zavreni controlu

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 15.7.1998 08:18:55

Button.free samozrejme fuguje, ale ja jsem mel na mysli zavreni objektu sebe
sama viz. nasledujici priklad.
=== cut ===
unit button1;

StdCtrls;

type
b = class(TButton)
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
procedure click1(Sender : TObject);

constructor b.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited create(AOwner);
OnClick := Click1
end;

procedure b.click1(Sender : TObject);
begin
free // tady je kriticke misto

var l : B;
begin
l := b(b.Create(Form1));
l.setBounds(10, 10, 50, 20);
InsertControl(l)

=== cut ===

Dik Fala
fala(zv)imc(tec)cz
http://www.sws(tec)cz/fs.htm

Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Odesl�no: 14. �ervence 1998 18:43
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Velikost a poloha komponent

> mam takovy maly dotaz.
> Rad bych zjistil zpusob, kterym se da realizovat posun a zmena velikosti
> komponent na formulari za behu programu. Neco jako kdyz navrhujete novy form primo v Delphi.

No proste se zmeni jeho pozice nebo velikost, jako se to dela
pri navrhu, tak se to da i normalne programem...

*** POZOR, ZMENA ADRESY A TELEFONNIHO/FAXOVEHO CISLA ***
*** TOTO CISLO JE NAVIC PRECHODNE A BUDE PRECISLOVANO ***

=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Soubor INI

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 15.7.1998 08:50:17

Od: Zdenik Smolik
Odeslano: 15. eervence 1998 8:50
Komu: 'DELPHI Distribution List'
Poedmit: Velikost a poloha komponent - oprava

[...]

Poedmit: Re: Velikost a poloha komponent

> [...]

*** TOTO CISLO JE NAVIC PRECHODNE A BUDE PRECISLOVANO ***

=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

tisk v quickreportu + traktor

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 15.7.1998 12:05:59

zdravim fsechny!

mam takovej skromnej dotaz: zajimalo by, jestli je mozny vytisknout
pomoci quickreportu formular kterej neni na celou stranku bez toho
aby ta stranka cela vyjela... proste vytisku par radku, u konce ten
papir urvu a za chvili budu na tom samym miste pokracovat dal a porad
dokola /papir se bere z traktoru, jedna se jeste o hystoricky
jehlickovy tiskarny/. jeste sem to nezkousel, takze vubec nevim jestli
to treba nejde hnedka... ale nekde sem zasleh ze tendle postup ma
bejt proti srsti w95? tak nevim... kazdopadne:
dikec za kazdou odpoved

roman

Speed Button & mys

[*] Lukes V�clav <lukes(zv)msm.pvt(tec)cz> - 15.7.1998 12:13:32

[...]

Rx Lib Intslace

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 15.7.1998 12:16:59

Ahoj,
tak mam zase jeden stupido dotaz, ale aspon to bude lehky. Stahnul
jsem RX Library o kterejch se tady porad mluvi, ale instalace se mi
nejak nedari. Dokonce jsem si precetl navod. Bohuzel kdyz zadam install
a Delphi zacnou predelavat nejakou tu knihovnu tak mi nahlasi, ze
nenasel soubor shlobj.pas. Ten tam skutecne neni, ale RX mam stazeny
dobre. Poradte prosim jak z toho ven. Diky.
Marek Soukup

ERROR EMPTYTABLE

[*] marsik(zv)zl.inext(tec)cz (Zdenek Marsik) - 15.7.1998 12:20:50

Pro emptytable musi byt tabulka zavrena.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>; 'Zdenek Marsik'
<marsik(zv)zl.inext(tec)cz>
Datum: 15. �ervence 1998 9:32
P�edm�t: RE: ERROR EMPTYTABLE

Mas tabulku otevrenou Exclusive ?

----------
Odes�latel: Zdenek Marsik
Odesl�no: 15. �ervence 1998 7:27
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: ERROR EMPTYTABLE

<<Soubor: ATT00023.txt>><<Soubor: ATT00024.html>><<Soubor: Err_uc.gif>>

Svatky

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 15.7.1998 12:42:26

Nemate nekdo nejakou komponentu (nebo neco jinyho), ktera vraci k datumu kdo ma svatek. Takovou tu klasiku jako Svatek m� Pepik napr.

Jestli nedostanes co chces, tak napis, mam nejaky typovy soubor, kde je to zapsano.

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o. Dom� : Na Z�kop� 27
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00 Olomouc, 773 00
Tel : 0508/365583 Tel : 068/5314129
Fax : 0508/365512 Tel : 0603/457623
e-mail: kellner(zv)praktik(tec)cz pekol(zv)praktik(tec)cz
Web: www.praktik(tec)cz
e-mail pro velmi kr�tk� zpr�vy: kellner.mobil(zv)sms.paegas(tec)cz

Ucetni (informacni) system (PU) - znate, programuj

[*] AlPac <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 15.7.1998 12:57:13

Jedinou podminkou je, aby byl pokud mozno na urovni a mel nejakou vnejsi
konektivitu...

Jedine, co me napada je POHODA, ta jede na ACCESS databazi...

Money97 je uplne bez, letos nic jineho, nez export do DBF nelze asi cekat.

DOS PC-FAND Based? Pry ma ODBC konektivitu... Ale DOS okno? Brr.

Neznate neco lepsiho? Proste neco mezi SAPem a temito systemy, dnes se bez
alespon primitivniho nejjednoduzsiho napojeni VEN na SQL nelze obejit...

Diky za tipy..

Pac

CRC16

[*] Jan Stuchlik <jan.stuchlik(zv)email(tec)cz> - 15.7.1998 13:13:34

Ahoj !
Potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:
Pisu DLL knihovnu pro ovladani zarizeni, ktere komunikuje jistym
protokolem, ktery obsahuje kontrolni soucet CRC16. Nevite o nejakem
zdrojaku do Delphi (ne VCL!) ? Hledal jsem po ruznu, ale kdyz uz to jde
aplikovat na muj problem, vraci to jinou hodnotu, nez originalni
software, ktery je k tomuto zarizeni dodavany a evidentne funguje. Navic
to vraci co kus, to jina cisla...
Diky za rady, Sir
|Jan Stuchlik, student CVUT FEL, Hardware & software servis |
|E-Mail: Jan.Stuchlik(zv)email(tec)cz WWW:http://cs.felk.cvut(tec)cz/~xstuchli|

DDE + NT services

[*] GLOSIK Milos <glosik(zv)asset.sk> - 15.7.1998 13:45:07

Zdravim

Mate niekto skusenosti s pouzitim DDE v NTservices.
Problem je v tom ze API funkcia - DdeCreateStringHandle vracia 0 ked
je pouzita v NTservice - pri rovnakych vstupnych parametroch ako v
aplikacii kde vracia HANDLE.
Dosledok je: Nevytvori sa mi handle na string a nemozem otvorit DDE
linku.

Kazdy napad sa ceni.

Milos GLOSIK
glosik(zv)asset.sk

Poskozovani Paradox tabulek

[*] hostinsky(zv)rychnov(tec)czcom(tec)cz (Hostinsky Miroslav) - 15.7.1998 14:06:28

Paradox tabulky jsou naprosto nevhodne pro jekekoliv pouziti!!!
Nechcete-li ztracet cas ihned prejdete na jiny format.
Cim drive to udelate tim lepe. Pri programovani v Delphi
budete resit bez tak spousty jinych problemu.
Ma-li vase aplikace bezet v siti nebo ji budete prodavat za vice nez
5000 Kc za jednu licenci pak pouzijte Interbase.
Jde li o nizsi cenovou relaci pouzijte ACCES.

S pozdravem
Miroslav Hostinsky

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Kara [SMTP:lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 14. �ervence 1998 19:25
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Poskozovani Paradox tabulek

Ahoj!

Vyvijim aplikaci pod Delphi 3 s pouzitim Paradox tabulek. Zatim je to ve
vyvoji a je vyplnena jenom jedna tabulka, ktera ma asi deset polozek, z toho asi
polovinu typu memo. Tech zaznamu je v ni asi deset, jsou to prakticky konstanty
pro projekt.

Behem dneska se mi udaje v ni DVAKRAT poskodili! BDE vzdy tvrdilo "BLOB has
been modified" (data jsem v prubehu prace mirne upravoval) a nebyl jsem je
schopen vydolovat. Pritom se mi nestalo, ze by se mi predtim aplikace pri
editaci kousla, nedejboze aby spadnul system (ty NTcka jsou preci jenom o neco
stabilnejsi nez 95ky). Je tedy pravda, ze aplikace pri quitu nijak nezavira
tabulku, pouze pokud neni v browse modu tak udela post.

Nevite nekdo, jestli muze byt nekde zakopany pes, nebo jestli je to
standardni "spolehlivost" BDE?

Predem diky,
Michal Kara alias lemming

Zavislosti mezi unitami

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 15.7.1998 14:50:10

Zdravim!

Potrebuji nejakym prehlednym zpusobem zobrazit/vytisknout vsechny unity v danem projektu.
Strukturovane - aby bylo poznat, ktera unita pouziva kterou.
Ma nekdo nejaky napad?

Nebo alespon funkci, ktera pro danou unitu vrati seznamy unit uvedenych v sekcich uses.
Spolehlive - tj s ohledem na komentare atd.

Diky

J.Soudny
jsoudny(zv)comp(tec)cz

versioninfo

[*] David Hrb�� - 15.7.1998 15:35:50

Podarilo se nekomu pridat VersionInfo do DLL knihovny? Me se to nejak
nedari, u normalnich aplikaci to funguje, ale jakmile je projekt DLL nebo
CLP tak ne. ??
Diky,
David Hrbac

CopyFile

[*] Radek Sou�ek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 15.7.1998 15:46:22

Me se zda pro kopirovani jednoho souboru nejjednodussi toto:

function Kopiruj (Zdroj, Cil:String):Boolean;
begin
Result:=CopyFile (Pchar(Src),Pchar( Dest), FALSE);

From: Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz>
To: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 15. �ervence 1998 7:59
Subject: RE: CopyFile

> [...]
> exit;
> With SH do
> Begin
> Wnd:=0;
> wFunc:=FO_COPY;
> pFrom:=Pchar(F);
> pTo :=Pchar(T);
> fFlags:=FOF_FILESONLY;
> End;
> if shFileOperation(SH) = 0 then
> ShowMessage('Export probihl vpoo�dku.')
> else
> MessageDlg('Kop�rov�n� neprobihlo vpoo�dku!', mtError, [mbOK], 0);
>
>Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)

Probl�m

[*] ing. Pavel Linart <mole(zv)post(tec)cz> - 15.7.1998 16:22:48

Pot�ebuji radu.
Jak zajistit, aby aplikace p�i spou�t�n� iniciovala BDE s vlastn�m
konfigura�n�m souborem a ne defaultn�m. Ale aby p�itom zachovala
nastaven� pro ostatn� aplikace. To znamen�, aby jenom pro spou�t�nou
aplikaci pou�ila nastaven� pro BDE ze souboru, kter� mu ur�� aplikace a
pro ostatn� aplikace se nad�le pou��v� jejich nastaven�.

Pavel Linart

Master-detail nad velkou tabulkou

[*] Roman Fara <fara(zv)c3(tec)cz> - 15.7.1998 16:35:20

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Dobry den,
nevime si rady s nasledujicim "problemem":

(Jedna se o MDI aplikaci typu klient-server v D2 nad MS SQL 6.5.)

Pri master-detail prohlizeni dat (dva DBGridy, "detail" Query je
napojena pres svou propertu DataSource na "master" DataSource) u vetsich
objemu dat dochazi k casove neunosnemu prodlouzeni doby, nez se
pozadovana data zobrazi. Nepomohlo ani zruseni vzajemneho propojeni obou
dotazu ("detail" dotaz je nyni vytvaren dynamicky).
Po dalsim zkoumani jsme zjistili, ze dochazi k "fetchovani" dat "master"
dotazu na klienta pri pokusu o spusteni "detail" dotazu, presneji mezi
Prepare a Execute (dle SQL Monitoru) "detail" dotazu.

Sli jsem vsak odvazne jeste dale. Zjistili jsme, ze k tomuto jevu
dochazi i u dvou ruznych formularu (Query.Open se vola v
XXXForm.Activate).
Priklad: kdyz si otevru okno zakazniku, nactou se na klienta jen ty
vety, ktere vidim v DBGridu (prvnich asi 10 vet). Kdyz si vsak otevru
dalsi (take MDIChild) okno s adresami, nactou se na klienta zbyvajici
zakaznici (bezne nekolik desitek tisic vet), coz je samozrejme spatne, a
az pote se otevre okno s adresami a na klienta se nacte nekolik prvnich
viditelnych zaznamu s adresami (vsechny udaje podle SQL Monitoru).

Z predchoziho odstavce tedy plyne, ze se az tak nejedna o problem
master-detail prohlizeni, ale o nejspise o to, jak zabranit klientske
casti aplikace nacitani dat ze serveru, "kdyz si to neprejeme"
(nedejboze programove, nejlepe nejakym nastavenim).

Budeme vdecni za kazdou radu nebo postrceni (nakopnuti) dopredu.

Roman Fara

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.7.1998 17:16:26

Milan Fiedler wrote:

> Zajimalo by me jak je to vyreseno v Delphi 4 proti starsim verzim,
> Grafy, Internet a nejvic co noveho na tom hodnotite kladne. dik

No, internet neni moje silna stranka, ale na prvni pohled pribylo
komponent. Takze by to snad melo umet vic, a doufam, ze to nebudou
zase jen casove omezene verze jako driv. Ale jeste jsem to detailne
neprohlizel. Grafy nevim.

Zatim jsem si s tim hral asi dve hodiny, a _KONECNE_ jsou tam makra
editoru - tedy ze si mohu nahrat pri editaci nejakou sekvenci a tu
potom spoustet. Po tech letech, co v jejich produktech programuji,
musim konecne volat HURA, HURA, HURA, protoze jsem se chystal, ze je
velice tvrde servu, kdyz to tam nebude. :-)

Dalsi pekna vec, ktera se mi velice libila, je strom trid, procedur a
dalsich veci, ktere jsou v PASu. Funguje to tak, ze mohu z prostredka
zdroje najit ihned deklaraci cehokoliv.

A dalsi vec, ktera se mi libila, ze stale nemaji zadny poradny
nastroj na lokalizaci (alespon jsem nic nenasel), a ze ten muj pro
verzi 3 funguje. Takze treba to do dalsi verze ode mne koupi. :-)

Zden�k Smol�k wrote:

> [...]
> zabyva a jmenuje se myslim Splitz, ale je pouze pro D2 a navic je to
> shareware a neregistrovana verze je myslim vazana na pritomnost

Program tu vypisovat nebudu, ale dela se to takto:
Ve formu odchytim udalost mysi na kliknuti. Zjistim, na ktere
komonente lezi, zjistim, jestli jsem na okraji nebo nekde uprostred a
zapamatuji si to. Potom v udalosti sledujici pohyb mysi zjistuji
rozdil puvodni a nove polohy mysi a podle toho upravuji budto polohu
komponenty, nebo jeji rozmer.

Problem je ovsem u aktivnich komponent, jako je button, edit a
podobne, protoze ty samy o sobe reaguji na udalost kliknuti. Takze je
vhodne nejdrive prejit do editacniho modu, kde je treba zajistit, aby
nebyly generovany udalosti jednotlivych komponent.

Take to lze resit tak, ze si udelam nejaky pruhledny ramecek
(samostatna komponeta), ktery polozim pres komponentu a pak upravuji
jenom ten ramecek, pricemz ramecek za sebou tahne polohu a rozmery te
komponenty.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Speed Button & prave tlacitko mysi

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 15.7.1998 17:31:15

Ahojda ...
Jestli jsem to spravne pochopil, tag muzes testovat prommenou Button v
udalosti OnMouseDown/Up, OnClick to bohuzel nema :-((

procedure TForm1.SpeedButton1MouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
case Button of
mbLeft :
begin
// ... standartni operace
end;
mbRight : Form2.ShowModal; // zobraz formular
mbMiddle : ShowMessage('Ses divnej, nebo navedenej ?!?'); // Fucking
user
end;

{ type TMouseButton = (mbLeft, mbRight, mbMiddle); }

--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

zavreni controlu

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 15.7.1998 17:33:57

Uvolnit respektive zatvorit button v jeho udalosti sa nesmie. Uvolnit button ked button osetruje svoju udalost CLICK je nemozne. Doporucujem uzatvorit button v udalosti ineho buttonu.

procedure B.Button1Click(sender)

procedure B.Button2Click(sender)
Button1.Free;
end;
Tungli

----------
> [...]
> Button1: TButton;
> procedure FormCreate(Sender: TObject);

> Form1: TForm1;
>
> implementation
>
> {$R *.DFM}
>
> constructor b.Create(AOwner: TComponent);
> begin
> inherited create(AOwner);
> OnClick := Click1
> end;
>
> procedure b.click1(Sender : TObject);
> begin
> free // tady je kriticke misto
> end;
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

Kde je myUE ?

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 15.7.1998 17:39:58

Hmmm.

1) Jeste by tam mohl taky bejt dusenej kohoutek (Mnam), co ceka na
slepicku s vodou...., nohuzel k PC se mi kohoutka zatim pripojit
nepodarilo, dokonce ani pres USB. Mozna na MACu, nebu UNIXu ...
2) Zalezi taky na tom, jestli ta komora je plynova, nebo dekompresni ...

--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

CINK - vodn� elektr�rny a.s. wrote:

> Kdo by to neznal?
> Mamo, tato v komore je rus.
> Mamo, tato ja jsem na nej flus.
>
> Vzdyt to bylo supr!

TStringGrid

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 15.7.1998 18:01:35

existuje vlastnost TopRow (= vrchni radek) a LeftCol (=levy sloupec), ktere
je mozne nastavit,
a taky VisibleColCount a VisibleColCount.
Nastavit vybranou bunku lze vlastnosti Row a Col.

ahoj Pavel Kral

[...]

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 15.7.1998 18:16:44

Pro nastaveni radku zkus nastavit property TopRow a pro sloupec LeftCol
Pr: StringGrid1.TopRow:=20; StringGrid1.LeftCol:=6;

Zd.

String a jeho sirka

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 15.7.1998 18:47:01

TCanvas ma metodu TextWidth. Jak to zjistit jenom na TFont nevim.

Michal Brabec.

CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR
From: AlPac <alame(zv)bigfoot.com>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 15. �ervence 1998 19:35
Subject: Ucetni (informacni) system (PU) - znate, programujete? Dejte
vedet..>Jedinou podminkou je, aby byl pokud mozno na urovni a mel nejakou vnejsi
> [...]
>alespon primitivniho nejjednoduzsiho napojeni VEN na SQL nelze obejit...

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.7.1998 23:46:54

Zbysek Hlinka wrote:

> No, internet neni moje silna stranka, ale na prvni pohled pribylo
> komponent. Takze by to snad melo umet vic, a doufam, ze to nebudou
> zase jen casove omezene verze jako driv. Ale jeste jsem to detailne
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ahoj,

V pripade NetManage to byla asi spis chyba, na Borlandske strance je
na to patch.

Ale, rovnou toho vyuziju a taky bych se chtel na neco zeptat:

1. Jake tak pribyli komponenty ze "systemove" oblasti. Treba neco co
zapouzdruje praci s MailSloty, Pipes a tak.....
2. Komponenty ovl.prvku Windows (hlavne TListView a TTreeView) vetsinou
nemeli vsechno co nabizela COMMCTL32, na Internetu bylo sice vsude
plno doplnku ale kazdy delal spis jen neco. Je uz to vic kompletni ?
3. Ma uz TTable konecne nejakou metodu PackTable ????
4. S tim Internetem, s C++ Builderem 3 se pry dodavaji nejake nove native
komponenty, nejsou uz nahodou taky v D4 ?
5. Uz v D2 me napadlo ze by kompilator mohl hlasit Warning pri pouziti
promenne typu Real, neni to tam ciste nahodou ?
6. Jsou tam doplneny i prevody hlavickovych souboru napr z knihoven
pro TAPI a RAS ?
7. Potom nejake volnejsi automaticke pretypovani, treba String na PChar,
aby to clovek nemusel porad psat.
8. Pri psani komponent se pomerne casto opakuje ze napises promennou
kterou pouzivas v property (treba FBeep: Boolean) a pak
property Beep: Boolean read FBeep write FBeep
neni tam neco co by to nejak snadneji generovalo ?
9. ... urcite me jeste neco casem napadne :-)

Je toho asi trochu vic ...... ale dekuji predem za odpovedi

Petr Vones, amatersky programator

versioninfo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 00:31:25

David Hrb�� wrote:

> Podarilo se nekomu pridat VersionInfo do DLL knihovny? Me se to nejak
> nedari, u normalnich aplikaci to funguje, ale jakmile je projekt DLL nebo
> CLP tak ne. ??

Me to v D2 funguje, ale ja pouzivam experta ktery to kompiluje jako .RES a
ten pridavam do aplikace. Mel jsem sice smele plany jak ten expert bude umet
vkladat VersionInfo primo do .RES souboru projektu, ale v D2 je nejaka zapeklita
chyba ktera to znemoznuje. V D3 to zase vypada ze tam maji prave chybu, pokud
to chces pridat do DLL. Poradil bych ti, si to napsat jako resource, zkompilovat
pomoci BRCC32 a pridat jako .RES.

Takhle muze vypadat resouce pro VersionInfo:

VERINFO.RC

1 VERSIONINFO
FILEVERSION 1, 1, 0, 0
PRODUCTVERSION 1, 1, 0, 0
FILEOS VOS_DOS_WINDOWS32
FILETYPE VFT_DLL
{
BLOCK "StringFileInfo"
{
BLOCK "040504E4"
{
VALUE "CompanyName", "Firma\000\000"
VALUE "FileDescription", "\000\000"
VALUE "FileVersion", "1.1.0.0\000\000"
VALUE "InternalName", "\000\000"
VALUE "LegalCopyright", "Copyright\000\000"
VALUE "OriginalFilename", "\000\000"
VALUE "ProductName", "Aplikace\000\000"
VALUE "ProductVersion", "1.1\000\000"

BLOCK "VarFileInfo"
{
VALUE "Translation", 0x405, 1252

Dalsi zrada na kterou jsem narazil byla pri pouziti ceskych znaku,
nakonec jsem musel jeste pred kompilaci udelat prevod z ANSI do UNICODE. Petr Vones, amatersky programator

Master-detail nad velkou tabulkou

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.7.1998 06:50:15

1.Doporucil by som nevyuzivat master-detail ale miesto toho riesit to vnorenym dotazom
ako napriklad:
select ... From ... Where ... and XYPole1 IN (select XYPole2 From ... Where ...) ...

2. Druha vec co treba kontrolovat, ci mate vytvoreny indexy na pole cez ktore realizujete
vazbu medzi dvoma query.
Tungli

----------
> [...]
> (nedejboze programove, nejlepe nejakym nastavenim).
>
> Budeme vdecni za kazdou radu nebo postrceni (nakopnuti) dopredu.

String a jeho sirka

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.7.1998 06:55:14

Delal jsem to z nouze kdysi tak, ze jsem si vytvoril neviditelny label s
fontem podle potreby, nastavil AutoSize na TRue a dal do nej text. Pak
staci odchytit Label.Width.

> [...]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> Lze presne zjistit, kolik pixelu bude siroky dany string, kdyz vim font

Chyba v Interbase ?????

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.7.1998 06:57:32

Interbase 5 nema yiadne chyby. Nedavno sme presli y Interbase 4.2 na Interbase 5.0 a bez zmeni jedineho pismenka. Toto svedci o kvalite produktu. Pokial mate uvedeny problem napada mi ze mozno nemate nastavenu pociatocnu hodnotu generatora.
Po vytvoreni generatora je potrebne nastavit pociatocnu hodnotu.
Tiez pouzivame generatory a bez problemov pod IB 5.0
Tungli

----------
Od: Radek Sou�ek <rsoucek(zv)email(tec)cz>
Pre: Delphi Forum <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Predmet: Chyba v Interbase ?????
D�tum: 15. j�l 1998 23:37

[...]

Kombinace

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 16.7.1998 07:08:37

Nazdar!
Nejde sice o problem Delphi, ale presto se zeptam na nasledujici:
Nezkousel nahodou nekdo vytvorit algoritmus na vytvoreni X-cifernych
kombinaci z Y cisel?
Diky.

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

DBF

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.7.1998 08:06:23

Prosim, prosim, smutne koukam, ja bych chtel taky !

Od: Pavel Koutny
Odeslano: 14. eervence 1998 13:49
Komu: 'DELPHI Distribution List'
Poedmit: RE: DBF

Prave dorabam DBF komponentu, ktora by s tym nemala mat problemy. Potom ti to poslem.

Probl�m

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 16.7.1998 08:41:00

Vzdyt aplikace vubec nemusipouzivat konfiguraci BDE. Staci pouzivat
komponentu TDatabase. Pri poklepani na ni se ti objevi konfiguracni
dialog. Zadas typ pripojeni, pak talcitko default a dopises parametry
tak, jako v BDECFG / BDEADMIN. Tim si vytvoris alias, ktery existuje jen
po dobu behu tveho programu.

> [...]

> aplikaci pou�ila nastaven� pro BDE ze souboru, kter� mu ur�� aplikace
> pro ostatn� aplikace se nad�le pou��v� jejich nastaven�.

DELETE DBF

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.7.1998 08:56:48

Potrebujem fyzicky vymazat vety z DBF suboru. Delete nepomoze lebo vety nevymaze fyzicky iba ich oznaci ako deleted.
Existuje nieco podobne ako PACK ?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Stisk kl�ves na formul��i

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 16.7.1998 08:56:43

Ahoj,

m�m jeden mal� probl�m:
na formul��i, kde nejsou ��dn� edita�n� pol��ka, ale pouze n�kolik panel� a menu pot�ebuji zpracovat stisknut� kl�vesy Esc. Probl�m je v tom, �e informace o stisknut� se v�bec nedostane k obsluze ud�losti OnKeyPress nebo OnKeyDown. Pora�te pros�m.

D�ky

Karel Chmel

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] David Hrb�� - 16.7.1998 09:13:47

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �ervence 1998 0:03
P�edm�t: Re: Delphi 4 - recenze dotaz

Mne by zajimalo:
1) ad Internet - jestli je to reseno pomoci OCX nebo jiz konecne pomoci
nativnich pomponent, vcetne zrojaku (u C/S verze)
2) zda je konecne impelentovan CPL.H
3) pridani VersionInfo i do DLL

David Hrbac

tisk v quickreportu + traktor

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 16.7.1998 09:15:04

Muzes vyzkouset nas generator pro znakovy tisk. Davame ho zadarmo.
Popisovany problem jsem sice nezkousel, ale protoze se jedna
o znakovy tisk primo na port, tak by to mohlo fungovat.
Jaro

> [...]
FF,
>nebo nastavit uzivatelsky delku stranky na vysku daneho tisku pred FF, ale

ERROR EMPTYTABLE

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 16.7.1998 09:17:58

Ja teda nevim, zkousel jsem to a v pohode.
Table1.Active := false;
Table1.EmptyTable;
Table1.Active := true;

Jede to ve viceuzivatelskem provozu ?
----------
Odes�latel: Zdenek Marsik
Odesl�no: 15. �ervence 1998 12:21
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: ERROR EMPTYTABLE

Od: Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>; ,Zdenek Marsik'
<marsik(zv)zl.inext(tec)cz>
Datum: 15. �ervence 1998 9:32
P�edm�t: RE: ERROR EMPTYTABLE

Mas tabulku otevrenou Exclusive ?

----------
Odes�latel: Zdenek Marsik
Odesl�no: 15. �ervence 1998 7:27
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: ERROR EMPTYTABLE
<<Soubor: ATT00023.txt>><<Soubor: ATT00024.html>><<Soubor: Err_uc.gif>>

USERNAME u C/S

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 16.7.1998 09:27:59

Ahoj,

mam tento dotaz.
Jak se da zjistit jmeno uzivavatele (User Name), ktery se mi prihlasil po
vyplneni
prihlasovaciho formulare - Database Login.

Synthesia a.s.

Modal panel

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.7.1998 09:30:13

Potreboval by som modalny panel, najlepsie ako komponentu.
Tiez by som uvital navrh, ako nieco take urobit.
Nepaci sa mi, ze musim vytvorit novy formular, ked potrebujem okno s modalnymi vlastnostami.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

DELETE DBF

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 16.7.1998 09:31:40

Podivej se na http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/
Tam to bude

----------
Odes�latel: TUNGLI Jan
Odesl�no: 16. �ervence 1998 8:57
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: DELETE DBF

<<Soubor: ATT00038.txt>>

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 16.7.1998 09:43:50

Haj hou!

Zajimaji me predevsim novinky okolo COM/DCOM :

1.) Prace s COM objekty ve vice vlaknech (zda a jak je doresen
free-threading)
2.) Zda je podporovano generovani proxy/stub nebo jinak padlo omezeni na OLE
Automation typy pri pouziti out-of-process serveru.
3.) Jake dalsi jazykove konstrukty pro COM pribily v OP.
4.) Co pribilo (nebo stale chybi) v type library editoru

Diky

Rx Lib Intslace

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.7.1998 09:46:22

Dekuju vyreseno :-))))

Ucetni (informacni) system (PU) - znate, programuj

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 16.7.1998 09:51:09

Ahoj,

>DOS PC-FAND Based? Pry ma ODBC konektivitu... Ale DOS okno? Brr.

Neni treba delat Brr DOS okno, protoze ODBC driver je pod Windows:)
Nab�z� mo�nosti, kter� u souborov�ch db najdete jen st��.

skacel(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Tomas Bobek <tbobek(zv)ciglersw(tec)cz> - 16.7.1998 09:52:29

�ke��k Jaroslav wrote:

> [...]
> To si to radeji pro verzi Delphi xy nechaji naprogramovat od nejake
> svetove firmy za par desitek milionu dolaru, ktera v tom dva roky bude

netusim jake mas osobni zkusenosti se spolupraci s velkymi sw firmami,
ale podle toho, co jsem cetl od kolegu z druhe strany Atlantiku, neni pro
ne az takovy problem spojit se i s one-man-company, pokud to bude vyhodne.
Vis, jejich zpusob posuzovani partneru zahrnuje i komplikovanejsi pocty
nez rocni obrat ci pocet zamestancu...Fidaci si jiste vzpomenou treba na
xChaose.

--
Tomas Bobek.

CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR
tel:+420-5-526045, fax:45223890, http://www.ciglersw(tec)cz

Stisk kl�ves na formul��i

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 16.7.1998 10:27:30

pokud chces tim Esc zavrit okno, muzes pouzit takovou fintu:
umistis na formular button, nastavis mu left na -100, a vlastnost
cancel na true. Potom se pri stisku esc jakoby stiskne toto tlacitko
a okno se uzavre.

Jinak pro zpracovani jakekoliv klavesy v udalosti formu
je zapotrebi nastavit formu vlastnost KeyPreview, aby
se udalost nejprve predala ke zpracovani formu a potom
teprve cilovemu prvku.

ahoj Pavel Kral

PS. nepouzivej cestinu a zalamuj radky klavesou Enter,
v ruznych postovnich klientech to dela ruzne problemy

> [...]
menu pot�ebuji zpracovat stisknut� kl�vesy Esc. Probl�m je v tom, �e
informace o stisknut� se v�bec nedostane k obsluze ud�losti OnKeyPress nebo

[*] Roman Fara <fara(zv)c3(tec)cz> - 16.7.1998 10:31:16

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Dekuji za odpoved

1. Toto reseni se moc nezamlouva, zda se mi vsak, ze to neni to prave orechove.

2. Toto byla jedna z prvnich veci, ktera nas napadla. Pokud spustime oba dotazy oddelene,
provedou se bleskove (at uz z Delphi nebo ISQL).

Stale vice si vsak myslime, ze jadro pudla je trosku jinde. Zkusili jsme upgradovat BDE na
4.51, ale bezvysledne. Mozna by bylo resenim pouzit pristup pres ODBC, ale moc se nam do toho
nechce.

V predchozim prispevku jsem se zapomnel zminit, ze pro pristup pouzivame nativni driver.
Otazka na zaver: Pouziva nekdo z ucastniku teto konference nativni driver pro pristup na MS
SQL 6.5 pro obsahove velke tabulky?

Roman Fara

TUNGLI Jan wrote:

> [...]
>
> 2. Druha vec co treba kontrolovat, ci mate vytvoreny indexy na pole cez ktore realizujete

Stisk kl�ves na formul��i

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 16.7.1998 10:40:33

> [...]
> nedostane k obsluze ud�losti OnKeyPress nebo OnKeyDown. Pora�te pros�m.

pokud jsem spravne pochopil....

no teoreticky: v D3 ma form neco jako KeyPreview property. pokud je true, tak nektere "klavesnicoidni" veci chodi prvni na form a pak teprve dal. (da se tak predbehnout kde co)

Martin Tichacek
martin_t(zv)mrp(tec)cz

dalsi text neberte prilis seriozne :)

// v dobe kdy jsem placal veci v D1 a nevedel nic lepsiho (predpokladalo to nepouziti niceho konkretniho co potrebuje vstup z klavesnice) tak jsem na form placnul jeden scrollbar a ten mi zral veskere udalosti klavesnice. na on deactivate jsem ho zase focusnul (nekdo asi zmacl "TAB"). nebylo to videt protoze pres nej byly panely :) - ale jestli to nekdo bude chtit pouzit tak je .... to co ja zhruba pred rokem ... blazen

Combobox

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 16.7.1998 11:13:35

Caute !
Moja otazka znie : je mozne nejakym sposobom nastavit komponente COMBOBOX vlastnost ReadOnly, ide mi o to, aby zvoleny text nemohol uzivatel upravit ( zmazat, alebo doplnit znaky ).
Dik

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.1998 11:17:01

> 3) pridani VersionInfo i do DLL

Ale to me chodi uz pod Delphi 3 uplne beznou metodou
Project - Options - Version Info.

=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Internal error L1086

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 16.7.1998 11:25:17

Nekde v helpu psali, ze se tato chyba nema nikdy objevit:-)))
Nam se v nasem (pomerne rozsahlem) projektu ted objevuje bezne i pri Compile a
domnivame se ze je zpusobena
chybou v kompilatoru pri pouziti kruhovych referenci (jedna knihovna vola
druhou a ta vola treti, ktera vola zase tu prvni). V helpu sice pisou, ze muzes
volat v uses v sekci implementation kruhove (circular) jinou knihovnu, ze ktere
volas zpet tuto knihovnu, ale rekneme si uprimne, ze ne vzdy lze uhlidat
slozitejsi pripady volani
Unit1->Unit2->Unit3->......->UnitXX->Unit1 a to, aby byly vsechny navzajem
volany v implementation
taky vzdy nevyjde:-) (nejaky typ se pouzije pri definici metody a je to).

Nastesti se tato chyba objevi jen pri prvnim pruchodu. Kdyz se vzapeti spusti
znovu preklad (compile), tak si delphi doprelozi zbytek a prelozene "circulary"
uz nepreklada a tudiz chyba nevznikne.

OK? KO! :-)

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Miloslav Skacel [SMTP:skacel(zv)kjsoft(tec)cz]
> Odesl�no: 15. �ervence 1998 9:57
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Internal error L1086
>
> Ahoj,
>
> nevite nekdo co znamena v D3 Internal error L1086?
> Objevi se pri linkovani projektu, ktere bylo vyvolano Build All.
> Pri Compile se zatim neobjevuje.
>
> S pozdravem,
> Miloslav Skacel
> skacel(zv)kjsoft(tec)cz
> http://www.kjsoft(tec)cz

Stisk kl�ves na formul��i

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 16.7.1998 11:31:48

Domnivam se, ze by mela pomoci property KeyPreview na formulari (mozna).

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> menu pot�ebuji zpracovat stisknut� kl�vesy Esc. Probl�m je v tom, �e
> informace o stisknut� se v�bec nedostane k obsluze ud�losti OnKeyPress nebo

DELETE DBF

[*] Ing.Jozef Strnadik <strnadik(zv)mrp.sk> - 16.7.1998 11:52:59

Nazdar,

samotna komponenta TTable PACK nevie, takze musis pouzit Table.Delete alebo Table.EmptyTable a potom este zavolat funkciu BDE DbiPackTable vid. BDE API Help

Jozef Strnadik
E-mail: strnadik(zv)mrp.sk

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odesl�no: 16. j�l 1998 8:57
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: DELETE DBF

[...]

Ra player

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 16.7.1998 12:40:47

Caute !
Potrebujem od Vas pomoc ! Do svojej aplikacie som vsunul ako AKTIVE X prehrava� RA PLAYER. Potreboval by som ale zistit, ktor� funkcia sl��i k tomu, aby som zistil celkovu d�ku prehravanej pesni�ky a prave aktualny cas prehravania. Ked niekto viete pomozte.

Dik

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Velikost a poloha komp. reseni

[*] Zden�k Smol�k <smolik(zv)kpgroup(tec)cz> - 16.7.1998 13:09:04

Ahoj vsichni
pokud by to nekoho zajimalo, nasel jsem si komponentu TStretchHandle v souboru handles.zip na DSP
a vypada to, ze to umi vsechno podstatne.

Zdenek Smolik
smolik(zv)kpgroup(tec)cz

Probl�m

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 13:31:38

ing. Pavel Linart wrote:

> [...]
> aplikaci pou�ila nastaven� pro BDE ze souboru, kter� mu ur�� aplikace a
> pro ostatn� aplikace se nad�le pou��v� jejich nastaven�.

Ahoj,

mozna by to slo pomoci TSession, podivej se na metody ModifyDriver,
ModifyAlias a vlastnost ConfigMode. Nikdy jsem s tim ale nic nedelal..... Petr Vones, amatersky programator

DELETE DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 13:32:27

TUNGLI Jan wrote:

> Potrebujem fyzicky vymazat vety z DBF suboru. Delete nepomoze lebo vety nevymaze fyzicky iba ich oznaci ako deleted.
> Existuje nieco podobne ako PACK ?

Ahoj,

existuje, je to tady (ex.2). Proc to ale neni primo jako metoda v TTable
mi dodnes neni jasne....

http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbidorestructure.html

Petr Vones, amatersky programator

Internet Offline

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 13:35:00

Ahoj,

mam takovyto problem, v situaci kdy je clovek pripojen k Internetu pres
dial-up by se mi hodila nasleduji vec, ale site nejsou zrovna moji silnou
strankou takze je to mozna cele uplna blbost.

Priklad:
jsem online a divam se na stranku http://www.firma.com/data/index.htm,
tu si ulozim do bookmarku. Jeji obsah by se mi hodil prohlizet i offline,
ulozim si ji tedy celou disk a udelam zastupce. A ted jde o to jestli by
neslo nejak zaridit (pomoci nejakeho lokalniho web serveru nebo tak) abych
se v pripade ze jsem offline mohl podivat prohlizecem na tu adresu uplne
stejne jako v online, ale data by se ve skutecnosti brala z disku a bylo
to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",
napriklad:

C:\WebOffline\Firma ktery by predstavoval www.firma.com a v nem pak
\data\index.htm

Dekuji za jakekoliv odezvy

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] V. Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 16.7.1998 13:40:38

No, na prikladu QuickReportu je videt, jak se i malinka firmicka
muze dostat pekne vysoko - z freeware komponenty az na standartni
soucast Delphi...

V.N.> From: "�ke��k Jaroslav" <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>

> [...]
> lovit chyby a pak to nakonec mozna stejne vyhodej. Vzpomenme
> jen na skvely a nesmrtelny ReportSmith (pry stal jen 16.000.000 $).

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] David Hrb�� - 16.7.1998 14:04:43

Mne to nefunguje (Delphi 3.0 C/S) u dll, pouze u normalni aplikace.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �ervence 1998 12:24
> [...]

Project - Options - Version Info.

=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Radek Sou�ek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 16.7.1998 14:40:03

Generator pochopitelne nastavuji na nulu. Prace s nim je jen na jednom miste
a to v triggeru dane tabulky. Je zajimave, ze ackoli jsou tabulky zalozeny

naprosto stejnym zpusobem, deje se to jen u nekterych.

Pokud nekdo budete mit zajem tento problem studovat, milerad zaslu databazi
GDB.

From: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 16. �ervence 1998 7:56
Subject: RE: Chyba v Interbase ?????>Interbase 5 nema yiadne chyby. Nedavno sme presli y Interbase 4.2 na
> [...]
zkonfigurovane prostredi? Rozhodne vsak vylucuji chybu v programu, resp. ve

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 16.7.1998 14:43:16

Zdravim,

sice nepouzivame MS SQL server ale InterBase - podobne problemy vsak pozoruji
take (nativni ovladac). Myslim, ze problem je opravdu v BDE. Mozna by stalo za
pokus pohrat si s DRIVERFLAGS, ktery nastavuje zpusob rizeni transakci
v ramci BDE, pripadne zkusit rezim SQLPASSTHRU (velmi zhlehka je popsan
v manualu k Delphi, pripadne na serveru firmy Kallista Inc. http://www.kallista.com)
Parametry pro DRIVERFLAGS nabyvaji pro MSSQL jinych hodnot nez pro InterBase.
BDE se chova v mnoha pripadech velice podivne.
Zajimave informace lze nalezt take na http://www.mers.com.

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Roman Fara [SMTP:fara(zv)c3(tec)cz]
Odesl�no: 16. �ervence 1998 10:31
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Master-detail nad velkou tabulkou

TUNGLI Jan wrote:

> [...]
>
> 2. Druha vec co treba kontrolovat, ci mate vytvoreny indexy na pole cez ktore realizujete

PXENGWIN.DLL

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)login(tec)cz> - 16.7.1998 14:57:41

Ahoj dephini,

1) nevite nekdo, jestli je mozne volat 16bit DLL z delphi 3,

2) nevite nekdo jestli existuje knihovna PXENGWIN.DLL ve 32bit verzi,

diky za kazdou odpoved ...

__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)login(tec)cz
__________________

Problem s MSACCESS databaze

[*] Petr Vales <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 16.7.1998 15:03:18

Ahoj vsichni,

mam takovy problem : vlastnim asi 80MB MDB databazi,
ktera ma nekolik indexu a je zkomprimovana.

A pokud ji oteviram s pomoci BDE, trva to priserne
dlouho. cca 10 minut.

Nevi nahodou nekdo v cem je problem ??

Diky moc

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.7.1998 15:10:22

> 1) ad Internet - jestli je to reseno pomoci OCX nebo jiz konecne pomoci
> nativnich pomponent, vcetne zrojaku (u C/S verze)

Jsou tam nativni komponenty od jine firmy - NetManage - myslim ze jsou to ty
same co jsou Buildru 3.0

> 2) zda je konecne impelentovan CPL.H

Cpl.pas tam je.

> 3) pridani VersionInfo i do DLL

A copak to v trojce nefunguje ????

McLEI

Internet Offline

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 16.7.1998 15:30:21

Nechci tady vyvolat nejakou flamewar co je lepsi, ale ja pouzivam jako
lokalni WEB server M$ IIS (je soucasti kazde instalace NT 4.0 serveru).
Stranky si stahnu na lokal pomoci Teleportu (http://www.tenmax.com), soupnu
ho na nas server a je vymalovano. Pouze URL je nas server a ne server na
Internetu. Pro to, co potrebuji slouzi k plne spokojenosti.

> [...]

>to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
>kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 16.7.1998 15:49:49

Neco takoveho dela program TELEPORT pro [http://www.tenmax.com] (ale umi to jiste i jine programy). Umi stahnou treba celou domenu na disk. Vcetne obrazku a pod. Navic se umi tvarit jako IE nebo Netscape a pod :)

Pokud si chcete stahnout stranku rucne : staci ulozit soubory html. Problem delaji "jenom" obrazky (neobrazky). A pak FRAMEova stranka (stranka rozdelena na vic nezavislych dilu). - pak totiz browser reaguje pri "ulozit jako soubor" - ulozi centralni stranku a ne jednotlive casti frameu. Pak se to da kliknout kazda cast zvlast pravym > zobrazit zdroj > spusti se vetsinou notepad a z nej si potrebne ulozit. V hl. strance pak dohledat nazvy.

ale ten teleport to vyresi cele - demo ma omezeni na X stazenych souboru. u mensich stranek to muze stacit.

Byl bych nerad, kdyby to vyznelo jako reklama :(

Martin Tichacek
martin_t(zv)mrp(tec)cz

:) nebo - toto je konf. o DELPHI - zkuste nekdo neco takoveho napsat v malem :)

> [...]
> to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
> kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.7.1998 15:52:10

> [...]
seznam
>kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

na to staci proxy, ktera automaticky nevytaci a pokud neni spojeni pak
serviruje data z kese....

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.7.1998 16:00:34

> 1. Jake tak pribyli komponenty ze "systemove" oblasti. Treba neco co
> zapouzdruje praci s MailSloty, Pipes a tak.....

Bohuzel ne.

> 2. Komponenty ovl.prvku Windows (hlavne TListView a TTreeView) vetsinou
> nemeli vsechno co nabizela COMMCTL32, na Internetu bylo sice vsude
> plno doplnku ale kazdy delal spis jen neco. Je uz to vic kompletni ?

Nabizi toho vic nez v D3. Treba OwnerDraw ....
V Menu to umi ikony.... atd ...

> 4. S tim Internetem, s C++ Builderem 3 se pry dodavaji nejake nove native
> komponenty, nejsou uz nahodou taky v D4 ?

Ano jsou i v D4.

> 6. Jsou tam doplneny i prevody hlavickovych souboru napr z knihoven
> pro TAPI a RAS ?

Nenasel sem ..
ale zase na druhou stranu to ma treba opengl.pas ....

> 7. Potom nejake volnejsi automaticke pretypovani, treba String na PChar,
> aby to clovek nemusel porad psat.

ne

> [...]
> property Beep: Boolean read FBeep write FBeep
> neni tam neco co by to nejak snadneji generovalo ?

Ano to tam je, jmenuje se to Class autocomplete a je to fakt spickova vec.
Definuje implementaci z hlavicky nebo hlavicku z implementace. Umi
automaticky nadefinovat property atd ....

McLEI

Internet Offline

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 16.7.1998 16:13:33

Ahoj

Presne toto dokaze IE4. Pracuje sa s tym presne akoby si bol online.
Ked si offline, mozes behat po strankach, ktore si si predtym online
stiahol.
Ak nahodou chces pristupovat na stranku, ktoru este nemas v kesi (cache),
tak
ta IE4 vyzve na pripojenie k providerovi.

Snad je to to co potrebujes.

Marcel Telka, programatorsky amater :-)>Ahoj,

> [...]
>to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
>kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 16.7.1998 16:35:50

> [...]
> nejaky seznam
> kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji

Jestli te dobre chapu, tak tvoje predstava je takova, ze brouzdas
on-line po nejakych strankach. Ty si natahnes k sobe a pri pristim
brouzdani uz by se poznalo, ze ta konkretni stranka je u tebe na
lokalnim disku a vezme se z lokalu, ale ostatni, ktere jeste stazene
nemas, se budou prohlizet on-line? Takze ti jde o nejakou inteligentni
kombinaci on-line a off-line?
Jestli je to tak, tak nemusis nic resit. Vsechno tohle za tebe dela IE
i NC automaticky, kdyz mas nastavenou dostatecnou cache na svem
lokalnim disku, kam se ti ukladaji stranky, obrazky a proste vsechno,
na co jsi v Inernetu uz koukal. Kdyz se pak vratis na stranku, kterou
uz mas stazenou k sobe, tak prvni zkontroluji, jestli doslo k nejake
jeji zmene (kdy tuhle zmenu dela, zavisi na nastaveni v brouzdaci) od
te doby, co jsi si ji stahnul na lokalni disk a pokud ne, tak
nestahuji tento soubor z Internetu, ale pouziji ten, co mas u sebe.
Jestli ale chces stahnout celou prezentaci na svuj disk do nejakeho
adresare a potom po ni brouzdat off-line, tady uz u velkeho procenta
serveru narazis. To je ale povidani na vic nez na jednu nebo dve vety
a uz to dost vybocuje z teto konference. Takze jestli se chces dovedet
neco blizsiho, tak se ozvi primo mne. Muzu ti k tomu napsat neco vice.

Internet Offline

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.7.1998 16:54:24

Na toto je vyborny program Teleport Pro (http://www.tenmax.com)
Umi delat kopie webu do ruzne hloubky...

bye

R.Pospisil

P.S. Zdravim Mirax ...

> [...]
> Dekuji za jakekoliv odezvy
>
> Petr Vones, amatersky programator

Ucetni (informacni) system (PU) - znate, programuj

[*] Ji�� Lebru�ka - 16.7.1998 16:58:50

A co treba Navision?
Je to sice inf. syst�m, ale ma ODBC a OCX

Jiri Lebruska
TG Numic, Usti nad Labem
> [...]
>alespon primitivniho nejjednoduzsiho napojeni VEN na SQL nelze obejit...

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.7.1998 17:19:54

Petr Vones wrote:

> nevim jestli ted mame namysli totez, ale to uz je v Delphi 2. Pomoci
> klaves Ctrl+Shift+R zaznamenas makro a Ctrl+Shift+P pustis.....

Mame. Je to ale suparna, protoze kdyz jsem to hledal v helpu, nikde
jsem to nenasel, az v D4 (tam zase hned). Muzes mi rict, kde to je v
helpu pro D3?

Miloslav Skacel wrote:

> nevite nekdo co znamena v D3 Internal error L1086?
> Objevi se pri linkovani projektu, ktere bylo vyvolano Build All. Pri
> Compile se zatim neobjevuje.

Myslim, ze se jedna o chybne krizove reference, asi nejak takto:

uses unit2;
uses unit1;

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Delphi 2/3 & Virge/DX

[*] Michal Konicek <M.Konicek(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.7.1998 18:13:39 met dst

Mam delphi 3.0 a grafickou kartu S3 Virge/DX 4MB. Vim ze na spouste
pocitacich (neni to pravidlem) se tydle veci nesnaseji a musi se to
resit snizenim vykonu grafiky (System/Vykon/Gragika/HW_Urychlovani)

Zna nekdo inteligentnejsi reseni ??? (ani po docela dlouhem badani po
i-netu sem nic nenasel, zadne zaplaty, zadna zminka!, pritom ze 3
lidi ktere znam a maji Delphi a Virge tak dvou (me a jeste jednomu to
nejede (nachlup stejne priznaky))

Diky za rady, sem zoufalyyy

Hobbys

Handle jako obsazena pamet

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 16.7.1998 18:43:24

Uz jsem to jednou zkousel, ale nikdo se mi neozval, tak znovu PROSIM O RADU!

Myslite si, ze ten handle (H) zustava v systemu (a zabira pamet) i po ukonceni
programu?
Neni ho treba nejak destryovat? A pokud ano, tak jak?

Priklad

var
h:hwnd;
H:=CopyImage(BitBtn1.Glyph.Handle, image_bitmap, 12, 12, 0);
//udela kopii obrazku BMP a vrati handle te kopie
SetMenuItemBitmaps( MenuItem1.Handle, 1, MF_BYPosition, H, H);
//prida obrazek k subItem na pozici 1 v MenuItem1 pro Checked i UnChecked
stejne H

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

Internal error L1086

[*] Michal Konicek <M.Konicek(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.7.1998 19:03:28 met dst

> Myslim, ze se jedna o chybne krizove reference, asi nejak takto:
>
> unit Unit1;
> interface
> uses unit2;
> implementation
> unit Unit2;
> interface
> implementation
> uses unit1;

Nevim, podle mych zkusenosti vznika tendle error dosti nahodne (kdyz
vznikne, tak jen zmenim nejakou malickost, pak to zase vratim (aby se
dana unita musela prekompilovat (rebuild all by bylo nadyl) a je to)
Nekdy pomuze az restart delph.

Hobbys

Internet Offline

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 16.7.1998 19:08:22

Asi levnejsi (Jiste ne lepsi) reseni je MS Front Page, ktery obsahuje Personal
Web Server (na to prohlizeni) a je pro NT i W95.

Vaclav Sazima.

Radek Docekal wrote:

> [...]
> ho na nas server a je vymalovano. Pouze URL je nas server a ne server na
> Internetu. Pro to, co potrebuji slouzi k plne spokojenosti.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.1998 19:48:52

> Mne to nefunguje (Delphi 3.0 C/S) u dll, pouze u normalni aplikace.

Me tedy ano, i kdyz mam jen D3 Professional. Chces-li, mohu ti jednu
mou DLL poslat (samozrejme ne do konference) a uvidis.

*** POZOR, ZMENA ADRESY A TELEFONNIHO/FAXOVEHO CISLA ***
*** TOTO CISLO JE NAVIC PRECHODNE A BUDE PRECISLOVANO ***

=== Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Internet Offline

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 16.7.1998 19:52:33

Ahoj Petre,

jak stahnout web uz ti rekli, a pokud hledas web server, tak bych ti
mohl doporucit Xitami WebServer (http://www.xitami.com), nebo Microsofti
Personal Web Server .. ale jeho nejmensi instalace ma cca 16MB a ty
musis stahnout z http://www.microsoft.com.

Ev. pokud jsi z prahy, tak mi dej vedet a dam ti to na zipku :-)).

Mej se,

Peter ml.
mailto:peterrus(zv)intesys(tec)cz
http://www.intesys(tec)cz

> [...]
> to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
> kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 16.7.1998 20:50:22

Me zatim vzdy pomohlo nove spusteni Compile, kde si zrejme kompilator (nebo
spise linker)
"circular reference" vyresil uz pri prvnim pruchodu.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> vznikne, tak jen zmenim nejakou malickost, pak to zase vratim (aby se
> dana unita musela prekompilovat (rebuild all by bylo nadyl) a je to)

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.7.1998 21:03:01

> [...]
> 5000 Kc za jednu licenci pak pouzijte Interbase.
> Jde li o nizsi cenovou relaci pouzijte ACCES.

Bohuzel, to by museli mit licenci Accessu. Bez ni se DAO sirit nesmi. K
Interbase: pokud se nemylim, je to asi 5000 za server + nejakych 500 nebo 1000
korun za licenci, ne? Problem je v tom, ze ten produkt musi behat jak lokalne,
tak i v mnohaklientove konfiguraci.

Michal Kara alias lemming

Delphi 2/3 & Virge/DX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 21:37:13

Michal Konicek wrote:

> [...]
> i-netu sem nic nenasel, zadne zaplaty, zadna zminka!, pritom ze 3
> lidi ktere znam a maji Delphi a Virge tak dvou (me a jeste jednomu to

ja mam S3Trio64V2, a mel jsem taky problemy (ale ne jen v Delphi).
Vyresil jsem to aktualizanim driveru primo od S3 (ten co je prilozen
u karty byva vetsinou dost zastaraly), predpokladam ale ze to uz jsi
zkousel. Projevuje se ta chyba i v aplikacich napsanych v Delphi ?
Byt tebou bych zkusil napsat nejaky priklad a ten pak treba prelozit
v jine verzi Delphi, nebo jej upravit tak aby problem zmizel. Podle
toho by slo treba zjistit v cem to je.

Jinak za nejlepsi chybu se kterou jsem se u driveru k videokartam setkal
bylo ze v pripade vyjimky Windows (prepnuti do textoveho modu) to misto
toho preplo monitor do PowerSave modu :-))) Zjevne pokus o "bezchybny"
operacni system ......

Internet Offline

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 16.7.1998 21:41:13

> [...]
> to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
> kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

Zkus pouzivat cesky software WinProxy, na adrese www.winproxy(tec)cz je
dvouuzivatelska verze ke stazeni zdarma, viceuzivatelske nejsou
drahe.
Funguje to zaroven jako cache, mailserver, firewall, ...
pouzivam to uz asi pul roku a jsem VELMI spokojeny.
Bez problemu funguje se vsemi prohlizeci, co mam. Je to presne
to, co potrebujes, presne pro tyto ucely to pouzivam.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 21:43:16

Zbysek Hlinka wrote:

> Mame. Je to ale suparna, protoze kdyz jsem to hledal v helpu, nikde
> jsem to nenasel, az v D4 (tam zase hned). Muzes mi rict, kde to je v
> helpu pro D3?

Ahoj,

ja to v helpu nenasel vubec :-(( , teprve az tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/TI3341.html

Jsou tam i dalsi zajimave kl.zkratky, treba Ctrl+Shift+U(I). Taky jsem
nevedel ze Delphi editor umi i sloupcove bloky pomoci mysi kdyz pri
oznacovani drzis Alt. Petr Vones, amatersky programator

Modal panel

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 21:43:42

TUNGLI Jan wrote:

> [...]
> Tiez by som uvital navrh, ako nieco take urobit.
> Nepaci sa mi, ze musim vytvorit novy formular, ked potrebujem okno s modalnymi vlastnostami.

co ma byt presne modalni panel ? Petr Vones, amatersky programator

IP adresa

[*] Luk� Veleck� - 16.7.1998 22:35:17

Nazdar vsichni.
urcite znate z Delphi 3 priklad jednoducheho (textoveho) web browseru.
Sikovna vec, ale ja se ptam:
* jak zjistuje IP adresu meho pocitace ? (systemova promena)

Handle jako obsazena pamet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.7.1998 22:44:16

Greissler Ronald wrote:

> [...]
> programu?
> Neni ho treba nejak destryovat? A pokud ano, tak jak?

^^^^ ... HBITMAP
> [...]
> SetMenuItemBitmaps( MenuItem1.Handle, 1, MF_BYPosition, H, H);
> //prida obrazek k subItem na pozici 1 v MenuItem1 pro Checked i

v helpu Win32 pisi u SetMenuItemBitmaps:

When the menu is destroyed, these bitmaps are not destroyed; it is up to
the application to destroy them

Takze to vypada ze ten Handle budes muset uvolnit sam pomoci DeleteObject. Petr Vones, amatersky programator

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.7.1998 23:16:01

> Jsou tam i dalsi zajimave kl.zkratky, treba Ctrl+Shift+U(I). Taky jsem
> nevedel ze Delphi editor umi i sloupcove bloky pomoci mysi kdyz pri
> oznacovani drzis Alt.

Jojo, ja si nechavam buhviodkud posilat e-mailem Delphi typy - a v nich se
takovehle uzitecne "detaily" dosti casto vyskytuji.

Michal Kara alias lemming

Poskozovani Paradox tabulek

[*] Jiri Binder <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 16.7.1998 23:31:39

> Paradox tabulky jsou naprosto nevhodne pro jekekoliv pouziti!!!
> Nechcete-li ztracet cas ihned prejdete na jiny format.
>Dej se na interbasi a mas po podobnych problemech.

Vazeni pratele,
tema poskozovani tabulek se zde objevuje pravidelne. Celkem
prirozene se zde objevuji v ruznych variantach dve vyse citovane
rady. Rada prevest vse na nejakou CS databazi by opravdu problem
odstranila, ale vsichni vime ze pro urcity typ aplikaci je to kanon
na vrabce a udelel by je naprosto neprodejne.
Myslim si vsak, ze to s pouzitelnosti Pdox tabulek neni tak zle a
dovolil bych si k tomu pripojit par praktickych zkusenosti.

Asi pred dvema roky jsem dokoncil jednu aplikaci bohate pracujici s
Pdox tabulkami.. Kdyz se problemy s poskozenymi tabulkami objevily u
ne nepodstatne casti instalaci, vse zakoncene vyletem do Bratislavy,
myslel jsem si tez ze Pdox tabulky nemuzu v realne aplikaci pouzit.
Relativne rychle to vsak skoncilo stastne jako v pohadce. S vyuzitim
knihovny tutility jsem doplnil aplikaci o modul, ktery tabulky pred
kazdym spustenim programu testuje a provede reindexaci. Je-li nalezen
problem automaticky bez zasahu uzivatele a s pomoci kopii
prazdnych tabulek provede obnoveni. U velmi citlivych tabulek s
penezmi provadim v programu jejich replikaci a pri obnove se opet
automaticky doplni pripadne vypadky z kopie. Pri testech to dokazalo
obnovit i znacne hrube zasahy do tabulek.

Vysledek byl az necekane prekvapujici. za dva roky denniho provozu
nekolika desitek instalaci ani jedna zprava o porusenych tabulkach,
ani jedna zprava o ztrate dat. Cas od casu, kdyz si prohlednu log
soubory, zjistim ze byly tu poskozeny indexy tu jiny problem.
Uzivatel pritom o nicem dokonce ani nevi, protoze nejakou zpravu ani
necte a odentruje.

Z tohoto pohledu me mrzi, ze komponenty resici kontrolu a opravu
tabulek nezahrnul Borland do Delphi, protoze tam podle me patri.
Navic tutility API je podle me nedostatecne a neuplne popsane.

Zkusenost byla potvrzena tez nasledujici aplikaci. Mimochodem obe
pouzivaji memo i blob ovsem bud single user nebo dva maximalne tri
pripojeni uzivatele..

Na zaver jeste jednu historickou zkusenost. s Poxem jsem delal dost
jeste pod DOSem. Mimo jine jsem v nem udelal jednu relativne vetsi
aplikaci, ktera byla v dennim provozu. Behem prvniho roku to byl
horor. Kazdou chvili (cca 1 krat mesicne) rozypana nejaka tabulka a
v dusledku toho i formulare, hruza. Kdyz jsem opoustel na nekolik dni
Prahu bal jsem se ja i zakanik. Zajimave bylo, ze nikdy nebyly
napadeny tabulky s daty, ale pomocne tabulky, ktere se vyprazdnovaly
a opet plnily docasnymi daty (zrejme byly kvuli mensi velikosti
drzeny v pameti a tim ohrozenejsi). A opet to skoncilo stastne.
Zakaznik se rozrostl, poridil s sit (Novell), data se ocitla na
serveru a za posledni ctyri roky ani jednou problem, opet pri dennim
provozu. Aplikace je instalovama jeste jednou na singl pocitaci a
napr. prave dnes jsem tam resil poskozenou tabulku.
Pro me z toho plyne pouceni, ze podstatne je prostredi ve kterem to
beha. Pokud jsou data pekne v bavlnce (v uvedenem pripade na
spolehlivem na serveru pod UPS) problem neni, jinak se s nimi musi
pocitat. Proto neverim tomu, ze pomohou nejake nahrady pdoxu za jinou
databazi (prevedeni na CS je pochopitelne neco jineho). Duvody
poskozovani tim nepominou a jejich mene casta poruchovost je (alespon
si to myslim) dana tim ze je ve zde diskutujici Delphini komunite
mene casto pouzivame.
Jiri Binder

Modal panel

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 17.7.1998 00:19:56

Modalny panel ma splnit presne funkciu modalneho okna ale predsa to ne ma byt okno ale
panel. Modalny panel by mal mat jedno tlacitko na zatvorenie respektive na visible:=false.
Dolezite je to ze ked je aktivny aby sa misou nedalo kliknut na ine objekti aplikacie respektive abz tieto objekti nereagovali - podobne ako pri form.showModal.

Tungli

----------
> Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> [...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 17.7.1998 00:34:59

> [...]
> Dolezite je to ze ked je aktivny aby sa misou nedalo kliknut na
> ine objekti aplikacie respektive abz tieto objekti nereagovali -

A proc to neudelas jako normalni form ale bez titulku ?
Form1.BorderStyle := bsNone;

Form1.ShowModal; McLEI

Modal panel

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 17.7.1998 00:43:14

Preto to nechcem robit tak lebo chcem vyuzivat veci na formulary a nechcem nepohodlne vsetko pristupnit aj do toho (modalneho) formulara. Napriklad pocas spracovavania ktora trva dlhsie bz to bolo celkom dobre.

----------
> Od: Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz>
> Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Predmet: RE: Modal panel
> D�tum: 17. j�l 1998 0:34

> A proc to neudelas jako normalni form ale bez titulku ?
> Form1.BorderStyle := bsNone;
>
> Form1.ShowModal;
>

> McLEI

Internet Offline

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 17.7.1998 06:06:31

Odpovedi jsou tu mraky, tak jen mala troska do mlyna:
Male, ucinne a jednoduche reseni je Web Downloader,
(http://www.saransk.sitek.net/pages/arny/ nebo
http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/2865/ ),kteremu reknes URL,
hloubku stahovani, jestli ma akceptovat odkazy ma jine servery (tzn. ze
muzes zrusit reklamni linky) a on si to sam automaticky stahne, udela Ti
strom a pak si jen udelas link z desktopu na nejaky ten index.htm.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �ervence 1998 15:28
P�edm�t: Internet Offline

> [...]
>to pokud mozno nezavisle na prohlizeci (IE3, NC4). Mel bych nejaky seznam
>kde by byla vzdy uvedena domena a adresar ve kterem je jeji "obsah",

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.7.1998 06:41:43

 wrote:

Pilne pracuji na tom, aby to umelo lokalizovat napriklad i programy
psane ve VBasicu. Takze mi nebude delat problemy to nabidnout
komukoliv. :-)

> [...]

> libila, ze stale nemaji zadny poradny nastroj na lokalizaci (alespon
> jsem nic nenasel), a ze ten muj pro verzi 3 funguje. Takze treba to

[*] Rychetsk� Pavel PharmDr <rychetskyp(zv)mpsv(tec)cz> - 17.7.1998 07:09:57

> [...]
neudelala FF,
>nebo nastavit uzivatelsky delku stranky na vysku daneho tisku

tohle mi pripada jako schudna cesta s tim, ze s FF by nemel byt
problem;
pri tisku na papir z traktoru jehlickova tiskarna po FF jen
_posune_ papir podle nastavene
vysky stranky - pri tisku na volne listy se tiskarna po FF
vetsinou snazi vystrcit papir ven

jako problem bych spise videl chovani nekterych ovladacu
tiskaren, ktere se tezko vyrovnaji s tim,
kdyz v aplikaci je nastavena jina velikost papiru nez je
nastavena v ovladacim panelu

Pavel Rychetsky

Internet Offline

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 17.7.1998 07:16:00

To co popisujes mi silne pripomina WinProxy, ktere timto doporucuji. Za ty
penizky
neni lepsi.
No a tam jsou veskere navstivene adresy v kesi, ktera je organizovana po
adresarich
podle dns tedy jsou tam adresare asi tyto:
www.geocities.com.dns
www.nekdotorad.com.dns
www.delphi.com.dns
www.microsoft.com.dns (to nevim, kde se tam vzalo :-)

A kdyz si pak otevres svuj oblibeny browser, tak ten se spoji s Proxy a ta
ti doda data z
cache nebo z Inetu.

Demo pro dva uzivatele zdarma na www.lanprojekt(tec)cz .

Martin

Vyhledavaci komponenta

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 17.7.1998 07:33:40

Zdravim,
nevite nekdo o komponente (TEdit), ktera umi vyhledavat zaznamy
v tabulce tak, ze zapsanim prvniho pismena dojde ke skoku na polozku v
zaznamu, ktera zacina timto pismenem.

Pavel

Tutility

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 17.7.1998 07:43:19

Dobry den,

nekdy se tady objevuje, v souvislosti s opravou pdox tabulek, odkaz na
Tutility. Kde se daj� z�skat ?

Diky P.R.

Velikost a poloha komponent - oprava

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 17.7.1998 08:02:16

Tak, to FTP, co po nem byla poptavka neni nijak zvlast pouzivano a
myslim je to skoda.

Zde je priklad toho, co hledas:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D3/other/proj2.zip

Mne by zase velmi zajimala ta zminovana komponenta ohledne rozliseni.
Co mam na mysli:
Navrhnu program 1024*768 a kdyz jej spustim v 800*600, tak zustanou
zachovane proprce (ruzne scale jsem zkousel, ale pak utikaji
komponenty po formulari...)

a.> Ahoj vsem

> [...]
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === Telefon, fax: 047-68510, mobilni GSM: 0602-409601 ===

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Internet Offline

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 17.7.1998 08:09:19

> [...]
> mohl doporucit Xitami WebServer (http://www.xitami.com), nebo Microsofti
> Personal Web Server .. ale jeho nejmensi instalace ma cca 16MB a ty
Jako maly Webserver jsem vyzkousel asi 6 programu (vcetne MSPWS a Xitami)
a nakonec jsem skoncil u OmniHTTPd (http://www.omnicron.ab.ca/httpd/),
ktery bezi jak na 95 tak NT, je maly (i malo zabira v pameti), rychly,
zdarma, podporuje CGI, WinCGI, ISAPI, SSI, skvele ma vyresene virtualni
servery, docela dobre ma implementovane i moznosti vyzadovat username a
heslo pri pristupu k nekterym URL, Proste spica. A hlavne nezdrzuje
pocitac, na kterem bezi.

Ale delphi se to tyka opravdu uz jen vzdalene...

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
ICQ: 13484112
PGP podporovano a vitano

Vyhledavaci komponenta

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 17.7.1998 08:12:00

Normalnimu TEditu staci dat do OnChange:

procedure TMain.Edit1Change(Sender: TObject);
begin
DM1.Table1.FindNearest([Edit1.Text]);

> [...]
> nevite nekdo o komponente (TEdit), ktera umi vyhledavat zaznamy
>v tabulce tak, ze zapsanim prvniho pismena dojde ke skoku na polozku v

Tutility

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 17.7.1998 08:20:25

Hello,

TUTILITY.DLL pro BDE 16 a TUTIL32.DLL pro BDE 32 lze ziskat na
webovskem serveru Inprise v casti o BDE.

Tom

Delphi 2/3 & Virge/DX

[*] TucekR(zv)p15.monet(tec)cz - 17.7.1998 08:21:00

Ne nic nenajdes ja jsem se bavil primo s (zv)Borlandem.com a rekli mi ze o
nicem takovem nevedi atd. a pak mi rekli ze to teda zjistili ale neni to
jejich chyba at si koupim jinou kartu....

Tak jsem si koupil 1MB trio za 600 a je to........

TRT

----------
Od: Michal Konicek
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Delphi 2/3 & Virge/DX
Datum: 16. �ervenec 1998 20:13

[...]

[*] marsik(zv)zl.inext(tec)cz (Zdenek Marsik) - 17.7.1998 08:23:21

Ahoj,

to se da resit daleko jednoduseji. Vezmu napriklad tabulku DBF sezmam adres,
Indexovanou, pak staci na udalost EDIT1.onkeydown dat find a je to.
Pak pro hledani napr. prijmeni Matej do skoci na zaznam zacinajici M atd.

Zdenek Marsik

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 17. �ervence 1998 7:40
P�edm�t: Vyhledavaci komponenta

> [...]
> nevite nekdo o komponente (TEdit), ktera umi vyhledavat zaznamy
>v tabulce tak, ze zapsanim prvniho pismena dojde ke skoku na polozku v

Vyhledavaci komponenta

[*] TucekR(zv)p15.monet(tec)cz - 17.7.1998 08:25:00

Si ji udelej sam vdyz to jen do udalosti change das Locate a je
to.......

TRTsoft

----------
Od: Hojda Pavel
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Vyhledavaci komponenta
Datum: 17. �ervenec 1998 7:33

Zdravim,
[...]

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 17.7.1998 08:30:58

To je sice hezky, ale to nefunguje pro TQuery.

> [...]
> P�edm�t: Re: Vyhledavaci komponenta
>
> Normalnimu TEditu staci dat do OnChange:
>
> procedure TMain.Edit1Change(Sender: TObject);

Vyhledavaci komponenta

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 17.7.1998 08:31:28 met

> Zdravim,
> nevite nekdo o komponente (TEdit), ktera umi vyhledavat zaznamy
> v tabulce tak, ze zapsanim prvniho pismena dojde ke skoku na polozku v
> zaznamu, ktera zacina timto pismenem.

Cao !

Mam komponentu, kterou potrebujes !
Mas zajem ?

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Handle jako obsazena pamet

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 17.7.1998 08:38:47

> [...]
ukonceni
> programu?
> Neni ho treba nejak destryovat? A pokud ano, tak jak?

^^^^ ... HBITMAP
> [...]

the application to destroy them

Takze to vypada ze ten Handle budes muset uvolnit sam pomoci DeleteObject. Petr Vones, amatersky programator

[Petr Brant]
Tak jsem to pro zajimavost zkusil projet BoundsCheckerem, a hlasi to pri
ukonceni programu resource leak diky CopyImage a to at se pouzije
DeleteObject nebo ne. Takze nevim...

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Chyba v Interbase ?????

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 17.7.1998 08:45:08

> [...]
> podobnym problemem? Myslite, ze se muze jednat o chybu Interbase, nebo
> mozna spatne zkonfigurovane prostredi? Rozhodne vsak vylucuji chybu v

DDV, To rozhodne bych nerikal. Napadaji mne dve veci: Jak se ten
prchod del?(preinstalovai IB a ponechani GDB/ backup GDB,
preinstalovani IB a restore). Teoreticky, nepletu-li se manual
pripousti oboji, ale backup/restore bych videl za bezpecnejsi.
Proc zpochbnuji to rozhodne:
IB5.1 (nevim zda i IB5) jiz opravila "chybu" (fakt nevim co je
spravne, ale ISC se domniva, ze to ci je v 5.1), kdy se napred volal
trigger before a pak se provadel check a zmenilo se poradi na
1 check
2 triggery

Z toho plyne, ze pokud Vam trigger definuje klic(unique), nesmi byt v
Insert-u uveden, jinak jej check vykopne (priklad toho, co na verzich
do 4.2 spolehlive chodilo a na 5.1 jiz ne [jak je to s 5.0 nevim]).
ISC na dotaz, zda je toto reseni "definitivni" tvrdi, ze ano, ze se
jedna o opravu chyby. Je treba podotknout, ze pokud to pole klice v
insertu neuvadite, tak neni {pokud vim} duvodu, aby to nefungovalo a
mate pri prechodu na novou verzi o problem mene [narozdil ode mne :-\]

Nechi tim tvrdit, ze chyba je na Vasi strane, jen jsem chtel ukazat,
ze v mem pripade by to rozhodne nebylo pravda, metadata je treba tez
porovnat s novym manualem.