

lck file too large

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 9.6.1998 05:48:21

Trosku problem je v tom, ze ja nic poskozeneho nemam a neplnim dBase tabulky (z tech
jen ctu), ale InterBase databazi. Zjistil jsem, ze pokud exe file presunu na lokalni disk, tak
to je bez problemu, protoze lck file ma stale 4096 bytu, ani na chvili neni o nic vetsi. Takze
import jsem provedl, ale problem zustal. Toto reseni zakaznika prilis neuspokoji. Priznam
se, ze nevim, k cemu vlastne lck soubory jsou urceny. Pokud nekdo odpovi na tuto otazku
nebo dokonce na to jak se zbavit padani programu jinak nez presunem execka na lokalni disk, posilam mu vrele diky.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: V. Nikel [SMTP:vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz]
Odesl�no: 8. �ervna 1998 15:28
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: lck file too large

podobna chyba se mi stala pri BatchMove, kdyz byl poskozeny
header Pdox tabulky - .lck narostl do cca 25 Mb a pak program padal
na GPF, to same Database DeskTop... pomohlo z pdox tabulky odstranit
vsechny indexy a validace a opravit hlavicku...

V. Nikel

> [...]

> se zhruba stejny pocet vet a velikost souboru Pdoxusrs.lck se zvedne o zhruba
> 25MB a potom to opet spadne. Jsem celkem bezradny, nevim co s tim. Normalne
> pracuji v siti, ale tuto akci spoustim na lokale. Na lokalnim disku mam ulozeny
> dbf tabulky i interbas. databazi.
>
> Za pripadnou odpoved bude velmi vdecen. Diky.
>
> Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
> e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
> tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 9.6.1998 07:02:32

Stale si dovoluji tvrdit, ze Group BY nevede k cili. Uvedeny postup vraci mnozinu vet,
kde ve sloupci Count je pocet vet pro dane uzel Ev Cislo, Uzel a IC. Ja vsak potrebuji
v ulozene procedure neco takoveho:
select ..... from .... where ... into :Pocet
Vrati se mi tedy jedna konkretni hodnota. Pokusim se problem popsat slovne.
B je objekt, ktery je navesen na A. Pokud je B naveseno na totez A vicekrat a pritom
ma toto B vzdy stejne Ev Cislo, musi se to tvarti jako jeden vyskyt hodnoty Ev Cislo
(tedy navrat hodnoty 1). Pokud se vsak v tabulce nalezne jeste jedno, ale jine B
navesene na totez A a toto B bude mit totez Ev Cislo jako vyse uvedena B, potom se
ma vratit do parametru Pocet hodnota 2. Asi stale nemuho dosti presne popsat problem.
Popsany problem lze ilustovat na nasledujicim.
V tabulce t003 jsou zaznamy s poli Ev Cislo, Uzel A, IC A, Uzel B, IC B.
Jejich hodnoty jsou (v poradi uvedenem vyse):
1,9, 1,10, 2906
1,9, 1,56, 2906
1,9, 1,56, 2906
1,9, 1,67, 2906
Hodnota, ktera se ma vratit v parametru :Pocet ma byt 3. Pokud by se vsak hodnoty
v tabulce zmenily takto:
1,9, 1,56, 2906
1,9, 1,56, 2906
1,9, 1,56, 2906
1,9, 1,56, 2906
musi se vratit hodnota 1.

Doufam, ze nyni je vse jasne a ze jsem se vyjadril dostatecne presne. Nekdy se
vymacknout tak, aby to bylo kratke a vystizne je problem. Problem byl zrejme v tom, ze jsem neuvedl, ze potrebuji vratit jedinou hodnotu, ktera se ma ulozit do parametru.
I tak diky.

Od: Ivo HERLES [SMTP:herles(zv)chv.pvt(tec)cz]
Odesl�no: 5. �ervna 1998 7:53
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Mozna trivialni SQL dotaz ....

Dovoluji si oponovat. Pouziti klauzule GROUP BY vede k cili a to tak, ze se
tam uvedou vsechna unikatni pole. Napr. takto:

SELECT Ev Cislo, Uzel 001 B, IC 001 B, COUNT(*)
FROM t003
WHERE Ev Cislo = '2906'
AND Uzel 001 A = 1 AND IC 001 A = 9
GROUP BY 1,2,3

Takto to spocita pocet unikatnich polozek uvedenych v klauzuly SELECT. To je
asi to co prave potrebujes.

S pozdravem,

Ivo HERLES
PVT, a. s., o. z. Chomutov
e-Mail: herles(zv)chv.pvt(tec)cz
tel.: 0396/619216

Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odeslano: 4. hervna 1998 8:22
Komu: DELPHI Distribution List

----------
> Od: Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz>
> Pre: 'Konference Delphi' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Predmet: Mozna trivialni SQL dotaz ....
> Datum: 4. jzn 1998 7:25
>
> Prosim o radu, je-li to mozne (prestoze nejde primo o Delphi, ale
InterBasi).

> V tabulce t003 tri jsou zaznamy, kde jednotliva pole Ev Cislo, IC 001 B a
IC 001 A maji tyto hodnoty:
> 2906, 2906, 9
> 2906, 2905, 9
> 2906, 2906, 9
>
> SQL dotaz:
> select distinct
> t003.Ev Cislo, t003.Uzel 001 B, t003.IC 001 B
> from
> t003
> where
> t003.Ev Cislo = '2906'
> and t003.Uzel 001 A = 1 and t003.IC 001 A = 9
>
> vrati dva zaznamy (bez klauzule distinct tri). Ja vsak potrebuji dostat
prave ten pocet, nikoliv jednotlive zaznamy. Potrebuji
> tedy neco jako:
>
> select count(
> select distinct
> t003.Ev Cislo, t003.Uzel 001 B, t003.IC 001 B
> from
> t003
> where
> t003.Ev Cislo = '2906'
> and t003.Uzel 001 A = 1 and t003.IC 001 A = 9)
>
> Je to mozne? Preedem diky.

TDBMemo + velikost

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.6.1998 07:35:46

>tak me zase zakaznici dostali. Jiste to znate, pri zpracovani navrhu se vam
dusuji a jsou pevni ve svych pozicich, pri testovani >jsou stastni a mnou si
ruce a po tydnu provozu zjistite, ze je vse jinak.

Jak krasne strucne jsi dokazal vyjadrit me celodenni pocity.

>Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.

Zkus soubor nacist do TStringGrid, ten mi v pohode sbasti i 4 MB. Jenze se
to trosku hur edituje :-).

Martin

VxD

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 9.6.1998 07:41:24

> to dost zalezi na tom, co s tim portem chce delat, kdyby nam to autor
> dotazu prozradil, nebo naznacil, pak by se mozna reseni naslo.
>
> Ja pouzivam CreateFile a spol. a funguje to OK.

Zdravim Vas
Pro osvetleni tedy: Potreboval bych skrze paralelni port komunikovat z PC ven i
dovnitr, napr. komunikace s EEPROM. Je tedy treba pouzit vystupnich i vstupnich
linek paralelniho portu ke zcela nestandardni komunikaci (pro paral.port). Tento problem bych rad vyresil jak pro 95 tak i pro NT.
Pozn. Ve W95 by snad mohl fungovat pascalsky PORT, kdybych to udelal jako
16bit aplikaci v D1, ale tim by se nic neresilo.
CreateFile asi tedy nepomuze, co se tyce DeviceIoControl tak se priznam, ze
nevim jak pouzit, poradi mi nekdo.

P.S. Skoda ze nelze pristoupit k portu (alespon k paralelnimu a seriovemu) aniz bych si psal ovladac. Jiste by se tim mohla narusit bezpecnost systemu, to ano, ale ve finale je prece jedno, jestli napisu padavou aplikaci nebo ovladac ?? J.Madlik

> fronek(zv)fic(tec)cz

Kratka prodleva

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.6.1998 08:03:03

Doporucuji pouzit funkci QueryPerformanceCount. Na rozdil od GetTickCount
pouziva 64 bitove siroke hodnoty bez znamenka, ktere maji nejlepsi mozne
rozliseni.

Vita

TDBMemo + velikost

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 9.6.1998 08:04:59

> Zkus soubor nacist do TStringGrid, ten mi v pohode sbasti i 4
> MB. Jenze se
> to trosku hur edituje :-).

A co pouzit TRichEdit?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

Jeste jednou velikost pisma na tiskarne

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.6.1998 08:10:54

Pro nastaveni barvy pozadi pisma je API funkce SetBkColor, ale pokud se ti
jedna o transparentni pozadi, tak je vyhodnejsi pouzit API funkci SetBkMode.

Vita

<none>

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.6.1998 08:13:07

> Mam zacatecnicky problem s Databazema.
>
> Jak mohu k D3 C/S pripojit Accessovskou databazi, bez pouziti ODBC a
> BDE. Jde to vubec. Mne se to totiz nepovedlo.

No to mas blbe... Pristupovat k databazim Access lze nejen pres ODBC,
ale take treba pomoci funkci DAO (Data Access Object), resp. ADO
(Access Data Object), RDO (Remote Data Object)... Vice informaci
najdes na Webu Microsoftu nebo jeste lepe v MSDN (Microsoft Developer
Network, zdroj informaci pro programatory). Co se tyka BDE, to take
muzes nahradit pomoci nejakych komponent, ktere vetsinou byvaji
komercni. A nebo si muzes udelat sve vlastni komponenty TTable,
TQuery apod., ktere budou volat primo DAO.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

<none>

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.6.1998 08:36:11

Nejsi sam ovladacem v delphi se mi to taky nepodarilo, jen pres ODBC, asi
bude mit ovladac v delphi chybu hazi to kraviny. Ale jestli nekdo vi jak na
to at to napise me by to taky zajimalo, protoze pro lokalni mali database
nema smysl pouzivat ODBC a navic ODBC se mus� nejak nastavit, musi se s
instalaci nabyrat balik pro Access, atd.
Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. �ervna 1998 19:52
P�edm�t: <none>>Hello Delphinisti,

> [...]
>
> Diky moc!
>

>Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 9.6.1998 08:38:00

Myslim ze na to by stacil i obycejny timer nebo Sleep, protoze behem
tech 2s staci Windows nekolikrat prepnout ulohu a stejne by ty casove
useky nebyly stejne a ucho snad neuslysi, kdyz tech kroku bude jen treba
64.... i tak, pokud nenastavis prioritu na time critical, ti to zatuhle
treba pri soucasnem pristupu na disk na dlouhou dobu....

Od: Vaclav Sazima
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: kratka prodleva
Datum: 8. �erven 1998 18:37

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> [...]

uplne
> spatne. V BP to je v unit CRT, jenze se tam saha do BIOS data area,

Paradox a Access

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 9.6.1998 08:57:59

Hello,

potreboval bych pomoci s nasledujicim: Mam aplikaci v Delphi 1.02,
ktera pouziva tabulky typu Paradox 5.0 s kodovou strankou Pdox Ansi
Czech. Vse je OK, lec nekteri uzivatele by chteli tyto tabulky
otevirat z Accessu z Office 97. A tam je problem. Uspesne otevru jen
ty paradoxovske tabulky, ktere maji trideni ASCII. Ja to chapu, v
nasteveni JETu v registrech je CollatingSequence ASCII. Ovsem v helpu
pisi, ze dalsi pripustne hodnoty jsou International a jine, ovsem
nic, co by se podobalo Ansi Czech. Samozrejme, mohu v databazovem
desktopu paradoxovskou tabulku restrukturalizovat tak, ze bude mit
trideni ASCII, pak ovsem je cestina v haji a import do Accessu je
taky se spatnou cestinou...

Nesouvisi to tedy primo s Delphi, lec pokud nekdo vi... Predem diky

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

CHAR a VARCHAR

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 9.6.1998 09:02:03

Nazdar,

mam na Vas otazocku.

Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)

P.S.:Helpu nerozumiem.

Vopred vdaka za vysvetlenie.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 09.6.1998 09:13:54

Co trakhle zkusit ??

SELECT COUNT(*) into :Pocet
FROM t003
WHERE Ev_Cislo = '2906' AND Uzel_001_A = 1 AND IC_001_A = 9

EDBEngineError: error $2A04

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 9.6.1998 09:27:07

DDV,

Chyba:
EDBEngineError: An error occurred while attempting to initialize the
Borland Database Engine (error $2A04)

Dotaz(co jineho):
nevite nekdo prosim, proc mi cgi skript vraci po nejake dobe tuto
chybu? Nekdy to bezi pul dne, jindy den, nebo hodinu. Server je
NT3.51 SP3 server, BDE 4.51, skript jsem si psal jiz pod D2, takze je
to kompletne moje konzolovka, nikoliv zadne komponenty, nebo unity z
internetu. Pokud nedojde k teto divne chybe, tak to krasne beha a zel
se mi nepodarilo prijit na jakoukoliv zavislost, kdy dojde k teto
chybe.

Tusi nekdo co s Tim? (Rucni odinicializace BDE, ci co? Muze to delat
ten skript?)

Diky za napady!+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Problem s DbiSaveChanges

[*] Daniel Jirasek <daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz> - 9.6.1998 09:33:03

Zdravim,
potrebuji zabezpecit databazi typu DBase proti ztrate dat (vypadek proudu, ...).
Pouzil jsem funkci 'DbiSaveChanges' v metode 'AfterPost' a v 'AfterEdit'.
Ve vestine pripadu to funguje, ale pokud edituji posledni zaznam, nebo pridam
zaznam novy, tak se pri nekorektnim ukonceni aplikace data neulozi. Tusite nekdo,
kde delam chybu, nebo existuje jiny zpusob, jak ulozit cache na disk?

S pozdravem Daniel Jirasek.

Daniel Jirasek - Conel s.r.o.
Sokolska 71, 56203 Usti nad Orlici
Tel./fax: 0465 521020
E-mail: daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz

TDBMemo + velikost

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.6.1998 09:43:36

Stepan Cerny wrote:

> mam takovej pocit (celkem nejasnej, nekde v okoli zaludku), ze
> DBMemo (TXT) unese mnohem vic, nez 32 Kb. Problem bude asi v
> nastaveni BDE nebo tabulky. Kdysi jsem na to narazil ve FoxPro, a

Problem je jinde. Viz napoveda k MaxLength:

Note
Even when MaxLength is 0, there may be limitations imposed by the
operating system on the number of characters that may be entered into
an edit control.

Vilem Svoboda wrote:

> Mozna placam nesmysly, ale domnival bych se, ze od toho se tomu rika
> WYSIWYG. Stejne rozmery jako na obrazovce budou i na tiskarne. Bez
> ohledu na rozliseni.

Jasne, v metrice, ale ne v pixelech. Podivej se, co vraci uvedene
funkce.

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> ze je tam pod textem bily obdelnik. Nevedeli by jste nekdo jak se da
> nastavit barva podkladu bezprostredne pod pismem?

Canvas.Brush.Color

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

TDBMemo + velikost

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.6.1998 09:43:37

SATON Glass s.r.o. wrote:

> [...]
> je cvalik). Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani
> nedivim. Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.

Pouzivam ke sve spokojenosti knihovnu Orpheus, kde je mimo jine i
celkem slusny editor, ktery pojme 2G textu i v D1.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

lck file too large

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 9.6.1998 09:45:37

Pokud se jedna o jednorazovou praci, zkus Datapump (Data Migration Wizard) a
norm�lne kop�ruj data. Um� si i vytvorit strukturu a pokud v�m, funguje to
v�emi smery, kter� um� SQL Links

Radek Soucek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 7:28
P�edm�t: Re: lck file too large

Vit Malecek wrote:

> [...]

Neuvedl jsi zpusob, jakym to prevadis. Delas to SQL prikazem, nebo
zaznam po zaznamu, nebo pres TBatchMove (BTW, BatchMove se mi

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.6.1998 09:50:40

Petr Brant wrote:

> [...]

V puvodnim dotazu jste se zminoval, ze v BP je CRT, ktere pouziva
pristup do BIOS data area neboli cte hodnoty citace dovozeneho od
preruseni, ale ve W95 k tomu slouzi funkce GetTickCount, ktera dela
presne to co popisujete v BP. Ve WNT to je vsak jine viz MSDN:

The GetTickCount function retrieves the number of milliseconds that have
elapsed since the system was started. It is limited to the resolution of
the system timer. If you need a higher resolution timer, use a
multimedia timer or a high-resolution timer.

DWORD GetTickCount(VOID)

Parameters
This function has no parameters.

Return Values
The return value is the number of milliseconds that have elapsed since
the system was started.

Remarks
The following table describes the resolution of the system timer.

System Resolution
Windows NT 3.5 and later The system timer runs at approximately 10ms.
Windows NT 3.1 The system timer runs at approximately 16ms.
Windows 95 and later The system timer runs at approximately 55ms.

The elapsed time is stored as a DWORD value. Therefore, the time will
wrap around to zero if the system is run continuously for 49.7 days.

Windows NT: To obtain the time elapsed since the computer was started,
look up the System Up Time counter in the performance data in the
registry key HKEY_PERFORMANCE_DATA. The value returned is an 8-byte
value.

Optimalizace kodu

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.6.1998 10:00:51

[...]

Pokud rozumis optimalizaci "optimalizaci kodu", tak ta se zapina v
Project/Options/Compiler/Optimization
Pokud neco jineho tak nam to prosim zdel.

Ma nekdo zkusenosti v programovani rezidentnich programu pod W95,
a nevite o nekakych demech na toto tema?

Pod Windows uz rezidenti neexistuji. Existuji pouze programy spoustene
po zapnuti systemu bez toho aby se uzivatel prihlasil (neboli jsou
spustene jeste pred tim, co se uzivatel prihlasi) a jsou ukoncovany
teprve az kdyz skonci beh celeho systemu (Shut Down...)
Takoveto programy jsou bez Woken a jsou spusteny, tak ze v registrech
napises do
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Jmeno programu, ktery chces spustit a cestu k nemu

Mel bys tam mit
SystemTray��� "SysTray.exe"
a pokud mas IE4 tak jeste
BrowserWebCheck��� "loadwc.exe"

Na WNT je k dispozici sluzba "services", ale to je pouze pro WNT,
alespon se domnivam.

Ing. Jaroslav Jahoda
Lesprojekt-Sluzby s.r.o.
Nabrezni 1326
Brandys nad Labem 250 01
tel. +420 202 800152, fax. +420 202 800161
email: jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz
http://www.lesprojekt(tec)cz/
testy databazi - http://www.lesprojekt(tec)cz/delphi/

Access ne pres ODBC a BDE

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.6.1998 10:08:29

Hello Delphinisti,

Mam zacatecnicky problem s Databazema.

1. Zacatecniku, prosimte pouzivej Subject.

Jak mohu k D3 C/S pripojit Accessovskou databazi, bez pouziti ODBC a
BDE. Jde to vubec. Mne se to totiz nepovedlo.

2. Samozrejme ze to jde, ale musite si vse naprogramovat sam, ja
doporucuji pouzit bud DAO 3.5 nebo ADO 1.5, ale...

DAO je stary standard od MS, ktery se neujal, resp. MS ho nahradi pomoci
OLEDB
ADO je vrstva objektu nad OLEDB, ale OLEDB providery jeste nejsou, je
pouze OLEDB provider pro ODBC, takze zatim je hierarchie takovato:
ADO->OLEDB->ODBC->databaze

[...]

Casovac

[*] digisoft(zv)email.atc(tec)cz - 9.6.1998 10:17:25

Muzete mi nekdo poradit, jak mam udelat, aby mi aplikace
spala, ale kazdou hodinu neco udelala, nejaka
message od widows nebo tak neco.

Dik Tomas LITR Roud

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

velikost EXE z D1 pod W95

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 9.6.1998 10:24:58

Zdravim,
chtel bych se zeptat na jednu vec ohledne D1 (Mozna se to tyka i D3, ale mne
konkretne moc zajima D1).
Je mozne, aby se lisila velikost EXE souboru po kompilaci projektu v
zavislosti na systemu na kterem jsou Delphi nainstalovane ?
Jedna se mi o systemy Win95 verze 4.00.950 a 4.00.950b (OSR2), kde se
velikost EXE lisila o 2 kB.

Nebo je to dane pouze rozdilem ve filesystemu?

Eventuelne cim to muze byt zpusobeno ?

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.6.1998 10:40:05

Coz takhle pouzit toto

select DISTINCT f.dil, f.psk, (select count(*) from etaz e where
f.dil=e.dil and f.psk=e.psk) from etaz f

Priklad jsem volil tak, abych mohl vyzkouset syntax.

Vysvetlim:
select distinct vybere unikatni zaznamy, jejichz pocet vyskytu chcete
spocitat
select count(*) spocita poctu zaznamu, ale je nutne v klauzuli WHERE
doplnit vazbu mezi vnejsim selektem a vnitrnim a vazbu pres primarni
klic, ktery je UNIQUE napr.

select DISTINCT f.dil, f.psk, (select count(*) from etaz e where
f.etaz=e.etaz AND f.dil=e.dil AND f.psk=e.psk) from etaz f

[...]

PS. Doufam, ze jsem otazku jiz pochopil

> [...]
> ale InterBasi).

> IC_001_B a IC_001_A maji tyto hodnoty:

> potrebuji dostat prave ten pocet, nikoliv jednotlive zaznamy.

BDE 16 bit

[*] Jiri Zachardala <jiri.zachardala(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 9.6.1998 10:49:49

Nemate nekdo instalacky samotneho BDE pro Win 3.1(mam problem se
zaregistrovanim) nebo kde by se dali stahnout z internetu Dekuji

Re[2]: <none>

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 9.6.1998 10:52:06

> [...]
PZ> komercni. A nebo si muzes udelat sve vlastni komponenty TTable,
PZ> TQuery apod., ktere budou volat primo DAO.

No mne jde prave o to jak zpristupnit ty funkce DAO ci RDO (ADO snad
na Access nejde?).

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Problemy s TImageList

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 09.6.1998 11:01:05

Ahoj vsichni,

mam takovy problem s komponentou TImageList v Delphi 3. Pouzivam ho na
ukladani sekvenci obrazku (napr. pro animace nebo TTreeView apod.), ale
nekolikrat uz se mi stalo, ze z nej obrazky zmizely (uplne, tj.
TImageList byl pak prazdny), a to jak v EXE se kterym se nic nedelalo,
tak i ve vlastnim Delphi projektu. Vetsinou to bylo pote, co jsem
nainstaloval do W95 nejaky novy program a ten nainstaloval novou verzi
comctl32.dll (aspon myslim, ze to dela tahle dll). Kdysi jsem cetl, ze
to je chyba v Borlandich objekticich a ze nova verze Delphi 3.02 to
resi. Ale nikde uz jsem nenasel co je podstatou tehle chyby. Nemate
nekdo jednoduche a ucinne reseni tohohle problemu? Nechce se mi kvuli
tomu kupovat nove Delphi, kdyz by to slo urcite vyresit i jinak.

Diky za kazdy dobry namet.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

<A HREF="mailto:ardour(zv)usa.net"> Mail to me now.</A>

SN

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 9.6.1998 11:18:48

Potrebujem program na zistenie sertioveho cisla hardisku. Je to cislo ktory v DOSe vypise DIR prikaz. Dakujem.
Jano
TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

CHAR a VARCHAR

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 9.6.1998 11:24:26

CHAR ma pevnou delku - zabira v databazi treba 100 znaku, prestoze je
vyplneno jen 5. VARCHAR se prizpusobuje skutecne vyplnene delce.

Jinak pro pole typu CHAR funguje rychleji vyhledavani a trideni - prave
kvuli te pevne delce, ale pro delsi texty je ekonomictejsi pouzivat
VARCHAR.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> Od: Marek Repisk�
> Odesl�no: 9. �ervna 1998 9:02
> Komu: Delphi konferencia
> P�edm�t: CHAR a VARCHAR
>
> Nazdar,
>
> mam na Vas otazocku.
>
> Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit?
> (InterBase)
>
> P.S.:Helpu nerozumiem.
>
> Vopred vdaka za vysvetlenie.
>
> S pozdravom
>
> Marek Repisky
> mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

CHAR a VARCHAR

[*] cross(zv)zl.inext(tec)cz (Cross Zlin) - 9.6.1998 11:25:28

Pokud vim, rozdil na vetsine me znamych databazi je nasledujici. Typ CHAR si
napevno alokuje prostor pro nejdelsi mozny retezec, zatimco typ VARCHAR si
alokuje prostor dynamicky, takze pristup k polozkam typu VARCHAR je o neco
pomalejsi, ale zabira mene mista na disku.

Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

>Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)

> [...]

velikost EXE z D1 pod W95

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 9.6.1998 11:49:51

Odpovim si sam: Rozdil odhalen. Je zajimave ze staci mit v
Option-Enviroment-Library-Library Path pridanou cestu ke knihovne, kterou
program nevyuziva, a stejne se do programu neco prikompiluje.
(na druhem stroji inkriminovana knihovna nebyla nainstalovana, proto bylo EXE
mensi).

Zdenek

CHAR a VARCHAR

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.6.1998 12:04:40

Haj hou!

>Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)

Fyzicka reprezentace CHAR(n) je pole znaku, kde kazdy znak zaujima jeden
byte, pripadne vice pokud to vyzaduje zvolena znakova sada (napr. UNICODE).
Fyzicka reprezentace VARCHAR(n) je dvoubytove (WORD) binarni cislo
nasledovane tim samym polem znaku. Pocatecni cislo predstavuje pocet
platnych (zadanych) znaku v poli (nikoliv tedy jeho delku). V obou pripadech
je pole doplneno na plnou delku mezerami. Drive, nez jsou data ulozena na
stranku databaze, jsou komprimovana, tzn. ze ukoncovaci mezery NEJSOU v
databazi ulozeny (a to v obou pripadech).

Dulezity rozdil je v tom, ze ukoncovaci mezery u CHAR jsou chapany jako
vyznamne, zatimco znaky za signifikantni delkou u VARCHAR jsou ignorovany.
Takze kdyz jsou spojovany retezce (napr. jmeno a prijmeni) vypada vysledek u
CHAR napr. jako 'JMENO PRIJMENI', zatimco u VARCHAR vypada jako
'JMENOPRIJMENI'.

Obecne jsou polozky typu CHAR vhodne u kratkych polozek, nebo u polozek
vyplnovanych vzdy v plne delce.

HTH

Uzavieranie aplikacii

Zdravim delfinov

Minule som pisal o mojom probleme o uzavreti aplikacii cez D3.
Ja viem, ze sa da oknu poslat sprava aby sa zavrelo, ale to neriesi moj
problem. (Co ak ma aplikacia viac okien).
Potreboval by som zistit handle na aplikacie, kt. su aktivene (ich zoznam
je v TaskManageri) a nejakym sposobom vyvolat
nieco take ako EndTask (alebo nieco maksie).

S podakovanim a pozdravom

Majkl

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 9.6.1998 12:19:06

Hi,

pred casem tu byla polozena otazka, proc nelze pri pouziti SQL Linku z verze C/S
do verze standart pristupovat do SQL stroje. Zatim jsem zjistil, ze kdyz se pouzije
database explorer bez spusteneho IDE, tak to z toho DBEX jde. Jestlize je pustene
IDE, tak ne. A to i kdyz nespustite DBEX z IDE! Co to ma znamenat, nevim. Prece si mohu
koupit SQL a linky a pouzivat to, nebo ne? Myslim, ze se nejedna o nejake poruseni
licence. SQL i linky se dodavaji k C/S, tak proc je nemohu pouzit v pribuznem nastroji?
Ma k tomu nekdo nejake vysvetleni, nebo snad reseni?

fronek(zv)fic(tec)cz

DbGrid - columns

[*] Milan Valenta <milan.valenta(zv)usa(tec)net> - 9.6.1998 12:35:32

Hi,

Mam jeden problem s DbGridem - (resp. s jeho potomkem DBGridSinea od f. Sinea)
Chci si tuto komponentu vylepsit o moznost zakazat zobrazovani predem definovanych
columns a o moznost odebrat column uzivatelem.

Vytvoril jsem si potomka, ve kterem jsem si nadefinoval property DisableCols typu TStrings
a upravil jsem si metodu OnMouseDown tak, aby pri stisku praveho tlacitka nabidla
moznost odebrat column, na kterem bylo kliknuto, nebo nabidla obnovit zobrazeni
vsech columns MIMO TY, ktere jsou vypsany v property DisableCols.
Obnovu provadim v metode OnMoseDown pomoci volani Columns.Rebuildcolumns
(mam nastaveno Columns.State:=csCustomized)
a pote ihned volam svoji proceduru DelDisableCols odstranujici ty columns, ktere jsou
vypsany v DisableCols prikazem columns[i].free.

A ZDE JE PROBLEM:
Pokud nejakym zpusobem nezdrzim provedeni columns[i].free v me procedure, nezmizi
tato columns. Pokud provedu napr. smycku
for i:=1 to 100 do Application.processmessages,
columns uvedena v prop. DisableCols se odstrani.
Pravdepodobne se Columns.Rebuildcolumns provadi na zaklade poslani nejake zpravy
ve windows a nez se dostane na jeji zpracovani, provede se nejdrive uvolneni columns
moji metodou a pote dojde na obnovu veskerich columns.

PORADTE, prosim, jak mam volat tuto svoji metodu DelDisableCols, popr.
KTEROU METODU DbGridu predefinovat, aby bylo zajisteno, ze se moje metoda bude volat
az po provedeni Columns.Rebuildcolumns.
Pozn. V TQuery, na ktery je DbGrid navazan, potrebuji veskere polozky databaze, protoze
jsou napojeny na jine komponenty ve formulari.

DIKY PREDEM ZA VASE OHLASY A NAMETY

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: milan.valenta(zv)usa.net

TimeStamp format

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.6.1998 12:36:29

Svou otazku smeruji na vsechny priznivce Paradox tabulek.

Nevite nekdo, v jakem formatu uklada BDE TimeStamp.
Je to na 8 bajtiku, ale double to neni.

Ja to teda fakt nevim.

Diky uz predem

Martin

Problem s DbiSaveChanges

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.6.1998 12:42:11

Myslim, ze po AfterEdit je to zbytecne.
Pokud pridavas (editujes) zaznam a PC klekne, nepomuze ti nic.
Data jeste nejsou fyzicky na disku, ale pouze v pameti.

Od: Daniel Jirasek <daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 12:33
P�edm�t: Problem s DbiSaveChanges

> [...]
nekdo,
>kde delam chybu, nebo existuje jiny zpusob, jak ulozit cache na disk?

VCL source code

[*] jaroslav.krecek(zv)post(tec)cz - 9.6.1998 12:51:12

Jsem �pln� za��te�n�k v psan� komponent pro Delphi. Pot�eboval bych n�jak� zdrojov� texty VCL. Nev�te n�hodou, kde by se daly sehnat zdroj�ky nap�. pro komponentu TShape?

D�kuji Jaroslav K�e�ek

\\|//
{ O O }
===========================================\ ~ /==
* Ing. Jaroslav Krecek *
* Computer science, graphics *
* ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ *
* For quick short e-mail use *
* jaroslav.krecek(zv)sms.paegas(tec)cz *
* For telephone contact use +420.603.226103 or *
* +420.2.878898 *

kratka prodleva

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 09.6.1998 13:08:51

QueryPerformanceCounter, to je ono. Jednoduche a pro dany ucel
uspokojive.

CHAR a VARCHAR

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.6.1998 13:15:43

[...]

Obecne:

VARCHAR(200) a CHAR(200) se nelisi pokud ulozite do nej 200 znaku, ale
pokud do nej ulozite pouze 1 znak, tak CHAR zabira 200 bajtu a VARCHAR
pouze 1 bajt oboji plus nejaka ta rezije.
Takhle to funguje na ORACLE a na MSSQL, na Interbase by to melo fungovat
stejne.

[...]

[*] TYSLIC(zv)BHAN-CE.MAIL602.CZ - 9.6.1998 13:59:26

>Nazdar,
>
>mam na Vas otazocku.
>
>Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)
>
>P.S.:Helpu nerozumiem.
>
>Vopred vdaka za vysvetlenie.

Snad moc nekecam, ale zda se mi ze je to takhle...
Polozka CHAR si alokuje pevne misto v tabulce, kdezto VARCHAR pouziva
promenou delku tzn.zabere pouze tolik znaku kolik do ni vlozis.
Pri rozsahlejsich operacich by mel byt CHAR o neco malo rychlejsi.
Pokud by byla textova polozka jako klic, bylo by asi nejlepsi pouzit CHAR.

1.000

Full Text

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 9.6.1998 14:48:39

Ahoj,

mam dost velky problem s tabulkami.

Ako je mozne najjednoduchsie spravit fulltexttove vyhladavanie nad tabulkou?

Potrebujem to rpe Paradox, Access a MS SQL server ..

diki

CHAR a VARCHAR

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 9.6.1998 14:57:46

Varchar dinamicky allokuje miesto to znamena ze iba tolko kolko naozaj potrebuje.
Char allokuje vzdy uvedeny pocet bajtov nezavisle na tom ci obsahuje nejaky retazec
alebo je prazdny.
Tungli

----------
> Od: Marek Repisk� <mrepisky_zl(zv)zsnp.sk>
> Pre: Delphi konferencia <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Predmet: CHAR a VARCHAR
> D�tum: 9. j�n 1998 9:02
>
> Nazdar,
>
> mam na Vas otazocku.
>
> Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)
>
> P.S.:Helpu nerozumiem.
>
> Vopred vdaka za vysvetlenie.
>
> S pozdravom
>
> Marek Repisky
> mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

kratka prodleva

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 9.6.1998 15:36:00

Abych se do toho taky zapojil - ne na vsech pocitacich se da rict, ze je timer idealni - netimeuje totiz pravidelne. Nevim jak u vas, ale ja to tady cejtim,
taky nemam zadny delo, ale myslim si, ze to vhodna poznamka pro vsechny, kteri pouzivaji timer. Kdyz jsem delal hodiny, timer nastavenej najednu
vterinu obcas vynechaval, takze je lepsi nastavit mensi prodlevu...

Tim

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz [SMTP:RADIK(zv)p15.monet(tec)cz]
Odesl�no: 9. �ervna 1998 8:38
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: kratka prodleva

Od: Vaclav Sazima
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: kratka prodleva
Datum: 8. �erven 1998 18:37

> [...]

uplne
> spatne. V BP to je v unit CRT, jenze se tam saha do BIOS data area,

CHAR a VARCHAR

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 9.6.1998 16:11:16

Char ma pevnou delku, varchar variablini podle delky retezce s vymezenim
maximalni velikosti (max 32765
znaku). Varchar je snad o neco pomalejsi, ale Borlandovske nastroje, ktere
generuji tabulky v Interbasi vzdy pouzivaji VARCHAR
viz. napr. Interbase, Data Definition Guide

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marek Repisk� <mrepisky_zl(zv)zsnp.sk>
Komu: Delphi konferencia <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 15:37
P�edm�t: CHAR a VARCHAR

>Nazdar,
>
>mam na Vas otazocku.
>
>Aky je rozdiel medzi CHAR a VARCHAR? Kedy a ktory pouzit? (InterBase)

> [...]

Jak programove spustit windows dialog Datum a cas

[*] Jan Rovner <JanRovner(zv)usa(tec)net> - 9.6.1998 16:11:05

>Musi se spustit "control timedate.cpl". Pokud chces na jinou zalozku,
>musi tam bejt nejakej parametr jako cislo ty zalozky.

Presne tak, nejmene obtizny zpusob:

WinExec(PCHAR('rundll32.exe shell32.dll,
Control_RunDLL TimeDate.cpl'),SW_NORMAL);

Jan Rovner

Jeste jednou velikost pisma na tiskarne

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 9.6.1998 16:19:14

Coz takhle vlastnost TRANSPARENT:=TRUE?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 15:49
P�edm�t: Re: Jeste jednou velikost pisma na tiskarne

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> ze je tam pod textem bily obdelnik. Nevedeli by jste nekdo jak se da
> nastavit barva podkladu bezprostredne pod pismem?

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 9.6.1998 16:25:22

Ahoj,

[...]

Ztrata rozeditovaneho zaznamu se da prece ocekavat, ne?
Jaky ma vyznam volat DbiSaveChangev AfterEdit? Myslim, ze je to zbytecne.

Milos Skacel

TDBMemo + velikost

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 9.6.1998 17:21:19

On Monday, June 08, 1998 1:59 PM, SATON Glass s.r.o. [SMTP:info(zv)saton(tec)cz] wrote:

snip

> Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
> Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.

Na DSP jsem zahledl nekolik komponent, ktere tuto hranici prekonavaji. Snad i pro D1.

Marek Prokop

Message

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 9.6.1998 17:23:20

Zkus se podivat na DDE

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 16:28
P�edm�t: Re: Message

> [...]
>
>Ahoj,
>
>Bud muzes pouzit zpravu WM_COPYDATA (to uz se zde objevilo), nebo take

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 9.6.1998 17:43:51

On Monday, June 08, 1998 11:20 PM, Stanislav Cerny [SMTP:s.cerny(zv)mod(tec)cz] wrote:
snip

> Ma nekdo zkusenosti v programovani rezidentnich programu pod W95,
> a nevite o nekakych demech na toto tema?

Co je rezidentni program pod W95?
Pokud jde o program bez trvaleho okna, skryty v Trayicon, pak lze pouzit free RxLibrary z DSP.

Marek Prokop

CGI & heslo

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 9.6.1998 17:44:23

DDV,
asi jsem to napsal blbe, nejsou to konta na NT ani NW ci jinde, jsou
to "klientske ucty" v Intebase a nejsou to uzivatele, zkratka
idenntifikace cloveka v databazi, jeho carovy kod atd. Musel bych
nejak exportovat data z databaze a placat je do databaze DAF...

Omlouvam se za blbou formulaci dotazu.

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 9.6.1998 17:46:36

On Tuesday, June 09, 1998 12:20 AM, SATON Glass s.r.o. [SMTP:info(zv)saton(tec)cz] wrote:
snip

> Prozatim se snazime zvladnout nejakeho potomka mema, ktery by dokazal nejak "retezit" vnitrne mema za sebou.

Ten problem ale neni v databazi. Paradox uz od dosovych dob zvlada mnohem vetsi mema nez 32k.
Problem je komponent TMemo, resp. TDBMemo a ta lze nahradit jinou. Hledej na DSP.

Marek Prokop

CHAR a VARCHAR

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 9.6.1998 17:49:24

DDV,
nerad bych nekoho matl, ale z manualu mam jiny pocit:
CHAR i VARCHAR uklada pouze obsazenoy pocet znaku, ale CHAR si k tomu
pridava, jak velke to pole ma byt a pri selektu doplni zbyvajici
mezery.(Doufam ze jsem to neprohodil)

a.

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 9.6.1998 17:52:24

> jak udelam v Delphi WinNT service misto aplikace ?

Mohu poslat ukazkovy kod, ktery jen pipa, ale je to psane pod D2 a
netvrdim, ze je to 100% vzniklo to koukanim do MS4.2 sample.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

SN2

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 9.6.1998 17:53:24

Nizsie uveden� funkcia by mi mohla vratit seriove cislo (lpVolumeSerialNumber) ale ani za nic ho neviem zavolat.
Delphi 2 neustale hlasi chybu na parametri lpFileSystemFlags,

Moze my niekdo poradit ?
Tungli

BOOL GetVolumeInformation(

LPCTSTR lpRootPathName, // address of root directory of the file system
LPTSTR lpVolumeNameBuffer, // address of name of the volume
DWORD nVolumeNameSize, // length of lpVolumeNameBuffer
LPDWORD lpVolumeSerialNumber, // address of volume serial number
LPDWORD lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum filename length
LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system flags
LPTSTR lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file system
DWORD nFileSystemNameSize // length of lpFileSystemNameBuffer
);

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 9.6.1998 18:12:07

On Tuesday, June 09, 1998 7:03 AM, Vit Malecek wrote:
snip
> [...]
> 1,9, 1,67, 2906
> Hodnota, ktera se ma vratit v parametru :Pocet ma byt 3. Pokud by se vsak hodnoty

Pokud je ten urcujici sloupec pouze Uzel_B pak staci toto:

SELECT COUNT(DISTINCT Uzel_B) FROM t003

Pokud je tech urcujicich sloupcu vic, pak je treba pouzit jako parametr countu vyraz. Napr. takto:

SELECT COUNT(DISTINCT Uzel_B * 10000 + IC_B) FROM t003

Marek Prokop

Chyba timeru?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.6.1998 18:14:00

Petr Vones wrote:

> jakym zpusobem provadis seriovou komunikaci, pomoci knihovny
> AsyncPro nebo nejake vlastni komponenty?

AsyncPro.

> ^^^^^^^^^^^
> A na jaky cas mas nastavene tyto timery ?

Jak jsem psal. Kdyz nastavim 60000, uz se timer nenahodi. Kdyz
nastavim 30000, nahodi se. Kdyz timer neshazuji, tak bezi porad i
kdyz ma 60000.

> Nemam sice zadne podobne zkusenosti s chybami v Timeru, ale asi bych
> je tak casto nezapinal a nevypinal. Neslo by to cele treba resit
> nejakym jinym zpusobem ...

Jiste ze slo. Nastavim si ho na pul minuty a kazdy 10 cyklus (kdyz
chci preruseni po 5 minutach) provedu telo. Ale jinak v nekterych
okamzicich provadim casove kriticke operace (musim napriklad snimaci
vcas odpovedet), pak nemam zajem, aby se mi volalo jeste nejake
preruseni timeru, ktere zrovna zas tak moc nepotrebuji.

Tento poznatek tu uvadim hlavne jako zajimavost, a domnivam se, ze
chyba je v systemu. Prisel jsem na to tak, ze jeden zakaznik si
stezoval, ze se neprovadeji nektere funkce, ktere prave visely na tom
timeru.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

TDBMemo + velikost

[*] zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (ZDS s.r.o.) - 9.6.1998 19:12:29

> A co pouzit TRichEdit?
Problem bude v tom, ze Delphi 1 nema TRichEdit...
> [...]
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

TimeStamp format

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 19:14:01

Martin Nedopil wrote:

> Svou otazku smeruji na vsechny priznivce Paradox tabulek.
>
> Nevite nekdo, v jakem formatu uklada BDE TimeStamp.
> Je to na 8 bajtiku, ale double to neni.

Ahoj,

pokud je to na 8 bytu tak by to mohlo byt takhle:

type TTimeStamp = record
Time: Integer; { Number of milliseconds since midnight }
Date: Integer; { One plus number of days since 1/1/0001 }

SN

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 19:29:03

TUNGLI Jan wrote:

> Potrebujem program na zistenie sertioveho cisla hardisku. Je to cislo ktory v DOSe vypise DIR prikaz. Dakujem.
> Jano

Ahoj,

pouzij API funkci GetVolumeInformation. Petr Vones, amatersky programator

VxD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:02:14

Martin Fronek wrote:

> Hi,
>
> to dost zalezi na tom, co s tim portem chce delat, kdyby nam to autor
> dotazu prozradil, nebo naznacil, pak by se mozna reseni naslo.

Ahoj,

me osobne by stacila moznost zapisu a cteni 8mi bitove hodnoty a ridicich
signalu, tak abych mohl pouzivat tento port s jinym potvrzovacim protokolem
nez je pro tiskarnu. Proste to co je mozne primym pristupem na port.
Nevadilo by me ani kdyby to bylo kvuli pristupu pres ruzne API fuknce vyrazne
pomalejsi nez pri pouziti nejakeho specifickeho VxD driveru.

> Ja pouzivam CreateFile a spol. a funguje to OK.

Co vsechno lze takovym zpusobem udelat krome bezne komunikace s tiskarnou ?
Petr Vones, amatersky programator

Zvuk po sieti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:03:50

Martin Fronek wrote:

> [...]
>
> obavam se, ze by to bylo moc pomale, radsi bych to v aplikaci sam
> samploval a pak posilal po siti svoji aplikaci na prehrani. Jo, je to

Ahoj,

asi bych se to taky snazil vyresit sam. Akorat me napadlo pokud predpokladas
ze budes vytvaret casteji aplikace zabyvajici se zvukem tak existuje balik
komoponent MMTools, a tam by se mozna uz neco takoveho naslo. Nabizeji ke
stazeni i demo, ale me se to nepodarilo rozchodit ..... Petr Vones, amatersky programator

Optimalizace kodu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:06:30

> [...]
> ruzne komponenty a pripadne rusil ty, ktere se mi nehodily.
> Je nejaka metoda na optimalizaci nebo to musim udelat rucne?

"optimalizace" znamena neco trochu jineho nez mas asi na mysli. Rekl
bych ze vsechny unity komponent ktere uz v danem formulari nejsou potreba
budes muset odstranit rucne.

> Ma nekdo zkusenosti v programovani rezidentnich programu pod W95,
> a nevite o nekakych demech na toto tema?

Patrne mas asi na mysli obycejnou aplikaci ktera se spusti po startu
Windows, ale nema zadne okno, popripade jen ikonku v taskbaru vedle hodin.
Takova aplikace se od jinym prilis nelisi, snad jen v tom ze v ni asi
nebudes moc pouzivat Delphi komponenty. Pri psani takovychto aplikaci
je uz treba znat neco o obecnem programovani ve Windows.

Jeden z prikladu se nachazi tady:

http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo/tasktray.htm

Petr Vones, amatersky programator

Problemy s TImageList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:12:22

Cibulka Karel wrote:

> [...]
> nekdo jednoduche a ucinne reseni tohohle problemu? Nechce se mi kvuli
> tomu kupovat nove Delphi, kdyz by to slo urcite vyresit i jinak.

Pokud mas Delphi 3.01 tak si muzes zdarma stahnout path na verzi 3.02 z
http://www.inprise.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

a jeste se o necem podobnem pise tady, treba ti to taky pomuze:
http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1387.html

Petr Vones, amatersky programator

Jak programove spustit windows dialog Datum a cas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:14:53

Vesna wrote:

> Ahoj,
> Nevite nekdo jak programove spustit windows dialog 'Datum a cas vlastnosti'?
> Jako kdyz dvakrat kliknu na casu na task baru.
>
> Diky
> Vesna, SagaS

Ahoj,

reseni je zde:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1590.html

Petr Vones, amatersky programator

VCL source code

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:20:00

jaroslav.krecek(zv)post(tec)cz wrote:

> Jsem �pln� za��te�n�k v psan� komponent pro Delphi. Pot�eboval bych n�jak� zdrojov� texty VCL. Nev�te n�hodou, kde by se daly sehnat zdroj�ky nap�. pro komponentu TShape?

Pokud nemas verzi Delphi Desktop(Standard), tak potom mas kompletni zdrojaky
VCL knihoven v adresari <delphi>\Source\Vcl

Petr Vones, amatersky programator

BDE 16 bit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.6.1998 20:23:43

Jiri Zachardala wrote:

> Nemate nekdo instalacky samotneho BDE pro Win 3.1(mam problem se
> zaregistrovanim) nebo kde by se dali stahnout z internetu Dekuji

Ahoj,

pokud si pamatuji tak instalace 16bit BDE je na CD s Delphi 1, tusim
v nejakem adresari REDIST. Veslo se to na dve diskety. Jinak tady se
naleza update na 16bit BDE ...

http://www.inprise.com/devsupport/bde/oldver.html

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: <none>

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.6.1998 20:26:32

> No mne jde prave o to jak zpristupnit ty funkce DAO ci RDO (ADO snad
> na Access nejde?).

Ale jo, ADO jeden na Access, pouziva se to napr. u ASP na Webu.
Sezen si nejaky zdroj informaci o DAO nebo ADO nebo OLE DB nebo
proste takovychto technologiich. Vrele doporucuji MSDN, kde najdes
spoustu informaci, pripadne zkus aspon MSDN ONLINE na:
http://www.microsoft.com/msdn/ a nebo hledej na myslim:
http://www.microsoft.com/data/ - nebo tak nejak.

> [...]

> nema smysl pouzivat ODBC a navic ODBC se mus� nejak nastavit, musi se s
> instalaci nabyrat balik pro Access, atd.

Nemas ve vsem tak docela pravdu. Predne, ten clovek chtel pristupovat
k tabulkam Access bez ODBC, ale zaroven bez BDE. Neslo mu tedy
o nativni ovladac v BDE. Ale k tomu nativnimu ovladaci - neni pravda,
ze Delphi ma chybu, me (i jinym) to pracuje bez nejmensich problemu
v nekolika programech. Mam nekolik aplikaci, ktere jedou na jinych
tabulkach, ale pak do Accessovske databaze prevedou potrebna data,
tabulku poslou na Web a tam s ni pracuje aplikace napsana
v Active Server Pages. Jinak ODBC se musi nastavit, to je jasne,
nekdy se take musi nainstalovat. Na instalaci je ODBC SDK (jednoduse
popsane napr. v MSDN), ale vetsinou jiz na PC je, takze staci
nastaveni, ktere lze udelat jednoduchymi volanimi funkci ODBC,
ktere jsou taktez popsane napr. v MSDN - proste pridani DSN zaznamu,
jedna funkce v jedne DLL od ODBC. A k poslednimu - Access musis mit
tak jako tak instalovany. Jestli nemas instalovany Access 95 nebo
Access 97 nebo proste a jednoduse DAO (coz je prave ta cas, ktera
pracuje s daty), nemuze ti chodit Access databaze ani pres ODBC
ani pres nativni ovladac. Na druhou stranu, pokud ti chodi ODBC,
tak to tam mas a tedy bude chodit i nativni pristup. Pro DAO je
take SDK a licence k jeho sireni je u MS Visual Basic a MS Visual C++
(oboji Professional nebo Enterprise Edition), pripadne ne samozrejme
soucasti MSDN Universal Subscription.

> [...]

> Nemate nekdo instalacky samotneho BDE pro Win 3.1(mam problem se
> zaregistrovanim) nebo kde by se dali stahnout z internetu Dekuji

Najdes je napriklad zde:

1. na CD Delphi 1
2. na CD Delphi 2 v casti Delphi 1
3. na CD Delphi 3 v casti Delphi 1
4. na www.inprise.com nekde v /bde
5. na CD Kolekce pro Delphi 1, 2, 3

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

<none>

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 9.6.1998 22:47:26

Co takhle zkusit nainstalovat JET?

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. �ervna 1998 19:52
> [...]
>
> Diky moc!
>

>Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 09.6.1998 23:12:50

Hi,

no nic, jen komunikace s tiskarnou, ja nepredpokladam nejake jine
zarizeni na LPT portu. Doporucil bych COM, to by bylo lepsi. Ale
nejlepsi by bylo aplikaci tohoto druhu nedelat pro Win. (vyjimka :-)

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Vones wrote:

> Co vsechno lze takovym zpusobem udelat krome bezne komunikace s tiskarnou ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

TDBMemo + velikost

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 9.6.1998 23:57:30

Pomoci MaxLength muzes omezit memo, ne ho rozsirit. Zkus si tam zadat cislo mimo rozsah Integer a chran si hlavu jak te zacne fackovat.

Kupka Lubom�r

Stepan Cerny wrote:

> [...]

Even when MaxLength is 0, there may be limitations imposed by the
operating system on the number of characters that may be entered into

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.1998 00:22:38

> Jsem pln� za��te�n�k v psan� komponent pro Delphi. Pot�eboval bych n�jak� zdrojov� texty VCL.
> Nev�te n�hodou, kde by se daly sehnat zdroj�ky nap�. pro komponentu TShape?

1. Prosim nepouzivej diakritiku, pak to nejde precist...
2. Zdrojove kody dostanes, kdyz si koupis Delphi 3.0 Professional
nebo Client/Server.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

TDBMemo + velikost

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 10.6.1998 00:35:53

Hledal jsem a mam ted stazenych par kousku.
Nevim jeste jestli budou k necemu. Pokud by nekdo vedel presne umisteni nejake takove komponenty, usetrilo by mne to trochu hledani.
Diky Kuba

Od: Marek Prokop [SMTP:prokopsw(zv)czn(tec)cz]
Odesl�no: 9. �ervna 1998 17:21
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: TDBMemo + velikost

> [...]

> Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.

Na DSP jsem zahledl nekolik komponent, ktere tuto hranici prekonavaji. Snad i pro D1.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.1998 00:40:01

> Nizsie uveden� funkcia by mi mohla vratit seriove cislo (lpVolumeSerialNumber) ale ani za nic ho
> neviem zavolat. Delphi 2 neustale hlasi chybu na parametri lpFileSystemFlags,

A co ti to hazi za chybu ???

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Zvuk po sieti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.1998 00:58:09

> [...]
> komoponent MMTools, a tam by se mozna uz neco takoveho naslo. Nabizeji ke
> stazeni i demo, ale me se to nepodarilo rozchodit .....

MMTools - to je ta hromada komponent, co dohromady vyjde na peknych
par stovek (tisic) dolaru? Tak ty trial se mi rozchodit povedly,
ale kdyz jsem videl, co to stoji, tak jsem to zase rychle vymazal...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

kratka prodleva

[*] Milan Koner <rgcsp(zv)hotmail(tec)com> - 10.6.1998 01:14:49 pdt

>From: "=?iso-8859-2?B?Vu107HpzbGF2IEdhemRh?=" <softda(zv)mbox.vol(tec)cz>
>To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
>Subject: Re: kratka prodleva
>Date: Wed, 10 Jun 1998 08:29:52 +0200

>Myslim, ze pocet taktu/sec dokaze zjistit API funkce
>QueryPerformanceFrequency.
>
>Vita

Samozrejme, ale jen jeli k dispozici ten spravny HW, receno slovy
WIN API(Pentium), jinak vraci 0. Snazil jsem se to jen trochu rozpitvat
a nastinit alternativy.

RGBS
rgcsp(zv)hotmail.com

<none>

[*] Ale� Gregor <AgiSoft(zv)POST.CZ> - 10.6.1998 01:27:28

unsubscribe

kratka prodleva

[*] Rgbs <rgcsp(zv)hotmail(tec)com> - 10.6.1998 01:41:15

From: RGBS
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz

Vidim ze puvodni problem je jiz vyresen, presto si dovolim
nabidnout reseni problemu casovani ve Win95.

F. GetTickCount ma ve Win95 rozliseni pouze 55 ms a je zavisla
na povolenem preruseni casovace 0, takze tudy cesta nevede.
Zrejme by sice sel timer 0 preprogramovat, ale je na nej naveseno
uz pomerne dost veci takze "uklid" by byl dosti slozity.

V podstate zbyvaji myslim pouze dve reseni.

1) Od procesoru PENTIUM je k dispozici nedokumentovana instrukce
RDTSM ktera precte interni citac procesoru ktery je zvysovan
kazdy takt hodin od resetu procesoru (napr. na P75 = 75000000 taktu/sec).
Protoze je instrukce nedokumentovana, nedokaze ji samozrejme prekladac
Delphi (a nejen ten) prelozit, proto se musi zapsat do kodu jako poslopnost
dat "DB" jeji operacni kod coz je 0fh a 031h bezprostredne za sebou.
Pocet taktu vraci v registrech EDX:EAX jako 64 bitovou hodnotu.
Pro rozumne vyuziti musime tedy nejprve zjistit rychlost procesoru
a posleze zmerit dobu pruchodu jednoduchou smyckou.

tedy mame li napriklad:
var
shi,slo,
khi,klo : dword;
tickstart,
tickend : double;
tt : longint;
CpuSpeed : real;

muzeme zjistit takt CPU v Hz :

begin
tt := getTickCount;
asm
DB 0FH // -
DB 031H // - RDTSM
mov shi,edx // prvni cteni
mov slo,eax
end;
while (tt+550) >= GetTickCount do; // cekat 1/2 sec
asm
DB 0FH
DB 031H
mov khi,edx // druhe cteni
mov klo,eax
end;
TickStart := (shi * $ffffffff) + slo;
TickEnd := (khi * $ffffffff) + klo;
CPUspeed := (TickEnd - TickStart) * 2; // rychlost CPU v HZ

potom muzeme zjistit dobu pruchodu smyckou o 1000 cyklech :

var
TimeCycle : real;
begin
asm
cli // zakazat preruseni
DB 0FH
DB 031H
mov shi,edx // odecist zacatek
mov slo,eax

mov ecx,1000 // smycka
(zv)lb_begin:
nop
loop (zv)lb_begin

DB 0FH
DB 031H
mov khi,edx // odecist konec
mov klo,eax
sti // povolit preruseni
end;
TickStart := (shi * $ffffffff) + slo;
TickEnd := (khi * $ffffffff) + klo;
TimeCycle := 1 / (CpuPSpeed / (TickEnd - TickStart));
// doba pruchodu smyckou v sec.

Samozrejme toto reseni ma take nekolik slabych mist.
predevsim pri kalibraci rychlosti CPU ve smycce GetTickCount
nelze zkazat preruseni, protoze by se zastavila i tato funkce,
takze doporucuji provest nekolik mereni za sebou a nasledne
vypocteni prumerne hodnoty.
Diky vyse uvedenemu take obcas dojde k odecteni nesmyslneho udaje,
takze je dobre vracene hodnoty filtrovat na rozzsah zhruba 50 - 300 Mhz.
(nema li ovsem nekdo rychlejsi ci pomalejsi stroj).
Take je trochu problem pri pouziti CLI,STI instrukci.
Protoze je jadro Win95 nedovoli vykonat primo ale snazi se simulovat
jejich cinost pozastavenim vetsiny procesu v systemu (pozor! i hodin).
Presto si neodpusti "jednou za cas" kontrolu systemu,
takze dochazi k jistym odchylkam pri mereni.
Nicmene napr na P200 lze bez problemu dosahnout rozliseni
presnosti az 100 nanosec.

2) Druhe reseni poziva jiny pristup a neni zavisle na typu procesoru.
Spociva v pouziti casovace 2, ktery je normalne vyuzivan k ovladani Beeperu.
Je znamo ze vstupni frekvence casovace je u vsech PC 1,193180 Mhz.

Je potreba provest nasledujici kroky:
-odpojit reproduktor od casovace
-nastavit delic timeru na 0
-zakazat preruseni
-spustit timer
-provest smycku
-precist timer
-pripojit reproduktor
-povolit preruseni
-vypocitat casy

FResult : integer;
T_smycka,
T_cykl : real;
begin
asm
push ds
push bp
push eax

xor eax,eax // odpojeni repro
in al,$61
or al,1;
out $61,al

xor eax,eax
mov edx,0

cli // zakaz preruseni

mov al,10110110B
out $43,al // vyber casovac 2

mov al,0 // delitel

mov ecx,100 // zpozdeni kvuli rychlejsim procesorum
(zv)dl1:
nop
loop (zv)dl1

out $42,al // dolni byte delitele

mov ecx,100 // zpozdeni
(zv)dl2:
nop
loop (zv)dl2

out $42,al // horni byte delitele

mov ecx,10000 // merici cyklus
(zv)cyc: // hodnoty volit od 10000 do 40000
nop // pro Cyrix M6 je 10000 temer kriticke
loop (zv)cyc // nad 40000 muze dojit k preteceni pri 486/25

mov al,10000110B // stop casovac
out $43,al mov ecx,100 // zpozdeni
(zv)dl3:
nop
loop (zv)dl3

in al,$42 // cti spodni byte

mov ecx,100 // zpozdeni
(zv)dl4:
nop
loop (zv)dl4

mov dl,al
in al,$42 // cti horni byte
mov dh,al

sti // povol preruseni

mov FResult,edx

xor eax,eax // pripojit reproduktor
in al,$61
and al,11111100B
out $61,al

pop eax
pop bp
pop ds
end;
Fresult := 65535 - FResult;

T_smycka := 1.193180 * Fresult; // doba pruchodu celou smyckou (mikrosec)
T_cykl := msec / 10000; // doba pruchod 1 cyklem (mikrosec)

Samozrejme plati vse co bylo receno vyse o CLI,STI.
Rovnez je vhodne mereni nekolikrat opakovat.
Presnost je zhruba stejna jako u prvniho reseni.

Poznamka : napokousejte se timto zpusobem merit rychlost CPU,
protoze doba provadeni instrukci se lisi u ruznych typu
procesoru.

(v NT jsem to bohuzel jeste nemel moznost zkusit, tam snad pomuze opravdu
asi jenom QueryPerformanceCounter, kdyz tak mi dejte vedet ).

RGBS
rgcsp(zv)hotmail.com

SN3

[*] Milan Koner <rgcsp(zv)hotmail(tec)com> - 10.6.1998 02:33:34 pdt

> [...]
>

>Je to tim, ze Delfacka deklarace funkce je trochu jina:
>
>GetVolumeInformation(
> PChar lpRootPathName, // address of root directory of the file
> system
> PChar lpVolumeNameBuffer, // address of name of the volume
> integer nVolumeNameSize, // length of lpVolumeNameBuffer
> PDWORD lpVolumeSerialNumber, // address of volume serial number
> integer lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum
> LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system
> flags
> PChar lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file
system
> [...]
> LPDWORD lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum
> LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system
> flags
> LPTSTR lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file
system
> DWORD nFileSystemNameSize // length of lpFileSystemNameBuffer
> );
>
>Moj pokus bol:
>
>GetVolumeInformation (nil,nil,1,p0,p1,p2,nil,255);
>
>kde p0,p1,p2: LPDWORD
>
>Na p2 parameter kompilator zahlasi chybu:
> Types of actual and formal var parameters must be
identical.

>Za kazdu radu dakujem.
> Tungli
>
>TUNGLI Jan
>tungli(zv)pvt.sk

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 10.6.1998 05:55:40 -0700

> [...]
>licence. SQL i linky se dodavaji k C/S, tak proc je nemohu pouzit v pribuznem nastroji?
>Ma k tomu nekdo nejake vysvetleni, nebo snad reseni?

Delphi Pro ma natvrdo zakazanu pracu s SQL Links priamo v kode, aby si nemohli niektori sikovni programatori dohrat do verzie Professional SQL Links a urobit si tak C/S, ktora stoji o 80.000 viac. SQL Linky sa dodavaju k C/S, ale solo stoja okolo 50.000 (je to cena za moznost ich aj sirit), ale ak ich chces pouzivat, musis mat C/S kupene. Tym sa Inprise chrani proti porusovaniu licencnej zmluvy, podla ktorej mas pravo sirit SQL Links S TVOJOU C/S APLIKACIOU. Ak chces robit C/S aplikacie, potrebujes C/S verziu...

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Problemy s TImageList

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.6.1998 06:01:22

> [...]
> tomu kupovat nove Delphi, kdyz by to slo urcite vyresit i jinak.
>
> Nejlepe se mi osvedcilo ulozit ikony (prip. bitmapy) do resource

SN2

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 10.6.1998 07:05:38

Vyskusaj tu funkciu a uvidis. Delphi hlasi chybu ze parameter musi byt plne kompaktibilny. Neviem preco lebo lpFileSystemFlags je typu LPDWord tak isto ako ostatne parametre.
Tungli

----------
> Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Pre: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> Predmet: Re: SN2
> D�tum: 10. j�n 1998 1:40

> A co ti to hazi za chybu ???

> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
> === http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

Chyba timeru?

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.1998 08:04:41

A nestacilo by nastavit timeru interval na 0, potom timer neni volanej, je
jakoby vyplej a nebudes mit problemy se zapinanim a vypinanim.Staci zase pro
zapnuti vlozit do intervalu nakou hodnotu.

Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 22:16
P�edm�t: Re: Chyba timeru?

Petr Vones wrote:

> [...]

chyba je v systemu. Prisel jsem na to tak, ze jeden zakaznik si
stezoval, ze se neprovadeji nektere funkce, ktere prave visely na tom

SN2 - Tungli

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 10.6.1998 08:13:14

Tohle jsem pouzil v Delphi 3.0 standard, funguje to:

var VolumeNameBuffer:string;
VolumeNameSize:integer;
VolumeSerialNumber:longint;
MaximumComponentLength:dword;
FileSystemFlags:dword;
FileSystemNameBuffer:string;
FileSystemNameSize:longint;

begin
GetVolumeInformation( PChar('c:\'),
addr(VolumeNameBuffer),
sizeof(VolumeNameBuffer),
addr(VolumeSerialNumber),
MaximumComponentLength,
FileSystemFlags,
addr(FileSystemNameBuffer),0);

Label1.Caption:= IntToStr(VolumeSerialNumber);
end;

Take jsem podle manualu napsal addr(FileSystemFlags), ale kricelo to. Tak jsem to napsal bez toho a chodi to.

Ahoj
Petr Brant

Od: TUNGLI Jan
Odeslano: 9. eervna 1998 17:53
Komu: DELPHI Distribution List
Poedmit: SN2

Nizsie uvedena funkcia by mi mohla vratit seriove cislo (lpVolumeSerialNumber) ale ani za nic ho neviem zavolat.
[...]

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.1998 08:21:28

DDV,
> VARCHAR(200) a CHAR(200) se nelisi pokud ulozite do nej 200 znaku, ale
> pokud do nej ulozite pouze 1 znak, tak CHAR zabira 200 bajtu a VARCHAR

Domnivam se, ze nemate pravdu, potud manual a typ CHAR na InterBase
Podstatna je ta cast "NOTE":

CHAR(n) or CHARACTER(n)

The CHAR(n) or CHARACTER(n) data type contains character strings. The
number of characters n is fixed.
When the string to be stored or read contains less than n characters,
InterBase fills in the blanks to make up the difference. If a string
is larger than n, then the value is truncated. If you do not supply
n, it will default to 1, so CHAR is the same as CHAR(1). The next
statement illustrates this:

CREATE TABLE SALES( . . .PAID CHAR DEFAULT 'n'
CHECK (PAID IN ('y', 'n'),. . . );

Note: InterBase compresses trailing blanks when it stores fixed-
length strings, so data with trailing blanks uses the same amount of
space as an equivalent variable-length string. When the data is read,
InterBase reinserts the blanks. This saves disk space when the length
of the data items varies widely.

> [...]

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.1998 08:25:35

Poves to na casovac dej tam maximalni interval at se pta kolik je a podle
casu neco udela, nebo treba nech projet deset cyklu a na podesaty neco
udela.

Pozor nikdy nedavej pri dotazu kolik je podminku na primej cas dej tam
vetsinou naky rozmezi, protoze casovac Windowsu je fakt zaludna vec a delku
intervalu urcis presnejc spis ty jen tak od oka nez casovac.

aby nebyla videt ze bezi(tj. nemela okno ani tlacitko na liste)
u okna ho staci skryt a tlacitko zrusis pokud to neumi delphi samo nejakou
API funkci
neco jako ShowInTaskBar(takhleto ma VB5 jako vlastnost formulare).

To bych polozil jako dotaz jestli nekdo nevi jakou API funkci pouzit, aby
nebylo videt tlacitko bezici aplikace na liste,nebo jak to udelat nejakou
funkci delphi ?

Cau a dik Sopak
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: digisoft(zv)email.atc(tec)cz <digisoft(zv)email.atc(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 0:05
P�edm�t: Casovac

[...]

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 10.6.1998 08:29:27

[...]

LPDWORD lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum f LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system flags
[...]

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 10.6.1998 08:29:52

> [...]
>takt hodin od resetu procesoru (napr. na P75 = 75000000
>taktu/sec).

Myslim, ze pocet taktu/sec dokaze zjistit API funkce

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 10.6.1998 09:01:08

No me nejde ani Database Explorer z D 3. Size se pripoji, Ikonka me
zezelena, jako vse ok, ale nejde rozbalit. Nevidim zadne objekty
pripojeni. Pri spusteni DBX z D2tak to jde.

??? Nechapu pristup f. Inprise

Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s.
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

> [...]
> pribuznem nastroji?
> Ma k tomu nekdo nejake vysvetleni, nebo snad reseni?

SN2

[*] Jarda Venclu <venclu(zv)oez(tec)cz> - 10.6.1998 09:12:52

Ahoj Jano
Zkusil jsem to takhle
Drive: Char;
lpRootPathName : PChar;
lpVolumeNameBuffer : PChar;
nVolumeNameSize : DWORD;
lpVolumeSerialNumber : DWORD;
lpMaximumComponentLength : DWORD;
lpFileSystemFlags : DWORD;
lpFileSystemNameBuffer : PChar;
nFileSystemNameSize : DWORD;
begin
GetMem( lpVolumeNameBuffer, MAX_PATH + 1 );
GetMem( lpFileSystemNameBuffer, MAX_PATH + 1 );
try
Drive := 'C';
nVolumeNameSize := MAX_PATH + 1;
nFileSystemNameSize := MAX_PATH + 1;
lpRootPathName := PChar( Drive + ':\' );
GetVolumeInformation(lpRootPathName,
lpVolumeNameBuffer,
nVolumeNameSize,
(zv)lpVolumeSerialNumber,
lpMaximumComponentLength,
lpFileSystemFlags,
lpFileSystemNameBuffer,
nFileSystemNameSize );
Button1.Caption := IntToStr(lpVolumeSerialNumber);
finally
FreeMem( lpVolumeNameBuffer );
FreeMem( lpFileSystemNameBuffer );

Mej se dobre
Jarda Venclu

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 7:15
P�edm�t: RE: SN2

> [...]

> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 10.6.1998 09:18:56

[...]

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
[...]

SN2 - riesenie

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 10.6.1998 09:20:26

Dakujem Petr Brantovi - ozaj to funguje. Progarm som este triosku vylepsil aby vzdy
kontroloval aktualny disk (svazok)

[...]
mS:string;
begin
mS:=ExtractFileDrive(ParamStr(0));
if pos('\',mS)=0 then mS:=mS+'\';
GetVolumeInformation( PChar(mS),
> [...]

> Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

SN2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.1998 09:20:14

TUNGLI Jan wrote:

> [...]

> LPDWORD lpMaximumComponentLength, // address of system's maximum filename length
> LPDWORD lpFileSystemFlags, // address of file system flags
Dival jsem se na hlavicku teto funkce a vypada to ze zde maji v helpu chybu.> LPTSTR lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file system
> DWORD nFileSystemNameSize // length of lpFileSystemNameBuffer
> );
>
> TUNGLI Jan
> tungli(zv)pvt.sk

Ahoj,

tohle ti vrati seriove cislo stejne jako napr. DIR z command line:

function SerialNumberStr(const PathName: String): String;
var
SN, MCL, FSF: DWORD;
begin
if GetVolumeInformation(PChar(PathName), nil, 0, (zv)SN, MCL, FSF, nil, 0) then
Result := Format('%x-%x', [LongRec(SN).Hi, LongRec(SN).Lo]) else Result := '';
end; Petr Vones, amatersky programator

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.6.1998 09:23:58

[P��loha v souboru: pok.zip]

Skousel si to? Je to podle me kravina a nefunguje to.
Mozna se mylim, ale myslim si ze nemuzes spojit agregatni funkci, ktera
vraci vzdy jen jednu vetu s vyberem nekolika vet.Jediny reseni vydim ve dvou
SQL dotazech.

Skus si do databaze dat Query s nazvem treba 't003q' ktery ma tvar:

SELECT DISTINCT Uzel_B FROM t003;

a pak se staci zeptat timhle dotazem

SELECT COUNT(Uzel_B) FROM t003q;

a vyleze ti pocet kterej chces cili 3, jestliu sem teda spravne pochopil
otazku. Ale funguje to je to oskouseny ve VisData z Visual Basic 5.0

;---------------------------------------------------------------------------
-------------
Doufam ze me neukamenujete posilam vam zbalenou tu databasi
v dotazu pocet vyjde SELECT COUNT(Uzel_B) FROM t003q;
Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 20:24
P�edm�t: RE: Mozna trivialni SQL dotaz ....>On Tuesday, June 09, 1998 7:03 AM, Vit Malecek wrote:
> [...]
countu vyraz. Napr. takto:

>SELECT COUNT(DISTINCT Uzel_B * 10000 + IC_B) FROM t003

UDF Interbase a Linux

[*] Ivo Janal�k <janalik(zv)nam(tec)cz> - 10.6.1998 09:38:00

Zdravim vsechny diskutujici, prave jsem se pripojil ke konferenci.

Tak jak je to s UDF Interbase na Linuxu ?

Ing. Ivo Janal�k
vedouc� v�voje SW
Firma NAM - Tom�ala ,Ul.P.Cingra 840, 735 11 Orlov�
tel.: 069-651 15 80, tel.,fax: 069-651 22 71
E-mail: janalik(zv)nam(tec)cz, orlova(zv)nam(tec)cz
http:\\www.nam(tec)cz

SN3

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.6.1998 09:53:47

> [...]
>
>kde p0,p1,p2: LPDWORD
>
>Na p2 parameter kompilator zahlasi chybu:
> Types of actual and formal var parameters must be

zkus misto LPDWORD dat DWORD ci neco podobnyho - Borlandi maji zvykem
prepisovat pointry ve funkcich API
ve svych definicich (WINDOWS.PAS) na hodnoty predavane odkazem. Tedy A :
LPDWORD napisi jako VAR A DWORD, nebo VAR A : Integer nekdy take jako A
: Pointer,....

kdyz uz nevis kudy kam, je nejlepsi nakouknout jak to mistr Borland
pretypoval do zdrojaku....

Casovac

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 10.6.1998 09:58:27

>To bych polozil jako dotaz jestli nekdo nevi jakou API funkci pouzit,
>aby nebylo videt tlacitko bezici aplikace na liste,nebo jak to udelat
>nejakou funkci delphi ?

SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW);

CHAR a VARCHAR

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 10.6.1998 10:01:24

Pros�m, mohol by si to (aspon tu cast NOTE) strucne napisat v CZ (SK) jazyku.
Celkom tomu nerozumiem.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

P.S.: Mozno hlupa otazka, ale co je to DDV?

----------
> [...]
> space as an equivalent variable-length string. When the data is read,
> InterBase reinserts the blanks. This saves disk space when the length

[*] Slavomir Tomascik <tomascik(zv)vse.sk> - 10.6.1998 10:26:56

[...]

Skus
Form1.Hide;
Form1.Show;

NT service

[*] VTech Kavan <vtech(zv)kavan.org> - 10.6.1998 11:05:01

posli, mam 10MB mailbox :)

VTech

Martin Fronek wrote:

> Hi,
>
> mam tady jednu ukazku takove SERVICE, ale to v C++Builderu a ma to
> zabalene asi 160 kilo, chces to poslat?
>
> fronek(zv)fic(tec)cz

Problemy s tiskem zdrojoveho textu

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 10.6.1998 11:23:27

Vazeni,

stale mne trapi skutecnost, ze pri vypisu zdrojoveho textu z Delphi 2
(totez i v Delphi 1) se po vypsani jedne plne stranky vynecha jedna
prazdna stranka. Pouzivam prostredi W95 a tiskarnu Epson LQ-1170.

Pouzivam tato nastaveni:

Tiskarna ve W95: oddelujici stranka: zadna; papir: Nemecky standardni
8 1/2x12" na vysku, traktor; Grafika 180x180, jemny rozklad.

Tisk v Delphi: aktivni volby Syntax print a Wrap lines; Left margin
0; ostatni se prebira z W95.

Nastaveni DIP-switchu na tiskarne:
SW1 1 az 8: 1 0 0 1 0 0 0 0
SW2 1 az 4: 1 0 1 0

Tisknu na skladany papir 230x305 mm. V ostatnich aplikacich poptize s
tiskem nemam.

Budu Vam vdecny za jakykoliv typ na prekonani popsanych potizi.

Ing.Jan Plisek,
Stredni prumyslova skola elektrotechnicka a Vyssi
odborna skola
Karla IV. 13 Phone: +42 40 51 68 21
531 69 Pardubice Fax: +42 40 51 70 37
Czech Republic Email: plisek(zv)spse(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 10.6.1998 12:10:49

Hi,

tak jsem to castecne rozlousknul.

JE TO SVINSTVO OD INPRISE !!!

Mam tady totiz beta verzi (spise release candidat) na Builder 1.0 C/S,
ktera byla na nejakem CD v casopise (asi CHIP nebo Computerworld), a tam se jaksi
nedopatrenim (kdo byl za to asi vyhozen?) dostalo mnoho zdrojaku VCL. Tam jsem si vsimnul,
ze pri otvirani tabulky se TTable (TDataSet) dotazuje BDE na to, zda je ci neni alias SQL.
To muze byt nekdy uzitecne, ale bylo mi to podezrele. Tak jsem proste vzal prelozenou CCL z
te bety a okopiroval do normalni verze Standart. A FUNGUJE TO. Protoze k verzi Standart
neni zdrojak, nemohu to nijak prozkoumat, ale je to evidentne SVINSTVO INPRISE.
Protoze tuhle konferenci cte borland(tec)cz, at se laskave chyti za nos. Tohle se proste nedela,
zvlast u produktu pro vyvojare! Prece mi nemuzete narizovat, ze nemohu svoji aplikaci vyvijet
pro SQL, kdyz si ten SQL legalne koupim. Nikde se nepise o tom, ze by verze standart
neumoznila pristup k SQL serverum. To je podraz. Jsem znechucen.

Datum:=EncodeDate(1998, 4, 24)+EncodeTime(6,10,0,0);
while Datum<EncodeDate(1998,5,1) do begin
Datum:=Datum+EncodeTime(0,5,0,0);
writeln(DateTimeToStr(Datum));

Ide o inkrementovanie casu o 5 minut v cykle. Prvych OK iteracii je vsetko
OK. Potom (cca 30.4.98) sa zblaznia sekundy (cas sa zmensi o jednu sek.).
Neviete poradit, co s tym?

S pozdravom Lubo Fule.

Access bez ODBC a BDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 10.6.1998 12:14:23

Pouzivam komponentu TDAODataset (a TDAODatabase) od Erika Salaje
(erik(zv)dodo.sk). K pristupu k Access databazi jen nainstalujes DAO (lze
najit na inetu) a pomoci komponenty, ktera nahrazuje TTable a TQuery se
pripichnes na Access tabulku. BDE neni potreba. Lze pote vyuzivat vsech
vyhod jako napr. s tabulkami Paradoxu (napr. RecordNumber i
RecordCount), ktere pres ODBC ani native driver nefunguji.

Popripade lze od stejenho autora pristupovat k Accessu i pres komponentu
Adonis pomoci ADO. Bohuzel ADO 1.5 postrada par dulezitych funkci a ADO
2.0 je (zatim) v beta verzi stejne jako komponenty Adonis.

Nevyhodou je to, ze komponenty nejsou free (na druhou stranu se to dle
meho nazoru vyplati v pripade jednoduch sitove aplikace - Access neni v
sitovem provozu nachylny ke korupcim dat jako treba Paradox).

Mac

P.S. To ti delam reklamu Eriku, co? ;-)))

P.P.S. Huberte, prosim te, pis priste neco do SUBJECTu ;(

Hubert wrote:

> [...]
>
> Diky moc!
>

> Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 10.6.1998 12:24:20

Ing. Jahoda Jaroslav wrote:

2. Samozrejme ze to jde, ale musite si vse naprogramovat sam, ja
doporucuji pouzit bud DAO 3.5 nebo ADO 1.5, ale...

nebo pouzit jiz zminovane komponenty od Erika Salaje ;-)

> [...]
> ADO je vrstva objektu nad OLEDB, ale OLEDB providery jeste nejsou, je
> pouze OLEDB provider pro ODBC, takze zatim je hierarchie takovato:

OLEDB provider pro MS Access jiz existuje, bohuzel vsak jen v beta
verzi (resp. ze je to beta tam psane neni, ale byl u preview pro
VisualInterdev 6.0 ajko soucast MDAC 2.0).

Mac

Amater sa snazi pripojit na Interbase

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 10.6.1998 12:24:50

Ahoj.

Vidim, ze moj problem zatial nikoho nezaujal,
tak sa pokusim pridat zopar dalsich informacii
(v podstate nepodstatnych):

1. Pouzivam Delphi 2.0 Developer
2. Upgradoval som BDE na 4.51 a ani tak to nechodi.

Dufam, ze si volakto najde sekundu volneho casu
a venuje ju bezbrannemu, ubohemu a zufalemu amaterovi.

Vdaka.

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160
> [...]
>Budem Vam nesmierne zaviazany (az na uzol).
>
>Dakujem.
>
>Pre doplnenie doplnam, ze este musim doplnit zopar doplnkov:
>- SQL server je Interbase 4.0 na Ret Hatovi 5.0
>- Klient je klasicka (takmer full) instalacia Delphi 2.0 na Win95
>- Strasne chybove hlasenie znie:
>
>product REMOTE INTERFACE is not licensed
>

>Este raz vdaka a prijemny vikend.
>
>Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
>Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
>http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160
>
>Vsetci, ktori si myslia, ze myslia, tak myslia.

Chyba timeru?

[*] Tool Tim <tool_tim(zv)tyhan(tec)cz> - 10.6.1998 12:51:04

Jak jsem psal. Kdyz nastavim 60000, uz se timer nenahodi. Kdyz
nastavim 30000, nahodi se. Kdyz timer neshazuji, tak bezi porad i
kdyz ma 60000.
[T.T.] Timer (podle mne :) nestihne do tech 60000 napocitat mezi
vypnutim a zapnutim. Myslim si, ze ho vypnes driv nez se tam
dostane, proto to mozna na 30000 funguje. Taky se na pomalejsich
pocitacich stava, ze timer se opozduje a to dost citelne, kdyz ho
nastavis na vterinu, odtimeruje klidne po dvou...

Tool Tim

Pluginy pres Delphi package

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 10.6.1998 13:06:00

Cau,

pred nejakym casem jsem daval dotaz, jestli nekdo nevite,
jak udelat plugin pres package. Problem se mi zadarilo s uspechem
vyresit, a je to BOMBA! Odpad? veskere sdileni dat pres mapovane
soubory, objekty se vytvari primo v adresovem prostoru aplikace,
nehlede na to, ze odladeni unit v balicku je neskonale jednodussi
(Kdo nekdy zkousel odladit slozitejsi DLL, vi, o cem mluvim), proste,
muzete s tim delat psi kusy, a ani ceckari nebudou ochuzeni,
protoze jsem zaslechl, ze cpp builder 3 uz taky packages umi.

Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.
Zajemci, hlaste se!

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

SN2

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.6.1998 13:11:33

TUNGLI Jan wrote:

> [...]
> (lpVolumeSerialNumber) ale ani za nic ho neviem zavolat. Delphi 2
> neustale hlasi chybu na parametri lpFileSystemFlags,

VolName,SystemName:array[0..127] of char;
SerialNumber:DWORD;
MaxCompLength,FileSysFlag:DWord;
begin
GetVolumeInformation('c:\',VolName,128,(zv)SerialNumber,
MaxCompLength,FileSysFlag,SystemName,128);
Label1.Caption:=IntToStr(SerialNumber);
end;

LPDWORD je pointer na DWORD, nekdy take nezaskodi podivat na
deklaraci do windows.pas.

SATON Glass s.r.o. wrote:

> Pomoci MaxLength muzes omezit memo, ne ho rozsirit. Zkus si tam
> zadat cislo mimo rozsah Integer a chran si hlavu jak te zacne
> fackovat.

No, nevim, komu odpovidas, ale ta anglicka poznamka dole rika, ze
velikost Edit je omezena operacnim systemem...

> [...]
> Even when MaxLength is 0, there may be limitations imposed by the
> operating system on the number of characters that may be entered

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 10.6.1998 13:17:05

takhle to je ve Windows.pas -

function GetVolumeInformation(lpRootPathName: PChar;
lpVolumeNameBuffer: PChar; nVolumeNameSize: DWORD; lpVolumeSerialNumber:
PDWORD;

tohle je opsano ze souboru filectrl.pas z Delphi 3

function VolumeID(DriveChar: Char): string;
var
OldErrorMode: Integer;
NotUsed, VolFlags: Integer;
Buf: array [0..MAX_PATH] of Char;
begin
OldErrorMode := SetErrorMode(SEM_FAILCRITICALERRORS);
try
Buf[0] := #$00;
if GetVolumeInformation(PChar(DriveChar + ':\'), Buf, sizeof(Buf),
nil, NotUsed, VolFlags, nil, 0) then
SetString(Result, Buf, StrLen(Buf))
else Result := '';
if DriveChar < 'a' then
Result := AnsiUpperCaseFileName(Result)
else
Result := AnsiLowerCaseFileName(Result);
Result := Format('[%s]',[Result]);
finally
SetErrorMode(OldErrorMode);

nev�m jak je to v Delphi 2 ale snad ti to pom��e

M. �ipel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 0:27
P�edm�t: SN2

> [...]
> LPTSTR lpFileSystemNameBuffer, // address of name of file system
> DWORD nFileSystemNameSize // length of lpFileSystemNameBuffer

CHAR a VARCHAR

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 10.6.1998 14:13:58

Haj hou!

Neni to sice muj post, ale...

Poznamka: InterBase komprimuje (odstranuje) ukoncovaci mezery v okamziku
ukladani retezcu s pevnou delkou (CHAR), takze data s ukoncovacimi mezerami
zabiraji stejne mnozstvi mista jako ekvivaletni retezec s promennou delkou
(VARCHAR). [vsuvka: Zde je dokumentace nepresna, VARCHAR uklada mimo
samotnych znaku i pocet techto znaku (WORD), jak uz jsem psal ve svem
postu]. V okamziku, kdy jsou data ctena, InterBase znovu prida ukoncujici
mezery. Tim se spori diskovy prostor kdyz se delka dat promenliva.

-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]

> space as an equivalent variable-length string. When the data is read,
> InterBase reinserts the blanks. This saves disk space when the length

mssqlsrv.zip

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 10.6.1998 14:17:39

Zdravim Vas vsechny,
stahl jsem si z DSP soubor mssqlsrv.zip, ktery obsahuje nejake unity pro primy pristup na MSSQL, ale nejak se mi to nepodarilo rozchodit. Nezkousel jste to nekdo? Dan Rulicek
tel: 069/6906617
e-mail: dan.r(zv)avizo(tec)cz

Amater sa snazi pripojit na Interbase

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.6.1998 14:23:19

Vzhledem k tomu jak Borland zduraznuje, ze Interbase je urcena pro Linux
RH4.2 bych se tem chybam ani moc nedivil.... Nevim jak na Linuxu, ale
na Win platformach je u Interbase programek COMDIAG (COMDG32), ktery
slouzi prave k testovani spojeni na databazi a uz se mi mockrat
osvedcil.

BTW: co je se slibovanou konferenci o Interbase (nejen na Linuxu) ?

> [...]

> Vdaka.
>
> Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
> Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 10.6.1998 14:23:26

nevim, jestli to je ono, ale pred nedavnem tu
probihala diskuse o tom, ze Interbase je licencovana jen
na nizsi verzi linuxu. Zkus zalistovat v archivu na
www.delphi(tec)cz
Pavel (taky amater)

> [...]
>
>Vdaka.
>
>Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
>Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov

Jak vyprazdnit buffer klavesnice

[*] hostinsky(zv)rychnov(tec)czcom(tec)cz (Hostinsky Miroslav) - 10.6.1998 14:48:22

Zdravim vsechny,
Mohl by mi nekdo poradit jak vyprazdnit buffer klavesnice?
Predem dekuji za pomoc

S pozdravem
Miroslav Hostinsky