Arial Cyr

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.10.1997 20:37:50

Ted to nevim z hlavy (nemam tu Delphi), ale nepomuze nastaveni kodovani ve
vlastnostech fontu?

Bohuzel si nevzpomenu si na jmeno vlastnosti :-(

From: Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 28. listopadu 1997 16:21
Subject: Arial Cyr

>Zdravim vsechny,
>
>mam problem, zkousel jsem do programu umistit label
>s napisem v azbuce (Font Arial Cyr). Napis jsem vytvoril
>v mape znaku, kde azbuku normalne vidim. Pres clipboard
>jsem text prenesl do Label.caption. Nastavil jsem Arial Cyr,
>ktery zde take vidim. ale napis neni v azbuce. Co je spatne ?
>
>Diky Zdenek

> Zdenek (Hroch) Sraier
>E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

Arial Cyr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1997 23:24:15

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
> jsem text prenesl do Label.caption. Nastavil jsem Arial Cyr,
> ktery zde take vidim. ale napis neni v azbuce. Co je spatne ?

Pokud pouzivate Delphi3 tak staci nastavit vlastnost Font.Charset na
RUSSIAN_CHARSET.

V Delphi2 se nastavuje znakova sada podle lokalizace Windows (snad?),
a to bez ohledu na nastaveni v dialogu Font kliknutim v Object Inspectoru.
Je potreba doplnit do kodu daneho formulare (pro Label1) toto:

TF:TLogFont;
begin
with Label1 do
begin
GetObject(Font.Handle, SizeOf(TLogFont), (zv)TF);
TF.lfCharSet:=RUSSIAN_CHARSET;
Font.Handle:=CreateFontIndirect(TF);

...nebo si vytvorit vlastni komponentu odovozenou od TCustomLabel
ve ktere doplnite moznost nastavovani teto vlastnosti.

Petr Vones.

Sd�len� tabulky Paradox

[*] Miroslav Evjak <mira(zv)ken(tec)cz> - 30.10.1997 15:08:46

Zdravim a prosim o radu:

1.Aplikace Delphi pristupuje pres BDE k tabulce Paradox po "siti" Win95. Pokud
pridam vetu (po siti), nezaktualizuje se index tabulky. (Tvari se to, jakoby
indexy fungovaly jen lokalne). Jedina vec kolem site, kterou jsem v BDE
Administratoru nasel, je nastaven� NET_DIR (mam nastaveno do stejneho adresare
na sitovem disku - "serveru"). Predpokladam, ze delam nejakou banalni chybu,
ale zatim "radcove nenasli".
S tim souvisi i otazka: da se nejak z programu srovnat naborene indexove
soubory ev. tabulky.

2.Jak se da nejjednoduseji spachat nasledujici zalezitost: z tabulky potrebuji
odfiltrovat pouze vety, ktere vyhovuji jenomu klici (napr. urcita skupina
zakazniku v adresari firem) a zaroven ji mit setridenou a umoznit vyhledavani
podle jineho klice (napr. nazev firmy). Nevim,jak si poradit s tim, ze v obou
pripadech musim mit nastaveny prislusny index (coz najednou pochopitelne
nejde).

Dik za radu.

Mira Evjak
KEN System, Albrechtice v Jiz.horach
tel., fax (0428) 381625
mira(zv)ken(tec)cz
http://www.ken(tec)cz

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 30.10.1997 15:20:58

Mozna by bylo dobre kdyby jsi si neco precetl o teorii SQL databazi a
jejich integrite. Uz je to dost dlouho co jsem delal klienta i servera
SQL, momentalne se zabyvam naprosto odlisnymi vecmi, ale co si jeste
pamatuju je, ze pokud je generator soucasti serveru, tak se ti nemuze
stat aby dva klienti ve stejnou dobu vygenerovali stejny identifikator
pomoci generatoru a tudiz nemuze nastat situace abys zacal pracovat s
vetou nekoho jineho - vzdy je zabezpeceno ze ma nekdo prioritu. Co se
tyce toho ze cisla polezou porad nahoru tak to te vubec nemusi trapit,
protoze vetsina generatoru tak pracuje. Resi se to tak ze pokud by na
serveru byl prilis velky pohyb vytvareni a ruseni novych vet a bylo by
potreba jednou za cas diry vyplnit, tak se vlozenou procedurou ci
triggerem zinicializuje generator a vsechny vety se precisli -
samozrejmne server musi byt naprogramovany tak aby pri teto akci nedoslo
k naruseni integrity SQL databaze, ale to je stejny problem jako u
mazani vet.

> [...]
> Odesl�no: 29. listopadu 1997 11:33
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> P�edm�t: RE: generator unikatnich cisel pro primary key

> id_pos o

> No fajn, ale to ti poleze porad nahoru a nebude vyplnovat 'diry' po
> zrusenych cislech. Lepsi je najit nejnizsi neobsazene. Ale to by
> rekneme nevadilo. Pominu-li fakt, ze v MS SQL je (zv)(zv)identity (to je
> korektni reseni), polozim dalsi vsetecny dotaz: Zkousel jsi to co jsi
> napsal provozovat ze dvou klientu? Jak se dozvis, kterou vetu jsi
> vlastne zalozil? Ze vzapeti nezacnes pracovat s vetou kterou ti pod

Sd�len� tabulky Paradox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.10.1997 16:39:35

> [...]
> na sitovem disku - "serveru"). Predpokladam, ze delam nejakou banalni chybu,

Musis (a) nastavit NET_DIR do jednoho spolecneho adresare na serveru, to delas
spravne, ale jeste (b) musis nastavit LOCAL_SHARE na TRUE.

> S tim souvisi i otazka: da se nejak z programu srovnat naborene indexove
> soubory ev. tabulky.

Jo, Reindex.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

<none>

[*] Lustyk.Ladislav/4110/EDU(zv)edu1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ov 1997 17:17:17 -0700

Zdar delphisti,

poradi mi, prosim nekdo, zda a jakym zpusobem se provadi tisk wokna
(TForm), v kterem jsou ruzne komponenty (TLabel, TEdit,
TGraphicControl,TDBGrid, TBitMap apod.). Aplikace je delana od D1.
Nejde o TForm.Print, ale o tisk typu
Printer.Canvas.Ellipse(x1,y1,x2,y2).
Tisteny by mely byt i objekty, ktere nejsou rovna videt.

Predem diky

Lustyk.Ladislav/4110/EDU(zv)edu1.ccmail.x400.cez(tec)cz

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - ov 1997 18:39:50

> [...]
DE>pomoci generatoru a tudiz nemuze nastat situace abys zacal pracovat s
DE>vetou nekoho jineho - vzdy je zabezpeceno ze ma nekdo prioritu.

Drahy nepodepsany kolego - na sklerozu mam uz taky narok, SQL je
pomerne mlada zalezitost, z pohledu tech par desetileti co se v oboru s
uspechem pohybuju. No... literaturu jaxi sleduju, ze tveho prispevku
jsem i pochopil ze mne chces o cemsi poucit, ale: Chybicka se vloudila
- v tom sluvku TUDIZ. Samotny fakt, ze identifikator vety je
jednoznacny, nijak nezabezpeci, ze ho nekdo blbe nepouzije. 'Nemuze'
nastat situace? :-)))))))))))))) Vsad se, ze nastane - make it
foolproof and someone will make a better idiot. Staci aby v UPDATE
nasledujicim po INSERT pouzil MAXimalni ID, coz je takova standardni
prvoplanova uvaha, vetsina lidi co programujou nema (bohuzel) o
kritickejch sekcich a semaforech ani ahnung; pokud to cely nema
zabaleny do jediny serverovy procedury a dela to na strane klienta, je
to hazard jak vrata, na tom bych s dovolenim trval.

DE>Co se
DE>tyce toho ze cisla polezou porad nahoru tak to te vubec nemusi trapit,
DE>protoze vetsina generatoru tak pracuje.

Nemusi, ale muze, vime? To PROTOZE je opet silne ujety, na takovy
argumenty se ti muzu vyignorovat. Krom toho jsem (1) konstatoval, ze
by to - rekneme - nevadilo,
(2) z vlastni zkusenosti mohu ujistit, ze na strop lze narazit velmi
rychle, uz vzhledem k drive zminovane chybe u Borlandu (nebo v MS ODBC,
to jeste nevim).

> [...]
DE>samozrejmne server musi byt naprogramovany tak aby pri teto akci nedoslo
DE>k naruseni integrity SQL databaze, ale to je stejny problem jako u

Hmno... resi SE, mozna, v tom je prave ten problem, kteryho bych se
nerad dockal. Prijde mi rozumnejsi vyplnovat diry, ono se to totiz s
generatorem vubec nepopere a naprogramovat na serveru prideleni ID do
diry je jednodussi nez hlidat hejno tabulek okolo, i kdyz taky nic
tragickyho - zejmena bych se ale desil hrozici deletrvajici operace (na
stovkach tisic vet) v nejnevhodnejsi okamzik - bavime se o velkejch a
non-stop aplikacich, doufam, jinak k cemu sa kanonem na vrabce...?

Btw - kdyz uz si tak hezky povidame - nevis radeji neco k te chybe v
ODBC ci BDE, na kterou jsem poukazoval? To zamaskovani (zv)(zv)IDENTITY na
pouhych 24 bitu? Pokud totiz pouziju IDENTITY(1000+x,1000) pro kazdej
typ vety, (k cemuz mam treba dost rozumnejch duvodu, kdyz nic jinyho,
taxe mi to proste libi), omezuje mne to na pouziti max.16776 vet
jednoho typu a to - jiste uznas - je dost silny kafe, mne by vadilo i
to omezeni na 16777215, to taky neni nijak dramaticky cislo vzhledem k
tomu, co je bezne potreba.

Nic konstruktivniho? Skoda, to by do konference o Delphi patrilo spis.

Eventuelni pripominky k me malickosti pls mailem, kdyby ses byl
podepsal, rozdelil bych to taky. Nerad obtezuju ostatni v konferenci.
Sorry2all4off-topic.

Jarda <pivonka(zv)ibm.net> aka <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

Delphi 1 vs Oracle

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 1.12.1997 08:17:58

Ted uz spis Delphi 3 a Oracle, ale subj. me zivil docela dlouho. Co
potrebujes ?

-----------------------
David Vodnansky
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215
fax. +420-2-24405555

> Od: Tomas Holan [SMTP:HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl�no: 28. listopadu 1997 14:50
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Delphi 1 vs Oracle
>
> Pouzivate nekdo tuhle kombinaci? Tom

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 1.12.1997 08:46:39

On DELPHI Distribution List, Rene Stevanka[SMTP:wizard(zv)army.sk] wrote:
> [...]
> select (zv)poc = 0
> select (zv)poc = (zv)poc+1
> update posta4 set id_pos=(zv)poc where id_pos=0

Toto pocitadlo neresi problem s master a slave tabulkou, kde primary key
na master tabulce je zaroven primary key na slave tabulce. Na to musi
existovat nejaky nastroj (jako GENERATOR v ORACLE), ktery generuje
unikatni cislo predem a pak ho mohu pouzit vsude, kde potrebuji.

S pozdravem Jaroslav Jahoda

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Roman Fara <fara(zv)c3(tec)cz> - 01.12.1997 09:12:48

jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz wrote:

> [...]
> napsal provozovat ze dvou klientu? Jak se dozvis, kterou vetu jsi
> vlastne zalozil? Ze vzapeti nezacnes pracovat s vetou kterou ti pod
> rukama vytvoril kolega?
>
> Ale POZOR ! Cestou BDE se (afaik) hodnota (zv)(zv)identity buhviproc maskuje
> na dolnich 24 bitu, takze pozor pri velkych databazich, 16777215 je
> maximalni id, Borland se tu nechova korektne a dava spatny vysledky.
> MS SQL jede dal az na 32 bitu, ale BDE ti to nerekne a placa hamotiny.
>
> 2 J.Burian (Borland CZ): Objevilo se k tomu neco?
>
> 8-{ Jarda <pivonka(zv)ibm.net> aka <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

Dobry den,

mam otazku : je identity typ promenne (hodnoty)?

Roman Fara

generator...odpoved

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.12.1997 09:51:57

Zdravim kolegu Pivonku a i ostatni prihlasene do konference,
presto, ze mi kolega spila a navrhuje abych osobni dopisy posilal primo
jemu reaguji do konference protoze je to obecny problem a chtel bych se
o nej podelit. Ale jeste drive nez odepisu chci se omluvit ze ma odpoved
byla nepodepsana. Menil jsem v Outlooku automaticky podpis a omylem jsem
zatrhnul "nevkladat podpis do odpovedi".
A ted k hlavnimu problemu. Nekdy se stane ze lide v konferenci si berou
nektere odpovedi velice osobne a reaguji na ne jako na urazku. Nikdy
nikoho nechci urazet a moje odpovedi se snazim psat tak, aby se v nich
odrazela moje zkusenost. Rozhodne si nemyslim ze jsem snedl vsechnu
moudrost a vim ze je v konferenci mnoho kolegu kteri toho vedi k danemu
problemu mnohem vic nez ja. Myslim si ale ze kazda zkusenost muze
prinest neco noveho. Pokud dotycnemu odpoved neprinese nic noveho, muze
odpoved vymazat, pokud ano tak si ji zalozi - aspon tak to delam ja. Na
dotaz ohledne problemu v SQL databazich jsem jeste pred vlastnimi
zkusenostmi na uvod napsal: "Mozna by bylo dobre kdyby jsi si neco
precetl o teorii SQL databazi a jejich integrite."
Tuto vetu jsem myslel nasledujicim zpusobem:
"Kdyz jsem se zabyval SQL tak mi hodne pomohlo precist si neco o SQL."
Rozhodne jsem tuto vetu nemyslel nasledujicim zpusobem:
"Jsi uplne blbej, napred si neco precti o SQL a pak se muzes ozyvat."
Byl bych velice rad kdyby se zustavalo na odborne rovine a nesklouzavalo
se do osobni roviny. Neni to konference diplomatu, aby si clovek daval
pozor na formulaci kazde vety. Nevim jak ostatni ale pro mne konference
neni mou hlavni pracovni cinnosti, ale hodne mi v me praci pomaha a
proto se i ja snazim pomoct. Do konference se zapojuji behem sve prace a
proto mnohdy neni cas vymyslet formulace tak abych nahodou nekoho
neurazil. Podrazdenou reakci na neci odpoved jsem si v konferenci
precetl uz mnohokrat, proto se omlouvam ze do konference posilam
takovyto osobni dopis, ale tyka se to vsech, tak si myslim ze to bude
prinosem.

S pozdravem
Zdenek Petruj

address: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 OSTRAVA - Poruba
Czech republic

e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
www: http://www.zebra(tec)cz
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963

> [...]
>
> Sorry2all4off-topic.
>
> Jarda <pivonka(zv)ibm.net> aka <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

Sdo/leno/ tabulky Paradox

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 1.12.1997 10:36:15

> 2.Jak se da nejjednoduseji spachat nasledujici zalezitost: z tabulky potrebuji
> odfiltrovat pouze vety, ktere vyhovuji jenomu klici (napr. urcita skupina

Delphi 3 - Filter nebo OnFilter;
Delphi 1 - pomoci BDE funkci (DBIProc) AddFilter, ActivateFilter

Tom

popup on multiselect DBGrid, recursive calc. field

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)frru.utcru.sk> - 1.12.1997 10:38:18

Ahoj All Delhi positive.

Poradi niekto:
1. Pouzivam DBGrid, s moznostou oznacenia viacerych riadkov, nad
tymito riadkami by som chcel vykonat nejake operacie z popup
menu vyvolanym nad nimi. Delo v tom, ze vyvolanie popup-u
(teda uz mousedown) odznaci vybrane riadky. Neviem, ako to obist,
kedze DBGrid nema uzivatel. obsluhu onmousedown. (pokial to zave-
sim na klaves, alebo na nejaky button, tak to funguje).

2. v databaze mam pole typu fkCalculated (vypocitavane) a toto pole zavisi
okrem ineho aj od predchadzajuceho riadku v DB (obdoba faktorialu).
Na udalost OncalcFields chcem zavesit vypocitanie tejto rekur. polozky. Ako?
more info:
Table mam napojeny na obyc. DBF file, podla nejakych poloziek v riadku
vypocitavam dalsie polia (su typu fkCalculated). No a jedno taketo
vypocitavane pole ma obsahovat zostatok =to co je v riadku nad nim
+-nejake pole z akt. riadku. Co vedie k zmienenej rekurzii. Ja viem, ze sa to
vymyka SQL pohladu na DB a je to skor Excelovsky pohlad, na moju obranu:
strukturu DB som nenavrhoval, mam ju danu, robim len akehosi "clienta".
Zatial to riesim neohrabane a hrozne pomaly: vzdy ked sa vyvola OncalcFields
pri kazdej polozke sumujem prislusne veci z druhej tab. (odkazuje na ten isty dbf),
ktoru som zaviedol len kvoli tomu :(

Richard Vdovjak.
mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)frru.utcru.sk
Homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282

... and remember a man is the dream of the dolphin !

Souvisla rada (Bylo:generator unikatnich cisel)

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 1.12.1997 12:27:51

Kdyz uz se tady tak pekne debatuje o generatorech a unikatnich cislech,
mel bych podobny problem :

Potrebuju generovat taky unikatni radu, ale souvislou ! Navic musi byt
souvisla i v case, takze nejake
nasledne vyplnovani der neprichazi v uvahu. Kvuli souvislosti nejdou
pouzit zadne automaticke generatory (resp.sekvence, protoze to delam v
Oraclu), takze momentalni postup je takovy, ze do pomocne tabulky si
zapisuju nejvetsi pridelene cislo a v okamziku zapisu vety tuhle tabulku
zamknu, zapisu vetu s danou hodnotou zvysenou o 1 a pokud je vse v
poradku zvysim cislo a pomocnou tabulku odemknu.
Pripada mi to dost uchylne, ale nic lepsiho mi zatim nikdo neporadil. A
navic se obcas stejne nejaka ta
dira objevi - zhruba jednou z tisice zapisu, ale stejne je to protivne.

Nemate nekdo lepsi postup ?

Druhy problem - u tabulek jejichz primary key je generovan sequenci v
before insert triggeru se Delphi nejak
odmita dozvedet, jaka hodnota se vlastne vygenerovala a jaky zaznam jsem
teda vlastne zalozil - opet pro Oracle. Krome toho musim do polozky
primarniho klice pri zapisu dat nejakou nesmyslnou hodnotu, kterou
trigger na serveru stejne prepise, ale bez ni to neprojde na "reqiured
field empty". Pro� ?

P.S. vse je reseno v Delphi 1 a 3 a databazi Oracle 7

-----------------------
David Vodnansky
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215
fax. +420-2-24405555
-----------------------

Sd�len� tabulky Paradox

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 1.12.1997 12:38:03

Ahoj,

v Delphi 3 muzes nastavovat filtry zcela nezavisle na aktualnim klici,
pokud pracujes s nizsi verzi, tak tam metoda SetRange... skutecne
pracovala s aktualnim indexem. Takze pak je treba nejspis pouzit TQuery.
Musis si ovsem vyhledavani napsat sam - bud sekvencni, puleni
intervalu, nebo co te napadne. TQuery v Delphi <3 hledat neumi (aspon
myslim, dvojku moc neznam).

-----------------------
David Vodnansky
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215
fax. +420-2-24405555

> [...]
> v obou
> pripadech musim mit nastaveny prislusny index (coz najednou

BATCHMOVE

[*] Mal� Ladislav <Maly(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz> - 1.12.1997 14:10:50

V DELPHI 1 mam problem s kopirovanim tabulek pomoci komponenty
BATCHMOVE.Pri kopirovani DBF tabulek pomoci modu batCopy se kopirovani
uspesne provede ale v cilove tabulce je u vsech numerickych polozek
velikost 20.4 tzn. nekoresponduje zdrojov� a c�lov� velikost.Polozky
jineho typu se prekopiruji bez problemu vcetne velikosti.

Dekuji za pomoc

Lada Maly
>lmaly(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz

popup on multiselect DBGrid, recursive calc. field

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 1.12.1997 14:13:56

[...]

[Miloslav Sk�cel]
Podle helpu: v OnCalcField nelze menit pozici kurzoru, tj. nelze napr. pouzit DataSet.Prior.

BATCHMOVE

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 1.12.1997 14:36:30

> velikost 20.4 tzn. nekoresponduje zdrojov� a c�lov� velikost.Polozky
> jineho typu se prekopiruji bez problemu vcetne velikosti.

Volas predtim CreateTable?
Tom

FormulaOne 3 lite - PrintDevMode ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1997 14:45:10

Pouzivam Formula One komponentu ktera je soucasti Delphi 2. Mam problem
s tiskem. V helpu je pro vyber tiskarny uvedena vlastnost PrintDevMode.
Zkousel jsem tedy tohle:

var
L:array[0..32] of Char;
PH:THandle;
begin
Printer.GetPrinter(L,L,L,PH);
VCFormulaOne1.PrintDevMode:=PH;
end;

Problem je ze to pak pri tisku:
VCFormulaOne1.FilePrint(False);

hlasi vyjimku TOleException - Unable to initialize printer.

Dekuji za jakoukoliv informaci
Petr Vones.

OLE Automation server

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 01.12.1997 15:03:32

if Automation.StartMode=smStandAlone then // spusteno samostatne
if Automation.StartMode=smAutomation then // spusteno jako OLE

Takhle to fungovalo v Delphi 2. A programy, ktere jsem zacal psat v D2 a
ted je kompiluji v D3 funguji normalne. Ale v D3 je myslim StartMode jako
property soucasti TComServer. Tedy if TComServer.StartMode=.....
Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

Odp:BatchMove

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 1.12.1997 15:39:02

Nazdar,

s komponentou BatchMove jsem mel podobne problemy pri kopirovani
tabulek typu Paradox. Kdyz ve zdrojove tabulce byla polozka typu
Autoincrement, tak ve zkopirovane polozce se objevil typ LongInt.
Reseni je celkem proste, misto komponenty jsem pouzil fci BDE API
DbiCopyTable.

Prikladam kousicek zkraceneho zdrojaku, je nutno jeste pripojit unitu DbiProcs a
DbiTypes:

var
Rok : String;
Exist : String;
Vysl : DBIResult;
hdb : hDBIDb;
T : DBIMsg;
Cil : Array[0..10] of Char;
begin
Vysl := DBIInit(nil);
Vysl := DbiOpenDatabase(nil,nil,dbiREADWRITE,dbiOPENSHARED,nil,0,nil,nil,hDb);
Exist := 'POST_' + Rok + 'P.DB';
StrPCopy(Cil,Exist);
Vysl := DBiCopyTable(hDb,TRUE,'VZOR.DB',nil,Cil);

Tomas Mazurek

BATCHMOVE - upresneni

[*] Mal� Ladislav <Maly(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz> - 1.12.1997 15:48:58

V zdrojove tabulce (DBASE) mam dva numericke typy NUMBER a FLOAT.Mod
batCopy se neohlizi na existenci cilove tabulky a vytvori tabulku novou
podle struktury zdroje ( tak je to psano).Mne to prevede typ F na typ N
a vsechny velikosti u vsech numerickych polozek na 20.4.

> [...]

> Volas predtim CreateTable?
> Tom

popup on multiselect DBGrid, recursive calc. field

[*] BINDER JIRI <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 1.12.1997 17:51:43

S chybejicim OnMouseDown si lze poradit takto:
DbGrid je potomkem CustomdbGrid a lisi se pouze presunutim
nekterych metod z protected do published. Staci tedy podle
tohoto vzoru udelat totez a presunout takto dalsi udalosti.
Pisi to zpameti, doufam, ze nejsem nepresny. Podobneho
potomka jsem nedavno potreboval (pridat dalsi udalosti, vyber poli
mysi, apod.), takze jednoduchy a neucesany priklad muzu poslat.

Jiri Binder

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - c 1997 21:03:58

DE>mam otazku : je identity typ promenne (hodnoty)?

(zv)(zv)IDENTITY je systemova promenna, jejiz hodnota se rovna klici, ktery
byl prave (bezprostedne predchazejicim prikazem INSERT) vygenerovan -
pokud byla v definici vety pouzita klausule IDENTITY(x,y), samozrejme.
8-{

generator...odpoved

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - c 1997 21:06:36

DE>byla nepodepsana. Menil jsem v Outlooku automaticky podpis a omylem jsem
DE>zatrhnul "nevkladat podpis do odpovedi".

Forget it. Jarda <pivonka(zv)ibm.net> 8-{

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 1.12.1997 22:48:36

V multiuser prostredi (predpokladam) asi vyuzivat promennou (zv)(zv)IDENTITY
nebude to prave orechove prave. Resp. chova se (zv)(zv)IDENTITY korektne vuci
transakcim? Jestli se nemuze stat, ze mi SELECT (zv)(zv)IDENTITY vrati
hodnotu z INSERTU jineho uzivatele (potazmo jine transakce) ?

From: jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz <jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 1. prosince 1997 21:22
Subject: Re: generator unikatnich cisel pro primary key

> [...]
>8-{

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - c 1997 00:15:02

> [...]
DE>transakcim? Jestli se nemuze stat, ze mi SELECT (zv)(zv)IDENTITY vrati
DE>hodnotu z INSERTU jineho uzivatele (potazmo jine transakce) ?

Ne, to zas ne. Je tvoje vlastni, tzn. udelas-li INSERT, dostanes sve
(zv)(zv)IDENTITY, pokud mezitim neudelas zadnou jinou SQL operaci. Potud je
to korektni. Problem je v tom, ze - a o tom jsem psal - cestou BDE
resp.ODBC se ti tato promenna zamaskuje na 24 bitu. Tzn. problem,
ktery se nam vyskytl: Chteli jsme delat jednoznacne ID pres celou
databazi. Ergo veta A ma ID 1001, 2001, 3001 (z definice IDENTITY
(1001,1000)), veta B ma ID (2001,1000) atd. Problem nastal, pokud
tabulka mela vice nez 16776 vet (16777216 div 1000 - 1), coz se stane
velmi snadno. MS SQL vraci hodnotu korektne, tzn. az do 32 bitu, takze
vzniknou pekne kokotiny. 8-{

Wizardy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.12.1997 08:31:40

Nevite nekdo, jestli je mozne vytvorit vlastni wizard v repository?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Help system

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 2.12.1997 09:56:28

> Mimochodem, stahnul jsem si z MS novou verzi Help WorkShopu 4.03, ktera je
> nutna pro praci s MS WORDEM 97 (stary HLP WS nesel) a na www.shareware.com
> je pekna utilitka (sablona pro Word97) nazvana HELPY 1.0 (soubor helpy10.zip
> tusim),
Hledal jsem tam tu sablonu, ale nejak neuspesne. A hlavne stejne potrebuju
sablonu pro Word95. Mam sice sablonu pro 16-i bitovy Word, ktera se da pouzit i
v novejsich verzich, ale predpokladam, ze nove verze sablon budou lepsi.
Nemuzete mi nekdo sablonu poslat nebo aspon napsat, kde ji najdu. Diky.

Petr Slovak
Trilog, s.r.o.
Http: http://www.trilog(tec)cz/
E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271
Mobil: (+420) 603 / 501 642
Adresa: Vanickova 5/1, Praha 6, 160 00

CD ROM?

[*] DOHNAL(zv)fsik.cvut(tec)cz - 2.12.1997 11:03:25 met-1mest

Dobry den.
Mam nasledujici problem: potreboval bych zjistit nazev disku, ktery
je prirazen mechanice CD ROM ve WIN95. Je to vzdy prvni pismeno po
vsech pevnych }i vymennych) discich a jejich partitions a na kazdem
pocitadle to muze byt jine. Da se to nejak elegantne zjistit? Jde o
spousteni souboru z CD ROMu programem, ktery je nainstalovan na
hardu. Diky, Gejza

CD ROM?

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 02.12.1997 11:21:14

> [...]
>pocitadle to muze byt jine. Da se to nejak elegantne zjistit? Jde o
>spousteni souboru z CD ROMu programem, ktery je nainstalovan na

Zkus si poradit s prikazy:
GetLogicalDrives
GetNumDrivesInSys
DoesDrivesExists
GetLogicalDriveStrings
GetDriveType

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

ActiveX vs. DNA

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 2.12.1997 11:27:02

Nazdar,

ctel jsem tuhle nejakou zpravu Microsoftu, kde se zastupce vyjadroval v tom
smyslu, ze Microsoft opousti technologii ActiveX a prechazi na (vlastni) technologii
DNA = distribuovane sitove aplikacni moduly, ktera ma ActiveX zcela nahradit.
Z te zpravy dokonce vyplyvalo, ze Micr. dale nebude ActiveX, po zavedeni DNA,
podporovat (ztrata zpetne kompatibility?). Asi to bude mit nejakou setrvacnost,
ale pokud to prestane podporovat Micr., pak to brzy upadne do hlubin casu :-)

-Jiri Malek-

datab�ze bez BDE

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 2.12.1997 12:29:19

Uz jsem posilal podobny dotaz a mozna ze jsem to dostatecne nevysvetlil.
Potreboval bych nejake jednoduche freevare komponenty, ktere by
pristupovali k paradoxovskym nebo jinym tabulkam bez BDE abych mohl
distribuovat jednoduchou databazi bez nutnosti instalovat BDE. Jde mi o
to abych mohl vyuzit databazovych komponent a nemusl pouzivat BDE. Uz
tyden prohledavam internet a na par veci jsem narazil ale to jsou bud
nestandartni reseni s nejakou nestandartni vlastni databazi nebo jsem
narazil na textovy dataset, ktery funguje perfektne se vsemi
databazovymi komponentami a pouziva textove soubory, ale ten zas neumi
ulozit obrazky. Kdyby cirou nahodou nekdo o necem vedel byl bych rad. S pozdravem
[...]

[*] BADA <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 2.12.1997 13:32:48

Takhle by to melo fungovat, funkce jsou
vytahnuty ze zdrojaku, VCL filectrls,
je to orezane o nektere veci napr. doplneni bitmap k typum disku
apod., vysledek je ukladan v tomto pripade do memo1: tmemo;
procedure Vylistuj_disky;
type TDriveType = (dtUnknown, dtNoDrive, dtFloppy, dtFixed,
dtNetwork, dtCDROM,
dtRAM);
var DriveNum: Integer;
DriveChar: Char;
DriveType: TDriveType;
DriveBits: set of 0..25;
begin
memo1.lines.clear;
Integer(DriveBits) := GetLogicalDrives;
for DriveNum := 0 to 25 do
begin
if not (DriveNum in DriveBits) then Continue;
DriveChar := Char(DriveNum + Ord('a'));
DriveType := TDriveType(GetDriveType(PChar(DriveChar + ':\')));
DriveChar := Upcase(DriveChar);
case DriveType of
dtFloppy: memo1.lines.Add(DriveChar + ':');
dtFixed: memo1.lines.Add(DriveChar + ': '+VolumeID(DriveChar));
dtNetwork: memo1.lines.Add(DriveChar + ': '+NetworkVolume(DriveChar));
dtCDROM: memo1.lines.Add(DriveChar + ': '+VolumeID(DriveChar));
dtRAM: memo1.lines.Add(DriveChar + ': '+VolumeID(DriveChar));

function VolumeID(DriveChar: Char): string;
var
OldErrorMode: Integer;
NotUsed, VolFlags: Integer;
Buf: array [0..MAX_PATH] of Char;
begin
OldErrorMode := SetErrorMode(SEM_FAILCRITICALERRORS);
try
if GetVolumeInformation(PChar(DriveChar + ':\'), Buf, sizeof(Buf),
nil, NotUsed, VolFlags, nil, 0) then
SetString(Result, Buf, StrLen(Buf))
else Result := '';
if DriveChar < 'a' then
Result := AnsiUpperCaseFileName(Result)
else
Result := AnsiLowerCaseFileName(Result);
Result := Format('[%s]',[Result]);
finally
SetErrorMode(OldErrorMode);

function NetworkVolume(DriveChar: Char): string;
var
Buf: Array [0..MAX_PATH] of Char;
DriveStr: array [0..3] of Char;
BufferSize: Integer;
begin
BufferSize := sizeof(Buf);
DriveStr[0] := UpCase(DriveChar);
DriveStr[1] := ':';
DriveStr[2] := #0;
if WNetGetConnection(DriveStr, Buf, BufferSize) = WN_SUCCESS then
begin
SetString(Result, Buf, BufferSize);
if DriveChar < 'a' then
Result := AnsiUpperCaseFileName(Result)
else
Result := AnsiLowerCaseFileName(Result);
Result := VolumeID(DriveChar);

V. Nikel
----------------------------

> Date: Mon, 02 Dec 1996 12:24:01 +0100
> From: Richo <richo3(zv)frdsa.utc.sk>
> To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Subject: Re: CD ROM?

> Ono nemusi to byt ani tak prve pisemeno po tych diskoch, user v W95 ma
> moznost si tonastavit (napr. ja pouzivam pre CD pis. X: aj ked mam len 3
> disky ( c: d: e:))
> Mala by na to existovat nejaka API fnc, ale aka...?
>

> Richard Vdovjak
> mailto: richo(zv)frru.utcru.sk
> http://www.utcru.sk/~richo/
> ICQ UIN: 3283282

Verify password

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 2.12.1997 13:55:17

Ahoj,

Mam problem, s ktorym si nedokazem poradit, preto sa obraciam na
Vas a prosim o kazdu radu, ako na to:

Mam sietovu aplikaciu, ktora sa pri spusteni autorizuje podla toho, ako je uzivatel
prihlaseny do NT domeny, teda vyuziva na konfiguraciu prvotne prihlasenie pozivatela
do systemu (siete). Vsetko je vporiadku az do chvile, ked potrebujem podpisat
nejaky dokument a ako podpis by mal pouzivatel pouzit heslo, ktroym sa prihlasil do
systemu. Neviem totiz najst sposob ako toto heslo verifikovat. Ak viete prosim o
nejakej moznosti (napr. API funkcii) ako to zadane heslo verifikovat, prosim poradte.
Pre upresnenie aplikacia je 16bit. W95, takze podla moznosti 16bit (D1) riesenia, ale
mozu byt aj 32 bit.

dakujem Rene Stevanka

datab�ze bez BDE

[*] Rychetsk� Pavel PharmDr <rychetskyp(zv)mpsv(tec)cz> - 2.12.1997 14:27:29

Mohu pozadat o link na ten textovy dataset?

Diky, Pavel Rychetsky

> narazil na textovy dataset, ktery funguje perfektne se vsemi
> databazovymi komponentami a pouziva textove soubory, ale ten zas neumi
> [...]

TQuery, SQL a BDE

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 2.12.1997 14:53:46

Zdravim,
mam takovy maly problem:

V programu udelam
Query1.SQL.Clear;
Query1.SQL.Add('SELECT ...
Query1.Open;

To probehne vse OK (tj. bez EDBEngineError), ale pokud chci zjistit pocet
zaznamu a udelam

iCislo:=Query1.RecordCount;
tak pro vetsi SELECTy mi to hodi chybu EDBEngineError a jsem nahrany.

a protoze chci Query prochazet od zacatku do konce, tak ten RecordCount nutne
potrebuji.

a chci se zeptat, jestli jej take resi SP pro BDE o kterem tu jiz byla rec,
nebo kde delam chybu a jak to pripadne obejit.

Zdenek Prantl

TQuery, SQL a BDE

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.12.1997 15:35:32

Nevim kde by mohla byt chyba, ale jestlize ti staci prochazet
databazi tak muzes pouzit tento zpusob:

Query1.First;
while not Query.EOF do
Query1.Next;
end;

Vita

Delphi a WinNT

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 2.12.1997 15:44:18

Nemate nekdo zkusenosti s prenositelnosti active X component na jiny procesor nez i386 ?

Dekuji
\ /
/ \
|((zv) (zv))|
--------------------ooO-( )-Ooo---------------------
.oooO Roman KANOVSKY
( ) Oooo. rkan(zv)ms.anet(tec)cz
\ ( ( ) HTTP://ms.anet(tec)cz/~rkan/
\ ) ) / PHONE: +420 603/477863
( / TIP PRO VAS: HTTP://www.avonet(tec)cz/missonline/
MOTO: Kdo pracuje, nema cas bohatnout !

TQuery, SQL a BDE

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 2.12.1997 16:02:22

On Tuesday, December 02, 1997 3:36 PM, Vmtlzslav Gazda
[SMTP:softda(zv)mbox.vol(tec)cz] wrote:

> Nevim kde by mohla byt chyba, ale jestlize ti staci prochazet
> databazi tak muzes pouzit tento zpusob:

Ja chci prave i zobrazit pocet vet.

Jeste dodatek. Je to SQL a BDE k InterBase serveru 4.2 a Delphi 3.0
( Sorry, snad uz se priste naucim psat maily)

> Query1.First;
> while not Query.EOF do

Toto prave si nejsem jist, zda funguje u InterBase serveru

Zdenek Prantl

TQuery, SQL a BDE

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 2.12.1997 17:18:54

> [...]
[SMTP:softda(zv)mbox.vol(tec)cz] wrote:
> Nevim kde by mohla byt chyba, ale jestlize ti staci prochazet

Tak jsem na chvili vyndal to pocitadlo vet a zkusil tuto smycku a krachne mi to
taky na EDBEngineError uprostred cyklu
pri cca 20500 vete (plus minus autobus).

Tech vet, pokud se dotazu interactive (pres Windows SQL dam stejny dotaz jako v
Query), je celkem cca 27000.

Zdenek Prantl
(Delphi 3.0 a InterBase 4.2)

Souvisla rada (Bylo:generator unikatnich cisel)

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.12.1997 18:04:09

> [...]
> navic se obcas stejne nejaka ta
> dira objevi - zhruba jednou z tisice zapisu, ale stejne je to protivne.

Delame to pomoci triggeru na BEFORE INSERT. V Oraclu 7, Delphi 1.

> P.S. vse je reseno v Delphi 1 a 3 a databazi Oracle 7

Muzu se zeptat, jak se Vam dari filtrovani (WHERE) pomoci ceskeho
trideni? Potreboval bych treba

SELECT * FROM lidi
WHERE prijmeni > "B" and prijmeni < "D"

(bez Oraclovskych uvozovek a jmen tabulek)
- a chtel bych, aby do toho spadli i lide zacinajici na C s hackem
(C jako cervenec).
Kdyz chci pouzit NLSSORT, dostavam hlasku (a myslim, ze od BDE),
ze to nejde.
Diky za kazdou radu

Tom

datab�ze bez BDE

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.12.1997 18:06:15

> Mohu pozadat o link na ten textovy dataset?

Na to snad staci u TTable nastavit TableType.
Pouzivame to na prohlizeni velikych textovych souboru
(ktere se nevejdou do ListBoxu),

Tom

datab�ze bez BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.12.1997 18:06:25

Zdenek Petruj wrote:

> Uz jsem posilal podobny dotaz a mozna ze jsem to dostatecne nevysvetlil.
> Potreboval bych nejake jednoduche freevare komponenty, ktere by
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Obavam se, ze to nebude tak jednoduche. V tomto pripade bych asi na freeware
moc nesazel.

TubroPower nabizi produkt FlashFiler coz ma byt nahrada BDE.
http://www.turbopower.com/products/flashfiler/

Na druhe strane si myslim ze InstallShield si s instalaci BDE poradi pomerne
spolehlive takze by to nemuselo byt tak katastrofalni :-)

Petr Vones.

TQuery, SQL a BDE

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.12.1997 18:09:14

> iCislo:=Query1.RecordCount;
> tak pro vetsi SELECTy mi to hodi chybu EDBEngineError a jsem nahrany.

Fungovalo nam to bez problemu, ale nepouzivame to, protoze
to je hrozne pomale (jako kdyby fetchoval vsechny zaznamy).
=> misto toho si vytvorime jine TQuery s 'SELECT COUNT(...) FROM ...'
- a pak ho zase zrusime.

Ta BDE chyba - nemuze to byt tim, ze neni misto na disku?

Tom

TQuery, SQL a BDE

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.12.1997 18:11:40

> Toto prave si nejsem jist, zda funguje u InterBase serveru

Jo, jeste k Interbase a disku -
- v minulem mailu jsem myslel misto na klientovi,
kde si BDE dela lokalni tabulky
ALE
jednu dobu jsem dostavali divne chyby z Interbase,
nez jsme zjistili, ze neni misto na SERVERU (NT, Interbase).

hope it helps

Tom

Souvisla rada (Bylo:generator unikatnich cisel)

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 2.12.1997 18:27:50

> [...]
>zamknu, zapisu vetu s danou hodnotou zvysenou o 1 a pokud je vse v
>poradku zvysim cislo a pomocnou tabulku odemknu.

Neznam Oracle (stouram zatim jen do MS SQL ;-), ale tam pracuje
"vlastnost" IDENTITY vlastne taky jako gener. souvisle rady. Akorat
kdyz bych udaj vymazal hned po zadani tak vznikne dira. To se da
na MS SQL resit prikazem DBCC CHECKIDENT mojetabulka.
DBCC znamena DataBase Consistency Checker - treba ti to
pomuze najit neco podobneho v Oraclu. Ten prikaz nastavi pocitadlo
generatoru na nejmensi pouzitou hodnotu.
Ten postup, jak ho resis ty taky neresi pripad vymazani vety - vzikne dira.>Nemate nekdo lepsi postup ?

> [...]
>primarniho klice pri zapisu dat nejakou nesmyslnou hodnotu, kterou
>trigger na serveru stejne prepise, ale bez ni to neprojde na "reqiured

No dvakrat klikni na komponentu TQuery, TTable nebo TStoredProc na formulari
a pro primarni klic nastav vlastnost required na false. To by melo pomoct.
Osobne jsem si rval vlasy, kdyz jsem zjistil jak to bylo jednoduche :-)))

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 2.12.1997 18:34:23

Jasne, chapu. Bohuzel netusim co s tim. Osobne to povedu v patrnosti a budu
davat bacha.
Nastesti jedu IDENTITY(400000, 1) ;-) coz ovsem neznamena, ze jsem za vodou
nadlouho...

Mimochodem jakou verzi Delphi pouzivas a jakou mas verzi ODBC pro MS SQL ???

From: jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz <jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 2. prosince 1997 0:32

> [...]
>tabulka mela vice nez 16776 vet (16777216 div 1000 - 1), coz se stane
>velmi snadno. MS SQL vraci hodnotu korektne, tzn. az do 32 bitu, takze

Help system

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 2.12.1997 18:49:13

O sablone pro Word95 nevim ale ta sablona Helpy se da najit na drive
uvedenem serveru
a no pole search napis slovo HELPY a je to. Soubor se jmenuje ne helpy10.zip
ale hlpy10.zip (sorry ;-)

From: Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 2. prosince 1997 11:27
Subject: Re: Help system

> [...]

Http: http://www.trilog(tec)cz/
E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 2.12.1997 18:52:28

On Tuesday, December 02, 1997 5:09 PM, Tomas Holan
[SMTP:HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz] wrote:

> Fungovalo nam to bez problemu, ale nepouzivame to, protoze
> to je hrozne pomale (jako kdyby fetchoval vsechny zaznamy).
> => misto toho si vytvorime jine TQuery s 'SELECT COUNT(...) FROM ...'

Ja to zkousim tady u sebe na PC (P-100) s InterBase 4.2 a ten SELECT COUNT mi
trva taky radove vteriny,
proto se mu snazim vyhnout a delat pouze jedno Query a s tim potom pracovat.

Navic i kdyz dam (abych obesel ten RecordCount)
While Not (Query1.EOF) DO
BEGIN
delej_neco
Query1.Next;
END;

a mam velke Query (27000 vet), tak mi to uprostred tohoto cyklu taky zahlasi
EDBEngineError.
Chyba je asi nekde jinde ( mozna i v nastaveni serveru, BDE co ja vim) a
protoze jsem s InterBase a SQL zacatecnik,
tak tapu ve tme a hledam "svetylko v dali".

> Ta BDE chyba - nemuze to byt tim, ze neni misto na disku?

300 MB volneho mista by nemuselo byt malo. Otazka je, zda mu staci swap file
W95.

Zdenek

TQuery, SQL a BDE

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 2.12.1997 20:10:33

> Toto prave si nejsem jist, zda funguje u InterBase serveru
>
> Zdenek Prantl

Podle me zkusenosti to funguje nokorektne
(bez ohledu na databazi), posledni zaznam
timto cyklem projde dvakrat.
To znamena: jsem na poslednim zaznamu
(EOF=false)
Query1.next;
jsem na tom samem zaznamu
a EOF=true
Proc to nevim.

Zdenek (Hroch) Sraier
E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

TQuery, SQL a BDE

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 2.12.1997 22:28:40

>Podle me zkusenosti to funguje nokorektne
>(bez ohledu na databazi), posledni zaznam
> [...]

No pockej tak to pozor!!! To si to Ty nejspis spatne pochopil!
Ano Eof vrati false az kdyz provedes Query.Next na poslednim zaznamu!
Proto taky to Query.Next je podledni akce pred endem while cyklu tudiz hned
v nasledujicim vyhodnoceni while podminky vrati Eof false presne tak jak ma
!!!!!

McLEI

TQuery, SQL a BDE

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 3.12.1997 08:56:56

Haj hou!

1.) Ad RECCOUNT:
SQL standardne nepodporuje funkce na zjisteni poctu vet v resultsetu, ani
nahodny pristup k jeho vetam (nektere servery to sice dovoluji, ale neni to
SQL common vlastnost), ale pouze operaci fetch (nacteni dalsi vety z
resultsetu). V praxi tedy nelze zjistit pocet vet v resultsetu jinak, nez
jeho kompletnim nactenim. DBE presne toto dela. Zaroven data uklada do cache
pro pozdejsi nahodny pristup. Pokud se nic podstatneho nezmenilo (coz
nepredpokladam), je cache realizovana jako In Memory Table, tedy v pameti.
Fixni velikost swapfile pri vyuzivani BDE tedy neni dobry napad :-)

2.) Ad SELECT COUNT()... Vetsina serveru je optimalizovana tak, aby vracela
prvni vety resultsetu hned jak jsou nalazeny, tedy jeste pred dokoncenim
vyberu kompletni mnoziny. Casto je mozne toto chovani specifikovat v
nastaveni serveru, napr. u IB je toto implicitni nastaveni. Vysledek je
takovy, ze odpoved i na rozsahly (myslen rozsah resultsetu) a dlouhy (cas
provadeni) select je takrka okamzita (racte vyskouset). Tato vlastnost se
ovsem neuplatni tehdy, kdyz pro zjisteni prvni vety/vet je nutne komplexni
vyhodnoceni, tedy pri agregacich jako COUNT, SUM apod nebo pri pouziti ORDER
BY. Pak jsou data vracena az po kompletnim vykonani selectu. Vysledkem je
paradox, kdy prikaz SELECT * FROM table WHERE podminka s impactem 30,000 vet
z tabulky o velikosti 300,000 vet naplni grid za cca 1s. Zjisteni poctu vet
(30,000) metodou SELECT COUNT(*) FROM table WHERE podminka trva cca 6s. Skok
na posledni zaznam trva cca 1min. pokud uplne neselze :-) Takovy je holt
zivot ;-)

Co se s tim da delat ? Pri pouziti BDE prakticky nic. Pri pouziti ODBC zalezi
na implementaci driveru. Nejpraktictejsi je pouziti primo API konkretniho
serveru, protoze je to vetsinou jedina cesta, jak vyuzit jeho nadstandardnich
vlastnosti (rada serveru totiz jiz dnes resultset count a random access
podporuje :-)

Have fun!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Jednu vec je treba hlouposti priznat. Stoji na pocatku
mnoha zajimavych diskuzi. (Solomon Short)

ActiveX vs. DNA

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 3.12.1997 10:07:46

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jiri Malek [SMTP:jirim(zv)cs.vabo(tec)cz]
> DNA = distribuovane sitove aplikacni moduly
[T.B.]
Nejmenuje se to nahodou jinak DCOM (coz je s ActiveX "v principu"
kompatibilni...)

Tomas

datab�ze bez BDE

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 3.12.1997 10:10:38

1. k TTable je potreba BDE
2. i kdyby nebylo tak se tim daji prohlizet jen cele radky a ne pokud
mam text file strukturovany jako tabulku tak jednotlive pole.

[...]

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 3.12.1997 10:15:39

Ahoj,

problem neni pri mazani vet, to neni na dane tabulce povoleno, ale
pri stornovani operace - kdyz si dane sekvenci jednou reknu o cislo,
tak se automaticky inkrementuje a uz ji nic nepresvedci, aby se
vratila zpatky.

A s tou property required to takhle asi nepujde v pripadech (docela
castych) kdy je zapis do dat resen pres SQL prikaz INSERT v TQuery.
Pak totiz zadne policko ve field editoru nemam. Ale pro vkladani
treba primo do gridu to funguje perfektne.

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
e-mail vodnansky(zv)allianz(tec)cz

> [...]
>
> Martin Kubecka
> M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

Souvisla rada (Bylo:generator unikatnich cisel)

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 3.12.1997 10:21:47

Muzete se trochu rozepsat - priklad takoveho triggeru, a predevsim jak
je
reseno sitove provedeni - v before insert si pro nejvetsi hodnotu muze
sahnout (a v moji aplikaci taky saha) treba 20 lidi soucasne.

Ceske trideni se nedari, protoze ho nikde v tehle chvili nepotrebuju,
ale
podivam se na to - mam pocit, ze tohle nekdy zlobilo pri spatne
nastavenem NLS_LANG v ORACLE.INI.

----------------------------------
> [...]

> (C jako cervenec).
> Kdyz chci pouzit NLSSORT, dostavam hlasku (a myslim, ze od BDE),

Ikona u hodin

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 3.12.1997 10:28:08

Nazdar,

neresil nekdo z vas, jak zaridit, aby aplikace nemela "tlacitko" na TaskBaru spolu s ostatnimi
aplikacemi, ale vedle casu (naproti Start)?

-Jiri Malek-

ActiveX vs. DNA

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 3.12.1997 10:43:55

Haj hou!

Neplaste se pratele, a racte s podivat na www.microsoft.com
Jde jen o kompletni zmenu terminologie u M$, puvodni rodina technologii kolem
OLE, ActiveX, DCOM, MTS, MMQ atd. se zahrnuje pod jediny novy nazev -> DNA.
Jinak je vse pri starem, pouze se vse vice integruje, rozsiruje a vylepsuje.
Obvzlaste doporucuji vasi ctene pozornosti COM+ a novinky v NT5.0.

Have fun!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Pochopitelne je tohle nejlepsi ze vsech svetu. Jsem v nem ja.

ActiveX vs. DNA

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 3.12.1997 10:43:11

Kdepak, DCOM je uplne jina technologie. Tohle ma snad skutecne
NAHRADIT ActiveX (totalne a nevratne).

> DNA = distribuovane sitove aplikacni moduly
[T.B.]
Nejmenuje se to nahodou jinak DCOM (coz je s ActiveX "v principu"
> [...]

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 3.12.1997 10:45:54

Zkuste hledat tady, je tam SDK

Jirka Burian

----------
Od: Zbysek Hlinka
Odesl�no: 2. prosince 1997 9:31
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Wizardy

Nevite nekdo, jestli je mozne vytvorit vlastni wizard v repository?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Broadcasty

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 3.12.1997 10:46:16

Vazeni pratele,

resim problem, jak odesilat a prijmat broadcasty.

O co mi jde: Potrebuju, aby aplikace, ktera bezi na stanici automaticky nasla server a pripojila se na nej.
Dekuji

\ /
/ \
[...]

OnActiveFormChange

[*] Radim Kunz <orgware(zv)altair.ova.inec(tec)cz> - 3.12.1997 11:24:53

Mam problem.

Mam MDI aplikaci, a pro zjisteni prepnuti okna pouzivam
onactivemformchange, jak je to obvykle.
Jenze, kdyz mam v toolbaru v hlavnim MDI okne napr.
Combobox, tuknu na nej mysi, zustane mi na nem focus, pak
z menu zavru okno, onactivemdichange se nevyvola !!.
Zatim si vypomaham timerem, ale tohle reseni se mi nelibi.

Ma nekdo nejake reseni ?

Pokud to chcete vyzkouset, staci kdyz si vytvorite z galerie
standardni MDI aplikaci, a do toolbaru pridate neco, co ma focus,
napr Edit.

Radim Kunz

Ikona u hodin

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 03.12.1997 11:48:48

Ahoj,

tak tenhle problem jsem resil a vyresil ... podivej se na DSP, nebo v
jinem archivu, na komponenty jmen TrayIcon, TaskIcon .. Myslim, ze to je
presne to, co hledas.

Enjoy,

Peter
peterrus(zv)geocities.com
> Nazdar, neresil nekdo z vas, jak zaridit, aby aplikace nemela
> "tlacitko" na TaskBaru spolu s ostatnimiaplikacemi, ale vedle casu
> (naproti Start)? -Jiri Malek-

Ikona u hodin

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 3.12.1997 11:51:11

[P��loha v souboru: wtaskbar.zip]

Na DSP je nekolik komponent, ktere pri umisteni na hlavni formular toto
automaticky resi. Posilam napriklad jednu z nich. Aby nebylo tlacitko
aplikace na taskbaru tak se pouzije v OnCreate hlavniho formulare
SetWindowLong(Application.Handle,GWL EXSTYLE,WS EX TOOLWINDOW);

> [...]

> TaskBaru spolu s ostatnimi
> aplikacemi, ale vedle casu (naproti Start)?

ActiveX vs. DNA

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 3.12.1997 12:12:09

Jedna se tzv. Distribuovanou Network Architekturu, ktera je postavena na COM, DCOM
COM+ a nove domenove architektury, castecne take DHTML.
Cela architektura je zalozen na dvou trochu odlisnych modelech a pohledech:

1/ COM objekty na Serveru. a COM Objekty na klientovi.
Pokud spolu komunikuji Aplikacni Server a Vzdaleny Klient, treba jako databazova aplikace,
pak MUSI v Microsoft reseni komunikovat pomoci DCOMu. - To ale v Internetu
neni mozne, a neni to mozne vlastne ani ve vetsich firmach, protoze DCOM je obtizne konfigurovatelny.
(Proto taky Borland implementoval take ciste TCP/IP do MIDASu, mimo DCOMU a OLEnterprise, tak ze
i kdyz komunikuji dva COM objekty, muzou si povidat pomoci TCP/IP bez DCOMu)
MS se to snazi v novych NT5 zmenit, protoze vsichni vedi co je konfigurace DCOMu za hruzu.

2/ Problem nutnosti obejit DCOM a dostat nejak potrebne COM Objekty ke klientovi, bylo potreba nejak resit.
MS vymyslel vlastni specifikaci DHTML - dynamicke HTML , ktere se snazi nacpat do novych IExploreru od verze 4).
Ve skutecnosti jsou to skripty, prichazejici z Internetu zabalene do HTML a volajici COM Objekty
dodavane v ramci IE 4, resp. pripravovanych Windows98, pripadne posilani vlastnich tzv. packages novych objektu.
Jina, nyni hojne vyuzivana cesta je to MS Active Server Pages ale to ASP je zase dole postaveno na COMu. DHTML je
vlastne rozsireni ASP.

Takze vysledek:
ActiveX JE VLASTNE JENOM NAZEV pro COM nebo OCX, nebo OLE komponenty a DNA je na nich zalozena.
DNA je zalozena na pripravovane specifikaci COM+, a COM+ je pouze obecnejsi popis COM.
Vsechny COM objekty z Delphi budou kompatibilni
Myslim si ze COM+ bude casem zrejme komunikovat take pomoci cisteho TCP/IP nebo obchazet DCOM jinak,
asi v ramci nove implementace stromovych domen v novych WinNT.
DHTML mi zatim pripada jako mezikrok, aby moc lidi neuteklo od MS kvuli nepouzitelnosti DCOMu

Myslim, ze je to velmi dobra marketingova strategie MS, jak pripravit pudu pro nove NT5 a Win98,
Hodne mluvit o novych technologiich ale ve skutecnosti dohnat to co jinde uz je (Unix, NDS Novell), ale
vyuzit vseho do ceho bylo jiz investovano a co je dobre. (COM).
Microsoft v zadnem pripade neustupuje od COM strategie, prave naopak, NT5 a Win98 jsou na COM
uplne zalozeny.

Jirka Burian

----------
Od: Jiri Malek
Odesl�no: 2. prosince 1997 11:27
Komu: Delphi konference
P�edm�t: ActiveX vs. DNA

<<Soubor: ATT00004.html>>
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 3.12.1997 12:12:52

Je to cele jednoduche a uz se to tady myslim i resilo
Staci pouzit fce ShowWindow a Shell NotifyIcon
Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 3. prosince 1997 12:27
Komu: Internet:delphi(zv)io.pinknet(tec)cz/
Poedmit: Souvisla rada (Bylo:generator unikatnich cisel)

[...]

field empty". Proh ?

[...]

<<Soubor: TXT1.TXT>>

Ikona u hodin

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 3.12.1997 13:32:43

Nazdar,

neresil nekdo z vas, jak zaridit, aby aplikace nemela "tlacitko" na TaskBaru spolu s ostatnimi
aplikacemi, ale vedle casu (naproti Start)?

-Jiri Malek-

1. Pouzit napr. komponentu TaskIcon na vytvoreni ikony v Taskbaru (nebo fce API)

2. Zavolat
Application.ShowMainForm := False;
ShowWindow( Application.handle, SW_HIDE );

Opet Memo vs. 64KB

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 3.12.1997 13:34:38

Pred nedavnem se tu poukazovalo na o, ze v komponente TMemo je chyba, nebot nastaveni hodnoty nula do vlastnosti MaxLength neznamena neomezenou delku textu, ktery lze do memo nacist, ale omezeni na 64KB. OK - souhlasim. Provedl jsem vsak nastaveni na hodnotu 1999999 a nenacetl se textov� soubor s delkou cca 180kB. Tak nevim ....

Adresa/Address: Vit Melecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

Ikona u hodin

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 3.12.1997 13:42:08

Nazdar,

neresil nekdo z vas, jak zaridit, aby aplikace nemela "tlacitko" na TaskBaru spolu s ostatnimi
aplikacemi, ale vedle casu (naproti Start)?

-Jiri Malek-

1. Pouzit komponentu TaskIcon k vytvoreni ikony v Taskbaru (nebo funkce API)

2. Zavolat
Application.ShowMainForm := False;
ShowWindow( Application.handle, SW_HIDE );

IS z D3

[*] Marian Klaco <klaco(zv)mtf.stuba.sk> - 03.12.1997 14:07:03

Caute,
neviete kde sada stiahnut InstallShield z D3 samostatne.

Ak ho niekto mate niekde na ftp. tak mi prosim dajte vediet.
Maros Klaco (M.K.)
Katedra Aplikovanej Informatiky a Automatizacie
Materialovo-technologicka Fakulta Trnava
STU Bratislava
mail: mailto:klaco(zv)mtf.stuba.sk

Ikona u hodin

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 3.12.1997 14:23:08

> From: "Jiri Malek" <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz>
> To: "Delphi konference" <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Subject: Ikona u hodin
> Date: Wed, 3 Dec 1997 10:28:08 +0100

> Nazdar,
>
> neresil nekdo z vas, jak zaridit, aby aplikace nemela "tlacitko" na TaskBaru spolu s ostatnimi
> aplikacemi, ale vedle casu (naproti Start)?
>
> -Jiri Malek-

Na DSP (sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi) najdes komponenty pro TrayIcony,
coz je presne to, co hledas

Petr Linhart
Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Help system

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 3.12.1997 14:31:26

> O sablone pro Word95 nevim ale ta sablona Helpy se da najit na drive
> uvedenem serveru
> a no pole search napis slovo HELPY a je to. Soubor se jmenuje ne helpy10.zip
> ale hlpy10.zip (sorry ;-)
Diky. Ted uz jsem ji nasel. Prohledaval jsem ale trosku vice a nasel jsem i
sablonu pro tvorbu helpu a html stranek pro Word6, Word7 pro W95, Word7 pro
WinNT i Word97. Soubor se jmenuje ezy281.exe. Takze, kdo nema Office97, zkuste
stejne jako ja tohle.

[...]

Verify Password

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 3.12.1997 14:48:21

Ahoj,

[...]
systemu. Neviem totiz najst sposob ako toto heslo verifikovat. Ak niekto viete o
[...]

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 3.12.1997 16:48:56

Ahoj,

Pokud mas vsechna MDI Child okna potomkem od jednoho formulare,
tak se v nem muzes povesit na OnActivate a sluzbu to vykona stejnou.

Miloslav Skacel
http://www.kjsoft(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
[...]

Je tiskarna zapnuta ?

[*] Velinsky Tomas <XVELINSK(zv)cslab.felk.cvut(tec)cz> - 3.12.1997 17:23:39 met-2dst

Zdravim vsechny Delphisty.

Chtel bych pozadat o pomoc s nasledujicim "problemem" v Delphi 2 :

Potreboval bych nejakym zpusobem zjistit, zda je tiskarna na LPT1
zapnuta ci ne. Pod DOSem to mam vyresene pomoci otestovani urcite
kombinace bitu na portu 378h (v Turbo Pascalu) a ted bych rad
podobneho efektu dosahl pod Win95 v D2.

Funguje insce port[...] stejne v Delphi jako v Pascalu nebo ma nejake
omezeni vyplyvajici z prostredi Windows ?
Nebo je treba volat nejakou fci API ?

Nevyjadruju se asi moc presne takze to jeste radsi shrnu : Potrebuju
zjistit aktualni hodnoty vstupnich pinu na paralelnim portu.

Diky za kazdou odpoved

TOM

Verify Password

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 3.12.1997 17:43:41

Napada me jedine LogOnUser,tj. zkusit
uzivatele prihlasit. Pokud se povede
prihlaseni je heslo O.K. ( v tom pripade
nutne CloseHandle na ziskany token)

Zdravi
D.Toman

> [...]
prosim poradte.
>Pre upresnenie aplikacia je 16bit. W95, takze podla moznosti 16bit (D1)

Verify Password

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.12.1997 19:00:35

Kdysi jsem psal do teto konference dotaz jak ulozit heslo do seznamu
hesel ve Windows a zase ho nacist. Toto se pouziva v aplikacich, ktere
vyuzivaji ochranu heslem. Heslo zadane v takove aplikaci se ulozi do
seznamu hesel aktualne prihlaseneho uzivatele ve Windows a pri dalsim
spusteni stejne aplikace jiz tato aplikace nemusi pozadovat heslo, ale
sahne do seznamu konkretniho uzivatele. Tyto seznamy jsou zakodovane v
souborech s nazvem uzivatele a koncovkou PWL (Password List).
Predpokladam, ze existuji nejake API funkce pro praci s temito seznamy
ale zatim jsem zadne nenasel, ani mi nikdo nedokazal v konferenci
poradit. Tyto API funkce, ale urcite nebudou umoznovat ziskani nejakeho
hesla, ale pouze nejake porovnani, ulozeni atd.
Ohledne tveho dotazu se domnivam, ze by tu spravne nemelo existovat
zadne reseni z duvodu bezpecnosti, protoze potrebujes ziskat primo heslo
aktualne prihlaseneho uzivatele. Ale to jsou jen moje domnenky, nic
konkretniho o tomto tematu zatim nevim.

Vita

Opet Memo vs. 64KB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.12.1997 19:07:07

Vit Malecek wrote:

> Pred nedavnem se tu poukazovalo na o, ze v komponente TMemo je chyba, nebot nastaveni hodnoty nula do vlastnosti MaxLength neznamena neomezenou delku textu, ktery lze do memo nacist, ale omezeni na 64KB. OK - souhlasim. Provedl jsem vsak nastaveni na hodnotu 1999999 a nenacetl se textov� soubor s delkou cca 180kB. Tak nevim ....

To se ale tyka komponenty TRichEdit. TMemo ma i ve Win32 stale omezeni do 64K.
Pouzij TRichEdit a nastav vlastnost PlainText na True.

Petr Vones.

Delphi 3 a M$ Visual C++5.0 na jednom stroji ?

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 3.12.1997 19:48:53

HELP HELP HELP,...( no to by pro zacatek stacilo. 8-)

Zdravim vsechny a mam jeden dotaz: Provozuje nekdo tuto nebo podobnou
konstelaci ( tj. Delphi 3 a M$ Visual C++ 5.0)
na jednom stroji ?? Proc se ptam. U mne na stroji (s W95 CZ) po instalaci C++
nezkompiluji vubec nic. Vzdy mi kompilace
ceckovych projektu (jakehokoliv) krachne a Developer studio jde do kytek.
Protoze tu samou kombinaci ma kolega z prace
a dela mu to naprosto to same, tusime zradu prave v teto kombinaci,ale jsme oba
bezradni. A nepomohla ani preinstalace C++.
Ze se Borlandi s M$ nemaj radi to jsem vedel, ale ze by az takhle.... 8-)

HELP HELP HELP - ale ja je opravdu potrebuji obe dve dostat na jeden stroj.

Zdenek

Delphi 3 a M$ Visual C++5.0 na jednom stroji ?

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 3.12.1997 21:47:55

On Wednesday, December 03, 1997 7:49 PM, Zdenek PRANTL [SMTP:prantl] wrote:

> Zdravim vsechny a mam jeden dotaz: Provozuje nekdo tuto nebo podobnou
> konstelaci ( tj. Delphi 3 a M$ Visual C++ 5.0)

Odpovim si sam, protoze se mi to podarilo prokopnout.

> Ze se Borlandi s M$ nemaj radi to jsem vedel, ale ze by az takhle.... 8-)

Omlouvam se Borlandum, nejsou to oni, kteri nemaji M$ v lasce.
Je to firma ALWIL se svym AVASTEM 7.70 (Pozor na nej 8-).
Zprvu jsem jej vubec nepodezrival, nebot tuto verzi antivira mame v praci
vsichni, a vsichni (tri) mame take C++ 5.0
A dvema z nas (kteri meli krome C++ take Delphi) C++ nechodilo. Tretimu v
pohode.
Po pul dni hledani a zkouseni (3x od/instalace C++ a jednou od/instalace
Dephi), jsem uz povypinal na stroji co slo a
zkusil na holych W95 znovu zkompilovat projekt. A ono to proslo. Zapnu AVASTA
(rezidentni ochranu) => KRACH.
A jsme doma 8-). Ptam se kolegy (co mu to chodilo) ma li pusteneho AVASTA a on
mi suse odpovedel, ze nema....

Omlouvam se za off-topic, ale jedno si jeste neodpustim
ZLATY DELFINI

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

OnActiveFormChange

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.12.1997 22:12:39

Radim Kunz wrote:

> [...]
> Combobox, tuknu na nej mysi, zustane mi na nem focus, pak
> z menu zavru okno, onactivemdichange se nevyvola !!.

Nektere operace je vhodne resit poslanim zpravy. Okno se zavre, posle
zpravu napriklad aplikaci (PostMessage, SendMessage na
Application.Handle napriklad), a ta ji odchyti a nejak vhodne
zareaguje. Jak se odchytavaji zpravy, najdes ve zdrojacich knihoven,
napr. v tride TControl. procedure ChytZpravu(var Msg:TMessage);
message WM_Zprava;

Myslim, ze snad okno samo by mohlo vysilat nejakou zpravu o svem
ukonceni jiz implicitne, ale nejsem si jist.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Verify Password

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 4.12.1997 07:09:28

Mozno som sa nevyjadril jasne, ale takisto ako ty vtedy ani ja nepotrebujem ziskat
to heslo. Mne ho treba len overit. A ak niekto viete, ci existuju nejake API funkcie
ktore toto porovnanie dokazu vyvolat, prosim ozvite sa.
Ono v podstate by nemusel pouzivatel zadavat
heslo ani do mojej aplikacie, keby sa dalo vyvolat systemove okno na logon do NT.
S tym, ze by som do aplikacie dostal vysledok tohto porovnania.

Rene Stevanka

----------
> [...]
> zadne reseni z duvodu bezpecnosti, protoze potrebujes ziskat primo heslo
> aktualne prihlaseneho uzivatele. Ale to jsou jen moje domnenky, nic

TQuery, SQL a BDE

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.12.1997 07:53:33

On Wednesday, December 03, 1997 9:57 AM, Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
wrote:
> 1.) Ad RECCOUNT:
> Fixni velikost swapfile pri vyuzivani BDE tedy neni dobry napad :-)
Ja jsem si to myslel.
Ale interactive (Windows SQL) ty same vybery zvladne. A i kdyz jsem dal
promenny swap, tak mi to padlo
na 20500 (cca) vete.

> 2.) Ad SELECT COUNT()...
U mne je to znat, ze delam dva selecty. A protoze ty vysledky strkam na web,
tak se mi jedna o co nejkratsi odezvu.
Pravda muj stroj je pouze P-100 (a na tom provozuji jak web, tak InterBase
Server), takze ty odezvy zase nejsou az tak kratke.
Nejlepsi je, ze pokud dam prvni (Query mam cached)
Query.SQL.ADD(' SELECT COUNT(NAME) FROM ...');
Query.Prepare;
Query.Open
tak dostanu vysledek (tj. 27100) vet,
Udelam
Query.Close;
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.ADD(SELECT NAME,DIR FROM ... ta sama podminka);
Query.Open;
Tak v cyklu WHILE NOT Query.EOF
projedu tuto smycku opravdu 27100 (ted to nespadne coz je zajimave), ale zase
tam nemam zadna data (tj.DIR, NAME,...)

pokud dam pouze
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.ADD(SELECT NAME,DIR FROM ... ta sama podminka);
Query.Open;
Tak v ni sice mam data, ale spadne mi to uprosterd cyklu (na te cca 20500
vete).

Tak nevim..., jeste budu muset dlouho zkouset.

Jinak diky za vsechny cenne rady, co jsem dostal.
Zdenek Prantl
(Delphi 3 a InterBase 4.2)

Je tiskarna zapnuta ?

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 4.12.1997 08:08:55

Porty muzes pouzivat, ale jen u W95, ne u W NT

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Delphi 3 a M$ Visual C++5.0 na jednom stroji ?

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 4.12.1997 08:11:41

> [...]
>
> HELP HELP HELP - ale ja je opravdu potrebuji obe dve dostat na jeden stroj.

Trochu drsna rada. Pokud Ti nikdo neporadi, tak toto by
mohlo fungovat. Nainstaluj si na jeden stroj ja W95, tak W NT. Jeden
nastroj nainstaluj do 95 a druhy do NT :)))))

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Opet Memo vs. 64KB

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 4.12.1997 08:22:50

A v jake verzi?

S pozdravem
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
tel. +420-342-441 fax. +420-342-21208

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vit Malecek [SMTP:malecek(zv)melzer(tec)cz]
Odesl�no: 3. prosince 1997 13:35
Komu: 'Konference Delphi'
P�edm�t: Opet Memo vs. 64KB

[...]

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 4.12.1997 08:25:56

Ja mam kombinaciu VB5.0 a Delphi 3 a tento problem nemam. Mozno je to zalezitost Visual C++ 5.0.

Rene Stevanka
----------
> [...]
>
> HELP HELP HELP - ale ja je opravdu potrebuji obe dve dostat na jeden stroj.

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 08:28:36

Ahoj Konference,

potreboval bych pomoc s timto problemem :

Predstavte si, ze si delate nejakou takovou vypisovaci aplikaci, jeden
form, par labelu, timer a to je vsechno.
Potreboval bych, aby se mi zacali Label.Caption menit, podle tiku
Timeru. Ok, zadny problem. Ale ja to potrebuju, aby jsem nemusel mackat
zadne tlacitko. A v tom je kamen urazu.

Mam totiz neprijemny dojem, ze vsechny formularove udalosti se konaji
pred nasstavenim Form.Visible na True. Znamena to, ze moje procedury se
na formu neukazi, protoze form neni jeste videt.

Jedinym resenim zdala se udalost Form.OnActivate, ale to taky neni
ono, protoze dojde ke znovu spusteni procedur,, kdyz otevru jine okno a
pak se vratim zpatky. A to je e-e.

Diky za pomoc,

Peter
peterrus(zv)geocities.com

Delphi 3 a M$ Visual C++5.0 na jednom stroji ?

[*] Radek Matejka <matejka(zv)z5.preciosa(tec)cz> - 04.12.1997 08:34:32

Petr Linhart wrote:

> Trochu drsna rada. Pokud Ti nikdo neporadi, tak toto by
> mohlo fungovat. Nainstaluj si na jeden stroj ja W95, tak W NT. Jeden
> nastroj nainstaluj do 95 a druhy do NT :)))))
>
> Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Nebo rovnou nainstalovat 2xW95 na dve partitions... :)

Radek

Komponenty: Ikona u hodin

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.12.1997 08:41:53

[P��loha v souboru: Komponenty.zip]
Omlouvam se ze to posilam do konference, ale dva zajemci neuvedli svou
adresu.

Vita

Je tiskarna zapnuta ?

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 4.12.1997 08:48:55

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Velinsky Tomas [SMTP:XVELINSK(zv)cslab.felk.cvut(tec)cz]
> Potreboval bych nejakym zpusobem zjistit, zda je tiskarna na LPT1
> zapnuta ci ne.
[T.B.]
A neni to lepsi nechat na W95... Tem se to proste natlaci do fronty a
oni se pak s uzivatelem dohodnou, jestli tu tiskarnuv dohledne dobe
zapne nebo jestli tisk stornuje... Aby se do toho michala jeste aplikace
mi neprijde moc fer...

> Nevyjadruju se asi moc presne takze to jeste radsi shrnu : Potrebuju
> zjistit aktualni hodnoty vstupnich pinu na paralelnim portu.
[T.B.]
To si neshrnul ale zmenil... To je to same v DOSu, ale myslim ze ve
Windows to je uplne jiny dotaz... :)))

Tomas

Jak ??

[*] PETER SUVAK<psuvak(zv)inetsrv.pbko.sk> - 4.12.1997 09:39:09

> Jedinym resenim zdala se udalost Form.OnActivate, ale to taky neni
> ono, protoze dojde ke znovu spusteni procedur,, kdyz otevru jine okno a
> pak se vratim zpatky. A to je e-e.

---------

Ja to rob?m tak, ?e do formulara vlozim checkbox s parametrom Checked =
True a Visible = False. V udalosti OnActivate

mam test na checkbox.Checked. Ak je true, nastavim ho na false a spustim
vsetky procedury. Pri kazdej

dalsej udalosti OnActivate je hodnita checkboxu False, a blok operacii sa
nevykona.

------------

if chbFirst.Checked then

begin

chbFirst.Checked := False;

moje procedury

Peter Suvak

Jak ??

[*] Radek Do�ekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 4.12.1997 09:45:33

Zkus Form.OnShow.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

From: Peter Rus <peterrus(zv)geocities.com>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 4. December 1997 11:46
Subject: Re: Jak ??>Ahoj Pavle,
> [...]
>zobrazit form a potom, bez nutnosti zasahu uzivatele spustit timer (pred
>jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Jak ??

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 4.12.1997 12:08:59

a to nejde zaridit v OnCreate - udelat co je potreba a na konci
OnCreate rozjet Timer?

Asi by pomohlo nastinit co ten program ma delat, takhle muzeme
jen strilet od boku.

> [...]
(pred
>jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Jak ??

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 4.12.1997 12:11:14

Nebo staci nadefinovat globalni promenou, kterou nastavite v metode
OnActivate (coz je asi cistci)

Roman K.

> [...]
> vsetky procedury. Pri kazdej
>
>dalsej udalosti OnActivate je hodnita checkboxu False, a blok operacii sa

Jak ??

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 4.12.1997 12:11:52

> [...]
> zobrazit form a potom, bez nutnosti zasahu uzivatele spustit timer (pred
> jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Je to jednoduche. Udalosti se zpravovavaji postupne. Proto je potreba v metode
OnShow poslat vlastni udalost, kterou dane okno zpracuje az po
Form.Visible=True. Viz priklad:

Const WM_AfterShowMsg=WM_USER+1;

Type TMyForm=Class(TForm)
Procedure wmAfterShow(Var Msg:TMessage); Message WM_AFTERSHOW;

Procedure TMyForm.FormShow(Sender:TObject);
Begin
SendMessage(Self.Handle,WM_AFTERSHOW,0,0);
End;

Procedure TMyForm.wmAfterShow(Var Msg:TMessage);
Begin
{tady si dej co chces. Zde uz je Form.Visible=True}
End;

Snad je to jasne

[...]

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 4.12.1997 12:16:09

Spust si WinSight a vyhledej si udalost pri otevirani okna, kterou
potrebujes.

> [...]

> (pred
> jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Jak ??

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.12.1997 12:28:14

> [...]
> zobrazit form a potom, bez nutnosti zasahu uzivatele spustit timer (pred
> jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Takze chces aby se po zobrazeni formulare aniz by uzivatel cokoliv
udelal spustily nejake procedury.
A nemohlo by to byt tak ze do OnCreate nebo do OnShow das
TimerEnabled:= True a nastavis u nej treba pul vteriny aby bylo dost
casu na zobrazeni okna a proces se rozbehl az po jeho zobrazeni?

Ja jsem neco podobneho taky kdysi resil timto zpusobem.
Byla by tu mozna jeste jedna moznost, pokud nedelas v D1. Kolega mi
radil ze existuje neco co umi "ocuchavat" proces jestli uz skoncil
nebo ne. Bohuzel ale nevim jak se to jmenuje a ve spojeni s nim budu
nejdrive zitra, takze by sis musel pockat, anebo by mohl vedet nekdo
z ostatnich..

Snad jsem ti aspon trochu pomohl, kdyz tak se ozvi znovu.
Ahoj Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Jak ??

[*] Radek Do�ekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 4.12.1997 12:35:19

A co takhle napr. dat do Application.OnIdle:

if Form1.Visible and (not Timer1.Enabled) then Timer1.Enabled:= true;

nebo neco podobneho...

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
>zobrazit form a potom, bez nutnosti zasahu uzivatele spustit timer (pred
>jeho spustenim se musi jeste neco udelat :-(( ).

Jak ??

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.12.1997 12:37:01

> [...]
> vsetky procedury. Pri kazdej
>
> dalsej udalosti OnActivate je hodnita checkboxu False, a blok operacii sa

Zbytecne slozite, staci pridat Boolean promennou, ktera bude mit
stejnou fci jako onen CheckBox.
[...]

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.12.1997 13:05:52

Proc to nemuze byt OnCreate nebo OnShow ? Vysvetli svuj problem
konkretne na tve aplikaci. Mozna, ze se tento problem da resit jinym
smerem nez hledat vhodnou udalost.

Vita

Rozmery aktivni plochy desktopu

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 4.12.1997 13:45:34

Ahoj,
nevite nekdo, jak lze zjistit rozmery aktivni plochy desktopu. Jedna se mi
o to, pokud je u nektereho okraje zobrazen hlavni panel, panel zastupcu
office nebo jiny podobny panel. Komponenta Screen vraci rozmery bez ohledu
na zobrazeni techto prvku.
Diky za rady.
Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz - c 1997 13:55:22

DE>Mimochodem jakou verzi Delphi pouzivas a jakou mas verzi ODBC pro MS SQL ???

Delphi 2.05 Developer nebo 3.0 Professional
MS.SQL 6.0 nebo 6.5,
ODBC 2.65.0201 (2/4/96)
nebo 2.65.0213 (16/11/96)
nebo 2.65.0240 (19/12/96)
chova se to vsude stejne, ale ta ruznost verzi ODBC mne docela zdesila.

Jarda 8-{ <pivonka(zv)ibm.net>, Kreutler s.r.o. <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

Napojeni na ODBC databazi

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 4.12.1997 14:20:31

Uz jsem to nekdy delal a pokud si pamatuji, tak i uspesne, ale uz zase nevim
jak. Mam databazi v Accessu (MDB) a pres ODBC se chci na ni napojit z Delphi.
Je mi jasne, ze musim udelat v Idapi ODBC driver a na nej navazat alias, ktery
potrebuju. Nevim, kde je chyba, ale kdyz to vsechno provedu (vytvorim alias v
ODBC, pak v Idapi ODBC driver navazany na tento alias a nakonec alias v Idapi
navazany na tento driver) a pokusim se neco s databazi delat, zepta se me
Delphi na username a password (vim 100%, ze tam zadny nastaveny nemam, takze
jenom odklepnu Ok) a objevi se tato hlaska:
"Your application is not enabled for use with this driver. Alias: xxx"
V cem muze byt problem?

[...]

packages

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 4.12.1997 14:51:42

Poradte mi nekdo jak pouzit v mem balicku MY unitu XY.dcu z ciziho
balicku XY mam-li k dispozici jen XY.dcu a XY.dpl ?????????
Prosim vas uz jsem z toho na nervy. Nejakou dobu delam s D3 a nikdy jsem
se prilis packagema nezabyval. Vzdycky jsem jen nainstaloval sehnane
komponenty ve forme *.dpl nebo *.dpk nebo *.dpc nebo do meho balicku
*.pas nebo *.dcu od komponent.
Ted mam ale problem. Mam komponentu XY stazenou z internetu ktera se
sklada z nekolika unit XY.dcu, XY1.dcu, XY2.dcu .... a instaluje se jako
package z prilozeneho souboru XY.dpl ( XY.dpc ani XY.dpk neni k
dispozici a ani zadny *.pas ne). Ja jsem si vytvoril svou komponentu MY,
ktera ma jako jednu z properties XY abych mohl propojit komponentu MY s
komponentou XY ( Tak jako treba komponenta TDataSource ma property
DataSet a propojuje se treba s TTable ). Komponenta MY musi mit v
klauzuli USES unitu XY.dcu abych mohl osetrit property MY.XY. Jenze jak
mam ted nainstalovat MY.dpk? Nastavaji nasledujici problemy:
1. Nemohu pridat v dialogu Package pri instalaci meho balicku potrebny
balicek pro XY - v Requires lze pridat JEN *.DPC
nebo
2. Nemohu pridat v dialogu Package pri instalaci meho balicku potrebnou
unitu XY.dcu - pri kompilaci mi to zahlasi jestli pridat
balicek XY. Kdyz dam ano tak kompilator hlasi chybu, ze nemuze najit
zdrojak XY.dpk. jestlize dam ne tak mi to zahlasi ze nelze pridat unitu
XY.dcu, protoze je obsazena uz v nainstalovanem XY.dpl.
nebo
3. Zatim to jde jen tak ze odinstaluji komponenty XY.dpl pridam v
dialogu Package do meho MY.dpk unitu XY.DCU a po kompilaci
mam k dispozici komponentu MY i XY ale v palete komponent nema
komponenta XY svuj obrazek ( jen implicitni obrazek kouli,jehlan,krychli
- XY.dcr neni k dispozici asi je uvnitr XY.dpl ). Myslim si ze
komponenta XY se nainstalovala jen diky tomu, ze uvnitr XY.dcu je jeji
registrace. Kdybych ale potreboval v me komponente MY treba unitu
XY1.dcu kde neni registrace XY tak vubec komponentu XY nemohu pouzit.
Vim ze vysvetleni je ponekud zdlouhave a ze se to nekomu mozna nebude
chtit cist ale prosim o pomoc ty, kteri maji D3 balicky
v malicku. S pozdravem
[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 4.12.1997 15:31:14

Haj hou!

Coz takhle nadefinovat vlastni message ve formulari a ten zaslat sam sobe v
OnActivate. Handler teto zpravy pak nastartuje timer :-)

Have fun!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Pochopitelne je tohle nejlepsi ze vsech svetu. Jsem v nem ja.

Jak ??

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.12.1997 16:23:47

Doporucuji vytvorit TThread a v metode Execute provadet smycku dokud
Form.Visible = False. Po skonceni tohoto threadu muzes volat tvoje
procedury.

Vita

Jak ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.12.1997 17:21:03

Peter Rus wrote:

> [...]
>
> Jedinym resenim zdala se udalost Form.OnActivate, ale to taky neni
> ono, protoze dojde ke znovu spusteni procedur,, kdyz otevru jine okno a

Jestli tomu dobre rozumim, tak ti jde o to spustit neco po te co je formular
viditelny. Ja jsem neco podobnyho resil priblizne takhle:

const
UM_Start=WM_USER+1 <- Mozna tu ma byt spravne +$100 , to ted presne nevim

type
TForm1=class(TForm)
procedure UMStart(var Msg:TMessage); message UM_Start;

procedure TForm1.FormShow(...
begin
PostMessage(Handle,UM_Start,0,0);
end;

procedure TForm1.UMStart(var Mdg:TMessage);
begin
// tady se ti spusti co potrebujes

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:35:37

Ahoj Pavle,

> [...]
> TimerEnabled:= True a nastavis u nej treba pul vteriny aby bylo dost
> casu na zobrazeni okna a proces se rozbehl az po jeho zobrazeni?

Dost nasilna cesta .. jak jsem napsal v jine message, musi se jeste pred
spustenim provest inic. procedura, ale to by resil druhy Timer. Diky,
tohle je skvely napad !

> [...]
> nebo ne. Bohuzel ale nevim jak se to jmenuje a ve spojeni s nim budu
> nejdrive zitra, takze by sis musel pockat, anebo by mohl vedet nekdo

V D1 nedelam, a tohle by me opravdu zajimalo. Rikal jsem si, ze by to
tak snad mohlo jit (ve Win jde vsechno, ale jak ??), ale na to me ubohe
zkusenosti z Pascalu opravdu nestaci. Pokud by ses zeptal, mam dojem, ze
by to zajimalo vsechny. Mockrat diky :-) !!

> Snad jsem ti aspon trochu pomohl, kdyz tak se ozvi znovu.

Urcite, jeste jednou diky !

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:36:41

> [...]
> ktery
> kontroluje zda je formular aktivni pokud jo, tak spustm druhy timer, a

Jo, jak jsem uz napsal, toto by melo fungovat.

Diky, jste skveli :-)).

Mej se,

Peter

OnActiveFormChange

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.12.1997 18:39:32

Radim Kunz wrote:

> [...]
> z menu zavru okno, onactivemdichange se nevyvola !!.
> Zatim si vypomaham timerem, ale tohle reseni se mi nelibi.

Zkousel jsem to, nevim presne jestli ti to pomuze.

Do ChildForm jsem doplnil toto:

procedure TMDIChild.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
SetFocus;

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:49:22

> a to nejde zaridit v OnCreate - udelat co je potreba a na konci
> OnCreate rozjet Timer?
>
> Asi by pomohlo nastinit co ten program ma delat, takhle muzeme
> jen strilet od boku.

Ahoj Dalibore,

Jde o to, ze jsem si pro firmu, kde pracuji, napsal malinkateho
postovniho klientika - proste interni postu. Verze 1.0 fungovala tak, ze
se po startu win95 spustil i klient (bohuzel, zkusenost nasich
zamestnancu prilis nesvedci o tom, ze by si ho spustili sami, ani kdyby
byl na plose). Jenomze - clovek to vydrzi 3 starty, 4, 5, ale pak toho
ma plne zuby, jak to tam chrousta a prohledava databazi zasilek (btw. Ma
nekdo napad jak resit posilani zprav mezi uzivateli .. ted bych mel na
mysli takovy mini-chat, problem je v tom, ze bych se to chtel naucit
vyrabet a nechce se mi pouzivat nejakou hotovou komponentu. V mem veku
se jeste muzu ucit, tak toho chci vyuzit :-) ).
Verzi 1.2 jsem proto upravil tak, ze misto toho hrozneho klienta se
prohleda db jenom malinkatym programkem.
Proto potrebuji nejdriv overit existenci db, podivat se, jestli ma
clovek namapovany disk atd. predtim, nez se spusti timer, ktery pak
kontroluje ve 20 minutovych intervalech db a dava vedet, ze je nova
zprava.
Nevim, cim to je - jestli piju malo vody, nebo neco jineho, ale nejak mi
to nepalilo a i kdyz jsem delal co jsem chtel, nebyl sem schopen najit
udalost, ktera by zobrazila Form, napsala Cekej, Table1.Active := True a
pak upravila Labely jako "kolik zprav je nalezeno", "kolik neprecteno".
Buttonek by to resil, ale me to prijde neprofesionalni a radsi necham
zblaznit uzivatele, nez kdyby se tam objevilo okynko : "zmackni
buttonek". Nehlede na to, ze nejsem schopen zarucit, ze se bude
prohledavani spoustet posledni, a pokud tomu oknu neco vezme focus,
macknou neco jineho (nejake okenko, ktere bude pres to, napr General
Protection Fault : Reset ? ;-)) ). A to se mi kor moc nelibi.

Pokud budete mit napady, co se tyce toho meho nestastneho klienta, nebo
posilani zprav (zapomel jsem, Novell Net 3.12) ci jak vyresit problem
bezbuttonkoveho chodu, budu Vam vsem zavazan

Diky za vyborny dotaz, Dalibore

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:50:45

> Spust si WinSight a vyhledej si udalost pri otevirani okna, kterou
> potrebujes.

Vyborny napad Zdenku .. tohle by melo muj problem resit. Hmm, asi nejen
ze zacnu cist po sobe majly, ale podivam se, co mam na harddisku :-)).

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:52:43

Ahoj Petre,

tak tohle kdybych byval vedel, tak bych se neptal .. jenomze ja jsem
trubka, literaturu si nekoupim ...

To je taky dobre, mockrat diky ...

A jeste jeden dotaz : odkud to mas ?? Kneha ?? A jaka ??

Mej se,

Peter

> [...]
> Http: http://www.trilog(tec)cz/
> E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
> Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:54:33

> Proc to nemuze byt OnCreate nebo OnShow ? Vysvetli svuj problem
> konkretne na tve aplikaci. Mozna, ze se tento problem da resit jinym
> smerem nez hledat vhodnou udalost.
>
> Vita

Stalo se .. asi 4 message zpatky.

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:54:02

> A co takhle napr. dat do Application.OnIdle:
>
> if Form1.Visible and (not Timer1.Enabled) then Timer1.Enabled:= true;
>
> nebo neco podobneho...

Ahoj Radku,

tohle je elegantni reseni, to se mi libi .. ale kdy nastava OnIdle
(nesmej se mi, ja to opravdu nevim :-( ).

Diky a mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 18:57:26

> Haj hou!
>
> Coz takhle nadefinovat vlastni message ve formulari a ten zaslat sam
> sobe v
> OnActivate. Handler teto zpravy pak nastartuje timer :-)

Joo, neco o tom, ze win95 pouzivaju message vim. A jak si ji nadefinuji
?? A kde budu mit zaruceno, ze form je uz visible ?? A mam na tebe
stejny dotaz jako na Petra - odkud to mas ?? Z Knihy ?? A z jake ??
POmoooc.

> Have fun!

Thanks ;-))

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.12.1997 19:13:44

Peter Rus wrote:

> [...]
> True a teprve potom se zacaly konat procedure. Nemuzu ale najit
> zadnou Event, ktera se hodi. OnCreate je jasne, OnShow je jeste

Jenze v OnShow je Visible=true. Jinak muzes chytat OnPaint, ale
bacha, ta se spousti kazdou chvili.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 04.12.1997 21:47:40

> Doporucuji vytvorit TThread a v metode Execute provadet smycku dokud
> Form.Visible = False. Po skonceni tohoto threadu muzes volat tvoje
> procedury.
>
> Vita

Ahoj Vito,

dekuji za radu, je velmi cenna .. a mam jeste jednu otazku. Jak to
udelam ??

ps. Ja jsem v techto vecech amater, amater a jeste k tomu amater :-(( ..

generator unikatnich cisel pro primary key

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 4.12.1997 22:33:07

Mam pocit ze v SP3 pro MSSQL je 2.65.0252 verze ODBC a ta mi s Delphi 3
chodi v pohode.

From: kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 4. prosince 1997 17:43

> [...]
>
>Jarda 8-{ <pivonka(zv)ibm.net>, Kreutler s.r.o. <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 08:35:29

Zkus Aplication.ProcessMessages po kazde zmene caption
> Peter
> peterrus(zv)geocities.com

Rozmery aktivni plochy desktopu

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 5.12.1997 08:46:19

Panely jsou okna ve W95 ktera jsou obhospodarovana API funkci
SHAppBarMessage do ktere se dosazuji ruzne identifikatory podle toho co
ma funkce delat a adresu struktury APPBARDATA ve ktere jsou informace,
ktere asi potrebujes.

> [...]

> zastupcu
> office nebo jiny podobny panel. Komponenta Screen vraci rozmery bez

Jak ??

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 05.12.1997 08:51:01

Kazde zacatky jsou tezke a obdivuji Petera, ze nasel odvahu, aby zde resil
svym zpusobem svuj problem. Uz to tu bylo mnohokrat receno, zadny dotaz
neni hloupy.

Vsem, kteri ji neznaji, doporucuji k pozornosti knihu Mistrovstv� v Delphi
1 (D1) a 2 (D2). Ta kniha komplexne zpracovava Delphi jako prostredi a
navic s mnoha zajimavymi namety k premysleni. Trosku jsem si s autorem
dopisoval a opravdu jeho tipy jsou podavany s dokonalou znalosti veci.
Relativne nemala investice se rozhodne vyplati.

[...]

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 09:31:13

[P��loha v souboru: Project1.zip]
Posilam ti ukazkovou aplikaci, ktera resi tvuj problem pomoci objektu
TThread.

Vita

Jak ??

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.1997 11:01:30

V]t}zslav Gazda napsal 5 Dec 97 9:31 na tema Re: Jak ?? toto:

> Posilam ti ukazkovou aplikaci, ktera resi tvuj problem pomoci objektu
> TThread.

Cholera chlape, co mi to delas ! Posilej projekty primo adresatovi a ne do
konference ^&$&*(zv)^*(!&)!!

Ook!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Jedinou prijatelnou nahradou za inteligenci je mlceni
(Solomon Short)

Jak ??

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 5.12.1997 11:07:09

>tohle je elegantni reseni, to se mi libi .. ale kdy nastava OnIdle
>(nesmej se mi, ja to opravdu nevim :-( ).
>
>Diky a mej se,
>
>Peter

OnIdle nastava tehdy, kdyz aplikace nema co na praci. Jak se nastavuje,
zjistis (jako vetsinu ostatnich veci, co ti tady radi) po stisku F1 :-)

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

Jak ??

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 5.12.1997 11:10:08

>Posilam ti ukazkovou aplikaci, ktera resi tvuj problem pomoci objektu
>TThread.

No promin ale tohle mi pride jako pekna prasarna:
1) pokud mu nedas nizzsi prioritu tak ti zere strasne vypocetniho casu -
naprosto zbytecne
2) Volat cokoli z metod VCL v jineho nez hlavniho threadu je prinejmensim
nebezpecne
Spravne bys mel pouzit metodu Synchronize

Proste podle me nejlepsi reseni podle me (nerikam ze nejlepsi vubec), ale ja
si to myslim,
je to poslani a obslouzeni vlastni zpravy do formu.
Ale pozor v jednom z prikladu co tu nekdo postnul se zprava posilala pres
SendMessage coz by samozrejmne nefungovalo. Je nutne pouzit PostMessage aby
se zprava ulozila na konec seznamu zprav pro ten form a az na ni pride rada
tak je obslouzena.
Takze podle me je nespravnejsi reseni od delphisty Petra Vonese.

Cau
McLEI

Jak ??

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 5.12.1997 11:37:02

Nazdar,

sqele, ale dotaz - chysta se neco podobneho i pro D3?

-Jiri Malek-

BTW: Tu ikonu u hodin uz jsem rozchodil, a funguje vyborne, diky.

[...]

Carovy kod

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 5.12.1997 11:43:33

Ahoj vsichni!
Nevite nahodou nekdo kde by se dala sehnat komponenta na carovy kod i
se zdrojaky, nejlepe DB.
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Rozmery aktivni plochy desktopu

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 5.12.1997 12:45:53

> [...]
> office nebo jiny podobny panel. Komponenta Screen vraci rozmery bez ohledu

Zkus si vytvorit prazdny form, maximalizovat ho a pak zjistit jeho
velikost (Width & Lenhtg). Kdyz mu nastavis Visible:=False, tak se ani
nezobrazi.
Ale urcite to jde mene prasacky.

Cau Jirka

Carovy kod

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 5.12.1997 13:10:34

Na DSP http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/

> [...]

> Diky za kazdou radu.
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 13:21:09

>No promin ale tohle mi pride jako pekna prasarna:
>1) pokud mu nedas nizzsi prioritu tak ti zere strasne vypocetniho casu
- naprosto zbytecne

Ano s tim souhlasim. Nepokladal jsem to vzhledem k velmi kratkemu
intervalu behem ktereho bezi smycka while ... do za dulezite. Av�ak
tuto smycku muzeme nahradit treba timto radkem:

WaitForInputIdle(GetCurrentProcess,INFINITE);

Tato API funkce se navrati dokud proces nedokonci vsechny instrukce.

Vita

Jak ??

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 5.12.1997 13:33:09

> [...]
> se zprava ulozila na konec seznamu zprav pro ten form a az na ni pride rada
Za ten SendMessage se omlouvam, psal jsem to samozrejme z hlavy a seknul jsem
se. Tyhle dve funkce si pletu a vzdycky, kdyz je pouzivam, tak se musim podivat
do helpu, jestli chci pouzit SendMessage nebo PostMessage. Samozrejme, ze v
tomto pripade melo byt PostMessage.

[...]

Chyba (???) v Delphi

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.1997 14:32:19

Haj hou!

Trochu nepxmjemna chyba v implicitnmm pxevodu typu
WideString na String:

Pokud se nljaki metodl OLE serveru pxedava WideString,
a ten se bez zprav pxeposmla nljaki dal9m funkci/metodl
ktera ale ohekava String, pak se pxi pxevodu na konec
xetlzce doplnm jeden znak #0 (funkce Length vracm jinou
dilku)

To ma nepxmjemn} a zaludn} efekt: za tento xetlzec se
neda nic doplnit, napx. S := S + 'abc' sice problhne
bez chyby, ale S zystane beze zmlny.

Pxedejmt tomu lze pouze explicitnmm pxetypovanmm WideStringu
na String pxed jeho pxedanmm dal:
S := WideCharToString(PWideChar(WS));
nebo pokud u> k implicitnmmu pxetypovanm do9lo, touto
zdanlivl zbytehnou opravou:
S := String(PChar(S));

Pokud se pxedava WideString do funkce, ktera ohekava
String jinde ne> v implementaci OLE serveru, chyba (zda se)
nenastane.

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Jestlize nas Buh doopravdy sleduje, pak to nejmensi co muzeme
udelat, je to, ze budeme zabavni. (Solomon Short)

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 05.12.1997 14:45:23

> Posilam ti ukazkovou aplikaci, ktera resi tvuj problem pomoci objektu
> TThread.
>
> Vita

Ahoj Vito,

great, to je to, co potrebuju .. super !! :-))

Mej se,

Peter

System Resources

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 5.12.1997 14:56:51

Nazdar kolegove,

posilam zase jeden dotaz uplneho zacatecnika. Nevite prosim nekdo,
jak se da zjistit hodnota "System Resources" (napr. 71% Free),
zobrazovana aplikacemi v okne "O aplikaci". V knize "Mistrovstvi v
Delphi" jsem nasel pouze zminku o castecne dokumentovane API-funkci.

Dekuji predem za radu.

Carovy kod

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 5.12.1997 18:31:41

> Na DSP http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/
>
> S pozdravem
> Zdenek Petruj

A je tam urcite, a kdyz tak pod jakym nazvem, nebo si to jenom
myslis?

Pavel

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 05.12.1997 19:21:47

Michal Leinweber wrote:

> No promin ale tohle mi pride jako pekna prasarna:
> 1) pokud mu nedas nizzsi prioritu tak ti zere strasne vypocetniho casu
> -
> naprosto zbytecne

Ja se v tom nevyznam .. poradi mi nekdo, jak se to dela ?? McLei,
kamaradi - zkuste mi udelat takovy rychlo kurs o threadech.

> 2) Volat cokoli z metod VCL v jineho nez hlavniho threadu je
> prinejmensim
> nebezpecne

Hlavni thread ? Aha, tak dobry ...

> Spravne bys mel pouzit metodu Synchronize

A to ...

> Proste podle me nejlepsi reseni podle me (nerikam ze nejlepsi vubec),
> ale ja
> si to myslim, je to poslani a obslouzeni vlastni zpravy do formu.

Dobry :-)).

> [...]
> PostMessage aby
> se zprava ulozila na konec seznamu zprav pro ten form a az na ni pride

Dobry, nechtel bys mi to napsat a poslat ?? (peterrus(zv)geocities.com)
Opravdu bych to ocenil :-).

> Takze podle me je nespravnejsi reseni od delphisty Petra Vonese.

Neznam, ale asi kapacita :-)).

> Cau
> McLEI

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 05.12.1997 19:21:44

Ahoj Pavle,

> [...]
> resil
> svym zpusobem svuj problem. Uz to tu bylo mnohokrat receno, zadny

Dekuji, zda se, ze nekdo pochopil - diky, diky :-).

> [...]
>
> dopisoval a opravdu jeho tipy jsou podavany s dokonalou znalosti veci.
>
> Relativne nemala investice se rozhodne vyplati.

Ano, Marco Cantu opravdu umi - zatim mam Mistrovstvi pro D1, D2 bude
zrejme nasledovat. Nevis, jestli se chysta neco i pro D3 ??

Mej se,