Optimalizace kodu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 15.6.1998 22:04:02

[P��loha v souboru: Standa �ern�.vcf

Seriova komunikace

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 15.6.1998 23:06:38

Zdravim,

nevite nekdo o nejake snadne metode, jak sledovat seriovou komunikaci mezi
cizim programem, ktery komunikuje po seriove lince? Muj problem je, ze mam
dosovsky program, ktery komunikuje s zarizenim na seriovem portu a neznam
protokol, kterym spolu "mluvi".
Dik moc.

Pavel Chaloupka
E-Mail : chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz
V�voj SW

Seriova komunikace

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 15.6.1998 23:47:45

> [...]
> dosovsky program, ktery komunikuje s zarizenim na seriovem portu a neznam

Mam podobny problem, vylepseny jeste tim, ze komunikace nema
hardwarovy handshaking a neznam ani rychlost.

Zkousel jsem ruzny software, zkousel jsme odposlech z dalsiho
pocitace, ale mam pocit, ze nikdy nezachytim celou komunikaci.

Diky za jakoukoliv radu.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

ScrollBox a PaintBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1998 02:07:38

roman.palarcik(zv)spt(tec)cz wrote:

> [...]

> 1. Mam formular na nem nekolik Edit, Button atd. a hlavne ScrollBox,
> uvnitr ktereho je PaintBox. Na nej mam nakreslene nejake obrazky a ted
> potrebuju, abych kdyz ScrollBox dostane fucus (mam nastavene
> TabStop=Stop), abych mohl programove odchytit stisk sipek a podle toho
> prekreslovat obrazky. Problem je v tom, ze udalost OnKeyPress ani
> OnKeyDown ScrollBoxu se nevyvolaji pri jejich stisku. Na jakekoliv jine
> klavesy reaguji, ale na sipky ne. Zda se ze system si to necha pro sebe
> a misto toho presune focus na dalsi komponentu. Nevite nekdo jak tomu

Ahoj kolego,
toto se da resit vicemene dvema zpusoby, prvni je odvodit si novou komponentu
a v ni predefinovat zpravu WM_GETDLGCODE a tam do Result pridat DLGC_WANTARROWS.
Druha moznost, pokud nechces odvozovat novou komponentu je predefinovat zpravu
CM_DIALOGKEY primo na formulari a v ni odchytavat klavesy pokud ma zrovna
TScrollBox focus.

> [...]
> ovsem ono probliknuti pri prekresleni, ktere je zvlaste rusive pri
> slozitejsim obrazku. V pripade, ze zmeni velikost celeho okna aplikace
> a PaintBox je opet mensi nez ScrollBox, zase nastavim zarovnani na
> Client, abych mohl kreslit na celou viditelnou plochu. Pokud je vsak
> nastaveno toto zarovnani, pri kazdem ReSize se opet vzdy prekresluje
> cely PaintBox. Cele toho reseni je trochu komplikovane a nedokonale,
> ale na nic lepsiho jsem zatim neprisel. Pokud ma nekdo dobre reseni
> tohoto problemu, byl bych mu velmi vdecny.

Tohle je jiz slozitejsi, za prve budes muset asi pouzit pametovou bitmapu
misto PaintBoxu, druhy problem ktery zpusobuje zablikavani je i reakce
TScrollBoxu na zpravu WM_ERASEBKGND. Momentalne to resim, takze to pak
poslu do konference. Mozna jsis vsiml i drobneho zablikavani obrazu v
pripade ze mas u scrollbaru ve ScrollBoxu nastaveno Tracking na True a
posunujes vetsi obrazek.
Tyto vsechny problemy se snad podari vyresit ..... Petr Vones, amatersky programator

> Roman Palarcik
> roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

SQL (ne)pristup ?

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 16.6.1998 07:24:09

> Takze panove, Delphi Professional opravdu pry neumi pristup
> na SQL Links, snad mimo InterBase.

To by chtelo vyzkouset D2 Dev. stim problemy nema.

Daniel Prynych

Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

[*] Wagner Lubomir <wagner(zv)minv.sk> - 16.6.1998 08:15:37

Nevyvolaj zmenu fontu kliknutim na "..." pri vlastnosti Font v Object Inspector, ale
rozvin vlastnosti kliknutim na "+" pri vlastnosti Font, dostanes dalsie vlastnosti
fontu a zmen vlastnost "Name" na pozadovany font. Takto by to malo fungovat.
Vyskusaj.

Lubo.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Cross Zlin [SMTP:cross(zv)zl.inext(tec)cz]
Odesl�no: 15. j�n 1998 9:39
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

Zdravim vsechny,
nainstaloval jsem si Delphi 3 na Windows NT 4.0. Zjistil jsem, ze i kdyz
nastavim v editoru font Courier New CE, neni cestina v editoru spravne
zobrazena. Nevite nekdo, jak Delphi prinutit pouzivat font Courier New CE?
(nechci pouzivat jiny font).

Diky za kazdou radu.

Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

Transparentni okraje

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 16.6.1998 08:49:43

Samozrejme, ze existuje fce - SetWindowRgn()

NewRgn : HRGN;
Points : array[1..3] of TPoint;
longWidth : longint;
longHeight : longint;
begin
Form1.BorderStyle:=bsNone;
Points[1].x:= 0;
Points[1].y:= 0;
Points[2].x:=ClientWidth;
Points[2].y:=0;
Points[3].x:=ClientWidth div 2;
Points[3].y:=ClientHeight;

//nastaveni polygonu okna
NewRgn:=CreatePolygonRgn(Points, 3, Alternate);
SetWindowRgn( Form1.Handle, NewRgn, True);
RemoveProp(Form1.Handle,'region');
SetProp( Form1.Handle, 'region', NewRgn );
end;

Tato procedura vytvori trojuhelnikovite okno, samozrejme, ze si ho muzes
zpotvorit jak budes chtit.

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz na 15.06.98 10:04:40

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: RE: Transparentni okraje

> [Petr Brant] Nejjednodussi je nastavit property BorderStyle na None,
takze > okno bude bez okraju a neresizovatelne. Nepujde vsak s nim hybat,
ale da se
> to obejit. Cca pred 3 tydny se toto tema v konferenci diskutovalo.
>
> *************************************************************************
> Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> *************************************************************************

Hi,
mne slo o to, jak udelat kulate okno...
Prikladem jsou hodiny, ktere jsou kulate, okno samozrejme nema titulek,
nic. Kdyz hybam hodinami, tak maji transparentni zbytek...

nakres: :))

--------
| /\ |
| / \ |
| / \ |
| \ / |
| \ / |
| \/ |
--------

Ten kosocverec je videt, zbytek (doplnek kosoctverce v obdelniku) videt
prave neni a je transparentni. Existuje na to urcite nejaka fce, ale nevim
jaka. Prosim poradte ...

Diky Ozon

Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

[*] David Hrb�� - 16.6.1998 08:54:39

Tenhle pripad jsme tady v konferenci pred mnoha mesici resili, a shodli jsme
se na tom, ze je to chyba Borlandu. Pravdepodobne nepracuje v editoru
spravne se znakovymi sadami.

Od: Cross Zlin <cross(zv)zl.inext(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 15. �ervna 1998 17:09
> [...]

>nastavim v editoru font Courier New CE, neni cestina v editoru spravne
>zobrazena. Nevite nekdo, jak Delphi prinutit pouzivat font Courier New CE?

POP

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 16.6.1998 09:18:04

Dalibor Toman wrote:

> pri
> na
>
> clovece, tak uz si dej rict, nebo si aspon precti prislusny RFC
> (poradne). Zprava v boxu je bud smazana nebo volne k dispozici. POP3
> server nezna pojem: zprava oznacena jako prectena. Pokud k tomu u tebe
> dochazi, tak nejspis proto, ze tvuj majler (client) cte identifikatory
> zprav a ignoruje zpravy, ktere jiz nacetl (a nebyly fyzicky vymazany z
> POP3 serveru).
>
> Zdravi
> D. Toman

Ac jsem laik, musim se pozastavit na tomto: kdyz se pres POP3 pripojim
na mail server tak se mi nactou zpravy na serveru. Nektere si prectu.
Pripojim se na stejny server a stejne konto z JINE masiny a ty zpravy
ktere jsem uz precetl se mi do klienta nenactou, ale fyzicky tam JSOU a
pres pmail si je dokazu precist. Presne jak pise McLei...

Takze, kdo mi to vysvetli?

Mac

P.S. Priznavam se ze RFC k POP3 jsem necetl a v dohledne dobe ani nebudu
;)

rucni optimalizace Java programu na rychlost

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 16.6.1998 09:20:03

To je opravdu velmi zajimave. Jake materialy jsi mel o te optimalizaci?
K tvemu prikladu, co presne na tom serveru bezi(vic podrobnosti)?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radim Kolar <hsn(zv)netmag(tec)cz>
Komu: Java List <java-l(zv)rival.promedia(tec)cz>; NetMag Talk
<netmag-talk(zv)unix.tpc(tec)cz>
Datum: 16. �ervna 1998 1:57
P�edm�t: rucni optimalizace Java programu na rychlost

> [...]
3.5x tolik.

>kdyz uz jsme u tech rychlosti, zmerte si .ASP a .SSI technologie. SSI to
brzdi cca 3-4x.
>ASP + databaze? Na P90 to delalo 40 pages/minutu. Proto si vsimnete, jak
jsou ty ruzne
>ATLASy atd. nadupane masiny, kdyz to generuji on-line z databaze... Jeste
dobre je v
>asp delat neco pomoci tech scriptu, treba pocitat faktorial, to ma pak P90
uz opravdu
>dost.
>
>JIT je pochopitelne OFF! ty cisla jsou z 486/25/OS2.

Konkurencni pristupy k SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 16.6.1998 09:29:13

Trosku odbocim od ID. Jak jsem pochopil, pouzivate pro pripojeni k MS
SQL TTable. My se pripojujeme k MS SQL pres ODBC no a pri pouzivani
TTable a editaci jednoho zaznamu nam dochazelo k zamrznuti (deadlocky na
serveru). Resp. pri editaci zaznamu doslo k locku na serveru a jelikoz
MS SQL neumi radkove zamykani tak zamknul celou stranku a s tim i
vsechny dalsi zaznamy ve strance. Nakonec jsme to rozchodili pres
TQuery, CachedUpdates a FetchAll. Ovsem toho kodu je nejak dost a s tim
i souvisi problemy se zjistenim ID.

Chtel bych se zeptat ostatnich, jake mate zkusenosti s konkurencimi
pristupy na jeden zaznam, jak resite zamykani editovaneho zaznamu pred
dalsimi uzivateli apod. Jedna se mi predevsim o MS SQL, ale velmi me
zajimaji me i jine SQL servery.

Preji krasny den

Mac

Ladislav Nagy wrote:

> * Nevyhody : Vzhledem k tomu, ze umoznujeme editovat nove zaznamy tak musime prislusnou TTable refreshovat (MyTable.Refresh). (Jinak to hlasi nejakou chybu, myslim "Record was modificated by another user" nebo neco takoveho.)

> S pozdravem, Ladislav Nagy

Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 16.6.1998 09:37:42

Wagner Lubomir wrote:

> [...]
> fontu a zmen vlastnost "Name" na pozadovany font. Takto by to malo fungovat.

Nic proti, ale odpovidas na neco uplne jineho ;-)

> [...]
> nastavim v editoru font Courier New CE, neni cestina v editoru spravne
> zobrazena. Nevite nekdo, jak Delphi prinutit pouzivat font Courier New CE?

Az todle nekdo vyresi, tak se taky hlasim. Uz sice padla spousta reseni,
ale zadne nebylo funkcni. Jen podotknu, ze tento problem se (pry -
nezkousel jsem) vyskytne az po instalaci SP3 pro NT (bohuzel nutnost).

Mac

Problemy s QR a obrazkami

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 16.6.1998 09:50:32

Na www.qusoft.com je upgrade na QuickReport 2.0k, treba to pomuze...

Mac

Triblax (Bilbo) wrote:

> Zdravim Vas vsetkych...
> Prosim o pomoc...
> Pouzivam Delphi 3.0 C/S a QuickReport 2.0c a problem, je asi ten, ze pokial
> pouzijem na QR componentu TQRImage tak mi zadany obrazok ukaze vsade aj v
> preview ale ked sa to tlaci tak uz nikdy, ale akonahle je ten obrazok *.wmf
> tak sa aj vytlaci, ale ja potrebujem tlacit cokolvek co dostanem z komponent
> typu TImage, TPaint a pod. Prosim vas o pomoc...
> Velmi pekne dakujem
>
> Juraj Petrik

Transparentni okraje

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 16.6.1998 09:52:54

Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> da se to udelat pomoci regionu (napr. CreatePolygonRgn ...), blize je to
> popsano v helpu Win32, kulate okno je vyreseno napriklad tady:
>
> http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/zmisc3.htm#zmisc39
>
> Petr Vones, amatersky programator

Zkusil jsem z toho webu a chodi to pekne ;) Mimochodem, diky moc Petre
za ten WEB, neznal jsem a vypada to na pekne poctenicko...

Mac

Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

[*] Radek Horacek <rhoracek(zv)ciglersw(tec)cz> - 16.6.1998 09:55:26

Melo by stacit nainstalovat do Windows NT ceske fonty z Windows 3.1 (nebo
3.11)

Radovan Horacek.> -----Original Message-----

Blob not found

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 16.6.1998 10:41:03

Ahoj Delfini,

pri vkladani ci zmene zaznamu v gridu se mi objevi nahodne ( nekdy po vlozeni 3, jindy 20 zaznamu hlaska 'blob not found' ). Grid mam napojeny na query s nekolika update objekty.
Zjistil jsem, ze tu hlasku pise pri ukladani do tabulky s peti bloby, ale vse se zda v poradku.
Zkousel jsem to predelat i cele znova, ale nepomohlo to. Ani v helpech jsem o teto hlasce nic nenasel, zda se mi to jako neco mezi nebem a zemi jako hlaska 'At end of table'. Delam v Delphi 3 a Interbase 4.2.

Za kazdy naznak reseni predem dekuji.
Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

POP

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.6.1998 11:27:32

> [...]
> dochazi, tak nejspis proto, ze tvuj majler (client) cte identifikatory
> zprav a ignoruje zpravy, ktere jiz nacetl (a nebyly fyzicky vymazany z

No dobra kdyz mi neveris tak ti popisu jak to dela Mercury na kterym to
zkousel dotycny clovek co polozil dotaz :

- Prijde mail - server ho ulozi do mail adresare usera a pojmenuje ho
Yxxxxxxx.cnm kde xxxxx je jedinecny cislo
- Pres List protokolu POP3 vrati vsechny zpravy z ktere vyhovuji podmince
Y*.cnm
- Kdyz nekdo provede RETR + QUIT prejmenuje stazene zpravy na !xxxxxx.cnm
( Z druhyho bodu vyplyva ze se pri dalsim Listu jiz neobjevi)
- kdyz navic zavolam DELE tak se neprejmenuje ale rovnou smaze
- PMail vidi vsechny zpravy *.cnm

Takhle to dela Merucury a o to tu slo .... ze to (teda jestli) nevyhovuje
RFC o to se tu nehadam ........
popisuju jak je to s tim konkretnim servrem o ktery tu slo ......

Dalsi pripadne (zbytecne) replay prosim na soukromou adresu, protoze to sem
uz nepatri ..... McLEI

Kukacky na stahnuti

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 16.6.1998 12:11:11

Jak vsichni chteli ty kukacky, tak jsem je dostal a dal na ftp.porcus(tec)cz,
prihlaseni anonymni.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Seriova komunikace

[*] Ivan Vavra <vavra(zv)fzu(tec)cz> - 16.6.1998 12:22:06

On Mon, 15 Jun 1998, Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
>
> Zkousel jsem ruzny software, zkousel jsme odposlech z dalsiho
> pocitace, ale mam pocit, ze nikdy nezachytim celou komunikaci.

Problem je asi hlavne ve vyrovnavaci pameti (buferu) tusim ze se to
jmenuje UART (brouk) serioveho portu kterym 'odposlouchavame'. Zatimco
oba komunikujici porty si mohou rici, 'pockej uz toho mam dost', my tuto
moznost nemame, protoze potrebujeme poslouchat neustale a oba. Resenim by
bylo odposlouchavat pres 2 porty (nebo pocitace) a pokud by se jeden zacal
zahlcovat rekl by tomu druhemu ze ma dost a zacal by odposlouchavat ten
druhy, coz bych asi resil hardwarove propojenim techto portu draty.
Naprogramovat v Delphi bych to v dohledne dobe neumel, takze at poradi kdo vi.

Ivan Vavra

******** SAVT - Center for Automation and Computing ****
******* Institute of Physics *****
***** Academy of Sciences of Czech Republic ******
**** e-mail: vavra(zv)fzu(tec)cz HomePage: www.fzu(tec)cz/~vavra

ScrollBox a PaintBox - prvni reseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1998 12:34:33

> [...]
> ale na nic lepsiho jsem zatim neprisel. Pokud ma nekdo dobre reseni
> tohoto problemu, byl bych mu velmi vdecny.

Ahoj,
tak mam prvni variantu komponenty ktera resi oba vyse uvedene problemy,
pokud bude mit nekdo zajem tak mu ji zaslu. Je psana v D2, ale melo by
to bez problemu fungovat i v D3. Petr Vones, amatersky programator

Transparentni okraje

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 16.6.1998 13:08:06

---------------------- Postoupeno k?m Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ dne
16.06.98 13:08 ---------------------------

Stingl Pavel
16.06.98 08:49

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie:
P?edm?t: RE: Transparentni okraje (Document link not converted)

[...]

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> [...]

prave neni a je transparentni. Existuje na to urcite nejaka fce, ale nevim

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 16.6.1998 13:24:18

>Ahoj,
>tak mam prvni variantu komponenty ktera resi oba vyse uvedene problemy,
>pokud bude mit nekdo zajem tak mu ji zaslu. Je psana v D2, ale melo by
>to bez problemu fungovat i v D3.

moc diky, to jsem teda necekal ze bude nekdo tak ochotny a navic tak
rychly. Jeste jsem to uplne cele nevyzkousel, ale zda se ze je to ono.
Jsi fakt dobrej. Sam totiz moc nerozumim tomu jak se ve windows
pouzivaji ty message apod. veci, takze se snazim vetsinou delat vsechno
ciste v Delphi, ale vzdycky to bohuzel nejde. Jeste jednou diky.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Blob not found

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 16.6.1998 13:33:52

Setkal jsem se s podobnym problemem, ve stejne konfiguraci.
Zatim jsem ho odlozil. Zrejme to souvisi s cachovanim Blobu.
Docela by mne take zajimalo reseni.

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Leopold Grepl [SMTP:Grepl(zv)melzer(tec)cz]
Odesl�no: 16. �ervna 1998 10:41
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Blob not found

[...]

Licencni problemy s SQL linky

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 16.6.1998 14:26:28

> [...]
> a to nikdo z delfinu jiste nechce ... jen se schvalne podivejte,
> co je noveho v Delphi 4! ... a ten vyvoj musel nekdo
> zaplatit. Staci, ze podniky si pro sve vyvojove tymy o nekolika
> programatorech kupuji jen jediny produkt C/S. O takovych
> podnicich vime ... produkty tedy zivi mnoho lidi, ale ochota
> zaplatit za dodane jiz mnohym chybi.
>
> Az se snizi uroven pocitacoveho piratstvi, klesnou ceny
> na zlomek cen soucasnych.
>
> S pratelskym pozdravem, -- Richard Kubat.

> Borland s.r.o, T�nsk� dv�r 10, 110 00 Praha 1
> Zastoupen� firmy Inprise Corp. pro �R a SR

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 16.6.1998 14:46:38

tak mam prvni variantu komponenty ktera resi oba vyse uvedene problemy,
pokud bude mit nekdo zajem tak mu ji zaslu.

Ahoj,

ANO mam zajem o prvni verzi.
Posli mi to prosim na skacel(zv)kjsoft(tec)cz.

Milos Skacel

Pluginy - interface k programu

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 16.6.1998 15:07:40

Ahoj,

potreboval bych poradit jak v pluginu zpristupnit
objekty v programu do ktereho se pripojuje.

Moje predstava pluginu je, ze by to mel byt
prostredek jak dovolit konzultantum a dealerum
upravovat hotovy program. Je potreba jim nabidnout
interface a ukazat jak takovy plugin zhotovit.

V soucasne dobe mi pluginy pekne chodi.
Hacek je ale v pristupu k objektum v programu.
Zatim v pluginech pouzivam nemotorne konstrukce napr:

a/ Application.MainForm.Menu.Items.Add(...
b/ Application.MainForm.FindComponent('miSoubor').Enabled:=

misto

a/ fmMain.mmMenu.Items.Add(...
b/ fmMain.miSoubor.Enabled

Prvni zpusob je nachylny na preklepy, protoze odkazy
na komponenty se deje pres jejich Name.
Zkusil jsem pridat unit s hlavnim formularem
do uses v pluginu (dpk,pas), ale to vede na nutnost vlozit
tam vetsinu unitu z programu. A tady jsem skoncil
bud s chybou, ze DclDb30.dpl obsahuje muj datamodul (coz nechapu)
nebo to vedlo k pluginu, ktery byl skoro stejne velky jako exe.

Milos Skacel

Jak uzivat ActiveX?

[*] Valicek Arnost <valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz> - 16.6.1998 15:10:09

> Ale, ne, nemusi tam byt Explorer nainstalovany, ale musis
> nainstalovat ten ActiveX jako takovy + vsechny knohovny, ktere
> pouziva... a musis na to take mit licenci, ktera je treba
> ve Visual Basic, Visual C++ apod.

Jak to muzu provest, pokud mam napr. CD s instalaci IExploreru. Do
windows se mi naintalovalo strasne moc souboru - to je mam nejak
rucne kopirovat?

Co presne znamena "mit licenci"?

Diky,
Arnost Valicek

P.S. Diky vsem za kuku. Kdo to chtel, tomu to zitra poslu (mam to
doma, ted jsem ve skole). Je to uplne zadarmiko, i se zdrojaky. Pokud
chcete zdojaky nebo exac, prosim upresnete (na
valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz).
Arnost Valicek (valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz)

prochazeni komponent

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.6.1998 15:34:55

Od: Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz>
Komu: Urx Lubom�r <lubos(zv)manwe.mius(tec)cz>; DELPHI Distribution List (el.
adresa) <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �ervna 1998 14:57
P�edm�t: FW: Licencni problemy s SQL linky

BDE - D2 x D3

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 17.6.1998 00:51:46

To nepujde.
Ovsem priznam se, ze tomu dotazu vubec nerozumim.
Kdyz mas D3, tak mas i BDE3
Jaro.

mam aplikaci vytvorenou v D3 a chtel bych se zeptat,
zda pobezi s BDE, ktere je dodavano s D2.

Diky
Vojta

Licencni problemy s SQL linky

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 17.6.1998 01:21:15

>No, kdyby se nedelalo vsechno dvakrat, ale jen jednou (Builder+Delphi),
>tak by se hodne usetrilo.

-------------------------
Dobra poznamka!
Kdyby se nekupovaly takove nesmysly jako byl ReportSmith,
taky by se hodne usetrilo! Ja vim, ze to neni problem CS zastoupeni.
Ale kdyz tolik obhajujete cenu vyvoje, tak bych rad vedel, jestli
si myslite, ze je fer, kdyz chybna strategicka rozhodnuti musi
zaplatit zakaznik!?

Jaro

Jak uzivat ActiveX?

[*] Kelle Ondrej <Kelleon(zv)nnsk.sk> - 17.6.1998 07:20:29

Na mrkvosofte sa da stiahnut pomocka depends.exe, ktora vypise
zoznam vsetkych "dependencies" pre danu .ocx, .exe alebo .dll. Su k tomu
dokonca aj zdrojaky :). Tusim, ze to prechadza import table a
rekurzivne sa vola pre kazdy modul takze ti fakticky vypise, co vsetko
natahuje win32 loader pri spusteni daneho suboru.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

ScrollBox a PaintBox - prvni reseni.

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 17.6.1998 07:26:28

> [...]
"Programovani
>ve Windows95" a "Windows pro pokrocile a experty". Tam je plno

tak jsem ty tvoje komponenty zkousel vcera trochu lip. Posun pomoci
klavesnice funguje dobre a neproblikavani pri zmene velikosti
ScrollBoxu taky, ale porad to blika pri zmene velikosti samotneho
PaintBoxu (pokud ma ScrollBox i PaintBox Align=alClient a menim rozmery
formulare, coz je dost caste), ale to uz bude asi vetsi problem protoze
se meni velikost samotne bitmapy nebo myslis ze by slo i to vyresit ?
Napr. v "Malovani" kdyz zmenim mysi velikost bitmapy tak nic
neproblikne. I kdyz tam je to zjednoduseno tim ze se bitmapa nemeni
plynule ale az pri uvolneni tlacitka mysi.

A jeste takova drobnost, mimo toto tema: Pokud pouzivam StatusBar a mam
ho rozdeleny na nekolik sekci a menim text pouze jedne sekce, tak se
prekresluje cely StatusBar, coz dost rusi napr. pokud tam zobrazuju
souradnice kurzoru a preblikava i vsechno ostatni. Pritom kdyz jsem se
dival do zdrojaku, tak se mi zda ze je to tam osetreno, aby se
prekreslila pouze ta cast, ktera se zmenila. Nezabyval jste se tim nekdo ?

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Transparentni okraje

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 17.6.1998 07:28:04

tak jsem tu procedurku zkousel ale nejak mi to nefunguje na okne mi totiz
zustavaji jenom stiny po prekryvajicich oknech, rozhodne to neni
transparentni.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 15. �ervna 1998 17:06
P�edm�t: Re: Transparentni okraje

> Zakaze vykreslovani poskladu okna, takze kresli se jen to co si nakreslis
sam
> procedure TMainForm.WMEraseBkgnd(var Message: TWMEraseBkgnd);
>begin // avoid clearing the background
> Message.Result:=1;
>end;
>
> Vaclav Sazima

DCOM

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 17.6.1998 07:50:11

Zdravim,

snazim se poprve rozchodit DCOM a nejak si s tim nevim rady. Pouzivam
metodu CreateRemote, kterou me vytvori Delphi v TLB souboru. Pokud zadam
jmeno sveho pocitace, tak se me server spusti, ale pokud zadam nejaky
jiny pocitac, tak se me tam server nespusti. Muzete me nekdo dat par
tipu, co kde musi byt nastaveno, aby to slapalo, pripadne nejaky
ukazkovy program, ktery Vam chodi?

Diky moc, Petr Linhart

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.6.1998 08:34:42

Skerik SINEA wrote:

> [...]
> vlastnikem C/S verze Delphi a musim potvrdit, ze pri vasi politice
> upgrade je obtizne kazdy rok vydelat na novy upgrade a jeste

Tak, tak, pane Kubate, mam tentyz nazor. To, co jste napsal, plati v
pripade, ze ma programator _trvale_ zakazky, a ze mu zakaznici
_radne_ plati. Jenze ani jedno, ani druhe neni dnes samozrejmosti, a
clovek je rad, kdyz funguje alespon jeden z obou bodu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Program ZADARMO

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.6.1998 08:34:42

*** PROGRAM ZADARMO ***

Dovoluji si vsem oznamit, ze v zachvatu dobrocinnosti jsem uvolnil
program pro lokalizaci programu napsanych v Delphi 3 a C++ Builder 3,
Jazykovy Lokalizator, do FREEWARE.

Co to umi (hlavni body):
- Lokalizuje programy (EXE, DPL, BPL, DLL, OCX) napsane v Delphi 3
a C++ Builder 3
- Vytvari samostatne lokalizacni soubory k programu, kde jsou ulozeny
vytvorene preklady
- Lokalizuje formulare a texty umistene v resourcestring
- Vytvari si slovnik prelozenych retezcu
- Umoznuje spojovani slovniku vytvorenych ruznymi prekladateli
- Umoznuje automaticky preklad pri otevreni projektu
- Umi odfiltrovat nezadouci properties
- Umi barevne odlisit ruzne typy properties
- Umoznuje zamykat formulare i jednotlive properties
- Lokalizator umi prelozit sam sebe
- Umoznuje ukladat seznam oblibenych projektu
- Obsahuje unitu umoznujic� vlozit vyber jazyka do vaseho programu
- a mnoho dalsich moznosti zvysujicich komfort prekladani

a kde to najdete:
http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/

BTW - potrebuje-li nekdo pomoci s projektem, rad za peniz vypomohu,
abych nastradal na novou verzi Delphi. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Delphi + Intrebase na Linuxu

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 17.6.1998 08:45:58

Jak jsem drive psal pri spojeni pres TCP/IP dochazele pri pouziti vice query
asi (14) na kodu query4.close;query4.open; k chybe:
General SQL error.Unable to complete network request to host "server".
Error writing data to the connection. unknown Win32 error 10054.
Coz by mela byt kompletni ztrata spojeni.
Po zmene query4.close na database1.closedatasets, bylo najednou vse v poradku.
Zajimave je ze pri spojeni pres NetBEUI tyto problemy nejsou.

Daniel.Prynych(zv)buzuluk(tec)cz

DCOM

[*] Kelle Ondrej <Kelleon(zv)nnsk.sk> - 17.6.1998 08:53:09

Ahoj,

1) Tvoj COM server musi byt nainstalovany a zaregistrovany na stroji
ktory chces pouzivat ako server.
2) pomocou dcomcnfg.exe musis nastavit prava na pristup a aktivaciu
tvojho COM servra z klientskych pocitacov
Nemam to odskusane, ale pocul som ze je to celkom pakaren. Prajem mnoho
zdaru. Ak sa Ti to podari rozchodit, podel sa prosim o svoje poznatky aj
s nami ostatnymi. Vopred vdaka.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

DCOM

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 17.6.1998 08:59:57

> [...]
> jiny pocitac, tak se me tam server nespusti. Muzete me nekdo dat par
> tipu, co kde musi byt nastaveno, aby to slapalo, pripadne nejaky

Urceni, kde se ma server spoustet je mozno provest dvema zpusoby. Bud jako
explicitni
parametr volani funkci CoCreateInstanceEx, CoGetInstanceFromFile, atd. nebo
je tato
informace ulozena v registry (popr. Class Store). Ulozeni v registry ma tu
vyhodu, ze
program, ktery komponentu pouziva, nemusi znat jeji umisteni. V registry
jsou tyto informace
pod klicem:

[HKEY_CLASSES_ROOT\APPID\{<appid-guid>}]
"RemoteServerName"=<DNS name>

V polozce pro komponentu je potom prid�na nov� hodnota, kter� ukazuje na
v��e uveden� APPID:

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{<clsid-guid>}]
"AppId"="<appid-guid>"

Jinak pro snadnejsi konfiguraci je programek dcomcnfg.exe, ktery je soucasti
NT 4.0 a DCOM pro W95.

bye

R. Pospisil

Pluginy - interface k programu

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 17.6.1998 09:15:06

Ja teda nevim, jestli to chapu dobre, ale pravdepodobne ti jde
o zpristupneni formularu programu pro plugin - ja bych to delal
jako zapouzdrene objekty v interface objektu.

priklad: mejme formular Form1 s labelem Label1
cize deklarace interface objektu by vypadala asi takhle:

TPlugin = class (TPersistent)
private
FMainForm: TForm;
FLabel: TLabel;
public
constructor Create(Form: TForm; Label: TLabel); override;
property MainForm: TForm read FMainForm;
property FLabel: TLabel read FLabel;
end;

a v implementaci konstruktoru priradis hodnoty pro formular a label do
privatnich
promennych, ktere jsou zpristupneny pouze pro cteni pres property,
takze mas jistotu, ze potomci se ti nebudou hrabat v programu, jak se jim
zlibi.
Pri vytvareni instance potomka proste predas parametry formulare a labelu,
a jsi za vodou. Priklad je trosku vachrlatey, ale ucel to plni -
vyhnes se pouziti unit z programu, a vubec.

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

skacel(zv)kjsoft(tec)cz na 16.06.98 14:07:40

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Pluginy - interface k programu

[...]

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 17.6.1998 09:26:29

Zdravim,

pan Skerik popsal cely problem naprosto dokonale. Plne chapu, Inprise,
musi take z neceho zit ale cenova politika upgradu vyrazuje ze hry mensi
vyvojarske firmy. Zabyvame se vyvojem software pro mensi a stredni firmy,
a nasazeni aplikaci C/S nas uz stalo nemalo financnich prostredku.
Cenova navratnost vsak nebude v jednom prodanem systemu ale
minimalne v 5 - 10. Tento segment zakazniku proste nema penize na nakup
softwaru za pul milionu a vice, takze cena musi byt stanovena velice
"mirne". Navic je potreba k takove aplikaci pripocist cenu SQL serveru,
novy hardware minimalne na strane serveru atd........atd.......atd.
Nejsem si vsak jist, zda touto diskusi neco vyresime - 2000 dolaru
znamena neco jineho pro americkeho vyvojare a neco jineho pro
ceskeho. A cesky trh je tak zalostne maly.

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 17. �ervna 1998 10:35
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Licencni problemy s SQL linky

Skerik SINEA wrote:

> [...]

radne plati. Jenze ani jedno, ani druhe neni dnes samozrejmosti, a
clovek je rad, kdyz funguje alespon jeden z obou bodu.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.1998 10:02:36

> [...]
> ScrollBoxu taky, ale porad to blika pri zmene velikosti samotneho
> PaintBoxu (pokud ma ScrollBox i PaintBox Align=alClient a menim rozmery

No, pokud mas ale u obou nastaveno Align na alClient, tak pak se ti prece
nezobrazuji ani scrollbary na ScrollBoxu (nebo ano ?), potom ale neni treba
ScrollBox vubec pouzivat. Ja to pouzivam v situaci kde zobazuji nejaky vetsi
obrazek ktery ma konstatni rozmer, ale takovy ze se nevejde do okna, popripade
tento rozmer menim (napr. zvetsim X krat), ale ne se zmenou rozmeru klientskeho
okna. Tobe jde asi o situaci ze mas na formulari jen PaintBox s Align = alClient
a ten pri zmene rozmeru okna preblikava. To uz bude horsi.
Zalezi take na tom jestli mas D2 nebo D3, v D3 je uz problem preblikavani pri zmeme
rozmeru u nekterych komponent castecne vyresen.

> [...]
> neproblikne. I kdyz tam je to zjednoduseno tim ze se bitmapa nemeni
> plynule ale az pri uvolneni tlacitka mysi.

Nevim jestli je to podobne, ale v tom prikladu muzes pomoci tlacitek menit
rozmer te bitmapy co tam je. Kdyztak mi prosim posli nejaky priklad jak to
mas udelane.

> [...]

> dival do zdrojaku, tak se mi zda ze je to tam osetreno, aby se
> prekreslila pouze ta cast, ktera se zmenila. Nezabyval jste se tim nekdo ?

memcheck

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 17.6.1998 11:24:01

http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo/memleak.htm

a taky se podivej do archivu konference.
Vaclav Sazima

David Mensik wrote:

> Dobry den,
> byla tu rec o utilite memcheck, bylo by ji mozne nekde na internetu
> stahnout?
>
> Ozon

Pluginy - interface k programu

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 17.6.1998 12:16:10

kdyz uz mas D3, tak proc nepouzivas interfaces, ty jsou prave pro takove
veci jako jsou plug-iny primo usite.

Ahoj,

... proto, ze jsem o nich nevedel:).
Dorucil bys mi prosim nejaky zdroj - jak se s tim bezbolestne seznamit?
Diky.

Milos Skacel

Licencni problemy s SQL linky

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 17.6.1998 12:19:08

> Az se snizi uroven pocitacoveho piratstvi, klesnou ceny
> na zlomek cen soucasnych.

A nebo taky naopak...

Mac

Email

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 17.6.1998 13:17:58

Mam databazi emailovych adres a potrebuji odeslat jednu zpravu na vsechny
tyto adresy. Kdyby to slo, tak bych to chtel delat bez komponent pouze
pomoci API, ale pokud je to slozite, tak mi prosim doporucte nejakou
spolehlivou FREE komponentu.

Diky Vita

Font Dialog

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 17.6.1998 13:42:06

Dobry den,

muze mi nekdo z vas pomoci se standardni komponentou TFontDialog v D2 ?
Nemohu prijit na to, jak aplikovat SKRIPT pisma, ktere si pomoci dialogu
vyberu.
Pokud ma pismo vice skriptu, vzdy se vybere ten prvni.

Predem Diky

Tomas Baloun

Example - Email

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 17.6.1998 13:59:41

Ahoj Delfini.

Pracuji s Deplhi 3.02. Je tam example na posilani mailu. V pohode jsem jej zkompiloval. Spustit mi vsak jde jen na tom PC, kde mam nainstalovane Delphi. Kdyz ho chci spustit u PC, ktere je pripojeno k modemu, tak mi to hlasi nejakou OLE chybu - neregistrovana trida ...
Vedel by mi nekdo poradit, co musim udelat, aby mi to fungovalo. Co musim zaregistrovat a JAK?

Diky moc, Ladislav Nagy.
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz

Fonty vo win3.11

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 17.6.1998 14:18:37

Nazdar!

Prosim o radu.
Ako mam korektne vytlacit diakritiku z D1, Win3.11, DBE,
tabulka DBase, SLO 852. Pod Win95 to tlaci spravne ale vo
Win 3.11 uz to tlaci znaky (makke L ako 1/4 a pod). Pritom
to v DBGride zobrazuje normalne, ale v Label je to uz "posahane"
a na tlaciarni tiez. Riesili ste uz nieco podobne? V archive
konferencie som riesenie nenasiel. Vyriesil by to upgrade BDE?

Vdaka za kazdu radu.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Volne systemove prostredky

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 17.6.1998 14:25:46

Ahoj vespolek,

prosim o radu ohledne zjisteni, kolik zbyva volnych systemovych
prostredku (System resources).
Vytvarim v aplikaci za behu StringGridy s vysledky analyz. Pokud
uzivatel zada "mastne" zadani, tak to pri vytvareni SGridu spadne ...
selze vnitrni volani API fce. Myslim, ze WIN95 dojdou handly. Spadne to
dost blbym zpusobem, a to ze cele Window$y. Tech SGridu muze byt az
tisice (zalezi na uzivatelove zadani).
Chtel bych treba pred kazdym 10. SGridem testnout nejake systemove
prostredky, a v pripade kritickeho stavu akci stopnout, uklidit a
vynadat uzivateli.
Nejake API uz jsem zkousel, ale nic z toho nebylo (leda smrt W95).

Diky za rady a porady.

--
Stepan "Chaosz" Cerny
chaosz(zv)geocities.com

StatusBar - Re: ScrollBox a PaintBox - prvni resen

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 17.6.1998 14:40:12

Hi,

At 07:26 17.6.1998 +0200, you wrote:

> [...]
>dival do zdrojaku, tak se mi zda ze je to tam osetreno, aby se
>prekreslila pouze ta cast, ktera se zmenila. Nezabyval jste se tim nekdo ?

Mam hotovy komponent, ktory neprekresluje vzdy cely Statusbar
(je to len upraveny StatusBar z Delphi 3.0 - po porovnani z Delphi 2.0,
kde to fungovalo OK) a navyse akceptuje ine controls.
Ak chces mozem Ti to poslat.

Norris

--------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
--------------------------

mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk

http://norris(zv)frdsa.utc.sk
--------------------------

Rozdil mezi levym a pravym tlacitkem mysi

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 17.6.1998 15:07:14

Dekuji mockrat! Funguje to uplne perfektne.
Pavel

> [...]
> end;
>
> procedure TForm1.PaintBox1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
> Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
> begin
> if Button = mbRight then SetCaptureControl(TControl(Sender));
> FDown := True;
> end;
>
> procedure TForm1.PaintBox1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
> Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
> begin
> if Button = mbRight then SetCaptureControl(nil);

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 17.6.1998 15:19:52

[...]

az na kosmeticke detaily to mam stejne.

Problem je v deklaraci FMainForm: TForm
Vsechny formulare aplikace maji jako predka TQadroForm, ktery implementuje docela
hodne z chovani formulare.
Jeste vyraznejsi je to u datamodulu, ktery ma spoustu public uzitecnych funkci,
ktere se pri deklaraci FDatamodule: TDatamodule stavaji nedostupnymi.
Potreboval bych neco jako FQadroDm: TQadroDm,
ale v sekci uses datamodulu jsou odkazy na dalsi soubory ...
Treti prikladem je menu. Pri nacteni pluginu by se tento mel zaregistrovat,
tj vytvorit svoji polozku v konkretnim menu. Pri definici prototypu TPlugin
je treba hodne myslet dopredu, ktere informace se mu maji predat v konstruktoru,
aby to potomci uz nemuseli hledat pomoci FindComponent('miSoubor').

Milos Skacel

Example - Email

Nazdarek,

Ak to vyuziva komponenty SMTP a POP, tak tieto su z ActiveX a musis si
ich na tom druhom PC nainstalovat.
Instalacia ActiveX, tu bola asi pred tyzdnom dvomi preberana. Ak to
nenajdes posli maila.

s pozdravom
Majkl

StatusBar - Re: ScrollBox a PaintBox - prvni resen

Mal by som tiez zaujem o tu Komponentu StatusBaru
S pozdravom
Majkl

UDF na Linuxu

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 17.6.1998 15:32:29

Zdravim,

prave jsme rozchodili na linuxu UDF. Komu to nahodou jeste nejede, ozvete
se! Radime zdarma...
(Zaslu ukazkovy projekt otestovany na RH5)

Pavel Chaloupka
E-Mail : chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz
V�voj SW

Licencni problemy s SQL linky

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 17.6.1998 15:41:35

Nejsem si vsak jist, zda touto diskusi neco vyresime - 2000 dolaru

Ahoj,
jenom pro uspresneni:)
prevzato z http://www.inprise.com/delphi/press/1998/d4prf.html

Delphi 4 Client/Server Suite will have an estimated street price (ESP) of $2,499 for new users.
Delphi 4 Professional has a new-user ESP of $799
Delphi 4 Standard will have a new-user ESP of $99.95.
Current owners of any Borland Client/Server product can purchase Delphi 4 Client/Server Suite for an ESP of $1,699.
Current owners of other Borland products can purchase Delphi 4 Client/Server Suite for an ESP of $2,199.
Current owners of any Borland or Inprise product can purchase Delphi 4 Professional for an ESP of $249.95.
Owners of competitive products can purchase Delphi 4 Professional for an ESP of $299.95.

Milos Skacel

Pluginy - interface k programu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 17.6.1998 16:49:04

Haj hou!

Pro zakladni predstavu je dobra kniha Inside OLE/ActiveX od MS Press. Je v
ni popsana geneze COM/OLE/ActiveX, zakladni principy a jak je tato
architektura pouzivana v MS produktech (od OS pres Office po IE). Velmi
husty vycuc je i v Delphi 3 Developer's Guide kde je hlavne popsana
implementace COM v D3. Mozna z toho budes trochu jelen, ale az zacnes
rozlisovat jednotlive vrstvy a technologie zahrnute pod nazev ActiveX, neni
to tak hrozne. COM sam je velmi prosty, podpora COM ve Win32 rovnez az na
legrace okolo multithreadingu (je na to vyborny artikl na
http://www.castle.net/~bly/Programming/Index.htm ) a zbyla dzungle je hlavne
okolo OLE dokumentu, in-place aktivace, OLE DB apod. coz jsou uz jen
konkretni aplikace COMu na problem.

Pro tvou potrebu (plug-iny) se staci po zakladnim zorientovani zamerit na
objekty TInterfacedObject a TCOMObject (pripadne TAutoObject pokud chces mit
plug-iny i napr. ve VC++ nebo VB). Hodne pomuze i help v D3.

A nakonec se muzes vzdycky zeptat tady, ne ? ;-)>>kdyz uz mas D3, tak proc nepouzivas interfaces, ty jsou prave pro takove

>Ahoj,
>
>... proto, ze jsem o nich nevedel:).
>Dorucil bys mi prosim nejaky zdroj - jak se s tim bezbolestne seznamit?
>Diky.

Example - Email

[*] Lada <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 17.6.1998 17:30:14

Diky Majku za mail.
Delphi demo program na posilani mailu skutecne pouziva SMTP a POP.

Diskuzi o problematice ActiveX jsem sledoval, ale reseni jsem z ni nevycetl.
Tedy prosim o radu.
Co musim udelat v tomto konkretnim pripade, abych ten demoprogram mohl spustit
na nejakem PC ?

Zobecneni: Musim takto instalovat vsechna ActiveX? Napr. udelam-li si ActiveX a
chci, aby ho mohli uzivat uzivatele na lokalni siti, musim obejit vsechny PC a
vsude jej nainstalovat?

Diky, Ladislav Nagy.
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz

> [...]
> ich na tom druhom PC nainstalovat.
> Instalacia ActiveX, tu bola asi pred tyzdnom dvomi preberana. Ak to

mstevlik(zv)gamo.sk wrote:

Lze zadat ActiveX parametry?

[*] Lada <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 17.6.1998 17:34:20

Prosim,
nevite nekdo, zda je mozne z HTML stranky zadat ActiveXu parametry. (Obdoba
toho, ze program mohu spustit s parametry.)

Dekuji, Ladislav Nagy

Animovany Gif

[*] Vesna <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 17.6.1998 18:12:23

Ja pouzivam RXLib 2.4 a jsem s ni spokojen. Jsou tam zdrojaky.
Myslim si, ze memcheck neni vzdy to prave orechove, co kdyz se neco
freeuje az pri ukoncovani ve finallize bloku?.

Vesna, SagaS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �ervna 1998 21:22
P�edm�t: Animovany Gif

> [...]
>je to velka
> vada. Nevite o nejake bez tohoto nedostatku? A kdyby nepouzivala VCL

Example - Email

Nazdarek,

ActiveX musi byt nainstalovane, podla mojho nazoru na kazdom PC, kt.
bude bezat tvoja Aplikacia, vyuzivajuca SMTP, POP atd.
Poslem Ti sukromne balik ActiveX precitaj si citajma.txt (spominane *.ocx
su v tvojom pripade smtpct.ocx, popct.ocx)

S pozdravom
Majkl

Pripojeni na SQL

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 17.6.1998 18:23:04

Pri konekci na vzdaleny SQL server (konkretne Interbase) program pouziva TCP/IP, ackoliv je mozno pouzit napr. NetBEUI. Nevite nekdo jak prinutit program, aby se pripojoval jinym protokolem? V manualu jsem tuto informaci nenasel a nikdo nic nevi.
Diky za snahu. Radek

Example - Email

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.6.1998 20:22:12

> [...]
> Tedy prosim o radu.
> Co musim udelat v tomto konkretnim pripade, abych ten demoprogram mohl spustit

Musis nainstalovat OCX + potrebne DLL + to vse zaregistrovat.

> Zobecneni: Musim takto instalovat vsechna ActiveX? Napr. udelam-li si ActiveX a
> chci, aby ho mohli uzivat uzivatele na lokalni siti, musim obejit vsechny PC a
> vsude jej nainstalovat?

Ano, presne tak.

*** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA *** POZOR ZMENA ***
Z duvodu stehovani jiz neplati telefonni/faxove cislo 047-5501627,
bude prelozeno, ale nikdo nevi, kdy to Telecom zvladne... Prozatim
prosim pouzivejte prechodne telefonni/faxove cislo 047-68510.
Adresa pro korespondenci zatim zustava beze zmen.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Example - Email

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.6.1998 20:22:11

> [...]
> poradit, co musim udelat, aby mi to fungovalo. Co musim zaregistrovat a JAK?

Protoze jsi tam pouzil ActiveX komponentu pro SMTP, ale zapomnel
jsi ji pribalit k programu, ktery jsi prenesel na cilovy pocitac.
A je to docela dost DLL + jeden OCX...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Email

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 17.6.1998 21:02:59

> [...]
> tyto adresy. Kdyby to slo, tak bych to chtel delat bez komponent pouze
> pomoci API, ale pokud je to slozite, tak mi prosim doporucte nejakou

Ja pouzivam TCP/IP Component Pack. Je to free a se zdrojakama.
Kdostani na http://www.westend.de/~hoerstemeier
nebo muzu poslat mailem.

Jinak to rozesilani na vic adres uz nijak nezesloziti.
Na to je polozka radka CC: nebo BCC: anebo to muzes napsat i do TO:

Vojtech Semecky

Drag and Drop?

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.6.1998 22:03:17

Ahoj,
mam tu malej problem s Drag-n-drop. Jde nejak udelat, abych kdyz drzim a
tahnu nejakej objekt mohl kontrolovat stisknuti shitfu, popr. ctrl a
menit dle toho dragovaci kurzor? (jinak receno, jde mi o to, abych
udelal obdobu toho, co je v Pruzkumnikovi, pri CTRL kopirovani tazeneho
objektu, normalne jeho presouvani.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Email (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 18.6.1998 07:37:15

>Jinak to rozesilani na vic adres uz nijak nezesloziti.
>Na to je polozka radka CC: nebo BCC: anebo to muzes
>napsat i do TO:

Ta databaze muze mit treba i 10 000 zaznamu. Nedovedu si celkem predstavit
jak nasoukat tech 10 000 adres do polozky CC:, BCC: nebo TO:. Navic
potrebuji v tom mem programu mit moznost ukoncit odesilani na jekmkoliv
zaznamu z databaze.

Jinak dik za tip na ty komponenty. Podivam se na to.

Vita

Email (2)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.6.1998 07:44:15

> [...]
>zaznamu z databaze.
>
>Jinak dik za tip na ty komponenty. Podivam se na to.

presne na tohle je nejlepsi komunikace primo se SMTP serverem - tomu
nejprve naperes vsechny adresy a pak jednou zpravu.

Stastny spamming

Drag and Drop?

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 18.6.1998 08:00:20

> [...]
> menit dle toho dragovaci kurzor? (jinak receno, jde mi o to, abych
> udelal obdobu toho, co je v Pruzkumnikovi, pri CTRL kopirovani tazeneho

Ano, ide to. Ja som nieco podobne robil cez OnMouseDown asi takto.

procedure TForm1.StringGrid1MouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if ssCtrl in Shift then StringGrid1.DragCursor:=crDragPlus {crDragPlus je moj cursor}
else StringGrid1.DragCursor:=crDrag;
StringGrid1.BeginDrag(true);
end;

{StringGrid1.DragMode:=dmManual;}

Skus, mozno to bude ono.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Example - Email

Nazdarek,
Nepodarilo sa mi poslat ten balik na tvoj e-mail (mal asi cca 900KB),
tak Ti uvadzam zoznam suborov:
LICENSES.REG
CTL3D32.DLL
MSVCRT40.DLL
NMFTPSN.DLL
NMOCOD.DLL
NMORENU.DLL
NMSCKN.DLL
OLEPRO32.DLL
SMTPCT.OCX <- potrebujes
POPCT.OCX <- potrebujes
FTPCT.OCX
HTML.OCX
HTTPCT.OCX
NNTPCT.OCX
SMTPCT.OCX
WINSCK.OCX

a instaluj ich takto:
Vsetky *.dll do adresara Windows\System
Potrebne *.ocx do adresara Windows\System
Potom
regedit licenses.reg
regsvr32 nmocod.dll
Dalej uz len potrebne *.ocx
regsvr32 meno.ocx

Oddinstalovanie cez regsvr32 /u meno.dll (or meno.ocx)

SMTP Hostname

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 18.6.1998 08:18:43

Odesilam postu pomoci nejake SMTP komponenty a potrebuji tam zadat
automaticky nazev SMTP serveru. Ten nazev se prece nastavuje nekde v
ovladacich panelech, jde to od nekud zjistit, aby to uzivatel nemusel v
programu zadavat ?

Diky Vita

Example - Email

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 18.6.1998 08:21:46

> [...]
>modemu, tak mi to hlasi nejakou OLE chybu - neregistrovana trida ...
>Vedel by mi nekdo poradit, co musim udelat, aby mi to fungovalo. Co

A nemas jednodussi pouzit nejakou jinou komponentu pro Email, ktera
zadne ActiveX nepotrebuje ? Je jich celkem dost, vetsinou jsou free a
funguji dobre. Az na to ze k nim vetsinou neni moc dobry popis a nejsou
tam mozna takove moznosti, ale je s tim rozhodne mene prace. Hlavne pak
pri instalaci na jina PC. Osobne kdyz vidim nekde ActiveX, tak jdu od
toho radsi dal.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Email

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 18.6.1998 08:23:22

DDV

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/delphi/d20free/tcpip.zip

Nepolekejte se, ze server bude chvili mimo provoz, chysta se "mensi"
rekonstrukce.

Ta komponenta na mail chce malicko upravit, aby posilala text mailu
pred attachementama, a rici ji, aby se po odeslani odpojila od
serveru (poslat 'QUIT'). Hromadne posilani to umi taky, popsano v
readme.

Obe popsane upravy jsou trivialni a cely balicek mi beha i pod D3 a
vrele jej doporucuji misto tech OCX co jsou v delphi3.> Mam databazi emailovych adres a potrebuji odeslat jednu zpravu na
> [...]
> tyto adresy. Kdyby to slo, tak bych to chtel delat bez komponent pouze
> pomoci API, ale pokud je to slozite, tak mi prosim doporucte nejakou

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Email (2)

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 18.6.1998 08:35:09

> [...]
>jak nasoukat tech 10 000 adres do polozky CC:, BCC: nebo TO:. Navic
>potrebuji v tom mem programu mit moznost ukoncit odesilani na jekmkoliv

Nevim jestli je rozumne zasilat jednu zpravu na 10 000 adres. Jenom zahlavi zpravy, ktere se odesle vsem adresatum, bude mit totiz nekolik stovek kB. Nekolik takovychto extremne dlouhych spamu je mozne nalest i na www.antispam(tec)cz.
Nebylo by lepsi rozdelit odesilani na vice zprav po mensim poctu adresatu ?

Radek

ScrollBox a PaintBox - prvni reseni.

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 18.6.1998 08:39:03

> [...]

rozmer te bitmapy co tam je. Kdyztak mi prosim posli nejaky priklad jak to

Skusim to popsat trochu podrobneji. Problem je v tom ze potrebuju
kreslit vektorovy obrazek a ne bitmapovy, to jsem zapomne zdurazit.
Potrebuju tedy toto: Kreslit nejaky obrazek, avsak vektorovy, tzn.
nejake cary, vyplne a texty, ktere mam nekde ulozene jako definice,
tzn. koncove body car, souradnice textu, vlastni string apod. V
udalosti OnPaint PaintBoxu to pak ctu a vykresluju. Vlastni realizace
zustava zpocatku stejna. ScrollBox uvnitr PaintBox, oba Align=alClient.
To proto abych mohl kreslit po cele plose a nikde zadne ScrollBary. Ted
kdyz neco kreslim a vyjedu pritom mysi z PaintBoxu, dam u neho
Align=alNone a zvetsim jeho rozmery tak aby se do nej nakreslene
objekty vesly. Pritom se ihned objevi ScrollBary, PaintBox se posune a
mohu dal kreslit.
Kdybych to zjednodusil a nemel tam zpocatku Align=alClient, uzivatel by
byl omezeny kreslici plochou a nechci aby si ji musel rucne zvetsovat.
U bitmapovych obrazku by to bylo logicke, ale u vektorovych ne.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

SMTP Hostname

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.1998 09:17:05

> [...]
> automaticky nazev SMTP serveru. Ten nazev se prece nastavuje nekde v
> ovladacich panelech, jde to od nekud zjistit, aby to uzivatel nemusel v

SMTP se server neni nikde v ovladacich panelech, ale v nastaveni maileru,
takze muze byt kdekoliv.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Example - Email

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 18.6.1998 12:29:27

Diky moc.

Ozkousim to. Zda se mi to ale opravdu dost drsne, ze je s instalaci tolik prace. Doufam, ze muzeme vsechna ta DLL a OCX volne sirit, kdyz mame legalni licenci Delphi.

Ladislav Nagy

> [...]
> FTPCT.OCX
> HTML.OCX
> HTTPCT.OCX
> NNTPCT.OCX
> SMTPCT.OCX
> WINSCK.OCX
>
> a instaluj ich takto:
> Vsetky *.dll do adresara Windows\System
> Potrebne *.ocx do adresara Windows\System
> Potom
> regedit licenses.reg
> regsvr32 nmocod.dll
> Dalej uz len potrebne *.ocx
> regsvr32 meno.ocx
>
> Oddinstalovanie cez regsvr32 /u meno.dll (or meno.ocx)

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 18.6.1998 13:20:27

> Ja pouzivam RXLib 2.4 a jsem s ni spokojen. Jsou tam zdrojaky.
> Myslim si, ze memcheck neni vzdy to prave orechove, co kdyz se neco
> freeuje az pri ukoncovani ve finallize bloku?.

Kdyz tady vsichni tak pouzivate ty animovane GIFy,
nevite nekdo jak je to s tou licenci ?

Vojtech Semecky

Jak uzivat ActiveX?

[*] Valicek Arnost <valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz> - 18.6.1998 13:56:57

> [...]
> sirit to muzes, kdyz mas Visual Basic Professional/Enterprise
> nebo Visual C++ Professional/Enterprise. To je licence. Mozna, ze
A sam pro sebe si to v Delphi do programu vlozit muzu?

> [...]
> dodane Explorerem, ale jen nekolik DLL od toho ActiveX. Nekde bude
> napsano, ktere to jsou, a to asi urcite v tom VB/VC a nebo nekde

Diky. Ale vlastne jsem chtel vedet, jak zjistit, ze tam neni ActiveX
Explorer ne jak ho tam nainstalovat. (Jeho funkce je tam jenom
takovou drobnustkou)

Arnost Valicek (valiceka(zv)mgv.inext(tec)cz)

Interface

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 18.6.1998 15:40:59

Mohl by mi nekdo vysvetlit jak se pouziva v Delphi 3 definice INTERFACE. V
unite SHLOBJ je definovan interface IExtractIcon. Jak to mam pouzit ? V
Delphi 2 jsem to delal pres definici CLASS v ktere jsem si definoval
abstraktni metody. Potom jsem volal funkci CoCreateInstance pro vytvoreni
objektu. V Delphi 3 se to asi dela nejak jinak, a ja na to stale nemohu
prijit.

Diky Vita

Interface

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.6.1998 16:15:34

Haj hou!

Je to velmi proste. Vytvoris definici interface, pokud ji uz nemas, napr.:

type
IMujInterface = interface
[sem prijde GUID, ktery si vygenerujes, pokud ho nezadas, D3 vymysli
docasny pri kompilaci. Doporucuji vytvorit vlastni.]
function VratNeco : string ;
procedure Makej (CoMamDelat : integer)
end ;

Pote definujes tridu, ktera ma interface implementovat:

type
TMojeTezcePracujiciTrida = class (TInterfacedObject,IMujInterface) // za
jmeno predka uvedes vsechny interface, ktere
// trida implementuje
protected
function VratNeco : string ; // implementace rutiny z interface
procedure Makej (CoMamDelat : integer) // pokud ma byt prepsatelna,
uved override
end ;

A to je vse. Pokud by se metoda implementujici nejakou funkci interface
nejmenovala stejne jako v interface, je mozno deklarovat nove jmeno, napr.:

type
TMemoryManager = class(TInterfacedObject, IMalloc, IErrorInfo)
function IMalloc.Alloc = Allocate;
procedure IMalloc.Free = Deallocate;
function Allocate;
procedure Deallocate;
end;>Mohl by mi nekdo vysvetlit jak se pouziva v Delphi 3 definice INTERFACE. V
> [...]
>abstraktni metody. Potom jsem volal funkci CoCreateInstance pro vytvoreni
>objektu. V Delphi 3 se to asi dela nejak jinak, a ja na to stale nemohu

Zmena velikosti fontu pred tiskem RichEditu

[*] Martin Fr�hlich <unites(zv)telecom(tec)cz> - 18.6.1998 16:33:47

Zdravim Delfiny

chtel bych se zeptal, zda jde zmenit velikost fontu RichEditu pro tisk.
Priklad: mam v RichEditu ulozeny text o velikosti 8 a vytisknout ho chci
aby mel velikost 10.

Prisel jsem na toto:

form1.RichEdit1.SelectAll;
form1.RichEdit1.SelAttributes.Size:=10;
form1.RichEdit1.Print('');
form1.RichEdit1.SelectAll;
form1.RichEdit1.SelAttributes.Size:=8;

ale ma to jeden maly problem. Text problikne ve zmene velikosti a je to
bohuzel moc videt. Jak neco takoveho udelat aby to videt nebylo?

Dekuji za kazdou, alespon trochu uzitecnou radu.

Martin Frohlich
Unites
--------------
E-mail: unites(zv)telecom(tec)cz

Delphi 3 editor font na Win NT 4.0

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 18.6.1998 20:17:35

Aplikovat Service Pack 3 (t�eba i znovu). V Ovladacim panelu v Mistnim nastaveni vybrat Czech a zaskrtnout Syst�m default. P�i kopirovani souhlasit s pouzitim lokalnich souboru. Pokud bude dobra kostalace hvezd muze se to povezt.

Melo by stacit nainstalovat do Windows NT ceske fonty z Windows 3.1 (nebo
3.11)

Radovan Horacek.> -----Original Message-----

Seriova komunikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.6.1998 21:42:23

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
>
> Zkousel jsem ruzny software, zkousel jsme odposlech z dalsiho
> pocitace, ale mam pocit, ze nikdy nezachytim celou komunikaci.

Ahoj,

asi pred 3mi lety jsem resil neco vzdalene podobneho, s tim rozdilem ze zarizeni
komunikovalo jakymsi paralelnim rozhranim se snimacem a derovacem derne pasky :-)
a bylo to potreba nahradit necim normalnim. Pokud neznas rychlost ani ostatni
parametry ser.linky, je nejlepsi si to zmerit osciloskopem. Z toho lze vycist
urcite rychlost, a ostatni parametry se daji uz intuitivne odhadnout, ci
vyzkouset. Zachytit komunikaci lze pak pomoci dvou seriovych portu, tak ze pripojis
RxD kazdeho na jeden smer komunikace neznameho zarizeni. Tim ziskas data v obou
smerech, pak jiz staci jen pochopit co to dela....

Pokud nemas pristup k nejakemu osciloskopu, tak by jako opravdu nouzove reseni
asi slo pouzit postup kdy nastavujes postupne vsechny prenosove rychlosti,
kombinace bitu, stop bitu, parity a cekas az se prestanou generovat chyby pri
prijmu. Slo by to i "optimalizovat" tak, ze nejdriv by ses snazil najit takove
nastaveni kdy vznikaji jen chyby parity, a teprve pak zkousel najit i pocet bitu
a paritu. Nikdy jsem ale nic takoveho nezkousel.

Petr Vones, amatersky programator

Font Dialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.6.1998 21:43:02

Tomas Baloun wrote:

> [...]
> vyberu.
> Pokud ma pismo vice skriptu, vzdy se vybere ten prvni.

To je zpusobeno tim ze v D2 neni definovana vlastnost CharSet u TFont tak
jako je tomu v D3. V D2 se vzdy vybere DEFAULT_CHARSET. Urcita moznost by
byla upravit si komponentu TFontDialog, nebo prejit na D3 .... :-)

Petr Vones, amatersky programator

Komponenty pro pristup bez BDE

[*] Dan Ohnesorg, admin of POWER <dan.ohnesorg(zv)feld.cvut(tec)cz> - 18.6.1998 22:57:22

Pred casem tu kdosi zminoval komponenty pro pristup k datum bez
pouziti BDE. Pisu ted free aplikaci a tak bych nejakou takovou
potreboval, ovsem musi byt free, jinak ji nelze pouzit. A dalsi
podminka musi byt kompilovatelna pod delphi 1, u cilove skupiny se
predpokladaji slabe stroje.

Jedine co jsem nasel je QDB, nevypada az tak spatne, ale nefunguje s
DB komponentami a nema indexy. To mi dost vadi, pisu sice jen
prohlizec statickych dat, ale jsou ve ctyrech propojenych
tabulkach.

diky za pripadne tipy

zdravim
dan

DDDDDD
DD DD Dan Ohnesorg, supervisor on POWER
DD OOOO Dan(zv)feld.cvut(tec)cz
DD OODDOO Dep. of Power Engineering
DDDDDD OO CTU FEL Prague, Bohemia
OO OO work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
OOOO home: +420 311 679679;+420 311 679311
Zeme je placata, deti nosi cap,
a windows 95 jsou stabilni operacni system.

Jak uzivat ActiveX?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.1998 23:07:26

> A sam pro sebe si to v Delphi do programu vlozit muzu?

Jo, tak to nevim.

> Diky. Ale vlastne jsem chtel vedet, jak zjistit, ze tam neni ActiveX
> Explorer ne jak ho tam nainstalovat. (Jeho funkce je tam jenom
> takovou drobnustkou)

No zjistis, jestli je ActiveX zaregistrovany, coz zjistis tak, ze
se podivas do registru, je-li o nem zapis...

> [...]

> vsechna ta DLL a OCX volne sirit, kdyz mame legalni licenci Delphi.

Ano, mohou se sirit.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Transparentni okraje

[*] David Mensik <mensikd(zv)alpha.inf.upol(tec)cz> - 18.6.1998 23:47:57

Hi all,
ta adresa je fakt super, kdyz vsichni videli to okno, ktere je kulate a je
v nem jeste dira, ktera je fakt dira (muzete kliknout na ikony, ktere jdou
videt skrzeva tu diru), tak jsem je nemohl uklidnit. Jen mne malem vyhnali
z ucebny katedrym kdyz tam zacal padat smichem i jeden asak :)))

Ozon

P.S. Dik za to URL, pocitam, ze by nebylo na skodu udelat nove Winy, kde
by ani jedno nemelo pravy uhel :))

TStrings

Nazdarek,

Mam taky maly problem, asi neviem vyuzivat premennu typu TStrings, vid
priklad:
Chcem z ini suboru nacitat vsetky sekcie

procedure TForm1.NacitajSekcie;
var
Sekcie: TStrings;
ModemyINI: TIniFile;
begin
ModemyINI :=
TIniFile.Create(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'Modemy.ini');
Sekcie.Clear; // <- Uz tu mi to vyhodi chybu Access violation ...
ModemyINI.ReadSections(Sekcie);
ModemyINI.Destroy;
end;

ale, ked namiesto sekcie pouzijem property ListBoxu Items

[...]
ListBox1.Items.Clear;
ModemyINI.ReadSections(ListBox1.Items);
ModemyINI.Destroy;
end;

funguje to vsetko.
Prosim helpnite mi, Nerad by som pouzival nejaku componentu (ListBox ...),
kvoli takej prkotine.

Dik
Majkl

ctrl+esc, alt+tab

[*] David Hrb�� - 19.6.1998 07:59:14

Potreboval bych zakazat kombinaci techto klaves ctrl+esc, alt+tab, melo by
to jit pomoci

SystemParametersInfo( SPI_SETFASTTASKSWITCH, 1, Nil, 0)

ale v NT 4.0 WKS CZ mi to nefunguje, nevite nekdo jak to vyresit?

Interface (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 19.6.1998 08:01:55

> [...]
>TMemoryManager = class(TInterfacedObject, IMalloc, IErrorInfo)
>function IMalloc.Alloc = Allocate; procedure IMalloc.Free =

Tak takto jsem to uz predtim delal, ale mne jde o to ze ty definovane metody
nemuzu prece implementovat ja, kdyz jsou implementovany v nejake cizi
knihovne. A kompilator chce abych ty metody implementoval. V Delphi 2 jsem
definoval tridu a vsechny metody jako abstraktni a potom jsem je volal tak,
ze jsem pretypoval pointer objectu (ten pointer jsem si vytvoril funkci
CoCreateInstance) na tu abstraktni tridu a zavolal abstraktni metodu. Zadne
metody jsem nemusel implementovat.

Diky Vita

TStrings

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 19.6.1998 08:12:00

No vzdyt Ti uplne chybi incialozace objektu a melo by se pouzivat
TStringList.
var
Sekcie : TStringList

begin
Sekcie := TStringList.Create;
ModemyINI.ReadSections(Sekcie);
Sekcie.Destroy;

end;

> [...]

> end;
>
> funguje to vsetko.
> Prosim helpnite mi, Nerad by som pouzival nejaku componentu (ListBox

TStrings

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 19.6.1998 08:14:51

Musis nejdriv vytvorit instanci a na konci ji zase uvolnit:

Sekcie:=TStrings.Create;
Sekcie.Free;

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

[...]

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 19.6.1998 08:17:16

Misto promenne typu TStrings pouzij TStringList
a pred jejim pouzitim musis vytvorit instanci objektu

procedure ...
var Sekcie: TStringList;
ModemyINI: TIniFile;
begin
Sekcie:= TStringList.Create;
ModemyIni:= TIniFile.Create(...
try
Sekcie.Clear; // ted by to nemelo hodit chybu.
Sekcie.Free; // timto zajistis bezpecne zruseni objektu i pri
nejake chybe
ModemyIni.Free;

TStrings je urceno jen pro vnitrni pouziti v objektech VCL (aspon tomu
tak bylo v D1 a v D2)

ahoj Pavel

> [...]
>
>funguje to vsetko.
>Prosim helpnite mi, Nerad by som pouzival nejaku componentu (ListBox ...),

TStrings

[*] Ivo HERLES <herles(zv)chv.pvt(tec)cz> - 19.6.1998 08:30:23

Misto Sekcie.Clear pouzit Sekcie:=TStringList.Create. Samozrejme je treba ji
po pouziti tez uvolnit.

S pozdravem,

Ivo HERLES
PVT, a. s., o. z. Chomutov
e-Mail: herles(zv)chv.pvt(tec)cz
tel.: 0396/619216

<"(zv)p53f01.chv.pvt(tec)cz:delphi"(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 19. hervna 1998 07:55
Pxedmlt: TStrings

> [...]
>
>funguje to vsetko.
>Prosim helpnite mi, Nerad by som pouzival nejaku componentu (ListBox ...),

TStrings

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 19.6.1998 08:43:21

Pred pouzitim jakehokoliv objektu ho musis nejprve vytvorit. To udelas tak,
ze zavolas konstruktor. Avsak protoze TStrings je pouze takova abstraktni
trida, ktera se da pouzit pouze pro vytvoreni jeho potomku, musis pouzit
objekt TStringList. To znamena, ze pred Section.Clear zavolas Section :=
TStringList.Create a az ten objekt nebudes potrebovat musis zajistit jeho
uvolneni pomoci Section.Free

Vita

Interface (2)

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.6.1998 09:18:40

Haj hou!

> [...]
>CoCreateInstance) na tu abstraktni tridu a zavolal abstraktni metodu. Zadne

Jezisku na krizku !

Toz si to rozdelime, ano ?

1.) Kdyz vytvaris SVUJ VLASTNI objekt, ktery ma poskytovat svemu okoli
nejaky interface, postupujes podle uvedeneho navodu.

2.) Kdyz POUZIVAS jiz implementovany interface (at uz svuj nebo cizi),
postupujes takto:

a) Vytvoris si promennou typu interface, napr:

var PersistServices : IStream ;

Muzes se rovnez obejit i bez teto promenne, kdyz delas primou dereferenci
(stejne jako u objektu).

b) Ziskas interface. To lze hned nekolika spusoby, zalizi na tom, kdo
interface poskytuje. Typicke pripady jsou:

- Volani API funkce Win32 (napr. CoCreateInstance)
- Volani metody interface nebo objektu (Napr. IUnknown.QueryInterface,
pripadne MujObjekt AS IPersistServices)
- Prirazenim objektu implementujiciho interface (napr. PersistService :=
TMujPersistent.Create )

c) Zbytek je stejny jako pri pouzivani objektu pouze s tim rozdilem, ze
nedelas zadne FREE.

Seriova komunikace

[*] Ales Bukovsky <bukowski(zv)bajt(tec)cz> - 19.6.1998 09:39:34

Existuji "udelatka", ktera umi odposlouchat seriovou linku. Ja pouzivam
ASP (analyzator serioveho prenosu). Je potreba specialni kabel a SW.
Kabel ma uprostred dalsi pripojku napr. na notebook. Program pak
zachycuje komunikaci do dvou separatnich oken, vcetne napr.
synchronizacnich casovych znacek.

Program ti muzu nakopirovat (mozna bych nasel i nejake dalsi), s kabelem
je to horsi, muzu zkusit nacmarat schema propojeni....

-Ales Bukovsky-

TStrings

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.6.1998 09:48:48

> Mam taky maly problem, asi neviem vyuzivat premennu typu TStrings, vid
> priklad:
> Chcem z ini suboru nacitat vsetky sekcie

Nemas totiz vytvoren ten objekt.

> [...]

Sekcie := TStringList.Create;

> Sekcie.Clear; // <- Uz tu mi to vyhodi chybu Access violation ...

Sekcie.Free;

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

ISDN v Delphi

[*] Abio International s.r.o. <abio(zv)applet(tec)cz> - 19.6.1998 09:53:55

Zdravim, mam problem s ISDN V Delphi. Pokousim se pomoc� capi
( capi32.dll)
pristupovat k ISDN karte, hlavne se mi jedna o ozn�meni prichoziho voice
volani. Potrebuji ziskat cislo prichoziho hovoru. a Nejak mi to nef.
Nevite nekdo o nejake komponente, pripadne je tu jeste nejaky takovy
silenec?

Predem dik

Martin Kralicek
kralicek(zv)czoom(tec)cz

Instance (3)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 19.6.1998 11:05:38

Diky za vysvetleni. Ale ja teda nevydim zadny vyznam v nove zavedene syntaxi
INTERFACE, protoze to vlastne neumi nic jineho nez definovat nejake
abstraktni rozhrani a to slo udelat i pomoci definice CLASS. Myslel jsem si,
ze INTERFACE je neco jako nejaka stredni vrstva mezi normalni definici
objektu v Delphi a definici objektu COM. Doufal jsem ze tim budu moci
pouzivat COM objekty stejnym zpusobem jako objekty v Delphi. Napriklad pokud
mam definici TMyObjekt = class(TInterfacedObject,IExtractIcon), a zavolam
konstruktor, tak by to interne mohlo zavolat funkci CoCreateInstance, atd.
Ale to se asi mylim.

Vita

Animovany Gif

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 19.6.1998 11:23:08

RxLib ma v sebe jeden komponent na gif (aj animovany a ide to bez
problemov).

> [...]
>je to velka
> vada. Nevite o nejake bez tohoto nedostatku? A kdyby nepouzivala VCL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 19.6.1998 11:43:39

Bohuzel, ale nemuze :(

Mac

Martin UHER wrote:

> Aplikovat Service Pack 3 (t�eba i znovu). V Ovladacim panelu v Mistnim nastaveni vybrat Czech a zaskrtnout Syst�m default. P�i kopirovani souhlasit s pouzitim lokalnich souboru. Pokud bude dobra kostalace hvezd muze se to povezt.

> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.6.1998 12:03:13

> Sekcie:=TStrings.Create;

Takto ne, protoze TStrings je jen abstraktni objekt,
je potreba udelat TStringList.Create

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Adresa (URL) "Delphi Super Page"

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 19.6.1998 12:19:44

Zdravim,

Adresa Delphi Super Page je : http://sunsite.icm.edu.pl/delphi
nebo ceske zrcadlo : http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi

Nebo muzes mrknout na mou WWW stranku a tam jsou primo odkazy na DSP.PL i
DSP.CZ.

Bye,
-----
Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz
www : http://www.sarai(tec)cz/~skopik

Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 19. �ervna 1998 16:04
> [...]

>Lze to vubec? A pokud ano tak jak? Napr. pro tisky pokladnich dokladu
>(aby bylo mozno pouzivat pruklepy). V grafice je to vetsinou dost

Minimalizace

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 20.6.1998 22:34:55 met

Ahoj Delphinari !!!

Bavili jste se o tom, jak zmizet aplikaci z TaskBaru.
Nuze, vyskousel jsem vase rady a jsem spokojen.
Ovsem ...

Predstavte si:
1) Aplikace se mi ukaze jen ve treji, dvojitym poklepanim na ikonku
ji aktivuji (=ukazi patricne okynko)
2) pak kliknu na ikonku minimalizace a chci, aby to okynko zase
zmizelo z TaskBaru

???? Existuje nejaka zprava ci co ??????
Prosim pomozte !!!!

Svatos Hynek
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Delphi 4

[*] Ond�ej Sotona <sotona(zv)p66x01.pce.pvt(tec)cz> - 21.6.1998 01:04:53

Delphi 4 zav�d� typ LongWord

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fronek [SMTP:FRONEK(zv)FIC.CZ]
Odesl�no: 20. �ervna 1998 17:21
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Delphi 4

Dalibor Toman wrote:

> [...]
> Professional? Podobne je na tom Remote debugging...
> Neni uz opravdu vazne lepsi zacit programovat v Microsoftim Cecku?

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 21.6.1998 11:21:27

Ja danou komponentu vlastnim;
Mel bych k ni vsak nekolik vyhrad a byl bych Vam velmi vdecny, pokud byste
mi je mohl objasnit (nenasel jsem to ani v manualu a pripominam, ze VCL
Sestavy vlastnim pochopitelne legalne)
1, Nepodarilo se mi najit zpusob, jak umistit text do jine sekce, nez do
tela sestavy. Je pro mne naprosto nepouzitelne, jestlize nemuzu stejnym
zpusobem umistovat prvky napr. do Hlavy stranky, resp. do paty
2, Druhy, alespon podle mne nejzavaznejsi nedostatek je ten, ze (alespon se
domnivam) polozky nelze identifikovat podle jmena, ale jen poradoveho cisla.
Z toho vyplyva, ze se nemohu na 100% spolehnout, ze se mi polozky nekdy
(napr. po zasahu do programu) neprehodi.

Dovolte mi jeste dotaz: v systemu Windows je prece mozno si nainstalovat
Textovou tiskarnu a takto pouzivat textovy vystup napr. z Wordu, resp z
Excelu. Proc by tak nemohla fungovat i Sinea?

Predem dekuji Radek Soucek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 21. �ervna 1998 10:19
P�edm�t: Re: Tisk na jehlickovych tiskarnach

Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 19. �ervna 1998 16:04
> [...]

>Lze to vubec? A pokud ano tak jak? Napr. pro tisky pokladnich dokladu
>(aby bylo mozno pouzivat pruklepy). V grafice je to vetsinou dost

Ikony na Taskbaru

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 21.6.1998 14:47:57

[...]
?

Uz sem to tu jednou psal :

Tyto problemy vyresis jednoduse - do svy DLL si predas nejakou funkci

hodnotu Application.MainForm.Handle z tvy aplikace a v ty DLL ji
priradis do

Application.Handle. Od te chvile maji spolecne hlavni okno a vsechno
funguje

jako by byl formular z DLL normalnim formularem v programu.

cili [DLL].Application.Handle := [PROGRAM].Application.MainForm.Handle;
Cau

McLEI

Tisk na jehlickovych tiskarnach

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 21.6.1998 15:01:55

Generator sestav pro znakovy tisk je velice jednoduchy.
Proto je siren zcela bezplatne!
Jeho hlavni prednosti je znakovy vystup. Protoze stoupnul zajem
o tento druh tisku a znakovy generator se pomerne rozsiril aniz
bychom se o to nejak snazili, vznikl pochopitelne tlak na jeho
zdokonalovani a rozsirovani jeho moznosti.
Zvazovanim vsech pozadavku a narocnosti prace jsme dospeli k zaveru,
ze nejlepsim resenim bude, kdyz se znakovy generator stane soucasti
klasickeho grafickeho generatoru tiskovych sestav a ziska tak
vsechny schopnosti funkce a vyhody tohoto vyrazne vyspelejsiho
bratricka - samozrejme krome moznosti tisku grafickych prvku.
Jinymi slovy novy generator tiskovych sestav ziska moznost
znakoveho vystupu primo na port tiskarny. Intenzivne pracujeme na teto
variante. Proto jsme zastavili dalsi prace na vyvoji znakoveho genaratoru
jako samostatneho editoru. Upravy by mozne byly a mnohe nejsou
ani moc narocne, ale otazkou zustav kterym upravam dat prednost.
Radeji se nechceme jiz nicim zdrzovat, aby nova verze generatoru sestav
(4) obsahujici mimo jine i zmineny znakovy vystup byla na svete co nejdive.

Vasi pripominku k tisku hlavicky a k pouziti textove tiskarny
zkonzultuji s programatory a jeste pripadne daplnim nase stanovisko.
Za firmu Sinea software
Ing. Jaroslav Skerik

Od: Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 21. �ervna 1998 11:30
> [...]

>Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
>Datum: 19. �ervna 1998 16:04
>P�edm�t: Tisk na jehlickovych tiskarnach

Drag and Drop?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.6.1998 17:06:39

> Bezva, diky, uz je to lepsi :-), ale uplne nejlepsi by bylo to, kdyby to
> reagovalo na stisk klavesy Ctrl a Shift pri tazeni a dynamicky to menilo
> ten kurzor.

Ahoj,

Tak jsem se na to dival a po nekolika pokusech jsem dospel k tomuto reseni,
ale jeste to prozkousej treba to ma nejake dalsi skryte problemy:

StdCtrls;

type

TKeyDragControlObject = class(TDragControlObject)
private
FOldOnMessage: TMessageEvent;
FCtrlDragCursor: TCursor;
FDragCursor: TCursor;
FLastAccepted: Boolean;
FLastShiftState: TShiftState;
FNormalDragCursor: TCursor;
FShiftDragCursor: TCursor;
procedure AppOnMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
procedure SetDragCursor(Value: TCursor);
protected
procedure Finished(Target: TObject; X, Y: Integer; Accepted: Boolean); override;
function GetDragCursor(Accepted: Boolean; X, Y: Integer): TCursor; override;
public
constructor Create(AControl: TControl; ANormalDragCursor,
ACtrlDragCursor, AShiftDragCursor: TCursor);
destructor Destroy; override;
property LastShiftState: TShiftState read FLastShiftState;

ListBox1: TListBox;
Memo1: TMemo;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Memo1DragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;
State: TDragState; var Accept: Boolean);
procedure Memo1DragDrop(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer);
procedure ListBox1StartDrag(Sender: TObject;
var DragObject: TDragObject);

{ TKeyDragControlObject }

constructor TKeyDragControlObject.Create(AControl: TControl; ANormalDragCursor,
ACtrlDragCursor, AShiftDragCursor: TCursor);
begin
inherited Create(AControl);
FCtrlDragCursor := ACtrlDragCursor;
FLastAccepted := False;
FNormalDragCursor := ANormalDragCursor;
FOldOnMessage := Application.OnMessage;
FShiftDragCursor := AShiftDragCursor;
FDragCursor := FNormalDragCursor;
Application.OnMessage := AppOnMessage;
end;

destructor TKeyDragControlObject.Destroy;
begin
Application.OnMessage := FOldOnMessage;
inherited Destroy;
end;

procedure TKeyDragControlObject.AppOnMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if Assigned(FOldOnMessage) then FOldOnMessage(Msg, Handled);
if (Msg.Message = WM_KEYDOWN) or (Msg.Message = WM_KEYUP) then
begin
FLastShiftState := KeyDataToShiftState(Msg.lParam);
if FLastShiftState = [ssShift] then SetDragCursor(FShiftDragCursor) else
if FLastShiftState = [ssCtrl] then SetDragCursor(FCtrlDragCursor) else
SetDragCursor(FNormalDragCursor);

procedure TKeyDragControlObject.Finished(Target: TObject; X, Y: Integer; Accepted: Boolean);
begin
inherited Finished(Target, X, Y, Accepted);

function TKeyDragControlObject.GetDragCursor(Accepted: Boolean; X, Y: Integer): TCursor;
begin
if Accepted then Result := FDragCursor else Result := crNoDrop;
FLastAccepted := Accepted;
end;

procedure TKeyDragControlObject.SetDragCursor(Value: TCursor);
begin
if FDragCursor <> Value then
begin
FDragCursor := Value;
if FLastAccepted then Windows.SetCursor(Screen.Cursors[FDragCursor]);

{ TForm1 }

with ListBox1 do
begin
for I := Low(LongMonthNames) to High(LongMonthNames) do
Items.Add(LongMonthNames[I]);
ItemIndex := 0;
DragMode := dmAutomatic;
end;
Memo1.Lines.Clear;
end;

procedure TForm1.Memo1DragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;
State: TDragState; var Accept: Boolean);
begin
Accept := (Source = ListBox1);
end;

procedure TForm1.Memo1DragDrop(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer);
begin
if Source = ListBox1 then
with TListBox(Source) do Memo1.Lines.Add(Items[ItemIndex]);
end;

procedure TForm1.ListBox1StartDrag(Sender: TObject;
var DragObject: TDragObject);
begin
DragObject := TKeyDragControlObject.Create(TControl(Sender),
crDrag, crCross, crHelp);