Instalace DAO ?

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 30.7.1998 09:48:20

-----Puvodni zprava-----
Od: Jiri Szopa
Odeslano: 28. eervence 1998 10:37
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
Poedmit: Instalace DAO ?

Mam D3, BDE4.51, W95, Office97 prof.
Kdyz chci pristupovat do k accesove databazi prez native link
hlasi

General SQL error.
The Jet VBA file (VBAJET.DLL for 16-bit versions, or VBAJET32.DLL for 32-bit versions) failed to initialize when called. Try
Alias
Alias: TiskA

Daotest od E.Salaje mi hlasi, ze nemam nainstalovane DAO. Mel jsem za to,
ze se s Office instaluje automaticky.
Stahl jsem si DAO35_redist, je to jen seznam dll, bez popisu instalace.

1. Proc se mi korektne nezaregistrovalo DAO ?
2. Jak instalovat DAO na pocitaci bez Office ?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)email(tec)cz

[Petr Brant]

1. Nevim, nejsem odbornik.
2. Tento BAT jsme pouzivali pro "tvrdou" instalaci a chodilo to, uprav si to podle sveho:

md "c:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\DAO"
copy DAO350.DLL "c:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\DAO"
copy DAO2535.TLB "c:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\DAO"
copy regsvr32.exe "c:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\DAO"
copy MSRDO20.DLL c:\Windows\System32
copy RDOCURS.DLL c:\Windows\System32
cd "c:\Program files\Common Files\Microsoft Shared\DAO"
regsvr32 DAO350.DLL
regsvr32 MSRDO20.DLL

HELP

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 30.7.1998 09:54:42

Od: mstevlik(zv)gamo.sk [SMTP:mstevlik(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 29. �ervence 1998 12:23
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: SQL Update

Nazdarek, tak opat otravujem ...
Mam dve tabulky T02_0 a T02_0New a potrebujem pomocou SQL prikazov
(najlepsie jedneho) napisat toto

Vstupna tabulky:
T02_0: T02_0New:
Kod Meno Mesto Aktivny Kod Meno
Mesto
1 aa aaa true 1 cc ccc
2 bb bbb false 2 dd ddd

A pozadovany vysledok:
T02_0:
Kod Meno Mesto Aktivny
1 cc ccc true
2 dd ddd false

Potreboval by som to napisat asi takto:
Update T02_0 (Meno, Mesto)
Select Meno ,Mesto From T02_0New
Where T02_0.Kod=T02_0New.Kod
Vopred dik
Majkl

Oznaceni zaznamu v gridu

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 30.7.1998 10:25:03

Hojda Pavel wrote:

> Cau,
> nevite nekdo, jak oznacit zanamy v gridu jinou barvou (celou
> radku)?
>
> Pavel
Ahoj, takle se to da oznacit napr. podle polozky 'P' datasetu. Tuto
udalost si poves na OnDrawColumnCell.

procedure TForm3.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect:
TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State1: TGridDrawState);
begin
with DataModule1.TableMFPom do
with DBGrid1.Canvas.Font do
begin
case FieldByName('P0').AsInteger of
0: begin Color:=clOlive;{ Style:=[fsItalic]} end;
1: begin Color:=clRed; {Style:=[fsBold]} end;
2: begin Color:=clGreen; {Style:=[fsItalic]} end;
end;
DBGrid1.Canvas.TextRect (Rect, Rect.Left, Rect.Top,
Fields[DataCol].AsString);

Scrolovani mema

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz> - 30.7.1998 10:29:15

Zdravim vsechny !

Potreboval bych vedet, jak z programu odscrolouju na urcitou radku TMema.
Chci v nem ukazat cast textu, ktery uz mam selectnuty, ale utopeny kdesi hluboko v dalsich strankach.

Diky

Petr Medek

DBTreeView

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz> - 30.7.1998 10:50:07

Vim, je u Rsd, prikladam vytah z ABOUTRSD.TXT
Mam doma trial, muzu poslat.

Petr Medek

DBTreeView 2.69 (Delphi 2.0, 3.0, C++ Builder)
8 Components
Cost: US$ 49.00
Includes Sources, Demos, and FAQ.
Home page: http://www.rsdsoftware.com/products/dbtree.htm
The Trial Version is available at
http://www.rsdsoftware.com/downloads/dbtree.exe

DBTreeView

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 30.7.1998 10:51:56

O komponente nevim, ale zaujal mne jeji nazev.
Muzete o ni napsat par slov ?

Jiri Sladek
From: Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz>
To: Konference <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 30. �ervence 1998 7:35
Subject: Pridani field

V rucnim pridani pres Data Desktop to je mi jasne to je bezproblemove, ale jedna se mi o toto, mam tabulku u zakaznika doslo k oprave tabulky *.db, *.dbf a potreboval bych pridat pole nejakym programkem pri pridani UpDate, jestli neco na toto existuje aby se neprepsaly stavajici data v tabulce, nebo jestli nemate nekdo skusenosti jak to udelat.

dik
Milan Fiedler
milanf(zv)post(tec)cz

Pokud se jedna o rucni rozsireni struktury *.DB souboru, tak to jde udelat programem Database Desktop.

Ahoj lidi,
nev�te nekdo jak pridat Field do tabulky aniz bych prepsal existujici zaznamy v tabulce, at to zkousim jak to zkousim tak se mi vzdy smazou zaznamy

diky
Milan Fiedler

HELP

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 30.7.1998 11:14:25

Pouzivame program VBAHA.

Ma jednoduchou obsluhu a je WYSIWYG.

From: Petr Brant <pbrant(zv)softhome.net>
To: 'Konference Delphi' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: Thursday, July 30, 1998 10:43 AM
Subject: FW: Instalace DAO ?>

HELP

Mozem dostat nejake blizsie info, aj priamo na moj email
mstevlik(zv)gamo.sk
Dik
Majkl

OutlookExpress - mail a newsGroups - typ dat

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 13:56:30

Neviete niekto ako sa dostat k datam

z OutlookExpress - mail a newsGroups ?

Chcel by som si z nich spravit vlastnu databazu.

Poznate format (*.NCH), alebo viete kde je popisany ?

Na votsif som uz hladal tam to nie je.

Neviem to najst ani na M$ strankach. Dakujem
Miro

DBLookupComboBox -> ProcessSearchKey

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 13:57:49

Kto mate skusenosti s override a pod. skuste mi poradit:

Ide o DBLookupComboBox.
Potrebujem dlhsi interval na vyhladavanie pri zapise z klavesnice.
Default je tam nastaveny interval 2 sekundy (TickCount 2000). Potom
sa zacne vyhladavanie odznova. Ked vsak niekto chce najst
napr. "Bansk_ Bystrica" a pod. tak to moze nestihnut. Nejde o to, ze
by sa to nedalo, ale preco by sa mal uzivatel stresovat. Proste chcem
tam mat interval aspon 4 sek. Aj keby interval bol 20 sek. tak sa da
hladanie resetnut pomocou ESCAPE.

To vsetko sa odohrava v procedure
TDBLookupControl.ProcessSearchKey
a bohuzial je typu private.

Moze sa descendant TDBLookupComboBox k nej nejako dostat ?

Vsetko je to definovane v DBCtrls.pas.
V mojom subore si tuto hodnotu mozem zmenit priamo v danej procedure a
je po starosti, ale co s DPL a spol. (D3) - to sa mi nezda prekompilovavat.

Je nejaka rozumna moznost zmenit to az v TDBLookupComboBox ?

Dakujem vopred za kazdu radu
Miro

Field

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 14:23:54

Spr_va vo form_te MIME rozdelen_ na viac _ast_.

Milan
Tu su 2 priklady, ktore som prave odskusal

Alter Table
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB"
ADD
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB".
"Meno nov�ho CharFieldu" CHAR(10),
ADD
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB".
"SELECT" INTEGER

prida do customer.db

pole s nazvom: "Meno nov�ho CharFieldu" /harakiri/
a pole: "SELECT" /to je reserved word/

a naspet: /priklad kombinacie mazania a vkladania Field v jednom prikaze/

Alter Table
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB"
DROP
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB".
"Meno nov�ho CharFieldu",
DROP
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB".
"SELECT",
ADD
"C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Demos\DATA\CUSTOMER.DB".
"Hura funguje" SMALLINT

Tieto dva prikazy som prave odskusal. V praxi asi bude rozumne pouzivat
nejake "lepsie" nazvy poli - toto bolo len demo moznosti

Ahoj
prijemne testovanie
Miro

PS: Ak pouzivas "rozumnee" mazvy poli nepotrebujes ALIASy,
V tomto pripade su to Paths v uvodzovkach a s bodkou medzi nimi
a samotnym polom

----P�vodn� spr�va-----
Od: Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz>
Pre: Konference <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D�tum: 30. j�l 1998 13:12
Predmet: Field

Miro diky za odpoved,
muzes mi to prosim uvest na prikladu, konkretneni pada mi to.

diky
Milan Fiedler

Diakritika na InterBase

[*] Ivo Jasencak <jasencak(zv)ssl.sk> - 30.7.1998 14:37:54

Znova mam jednu otazku ohladne InterBase.

Ak urobim SQL

select hocico from tabulka
order by customer

a customer je s diakritikou tak sa mi to usporiada tak, ze diakritika je az za Z-kom, teda uplne na konci.
Tabulka je DOS852.

Ako spravit aby to bolo Ok

V paradoxovskej tabulke je to bez problemov.

Jan Macej

SQL, prace s vyrazy

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 14:38:17

Spr_va vo form_te MIME rozdelen_ na viac _ast_.

Nie - bohuzial (aspon nie v BDE),
ale za urcitych okolnosti je mozne pouzit asi toto, viem nie je
to krasne, ale funguje to a mne sa uz vyskytli pripady, ked sa to
hodilo:

JCENA * MNOZSTVI AS CENA, (JCENA * MNOZSTVI * ProcDPH ) / 100 AS DPHkc

dokonca sa mi zda, ze taketo vyrazy funguju aj v Order By a mozno aj Group By uz
si presne nespominam, ale toto by asi malo zbehnut:

Order By JCENA * MNOZSTVI
a nie
Order By CENA

s pozdravom
Miro
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz>
Pre: delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D�tum: 29. j�l 1998 18:38
Predmet: SQL, prace s vyrazy

Zdravim All, mam maly dotaz.

V dotazu SQL pouzivam vyrazy, napriklad:

JCENA * MNOZSTVI AS CENA

Je mozne s ten udaj CENA pouzit pro dalsi vypocet ? Napriklad:

Cena * ProcDPH / 100 AS DPHkc

Diky, Jirka.

Insert do InterBase

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 15:00:24

Prosim ta
mozes mi poslat konkretny tvar tvojho SQL prikazu,
na ktory si pouzil ten CAST ?

Mne sa v SQL totiz CAST choval vzdy podla ocakavania.

pouzil som viackrat uspesne tvar:

CAST( (SELECT CharPole from Tabulka WHERE nieco) as CHAR(x) ).

Zaujma ma preto presne tvar, v ktorom je dana syntax
neuspesna.

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk>
Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 29. j_l 1998 17:53
Predmet: Re: Insert do InterBase

>Tak s tym CAST( Field as VARCHAR(10) ), alebo CAST( Field as CHAR(10) ) sa
to chova uplne rovnako ako aj bez toho, cize "general SQL error string
trunc."

>Avsak Jan TUNGLI mi poslal DLL za co mu som velmi zauzlovany a co hned
skusam. Ak je takto mozne dodefinovat do SQL hocijaku svoju, hoc aj hlupu
funkciu, tak je to super.

>A este jedna otazka: to DLL taha IB server, nie klient(vsak unho to nie je
definovane)?

>Vdaka Jan Macej
>
>----------

SQL?

Off topic - Registry

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 30.7.1998 16:02:41

Predem se omlouvam se za tento Off Topic.

Po startu W95CZ OSR2, prihlaseni do site, spusteni vsech prog. ze skupiny
"Spustit pri startu" se objevi dialog s hlasenim
"Windows zjistil chybu v systemovem registru. Ukoncete prosim vsechny prog. a spustte W. znovu ..."

Po legalnim ukonceni W se cela situace opakuje stale dokola.
Co s tim (nechce se mi, veru, provadet reinstalaci vseho). ???

Predem diky

Tomas Baloun
baloun(zv)ikos(tec)cz

RX Help

[*] GLOSIK Milos <glosik(zv)asset.sk> - 30.7.1998 16:02:52

Mas dost.

> Odesl�no: Thursday, July 30, 1998 11:59 AM
> Komu: DELPHI Distribution List
> Predmet: Re: RX Help
>
> Ahoj,
> tiez by som mal zaujem.
> Dik.

> --
> Maros
> mailto:klaco(zv)mtf.stuba.sk
>
> STU MtF Trnava
> Katedra Aplikovanej Informatiky a Automatizacie
> Hajdoczyho 1
> Trnava 917 24
> Tel.: 0805/27455
> Fax : 0805/27454

RX Library Help & description ???

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 30.7.1998 16:59:00

Pokusim se vysvetlit situaci. Alespon ja jsem to tak pochopil. Za
nepresnosti nerucim....

Autori udelali help jen ve sve materstine (pochopitelne).
Firma OfficeAuto (nebo jak se spravne jmenuje) udelala help v
anglictine, ktery uvolnila na svem Webu.
Ja mel nekde ten odkaz, ale uz jsem to kdysi stahnul a nekontroloval
jsem to. Uz tam ten soubor neni.....

Vysledek: Nahral jsem to na FTP konference do adresare D3/other.

Je to od stejne firmy jako to co poslal nekdo do konference jako
prilohu, akorat je to jako program a ne html.....

Od: Petr Vales
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: RX Library Help & description ???
Datum: 28. �ervenec 1998 14:39

Na teto adrese [http://rx.demo.ru/files/index.html]

je pouze rusky help :((
Rusky uz neumim.

Nevite prosim negdo o anglickem popisu teto knihovny ???

> ----------
> Od: Marcel Telka[SMTP:marcel(zv)vadium.sk]
> Odesl�no: Tuesday, July 28, 1998 9:01 AM
> Komu: DELPHI Distribution List
> Predmet: Re: RX Library ???
>
> Najlepsie asi bude pozriet sa priamo na rx.demo.ru,
> presnejsie na http://rx.demo.ru/files/index.html
>
> Ahoj
>
> M.T.

Finito RX English Help !!!

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 30.7.1998 17:07:08

Opravdu nevim, je to schvalnost, nebo trestuhodna nepozornost?
Kolikrat jeste budeme muset upozornovat na FTP, kam tyto soubory patri? Jak
uz tady nekdo dnes poznamenal, opravdu NEMAME pevne linky.
SATON Glass, s.r.o. - sluzby v oblasti programov�n� a v�pocetn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 CR
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505

StringGrid

[*] Peter SIMKOVIC <simkovic(zv)vadium.sk> - 30.7.1998 17:20:22

Diki za radu, uz som tu komponentu objavil a pouzil, je SUPER.

At 12:51 29.7.1998 +0200, you wrote:

> [...]
>
>===========================================================================
>===========================================================================
>
>Obidva problemy riesi komponenta StringAlignGrid, ktoru najdes na adrese
>http://www.westend.de/~hoerstemeier, alebo Ti ju
>mozem poslat. Je to skutocne vydarena komponenta a je free aj so zdrojakom.
> Z mnozstva properties a metod vyberam aspon
>AlignCell[Col, Row], AlignRow[Row], ColorCell[Col, Row], CellFont[Col,
>Row], SelectedColorCell[Col, Row],
>SaveToFile, LoadFromFile, SortColumn atd, ved uvidis.

SIMKOVIC Peter
simicek(zv)vadium.sk
simkovic(zv)vadium.sk

http://www.vadium.sk/simi
and web admin of:

www.drazba.sk

RX Help

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 30.7.1998 17:29:55

Typl bych to tak na >20 spokojenych ucastniku konf. ze dostali neco co .....
vzdy chteli stahovat za sve penize modemem.

No. su zvedavy kolik lidi Ti bude spilat za ten dalsi "preklep". Davej si na
sebe bacha. Ted Te uz asi nekteri nebudou mit radi. Uz ted bych si nastavil
mailer na prijem sprav "jen" do 10kB a naucil se mazat maily primo na serveru
pres telnet a sluzby pop3 a uzavrel zivotni pojistku, aby ... :-)

no jenom tak provokativne, kolik je zhruba lidi na konferenci, a jakou linkou je
pripojen server?

:-)
Martin Tichacek

-----P�vodn� zpr�va-----
Zde je...mnoho uspechu v programovani

DBTreeView

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 30.7.1998 17:42:05

Stahnul jsem si ted Trial verse. Ma nekdo z vas uz s temito komponentami
zkusenosti?
Rad bych porovnal par nazoru. Pouziva je nekdo z vas?
Kupka Lubomir

Od: Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz>
Komu: Konference <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 30. �ervence 1998 12:53
P�edm�t: RE: DBTreeView

> [...]
>Mam doma trial, muzu poslat.
>
>Petr Medek
>

>DBTreeView 2.69 (Delphi 2.0, 3.0, C++ Builder)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.7.1998 17:59:49

> Zde je...mnoho uspechu v programovani

To je neuveritelne, jaci jsou nekteri lide totalni ignoranti.
Ja docela verim, ze to delaji schvalne, jinak si to opravdu
nedovedu predstavit.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

RX-Help

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.7.1998 18:55:32

Nevim kdo, ale nekdo tu schanel RX-Help, tak tedy do tretice vseho dobreho ...

Finito RX English Help

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 30.7.1998 19:26:22

>sorry,
>
>priste si dam bacha

K tomu 'dat si bacha' je jeste potreba umet delat s mailerem.
Veskera posta z konference ma uvedeno v hlavicce Reply-To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>, coz znamena, ze pokud date Reply (nebo pro nekoho cesky odpovedet) a nezmenite adresata, odesle se odpoved do konference !!!
Pokud chcete zaslat odpoved pouze autorovi zpravy, je nutne nejdrive zjistit jeho adresu - treba tak, ze se podivate do zdroje zpravy, naleznete radek zacinajici From: a za nim je uvedena adresa odesilatele (pro mene znale je to takoveto s tim (zv) uprostred). Pak staci dat Reply, prepsat cilovou adresu na adresu nalezenou za From: v puvodni zprave a odeslat. Ten komu je mail urceny bude spokojen a lide v konferenci take.
Podobny postup bych doporucil i pro zpravy typu 'Ja chci taky', 'Mohu taky poprosit' a pod., ktere patri take spise autorovi prispevku nez do konference.

Radek

RX Dokumentace

[*] silvie.malikova(zv)post(tec)cz - 30.7.1998 19:37:47

Ahoj delphinaci,

nevite nebo nemate nekdo dokumentaci nebo anglickou napovedu ke RX library. Nejlepsi by to bylo anglicky.
Dekuji

Off topic - Registry

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.7.1998 19:40:48

> [...]
>
> Po legalnim ukonceni W se cela situace opakuje stale dokola.
> Co s tim (nechce se mi, veru, provadet reinstalaci vseho). ???

1. Moznost - chybi registr, tedy jeden ze souboru USER.DAT nebo
SYSTEM.DAT v adresari /Windows - pozor, jsou skryte a systemove,
pripadne jsou poskozene. Ale spise to bude (2).

2. Moznost - mas blbou pamet, proste chyba pameti, zkus vymenit
pameti RAM (nebo treba je prohodit na jiny slot apod.) nebo
pameti cache nebo zakladni deska ma chybu nekde u pameti.

3. Moznost - mas blby radic disku nebo disk samotny.

4. Moznost - mas blby vetracek, spatne chladi procesor, ale to by
se zavada nevyskytovala na zacatku, ale treba az za hodinu provozu...

Nejpravdepodobnejsi je ta pamet RAM, pokud jsi tedy nesmazal
soubory registru...

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Animacia Bitmapy este raz

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 30.7.1998 20:34:06

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Koutny [SMTP:koutny(zv)tkcmt.sk]
Odesl�no: 30. j�l 1998 12:18
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Animacia Bitmapy este raz

[...]

EMAIL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.1998 21:04:35

TUNGLI Jan wrote:

> Potrebujem napisat program na odoslanie mail-ov.
> Mam DELPHI2 a je tu aj demo - ovsem komponenty TPOP a TSMTP neustale vypisuju
> hlasku ze ide o beta verziu.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ahoj,

Na borlandske strance je patch na NetManage komponenty dodavane
s Delphi 2 ktery tohle resi (NMpatch.zip).
http://www.inprise.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

Jinak existuji i nativni free komponenty, napriklad ICS:
http://www.rtfm.be/fpiette

Petr Vones, amatersky programator

Prejmenovani sloupce v Select

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 30.7.1998 22:10:43

Asi mam jiz uplne unaveny oci,
protoze v cele dokumentaci k Interbase
nemohu najit jak prejmenovat sloupce
v Select col1,col2 From ...

Vysledek zobrazuji v DBGridu.

Dekuji,
Jaroslav KULHEIM,
kulheim(zv)fp-brno(tec)cz

Pro vsechny priznivce RX Library!

RX LIBRARY LATEST NEWS

We are glad to inform you that the new RX Library
version 2.50 compatible with Delphi 4 is available for
download from our website:
http://rx.demo.ru
or from one of our mirrors:
http://www.kki.net.pl/rxlib (Poland)
http://www.jeo.ru/2420/RxLib/default.htm (Russia)

Direct URL to the installation archive is:
ftp://195.161.18.6/rxlib/rxlib250.zip

On our home page you can also find the late-breaking
updates, technical information, international resource files
(german, spanish, polish, portuguese, france, czech, dutch,
italian, slovene, slovak, hungarian etc) and the latest
information about known problems.

If you have a link to our Web Site please update an information
about RX Library on your Internet page.

We are very honoured to find our names in the Inprise's
"Spirit of Delphi" voting list on their website. If you like the
RX Library please vote: http://www.inprise.com/delphi/vote/

Sincerely yours,
Fedor Koshevnikov (fkozh(zv)usa.net)
Igor Pavluk (ipavluk(zv)usa.net)
Serge Korolev (korolev(zv)usa.net)

Software Department, Master-Bank, Moscow

DBTreeView

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz> - 30.7.1998 22:15:19

Pouzivam DBTreeView ted v jednom projektu.
V databazi je potrebna jedna polozka jako ID (KeyField) a druha jako odkaz na rodice (ParentIDField).
Takto zorganizovanou tabulku DBTreeView zobrazi jako strom. V textu polozky (nodu) muze zobrazit i vice fieldu z tabulky oddelenych libovolnym znakem.
Dale z tabulky muze brat ImageIndexField (s indexem obrazku pred polozkou) a StateIndexField (oboji viz TTreeView).
Podporovany jsou funkce Drag&Drop (vcetne zmen v taulce).
Jinak je to normalni data aware komponenta, pri pohybu v tabulce DBTreeView selectuje prislusnou polozku ve stromu (ten automaticky rozbaluje).
Lze pouzit i jakysi smart record load pro velke databaze, ale to jsem nezkousel.
U dodavky je i komponenta, neco jako combobox, kde se prislusna hodnota vybira z tree view. Je podporovan i tisk stromu.

S Trial verzi je dodavane pekne vserikajici demo.
Zatim se zda, ze vse funguje jak ma.

Petr Medek

----------
Od: SATON Glass s.r.o.[SMTP:info(zv)saton(tec)cz]
Odesl�no: 30. �ervence 1998 17:42
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: DBTreeView

Od: Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz>
Komu: Konference <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 30. �ervence 1998 12:53
P�edm�t: RE: DBTreeView

> [...]
>Mam doma trial, muzu poslat.
>
>Petr Medek
>

>DBTreeView 2.69 (Delphi 2.0, 3.0, C++ Builder)

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 30.7.1998 22:19:39

http://rx.demo.ru/files/index.html

Prejmenovani sloupce v Select

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 30.7.1998 23:30:17

Neviem ci to je odpoved, ale u mna funguje takato syntax:
(priklad - odskusane)

SELECT
CUSTOMER."CUST_NO" as CUSTOMER."Cislo zakaznika", CUSTOMER."CUSTOMER" as
CUSTOMER."Zakaznik"
FROM
":IBLOCAL:CUSTOMER"
s pozdravom
Miro

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz>
Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 30. j_l 1998 22:16
Predmet: Prejmenovani sloupce v Select

> [...]
>Serge Korolev (korolev(zv)usa.net)
>____________________________________________________________
>
>Software Department, Master-Bank, Moscow

DDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.1998 00:07:26

Patrik Plachy wrote:

> Zdravim lidi okolo DELPHI !
>
> Mam problem s DDE komunikaci v D3. Potrebuji komunikovat
> s WORDEM. V D1 jsem to resil jednoduchym klientem:

Ahoj,

misto DDE pouzij radeji OLE Automation. Tady jsou nejake priklady,
ty by ti mohli pomoct.

http://www.inprise.com/delphi/papers/microexcel/

Petr Vones, amatersky programator

RX lib 2.50

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 31.7.1998 07:19:41

Uz je novej subj.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Field

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 31.7.1998 07:41:59

Diky za radu uz to funguje,
diky,
diky...

Milan Fiedler

Otestovani tiskarny

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 31.7.1998 07:48:05

Cau,
pouzivat pro tisk tiskove sestavy od Siney v D3, ale mam
problem. Kdyz spustim hotovou aplikaci na PC, kde neni naistalovana
zadna tiskarna, zahlasi systemovou chybu (neni zadna tiskarna) a program
spadne. Nevite nekdo, jak to pri spusteni osetrit?

Pavel

Dalsi konference ?

[*] jaros.atx <jaros(zv)atx(tec)cz> - 31.7.1998 07:51:20

Zkus tuhle adresu

http://www1.osu(tec)cz/home/xmizoch/sek/seznam_l.htm

Datum: 28. j�l 1998 10:37

Posielam aj zdrojaky aj dll.

Neviem ci vies co a ako treba urobit preto ti pisem:

1. je potrebne FUNC.DLL umiestnit do adresara windows
2. je potrebne spustit FUNC.SQL script na interbase.

Tungli

----------
> Od: Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk>
> Pre: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Predmet: Re: Insert do InterBase
> D�tum: 28. j�l 1998 8:14
>
> Keby si mi poslal, tak by to bolo super. Diky
>
> Jan Macej
>
> ----------

----------

Finito RX English Help

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 31.7.1998 08:53:28

Zda se mi to, nebo je z nize uvedeno textu citit nejaka nevrazivost ?

Od: Petr Vales[SMTP:Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz]
Odesl�no: 29. �ervence 1998 20:46
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Finito RX English Help

Dekuji mnohokrat za manual "jak zachazet s mailerem"

Je zrejmy autoruv talent a proto mu doporucuji publikovat
v nekterych pocitacovych magazinech, kde by jiste nasel
uplatneni.

Petr Vales - neexpert a absolutni nula co se tyce majlovani

> [...]
> Podobny postup bych doporucil i pro zpravy typu 'Ja chci taky', 'Mohu
> taky poprosit' a pod., ktere patri take spise autorovi prispevku nez

DDE

[*] Patrik Plachy <plachy(zv)obis(tec)cz> - 31.7.1998 08:56:12

>Petr Vones wrote:

Dekuji zkusim vse, pokud Vas napadne jina vec dejte vedet.

Patrik Plachy.

Spousteni Wordu

[*] Jan Kafka <kafka(zv)aquasoft(tec)cz> - 31.7.1998 09:02:02

Nazdarek,

no spoustest se da treba pres WinExec nebo ShellExecute a to ze j e spustes
zjistis treba pomoci funkce FindWindow a aktivujes ho pomoci ShowWindow ...

JKF

Hojda Pavel wrote:

> Cau,
> Nevite nekdo, jak spoustet z D3 Word 97 a zaroven zjistovat, zda
> je uz spustenej (v tom pripade ho jen aktivovat).
>
> Pavel

Insert do InterBase

[*] Ivo Jasencak <jasencak(zv)ssl.sk> - 31.7.1998 09:06:39

Samozrejme, ze mozem a bol by som rad, ak by bola chyba opat vo mne, kde ju vzdy hladam.

INSERT
INTO POS1 (STA, ETA, Remark )
SELECT STA, ETA, CAST(Remark as VARCHAR(10))
FROM POS

Ten Remark v POS je VARCHAR(20)
a Reamark v POS1 je VARCHAR(10)

Jan Macej

----------
> [...]
>
> CAST( (SELECT CharPole from Tabulka WHERE nieco) as CHAR(x) ).
>
> Zaujma ma preto presne tvar, v ktorom je dana syntax

problem s nekompatibilitou DELPHI 3 a 4

[*] Tibor T�th - 31.7.1998 09:21:42

Prosim o pomoc s mojim problemom.. uz som z neho zufaly
Moj problem spociva v tom, ze som v Delphi 3 mal aplikaciu, kde som posielal
retazec znakov na port...(zobrazovacie zariadenie, fiskalny modul) po
prekompilovani tych istych zdrojakov v Delphi 4 mi vypisuje errors.
prikladam uvedenu funkciu... chyba nastane pri pouziti API funkcie WRITEFILE

function TfMain.Zobrazovac(suma : Double):Boolean;
var com:Thandle;
DCB:TDCB;
port2,ss,port: array[0..79] of Char;
res,dlzka,t:LongInt;
retazec:string;
Helitrade: TIniFile;
ma_zobrazovac:Integer;
begin
Helitrade := TIniFile.Create('Helitrade.ini');
ma_zobrazovac:=Helitrade.Readinteger('HARDWARE', 'ZOBRAZOVAC', 2);
if ma_zobrazovac=1 then
StrPCopy(port,'COM3');
com:=CreateFile(port,GENERIC_READ or
GENERIC_WRITE,0,nil,OPEN_EXISTING,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,0);
GetCommState(com,DCB);
StrPCopy(port2,'COM3: 9600,N,8,1');
BuildCommDCB(port2,DCB);
SetCommState(com,DCB);
retazec:=FormatFloat('0.00',suma)+chr(13)+chr(10);
dlzka:=Length(retazec);
StrPCopy(ss, retazec);

WriteFile(com,ss,dlzka+1,res,nil); (tu mi vypisuje Error: Types of
actual and formal var

parameters must be identical, ale v DELPHI 3 to preslo)

CloseHandle(com);
result:=True;
except
result:=False;
result:=False;
end;

Problem s clipboard

[*] Franta <macala(zv)praktik(tec)cz> - 31.7.1998 09:26:28

prosim o radu pro praci s clipboardem.

v RichEdit jsem si vytvoril text a ten jsem chtel pomoci clipboardu prenes do druhe aplikace. Jelikoz to nefungovalo, snazil jsem obsah clipboardu vysypat do druheho editoru v ramci jedna aplikace.
Napsal jsem toto

RichEdit1.SelectAll;
RichEdit1.copyToClipBoard;
RichEdit2..PasteFromClipBoard;

Neudelalo to ovsem nic. Z toho jsem zjistil, ze jiz CopyToClipBoard nic neprovede.

Prosim nekoho, kdo by mi mohl pomoci

Diky Franta
macala(zv)praktik(tec)cz

Dotaz na SCALER

[*] Franta <macala(zv)praktik(tec)cz> - 31.7.1998 09:27:36

Pred casem tudy probehla sprava, ze existuje komponenta "SCALER" na prepocet velikosti formulare podle rozliseni. Neco jsem nasel, ale pri instalaci componenty do "packages" nesla zkompilovat pro chybejici knihovnu "SCALER.PAS". Pokud nekdo vi, kde funkcni komponenta je, nebo primo tuto komponentu ma, at se mi prosim ozve. diky moc Franta
macala(zv)praktik(tec)cz

Spousteni Wordu

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 31.7.1998 09:36:34

Jan Kafka wrote:

> [...]
> zjistis treba pomoci funkce FindWindow a aktivujes ho pomoci ShowWindow ...

Nazdar,
1)Spoustet se da i timto zpusobem:
v:variant;
v:=createoleobject('word.basic');
V.AppShow;
v.fileopen(paramstr(1));
v.insert('pokus o zapsani textu');
{v.fileprintpreview;}
Pouzivam to pro automaticky prevod textu z wordu do t602 nebo do WP, ve kterem
nekteri nasi redaktori stale pisou. :-(

2) co se tyce testovani, zda je spustene: FindWindow a predat mu rizeni.

* Mona v.o.s. *
* krautvor(zv)mona(tec)cz Ales Krautvor *
* tel.: 96 162 404 Mala Stepanska 17 *
* 120 79 Praha 2 *
* -O|O- "Nemusi prset, pokud aspon kape." *

databazetiskaren

[*] Marcello Dvoracci <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 31.7.1998 09:52:17

Zdravim panove,
nemate nekdo or nevite kde kdo ma tabulku narvanou tiskarnama a
jejich parametrama (sirka, delka stranky and many many more)?????

Marcello

Spousteni Wordu

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 31.7.1998 09:54:33

No jo, ale jak zjistim IpClassName wordu pro funkci FindWindow.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Kafka [SMTP:kafka(zv)aquasoft(tec)cz]
Odesl�no: 31. �ervence 1998 9:02
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Spousteni Wordu

Hojda Pavel wrote:

> Cau,
> Nevite nekdo, jak spoustet z D3 Word 97 a zaroven
zjistovat, zda
> je uz spustenej (v tom pripade ho jen aktivovat).
>
> Pavel

databazetiskaren

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 31.7.1998 11:16:32

Microsoft :-)

M.T.

From: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
To: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 31. j�l 1998 12:34
Subject: Neviditelne okno

Caute !
Potrebujem poradit v nasledujucej veci. Pre svoju aplikaciu musim zostrojit jedno neviditelne okno, ktore by sa nachadzalo nad vsetkymi spustenymi aplikaciami vo WIN95 a nevim ako na to ( jedna sa mi v podstate o priesvitne okno ). Ak niekto viete ako take okno zostrojim dajte mi vediet.
Dik

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Povinne pole

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 31.7.1998 12:54:47

Nezlobte se na mne, ze stale otravuju, s databazemi teprve zacinam :-) =
, mam formular, na nem spoustu DBEdit-u a chci aby vsechny polozky byly =
vyplnene, muzu to kontrolovat v Table1.BeforePost, ale to bych se =
picnul, tak jsem v DB Desktop-u nastavil "Required Field" na true. To je =
ono, udela se vyjimka, ale potreboval bych, aby mi to hlasilo cesky a ne =

"Field 'Prijmeni' must have a value" !

Dik za jakoukoli odpoved.

Dobromil Maly
mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz

DDE mezi 16bit a 32bit aplikacemi

[*] Adam Horacek <ahoracek(zv)ciglersw(tec)cz> - 31.7.1998 13:16:28

Zdravim vsechny Delphiny,
mam nasledujici problem: Pokousim se napsat 16bit DDE Server (Delphi1) a
32bit DDE Client (Delphi3). Z nejakeho duvodu vsak nemohu navazat
komunikaci. Nevite nekdo proc???
Je nejaky rozdil mezi 16bit DDE a 32bit DDE?

Diky.

Adam, mailto:ahoracek(zv)ciglersw(tec)cz

Predani strigu

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 31.7.1998 13:48:53

[...]

[Petr Brant] Pokud je ta DLLka napsana v C++, patrne se bude muset misto stdcall ve volani procedury napsat cdecl.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

CASCADE and FOREIGN KEY

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 31.7.1998 13:58:01

Nazdar,

neviem napisat CASCADE Update pri pouziti FOREIGN KEY pre IB.
Moze mi s tym niekto helfnut? Velmi by mi to pomohlo.

Vopred vdaka.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Detaily:

table A:
A.ID,
A.DATA

table B:
B.ID,
B.AID,
B.DATA,
FOREIGN KEY (AID) REFERENCES A (ID)

Chcem aby sa zmena A.ID kaskadne updatla v B.AID.
Skusal som trigger:

create trigger T_AIdUp for A
before update as
begin
if (old.ID != new.ID) then
begin
update B
set B.AID = new.ID
where B.AID = old.ID;

ale ide to len bez FOREIGN KEY a potom zasa neviem
napisat abortnutie DELETE ak existuje A.ID v B.AID.

SetWindowsHookEx

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 31.7.1998 14:06:03

Potrebuji odchytavat vsechny zpravy ze vsech spustenych aplikaci. Pouzivam k
tomu API funkci SetWindowsHookEx. Do odchytavaci funkce mi vsak chodi jen
zpravy z moji aplikace, tj. z aplikace, ve ktere volam SetWindowsHookEx.
Zpravy z ostatnich aplikaci tam nechodi. Nevite kde by mohl byt problem ?
Nebo to ta funkce neumi ?

Vita

Neviditelne okno

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 31.7.1998 14:50:14

Aha.

Tak na to je ovela lepsie pouzit hookovaciu funkciu.

Ahoj

M.T.
Potrebujem zachytavat pohyb mysi a klikanie tlacitok mysi
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marcel Telka <marcel(zv)Vadium.Sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 31. j�l 1998 12:46
P�edm�t: Re: Neviditelne okno

A na co to potrebujes?

M.T.
[...]

[*] Jan Kafka <kafka(zv)aquasoft(tec)cz> - 31.7.1998 14:58:12

Jednoduse ...

Spustis si treba WinSight ...

class wordu je "OpusApp"

jkf

Hojda Pavel wrote:

> [...]
> j e spustes
> zjistis treba pomoci funkce FindWindow a aktivujes ho pomoci

Diakritika na InterBase

[*] Tibor T�th - 31.7.1998 15:02:28

pri vytvarani databazy zadat DEFAULT CHARACTER SET WIN1250 a pri tvorbe
tabulky za definiciou riadku ,,.... collate najdes to v popise interbase..
> [...]
>Tabulka je DOS852.
>
>Ako spravit aby to bolo Ok
>
>V paradoxovskej tabulke je to bez problemov.

Povinne pole

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 31.7.1998 16:42:06

Delam v Delphi1, tam je soubor C:\DELPHI\LIB\DBCONSTS.RES.
V tom souboru je to zminene hlaseni "Field ... must have a value" !
Da se opravit programem Resource Workshop.
Nebo v nouzi nejakym binarnim editorem, pokud se vejdes do delky anglickeho
hlaseni.

[...]

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 31.7.1998 16:58:44

> Nazdar, opat otrvujem,
> Rad by som do mojej aplikacie vlozil help, nemam ani zdania ako sa to
> robi.
> Vie mi niekto poradit?

Na delani helpu jsou dve cesty. Bud integrovane vyvojove prostredi jako je treba ForeHelp nebo metodou editor - kompilator - linker. Tak to delam ja. Editor je potreba Word, kompilator Help Workshop, ktery byval soucasti dodavky Delphi. V helpu k Delphi take je podrobny navod jak se to dela. Jinak bych ti mohl poslat nejaky hotovy help i se zdrojakama pro inspiraci, prozradit nejake triky apod. Uz jsem tuto hru tady s kymsi hral.

Vilda

SetWindowsHookEx

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 31.7.1998 18:20:46

Ahoj
Myslim, ze problemu muze byt vice. Pokud chces odchytavat zpravy
v jinych aplikacich, funkce, ktera je zavesena na zpravu funkci
SetWindowsHookEx musi byt umistena v DLL.

Dale, aby bylo mozno zjistit, ze zprava byla odchycena tvou funkci,
je nejlepsi zpravu o tom poslat na tvou aplikaci odeslanim zpravy
PostMessage nebo SendMessage, protoze ve Win32 pro kazdou
aplikaci, pro kterou je zprava urcena, se prilinkuje jedna instance
DLL a kazda ma vlastni data. Nelze proto proste nejakou funkci
DLL cist hodnoty, protoze kazda aplikace ma jine.

Dale je treba mit na pameti, ze kdyz odchytavas KAZDOU zpravu,
budou odchyceny i zpravy, ktere odesilas na aplikaci a kdybys
i o nich odesilal zpravy, asi by doslo k tezkemu zacykleni.

Je take treba mit na pameti, ze zpracovavanim naprosto vsech
zprav windows se system muze podstatne zpomalit.

Odchytavanim zprav pro jine aplikace take vznika dalsi problem,
ktery se projevuje obzvlaste pri ladeni:
Kdyz se DLL prilinkuje k jinym aplikacim, nelze ji prepsat, dokud
ji pouziva nejaka aplikace. Odchytavanim vsech zprav se prilinkuje
DLL prakticky ke vsem spustenym aplikacim, vcetne Exploreru,
takze pred kazdou kompilaci je nutne restartovat system.

Nezapomen taky po skonceni tve aplikace volat funkci
UnhookWindowsHookEx, trochu to odlehci systemu.

Snad jsem ti aspon trochu pomohl.
Preji _mnoho_ "prijemnych" chvil nad hookovacimi funkcemi.

Pavel Kral

Od: Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz>
Pre: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 31. j_l 1998 08:33
Predmet: Spousteni Wordu

>Cau,
> Nevite nekdo, jak spoustet z D3 Word 97 a zaroven zjistovat, zda
>je uz spustenej (v tom pripade ho jen aktivovat).
>
>Pavel

direct draw

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 31.7.1998 19:23:42

Ahoj,
potrebuji zacit pouzivat direct draw, (W95,Delphi3 brzo 4). Poradil
byste mi nekdo odkud zacit (dokumentace, priklady, komponenty)?

Vytvoreni DBF s indexy idx, cdx

[*] Petr Bahn�k <bahnikp(zv)ms.anet(tec)cz> - 31.7.1998 20:16:09

Zdravim vsechny ucastniky konference pri mem prvnim dotazu (prihlasen pred 5
dny a 180 doslych mailu, docela dost...)

Z duvodu zpetne kompatibility s nejakym sw potrebuji vytvorit v D2 DBF
tabulku s indexy idx, cdx (nejaka foxka ci co). Jde to nejak ?

Diky za pripadne odpovedi

Petr B.

QR20K professional pro D4

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 31.7.1998 21:17:34

Ahoj,

podarilo se uz nekomu naistalovat QR20K professional do D4?
Uvitam kazdou radu jak na to.

skacel(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz

QR20K professional pro D4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.7.1998 23:07:10

> podarilo se uz nekomu naistalovat QR20K professional do D4?
> Uvitam kazdou radu jak na to.

Autori z QuSoftu psali, ze v D4 je nejaky bug a ze to nechodi,
ale ze pry to bude co nejdrive opravene - tedy jedna se
o verzi 3 professional, ktery jiz byla hotova patnacteho,
ale pak se zjistila nejaka chyba. Takze cekaji na nejakou
opravu a psal, ze snad tento patek (dnes) by to mohlo byt...

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

off topic - Telefonni seznam cele CR na CDROM je k

[*] info(zv)eurocomputer(tec)cz (Eurocomputer) - 1.8.1998 07:54:56

>* vice viz
>
>http://euroshop(tec)cz/TelSeznam (info, obj.)
>
>http://svet.namodro(tec)cz/go/r-art.asp?id=980729053 (PressR)
>
>-- tot vse v teto kratke nevyzadane zprave -- [EuroShop(tec)cz]

Dalsi konference ?

[*] Lada <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 1.8.1998 07:56:48

http://www.ces.net/cz/netrsrc/mail.html

-----P�vodn� zpr�va-----

[...]

POMOC ODBC

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 01.8.1998 14:38:07

Nejlepe zde:

http://www.microsoft.com/data/mdac2.htm

je to novinka 31/7/98

ADO 2.0 included ...

Mac

--
Ing. Martin Kubecka

e-mail: martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz
tel: +420 603 / 26 59 26

Amenit s.r.o.
Ulice Na Valech - budova Dytron
Novy Jicin
tel: 0656 / 70 45 45
---------------------------------------

D4 a GDI Resource problem !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.8.1998 18:48:58

Ahoj,

Zkousel jsem prelozit nejakou vetsi aplikaci v D4 a prekvapilo mne
ze to spotrebovava nejak moc systemovych zdroju oproti Delphi 2.
Nakonec jsem dosel k (podle mne docela zavaznemu) zjisteni, jedna
se o chybu v uvolnovani handlu bitmap, vsechny komponenty ktere maji
property Glyph kde je pouzita trida TBitmap (vcetne DBNavigatoru
ktery obsahuje 10 bitmap) maji alokovanou vzdy jednu bitmapu. Chyba
je v metode TBitmap.Dormant ktera by (i dle helpu) mela ulozit data
bitmapy do vnitrniho MemoryStreamu a uvolnit handle bitmapy. Presne
tak to funguje v D2. Co me prijde jeste zajimavejsi je ze podle
zdrojovych kodu to vypada jako by to chybne chovani bylo vlastne
spravne (to snad ne), protoze u bitmapy (TBitmapImage) vubec
nepouzivaji ukladani obsahu do MemoryStreamu jak tomu bylo v D2.

Tady je male srovnani na jednoduche aplikaci s jednim formularem
na kterem je umisteno 7 DBNavigatoru. K mereni jsem pouzil "Meric
prostredku" z Win95, doufam ze ukazuje spravne :-) ----Delphi 2----- ----Delphi 4-----
System User GDI System User GDI
pocatecni stav 95% 95% 99% 95% 95% 99%
priklad 1 instance 92 92 98 92 92 92
priklad 5 instanci 86 86 93 66 86 66
priklad 10 instanci 78 78 89 34 78 34

demo MastApp 1 instance*) 90 90 94 83 88 83
demo MastApp 3 instance*) 82 82 84 56 78 56

*) zde to srovnani neni uplne presne, protoze MastApp z D2 jeste
nepouziva QuickReport, ale jen QuickReportem to asi nebude...

Pokud nekdo vite o nejakem reseni, nebo se vam to takto neprojevuje
a ja mam tedy neco spatne tak se prosim ozvete.

Petr Vones, amatersky programator

TTable a fkCalculated polozky

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 1.8.1998 19:39:29

Zdar!

V tabulce (TTable) mam polozku (TField), ktera ma nastavenu
FieldKind = fkCalculated. Tato polozka je pouze
informativni a zobrazuje se v DBGridu (neni ulozena v
databazi). Jeji hodnotu/text bych rad nastavoval v metode
TField.OnGetText, ale ta ma jako parametr pouze Sender:
TField. Jak se dostanu i na ostatni polozky (TField) daneho
zaznamu, abych mohl hodnotu vypocitat prave z ostatnich
polozek???

Za radu dekuji, Petr Fischer

CASCADE and FOREIGN KEY

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 1.8.1998 19:42:39

> [...]
>
>neviem napisat CASCADE Update pri pouziti FOREIGN KEY pre IB.
>Moze mi s tym niekto helfnut? Velmi by mi to pomohlo.

IB 4 to neumi. Nevim jak IB 5. Musis pouzit Trigger.

> [...]
> B.DATA,
> FOREIGN KEY (AID) REFERENCES A (ID)
>
>Chcem aby sa zmena A.ID kaskadne updatla v B.AID.
>Skusal som trigger:
>
>create trigger T_AIdUp for A
>before update as
>begin
> if (old.ID != new.ID) then
> begin
> update B
> set B.AID = new.ID
> where B.AID = old.ID;
> end
>end
>ale ide to len bez FOREIGN KEY a potom zasa neviem

Musis se rozhodnout mezi Foreign key a Triggrem, oboji mit nemuzes.
Samotny trigger je myslim OK.

>napisat abortnutie DELETE ak existuje A.ID v B.AID.

Navrhuji ti stahnout si CASE na www(tec)czechia.com/rksoft ten ti to vygeneruje.

Radim Kunz
rkunz(zv)ova.comp(tec)cz

TTable a fkCalculated polozky

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.8.1998 20:12:49

Rekneme, ze tabulka ma dve pole Prijmeni a Jmeno a jedno vypocitavane pole napr. Osoba. V udalostni procedure OnCalcFields by potom mohlo byt :

procedure T Form1.Table1CalcFields(DataSet: TDataSet);
begin
Table1Osoba.Value:=Table1.FiledByName('Prijmeni')+' '+Table1.FieldByName('Jmeno');
end;

Melo by to ale byt prave v udalostni procedure OnCalcFields !!!

----------
Od: petr.fischer(zv)email(tec)cz[SMTP:petr.fischer(zv)email(tec)cz]
Odesl�no: 1. srpna 1998 19:39
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: TTable a fkCalculated polozky

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.8.1998 22:08:18

> Zkousel jsem prelozit nejakou vetsi aplikaci v D4 a prekvapilo mne
> ze to spotrebovava nejak moc systemovych zdroju oproti Delphi 2.

Jak jsem ti psal, tak v D3 to pracuje stejne jako v D4. To znamena,
ze to neni chyba, ale je to asi zamer - v D2 to asi bylo jinak,
nez je to v D3/4.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

ESC=Atl-F4? da sa to?

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 2.8.1998 10:41:05

Zdravim vsetkych...
Mam jeden dotaz, ako by som mohol najjednoduchsie zabezpecit, aby ked mam vo
forme 5 komponentov (napr. TEdit) a nejake butony a user stlaci ESC (na
hociktorej komponente) aby sa ta forma zavrela ako ked dam Alt-F4?
mam aj Rx controls... ale zatim neviem ako na to...
diki za kazdu dobru radu!
juraj

ESC=Atl-F4? da sa to?

[*] Fifa <lisi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 02.8.1998 13:25:42

> [...]
(na
> hociktorej komponente) aby sa ta forma zavrela ako ked dam Alt-F4?

1. Pokud je tlacitko TBitBtn, muzes nastavit property Kind=bkCancel
2. nebo staci (jak u TButton tak u TBitBtn) nastavit Cancel=TRUE
3. nebo v metode OnKeyDown daneho formulare (v object inspectoru ve
slozce "Events") napis neco jako toto (a nastav propery formulare
KeyPreview=True):

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Key = VK_ESCAPE then Close;
end;

Petr Fischer

ESC=Atl-F4? da sa to?

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.8.1998 13:26:49

Udelej si JEDNU OnKeyPress udalostni proceduru napr

procedure TForm1.KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key=#27 then Close;
{ Ale Alt+F4 by melo spis byt if Key=#27 then Application.Terminate }
end;

A tu nastav vsem komponentam, kterych se to ma tykat.

Nebo by to mozna slo nastavit rovnou u formulare, ale pak to bude pro vsechny komponenty.

----------
Od: Triblax (Bilbo)[SMTP:triblax(zv)pobox.sk]
Odesl�no: 2. srpna 1998 10:41
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: ESC=Atl-F4? da sa to?

[...]

spustanie Internet browsera

[*] Peter SIMKOVIC <simkovic(zv)vadium.sk> - 02.8.1998 14:13:24

Zdravim vsetkych.

1. Chcel by som sa Vas opytat, ci nahou nevie niekto ako spustim default
Internet browser (napr. Internet Explorer, alebo Netscape Navigator, ...)
po akcii napr. LabelClick?

2. Ako je mozne otvorit, zobrazit a ulozit obrazok JPEG a zaroven aby sa
dalo do neho kreslit ako do TImage (TImage.Canvas.LineTo, ...)

Vsetkym co mi viete poradit vopred dakujem!!!

SIMKOVIC Peter
simicek(zv)vadium.sk
simkovic(zv)vadium.sk

http://www.vadium.sk/simi
and web admin of:

www.drazba.sk

spustanie Internet browsera

[*] Ing.Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 2.8.1998 16:34:10

Cauec,>1. Chcel by som sa Vas opytat, ci nahou nevie niekto ako spustim default
>Internet browser (napr. Internet Explorer, alebo Netscape Navigator, ...)
>po akcii napr. LabelClick?

Ja to mam takto:

ShellExecute(handle, NIL, 'http://www.adresa(tec)cz', NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);

Obdobne je to u mailu:

ShellExecute(handle, NIL, 'mailto:moje(zv)adresa(tec)cz?Subject=O_cem&Body=Text',
NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);

Do uses jeste dopln ShellAPI.

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

Zjisteni poctu dnu mesice

[*] Petr Fischer <XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz> - 2.8.1998 16:42:22 met-1mest

Cau,

je v Delphi naka funkce na zjisteni poctu dnu zadaneho mesice v
roce??? Popripade znate nakej vzorec na zjistovani tohoto?

Diky, Petr Fischer (petr.fischer(zv)email(tec)cz)

Zjisteni poctu dnu mesice

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 2.8.1998 17:25:43

Treba by to slo takhle

function DniVMesici(Datum : TDateTime) : integer;
begin
Result := Round( IncMonth(Datum, 1) - Datum );

Od: Petr Fischer <XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 2. srpna 1998 16:47
P�edm�t: Zjisteni poctu dnu mesice

[...]

[*] Peter SIMKOVIC <simkovic(zv)vadium.sk> - 02.8.1998 17:45:16

diki!
SIMKOVIC Peter
simicek(zv)vadium.sk
simkovic(zv)vadium.sk

http://www.vadium.sk/simi
and web admin of:

www.drazba.sk

Prejmenovani sloupce v Select

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 2.8.1998 19:45:49

Po vsech ruznych kombinacich jak prejmenovat sloupec
v prikazu SELECT u INTERBASE mi funguje pouze:

SELECT sloupec AS prejmenovany_sloupec ....

Nefunguji apostrofy ani uvozovky, z toho tedy vyvozuji,
ze v Interbase nejde prejmenovat sloupec na string obsahujici
diakritiku nebo mezery. Testoval jsem primo v WISQL.

Diky za reakci,
Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fp-brno(tec)cz
> [...]
>(priklad - odskusane)
>
>SELECT
>CUSTOMER."CUST_NO" as CUSTOMER."Cislo zakaznika", CUSTOMER."CUSTOMER" as

Zjisteni poctu dnu mesice

[*] Jan Najvarek <.najvarek.uamt.fei(zv)dzin.dame.fee.vutbr(tec)cz> - 2.8.1998 21:16:28

> Cau,
>
> je v Delphi naka funkce na zjisteni poctu dnu zadaneho mesice v
> roce??? Popripade znate nakej vzorec na zjistovani tohoto?

Neni jednodussi udelat si pole:

const
DelkaMesice: array [1..12] of integer = (31,28,31,30 .....)

a nebo jinak, jestlize chci vzit v uvahy prestupne roky a podobne
vylomeniny, odecist prvni den v mesici+1 a prvni den v mesici .....

Mozna existuje i elegantnejsi reseni, ja ho neznam, ale rad si ho
prectu ...

Jack

Jan Najvarek
najvarek(zv)dame.fee.vutbr(tec)cz

Jak na hlasitost

[*] Tom� Hopl��ek <tomas.hoplicek(zv)risc.upol(tec)cz> - 2.8.1998 21:29:43

Zdravim vsechny,
mam jeden kratky dotaz a to jak ovladat hlasitost ve Win95.

Dekuji. Tomas Hoplicek
Voskovcova 6, Olomouc 779 00
068 5432599 / 0603 271 678

dsp-update 2 Aug 98 ( Sun ) ( part 2/2 )

[*] owner-dsp-update(zv)sunsite.icm.edu.pl - 2.8.1998 21:44:45

dsp-update : new files at Delphi Super Page ( DSP in short )
created by Robert M. Czerwinski

This is the second part of today DSP update.

I was unable to create a DSP update on 19.07 and finally I've
sended newstuff.htm file, but majordomo refuses sending files
that are more than 40.000 bytes long ( at least, here at ICM ).
Following files are available for immediate download from DSP
home ( http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ ) location. If you
are using any of DSP mirror sites for downloading wait day or two
before visiting them.

Some files could be marked as LINK. These files are stored in
author's home pages, and they should also be available for immediate
download.============================================================
***** F I L E S *****

LINK: http://www.geocities.com/capecanaveral/9646/baioport.zip
A Non-visual component for reading and writing to I/O Ports,
including Serial/Parallel ports and the computers internal
speaker. ( ver. Current ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.
0x & c1.0x & c3.0x ) by David Beale

LINK: http://www.geocities.com/capecanaveral/9646/prntraid.zip
A Non-visual component providing extra information and
procedures to aid printing. ( ver. Current ) ( FREEWARE d1.0x &
d2.0x & d3.0x & c1.0x ) by David Beale

LINK: http://www.geocities.com/capecanaveral/9646/win95pie.zip
A Visual component providing a Windows 95 style pie chart. ( ver.
Current ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x )
by David Beale

LINK: http://www.lectum.com/pub/adosol11.zip
AdoSolutio provides Delphi developers with data access using
Microsoft's ActiveX Data Objects (ADO) technology. AdoSolutio
replaces the BDE with the seamless integration of ADO into the
Delphi environment. ( ver. 1.1, US$ 149.00 per developer ) (
SHAREWARE d3.0x ) by Lectum Information Technology

LINK: http://www.udeedv.com/upkpro4.exe
Supports SCSI tapes, disk-, HD- & network drive, multi disk
spanning. Strong compression and secure encryption.
Full+incremental+diff. backup, CRC 32, Restore all or partial
to original or other locations. ( ver. 4.10.0, Registration is
$95 includes full source code (even to tape driver!) and one
year free updates and free support ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x
) by UDEEDV GmbH, Arnold Ude

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/hyperim3.exe (568,151 bytes)
THyperImages is a hyperimaging component allowing you to
manage an unlimited number of irregular shaped hotspots on
multiple images. A visual Editor lets you draw the hotspots
and an expert creates the mouse event handler template for you.
( ver. 0.9, This is a beta version. The registered version will
soon follow. Free. ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Noatak Racing Team

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/iconedit.zip (14,580 bytes)
TIconPrEditor component is an Icon Property Editor, which
retrieves icons from EXE, DLL, ICO or NIL files and provides
users with WYSIWYG selection from displayed icons. It also
includes a BookMarks List for easy access to freguently used
files ( ver. 1.00, See Readme.txt for additional information )
( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Leo D. Shih

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/imgpppl.zip (1,793 bytes)
Simple TImage-based component that makes "ripples" on a 256
color bitmap image. ( FREEWARE d3.0x ) by Wilfred Verkley

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/tools/inftool.exe (740,158 bytes)
INF-Tool, the Installation Script and Setup Generator lets you
design full-featured installation solutions (incl.Uninstall) in
seconds. Supports single-EXE setups, CAB- and ZIP-based setups,
creating incredibly small packages ! ( ver. 3.8, See the
easy-to-use design and the big number of options for your
setups in the Trial version. The registered version ($29)
doesn't show any restrictions here. ) ( SHAREWARE ) by Richard
Fellner

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/ipworks.exe (1,366,571 bytes)
Professional set of 16 native comps including client and server
support of TCP/IP, UDP, ICMP, Multicast as well as clients for
file transfer, email, news, remote execution, telnet, DNS,
encoding, RAS (FTP, HTTP, SMTP, POP, NNTP, RExec, RShell, IPInfo
( ver. 3.0, Full functional evaluation version ) ( SHAREWARE d1.
0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by devSoft Inc.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ipworksc.exe (1,233,901 bytes)
Professional set of 16 native components including client and
server support of TCP/IP, UDP, ICMP, Multicast as well as
clients for file transfer, email, news, remote execution, telnet,
DNS, encoding, RAS (FTP, HTTP, SMTP, POP, NNTP, RExec, RShell,
I ( ver. 3.0, Full functional evaluation version ) ( SHAREWARE
c1.0x & c3.0x ) by devSoft Inc.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/jasps10.zip (6,771 bytes)
"Just a simple Project Starter V1.0" - Hold ALL your project
settings and lets you start up Delphi with all packages, paths,
... set correctly. ( ver. V 1.0, Maybe someone can add the few
lines for CBuilder and Delphi 4 support. Is very easy to do! I
don't have them ) ( FREEWARE d3.0x ) by Hannes Danzl

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/ktreaddg.zip (7,960 bytes)
The TktReadmeDialog is a dialog where you can store information
about your project. ( ver. 1.01 07/28/98 ) ( FREEWARE d1.0x &
d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by Kerstin Thaler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/mathimge.zip (37,364 bytes)
TImage descendant which can draw in 2-D or 3-D world coordinates.
Has axes labelling routines, and surface draw algorithms for
wired or filled surfaces. Scale free values can be set for
viewpoint location and opening angle of the camera. Demo. ( ver.
3.0, with src., The component is free to use in noncommercial
or educational applications. For commercial applications,
contact the author. ) ( SHAREWARE d1.0x & d2.0x ) by Renate
Schaaf

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/mbconfig.zip (8,108 bytes)
easy storing application configuration parameters in registry (
ver. 98.08.01, no src., source available for $10 fee ) (
FREEWARE d3.0x ) by Marek Bisz

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/mbfpanel.zip (12,550 bytes)
Easilly search any table for any field value without one line of
code ! With MBFindPanel Search engine You can search for any
data with one click or Key. ( ver. 98.07.29, no src., sources
available for $10 registration fee ) ( FREEWARE d3.0x ) by
Marek Bisz

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/mdiwnbar.zip (17,901 bytes)
MDIWindowBar 1.1 looks like Windows 95 taskbar. It can be
placed in the main window on your MDI Application and contains
buttons corresponding to MDI child windows. It allows you to
manipulate with MDI child windows. ( ver. 1.1, Shareware
component shows you a remainding message after every 10 button
clicks. If you find this component useful - register it,
please. It allows me to write new versions of this component
and many other useful components. ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x )
by Lelyushkin Sergey

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/mintb30u.zip (388,839 bytes)
MiniTable is a TDataSet descendant that is BDE independant and
is intended for single user access where the BDE would be
excessive. It suppports multiple field types (not blobs yet),
indexes, filtering etc. It uses a single 100k DLL. ( ver.
Version 30b, no src., MiniTable Ver30b is free. Component source
is available on return of user feedback survey ) ( FREEWARE d3.
0x ) by Graham Pitson

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/mru30.zip (152,544 bytes)
The TMbMRUList Component is a decendent of the
TMbCustomMRUList Component. The TMbMRUList component is
intended to be used for managing an Most Recently Used File
List (MRU List). ( ver. 1,0, If you want to purchase the full
version of TMbMRUList (including source code) for $5, contact
MBTools at sales(zv)buitenkamp.demon.nl ) ( SHAREWARE d3.0x ) by
Marco Buitenkamp

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/mwlexgen.zip (12,348 bytes)
Generator for heigh speed token lists, drived by a simple
grammar. ( ver. 0.5 beta ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x & d4.0x )
by Martin Waldenburg

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/tools/normsrc.zip (220,947 bytes)
Source Normalizer makes Pascal sources to look professionally
and convinent-to-read ( ver. 2.0 ) ( SHAREWARE ) by Igor Koma

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/numconv.zip (7,163 bytes)
The Component convert the numbers one of Numerical System to an
other Numerical System. ( FREEWARE d3.0x ) by L. Kov�ri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/odac.exe (188,416 bytes)
Oracle Data Access - component library for Delphi 3 for access
to Oracle database directly, skipping the Borland Database
Engine, only using (32 bits) SQL*Net. Support all data-aware
components. ( ver. 1.00 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Dmitry Nik.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/oxconfig.zip (125,771 bytes)
Configuration program for OXQuickOpen Add your own search paths
( ver. 1.0, Free for non-commercial use. ) ( FREEWARE d3.0x )
by Eric Maddox

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/pastoken.zip (17,296 bytes)
The union of mwPasPar, mPCharLi and TTISear. ( ver. 1.52 ) (
FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Martin Waldenburg

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/pbench.zip (25,309 bytes)
The Machine Speed Benchmark. This program calculate the Machine
Speed Index which is an average from several math calculations.
( FREEWARE d3.0x ) by L. Kov�ri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/rdwinfax.zip (249,184 bytes)
TrdWinFax is a component that allows faxing from a Delphi app
directly to WinFax v. 8.0 ( no src. ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x
& d4.0x ) by RDB Solutions

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/resgrabr.exe (288,922 bytes)
This useful tool will scan your PC and extract all Bitmaps,
Glyphs (button images), Icons and Cursors it finds inside your
EXE/DLL files. Forget painting all that stuff by yourself;
simply use the high-quality images that are already on your
computer ( ver. 1.1, with src., The registered version ($15)
includes source and unlimited files for each directory ! ) (
SHAREWARE d3.0x ) by Richard Fellner

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rtdesign.zip (32,972 bytes)
The TRTDesigner is a component that makes run-time design easy.
It works like the Delphi form editor. You can select, move and
size all controls on a form (or a TWinControl decendent,
BaseControl). Useful for apps that needs run-time design. ( ver.
1.0.3, no src., There is no limitations what so ever and the
source will be availible... later and for just a few $$$!. This
is a CardWare, send me a post card and tell me what you think
of it! ) ( FREEWARE d1.0x & d3.0x ) by Karl-Otto Rosenqvist

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250cze.zip (7,152 bytes)
This is Czech resource files for RX library in version 2.50 (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Radek Docekal

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250dut.zip (7,211 bytes)
This is Dutch resource files for RX library in version 2.50 (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Jose A. Neves

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250fra.zip (5,929 bytes)
French translation of RX extension Library 2.50 resources ( ver.
2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x
) by Alain FALANGA

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250gal.zip (5,778 bytes)
Galician translation of RX extension Library 2.50 resources (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Fidel Pita Sande

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250ger.zip (6,004 bytes)
This is German resource files for RX library in version 2.50 (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Robert Esser, Daniel Steiner

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250hun.zip (7,437 bytes)
Galician translation of RX extension Library 2.50 resources (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Charlie

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250ita.zip (7,055 bytes)
Italian resources for the RX Library version 2.50 ( ver. 2.50 )
( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by
Antonello Serra

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250pol.zip (7,463 bytes)
Polish translation of RX extension Library 2.50 resources ( ver.
2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x
) by Waldemar Otulski

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250por.zip (9,129 bytes)
This is Portuguese resource files for RX library in version 2.50
( ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x
& c3.0x ) by Joao Lira

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250slo.zip (5,860 bytes)
Slovene translation of RX extension Library 2.50 resources ( ver.
2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.
0x ) by Branko Starasinic

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250spa.zip (7,420 bytes)
This is Spanish resource files for RX library in version 2.50 (
ver. 2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x &
c3.0x ) by Pablo Javier Martinez

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rx250svk.zip (7,371 bytes)
Slovak translation of RX extension Library 2.50 resources ( ver.
2.50 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x
) by Roman Vdoviak

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rxlib250.zip (986,464 bytes)
RX VCL Extensions Library contains a number of components,
objects and routines for Borland Delphi ( ver. 2.50 ) (
FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by
Fedor Koshevnikov, Igor Pavluk, Serge Korolev

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/rxlib250r.zip (1,073,769 bytes)
RX VCL Extensions Library contains a number of components,
objects and routines for Borland Delphi ( ver. 2.50, with
international resource files for following languages: CZE, DUT,
FRA, GAL, GER, HUN, ITA, POL, POR, SLO, SPA and SVK ) (
FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by
Fedor Koshevnikov, Igor Pavluk, Serge Korolev

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/shlbrws3.zip (55,738 bytes)
ShellBrowser is a Delphi component, which provides an easy
interface to the windows 95/NT shell. For every object it can
show the explorer context menu, the properties, the correct
icon, details (date, type, ...), etc. ( ver. 1.01, price $25
with source ) ( SHAREWARE d3.0x & c3.0x ) by Joachim Marder

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/slang100.zip (6,755 bytes)
Two languages in one application! You can switch to a second
language at runtime AND designtime. If you do, all components
in your form will change their text to the text of the second
language. ( ver. 1.00�, no src., This component is Freeware. You
may freely use this Component in you own programs, even if they
are commercial. The usage is on your own risk. If you want the
source code, please email me. ) ( FREEWARE d3.0x ) by Christian
Bang

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/tcrypIni.zip (7,056 bytes)
The TCrypIni-class is Exactly the same as the TIniFile-Class.
Everything in the Inifile will be decrypted, Unreadable. ( ver.
1.0, Usage 1. Put the CrypIni.DCU in your searchpath, such as
the LIB directory. 2. Put the CrypIni in Uses. Price Source:
35$ USD. Compiled Unit: 9$. Order online at: https://www.regnow.
com/softsell/nph-softsell.cgi?item=1423-4 ) ( SHAREWARE d2.0x &
d3.0x ) by FastWare

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/toolbtns.zip (149,008 bytes)
A collection of almost 500 Office 97 compatible toolbutton
images, for use with TSpeedButton, TToolbar etc. Buttons have
been given plain English names. ( ver. 1.00, Enjoy! ) (
FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by
Conor O'Dowd

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/unidbtab.zip (17,432 bytes)
TUniversalDBTable is data-aware component with DBGrid,
DBNavigator, Search, Filter, Preview, Print, Export and
FieldsNameEditor Dialogs at Run and Design Time. Auto Reports
generate for Columns, Labels and User-Definable Report. ( ver.
1.0, no src., mail to me if you have questions or you want
source ) ( FREEWARE d3.0x ) by Paul Tishkin

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/verslab.zip (4,897 bytes)
TLabel derivative that displays any and all VersionInfo from
the Delphi 3 compiler. New version handles any file including
DLLs ( ver. 1.05, Freeware. No restrictions on useage, just let
me know if you like/use it! ) ( FREEWARE d3.0x ) by Marc Evans

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/visiolist.zip (139,127 bytes)
Visual control which manage many buttons, a little similiar with
VISIO component selector, or a little like microsoft Outlook,
but not the same. Useful for choose from a lot of items. You
need another component to work with it: Colorbutton which inc (
ver. 0.1 ) ( FREEWARE d3.0x ) by Geng Chenge

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/wizard.zip (15,140 bytes)
Graphic component for easy making of wizardforms. Different
viewstyles, autoscaling etc. ( ver. 1.00 ) ( FREEWARE d2.0x &
d3.0x ) by R. Andr� Inghilleri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/xmm.zip (14,387 bytes)
TxMainMenu is an extended main menu component for Delphi. It's
main purpose is to implement menu merge properly. TxMainMenu
allows menu / sub-menu merge deep down to ANY level. ( ver. 1.02,
no src., Source code: $49 ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x & d4.0x )
by USysWare

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/zcc10140.zip (579,014 bytes)
"ZieglerCollection one" include 60 componets and a large
collection of functions and routines, made to make your life,
as a programmer, a lot easier. ( ver. 1.40, Source is included
in full version. The full version can be used in Delphi 1, 2,
3, 4 and C++ B 1 & 3. The price ( if you want the full product
by e-mail ) is $52,00. Can be registered on-line at our
homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE c1.0x )
by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c30share/zcc30140.zip (948,025 bytes)
[...]
our homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE c3.0x
) by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/zcd10140.zip (684,059 bytes)
[...]
our homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE d1.0x
) by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/zcd20140.zip (570,792 bytes)
[...]
our homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE d2.0x
) by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/zcd30140.zip (814,147 bytes)
[...]
our homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE d3.0x
) by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/zcd40140.zip (1,019,353 bytes)
[...]
our homepage (http://www.zieglersoft.dk) ) ( SHAREWARE d4.0x
) by ZieglerSoft / Claus and Nina Ziegler

dsp-update 2 Aug 98 ( Sun ) ( part 1 )

[*] owner-dsp-update(zv)sunsite.icm.edu.pl - 2.8.1998 21:44:46

dsp-update : new files at Delphi Super Page ( DSP in short )
created by Robert M. Czerwinski

This is the first part of today DSP update.
[...]

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/1010file.zip (4,744 bytes)
Component TBinaryFile. holds a file in it self. You can access
the file with files or stream. ( ver. 1.0 ) ( FREEWARE d1.0x )
by Adrian Meyer

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/acmwave.zip (158,229 bytes)
This componens can play/record wave streams like some
components on the internet. but can compress/decompress wave
streams using installed CODEC on windows 95/98(NT maybe well. I
couldn't test) - GSM 6.1, IMA ADPCM, Mi ( ver. 1.0, Shareware
with nag-screen register fee is US$ 30 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by
Sang-Hee, Kim

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/adonis.zip (295,923 bytes)
Adonis Component Suite - collection of Delphi 3 and C++
Builder 3 components for accessing data in MS SQL Server, MS
Access and other relational and non-relational information
sources through ADO 1.5 (ActiveX Data Objects). Fast access
whitho ( ver. 2.00 Final ) ( SHAREWARE d3.0x ) by CyberMagic
Productions

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmdlg13.zip (152,888 bytes)
All AHM Dialog Components in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1., Trialware available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d2.
0x & d3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ahmdlgcb.zip (287,382 bytes)
All AHM Dialog Components in a seperate set. ( Trialware
available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE c1.0x & c3.0x ) by
Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/ahmdlgd4.zip (110,955 bytes)
All AHM Dialog Components in a seperate set. ( Trialware
available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d4.0x ) by Alexander
Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmenh13.zip (410,992 bytes)
All AHM Enhanced Controls in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1., Trialware available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d2.
0x & d3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ahmenhcb.zip (754,158 bytes)
All AHM Enhanced Controls in a seperate set. ( Trialware

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/ahmenhd4.zip (287,106 bytes)
All AHM Enhanced Controls in a seperate set. ( Trialware
available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d4.0x ) by Alexander
Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/docs/ahmhelp.zip (448,303 bytes)
AHM Collection help file ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x & c1.0x )

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/ahmmaixx.zip (419,350 bytes)
All AHM E-Mail Components in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1., Trialware available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d3.
0x & d4.0x & c3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmmnuxx.zip (786,724 bytes)
All AHM Menu Components in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1., Trialware available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d2.
0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmp3tt2.zip (2,775,756 bytes)
Update to Preview 3 of the AHM Triton Tools 98. A full
interactive set of nearly 150 Components for all your
development needs.Seperate Sets,Freeware Sets and more availabe
on http://www.ahm.co.za. ( ver. Triton 98 Preview 3, Trialware
available until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x ) by
Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmstd13.zip (497,479 bytes)
All AHM Standard Controls in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1., Trialware available until 9/09/98 ) ( SHAREWARE d2.
0x & d3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ahmstdcb.zip (901,579 bytes)
All AHM Standard Controls in a seperate set. ( SHAREWARE c1.0x &
c3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/ahmstdd4.zip (314,737 bytes)
All AHM Standard Controls in a seperate set. ( SHAREWARE d4.0x )
by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmsys13.zip (464,871 bytes)
All AHM System Components in a seperate set. ( ver. Triton 98
Version 1. ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x ) by Alexander Mehlhorn
(AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ahmsyscb.zip (682,352 bytes)
All AHM System Components in a seperate set. ( SHAREWARE c1.0x &
c3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/ahmsysd4.zip (363,159 bytes)
All AHM System Components in a seperate set. ( SHAREWARE d4.0x )
by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c10share/ahmt98cb.zip (3,131,114 bytes)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/ahmt98d4.zip (2,167,382 bytes)
Update to Preview 3 of the AHM Triton Tools 98. A full
interactive set of nearly 150 Components for all your
development needs. Check out http://www.ahm.co.za for more
information. ( ver. Triton 98 Preview 3, Trialware available
until 09/09/98 ) ( SHAREWARE d4.0x ) by Alexander Mehlhorn (

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/aledit.zip (4,331 bytes)
A TEdit component with support of align, ColorOnFocus,
ColorOnNoFocus, FontOnFocus, FontOnNoFocus, Multiline,
ExitOnReturn and WordWrap properties ( ver. 2.1 ) ( FREEWARE d2.
0x & d3.0x ) by Jos� Mar�a Ferri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/arc_1001.zip (36,422 bytes)
Set of 11 very nice components: TCharLed (Digital character
leds), TDateTimeEdit - TDBDateTimeEdit, TDBPacker (Easy
Deploy/Backup Paradox Databases),
TDBPositionLabel-TDBRecNoLabel, TDigitClock, TFileType,
TXXInfo. ( ver. 1.0.01, If you modify the source, please let me
know. ) ( FREEWARE d3.0x ) by Edison Mera Men�ndez

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/ardbcaln.zip (31,318 bytes)
Data and Non DataAware Calendar where you can select, deselect,
disable any day at the Calendar. Very Customisable. ( ver. V2.0,
Object is Freeware but see Copyright Notice at the Doc and
Source. ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Albert

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/audio.zip (181,765 bytes)
TAudio controls waveform devices, e.g. Soundblaster cards,
allowing applications to manage waveform audio playback and
recording. Simple to use. Enhancements: Play streams, Split
channels, Trig level on recording, mixer volume/mute controls (
ver. 3.1 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x ) by Hakan Bergzen

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/autopnl.zip (4,343 bytes)
TAutoPanel component - It is a TPanel with some extension Delphi
3 tested only. Allow to change size and position of child
components when changing a size of AutoPanel ( ver. 0.00 ) (
FREEWARE d3.0x ) by Dmitry V. Bolshakov

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/avicap.zip (9,723 bytes)
AVIcap V2.0 used for capturing frame from AVI without drawing on
the screen, that is essentially fast. Now you can save BMP using
next formats: pf1bit, pf4bit, pf8bit, pf8bitGray, pf15bit,
pf16bit, pf24bit, pf32bit, pfDevice. ( ver. 2.0, Trials: works
while IDE running ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Serge Biletski

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/backfile.zip (84,820 bytes)
Backup + restore component, supports multiple disks, data
comporession, incremental or full backup, partial or full
restore, ... ( ver. 3.0, no src., New methods implemented to
create self extracting EXE files. ) ( FREEWARE d3.0x ) by
Alexander Halser

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/barnosrc.zip (180,303 bytes)
Barcode Printing Component. Code 39, code 128, interleaved2of5,
Posnet, EAN, FIM etc. Prints on any canvas, extra components for
quick reports. Auto scaling & positioning. ( ver. 4, no src.,
Free for all versions of delphi without source. Source costs a
little. Unlimited runtimes no charge. Try Hompage for latest
version http://www.ozemail.com.au/~mtntop ) ( FREEWARE d1.0x &
d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by MountainTop Systems

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/bleepint.zip (2,364 bytes)
Make your Delphi programs bleep like Fractint. Control of PC
Speaker (Not for Windows NT) ( ver. 2.1 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.
0x & d3.0x ) by Andy Preston, Apollo Developments

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/blownreg.zip (74,541 bytes)
TBlowfish is a Delphi implementation of the popular and fast
'Blowfish' algorithm. Blowfish is royalty free and does not have
any known weaknesses, and can support a key length of up to 448
bits. This implementation offers all the usual modes of oera (
ver. 1.06, no src., Source on Purchase/Registration ) (
FREEWARE d2.0x & d3.0x & c1.0x ) by Ian Sparkes

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/cc95v27.zip (22,716 bytes)
TPage95Control and TTab95Control are more complete
implementations of the Common Tab Controls. Both support
Vertical Tabs, Buttons, Tab Images and Hints. As well
TPage95Control allows for floating Tabs with the Tab95Sheet. (
ver. 2.7, The author would like any source modifications mailed
back to him. When responding please specify if you want future
enhancements mailed directly back. This version now supports
Delphi 4!!! ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by Ryan J.
Mills

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/cdkey.zip (3,151 bytes)
Powerful CDKey component to add security to your applications.
Fully configurable with mask and base bytes. ( no src. ) (
FREEWARE d3.0x ) by Alex Ramil Aguel

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/codewarp.zip (107,777 bytes)
CodeWarp is an expert for Delphi 3, allowing quick code
navigation in your source, displaying classes, funcs, procs,
units, packages, local libs..., in a popup tree view, and brings
the editor to those spots in a click. Free/SwapWare for
individual ( ver. 1.11, Free/SwapWare for non-commercial use -
US$ 50 Site-Wide Licence ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Eric Grange

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/compound.zip (5,890 bytes)
This is a set of classes that turns every normal form into a
compound component. The comoment can appear as a TPanel, a
TGroupBox or a TScrollBox. It is easy to support other
containers (The whole class is less than 50 lines). ( ver. 1.1 )
( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by Thomas Quester

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/counter.zip (161,276 bytes)
This is one counter for Web Page. The counter is an GIF89a
format image. ( ver. 1.1, This counter is freeware and if you
want change something, write me an email and i'll make for you.
) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Remondini Denis

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/crypini.zip (7,053 bytes)
The TCrypIni-class is Exactly the same as the TIniFile-Class.
Everything in the Inifile will be encrypted, Unreadable. ( ver.
1.0, Usage 1. Put the CrypIni.DCU in your searchpath, such as
the LIB directory. 2. Put the CrypIni in Uses. Price Source:
35$ USD. Compiled Unit: 9$. Order online at: https://www.regnow.
com/softsell/nph-softsell.cgi?item=1423-4 ) ( SHAREWARE d3.0x )
by FastWare

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/cryptlib.zip (191,376 bytes)
Contains several Advanced Encryption Standard Canidate
encryption algorithms in pure object pascal. Has source. (
Source is included. FREEWARE. ) ( FREEWARE d3.0x ) by Duff

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/cs_sec.zip (2,073,564 bytes)
Client/Server Security. Upon successful login, will load
security for the current logged in user. TSecurityQuery will
check security for the user before opening and only allow the
user to do what the back end RDBMS will allow the user to do. (
ver. 1.0, Free to do whatever with what I have written.
Includes EZDSL and RxLib which are freeware, but follow
different guidelines. ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x )

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/ctlmnuv1.zip (14,025 bytes)
TControlMenuItem Component - Delphi VCL component for adding
menu items to the system/control menu of an application/form.
This component makes adding control menu items easy. Full
source code is provided when registered. ( ver. 1.0,
Registration is a mere $10 U.S. Full source code provided
when registered. This trial version requires that the Delphi
IDE be loaded/running when apps built with the component are
executed. ) ( SHAREWARE d1.0x ) by C. L. Lankford

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/docs/d2access.zip (21,279 bytes)
*.hlp file describing how to connect delphi to MSAccess tables,
explaining DAO & BDE versions etc. ( SHAREWARE ) by Andrew
Skinner

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/daods.zip (257,623 bytes)
DAO Database Collection - collection of Delphi 3 and C++
Builder 3 components for accessing data in Access 97, dBase,
FoxPro and ODBC databases through DAO 3.5. Fast access without
BDE. ( ver. 3.00 Beta 2 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Erik Salaj

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c30share/daodsc.zip (183,114 bytes)
DAO Database Collection - collection of C++ Builder 3 components
for accessing data in Access 97, dBase, FoxPro and ODBC
databases through DAO 3.5. Fast access without BDE. Compatible
with CGI Expert. ( ver. 3.00 Beta 1 ) ( SHAREWARE c3.0x ) by
Erik Salaj

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/dbft114.zip (159,138 bytes)
TDBFieldTotaliser is a data aware component for D3, D4 and C++B
3 that will provide a running total for ant numeric field(s) in
a dataset without the need to resort to queries. Any edit to a
field (column) is immediately reflected in the total. ( ver. 1.
14, Registration Costs $15 and entitles the user to source code
and updates via e-mail ) ( SHAREWARE d3.0x & d4.0x & c3.0x ) by
Barry Carr

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/dbgrideh.zip (15,241 bytes)
TDBGridEH component - It is a DBGrid with some extension ( ver.
0.00 ) ( FREEWARE d3.0x ) by Dmitry V. Bolshakov

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/dbnet.zip (511,686 bytes)
Dataset Auto Refresh Component, for NETWORK APPLICATIONS, no
replaced components, no supplementary code is needed, very fast
and easy to use, just drop and forget. Newer version : Lookup
Field Support and Multi-Forms Simultaneous Refresh. ( ver. 1.33,
Price 30$, source code 10$ ) ( SHAREWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x
& c1.0x ) by DERUEL Patrick

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/defimath.zip (758,952 bytes)
A simple mathematical game, based on a television gameshow from
the early seventies (RTB - Belgium). Unzip defimath.zip, then
run setup.exe. This was my first attempt to create something
using Delphi 2.0. ( ver. 1.0 ) ( FREEWARE d2.0x ) by ExEntryC

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/diltrdlg.zip (5,277 bytes)
Component that allows you to perform table filter operation, by
selecting column name, operator and assigning values in a
filter dialog box. ( ver. 1.0, A sample project is provided but
to run it, you must before add the unit into the delphi user
packet. ) ( FREEWARE d3.0x ) by Roz Herv�

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/dragdrop.zip (219,133 bytes)
Components to enable drag and drop of text and files FROM your
application TO another application ( ver. 1.3, Has a number of
bug fixes and enhancements from Ver 1.2 ) ( FREEWARE d3.0x ) by
Angus Johnson

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/effctrls.zip (338,540 bytes)
This components is for enhanced forms or windowed-controls. As
you see in EXE-demo included, this component can make forms or
controls show themselves beautifully (like a slide in
presentation). ( ver. 1.0, Shareware with nag-screen. Register
fee is US$ 50 feel free to contact author by e-mail ) (
SHAREWARE d3.0x ) by Sang-Hee, Kim

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/express.zip (17,086 bytes)
Expression evaluator for functions of up to three variables,
also supporting up to 6 parameters. Not an interpreter, but a
quasi compiler for the functions, so it is fast for repeated
evaluations. Demo included ( ver. 2.0, with src., Free for
noncommercial and educational use ) ( SHAREWARE d1.0x & d2.0x )
by Renate Schaaf

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/f2h.zip (67,538 bytes)
Make perfectly aligned data-entry forms that look as good in
HTML as they do in your windows app! This component instantly
renders your forms as HTML, and takes into account browser
quirks and differences for perfect looking output. ( ver. 1.02,
Online interactive demo: www.href.com/dfm2html Registration:
$99.00 Source is not included. The trial version is limited to
the use of 8 controls. The registered version supports
unlimited controls. ) ( SHAREWARE d3.0x ) by HREF Tools

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/c30share/f2h_c3.zip (168,616 bytes)
[...]
controls. ) ( SHAREWARE c3.0x ) by HREF Tools Corp.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/f2h_d2.zip (66,738 bytes)
[...]
unlimited controls. ) ( SHAREWARE d2.0x ) by HREF Tools

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/f2h_d4.zip (77,520 bytes)
[...]
unlimited controls. ) ( SHAREWARE d4.0x ) by HREF Tools

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/fcteb10.zip (1,194,461 bytes)
FormContainer is a native component that makes possible to
insert a form as a child window into another form. When
switching forms you can make transition effects. It is also
possible to use the transition effects with any other control. (
ver. Beta 1.0 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Francisco Sanchez

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/frmgenwn.zip (2,404,123 bytes)
This printing component (with Visual Editor) will drastically
cut development time. Use the external files feature to
virtually eliminate form coding or have the Editor generate the
Delphi or CPPB source code for you. ( ver. 3.5, This Trial
Version Only Works When IDE Is Running. The Source Code
included in Registered Version. ) ( SHAREWARE d1.0x & d2.0x &
d3.0x & d4.0x & c1.0x ) by Infinity Software Group

LINK: ftp://204.229.127.46/Asta/D3/Asta.exe
ASTA is A Smart Thin Architecture. It allows a developer to
create MIDAS-like, thin client, multi-tier applications. The
clients require no BDE or DLLS, just a simple executable. The
applications can run on a LAN, WAN or the Internet. ( ver. 1.05,
Pricing starts at $249. See http://www.astatech.com for
details regarding different licensing packages and source code
availability. ) ( SHAREWARE d3.0x ) by ASTA Technology Group LL

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/gwdrgdrp.zip (745,944 bytes)
OLE Drag and OLE Drop demo/diagnostic applications, and Delphi
objects for building OLE Drag and Drop apps. Includes "Drop
browser" to reveal what formats and data other apps drop.
Comprehensive docs of OLE drag and drop, and Delphi COM object
us ( ver. 1.1 ) ( FREEWARE d3.0x ) by Graham Wideman

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/harmfade.zip (113,306 bytes)
HarmFade is an animation effect. It will transition from one
bitmap to another, using "Dissolve" or "Blend". Mostly it's
useless, just for splash screens and such, but looks cool. Will
work in 256-color, but looks best in 16 - 24 bit color. ( ver. 1.
2, V1.2 fixes a couple of bugs, adds a Finish boolean. Also
includes a demo of how to use HarmFade with a thread. ) (
FREEWARE d3.0x ) by Harm

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/hawkeval.zip (1,053,574 bytes)
Hawk Eye is a tool set that includes: Hawk Eye-The Component
Debugger and Eye Spy-The Application Spy. Hawk Eye is the only
complete component debugger for Delphi components. Use Eye Spy
to spy on Delphi applications. ( ver. 3.0, Hawk Eye is a
commercial product, available directly from Agni Software for
USD 200. Email: sphinx(zv)blr.vsnl.net.in http://www.agnisoft.com )
( SHAREWARE d3.0x ) by Agni Software

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/highmemo.zip (3,547 bytes)
THighLightedMemo extends the functionality of a TMemo component
by allowing you to highlight a line of text with any of the
colours in the current palette. Text colours can be
automatically inverted. ( ver. 1.3, Use freely, but credit me if
you use this component as the basis of some other! ) (
FREEWARE d3.0x ) by Nic Hollinworth

LINK: http://ourworld.compuserve.com/homepages/rsampy/refcombo.zip
TDBReferencedCombo is a VCL component for Delphi. It is a very
simple data aware component, that looks like a "SQL driven
DBLookupCombo"... ( ver. 1.00, Full source code included. Any
comments will be appreciate. If you really like
TDBReferencedCombo, please send a me packet of cigarettes. )
( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x ) by Robert SAMPY

Zjisteni poctu dnu mesice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.8.1998 23:00:27

Petr Fischer wrote:

> Cau,
>
> je v Delphi naka funkce na zjisteni poctu dnu zadaneho mesice v
> roce??? Popripade znate nakej vzorec na zjistovani tohoto?

Ahoj,

da se to udelat treba takhle (to pole a funkce jsou definovany v
SysUtils):

Days := MonthDays[IsLeapYear(Year), Month];

Petr Vones, amatersky programator

direct draw

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.8.1998 23:05:13

Vaclav Sazima wrote:

> [...]
> potrebuji zacit pouzivat direct draw, (W95,Delphi3 brzo 4). Poradil
> byste mi nekdo odkud zacit (dokumentace, priklady, komponenty)?

Ahoj,

Na Delphi Super Page jsem na to videl nejake komponenty, ale tusim
ze zadne z nich nebyly free a se zdrojaky..

Petr Vones, amatersky programator

problem s nekompatibilitou DELPHI 3 a 4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.8.1998 23:11:43

Tibor T�th wrote:

> [...]

> actual and formal var
>
> parameters must be identical, ale v DELPHI 3 to preslo)

V D4 doslo ke zmene nekterych typu promenych, v tvem pripade musis zmenit
LongInt na Cardinal.

Petr Vones, amatersky programator

direct draw

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz> - 2.8.1998 23:46:58

Ahoj

Pred par dny jsem objevil Direct-X free komponenty na
http://www.ex.ac.uk/~PMBearne/DGC.html
Uz jsem si to stahnul, ale jeste jsem je nezkousel.
Jsou u toho i dema.

Petr Medek

----------
Od: Vaclav Sazima[SMTP:sazima(zv)comp(tec)cz]
Odesl�no: 31. �ervence 1998 19:23
Komu: Delphi
P�edm�t: direct draw

<<Soubor: ATT00002.txt>>

Vytvoreni DBF s indexy idx, cdx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.8.1998 00:18:58

Petr Bahn�k wrote:

> [...]
>
> Z duvodu zpetne kompatibility s nejakym sw potrebuji vytvorit v D2 DBF
> tabulku s indexy idx, cdx (nejaka foxka ci co). Jde to nejak ?

Jde, ale jen s CDX indexy (IDX se mi nepodarilo udelat). Nejdrive si musis
stahnout od Borlandu update BDE alespon na verzi 4.51 ktera uz obsahuje
prime drivery na FoxPro a Access. Potom si vytvoris pomoci BDE Administratoru
alias kde das Database driver name STANDARD a Default driver FOXPRO (melo by
to ale jit udelat i programove). Vlastni tabulku nelze vytvorit klasickym
zpusobem v Database Desktopu, protoze on nezna driver FoxPro, navic Delphi 2
nezna TableType ttFoxPro, takze to musis obejit pomoci SQL, asi takto:

with Query1 do
begin
DatabaseName := 'FoxAlias';
SQL.Text := 'CREATE TABLE POKUS (POLE1 CHAR(20), POLE2 NUMERIC(10,2))';
ExecSQL;
SQL.Text := 'CREATE INDEX P1 ON "POKUS" (POLE1)';
ExecSQL;

nebo ji vytvorit rucne v Database Exploreru opet pomoci SQL.

Petr Vones, amatersky programator

Prejmenovani sloupce v Select

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 3.8.1998 06:47:44

mne funguje takyto prikaz
SELECT "CUSTOMER"."CUSTOMER" as "CUSTOMER"."Sk__ka" FROM
":IBLOCAL:CUSTOMER",
cize uvodzovky sa daju pouzivat
(treba ich pouzit s aliasom - alternetiva 2:
SELECT a."CUSTOMER" as "a"."Sk__ka", a."CONTACT_FIRST" FROM
":IBLOCAL:CUSTOMER" as a
kde je vidiet ze alias moze byt v uvodzovkach alebo aj bez nich
),
ale treba povedat, ze v paradoxovej tabulke mi to vrati citateln_ nadpis
fieldu /Skuska s diakritikou/, v pripade IB je meno pola interpretovane v
tvare >Sk__ka<
s pozdravom
Miro

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz>
Pre: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 2. august 1998 19:55
Predmet: Re: Prejmenovani sloupce v Select

> [...]
>ze v Interbase nejde prejmenovat sloupec na string obsahujici
>diakritiku nebo mezery. Testoval jsem primo v WISQL.

[*] Ing. Jaroslav Jahoda <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 3.8.1998 07:33:16

1. Chcel by som sa Vas opytat, ci nahou nevie niekto ako spustim
default
Internet browser (napr. Internet Explorer, alebo Netscape Navigator,
...)
po akcii napr. LabelClick?

napr.
HLinkSimpleNavigateToString('http://www.seznam(tec)cz/', NIL, NIL, NIL,
NIL, NIL, 0, 0);

z unity URLMON

2. Ako je mozne otvorit, zobrazit a ulozit obrazok JPEG a zaroven aby
sa
dalo do neho kreslit ako do TImage (TImage.Canvas.LineTo, ...)

Koukni na jpeg.pas na instalacnim CD.

Ing. Jaroslav Jahoda
Lesprojekt-Sluzby s.r.o.
Nabrezni 1326
Brandys nad Labem 250 01
tel. +420 202 800152, fax. +420 202 800161
email: jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz
http://www.lesprojekt(tec)cz/
testy databazi - http://www.lesprojekt(tec)cz/delphi/

FTP

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 3.8.1998 08:53:35

> Kdyz uz tu zminujete ftp server pro tuto konferenci, pouzivam IE4.0 a
> nemuzu se tam dostat z duvodu Permission denied. Help . . .

Neni problem v te tece na konci? Pripadne zkuste projit cestou z
ftp://ftp.mlp(tec)cz

problem muze byt v IE4 v tom ze implicitni adresar po pripojeni jiz je

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub a ja nevim, jak se tam IE4 dostava. Pokud se pripoji a
pach dela change directory, tak se nedivim.

Pokud ma problem vice lidi, zkusim to virtualne nekam namapovat.

Jsou-li s tim jakekoliv problemy piste, at se to vyladi a slouzi to svemu ucelu!

Jinak anonymous tam ma prava cteni, specialni pridavaci uzivatel tam ma i pravo
zapisu viz nejaky drivejsi mail.
a.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

FTP

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 3.8.1998 08:56:09

> Pro pristup k FTP serveru je potreba pouzit adresu
> ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/delphi/konference ,
> tj bez toho uvodniho /pub. Pak to funguje.

Takm to vypada, ze problem je opravdu v tom, jak se tam IE4 dostava, ja
pouzivam NN a problem nemam, IE3, ktery mi Bill nainstaloval, aniz bych jej o
to zadal ten problem taky nemel a IE4 jsem nemel odkud testovat a instalovat si
jej nechci. Omlouvam se za zpusobeny problem.

a.

> [...]

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 3.8.1998 09:15:10

http://www.ingjapan.or.jp/hori/software/index.e.html

Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 31. �ervence 1998 19:32
P�edm�t: direct draw

> [...]
>potrebuji zacit pouzivat direct draw, (W95,Delphi3 brzo 4). Poradil
>byste mi nekdo odkud zacit (dokumentace, priklady, komponenty)?

Zjisteni poctu dnu mesice

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 3.8.1998 09:21:12

V unite SysUtils (D4) je toto (v casti interface):

function IsLeapYear(Year: Word): Boolean;

type
PDayTable = ^TDayTable;
TDayTable = array[1..12] of Word;

{ The MonthDays array can be used to quickly find the number of
days in a month: MonthDays[IsLeapYear(Y), M] }

const
MonthDays: array [Boolean] of TDayTable =
((31, 28, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31),
(31, 29, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31));

From: Hejna Martin <hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz>
To: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 3. srpna 1998 14:18
Subject: DBGrid

> [...]
>neznam kompletne vsechny metody objektu).
>Porteboval bych skryt nektere sloupce pripadne radky. Existuje neco jako

Problem s download RxLib 2.50

[*] Petr Wogurka <alto(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 3.8.1998 17:45:54

Zdravim vsechny,
mam problemy se %subj%. Zkousel jsem to pomoci Cute FTP 2.0
nebo GetRight 3.2 dle navodu na http://rx.demo.ru a bez uspechu.
Netusi nekdo co s tim?
Predem diky.

Petr Wogurka
alto(zv)unl.pvtnet(tec)cz

Jak na COM

[*] Tom� Hopl��ek <tomas.hoplicek(zv)risc.upol(tec)cz> - 3.8.1998 20:04:26

Zdravim Vsechny,
podobny mozna stejny dotaz tu uz urcite byl, ale presto.

Potrebuji nastanit na COM1/COM2 vyvody jako jsou
RTS, DTR, nebo cist DSR,CTS,RI.

A dalsi problem se tyce pristupu na COM ale pod WinNT a jestli bych mohl
poprosit konkretneji.

Dekuji. Tomas Hoplicek
Voskovcova 6, Olomouc 779 00
068 5432599 / 0603 271 678

Problem s download RxLib 2.50

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 3.8.1998 20:38:27

Ja jsem si ji nasel pres http://ftpsearch.ntnu.no a pak si stahnes odjinud.

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

dotaz

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 3.8.1998 21:36:05

Mame komponentu, kter� to �e��: Tbicon.pas
Podivej se na www.sinea(tec)cz. Je to v souboru komponent SineaVCL
(balicek SiVCL3.zip).
V souboru Tbicon.doc najdes popis a uziti komponenty.
Vseczhny komponenty i s dokumentaci muzes stahnout bezplatne.

Od: PePa spol. s r.o. <pacak(zv)pepa(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 28. �ervence 1998 16:02
P�edm�t: dotaz

Pros�m o radu.
Cht�l bych um�stit ve W95 ikonu na li�tu vedle hodin a znaku n�rodn�
kl�vesnice. Jak to lze prov�st v Delphi.
D�kuji p�edem za zaslan� rady.

Moje adresa j_virt(zv)email(tec)cz
Ji�� Virt

Oznaceni zaznamu v gridu

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 3.8.1998 21:49:12

>Pouzi RxDBGrid z RxLibrary

-----------------
To jde i v normalnim TDBGrid!
Do ud�losti OnDrawColumnCell napis napr.

procedure TFormKomentar.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
if QueryPoznZNAK.AsString = 'B' then begin
DBGrid1.Canvas.Font.Style := [fsBold];
end;
if QueryPoznZNAK.AsString = '' then begin
DBGrid1.Canvas.Font.Style := [];
end;
DbGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

Polozka QueryPoznZNAK.AsString obsahuje znak B pro radky,
ktere se maji zobrazit tucne.
Snadne, ze.

Jaro

Problem s download RxLib 2.50

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 4.8.1998 07:45:50

Uz je taky na DSP http://sunsite.icm.edu.pl/delphi
vcetne CS resoure.

Tomas Baloun

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Wogurka <alto(zv)unl.pvtnet(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 3. srpna 1998 17:51
P�edm�t: Problem s download RxLib 2.50

>Zdravim vsechny,
>mam problemy se %subj%. Zkousel jsem to pomoci Cute FTP 2.0
> [...]

RX Library

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.8.1998 08:20:02

Zdravim,

parkrrat uz tu byla zminka o RX Library. Co vsechno obsahuje? Je to free
nebo shareware?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
E-mail2: mailto:sovtop(zv)yahoo(tec)cz

Problem s databazi

[*] Svatopluk Vit <vit(zv)ardo(tec)cz> - 4.8.1998 08:34:13

Zdravim Vas vsechny dobre programatory!

Mam tady pro Vas jeden urcite jednoduchy dotaz. Nejprve vstupni podminky :

V D3 mam vytvoreny program na evidenci dojetych vagonu se zbozim (databaze
VAGONY.DB). Je to program se dvema formulari. Na prvnim je objekt TTable a
TDataSource. Dale je zde 6 tlacitek a objekt TDBNavigator. Na druhem
formulari je objekt TQuickReport a opet TTable a TDataSource. Pomoci BDE
pouzivam standardni alias DEMOS (u uzivatelu ukazuje na sitovy adresar a je
spravne nastaveno sdileni).

Program jiz funguje k me plne spokojenosti. Uzivatele s nim spokojene
pracuji a vznaseji dalsi pozadavky na vylepseni. Jeden z pozadavku byl na
pridani dalsi polozky do databaze VAGONY.DB. Tuto polozku jsem pridal
pomoci Database Desktopu. Problem, ktery mam se tyka teto pridane polozky.
Na formular pridam dalsi polozku TDBEdit. V Object Inspectoru nastavuju vse
jako u ostatnich tedy :

DataSource : DataSource1

a pokud chci vybrat pomoci DataField mou novou polozku, v seznamu
dostupnych se neobjevi.
V zachvatu ladeni jsem dokonce z fomulare smazal i objekt TTable a
TDataSource a znova je pridal. Pak jsem take zrusil vsechny klice a
vytvoril je v Database Desktopu znova.

Dotaz : Nevite, ktere vsechny kroky je potreba provest pro to, abych mohl
pridat jedno editacni policko do jiz existujiciho programu?

Svatopluk Vit
spravce poc.site
Karvina

Delphi a textove soubory

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 4.8.1998 08:43:06

Ahoj,

muze mi prosim nekdo trosku osvetlit a priblizit praci s textovymi
soubory ? Myslim tim zapisovani do nich, cteni z nich, nacitani obsahu
do Combo a List Boxu a pod. Nemam v tomto smeru zadnou zkusenost a o
Delphi nemam zadne manualy. Navstivil jsem sice help, ale nak se
nechytam.

Vasek

lukes(zv)msm.pvt(tec)cz

Problem s databazi

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 4.8.1998 09:08:02

Nejsem si jist, ale mozna by to mohlo byt tim, ze nemate pole v seznamu
dostupnych
poli, tj. jako objekt TField. Kdyz dvojite poklepnete na komponentu Table,
objevi se seznam
vsech poli a pravym tlacitkem muzete pridat. Do tohoto seznamu se po
vytvoreni noveho
pole toto neprida automaticky. Jinak si to neumim vysvetlit.

From: Svatopluk Vit <vit(zv)ardo(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List (el. adresa) <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 4. srpna 1998 8:48
Subject: Problem s databazi

> [...]
>
>Dotaz : Nevite, ktere vsechny kroky je potreba provest pro to, abych mohl
>pridat jedno editacni policko do jiz existujiciho programu?

POMOC ODBC

[*] rk0w <rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz> - 4.8.1998 09:14:40

D�ky v�em !!!

Roszynec Ji��
admin IT

e-mail: rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz
tel.zam.: 0445/336220
tel.dom�: 0445/23962

----------
> Odes�latel: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz>
> [...]

Delphi a textove soubory

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 4.8.1998 09:16:49

Cau,
Obecnou praci s textovyma souborma udelas pomoci promenne typu TextFile.
Nejdrive ji musis naasignovat a nakonci ji clousnes:

var
WTextFile : TextFile;

begin
AssignFile(WTextFile, Jmeno souboru);
{operace se souborem}
CloseFile(WTextFile);
end;

Pro zapis a cteni pouzijes normalni fce write a read - write(WTextFile, '').
Pokud chces jen nacitat do listboxu nebo comba, popr. je ukladat, tak kazdy
z nich ma odkaz na TStringList (property Items nebo Lines). Typ TstringList
ma metody SaveToFile a LoadFromFile (tam uz samozrejme nemusis delat ty veci
napsany predtim).

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

Problem s clipboard

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 4.8.1998 09:42:11

Ja kopiruji pres clipboard bezne texty z jednoho RTF do druheho,
ovsem nerikam, ze bez problemu. Obcas se taky neprenese nic.
Je to nejaka chyba pri preplnovani fronty zprav. Vyrazne se to vylepsilo
po pouziti ProcessMessages, ale zase to zacalo delat jine neplechy
jinde (predbihani se nekterych zprav - napr. na uzavreni formulare driv,
nez se ukoncilo kopirovani pres clipboard).

Je tu samozrejme nekolik
obezlicek, jak to udelat, ale zadna neni idealni:

1)Muzes zkusit CopyToClipboard v cyklu zopakovat nekolikrat
(vice jak petkrat to ovsem obvykle nema smysl)
2)Muzes pouzit kopirovani znak po znaku vcetne formatu
(je to neuveritelne pomale)
3)Muzes to zkombinovat
4)Muzes to pretahovat pres soubor pomoci SaveToFile a LoadFromFile
(Rychlost se da prezit, ale lze tak kopirovat jen cely text -
loadfromfile smaze puvodni text a natahne novy)
5)Podobne jako 4), ale pomoci streamu

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> RichEdit1.copyToClipBoard;
> RichEdit2..PasteFromClipBoard;
>
> Neudelalo to ovsem nic. Z toho jsem zjistil, ze jiz CopyToClipBoard nic

Dotaz

[*] Hr�a Daniel <Hrna(zv)VM.SME(tec)cz> - 4.8.1998 09:50:52

Chci se zeptat, jestli nekdo z vas nevi, kde muzu sehnat nejaky SW,
ktery dokaze testovat monitory. Neco, co je spolehlive a lze tomu verit
(pod Win95 / DOS)

Dik Dan

Daniel Hr�a - STVT
Severomoravsk� energetika, a.s.
Rozvodn� z�vod Val. Mezi����
telefon: +42 0651 683 224
fax: +42 0651 683 400
mobil: 0603/257 397
e-mail: hrna(zv)vm.sme(tec)cz

ORACLE

[*] Danihel Martin <Martin.Danihel(zv)swh.sk> - 4.8.1998 09:55:33

Mam problem pri volani ulozenych procedur, ktore maju out parametre typu
varchar2. Prejavuje sa to tak, ze ak parameter presahuje 255 znakov, tak
nastane chyba (-6502 - chyba PL/SQL).
Tato chyba nenastava pri volani tejto ulozenej procedury z inych
prostredi. Zda sa, ze datovy typ string, ktory pouziva Borland v
komponente TStoredProc, nie je dostatocny na preberanie parametrov typu
varchar2.
Ma s tymto niekto skusenosti, prip. vie poradit?
Vdaka.

SWH s.r.o, Bratislava , Slovakia
Email: Martin.Danihel(zv)swh.sk
Tel : +421 (7) 538 4217
Fax : +421 (7) 538 5402
Mobil : +421 905 268 978

SN modemu

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 4.8.1998 09:58:04

:-) najjednoduchsie tak, ze sa pozries na ten stitok :-)

M.T.
> [...]
>
>zajima me, zda je mozne zjistit seriove cislo modemu. Myslim tim vyrobni,
>ktere je uvedeno na lepicim stitku na krabici modemu.

Finito RX English Help

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.8.1998 10:40:34

Petr Vales wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> obdrzel sem anglicky popis RX library, takze pokud ho
> negdo potrebuje ?

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

direct draw

[*] pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.8.1998 10:43:08

Prosimte neposlal by si mi soubor delphi.zip me nesel spravne stahnout
hlasilo toi chybu v CRC zipu
Diky Sopak
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Medek <xmedekp(zv)fel.cvut(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 2. srpna 1998 23:53
P�edm�t: RE: direct draw

> [...]
>
>Pred par dny jsem objevil Direct-X free komponenty na
>http://www.ex.ac.uk/~PMBearne/DGC.html
>Uz jsem si to stahnul, ale jeste jsem je nezkousel.

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.8.1998 10:58:20

Prosim o radu, jak vytvorit na tabulce, ktera jiz ma primarni index dals�, sekundarni.
Tabulka je jiz vytvorena, je typu ttParadox a m� pole :

"ID" A 4 *
"IDRodice" A 4
"Prijmeni" A 20
"Jmeno" A 20
A chtel bych udelat index na poli IDRodice.

Diky za pomoc, jak jsem jiz zminoval, s databezemi jsem "v plenkach" :-)

Dobromil Maly
mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz

DFx - knihovny

[*] Hr�a Daniel <Hrna(zv)VM.SME(tec)cz> - 4.8.1998 11:53:30

Pry existuje nejaka knihovna pro Delphi, ohledn� p��stup� na graficky
akcelerator 3DFx.
Nevite o tom nekdo, prypadne shanim nejake jine zdroje k tomuto pristupu

[...]

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 4.8.1998 12:03:55

Nazdar,

mozno, ze Ti to bude ... platne, ale som si vsimol, ze ak otvorim
v Delphi pole (DB je pod IB) VarChar(<=255) tak je to TString ale
ak je VarChar(>255) tak je to TMemo. Robilo mi to galibu a kedze
som to nevedel inac ukecat (islo mi o to, aby som to mohol zobrazit
v DBGride), tak som * VarChary dal na max. 255.

Eto vsio.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

----------
> [...]
> varchar2.
> Ma s tymto niekto skusenosti, prip. vie poradit?

RX Library 2.40 (TSpeedBar)

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.8.1998 12:22:38

Zdravim,
chtel bych zkonzultovat jednu vec ohledne TSpeedBaru z RXLibrary 2.40:
K teto verzi jsem si dotahl i ceske stringy, ale mam s nimi problem.
Pokud zavolam TSpeedBar.Customize, tak se mi objevi spravne dialog na upravu
SpeedBaru, ale prave v nem mi nesedi cestina (v D3 profi). Zkousel jsem to na
RXDemu a tam se na spodku dialogu objevi misto ceskych znaku podtrzitka
takze to vypada asi takto: Chcete-li p_idat tla__tka p__kaz_, atd...
Navic bych chtel misto anglickeho tlacitka Help tam dostat Napoveda.
Je zajimave, ze v D1 je cestina v poradku (tedy krome toho Help)
Pokud s tim mate nekdo zkusenosti poradte, prosim.
Nebo pokud by to bylo odstraneno ve verzi 2.5, tak mi dejte vedet.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Problem s databazi

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 4.8.1998 12:23:03

Ja jsem tyhle potize nikdy nemel. Vzducky jsem Desktopem pridal udaj do
souboru, na komponente TTable jsem double-kliknul, zmacknul Add, nabidnul se
mi novy field, odkliknul jsem a vsechno bylo v pohode.

Napada mne, jestli v rezimu ladeni nepracujes se souborem, ktery ma starou
strukturu.

>Dotaz : Nevite, ktere vsechny kroky je potreba provest pro to, abych mohl
>pridat jedno editacni policko do jiz existujiciho programu?

DBGrid

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 4.8.1998 12:26:44

Sloupce skryvam tak, ze vlezu na prislusnou TTable, double-clickem otevru
seznam fieldu a u nekterych nastavim Visible=false.

> [...]
>neznam kompletne vsechny metody objektu).
>Porteboval bych skryt nektere sloupce pripadne radky. Existuje neco jako

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 4.8.1998 12:30:38

Priklad:
procedureTable1CalcFields (sender:TObject);
begin
Table1PocitanePole.value := Table1Pole1.value + Table1Pole2.value;

From: petr.fischer(zv)email(tec)cz <petr.fischer(zv)email(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 1. srpna 1998 19:40
Subject: TTable a fkCalculated polozky

Jak se dostanu i na ostatni polozky (TField) daneho
>zaznamu, abych mohl hodnotu vypocitat prave z ostatnich
>polozek???

Nastaveni a synchronizace casu v siti.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 04.8.1998 13:00:52

Nejlepsi bude pouzit NTP (Network Time Protocol). Vsechny potrebne
informace vcetne odkazu na software najdes zde:

http://www.eecis.udel.edu/~ntp/

Osobne bych ti doporucil pouzit Tardis

http://www.kaska.demon.co.uk/

na onu masinu s "presnym casem" a nastavit aby vysilal NTP broadcast a
na ostatni masinky nainstaluj K9 (k dostani tamtez).

Synchronizuje se to docela casto (radove par vterin s presnosti tusim na
ns ;) a umi to mimo jine stahnout presny cas z Inetu (i dial-up).

Podrobnejsi info soukromou postou ;)

profia(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Za vsechny rady a podnety DIKY KROKODYL - profia(zv)post(tec)cz

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 4.8.1998 13:01:21

Na nekterem CHIP-CD z tohoto roku bol NOKIA monitor-test. Myslim si, ze je
to celkem spolehlive a da se tomu verit. Pouzivaji to i v americkem
PCMagazinu - zda se mi, ze tam nekde je to taky dostupne stejne jako u
NOKIE. Ale presne adresy ti ted nedam. Az se ti to nepovede sehnat napis mi
a ja to pohledam a poslu.

> Od: Hr�a Daniel [SMTP:Hrna(zv)VM.SME(tec)cz]
> Odesl�no: 4. srpna 1998 9:51
> Komu: 'Delphi konference'
> P�edm�t: Dotaz
>
> Chci se zeptat, jestli nekdo z vas nevi, kde muzu sehnat nejaky SW,
> ktery dokaze testovat monitory. Neco, co je spolehlive a lze tomu verit
> [...]

Neviditelne okno

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 4.8.1998 13:04:39

[...]

Katedra vyrobnych inovacii
SjF TU Ko?ice
Ing. Jan Kuchar
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

[Petr Brant]
Nastav vlastnosti okna takto:

BorderIcons = []
BorderStyle = bsNone
FormStyle = fsStayOnTop
Position = poScreenCenter
Style = wsMaximized

a zakaz prekreslovani okna:

private
procedure WMEraseBkgnd(var Message: TWmEraseBkgnd); message
WM_ERASEBKGND;

procedure TForm1.WMEraseBkgnd(var Message: TWMEraseBkgnd);
begin
Message.Result := 1;
zde se NESMI napsat inherited :-)
end;

Takze v tomto "okne" muzes odchytavat cokoli a uzivatel
z toho bude patrne pekne vydeseny :-))), kdyz se mu bude
desktop chovat jinak nez standardne