Komunikace RS 232

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 10.6.1998 14:50:29

Na toto jsem videl docela zajimavou knihovnu ktera se jmenuje tusim Async
Professional;
komponenty pro toto by tam mely byt ale nemam to v praxi vyzkousene

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. �ervna 1998 16:40
P�edm�t: Re: Komunikace RS 232

Vojt�ch Albrecht wrote:

> Diky vsem kdo se ozvali, n�kdo se ptal jestli to nejde jinak. Bohuzel
jinak to nejde, pozadavek je dan
> tak aby se spojili dva pocitace p�es kabel.
> Takze se poustim do toho napsat nejaky jednoduchy protokol.
>
> Delphi zdar

Ahoj,

Nevim presne k cemu to potrebujes, jestli na obecne prenaseni jakychkoli
souboru, nebo jako soucast vlastni aplikace kde pouze prenasis nejake
uzivateli "skryte" soubory. Pokud je to ta prvni varianta tak by slo
mozna pouzit "Prime propojeni kabelem" ktere je jiz soucasti Win95.

Petr Vones, amatersky programator

Casovac

[*] Valicek Arnost <valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz> - 10.6.1998 14:51:35

> Pozor nikdy nedavej pri dotazu kolik je podminku na primej cas dej tam
> vetsinou naky rozmezi, protoze casovac Windowsu je fakt zaludna vec a delku
> intervalu urcis presnejc spis ty jen tak od oka nez casovac.

Dost dobre jsem tento odstavec nepochopil (co znamena "delku
intervalu urcis presnejc spis ty jen tak od oka nez casovac").

Pokud treba zadam Timeru cas 30 minut (30*60*1000 milisekund),
jaka chyba se da ocekavat? Timer se mine o nejakou tu vterinu, nebo
se muze stat, ze se udalost vubec nevyvola - dalsi se vyvola az po
pul hodine?

(Doufam, ze se tady bavite o komponente TTimer? a jeji udalosti
OnTimer.)

Diky,
Arnost Valicek

Arnost Valicek (valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz)

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 10.6.1998 15:23:26

Nerozumim, zda je kravina to moje reseni, puvodni zadani, nebo neco jineho.
Faktem vsak je, ze select, ktery jsem uvedl aplikovany na ta data v prikladu,
vraci presne to, co bylo pozadovano, tedy 3 a 1.

Marek Prokop

On Wednesday, June 10, 1998 9:24 AM, pedskola [SMTP:pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz] wrote:
> Skousel si to? Je to podle me kravina a nefunguje to.

snip

> Cau Sopak
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz>
> Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Datum: 9. �ervna 1998 20:24
> P�edm�t: RE: Mozna trivialni SQL dotaz ....

> hodnoty

> countu vyraz. Napr. takto:

Amater sa snazi pripojit na Interbase

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 10.6.1998 15:26:03

Cau,

1) Musis mit spusteny server Interbase na Linuxu
2) Server, na kterem bezi, musi byt pristupny pres DNSku (tudiz se na nej
musis
pinknout pres jmeno, nikoli pres tcp adresu - napr. "ping
linux.eti.cez(tec)cz")
3) Na klientske strane musis mit modifikovany soubor SERVICES
(\winnt\system32\drivers\etc)
musi tam byt zaznam "gds_db 3050/tcp". Pokud by ti to porad nechodilo,
zkus nainstalovat
lokalni server Interbase, pri instalaci zaskrtni modifikaci services
souboru. Zkousim
vyspionovat, jak obejit instalaci lokalniho serveru, ale nedari se a
neni cas - namet pro ostatni,
co jste v konferenci.
4) Do BDE nacpes novy alias - typ Interbase, jmeno serveru -
linux.eti.cez(tec)cz:/database/db1.gdb
5) Zkus se pripojit a melo by to chodit

V tehle kombinaci jedu uz pomalu dva mesice, jen ty UDFka porad nebehaj

Cau Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

marcel(zv)vadium.sk na 10.06.98 11:24:50

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Re: Amater sa snazi pripojit na Interbase

Ahoj.

Vidim, ze moj problem zatial nikoho nezaujal,
tak sa pokusim pridat zopar dalsich informacii
(v podstate nepodstatnych):

1. Pouzivam Delphi 2.0 Developer
2. Upgradoval som BDE na 4.51 a ani tak to nechodi.

Dufam, ze si volakto najde sekundu volneho casu
a venuje ju bezbrannemu, ubohemu a zufalemu amaterovi.

Vdaka.

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160
> [...]
>Budem Vam nesmierne zaviazany (az na uzol).
>
>Dakujem.
>
>Pre doplnenie doplnam, ze este musim doplnit zopar doplnkov:
>- SQL server je Interbase 4.0 na Ret Hatovi 5.0
>- Klient je klasicka (takmer full) instalacia Delphi 2.0 na Win95
>- Strasne chybove hlasenie znie:
>
>product REMOTE INTERFACE is not licensed
>

>Este raz vdaka a prijemny vikend.
>
>Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
>Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov
>http://www.vadium.sk/ Tel./fax: 091/721 160
>
>Vsetci, ktori si myslia, ze myslia, tak myslia.

CHAR a VARCHAR

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.1998 15:26:32

> Pros�m, mohol by si to (aspon tu cast NOTE) strucne napisat v CZ (SK)
> jazyku. Celkom tomu nerozumiem.

Lec moje anglictina na preklady je nevalna :-(

> P.S.: Mozno hlupa otazka, ale co je to DDV?

Zadna otazka neni hlopa, existuji jen hloupe odpovedi; tedy:
Dobry Den Vam :-)

Interbaze komprimuje (ceskoslovensky zahustuje?) zbyvajici/ukoncujici
mezery pri ukladani stringu s pevnou delkou, takze data s mezerami na
konci zabiraji stejne misto jako stringy s promennou delkou
(VARCHAR). Pri cteni Interbase doplni zbyvajici mezery. Tim se setri
misto na disku i kdyz se velikost jednotlivych polozek siroce meni.

Netlucte mne za muj cestin(?) a nekvalitu prekladu(obsah je doufam
srozumitelny), napsal jsem, ze se domnivam(tedy netvrdim) a tu citaci
z heplu jsem dodal, aby bylo zrejme, proc se domnivam. Jinak max.
delka CHAR a VARCHAR je jina (o byte ci dva mene nez 32k v helpu IB
to je). Co je pozoruhodne (nebo jsem se prehledl), je, ze manual ma
na dvou mistech uvedenou ruznou max velikost pro varchar. Tistena
verze pro IB4.2 pravi toto:
CHAR 32767
VARCHAR 32765
To samozrejme neplati pro vicebajtova kodovani (UNICODE).

Jinak, ja jsem dlouho pouzival CHAR pro male a vetsinou zaplnene
pole, varchar jsme mel pro delsi (delal jsem to pres domeny). Kdyz
jsem tohle nasel, typ CHAR jsem opustil, neb to pro hledani setri I/O
operace (manual jinde) a ze uptade a insert trva dele mne v
konkretnim pripade netrapi, i kdyz dle rozsahu a planovaneho zatizeni
i toto se hodi do uvahy.

pekny den!+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

API fce

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 10.6.1998 15:31:04

DDV,
nevite nekdo, jaka/jake fce realizuji z servermanageru odesilani
zpravy vsem uzivatelum pripojenym k danemu serveru? Jedna se o sit NT.

Examplik vitan.

Obcas potrebuji kvuli proklatemu BDE restartovat pocitac (odmita se
inicializovat) a chtel bych humanne napred pripojene jedince varovat.

Diky za namety.

P.S.: Ptal jsem se v konferenci o NT, ale tvorit podivne struktury
dle helpu je na mne trochu moc.

Funkci NetMessageBufferSend znam, ale (kdyz ji volam z jednoho
programku, tak jsem ji cvicne daval konstantni parametry a ona obcas
uspela, jindy vratila syntax error[asi mam neco spatne]), ale hlavne
ja nechci posilat zpravu na pocitac(to taky, ale na to mi staci
zminena fce), ale chci ji poslat vsem pripojenym (neco edituji...).+------------------------+ +---------------------------+
[...]

master/detail Query

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.6.1998 16:01:27

Ahoj,
ted me kolega ukazoval zajimavy priklad, ktery se tady uz tusim
probiral, ale nepamatuju si vysledek.
Ma na formulari 2 Query klasicky propojene pres Datasource a parametr v
detail Query. Master je pouze pro cteni, detail pro editaci, tudiz
RequestLive=true. Pokud neco zmeni v detailni Query a posune se v
masteru na dalsi zaznam, mel by se provest autocommit. Nicmene v tomhle
okamziku se zacnou zjevne nacitat veskera data na klienta a ten po
vytvoreni zaplneni cele partition swapem (asi 250MB) spadne na
nedostatek mista na disku.

Cele je to v Delphi 3, Interbase 4, na Windows NT 4.0, tabulky maji asi
50.000 zaznamu master a 180.000 detail.

V cem je problem ?

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

SN - API

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 10.6.1998 16:07:23

Problem so SerialNumberom je vyrieseny dakujem kazdemu za pomoc.

Mnohy mi pisete ze delpiovska deklarace API finkcii moze byt ina.
Prosim kde mozem naist delphiovske deklaracie API funkcii?
Daka Jano

----------
> Od: Milan Koner <rgcsp(zv)hotmail.com>
> Pre: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> Predmet: Re: SN3
> D�tum: 10. j�n 1998 11:33

> system

> system

> identical.

Interbase users

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 10.6.1998 16:20:18

Podarilo sa mi vytvorit univerzalni program pre interbase databazy, ktor� umoznuje zaevidovat uzivatelov s roznimi pravami. Je to uroben� tak aby spravca systemu jednoducho mohol definovat rozne skupiny uzivatelov. Program je vhodny k lubovolnemu projektu v interbase a bez zasahu do projektu vyriesi vsetky problemy s pristupovymi pravami uzivatelov.
Obsahuje aj program pre modifikaciu uzivatelskeho hesla.
Ked niekto ma zaujem tak mozem poslat nekomercnu EXE s popisom.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

SQL (ne)pristup ?

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 10.6.1998 16:54:29

Zdravim,

Pokud se nemylim, tak Delphi 3.0 Professional obsahuje SQL link pro InterBase,
ktery take pouziva. (Zadne dalsi SQL linky samozrejmne neobsahuje ORACLE, MSSQL ..).
Tento SQL link se necha nainstalovat i na jineho klienta i bez pritomnosti Delphi a vse
pracuje. Pokud tedy chcete pouzivat pouze InterBase, tak vam staci D 3.0 Pro.
Samozrejmne nelze tento SQL link komercne sirit dale - to je vsak pouze ochrana pravni,
v programu asi zadna klicka neni.

Krome toho bych mel jednu zajimavou otazku. Nevi nekdo, jak rozchodit SQL monitor
z verze Delphi 2.01 C/S ve verzi Delphi 3.02 Pro ?? SQL monitor je v obou verzich C/S stejny.

S pozdravem
Rosta Podmanicky

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 14:56
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

> [...]
>
>pred casem tu byla polozena otazka, proc nelze pri pouziti SQL Linku z verze C/S
>do verze standart pristupovat do SQL stroje. Zatim jsem zjistil, ze kdyz se pouzije
>database explorer bez spusteneho IDE, tak to z toho DBEX jde. Jestlize je pustene
>IDE, tak ne. A to i kdyz nespustite DBEX z IDE! Co to ma znamenat, nevim. Prece si mohu
>koupit SQL a linky a pouzivat to, nebo ne? Myslim, ze se nejedna o nejake poruseni
>licence. SQL i linky se dodavaji k C/S, tak proc je nemohu pouzit v pribuznem nastroji?
>Ma k tomu nekdo nejake vysvetleni, nebo snad reseni20

Delphi Pro ma natvrdo zakazanu pracu s SQL Links priamo v kode, aby si nemohli niektori sikovni programatori dohrat do verzie Professional SQL Links a urobit si tak C/S, ktora stoji o 80.000 viac. SQL Linky sa dodavaju k C/S, ale solo stoja okolo 50.000 (je to cena za moznost ich aj sirit), ale ak ich chces pouzivat, musis mat C/S kupene. Tym sa Inprise chrani proti porusovaniu licencnej zmluvy, podla ktorej mas pravo sirit SQL Links S TVOJOU C/S APLIKACIOU. Ak chces robit C/S aplikacie, potrebujes C/S verziu...

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Chyba timeru?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.6.1998 17:45:19

pedskola wrote:

> A nestacilo by nastavit timeru interval na 0, potom timer neni
> volanej, je jakoby vyplej a nebudes mit problemy se zapinanim a
> vypinanim.Staci zase pro zapnuti vlozit do intervalu nakou hodnotu.

Ne, protoze se v obou pripadech vola stejna vnitrni funkce -
UpdateTimer.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Full Text

[*] Richard �trunc <vstrunc(zv)cv.bohem-net(tec)cz> - 10.6.1998 18:06:32

Ahoj,

mam dost velky problem s tabulkami.

Ako je mozne najjednoduchsie spravit fulltexttove vyhladavanie nad
tabulkou?

Potrebujem to rpe Paradox, Access a MS SQL server .. diki

Melo by to jit SQL dotazem:
SELECT .... WHERE text LIKE '%klicove_slovo%'

Bude to asi nejlehci zpusob, ale ne nejlepsi (nejrychlejsi).

U fulltextoveho vyhledavani se to vetsinou resi tak, ze si vytvorite soubor
klicovych slov spolu s odkazy, kde se v tabulce vyskytuji. Potom uz staci
napriklad uzit jen klauzili LIKE 'klicove_slovo%'. Melo by to byt o dost
rychlejsi.

Doufam ze jsem pomohl, cetl jsem to zrejme v nejake konferenci, uz nevim

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz
ICQ: 13408022

Service

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 10.6.1998 18:47:02

[P��loha v souboru: winmail.dat]

Preji vsem hezky den,

Potrebuji napsat service pod NT, ktera jednou za 5 minut stahne z webu
stranku a zahodi ji. Stahnout stranku z webu umim (THttpCli), napsat
service taky (TService), uspat program na 5 minut taky (Sleep). Co se mi
nedari je dat tyto veci dohromady. Kdyz dam do kodu service sleep na 5
minut, tak ta service 5 minut nereaguje ani na start/stop a navic se mi
nedari pridat komponentu do konzolove aplikace, ktera nema zadny form.

Nepsal nekdo neco podobneho ? (Tusim, ze pred casem se tu nekdo na neco
podobneo ptal ...)

bye

Radek

Datumove operacie ?!?!

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 10.6.1998 18:49:25

Ahoj,

viz Help
type TDateTime = type Double;

5 minut je tedy _priblizne_ 0.0034722222222
Nepresnost vyjadreni zpusobi zminovanou odchylku.

A co s tim?
Pokud ti to rozsah povoli pouzivej typ
type
TTimeStamp = record
Time: Integer; { Number of milliseconds since midnight }
Date: Integer; { One plus number of days since 1/1/0001 }
end;

Milos Skacel

SN - API

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.6.1998 19:07:27

>Problem so SerialNumberom je vyrieseny dakujem kazdemu za pomoc.
>
>Mnohy mi pisete ze delpiovska deklarace API finkcii moze byt ina.
>Prosim kde mozem naist delphiovske deklaracie API funkcii?

ve zdrojakach :-) Ale nevim jak je to s existenci zdrojaku ve vsech
verzich Delphi (ja mam developer)

x:\Program Files\Borland\Delphi 3\Source\RTL\Win\windows.pas

TDBMemo + velikost

[*] Rene Wagner <rwagner(zv)opv(tec)czn(tec)cz> - 10.6.1998 19:11:21

>Byli jsme ujisteni, ze texty typu memo budou bohate stacit a jen blazen by
tam psal vic nez tri strany textu. Ted tam chteji dat >12 stran!! Mam
hotovou celou aplikaci a je postavena na memo polich. Prosim o radu, pokud
je to mozne, o bezbolestne >reseni (ta aplikace je cvalik).
>Memo mne zahlasi ze nesnese vic nez 32kB a ja se mu ani nedivim.
>Projekt je zpracovavan pod D1. Urceni pro Win3.x.
>Diky za kazdy podnet.

Zkuste pouzit komponentu TDBRichText z RxLib do ktere se mi podarilo dostat
64kB. Nevim jestli to je dost nebo malo, protoze nevim kolik zabere tech 12
stran :-).

Taky jsem objevil komponentu JumpMemo, jejiz autor slibuje nacteni az 1 MB
textu. Je vcetne zdrojaku, takze mozna by stala za vyzkouseni.

Komponenty najdete na www.torry.ru

Zdravim a preju hodne stesti

Rene Wagner
rwagner(zv)opv(tec)czn(tec)cz
www.mujweb(tec)cz/www/bez_penez

Casovac

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 10.6.1998 19:14:03

Tim se spis mysli to, ze kdyz mas mnoho opakovani
udalosti OnTImer, kde Interval je maly, a chces, aby
se neco provedlo az po urcitem case, tak neni dobre
vychazet z toho, ze cas po napr. 1000 intervalech
se presne rovna 1000 nasobku intervalu.

Je lepsi dat podminku
if ( Now >= NastavenyCas ) and Not Provedl then
Provedl := true;
end;

nez
if Now = NastavenyCas then

Ahoj Pavel

> [...]

Diky,
Arnost Valicek

Arnost Valicek (valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz)

[*] Dan Ohnesorg, admin of POWER <dan.ohnesorg(zv)feld.cvut(tec)cz> - 10.6.1998 19:22:23

On 10 Jun 98 at 14:23, Vodnansky David wrote:

> Vzhledem k tomu jak Borland zduraznuje, ze Interbase je urcena pro Linux
> RH4.2 bych se tem chybam ani moc nedivil.... Nevim jak na Linuxu, ale
No ja bych to nevidel tak tragicky, znalci linuxu vedi, ze narozdil
od windows nejsou mezi verzemi linuxu propasnte rozdily. Ja
samozrejme dokazu na stroj, ktery se bude hlasit jako redhat 4.2
nacpat instalaci redhatu 5.1, do redhatu 5.0 se daji dat knihovny z
4.2, coz bych nedoporucoval, protoze uz na ne bylo nekolik oprav,
prece jen vyvoj je vyvoj a hackeri nikdy nespi.

No ja bych podle hlasky tipnul, ze se prave ta prvni cast nepovedla.
Opravdu jste instaloval presne podle readme? Ja uz si to sice moc
nepamatuju, ale mam za to, ze se tam musel editovat, nebo nejak
aktivovat soubor s licencemi. Mozna jste pouzil pro instalaci jiny
adresar, nebo nejsou nastvaveny nejake cesty.
Jeste se na to jednou mrknete.

zdravim
dan

DDDDDD
DD DD Dan Ohnesorg, supervisor on POWER
DD OOOO Dan(zv)feld.cvut(tec)cz
DD OODDOO Dep. of Power Engineering
DDDDDD OO CTU FEL Prague, Bohemia
OO OO work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
OOOO home: +420 311 679679;+420 311 679311
Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.

SN - API

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 10.6.1998 19:36:54

> [...]
>
>Mnohy mi pisete ze delpiovska deklarace API finkcii moze byt ina.
>Prosim kde mozem naist delphiovske deklaracie API funkcii?

Jsou v adresari delphi\source\rtl\win\

Radim Kunz

Jak uzivat ActiveX?

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 10.6.1998 19:58:39

Ahoj Delfini,

Mam tri otazky kolem ActiveX

1. Chtel jsem vygenerovat univerzalni ActiveX, ktere by umoznovalo zadavat lidem pozadavky. Takovych pozadavku muze byt nekolik vyznamove ruznych typu. Proto jsem si rekl, ze udelam jedno ActiveX univerzalni, ktere podle toho z jake stranky je loadovano nacte jiny ridici soubor (master.ini) a podle nej zobrazi labely, buttony, ... Bohuzel jsem neprisel na to, jak tomu ActiveX sdelit, ktery ridici soubor ma nacist. Potreboval bych zaridit, abych mu mohl predat parametr s cestou k souboru. Jde to nejak zaridit? Jak?

2. Jak presvedcit ActiveX, aby pracovalo se vzdalenou databazi - tedy s BDE na serveru.

3. Daji se ActiveX pouzivat i jinak nez na vkladani do WWW stranek? Jak?

Diky moc, Ladislav Nagy.

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 10.6.1998 20:03:11

Hi,

tak to myslim neni, protoze kdyz si zakoupim jakekoliv SQL a SQL Link k
ni, tak prece mohu v BDE vytvorit alias a tento normalne pouzit. Nehlede
na to, ze pokud mam na jedne masine instalovano D3 C/S a C++Builder 1
Standart, tak co mi brani v LEGALNIM uzivani SQL Linku a Interbase ???

fronek(zv)fic(tec)cz

Ing.Rostislav Podmanicky wrote:

> [...]
> Pro.
> Samozrejmne nelze tento SQL link komercne sirit dale - to je vsak pouze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.1998 20:10:23

> [...]
> licencnej zmluvy, podla ktorej mas pravo sirit SQL Links S TVOJOU C/S APLIKACIOU. Ak chces robit

To je nejake divne, ne? To se mi rozhodne nezda. Za prve SQL Link na
InterBase chodi dobre i v Professional... Za druhe kdyz si nekdo
koupi SQL Links (neco pres 40 tisic), tak ma pravo je sirit a ma pravo
take delat aplikace, ktere s SQL Links pracuji, prestoze nema Delphi C/S.
Uz si jen uvedom tu skutecnost, proc by se asi SQL Links prodavaly
take samostatne, kdyz v C/S je mas. Prodavaji se prave proto, aby sis
je mohl koupit, kdyz nemas Delphi C/S, abys mohl delat aplikace C/S.
Ze Delphi Professional + SQL Links vyjde levneji nez Delphi C/S, to je
naprosto v poradku, protoze v Delphi C/S nejsou jen SQL Links, ale
take Decision Cube, mnoho nastroju pro podporu Webu (Remote Data
Broker apod.) a dalsi nastroje pro SQL (SQL Monitor apod.). Rozhodne
NENI PRAVDA, ze chces-li delat aplikace C/S, musis mit Delphi C/S.
Aplikaci C/S v pohode udelas i v Professionalu a dokonce i ve Standardu.
Ja take delam aplikace C/S a mam Professional... Je pravda, ze SQL Linky
jsem si nekupoval a nepotrebuji je, protoze to delam s SQL Anywhere,
kde je stejne jen ODBC driver.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 10.6.1998 20:55:29

Hi,

divne to je urcite, ale neresi to muj problem.

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 10.6.1998 21:16:54

Zdravim,

podobny priklad jsem tu jiz resil. Vysledek nebyl bohuzel zadny.
Velice bych uvital dalsi prispevky na toto tema.

Problem je v tom, ze BDE se prilis angazuje do transakci.
Explicitni Commit na databazi (Databaze.Commit) provede
kompletni Refetch vsech zbyvajicih zaznamu a to na vsech
otevrenych Query. Duvodem jsou jiste potize s obnovenim cursoru,
ktere BDE resi timto zpusobem. Pokud je tedy SELECT prilis obecny dojde
presne k Vami popisovane situaci, i presto, ze opravujete a potvrzujete
pouze jeden zaznam vybrany Query2.

Problem je lehce popsan v k dokumentaci SQL linku.

Doporucuji:

1) Nepouzivat LiveQuery ale zkusit spise CachedUpates
2) Pokud mozno zmensit rozsah SELECTu na master
3) Pokud nepouzivate explicitni transakce tak by mohlo
zabrat nastaveni DRIVER FLAGS na hodnotu 4608,
nebo 4096.
Toto nastaveni aktivuje tzn. Soft Commit - tento rezim
je urcen primo na opravy velkych datasetu viz help.

Driver Flags
0 ReadCommited Hard Commit
512 RepeatebleRead Hard Commit
4096 ReadCommited Soft Commit
4608 RepeatebleRead Soft Commit

4) Vytvorit dalsi databazove napojeni
Database1 -> QueryMaster
Database2 -> QueryDetail

Commit na Database2 neovlivni Database1. Zde vsak nastava
problem se synchronizaci Database1.

Doporucuji zkusit:

http://www.interbase.com/cmmnty/intercom/intercom.html

2. cislo casopisu Intercom a v nem clanek
"Handling Deadlocks in Delphi and C++Builder"

P.S. Podobna temata se take resi v konferenci MER System.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vodnansky David [SMTP:Vodnansky(zv)allianz(tec)cz]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 16:01
Komu: 'DELPHI Distribution List 2'
P�edm�t: master/detail Query

[...]

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 10.6.1998 21:21:38

Ahoj,

dakujem ale:

* Visual InterDev mi vytvorilo nejaku app ktora ma filtrovanie pomocou SQL a
v helpe ma presviedcali ze znaky % a * nesmu byt na zaciatku toho co je za
WHERE v SQL dotaze. O SQL toho moc zrovna neviem, vzdy ked stym robim tak je
to pokus omyl konfrontacia manualu ...

Ale o tom ci znak % moze alebo nemoze byt na zaciatku som sa nic nedocital

Richard Willmann

> [...]
>rychlejsi.
>
>Doufam ze jsem pomohl, cetl jsem to zrejme v nejake konferenci, uz nevim

SQL (ne)pristup ?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 10.6.1998 21:49:44

Nechapu z ceho jsi znechucen.
Kdyz kupujes program, tak si mas precist licencni podminky, aby jsi pozdeji
nemusel byt znechucen. Pravda - cena SQL verze je pro nasince ponekud tvrda,
ale ve svete odpovida trhu na ktery je tato verze zamerena. S jeji pomoci se
delaji
narocnejsi podnikove systemy a jde tu o vyrazne vetsi byznys.
Koupe programu je tedy dohoda a souhlas s licenci. Mozna te prodejce
chybne informoval, mozna ji nemel na vice penize.
Ale pozor! I kdyz se ti podarilo ochranu obejit, zrejme jsi tim neziskal
pravo
pro sireni toho linku. Aplikace tedy bude pouzitelna jenom pro tebe.

Pokud by INPRISE neprovadel uvedenou ochranu, pak by zrejme snadneji
dochazelo
k porusovani licencnich prav. Na to jsou Cesi teke experti.
Nevim jakym zpusobem jsi ziskal SQL link, ale asi nemas pravo na jeho sireni
s tvoji
aplikaci. Asi by tvoji zakaznici nechteli k programu jeste neco kupovat.
A v tom je ten vtip. Vyrazne drazi veze delphi SQL dava pravo sirit Links
s tvoji aplikaci.

Tim nechci INPRISE nejak prilis obhajovat. Ja jsem spise znepokojen jejich
politikou upgrade. Jsem ochoten vydat za verzi SQL hodne penez, ale ne
kazdej rok. Upgrade, ktery cini pres 80% puvodni ceny podle me neni upgrade,
ale trapna sleva. INPRISE se ke svym stalym zakaznikum chova macessky.
Mozna si jsou az prilis jisti, ze o ty uz neprijdou!
Presto bych urcite nepouzival tak silna slova, jako "SVINSTVO INPRISE".
BRRR .....
Ja jsem totiz rad, ze Delphi existuje i ve verzi SQL.
Mimo jine nas zivi !!!
Srovnejte ceny podobnych vyvojovych produktu client - server jako je
PowerBuilder (enterprice), Oracle 2000, Visual SQL a pod. a zjistite, ze
cena
Delphi SQL je dobra ......, ale ten upgrade je nakej divnej ......
Jaro.

Od: Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 17:40
P�edm�t: RE: SQL (ne)pristup ?>Hi,

> [...]
jaksi
>nedopatrenim (kdo byl za to asi vyhozen?) dostalo mnoho zdrojaku VCL. Tam
jsem si vsimnul,
>ze pri otvirani tabulky se TTable (TDataSet) dotazuje BDE na to, zda je ci
neni alias SQL.
>To muze byt nekdy uzitecne, ale bylo mi to podezrele. Tak jsem proste vzal
prelozenou CCL z
>te bety a okopiroval do normalni verze Standart. A FUNGUJE TO. Protoze k
verzi Standart
>neni zdrojak, nemohu to nijak prozkoumat, ale je to evidentne SVINSTVO
INPRISE.
>Protoze tuhle konferenci cte borland(tec)cz, at se laskave chyti za nos. Tohle
se proste nedela,
>zvlast u produktu pro vyvojare! Prece mi nemuzete narizovat, ze nemohu
svoji aplikaci vyvijet
>pro SQL, kdyz si ten SQL legalne koupim. Nikde se nepise o tom, ze by verze
standart
>neumoznila pristup k SQL serverum. To je podraz. Jsem znechucen.

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.6.1998 23:11:48

> te bety a okopiroval do normalni verze Standart. A FUNGUJE TO. Protoze k verzi Standart
> neni zdrojak, nemohu to nijak prozkoumat, ale je to evidentne SVINSTVO INPRISE.

Kde to v tom zdrojaku je? Ja se na to podivam, co tam dali...
Ja mam Professionala.

*** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA ***
Z duvodu stehovani jiz neplati telefonni/faxove cislo 047-5501627,
bude prelozeno, ale nikdo nevi, kdy to Telecom zvladne... Prozatim
prosim pouzivejte prechodne telefonni/faxove cislo 047-68510.
Adresa pro korespondenci zatim zustava beze zmen.

[...]

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 10.6.1998 23:12:06

Jak ma clovek potom sirit aplikace na InterBase??? Jestli se link z verze
Pro nesmi sirit? Proc tam tu InterBasi vubec dali??

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 19:26
P�edm�t: RE: SQL (ne)pristup ?

Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 14:56
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

> [...]

porusovaniu licencnej zmluvy, podla ktorej mas pravo sirit SQL Links S
TVOJOU C/S APLIKACIOU. Ak chces robit C/S aplikacie, potrebujes C/S

Konference Interbase

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 10.6.1998 23:13:09

Zdar!

Tak jsem mel konecne trochu casu a udelal jsem ten list na InterBase. Je
zrizen jako nemoderovany a prispivat mohou pouze clenove. Toleruji
netematicke prizpevky, ale v zadnem pripade nekolika set kb prilohy.

Zajemci se mohou prihlasit:

adresa pro prihlaseni je interbase-request(zv)mc-club(tec)cz
do tela zpravy napsat SUBSCRIBE

adresa konference je interbase(zv)mc-club(tec)cz

Program pro konferenci je pomerne jednoduchy a umi pouze:

HELP - seznam prikazu

JOIN nebo SUBSCRIBE - prihlaseni k odberu

LEAVE nebo UNSUBSCRIBE - zruseni odberu

Pripadne problemy, dotazy, nazory posilejte na moji nize uvedenou adresu.

Pavel Chaloupka
E-Mail : chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz
V�voj SW

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 10.6.1998 23:30:44

Hi,

tohle si zaslouzi komentar:

�ke��k Jaroslav wrote:

> Nechapu z ceho jsi znechucen.

Z vypocitavosti INPRISE

> Kdyz kupujes program, tak si mas precist licencni podminky, aby jsi pozdeji

V licencnich podminkach se nic nepise o tom, ze si nesmim koupit zadny
SQL server a k nemu SQL linky!! Ani se tam nikde nepise, ze verze
standart neumoznuje pouziti SQL linku. A dal, proc si mam kupovat neco,
co uz mam (SQL Linky od D3 a Interbase95 tamtez), co tim ziskam,
nepotrebuji to, v licenci od linku (da-li se tomu tak rikat) se nepise,
ze MUSI byt pouzita POUZE s DELPHI.

> nemusel byt znechucen. Pravda - cena SQL verze je pro nasince ponekud tvrda,

TVRDA?? NECHUTNA !!

> [...]
> Koupe programu je tedy dohoda a souhlas s licenci. Mozna te prodejce
> chybne informoval, mozna ji nemel na vice penize.

Nebudu zapirat, penize opravdu nemam, to je ale muj problem. (abych rekl
pravdu, penize ani nechci, jen je potrebuji k zivotu a na novy SW -
mysleno vazne, penize jen vzbuzuji zavist).> Ale pozor! I kdyz se ti podarilo ochranu obejit, zrejme jsi tim neziskal
> pravo
> pro sireni toho linku. Aplikace tedy bude pouzitelna jenom pro tebe.

Za prve, zadnou ochranu jsem neobesel! Pouze jsem patral po pricine tim,
ze jsem z uvedene betaverze postupne zkousel jednotlive soubory v ostre
verzi.

Za druhe, nechci licenci na sireni linku, potrebuji ted nejakou dobu tu
aplikaci taky psat :-), ukaze-li se, ze je dobra, pok ji bude prodavat
nekdo jiny, a to v ramci sve aplikace, ktera se bude s tou moji navzajem
doplnovat. Licenci na SQL Linky ma on, je to proti licencnim podminkam?

> Pokud by INPRISE neprovadel uvedenou ochranu, pak by zrejme snadneji
> dochazelo
> k porusovani licencnich prav. Na to jsou Cesi teke experti.

Mluvite z vlastni zkusenosti? :-) Ne, INPRISE na to nema pravo, protoze
by to muselo byt uvedeno v popisu produktu, ale neni, a jak je uvedeno
vyse, pokud dokoupim SQLLinky (hypoteticky), tak bych je nemohl pouzit,
je to logicke?

> Nevim jakym zpusobem jsi ziskal SQL link, ale asi nemas pravo na jeho sireni
> s tvoji

Ne nemam pravo k sireni, viz vyse.

> [...]
> ale trapna sleva. INPRISE se ke svym stalym zakaznikum chova macessky.
> Mozna si jsou az prilis jisti, ze o ty uz neprijdou!

Cenova politika upgradu? To uz jsem rezignoval, zbytecne se rozcilovat.
O svoje zakazniky neprijdou, tim jsou si jisti, a pravem. Jejich
produkty jsou siroko daleko nejlepsi.

> Presto bych urcite nepouzival tak silna slova, jako "SVINSTVO INPRISE".
> BRRR .....

Kdyz vas vytoci nesmyslna skutecnost, tak budete nadavat taky, povodne
jsem chtel pouzit mnohem silnejsich vyrazu, ale AHA by me vyhodil :-)

> Ja jsem totiz rad, ze Delphi existuje i ve verzi SQL.

Ja ne, kastuje lidi na bohate a chude, bez ohledu na jejich inteligenci
a schopnosti (nejsem komunista)

> Mimo jine nas zivi !!!

A dobre nebo spatne?

> [...]
> cena
> Delphi SQL je dobra ......, ale ten upgrade je nakej divnej ......

fronek(zv)fic(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 10.6.1998 23:40:18

Hi,

protoze ted sedim u domaci masinky (s malym diskem), tak tu mam jen
jednu verzi (standart), podivam a poslu to zitra dopoledne.

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Zahradnik wrote:

> Kde to v tom zdrojaku je? Ja se na to podivam, co tam dali...
> Ja mam Professionala.

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 10.6.1998 23:42:40 -0700

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1522.html

> [...]

>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 10.6.1998 23:42:07

Hi,

patrne myslis balicky z Delphi 3, ale ja pouzivam C++Builder v 1.0, tam
zedne balicky nejsou.

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Zahradnik wrote:

> Tak jsem nad tim ted tak premyslel a napadla me jedna vec. Totiz kdyby
> byly rozdily v TTable mezi verzemi Standard, Professional a C/S, tak by
> tim padem musely byt take jine balicky od kazde teto verze. Ale podle
> me jsou tyto balicky totozne. Je to tak?

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 11.6.1998 00:00:37 -0700

Treba si precitat
C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Deploy.txt.

Interbase ma predsa dve verzie: lokalnu a sietovu. V
Delphi Pro je podporovana iba lokalna...

Co sa tyka tych upgradeov - aku zlavu ti da firma
Skoda, ked si po pouzivani 125L kupis Feliciu?

O akych sumach sa to tu bavite? Ubohych 80.000 za upgrade na Dephi C/S? Viete, kolko stoji 1 klient
Oracle? Okolo 50.000!!! Ak zakaznik vie vysolit taketo
sumy za klientov SQL databazy, smiesnych 80.000 navrch
ho predsa nemoze zlozit. (A to este nehovorim o
predrazenych cenach SQL serverov pre UNIXove databazy).>> Delphi Pro ma natvrdo zakazanu pracu s SQL Links priamo v kode, aby si nemohli niektori sikovni

> [...]
>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Pluginy pres Delphi package

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 11.6.1998 06:53:30

Zaujemca sa poslusne hlasi!

Co je to "plugin" a k comu to je dobre? Uz som to videl kade-tade, ale nie je mi uplne jasne o co ide.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

----------
> [...]
> jak udelat plugin pres package. Problem se mi zadarilo s uspechem
> vyresit, a je to BOMBA! Odpad? veskere sdileni dat pres mapovane
> soubory, objekty se vytvari primo v adresovem prostoru aplikace,
> nehlede na to, ze odladeni unit v balicku je neskonale jednodussi
> (Kdo nekdy zkousel odladit slozitejsi DLL, vi, o cem mluvim), proste,
> muzete s tim delat psi kusy, a ani ceckari nebudou ochuzeni,
> protoze jsem zaslechl, ze cpp builder 3 uz taky packages umi.
>
> Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
> a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

[*] Pavol Cvengros <cvengros(zv)gssr.sk> - 11.6.1998 07:28:55

Cawwwww :-))

Ak by sa nasiel jeden aj premna ... mal by som vazny zaujem :-)

Diiiiik
Pavol Cvengros
cvengros(zv)gssr.sk
P.S:na velkosti attachmentu nezalezi (.....do 50MB vsetko OK :-))))

Chyba timeru?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.6.1998 07:54:12

Tool Tim wrote:

> Jak jsem psal. Kdyz nastavim 60000, uz se timer nenahodi. Kdyz
> nastavim 30000, nahodi se. Kdyz timer neshazuji, tak bezi porad i
> kdyz ma 60000.
> [T.T.] Timer (podle mne :) nestihne do tech 60000
> napocitat mezi vypnutim a zapnutim. Myslim si, ze ho vypnes driv nez
> se tam dostane, proto to mozna na 30000 funguje. Taky se na

Hele, to jsem si nejak neuvedomil. Genitalni napad! :-) Diky.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Pluginy pres Delphi package

[*] David Hrb�� - 11.6.1998 07:56:50

Taky bych mel zajem. hrbac.david(zv)usa.net

Od: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz <stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz>
Komu: Delphi(zv)pinknet(tec)cz <Delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 16:34
> [...]

>Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
>a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.6.1998 08:09:55

> 3. Daji se ActiveX pouzivat i jinak nez na vkladani do WWW stranek? Jak?

Ano, daji. Napriklad je muzes pouzit primo ve svych programech
v Delphi - vlozis do formulare apod. Take jsou nevizualni ActiveX,
ktere take muzes pouzit primo v Delphi. A mimo Delphi je muzes
pouzivat v programech v C++ Builder, Visual Basic, Visual C++,
ale take treba v Microsoft Office (Word, Excel apod.)... moznosti
je mnoho.

> [...]

> ale trapna sleva. INPRISE se ke svym stalym zakaznikum chova macessky.
> Mozna si jsou az prilis jisti, ze o ty uz neprijdou!

Ano, toto je presne moje rec. V podstate upgrade na C/S verzi koupis
za uplne stejne penize, at uz jsi majitel predchozi verze C/S nebo
majitel predchozi verze Developer a nebo dokonce! majitel konkurencniho
produktu napr. Visual Basic. To mi pripada jako tragedie, ze majitele
predchozich C/S nejsou vubec zvyhodneni. Ale co nadelame...

[...]

<none>

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 11.6.1998 08:09:41

Potreboval bych poradit,

Zkousel jsem InterBase na RH 4.2 a RH 5.0.

Pri pouziti slozitejsi aplikace me ale program v Delphi zahlasi
General SQL error.Unable to complete network request to host "server". Error writing data to the connection.
unknown Win32 error 10054.
Provede to na kodu.
query4.close;
query4.open;
Zajimave je ze tato sekvence je pouzita vicekrat a pada to jenom zde a jenom jeli v tabulce vice radek.
Pokud pouziju IB na NT tak je vsechno vporadku.

Nevite nekdo v cem je problem.
Mne uz nic nenapada,

Daniel.Prynych(zv)buzuluk(tec)cz

Pluginy pres Delphi package

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 11.6.1998 08:28:12

Mal by som taktiez zaujem
Dik
Majkl

Pluginy pres Delphi package

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 11.6.1998 08:28:44

Taky bych mel zajem.

Ales

krautvor(zv)mona(tec)cz

<none>

[*] Zelinka Jiri <Jiri.Zelinka(zv)pregis.preciosa(tec)cz> - 11.6.1998 08:29:38

IB na Linuxu jsem nezkousel, ale mozna daji navod tyto dva prispevky
cz.comp.linux:

Rad bych navazeal na svuj predchozi dopis i IB na Linuxu
psal jsem :

problemy nastali az kdyz byly spusteny aplikace v Delphi 2.0 na
ostatnich
pocitacich ktere pristupovali na IB pres SQL LINK, nektere aplikace
zacali hlasit
Unable ti complete network request

problem nastava je u Win95 a da se odstranit pri pouziti prikazu
SHARE /F:4096 /L:40
bohuzel v novych verzich Win95 tento prikaz (program) uz neni a ze
starsi distribuce nelze pouzit
(alespon mne to neslo).
Jinak naprosto nezavisi na typu pocitace (Pentium Pentiun Pro AMD K6 AMD
486) na kterekoliv strane
Linux Win95.
Pokud pouzijeme na kterekoliv strane (IB nebo program v Dephi) NT je vse
take v poradku.
Jinak IB muzeme pouzit i na RH 5.0 pokud na nen nechceme prekladat a
zpoustet programy ktere
pouzivaji API IB.

Daniel.Prynych(zv)buzuluk(tec)cz

Toto je muj posledni e-mail o IB na linuxu
Shrnuti :
1/ Samotna IB 4.0 pracuje pez problemu na RH 4.2 a RH 5.0 vcetne
podpornych programu.
2/ programy pouzivajici API IB prelozite pouze na RH 4.2
na RH 5.0 :
gcc prevod.c -lgdslib -ldl -lcrypt

ld: warning: libdl.so.1, needed by /usr/lib/libgdslib.so, may
conflict with libd
l.so.2

3/ Client - Server
Linux 4.2 + IB 4.0 ---- Win95 NT 4.2 + Delphi
Je nyni bez problemu, chyba byle zpusobena starou verzi DBE (snad
uplne prvni) a projevovala jen
pri velkem poctu query a neprojevovala se na Netbiosu.
Po te co jsem dostal od pritele moznost nainstalovat jeho verzi DBE z
posledni Delphi 2.0 pred prechodem
na Delphi 3.0 problemy zmizely.
4/ Rychlost se mne zda subjektivne vetsi nez na NT 4.0 na stejne
konfiguraci.
5/ Na rozdil od IB na NT IB na Linuxu pozna i zruseni aplikace "natvrdo"
a ukonci proces.

6/Ke zkouskam byly pozity pocitace s AMD 486/100 2x PPro 180 Pentium
133
Jak databaze Cenik asi o 40 000 zaznamech a 15 sloupcich,
a sestava tabulek (odkazy mezi sebou) obsahujici kusovniky, celkova
velikost asi 15 MB.

Timto se omlavam ze predchazejici zpravu ktera uvadela urcitou chybu pri
spolupraci IB na Linuxu
a programu napsanych v Delphi na okolnich pocitacich.

> [...]

> jenom jeli v tabulce vice radek.
> Pokud pouziju IB na NT tak je vsechno vporadku.

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 11.6.1998 08:42:19

> [...]
>aktivovat soubor s licencemi. Mozna jste pouzil pro instalaci jiny
>adresar, nebo nejsou nastvaveny nejake cesty.

Som si takmer isty, ze sa prva cast podarila.
Linuxacky ISQL funguje totiz bez zjavneho problemu.
Pokial som dobre cital readme, tak o nejakom subore
s licenciami sa vobec nehovorilo. Ale kto vie?

S pozdravom

M.T. <marcel(zv)vadium.sk>

>zdravim
>dan

SQL (ne)pristup ?

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 11.6.1998 08:42:30

No prece aby se dali vyvijet i narocnejsi aplikace - az bude aplikace
hotova a komercne prodejna, dokoupi se zbytek.

Rosta Podmanicky

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Chaloupka Pavel [SMTP:chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 23:12
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

Od: Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 19:26
P�edm�t: RE: SQL (ne)pristup ?

Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 14:56
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

> [...]

porusovaniu licencnej zmluvy, podla ktorej mas pravo sirit SQL Links S
TVOJOU C/S APLIKACIOU. Ak chces robit C/S aplikacie, potrebujes C/S

Interbase, Linux a Delphi - problem s query

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 11.6.1998 08:42:22

[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 11.6.1998 08:54:04

>Cau,
>
>1) Musis mit spusteny server Interbase na Linuxu

Mam.

>2) Server, na kterem bezi, musi byt pristupny pres DNSku (tudiz se na nej
>musis
> pinknout pres jmeno, nikoli pres tcp adresu - napr. "ping
>linux.eti.cez(tec)cz")

Je to presne tak.

> [...]
>souboru. Zkousim
> vyspionovat, jak obejit instalaci lokalniho serveru, ale nedari se a

Volaco podobne sa ma pytal InstallShield pri instalacii Local IB, tak som mu
to povolil.

Po instalacii IB na Linuxe, som funkcnost testoval pomocou Windowsackej
utility Communication Diagnostic Tool, ktora sa dodava spolu s D2 Develop.
Vysledok je takyto:

Testovanie konekcie na urovni Winsocku prebehlo OK. Tu je vysledok:

Path Name = C:\WINDOWS\SYSTEM\wsock32.dll
Size = 67072 Bytes
File Time = 12:12:00
File Date = 11/12/1996
Version = 4.0.0.1111
This module has passed the version check. Initialized Winsock. Attempting connection to: proxy.vadium.sk.
Socket for connection obtained.
Found service 'gds_db' at port '3050'.
Connected to host "proxy.vadium.sk", port 3050.
Socket closed successfully.
Winsock deinitialized successfully. Winsock Communication Test Passed!

Testovanie DB connection dopadlo takto:

Path Name = C:\WINDOWS\SYSTEM\gds32.dll
Size = 355328 Bytes
File Time = 04:10:00
File Date = 02/03/1996
Version = 4.1.0.116
This module has passed the version check. Attempting to attach to
proxy.vadium.sk:/usr/interbase/examples/v4/employee.gdb
An InterBase error has occurred while attaching. Error - product REMOTE INTERFACE is not licensed

Znova podotykam, ze na Linuxe pomocou ISQL bezi vsetko OK.

A vyskytol sa dalsi problem:
Nainstaloval som IBPerl 0.5 (s mensimi problemami, ale nakoniec sa to
podarilo)
a po spusteni testovacieho skriptu mi vyhadzuje chybu "Bus error" alebo
"Segmentation fault"

>4) Do BDE nacpes novy alias - typ Interbase, jmeno serveru -
>linux.eti.cez(tec)cz:/database/db1.gdb

Tu som sa uz nedostal.

>5) Zkus se pripojit a melo by to chodit

Nechodi.

> [...]
>
>stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Ing. Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, 080 01 Presov

[*] Vesna <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 11.6.1998 09:16:31

Take zajem.
veselyt(zv)sagas(tec)cz

Zkus to nekam dat na ftp, www a napsat to do konference, kde to je.
Diky Vesna

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz <stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz>
Komu: Delphi(zv)pinknet(tec)cz <Delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 16:31
> [...]

>Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
>a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.6.1998 09:24:10

> Ja ne, kastuje lidi na bohate a chude, bez ohledu na jejich inteligenci
> a schopnosti (nejsem komunista)

Pane Boze !!! Ja take nejsem rad, ze jsou tu ke koupi i zahranicni auta,
protoze mam jen Favorita bez ohledu na mou inteligenci :-))))))))

[...]

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 11.6.1998 09:33:27

Tiez by som mal zaujem.

Janko

kuchar(zv)tuke.sk

Service

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 11.6.1998 09:38:50

Nova zprava:
Nazdar,pokud mohu doporucit :- netahej WWW stranku pres componentu ale pres
WinInet API - je to sice trochu slozitejsi ale obejdes se bez formulare a
komponenty- uspavani provadej pres WaitForSingleObject na dobu napr. 5
sekund a testuj jestli se neco nedeje , nebo muzes dat
WaitForMultipleObject - zalezi na tom jak pises tu Servici- form se pridat
da - pouzivam to pro databaze - problemy sou s udalostma apod.Radek
Voltrvoltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)czvoltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz
[...]

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 11.6.1998 09:38:56

[...]

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 11.6.1998 09:39:04

[...]

[*] Radek Adamec <adamecr(zv)sh.cvut(tec)cz> - 11.6.1998 09:57:14

Zdar,
I ja se hlasim, prosim, prosim, smutne koukam :)
Diky Radek
Radek Adamec tel: ++ 420 2 717 40 205
IS Administrator fax: ++ 420 2 717 40 203
Technology Practice
Accord Group ECE mobile: ++ 420 602 299 512
Prague, Czech Republic email: r.adamec(zv)accord-ece.com

> [...]
>
> Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
> a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

Jak vyprazdnit buffer klavesnice

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 11.6.1998 10:04:36

Myslim, ze otazka neni dobre postavena.
Napis k cemu to potrebujes. Windows neni DOS.
Tady je to s klavesnici slozitejsi.
Klavesnici muze ve stejnem okamziku obsuhovat vice
objektu nebo procesu. Muzes zachytavat odalosti od
klavesnice, ale o zadnem bufferu ve Windows nevim.
Nebo ze by prece jenom existoval?
Jaro.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hostinsky Miroslav <hostinsky(zv)rychnov(tec)czcom(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 15:39
P�edm�t: Jak vyprazdnit buffer klavesnice

>Zdravim vsechny,
>Mohl by mi nekdo poradit jak vyprazdnit buffer klavesnice?
>Predem dekuji za pomoc
>
>S pozdravem
>Miroslav Hostinsky

Casovac

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 10:19:23

ja myslel to ze se mine a neni presne stejnej jako skutecnej cas. Na
odchylku ma vliv, jak mas rychlej pocitac a co zrovna delas, cim ho vic
zatezujes tim vic to blbne a hodne to blbne kdyz ti pocitac spi.

Dobre to popsal Pavel Kral dik lip bych to nesved vysvetlovani mi moc nejde

s tim dotazem sem to myslel tak ze mas treba aplikaci ktera se ma spustit v
nakou minutu
a ty nastavis timeru minutovej interval tak se ti klidne muze stat ze tu
tvoji nastavenou minutu ti vubec nezareaguje timer a potom se tvuj kod treba
vubec nespusti,tyhle chyby sem si vsiml diky Scheduleru nebo jak se to
menuje ve Win98, je to program kterej spousti jiny programy v urcitej cas a
dost casto se stane ze na to proste zapomene.

Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Valicek Arnost <valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 18:50
P�edm�t: Re: Casovac

> [...]

Diky,
Arnost Valicek

Arnost Valicek (valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz)

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 10:28:42

Tak mi napis v cem ti tenhle tvuj SQL dotzaz fungoval, ja to delal v Accessu
a me to zavrhl sam Access z Offisu , pak programek na konstrukci databasi ve
VB5 a nesezralo to ani Delphi pripojene pres Microsoft Access driver v ODBC.

ten tvuj SQL dotaz je:

Od: Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 21:03

wrote:
> [...]

> Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Datum: 9. �ervna 1998 20:24
> P�edm�t: RE: Mozna trivialni SQL dotaz ....

SQL (ne)pristup ?

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 11.6.1998 10:45:43

Myslim, ze to znamena jednu vec. Zakaznici prestanou pouzivat BDE. Ja uz
se na to chystam. Zacnu pouzivat ADO pro pristup jinam, nez do IB

Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s.
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

> [...]
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 11:11:46

Docela si me zaskocil, ale skusime to vratim se do dob assembleru.

nezarucuju funkcnost pod Woknama

push AX
JEZNAK:
mov AH,01h ;tahle funkce zjisti zda je
ve fronte znak,
int 16h ;jestli jo da
priznak ZERO
jz PRECTI ;pri priznaku ZERO skoci
na PRECTI
jmp NENIZNAK
PRECTI:
mov AH,00h ;tahle funkce precte znak
s fronty
int 16h ;tzn. vymaze jeden
znak z fronty
jmp JEZNAK ;skoci spet na dotaz jestli
je naky znak ve fronte
NENIZNAK:
pop AX

Doufam ze ti to pomuze, nevim jestli to z Woknama nebude blbnout jeste to
skusim, ale tohle sem pouzival v DOSU

Mozna to pude taky nakou API funkci, jeste se mrknu

Zatim Cau Sopak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hostinsky Miroslav <hostinsky(zv)rychnov(tec)czcom(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1998 16:31
P�edm�t: Jak vyprazdnit buffer klavesnice

>Zdravim vsechny,
>Mohl by mi nekdo poradit jak vyprazdnit buffer klavesnice?
> [...]

nastaveni proxy

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 11.6.1998 11:13:56

Zdarec delphini !

chtel bych nastavit proxy server v IE.
Konkretne je to v menu View\Internet options\Connection.
Dokazu ten zaznam pouze zmenit v reistrech,
ale to se na vlastnim nastaveni proxy nezmeni.
Zmeni to pouze text v tomto policku v nastavenich.
Zrejme je treba zavolat nejakou funkci pro update momentalniho
nastaveni.....

Nevite nekdo jak na to ????

predem dik.

Michal

MSSQL & posledni ID

[*] MIS Support Department <mis(zv)login(tec)cz> - 11.6.1998 11:15:15

Dobry den..

Rad bych vedel, jestli Microsoft SQL Server 6.5 nejakym zpusobem
po insertu vraci vlozene ID (ktere je autoincrement), eventuelne jestli
ano, tak jak tuto informaci ziskat. Pocitat po insertu max hodnotu
se mi zda neelegantni a navic trochu nebezpecne (kdyz se dva lide
trefi...) Je nekdo schopen poradit? :)

Hezky den preji..

Jakub Holubec, MIS

DBGrid a Memo

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 11.6.1998 11:37:13

Hello,

chtel jsem uzivateli v DBGridu zobrazit alespon cast Memo polozky
jako kalkulovanou polozku typu String. Ovsem pouziti SaveToStream v
udalosti OnCalcField neni korektni.

Neresil nekdo podobny problem?

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

Pluginy pres Delphi package

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 11.6.1998 11:55:05

On Wednesday, June 10, 1998 2:06 PM, stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
[SMTP:stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz]
> Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto
> tema,
> a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

Pres muj email na http://www.delphi(tec)cz/

Tomas

Full Text

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 11.6.1998 12:02:35

On Tuesday, June 09, 1998 2:49 PM, No Comment Group, s.r.o. - Sales
Department
> Ako je mozne najjednoduchsie spravit fulltexttove vyhladavanie nad
> tabulkou?
Z tohoto duvodu nikdy neukladam textova data do databaze...
Proste si nadelam adresarovou strukturu a do ni davam textove soubory...

A pak proste pouziju Index Server od M$...
A je to - rychle, kvalitne a snadno...

Tomas

DbGrid - columns

[*] Milan Valenta <milan.valenta(zv)usa(tec)net> - 11.6.1998 12:09:10

Hi,

jeste jednou nahazuji udicku. Chytne se nejaka rybka, nejaky delfin?

Mam jeden problem s DbGridem - (resp. s jeho potomkem DBGridSinea od f. Sinea)
Chci si tuto komponentu vylepsit o moznost zakazat zobrazovani predem definovanych
columns a o moznost odebrat column uzivatelem.

Vytvoril jsem si potomka, ve kterem jsem si nadefinoval property DisableCols typu TStrings
a upravil jsem si metodu OnMouseDown tak, aby pri stisku praveho tlacitka nabidla
moznost odebrat column, na kterem bylo kliknuto, nebo nabidla obnovit zobrazeni
vsech columns MIMO TY, ktere jsou vypsany v property DisableCols.
Obnovu provadim v metode OnMoseDown pomoci volani Columns.Rebuildcolumns
(mam nastaveno Columns.State:=csCustomized)
a pote ihned volam svoji proceduru DelDisableCols odstranujici ty columns, ktere jsou
vypsany v DisableCols prikazem columns[i].free.

A ZDE JE PROBLEM:
Pokud nejakym zpusobem nezdrzim provedeni columns[i].free v me procedure, nezmizi
tato columns. Pokud provedu napr. smycku
for i:=1 to 100 do Application.processmessages,
columns uvedena v prop. DisableCols se odstrani.
Pravdepodobne se Columns.Rebuildcolumns provadi na zaklade poslani nejake zpravy
ve windows a nez se dostane na jeji zpracovani, provede se nejdrive uvolneni columns
moji metodou a pote dojde na obnovu veskerich columns.

PORADTE, prosim, jak mam volat tuto svoji metodu DelDisableCols, popr.
KTEROU METODU DbGridu predefinovat, aby bylo zajisteno, ze se moje metoda bude volat
az po provedeni Columns.Rebuildcolumns.
Pozn. V TQuery, na ktery je DbGrid navazan, potrebuji veskere polozky databaze, protoze
jsou napojeny na jine komponenty ve formulari.

DIKY PREDEM ZA VASE OHLASY A NAMETY

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: milan.valenta(zv)usa.net

Pluginy pres Delphi package

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 11.6.1998 12:15:48

Take bych mel velky zajem.

Ladislav Nagy

lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 11.6.1998 12:39:50

Hi,

tak tady to je. Je zde jasne videt, ze probiha dotaz na to, je-li database.issqlbased
Samozrejme ze v kodu pro standart verzi (ktery neni zverejnen) to bude mit za nasledek
nemoznost otevrit databazi sql. Je to jenom domnenka, protoze ve verzi profesional tento
kod urcite nenajdes. Me by opravdu zajimalo, co bych mel udelat, abych po pripadnem
zakoupeni Local InterBase mohl tuto pouzivat. Borland(tec)cz ma nyni v nabidce celkem levnou
vyprodejovou verzi pro dva uzivatele (NT), pripadne bych mohl stahnout a chtit nainstalovat
verzi pro RH 4.2 - ale jak se na ni dostat?

--------cut--------

procedure TTable.CreateTable;
var
I: Integer;
FieldDescs: PFLDDesc;
ValCheckPtr: PVCHKDesc;
DriverTypeName: DBINAME;
TableDesc: CRTblDesc;
TempLocale, OldLocale: TLocale;
LName: string;
SQLLName: DBIName;
PSQLLName: PChar;

function GetStandardLanguageDriver: string;
var
DriverName: string;
Buffer: array[0..DBIMAXNAMELEN - 1] of char;
begin
if not Database.IsSQLBased then
begin
DriverName := GetTableTypeName;
if DriverName = '' then
if IsDBaseTable then
DriverName := szDBASE else
DriverName := szPARADOX;
if DbiGetLdName(PChar(DriverName), nil, Buffer) = 0 then
Result := Buffer;
end
else Result := '';
end;

--------------cut-----------------

fronek(zv)fic(tec)cz

Full Text

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)email(tec)cz> - 11.6.1998 12:49:08

> [...]
>to pokus omyl konfrontacia manualu ...
>
>Ale o tom ci znak % moze alebo nemoze byt na zaciatku som sa nic nedocital

Zkousel jsem to a chodi mi to vporadku na dBase i na Pdox tabulkach.
Napsal jsem, to co vim. Nemam s tim zkusenosti, protoze to nepouzivam, ale
mozna to bude pomalejsi nez kdyby byly ty znaky jen na konci.

Bohuzel vice vam asi neporadim.

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz
ICQ: 13408022

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 11.6.1998 13:05:44

Hi,

jako prirovnani to sice chapu, ale: existuje misto (silnice) kam nesmis vjet, pokud nemas
drazssi auto? NE. Rozdil je ve vybaveni (radio, CD, Airback, andelsky zvoneni :-) ale ne
v tom, kam s tim muzu zajet. To je rozdil, ne :-)

fronek(zv)fic(tec)cz

Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com]
Odesl�no: 11. �ervna 1998 9:01
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

> [...]

>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Zobrazeni grafu

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 11.6.1998 17:29:47

> [...]
> startu vyvolam jeho zobrazovaci proceduru pomocnym butonkem =
> (Button1.Click) nebo ji pozdrzim o vice jak 5 ms (timerem). Kde delam =

Nejsem si teda jisty jestli jsem te spravne pochopil, ale mam pocit,
ze problem je nasledujici.
Ty ten graf totiz nekam vykreslis, (nevim cemu patri ten Canvas,
asi nejaky TPaintBox), ale jakmile dojde k prekresleni one komponenty
co ji ten Canvas patri, tak zmizi.
Musis si nadefinovat potomka one vykreslovaci komponenty a
nadefinovat mu novou metodu Paint kde budes volat svoji proceduru na
vykresleni grafu, asi takhle:

TMyPaintBox = class(TPaintBox)
protected
procedure Paint; override;
end;

procedure TMyPaintBox.Paint;
begin
inherited Paint;
ProcedureNaVykresleniGrafu;
end;

Snad je to ono.
Cau Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Service

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 11.6.1998 17:35:48

> [...]
>minut, tak ta service 5 minut nereaguje ani na start/stop a navic se mi
>nedari pridat komponentu do konzolove aplikace, ktera nema zadny form.

^^^^^^^^^^
jde to udelat tak, ze deklarujete promennou typu THttpCli a kdyz ji
vytvarite, predate konstruktoru jako ownera nil.
Ostatni nevim.
Pavel

>Nepsal nekdo neco podobneho ? (Tusim, ze pred casem se tu nekdo na neco
>podobneo ptal ...)
>
>bye
>
>Radek

MSSQL & posledni ID

[*] MIS Support Department <mis(zv)login(tec)cz> - 11.6.1998 17:38:15

Dobry den..

Omlouvam se, ze vas mozna stejnym mailem spamuju podruhe, ale
zda se mi, ze se ten predesly nejak ztratil po ceste :(
[...]

Interbase a D3 Pro (was :RE: SQL (ne)pristup ?)

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 11.6.1998 17:49:45

Hi,
jak tak sleduji debatu okolo tematu SQL (ne)pristup, tak me napada jedna
amaterska 8-) otazka na kterou bych rad znal odpoved.

Mam D3 Professional. Dam si Interbase na Linux. Budu moct (nemyslim tim
schopen, ale jestli je to technicky mozne) napsat aplikaci s SQL pristupem na
tuto databazi ?

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Zobrazeni grafu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 17:57:34

> [...]
> kdyz nasledne po startu vyvolam jeho zobrazovaci proceduru pomocnym butonkem (Button1.Click) nebo ji pozdrzim o vice jak 5 ms

Ahoj,

Popis vic jak to mas udelane, napsal jsis vlastni komponentu nebo ten graf
kreslis primo ve formulari napr. v PaintBoxu ? Petr Vones, amatersky programator

DAO 3.5

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 11.6.1998 18:29:38

Hello Delphi mistri,

Diky za podmnety ohledne Accessu. Zacal jsem si tedy psat vlastni
komponentu, bohuzel na koupi nemam penize.
Narazil jsem na jeden problem. Nevim jak mam DAO pripojit k Delphi.
Pokud si dam v Import type library (Microssoft DAO 3.5), tak sice mi
to pripoji vsechny vsechny potrebny veci pro praci s DAO ke zdrojakum,
ale pak kdyz uz mam tu aplikaci hotovou, tak ji nelze prenest, kuli
OLE errorum.

Vim, ze jsem asi hodne otravny, ale ja to totiz potrebuju k diplomce.

Predem diky.

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

TDBMemo + velikost

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 11.6.1998 19:01:22

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Rene Wagner [SMTP:rwagner(zv)opv(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 19:11
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: TDBMemo + velikost

> [...]

nacteni az 1 MB
textu. Je vcetne zdrojaku, takze mozna by stala za vyzkouseni.

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 11.6.1998 19:01:06

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Rene Wagner [SMTP:rwagner(zv)opv(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 19:11
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: TDBMemo + velikost

> [...]

nacteni az 1 MB
textu. Je vcetne zdrojaku, takze mozna by stala za vyzkouseni.

Vypinatelne columns

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 11.6.1998 19:05:15

Ahoj,

nevite nekdo, jak udelat do TRxDBGrid (resp. do TDBGrid)
zapinatelne/vypinatelne sloupecky. Vypinani a zapinani (tj. zobrazeni nebo
nezobrazeni) sloupecku musi probihat za behu programu, podle nastaveni
uzivatele (typicky checkboxy). Nenapada mne zadny rozumny zpusob.

Predem diky.

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

Jak vyprazdnit buffer klavesnice

[*] Radek Adamec <adamecr(zv)sh.cvut(tec)cz> - 11.6.1998 19:47:57

Zdar,

pod Woknama posila ovladac klavesnice do HW fronty zprav a od tamtud si
je vytahujou jednotlive aplikace.
Je mozne vytvorit filtry zprav (Hooks), jejichz pouziti zavisi na
konkretni situaci. Pro Tvuj pripad se da pouzit filtr "wh_GetMessage",
ktery muze zpravy i menit.
Predstavuju si to asi tak:
Zavesis filtr a posles nejakou Tvoji zpravu "wm_VyprazdniBuffer".
Filtr bude kontrolovat zpravy klavesnice a pokud si nejaka aplikace bude
chtit vyzvednout zpravu od klavesnice, posle mu misto toho neco
"neskodneho", treba wm_TimeChange.
Nemam to vyzkouseny, ale myslim, ze by to melo chodit

Cau Ray
> [...]

>Zdravim vsechny,
>Mohl by mi nekdo poradit jak vyprazdnit buffer klavesnice?

Focus & TabOrder=0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 20:21:38

Martin Dupal wrote:

> [...]
> Existuje nejaky jiny zpusob, nez iterace pres Controls[I]
> a testovani hodnoty TabOrder ? Napr. nejaky message.

da se to udelat treba takhle:

procedure TForm1.FocusFirstControl;
var
TabList: TList;
begin
TabList := TList.Create;
try
GetTabOrderList(TabList);
if TabList.Count > 0 then TWinControl(TabList[0]).SetFocus;
finally
TabList.Free;

Jak vyprazdnit buffer klavesnice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 20:50:23

Hostinsky Miroslav wrote:

> Zdravim vsechny,
> Mohl by mi nekdo poradit jak vyprazdnit buffer klavesnice?
> Predem dekuji za pomoc

Ahoj,

ve Windows je to trochu slozitejsi, tam neni zadny buffer klavesnice jako tomu
bylo napr. v DOSu. Pokud ti jde o situaci kdy v aplikaci (presneji receno v jejim
hlavnim threadu) provadis nejakou casove narocnou cinnost behem ktere se nezpracovavaji
zpravy a po jejim ukonceni chces odstranit vsechny zpravy od klavesnice z fronty jeste
pred tim nez se budou vyrizovat, tak by to melo jit snad takhle (ale za 100%ni funkcnost
nerucim :-)

procedure RemoveKeyboardMessages;
var
Msg: TMsg;
begin
if GetInputState then
while PeekMessage(Msg, 0, WM_KEYFIRST, WM_KEYLAST, PM_REMOVE) do;

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.6.1998 21:03:55

> [...]
> vyprodejovou verzi pro dva uzivatele (NT), pripadne bych mohl stahnout a chtit nainstalovat
> verzi pro RH 4.2 - ale jak se na ni dostat?

Tak jsem se na to dival a ja tam mam ve zdrojaku uplne totez,
ale mezi nami, to je metoda CreateTable a dotaz na IsSQLBased
je tam kvuli standardnimu jazykovemu ovladaci. To nema zadnou
souvislost se zakazem pouzivani SQL databazi.

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 11.6.1998 21:43:11

No, MS SQL ma globalni promennou (zv)(zv)IDENTITY ve ktere je ulozene posledni
ID (pro posledni transakci a connection). Bohuzel pridat zaznam a
precist (zv)(zv)IDENTITY se nam stale z Delphi nedari.

Pokud to nekdo vyresil tak bych to VELICE uvital. Resp. jak tohle
resite???

Mac

MIS Support Department wrote:

> [...]
> ano, tak jak tuto informaci ziskat. Pocitat po insertu max hodnotu
> se mi zda neelegantni a navic trochu nebezpecne (kdyz se dva lide

DBGrid a Memo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 21:52:32

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz wrote:

> [...]
>
> chtel jsem uzivateli v DBGridu zobrazit alespon cast Memo polozky
> jako kalkulovanou polozku typu String. Ovsem pouziti SaveToStream v

nevim jestli je to presne to co potrebujes, ale pokud chces zobrazit
zacatek memo polzky jako String tak by to slo udelat takhle:

pouzil jsem tabulku BIOLIFE.DB z DBDEMOS a pridal do ni calculated pole
LineFromMemo

procedure TForm1.Table1CalcFields(DataSet: TDataSet);
begin
Table1LineFromMemo.AsString :=
Copy(Table1Notes.AsString, 1, Table1LineFromMemo.Size);
end; Petr Vones, amatersky programator

Blobs To Cache

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.6.1998 21:53:11

Vodnansky David wrote:

> [...]
> (64) manipulovat. Soudim, ze driver v okamziku, kdy mu prestalo stacit
> misto v cache pameti, proste stare BLOBy vyradil a jelo se dal... Ze by

v SQL databazich se temer vubec nevyznam takze je to mozna uplna blbost,
ale treba by to slo vyresit nastavenim vlastnosti CacheBlobs na False.

Petr Vones, amatersky programator

MSSQL & posledni ID

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 11.6.1998 22:01:47

Najprv by som rad reagoval na Autoincrement v MSSQL. Totiz, pokial viem, tak
MSSQL Autoincrement nema. Teda, je potrebne ho nejako naimplementovat.
Najidealnejsie je urobit storovanu proceduru, ktora
najprv zisti, ake Id tam ma dat a potom vykona insert. Samozrejme hodnoty
dalsich stlpcov sa procedure dodaju formou vstupnych parametrov. Procedura
moze mat ako vystupny parameter vypocitane Id.
Ak bude treba, tak poskytnem priklad.

S pozdravom Lubo Fule.

TDBMemo + velikost

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 11.6.1998 22:14:38

JumpMemo jsem taky objevil. Nezkoumal jsem ji, ale zda se mne, ze je to jen view. Alespon v tom prikladu, ktery je u ni pribalen, nejde editovat.
Nekdo tady rikal, ze RichText neni pro D1. ?

Kupka Lubom�r

Od: Rene Wagner [SMTP:rwagner(zv)opv(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 10. �ervna 1998 19:11
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: TDBMemo + velikost

> [...]

Taky jsem objevil komponentu JumpMemo, jejiz autor slibuje nacteni az 1 MB
textu. Je vcetne zdrojaku, takze mozna by stala za vyzkouseni.

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 11.6.1998 22:22:34

Toto prirovnani je velmi spatne.
Kdyz kupuji Felicii, tak se nejedna o zadny upgrade,
ale o koupi noveho vozu. Starsi skodovka mi zustane
a muzu ji prodat! V tom je podstatny rozdil.
Starsi verzi Delphi jsem vsak pri upgrade povinen znicit
a nesmim ji prodat! Pokud chci novejsi verzi, protoze v te
starsi jsou napriklad chyby, musim znova platit temer puvodni
castku. Proto dodnes tolik lidi jeste pouziva Delphi 1.0 nebo 2.0.

Nema smysl porovnavat neporovnatelne. Software je
trochu jiny druh zbozi a take se jinak prodava.
Moje srovnani vychazi z cen upgrade v software svete
beznych. Borland z toho vybocuje.
Delphi neni Oracle a s tou cenou za jednoho klienta
jsi asi trochu vedle. Ja kupoval pred 1/2 rokem
Oracle po 14.000,-Kc/klient. Mozna te nekdo napalil.
Jaro.

> [...]
>ho predsa nemoze zlozit. (A to este nehovorim o
>predrazenych cenach SQL serverov pre UNIXove databazy).

Re[2]: Jak uzivat ActiveX?

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 11.6.1998 23:00:46

> [...]

VA> Me to na pocitaci bez Exploreru nejde zpustit. Jak mam poznat ze tam
VA> ten Explorer je a pak tuto komponentu pouzit?

A nebylo by lepsi distribuovat tvoji aplikaci s potrebnyma .OCX-kama?

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.6.1998 23:43:13

> Myslim, ze to znamena jednu vec. Zakaznici prestanou pouzivat BDE. Ja uz
> se na to chystam. Zacnu pouzivat ADO pro pristup jinam, nez do IB

A ja jsem zase zacal pouzivat ODBC + Sybase SQL Anywhere. BDE mi zatim
vyhovuje, ale jsem v pohode pripraven si nahradit BDE pouzivanim
primych prikazu napr. ODBC, DAO apod.

> [...]

> to pripoji vsechny vsechny potrebny veci pro praci s DAO ke zdrojakum,
> ale pak kdyz uz mam tu aplikaci hotovou, tak ji nelze prenest, kuli

A mas na cilovem pocitaci nainstalovane to DAO?

> [...]

> Nevim jestli je to ActiveX, ale ja jsem napriklad vlozil do sveho
> programu komponentu IExploreru3. Udelal jsem to takto: menu

Ano, je to ActiveX.

> Components/Install/OCX jsem vybral Explorer a uz to bylo, pridala se
> mi tam komponenta Exploreru.

Ano.

> [...]
> Me to na pocitaci bez Exploreru nejde zpustit. Jak mam poznat ze tam
> ten Explorer je a pak tuto komponentu pouzit?

Ale, ne, nemusi tam byt Explorer nainstalovany, ale musis
nainstalovat ten ActiveX jako takovy + vsechny knohovny, ktere
pouziva... a musis na to take mit licenci, ktera je treba
ve Visual Basic, Visual C++ apod.

[...]

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 12.6.1998 00:24:24 -0700

> [...]
>SQL Linky, o tom, __ze se to neda pouzit__, tam ani nepipnou! Ale stejne je to lez.

Naco to chces pouzivat, ked to nemozes sirit?
> [...]
>neni tam uvedeno, ze se nesmeji pouzit, pak si je prelozim pod verzi standart a tim

Pokial viem, beta verzia sa obecne nesmie pouzivat,
sluzi len na reklamne a informacne ucely. Aku to robis
C/S aplikaciu, ked ti prekaza 80.000 polozka? Ked si
zakaznik kupi Interbase server (13.000 - najlacnejsia
databaza) a povedzme 100 klientov (300.000.-), tak len
cena databazy je uz nad 300.000.-. A to som este
nezapocital 100 ks PC (x 50.000 = 5.000.000). V tychto
cislach zmizne 80.000.- ani nezbadas ako.
Cela diskusia na temu penazi je trochu uletena.>nahradim "omezene" komponenty z verze standart. Tim bych nemel porusit zadne licence.
> [...]
>programs that use Borland's SQL Links, you must have Delphi
>Client / Server and to use ODBC, you must have at least Delphi

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 12.6.1998 01:05:53 -0700

>Tam neni napsane, ze Professional nemuze pouzivat SQL Links.
>Copak je BDE Professionalu nebo Standardu jine?

BDE je to iste. SQL pristup je blokovany priamo Delphami. Professional nemoze pouzivat SQL Links, lebo
ich jednoducho nema. To skor v SQL Links by malo byt
napisane, ze sa nedaju pouzivat s Delphi Pro, aby si si
ich nekupil zbytocne... A ked uz kupujes Delphi na C/S
aplikacie, kup si rovno Delphi C/S.

> [...]
>licence jen u C/S, ale opravdu nejde pouzit pro sitovou
>InterBase? Me se to nezda, ale nemam sitovou InterBase,
>abych to vyzkousel. Jinak Inprise pise na krabici meho
>Profesionala:
>
>Local InterBase (signle user licence) for off-line SQL development
>
>Takze to podle me znamena, ze je to pro vyvoj SQL programu
>client/server, kdy se pocita s tim, ze je mohu sirit a mohu
>se tedy na SQL databaze pripojovat, napr. tim, ze si pro
>Professionala koupim produkt Borland SQL Links 3.5 for Windows 95/NT,
>coz je licence pro sireni SQL Links. Nebo to tak neni?

Toto by aj mna zaujimalo, naco predavaju SQL Links,
ked Delphi Pro ho natvrdo ignoruju. Mozno su tie SQL
Links adresovane pre ine produkty (C++, Paradox apod.).>

> [...]
>lidi. Inprise si chce udrzet svou klientelu, takze musi davat
>slevy, ono je to take bezne ve svete software. Jinak si take
>lidi mohou za 90 tisic misto Delphi Client/Server koupit
>MSDN Universal Subscription a maji kompletni produkci od
>Microsoftu od vsech operacnich systemu, pres SDK, DDK,
>BackOffice, SQL Server, Office, az po Enterprise verze
>Visual Studio 97, tedy C++, Basic, FoxPro apod. No a co vis,
>treba jednou na tomto Inprise skonci, prestoze Delphi je
>samozrejme lepsi nez konkurencni vyvojove nastroje. Jenze
>ne vzdy vyhravaji ti, co udelali to nejlepsi...

Toto beriem, zlava je zlava, clovek je spokojnejsi...>

>No jo, ona to neni zrovna legrace, kdyz musis vysolit rocne
>treba pul milionu za aktualizaci hardware vyvojoveho parku,
>k tomu treba 100 tisic za aktualizaci SQL serveru pro vyvoj,
>dalsich 50 tisic za aktualizaci operacnich systemu, pomocnych
>programu, k tomu treba 100 tisic za aktualizaci vyvojoveho
>nastroje a k tomu treba 100 tisic za aktualizaci pomocnych
>nastroju, jako jsou knihovny apod. To mas hnedle skoro
>milion rocne. Ale i v tomto milionu je usetrenych rekneme
>50 tisic docela hodne penez...

Uvedom si, ake podniky pouzivaju C/S aplikacie - musia to byt velke podniky. A co sa tyka tych aktualizacii,
precitaj si, co si sam napisal a zistis, ze najviac
penazi aj tak zozerie aktualizacia HW. Ak mas aplikaciu
na 100 PC a kazde aktualizujes za 10.000.-, hned si
na sume 1.000.000, v ktorych sa uz 50.000 strati, lebo
je to vlastne len 5 % z celej sumy - a to uz
nerozhoduje.
A co sa tyka aktualizacii vyvojoveho nastroja, mnohe
firmy na zapade funguju na starych cobolovskych
aplikaciach a nenechaju si na ne siahnut. Nepotrebuju
aktualizovat HW ani SW a navyse im to aj chodi...

> [...]
>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 12.6.1998 01:07:38

Tak toto by me take velmi zajimalo, ale pro zmenu u Interbase

Od: MIS Support Department <mis(zv)login(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 11. �ervna 1998 18:50
P�edm�t: MSSQL & posledni ID

> [...]
>
> Hezky den preji..
>
> Jakub Holubec, MIS

Interbase a D3 Pro (was :RE: SQL (ne)pristup ?)

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 12.6.1998 01:13:46

ANO 100%
Tungli

----------
> [...]
> schopen, ale jestli je to technicky mozne) napsat aplikaci s SQL pristupem na

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:22:31

Hi,

cmplib32.ccl --- to je vlastne DLL, nastrojova lista s komponenty, v
Delphi se to asi jmenuje jinak (typuju DCL), nedivim se, ze to neznas,
je to jen jine pojmenovani tehoz v Builderu.

> Co to je CCL? Co v nem je?

fronek(zv)fic(tec)cz

Vypinatelne columns

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:22:56

napada me zkusit nastavit sirku TColumn na 0. To bude fungovat, ale neni
to "to prave orechove", to sam citim...

fronek(zv)fic(tec)cz

Jiri Kanda wrote:

> [...]
> nezobrazeni) sloupecku musi probihat za behu programu, podle nastaveni
> uzivatele (typicky checkboxy). Nenapada mne zadny rozumny zpusob.

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:22:44

Hi,

no jasne, ze to tam nenajdes, kdybys to nasel, tak bys taky nemohl
pouzit SQL Linky :-) Ja to uvadim proto, ze je to lehce pouzitelne i pro
zakaz SQL BASED. A protoze k standart verzi zdroje nejsou, zustane toto
nezodpovezeno...

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> je tam kvuli standardnimu jazykovemu ovladaci. To nema zadnou
> souvislost se zakazem pouzivani SQL databazi.

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:23:12

Hi,

ja bych to uspani resil pomoci timeru, ktery by volal fukci toho
stahovani. Tato funkce by se jinak nevolala. Zbytek kodu bude normalne
propustny pro zpravy...

fronek(zv)fic(tec)cz

Casovac, kukacky

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:23:28

Hi,

mam tady sqvely zvuk kukacek, poslu zitra (jestli najdu to CD :-)
posli znovu svoji adresu, horlive jsem mazal :-)

fronek(zv)fic(tec)cz

Valicek Arnost wrote:
Nema nekdo sampl kukacek (nejake "KuuKuu"), ja mam jenom zvuk podobny
> mnoukani kocky (takove "JiUuJaa"), ke kukackam se mi to nehodi.

Re[2]: DAO 3.5

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 12.6.1998 01:23:27

Hello Petr,

PZ> A mas na cilovem pocitaci nainstalovane to DAO?

Bohuzel ano :-(

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Interbase a D3 Pro (was :RE: SQL (ne)pristup ?)

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 01:25:07

Hi,

no jasne, rec ale byla puvodne o verzi standart.

fronek(zv)fic(tec)cz

TUNGLI Jan wrote:

> ANO 100%
> Tungli

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 12.6.1998 01:31:43 -0700

Nie tak celkom. Ak chcem vyvinut aplikaciu, ktora bude
nezavisla, pouzijem BDE. A ak nebudem mat cas vyvijat
komponenty pre vlastny pristup k databaze, takisto
vyuzijem BDE, aby som bol produktivny. Su zakaznici,
ktori radi zaplatia o 5 % z celej sumy za realizovanie
projektu viac, nez aby cakali tri mesiace, kym si
vyvinies vlastne drajvre.

> [...]
>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Delphi 3 v 1280x1024

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 12.6.1998 01:35:22

Ahoj panstvo,
rad bych dostal radu, co s tim.
Donedavna jsem pouzival grafiku ET6000 v 1024x768x16bit pod NT4.0 a vse
bylo OK. Tedka jsem ji prohodil za 4MB Virge a jedu v 1280x1024x16bit.
Najednou mi D3 (podotykam, ze vse ostatni slape, jak ma) misto ikonek
komponent zobrazuje jiny ikonky (napr. ikona POP-UP MENU vypada jako
GRAF v examples) apod., nebo uplny maglajzy (asi nahodna pamet, nebo
co). Ty blbosti to zobrazuje jak na komponent-speedbaru, tak i v
aplikaci pri designovani. Pritom krome tehle problemu pro psani aplikace
je to v pohode, nic neblbne, tak cim to muze bejt????
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 12.6.1998 01:47:59 -0700

> [...]
>starsi jsou napriklad chyby, musim znova platit temer puvodni
>castku. Proto dodnes tolik lidi jeste pouziva Delphi 1.0 nebo 2.0.

Pokial viem, zaplaty - teda opravy chyb - dava Borland
zdarma... Okrem toho, ked si kupis nove vozidlo,
takisto bude mat volant a styri kolesa - ako to stare,
ale bude mat iny dizajn, nizsiu spotrebu atd. Je to
upgrade, alebo nie? V kazdom pripade je dobre, ked
da firma zlavu, ak si drahy vyrobok kupujem znovu od
nej - udrzi si ma ako zakaznika.

> [...]
>jsi asi trochu vedle. Ja kupoval pred 1/2 rokem
>Oracle po 14.000,-Kc/klient. Mozna te nekdo napalil.

Delphi neni Oracle, ja ale porovnavam investicie do C/S
aplikacie. Ak kupujes 100 PC za 5.000.000 (dohromady),
k tomu Oracle (nech je po tvojom:) 14.000 x 100 =
1.400.000, potom 80.000 za upgrade je o nicom. A ked
sme pri tom Oracle - kup si vyvojarsky nastroj od nich:
(Developer2000) zaplatis cez 200.000.-.

>Viete, kolko stoji 1 klient

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

Amater sa snazi pripojit na Interbase

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 12.6.1998 06:04:40

> [...]
> podarilo)
> a po spusteni testovacieho skriptu mi vyhadzuje chybu "Bus error" alebo

Jestli jedete na RH 5.0 tak IBPearl nespustite. Tohle je typicka hlaska pro
program prelozeny s -lgdslib -ldl tahle pobezi jen RH 4.2.

Daniel Prynych

DBGrid a Memo

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 12.6.1998 07:01:40

Ja resim timto zpusobem zobrazeni ciselniku, je to obdobny zpusob.

procedure TForm1.VYKONYOperaceGetText(Sender: TField; var Text: OpenString;

DisplayText: Boolean);
begin
if OPERACE.Active and VYKONY.Active then begin
OPERACE.EditKey;

OPERACE.FieldByName('Cislo').AsInteger:=VYKONY.FindField('Operace').AsIntege
r;
if OPERACE.GotoKey then
Text:=OPERACE.FindField('Popis').AsString
else
Text:='';
end;
end;>chtel jsem uzivateli v DBGridu zobrazit alespon cast Memo polozky
>jako kalkulovanou polozku typu String. Ovsem pouziti SaveToStream v
>udalosti OnCalcField neni korektni.

Zobrazeni grafu

[*] Ing. Ji�� Kub��ek - 12.6.1998 07:04:38

> [...]
>
>-----------------------------------------------------------
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Vrele diky za radu, je to ono.
Jirka

MSSQL & posledni ID

[*] Dan Rulicek <daniel.r(zv)avizo(tec)cz> - 12.6.1998 07:30:26

Ja sy myslim, ze hodnotu (zv)(zv)IDENTITY lze ziskat po vlozeni dalsiho radku do tabulky. Do DELPHI bych ji dostal tak, ze bych udelal ulozenou proceduru, ktera by tuhle hodnotu vracela.
Procedura by vypadala asi nejak takhle

CREATE PROCEDURE sp vloz AS
INSERT INTO table (col1, ...) VALUES ('val1', .....)
SELECT (zv)(zv)identity FROM table

Jinak to asi dostat nejde. (tohle jsem taky nezkousel)

Dan

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka [SMTP:martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz]
Odesl�no: 11. �ervna 1998 21:43
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: MSSQL & posledni ID

> [...]

> ano, tak jak tuto informaci ziskat. Pocitat po insertu max hodnotu
> se mi zda neelegantni a navic trochu nebezpecne (kdyz se dva lide

Zobrazeni grafu

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 12.6.1998 07:46:12

[...]

[Petr Brant]

Zkus napsat proceduru pro kresleni grafu do procedury OnPaint toho okna.
Pokud kreslis primo do canvasu okna, melo by to pracovat. Mnoho stesti

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

samplovani audia

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 12.6.1998 07:54:36

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Hi
Potreboval bych zjistit zda existuje nejaka API funkce, ktera mi v realnem case bude samplovat data ze vstupu zvukovky do nejakeho bufferu a zda existuje nejaka funkce ktera je schopna tyto data zase prehravat.
predem diky

proxy server

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 12.6.1998 08:08:11

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ocitl sem se pred problemem vyresit nasledujici: (obdoba proxyserveru)
chci udelat nejakou serverovskou aplikaci ktera listuje na urcitem portu (napr.8080 proxy HTTP). Po pripojeni clienta (IE) prijmu data. Z techto dat si prectu nazev serveru pripojim se na nej poslu mu prijate data od IE a cekam na odpoved. Po prijeti dat z www serveru poslu data zpet clientovy. Problem je v tom ze pouzivam komponentu TSockets pro Delphi 2 nebot pri connectovani se aplikace "zakousne" coz trva az do te doby dokud se nenakonektuju na www server. Nevite jak tento problem vyresit nebo zda je lepsi pouzit v tomto pripadu nejakou jinou komponentu?

SDK

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 12.6.1998 08:18:12

Zdravim vsechny,
obcas jsem v nekterych prispevcich videl odkazy na "Win32 SDK". Tak
jsem sel na stranku MS a tam meli akorat "Platform SDK". Podle popisu
se mi zdalo, ze to jen nasledovnik vyse zmineneho SDK. Po nainstalovani
se v nabidce programu objevilo nekolik polozek a mimo jine i slozka
Tools, kde byly nejake nastroje. Problem je ze na disku nejsou. V
adresari kde se to nainstalovalo je pouze spousta nejakeho zdrojoveho
kodu, ale skoro zadne .exe. Navic v adresari SDK/Samples je nekolik
prikladu, ale jsou u nich pouze soubory MakeFile, ktere neobsahuji
zadny kod. Co ale s tim. Muzete mi prosim nekdo poradit, jak nejlepe
vyuzit moznosti SDK ? Jsem z toho trochu zmateny.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

MSSQL & posledni ID

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)visionsw(tec)cz> - 12.6.1998 08:28:36

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> precist (zv)(zv)IDENTITY se nam stale z Delphi nedari.
>
> Pokud to nekdo vyresil tak bych to VELICE uvital. Resp. jak tohle

V Sybase SQLAnywhere, kde existuje taky promenna (zv)(zv)identity to
resime prostym dotazem:

SELECT "(zv)(zv)identity" from "dummy"

Nevim ale, jestli v MS SQL existuje taky ta "blba" tabulka "dummy"

+----------------------------------+
[...]

SerialNumber or LogdiskNumber

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 12.6.1998 08:40:57

Posielam moju korespondenciu do konferencie myslim si ze je poucne.
Lenze tieto informacie dokaze ( pri zmene file systemu) za jazdy NT zmenit a prestane fungovat uz nainstalovany program - z nicoho nic. Uzivatela to ale vonkoncom nepotesi.

----------
Od: Matej Vladimir <matej(zv)pvt.sk>
Pre: 'TUNGLI Jan' <tungli(zv)pvt.sk>
Predmet: RE: Serial Number
D�tum: 11. j�n 1998 15:28

Tato funkcia vracia informacie o logickom disku, nie vyrobne cislo disku. Ak je disk rozdeleny na 2 casti, kazda cast ma svoj VolumeInfo. Serieove cislo v polozke je 4/miestne hexa cislo generovane pri formatovani disku (generuje ho format). Staci, aby uzivatel yreorganizoval disk a ma neplatnu licenciu.

Matej.

----------
Od: Jiri Kanda
Odesl�no: 11. �ervna 1998 19:05
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Vypinatelne columns

[...]

[*] �uhel Petr <cuhel(zv)diamo(tec)cz> - 12.6.1998 08:53:53

Tady se taky hlasi jeden prsticek

<none>

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 12.6.1998 08:55:31

Takhle ne...
See http://www.delphi(tec)cz/

Tomas

On Thursday, June 11, 1998 3:40 PM, Pavel Runt [SMTP:runt(zv)chv.pvt(tec)cz]
wrote:
> unsubscribe delphi Pavel Runt

<none>

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 12.6.1998 08:58:08

Panove, omlouvam se za preklep - melo to jit do mailboxu toho
nestastnika...
Ale protoze se chce odhlasit a ne prihlasit, tak to snad dostane...
Tedy jeste jednou...

Neposilat pozadavky na listserver na adresu delphi(zv)pinknet(tec)cz!
Blizsi pomoc je na adrese http://www.delphi(tec)cz/

Tomas

On Thursday, June 11, 1998 3:40 PM, wrote:
> unsubscribe delphi Pavel Runt

proxy server

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.6.1998 09:01:50

[...]

Snazim se tu uz dlouho presvedcit kazdeho, ze komponenty na TCP apod., jsou pro seriozni praci k nicemu. Pouzij WinSock API, budes mit vse pod kontrolou. Jinak, ale pokud nepouzijes nonblocking mode socketu se ti bude spousta funkci (connect, accept,...) chovat tak, ze v nich program ceka dokud neni splnena urcita podminka. Ale to v tvem pripade vubec nevadi, protoze aby jsi mohl obslouzit vice zadosti najednou (coz musis, protoze uz i jeden browser jede najednou vice objektu), musis kazdou seanci rozjet v novem threadu.

Delphi 3 v 1280x1024

[*] Miroslav Mare� <sctsoftmaker(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 12.6.1998 09:20:31

[...]

V nasi firme se nam stalo neco podobneho, dokonce nam Delphi mrzli pri pridavani komponent.
Vyresili jsme to uplne jednoduse vyndali jsme z Virge 2MB a vse funguje v poradku. Zajimavy je, ze to
blblo pouze u Delphi a jen pri vetsim rozliseni s vice barvami. Mam takovy dojem, ze pri 640x480x16(barev)
to behalo, ale na 17" nic moc :-)

Miroslav Mares

SQL (ne)pristup ?

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 12.6.1998 09:27:05

Tak vazeni pritomni, prave jsem si s tim hral a uz je mi to technicky
jasne.

Mam nainstalovane D3 Prof, Pujcil jsem si D3 CS a naninslaoval jsem si
jej na ZIP.
Postupne jsem nahradil adresar LIB, vsechny balicky jak v adresari
System, tak v Delphi 3\Bin a furt to nechodilo.
Nahradil jsem Delphi32.exe a DCC.DLL a uz to slo.

To ukazuje 2 moznosti :

1. Je to primo na urovni kompilatoru - fuj

2. Je to nekde na urovni BDE.DCU, ke kteremu nejsou zdrojaky a to si
zjisti na jake verzi je zkompilovan EXE soubor

V kazdem pripade opravdu neni jasne, proc jsou v nabidce Inprise ty
samostatne SQL linky. Ne kazdy ma zbytecnych X tisic, aby si je mohl
kupovat do skrine, kde se mu hromadi zbytecne koupeny software ....

Jeste bych chtel upozornit, ze D3 C/S jsem si jen pujcil a z toho ZIP
media je zrovna mazu. To jen kdyby tady byly najake reci o soft.
piratstvi.
Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s.
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE
Czech Republic

DbGrid - columns

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 12.6.1998 09:29:57

Ja bych to nedelal pres sloupce v DBGridu, ale primo pres Fieldy toho
TQuery. A uz vubec bych nevolal Free, ale jenom bych ten sloupec skryl.
Treba takto:

oColumn.Field.Visible := False;

Potom ten sloupec jde zase stejnym zpusobem jednoduse zobrazit.

Vita

Re[2]: MSSQL & posledni ID

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 12.6.1998 09:35:36

> [...]
DR> Procedura by vypadala asi nejak takhle

DR> CREATE PROCEDURE sp vloz AS
DR> INSERT INTO table (col1, ...) VALUES ('val1', .....)

oprava ten select vypada jenom takhle
SELECT (zv)(zv)IDENTITY

zadne from se nepouziva. Problem je v tom, ze IDENTITY, je globalni
promenna, takze pri asynchronnim pristupu to muze delat pekne zmatky.

DR> Jinak to asi dostat nejde. (tohle jsem taky nezkousel)

DR> Dan

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Vypinatelne columns

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 12.6.1998 09:46:32

Objekt TField ma vlastnost Visible, ktera ma vliv take na zobrazeni sloupcu
v DBGridu.

Vita

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.1998 09:51:29

> cmplib32.ccl --- to je vlastne DLL, nastrojova lista s komponenty, v
> Delphi se to asi jmenuje jinak (typuju DCL), nedivim se, ze to neznas,
> je to jen jine pojmenovani tehoz v Builderu.

Aha, tak to v Delphi vubec neni, ani zadne DCL soubory. U nas je
to vsechno jen v PASech.

> [...]

Re[2]: DAO 3.5

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.1998 09:51:29

A je tam ta DLL, kterou volas ty funkce? Mas to radne zaregistrovane?
A zkousel jsi treba, zda chodi ODBC spojeni na tu databazi apod.?

[...]

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 12.6.1998 09:51:11

SDK neni volne siritelny, ale placeny. Dostanes ho treba v baliku MSDN.
To co jsi nasel, bude asi neco jako vabnicka, aby jsi si to poridil

> [...]

> zadny kod. Co ale s tim. Muzete mi prosim nekdo poradit, jak nejlepe
> vyuzit moznosti SDK ? Jsem z toho trochu zmateny.

Delphi 3 v 1280x1024

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 12.6.1998 10:05:03

Nova zprava:
Mozna to bude driver - zkusil bych generic Virge driver od S3. Ja ho
pouzivam ten stav jaky si popsal jede uplne v pohode.Radek Voltr
[...]

[*] VTech Kavan <vtech(zv)kavan.org> - 12.6.1998 10:22:50

ja bych rek ze to je konsekvence a ze se proste posralo Delphi.

VTech

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> aplikaci pri designovani. Pritom krome tehle problemu pro psani aplikace
> je to v pohode, nic neblbne, tak cim to muze bejt????

SDK

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 12.6.1998 10:35:57

[...]

[Petr Brant] Existuji mraky cedecek, na kterych jsou texty i prislusny
prohlizeci resp. prohledavaci software, tam muzes najit vsechno mozne. Na
tu stranku jsem se ale nedival, tak pokud te mystifikuji, omlouvam se.

Petr Brant
Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Pluginy pres Delphi package

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 12.6.1998 10:46:47

Onen tak zadany soubor lezi na serveru

http://www.delphi(tec)cz/

v sekci "Soubory" - to najdete snadno...
Tomas

On Thursday, June 11, 1998 11:55 AM, Burger Tom�
[SMTP:tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz] wrote:
> On Wednesday, June 10, 1998 2:06 PM, stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
> [SMTP:stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz]
>
> Pres muj email na http://www.delphi(tec)cz/
>
> Tomas

MSSQL & posledni ID

[*] MIS Support Department <mis(zv)login(tec)cz> - 12.6.1998 10:52:54

> [...]
>MSSQL Autoincrement nema. Teda, je potrebne ho nejako naimplementovat.
>Najidealnejsie je urobit storovanu proceduru, ktora

*** Hmm, no ja mam teda autoincrement vsechna ID (respektive se ten priznak
jmenuje identity). Takze nejaka specialni procedura je myslim zbytecna a
navic
by asi byla dost nespolehliva.

*** select (zv)(zv)identity from tabulka opravdu funguje, moc mi to pomohlo, diky
:)

Hezky den..
Jakub Holubec, MIS

Pluginy pres Delphi package 2

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 12.6.1998 10:54:16

Cau vsichni,

uz mne prosim nebombardujte maily, soubor je na http://www.delphi(tec)cz v
sekci
soubory.

Jen jeste jedna vec - nezapomente nastavit v Project-Options v zalozce
Packages "Build with runtime packages", jinak AClass vraci nil !!
To bylo mineno vetou, ze "projekt je treba kompilovat alespon s jednim
balickem"

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Pluginy pres Delphi package

[*] kkwest <kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.6.1998 11:01:09

Taky bych si s dovolenim vzal. Mohl by si k tomu zaslat nejaky popis. Presne
nevim co je to "plugin" a k cemu slouzi. Sice jsem o tom uz slysel, ale nak
sem to nepochopil. Diky. \\\|///
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
--------------------oOOO--(_)--OOOo-----------------------------------------
> Marek Hej (pocitacovy technik , programator)
> Tel. : do zamestnani 019/7900080
> Fax : do zamestnami 019/7900056
> E-mail : kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz , mhejl(zv)bigfoot.com
> http://www.fortunecity.com/skyscraper/tyrell/345/marek.htm

MSSQL & posledni ID

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 12.6.1998 11:18:28

Autoincrement v MS SQL je. Alespon ve verzi 6.5 a je nutno pouzit
minimalne SP3 (radeji samozrejme SP4), protoze tam byly nejake chyby.
Staci nastavit toto pole jako IDENTITY (coz je onen autoincrement).

Samozrejme ulozenyma procedurama to lze delat, ale ze by to byla zrovna
pohoda se rict neda. Kdyz si vezmu ze mam 50 tabulek a kazde ma okolo 20
poli, tak to neni nic moc :(. Nehlede na to ze musim pouzivat
CachedUpdates a omezeni s tim spojena. Nevim jak to dela MS Access, ale
kdyz se pres nej a ODBC pripojim na MS SQL tak to chodi super. Nedochazi
k zamykani udaje, ktery upravuji 2 ruzni lide apod. Vedet tak jak to
delaji ....

Mac

Lubo Fule wrote:

> [...]
> dalsich stlpcov sa procedure dodaju formou vstupnych parametrov. Procedura
> moze mat ako vystupny parameter vypocitane Id.

<none>

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 12.6.1998 11:35:42

Nazdarek,
Ako je mozne cez D3 resetovat modem(y), bol by som rad aby to bolo FREE,
ponevac to potrebujem only for me
Majkl

SDK

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.1998 11:49:05

> [...]
> zadny kod. Co ale s tim. Muzete mi prosim nekdo poradit, jak nejlepe
> vyuzit moznosti SDK ? Jsem z toho trochu zmateny.

SDK se deli na dve casti. Prvni je popis SDK, coz je popis vsech
funkci, vlastnosti apod. To je soucast MSDN Library, tedy zdarma
take MSDN OnLine na Webu. A druhou casti je SDK jako takove, coz
jsou ruzne nastroje, soubory apod. - to je soucasti MSDN Professional,
tedy to uz neni na Webu zdarma.

Pokud se chces zabyvat vyvojem na urovni API, vrele doporucuji
alespon MSDN Professional, kde je navic k te dokumentaci prave
SDK a DDK a take kompletni sada operacnich systemu ve vsech
jazykovych mutacich + betaverze novych OS (WinNT 5.0, Win98 apod.).

[...]

[*] Semecky Vojtech - IN <xsemv03(zv)vse(tec)cz> - 12.6.1998 11:56:31 met-1dst

> [...]
> ktera mi v realnem case bude samplovat data ze vstupu zvukovky do
> nejakeho bufferu a zda existuje nejaka funkce ktera je schopna tyto

Musis si nejprve vytvorit MCI zarizeni - ve tvem pripade typu
MCIWAVE. Toto zarizeni pak ovladas (a vlastne i vytvoris) pomoci
funkci MCISendCommand nebo MCISendString. Na zacatku nezapomen
na "uses mmsystem".

Kdysi jsem o tom psal clanky do Bajtu. Muzu Ti je pripadne poslat,
ale ted je nemam u sebe. Jinak doporucuji procist soubor MMSYSTEM.HLP

Vojtech Semecky