Zjisteni bezicich aplikaci ve W.

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.10.1997 17:13:15

Pred chvili jsem poslal reseni k tomuto problemu, ale ted jsem si
uvedomil, ze jsem kdysi narazil na problem, ktery s timto souvisi.
Jestlize je aplikace minimalizovana funkce IsIconic vraci stale FALSE
pro hlavni okno aplilace.
TRUE vraci pouze pro handle okna, ktere je jako tlacitko v TaskBaru.
Jestlize zavolate funkci ShowWindow s parametrem SW_RESTORE pro hlavni
okno minimalizovane aplikace, tak toto okno bude zobrazeno v normalnim
stavu, ale nepujde jiz minimalizovat. Pravdepodobne proto, ze okno v
TaskBaru je stale minimalizovane. Vse funguje kdyz se zavola ShowWindow
pro okno v TaskBaru. Ale muj problem spociva v tom, ze nemuzu ziskat
handle okna v TaskBaru pro cizi spustenou aplikaci, abych ji mohl
obnovit z minimalizovaneho stavu. U vlastni aplikace tento handle ziskam
z Application.Handle.

Diky za radu
Vita

Instalace OCX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.10.1997 18:39:45

> Instaloval jsem GRAPH32.OCX spolecne se svoji aplikaci a krom zminenych
> modulu je treba pridat i
> GSWAG32.DLL.
> Mam Delphi 2.01 a v helpu k prislusnemu OCX jsou bohuzel vyjmenovany
> pouze vyse uvedene moduly. Po doplneni o GSWAG32.DLL probehla instalace
> v poradku.

Diky za informaci, oni to ti previti casto vubec nepisou a nebo tam
nemapisou vsechno. Pak aby to clovek nazkusoval, nez se to povede...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Radky v TRichEdit

[*] Strunc <strunc(zv)krv.pvt(tec)cz> - 13.10.1997 03:15:03

Dobry den vazeni,
nevite prosim nekdo jak ulozit radek do RichEdit tak abych mohl programove nastavit typ pisma napr. na urcite slovo, ktere obsahuje vkladany radek???
Nebo se takova zmena dela dodatecne?
Potrebuji to pro generovani textaku kde musi byt ruzne typy pisma a nemohu prijit na to jak se to dela. Prosim poradte.
Diky, Slavek.

***************************************
Miloslav Strunc
Podnik vypocetni techniky a.s.
Apolinarska 12, Praha 2
tel.: 21 996 323
e-mail: strunc(zv)krv.pvt(tec)cz
***************************************

V.c : Re: Mrkani okna

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ov 1997 10:09:14 -0700

TCanvas je abstraktni objekt, ktery ma pouze definovane metody pro
kresleni, sam zadnou pamet nealokuje (krome vlastniho objektu a metod)
Jako plochu pro kresleni pouziva objekt vlastnika, takze nedochazi
k nejakemu zbytecnemu duplikovani pameti. Jakekoli operace primo s
Pixels jsou pomale i v pameti, radeji pouzivej metody pro kresleni
(LineTo(), PolyLine(), RoundRect()....), ktere jsou optimalizovane
a pracuji primo s pameti, kdezto Pixels lezou pres objekt a janevimco
jeste.

S velikosti bitmap je to jednoduche: nejpouzivanejsi formaty jsou
256barevne a truecolorove bitmapy, u 256barevnych se jeden pixel
uklada v 1 byte, ktery ukazuje na 4 bytovou hodnotu do hlavicky.
Paleta je promenne delky, nejvic muze mit 256 entries.
TrueColor zadnou paletu nema a hodnota pixelu je 3 bytova.
K velikosti bitmapy v pameti musis pripocitat velikost DIB hlavicky
ktera dela asi 50 bytu. Jestli chces vedet vic, odkazuji na WinAPI
help, nebo specifikace formatu MS Bitmap, melo by se to valet snad
na kazdym microsoftackym ftp.

Barevna hloubka bitmapy nema nic spolecneho s typem rozliseni videa,
snad az na to, ze TrueColor bitmapa vypada v 256 barevnem rozliseni
obrazovky dost zajimave, protoze Windows provadi dithering podle
systemove palety.

Barevnou hloubku si muzes nastavit sam v property PixelFormat
objektu TBitmap.

Autor: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/ , _INTERNET
Datum: 12.11.1997 18:13

[...]

Problem s komponentou

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 13.10.1997 13:09:35

Vytvoril jsem vlastni komponentu a mam s ni tento problem:
po instalaci komponeny a jejim umisteni do formulare neni mozne
projekt prelozit - linker hlasi chybu se nemuze otevrit soubor .dfm. Pote cele
Delphi musim ukoncit anzto pokus o dalsi kompilaci konci vyjimkou v modulu
Delphi32. Neni mozne ani smazat komponentu z formulare - zase exception.
Zajimave je , ze kdyz nemam zobrazene okno se zdrojakem formulare
(*.pas ani *.dfm) jde vse normalne prelozit a spustit a komponenta zije O.K.

Problem s komponentou

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 13.10.1997 13:36:06

No neni to moje prvni komponenta a ostatni pracuji k me plne spokojenosti,
vcetne zarazeni do listy s komponentami.
Ve fazi ladeni samozrejme instanci komponenty vytvarim sam. Ta problemova jde
zaradit do listy i vlozit do formulare, ale jakmile tam je nejde program slinkovat
a po ulozeni neni mozne ani komponentu vyjmout z formulare.

Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 13. listopadu 1997 13:10
Komu: DELPHI Distribution List
Predmet: Problem s komponentou

[...]

Problemy s datovymi typy

[*] Martin Kubecka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 13.10.1997 15:25:23

Pred nedavnem zde probehla diskuse o problemech s typem real.

Mam podobny problem. Na MS SQL Serveru mam ulozene udaje
v polich typu numeric o delce 18 znaku z toho 4 desetinna mista.
Je to v podstate velice podobne typu currency. Mam v tabulce
ulozeny hodnoty napr DPH (0.05) a na zacatku programu je
nacitam z databaze do promenne typu double. Kdyz si necham
vypsat obsah teto promenne treba do TEditu tak je vse ok a je
v ni hodnota 0.05. I pri odladovani je hodnota spravna (alespon
Delphi to tvrdi). Problem se poprve objevil u funkce Ceil
(coz je zaokrouhlovani smerem nahoru) kdy mi to zahadne
zacalo zaokrouhlovat spatne v pripade ze se jednalo
o cele cislo - bez desetin:

A: double

A := moje tbl cena.Value;

Ceil(A) = 877 ?????

A := 876;

Ceil(A) = 876 (OK)

----

Dalsi problem se objevil pri spousteni ulozene procedury s parametry.

A := moje tbl cena.Value (V tabulce je ulozena hodnota 0.05)

moje sp.ParamByName('(zv)hodnota').Value := A; (A je skutecne 0.05)
moje sp.ExecProc;

Pri trasovani SQL pomoci SQL Trace jsem zjistil, ze se spustil nasledujici
kod s temito parametry:

msp fakturace;1 "11/13/1997", 5.0000000000000003e-002, 0.10000000000000001

(Neodpovida to presne tomu radobyprikladu ktery jsem psal vyse, ale snad je to
pochopitelne.) Res. ja nechapu, proc mi Delphi pisou ze vkladana hodnota je
0.05 ale skutecna hodnota je 0.0500000000003 apod. Resp. CO S TIM???

Delam nekde chybu v prevodech?

S pozdravem

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz
Prague, Europe, Czech republic, Earth

LETTERS

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.1997 16:17:10

VIR(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz wrote:

> [...]
> posty, takze se mi to podari precist kazdy radek jenom do nejakeho 255 znaku.

Ja mam Netscape Gold, to snad zadny shit neni a dela mi to taky.

JiDa

Problemy s datovymi typy

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.10.1997 08:51:43

Po dalsim laborovani upresnuji problem: Pokud predam ulozene procedure
do parametru typu float obsah promenne double a do te double promenne
predtim priradim hodnotu napr. onech 0.05 a poslu to na SQL server, tak
kdyz to pomoci SQL Trace odchytnu pak zjistim, ze to predava hodnotu
nepresnou tj. 0.05000000000000003. Zkousel jsem i typy single, extended
a dokonce i "oblibeny" real a vse dopadlo podobne. Pri typu real byla
skutecna predavana hodnota zhruba 0.0500000148651. Parametr prirazuji
zpusobem:

mojeprocedura.ParamByName('(zv)mujparametr').Value := mojepromenna;

Navic pokud nepriradim promennou, ale primo hodnotu tak na me Delphi
po spusteni zarvou Capability not suported. Takze pokud nekdo vite
cim by to mohlo byt tak prosim poradte...

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

Query na paradoxi tabulky

[*] Petr Kol�� <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 14.10.1997 08:57:37

Ahoj,
mam problem (jak jinak) pri zobrazov�n� paradoxich tabulek pomoci komponenty TQuery. Pokud neuvedu klauzuli "Order by" nebo ji nastavim shodne s primary key, je vse v poradku. Pokud ale nastavim jine trideni, TQuery.CanModify vrati false. Pritom u mam tabulky vytvoren� sekund�rn� indexy na pole, ktera zadavam v order by.

Delam neco blbe nebo nelze query z paradoxich tabulek t��dit jinak nez podle primarniho indexu ?

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

MediaPlayer - nahravka

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - 14.10.1997 09:31:57

Hi,

popis metod MMSystemu je v souboru ..\Delphi 3\Help\MM.HLP,
pro Delphi 1 a 2 se to jmenuje MMSystem.HLP, nebo tak nejak,
ted si nejsem jisty.

Cau, Pavel

Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz

Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 14. listopadu 1997 9:38
Komu: DELPHI Distribution List
Predmet: Problem s komponentou vyresen

[...]

TQuery ReadOnly ??

[*] Zdenlk PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 14.10.1997 11:02:06

Dotaz: Mam SQL databazi (InterBase Server) a pres BDE Administratora jsem si
nastavil priznak OPEN MODE: READ ONLY. Pokud ale k ni pristupuji pres TQuery,
tak mi to vzdy spadne na chybu, ze pozaduji pristup READ/WRITE. Jak donutit
TQuery, aby byl READONLY ??
Hledal jsem hledal,ale nikde nic neobjevil. Pomozte.
Zd. Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Problemy s datovymi typy

[*] Jan Rejlek <apex(zv)apex-lib(tec)cz> - 14.10.1997 11:28:03

> [...]
>pochopitelne.) Res. ja nechapu, proc mi Delphi pisou ze vkladana hodnota je
>0.05 ale skutecna hodnota je 0.0500000000003 apod. Resp. CO S TIM???

Ano, delate chybu v prevodech.
1. Popis "zaokrouhlovani smerem nahoru" u funkce Ceil je nepresny, jedna se
o nalezeni nejmensiho celeho cisla VETSIHO nez argument. Druhy problem je
v tom, ze neni pravda, ze se "jednalo o cele cislo - bez desetin", ale
jednalo se o cislo typu Double sice bez desetin, ale zato asi
s nejakymi stamiliardtinami. A jsou-li ty stamiliardtiny do plusu a
date-li si to dohromady s definici Ceil, musite dostat cislo o 1 vetsi,
nez cekate.

2. I druhy priklad je v naprostem poradku. Typ Double ma 15-16 platnych mist
a jestli spravne pocitam, ta trojka ktera vam vadi je az na 17. miste.
Ze Delphi pisou, ze hodnota je 0.05 bude asi tim, ze pri zobrazeni
hodnotu zaokrouhli treba na tech 15 mist, ktere zarucuji. Tady je treba
si uvedomit, ze nektera cisla, ktera v dekadickem zapisu vypadaji docela
rozumne a kulate, nelze vubec v binarnim semilogaritmickem tvaru (tj.
vsechny realne typy krome Currency) presne vyjadrit.

Tedy: Chcete-li zaokrouhlovat, je na to funkce Round. Pokud opravdu
potrebujete pouzit Ceil a chcete se vyhnout popsanemu problemu, musite od
argumentu nejdrive odecist nejake velmi male cislo tesne nad "rozlisovaci
schopnosti" daneho typu. Podobne i u funkce Trunc. Zanesete do toho sice
dalsi nepresnost, ale pocitani s realnymi cisly z principu nikdy neni
zcela presne.

S pozdravem
Jan Rejlek
apex(zv)apex-lib(tec)cz

TQuery ReadOnly ??

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 14.10.1997 11:33:18

Prave jsem si to vyzkousel na standardni databazi IBLocal, natavenou na
read-only a nic
takoveho se mi nehlasilo. Pouzil jsem uplne obycejny "select * from
customer". Testovano
na Delphi 3 a Interbase 4.2 na WinNT 4.0

Co mate v SQL property a ostatnich - Request live,....?
A co vubec mate za verzi Delphi a Interbase ? Bez toho se da radit dost
tezko....

-----------------------
David Vodnansky
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215
fax. +420-2-24405555

> [...]
> donutit
> TQuery, aby byl READONLY ??
> Hledal jsem hledal,ale nikde nic neobjevil. Pomozte.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 14.10.1997 11:41:37

> [...]
>chces mit property "Only write" a nebo "Only read" tak ji musis umistit
>do sekce "public", ale pak ji bude mozno zapisovat a nebo cist pouze

Jasne, ale kdyz zapomenu, tak by snad mohl kompilator nebo designer
zarvat, ze neni jak nacist property a ne vyvadet psi kusy. Hledal jsem to
dyl nez jeden den a nikomu to nepreju.

D. Toman

MediaPlayer - nahravka

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 14.10.1997 11:45:15

> [...]

> TMediaPlayer je v helpu vysvetlen dost chaoticky, ale prehravani wavu a CD mi
> fungovalo OK, jen k nahravani jsem ho zatim nedonutil!

Kdyz uz jsem tedy rozviril toto tema, tak jeste dodatek. Popisoval
jsem svuj problem kamaradovi, ten ho vyzkousel a to tim zpusobem
ze zalozil formular, dal tal TMediaPlayer, nastavil AutoOpen na
True a DeviceType nabo jak se ta propety jmenuje na dtAutoSelect
spustil to a po kliknuti na tlacitko Record se normalne spustilo
nahravani a vysvitila se tlacitka Pause a Stop. Pokud jsem to
udelal stejnym zpusobem ja tak pri spusteni programu zarval
EMCIDeviceError with message MMSystem 273 s tim ze prikazu
chybi parametr. Pokud jsem nastavil DeviceType na dtWaveAudio tak
program bezi ale po klepnuti na Record se nic nedeje. Tlacitka Pause
a Stop se nerozsviti. Je mozne ze je to hardwarovy problem protoze
ta moje zvukovka je takova stara potvora SonicSound od Diamond
a nepodarilo se mi ji dostat do seznamu zarizeni. Je nainstalovana
pouze v multimediich. Ale zas na druhe strane se sni ostatni programy
dokazi domluvit.
[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 14.10.1997 12:00:07

> [...]
> chybi parametr. Pokud jsem nastavil DeviceType na dtWaveAudio tak
> program bezi ale po klepnuti na Record se nic nedeje. Tlacitka Pause

To je ale presne ten problem, jak jsem popisoval uz pri prvni reakci na toto
tema (ze jsem mel problemy s ovladanim CD a s prehravanim WAVu, a proto jsem na
TMediaPlayer zanevrel). Nekdy bezi a nekdy nahlasi chybu EMCIDeviceError.

> [...]
> a nepodarilo se mi ji dostat do seznamu zarizeni. Je nainstalovana
> pouze v multimediich. Ale zas na druhe strane se sni ostatni programy

Nemyslim si, ze to je typem zvukovky, protoze kdyz jsem obesel MediaPlayer a
vyresil to jinak, tak je to bez problemu (a to na vsech pocitacich, kde jsem
to zkousel). Spis to opravdu vypada na chybu v MediaPlayeru. Nejak mu cini
potize pracovat se spravnym MCI zarizenim.

Poznamka:
Na chybu MCIDeviceError jsem taky narazil u CD, ktere vychazi s casopisy u IDG.
Kdyz spustim ten jejich program, ktery k prohlizeni CD dodaji, tak program
vyhodi tuto chybu, kdyz se snazi spustit uvodni animaci (AVI soubor). Kdyz se
ale snazim animaci prohlidnout primo nejakym prohlizecem animaci, tak je vse v
pohode. Nezkoumal jsem to blize, ale mam podezreni, ze ty jejich programy
delaji v Delphi a pouzivaji TMediaPlayer.

Petr Slovak
Trilog, s.r.o.
Http: http://www.trilog(tec)cz/
E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271
Mobil: (+420) 603 / 501 642
Adresa: Vanickova 5/1, Praha 6, 160 00

Service

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 14.10.1997 13:08:53

Znovu neco o servisech.
Jde do vykonneho kodu servisu vlozit instrukci, aby se bez zasahu uzivatele
automaticky ukoncil a znovu spustil?

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

MediaPlayer - nahravka

[*] Urx Lubom�r <Lubos.Urx(zv)mius(tec)cz> - 14.10.1997 14:21:58

Pro prehravani staci pouzit funkci PlaySound ( WinAPI ). Zaznam
jsem sice nezkousel, ale pri prohledavani Helpu WinAPI jsem narazil na
kapitoly tykajici se multimedii (MCI...). Jsem presvedcen, ze po
dukladnem prostudovani tam naleznes, co je treba.
--------------------------------
Lubomir Urx
MIUS Teplice, v.o.s.
lubos.urx(zv)mius(tec)cz

> [...]
> a CD mi
> fungovalo OK, jen k nahravani jsem ho zatim nedonutil!

Delphi

[*] jaros(zv)magnet(tec)cz - 19.10.1997 09:20:55

Tak jsem dostal nize uvedeny mail - diky za snahu, ale odhlasil jsem se
nekdy pred pul rokem. Takze pokud by to slo zase zrusit...

Dik

Jerry

jaros(zv)magnet(tec)cz
jaros(zv)nt.mangnet(tec)cz
inf358(zv)magnet(tec)cz
inf358(zv)magprag.magnet(tec)cz
(nevim, kterou adresu jsem tam vlastne dal, takze posilam vsechny. Ale
mela by to byt ta prvni...)

HELP ME prosim!!

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 19.10.1997 11:50:17

Nazdar,

potrebuji z programu v Delphi spustit jiny Windows program a
nemuzu to v helpu najit (snad mam blbej den ci co). Nasel jsem jen makro
ExecProgram, ale to primo nechodi. Poradte prosim!

-j-

HELP ME prosim!!

[*] Jan Krizek <JKRI6312(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 19.10.1997 11:56:33

> [...]
> nemuzu to v helpu najit (snad mam blbej den ci co). Nasel jsem jen makro
> ExecProgram, ale to primo nechodi. Poradte prosim!

WinExec (stara, zustalo kvuli kompatibilite, ale staci) nebo
CreateProcess

Ahoj Honza +

HELP ME prosim!!

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 19.10.1997 12:11:21

WinExec

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

----------
> [...]
> nemuzu to v helpu najit (snad mam blbej den ci co). Nasel jsem jen makro
> ExecProgram, ale to primo nechodi. Poradte prosim!

HELP ME prosim!!

[*] Jana Jur�kov� <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.1997 12:12:37

Pouzij API funkci ShellExecute.

P��klad:

nHandle:THandle;
begin
nHandle := ShellExecute(Handle,nil,'Notepad.exe',nil,nil,SW_NORMAL);
if nHandle <= 32 then Application.MessageBox('Pozn�mkov� blok nebyl nalezen',PChar(Application.Title),(MB_OK or MB_ICONSTOP));
end;

Vita

HELP ME prosim!!

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 19.10.1997 12:18:05

Jiri Malek wrote:

> [...]
> nemuzu to v helpu najit (snad mam blbej den ci co). Nasel jsem jen makro
> ExecProgram, ale to primo nechodi. Poradte prosim!

Zkus tohle (ale ja jsem to nezkousel} :

soubor FmxUtils.pas

function ExecuteFile(const FileName, Params, DefaultDir: string;
ShowCmd: Integer): THandle;
var
zFileName, zParams, zDir: array[0..79] of Char;
begin
Result := ShellExecute(Application.MainForm.Handle, nil,
StrPCopy(zFileName, FileName), StrPCopy(zParams, Params),
StrPCopy(zDir, DefaultDir), ShowCmd);

HELP ME prosim!!

[*] Radek Do�ekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 19.10.1997 12:38:46

V Delphi 1 WinExec, v Delphi 2 ShellExecute.

Radek Docekal
<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
>nemuzu to v helpu najit (snad mam blbej den ci co). Nasel jsem jen makro
>ExecProgram, ale to primo nechodi. Poradte prosim!

DBF->Paradox

[*] Radek Do�ekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 19.10.1997 12:43:52

V Delphi das DataSource1 na DBF, DataSource2 na DB a BatchMovem to prevedes.

Radek Docekal
<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

From: =?ISO-8859-2?Q?Jana_Jur=E1=B9kov=E1?= <softda(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: "'delphi(zv)io.pinknet(tec)cz'" <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Subject: RE: HELP ME prosim!!
Date sent: Wed, 19 Nov 1997 12:12:37 +0100
Send reply to: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>

Pouzij API funkci ShellExecute.

P iklad:

nHandle:THandle;
begin
nHandle := ShellExecute(Handle,nil,'Notepad.exe',nil,nil,SW_NORMAL);
if nHandle <= 32 then Application.MessageBox('Poznamkov blok nebyl nalezen',PChar(Application.Title),(MB_OK or MB_ICONSTOP));
end;

Vita

***********************************
RNDr. Pavel Chaloupek, CSc.
tel./fax: (02) 5732 0144, 535163
(02) 2191 4204
e-mail: Pavel.Chaloupek(zv)erudio(tec)cz
***********************************
Erudio, s.r.o.
Malostranske namesti 25
(budova Mat.-fyz. fakulty UK)
118 00 Praha 1 - Mala Strana
e-mail: erudio(zv)erudio(tec)cz
http://www.erudio(tec)cz
***********************************

HELP ME prosim!!

[*] Jarek Mare�ek <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 19.10.1997 12:56:26

P�idej si do projektu unitu fmxutils z adres��e 'Delphi 3\Demos\Doc'.
Jsou tam r�zn� operace se soubory v�etn� spou�t�n�

J.M.

----------
Od: Jiri Malek[SMTP:jirim(zv)cs.vabo(tec)cz]
Odesl�no: 19. listopadu 1997 11:50
Komu: 'delphi(zv)io.pinknet(tec)cz'
P�edm�t: HELP ME prosim!!

[...]

DBLoockupComboBox

[*] Jarek Mare�ek <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 19.10.1997 13:29:40

Ahoj Delphisti

Nev�te jak�m zp�sobem se d� programov� vybrat polo�ka v DBLoockupComboBox
(bez pou�it� my�i nebo kl�vesnice). Zat�m to �e��m t�mto zp�sobem, ale moc se mi to nel�b�.

procedure TForm1.NewLoockUpRec(Box:TDBLookUpComboBox);
var Prompt,s:String;
Ok:Boolean;
x:Integer;
begin
s:='';
Prompt:=Box.Field.DisplayLabel;
if (InputQuery('Vlo�en� nov� polo�ky',Prompt,s)) and (Trim(s)<>'') then
begin
Box.Field.LookupDataset.Insert;
Box.Field.LookupDataset.FieldbyName(Box.Field.LookUpResultField).Asstring:=s;
Box.Field.LookupDataset.Post;
Box.Datasource.Dataset.FieldbyName(Box.Field.FieldName).Asstring:=s;
for x:= 1 to Length(s) do
SendMessage(Box.Handle,WM_Char,word(S[x]),0);

D�ky za ka�dou radu.

J.M.

Problemy ve Windows

[*] SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz> - 19.10.1997 14:12:43

Ahoj vsichni!
Mam nekolik problemu, se kterymi si nevim rady a byl bych moc rad, kdyby
mi nekdo s nimi pomohl, nebo me aspon poradil, kde sezenu potrebne
informace.

1. Muzete mi nekdo poradit, kde sehnat informace o tom, jak se pisi
ovladace do Windows a jaky je vlastne jejich ucel? Konkretne mam ridici
desku do pocitace, ktera umi ridit krokove motory a rad bych napsal
aplikaci ve windows, ktera tuto desku pouziva. Programovani te desky je
velice jednoduche - vse se deje jen pomoci posilani urcitych hodnot na
urceite porty a ctenim hodnot z urcitych portu. Poradi mi nekdo, jak s
takovym to zarizenim pracovat pod windows?

2. Lze nejak zabranit ve windows prepinani se mezi aplikacemi?
Potrebuji, aby v jistych chvilich byla moje aplikace stale aktivni a
reagovala ihned na vstupy od uzivatele.

3. Tento problem se tyka programovani webovskych stranek. Potrebuji
poslat urcitou informaci na E-mailovou adresu. Presneji, kdyz klient
vyplni dany formular, tak ty informace z toho formulare potrebuji poslat
na urcitou adresu a nevim, jak to udelat.

Diky moc za kazdou radu.

Standa
Ing. Stanislav Sipek
VUT FP Brno
E-Mail: SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz

Delphi 3 a Oracle

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 19.10.1997 14:21:09

Ahoj vespolek,

momentalne delam databazovou aplikaci v Delphi 3 pro Oracle 7.2 (na NT a
Personal Oracle) a mam dva nasledujici problemy :

1.Pokud prenesu aplikaci kolegovi na jiny pocitac (s identickou
databazi) hlasi pri spusteni chybne datove typy ve vsech komponentach
TQuery, ktere maji ve Field editoru pridana nejaka numericka pole. Takze
je treba je vsechny vyhazet a znovu pridat, pak je vse v poradku, ale
totez se opakuje pri zpetnem prenosu ke mne.

2. Druhy problem mozna souvisi s prvnim - Database Explorer mi ukazuje u
vsech celociselnych numerickych poli delku 22 mist, pritom spravnou
delku ukazuje v poli pocet desetinnych mist. Muze to byt nejakym
nastavenim BDE, jde o chybu Borlandu, nebo ... ?

Delphi 1 nic podobneho nedela.

-----------------------
David Vodnansky
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215
fax. +420-2-24405555
-----------------------

Problemy ve Windows

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 19.10.1997 15:24:40

SIPEK Stanislav, Ing. wrote:

> [...]
> urceite porty a ctenim hodnot z urcitych portu. Poradi mi nekdo, jak s
> takovym to zarizenim pracovat pod windows?

Ve W95 (3.1. taky) jsou porty pristupne pomerne jednoduse i bez
ovladacu. Na DSP je nekolik reseni ale princip je stejny. Asi takhle :

procedure OutPort (A : word; D : byte);
begin
asm
mov dx,A
mov al,D
out dx,al

function InPort (A : word) : byte;
begin
asm
mov dx,A
in al,dx
mov result,al

Na DSP jsou tyto operace optimalizovany na rychlost, a je tam k tomu i
nejake povidani. Jina vec je v tomto pripade otazka pravidelnosti
pristupu a tim i otaceni, tomu by pristup pres VXD mohl pomoci, nebot ma
nejvyssi prioritu. Vaclav Sazima

Problemy ve Windows

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 19.10.1997 15:26:41

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: SIPEK Stanislav, Ing. [SMTP:SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz]
> vse se deje jen pomoci posilani urcitych hodnot na
> urceite porty a ctenim hodnot z urcitych portu.
[T.B.]
Tak proc nepracovat rovnou s porty...? Dokonce jsou na to i komponenty i
API funkce ve woknousich...

> Presneji, kdyz klient
> vyplni dany formular, tak ty informace z toho formulare potrebuji
> poslat
> na urcitou adresu a nevim, jak to udelat.
[T.B.]
Tento problem je nejlepsi resit cgi scriptem a hlavne: v jine
konferenci...

zkus www-l(zv)emwac.faf.cuni(tec)cz

Tomas

Problemy ve Windows

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 19.10.1997 15:55:41

From: sula milos <crkstrobe(zv)geocities.com>
To: delphi konference <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 19. november 1997 14:06
Subject: CPU speed

Hi
tak konecne sem sehnal knihovnu pro detekci CPU (frekvence,typ) vcetne prikladu pro Delphi 2.
Jestli chcete muzu poslat. (detekuje i koprocesor).

Aplikace

[*] Radek Saturka <radeks(zv)usa(tec)net> - 20.10.1997 09:18:58

Chtel bych zjistit, co za aplikace ve Windows95 bezi a jednu (mou) za
urcitych podminek ukoncit.

Pro vylistovani vsech "Top Level" oken (procesu?) jsem pouzil fci
EnumWindows. Pocet volani me CALLBACKove funkce EnumWndProc odpovidal
poctu spustenych procesu, ale parametr Wnd, ktery by mel okna
(procesy) identifikovat, byl furt stejny!!! Stejny program udelany v
Delphi 1 fungoval spolehlive (po uprave v listboxu vypsal jmena
procesu). Funkce EnumWindows snad ma pracovat i v Delphi 2, nebo ne?

Lokalni IB server

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 20.10.1997 12:55:54

zdravim,

jiz jsem se jednou ptal a ptam se znovu. Nevite nahodou, jestli nelze
pomoci nejake API IB funkce zjistit. kolik uzivatelu je pripojeno na
lokalni IB, tak jak je to v Properties - Number of attachment

Pak mam jeste jeden dotaz. Potrebuji do QReportu dostat graf, treba
ChartFX, se zlou jsem se potazal. Pokud to jiz nekdo resil, tak
poradte prosim.

Diky Petr

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Poptavka propjeni 16-bit DLL 32-bit aplikace

[*] robert(zv)comberg(tec)com (Comberg - Robert) - 20.10.1997 16:41:38

Potrebuji propojit 16-bit (Progress) aplikaci s 32-bit aplikac� pomoc� DLL. DLL je vytvorena v Delphi 1.0 a proram v Delphi 2.X (bohuzel nelze pouzit Delphi 1.x) protoze neobsahuji radu komponent,ktere jsou nutne.
Prosim o pomoc reseni tohoto problemu. Napojeni jsem zkusil staticky i dinamicky, ale jiz LoadLibrary ohlasi chybu.
Diky za pomoc
S Pozdravem Robert Ehrenberger

Poptavka propjeni 16-bit DLL 32-bit aplikace

[*] robert(zv)comberg(tec)com (Comberg - Robert) - 20.10.1997 16:43:02

[...]

Delphi - odhlasit

[*] Pavel Hanzlik <hanzlik(zv)linux.gymtce.hiedu(tec)cz> - 20.10.1997 17:53:18

prosil bych taky odhlasit, dekuji...

Borlandsky informace...

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 20.10.1997 17:54:27

1. Vcera pohltil Borland firmu Visigenic (ODBC, JDBC, ORB, CORBA), blize na www.borland(tec)cz
2. Nove ukazky a dema pro Delphi 3.x na http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html
3. Kdo ma problemy se systemem po instalaci IE4 a pod. je pripraven Patch Delphi 3.02 /uz ho mam/
Je pro vsechny verze ale lze aplikovat az po instalaci 3.01. V nejblizsi dobe bude na www.borland.com

? Nezlokalizoval jste nekdo TQuickSelect v1.5 (Free) z http://home.sol.no/~kbjerkne/QuickSelect/QS.htm ?

Jirka Burian, Borland

TBlobField

[*] Pavel Madr <MADR(zv)milada.troja.mff.cuni(tec)cz> - 20.10.1997 18:23:47

Ahoj vsichni,
nevite nekdo proc mi vzdycky skonci GPF-kem tato metoda:

procedure MainForm.blabla
var b: TBlobField;
begin
b := TBlobField.Create( self );
{ na nasledujicim radku nastane vzdy GPF }
b.LoadFromFile( 'jakykoliv soubor' );
b.Free;

TBlobField

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.10.1997 22:00:53

> [...]
> begin
> b := TBlobField.Create( self );
> { na nasledujicim radku nastane vzdy GPF }

A nemusi byt nahodou TBlobField prirazen k nejakemu DataSetu ???

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Delphi

[*] Roman Divi? <vikomt(zv)pm.cesnet(tec)cz> - 21.10.1997 08:23:21

Prosim o odhlaseni

----------
Od: Adam AHA Hauner[SMTP:aha(zv)pinknet(tec)cz]
Odeslano: 19. listopadu 1997 10:06
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Poedmit: ADMIN: Info a omluva

[...]

INI atd.

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.1997 09:43:46

Pouzij Tag a Components[i] (a pripadne "is")

Tom

INI atd.

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 21.10.1997 10:02:53

> [...]

> Mam takovy dotaz. Kdyz si vytvarim a pracuji s INI soubory, tak zatim
> vse delam tim zpusobem, ze treba pozici okna a jeho rozmery pisu
> do INI writeinteger(........., form1.left) atd pro top, left, heght a width.
> Chci-li si ulozit font a dalsi specifikace, pak pridavam dalsi prikazy
> write...(). Routina pak je velika v obou pripadech zapisu i cteni.
> Nevite nekdo je-li lepsi metoda, ktera by do INI ulozila specifikace
> budto cele formy, nebo vybranych objektu z formy jako jeden celistvy
> blok dat? jak pro zapis, tak i cteni pokud mozno co nejautomatizovanejsi.

Ted presne nevim ktery, ale nejaky TNecoList (TStringList asi ne ale
nekde u nej najdes spravny odkaz) umi shromazdovat objekty. Nacpal
bych to de nej a pak otevrel soubor typu file of TNecoList a ulozil
to tam pokud sam o sobe uz nema metodu SaveToFile.

> Druhy dotaz. Existuje moznost, si ve forme zdruzit vybrany pocet
> Label, EDIT, aj tak, aby pri treba zmene barvy pozadi v bezicim
> programu nebylo nutne psat :
> if colordialog ....... then
> begin
> label1.color := ........
> label2.color := .......
> atd atd
> end;
> ale treba
> if colordialog......... then
> skupina(label1.label2......).color := ............

Tady mne napada jenom udelat pole Objektu a pak dat do smycky
nastavivani jejich vlastnosti. Jinak nevim jak je sdruzit.

Snad jsem ti aspon trochu pomohl nebo te navedl spravnym smerem

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Vhodna databaza II - Porovnani PBxDelphi

[*] Martin Blatny <martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz> - 21.10.1997 10:13:48

Ja bych mel taky zajem o uvedene testy. Delame ted ve firme s kombinaci PowerBuilder + Informix, je mozne, ze se casem prejde na neco jineho, ale o Delphi se (k me litosti) moc neuvazuje.

Muzete mi taky prosim napsat, jake jsou moznosti Delphi pri vyvoji trivrstve architektury? Nejake strucne srovnani s ostatnimi dostupnymi produkty20

Od: Jirka Burian[SMTP:jburian(zv)borland(tec)cz]
Odesl�no: 30. �ervence 1997 9:10
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Vhodna databaza II - Porovnani PBxDelphi

Vazeny pane Svorc i vsichni ostatni,

Mam tady (v Borland s.r.o.) nejake firemni porovnani. Muzete ale nemusite jim verit,
ja osobne jim moc neverim a proto je taky nikomu neposilam.
Existuji vsak oficialni testy rychlosti NSTL Laborato�e i nezavisle porovnani Delphi a PB.
Posilam vam tedy oficialni rychlostni testy Delphi 2 a PowerBuilder 5 i se zakladni metodikou,
od NSTL. Dale obecnejsi porovnani Delphi 2 a PB 5 od testovacich laboratori.
Bohuzel jsem jeste nikde nesehnal jine nez Borlandske porovnani D3 a PB, kde je samozrejme
Delphi asi tak 100x lepsi, takze to nema cenu ani posilat.

// Vsichni z fora, kteri to taky chcete, tak to poslu zazipovene separe primo na vase emaily.

S pozdravem, J. Burian, Borland.

----------
Od: Pavol Svorc
Odesl�no: 29. �ervence 1997 7:51
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Vhodna databaza II.

Dobry den,

chcel by som sa spytat, ci ma niekto skusenosti s PowerBuilder-om od
Sybase a mohol by ho porovnat s Delphi. Viem, ze v konferencii o
delphi sa zrejme dozviem, ze delphi je lepsie, ale mozno sa najde
niekto kto ma prehlad i o PowerBuilder-i.

Ja momentalne hladam najvhodnejsie databazove prostredie pre mensie
projekty (t.j. s aplikaciou bude sucastne pracovat max.10-15 ludi,
narocnost zhruba ako sklad alebo uctovnictvo). Uz sa tu sice
debatovalo na temu 'Vhodna databaze', ale ja by som potreboval:
- nizku cenu za server
- rychle odozvy
- lokalny server (rad by som mal aj jednouzivatelske produkty
vytvorene v rovnakom prostredi)
- idealny by bol aj klient pre DOS, resp. spoluexistencia DOS aj WIN
klientov nad spolocnymi datami (ja viem, ze je to zrejme utopia, ani
ten PowerBuilder to nema)
- rovnako idealne by bolo, keby server existoval ako NLM modul pre
Netware ( nie je podmienka)

S pozdravom
P.Svorc

Aplikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 21.10.1997 10:22:09

Zajimavy,
me to pracuje OK

Editor do Delphi 1.x

[*] robert(zv)comberg(tec)com (Comberg - Robert) - 21.10.1997 12:04:31

Nevite nekdo o pekne komponente nejlepe RTF textoveho editoru do Delphi 1.x.
Urcite nechci z Rad Packu. Ta vykazuje radu pro me velice neprijemnzch nedostatku.
S pozdravem Robert Ehrenberger

DBLoockupComboBox

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 21.10.1997 12:44:02

Ahoj

Chces zobrazit v DBLookupCombu nejakou hodnotu, ktera tam je, jen kodem?
Chapu to dobre? Pak by mela pomoct vlastnost KeyValue z DBLookupComba. Jen
ji nastavit...

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

;
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 21.10.1997 13:12:33

Jeste jednou, tentokrat mam dotaz:
jakym zpusobem ziskate jmeno procesu, kterymu patri okno?
Nejak to nemuzu najit. Potrebuju, ale aby to byla nejaka
standardni fce.

Ing. D.Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Fortech s.r.o.
Ropkova 51
570 01 Litomysl, 0464/4344
Fortech s.r.o. nabizi tyto sluzby:
- pripojeni k Internetu (viz http://www.lit(tec)czn(tec)cz)
- dodavky vypocetni techniky

[...]

Typy pisma v TRichEdit

[*] Strunc <strunc(zv)krv.pvt(tec)cz> - 21.10.1997 13:45:40

Dobry den vazeni,
psal jsem sem tento dotaz pred nekolika dny, ale asi nekam zapadl tak jej opakuji,
protoze se mi dana problematika nepovedla dosud uspokojive vyresit.
Potrebuji v komponente RichEdit nastavit urcity typ pisma na urcita slova. (Programem)
Stava se mi, ze akce probehne, mam to nastaveno na nekolik slov, ale zustane se spravnym fontem jen to posledni slovo. Ostatni slova se mi vratila do puvodniho fontu jako je i ostatni
text. Opravdu nevim jak jej premluvit ke spolupraci, prosim poradte.

***************************************
[...]

V.c : INI atd.

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ov 1997 15:14:25 -0700

Ad 1) Ukladani properties aplikace uspokojive resi knihovna VCL
komponent RXLib (hledej na INetu soubor rxlib232.zip), to znamena
naprosto automatizovane, nemusis se o nic starat.

Ad 2) Pravdepodobne ne. Ale asi by bylo mozne si udelat pole labelu,
a pak to prochazet v cyklu.
Asi tak:

Lejbly : array [0..3] of TLabel;

Lejbly[0]:= Label1;
Lejbly[1]:= Label2;
Lejbly[2]:= Label3;
Lejbly[3]:= Label4;

x: byte;
begin
if ColorDialog1.Execute then
for x:=0 to 3 do Lejbly[x].Color:= ColorDialog1.Color;
end;

Nevim, jak casto menis barvu labelu a kolik jich mas,
mozna ti to tak nebude vyhovovat. Existuje jeste jedna
moznost, a to v cyklu prochazet komponenty okna, a vyuzit
RTTI:

for x:=0 to Form1.ComponentCount-1 do
if Form1.Components[x] is TLabel then
TLabel(Form1.Components[x]).Color:= clRed;

Ja, protoze jsem taky liny clovek, si takove veci strkam do
procedur.

Pavel

[...]

Nosek Libor
addr: Dept. Nuclear Spectroscopy
Nuclear Physics Institute
250 68 Rez near Prague
Czech Republic

Tel: 00-420-2-66173163 - PC pers.
00-420-2-66173174 - PC center
00-420-2-66173160 - public

Mail: Nosek(zv)UJF.CAS.CZ

PROBLEM BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.10.1997 16:42:52

Ahoj,

mam zasadni problem s BDE 3.50 pod Delphi 2. Mam udelany program,
ktery pracuje normalne s tabulkami dBase a Paradox. Me tady chodi
bez problemu, mam normalni Windows 95, ale u zakaznika nechodi.
Instalace OK, ale program nelze spustit, protoze hlasi nejakou
chybu, ze soubor nelze otevrit nebo tak neco. Je to OSR-2. Na
Borland.COM jsem se docetl, ze na FAT32 je treba nainstalovat
nove BDE 3.5f, to jsem zakaznikovi poslal, on to nainstaloval,
ale nepomohlo to. Stale to nechodi. Nevite nekdo, co s tim?

Dekuji a jsem s pozdravem

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Permutace

[*] Martin Blatny <martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz> - 21.10.1997 17:59:00

Nemate nekdo nejaky algoritmus na vytvareni permutaci? Tj. mam cisla 1 az N a chci, aby se mi postupne generovaly vsechny permutace. Da se to samozrejme udelat ruznyma zpusobama (vnorene cykly, prohazovani, ...), ale chtel bych nejaky jednoduchy, elegantni a efektivni algoritmus.

Martin Blatny
martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz

TBlobField

[*] Vladimir Vanicek 7-327.3 <V.Vanicek(zv)sh.cvut(tec)cz> - 21.10.1997 19:02:51

> [...]
> begin
> b := TBlobField.Create( self );
> { na nasledujicim radku nastane vzdy GPF }

Jo, myslim ze to musi byt field datasetu, takhle jak to je bych
misto b volil TBlobStream, ale nevim na co to bude pouzity...

Vlada.

! Vlada Vanicek | e-mail: V.Vanicek(zv)sh.cvut(tec)cz !
! Strahov 7/327 | (xVanicek(zv)kii.fsv.cvut(tec)cz) !
! PCname: lars.sh.cvut(tec)cz | WWW: http://kix.fsv.cvut(tec)cz/~xvanicek !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Permutace

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.1997 19:36:22

> [...]
> samozrejme udelat ruznyma zpusobama (vnorene cykly, prohazovani, ...), =
> ale chtel bych nejaky jednoduchy, elegantni a efektivni algoritmus.

Treba takhle (i kdyz to vypada jako v PROLOGu):
procedure Perm( pIN, pOUT: string );
var i: byte;
begin
if pIN='' then writeln( pOUT )
else
for i:=1 to length( pIN ) do
Perm( copy( pIN, 1, i-1 )+copy( pIN, i+1, 255 ),
pOUT+pIN[i] )

Volani vypada treba takhle:

Perm( 'abcd','' )

Tom

StringGrid - OnExitCell

[*] Ond�ej �alplachta - 22.10.1997 12:13:28

Zdravim,
Dik za radu se soubory DFM, moc me to pomohlo.

Mam maly problem se stringgridem, potreboval bych zjistit kdy uzivatel opusti
editovanou bunku. Nikde jsem tuto udalost nenasel (neco jako OnExitCell).

Diky za kazdou informaci.

Ondrej Salplachta
o.salplachta(zv)iol(tec)cz

Lokalni IB server

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 22.10.1997 20:39:27

Do QReportu se daji dat TeeChart ale bohuzel jen verze Pro, kterazto je
bohuzel tusim za 139$. Zrovna vcera sem na to cumnel na www. Bohuzel nemam,
takze vice nepomuzu.

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

Pak mam jeste jeden dotaz. Potrebuji do QReportu dostat graf, treba
ChartFX, se zlou jsem se potazal.

StringGrid - OnExitCell

[*] Ond�ej �alplachta - 23.10.1997 21:17:18

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. listopadu 1998 19:32
P�edm�t: Re: StringGrid - OnExitCell

> [...]
opusti
> editovanou bunku. Nikde jsem tuto udalost nenasel (neco jako OnExitCell).

pouzij udalost OnSelectCell, v ni muzes i zakazat prechod do jine bunky.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Asi jsem se spatne vyjadril.
Ja potrebuji zjistit tuto udalost:
Kdyz uzivatel EDITUJE urcitou BUNKU ve STRINGGRIDu a
OPUSTI ji (jakkoliv treba prechodem na tlacitko).

vyprazdenitabulek

[*] Marcel Dvorak <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 23.10.1997 17:49:18 -0500 (est)

Cest programovani panove,
mam hloupy dotaz, kdyz mam v tabulce polozky autoinkremantacniho
datoveho typu tak po testovani aplikaci jsou tabulky ve stavu, ze kdyz je
vyprazdnim, abych je zanesl zakaznikum, tak pochopitelne cislene rady
vsech dokladu se zacnou cislovat od posledniho smazaneho zaznamu.
Neexistuje nejaky jednoduchy grif jak tem autoinkrementacnim polozkam rict
aby laskave propriste zacaly pekne od 1. :-)
Jsem vdecny i za silene navrhy.
By Marcello

PS: life is cool, kdybyste videli tu blondynu co tu se mnou sedi a nevi
jak zapnout bednu :-))))))

Avi Files

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 23.10.1997 21:36:19

Zdar a silu, pratele !

Po nejake dobe mam zase problem :
Potrebuji prehrat avi soubory. Jasne - TAnimate, ci TMediaPlayer.
Vhodnejsi mi prisel TMediaPlayer. Dokonce se mi povedlo prehrat AVI
soubor v samostatnem okne ( uspech, ze ?? MediaPlayer1.Display := nil;
). Ale ja bych potreboval, aby to okno bylo maximalizovane. Jak na to ??
Urcite v tom bude nejaky maly figl. Pokud si totiz kliknu na to okenko,
ve kterem se mi avi prehrava, najdu tam volbu "stretch to window", takze
nejak to jit musi. Ale jak ??

Toliko dotaz jedna, nyni dotaz dva : Bezi mi okenko, ve kterem se
prehrava animace. Animace skonci, ale okenko se nezavre. A ja bych tak
nutne potreboval, aby se zavrelo ... Pres Hack-it jsem si zjistil, ze to
okenko se jmenuje "AviWnd" - mozna, ze cesta vede pres to, ale opravdu
nevim jak.

Budu Vam vdecen za napady.

peterrus(zv)geocities.com

ps. Doufam, ze to alespon castecne srozumitelne, pisu to v rychlosti.

vyprazdenitabulek

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1997 23:59:18

> [...]
> Neexistuje nejaky jednoduchy grif jak tem autoinkrementacnim polozkam rict
> aby laskave propriste zacaly pekne od 1. :-)

Treba vytvorit tabulku znovu.
Mozna to zacne i po Pack Table, zkus to.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

vyprazdenitabulek

[*] Jaro Hrabe <uli(zv)internet.sk> - 24.10.1997 00:11:32

Ahoj

na tento problem pouzivam nasledujici postup :
Tabulku nejdrive vyprazdnim. Pokud nevyprazdnis, zacne autoinkrement
pricitat i po uprave znovu k poslednimu cislu.
Polozku s pouzitym typem autoinkrement (+) v DB desktopu (v Paradoxu)
prepisi na typ Short (S), nebo Long Integer (I). Zmeny v restructure ulozim
a potom znovu udelam restrukturu a prepisi typy obracene, tedy S, nebo I
na +.
Praci v sest
Zdravi Jaro

----------
> [...]
> Jsem vdecny i za silene navrhy.
> By Marcello
>
> PS: life is cool, kdybyste videli tu blondynu co tu se mnou sedi a nevi

Prace s API funkcemi

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 24.10.1997 06:35:41

Zdar ucastnici konference!

Mam takovy vseobecny dotaz, ktery jiste zodpovi kazdy kovany uzivatel API funkci. Ja jsem dosud nikdy API funkci nepouzil a mam dojem, ze snad jiz ani nikdy nepouziji. Badal jsem hodinu jak na to a mam dojem, ze clovek musi jen hledat, hledat a zase hledat. Vysledkem je, ze za hodinu prace napisi tak jeden radek programu (mozna trochu prehanim, ale ne zase tak moc).

Zajima mne, jaky postup volit, kdyz se rozhodnu neco naprogramovat. Uvedu konkretni priklad, ale jde i o obecne reseni.Snazil jsem se zjistit strukturu disku, ktera je zapsana API funkci do struktury DISK_GEOMETRY. Jiz samotne nalezeni neceho, co by vyhovovalo bylo pracne (API funkce nejsou v helpu cleneny tematicky, napr. na diskove, prace s okny ...). Potom jsem zjistil, ktera API funkce provede naplneni struktury DISK_GEOMETRY. Potom musim vyhledat ekvivalent teto funkce v Delphi a potom zjistit, v ktere unite se nachazi (nebavi mne pres commander Alt+F7 nechat prohledavat zdrojaky a tak zjistit, ze ShellExecute je v unite X a funkce naplnujici DISK_GEOMETRY je v unite Y). Potom nastene problem jak zjistit hodnoty jednotlivych parametru funkce, napr. parametru Handle typu THandle (handle disku). Odkaz v helpu na toto tema nikde. A zde jsem v podstate skoncil. Nevim, zda jsem muj problem popsal dostatecne, ale o nejde dost dobre popsat neco, co se dela ve stylu hop sem, hop!
tam a pritom ani vlastne nevim kde mam hopsnout a proc.

Mozna pro toho, kdo ma prehled o existujicich API funkcich a o tom, jak zjistovat nektere zakladni udaje (handle disku, handle otevreneho souboru apod), je to trivialni zalezitost. Ale pro novacka v teto oblasti to znamena jen same hledani v helpu, pricemz ne vzdy je jasne co hledat a kterym smerem se vydat. Neco mi rika, ze takhle neefektivne to delat nejde. Musi byt nejaky system jak se dopatrat toho, jak zjistit strukturu disku ryhleji (resp. jak pracovat s prislusnou API funkci a o kterou funkci vlastne jde).

Vit Malecek, Czech Republic
Phone number: .: +420-(0)508-27141, +420-(0)508 330 301, +420-(0)508 330 303
malecek(zv)melzer(tec)cz

vyprazdenitabulek

[*] Roman Fara <fara(zv)c3(tec)cz> - 24.10.1997 08:34:41

U nekterych ("slozitejsich") databazi by to mozna mohlo jit pres systemove
tabulky, ale nikdy jsem to nehledal, natoz pak zkousel.
My pouzivame pri vyvoji Power Designor, mame v tom aktualni zdrojaky databaze,
pak neni problem kdykoliv si vygenerovat databazi novou.

Zdravi, Roman Fara

Marcel Dvorak wrote:

> [...]
> Jsem vdecny i za silene navrhy.
> By Marcello
>
> PS: life is cool, kdybyste videli tu blondynu co tu se mnou sedi a nevi

vyprazdenitabulek

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 24.10.1997 08:42:46

> Mozna to zacne i po Pack Table, zkus to.

Jak se da udelat ve vlastnim programu Pack?

Diky
Petr Kristan

--
EPOS PRO s.r.o., U Josefa 117, 530 09 Pardubice
tel./fax: (040)47 843, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

Prihlasovani disku ve W95

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 24.10.1997 08:52:13

Dobry den,

nevite nekdo, jakou funkci windows prinutit system, aby prihlasil
pripojeny ale
neprihlaseny disk?
V systemu mam nastaveno prihlasovani vsech disku po spusteni, ale
nektere se
stejne neprihlasi, dokud je v pruzkumniku nepouziju. V aplikaci
potrebuji
prohlizet obsah disku, i kdyz jeste neni prihlaseny, a nutit pokazde
uzivatele, aby
si prihlasil disk, mi pripada trochu hloupe.

Diky.
PAVEL K R � L
--

PAVEL K R � L

Lipovsk� 94
790 01 Jesen�k

Tel: 0645/411711
E-mail: kral(zv)afx(tec)cz
www: http://www.afx(tec)cz/mr_pisar/mr_pisar.htm

PROBLEM BDE

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ov 1997 09:22:56 -0700

Mel sem stejny problem - pokud je FAT 32 a pouzijes nepatchovanej BDE (patch je
na www.borland.com) hlasi to
ze nelze otevrit soubory a to pokud jsou s dlouhym jmenem (delsi nez 8.3) nebo
mezerou ve jmene.

Po te co sem to opatchoval a pregeneroval instalaci to uz slapalo o.k.

Radek Voltr

[...]

<<Soubor: TXT1.TXT>>

Prihlasovani disku ve W95

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 24.10.1997 10:32:47

> [...]
>uzivatele, aby
>si prihlasil disk, mi pripada trochu hloupe.

Jestli se jedna o disk na NT serveru tak problem muze byt v nastaveni
klienta site Microsoft (Ovladaci panely - Sit - Klient site MS -
Vlastnosti). Tam lze zvolit bud Rychle prihlaseni (tj. bez prihlaseni disku
do chvile, nez je pouzijes) anebo prihlaseni a obnoveni sitovych spojeni
(tj. vsechny dostupne disky jsou okamzite k dispozici.

[...]

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 24.10.1997 10:40:50

ve vlastnostech klienta site Microsoft si nastav moznost pripojeni z
rychleho na standartni.
Snad je to co potrebujes.

Petr

> [...]

> E-mail: kral(zv)afx(tec)cz
> www: http://www.afx(tec)cz/mr_pisar/mr_pisar.htm

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 24.10.1997 11:10:12

Je potreba predtim to stare korektne odinstalovat a zbytky smazat.
S tim novym z www.borland.com mi to chodi dobre, je to vyzkouseny i na OSR-2.

Jirka Burian, Borland

----------
Od: Petr Zahradnik
Odesl�no: 21. listopadu 1997 16:42
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: PROBLEM BDE

[...]

Delphi + Directx (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 24.10.1997 11:51:09

*** Forwarded file follows ***

Posted By: michelin (michelin) on 'CZprogram'
Title: Re: Delphi + Directx
Date: Tue Nov 18 17:23:58 1997

> Cau,
>
> Potreboval bych poradit Jak pouzivat DirectX pod Delphi. Nevite kde se da
> najit nejaky manual k Delphi ?
>
> Diky Jojo

Jediny co jsem nashel se nachazi na Delphi Super Page :
http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi konkretne file
http://www.digiserve.com/cmab/download/ddirectdraw.exe

No...mam to doma a je k tomu spoustu dokumentace v HTML a pokryva to directX
1,2,3,4,5. Ma to bejt jako prevedeni DirectX struktur do Delphi. Vic se me
neptej, protoze sem to jeste nepuzil a nejak zvlast neprozkoumaval.

Michelin

secondary index (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 24.10.1997 12:09:23

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Zbysek_Hlinka (2:420/71.40) on 'DELPHI.42'
Subject: secondary index
To: Radek_Docekal
Date: 22 Nov 97 17:07:18
Ahoj,

20 Nov 97: Radek Docekal :-W All

RD> Jak se vytvari pres SQL subj. na pdox tabulky ? Primarni umim.

create index index_name on table_name (columns)
Viz Local SQL help.

Bye Zbysek.

... Co je zavinutejsi nez Scroll? Lock.
--- FMF Module
* Origin: Pryc se zavinutymi chumaci! (2:420/71.40)

PROBLEM BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.1997 12:46:51

> [...]
> mezerou ve jmene.
>
> Po te co sem to opatchoval a pregeneroval instalaci to uz slapalo o.k.

Ahoj, diky moc!!! Je to ono. Ja jsem slepej, ono je to napsano v tom dokumentu
o oprave FAT32 az dole, je tam psano, ze vsechny podadresare musi mit nazev
maximalne 8 znaku, pokud je potreba vice znaku, pak se to nesmi delat pres
alias, ale primym zapisem cesty do TTable. Ted jsem to volal zakaznikovi, aby
prejmenoval adresar a uz to slape jako hodinky. Diky moc za pomoc!

> [...]

> uzivatele, aby
> si prihlasil disk, mi pripada trochu hloupe.

Na NT se nekde nastavuje, jestli chces tzv. rychle prihlaseni a nebo
normalni. To rychle funguje tak, ze to pripoji az v okamziku, kdy
ten disk poprve pouzijes. Takze nemate to takhle nastavene?

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

INI atd. (1.dotaz)

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 24.10.1997 13:34:09

> [...]
> budto cele formy, nebo vybranych objektu z formy jako jeden celistvy
> blok dat? jak pro zapis, tak i cteni pokud mozno co nejautomatizovanejsi.

V RX-Library existuje komponenta, kterou janom vlozis na formular
a reknes si, ktere property chces uchovavat. Uklada to bud do INI
nebo do registru. Pokud RX nemas, tak vrele doporucuju
(je to "free with source").

S pozdravem
Vojtech Semecky
Html editor TARANTULE - http://www.tarantule(tec)cz/
V-Soft - http://www.v-soft(tec)cz/
Download Island - http://www.v-soft(tec)cz/di/

Prihlasovani disku ve W95

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 24.10.1997 16:10:30

Pavel Kral wrote:

> [...]
> uzivatele, aby
> si prihlasil disk, mi pripada trochu hloupe.

pokud vis nazvy disku/direktoraru pro sdileni lze pouzit funkce
WNetAddConnection & spol. Pak ani neni potreba nastavovat prihlasovani,
vsechno mas sam pod kontrolou.
Vaclav Sazima

vyprazdenitabulek

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 24.10.1997 16:44:17

Marcel Dvorak wrote:

> [...]
> Neexistuje nejaky jednoduchy grif jak tem autoinkrementacnim polozkam rict
> aby laskave propriste zacaly pekne od 1. :-)
Zkus dat pack tabulky. Nastav pomoci restrukture tabulky u
autoinkrementu Minimal value na 1.
Cau Ondra

vyprazdenitabulek

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 25.10.1997 08:10:26

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Kristan [SMTP:epos(zv)pce.fairnet(tec)cz]
> Jak se da udelat ve vlastnim programu Pack?
[T.B.]
Viz BDE API Help...:

C syntax

DBIResult DBIFN DbiPackTable (hDb, hCursor, pszTableName,
[pszDriverType], bRegenIdxs);

Delphi syntax

function DbiPackTable (hDb: hDBIDb; hCursor: hDBICur; pszTableName:
PChar; pszDriverType: PChar; bRegenIdxs: Bool): DBIResult stdcall;

Description

DbiPackTable optimizes table space by rebuilding the table associated
with hCursor and releasing any free space.

[T.B.]

Tomas Burger
MIUS v.o.s.

mailto:Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz
http://www.teplice-city(tec)cz/
http://staff.mius(tec)cz/~tomasb/
icq:3908757
---------------------------------------

LogOnUser

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 25.10.1997 08:34:59

Potrebuju aby muj program bezel pod jinhym uctem nez je
aktualne prihlaseny uzivatel.
Pouziji tedy funkce LogOnUser a ImpersonateLoggedOnUser. Na
jednom PC mi to chodi
na druhem ne. Nemuzu prijit proc to tak je. Ucet, kterym se
program prihlasuje ma samozrejme
prava Act as part of system, Log on as batch.
Pokud mate nekdo zkusenosti se zminenym fcemi API, poradte.

Diky
Dalibor Toman

vyprazdenitabulek

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.1997 10:57:11

> Jak se da udelat ve vlastnim programu Pack?

var
xDBF: String[13];

try
Tabulka.TableName := 'AHOJ.DBF';
Tabulka.Open;
try
xDBF := 'AHOJ.DBF'#0;
DBIPackTable(Tabulka.DbHandle, Tabulka.Handle, (zv)xDBF[1], szDBASE, TRUE);
except
MessageBeep(MB_ICONHAND);
MessageDlg(Format('Chyba p�i likvidaci vymazan�ch z�znam� v tabulce AHOJ.DBF.',
mtError, [mbOK], 0);
Tabulka.Close;

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Prace s API funkcemi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 25.10.1997 11:03:14

Doprucuji knihu od UNISYS publishing - pruvodce vyvojare Win 32 API.

Od: Vit Malecek [SMTP:malecek(zv)melzer(tec)cz]
Odesl�no: 24. listopadu 1997 6:36
Komu: 'Konference Delphi IO'
Predmet: Prace s API funkcemi

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 25.10.1997 11:30:51

Coz, neni ale nic jineho nez prelozenej a vytistenej help k
WIN32 API.
Jednina vyhoda oproti elektronicke podobe je, ze se da cist
po
vecerech v posteli.

Taky jsem se nachytal :)

S pozdravem
S. Toman

> [...]
>
> Vit Malecek, Czech Republic
> Phone number: .: +420-(0)508-27141, +420-(0)508 330 301,

Drack & Drop

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 25.10.1997 12:25:19

Zrdavim vsechny,

potreboval bych prenaset soubory ze sve aplikace do externi (napr.
Exprolera). Opacnym smerem to lze delat pomoci odchyceni udalosti
WM_DROPFILES, ale nevim, jak to udelat opacne.

Diky Jirka Semecky

Prace s API funkcemi

[*] Milka <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1997 13:08:08

Je pravda, ze v helpu WINAPI najdes to same co v knize od UNISYS publishing - pruvodce vyvojare Win 32 API, av�ak obsahuje take navic u vetsiny funkci ukazkove zdrojaky, ktere prave zacatecnik v API muze dost ocenit.

Vita

StatusBar

[*] Hrb�� David <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 25.10.1997 13:10:47

Ahoj,
Narazil jsem na problemek, pouzivam v programu klasicky statusbar, ale kdyz chci za behu programu nastavit vlastnost Bevel pbNone, tak se nic ned�je. Pro ostatn� dv� hodnoty pbLowered, pbRaised to funguje. Existuje patch pro Delphi 2 ?

Diky, David

Prace s API funkcemi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 25.10.1997 13:19:42

Myslis si ze prelozeni a vytisteni nen� dostatecna vyhoda ? Ja myslim ze
je dost dostatecna abych si to koupil. Nevim jak pro tebe ale mne se
lepe cte z�knihy jak z�helpu, nehlede na to ze je to tam preci jen
rozcleneno prehledneji do kapitol.

Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 25. listopadu 1997 11:31
Komu: DELPHI Distribution List
Predmet: Re: Prace s API funkcemi

> [...]

> Vit Malecek, Czech Republic
> Phone number: .: +420-(0)508-27141, +420-(0)508 330 301,

Vesela slecna Andy (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 25.10.1997 15:04:02

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Vucka (Vucka) on 'CZaddresses'
Title: Vesela slecna Andy
Date: Tue Nov 25 12:16:58 1997

http://www.top(tec)cz/~basak/andy
je adresa jedne moc vesele slecny. Najdete tam spoustu fotek.
Andy si koupila nove plavky (a hned si je musi pred fotoaparatem vyzkouset) ...
Andy sla na zahradu (a hned se musi opalovat) ...
A nejlepsi jsou ty kecy k tomu, to je fakt neuveritelny! Na rozdil od
pobodnych sajtu komercnich na vas nevyskakuji zadne tucty javovskych okenek s
reklamami a ohromne se pobavite.
JV
P.S. myslim, ze presne adresa je .../index0.htm

Prace s API funkcemi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 25.10.1997 15:53:27

Kdyz programuju tak mam help stejne furt v pouzivani. Kde
jsou ty
doby, ze stacilo znat par fci z pascalu a popripade i z
rohrani DOSu
ci BIOSu.....
Ty knizky (ma to dva dily) jsem si koupil v nadeji, ze tam
objevim nejakou
tu omacku, ze ktere pochopim, kdy pouzit tyto funkce a kdy
zase jiny.

Nerikam, ze jsou ty knizky uplne k nicemu, ale moc navic k
tomu helpu
nepridavaj.

P.S. nemohl by mi nekdo poradit s nasledujicim problemem
(nenasel jsem
reseni ani v helpu :) )

Aplikace pred ukoncenim ma zobrazit okno typu - opravdu
chcete skoncit?
Vse v pohode, pokud povel neni zadan ze systemoveho menu
aplikace. Mela
by se vygenerovat zprava WM_SYSCOMMAND s povelem SC_CLOSE (i
se
vygeneruje), ta ale neni dorucena oknu aplikace a tak se
dotaz nezobrazi. Podobne
je to bylo i se stiskem AltF4, ale ten jsem odchytil.

From: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 25. listopadu 1997 15:53

> [...]
> WIN32 API.
> Jednina vyhoda oproti elektronicke podobe je, ze se da

Aplikace

[*] Radek Saturka <radeks(zv)usa(tec)net> - 25.10.1997 17:37:06

Ahoj,

minule jsem poslal jenom pulku dotazu, chybel zdroj. Je nyni doplnen
dole.>
> [...]
> Delphi 1 fungoval spolehlive (po uprave v listboxu vypsal jmena
> procesu). Funkce EnumWindows snad ma pracovat i v Delphi 2, nebo ne?

var citac: integer;

var ResWnd: HWND;
begin
citac:=0;
ResWnd:=0;
if EnumWindows((zv)EnumWndProc,LongInt((zv)ResWnd))then
Form1.Label1.Caption:='Po�et: '+IntToStr(citac)
else
Form1.Label1.Caption:='Fce zhavarovala.';
end;

Function EnumWndProc(Wnd: HWND; FoundWnd: LongInt): Bool;
begin
Form1.ListBox1.Items.Add(IntToStr(Wnd));
inc(citac);
Result:=True;
end;

Dik za odpoved!

Prace s API funkcemi

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 25.10.1997 18:46:48

Co treba tohle?

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
if MessageDlg('Opravdu chcete ukon�it aplikaci?', mtConfirmation,
[mbYes, mbNo], 0) = mrYes then
Action := caFree
else
Action := caNone;
end;

povesit na udalost OnClose formulare

Martin Koran

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 25. listopadu 1997 15:53
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Prace s API funkcemi

From: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 25. listopadu 1997 15:53

> [...]
> WIN32 API.
> Jednina vyhoda oproti elektronicke podobe je, ze se da

Prace s API funkcemi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 26.10.1997 08:34:51

Omlouvam, se nerekl jsem, ze program nesmi
pouzivat
knihovnu Form (zkuste si to nekdy - pokud
nepotrebujete
moc oken = aplikace spis neco dela nez ukazuje,
pouhym
vyloucenim knihovny usetrite minimalne 120kB :) ).

Zajima me reseni vyhradne na urovni WIN API, tj.
okno
mam vytvorene pomoci CreateWindow, atd,... a tim
padem
i obsluhu zprav musi program delat sam. Potrebuju
nejak
odchytit uzavreni okna po ukonceni aplikace pomoci
systemoveho menu (resp. po stisku AltF4). Zhaseci
knoflik
v pravem hornim rohu okna je v pohode.

Koukal jsem do zdrojaku od Borlandu, ale moc jsem
tam nenasel,

From: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List
<delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 25. listopadu 1997 15:53

> [...]
vytistenej help
> WIN32 API.
> Jednina vyhoda oproti elektronicke podobe je, ze

+420-(0)69-6912963

zodpovi kazdy
> [...]
+420-(0)508 330 301,

Prace s API funkcemi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.10.1997 09:00:07

Myslim ze chces zbytecne pouzivat API funkce tam, kde to nen� vubec
potreba. Takove veci se daji osetrit jako reakce na udalost OnClose
hlavniho formulare a nastavenim promenne Action podle potreby.

Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 25. listopadu 1997 15:53
Komu: DELPHI Distribution List
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 26.10.1997 09:17:34

viz moje odpoved na predchozi zpravu - nepouzivam knihovnu
Form.
:)

Dalibor Toman

> [...]
>(i se vygeneruje), ta ale neni dorucena oknu aplikace a tak se dotaz
>nezobrazi. Podobne je to bylo i se stiskem AltF4, ale ten jsem

Prace s API funkcemi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.10.1997 09:24:43

Ma predesla odpoved je bezpredmetna pokud tedy potrebujes jen API. Co to
zkusit z�jin� strany a vse osetrit v Message WMClose, tak jak je to
reseno v�komponente TForm. Tam jestlize je treba okno ukoncit a zrusit
tak se provede PostMessage(Handle, CM_RELEASE, 0, 0) a jestli ne tak se
provede co potrebujes. Samozrejme jsem to nemel cas vyzkouset ale jestli
s�tim budes experimentovat, tak napis jestli by to tak neslo - taky by
mne to zajimalo.

Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 26. listopadu 1997 8:35
Komu: DELPHI Distribution List
[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1997 10:47:11

Radek Saturka wrote:

> [...]
>
> Function EnumWndProc(Wnd: HWND; FoundWnd: LongInt): Bool;
> begin
> Form1.ListBox1.Items.Add(IntToStr(Wnd));

A co takhle napsat za hlavicku EnumWndProc stdcall? Existuje taky hezka
funkce FindWindow, kterou bys asi mohl pouzit v pripade, ze znas nazev
okna.
Vaclav Sazima

MediaPlayer - nahravka

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 26.10.1997 10:56:58

[P��loha v souboru: Wave.pas]
Toto je v�ced�ln� zpr�va form�tu MIME.

Procital jsem si stare prispevky, kde jsem narazil i na tento. Protoze do toho
trochu (vice) delam, tak kdyz dovolite, podelim se s vlastnimi zkusenostmi.

Predem se omlouvam, ze odpovidam az po 14-ti dnech. Ale snad vam to ostatnim
pomuze treba i priste.
Na spolupraci HW (nejen zvukovych karet) s touto komponentou, nebo presneji receno
na tomto principu, je vystavena cela rada zaznamovych zarizeni na bazi PC, pouzivanych
u zachrannych sluzeb (odposlechy tlf. 155 na ARO, 158 u Policie, sledovani hovoru
v radiovych sitich a jejich monitoring, atd.).> > >> Nevite nekdo prosim vas jak se pracuje s MediaPlayer v pripade ze

V komponente chyba neni. Software, ktery dodavame (spolecne s prislusnym HW)
zachrannym sluzbam, je postaven hlavne a predevsim na tehle jedine komponente,
resp. na tomto principu (v DOS verzich).
Pouzivame ovsem pouze format WAV (In i Out), nikoliv CD.> Kdyz uz jsem tedy rozviril toto tema, tak jeste dodatek. Popisoval
> [...]
> spustil to a po kliknuti na tlacitko Record se normalne spustilo
> nahravani a vysvitila se tlacitka Pause a Stop. Pokud jsem to

Az potud je to dobre.> udelal stejnym zpusobem ja tak pri spusteni programu zarval
> EMCIDeviceError with message MMSystem 273 s tim ze prikazu
> chybi parametr. Pokud jsem nastavil DeviceType na dtWaveAudio tak
> program bezi ale po klepnuti na Record se nic nedeje.

Presene tak.

> Tlacitka Pause a Stop se nerozsviti. Je mozne ze je to hardwarovy problem protoze
> ta moje zvukovka je takova stara potvora SonicSound od Diamond

Udelal jsi vsechno tak, jak bys mel, aby to fungovalo, jen jsi zapomel na jednu
dost dulezitou vec. Do Properties/FileName zadat nazev souboru, do ktereho
ma nahravku poridit. Uvedeny soubor musi mit hlavicku WAV. Uvedom si, ze do tohoto
souboru se po ukonceni nahravky musi cely zaznam ulozit. Muzes ho sice na konci
ulozit do jineho souboru, ale k tomu se dostaneme.

Vezmu to velmi strucne, pokud by mel nekdo dalsi dotazy, odpovim, co budu vedet.

Tak tedy.

Pro to, aby komponenta mohla provest zaznam, musi vedet, v jakem formatu se budou
nahravat. Tzn. jestli mono nebo stereo, jaky vzorkovaci kmitocet (nejcasteji byva 11,025 kHz),
jestli bude rozliseni 8 nebo 16 bit.

K tomu potrebujes prazdny WAV soubor, tedy pouze hlavicku. Cely soubor bude mit pouze 44 byte.
Pro ty, kteri neznaji strukturu, nebo nevedi, jak takovy hlavickovy soubor prilozit, pripojuji zdrojak
unitu.
Pokud budete mit dotazy ohledne struktury Wave, ozvete se.

Tak dal...

Nez zacnes cokoliv nahravat, zavolas funkci CreateNewHeader, ktere predas tri parametry.
1) Vzorkovaci kmitocet (11025 / 22050 / 44100)
2) Priznak mono/stereo (Mono / Stereo)
3) Cestu, kam ma soubor s hlavickou umistit (napr. 'C:\'). Na konci musi byt zpetne lomitko,
nebo si to osetri sam.

Jakmile budes mit hlavicku hotovou, musis sdelit komponente jeji umisteni. Pak komponentu
otevres (pripravis na zapis) a cekas na nejakou reakci, treba stisk tlacitka. Cele to pak vypada
takhle:

var MP Recorder: TMediaPlayer;

// Zjisti se, zda existuje hlavickovy soubor WAV (Path si dosad sam)
Path := 'C:\MOJEAPP\ZVUK\';
Frequency := 11025;

if NOT FileExists(Path + 'DEFAULT.WAV') then
CreateNewHeader(Frequency, Mono, Path);

MP Recorder.FileName := Path + 'DEFAULT.WAV';
MP Recorder.Open; { p�iprav nov� soubor }

Jakmile dojde k nejake reakci, treba onomu stisku tlacitka, zacnes nahravat.

MP Recorder.StartRecording;

A ted, jak to bude pri ukonceni zaznamu:

Zaznam zastavis a ulozis pod nejakym jmenem

MP Recorder.Stop;
MP Recorder.FileName := 'C:\MOJEAPP\ZVUKY\NAHRAVKA.WAV';
MP Recorder.Save;

Cim delsi bude zaznam (samozrejme jak casove, tak v zavislosti na kvalite),
tim dele se bude ukladat. Jakmile ho ulozis, pripravis se na novy zaznam:

MP Recorder.FileName := Path + 'DEFAULT.WAV';
MP Recorder.Open; { p�iprav nov� soubor }
No, co jeste...

V unitu neuvazuji o jinem rozliseni nez 8 bit. V pripade potreby si upravte funkci
k obrazu svemu. Rozliseni se nastavuje na radku 132.

S komponentou a celym zaznamem se pak daji delat ruzna kouzla. Na neco urcite
prijdete sami pri svem experimentovani. Muzete programove provadet mix, vkladat
zaznam dovnitr jineho, udelat si vlastni "podpis" WAVu, atd.

Sorry za rozsahlejsi rozepsani, na sloh jsem byl na zakladce dobrej... :-)))))))

Bye Ludan

Ing. Ludek Florian
Blue Rose v.o.s.
Mikulovick� 2584
CZ-53002 Pardubice
Tel: +420-603-471087
Fax: +420-40-33948
E-mail 1: ludan(zv)bluerose(tec)cz
E-mail 2: info(zv)bluerose(tec)cz
E-mail 3: webmaster(zv)bluerose(tec)cz
E-mail 4: bluerose(zv)pce(tec)cz
http://www.bluerose(tec)cz

Prace s API funkcemi (ohlidani zavreni aplikace)

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 26.10.1997 11:15:19

Vsichni tady doporucuji osetreni v metode FormClose, ktera se vola jako
OnClose. Cistsi reseni je ale pouzit udalost OnCloseQuery:

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
CanClose:=MessageDlg('Opravdu chcete ukon�it aplikaci?', mtConfirmation,
[mbYes, mbNo], 0) = mrYes
end;

A ted jeste jednu poznamku (prosbu) pro vsechny cleny konference. Kdyz
odpovidate na nejaky dopis, zkuste z te predchozi pouzit jen dulezite minimum a
ne cele dopisy. Kdo se pak ma brouzdat temi dlouhatananskymi dopisy. Priklad:
Dopis Martina Kondery (promin! tim nechci utocit konkretne na tebe, ber se
jen jako ilustrativni priklad) mel 200 radku (a asi 5800 bytu), pridano bylo
jen 20 radku, zbylych 180 se tahne porad dokolecka uz nekolika dopisy a pritom
uz se davno netykaji toho, o cem je odpoved.

[...]

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 26.10.1997 11:16:00

Nazdar,

hlavni dialog aplikace "umi" event onCloseQuery,
ktery se privola, kdyz se okno ma zavrit a da se nastavit
(boolean) jestli se zavreni povoli, nebo ne. Proc odchytavat
udalosti? Mam to otestovane, a fungovalo to uz v Delphi 1.

-Jiri Malek-

[...]

ODBC a WinBase602

[*] Ing.Ladislav Oborn�k <hzsjc(zv)hzsjc(tec)cz> - 26.10.1997 13:02:10

Hello,
marn� se pokou��m prost�ednictv�m ODBC napojit na datab�zov� server firmy Software602 - WinBase602 ver.4.32. M�m Delphi 3.01 a jak BDE administrator, tak i DBD p�i vytv��en� aliasu mi hl�s� chybu enginu (???). Jeliko� tomuto napojen� na dom�c� produkt se nevyhnu, pros�m p��padn� odborn�ky o radu, jak tyto dva produkty nau�it spolupracovat. S d�ky
L��a Oborn�k.

HZS okresu Ji��n
D�lnick� 162, 506 01 Ji��n
Ing.Ladislav Oborn�k tel. 0433/522200
e-mail : hzsjc(zv)hzsjc(tec)cz fax 0433/522150

Prace s API funkcemi

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 26.10.1997 14:06:39

> Aplikace pred ukoncenim ma zobrazit okno typu - opravdu
> chcete skoncit?

Na tohle nejsou potreba API-funkce - staci tomu oknu
obsadit udalost OnCloseQuery.
Tom

ODBC a WinBase602

[*] Ing.Ladislav Oborn�k <hzsjc(zv)hzsjc(tec)cz> - 26.10.1997 14:17:06

[...]

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 26.10.1997 14:22:40

Ahoj,

odpoved je v helpu win32.hlp, 'Destroying windows'

Milos Skacel
case WM_CLOSE:

/*
* Create the message box. If the user clicks
* the Yes button, destroy the main window.
*/

if (MessageBox(hwnd, szConfirm, szAppName,
MB_YESNOCANCEL) == IDYES)
DestroyWindow(hwndMain);
else
return 0;

case WM_DESTROY:

/*
* Post the WM_QUIT message to
* quit the application terminate.
*/

PostQuitMessage(0);
return 0;

Active X

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 26.10.1997 14:57:28

Vazeni pratele,
potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:
Daji se v Delphi 3 vytvaret komponenty pro MS IIS (ASP) ?

Dekuji

\ /
/ \
|((zv) (zv))|
--------------------ooO-( )-Ooo---------------------
.oooO Roman KANOVSKY
( ) Oooo. rkan(zv)ms.anet(tec)cz
\ ( ( ) HTTP://ms.anet(tec)cz/~rkan/
\ ) ) / PHONE: +420 603/477863
( / TIP PRO VAS: HTTP://www.avonet(tec)cz/missonline/
MOTO: Kdo pracuje, nema cas bohatnout !

Prace s API funkcemi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 26.10.1997 15:10:10

Zkus to bez borlandske podpory, tj. bez unity Form

> [...]
>(boolean) jestli se zavreni povoli, nebo ne. Proc odchytavat
>udalosti? Mam to otestovane, a fungovalo to uz v Delphi 1.

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 26.10.1997 17:13:19

Pozri si Win32 Help "Adding Drag Source capabilities". Je tam funkcia DoDragDrop.
Musis implementovat IDragSource a IDataObject... Mne to funguje cez clipboard format CF_HDROP.

Na www.microsoft.com najdes priklad v C++.

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

----------
> [...]
> Exprolera). Opacnym smerem to lze delat pomoci odchyceni udalosti
> WM_DROPFILES, ale nevim, jak to udelat opacne.

Prace s API funkcemi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 26.10.1997 18:21:20

Tohle mam samozrejme udelany a odchytne
me to jen pokus o ukonceni pomoci knofliku vpravo nahore
v okne.
Problem je v tom, ze zprava SC_CLOSE v WM_SYSCOMMAND
se memu oknu nejak vyhyba a ja nevim proc.

Dalibor Toman

> [...]
> * the Yes button, destroy the main window.
> */
>
> if (MessageBox(hwnd, szConfirm, szAppName,

DDE problem

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 26.10.1997 19:25:30

Hi!

Mam v Delphi vytvoreny primitivni DDE-server a primitivniho DDE-klienta.
Kdyz vytvorim propojeni uz behem prekladu, funguje (pomerne *) ) OK.

Kdyz vytvarim propojeni za behu, pomoci SetLink+OpenLink nebo via
PasteLink, Client nacte aktualni hodnoty ze serveru, ale propojeni neni.

Vypada to takhle...

var s: shortstring;
begin
DDEClientConv1.SetLink( 'DDES', 'Form1' ); {}
DDEClientConv1.OpenLink; {}
DDEClientItem1.DdeItem := 'DdeServerItem1';

ShowMessage( 'Ted pracuju...' )
end;

... a dokonce behem toho ShowMessage je to OK,
klient reaguje na zmeny na serveru - a s odklepnutim ShowMessage je konec.

Zjistil jsem, ze podobne (ne)-funguje i priklad
z CD v "Delphi 2 Developer's Guide".
Je to chyba Delphi3?
Mate s tim nekdo nejakou zkusenost?

Dekuji za zpravu
Tom

*) pomerne OK = do doby nez nastane na serveru zmena ve chvili, kdy
ma klient zobrazen nejaky dialog (treba jen ShowMessage) -
- behem toho komunikace funguje a se zavrenim dialogu konci.

Active X

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1997 23:57:43

> potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:
> Daji se v Delphi 3 vytvaret komponenty pro MS IIS (ASP) ?

Samozrejme, pokud vytvoris ActiveX (OCX), tak ho lze pouzit
v Active Server Pages.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Active X

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 27.10.1997 07:54:02

To sice jo,
ale pokud se ho pokusim pouzit (samozdrejme zaregistrovany) tak mi ASP
vypisuje hlasku, ze nemuze najit DLL.
Roman K.

BTW: Jeste jeden dotaz (nebo spis upresneni)

Neni mi uplne jasne jaky je rozdil a kcemu slouzi ActiveForm, ActiveX
control, ActiveX library a Automation Object ?

> [...]

v Active Server Pages.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 27.10.1997 08:13:55

> Od: Ing.Ladislav Oborn�k [SMTP:hzsjc(zv)hzsjc(tec)cz]
> tak i DBD p�i vytv��en� aliasu mi hl�s� chybu enginu (???).
[T.B.]
Mel jsem stejny problem a dotazem primo na Software602 mi bylo sdeleno,
ze musim mit adresar s wb602 v "path"... Pak to prej bude fungovat...
Jeste jsem to nemel cas vyzkouset, kdyz to udelas za me, budu jenom
rad...

Jinak sw602 by mela mit nejake komponenty na primy pristup do Delphi...
Zkus se na to nekde zeptat...

[...]

Help system

[*] Tibor T�th - 27.10.1997 09:46:21

Ahoj Delphisti...

portreboval by som mensiu radu ohladom volania contensovych helpov...
Vytvoril som si v Help workshope helpovy subor. V pripade, ze ked si tento
helpovy subor otvorim samotny, tak sa mi obajavy contens a v pripade, ze si
"kliknem" na nejaky topic, tak sa mi otvori v mnou definovanom Window.
Pripade, ze si ale tento Topic otvorim cez Delphi aplikaciu, tak mi naskoci
do "standardneho" okna helpu a nie do mnou definovaneho... ked si ale
pozriem Contens a z neho sa vratim na ten isty Topic, tak je to uz v
poriadku.. nema niekto skusenosti s podobnym problemom ??? Vdaka

Active X

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.1997 09:56:41

> To sice jo,
> ale pokud se ho pokusim pouzit (samozdrejme zaregistrovany) tak mi ASP
> vypisuje hlasku, ze nemuze najit DLL.

Tak zrejme tebou vytvoreny OCX potrebuje jeste nejakou DLL - zkousis to
na pocitaci, kde mas nainstalovane to Delphi a nebo na jinem? Podivej se,
co to vsechno potrebuje...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Active X

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 27.10.1997 11:14:54

Na stejnem i na jinem

Trochu jsem s tim pokrocil a ted mi to pise, ze je chyba v DLL. Dle meho
nazoru je to spusobeno nekompatibilitou tipu.
Pokud jo, tak jak musim promene nadeklarovat aby to fungovalo ? Jedna se mi
o typy String, a Integer

Roman K.

> [...]

co to vsechno potrebuje...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Problemy s Win95

[*] SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz> - 27.10.1997 12:48:58

Ahojte vsichni

Moc se omlouvam, ze se na vas obracim s problemem, ktery se netyka
Delphi. Muzete mi nekdo prosim poradit, zda a kde existuje nejaka
konference, kde by se daly resit problemy spojene s Windows 95, s jejich
provozem a konfiguraci?
(nejlepe v cestine).

Standa
Ing. Stanislav Sipek
VUT FP Brno
E-Mail: SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz

Active X

[*] Jan Krizek <krizek(zv)pinknet(tec)cz> - 27.10.1997 14:17:30

> [...]
> nazoru je to spusobeno nekompatibilitou tipu.
> Pokud jo, tak jak musim promene nadeklarovat aby to fungovalo ? Jedna se mi

Ano s typy v ASP jsou problemy. ASP tvrdi ze nerozlisuje typy a to v terminologii MS znamena ze pouziva typ Variant -> tedy vsechny parametry funkci by meli byt OLEVariant, ve skutecnosti vetsinou funguje predavani hodnotou, ale nefunguje predavani odkazem. Moc se na to vsak nespoleham a pouzivam vsechny parametry OLEVariant.

Honza +

Problemy s Win95

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 27.10.1997 15:09:09

Konference je na adrese WIN-L(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ
Prihlasis se na adrese LISTSERV(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ pomoci scriptu
SUBSCRIBE WIN-L FIRSTNAME LASTNAME

Od: SIPEK Stanislav, Ing. [SMTP:SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz]
Odesl�no: 27. listopadu 1997 12:49
Komu: 'Konference DELPHI'
Predmet: Problemy s Win95

[...]

OLE Automation server

[*] Jan Krizek <krizek(zv)pinknet(tec)cz> - 27.10.1997 15:20:47

nazdar,

nevite nekdo, kterak bezpecne poznat, zda Out-of-process server napsany v Delphi 3 byl spusten normalne, nebo jako OLE server?

ahoj Honza +

Delphi a Informix

[*] Martin Blatny <martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz> - 27.10.1997 15:39:16

Pracujete nekdo s Informixem? Zajimaly by me informace o spolupraci Delphi a Informixu, o moznosti pouzivani aplikacniho serveru napsaneho v Delphi, volani ulozenych procedur, problemy s cestinou, podpora datovych typu atd. Proste vsechny mozne informace, zkusenosti a poznatky.

Chystame se prejit na nejaky rozumny vyvojovy nastroj, ale protoze tady Delphi skoro nikdo poradne nezna, moc se o nem (bohuzel) neuvazuje. Ja zase nevim skoro nic o pouzivani Delphi s "velkymi" databazemi, takze tezko muzu rozumne argumentovat.

S pozdravem

Martin Blatny
martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz

OLE Automation server

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.10.1997 18:22:56

Jan Krizek napsal 27 Nov 97 15:20 na tema OLE Automation server toto:

> nazdar,
>
> nevite nekdo, kterak bezpecne poznat, zda Out-of-process server napsany v
> Delphi 3 byl spusten normalne, nebo jako OLE server?

Lze to poznat z cmd parametru. Podivej se do ComServ.PAS pro vice detailu.

Haj hou!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Zaver je okamzik, kdy jste prestali myslet. Odpoved je okamzik,
kdy jste prestali klast otazku. (Solomon Short)

Active X

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.1997 18:49:51

> [...]
> nazoru je to spusobeno nekompatibilitou tipu.
> Pokud jo, tak jak musim promene nadeklarovat aby to fungovalo ? Jedna se mi

Aha, tak to je jasne, protoze Visual Basic v ASP tezko bude podporovat takove
typy. Tam je vsechno na jedno brdo, takze ja osobne bych pro komunikaci radeji
pouzival typ Variant z Delphi. Vyzkousej to, melo byt to snad chodit.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Help system

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 27.10.1997 23:36:44

No zrovna dnes jsem spachal svuj prvni help a v Delphi mi to chodi podle
kontextu jako vino...

Mimochodem, stahnul jsem si z MS novou verzi Help WorkShopu 4.03, ktera je
nutna pro praci s MS WORDEM 97 (stary HLP WS nesel) a na www.shareware.com
je pekna utilitka (sablona pro Word97) nazvana HELPY 1.0 (soubor helpy10.zip
tusim),
se kterym se to pise "temer" jedna basen.
Co pouzivate VY ostatni? Treba je neco lepsiho co urychli praci??

> [...]
>pozriem Contens a z neho sa vratim na ten isty Topic, tak je to uz v
>poriadku.. nema niekto skusenosti s podobnym problemom ??? Vdaka

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 28.10.1997 02:16:20

> [...]
> tusim),
> se kterym se to pise "temer" jedna basen.
> Co pouzivate VY ostatni? Treba je neco lepsiho co urychli praci??

Kdysi jsem zkusil pouzit Help WorkShop, ale nutnost externiho editoru,
silene konvence, neschopnost MS Wordu delat opravdove RTF, .. mne
privedli k zoufalstvi.

Potom mi kdosi na konferenci poradil program HelpScrible (Shareware).
Je to EDITOR napsany v DELPHI pro DELPHI. Pracuje se s nim nadherne.
Nevim uz, kde je ke stazeni, myslim DSP, hledej helpscr.zip

Zdenek (Hroch) Sraier
E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

converze novych API z C do Delphi

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ov 1997 06:48:11 -0700

Nazdar,

znate tento poject : www.delphi-jedi.org ?????? Je to dost dobry napad. Radek Voltr

Active X

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 28.10.1997 08:36:10

Jo diky vsem, uz to chodi

Roman K.

> [...]

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Ing. Josef Kryml <Kryml(zv)uhul(tec)cz> - 28.10.1997 10:11:10

Vazena Delphi,

zadam Vas o radu, jak vytvorit v MS SQL generator unikatnich cesel pro
primary key.

Dekuji za odpovedi.

S pozdravem

Josef K.

Kryml Josef
E-Mail: kryml(zv)uhul(tec)cz

Bez BDE nebo ODBC

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 28.10.1997 14:13:56

Nevite nekdo o nejakych DB komponentach pro primy pristup k databazovym
souborum mensich databazi jako je Paradox ,DBase, atd. bez BDE nebo
ODBC.

S pozdravem
Zdenek Petruj

address: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 OSTRAVA - Poruba
Czech republic

e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
www: http://www.zebra(tec)cz
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.1997 15:04:34

To resi polozka typu serial

Ing. Danihelka >Ing. Josef Kryml wrote:

> Vazena Delphi,
>
> zadam Vas o radu, jak vytvorit v MS SQL generator unikatnich cesel pro
> primary key.
>
> Dekuji za odpovedi.
>
> S pozdravem
>
> Josef K.

> Kryml Josef
> E-Mail: kryml(zv)uhul(tec)cz

> Part 1.2 Type: application/ms-tnef
> Encoding: base64

Delphi 1 vs Oracle

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 28.10.1997 15:49:44

Pouzivate nekdo tuhle kombinaci? Tom

Arial Cyr

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 28.10.1997 16:25:05

Taky jsem mel ten problem, kdyz jsem zkousel pouzit font, ktery
ma ve znacich matematicke symboly (chtel jsem spravne
napsat m3 (metr krychlovy))
At jsem delal s property font co jsem delal vzdycky to psalo
ceskym fontem a ne tim co jsem nastavil.
Pokud nekdo vi at vysvetli, kde byla chyba.

From: Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 28. listopadu 1997 17:23
Subject: Arial Cyr

>Zdravim vsechny,
>
>mam problem, zkousel jsem do programu umistit label
>s napisem v azbuce (Font Arial Cyr). Napis jsem vytvoril
>v mape znaku, kde azbuku normalne vidim. Pres clipboard
>jsem text prenesl do Label.caption. Nastavil jsem Arial Cyr,
>ktery zde take vidim. ale napis neni v azbuce. Co je spatne ?
>
>Diky Zdenek

> Zdenek (Hroch) Sraier
>E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

Help system

[*] Tibor T�th - 28.10.1997 16:38:44

Vdaka za radu.. ale konecne sa mi to podarilo zvladnut aj vlastnymi silami..
chyba bola v tom, ze som mal pre subor HLP nastavene window nestadartne
svoje a nie MAIN.. s tym mi to uz frci.. ale aj tak vdaka za radu a urcite
si to pozriem....Este raz vdaka...

> [...]
> Zdenek (Hroch) Sraier
>E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 28.10.1997 17:00:58

[...]

[*] security <security(zv)secbrno.anet(tec)cz> - 28.10.1997 17:18:43

> Potom mi kdosi na konferenci poradil program HelpScrible (Shareware).
> Je to EDITOR napsany v DELPHI pro DELPHI. Pracuje se s nim nadherne.
> Nevim uz, kde je ke stazeni, myslim DSP, hledej helpscr.zip

Zdar panove,

HelpScribble je i podle me zkusenosti vyborny instrument, jeho autorem je
pan Goyvaerts z Belgie.
Stahl jsem jej primo z home page autora (adresa viz nasledujici citat).

For recent news on HelpScribble and the other software I wrote,
feel free to visit my home page at http://www.tornado.be/~johnfg/
If you have any comments or questions, you can contact me at
johnfg(zv)tornado.be

Jsou tam ke stazeni i dobre komponenty, takze podle meho nazoru tenhle site
za navstevu stoji.

Budte zdravi.

Jiri Zavada

Delphi a Informix

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.10.1997 20:55:09

Martin Blatny wrote:

> Pracujete nekdo s Informixem? Zajimaly by me informace o spolupraci
> Delphi a Informixu, o moznosti pouzivani aplikacniho serveru ...
>
> Chystame se prejit na nejaky rozumny vyvojovy nastroj, ale protoze

C/S ma k Informixu nativni drajv. Pracuji sice prevazne s MS SQL
Serverem, ale moje zkusenosti spojeni Delphi a SQL serveru jsou
obecne dobre.
Prace obecne je prakticky stejna (az na urcite detaily) jako
napriklad s Paradoxovymi tabulkami, akorat ze SQL servery umoznuji
prenest vice funkci primo do sebe, coz usetri programovani.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 29.10.1997 09:16:55

Myslim, ze v MS SQL sa to riesi pomocou trigrov:
Napr. pocitadlo ktore pri inserte do tabulky posta zdvihne hodnotu id_pos o 1
:
create trigger Pocitadlo on posta4 for insert as
begin
declare (zv)poc integer
select (zv)poc=max(id_pos) from posta4
if (zv)poc is null
select (zv)poc = 0
select (zv)poc = (zv)poc+1
update posta4 set id_pos=(zv)poc where id_pos=0
end

Rene Stevanka

----------
> Od: Ing. Josef Kryml <Kryml(zv)uhul(tec)cz>
> Pre: Delphi konference <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Predmet: generator unikatnich cisel pro primary key
> D�tum: 28. november 1997 10:11
>
> Vazena Delphi,
>
> zadam Vas o radu, jak vytvorit v MS SQL generator unikatnich cesel pro
> primary key.
>
> Dekuji za odpovedi.
>
> S pozdravem
>
> Josef K.

> Kryml Josef
> E-Mail: kryml(zv)uhul(tec)cz

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.10.1997 11:14:39

MS SQL verze 6.5 podporuje typ INDENT (v podstate totez co autoinkrement u
paradoxu).
Nastavuje se pri definici poli v tabulce. S timto typem byly nejake
problemy, ale
service pack 3 je uz resi. Pouzivam 3 mesice naprosto bez problemu.

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

>zadam Vas o radu, jak vytvorit v MS SQL generator unikatnich cesel pro
>primary key.
>
> Dekuji za odpovedi.
>
> S pozdravem
>
> Josef K.
>
>------------------------------------------
>Kryml Josef
>E-Mail: kryml(zv)uhul(tec)cz
>------------------------------------------

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - ov 1997 11:33:08

> [...]
DE> select (zv)poc = 0
DE> select (zv)poc = (zv)poc+1
DE> update posta4 set id_pos=(zv)poc where id_pos=0

No fajn, ale to ti poleze porad nahoru a nebude vyplnovat 'diry' po
zrusenych cislech. Lepsi je najit nejnizsi neobsazene. Ale to by
rekneme nevadilo. Pominu-li fakt, ze v MS SQL je (zv)(zv)identity (to je
korektni reseni), polozim dalsi vsetecny dotaz: Zkousel jsi to co jsi
napsal provozovat ze dvou klientu? Jak se dozvis, kterou vetu jsi
vlastne zalozil? Ze vzapeti nezacnes pracovat s vetou kterou ti pod
rukama vytvoril kolega?

Ale POZOR ! Cestou BDE se (afaik) hodnota (zv)(zv)identity buhviproc maskuje
na dolnich 24 bitu, takze pozor pri velkych databazich, 16777215 je
maximalni id, Borland se tu nechova korektne a dava spatny vysledky.
MS SQL jede dal az na 32 bitu, ale BDE ti to nerekne a placa hamotiny.

2 J.Burian (Borland CZ): Objevilo se k tomu neco?

8-{ Jarda <pivonka(zv)ibm.net> aka <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>