Interbase & character sets

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 7.8.1998 08:58:58

Nazdar,

ten isty problem som mal pri spustani SQL scriptov cez ISQL.
Vyriesilo to nastavenie SET NAMES.

file: insert.sql
=============================
SET NAMES win1250;

CONNECT "c:\database.gdb" USER "..." PASSWORD "...";

/* INSERT DATA */

INSERT INTO meno (id, priezvisko) VALUES ("1", "Jo�ino");
INSERT INTO meno (id, priezvisko) VALUES ("2", "�urino");
Mozno Ti to pomoze.

Pokial ide o COLLATE, ja som pouzil:

CREATE DATABASE "c:\database.gdb" USER "..." PASSWORD "..."
DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;
PRIEZVISKO VARCHAR(25) NOT NULL COLLATE PXW_CSY,

a funguje mi to.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

----------
Odes�latel: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Interbase & character sets
Datum: 7. august 1998 7:47

Caute,

1.
mate skusenosti so spravanim sa Interbase, pri pokuse o zapis nejakych
ceskych/slovenskych
znakov do tabulky?
moj problem: 1. vytvorim si databazu s default character set WIN1252
2. vytvorim si nejaku tabulku s varchar stlpcom (a
jednym INTEGER stlpcom
ako ID - primarny kluc)
TB_ZIAK ----- ZIAK_ID INTEGER NOT
NULL,
MENO
VARCHAR(30) 3. pokusim sa do nej zapisat (1,'Antonko') - v
pohode

(2,'Jo�ko') - CHYBA!!

- arithmetic evaluation/

string truncation error

- cannot transliterate string

into different character set
a 2.
toto sa tyka COLLATION ORDERs
ktory collation order mam pouzit, aby taketo pole (jano,
albert,Jano,Albert, Laco, �udmila)
utriedil takto
(Albert, albert, Jano, jano,Laco, �udmila)
a NIE takto
(Albert, Jano, Laco, albert, jano, �udmila)

diky moc za hocijaky osvetlovaci komentar, nazory atd.

--
Majte sa,

Button.show

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 7.8.1998 09:02:13

Cao All,

Stava se mi, ze v procedure GameMessage, ktera je vyvolana eventem mi tuhne aplikace. Dela to pri zobrazeni jakehokoliv controlu metodou button.show. Zkousel jsem i vytvoreni noveho buttonu a vysledek je stejny.
Dik za kazdou radu.

Fala
fala(zv)imc(tec)cz
http://www.sws(tec)cz/fs.htm

Porovnavani obrazku

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 7.8.1998 09:05:37

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radoslav Balvan [SMTP:balvanra(zv)datalock.sk]
Odesl�no: 6. srpna 1998 18:33
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Porovnavani obrazku

Caute,

podobne veci sa asi najlepsie robia modelmi neuronovych sieti...
mam nieco v C++ na rozpoznavanie vzorov... (treba poziadat) Roman Ka�ovsk� wrote:

> Mam takovy (v soucasne dobe ciste teoreticky) dotaz:
> Jak lze nejakym jednoduchym zpusobem porovnavat obrazky (ne
rozmery a pod,
> ale obsah)
> O co mi jde ?
>
> Uvedu priklad:
> 1. varianta:
> Videokamera (nebo nejaky podobny pristroj) sejme jednou za cas
(dejme tomu
> jednou za cca 30 s) obraz nejake sceny (napr. vchodu).
> Program sejmuty obraz porovna s idealnim stavem (ulozenym
nekde na disku).
> Pokud se budou obrazky ruzne, spusti nahravani zaberu
videokamery na video a
> polach.
>
> 2. slozitejsi varianta:
> Videokamera u vchodu sejme oblicej prichazejiciho a program
jej porovna s
> databazi lidi, kterym je povolen vstup. Pokud oblicej odpovida
nejakem
> vzoru, tak otevre vstup.
>
> Predpokladam, ze bude treba prevod obrazku na krivky (OCR,
TRACE nebo jak se

--
Majte sa,
R.

Porovnavani obrazku

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 7.8.1998 09:05:07

Pred casem jsem byl na prezentaci novych technologii u Oraclu a tam
ukazovali jejich Oracle Image Data Cartridges, coz je (krome jineho) podpora
pro vyhledavani obsahove podobnych obrazku v databazich. Predvadeni
fungovalo docela hezky, prakticke uplatneni ovsem zatim zadne neznam. Ale
zkus se poptat.

Tohle je cast z jejich popisu prakticke aplikace produktu:

Tracking images in stock photo houses,ad agencies, libraries,
museums, and online networks
Finding product information in design, manufacturing, and on-line
shopping
Detecting fraud, identifying criminals, and providing security
Screening and comparing digital images in medicine and healthcare
Satellite imaging, intelligence analysis, and trademark searches

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> nebo jak se
> to jmenuje) a pak tyto krivky porovnavat. Ale jak ?

Interbase & character sets

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 7.8.1998 09:10:10

Haj hou!

Ad 1.) Problem je spusoben spatnym nastavenim language driveru. Nevim jak je
to se slovenstinou, ale me se osvedcil PDOX ANSI Czech.
Ad 2.) O slovenskem trideni mnoho nevim, ale tech moznosti v ramci charsetu
neni zas tolik, aby se nedaly odskouset :-)

HTH

sortovanie datumov

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 7.8.1998 09:25:58

Ve StringGridu sortovat datumy bude asi mensi problem. Ja jsem to resil tak,
ze jsem si datumy prevedl na integer (tak ze nejake pevne vzdalene datum -
treba 1.1.1900 byla nula, 2.1.1900 je jedna atd...) a ty jsem potom tridil.
Jinak trideni samotneho StringGridu jsem do konference posilal nedavno.

ZdeP
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Subkomponent

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 7.8.1998 09:25:14

Zdravim,

mam taky maly, ale pre mna dolezity problem.

Mam komponent

TMyPanel=class(TPanel)
private
FLabel : TLabel
property Label1:TLabel Read FLabel Write SetLabel;
end;

FLabel je vlastne subkomponent pre dany TPanel. V Create ho vytvorim,
v Object inspectore ho vidim podobne ako Font. Ale smola je v tom, ze
neviem ako zabezpecit, aby sa vsetky vlastnosti FLabel zapamatali.
Vobec sa neukladaju do *.dfm, a teda pri starte programu tam mam
default nastavania.
Ako dosiahnut, aby sa ukladali aj vsetky properties takychto
subkomponentov ?

Dakujem za kazdu radu.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

OCX

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 7.8.1998 09:25:14

Zdravim vsetkych,

mozno je to trapne lahke, ale potreboval by som vytvorit OCX, ktory
by bol obvodeny od jednej vizualnej komponenty. Ten by mi mal
umoznit, aby som mohol napr. vo Worde pouzit VLOZIT-OBJEKT-Moje OCX.
Tak by som vlozil svoju grafiku do Wordu, dvojklikom alebo pravym
tlacitkom by som chcel vyvolat okno s nastavenim vlastnosti
komponenty. Aj som cosi skusal, aj nejake OCX vzniklo, ale neviem,
ako ho dostat do toho Wordu.
Viete mi niekto rychlo a strucne poradit ?
Dakujem.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Problem s SQL

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 07.8.1998 09:26:17

proste napises jako v pascalu ''

Martin Gruber wrote:

> Dokaze te mi nekdo poradit jakym zpusobem bych mel pomoci SQL rict SQL
> serveru aby mi do textu vzal tento znak '
>
> Dekuji vsem Alex

odhlasenie z tejto groupy :-)

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 7.8.1998 09:29:00

On Friday, August 07, 1998 7:53 AM, David Mach [SMTP:scvk(zv)clnet(tec)cz] wrote:
> Tento problem se tyka tohoto nestastnika: Goodrum, Martin. GOODRUM2
Chudaka Goodruma jsem uz odhlasil a jeste jsem zmobilizoval veskerou svou
anglictinu, abych se mu omluvil...
Nevim, jak se do te konference dostal, ale protoze pravdepodobne neumi
cesky, moc z toho asi nemel...

> do SUBJ (kdyz ho nevyplni) vklada <none>...
To se asi neda nic jinyho delat nez proste ty SUBJ psat...
Ja vsem rikam, ze te posty je tolik, ze se orientuju jen podle subj. A kdo
ho nenapise, drasticky snizuje pravdepodobnost, ze si nekdo ten mail precte.

Tomas

Tomas Burger
--------------------------------------
Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz
Tomas.Burger(zv)sms.paegas(tec)cz
http://www.mius(tec)cz/; http://www.delphi(tec)cz/
http://www.sever(tec)cz/; http://www.teplice(tec)cz/

DEL1.MB

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 7.8.1998 09:35:30

> neviete, ako sa da nastavit adresar pre temp subory (IB, D3)?
Nastavit Temp - to nevim, co znamena...
Zjistit temp soubor se da API funkci GetTempPath anebo GetTempFileName (ta
dokonce soubor vytvori...).

Tomas

sortovanie datumov

[*] Peter SIMKOVIC <simkovic(zv)vadium.sk> - 07.8.1998 09:37:32

At 08:23 7.8.1998 +0200, you wrote:

>Ja by som asi datumy prevadzal cez StrToDate a potom uz iba triedil s
nejakym algoritmom.

To prevzatie mi je jasne, ide mi prave o ten algoritmus. :)

>S pozdravom
>
>Marek Repisky
>mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

SIMKOVIC Peter
simicek(zv)vadium.sk
simkovic(zv)vadium.sk

http://www.vadium.sk/simi
and web admin of:

www.drazba.sk

Porovnavani obrazku

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 7.8.1998 09:43:33

Omlouvam se za omylem odeslany prazdny mail.

Variantu 1 mam vyresenou, ale s�podminenymi omezenimi - presne jak
Zdenek Petruj uvedl. Pouzil jsem asi tento postup (za pripadne
nepresnosti se omlouvam, pisu to z�hlavy bez zdrojaku):

- nacitani snimku z�videosignalu uzitim volani fci AVICAP.dll
- snimek se porovna s�referencnim srovnanim radku:
- pri prekroceni "povoleneho mnozstvi chyb" se detekuje "chybny
radek" prip. parametry odlisnosti
- pro prekroceni "povoleneho mnozstvi chybnych radku" se spusti
akce (v nasem pripade poplach)
- da se ulozit pole odlisnosti, kter� v�snimku zvyraznuje, kde
k�odlisnosti, kter� vedla k�akci, doslo
- pokud snimek vyhovi pri porovnani, pouzije se pro nasledujici
vyhodnoceni jako referencni

Pri poplachu je mozne zapnout zaznam videa do *.AVI. Podminkou fungovani
je stejna velikost snimku, zaruceno, pokud snimas z�jedne kamery se
stejnym nastavenim snimani. Timto zpusobem jde snadno (ale na ukor
"chytrosti" aplikace) vyresit problemy s�pomalymi zmenami jasnosti
pozadi pri zmenach osvetleni napr. pri stmivani. Hodi se pro pouziti
tam, kde se nepredpoklada vyskyt pohyblivych entit v�zornem poli, kter�
nemaji spoustet poplach (stromy, zaclony, ptaci, krysy, atd.). Jeste
jeden zadrhel: pri nevhodnem nastaveni parametru snadno lze zaplnit i
velky hard ...

Myslim, ze toto je schudna alternativa, ale neznam postup pri
porovnavani vzoru, ktery pouziva Radoslav Balvan. Mohu poprosit tak� o
ukazku, pokud bude kod k�dispozici ?

S�pozdravem

Jiri Zavada
Kruckova 2
721 00 Ostrava - Svinov

tel. 069-434383
zavada(zv)autocont(tec)cz
zavada(zv)atcomp(tec)cz

-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Radoslav Balvan [SMTP:balvanra(zv)datalock.sk]
Odesl�no: 6. srpna 1998 18:33
Komu: DELPHI Distribution List
Predmet: Re: Porovnavani obrazku

--
Majte sa,
R.

Interbase & character sets

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 7.8.1998 09:49:19

[...]

Pred pripojenim (WISQL) je treba si v Options/Advance Settings nastavit
character set na Win 1250.

> 3. pokusim sa do nej zapisat (1,'Antonko') - v
> [...]

PXW_CSY
s tim, ze to krome sloupcu tabulky pouzijte i v order by...

> [...]
> a NIE takto
> (Albert, Jano, Laco, albert, jano, �udmila)
>
> diky moc za hocijaky osvetlovaci komentar, nazory atd.

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Problem s SQL

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 7.8.1998 09:55:52

Nazdar,

neviem aky server pouzivas, ale pre IB to funguje takto:

INSERT INTO mytable (id,text) VALUES ("1","toto je apostrof => ' ");
INSERT INTO mytable (id,text) VALUES ('2','toto su uvodzovky => " ');

hm ... , ale ako tam dostat jedno aj druhe?

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

----------
> Odes�latel: Martin Gruber <gruber_mart(zv)hotmail.com>
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Problem s SQL
> Datum: 7. august 1998 8:51
>

> Dokaze te mi nekdo poradit jakym zpusobem bych mel pomoci SQL rict SQL
> serveru aby mi do textu vzal tento znak '
>
> Dekuji vsem Alex

FTP client pro Delphi 1?

[*] Tomas Bobek <tbobek(zv)ciglersw(tec)cz> - 07.8.1998 10:00:13

Nazdar,

nevite nekdo prosim o FTP komponente pro Delphi 1, ktera by mi umoznila
poslat soubor na FTP server, sledovat prubeh posilani a v pripade padu
nejak solidne zareagovat? Pokud mozno freeware, ale nejakych 20-50$ by
jeste slo.

Tomas Bobek.

CIGLER SOFTWARE, tr. Gen. Piky 9, 613 00 BRNO, CR
tel:+420-5-526045, fax:45223890, http://www.ciglersw(tec)cz

Porovnavani obrazku

[*] Cap Jiri <cap(zv)fsih.cvut(tec)cz> - 7.8.1998 10:28:06

Pokud jde jenoum o porovnani staticke sceny a nejake vyznamne zmeny
(jakekoli, bez jeji presnejsi identifikace), tak to by nemusel byt az
takovy problem (viz metoda 2).

Jiri Cap

.

> No abych se priznal, tusil jsem to, ale stejne dik. U aplikace ve ktere by
> se to melo pouzivat (mozna), ale odpadaji nektere problemy dole uvedene
> (napr. mela by se snimat "staticka" scena s konstantnim osvetlenim (napr.
> dvere trezoru), takze v podstate se jedna o rozpoznani velkych zmen
> (otevreni dveri, neco navic). Ale jak jsem napsal, je to jen ciste
> teoreticky problem o jehoz posouzeni mne pozadal jeden znamy vlastnici
> [...]

Cookie in D3

[*] Jochman Jan <JJochman(zv)cpoj(tec)cz> - 7.8.1998 10:39:59

Cau Delphisti.
V D3 programuji nejake CGI. Potrebuji pouzit "Cookies" .

Takhle me to nefunguje a nevim proc?

procedure TWebModule1.WebModule1WebActionSetCookieAction(Sender:
TObject;
Request: TWebRequest; Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);
var
List: TStringList;
begin
List := TStringList.Create;
try
List.Add('Cookie1=1234567890');
Response.SetCookieField(List, '', '/', Now + 2, False);
Response.Content := '<html><body>Cookie set -- ' +
Response.Cookies[0].Name + '=' +
Response.Cookies[0].Value +
finally
List.Free;
end;
Handled := True;
end;

Toto, ale funguje :
HTTPRequest.WriteString( 'Set-Cookie: cookie2=123456789; expires=Fri,
07-Aug-1998 23:12:40 GMT; path=/;');

Neporadite mi nekdo ?

Honza Jochman

SET TERM

[*] Martin Fronik <fronek(zv)fic(tec)cz> - 7.8.1998 10:46:59

Zdravim,

snazim se vytvorit trigger pro interbase, ale moc to neumim. Tak jsem se
dival do helpu, a tam se v prikladu pouziva
prikaz SET TERM !!; Pry na urceni jineho terminatoru prikazu. Tomu
rozumim, ale proc mi ISQL od IB vraci unknown token found u slova TERM, to
nevim...

muze mi nekdo poradit, kde delam chybu?

Diky

fronek(zv)fic(tec)cz

Secondary index.

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.8.1998 11:00:44

Nevim, kde delam chybu, ale metoda AddIndex mi vyvola vyjimku s textem "Invalid index/tag name."
Zajimalo by me, proc 20

SQL prikaz chodi.

----------
Od: Medisoft International - Usti[SMTP:medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz]
Odesl�no: 6. srpna 1998 14:28
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Zjisteni poctu dnu mesice & Secondary index.
D�le�itost: velk�

Sekundarni index muzes vytvorit metodou
TTable.AddIndex('Jmeno indexu', 'Nazev pole', [])
tedy napr.
Table1.AddIndex('IDRodice', 'IDRodice', [])

cislo ci pismeno

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 7.8.1998 11:19:39

Ahoj !
Chtel bych se zeptat jak zjistim napriklad v Edit1.Text jestli je vysledny
string cislo ci pismeno.
Kdysi davno jsem narazil na nejakou funkci, ale uz si nevzpomenu kde to
bylo.

Dekuji Novak.

Problem s SQL

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 7.8.1998 11:26:10

Zkus to odslashovat znakem '\'

Rudolf Balada

Subkomponent

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 7.8.1998 11:47:50

Haj hou!

Prepis u sveho panelu tyto metody:

function GetChildParent: TComponent;
function GetChildOwner: TComponent;
procedure GetChildren(Proc: TGetChildProc; Root: TComponent);

treba nejak nasledovne...

procedure Txxx.GetChildren(Proc: TGetChildProc; Root: TComponent);
begin
Proc(LABEL);
end;

function Txxx.GetChildOwner: TComponent;
begin
Result := Self;
end;

function Txxx.GetChildParent: TComponent;
begin
Result := Self;
end;

Rovnez neuskodi, kdyz se podivas na tyto funkce v helpu. ;-)

Od: psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. srpna 1998 11:29
P�edm�t: Subkomponent

[...]

HTML komponenta

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 7.8.1998 11:54:44

Na DSP je jen verze pro D1 (a jeste pomerne stara), ale je tam odkaz na
www.pbear.com
kde jsou posleni verze pro D1-D4 a C++ Builder 3.0

Karel
> Je to i pro D(zv) ?
> Ales Krautvor

> --
> ********************************************************************
> * Mona v.o.s. *
> * krautvor(zv)mona(tec)cz Ales Krautvor *
> * tel.: 96 162 404 Mala Stepanska 17 *
> * 120 79 Praha 2 *
> * -O|O- "Nemusi prset, pokud aspon kape." *
> ********************************************************************

Problem s DLL

Nazdarek,
Tak opat otravujem.
Podla Petra Vonesa sa mi podarilo nahrat DLLko len vtedy, ked volam nejaku
fciu s tohto DLL.
Cely zdrojacik vyzera takto:
Type
TFcia = function(param: PChar): Word;
Var
HandleDllka: integer;
Fcia: TFcia;
Begin
HandleDllka := LoadLibrary(PChar('Moje.dll'));
(zv)Fcia := GetProcAddress(HandleDllka, 'Fcia_z_DLL');
Fcia(PChar('MojParameter'));
FreeLibrary(HandleDllka);
End;

V aplikacii A to funguje len raz, druhy krat to spadne na volani funkcie
Fcia(PChar('MojParameter')); (Accses violation ...), tato aplikacia ma
okolo 8MB (pred nacitanim dll). Tak som sa nas... a vytvoril som si novu
aplikaciu (s jednym Button),
v kt. sa na Clicku vykonaju tie 4 riadky. V aplikacii B to funguje bez
problemov aj viac krat.
Vsimol som si (nechal som si vypisovat HandleDllka), ze v Acku je to
HandleDllka 1.krat = hodnote1, 2.krat = hodnote2
v Bcku je to aj po n.krat vzdy ta ista hodnota.
(V helpe sa pise, ze ak vznikne problem s GetProcAddress, tak vrati NULL,
takze som to porovnaval na NIL, ale NIL
mi to nevracia nikdy.)
Ak mi viete poradit, ja uz si poradit neviem.
Dik
Majkl

Instalacia RX.250

[*] Slavomir Tomascik <tomascik(zv)vse.sk> - 7.8.1998 12:43:22

Zdravim Delfinov.

Skusali ste niekto instalovat nove RXLIB? Stale mi hlasi, ze nemoze najst DBX30.DPK. Ako dalej? Poradte prosim.

Slavomir Tomascik
tomascik(zv)vse.sk

WinHelp

[*] fhladik(zv)post(tec)cz - 7.8.1998 12:59:02

Zdravim vsechny,

mam problem s funkci WinHelp v D1. Konkretne se spustenim
makra SEARCH( ). Vim akorat toto:

WinHelp(Handle,'soubor.hlp',HELP_COMMAND, ? a co dal)

za kazdou radu dik

Filip Hladik

Spustanie Browsera (part 2) :)

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 7.8.1998 13:12:11

Myslim ze na vine je tu spis Netscape, protoze nektere verze myslim i kdyz
si nastavil na default, tak si presto nezaregistroval browser do asociaci,
takze sem to musel udelat rucne.

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

http://www.vadium.sk/simi
and web admin of:

www.drazba.sk

Uzav�en� souboru

[*] Petr Najmon <najmon(zv)fpozn(tec)cz> - 7.8.1998 13:26:04

Ahoj v�ichni

Po proveden� tohoto kodu bych potreboval uzavrit tabulku AKTUAL1
Aktual1.CLose nefunguje

SQL.Clear;
SQL.Add('SELECT Typ,IIf(Castka>0,Castka,000000000.00) As Prijem,');
SQL.Add('IIf(Castka<0,Castka*-1,000000000.00) As Vydej,Dat Spl As Datum');
SQL.Add('FROM :Aktual1');
SQL.Add('Where Castka#0');
ParamByName('Aktual1').AsString:=Fpredpokl.Cesty.Cesta['cd Temp']+'Aktual1';

DFx - knihovny

[*] Hr�a Daniel <daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz> - 7.8.1998 13:29:07

Pro: McLEI
Zdravim,
mam stahle ty knihovny a zdrojaky k OpenGl pro D3. Je tam i nejaky
popis.
Napsal jsi, ze mi muzes dat kontakt na toho kamose, co programuje tu
hru, je to mozne.
Posli mi i svuj mail, at nezatezujem konferenci.

DOTAZ:
Nemuze mi nekdo z vas doporucit nejakou slusnou literaturu, kde bych
nasel popis 3DFx
a jeho ovladani. Neco jako prirucku k programovani (pro zacatecnika).
Nebo staci popis a funkce OpenGl, (Direct3D).

Zatim dik a ozvi se!

Daniel Hr�a - STVT
Severomoravsk� energetika, a.s.
Rozvodn� z�vod Val. Mezi����
telefon: +42 0651 683 224
fax: +42 0651 683 400
mobil: 0603/257 397
mailto:hrna(zv)vm.sme(tec)cz

Porovnavani obrazku

[*] Cap Jiri <cap(zv)fsih.cvut(tec)cz> - 7.8.1998 13:30:52

Porovnavani radek po radku (zalezi jeste na porovnavani radku vuci
sobe (pixel po pixelu?)) je nachylne vuci drobnym zmenam, treba
posunuti celeho obrazu o radek ci pixel. Pouziti integralniho
porovnani korelaci je "blbuvzdornejsi",nebot porovnava obrazy vuci
sobe jako celek, navic lze to testovat i pro varianty se zmenou
meritka...

S pozdravem
Jiri Cap

cap(zv)fsih.cvut(tec)cz

> [...]
>
> podobne veci sa asi najlepsie robia modelmi neuronovych sieti...
> mam nieco v C++ na rozpoznavanie vzorov... (treba poziadat)

Cookie in D3

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 7.8.1998 13:39:07

Kdysi jsem mel podobny problem pro tvorbe ISAPI DLL. Cookie mi v podobne konstrukci take nechodily a pri zkoumani jsem prisel na to, ze delphi chybne konvertuje expiracni datum - prohlizece ocekavaji pouze format Fri, 07-Aug-1998 23:12:40 GMT, ale delphi ho konvertuje podle narodniho nastaveni systemu, tj. pro ceske nastaveni jako 7.4.1998 23:12:40. Prohlizec tomuto formatu nerozumi a cookie se ignoruje.
Protoze jsem potreboval cookie pouze pro realizaci stavove komunikace, tj aby doba platnosti cookie byla pouze po dobu spusteni browsera, nenastavoval jsem datum vubec a pouzil konstrukci

var
LCookie : TCookie;
begin
LCookie := Response.Cookies.Add;
LCookie.Name := 'NAME';
LCookie.Value := 'VALUE';
LCookie.Path := '/';

Pokud je potreba datum nastavit, da se pouzit konstrukce uvedena v zaveru dotazu nebo nastavit anglicke narodni nastaveni :(

Od: Jochman Jan <JJochman(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. srpna 1998 12:52
P�edm�t: Cookie in D3

> [...]
>end;
>
>Toto, ale funguje :
> HTTPRequest.WriteString( 'Set-Cookie: cookie2=123456789; expires=Fri,

DEL1.MB

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 7.8.1998 13:43:18

> Nastavit Temp - to nevim, co znamena...

Ospravedlnujem sa, nevyjadril som sa presne.

Myslel som nastavenie adresara, v ktorom sa vytvaraju docasne
(TEMPorary) subory, pri spusteni db aplikacie(IB,D3). Subory
ako DEL1.MB, DEL2.MB ... Vytvaraju sa tam kde je EXE, alebo
podla nastavenia zastupcu - vlastnost "Kde zacit".
Ale ja by som rad nastavil tento adresar pre vsetky aplikacie
(s IB?) spolocny (jednoduchsie mazanie). Myslel som na nejaky
zapis do registra, alebo parameter pri spusteni local servera,
alebo nieco ako Set temp=c:\#delete v DOSe.
Ide to?

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Mistrovstvi v Delphi 3

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 7.8.1998 13:47:02

Aaaaaaach jo, Mistrovstvi v D3, pr9de na trh po stvrtroku D4 na trhu, ked bolo trojku treba, tak nebola, aj ked nezdala sa vam vsetkym kniha z Unisu lepsia?

Computer Press nech nenadava, najlepsie knihy k mnohym veciam vidali u nas predsa len oni.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radim Kunz [SMTP:rkunz(zv)ova.comp(tec)cz]
Odesl�no: 5. august 1998 20:53
Komu: Delphi CZ mailing list
P�edm�t: Fw: Mistrovstvi v Delphi 3

Mozna ze vas bude zajimat.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vobecka Katerina <vobecka(zv)cpress(tec)cz>
Komu: rkunz(zv)ova.comp(tec)cz <rkunz(zv)ova.comp(tec)cz>
Datum: 5. srpna 1998 17:56
P�edm�t: Re: Mistrovstvi v Delphi 3

Dobry den,
sama jsem z Mistrovstvi v Delphi mirne nestastna. Nicmene jde do tisku ke dni 10/9 a mela by byt k dispozici
nejpozdeji v den zahajeni Invexu tj. 5/10/98.
S pozdravem
K.Vobecka

///////////////////////////////////////////
Katerina Vobecka, Computer Press spol. s r. o., vedouci knizni produkce
tel.: 0603*200 942, 05*46 12 25 11, fax: 05*46 12 21 12
nam. 28. dubna 48, 635 00 Brno - Bystrc
Zpravodajstvi: http://zive.cpress(tec)cz Internetove knihkupectvi: http://vltava.cpress(tec)cz
Hudebni CD: http://ucho.cpress(tec)cz Katalog knizni produkce: http://www.cpress(tec)cz/knihy

Kdy vyjde Mistrovstvi v Delphi 3 ? Na vasich web strankach se psalo o srpnu,
tedka jsem se dozvedel, ze v srpnu ne, az v prubehu pul roku.
Tak jak to je ?

S pozdravem

Radim Kunz

sortovanie datumov

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 7.8.1998 14:18:36

> nejakym algoritmom.
>
> To prevzatie mi je jasne, ide mi prave o ten algoritmus. :)

Existuje viac algoritmov. Najlepsie by Ti si pomohla nejaka literatura.
Napr. "Wirth: Algoritmy a struktury udajov" alebo tak nejak sa to vola.

ale nieco skusim napisat len tak z brucha:

var
Pole:array[1..PocRiadkov] of TPrvok;

procedure Sort;
var
p:TPrvok;
min,i,j:TIndex;
begin
for i:=1 to PocRiadkov-1 do
begin
min:=i;
for j:=i+1 to PocRiadkov do if Pole[min]>Pole[j] then min:=j;
p:=Pole[i];
Pole[i]:=Pole[min];
Pole[min]:=p;

{alebo}

procedure Sort2;
var
p:TPrvok;
i,j:TIndex;
begin
for i:=1 to PocRiadkov-1 do
begin
j:=i;
while (Pole[j]>Pole[j+1]) and (j>0) do
begin
p:=Pole[j];
Pole[j]:=Pole[j+1];
Pole[j+1]:=p;
dec(j);

Existuju aj lepsie.
Ten druhy je vhodnejsi uz pre skoro usporiadane postupnosti.

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Typ souboru

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.8.1998 14:28:21

Zdravim,

nejak mi to pri patku prestava myslet. Mam SaveDialog a v nem zmenim typ
souboru v listboxu. Jak zjistim masku nastaveneho typu (napr *.txt)?

[...]

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 7.8.1998 15:33:17

Muzes zkusit konverze a kdyz to hodi chybu, tak to neni cislo.
Treba takto:

try
FloatCislo:= StrToFloat(Edit1.Text);
Typ:= 'Float';
on EConvertError do ;
IntCislo:= StrToInt(Edit1.Text);
Typ:= 'Integer';
on EConvertError do;
end;
Typ:= 'String';

Od: Novak Josef[SMTP:jnovak(zv)anect(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 11:19
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: cislo ci pismeno

[...]

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 7.8.1998 16:43:23

zkus ten index pojmenovat jinak, treba IDXRodice
tedy napr.
Table1.AddIndex('IDXRodice', 'IDRodice', [])

protoze text "Invalid index/tag name." to rika dost jasne

Rudolf Balada

[*] medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz (Medisoft International - Usti) - 7.8.1998 16:59:14

Pokud delas index pouze nad 1 polem a nepouzijes parametr [ixCaseInsensitive], musi byt nazev indexu stejny jako nazev pole. Proc to je tak, nevim, nezjistoval jsem to.

Zdravim

Petr Hartman, Medisoft

----------
Od: Dobromil Mal�[SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 12:00
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Secondary index.

Nevim, kde delam chybu, ale metoda AddIndex mi vyvola vyjimku s textem "Invalid index/tag name."
Zajimalo by me, proc 20

SQL prikaz chodi.

Dva dopisy

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.8.1998 17:11:01

Jaxe zda, taxem jeden dopis poslal dvakrat, nevim jaxe to stalo, ale neudelal jsem to schvalne. Taxe omlouvam.

Dobra.

cislo ci pismeno

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 7.8.1998 17:36:51

Zdar,
Pomoci fce StrToFloat(Edit1.Text). Hod ji do try except. Pokud to vygeneruje
except tak to neni cislo.

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

Typ souboru

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.8.1998 17:41:07

----------
Od: Krayzel Libor[SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 14:28
Komu: '*** Delphi'
P�edm�t: Typ souboru

Zdravim,

nejak mi to pri patku prestava myslet. Mam SaveDialog a v nem zmenim typ
souboru v listboxu. Jak zjistim masku nastaveneho typu (napr *.txt)?

Mas na mysli neco takoveho ?

var FileName : string;

if SaveDialog.Execute then
FileName:=SaveDialog.FileName;
if Pos('.',FileName)=0 then
case SaveDialog.FilterIndex of
1 : FileName:=FileName+'.txt';
2 : FileName:=FileName+'.doc';
1 : FileName:=FileName+'.htm';
end; { case }

Secondary index.

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.8.1998 19:11:45

To jsem taky zkousel, i kdyz nevim, proc by to melo vadit. Urcite se nekde musi nastavit nejaka vlastnost, ale nevim jaka. Asi tam nakonec udelam ten Query, ten chodi dobre.

Od: Rudolf Balada[SMTP:rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 16:43
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Secondary index.

> [...]
tedy napr.
Table1.AddIndex('IDXRodice', 'IDRodice', [])

protoze text "Invalid index/tag name." to rika dost jasne

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.8.1998 19:25:40

Huraaa :-)))
Diky, funguje to ! Asi musim mit zatmeni mozku, to me vubec nenapadlo.
Jeste jednou diky.

Od: Medisoft International - Usti[SMTP:medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 15:59
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Secondary index.

[...]

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 07.8.1998 21:00:38

Ahoj Delphici,

Coze??? Kniha od Unisu?? Myslis Pruvodce vyvojare (Delphi 1), nebo je
snad i neco jineho??

Diky,

Peter Rus ml.
mailto:peterrus(zv)intesys(tec)cz
http://www.intesys(tec)cz (Prodej a servis Citroenu)

--------
Pavel Koutny wrote:

> [...]
> Kdy vyjde Mistrovstvi v Delphi 3 ? Na vasich web strankach se psalo o srpnu,
> tedka jsem se dozvedel, ze v srpnu ne, az v prubehu pul roku.

VIRTUAL SCREEN

[*] profia(zv)post(tec)cz - 7.8.1998 21:02:18

Zdravim vsechny DELFINY.

Vim ze to az tak moc nesouvisi ale potrebuju programovat na notebooku kterej ma jen 640*480 aplikaci s 1024*768 no a tak bych potreboval alespon programek co jsem mel kdysi k nejaky grafice a ten delal virtualni obrazovku , tj. ze po najeti na okraj monitoru mysi zacal posouvat az na pozadovany rozmer. Ten programek uz samozrejmne nemam , ale co vy nevite o necem.
JESTLI ANO PEKNE PROSIM O RADU A LINK . DIKY KROKODYL

dsp-update 7 Aug 98 ( Fri )

[*] owner-dsp-update(zv)sunsite.icm.edu.pl - 7.8.1998 22:32:05

dsp-update : new files at Delphi Super Page ( DSP in short )
created by Robert M. Czerwinski

Following files are available for immediate download from DSP
home ( http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ ) location. If you
are using any of DSP mirror sites for downloading wait day or two
before visiting them.

Some files could be marked as LINK. These files are stored in
author's home pages, and they should also be available for immediate
download.============================================================
***** F I L E S *****

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/ahmdlgxx.zip (688,924 bytes)
All 11 AHM Dialog Components in a seperate set. Get the other
sets including the AHM Freeware Components and updates at
http://www.ahm.co.za. ( ver. Triton 98, Trialware available
until 11/7/98 ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.
0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/ahmfrexx.zip (667,454 bytes)
All 18 AHM Freeware Components in a seperate set. To find out
how to get the source visit http://www.ahm.co.za. ( ver. Triton
98, no src., See remarks on my Homepage ) ( FREEWARE d2.0x & d3.
0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by Alexander Mehlhorn (AHM)

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/aledit.zip (4,682 bytes)
A TEdit component with support of align, ColorOnFocus,
ColorOnNoFocus, FontOnFocus, FontOnNoFocus, Multiline,
ExitOnReturn and WordWrap properties. Some alignment bugs fixed.
( ver. 2.2 ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Jos� Mar�a Ferri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/bmp2rgn.zip (164,925 bytes)
Bmp2Rgn sample functions to convert bitmap ->windows region.
(now coments only in Polish-sorry) ( ver. 1.0, no src. ) (
FREEWARE d3.0x ) by Tomasz Kustra

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/bsvsql13.zip (411,505 bytes)
VSQL is a Visual SQL Builder and Parser component for Delphi
apps. Download DEMO and instr for using the registered comp
in your apps. Reg. includes full SRC. See <a
href="http://members.xoom.com/bsoft/vsql.htm">VSQL Page</a> (
ver. 1.3, Registration USD40.00 inc full src. ) ( SHAREWARE d2.
0x & d3.0x ) by Business Software

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/cdkey.zip (141,507 bytes)
Powerful CDKey component to add security to your applications.
Fully configurable with mask and base bytes. ( no src. ) (
FREEWARE d3.0x ) by Alex Ramil Aguel

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/combo97.zip (309,231 bytes)
Combo Box 97 Family is package with seven Controls in Office 97
Flat style and with Graphic support e.g TIcon or TBitmap(
TSoCombo97,TDoCombo97,TSCombo97,TDCombo97,TFontCombo97,
TLanguageSelector97,TSpinEdit97 ).Full Compatible to standard
Controls. ( ver. 3.04, Price $15 for Delphi 3/4 DCU's or $30 for
Full Source. Full FREE Update for Registerd User ( without time
restriction ) ! More info at http://www.abcnet.de/TRSOFT/ ) (
SHAREWARE d3.0x ) by TRSOFT

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/crystvcl.zip (474,873 bytes)
Addon component to Crystal Reports. The component let's you to
create professional looking preview frontend for your CR reports.
Supports also native TTable, TQuery and TStoredProc-components
as a datasource for a report ( ver. 1.5.7 ) ( SHAREWARE d1.0x &
d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by SupraSoft Ltd

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/dbft114.zip (439,143 bytes)
TDBFieldTotaliser is a data aware component for D3, D4 and C++B3
that will provide a running total for any numeric field(s) in a
dataset without the need to resort to queries. Any edit to a
field or column is immediately reflected in the total. ( ver. 1.
14, Registration Costs $15 and entitles the user to source code
and updates via e-mail ) ( SHAREWARE d3.0x & d4.0x & c3.0x )
by Barry Carr

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/delphix.zip (742,061 bytes)
DelphiX is a DirectX5 implementation for Delphi 3 with 12
Components(TDXDraw, TDXDIB, TDXImageList, TDX3D, TDXSound,
TDXWave, TDXWaveList ,TDXInput ,TDXPlay, TDXSpriteEngine,
TDXTimer, TDXPaintBox) + DirectX5 Header for Delphi3.x All FULL
SOURCE !. ( ver. 98.06.03, For more Information E-Mail:
hori(zv)ingjapan.ne.jp Homepage: http://www.ingjapan.ne.jp/hori/ )
( FREEWARE d3.0x ) by Hiroyuki Hori

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/dicom10.zip (110,543 bytes)
Basic DICOM reader. Display medical images stored in DICOM 3.0
file format. ( ver. 1.0 ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x ) by
Wolfgang Krug

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/dma.zip (163,558 bytes)
MessageBox Code Generator. Handles ShowMessage, MessageBox &
MessageDlg Messages. Allows multiple line message text along
with a few nice features. ( ver. 1.3.5, no src., FREEWARE - use
at your own risk ) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x ) by Vince
Curletta

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/drwatch.zip (6,638 bytes)
TDragWatch component capsulates the WM_DROPFILES handling. You
can attach it to any visible control, such as buttons, lists
or memos and TDragWatch will launch an event each time the
user drops files onto the attached control. ( ver. 1.1, Parts of
the source were written by Troels S Eriksen and Brad Stowers. )
( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Sven Kuenzler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/dx6del3.zip (144,654 bytes)
It is a complete DirectX header for Delphi3.<BR>Present
unit:<BR>DirectX unit DirectX 6 (DirectX 6 SDK)<BR>DShow unit
DirectShow (DirectX Media SDK 5.1)<BR>DAnim unit DirectAnimation
(DirectX Media SDK 5.1) ( FREEWARE d3.0x ) by Hiroyuki Hori

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/extended.zip (7,037 bytes)
TDirectoryFileListBox extended component. Small modification but
with this we can listing all directories (hidden system etc ...)
with property Filetype ( ftReadOnly, ftHidden, ftSystem,
ftArchive); all hidden( or more ) directorie ( FREEWARE d3.0x )
by Joly Joel

LINK: ftp://ftp.mindspring.com/users/ricpit/rscenter.zip
This file is has two components - a self-centering label and a
self-centering button. No matter what the user does to resize
the form, the components will stay centered at runtime. ( ver. 1.
0, Registered versions of the components are $20 for each
individual component (label or button) or $30 for both. ) (
SHAREWARE d2.0x & d3.0x ) by Red Sky Software

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/hdinfo.zip (138,983 bytes)
HDInfo is set of about 10 components that offer user system
level information (HD factory serial no., logical drives,
joystick tracking, resource meters, etc.) and some specific
window and delphi component shaping. ( ver. 3.3, Registration
fee (no src) 40 US$ Registration fee (w src) 90 US$ + one month
technical support ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Petar Banicevic

LINK: http://home.t-online.de/home/Robert.Rossmair/mdiwallp.zip
Background graphic component for MDI frame windows. ( ver. 3.0 )
( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Robert Rossmair

LINK: http://home.t-online.de/home/Robert.Rossmair/zoomdisp.zip
A display for one-dimensional digital signals (e.g. audio
signals) providing quasi-stepless zooming capability. It could
just as well be used to plot the progress of stock prices.
Comes with help file and demo application. ( ver. 3.2,
Distributed under the conditions of the GNU General Public
License Version 2. ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Robert
Rossmair

LINK: http://ourworld.compuserve.com/homepages/rsampy/sqlboxes.zip
SQLBoxes is a VCL package for Delphi. It includes combo and
list boxes that looks like a "SQL driven" boxes. ( ver. 1.00,
Full source code included. Any comments will be appreciate. If
you really like SQLBoxes, please send a me packet of cigarettes.
) ( FREEWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by Robert SAMPY

LINK: http://www.onedomain.com/edsspell.htm
EDSSpell - Delphi native spell checking engine ( ver. 4.0 ) (
SHAREWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x & c3.0x ) by
Eminent Domain Software

LINK: http://www.teemach.com/tee4/tree/TeeTree.zip
Complete MSoft's TreeView replacement 100% native VCL. Also for
Flow-Charting, Diagramms, Network-Charts and general purpose
Drawing applications. Features include Data-Aware tree DBTree,
zoom, scroll, printing, print preview, design editors, etc (
ver. 1.01, Price is US$ 99, 100% Full sources. ) ( SHAREWARE d3.
0x & d4.0x & c3.0x ) by David Berneda

LINK: http://www.timelesstech.com/html/appbackup.html
AppBackup is a PKZIP compatible, royalty-free backup & restore
solution for your Windows app. Can backup/restore on both hard
drives and floppy disks of any size with automatic disk
spanning if required. 32-bit version fully supports long
filenam ( ver. 1.00 ) ( SHAREWARE ) by Timeless Technolog

LINK: http://www.udeedv.com/software/upkpro4.exe
Supports SCSI tapes, disk-, HD- & network drive, multi disk
spanning. Strong compression and secure encryption.
Full+incremental+diff. backup, CRC 32, Restore all or partial
to original or other locations. ( ver. 4.10.0, Registration is
$95 includes full source code (even to tape driver!) and one
year free updates and free support ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x
) by UDEEDV GmbH, Arnold Ude

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/isgmapi.zip (2,196,040 bytes)
Improve your communication skills with this Simple MAPI
component. Add E-Mail capabilities to your applications in
minutes. ( ver. 2.1, This version includes a Delphi 4 version of
the ISGMapi Component. This Trial Version Only Works When IDE Is
Running. The Source Code included in Registered Version. ) (
SHAREWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.0x & c1.0x ) by Infinity
Software Group

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/mbvquery.zip (15,050 bytes)
easy building, storing and executing SQL queries on User and
Developer levels. All in one composite component. ( ver. 98.08.
04, no src., source available for $10 fee ) ( FREEWARE d3.0x )
by Marek Bisz

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/mixdemo.zip (306,975 bytes)
Example (all source code included) of SOUND MIXER in real time
(include MPEG 2, ADPCM, etc) for Delphi 3 Client/Server using
DirectX 5.0 for create playlist sound
applications and powerfull
multimedia applications. This is a shareware limited for 6 (
SHAREWARE d3.0x & d4.0x ) by Luciano Ribas

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/modbc.zip (47,898 bytes)
ODBC data aware components ( ver. 1.02, no src. ) ( FREEWARE d3.
0x ) by Savelyev Konstantin

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/mru3v200.zip (190,480 bytes)
Want to make your end-users file live easy by keeping track of
recently opened files ? Don't want to invent the wheel again
for every new project you write ? TMbMRUList does the job for
you by managing a MRUList (Most Recently Used List). ( ver. 2.
00 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Marco Buitenkamp

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/oraole.zip (41,160 bytes)
VCL Delphi 4 for Oracle Objects for OLE ( SHAREWARE d4.0x ) by
alex(zv)alean.ru

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/pdg3.zip (151,771 bytes)
TPrintDecisionGrid is descendant of standard TDecisionGrid with
ability to print / print-preview report pages. ( ver. 1.2,
Evaluation copy is NOT FOR COMMERCIAL USE. All source files
will be send after registration. Registration fee $25. ) (
SHAREWARE d3.0x ) by Alexander Mokrushin

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/pdg4.zip (164,069 bytes)
[...]
SHAREWARE d4.0x ) by Alexander Mokrushin

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/riched98.zip (92,382 bytes)
Rich edit control with extended capabilities. Extra formatting
properties (highlight, indices), URL detection, multilevel
undo/redo, support for Unicode strings. Requires RICHED20.DLL.
Now supports OLE objects and detection of custom URL types and
e- ( ver. 1.32 ) ( FREEWARE d3.0x & d4.0x ) by Alexander Obukh

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/security.zip (48,689 bytes)
Software protection based on hardware serial numbers that are
being crypted using MD5 and converted to licence and serial
registration numbers. Every PC has diferent unique numbers! (
ver. 1.0a, Registration fee (no src) 40 US$ Registration fee (w
src) 90 US$ + one month technical support ) ( SHAREWARE d3.0x )
by Petar Banicevic

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/slang101.zip (12,925 bytes)
Two languages in one application! You can switch to a second
language at runtime AND designtime. If you do, the components
in your form will change their text to the text of the second
language. ( ver. 1.01�, no src., This component is Freeware. You
may freely use this Component in you own programs, even if
they are commercial. The usage is on your own risk. If you want
the source code, please email me. ) ( FREEWARE d3.0x ) by
Christian Bang

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/slider.zip (117,689 bytes)
Slider implements the famous 3x3 sliding puzzle. There is also
a computer logic built in which can automatically solve the
problem. ( ver. 1.0 ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x ) by Sven
Kuenzler

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/sqldird3.zip (260,224 bytes)
SQLDirect - Delphi components for access to Centura SQLBase
Server (ver. 6, 7) and Oracle Server ( ver.7.2+) using 32-bit
native call interface. No distributing and configuring BDE and
ODBC. Support all data-aware components. ( ver. 1.02 ) (
SHAREWARE d3.0x ) by Yuri Sheino

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/sqldird4.zip (258,365 bytes)
[...]
SHAREWARE d4.0x ) by Yuri Sheino

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/sqlexpd3.zip (493,361 bytes)
SQL Express 2.0 is now available and is loaded with new
features!!!. Come visit out website at http://www.oopsoft.com
for detailed information. ( ver. 2.0 ) ( SHAREWARE d3.0x ) by
OOPSoft Inc.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d40share/sqlexpd4.zip (576,437 bytes)
SQL Express 2.0 is now available and is loaded with new
features!!!. Come visit out website at http://www.oopsoft.com
for detailed information. ( ver. 2.0 ) ( SHAREWARE d4.0x ) by
OOPSoft Inc.

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/tbdbase.zip (241,153 bytes)
This component let's you access dBase III+ files without BDE.
You could read, write and delete records, pack and create tables.
Single user access. Not indexes or memo fields. Supports All
the Data Aware components! ( ver. 0.95, no src., Runs on Delphi
3 and C++ Builder 3 Register for USD 15.- at http://www.shareit.
com/programs/101758.htm ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x & c1.0x ) by
Horacio Jamilis

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/tblet110.zip (39,607 bytes)
This is an enhaced TEdit component that could have an
ellipsis button on it's right side (optional) with an event when
the user presses this button, and Alignment option (left,
center or right). And one data-aware version too. ( ver. 1.10,
no src., Real nice. ) ( FREEWARE d2.0x & d3.0x & c1.0x ) by
Horacio Jamilis

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20share/tbprn100.zip (337,179 bytes)
This is a component set to print any information in DOS or
Windows printing modes. Includes print preview and a fast
database report generator. ( ver. 1.00, Demo EXE and source
included. Added a TDataSet reporting component called
TTbQueryReport. Some bugs fixed. ) ( SHAREWARE d2.0x & d3.0x )
by Horacio Jamilis

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/thkredit.zip (18,950 bytes)
Normal RichEdit Component with two methods for printing Serial
Letters from any Dataset. You can use every RTF File in this
component. When calling the method PrintAllRecords or
PrintRecord every field in the dataset will be replaced in the
text and ( sorce US 20$ ) ( SHAREWARE d3.0x ) by Holger Klemt

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d20free/time2txt.zip (4,925 bytes)
Convert the Actual time to alphanumeric ASCII. string ( FREEWARE
d2.0x & d3.0x & d4.0x ) by L. Kov�ri

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/tmsgvoc.zip (25,307 bytes)
It is an interface for Voice Modems , like USR Sportster Voice
and similar. You can use DialNum to set the phone number to be
called, PlayFile to set the vocal message to be played NumRep
times ( FREEWARE d3.0x ) by Guido Giorgetti

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10share/toolpack.exe (1,245,528 bytes)
Spruce up your look with gradient backgrounds, tiled bitmaps
and more! The Visual Tool Pack contains visual controls that
will enhance all of your applications. This is a collection of
visual components with the "right fit" ( ver. 1.0, This version
has a Delphi 4 version of the components. The Source Code
included in Registered Version. This Trial Version Only Works
When IDE Is Running. ) ( SHAREWARE d1.0x & d2.0x & d3.0x & d4.
0x & c1.0x ) by Infinity Software Group

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/unidbtb2.zip (44,615 bytes)
TUniversalDBTable is data-aware component with DBGrid,
DBNavigator, Search, Filter, Preview, Print, Export and
FieldsNameEditor Dialogs at Run and Design Time. Auto Reports
generate for Columns, Labels and User-Definable Report. ( ver.
1.1, no src., Source and registration costs $30 ) ( FREEWARE
d3.0x ) by Paul Tishkin

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30free/wincode.zip (127,711 bytes)
A programmers' utility (with source) that quickly gives the API
discription for a Windows error code. ( ver. 1 ) ( FREEWARE d3.
0x ) by Martin Gill

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d30share/xyearcal.zip (56,901 bytes)
TxYearCalendar is a visual component which displays a full year
in classic wall chart style. Very flexible in appearance, it
also provides extended information for each day of the year, so
that the appearance of individual days may be customised. ( ver.
1.0, $100 with source. Unregistered version works only while IDE
is running. ) ( SHAREWARE d3.0x & d4.0x ) by Philip Brown

Wholesale Catalog - Indian rugs, Pottery, Artifact

[*] rodeostuff(zv)secure-server(tec)net - 8.8.1998 07:48:19

Attention: Store owners and Independent dealers. You can buy
Direct from
our American owned company with factories in Mexico.Hand-woven
wool rugs,
blankets, tablemats, and saddleblankets. Pottery, Leather goods,
Longhorns,
cowhides, purses. Indian style Kachina dolls,saddles, Mandellas,
Dreamcatchers, sandpaintings, drums and Artifacts of all kinds.
see Mexican
sarapes, Sombreros,
Baja shirts, hand-forged branding irons, Bells, imported knives.
.....For
28 years we have supplied quality western style merchandise to
thousands of
stores and dealers. join our Fax Club to keep informed on latest
specials,
closeouts and new products. Dealers Needed in all states to work
event
sales, Rodeos, Craft shows,
Swap Meets, and roadside selling.Buy Direct and Save Big !!!
Visit our
36,000 sq. ft. warehouse in El Paso.
Contact us today for a FREE COLOR WHOLESALE CATALOG .. El
Paso
Saddleblanket Co. 601 N. Oregon st. El Paso, Tx 79901
telephone 915
544 1000 or fax 915 533 7209 30 Day Money-Back guarantee

ako zavriet

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 8.8.1998 13:29:48

Caute
Predstavte si nasledujuci problem, vytvorim program kde hned po spusteni v form1.create testujem ci su splnene urcite podmienky, v pripade ze tieto podmienky niesu splnene ma sa aplikacia pomocou prikazu close ukoncit. Ked tento prikaz pouzivam hned v form1.create tak program ho ignoruje, prteskoci ho a aplikacia pokracuje smelo dalej. Poradte mi ako ju ukoncit hned v create bez pouzitia timeru.
Dik

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Dva dopisy

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 8.8.1998 13:38:40

TAXEM to nepochopil.
Byl to vtip nebo nekteri programatori vynechali zakladni skolu?
Jaro.>Jaxe zda, taxem jeden dopis poslal dvakrat, nevim jaxe to stalo, ale
neudelal jsem to schvalne. Taxe omlouvam.

>Dobra.

Zapis duplicitniho klice do tabulky z DBGrid

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 8.8.1998 14:06:02

Asi vubec nejlepsi je na BeforePost zjistit, zda takovy zaznam uz existuje
treba dotazem SQL klic from tabulka WHERE klic = :klic.
Osetreni pres OnPostError bych zaradil ale stejne v pripade prace v siti.
Pokouset se vyvolat chybu umyslne (resp. bez opredchoziho osetreni) povazuji
za neefektivni reseni, protoze vyjimky na tabulce jsou podstatne pomalejsi
a v nekterych pripadec i nebezpecne, protoze mohou vyzadovat reset databaze.
Pro primarni klic je potreba spolehlive zajistit jedinecnost. K tomu se hodi
autoinkrement.
Mela by platit zasada, ze do primarniho klice nemuze uzivatel zasahnout.
Zvetsite tim spolehlivost projektu.
Jaro.

>Ahoj,
>
>muzes to udelat pomoci udalosti TTable.OnPostError:
>
>procedure TForm1.Table1PostError(DataSet: TDataSet; E: EDatabaseError;
> var Action: TDataAction);
>begin
> if E.Message = 'Key violation.' then
> begin
> ShowMessage('Tohle uz tu je, zkuste napsat neco jineho....');
> Action := daAbort;
>
>Ale asi elegantnejsi zpusob by byl prelozit chybova hlaseni (treba
>pomoci pekne udelaneho Jazkykoveho lokalizatoru od Zbyska Hlinky :-).
>
> Petr Vones, amatersky programator

Problem s databazi

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 8.8.1998 14:16:26

To je omyl. BDE nema komu co oznamovat. Moznost sdileni knihoven BDE jeste
neznamen�, �e si tyto knihovny vedou informace o objektech, kter� je sd�l� a
mohou jim pos�lat zpravy. Problem je v tom, ze Delphi nektere udaje, jako
treba alias a pod. nacitaji jenom pri svem startu. Postaci tedy resetovat
Delphi a je po problemu.
Jaro.
-----

>S necim podobnym jse se taky potkal (bohuzel), vypada to na chybu BDE,
nejak neraci oznamit klientum zmeny, nebo co.
>Pak si musi zmenu udelat klient sam (vyvojar)...
>
>fronek(zv)fic(tec)cz

Refresh u DBLookupComboBox

[*] Petr Fischer <XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz> - 8.8.1998 17:42:24 met-1mest

Cau,

mam TDBLookupComboBox navazanej na nejakej DataSet (to je jasny), ale
kdyz v tom DataSetu zmenim data, tak se mi nezaktualizuje prave
vybrana polozka v ComboBoxu (ostatni jsou po rozbaleni v pohode).
Jelikoz ma TDBlookUpComboBox zakazany property Text (ReadOnly) a
ItemIndex (nepristupna), tak jsem trochu vedle.

Dik za radu, Petr Fischer (petr.fischer(zv)email(tec)cz)

Button.show

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 8.8.1998 17:42:16

Mozna jsem trochu nedovtipny, ale asi by neskodilo to trochu rozvest, moc
tomu
nerozumim.
Co je v procedure GameMessage, jak muzes _jakykoli_ control zobrazovat
metodou
button.show apod. Spravne by se mel jakykoli control zobrazovat _jeho_
metodou show
takto:
KonkretniControl.show;

nebo
KonkretniControl.visible := true;

Pokud onen jakykoli control je prave button, potom zrejme neni prvek button
vytvoren nebo je
v kodu nejaka zavaznejsi chyba.

Zdravim

Pavel Kral
[...]

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 8.8.1998 19:36:25

Ahoj,

doba pokrocila, takze ve vetsine pripadu takove veci vubec nemusis
programovat:)

viz Help TList.Sort

skacel(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz >> >Ja by som asi datumy prevadzal cez StrToDate a potom uz iba triedil s

>Existuje viac algoritmov. Najlepsie by Ti si pomohla nejaka literatura.
>Napr. "Wirth: Algoritmy a struktury udajov" alebo tak nejak sa to vola.

BLOB a Jpeg

[*] MJsoft <MJsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 8.8.1998 23:02:09

Ahoj

nev�te nekdo jak nacpat Jpeg do polo�ky BLOB na interbase a nasledne jej
prohliyet v DBImage.
Cekal jsem, ze to bude v nove verzi DELPHi, ale neni. Zkousel jsem vsechno
mozny,
ale nezadarilo se. Jestlize mate nejake napady, nebo zkusenosti, odepiste
mi.

Diky Jin

SendMessage + WM_KEYDOWN

[*] Petr Fischer <XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz> - 9.8.1998 01:57:17 met-1mest

Cau,

chci poslat zpravu o stisku klavesu CTRL+DELETE...

SendMessage(handle, WM_KEYDOWN, VK_DELETE, 1);

...ale kam nacpat tu CTRL klavesu???

Petr Fischer

Problem s databazi

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 09.8.1998 02:32:38

Zdravim,

mam jiny problem s databazi, a to Interbase.

Pri pouziti prikazu SET TERM !!;

(potreba pro tvorbu trigeru...) se mi vraci chyba unknown token found.

Win98,95; IBWin95; BDE4.51, 5.0

Vi nekdo co s tim??

Uz jsem se zde o tom zminoval, ale zadna odpoved.

fronek(zv)fic(tec)cz

BeginUpdate/EndUpDate

[*] Petr Fischer <XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz> - 9.8.1998 04:28:20 met-1mest

Cau,

existuje neco jako %subj% pro TDBGrid (aby kurzor v Gridu neskakal
jak blazen pri zmene velkeho poctu polozek)???

Petr Fischer

BeginUpdate/EndUpDate

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 9.8.1998 09:15:33

Table.DisableControls;
Table.EnableControls;

Pavel Kral
Od: Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. srpna 1998 2:37
P�edm�t: Problem s databazi

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.8.1998 13:01:31

Jestli jsem spravne pochopil problem, tak by melo pomoci
Table1.DisableControls a po zmene Table1.EnableControls;

Od: Petr Fischer[SMTP:XFISCHEP(zv)feld.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 9. srpna 1998 6:28
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: BeginUpdate/EndUpDate

Cau,

existuje neco jako %subj% pro TDBGrid (aby kurzor v Gridu neskakal
jak blazen pri zmene velkeho poctu polozek)???

Petr Fischer

DB Navig�tor

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 9.8.1998 14:47:43

�au p�nov� vespolek.

Pot�eboval bych poradit jak upravit komponentu (vytvo�it novou)
DB Navig�tor , aby se p��mo na tla��tka dal um�stit popis toho,
co d�laj� nap�. Editace, Insert atd. tj. bez pou�it� hints.

D�ky

DB NAvig�tor

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 9.8.1998 15:15:55

Nevite n�kdo jak se d� upravit komponenta DB Navig�tor,
aby tla��tka obsahovala popis toho co d�laj� (nepou��vat hints).
- vytvo�en� nov� komponenty.

D�k

Problem s databazi

[*] Martin Fronik <fronek(zv)fic(tec)cz> - 9.8.1998 15:42:51

Diky, vyzkousim to. Zase neco nedokumentovanyho. Ach jo.

fronek(zv)fic(tec)cz

Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)intesys(tec)cz]
Odesl�no: 7. august 1998 21:01
Komu: DELPHI Distribution List

Pavel Koutny wrote:

> [...]
> Kdy vyjde Mistrovstvi v Delphi 3 ? Na vasich web strankach se psalo o srpnu,
> tedka jsem se dozvedel, ze v srpnu ne, az v prubehu pul roku.

Problem s DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 19:30:08

mstevlik(zv)gamo.sk wrote:

> [...]
> takze som to porovnaval na NIL, ale NIL
> mi to nevracia nikdy.)
> Ak mi viete poradit, ja uz si poradit neviem.

tezko rict, za prve se podivej jestli LoadLibrary vraci vzdy vetsi hodnotu
nez 32, pokud ne tak je to chyba a potom jeste jestli FreeLibrary vraci
vzdy True.

Petr Vones, amatersky programator

TWaveIn a TWaveOut

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 19:32:03

> sula milos wrote:
>
> hi
> prosim vas nema nekdo zkusenosti s komponentami TwaveIn a TWaveOut ?
> ja jsem si je stahnul ale bohuzel pri volani libovolne funkce techto komponent to po mne chce audio.pas, pricemz jsou tyto
> komponenty distribuovany jen jako audio.dcu ?

Ahoj,

neni to tim ze to DCU je prelozeno v jine verzi Delphi nez mas ty ?
Pokud k tomu neni zdrojak tak bych to ani radsi nepouzival ...

Petr Vones, amatersky programator

SendMessage + WM_KEYDOWN

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 19:41:13

Petr Fischer wrote:

> Cau,
>
> chci poslat zpravu o stisku klavesu CTRL+DELETE...
>
> SendMessage(handle, WM_KEYDOWN, VK_DELETE, 1);
>
> ...ale kam nacpat tu CTRL klavesu???

Ahoj,

napis k cemu to potrebujes, TShiftState se ve VCL vytvari zpusobem
ze se cte primo stav prave stisknutych klaves, stav Ctrl se tedy
nevytvari na zaklade parametru zpravy. Takze to asi tak jednoduse
nepujde. Urcita moznost by byla v primem volani napr. DoKeyDown u
dane komponenty.

{ Convert keyboard message data to TShiftState }

function KeyDataToShiftState(KeyData: Longint): TShiftState;
const
AltMask = $20000000;
begin
Result := [];
if GetKeyState(VK_SHIFT) < 0 then Include(Result, ssShift);
if GetKeyState(VK_CONTROL) < 0 then Include(Result, ssCtrl);
if KeyData and AltMask <> 0 then Include(Result, ssAlt);

Spustanie Browsera (part 2) :)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 19:52:52

Peter SIMKOVIC wrote:

> [...]
> tam kde bol Netscape ako predvoleny browser a IE nebol vobec nainstalovany
> mi to jednoducho nespusti nic. Funguje iba posielanie majlov (to tiez

pak je ten Netscape asi spatne nainstalovany, me to s nim funguje. Koneckoncu
kdyz kliknes na nejaky ulozeny html soubor tak by se ti mel otevrit. Zkus se
podivat jestli jsou zaregistrovane vsechny pripony .htm .html .shtml, a potom
pokud jsou to Win95 OSR2 tak tam uz je IE 3.0 primo soucasti, takze musis
v ovl. panelech pred instalaci NC vypnout kontrolu IE jako default browser.
M$ si to tam samozrejme pri instalaci Win nastavil ....

Petr Vones, amatersky programator

> otvori Internet Mail) ale ten v pocitaci je a tak to funguje. Existuje
> este nejaky iny sposob ako to urobit?

Memo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 19:58:05

Petr Brant wrote:

> [...]
Ahoj,

kdysi se to tu uz resilo, je to v archivu konference.

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=/archiv/1998/mar/03/dlfaaaaf.htm

Petr Vones, amatersky programator

Odkazy pro novacky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.8.1998 20:51:35

Pavel Kral wrote:

> Ahoj
> Doporucuji nove prihlasenym podporu na strankach Inprise:
> http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/
> kde jsou popsany casto resene problemy (Bohuzel v anglictine)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ahoj,

Ja teda nevim proc "bohuzel", to je prece jasne ze to nebudou
prekladat do vsech jazyku .. :-) Jinak tech zajimavych stranek
je tam i vic, Q&A a taky priklady na BDE API funkce.

Petr Vones, amatersky programator

Problem s SQL

[*] Martin Gruber <gruber_mart(zv)hotmail(tec)com> - 10.8.1998 00:16:22 pdt

Toto docela chapu ale nevim jakym zpusobem mu mam rict toto

INSERT INTO table (field) VALUES (' mc'donald')

{pouzivam MS SQL}
>From delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz Fri Aug 7 07:38:07 1998
>From: "=?ISO-8859-2?Q?Marek_Repisk=FD?=" <mrepisky_zl(zv)zsnp.sk>
>To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
>Subject: Re: Problem s SQL
>Date: Fri, 7 Aug 1998 09:55:52 +0200
QAA17881

>Nazdar,
>
>neviem aky server pouzivas, ale pre IB to funguje takto:
>
>INSERT INTO mytable (id,text) VALUES ("1","toto je apostrof =3D> ' ");
>INSERT INTO mytable (id,text) VALUES ('2','toto su uvodzovky =3D> " ');
>
>hm ... , ale ako tam dostat jedno aj druhe?
>
>S pozdravom
>
>Marek Repisky
>mrepisky_zl(zv)zsnp.sk
>
>----------
SQL=20

Porovnavani obrazku

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 10.8.1998 07:28:07

Caute,

mam otazku skor na administratora tejto groupy - je niekde miesto kde by som
tych
cca 300KB mohol nechat pre vsetkych...??

--
Maj sa,
R.

TWaveIn a TWaveOut

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 10.8.1998 07:47:24

hmm je to mozne ale ja mam delphi 2 a ty zdrojaky sou taky pro delphi 2
aspon se to tam tvrdi. Problem je v tom ze zadnou jinou komponentu ktera by
umela samplovat audiosignal pres kodek sem na internetu nenasel, takze me
nezbyva nez to pouzivat. Chtel jsem se pokusit napsat svou vlastni
komponentu ale nenasel sem dostatek informaci o tom jak pouzivat ACM ve
windows.
PS.:udelal jsem si jednoduchy inet phone pres tcp (samozrejme pomale) i udp
protokol ovsem bez komprimace se to neda prenaset po internetu (jinak v
lokalni siti funguje bez problemu). Jako idealni se mi jevi pouziti acm
kodeku ve windows konkretne GSM 6.10 ktery by to mel umet zkomprimovat na
1/10.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 9. srpna 1998 21:02
P�edm�t: Re: TWaveIn a TWaveOut

> [...]
>
>neni to tim ze to DCU je prelozeno v jine verzi Delphi nez mas ty ?
>Pokud k tomu neni zdrojak tak bych to ani radsi nepouzival ...

Tvorba menu za behu programu

[*] Petr Kundrata <pks(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 10.8.1998 07:48:31

Ja jsem to vyresil tak, ze jsem si definoval sveho potomka
TMenuItem,
ktery obsahoval me identifikacni udaje a v metode Click jsem
provedl
akci v zavislosti na identifikaci.

type
TMyMenuItem = class(TMenuItem)
ID : Tinteger; // + jakakoliv data, lze vyuzit Tag
constructor CreateNamed( AOwner: TComponent;
S : string;
_ID : Tinteger);
procedure Click; override;
end;

var CycleName : Tinteger;
constructor TMyMenuItem.CreateNamed( AOwner: TComponent;
S : string;
_ID : Tinteger);
begin
inherited Create(AOwner);
Caption := S;
Checked := false;
Enabled := true;
OnClick := nil;
Name := '_'+LongStr(CycleName);
inc(CycleName);
ID := _ID;
end;
procedure TMyMenuItem.Click;
begin
// proveden� akce v z�vislosti na na ID
end;

Stanislav Cerny p�e:

> Ahojte
> V programu vytvarim cast menu a predem nevim jak bude vypadat.
> Dokazu zavolat metodu OnClick spolecnou pro vsechny nove vytvorene
> polozky menu. Problem mam se zjistenim, ktera polozka byla vybrana.
> V knize "Mistrovstvi v Delphi 2" je napsano, ze mam pouzit parametr
> Sender, bohuzel nevim jak.
>
> Poradte, diky
>
> Standa C.

Proxy server & udp

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 10.8.1998 07:52:20

Prosim vas nevi nekdo jak je mozne prijimat udp datagramy za proxy serverem ?
Da se to nejak nastavit v proxy serveru, nebo existuje nejaky trik?
Pripadne jak pres proxy prenaset real audio (jaky protokol krome tcp)?

Neviditelne okno

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 10.8.1998 08:10:35

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Ahoj,
>
>Ja teda nevim proc "bohuzel", to je prece jasne ze to nebudou
>prekladat do vsech jazyku .. :-) Jinak tech zajimavych stranek

Ja jsem myslel, ze bychom treba mohli neco z toho prelozit na stranky
www.delphi(tec)cz, stejne tady omilame podobne problemy a urcite mnoho
lidi ma s anglictinou problemy.
(Teda nevim, co by na to Inprise a autorska prava)

>je tam i vic, Q&A a taky priklady na BDE API funkce.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Tvorba menu za behu programu

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 10.8.1998 08:44:45

Zajimave reseni, ale treba bude stacit toto

procedure TForm1.MenuItemClick(Sender: TObject);
var MenuItem: TMenuItem;
begin
if Sender is TMenuItem then // zjisteni, zda Sender je typu
TMenuItem
begin
MenuItem := TMenuItem(Sender); // pretypovani na TMenuItem
{ rozliseni podle nazvu }
if MenuItem = NejakeMenuItem then
.... zpracovani pro konkretni polozku menu

{ nebo rozliseni treba podle caption }
if MenuItem.Caption = 'Soubor...' then
... zpracovani pro polozku menu Soubor

Pavel Kral
> [...]

> polozky menu. Problem mam se zjistenim, ktera polozka byla vybrana.
> V knize "Mistrovstvi v Delphi 2" je napsano, ze mam pouzit parametr

HTML komponenta

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.8.1998 09:13:03

> komponentu, je soucasti OCX prvku

No prave! Spis bych chtel neco NON-OCX a free.

Instalacia RX.250

[*] Slavomir Tomascik <tomascik(zv)vse.sk> - 10.8.1998 09:17:38

Runtime som dal do systemu. Potom to hlasilo stale chybu, ale po novom spusteni Delphi to tam bolo nainstalovane.
Je otazne, ci to bude funkcne. Hm. Asi to vyriesim novou instalaciou. Diki.

Slavomir Tomascik
tomascik(zv)vse.sk

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 17:12
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Instalacia RX.250

> Skusali ste niekto instalovat nove RXLIB? Stale mi hlasi, ze nemoze najst DBX30.DPK. Ako dalej?
> Poradte prosim.

Me chodi dobre. Dal jsi runtime do systemu?

Typ souboru

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.8.1998 09:17:31

> [...]
> zmenim typ
> souboru v listboxu. Jak zjistim masku nastaveneho typu (napr

Ne. V poli NAZEVSOUBORU mam nazev podle nastavene pripony. Kdyz prepnu
listbox TYPSOUBORU na jiny typ (jeste pred EXECUTE), chci zmenit i
priponu v nazvu souboru.

BLOB a Jpeg

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.8.1998 09:18:48

Jak JPEG dostat do datove polozky je snad uplne trivialni a od Delphi 1
nemenne - jedna z mnoha moznosti je napriklad:

TBlobField.LoadFromFile(nazev souboru)

No a na prohlizeni JPEG existuje spousta freewarovych komponent.

> [...]

> vsechno
> mozny,
> ale nezadarilo se. Jestlize mate nejake napady, nebo zkusenosti,

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.8.1998 09:27:34

Zpusobu je vice, ja napriklad pouzivam hodnotu TAG (musi ne vsak naplnit), ale da se pouzit i Name. Takze v te procedure OnClick pak napriklad bude
begin
case (Sender as TMenuItem).Tag of
1 : { Je to polozka Otevrit }
2 : { Zavrit ....}
nebo (Sender as TMenuItem).Name

Tim se v podstate "degraduje" Sender typu TObject na TMenuItem, protoze TMenuItem je "potomek" TObject-u.

Podobne se da vyhodnocovat i typ Sender-a -> if Sender is TLabel then ...

Od: Stanislav Cerny[SMTP:s.cerny(zv)mod(tec)cz]
Odesl�no: 10. srpna 2001 2:00
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Tvorba menu za behu programu

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.8.1998 09:42:58

Ahoj,

existuji API funkce SetCapture, GetCapture a ReleaseCapture. Funkce SetCapture by mela umet si "privlastnit" mys a vsechny zpravy posilat zadamemu oknu, klidne i minimalizovanemu. Toto okno by mohlo tyto zpravy vyhodnocovat a posilt dal. Na http://www.torry.ru jsem mezi komponentami
(v system #3) videl SendKeys, ktera by (pry) mela umet posilat klavesy jine aplikaci.
Nestudoval jsem to, takze nemuzu byt konretni, ale snad to pomuze.

PS: Nezapomenout zase mys "propustit" :-)))

Od: Ing. Jan Kuchar
Odeslano: 1. eervence 1998 8:23
Komu: pbrant(zv)softhome.net
[...]

Porovnavanie obrazkov a neuronove siete

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 10.8.1998 09:50:37

Caute

do ftp://ftp.mlp(tec)cz som dal subor neuronove_siete.rar
obsahuje niekolko prikladov pre zaujemcov o neuron.siete v C++
su tam aj doc subory
(rozpoznavanie vzorov je tam v prikladoch 'hopfield ass memory' a 'BAM
ass memory')

je to celkom zaujimave ;-)

mimochodom, NIE SOM autor (nanestastie) ;-)
--
Majte sa,
R.

<none>

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 10.8.1998 10:05:33

Cau,
mam nasledujici problem:
Kdyz pustim D3 a otevru si vybrany projekt, natahnou se v�echny
formulare do pameti (i kdy� jsou v�echny pozavirany). Jelikoz je to dost
slozity projekt, tak pri pokusu o spusteni (v IDE) dojde k selhani v
dusledku nedostatku systemovych prostredku. A pritom mam spustene jen
D3. Mam podezreni na RX library. Na jinem projektu, kde RX vubec
nepouzivam vse funguje v pohode a systemovych prostredku je dost.

Pavel

Problem s databazi

[*] David Mach <scvk(zv)clnet(tec)cz> - 10.8.1998 10:08:40

Zkus pouzit misto dvou vykricniku jeden znak. Ja pouzivam bud ^ nebo /.

set term /;
create trigger ti_klienti for KLIENTI
before insert as
begin
NEW.KLIENT_ID = GEN_ID(GEN_KLIENT_ID, 1);
end;/
set term ;/

Bye, David

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fronek [SMTP:FRONEK(zv)FIC.CZ]
Odesl�no: 9. srpna 1998 2:33
Komu: DELPHI Distribution List
[...]

[*] Patrik Plachy <plachy(zv)obis(tec)cz> - 10.8.1998 10:27:53

Napriklad takto:

1) Queryi.SQL.Add('SELECT * FROM TABLE WHERE PARAMETR='+RETEZEC');

pridanim retezce jako parametru. Je tudiz nutne, kazdou promenou takto
pridanou nejprve
prevest na retezec.

2) Query.SQL.Add('SELECT * FROM TABLE WHERE PLATNOST = ''A''');

pridanim znaku ' .

S pozdravem Patrik Plachy ( plachy(zv)obis(tec)cz)

Martin Gruber wrote:

> Dokaze te mi nekdo poradit jakym zpusobem bych mel pomoci SQL rict SQL
> serveru aby mi do textu vzal tento znak '
>
> Dekuji vsem Alex

Typ souboru

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.8.1998 10:53:11

Ahoj,
nerozumim tomu, jak muze uzivatel prepnout v SaveDialog-u nejaky ListBox a navic jeste pred Execute, ale v SaveDialog.FilterIndex je hodnota, kolikaty filter to je a v hodnote Savedialog.Filter je retezec filtru oddelenych svislitkem.
Takze filter je napr 'Pas soubory|*.pas|Textove soubory|*.txt|Vsechny soubory|*.*'
Kdyz uzivatel vybere textove. Ve FilterIndex bude 2.

PS: doufam, ze oba mluvime o TSaveDialog.

Od: Krayzel Libor[SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
Odesl�no: 10. srpna 1998 9:17
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Typ souboru

> [...]

Ne. V poli NAZEVSOUBORU mam nazev podle nastavene pripony. Kdyz prepnu
listbox TYPSOUBORU na jiny typ (jeste pred EXECUTE), chci zmenit i

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 10.8.1998 11:03:57

zkus
INSERT INTO POKUS (NAPIS) VALUES ('Mc''Donalds')
mne to fungovalo s MS SQL 7 beta 3

tabulka je vytvorena skriptem

CREATE TABLE [dbo].[POKUS] (
[NAPIS] [varchar] (255) NULL
) ON [PRIMARY]
GO

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

> Toto docela chapu ale nevim jakym zpusobem mu mam rict toto
>
> INSERT INTO table (field) VALUES (' mc'donald')
>
> {pouzivam MS SQL}

malo resourcu

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 10.8.1998 11:07:29

Z moji zkusenosti mohu doporucit, aby nebyly v IDE otevreny ani
odpovidajici zdrojaky tech "pozaviranych" formularu. Mam dojem, ze
Delphi stejne formular drzi v pameti, pokud ma k nemu odp. zdrojak
natazeny do editoru.

<rdocekal(zv)csas(tec)cz>

[...]

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 10.8.1998 11:08:02

> Ne. V poli NAZEVSOUBORU mam nazev podle nastavene pripony. Kdyz prepnu
> listbox TYPSOUBORU na jiny typ (jeste pred EXECUTE), chci zmenit i
> priponu v nazvu souboru.

TSaveDialog.FilterIndex

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

Dva dopisy

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 10.8.1998 11:14:56

TAXI zavolej 0609 11 22 33

> TAXEM to nepochopil.
> Byl to vtip nebo nekteri programatori vynechali zakladni skolu?
> Jaro.

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

Problem s SQL

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 10.8.1998 11:15:42

Na MS SQL jde pouzit toto:
INSERT INTO table (field) VALUES (' mc''donald') - uzavrit retezec do apostrofu a v pripade vyskytu apostrofu uvnitr retezce jej zdvojit
nebo
INSERT INTO table (field) VALUES (" mc'donald") - uzavrit retezec do uvozovek a v pripade vyskytu uvozovek uvnitr retezce zdvojit uvozovky

Od: Martin Gruber <gruber_mart(zv)hotmail.com>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. srpna 1998 10:04
P�edm�t: Re: Problem s SQL

>Toto docela chapu ale nevim jakym zpusobem mu mam rict toto
>
>INSERT INTO table (field) VALUES (' mc'donald')
>
>{pouzivam MS SQL}

>QAA17881

>SQL=20

Problem s SQL

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 10.8.1998 11:41:22

Napises
INSERT INTO mytable (text) VALUES ("nejakej text"+char(39)+"nejakej
dalsi text");
Takhle to alespon chodi v MS SQL 6.5 a 7. Zalezi pro jakej server to
delas. V Accessu napr ale musis psat chr.
S pozdravem
Milan Reiniger
Skroupova 5, c.dv. 92,
tel.: 019/703 5053
reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz
http://info.plzen-city(tec)cz

> [...]
>

> Dokaze te mi nekdo poradit jakym zpusobem bych mel pomoci SQL rict SQL
>
> serveru aby mi do textu vzal tento znak '

Problem s SQL

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 10.8.1998 11:47:12

Zkuste

--
+---- Pavel Klimes ---- mailto:klimes(zv)c3(tec)cz ----+--- /""\ \ o | ---+
| C3, s.r.o. (Czech Card Centrum) | __) """ |

Vektorov� grafika

[*] rk0w <rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz> - 10.8.1998 12:01:29

Hi,

m�m dotaz - pora�te mi n�kdo komponenty na pr�ci s vektorovou grafikou. Pot�ebuji spojit datab�zi a jednoduch� u�ivatelsky editovateln� n��tky.

1000 x d�ky

(D2) Paradox a Access

Roszynec Ji��
admin IT

e-mail: rk0w(zv)rk.cesnet(tec)cz
tel.zam.: 0445/336220
tel.dom�: 0445/23962

Problem s databazi

[*] Martin Fronik <fronek(zv)fic(tec)cz> - 10.8.1998 12:01:41

Diky za reakci, nicmene problem byl jiz vyresen. Neni to dvouznakovym
terminatorem, ale tim, ze je treba takovehle veci poustet jako ISQL Script,
nikoliv primym zapisem do ISQL.... Jenom by neskodilo to do helpu napsat...
Dik.

fronek(zv)fic(tec)cz

[...]

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 10.8.1998 12:06:10

?
...no ja by som to pre IB napisal takto:

INSERT INTO table (field) VALUES (" mc'donald");

S MS SQL nemam ziadne skusenosti.

> Toto docela chapu ale nevim jakym zpusobem mu mam rict toto
>
> INSERT INTO table (field) VALUES (' mc'donald')
>
> {pouzivam MS SQL}

S�riov� komunikace

[*] Miroslav Hostinsk� <abcsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 10.8.1998 12:33:20

Mam problem s pripojenim jisteho zarizeni pres seriovy port.
Vim ze existuji funkce API pro seriovou komunikaci, ale nemuzu je nikde najit.
Prosim poskytnete mi jakoukoliv informaci tykajici se teto problematiky.
Predem diky za pomoc.

S pozdravem
Miroslav Hostinsky

Odkazy pro novacky

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 10.8.1998 12:33:41

> Ja jsem myslel, ze bychom treba mohli neco z toho prelozit na stranky
> www.delphi(tec)cz, stejne tady omilame podobne problemy a urcite mnoho
> lidi ma s anglictinou problemy.

...to to, to som za. To by bolo super.
hmm... len kto to bude prakladat a prepisovat?

Ale mohlo by sa to vytvarat aj z konferencie. Ten kto ziada o radu
a dostane ju a este to bude aj fungovat, by k tomu napisat kratky
pokec(+ kod). Pokec sa da zostavit aj z odoslanych mailov, co nie je
ziadna velka robota. Poslal by to mailom. Do predmetu strucne opisal
problem, pripadne na zaciatok nejake ID, nieco ako QaA a to by sa
filtrovalo na stranky www.delphi(tec)cz.

subject: QaA: Prechod po komponentach cez TAB

> Da sa nejako osetrit prepinanie poli cez TAB v PageControl(D3)? Tak
> aby to po stlaceni TAB preslo z jedneho pola(pole=componenta) na dalsie pole,
> ak je pole posledne na TabSheete tak aby to preslo na prve pole nasledujuceho
> TabSheetu. Proste mat nad tym kontrolu ...

slo by to udelat takhle, u kazdeho TabSheetu nastav OnExit na TabSheet1Exit.

type
TWinControlHack = class(TWinControl);

procedure TForm1.TabSheet1Exit(Sender: TObject);
var
Shift: Boolean;
begin
Shift := GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 <> 0;
if (GetKeyState(VK_TAB) and $80 <> 0) and (GetKeyState(VK_CONTROL) and $80 = 0) then
begin
PageControl1.SelectNextPage(not Shift);
with TWinControlHack(PageControl1.ActivePage) do
begin
SelectFirst;
if Shift then SelectNext(ActiveControl, False, True);

Co Vy na to?

S pozdravom

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

BLOB a Jpeg

[*] Jochman Jan <JJochman(zv)cpoj(tec)cz> - 10.8.1998 12:47:01

Myslim, ze by to melo jit takhle :
var Bitmap: TBitmap;
DBImage1.Picture.Assign(Bitmap);
do Bitmat to natahnes nejakou komponentou, ktery lezi free napr. na DSP
: http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/

----- P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> vsechno
> mozny,
> ale nezadarilo se. Jestlize mate nejake napady, nebo zkusenosti,

HTML komponenta

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 10.8.1998 13:54:11

----------
Od: kchmel(zv)post(tec)cz[SMTP:kchmel(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 7:40
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re:HTML komponenta

Na DSP je mozno najit komponentu HTMLView. Mam ji stazenou ale jeste jsem ji nezkousel.

Casto se zde objevuje odkaz na nejake DSP, bohuzel nevim kde to hledat a co to je (jedine co tusim je , ze je to nejaky WWW nebo FTP server)

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o. Dom� : Na Z�kop� 27
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00 Olomouc, 773 00
Tel : 0508/365583 Tel : 068/5314129
Fax : 0508/365512 Tel : 0603/457623
e-mail: kellner(zv)praktik(tec)cz pekol(zv)praktik(tec)cz
Web: www.praktik(tec)cz
e-mail pro velmi kr�tk� zpr�vy: kellner.mobil(zv)sms.paegas(tec)cz

sortovanie datumov

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 10.8.1998 13:55:00

>A umi to spravne cesky ??

Ahoj,

myslim, ze je nacase si precist help.
Tridi to tak, jak si nadefinujes funkci pro porovnani dvou hodnot.

Performs a QuickSort on the list based on the comparison function Compare.

type TListSortCompare = function (Item1, Item2: Pointer): Integer;
procedure Sort(Compare: TListSortCompare);

Description
Call Sort to sort the items in the Items array. Compare is a comparison function
that indicates how the items are to be ordered. Compare returns < 0 if Item1 is
less and Item2, 0 if they are equal and > 0 if Item1 is greater than Item2.

skacel(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz

Pole na formulari

[*] Tomas Malek <tomas(zv)columbus(tec)cz> - 10.8.1998 13:58:02

Zdravim vsechy a zaroven se omlouvam za zacatecnicky dotaz!

Opravdu jsem zacatecnik v programovani v Delphi. Chci se zeptat.
Vytvarim jednoduchou db aplikaci. Mam na formulari pole, do kterych vsak
nemohu zapisovat, muzu se mezi nimi pohybovat a nelze zapsat. Naplnil
jsem i databazi dvema zaznamy, a kdyz nastavim Active na True, aby se mi
pri navrhu objevovaly obsahi jednotlivych poli, vypadne mi hlaska
Invalid file name.

Mam spatne nainstalovane Delphi (spatne nacestovani) nebo delam neco
spatne?

P.S.: Abyste nemuseli posilat odpoved do konference, odpovezte prosim
primo me.

Diky, Tomas.

<none>

[*] Radek Soucek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 10.8.1998 14:00:08

Pozor, problem neni v RX ani v Delphi, ale v tom, ze Windows zachazeji se
systemovymi zdroji tak, jak zachazeni. Budto si zavri nektera editacni okna
(Ctrl+F4), nebo si to musis hodit na NT (to mimochodem doporuciji tak jako
tak). Zkus si vypsat, kolik mas volnych systemovych prostredku, kdyz mas
natazeny tento projekt a uvidis. V jinem projektu to jede proto, ze nemas
otevreno tolik editacnich oken. Stejne se tak muze stat i jestli formulare
nevytvaris dynamicky, ale vsechny naraz pri startu projektu, coz je dost
nehospodarne zachazeni s pameti (tady je ale na vine spis Intel) Dobre, co?

From: Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz>
To: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 10. srpna 1998 10:43
Subject: <none>>Cau,
> [...]
>D3. Mam podezreni na RX library. Na jinem projektu, kde RX vubec
>nepouzivam vse funguje v pohode a systemovych prostredku je dost.

Typ souboru

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.8.1998 14:08:54

> nerozumim tomu, jak muze uzivatel prepnout v SaveDialog-u
> nejaky ListBox a navic jeste pred Execute, ale v
> SaveDialog.FilterIndex je hodnota, kolikaty filter to je a v

Asi jsem se blbe vyjadril, takze jeste jednou.
1, otevre se dialog "Ulozit" s predgenerovanym nazvem souboru (napr.
DOKUMENT.TXT)
2, v tomto dialogu je dole listovaci seznam nadefinovanych typu souboru
(napr. *.TXT, *.PAS, *.ASP)
3, kdyz uzivatel zmeni typ zobrazovanych souboru pomoci tohoto
listovaciho seznamu, chci aby se hned zmenila i pripona u nazvu souboru

BLOB a Jpeg

[*] Pluskal Jan <Pluskal(zv)MAIL.CTK.CZ> - 10.8.1998 14:09:51

Domnivam se, ze problemem je spise presun dat mezi polem BLOB a obrazkem,
aniz by bylo nutne napriklad ukladat zaznam do souboru a nasledne jej cist.
Take jsem si s tim hral, pouzil jsem TBlobStream a unit jpeg dodavanou s D3,
zjednoduseny kod pro nahrani z BLOB je nasledujici:
(dlouho trvalo, nez prisel napad, ze je treba nastavit u streamu posici na
zacatek pred volanim LoadFromStream u jpegu...)

procedure TFrm.SpBtnObnovFOTOClick(Sender: TObject);
var MujStream:TBlobStream;
MujJPEG:TJPEGImage;
begin
If Not DataModul.QFotoData.IsNull then begin
try
MujStream:=TBlobStream.Create(DataModul.QFotoData,BmRead);
MujJpeg:=TJPEGImage.Create;
MujStream.Position:=0;
MujJpeg.LoadFromStream(MujStream);
Image.Picture.Assign(MujJPEG);
Image.Visible:=True;
finally
MujJpeg.Destroy;
MujStream.Destroy;
end;
end else begin
Image.Visible:=False;

U zapisovani do BLOBu je kod velmi podobny ...

Jan Pluskal
P.S.
Interbase 4.2, BDE4.0 a SQL linky dodavane s Delphi3 mi neradi CH, zkousel
jsem default char.set na 1250, nejruznejsi collate, ale budto dostavam
hlasku, ze nemuze prevest znaky, nebo toho chlapka od CH zaradi pred chlapka
od H, co vsechno tedy musi byt splneno, aby to fungovalo?
> [...]
>
> TBlobField.LoadFromFile(nazev souboru)
>
> No a na prohlizeni JPEG existuje spousta freewarovych komponent.

Odkazy pro novacky

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 10.8.1998 14:10:22

Ahoj Delphici,

tenhle napad je fakt vyborny. Ev. davam svou anglictinu k dispozici.

Krasny den,

Peter ml.

Pavel Kral wrote:

> [...]

CPU IBM/Cyrix

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 10.8.1998 14:13:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mgr. Petr Kellner [SMTP:kellner(zv)praktik(tec)cz]
Odesl�no: 10. srpna 1998 14:11
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: CPU IBM/Cyrix

----------
Od: TucekR(zv)p15.monet(tec)cz[SMTP:TucekR(zv)p15.monet(tec)cz]
Odesl�no: 6. srpna 1998 8:02
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: RE: CPU IBM/Cyrix

Ja osobne si na Cyrix/IBM nemohu stezovat mel jsem PR166+ a PR233+
ten druhy jsem mel novou revizi 3*66 (198MHz od vyrobce) a v klidku jsem
to nataktil 3*75 takze pak jsem mel pravou PR266+, chladil jsem
normalnim chladicem a naprosto v pohode.....

ano, mel jsem presne stejny kus v ruce (vlastne ho mam doma porad), ale krome toho jsem mel v ruce 3x v ruce 166 a 3x v ruce 266, a ty posledni se chovaly primo neunosne, pod OS Win95 OSR2 a Novell Netware 4,10.

[Mgr. Petr Kellner] Mgr. Petr Kellner
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.8.1998 14:26:23

> [...]
> lidi ma s anglictinou problemy.
> (Teda nevim, co by na to Inprise a autorska prava)

1. Muselo by se Inprise zeptat, coz by jiste nebyl problem a on by
souhlas dal.

2. Ale kazdy programator by mel umet aspon tolik anglicky, aby si
precetl zakladni technicke informace, jinak je naprosto ztracen.
Takze je to zcela zbytecne.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Porovnavanie obrazkov a neuronove siete

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 10.8.1998 14:30:45

Caute,

neuvedomil som si, ze z napr. Netscapu vas nehodi automaticky do
spravneho adresara, takze este raz: ten rar je na
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/delphi/konference/neuronove_siete.rar

takze sorry

--
Majte sa,
R.

Aktualizace na liste Win95

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 10.8.1998 14:36:49

Zdravim vsechny

Nevite nekdo nahodou jak udelat to aby pri minimalizaci aplikace ktera spadne do listy jsem
mohl menit jeji nazev ?
Je to v podstate jako kdyz provadim download a na liste se aktualizuji procenta.

Diky .....

Vojtech Albrecht
supervisor(zv)unicontrols(tec)cz

Defualtn� hodnoty

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 10.8.1998 14:39:24

�au p�nov�.
P�i navrhov�n� tabulky v Paradoxu pot�eduji zadat defualtn� hodnotu
pro pole typu Logical - True;
pole typu Date - dne�n� datum ;
pole typu Time Stmap datum a �as nyn�.
Jak se to ud�l� , co za funkci se m� do pole napsat
v n�vrh��i tabulky (Datb�ze Desktop 7).

D�k za radu.

Instal shield + BDE 5

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 10.8.1998 14:54:39

Zdravim,

narazil jsem na jeden neprijemny problem. Mam InstallShield z D 2.0 C/S a
BDE aktualizovane na 4.51 a pak na 5.0.

Pri vytoreni instalace s BDE, takto nainsatlovane BDE pak nefunguje. Kdyz
jsem se pak vratil k BDE 4.51, tak je to OK.

Myslim, ze zmenili format CFG souboru. Jeste se to chystam vyzkouset s
InstallShieldem z D3 Prof, ale moc tomu neverim.

Pokud by to nekomu chodilo, tak se prosim ozvete. Ale takove rady, jako
porid si Delphi 4.0 me radsi neposilejte, at nemam priliz zvedly adrenalin v
krvi. Diky Petr

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE
Czech Republic

Problem s databazi

[*] David Mach <scvk(zv)clnet(tec)cz> - 10.8.1998 15:09:50

Kdysi jsem si to precetl na Borland/Inprise webu a od te doby to beru jako
samozrejmost... Je fakt, ze Borland/Inprise zacinajicimu uzivateli praci
nijak neusnadnuje...

Od: Martin Fronik [SMTP:fronek(zv)fic(tec)cz]
Odesl�no: 10. srpna 1998 12:02
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Problem s databazi

[...]

WaitForSingleObject

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 10.8.1998 15:17:13

Cao All,

nemohl by mi nekdo poradit co presne dela funkce %subj% a jestli nema nejake nezadouci ucinky na beh programu.

mam totiz nasledujici problem.

procedure TDPMessageThread.Execute;
var
BufSize : DWORD;
begin
While (FDPDoEvent = True) do
begin
Status := WaitForSingleObject(FDPMessageHandle, INFINITE);// (25, -1)
Case Status of
WAIT TIMEOUT:
//Does nothing -- no message
ELSE
Begin
ResetEvent(FDPMessageHandle);
If FDirectPlay <> Nil then
Begin
Status := 0;
While Status = DP OK do
begin
BufSize := SizeOf(gDPMessage);
Status := FDirectPlay.Receive(gFromID, gToID, DPRECEIVE ALL,
(zv)gDPMessage, BufSize);
If Status = DP OK then
begin
ProcessMessage(gDPMessage, gFromID);
// !!!!!!!!!!!!!!! //
// pokud zde napisu frm main.button1.show , tak se funkce WaitForSingleObject zacykli,
// (uz mi nikdy nevrati vysledek do Status)
// ale nechapu rozdil s frm main.Label1.Show ktery normalne funguje
end;
end; // End of While Status
end; // End of If FDirectPlay
end; // End of ELSE
end; // End of Case
end; // End of While..Begin
end; // End of Procedure

Predem diky za pomoc.

Fala
fala(zv)imc(tec)cz
http://www.sws(tec)cz/fs.htm

Tvorba menu za behu programu

[*] Ing. Lubo� Langer <langer(zv)gymzn(tec)cz> - 10.8.1998 15:22:34

> [...]

> polozky menu. Problem mam se zjistenim, ktera polozka byla vybrana.
> V knize "Mistrovstvi v Delphi 2" je napsano, ze mam pouzit parametr

Ja to resim tak, ze nove vytvorenym polozkam menu nastavim ruzne tagy
a ty pak testuju ve spolecne metode.

Ing. Lubo� Langer
langer(zv)gymzn(tec)cz

Porovnavani obrazku

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 10.8.1998 15:23:09

Mam prakticky overeno, ze zpusob porovnani po radcich je v�provozu
dostatecne odolny, technicky vzato jiste mate pravdu, korelace je
univerzalnejsi. V�kazdem pripade srovnani radku povazuji za efektivnejsi
v�situaci, kdy rozhoduje rychlost vyhodnoceni - tj. konkretne pokud jde
o hlidaci aplikaci. Pouziti korelacniho hodnoceni snad je vhodnejsi pri
reseni ulohy podle alternativy 2 puvodniho podnetu.

Porovnanim radku se obrazy tak� porovnaji jako celek s�celkem ... ovsem
jen bez rychlych zmen meritka. Cela veda je ve spravnem nastaveni
"citlivosti" porovnani.

S�pozdravem

Jiri Zavada
Kruckova 2
721 00 Ostrava - Svinov

tel. 069-434383
zavada(zv)autocont(tec)cz
zavada(zv)atcomp(tec)cz

-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Cap Jiri [SMTP:cap(zv)fsih.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 4:31
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> [...]

> podobne veci sa asi najlepsie robia modelmi neuronovych
sieti...
> mam nieco v C++ na rozpoznavanie vzorov... (treba

TEdit, SetFocus a problemy s OnExit a OnEnter (urg

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 10.8.1998 16:13:10

Zdravim,

Mam jeden maly problemek (resp. muj kolega) a nevime si s nim rady.
Situace je nasledovna:

Do formulare si dam nekolik komponent TEdit (Edit1, Edit2, Edit3...)
Na OnExit kazdeho Editu je povesena kontrolni funkce (na spravnost obsahu).
Na konci OnExit se zeptam, zda chci chybu ignorovat.
Pokud ne, tak se SetFocusem vratim na prislusny Edit ( a cely text se znovu
cely oznaci).To je OK.

Ale (a ted nastava ten problem) pokud dam ignorovat chybu a skocim na dalsi
Edit tak:
1) nastavi se spravne Focus i ActiveControl (pokud zkusim cokoli napsat pisu
spravne v dalsim Editu),
2 ) ale neprovede se event OnEnter t�to komponenty a pri ztr�te fokusu ani
OnExit.
3) a take zmizi kurzor ,text se mi neoznaci (nevidim kam pisu).

Nesetkal jste se s tim uz nekdo (cele je to v D1) ?

Priklad fce OnExit

procedure TForm1.Edit1Exit(Sender: TObject);
begin
if NOT (MessageDlg('Text chyby Edit1'+chr(13)+chr(13)+
'Ignorovat chybu?'
, mtError, [mbYes,mbNo],0)=mrYes) then
TEdit(Sender).SetFocus;
end;

ZdeP
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

S�riov� komunikace

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 10.8.1998 16:19:24

Zkus ASINC32
Vojtech Albrecht

Od: =?ISO-8859-2?Q?Miroslav Hostinsk=FD3D[SMTP:abcsoft(zv)rychnov(tec)cz]
Odesl�no: 10. srpna 1998 12:33
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: S�riov� komunikace

[...]

[*] Adam Hor��ek <ahoracek(zv)ciglersw(tec)cz> - 10.8.1998 16:19:10

> [...]
> mohl menit jeji nazev ?
> Je to v podstate jako kdyz provadim download a na liste se aktualizuji procenta.

V Delphi1 pouzij Caption Mainformu,
v Delphi3 pouzij Application.Title.

Adam.

Aktualizace na liste Win95

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 10.8.1998 16:21:11

Application.Title:='procenta, kolik chces'.

ZdeP

Aktualizace na liste Win95

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.8.1998 16:35:34

Ahoj,
minimalizace aplikace vyvola udalost Application.Minimize a potom lze =
klidne menit jeji Application.Title. Na Application.OnRestore je potreba =
vratit jeji puvodni nazev, problem je v tom, ze se nedaji udalosti =
aplikace osetrovat pomoci Object Inspectoru a proto je treba to udelat =
podobne, jako treba na Application.OnHint pro StatusBar. Tj. udelat =
nejakou TForm1.proceduru a potom (treba v TForm1.OnCreate) ji priradit =
tuto udalost tj. Application.OnMinimize:=3DTForm1.Procedura

=20

----------
Od: Vojt=ECch Albrecht[SMTP:supervisor(zv)unicontrols(tec)cz]
Odesl=E1no: 10. srpna 1998 16:36
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P=F8edm=ECt: Aktualizace na liste Win95

Zdravim vsechny

Nevite nekdo nahodou jak udelat to aby pri minimalizaci aplikace ktera =
spadne do listy jsem
mohl menit jeji nazev ? =20
[...]

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 10.8.1998 16:45:06

Ani oni nepoznaji hned ze je okno minimalizovane. Pravdepodobne vzdycky pri
"prijmu dalsich dat" testuji TForm.WindowsState=wsMinimized a pokud ano, tak
stazena procenta zapisuji nejen do ProgressBaru ale i do Application.Title.

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

> [...]
> aplikace ktera spadne do listy jsem
> mohl menit jeji nazev ?
> Je to v podstate jako kdyz provadim download a na liste se

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 10.8.1998 16:46:29

V tom problem byt nemuze, funguje to i se dvema znaky. Mam spis
podezreni, ze kolega misto aby pouzil "Run an ISQL Script", tak skript proste
prekopiroval do horniho okenka, a spustil.
Ale to je muj odhad :-))

Radim Kunz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Mach <scvk(zv)clnet(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 10. srpna 1998 11:21
P�edm�t: RE: Problem s databazi

[...]

OffTopic: instalace Linuxu

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 10.8.1998 16:49:40

Zdravim,
hledam jednoho dobrovolnika, ktery by mi pomohl nainstalovat Linux na PC
(udelal pro mne maly korespondencni kurs). Jedna se o PC 486 bez CD-ROM a
Linux Redhat 5.0.
S instalaci Linuxu jsem se zatim nepotkal , a chci se vyhnout zbytecnym
zakysum a problemum.
Pokud by se nekdo nasel, byl bych mu velmi zavazan.

Diky.
ZdeP

P.S.: Pripadny dobrovolnik muze psat rovnou na muj e-mail: prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

S�riov� komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.8.1998 16:51:03

> [...]
najit.
>Prosim poskytnete mi jakoukoliv informaci tykajici se teto

CreateFile, WriteFile, ReadFile,....
SetUpComm,GetCommState, SetCommState,,,

Aktualizace na liste Win95

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 10.8.1998 16:58:05

Cau,
zkus Application.Title.

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.8.1998 16:58:36

Ahoj,
tuto komponentu jsem videl v balicku komponent pro D3 (SiVCL3.zip)na strankach http://www.sinea(tec)cz/download
----------
Od: Jan Nov�k[SMTP:csobta(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 9. srpna 1998 14:47
Komu: Delphi
P�edm�t: DB Navig�tor

[...]

PVCS zkusenosti

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 10.8.1998 17:38:35

Hezky den vsem!

Pouziva nekdo z vas PVCS v siti? Snazime se tomu prijit na kloub, ale
nejak se nam to nedari. Je to vubec k necemu?

POZOR - zmena e-mail adresy
ATTENTION - e-mail address changed
---------------------------------------
Ing. Martin Kubecka

Amenit s.r.o.
Ulice Na Valech - budova Dytron
Novy Jicin
741 01

e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz
tel: +420 603 / 26 59 26
---------------------------------------

Delphi 4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.8.1998 17:44:11

Ahoj,

taky vam v Delphi 4, kdyz normalne pracujete na projektu,
kazdou chvili jakoby zatuhne Delphi - proste jako by si
prohledaval zdrojak nebo nevim. Harddisk neblika, jen to
zatuhne a za nekolik sekund zase bezi dal. Stejnym
zpusobem to zatuhava, kdyz skoncim program, ktery jsem
predtim spustil z IDE, a take kdyz preskocim na jiny list,
tedy jiny soubor... to bych jeste chapal, ale ze to
bude tak silene zdrzovat uprostred prace, to me teda
stve - mam P-166 a 64 MB RAM. Asi tam zkusim dat jeste
dalsich 64 MB, co tu mam v supliku a uvidim.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Aktualizace na liste Win95

[*] Fifa <lisi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 10.8.1998 17:49:55

> [...]
spadne do listy jsem
> mohl menit jeji nazev ?
> Je to v podstate jako kdyz provadim download a na liste se

Mohlo by to byt toto: Application.Title (viz. help).

Petr Fischer

S�riov� komunikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.8.1998 19:56:04

> [...]
> Prosim poskytnete mi jakoukoliv informaci tykajici se teto problematiky.

Pokud to myslis s komunikaci opravdu vazne, tedy nechces si jen hrat,
kup si Async Professional. Informace v cestine i trial verzi najdes zde:
http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/asyncpro.asp
Samozrejme, je to komercni produkt a neni zrovna levny, ale je pro
seriovou komunikaci (seriovou, modemovou, faxovou, TAPI...) bezvadny
a nemuzu si ho vynachvalit. Ten zaklad, co je ve Windows, stoji za
prd, opravdu to neni zadna slava a nic poradneho s tim neudelas.*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Pole na formulari

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 10.8.1998 19:58:04

Ahoj,

Pokud mate otevrenou tabulku, musi byt splneny jeste dalsi podminky

1. Menena pole nesmi byt ReadOnly
2. Pri napojeni DBEdit (a jinych prvku) na TQuery
musi byt nastaveno Query.RequestLive,
SQL prikaz musi splnovat podminky pro Live Result set
Pri napojeni na TTable nesmi byt Table.ReadOnly
3. Editacni prvek (napr. DBEdit) nesmi byt ReadOnly

Podle popisu problemu bych si tipnul, ze mate nastaveno u
nektereho editacniho prvku nazev pole, ktere neexistuje, proto
pri otevirani tabulky vznikne popisovana chyba a tabulka se
neotevre. Proto ani nelze menit zaznamy, ale pak by ani nebyly
videt hodnoty zaznamu, ktere tam jiz mate.

Zdravim

Pavel Kral

> [...]
>spatne?
>
>P.S.: Abyste nemuseli posilat odpoved do konference, odpovezte prosim

DSP (bylo Re: HTML komponenta)

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 10.8.1998 20:07:08

DSP = Delphi Super Page (fakt dost dobry), adresa:

polsky mirror
http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/

From: Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz>

----------
Od: kchmel(zv)post(tec)cz[SMTP:kchmel(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 7. srpna 1998 7:40
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re:HTML komponenta

[...]

[*] Ing.Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 10.8.1998 20:22:07

Neptejte, kde jsem to stahnul. Nevim. Ale je to se zdrojakem, takze se to
hodi jak pro D2, tak pro D3 (mozna i D4).

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D2/other/Dmenu.zip (asi 8 KB)

Snad vam to pomuze.

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

DB Navig�tor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.1998 20:26:27

Jan Nov�k wrote:

> [...]
> DB Navig�tor , aby se p��mo na tla��tka dal um�stit popis toho,
> co d�laj� nap�. Editace, Insert atd. tj. bez pou�it� hints.

Ahoj,

Jednotliva tlacitka DBNavigatoru jsou vlastne TSpeedButton, takze ti
bude stacit pristup k nim, jako priklad by to mohlo vypadat treba
takhle (budes muset trochu zvetsit DBNavigator aby se tam ty popisy
vesly):

type
TDBNavHack = class(TDBNavigator);

B: TNavigateBtn;
begin
for B := Low(TNavigateBtn) to High(TNavigateBtn) do
with TDBNavHack(DBNavigator1).Buttons[B] do
begin
Caption := Hint;
Layout := blGlyphTop;

Modal a nemodal

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 10.8.1998 20:29:41

Mam problem, budu demonstrovat. Kazdy asi zna Netscape, kdyz
downloaduje nejakej soubor. Zobrazi male okno, kde je, kolik je toho
hotovo apod.
Podobne to potrebuju udelat u svoji aplikace, ale ma to svoje ale. Ja
potrebuju, aby to male okno s ukazatelem bylo modalni (cili se nedalo
aktivovat to hlavni MDI okno aplikace). To by problem nebyl pomoci
ShowModal. Problem ale je, ze pokazde spoustim jine fce, cili nemuzu dat
tomu ukazatelovymu formu neco do OnShow, protoze to ma bejt pokazdy neco
jinyho.
Zatim to resim tak, ze to ukazatelovy ukazuju jako Show a je OnTop, ale
potreboval bych nejak udelat, abych zablokoval to hlavni MDI okno po tu
dobu, co bude aktivni to ukazatelovy. Chapete nekdo??? :-)))
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

WaitForSingleObject

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.1998 20:33:13

> [...]
>
> nemohl by mi nekdo poradit co presne dela funkce %subj% a jestli nema nejake nezadouci ucinky na beh programu.

WaitForSingleObject ceka dokud neni signalizovan objekt jehoz handle je predano
jako parametr, nebo pokud nedojde k timeout. V tvem pripade k timeout nedojde
a ceka se pouze na nastaveni udalosti FDPMessageHandle. Pokud v threadu volas
cokoliv z kodu VCL na formulari tak by jsi k tomu mel pouzit metodu Synchronize
a ne to volat primo. Nicmene ten problem muze byt zpusoben i necim jinym.....

> [...]

> While Status = DP_OK do
> begin
> BufSize := SizeOf(gDPMessage);
> Status := FDirectPlay.Receive(gFromID, gToID, DPRECEIVE_ALL,
> (zv)gDPMessage, BufSize);
> If Status = DP_OK then
> begin
> ProcessMessage(gDPMessage, gFromID);
> // pokud zde napisu frm_main.button1.show , tak se funkce WaitForSingleObject zacykli,
> // (uz mi nikdy nevrati vysledek do Status)
> // ale nechapu rozdil s frm_main.Label1.Show ktery normalne funguje

HTML komponenta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.8.1998 20:34:22

Krayzel Libor wrote:

> No prave! Spis bych chtel neco NON-OCX a free.
^^^^
Ale vzdyt ty komponenty jsou prece free ......