MSSQL & posledni ID

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.6.1998 12:52:01

Lubo Fule wrote:

> Najprv by som rad reagoval na Autoincrement v MSSQL. Totiz, pokial
> viem, tak MSSQL Autoincrement nema.

Viz IDENTITY. To je ten autoincrement.

Bohuzel nevraci. Ja to resim nejak takto:

ID integer not null identity(1,1)
insert...
Query.SQL.Add('select max(ID) from <table>');
Query.Open;
MojeMax:=Query.Field[0].AsInteger;
Query.Close;

No, kdyz to ma fungovat na siti, tak je treba pridat jeste nejake
vhodne "where", podle ktereho identifikuji, ze jsem to tam vlozil ja
a ne kolega.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Vypinatelne columns

Martin Fronek wrote:

> napada me zkusit nastavit sirku TColumn na 0. To bude fungovat, ale
> neni to "to prave orechove", to sam citim...

A co takhle Grid.Fields[nn].Visible?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Datumove operacie ?!?!

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 12.6.1998 13:06:26

Nevim, zda jeste vcas, ale ja bych to zkusil resit takhle:

var datum:tDateTime;
strDat:string;

begin
Datum:=EncodeDate(1998, 4, 24)+EncodeTime(6,10,0,0);
while Datum<EncodeDate(1998,5,1) do begin
begin
Datum:=Datum+EncodeTime(0,5,0,0);
Datum:=StrToDateTime(FormatDateTime('dd.mm.yyyy hh:nn:ss',FDatumOd));
end;
writeln(DateTimeToStr(Datum));

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Zdravim vsetkych. Stretol somm za zo zaujimavym problemom. Mam nasledovny
> jednoduchy program:
> Ide o inkrementovanie casu o 5 minut v cykle. Prvych OK iteracii je vsetko
> OK. Potom (cca 30.4.98) sa zblaznia sekundy (cas sa zmensi o jednu sek.).
> Neviete poradit, co s tym?
>
> S pozdravom Lubo Fule.

MSSQL & posledni ID

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 12.6.1998 13:20:25

Nema sice Autoincrement, ale Identity, coz je v podstate totez.

Reseni je pres ulozenou proceduru, kde se po insertu zavola do nejake output
promenne
Select (zv)MOJEIDENTITY=(zv)(zv)IDENTITY /*coz je mnou posledni vlozene identity*/

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Lubo Fule [SMTP:fule(zv)sct.sk]
> Odesl�no: 11. �ervna 1998 22:02
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: RE: MSSQL & posledni ID
>
> Najprv by som rad reagoval na Autoincrement v MSSQL. Totiz, pokial viem, tak
> MSSQL Autoincrement nema. Teda, je potrebne ho nejako naimplementovat.
> Najidealnejsie je urobit storovanu proceduru, ktora
> najprv zisti, ake Id tam ma dat a potom vykona insert. Samozrejme hodnoty
> dalsich stlpcov sa procedure dodaju formou vstupnych parametrov. Procedura
> moze mat ako vystupny parameter vypocitane Id.
> [...]

Delphi 3 v 1280x1024

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 12.6.1998 13:31:03

Tento isty problem som mal aj ja a mam kartu Diamond Fire GL 1000 Pro - 8MB,
a vyrie�ilo sa to az v tretej verzii ovladacov k tej karte, cize, u mna bol
problem z ovladacmi, doporucujem stiahni si najnovsie ovladace ku karte,
pripade im tam aj napis, snad este na tom robia...

RichText a Clipboard

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 12.6.1998 13:35:40

Uz jsem v naprostem zoufalstvi :-(((((
Jiz nekolik mnoho dnu se snazim preklenout spatne nefungujici kopirovani casti
RichTextu mezi dvema RichEdity pres ClipBoard (delal bych to jinak, kdybych
vedel jak).
Chodi mi to docela obstojne, pokud kopiruji cast jednoho textu do druheho v
dostatecne
dlouhem casovem intervalu. Ale jak spustim nekolik kopirovani za sebou (viz
priklad dale),
tak mi to zhruba u nekolikateho (nikdy ne presne u ...) zacne pipat a text se
neprenese
do clipboardu. Jako by se ten clipboard nejak preplnoval ci co?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zdroj vypada asi takto:

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);
begin
(*uschovani puvodniho obsahu clipboardu nekam - to jsem si stahl, ale nechodi
to ani bez toho*)
ClipBoard.Clear;
AZdroj.CopyToClipboard;
ACil.PasteFromClipboard;
(*navraceni puvodniho obsahu Clipboardu*)
end;

procedure Button1Click(.......); //pokus na kopirovani
var i:integer;
begin
For i:=1 to 20 do
begin
RichEdit1.Add('treba neco');
RichEdit1.SelectAll;
MojeKopiePresClip(RichEdit1,RichEdit2);

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

Ako (vhodnejsie) volat funkciu v DLL ?

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 12.6.1998 13:44:55

Hi delfini !

Pisem taku client-server drobnost a kedze xcem setrit windowzovske
zdroje ,rad
by som na strane servera tahal do pamati urcite funkcie len vtedy ked si
to ziada klient.
Rozhodol som sa pre DLL (co ine ? :-) ).
Problem je v tom ze mi nieje celkom jasne ci je vhodnejsie definovat
fukciu ako
external alebo ju volat prostrednictvom LoadLibrary...

Thanks !

Marian.

LookupField & ReadOnly

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 12.6.1998 13:49:10

Kdyz si vytvorim lookup Field v komponente TTable tak nemuzu pridavat nove
zaznamy, protoze to hlasi "DataSet not edit mode". Nevite nekdo co je to za
nesmysl, vzdyt lookup Field by nemel mit na tohle zadny vliv. Ja potrebuji
menit stejne jen hodnoty ve fyzickych polozkach ne v tom lookup Fieldu.

Diky Vita

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 12.6.1998 13:51:07

Hi.
Chlapi, a co kdyby nam to objasnili primo Borlandi? Vdyt to taky ctou... a
asi se pri tom sqele bavi, jak se tady dohadujeme. To neni od nich fer. Ozve
se nekdo od Borlandu ?

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Pluginy pres Delphi package

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 12.6.1998 14:07:56

Umisteno na ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/Plugins.zip

V ramzi zachrany pred emalojvym usmrcenim nekterych ucastniku.

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
[...]

Rozdil mezi levym a pravym tlacitkem mysi

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 12.6.1998 14:12:59

Ahoj vsem!
Narazil jsem na takouvouto zvlastnost.
Mam PaintBox a v udalosti OnMouseMove vykresluju podle pohybu mysi
obdelnik, natazeny mezi prvni pozici mysi (zaznamenanou pri stisknuti
leveho tlacitka v OnMouseDown) a jeji aktualni pozici.
Samozrejmne toto je jen pri drzeni tlacitka dole. Jedna se o Zoomovani v grafu.
Pak jsem si to cele uzpusobil take pro prave tlacitko, pouze s tim rozdilem
ze pri pusteni tlacitka se nejedna o zvetseni ale o zmenseni.

Co mne zarazilo bylo rozdilne chovani u jednotlivych tlacitek.
Zatimco u leveho tlacitka, jsem mohl vyjet ven z oblasti PaintBoxu
aniz by se prerusilo vykreslovani obdelnika a aniz by se zmenil
kurzor ktery je pro oblast PaintBoxu nadefinovan, u praveho tlacitka
toto nelze. Proste jak vyjedu ven, zmeni se kurzor a zustane tam posledni
obdelnik co byl vykreslem a pri pusteni tlacitka se udalost
OnMouseDown nevyvola. Pritom pro leve tlacitko tato fungovala i mimo
oblast.

Nemate s timto nekdo zkusenost nebo nevite cim by to mohlo byt.
Tipuju to na nejaky figl primo ve Windows.
Diky za kazdou radu.

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

MSSQL & posledni ID

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 12.6.1998 14:15:22

Dan Rulicek wrote:

> Ja sy myslim, ze hodnotu (zv)(zv)IDENTITY lze ziskat po vlozeni dalsiho radku do tabulky. Do DELPHI bych ji dostal tak, ze bych udelal ulozenou proceduru, ktera by tuhle hodnotu vracela.
> Procedura by vypadala asi nejak takhle
>
> CREATE PROCEDURE sp_vloz AS
> INSERT INTO table (col1, ...) VALUES ('val1', .....)
> SELECT (zv)(zv)identity FROM table
>
> Jinak to asi dostat nejde. (tohle jsem taky nezkousel)
>
> Dan

Resil bych to podobne s tim, ze

1) Pri selectu nepouziji klauzuli FROM, (zv)(zv)identity je globalni promenna,
nikoli polozka
v tabulce. (Takhle se vrati hodnota (zv)(zv)identity tolikrat, kolik ma
tabulka table radku).

2) Hodnotu z ulozene procedury vracet radeji jako OUTPUT parametr.

Ydravim. Pavel

--
+---- Pavel Klimes ---- mailto:klimes(zv)c3(tec)cz ----+--- /""\ \ o | ---+
| C3, s.r.o. (Czech Card Centrum) | __) """ |

Lookup & ReadOnly

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 12.6.1998 14:27:41

No tak jsem na to nakonec prisel. Zapomnel jsem v dotazu uvest nektere
dulezite skutecnosti, ktere prave maji za nasledek ten muj problem.
Jedna se o to, ze ta tabulka, ktera ma lookup field je detail a jako master
ma tabulku, ktera je zaroven jako lookup dataset pro ten lookup field. Potom
to dela celkem neplechu. Nejen ze nejde vkladat nove zaznamy, ale pri
editovani existujicich zaznamu se to uplne zhrouti.
Vyresil jsem to tak, ze mam dve komponenty TTable napojene na tu master
tabulku. Jednu pouzivam jak master pro detail tabulku, a druhou jako lookup
dataset pro ten lookup field.

Doufam, ze v tom nemate miglajs.
Vita

SDK

[*] David Mensik <mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz> - 12.6.1998 14:33:37

On Fri, 12 Jun 1998 roman.palarcik(zv)spt(tec)cz wrote:

> [...]
> se mi zdalo, ze to jen nasledovnik vyse zmineneho SDK. Po nainstalovani
> se v nabidce programu objevilo nekolik polozek a mimo jine i slozka
> Tools, kde byly nejake nastroje. Problem je ze na disku nejsou. V
> adresari kde se to nainstalovalo je pouze spousta nejakeho zdrojoveho
> kodu, ale skoro zadne .exe. Navic v adresari SDK/Samples je nekolik
> prikladu, ale jsou u nich pouze soubory MakeFile, ktere neobsahuji
> zadny kod. Co ale s tim. Muzete mi prosim nekdo poradit, jak nejlepe
> vyuzit moznosti SDK ? Jsem z toho trochu zmateny.

Hi,
no, jde o to, ze na Webu Microsoft ma sve SDK. Je to skutecne Win32 SDK.
Nicmene ma ho rozhazene do ruznych kategorii. Je nutne si stahnout Build
Environment (vzdy!) a pak stahovat dle potreby. Nocmene jedny z poslednich
kategorii jsou win debugger a additionals tools - a to jsou prave ty
utilitky, ktere na disku nemate..

Ozon

Spreadsheet do D2

[*] Marek Erban <erban(zv)pregis(tec)cz> - 12.6.1998 14:53:13

1) Jake jsou licencni podminky komponenty VCFormulaOne? Je nejak omezena
ta v D2?
2) Neznate nekdo nejakou spreadsheet komponentu - pokud mozno free :-)
ktera by umela alespon zakladni funkce (+,-,*,/,SUM,... a formatovani
pisma)

Dik

Marek Erban

MS SQL A Autoincrement

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 12.6.1998 14:58:38

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Tak sem se na to mrkl a slo by to i takto:

CREATE TABLE weingart.zkouska (
aa int IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
bb numeric(10, 0) NOT NULL

po kazdem vlozeni smazani zaznamu se naincrementuje column aa (vlastnost identity) o 1.V zavorce je uvedeno (od kolika se ma zacit pocitat,krok incrementace). Column IDENTITY muze byt typu decimal,numeric,int,tinyint,smallint

doufam ze vam to pomuze ja osobne jsem to zkousel v PowerBuilderu a fungovalo to OK ale myslim ze problem nebude ani v Delphi.

Mailbox v Netscape

[*] Marek Erban <erban(zv)pregis(tec)cz> - 12.6.1998 14:58:46

Potrebuji se z me aplikace pripojit na Netscape Mailbox a precist v nem
mejly. Vim ze netscape.exe ma exportovane nejake funkce.
Na http://developer.netscape.com/ jsou nejake SDK ale je tam toho moc a
nechci nad tim stravit mladi.
Nelaboroval jste s tim nekdo?

MS SQL A Autoincrement

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 12.6.1998 15:00:08

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Tak sem se na to mrkl a slo by to i takto:

CREATE TABLE zkouska (
[...]

[*] Milan Valenta <milan.valenta(zv)usa(tec)net> - 12.6.1998 15:46:22

Hi,

s timto problemem jsem se take potykal. (viz muj dotaz DBGrid - columns - ZNA NEKDO ODPOVED??)
Vypinani jsem vyresil svym potomkem, ve kterem jsem
predefinoval proceduru MouseDown. V ni jsem doplnil
1. Columns.State:=csCustomized;
2. Columns[i].free; kde i je cislo sloupce, ktery jsem chtel vyradit (cislovano od 0)
( s vyuzitim fce Coord := MouseCoord(X, Y);)

Zapinani provadim pomoci Columns.Rebuildcolumns - obnovi veskere sloupce;

Pokud budes mit zajem, mohu poslat zdrojak k prostudovani (na tvuj e-mail).

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: milan.valenta(zv)usa.net

----------
> Odes�latel: Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz>
> Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> P�edm�t: Vypinatelne columns
> Datum: 11. �ervna 1998 19:05
>
> Ahoj,
>
> nevite nekdo, jak udelat do TRxDBGrid (resp. do TDBGrid)
> zapinatelne/vypinatelne sloupecky. Vypinani a zapinani (tj. zobrazeni nebo
> nezobrazeni) sloupecku musi probihat za behu programu, podle nastaveni
> uzivatele (typicky checkboxy). Nenapada mne zadny rozumny zpusob.
>
> Predem diky.
>
> Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
> [...]

SDK pro MSIE ActiveX

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 12.6.1998 16:17:10

Ahoj,
nevite nekdo, kde sehnat popis (SDK) k ActiveX MSIE, prosim ?
Nejak to na jejich site nemuzu najit. Vubec najit tam cokoliv
je docela problem.

Preji prijemny vikend.

Pavel Kral

SQL (ne)pristup ?

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 12.6.1998 16:25:56

Zdravim,

to co pisete n e n i pravda !!!!!!. Mame Delphi Professional 3.02 a pristupujeme
na InterBase 4.0 umistenou na serveru Win NT 4.0 (z verze D 2.0 C/S).
Vsechno funguje jak ma. Pristupujeme k databazi pres BDE 4.51 a SQL link.
Zadne ODBC neni instalovano. Funguje to i z jinych stanic, na kterych
je nainstalovan pouze BDE a aplikace. SQL link na ORACLE, MSSQL atd. tam
samozrejme neni ale po dokoupeni by to fungovalo uplne stejne.
Pouzivame i takove veci jako rezim SQLPASSTHRU=NOT SHARED,
o kterem se v manualu pise matouci informace, ze je dostupny pouze
ve verzi C/S. Toto je zase chybna informace ze strany Inprise !!!!!

Pokud to tak neni, tak jsem zrejme kazdy den svedkem zazraku.
Pracujeme na velice rozsahle aplikaci zalozene vyhradne na
serveru InterBase, takze verze D 3.02 Prof nam pro ucely vyvoje
naprosto postacuje !.

Jedine co nefunguje je SQL monitor z verze Delphi 2.0 Client/Server,
kterou take mame (a jen nam v soucasne dobe na .......).
Proto se znovu ptam, zda nekdo nevi jak ho prinutit k cinosti.

S pozdravem
Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.delphi(zv)mailcity.com]
Odesl�no: 12. �ervna 1998 10:06
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?

>Tam neni napsane, ze Professional nemuze pouzivat SQL Links.
>Copak je BDE Professionalu nebo Standardu jine?

BDE je to iste. SQL pristup je blokovany priamo Delphami. Professional nemoze pouzivat SQL Links, lebo
ich jednoducho nema. To skor v SQL Links by malo byt
napisane, ze sa nedaju pouzivat s Delphi Pro, aby si si
ich nekupil zbytocne... A ked uz kupujes Delphi na C/S
aplikacie, kup si rovno Delphi C/S.

> [...]
>licence jen u C/S, ale opravdu nejde pouzit pro sitovou
>InterBase? Me se to nezda, ale nemam sitovou InterBase,
>abych to vyzkousel. Jinak Inprise pise na krabici meho
>Profesionala:
>
>Local InterBase (signle user licence) for off-line SQL development
>
>Takze to podle me znamena, ze je to pro vyvoj SQL programu
>client/server, kdy se pocita s tim, ze je mohu sirit a mohu
>se tedy na SQL databaze pripojovat, napr. tim, ze si pro
>Professionala koupim produkt Borland SQL Links 3.5 for Windows 95/NT,
>coz je licence pro sireni SQL Links. Nebo to tak neni?

Toto by aj mna zaujimalo, naco predavaju SQL Links,
ked Delphi Pro ho natvrdo ignoruju. Mozno su tie SQL
Links adresovane pre ine produkty (C++, Paradox apod.).>

> [...]
>lidi. Inprise si chce udrzet svou klientelu, takze musi davat
>slevy, ono je to take bezne ve svete software. Jinak si take
>lidi mohou za 90 tisic misto Delphi Client/Server koupit
>MSDN Universal Subscription a maji kompletni produkci od
>Microsoftu od vsech operacnich systemu, pres SDK, DDK,
>BackOffice, SQL Server, Office, az po Enterprise verze
>Visual Studio 97, tedy C++, Basic, FoxPro apod. No a co vis,
>treba jednou na tomto Inprise skonci, prestoze Delphi je
>samozrejme lepsi nez konkurencni vyvojove nastroje. Jenze
>ne vzdy vyhravaji ti, co udelali to nejlepsi...

Toto beriem, zlava je zlava, clovek je spokojnejsi...>

>No jo, ona to neni zrovna legrace, kdyz musis vysolit rocne
>treba pul milionu za aktualizaci hardware vyvojoveho parku,
>k tomu treba 100 tisic za aktualizaci SQL serveru pro vyvoj,
>dalsich 50 tisic za aktualizaci operacnich systemu, pomocnych
>programu, k tomu treba 100 tisic za aktualizaci vyvojoveho
>nastroje a k tomu treba 100 tisic za aktualizaci pomocnych
>nastroju, jako jsou knihovny apod. To mas hnedle skoro
>milion rocne. Ale i v tomto milionu je usetrenych rekneme
>50 tisic docela hodne penez...

Uvedom si, ake podniky pouzivaju C/S aplikacie - musia to byt velke podniky. A co sa tyka tych aktualizacii,
precitaj si, co si sam napisal a zistis, ze najviac
penazi aj tak zozerie aktualizacia HW. Ak mas aplikaciu
na 100 PC a kazde aktualizujes za 10.000.-, hned si
na sume 1.000.000, v ktorych sa uz 50.000 strati, lebo
je to vlastne len 5 % z celej sumy - a to uz
nerozhoduje.
A co sa tyka aktualizacii vyvojoveho nastroja, mnohe
firmy na zapade funguju na starych cobolovskych
aplikaciach a nenechaju si na ne siahnut. Nepotrebuju
aktualizovat HW ani SW a navyse im to aj chodi...

>S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
>==============================================================
>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
>=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
>=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
account at http://www.mailcity.com

Mozna trivialni SQL dotaz ....

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 12.6.1998 16:47:03

Testoval jsem to na Paradoxove tabulce pres BDE 3.12. Syntaxe je ovsem shodna s IB.
Omlouvam se, ze jsem tuto informaci neuvedl hned. Je mozne, ze s necim jinym to nejde.

Marek Prokop

On Thursday, June 11, 1998 10:29 AM, pedskola [SMTP:pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz] wrote:
> [...]
>
> ten tvuj SQL dotaz je:
>
> SELECT COUNT(DISTINCT Uzel_B) FROM t003
> SELECT COUNT(DISTINCT Uzel_B * 10000 + IC_B) FROM t003
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz>
> Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Datum: 10. �ervna 1998 21:03
> P�edm�t: RE: Mozna trivialni SQL dotaz ....
>

> Nerozumim, zda je kravina to moje reseni, puvodni zadani, nebo neco jineho.
> Faktem vsak je, ze select, ktery jsem uvedl aplikovany na ta data v
> prikladu,
> vraci presne to, co bylo pozadovano, tedy 3 a 1.

MSSQL & posledni ID

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 12.6.1998 16:54:50

Tohle je z helpu. Vyzkousene to nemam.

Marek Prokop

(zv)(zv)IDENTITY*

Saves the last-inserted IDENTITY value. The (zv)(zv)IDENTITY variable is updated
specifically for each user when an INSERT or SELECT INTO statement or bulk
copy inserting into a table occurs. If a statement changes the table
without an identity column, (zv)(zv)IDENTITY is set to NULL. The (zv)(zv)IDENTITY value
does not revert to a previous setting if the INSERT or SELECT INTO
statement or bulk copy fails or if the transaction is rolled back. For more
information, see the IDENTITY property.

On Thursday, June 11, 1998 11:15 AM, MIS Support Department
[SMTP:mis(zv)login(tec)cz] wrote:
> [...]
> ano, tak jak tuto informaci ziskat. Pocitat po insertu max hodnotu
> se mi zda neelegantni a navic trochu nebezpecne (kdyz se dva lide

DBGrid a Memo

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 12.6.1998 16:56:09

A proc ne substring pomoci funkce Copy?

Marek Prokop

On Thursday, June 11, 1998 1:37 PM, tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz [SMTP:tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz] wrote:
> Hello,
>
> chtel jsem uzivateli v DBGridu zobrazit alespon cast Memo polozky
> jako kalkulovanou polozku typu String. Ovsem pouziti SaveToStream v
> udalosti OnCalcField neni korektni.
>
> Neresil nekdo podobny problem?
>
> tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.1998 17:02:03

> BDE je to iste. SQL pristup je blokovany priamo Delphami. Professional nemoze pouzivat SQL Links,

To je mi stejne nejake divne...

> lebo ich jednoducho nema. To skor v SQL Links by malo byt napisane, ze sa nedaju pouzivat s Delphi

Ale ma SQL Link pro InterBase, ktery podle me je naprosto totozny
se sitovou InterBase.

> Pro, aby si si ich nekupil zbytocne... A ked uz kupujes Delphi na C/S aplikacie, kup si rovno
> Delphi C/S.

Neni to uplne bezpodminecne nutne.

> Uvedom si, ake podniky pouzivaju C/S aplikacie - musia to byt velke podniky. A co sa tyka tych

Co ?????? To neni vubec zadna pravda, C/S aplikace pouzivaji i male
podniky, i velmi male podniky. I ja mam C/S aplikaci - muj Informacni
system, bezi na mem jednom PC + notebooku. Ne vzdy znamena, ze C/S
aplikace je velikansky projekt bezici na 100 a vice pocitacich
v siti WAN... Dokonce C/S aplikace ani nemusi byt silene draha,
pokud je to mensi projekt.

> [...]
> 1.000.000, v ktorych sa uz 50.000 strati, lebo je to vlastne len 5 % z celej sumy - a to uz

Pokud mas 50 pocitacu a tedy 50 pracovniku, koupis jim 50x Delphi C/S
a mas v tom takovy balik penez, ze ti jde z toho hlava kolem. A kdyby
upgrade byl za polovinu misto za 80% ceny, tak bys usetril tolik
penez, ze by sis piskal...

> [...]
> starych cobolovskych aplikaciach a nenechaju si na ne siahnut. Nepotrebuju aktualizovat HW ani SW

Ja si take myslim, ze by Inprise slavnostne zlevnil, kdyby si nikdo
verzi 4 nekoupil, az prijde na trh, a vsichni by cekali, az daji
cenu dolu... Jenze programatori se holt nedomluvi...

[...]

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 12.6.1998 17:10:04

Nastavuj property Visible prislusneho TFieldu.

Marek Prokop

On Thursday, June 11, 1998 7:05 PM, Jiri Kanda [SMTP:kanda(zv)havit(tec)cz] wrote:
> [...]
>
> Predem diky.
>
> Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900

proxy server

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.6.1998 17:12:48

Ocitl sem se pred problemem vyresit nasledujici: (obdoba
proxyserveru)
chci udelat nejakou serverovskou aplikaci ktera listuje na urcitem
portu (napr.8080 proxy HTTP). Po pripojeni clienta (IE) prijmu data. Z
techto dat si prectu nazev serveru pripojim se na nej poslu mu prijate data
od IE a cekam na odpoved. Po prijeti dat z www serveru poslu data zpet
clientovy. Problem je v tom ze pouzivam komponentu TSockets pro Delphi 2
nebot pri connectovani se aplikace "zakousne" coz trva az do te doby dokud
se nenakonektuju na www server. Nevite jak tento problem vyresit nebo zda je
lepsi pouzit v tomto pripadu nejakou jinou komponentu?

Snazim se tu uz dlouho presvedcit kazdeho, ze komponenty na TCP
apod., jsou pro seriozni praci k nicemu. Pouzij WinSock API, budes mit vse
pod kontrolou. Jinak, ale pokud nepouzijes nonblocking mode socketu se ti
bude spousta funkci (connect, accept,...) chovat tak, ze v nich program ceka
dokud neni splnena urcita podminka. Ale to v tvem pripade vubec nevadi,
protoze aby jsi mohl obslouzit vice zadosti najednou (coz musis, protoze uz
i jeden browser jede najednou vice objektu), musis kazdou seanci rozjet v
novem threadu.

Jak uz tady psalo nekolik lidi ze pri pouzivani TCPIP component
dochazi k zatuhnuti pri connectu.
Drtiva vetsina komponent samozrejmne pouziva nonblocking rezim takze
by k zadnemu zatuhavani nemelo dochazet. Problem je pouze ze temer vsechny
komponenty pouziji jmeno servru a prave pri resolvingu - prekladu na IP se
pouzije blokujici funkce winsocku kera zpusobi prave to popisovane zatuhnuti
pri connectu. Reseni je jednoduche - sam si prevest adresu servru na IP
neblokujici funkci WSAAsyncGetHostByName a komponente pak predat rovnou IP
adresu takze uz nebude duvod k zatuhnuti. Jinak samozrejmne kazda servrova
komponenta umoznuje nekolik simultanich konexi takze neni nutne pouzivat
vice threadu, pouze je nutne pro kazdou novou konexi je treba vytvorit novou
klientskou komponentu pomoci ktere se pak konektite na ten konecny server.

Pokud mate zajem muzu poslat priklad pouziti te funkce
WSAAsyncGetHostByName. (ted ho nemam po ruce..)

McLEI

Pluginy pres Delphi package

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.6.1998 17:12:04

Jestli jste nekdo uz delal neco s pouzitim Packages jako pluginy, muzete se
vyjadrit jak je to s pametovou narocnosti ?
Jak to tak vypada tak uplne malej program s kompilovanej s Runtime packages
sezere docela dost pameti, ale prepokladam ze je to tim ze ma v pameti celej
ten VCL30.DPL kerej ma 1.3MB a obsahuje vsechny standartni komponenty i kdyz
je v programu nepouzivam na rozdil od normalniho exace ve kterem jsou jen ty
komponenty ktere pouzivam. Takze pevne doufam ze se zvetsovanim projektu
bude pametova narocnost narustat daleko pomaleji. Jinak jak je to se
sdilenim toho VCL30.DLP mezi vice spustenejma aplikacema ? Projevi se to
pozitivne na spotrebe pameti ??? Nebo ma kazda aplikace vlastni kopii ?

Prosim nekoho se zkusenostma at se k tomu vyjadri

Diky
McLEI

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.6.1998 17:17:28

> Postupne jsem nahradil adresar LIB, vsechny balicky jak v adresari
> System, tak v Delphi 3\Bin a furt to nechodilo.
> Nahradil jsem Delphi32.exe a DCC.DLL a uz to slo.

A vida. To jsou tedy cunaci...
Ale tak me napada - jaktoze tedy chodi lokalni InterBase?

> To ukazuje 2 moznosti :
>
> 1. Je to primo na urovni kompilatoru - fuj
>
> 2. Je to nekde na urovni BDE.DCU, ke kteremu nejsou zdrojaky a to si
> zjisti na jake verzi je zkompilovan EXE soubor
>
> V kazdem pripade opravdu neni jasne, proc jsou v nabidce Inprise ty
> samostatne SQL linky. Ne kazdy ma zbytecnych X tisic, aby si je mohl
> kupovat do skrine, kde se mu hromadi zbytecne koupeny software ....

Ja jsem se pokousel volat na Borland CZ, ale vzpomnel jsem si na to
pozdeji odpovedne. V 16:00 tam Ing. Durcok nebyl, nekde behal,
no a v 16:50 tam uz byl, ale sekretarka mi ho odmitla dat, ze pry
se pripravuje na nejakou akci a nestihl by to - mila pani. Ze pry
mam volat v pondeli...

[...]

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 12.6.1998 17:23:09

MS SQL 6.5 ma autoinkrementacne polozky - je to IDENTITY polozka tabulky,
pre
ktoru je mozne specifikovat aj pociatocnu hodnotu a velkost inkrementu.

Erik Salaj

> [...]
>dalsich stlpcov sa procedure dodaju formou vstupnych parametrov. Procedura
>moze mat ako vystupny parameter vypocitane Id.

Nelze ulo�it data na lok�ln� disk z

[*] Zdenek Stefek, Ing. <stefek(zv)fnkv(tec)cz> - 12.6.98 17:25:20 pdt

Prosim o zaslani zpravy o problemu na adresu Stefek(zv)fnkv(tec)cz.

Pouzvam Delphi z roku 95. Po spusteni programu zkompilovaneho pod Win95 a po ulozeni dat a naslednem nasilnem vypnuti pocitace v programu ve Win3.11se data neulozi.Po ukonceni programu korektnim zpusobem a nasilnem ukonceni Windows se data ulozila. Toto se nestane ve Win95. Data by se mela ulozi na lokalnim disku. Pocitac neni pripojen na sit

Prdem dekuji Stefek, Fakulltni nemocnice Kralovske Vinohrady.

Nelze ulo�it data na lok�ln� disk z

[*] Zdenek Stefek, Ing. <stefek(zv)fnkv(tec)cz> - 12.6.98 17:27:33 pdt

[...]

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 12.6.1998 17:28:04

Toto funguje:

insert into MyTable values('MyValue')
select (zv)(zv)identity

samozrejme tabulka musi mat IDENTITY polozku.

Erik Salaj

>No, MS SQL ma globalni promennou (zv)(zv)IDENTITY ve ktere je ulozene posledni
>ID (pro posledni transakci a connection). Bohuzel pridat zaznam a
>precist (zv)(zv)IDENTITY se nam stale z Delphi nedari.
>
>Pokud to nekdo vyresil tak bych to VELICE uvital. Resp. jak tohle
>resite???
>
>Mac

DbGrid - columns

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 12.6.1998 17:52:14

Ja bych to nedelal pres sloupce v DBGridu, ale primo pres Fieldy toho
TQuery. A uz vubec bych nevolal Free, ale jenom bych ten sloupec skryl.
Treba takto:
Column.Field.Visible := False;
Potom ten sloupec jde zase stejnym zpusobem jednoduse zobrazit.

Ahoj,

Column.Field.Visible := False
lze pouzit pouze kdyz Columns.State=csDefault.

Je-li Columns.State=csCustomized, tak to jen 'vypne' data,
ale sloupec se zobrazuje dal. Kdyz jsou sloupce 'permanentni'
je prvni zobrazeni dat a zmeny provadene v Columns o neco rychlejsi.

Milos Skacel

Re[2]: Delphi 3 v 1280x1024

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 12.6.1998 18:04:03

Dne 12.06.1998 09:20:31 Miroslav Mare� napsal:>
> V nasi firme se nam stalo neco podobneho, dokonce nam Delphi mrzli pri pridavani komponent.
> Vyresili jsme to uplne jednoduse vyndali jsme z Virge 2MB a vse funguje v poradku. Zajimavy je, ze to
Jenze todle je verze 4MB (ne 2+2), takze bych ty svaby musel z karty
odstrihnout :-)

> blblo pouze u Delphi a jen pri vetsim rozliseni s vice barvami. Mam takovy dojem, ze pri 640x480x16(barev)
No, ale tech 1280x1024 uz je na 17" akorat
> to behalo, ale na 17" nic moc :-)
>
> Miroslav Mares

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Re[2]: Delphi 3 v 1280x1024

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 12.6.1998 18:05:46

Dne 12.06.1998 10:22:50 VTech Kavan napsal:

> ja bych rek ze to je konsekvence a ze se proste posralo Delphi.
>
> VTech
Asi jo, protoze mi blbnou akorat prvni 2 zalozky (Win32 a Standard),
ostatni 2 jak kdy a ty dalsi nikdy. Ale co s tim?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

TQRRichText

[*] Petr STYX <petr(zv)stcomp(tec)cz> - 12.6.1998 18:28:36

Mam nasledujici problem:
Pokud tuto komponentu slozite naplnim RTF textem primo z delphi, tak po
reloadovani, nebo po zkompilovani se prevede do normalniho textu. Vse je
funkcni pouze pokud plnim tuto komponentu za behu. Delam nekde chybu,
nebo je to normalni vlastnost ??? Poradi mi nekdo pripadne jak toto
obejit ???

MSSQL & posledni ID

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 12.6.1998 18:45:06

Zmatky to delat nebude, protoze (zv)(zv)IDENTITY patri k jednomu pripojeni.
Tzn. pokud vlozim radek a prectu identity tak je to o.k. Pokud to prectu
napr. z dalsi instance nebo z jineho PC bude IDENTITY jine (popr. null).

Mac

Hubert wrote:
> SELECT (zv)(zv)IDENTITY
>
> zadne from se nepouziva. Problem je v tom, ze IDENTITY, je globalni
> promenna, takze pri asynchronnim pristupu to muze delat pekne zmatky.

Re[4]: DAO 3.5

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 12.6.1998 19:21:03

PZ> A je tam ta DLL, kterou volas ty funkce? Mas to radne zaregistrovane?
PZ> A zkousel jsi treba, zda chodi ODBC spojeni na tu databazi apod.?

PZ> S pozdravem
PZ> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

No je tam uplne vse. Jedna se totiz o pocitace na kterych je
nainstalovan Visual Basic 5.0 Enterprise Vesrion. Takze si myslim, ze
to vse je radne nainstalovane.

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

SDK

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.6.1998 19:59:05

> SDK se deli na dve casti. Prvni je popis SDK, coz je popis vsech
> funkci, vlastnosti apod. To je soucast MSDN Library, tedy zdarma
> take MSDN OnLine na Webu. A druhou casti je SDK jako takove, coz
> jsou ruzne nastroje, soubory apod. - to je soucasti MSDN Professional,
> tedy to uz neni na Webu zdarma.
>
> Pokud se chces zabyvat vyvojem na urovni API, vrele doporucuji
> alespon MSDN Professional, kde je navic k te dokumentaci prave
> SDK a DDK a take kompletni sada operacnich systemu ve vsech
> jazykovych mutacich + betaverze novych OS (WinNT 5.0, Win98 apod.).

Ty nastroje se daji taktez stahnout zdarma. Jmenuje se to nejak jako
Platform SDK Tools. Nektere z nich jsou opravdu uzitecne.

Radek

MSSQL & posledni ID

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 12.6.1998 20:09:26

Ide to takto (vyskusane):

CREATE PROCEDURE MyInsert ((zv)Name VarChar(20)) AS
insert into MyTable values ((zv)Name)
return (zv)(zv)IDENTITY

Erik Salaj

Od: Martin Kubecka [SMTP:martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz]
Odesl�no: 11. �ervna 1998 21:43
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: MSSQL & posledni ID

> [...]

> ano, tak jak tuto informaci ziskat. Pocitat po insertu max hodnotu
> se mi zda neelegantni a navic trochu nebezpecne (kdyz se dva lide

Re[2]: MSSQL & posledni ID

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 12.6.1998 21:44:51

Viz v textu.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hubert [SMTP:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl�no: 12. �ervna 1998 10:36
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re[2]: MSSQL & posledni ID

> oprava ten select vypada jenom takhle
> SELECT (zv)(zv)IDENTITY
>
> zadne from se nepouziva. Problem je v tom, ze IDENTITY, je globalni
> promenna, takze pri asynchronnim pristupu to muze delat pekne zmatky.

Ja myslim, ze to nebude tak zhave, nebot je to promenna pouze pro pripojeneho
uzivatele a
navic si jeden uzivatel spousti ulozenou proceduru a jiny tutez proceduru
nespusti, dokud neni ukoncena a
je mala pravdepodobnost okamzite zmeny identity stejnym uzivatelem ve stejnou
chvili (trebas i mimo tuto proceduru)> DR> Jinak to asi dostat nejde. (tohle jsem taky nezkousel)

> Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 22:33:24

Hi,

ze by se ozval nekdo od Borlandu? :-)))))))

To jsou jenom pocitaci penez, odbornik tam neni ani jeden!!!!
Jinak by snad dokazal na mnohe z konference odpovedet, ne?

fronek(zv)fic(tec)cz

Zdenek Prantl wrote:

> [...]
> asi se pri tom sqele bavi, jak se tady dohadujeme. To neni od nich fer. Ozve

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 22:37:15

Hi,

tohoto "odbornika" ani nema cenu volat. Fakt. Kdyz jsem po nem chtel asi
pred 2-3 lety odpoved na "stredne tezky problem" (pozdeji vyreseno novou
verzi) tak rekl, ze to musi zjistit v US, a ze zavola. Cekam dodnes...

fronek(zv)fic(tec)cz

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 22:41:42

Hi,

nikoliv chybna informace, Inprise LZE jako kdyz rude pravo tiskne !!!

tohle neni jediny pripad, S. Durcok vi svoje, a jestli narazim i na
dalsi takove "chybne informace" nemilosrdne je budu pranyrovat.

fronek(zv)fic(tec)cz

Ing.Rostislav Podmanicky wrote:

> [...]
> Rosta Podmanicky
> Trias 92 s.r.o.

Rozdil mezi levym a pravym tlacitkem mysi

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 22:46:16

Hi,

tohle bude neco s MouseCapture. Na LBUTTON se to asi zavola, na RBUTTON
nikoli. Neni to zrovna moje oblast, takze to ber spis jako mozny smer
patrani...

fronek(zv)fic(tec)cz

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> obdelnik co byl vykreslem a pri pusteni tlacitka se udalost
> OnMouseDown nevyvola. Pritom pro leve tlacitko tato fungovala i mimo

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 23:01:15

Hi,

zkus tam jeste nechat ten Delphi32.exe, nez to smazes ;-)

fronek(zv)fic(tec)cz

Linhart Petr wrote:
> [...]
>
> Jeste bych chtel upozornit, ze D3 C/S jsem si jen pujcil a z toho ZIP
> media je zrovna mazu. To jen kdyby tady byly najake reci o soft.

Jen aby ! :-)

--------------

> Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
> Mius a.s.
> Dlouha 2940
> 415 01 TEPLICE
> Czech Republic

Pluginy pres Delphi package

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.6.1998 23:03:57

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Vypada to tak, ze asi sesmolim par radku a nejaky priklad na toto tema,
> a hodim to k nekomu na FTP, popripade to poslu postou.

Na toto tema jsou i nejake informace zde:

http://www.undu.com/Articles/980511a.htm

Petr Vones, amatersky programator

SQL (ne)pristup ?

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 12.6.1998 23:04:36

Hi,

chci to pouzivat na vyvoj a testy, o tom, jestli se smi beta pouzivat
nebo ne, bych se nedohadoval, tam se nic o tom nepise.

Navic, ja nepouzivam betu, jen ten zdrojak, co tam byl asi omylem
uverejnen :-)

fronek(zv)fic(tec)cz

Zdeno Jasek wrote:

> Naco to chces pouzivat, ked to nemozes sirit?

> Pokial viem, beta verzia sa obecne nesmie pouzivat,
> sluzi len na reklamne a informacne ucely. Aku to robis

Delphi 3 v 1280x1024

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.6.1998 23:09:44

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> rad bych dostal radu, co s tim.
> Donedavna jsem pouzival grafiku ET6000 v 1024x768x16bit pod NT4.0 a vse
> bylo OK. Tedka jsem ji prohodil za 4MB Virge a jedu v 1280x1024x16bit.
> Najednou mi D3 (podotykam, ze vse ostatni slape, jak ma) misto ikonek
> komponent zobrazuje jiny ikonky (napr. ikona POP-UP MENU vypada jako
> GRAF v examples) apod., nebo uplny maglajzy (asi nahodna pamet, nebo
> co). Ty blbosti to zobrazuje jak na komponent-speedbaru, tak i v
> aplikaci pri designovani. Pritom krome tehle problemu pro psani aplikace
> je to v pohode, nic neblbne, tak cim to muze bejt????

Ahoj,

ja mam gr.kartu S3Trio64V2 (1M) a kdyz jsem ji rozsiril na 2M, tak se mi
pris rozliseni 800x600 HighColor (coz je tak akorat na 15" monitor) prestali
vykreslovat vyplenene kruznice a obcas to zapominalo fonty. Stahl jsem si
tedy aktualni driver od S3 a tim se vse vyresilo...

Petr Vones, amatersky programator

SQL (ne)pristup ?

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 12.6.1998 23:32:49

Lenze software pre taku firmu asi nerobi jeden programator. Ak ich
je 10 tak ten upgrade vyjde na ubohych 800.000,-.

Myslim si tiez, ze vecsina firiem nema 100 pocitacov a nepouziva
Oracle - jeden z najdrahsich SQL serverov (naopak som casto
velmi prekvapeny ked vidim vecsi podnik fungovat na vselijakych
DOS programoch, Foxkach, ...). Pritom sa SQL technologia da vyhodne
pouzit aj v malych firmach - povedzme licencia pre SQL Anywhere
vyjde tusim nieco vyse 2000Sk (Sybase pokial viem pripravuje
jeho upgrade, ktory sa ma volat Adaptive Anywhere a ma byt
plne kompatibilny s velkou Sybase databazou a nedavno som videl
na web strankach Sybasu, ze pripravuju aj databazu pre Windows CE!!!).
Konektnut sa da cez ODBC, resp. perspektivne sa moze pouzit
aj najnovsie ADO/RDS - toto vsetko je zadarmo a pre vyvoj staci
obycajny Delphi Professional. Naozaj nevidim ziadny dovod pre kupu
Delphi C/S.

Erik Salaj

From: Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity.com>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 12. j�n 1998 17:57
Subject: RE: SQL (ne)pristup ?>>> Myslim, ze to znamena jednu vec. Zakaznici prestanou pouzivat BDE. Ja uz

>Nie tak celkom. Ak chcem vyvinut aplikaciu, ktora bude
>nezavisla, pouzijem BDE. A ak nebudem mat cas vyvijat
>komponenty pre vlastny pristup k databaze, takisto
>vyuzijem BDE, aby som bol produktivny. Su zakaznici,
>ktori radi zaplatia o 5 % z celej sumy za realizovanie
>projektu viac, nez aby cakali tri mesiace, kym si
>vyvinies vlastne drajvre.

>account at http://www.mailcity.com

Re[4]: DAO 3.5

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 13.6.1998 00:15:10

Stiahnite si z www.cybermagic.co.nz/winsoft DAO komponenty, je tam
program daotest.exe, ktory vie otestovat, ci je DAO 3.5 nainstalovane.

Erik Salaj

> [...]
>to vse je radne nainstalovane.
>
>Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 13.6.1998 00:16:39

Podle informac�, kter� jsem obdr�el p��mo u Borlandu je ���en� VCFormulaOne
dod�ven� s Delphi bez probl�m� ja jak�chkoli licen�n�ch poplatk�. Um�
p�inejmen��m vzorce jako v Excelu, pochopiteln� se daj� form�tovat data,
atd... Bohu�el ale obsahuje n�kolik nep��jemn�ch chyb kter� jej�
pou�itelnost velmi sni�uj�.

Od: Marek Erban <erban(zv)pregis(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 12. �ervna 1998 21:46
P�edm�t: Spreadsheet do D2

> [...]
>2) Neznate nekdo nejakou spreadsheet komponentu - pokud mozno free :-)
>ktera by umela alespon zakladni funkce (+,-,*,/,SUM,... a formatovani

Vypinatelne columns

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 13.6.1998 09:21:56

>napada me zkusit nastavit sirku TColumn na 0. To bude fungovat, ale neni
>to "to prave orechove", to sam citim...
>
>fronek(zv)fic(tec)cz

Mas pravdu. Neni to ono, to uz jsem zkousel. Kdybych jel nad TRxDBGrid jen
mysi, bylo by to v pohode. Problem je v tom, ze pomoci klavesnice se mohu do
sloupecku prepnout - pak to vypada, jako by se kurzor ztratil a teprv dalsi
stisk sipky se prepne do pozadovaneho sloupecku.

Aaaaa, tady jsi me nakopl. Tato metoda lze vyuzit Staci pomoci OnColEnter
zjistovat: zda jsme v "neviditelnem" sloupecku a zda byl predchozi vedle
(zleva vs. zprava) a podle toho se rozhodnou pro posun vlevo nebo vpravo.
Mysi se do neviditelneho sloupecku nelze prepnout - width=0. Teoreticky to
zni hezky, jdu to programovat... :-)

Diky, ze jsi mne trknul.

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

PS: Vi nekdo o necem rozumejsim?
PPS: Milane Valento, uz sis poradil? Jak? Mame podobny cil.

ASP

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 13.6.1998 09:33:10

Nevite nekdo nahodou o dobrem zdroji k nauceni ASP, ktery bych si mohl
STAHNOUT, abych nemusel byt on-line (jsem pripojen modemem)?

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.6.1998 10:10:14

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
> 1.400.000, potom 80.000 za upgrade je o nicom. A ked
> sme pri tom Oracle - kup si vyvojarsky nastroj od nich:

Brblalum jeste doporucuji k pozornosti BUG "nastroj" Centura, je to
tak 2x az 3x drazsi a umi to tak polovinu ci tretinu toho co Delphi
C/S. Delphi je sice drazsi nez MS Visual studio, nicmene se domnivam
ze s vyjimkou nekolika malo oblasti (psani driveru atp.) i lepsi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Vypinatelne columns

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 13.6.1998 10:53:23

>Nastavuj property Visible prislusneho TFieldu.
>
>Marek Prokop

To funguje, ale ma to jeden neprijemny predpoklad: Columns.State=csDefault.
Jinak to hold nebezi.
Po kazdem skryti nebo zobrazeni sloupecku mu musim nastavit napr. Title,
apod. A to je dost neprijemne.

Delam to tahle:
DataModule.Table.FieldByName('SchovavanySloupecek').Visible:=...

Zkuseni, poradte, jde to nejak snaze?

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

Ako (vhodnejsie) volat funkciu v DLL ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.6.1998 10:59:39

> [...]
> fukciu ako
> external alebo ju volat prostrednictvom LoadLibrary...

Kdyz to budes delat pomoci direktivy external, tak je program
zavede hned pri startu programu, zatimco kdyz to budes delat
pomoci LoadLibrary a FreeLibrary, tak se budou nacitat prave
dynamicky, coz je presne to, co potrebujes.

> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.6.1998 10:59:39

> 1) Jake jsou licencni podminky komponenty VCFormulaOne? Je nejak omezena

Muzes to normalne sirit, je to ActiveX, takze nezapomen na vsechny
soubory, co k tomu patri. Zrejme je lehce ocesana nez ta uplne
komercni, ale na spoustu veci plne postacujici.

[...]

samplovani audia

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 13.6.1998 11:15:36

Cau !
Mal by som tiez zaujem o tie tvoje clanky.

Dik
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Semecky Vojtech - IN <xsemv03(zv)vse(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 12. j�n 1998 18:51
P�edm�t: Re: samplovani audia

> Hi
> Potreboval bych zjistit zda existuje nejaka API funkce,
> ktera mi v realnem case bude samplovat data ze vstupu zvukovky do
> nejakeho bufferu a zda existuje nejaka funkce ktera je schopna tyto
> data zase...

Musis si nejprve vytvorit MCI zarizeni - ve tvem pripade typu
MCIWAVE. Toto zarizeni pak ovladas (a vlastne i vytvoris) pomoci
funkci MCISendCommand nebo MCISendString. Na zacatku nezapomen
na "uses mmsystem".

Kdysi jsem o tom psal clanky do Bajtu. Muzu Ti je pripadne poslat,
ale ted je nemam u sebe. Jinak doporucuji procist soubor MMSYSTEM.HLP

Vojtech Semecky

Rozlisenie vo WIN95

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 13.6.1998 11:21:29

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Caute !
Mam jednu otazku, potreboval by som vediet ako prisposobovat velkost svojej aplikacie napisanej v D3 ( aby sa automaticky prisposobovaly velkosti a vzdialenosti medzi komponentami, velkosti obrazkov apod. podla nastaveneho rozlisenia vo Windowse 640x480 - 800x600 - 1024x768 ).
Za rady dik.

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Vypinatelne columns

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 13.6.1998 13:16:40

On Saturday, June 13, 1998 10:53 AM, Jiri Kanda [SMTP:kanda(zv)havit(tec)cz] wrote:

> [...]
>
> Zkuseni, poradte, jde to nejak snaze?
>
> Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900

No, pokud chces obecne schovat vybrany sloupec, tak lze:
DBGrid1.SelectedField.Visible := False;

Jinak Title menit nemusis, protoze TField ma pro to property DisplayLabel.
V TCollumn by se muselo menit menit pouze zarovnani a fonty titulku a fonty dat, coz je malokdy potreba.

Marek Prokop

SQL (ne)pristup ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.6.1998 13:19:10

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> C/S a mas v tom takovy balik penez, ze ti jde z toho hlava kolem. A
> kdyby upgrade byl za polovinu misto za 80% ceny, tak bys usetril

Myslim, ze placas (i nekteri dalsi) pekne kraviny.
1. Predpokladam, ze temi 50 pracovniky minis 50 programatoru v
Delphi.
2. Existuje cosi jako multilicence, rekl bych.
3. Kupovat multilicenci na 50 C/S je nebetycna hovadina. Ja bych
koupil napr. 2 licence na C/S a 48 na Professional. Protoze z 50 lidi
sotva budou vsichni ladit C/S, ale mnoho z nich bude delat treba
komponenty, funkce atp.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Rozlisenie vo WIN95

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 13.6.1998 13:22:00

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Na tohle mam jednu komponentu ktera se jenom umisti na formular a ta by potom mela vsechny prvky plynule zoomovat podle rozliseni. Bohuzel to trosku zlobi (nejspis je nutno se pohrat s fonty a kdovi s cim jeste) ale predevsim mam jenom verzi pro Delphi 2. Pokud ma nekdo zajem, at se ozve.
Radek Soucek
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. �ervna 1998 11:35
P�edm�t: Rozlisenie vo WIN95

[...]

[*] David Mensik <mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz> - 13.6.1998 13:28:09

On Fri, 12 Jun 1998, Pavel Kral wrote:

> [...]
> nevite nekdo, kde sehnat popis (SDK) k ActiveX MSIE, prosim ?
> Nejak to na jejich site nemuzu najit. Vubec najit tam cokoliv

Hi,
najdes to na www.microsoft.com, jen je treba hledat...

(neco jako http://www.microsoft.com/msdn/sdk/bldenv.htm)
Ozon

Transparentni okraje

[*] David Mensik <mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz> - 13.6.1998 13:56:44

Hi all,
potreboval bych poradit, jak udelat transparentni okraje u aplikace...

Ozon

SDK pro MSIE ActiveX

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 13.6.1998 15:04:03

Diky, nasel jsem to tam.

From: David Mensik <mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 13. �ervna 1998 13:40
Subject: Re: SDK pro MSIE ActiveX

>najdes to na www.microsoft.com, jen je treba hledat...
>
>(neco jako http://www.microsoft.com/msdn/sdk/bldenv.htm)
>Ozon

SQL (ne)pristup ?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 13.6.1998 15:18:05

Vcera jsem cetl v casopise zajimavou informaci.
ORACLE pro 5 uzivatelu bude bezplatnou soucasti Netware
a bude mozne jej beplatne zizkat i zpetne (pro drivejsi nakupy)!!!
Konecne mozna nastane trochu obrat a lepsi podminky
pro vznik poradneho software. Jsem zvedavej,
jak na to budou reagovat vyrobci ostatnich konkurencn�ch serveru.
Jaro.
-

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. �ervna 1998 1:09
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?>Lenze software pre taku firmu asi nerobi jeden programator. Ak ich
> [...]
>aj najnovsie ADO/RDS - toto vsetko je zadarmo a pre vyvoj staci
>obycajny Delphi Professional. Naozaj nevidim ziadny dovod pre kupu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.6.1998 15:36:21

> [...]
> koupil napr. 2 licence na C/S a 48 na Professional. Protoze z 50 lidi
> sotva budou vsichni ladit C/S, ale mnoho z nich bude delat treba

Ale houbeles. Tech 50 programatoru bude rozdeleno rekneme do 5 teamu
po 10 programatorech, kdy 4 skupiny budou pracovat na zvlastnim
projektu soubezne (budou vyvijeny 4 aplikace) a posledni skupina
bude tvorit spolecne casti projektu. Ale hlavne, protoze se bude
jednat o vyvojove teamy, ktere pracuji na spolecnych projektech,
bude treba pouzivat vyvojove nastroje pro teamovou praci, tedy
napr. PVCS a tedy si vsichni koupi Delphi C/S, aby mohli byt vsichni
propojeni a pracovat opravdu spolecne. Maximalne ta jedna skupina
o 10 programatorech by mohla mit Professional, ale jinak budou
mit Client/Server s PVCS.

Navic nelze rici, ze jen 2 pracovnici budou ladit C/S, protoze dalsi
mohou ladit jine casti projektu zalozene na technologiich Webu,
ktere jsou take jen v C/S verzi, no a protoze projekt bude obsahovat
rozhodovaci kostku, ktera je take jen soucasti C/S, takze dalsi...
No proste tak nejak...

[...]

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 13.6.1998 15:49:08

Co treba
DbGrid1.Columns[2].width := 0;
Take muzes pouzit metody Columns[2].Free nebo Columns.Add;

Nebylo by to snadnejsi?
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Valenta <milan.valenta(zv)usa.net>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 12. �ervna 1998 21:55
P�edm�t: Re: Vypinatelne columns

> [...]
>
>Pokud budes mit zajem, mohu poslat zdrojak k prostudovani (na tvuj e-mail).

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 13.6.1998 16:07:07

Kdyz si koupis nove auto, tak mas auta dve.
Nove a stare. To stare ti nikdo nebere.
Proto se nejedna v zadnem pripade o upgrade.
Precti si licencni podminky pri upgrade Delphi.
To jsou nesrovnatelne veci. Proste spatnej priklad.
Ja az budu kupovat Delphi 4 a jestli budou stejne
podminky pro upgrade jako je to s Delphi 3,
tak si radeji koupim nove Delphi a na upgrade se jim
vykaslu. To starsi Delphi 3 bych pak nejradeji venoval
treba mistni skole, kdyby mi to licence nezakazovala.
V kazdem pripade je mit lepsi dve licence nez za skoro
stejne penize jen jednu.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity.com>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 12. �ervna 1998 18:08
P�edm�t: Re: SQL (ne)pristup ?>>Toto prirovnani je velmi spatne.

> [...]
>1.400.000, potom 80.000 za upgrade je o nicom. A ked
>sme pri tom Oracle - kup si vyvojarsky nastroj od nich:

BDE - D2 x D3

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 13.6.1998 17:27:46

DDV,

mam aplikaci vytvorenou v D3 a chtel bych se zeptat,
zda pobezi s BDE, ktere je dodavano s D2.

Diky
Vojta

POP

[*] Radek Adamec <adamecr(zv)sh.cvut(tec)cz> - 13.6.1998 17:28:15

Hi,

snazim se spachat nejaky programek (s pouzitim POP ActiveX z D3), ktery
se jednou za cas podiva na mail server, projde tam msgs a pokud je tam
neco od xyz(zv)cosi(tec)cz, tak posle mail na SMS typu "Je prave 12:15 a prisla
msg od xyz(zv)cosi(tec)cz : telo msg".
To je vsechno OK, ale problem je, ze kdyz prijdu domu a chci se do ty
msg dostat Netscapem, tak ten tvrdi, ze tam ta msg neni. Kdyz se tam
podivam PMailem, tak tam normalne je.
Pouzivam POP.RetrieveMessage a potom posilam POP.Reset, ktery by snad
mel rici serveru, aby msg nemazal.
Nemate s Tim nahodou nekdo nejakou zkusenost?
Diky Radek

Radek Adamec tel: ++ 420 2 717 40 205
IS Administrator fax: ++ 420 2 717 40 203
Technology Practice
Accord Group ECE mobile: ++ 420 602 299 512
Prague, Czech Republic email: r.adamec(zv)accord-ece.com

RichText a Clipboard

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 13.6.1998 17:38:08

> [...]
> neprenese
> do clipboardu. Jako by se ten clipboard nejak preplnoval ci co?

Zkousel jsem to a mas pravdu.
Cim to je, to nevim. Ze by se clipboard preplnoval, to neni pravdepodobne.
Kdyz tam neco okopirujes, tak se automaticky maze to, co tam bylo predtim.
Proto i radka "ClipBoard.Clear;" na zacatku procedury je zbytecna.
Ja bych ti poradil : NEDELEJ TO PRES CLIPBOARD. Ten pro toto stejne neni
urcen. Clipboard je nastroj uzivatelsky - nikoli programatorsky. Myslim,
ze by programy nemeli sami bez podnetu uzivatele s clipboardem jakkoli
manipulovat.

Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);
begin
ACil.Lines.AddStrings(AZdroj.Lines);
end;

Vojta
V-Soft

RichText a Clipboard

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 13.6.1998 17:47:23

> [...]

Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 13.6.1998 17:52:49

> [...]

Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 13.6.1998 18:04:54

> [...]

Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

Enabled CheckBox

[*] Petr Posp�il - 13.6.1998 19:08:40

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Zdravim vsechny!
Muze mi nekdo poradit prosim,jak jednoduse aplikovat properties color pro TCheckBox a TRadioButton ?
Myslim tim barevnou zmenu zaskrtavaciho policka.

P.Pospisil
Sumperk

RichText a Clipboard

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 13.6.1998 20:38:56

Pokud se pouzije pro kopirovani RichTextu property Lines, prenese se pouze text, ale neprenese se format (velikost, font ...). Slo by to kopirovat znak po znaku a prenaset i format, ale je to hrozne pomale. Pokud znate nekdo lepsi reseni jak kopirovat casti RichTextu z jednoho RichEditu do druheho vcetne zachovani formatu, sem s nim, i ja jej uvitam.

Od: Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. �ervna 1998 17:31
P�edm�t: Re: RichText a Clipboard

> [...]

Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :

procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 13.6.1998 21:28:41

>Co treba
> DbGrid1.Columns[2].width := 0;
> Take muzes pouzit metody Columns[2].Free nebo Columns.Add;
>
>Nebylo by to snadnejsi?
>Jaro

Myslim, ze ne, ale ZATIM jsem nezkousel.

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

Vypinatelne columns

[*] Jiri Kanda <kanda(zv)havit(tec)cz> - 13.6.1998 21:29:21

> [...]
>V TCollumn by se muselo menit menit pouze zarovnani a fonty titulku a fonty

Nicmene to zrovna potrebuju. Hold smula.

Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900
HAVIT, s.r.o., http://www.havit(tec)cz

Rozdil mezi levym a pravym tlacitkem mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1998 22:36:53

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> oblast.
>
> Nemate s timto nekdo zkusenost nebo nevite cim by to mohlo byt.
> Tipuju to na nejaky figl primo ve Windows.

Ahoj,

Problem je ve VCL knihovne kde se u TControl dela capture jen pri stisku
leveho tlacitka mysi. Pokud by jsi chtel stejne chovani u obou tlacitek,
tak to lze udelat nejak takhle. Priklad zobrazuje pozici kurzoru mysi
kdyz drzis jedno nebo sruhe tlacitko. Myslim ze to z neho bude jasne...

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
ExtCtrls, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
PaintBox1: TPaintBox;
Label1: TLabel;
procedure PaintBox1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
procedure PaintBox1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
procedure PaintBox1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
private
FDown: Boolean;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.PaintBox1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
with Label1 do
if FDown then Caption := Format('%d : %d', [X, Y]) else Caption := '';
end;

procedure TForm1.PaintBox1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button = mbRight then SetCaptureControl(TControl(Sender));
FDown := True;
end;

procedure TForm1.PaintBox1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button = mbRight then SetCaptureControl(nil);
FDown := False;
Label1.Caption := '';
end;

end. Petr Vones, amatersky programator

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.6.1998 22:45:38

> [...]
> treba mistni skole, kdyby mi to licence nezakazovala.
> V kazdem pripade je mit lepsi dve licence nez za skoro

Pokud si koupis Delphi 4 jako samostatnou licenci, tedy
ne jako upgrade, tak nemusis Delphi 3 prestat pouzivat
jako pri upgrade, a uplne klidne ho muzes nejake skole
darovat. To ti licence zakazuje jen v pripade upgrade.
Software muzes prodat, pokud jej nepouzivas, kdyz predas
vsechny dokumentace, nosice apod. Ja jsem takto chtel
prodat za velmi rozumny peniz Borland C++ 4.52
with Database Tools, za ktere jsem dal 25 tisic, ale
je mi k nicemu, nicmene nikdo o nej nemel zajem...

> [...]

> mam aplikaci vytvorenou v D3 a chtel bych se zeptat,
> zda pobezi s BDE, ktere je dodavano s D2.

Ne.

[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.6.1998 00:44:06

> [...]
> podivam PMailem, tak tam normalne je.
> Pouzivam POP.RetrieveMessage a potom posilam POP.Reset, ktery by snad

Pri RETR prikazu se oznaci zprava jako stazena a uz se k ni nedostanes pres
POP3.
Neznam tu komponentu co pouzivas ale POP3 protokol ma jeste prikaz TOP kerej
ti vrati zadanej pocet radku z ty zpravy a pritom nic neoznacuje - je prave
urcen presne pro to co chces udelat - tj. preview aby si zjistil informace o
zprave a rozhodl se jestli ji stahnes nebo ne. Takze skus v ty komponente
najit tenhle prikaz a mas vyhrano ..... A kdyz nenajde stahni si nakou
nativni POP3 komponentu - je jich hafo a sou lepsi nez ActiveX

McLEI

Spreadsheet do D2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1998 00:48:19

Marek Erban wrote:

> [...]
> 2) Neznate nekdo nejakou spreadsheet komponentu - pokud mozno free :-)
> ktera by umela alespon zakladni funkce (+,-,*,/,SUM,... a formatovani

Ahoj,

Asi tak pred rokem jsem mel podobny problem, psal jsem aplikaci ktera zpracovavala
data z logickeho analyzatoru. Bylo potreba zajistit aby se data zobrazovali
v necem co pripomina tabulkovy procesor a umoznuje pripadne zpracovani v Excelu.
Jelikoz pracuji ve spolecnosti kde bylo i temer neprekonatelnym problemem abych
si mohl koupit Delphi 2 Developer a AsyncPro, tak nepripadalo v uvahu kupovat nejake
dalsi doplnky, musel jsem tedy pouzit to co je u Delphi.

Zde je tedy nekolik problemu se kterymi jsem se setkal:

1. Charset fontu je pevne nastaven na "zapadni", takze u vetsiny fontu nefunguje cestina.
Musis pouzit bud MS Sans Serif nebo Courier

2. Ukladani a cteni dat ve formatu Excel 5. FormulaOne to sice umoznuje, ale u teto
verze neni podle Visual Components zaruceno ze to bude fungovat, coz se mi bohuzel
i potvrdilo. S ukladanim jsem nemel zadne problemy (Excelem je bylo mozne vzdy
precist), ale nekolikrat se mi stalo ze to pak neslo zpet nacist do FormulaOne
(aniz bych je mezitim nejak upravoval). Nastesti ma i jakysi "nativni" format
Formula One 2.x VTS se kterym to funguje spolehlive.
Nakonec jsem zvolil variantu ze data ukladam prave ve *.vts a umoznuji pripadny
export do Excelu s jeho naslednym spustenim. Zajimave je ze Excel umi *.vts format
precist, ale samozrejme ne do neho ukladat.

3. Pokud mas v jednom souboru treba 10 sheetu a uzivatel vidi napr. prvni 4 zalozky
a ty programove prepnes na jinou (treba 10tou), tak se zalozky neposunou, ale
zustanou zobrazeny ty ktere tam byly (1..4) a uzivatel nevidi s kterym sheetem
pracuje. Tento problem se mi ale nakonec podarilo vyresit.
Pokud budes mit zajem tak to vyhledam a zaslu ti to ...

4. Pomerne dost chybi nejaka udalost ve smyslu OnSheetChange, ale da se to nastesi
vyresit jinak.

5. Tisk, nepodarilo se mi nastavit jinou nez default tiskarnu, takze pred kazdym
tiskem jsem musel zobrazovat PrintDialog, coz v MDI aplikaci neni zrovna idelani
kdyz si uzivatel musi vzdy znovu nastavovat parametry tisku. Nakonec jsem to
vyresil vlastnim tiskem pomoci QuickReportu. Ale jinak tisk nabizi dost moznosti
a je rychly.

6. Rychlost cteni a ukladani dat, narozdil od Excelu ktery si otevre soubor pro sebe
si FormulaOne nacita cely soubor do pameti a teprve pak jej zobrazi, coz pri
velikosti kolem 1M uz neni nejrychlejsi.

Az na tyto problemy si mysim ze FormulaOne nabizi pomerne dost funkci ktere pro
pouziti v jednoduchych aplikacich plne postaci. Pouzival jsem ale jen formatovaci
funkce, obarvovani bunek apod. Nevim jak spolehlive funguji ruzne matematicke operace
na bunkach atd..... ja je delal programove primo v Delphi.

Petr Vones, amatersky programator

BDE - D2 x D3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1998 00:50:00

Vojtech Semecky wrote:

> DDV,
>
> mam aplikaci vytvorenou v D3 a chtel bych se zeptat,
> zda pobezi s BDE, ktere je dodavano s D2.
>
> Diky
> Vojta

Ahoj,

vzhledem k tomu ze BDE v D3 nabizi nektere nove funkce, tak musis
distribuovat tuto verzi. Existujici aplikace psane v D2 pak s touto
novou verzi BDE pobezi. Jinak pokud nemas posledni verzi BDE 4.51
tak si ji stahni od Borlandu.....

Petr Vones, amatersky programator

RichText a Clipboard

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 14.6.1998 11:17:05

Zdar
Jenom jsem tak neco vyzkousel (mozna na to uz's prisel sam), ber to spis
jako nejaky smer v patrani dal.

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
begin
RichEdit2.Lines.AddStrings(RichEdit1.Lines);
RichEdit1.SelStart := 0;
RichEdit1.SelLength := 65535;
RichEdit2.SelStart := 0;
RichEdit2.SelLength := 65535;
RichEdit2.Paragraph.Assign(RichEdit1.Paragraph);
end;

Ma to nedostatek ten, ze nastavi format prvniho znaku nebo radku prvniho
RichEdit. Pokud by se ti ale podarilo najit nekde seznam tak by to nemel byt
problem.

Michal Brabec.

CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR
> [...]
>
> Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :
>
> procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

POP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.6.1998 13:16:57

>Pri RETR prikazu se oznaci zprava jako stazena a uz se k ni nedostanes
pres
>POP3.

sorry, tak takhle to vubec neni. Podle RFC pracujici POP3 server vede
jako smazanou tu zpravu, ktera byla oznacena jako smazana povelem DELE
(ani nemusi byt ctena pomoci RETR) a jeste navic musi klient uspesne
provest povel QUIT - veskere updaty ve fronte zprav se konaji az pri
QUIT, takze pokud klient ukonci session bez QUITu nebo se rozpadne
spojeni, nedojde k fyzickemu vymazani zpravy a pri pristim spojeni MUSI
byt zprava zase citelna pomoci RETR.

>Neznam tu komponentu co pouzivas ale POP3 protokol ma jeste prikaz TOP
kerej
ovsem TOP je extenze k zakladnimu protokolu, takze nemusi byt
podporovana vsemi servery

ASP

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.6.1998 13:22:49

> [...]
> STAHNOUT, abych nemusel byt on-line (jsem pripojen modemem)?
>
> Jiri Kanda, e-mail: kanda(zv)havit(tec)cz, mobil: 0603/235900

Pokud si nainstalujete ASP, tak je tam help i tutorial.
Jinak lze nejake tutorialy najit zde
http://www.activeserverpages.com/tutorials/.
Pro offline cteni si to stahnete cele (treba Teleportem).

zravi

R.Pospisil

POP

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.6.1998 13:56:07

> [...]
> QUIT, takze pokud klient ukonci session bez QUITu nebo se rozpadne
> spojeni, nedojde k fyzickemu vymazani zpravy a pri pristim spojeni MUSI

Ano to je pravda, ja si nefsim ze posila RSET takze se omlouvam
(predpokladal sem samozrejmne RETR - QUIT). V tom pripade ale je chyba v ty
komponente ze ten RSET neposle. Nebo je chyba v pop3 servru, ale to je velmi
nepravdepodobne protoze z popisu sem vyrozumnel se pouzivaji novell server a
tam se snad nepouziva nic jinyho nez Mercury.

> kerej
> ovsem TOP je extenze k zakladnimu protokolu, takze nemusi byt
> podporovana vsemi servery

To je taky pravda .... nicmene drtiva vetsina podporuje.

> Zdravi
> D. Toman

Zdravim pana Tomana :-)

McLEI

POP

[*] Radek Adamec <adamecr(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.6.1998 14:11:15

Hi,
no nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem vyhodil to RSET a po RETR
posledni zpravy se disconnectim bez poslani QUIT a chodi to uplne
squele.

Diky fsem zucastnenym.

Ray
> [...]
> komponente ze ten RSET neposle. Nebo je chyba v pop3 servru, ale to je

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.6.1998 15:12:48

> [...]
> mel rici serveru, aby msg nemazal.
> Nemate s Tim nahodou nekdo nejakou zkusenost?

Kdo vi, co za prikazy pouziva ta ActiveX komponenta a jak pracuje.
Ja jsem si pro svou praci s POP3 udelal programek postaveny jen
na komunikaci primo pres TCP/IP bez POP3 komponenty, protoze
POP3 protokol neni slozity. Stahni si nekde RFC 1725, treba zde:

ftp://ds.internic.net/rfc/rfc1725.txt

Jinak tam si jiz najdes prikazy, jak se to ovlada a je to mnohem
lepsi, proste se prihlasis na TCP na portu 110, prihlasis se:
USER xxx a PASS xxx, pak si udelas treba STAT a on ti vrati,
kolik tam mas zprav a jak jsou celkem dlouhe, muzes udelat
LIST a dostanes jednotlive zpravy ocislovane + velikosti,
muzes si dat RETR a on ti ji stahne, pripadne pouzijes jen
TOP a on stahne urcity pocet radku, resp. treba jen hlavicku,
muzes zpravy vymazavat DELE, obnovovat RSET apod.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

Nelze ulo�it data na lok�ln� disk zDelphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1998 16:51:16

Zdenek Stefek, Ing. wrote:

> [...]
> ve Win95. Data by se mela ulozi na lokalnim disku. Pocitac neni pripojen na sit

moc te zprave nerozumim, znamena to ze mas na Win95 nainstalovane Delphi 1, a v nem
jsi prelozil tu aplikaci ? O jaka data se jedna, nejake databazove tabulky nebo obecne
soubory ?

Petr Vones, amatersky programator

> Prdem dekuji Stefek, Fakulltni nemocnice Kralovske Vinohrady.
^^^^^
:-)))

POP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.6.1998 17:45:11

> Ano to je pravda, ja si nefsim ze posila RSET takze se omlouvam
> (predpokladal sem samozrejmne RETR - QUIT). V tom pripade ale je chyba v ty

RETR + QUIT take nesmaze zpravu. Aby byla zprava smazana, je potreba
udelat [RETR] + DELE + QUIT.

[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.6.1998 18:02:49

> spojeni MUSI
> je chyba v ty
> RETR + QUIT take nesmaze zpravu. Aby byla zprava smazana, je potreba
> udelat [RETR] + DELE + QUIT.

No dyt ja sem taky nepsal ze se smaze, ale ze se oznaci jako prectena a pri
dalsim pripojeni se jiz pri Listu neobjevuje. Ale na servru zustava a na
novellu se na ni da treba dosta pres pmail.

McLEI

RichText a Clipboard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1998 18:27:42

Vojtech Semecky wrote:

> [...]
>
> Zkus to takhle (nepipa to a dela to totez bez clipboardu) :
>
> procedure MojeKopiePresClip( AZdroj, ACil:TRichEdit);

Ahoj,

tak jsem s tim chvilku experimentoval, problem vznika pri kopirovani do
clipboardu a patrne nejak souvisi s rozesilanim zprav pro prohlizece clipboradu.
Idealni by byla funkce ktera by dokazala vratit RTF text z oznaceneho bloku
textu nebo jej tam vlozit. Nic takoveho jsem ale mezi zpravami nenasel, nebo
to jako obvykle M$ nezverejnil. Nekde na Internetu jsem ale videl upraveny
RichEdit podle nove M$ knihovny ktera se snad dodava s Office 97 nebo tak.
Treba to tam bude.
Napadlo me akorat jedno teoreticke reseni pro situaci ze chces cely obsah
jednoho RichEditu vlozit na konec jineho, a to sice ulozenim do streamu, pridanim
bloku a opetovnym natazenim zpet. Bude to chtit asi jeste i nejakou drobnou
upravu v RTF formatu pri teto operaci, ale jinak by to melo jit.

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 3 v 1280x1024

[*] Jiri Kubik <jkubik(zv)usa(tec)net> - 14.6.1998 22:10:50

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> aplikaci pri designovani. Pritom krome tehle problemu pro psani aplikace
> je to v pohode, nic neblbne, tak cim to muze bejt????

Mel jsem podobny problem s Delphi 2.0 na graficke karte ATI 3DXpression pri
rozliseni 800x600x24bit.Misto ikon jsem mel jen rozmazane cmouhy. V Delphi
3.0 uz je to ale O.K.

Jirka

MSSQL & posledni ID - Tip pro Vas

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 14.6.1998 23:11:15

Me zkusenosti s IDENTITY:

* pouzivame to takrka na vsech tabulkach. Pro zjistovani ID uzivame spec funkci, ktera jen zavola SELECT (zv)(zv)IDENTITY.

* Vyhody : Clovek se nemusi starat o pridelovani ID, coz je zvhledem k vice uzivatelum velke plus.

* Nevyhody : Vzhledem k tomu, ze umoznujeme editovat nove zaznamy tak musime prislusnou TTable refreshovat (MyTable.Refresh). (Jinak to hlasi nejakou chybu, myslim "Record was modificated by another user" nebo neco takoveho.)

* Uskali : Pozor na pouziti triggeru. Kdyz Vas trigger vytvari novy zaznam v nejake jine tabulce a Vy po pridani noveho zaznamu do tabulky volate SELECT (zv)(zv)IDENTITY, tak dostanete hodnotu ID z te tabulky, ve ktere trigger vytvoril novy zaznam.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Re[2]: Delphi 3 v 1280x1024

[*] Ales Berka <aberka(zv)usa(tec)net> - 14.6.1998 23:25:59

Me zase zatuhnou Delphi, nemam-li ovladaci S3 Inc Virge.
Mam jakykoliv jiny nez tento, tak se delphi nespusti.
Mam 4mb virge
bye Aleq

SQL (ne)pristup ?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.delphi(zv)mailcity(tec)com> - 15.6.1998 06:24:44 -0700

>Prave, ze to asi nikdo od nich necte. Od odchudu p. Buriana na to nema
>nikdo cas

Dnes som sa stretol s Ing. Richardom Kubatom a hovoril,
ze vie o tejto diskusii a kontaktoval US a vysledok
sem zverejni. Skoda, ze to nenapisal, vyhol by sa
mnohym spekulaciam.

Nateraz je uz diskusia zrejme neplodna, chcem len
dodat, ze
1) existuju aj drahsie nastroje pre vyvoj C/S
(samozrejme, aj lacnejsie...)
2) C/S verzia nie je zrejme pre aplikacie jedno PC -
jeden notebook, ako to tu niekto pisal, ale pre
kriticke aplikacie s desiatkami uzivatelov nad
databazovym serverom SQL.
3) Inprise US dnes zverejnil verziu Delphi4, ktora
obsahuje podporu architektury CORBA, cize sa da cakat,
ze verzia C/S bude este drahsia.

Bod 3) pokladam za smutny koniec tejto diskusie.

>Petr Linhart, System developer (Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
>Mius a.s.
>Dlouha 2940
>415 01 TEPLICE
>Czech Republic

Get your FREE, private e-mail
account at http://www.mailcity.com

SQL (ne)pristup ?

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 15.6.1998 06:56:31

> [...]
> aplikace je velikansky projekt bezici na 100 a vice pocitacich
> v siti WAN... Dokonce C/S aplikace ani nemusi byt silene draha,

Ale i vetsi podniky pouzivaji mensi aplikace, u nas slouzi IB + programy v D2 pro 4 uzivatele (pocitace)
A ted nevime pokud koupime D3 Prof jestli ho budemo moci vubec pouzivat. SQL Linky mame koupeny
proc bychom je meli platit znova?

Daniel Prynych

SQL (ne)pristup ?

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 15.6.1998 06:59:16

Pred asi dvema lety jsem prisel na jednu chybu v D1 ve spojeni s IB,
kdyz jsem do Borlandu volal, rekli ze to neni mozne a dal o tom odmitli jednat.

Daniel Prynych

----------
> [...]
> pred 2-3 lety odpoved na "stredne tezky problem" (pozdeji vyreseno novou
> verzi) tak rekl, ze to musi zjistit v US, a ze zavola. Cekam dodnes...

Velikost obrazovky

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 15.6.1998 07:06:44

Zdravim Vas.
Nevedel by nekdo jak zjistit ve Win95 a WinNT velikost obrazovky ?
Vim, ze existuji vlastnosti Screen.Width a Screen.Height, ale Screen.Height
udava velikost cele vysky obrazovky i s hlavnim panelem. Existuje neco takoveho
jako Screen.ClientHeight ? nebo neco jak zjistit max velikost obrazovky s akceptovanim
hl. panelu pokud je zapnuty ?
Jedno z reseni co mne napada, je maximalizovat treba prazdny formular a zjistovat jeho
vlastnosti .Width a .Height.

Ing.J.Madlik

Pluginy ...

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 15.6.1998 07:36:02

Cau,

Prototyp.dpl totiz obsahuje abstraktni metody, takze: pri pouhem natazeni
souboru do pameti by se nemelo dit nic, predpokladal jsem, ze pri vytvoreni
instance objektu bude program rvat jak zbesilej, ale kupodivu se nedeje
vubec nic.
Sorac za malou dezinformaci, bylo to delany narychlo.

K bodu 2 - pokud neni uvedena package prototyp v requires, pak se unita
implicitne kompiluje
do dpl, ktera ji pouziva. Po zavedeni vice nez jedne dpl s pluginama exe
oznami,
ze se pokousite do pameti zavest unitu, kterou jiz pouziva jiny modul, a
skonci to chybou.
Tim jsem si naprosto jist.

Mejte se,
Pavel Stingl

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

skacel(zv)kjsoft(tec)cz na 14.08.98 18:10:22

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Pluginy ...

Ahoj,

pri experimetovani s prikladem implementace pluginu od
stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz jsem narazil na (pro me sporne) informace v
readme.txt.

!! Nenatahujte Prototype.dpl !!
Rozhrani objektu (unita PlugType) musi byt take v balicku,
a balicky potomku musi mit v zalozce REQUIRES tento balicek
uveden, jinak to hazi sity.

Me to fungovalo bez Prototype.dpl a tim spise bez jeho uvedeni
v zalozce Requires u balicku plug1.dck a plug2.dck. Prototype.*
jsem smazal a chybu se mi nepodarilo vyvolat.

Vsechny balicky, ktere maji co delat s pridavnymi objekty,
musi byt kompilovany jako "design package".

Tady jsem dosel k tomu, ze je uplne jedno co zaskrtnu ve volbach
k DCK - balicku, proze Delphi vzdy vygenerovalo jak DCP - design package
tak i DPL - runtime package.

Jake mate zkusenosti?
Jinak diky za ten priklad, je to skvele.

Milos Skacel

Transparentni okraje

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 15.6.1998 07:40:33

Od: Hojda Pavel
Odeslano: 15. eervna 1998 10:15
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Poedmit: Registry

Cau,
nevite nekdo, jak zjistit jakou paletu barev zrovna pouzivam. Dale
bych potreboval vedet, jak zmenit v registrech KEY.

[Petr Brant]

1. Nejsem odbornik na barvy a formulace prvniho dotazu je mi nejasna.
2. Co to znamena "jak zmenit v registrech KEY" ? Bylo by treba to
specifikovat podrobneji.

Posilam kousek kodu, ve kterem se cte z registru, snad ti to pomuze:

function ReadKey(i:integer):boolean; stdcall;export;
var key:string;
begin
ReadKey:=False;
if i=1 then Key:=Key1 else Key := Key2;
MyReg:=TRegistry.Create;
MyReg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
if i = 1 then Result:=MyReg.OpenKey(Key1,False);
if i = 2 then Result:=MyReg.OpenKey(Key2,False);
if Result then WriteToLogFile('Reading key '+Key+'...success.')
else
WriteToLogFile('Reading key '+Key+'...failed.');
MyReg.Free;
end;

Pokud budes mit vytvorenou instanci tridy TRegistry, neco prectes a pak
chces cist znovu, musi se instance zrusit a vytvorit znovu, jinak to cte
nesmysly. Nevim, jestli jsem udelal nejakou chybu, nebo jestli to tak
skutecne musi byt.

Mnoho uspechu

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

ScrollBox a PaintBox

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 15.6.1998 13:13:29

[...]

1. Tim jsem se nikdy nezabyval, tak nevim
2. Nevim, jestli to pomuze, ale v C++ bych to resil tak, ze bych kreslil do
bitmapy v pameti (v D3 objekt TBitmap) a pak bych kresbu prekopiroval tam,
kam je treba (metoda CopyRect objektu Canvas). Tohle prekopirovani je velmi
rychle a bez problikavani. Pouzitelny priklad je na str. 390 knihy "Teach
yourself Delphi 3 in 14 days" :-)), kterou jsem dostal spolu s Delphi 3.0
standard. Pokud budes chtit, mohu poslat kompletni source kod. Snad ti to
bude k necemu.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

SQL (ne)pristup ?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 15.6.1998 13:18:00

Tim si prave nejsem docela jistej.
Na zadni strane faktury je totiz mimo jine psano:
Nepripustne pouziti:
blablabla
. Provadet pronajem, leasing, sublimace, zapujceni
nebo prevod software ....
blablabla

Jinak je samozrejme lepsi koupit novou licenci, protoze ta stara bude mit
rozhodne podstatne vetsi hodnotu nez je rozdil v upgrade mezi novou
a starsi verzi. Kolik idi jeste dela ve dvojce, ze.
Jaro

> [...]

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Textovy editor misto DbRichEdit

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 15.6.1998 13:38:03

P�ed �asem tu �la diskuse o tom
jake lep�� textov� editory pou��vat nam�sto DbrichText
pro uklad�n� dokument� do datab�ze.
J� s�m jsem uv�d�l, jako dobr� �e�en�
UDC Memo Writer Pro.
Jenom�e nov� verze sl�ben� na b�ezen doposud
nevy�la. Od dodavetele ani na opakovan� ��dosti,
dotazy a objedn�vky nep�i�la ��dn� odpov��!
Proto ztr�c�me d�v�ru v tento editor. Je to �koda.

V t�to diskusi byl nek�m zmi�ov�n je�t�
jin� editor. Bohu�el u� se mi nepoda�ilo
tuto uinformaci znova objevit.
Pros�m napi�te pokud pou��v�te nebo v�te
o n�jak�m textov�m editoru, kter� je mo�n� napojit
na blob text.
D�kuji.
Jaro.

Registry

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 15.6.1998 14:03:07

----------
> [...]
> nevite nekdo, jak zjistit jakou paletu barev zrovna pouzivam. Dale
> bych potreboval vedet, jak zmenit v registrech KEY.

Len tak v rychlosti k registrom. Ak chces komentar, napis.
O palete neviem nic.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

function GetStrValRegKey(HK:HKey;Kluc,Hod:string;var Vrat:string):boolean;
var
r:TRegistry;
r:=TRegistry.Create;
with r do
begin
rootkey:=HK;
Result:=OpenKey(Kluc,false) and ValueExists(Hod) and (GetDataType(Hod)=rdString);
if Result then Vrat:=ReadString(Hod);
closekey;
destroy;
Result:=false;

function SetStrValRegKey(HK:HKey;Kluc,Hod:string;Co:string):boolean;
[...]
if Result then WriteString(Hod,Co);
closekey;
destroy;
Result:=false;

Potom volanie, napr.:

if not SetStrValRegKey(HKEY_LOCAL_MACHINE,'software\MySoft\Speed',
'Serial',SerNumEdit.Edit1.Text)
then mesbox(StrErr,'Chyba syst�mov�ho registra',1,1);

Transparentni okraje

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 15.6.1998 14:07:48

David Mensik wrote:

> [...]
> prave neni a je transparentni. Existuje na to urcite nejaka fce, ale nevim

Zakaze vykreslovani poskladu okna, takze kresli se jen to co si nakreslis sam
procedure TMainForm.WMEraseBkgnd(var Message: TWMEraseBkgnd);
begin // avoid clearing the background
Message.Result:=1;

prochazeni komponent

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 15.6.1998 14:10:18

JIz to zde asi bylo, ale nejak to nemohu v archivu najit.

Mam na formulari hafo komponent (napr. TLabelxx), kde xx je postupne 1 ... 25.
Da se nejak obecne udelat napr. zmena barvy pro vsechny komponenty (nejlepe v
cyklu), pripadne pokud bude temito komponentami TText zjistit, zda nektera z
nich obsahuje dany text?

P.S. Jde mi jen o usetreni programatorske prace hlavne zprehledneni kodu

=======================================
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
=======================================

Transparentni okraje

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 15.6.1998 14:12:24

> [...]

prave neni a je transparentni. Existuje na to urcite nejaka fce, ale nevim

[Petr Brant] Aha, tak sorry, to nevim. Rad se ale necham od nekoho jineho poucit.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Problemy s QR a obrazkami

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 15.6.1998 14:46:16

Zdravim Vas vsetkych...
Prosim o pomoc...
Pouzivam Delphi 3.0 C/S a QuickReport 2.0c a problem, je asi ten, ze pokial
pouzijem na QR componentu TQRImage tak mi zadany obrazok ukaze vsade aj v
preview ale ked sa to tlaci tak uz nikdy, ale akonahle je ten obrazok *.wmf
tak sa aj vytlaci, ale ja potrebujem tlacit cokolvek co dostanem z komponent
typu TImage, TPaint a pod. Prosim vas o pomoc...
Velmi pekne dakujem

Juraj Petrik

ScrollBox a PaintBox

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 15.6.1998 14:55:33

Ahoj,

1.Nevite nekdo jak tomu zamezit a ochytit stisk sipek ?

Nevim jak to bude fungovat u TScrollBox, ale muzes zkusit udelat potomka
a predefinovat WMGetDlgCode. Bezne to pouzivam u jinych komponent.
procedure TScrollBox.WMGetDlgCode(var Message: TWMGetDlgCode);
begin
inherited;
Message.Result:=Message.Result DLGC_WANTARROWS;
end;

2. Nejde to bez toho prebliknuti ? Tzn. aby se
prekreslila jenom ta cast, o kterou se PaintBox zvetsi (nebo zmensi) ?

To me trapi taky, jestli na to prijdes, dej mi prosim vedet.

Milos Skacel

Transparentni okraje

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 15.6.1998 15:45:18

Zdar,
zkus v CreateParams nastavit ve strukture polozku ExStyle na
WS_EX_TRANSPARENT. Potom se budou vykreslovat jenom komponenty na formu.

> [...]

> prave neni a je transparentni. Existuje na to urcite nejaka fce, ale nevim

samplovani audia

[*] VTech Kavan <vtech(zv)kavan.org> - 15.6.1998 16:25:11

mam rozepsanej multitrack-sampler, zkusim z toho ripnout nejakej
super-simple priklad a poslu.

VTech

Ing. J�n Kuch�r wrote:

> [...]
>
> Kdysi jsem o tom psal clanky do Bajtu. Muzu Ti je pripadne poslat,
> ale ted je nemam u sebe. Jinak doporucuji procist soubor MMSYSTEM.HLP

Transparentni okraje

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.6.1998 18:02:18

David Mensik wrote:

> mne slo o to, jak udelat kulate okno...
> Prikladem jsou hodiny, ktere jsou kulate, okno samozrejme nema
> titulek, nic. Kdyz hybam hodinami, tak maji transparentni zbytek...

Vytvor si potomka TForm a pohraj si se SetWindowState a CreateParams.
Pozor, budes se muset vracet az k TWinControl. Tam nastavis
pruhlednost a potom dovnitr vymalujes svuj obrazek.

Nebo muzes vytvorit okno pomoci API funkci (jak, opet zjistis pri
prohlizeni TCustomForm a jeho predku), oboji je ponekud pracne
(zejma zjistit jak na to).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Transparentni okraje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.6.1998 18:42:32

Ahoj,

da se to udelat pomoci regionu (napr. CreatePolygonRgn ...), blize je to
popsano v helpu Win32, kulate okno je vyreseno napriklad tady:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/zmisc3.htm#zmisc39

Petr Vones, amatersky programator

prochazeni komponent

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 15.6.1998 18:50:06

> [...]
>cyklu), pripadne pokud bude temito komponentami TText zjistit, zda nektera

funkce kterou potrebujes se jmenuje FindComponent('jmeno komponenty') ktera
vraci hledanou komponentu.
takze mas-li napriklad 10x komponentu TLabel s nazvem Label1,
Label2......LabelX
tak zmenu barvy na cervenou u vsech Labelu provedes :
Fori := 1 to 10 do Tlabel(FindComponent('Label'+IntToStr(I))).Color:=clRed

s pozdravem Michal Cizek Starxax(zv)molly.vabo(tec)cz

prochazeni komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.6.1998 18:52:15

Richard Valny wrote:

> [...]
> cyklu), pripadne pokud bude temito komponentami TText zjistit, zda nektera z

Ahoj,

da se to udelat pomoci metody TForm.FindComponent ktera ti vrati komponentu dle
zadaneho nazvu, nebo nil kdyz neexistuje.

Takto napriklad obarvis vsech 25 labelu :

I: Integer;
begin
for I := 1 to 25 do
TLabel(FindComponent(Format('Label%d', [I]))).Color := clYellow;

> [...]
>
> =======================================
> Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
> Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

RichText a Clipboard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.6.1998 19:01:08

Greissler Ronald wrote:

> [...]
> (ani na konec). Nevzpomenes si, kde jsi videl (alespon priblizne) ten upraveny

ja to nikde hotove nevidel, spis me to napadlo jako moznost jak resit tento
problem. Pokud budu mit cas zkusim se na to casem podivat.....

Petr Vones, amatersky programator

prochazeni komponent

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 15.6.1998 19:42:51

var i: integer;
prvek: TLabel;
begin
for i:=0 to Componentcount-1 do
begin
if Components[i] is TLabel then
begin
Prvek:= Components[i];
Prvek.Font.Color := clRed;

From: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>
To: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 15. �ervna 1998 18:29
Subject: prochazeni komponent

> [...]
>
>=======================================
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

SQL (ne)pristup ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.1998 20:48:19

> Dnes som sa stretol s Ing. Richardom Kubatom a hovoril,
> ze vie o tejto diskusii a kontaktoval US a vysledok
> sem zverejni. Skoda, ze to nenapisal, vyhol by sa
> mnohym spekulaciam.

Me jiz dnes informoval Ing. Durcok. Timto mu verejne dekuji.
Takze panove, Delphi Professional opravdu pry neumi pristup
na SQL Links, snad mimo InterBase. Proste chcete-li pouzit
SQL Links, musite si koupit Client/Server. Samotne SQL Links
v prodeji pry jsou urcene pro Paradox a C++, ktere pry jsou
pro C/S aplikace. Ne vsak Delphi Standard a Professional.

Pravda je, ze me to pripada poradne pritazene za usi a silene
neprehledne, protoze me nikdo neinformoval, ze nepujdou
pouzit SQL Links, kdyz mam Delphi Professional. Fakt je, ze
cesky Borland za to nemuze. Nikde ani v licencnim ujednani
o tom neni nic psano, ze bych snad nemohl vyvinout C/S aplikaci,
kdyz mam "jen" Professional. Navic kdyz soucasti Professional
je lokalni InterBase pro SQL, coz je vlastne takovy skoro C/S...
Aspon vidime, jake pak muze byt rozcarovani nad tim, kdyz si
nekdo neco koupi a nikde se nic nepise mimo jednoho TI na Webu.

C/S aplikaci v Professional, tedy jak to chapu, vytvorite pouze
pro InterBase (kdyz si koupite SQL Links, protoze ten snad
jediny bude chodit) a nebo pomoci ODBC a nebo pomoci jinych
ovladacu od tretich dodavatelu. To asi povazuji za reseni.
Proste se vyprdnout na nejake SQL Links a koupit si treba
Titan nebo ODBC Express nebo neco takoveho, pokud tedy nestaci
pouhe ODBC.

> 1) existuju aj drahsie nastroje pre vyvoj C/S
> (samozrejme, aj lacnejsie...)

Ano, to je pravda.

> 2) C/S verzia nie je zrejme pre aplikacie jedno PC -
> jeden notebook, ako to tu niekto pisal, ale pre
> kriticke aplikacie s desiatkami uzivatelov nad
> databazovym serverom SQL.

No jo, ale pokud chces udelat C/S aplikaci bezici na
MS SQL Serveru, i kdyz na jednom serveru + jednom
klientu, tak mas smulu a musis si koupit Delphi C/S.

> 3) Inprise US dnes zverejnil verziu Delphi4, ktora
> obsahuje podporu architektury CORBA, cize sa da cakat,
> ze verzia C/S bude este drahsia.

No to jsem zvedavy.

[...]

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 15.6.1998 22:02:26

Ja mam zajem.
Diky.

Kdyby nekdo vedel o necem podobnem do D3, prosim dejte mi vedet.

Standa.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>