Error

[*] Pospisil Tomas <Pospisil(zv)Chv.pvt(tec)cz> - 26.8.1998 13:23:15

Dle tve rady jsem se ridil, ani mi nic jineho nezbylo a pada mi to porad.
Pouzivam RX komponenty verze 2.32
Jde o to ze kompilace probehne a pri spusteni programu to padne.
Tahle chyba se obevila hned po tom co mi spadly Windows pred tim vse chodilo OK. Tak nevim jestli neni chyba v RX.

Diky Pospa
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jan Skopov� [SMTP:jan.skopovy(zv)vol(tec)cz]
> Odesl�no: 25. srpna 1998 21:17
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: Error
>
> Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
> komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

> [...]

Jedinecny nazev souboru

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 26.8.1998 13:26:00

cau,

potom su dve moznosti:
metoda c.1) pred volanim GetTempFileName vsetky *.moj premenujes na *.tmp

metoda c.1 advanced) pred volanim GetTempFileName vsetky *.moj zmazes... :-)

(temp_adresar = GetTempPath)
Dalibor Toman wrote:

> [...]

Maj sa,
R.

RX Library

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 26.8.1998 13:32:15

Me taky PROSIM...

fronek(zv)fic(tec)cz ; fronek(zv)zznslany(tec)cz (bude)> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: kchmel(zv)post(tec)cz [SMTP:kchmel(zv)post(tec)cz]
> Odesl�no: 26. srpna 1998 9:41
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: RX Library
>
> Ahoj,
>
> pred nejakou dobou zde nekdo nabizel anglicky help
> k RX Library. Pokud to je mozne, zaslete mi ho prosim na muj mail.
>
> Diky
>
> Karel

DLL pre Visual FoxPro

[*] kubork(zv)pobox.sk (Radomir Kubala) - 26.8.1998 14:27:37

Nazdar,

kedze som si vsimol, ze sa tu objavuju otazky ohladom foxpro, mam aj ja jednu.

Pracujem s VFP 3.0 a potreboval by som si urobit nejake dll pre foxku v delphi3 alebo v c-cku.
Skusal som to podla prikladov, ktore su v helpe alebo na CD v C-cku ale neslo mi to ani prelozit. Skusil som si vytvorit aj DLL podla delphi ale ked som to dll deklaroval vo foxke a zavolal som si funkciu hlasilo to, ze nevie najst vstupny bod funkcie v danom DLL.
Bodol by nejaky priklad, odkaz alebo nejaky navod ako by sa dalo to DLL vytvorit.

Vdaka za kazdu odpoved Rado Kubala
--
/**************************************/

Ing. Radomir Kubala

kubork(zv)pobox.sk
peperk(zv)hotmail.com

/**************************************/

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Case pro Interbase

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 26.8.1998 14:27:47

>Za reklamu bych povazoval poskytovani informaci s cilem vlastniho
>prospechu, coz rozhodne neni tento pripad
>Jaro.

No. Ja osobne si myslim, ze to JE tento pripad.

Ale nehnevam sa za to :-)

M.T.

>Designer.

RX Library

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 26.8.1998 15:06:17

pokud mozno mne take, nebo zverejnete adresu.

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.

http://web.telecom(tec)cz/atoll
> [...]
>
>pred nejakou dobou zde nekdo nabizel anglicky help
>k RX Library. Pokud to je mozne, zaslete mi ho prosim na muj mail.

Variant - spusteni Wordu

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.8.1998 15:06:02

V poslednim dopise mdvorak(zv)csas(tec)cz pise:
> Vetsinu veci lze najit v helpu k Wordu 8 a Excelu 8 (VBAWRD8.HLP,
> VBAXL8.HLP).
> Je tam i obrovske mnozstvi prikadu podle kterych to lze snadno pochopit.
> Od Borlandu jsem bohuzel jeste tak dukladny help nevidel ! :-(

hmm. ja z nich tak nadseny nebyl. ale to je asi vec skepticismu (jsem
zmlsanej manualovymi strankami Linuxu a perfektnimi referencnimi priruckami
k Pascalu 7).

> Naimportovat typove knihovny umi D3 a D4. V D3 neni import zcela
> dokonaly, ale pouzit se da (napr. nezvlada prejmenovani vsech nazvu
> promenych, metod a pod., ktere by mohly kolidovat s klicovymi slovy
> DELPHI. Zarnym prikadem je treba Application). D4 je z techto chyb, jak
> se mi zatim zda, vyleceno a importy funguji bezvadne. Abych nezapomnel,
> IMPORT TYPE LIBRARY je v menu PROJECT, kde ti nabide bud import
> zaregistrovanych OLE objektu nebo si muzes importnout i nejaky
> neregistrovany (typove knihovny M$ produktu maji koncovku .OLB).

diky. to zni dobre. Skoda jen, ze D4 je na me prilis drahe, protoze kdo ma
furt brat penize na kupovani porad novych a novych verzi ;-(

nevis, jestli toto jde i v C++Builderu (nemuzu to zrovna overit, musel bych
nabootovat winy).

diky.

milan

Programove nastaveni pristupovych prav na NTFS v N

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 26.8.1998 15:13:46

Dokazete nekdo programove nastavit pristupova prava pro vsechny soubory
v adresari pro urcite uzivatele na NTFS disku v NT 4? Neexistuje jiz
nekde nejaky exe programek, ktery by to dokazal?
Predem dik.

S pozdravem
Milan Reiniger
Skroupova 5, c.dv. 92,
tel.: 019/703 5053
reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz
http://info.plzen-city(tec)cz

Corrupt file - other than header

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 26.8.1998 15:27:01

Zdravim All, mam dalsi problem.

Stava se nam, ze se poskodi *.DB soubor na sitovem disku. Projevuje se to
tak, ze pri pokusu o zapis dostaneme hlaseni:

Currupt file - other than header.

Kdyz jsem na tento soubor pustit Table Repair (funkce Paradoxu 7), tak mi
dal podrobnejsi vyklad chyby:

Forward block pointer in block 508 is out of range.

Table Repair tu chybu dokazal opravit. Druhy den se ale vyskytla znovu.

Nevite, co s tim ? Jirka.

Podminky:
DOS6.22
Win3.11
Program vytvoren v Delphi 1.0, knihovny InfoPower 2.0
IDAPI verze 2.50 - z cedecka Delphi1
Sit Novell 4.10

Klavesy

[*] Hejna Martin <hejnam(zv)praha(tec)comsoft(tec)cz> - 26.8.1998 15:39:40

Ahojte zdravim fsecky DELPHISTI
Potreboval bych vedet jestli existuje seznam vsech virtualnich klaves a
pripadne jejich hodnnoty.. (vk_Return, ...)
V helpu je odkaz na tento seznam spatne linkovan...

Diky

Martin Hejna

Delphi 4 - chyby

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.8.1998 16:09:59

!z�U�Ā �z� wrote:

> Jestli je to opravdu vsechno, tak bych to nevidel tak cerne.
> Kazda verze zatim mela mouchy. Jenom premyslim jestli cena upgrade
> za C/S verzi pro toho, kdo zrovna nepracuje s vicevrtvou technologii
> stoji za tech nekolik novinek.
> Jaro

Pochybuji, ze to je vsechno. Na uvedene chyby jsem prisel
namatkou, kazdopadne zkusenost je takova, ze mnoho veci, na
ktere jsem sahl, ma nejakou chybu. Zdaleka jsem nezkousel
vsechno. A samozrejme jsem neuvedl bugparadu, ktera provazi
patch, a kde jsou chyby mnohem pikantnejsi.

Kdyz premyslim o cenach, jaxi se mi vytraci smysl upgradovat
C/S. Vsechno, co by tam mohlo byt zajimave, je stejne jenom ve
vyvojarskych licencich, bez moznosti poskytnout to i zakaznikum,
a zatim jsem nenarazil na zkaznika, ktery by chtel (a hlavne take
zaplatil) 3vrstvou architekturu a vse co k tomu patri. Myslim, ze tak
do 40 000 za upgrade by se jeste dalo unest, i kdybych to
nevyuzil, ale 80 000 je uz fakt moc, to nema sanci na navratnost.

A programovani NT sluzeb jsem uz vyresil i pro Professional... :-)

> Ahoj all,
>
> zda se, ze Delphi 4 je tak zabugovane, ze to vola po nove verzi se
> zasadnimi opravami.
>
> Chyby, na ktere jsem prisel behem recenzovani:

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Async Pro WinSock komponenta

Martin Nedopil wrote:

> Je tu nekdo, kdo pouziva Async Pro WinSock komponentu?
>
> Snazim se udelat jednoduchou aplikaci, ktera by, kdyz zjisti ze se
> jako klient nemuze spojit se serverem, stala se sama serverem
> a zacala by poslouchat na danem portu.
>
> Ale vubec to nechodi :-0

Ale chodi...

Vzal jsem si aplikaci ExClient z demoprikladu, a upravil jsem ji
nasledovne:

private
procedure DelejServer(var Msg:TMessage); message WM_USER;
if ApdWinsockPort1.WsMode=wsClient then
begin
ApdWinsockPort1.Open := not(ApdWinsockPort1.Open);
if ApdWinsockPort1.Open then
Label1.Caption := 'Attempting to connect';
if ApdWinsockPort1.Open then begin
Label1.Caption := '';
Button1.Caption := 'Listen';
end else begin
Label1.Caption := 'Listening';
Button1.Caption := 'Disconnect';
ApdWinsockPort1.Open := not(ApdWinsockPort1.Open);
Label3.Caption := '';
except
on E:EApdSocketException do begin
ApdWinsockPort1WsError(Self, E.ErrorCode);
ApdWinsockPort1.Open := False;
Button1.Caption := 'Listen';

procedure TForm1.ApdWinsockPort1WsError(Sender: TObject;
ErrCode: Integer);
begin
Label1.Caption := 'Error...';
Label3.Caption := 'Code: ' + IntToStr(ErrCode);
PostMessage(Handle,WM_USER,0,0);
end;

procedure TForm1.DelejServer(var Msg:TMessage);
begin
ApdWinsockPort1.Open:=false;
ApdWinsockPort1.WsMode:=wsServer;
Button1Click(nil);

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

HotKeys v menu vs. vice oken

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 16:26:06

Mas pravdu, diky

Kde ty na to chodis... Jen vic takovych amateru.

>Pak u toho formulare ve kterem pouzivas onu hotkey nastav KeyPreview na
True
>a zkus :
>
>procedure TForm2.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
> Shift: TShiftState);
>begin
> if Key = VK_MENU then Key := 0;

RX Library help

[*] micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz> - 26.8.1998 16:33:39

Zde je RX Doc anglicky. Jaro B.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: kchmel(zv)post(tec)cz [SMTP:kchmel(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 8:41
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: RX Library

Ahoj,

pred nejakou dobou zde nekdo nabizel anglicky help
k RX Library. Pokud to je mozne, zaslete mi ho prosim na muj mail.

zoufala vyzva

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 16:35:10

A zkusil jsi porovnat rychlost ?

Od: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 7:25
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

Jan Skopov� wrote:

> Jako klasicky pripad, kdy TTable je rychlejsi nez TQuery, kdyz se
potrebuji
> pomoci GotoKey nastavit na urcity record, ale neomezit vyber filtrem, jak
se
> to dela v TQuery. To se potom muzu jit zastrelit, kdyz TQuery Gotokey
> nepodporuje.

ale TQuery podporuje Locate( )
Query1.Locate('nazov_stlpca', hodnota_stlpca,
[nejake_nastavenia_-_najdes_v_helpe]);

--
Maj sa,
R.

Dlhy dotaz na MS SQL

[*] Kovac Jan <kovac(zv)pvt.sk> - 26.8.1998 17:05:40

Potreboval by som spustit dotaz na MS SQL, ktoreho spracovanie
trva dlhsi cas. Je to v TQuery, spustane ExecSql. Po piatich minutach
vsak pride od servera hlaska "Lock timeout, connection terminated"
(zhruba),
hoci sme nastavili vsetky mozne timeouty na serveri aj v BDE na
klientskej masine.
Je to zalezitost Delphi (3), pretoze z ISQL tento dotaz zbehne.
Nevie niekto, cim by sa to dalo ovplyvnit? Vdaka.

Pro pana Fronka a jim podobne

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.8.1998 17:06:32

Vazeny pane,
Uz mne zacinaji (a myslim ze nejen mne) vytacet odpovedi obsahujici
osobni invektivy.
Jestli vam nevadi ze se vam pres placenou linku cpe zbytecne velke
mnozstvi dat aniz byste chtel, tak myslim ze vetsine lidi ano. Proto
"VY" neokrikujte lidi, kteri se na to, byt asi zbytecne, snazi
upozornovat. A vase srovnani s reklamou na firmu je smesne. Prave pres
webovske stranky ruznych firem jejichz majitele nebo zamestnaci jsou v
konferenci se mohu treba dostat na stranky kde si mohu stahnout nejaky
freeware nebo sharewar.Vase pripominka o reklame mi pripada stejne
nesmyslna, jako kdyz tesne po revoluci v televizi v automotorevue
moderator nesmel vyslovit jmeno vyrobce auta.
!!! Prosim Vas znovu vsechny odpustte si osobni invektivy a nebo je
posilejte primo adresatum a ne do konference.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Komunikacia DCom

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.8.1998 17:19:21

A neslo by to umistit na www.delphi(tec)cz ? Me to taky nefunguje, a hodil
by se nejaky maly fungujici program, abych vedel, kde je chyba, jestli
v konfiguraci windows, nebo v mem programu.

Radim Kunz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ladik Kasza <kidalik(zv)pobox.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 15:44
P�edm�t: Re: Komunikacia DCom

Cavte,

Diky za rady, ale stale mi to blbne. Tak zacinam uvazovat, ze ta chyba je
niekde u mna.
Preto by som bol rad, keby sa nasiel niekto, kto by mi poslal nejaky maly
vzorovy priklad
na DCOM server a DCOM Klient.

Ladik

zoufala vyzva

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 17:59:46

1. Proc by jsi se chodil zastrelit. TQeury je ureno pro mnozinovy zpusob
prace
s pouzitim jazyka SQL. Je to trochu o necem jinem. Jestlize chci najit
zaznam provedu dotaz SELECT * FROM tabulka WHETRE podminka, ktera
identifikuje hledanou vetu. Vysledek dotazu bude vracen okamzite.
Mzes taky pouzit metodu Locate. Kdyz hledas podle MasterKey, je to
rychle jako pri Indexech. Ten tvuj klasicky pripad neplati. Nevim kdo ti
rekl, ze v TQuery se hleda pres filter. to bych nevidel jako pochopeni
logiky SQL.
Je pravda, ze TQuery metodu filtru obsahuje stejne jako TTable.
To ale jeste neznamena, ze se to tak ma delat!
Samotne pouziti filtru je zde zcela nevhodne.
Slouzi pouze jako dalsi moznost, jako pripadny doplnek v kombinaci predevsim
s klauzuli WHERE dotazu SELECT. Nekdy se to proste muze take hodit, ale
je to spise vyjimka. Urcite ne tak, abych zapomnel na WHERE a vetsinu vyberu
delal pres filtry!

2. Samozrejme existuje lokalni IB. Ta je ovsem urcena pro ucely ladeni.
Nemas pravo
ji sirit ani davat na notebooky (to slo jen v Delphi 1). Predpokladejme, ze
mas
pro kazdy ntebook zakoupenou jednu licenci serveru.
Pokud vsak pouzijes Interbasi pouze pro ucel vyssi bezpecnosti dat, tak
degradujes znacne schopnosti draheho a vykonneho stroje pouze na tu
bezpecnost
a vynalozene penize jsou neadekatni tomu prinosu. Dejme tomu, ze v urcitem
pripade
je to nevyhnutelne. Proc ale to neprogramovat zrovna poradne??! I kdyz jenom
na
lokalni IB. I ta ma ulozene procedury a trigery.
Az budes v budoucnu potrebovat rozsirit pocet klientu nebo pripojit notebook
po
siti nebo po internetu na centralni server, to pak budes vsechno
preprogramovavat?

3. Pamatuj, ze zvyk je zelezna kosile. Je vzdy lepsi delat to podle
pravidel, tak
jak se ma delat hned od zacatku. Kdyz nic jineho, tak se to naucis a ziskas
zkusenosti.
C/S je totiz jiny zpusob mysleni a jine metody programovani. Je to i jina
analyza problemu. Programy zpravidla vypadaji trochu jinak.

Jeste bych odpovedel autorovi puvodniho dotazu zoufale vyzvy.
--------
Diky vsem za rady. Bohuzel mi nezbyva, nez vse predelat na TQuery. Doufal
jsem, ze se tomu vyhnu.
-------
Proc bohuzel? Na tom muzes jenom vydelat. Cim drive se zacne, tim mene se
toho pozdeji predelava. Zaklady technologie C/S se pokladaji jiz v okamziku
analyticke pripravy projektu!
Jaro.

>Jenom pro upresneni. Ja chapu logiku C/S, ale mym ukolem je stvorit SW pro
>notebooky, kde IB je pouze lokalni - IB z duvodu bezpecnosti dat. Tudiz
>veskerou praci vykonava pouze 1 stroj.
>
>Jako klasicky pripad, kdy TTable je rychlejsi nez TQuery, kdyz se potrebuji
>pomoci GotoKey nastavit na urcity record, ale neomezit vyber filtrem, jak
se
>to dela v TQuery. To se potom muzu jit zastrelit, kdyz TQuery Gotokey
> [...]

TMediaPlayer

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.8.1998 18:36:01

Ahoj, mam dva dotazy ohledne prehravani hudebniho CD.
1. Jak detekovat jestli je na pocitaci zarizeni schopne prehravat
hudebni CD ( zvukovka, driver )
2. Jestlize spoustim pisnicky pomoci nasledujici posloupnosti:
MediaPlayer.Stop;
MediaPlayer.Position:=CisloStopy;
MediaPlayer.Play;
tak vse funguje ale nekdy (nahodne) se stane ze se pisnicka nespusti a
to z toho duvodu ze se mi sama od sebe spusti aplikace implicitniho
prehravace CD co mam nainstalovany ve vindows. Nevite nekdo proc to dela
nahodne eventuelne proc to dela vubec a jak tomu zamezit. Eventuelne jak
ho programove zavrit kdyz uz je spusteny.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Konverze dat

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 18:38:55

Uzavri cyklus s insert do transakce a dojde ke znacnemu zrychleni, protoze
se potlaci
autocommit po kazdem zaznamu. Mozna timto jednoduchym zasehem budou z deseti
hodin jen dve hodiny. Mam tyto zkusenosti s Interbaze, ale myslim, ze to
bude obdobne.
V kazdem pripade vyresis i problem nahodne chyby.
Transakce se spusti cela znova. Nepises ovsem nic konkretniho o zpusobu
konverze,
tak nevim, jestli jsem se trefil.

Database1.StartTransaction;
try
while not DBFTable.Eof do begin
...... Insert asi do nejakeho TQuery
DBFTable.Next
end;

Database1.Commit; // potvrdi
BudeSeOpakovat := false;
except
Database1.Rollback; // zahodi
Application.MessageBox(' Nepodarilo se dokoncit, tak znova
'Informace ...',
MB_OK + MB_ICONINFORMATION);
BudeSeOpakovat := true;
Exit;
end; // try

Mam takovy maly problem. Delam program pro prevod dat z DBF (FoxPro 2.6) do
MSSQL 6.5.
Problem je v tom, ze prevod trva neskutecne dlouho ( 10-? hod pro prozatim
priblizne 60 000
zaznamu) a obcas na zcela nahodnem miste spadne na chybu "Division by zero"
(nikde nedelim).
Po dobu prechodu na novou verzi by tento prevod mel bezet kazdou noc. Coz je
za soucasne
doby trvani prevodu memozne.

Pro prevod pouzivam 2. faze

1. program ve FoxPro, kterym data pripravim do struktur stejnych jako na
MSSQL.
2. program v Delphi 3.0 CS, ktrery pouze nacte pripraveny data a udela
INSERT.
Pouzivam BDE 4.51. Pro Foxpro i MSSQL nativni pristup.

Nevite nekdo v cem muze byt problem, nebo jak to urychlit ?

Error

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 18:51:50

Obcas se mi to taky stava, v tom pripade mi pomaha Rebuild All
rx se prekompiluji taky a pak to funguje. Treba to pomuze.

> [...]

> Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
> komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

Registracia ActiveX

[*] Michal Salaj <salaj(zv)pronix.sk> - 26.8.1998 19:16:28

Zdravim Vas vsetkych,

potreboval by som vediet, ako zaregistrovat ActiveX komponentu do systemu. Viem CLSID, mam aj OCX subor. Poprosil by som aj s ukazkou kodu v Delphi.

Dakujem za vsetky Vase rady.

S pozdravom

Michal Salaj, programator
salaj(zv)pronix.sk

<none>

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.8.1998 19:38:03

Ahoj
Mne v D3 funguje toto:
--------
HandleDLL := LoadLibrary(PChar('keyhooklib.dll')); // je zapotrebi si
zjistit adresu knihovny
CallProcAdr := GetProcAddress(HandleDLL, PChar('BylStisk')); // a callback
hook funkce
HookHandle:= SetWindowsHookEx(WH_Keyboard, // a tu potom
predat do SetWindowsHookEx
CallProcAdr, HandleDLL, 0);
--------
V helpu se pise, ze kdyz mate funkci primo v programu, pak ma byt parametr
hMod rovny nule,
jinak je to handle DLL. Takze misto hInstance by tam asi mela byt nula.
Pokud mate funkci, kterou predavate funkci SetWindowsHookEx, primo v
programu,
pak lze odchytavat udalosti jen v tom programu.
Vic asi neporadim.

Hodne uspechu

>Pouzivate nekdo funkci SetWindowsHookEx
>Mne ji nechce D2 vzit
>viz :
>ourHook:=SetWindowsHookEx(WH_MOUSE,HookProc,Hinstance,0);
>pri prekladu hlasi Calling convention differ (kurzor je na Hinstance)
>Podle helpu je ale zadana spravne.
>
> Dik Dan

RX Library

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 26.8.1998 19:56:35

Koukal jsem, ze anglicky help je od 31.7. na FTP serveru konference
ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/Other/rx-doc.rar

Od: kchmel(zv)post(tec)cz <kchmel(zv)post(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 13:10
P�edm�t: RX Library

> [...]
>
>pred nejakou dobou zde nekdo nabizel anglicky help
>k RX Library. Pokud to je mozne, zaslete mi ho prosim na muj mail.

Problemy s bitmapou ... (WAS: Re: Text do RTF)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 20:12:40

Kolar Lubor wrote:

> Nazdar!
> Nevite nekdo o tom, jestli neni v TBitmap nejaka nechutna chyba, popr.
> jak to zjistit?
> V moji aplikaci je:
> MyBitmap:TBitmap;

Ahoj,

> a potom radky jako napr.
> MyBitmap.Canvas.Brush.Style:= bsClear;
> nebo
> Oblast:= MyBitmap.Canvas.ClipRect;

a kde presne mas ty radky, neni to nahodou v metode Paint, kdyz tam
pouzivas vlastnost Canvas.ClipRect ?> Prakticky vzdy se mi stane, ze na inkriminovanych radkach to naprosto
> vytuhne, i kdyz to tracuju pres F7. Navic pokud ve Watches pridat
> MyBitmap.Canvas.ClipRect, tak mi to odmitne pokracovat k tracovani kodu
> s hlaskami, ze uz debuguju. Hruza! Amateri a experti, tusite, co s tim?

Petr Vones, amatersky programator

Dlhy dotaz na MS SQL

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 26.8.1998 20:40:57

Mel jsem tentyz problem, take jsem nastavoval timeouty u aliasu v BDE i na serveru a nic. Nakonec jsem nasel, ze se v BDE nastavuje jeste timeout primo u nativniho driveru MSSQL. Ten jsem zmenil a bylo vse ok. Implicitne je tam 300, tj. 5 minut, takze by to mohlo byt ono.

Od: Kovac Jan <kovac(zv)pvt.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 20:16
P�edm�t: Dlhy dotaz na MS SQL

> [...]
>Je to zalezitost Delphi (3), pretoze z ISQL tento dotaz zbehne.
>Nevie niekto, cim by sa to dalo ovplyvnit? Vdaka.

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 26.8.1998 20:46:41

Jestli je v tabulka hodne velka, je potreba zvetsit block size.

> [...]
>DOS6.22
>Win3.11
>Program vytvoren v Delphi 1.0, knihovny InfoPower 2.0

Variant - spousteni Wordu

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 26.8.1998 20:57:02

> problemy jsou dva:
> a) Word ve verzi 6 a 95 ma jakysi WordBasic, ktery VBA neakceptuje
> b) toto mi nefungovalo ani s Word97. i kdyz jsem nad tim badal.
> skoda, zase me M$ a jejich OLE zklamalo. je to na mne moc tajemne....

A neslo by to pres DDE? U Wordu 6 je to tusim prikaz "AppClose".
(Je potreba se podivat do helpu k Wordu a Wordbasicu)
DDE funguje s malymi (hahaha) odchylkami i u starsich Wordu.
Nejake priklady na ovladani Wordu pres DDE mam,
ale je to ve FoxPro :-) a myslim, ze ukoncovani v nich nebylo.

*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

Delphi 4 - chyby

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 26.8.1998 21:00:20

Osobne si myslim, ze ani neni potreba kupovat C/S verzi.
Rozhodovaci kostu nepotrebuju. 3 vrstva architektura
je opravdu jen pro velke a bohate klienty.
A SQL links mi funguji z Delphi 3 C/S.
Prechod na ctyrku lze tedy v pohode zvladnout za 20.000,- Kc
Jenom jsi me trochu "vydesil" s tim popisem chyb. Nerad bych,
aby projekty z D3 po kompilaci do D4 prestaly fungovat.
Ty chyby jsou v novych objektech nebo i v tech puvodnich z D3?
Ja si stale myslim, ze to nebude zase tak hrozne. Nas generator sestav
jsme prevedli do D4 celkem snadno a zda se, ze funguje normalne.

Jaro.
-----------------------

> [...]
>nevyuzil, ale 80 000 je uz fakt moc, to nema sanci na navratnost.
>
>A programovani NT sluzeb jsem uz vyresil i pro Professional... :-)

Priamy zapis do DirectDrawSurface

[*] Peter Arbet <arbet(zv)px.psg.sk> - 26.8.1998 21:03:30

Hi all.

Mam problem. Z DSP som si stiahol DelphiX na pracu s DirectX. Na pracu
so sprajtami sa tam pouziva DirectDrawSurface. No obsah sprite sa donho
natahuje z BMP suboru alebo z objektu typu DXDIB. Ja by som vsak potreboval
obsah modifikovat priamo, kedze na sprajty budem pouzivat vlastny spakovany
format. Cez property Pixels[X,Y] je to nepouzitelne pomale.

Prosim odpoved trosku podrobnejsiu nez len typu "Pouzi stream".

Diky.

RAZIIARS of Aqabin

e-mail:
arbet(zv)psgnetpx.sk
arbet(zv)fred.utc.sk

Resource, pripojen� dat k souboru

[*] micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz> - 26.8.1998 21:03:00

Prosim o radu,
1. jak pripojit libovolny soubor (i binarni) k RES nebo jak z neho RES soubor udelat ?
2. lze pripojit nejaky soubor k EXE (je v Delphi 1) a pozdeji ho vyuzit/nacist/zmenit ?
Micrel(zv)micrel(tec)cz

Konverze dat

[*] Radek Bartik <bartik(zv)nemhoro(tec)cz> - 26.8.1998 21:09:19

Podobny problem jsem resil pred cca rokem. Potreboval jsem kazdou noc prevadet data z DBF do MSSQL. Pomoci Delphi se mi to zdalo pomale a nevedel jsem, jak to urychlit, tak jsem hledal jine reseni. Nakonec jsem pouzil MS Access, je na ukladani zaznamu daleko rychlejsi (nevim proc). Navic jsem si na strane serveru udelal pomocnou tabulku, do ktere nejprve nainsertuji zaznamy a pote je teprve procedurou na serveru presypu do ostre databaze, coz take zrychli prevod. V Accessu jsem si udelal makro po spusteni, ktere spousti vsechny potrebne dotazy a procedury a na zaver ukonci Access. Jiz rok to takto funguje bez problemu.

Od: Roman Varga <fontes(zv)svc(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1998 16:43
P�edm�t: Konverze dat

Ahoj,

[...]

[*] micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz> - 26.8.1998 21:26:44

Ahoj,
Virtual key code je ve WinAPI helpu a je to seznam
Viz.
Symbolic name Value (in hex) Mouse or keyboard equivalent

VK_LBUTTON 01 Left mouse button

Od: Hejna Martin [SMTP:hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 14:40
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: Klavesy

[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 21:52:52

Ja jsem mel stejne problemy se vsemi *.db tabulkami. Nakonec mi nezbylo, nez
prejit na IB. Jinym zpusobem i pres slozite zalohovani a flushovani windows
cache nezajistite bezpecnost dat.

Table repair navic neumi temer nic. Je-li soubor poskozen tak, ze chyby
nektere recordy (krome prvniho a posledniho) absolutne tuto chybu ignoruje.
Pak pri otevirani souboru nahodne zjisti nebo nezjisti chybu a pripadne
ohlasi uvedenou chybu.

Vetsinu chyb uvedeneho razu (pokud vyslovene neni poskozena hlavicka) umi
vyresit funkce pro "setreseni" tabulky:

procedure PackThisTable(pTable: TTable; pDatabase: TDatabase);
var descriptor:CRTblDesc;
pTable.Open;
FillChar(Descriptor,sizeOf(CRTblDesc), #0);
pTable.DisableControls;
pTable.Close;
StrPCopy(Descriptor.szTblName,pTable.TableName);
StrCopy(Descriptor.szTblType, szParadox);
Descriptor.bPack:=true;
DbiDoRestructure(pDatabase.Handle,1,(zv)Descriptor,nil,nil,nil,false);
finally
pTable.EnableControls;

Od: Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz>
Komu: delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 19:30
P�edm�t: Corrupt file - other than header

> [...]
>DOS6.22
>Win3.11
>Program vytvoren v Delphi 1.0, knihovny InfoPower 2.0

Error

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 21:55:27

Mohu ti poslat nove (samozrejme zdarma). Pokud mas zajem, posli mi email.

Od: Pospisil Tomas <Pospisil(zv)Chv.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 18:41
P�edm�t: RE: Error

> [...]

> Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
> komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

Klavesy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 22:00:34

Hejna Martin wrote:

> Ahojte zdravim fsecky DELPHISTI
> Potreboval bych vedet jestli existuje seznam vsech virtualnich klaves a
> pripadne jejich hodnnoty.. (vk_Return, ...)
> V helpu je odkaz na tento seznam spatne linkovan...

je to ve Win32 helpu v "Virtual-Key Codes" (Win32 help u Delphi4).
Pokud to takhle nenajdes, tak dej v obsahu helpu Najit a v seznamu
hledej VK_.... Petr Vones, amatersky programator

TMediaPlayer

[*] micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz> - 26.8.1998 22:02:12

Ahoj,
Zamezit implicitnimu prehravani po zasunuti CD se da vypnutim v ovladacich
panelech Windows a bylo to popsano (asi) v poslednim Computeru (ta volba ma
dost zavadejici nazev).
Pro nastaveni posice pouzivam krome MediaPlayer.Position tez
MediaPlayer.StartPos na nastaveni vychozi pozice (a s naslednym Play).

Od: Zdenek Petruj [SMTP:zpetruj(zv)zebra(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 17:36
Komu: Delphi Konference (el. adresa)
P�edm�t: TMediaPlayer

[...]

SetWindowsHookEx (WAS:<none>)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 22:07:31

Daniel Prynych wrote:

> [...]
> ourHook:=SetWindowsHookEx(WH_MOUSE,HookProc,Hinstance,0);
> pri prekladu hlasi Calling convention differ (kurzor je na Hinstance)

Ahoj,

tu HookProc musis definovat jako stdcall a jeste ji musis predat jako
adresu, tedy (zv)HookProc.

a vyplnuj subjecty u mailu, to <none> neni vubec originalni .... :-)

Error

[*] micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz> - 26.8.1998 22:07:33

Prebudovat komponenty nekdy nepomaha. Pouzivam n�kolik ruznych free
knihoven a porad odstranuji preslechy mezi identifikatory (mnozi s nimi
zachazeji dost svevolne). V jednom pripade mi pomohlo po individualnim
prelozeni RX knihovny vlozit k prilinkovani pouze DCU soubory (+ s
prislusenstvim) a prohazeni cest(adresaru) na jednotlive knihovny.

Jaro B. micrel(zv)micrel(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral [SMTP:kral(zv)afx(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 17:52
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Error

> [...]

> Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
> komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

Kop�rov�n� z Internet exploreru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1998 22:19:31

Jan Nov�k wrote:

> M�m vytvorenou aplikaci ve kter� pouz�v�m TDBRitchEdit
> pro pole FormatedMemo Paradoxu (Pdox ANSI Czech).
> Kdy� kopiruju ze schraky do tohoto pole napr z Wordu je
> cestina OK. Kdyz vsak chci ulozit do pole data, kter� jsem predt�m
> zkopiroval do schranky v Internet Exploreru a prenesu je z klipbordu
> do tohoto pole zmrsi se mi cestina. Cim to muze byt ?
> Je to nastaven�m driveru pro Paradox nebo se musi nastavit
> nejaka vlastnost komponenty TDBRitchEdit ?
> D�k za radu.

Ahoj,

spis to vypada jakoby Internet Explorer ulozil chybne data do schranky,
zkus je treba vlozit do jineho editoru jestli se to bude chovat podobne.
Nejlepsi je k tomu pouzit asi WordPad, protoze ten je zalozen na richeditu. Petr Vones, amatersky programator

Security pod WinNT s Delphi a meziprocesni komunik

[*] B�etislav �ern�k - 26.8.1998 22:57:25

Dobry den.
Vyskytl se mi problem, jak napsat aplikaci v Delphi, ktera by meziprocesne
komunikovala s jinym programem.
Jedna se o server, a k nemu se pres sdilenou pamet nebo roury, eventy atd.
pripojuji klienti.
Tato aplikace normalne pracuje, ale jenom pokud bezi pod stejnym uctem.
Problem mi nastal, kdyz jedna strana (server) bezela jako normalni aplikace
a druha (cgi skript) bezela pod Web serverem. Vzhledem k tomu, ze pod win95
vse fungovalo Ok, usoudil jsem ze se to bude asi tykat bezpecnosti.
Nevite proto nekdo, jak tyto prostredky vytvaret s pravem pro anonymouse,
pripadne jak je pridelovat dle uctu.
Stacil by mi odkaz, kde se o tom da srozumitelne docist.

Bretislav Cernik
xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz

prosba

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 23:09:28

Nevite nekdo co mam udelat aby:

Pouzivat TQuery na tabulku v IB. Kdyz prochazim tabulkou a drzim kurzorovou sipku, sviti kurzor SQL a dataset nespravne zobrazuje rolujici radky, ktere maji obsah recordu, na kterem jsem stiskl sipku. Teprve kdyz ji pustim, zobrazi dataset recordy spravne. S takovou by me zakaznik hnal svinskym krokem.

Diky, Jan Skopovy

zoufala vyzva

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 26.8.1998 23:18:39

Chapu a budu se ridit tvou radou. Jenom jsem chtel upresnit, ze jsem omylem
napsat filtr, ale mel jsem samozrejme na mysli klauzuli Where. Samozrejme ze
jsem zapracoval spoustu procedur do IB, ale pokud ti zakaznik dejcha na zada
s pozadavkem predelani SW misto 3 mesicu za 2 tydny, neni prilis casu na
kompletni zmenu logiky pristupu k datum a pritom pozaduje stejne funkce a
pohledy vychazejici z predesle verze.

(Opravdu budeme mit zakoupene licence pro 200 notebooku, neni to piratstvi.)

Diky za rady.

Od: �ke��k Jaroslav <jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 22:17
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

[...]

instalacia Interbase 5.0 na NT

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.8.1998 23:19:54

V poslednim dopise Alaire pise:
> Funguje vam Interbase na NT?
>
> ja mel Trial verzi a ta bezela jen pod Win9x! Pod NT zahlasila nejakou chybu
> pri install.
>
> Nebo ze by byly 2 verze?
>
> A.

Pod NT mi bezi Interbase for WinNT, ovsem ve starsi verzi (tusim 4).

LocalInterbase 5 z C++B mi nebezi (nechce se nainstalovat s chybou, ze mi
chybi shell - takova kravina).

Pod 95 bezi vse O.K., pod Linuxem bezi IB4 taky O.K., o IB5 jsem jeste
neslysel.

S pozdravem

Milan Sorm

Milan Sorm (aka John Popelnik) telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

Variant - spousteni Wordu

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.8.1998 23:23:32

V poslednim dopise Zdenek Drvota pise:

> [...]
> Nejake priklady na ovladani Wordu pres DDE mam,
> ale je to ve FoxPro :-) a myslim, ze ukoncovani v nich nebylo.

no ve Foxce to delam uz dlouho a tam opravdu toto zapotrebi neni. jenze kdyz
jsem tento kod prenesl do D3, narazil jsem.

ale AppClose to resi. vlastni zobrazen ije pak nutne udelat spustenim wordu
(pomoci start a neceho .doc)

[...]

Tvorba helpu (OT)

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 26.8.1998 23:23:29

Dne Wed, 26 Aug 1998 13:08:10 +0200 Pavel Kral napsal:

> Ahoj,
> zkousim napsat help, a zjistil jsem, ze kompilator helpu
> nezere soubory .RTF vytvorene ve Wordu 97.
> Uz jsem o tom problemu nekde cetl, ale nevim, jak ho vyresit.
> Neznate nekdo nejakej update na Word 97?
>
> Diky Pavel
>
> PS. zkousel jsem SW, ktere tu byly doporucovane, nektere
> jsou dobre, ale ty prachy...:-)
Proc hned kazdymu platit? Na www.microsoft.com se da shanout nejnovejsi
verze HelpCompilatoru, ktera samozrejme Word97 umi.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Tvorba helpu (OT)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.8.1998 01:25:39

> PS. zkousel jsem SW, ktere tu byly doporucovane, nektere
> jsou dobre, ale ty prachy...:-)

Ale neni to zase tak strasne, sam pouzivam ForeHelp, ted vylezla
nova verze 3.0 a je to bezvadne. A neni tak drahy, dokonce kdyz
jsem ho koupil v USA v podobe on-line, tedy jen software bez
dokumentace (samozrejme zadna cernota, vse legalni, jinak i ta
dokumentace se da dokoupit), vysel me znacne levneji nez tady
v CR.

> [...]

> Stava se nam, ze se poskodi *.DB soubor na sitovem disku. Projevuje se to
> tak, ze pri pokusu o zapis dostaneme hlaseni:

No jo, toho se nezbavis, s tim se musis smirit, pokud jsi nasadil
bezne tabulky typu Paradox, dBase nebo FoxPro na sit. Ono jeste
tak na jedne stanici v jednouzivatelskem programu bez pouziti
memo polozek by to slo. Jenze jak to hodis na sit, rapidne klesa
spolehlivost a temto problemum se nevyhned. Budes se s nimi
setkavat stale casteji, az ti nakonec zakaznik hodi na hlavu
- toto je z me vlastni zkusenosti.

Zalezi na tom, co je to za aplikaci. Podle toho pak mas nekolik
moznosti, jak to uspesne resit. V kazdem pripade se co nejrychleji
zbavil Paradox tabulek na siti.

1. Pokud je to vetsi aplikace na zakazku a zakaznik je solventni,
pak to predelat a nasadit tam SQL server. Samozrejme, znamena to
predelat cely program, koupit SQL server a mozna take lepsi
masinu. Ale na druhou stranu dnes sezenes dobry SQL server
celkem levne a dokonce nektere ani nejsou tak moc narocne.
Pokud mas Delphi C/S, pak sahnes po MS SQL nebo Interbase,
protoze na ne mas nativni ovladace. Pokud mas Professinal
a zakaznik ma navic malo penez a pomalejsi pocitace, pak zase
sahnes treba po Sybase SQL Anywhere - celkem levny, ale dosti
rozsiritelny SQL server. Pracovat s nim budes bud pres ODBC
a nebo si od firmy Reggatta koupis nativni ovladac, ktery
pracuje i s Delphi Pro... neni potreba C/S.

2. Pokud to je mensi aplikace, ma stat mene penez, zakaznik
nekoupi SQL server a nechce se ti cely program predelavat,
pak zvol databaze Access. Znamena to pro tebe jiste vydaje,
musis si koupit Visual Basic Professional nebo Visual C++
Professional, cimz ziskas licenci k sireni DAO; nebo zakaznik
musi mit koupene Access 95/97. Databaze Access, prestoze to
neni SQL server ani Client/Server, pracuji na siti mnohem
bezpecneji a rozhodne se to neda srovnavat s Paradoxem.

3. Pokud to ma byt nejlevnejsi aplikace, kde take zakaznik
nechce nic platit navic a ani ty do toho nechces zrovna moc
investovat, pricemz jsi ochoten ozelet prikazy SQL, pak si
zvolis FlashFiler. Je to Client/Server databaze pracujici
jak na jednom pocitaci, tak na siti pres NetBIOS nebo
TCP/IP, podporuje transakce, indexy, BLOBy, narodni trideni,
ale pritom se za ni neplati zadne poplatky jako napr. za
SQL server. Je tam jen nakupni hodnota. Dale ale plne
nahrazuje BDE, takze ho nemusis sirit a instalace se
razem smrskne z minimalne 4-5 disket na 1-2 diskety.

Registracia ActiveX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.8.1998 01:25:39

> potreboval by som vediet, ako zaregistrovat ActiveX komponentu do systemu. Viem CLSID, mam aj OCX
> subor. Poprosil by som aj s ukazkou kodu v Delphi.

Registrace ActiveX se dela pres regsvr32: regsvr32.exe soubor.ocx
pripadne regsvr32 /s soubor.ocx (neukaze dialog)
a nebo pres tregsvr (soucast Delphi): tregsvr.exe soubor.ocx
a nebo mas zdroj k tregsvr, tak si udelas svuj programek...

Delphi 4 - chyby

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.8.1998 01:25:39

> Prechod na ctyrku lze tedy v pohode zvladnout za 20.000,- Kc

I za mene - upgrade na Professional stoji zde v CR kolem
15 tisic, kdyz se to koupi v USA, pak kolem 10 tisic, dle
kursu dolaru.

> Jenom jsi me trochu "vydesil" s tim popisem chyb. Nerad bych,
> aby projekty z D3 po kompilaci do D4 prestaly fungovat.

Ale zase tak strasne to neni, jsou to chyby vetsinou provozni.
Co se tyka funkce pak tech programu, vetsinou to chodi...
Ja zatim problem nemam, uz jsem v tom leccos udelal.

> Ty chyby jsou v novych objektech nebo i v tech puvodnich z D3?

V objektech snad ani moc nejsou...

> Ja si stale myslim, ze to nebude zase tak hrozne. Nas generator sestav
> jsme prevedli do D4 celkem snadno a zda se, ze funguje normalne.

Jasne. Jak rikam, jsou to chyby vetsinou provozni - obcas
neco udela prostredi apod.

Resource, pripojen� dat k souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.8.1998 01:45:47

> 1. jak pripojit libovolny soubor (i binarni) k RES nebo jak z neho RES soubor udelat ?
> 2. lze pripojit nejaky soubor k EXE (je v Delphi 1) a pozdeji ho vyuzit/nacist/zmenit ?

No samozrejme, k EXE souboru muzes pridat cokoliv, to neni problem,
staci i treba copy /b vstup.exe + data.txt vystup.exe

RX Library help

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 27.8.1998 02:59:38

Vy jste s tema souborama fakt nepoucitelni.

Od: micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. srpna 1998 1:59
P�edm�t: RE: RX Library help

Zde je RX Doc anglicky. Jaro B.

Klavesy

[*] Honza <honza(zv)skoda-ujp(tec)cz> - 27.8.1998 06:18:05

Ahoj
Seznam virtualnich klaves jsem nasel na teto adrese.
http://www.microsoft.com/hwdev/ddkdocs/win98ddk/keycnt_4fqt.htm

Jan Koci.

----------
> [...]
> pripadne jejich hodnnoty.. (vk_Return, ...)
> V helpu je odkaz na tento seznam spatne linkovan...

TMediaPlayer

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 27.8.1998 07:52:32

Nemyslel jsem implicitni prehravani po zasunuti CD, ale nahodne spusteni
implicitniho prehravace po prikazu MediaPlayer.PLAY!

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> jak
> ho programove zavrit kdyz uz je spusteny.

[*] kchmel(zv)post(tec)cz - 27.8.1998 07:54:40

V helpu pro D1 to hledam takto:
- najdu heslo "virtual key codes", coz me hodi na proceduru ShotCutToKey
- zde je odkaz na "virtual key code", coz je ve skutecnosti hledane "virtual key codes"

Karel

> [...]
> pripadne jejich hodnnoty.. (vk_Return, ...)
> V helpu je odkaz na tento seznam spatne linkovan...

Piraty zastrelit !!!

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 27.8.1998 08:06:58

Tvuj mail byl urcite zajimavy. Vzdy se s radosti pozastavim na tim, jak jsou
nekteri lide vynalezavi v nachazeni omluv pro porusovani zakonu.
Nebudu ho komentovat, protoze se mne to zda zbytecne. Neni tam jedina vec,
ktera by nahlodala me nazory. Na jednu bych si ale rad vyzadal upresneni.
Jaky zakon komunity tohoto listserveru porusil puvodni pisatel?? Rad bych si
totiz osvezil pamet a popripade se z teto konference odhlasil. Mozna, ze mi
unikl nejaky dulezity bod.
Kuba
SATON Glass, s.r.o. - sluzby v oblasti programov�n� a v�pocetn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 CR
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505
mail: info(zv)saton(tec)cz

Od: B�etislav �ern�k <xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. srpna 1998 2:25
P�edm�t: RE: Piraty zastrelit !!!>Bretislav Cernik
>xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz

Ukoncenie procesu

[*] Misecka Rastislav <misecka(zv)decef.elf.stuba.sk> - 27.8.1998 08:08:37

Ahoj,

> Obavam se ze takto se to udelat neda. Ten problem se tyka pouze tech
> "osklivych a starych" DOS aplikaci. Muzes si k te aplikaci ale vytvorit
> PIF soubor. Budto rucne pomoci volby Vlastnosti, nebo to lze i programove
> pomoci knihovny PIFMGR, ale nevzpominan si ted ze bych to nekde videl
> hotove.

A neslo by to "Pri ukonceni zavriet" nastavit cez DDE s Explorerom ?

Santik

misecka(zv)decef.elf.stuba.sk
santik(zv)pronetix.sk

Chyba pri deleni nulou ve WinNT a aplikaci z Delph

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 27.8.1998 08:09:20

Radu nemam, ale nedobre zkusenosti s Delphi 1 + WinNT ano. Muj program -
pouze klasicka prace s databazi + nejake vystupy do obycejnych textovych
souboru, zadny primy pristup k HW, atd. - bez potizi bezi na Win95, Win3.11
ale WinNT pri jeho spusteni behem vytvareni formularu bez jakekoliv hlasky
spolehlive tvrde zatuhnou. No alespon se mohu chlubit, ze dokazu bez
problemu shodi NT. Potesi, ne?

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz
> [...]
> P�edm�t: Chyba pri deleni nulou ve WinNT a aplikaci z Delphi1
>
> Chyba pri deleni nulou ve WinNT -X- aplikace z Delphi1:
>
> Dela to permanentne jiste ucetnictvi v Delphi_1, nevite nekdo, co s tim?
> Delaji to i Vase aplikace napsane v Delphi?
>
> Nejdriv to psalo "Divide by Zero" (anglicky v Ceskych NT), ted to pise
> "chyba pri deleni nulou" :))
> Je to cim dal pravidelnejsi.. A na vsech instalacich WinNT, evidentne je
> chyba nekde v kompileru k D1 nebo v nejake komponente te aplikace nebo
co...
> Nikde jinde jsem to nevidel, alespon ne pravidelne..

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 27.8.1998 08:11:27

>Kdyz jsem na tento soubor pustit Table Repair (funkce Paradoxu 7), tak mi
>dal podrobnejsi vyklad chyby:
>
> Forward block pointer in block 508 is out of range.

Ano, zaznamy v Pdx jsou serazeny v obousmernem linkovanem seznamu a
dalsi zaznam v bloku ukazuje mimo tabulku.

>Table Repair tu chybu dokazal opravit. Druhy den se ale vyskytla znovu.

Dal jsem na ftp konference dokument, jak si poradit s cachovanim a jak
na minimum omezit vznik takovychto chyb. Koukni tam, mel by tam byt
i zdrojak na TParadoxStream, ktery je schopny prochazet celou tabulku
bez BDE a umel by i zdanlive smazane vety (neni zajem odnikud).

Nevim jestli ti to ale pomuze, protoze je to spise orientovano na NT Server.

Litujeme, ze nemuzem podat veselejsi informace :-(

Martin

Corrupt file - other than header

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 27.8.1998 08:13:33

Hello,

Pro snizeni cetnosti poskozeni tabulek typu Paradox lze se slusnym
uspechem pouzit toto:

1. fce BDE API dbiSaveChanges(table.handle) u kritickych operaci. Fce
skutecne ulozi data na disk, coz napr. fce Post nedela...

2. V IDAPI tj. pomoci programu BDECFG.EXE nastavit local share na
TRUE.

Jinak nabizim za drobny peniz aplikace v D1 a D3, ktere opravuji a
kontroluji tabulky Paradoxu. U sitovych veci to delam tak, ze v
nocnich hodinach se spusti program, ktery zacne kontrolovat vsechny
tabulky aplikace...

Stejne je ale pravda, ze pro slozitejsi a rozsahlejsi aplikace je
vhodnejsi IB, Oracle apod...

Tomas

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 27.8.1998 08:19:23

Omlouvam se za to ze jsem v predchozim mailu odmitl radu ohledne vypnuti
implicitniho prehravace CD. To bych potreboval take. Potreboval bych aby
autorun pro CD ROM zustal zapnuty, ale aby se mi po vlozeni hudebniho CD
nespustil implicitni prehravac CD. V Computeru jsem to nenasel. Pokud
nekdo vi jak na to a nebo kde to najit budu vdecny.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Corrupt file - other than header

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 27.8.1998 08:20:36

U nas se to a podobne chyby jisty cas (asi 1-2 mesice) taky objevili.
Zkousel jsem s tym udelat ruzne veci a nakonec se to asi nejak vyresilo.
Doporucuji misto obycejneho Table repair radajei restrukturalizovat tabulku
vlozeni nove fiktivni polozky na zacatek (aby to bylo i v indexu - nejlepe
i ve vsech sekundarnich), zvolit si i Pack Table. Pote jeste jednou
restrukturalizovat smazanim te fiktivni polozky. Tim se totalne prekope
cela tabulka i s indexama. Repair by mel delat vlastne neco podobneho, ale
neni to zdaleka natolik spolehlive (mne napriklad opakovane "zkratil"
tabulku o asi 5000 platnych vet).
Uplne nejspolehlivejsim resenim (krome databazoveho servru) je vytvorit
uplne novou tabulku a do ni pozadovane data pridat appendem. Je to vsak k
nicemu, jestli mas nejake polozky typu AutoIncrement.

No a nezapomn si vsecho predem zazalohovat.

> [...]

> DOS6.22
> Win3.11
> Program vytvoren v Delphi 1.0, knihovny InfoPower 2.0

Midi klavesy

[*] Svatopluk V�t <vit(zv)ardo(tec)cz> - 27.8.1998 08:26:27

Zdravim vsechny amaterske a profesionalni programatory!

Chtel bych vasi obci predlozit nasledujici dotaz. Podotykam s Delphi
zacinam. Vlastnim MIDI klavesy a chtel bych napsat jednoduchy program,
ktery dokaze otevrit MIDI zarizeni a pripadne menit prirazene nastroje
kanalu. O co jde. Ma nastavajici studuje konzervator obor solovy zpev a
casto potrebuje cvicit. Nema doma klavir a tak chodi cvicit ke mne. Reseni
je pustit jakykoliv MIDI sekvencer. Jenze to zdrzuje, je to velke atd.
Nevite tedy nekdo o necem co by se dalo snadno pouzit? Nebo aspon poradte.
Me pozadavky : Pustim program a klavesy hraji. Je mozno zmenit nastroj.
Zaznam nepotrebuji.

Dekuji za kazdou radu

Svatopluk Vit

Async Pro WinSock komponenta

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 27.8.1998 08:36:26

>Ale chodi...

Mas pravdu, privedl mne na to tenhle kod:

> procedure DelejServer(var Msg:TMessage); message WM_USER;
> PostMessage(Handle,WM_USER,0,0);

A odtud uz staci jen kousek

sock.Open:=false;
sock.wsMode:=wsServer;
application.processmessages; // hle jak malo staci !! A to jsem si
myslel, ze v 32bitech uz to
sock.Open:=true; // nebudu potrebovat
label1.caption:='jsem server';

P.S. Ma-li nekdo zajem o kompletni zdrojak, zaslu.

Jedinecny nazev souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.8.1998 08:44:36

> [...]
*.tmp

>metoda c.1 advanced) pred volanim GetTempFileName vsetky *.moj

myslim, ze pokud bude jen trochu kladen duraz na rychlost procedury pak
vyse zminene nepripada v uvahu. Zvlaste pokud by v adresari melo byt
hodne souboru. Stale dokola musim preferovat metodu s vlastni dostatecne
nahodnou generaci jmena a naslednym volanim CreateFile s parametrem
CREATE_NEW. Pokud je vse OK vytvori se jedinecny soubor hned napoprve,
pokud ne opakuji celou sekvenci dokud se to nepovede. Pokud bude jmeno
tvoreno alespon zcasti znaky zoiskanymi z aktualniho casu je
pravdepodobnost, ze vse probehne napoprve dost vysoka...

Cestina (v NT)

[*] Petr Kebrle <kebrle(zv)goldcard(tec)cz> - 27.8.1998 08:46:34

Dobry den

Chtel bych se zeptat jak Vam funguje cestina v CBuilderu 3 pod NT (popr i Delphi 3(4) pod NT).
Mne osobne ne.

Diky

Ing. Petr Kebrle
GoldCard s.r.o, Velehradska tr. 875. P.O. Box 119 , Uherske Hradiste 686 01 ,Czech republic
tel. +420-632-556321, 554 069, 554 070 fax. +420-632-540 008
mailto:kebrle(zv)goldcard(tec)cz http://www.goldcard(tec)cz
mailto:petr.kebrle(zv)email(tec)cz http://members.tripod.com/~petr_kebrle

instalacia Interbase 5.0 na NT

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 27.8.1998 09:03:13

zatial vyzera, ze chodi ako ma... :-)

--
Maj sa,
R.

Zpravy od modemu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.8.1998 09:08:39

Prosim o radu,
Jak ziskat zpravu od modemu napr. ze bylo spojeni pres modem ukonceno.
Existuj� ve Windows takove zpravy (pripadne jak je napojit na aktualni
sluzbu formu), nebo je potreba primo posilat k�modemu com retezce a
zji�tovat odezvy? Dekuji
Jaroslav Benes

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Svatopluk V�t <vit(zv)ardo(tec)cz> - 27.8.1998 09:20:48

Zdravim!

Ja s uspechem pouzivam programy More Properties 2.03 nebo WinHacker, ktery
umoznuje nastavit, ktery Autorun se ma nechat (tzn. Audio, ci CD-ROM).
Urcite to neco meni v registru. Nebude problem to vystopovat.

Svatopluk Vit
> Potreboval bych aby autorun pro CD ROM zustal zapnuty, ale aby se mi
po vlozeni hudebniho CD nespustil implicitni prehravac CD.

Problemy s bitmapou ... (WAS: Re: Text do RTF)

[*] Sales <sales(zv)porcus(tec)cz> - 27.8.1998 09:33:59

Dne Wed, 26 Aug 1998 20:12:40 +0200 Petr Vones napsal:

> Ahoj,

> a kde presne mas ty radky, neni to nahodou v metode Paint, kdyz tam
> pouzivas vlastnost Canvas.ClipRect ?
No, to je :-), nicmene uz jsem zjistil problem. Protoze jsem v threadu
nemel Synchronize. Diky

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

Omluva

[*] Vojt�ch Albrecht <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz> - 27.8.1998 09:37:58

Chtel bych castecne uvest veci na pravou miru

1) Kdyz jsem soubor odesilal byl jsem presvedcen ze mackam
tlacitko ' odpovez odesilateli ' , jake vsak bylo me prekvapeni
kdyz to doslo vsem (za to teda sorry)

2) Pokud se nejake soubory nachazeji v sekci DEMOS pak
predpokladam ze je mohu sirit pokud nemenim obsah a
sirim vsechny soubory v sekci obsazene

Tak to je vse co bych k tomu asi tak mel

Dekuji za pochopeni, popel jsem si uz na hlavu vysypal sam

Vypnuti implicitniho prehravace CD

Nova zprava:
Nazdar,HKEY_CLASSES_ROOT\AudioCD\shell\play\commanddo tohoto klice zadej
jmeneho sveho nebo zadneho exace.Radek Voltr
[...]

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 27.8.1998 09:50:39

Diky za takovej za..... mail
Z touhle konferenci uz jsem skoncil...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: micrel <micrel(zv)bohem-net(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. srpna 1998 1:55
P�edm�t: RE: RX Library help

Zde je RX Doc anglicky. Jaro B.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: kchmel(zv)post(tec)cz [SMTP:kchmel(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 8:41
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
[...]

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 27.8.1998 09:58:46

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Skopov� [SMTP:jan.skopovy(zv)vol(tec)cz]
Odesl�no: 27. srpna 1998 8:39
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

A zkusil jsi porovnat rychlost ?

Od: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 7:25
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

Jan Skopov� wrote:

> [...]
> nepodporuje.

ale TQuery podporuje Locate( )
Query1.Locate('nazov stlpca', hodnota stlpca,

PROBLEM s SQL - pomalost

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 27.8.1998 10:05:09

BDE neumi na MS SQL otevrit vice connection soucasne. Pokud je nastaven na TQuery UniDirectional=False, pak si proste presype cely result set na lokalni PC (v okamziku, kdy udelas Open na jinem TQuery). Nejlepsi reseni je nedelat brows na 70 tisic zaznamu - stejne se to 70 tisic zaznamu nevejde na obrazovku tak k cemu je mas? (Mimochodem pro TTable umi BDE vytvorit novy connection a stejne tak pro TStoredProc). Jinak mu lze vnutit novy connection pres novou TDatabase - pak muzes mit otevren brows na milion zaznamu na samostatnem connection a bude to rychle.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Gruber [SMTP:gruber mart(zv)hotmail.com]
Odesl�no: 27. srpna 1998 8:39
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: PROBLEM s SQL - pomalost

Mam velikej problem!

Pracuji s MS SQL 6.5.
Mam projekt kde mam nekolik 'browseru' a jeden z nich zobrazuje asi 70
tisic zaznamu. Cele je to delano pres SQL.

A ted ten problem, pokud tento 'brows' pustim v tom projektu trva mu cca
50 s nez ta data zobrazi, pokud si udelam jinou aplikaci, ktera obsahuje
pouze tento brows ukaze to takrka hned.
Zjistil jsem ,ze pokud to pustim z projektu tak se to snazi natahnout
vsechnou najednou, ale pokud pouziju ten druhej pripad tak si ty data
dohledava.

Nedokaze te mi nekdo poradit co s tim ??

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Petr Wogurka <alto(zv)unl.pvtnet(tec)cz> - 27.8.1998 10:20:41

Hi,
existuje free produkt MS Power Toys, kde je utilitka Tweak UI.
V ni lze nastavit automaticke prehravani zvlast pro datova a audio CD.
Snad Ti to pomuze.

S pozdravem

Petr Wogurka

> [...]
>nespustil implicitni prehravac CD. V Computeru jsem to nenasel. Pokud
>nekdo vi jak na to a nebo kde to najit budu vdecny.

HTML view

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 27.8.1998 10:26:38

Stiahol som si DEMO z www.pbear.com a neviem z toho DEMA odhadnut ci to
stoji za
to kupit to albo nie. ukazuje to HTML kod a obrazky v poriadku?

Ak nie poradte mi nejaku lepsiu komponentu do Delphi 4. Chem prezerac
statickych HTML stranok, s obrazkami
a vsetkym co k tomu patry (frame,tables atd...)
Patrik Tesar

Vyrobne cislo disku/diskety

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 27.8.1998 10:33:30

Neviete niekto vyrobne (nie seriove) cislo diskety/disku?

Patrik Tesar

P.S. mam kupene Delphi 4.0 Prof. Je uz nan nejaky service pack?

Komponenty od Franc. Piette

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 27.8.1998 10:34:06

Ahoj,

pouzivate prosim nekdo komponenty od F. Piette ( WSocket, TnEmulVT, Wait a
pod. ) ?

Vasek

lukes(zv)msm.pvt(tec)cz

RX Library help

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.8.1998 10:36:24

Na rozdil od ostatnich, ja dekuji a nechapu, proc jsou vsichni tak
nadurdeni. Vzdyt to potrebuje skoro kazdy. Rustina uz neni tak ziva....

Tvorba helpu (OT)

[*] Ing. Lubo� Langer <langer(zv)gymzn(tec)cz> - 27.8.1998 10:51:43

> [...]

> Neznate nekdo nejakej update na Word 97?
>
> Diky Pavel
>
> PS. zkousel jsem SW, ktere tu byly doporucovane, nektere

Nev�m, jestli u� n�kdo dotaz nezodpov�d�l, ale m�m zku�enosti, �e to
jde s Wordem 6. Dokonce k n�mu existuje �ablona, obsahuj�c� makra pro
p�id�n� topik�, hotspot� a pod. Je to voln� sta�iteln� pod n�zvem
What6. Nebute li moc sehnat, po�lu V�m to.
(pro jistotu adresa : dvorak(zv)gymzn(tec)cz).

Ahoj Milan
Ing. Lubo� Langer
langer(zv)gymzn(tec)cz

VersionInfo ?

[*] Zbyn�k Grygar <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 27.8.1998 10:53:57

Marian Jonas wrote:

> Nasledujici funkce vraci cislo verze bud jako jednotliva cisla V1..V4 nebo
> rovnou jako
> retezec.
>
> Marian Jonas
> jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz
>
> uses Windows, SysUtils;
>
> function GetFileVer(const FileName:string;var V1,V2,V3,V4:word):string;
> type

Dekuji moc za poslanou komponentu ale moje schopnost zaclenit tento kod do
programu jaksi selhala proto se ozyvam znovu jestli se najde nekdo kdo mi
pomuze se zaclenenim napriklad do AboutBoxu

Mockrat dekuji Zbynek Grygar

Error

[*] Pospisil Tomas <Pospisil(zv)Chv.pvt(tec)cz> - 27.8.1998 10:58:02

Problem je jiz vyresen.
Nejakym zpusobem asi pri spadnuti Windows se do nastaveni datasetu
(nevim jak) nastavil nazev Formu, tudiz byl pouzit jiny typ a pozdeji to
padlo na 'Access violation' . Je to alespon pro mne chyba dost nezvykla.
Diky za vsechny rady.

Pospa

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Pavel Kral [SMTP:kral(zv)afx(tec)cz]
Odesl�no: 26. VIII 1998 17:52
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Error

> [...]

> Preinstaluj si Delphi s vymazem z registru. Pokud si instalujes freeware
> komponenty, bud opatrnejsi pri jejich vyberu.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.8.1998 10:58:01

Nekde na www.cddb.com jsem si stahnul programek NotifyCD (mimochodem
perfektni) a ten se mi ted spousti implicitne. Co v registru zmenil
nevim, ale asi to pujde vysledovat. Preji peknou zabavu s hledanim ;).
Snad to helpne.

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> nespustil implicitni prehravac CD. V Computeru jsem to nenasel. Pokud
> nekdo vi jak na to a nebo kde to najit budu vdecny.
= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Winsock TCP/IP

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 27.8.1998 11:05:15

Ahoj,
mam takovy problem s Winsock a potrebuju poradit.

Chci otevrit socket pro poslouchani, ale ve Win32 se mi
to nedari.

FillChar(sin, 0, Sizeof(sin));

sin.sin_family := AF_INET;
sin.sin_addr.s_addr := INADDR_ANY;
sin.sin_port := winsock_htons(3000);

FSocket := winsock_socket(PF_INET,SOCK_STREAM,0);
if (FSocket = INVALID_SOCKET) then showmessage('a');
if (winsock_bind(FSocket, sin, sizeof(sin)) <> 0) then
showmessage('a tady ten bind havaruje, ale v Win16 to jede
vesele dal');
if (winsock_listen(FSocket,1) <> 0) then showmessage(' tady uz to pak
taky nejde');

Zkoumal jsem zdroje k D3, komponenty z Inetu, Async Winsock a vsichni to
delaji stejne
jako ja, ale s tim rozdilem, ze jim to funguje a mi ne.

Kdyby nekdo vedel ...

Diky

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Pro pana Fronka a jim podobne

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.8.1998 11:14:01

VAZENY PANE,

Me zase zacinaji silne vytacet vycurankove, kteri si delaji v konferenci
reklamu!!!
Prosty podpis staci. Kdyz bude nekdo vedet odpoved na KONKRETNI problem,
necht posle KONKRETNI adresu, nic proti tomu... Ale takhle se
prezentovat? Fuj!

fronek(zv)fic(tec)cz

> [...]
> !!! Prosim Vas znovu vsechny odpustte si osobni invektivy a nebo je
> posilejte primo adresatum a ne do konference.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.8.1998 11:18:51

> [...]
>Existuj� ve Windows takove zpravy (pripadne jak je napojit na aktualni
>sluzbu formu), nebo je potreba primo posilat k modemu com retezce a

pokud jde o zjistovani aktivniho spojeni v RASu, jedinou metodou, kterou
znam je periodicke dotazovani
RASu, zda je to a to spojeni funkcni...
Pravda existuji naznaky, ze to jde i jinak a lepe - ve Win95 preci je
sledovac pripojeni, ktery vyhazuje okenka typu spojeni se rozpadlo, atd.
Ovsem to je dilo Microsoftu a je docela mozne ze se o nejakou zajimavou
vlastnost RASu nedokazal s ostatnim svetem podelit.
Taky nejak nemuzu pochopit, ze oficialne neexistuje notification pres
message nebo lepe pres hook o zmenach ve stavu linek...

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Adam Hor��ek���j+iǤ�Ƞ����3 - 27.8.1998 11:29:27

> Potreboval bych aby autorun pro CD ROM zustal zapnuty, ale aby se mi
>po vlozeni hudebniho CD nespustil implicitni prehravac CD.

Zkus se podivat do seznamu zaregistrovanych pripon souboru, jestli tam
nahodou nenajdes "AudioCD" nebo priponu "CDA". Pokud ano, smaz akce Play,
atd.

Adam.

Vyradit Libora Junka a Vojtecha Albrechta

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.8.1998 11:35:54

Taky bych nekoho rad vyradil, ale tohle je vec spravce konference, ktery
si toto pravo rezervoval pro sebe a pry vyradi kazdeho, kdo se mu do
toho bude plest....

fronek(zv)fic(tec)cz

> [...]
> P�edm�t: Vyradit Libora Junka a Vojtecha Albrechta
>
> Navrhoval bych vyradit vyse uvedene jedince z konference. Kdyz se
> nekde
> prihlasim tak je mou povinnosti se seznamit s pravidly.
> !!!! Proboha prosim aby tento mail opet nevyvolal polemiku, ktera by
> nemela s Delphi vubec nic spolecneho. Pokud se nekdo podiva trosku do
> historie teto konference tak polemik ohledne posilani binarnich priloh
> uz tady probehla velka hromada. Proste toho kdo posle zase nejaky zip
> nebo neco podobneho tak bych automaticky nekompromisne vyradil !!!!

TPreviewHTML

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 27.8.1998 11:44:29

Hladam komponentu TPreviewHTML kde ju najdem?

Patrik Tesar

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Z�vada Ji�� <ZAVADA(zv)autocont(tec)cz> - 27.8.1998 11:49:53

K�vypnuti autostartu CD prehravace ti pomuze:

Ovladaci panel - System - Spravce zarizen� - CDROM - (Tvoje CDROM) -
Vlastnosti - Automaticke oznameni := False

K�detekci pritomnosti zvukov� karty a ovladace pouzivam postup:

Pokusim se otevrit zvukovy vystup WaveOutOpen s�parametrem WAWE_MAPPER ,
pokud projde vrati mi handle zarizeni, kterou pouziji v�WaveOutGetDevCaps,
ktera pokud projde, vrati vsechno potrebne o ovladaci ve strukture
WAWEOUTCAPS. Wiz Help ke zminenym funkcim.

K�detekci pritomnosti CD mechaniky lze pouzit:

Prohledani pritomnych jednotek a urceni jejich typu pomoci GetDriveType
s�testovanim na parametr DRIVE_CDROM

K�zaruceni existence propojeni CDROM mechaniky a zvukove karty (onen
"zbytecny" kablik, ktery vsichni vyhazuji) Ti uz neporadim nic, snad jen
spusteni audio CD ci otevreni kejsu pocitadla.

S�pozdravem

Ji�� Z�vada
Kr��kova 221/2
721 00 Ostrava - Svinov

tel. 069-43 43 83

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Petruj [SMTP:zpetruj(zv)zebra(tec)cz]
Odesl�no: 27. srpna 1998 8:19
Komu: Delphi Konference (el. adresa)
P�edm�t: Vypnuti implicitniho prehravace CD

[...]

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 27.8.1998 11:53:06

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> nespustil implicitni prehravac CD. V Computeru jsem to nenasel. Pokud
> nekdo vi jak na to a nebo kde to najit budu vdecny.

Jestli ti bude stacit, ze to neni reseno programove (asi ne), tak lze
vypnout spusteni CD prehravace tak, ze podrzis po vlozeni CD klavesu
Shift.

+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |
| address: Geislerova 6 |
| Olomouc 2, 772 00 |
| Czech republic |
| tel.: +420/68/5313130 |
| fax.: +420/68/5313132 |
| http://www.vision(tec)cz |
| mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz |
+----------------------------------+

Public

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 27.8.1998 11:55:55

Cau panove !

V programu prog1 m�m promenou x a chci aby tuto promen� mohli
pouzit vsechny units programu. Da se to udelat jinak,nez abych
um�stil tuto promenou do implementcn� c�sti nejake unit ?

program prog1;
uses ....
X:Boolean;

Dik za radu.

Poslite mi niekto

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.8.1998 12:22:47

> Zdravim EXPERTA!
>
> zda se, ze tady upozornujes na pravidla konference, ale sam je
> porusujes!! Ja bych doporucil, abys odstranil z paticky zprav posilanych
> do konference reklamu na svoji firmu... Klidne se podepisuj jako EXPERT,
> to mi nevadi, kazdy si tu jiste udela svuj obrazek...
>
> Porusovani licence je jina vec (zavazna), ale ty nejsi policajt, tak
> nikoho neokrikuj, ANO? Inprise tuhle konferenci cte, tak to nech na
> nich.

Neni to jenom vec Inprise. Je (nebo by mela byt) veci vsech v
konferenci. Ja bych nechtel byt v konferenci kde se kseftari
s kradenym SW. Takze podle me je dobre, ze ho Zahradnik okriknul.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

Resource, pripojen� dat k souboru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.8.1998 12:27:44

micrel wrote:

> Prosim o radu,
> 1. jak pripojit libovolny soubor (i binarni) k RES nebo jak z neho RES
> soubor udelat ?

Pokud chces pripojovat cokoliv primo k *.res, najdi si specifikaci
tohoto formatu (MSDN) a normalne to k tomu pripoj (programek
neni ani moc slozity). Pokud to chces prilepit uz primo do
programu, v NT existuje funkce UpdateResource.

=?iso-8859-1?B?imtl+O1rIEphcm wrote:

> [...]
> Ja si stale myslim, ze to nebude zase tak hrozne. Nas generator sestav
> jsme prevedli do D4 celkem snadno a zda se, ze funguje normalne.

Tech 20 000 patrne predpokladas, ze si koupis plnou licenci, abys
mel otevrena vratka na upgrade C/S?

Chyby, ktere jsem zde vypisoval, se projevi pri vlastnim
programovani. Chyby v komponentach a pri linkovani jsem
nezjistoval. Vyjimkou je lokalizace (zabudovana, ne moje), kde je
treba davat bedlivy pozor, aby se nelokalizovala stara tabulka
stringu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Programove nastaveni pristupovych prav na NTFS v N

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.8.1998 12:32:32

Ahoj,
Takovy program zcela jiste existuje, umi i nastavovat sdileni a takove blbinky. Ten co pouzivam neni free a proto mohu poradit jedine zkusit http://www.winsite.com , tam jsou vselijake veci na Wokna, mozna tam bude i to, co hledas.

Od: Reiniger Milan[SMTP:Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz]
Odesl�no: 26. srpna 1998 15:13
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: Programove nastaveni pristupovych prav na NTFS v NT4

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.8.1998 13:23:50

Hi,

na to je novy kompilator helpu na microsoft.com

presne URL nevim, netahal jsem....tak se tam porozhlidni....

fronek(zv)fic(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. Lubo� Langer [SMTP:langer(zv)gymzn(tec)cz]
> Odesl�no: 27. srpna 1998 11:52
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Re: Tvorba helpu (OT)

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.8.1998 13:23:40

Hi,

zmenit prehravac , pripadne vypnout autoplay lze tak, ze napr. otevres slozku
"Tento pocitac" - menu "Zobrazit" - "Moznosti" a vybrat zalozku "Typy souboru", tam bude "typ" Zvukove CD, nastavenim vlastnosti tohoto "typu" lze zmenit implicitni prehravac.

Od: Zdenek Petruj[SMTP:zpetruj(zv)zebra(tec)cz]
Odesl�no: 27. srpna 1998 8:19
Komu: Delphi Konference (el. adresa)
[...]

ActiveX &HTML

[*] Jarek M. <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 27.8.1998 13:27:21

Ahoj Delphisti!

Vytvoril jsem komponentu activeX (z TRichEdit), v Delphi se da normalne pouzit, ale
nedari se mi ji dostat na HTML stranku. Zobrazi se jen obrazek s malym cervenym krizkem.
Nevim zda se musi pouzit "Web Deploy" nebo jesli delam jeste nekde chybu.
Pokud s tim mate nekdo zkusenosti prosim poradte.

s pozdravem
Jaromir Marecek

marecek(zv)melzer(tec)cz

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(B,+`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`C $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````90``````
M``"U.\+ +'<0&J&\" `K*E;"%0```%2LV_(zv)K.](1M!$`8 C#1.:$(zv) ``````
M`($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`````1&5L<&AI(&-Z`%--5% `9&5L<&AI0'!I
M;FMN970N8WH`````'(zv)`", $````%````4TU44 `````>``,P`0```!(```!D
M96QP:&E <&EN:VYE="YC>(zv)````,`%0P!`````P#^#P8````>``$P`0````P`
M```G1&5L<&AI(&-Z)P`"`0LP`0```!<```!33510.D1%3%!(24!024Y+3D54
M+D-:```#```Y``````L`0#H!````'(zv)#V7P$````*````1&5L<&AI(&-Z````
M`(zv)'W7P$````L````OP```+4[PL L=Q :H;P(`"LJ5L(5````5*S;^"L[TA&T
M$0!(zv)",-$YH2 ```#`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````H-/
M`02 `0`.````06-T:79E6" F2%1-3 `O! $%(zv) ,`#(zv)```,X'" `;``T`&P`5
M``0`.0$!(( #``X```#.!P(zv)`&P`-`!$`%(zv)`$`# !`0F `0`A````13E!-$,W
M,S(zv)Y0S-$1#(Q,4(T,34P,#8P,#A#,S0T138`!(zv)<!`Y &```%```(zv)````"P`"
M``$````+`",```````,`)(zv)``````"P`I```````#`#8``````$ `.0!(zv)W$6H
MK=&]`1X`< `!````#(zv)```$%C=&EV95(zv)(zv))DA434P````"`7$``0```!8````!
MO=&MJ"$XQZ3M/9P1TK05`& (PT3F```>`!X,`0````4```!33510`````!X`
M'PP!````$(zv)```&UA<F5C96M ;65L>F5R+F-Z`````P`&$!3X=*<#``<0* $`
M`!X`"! !````90```$%(3TI$14Q02$E35$E665163U))3$I314U+3TU03TY%
M3E1504-4259%6"A:5%))0TA%1$E4*2Q61$5,4$A)4T5$04Y/4DU!3$Y%4$]5
M6DE4+$%,14Y%1$%225-%34E*241/4U0``````(zv)$)$ $```#X`0``] $``)L"
M``!,6D9U.%6#E0,`"(zv)!R8W!G,3(U%P%#`30+8&X.$# R.1T!]R "I /C`(zv)!P
M<G$2-P(`8V(zv)*P'-E='PP( <3`H,`4!!V$54RU#,X```J`N%A!X 1UE$'$R!#
M10* ?0J!=<YC`% +`P\$,S,+IPJQ`0J 06AO:B!$9>AL<&(zv)$`'0`H \&$F$,
M("$71!=$5GET=HL%L ,1:A&0;2!K`W!F< ((zv)"?!T=0,P%DD(zv)`P#0&&!V95(zv)(zv)
M*'H((%12#>!H161IH'0I+"!V%^4(zv)$9!(zv)(&1A(&X%L # ;.4;4" ;,'5Z': =
MT = OF471!M0'K %$!YR;1Y(zv)TFH>8&1O&%!A!4 4$" (zv)2%1-3!YP='(!`'!K
M=2X(zv)6F]B5R*0'Z ><FH)\" C$V6>:QYP(1 '0 ; (&,$D)4<P&XDP6L%$'IK
M&M"6+A=$!\!V!W (zv)>AZQ#2#R=0"0'V4(zv)(E=EQF(7X0M0;WDB'M H$/)O(Z%S
M;"%A& `4("D"-G040!M0:P$`).!H>:9B(M 71%!O(L!D)&'_&& :X # *(zv)4H
M\"6P)T )\'\AD2=A`V `D!K(zv)&S BD&3_*(zv)`E]1=$!" ;,"; (I <P&IM%T0(zv)
M,#I*"L #<&E_!<$*P 60)$ 9:(zv)# ,:- A0> ;"0P<BYC>AEJ+S0K&)D71!5Q
M`#:(zv)`P`0$ `````#`!$0``````,`(zv)!#_____0 `',.#WRD*LT;T!0 `(,.#W
MRD*LT;T!"P``(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````X4````````#``* "" &
M``````# ````````1(zv)`````0A0````````,`!8 (( 8``````, ```````!&
M`````%*%``![$ ``'(zv)`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$````%
M````."XP,(zv)`````#`": "" &``````# ````````1(zv)`````!A0````````L`
M+X (( 8``````, ```````!&``````Z%`````````P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``
M`````$8`````$84````````#`#* "" &``````# ````````1(zv)`````8A0``
M`````!X`08 (( 8``````, ```````!&`````#:%```!`````0`````````>
M`$* "" &``````# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````````'(zv)!#(zv) (zv)(zv)
M!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$````!`````````!X`/0`!`````0``
/```````#``TT_3<``'L%
`
end

Pristup na databazu cez ODBC

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 27.8.1998 13:28:33

Ako sa pripojim na ODBC databazu z delphi (Access)?

dakujem

richard

Omluva

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.8.1998 14:00:06

Ty jsi zmacknul tlacitko odpovez odesilateli, ale odesilatelem je "konference", tedy delphi(zv)pinknet(tec)cz. Kdyz budete nekdo chtit neco poslat jen nekomu, musite si "zjistit" a "vytahnout" jeho adresu. Pisu to tady verejne proto, ze zrovna tuhle "vec", tu RX napovedu tady nedavno jeden clovek poslal dvakrat(!). Zacli mu vsichni hned nadavat a poucovat ho. O to vice me prekvapilo, ze jeste existuje nekdo, kdo by ji chtel. Zvlaste po tom, co ji nekdo umistil i na ftp server. Nic ve zlem, neni to mysleno nijak ironicky ani jizlive. Takze :-)))))
Tady dal budu regovat na nektere maily, ktere vubec s konferenci nesouvisi, tak koho to nezajima, at to necte.

PS : "Nekdo" tu "nekomu" nadava, ze uvadi do konference svou reklamu. Ten, kdo by si chtel takto pomoci k vetsimu zisku by musel byt padly na hlavu, nebot clenem konference je cca 450 lidi, takze rozhodne siroky okruh potencialnich zakazniku, ze ?

PS1: To, ze nekdo chce poslat cast instalacniho CD programu Delphi (nejaky internet nebo co to bylo) jeste neznamena, ze ho ma ukradeny, protoze jestlize to vymazal a chtel by to znova, musel by Delphi znovu instalovat. To, ze to nekdo dalsi posla a jeste k tomu VSEM, to je jina vec.

PS2: Vazne jsem si od teto konference sliboval neco jineho.
Nez mi nekdo napise "Tak si to zabal a vypadni", tak Vam davam jeste jednu sanci a potom se definitivne, ku Vasi smule, odhlasim, tak me moc neprovokujte, nebo to vazne udelam !

Od: Vojt�ch Albrecht[SMTP:supervisor(zv)unicontrols(tec)cz]
Odesl�no: 27. srpna 1998 11:37
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Omluva

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.8.1998 14:12:48

Hi,

ono se to okrikuje, kdyz se ti prakticky nemuze nic stat. Onehdy mi
nekdo chtel na ulici (rusne!) ukras auto, to zacalo houkat, ale nikdo
ani nehnul brvou. Jeste ze jsem byl pobliz... Taky by toho zlodeje
Zahradnik okriknul a riskoval by tim treba dostani pre usta? Myslim ze
ne. Leda - snad by zavoal policii. Tak at ji zavola i tady! Tady
(internet) se to okrikuje, pomlouva, nadava...

fronek(zv)fic(tec)cz

Tvorba helpu (OT)

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 27.8.1998 14:21:00

Ahoj,

na www.microsoft.com je Help Workshop, ktery sezere i rtf z Wordu 97

====================================
Martin Koran
KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY
Czech Republic

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
mail: komar(zv)komar(tec)cz

Omluva

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.8.1998 14:26:41

> 2) Pokud se nejake soubory nachazeji v sekci DEMOS pak
> predpokladam ze je mohu sirit pokud nemenim obsah a
> sirim vsechny soubory v sekci obsazene

Neni tomu tak. Ono nejde ani tak o predpoklady, at jiz se
zdaji byt logickymi nebo ne, ale o licencni ujednani,
tedy smlouvu mezi autorem a uzivatelem. A ta vetsinou
jasne popisuje, jak je mozno s jakym souborem nakladat.
Co ja jsem cetl, jsou tam pevne vymezeny soubory, ktere
lze sirit spolu s aplikaci. Zadne zdrojaky tam uvedeny
nejsou.

Poslite mi niekto

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.8.1998 14:26:10

Clovece, fakt uz jdi s tou averzi vuci nekterym clenum konference do haje. Je to vec Vas dvou a me a ani jine cleny konference to nezajima. Navic myslim, ze to nezajima ani pana Zahradnika, ktery je mi, diky Tvym utokum na nej, cim dal tim vice sympatictejsi.

Navic pises nesmysly. Kdyz uvidim nekoho, jak zabiji cloveka, mam se na to vykaslat, protoze nejsem policajt ? Naopak (!) - neoznameni trestneho cinu je trestne.

Dobra.

Zkousel jsem mu to poslat "osobne" ale vratilo se to s tim, ze server zznslany(tec)cz neexistuje.
Your message was not delivered because the destination computer was
not found.
Asi jsem udelal neco blbe.
-------------------------
Dale : nevite nekdo o nejakem volnem proxy serveriku ? Bez mailu, staci jen 3-4 pripojeni.

Od: Martin Fron�k[SMTP:FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ]
Odesl�no: 26. srpna 1998 12:18
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Poslite mi niekto

> [...]

> Odesl�no: 26. srpna 1998 9:15
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Re: Poslite mi niekto

> No jiste, posli nam to vsem. Clovece, uvedom si, co tady delas!!!
> Porusil jsi hned dve pravidla najednou. Za prve jsi poslal do
-----------cut----------------

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.8.1998 14:40:50

Martin Nedopil wrote:

> [...]
>
> sock.Open:=false;
> sock.wsMode:=wsServer;
> application.processmessages; // hle jak malo staci !! A to jsem

Ja myslim, ze pouziti PostMessage je cistsi, protoze dava
komponente cas na opusteni vlastnich udalosti, konkretne
OnWsError.

Radoslav Balvan wrote:

> zatial vyzera, ze chodi ako ma... :-)

A mas na NT instalovanou lokalni IB z D4 (je to myslim 5.1), nebo
tam mas IB NT Server? Mne se nejak nedari dostat se do lokalni IB
pod NT, a je mozne, ze by to mohlo byt chybou pri instalaci, ktera
se mi hlasila - bylo tam cosi o dlouhych jmenech.

Pro pana Durcoka: vite cim to je?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

tvorba helpu(OT)

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 27.8.1998 15:04:12

Ten problem znam, nacti to do Word95 a uloz to jako *.rtf a uz ti to pojede,
ty 97 jsou nejaky divny.

at se dari

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

Omluva

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 27.8.1998 15:04:35

> Chtel bych castecne uvest veci na pravou miru
>
> 1) Kdyz jsem soubor odesilal byl jsem presvedcen ze mackam
> tlacitko ' odpovez odesilateli ' , jake vsak bylo me prekvapeni
> kdyz to doslo vsem (za to teda sorry)

prekvapeni neni na miste, protoze "odesilatel" je konference !!!
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Midi klavesy

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 27.8.1998 15:40:23

Zkus se podivat na <http://www.torry.ru> je tam spousta komponent, a videl
jsem tam i neco pro MIDI.

Vavrin Miroslav
<forcom(zv)telecom(tec)cz>
<http://web.telecom(tec)cz/forcom>

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Svatopluk V�t <vit(zv)ardo(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 27. srpna 1998 9:13
P�edm�t: Midi klavesy

> [...]
>Me pozadavky : Pustim program a klavesy hraji. Je mozno zmenit nastroj.

VersionInfo ?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.8.1998 15:47:56

Tohle je pro pouziti VerInfo z Rx Library 2.50:

procedure Tfrm_info.FormCreate(Sender: TObject);
var
VerInfo: TVersionInfo;
begin
VerInfo := TVersionInfo.Create(Application.ExeName);
if VerInfo.Valid then Label1.Caption := 'Verze: ' +
VerInfo.FileVersion;

end;

a samozrejme do formulare do je nutno pridat do "uses" polozku VerInfo

Mac

P.S. Jinak priklad toho AboutBoxu je i v prikladech k RxLibrary.

Zbyn�k Grygar wrote:

> [...]
>
> Mockrat dekuji Zbynek Grygar

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.8.1998 15:54:43

Prihodil bych:

1. Pridam CoolBar a do nej SpeedButton - zacnu pohybovat v navrhu
SpeedButtonem a neprekresluje se CoolBar.

2. Stejny postup jako 1. Do SpeedButtonu si dam obrazek, nastavim na
True vlastnosti Flat a Transparent. Spustim a po najeti na Flat tlacitko
(oznaci se - jako by vyskoci nahoru) uz zustane vyskocene porad. Kdyz
vypnu Transparent, tak to chodi OK. V D3 to chodi dobre.

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> zda se, ze Delphi 4 je tak zabugovane, ze to vola po nove verzi se
> zasadnimi opravami.
>
> Chyby, na ktere jsem prisel behem recenzovani:

Handle .exe souboru

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 27.8.1998 17:34:58

> // Zjisti handle programu podle textu v title baru (Caption hlavniho
> formulare)
> // Nemusi se zadat presne, ale riskujete, ze vice programu obsahuje stejny
> text

Jejda a co konzolove aplikace, ty handle nemaji? Implementace se (tez jsem to
potreboval, kuk do zdrojaku D3) u D2 a D3 znacne lisi. Ja pouzivam
Application.Icon.Handle i kdyz nechi tvrdit, ze to JE HADNLE aplikace.>
> [...]
>
> procedure CloseProgram(prgName: String);
> var wwHand: Integer;
> begin
> wwHand := GetProgramHandle(prgName);
> if wwHand <> 0 then PostMessage(wwHand,WM_QUIT,0,0);

> Od: SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz <SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz>
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> Datum: 25. srpna 1998 18:47
> P�edm�t: Handle .exe souboru
>

> Dobry den,
> dalo by se v D3 pri spousteni .exe souboru (WinExec.. ??) zachytit
> handle daneho souboru a pote pomoci Win. zpravy ho opet ukoncit?

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Vypnuti implicitniho prehravace CD

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 27.8.1998 17:54:11

TWeakUi ke stazeni u MS

> [...]

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.8.1998 19:01:16

> [...]
>delaji stejne
>jako ja, ale s tim rozdilem, ze jim to funguje a mi ne.

winsock_socket a spol je co proboha za funkce?? WinSock API prece ma fce
socket(), bind() atd....

1) volal jste WSAStartUp ? Resp. jeho volani dopadlo OK? Pravda, pokud
ne tak by mela lehnout uz socket()..
2) je treba pomoci WSAGetLastError pri chybach zjistit k jake chybe
vlastne doslo
3) pokud je splneno 1) a winsock_bind() = bind() neshledavam zavad
-( krome moznosti, ze Port 3000 uz je obsazen

Caute

[*] Hejna Martin <hejnam(zv)praha(tec)comsoft(tec)cz> - 27.8.1998 20:42:18

Zdravim vsechny at uz experty nebo neexperty, amatery nebo profesionaly.

Nevim jak vy ale posledni dobou mam takovy dojem ze tato konference jiz
neplni svuj ucel jako predtim....
Zacinaji se zde mnozit ruzne dopisy ktere s obsahem konference
nesouvisi, at uz od utoku na jednotlive cleny
konference pres probirani prava az po ruzne urazky. To za chvili
skoncite u vareni nebo popisu poslednich modelu aut ?
Pokud ma nekdo pocit ze si zde nekdo dela reklamu je to vec toho
cloveka, nikdo vas lidi sakra nenuti abyste si dany
produkt kupovali... Tyto problemy si myslim muzete resit soukrome
nekteri lide uvadeji i telefon tak je muzete kontaktovat
i pres nej. Kolikrat se i zhrozim kdyz si prijdu vybrat postu. Dene se
zde mezi bezpochyby uzitecnymi prispevky objevuje
spousta balastu nejen ze to zhorsuje prehlednost ale mnohdy se v techto
dopisech navzajem urazite.
Proboha jsme snad cicilizovani lide. Techto urazek a hadek je snad kolem
nas dost ne ? Tak proc to zatahovat i do
konference se kterou vubec nesouvisi. Opravdu se nedivim nekterym clenum
kteri se chteji odhlasit.

Proto vas lidi snazne prosim zamyslete se nad sebou a veci ktere
nesouvisi ze zamerenim na konferenci smerujte jinam
pokavad nechce odhlaste se prosim z teto konference.

Chce-li nekdo reagovat na tento dopis necht mi prosim odpovi soukrome a
'nezasira' konferenci.

Diky

Martin Hejna

Email : hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz

Tvorba helpu (OT)

[*] Milan Krumpolec <mkr(zv)roedl(tec)cz> - 27.8.1998 20:50:26

> [...]

> What6. Nebute li moc sehnat, po�lu V�m to.
> (pro jistotu adresa : dvorak(zv)gymzn(tec)cz).

Pokud mohu prispet i svou troskou do mlyna, tak bych
radil nezatracoval kompilator helpu. Ten za nic nemuze, chyba je
ve Wordu97, ktery ma chybu v generatoru RTF. Lze to resit pretazenim
pres nejaky jiny program, kdyz jsme jeste delali helpy Wordem, tak
jsme to pretahovali presi AMIPRO. Patch pro Office by mel chybu v RTF
resit. Je volne ke stazeni u Microsoftu :-)
Milan Krumpolec
Roedl & Partner, k.s.
Platnerska 4, Praha 1
tel. +420 2 211 08 368
E-mail: mkr(zv)roedl(tec)cz

zoufala vyzva

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 27.8.1998 23:21:43

Ano to je pravda. Problem je prave v tom, ze ty dotazy se delaji automaticky
na pozadi a ty nemas moznost to ridit nebo nejak ovlivnit o nejake
optimalizaci ani nemluve. V kombinaci s temi filtry je to pak jeste
podstatne komplikovanejsi. Se serverem jinak nez pomoci SQL komunikavat
nelze, tak je zrejme, ze BDE to nejakym zpusobem prevadi. Ne vzdy je
dostatecne vykonna univerzalni metoda. Ten postreh s temi indexy je
znamenitej. Zkousel jsem to a opravdu se to zrychl�.
Jaro.
---------------
TTable neni tak hloupy, jak by se na prvni pohled mohlo zdat. Presto
doporucuji TQuery protoze je mnohem ohebnejsi. Pro zajimavost - pokud v
TTable nastavim cursor nekam doprostred tabulky setridene podle <klicova
polozka>, provedou se dva selecty kam BDE dosadi podminku WHERE <klicova
polozka> < <hodnota na aktualnim radku> ORDER BY <klicova polozka> DESC
respektive WHERE <klicova polozka> >= <hodnota na aktualnim radku> ORDER BY
<klicova polozka> ASC a z kazdeho z nich nafetchuje omezene mnozstvi vet.
Jinymi slovy - TTable se snazi delat C/S za nas - pouzivani TTable tedy neni
v rozporu s technologii C/S. Uvedena vlastnost TTable ma jeden zasadni
dusledek - pokud pracujes s TTable na velmi velke tabulce - bude to rychle,
jestlize si na <klicovou polozku> udelas dva indexy - jeden ASCENDING a
druhy DESCENDING. Na Interbase to jde a je to pak opravdu velmi rychle -skus
si to - desetitisice vet nejsou zadny problem. Jenze napriklad MS SQL
DESCENDING index nezna - a proto tam TTable nejde timto zpusobem rozumne
pouzivat.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Skopov� [SMTP:jan.skopovy(zv)vol(tec)cz]
Odesl�no: 27. srpna 1998 8:39
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

A zkusil jsi porovnat rychlost ?

Od: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1998 7:25
P�edm�t: Re: zoufala vyzva

Jan Skopov� wrote:

> [...]
> nepodporuje.

ale TQuery podporuje Locate( )
Query1.Locate('nazov_stlpca', hodnota_stlpca,

[*] Peter Arbet <arbet(zv)px.psg.sk> - 27.8.1998 23:31:45

Hi all.

Problem som uz vyriesil. Keby mal niekto niekedy zaujem, staci ma
kontaktovat.

Bye.

RAZIIARS of Aqabin

e-mail:
arbet(zv)psgnetpx.sk
arbet(zv)fred.utc.sk

> [...]
>format. Cez property Pixels[X,Y] je to nepouzitelne pomale.
>
> Prosim odpoved trosku podrobnejsiu nez len typu "Pouzi stream".

Delphi 4 - chyby

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 27.8.1998 23:34:29

Tech 20 000 patrne predpokladas, ze si koupis plnou licenci, abys
mel otevrena vratka na upgrade C/S?
---
Presne tak. Radeji budu mit o jednu licenci navic za mene penez.
Licenci na SQL links D3 mi niko uprit nemuze, tak by to dle
teto me predstavy melo fungovat. Az vyjde D5, tak uvidime.
Treba to bude stat za to a nebo Borlandu ... ehm Inprise dojde
ta podivna politika a nebude delat tak velkych rozdilu.
Myslim, ze podobne jako ja bude uvazovat mnohem vice
vyvojaru a ocekavany prinos z verze C/S se mozna nedostavi.

Omluva

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 27.8.1998 23:39:42

V tom je prave ta chyba! Odesilatelem je prece konference!
Musel bys vytvorit novou zpravu na jeho mail:
kuchar(zv)tuke.sk
Ja osobne se nad tim tolik nepohorsuju. Kazdej neco zvora.
Ja taky - samozrejme. Kazdej kdo prisne soudi druhe a chova se
jako by byl zcela bez chyby neni asi moc uprimnej.
Tys chtel nekomu zrejme pomoci.
Bohuzel jsi neprokouknul, ze ten Jan Kuchar je asi pekny kvitko.
Evidentne ma Delphi kradeny, protoze jinak by nechtel
posilat neco, co by jinak mel na svem instalacnim CD!!!!
Ja nepochopim ty borce, kteri kdyz uz neco ukradnou,
tak se k tomu jeste verejne priznavaji na konferenci.
Ty jsi se do toho dostal tim, ze jsi mu to poslal a tak
neni divu, ze te nekteri povazovali za jemu podobneho.
-------------------------
> [...]
> kdyz to doslo vsem (za to teda sorry)
>2) Pokud se nejake soubory nachazeji v sekci DEMOS pak
> predpokladam ze je mohu sirit pokud nemenim obsah a
Tim bych si nebyl tak jistej. Podivej se do licencniho ujednani
a uvidis, ze tomu tak neni.
>Tak to je vse co bych k tomu asi tak mel
>
>Dekuji za pochopeni, popel jsem si uz na hlavu vysypal sam

Omluva

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 28.8.1998 00:10:08

[...]

---------
Prosimte uz sis nekdy prohlizel instalacni CD Delphi??? V adresari Delphi30,
resp. Delphi40 je kompletni instalace Delphi se vsim, tedy i s adresarem
Demos. Prekvapuje me, ze by to nekdo nevedel.
---------
... PS2: Vazne jsem si od teto konference sliboval neco jineho.
Nez mi nekdo napise "Tak si to zabal a vypadni",
--------
Takove vyroky a jine urazky take nemam rad. Ovsem zase nejsem takovej
citlivka a ani se tak neprecenuji, abych vyhrozoval, ze se odhlasim.
--------
.... tak Vam davam jeste jednu sanci a potom se definitivne, ku Vasi smule,
odhlasim, tak me moc neprovokujte, nebo to vazne udelam !
--------
??????????????????
Jaro

OpenGL

[*] B�etislav �ern�k - 28.8.1998 00:13:39

Zkus http://www.frii.com/~dspiess/delphi3d.htm
V FAQ si najdes, jak se prihlasit do konference.
Je to akorat v anglictine, ale ta konference je presne o tom co shanis.
Jinak svitici objekty (spise svetelkujici - neosvetluji okoli) se daji delat
pres gl_emission u materialu objektu.

Bretislav Cernik
xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 28.8.1998 00:18:06

> [...]
> nespustil implicitni prehravac CD. V Computeru jsem to nenasel. Pokud
> nekdo vi jak na to a nebo kde to najit budu vdecny.

Staci pouzit utilitu Tweak UI(Paranoia, Play audio CDs automatically...)
ta to umi nastavit zvlast pro audio a data

> [...]
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)

Poslite mi niekto + PROXY

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 28.8.1998 00:25:26

> Clovece, fakt uz jdi s tou averzi vuci nekterym clenum konference do haje.
taky bych ho tam poslal...
> Dale : nevite nekdo o nejakem volnem proxy serveriku ? Bez mailu, staci jen 3-4 pripojeni.
Nestacilo by WinProxy (2 free)? Nebo Intermail Postoffice, nekdo na nej nedavno
daval odkaz.

*-----------------------------------------------*
[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)iname(tec)com> - 28.8.1998 05:59:42

1. GetTempFileName pouzit nemuzu, protoze potrebuji toto jedinecne jmeno pouzit pro jmeno tabulky a vytvoreny soubor je mi k nicemu (za predpokladu, ze jej nevytvorim, neprectu si jmeno a nesmazu jej).

2. Vytvoreni podle NOW jsem zkousel, ale to se meni pouze kazdou milisekundu, coz pokud si udelate cyklus od 1 do 100 a vytisknete si NOW, zjistite, ze treba 60 cisel je stejnych. A to pri sitove aplikaci, pokud se TMP file odklada na jedno misto nestaci.

3. Ke generatoru nahodnych cisel - ten se inicializuje podle casu. Pracuje to, pokud udelate na zacatku programu Randomize. Ale v pripade, ze bych chtel mit napr. funkci, ktera mi vraci jedinecne jmeno, uz musim myslet na to, abych nekde na zacatku programu generator nainicializoval. V pripade ze Randomize udelam v me funkci, dostavam se k bodu 2.
S pozdravem "klid zbran�m a program�torum"
se te�� na dal�� spolupr�ci
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com

instalacia Interbase 5.0 na NT

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 28.8.1998 06:52:01

Cau,

je to IB NT Server 5.1
pri instalacii nastala jedina chyba (spominany "near error: IBCheck") a
tu som
odstranil uvedenym sposobom...inak nic, chodi celkom dobre

NT 4.0 s SP3 (nie je to tym?)

-skus napisat, aku chybu si dostal (o akych dlhych menach? :-)

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> pod NT, a je mozne, ze by to mohlo byt chybou pri instalaci, ktera
> se mi hlasila - bylo tam cosi o dlouhych jmenech.

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 28.8.1998 07:36:28

> pouzivate prosim nekdo komponenty od F. Piette ( WSocket, TnEmulVT, Wait a
> pod. ) ?
Ano, mam je nainstalovany (D3) a nektere z nich pouzivam (TSMTP apod.)
Zdaji se byt velice dobre....
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
ICQ: 13484112
PGP podporovano a vitano

Winsock TCP/IP

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 28.8.1998 07:43:59

>winsock_socket a spol je co proboha za funkce?? WinSock API prece ma fce
>socket(), bind() atd....

Jiste, je to ta sama. Ja ale natahuju DLL dynamicky a tak jsem si ji hned i
prejmenoval kvuli kolizi s nazvy metod.

>1) volal jste WSAStartUp ? Resp. jeho volani dopadlo OK? Pravda, pokud
>ne tak by mela lehnout uz socket()..

Presne tak, pokud by byl zajem o spolupraci, tak na Delphi kuchyni je
komponenta Winsoxs.zip, kterou se snazim prepracovat si tak, aby
fungovala pro D3 ( nebo pro D1 v NT a 98). Prepis do D3 dopadl dobre,
ale cele to nejak vzdoruje.
Je fakt, ze mam k dispozici komponentu D3 a Async, ale ja proste lpim
na svych ditkach.

>2) je treba pomoci WSAGetLastError pri chybach zjistit k jake chybe
>vlastne doslo

Asi jo.

>3) pokud je splneno 1) a winsock_bind() = bind() neshledavam zavad
>-( krome moznosti, ze Port 3000 uz je obsazen

Ono to udela i s kterymkoliv jinym.

Kazdopadne diky.

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
Delphi kitchen�: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

TComboBox

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 28.8.1998 08:05:10

Zdravim vsetkych,

rad by som sa opytal dve veci :

1. Ako urobit combo box, ktory by bol owner draw, ale zaroven
editovatelny ?

2. Ako pri ownerdraw comboboxe (alebo tiez dropdownlist) urobit, aby
mi pri zmene polozky cez vyber uzivatelom vyvolalo nejaku akciu ?
OnChange akosi nefunguje. Ta je len na zmenu, ked uzivatel priamo
pise, co potrebuje, ale nie cez vyber zo zoznamu, resp. len pri
DropDown comboboxe.

Dakujem za rady.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Komponenty od Franc. Piette

[*] David_Zabensky.UNION(zv)union(tec)cz - 28.8.1998 08:23:20

> Ahoj,
> pouzivate prosim nekdo komponenty od F. Piette ( WSocket, TnEmulVT, Wait
> pod. ) ?
> Vasek

Jo pouzivam a mam s nima jen dobre skusenosti (vzhledem k tomu, ze jsou
free a 16/32 bitove se zdrojakem jsou uplne idealni k programovani pod
16/32 Win - davam jim prednost pred TCP komponentami z Delphi). Je to
sikula. Kdyby jsi chtel poslat nejaky prikladek, napis...

Cau

Jedinecny nazev souboru

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 08:24:22

Hi,

kdybych tohle resil ja, pak bych napsal nejakou aplikaci (miniserver),
ktera by komunikovala s kazdym klientem, ktery se k ni pripoji (viz
drivejsi zpravy - sitovy semafor) a pomoci socketu spolu komunikuji. pak
neni problem, aby tyhle jmena vymyslel tento miniserver a rozdeloval je
svym klientum. Treba tak, ze budou tvorit ciselnou radu, pak staci aby
si nekde pamatoval posledni pridelane cislo.... Bude dobre, kdyz klienti
budou serveru oznamovat, ze skoncili s praci (nepotrebujou zadne z
pridelenych jmen), protoze -> kdyz vsichni skonci, bude mozne zacit od 1
(nebo 0). Jinak bys musel spolehat na "bazen" a pak by mohlo dojit k
prideleni stejneho jmena 99999999.DB +1 = 0.DB ale tolik tabulek snad
mit nebudes :-)

fronek(zv)fic(tec)cz

> [...]
>
> S pozdravem� "klid zbran�m a program�torum"
> se te�� na dal�� spolupr�ci
> ing. Jan Fiala���� jan.fiala(zv)iname.com

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 08:27:37

Hi,

kdyz uz se tu jedna o ten AutoPlay, vite nekdo, jak zakazat
spusteni CD pod NT4?

(nekde sem to mel, ale driv mi asi nekdo odpovi, nez to najdu..)
Diky.

fronek(zv)fic(tec)cz

Poslite mi niekto

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.1998 08:30:34

>Dale : nevite nekdo o nejakem volnem proxy serveriku ? Bez mailu,
staci jen 3-4 pripojeni.

www.proxyplus(tec)cz zdarma pro 2 soucasne pracujici uzivatele

Jedinecny nazev souboru

[*] David_Zabensky.UNION(zv)union(tec)cz - 28.8.1998 08:36:11

Mozna by ti mohlo pomoci toto Now2:

function GetSysTime: string; // vraci sys cas vcetne milisekund
var SysTime: TSystemTime;
begin
GetSystemTime(SysTime);
with SysTime do
Result:= Format('%.2d%.2d%.4d%.2d%.2d%.2d%.3d',
[wDay, wMonth, wYear, wHour, wMinute, wSecond, wMilliseconds]);
end;

Cau David;
PS: Prestante se uz konecne hadat, kdo ma ty emaily porad mazat... : - )

RX Library help

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.8.1998 08:38:00

Martin Fron k wrote:

> Na rozdil od ostatnich, ja dekuji a nechapu, proc jsou vsichni tak
> nadurdeni. Vzdyt to potrebuje skoro kazdy. Rustina uz neni tak ziva....

Grrrr. Normalnim lidem staci poslat URL, a zajemci si to stahnou,
ze? Vubec mi nevadi, kdyz se tu kazdy tyden objevi URL na
anglicky RX help, ale vadi mi, kdyz se tu objevi kazde tri tydny
balik s tim helpem.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Reklama v konferenci (Pro pana Fronka a jim podobn

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 08:38:19

Hi,

me ale nevadi reklame na komercni komponenty, vadi mi spojeni KOMERCNI
KOMPONENTA+JA TO PRODAVAM !

Navic, pokud me pamet neklame, v teto konferenci je reklama zakazana.

fronek(zv)fic(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Rudolf Balada [SMTP:rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz]
> Odesl�no: 27. srpna 1998 19:05
> Komu: 'DELPHI Distribution List'
> P�edm�t: RE: Reklama v konferenci (Pro pana Fronka a jim podobne)
>
> Jsem pro reklamu v konferenci, ale jen pokud bude mit primy vztah k
> probiranemu tematu. Takze ruzna doporuceni na komercni komponenty beru
> klidem, pokud to nebude v kazde druhe vete kazdeho emailu.
>
> Rudolf Balada
> chancellor(zv)parlament(tec)cz

Cestina (v NT)

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 28.8.1998 08:38:49

Pod puvodnimi anglickymi NT 4 jela, po aplikaci SP3 nejede, pod ceskymi NT 4 nejela pred SP3 ani po nem. Delphi neumi pro IDE editor nastavit script fontu a nereflektuji implicitni nastaveni systemu ani vselijake aliasy pres registry. Pokud nekdo zna ucinne reseni, sem s nim.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kebrle [SMTP:kebrle(zv)goldcard(tec)cz]
Odesl�no: 28. srpna 1998 8:22
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: Cestina (v NT)

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 08:43:29

Hi,

nejsou "nejaky divny", jsou vylepseny. A k tomu potrebujes novej
kompilator helpu od MS. Maji ho tam...

fronek(zv)fic(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Milan Fiedler [SMTP:milanf(zv)rts(tec)cz]
> Odesl�no: 27. srpna 1998 15:04
> Komu: Konference
> P�edm�t: tvorba helpu(OT)
>
> Ten problem znam, nacti to do Word95 a uloz to jako *.rtf a uz ti to
> pojede,
> ty 97 jsou nejaky divny.
>
> at se dari
>
> Milan Fiedler
> milanf(zv)rts(tec)cz
> <<Soubor: ATT00003.htm>>

Poslite mi niekto

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 08:53:02

Hi,

neudelal si nic spatne, jenom neni jeste zaznam v DNS. To vsek nebrani
tomu, abych mohl postu odesilat. Ctu si ji vsak z jineho serveru
(fronek(zv)fic(tec)cz)> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Dobromil Mal� [SMTP:Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl�no: 27. srpna 1998 16:26
> Komu: 'DELPHI Distribution List'
> P�edm�t: RE: Poslite mi niekto

---cut--
> [...]
> zznslany(tec)cz neexistuje.
> Your message was not delivered because the destination computer was
---cut---

Delky recordu

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 28.8.1998 08:57:12

Nevite nekdo, proc ma record tohoto tvaru (v D3):
trec1=record
Klic:LongInt;
Kod:string[4];
Rok:SmallInt;
Dis:byte;
Hla:byte;
Poznamka1:string[63];
Poznamka2:string[63];
end;
var lRec:trec1;

velikost sizeof(lRec)=144 a stejny record.
kde se zmeni pouze Kod:string[3] velikost sizeof(lRec)=140 ?

Jak potom vytvorim record o velikosti 141?

Pozn.:Nepomohlo ani rozdeleni polozky Kod na:

Delka:byte;
Kod:array[1..4] of char;

ani:

Delka:byte;
Kod1:char;
Kod2:char;
Kod3:char;
Kod4:char;

apod.
Podobny problem mi vznikl i u recordu:
trec2=record
Druh:SmallInt;
Popis:string[30];
Poradi:SmallInt;
Aktivni:byte;
end;

kde je velikost 38 misto 36 !?! :-((((((((((((
Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

Omluva

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.8.1998 09:01:06

> [...]
>

> O to vice me prekvapilo, ze jeste existuje nekdo, kdo by ji
> chtel. Zvlaste po tom, co ji nekdo umistil i na ftp server.
[Martin Fron�k]
o tom jsem nevedel, byl jsem taky na dovolene (po peti letech)
> [...]
> na
> hlavu, nebot clenem konference je cca 450 lidi, takze rozhodne siroky
[Martin Fron�k] ale proc tech 450 lidi ma cist ty reklamy?

> [...]
> protoze jestlize to vymazal a chtel by to znova, musel by Delphi znovu
> instalovat. To, ze to nekdo dalsi posla a jeste k tomu VSEM, to je
[Martin Fron�k] budme radi, ze nekdo nechtel celou instalaci
:-) ale je mozne, ze ten dotycny nemel _momentalne_ pristup k tomu CD
(ulozeno v trezoru->klice u sefa, sef na dovolene...), a to ma pak
cekat, az se k tomu dostane? Kdyz neznam podminky, tak nehodnotim! Je -
li to pravni problem, necham pravnikum.

> [...]
> Nez mi nekdo napise "Tak si to zabal a vypadni", tak Vam davam jeste
> jednu sanci a potom se definitivne, ku Vasi smule, odhlasim, tak me
[Martin Fron�k] tvoje vec, me chybet nebudes.

Jedinecny nazev souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.1998 09:28:57

> [...]
> NOW, zjistite, ze treba 60 cisel je stejnych. A to pri sitove aplikaci, =
> pokud se TMP file odklada na jedno misto nestaci.

Ja jsem ti radil, abys vzal v potaz nejen datum + cas, ale take
k tomu jeste nahodne cislo. Muzes pridat cislo stanice nebo hash
nazvu pocitace, jmena uzivatele nebo ja nevim, co jeste.

> [...]
> myslet na to, abych nekde na zacatku programu generator nainicializoval. =
> V pripade ze Randomize udelam v me funkci, dostavam se k bodu 2.

Pokud nechces myslet na to, co mas nekde v programu napsat za jeden
prikaz, pak je tezke ti radit... Mimochodem, kdyz uz bys nahodou
mohl zapomenout tam dat Randomize do programu, dej si ho do
inicializacni casti te jednotky, kde definujes funkci.

Pristup na databazu cez ODBC

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 28.8.1998 09:29:15

musis mat nainstalovany odbc ovladac
v tvojom pripade zrejme Microsoft Access Driver...
(instaluje sa myslim spolu s Accessom - presvedcis sa v Control
Panels|ODBC - drivers)

no a potom uz normalne tak ako na iny zdroj -
bud si v BDE vytvoris alias spojeny s ODBC DataSourcom

alebo pouzijes TDatabase

Richard Willmann wrote:

> Ako sa pripojim na ODBC databazu z delphi (Access)?

--
Maj sa,
R.

Cestina (v NT)

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 28.8.1998 09:42:44

V poslednim dopise Petr Kebrle pise:
> Dobry den
>
> Chtel bych se zeptat jak Vam funguje cestina v CBuilderu 3 pod NT (popr i Delphi 3(4) pod NT).
> Mne osobne ne.
>
> Diky

Mam NT Workstation 4 a C++B 3 pracuje cesky pekne. Je treba dat pozor - je
tam u polozky Font cosi jako ENCODING nebo jak, kde se da nastavit jazykovy
rez pisma (napr. rusky, east europe apod.)

[...]

SELECT HELP

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 28.8.1998 09:54:04

Zdravim vsechny pritomne,

mam takovouto tabulku:

ID Typ1 Typ2
-------------------------
1 x y
1 xx yy
1 xxx yyy
2 z z
2 zz zz
3 d d
3 dd dd

a chtel bych pomoci Selectu vytvorit novou tabulku s jednim polem:

Typ3
[(x,y),(xx,yy),(xxx,yyy)]/1
[(z,z),(zz,zz)]/2
[(d,d),(dd,dd)]/3

Poradite mi nekdo?
. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. telephone: 069-6201375 .

Delky recordu

[*] David_Zabensky.UNION(zv)union(tec)cz - 28.8.1998 09:57:11

Mozna to bude tim, ze kompilator Delphi provadi zarovnani dat v pameti >>
nemusi tedy platit ze SizeOf(Record) dava vzdy sumu vsech typu. Je to pro
rychlejsi pristup k datum. Ta volba se da ale vypnout v Code Generation

Cau David.

Delky recordu

[*] Michal Brabec <mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz> - 28.8.1998 09:58:30

Cau, D3 zarovnava recordy na 32 byte. Pokud toto nechces musis vypnout
directivu "Aligned record fields".

Michal, mailto:mbrabec(zv)ciglersw(tec)cz