OnCloseQuery

[*] �t�p�novi�����-z�����z�w�3 - 24.8.1998 22:29:18

Zdravim!

Mam takovy problem:

Delam takovou utilitku, ktera je porad spustena a sedi v TrayBaru. Hlavni
okno je jen dialog a tak sem udelal to, ze kdyz nekdo program zavre (pres
klavesu Alt+F4 nebo pres system menu) tak se program nezavre, ale jen zmizi
(minimalizuje na traybar). Na ukonceni programu mam spec. tlacitko.

Delam to pres OnCloseQuery - nastavuju CanClose podle situace...

Jenze, kdyz je program spusteny a ja chci napr. restartovat WIR95 nebo
vypnout pociatac, WIR95 nedokaze program zavrit a tak se samoze nic nekona
;)

Jak mam v programu zjistit, ze jej chce WIR95 (na NT sem to nezkousel)
zavrit?

honza

PS: Shazovani na trayBar nedelam schvalne pres minimize - vetsinou to
dopadne tak, ze uzivatel klepne na X a program zavre a pak se divi ;) To me
dost toci u ICQ - vzdycky si je omylem zavru;)

VersionInfo ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1998 22:36:23

Zbyn�k Grygar wrote:

> Muze prosim Vas nekdo napsat adresu na tento komponent nebo primo reseni?
> (D4.0)

Ahoj,

asi by jsi neco takoveho nasel na DSP (http://nswt.tuwien.ac.at/delphi/), nebo
si stahni RxLib (http://rx.demo.ru) tam to mas v unitu verinfo.

Petr Vones, amatersky programator

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1998 22:38:30

Pavel Kral wrote:

> Jasne, ze je to standardni chovani, ale ja bych ho chtel zmenit.
> MDI mi nevyhovuje, ale myslim, ze muj pozadavek na znemozneni
> menu v jinem okne neni az tak neobvykly. Doufal jsem, ze nekdo tusi,
> jak se to da provest. Prozatim to delam tak, ze pri deaktivaci hlavniho
> okna v nem zrusim menu, ale vypada to divne....

resit by to asi slo, ale napis pro jakou verzi Delphi to potrebujes.

Petr Vones, amatersky programator

zoufala vyzva

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 24.8.1998 22:44:47

!!! prosim o radu !!!

Pouzivam komponentu TTable pripojenou k tabulce v INTERBASE. Protoze potrebuji pouzivat filtr mam nastaveno:

TTable.Filtered := true;
TTable.Filter := '';
TTable.OnFilterRecord = vlastni rozhodovaci procedura

Pri otevreni tabulky je vse OK.
Pokud provedu editaci a po ni TTable.Post, nevykona se udalost TTable.OnFilterRecord. Toho lze dosahnout pouze TTable.Refresh, coz je pri editaci velke tabulky silene zdlouhave.
Z uvedeneho duvodu se spravne neobnovi pripojeny DBGrid a record zustava ve vyberu, i kdyz uz tam nepatri. Coz TTable nevadi do doby, kdy provedu edit posledni polozky ve vyberu. Kdyz se pote vratim na nespravne zobrazeny record a pokusim se o edit, zobrazi se chyba 'record/key deleted'.

Diky predem za rady.

Jan Skopovy

BDE, ... aneb hloupy smich

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.1998 23:29:43

Milane,

snad se nic nestane, kdyz tedy projednou zareaguji i ja, kdyz
se me to tak trochu tyka, nicmene je to ma reakce prvni a zaroven
posledni na toto tema.

> nebyl to posmech, ale "durazne upozorneni na divny stav veci dane"

Ale jo, byl to posmech, nekolikrat za sebou pisete, ze se mi s chuti
zasmejete. Nu coz, ja jsem opacneho nazoru nez kolega JARO. Pro me,
za me, smejte se mi, jak je libo, jen tim prosim neobtezujte
vyvojare pripojene ke konferenci Delphi. Kez by Vam smich pomohl,
ja jsem jedine pro, mozna mate nejaky problem ci mindrak, mozna Vam
z jinych veci moc do smichu neni. Rad pomaham lidem a pokud Vam to
bude k uzitku, zcela otevrene rikam, ze budu prvni, kdo Vam postoji
jako objekt vhodny ke smichu, pokud jej potrebujete. Me vubec nevadi,
ze se smejete prave me. Jen Vas prosim, prestante posilat smeti do
teto konference. Protoze pokud, jak jsem to spocital na prstech,
jste sem poslal 10 mailu, z cehoz dva jsou vysvetlenim funkce
Randomize a Random, tri jsou specifikace Vasich problemu, ale pet
jich je smeti, pak se na me nezlobte, ale vylozene obtezujete sve
okoli a ostatni financuji Vase naprosto liche vylevy, ktere nemaji
ani nejmensi souvislost s programovanim. Nejsem spravce tohoto
listu, ani nemam pravo urcovat pravidla, ale prosim Vas, pokud
nemate co rici k tematu, nepiste radeji vubec, 50% smeti je opravdu
prilis. Mate-li poznamky k me osobe, ma e-mail adresa je v hlavicce
mailu nebo take dole pod podpisem, napiste mi, pokud to neposlu
na DEV NUL, treba odpovim. Myslim, ze opravdu neni nutne obtezovat
dalsi desitky nebo stovky lidi.

> i dobry odbornik by musel byt specifikovan do urcite oblasti. coz ovsem vyse
> zmineny "expert" neucinil, resp. ucinil specifikaci do oblasti pocitacove,
> jenze ta je na nej prilis siroka. ovsem je-li skutecne takovym expertem,
> rad mu mohu preposlat radu svych problemu z nejruznejsich odvetvi
> pocitacovych ved a uvidime.

Milane, ja ani nikdo jiny nejsme povinni se specifikovat do nejakych
oblasti, at jiz jsou jakkoliv siroka. Zrovna jako se nemusim nikomu
zpovidat, co mohu pouzit a co nemohu pouzit, pokud to neni zakazano.
Muzeme nebo muzete o tom s kymkoliv debatovat, muzete si o tom myslet,
co chcete, nicmene o tom, co si ja budu psat za podpis, rozhoduji jen
ja a Buh. Buh se zatim neozval, takze to vypada, ze to tam ponecham.

Co se tyka snad nutnosti zrovna Vam (notabene proc zrovna Vam?)
dokazovat, zda jsem nebo nejsem pocitacovy expert, na co jsem dobry
a zda si s Vasim laskavym svolenim mohu nebo nemohu nejak rikat,
pak se na me nezlobte, ale sve problemy z nejruznejich odvetvi
pocitacovych ved mi neposilejte, pokud nejste ochoten za jejich
reseni zaplatit.

> A pridavam citat meho kolegy v kancelari:
>
> I always thought "computer professional" was the phrase hackers used when
> they meant "idiot".

Podivejte, jak mi to rve zily :-)))

Milane, nemam v umyslu se precenovat, ale zdrava sebeduvera mi
rozhodne nechybi. Myslete si o me, co chcete, akceptuji Vase
nazory, zrovna jako akceptuji nazory kohokoliv jineho, kdo se
chce svobodne vyjadrit v nasi alespon castecne demokraticke
zemi. Muzete se mi smat, muzete na me plivat, ale znovu Vas
prosim, nesmejte se mi a neplivejte na me v teto konferenci.
Ne snad kvuli me, ja se za sebe nestydim a za Vas uz vubec ne,
protoze nejste muj syn a nevychoval jsem Vas, ale kvuli tem
ostatnim, kteri zde ocekavaji maily zcela jinak tematicky
zamerene. Pokud Vas muj podpis poburuji, irituje nebo treba
vzrusuje, pokuste se hledat reseni na Vasi strane, nectete maily
mnou podepsane, proste si nejak poradte. Vas nazor jsem si ja
precetl, myslim, ze jsem na nej i reagoval, byt jsem Vas asi moc
neuspokojil, protoze jsem se ani nerozzuril, ani jsem podpis
nevymazal. Ale mozna jste se chtel jen zviditelnit, pak Vam
mohu s urcitosti rici - ano, byl jste videt. Tot vse, co jsem
chtel rici, zdravim Vas, Vasi manzelku, Vase i sousedovic deti,
kolegy v kancelari i tchyni, no a ted prosim prestante posilat
smeti do teto konference a jsme zase kamaradi.

Muze program zrusit sam sebe ?

[*] Petr Provazn�k <amcom(zv)grendel(tec)cz> - 25.8.1998 00:17:19

>Ahoj vsem,
>
>pacham zrovna takovou deinstalacni utilitku, ktera konci instrukci
>DeleteFile('DEINST.EXE'), jinymi slovy deinstalacni program ma zrusit i sam
>sebe. Kdyz jsem totez napsal pod D1, nebyl zadny problem (tj. program
>zlikvidoval sam sebe), ale kdyz jsem kod prekompiloval pod D3 Standard,
>program se nezrusi a nezrusi. Nevite nekdo, co s tim ? Diky predem.

Ahoj,

taky by to slo i pouzitim prikazu DOSu z Delphi a to takto ...
ExecuteFile('Deltree' , '/Y DEINST.EXE' , '' , 1);

Smaze to na 100% a bez problemu ...

Petr Provazn�k

Ikona

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1998 00:57:26

> Nevi nekdo jak v Delphi udelam ikonu do menu Start ... a ikonu na plochu ?
>
> Ja jsem to delal tak, ze jsem predem prichystane ikony rozkopiroval v
> programu na urcite mista, ale to je onicem ...

Zastupci se delaji s pouzitim interface IShellLink a IPersistFile.
Mozna ti to pomuze, mozna ne.

Piraty zastrelit !!! (OT)

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 25.8.1998 01:37:40

> [...]
>
> Myslim, ze pokud jste zjistili nelegalni SW, ze to je dokonce
> povinnost ohlasit.
Ha, jenze jak ja muzu VEDET (a DOKAZAT), ze je to SKUTECNE NELEGALNI SW?
Co kdyz, mu zustal po vyhorenem, utopenem, ukradenem (...)
starem pocitaci legalne zakoupeny SW?
S pravdepodobnosti 99,999% by se v pripade udani prokazal
ucetnim dokladem, na kterem by byl nakup onoho SW, samozrejme
od jine firmy (napr.od fy DrevoMat), anebo by drze tvrdil, ze
to ma od nas!> S pozdravem

> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

Muze program zrusit sam sebe ?

[*] Petr Provazn�k <amcom(zv)grendel(tec)cz> - 25.8.1998 02:04:00

> [...]

taky by to slo i pouzitim prikazu DOSu z Delphi a to takto ...
ExecuteFile('Deltree' , '/Y DEINST.EXE' , '' , 1);

Chyby v D4

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.8.1998 07:18:52

>a jeho slavna akce 3.1 (tehdy jeste Borland). A ted se bojim, ze se
>historie bude opakovat, protoze v D4 je tolik a jeste ke vsemu
>zavaznych chyb, ze povazuji za nutne vydat komplet novou verzi.
>Vydany patch toho resi pramalo, a podle ohlasu se zda, ze zavlekl
>dalsi chyby. V cene, kterou za D4 Inprise chce, by mel byt
>upgrade zdarma vcetne omluvneho dopisu osobne podepsaneho
>sefem firmy. :-)
>Zbysek Hlinka

Objevi se toto vsechno ve tve recenzi?

Martin

IPX a Winsock + WinNT

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.8.1998 07:41:28

>prenos datagramu IPX protokolu s vyuzitim Winsock (tedy bez klienta od
>Novellu apod.). Dik za ka�d� napad nebo tip.

Podle mne nejde o nic jineho nez jen prepsat dva parametry

FSocket :=
winsock_socket(PF_INET,SOCK_STREAM,winsock_getprotobyname('tcp'#0)^.p_proto)
a napsat FSocket :=
winsock_socket(PF_IPX,SOCK_DGRAM,winsock_getprotobyname('tcp'#0)^.p_proto)
bohuzel, to co si myslim ja a to co opravdu funguje je velky rozdil :-). Na
Delphi kuchyni mam komponentu
winsoxs, zkus si s ni pohrat.

Chtel jsem se jeste zeptat:

Mam Win95 a chci si vyzkouset praci s WinNT. Jak to ale udelat, kdyz nechci
znova instalovat D3 tak aby
ho vzali na vedomi i NT? Jinymi slovy, jak mit v PC vice operacnich systemu
a jen jedenkrat Win32 programy?

Kdysi davno jsem to tusil, ale ta hlava....

nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen?: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.8.1998 07:44:40

ahoj,
pro D3.

>Ahoj,
>
>resit by to asi slo, ale napis pro jakou verzi Delphi to potrebujes.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Delphi 4 - chyby

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1998 07:56:38

Ahoj all,

zda se, ze Delphi 4 je tak zabugovane, ze to vola po nove verzi se
zasadnimi opravami.

Chyby, na ktere jsem prisel behem recenzovani:

- Help se stale smrskava do maleho okna.

- Ukotvene komponenty na jeden okraj nezachovavaji relativni
polohu: kdyz jsem ukotvil komponentu na levy okraj a menil
velikost okna pres spodni ram, komponenta casem zmizela za
hornim okrajem.

- System lokalizaci asi nepocita s tim, ze po kompilaci se zmeni
cislovani resourcestringu. Pokud zlokalizujete program, pote ho
zkompilujete, muzete prekladat resourcestringy znovu. Viz
Richedit.

- Kompilovani balicku: IDE seradi seznam unit v "contains" podle
abecedy. Pokud mate na prvnim miste jednotku, ktera je dulezita
pro jednotky nasledujici a IDE ji presune dozadu, balicek
nezkompilujete. Viz XdkDsgn.dpk, knihovna XDK.

- SQL Builder (C/S, TQuery): pokud nevyberete zadny sloupec z
tabulek, mel by vypadat vysledek takto: SELECT * FROM... SQL
Builder vsak nedoplnuje hvezdicku.

- Okno Modules (debug): jestlize stahnete nektery panel do
neviditelna, setkate se s nim opet az po restartu Delphi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

RegEx

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.8.1998 07:57:23

Regularnich vyrazech ceho?
Jestli na vyhodnocovani matematickych vyrazu, tak na to je docela dobra
komponenta TParser na DSP od S. Hoffmeistera, free.

Pavel Kral
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 0:35
P�edm�t: Re: OLE

> Mam databazovou tabulku. V poli teto tabulky bych chtel
> uchovavat odkaz napr. na na soubor Wordu nebo Excelu atd. Tento soubor
> by se mohl napr. zobrazit jako ikona a poklepnut�m na ikonu by se spustil
> pr�slusn� program a otevrel soubor. Tj. celkem podobne jako v poste
> funguje nab�dka pripojit soubor. Co se k tomu pouziva. Je to OleConteiner,
> nebo DBRitchedit nebo se uchovava pouze cesta k souboru.
> Jak�ho typu by melo b�t pole databaze,kam se tento odkaz ulozi.

No to zalezi na tom, zda ten dopis chces take do tabulky ulozit
nebo opravdu jen odkaz. Pokud odkaz, pak ti staci normalni pole
VARCHAR(255) v SQL databazi nebo treba A(255) v Paradox ci
CHAR(255) v dBase, pripade lze vyuzit MEMO...
Pokud chces ulozit cely soubor do databaze, pak samozrejme BLOB.

zoufala vyzva

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 25.8.1998 08:08:17

> Pouzivam komponentu TTable pripojenou k tabulce v INTERBASE. Protoze
> potrebuji pouzivat filtr mam nastaveno:

1. Pro praci s IB pouzivejte TQuery a ne tabulku, ta nedela dobrotu, neb BDE to
zatracene komplikovane preklada a ISC to nedoporucuje (a vi proc). Prechodem z
tabulek na Query jsme se zbavili spousty trablu.

> TTable.Filtered := true;
> TTable.Filter := '';
> TTable.OnFilterRecord = vlastni rozhodovaci procedura

Tohle nepouzivam, takze tady nevim...

> nepatri. Coz TTable nevadi do doby, kdy provedu edit posledni polozky ve
> vyberu. Kdyz se pote vratim na nespravne zobrazeny record a pokusim se o
> edit, zobrazi se chyba 'record/key deleted'.

Tohle dela BDE. Podivej se SQL monitorem (pokud to neni multithreadove, tam
nefunguje :-((( ), zda BDE nedla iniciativni select na neco, co tam jiz neni.

Typickym prikladem je, pokud v tabulce je nejaky sloupec s default hodnodotu.
Pokud ji nevyplnis, postnes zaznam (coz probehne), tak bde nahledava tento
zaznam, ovsem ocekava null v sloupci, kde je default hodnota (napr "NOW"),
ktera se tam ovsem doplnila a nemuze jej prekvapive najit.

Kdosi napsal, ze BDE je vyborny produkt se spatnym zadanim a me se zda, ze mel
pravdu. Jiny kometar pravi, ze bde vas ma chranit, aby se uzivatel nekopul sam
do nohy, ovsem vedlejsim efektem je, ze BDE Vas obcas kopne do nohy.

Pokud pisete pro IB, tak zkuste FreeIBComponents (www.interbase.com), je to
kompatibilni s datasetem a tedy temer transparentni, byt se tam obcas najdou
chybky. Nebo IB_Objects (www.ibobjects.com), to neni transparentni (vice prace
s prepisovanim, ale zato se mi to zda jako vyzraly a DOBRY produkt. Je ho trial
verze je VELMI funkci a trila je na ni to, ze nemate kompletni zdrojak, ale
casem nejspis budete mit pocit, ze $350 (nebo kolik) se vyplati. Podotykam, ze
to neprodavam ani na tom jinak nevydelavam :-)+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

HTML zobrazovac

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 25.8.1998 08:12:08

[Petr Brant]
Nevim, co myslis slovy "dohodnout se". Jestli myslis, ze bych ti za nejaky
maly peniz poskytl to, za co jsme zaplatili $129, tak to v zadnem pripade.
Jak by ten autor k tomu prisel? Ale pokud chces zobrazovat HTML a obrazky
ve formatu BMP (ty umi Delphi nacitat i bez nize zminene podpurne
knihovny), lze na to pouzit demoverzi, ktera je jako shareware. Pro jine
obrazky funguje taky, ale tu a tam se zobrazi oznameni, ze jde o demo.
Takze nemusis vymyslet zadny vlastni format a pro sve zname pouzit
sharewarovou verzi.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

> [Petr Brant]
> Kdyz si to koupis, dostanes k tomu i kompletni zdrojaky. Ja jsem se z
> nich mnoho naucil. Jedine, k cemu zdrojaky nejsou, je zobrazovani
obrazku,
> protoze na to je pouzita nejaka knihovna DLL.

ahoj,
me tak uplne nejde o zobrazovani HTML, ale o vytvoreni nejakeho
dobreho formatu pro dokumenty v mem programu a HTML je docela dobry.
Program zatim stejne nechci prodavat - mel by slouzit jen malemu
okruhu mojich znamych. Nedohodnem se na nejakej dobrej cene
- 129$ je pro me dost na to abych zjistil jak do dokumentu dat
obrazek a pozadi...

Cuckoo

Klavesove zkratky

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.8.1998 08:17:28

Ahoj

Ja to rusim oznacovanim mysi, na jiny zpusob jsem
neprisel.

diky Petru Vonesovi jsem nasel seznam klavesovych zkratek
pro Delphi. Semtam potrebuji sloupcove bloky, tak jsem to
hned vyzkousel. Funguje to (Shift+Alt+kurzor).

ALE

Jak se dostanu zpatky k normalnim blokum. Potom mi i Shift+kurzor
dela sloupcove bloky. Diky.

OnCloseQuery

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.8.1998 08:29:23

Ahoj
Pred ukoncenim windows posila system zpravu WM_QueryEndSession
a pote, kdyz vsechny aplikace vrati jinou hodnotu nez nulu, wm_EndSession.
Na zpravu wm_queryEndSession je treba reagovat.
Standardne se proste vola ukoncovani programu (tj. OnCloseQuery),
asi bude potreba napsat vlastni proceduru, ktera tuto zpravu
obslouzi.

Mozna to neni uplne presne, doporucuji udelat pokusy, odchytavat obe zpravy
a sledovat, kdy se vola ktera udalost.
vice viz help WIN32.HLP

vlastni procedura na zpracovani zpravy se deklaruje takto:

v sekci protected
procedure wmQueryEndSession(var Msg: TMessage); message wm_queryEndSession;

Hodne zdaru

Pavel Kral

> [...]
me
>dost toci u ICQ - vzdycky si je omylem zavru;)

Promenne

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 25.8.1998 08:55:52

Ahoj,

mam dotaz, ktery se tyka zakladnich veci - definice promennych. Muze mi
prosim nekdo osvetlit tuto problematiku ? Jelikoz a protoze mne zivi
Informix a Unix, ovladam dobre lokalni, modulove a globalni promenne. Co se
ale tyce Delphi, jsem zcela mimo.
Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena
projevila i v Unitu prvnim a pod.

lukes(zv)msm.pvt(tec)cz

zoufala vyzva

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 25.8.1998 09:10:45

Hi,
nevim, jestli moje odpoved bude to prave orechove, ale nebylo by vyhodnejsi
na SQL serveru pouzit misto TTable a filtru TQuery a SQL dotaz?
V Delphi existuje celkem prima komponenta (TUpdateSQL), ktera se prilinkuje
dotazu, vyplni se updatovaci SQL a pak je mozno editovat query naprosto bez
problemu.

Byt tebou, tak se na TTable vykaslu, protoze filtrovani je zdlouhave,
obzvlaste na SQL databazich.
Predelat to neni zas takovy problem.

Cau, Pavel

Pavel Stingl
spravce databaze, programator
CEZ, a. s., Elektrarna Tisova
EMail: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

"Jan Skopov

�" <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> na 24.08.98 21:44:47

Odpov

zte pros

�m - DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>

Komu: "Delphi forum pinknet" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Kopie: (Na v

dom

�: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)

edm

�t: zoufala vyzva

[...]

Novy TEdit

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 25.8.1998 09:10:59

Potrebujem si napisat vlastny TEdit s zvyraznovanim syntaxu (tak ako to robi napr. delphi) ale
neviem kde zacat. Teda aj by som vedel, ale pozeral som sa na TEdit, TCustomEdit, TWinControl a TControl (v hierarchii) a nikde
som nenasiel implementaciu Paint... Takze otazkou je, od coho to odvodit.

dakujem

Konverze dat

[*] Roman Varga <fontes(zv)svc(tec)cz> - 25.8.1998 09:14:12

Mam takovy maly problem. Delam program pro prevod dat z DBF (FoxPro 2.6) do MSSQL 6.5.
Problem je v tom, ze prevod trva neskutecne dlouho ( 10-? hod pro prozatim priblizne 60 000
zaznamu) a obcas na zcela nahodnem miste spadne na chybu "Division by zero"
(nikde nedelim).
Po dobu prechodu na novou verzi by tento prevod mel bezet kazdou noc. Coz je za soucasne
doby trvani prevodu memozne.

Pro prevod pouzivam 2. faze

1. program ve FoxPro, kterym data pripravim do struktur stejnych jako na MSSQL.
2. program v Delphi 3.0 CS, ktrery pouze nacte pripraveny data a udela INSERT.
Pouzivam BDE 4.51. Pro Foxpro i MSSQL nativni pristup.

Nevite nekdo v cem muze byt problem, nebo jak to urychlit 20

BDE 5 a InstalShield Express

[*] Slavomir Tomascik <tomascik(zv)vse.sk> - 25.8.1998 09:16:58

Zdravim,

Skusali ste uz niekto vyrobit instalacne diskety pre program, ktory pouziva BDE5?
Pri instalacii na iny pocitac a po spusteni hlasi inicializacnu chybu $3E06.

Vyzera to tak, ze Install Shield Express nedodal do instalacie Bantam.dll.
Co s tym?

Vdaka.

Slavo Tomascik
tomascik(zv)vse.sk

RegEx

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 25.8.1998 09:47:27

Mam na mysli regularne vyrazy take ake su napr. v Perli alebo tgreb (unix) atd. Na sieti som nasiel c zdrojak ale
je povedzme nezrozumitelny. Radsej by som si to napisal sam a preto ma zaujima algoritmus ich vyhodnocovania.

dakujem

Richard
-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Lukes V�clav
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Promenne
Datum: 25. srpen 1998 8:55

[...]

Komunikacia medzi dvoma aplikaciami...

[*] Dusanic Lubos <lubos(zv)iname(tec)com> - 25.8.1998 10:06:49

> Mam maly dotaz... Mam aplikaciu z ktorej by sa mala pustat ina moja
> aplikacia (napr. cez CreateProcess(...)).
>
> Potrebujem sak aby tieto dve aplikacie spolu komunikovali
> (odovzdavali
> si informacie) aspon na zaciatku a na konci.

a co takto skusit komunikaciu cez tcpip - najlepsie s komponentami d f.piette
(ics). funguje to uplne spolahlivo ...

lubos dusanic

Variant - spusteni Wordu

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 25.8.1998 10:07:23

Pokud mas Word spusteny jako OLE a napr. promena V typu variant na nej
ukazuje, tak staci zavolat:
V.Quit pro Word.Application
V.AppClose pro Word.Basic

Pozn.:
Ja radeji pouzivam naimportovane typove knihovny. Jsem pak pod typovou
kontrolou DELPHI a funguje na ne i Code Insight, narozdil od pouziti
VARIANTU !

Miroslav Dvorak,
e-mail: <mailto:mdvorak(zv)csas(tec)cz>
tel. : 066/7126423
fax : 066/7311349
CS a.s., ZVT Praha, pracoviste Jihlava

Promenne

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 25.8.1998 10:11:05

Cau,

myslim, ze by to v pohode malo chodit :
nadefinujes si unit napr. KonstantyUnt;

do interface das premennu
zdielana_premmena : string;

no a potom v kazdom unite, kde chces tuto premennu pouzivat akurat zadeklarujes

uses KonstantyUnt;

a normalne mozes robit napr.
zdielana_premmena := 'Inicializacia';

a zdielana_premmena nadobudne hodnotu 'Inicializacia' aj pre ostatne unity...

(asi som nepochopil, kde je problem... :-)

Lukes V�clav wrote:

> [...]
> Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Maj sa,
R.

action.enabled

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 25.8.1998 10:22:13

Zdravim vsechny ucastniky a prosim o pomoc.

Mam aplikaci v D4Pro. Hlavni formular, 2 datove moduly, nekolik dalsich fromularu.
Hlavni okno obsahuje 3 DBGridy, 1 DrawGrid, 2x ActionList, 2x ToolBar.

Jeden toolbar ma 4 toolbuttony, navazane na 4 akce v ActionList.
V cele aplikaci je JEDINE misto, kde se nastavuji vlastnosti "enabled" techto akci,
a to na zaklade udaju v tabulkach.

Pri krokovani jsou hodnoty zobrazeny spravne, ale program se chova tak, jako by se nic nezmenilo, a hodnoty jsou stejne jako pri startu aplikace (kde to kupodivu probehne vporadku).

Uz jsem zkusil leccoc, vcetne format c: /s :-(((

Poradi nekdo ????

Dik

T.Baloun

---------

BDE 5.0
Delphi 4.0 + Update #1
W95 OS/R2
DB Paradox
32 MB RAM

---------

Promenne

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 25.8.1998 10:41:26

Globalni promenne :
Pod klausuli var
Form 1 : TForm1;
moje_promenna : Integer;
a z druhe unity se odkazovat
moje_promenna := XXX;
Promenne definovane v klausuli public nejakeho objektu :
Pod klausuli public
moje_promenna : Integer;
a z druhe unity se na ni odkazovat
Nejaky_object.moje_promenna := XXX;(napr. Form1.moje_promenna)
Promenne definovane v klausuli private nejakeho objektu :
Jsou dostupne pouze v unite kde je definovan dany objekt a pristupuje se
k nim stejne jako k promennym definovanym v klausuli public tj.
napr.(muj_objekt.moje_promenna)

Pokud se na promennou odkazuji na promennou v jine unite je treba do
klausule uses pridat prislusnou unitu(napr. implementation
uses Form2;)
> [...]
> ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Klavesove zkratky

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 25.8.1998 10:52:21

Ja este pouzivam napr. Ctrl-K-T (oznaceni slova), ktery rezim sloupcovych
bloku zrusi taky. Proste neco co oznacuje cela slova nebo radek atd. Bohuzel
jinej lepsi zpusob taky neznam.

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz

Promenne

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 25.8.1998 10:57:47

Ahoj,

vse zavisi na tom, kde promennou deklarujes.

Pri deklaraci v casti interfece bude promenna dostupna vsude,
kde unitu das do klausule uses.

Pokud promennou deklarujes v casti implementation, bude videt
pouze v ramci prislusne unity.

> [...]
> Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Promenne

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.8.1998 11:25:25

Premenne mozno predat hodnotovo:
funkcia(A:typ) napr Vypocet(a:integere)
v tomto pripade zmena hodnoty premennej sa vykona iba v procedure ale nie trvalo

Predavanie odkazom:
funkcia( var P:typ)
napriklad Vypocet(var p:integer);
Teraz sa preda iba pointer na premennu a zmena hodnoty premennej v procedure
Vypocet bude trvale.

Tungli
----------
> [...]
> Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Promenne

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 25.8.1998 11:28:32

> [...]
> Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

No tak to v one unite s promennou tuto definujes v sekci INTERFACE
a v kazde jine unite v ktere chces mit k teto promenne pristup uvedes
na zacatku za USES meno unity s nadefinovanou promennou.

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Handle .exe souboru

[*] SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz - 25.8.1998 11:30:21

Dobry den,
dalo by se v D3 pri spousteni .exe souboru (WinExec.. ??) zachytit
handle daneho souboru a pote pomoci Win. zpravy ho opet ukoncit?

diky za kazdy napad a radu

Zbynek Soban
Sobanz(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz

Variant - spousteni Wordu

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.8.1998 11:33:00

na http://www.delphi(tec)cz

----------
Od: Jan Nov�k[SMTP:csobta(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 23. srpna 1998 12:34
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Variant - spousteni Wordu

Kde se nach�z� archiv ?
Na jak� adrese?
Jsem v konferenci nov�.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 24. srpna 1998 11:50
P�edm�t: Re: Variant - spousteni Wordu

action.enabled

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 25.8.1998 11:38:51

[...]

Delphi 4.0 Prof. + Update #1
W95 OS/R2
DB Paradox
32 MB RAM

---------

Text do RTF

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 25.8.1998 11:38:05

Potreboval bych prevest obycejny neformatovany text do RTF.

Skousel jsem to pres RichEdit ale prevadi to pouze pri nacteni ze souboru
a do jeho StringListu to prevede uz prelozene. Ja bych to potreboval nacitat z Editu.

Dik a cau.

Libor Junek
libor(zv)thsoft(tec)cz

Muze program zrusit sam sebe ?

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.8.1998 11:42:19

>??? V D1 to slo???

Verim, ze ano. Exe soubor se nahraje do pameti a proto muze zrusit sam sebe, ale nevim, jak je to WinExacema, myslim, ze se sam uzamkne (mozna kvuli zdrojum) a proto nejde smazat, o cemz svedci misto DeleteFile('muj.exe') pouziti AssignFile(F,'muj.exe'); Erase(F); a nasledna vyjimka "File access denided"

>Uz jsi videl kapra, ktery by si sam vypustil rybnik?

Ne, nevidel jsem kapra, ktery by si vypustil rybnik, ale videl jsem kapra, ktery si vypustil vanu. :-)

Dobra

Jak vytvorit okno v D4 bez pouziti Forms

[*] Marian Jonas <jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz> - 25.8.1998 11:45:27

Mnohokrate dekuji za rady, moc mi pomohly.

Marian Jonas
jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz

componenta na tvorbu vlastneho WEB browsera

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)tkcmt.sk> - 25.8.1998 12:00:44

Existuje zopar komponent na zobrazovanie html, no tie ak su free, tak nie na komercne ucely, k tomu potrebujes este dajaku komponentu, co komunikuje cez HTTP so vzdialenym serverom, ktora ti bude predavat data, ak pouzijes ICS je tam tusim nieco take, no moja osobna rada by bola vytvorit si vlastnu komponentu, najlpesie potomka TScrollBox, ktora by bola vlastne viewer HTML, ja som tak skusal kedysi nieco take robit, ale treba si uvedomit, ze v sucastnosti browser potrebuje vediet pouzivat dynamicky html, javascript, cookies a pod. a to nie je programovanie pre jedneho cloveka. Da sa to urobit, no bude ti to trvat dlho a ked to konecne dorobis, bude existovat minimalne HTML 6, JavaScript bude zastaraly, dynamicky html bude historia...

To je moj nazor, nic v zlom, ak chces robit komercne veci, skus si zakupit nejaku komercnu VCLku alebo ActiveX komponentu (www.componentsource.com, posielaju tak raz za 2 mesiace dvojcedecko s demonstracnymi verziami hrozneho mnozstva veci, a za tie CDecka sa nic neplati)

Od: Administrator [SMTP:Administrator(zv)rosoft.sk]
Odesl�no: 24. august 1998 20:49
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'; 'Petr Zahradnik'
P�edm�t: componenta na tvorbu vlastneho WEB browsera

Mam taky problem:

Potreboval by som poradit dobru komponentu na vytvorenie vlastneho
prehliadaca
na komercne ucely (nechcem vyuzivat ani OCX IE ani Webster PRO).

Vopred dakujem za typ a demo verziu...

P.S. Kde si mozem stiahnut celu Delphi konferenciu?

Patrik Tesar

HTML zobrazovac

[*] Fifa <lisi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.8.1998 12:25:20

> [...]
> okruhu mojich znamych. Nedohodnem se na nejakej dobrej cene
> - 129$ je pro me dost na to abych zjistil jak do dokumentu dat

Na Torry's Delphi Pages (http://www.torry.ru/) je komponenta TRitchView.
Svihnes ji do formulare jako obycejny TMemo, ale muzes do ni davat ruzny
pozadi, obrazky, hypertextove odkazy, barvy, fonty a dokonce i libovolne
komponenty Delphi (tlacitka, zaskrtavaci boxy....). Tusim, ze je to FREE, ale
nejsem si jist. Pokud ti nejde o format HTML, tak tahle komponenta toho umi
opravdu dost.

Petr Fischer

Promenne

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 25.8.1998 12:41:16

Reseni Ti posilam na Tvou adresu (4kB zip), aby to nemuseli stahovat Ti,
ktere to nezajima

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail: bonnel(zv)telecom(tec)cz
http://www.bonnel-tech.com

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 10:00
P�edm�t: Promenne

> [...]
>Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
>predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Variant - spusteni Wordu

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 25.8.1998 12:42:45

[...]

Jiraskova 34, 58601 Jihlava

Promenne

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 13:20:54

=?iso-8859-2?Q?Lukes_V=E1clav?= wrote:

> [...]
> Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
> predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

To neni problem. Tu promennou, kterou chces sdilet musis
definovat v interface. Kdyz ji pak chces pouzivat (treba i
menit jeji hodnoutu) z jineho unitu, jenom das ten unit kde
je definovana do klausule uses. Ale takto definovane promenne jsou
globalni a uziraji misto na datovem segmentu.

Unit prvni;
interface
Var Sdilena : Integer;

Unit druhy;
uses prvni

procedure nastav;
begin
sdilena:=1;

Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/57805
038/7512861

Jedinecny nazev souboru

[*] Jan Fiala <fiala(zv)iname(tec)com> - 25.8.1998 13:22:42

Potrebuji generovat jedinecne 8-mi znakove jmeno souboru. Priponu si urcuji sam. Nechci, aby se soubor automaticky vytvarel a jeste s priponou TMP, takze API GetTempFileName je nepouzitelne.

Dekuji za radu

S pozdravem "klid zbran�m a program�tor�m"
se t�� na dal�� spolupr�ci
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com

action.enabled

[*] Tomas Baloun <sales(zv)ikos(tec)cz> - 25.8.1998 13:30:46

problem se jiz podarilo vyresit.

Tomas.

Novy TEdit

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.8.1998 14:06:32

Zkus se podivat do helpu k Win API na referenci k Edit Box, v indexu
hledej Edit Control Reference a listuj dale, je tam popis, jak se s tim
da zachazet. napr. zprava WM CTLCOLOREDIT

From: Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 25. srpna 1998 10:15
Subject: Novy TEdit

[...]

Async Pro WinSock komponenta

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.8.1998 14:34:53

Je tu nekdo, kdo pouziva Async Pro WinSock komponentu?

Mam takovy "maly" problem v D3.

Snazim se udelat jednoduchou aplikaci, ktera by, kdyz zjisti ze se
jako klient nemuze spojit se serverem, stala se sama serverem
a zacala by poslouchat na danem portu.

Ale vubec to nechodi :-0

Pokud je zde nekdo takovy, at se mi, prosim, ozve.

Martin
nedopil(zv)geocities.com

View CPU debug info

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 25.8.1998 14:39:37

Ahojda,
pred casem se tu negdo ptal na to, jak zapnout "videni CPU" pri ladeni
... nasel jsem neco na UDDF
( http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/ )

HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\2.0\Debugging\EnableCPU = "1"

--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

Ako do creatu formu vlozit vlastne parametre?

Nazdarek,
Znova otravujem, dufam ze trivialnou vecickou:
Ako do creatu formu vlozit vlastne parametre?
V create formulara vytvaram Query a ako parameter by som tam rad vlozil
string obsahujuci telo tohto Query (Selectu).
Ked som sa snazil vytvorit constructor, tak mi delfi vyhlasili chybu uz pri
kompilacii ...
Potom som skusil proc. FormCreat doplnit parameter (t.j. FormCreat(Sender:
TObject; SQLtext: String) no to mi Delfi vyhlasili,
ze event OnCreat formu nema zhodne parametre a ci chcem tuto vazbu zrusit.

Dik za kazdy typ
majkl

Muze program zrusit sam sebe ?

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.8.1998 15:12:35

> [...]
kvuli zdrojum) a proto nejde smazat, o cemz svedci >misto
DeleteFile('muj.exe') pouziti AssignFile(F,'muj.exe'); Erase(F); a nasledna

D1 dela WinExe ! Lze jednoduse overit, smazat nejdou.
Ale DOS Exe kupodivu odmaznout jdou! Alespon ve Win95.

>Ne, nevidel jsem kapra, ktery by si vypustil rybnik, ale videl jsem kapra,
ktery si vypustil vanu. :-)... a byl za tento hrdinsky cin hlavnim chodem, jak krute ....

Martin

Kop�rov�n� z Internet exploreru

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 25.8.1998 15:15:00

M�m vytvorenou aplikaci ve kter� pouz�v�m TDBRitchEdit
pro pole FormatedMemo Paradoxu (Pdox ANSI Czech).
Kdy� kopiruju ze schraky do tohoto pole napr z Wordu je
cestina OK. Kdyz vsak chci ulozit do pole data, kter� jsem predt�m
zkopiroval do schranky v Internet Exploreru a prenesu je z klipbordu
do tohoto pole zmrsi se mi cestina. Cim to muze byt ?
Je to nastaven�m driveru pro Paradox nebo se musi nastavit
nejaka vlastnost komponenty TDBRitchEdit ?
D�k za radu.

Jedinecny nazev souboru

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 15:30:35

Jan Fiala wrote:

> [...]
>
> Dekuji za radu
>
> S pozdravem "klid zbran�m a program�tor�m"
> se t�&scaron;� na dal&scaron;� spolupr�ci

Tak pouzij generator nahodnych cisel, cislo preved do stringu
8bytu dlouheho, zleva dopln nulama, pripoj priponu.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/57805
038/7512861

OnCloseQuery

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1998 15:47:21

> [...]
> ;)
>
> Jak mam v programu zjistit, ze jej chce WIR95 (na NT sem to nezkousel)

To je jednoduche, protoze pred restartem nebo ukoncenim Windows ten
posila zpravy WM_QUERYENDSESSION a WM_ENDSESSION. Proste jakmile
prijde tato zprava, pak si nastav, ze budes ukoncovat a ne
minimalizovat.

Jedinecny nazev souboru

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 25.8.1998 16:01:46

Cau,

asi tomu nerozumiem - preco nevygenerujes cez GetTempFileName nejaky
subor
43ASCF78.TMP a potom ho nepremenujes na 43ASCF78.MOJ ?

--
Maj sa,
R.

Poslite mi niekto

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1998 16:17:07

> Potrebujem malu sluzbu od niekoho kdo ma D3. V adresari delphi sa =
> nachadza v podadresary Delphi 3\Demos\INTERNET program HTML. Kolega mi =
> tuna zmazal cely adresar kvoli miestu na disku. Potreboval by som ci by =
> ste mi niekto kdo to tam mate nemohli poslat zdrojaky tohto programu.

Posilam ti odkaz - najdes to na instalacnim CD Delphi 3 zde:

\RUNIMAGE\DELPHI30\DEMOS\INTERNET\HTML

Proc si to posilat, kdyz to ma kazdy na svem CD, ze?

Jedinecny nazev souboru

> [...]

> urcuji sam. Nechci, aby se soubor automaticky vytvarel a jeste s =
> priponou TMP, takze API GetTempFileName je nepouzitelne.=20

Pak nejakym zpusobem vygeneruj cislo na zaklade informaci napriklad
datum + cas + nahoda. A mas to.

Error

[*] Pospisil Tomas <Pospisil(zv)Chv.pvt(tec)cz> - 25.8.1998 16:21:05

Prosim mohl by mi nekdo poradit s touto hlaskou pri kompilaci.

'Access violation at address 4170BBEB in module 'VCLDB30.DPL' Read of
address FFFFFFFF'.

Za vsechny odpovedi predem diky

Pospa

BDE 5 a InstalShield Express

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1998 16:28:39

> [...]
>
> Vyzera to tak, ze Install Shield Express nedodal do instalacie Bantam.dll.

Ja tedy nepouzivam IS, protoze mam jiny instalator, tedy jsem to ani
nezkousel. Nicmene pokud mas pravdu a tento problem tam je, da se to
vyresit dvema zpusoby. V adresari IS najdes soubory ISDEPEND.INI
a SWDEPEND.INI, kdyz se do nich podivas, pochopis, na co to je.
A pokud toto nepomuze, muzes dany soubor, ktery tam eventuelne neni,
pridat rucne v dobe navrhu instalacniho programu.

Jedinecny nazev souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.8.1998 16:35:31

>Potrebuji generovat jedinecne 8-mi znakove jmeno souboru. Priponu si
urcuji sam. Nechci, aby se soubor automaticky vytvarel a >jeste s
priponou TMP, takze API GetTempFileName je nepouzitelne.

pak ti zbyva jen nejak nahodne generovat jmeno souboru tak dlouho dokud
CreateFile s flagem CREATE_NEW konci s chybou

Text do RTF

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 25.8.1998 17:03:43

Co takhle MS Word ? ;-)
Ales

Libor Junek wrote:

> [...]
> jsem to pres RichEdit ale prevadi to pouze pri nacteni ze souborua do
> jeho StringListu to prevede uz prelozene. Ja bych to potreboval

zoufala vyzva

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1998 17:12:42

Pouzivani filtru na databaze typu client/server neni stastne uz z toho
duvodu, ze filtrovani provadi BDE na lokalni masine, coz popira principy
C/S databazi. I kdyz nekdy to, pravda, muze byt rychlejsi :).

--
POZOR - zmena e-mail adresy
ATTENTION - e-mail address changed

instalacia Interbase 5.0 na NT

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 25.8.1998 17:16:06

Radoslav Balvan wrote:

> Caute,
>
> nestretol sa nahodou niekto s "krutou (severe)" chybou pri %subj% ??
> jedna sa o chybu "internal error near: IBCheck"
>
> v install.txt sa pise akurat to, ze nesmiem mat nainstalovanu ziadnu
> verziu IB
> (a to som ani nemal...)

trosku som popozeral na forums.inprise.com a dozvedel som sa toto

Solution:

Check the PATH value for the registry key: HK_Current_user\environment
and if it's a hex value delete it or convert it to a character string.

--
Majte sa,
R.

Konverze dat

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1998 17:23:06

MS SQL 6.5 ma specialni program pro import dat "bcp" viz BOL. Takzvany
BulkCopy. Dokaze VELICE rychle (cca 300.000 zaznamu asi behem minuty -
zalezi na HW) nacist data z externiho textoveho souboru (struktura
tohoto txt fajlu musi odpovidat strukture dat na MS SQL). Na serveru je
jeste vhodne nastavit Select Into/Bulk Copy Database volbu na True (pro
Fast BCP).

Mozna by to slo vyresit spustenim tohoto externiho programu (nekde na
webu existuje i Wokeni nadstavba WinBCP - zkus pohledat).

Mac

--
[...]

Ukoncenie procesu

[*] Krautvor Ale� <krautvor(zv)mona(tec)cz> - 25.8.1998 17:26:18

Neda se nekam do pramatru v "CreateProcess" napsat aby "pri skonceni
zavrit" ?

Ales

> Ahoj,
>
> U te DOS aplikace dej Vlastnosti a v zalozce Program zaskrtni
> "pri skonceni zavrit".
>
> Petr Vones, amatersky programator

Konverze dat (insert do SQL dtb)

[*] Stepan Cerny <chaosz(zv)geocities(tec)com> - 25.8.1998 17:29:42

Ahojda,
nedavno se to tu probiralo, a navic jsem na tom gdysi taky pohorel ...
Jde o to, ze SQL server dela Commit po kazdym Insertu, a proto se to
musi (asi) delat taghle:

Tab1 - lokalni tabulka (FoxPro)
Dtb - databaze SQL
Tab2 - tabulka SQL (v Dtb)

Tab1.First;
Dtb.StartTransaction;
while not Tab1.Eof do
begin
Tab2.AppendRecord([neco z Tab1]);
Tab1.Next;
end;
Dtb.Commit;

... + takovi ty veci jako otevirani/zavirani a TRY ... FINNALY / EXCEPT
... END bloky !

Snad to bude fungovat ... :-)))
--
Stepan "Chaosz" Cerny
tvoric of software

Roman Varga wrote:

> [...]
> Pro Foxpro i MSSQL nativni pristup. Nevite nekdo v cem muze byt
> problem, nebo jak to urychlit ? Dekuji Roman

Jedinecny nazev souboru

[*] David_Zabensky.UNION(zv)union(tec)cz - 25.8.1998 17:29:26

Resil jsem to takhle (neni to ale uplne univerzalni reseni - jenom pro 26
kombinaci 'a'..'z'). Potreboval jsem vytvorit logovaci soubor, ktery se
automaticky vytvari kdyz je v LB 1. zaznam... Mi ale ten pocet varian
stacil.

:
:
: // Zalozeni noveho souboru s logovanim
if ListBox2.Items.Count = 1 then
begin
// nalezeni ROOTu
FDir:= ExtractFilePath(Application.ExeName);
// nazev log. souboru jako YYMMDDA,B,C...
FName:= FDir+ FormatDateTime('YYMMDD', Date);
i:= Ord('a');
while FileExists(FName+ Chr(i)+ '.LOG') do Inc(i);
FName:= FName + Chr(i)+ '.LOG';
AssignFile(LogFile, FName);
Rewrite(LogFile);
end;
:
:

Cau, David

PCX

[*] David_Zabensky.UNION(zv)union(tec)cz - 25.8.1998 17:32:03

Nem� nekdo zdrojak jak udelat z BMP >> PCX?

Dekuji.

Poslite mi niekto

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 25.8.1998 17:47:39

[P��loha v souboru: HTML.zip]

Libor Junek
libor(zv)thsoft(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 17:02
P�edm�t: Poslite mi niekto

Caute
[...]

Katedra v�robn�ch inov�ci�
SjF TU Ko�ice
Ing. J�n Kuch�r
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Jedinecny nazev souboru

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 25.8.1998 17:55:06

> Potrebuji generovat jedinecne 8-mi znakove jmeno souboru. Priponu si =
> urcuji sam. Nechci, aby se soubor automaticky vytvarel a jeste s =
> priponou TMP, takze API GetTempFileName je nepouzitelne.=20

Zjisti si aktualni cas, preved jej do Ceckoveho formatu (pocet vterin od nevim
kdy, asi to jiz bylo v konferenci), toto cislo preved do 32kove soustavy (zbude
tam nejaka ta pozice pro zunikatneni, pokud jiz existuje soubor stejneho jmena
(byl vytvoren ve stejne vterine)). No a to je cely :-)+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 25.8.1998 17:58:17

vsimli ste si, ako sa tu naraba s casom?
(aspon u seba som najprv videl tento mail: (problem vyrieseny)
a az po hodine ci dvoch prisla specifikacia problemu... :-)

--
Majte sa,
R.

Text do RTF

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 25.8.1998 17:58:55

Nazdar!
Nevite nekdo o tom, jestli neni v TBitmap nejaka nechutna chyba, popr.
jak to zjistit?
V moji aplikaci je:
MyBitmap:TBitmap;
a potom radky jako napr.
MyBitmap.Canvas.Brush.Style:= bsClear;
nebo
Oblast:= MyBitmap.Canvas.ClipRect;
Prakticky vzdy se mi stane, ze na inkriminovanych radkach to naprosto
vytuhne, i kdyz to tracuju pres F7. Navic pokud ve Watches pridat
MyBitmap.Canvas.ClipRect, tak mi to odmitne pokracovat k tracovani kodu
s hlaskami, ze uz debuguju. Hruza! Amateri a experti, tusite, co s tim?

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Chyby v D4

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1998 18:37:34

Martin Nedopil wrote:

> Objevi se toto vsechno ve tve recenzi?

Uplny seznam chyb urcite ne, protoze jsem limitovan mistem a D4
ma i sve kladne prinosy, o kterych je treba se zminit. Ale o cene a
navaznosti na upgrade se zminuji.

BTW - musim rict, ze tak zabugovany produkt teto tridy jsem uz
dlouho nerecenzoval. Naposledy jsem odmitl napsat recenzi na
Centuru, prave pro jeji bugovitost a premrstenou cenu.

Lukes V�clav wrote:

> [...]
> nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez predavani parametru )
> libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena projevila i v Unitu prvnim

Delphi nezna ceckovske komplikace. Vsechny deklarace v sekci
interface jsou globalni, vsechny deklarace v sekci implementation
jsou lokalni pro modul, vsechny deklarace uvnitr funkce jsou
privatni pro funkci.

Pokud uvedes deklaraci v sekci interface, bude volne pristupna ve
vsech unitach, ktere budou mit v uses odkaz na jeji unitu.

Priklad:

unit moje;
interface
var verejna:integer;

unit cizi;
interface
uses moje;
implementation
procedure ZmenVerejnou;
begin
Verejna:=5;

Richard Willmann wrote:

> [...]
> som sa na TEdit, TCustomEdit, TWinControl a TControl (v hierarchii) a
> nikde som nenasiel implementaciu Paint... Takze otazkou je, od coho to

Ja jsem koupil Orpheus, tam je schopny editor, umi i breakpointy,
a prislusny Paint jsem si prepsal.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Bolo to v Uvodni stranka...zabraneni spusteni vice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 19:03:26

Marek Repisk� wrote:

> [...]
> Pozeral som sa nu tu fciu EnumWndProc z Mistrovstv� v Delphi, ale
> vyzeralo to na mna dost zlozito, tak som to nechal tak(v D3 mi to

Ahoj,
jenom mala poznamka. Tento postup neni v zasade spatny, ale muze mit drobny
problem. V nekterych pripadech se hodi kdyz je aplikace minimalizovana aby
uzivateli zobrazovala v taskbaru misto sveho nazvu nejakou informaci (napr.
jako v Netscapu pri stahovani z FTP kolik procent se jiz prijalo). V tomto
pripade tento postup nebude fungovat protoze VCL definuje WindowClass "okna"
aplikace vzdy jako TApplication a vyhledavani okna se provadi pomoci Title.
Proto je spolehlivejsi reseni napriklad s pouzitim pojmenovaneho mutexu
ktere popisuje i Borland a ktere nijak neomezuje pouziti vlastnosti
TApplication.Title. Priklad je tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/844.html

Petr Vones, amatersky programator

Novy TEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 19:06:35

> [...]
> nikde
> som nenasiel implementaciu Paint... Takze otazkou je, od coho to odvodit.

TEdit je standartni ovladaci prvek Windows, vykreslovani tedy zajistuje
primo knihovna ovl.prvku. Ciste teoreticky by asi bylo mozne pri pouziti
jednoho fixed fontu prepsat toto vykreslovani ale prijde mi to prilis
komplikovane az temer nerealne. Pokud potrebujes editor se zvyraznovanim
syntaxe tak by sis musel napsat novou komponentu "od zacatku" (urcitym
kompromisem by asi byl RichEdit, ale jen pro male soubory protoze je to
moc pomale). Dalsi moznost je pouzit hotove reseni, o zadne free
komponente nevim (pokud nekdo vite tak se prosim ozvete), z komercnich
je to napriklad TSyntaxMemo (demo vypada pekne) nebo balik komponent
Orpheus.

Petr Vones, amatersky programator

Text do RTF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 19:13:39

> [...]
> a do jeho StringListu to prevede uz prelozene. Ja bych to potreboval nacitat z Editu.

jestli jsem to dobre pochopil tak by to mohlo byt takhle .. ?

RichEdit1.Lines.Clear;
RichEdit1.Lines.Text := Edit1.Text;
RichEdit1.Lines.SaveToFile('TEXT.RTF'); // nebo i SaveToStream.....

OLE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1998 19:26:24

> [...]

CHAR(255) v dBase, pripade lze vyuzit MEMO...
Pokud chces ulozit cely soubor do databaze, pak samozrejme BLOB.

[*] Alan Cermak <alex(zv)mas(tec)cz> - 25.8.1998 19:37:39

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)iname.com>
Komu: Delphi forum <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 15:15
P�edm�t: Jedinecny nazev souboru

> [...]
takze API GetTempFileName je >nepouzitelne.

>Dekuji za radu
>
>S pozdravem "klid zbran�m a program�tor�m"

Nejjednodussi reseni pro 8 znakove jmeno je neco jako:

Tmp := IntToHex(Random($FFFFFFFF), 8);

K tomu je ale jeste nutne doplnit smycku FindFirst(Adresar+Tmp+Extenze) ,
ktera bude bezet tak dlouho, dokud se nevygeneruje jednoznacne jmeno s danou
extenzi a v danem adresari.

S pozdravem

Alan Cermak
Alexoft
alex(zv)mas(tec)cz
ICQ: 13863597
WIN1250, ISO8859-2, HTML

Dalsi divne zatuhy

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 25.8.1998 20:18:02

Mam tu dalsi problem:
MDI aplikace, nejaky dalsi dialog. okna jako autocreate-formy. Aplikace
se mi porad zatuhavala, krokoval jsem, az jsem zjistil, ze je to v
miste, kde z kodu v MDI.pas naplnuji listview, kterej je v jedny z
autocreate-forme, ktera je zrovna closed. Chyba se objevi hned na radku:
clen:=DalsiForm.Listview.Items.Add
tam mi po F7 pri debugovani program vytuhne a de ho zrusit jedine pres
CTRL+F2 v Delphi.
Expermentoval jsem a zjistil jsem, ze pokud je to okno zobrazene (cili
neni closed), tak to projde. Jakmile je ale zavrene (i kdyz je forma
vytvorena, dela to problemy). Jak je mozny, ze to takhle vytuhava
obdobne, jako predtim ty TBitmap operace popisovano v prispevku drive?
Upozornuji, ze takto aplikace tuhne na x pocitacich, dokonce i na
dvouprocesorovem serveru, cili vylucuji problem moji masiny.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

IO error 267

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.1998 20:48:48

Pokud ti to trochu pomuze tak IO Error 267 je 'invalid directory'. Domnivam
se, ze by to mohla zpusobovat nejaka nezachycena zmena ve filesystemu mezi
tebou uvedenymi prikazy.

Vavrin Miroslav
<forcom(zv)telecom(tec)cz>
<http://web.telecom(tec)cz/forcom>

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 1:55
P�edm�t: IO error 267

> [...]

>v cetnosti 1:50000 chyba IO ERROR 267, uz jsem to osetril
>pomoci TRY ....

>Vite nekdo, proc se tam ta chyba objevuje ???
>Vzdyt hodnotu toho SOUBORZ nactu z toho sameho FileListBoxu !!!>S pozdravem Zdenek
>---------------------------------------------------------------
>: o__o Zdenek Sraier e-mail: sraierzd(zv)czn(tec)cz :
>: ( o o) http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
>: (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
>---------------------------------------------------------------
>This message was delivered using 100% recyclable electrons.

Promenne

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 25.8.1998 20:51:45

Pokud v Unit1 nadefinujes promenou a v Unit2 pouzijes klauzuli Uses unit1;
bude v Unit2 tato promenna pristupna.

Od: Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 9:54
P�edm�t: Promenne

> [...]
>Rad bych si v jednum Unitu nadefinoval nejakou promennou a obsah teto ( bez
>predavani parametru ) libovolne menil v Unitu jinem tak, aby se zmena

Novy TEdit

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 25.8.1998 20:54:59

Podivej se do nejake freeware komponenty, jak kresli. V tve komponente, ktera bude odvozena od TEdit si nadeklarujes vlastni Paint. Pokud nezavolas inherited Paint, nebude tva komponenta pouzivat Paint z TEdit.

Od: Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 10:23
P�edm�t: Novy TEdit

[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 25.8.1998 21:00:08

Diky vsem za rady. Bohuzel mi nezbyva, nez vse predelat na TQuery. Doufal jsem, ze se tomu vyhnu.

:(
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz <stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 16:03
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

[...]

"Jan Skopovzte prosdomedm
[...]

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.1998 21:05:39

Pokud budes pouzivat zpusob ktery jsi naznacil, budes se mozna jednou divit naprosto 'podivnym' chybam ve funkci programu a to z nasledujiciho duvodu :
Ve chvili kdy vygenerujes nazev souboru, (napr. pomoci datumu atd.) a otestujes, zda neexistuje, budes mit (mylny) dojem, ze je opravdu jedinecne - protoze mezi timto testem a dobou kdy jej zapises na disk uplyne urcita doba, kdy nejaka jina aplikace muze vytvorit stejny soubor - a kolize je na svete.
Nepomuze ti ani kdyby jsi pouzil (krkolomny) zpusob tesne pred zapisem znovu otestovat zda file neexistuje a pripadne nazev znovu vygenerovat, protoze mezi testem a naslednym zapisem muze dojit x-krat k prepnuti mezi procesy (mame prece multithreading) - a opet muze jina aplikace soubor se shodnym nazvem vytvorit - a kolize je na svete.

Pravdepodobnost toho, co jsem napsal je sice velmi mala - ale, presto si myslim, ze by jsi na ni mel brat ohled, takova chyba se pak velice spatne odhaluje... a v dobrem programu by takove moznosti byt nemely.

Takze bych ti doporucoval pouzit GetTempFileName a pouzit ChangeFileExt.

Od: Jan Fiala <fiala(zv)iname.com>
Komu: Delphi forum <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 15:26
[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 25.8.1998 21:13:42

// Zjisti handle programu podle textu v title baru (Caption hlavniho
formulare)
// Nemusi se zadat presne, ale riskujete, ze vice programu obsahuje stejny
text

function GetProgramHandle(prgName: String): Integer;
var HandWin: Integer;
wText: array[0..150] of char;
begin
result := 0;
HandWin := GetTopWindow(0);
repeat
GetWindowText(HandWin,wText,150);
if pos(UpperCase(prgName),UpperCase(String(wText))) > 0 Then result :=
HandWin;
else HandWin := GetNextWindow(HandWin,GW_HWNDNEXT);
until HandWin = 0;
end;

// Zavre program dle zadaneho textu v title baru

procedure CloseProgram(prgName: String);
var wwHand: Integer;
begin
wwHand := GetProgramHandle(prgName);
if wwHand <> 0 then PostMessage(wwHand,WM_QUIT,0,0);

Od: SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz <SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 18:47
P�edm�t: Handle .exe souboru

[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 25.8.1998 21:17:08

Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

Nemas zac :-)

Od: Pospisil Tomas <Pospisil(zv)Chv.pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 20:33
P�edm�t: Error

>Prosim mohl by mi nekdo poradit s touto hlaskou pri kompilaci.
>
>'Access violation at address 4170BBEB in module 'VCLDB30.DPL' Read of
> [...]

Openhelp

[*] ostadal(zv)post(tec)cz - 25.8.1998 21:30:20

Bud zdrav
p�esto ze nepatrim do konference se ti pokusim pomoci.
Kdyz otevres soubor delphi3.ctn programem MS Help Workshop
(standartne dodavanemu k D3/4) a oznacis misto ve strukture topicu a
headeru(chapter), kam chces svuj help zaradit bude stacit volba
bud ADD ABOVE nebo ADD BELOW po te zadat include a
napsat jmeno souboru *.ctn kter� chces do helpu pridat.
Po te nesmis zapomenout zadat jeste Link Files tam volbou
ADD pridas onen *.HLP soubor vse ulozis a spustis si napovedu
Me to tak funguje. Hodne uspechu preje

Jim
ostadal(zv)post(tec)cz
P.S. Pokud delas helpy jaky program by jsi mi doporucil?(tisk manualu+help)

Variant - spousteni Wordu

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 25.8.1998 22:38:51

V poslednim dopise Pavel Kral pise:
> [...]
> toho wordu a poslat na nej nejakou zpravu, at se zavre?
>
> A co uz jste zkousel? Treba by mohl fungovat prikaz Application.Quit

problemy jsou dva:

a) Word ve verzi 6 a 95 ma jakysi WordBasic, ktery VBA neakceptuje

b) toto mi nefungovalo ani s Word97. i kdyz jsem nad tim badal.

skoda, zase me M$ a jejich OLE zklamalo. je to na mne moc tajemne....

milan sorm

Milan Sorm (aka John Popelnik) telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

Variant - spusteni Wordu

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 25.8.1998 22:41:50

V poslednim dopise mdvorak(zv)csas(tec)cz pise:
> Pokud mas Word spusteny jako OLE a napr. promena V typu variant na nej
> ukazuje, tak staci zavolat:
> V.Quit pro Word.Application
> V.AppClose pro Word.Basic

tohle je presne to, co jsem potreboval vedet. diky. existuje nejaka
reference guide pro VBA a WordBasic ? Mam tady jakousi knihu od M$ (za
1500,-) ktera se honosi titulem M$ Word Developer's Kit, ale je k nicemu.

> Pozn.:
> Ja radeji pouzivam naimportovane typove knihovny. Jsem pak pod typovou
> kontrolou DELPHI a funguje na ne i Code Insight, narozdil od pouziti
> VARIANTU !

??? o teto veci slysim poprve. umi to Delphi 3 ? A C++Builder 3 ? A kde se o
tom da neco docist. mozna by to bylo lepsi nez Variant, ja k nemu sahl
proto, ze uz me nebavi delat makra ve Wordu, pojemnovat je AutoOpen a pak
delat kopii dokumentu DOC a volat word s timto dokumentem, aby si text z TXT
pretahl a naformatoval makrem sam.

diky za dalsi informace

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 23:41:18

Zbysek Hlinka wrote:
> BTW - musim rict, ze tak zabugovany produkt teto tridy jsem uz
> dlouho nerecenzoval. Naposledy jsem odmitl napsat recenzi na
> Centuru, prave pro jeji bugovitost a premrstenou cenu.

Pravda, vypada to docela blede. A to nemluve o chybovych hlasenich
v IDE typu "access violation ... in XY.BPL". Stabilita byvala jednim
z kladu Borland produktu, ale nejak se to vytraci ..... :-)

I kdyz treba Delphi 2.0 byla taky pomerne katastrofa nez vypustili
update na 2.01. Doufam ale ze update ktery bude opravdu resit vetsinu
problemu nebude nutne kupovat na zvlastnim CD. Petr Vones, amatersky programator

zoufala vyzva

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 25.8.1998 23:43:09

1. Vyzkousej nastavit Filtered := false;
Filtered := true;
hned po sobe za TTable.Post
Tim donutis TTable.OnFilterRecord k cinnosti.
2. Jako zoufale reseni se mi predevsim jevi pripojovat se na
Interbase pomoci TTable, zejmena kdyz jde o velkou tabulku.
To je popreni logiky C/S a proto to funguje tak pomalu.
Predelej ten svuj filter do klauzule WHERE dotazu SELECT
na TQuery. Rozdil je totiz v tom, ze v prvnim pripade
se ze serveru hrnou na klienta vsechna data a teprve tam se
filtruji.
V DataSetu jsou pak vsechna data a pro nektera nesplnujici
podminku filtru se pouze potlaci jejich zobrazeni. Kazdy zaznam
se neustale znova proveruje pri kazdem pohybu v datasetu.
(odtrasuj si to a zhrozis se). Proto jsou filtry na velkych
tabulkach
tak pomale. Paradoxne to vypada, ze filter je tim pomalejsi,
cim mene polozek splnuje podminku filteru.
Naproti tomu SELECT from tabulka WHERE podminka
vybere data na Interbazi (to je velmi rychle) a posle ti na
klienta
jen ty vybrane polozky. Po siti jde mene dat = rychlesi odezva.
Na klientovi se v Datasetu objevi jen mene vybranych polozek
a nic se nefiltruje, takze i klient pracuje mnohem rychleji.

Myslenky technologie C/S jsou proste a genialni.
Uz se tu podobne problemy rozebiraly nedavno.
Jaro.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1998 23:54:56

Krautvor Ale� wrote:

> Neda se nekam do pramatru v "CreateProcess" napsat aby "pri skonceni
> zavrit" ?
>
> Ales

Obavam se ze takto se to udelat neda. Ten problem se tyka pouze tech
"osklivych a starych" DOS aplikaci. Muzes si k te aplikaci ale vytvorit
PIF soubor. Budto rucne pomoci volby Vlastnosti, nebo to lze i programove
pomoci knihovny PIFMGR, ale nevzpominan si ted ze bych to nekde videl
hotove.

Petr Vones, amatersky programator

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 00:11:29

Pavel Kral wrote:
> [...]

Slo by to udelat treba tak ze pri aktivaci toho okna kde potrebujes
pouzivat tu klavesu kterou mas jako hotkey v menu na hlavnim formulari
a zaroven tu polozku v tu chvili nepouzivas - je disabled (snad jsem
to pochopil dobre) zrusis hotkey a po deaktivaci okna znovu nastavis.
Reknene ze hlavni formular je MainForm a dana polozka v menu MenuItem,
pak by to vypadalo takhle:

uses Unit1; // <- MainForm

{$R *.DFM}

procedure TForm2.FormActivate(Sender: TObject);
begin
with MainForm.MenuItem do
begin
Tag := ShortCut;
ShortCut := 0;

procedure TForm2.FormDeactivate(Sender: TObject);
begin
with MainForm.MenuItem do ShortCut := Tag;
end;

Neni to sice dvakrat elegantni, ale treba to postaci. Petr Vones, amatersky programator

Text do RTF (Bitmapa)

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 26.8.1998 00:11:06

1. Napis do predmetu zpravy vzdy strucny popis problemu !!! (pokud das
odpovedet zkopiruje se ti predmet z aktualne vybrane zpravy, a je v tom
potom zmatek)
2. Posli vice kodu, tvuj popis je dost strucny

Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 0:07
P�edm�t: Re: Text do RTF

> [...]
>MyBitmap.Canvas.ClipRect, tak mi to odmitne pokracovat k tracovani kodu
>s hlaskami, ze uz debuguju. Hruza! Amateri a experti, tusite, co s tim?

Delphi 4 - chyby

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 00:19:12

Jestli je to opravdu vsechno, tak bych to nevidel tak cerne.
Kazda verze zatim mela mouchy. Jenom premyslim jestli cena upgrade
za C/S verzi pro toho, kdo zrovna nepracuje s vicevrtvou technologii
stoji za tech nekolik novinek.

[...]

Case pro Interbase

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 00:31:12

Dekuji vsem za rady.
Rad dam prednost ceske firme. Nepotrebuji opravdu nic velkeho.
Kdyz budu kreslit struktury a vazby mezi databazemi v dobe navrhu
projektu, tak at uz je to rovnou v CASE a samodokumentovatelne.
Proverim i ty ostatni odkazy. Nemyslim, ze toto je reklama.
Je to pouze konkretni odkaz a odpoved na muj konkretni dotaz.
Za vsechny podobne odkazy dekuji. Je pochopitelne, ze kazdy
poskytne odkaz na neco, co zna nebo s cim je spokojen.
Za reklamu bych povazoval poskytovani informaci s cilem vlastniho
prospechu, coz rozhodne neni tento pripad
Jaro.
-------------------------------------

>A ty znas cenu ? Ja jsem prosel cely jejich web, a cena tam proste neni.
>
>ER/2 neznam, znam jen ER1 a pak ER Studio, ty myslis asi to druhe.
>Posledni cena ER1 byla tusim 300 U$, cenu nove verze fakt neznam. (viz
vyse)

>Tu novou verzi jsem zkousel, je to pekne, dobre se to ovlada,ale pro Sybase
Anywhere
>mi to vygenerovalo spatne triggery.
>
>Pokud chcete neco maleho, levneho, hezkeho, ceskeho, tak zkuste RKS Data
Designer.
>Je to na www(tec)czechia.com/rksoft ,
>Umi to vsechno co ER1, krome zpetneho nacitani databazi (zatim).
>
>Jestli to vypada jako reklama, tak se omlouvam, a vicekrat to neudelam.
>
>A aby to opravdu nevypadalo jako reklama, tak ti poradim. Nekde na
www.borland(tec)cz je stranka
>s vyvojarskymi nastroji, je tam asi 5 odkazu na ruzne CASE nastroje. Dalsi
odkazy jsou na
>www.inprise.com .
>
>Radim Kunz
>
>p.s. Nevi nekdo, kde bych sehnal demo verzi Erwina ? Na svem webu ji
nemaji.

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 00:47:42

Nejdes na to moc slozite?
Proc jednoduse nenapises
TQuery1.SQL.Add('SELECT ....... ')
end;
Jestlize je objekt TQuery umisten na formulari, tak je v okamziku
OnCreate jiz definovan. Jaky duvod mas definovat jej programove
namisto jeho umisteni na formular? V takovem pripade se zaklada
rovney teprve s Create formulare.

> [...]
> TObject; SQLtext: String) no to mi Delfi vyhlasili,
>ze event OnCreat formu nema zhodne parametre a ci chcem tuto vazbu zrusit.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.8.1998 01:05:43

> Je tu nekdo, kdo pouziva Async Pro WinSock komponentu?

Ja to pouzivam.

> Mam takovy "maly" problem v D3.
>
> Snazim se udelat jednoduchou aplikaci, ktera by, kdyz zjisti ze se
> jako klient nemuze spojit se serverem, stala se sama serverem
> a zacala by poslouchat na danem portu.

A v cem je tedy ten problem? Co to dela?

> [...]

> TObject; SQLtext: String) no to mi Delfi vyhlasili,
> ze event OnCreat formu nema zhodne parametre a ci chcem tuto vazbu zrusit.

Prece nemuzes volat konstruktor, ktery je jasne nadefinovany pro
dany pocet parametru daneho typu, s nejakymi jinymi parametry.
Mas dve moznosti:

1. Udelat si svou vlastni komponentu formulare s tebou danym
konstruktorem.

2. Pridat si do formulare jinou metodu, ktera to nastavi.

Piraty zastrelit !!!

[*] B�etislav �ern�k - 26.8.1998 01:17:08

Za prve se omlouvam ctenarum teto konference, protoze tohle tema je zcela
off-topic a vubec sem nepatri. Na druhou stranu k tomu nemuzu nemit komentar
a trochu poopravit naivitu nekterych lidi.

Za druhe v nasledujicim textu nikoho nenabadam, aby nedodrzoval autorsky
zakon, naopak rikam dodrzujte jej, je to zakon psany, NASI vladou a
parlamentem schvaleny. Jinak se vystavujete zakonym sankcim.

No a za treti abych omezil pripadne komentare a vytrhovani textu ze
souvislosti. Tento prispevek je muj nazor, je to muj prispevek, cimz se ne
nej stahujou vseobecna autorska prava a nedavam ti pravo k jeho dalsimu
sireni, replayum a uz vubec ne upravam a citacim z neho. Pokud tak budes
delat, tak se jednoduse priznavas k piratstvi.

Prvni o cem bych se zminil je o vyroku "Piraty zastrelit!!!". Ten kdo neco
takoveho rekne by si totiz mel uvedomit co rika. Pro nekoho je mozna
autorske pravo neco jako bozska relikvie, ke ktere se denne modli.
Skutecnost je ale trosku jina. Z nasledujiciho prikladu to snad vetsina
inteligentnich lidi pochopi.

Kazdy stat ma nejakou organizaci zabyvajici se spionazi. Je jedno jestli se
to u nas jmenuje BIS (drive asi STB), Americani CIA, Rusove KGB, a to jsou
jenom ty nejznamejsi. O tech ostatnich pro normalniho cloveka zcela
neznamych ani nemluve. Takovato organizace nema za ukol nic jineho, nez
ziskavat informace ze vsech moznych zdroju a dale je pouzivat ku "prospechu"
tohoto statu. To obvykle neznamena, ze jenom odposlouchava hovory, ale
monitoruje co nejsirsi deni ve svete. To jest i software ktery existuje, jak
se chova, jak chodi, jak se da pouzit, zneuzit atd.. (Zkus si treba ve
"svobodne" Americe napsat kvalitni sifrovaci program a prodat ho do jine
zeme.) K tomu aby zjistili co ten software ve skutecnosti dela, musi mit
samozrejme spustitelny nebo zdrojovy kod, provadet jeho analyzu atd. Z toho
zcela jednoznacne plyne ze takovato organizace nedela nic jineho, nez trvale
porusuje autorska prava (to jeste neznamena ze zakony). Z toho lze opet
vyvodit, ze se jedna o piratskou organizaci a tudiz by se dle vyroku nahore
mela postrilet.
Tim to ale nekonci. Tato organizace je samozrejme podporovana vladou a
spravnimi slozkami dane zeme. Ty vedome vyuzivaji jejich sluzeb, cimz se
take stavaji pirat. Takze ted uz by se dle takoveho vyroku mela postrilet
cela vykonna a spravni moc. No a v poslednim bode. Ty jako volic tuto vladu
a stat podporujes. Zaroven vedome podporujes tyto spionazni (piratske)
organizace. (Pokud ne, tak jsi vic naivni nez jsem si myslel.) Ty je tez
platis ze svych dani a vyuzivas jako obcan jejich sluzeb. Cimz padem jsi
pirat i ty a mel by jsi se dle vyse uvedeneho vyroku zastrelit. (No konecne
budou ty ekologove spokojeni, kdyz se vsichni postrilej a zbydou tu jenom
zvirata.)

Jinak pokud si myslis, ze se teto dedukci vyhnes tvrzenim, ze stat je
vlastnikem veskerych nehmotnych statku jeho obcanu, tak jsi silne na omylu.
Rozhodne uz neni vlastnikem nehmotnych statku obcanu ciziho statu, uz vubec
nemluve o nepratelskem statu.
Zaroven nejspis neobstojis pokud se budes zasazovat o zruseni spionazni
sluzby. Proste a jednoduse te asi nikdo nezvoli. A pokud by se ti to prece
jenom povedlo, tak te ostatni staty zanedlouho zcela spolknou vysajou
rozcupuji vyzdimou a nakonec vyplivnou tvoji nestravitelnou kostricku.
(Pokud zbyde co vyplivnout).

Predpokladam ze tento priklad ti snad uz trochu priblizil realitu zivota.
Pokud ne, tak uz nevim jak ti to lepe vysvetlit, mozna to bude umet nekdo
jiny.

Dale bych se trochu zastavil u zakonu jako takovych.

Nejdulezitejsi je asi specifikovat, co to zakon vubec je a k cemu slouzi. Za
sva leta neprilis dlouhe existence jsem o lidskych zakonech pochopil asi
toto.
Zakon at jiz psany ci nepsany slouzi predevsim k udrzovani jisteho radu. Tim
obvykle dochazi k vetsi ucinnosti fungovani lidstva. Lidstvo jako takove se
da rozdelit do velkeho mnozstvi statu,spolecnosti, komunit, tlup, band,
gangu, part.... Je jedno jak se to nazve, ale kazda takovato komunita ma sve
vlastni vlastni zakony, ktere urcitym zpusobem pozaduje dodrzovat, Tyto
komunity maji obvykle nejake zakony stejne, nebo podobne a nektere uplne
odlisne. Z takovychto komunit je obvykle vytvoren stat. Zakony statu jsou
obvykle tvoreny ze zakonu, ktere podporuje vetsina komunit, a zakonu, ktere
je schopna vynutit vladnouci komunita. Zatimco prvni slozka je v ramci statu
pomerne stabilni, ta druha zavisi predevsim na jejim ekonomickem dopadu a
vykonnosti. Ta se tez obvykle tyka obchodniho sveta. Z tohoto duvodu stat
muze tyto zakony dlouhodobe a trvale vymahat pouze tehdy, pokud se mu to
ekonomicky vyplati. V opacnem pripade musi vytvaret dalsi zakony, kterymi
potlacuje ostatni komunity, ktere s timto zakonem nesouhlasi. Tim ovsem
zabredne do nekonecneho kruhu, ktery obvykle konci prevratem, revoluci nebo
valkou.
Jako priklad lze vzit treba otrokarsky stat. V jejim zrizeni figurovali dve
nejsilnejsi komunity. To je komunita otrokaru a komunita otroku. Vladnouci
byla komunita otrokaru, ktera mela zakony silne odlisne od zakonu komunity
otroku. K potlacovani zakonu komunity otroku musela vyvijet znacne naklady.
Proto byla daleko mene efektivni nez jine typy spolecnosti a proto byla
rozvracena zevnitr nebo znicena zvenci. (Taky bych nechtel byt otrokem a
branil bych se tomu).
Zaroven jsou ovsem komunity nuceny se spojovat, aby ziskaly vetsi moc. V
pripade, ze se nespoji tak je obvykle jine spolecenstvi v lepsim pripade
pohlti, v horsim pripade vyvrazdi. (Napriklad indiani, ktere vyvrazdily
Americani). V kazdem pripade budou zakony takove komunity potlaceny a v
podstate opet zvitezi zakon silnejsi komunity. Obcas se stane ze zakony z te
druhe slozky se stanou vseobecne uznavanymi a prejdou do prvni skupiny. Take
se muze stat, ze zakon v prvni skupine prestane byt vseobecne uznavany a
stane se nestalym. Pripadne zakon z prvni skupiny muze byt potlacen zakonem
z te druhe.
Pokud bych mel nejak vyclenit onu prvni skupinu, tak by to dle mne byly
zakony, ktere podporuji nasledujici vyrok.
K ostatnim se chovej tak, jak chces aby se ostatni chovali k tobe.

Pokud to teda shrnu tak zakony, alespon z te druhe skupiny, ktere se tykaji
ekonomiky a moci nemaji se spravedlnosti prilis co spolecneho. (To se tyka i
autorskeho zakona). Obvykle byvaji uplatnovany pouze pro ty, kteri maji moc,
at ekonomickou nebo politickou nebo v pripade, kdy by mohla vladnouci
komunita o moc prijit. Myslim, ze maloktery clovek ocekava, ze kdyz sdeli
svuj nejnovejsi vyuzitelny objev neznamemu cloveku, ze jej onen clovek
nezneuzije ku svemu prospechu. Presto by dle autorskeho prava onen nicema
nemel toto nijak vyuzit a spolecnost by ho mela v opacnem pripade potrestat.
Skutecnost je ale zcela jina. Hlavni roli v tom hraje predevsim ekonomicka
stranka veci a pokud bude pro spolecnost nebo stat prospesnejsi tento zakon
porusit, tak si vytvori vyjimku v zakonu.

Protoze ale zatim nikdo znamy nic lepsiho nevymyslel, tak cloveku opet
nezbyde nic jineho, nez se s timto smirit a podle teto skutecnosti se
chovat.

Posledni u ceho bych se zastavil je autorsky zakon jako takovy a predevsim
jestli vubec prezije.
Dle meho nazoru totiz neni zas tak stabilni jak by se nekomu mohlo zdat.
Jeho problem vysvetlim na nasledujicim priklade.
Myslim, ze s velkou pravdepodobnosti neni daleko doba, kdy bude mozno
provadet ruzna vylepseni cloveka. A to ne jenom po strance fyzicke, ale i
dusevni. Tato technologie nemusi byt prilis draha po strance fyzicke vyroby.
Podle autorskeho prava si ale clovek, ktery tuto technologii vyvine bude moc
rikat koho takto vylepsi a koho ne. Dejme tomu ze materialove naroky budou
treba 10$, ale on si bude uctovat 10 000 000$. Dle tohoto autorskeho prava
ty nemas moznost tohoto vylepseni dosahnout. cimz se ve sve podstate stanes
meneceny obcan dane spolecnosti, casem te mozna oni vylepseni prestanou
povazovat za obcana vubec a stanes se pouhym nastrojem, nebo se te zbavi
zcela.
Timto okamzikem se totiz tento zakon dostane do stretu s mnohem
podporovanejsim zakonem o rovnopravnosti. Je pouze otazka, ktery zakon bude
silnejsi.

Uff to to bylo dlouhe.
Vzhledem k tomu, ze nejsem spisovatel ani pravnik, tak tam asi budou obcas
boty. Jinak bych se asi zivil timto a ne programovanim.

Jeste jednou se omlouvam tem, ktere toto tema vubec nezajima, a zaroven bych
chtel pripomenout puvodnimu odesilateli zpravy "Piraty zastrelit", ze on
porusil zakon komunity tohoto listservu. Proto se zase nesmi prilis divit ze
se najdou lidi, ktere porusuji jeho autorska prava.

Bretislav Cernik
xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz

Off topic: Makrokamera pro 95

[*] Jan Najvarek <najvarek.uamt.fei(zv)dzin.dame.fee.vutbr(tec)cz> - 26.8.1998 01:58:12

Jen tak mezi reci, nevite, zda je nekde na Inetu k dostani programek,
ktey by pod W95 nahraval akce uzivatele a pak je prehraval, tak jako
makrokamera pod 3.1.Hledal jsem ho uz nekolikrat a nikdy jsem nic
pouzitelneho nenasel.

Diky

Honza Najvarek
Jan Najvarek
najvarek(zv)dame.fee.vutbr(tec)cz

Chyba pri deleni nulou ve WinNT a aplikaci z Delph

[*] Alaire <alaire(zv)usa(tec)net> - 26.8.1998 02:05:02

Chyba pri deleni nulou ve WinNT -X- aplikace z Delphi1:

Dela to permanentne jiste ucetnictvi v Delphi_1, nevite nekdo, co s tim?
Delaji to i Vase aplikace napsane v Delphi?

Nejdriv to psalo "Divide by Zero" (anglicky v Ceskych NT), ted to pise
"chyba pri deleni nulou" :))
Je to cim dal pravidelnejsi.. A na vsech instalacich WinNT, evidentne je
chyba nekde v kompileru k D1 nebo v nejake komponente te aplikace nebo co...
Nikde jinde jsem to nevidel, alespon ne pravidelne..

Mate radu? (mimo smazani toho programu)

A.

instalacia Interbase 5.0 na NT

[*] Alaire <alaire(zv)usa(tec)net> - 26.8.1998 02:06:53

Funguje vam Interbase na NT?

ja mel Trial verzi a ta bezela jen pod Win9x! Pod NT zahlasila nejakou chybu
pri install.

Nebo ze by byly 2 verze?

A.

-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>
> Check the PATH value for the registry key: HK_Current_user\environment
>and if it's a hex value delete it or convert it to a character string.

[*] lubos(zv)iname(tec)com - 26.8.1998 02:51:34 -0400 (edt)

cau,

a co takto skusit nasledovne:

function LeftPadCh(S: string; Ch: Char; Len: Integer) : string;
begin
While ( Length(s)<Len ) do
s:= Ch+s;
Result:= s;
end;

function GetTempFileName2: String;
const
fcSuffix: String= '.xxx';
begin
Result:= LeftPadCh(FloatToStr(Double(Now)), '0', 8)+fcSuffix;

Get free personalized email at http://netscape.iname.com

zoufala vyzva

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 04:16:54

Jenom pro upresneni. Ja chapu logiku C/S, ale mym ukolem je stvorit SW pro
notebooky, kde IB je pouze lokalni - IB z duvodu bezpecnosti dat. Tudiz
veskerou praci vykonava pouze 1 stroj.

Jako klasicky pripad, kdy TTable je rychlejsi nez TQuery, kdyz se potrebuji
pomoci GotoKey nastavit na urcity record, ale neomezit vyber filtrem, jak se
to dela v TQuery. To se potom muzu jit zastrelit, kdyz TQuery Gotokey
nepodporuje.

Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 3:08
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

> [...]
>edit posledni polozky ve vyberu. Kdyz se pote vratim na nespravne zobrazeny
>record a pokusim se o edit, zobrazi se chyba 'record/key deleted'.

Verze Delphi

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 26.8.1998 06:14:28

Mozna by nebylo od veci, kdyby byl kazdy dotaz a kazde reseni doprovazeno
informaci o verzi Delphi, pro kterou je to mysleno.

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail: bonnel(zv)telecom(tec)cz
http://www.bonnel-tech.com

zoufala vyzva

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 26.8.1998 07:21:04

Jan Skopov� wrote:

> [...]
> to dela v TQuery. To se potom muzu jit zastrelit, kdyz TQuery Gotokey

ale TQuery podporuje Locate( )
Query1.Locate('nazov_stlpca', hodnota_stlpca,
[nejake_nastavenia_-_najdes_v_helpe]);

--
Maj sa,
R.

Variant - spusteni Wordu

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 26.8.1998 07:28:37

Vetsinu veci lze najit v helpu k Wordu 8 a Excelu 8 (VBAWRD8.HLP,
VBAXL8.HLP).
Je tam i obrovske mnozstvi prikadu podle kterych to lze snadno pochopit.
Od Borlandu jsem bohuzel jeste tak dukladny help nevidel ! :-(

Naimportovat typove knihovny umi D3 a D4. V D3 neni import zcela
dokonaly, ale pouzit se da (napr. nezvlada prejmenovani vsech nazvu
promenych, metod a pod., ktere by mohly kolidovat s klicovymi slovy
DELPHI. Zarnym prikadem je treba Application). D4 je z techto chyb, jak
se mi zatim zda, vyleceno a importy funguji bezvadne. Abych nezapomnel,
IMPORT TYPE LIBRARY je v menu PROJECT, kde ti nabide bud import
zaregistrovanych OLE objektu nebo si muzes importnout i nejaky
neregistrovany (typove knihovny M$ produktu maji koncovku .OLB).

Mirek Dvorak

> [...]

http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 26.8.1998 07:31:41

mas medzi tymi riadkami aj take cosi ako:

mybitmap := TBitmap.Create; // ???

--
Maj sa,
R.

PROBLEM s SQL - pomalost

[*] Martin Gruber <gruber_mart(zv)hotmail(tec)com> - 26.8.1998 07:41:27 pdt

Mam velikej problem!

Pracuji s MS SQL 6.5.
Mam projekt kde mam nekolik 'browseru' a jeden z nich zobrazuje asi 70
tisic zaznamu. Cele je to delano pres SQL.

A ted ten problem, pokud tento 'brows' pustim v tom projektu trva mu cca
50 s nez ta data zobrazi, pokud si udelam jinou aplikaci, ktera obsahuje
pouze tento brows ukaze to takrka hned.
Zjistil jsem ,ze pokud to pustim z projektu tak se to snazi natahnout
vsechnou najednou, ale pokud pouziju ten druhej pripad tak si ty data
dohledava.

Nedokaze te mi nekdo poradit co s tim ??

Kop�rov�n� z Internet exploreru

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 26.8.1998 07:44:58

Do Word Padu se to zkop�ruje tak� se spatnou cestinou.
P�smo je tam napr. TimesNewRoman(z�padn�) ,kdyz se
rucne zmeni na TimesNewRoman( stredoevropsky) vse je v poradku.
Pri kopirovani z IExploreru do Wordu ze schranky je to v poradku.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. srpna 1998 0:12
P�edm�t: Re: Kop�rov�n� z Internet exploreru

>Ahoj,
>
>spis to vypada jakoby Internet Explorer ulozil chybne data do schranky,
>zkus je treba vlozit do jineho editoru jestli se to bude chovat podobne.
>Nejlepsi je k tomu pouzit asi WordPad, protoze ten je zalozen na richeditu.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Novy TEdit

[*] Jarek M. <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 26.8.1998 08:01:23

Datum: 25. srpna 1998 10:23
Poedmit: Novy TEdit

Potrebujem si napisat vlastny TEdit s zvyraznovanim syntaxu (tak ako to robi napr. delphi) ale...
Ahoj

Pokud Ti k vyreseni tveho problemu bude stacit aby jsi mohl psat na canvas tak se da udelat potomek TEdit
a pouzit (upravenou) kreslici metodu z TDBEdit. Potom se nepouziva standartni kresleni windows.
Ja jsem timto zpusobem resil aby TEdit zarovnaval doprava a funguje to bez problemu.

Pokud mas zajem muzu ti ten zdrojak poslat.

Jarek M.

marecek(zv)melzer(tec)cz

Konverze dat

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.8.1998 08:12:45

Mame dobre skusenosti s opacnym pristupem. Nejdrive data nasypat do MS SQL tak jak jsou do samostatne tabulky, ktera nema zadne constrainty ani zadne indexy (tim se podstatne urychli zapis do MS SQL). Teprve uvnitr MS SQL menime struktury a zapisujeme do cilovych tabulek. Je-li to stale pomale, lze skusit druhou cast konverze napsat ulozenou procedurou. Je-li to stale pomale, doporucuji na cilove tabulce zrusit pred nacitanim dat vsechny triggery, constrainty a indexy (je-li to mozne) a po nacteni je znovu vytvorit. To uz musi byt rychle, delalli jsme takto statisice vet z paradoxu do MS SQL a dalo se to zrychlit docela slusne.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Roman Varga [SMTP:fontes(zv)svc(tec)cz]
Odesl�no: 26. srpna 1998 7:59
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Konverze dat

Ahoj,

[...]

<<Soubor: ATT00008.htm>>

Ako do creatu formu vlozit vlastne parametre?

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 26.8.1998 08:14:14

Nazdar,

ak to chces silou mocou robit cez parameter v create, tak by Ti to mozno islo takto:

Unit2
====
constructor MyCreate(Sender:TComponent;SQLtext:String);

constructor TForm2.MyCreate(Sender:TComponent;SQLtext:String);
begin
Create(Sender);
Query1.Sql.Clear;
Query1.Sql.Add(SQLtext);
end;

Unit1
====
FormSQL:=TForm2.MyCreate(Self,'select ...');
FormSQL.ShowModal;
FormSQL.Free;

Ale na prenos SQL prikazu by som skor pouzil typ TStrings. Umoznuje to zadat SQL
prikaz napr. do TMemo alebo ho zkopcit z ineho TQuery. Potom by to bolo asi takto:

constructor TForm2.MyCreate(Sender:TComponent;SQLtext:TStrings);
var
i:integer;
begin
Create(sender);
Query1.Sql.Clear;
for i:=0 to SQLtext.Count-1 do Query1.Sql.Add(SQLtext.Strings[i]);
end;

FormSQL:=TForm2.MyCreate(Self,Memo1.Lines);
resp. FormSQL:=TForm2.MyCreate(Self,Query2.Sql);

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Poslite mi niekto

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.8.1998 08:15:26

> From: "Libor Junek" <libor(zv)thsoft(tec)cz>
> To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Subject: Re: Poslite mi niekto
> Date: Tue, 25 Aug 1998 17:47:39 +0200

No jiste, posli nam to vsem. Clovece, uvedom si, co tady delas!!!
Porusil jsi hned dve pravidla najednou. Za prve jsi poslal do
konference binarni prilohu, coz je zakazano pravidly teto
konference, byt to bylo jen 3kB. Ale za druhe, a to je mnohem
zavaznejsi, jsi prave porusil autorsky zakon. Poslal jsi do
konference cast produktu Delphi 3. Prestoze jsi poslal zdrojak
prikladu, udelal jsi neco, co se nesmi a co je trestne!!!

Prosim vsechny ucastniky, kdyz uz nehodlate dodrzovat autorska
prava, budte tak moc laskavi a neporusujte je tady verejne
timto zpusobem. Nekdo, kdo evidentne nema Delphi koupene, kdyz
nema instalacni CD, si pozada o nejake soubory a jiny mu je
hned posle - navic v konferenci.

Konverze dat (insert do SQL dtb)

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.8.1998 08:17:22

Pises, ze to delas v Delphi pres INSERT, ale nevim, jestli pres metodu
INSERT tabulky, nebo SQL dotazem INSERT INTO .... Pres ten dotaz by to melo
byt mnohem rychlejsi. Dalsi moznost vidim zkusit komponentu TBatchMove a
vybrat cinnost kopirovani nebo append, podle toho, co potrebujes.
Predpokladem ovsem je, ze zdrojova tabulka musi mit stejnou (resp. datove
typy polozek musi byt kompatibilni) strukturu jako cilova. Podle vseho to
mas splnene (1. faze), takze by to mohlo byt v poradku.

Mnoho zdaru.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 08:22:30

Diky
tohle resi hlavni problem, jeste zustava to, ze pri stisku Alt v okne,
ktere nema vlastni menu, se aktivuje menu v hlavnim okne a hlavni
okno se prenese dopredu.

Dekuji za ochotu

> [...]
> with MainForm.MenuItem do ShortCut := Tag;
>end;
>
>Neni to sice dvakrat elegantni, ale treba to postaci.

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 26.8.1998 08:23:15

Prosim posli.Diky.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jarek M. [SMTP:marecek(zv)melzer(tec)cz]
> Odesl�no: 26. srpna 1998 8:01
> Komu: 'DELPHI Distribution List'
> P�edm�t: RE: Novy TEdit

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 08:26:25

Na DSP jsem na to videl komponentu, jmenuje se macro a zip ma asi 5kB
bez zdroje.

Author name=Peter Th�rnqvist
Author E-mail=peter.thornqvist(zv)eq-soft.se
Author URL=http://www.eq-soft.se/delphistuff

[...]

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 26.8.1998 08:36:34

[[ INTERNET.ZIP : 1576 in WINMAIL.DAT ]]

----------
Od: =?iso-8859-2?B?SW5nLiBK4W4gS3VjaOFy3D[SMTP:kuchar(zv)tuke.sk]
Odesl�no: 19. srpna 1998 12:13
Komu: Delphi
P�edm�t: Poslite mi niekto

<<Soubor: ATT00013.txt>><<Soubor: ATT00014.htm>>

Jedinecny nazev souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.8.1998 08:36:09

>asi tomu nerozumiem - preco nevygenerujes cez GetTempFileName nejaky
>subor
>43ASCF78.TMP a potom ho nepremenujes na 43ASCF78.MOJ ?

to mi prijde jako nesmysl. Protoze v adresari nebude zadny soubor *.tmp,
muze lehce dojit k tomu, ze po prejmenovani na *.moj dojde ke kolizi
jmen (resp. neni vyloucena).

OLE

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 08:37:06

[...]

-------
Misto WinExec pouzij ShellExecute s nazvem souboru

-------
[...]

------
TBlobField ma sve metody neco jako LoadFromFile
a LoadFromStream, SaveToFile, SaveToStream, ktere muzes
pouzit.
Pro zobrazeni, o co ti asi jde nejvic, pak musis pouzit aplikaci,
ve ktere je ten soubor vytvoreny, nebo nejakou spec. komponentu,
ktera s takovym formatem umi pracovat.
Slo by to udelat treba tak, ze obsah pole ulozis metodou SaveToFile
do temp souboru a ten otevres volanim ShellExecute.

Pavel Kral

Jedinecny nazev souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.8.1998 08:41:55

> [...]
mezi procesy (mame prece multithreading) - a >opet muze jina aplikace
soubor se shodnym nazvem vytvorit - a kolize je na svete.

no a to vyresi pouzivat misto findfirstu primo CreateFile s parametrem
CREATE_NEW - pokud soubor jiz existuje neni vytvoren, pokud neexistuje
je vytvoren a je to.

Ako do creatu formu vlozit vlastne parametre?

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.8.1998 08:46:59

Delali jsme to mnohokrate a vzdy tak, ze jsme si napsali novy constructor s jinym jmenem, nez puvodni.
Pozor na praci v constructoru, ani pote co zavolas inherited create nemusis mit vsechy objekty na formulari definitnvne vytvorene, pro nektere veci jsem musel prepisovat metodu CreateWnd (nebo tak nejak, uz si presne nepamatuji). Po vsech techto zkusenostech bych se dnes asi vratil k puvodnimu pojeti. Nechal bych cosntructor tak jak je a mezi create a show bych volal nejakou vlastni public metodu, ktera mi nastavi parametry.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: mstevlik(zv)gamo.sk [SMTP:mstevlik(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 26. srpna 1998 8:07
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Ako do creatu formu vlozit vlastne parametre?

[...]

[*] Milo� Kastner <kastner(zv)infos(tec)cz> - 26.8.1998 08:47:37

Nazdar,

pokud zapnes sloupcove bloky Ctrl+O+C tak zpet na
radkove se dostanes Ctrl+O+K. Lze take Ctrl+O+L, to
ale pak oznacuje vzdy cele radky.

Jinak veskere klavesove zkratky se daji rychle najit, kdyz
das v helpu Rejstrik a klic "keyboard shortcuts".

Milos Kastner
Milos Kastner, KJ software, Jakubske nam.15, CZ-79841 Kostelec na Hane
mailto://kastner(zv)kjsoft(tec)cz
http://www.kjsoft(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral [SMTP:kral(zv)afx(tec)cz]
Odesl�no: 25. srpna 1998 8:17
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Klavesove zkratky

[...]

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 26.8.1998 08:52:25

> [...]
> TObject; SQLtext: String) no to mi Delfi vyhlasili,
> ze event OnCreat formu nema zhodne parametre a ci chcem tuto vazbu zrusit.

Lze to vyresit take tak, ze si pro form deklarujes dalsi public
konstruktor
s potrebnymi parametry. Definovan bude napriklad takto:

constructor TForm1.CreateWithSQL(AOwner: TComponent; const SQL: string);
begin
Create(AOwner);
Query1.SQL.Add(SQL);
end;

Delphi4 uz pry umi pretezovani metod, coz je vlastne moznost deklarace
vice
metod tehoz jmena ale s ruznymi parametry.

+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |
| address: Geislerova 6 |
| Olomouc 2, 772 00 |
| Czech republic |
| tel.: +420/68/5313130 |
| fax.: +420/68/5313132 |
| http://www.vision(tec)cz |
| mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz |
+----------------------------------+

zoufala vyzva

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.8.1998 09:20:41

TQuery podporuje Locate - a to bohate staci (je to dokonce v necem lepsi, nez GotoKey).

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Skopov� [SMTP:jan.skopovy(zv)vol(tec)cz]
Odesl�no: 26. srpna 1998 8:19
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 3:08
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

> [...]
>edit posledni polozky ve vyberu. Kdyz se pote vratim na nespravne zobrazeny
>record a pokusim se o edit, zobrazi se chyba 'record/key deleted'.

Text do RTF (Bitmapa)

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 26.8.1998 09:26:17

Dne Wed, 26 Aug 1998 07:31:41 +0200 Radoslav Balvan napsal:

> mas medzi tymi riadkami aj take cosi ako:
>
> mybitmap := TBitmap.Create; // ???

Jasne, mam to tam, protoze kdybych to nemel, tak mi to hodi Access
violation, ale vono to normalne vytuhne i pri tracovani... navic jsem
zjistil, ze pokud ten kod prenesu do formu, kde je minimum komponent,
tak vetsinou funguje...

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

OLE

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.8.1998 09:27:01

Do TDbRichEditu OLE nedas - jde to sice slozite ohnout (ze jo Rony), ale pro tento pripad to asi nestoji za to. Pouzij OleContainer. OLE umi take neco jako Link (to je to L uprostred OLE) - to bude pro Tvuj pripad asi nejlepsi reseni. Da se to naprogramovat celkem snadno, nemusis se toho bat, uz jsem to delal a byl jsem za dva dny hotov.

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 0:35
P�edm�t: Re: OLE

> [...]

CHAR(255) v dBase, pripade lze vyuzit MEMO...
Pokud chces ulozit cely soubor do databaze, pak samozrejme BLOB.

RX Library

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 26.8.1998 09:41:08

Ahoj,

pred nejakou dobou zde nekdo nabizel anglicky help
k RX Library. Pokud to je mozne, zaslete mi ho prosim na muj mail.

OLE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.8.1998 09:47:31

> [...]
> Kdysi zde byla diskuse o fci. Winexec.
> Pr�kaz WinExec('start document1.doc',SW_Show);
> mi nefunguje. Potreduji n�co zapsat do c�sti uses ?

No, vypada to tak, ze tam asi budes muset napsat:
uses windows
tam je WinExec definovana.

> Pokud bych chtel ulozit cel� obsah souboru do pole typu BLOB.
> Jak se to udel� ? Jak� komponenta se pouzije.
> Je to OleCconteiner nebo TDBRitchEdit nebo jina ?
> Existuje k tomu nejak� priklad ?

Ale kdepak, to se nedela pres zadnou komponentu. Proc
bys mermomoci chtel dokument Wordu zapisovat do nejake
komponenty jako RichEdit? Mimochodem, ten typ se
nejmenuje TDBRitchEdit, ale TDBRichEdit, to T tam
neni. Dela se to normalne primo s polozkou typu BLOB,
takze mas TBlobField, ktera je prirazena tabulce,
no a tam mas funkce treba LoadFromFile apod.

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 10:19:37

Pavel Kral wrote:

> Diky
> tohle resi hlavni problem, jeste zustava to, ze pri stisku Alt v okne,
> ktere nema vlastni menu, se aktivuje menu v hlavnim okne a hlavni
> okno se prenese dopredu.

Pak u toho formulare ve kterem pouzivas onu hotkey nastav KeyPreview na True
a zkus :

procedure TForm2.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Key = VK_MENU then Key := 0;

Komunikacia DCom

[*] Ladik Kasza <kidalik(zv)pobox.sk> - 26.8.1998 10:38:37

Cavte,

Diky za rady, ale stale mi to blbne. Tak zacinam uvazovat, ze ta chyba je
niekde u mna.
Preto by som bol rad, keby sa nasiel niekto, kto by mi poslal nejaky maly
vzorovy priklad
na DCOM server a DCOM Klient.

Ladik

Variant - spusteni Wordu

[*] Miroslav BALAZ <mibainfo(zv)internet.sk> - 26.8.1998 10:44:57

-----P_vodn_ spr_va-----
Od: Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz>
Pre: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
K_pia: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
D_tum: 26. august 1998 02:50
Predmet: Re: Variant - spusteni Wordu

>??? o teto veci slysim poprve. umi to Delphi 3 ? A C++Builder 3 ? A kde se
>tom da neco docist. mozna by to bylo lepsi nez Variant, ja k nemu sahl
> milan sorm

Takato varianta OLE sa vola EARLY binding. Ta s ktorou ste doteraz pracoval
je LATE
binding.
EARLY je rychlejsia a ma ju len D3 a D4. Mnoho o OLE sa da docitat na M$
www.
Hlavny rozdiel pre programatora, je ze u jednej z nich (musel by som sa
pozriet do svojich zdrojakov - clovek si to mnozstvo informacii nezapameta
vsetko)
sa musia vsetky argumenty funkcii uviest v danom poradi, ale u tej druhej
staci ako
v vo VBA uviest napr len jeden argument pod svojim menom a ostatne je mozne
vynechat (len tipujem ze to bude EARLY).
EARLY vyzaduje xxx_TLB.pas generovane pomocou Delphi z Wordu, Excelu alebo
ineho prislusneho programu, ktory ma byt pouzity. Uz tu niekto o tom pisal v
tychto dnoch.

> [...]
>http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083
>
>fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 11:00:48

Jan Najvarek wrote:

> [...]
> ktey by pod W95 nahraval akce uzivatele a pak je prehraval, tak jako
> makrokamera pod 3.1.Hledal jsem ho uz nekolikrat a nikdy jsem nic

Ahoj,
nedavno se o necem takovem psalo tady:

http://zive.cpress(tec)cz/r-art.asp?id=2807

Petr Vones, amatersky programator

Poslite mi niekto

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.8.1998 11:48:38

> From: Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz>
> To: "'DELPHI Distribution List'" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Subject: RE: Poslite mi niekto
> Date: Wed, 26 Aug 1998 08:36:34 +-200

> ------ =_NextPart_000_01BDD0CC.A54F8600
>
> [[ INTERNET.ZIP : 1576 in WINMAIL.DAT ]]

Ne, tohle vazne nema cenu, to je skoda slov.

Jedinecny nazev souboru

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.8.1998 12:01:45

Tak si to pred pouzitim zkontroluj nebo vytvor ten TMP a v try except ho
prejmenuj s pozadovanou priponou. V pripade potreby toto opakuj, kym
nebudes mit dobre jmeno. Samozrejme po pouziti nezapomen ten TMP smazat.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)fortech(tec)cz]
> Odesl�no: 26. srpna 1998 8:36
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: Jedinecny nazev souboru

Poslite mi niekto

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 26.8.1998 12:18:21

Zdravim EXPERTA!

zda se, ze tady upozornujes na pravidla konference, ale sam je
porusujes!! Ja bych doporucil, abys odstranil z paticky zprav posilanych
do konference reklamu na svoji firmu... Klidne se podepisuj jako EXPERT,
to mi nevadi, kazdy si tu jiste udela svuj obrazek...

Porusovani licence je jina vec (zavazna), ale ty nejsi policajt, tak
nikoho neokrikuj, ANO? Inprise tuhle konferenci cte, tak to nech na
nich.

> [...]
> Odesl�no: 26. srpna 1998 9:15
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Re: Poslite mi niekto

> No jiste, posli nam to vsem. Clovece, uvedom si, co tady delas!!!
> Porusil jsi hned dve pravidla najednou. Za prve jsi poslal do
-----------cut----------------

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Problem se spoustenim procesu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.8.1998 12:25:27

DD,

spustim-li z Deplhi prostredi program, ktery nekam nakopiruje soubor,
ktery posleze pomoci CreateProcess spusti, pocka az program skonci a po
jeho skonceni zase smaze soubor z disku, dochazi k tomu, ze vsechny
operace (vcetne DeleteFile) probehnou OK. Soubor presto ale na disku
zustane. Neni ale pristupny - chova se jako smazany - jen je jeho jmeno
v adresari videt :-). Zmizi az po te co je ukonceno prosredi Delphi.
Spustim-li ladeny program bez IDE, pracuje jak ma.

Process DELPHI32 si ponecha otevreny handle na mnou spousteny soubor
(overeno vypisem z NTHandleEx) - setkal se s tim nekdo, vi nekdo jak IDE
rict at uz proboha ten soubor zavre/vubec neotevira ??

<none>

[*] Daniel Prynych <Daniel.Prynych(zv)hornet(tec)cz> - 26.8.1998 12:33:38

Dobre odpoledne.

Pouzivate nekdo funkci SetWindowsHookEx
Mne ji nechce D2 vzit
viz :
ourHook:=SetWindowsHookEx(WH_MOUSE,HookProc,Hinstance,0);
pri prekladu hlasi Calling convention differ (kurzor je na Hinstance)
Podle helpu je ale zadana spravne.

Dik Dan

Konverze dat

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 26.8.1998 13:05:54

Nejrychlejsi je BCP. Je to sice trochu pres ruku, protoze ty tabulky
FoxPro musis nejprve prevest do textu a pak importovat.
Mam ale i velice dobre zkusenosti s Accessem. Pripojis si ty tabulky do
Accessu a exportem pres pres ODBC je snadno a rychle nahrnes do SQL 6.5.
Na SQL 6.5 musis mit ale nastaven dostatecny pocet zamku a nebo to delat
po castech. Bohuzel se to ale vsechno dela "rucne". Neumim na to napsat
ten Basic, co tam pouzivaj. Tim by to slo i zautomatizovat, popr. z toho
udelat exe program.
S pozdravem
Milan Reiniger
Skroupova 5, c.dv. 92,
tel.: 019/703 5053
reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz
http://info.plzen-city(tec)cz

> [...]
> �
> Nevite nekdo v cem muze byt problem, nebo jak to urychlit ?

Beh na pozadi

[*] Ing. Ji�� Kub��ek - 26.8.1998 13:08:13

Ahoj,
prosim o radu. Mam v D1 aplikaci, ve ktere spustim casove narocnou rutinu,
obsahujici Application.ProcessMessages. Prubeh zpracovani teto rutiny
zobrazuji v ListBoxu.
Kdyz vsak chci posunout radky textu v okne ListBoxu, zastavi se beh rutiny
po dobu stisku tlacitka mysi nad posuvnikem. Lze s tim neco delat?

Ing.Jiri Kubicek
Email: etatherm(zv)telecom(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/etatherm

Tvorba helpu (OT)

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 13:08:10

Ahoj,
zkousim napsat help, a zjistil jsem, ze kompilator helpu
nezere soubory .RTF vytvorene ve Wordu 97.
Uz jsem o tom problemu nekde cetl, ale nevim, jak ho vyresit.
Neznate nekdo nejakej update na Word 97?

Diky Pavel

PS. zkousel jsem SW, ktere tu byly doporucovane, nektere
jsou dobre, ale ty prachy...:-)