Omezeni blikani pri kresleni

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 13.8.1998 10:09:38

Jukni na Delphi kuchyn, je tam Circler.zip, kde je ukazano jako vykreslovat
bez "flikovani".
V principu jde o to, ze vse kreslis do bitmapy a teprve az to mas presunes
celou bitmapu
na canvas. To je jen jedna rychla operace namisto nekolika pomalych.

Martin
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

>nevite nekdo, jak by se dalo zamezit blikani obrazovky pri kresleni napr.
ctverce, elipsy s vyplni. Jde o vlastni komponenty.
>Pripadne mozna by stcilo, kdyby nekdo poradil jak se v Delphi3 pracuje s
paletou barev grafickych komponent.

MS SQL 7.0 a SQL links

Obavam sa, ze problem bude trochu rozsiahlejsi. Microsoft totiz uvadza, ze v
MSSQL 7.0 uz nebude podporovat DB-Library ale iba OLE DB a ODBC, co je
celkom pochopitelne, lebo DB-Library je znacne zastarala a komunikacia cez
DB-Library je uz aj vo verzii 6.5 znacne pomalsia ako cez ODBC. No a problem
je v tom, ze Borland tuto skutocnost ignoruje a SQL link na MSSQL pouziva
prave nestastnu DB-Library.
Za najrozumnejsie riesenie povazujem nepouzivat SQL Link ani BDE ale
komponenty, ktore chodia cez OLE DB resp. ADO a su potomkami triedy
TDataSet. Daju sa zohnat niekde na i-nete, ale momentalne neviem kde.

Od: LuborK(zv)tnet(tec)cz
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Zaludnost s thready
Datum: 13. srpen 1998 8:51

Dne Wed, 12 Aug 1998 20:28:24 +0200 Petr Vones napsal:
> Ahoj,
>
> zkus to bliz popsat, ale v zasade jde o to ze thread ma vlastni frontu
> zprav, takze dost dobre nemuzes volat jejich zpracovani z jineho
threadu.
> Navic volani typu ProcessMessages v aplikacich prinasi vetsinou jen
same
> problemy.
Proc to potrebuju: pri nacitani ze serioveho portu cekam urcitej
timeout, jestli neco prijde (presne vim co to je,cili cekam na ten
urcitej retezec). Problem je v tom, ze kazda komponenta na ser. port, co
jsem nalezl (myslim ty FREE) data vrati jako udalost, kde to muzu
odchytavat. Pokud chci mit funkci napr. WaitForString('DATA03',10), aby
to cekalo deset vterin na data03, pak to musim udelat tak, ze ve smycce,
ktera ceka bud 10 sekund nebo dokud nedostane ten string volam
ProcessMessages, cimz dojde k tomu, ze v pripade prichozich dat se
vyvola OnData a tam to pridam k tomu, co jsem uz nachytal a v te funkci
WaitForData s tim dal pracuju. Problem teda je, jak se dostat k fronte
zprav toho threadu. Pokud te napada neco inteligentejsiho, budu jedine
rad.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Pripojeni k SQL 7 B3 na Win 95 z jineho pocitace

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 13.8.1998 10:58:05

To je prave to, ze by to ted melo v MSSQL 7 udajne jit a ja bych pak mohl ladit
na svem domacim singlu ve W95 a zkouset, zda bych to mohl doporu�it nekterym
opravdu malym zakaznikum, pro ktere je NT preci jen moc drahe a W95 uz maji.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Radoslav Balvan [SMTP:balvanra(zv)datalock.sk]
> Odesl�no: 13. srpna 1998 7:29
> aby som bol uprimny, este som nepocul, aby sa databazovy server instaloval
> na Win95... :-) takze schodnejsia cesta bude asi ce NT 4.0

PVCS zkusenosti

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:19:53

Diky za informaci!> V teto souvislosti by mne zajimalo zda nekdo nevi jak donutit WinDOS, aby
[...]
> po prihlaseni toto zapsal do enviromentu automaticky podle prihlaseneho
> konta.

Pokud jde o NT, pak se to deje pres control panel/system/enviroment,
na W95... nevim, snad jedine do nejakeho login scriptu (z NW pres klienta) dat
programek, kteri zjisti (GetUserName, nebo jak se ta fce jmenuje) a nastavi
patricnou promennou.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Rozliseni

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 13.8.1998 11:20:59

Petr Vones wrote:

> PixelsPerInch ti asi moc nepomuze protoze to nema souvislost s rozlisenim
> ale s nastavenou velikosti pisma. Pokud uz ted vis ze se tvoje aplikace neda
> pouzivat v 640x480 tak ji zkus upravit, anebo na zaklade toho ze se dnes pise
> rok 1998 proste pred spustenim otestovat rozliseni a pozadat o prepnuti
> alespon do 800x600. To by snad dnes nemel byt nijak zavratny pozadavek....
>
> Petr Vones, amatersky programator

Ahoj, Souhlasim, ze 640x480 neni zrovna luxus, ale to neni podstatny.
Bude mi
to delat stejny hovadiny i kdyz to navrhnu v 1024x768 a budu poustet na
800x600.
Krom toho jsem zjistil jeste jednu vec: pustil jsem to v 800x600 na jiny
masine a
u DbGridu se mi objevi ScrallBary i kdyz na masine, kde sem to navrhoval
nebyly.
Cim to je a jak se toho zbavit ?
Marek Soukup

PVCS zkusenosti

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:27:42

> Tak jsem vcerejsek venoval PVCS a nakonec jsme se dopracovali k
> chodivemu stavu. Neni to sice zase tak uplna bomba (chybi mi tam srasne
> moc funkci, ktere by fakt bodly).

[...]

100000xkrat diky, neco takoveho jsem potreboval, bezim se vrhnout do pokusu.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

SQL - dokumentace

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:29:00

Manualy k IB 4.2, tistene
a mne celkem vyhovuji. IB5.0 to ma v pdf, ale jestli to nekde roste verejne, to
nevim.

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Service Pack for Delphi 4

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:42:32

> Ma to neco kolem 8MB a to je na mejla trochu dost. Takze je to na
> ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/ServisePack_D4_ClientServer.exe.

Fuj, presunul jsem to do
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/
neb od toho tam je nejaka ta adresarova struktura, byt nerikam, ze idealni.> > PS: Najde-li se nejaka dobra duse, prosim o rozdeleni souboru, je-li

Nejaka duse se najde, ale asi to placnu do arj a dejte mi prosim chvilku casu.

a.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Zaludnost s thready

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:44:09

[...]
> Navic volani typu ProcessMessages v aplikacich prinasi vetsinou jen same
> problemy.

Co tedy? Sleep()? Umi to i W95?
+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Wavy

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.8.1998 11:45:58

> Za konec vyslednyho EXE souboru si muzes pridat megabajty svejch
> vlastnich dat. Praci s nima si uz musis vychytat sam, uz kvuli ladeni
> primo v IDE Delphi (po kompilaci a zpusteni z IDE tam ty data samozrejme
> hnedka mit nebudes). Zatim to tu nebudu moc rozvadet, jako nakopnuti to
> snad staci...

Me ne, jeste jeden kopanec prosim...
+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 13.8.1998 12:15:04

Najednou kreslit to bohuzel nepujde, protoze formular muze obsahovat
nekolik grafickych objektu, ktere se navic mohou prekryvat a mohou byt
ruzne barvy. Navic se ty objekty mohou v case menit (napr. se kazdou
vterinu zmeni 4 objekty z 10) a mohou to byt napr. velke vyplnene otocene
elipsy. Samotny vypocet souradnic jednotlivych bodu je pomerne slozity a to
jeste k tomu je treba pricist vyplneni.

> Od: Simicek Pavel [SMTP:simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz]
> Odesl�no: 13. srpna 1998 12:05
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Re: Omezeni blikani pri kresleni

napr. ctverce, elipsy s vyplni. Jde o vlastni komponenty.
s paletou barev grafickych komponent.

> A jak to kreslis? Podivej se dobre jestli nevolas metody REFRESH,
> INVALIDATE a pod. vickrat nez je nezbytne nutne.
> A snazil bych se vsechno nakreslit najednou.
> Cau Pavel

> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
> [...]

Delphi 4 - problemy s toolbarem

[*] Jan Fiala <fiala(zv)iname(tec)com> - 13.8.1998 12:20:59

MDI aplikace, toolbar. Na udalost OnActiveFormChange je povesena procedura,
ktera se stara o zakazovani a povolovani menu. Pri stisku toolbuttonu a
otevreni formulare mi nastavi ToolButton.Enable := False. Pri zavreni
formulare mi nastavi ToolButton.Enable := True, ale button je porad stiknuty
a pritom vlastnost Down je False. Nejsou tam zadne gruppy tlacitek a podobne
veci. je pouze nastavena vlastnost MenuItem.

Jan Fiala

Zaludnost s thready

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.8.1998 12:25:00

> [...]
> WaitForData s tim dal pracuju. Problem teda je, jak se dostat k fronte
> zprav toho threadu. Pokud te napada neco inteligentejsiho, budu jedine

V Async Professional je tato funkce:

function WaitForString(const S : string; Timeout : LongInt;
Yield : Boolean; IgnoreCase : Boolean) : Boolean;

Ta ceka na retezec po urcity TimeOut a jeste umi ignorovat Case.
Jinak v Async Professional lze vyuzit i dalsi pomocniky - Trigger
nebo Packet.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Volani 16-i bit DLL z 32-i bit programu

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 13.8.1998 13:15:40

Ahoj,
mam tuseni, ze tento problem uz konferenci probehl, ale bohuzel se mi
nepodarilo v archivu konference neco o tom najit. (Mimochodem - mit
archiv konference je dobra vec, ale hledani v nem je dost ubohe)
Mam 16-i bitove DLL a potrebuji volat funkce v nem obsazene z 32-i
bitove aplikace. Vim, ze to nejak jde, existuji na to nejake API
funkce, ale nevite nekdo o nejakem mustku, ve kterem by to uz bylo
vereseno?

Petr Slovak
Trilog, s.r.o.
http://www.trilog(tec)cz
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
telefon: 0603 / 501 642
==========================

Dotaz na uvolneni okna

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 13.8.1998 13:45:24

Kdyz si ten formular vytvoris "rucne" svym programem, tak ho taky muzes
zrusit. Ale problem nastava, kdyz ho za tebe vytvori Delphi (je to napsane
primo projekt.dpr), tak ho nesmis ty sam zrusit.

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

Dotaz na uvolneni okna

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 13.8.1998 14:08:58

Pokud zaviras pres volani Close (napr. Form1.Close), tak pred vlastnim
zavrenim probiha jeste
OnClose event. Tam si muzes odchytit parametr Action a sam stanovit co se s
oknem ma dit.
Staci jej prislusne nastavit ( TCloseAction = (caNone, caHide, caFree,
caMinimize));
Vyznam je snad jasny.

Pokud zaviras okno pres Free (napr. Form1.Free) potom skutecne dochazi ke
zruseni okna (Action je caFree).
a mel by probehnout Destroy.

ZdeP

Presun Delphi Kuchyne?

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 13.8.1998 14:39:01

Ahoj kluci
potrebuju poradit.

Zeptal jsem se na czechia.com jestli by mi nepridelili misto pro
moji kuchynku a oni, ze jo.

Takze se ptam:
Myslite, ze by stalo za to presunout
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260 na rekneme
http://czechia.com/DelphiKitchen nebo rekneme
http://czechia.com/DelphiKuchyn nebo jenom
http://czechia.com/kuchyn nebo uplne nejak jinak?
http://czechia.com/???? vas nazev

a nebo vubec nepresouvat a nechat tak jak je? Geocities podavaji komplexni
sluzby,
(11MB, email, redirekce, pocitatko, guest book, upload pres FTP i IE nebo
NS ).
Jen ta dlouha cesta, ta cesta...

Odpovedi zasilejte radsi na nedopil(zv)geocities.com

Ole automation - do pole OLE tabulky Paradoxu

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 13.8.1998 14:49:08

Pot�eboval byh poradit :
M�m tabulku Paradoxu a ta m� pole typu Ole.
Do tohoto pole bych pot�eboval v datab�zov� aplikace
ukl�dat dokumenty Word,Excel atd. p��padn� odkazy na n�
nap�. zobrazen� ikonou a poklepnut�m by se zpustil Word.
Prost� klasick� ole funkce.
Kde se mohu dozv�d�t, jak se to d�l�. Neexistuje n�jak� sample
nebo komponenta.

D�k - jsem za��te�n�k.

Rozliseni

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 13.8.1998 14:59:17

Resil jsem podobny problem. Aplikace mela fungovat na notebooku (
640x480 ) i na stolnim PC ( 800x600 ). Zmenseni pro NB jsem provedl
takto: Form1.ScaleBy(80,100);> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
na jiny
masine a
u DbGridu se mi objevi ScrallBary i kdyz na masine, kde sem to
Toto se mi stalo, kdyz jsem vyvijel aplikaci v D1 na NT a nechal
pro DBGrid systemovy font. Posleze, kdyz jsem aplikaci spustil pod
W3.11, systemovy font byl jiny a DBGrid se mi rozhodil.

Petr Riedel

Pripojeni k SQL 7 B3 na Win 95 z jineho pocitace

[*] Mgr. Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 13.8.1998 15:04:46

To je prave to, ze by to ted melo v MSSQL 7 udajne jit a ja bych pak mohl ladit
na svem domacim singlu ve W95 a zkouset,

Ano, ale ma to byt jakasi verze Desktop, kde je preprane jadro, pro beh pod W95.

Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o. Dom� : Na Z�kop� 27
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00 Olomouc, 773 00
Tel : 0508/365583 Tel : 068/5314129
Fax : 0508/365512 Tel : 0603/457623
e-mail: kellner(zv)praktik(tec)cz pekol(zv)praktik(tec)cz
Web: www.praktik(tec)cz
e-mail pro velmi kr�tk� zpr�vy: kellner.mobil(zv)sms.paegas(tec)cz

Omezeni blikani pri kresleni

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 13.8.1998 15:07:35

[...]

[Petr Brant]
Nakresli cely obrazek do bitmapy a tu pak pomoci CopyRect prenes na plochu,
kam kreslis. Kresleni do bitmapy neni videt a okopirovani bitmapy na plochu
je bleskove, takze nic neblikne.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Dotaz na uvolneni okna

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 13.8.1998 15:19:48

[...]
tim, ze se objvila chyba po prepsani pameti).[Petr Brant]
Metoda Hide znamena totez jako property Visible:=false, takza okno zabira
pamet a destroy se provede skutecne az pri ukonceni aplikace. Chces-li jej
destroynout rucne, musis jej take rucne vytvorit a nenechat to udelat
aplikaci.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

MS SQL 7.0 a SQL links

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 13.8.1998 15:46:19

Chtel bych jen poopravit druhou vetu v predchozim prispevku:
Dle M$ DB-Library bude st�le podporovana (tedy i ve verzi SQL 7.0) ale
nebude d�le rozvijena ci vylepsena. Dle meho nazoru DB-Library zustane na
urovni SQL 6.5 a nebude tedy podporovat nove typy apod.
Nicmene, radeji se s ni rozlucte ...

[...]

Ukladani promennych na disk

[*] Pavel Vintr <slon1(zv)post(tec)cz> - 13.8.1998 15:48:10

Ahoj Delfini,

poradte mi nekdo prosim, jak mohu jednoduchym zpusobem ukladat hodnoty vlastnosti objektu na disk. Mam napriklad objekt typu Tparams a chci informace v nem obsazene nejak dostat na disk.
U tridy Tstrings existuje metoda SaveToFile,
ale u Tparams a dalsich tato metoda neni.
Funkce WriteComponentResFile je pro objekty nezalozene na TComponent taky nepouzitelna.

Existuje nejaky standartni postup, jak uchovavat hodnoty promennych a vlastnosti objektu na disku (vetsina programu prece pouziva nastaveni konfigurace) ?
Budu vdecny za kazdou odpoved.

Pavel Vintr - Slon

Rozliseni

[*] mfronek(zv)post(tec)cz - 13.8.1998 15:49:32

Hi,

tak tohle bude tim, ze na te jine masine je jina videokarta a tudis jiny ovladac. Me to dela to same, ale jak se toho zbavit...? Jestli nekdo vi, tak at se o to podeli.

fronek(zv)fic(tec)cz

> [...]
> masine a
> u DbGridu se mi objevi ScrallBary i kdyz na masine, kde sem to navrhoval

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 13.8.1998 16:26:08

Jednou sem mel podobnej problem jeste v Delphi1 u speedbuttonu. Presvedcit
speedbutton v nekterych pripadech bylo opravdu tezky. Myslim, ze sem to
tenkrat resil nejakou donucovaci metodou, ze sem do down nacpal prvne jeho
puvodni hodnotu a pote co jsem chtel, ale uz presne nevim. Pokud to neni ono
tak to zkusim nekde vyhledat.

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

Vektorov� grafika

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 13.8.1998 16:42:05

Ahoj,

sice tomu vubec nerozumim, ale gdyz tak hezky prosis tak teda....
Nevim jestli je to idealni, ale mozna by ti pomohlo TMetafile (napr. TImage.Picture.Metafile), ktery
je vlastne windowsovsky graficky metafile, coz je proste hromada vseho moznyho, tedy i vektorove grafiky.
(Napriklad muzes neco nakreslit v CorelDraw(u) a prenest to pres Clipboard - aspon do M$ Wordu to funguje.)

Popripade, proste predelat obycejny TPanel, a puzivat jeho Canvas ...
Jednoduse si udelas i vlastni metody na kresleni, ukladani a nacitani dat, treba TVektor :-)

PS: Vektorova grafika je (podle meho chapani) jenom soubor souradnic + typ spoje (cara, oblouk, kruh).

--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

rk0w wrote:

> Dal�� pokus o chycen� rybi�ky:
> Vol�m ji� po x-t� snad se n�kdo ozve

Zaludnost s thready

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.8.1998 17:27:29

>Co tedy? Sleep()? Umi to i W95?

samozrejme ze umi - staci vyvolat help na sleep a podivat se na
quickinfo

I/O error

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.8.1998 17:52:27

>Ahoj,
>
>popsane chovani je typickou ukazkou neinicializovane hodnoty nebo
>prepisovani vlastnich struktur v pameti. Napr. ve zdrojacich
>generovanych programem Scanner.exe (pro rebuild pdx tabulek)
>byla tato chybicka
>
>function DoIt(a: DBINAME);
>var b: DBINAME;
>begin
> b:='moc moc moc ... dlouhy retezec';
> { prirazeni do b modifikovalo a }

pokud je to v programu tak jak uvadite, mel by to snad kompilator
useknout sam, ne ??
pokud se tedy neprirazovalo pomoci Move :-)

Dotaz na uvolneni okna

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 13.8.1998 17:54:45

Ahoj,
uvadim priklad, ktery jsem pred tim vyzkousel :-).
Form1 - hlavni okno, obsahuje Button1, ktery vola Form2.

// vyvolani druheho okna //
if not Assigned(Form2) then Form2 := TForm2.Create(self); // test, zda jiz
okno existuje, pokud ne, tak se vytvori
Form2.Show; // Form2.ShowModal :-)) // zobrazeni okna (i modalni :-) )
end;

// uzavreni druheho okna //
procedure TForm2.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
Action := caFree; // okno se uvolni z pameti ... pozor, ale odkaz (pointer)
na objekt se nenastavi na nil, tagze ...
end;

// vymazani odkazu na neexistujici okno //
procedure TForm2.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
Form2 := nil; // hurra, a muzeme ject porad dokola (okolo kola)
end;

Pekny zbytek dne, atd. ...

--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

Rudolf Balada wrote:

> [...]
> zrusit. Ale problem nastava, kdyz ho za tebe vytvori Delphi (je to napsane
> primo projekt.dpr), tak ho nesmis ty sam zrusit.

MS SQL 7.0 a SQL links

Samozrejme... Len som sa nespravne vyjadril... Sorry

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 19:28:42

Marek Soukup wrote:
> Ahoj, Souhlasim, ze 640x480 neni zrovna luxus, ale to neni podstatny.
> Bude mi
> to delat stejny hovadiny i kdyz to navrhnu v 1024x768 a budu poustet na
> 800x600.

To jo, ale lze rict ze 800x600 je dnes vlastne standart, takze by asi bylo
dobre to navrhovat spise pro nej.

> [...]
> masine a
> u DbGridu se mi objevi ScrallBary i kdyz na masine, kde sem to navrhoval

Kdyz tabulka obsahuje vic jak jeden zaznam tak se tam objevi, spis si myslim
ze by tam mel byt asi porad.

Petr Vones, amatersky programator

Volani 16-i bit DLL z 32-i bit programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 19:36:58

Petr Slovak wrote:

> [...]
> bitove aplikace. Vim, ze to nejak jde, existuji na to nejake API
> funkce, ale nevite nekdo o nejakem mustku, ve kterem by to uz bylo

kdysi jsem to zahlid v nejakem zdrojaku, ale pouzivaji v tom nedokumentovane
funkce kernelu, takze bych to radsi moc nepouzival...

konkretni informace je tady:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=/archiv/1998/jul/17/dlfaaacs.htm

Petr Vones, amatersky programator

Zaludnost s thready

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 20:09:52

Kolar Lubor wrote:
> [...]
> WaitForData s tim dal pracuju. Problem teda je, jak se dostat k fronte
> zprav toho threadu. Pokud te napada neco inteligentejsiho, budu jedine

Ahoj,

tohle je pomerne slusne vyresene v Async Professional pomoci triggeru.
Jinak v tvem pripade bych to resil tak ze bych spustil timer, v te udalosti
ktera se vyvola pri prijmu dat bych je cetl do bufferu a kontroloval vyskyt
toho retezce. Pokud se vyskytne tak vypnes timer, pokud ale neprijde do
pozadovane doby tak ti timer ohlasi timeout. Vse se odehrava pomoci udalosti
a neni treba zadneho cekani ve smyckach ani dalsich threadu.
Slozitejsi situace pak lze resit tak ze mas promennou (ci vice promennych) do
ktere si ukladas stav ve kterem se aplikace nachazi a podle toho napriklad
volis dalsi retezce na sledovani, kontrolu timeoutu a tak.....

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 4 - problemy s toolbarem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 20:10:43

Jan Fiala wrote:

> [...]
> a pritom vlastnost Down je False. Nejsou tam zadne gruppy tlacitek a podobne
> veci. je pouze nastavena vlastnost MenuItem.

zkousel jsem neco podobneho ale ten problem jsem tam nemel. Zkus misto
povolovani tlacitek v OnActiveFormChange vyuzit TActionList tak jak
to napriklad dela MDI aplikace v Object Repository

Petr Vones, amatersky programator

Wavy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 20:30:43

> Ahoj, poradi, nekdo jak do programu pridat zvuky bez externich
> souboru(*.wav)?

Ahoj,

vlastni data muzes ulozit do resourcu k tvemu souboru, priklad jak
to lze udelat je tady:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/resource.htm#resource1

Petr Vones, amatersky programator

Patch na Patch na D4 :-)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 20:36:23

Pavel Cisar wrote:

> Haj hou!
>
> Na www.inprise.com/devsupport/delphi je novy path na D4 (datum 12.8.1998).
> Je oficialne potvrzeno, ze je rozdilny od verze z 10.8.98

Grrr :-( To snad nemysli vazne, navic se to cislo verze nijak nelisi a popis
oprav vypada stejne. Vcera jsem to stahoval pres 40min a ted aby to clovek
delal znova. Vypada to jako by se snad Borland domluvil s Telecomem :-)

Petr Vones, amatersky programator

Prevod do JPG

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.8.1998 20:44:36

Ahoj,

poradte, potrebuji nejakou funkci pro prevod obrazku ve formatu
BMP nebo WMF do formatu GIF nebo JPG - vzhledem k licenci GIF
tedy nejlepe do JPG. Jak to udelat?

Pripojenie .hlp

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 20:51:11

mstevlik(zv)gamo.sk wrote:

> Ja som ten HelpContext formularu priradil, ale kedze tam mam DBGrid,
> ktoreho Align je Client tak je form prekryty a nereaguje na stlacenie F1.

Ahoj,

nastaveni Align u DBGrid by na to nemelo mit vliv, porad je formular
(nebo to na cem lezi - TPanel ?) jeho Parent. Navic jsem to ted zkusil
i s DBGridem na formulari a funguje to. Podivej se jestli ma opravdu
ten DBGrid (a pripadny TPanel na kterem treba lezi) HelpContext = 0.

Petr Vones, amatersky programator

Posta s prilohou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 21:11:29

Juraj Nagy wrote:

> [...]
> Na jistou adresu xxx(zv)domena(tec)cz (server je WinProxy ale to asi neni
> dulezite) mi prichazi maily, ktere v priloze obsahuji textovy soubor s
> datama. Po ulozeni prilohy jako obycejneho souboru si ty data prenesu
> programem do databaze. No a potreboval bych to automatizovat, tj. napsat
> program, ktery by kontroloval, neprisla-li posta na danou adresu a jestli
> ano, tak nacist z te zpravy pouze tu prilohu a zpracovat ji. Co jsem se
> dival na nektere komponenty, vetsinou natahnou zpravu, ale jaksi jsem se
> nedozvedel, jak se dostanu k te priloze, ktera je zakodovana jako MIME.

Ahoj,

Pokus mas Delphi 4 tam tam jsou nove nativni komponenty pro Internet,
TNMPOP3 ma i vlastnost MailMessage.Attachments, takze pomoci toho
by to asi mohlo jit.

Dalsi moznost je pouzit velmi dobre free komponenty pro Internet - ICS
(http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm), jsou pro D1..4. Mezi
komponentami je i TMimeDecode a mas tam na to i priklad (pop3mim1).

Petr Vones, amatersky programator

MDI problem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 21:24:25

Kolar Lubor wrote:

> No to kdyz udelam tak dostanu exception Cannot create form. No MDI forms
> are currently active.
> To samy dostanu, kdyz to dam do MDIMain.OnActivate. Co s tim???

Ahoj,

to je zvlastni, zkousel jsem to nejdriv v MDI aplikaci z Object Repository
a potom i v nekterych mych MDI aplikacich a fungovalo to bez problemu.

Ta vyjimka se vyvolava tady:

procedure TCustomForm.CreateWindowHandle(const Params: TCreateParams);
var
CreateStruct: TMDICreateStruct;
begin
if (FormStyle = fsMDIChild) and not (csDesigning in ComponentState) then
begin
if (Application.MainForm = nil) or
(Application.MainForm.ClientHandle = 0) then
raise EInvalidOperation.Create(SNoMDIForm);

takze to vypada jako kdyby jsi to MDIchild okno vytvarel jeste pred
tim nez mas vyvtoren MainForm. Nemas nahodou to MDIchild uvedeno v
auto-createforms ?

Petr Vones, amatersky programator

Prevod do JPG

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 21:35:40

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
>
> poradte, potrebuji nejakou funkci pro prevod obrazku ve formatu
> BMP nebo WMF do formatu GIF nebo JPG - vzhledem k licenci GIF

muzes k tomu pouzit knihovny pro JPEG ktere jsou na CD u Delphi.
Tady je priklad pouziti:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/TI3332.html

Petr Vones, amatersky programator

Zobrazeni plochy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.8.1998 22:08:29

> [...]
>
> Tento postup jsem nastudoval
>
> MyReg:=TRegIniFile.Create('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer');
> try
> Dir:=MyReg.ReadString('Shell Folders', 'Desktop', '');
> ShellExecute(Application.Handle, 'open', PCHar(Dir), '', Nil, SW_ShowDefault);
> finally
> MyReg.Free;
> end;
>
> To samozrejme chodi, ale nezobrazi to specialni ikony jako treba "Tento pocitac",
> "Okolni pocitace", "Kos" a vsechny Microsofti ikony, co nejsou na plose jako zastupci.

Ahoj,

celou Plochu umi zobrazit Pruzkumnik, ale samotna Plocha nema zadnout moznost
"otevrit" ci "prozkoumat". Slo by to ale napriklad pomoci SHBrowseForFolder,
napis k cemu to potrebujes.

Petr Vones, amatersky programator

Podminka v selectu ze vstupniho parametru

[*] MJsoft <MJsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 13.8.1998 23:27:16

Zdravim

Mel bych dotaz. Potreboval bych v "Stored Procedure" na IB udelat "FOR
SELECT ......" a do WHERE dat podminku ze vstupniho parametru teto funkce.
Predem dik za kazdou reakci.

Jin

Dotaz na uvolneni okna

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 13.8.1998 23:37:16

Jde o dve ruzne veci.
1. Tvuj formular je vytvoren v projektu automaticky a zaklada se pri
startu programu a proto se odstranuje z pameti az pri ukonceni programu
take automaticky.
Viz. View - Project Source. V takovem pripade presun "nejake svoje veci"
spise do OnClose.
2. V Project Options muzes formulare (krome hlavniho) presunout do
praveho sloupce "Available forms" Tyto formulare se zakladaji do a uvolnuji
z pameti uvnitr programu. To je jiste efektivnejsi z hlediska vyuziti
pameti a rychlosti startu programu. Vlevo by mely zustat jen formulare na
nez se odkazujes stale i z jinych formularu (neni-li jiny vazny duvod).

Okno pak zalozis do pameti treba takto:
if not Assigned(Form1) then
Form1 := TForm1.Create(Self);
if Assigned(Form1) then
Form1.Show;
O jeho uvolneni se postaras tak, ze v udalosti OnClose
nastavis promennou Action := caFree;

Uvolnit formular z tlacitka na stejnem formulari nemuzes.
To je stejne jako kdyz si podriznes vetev, na ktere jeste sedis.
Do tlacitka zapises pouze metodu Close a ostatni osetris
v prislusnych udalostech, ktere pote nastanou.
To je dulezite i proto, ze okno muze byt uzavreno
i jinak nez pomoci tveho tlacitka. Udalost OnClose
vsak nastene at je okno zavreno jakymkoliv zpusobem.
Zde je ukazka jak na to.

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
if (neco neni dobre?) then begin
Action := caNone; // zakaze ukonceni formulare
Application.MessageBox('Neco neni dobre! Nemuzu zavrit formular!',
'Varovani ...', MB_RIGHT + MB_ICONWARNING);
end else
if MessageDlg('Uvolnit okno z pameti ?', mtConfirmation,
[mbYes, mbNo], 0) = mrYes then begin
Action := caFree; // uvolni formular - Nastane i OnDestroy
end else
Action := caHide; // pouze skryje formular, ten zustane v pameti.
end;

V OnDestroy je pak jeste vhodne nastavit
Form1 := nil
jinak by nasledne nefungoval test
if Assigned(Form1)

Jaro
-------------

[...]

Ja taky chci :-(

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 13.8.1998 23:37:34

Ja s tim zase NESOUHLASIM.

Vzdyt prece vetsina temat se netyka vsech ucastniku konference! Kazdy nedela
vsechno a kazdy ma take ruzne znalosti. Do konference podle me patri vse
co nekomu muze pomoci a co neodporuje primo zasadam konference,
napr. otevrena reklama nebo hrube urazky.
I moji schranku zatezuje spousta temat, ktera me vubec nezajimaji. Mam vsak
jedno pravo jako kazdej: odhlasit se. Informace v konferenci a kontakt s
ostanimi programatory vsak stoji za to, abych zustal.
Jaro.
---------------------------------------

>Pred casem tu nekdo psal, ze dotazy typu "Ja bych to taky chtel" NEPATRI do
konference, protoze se netykaji vsech zucastnenych, ale jen toho ktereho
cloveka, jenz neco (treba SQL dokumentaci) nabizi.

>Chtel jsem jenom napsat, ze s tim souhlasim.
>
> Dobromil Maly
> mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz

MDI problem

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.8.1998 00:03:31

> raise EInvalidOperation.Create(SNoMDIForm);
>
> takze to vypada jako kdyby jsi to MDIchild okno vytvarel jeste pred
> tim nez mas vyvtoren MainForm. Nemas nahodou to MDIchild uvedeno v
> auto-createforms ?
No to prave ze nemam, mam tam vsechny krome MDIChildu. Fakt zahada.
Zkoumam dal.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

TIFF

[*] lubos(zv)iname(tec)com - 14.8.1998 05:23:39 -0400 (edt)

cau vospolok,

som tuna novy takze sorry, ak sa opakujem, ale potrebujem zobrazit tiff obrazok v delphi. neviete o nejakej komponente, ktora to vie (LEN SO SOURCE)

vdaka

lubos

Get free personalized email at http://netscape.iname.com

Podminka v selectu ze vstupniho parametru

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 14.8.1998 06:24:55

> Mel bych dotaz. Potreboval bych v "Stored Procedure" na IB udelat "FOR
> SELECT ......" a do WHERE dat podminku ze vstupniho parametru teto funkce.

Nazdar,

ako priklad posielam celu proceduru. Jej ulohou je zamietnut zakazku tak, ze
sa zamietaju jednotlive polozky zakazky. Mozno Ti to pomoze.

create procedure Zamietni_Zak(Zak_Id integer, Datum Date, Dovod_zam CHAR(2)) as
declare variable Cis_Det smallint;
begin
FOR
select CISLO
from DETAIL
where ZAKAZKA = :Zak_ID
and STAV = "V"
into :Cis_Det
update DETAIL
set STAV = "Z", DOVODZAM = :Dovod_zam, DATUMZAM = :Datum
where
ZAKAZKA = :Zak_ID and CISLO = :Cis_Det;
end
suspend;
end !!

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Klavesy

[*] Honza <honza(zv)skoda-ujp(tec)cz> - 14.8.1998 07:15:04

Chtel bych se zeptat, jak aktivovat klavesy "a" az "z" a "0" az "9".
Umim pouzit API Virtual keys, napr. VK_SPACE aktivuje mezernik, ale
VK_A , nebo VK_0 nefunguje.

Dekuji.

Service Pack for Delphi 4

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 14.8.1998 07:43:09

Pokousim se dostat na server kvuli servisnimu baliku pro Delphi, ale
nedari se konektnout. Problem je nekde u Vas ?

Vasek

lukes(zv)msm.pvt(tec)cz
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Fifa [SMTP:lisi(zv)sh.cvut(tec)cz]
> Odesl�no: 12. srpna 1998 17:19
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: Service Pack for Delphi 4

> nekdo
>
> Ma to neco kolem 8MB a to je na mejla trochu dost. Takze je to na
> ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/ServisePack_D4_ClientServer.exe.

> 3MB jsou na mejla taky dost... Jeste, ze ty omezeni existujou, jinak
> opravdu
> nevim, co by lidi mejlem byli schopny posilat...
>
> Petr Fischer (petr.fischer(zv)email(tec)cz)

> [...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 14.8.1998 08:00:34

Pohledej si na DSP heslo Call32NT. Stejny zpusob je s uspechem
pouzit v RxLib 2.40, kde je mozno z D1 (hle!) udelat tray iconku pro
Win95.
To je ale zpusob 16->32, ty potrebujes 32->16 a o tom nemam zadne zpravy.
Bohuzel.

Martin

> [...]
>bitove aplikace. Vim, ze to nejak jde, existuji na to nejake API
>funkce, ale nevite nekdo o nejakem mustku, ve kterem by to uz bylo

Klavesy

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 14.8.1998 08:04:57

Je to celkem jednoduche. V helpu k Delphi jsou sice tyto konstanty
uvedeny, ale ve skutecnosti nejsou definovany. Bud si je nadefinuj
jako konstanty v nejake unite, nebo pouzivej primo cisla (ty jsou v helpu taky napsany).

Karel

> Chtel bych se zeptat, jak aktivovat klavesy "a" az "z" a "0" az "9".
> Umim pouzit API Virtual keys, napr. VK_SPACE aktivuje mezernik, ale
> VK_A , nebo VK_0 nefunguje.
>
> Dekuji.

Ja taky chci :-(

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 14.8.1998 08:12:00

No nevim, pokud da nekdo dotaz, tak dostane par odpovedi (odhaduji 0 -
5), samozrejme pokud nevznikne mohutna diskuse a polemika. Ale kdyz
nekdo neco nabidne, tak vetsinou odpovidaji desitky lidi.
Navic pokud da nekdo dotaz a nekdo odpovi, tak se da stale jeste dale
polemizovat o odpovedi (a to byva celkem zajimave). A mnohdy to zacne
zajimat i vice lidi. Ale na odpoved "Tak mi to posli" se skutecne
reagovat neda a zajima jen toho, kdo nabizi.....

Takze hlasuji - Zadosti o nabidnute soubory patri na lokalni mail.

Od: ?keo�k Jaroslav
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Ja taky chci :-(
Datum: 13. srpen 1998 23:37

Ja s tim zase NESOUHLASIM.

> [...]

cloveka, jenz neco (treba SQL dokumentaci) nabizi.

>Chtel jsem jenom napsat, ze s tim souhlasim.

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 14.8.1998 08:38:12

Haj hou!

Pro prevod BMP->JPG a JPG->BMP je dobra utilitka na Torry (napsana v Delphi
:-).

-----P�vodn� zpr�va-----
poradte, potrebuji nejakou funkci pro prevod obrazku ve formatu
BMP nebo WMF do formatu GIF nebo JPG - vzhledem k licenci GIF
tedy nejlepe do JPG. Jak to udelat?

Service Pack for Delphi 4

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 14.8.1998 08:38:18

> Pokousim se dostat na server kvuli servisnimu baliku pro Delphi, ale
> nedari se konektnout. Problem je nekde u Vas ?

Me to bezelo ted bez problemu, mozna jsou nekde ucpane linky.

Obecne pro ftp.mlp(tec)cz doporucuji vyhnout se provozni dobe knihovny pro
verejnost, neb tou doubou tady sedi hejno brouzdacu a proxy cashe neni vsemocna.
Provozni doba pres leto je:
po 13:00 - 18:30
ut - pa 10:00 - 18:30

Mimo prazdniny to je vecer do 20:00, plus sobota 10:00 - 17:00

Nicmene dle logu ftp serveru to i v provozni dobe neni az tak zle(spadle
prenosy...), tazke "uzke hrdlo lahve" bude asi nekde na ceste. Jinak pripojeni
jsme na Cesnet.

Doufam, ze ten cas neni pro programatory nejake velke omezeni a vecer je
levnejsi "telekomovne". Jinak se snazime o rychlejsi linku, ale to hodne visi
na penezich...

a.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.8.1998 08:42:46

> tohle je pomerne slusne vyresene v Async Professional pomoci triggeru.
otazka jeste vetsiho "amatera": co je to trigger?

> [...]
> pozadovane doby tak ti timer ohlasi timeout. Vse se odehrava pomoci udalosti
> a neni treba zadneho cekani ve smyckach ani dalsich threadu.
No jo, jenze ja to potrebuju mit jako funkci, napr:

CheckString:='TIME:10'+#$A+#$D+'DATA0'+#$A+#$D+'OK';

Vysledek:=WaitForData('DATA0',10);
if Pos(Vysledek,CheckString)> 0 then ...
A proto to pres ty timery neni moc dobre reseni.
> Slozitejsi situace pak lze resit tak ze mas promennou (ci vice promennych) do
> ktere si ukladas stav ve kterem se aplikace nachazi a podle toho napriklad
> volis dalsi retezce na sledovani, kontrolu timeoutu a tak.....
Tak jsem to delal ze zacatku a bylo to silene slozity, proste hruza.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Ukladani promennych na disk

[*] Miki Vom��ka����h���h��� - 14.8.1998 08:42:17

Ahoj,
v RX Library je komponenta FormStorage, ktera uklada zvolene vlastnosti,
zvolenych komponent a Formulare di ini souboru, nebo registru. To by mohlo
bejt vono.
Miki Vomacka
vmiki(zv)post(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Vintr <slon1(zv)post(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. srpna 1998 16:48
P�edm�t: Ukladani promennych na disk

> [...]
>
>Existuje nejaky standartni postup, jak uchovavat hodnoty promennych a
vlastnosti objektu na disku (vetsina programu prece pouziva nastaveni

Wavy

[*] Miki Vom��ka����h���h��� - 14.8.1998 08:49:43

sorry, ale budu asi par kopancu potrebovat

Miki Vomacka
vmiki(zv)post(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Fifa <lisi(zv)sh.cvut(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. srpna 1998 2:00
P�edm�t: Re: Wavy

> [...]
>primo v IDE Delphi (po kompilaci a zpusteni z IDE tam ty data samozrejme
>hnedka mit nebudes). Zatim to tu nebudu moc rozvadet, jako nakopnuti to

Presun Delphi Kuchyne?

[*] Pavel <kopr(zv)applet(tec)cz> - 14.8.1998 08:52:07

Ahoj,
Jestli muzu cosi rict, tak bych volil adresu co nejkratsi a hlavne s malymi pismenky.
> http://czechia.com/kuchyn
Pavel
____________________________________
KOPR software, Pavel ZIDEK
Francouzsk� 1003, 708 00 Ostrava
Czech Republic
tel.: 069 / 66 02 156
kopr(zv)applet(tec)cz http://www.applet(tec)cz/~kopr
spousta adres: http://www.applet(tec)cz/~kopr/www
____________________________________
----------

> [...]
> NS ).
> Jen ta dlouha cesta, ta cesta...
>
> Odpovedi zasilejte radsi na nedopil(zv)geocities.com

Jak na frontu zprav

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.8.1998 09:09:08

Nazdar vazeni,
takze pri reseni meho problemu jsem zjistil, ze nevim, jak udelat
ekvivalent Application.HandleMessage na thread.
Na tridu TThread to nejde, na thread vytvorenej pomoci CreateThread
nevim, jak na to.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

OffTopic: Interbase 4.0 a Linux RH 5.1. - jen tak

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 14.8.1998 09:39:40

Zdravim,

a mam potesujici zpravu pro vsechny, kteri uvazuji o instalaci Interbase 4.0
na Linux RedHat 5.1.
Nainstaloval jsem si RedHat 5.1 (coz byla kapitola sama pro sebe - timto take
dekuji vsem kteri mi pomahali).
Nedal jsem se odradit doporucovanymi hodnotami procesoru a velikosti pameti
(min. P-90 a 32 MB RAM) pro Interbase a nainstaloval jsem ji na do RH 5.1. na
486DX50 s 16 MB RAM.
Jedine co po mne instalace navic chtela, abych nekam uvedl cestu do adresare
/usr/interbase/bin.
Pote jsem zazalohoval databazi na svem PC, prenesl na Linux a tam rozbalil.
Na PC v BDE Administratoru jsem prehodil spojeni k databazi a ejhle ono to
vse FUNGUJE bez sebemensich problemu (a hned napoprve, cemuz jsem uz vubec
nemohl uverit).

Takze zaver je potesujici Interbase 4.0 chodi bez problemu i na Linuxu RH
5.1.

ZdeP
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Presun Delphi Kuchyne?

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 14.8.1998 09:40:31

ahoj,
ja osobne preferuji nazornost pred kratkosti, takze
www(tec)czechia.com/delphikuchyn
samozrejme malymi

Pavel Kral

Date: Fri, 14 Aug 1998 10:28:28 +0200
To: clexpert(zv)clexpert(tec)cz
From: mfronek(zv)post(tec)cz
Subject: Prevod do JPG

Pouzij ten svuj skvelej Async Pro, kdyz vsechno umi!

nebo si neco KUP !!!> Ahoj,

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)login(tec)cz> - 14.8.1998 11:40:51

Ahoj,

tenhle problem jsem resil pomoci prikladu na
http://www.itecuk.com/delmag/thunk95.htm
funguje to celkem dobre, obcas se mi neco kousne, ale protoze to pouzivam
jenom behem ladeni starejch programu, tak mi to nevadi. Tohle
http://www.itecuk.com/delmag/thunk95.htm je nejlepsi zdroj informaci na
internetu co jsem nasel.

thunkingu zdar ....
__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)login(tec)cz
__________________

Zaludnost s thready

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.8.1998 11:53:34

> [...]
>
> Delas si tady reklamu, protoze to provas. Kdybys chtel pomahat, tak slovy popises, jak je to tam

Fronku,

nedelam si zadnou reklamu proto, ze to prodavam, ale prodavam to proto,
ze je to dobre a ze s tim Profis skoncil, jestli o tom nevis. Ne kazdy
si to dokaze koupit z USA. Ale me informace zde nejsou zamereny tak,
aby snad nekdo kupoval nejake produkty, at uz ode me nebo od jinych
vyrobcu. Tyto nastroje tu proste jsou stejne jako RX Library, QuickReport
a mnoho dalsich. Nektere jsou zdarma, jine nikoliv. Mnoho ucastniku
konference ma nastroje TurboPower zrovna jako od jinych firem. Kdyz
nekdo zde v konferenci hleda reseni cehokoliv a ja budu umet poradit,
pak mu poradim. Jsou veci, ktere umim poradit jen s vyuzitim nekterych
nastroju, ktere jsou komercni. I tak poradim a je mi jedno, kdo to
prodava. Pokud ja budu hledat reseni pro muj problem a nekdo mi poradi
vyuzit nejakou komercni knihovnu, pak si ji jednoduse koupim a budu tomu
cloveku vdecny, ze mi aspon neco poradil. A je mi jedno od koho si ji
koupim, pokud mi pomuze. Uvedom si, ze jsou tu nejen studenti nebo deti,
kteri si delaji programky pro poteseni. Urcite vetsina ucastniku teto
konference jsou programatori komercnich firem, kteri potrebuji opravdu
najit reseni pro sve komercni programy. Pokud neni neco free, pak proste
sahnou po komercnim reseni a pomuze jim to najit ten spravny nastroj,
pokud chteji neco vyresit, nic jineho jim nezbyva.

Bohuzel, prestoze Async Professional mam, nemohu ti opsat cokoliv
ze zdrojaku, protoze jednoduse to neni legalni.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

D4 + QuickReport 3.0

> [...]

> P.S. Navic po instalaci QR 3.0.1 vypadnou komponenty Decision Cube a
> TeeChart (pisou o tom v instalaci QR 3.0.1 a pry si mame stahout update

Ja osobne mam QuickReport Professional 3 a chodi mi TeeChart uplne
normalne. Kdyz jsem tam dal verzi 2, tak nechodil, ale s verzi 3
zase chodi. Jinak take jsem se dival na www.teemach.com, ale zadny
download jsem tam nenasel, jen jak si koupit zdrojaky za $163.
Zkousel ses zeptat na info(zv)qusoft.no?

Zaludnost s thready

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.8.1998 12:16:49

Dne Fri, 14 Aug 1998 10:21:58 +0100 Petr Zahradnik napsal:

> [...]
> moznosti) na zacatek 'AHOJ', konec 'NAZDAR' a jakmile prijde neco, co
> zacina AHOJ a konci NAZDAR, tak to vyvola udalost.
Ja myslel jako obcene, ne u asyncpro..
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Zaludnost s thready

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.8.1998 12:17:40

Dne Fri, 14 Aug 1998 10:04:38 +0200 mfronek napsal:

> Fakt uz jdi s tim tvym async pro nekam!
>
> Kdybych byl spravcem konference ja, tak bys davno letel.
>
> Delas si tady reklamu, protoze to provas. Kdybys chtel pomahat, tak slovy popises, jak je to tam reseno...
To je fakt, ja to tady o tom asyncpro ctu asi tisickrat. Navic je to
drahy jak prase, preci si kvuli jedny fci, kterou potrebuju, nebudu
kupovat software za 12000
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Zaludnost s thready

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.8.1998 12:48:52

Kolar Lubor wrote:

> otazka jeste vetsiho "amatera": co je to trigger?

Ahoj,

trigger je v pojeti AsyncPro zpusob cekani na udalosti (prijaty retezec, timer,
zmena stavu signalu RS232 apod.). Po vytvoreni triggeru ziskas jeho vnitrni handle.
Pokud je splnena podminka kterou sis zadal v triggeru tak se ti vyvola prislusna
udalost (jsou rozdeleny do nekolika skupin) a do ni se preda handle toho triggeru.
Tim presne zjistis ktery z vytvorenych triggeru se spustil a muzes na to reagovat.
Triggery muzes kdykoliv vytvaret a rusit podle potreby. Vyhodou tohoto pristupu
je ze vse se odehrava pomoci udalosti (vlastne zprav Windows) a neni treba zadnych
dalsich cekacich smycek.

> [...]
>
> Vysledek:=WaitForData('DATA0',10);
> if Pos(Vysledek,CheckString)> 0 then ...

> A proto to pres ty timery neni moc dobre reseni.

Dobre, pokud na tom trvas tak potom musis pouzit zpusob ve kterem cekas na dany
retezec a aplikace musi tedy cekat ve smycce (kde zpracovava zpravy) a vyckat
zde na dany vyskyt retezce, nebo na timeout. Pouziti dalsiho threadu se mi v teto
situaci nejevi moc vyhodne. Tvoje komponenta pracuje tedy tak ze vyvola udalost
a ty prectes data, ty si ulozis do nejakeho bufferu (String). Cely prikaz WaitForData
bude ve smycce ktera krome vyrizovani zprav bude stale kontrolovat vyskyt retezce
v bufferu. Pokud jej najde, vznikne timeout, nebo dojde k uzavreni aplikace
(to je uz prvni neprijemnost vyplyvajici z tohoto pristupu) tak se ukonci.

Cele by to mohlo vypadat asi takhle:

AdPort, StdCtrls;

type
TWaitResult = (wrString, wrTimeout, wrTerminate);

TForm1 = class(TForm)
ApdComPort1: TApdComPort;
Button1: TButton;
procedure ApdComPort1TriggerAvail(CP: TObject; Count: Word);
CheckString: String;
function WaitForData(const Text: String; Timeout: Integer): TWaitResult;

procedure TForm1.ApdComPort1TriggerAvail(CP: TObject; Count: Word);
begin // tohle si uprav podle tve komponenty ......
SetLength(Local, Count);
ApdComPort1.GetBlock(Pointer(Local)^, Count);
CheckString := CheckString + Local;
end;

function TForm1.WaitForData(const Text: String; Timeout: Integer): TWaitResult;
var
ET: Integer;
begin
CheckString := '';
ET := GetTickCount + Timeout * 1000;
Result := wrTerminate;
while (not Application.Terminated) and (Result = wrTerminate) do
if Pos(Text, CheckString) > 0 then Result := wrString else
if GetTickCount >= ET then Result := wrTimeout;

ApdComPort1.PutString('ATI4'#13); // vypise nastaveni modemu ...
case WaitForData('OK'#13#10, 10) of // ceka na zaverecne OK.
wrString: ShowMessage('string');
wrTimeout: ShowMessage('timeout');
wrTerminate: MessageBeep(0);

end.> > Slozitejsi situace pak lze resit tak ze mas promennou (ci vice promennych) do
> Tak jsem to delal ze zacatku a bylo to silene slozity, proste hruza.

To je asi individualni, me to zase tak slozite neprijde. Navic v prostredich ktere
jsou rizeny udalostmi, coz jsou Windows mas vzdy jednu hlavni smycku ve ktere se
ctou zpravy z fronty a vyrizuji. Tim ze do totoho systemu pridas svoje dalsi smycky
(v tom samem threadu) pak vznikaji nekdy neprijemne situace, ale to je vec nazoru. Petr Vones, amatersky programator

Podminka v selectu ze vstupniho parametru

[*] MJsoft <MJsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 14.8.1998 13:08:51

No to samozrejme pouzivam. Ale me slo spise o to, ze v Delphi si
uzivatel udela vyber (napr. WHERE CISLO>'98000005' and TYP='P' and .....) a
ja zavolam STORED PROCEDURE, kter� tyto z�znami projede a n�co na nich
provede.
Prave proto bych ji celou tuto podminku potreboval poslat.

Jin
----------
> [...]
>
> create procedure Zamietni_Zak(Zak_Id integer, Datum Date, Dovod_zam
CHAR(2)) as
> declare variable Cis_Det smallint;
> begin
> FOR
> select CISLO
> from DETAIL
> where ZAKAZKA = :Zak_ID
> and STAV = "V"
> into :Cis_Det
> do
> begin
> update DETAIL
> set STAV = "Z", DOVODZAM = :Dovod_zam, DATUMZAM = :Datum

Interbase a transakce

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 14.8.1998 13:42:01

Haj hou!

Pracuji s IB dene, a jeste jsem se s podobnym chovanim nesetkal, ani jsem za
posledni 2 roky nezaznamenal podobny problem na monitorovanych konferencich.
Pokud se jedna o opakovatelny problem, pak bez podrobnejsich informaci lze
jen tezko usuzovat na pricinu. Rozhodne se nejedna o normalni chovani IB.

-----P�vodn� zpr�va-----
[...]

[*] Milan Valenta <valenta(zv)telecom(tec)cz> - 14.8.1998 14:46:07

Hi,
mezi komponentami v RXLibrary je i komponenta TFormStorage.
Ta umi ukladat vlastnosti komponent do INI souboru, nebo do
registru.

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: valenta(zv)telecom(tec)cz

----------
> [...]
>
> Existuje nejaky standartni postup, jak uchovavat hodnoty promennych a vlastnosti objektu na disku (vetsina programu prece pouziva nastaveni konfigurace) ?

Presun Delphi Kuchyne?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.8.1998 15:03:34

To se mi libi nejvic. Vsechno pekne pokupe :-)

Mac

Burger Tom� wrote:

> Co takhle http://kuchyn.delphi(tec)cz/ ?
> Tomas

D4 + QuickReport 3.0

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.8.1998 15:06:48

A zkousel si Petre update na 3.0.1? Je tam teprve chvilku a tusim ze i
na ten proffesional. Potom zacly prave mizet TeeChart a DecisionCube a
nejde mi zkompilovat projekt s Q.Rep.

Mac

P.S. zkusim asi majlnout na ten QuSoft, dik ...

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> download jsem tam nenasel, jen jak si koupit zdrojaky za $163.
> Zkousel ses zeptat na info(zv)qusoft.no?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.8.1998 15:09:14

Hezkyyy. MY CHCEME KREV! ;-))))

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> From: mfronek(zv)post(tec)cz
> Subject: Prevod do JPG
>
> Pouzij ten svuj skvelej Async Pro, kdyz vsechno umi!

S�riov� komunikace

[*] Jan Stuchlik <xstuchli(zv)feld.cvut(tec)cz> - 14.8.1998 15:16:59

> Mam problem s pripojenim jisteho zarizeni pres seriovy port.
> Vim ze existuji funkce API pro seriovou komunikaci, ale nemuzu je nikde najit.
> Prosim poskytnete mi jakoukoliv informaci tykajici se teto problematiky.
> Predem diky za pomoc.
>
> S pozdravem
> Miroslav Hostinsky

Jde o stavovou (nastavovani/schazovani signalu) komunikaci nebo datovou
(posilani/prijimani dat) ? Podle toho je to potom trochu jine !
Honza

D4 + QuickReport 3.0

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.8.1998 16:55:11

> [...]
> nejde mi zkompilovat projekt s Q.Rep.
>
> Mac
>
> P.S. zkusim asi majlnout na ten QuSoft, dik ...

Ale jo, mam ho prave nainstalovany. Totiz, ja jsem si Professional koupil
nedavno a to jeste nebyla verze 3 v Professional. Proste jsem dostal jen
2 Professional. To jsem nainstaloval a zmizel TeeChart (Decission Cube
nemam, protoze mam D4 Professional). Tak jsem dychtive cekal na verzi
3 Professional a ted se pred nekolika dny objevila prave prerelease
3 Professional, tak jsem ji nainstaloval, samozrejme se TeeChart
neobjevil (oni ho schvalne schovavaji). Ale kdyz jsem TeeChart
dodatecne pridal, tak je tam a dokonce jsem si s TeeChart ted hral
a pracuje. Takze ja ted mam QR 3 Pro tu posledni prerelease pro D4
a je to OK. Ale mozna to bude tim, ze samozrejme mam zdrojaky, kdyz je
to Professional a tak se to mozna srovnalo.

Zkus pripadne napast take sem: marga(zv)teemach.com - to je TeeMach, co
delaji TeeChart, ja jsem se jich totiz ptal na cenu te jejich
Professional verze, protoze na Webu maji desny gulas - nektere veci
dvakrat ruzne jinak, jine vubec. Uvazoval jsem totiz, ze bych si mozna
koupil TeeChart Pro, zase tak strasne to neni ($163), ale zatim to
vubec nevyuziji, a vzhledem k tomu, ze jsem si ted koupil kompletne
vsechny knihovny od TurboPoweru (Hi, Fronek!), coz me stalo vice nez
tisic dolaru (a to jsem uz nejake mel), nemam ted na rozhazovani.
Tedy mam, ale moc rozhazovat nechci, protoze si musim koupit novou
masinu s PII kvuli Code Insight v Delphi 4 :-)))

Interbase a transakce

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 14.8.1998 17:05:18

Zdravim,

musim te trochu poopravit (neber to prosim jako urazku). Podobne
problemy se v konferencich resi - viz konference Mers.
Je to mozna dusledek nedostatecne dokumentace nebo
neznalost zakladnich principu prace s SQL serverem.
Nelze se tomu vsak divit, protoze nekolik let vsichni programovali
vetsinou klasicke databaze - dBase, FoxPro, Fand a znalosti
takto ziskane jsou prakticky nepouzitelne.

Myslim, ze se zminovany problem objevi pouze pri vlozeni prvniho zaznamu
a to pouze v pripade ze podminka v SELECTu, ktery vybral prislusne
zaznamy je prilis obecna. Pokud se vybere vice jak 800-1000 zaznamu,
pak se jeden z nich opravi a provede se Commit, muze dojit
k podobne prodleve (zalezi vsak na jakem serveru bezi IB, jaka je
klientska stanice, zatizeni site apod.). Commit provede FetchAll,
coz je pricina prodlevy, nikoliv vlastni INSERT nebo UPDATE.
(predpokladam ze pristup na server je provaden pomoci BDE)

Pred par dny tu bylo k videni "zlate pravidlo" pro praci
s SQL serverem (myslim, ze to bylo zrovna v tvem prispevku)

Pracovat jen s nejnutnejsim mnozstvim zaznamu !!!!

S pozdravem
Rosta Podmanicky

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 14. srpna 1998 13:42
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Interbase a transakce

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.8.1998 17:24:57

Je to mozny, me to prave pise tu chybu s tim TToolBarem :-(

> Zkus pripadne napast take sem: marga(zv)teemach.com - to je TeeMach, co

Jo, diky za kontakt.

> [...]
> vubec nevyuziji, a vzhledem k tomu, ze jsem si ted koupil kompletne
> vsechny knihovny od TurboPoweru (Hi, Fronek!), coz me stalo vice nez

;)

> tisic dolaru (a to jsem uz nejake mel), nemam ted na rozhazovani.
> Tedy mam, ale moc rozhazovat nechci, protoze si musim koupit novou
> masinu s PII kvuli Code Insight v Delphi 4 :-)))

:-))

Diky za rady

Mac

delphi IV.

[*] tgm(zv)post(tec)cz - 14.8.1998 18:24:56

Koupim za rozumnou cenu instalacni CD delphi IV. nabidky na tgm(zv)post(tec)cz /kopie nevadi!!!/
t.

Interbase a transakce

[*] Radek Sou�ek <rsoucek(zv)email(tec)cz> - 14.8.1998 19:03:32

Ja jsem zase narazil na tuto zajimavost: Je-li jedna konkretni tabulka
(jenom ta jedna, u ostanich se tento problem nevyskytuje) naplnena jistym
poctem zaznamu (cca >50 000, ale jen odhatem), potom pridani jedne (nebo
vice) vet v JAKEKOLI JINE tabulce trva silene dlouho (radove minuty),
pricemz je jedno, jestli se tak deje v transakci, nebo nikoli. Pritom ale
staci tu tabulku pred ukladanim zavrit (jedna se o ciselnik a z
uzivatelslkeho hlediskka musi byt otevren porad), pak vsechno funguje na
100%. Ponekud zajimave je, ze tato zaludnost se projevuje jen na siti pro
praci na stanici. Troufnu si temer s jistotou tvrdit, ze chyba neni v
programu, ani v integrite databaze.
Nesetkal se ss tim nekdo?

Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 14. srpna 1998 13:42
Komu: DELPHI Distribution List
[...]

Pluginy ...

[*] Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 14.8.1998 19:10:22

Ahoj,

pri experimetovani s prikladem implementace pluginu od stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
jsem narazil na (pro me sporne) informace v readme.txt.

!! Nenatahujte Prototype.dpl !!
Rozhrani objektu (unita PlugType) musi byt take v balicku,
a balicky potomku musi mit v zalozce REQUIRES tento balicek
uveden, jinak to hazi sity.

Me to fungovalo bez Prototype.dpl a tim spise bez jeho uvedeni
v zalozce Requires u balicku plug1.dck a plug2.dck. Prototype.*
jsem smazal a chybu se mi nepodarilo vyvolat.

Vsechny balicky, ktere maji co delat s pridavnymi objekty,
musi byt kompilovany jako "design package".

Tady jsem dosel k tomu, ze je uplne jedno co zaskrtnu ve volbach
k DCK - balicku, proze Delphi vzdy vygenerovalo jak DCP - design package
tak i DPL - runtime package.

Jake mate zkusenosti?
Jinak diky za ten priklad, je to skvele.

Milos Skacel

D4 + QuickReport 3.0

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.8.1998 19:25:32

> Je to mozny, me to prave pise tu chybu s tim TToolBarem :-(

Koukni se, jaky tam mas COMCTL32.DLL, ja se podivam na moji.
Mas tam tu z CD Delphi 4?

delphi IV.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.8.1998 19:25:32

> Koupim za rozumnou cenu instalacni CD delphi IV. nabidky na tgm(zv)post(tec)cz /kopie nevadi!!!/
> t.

Clovece, to je trestny cin. Vzpamatuj se a neposilej takoveto zadosti nikam!

Zaludnost s thready

[*] Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz> - 14.8.1998 20:17:58

> [...]
> je ze vse se odehrava pomoci udalosti (vlastne zprav Windows) a neni treba zadnych
Aha, dik..

> [...]
> (to je uz prvni neprijemnost vyplyvajici z tohoto pristupu) tak se ukonci.

Je, ty ses zlatej, ale zhruba takhle to mam a chodi to OK. V cem je
problem je to, ze to potrebuju dostat do extra threadu (protoze zatim,
co cekam na string delam i jiny veci ty musej bejt z aplikace a ne z
extra threadu) a to je BIG problem. Neco jako Thread.ProcessMessages asi
neexistuje, co?

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Interbase a transakce

[*] Ing.Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 14.8.1998 20:17:32

Zdravim,

opet je to tentyz problem - StartTransaction a Commit ma platnost
pro konkretni databazove napojeni, realizovane pomoci TDatabase.
Je uplne jedno zda se provede oprava v jedne tabulce s malym poctem
zaznamu a zaroven na pozadi je otevrena jina TQuery s velkym poctem
zaznamu - FetchAll se uplatni na vsechny aktivni TQuery - je to hloupe
ale je to tak. Castecne reseni je nastavit v BDE administratoru misto
SHARED AUTOCOMMIT na NOT SHARED, pripadne si vytvorit
dve napojeni (2 x TDatabase) - jedno pro seznam a druhy pro opravy.
Opravy provadet pouze na nezbytne nutnem poctu zaznamu. Potom
se prodleva neprojevi. Je to vsak pouze demonstracni priklad, protoze
prinasi dalsi serii problemu.

Zkus se podivat na www.interbase.com , sekce Community - casopis
Intercom.

S pozdravem
Rosta Podmanicky

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 14. srpna 1998 13:42
Komu: DELPHI Distribution List
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.8.1998 22:13:04

Lubor Kolar wrote:
> [...]
> co cekam na string delam i jiny veci ty musej bejt z aplikace a ne z
> extra threadu) a to je BIG problem. Neco jako Thread.ProcessMessages asi

Ahoj,

uprime receno nechapu proc to chces porad resit pomoci threadu, pokud
chces cekat na ty data tak je asi jednodussi to reseni pomoci udalosti
a timeru o kterem jsem psal. Nevim presne jakou mas predstavu o tom
co by to v pripade pouziti threadu melo delat ? Pokud by doslo k prijeti
tech dat nebo timeoutu tak je asi nejjednodusi aby to bylo oznameno
nejakou udalosti, aplikace ti behem toho pobezi bez problemu. A to lze
prece resit bez dalsiho threadu. Mozna jsem to ale uplne nepochopil
a kazdy mluvime o necem trochu jinem, kdyztak to zkus vic popsat.

Dalsi varianta by tedy mohla vypadat nejak takhle (u WTimer nastav
v Object Inspectoru Enabled na False):

AdPort, ExtCtrls, StdCtrls;

type
TWaitResult = (wrFound, wrTimeout);

TForm1 = class(TForm)
ApdComPort1: TApdComPort;
WTimer: TTimer;
Button1: TButton;
procedure ApdComPort1TriggerAvail(CP: TObject; Count: Word);
procedure WTimerTimer(Sender: TObject);
WChecking: Boolean;
WText, WCheckString: String;
procedure WCheckData(const ReceivedData: String);
procedure WEndCheckData(WaitRes: TWaitResult);
public
procedure WaitForData(const Text: String; Timeout: Integer);
procedure OnWaitDone(WaitRes: TWaitResult);

procedure TForm1.ApdComPort1TriggerAvail(CP: TObject; Count: Word);
SetLength(Local, Count);
ApdComPort1.GetBlock(Pointer(Local)^, Count);

WCheckData(Local);
end;

procedure TForm1.WaitForData(const Text: String; Timeout: Integer);
begin
if WChecking then raise Exception.Create('Uz se na neco ceka');
WChecking := True;
SetLength(WCheckString, 512);
WCheckString := '';
WText := Text;
WTimer.Interval := Timeout * 1000;
WTimer.Enabled := True;
end;

procedure TForm1.WCheckData(const ReceivedData: String);
begin
if WChecking then
begin
WCheckString := WCheckString + ReceivedData;
if Pos(WText, WCheckString) > 0 then WEndCheckData(wrFound);

procedure TForm1.WEndCheckData(WaitRes: TWaitResult);
begin
WTimer.Enabled := False;
WChecking := False;
OnWaitDone(WaitRes);
end;

procedure TForm1.WTimerTimer(Sender: TObject);
begin
WEndCheckData(wrTimeout);
ApdComPort1.PutString('ATI4'#13);
WaitForData('OK'#13#10, 2); // spustis cekani na data
end;

procedure TForm1.OnWaitDone(WaitRes: TWaitResult);
const
Text: array[TWaitResult] of String =
('Data prisla', 'Timeout');
begin // a tady mas vyslednou "udalost"
ShowMessage(Text[WaitRes]);

Cele by to slo jiste vylepsit o moznost cekani na vice udalosti atd. Petr Vones, amatersky programator

ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.8.1998 22:54:46

Lukes V�clav wrote:

> [...]
> coz mi sice napsalo poradi ikony, ale kdyz jsem kliknul na jinou ikonu,
> dostal jsem chybovou hlasku 'Access violin ...'

vlastnost Selected slouzi k oznacovani ci cteni oznacenych polozek, pokud
se pocet ozn.polozek rovna 0 tak je nil (viz Help). Tobe jde ale asi o
zjisteni indexu prave vybrane polozky:

procedure TForm1.ListView1SelectItem(Sender: TObject; Item: TListItem;
Selected: Boolean);
begin
Label1.Caption := IntToStr(Item.Index);

Interbase a transakce

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 14.8.1998 23:06:59

(jedna se o ciselnik a z uzivatelslkeho hlediskka musi byt otevren porad)
----------------------
Rekl bych, ze se jedna o hruby omyl mnoha programatoru, kteri stale
mysli v rozmerch lokalnich souboru. Je to velke nepochopeni
technologie C/S. Rekni mi duvod, proc by z uzivatelskeho hlediska
musel byt stale otevren cely ciselnik o 50.000 zaznamech????
Ja to povazuji skoro za silenstvi. Takovy program lze jen stezi zaradit
mezi C/S technologie.
----------------------
> [...]
>100%. Ponekud zajimave je, ze tato zaludnost se projevuje jen na siti pro
>praci na stanici. Troufnu si temer s jistotou tvrdit, ze chyba neni v
------------------------
To jsi s tou JISTOTOU uplne vedle. Integrite databaze s tim nema nic
spolecneho.
Problem je v chybne koncepci projektu. S databazovym serverem se pracuje
trochu jinak nes s lokalni tabulkou. Samozrejme, ze se ti ta "zaludnost"
projevuje
jen na siti. Na lokale neni potreba dopravovat 50.000 polozek po siti.
Ta dlouha odezva se neprojevi pri Open takove tabulky, protoze se uplatni
SHARED a do Datasetu se natahne jen urcity pocet zaznamu odpovidajici
velikosti bufferu. Ostatni zaznamy se dotahnou teprve treba pri prechodu
na posledni zaznam nebo pri ukonceni transakce pusobenim FetchAll.
Protoze se transakce uplatnuje na TDatabase, kontroluje se
cinnost na vsech pripojenych Datasetech k TDataBase. To vysvetluje tu
"citlivost" i z JINYCH tabulek. Kdyz je ciselnik zavren nemuze se uplatnit
FetchAll. Nejedna se tedy o zaludnost, ale o normalni chovani spojene
s "kesovanim". Lze to vypnout, ale pak budes cekat dlouho na Open
takoveho ciselniku. Radeji si rozmysli duvody oteviran� celeho c�seln�ku
ze srveru.
>Nesetkal se ss tim nekdo?
>
>Radek

Interbase a transakce

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.8.1998 23:25:01

> [...]
> staci tu tabulku pred ukladanim zavrit (jedna se o ciselnik a z
> uzivatelslkeho hlediskka musi byt otevren porad), pak vsechno funguje na

Proboha, proc ma byt ciselnik 50.000 polozek v SQL serveru porad
otevreny? To pak neni prace Client/Server, ale normalni lokalni
tabulka na bezne siti. Veskere vyhody C/S jsou v haji. Prece na
SQL serveru se pracuje s dotazy, v tom je zakladni rozdil.
Ne ze otevres velikou tabulku, ale posles dotaz, aby SQL server
nemusel posilat celou tabulku, ale vyhledal jen nekolik zaznamu,
ktere budes zrovna potrebovat. To se mu vubec nedivim, proc
hleda nekolik minut, kdyz siti proplova sem tam 50.000 zaznamu...

Help s Helpy

[*] ostadal(zv)post(tec)cz - 15.8.1998 00:54:30

Nazdarek,
Nevite nekdo jak vygenerovat v programu Windows Help Designer Child Chapter, nebo Child Topic tok jak to jde v programu Help&Manual?
Nezna nekdo zpusob jak spojit dva Help projekty (*.HPJ, *.RTF) do sebe?
Predem dekuji
JIM
"ostadal(zv)post(tec)cz"

Prevod dat z VB.

[*] �estm�r Najzar <najzar(zv)applet(tec)cz> - 15.8.1998 15:41:17

Potreboval bych nacist data ulozena do databaze aplikaci naprogramovanou ve VisualBasicu.
Mohl by mi nekdo poradit ?

�estm�r Najzar
tel./fax: 0658 675605
e-mail: najzar(zv)applet(tec)cz
http://www.applet(tec)cz/~najzar

InterbaseProLinuch

[*] Dusanic Lubos <lubos(zv)iname(tec)com> - 16.8.1998 10:26:05

> bylo by dobre uvest PRESNE, co je treba udelat pro rozchozeni IB na
> Linuxu 5. Ujme se toho nekdo?

mozno to ani nie je potrebne - v niektorom z poslednych cisel linuxovych novin (http://www.linux(tec)cz - ale nie som si celkom sure) to bolo podrobne popisane, takze staci si to stiahnut ...

lubos dusanic

mailto:lubos dusanic
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Column Grid - no move

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 16.8.1998 13:40:49

Ahoj,

nevite, prosim jak se d� ud�lat , aby se nedalo ur�it�m slupcem v m��ce
pohybovat (mov).
D�k.

No move

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 16.8.1998 13:42:08

Ahoj.
Nev�te, pros�m, jak se d� ud�lat, aby se nedalo pohybovat
ur�it�m sloupcem v DB m��ce.

D�k

Automatick� zm�na fontu formul��e

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 16.8.1998 14:05:29

Ano
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hr�a Daniel <daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1998 17:41
P�edm�t: RE: Automatick� zm�na fontu formul��e

>Je tato problematika i o tom,
>kdyz provedu RESIZE okna, aby se mi upravil napr. obrazek urcitym
>pomerem k oknu ?
>A zustal i na miste pomerne prepoctenem vuci zmenseni (zvetseni) ?

D4 + QuickReport 3.0

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.8.1998 16:29:40

Mam tam verzi 4.72.3110.1, ale odkud je to nevim. Nejspis z IE 4.01 SP1
US.

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

ATTENTION - e-mail address changed
= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.8.1998 16:51:54

> Mam tam verzi 4.72.3110.1, ale odkud je to nevim. Nejspis z IE 4.01 SP1
> US.

Ja mam jen 4.72.2106.4.

*** POZOR, DOCHAZI KE ZMENE TELEFONNICH A FAXOVYCH CISEL ***
*** T A T O Z M E N A J E J I Z K O N E C N A ! ***

Podminka v selectu ze vstupniho parametru

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 17.8.1998 07:12:32

> [...]
> provede.
> Prave proto bych ji celou tuto podminku potreboval poslat.

A jeje! Neviem ci to takto pojde.
Asi by som skusil inu cestu.

Napr.:

1. Ak kombinacii tych podmienok nie je vela, tak vytvorit pre kazdu
kombinaciu samostatnu proceduru.

2. Dynamicky vytvorit a spustit postupnost SQL prikazov alebo
script, ktory bude obsahovat:

connect /* na databazu */;

create procedure TEMP as
where /* vlozeny text podmienky */
commit work;

execute procedure TEMP;
commit work;

drop procedure TEMP;
commit work;

Mozno by to slo, este som to neskusal.

Inac neviem.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

<none>

[*] kubork(zv)post.sk - 17.8.1998 07:14:49

Nazdar,

chcel by som sa opytat, ci existuje nejaky sposob zmenit IP adresu, branu a ine vlastnosti bez toho aby som musel restartovat PC. Poradte mi, kde by som to mohol najst alebo jednoduchy priklad. V helpe som nic nenasiel.

Vopred vdaka Rado

Ing. Kubala Radomir

kubork(zv)post.sk
peperk(zv)hotmail.com

WWW.POST.SK - e-mail pre kazdeho zadarmo

Interbase a transakce

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 17.8.1998 08:03:04

> [...]
> nenarazim na schopnosti DB stroje. Vse se vsak zkomplikovalo pri pokusu
> pridat do jedne z tabulek jeden zaznam. Commit tohoto zaznamu trva asi

Velikost tabulky (delka poli, pocetr zaznamu), chybejici indexy, jake tam jiz
jsou???+------------------------+ +---------------------------+
[...]

IP adresa

[*] kubork(zv)post.sk - 17.8.1998 08:07:01

[...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 17.8.1998 08:18:43

Ja pouzivam pro cekani na znak priblizne toto:
function TPrevodnik4.GetData;
var i:word;
CH:char;
begin
Result:=0;
Stream.Seek(0,soFromBeginning);
repeat
for i:=1 to CommPort.InBuffUsed do begin
Ch:=CommPort.GetChar;
Stream.Write(Ch,1);
Result:=Result+byte(Ch);
if (Assigned(FOnData)) then
FOnData(Self,Round((Stream.Size/Count)*100));
if Stream.Size = Count then begin
Stream.Seek(0,soFromBeginning);
until TimeOut(DataTimeOut);
raise EPrevodnik.Create(Format('Nep�i�la data, o�ek�v�no %d, p�i�lo
%d',[Count,Stream.Size]));
end;

function TPrevodnik4.TimeOut(MSecs:longint):boolean;
var ET:TEventTimer;
Msg : TMsg;
Count:word;
begin
Count:=CommPort.InBuffUsed;
NewTimer(ET,MSecs);
repeat
CommPort.ProcessCommunications;

if CommPort.InBuffUsed > Count then begin
Result:=false;

if Assigned(FOnTimeOut) then OnTimeOut(Self,
Round((MSecs-RemainingTime(ET)) / MSecs *100));

if PeekMessage(Msg, 0, 0, 0, PM_REMOVE) then begin
if Msg.Message = wm_Quit then begin
PostQuitMessage(Msg.WParam);
Application.Terminate;
raise EPrevodnik.Create('Pokus o n�siln� ukon�en�
aplikace.');
end else begin
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);
until TimerExpired(ET);
Result:=true;
end;

V soucasne dobe vedem s Petrem Vonesem spory co je lepsi. Ja tvrdim, ze tato
metoda je dostatecna
a pro D1 jedina pouzitelna, on obhajuje OnTimerTrigger zpusob. Zalezi na
tobe, co si vyberes. Kdyz
se tak divam na Timeout, slo by to mozna zjednodusit takto:

[...]
Application.ProcessMessages;

if CommPort.InBuffUsed > Count then begin
Result:=false;

if Assigned(FOnTimeOut) then OnTimeOut(Self,
Round((MSecs-RemainingTime(ET)) / MSecs *100));

if Application.Terminated then raise EPrevodnik.Create('Pokus o
n�siln� ukon�en� aplikace.');

until TimerExpired(ET);
Result:=true;
end;

Petr tvrdi, ze ProcessMessages neni to prave orechove a ze muze byt pricinou
problemu.
Ja rikam, muze, ale TimerTrigger je jeste horsi (v podani TPower zvlaste).
Naopak tvrdim,
ze processMessages je standard a je napsana s ohledem na nekooperativni
multitasking
v Win 3.1. A nic lepsiho neni. Bohuzel je pravdou, ze prave tato funkce je
pricinou toho, ze
vsechny CPU merice hlasi shodne vyuziti procesoru na 100%, co je samozrejme
zavadejici, ale
uz mi to parkrat klienti omlatili o hlavu.

Martin
nedopil(zv)geocities.com

> [...]
dalsi smycky
>(v tom samem threadu) pak vznikaji nekdy neprijemne situace, ale to je vec

Microsoft

[*] Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz> - 17.8.1998 08:43:54

Zdarec lidi,
chci se zeptat: tusi tu nekdo, jak se daj delat takovy systemovy veci
jako napr. graf/text filtry, kontrolni panely atd.?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

<none>

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 17.8.1998 09:05:36

> [...]

> aby som musel restartovat PC. Poradte mi, kde by som to mohol najst alebo jednoduchy priklad. V

Nepisete, pro jaky system to chcete.

Jinak to jde:

a) pres privatni interface TCPIP.SYS (u NT), resp MSTCP (u WIN95)
b) pres snmpapi, lec nejsem si jisty, jestli tyhle parametry nejsou
read-only (kazdopadne napr. routovaci tabulka takhle menit jde...)

S. Kolar (standa(zv)winroute(tec)cz)
FIDO: 2:423/44.25

New face

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 17.8.1998 09:17:29

[P��loha v souboru: FACE.BMP]

Zdravim vsechny,
zacal jsem delat takovy programek s netradicnim ovladanim a chtel bych
k tomu pridat i trochu netradicni vzhled. Dal jsem tam tlacitkum vzhled
Flat, ale nelibi se mi vzhled ComboBoxu. Zkusil jsem si to nakreslit
jak by to mohlo vypadat, ale nevim jak to udelat. Muzete mi nekdo
poradit jak to udelat ?
Prikladam obrazek jak bych si to predstavoval (nebojte se je to kratke).

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

[[ FACE.BMP : 2392 in FACE.BMP ]]

Prevod dat z VB.

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 17.8.1998 09:17:33

On Saturday, August 15, 1998 3:41 PM, �estm�r Najzar [SMTP:najzar(zv)applet(tec)cz]
wrote:
> Potreboval bych nacist data ulozena do databaze aplikaci
> naprogramovanou ve VisualBasicu.
Pokud ten VB ukladal data do databaze (jako ze si nedovedu predstavit, kam
by to ukladal jinam), tak je preci jedno, cim to nactes - jestli Excelem,
Delphinama nebo Corel Draw :)
Tomas
> Mohl by mi nekdo poradit ?
>
> �estm�r Najzar
> tel./fax: 0658 675605
> e-mail: najzar(zv)applet(tec)cz
> http://www.applet(tec)cz/~najzar

Zmena IP bez restartu (was :<none>)

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 17.8.1998 09:18:57

> chcel by som sa opytat, ci existuje nejaky sposob zmenit IP adresu,
> branu a ine vlastnosti bez toho aby som musel restartovat PC.
Videl jsem na to nejake utility, ale ani jedna nakonec bez restartu
nefungovala...
Leda: nejak si nasimluvat DHCP - uvolnit a nacist znovu...

Tomas

Microsoft

[*] Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz> - 17.8.1998 09:22:26

On Monday, August 17, 1998 8:44 AM, Lubor Kolar [SMTP:lubork(zv)tnet(tec)cz] wrote:
> chci se zeptat: tusi tu nekdo, jak se daj delat takovy systemovy
> veci jako napr. graf/text filtry, kontrolni panely atd.?
Zkus hledat tady...:
http://msdn.microsoft.com/developer/sdk/platform.htm

Tomas

Zaludnost s thready

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.8.1998 10:26:46

Dne Mon, 17 Aug 1998 08:18:43 +0200 Martin Nedopil napsal:

> [...]
> zavadejici, ale
> uz mi to parkrat klienti omlatili o hlavu.
OK, diky, ted jen, co to je za komponentu commport.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Visual Query Builder

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 17.8.1998 10:56:01

Ahoj,

nevite, prosim, nekdo jestli lze pouzit v aplikaci visual query builder
(VQB),
obsazeny ve VCL ?
Pokud ano, dejte vedet jak. Pokud ne, tak by mne zajimalo, jestli neco
podobneho jiz nekdo jiny nedelal.

Pokud se tyka VQB od Borlandu, tak neni problem ho pouzit jako component
editor ve vlastnich komponentach, ale v aplikaci unitu QBE, ve ktere je
interface v tomuto nastroji nelze odkazovat v USES, protoze odpovidajici
soubor proste neexistuje. Diky za hinty
Martin Dupal

Klavesa ALT

[*] Honza <honza(zv)skoda-ujp(tec)cz> - 17.8.1998 11:25:19

Jak zabranit tomu, aby mi klavesa "ALT" aktivovala menu formulare?

Dekuji za odpoved.
Jan Koci
honza(zv)skoda-ujp(tec)cz

Zaludnost s thready

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 17.8.1998 12:11:30

TApdComPort od TurboPower Async for Delphi 2.1x

:-/

>OK, diky, ted jen, co to je za komponentu commport.

OPEN GL

[*] TYSLIC(zv)BHAN-CE.MAIL602.CZ - 17.8.1998 12:45:02

Dobry den,

Snazim se zacit seriozne pracovat s OPEN GL & Delphi, ale zatim chybi
zkusenosti. Pokud mate nekdo prosim nejake zkusenosti se kterymi by jste se
mohli podelit, ozvete se prosim na muj mail.

Dekuji

Krmela Tomas krmela(zv)post(tec)cz

Zmena IP bez restartu (was :<none>)

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 17.8.1998 12:47:58

> Odes�latel: Burger Tom� <tomasb(zv)manwe.mius(tec)cz>

> Videl jsem na to nejake utility, ale ani jedna nakonec bez restartu
> nefungovala...
> Leda: nejak si nasimluvat DHCP - uvolnit a nacist znovu...

Viz muj predchozi e-mail. V pripade WIN95 pouziva VDHCP.386 ke komunikaci
s MSTCP privatni Service API. V pripade WINNT je DHCP subsystem ukryty
v TCPIP.SYS, ale tady se naopak daji pouzit nezdokumentovane IOCTRL
(nezdokumentovane :-(

S. Kolar (standa(zv)winroute(tec)cz)
FIDO: 2:423/44.25

Instalacia D4.0 na winNT 4.0

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 17.8.1998 12:49:11

Caute,

mam taky hlupy problem: instaloval som D4 C/S na NTcka
a po instalacii som mal domrsene ikony na toolbare - v Delphi, nie v
aplikacii...
pokial som mohol posudit, tak objekty fungovali, akurat mali iny face
(bitmapa)
jedna sa o tu listu kde sa vyberaju vsetky objekty - vpravo hore ;-)

nema s tym niekto skusenosti?

--
Majte sa, diky
R.

MDB komponenty ???

[*] silvie.malikova(zv)post(tec)cz - 17.8.1998 13:08:39

Ahoj vsem,

nevite prosim nahodou nekdo a nejakych
nativnich komponentach pro praci s MDB
soubory ???

(nejlepe pro C++ Builder)

Diik

Silva

Visual Query Builder

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 17.8.1998 13:21:38

Pro pr�ci s QBE existuje nekolik free a share komponent, napr. jedna je v RX Library, neco lze najit i na DSP.

> [...]
> editor ve vlastnich komponentach, ale v aplikaci unitu QBE, ve ktere je
> interface v tomuto nastroji nelze odkazovat v USES, protoze odpovidajici

Program manager

[*] fhladik(zv)post(tec)cz - 17.8.1998 14:00:06

Zdravicko,

prosim pomozte kdo muzete, pisu instalacni program
a potrebuji pridat ikonku do programove skupiny Spustit
pri startu. Bohuzel se mi nedari pomoci DdeClientConv
otevrit tuto skupinu. Zkousim to takto:

Name := Edit1.Text;
Macro := Format('[ShowGroup(%s,1)]',[Name]) + #13#10;
StrPCopy (Cmd, Macro);
DdeClientConv1.ExecuteMacro(cmd,False);

Napisu-li cokoliv co neobsahuje diakritiku tak to funguje.

Za jakoukoli radu d�kuji

Filip Hlad�k

BDE

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 17.8.1998 14:22:24

Ako nainstalujem subj?

mail server

[*] Martin Talian <talian(zv)geoplanpp.sk> - 17.8.1998 14:33:53

Dobry den,

Asi to nepatri do tejto konferencie, ale nedavno sa tu viedla debata o
WinProxy a s tym to ma uzku suvislost.
Nevie niekto o nejakom mail servri, ale funkcnom, okrem WinProxy( mozu byt
iba 3 uzivatelia a ja potrebujem viac) a Winroute ( demo ide iba 15 min).
Vdaka za kazdu odpoved.

Martin

martin(zv)geoplanpp.sk

mail server

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.8.1998 15:06:16

Dne Mon, 17 Aug 1998 14:33:53 +0200 Martin Talian napsal:

> Asi to nepatri do tejto konferencie, ale nedavno sa tu viedla debata o
> WinProxy a s tym to ma uzku suvislost.
> martin(zv)geoplanpp.sk
Freeware verze Post-Office jich umi 10. Najde se na www.software.com

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Zaludnost s thready

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.8.1998 15:09:13

Dne Mon, 17 Aug 1998 12:11:30 +0200 Martin Nedopil napsal:

> TApdComPort od TurboPower Async for Delphi 2.1x
>
> :-/
Nojo, jenze ta je komercni a WaitForString tam je, ze, pane Zahradniku
:-). Nebo je nejaka "oholena" verze Async Pro, ktera je FREE?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

OPEN GL

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 17.8.1998 15:23:48

Cau,

skusenosti mame vela, hoci sme len "amaterski programatori" ;-)
co konkretne mas na mysli?

TYSLIC(zv)BHAN-CE.MAIL602.CZ wrote:

> [...]
> zkusenosti. Pokud mate nekdo prosim nejake zkusenosti se kterymi by jste se
> mohli podelit, ozvete se prosim na muj mail.

Maj sa,
R.

New face

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 17.8.1998 15:23:54

Kdyz jsem delal neco podobneho, dal jsem pod ComboBox Panel - mozna pak pujde tako menit okraje panelu podle potreby.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz [SMTP:roman.palarcik(zv)spt(tec)cz]
Odesl�no: 17. srpna 1998 13:45
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: New face

[...]

[[ FACE.BMP : 2392 in FACE.BMP ]] <<Soubor: FACE.BMP>>

<none>

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 17.8.1998 16:01:34

POZOR PIRAT !!!
tgm(zv)post(tec)cz wrote:

> Shanim instalaci Delphi4 nejlepe C/S , mohu nabidnout na vymenu soft. nebo koupim. Nabidnete, specha!!! Nejlepe prepalene instalacni CD.
> T.

POZOR PIRAT !!!

Instalacia D4.0 na winNT 4.0

[*] Jan Fiala <fiala(zv)iname(tec)com> - 17.8.1998 16:02:22

Pokud mas grafickou kartu S3, tak s tou jsou problemy. Zmena graficke karty
? :-)

From: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 17. srpna 1998 13:45
Subject: Instalacia D4.0 na winNT 4.0

> [...]
>(bitmapa)
>jedna sa o tu listu kde sa vyberaju vsetky objekty - vpravo hore ;-)

BDE

[*] Jan Fiala <fiala(zv)iname(tec)com> - 17.8.1998 16:04:04

pokud ho chces instalovat se svou vytvorenou aplikacei, zaskrtni si prislusnou volbu v Install shieldu. Jinak si pres Install shield muzes udelat pouze instalaci BDE.

From: Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 17. srpna 1998 15:47
Subject: BDE

Ako nainstalujem subj?

Zostrelenie InterBase

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 17.8.1998 16:09:33

Tak mam novy zazitok s IB4.2
Ak zadam SQL

select sklad, sum(item)
from prijem
group by sklad
collate PDOX_SLO

tak sa IB tresne o zem, ze vykonal neplatnu operaciu a hotovo. Je to mozne, ze SQL(hoci aj hlupe) dokaze zostrelit server???

Jan Macej

Column Grid - no move

[*] Fifa <lisi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 17.8.1998 16:48:52

> nevite, prosim jak se d� ud�lat , aby se nedalo ur�it�m slupcem v m��ce
> pohybovat (mov).

Options.goColMoving = FALSE

Petr Fischer

Exchange API

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 17.8.1998 16:52:35

potrebujem velmi rychlo vyriesit nasledovny problem:

vo firme mame:

*pevnu linku na inet
*exchange server na ktory je presmerovana MX domena

a potrebujem zistit:

*zoznam vsetkych mailovych schranok a pouzivatelov
*stiahnut spravy vsetkych pouzivatelov bez toho aby sa zmazali na servri resp. tak aby si ich potom mohli natiahnut do outlooku

viem ze je nieco ako MAPI ale neviem kde to rastie ...

dakujem

multiforms

[*] martin(zv)garden.bt.co.uk - 17.8.1998 17:17:11

MAM MALY PROBLEM!!!!!!!!
pracuji na multiforms aplikaci a nevim jak zajistit, aby okno zustalo
i po kliknuti na jine na vrchu.
diky

HTML, Delphi, IE4, OLE Automation IE4 HTMLed ...

[*] Alaire <alaire(zv)usa(tec)net> - 17.8.1998 17:59:35

Ahoj,

zkousim neco udelat s HTML soucasti programu v delphi a jako realne vidim 3
moznosti:

a) dostat FrontPage do wokna me aplikace (Nejde a nejde! Umi to nekdo?
Proste to neni Word/Excel/Proj98)
[pokud se toho nekdo chce za uplatu ujmout, cekam na nabidky
schopnejsich nez ja]

b) dostat tam alespon Explorera a implementovat v nem HTMLed (viz novinka na
insidedhtml.com, docela bomba, mozna lepsi nez FP98 Editor! Jen jeste prijit
na to jak to efektne sejvnout do souboru nebo treba do SQL serveru)

Dostat IE4 do wokna Delphi aplikace je ale take asi nad neci (me:) sily
(ackoliv to jiste de, ale asi pres API, nebot HomeSite3 (www.alaire.com) IE4
ma uplne transparentne v sobe se vsemi vlastnostmi IE nastaveni) a je tez
programovana v D3..

Pokud byste meli tip, jak pres API dostat IE4 do wokna aplikace (jen screen
bez buttonku), tak diky za nej sem.

Al.

Podminka v selectu ze vstupniho parametru

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 17.8.1998 18:01:45

A co takhle skusit docasnou tabulku, kterou vytvoris podle vyberu zakaznika
v Delphi a s tou pak pracujes jako s vyberovou mnozinou v SP.

Petr Jezek
Delvina s.r.o.
Kuzm�nyho 8
01001 Zilina, SR
telefon: +421 89 624 344
mobil: +421 905 510 550
email: petr(zv)sevis.sk
> [...]

> begin
> update DETAIL
> set STAV = "Z", DOVODZAM = :Dovod_zam, DATUMZAM = :Datum

<none>

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.8.1998 18:12:06

Dne Mon, 17 Aug 1998 13:50:49 +0200 tgm napsal:

> Shanim instalaci Delphi4 nejlepe C/S , mohu nabidnout na vymenu soft. nebo koupim. Nabidnete, specha!!! Nejlepe prepalene instalacni CD.
Shanim Pentium II/400MHz, nejlepe vypalene a s 8GB hdd, vse pokud mozno
na znackovych mediich :-)
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Microsoft

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.8.1998 18:14:53

Dne Mon, 17 Aug 1998 09:22:26 +0200 Burger Tom� napsal:

> Zkus hledat tady...:
> http://msdn.microsoft.com/developer/sdk/platform.htm
To jsem zkousel, nicmene na graf./text konverzni filtry jsem nenarazil.
Bylo by to mozny uvest presnejc?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Instalacia D4.0 na winNT 4.0

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 17.8.1998 18:36:51

dobra rada hodna gros, co? :-)

Jan Fiala wrote:

> Pokud mas grafickou kartu S3, tak s tou jsou problemy. Zmena graficke karty
> ? :-)

dobra rada hodna gros, co? :-)

s tou kartou S3 naozaj byvaju problemy pri instalacii NT, ale ked nainstalujes
Service Pack3
tak prestanu (dufam - pozdravujem Billa) no a ja ho tam mam uz nainstalovany -
dufam, ze to je v niecom inom....

Maj sa,
R.

mail server

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.8.1998 18:55:38

> [...]
> iba 3 uzivatelia a ja potrebujem viac) a Winroute ( demo ide iba 15 min).

WinProxy i WinRoute se da take koupit a pak chodi i vice nez 3 uzivatele
na WinProxy a WinRoute take chodi dele nez 15 minut...

RX Library

[*] Jiri Slon <slon1(zv)post(tec)cz> - 17.8.1998 19:50:18

Ahoj,

poradte mi nekdo prosim, jak ziskat RX Library. Marne se ji snazim stahnout z Inetu, porad mi to hlasi nejakou chybu. Nebo je to snad komercni produkt ?
Diky za kazdou odpoved.