Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 05.12.1997 19:21:52

Radek Docekal wrote:

> OnIdle nastava tehdy, kdyz aplikace nema co na praci. Jak se
> nastavuje,
> zjistis (jako vetsinu ostatnich veci, co ti tady radi) po stisku F1
> :-)

Ahoj Radku,

aaaa, napoveda :-) .. ano, chytra vec - problem je v tom, abych alespon
z casti vedel o cem se mluvi - a v tom mi zadny help, byt sebelepsi,
nepomuze .. uznavas ??

Mej se,

Peter

Jak ??

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 5.12.1997 20:02:03

>Dobry, nechtel bys mi to napsat a poslat ?? (peterrus(zv)geocities.com)
>Opravdu bych to ocenil :-).
>Neznam, ale asi kapacita :-)).

Tim sem myslel ze by ses mel podivat na prispevek do TETO KONFERENCE od
TOHOHO AUTORA!

Cau
McLEI

"cerne ctverecky"

[*] Richard Vdovjak <vdovjak(zv)usa(tec)net> - 5.12.1997 20:17:26

Ahojte,

mam otazku ci niekto nevie, ako sa da v delphi urobit resize komponentov pocas behu aplikacie.
Nemam na mysli "manualnu" zmenu width, height, ale skor vyvolanie stavu, aky je pocas
navrhu designu formulara ("cierne stvorceky" okolo akt. prvku - reagujuce na mys).

Odhadujem, ze by to mohlo byt nieco podobne, ako je moving pomocou nie prilis dokumentovaneho
parametra spravy WM SysComand (vid magic number)

Ked nasledujucu proc. navesite na OnMouseDown komp. ako panel, buttun ... da sa s nimi hybat bez
akejkolvek dalsej obsluhy.

procedure TForm1.Panel1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
const SC DragMove = $F012; { !!!!!!!! a magic number !!!!!!!!}
begin
ReleaseCapture;
Tcontrol(sender).perform(WM SysCommand, SC DragMove, 0);
end;

Neexistuje podobny magic number aj pre resize ???

Richard Vdovjak
mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)utcru.sk
homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282
Tel/Fax: +421 844 221 192

Jak ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 20:49:56

> Ano, Marco Cantu opravdu umi - zatim mam Mistrovstvi pro D1, D2 bude
> zrejme nasledovat. Nevis, jestli se chysta neco i pro D3 ??
>
> Mej se,
>
> Peter

Existuje jeste dalsi "rada" knih o Delphi vydanych cesky. Bylo to zatim
jen pro Delphi 1 - Pruvodce vyvojare. Napsali to nejaci lide snad primo
z Borland tymu. Existuje i pro Delphi 3, ceske vydani jiz v cervnu
inzeroval UNIS, ale zatim jsem to nevidel a na maily me neodpovidali.

Jinak na strance Marca Cantu se dozvis i o jeho dalsih knihach
http://www.marcocantu.com/

Petr Vones, amatersky programator

System Resources

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 23:35:55

Plisek Jan Ing. wrote:

> Nazdar kolegove,
>
> posilam zase jeden dotaz uplneho zacatecnika. Nevite prosim nekdo,
> jak se da zjistit hodnota "System Resources" (napr. 71% Free),
> zobrazovana aplikacemi v okne "O aplikaci". V knize "Mistrovstvi v
> Delphi" jsem nasel pouze zminku o castecne dokumentovane API-funkci.
>
> Dekuji predem za radu.

No, zkus se podivat na API funkci GlobalMemoryStatus, ale neni to tak
jednoznacne. Priklad je i v "Mistrovstvi v Delphi 2"

Petr Vones, amatersky programator

"cerne ctverecky"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1997 23:47:14

> [...]
>
> Neexistuje podobny magic number aj pre resize ???
>
> Richard Vdovjak
> mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)utcru.sk

Zkusil jsem tento priklad a sledoval jsem pomoci WinSight parametry zpravy
WM_SYSCOMMAND pri resize, hodnota je $F008.

Petr Vones, amatersky programator

Excel OLE Automation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.12.1997 00:03:05

Ahoj vsichni.

Nevite proc toto nefunguje ? Pouzivam Office 95CZ (Excel 7). Tam uz
by snad nemel byt problem s lokalizaci nazvu metod OLE.

var
V:TVariant;
begin
V:=CreateOleObject('Excel.Application');
V.Workbooks.Add;
^^^^^^^^^
Zde to hlasi neco ve smyslu "Metoda neni podporovana OLE objektem"
Nejdou volat ani jine metody (ani treba V.Visible:=True).
Nemuze byt chyba treba nekde v instalaci Officu ?

CD PRO DELPHI

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.12.1997 03:54:53

Vazeni pratele,

protoze vsichni stale hledame a stahujeme komponenty a informace z Internetu,
napadlo me soustredit tyto soubory. Neni to na vylisovani CD-ROM, protoze zase
tolik nas neni, ale v dnesni dobe medium CD-R jiz neni tak drahe, takze to se
da udelat. V zadnem pripade nechci a ani nemam cas konkurovat profesionalnim
vydavatelum CD-ROM, ani na tom nechci vydelavat. Budu rad, pokud se mi vrati
investice, kterou jsem do toho vlozil formou downloadu z Internetu, velkeho
mnozstvi casu (jak stahovani tak vypalovani), opotrebenim vypalovacky,
nakladu na media, samolepy, obaly, rozeslani apod. A chci hlavne neco udelat
pro Vas.

Na CD-R nebude zadny vyhledavaci system ani seznamy, ve kterem souboru co je,
protoze to bych nad tim opravdu stravil pul zivota, navic tyto informace
rychle zastaravaji. Bude tam soustredeno maximalni mnozstvi souboru pro
vsechny tri verze Delphi, ktere jsem nasel a stahl - freeware, shareware,
public domain, dokumenty, napovedy... Bude tam samozrejme zakladni trideni
podle verzi Delphi a dale podle dokumentu, freeware a shareware. I kdyz ja
nezarucuji, ze je vse roztrideno spravne, protoze neni v mych silach tisice
souboru prochazet a kazdy prohlizet, zrejme tam je take dost starsich veci.
Rozhodujicim hlediskem je ale kvantita - je toho vice nez 350 MB, mozna
toho brzy bude 400 MB - jeste stahuji. Neni mozne tuto hromadu dat radne
aktualizovat, ani se o to pokouset asi nebudu, ale jako zakladna komponent
je to myslim slusne, opravdu se tam da najit mnoho zajimaveho.

Rozhodl jsem se nasadit cenu 450,- Kc vcetne DPH v pripade platby predem
nebo 500,- Kc v pripade zaslani na dobirku. Myslim, ze to neni mnoho, naklady
by to melo pokryt. Napiste mi, zda je cena vyhovujici a zda o toto CD-R
budete mit zajem - abych se nenamahal zbytecne. Pokud zajem bude, rad bych
obsah uzavrel asi za tyden, abych jej stacil rozeslat pred vanoci a Vy jste
mohli CD vyuzit jiz pres vanocni svatky. Do te doby bych rad stahl vse, co
jsem si predsevzal - mela by tam byt vetsina Delphi Super Page a mnoho dalsiho.

Mam tu jeste jednu prosbu a zaroven nabidku. Pokud vite o necem, co by na
tomto CD-R pro Delphi rozhodne melo byt, a je to freeware, shareware nebo
dokument, napiste mi (na muj e-mail, samozrejme, ne do konference), jeste
to tam mohu dat. A pokud mate sami neco z Vasi dilny, co byste radi ukazali
kolegum, treba i trial verze komponent, napiste mi. Rad to na CD-R pridam.
Neposilejte prosim hned soubory e-mailem, mohlo by se stat, ze mi ucpete
server, napiste nejdrive, o co jde.

Dekuji a jsem s pozdravem

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Jak ??

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 6.12.1997 07:16:00

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)geocities.com]
Odesl�no: 5. prosince 1997 19:22
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Jak ??>Ano, Marco Cantu opravdu umi - zatim mam Mistrovstvi pro D1, D2 bude
>zrejme nasledovat. Nevis, jestli se chysta neco i pro D3 ??

Na jeho strankach je jiz popsana kniha Mistrostvi v DELPHI 3. Kdy ovsem bude cesky nevim.(mistrostvi v DELPHI 2 mam a je to skutecne dobra kniha :-) )

S pozdravem
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
tel. +420-342-441 fax. +420-342-21208

Mej se,

Peter

Carovy kod

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 6.12.1997 09:15:08

Simicek Pavel wrote:

> Ahoj vsichni!
> Nevite nahodou nekdo kde by se dala sehnat komponenta na carovy kod
> i se zdrojaky, nejlepe DB. Diky za kazdou radu. Pavel

Zrovna se snazime s jinou firmou dat neco takoveho dohromady. Jestli
to ovsem bude k dispozici, nevim, protoze cary delaji (snad) prave
kolegove.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Jak ??

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 06.12.1997 10:21:27

> [...]
> z Borland tymu. Existuje i pro Delphi 3, ceske vydani jiz v cervnu
> inzeroval UNIS, ale zatim jsem to nevidel a na maily me neodpovidali.

Ano, to znam : Xavier Pacheco a Steve Teixera. Ale nevedel jsem, ze
pochystali knizku i na D3. Diky :-)).(jeste vedet, kdy ji vydaji :-(( )

> Jinak na strance Marca Cantu se dozvis i o jeho dalsih knihach
> http://www.marcocantu.com/

Tak tohle je opravdu super, diiik :-)).

> Petr Vones, amatersky
> programator

Peter, AA (absolutni amater)

"cerne ctverecky"

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 6.12.1997 11:58:55

Richard Vdovjak wrote:

> [...]
> width, height, ale skor vyvolanie stavu, aky je pocas navrhu designu
> formulara ("cierne stvorceky" okolo akt. prvku - reagujuce na mys).

No nevim, ja to resim tak, ze uvrhnu na prislusne misto svuj objekt,
ktery ma ony ctverecky a obali to co chci menit, a muj objekt pak za
sebou tahne ten pohlceny. Pohyb samozrejme odchytava ten muj objekt.

Simicek Pavel wrote:

> A je tam urcite, a kdyz tak pod jakym nazvem, nebo si to jenom
> myslis?

Dival jsem se, protoze me to take zajima. Zadal jsem v hledani heslo
EAN (nebo BarCode), a nasel jsem jich par.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

"cerne ctverecky"

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 6.12.1997 16:18:01

> No nevim, ja to resim tak, ze uvrhnu na prislusne misto svuj objekt,
> ktery ma ony ctverecky a obali to co chci menit, a muj objekt pak za
> sebou tahne ten pohlceny. Pohyb samozrejme odchytava ten muj objekt

Presne tak to dela i Borland v design modu. Nekde jsem kdysi urcite videl
komponentu, ktera tohle delala. Zkus se podivat na Delphi Super Page (DSP).

Petr Slovak
Trilog, s.r.o.
Http: http://www.trilog(tec)cz/
E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271
Mobil: (+420) 603 / 501 642
Adresa: Vanickova 5/1, Praha 6, 160 00

CD PRO DELPHI

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 6.12.1997 17:15:29

Ahoj,
odpovidam do konference, protoze se to tyka vsech eventuelnich zajemcu.
Ja za sebe muzu rict ze bych zajem mel, ale protoze krome jineho se nase
firma zabyva produkci multimedialnich CD ROM chtel bych se zminit o
jednom problemu s CD-R. Pred lisovanim finalnich CD-ROM si nechavame
vypalovat odla�ovaci verze na CD-R a ne vsechny CD-R jsou k precteni na
vsech mechanikach CD - proste CD-R pro distribuci neni ( alespon podle
mych zkusenosti ) spolehlive medium. Jestlize clovek vypaluje na
konkretni vyzkousene vypalovacce a pak CD-R pouziva na konkretni
vyzkousene mechanice tak je to bez problemu, ale asi bych si to netroufl
distribuovat, byt i nekomercne. Lidi kteri s tim maji zkusenosti by
problemy jiste pochopily, ale je mezi nami i dost netolerantnich a proto
na to pro jistotu upozornuji predem. Je mozne ze ma nekdo jine
zkusenosti, ale nase zkusenosti s CD-R jsou vyse uvedene.

S pozdravem
Zdenek Petruj

address: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 OSTRAVA - Poruba
Czech republic

e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
www: http://www.zebra(tec)cz
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963

> [...]
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

CD PRO DELPHI

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.12.1997 17:30:03

> [...]
> vsech mechanikach CD - proste CD-R pro distribuci neni ( alespon podle
> mych zkusenosti ) spolehlive medium. Jestlize clovek vypaluje na

Ahoj, diky za nazor.

Samozrejme, to se stat muze, i kdyz ja jsem se zatim nesetkal s vaznejsimi
problemy pri cteni CD-R, protoze jsem si vzdy kupoval kvalitni CD-ROM
mechaniky, treba TEAC. Mam informaci o tom, ze takove ty hodne stare
dvourychlostni mechaniky necetly nektere CD-R, ale ted uz se to snad
vubec nestava, aspon jsem se s tim nesetkal na ctyr- a vicerychlostnich
mechanikach. V dnesni dobe si snad jiz kazdy nechal na CD-R vypalit sva
data, takze urcite vi, zda mu to funguje nebo ne. Zajemcu nebude rozhodne
ani zdaleka 500, coz je cislo, kdy by se vyplatilo nechat CD-ROM vylisovat.
A ja nechci delat nic komercniho, nechci pak jeste 2 roky prodavat
cedecka a shanet dealery. Je to mysleno jako zajimava nabidka tem, kteri
nechteji (nebo nemohou) viset na Internetu mnoho desitek hodin.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

VxD drivery a Delphi ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.12.1997 19:00:24

Ahoj vischni,

Zajimalo by mne jestli nekdo nevite neco blizsiho o psani jednoduchych VxD
driveru (pristup k paralelnimu portu) a zdali je mozne nejakym (i treba ne
prilis "cistym") zpusobem k tomu vyuzit Delphi kompilator.
Cetl jsem ze VxD se pisi v ASM nebo C++, treba existuje nejaky Wizard ci neco
jineho co by v tomto smeru pomohlo.

VxD drivery a Delphi ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.12.1997 19:12:02

> [...]
> prilis "cistym") zpusobem k tomu vyuzit Delphi kompilator.
> Cetl jsem ze VxD se pisi v ASM nebo C++, treba existuje nejaky Wizard ci neco

Tezko, VXD jsou drivery, takze na ne Delphi neni vhodne. Nejlepsi je
pouzit C++, dokumentace je v MSDN.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Array of char vs. Memo

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 6.12.1997 19:16:07

Srdecne vsechny zdravim,

potrebuji ukladat data z TMemo do pole Array [1..2000] of char.
TMemo je omezeno na MaxLength=2000. To by snad melo byt OK.

Jak ale prenaset data (obousmerne), aby se zachovaly radky v TMemo ?
Lze nejak pristupovat k datum v TMemo jinudy, nez pres
TStingList nebo lines[i] ?
Jak je v TMemo ulozen znak novy radek ? CR, LF nebo CR+LF, anebo jinak.

Diky za rady.

Zdenek (Hroch) Sraier
E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

Array of char vs. Memo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.12.1997 21:18:44

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
>
> Diky za rady.

> Zdenek (Hroch) Sraier
> E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

Pouzijte vlastnost Text, nebo metody GetTextBuf, GetTextLen a SetTextBuf.
Blizsi informace jiz najdete v helpu. Petr Vones, amatersky programator

Problem s TGauge.

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.97 02:54 met

Caute Delphisti,

nevedel by mi niekto poradit?
Potrebujem, aby sa mi pred zaciatkom programu
spustila komponenta Gauge a ked dosiahne 100%,
aby mi spustila hlavny program. Skusal som
to viacerymi sposobmi, ale som zaciatocnik
a nevedel som si s tym rady.
Za pripadne odozvy dakujem

Bezo.

Problem s TApplication

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.97 03:33 met

Este som ani poriadne nedopisal prvy problem a uz sa objavil
dalsi.
Pri spusteni programu sa mi na obrazovke objavi hlavny
formular, ale na nic nereaguje. Ked na neho hocikde
(aj na buttony alebo menu) kliknem, pocitac len pipne.
Ked som to skusal debugovat pomocou F8, tak potom
mi to uz islo, ale ked nedebugujem, tak si s tym
neviem rady.
Diky za kazdu odpoved.
Bezo.

Problem s TGauge.

[*] Peter Rus <peterrus(zv)geocities(tec)com> - 07.12.1997 07:28:35

Ahoj Erik,

pozrel som sa na tvoj problem, a tu mas riesenie. Pridaj si na form este
jeden timer. Aby si nemusel moc dlho cakat, nastav mu kratky interval
(povedzme 1, 10 - je to v milisekundach) a nastav enabled na true.
Potom na ten timer dvakrat poklepaj a v editore budes mat udalost
Timer1Timer, do nej napis :

if Gauge1.Progress = Gauge1.MaxValue then
begin
Timer1.Enabled := False; // Vypnes Timer
SpustiCoPotrebujes;
end;

Toto je samozrejme pre pripad, kedy sa TGauge.MaxValue bude rovnat 100,
miesto toho mozes napisat rovno tu 100.

Dufam, ze som to vysvetlil, ak nie, napis mi

Maj sa,

Peter
peterrus(zv)geocities.com

-----
Erik Bezak wrote:

> [...]
> spustila komponenta Gauge a ked dosiahne 100%,
> aby mi spustila hlavny program. Skusal som
> to viacerymi sposobmi, ale som zaciatocnik

"cerne ctverecky"

[*] Richard Vdovjak <vdovjak(zv)usa(tec)net> - 7.12.1997 11:40:09

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

>Zkusil jsem tento priklad a sledoval jsem pomoci WinSight parametry zpravy
>WM_SYSCOMMAND pri resize, hodnota je $F008.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Vdaka Peter, vyzera to byt to, co hladam,
len keby este existovala komb. move a resize v jednej hodnote (or,xor,and -
to nie je - skusal som)

s pozdravom

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1997 13:16:01

Erik Bezak wrote:

> [...]
> Ked som to skusal debugovat pomocou F8, tak potom
> mi to uz islo, ale ked nedebugujem, tak si s tym

No, a nemas u toho formulare nastavenou vlastnost Enabled na False ?

Petr Vones, amatersky programator

Problem s TApplication

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.97 17:29 met

Petr, mal si pravdu, chyba bola v to Enable.
Ja viem, ze to asi vypada primitivne, ale
uz som spominal, ze s Delfami len zacinam.
Dakujem za pochopenie
Erik.

P.S. : Urcite sa este ozvem s nejakym
(mozno zasa primitivnym) problemom. :-)

System Resources

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 7.12.1997 17:44:39

> [...]
> zobrazovana aplikacemi v okne "O aplikaci". V knize "Mistrovstvi v
> Delphi" jsem nasel pouze zminku o castecne dokumentovane API-funkci.
Ahoj, Honzo!
Pozadovane hodnoty vraci funkce:
... :=GetFreeSystemResources(GFSR_Systemresources);
:=GetFreeSystemResources(GFSR_GDIresources);
:=GetFreeSystemResources(GFSR_Userresources);
a funguje to.
*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

Problem s MainForm.Visible

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.1997 18:26:15

Aaaaaaaaaaaaaa je tu dalsi problem,

nevie mi niekto vysvetlit, preco ked spustam aplikaciu
a v hlavnom formulari mam nastavene Visible na False, tak
sa mi napriek tomu formular zobrazi?

Problem s convert.exe

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.97 18:44 met

Skusam robit nejaky help pre windowsy a mam na to
nejaky program stiahnuty z internetu (myslim, ze
sa vola (HelpWriter for Delphi ...) a on potrebuje
pre spravne fungovanie aj program convert.exe .
Najprv som ho sice nevedel najst, ale ked som si
spravil plnu instalaciu Delphi, tak tam uz bol, ale co
cert nechcel, stale vypisoval nejaku run-time chybu
(chybal mu subor s priponou TXT).
A ja by som potreboval vediet aka je vlastne
syntax tohto programu, lebo z tohto

Usage: convert.exe <filespec(s) | (zv)filelist>

sa nevyznam. Takze mi prosim napiste, aka je ta
syntax, popripade aky subor .txt to odo mna ziada
a ako ho vytvorit.
By
Erik.

System Resources

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 7.12.1997 19:16:43

> [...]
... :=GetFreeSystemResources(GFSR_Systemresources);
:=GetFreeSystemResources(GFSR_GDIresources);
:=GetFreeSystemResources(GFSR_Userresources);

-----End of Original Message-----

Ale ne ve Win32

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

Problem s MainForm.Visible

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1997 19:42:35

Erik Bezak wrote:

> Aaaaaaaaaaaaaa je tu dalsi problem,
>
> nevie mi niekto vysvetlit, preco ked spustam aplikaciu
> a v hlavnom formulari mam nastavene Visible na False, tak
> sa mi napriek tomu formular zobrazi?

Napis do OnCreate hlavniho formulare tohle:

Application.ShowMainForm:=False;

Problem s MainForm.Visible

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.1997 19:53:01

[Charset iso-8859-2 unsupported, filtering to ASCII...]

> Napis do OnCreate hlavniho formulare tohle:
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> Application.ShowMainForm:=False;

Skusal som to, ale neslo mi to.
Kompilator vobec nepoznal ShowMainForm, asi
to bude tym, ze pouzivam Delphi 1.0

Problem s MainForm.Visible

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1997 20:24:29

Erik Bezak wrote:

> Skusal som to, ale neslo mi to.
> Kompilator vobec nepoznal ShowMainForm, asi
> to bude tym, ze pouzivam Delphi 1.0

Aha, to jo. Tak nepouzivej Delphi 1.0 :-)))) Mozna, zkus se podivat na
API funkci ShowWindow, ale nevim jestli to k tomu pomuze...

Petr Vones, amatersky programator

System Resources

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 7.12.1997 20:28:36

> [...]
>
> -----End of Original Message-----
>
> Ale ne ve Win32

> Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
Tak nevim, ale mne to funguje i ve Windows 95, vraci to hodnoty,
ktere �vypadaji velmi verohodne.
*-----------------------------------------------*
[...]

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 7.12.1997 21:04:42

>Tak nevim, ale mne to funguje i ve Windows 95, vraci to hodnoty,
>ktere �vypadaji velmi verohodne.

A neni ten program napsany v D1? D2 ani D3 volani takovehle funkce
nepodporuji. Ve Win32 to samozrejme funguje za predpokladu, ze ten susteny
program (ktery to vola) je 16bit.

Pavel

Problem s MainForm.Visible

[*] bezak5(zv)kepler.fmph.uniba.sk (Erik Bezak) - 7.12.1997 21:17:14

> [...]
>
> Aha, to jo. Tak nepouzivej Delphi 1.0 :-)))) Mozna, zkus se podivat na
> API funkci ShowWindow, ale nevim jestli to k tomu pomuze...

Bohuzial som nuteny robit v Delphi 1.0, lebo program, ktory pisem
musi bezat pod Windows 3.11 . No ale aj tak diky.

Este by som sa chcel spytat na subor windows.dcu .
Castokrat ho odo mna pyta, ale v Delphi 1.0 sa nenachadza
ziadny subor windows.* . Mozno ho treba niekde stiahnut
alebo neviem co. Poradte me please.

Erik.

Windows.dcu ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1997 22:31:20

Erik Bezak wrote:
> [...]
> Castokrat ho odo mna pyta, ale v Delphi 1.0 sa nenachadza
> ziadny subor windows.* . Mozno ho treba niekde stiahnut

Patrne asi pujde o to, ze jsi nekde videl priklad zdrojaku pro Delphi >=2.
Windows je unit ve kterem jsou definovany funkce a typy pro API. U tebe
je to tusim rozdeleno do unitu WinProcs a WinTypes. S D1 to budes mit proste
porad tezsi... :-)

Petr Vones, amatersky programator

System Resources

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 8.12.1997 07:28:20

> [...]

> ... :=GetFreeSystemResources(GFSR_Systemresources);
> :=GetFreeSystemResources(GFSR_GDIresources);
> :=GetFreeSystemResources(GFSR_Userresources);
Diky, Zdenku, z radu. Jak mi cas dovoli, hned to vyzkousim a zabuduji
do kalkulacky.
Ahoj Honza.
> *-----------------------------------------------*
> ZDS, spol. s r. o.
> Ing. Zdenek Drvota, director
> Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
> 530 02 Pardubice 41691
> Czech Republic
> e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
> http://www.angelfire.com/biz/zds
> *-----------------------------------------------*

databaze

[*] Patrik Volhejn <Volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 8.12.1997 07:51:23

Nazdarek programatori
mam jeden dotaz zacatecnika
Mam databazovou tabulku, vytvoreny alias a td. Potrebuju do ni dostat obrazky a to se mi jaksi
nedari. Tak bych vas prosil o pomoc.

<none>

[*] Patrik Volhejn <Volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 8.12.1997 08:01:59

Ahoj mam jeste jeden takovy dotaz s kterym si uz vubec nevim rady.
V pascalu mam programek kde ovladam seriovy port.
Nevim jestli to v delphi muzu vube takhle nejak udelat.
V pascalu pouyivam prikazy jako: Inline($FA); {zakaze pseruseni}
Port[BA+4] := 1; {nahodi DTR}

- mam sanci neco podobneho naprogramovat v delphi nebo me win95 nepusti ?
za kazdou radu moc diky.

Jeste jestli mohu poprosit zapomel jsem jak se prihlasit a odhlasit do konference
tak byh vas chtel poprosit.
Ahoj a moc diky.

CD PRO DELPHI

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 8.12.1997 08:07:30

Nazdar,

tak ja se hlasim jako priklad, ze ne na kazde CD mechanice funguji vsechny
vypalena CDcka. Mam Mitsumi FX-400 (1,5 roku) 4x a jde mi tak 45-50 procent
palenych CD.
Kolega ma Grundig (typ neznam) 16x a jde mu tak 80 procent. Kdo cetl manual
vypalovacce, ten vi, ze z 60 stran manualu je 5 o vypalovani a zbytek o
povolenem
kolisani teplot, o vibracich v pocitaci, o el.m. polich kolem, o vyvazenosti
media ....
Z jedne konference, kterou jsme u nas poradali, jsme nechali lisovat CD.
Jista firma
v Praze je lisuje do mesice a tech 800 CDcek, ktere jsme lisovali vyslo asi
na 30Kc
za kus. Vcetne potisku CD a krabicek s papirovou upoutavkou a prehledem
obsahu.
Jedine, v cem by mohl byt problem je, ze asi nebudes mit kapital na to, aby
jsi nechal
lisovat CD a pak je teprve prodaval.

-Jiri Malek-

[...]

[*] Radek Matejka <matejka(zv)z5.preciosa(tec)cz> - 08.12.1997 09:00:39

Zdravim,

Ja sem na tom obdobne. Mel sem Mitsumi 8x, asi tak 1.5 roku starou,
myslim
ze to byla jedna z prvnich. Vypalovana CD necetla vubec. Tak sem se
jednou
nastval a poslal sem ji jim spatky. Poslali mi za ni novou a ta uz tak
40 % taky precte... :) Tak nevim, jestli ji mam znovu reklamovat.

Jiri Malek wrote:

> [...]
> obsahu.
> Jedine, v cem by mohl byt problem je, ze asi nebudes mit kapital na to, aby

Rozmery aktivni plochy desktopu

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 8.12.1997 09:30:35

Ahoj Zdenku,
diky za radu. Mam jeste nekolik nejanosti. Pokud to podle helpu
k SHAppBarMessage dobre chapu, tak ABM_GETTASKBARPOS
a ABM_GETSTATE vraceji vlastnosti hlavniho panelu. Ostatni zpravy
(ABM_QUERYPOS, ABM_GETAUTOHIDEBAR) jsou tedy urceny
pro jine panely ? Napr. panel zastupcu office ? Tyto zpravy vsak
potrebuji handle okna. Ale jak lze zjistit, kdyz nevim zda je panel
vubec zobrazen ? Take nevim jake vsechny panely existuji a podle
ceho poznam, ze dane okno je panelem.

I kdybych vsemu uvedenemu rozumel, jevi se mi to prilis slozite.
Ja proste chci jen vedet, jaka je aktivni plocha desktopu, abych mohl
nastavit inicializacni rozmery okna tak, aby nebylo prekryto nejakym
takovym panelem.

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Petruj [SMTP:zpetruj(zv)zebra(tec)cz]
Odesl�no: 5. prosince 1997 8:46
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: RE: Rozmery aktivni plochy desktopu

Panely jsou okna ve W95, ktera jsou obhospodarovana API funkci
SHAppBarMessage do ktere se dosazuji ruzne identifikatory podle toho co
ma funkce delat a adresu struktury APPBARDATA ve ktere jsou informace,
ktere asi potrebujes.

> [...]

tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Kolar [SMTP:petrkolar(zv)melzer(tec)cz]
> Odesl�no: 4. prosince 1997 13:46
> Komu: 'Delphi List'
> P�edm�t: Rozmery aktivni plochy desktopu
>
> Ahoj,
> nevite nekdo, jak lze zjistit rozmery aktivni plochy desktopu. Jedna
> se mi
> o to, pokud je u nektereho okraje zobrazen hlavni panel, panel
> zastupcu
> office nebo jiny podobny panel. Komponenta Screen vraci rozmery bez

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(B4(`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`N $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````2P``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````$1%3%!(22!$:7-T<FEB=71I;VX(zv)3&ES
M= !33510`&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z```>``(P`0````4```!33510
M`````!X``S !````%0```&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z``````,`%0P!
M`````P#^#P8````>``$P`0```!L````G1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,
M:7-T)P```(zv)$+, $````:````4TU44#I$14Q02$E 24\N4$E.2TY%5"Y#6(zv)``
M``,``#D`````"P! .(zv)$````>`/9?`0```!D```!$14Q02$D(zv)1&ES=')I8G5T
M:6]N($QI<W0``````(zv)'W7P$```!+`````````($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`
M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`"0```!213H(zv)4F]Z;65R>2!A:W1I=FYI('!L;V-H>2!D97-K=&]P=0`]
M#0$%(zv) ,`#(zv)```,T'# `(``D`'(zv)`C``$`,P$!(( #``X```#-!PP`" `)``D`
M#P`!``H!`0F `0`A````-3,W-34S-#8X0S9&1#$Q,4$P,D(P,# P0S!#.#$T
M-S0`UP8!`Y &`.(zv))```A````"P`"``$````+`",```````,`)(zv)``````"P`I
M```````#`"X```````,`-(zv)``````0 `Y`*"T_(VS`[T!'(zv)!P``$````D````
M4D4Z(%)O>FUE<GD(zv)86MT:79N:2!P;&]C:'D(zv)9&5S:W1O<'4``(zv)%Q``$````6
M`````;T#LXVE1E-U5F^,$=&(zv)*P``P,(zv)4= ``'(zv)`># $````#````35,``!X`
M'PP!````%(zv)```%=/4DM'4D]54"]604-,058O4&5T<(zv)````,`!A!Y(zv)"7V`P`'
M$#L&```>``(zv)0`0```&4```!!2$]*6D1%3DM5+$1)2UE:05)!1%5-04U*15-4
M14Y%2T],24M.14I!3D]35$E03TM51%1/4$]$3$5(14Q054M32$%04$)!4DU%
M4U-!1T5$3T)214-(05!5+%1!2T%"34=%5%1!``````(!"1 !````Q 8``, &
M``#1"P``3%I&=:Q$`1D#``H`<F-P9S$R-7<!0P$P`?<(zv)`J0#XP(`8P)H"L!S
M970R,SC5```J`N%A!X (zv)!Q,"(zv)/$'$R!#10*#`% "\A 78# (zv)5&%H`W$"(zv)S+Q
M#Z=P<G$4<1 _$4\24:9]"H (R" ["6\P&*^:90XP-0* "H%U8P!0+0L#8P!!
M"V!N#A P,BHY"Z8(zv)'4!!$^!J(,):`0!N:W4L"J(*(zv) !D:6MY('IA(&!R861U
M+(zv)70%G (zv)BFH'D'06D&YE:P;PJQZ(zv)( %J`'!O']!I'U $4&\>`&0(zv)=&\(zv)"G $
M<&P6D&AE;' .=0KC"H (zv)<%-(07 4<$(*P$T'D'-A9]$6D&1O8AC (!5Q(F *
M+"&082!P04)-7P!'151405-+0O!!4E!/!? >-![P)25"4R605$4(zv)=A\08_T(zv)
MH&DG(zv) M(zv)'] (zv)TR((zv)"V!^=(zv),`$^ AP !P(D ?04_M']!A*% G\'H5$"C(zv)'L %
M'C0H)2)1545260<F`23 )25!551/2*A)1$4ET2D?H',(8-\AD F 'L (<"?
M;BJF%1#?(; GX" 0*40>P#\'L"20'G(?4"E3'M$?T'5P8STB<&\!( W(zv)%I O
MP%1Y.R&A*E5V(\ (zv)<"YE;W39&,!B=2?A%8!N(?(A4#L68!]002(!(+ (zv)<&QZ
MK1:0>B?(zv)(/%T),!K+<#:>B !=(zv)=P'M!D'O ?L.,P-1XT=G5B!9 >T"0A_F$U
M, .(zv),:$D\!_R-F(TX3<6D#* !9!H+C$O565X?S6!,Y(>\"'3'C0GP"DB;_YZ
M%F$DP#4Q-K O(31!+N%Q+S5E;2X>-!XT'4!)637B8GD5<#G2;2)P=9YV"8 )
M\$ B`V!Z=0> +FPDP!^P-F (zv)%; (zv);5\G\"&B!1 (zv)4 0(zv)<PD`>O4UL&4^=4H[
M80-(zv)'](5</YC)_ ?L .(zv)0'(UP33A-L/_)/ A`"CQ(< )`!5Q) `'D/U%\&\D
MH(zv)&(zv)/\($8"C 'C1_%F IX39(zv)!4 +(zv) W(zv)!S%IW1[(zv)8RHA00$'(zv)'(>P#1"_R32
M1U,(zv)`3^P"0!"82 (zv)2C"_(:$(zv)DAZP'Y >-"3A;RJ0?Q^0/(zv)\^LAP`'3(%\#R!
M9%\J<3Y0/N90?U#D4!7 <A,>-%'R($L&\%PG9;$`4"=F.$Z'%'!U`R#G`, #
M$"&(zv).G!2`2 Q"L#.0$%!-3 P$&-Z3N)4,0L!0%.K: ) <#HO+SIW5^ N58\^
MA1*B<S'.-SZ("S 48S$V6AH(zv)4%PS-E:!`V ?X&,%0"WE7.)04U$Y=(zv)1P"Y!3
M(.<A(zv)"I14Q)V85SC/H9<= ]6(zv)PLQ7'0"`&DM,33&- % (% Q.# !0 S0I6#S
M8BG 9#H,(zv)V(3H \=PB (zv)4>,SD"!;4TW85% Z*E!C<T U,#A1_5B!73Z%8B('
MD%,#(-!B9QXU,"%$`0N ,7$Q.3G(zv)-R X.C1;-F((zv)4N#G0#!B9RS(zv)3% LP&FP
M-8'/!1 S(zv)"$``B (zv)3#6!94=]73(X"8!/\%,(zv)7+!B9U+\13H'\4H$1>L>P$;6
M7O__8 I<! NV4D0O9"U32F- </ (zv)5SDU-=$?X!\0<L7Z8A/(zv)<R'1"L!-4 !P
M)J'R4#](zv)9G4=\$2 'C0C'_\AL'/R%I!!X200(\!!("?A]V.0/* 6D&D=T2$`
M,5!%(zv)/\AH$HQ(=0AH"DA!: >- # ?W74(_$B0"H`.U$?(!C <WLB<&I1=47P
M"' >P'6(zv)4/4ET40G4$%S8G?4+5,+(zv)/4"$'(`P64>)7?4*#!&0?\S10>03AP!
MD4]*(H6"0V+[]SZ*'R!\HG-B8QVP9,)!T')Y']%M<R3 (zv)6 P$&^_/G8,DX)B
M"K%-(S$!,X>]<#<P."!A(zv)"G )S!2-$%6?C M(3%CD&)A_8>]0S4P/]$8P")(zv)
M`F -X/D^BF4M5')M4((zv)79#X>-']7X8[(5O]8`(_W5BL?X&S +B]F87(zv)N8F2"
M4(zv)0K- '0+2(zv)P*3;,.2V5X X(zv).38;DX?Y]Y5OB68^F3Y<WUWOF59B1?]1XU+2
M"L%CU%3O91><0F7\Y" T9RXQ,V(zv)WF;!H]V(zv)(zv))T0B06(zv)G\&L")_^95FO?8B!M
M?VZ/F8.95AU4_QXEF; V0A_D)!!%0S4:2=?WID]&]!]02(zv)F %F"95D'D_YE6
M(; AH"3 (= A8C;A(G#_(!%WXBDA(5 ?$#;A.#<HQ/\I1*^!*6*95C"GKL<Q
M1$M!_R[C>B,D(#HV'U!H\2'0(!#[`C >\%,%``GA)X-)R#?P_Y!EKR$HP F
MM!A*(zv)3(zv)V0B'[.(zv)%"0W8>`#YUJ))J,!ZW_GF[Z4]?J)*_3U&>I'%2K_^GU50/
M51]6*\+H5W_$_Z(zv)8"QXT%\$`R(zv)`#`! 0``````,`$1 "`````P" $/____]
M``<P(zv)-%-D[ #O0% ``(zv)P(zv)-%-D[ #O0$+`!^ "" &``````# ````````1(zv)``
M```#A0````````,`(X (( 8``````, ```````!&`````%*%``#P#(zv)``'(zv)`D
M(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$````$````."XP``,`)8 (( 8`
M`````, ```````!&``````&%````````"P`N(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`
M````#H4````````#`"^ "" &``````# ````````1(zv)`````0A0````````,`
M,( (( 8``````, ```````!&`````!&%`````````P`S(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``
M`````$8`````&(4````````>`$. "" &``````# ````````1(zv)`````VA0``
M`0````$`````````'(zv)!$(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-X4```$````!
M`````````!X`18 (( 8``````, ```````!&`````#B%```!`````0``````
(zv)```>`#T``0````4```!213H(zv)``````,`#33]-P``#-R%
`
end

<none>

[*] jan.pruha(zv)matsushita(tec)cz (Jan Pruha) - 08.12.1997 10:00:02 jst

Zdravim vsechny,

Mel bych dotaz strategickeho charakteru. Pracuji na softwaru, ktery by
mel nastavovat televize na vyrobni lince. Dostali jsme z Japonska
program s linkou, ale s nekterymi vecmi nejsme spokojeni a hlavne do
toho tezko muzeme zasahnout (ackoli zdrojaky z VisBas mame) z hlediska
rozsahlosti projektu.
Kdyz uz se do toho poustim, nechtel bych si nabehnout stejne jako nasi
Japonsti kolegove (kteri se uz ve svem projektu taky tezko orientuji).
Proto jsem se rozhodl pro technologii Client-Server (asi trochu
netypicke pouziti) pro lepsi rozcleneni projektu.

Proste mam jeden program (client), ktery slouzi pouze pro vizualizaci
a rozesilani povelu serverum). Vse ostatni (virtualni merici pristroje
a nastavovaci metody) jsou servery. Tolik nastineni problemu a ted
vlastni dotaz.

Jak co nejlepe zabezpecit DDE komunikaci z hlediska chybovych stavu.
Posledni verze, ke ktere jsem dospel ja je takova, ze v kazdem serveru
mam Topic ErrorS s Itemem Error a Topic ResultS s Itemem Result a pri
kazdem navazani linku s Itemem, krery chci ovladat navazuji jeste dva
paralelni prave do Error a Result. V kazdem serveru mam pri OpenLink
vymazani obsahu Error.Text a Result.Text a v clientu pak cekam nejaky
TimeOut na zmenu jednoho z navratovych ClientItemu.
Rad bych slysel nazor nekoho kdo ma s veci vice zkusenosti. Za
pripominky predem dekuji.

Honza

|--------------------|-------------------------------------------------------|
| /\ | Ing. Jan Pruha |
| / \ | Industrial Engineering Department |
| /_ _\ |-------------------------------------------------------|
| / \ | Matsushita Television Central Europe s.r.o. |
| / /\ \ | U Panasoniku 1 |
| / / \ \ | Plzen - Bory |
| /\/ /____\ \/\ | 320 00 |
| / ________ \ |-------------------------------------------------------|
| /____\ /____\ | tel: 00420 19 7415308 fax: 00420 19 7415515 |
| PANASONIC | e-mail:Jan.Pruha(zv)matsushita(tec)cz |
|--------------------|-------------------------------------------------------|

Excel OLE Automation

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 8.12.1997 10:25:32

Tohle mi bez problemu funguje s Excel97.
Spusti Excel, ukaze ho a zalozi tri sesity:

Var E : OleVariant;
begin
E:=CreateOleObject ('Excel.Application');
E.Visible:=true;
E.WorkBooks.Add;
E.WorkBooks.Add;
E.WorkBooks.Add;

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: Konference Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 6. prosince 1997 0:18
Subject: Excel OLE Automation

> [...]
>Nejdou volat ani jine metody (ani treba V.Visible:=True).
>Nemuze byt chyba treba nekde v instalaci Officu ?

DTR

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.12.1997 10:35:14

> [...]
> Port[BA+4] := 1; {nahodi DTR}
>
> - mam sanci neco podobneho naprogramovat v delphi nebo me win95

No, zakazovat preruseni, to asi ne. K nastaveni DTR musis otevrit port
a potom pomoci API funkce EscapeCommFunction muzes nastavit DTR.

Petr Vones, amatersky programator

Chyba (???) v Delphi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1997 11:03:39

Nepouzivej prosim diakritiku !!!!

> [...]

> Pxedejmt tomu lze pouze explicitnmm pxetypovanmm WideStringu
> na String pxed jeho pxedanmm dal:
> S := WideCharToString(PWideChar(WS));
> nebo pokud u> k implicitnmmu pxetypovanm do9lo, touto
> zdanlivl zbytehnou opravou:
> S := String(PChar(S));
>
> Pokud se pxedava WideString do funkce, ktera ohekava
> String jinde ne> v implementaci OLE serveru, chyba (zda se)
> nenastane.
>

> Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)
>
> Jestlize nas Buh doopravdy sleduje, pak to nejmensi co muzeme
> udelat, je to, ze budeme zabavni. (Solomon Short)

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1997 11:14:30

Dal uz ti asi neporadim, to co jsem psal vim jenom proto, ze jsem si asi
pred rokem hral s vytvarenim vlastni nastrojove listy ve W95

> [...]

> toho co
> ma funkce delat a adresu struktury APPBARDATA ve ktere jsou

CD PRO DELPHI

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.1997 11:23:12

> [...]
> nastval a poslal sem ji jim spatky. Poslali mi za ni novou a ta uz tak
> 40 % taky precte... :) Tak nevim, jestli ji mam znovu reklamovat.

S Mitsumkami ja mam docela dobre zkusenosti, co se tyka cteni vypalovanych
CD. Myslim byly problemy s 4x, ale s 8x snad vubec ne. Problem je ten, ze
CD-ROM mechanika se dost dobre na necteni CD-R asi reklamovat neda. Ja jsem
mel kdysi davno nejakou predpotopni 2x mechaniku, ktera mela s nekterymi
problemy, takze kdyz jsem si kupoval novou, coz bylo asi pred 2 roky,
vybiral jsem podle testu kvality. Koupil jsem si tenkrat 6-rychlostni
TEAC. A muzu rici, ze jsem byl fakt spokojen. Sice nebyl zrovna levny,
ale nikdy se mi nestalo, ze by neco neprecetl. Kdyz jsem poridil
vypalovacku, tak jsem ho vyndal a ctu vsechno na vypalovacce.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

databaze

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1997 11:26:35

Na tak siroky dotaz neni mozno odpovedet.
1.) Jaka je to databaze ?
2.) Ma tato databaze format pro obrazky ( napr. Paradox - Graphic ) ?
3.)Jestlize nema specielni format pro obrazky, umoznuje ukladat BLOB -
binarni balik vetsich dat?
4.)V jakem formatu chces obrazky ukladat?
5.) .......... atd., atd., atd,

> [...]

> Nazdarek programatori
> mam jeden dotaz zacatecnika
> Mam databazovou tabulku, vytvoreny alias a td. Potrebuju do ni dostat

Nedokumentovane f-ce W95

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1997 11:51:22

Nevite nekdo o nejakem zdroji nedokumentovanych funkci, parametru a
konstant pro W95 ?????????

[...]

C/S & DDE

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 8.12.1997 12:19:37

Jan Pruha napsal 8 Dec 97 10:00 na tema <none> toto:

> [...]
> vlastni dotaz.
>
> Jak co nejlepe zabezpecit DDE komunikaci z hlediska chybovych stavu.

Pokud mas delphi 3.0, pouzij radsi COM/DCOM, anzto muzes tezit z vyjimek
(exceptions) a vubec je to takove lepe srozumitelne. Pokud mas D1/D2 a
nevyzadujes sdileni v siti (jeden server obsluhuje vice stanic), tak pouzij
DLL. Kdyz trvas na EXE serveru, je lepsi pouzit primou komunikaci mezi okny,
nez DDE.

Suma sumarum: DDE je dnes ten nejpitomejsi spusob, jak udelat C/S (ale
pripoustim, ze nekdy je to jedina moznost).

Have fun!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

----

V.c : Re: Problem s MainForm.Visible

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - c 1997 12:48:14 -0700

Pravdepodobne v tech pripadech, kdy po tobe chce kompilator
windows.dcu zkousis kompilovat unity napsane puvodne v
Delphi 2 a vys. Zkus v klauzuli uses nahradit Windows za
WinTypes, WinProcs. Je to bez zaruky, protoze Delphi 2.0
maji jine ciselne typy a VCL knihovna je take jemne odlisna,
v nekterych pripadech uplne :)

> [...]

Castokrat ho odo mna pyta, ale v Delphi 1.0 sa nenachadza
ziadny subor windows.* . Mozno ho treba niekde stiahnut

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.12.1997 13:33:06

David Maly wrote:

> Ahoj
>
> Bohuzel se taky musim pripojit k temto dopisum. Mam 4x Mitsumku, a
> necte tak 30%-40% vypalenych CD... (Jak se tak divam, tak je to zrejme
> hlavne problem Mitsumi? Opravdu to sou takovy smejdy? )

> Best regards,
> David mailto:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Ahoj,

Mam jiz starsi mechaniku Mitsumi FX800 8x. Zatim jsem nemel problemy se
ctenim
vypalenych CD. Potiz byva spise v tom ze CDcka se musi udrzovat CISTE,
coz plati
predevsim pri jejich vypalovani. V opacnem pripade uz byva jedno jestli
se jedna
o vypalene cd nebo ne.

Petr Vones

HELPY k RX Library

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 08.12.1997 13:37:38

Zdravim vsechny,

nevite nekdo odkaz nebo nemate nahodou help soubory ke knihovne RX,
treba i v rustine?

Diky.

PAVEL K R � L

Lipovsk� 94
790 01 Jesen�k

Tel: 0645/411711
E-mail: kral(zv)afx(tec)cz
www: http://www.afx(tec)cz/mr_pisar/mr_pisar.htm

DTR

[*] Patrik Volhejn <Volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 8.12.1997 14:02:39

From: David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 8. prosince 1997 14:11
Subject: Re[2]: CD PRO DELPHI

> [...]
>necte tak 30%-40% vypalenych CD... (Jak se tak divam, tak je to zrejme
>hlavne problem Mitsumi? Opravdu to sou takovy smejdy? )

Zastavam se Mitsumky - ja mam s 4x speed a nevzpominam, ze by mi
necetla
vypalene CD. Nevymenil bych ji za rychlejsi mechaniku - mame zkusenosti,
jsou
spise problemy s novymi super rychlymi (18, 24, tusim Acer, ne Mitsumi)
mechanikami, ty nectou zhusta vypalena CD

>Best regards,
> David mailto:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Problem s convert.exe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.12.1997 16:08:49

Erik Bezak wrote:

> [...]
> A ja by som potreboval vediet aka je vlastne
> syntax tohto programu, lebo z tohto
>
> Usage: convert.exe <filespec(s) | (zv)filelist>

Tento program prevadi unit.dfm <--> unit.txt.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

<none>

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.12.1997 16:08:48

Patrik Volhejn wrote:

> [...]
> delphi muzu vube takhle nejak udelat. V pascalu pouyivam prikazy
> jako: Inline($FA); {zakaze pseruseni} Port[BA+4] := 1; {nahodi DTR}

Ve Windows jsou samostatne funkce pro praci s porty, hledej neco jako
SetupComm a podobne. Primy pristup k HW se vrele nedoporucuje.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Problem s TGauge.

[*] Marek Erban <erban(zv)preciosa(tec)cz> - 08.12.1997 16:48:41

> [...]
> spustila komponenta Gauge a ked dosiahne 100%,
> aby mi spustila hlavny program. Skusal som
> to viacerymi sposobmi, ale som zaciatocnik

Nejsem si jist jestli vim co presne chces, ale zrejme chces tento TGauge
zobrazit pri inicializaci vsech Formu a pred otevrenim hlavniho okna

Ja jsem neco podobneho (jednodussiho) pouzil zhruba takto:

{ PROJECT.DPR }

begin
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
Application.CreateForm(TFLogo, FLogo);
FLogo.Show;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.CreateForm(TForm2, Form2);
Application.CreateForm(TForm3, Form3);
Application.CreateForm(TForm4, Form4);
Application.CreateForm(TForm5, Form5);
FLogo.Hide;

pro tebe by to slo zhruba takto:
vytvoris si formular a nastav tyto vlastnosti:
BorderStyle:=bsNone;
Position:=poScreenCenter;
a hodis tam ten TGauge.

{ PROJECT.DPR }

begin
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
Application.CreateForm(TFLogo, FLogo);
FLogo.Show; { Mozna staci nastavit vlastnost FLogo.Visible na TRUE (?)
}
FLogo.Gauge1.MinValue:=0;
FLogo.Gauge1.MaxValue:=5; { Pocet kroku }
FLogo.Gauge1.Progress:=0;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
FLogo.Gauge1.Progress:=1;
Application.CreateForm(TForm2, Form2);
FLogo.Gauge1.Progress:=2;
Application.CreateForm(TForm3, Form3);
FLogo.Gauge1.Progress:=3;
Application.CreateForm(TForm4, Form4);
FLogo.Gauge1.Progress:=4;
Application.CreateForm(TForm5, Form5);
FLogo.Gauge1.Progress:=5; { To uz je asi zbytecne }
FLogo.Hide;

Doufam ze jsem odpovedel na tvuj problem a jeste dodam citat Leslie
Nelsona z filmu Pripoutejte se, prosim:
"Hodne stesti, at vam to vyjde"

Re[2]: CD PRO DELPHI

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 8.12.1997 20:20:15

> [...]
> spise problemy s novymi super rychlymi (18, 24, tusim Acer, ne Mitsumi)
> mechanikami, ty nectou zhusta vypalena CD
Zatim nejspolehlive cetla jakekoliv CD stara dobra ACER CD625
2xSpeed.
*-----------------------------------------------*
[...]

[*] BINDER JIRI <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 8.12.1997 20:31:26

>nevite nekdo odkaz nebo nemate nahodou help soubory ke knihovne RX,
>treba i v rustine?

Melo by byt na ftp serveru sunsite.mff.cuni(tec)cz v nekterem podadresari
/MIRRORS/sunsite.icm.edu.pl/pub7/delphi/ftp/
Helpy pro D3 mohu poslat.
Jiri Binder

HELPY k RX Library

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 8.12.1997 20:46:56

> Melo by byt na ftp serveru sunsite.mff.cuni(tec)cz v nekterem podadresari
> /MIRRORS/sunsite.icm.edu.pl/pub7/delphi/ftp/
> Helpy pro D3 mohu poslat.
> Jiri Binder

helpy som videl na http://rx.demo.ru/ - ale asi len v rustine. mas v
anglictine..? --- Igor Forgac --- Enter Kosice s.r.o. --- http://www.enterkosice.sk ---

Udrzba definice dat

[*] Miroslav Evjak <mira(zv)ken(tec)cz> - 8.12.1997 20:58:38

Zdravim vsechny a mam nasledujici dotaz:

Ve FoxPro jsem mel osetrenu aktualizaci datovych souboru programem (co do
struktury a indexu - napr. po instalaci nove verze aplikace) pomoci tabulky,
ktera obsahovala popis struktury a indexu a na zaklade ktere jsem snadno
vygeneroval prazdne tabulky, do kterych jsem na-apendil data z puvodnich
tabulek (cili stara data do nove struktury - nevim jestli se vyjadruju dost
jasne).

Asi by slo neco podobneho spachat i v Delphi, ale zda se mi to ponekud hruby
zpusob, zvlaste kdyz jsou mimo struktury a indexu ve hre dalsi definice jako
referencni integrita, validace hodnot poli atd.

Muze mi nekdo poradit, jak na to jit elegantne a hlavne jednoduse (nerad bych
na tom stravil mladi), pripadne jestli neni k dispozici nejake sikovne
udelatko. Nepouzivam zadny databazovy server, jen bezne tabulky (Paradox,
FoxPro).

Dik za rady.

Mira Evjak
KEN System, Albrechtice v Jiz.horach
tel., fax (0428) 381625
mira(zv)ken(tec)cz
http://www.ken(tec)cz

HELPY k RX Library

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.1997 22:18:31

> nevite nekdo odkaz nebo nemate nahodou help soubory ke knihovne RX,
> treba i v rustine?

Jo, jsou primo u toho. Bude to na CD. Jinak ja jsem to nasel na
Jirkove strance o Delphi...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

databaze

[*] Patrik Volhejn <Volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 8.12.1997 23:54:08

From: David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 8. prosince 1997 13:08

> [...]
>
>David

>Best regards,
> David mailto:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 9.12.1997 01:53:00

Co se tyka helpu mrkni na www.shareware.com a
dej hledat slovo HELPY.ZIP.
Je to sablo�na pro Word97. Pak budes jeste potrebovat
Help Workshop (k dostani na strankach MS)

Mac

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz
> [...]
>
>Usage: convert.exe <filespec(s) | (zv)filelist>
>
>sa nevyznam. Takze mi prosim napiste, aka je ta
>syntax, popripade aky subor .txt to odo mna ziada

CD PRO DELPHI

[*] Martin Kube�ka <M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 9.12.1997 02:01:33

Kdyz uz jsme u toho paleni. Neco uz jsem taky vypalil
(pres 500 CD to byt mohlo a 2 (slovy DVA) lidi prisli, ze jim to blbne).
Jednalo se o starickou Mitsumi FX-400 (mam ji taky a me to CD slo 100%).
Po uzavreni session slo vse v pohode i na one mechanice.

Takze z me zkusenosti se jedna vetsinou o problem CD drive-u (prach a
spol.)
a nebo o nezkusene vypalovace (nestadardni formaty, apod.).

Mac

Martin Kubecka
M.Kubecka(zv)sh.cvut(tec)cz

[...]

CD PRO DELPHI - INFORMACE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.12.1997 03:07:39

Vazeni pratele,

projevili jste zajem o CD pro Delphi, resp. Kolekci pro Delphi, jak jsem to
nazval, kterou prave dokoncuji a budu vypalovat na CD-R. V soucasne dobe mam
k dispozici kolem 3.600 souboru, coz je nejakych 470 MB dat jen a jen pro
Delphi. Jeste cekam na trochu software od nekolika osob, ktere me kontaktovali
a nebo jsem ja kontaktoval je. Zaroven stahuji nejnovejsi trialverze nekolika
zajimavych produktu od TurboPower Software atd., ale hlavne pracuji na prevodu
konference o Delphi do formatu HTML, protoze si myslim (a nejen ja), ze ta by
tam rozhodne chybet nemela. Take jdu nakoupit media a obalky, a pomalu muzeme
distribuovat, protoze obal i samolepu jsem jiz navrhl.

Na WWW server jsem umistil kratky popis, co najdete na CD, ale hlavne jsem
udelal on-line objednavku, kde si jiz muzete CD objednat. Takze hned zacnete,
protoze posta pred vanoci funguje jak zpomaleny film, zvlaste u zasilek na
dobirku. Na druhou stranu vyhoda je ta, ze CD budu posilat doporucene, coz
bude lepsi, protoze nejpomalejsi je nyni balik. Pokud se vse povede, mate
to doma jeste pred vanoci.

Cena zustava, jak jsem navrhl, tedy 400,- Kc + 50,- Kc pri platbe predem
nebo +100,- Kc pri zaslani na dobirku. Tyto ceny jsou vcetne DPH, pro
Slovenskou republiku take koncove. Platit muzete prevodem z uctu, postovni
poukazkou (ne Slovensko), platebnimi kartami, dobirkou (ne Slovensko)
a nebo hotove (v Usti nad Labem). Po objednani Vam system napise pokyny,
kam co zaplatit, prideli variabili symbol pro platbu predem apod. Tyto
informace dostanete navic ihned e-mailem. Ale hlavne - jakmile objednavku
dostanu, jeste ji osobne e-mailem potvrdim. Pokud ne, pak jsem ji nedostal,
nestava se to, ale stat se to muze, pak byste marne cekali.

Snad jsem na nic nezapomnel, tedy:

Informace: http://www.clexpert(tec)cz/software/delphi/kolekce.asp
Objednavka: http://www.clexpert(tec)cz/software/delphi/kolekce_objednavka.asp

Z informaci samozrejme odskok na objednavku take je - dole.
Dotazy na me e-mail adrese nebo na dole uvedenych cislech.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Re[2]: CD PRO DELPHI

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.12.1997 03:19:47

> P.S. Mitsumku mam a vypalene CD cte super (akorat jsem ji musel
> uz parkrat rozebrat, aby vubec slapala a cte jen 2 rychlotne, mrcha ;)

A neni to nahodou dvourychlostni CD-ROMka?

PS: Myslim, ze bychom meli nechat diskusi kolem CD-ROM mechanik, protoze
tato konference je hlavne o Delphi. Ale to je jen muj nazor...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

HELPY k RX Library

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 09.12.1997 08:54:50

Diky,
v anglictine nemam, ale rusky umim dobre. Zatim pouzivam D2.
Pavel

--

[...]

weby o delphi (bylo: RE: "cerne ctverecky")

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 9.12.1997 09:25:30

> Od: David Maly [SMTP:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz]
> mel bych k vam vsem takovou prosbu: Nemohli byste napsat veskery
> webovsky stranky o Delphi, ktere znate?
[T.B.]
Pracuju na webu, kde bude k dispozici archiv teto konference a muzeme
samozrejme pridat rozsahlou databazi linku... Vsechno je uz jen otazkou
casu (dejte mi 2-3 tydny)...
Dostanete ten web pod stromecek...

Tomas Burger
MIUS v.o.s.

mailto:Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz
http://www.teplice-city(tec)cz/
http://staff.mius(tec)cz/~tomasb/
icq:3908757
---------------------------------------

Vlastni control

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.12.1997 09:39:25

Chtel bych si vytvorit vlastni control, ktery se sklada z vice jinych
controlu. Zdedil jsem ho z TWinControl. K vytvoreni child controlu v mem
vlastnim controlu chci pouzit API funkci CreateWindow. Nevi nekdo v
ktere metode meho controlu bych mel tyto child controly vytvorit a
zobrazit ? Pro vytvoreni child controlu musi jiz existovat handle meho
controlu. Zkousel jsem CreateWnd a SetParent, ale zadne child controly
se neobjevily.

Diky za radu
Vita

CD PRO DELPHI

[*] Marek Smolik <marek(zv)ba.sknet.sk> - 09.12.1997 10:13:42

unsubscribe delphi

Scanner.

[*] Homola Peter <PeterH(zv)zv.spas.sk> - 9.12.1997 10:33:24

Ahoj delhisti.

Nevedel by mi niekto o komponente (komponentach) na skenovanie pod D3
(skener HP ScanJet IIcx). Diky za kazdu radu.

**********************
HOMOLA Peter, informatik pre EO OZ Zvolen
Slovensk� poistovna a.s., Zvolen
N�m.SNP 98/2 960 47
* 0855/320 140 kl.162
fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73
* mailto:PeterH(zv)zv.spas.sk
**********************

Vlastni control

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 9.12.1997 10:38:10

> [...]
> zobrazit ? Pro vytvoreni child controlu musi jiz existovat handle meho
> controlu. Zkousel jsem CreateWnd a SetParent, ale zadne child controly

Nevim jestli jsem ti dobre rozumel, ale jde-li ti o to mit v jednom
objektu jiny tak ja jsem to delal takto:

type
TObjectDva = class(TCustomPanel)
end; TObjectTri = class(TCustomComboBox)

TObjectJedna = class(TCustomPanel)
ObjectDva: TObjectDva;
ObjectTri: TObjectTri;

constructor TObjectJedna.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
Parent:= TWinControl(AOwner);

ObjectDva:= TObjectDva.Create(AOwner);
ObjectDva.Parent:= TWinControl(Self);

ObjectTri:= TObjectTri.Create(AOwner);
ObjectTri.Parent:= TWinControl(Self);

Vysledkem by mel byt Panel s dalsim panelem a ComboBoxem.
Je to o co ti slo?

Cau Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Re[2]: CD PRO DELPHI

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 9.12.1997 10:51:11 0100

> [...]

Best regards,
David mailto:dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.12.1997 10:52:51

Ohledne odpovedi od Pavla Simicka:
Tomuhle zpusobu jsem se chtel prave vyhnout. Nechci aby byl muj control
zavisly jeste na jinych controlech z Delphi. Pozdeji potom co jsem
odeslal otazku jsem prisel na chybu: Child controly vytvarim API funkci
CreateWindow v metode CreateWnd meho controlu, ale zapomnel jsem
nastavit velikost meho controlu. TWinControl ma asi implicitni velikost
nulovou, takze control nesel videt.

Presto diky za radu a rad uvitam dalsi namety na toto tema.
Vita

Scanner.

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.12.1997 11:32:02

Myslim ze na DSP byli nejake komponenty nebo unity pro rozhrani TWAIN.

> [...]

> N�m.SNP 98/2 960 47
> * 0855/320 140 kl.162
> fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73

Scanner.

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 9.12.1997 11:32:05

Zkus na DSP vyhledavat heslo "TWAIN"...
Vybaflo to na me asi 3 komponenty...

> [...]
> N�m.SNP 98/2 960 47
> * 0855/320 140 kl.162
> fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73

databaze

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.12.1997 11:49:11

Jestlize ma tabulka pole s nazvem treba "OBRAZEK" ktere je typu blob
graphic pak je-li pouzita treba komponenta TTable s nazvem Table1 pak
se do pole "OBRAZEK" nacte obrazek ze souboru treba obr.bmp nasledujicim
zpusobem:

Table1.Insert; .............jestlize chces novy
Table1.Edit; ...............jestlize editujes aktualni zaznam
TGraphicField(Table1.FieldByName('IMAGE')).LoadFromFile(obr.bmp);
Table1.Post;

Jinak jde taky nacitat obrazek do TGraphicField z komponenty TDBImage
napriklad pres clipboard. Projdi si helpy od uvedenych komponent. Staci
tak?

> [...]

> rozumny zpusob, dej mi vedet. Diky.
> PS: Jde mi o to, ze neumim do te databaze vlozit treba jednotlivy

Scanner.

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - c 1997 11:53:24 -0700

Hledej TWAIN rozhrani. Jsou na to komponenty treba na DelphiDeli.

Radek Voltr

Nevedel by mi niekto o komponente (komponentach) na skenovanie pod D3
(skener HP ScanJet IIcx). Diky za kazdu radu.

**********************
HOMOLA Peter, informatik pre EO OZ Zvolen
Slovenska poistovna a.s., Zvolen
Nam.SNP 98/2 960 47
* 0855/320 140 kl.162
fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73
* mailto:PeterH(zv)zv.spas.sk
**********************
<<Soubor: TXT1.TXT>>

Scanner.

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 9.12.1997 12:49:29

> Nevedel by mi niekto o komponente (komponentach) na skenovanie pod D3
> (skener HP ScanJet IIcx). Diky za kazdu radu.

Na DSP najdes pod Delphi 1 soubor "deztwain.zip".
Neni to primo komponenta, ale DLLko (takze mozna trochu problem).
Dokumentovany je to docela slusne, jen se v tom musis malicko porejt.

S pozdravem Jirka Semecky.

Problem s TGauge.

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - c 1997 14:37:14 -0700

Jde o to, jak to chces pouzit. Potrebujes-li uzivatele zabavit,
nez se ti otevre hlavni formular (otvirani databazi, casove na-
rocne propocty pri startu programu atd.) je na to nejlepsi
Splash Form, ktery je popsany v Pruvodci vyvojare od X.Pacheca.
Pokud si predstavujes neco podobneho, jako je zneprijemneni
zivota uzivatelum sharewarovych aplikaci, bylo by pravdepodobne
nejlepsi vytvorit prvni formular s TGauge jako hlavni,
(zadnou VCL komponentu nelze zobrazit bez formulare)
a po vyprseni nejakeho casoveho intervalu povolit zobrazeni
dalsich formu. Ale to jsou vystrely do tmy, zkus presne specifikovat
problem, protoze jsem patrne nepochopil, o co ti jde.

> [...]

FLogo.Hide;

Doufam ze jsem odpovedel na tvuj problem a jeste dodam citat Leslie

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.12.1997 16:31:25

David Maly wrote:

> mel bych k vam vsem takovou prosbu: Nemohli byste napsat veskery
> webovsky stranky o Delphi, ktere znate? Pokud clovek neco chce,
> tak se vetsinou diva na DSP, maximalne tak este na Delphi Deli.
> Ale mozna mate/vite o nejakych jinych, i kdyz treba mene
> obsahlejsich strankach, ktere by mohly byt uzitecne.

Borland ma dlouhy seznam odkazu na stranky, ktere s Delphi souviseji
na http://www.borland.com/delphi/deltools.html.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Udrzba definice dat

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 9.12.1997 18:57:23

Mozno Ti pomoze nasledovne (mam to z DSP Update, neskusal som to):

http://SunSITE.ICM.edu.pl/delphi/ftp/d10free/scanner.zip
(199,246 bytes) Table Scanner is a code generator for use with
Paradox or DBase tables. It generates pascal code for run-time
creation/reconstruction of tables, indexes, validation checks and
referential integrities. ( ver. 2.02, no src. ) ( FREEWARE d1.0x
) by Demian

Zdar

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

----------
> [...]
> na tom stravil mladi), pripadne jestli neni k dispozici nejake sikovne
> udelatko. Nepouzivam zadny databazovy server, jen bezne tabulky (Paradox,

"cerne ctverecky"

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 9.12.1997 23:59:32 0100

Ahoj,
[...]

Pokud mate pocit, ze by se tim zbytecne zaplacala konference,
poslete to primo mne, budu rad. Diky.

Best regards,
David mailto:David.Maly(zv)st.mff.cuni(tec)cz

Vlastni control

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.12.1997 07:45:49

V�t�zslav Gazda wrote:

> [...]
> musi jiz existovat handle meho controlu. Zkousel jsem CreateWnd a
> SetParent, ale zadne child controly se neobjevily.

Existuje procedura InsertControl. Kdyz budes mit takovyto seznam, pak
muzes jednotlive Controls volat odkudkoliv.

Predpokladam, ze tim nemyslis vicenasobnou dedicnost, ktera existuje
v C++.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

nahodna inicializace TDBCheckbox.State ?

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 10.12.1997 08:13:44

Ahoj,

po nastaveni vlastnosti TDBCheckBox.DataSource a DataField v IDE
se checkbox nekdy dostane do State=cbGrayed, i kdyz AllowGrayed
je nastaveno na FALSE. Po prvnim kliknuti se checkbox uz chova
dvou-stavove: cbChecked a cbUnchecked, tedy podle ocekavani.
Jak donutit checkbox, aby se jiz od vytvoreni formulare zobrazoval
dvou-stavove?

Object Inspector

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.1997 10:07:14

Chtel bych si pro mou komponentu vytvorit vlastnost, ktera se v object
inspectoru bude editovat podobne jako napr. vlastnost Brush nebo Pen u
komponenty TShape, tj. aby se vedle nazvu vlastnosti objevilo znamenko +
a po rozbaleni se objevi dalsi vlastnosti. Nemyslim tim vlastnost
vyctoveho typu, kde se po rozbaleni zobrazi pouze Boolean typy, ale
vlastnost ktera se bude skladat z ruznych datovych typu. Dival jsem se
do zdrojaku na objekty TBrush a TPen, ale nezjistil jsem jak se to dela.

Diky za radu
Vita

Tuhnuti Delphi pri krokovani

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 10.12.1997 10:39:41

Ahoj vsichni!
Mate nekdo nejake zkusenosti s tim ze Delphi 3 tuhnou pri krokovani.
Dal jsem si do programu breakpoint a zpustil ho a v okamziku kdy by
se mel na tom breakpointu zastavit, tak ztuhnul. Pak jsem ho chtel
krokovat hned od zacatku ale slo to pouze chvili, nez jsem mel
preskocit do jiste page. Pak to zase ztuhlo. Konzultoval jsem to
s kolegou a ten rikal ze meli stejne problemy s Delphi 2.02 a tak
presli zpatky na Delphi 2.00, tam s tim problemy nebyly. V trojkach
taky problemy nemaji.
Preinstalovat jsem je jeste nezkousel ale jine reseni me zatim
nenapada
Diky za kazdou radu a ahoj Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Object Inspector

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 10.12.1997 10:55:38

> [...]
> vlastnost ktera se bude skladat z ruznych datovych typu. Dival jsem se
> do zdrojaku na objekty TBrush a TPen, ale nezjistil jsem jak se to dela.

Neni v tom zadna finta. Proste si nadefinujes objekt, kde budes mit v
sekci published ty property, ktere chces videt po rozbaleni v Object
inspektoru. Potom tento objekt pouzijes jako property v sekci published u sve
komponenty. A je to. O vsechno ostatni se postara Delphi.

> [...]

> dvou-stavove: cbChecked a cbUnchecked, tedy podle ocekavani.
> Jak donutit checkbox, aby se jiz od vytvoreni formulare zobrazoval

dbCheckBox ma hodnotu cbGrayued, protoze u DataFieldu nemas zadnou hodnotu (ani
True, ani False), proste je Null. Az kliknuti na checkbox nastavi nejakou
hodnotu DataFieldu. Jestlize chces mit nejakou hodnotu v DataFieldu uz od
zacatku, tak v OnNewRecord u DataSetu nastav u konkretniho DataFieldu hodnotu
False (resp. True). Tim zajistis, ze dbcheckbox nebude mit nikdy hodnotu
cbGrayed. Navic umisteni do OnNewRecord nenastavi u DataSetu hodnotu Modified
na True a tim padem se veta v tabulce tvari jako zatim nemodifikovana. Kdyz bys
strcil nastaveni hodnoty DataFieldu na nejakou hodnotu az v AfterInsert, dosahl
bys pro dbcheckbox stejneho efektu, ale uz budes mit nastaveno Modified na
True.

[...]

Vyhladavanie

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 10.12.1997 11:08:13

Ahoj,

Mam mozno primitivnu otazku. Je mozne v Delphi 1-3 vyhladavat text v zdrojaku pri
pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?

Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka funkcia.

Rene Stevanka

inicializace

[*] MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz - 10.12.1997 11:13:58

Zdravim,
dotaz: pri kompilaci mi hlasi Delphi warning: Variable 'objekt' might
not have been initialized. Kdy v kodu se odkazuju na jeste
nevytvoreny objekt. Nevim kde a jak objekt inicializovat.
Za rady predem dekuji
Merlin

Vyhladavanie

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 10.12.1997 11:49:47

AltS+Y (symbol browser)

> [...]
funkcia.

>Rene Stevanka

nahodna inicializace TDBCheckbox.State ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.12.1997 11:54:58

> [...]
> dvou-stavove: cbChecked a cbUnchecked, tedy podle ocekavani.
> Jak donutit checkbox, aby se jiz od vytvoreni formulare zobrazoval

Je to logicke, protoze nemas zadnou hodnotu = NULL, tak se neukaze
ani TRUE ani FALSE. Kdyz to na jednu hodnotu nastavis, pak to bude
ukazovat to, co chces.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Vyhladavanie

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 10.12.1997 12:35:24

> [...]
> pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?
>
> Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka funkcia.
Delphi 1 a 2 umi vyhledavat jen v aktualnim souboru, ale Delphi 3 v aktualnim
souboru, v celem projektu, ve vsech otevrenych souborech, v zadanych
adresarich.

[...]

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 10.12.1997 12:39:50

> [...]
> pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?
>
> Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka funkcia.

No v D3 to jde urcite. Otevres okno pro vyhledavani Ctrl + F a jsou
tam dve takove ty zalozky a pod tou druhou najdes nastaveni kde vsude
chces vyhledavat. Jdou tam dokonce i nastavit adresare.

[...]

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.12.1997 12:43:39

Presne k tomu slouzi browser - pravym tacitkem na nazev funkce a zvolit
"browse symbol" a "reference".

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?
>
> Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka

Object Inspector

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 10.12.1997 13:07:47

Vlastnost musi byt podle tvych pozadavku object, ktery bude mit v
published sekci vlastnosti, ktere chces po rozbaleni zverejnit v object
inspectoru.

> [...]

> vlastnost ktera se bude skladat z ruznych datovych typu. Dival jsem se
> do zdrojaku na objekty TBrush a TPen, ale nezjistil jsem jak se to

Object Inspector

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.1997 13:12:01

Ohledne odpovedi od Petra Slovaka:

Opravdu jsem pocital ze tam bude najaka finta, protoze jsem vedel ze
vlastnoti typu TComponent jsou v Object Inspectoru editovany jako
rozbalovaci seznam a neuvedomil jsem si ze typ TObject by takto nemohl
byt editovan.

Diky Vita

Presmerovani PING

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 10.12.97 13:32:33

Ahoj vsichni,

uz jsem se myslim na neco podobneho jednou ptal, ale nikdo se neozval,
tak to zkousim znovu a trochu presneji formulovat. Potreboval bych ze
sveho programu spustit PING.EXE, ale tak aby se nezobrazilo DOSove okno
(nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Roman
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

inicializace

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 10.12.1997 13:40:12

Takova hlaska se muze a nemusi brat vazne. Jestli svuj objekt vytvaris
az nekdy v runtimu tak si toho nevsimej.

> [...]

> not have been initialized. Kdy v kodu se odkazuju na jeste
> nevytvoreny objekt. Nevim kde a jak objekt inicializovat.

QReport BF

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 10.12.1997 13:40:32

Welcome to the Updated QuickReports Bugs & Fixes page! In here, you
will find a description of known bugs found in the latest versions of
QuickReports and suggested fixes for those bugs.

http://www.bitsoft.com/delphi/quickrpt/

J. Burian

Presmerovani PING

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 10.12.1997 14:38:17

Mozno by sa to dalo riesit tak, ze zavolas shellexecute a vystup presmerujes do
suboru. A tento nacitas do MEMO.

Rene Stevanka

----------
> [...]
> (nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
> case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Vyhladavanie

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 10.12.1997 14:40:33

Diky za vsetky odpovede. Nie je to sice moc prakticke, ale aspon ze sa to nejako
da urobit.

Rene Stevanka

----------
> Od: Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
> Pre: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Predmet: RE: Vyhladavanie
> D�tum: 10. december 1997 12:43
>
> Presne k tomu slouzi browser - pravym tacitkem na nazev funkce a zvolit
> "browse symbol" a "reference".

> David Vodnansky - database analyst
> Allianz pojistovna a.s.
> tel. +420-2-24405215 fax.24405555
> <mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Presmerovani PING

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 10.12.1997 14:41:08

> [...]
> (nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
> case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Nejsem si sice jisty co je PING.EXE, mam pocit ze je to nejaky
komunikacni program po siti, ale nicmene problem jak dostat vystup z
dosovskeho programu do tveho Mema a jeste navic v realnem case se
mi zda jako neprustrelny.
To bys musel nejak primo odchytavat co je na jeho vystupu, coz si
nedovedu nijak predstavit.
No osobne si myslim ze je to pase.
Je mi lito ze jsem ti nepomohl.
[...]

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.1997 14:58:06

Rene Stevanka wrote:

> [...]
> pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?
>
> Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka funkcia.

Mam podobny problem. V Pascalu jsem si dal Search-Symbol, zadal jmeno
toho,
co hledam, pak uz stacilo vybrat reference a okamzite jsem videl vsechny
vyskyty bez ohledu na to, v kterem unit nebo dokonce include se to
nachazi.
A jenom tuknutim na space se na ty vyskyty prepinal primo do zdrojaku.
Tak tohle mi v Delphi hodne chybi a budu moc vdecny, kdyz me to nekdo
nauci.

JiDa

Vyhladavanie

[*] Vaclav Kolar <vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz> - 10.12.1997 15:02:04

Pripojuji se s podobnym dotazem a to jak se da v Delphi 3 nalezt prirazeni
obsluhy udalosti. Napr. mam na formulari nekolik tlacitek a k nekterym z
nich mam na OnClick prirazeno nejakou proceduru napr. ButtonClick. A ted
bych chtel najit, ke kterym tlacitkum je obsluha prirazena.

Vaclav Kolar
mailto:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

> [...]

M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`!$```!213H(zv)5GEH;&%D879A;FEE`,T%`06 `P`.````S0<,``H`#P`"
M``0``P`"`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,T'# `*``X`(P`9``,`-P$!"8 !`"$````U.#,W
M1#9"-S8P-S%$,3$Q.#)#1C P,#!#,$0Y,30W- #B!(zv)$#D 8`I <``"$````+
M``(``0````L`(P```````P`F```````+`"D```````,`+(zv)```````P`V````
M``! `#D``!2Y,70%O0$>`' ``0```!$```!213H(zv)5GEH;&%D879A;FEE````
M``(!<0`!````%(zv)````&]!70PTK?6-UEQ8!'1(zv)L\``,#9%'0``!X`'(zv)P!````
M`P```$U3```>`!\,`0```!(zv)```!73U)+1U)/55 O5D%#3$%6+U9A8VQA=(zv)`#
M``809%.#_P,`!Q#I`P``'(zv)`($ $```!E````4%))4$]*54I)4T534$]$3T).
M64U$3U1!6D5-051/2D%+4T5$059$14Q02$DS3D%,15I44%))4D%:14Y)3T)3
M3%5(655$04Q/4U1)3D%04DU!34Y!1D]2355,05))3D5+3TQ)2P`````"`0D0
M`0```) $``",! ``#0<``$Q:1G5[Q*9E=P`*`0,!]R "I /C`(zv)!C`F(zv)*P'-E
M=#(S.-4``"H"X6$'(zv)" '$P* \0<3($-%`H,`4 +R#U=(zv),"!486(zv)#<0*#,J$.
MYW!R<3(0IGT*(zv)(D(R" ["6\R-34"(zv)-D*(zv)75C`% +`V,`00M(zv)0&YG,3 S,PNF
M( )0!1%O:G5J:2 +#[ :`" 9H&1O8FY-!L (zv)&H !D'IE&M!A(zv)"!T;R!J86L:
M`(zv))D&W!V($1E;' 2:!GP,R 08&QE>K,%0!10:7(;(0,`(!J0PG,*0&AY('4<
M, D`T'-T:2X'L&$44!\(zv)%P# &M 08" "$')M=:<+8 40'0!E:P;P:1O(zv)XG0+
M8&-I="# &V$;X*L(zv)L2& <AK!>AT`:0]P[1^63PA (/!C&^ =AAN(zv)SR"P&\$(
M8!UQ;V,)(zv) APYR3P$& ?8D)U`D "(".3C1\(zv)01N "8 (zv)8GDBT9\/<"& `R 0
M8!G(zv)="PAT*<0D"(E(31K=1K0:A"0YQXD&W =AF$N"J(*(zv)1(zv)(zv)TP% &&0R.2KT
M5(zv)#0"V#]'&!+!O *P"KW`% (zv)4!^1<P,0&Y Z=BR3(-$*P$#-!X!L&S ?<&-Z
M*U,(zv)4 <!0"U;)Z!T<#HO+QIW,; N+U\1TW,Q-Y\M21AN*O4+`R#P,S8!0"<K
M8B41(8!C=!.4,3;4("TWDD\%$&<+(zv)!%1PDT'D'-A9V4WDS4V#S:D,%,+,3:F
M:2TQ-,(T*X%I,3(zv)P`4 ,T%$[,V((zv)1(zv)-A.(zv)R#8G<940_ !<!3"0`ND!O(zv)6T!3
M3510.G ]84#3/7 #$&]G+[%=*O4\8+<&8 (P/,=7"8 (zv)L',<,+YY*$ <(zv)"5
M!M $D" 8H"$H0#$Y.3=!\#HSZC498$T_9U0N<#S6`0!!'*) :6\N< N :\T(zv)
ML'0OLC]W=6(IH#;(zv)`3S'4F4Z(%9Y:.\+8!PP+I #`&4Y/SI*-?2[*Z<TRSX%
MT!^Q!&!Z)&'%'8%M(7!I=FXD\!L">RE(zv)'R!*$)!,`A"0'&<QNBT<\'9'9(zv)5
M(8!X!4#Y'&!Z9 -(zv)&\$D\(zv)"(zv)2U7_1. XH!WQ)1$IH"((zv))/ <8'\E0 D`&M!1
MQ1"0&W!'X2#_'3 #H!Q(zv)%% LP%-!4A$'0.\D8$OB)6 =,#]+1DM&'T.=1S!+
M)Q$9H#UP96(9T/\;02?Q'O H0(zv)$`'% XH%B">U+(*:%V+0$?X223'_%U_T4`
M(6 JUDY&&V$4(zv)"EP&?#_3O()(zv)$]3*:!3XE2%!W :`/\(8 ;(zv))8 H0!TA''A=
MNBKT_UYW4E,;05'&86%8D(zv)60(N#]-K%V"7 :L"+17G1B\6%B_GI'D6.3*O1'
MD EP.* %$/\/<"KF*P,WDV=?:&]I2RKTFSU9*O14/M,H0',N'W"[1, J]$(zv)Q
M4(zv),P,-\N/L?R+R_L12TN(D<P/GQK94=AL0(11S H*S0!T"F57%$O7% P0L Q
M,UP(zv)_# V*$ (zv)\$4`7$$!T"A [#(W%[,*(zv)$T:D'!2<F6G-B <\'+P-3!<(#9R
M(zv)/TJ]$%ELT<Q1]$CP#W!=D#\+S$H0!EP$Q ;<'.A-V!_$N [P6;/>I][KVGZ
M%1$``7W `P`0$ `````#`!$0``````,`(zv)!#_____0 `',%##QGAP!;T!0 `(
M,%##QGAP!;T!"P`_(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````X4````````#`$&
M"" &``````# ````````1(zv)`````0A0````````,`1( (( 8``````, `````
M``!&`````%*%``#P#(zv)``'(zv)!D(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$`
M```$````."XP``,`98 (( 8``````, ```````!&``````&%````````"P!N
M(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````#H4````````#`&^ "" &``````# ````
M````1(zv)`````1A0````````,`<8 (( 8``````, ```````!&`````!B%````
M````'(zv)" (zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4```$````!`````````!X`
M(zv)8 (( 8``````, ```````!&`````#>%```!`````0`````````>`(* "" &
M``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````````'(zv)`]``$````%````
24D4Z( `````#``TT_3<``,CX
`
end

Presmerovani PING

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 10.12.1997 15:10:23

neni lepsi si ping udelat sam ?
nebo pouzit nejakou komponentu co to dela? Tusim, ze
na DSP jsem neco videl.....

From: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz <roman.palarcik(zv)spt(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 10. prosince 1997 15:06
Subject: Presmerovani PING

> [...]
>(nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
>case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Presmerovani PING

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 10.12.1997 15:12:55

On Wednesday, December 10, 1997 1:33 PM, roman.palarcik(zv)spt(tec)cz
[SMTP:roman.palarcik(zv)spt(tec)cz] wrote:
> [...]
> (nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
> case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Presmerovani jde snadno:

Ping adresa > vystup.txt

jak si poradit s oknem nevim.
Zdenek Prantl

Vyhladavanie

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.12.1997 15:26:17

Vodnansky David wrote:

> Presne k tomu slouzi browser - pravym tacitkem na nazev funkce a zvolit
> "browse symbol" a "reference".

To zkusim v jednom kuse, ale nefunguje mo to. Reference jsou vzdy
prazdne. Co delam spatne?

JiDa

> David Vodnansky - database analyst
> Allianz pojistovna a.s.
> tel. +420-2-24405215 fax.24405555
> <mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Vyhladavanie

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.12.1997 16:23:14

Je treba mit zaskrtnutou patricnou polozku v Project
Options->Compiler->Debugging. Ted z hlavy nevim, ktera to je...

> [...]

> P�edm�t: Re: Vyhladavanie

> zvolit
>

> To zkusim v jednom kuse, ale nefunguje mo to. Reference jsou vzdy

Presmerovani PING

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.12.1997 16:25:43

A co zkusit primo nejakou komponentu, ktera dela PING - urcite jich bude
spousta. Je to urcite cistsi reseni nez spoustet dosovsky program. V
nejhorsim se to da s trochu znalosti o TCP komunikaci napsat cele bez
PINGu a komponent.

> [...]

> realnem
> case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Vyhladavanie

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 10.12.1997 16:30:12

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Jindrich Danihelka [SMTP:jidas(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 10. prosince 1997 15:26
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Vyhladavanie

Vodnansky David wrote:

> Presne k tomu slouzi browser - pravym tacitkem na nazev funkce a zvolit
> "browse symbol" a "reference".

To zkusim v jednom kuse, ale nefunguje mo to. Reference jsou vzdy
prazdne. Co delam spatne?

Musi pred tim probehnout celkova kompilace

S pozdravem
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
tel. +420-342-441 fax. +420-342-21208

Can't load IDPDX32.DLL

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 11.12.1997 06:02:42

Hi!

Poprve jsem se pokousel zrobit instalacni diskety pro nejakou aplikaci. Ze se to nepovedlo na poprve je jasne. Postupne se vysledky lepsily, ale cile jsem nedosahl. Skoncil jsem na tom, ze po nainstalovani aplikace a jejim spusteni se v okamziku pokusu aplikace o otevreni paradox tabulky objevilo hlaseni "Can't load library IDPDX32.DLL". Ovsem musim podotknout, ze tato knihovna byla do adresare BDE instalakem nainstalovana. Instaloval jsem na pocitac, kde Delphi nikdy nebylo, jen jsem se pokousel na nem o instalaci vicekrat. Po kazde neuspesne instalaci jsem aplikaci odinstaloval uninstallem.

Pokud tedy tusite, poradte prosim.

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

Vyhladavanie

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 11.12.1997 07:19:53

To co pravdepodobne chces je GREP a ne SYMBOL BROWSING. V Delphi 2 jsem
pouzival GEXPERTS, jehoz soucasti GREP je. Najdes na
http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/ftp/d20free/gexperts.zip

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
>pisani projektu v celom projekte a nie len v prave aktualnom module?
>
>Napr.: Ked potrebujem najst, kede vsade v projekte je volana nejaka

Can't load IDPDX32.DLL

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 11.12.1997 07:28:15

Pokud jsi pouzival InstallShield na odinstalaci, tak ten po sobe necisti
registry :-(((. Mozna bude nejaky bordel tam. Vypada to totiz, ze tvuj
program hleda BDE DLLka jinde.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
Republic
>e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
>tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat :

Dialing

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 11.12.1997 08:50:07

Ahoj.

Nemate niekto komponentu, alebo unit-u na vytacanie tel. cisel v D1. Alebo neviete,
kde by sa to dalo najst?

Rene Stevanka

Presmerovani PING

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 11.12.1997 09:44:07

> [...]

> (nebo bylo alespon minimalizovane) a vystup z PINGu jsem mohl v realnem
> case zobrazovat v Memu. Budu rad za jakoukoliv odpoved.

Na DSP je nejaka utilitka na traceroute a ping.

EPOS PRO s.r.o., U Josefa 117, 530 09 Pardubice
tel./fax: (040)47 843, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

Can't load IDPDX32.DLL

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 11.12.1997 10:00:38

Velke diky! Procistil jsem registry a po opetovne instalaci beha aplikace jak ma. Domnival jsem se, ze pri opakovanych instalacich (a deinstalacich) se polozky v registrech, ktere po deinstalaci nezmizi pri opetovne instalaci zaktualizuji. Asi tomu tak neni. Diky jeste jednou.

Od: Radek Docekal [SMTP:proj(zv)zvt.csas(tec)cz]
Odesl�no: 11. prosince 1997 7:28
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Can't load IDPDX32.DLL

> [...]

Republic
>e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
>tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat :

Presmerovani PING

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 11.12.97 10:53:05

Diky vsem za odpovedi,

presmerovani do souboru je samozrejme nejjednodussi, ale to mi nevyhovuje.
Asi zkusim skutecne pouzit nejakou komponentu, i kdyz puvodne jsem to
tak delat necht�l, protoze jsem to chtel mi co nejjednodussi a hlavne
takto spoustet jeste i jine programy, nap�. TRACERT.EXE.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Can't load IDPDX32.DLL

[*] Marcel Dvorak <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 11.12.1997 13:01:27 -0500 (est)

> Poprve jsem se pokousel zrobit instalacni diskety pro nejakou aplikaci. Ze se to nepovedlo na poprve je jasne. Postupne se vysledky lepsily, ale cile jsem nedosahl. Skoncil jsem na tom, ze po nainstalovani aplikace a jejim spusteni se v okamziku pokusu aplikace o otevreni paradox tabulky objevilo hlaseni "Can't load library IDPDX32.DLL". Ovsem musim podotknout, ze tato knihovna byla do adresare BDE instalakem nainstalovana. Instaloval jsem na pocitac, kde Delphi nikdy nebylo, jen jsem se pokousel na nem o instalaci vicekrat. Po kazde neuspesne instalaci jsem aplikaci odinstaloval uninstallem.

> [...]

Skus tohle: otevri si editor registru a v HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE
Borland Database Engine nastav DLLPATH na spravnou hodnotu.

PVCS

[*] Radim Kunz <orgware(zv)ova.inec(tec)cz> - 11.12.1997 13:12:18

Ahoj

Mate nekdo nejake prakticke zkusenosti s PVCS ? Zajimalo by me,
jestli je to opravdu prinos, pokud se pracuje v tymu. Jde hlavne o
verzi, ktera je soucasti Delphi3 CS.

Radim Kunz

Radim.Kunz(zv)bigfoot.com

Jiranek ma pravdu.

Pole komponent

[*] jan.pruha(zv)matsushita(tec)cz (Jan Pruha) - 11.12.1997 13:27:56 jst

Ahoj

Zajimala by mne jedna vec. Ve Vis Basicu je mozno zakladat komponenty
se stejnym jmenem a pak se jim prirazuje rozdilny index. To mi v
nekterych pripadech (nastavovani jednotlivych bitu apod.) pripada
pomerne prakticke. Jediny zpusobjak udelat neco podobneho, ktery se mi
podarilo v D objevit byl ten, ze jmeno koponenty obsahuje ciselny udaj
o poradi a pak je mozne pres FindComponent (nebo tak nejak) nastavovat
ruzne vlastnosti v cyklu. Neexistuje nejaky primejsi zpusob ?

Honza

+--------------------+-------------------------------------------------------+
> [...]
| /____\ /____\ | tel: 00420 19 7415308 fax: 00420 19 7415515 |
| PANASONIC | e-mail: Jan.Pruha(zv)matsushita(tec)cz |

DBGrid

[*] Ren� Piz�r <pizur(zv)center.fmph.uniba.sk> - 11.12.1997 13:49:17

Dobry den.

Mam asi takyto problem.

Mam nejaku komponentu Query ktora vyberie len iste riadky z
Paradoxovskej tabulky
napr. select * from zamestnanci where meno="Jan"

Ked napojim DBGrid na Datasource tohoto Queru, potreboval by som zistit,
v ktorom riadku sa nachadzam.
- pri komponente StringGrid je property Row, ktora dava presne take
cislo ake potrebujem,
ale pri DBGride nic take nie je
Skusal som pretypovat napr. TCustomGrid(DBGrid1).row alebo
TDrawGrid(DBGrid1).row, ale tieto cisla
su vzdy len v rozsahu poctu viditelnych riadkov v gride, t.j. napr.
cisla len od 1 po 8, ak ked v gride je napr. 100
poloziek.

Skusal som zistovat poziciu aj pomocou pozicie ScrollBaru, ale ten
funguje pri DBGride akosi
divne.

Ked by som chcel cislovat pomocou Query.RecNo tak nedostanem cisla
1,2,3,4,5 ale cisla
ako su v povodnej tabulke, teda napr. 1,7,18,19,30 atd.

Rene Pizur.

Vyhladavanie

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 11.12.1997 14:19:56

> [...]
> nich mam na OnClick prirazeno nejakou proceduru napr. ButtonClick. A ted
> bych chtel najit, ke kterym tlacitkum je obsluha prirazena.

No budto poklepes doubleklik v Object Inspectoru na radek v events
pro OnClick a postavi te to primo na kod pro udalost na kliknuti a
nebo udelas doubleklik primo na ono tlacitko ale tady pokud jeste
procedura na udalost neexistuje tak se vytvori sice prazdna ale
vytvori. Pokud se jedna o nejaky jiny celkovy prehled tak to nevim.
Ale jestli si to chtel obracene ktery kod cemu prislusi tak to snad
jedine podle nazvu objektu.
[...]

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 11.12.1997 16:01:15

> [...]
> o poradi a pak je mozne pres FindComponent (nebo tak nejak) nastavovat
> ruzne vlastnosti v cyklu. Neexistuje nejaky primejsi zpusob ?

A nemohlo by to byt pole komponent?

[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 11.12.1997 16:15:05

> [...]
> o poradi a pak je mozne pres FindComponent (nebo tak nejak) nastavovat
> ruzne vlastnosti v cyklu. Neexistuje nejaky primejsi zpusob ?

Takove veci resim nasledovne:
Potrebuju mit napr. pole labelu. Puvodne se jmenuji Label1,Label2,Label3, ...
Nadefinuju si pole:
Var Labels:Array[1..10] Of TLabel;
V OnCreate formulare priradim:
Labels[1]:=Label1;
Labels[2]:=Label2;
Labels[3]:=Label3;
Labels[10]:=Label10;
A odted uz muzu k temto labelum pristupovat presne tak, jak potrebujes. Napr.:
For LI:=1 To 10
Do Labels[LI].Caption:=IntToStr(LI);

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.1997 17:10:49

Jan Pruha wrote:

> [...]
> o poradi a pak je mozne pres FindComponent (nebo tak nejak) nastavovat
> ruzne vlastnosti v cyklu. Neexistuje nejaky primejsi zpusob ?

No lze to udelat pomerne jednoduse prave pomoci FindComponent.
Mas treba formular a na nem 10 komponent Labe1..Label10 a chces nastavit u vsech
Caption na "Titulek":

procedure TForm1.ABC;
var
I:Integer;
begin
for I:=1 to 10 do with TLabel(FindComponent(Format('Label%d',[I]))) do
Caption:='Titulek';

Tabulka s sloupci Float

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 11.12.1997 18:00:04

DDV,

Potrebuji si programem vyrobit tabulku, v niz jsou vyrabim sloupce
typu ftFloat to je OK. V DBGid-u jsem si na opusteni pole dal
kontrolu hodnoty prave vyplneneho pole. A ovej. Pokud je vylnena
hodnota 5 je vse OK. hodnota 0,5 je taky OK, ale pro 0,1 muj test
pravi, ze 0,1 (povolena hodnota) se nerovna 0,100000546 (ty dobne
jsem si vymislil). Hodnotu k porovnani beru z gridu pres

zhruba takto:

var
R : Single; // Real se nema pouzivat, viz diskuse drive, ale dela
// to i s Real a Double
R:= Dbgrid1.Selected.AsFloat; (doufam je to takto, pisi to z hlavy)
if not R = 0.1 then ...

Delam neco blbe, nebo se s tim mam smirit:-((( ?

Je to psane v D1, neb to ma bezet na WfW.

Diky za jakykoliv napad.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Tabulka s sloupci Float

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.1997 01:00:47

Ales Zeleny wrote:

> [...]
>
> Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
> Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Zkousel jsem to v Delphi 2, misto AsFloat jsem pouzil Value a pak to funguje. Petr Vones, amatersky programator

Tabulka s sloupci Float

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 12.12.1997 07:02:36

> [...]

> if not R = 0.1 then ...
>
> Delam neco blbe, nebo se s tim mam smirit:-((( ?
>
> Je to psane v D1, neb to ma bezet na WfW.

Dle meho je problem v tomto:
Konstanta 0.1 neni v pocitaci zobrazena presne, protoze nema v
binarni soustave konecny rozvoj. Obecne se proto nedoporucuje
testovat realna cisla prisne na shodu, ale pouzivat urcitou toleranci,
napr. if not Abs(R-0.1)<1E-8 then ...

S pozdravem Honza
> [...]
>
> Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
> Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 12.12.1997 07:16:23

No a kdybys nemel lejbly pojmenovany LabelX, ale kazdej jinak, muzes pouzit
konstrukci:

for i:=0 to ComponentCount-1 do
begin
if Components[i] is TLabel then
TLabel(Components[i]).Caption:='Titulek';

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>
> [...]
> I:Integer;
>begin
> for I:=1 to 10 do with TLabel(FindComponent(Format('Label%d',[I]))) do

TQRPreview.

[*] Homola Peter <PeterH(zv)zv.spas.sk> - 12.12.1997 07:25:21

Ahoj delphisti.

Nevedel by mi niekto poradit ako premostit v D3 klasicky preview
komponenty TQuickRep (celoobrazovkovy) do objektu typu TQRPreview, ktory
mam priamo vo formulari kde si volim typ reportu.
Diky za kazdu radu.

**********************
[...]

V.c : Re: Presmerovani PING

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ec 1997 08:28:59 -0700

Mimochodem, VCL komponenty existuji i pro Trace...
Napr TNSPing, PingLab aj.

Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz

From: Jozef Strnadik <strnadik(zv)mrp.sk>
To: Delphi Forum <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 12. prosince 1997 9:04
Subject: Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

>Mam nasledovnu otazku: Ako zistim poziciu kurzoru (riadok, stlpec), ked
>pre editovanie textu chcem pouzit komponent TMemo alebo TRichEdit.

Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

[*] Jozef Strn�dik <strnadik(zv)mrp.sk> - 12.12.1997 09:53:26

Jiri Malek wrote:

> je tam "property", ktera udava pozici kurzoru od zacatku textu a tak bych od
> ni zkusil odecitat delky radku

ano nasiel som tu property a vola sa SelStart. V helpe som si precital ze ak nie
je vyselektovany ziaden text udava poziciu kurzora od zaciatku. Ale aka je jej
hodnota v pripade, ze je nejaky text vyselektovany ?

Jozo

Presmerovani PING (ci jineho DOS programu)

[*] Jan Krizek <krizek(zv)pinknet(tec)cz> - 12.12.1997 10:20:08

> [...]
> mi zda jako neprustrelny.
> To bys musel nejak primo odchytavat co je na jeho vystupu, coz si

Ahoj,
ocekavam, ze tusite jak vypadaji "integrovana" prostredi C/C++ od fy. M$. Ta vzdy poustela externi kompilator, ktery byl program se standardnim vystupem. Nevim jak to delaji, je mozne ze kompilator pozna kam ma posilat vystup, ale spis se klonim k tomu, ze integrovane prostredi odchytava vystup a zobrazuje jej do mema. Na unixu by to slo pres pipe 'ping | posilac', kde posilac by navazal komunikaci s prostredim a fungovalo by to obecne na libovolny program se stdout. Ale v DOSu by to nebylo v realnem case (nejdriv se pusti ping a az skonci tak jej spracuje posilac), takze nevim k cemu je blize chovani pipe ve Win32. Nemate nekdo s tim zkusenosti, obcas se totiz opravdu hodi pustit program se stdout a nebylo by marne to vyresit obecne.

Ahoj Honza +

Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.12.1997 10:23:45

Staci si precist ten help cely :

Read SelStart to determine the position of the first selected character,
where 0 indicates the first character. If there is no selected text,
SelStart indicates the position of the cursor.

Staci ?

> [...]

> hodnota v pripade, ze je nejaky text vyselektovany ?
>
> Jozo

Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 12.12.1997 10:30:39

> ano nasiel som tu property a vola sa SelStart. V helpe som si precital ze ak nie
> je vyselektovany ziaden text udava poziciu kurzora od zaciatku. Ale aka je jej
> hodnota v pripade, ze je nejaky text vyselektovany ?

no, tak je tam potom pocatk vybraneho useku a v prop. SelLebgth je
delkaa vybraneho useku..>
> Jozo

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

TQRPreview.

[*] Cash Reform Group s.r.o. <info(zv)cashreform(tec)cz> - 12.12.1997 10:33:26

At 07:25 12.12.1997 +0100, you wrote:
> [...]
>komponenty TQuickRep (celoobrazovkovy) do objektu typu TQRPreview, ktory
>mam priamo vo formulari kde si volim typ reportu.

Velice jednoduse.
Prirad objektu TQRPrinter, ktery je zalozen automaticky, kdyz pouzijes
komponentu
TQuickReport, na jeho event 'OnPreview' proceduru, ktera zobrazi okno, ve
kterem
je pouzita komponenta TQRPreview.

QRPrinter.OnPreview:=ShowPreview;

procedure TTQuickReportDemo.ShowPreview;
begin
PrevForm.ShowModal;
end;

V 'PrevForm' je umisten TQuickPreview.

Jinak vsechno tohle je v prikladu pro QuickReporty, ktery je dodavan s Delphi.

Doufam, ze ti to pomohlo.

Karel Hudan

Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 12.12.1997 11:29:23

Nazdarec,

ja bych si to predstavoval nejak takhle (ach ta moje pamet, nerucim za nazvy
properties):

procedure TForm.PocitejKursor;
var sr,ss:integer;
//sr = radek kuzoru, ss = sloupec kurzoru
begin
sr:=0; ss:=Memo.SelStart+Memo.SelLength;
while(ss>(length(Memo.Lines.Strings[sr])+1)) do
begin
ss:=ss-(length(Memo.Lines.Strings[sr])+2);
inc(sr);
end;
inc(ss);inc(sr);
//to aby nebyl prvni znak 0:0, ale 1:1, a pak treba:
StatusBar.Panels.Items[0].Text:=Format('%d : %d', [sr,ss]);
end;

Takze pokud nebude nic vybrane, tak SelLength bude 0 a udava to presne
pozici,
pokud bude neco vybrane, tak to spocita pozici za poslednim vybranym znakem
(kdyz bude uzivatel neco oznacovat, tak se to nezastavi na zacaku,
ale�potahne se to za
korzorem), ale pokud se hne a zustane text oznaceny, tak to asi fungovat
nebude. Nic
jineho me ted momentalne nenapada.

-Jiri Malek-
> [...]
jej
>hodnota v pripade, ze je nejaky text vyselektovany ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.12.1997 13:47:16

Rene Stevanka wrote:

> Ahoj.
>
> Nemate niekto komponentu, alebo unit-u na vytacanie tel. cisel v D1.
> Alebo neviete, kde by sa to dalo najst?

AsyncPro od TurboPower; trial verze funguje normalne, pokud poustis
program z Delphi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Pole komponent

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.12.1997 13:47:15

Jan Pruha wrote:

> [...]
> pres FindComponent (nebo tak nejak) nastavovat ruzne vlastnosti
> v cyklu. Neexistuje nejaky primejsi zpusob ?

Jo, tohle me take stve. (Hi, Jiri Burian & Borland :) Jeste to lze
(jakztakz rychle) obejit pres property Tag. Dokonce obcas uvazuji o
komponente (obecne nevizualni), ktera by "polkla" jine komponenty, a
pak by je predavala pres index - jestli tedy neco takoveho uz nekde
neni...

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Pozicia kurzoru v TMemo resp. v TRichEdit

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 12.12.1997 13:57:05

> Mam nasledovnu otazku: Ako zistim poziciu kurzoru (riadok, stlpec), ked
> pre editovanie textu chcem pouzit komponent TMemo alebo TRichEdit.
>
> Za kazdu radu vopred dakujem

Kdysi jsem mel podobny problem, potreboval jsem urcit radek, na kterem se
nachazim. Funguje to takhle:
Result:=SendMessage(Handle,EM_LINEINDEX,65535,0);
Result:=SendMessage(Handle,EM_LINEFROMCHAR,Result,0);

kde Handle je Handle Mema. Nevim, jestli to bude chodit i u RichEdit, to jsem
nikdy nezkousel, ale u memo to mam overene.

Aktualni sloupec bude asi nejak podobne (chce to jen v helpu prohledat message
konstanty EM_xxx)

[...]

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.12.1997 14:03:02

Vodnansky David wrote:

> Je treba mit zaskrtnutou patricnou polozku v Project
> Options->Compiler->Debugging. Ted z hlavy nevim, ktera to je...

Funguje to. Mockrat dekuju.
JiDa.>