Dotaz na typ formulare

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.7.1998 14:23:42

Ale to preci musi fungovat i normale, rozdil je pouze v tom, ze tady se formular tvori rucne, jinak je to delano automaticky v Project.dpr, kde je uvedeno : Application.CreateForm(TMujForm, MujForm);
----------
Od: Franta[SMTP:macala(zv)praktik(tec)cz]
Odesl�no: 22. �ervence 1998 16:05
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Dotaz na typ formulare

Nize uvedeny postup jsem vyskousel na svem formulari, vytvorenem v prostredi, ale vysledek je vzdy stejny, a konci hlaskou
"CANNOT MAKE A VISIBLE MODAL"
Pokud vsak nize uvedenym postupem vytvorim prazdny formular za chodu programu, vse je v poradku.

Pokud nekdo vi jeste o jinem postupu pro formular vytvoreni v prostredi,prosim o odpoved.

diky Franta
macala(zv)praktik(tec)cz

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Formular preci muze zustat stejny.

napr
TMujForm=class(TForm)
bla bla bla
end;
var MujForm: TMujForm;

begin
MujForm:=TMujForm.Create(self);
Kod:=MujForm.ShowModal; { nebo jen MujForm.ShowModal )
MujForm.Free;
end;

prenositelnost mezi SQL servery

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.7.1998 14:26:33

Ahoj
Na zaklade zde uvedenych zkusenosti s lokalnimi tabulkami a SQL servery
uvazuji o psani C/S aplikaci. K tomu bych mel dotaz:

Jak je to s prenositelnosti aplikaci mezi ruznymi SQL servery. Jedna se mi
o ruzne syntaxe - napr. datum se uvozuje na MS SQL krizky, v lokal SQL
uvozovkami.
Existuje mnoho takovych rozdilu nebo se vsichni drzi nejakeho standardu ?
Vim, ze existuje nejake ANSI, ale jak je to v praxi.

V helpu doporucuji psat aplikace nad lokalnimi tabulkami s pomoci TQuery,
pokud
se uvazuje o prechodu na SQL server. Jak moc problemu cloveka ceka, kdyz
chce na SQL potom skutecne prejit ?

Za vase zkusenosti dekuji.

Pavel Kral

Activ form

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.7.1998 14:28:59

Snad by melo pomoct

infOkno.SetFocus

ahoj

Od: Petr Vones[SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 22. �ervence 1998 18:50
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Reset?

Kovac Jan wrote:

> Neda sa po W95 vyvolat z Delphi programu (pripadne aj z ineho) restart
> masiny?
> Musi to ale byt nieco ako reset, nie shutdown, lebo ten sa na niektorych
>
> programoch zastavi a ziada potvrdenie, save, atd.

Ahoj,

No to je snad spravne ze shutdown se pta vsech aplikaci jestli se mohou
ukoncit, predstav si ze budes delat v pulce behu Windows reset. To neni
asi dvakrat korektni. Pokud mas OSR2 tak se ti aspon po startu spusti
v pripade krachu systemu ScanDisk, ale jinak si to musis hlidat sam.

Petr Vones, amatersky programator

Activ form

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.7.1998 14:58:28

Co takhle InfoOkno.SetFocus . . .

----------
Od: mstevlik(zv)gamo.sk[SMTP:mstevlik(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 23. �ervence 1998 12:48
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Activ form

Nazdarek,
Mam dalsi, asi trivialny problem.
Mam MDI aplikaciu.
Mam dva okna, jedno je z nich hlavne a to druhe informacne (Hlavicky
objednavok, Tela objednavok). Cez DblClick DBGridu v hl.okne si zobrazujem
telo danej objednavky v inf.okne. Otestujem si, ci je inf.okno creatnute ak
nie je tak ho creatnem.
[...]

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 23.7.1998 15:09:34

>Zajimalo by mne jestli je tam objektova podpora pro nove prosazovanou
>technologii MS OLEDB ev. ADO jako nahrada ODBC. Take jaka verze
>BDE je distr. s D4.

S D4 jde BDE V5.0. To je rovnez k mani jako free upgrade do D3 na
www.inprise.com

HTH

Coolbar, Toolbar

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 23.7.1998 15:20:18

> Aha. Tak uz to neni free. Ale myslim, ze tu puvodni free verzi
> muzeme pouzivat, kdyz to driv distribuoval jako freeware.
> Stejne tak ji muzeme sirit, protoze to v ni je vyslovne dovoleno
> (pokud ja vim). A protoze je to se zdrojakama, tak si to muzeme i
> upravovat pro vlastni potrebu.

Asi jo. Ja mel kdysi taky tu puvodni. Pak jsem sehnal tu novejsi a
prepsal si tu starou. A pozde jsem zjistil, ze ta nova uz neni free. Tak
jsem se ve sve aplikaci vratil k Toolbaru z Delphi.

BDE s IB

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 23.7.1998 15:29:32

Vdaka, uz je to lepsie. Uz driver zobrazi, ale pri pokuse o otvorenie
vypise "Could not find object". Do registrov som to zapisal presne ako
to mam v mojich.

takto:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\DRIVERS\INTRBASE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\DRIVERS\INTRBASE\INIT]
"VERSION"="4.0"
"TYPE"="SERVER"
"DLL32"="SQLINT32.DLL"
"DRIVER FLAGS"=""
"TRACE MODE"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\DRIVERS\INTRBASE\DB OPEN]
"SERVER NAME"="IB_SERVER:/PATH/DATABASE.GDB"
"USER NAME"="MYNAME"
"OPEN MODE"="READ/WRITE"
"SCHEMA CACHE SIZE"="8"
"LANGDRIVER"="DB852CZ0"
"SQLQRYMODE"=""
"SQLPASSTHRU MODE"="SHARED AUTOCOMMIT"
"SCHEMA CACHE TIME"="-1"
"MAX ROWS"="-1"
"BATCH COUNT"="200"
"ENABLE SCHEMA CACHE"="FALSE"
"SCHEMA CACHE DIR"=""
"ENABLE BCD"="FALSE"
"BLOBS TO CACHE"="64"
"BLOB SIZE"="32"

Zkopcil som aj SQLINT32.DLL, ktore chybalo, skusal najskor
naistalovat aplikaciu potom IB server a aj opacne ale ta ista chyba.
Rozne nastavenie v Install Shielde (Full BDE installation, partial ...)a nic.
Kde by som mohol mat este chybu?

----------
Odes�latel: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
P�edm�t: RE: BDE s IB
Datum: 23. j�l 1998 11:09

Presne taky problem som mal aj ja. Riesenie je nasledujuci okrem aliasov je poterne cei Installshild zapisat do registov veci ktore mas na pocitaci pod :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\DRIVERS\INRBASE]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\DRIVERS\INTRBASE\INIT]
"VERSION"="3.0"
"TYPE"="SERVER"
"DLL"="SQLD_IB.DLL"
[...]

"LANGDRIVER"="anczech"
[...]

Ked sa chces presvedcit o spravnosti instalaci je potrebne to vyskusat na stanici kde nebol este delphi nainstalovany.
Pozor odinstalacia delphi nestaci lebo registroch zostanu informacie o INTERBASE

----------
> [...]
> Pouzil som InstallShield Express (Full BDE Installation).
> Instaloval som IB z CD. Skusal som instalovat BDE s CUSTOM
> instalacie DELPHI 3. Ale ten ovladac do BDE sa mi nepodarilo
> dostat.
>
> Poradte mi, prosim, ako tam dostanem ten ovladac, ako
> vytvorit cez InstallShield Express instalaciu aj s ovladacom
> pre IB. Alebo, co potrebujem, ako nakonfigurovat a aky postup
> treba zvolit pre instalaciu aplikacie s IB?
> (D 3.02 Prof., BDE 4.50, IB 4.2)
>
> Vopred vdaka za kazdu radu.
>
> P.S.: Je to moje prve dielko s IB, tak je mozne, ze som trosku mimo :-((

----------

Komponenta na grafy

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 23.7.1998 15:29:35

adb) Ja si myslim, ze ChartFX umi to co chces.
Ja sam jsem ho nikdy nepouzival, ale moje zena v nem delala dynamicke
graficke znazorneni statisticke normalizace dat z tabulky. Mela v jednom
grafu zobrazene nekolik serii pres sebe, kazdou nastavenou na to, co
potrebovala - Carovy graf normalniho rozdeleni (na konstantnich datech),
sloupcovy graf - rozdeleni dat z tabulky, x-y graf z vypoctenych dat a k
tomu jeste dve cary znazornujici prevod intervalu na x-ove ose sloupcoveho
grafu na interval na x-ove ose normalniho rozdeleni a to jeste mela vzdy
aktualni cast prevodu zvyraznenou odlisnou barvou. Samozrejme se to v
urcitem intervalu menilo od leve hranice x-osy az po pravou, tj. serie se
menili v case. A pokud si dobre vzpominam, nic jineho na to nepouzila,
jenom ChartFX (max. mozna dve cary z jine komponenty, ale spis ne).
Nerikam, ze se ji to povedlo za hodinu, trvalo to asi tyden, ale byl to
jeji prvni vytvor v chartFX - vlastne vubec v Delphi. Chce to jenom trochu
si pohrat se seriema a vlastnostma a hlavne to nevzdavat.

Mnoho zdaru.

J. Nagy

> [...]
> a) slozite generovani JPG. Idealni by bylo, kdybych mel komponentu,
> ktera rovnou umi ulozit graf do GIF nebo JPG. To bych ale jeste
> ozelel.
> b) Vice mi vadi druha vec: ChartFX neumi s grafy az zas tolik veci,
> kolik bych ocekaval. Potrebuju napr. sloupcovy graf prolozeny krivkou
> a dalsi podobne vychytavky.
> Nevite o nejake lepsi komponente nez Chart FX (nejlepe rovnou jako
> ISAPI Extension, neni ale podminkou) ?
> Marne jsem na Internetu hledal neco sikovneho.
> Nemusi to byt ani nutne freeware nebo shareware. Beru i komercni

Problem s pripojenim na SYBASE pod UNIXem

[*] Karol Zaic <zaic_karol(zv)novitech.sk> - 23.7.1998 15:37:03

Zdravim!

Podobne som pripajal Informix pod AIX-om a bolo treba k tomu este balik
od Informix-u, aby to potom pomocou SQL Links a baliku Informix-Net
slo. Tento balik bolo treba zakupit a on vlastne umoznuje po nainstalovani na
PC-ko=klient a na UNIX server = server, zavedeni PC-ka do net suboru na UNIX-e
nad neho nainstalovat hocijaky driver na pristup k datam - teda aj ODBC alebo nativny
driver ako SQL-Links. Takze SQL Links same nestacia.

Gde je font Terminal.

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 23.7.1998 15:45:35

Za to, ze je v komore, Vam dekuji - to uz tusim.

Udelal jsem si programek (v D1), ktery mj. vypisuje obsah souboru jednak v hexa zaznamu a druhak primo znaky. Smula je v tom, ze nemuzu najit nic kloudneho. Nejlepe vypadal font TERMINAL (v dos. oknech pry 7x12). Obsahuje totiz kompletne vsech 256 znaku. Po urcitych upravach to "Label" zobrazi.
Sranda je v tom, ze ne vsude se k nemu normalni cestou dostanu.

zhruba - neco.font.name := 'terminal'
zkousel jsem i pres API createfont a podobne ptakoviny. (asi o 10% uspesnejsi :)

Vetsinou to tam totiz hodi uplne jiny font, navic "ze srandy" v nejakych divnych rozmerech.

(uz to tu kdysi bylo - ale nepochopl jsem vysledek)
Pouzivam tedy nahradni reseni - Courier. hm. je temer fsude, chodi pekne, ale pod #32 jsou tam ctverecky. - coz je mi k ..... no - neuzitecne. pripadne nad #128 to taky neni Borland vi co... :(
Podobne dobre vypadal v davnych dobach i MSLINEDRAW ale kde tomu je konec.... :) (last in win311)

Takze - Gde je ulozen font TERMINAL kdyz neni mezi normalnimi fonty, ale windows kdyz potrebuje terminalove okno, tak si vo nekde cucne z palce od FDD ?
pripadne - Jak se na nej dostat ?

Terminalove okno je sice zajimava vec (treba DOS ho pouziva), ale ma nepouzitelne rozmery. a vzhledem k tomu, ze cely program(ek) je splacany pod windows, neni mi prilis po srsti tam mit jeden "dosovsky terminalek" a zbytek v hm. "peknych" hm. okynkach :(
navic chci v pripadne zajmu zobrazovat i malinke okno 16x16 znaku s vysvetlivkami co ktery znak...

jo - pokud jsou W9.45 nainstalovane jako upg. w311, tak to vetsinou chodi, protoze tam zustane zakopany p.seek Terminal Kratkosrsty mezifontovy, ale co s OEM W94.99999999999999

a cmarat svuj font a stehovat to sebou.... no dik no. (pripadne v cem?)

pripadne je mi celkem jedno jestli to navrchu (> #128) bude anglicky nebo cesky - ono to vynde nastejno.

Martin Tichacek
martin_t(zv)mrp(tec)cz

Pochybuji jiz o smyslu pocinani sveho......

/za rozmery se omlouvam. Vsem kdo se citi dotceni obsahem textu se rovnez omlouvam s vyjimkou Bi. Ga.
/ pokud mi budete chtit vyadat za nespusobne chovani v konferenci - muzete primo na muj mail :( at to nezere moc mista.

Reset?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.7.1998 16:24:00

> [...]
> procesov.
> A tieto obcas zamrznu tak, ze samotny program to nedokaze osetrit, neda
> sa ukoncit
> a dokonca zastavi shutdown. Jedine vychodisko je stlacit reset, ale to
> chce pritomnost
> obsluhy. Ja by som reset potreboval vyvolat zo strazneho programu (na
> tej istej masine)
> v pripade, ze tieto procesy prestanu odpovedat.
> ( Napadlo ma zavesit na port umelu ruku s ukazovakom nad tlacitkom
> reset, ale to je prilis
> brutalne, chcelo by to elegantnejsie riesenie).

Tak treba zalozni zdroj propojeny pres seriovy port, ten by to
umel zaridit. V serverech byva watch-dog, ktery to umi. Jinak
se prodavaji i daji udelat ruzne udelatory na telefonni linku apod.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

ComboBox jako v Explorerovi?

[*] svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz - 23.7.1998 16:28:17 met

> poradi mi nekdo, jak mam vyrobit ComboBox takovy, jaky je v Explorerovi
> (Pruzkumnikovi) -- tedy vcetne ikon s Muj pocitac, Okolni pocitace,
> Tiskarny, Ovladaci panely..? Dal bych potreboval tyto ikony narvat i do
> odpovidajiciho ListViewu....

Jestli chces, tak jsem si stahnul takovou komponentku a nasledne ji
upravil ...
Je to combo s TreeView, StringGrid, ...

Jestli bude zajem, poslu az pristi tyden, ted uz nemam cas ...

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Activ form

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 23.7.1998 16:38:07

InfoOkno.Show

Od: Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 23. �ervence 1998 16:21
P�edm�t: RE: Activ form

Zruseni Delete v TTable

[*] peca(zv)email(tec)cz - 23.7.1998 16:39:24

<delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz> napsal:

> [...]

k tomu slouzi ticha vyjimka ABORT
napis to tak jako sem to napsal ja tam,
kde chces zrusit probihajici akci

neni zac

-----------------
Petr Palicka
peca(zv)email(tec)cz
palicka(zv)aginfo(tec)cz
-----------------

Drag and Drop?

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 23.7.1998 17:03:48

Dne 18.06.1998 08:00:20 Marek Repisk� napsal:

> Ano, ide to. Ja som nieco podobne robil cez OnMouseDown asi takto.
>
> procedure TForm1.StringGrid1MouseDown(Sender: TObject;
> Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
> begin
> if ssCtrl in Shift then StringGrid1.DragCursor:=crDragPlus {crDragPlus je moj cursor}
> else StringGrid1.DragCursor:=crDrag;
> StringGrid1.BeginDrag(true);
> end;
>
> {StringGrid1.DragMode:=dmManual;}
>
> Skus, mozno to bude ono.
Bezva, diky, uz je to lepsi :-), ale uplne nejlepsi by bylo to, kdyby to
reagovalo na stisk klavesy Ctrl a Shift pri tazeni a dynamicky to menilo
ten kurzor.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Reset?

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.7.1998 17:29:15

>*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
>*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

=========================^^^^^^^

no to je dost :-))))))

prenositelnost mezi SQL servery

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 23.7.1998 17:44:15

Haj hou!

> [...]

>Existuje mnoho takovych rozdilu nebo se vsichni drzi nejakeho standardu ?
>Vim, ze existuje nejake ANSI, ale jak je to v praxi.

Velmi dobra otazka :-)
Ano, existuje ANSI SQL, dokonce v nekolika verzich (dnes nejrozsirenejsi je
SQL92, nastupuje SQL3). Bohuzel, stejne jako ODBC ma nekolik urovni, a kazdy
provider poskytuje vzdy Entry level (s tim se vazna aplikace napsat neda) a
vice ci mene z ostatnich urovni (nejdal se s SQL92 dostala podle mych
skusenosti Interbase). Mimo techto zakladu ve standardu ma kazdy jeste neco
navic pripadne se lisi tam, kde norma neni zcela presna nebo dovoluje vice
moznosti.

Suma sumarum je nejmensi spolecny jmenovatel SQL serveru velmi maly (cim
vice serveru ve skupine, tim mensi). Nejmene rozdilu je snad jen mezi SQL
Serverem od MS a Sybase SQL serverem (a i to jen o verzi zpet nez jsou
soucasne), protoze pochazeji z jednoho hnizda. Za danych podminek v podstate
NELZE vytvorit OPTIMALNI PRENOSITELNOU aplikaci. Jedinym resenim je izolovat
vsechny SQL prikazy do separatni vrstvy aplikace (idealne napsane tak, aby
vyuzivala spise definic nez rucne psaneho kodu). Delphi je v tomto velmi
slabe, protoze i pres maximalni vyuziti datovych modulu a ostatnich
"izolacni" nastroju ktere poskytuje je stejne mnoho SQL rozeseto na mnoha
mistech (a ze vseho nejhorsi jsou property definovane v designu :-)

Stale vsak zustava nutnost konverze aplikace mezi servery (adaptace a
optimalizace). Pokud ti bude nekdo tvrdit neco jineho, pak je to urcite
obchodni agent, a shod ho ze schodu :-)

> [...]
>pokud
>se uvazuje o prechodu na SQL server. Jak moc problemu cloveka ceka, kdyz

Pokud se omezis na lokalni SQL a budes prechazet nejlepe na Interbase, pak
prechod bude pomerne bezbolestny, v zadnem pripade vsak optimalni (flat
databaze a SQL jsou nesmiritelne technologie, a ani BDE s tim nic nezmuze)

Shrnuti:
1.) Doporucuji vyvyjet rovnou pro SQL (downsizing je trochu jednodussi).
2.) Vyvyjet primarne pro jediny server
3.) Izolovat veskerou funkcnost do samostatne vrstvy (abstraction layeru),
ktera se vice ridi definicemi nez kodem. Cim vic prace je investovano do
teto vrstvy, tim lepsich vysledku se dosahne. Rovnez je mozne zakoupit jedno
z mnoha hotovych reseni (Secant, Persistence, DBTools+, OLEDB (az bude 2.0)
apod.)
4.) Namastit si svaly

HTH

Reset?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 23.7.1998 17:45:28

> [...]
> reset, ale to je prilis
> brutalne, chcelo by to elegantnejsie riesenie).

Jo, existuje... kdysi jestli si vzpominam, tak jsem videl takove HW
zarizeni, ktere bylo pripojene myslim na COM a na reset tlacitko, a na pc
bezel malej rezidentak, kterej pravidelne posilal signal na ten COM, a
kdyz posilat prestal, tak ta krabicka po chvilce "stiskla" tlacitko reset.

Ale vic ti k tomu nereknu, ten clovek, ktery to mel sleduje tento list,
takze se treba ozve.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
ICQ: 13484112
PGP podporovano a vitano

BDE s IB

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.7.1998 18:00:49

Este som ti zabudol napisat ye treba nakopirovat aj SQLINT32.DLL.
To by malo byt vsetko, mal bz to fungovat uz.

----------
> [...]
> Pozor odinstalacia delphi nestaci lebo registroch zostanu informacie o INTERBASE

Coolbar, Toolbar

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 23.7.1998 18:10:26

> Asi jo. Ja mel kdysi taky tu puvodni. Pak jsem sehnal tu novejsi a
> prepsal si tu starou. A pozde jsem zjistil, ze ta nova uz neni free. Tak
> jsem se ve sve aplikaci vratil k Toolbaru z Delphi.

Pokud bys potreboval, mam verzi 1.51. Ta by mela byt jeste free.

Zd.

Skryti taskbaru 2

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 23.7.1998 18:25:38

Dekuji za odpovedi, uz dokazu udelat HIDE taskbaru.

Bohuzel je tu neprijemnost. Kdyz je taskbar skryty a dam prikaz pro maximalizaci formulare, tak se formular roztahne, ale dole zase necha misto pro taskbar. Da se to obejit tak, ze v programu dam prikazy napr. Form1.Height := Screen.height, ale to se mi nelibi.

Mam pocit, ze by to chtelo programove zmensit vysku taskbaru, nebo u nej zapnout vlastnost 'schovavat'. Slo by to nejak ?

Diky. Jirka.

Save a Open

[*] Luboslav Gabal ml. <Gabal(zv)vadium.sk> - 23.7.1998 19:09:24

mam taky problem (pre niekoho mozno primitivny , ale som zaciatocnik)=20
potrebujem ulozit text z viacerych Memo okien do jedneho suboru a neviem =
ako na to
to mozno nieje az tak problematicke
ale potom potrebujem do kazdeho z tychto okien nacitat ten text zo =
suboru , ktory tam bol pred ulozenim
poradi mi niekto ?

Luboslav Gabal ml.
Gabal(zv)Vadium.Sk
www.gabal.sk/lubo
-----------------------------------

prenositelnost mezi SQL servery

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.7.1998 19:27:30

Dekuji za obsahle informace, vyvolavaji vsak u mne dalsi otazky:

>Suma sumarum je nejmensi spolecny jmenovatel SQL serveru velmi maly (cim

to je skoda

> [...]
>slabe, protoze i pres maximalni vyuziti datovych modulu a ostatnich
>"izolacni" nastroju ktere poskytuje je stejne mnoho SQL rozeseto na mnoha

jak vypada takova "izolace" v praxi? Jak se k tomu daji pouzit napr. datove
moduly?
Zatim mi nebylo moc jasne, na co je pouzit.>mistech (a ze vseho nejhorsi jsou property definovane v designu :-)

> [...]
>databaze a SQL jsou nesmiritelne technologie, a ani BDE s tim nic nezmuze)

v cem budou nejvetsi obtize?>
> [...]
>ktera se vice ridi definicemi nez kodem. Cim vic prace je investovano do
>teto vrstvy, tim lepsich vysledku se dosahne.
zda se mi, ze SQL neposkytuje takove moznosti, jako napr TTable, nebo je
dost obtizne zapsat SQL prikaz, aby nahradil sekvencni prochazeni nekolika
tabulkami. Ale to bude asi nedostatecnou znalosti SQL jazyka.

>Rovnez je mozne zakoupit jedno
>z mnoha hotovych reseni (Secant, Persistence, DBTools+, OLEDB (az bude 2.0)
>apod.)

Co vlastne takove nastroje poskytuji a jak je to s pomerem cena/vykon?

>4.) Namastit si svaly

>HTH

Je mi jasne, ze podstata problemu mi jasne vyvstane v momente, kdy se
do prechodu na C/S aplikaci pustim, rad bych vsak vedel, co mne ceka, a
jak se nekterym problemum vyhnout predem.

Diky za trpelivost,
Pavel

Save a Open

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 23.7.1998 19:42:40

Ulozit soubor z Memo je jednoduche, ale prepise se cely soubor.
Pokud to chces delat soucasne, pak nejlepsi by bylo obsah jednotlivych
memo prvku ulozit do objektu typu TStringList a ten pak metodou
SaveToFile naraz ulozit.
nebo muzes take prochazet radek po radku Memo.Lines a ukladat do souboru
asi takto: (pisu to zpameti, muzou v tom byt syntax errors)

procedure TForm1.UlozVsechnaMemo;
var f: TextFile;
i: longint;
begin
AssignFile(f, 'nejaky soubor.txt');
rewrite(f);
try
with Memo1 do
begin
for i:=0 to Lines.count-1 do
begin
writeln(f, Lines[i]);
with Memo2 do
begin
for i:=0 to Lines.count-1 do
begin
writeln(f, Lines[i]);

//... atd pro vsechna Memo

finally
CloseFile(f);

Neni mi moc jasne, co myslis tim nacist ze souboru to, co tam
bylo pred ulozenim.
Pokud myslis, ze do kazdeho memo chces umistit text, ktery byl
v tom souboru pred ulozenim, staci si do objektu TStringList nacist
metodou LoadFromFile pred ulozenim do souboru z memo prvku jeho obsah
a po ulozeni priradit do vlastnosti Lines memo prvku obsah objektu TStringList.
Treba takto:

procedure TForm1.VymenObsahSouboruAMemo;
var Radky: TStringList;
begin
Radky:= TStringList.Create; // pred pouzitim promenne Radky je treba ji vytvorit

try // ochrana proti vyjimkam
Radky.LoadFromFile('nejaky soubor.txt');
UlozVsechnaMemo; // volani vyse uvedene procedury
Memo1.Lines.Assign(Radky);
Memo2.Lines.Assign(Radky);
// ... atd.

finally // ochrana proti vyjimkam
Radky.Free; // docasne vytvoreny objekt je treba zrusit i pri vzniku vyjimky
From: Luboslav Gabal ml. <Gabal(zv)vadium.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 23. �ervence 1998 19:14
Subject: Save a Open

[...]

Call SQL

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 23.7.1998 20:25:59

Ahoj,

nevite jak v D3 spustit SQL prikaz bez pouziti TQuery ?
Napr. pro vytvoreni, zruseni indexu ...

Neco jako :

function ExecSQL(const sql: string): boolean;
function ExecSQL(const sql: TStrings): boolean;

Diky,
Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fp-brno(tec)cz

Save a Open

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 20:53:05

> [...]
> potrebujem ulozit text z viacerych Memo okien do jedneho suboru a neviem ako na to

Vytvor si TFileStream a potom pomoci TMemo.Lines.SaveToStream tam postupne
uloz vsechny obsahy jednotlivych TMemo:

FS: TFileStream;
begin
FS := TFileStream.Create('Soubor.txt', fmCreate);
try
Memo1.Lines.SaveToStream(FS);
Memo2.Lines.SaveToStream(FS);
Memo3.Lines.SaveToStream(FS);
finally
FS.Free;

Pokud by jsi mel hodne tech TMemo na jednom formulari a mel je pojmenovane
zpusobem text+cislo (Memo1, Memo2, Memo3 ....) tak se to da jeste udelat
takhle (ale to uz je jen kosmeticka uprava):

FS: TFileStream;
FS := TFileStream.Create('Soubor.txt', fmCreate);
try
for I := 1 to 3 do
(FindComponent(Format('Memo%d', [I])) as TMemo).Lines.SaveToStream(FS);
finally
FS.Free;

> ale potom potrebujem do kazdeho z tychto okien nacitat ten text zo suboru , ktory tam bol pred ulozenim
> poradi mi niekto ?
> vdaka

FS: TFileStream;
begin
FS := TFileStream.Create('Soubor.txt', fmOpenRead);
try
Memo1.Lines.LoadFromStream(FS); // po nahrani je pozice ve FS na konci
FS.Seek(0, soFromBeginning); // je nutne ji nastavit zase na zacatek
Memo2.Lines.LoadFromStream(FS);
FS.Seek(0, soFromBeginning);
Memo3.Lines.LoadFromStream(FS);
finally
FS.Free;

QuickReport - tisk dvou tabulek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 21:01:48

Petr Slovak wrote:

> A zase otravuju s QuickReportem. Mam dve na sobe nezavisle tabulky,
> neni mezi nimi zadna vazba. Potrebuji je ale vytisknout na jeden papir
> tesne za sebe. Jak na to?
> Diky za kazdou radu.

Ahoj,

Jestli mas QuickReport 2 (soucast D3), tak tam je komponenta
TQRCompositeReport ktera umoznuje spojovat vice reportu do
jednoho tisku. Priklad mas i v demu v \Demos\QuickRpt. Pro
starsi verze Delphi by sis jej ale musel koupit .....

Jako nouzove reseni by bylo mozne pouzit zpusob kdy si tisk
delas sam, tedy nepouzijes DataSource u QuickReportu, ale misto
toho v udalosti OnNeedData sdelujes jestli jsou jiz na konci
a vlastni tisk udelas pomoci komponent TQRLabel a jejich udalosti
OnPrint. Nebude to ale v zadnem pripade tak pohodlne jako pri
normalnim pouzivani QuickReportu a lze to pouzit jen na velmi
jednoduche sestavy bez ruznych souctu apod. Petr Vones, amatersky programator

Drag and Drop

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 21:02:33

Kelle Ondrej wrote:

> Ahoj,
>
> mne zatial stacilo definovat novy message handler:
>
> type
> TForm1 = class(TForm)
> protected
> procedure WMDropFiles(var Message : TWMDropFiles); message
> WM_DROPFILES;

zalezi na tom jestli chces aby cely formular umoznoval dropfiles,
nebo jen urcity ovl.prvek. Pokud to chces jen do konkretniho ovl.
prvku tak se ti pak zpravy zasilaji primo do neho a ne do formulare.

Petr Vones, amatersky programator

InstallShield

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 21:48:28

psoft wrote:

> Zdravim vsetkych, ktori este vladzu cosi vymysliet v tej horucave.
>
> Mam taky ( zrejme maly, ale pre mna hlupy a pomerne dolezity )
> problem.
> Vytvorim instalacky cez InstallShield. Nainstalujem SW. Potom su
> nejake zmeny v SW preto vyrobim nove instalacky. Ale ked z nich
> instalujem, neprepise mi to uz existujuce subory, vzdy musim najprv
> odinstalovat a az potom instalovat. Preco ? Subory nie su ani rdOnly
> ani nic podobne, su to obycajne subory.

Ahoj,

nove soubory musi byt novejsi nez ty stare, jinak se ti neprepisi.

> Druha : v tych instalackach je jeden dll subor Windows
> novsi, tusim sa vola comctrl32.dll alebo tak akosi. Mozem zabranit
> tomu, aby pri odinstalacii mojho SW zmazal tento subor alebo aby ani
> neponukal otazku ci ho ma zmazat ? Pri instalacii totiz prepise staru
> verziu tohto suboru, ak ho pri odinstalacii zmaze, Windows su v
> prdeli ...

obavam se ze v InstallShieldu Express tohle udelat nejde. Co se tyce
distribuce knihovny COMCTL32, tak kolem toho je nejak vice nejasnosti.
Pokud vim tak jde hlavne o nove ovl.prvky ktere jsou v IE4.0. Z MSDN
si muzes stahnout update 40comupd.exe, ale je tam nejaky licencni
problem s pouzivanim. M$ to chtel asi jako obykle udelat tak aby si
musel instalovat cely Internet Exploder 4.0 (jak se pak ale bude
jmenovat ten operacni system ? Win95 to uz nebudou). Zkus se podivat
primo do Borland newsu, tam o tom urcite neco bude. Mozna bude nejlepsi
reseni nedistribuovat ji vubec, pokud nepouzivas nejake ovl.prvky z IE4.0

Petr Vones, amatersky programator

Reset?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 21:49:05

Kovac Jan wrote:

> [...]
> reset, ale to je prilis
> brutalne, chcelo by to elegantnejsie riesenie).

Ok, softwarove to muzes udelat takhle (Win95):

ExitWindowsEx(EWX_REBOOT or EWX_FORCE, 0);

Pokud to ale ma byt opravdu spolehlive tak ti softwarove reseni moc nepomuze.
Muzes bud pouzit neco hotoveho (zadne konkretni zarizeni sice neznam ale urcite
existuje), nebo to v nouzi vyrobit "po domacku". Jestli ti tam zbyva alespon
jeden volny seriovy port tak na nej pomoci vlastni aplikace vysilej impulsy do
jednoducheho zarizeni ktere po urcite dobe kdyz neprijde signal udela pres male
jazyckove rele RESET pocitace....

Petr Vones, amatersky programator

Velikost a poloha komponent - oprava

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.1998 22:09:03

Miroslav Mare� wrote:

> Nemate nekdo vice takovyhle mene dokumentovanych konstant, jako je tady "sc_dragmove"?
> Docela by se mi to hodilo.
>
> Predem diky

Ahoj,

Asi jich bude vic, spis ti poradim jak je ziskas. Spustis si WinSight32
(soucast Delphi), to je aplikace na sledovani zprav a oken v systemu.
V menu Messages|Options si zadas sledovani zpravy WM_SYSCOMMAND a zaskrtnes
"Hex Values", spustis sledovani na nejakou aplikaci (treba Notepad),
kdyz pohnes oknem Notepadu tak uvidis ze WParam zpravy bude $F012,
pri zmene velikosti pak $F008 .....

Petr Vones, amatersky programator

Animacia bitmapy & spol.

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 23.7.1998 22:25:06

Neviete niekto o nejakej komponente (odvodena napr. od TPaintBox), ktora by vedela zobrazit niekolko obrazkov .BMP za sebou ako animaciu (obrazky budu mat pozadie v jednej farbe a ta sa bude tvarit ako transparent). Kdesi som to uz videl (DSP, FreeStuff alebo nieco podobne) no nemozem to najst. Diki moc

Pavel

prenositelnost mezi SQL servery

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 23.7.1998 23:22:40

Kdyby slo jen o rozdily v definicich jazyka SQL, tak by to jeste nebylo
tak hrozny. Kvalitni C/S program by vsak mel co nejvice vyuzivat
procedur a funkci ulozenych na serveru.
Tam uz je ta nejednotnost tak znacna, ze si muzes o jedne verzi
programu pro ruzne servery jenom nechat zdat.
Jaro.
----------

> [...]
jedno
>z mnoha hotovych reseni (Secant, Persistence, DBTools+, OLEDB (az bude 2.0)

BDE !!??

[*] MJsoft <MJsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 23.7.1998 23:26:00

Nepouzivam ApplyUpdates. Pouze na Query provedu Post zaznamu.
Data jsou okamzite ulozena. Podle me to neulozi jen v pripade pouziti
ApplyUpdate.

----------
> Odes�latel: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
> Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> P�edm�t: Re: BDE !!??
> Datum: 23. �ervence 1998 5:33
>
> Plati, ze pri ulozeni prvniho zaznamu a pri AUTOCOMMIT se dotahuje zbytek
> dat. Proto ta dlouha doba. Pri NOAUTOCOMMIT se zrejme vypina i
AutoFetchAll
> a tudiz se zbyla data nedotahuji. Napis tedy jakym zpusobem vlastne
ukladas
> data.
> AUTOCOMMIT nesouvisi ani tak s uloznim dat, ale spise s jejich
> automatickym potvrzenim. Podivej se, jestli se ti neprovadi to potvrzeni
> automaticky az v pripade zavolani metody Close na DataSet. V takovem
pripade
> by jsi mohl pri vypnutem AUTOCOMMIT prijit o nejaka data v pripade
> nekorektniho
> ukonceni programu. Default nastaveni SQLPassthruMode neco asi tez
> [...]
MB_OK +

zhodnoceni

[*] Martin13cz(zv)aol(tec)com - 24.7.1998 00:04:14 edt

Je to docela dobry .

InstallShield

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.7.1998 00:14:16

> A este jedna vec : ako mozem vyberat, ci instalujem do Windows95
> alebo Windows NT ? O co ide : vyssie spominany subor comctrl32.dll (?
> Windows 95 verzia ?) - ak ho dam do instalaciek a nahodou instalujem
> na NT, potom vraj neznicitelne NT velmi lahko pri instalacii cosi zatrepu o
> pristupovych pravach a zdochnu ... Ak ale zoberiem tento subor zo
> stroja, kde je NT a zahrniem ho do instalaciek, je vsetko O.K.

Coze? Ja to tedy nezkousel, protoze InstallShield Express nepouzivam
a Eschalon Setup umi volitelnou instalaci v zavislosti na OS.
Ale toto me docela prekvapuje. Totiz za prve, COMCTL32.DLL je tzv.
CORE DLL, tzn. ma specialni postaveni - zustava jako soucast OS
a nemaze se pri odinstalaci. Tolik pro ziskani loga Designet for
Windows 95/NT, resp. 98/NT. Ovsem to s tim nesouvisi. Zajimave je,
ze se prepise tato DLL jinou verzi - je novejsi nebo starsi?
Zkousel jsi pouzivat a instalovat tu z NT?

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Animacia bitmapy & spol.

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 24.7.1998 00:29:41

> [...]

> Neviete niekto o nejakej komponente (odvodena napr. od TPaintBox), ktora by vedela zobrazit niekolko obrazkov .BMP za sebou ako animaciu (obrazky budu mat pozadie v jednej farbe a ta sa bude tvarit a>
Nasel jsem komponentu TAnimate (vytvorena pro D1),
posilam primo na uvedenou adresu,
at si ostatni nevyrvou vlasy u modemu :-).

Ukazka z helpu:
---------------------------
Animate.Pas
Description
The TAnimated component displays simple animations on the form.
The animation that appears is determined by the BitMap property. The bitmap
consists of a series of two or more Frames arranged in filmstrip fashion.
Filmstrip frames may be sequenced automatically at fixed time intervals or may
be changed under program control. When sequenced at fixed time intervals, the
Reverse property determines the sequence direction and the Loop
property determines if sequencing continues indefinitely.

There is no charge for the use of the TAnimated component. However, if you
come up with some interesting animations, I'd enjoy seeing them. This package
may be copied and distributed freely providing that it is not modified, no fee
is charged, and it is not made part of a package for which a charge is made.
If you upload this package to other bulletin boards, I'd appreciate it if you
would try to keep the upload current. Please report all bugs, suggestions, and
problems to:
Dave Baldwin,

CompuServe ID: 76327,53.

22 Fox Den Rd., (Summer)

Hollis, NH 03049
(603) 465-7857

144 13th St. East, (Winter)

Tierra Verde, FL 33715
(813) 867-3030
*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

Reset?

[*] Doller.Jozef(zv)zsr.sk - 24.7.1998 07:42:17

Nepamatam si uz celkom syntax toho prikazu ale v W95 sa da korektne
zostrelit system prikazom
\WINDOWS\RUNDLL32.EXE exit,windows. Bolo to v niektorom CHIP-e, alebo
PC-REVUE
Tento prikaz urobi shutdown, mal byexistovat aj restart
> [...]
>

> S pozdravem
> Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
> mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)

Horni/dolni indexy

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.1998 08:00:45

Ahoj lidi!

Potrebuju v aplikaci, aby si uzivatel mohl do policek zadavat horni/dolni
indexy. Ale RichEdit natoz standardni Edit tohle neumi. Mate nejaky napad, jak na
to (jednoduse)?

Michal Kara alias lemming

DataChange

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 24.7.1998 08:13:03

Potrebujem v komponente ktora je odvodena oad TDataSource
prepisat (override) OnDataChange udalost. Neviete ako sa vola tato udalost a ako to mozem prepisat?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Chyba vo W95 ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 24.7.1998 08:50:49

Ked spustim program na Email a vykonam odstranenie vsetkych vymazanych listov
potom sa stane zaujimava vec. Applikacia nazvom Explorer sa umiestni do pamati este raz,
mozete otom presvedcit stlacenim CTRL-ALT-DEL . Vadi mi to hlavne preto lebo potom nie je mozne korektne ukoncit Windows95.
Je to iba u mna alebo funguje to vsade tak?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

chovani Locate pri DataModulu

[*] Milevsk� software <milesoft(zv)ns.mi.cesnet(tec)cz> - 24.7.1998 08:55:03

Dokazete nekdo vysvetlit odlisnost chovani komponenty Locate
v techto dvou pripadech ?

1. projekt ma DataModule a na nem umistenu TTable - treba ANIMALS
z DBDEMOS, dale jeden Form a na nem DBGrid a Edit.
OnChange na Edit se provadi

DataModule1.Table1.Locate('NAME',EditName.Text,[]);

Funguje - ne vsak inkrementalni vyhledavani, a do parametru Locate se neda
napsat ani loPartialKey ani loCaseInsensitive - pak to pada.

2. Dam TTable primo na Form, kde je Grid a Edit - okamzite vse funguje !

Table1.Locate('NAME',EditName.Text,[loPartialKey,loCaseInsensitive]);

Proc ten rozdil ?

Diky za vysvetleni, asi dobre nechapu DataModule, musim rici, ze bez nej si
slozitejsi projekt nedovedu predstavit.

Vaclav Novak
Milevsky software, s.r.o.
milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz

Help v slovencine

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 24.7.1998 09:02:41

Neviete HELP v slovencine ma byt prelozene ako POMOC , NAPOVED alebo co ?
Ked mate slovensky explorer - ten co pouziva?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Multikomponent

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 24.7.1998 09:12:24

Zdravim vsetkych,

potreboval by som poradit ohladom vytvorenia komponentu.
O co ide :

Mam TPanel, na ktory potrebujem naukladat par TLabelov, TEditov a
TComboBoxov. Cele toto ma byt potom jeden komponent. Viem to v pohode
spravit, aj ObjectInspector mi medzi vlastnostami TPanelu ukaze
vsetky vlastnosti jednotlivych podkomponentov. Problem je ale v tom,
ze ak tam nastavim nejaku vlastnost niektoreho podkomponentu,
nezapamata si ju. Staci, ze uz pri navrhu uzavriem form, kde je cely
komponent ulozeny, a pri dalsom otvoreni formu tam je, ale s default
hodnotami. Viete o to niekto nieco ?

dakujem.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

InstallShield

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 24.7.1998 09:12:24

> nove soubory musi byt novejsi nez ty stare, jinak se ti neprepisi.

Samozrejme ze su novsie, aj datum a cas je vyssi. Myslis, ze by som
mal skor pouzivat cosi ako VerInfo a dat tam vyssie cislo verzie ?
Skusim to, az teraz ma to napadlo.

> [...]
> primo do Borland newsu, tam o tom urcite neco bude. Mozna bude nejlepsi
> reseni nedistribuovat ji vubec, pokud nepouzivas nejake ovl.prvky z IE4.0

Ano, tusil som cosi take, ale zda sa mi, ze je trochu blbe
podmienovat predaj mojej aplikacie, ktora pouziva par veci z tejto
kniznice instalaciou IE4.0, ktora zozerie 50x viac miesta ako moj
programik ... Smola.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Chyba vo W95 ?

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 24.7.1998 09:22:19

Ja teda nevim ale zkousel jsem to a pohoda, jenom jedna instance

Vojtech Albrecht

Od: TUNGLI Jan[SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odesl�no: 24. �ervence 1998 8:50
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Chyba vo W95 ?

<<Soubor: ATT00025.txt>>

prenositelnost mezi SQL servery

[*] Marcello Dvoracci <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 24.7.1998 09:27:30

On Thu, 23 Jul 1998, Pavel Kral wrote:

> [...]
> Existuje mnoho takovych rozdilu nebo se vsichni drzi nejakeho standardu ?
> Vim, ze existuje nejake ANSI, ale jak je to v praxi.

Existuji ANSI normy SQL posledni kdyz jsme to jeste sledoval byla ANSI 92,
to je standart, vytvoreny tim uradem v USA, ktery ANSI normy vytvari.
Nicmene po praci s Informixem a Progressem mohu smele tvrdit ze kazdy
vyrobce SQL servru ma odlisnosti v syntaxi SQL a 4GL, nektere veci jako
spojeni treba delaji kazdy jinak, konkretne se mi to tu nechce psat,
protoze je toho pomerne dost a nemam tady potrebnou dokumentaci, z hlavy
si to nepamatuju. Tato nekompatibilita je myslim tak trochu naschval v
ramci konkurencniho boje..
Nicmene vetsina prikazu funi jak ma a zbytek lze odhalit pomoci
zhruba 1 metru dokumentace :-))))))

Marcello

Komponenty a jejich property na jiny komp.

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 24.7.1998 09:39:53

Ahoj vsici,
nemuze mi prosim nekdo poradit z nasledujicim problemem: vytvoril jsem
komponentu, ktera ma jednu property odkaz na druhou jakoukoliv komponentu na
formu. Dam na na form tuto svou komponentu a jinou komponentu, kterou svazu
s tou mou. A problem tedy je: pokud smazu driv tu drouhou komponentu jak
zajistit aby se v te me automaticky ta property ktera na ni ukazuje
vynilovala. Kdyz jsem se dival do VCL jak to resi Borlandi tak se dosel az k
metode Destroying, ktera by neco takovyho mela asi delat automaticky, ale
bohuzel nedela (vzdycky kdyz jsem smazal tu druhou tak v inspektoru se
objevil na te property rozsypanej caj, a pokud jsem se nekde na to odkazal
tak to samozrejme vygeneralovalo - a to i v programu). Potreboval bych
reseni i pro DEPLHI 1, ale i vyssi.
Diky Vam vsem moc za pomocz.

Michal Brabec.

CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR
tel:+420-5-526045, fax:45223890, http://www.ciglersw(tec)cz

CD ROM spin

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 24.7.1998 09:51:49

>Da se nejak nastavit doba od posledniho cteni nez CD vypne otacky ?
>Zajimalo by mne reseni ve Win95 , prip NT.

No, k cemu tohle potrebujes ?
Mne se kdysi podarilo urychlit dobeh diskety. Ale bylo to nahodou, kdyz jsem
programoval preemptivni multitasking pro DOS (!, to koukate, fungovalo to
na 100%). Spatne jsem preprogramoval casovac a cas utikal rychleji a
podle neho se urcoval dobeh mechaniky. Ta pak dobihala tak rychle, az
se z ni nedalo cist.

Martin

Animacia bitmapy & spol.

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 24.7.1998 09:53:26

Zkus Cartoons.zip v nasi Delphi Kuchyni.
Nahazes si bitmapy za sebou do jedne velike a pak
uz je jen zobrazujes.
Pokud chces vice, pak jedine RxLib.

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Skryti taskbaru 2

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 24.7.1998 10:06:55

[...]

No jenom takova provokace - aplikace, ktere svemu oknu reknou "alvays on top" (winamp , sledovani systemu) se hadaji s ostatnimi takto definovanymi (vc. taskbaru), takze kdyz se klikne na taskbar nebo na tu app. tak dotycna vyleze nahoru. a nemusi se presvecovat taskbar o "NASI PRAVDE".
Navic, pokud by se aplikace hm! nesetrne receno kousla hm.
(neberte to osobne, mam spatne skusenosti s win95 - aplikace se mlati vzajemne)
tak mily taskbar zustane nekde v p...ozadi.

Martin Tichacek
martin_t(zv)mrp(tec)cz

InstallShield

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.7.1998 10:27:00

> Nerobil som to ja, ale moj znamy, ktoremu som nahodou predaj dany SW.
> Ma Windows NT 4.0 (neda na nu dopustit, aj preto bol velmi nahnevany
> na moj hlupy SW).

Ale za to nemuze tvuj program, ale hloupy InstallShield Express...

> Ked instaloval SW obsahujici COMCTL32.DLL (pochadzajucu zrejme z IE
> 4.0 instalovanu na moj stroj s W95), nainstalovalo mu vsetko O.K., az

COMCTL32.DLL je take na instalacnim CD Delphi 3, tak se na to mrkni,
jestli je stejna.

> na posledny subor, ktorym bola prave tato DLL. Tu mu zahlasilo cosi v
> duchu, ze nema pravo menit systemove subory a Windows NT boli v haji.

To je zajimave...

> Ani pri opatovnom spusteni nefungovali. Stacilo vsak, aby
> prekopiroval z CD danu DLL, ktora patrila k Windows NT, a naraz sa
> vsetko pekne rozbehlo.
> Ked sme porovnali verzie oboch DLL, zistili sme, ze su rovnake, aj
> velkostou, aj VerInfo. (Neskusal som samozrejme byte za bytom, obsah
> zrejme bude iny ...).

To je uplne divne. Zkousel jsi CRC treba pomoci silene stare utility
VALIDATE davane k silene staremu antiviraku, snad SCAN se jmenoval?

> Tu ma napadla este jedna vec, ktora ma tiez zlosti :
> Ako sa vlastne instaluje BDE ?
> Mam na svojom stroji instalovane Delphi. Ked prichystam instalacky
> cez InstallShield a nainstaluje potom tento SW na svoj stroj, znova
> mi instaluje BDE. Pre kazdy program co vyrobim, nainstaluje k nemu
> BDE. (Uz ma to zlosti, ked mam 10 malych programcekov, a kazdom
> adresari aj subory BDE).Nestaci mu, ze uz kdesi sa BDE nachadza ?

Tak proc instalujes BDE pokazde do jineho adresare ??? Samozrejme,
ze BDE staci byt nainstalovane jen jednou na celem pocitaci,
davej to porad do stejneho adresare!

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Help v slovencine

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 24.7.1998 10:30:41

Myslim, ze tam je dokonca Pomocnik.

M.T.
>Neviete HELP v slovencine ma byt prelozene ako POMOC , NAPOVED alebo co ?
>Ked mate slovensky explorer - ten co pouziva?
>
>TUNGLI Jan
>tungli(zv)pvt.sk

InstallShield

[*] Jaroslav Mrhalek <delphi(zv)mrp(tec)cz> - 24.7.1998 10:42:49

Ano. Ve Win95 se pouziva odlisna COMCTL32.DLL nez ve Win NT. Pokud ma instalace
pracovat spravne, musi v ni byt test na OS a nainstalovat tu spravnou dll.
Samozrejme pouze tehdy, pokud je v pocitaci starsi (nebo stejna) verze.

Pri odinstalaci by se mel objevit dotaz, jestli nainstalovanou dll nahradit starou.

Po instalaci i odinstalaci by mel nasledovat restart (pokud byla zmenena tato dll).

Ja jsem tuto instalaci resil v instalatoru Wise, kde jsem mel zase problemy s
urcenim verze a musel jsem si na zjistovani verze udelat vlastni dll.

Jarek Mrhalek
jarek_m(zv)mrp(tec)cz

prenositelnost mezi SQL servery

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 24.7.1998 10:53:15

Haj hou!

>jak vypada takova "izolace" v praxi? Jak se k tomu daji pouzit napr. datove
>moduly?
>Zatim mi nebylo moc jasne, na co je pouzit.

Borlandi koncepce pristupu k datum je ciste relacni (tabulky v podobe
datasetu) s udalostmi (triggery) nad tabulkami. Je to hodne podobne tomu, co
nabizi SQL servery, jenze se to cele odehrava na klientovi (D3 uz ale
prinasi moznost provozovat tyto datasety na jinem pocitaci -> aplikacnim
serveru. Borland teto technologii rika MIDAS. Je pomerne zajimava, ma radu
moznosti ale je dost draha. Vedle MIDASu uz existuje rada vice ci mene
dobrych obdobnych reseni od jinych vyrobcu (komercni, poloprofesionalni i
freeware)). Datovy modul slouzi k zapouzdreni logiky datasetu do jednoho
objektu. Cele je to mirne receno kostrbate, ale pri zachovani zakladnich OOP
pravidel to funguje. Predevsim je nutne pristupovat k prvkum v datovem
modulu POUZE pres rozhranni modulu, nikoliv primo (tedy zadne linkovani DB
vizualnich prvku na datasety v designu apod.). Lze tak vytvorit "skutecne"
business objekty (napr. faktura, platba apod.) zapouzdrujici veskerou
logiku. Veskera data a kod zavysla na konkretnim SQL serveru jsou pak
zapouzdrena v techto objektech a pri adaptaci na novy server staci prepsat
jen tyto objekty. Osobne pouziti datasetu povazuji za mene nez idealni, ale
lze timto spusobem dosahnou slusnych vysledku.

>v cem budou nejvetsi obtize?

1.)Problemy prechodu flat (xBase) na SQL
Zasadnimi rozdily mezi zaznamovym a mnozinovym pristupem k datum. Na SQL
serveru nelze udelat SEEK, GOTO RECNO apod. Volny pohyb po vybrane mnozine
(obema smery) neni standardni vlastnosti SQL (BDE ho sice umoznuje, ale za
krvavou cenu). Nejlepsi je pristupovat k zaznamove databazi jako by to byl
SQl server. Neni to sice tak vykone, ale usetri to starosti pri konverzi.

Zlate pravidlo: Pracovat s minimalnim nutnym poctem zaznamu, ji-li nutne
nacist mnoho zaznamu, nacitat pouze minimum polo�ek.

2.) Problemy prechodu mezi SQL servery
a) Rozdilne "zakladni vyrazove prostredky", ktere se projevi predevsim u
slozitych konstrukci (napr. outerjoiny, subdotazy, uniony apod.).
b) Rozdilne sady funkci (ruzne substringy, konverze datumu apod.)
c) Rozdily v moznostech referencni integrity (kaskadni update/delete, pocet
moznych udalosti/trigeru na tabulce apod.)
d) Jazyk ulozenych procedur. Kazdy server ma naprosto jiny.
e) Rozdily v datovych typech. Nejsou nijak drasticke, ale jsou.
f) Rozdilna implementace transakci a konkurencniho pristupu k datum. Podle
mych skusenosti nejzasadnejsi (ale zaroven nejmene zrejmy) zdroj problemu.
Zda ma SQL server strankove ci radkove zamky, nebo dokonce zadne (verze
radku u IB) ma zasadni dopad na volbu optimalni strategie pristupu k datum
(od ktere se pak odviji vse ostatni). Rovnez drobne odlisnosti ve
vlastnostech transakcnich rezimu (isolation levels) dokazou hodne zamotat
situaci.
g) Implementacni odlisnosti, napr. u idexu maji zasadni vliv na vykon.
Takove rozdily dokazou spusobit neprenositelnost toho mala, co je nahodou
kompatibilni z prosteho duvodu neakceptovatelneho vykonu.
h,ch,i...z) Spousta dalsich vetsich ci mensich zadrhelu kterymi te nechci
desit :-)

Suma sumarum: Jde to, ale dre to ;-)

>Co vlastne takove nastroje poskytuji a jak je to s pomerem cena/vykon?

OLEDB je Mikro$ofti nasledovnik ODBC, zalozeny na objektech a technologii
COM. Pokud pouzivas SQLServer od M$ nebo ORACLE, pak je to zajimave a
perspektivni reseni.

Ostatni ze seznamu (znacne neuplneho) jsou systemy pro mapovani objektu do
databaze. Bohuzel ani zde neni zadne idealni reseni, i kdyz osobne vidim
prave v tomto smeru velkou budoucnost. Nejslibnejsi system pro pouziti v
Delphi je Bold (viz http://www.BoldSoft.com/products/boldfordelphi ).

>Je mi jasne, ze podstata problemu mi jasne vyvstane v momente, kdy se
>do prechodu na C/S aplikaci pustim, rad bych vsak vedel, co mne ceka, a
>jak se nekterym problemum vyhnout predem.

V prechodu na SQL je jedno velke pozitivum: Je to mnohem vetsi zabava :-)

HTH

unsubscribe delphi

[*] Petr Zednik <zednik(zv)prospeks(tec)cz> - 24.7.1998 11:02:40

unsubscribe delphi

Komponenty a jejich property na jiny komp.

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 24.7.1998 11:07:12

Pouzivaj udalost Notification

Priklad:

procedure TData.Notification(AComponent: TComponent; Operation: TOperation);
begin
inherited Notification(AComponent, Operation);
if (Operation = opRemove) and (AComponent =oQuery) then oQuery:=nil;
if (Operation = opRemove) and (AComponent =oUpdateSQL) then oUpdateSQL:=nil;
if (Operation = opRemove) and (AComponent =oSaveMode) then oSaveMode:=nil;
End;
Tungli

----------
> [...]
> Diky Vam vsem moc za pomocz.
>
> Michal Brabec.
>
> CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 24.7.1998 11:14:33

Super, uz to bezi. Chyba bola opat vo mne. Mal som tam maly preklepik.
Dakujem, JT.

Teraz sa trapim s aliasom. Jaro S. ma v archive prispevok na tuto temu.
Nastavil som to v InstallShielde tak ako on, ale aj tak mi to alias nevytvori.
Vytvoreny alias by malo hned zobrazit aj v BDE Administratore v DATABASES?
Keby to aspon zarevalo: "Hnupe, zadal si zlu cestu!!!" alebo take nieco.

Nenapada Vas, kde by mohol byt pes zakopany? Opat vopred vdaka za kazdu radu.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Nastavenie v InstallShielde mam:

- BDE Installation type: Partial BDE Installation
- Query engine types: SQL Engine ("Query by example engine" dufam, ze netreba)

STEP 1
- BDE aliases: MyAlias

STEP 2
- save .CFG: checked

STEP 3
- alias name: MyAlias
- path: c:\database
- type: INTRBASE
- list any ... below.
SERVER NAME=MyDatabase.GDB
USER NAME=MyName

Help v slovencine

[*] Martin Talian <talian(zv)geoplanpp.sk> - 24.7.1998 11:31:35

Zdravim,

IE 4.01 SK pouziva nazov pomocnik.

-----P�vodn� spr�va-----
Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D�tum: 24. j�l 1998 9:22
Predmet: Help v slovencine

>Neviete HELP v slovencine ma byt prelozene ako POMOC , NAPOVED alebo co ?
>Ked mate slovensky explorer - ten co pouziva?
>
>TUNGLI Jan
>tungli(zv)pvt.sk

Trivialni dotaz

[*] Lukes V�clav <lukes(zv)msm.pvt(tec)cz> - 24.7.1998 11:53:57

Ahoj,

mam jeden maly dotaz. Pouzivam DBLookupComboBox, ale kdyz ho spustim, v
okne neni nic, az po rozbaleni v rolete. Ja bych ale chtel mit hned
prvni hodnotu z tabulky v okne.

Diky

Vaclav Lukes

lukes(zv)msm.pvt(tec)cz

InstallShield

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.7.1998 12:10:33

> Po instalaci i odinstalaci by mel nasledovat restart (pokud byla zmenena tato dll).

1. Na Windows NT je definovana vymena DLL v pameti za chodu, neni vubec
treba restartovat Windows, to jen v pripade Win31/Win95.

2. COMCTL32.DLL je definovana jako CORE a NESMI SE VYJMOUT pri odinstalaci!!!

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Komponenty a jejich property na jiny komp.

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 24.7.1998 12:30:48

> [...]
>zajistit aby se v te me automaticky ta property ktera na ni ukazuje
>vynilovala. Kdyz jsem se dival do VCL jak to resi Borlandi tak se dosel az

procedure TBDECallBack.Notification(AComponent: TComponent; Operation:
TOperation);
begin
inherited Notification(AComponent, Operation);
if (Operation=opRemove) and (AComponent is TTable) and
(TTable(AComponent)=Table) then begin
Table:=nil;

Tak tak nejak bych o videl ja. Doufam, ze se mi zas jednou podarilo
odpovedet vcas. Uz se mi jednou
stalo, ze opoved (hadejte od koho) prisla driv nez otazka.

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen?: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Komponenta na grafy

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 24.7.1998 13:41:53

Podivej na jpeg na adrese http://www.torry.webnorth.com/ do VCL. Tam je
spousta veci na JPEGy.
Jestli mas ale D3, tak staci pouze napsat v programu uses jpeg a razem
Ti vsecho, co funguje pro BMP funguje i pro JPEGy (C:\Program
Files\Borland\Delphi 3\jpeg.dcu). Bohuzel GIFovou knihovnu tam nemaji.
S pozdravem
Milan Reiniger
Skroupova 5, c.dv. 92,
tel.: 019/703 5053
reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz
http://info.plzen-city(tec)cz
> [...]
> trochu
> si pohrat se seriema a vlastnostma a hlavne to nevzdavat.

[*] TucekR(zv)p15.monet(tec)cz - 24.7.1998 13:52:00

Composite Report v Delphi 3 ti pomuze
TRT

----------
Od: Petr Slovak
Komu: Delphi
P�edm�t: QuickReport - tisk dvou tabulek
Datum: 23. �ervenec 1998 11:43

[...]

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 24.7.1998 14:19:31

Petr Vones wrote:

> Pravda je ze v helpech asi maji stale co dohanet, treba to co bylo
> u Delphi 2.0 byla katastrofa.....

> ^^^
> No, je to 16k HTML stranka takze bych to sem asi neposilal, ale kde
> jsou FAQ ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Muzes mi to poslat e-mailem.
* Mona v.o.s. *
* krautvor(zv)mona(tec)cz Ales Krautvor *
* tel.: 96 162 404 Mala Stepanska 17 *
* 120 79 Praha 2 *
* -O|O- "Nemusi prset, pokud aspon kape." *

Chyba vo W95 ?

[*] Ales Novy <novy(zv)ramert(tec)cz> - 24.7.1998 14:37:39

Me se sice popisovany bug neprojevil, ale zato se mi na stroji deji jine zahady, ktere nikdo nedovede rozume vysvetlit (ani M$ hotline). Mam za sebou behem jednoho mesice 8 reinstalaci W95 vcetne pouziti nejoblibenejsiho prikazu "format /s /u", ale nevysvetlitelne jevy se stale vraceji a nejednou mi shodily D2 pri rozdelane praci. Pravda vsak je, ze M$ Explorer na tom mel parkrat take svuj podil.

Ales Novy
novy(zv)ramert(tec)cz

http://ramert(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odesl�no: 24. �ervence 1998 8:51
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Chyba vo W95 ?

[...]

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 24.7.1998 14:38:11

> COMCTL32.DLL je take na instalacnim CD Delphi 3, tak se na to mrkni,
> jestli je stejna.

Dobre, dakujem.

> To je uplne divne. Zkousel jsi CRC treba pomoci silene stare utility
> VALIDATE davane k silene staremu antiviraku, snad SCAN se jmenoval?
Nie, k takym veciam som sa zatial nedostal. Ked sme prisli nato, v
com je chyba, instalovali sme to "rucne" a potom som to uz neskusal.

> Tak proc instalujes BDE pokazde do jineho adresare ??? Samozrejme,
> ze BDE staci byt nainstalovane jen jednou na celem pocitaci,
> davej to porad do stejneho adresare!

1. Myslel som, ze InstallShield ked vypise to okno ze skuma system, ze
hadam vtedy hlada BDE ! Preco by som mu mal oznamovat, kde ma
instalovat ? Ved ak mam instalovane Delphi, tak nechcem instalovat
ani raz.
2. Nenasiel som, ako nastavit, kam ma supnut BDE. Je to
<CommonFiles>?

> [...]

> objevil na te property rozsypanej caj, a pokud jsem se nekde na to odkazal
> tak to samozrejme vygeneralovalo - a to i v programu). Potreboval bych

Pouzi Notification, hadam to obsahuje uz TControl.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

sluzba jako COM server

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 24.7.1998 14:44:06

Zkouseli jste nekdo udelat ze sluzby v NT4 COM server? Navod podle Win32 SDK
nefunguje. Potrebuju to pro D3, v D4 je na to udajne wizard.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Komponenty a jejich property na jiny komp.

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 24.7.1998 14:46:05

Heureka vono to funguje. Si naprosto squely. Diky mocz.

> [...]

> odpovedet vcas. Uz se mi jednou
> stalo, ze opoved (hadejte od koho) prisla driv nez otazka.

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 24.7.1998 15:04:08

Rozdiely medzi SQL servermi su znacne. Okrem toho napr. nie je velmi
jednoduche ani pisat a ladit zlozitejsie storovane procedury aj pre jeden
SQL server.

Riesenie ako dosiahnut prenositelnost medzi roznymi SQL servermi vidim
vo viacurovnovej architekture: na SQL serveri ponechat len samotne data
(so zabezpecenim ich integrity delarativne, resp. aj pomocou triggerov)
a minimum najnutnejsich storovanych procedur (napr. casovo kriticke
operacie)
a zvysnu funkcionalitu presunut do strednej vrstvy (businness rules), ktoru
je
mozne realizovat pomocou ActiveX objektov (tie mozno pisat aj v Delphi,
CBuilderi, ... - cize v dobre znamych a pouzivanych objektovo orientovanych
jazykoch, ktore obsahuju aj prostriedky pre ladenie (a netreba sa ucit rozne
SQL dialekty)).

Kedze na SQL serveri je len to najnutnejsie (pouzije sa len na spolahlive
a bezpecne ulozenie/spristupnenie dat a nie na ich spracovanie), je mozne
vytvorit
napr. jeden datovy model v niektorom CASE prostriedku a z neho potom
automaticky
generovat scripty pre rozne SQL servery.

Pre pristup k datam mozno vyhodne pouzit nove rozhranie ADO/RDS/OLEDB,
ktore je navrhnute presne tak, aby sa dali jednotnym sposobom spristupnit
akekolvek data (z roznych SQL serverov, E-maily, Excell tabulky, HTML
dokumenty, ...).

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>pokud
>se uvazuje o prechodu na SQL server. Jak moc problemu cloveka ceka, kdyz

Trivialni dotaz

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 24.7.1998 15:06:29

Myslim, ze to je problem vsech comboboxu, ze neumi nastavit pocatecni
hodnotu v Object inspectoru. Proto musis v kodu nastavit jeho property
ItemIndex na treba 0.

> [...]

> mam jeden maly dotaz. Pouzivam DBLookupComboBox, ale kdyz ho spustim, v
> okne neni nic, az po rozbaleni v rolete. Ja bych ale chtel mit hned

Animovane minimalizovani/obnoveni oken v Delphi

[*] Petr Zednik <zednik(zv)prospeks(tec)cz> - 24.7.1998 15:14:54

Zdravim vsechny...

Zajimalo by me, proc okna (formulare) z Delphi ignoruji
nastaveni Windows o animovani oken
pri minimalizovani/obnoveni/prip. maximalizovani

a jak je donutit, aby tohle neignorovala.

(pozn: volba "Window Animation" se da nastavit napr. programy
Tweak UI, WinTrasher, WinHacker apod. nebo primo v registrech)

Pokud mi nekdo poradi, tak diky.

Jeste se omlouvam za me zmatene pokusy o odhlaseni -
nemam totiz primy pristup k internetu, tak jsem nevedel
jak z toho ven, Michalovi diky za radu.

Petr Zednik

tel: 05/41321276 kl.252
zednik(zv)prospeks(tec)cz

chovani Locate pri DataModulu

[*] peca(zv)email(tec)cz - 24.7.1998 15:53:38

do uses toho formu s dbgridem musis uvest
unitu DB nebo tak nejak. nevim proc. neni mi
jasne proc se unity uvedene v podrizenych
unitach musi znova uvadet v nadrizenych.<delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz> napsal:

> [...]
pada.

okamzite vse funguje !

Table1.Locate('NAME',EditName.Text,[loPartialKey,loCaseInse

-----------------
Petr Palicka
peca(zv)email(tec)cz
palicka(zv)aginfo(tec)cz
-----------------

zvuk ve Win32

[*] \Milan\ <\MHora\<ivar(zv)ivar(tec)cz> - 24.7.1998 15:54:49

Ahoj vsichni,

nevi nekdo, jak zahrat zvuk o urcite frekvenci pomoci zvukove karty nebo vestaveneho reproduktoru ve Win32. Neco jako OpenSound(800 Hz).

Diky Milan Hora

BDE s IB

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 24.7.1998 16:20:34

>STEP 3
>- alias name: MyAlias
>- path: c:\database
>- type: INTRBASE
>- list any ... below.
> SERVER NAME=MyDatabase.GDB
> USER NAME=MyName

BDE
Partial DBE instalation
1. Mal by si mat ODBC driver oznacen� a aj SQL Engine
2. Doporucujem nepouzivat pevnu cestu c:\database ale napr.: <INSTALLDIR>\Database
3. Este mozno bude dobre uviest nejaky LANGDRIVER=Pdox ANSI Czech , toto pouzivam pripade Interbase

SQL Links tiez by si mal oznacit
Tungli
----------
> [...]
>
> - BDE Installation type: Partial BDE Installation
> - Query engine types: SQL Engine ("Query by example engine" dufam, ze netreba)

Vypocet dna

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 24.7.1998 17:06:31

Mozno to bude pre niekoho trivialny problem, ale potreboval by som zistit zo za den bude napr. 24.5.2012, potrebujem zistit ci to bude Pondelok alebo Streda alebo co.

Diki

Pavel

uz iba Open

[*] Luboslav Gabal ml. <Gabal(zv)vadium.sk> - 24.7.1998 17:06:38

vdaka za rady , ale v oboch pripadoch sa to Open nejako cudne sprava
a v oboch rovnako
do vsetkych Memo okien nacita to iste
vzdy je to text z prveho Memo
Pavel: v tvojej verzii ani len netusim v com moze byt chyba, som naozaj uplny zaciatocnik
Petr: urcite ma byt vo vsetkych Memo (0, soFromBeginning) ? nema tam byt napriklad (1, soFromBeginning) alebo tak ?
ale aj tak ste mi velmi obaja pomohli

Luboslav Gabal ml.
Gabal(zv)Vadium.Sk
www.gabal.sk/lubo
-----------------------------------

ODBC pro Paradox - help

[*] rk0w <rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz> - 24.7.1998 17:26:04

Toto je v�ced�ln� zpr�va form�tu MIME.

Zdrav�m Dephiny,

m�m prosbu, prot�ebuju od n�koho zjistit fintu jak na��tat data z
paradoxov�ch tabulek ver. 5.0(D2) do M$Office 95 ver. 7.0. M�j ODBC driver
je asi starej. Dejte mi typ jak jinak nebo kde se�enu instalaci vy��� verze
ODBC.

�.

Roszynec Ji��
admin IT

e-mail: rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz
tel.zam.: 0445/336220
tel.dom�: 0445/23962

InstallShield

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.7.1998 17:43:32

> [...]
> ani raz.
> 2. Nenasiel som, ako nastavit, kam ma supnut BDE. Je to

To si muzes zvolit, kde to mas, ja osobne mam sve BDE v adresari
/BDE32, abych nad nim mel neustale dohled. Jinak byva nekde
v: /Program Files/Common Files/Borland/Database Engine - nebo
tak nejak...

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Trivialni dotaz

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 24.7.1998 17:49:12

Hm, neviem.

Mne to funguje.

Treba vyplnit properties:
DataSource a DataField.
ListSource a KeyField (Linkovane pole) a ListField (Pole ktoreho hodnoty
su zobrazovane v zozname).

Pre istotu by mali byt (pre obidva DataSource) prislusne DataSety
otvorene.

Treba sa tiez presvedcit ci v datach skutocne existuje zodpovedajuca
linkovana hodnota.
Ak by KeyField neobsahoval hodnotu rovnu DataField, tak sa asi nic
nezobrazi.

Pripadne by som si najprv hodnoty testnul pomocou dbEdit, resp. pomocou
Qry s klauzulou where, ci sa zobrazuje to co je ocakavane.

PS: obidva dataSety mam typu TQuery a ten co naplna polozky LookupCombo je
sortovany (Order by)
podla ListField

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Lukes V_clav <lukes(zv)msm.pvt(tec)cz>
Pre: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 24. j_l 1998 15:21
Predmet: Trivialni dotaz

> [...]
>
>mam jeden maly dotaz. Pouzivam DBLookupComboBox, ale kdyz ho spustim, v
>okne neni nic, az po rozbaleni v rolete. Ja bych ale chtel mit hned

BDE s IB

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 24.7.1998 17:58:07

No co sa tyka aliasov, tak tie sa snazim robit vzdy priamo z programu
a nie pomocou administratora - mne sa takyto postup osvedcil z viacerych
dovodov
a uz prakticky pouzivam aliasy (natvrdo) len pre ODBC - lebo tam to inak
neviem zariadit.

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Marek Repisk_ <mrepisky_zl(zv)zsnp.sk>
Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 24. j_l 1998 15:58
Predmet: Re: BDE s IB

> [...]
>
>- BDE Installation type: Partial BDE Installation
>- Query engine types: SQL Engine ("Query by example engine" dufam, ze

Vypocet dna

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.1998 18:08:33

> Mozno to bude pre niekoho trivialny problem, ale potreboval by som zistit zo za den bude napr. 24.5.2012, potrebujem zistit ci to bude Pondelok alebo Streda alebo co.

Prevest datum na TDateTime - trunc (na dny) zjistit rozdil od nejakeho
pondelky a modulit sedmi. Nebo, myslim, existovala funkce, ktera primo vracela
mimo jine i DayOfWeek. Ted tady ale nemam manual.

Michal Kara alias lemming

Chyba vo W95 ?

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.7.1998 09:52:05

V posledni dobe se vyskytlo dost vadnych pameti, ktere casto zpusobuji
pady Windows. Nez jsem na to prisel, preinstalovaval jsem system trikrat.
Zkusil bych dat ten disk na masinu, ktera jede normalne...

Pavel Kral

[...]

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.7.1998 09:59:02

Dekuji vsem za uvedene rady a zkusenosti, je mi to ted o neco jasnejsi.

Pavel Kral

Vypocet dna

Je to takto:

var Den:integer;

Den := DayOfWeek(EncodeDate(2012, 5, 24));

Den bude v intervale 1..7 pricom tyzden zacina nedelou.

> [...]
vracela
mimo jine i DayOfWeek. Ted tady ale nemam manual.

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 25.7.1998 12:50:56

Vsetkym moc dakujem

Pavel

btw. hlavne Alesovi ;)))

Chyba vo W95 ?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 25.7.1998 14:48:30

Tak� si mysl�m, �e je to sp�e v hardware. J� mam na sv�m posledn�m PC
Windows 95 d�le ne� rok a nikdy jsem je nemusel p�einstalovat. Winows
mi padaj� jen opravdu vyj�me�n� a zpravidla je to moj� chybou. Bratr m�l
zcela stejn� typ po��ta�e a konfiguraci. Padalo mu to �asto a n�kolikr�t
to tak� p�einstaloval. A� jednou vym�nil grafickou kartu a od t� doby,
jako kdy� utne - je pokoj.
Ze zku�enosti tak� v�m, �e Windows r�di �asto tuhnou a p�� p��jemnou
hl�ku "Program provel neplatnou operaci ....", kdy� je nedostate�n� chlazen
procesor. Ne� se pust�te do zdlouhav� reinstalace pod�vejte se, jestli v�m
nezdrh�v� chladi�. Je nejlep�� zakoupit o trochu dra���, ale kvalitn�
rozm�rn�
chladi� s kul. lo�isky. Ty standardn� montovan� lacin� chlad�e jsou �patn�
a mnohdy u� b�hem jednoho roku pu��v�n� se zpomaluj�.

> [...]
>pady Windows. Nez jsem na to prisel, preinstalovaval jsem system trikrat.
>Zkusil bych dat ten disk na masinu, ktera jede normalne...

Zarazejici rychlost

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 25.7.1998 14:59:09

Ja myslel, ze o tomto nikdo nepochyboval.
To je prece samozrejme. Nebo ze by snad ne?
Jaro.
-------------
Proboha a proc, kdyz uz nekdo pouziva SQL Server, nepouziva take
SQL dotazy ???

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

TrayIcon

[*] Petr Vales <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 25.7.1998 18:05:15

Zdravim vsechny,

nevite prosim negdo, jak dostat jednoduse program do taskbaru
jako trayIcon ???

Diik

Zarazejici rychlost

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.7.1998 00:12:23

> Ja myslel, ze o tomto nikdo nepochyboval.
> To je prece samozrejme. Nebo ze by snad ne?

Asi ne, kdyz nekdo chce pocitat pocet zaznamu v SQL databazi
jinym zpusobem nez SQL dotazem...

InstallShield

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 26.7.1998 03:39:36

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 24. �ervence 1998 9:48
P�edm�t: Re: InstallShield

> [...]

>Samozrejme ze su novsie, aj datum a cas je vyssi. Myslis, ze by som
>mal skor pouzivat cosi ako VerInfo a dat tam vyssie cislo verzie ?

Nevim jestli jsem dobre pochopil problem, ale ja nastavuju vlastnosti
skupiny
instalovanych souboru (Modifi group\ File update method) na jednu ze tri
moznosti
1. Update files with newer version number
2. Update files with more recent dates
3. Always update files

a funguje to

Standa C.

Animace

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 26.7.1998 03:53:30

Ahoj v�ichni,
v programu aktivuji vetsi pocet datadazi, tato operace trva delsi
dobu a tak jsem ji chtel uzivateli zprijemnit pohledem na animovany
GIF, pouzil jsem kompoventu z Rx, ale pri aktivaci tabulek se temner
nehejbe. Nepomaha refresh ani update.
Co delat?

Standa Cerny
s.cerny(zv)mod(tec)cz
tel. 048/510 04 20
048/510 49 85

TrayIcon

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.7.1998 17:43:15

Nejjednodussi je to s pouzitim hotove komponenty, napr. v RX Library je
dost dobra, ktera umi popup menu, animovat atd., urcite jsou i jine
na DSP http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/
nebo http://delphi.lehner.at/
Jinak jsou na to nejake API funkce windows, ale to neni zrovna "jednoduse".

From: Petr Vales <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz>
To: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 26. �ervence 1998 16:31
Subject: TrayIcon

>Zdravim vsechny,
>

>nevite prosim negdo, jak dostat jednoduse program do taskbaru
>jako trayIcon ???
>
>Diik

ExecSQL

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 26.7.1998 21:15:54

[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 26.7.1998 22:10:47

Toto je celkom zaujimava problematika (mam taky dojem, ze sa tu o tom uz
hovorilo).

Kedysi (asi pred rokom )ma to tiez velmi zaujimalo a tak som robil vselijake
vyskumy,
preco okno Delphi "neuteka". Skusal som to na vsetkych moznych OS (Win95,
NT),
vsetky mozne verzie (Delphi 2, 3, CBuilder 1) a zistil som asi toto:

Na NT okno "uteka" do stredu obrazovky (ale myslim, ze len v jednej z
testovanych
verzii Delphi) a potom "zmizne". Vo vsetkych ostatnych pripadoch len
"zmizne".

Bolo mi jasne, ze problem nie je ani tak vo Win, ako skor v Delphi. Tak som
sa
pustil do skumania zdrojakov a zistil som, ze Delphi (aspon verzia 2)
pouziva taku
malu fintu. Hlavne okno aplikacie (v ponimani Windows) nie je to okno, ktore
vidis
na obrazovke, ale nejake ine neviditelne a "tajomne" okno ukryte volakde na
desktope.
Toto okno ma myslim rozmery 0 x 0 a je dokonca priesvitne.
Delphi ho pouziva ako nejake "riadiace" okno pre thready (vlakna).
Skusal som rozne finty, ako bez zasahu v zdrojakoch VCL tuto nepeknu
vlastnost
Delphi aplikacii odstranit, ale ani po dlhych bezsennych dnoch a nociach sa
mi to
nepodarilo. (Zasah do VCL som nechcel robit kvoli kompatibilite :-).

Cize, Delphi to robi takto:

Ak chceme minimalizovat akoze hlavne okno aplikacie (to co vidime ako
hlavne), tak
delphi na chvilu zrusi animaciu pri minimize/maximize, pretoze okno by
neutekalo na taskbar,
ale niekam na desktop, pretoze to okno nie je main window (v ponimani
Windows), ale
len child "tajomneho" okna. Potom to okno zminimalizuje, takze zmizne. Potom
delphi
(alebo lepsie povedane VCL) obnovi povodny stav animacie pri
minimize/maximize.
A nakoniec zminimalizuje aj "tajomne" hlavne okno. A toto "tajomne" okno
uteka na NT
zo stredu obrazovky na taskbar.

Existencia "tajomneho" okna je aj dovodom, preco moze mat aplikacia iny
nazov
(tento sa zobrazuje na tlacitku na taskbare) ako hlavne okno.
Nazov aplikacie je vlastne nazov "tajomneho" okna.

Dufam, ze som nieco nepoplietol, pretoze tymto problemom som sa zaoberal uz
dost davno
a teraz pisem len spamati.

Koho poburila dlzka tohoto mejlu, nech mi laskavo prepaci, dnes mam taku
ukecanu naladu :-).

Zdravim vsetkych.

M.T.

[...]

jazyk a preklad

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 27.7.1998 07:49:45

Od: Jiri Soudny
Odeslano: 22. eervence 1998 18:58
Komu: 'DELPHI, konference'
Poedmit: Pouziti DLL z C++ s objekty

Ahoj!

Potrebuju poradit. Chci pouzit knihovnu DLL, ktera je napsana v C++ a
poskytuje nejake objekty. Jak se to da v Delphi nadeklarovat ? Zatim
jsem vzdy pouzival externi knihovny, ktere poskytovaly funkce,
deklaroval jsem je napo.:

function RaiGraphicsGetType( hWho: Integer; var piType:Integer):
Integer; cdecl; external 'raigra32.dll';

a pak jsem tu funkci pouzil v programu. Ale jak se to dela s objekty ?

Toto je header jednoho z tech objektu. Da se nejak pouzit #include nebo
to vubec nejde ? Nevim, co s tim.

Jiri Soudny
jsoudny(zv)comp(tec)cz

[Petr Brant]
Delam v MSVC++ a obavam se, ze extension DLL jde pouzivat zase jen v MSVC++, v Delphi (velmi pravdepodobne) nikoli.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Insert do InterBase

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 27.7.1998 08:08:59

Zdravim vsetkych

Mam viacej tabuliek InterBase s polozkou remark
v hlavnej tabulke HLAVNA je remark varchar[40]
DHUHA tabulka remark varchar[10]
TRETIA tabulka remark varchar[20]
a o co mi ide: potrebujem urobit
SQL> insert into druha(remark) select remark from
hlavna
SQL> insert into tretia(remark) select remark from
hlavna

ale samozrejme ak je remark v HLAVNEJ > 10 tak mi to vyhadzuje STRING TRUNCATION
Ja ale chcem aby to skratil a nespekuloval.

Existuje najaka funkcia ako substring pre IB, alebo ako to spravit cez SQL?

Jan Macej

Chyba vo W95 ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.7.1998 08:12:34

Mam znackovi pocitac od DIGITAL a nedeje sa to len u mna ale aj u kolegov.
Po vymazani vsetkych listov a po ukonceni programu pre emaily zostane mi pamati Explorer dvakrat.
Tungli
----------
> [...]
> chladi� s kul. lo�isky. Ty standardn� montovan� lacin� chlad�e jsou �patn�
> a mnohdy u� b�hem jednoho roku pu��v�n� se zpomaluj�.

POcet prvkov v mnozine

[*] Martin O�en� <mocenas(zv)isternet.sk> - 27.7.1998 08:21:41

Potrebujem zistit pocet prvkov v premennej typu set.
Vsetky kombinacie Ord, High a inych funkcii, na ktore
som prisiel mi zlyhali.
Nema s tym niekto nahodou skusenosti ?

Dakujem

Martin Ocenas

Vypocet dna

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.7.1998 08:21:59

Den v t�dnu vrac� funkce DayOfWeek, tak�e
case DayOfWeek( StrToDate (MaskEdit1.Text) ) of
1 : { ned�le }
2 : { pond�l� } . . .

V Tvem prokladu to bude DayOfWeek ( StrToDate ('24.05.2012') ) a mel by to byt ctvrtek.
Kdyz uz mluvime o datumech, je znamo (alespon me), ze je kazdy ctvrty rok prestupny, ale podle funkci v Delphi, a uz jsem to zahledl i jinde je napr rok 1896 normalne prestupny, rok 1904 taky, ale rok 1900 uz ne, vite o tom nekdo neco blizsiho ???

Stejne tak napr 1796 a 1804 je prestupny, ale 1800 uz ne. V podstate se to chova tak, ze je prestupny kazdy rok ktery splnuje (rok mod 400=0) a (rok mod 4=0) ale vyjimkou tech, ktere jsou (rok mod 100=0), tedy 100,200,300, 500,600,700, 900,1000,1100, 1300, ....

Od: Pavel Koutny[SMTP:koutny(zv)tkcmt.sk]
Odesl�no: 24. �ervence 1998 17:06
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Vypocet dna

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.7.1998 08:39:45

T�m "tajmnym" oknem neni nic jineho nez okno Vasi APLIKACE. Proto je napr. v TaskMan-u videt nazev hlavniho formulare, zatimco po Ctrl-Alt-Del vidite nazev Aplikace. Proto je dobry davat napr. do TForm1.OnCerate prikaz Application.Title:=Form1.Caption;

Pokud budete chtit toto "tajemne" okno zviditelnit, udelejte si formular a dejte na nej tlacitko, ktere bude mit udalost

TForm1.Button1Click( Sender : TObject );
var OldStyle : Integer;
begin
OldStyle:=GetWindowLong(Application.Handle, gwl Style);

{ pridej okraj a titulek }
SetWindowLong(Application.Handle, gwl Style,
OldStyle or ws ThickFrame or ws Caption);

{ nastav umisteni a velikost }
SetWindowPos(Application.Handle, 5, 5, 220, 120, swp NoMove or swp NoZOrder);
end;
{ To nemam ze svy hlavy, ale z knih :-) }

----------
Od: Marcel Telka[SMTP:marcel(zv)vadium.sk]
Odesl�no: 26. �ervence 1998 22:10
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Animovane minimalizovani/obnoveni oken v Delphi

[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 27.7.1998 08:50:23

To bude asi tym znackovym pocitacom :-)))

M.T.>Mam znackovi pocitac od DIGITAL a nedeje sa to len u mna ale aj u kolegov.
>Po vymazani vsetkych listov a po ukonceni programu pre emaily zostane mi
pamati Explorer dvakrat.
> Tungli
>----------

Delphi4, BDE 5 a InstallShield

[*] REAiA consulting <reaia(zv)brn.pvtnet(tec)cz> - 27.7.1998 08:54:07

narazil jsem na takovy problem:
Delam v Delphi 3 Prof databazove lokalni aplikace, a tudiz pouzivam InstallShield (IS) a BDE. Kdyz instaluje IS na pocitac, kde BDE jeste neni, je zpravidla vse OK. Pokud uz zakaznik BDE nainstalovany ma, vznika pri instalaci problem, ze pokud je stavajici BDE novejsi nez ten, ktery je v instalaci, spusti IS dialog o zastarani verze BDE v instalaci, coz ma vetsinou za nasledek telefonat uzivatele. Abych se tomuto vyhnul, snazim se vzdy mit posledni verzi BDE.

Verze 4.51 fungovala OK, ale minuly tyden jsem si stahl na zaklade doporuceni tady v konferenci BDE 5 a ejhle - ono to s IS dodanym s Delphi 3 nejede OK. Probelm vznika s instalaci langdriveru. Kdyz jsem sel po tom, tak jsem zjistil, ze kdyz IS vytvari instalacky, tak vyzobava jednak aktualni adresar s posledni verzi BDE, jednak adresar nazvany redist, ktery vznika pri instalaci IS. Predpokladam, ze pokud s Delphi 4 Prof je dodavany take IS, asi tam pri instalaci IS taky vznika redist a v nem budou aktualizovane soubory pro instalace BDE verze 5. Najde se majitel Delphi 4, ktery by byl ochoten mi poslat nebo nekde ke stazeni vystavit ten adresar redist dodany s Delphi 4 Prof. ? Predpokladam, ze ten redist bude zajimat vic lidi. Je-li update BDE pro majitele Delphi 3 zdarma, myslim, ze provest si update moznosti jeho instalace pomoci IS je celkem logicke.
Predem diky.
Martin Kvapilik
reaia(zv)brn.pvtnet(tec)cz

Vypocet dna

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 27.7.1998 09:25:48

Ano. Presne takto (alebo velmi podobne, ale s tym istym vysledkom) je
definovany
prestupny rok.

Takze:

function Prestupny(Rok: Integer): Boolean;
begin
Result := ((Rok mod 4 = 0) and (Rok mod 100 <> 0)) or (Rok mod 400 = 0);
end;

M.T.

> [...]
mod 4=0) ale vyjimkou tech, ktere >jsou (rok mod 100=0), tedy 100,200,300,

dve tabulky QuickReportem

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 27.7.1998 09:32:03

A zase otravuju s QuickReportem. Mam dve na sobe nezavisle tabulky,
neni mezi nimi zadna vazba. Potrebuji je ale vytisknout na jeden papir
tesne za sebe. Jak na to?
Diky za kazdou radu.
Tento probl�m jsem u Quick reportu vy�e�il pomoc� "MoreData" jestli�e je nastaven na True tak generuje dal�� ��dky jestli�e je False tak ukon�� a tiskne, nezapome� �e p�i preview a u tisku mus� d�lat MoreData znovu.

Jednodu�e:

procedure TfrmKatalogPraci.QuickRep1NeedData(Sender: TObject;
var MoreData: Boolean);
begin
While not table1.Eof then MoreData := True
else MoreData := False;
end;

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

Prestupne roky (was RE: Vypocet dna)

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 27.7.1998 09:56:18

Uhodil jsi hlavickou o hrebicek. 8-). Algoritmus pro vypocet prestupneho roku
je nasledovny:
1) rok je prestupny pokud letopocet je delitelny ctyrmi (s vyjimkou bodu 2)
2) pokud je letopocet delitelny 100 (a samozrejme take 4), tak rok neni
prestupny (s vyjimkou bodu 3)
3) pokud je letopocet delitelny 400 (a samozrejme take 4), tak rok je
prestupny.

Uz bohuzel nevim, kde jsem to vycetl, ale je to tak.

Zd.

Animace

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 27.7.1998 10:11:41

A nepracujes nahodou v D1?

[...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 27.7.1998 10:11:07

function GetAnimation: Boolean;
var
Info: TAnimationInfo;
begin
Info.cbSize := SizeOf(TAnimationInfo);
if SystemParametersInfo(SPI_GETANIMATION, SizeOf(Info), (zv)Info, 0) then
Result := Info.iMinAnimate <> 0 else

procedure SetAnimation(Value: Boolean);
var
Info: TAnimationInfo;
begin
Info.cbSize := SizeOf(TAnimationInfo);
BOOL(Info.iMinAnimate) := Value;
SystemParametersInfo(SPI_SETANIMATION, SizeOf(Info), (zv)Info, 0);
end;

Takhle to delaji kluci od Borland-Inprise-? . Takze staci, kdyz si s tim
pohrajes.

Martin

Vypocet dna

[*] Marian Cipka <Cipy(zv)army.sk> - 27.7.1998 10:12:23

Dobromil Mal� wrote:

> [...]
>
> Stejne tak napr 1796 a 1804 je prestupny, ale 1800 uz ne. V podstate se to chova tak, ze je prestupny kazdy rok ktery splnuje (rok mod 400=0) a (rok mod 4=0) ale vyjimkou tech, ktere jsou (rok mod 100=0), tedy 100,200,300, 500,600,700, 900,1000,1100, 1300, ....

Ahoj.

Tvoj postreh je spravny. Nie je to chybou Delphi alebo Borlandu. Oni to naprogramovali spravne,
pretoze tak je postaveny (myslim ze) Gregoriansky kalendar. Ale to by vedeli najlepsie vysvetlit
astronomovia z 18. stor., alebo (kedze ich uz nezastihneme, tak) nejake odborne prirucky. Ja si to
vysvetlujem tak, ze obeh Zeme okolo slnka casovo nezodpoveda dlzke jedneho kalendarneho roku,
preto vznikla mala korekcia: jeden den navyse kazde styri roky. Ale to by bolo za sto rokov zase
prilis vela, preto: kazdych sto rokov dalsia korekcia ... atd. Ved podla vzorcov to je jasne ... :-)

Takze bez obav: vypocet Borlandu je spravny.

Marian Cipka.

CM nastroj

[*] Danihel Martin <Martin.Danihel(zv)swh.sk> - 27.7.1998 10:20:59

Neviete mi niekto poradit, ci mozem ako CM nastroj k Delphi pouzit aj
Visual SourceSafe od Microsoftu, alebo niektory iny?

Vypocet dna

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 27.7.1998 10:42:10

> [...]
> k 1900 uz ne, vite o tom nekdo neco blizsiho ???
Ano, kazdy stvrty rok je priestupnym, ale kazdy 400-sty nie, teda
napr. rok 2000 nebude priestupny. Aspon podla mojich astronomickych
znalosti ...

> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Vypocet dna

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 27.7.1998 10:53:15

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Dobromil Mal� [SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 27. �ervence 1998 8:22
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Vypocet dna

[...]

Ano,
tve peclive testovani te zavedlo az k roku (tusim) 1582, kdy papez Rehor (nevim kolikaty) zavedl tzv. Gregoriansky kalendar, tato reforma opravovala predchozi Juliansky kalendar (zavedl ho sam Caesar - proto Juliansky, slavny Gajus pridal k tehdejsim 10ti mesicum dalsi 2 a pojmenoval je jak jinak nez po sve osobe tedy Jul a August, a dale zavedl kady 4. rok prestupny, na tehdejsi dobu to byla velmi presna reforma, mmj. by tedy po lehke uprave algoritmu slo spocitat den v tydnu i pred gregorianskou reformou). Po nekolika stoletich vsak vedci (papez na to mel sve lidi, nebylo to primo z jeho hlavy stejne jako ne z Caesarovi) prisli na to ze prece jen dochazi k nejake chybe (v tom 16tem stoleti to bylo uz deset dni o ktere byl kaledar pozadu za nebeskym mechanizmem). Takze toho vyse jmenovaneho roku tisim ze v rijnu hned po 5. nasledoval 16. rijen (viz kvizove otazky co bylo za den v tydnu 6.10.1582 - nebo se mi ted zda 1586 nevim presne), cimz narovnali tu mnoho let stradanou chybu zpozdovani kalendare. No a aby se uz nase kalendare do budoucna nezpozdovali, ubrali prestupnych roku (tedy kalendar trochu zrychlili, a tak ho zpresnili natolik, ze je nynejsi chyba zanedbatelna), jde prave o upravu, kterou jste vysledoval, tedy ze stoleti (tedy datumy XX00) jsou prestupna jen tehdy, pokud jsou delitelna 400, cili na jedno takove se muzeme tesit v roce 2000, a pokud si jeste pamatujete tak to minule 1900 prestupne nebylo. Dusledek teto reformy a odstepenosti vychodnich cirkvi (a s tim souvisejici delbe moci, protoze o tu slo vzdy az na prvnim miste) od svate stolice v Rime bylo, ze napr. velka rijnova revoluce byla tajne provedena az v Listopadu (tedy rijnova u nich, protoze byli pozadu s kalendarem, ale ne uz o 10 dni jako v 16tem stoleni ale o nejakych 13 dni, jestli mne prsty neklamou, ale co az bude zima a budu nosit palcaky).

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o. Dom� : Na Z�kop� 27
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00 Olomouc, 773 00
Tel : 0508/365583 Tel : 068/5314129
Fax : 0508/365512 Tel : 0603/457623
e-mail: kellner(zv)praktik(tec)cz pekol(zv)praktik(tec)cz
Web: www.praktik(tec)cz
e-mail pro velmi kr�tk� zpr�vy: kellner.mobil(zv)sms.paegas(tec)cz

POcet prvkov v mnozine

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 27.7.1998 11:41:52

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin O�en� [SMTP:mocenas(zv)isternet.sk]
Odesl�no: 27. �ervence 1998 8:22
Komu: Konferencia DELPHI
P�edm�t: POcet prvkov v mnozine

Potrebujem zistit pocet prvkov v premennej typu set.
Vsetky kombinacie Ord, High a inych funkcii, na ktore
som prisiel mi zlyhali.
Nema s tym niekto nahodou skusenosti ?

Budes muset napsat cyklus od nejmensiho prvku do nejvyssiho a scitat a scitat. Muzes si tu mnozinu taky pretipovat na nejake pole bytu, urcit, kolik bitu je v kazdem bytu a to pak secist dohromady. Zakladni problem ale je jak prijit na to kolik je bitu v konkretnim bytu, dojdes asi k tomu ze ucesanejsi a prehlednejsi je ta prvni metoda a funkcnost obou bude asi stejna.

[...]

Ukl�d�n� komponent

[*] Marian Mor�ol <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 27.7.1998 12:25:51

Nevite nekdo proc ukladani komponent nefunguje s TMemo ? Je snad treba
vlastnost Lines ukladat do streamu samostatne ?
Pri pokusu o nacteni ulozenych komponent(ukladam TImage, TStaticText a
TMemo) dojde k chybe : Error reading TMemo.Lines.Strings : Control
'Memo1' has no parent window?

Diky za kazdou dobrou radu. Jsem zacatecnik.
e-mail : marian.morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz

Komponenty TMemo vytvarim za behu programu takto :

procedure TPrintSetup.Textovpole1Click(Sender: TObject);
var
Textovepole : TMemo;
begin
Textovepole := TMemo.Create(Form1);
if PageControl1.ActivePage.Caption = 'Z�hlav�' then
Textovepole.Parent := Panel1;
if PageControl1.ActivePage.Caption = 'Pata' then
Textovepole.Parent := Panel2;
if PageControl1.ActivePage.Caption = 'Titulek' then
Textovepole.Parent := Panel3;
Komponenty ukladam takto :
procedure TPrintSetup.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
var
Stream : TFileStream;
i : Integer;
panel : TPanel;
LastFilter : String;
begin
if PrintSetup.PageControl1.ActivePage.Caption = 'Z�hlav�' then
panel := PrintSetup.Panel1;
if PrintSetup.PageControl1.ActivePage.Caption = 'Pata' then
panel := PrintSetup.Panel2;
if PrintSetup.PageControl1.ActivePage.Caption = 'Titulek' then
panel := PrintSetup.Panel3;
Sestava.SaveDialog1.InitialDir := Cesta;
LastFilter := Sestava.SaveDialog1.Filter;
Sestava.SaveDialog1.Filter := 'Komponenty Delphi |*.cmp';
if Sestava.SaveDialog1.Execute then
begin
Stream := TFileStream.Create(Sestava.SaveDialog1.FileName,
fmOpenWrite or fmCreate);
try
for i := 0 to panel.ControlCount - 1 do
Stream.WriteComponent(panel.Controls[i]);
finally
Sestava.SaveDialog1.Filter := LastFilter;
Stream.Free;
A nacitam je takto :
procedure TPrintSetup.SpeedButton6Click(Sender: TObject);
var
Stream : TFileStream;
New : TComponent;
[...]
LastFilter := Sestava.OpenDialog1.Filter;
Sestava.OpenDialog1.Filter := 'Komponenty Delphi |*.cmp';
if Sestava.OpenDialog1.Execute then
begin
Stream :=
TFileStream.Create(Sestava.OpenDialog1.FileName,fmOpenRead);
try
while Stream.Position < Stream.Size do
begin
New := Stream.ReadComponent(nil);
panel.InsertControl(New as TControl);
Sestava.OpenDialog1.Filter := LastFilter;
Stream.Free;

RX Library ???

[*] Petr Vales <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 27.7.1998 13:14:22

Ahoj vsichni,

nevite prosim negdo, kde bych nasel nejakej
help a podrobnej popis funkci k RX library ???

Diik

Animace

Nazdarek,
Ja mam D3 a tiez som mal problem cim vyplnit priestor pri otvarani
tabuliek.
Pouzil som komponetu Animate (so zalozky Win32), ale pouzivanm tam *.avi,
lebo *.gif mi tiez mrzol.
*.avi beha len taky fukot.
tot vsjo
Majkl

Active form

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 27.7.1998 14:48:34

Formular ma vlastnost FormStyle. Pokud ji nastavis na StayOnTop tak bude
stale nahore.

Vita

TrayIcon

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 27.7.1998 14:51:54

Takovou komponentu mam. Najdes ji na mych strankach s komponentami
http://www.tda(tec)cz/vita/

Vita

Insert do InterBase

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.7.1998 14:52:04

Treba urobit taku funkciu ako UDF cez DLL
ked chces tak ti moyem poslat alebo prihlas sa na interbase stranku a tam naides plno.
Tungli
----------
> [...]
> Ja ale chcem aby to skratil a nespekuloval.
>
> Existuje najaka funkcia ako substring pre IB, alebo ako to spravit cez SQL?

Pocet prvkov v mnozine

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 27.7.1998 15:04:52

TTest = (ts1,ts2,ts3,ts4,ts5);

function CountOfTest;
var
oTest:TTest;
begin
oTest := High(oTest);
Result := Ord(oTest) + 1;
end;

Vita

TrayIcon

[*] peca(zv)email(tec)cz - 27.7.1998 16:04:05

je nato primo free (? share ?)) komponenta TrayIcon

-----------------
Petr Palicka
peca(zv)email(tec)cz
palicka(zv)aginfo(tec)cz
-----------------

Vypocet dna

[*] Blue Rose v.o.s. <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 27.7.1998 17:09:53

>Ano, kazdy stvrty rok je priestupnym, ale kazdy 400-sty nie, teda
>napr. rok 2000 nebude priestupny. Aspon podla mojich astronomickych
>znalosti ...

Mas to pomotany. Prave rok 2000 prestupny bude.

Viz nize. To nas ucili na VSDS v Ziline (ale to uz je hodne dlouho)// Funkce zjist�, zda je zadan� rok prestupn� ci nikoliv

function LongYear(Year: word): boolean;
begin
if (Year / 100) = Int(Year / 100) then
begin
if (Year / 400) = Int(Year / 400) then
Result := True
if (Year / 4) = Int(Year / 4) then
Result := True

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Vypocet dna

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.7.1998 17:16:15

> Ano, kazdy stvrty rok je priestupnym, ale kazdy 400-sty nie, teda
> napr. rok 2000 nebude priestupny. Aspon podla mojich astronomickych
> znalosti ...

Ale kdepak, rok 2000 BUDE prestupny, protoze kazdy 4. JE prestupny,
ovsem kazdy 100. NENI prestupny, ale zase kazdy 400. JE prestupny...

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Zastupci a vytaceni

[*] Ale� Berka - 27.7.1998 17:34:04

>1) Umisteni zastupce programu na plochu. Na to musi existovat nejaka
>funkce. Jaka? Diky :-))).
Na DSP strance je komponenta na vytvareni .LNK souboru (zastupcu) (shodou
okol. od
ceskeho clovicka). Staci si tedy jen v registrech najit cestu k plose
(WIN95CZ - \WINDOWS\PLOCHA --- WIN95US - \WINDOWS\DESKTOP atd... )

>2) Potreboval bych vytocit "telefonicke pripojeni site". Rekneme, ze mam
>definovano pripojeni "Ahoj" - tzn. potrebuji spustit ten vytaceci dialog
>(je tam jmeno, heslo, ...), pripadne mu tyto parametry predat.
Na to mam svoji komponentu, tedy na podobne veci.
mrkni se na http://come.to/aberka komponenta ma nazev TDialUp.....

>Dekuji za pomoc,
>
>Peter ml.
>
>mailto:peterrus(zv)intesys(tec)cz
>http://www.intesys(tec)cz

rado se stalo !

bye Aleq

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Ale� Berka - 27.7.1998 17:36:40

>Pravda je ze v helpech asi maji stale co dohanet, treba to co bylo
>u Delphi 2.0 byla katastrofa.....
No mozna byla, ale mrknete se treba na TOPSPEED modulu a teprve poznate,
jakej to poklad mate doma....

> ^^^
>No, je to 16k HTML stranka takze bych to sem asi neposilal, ale kde
>jsou FAQ ?
Adresuuuu prosim!

> Petr Vones, amatersky programator

bye Aleq

RX Library ???

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 27.7.1998 17:41:00

ftp://ftp.officeauto.com/pub/rxlib/rxhlp10.zip

Od: Petr Vales
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: RX Library ???
Datum: 27. �ervenec 1998 13:14

Ahoj vsichni,

nevite prosim negdo, kde bych nasel nejakej
help a podrobnej popis funkci k RX library ???

Diik

Delphi 4 - recenze dotaz

[*] Ale� Berka - 27.7.1998 17:57:42

Jo a kdyz uz se tu psalo o te recenzi, kde ji najdeme ? Je v elektronicke podobe ?
bye Aleq

Delphi 4 - klav. kombinace

[*] Ale� Berka - 27.7.1998 18:00:22

> Jojo, ja si nechavam buhviodkud posilat e-mailem Delphi typy - a v nich
> se
> takovehle uzitecne "detaily" dosti casto vyskytuji.
>
> Michal Kara alias lemming

Nemohl bys nam poslat link ? Dik

bye Aleq

Vypinatelne columns - jeste jednou

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 27.7.1998 19:07:01

Ahoj,
vim, ze uz se to tady resilo, ale odpoved nebyla uspokojiva.
Nepodarilo se nekomu udelat naslednika DBGrid, ktery by umel za behu vypinat
zobrazeni sloupcu? Pripadne jak to dodelat?

Pavel Kral

Chyba vo W95 ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 19:23:41

TUNGLI Jan wrote:

Ahoj,

> Mam znackovi pocitac od DIGITAL a nedeje sa to len u mna ale aj u kolegov.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

V tom bych videl asi prvni problem, po nekolika zkusenostech mohu prohlasit ze
neni nic desivejsiho nez znackovy pocitac (neplati pro servery !). Daleko lepsi
vysledky vetsinou davaji klasicke "noname" pocitace postavene ze slusnejsich
dilu (MB: FIC, GigaByte, Asus ...) s dostatecnym chlazenim nepretaktovaneho
procesoru a s pouzitim stejnych kusu pameti. Podle toho jak to popisujes asi
nebude problem v instalaci Windows 95 (pokud si tam ovsem nedas IE 4.x). Jaky
vlastne pouzivas program na postu ?

> Po vymazani vsetkych listov a po ukonceni programu pre emaily zostane mi pamati Explorer dvakrat. Petr Vones, amatersky programator

Animovane minimalizovani/obnoveni oken v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 19:25:27

> [...]
> nastaveni Windows o animovani oken
> pri minimalizovani/obnoveni/prip. maximalizovani
>
> a jak je donutit, aby tohle neignorovala.

chyba je ve VCL, jedno z moznych reseni se nabizi zde v souboru
DI9803JA.ZIP

http://www.informant.com/delphi/di3xl.asp

Petr Vones, amatersky programator

ExecSQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 19:33:13

Jaroslav KULHEIM wrote:

> [...]
>
> Neco jako :
>
> function ExecSQL(const sql: string): boolean;
> function ExecSQL(const sql: TStrings): boolean;

Ahoj,

mohlo by to jit pomoci BDE API funkce DbiQExecDirect ci podobne,
akorat tam budes muset predavat trochu vice parametru, minimalne
handle Database.

Petr Vones, amatresky programator

zvuk ve Win32

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 19:49:42

> [...]
>
> nevi nekdo, jak zahrat zvuk o urcite frekvenci pomoci zvukove karty nebo vestaveneho reproduktoru ve Win32. Neco jako

Ahoj,

na DSP je komponenta SweepGen (swpgn222.zip) kde generuji ruzne frekvence,
pri zbeznem pohledu to vypada ze si vzdy vygeneruji prubeh do pameti a ten
pak dokola prehravaji, ale treba to jde i jednodusejc.

Petr Vones, amatersky programator

uz iba Open

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 20:29:20

> [...]
> Petr: urcite ma byt vo vsetkych Memo (0, soFromBeginning) ? nema tam byt napriklad (1, soFromBeginning) alebo tak ?

Ahoj,

uz to chapu, ty jsi chtel asi neco jineho :-) Pokud chces ulozit vice dat
z Memo do jedineho souboru, tak pak uz to nebude bezny textovy soubor, ale
bude treba pouzit nejaky vlastni format. Moznosti je plno ....

Petr Vones, amatersky programator

Insert do InterBase

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 27.7.1998 20:39:11

Myslim, ze principialne existuju dve moznosti pre SQL:

1. CAST( Field as VARCHAR(10) ), alebo CAST( Field as CHAR(10) ), kde
Field moze
byt aj Tvoj Subselect - to by mala byt SQL92 syntax

2. SUBSTRING() - funkcia je popisana v Local SQL - ci to ide aj v IB som
netestoval - pozrel som navod IB - nie je to tam, takze zostava prva
moznost

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk>
Pre: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 27. j_l 1998 08:42
> [...]

>Ja ale chcem aby to skratil a nespekuloval.
>
>Existuje najaka funkcia ako substring pre IB, alebo ako to spravit cez SQL?

Editace HTML V Delphi

[*] Alaire <alaire(zv)usa(tec)net> - 27.7.1998 21:39:02

Zdravim Delphisty

Potreboval bych v jedne aplikaci editovat jednoduche
HTML (bez tabulek, pouze fonty, barvy, zarovnani).
Mate nekdo napad na nejakou komponentu???
Nemate nekdo zkusenosti (nebo nejaky priklad) ovladani FrontPage
pres OLE Automation???

Milos

Vypinatelne columns - jeste jednou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 22:09:24

Pavel Kral wrote:

> [...]
> Nepodarilo se nekomu udelat naslednika DBGrid, ktery by umel za behu vypinat
> zobrazeni sloupcu? Pripadne jak to dodelat?

Ahoj,

zkousel jsem to takhle ale neni to uplne hotove, ber to spise jen jako namet:

DBGrid1: TDBGrid;
DataSource1: TDataSource;
Table1: TTable;
Panel1: TPanel;
Button1: TButton;
DBNavigator1: TDBNavigator;
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
FSaveColumns: TDBGridColumns;
public
procedure HideOrShow(Grid: TDBGrid; Column: TColumn);

procedure TForm1.HideOrShow(Grid: TDBGrid; Column: TColumn);
var
TempColumns: TDBGridColumns;
I: Integer;
LastSelected: TField;
begin
TempColumns := TDBGridColumns.Create(Grid, TColumn);
try
Grid.Perform(WM_SETREDRAW, 0, 0);
try
LastSelected := Grid.SelectedField;
if FSaveColumns.Count > 0 then
begin // Show
Grid.Columns.Assign(FSaveColumns);
FSaveColumns.Clear;
end else
begin // Hide
FSaveColumns.Assign(Grid.Columns);
with Grid.Columns do
begin
for I := 0 to Count - 1 do
if Items[I] <> Column then
begin
TempColumns.Add;
TempColumns.Items[TempColumns.Count - 1].Assign(Items[I]);
end;
Assign(TempColumns);
Grid.SelectedField := LastSelected;
finally
Grid.Perform(WM_SETREDRAW, 1, 0);
Grid.Invalidate;
TempColumns.Free;

HideOrShow(DBGrid1, DBGrid1.Columns[2]);
DBGrid1.SetFocus;

FSaveColumns := TDBGridColumns.Create(DBGrid1, TColumn);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
FSaveColumns.Free;

Petr Vones, amatresky programator

Animace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 22:13:08

> [...]
> dobu a tak jsem ji chtel uzivateli zprijemnit pohledem na animovany
> GIF, pouzil jsem kompoventu z Rx, ale pri aktivaci tabulek se temner

Ahoj,

Patrne to bude tim ze komponenta z RxLib pouziva pro casovani prekreslovani
jednotlivych snimku Timer, ktery je aktivovan pomoci zprav Windows ktere
se pri otevirani tabulek nezpracovavaji. Resenim by patrne bylo pouziti
nejake jine komponenty (ci jeji uprava) tak aby bezela jako thread.

Petr Vones, amatersky programator

Editace HTML V Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.7.1998 22:50:38

Alaire wrote:

> [...]
> Mate nekdo napad na nejakou komponentu???
> Nemate nekdo zkusenosti (nebo nejaky priklad) ovladani FrontPage

Ahoj,

Kdyz se podivas na "Internet Mail" (soucast IE 3.02 a Win95 OSR2),
tak tam je nejaky jednoduchy editor HTML. Dival jsem se kde jej
vzali a je v knihovne HTMLEDIT.DLL ktera ma ve versioninfu v popisu:

HTML enhanced Rich Edit Control

Nic blizsiho uz ale nevim, takze pokud by mel nekdo nejake dalsi
informace o te knihovne at se prosim ozve.

Petr Vones, amatersky programator

Editace HTML V Delphi

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 28.7.1998 06:38:09

[...]

Na adrese www.pbear.com je komponenta umoznujici prohlizeni (ne editaci)
HTML, ale mozna ti to k necemu bude. U nas jsme tu komponentu pouzivali a
bylo to skvele.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

CM nastroj

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 28.7.1998 06:47:43

Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. �ervence 1998 17:58
P�edm�t: RE: RX Library ???

ftp://ftp.officeauto.com/pub/rxlib/rxhlp10.zip

Od: Petr Vales
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: RX Library ???
Datum: 27. �ervenec 1998 13:14

Ahoj vsichni,

nevite prosim negdo, kde bych nasel nejakej
help a podrobnej popis funkci k RX library ???

Diik

Prestupne roky (was RE: Vypocet dna)

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1998 07:59:25

No , jsem rad, ze muj "odhad" je spravny, ale rok preci trva 365,25 dnu (cca) a proto, aby se ty ctvrtiny "vyrovnaly", je kazdy ctvrty rok delsi o jeden cely den. Tak proc tomu tak neni i v roce 1900, 1800 (?) ...

Zkusim se na to zeptat nejakych odborniku ...
(mozna, ale, ze uz je toto tema trochu off topic)

----------
Od: Zdenek Prantl[SMTP:prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz]
Odesl�no: 27. �ervence 1998 9:56
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: Prestupne roky (was RE: Vypocet dna)

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 28.7.1998 08:14:11

Keby si mi poslal, tak by to bolo super. Diky

Jan Macej

----------
> [...]
>
> Treba urobit taku funkciu ako UDF cez DLL
> ked chces tak ti moyem poslat alebo prihlas sa na interbase stranku a tam naides plno.

Vypocet dna

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1998 08:14:21

>Ale kdepak, rok 2000 BUDE prestupny, protoze kazdy 4. JE prestupny,
>ovsem kazdy 100. NENI prestupny, ale zase kazdy 400. JE prestupny...

Souhlasim. Pokud jsou fce od Boland� skutecne spravne, tak kutecne

LeapYear:=( (Year mod 4=0) and (Year mod 100<>0) ) or (Year mod 400=0)

a dikky panu Mgr. Petru Kellnerovi uz vim i proc.

Howg . . .

Animace

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1998 08:20:24

> [...]

>se pri otevirani tabulek nezpracovavaji. Resenim by patrne bylo pouziti
>nejake jine komponenty (ci jeji uprava) tak aby bezela jako thread.

Pokud je to skutecne tak, pak by se mohlo mezi otviranim jednotlivych
databazi (ci tabulek) volat Application.ProcessMessages.