Langdriver u existujici tabulky

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 1.10.1998 11:06:38

Konecne se mi poradilo to najit, diky. Nicmene problem se pouze preonacil -
po zmene LangDriver (zkousel jsem nejprve Paradox ANSI Czech 'CH', pak i
jine, ktere se tvarily jako ceske) jsem pri pokusu o ulozeni tabulky dostal
hlaseni 'Foreign and primary index do not match' (snad si to pamatuju
spravne. A tabulka se samozrejme neulozila.

Co delam spatne tentokrat?

>V Database Desktopu, kdyz das Restructure, tak mas okno se seznamem
>fieldu, a vpravo nahore je textovy napis Table properties a pod tim je
>rozbalovaci seznam s ruznymi vlastnostmi tabulky. A jedna z nich je
>Table Language. Zkus si to najit, musi to tam byt (pokud mas tabulky
>Paradox)

Karel Rys

Ako s DATE polozkou v ORACLE

[*] Branislav Danko <danko(zv)ns.basl.sk> - 1.10.1998 11:15:56

Pri inserte do ORACLE do polozky DATE, by som chcel skonverovat datum z roznych formatov zapisu (981224, 21.4.1998).
Nechcel by som pre konverziu vyrabat zvlastnu funkciu.
Ak to napisem cez TQuery.SQL takto: INSERT INTO TabulkaXY (Datum) VALUES (TO_DATE('YYMMDD', '981224')), tak to nechodi. Myslim si vsak ze je to OK. Poradte mi s tym niekto.

Caute Brano.

Oprava databaze DB

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 1.10.1998 11:37:56

Preji hezky den

Na nezalohovanem PC mi spadla databaze a je porusena. Neporadi mi
nekdo prostredek jak zachranit co nejvice dat, nezna nekdo sikovnou
utilitku. Doslo k zauzleni nekde pred koncem, zacatek i konec dat se
zda byt v poradku.

Petr Studeny
OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

Sdilene soubory

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 1.10.1998 11:41:29

Reseni je trochu si pohrat s nastavenim FileMode na prislusnou
hodnotu. Help k Dephi 3 sice pise, ze pripustne hodnoty jsou tri,
nicmene v D 1 te odkaze na to, ze DOS od verze 3... ma dalsi moznosti
prave kvuli sdileni. To si uz vsak musis najit v nejakem TechHelpu
nebo Sysmanu nebo neco podobneho jako zpusoby otevirani souboru.
Bohuzel z hlavy nevim jak to je s tema hodnotama, pouze vim, ze
Delphi soubory pomoci v helpu spominanych hodnot otevira excluzivne.
Pred par lety jsem upravenim FileMode dosahnul uspokojive sdileni na
siti v D1. Plati to vsak pouze pro cteni. Ukladat soubor, ktery nekdo
jiny pouziva je trochu jiny kafe.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

> Zdravim,
>
> mam problem pri otevirani, nebo ukladani souboru na siti, ktere
> zrovna
> nekdo pouziva. Je v Delphi nejake reseni?

> . Libor Krayzel .
> . Czech Television, Studio Ostrava .
> . Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
> . Telephone: 069-6201375 .

Langdriver u existujici tabulky

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.10.1998 12:07:45

Martin Fron k wrote:

> Diky.....tak jsem to myslel.....

No jo, tak to mas ale napsat, a ne tu mlzit cosi o tom, ze prijde o
data. To je preci jen o necem trochu jinem.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

ActiveX (Was: Vlastnosti komponent za behu)

Petr Vones wrote:

> To asi ne, jsem spise z rodu skritkovitych :-) Ale treba bych se tam
> necemu priucil, navic ja .... a stoural ? :-)

Priucil? O cem? Ja tam o nicem jinem nez o Delphi prednaset
nebudu...
Tak me napadlo, delas take neco jineho, nez ze sedis na webu a
zkoumas, co vsechno se da v Delphi udelat a jak? :-)

> Uprime receno, zatim jsem se tim prilis nezabyval, takze k tomu nemuzu moc
> rict. Nicmene dnesni technologie me prijdou jiz natolik komplikovane ze se
> o nich da mluvit cele hodiny a i presto se asi nedostane na vsechny
> detaily ci problemy .....

Pokud bych mel rozebirat ActiveX detailne, tak jiste. Nastesti jsou
wizardy udelane natolik slusne, ze staci udelat slusny navrh v
Delphi, a pak se to jenom preklopi. A na to tech 15 minut staci.
Zbyly cas venuji spise tomu, jak udelat slusny navrh v Delphi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Ing. Jaroslav K�e�ek - 1.10.1998 12:54:32

SUPER!!! Funguje to senzacne na Win95 oSR2.
Pro pobaveni uvadim, co o tech funkcich uvadi Help:

1) SPI_SCREENSAVERRUNNING ... Windows 95 only: Used internally; applications
should not use this flag.
2)SPI_SETFASTTASKSWITCH ... This flag is obsolete. Previous versions of
Windows use this flag to enable or disable ALT+TAB fast task switching.
Beginning with Windows 95 and Windows NT version 4.0, fast task switching is
always enabled.

Ale vsechno to funguje. Nechapu to. Kam na tyhle moudra chodite?

Diky Jarda Krecek

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
procedure EnableSysKeys(Enable: Boolean);
var
Param: DWORD;
begin
Param := 0;
SystemParametersInfo(SPI_SETFASTTASKSWITCH, UINT(not Enable), (zv)Param, 0);
// ALT+TAB, CTRL+ESC
SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, UINT(not Enable), (zv)Param, 0);
// CTRL+ALT+DEL

Ako s DATE polozkou v ORACLE

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 01.10.1998 13:04:18

osobne pouzivam skor
to_date ('12.01.1998', 'dd.mm.yyyy');

(alebo:)
to_date ('12.01.1998 14:54:00', 'dd.mm.yyyy hh24:mi:ss');

a chodi to - nesuvisi to nejak s kodovou strankou DB??

--
Maj sa,
R.

RPC servere neni k dispozici.

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 1.10.1998 13:29:41

Pokusam sa vytvorit aplikaciu na zaklade DCOM komponenty vid.:clanok CHIP maj 1998 . Pokus o viacvrstvovu Client-Server aplikaciu.
Pri zmene vlastnosti Connected na true v komponente RemotServer ak je sucasne je v vlastnosti ComputerName nastaveny iny pocitac z lokalnej siete mi vypisuje tuto hlasku. SERVER RPC neni k dispozidci. Napriek tomu ze server aplikaciu vytvorenu v D3 mam tam spustenu podla prikladu v spominanom clanku. Co este treba na to.
Je to moja prvotina C/S aplikacia. Poradte mi prosim.Vdaka.

S pozdravom LUBO TSC.

Sdilene soubory

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.10.1998 13:32:39

Delphi s tim vcelku nema nic spolecneho - pouzij standartni API funkce s
prislusnymi parametry.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Krayzel Libor [SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
> Odesl�no: 1. ��jna 1998 8:30
> Komu: '*** Delphi'
> P�edm�t: Sdilene soubory
>
> Zdravim,
>
> mam problem pri otevirani, nebo ukladani souboru na siti, ktere zrovna
> nekdo pouziva. Je v Delphi nejake reseni?

> . Libor Krayzel .
> . Czech Television, Studio Ostrava .
> . Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
> . Telephone: 069-6201375 .

oprava DB tabulek

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 1.10.1998 13:46:21

Dobry den,

mam opravne utilitky, snazim se vsak z nich ziskat nejakou korunu,
pokud vsak poslete zazipovanou tabulku, pokusim se ji opravit...
Pokud se trebas rozhodnete pro jiny zpusob opravy a mate jeste
puvodni poskozenou tabulku, poslete mi, prosim, rad bych si ji
zaradil mezi sve tabulky z duvodu testovani tab. utilit...

Dnes tady byla v konferenci www adresa na nejakou free aplikaci,
zkuste archiv konference.

Jinak me tab. utility maji tu vyhodu, ze jsou k dispozici i zdrojaky
v D1 a D3, takze si je vyvojari mohou zabudovat do svych aplikaci...

S pozdravem

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 1.10.1998 14:01:59

Hi
doufam ze se nikdo neurazi kdyz tu dam neco trosku OFF TOPIC, ale bohuzel jsem zatim nikde jinde nedostal nejakou odpoved.
potrebuji rozbehnout serverovskou aplikace ktera napr. listuje na portu 1503 tcp.
Aplikace bezi na clientske stanici v lokalni siti pod win95 s nainstalovanym winsock proxy clientem.
Lokalni sit je pripojena pres microsoft proxy server 2 a pres dial-up na internet.(proxy pouziva dynamicke IP adresy)
Pokousel jsem se to udelat nasledovne:
1.Vytvoril jsem protokol na MS Proxy serveru - zkouska:
initiate connection jsem nastavil na 1503 tcp Inbound - coz by melo stacit
port ranges jsem nechal prazdne
2.Pridelil jsem prava na tento protokol uzivateli (ktery tuto serverovskou aplikaci na svem pocitaci spousti)
3.V adresari serverovske aplikace jsem vytvoril soubor WSPCFG.INI:
[srv1]
ServerBindTcpPorts=1503
KillOldSession=1
Persistent=1
4.Aplikace je delana v delphi tak, ze pri bindu() se jako IP adresa pouzije INADDR ANY.(tj nabinduje to vsecky dostupne IP jak lokalni tak internetovskou)

No bohuzel at se snazim jak chci tak nemuzu donutit aby mi proxy server listoval na portu 1503 ani na jinem. Pricemz winsock pri bindu() na internetovskou adresu IP serveru nic nehlasi a vsechno probehne bez problemu.

Predem diky za vase nazory a napady.

LINUX a INTERBASE

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 1.10.1998 14:11:47

Chcel by som vyskusat Interbase pod Linuxom.

Aky LINUX by bol najlepsi a odkial ho vezmem?
Ake mate skusenosti?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Ako s DATE polozkou v ORACLE

[*] Branislav Danko <danko(zv)ns.basl.sk> - 1.10.1998 14:19:38

Je to ok, zamenil som poradie vo funkcii TO DATE, a az pri pohlade na tvoj priklad mi to doslo (a to som sa mohol hned pozriet do prirucky, kedze ju mam na stole ...).
Vdaka Brano

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radoslav Balvan [SMTP:balvanra(zv)datalock.sk]
Odesl�no: �tvrtok, okt�ber 01, 1998 12:04
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Ako s DATE polozkou v ORACLE

--
Maj sa,
R.

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] David Hrb�� - 1.10.1998 14:38:33

Mimochodem tohle ti ale nebude fungovat v NT.

Od: Ing. Jaroslav K�e�ek <grafex(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. ��jna 1998 13:56
P�edm�t: Re: Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

> [...]
> // ALT+TAB, CTRL+ESC
> SystemParametersInfo(SPI_SCREENSAVERRUNNING, UINT(not Enable), (zv)Param,

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.10.1998 15:07:50

Jaka verze paradox tabulky to je?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> hlaseni 'Foreign and primary index do not match' (snad si to pamatuju
> spravne. A tabulka se samozrejme neulozila.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.10.1998 15:11:07

Hi,

dovol abych to osvetlil. Ve svem mailu jsem to napsal presne, ze je
treba vytvorit novou tabulku se spravnym LD a data do ni presypat.
Tenhle konkretni dovetek byl jen k jine odpovedi, ktera doporucovala
zmenit LD u tabulky (to by slo, kdyby tam nebyly data). V takovem
pripade by se data nespravne zobrazily. No a Zahradni jen ceka na to,
aby me mohl zesmesnovat....no. Staci to takhle?

> [...]

> No jo, tak to mas ale napsat, a ne tu mlzit cosi o tom, ze prijde o
> data. To je preci jen o necem trochu jinem.

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 1.10.1998 15:13:21

Haj hou!

Neuvadis, zda mas na PC instalovan DCOM pro Win95 (k mani zdarma na webu
MS). Ve windows 98 uz je obsazen. Pokud DCOM instalovan mas, pak tuto chybu
hlasila starsi verze DCOMu (1.0) kdyz nebyl nastartovan program RPCSS.EXE.
Jako reseni doporucuji Win98 nebo posledni verzi DCOMu (1.2)

> [...]
clanku. Co este treba na to.
>Je to moja prvotina C/S aplikacia. Poradte mi prosim.Vdaka.

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 1.10.1998 15:58:12

Podobny problem, i kdyz se to netyka primo Delphi:
Nevite nekdo, jak se da vyradit z cinnosti Win-klavesa v DOSovskem okne? Mam
aplikace, ktere bezi v DOSu v lepsim grafickem rezimu, a pokud uzivatel
stiskne Win-klavesu, dostane se sice do Windows, ale pri pokusu o obnoveni
aplikace z hlavniho panelu Windows sdeli, ze aplikaci obnovit nelze. A
sbohem, data...

Zkousel jsem odchytit preruseni klavesnice, lec nefunguje to - Windows to
stihnou driv. Nevite nekdo, jak se te klavesy zbavit bez zasahu do hardware?

Diky, Karel Rys

> [...]
>Windows use this flag to enable or disable ALT+TAB fast task switching.
>Beginning with Windows 95 and Windows NT version 4.0, fast task switching

Miesanie WAV

[*] Jan Kuchar <kuchar(zv)tuke.sk> - 1.10.1998 16:08:56

Caute
Zase otravujem s miesanim zvukov. Nasiel som si na internetu jak mi bolo
doporucene DIRECTX, ale aj tak neviem ako mam zmiesat tie dva rozne zvuky.
Pomozte mi niekto ako na to.
Dik

Distribuovana aplikace

[*] Pavel Fuciman <Pavel.Fuciman(zv)union(tec)cz> - 01.10.1998 16:12:06

Ahoj,
Mam podobny problem jako kolega Mraz, zkousim vytvorit v Delphi4
trivrstvou aplikaci podle prikladu dodavaneho s delphi. Vytvarim ji taky
pomoci komponenty DCOM. V lokalnim rezimu jede vsechno OK, ale kdyz se
chci naconnectovat na server z jineho PC dostanu hlasku "Pristup
odmitnut".
Pouzivam ceske NT4.0ws.

Co musim jeste udelat a mit nastaveno v NT, abych to zprovoznil?

Predem diky.

Nutn�!!! Spousteni aplikaci

[*] Tomas Malek <tomas(zv)columbus(tec)cz> - 01.10.1998 16:26:42

Ahoj Delphini,

mam jednu strasne dulezitou otazku. Potrebuju z me aplikace volat
aplikace jine. Jsem bohuzel zacatecnikem. Mohl by mi nekdo napsat
presnou syntaxi. Nejlepe prikazu WinExec. Potrebuji to strasne rychle a
nutne a rychle a nutne.

Odepiste, prosim me, at opet nezatezuju konf.

Diky moc, Tomas

Owner draw menu ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.10.1998 17:00:45

Petr Zahradnik wrote:

> Ja mam D4 uz 2 mesice a jeste jsem zadne problemy nemel. To, co se tu
> psalo, jsou jen male problemky prostredi jako takoveho, se kterymi se ani
> nemusis moc setkat. A kdyz se setkas, neni to takova tragedie.

Smula je, ze je tu i nebezpeci chyb ve VCL. Podivej se na
bugparadu patche 1, tam je tech chyb docela sila. Zda se, ze do
VCL stourali, takze se muzeme dockat jeste zajimavych
prekvapeni (v nejakych odlehlejsich oblastech, ale o to vic se
budes divit, proc ti to ci ono nefunguje).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Distribuovana aplikace

[*] delphi.abion(zv)post(tec)cz - 1.10.1998 18:01:36

> [...]
> odmitnut".
> Pouzivam ceske NT4.0ws.
>
> Co musim jeste udelat a mit nastaveno v NT, abych to zprovoznil?

Dost dlouho jsem se trapil s necim podobnym, a krome nastaveni DCOMu pomoci DCOMCNFG.EXE jsme prisli na jednu velkou zaludnost DCOMu. Nevim jestli je to obecne, ale u nas nebylo mozne se dostat na DCOM ktery byl zaregistrovan na sitovem disku. Po presunuti na lokalni disk a nove zaregistovani (spusteni) vse chodilo tak jak jsme si predstavolali.
Jestli to pomuze, tak dej vedet ze to u nas nebyla jenom nahoda.

david.vodicka(zv)email(tec)cz

Neco s objekty

[*] Martin Kuska <martin.kuska(zv)amenit(tec)cz> - 01.10.1998 18:31:31

Zdravim
a chtel bych se zeptat, zda existuje nejaky zpusob, jak se dostat na
vlastnost objektu pres jeho predka.
Abych to vysvetlil:
Chtel bych si napriklad udelat univerzalni metodu, ktera se bude
vykonavat treba na OnClick nekolika tlacitek. V teto metode chci
nastavil barvu tlacitka, ale pro kazde tlacitko jinou. Udalost OnClick
predava parametr Sender typu TObject a Sender.Color samozrejme
nefunguje. Je tu nejaka moznost, jak to udelat, aniz bych to cele
zaIFoval?
Predem diky.
Pechmen. ;-)
= Ing. Martin Ku�ka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

Neco s objekty

[*] delphi.abion(zv)post(tec)cz - 1.10.1998 19:27:51

> [...]
> Pechmen. ;-)
> = Ing. Martin Ku�ka - Amenit s.r.o. =
> = Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

TButton (Sender).Color := ...

david.vodicka(zv)email(tec)cz

mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.10.1998 19:54:05

Hi,

jestli se nepletu, tak na MS Proxy2 budes muset zrusit fajfku v Enable
dynamic packet filtering of Microsoft Proxy Server packet
(WebProxy->Properties->Security) Ono je tohle nutne vypnout napr. kdyz
ma na takovem serveru poslouchat treba Exchange Server. Jinak taky
nefunguje.....MS to ma dokumentovane na webu ve FAQ. A ty dynamicke IP
adresy - me osobne jsou proti srsti.......
Taky by ses mel presvedcit, jestli na tom portu uz nekdo neposloucha....
> [...]

> server listoval na portu 1503 ani na jinem. Pricemz winsock pri
> bindu() na internetovskou adresu IP serveru nic nehlasi a vsechno

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.10.1998 19:55:32

Hi,

nekteri pratele je maji vypodlozene sirkou (zapalkou..... :-)))))) To
ale JE ZASAH DO HW :-))))))))
> [...]

> Zkousel jsem odchytit preruseni klavesnice, lec nefunguje to - Windows
> stihnou driv. Nevite nekdo, jak se te klavesy zbavit bez zasahu do

Rezani memo poli u SQL serveru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.10.1998 22:09:48

> Problem : pri nacitani memo pole vetsiho nez 8192 byte
> dojde ke zkraceni o 7990 byte (presneji ve Windows NT 4.0
> zkraceni o 7990 byte, ve Windows 95 zkraceni o 7973 byte).
> Chyba je patrna jak v Delphi tak DBExploreru. Na datech
> je vsak memo kompletni. (Da se to overit v ISQL zadanim:
> 'select length(memopole) from tabulka'.)
>
> Pouzivaji se objekty TTable a TMemoField.
>
> Konfigurace : Delphi 3.0 (chyba je i u Delphi 2.01), BDE verze 4.51,
> server Sybase SQL Anywhere 5.5.03 pres ODBC.

Podivej se na Titan (http://www.reggatta.com), tam maji ted
novy Titan SQL Anywhere pro vsechny verze Delphi a pisi
zrovna, ze toto je odstraneno. Navic Titan pracuje
mnohem rychleji nez ODBC. Ale neni zadarmo.

Distribuovana aplikace

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 2.10.1998 06:50:39

Nahoda to urcite nebyla :-)))). Server aplikace musi byt podle specifikace
M$ na lokalnim disku.
Vice o COM/DCOM se lze docist na M$ Serveru <http:/www.microsoft.com/com>.

Mirek Dvorak
_______________________________

Ceska sporitelna, a. s.
Zavod vypocetni techniky Praha,
pracovi�t� Jihlava
tel.: 066-7126423
fax: 066-7311349
E-mail: mdvorak(zv)csas(tec)cz

> [...]

zaregistovani (spusteni) vse chodilo tak jak jsme si predstavolali.
Jestli to pomuze, tak dej vedet ze to u nas nebyla jenom nahoda.

[*] MotlicekP(zv)tescosw(tec)cz - 2.10.1998 07:33:35

Snad neco jako (Sender as TButton).Color := barva;

Petr Motl��ek

> [...]
> Pechmen. ;-)
> = Ing. Martin Ku�ka - Amenit s.r.o. =
> = Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.10.1998 07:56:10

Martin Fron k wrote:

> [...]
> pripade by se data nespravne zobrazily. No a Zahradni jen ceka na to, aby
> me mohl zesmesnovat....no. Staci to takhle?

:-) Ale jo... Hlavne, ze se to uvedlo na spravnou miru.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 2.10.1998 08:15:30

No jo to se ale tyka pouze aplikace ktera bezi na stejnem pocitaci jako
proxy server.
aspon tak jsem to pochopil z dokumentace:

Important If you run a network application, such as Microsoft Exchange
Server or Microsoft Routing and Remote Access Service, on the same computer
as Proxy Server, you must disable dynamic packet filtering and manually
create a "static" packet filter for that application. Otherwise, any service
or application that needs to listen on the Internet fails.

ta ma aplikace vsak bezi na pocitaci v lokalni siti. Ne na proxy serveru. A
na tom portu opravdu nikdo neposloucha, to by pri bindu
hlasilo chybu. Navic jeste nechapu jak winsock pozna zda ma listen()
redirectovat na proxy server a nebo se jedna o lokalni listen(), kdyz pri
bindu() je jako s_addr pouzito INADDR_ANY ?
To by se dalo myslim vyresit tak ze bych tam dal IP adresu v urcitem rozsahu
externiho interfacu na proxy serveru. Ovsem to mi nefunguje dokud nejsem
naconnectovany na internet tj.nemam pridelenou zadnou inet. IP z externiho
interfacu na proxy . Takze to delam tak ze se napojim na nejaky server na
inetu - proxy mi prideli nejakou tu externi IP, kterou opisu a vlozim jako
s_addr do bindu() serverovske aplikace namisto INADDR_ANY a aplikaci pustim.
Vsechno je OK nic nehlasi chybu, ale kdyz se nekdo pokusi z venku
naconnectovat na tu mou IP na port me aplikace tak to nejde. Zajimave je ze
kdyz se pokusim naconnectovat z nejakeho lokalniho pocitace na tu inet IP
tak to jde bez problemu. Jsem z toho proste uplne zmateny.

Jo a jeste jedna otazka kdyz si nastavim v protocol permission unlimited
acces znamena to ze nemusim nastavovat zadne protokoly a mam pristup na
vsechny porty?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. ��jna 1998 19:57
P�edm�t: RE: mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi server
aplication

> [...]
>adresy - me osobne jsou proti srsti.......
>Taky by ses mel presvedcit, jestli na tom portu uz nekdo neposloucha....

SQL Script z Delphi

[*] Miroslav Hostinsk� <abcsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 2.10.1998 09:13:14

Nemate nekdo zkusenosti se spoustenin SQL scriptu (Interbase) z programu vytvorenem v delphi? Zkousel jsem RX komponentu SQLScript ale neuspesne.
Diky za pomoc.
Mirek Hostinsky

OPENGL

[*] MotlicekP(zv)tescosw(tec)cz - 2.10.1998 09:18:08

Na adrese www strankach t�to konference jsem nasel OpenGL.
Trochu jsem po tom p�tral, neco jsem stahl...apod.

Mam nekolik otazek:

1 - k cemu vlastne vyuziji OpenGL
2 - kdy tedy ma cenu se zajimat o OpenGL
3 - ma cenu pouzivat OpenGL pro praci 2-D grafikou, "neanimovanou"
4 - existuji nejake OpenGL "zdroje" (unita, komponenta) pro Delphi

Diky vsem za prispevky

Petr Motlicek

Sdilene soubory

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 2.10.1998 09:26:21

> Delphi s tim vcelku nema nic spolecneho - pouzij standartni
> API funkce s
> prislusnymi parametry.

No jo, ale jak to pouzit pri otevirani a nacitani souboru pomoci
RichEdit.Lines.LoadFromFile?
. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Neco s objekty

[*] dhonus <dhonus(zv)logis(tec)cz> - 2.10.1998 09:39:10

Jaky je rozdil mezi (Sender as TButton).Color a
TButton (Sendet).Color ??
Nejak mi to neni jasne.

Dalibor.

Kurs tvorby napovedy 4

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 2.10.1998 10:02:55

Omlouvam se pratele za zdrzeni, ale blizi se Invex a to jsou vzdycky fofry.
Dnes bych se rad podrobneji zminil o projektovem (HPJ) souboru a o Help
Workshopu.

Predpokladam, ze jste prozkoumali projekt, ktere jsem prilozil v prikladu a
ze jste si prosli vsechny moznosti Help Workshopu. Vite kde se co zadava a
jak se co edituje. Z Help Workshopu se ovlada take rezim spousteni
Winhelpu, rezim trasovani helpu a nejruznesi reporty. Samotny (vas) help
vam tak za chodu poskytne uzitecne informace o sobe, muzete ho spustit tak,
aby vas pred kazdym skokem zadal o dovoleni a podobne. Moznosti je cela
rada, bohuzel komfort neni vetsinou takovy, na jaky jste zvykli pri
trasovani programu v Delphi.

Jmenovane funkce naleznete v menu File. Reporty si vyzkousite jiste sami.
Jsou uzitecne, zejmena patrate-li po urcitem topiku v cizim helpu. Pokud
zapnete volbu Help Autor, pak kazdy otevreny help bude obsahovat v
titulkovem pruhu okna poradove cislo topiku korespondujici s cislem v
reportu. Kliknete-li na helpove okno pravym tlacitkem mysi, je plovouci
menu nyni obohaceno o polozky, ktere poskytnou dalsi informace o topiku.
Nektere z nich (ID topiku a RTF puvodu, coz je velmi prakticke pri
rozsahlejsich projektech) ovsem jen nechate-li je prikompilovat (viz
prislusna volba pri spousteni kompilace).

Trasovani helpu (nejenom vaseho) zapnete volbou polozky WinHelp Messages z
menu View. V okne pak muzete sledovat prubeh chodu helpu. Ktere topiky se
volaji, provadeni maker apod. s nastavitelnou podrobnosti vypisu. Pomoci
trasovani lokalizujete snadno i skoky do prazdna, jejichz duvody se mnohdy
velmi spatne hledaji. Uzitecnou funkci je test obsahu, ktery proskace CNT
soubor a zjisti, zda nektere odkazy nesmeruji do prazdna. Spousti se volbou
Contents File... z menu Test. Ostatni testy z onoho menu (napr. volani API
funkci Winhelpu) a pouzivam jen sporadicky.

Programator helpu je zpravidla taky jen clovek a stane se, ze v helpu
zapomene chybu. Pro tento ucel existuje moznost definovat default topik
(polozka CONTENTS v sekci OPTIONS) v HPJ souboru. Nema to nic spolecneho s
contents (obsahovym CNT) souborem; je to pozustatek minulych verzi
Winhelpu, kdy se obsah realizoval jako zvlastni topik a kdykoli se objevil
skok do prazdna, dosadil se misto neho tento default topik. Funguje to i
dnes, ale spolehlive to zastoupi implicitni chybove hlaseni, ktere jiste
znate a ktereho se mi za boha nepodarilo zbavit nebo ho nahradit lepsim.
Default topik se zobrazi jako prvni take v pripade startu helpu, nemate-li
definovan CNT soubor a nebo za chodu, kliknete-li na tlacitko Obsah
tlacitkove listy rovnez pri neexistenci obsahoveho souboru.
Nenadefinujete-li default topik, pouzije se prvni topik z prvniho RTF
souboru.

Uzitecnou se jevi i sekce ALIAS, kde se definuji nahradni ID topiku. Jen
tak je mozne napr. zaridit aby se z ruznych mist programu (tedy na ruzna
kontextova cisla a ID topiku) zobrazil vzdy jeden a tentyz. Jmenovane
pouziti jsem uplatnil jen jednou. Casto ale diky liknavosti programatoru,
kteri mi seznam ID topiku predkladaji na posledni chvili, ale sefove naopak
chteji, aby se program prodaval hned, musim pracovat na helpu v predstihu.
Pak misto, abych pracne vyhledaval ID a menil ve vsech odkazech staci je
doplnit do sekce ALIAS. Nevim, je-li to chybou Help Workshopu, ale
nepodarilo se mi

Zvlastni sekci je sekce CONFIG. Zde se zadavaji makra, ktera se maji
provest po startu helpu. Pokud pouzivate primarni okno (Main), pak se zde
objevi i tzv. vstupni makra primarniho okna. Vstupni makro (Entry Macro) je
to, ktere se provede vzdy po otevreni okna. Bohuzel, neexistuji zadna makra
"vystupni" ackoli by byla velmi uzitecna. Kazde ze sekundarnich oken ma
svou vlastni sekci CONFIG, ktera se vytvori, definujete-li pro ne vstupni
makra.

O sekci MAP jsem se jiz zminoval. Slouzi k propojeni helpu s programem. Ja
obycejne pouzivam vkladany soubor (prikaz #include). Syntax jednotlivych
prirazeni kontextovych cisel k ID topiku je pomerne volna. Jedno prirazeni
na jeden radek, zleva: ID topiku = kontextove cislo. Rovnitko lze vynechat.
Neni treba se obavat kolize kontextovych cisel s cisly resource. Dokonce
pokud je k programu vice helpovych souboru, mohou byt v kazdem z nich k
ruznym ID stejna kontextova cisla, coz dava programatorum volnost (nemuseji
se dohadovat, kdo uz ktere cislo ve svem modulu pouzil). Kontextova cisla
jsou tusim typu LongInt, takze jich je temer nevycerpatelne mnozstvi. To
ovsem nas jako tvurce helpu moc nezajima.

Omlouvam se i za odmlku, ktera bude kvuli Invexu. Pokud tam budete, jako ze
zcela jiste, pak mne najdete na stanku 28 v pavilonu D.

Vilda

Neco s objekty

[*] Ing. Jaroslav K�e�ek - 2.10.1998 10:03:34

Kazdy objekt, ktery je naslednikem TObject nese s sebou RTTI (Runtime Type
Information). To jsou informace o typu objektu dostupne i za behu programu.

Pri pouziti TButton(Sender) dochazi k pouhemu pretypovani. Pri pouziti
(Sender as TButton) se provadi za behu programu kontrola, jestli je mozne
toto pretypovani provest (test na kompatibilitu typu) a pripadne se vyvola
vyjimka.

Jaroslav Krecek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ing. Jaroslav Krecek
computer graphic & software development
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
e-mail: grafex(zv)iol(tec)cz or krecek(zv)iol(tec)cz
for short quick message use
jaroslav.krecek(zv)sms.paegas(tec)cz
phone: +420.603.226103
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: dhonus <dhonus(zv)logis(tec)cz>

>Jaky je rozdil mezi (Sender as TButton).Color a
>TButton (Sendet).Color ??
>Nejak mi to neni jasne.
>
>Dalibor.

DBGrid pro Boolean

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 2.10.1998 10:05:38

Nemate nekdo komponentu DB gridu pro D4, ktera by umela zobrazovat
boolean jako checkbox?

Pavel

Neco s objekty

Nie som si isty, ale myslim, ze rozdiel je len v tom, ze pri pouziti (Sender
as TButton) sa kontroluje, ci je Sender skutocne typu TButton a ak nie je,
tak sa vygeneruje vynimka.

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

Netreba na to ziadne zapalky...:-), staci vytvorit shortcut a v Properties
na zalozke Misc v sekcii "Windows shortcut keys", vypnut kombinaciu klaves,
na ktoru nema dany dosovsky program reagovat.

S pozdravom
Lubo Fule

Nutn�!!! Spousteni aplikaci

Predpokladam, ze si to mozes pozriet v helpe rovnako ako ja...:-)
Aby som nebol zly, tak Ti posielam vypis helpu:

The WinExec function runs the specified application.

This function is provided for compatibility with earlier versions of Windows. For Win32-based applications, use the CreateProcess function.

UINT WinExec(

LPCSTR lpCmdLine, // address of command line
UINT uCmdShow // window style for new application
);

Parameters

lpCmdLine

Points to a null-terminated character string that contains the command line (filename plus optional parameters) for the application to be executed. If the name of the executable file in the lpCmdLine parameter does not contain a directory path, Windows searches for the executable file in this sequence:

1. The directory from which the application loaded.
2. The current directory.
3. The Windows system directory. The GetSystemDirectory function retrieves the path of this directory.
4. The Windows directory. The GetWindowsDirectory function retrieves the path of this directory.
5. The directories listed in the PATH environment variable.
uCmdShow

Specifies how a Windows-based application window is to be shown and is used to supply the wShowWindow member of the STARTUPINFO parameter to the CreateProcess function. For a list of the acceptable values, see the description of the nCmdShow
parameter of the ShowWindow function. For a non-Windows - based application, the PIF file, if any, for the application determines the window state.
Return Values

If the function succeeds, the return value is greater than 31.
If the function fails, the return value is one of the following error values:

Value Meaning
0 The system is out of memory or resources.
ERROR BAD FORMAT The .EXE file is invalid (non-Win32 .EXE or error in .EXE image).
ERROR FILE NOT FOUND The specified file was not found.
ERROR PATH NOT FOUND The specified path was not found.

Remarks

Win32-based applications should use the CreateProcess function rather than this function. The WinExec function exists in Win32 to provide compatibility with earlier versions of Windows. For more information about how the WinExec function is implemented, see the Remarks section of the LoadModule function.
In Win32, the WinExec function returns when the started process calls the GetMessage function or a time-out limit is reached. To avoid waiting for the time out delay, call the GetMessage function as soon as possible in any process started by a call to WinExec.

See Also

CreateProcess, GetMessage, GetSystemDirectory, GetWindowsDirectory, LoadModule, ShowWindow

Neco s objekty

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.10.1998 11:02:47

Dne Fri, 2 Oct 1998 09:39:10 +0200 (MESZ) dhonus napsal:

> Jaky je rozdil mezi (Sender as TButton).Color a
> TButton (Sendet).Color ??
> Nejak mi to neni jasne.
No protoze standardne je sender typ TObject, kdezto (Sender as TButton)
je pretypovanej, ze se sender tvari jako TButton, takze mu muzes menit
cist property. Samozrejme pokud je Sender napr. TListView a ty das
(Sender as TButton), dostanes Typecast error.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Registracni databaze

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.10.1998 11:07:03

Dobry den, hned v uvodu mam dotaz do plena. Nevite, prosim, nekdo, jak znovu
nacist registracni databazi Win95 aniz bych musel restartovat Windows.
Nektere programy bezne po instalaci svych komponent pozaduji restartovat
pocitac.
Jaro Benes

PS. Dekuji Pavlovi za program k memu barevnemu kurzoru, ktery je ale i pres
to porad cernobily.

Sdilene soubory

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 2.10.1998 11:19:52

Pak si musis jedine vytvorit novou metodu kde zminene funkce pouzijes.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Sdilene soubory

> No jo, ale jak to pouzit pri otevirani a nacitani souboru pomoci

OPENGL

[*] Jan Janecek <stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz> - 02.10.1998 11:35:26

Ahoj...

> [...]
>
>Mam nekolik otazek:
>
>1 - k cemu vlastne vyuziji OpenGL
>2 - kdy tedy ma cenu se zajimat o OpenGL

OpenGl vyu�ije� tehd�, a� bude� cht�t programovat n�jak� 3D objekty nebo hry
(byl v n�m naprogramov�n t�eba quaqe I,II )

>3 - ma cenu pouzivat OpenGL pro praci 2-D grafikou, "neanimovanou"

Jak na co... Na n�co jo, na n�co ne...

>4 - existuji nejake OpenGL "zdroje" (unita, komponenta) pro Delphi

Existuj�, hledej t�eba GlPanel... Dost p��klad� najde� t�eba na str�nk�ch SGI
Seznam procedur najde� tak� tam(Gl specifikace)...

>Diky vsem za prispevky
>
>Petr Motlicek

Hodn� zdaru !!!!!!!

-------------------------------------
Jan Janecek - STOUPA
VOS_SPS
Pod Kozeluhy 100
Jicin 50601
EMAIL:stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz
stoupik(zv)xoommail.com
WEB: HTTP://members.xoom.com/stoupik

mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.10.1998 11:56:07

> [...]

> jako
> proxy server.
> aspon tak jsem to pochopil z dokumentace:

[Martin Fron�k] S jinym pocitacem je situace takova, ze je
treba mit pro konkretni port otevreny OBA smery, tzn. ne jen BOTH, ale
IN a OUT. Podle MS totiz BOTH neni to same jako IN a OUT :-O

> [...]
> pri
> bindu() je jako s_addr pouzito INADDR_ANY ?

[Martin Fron�k] Jestlize volas listen(), pak se jedna o mistni
port.

> To by se dalo myslim vyresit tak ze bych tam dal IP adresu v urcitem
> rozsahu
> externiho interfacu na proxy serveru.

[Martin Fron�k] Momentik, jaky externi rozsah? Mel bys mit
nadefinovane INTERNI ADRESY jako BEZPECNE. Ostatni patri mezi NEBEZPECNE
a ty jsou omezeny prave tim proxy.

> [...]
> Vsechno je OK nic nehlasi chybu, ale kdyz se nekdo pokusi z venku
> naconnectovat na tu mou IP na port me aplikace tak to nejde.

[Martin Fron�k] Pokud se ma ten nekdo pripojit na adresu
uvnitr, pak MUSIS MIT PRIDELENU adresu VENKOVNI, jinak to samozrejme
koliduje s jinou adresou venku a tam samozrejme ta tvoje APP nebezi. Mas
v tom docela gulas.....

> Zajimave je ze
> kdyz se pokusim naconnectovat z nejakeho lokalniho pocitace na tu inet
> IP
> tak to jde bez problemu. Jsem z toho proste uplne zmateny.

[Martin Fron�k] To je presne ono. Zvenku tahle adresa ukazuje
na jiny pocitac.

> [...]
> unlimited
> acces znamena to ze nemusim nastavovat zadne protokoly a mam pristup

[Martin Fron�k] To je povoleni pro interni klienty, ktery
protokol smi byt pouzit pro pristup ven.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 1. ��jna 1998 19:57
> P�edm�t: RE: mirne Off Topic:microsoft proxy server and delphi server
> aplication

> Enable
> kdyz
> IP
> neposloucha....

GPF at 1234:5678

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 2.10.1998 12:53:32

Zdravim All, mam maly dotaz.

Nase aplikace obcas zbuchne s hlasenim napriklad:

General protection fault at 1234:5678.

Tuhle adresu si muzu najit v MAP souboru a tim najit radek ve zdrojaku,
kde doslo k vyjimce.
Jenze mne by zajimal obsah zasobniku, kde by se (snad) dalo zjistit, odkud
byla prislusna procedura volana. Da se delfacky program (Delphi1, Win3.11)
nejak presvedcit, aby krome zmineneho hlaseni vyplivnul i obsah zasobniku ?

Dalsi dotaz. Da se zaridit, aby se zminena hlaseni logovala na disk do
souboru ?

GPF at 1234:5678

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.10.1998 13:19:03

Ahoj,
mam obdobny problem. Program mi konci na s GPF na urcite, porad
stejne adrese, avsak nepravidelne, jednou ano desetkrat ne. Podle adresy se
neda nic najit, takova adresa neexistuje. Zopakovat to pri stejnych
podminkach v podstate nelze. Pri ladeni pada casteji nez pri final. behu.
Chyba se projevuje (tj je hlasena) az za form.destroy hlavniho formu
programu (tam az to mohu sledovat). Vsechny komponenty mam ve zdroji (jen
VCL ponechavam v DCU). Asi bych potreboval sledovat uvolnovani zdroju, ale
Delphi 1 nevim, jak to udelat, abych mohl hodnotam uverit.

> [...]
> ?
>
> Dalsi dotaz. Da se zaridit, aby se zminena hlaseni logovala na disk do

LINUX a INTERBASE

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 2.10.1998 13:51:00

Linux se da sehnat na mnoha ftp zrcadlech, napr. sunsite.mff.cuni(tec)cz
adresar /OS/Linux/Distributions. Ale protoze je problem to stahnout a
nainstalovat (jednak je to strasne velke a navic se to musi vypalit se
spravnou velikosti pismen atd atd), tak je lepsi si koupit nejakou kniho
o Linuxu ke ktere se dava CD.....

Pro Free InterBase je doporucen RedHat 4.2, ale bezi i pod Redhat 5 (ten
je prilozen k vetsinem knih). RedHat ma stranku www.redhat.com ; )

Od: TUNGLI Jan
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: LINUX a INTERBASE
Datum: 1. ��jen 1998 14:11

[...]

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 2.10.1998 14:23:21

Jednu podobnou chybu jsem odchytil tak, ze jsem:
Do Delphi/LIB nasypal zdrojaky VCL
Zapnul Break on Exception
Opakovane poustel ruzne akce v programu
Kdyz doslo k vyjimce (na radku kdesi ve VCL), dal jsem View/Call Stack.
Tak jsem vystopoval, ktere moje procedury se volaly nez doslo k hlaseni
chyby. Do tech procedur jsem navesil kontrolni hlaseni, znovu trapil program
az jsem nasel chybu.>Ahoj,
> [...]
>stejne adrese, avsak nepravidelne, jednou ano desetkrat ne. Podle adresy se
>neda nic najit, takova adresa neexistuje. Zopakovat to pri stejnych

[*] Kelle Ondrej <kelleon(zv)nnsk.sk> - 2.10.1998 16:23:43

VCL je mozne krokovat aj takymto sposobom: cestu ...\Source\Vcl pridas do
Library Path (Environment Options) na zaciatok, t.j. pred ...\Lib.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

POZOR doslo mi emailem

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.10.1998 17:01:27

Dne Fri, 2 Oct 1998 15:04:19 +0100 Milan Fiedler napsal:

> Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm nlkolik hastm.

> Zas�l�m V�m na v�dom� info o nov�m viru.
>

> Po s�ti je v sou�asn� dob� rozes�l�n soubor, kter� se jmenuje
> "BUDDYLST.ZIP", kter� �dajn� obsahuje atraktivn� �et�i� obrazovky.
> Jestli�e ho v�ak spus�te, p�ijdete o v�echno!!! Obsah Va�eho pevn�ho
> disku bude po�kozen a kdosi prost�ednictv�m internetu z�sk� Va�i
> po�tovn� adresu a p��stupov� hesla k Va�emu po��ta�i!!! ZA R�DN�CH
> OKOLNOST� SI TENTO SOUBOR NEKOP�RUJTE ANI NESPOUCT�JTE!!!
To tomu vopravdu nekdo verite? Ze tim, ze otevrete nebo zkopirujete ZIP
soubor, tak ze se vam nekde spusti nejakej virus, kterej vsechno znici?
To by se musel spoustet nejakej exe nebo com....

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Animovany GIF

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 2.10.1998 17:23:13

Caute

Obraciam sa na Vas s prosbou, ak z Vas ma niekto komponentu pomocou ktorej by som mohol do D3 vkladat animovane Gify poslite mi ju.

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.10.1998 18:35:27

Nebo take lze pouzit Anti-ScrollLock klesticky a klavesu vytrhnout.
(I kdyz na rozdil od ScrollLocku by ji asi bylo skoda.)

Lubo Fule wrote:

> [...]
> na zalozke Misc v sekcii "Windows shortcut keys", vypnut kombinaciu
> klaves, na ktoru nema dany dosovsky program reagovat.

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 2.10.1998 22:29:50

Ahoj,

v knize 1000+1 tip pro W95 uvadeji, ze to jde takhle:

CTRL-ALT-DEL => odstrelit Explorera(Ukoncit ukol) =>
objevi se dotaz zda chces vypnout pocitac tam zvolis NE =>
budes cekat na okno Explorer-Ukoncit ukol a tady zvolis
ANO(Ukoncit ukol) a pote se znovu natahne register.

Jak sem precet tak sem prednes snad to funguje -
este sem to nezkousel resp. neotestoval zda ho
skutecne znovu cely natahne.

Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. ��jna 1998 11:41
P�edm�t: Registracni databaze

> [...]
>Jaro Benes
>
>PS. Dekuji Pavlovi za program k memu barevnemu kurzoru, ktery je ale i pres

Registracni databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.10.1998 22:37:40

> Nektere programy bezne po instalaci svych komponent pozaduji restartovat
> pocitac.

To je vetsinou pod Win31/Win95 z duvodu nahrazeni sdileneho souboru
(treba DLL), ktery se pouziva. Pod WinNT lze DLL nahrazovat za chodu,
tam by se mely pocty restartu eliminovat. Ale stejne je a bude
spousta nastaveni pod Windows, ktera vyzaduji restart, at uz treba
zmeny v DNS apod.

Pripojeni RES souboru - problem byl jinde

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 3.10.1998 23:33:09

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Libor Klicnik <libor_klicnik(zv)aisoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. ��jna 1998 16:58
P�edm�t: Re: Pripojeni RES souboru

Pavel Malinsk� wrote:

> Ahoj,
>
> nevite, prosim nekdo jak mam v D1
> pomoci $R pripojit RES soubor k unite....[Libor Klicnik ]
Zkus klauzuli {$R kursor.res} dat rovnou do hlavni unity Project1.
Melo by to fungovat.[PM]
To jsem zkousel. Problem byl vsak jinde.
Rikal sem ze to bude kravovina (moje).
Mohlo me to napadnout driv.
D1 se nedokazalo vyrovnat s RES souborem
vytvorenym v Del. Imig. pro D2. Jsem to, ale... .

S pozdravem a dik za snahu
==============================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)usa.net <
==============================

dva monitory

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 4.10.1998 03:55:10

Chtel jsem se zeptat, jak to pak funguje s oknama.
Kdyz treba maximalizuju okno, tak se roztahne pres jeden
nebo pres oba monitory ?
------
Samozrejme, ze maximalizace okna se provede uvnitr aktualniho monitoru.
Ma to urcitou logiku, aby se to dalo pouzivat.
Kazdy monitor muze mit jine rozliseni, takze pretazenim
na druhy monitor se muze zmenit velikost okna.
-----
A da se v novych Delphi treba nastavit aby se aplikace spoustela
na tom druhem monitoru nez Delphi ?
---
Zajiste. D4 jiz pocita s vice okny. Formular obsahuje vlastnost
DefaultMonitor

Vojtech Semecky
V-Soft = http://www.v-soft(tec)cz/
Html editor TARANTULE = http://www.tarantule(tec)cz/
Download Island (shareware) = http://www.v-soft(tec)cz/di/

Registracni databaze

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 4.10.1998 05:57:01

To je sice pravda, takhle to funguje, ale jako vedlejsi efekt (alespon u me)
zmizi ikonky programu v Systray - i kdyz programy porad bezi, ale
nedostanete-li se na ne pres Hot Key nebo jinak, nemuzete je ovladat.

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

!!! M��ete n�s nav�t�vit na INVEXU od 5.10.1998 !!!
!!! Hala Z 1, st�nek 170

E-mail:
bonnel(zv)telecom(tec)cz
bonnel-ondrisek(zv)telecom(tec)cz - v�voj software

internet: http://www.bonnel-tech.com
PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa.net>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. ��jna 1998 22:56
P�edm�t: Re: Registracni databaze

Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. ��jna 1998 11:41
> [...]

>Jaro Benes
>
>PS. Dekuji Pavlovi za program k memu barevnemu kurzoru, ktery je ale i pres

Delphi a WWW browser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.10.1998 13:21:35

Mgr. Jan Sluka wrote:

> Vazeni,
>
> mam nasledujici problemem. Jak nejjednoduseji
> umistit do formulare v Delphi WWW browser -
> Netscape, IE. Kdyz vlozim Netscape do OLEContaineru,
> tak se mi otevre v novem okne, ale ne na formulari,
> i kdyz mam nastaveny prislusne vlastnosti.
> Nebo nevite nekdo o nejake nove a volne siritelne
> komponente WWW browseru?
>
> Dekuji Vam vsem za odpoved

Ahoj,

jedna z moznosti je si importovat IE jako ActiveX komponentu do Delphi, pak
jej muzes pouzit ve formulari. Problem je pak ale distribuce takove aplikace,
protoze vyzaduje spravne nainstalovany IE. Podivej se do archivu konfernece,
tento problem se tu jiz nekolikrat resil.

ActiveX (Was: Vlastnosti komponent za behu)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.10.1998 13:27:46

Zbysek Hlinka wrote:

> Tak me napadlo, delas take neco jineho, nez ze sedis na webu a
> zkoumas, co vsechno se da v Delphi udelat a jak? :-)

Ale jo, krome meho nejoblibenejsiho konicka - spanku, se pres den vetsinou
venuju praci .. :-) Navic muj jediny pristup k webu je pres dial-up tak u
neho zase tak moc casto nesedim.

> [...]
> Delphi, a pak se to jenom preklopi. A na to tech 15 minut staci.
> Zbyly cas venuji spise tomu, jak udelat slusny navrh v Delphi.

Jo, mas pravdu, to zni rozume.

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.10.1998 13:28:05

Zbysek Hlinka wrote:

> Nebo take lze pouzit Anti-ScrollLock klesticky a klavesu vytrhnout.
> (I kdyz na rozdil od ScrollLocku by ji asi bylo skoda.)

Dobre mirena rana kladivem dava take dobre vysledky, timhle zpusobem se da
opravit plno veci ... (od budiku az treba po disk.mechaniku) .. :-)

Sdilene soubory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.10.1998 13:45:22

Krayzel Libor wrote:

> No jo, ale jak to pouzit pri otevirani a nacitani souboru pomoci
> RichEdit.Lines.LoadFromFile?

Ahoj,

Metoda LoadFromFile je implementovana takto:

procedure TStrings.LoadFromFile(const FileName: string);
var
Stream: TStream;
begin
Stream := TFileStream.Create(FileName, fmOpenRead or fmShareDenyWrite);
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
takze to muzes pro cteni bez problemu pouzit. Slozitejsi to jiz bude pri
ukladani souboru, pokud chces aby se tvoje aplikace chovala stejne jako
napr. Word, tak je nutne to udelat uplne jinak. Soubor by si musel otevrit
(povolit sdileni pro cteni) a nechat jej otevreny po celou dobu editace,
a zavrit jej az po ukonceni editoru. Tim zabranis v otevreni stejneho souboru
(pro zapis) jinym uzivatelem, ten si jej v tu dobu bude moct otevrit jen
ke cteni.

Konfigurace BDE v Delphi 1

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.10.1998 15:47:55

Ahoj,
muzete mi nekdo poradit, zda existuje nejaka komponenta nebo DLL knihovna, s jejiz pomoci by bylo mozno zapisovat konfiguraci do souboru BDE.CFG primo z programu, abych nemusel pouzivat BDECFG.EXE. Existuje nekde popis struktury souboru DBE.CFG pro Delphi 1?
Diky za odpoved

Pavel

Interbase a NULL hodnoty ulo�en� provedury

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 4.10.1998 18:13:31

Pokud ukladam data pomoci ulozene procedury (INSERT a UPDATE) na Interbazi a
predvam hodnoty pomoci parametru StoredProcedure, tak se u nezadanych hodnot
(NULL) vlozi u typu Integer vzdy nula a u typu Datum se vlozi 30.12.1899.
Neprisel jsem na to jak tento efekt potlacit. Potrebuji, aby prazdne polozky
zustaly NULL.
Zejmena ten datum je neprijemny. Vi nekdo jak na to???
Jaro

Interbase a NULL hodnoty ulo�en� provedury

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 4.10.1998 19:33:06

The way to set a parameter to null is to use the clear method.

i.e.Query1.ParamByName(�P1�).clear;

Jak jsem nasel, tak davam, snad to pujde i na StorProc.
a.

> [...]
> 30.12.1899. Neprisel jsem na to jak tento efekt potlacit. Potrebuji, aby
> prazdne polozky zustaly NULL. Zejmena ten datum je neprijemny. Vi nekdo

+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 5.10.1998 7:34:18

>Netreba na to ziadne zapalky...:-), staci vytvorit shortcut a v Properties
>na zalozke Misc v sekcii "Windows shortcut keys", vypnut kombinaciu klaves,
>na ktoru nema dany dosovsky program reagovat.

No tak si to schvalne vyzkousejte - nektere klavesy tam sice zakazat jdou,
ale i kdyz zakazete Ctrl+Esc, stejne to k nicemu nevede - stisknete Win-
klavesu a jste zpatky ve Windows :-(

Zatim to vypada, ze zvitezit se skutecne podari jen za pomoci tezke
techniky, tj. kladiva, klesti apod.

Active X

[*] Jiri Zachardala <jiri.zachardala(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 5.10.1998 07:57:26

Nevite nekdo nahodou jak spustit Active X na www strance je to ocx
na prehravani mp3 Dekuji

Zjisteni vytvoreneho formulare (poste?)

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.10.1998 08:02:18

Ahoj vsem.

Uz to tu probehlo, ale nejak mi to uniklo. Potrebuju (v MDI) zjistit,
zda uz je vytvoren formular (child). Pokud ano, tak ho chci zobrazit,
pokud ne tak vytvorit. Samozrejme funguje:

if MujForm = nil then (vytvor) else (zobraz)

jenze pak v OnClose formulare MujForm musim delat MujForm = nil a to
prave nechci. Chci si udelat 'sablonu' formulare a nevyhovuje mi nutnost
onoho MujForm = nil.

Existuje nejaky jiny (hezci ;) zpusob???

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Owner draw menu ?

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 5.10.1998 09:03:10

tady to je popsany (neni to owner draw ale barevny kosticky s tim do menu
jdou vlozit)

http://www.chami.com/tips/delphi/010597D.html

Od: Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 30. z��� 1998 14:09
P�edm�t: Re: Owner draw menu ?>
>zkus pouzit SetMenuItemBitmaps
>
>M.
>
>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Petr Brant <pbrant(zv)softhome.net>
>Komu: 'Konference Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 30. z��� 1998 12:08
>P�edm�t: Owner draw menu ?

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

Potvrdzujem, ze je to zial tak. Microsrot zrejme nepokladal za potrebne, ked
uz vymyslel svoju debilnu klavesnicu s "Windows" klavesami, domysliet to aj
v operacnom systeme...:-(

Off topic - Dolso mi mailem la vir

[*] Lubos Jerabek <lubos(zv)qed(tec)cz> - 5.10.1998 10:48:31

>To tomu vopravdu nekdo verite? Ze tim, ze otevrete nebo zkopirujete ZIP
>soubor, tak ze se vam nekde spusti nejakej virus, kterej vsechno znici?
>To by se musel spoustet nejakej exe nebo com....

Sice nevim jak to funguje ,ale. Pred ctrnacti dny jsem honil po cele
firme velice zajimavy virus ktery se prave lepil na zip archiv. Pri
normalnim rozbaleni zabaleni se nic nedeje, ale nedej boze aby to byl
samorozbalovaci archiv. Potom se rozbalilo i neco co clovek nechtel a to
se dokaze i spustit (pri rozbalovani), pri tom nemusi byt napaden
archivni exe soubor.

Lubos Jerabek

:-( jmenovalo se Inca a byla to pekna svine :-) ted uz je to vybileny a
mimo konferenci rad poreferuji.

RPC servere neni k dispozici.

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 5.10.1998 11:58:11

Prosim o radu.
Dcom95 som stiahol pokusil sa aj nainstalovat. Taktiez som sa pokusil stustit RPCSS.EXE prvy krat
sa objavila ikona na liste pri datume vo Win95 je som urobil chybu a odhlasil som to a teraz sa snazim o to znova
ale stale to mrzne ak spustam RPCSS.EXE.
A ak sa mi to podari tak tento navod mam aplikovat na Server pocitac aj klient pocitac .
Dakujem za predoslu radu ale co dalej dufam ze nenudim vas .

Lubo TSC. Caute.

Odkaz pre Brana uvadzaj do dotazov aj svoju adresu.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kustra
Odesl�no: 1. okt�ber 1998 16:45
Komu: Mraz
P�edm�t: FW: Re: RPC servere neni k dispozici.
> [...]

clanku. Co este treba na to.
>Je to moja prvotina C/S aplikacia. Poradte mi prosim.Vdaka.

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 5.10.1998 12:00:19

> Uz to tu probehlo, ale nejak mi to uniklo. Potrebuju (v MDI) zjistit, zda
> uz je vytvoren formular (child). Pokud ano, tak ho chci zobrazit, pokud
>
> Existuje nejaky jiny (hezci ;) zpusob???
No, zkus vyuzit vlastnosti Tag daneho formulare (cislo do tag prirad
napr. v OnCreate nebo v designu), a pak vzdycky projed vsechny vytvorene
MDI formulare, zda nemaji odpovidajici tag.
Nejak takto:

function tf_hlavni.jeotevrenform(cislo:longint):boolean;
var
i:byte;
begin
result:=false;
if mdichildcount>0 then
for i:=0 to mdiChildCount-1 do
if mdichildren[i].tag=cislo then result:=true;
end;

No a otevreni je pak jednoduche podobnym zpusobem:

procedure tf_hlavni.zobrazform(cislo:longint);
var
i:byte;
begin
if mdichildcount>0 then
for i:=0 to mdichildcount-1 do
if mdichildren[i].tag=cislo then
mdichildren[i].show;
end;

V mym programu s nekolika ruznymi MDI to funguje naprosto spolehlive.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
ICQ: 13484112
PGP podporovano a vitano

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 5.10.1998 12:36:57

Petr Vones wrote:

> Dobre mirena rana kladivem dava take dobre vysledky, timhle zpusobem se da
> opravit plno veci ... (od budiku az treba po disk.mechaniku) .. :-)

Hlavne k tomu nepoustet zenske. To se jedna chlubila, ze se divala
dovnitr CD mechaniky, a pak uz ji nedokazala dat zpet dohromady.
Tedy, ne ze bych to ja dokazal, ale vcas takove napady zahanim.
:-) Tak jsme si poflamovali...

Pryc se ScrollLockem!

BTW, slavny Anti-ScrollLock program, ktery doporucuji tri ze dvou
Hateru, a ktery odchytava ze systemu stisk one proklate klavesy,
je psany v Delphi - to aby to nebylo zcela off. :-)

Petr Vones wrote:

> Ale jo, krome meho nejoblibenejsiho konicka - spanku, se pres den vetsinou
> venuju praci .. :-) Navic muj jediny pristup k webu je pres dial-up tak u
> neho zase tak moc casto nesedim.

Aha, tak to ti poradim neco lepsiho. Ozen se. :-)

> Jo, mas pravdu, to zni rozume.

O COM a MTS (a tedy vlastne i detailneji o ActiveX) bude
samostatne skoleni, a pokud Inprise nenajde nekoho lepsiho, tak
to take budu delat. Jak to tak probiram, tak k absolvovani COM
bude asi treba znat i neco z tvorby komponent, mimo jine.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Zjisteni vytvoreneho formulare (poste?)

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 5.10.1998 13:06:15

Jestli Ti nikdo neporad� chyt�eji, skus vyu��t toho, �e ka�d� formul�� je komponenta a je tedy k dispozici u sv�ho vlastn�ka v property components. Pokud bys cht�l p�es API, jsou tam mo�nosti vyhled�v�n� oken - to by byla dal�� cesta. Rozhodnout se m��e� a� na z�klad� toho, podle �eho bude� vlastn� form identifikovat. M��e� m�t teoreticky v�ce oken stejn�ho typu, ba snad i se stejn�m Caption.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka [SMTP:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz]
Odesl�no: 5. ��jna 1998 9:03
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Zjisteni vytvoreneho formulare (poste?)

[...]

TDBRichEdit & OLEServer

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 5.10.1998 13:24:26

Chtelbych editovat TDBRichEdit v nejakem editoru.
Jako OLE server MS Word zavrhuji, protoze ho nemusi mit kazdy,
Wordpad ma kazdy s W95 nebo NT. Ten otevru
prez TOleContainer, ale jak prenest text tam a po uprave
naspet ? Zda se mi to nejjednodussi cesta.
Nebo jine koncepne navrhy ?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Pozice v ListView

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 05.10.1998 13:29:32

Ahoj chalani!
Poradte... mam dlouhej listview a potrebuju, aby byl videt prave
oznacenej item. Jako kdyz myskou hejbnu posuvnikem, dokud tam nebude.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.10.1998 14:32:24

Sem si fsim ze ho mas v lokalizatoru :-). Tos delal sam, nebo je nekde
TAntiScrollLock ? ;)

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> Hateru, a ktery odchytava ze systemu stisk one proklate klavesy,
> je psany v Delphi - to aby to nebylo zcela off. :-)

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.10.1998 14:36:52

Jo, to me taky napadlo, ale to znamena, ze musim furt myslet na ten TAG.
Chci si ulozit takovy obecny child form do repository, abych v nem,
pokud mozno, nemusel vubec nic menit. To uz mi prijde lepsi pouzivat ten
nil.

Kazdopadne diky moc za namet a cas ...

Mac

P.S. Ze by to neslo zjistit jinak ???

Pavel Zichovsky wrote:

> [...]

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

Parametry predavane shellem

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 5.10.1998 14:41:22

Vojtech Semecky wrote:

> Mam problem s parametry souboru, ktere dostanu od
> Windows95, kdyz uzivatel drag'n'dropem pretahne soubor
> na ikonu meho programu. Windows mi jmeno toho souboru
> predavaji ve formatu 8.3.
> Puvodne jsem myslel, ze jde o nejakou chybu v mem
> programu nebo v Delphi, ale kdy to tam napisu rucne,
> tak to projde v poradku.
>
> Nevite nekdo co s tim ? Da se nejak z nazvu 8.3 ziskat
> dlouhy nazev ?

Koukni na http://www.chami.com/tips/delphi/110896D.html

Ing. Petr Jezek

Math unita pro Delphi

[*] Nosek Libor <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 5.10.1998 14:49:54

Dobry den.
Borlandi pry maji matematickou unitu, zajimalo by mne, da-li se sehnat, je-li soucasti baliku a kdyz tak
jakeho, popr. i nektere informace oni.
Diky.

Nosek Libor
OJS
UJF AV CR
Rez u Prahy 250 68

tel: 66173163
fax: 6857003

nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

Parametry predavane shellem

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 5.10.1998 14:55:38

Vojtech Semecky wrote:

> [...]
> programu nebo v Delphi, ale kdy to tam napisu rucne,
> tak to projde v poradku.
>
> Nevite nekdo co s tim ? Da se nejak z nazvu 8.3 ziskat

(konverze z 8.3 na plne jmeno a opacne)

a taky na http://www.chami.com/tips/delphi/111196D.html
(drag&drop souboru s plnymi jmeny)

Ing. Petr Jezek

MPG video

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 5.10.1998 15:07:28

Sorry, byl jsem pryc a posta je v ..., takze nevim, jestli mi nekdo
odpovedel...

>Hi lidi, potrebuju udelat prehravac videosouboru pod Delphi 2. Komponent
>pro *.AVI je vsude jako naseto, ale pro *.MPG ani jedna. Nevite nahodou o
>nejake ??? A nejlepa takove, co umi FULL SCREEN.

Diky predem JWeiss

Math unita pro Delphi

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 5.10.1998 16:05:31

Je to unita Math.dcu. Melo by to byt popsano nekde v Helpu, alespon u
D1 se to dalo najit.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Nosek Libor [SMTP:nosek(zv)ujf.cas(tec)cz]
> Odesl�no: 5. ��jna 1998 14:50
> Komu: Distribu�n� list DELPHI (el. adresa)
> P�edm�t: Math unita pro Delphi
>
> Dobry den.
> Borlandi pry maji matematickou unitu, zajimalo by mne, da-li se
> sehnat, je-li soucasti baliku a kdyz tak
> [...]

Delphi16 a sit

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 05.10.1998 16:06:07

Ahoj lidi,
potrebuju popostrcit spravnym smerem: Windows 3.11, Delphi 1,
Microsoft Network a data na jednom pocitaci, zamykani rekordu a
znemozneni pristupu na zamceny rekord.
Poradte kudy kam, stoural jsem se malilinko helpem a nic sem
nevystoural......
Marek Soukup

InstallShield pro Delphi 4

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 5.10.1998 17:35:35

Chcel by som spustat script z Installshield ako na to?
(Delphi 4.0)

Patrik Tesar

Pozice v ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1998 18:02:33

Kolar Lubor wrote:

> Ahoj chalani!
> Poradte... mam dlouhej listview a potrebuju, aby byl videt prave
> oznacenej item. Jako kdyz myskou hejbnu posuvnikem, dokud tam nebude.

Ahoj,

to by melo jit pomoci metody TListItem.MakeVisible

CopyDirectory

[*] Michal ��ek����֫Ŭ?��e���n� - 5.10.1998 18:04:27

Zdravim

potreboval bych v D4 zkopirovat adresar... a nevim jak na to.
Funkce CopyFile na adresar nefunguje a rekurzivni prochazeni adresaru
se mi nelibi. Existuje na to nejaka funkce ?

diky

Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz>

InstallShield pro Delphi 4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.10.1998 18:30:19

> Chcel by som spustat script z Installshield ako na to?
> (Delphi 4.0)

InstallShiled Professional...

ActiveX (Was: Vlastnosti komponent za behu)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1998 18:30:15

Zbysek Hlinka wrote:

> Aha, tak to ti poradim neco lepsiho. Ozen se. :-)
Diky, az bude nejhur, budu o tom uvazovat :-)

> [...]
> to take budu delat. Jak to tak probiram, tak k absolvovani COM
> bude asi treba znat i neco z tvorby komponent, mimo jine.

Uprime receno, podle me by asi kazdy kdo pise aplikace v Delphi mel umet i
tvorit komponenty. Ono je sice moc pekne tvrdit ze komponenty delaji to co
se o nich pise, ale jak vsichni vime tak teorie "cernych skrinek" v mnoha
pripadech selhavaji, a to i mimo programovani (treba logicke obvody). Mozna by
nebylo spatne aby kazdy kdo pak bude pouzivat komponenty si nejen zkusil nejake
napsat, ale i treba zkusil vytvorit jednoduchou aplikaci (Hello World :-) bez
komponent. Samozrejme ze v praxi uz dnes nikdo takovymhle zpusobem programovat
nebude, ale muze to pak dost pomoct prave pri tvorbe komponent nebo k pochopeni
toho co a jak ve Windows funguje (ci nefunguje).

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1998 18:42:22

Lubo Fule wrote:

> Potvrdzujem, ze je to zial tak. Microsrot zrejme nepokladal za potrebne, ked
> uz vymyslel svoju debilnu klavesnicu s "Windows" klavesami, domysliet to aj
> v operacnom systeme...:-(

Ta klavesnice je opravdu blbost, tlacitka navic pusobi spis zmatecne. Ale
k tomu problemu: Vzhledem k tomu ze se pise skorem konec roku 1998, je opravdu
nutne jeste dnes provozovat aplikace v DOSu ? To ze je to vubec mozne povazuji
za jednu z nejhorsich vlastnosti Win95, prisnasi to jen problemy, kdyby to slo
alespon pri instalaci vypnout ........ neni to treba ve Win98 ?
Pokud je to ale opravdu tak nutne, tak je jeste moznost spustit ten DOSovy
zazrak bez Windows, ve Vlastnostech zaskrtnout v Program -> Upresnit ->
Rezim MS-DOS.

Zjisteni vytvoreneho formulare (poste?)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1998 18:55:41

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> onoho MujForm = nil.
>
> Existuje nejaky jiny (hezci ;) zpusob???

ja jsem to delal takhle, ale nemuzes tak vytvorit vice jak jeden child
od jednoho formulare coz se ti mozna nebude hodit:

function TMainForm.CreateOrShowForm(AFormRef: TFormClass): TForm;
Result := nil;
for I := 0 to MDIChildCount - 1 do
if MDIChildren[I] is AFormRef then
begin
Result := MDIChildren[I];
if Result.WindowState = wsMinimized then
Result.WindowState := wsNormal;
Result.BringToFront;
Screen.Cursor := crHourGlass;
try
Result := AFormRef.Create(Application);
Result.Show;
finally
Screen.Cursor := crDefault;

InstallShield pro Delphi 4

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 5.10.1998 19:27:21

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
> Odesl�no: 5. okt�ber 1998 19:30
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: InstallShield pro Delphi 4

> InstallShiled Professional...

[Administrator] Tam mi nejde nejak BDE

Delphi16 a sit

Sa bojim, ze toho chces od obycajneho suboru privela, ak sa teda jedna o
obycajny subor...
Zamnkut sa da asi iba cely subor, nie jeho cast.

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1998 20:11:59

Zbysek Hlinka wrote:

> Hlavne k tomu nepoustet zenske. To se jedna chlubila, ze se divala
Pozor, urcite tu v konferenci nejake budou :-)

> dovnitr CD mechaniky, a pak uz ji nedokazala dat zpet dohromady.
> Tedy, ne ze bych to ja dokazal, ale vcas takove napady zahanim.
> :-) Tak jsme si poflamovali...
^^^^^^^^^^^
Jo, to je asi nejlepsi reseni :-) Mimochodem, kdyz uz jsme u te CD mechaniky,
slysel jsem prihodu kdy nejaka slecna volala technika ze se ji u pocitace
rozbil drzak na kavu, zmateny technik tam prijel a zjistil ze tim myslela CD
mechaniku :-))

> BTW, slavny Anti-ScrollLock program, ktery doporucuji tri ze dvou
> Hateru, a ktery odchytava ze systemu stisk one proklate klavesy,
> je psany v Delphi - to aby to nebylo zcela off. :-)
^^^^^^^^^
Vyhrals, zadna souvislost teto zpravy a Delphi me nenapada :-)

InstallShield pro Delphi 4

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 5.10.1998 20:32:50

Jaky script ??? Zkus specifikovat.

S InstallShieldem Express ma zase svuj oblibeny problem.
Jiz jsem to resil v D3, ale u D4 nejak nemohu najit
spravny postup instalace.
O co de: Kdyz chci udelat v IS nejaky BDE alias,
zadavaji se jeho parametry. Mimo jine typ tabulky.
A me v ComboBoxu nenabyzi zadne volby (Paradox, DBase, ...)

Zkousel jsem instalaci D4 profesional, IS, Patch na D4.01 i
D4, Patch na D4.01, IS.

Nevite nekdo, co s tim ??

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier e-mail: sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

Od: Hojda Pavel [SMTP:hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz]
Odesl�no: 2. okt�ber 1998 10:06
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: DBGrid pro Boolean

Nemate nekdo komponentu DB gridu pro D4, ktera by umela zobrazovat
boolean jako checkbox?

Pavel

LINUX a INTERBASE

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 6.10.1998 08:52:12

Na Invexu jsem navstivil Gradu. Maji tam tenkou knizku o instalaci Linuxu.
Stoji 120Kc. Jmenuje se asi "Instalace Linuxu". Je to format A5.
Martin UHER

Od: TUNGLI Jan
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: LINUX a INTERBASE
Datum: 1. ��jen 1998 14:11

[...]

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 6.10.1998 09:14:52

Jak vypada ta procedurka?
Hodnota "0" je hned p�i vstupu do procedurky?

Mohlo by to chodit asi takto:
1) predavat string (char, varchar)
2) na zacatku procedurky mit toto: "IF (zv)Hodnota = 'null' (zv)HodnotaProInsert =
null
ELSE (zv)HodnotaProInsert = CONVERT(int, (zv)Hodnota)"

Funkce CONVERT je pro MSSQL, Interbase ma urcite tak� n�co podobneho.

Martin UHER

[...]

Program co se min. do traye (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 6.10.1998 10:25:48

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Jerry_III (Jerry III) on 'CZprogram'
Title: Program co se min. do traye
Date: Tue Jun 23 18:20:54 1998

O.K. tady to je:

Prvne vytvorime ikonu (ja to delam v OnCreate hlavniho okna):

// Put icon in the tray area
NOTIFYICONDATA nid;
HICON hIcon;
CString str;

nid.cbSize = sizeof(NOTIFYICONDATA);
nid.hWnd = GetSafeHwnd();
nid.uID = ID_TRAY_ICON_ID;
nid.uCallbackMessage = ID_TRAY_ICON;
hIcon = AfxGetApp()->LoadIcon(AFX_IDI_STD_FRAME);
nid.hIcon = hIcon;
GetWindowText(str);
strcpy(nid.szTip, str);
nid.uFlags = NIF_MESSAGE | NIF_ICON | NIF_TIP;
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD, &nid); // Taky je dobry kontrolovat vracenou
// hodnotu, kdyby se to nepovedlo

Iconu (resp. jeji handle) samozrejme zrusit nemuzete, to musite udelat az
potom, co ji zrusite v trayi.

Potom ve funkci, ktera odchytava zpravu ID_TRAY_ICON udelate nasledujici:

LONG CMainWnd::OnTrayIcon(UINT nIcon, LONG nMsg)
{
switch( nIcon )
{
case ID_TRAY_ICON_ID:
switch( nMsg )
{
case WM_LBUTTONDBLCLK: // Show window
{
if( IsWindowVisible() )
ShowWindow(SW_HIDE);
else
ShowWindow(SW_SHOW);
SetForegroundWindow();
}
break;

return 0;
}

Tak to je vse :-)

Jerry III

http://members.xoom.com/JerryIII
E-mail: jerryiii(zv)sprynet.com
ICQ: 8990712

Program co se min. do traye (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 6.10.1998 10:26:18

*** Forwarded file follows ***

Posted By: pivson (pivson) on 'CZprogram'
Title: Re: Program co se min. do traye
Date: Wed Jun 24 08:19:57 1998

Snad uz naposledy blaznivej TRAY... snad ten minulej post vyresil vsechno. Je
tu jeste jedna mala vec an kterou bych rad upozornil... Kdyz bude chtit nekdo
udelat aby mu aplikace ZMIZELA z task baru, byla v tray a byla videt musi
nastatavit SetWindowLong... WS_EX_TOOLWINDOW... To je pekny, ale pokavad se
to bude prepinat za provozu, tak pri zmene tohohle udelat windy prazdny
okynko v taskbaru (gates tam ma chybu !). Kdyby na tohle nekdo narazil, tak
se ozvete, hodim se zdrojak jak se toho zbavit :-)

Pivson

Delphi16 a sit

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 10:53:23

Zkus BTreeFiler od TurboPower.
Kdyby sis to chtel delat sam, tak se z toho zblaznis
a nezbyde ti cas na jinou praci.
--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

Marek Soukup wrote:

> [...]
> znemozneni pristupu na zamceny rekord.
> Poradte kudy kam, stoural jsem se malilinko helpem a nic sem

Delphi16 a sit

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 10:55:13

Lubo Fule wrote:

> Sa bojim, ze toho chces od obycajneho suboru privela, ak sa teda jedna o
> obycajny subor...
> Zamnkut sa da asi iba cely subor, nie jeho cast.

Samozreje, ze se da zamykat i jenom cast souboru. Je to ale prace pro
silence.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/57805
038/7512861

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 6.10.1998 10:57:47

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ��jna 1998 19:17
P�edm�t: Re: Re(3x): Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

> [...]
opravdu
>nutne jeste dnes provozovat aplikace v DOSu ?

Je to nutne, protoze mnoho lidi neda na DOS dopustit. Delal jsem anketu mezi
mymi uzivateli a asi 10% mi odpovedelo, ze nikdy nechteji Windows a Windows
95 zvlaste a ze se nikdy nenauci delat s mysi. Ale snad se to nekdy zmeni.

> [...]
>zazrak bez Windows, ve Vlastnostech zaskrtnout v Program -> Upresnit ->

ADT-Abstract data type

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 6.10.1998 11:06:45

Ahojte
Nevie mi niekto poradit ako sa da vytvorit ADT pole (1/2 dna som to
hladal v helpe a nic)
a ako mu mozem priradit prisluchajuce polia.

Za dobru radu vopred VDAKA

Predat udalost TPanel ONKEYDOWN

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 6.10.1998 11:14:30

Caute prosim o radu.
Co je nutne napisat alebo ci je to mozne aby komponenta TPanel alebo je potomok mal udalost ONKEYDOWN.
A neviet niekdo odpovedat na moju predoslu otazku o RPC servri.
Vdaka dovi. LUBO TSC

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.10.1998 12:34:42

Diky. Asi ho taky zacnu aplikovat do svych programku :-)))

Zbysek Hlinka wrote:
> Program je ke stazeni na www.dati(tec)cz/~slhaters.

Jinak jeste k tem slecnam a technice. Pred lety mi kolega vypravel
prihodu s nove prijatou sekretarkou. Prvni den prisla do prace, tak ji
dal faxove cislo, zpravu a nechal ji poslat fax a pak ze ji ukaze provoz
na prodejne. Asi po pulhodine mu zacalo byt divne, ze se slecna jeste
nevratila tak se za ni sel podivat a ona mu se slzami v ocich oznamila,
ze ten fax ja patrne pokazeny, protoze ten papir se ji furt na druhe
strane vraci zpatky ... ;-)

Mac

ADT-Abstract data type

[*] MotlicekP(zv)tescosw(tec)cz - 6.10.1998 12:35:01

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavol Griga [SMTP:paly(zv)sct.sk]
> Odesl�no: 6. ��jna 1998 11:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: ADT-Abstract data type
>
> Ahojte
> Nevie mi niekto poradit ako sa da vytvorit ADT pole (1/2 dna som
> hladal v helpe a nic)
> a ako mu mozem priradit prisluchajuce polia.
>
> Za dobru radu vopred VDAKA
[Motl��ek Petr]
O co se jedn� ? Co to je ADT ? A k �emu ?

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.10.1998 12:41:47

Bohuzel v techto vecech clovek musi byt despota (pokud na to ovsem ma
pravo :-). Jinak je to totiz s lidmi jako s atomy, snazi se zustat v
nejnizsi energeticke hladine a pokud mozno se ani nehnout ... ;)

Mac

Jaroslav N�dhera wrote:

> [...]
> 95 zvlaste a ze se nikdy nenauci delat s mysi. Ale snad se to nekdy zmeni.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 6.10.1998 12:41:51

Hi

> [...]

> Windows
> 95 zvlaste a ze se nikdy nenauci delat s mysi. Ale snad se to nekdy

[Martin Fron�k] Nejde ani tak o to, jestli dopustit ci
nedopustit, a uz vubec nejde o praci s mysi. Jedna se opet a jenom o
penize. Takovy podnikovy IS neni lacina zalezitost, a tak se musi
vyuzivat, dokud to je mozne. A jiste nejde jen o podnikove IS.......

> To ze je to vubec mozne povazuji
> [...]

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 6.10.1998 12:54:53

Odvodit si svou komponentu z TPanel (nebo TCustomPanel) a pridat obsluhu
zpravy WM_KEYDOWN.
napr.
procedure Mojeprocedura(var Key : Word;Shift : TShiftState);message
WM_KEYDOWN;
a v tele teto procedury napsat napr. toto
TMoje_odvodena_komponenta.Mojeprocedura(var Key:Word;Shift :
TShiftState);
var
MyKeyDown : TKeyEvent;
begin
MyKeyDown := OnKeyDown;
if Assigned(MyKeyDown) then { OnKeyDown musi byt zadefinovana v tele
//odvozene tridy v sekci published jako napr. property OnKeyDown :
TKeyEvent;}
MyKeyDown(self,Key,Shift);

> Od: SunSoft - Mr�z 1ubom�r [SMTP:sunsoft(zv)sunsoft.sk]
> Odesl�no: 6. ��jna 1998 11:15
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Predat udalost TPanel ONKEYDOWN
>
> Caute prosim o radu.
> Co je nutne napisat alebo ci je to mozne aby komponenta TPanel alebo
> je potomok mal udalost ONKEYDOWN.
> A neviet niekdo odpovedat na moju predoslu otazku o RPC servri.
> Vdaka dovi. LUBO TSC

co je to:ADT-Abstract data type

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 6.10.1998 13:41:16

> O co se jedn� ? Co to je ADT ? A k �emu ?

umo��uje zdru�enie viacer�ch poli tabu�ky do jedn�ho
napr. pole Adresa obsahuje: Ulica, Mesto, Psc
tak�to polia potom podporuje aj DbGrid v D4,
v Helpe je to pod heslom: "ADT fields"

username (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 6.10.1998 13:42:52

*** Forwarded file follows ***

Posted By: PPO (PPO) on 'CZmswindows'
Title: Re: username
Date: Wed Jul 15 09:16:02 1998

> V registrech je to zapsany. Pak si to pamatuje pri pristim prihlaseni kdo se
>
> naposledy hlasil. je to v :
>
> hkey_current_user/network/h/ - polozka username :-)

HKLM/network/logon

> Now it's right time to change the signature ...
> ...Do you have any problems in your life ?
> ...Please see the User's guide at page 1998

Pavel

> Medveedek Ballue E-mail :
> ballue(zv)z3.preciosa(tec)cz
> Homepage :
> http://home.preciosa(tec)cz/~bradac

username (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 6.10.1998 13:42:33

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Ballue (Nobody's perfect ...) on 'CZmswindows'
Title: Re: username
Date: Wed Jul 15 09:04:30 1998

> [...]

...Do you have any problems in your life ?
...Please see the User's guide at page 1998

Medveedek Ballue E-mail : ballue(zv)z3.preciosa(tec)cz

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 06.10.1998 13:56:20

Zkus http://www.melander.dk/delphi/gifimage/

Vaclav Sazima

> [...]
>
> Obraciam sa na Vas s prosbou, ak z Vas ma niekto komponentu pomocou
> ktorej by som mohol do D3 vkladat animovane Gify poslite mi ju.

[*] Branislav Danko <danko(zv)ns.basl.sk> - 6.10.1998 14:10:38

No nazdar,
odvod si svoj vlastny panel, aj TPanel ma udalosti OnKeyDown, OnKeyPress, OnKeyDown, lenze su v sekcii protected zdedene od TWinControl, zvonka ich teda nevidis, takze staci ti ich v novom objekte pridat do public sekcie.

TMojPanel = class(TPanel)
public
property OnKeyDown;
property OnKeyPress;
property OnKeyUp;
end;// v programe
var
MPanel: TMojPanel;
begin
MPanel := TMojPanel(self);
MPanel.OnKeyDown := MojaObsluha;
end;

procedure TXX.MojaProcedura(Sender: TObject);
begin
MessageBeep($FFFF);
end;

P.S.: Tie priklady k D4 mi kedy posles ...

Cau Brano

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: SunSoft - Mr�z �ubom�r [SMTP:sunsoft(zv)sunsoft.sk]
Odesl�no: utorok, okt�ber 06, 1998 10:15
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
[...]

Encrypt paradoxovych tabulek

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 6.10.1998 15:00:22

Jak se daji zakryptovat Paradoxove tabulky (pres BDE)? Vsude nachazim
jen zadavani hesla pro dekryptovani, coz je mi bez enkryptovani jaksi k
nicemu...

Dik za vsechny konstruktivni odpovedi.

F.

TDBRichEdit & OLEServer

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 6.10.1998 15:03:21

[...]

AdjustTokenPrivileges

[*] Ales Bukovsky <elidisp(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 15:37:35

Ahoj,
pouzivam rutinu %subj% pro nastaveni privilegii pro povoleni shutdownu z
aplikace. Vsechnose zda byt OK, ale rutina vraci FALSE a GetLastError
hodnotu 5. Nevi nekdo, co tohle cislo znamena? Eventuelne jak tuto chybu
opravit?
Predem dik.
-Ales-

co je to:ADT-Abstract data type

[*] Marian Jonas <jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz> - 6.10.1998 15:55:53

>umo��uje zdru�enie viacer�ch poli tabu�ky do jedn�ho
>napr. pole Adresa obsahuje: Ulica, Mesto, Psc
>tak�to polia potom podporuje aj DbGrid v D4,
>v Helpe je to pod heslom: "ADT fields"

Pokud vim tak ADT pole se daji vyuzit jen ve spojeni s Oracle 8.
Oracle 8 podporuje objekty na strane serveru, takze jsou mozne
konstrukce jako napr.

Create Type TZakaznik as Object (
Nazev Char(50),
ICO Char(13),
ID Number);

Coz tridu TZakaznik s vlastnostmi Nazev, ICO, ID

Pak lze zadat

Create Table Zakaznici of TZakaznik (ID Primary Key)

A mame tu tabulku Zakaznici.

Dale je mozne deklarovat v objektech i metody !!!

jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 6.10.1998 16:31:46

S uzivateli mam podobnou zkusenost. Dost z nich ma na pocitaci ucetnictvi,
to obvykle pracuje v DOSu. Pak treba maji nas program na projektovani, tj.
take v DOSu. Obvykle maji na pocitaci M602, NC nebo neco podobneho a davaji
mu prednost pred pruzkumnikem. Windows pouzivaji prevazne kvuli psani textu.

Casto tvrdi, a ja docela souhlasim, ze je pro ne zbytecne utracet nejprve za
Windows, pak za modernizaci pocitace, aby jim ty programy pod Windows
chodily alespon stejne rychle jako predtim v DOSu, a pak se jeste museli
ucit neco noveho. Setkal jsem se take s tim, ze jsou Windows nainstalovane
jen proto, aby se dalo prepinat mezi nekolika DOSovskymi aplikacemi...

Karel Rys

> [...]
>penize. Takovy podnikovy IS neni lacina zalezitost, a tak se musi
>vyuzivat, dokud to je mozne. A jiste nejde jen o podnikove IS.......

Aktualizace DBF tabulky

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 6.10.1998 17:35:29

Ahoj vsichni,

mam nasledujici problem :

zmenil jsem strukturu DBF tabulky, ale v projektu se mi nechce
komponenta Table1 aktualizovat. Stale tam zustava ta stara
struktura.

Diky za kazdy napad.

Petr

AdjustTokenPrivileges

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 18:35:52

Ales Bukovsky wrote:

> [...]
> aplikace. Vsechnose zda byt OK, ale rutina vraci FALSE a GetLastError
> hodnotu 5. Nevi nekdo, co tohle cislo znamena? Eventuelne jak tuto chybu

Ahoj,

ta chyba je ERROR_ACCESS_DENIED, vic nevim. Jinak prislusnou konstantu k cislu
chyby ziskas tak ze v Browseru das Globals a pak napises ERROR_ a tak ziskas
seznam konstant s jejich hodnotami.

Dlzka WAV

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 6.10.1998 18:57:37

> Caute
>
> Mozete mi niekdo povedat ako zistim dlzku WAV suboru v sekundach ( dobu =
> prehravania )
> =
> Dik

Z hlavicky souboru zjistis vzorkovaci frekvenci, delku datoveho bloku
a pocet byte na vzorek. Spocitas si pocet vzorku = delka datoveho
bloku / pocet byte na vzorek. Pak teno podelis vzorkovaci frekvenci
a dostanes delku WAVu v sekundach.
Pokud by neco nebylo jasne nebo by si neznal hlavicku, tak se jeste
ozvi.
Cau Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

InstallShield pro Delphi 4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 19:48:41

Ing. Zdenek Sraier wrote:
> [...]
> A me v ComboBoxu nenabyzi zadne volby (Paradox, DBase, ...)
>
> Zkousel jsem instalaci D4 profesional, IS, Patch na D4.01 i

Ahoj,

me to funguje spravne, v kroku 3 v BDE alias step me to v comboboxu nabizi
vsechny typy databazi. Jinak, na strance InstallShieldu je nejaky patch prave
na tuto verzi, ale ja pouzivam tu ktera je dodavana s Delphi 4 Prof.

Aplikace bez komponent (Was: Vlastnosti komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 19:57:16

Zbysek Hlinka wrote:

> No co co, ja jsem napriklad zenaty. Proc bych mel ja ano a jiny
> ne? Jaka by to byla spravedlnost?
> :-)
Teda, ted to vypada jako by jsi mi trosinku zavidel :-))

> Zajimavy napad - jednou jsem to zkousel, a hned jsem to opustil.

Ja to taky nepraktikuju zrovna denne, ale nekdy neni spatne kdyz ma aplikace
bez okna jen s trayikonkou misto 300k treba jen 20. Vlastne je s tim spojen
jeden problem, a to ze i velmi jednoducha aplikace v D4 pouziva daleko vic
DLL nez v D2.

program Project1;

uses
Windows;

begin
MessageBeep(0);
Sleep(10000);
MessageBeep(0);
end.

Delphi: EXE: DLL:
D2 7,168 USER32, KERNEL32, GDI32, ADVAPI32
D4 15,872 USER32, KERNEL32, GDI32, ADVAPI32, OLE32, OLEAUT32, RPCRT4, MSVCRT20

> No, asi to pouziju ve svem kazani.
Jasne, jen do nich ... :-)

Delphi3 aplikace a 386

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 6.10.1998 21:06:40

Nevite co zpusobuje hlasku :

"UlozitButton.Glyph not found"

Je to standardni TBitBtn. Na cca 10 pocitacich mi program
funguje bez problemu (486< ), pouze na jedne 386 to haze
tuto hlasku a prislusne okno se nezobrazi. Jsou tam W95SR2
a ComCtl32.dll taky jeden z poslednich (stejny jako jinde).

Diky,
Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fp-brno(tec)cz

MPG video

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.10.1998 22:18:37

sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> Sorry, byl jsem pryc a posta je v ..., takze nevim, jestli mi nekdo
> odpovedel...

Ahoj,

MPEG muzes prehravat pomoci TMediaPlayer:

procedure TForm1.FormClick(Sender: TObject);
begin
with MediaPlayer1 do
begin
Open;
Display := Form1;
DisplayRect := Display.ClientRect;
Play;

Interbase a NULL hodnoty ulo�en� provedury

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 6.10.1998 22:19:44

Nevim, zdali jsem to dobre pochopil. Jako ze bych mel vsechny hodnoty
integer a Date prevest na string, pak poslat na server a uvnitr provedury je
zase
prevadet na zpet na prislusny typ? To se mi zda moc neprakticke.
Jaro.>Jak vypada ta procedurka?
> [...]
>ELSE (zv)HodnotaProInsert = CONVERT(int, (zv)Hodnota)"
>
>Funkce CONVERT je pro MSSQL, Interbase ma urcite tak� n�co podobneho.

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 6.10.1998 22:22:45

Zdalo se, ze je to dobrej napad. Bohuzel to nepomohlo.
Problem asi nebude v paramerech. Ty jsou a zustavaji NULL.
Na server se presto ulozi 30.12.1899.
Jaro

> [...]
>
>Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
>Multitasking means that applications can crash simultaneously.

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 6.10.1998 22:26:44

> [...]
>Wordpad ma kazdy s W95 nebo NT. Ten otevru
>prez TOleContainer, ale jak prenest text tam a po uprave
>naspet ? Zda se mi to nejjednodussi cesta.
Pak ale nechapu smysl tohoto pozadavku.
TDBRichEdit umi v podstate to same co WORDPAD.
Je to take editor priblizne na stejne urovni.
Jaro

>-------------------------------------------
>Ing. Jiri Szopa
>tel.: +420 659 713393
>fax.: +420 659 713392
>email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Re(5x): Alt-TAB...DOS/Win

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 6.10.1998 22:42:40

Ahoj,

kdyz se mluvi o anketach tak sem (zacatkem leta)
tez dal anketu a to na tema WfW,Win311 versus
W95,NT zkratka 16 verus 32 bit prostredi.
cca 70% uziv. ma 16bit a pouze 30% ma 32bit.
Proto doted delam predevsim v D1 pac by
me zatim pouze 32bit verze odrovnaly.

S pozdravem a rakvicku pro 16bit
==============================

Od: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ��jna 1998 17:24
P�edm�t: Re(4x): Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

> [...]

>penize. Takovy podnikovy IS neni lacina zalezitost, a tak se musi
>vyuzivat, dokud to je mozne. A jiste nejde jen o podnikove IS.......

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 6.10.1998 22:46:52

Hi,

bohuzel nevim co s toudle hlaskou,
ale neni to silenost provozovat W95 na 386 ac
treba s xxMB RAM? Bych se uz neodvazil
pustit ani instalaci. Na nekolika strojich sem to
u byvaleho zamestnavatele musel udelat, ale to
byly W95 novinka a uz NIKDY!
Mam strach, ze ac tam W95 chodi
tak ne regulerne.

[!!!!!!~only my subjective opinion~!!!!!!]

Od: Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ��jna 1998 21:33
P�edm�t: Delphi3 aplikace a 386

> [...]
>tuto hlasku a prislusne okno se nezobrazi. Jsou tam W95SR2
>a ComCtl32.dll taky jeden z poslednich (stejny jako jinde).

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 6.10.1998 23:21:35

> ...Setkal jsem se take s tim, ze jsou Windows nainstalovane
> jen proto, aby se dalo prepinat mezi nekolika DOSovskymi aplikacemi...

To jde prece v Dosu take ! Staci aplikace spoustet z manageru
DODSHELL.COM a muzes se mezi nimi prepinat normalne Alt+Tab.

Vojta
V-Soft = http://www.v-soft(tec)cz/
Html editor TARANTULE = http://www.tarantule(tec)cz/
Download Island (shareware) = http://www.v-soft(tec)cz/di/

MPG video

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 7.10.1998 5:58:40

>Ahoj,
>
>MPEG muzes prehravat pomoci TMediaPlayer:
>
>procedure TForm1.FormClick(Sender: TObject);
>atd
znam

To vim, ale na tom pocitaci musi byt nainstalovany AtiveMovie a to nemuzu
zarucit.

Aktualizace DBF tabulky

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 7.10.1998 06:57:26

No, pravdepodobne mas ve field editoru nadefinovane jednotlive
polozky tabulky. Zkusil bych si field editor otevrit, zrusene polozky
vymazat a nove polozky pridat.

> Odes�latel: Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Aktualizace DBF tabulky
> Datum: 6. ��jna 1998 16:35
>
> Ahoj vsichni,
>
> mam nasledujici problem :
>
> zmenil jsem strukturu DBF tabulky, ale v projektu se mi nechce
> komponenta Table1 aktualizovat. Stale tam zustava ta stara
> struktura.
>
> Diky za kazdy napad.
>
> Petr

Distribuovana aplikace

[*] Pavel_Fuciman.UNION(zv)union(tec)cz - 7.10.1998 07:34:07

Diky za radu. Pomoci DCOMCNFG.EXE se mi to podarilo rozchodit.
Ale jeste k DCOMCNFG.EXE, v zalozce vychozi vlastnosti jsou nastavitelne
dve vlastnosti portu COM.
1. Vychozi uroven overeni - tu jsem musel nastavit na "neni"
2. Vychozi uroven zosobneni - tu jsem musel nastavit na "Anonymni"
a dost dobre jsem nepochopil co to vlastne znamena?
> [...]
> zaregistovani (spusteni) vse chodilo tak jak jsme si predstavolali.
> Jestli to pomuze, tak dej vedet ze to u nas nebyla jenom nahoda.
Taky jsem musel mit DCOM zaregistrovany na lokalnim disku.

> david.vodicka(zv)email(tec)cz

Distribuovana aplikace

[*] MotlicekP(zv)tescosw(tec)cz - 7.10.1998 07:40:10

Udelal jsem dva programy s BDE, verze BDE 3.0 , ale s verz� 4.51 to je
stejn�.

Instala�n� programy jsou udelan� v Install Shieldu Express (aji pro
Delphi 2.0, aji pro Delphi 3.0). To znamen�, ze BDE *.dll se
naintalovaly do adresare s pogramem.

Spustim jeden program, jde to. Spustim druhy a je tu hlaska: s k�dem
$210C. Co� je 8460 : $210C : Trying to load multiple IDAPIxx.DLL.

Co s t�m ?

Kdy� jsem zkou�el ruzne verze BDE, tak se hodila hlaska s k�dem $2F01,
tedy 2033 : $2F01 : Interface mismatch. Engine version different.

Zkousel jsem nastavit rucne v
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine DLLPATH na cestu k
BDE (normalne je prazdna).
Nepomohlo odstranit 8460 : $210C : Trying to load multiple IDAPIxx.DLL..

D�ky za pomoc

Petr Motl��ek

Odp : Encrypt paradoxovych tabulek

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 7.10.1998 08:00:30

Hello,

zadani hesla do PDX tabulek je nutno delat pres fci DbiDoRestructure.
Zde je malinka ukazka kodu v D1. Tyka se ale pouze Master hesla, jak
je to s odvozenymi, to nevim...

hDb : hDbiDb;
TblDesc : CRTblDesc;
Vysl : DbiResult;
pOptDesc : pFLDDesc;
OptDesc : FldDesc;
pOptData : pBYTE;
Heslo : Array[0..255] of Char;
{ Heslo : String;}
begin
If FileListBox1.ItemIndex = -1
then MessageDlg('Nebyl vybr�n ��den soubor',mtError,[mbOK],0)
else Try
begin
New(pOptDesc);
pOptDesc := (zv)OptDesc;
FillChar(TblDesc,sizeof(CRTblDesc),#0);
DbiOpenDatabase('SZNR','STANDARD',dbiReadWrite,dbiOpenExcl,ni
l,0,nil,nil,hDb); pOptDesc := AllocMem(sizeof(FLDDesc));
pOptData := AllocMem(20); OptDesc.iOffset := 0;
{ OptDesc.iLen := Length('czech') + 1;
StrPCopy(OptDesc.szName,'LANGDRIVER');
StrPCopy(PChar(pOptData),'czech');}
Table1.TableName := FileListBox1.FileName;
StrPCopy(TblDesc.szTblName,Table1.TableName);
StrCopy(TblDesc.szTblType,szParadox);
{ TblDesc.iOptParams := 1;
TblDesc.pFldOptParams := (zv)OptDesc;
TblDesc.pOptData := pOptData;}
TblDesc.bPack:= True;
StrPCopy(Heslo,'AAA');
StrPCopy(TblDesc.szPassword,'AAA');
TblDesc.bProtected := true;
Vysl := DbiDoRestructure(hDb,1,(zv)TblDesc,nil,nil,nil,False);
If Vysl = 0 then ShowMessage(''); end;
DbiCloseDatabase(hDb);
Table1.EnableControls;
Table1.Open;
DbiSaveChanges(Table1.Handle);
Table1.Close;
Dispose(pOptDesc);

Alt-TAB, Ctrl-Esc, Win-keys

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 7.10.1998 8:06:04

>To jde prece v Dosu take ! Staci aplikace spoustet z manageru
>DODSHELL.COM a muzes se mezi nimi prepinat normalne Alt+Tab.

Oni tam meli DOSovsky program, ktery pri prepnuti z DOSSHELLu vzdycky
zatuhnul (zakladem toho programu je MicroShare Basic). Ten Basic si totiz
nektere veci, ktere by asi mel delat spis operacni system, osetruje sam a
dost agresivne vyuziva konvencni pamet. I pod temi W95 se nekdy stava, ze
ihned po spusteni dostanou hlasku "Program provedl neplatnou (nebo
nepovolenou?) operaci"; pri dalsim spusteni uz je to obvykle v poradku...

Karel Rys

Interbase a NULL hodnoty ulo�en� prov

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.10.1998 08:27:05

Hi,

a nemohlo by se stat treba to, ze jste zapomnel na nejaky trigger?