Prehravani zvuku dane frekvence

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 15.10.1998 21:13:21

Obavam se, ze jsem tento dotaz pokladal jiz asi dvakrat,
a nikdy to nikdo nevedel. Muj problem tehdy byl takovy,
aby Windows VZDYCKY piply na repraku PC.

Mozna zkusit poslat neco na nejaky port (reprak), ale to
nepujde v NT a hlavne nevim jaky port.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier e-mail: sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

----------
> Odes�latel: Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Prehravani zvuku dane frekvence
> Datum: 15. ��jna 1998 9:23
>
> Nevite nekdo poradit funkci Win32 API, ktera dokaze prehrat zvuk
> zadane frekvence a delky. Jeste lepe, kdyby to v pripade existence
> zvukove karty prehrala na ni, v pripade ze zvukovka neni, tak na
> reproduktoru.
>
> Diky.
>
> J. Nagy
> e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

Set Focus

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.10.1998 21:17:12

Jiste ze to jde elegantneji.

if ActiveControl is TEdit then
SelectNext(ActiveControl, true, true);

SelectNext presune focus na nasledujici objekt podle poradi order.

>Ahojte,
> potreboval bych vedet jestli de nejak nesilene:
> mam na formulari tri sloupce dbeditu, kazdy sloupec ma 15 radku
> (Db Gridem to nahradit nechci)
> kdyz zmacknu sipky potrebuju aby se kurzor posunul o edit vejs atd.
> jediny co jsem vymyslel je udelat to natvrdo casem (napr. Sender is
>Edit1 then Edit2.SetFocus) ale to mi neprijde zrovna genialni. Jde to
>elegantneji ?
>
>Marek Soukup
>Memo1

IB a sdileni

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.10.1998 21:36:51

V tom nevidim velky problem a posilanim zprav rozhodne sit nepretizis.
Tyto informace maji nepatrnou velikost.
Jaro

>Idealni by napr. bylo, kdyby se editovany zaznam zobrazil ostatnim napr
>cervene apod. (to uz je asi resitelne pouze zasilanim zprav mezi
>klientama apod. -> co na to rychlost, zatizeni site, masin apod.???).
>Priznavam, ze s timto nemam zadne zkusenosti.

Databaze - hroznej zacatecnik

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.10.1998 21:36:04

Do objektu TQuery napis napr. takto

var Dluh: integer;
begin
Query1.SQL.Clear;
Query1.SQL.Add('SELECT JMENO, DATUM, SUM(DLUH) FROM DLUHY');
Query1.SQL.Add(Format('WHERE JMENO = "%s" ',[EditJmeno.Text]));
Query1.Open;
Dluh := Query1.Fields[2].AsInteger;
end;

Do edit polozky EditJmeno se predtim zada jmeno osoby jehoz dluh chceme
zjistit.
Pokud nechces zadavat presne cele jmeno osoby, muzes pouzit klauzuli LIKE
treba takto

Query1.SQL.Add(Format('WHERE JMENO LIKE "%s" ',['%'+EditJmeno.Text+'%']));

Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. oijna 1998 15:14
Poedmit: Databaze - hroznej zacatecnik

>Delfini, poradte naprostej zacatek (s databazema jsem nikdy nedelal):
>mam databazi (polozky napr. JMENO, DLUH, DATUM)
>Udelam si na ni query, napr. JMENO='PETR'. Tedka potrebuju vyhodit
>soucet dluhu prave pro tu query. Jde to udelat nejak elegantne, nebo
>musim jet query radek po radku a scitat?
>Lubor bIRDIE Kolar
>====================
>GSM Phone: +420-603-410019
>ICQ: 18587772

Kniznice formularov a dialogov, zostav a ine ...

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.10.1998 21:52:51

>nemodalny) dynamicky s tym, ze v konstruktore, resp. prostrednictvom
>nejakych metod by som mal moznost nadefinovat napr. tlacidla, ktore tam
>maju by a niektore najpouzivanejsie ovladacie prvky
-------
To lze resit dedenim formularu.
-------
(nieco na sposob
>MessageDlg ale vo vacsom a viac flexibilnejsom vydani).
------
flexibilnejsi a jazykove odpovidajici jsou dialogy WinApi. Nemusis
pripojovat zadnou
dalsi knihovnu, napr.
Application.MessageBox('Neucte sveho psa programovat v Delphi! Zblbne jako
Vy!', 'Varovani ...', MB_RIGHT + MB_ICONWARNING);
nebo
if Application.MessageBox(Opravdu se vase pradlo vypralo docista - do
cista?',
'Dotaz ...', MB_YESNO + MB_DEFBUTTON2 + MB_ICONQUESTION) = IDYES then
--------
Napr. vystupne
>zostavy, ak sa robia vo vacsom mnozstve mozu predstavovat v projekte
>vacsinu okien a napriklad by som chcel zostavu vytvarat presne
>definovanim riadku a stlpca, kde ma byt umiestneny QR komponent.
>(Experti tu nic neriesia).

------
Podivej se na www.sinea(tec)cz.
Treba se ti bude hodit nas generator tiskovych sestav
Jaro

IB a sdileni

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 15.10.1998 23:05:50

Obavam sa, ze nemate pravdu, co sa tyka bodu 1, ostatne je
viacmenej vecou nazoru a pravda asi bude niekde uprostred.

1. Naistaloval som IB 5 a zistil, ze Numeric(10,2) nenahradi !!! Money.

Priklad:
-----------

Ak si v Delphi napisete kratky program s Currency typom (ekvivalent money,
pocita sa na 4 desatinne miesta v pevnej radovej ciarke):

var Cislo: Currency;

Cislo := 10;
Cislo := Cislo / 3; // tu bude hodnota 3.3333 (presne)
Cislo := Cislo * 3; // tu bude hodnota 9.9999 (presne)

Vysledok bude 9.9999 (spravne).

Precitajte si pripadne help ku Currency, tu je asi to podstatne:
"The Currency type is ... suitable for monetary calculations. "
"Since numbers stored in the Currency format are exact representations,
operations on Currency values are not subject to rounding errors."

Ak si napisete skript pre Interbase, ktory robi to iste s typom
Numeric(10, 2) zistite, ze vysledna hodnota bude nespravna
(t.j. 10 aj ked pri vypocte na dve desatinne miesta by spravny
vysledok mal byt 9.99).

Skript, ktorym som testoval vyzeral asi takto:

CREATE TABLE Test
(
Cislo NUMERIC (10, 2)
)

INSERT INTO Test VALUES (10)

UPDATE Test SET Cislo = Cislo / 3 // tu sa IB tvari, ze je tam 3.33 ale
interne je tam 3.3333...

UPDATE Test SET Cislo = Cislo * 3 // tu je uz nespravna hodnota 10

Cize IB pocita pomocou float point cisel, co je maximalne nevhodne pre
polozky, ktore maju byt typu Money, pretoze cisla nie su reprezentovane
presne a tym vznikaju problemy pri vypoctovych operaciach,
porovnavani, ... Ked Vam v Interbase SQL prikaz

SELECT * FROM Test

vrati hodnotu 3.33 vobec to neznamena, ze je tam naozaj hodnota 3.33 !!!!!!!
Format za Numeric v IB ma totiz vplyv iba na sposob (format) zobrazenia
cisla ale nie na jeho reprezentaciu a vypocty. Takyto typ by som nikdy
nepouzil pre polozky Money, pretoze je principialne nespravny.

Povazujem za samozrejme, ze rovnaky skript pre MS SQL 7 (pre typ Money)
funguje korektne (pocita na 4 miesta vrati 9.9999). Rovnako dopre funguje
MS SQL 7 aj pre NUMERIC (10, 2) (pocita na 2 miesta a vrati 9.99).

Rovnako dobre pracuje aj Money typ v SQL Anywhere 6 (na 4 miesta).

Takisto MS Access 97 funguje korektne (Money na 4 miesta).

2. Replikaciu, ktoru hravo zvlada MS Access 97 by podla mna
mal kazdy SQL server obsahovat (bez dodatocneho downloadu).
Je to vec nazoru, moj je taky. Preto som to uviedol ako
jeden z nedostatkov Interbase, ked uz som o nich pisal.

3. Ja som tvrdil, ze software musi byt predovsetkym korektny
(na akejkolvek databaze a s pouzitim akejkolvek technologie)
a uviedol som nedostatky databazy Interbase, ktora sa tiez
spominala. Konkretne nesuhlasim s Vasim tvrdenim

"Pouze jsem tvrdil, ze IB neni spatny, kdyz tyto zamky nema,
protoze v jeho zajmu stoji systemy, ktere je principialne
nemohou pouzivat."

co povazujem za nezmysel, pretoze prave zamykanie riesi
problemy spojene s viacuzivatelskym pristupom k udajom,
a tieto problemy, ak sa mozu v danej aplikacii vyskytnut
sa jednoducho musia riesit ak program ma byt korektny.

Este raz opakujem, ze v principe nie je podstatne, ci system
bezi na tej alebo inej databaze ale aby robil korektne to,
co robit ma.

4. Interbase by som necharakterizoval ako lacny SQL server,
ale ako velmi drahy vzhladom k jeho schopnostiam
a cene v porovnani napr. s SQL Anywhere alebo MS SQL 7.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. ��jna 1998 20:21
P�edm�t: Re: Patche pre D4

files bolo mi povedane ze su na www.Inprise.com .
"...addres FFFFF ......" uz nenavidim.

>Ahoj,
>
>to rozhodne nejsi, ale muzu te ujistit ze po pouziti toho patche to bude
>naprosto stejny. Bohuzel, po nekolika mesicich pouzivani tak musim rict ze
>Delphi 4 je opravdu mimoradne zabugovany produkt, tyka se to hlavne IDE.
>Je to skoda protoze nektere novinky tam jsou tam opravdu prinosem. A s
>BDE 5.0 uz mam take spatne zkusenosti.....

Prace s SQL

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.10.1998 07:33:11

Martin Kuska wrote:

> Pri praci s MSSQL je to mozne jen pri pouziti BDE nativnich ovladacu. Pres
> ODBC to nejde.

Pripadne by to melo byt mozne obejit pres view (v databazi).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Lokalizace

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> je hodnota "" (tedy prazdna) bere to implicitni zdroje tedy cesky.
> Jestlize je ve windows v mistnim nastaveni nastavena americka anglictina
> tak to vzdy bere anglickou verzi, bez ohledu na obsah registru
> ...Delphi/Localize - to chapu - v te chvili jsou windows nastaveny
> implicitne na "enu" verzi. Ale ted ten problem - u jednoho zakaznika na
> ceskych windowsech pri mistnim nastaveni "cesky" to vzdy bere anglicke
> zdroje bez ohledu na obsah registru ...Delphi/Localize. NEVITE NEKDO KDO
> MA ZKUSENOSTI S LOKALIZACI CIM TO JE ???

No, jednak je lepsi "en" nez "enu", a to kvuli tomu, aby to fungovalo
i v jinem anglickem nastaveni.

K problemu: jednodussi reseni je "enu" vymazat, a bude mit klid.
Patrne nema neco nastaveno korektne (ma program na sve
masine, nebo to taha ze site?). Ale to lze obejit tak, ze udelas
ceskou lokalizaci (csy), kde budou zdroje v puvodni nelokalizovane
podobe. Potom staci prepsat registr na hodnotu "csy" nebo to
nahodit pomoci prilozeneho reseni v Transl.pas.

BTW - jinak nova verze je o tri az pet poznani lepsi. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

IB a sdileni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.10.1998 07:33:10

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> apod. -> co na to rychlost, zatizeni site, masin apod.???). Priznavam, ze

Jine zabarveni se resi primo na Gridu, treba tak, ze je-li priznak
nahozen, zabarvi se radek. Pred tim je vsak nutno udelat refresh, a
to lze zajistit zasilanim zprav. Myslim, ze kdyz se posle kraticka
zpravicka (a mozna by to mohl obstarat i ten trigger) serverove
casti, ktera to potom rozesle klientum, tak o zatizeni site by se
snad dalo hovorit, kdyby tech zprav bylo nekolik za vterinu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Komponenty od Fr. Piete

[*] Tomas Burger <archiv(zv)delphi(tec)cz> - 16.10.1998 07:53:45

Jasne - napriklad ja, a nemuzu si je vynachvalit...
Jen mi rekni, proc se ptas na to same podruhe za posledni ctvrtrok...?

Tomas

propojeni s Informixem

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 16.10.1998 08:01:19

ked tak nad tym rozmyslam, keby si si zobral (nainstaloval)
SQL linky z C/S mohlo by to chodit - ale je to
nelegalne(debata na tuto temu tu uz bola), tak to radsej nerob :-)

ale ODBC mozes pouzit hocikedy

--
Maj sa,
R.

Jak vlozit ActiveX na formular...?

[*] Tomas Burger <archiv(zv)delphi(tec)cz> - 16.10.1998 08:30:06

Jasne, umim vlozit ActiveX na formular pres paletu...
Ale kdyz ja to chci v runtime...
Presneji receno: chci za chodu aplikace vlozit do panelu na formulari nejaky activex control...
Vite jak na to...?

mailto:Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz http://www.sever(tec)cz/
mailto:Tomas.Burger(zv)sms.paegas(tec)cz http://www.delphi(tec)cz/
ICQ:3908757 http://www.teplice(tec)cz/

ExtMemo

[*] Ivo Janal�k <janalik(zv)nam(tec)cz> - 16.10.1998 08:40:09

Zdravim vsechny,
nutne potrebuji nejakou free komponentu pro D3. Tato komponenta by mela mit vetsi kapacitu
nez ma stand. Memo komponenta.
Dival jsem se do historie konference, kde byl podobny problem jiz resen odkazem na komponentu
JumpMemo na strankach www.torry.ru. Nicmene tato komponenta mi vykazuje pri instalaci chyby
a mam pocit ze je urcena pouze pro D1 a D2.

Budu vdecny za jakoukoliv radu.
Odpovedi muzete smerovat pripadne na e-mail : urbanczyk(zv)nam(tec)cz.
Preji prijemny den.

Lokalizace

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.10.1998 08:45:01

Tve rady jsou sice fajn, ale problem je v tom ze ta aplikace je uz na CD
ROM vylisovana ve 2000 kusech a neinstaluje se na hard ale spousti se z
CD ROM. To co mi radis bych uz samozrejme udelal sam kdyby to slo. Ale
protoze to nejde tak bych spis potreboval radu co na tech windowsech
muze byt blbe.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
> nahodit pomoci prilozeneho reseni v Transl.pas.
>
> BTW - jinak nova verze je o tri az pet poznani lepsi. :-)

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 08:48:15

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> klientama apod. -> co na to rychlost, zatizeni site, masin apod.???).
> Priznavam, ze s timto nemam zadne zkusenosti.

[Martin Fron�k] Tak s posilanim zprav mezi klientama zkusenosti
mam, pouzivam to, a muzu ti rict, ze to VUBEC nezdrzuje. Staci na to
totiz jeden ( a jeste ne cely) datagram. Je ale dobre mit nekde APP,
ktera se stara o rozesilani, pak totiz klient posle zpravicku teto APP a
ta se uz postara o zaslani vsem "prihlasenym"......src (C++) exampl muzu
poslat.

IB a sdileni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.10.1998 09:45:41

> Vim, ze jsou lepsi servery. Take vetsinou drazsi (s vyjimkou AnyWhere)
> AnyWhere se mi libi take, ale nepouzivam ho, protoze
> mi vadi, ze umi jen ODBC.

Mam stejny nazor jako ty - nelze tvrdit, ze nektery SQL server je lepsi
nez ten druhy, protoze kazdy ma jine podminky, jine naroky a jine
zakazniky. Ale jen mala poznamka k tomu Sybase SQL Anywhere - tam ja
totiz vidim docela vyhodu. Z Delphi se na nej lze napojit pomoci ODBC,
jak spravne pises, protoze SQL Link na to neni. Ale na druhou stranu
firma Reggatta nabizi za $395 ($595 dokonce se zdrojakama) Titan pro
prime napojeni na tento SQL Server, ktery nahrazuje BDE. Oproti ODBC
to je nekolikrat rychlejsi a kvalitnejsi, oproti SQL Links to ma zase
tu vyhodu, ze nepotrebujes Delphi Client/Server, ale staci Professional
nebo dokonce Standard. Totiz $395 je stale mene, nez dela rozdil mezi
Professional a Client/Server. Dalsi vyhoda je, ze nemusis distribuovat
BDE, ale vsechno se linkuje do EXE, takze jen instalujes SQL Anywhere
a svuj EXE program. V tom ja prave vidim velkou vyhodu pro mensi
vyvojove firmy, ktere si nemohou dovolit pocatecni investici vice nez
100 tisic a kazdy rok dalsi investici asi 80 tisic do upgrade Delphi
Client/Server. Novy Professional stoji 25 tisic, upgrade 15 tisic,
Sybase SQL Anywhere (pro vyvoj staci Base, kde je server + client,
pricemz na serveru se da take delat, tedy je to pro dva pocitace) stoji
asi 12 tisic, pak si stahnou trial verzi Titanu, na ktere vyvijeji.
Takze pocatecni naklady jsou do 40 tisic, oproti asi 120 tisicum,
upgrade pak take v takovem pomeru... Jakmile je aplikace hotova, koupi
se ostra verze Titanu za $395, coz znamena neomezenou licenci na sireni
s aplikaci (resp. kompilaci do aplikace), no a pak samozrejme licence
SQL Anywhere pro zakaznika.

Tohle je tedy reseni pro mensi vyvojovou firmu, ktera treba nema na
Delphi Client/Server. A priznejme si, ze mnohdy ani vetsi firma si
nemuze nebo nechce kazdy rok dovolit utratit takovy balik penez. Pak
se najdou i vetsi firmy, ktere maji jednu licenci Client/Server
a dela na ni 10 programatoru... A nebo minimalne zustavaji u starsich
verzi Delphi a neupgraduji. Nechci se ted poustet do diskusi,
zda je Delphi pro ceske vyvojare drahe (mnozi nejsou ochotni platit
za nic), ale fakt je, ze kdyz je kurs dolaru takovy, jaky je, mohl
by Inprise aspon nasadit ceny pro Evropu na stejne urovni, jako jsou
v USA. Uz tim samotnym kursem je Delphi "drahe", ale navic jeste
pro Evropu je "jeste drazsi"...

Ja tvrdim jednu vec - me pro mou praci bohate staci Delphi Professional
a muzu si kazdy rok dovolit upgrade. Hodne moc penez investuji do
ruznych knihoven od tretich vyrobcu, ale jeste stale usetrim proti
Delphi Client/Server. Pro me pouziti vychazi stale lepe kombinace
Delphi Professional + 10 komercnich knihoven, nez kdybych mel
Delphi Client/Server + freeware knihovny. Pritom rocne zaplatim
jeste o hodne mene. Toto je samozrejme muj osobni nazor, vubec tim
nechci rici, ze se nema kupovat Client/Server. Pro nekoho samozrejme
ma vetsi smysl Client/Server a treba na nej v pohode vydela. Napriklad
ma-li nekdo zakazniky, kteri si koupili Microsoft BackOffice Small
Business Server, budou po nem chtit aplikaci zalozenou na MS SQL
Serveru, no a pak mu stejne nezbyde nic jineho a musi koupit
Delphi Client/Server.

IB a sdileni

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 16.10.1998 09:49:58

Rozumiem tomu dobre, ak mam tabulku InterBase v ktorej pravo edit na urcite stlpce ma jeden klient a na ine(neprekryvajuce sa) iny klient tak problem strat sa nevyskytuje?
Presnejsie povedane ak jeden klient meni data v tom istom rekorde ako druhy, ale v poliach na ktore ma edit pravo len on tak sa nikomu nic nestrati?

> Jasne, zamky (row, page, table) a SQL pristup jakz/takz ;-) chapu.
> Proste by se mi nekdy libila moznost nektery zaznam zamknout a ostatnim
> klientum to dat nejak velmi rychle najevo, aby nedochazelo ke zbytecnym
> LOST UPDATES a casovym ztratam uzivatelu tim spojenych. Samozrejme je
> mozne (a myslim si velmi dobre) pouzivat urcita pristupova prava k
> jednotlivym polim radku na bazi klienta. Ale bohuzel prilis casto se
> proste ty prava prekryvaji.

Jak vlozit ActiveX na formular...?

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 09:52:42

Jde to a zcela stejne jako kdyz dynamicky vytvaris treba TEdit apod. Tj.
napr.

var TvaInstanceOCX: TTvujOCX;

TvaInstanceOCX:=TTvujOCX.Create; //TTvujOCX je nazev tridy, kterou Delphi
vygeneruji pri instalaci toho OCXu
TvaInstanceOCX.Parent:=form1;
TvaInstanceOCX.left:=...
TvaInstanceOCX.Property1:=.... atd.

a na zaver ovsem
TvaInstanceOCX.Free;

Pisu to rovnou do mailu, takze sorry for pripadne errors. Delal jsem nejaky
OCX v MSVC++ a takhle podobne jsem ho dal na form v Delphi a fungovalo to.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Od: Tomas Burger [SMTP:archiv(zv)delphi(tec)cz]
Odeslano: 16. oijna 1998 7:30
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: Jak vlozit ActiveX na formular...?

[...]

Vlastni login dialog to IBLocal (ci jineho SQL ser

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.10.1998 10:07:08

Lidicky prosim o radu...

Chtel bych ve sve aplikaci udelat vlastni "Login"
dialog, kde by uzivatel vyplnil jmeno a heslo (jmeno
mi dodaji Windows API), ale nevim, jak na to, hlavne
potrebuju osetrit spatny login. Vzdy, kdyz dam
Database1.Open objevi se mi standartni dialog :-(

V napovede se pise, ze pokud v Database1.Params bude
USERNAME=Jmeno_uzivatele a PASSWORD=Heslo_uzivatele,
ze se to pouzije, ale moc mi to nefunguje a navic
nedozazu nijak chytit, zda byl login OK ci nikoli.

Poradte prosim. Diky.

Reference o C++Builderu pro programatora v neobjek

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 10:13:51

C++ Builder ma vyhodu, ze se nemusis starat o samotne vytvoreni okna,
prenosy zprav apod, rovnez jsou v podstate nulove starosti napriklad s
device contexty v souvislosti se zobrazovanim apod. Microsoft Visual C++
(abych si ohral i svoji polivcicku) je mezi "opravdickymi" programatory
standardem (takze snadna komunikace s kolegy z branze), Microsoft dodava
napr. cross compiler, pomoci ktereho lze kompilovat aplikaci i pro Windows
CE, jsou k dispozici cedecka se znalostnimi databazemi apod. Takze podpora
mi pripada docela velka. Zalezi ovsem na tom, jake aplikace chces tvorit. S
C++ Builderem to jde nesporne rychleji diky tomu, ze ma hromadu veci
zapouzdrenych, v MSVC++ musis dost videt pod povrch veci a to je u
programatora ve Windows zadouci. Bohuzel nemohu srovnavat velikost a
rychlost aplikaci, protoze C++ Builder jsem videl snad jeste jako 16bitovou
trial verzi. Takze rozhodnuti je na tobe.

Ahoj a blahopreji ke spravnemu rozhodnuti.

Od: Martin Fronik [SMTP:FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ]
Odeslano: 15. oijna 1998 15:49
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: RE: Reference o C++Builderu pro programatora v neobjektovem C

Hi,

samozrejme, prece C++Builder

ale nerozumim presne o co ti jde.

Martin Fronik
ZZN Slany a.s.
Pra?ska 1579, 274 49, Slany
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

"OnMove"

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 16.10.1998 10:14:18

A co treba takhle : prikald - okno s jednim tlacitkem - button1.onclick ->close
{ jo a pozzakazoval bych ikonky na okne - jako minimalizace a spol ;-) }
Zkouseno v D1 !

{puvodne to bylo presne naopak - gdysi jsem potreboval okno, kterym jde
posunovat na kteremkoliv miste - jako bych drzel mysi zahlavi}

deklarace formu :

procedure WMNCHitTest(var M: Tmessage); message wm_NCHitTest;

a pak nekde v impl.

procedure TForm1.WMNCHitTest(var M: TMessage);
var z,x,y:integer;
begin
inherited; {hehe}
if (M.Result = htcaption) then {kliknul na caption}
begin
M.Result := htClient; {ikdyc kliknul - budeme tvrdit, ze ne
:-) }

close;
end;

>aby som to cele upresnil. mne to non-move funguje naprosto spolahlivo,
>ale vobec to nevyzera dobre vizualne. chytim formu mysou ta Caption a
>ked nou hybem, ona mi poskakuje po obrazovke a zaroven sa snazi dostat
>spat ...
>
>mal som na mysli nieco ine. je nejeky dialog vo windows (urcite v nt,
>neviem o 95), ktory sa neda presunut ani mysou, ani keyb. to je to prave
>orechove ...
>
>cize este raz - chcel by somm zakazat pohnutie formou a nie reagovat az
>po jej pohnuti tak ako doteraz ...

Ovladac tlaciarne

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 10:16:00

Myslim ze nijak. Na to potrebujes DDK od MS. A to je v C a ASM.

Na co ti to bude? Delas novou tiskarnu?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: IKO(zv)kamarad(tec)cz [SMTP:IKO(zv)kamarad(tec)cz]
> Odesl�no: 15. ��jna 1998 19:34
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Ovladac tlaciarne
>
> Neviete mi poradit, ako spravit ovladac tlaciarne do W95 v Delphi?

> [...]

Off topic NT Server

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.10.1998 10:35:20

Mam jednu otazecku.
Kolik pripojeni najednou zvladne Win95 a kolik WinNT WorkStation?
Zajima mne kolik jich zvladne papirove (dle Microsoftu) a kolik
ve skutecnosti.

Pripojeni rozumej namapovani a vyuzivani disku.
Jde mi o to nahradit NT Server Workstationem nebo
jen Win95/98.

Pokud mozno soukromne na adresu
nedopil(zv)eskon(tec)cz.

Zamykani zanamu v Accessu

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 16.10.1998 10:46:59

Pozn .Pouzivam nativni pristup. Pres ODBC se zamykani zvlastnim
zpusobem snazi fungovat. Pouzivam Access je pro vyvoj prototypu
aplikace. Budu pouzivat Microsoft SQL server . Jak tam funguje zamykani
nevim.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. ��jna 1998 11:43
P�edm�t: Re: Zamykani zanamu v Accessu

> [...]
>spokojenosti (a kdyz nahodou spokojeni nejsme, tak si postezujeme a
>zakratko sjednana je naprava ;-). Nevyhoda snad jedinna - neni to
>zadarmo. Konecne trial verze je zdarma - staci vyzkouset a udelat si
>vlastni nazor. Jo a nepotrebujes instalovat BDE!
>
>viz: http://www.cybermagic.co.nz/winsoft
>
>Mac

Neda

>--
>==============================================================
>= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
>= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

SQL

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 16.10.1998 10:51:48

Ahoj,

asi me z toho odvezou.
Na localu, dejme tomu v C:\POKUS mam tabulku POKUS.DBF
Chci udelat trivialni SQL dotaz:
SELECT COUNT(*) FROM POKUS
Muzete mi prosim nekdo rici, kam se mi zapise onen vysledek ?

S pokusem o INTO jsem totalne utrel. Take jsem utrele selectem do temp.
table. Chapu, ze Delphi nema vlastni datab. stroj, ale kdyz to zvlada i blba
foxka ...

V�clav Lukes
E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz, 511247(zv)sms.paegas(tec)cz
Tel.: 0603-511247

IB a sdileni

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 11:10:45

Petr Zahradnik wrote:
> [...]
> Business Server, budou po nem chtit aplikaci zalozenou na MS SQL
> Serveru, no a pak mu stejne nezbyde nic jineho a musi koupit

Ale zbyde :-). Napriklad Professional + pristup pres ADO rozhrani
(knihovna Adonis).

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 11:15:39

Jasne, o to jak to fyzicky obarvit mi nejde. Spise mi jde o to, abe se
prave ten refresh nedelal resp. aby se delal jen refresh jednoho zaznamu
(toho se zmenenym priznakem). Neni mozne, aby se behem prace (napr.
upravujes zaznamy) delal refresh automaticky (i pripadna hlaska 'Mam
refreshnout?' je nevyhovujici - v tomto pripade samozrejme). Jak nad tim
tak premyslim, asi nejschudnejsi reseni by byla opravdu trivrstva
aplikace. Budu o tom muset zauvazovat :-) a najit si dostatek casu to
vyzkouset.

Mimo misu: dari se vam sledovat a zkouset nove technologie a pritom si
jeste vydelat na chleba se soli (a lososa s kaviarem ;). Me nejak ne :(

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.10.1998 11:18:59

Ahojte
oba pisete tu samou radu, takze pro vas oba:
jestli jsem to pochopil, tak SelectNext, me posune v TabOrderu na dalsi
polozku a ja bych potreboval aby sipka nahoru zpusobila prechod na polozku
co je nad, sipka dolu na edit co je pod atd... Jde to ?????

Marek

Chovani kursoru v Edit po OnChange

[*] Vaclav Novak <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 16.10.1998 11:20:12

Ahoj vsici,

nevite jak zabranit teto blbosti :

V editu provadim kontrolu na pripustnost zadavaneho retezce.

Udalost� OnChange aktivuji proceduru. Pokud tato procedura
zmeni obsah retezce - napr. nepovoli nejaky znak nebo zvesi
male pismeno na velke, vrati se kursor v Editu na 1. pozici.
To ale nechceme !

Pokud procedura retezec nezmeni, je vse OK, kursor ceka na dalsi
znak na nove pozici.

Diky

Vaclav Novak

Zamykani zanamu v Accessu

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 16.10.1998 11:21:11

Funguje pri pouziti MS SQL serveru v dbGridu vertikalni posuvny bar ?
O tom ze to v accessu nefunguje jsem se presvedcil
.-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. ��jna 1998 12:12
> [...]

>mit server, tak zkus MS SQL 7.0 Beta 3 (da se zdarma objednat u MS), ten
>lze nainstalovat i na W95.
>
>Mac

>--
>==============================================================
>= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
>= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
>= telefon: +420 603 265926 =
>= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>==============================================================

Vlastni login dialog to IBLocal (ci jineho SQL ser

[*] rado(zv)nnsk.sk - 16.10.1998 11:37:10

Zdravim,

> [...]
> potrebuju osetrit spatny login. Vzdy, kdyz dam
> Database1.Open objevi se mi standartni dialog :-(
[del]

Delphi Developer's Journal uverejnil clanok

"Creating a custom database login form"

pre Interbase. Su vraj osetrene aj "spatne loginy". :-)

http://www.zdjournals.com/ddj/9809/ddj9891.htm

Neskusal som. Ale s DDJ mam dobre skusenosti.

Rado

Rado Benc
http://www.angelfire.com/me/BencRado

Vlastni login dialog to IBLocal (ci jineho SQL ser

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 16.10.1998 11:40:34

zrejme uz som aspon dvadsiaty :-)
treba nastavit v TDatabase.LoginPrompt := false;

--
Maj sa,
R.

IB a sdileni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.10.1998 11:42:00

Erik Salaj wrote:

> [...]
> Numeric(10, 2) zistite, ze vysledna hodnota bude nespravna
> (t.j. 10 aj ked pri vypocte na dve desatinne miesta by spravny

No, nevim, skoly nemam, ale kdyz mam 10 korun, a ucetne je
rozhodim na dily, tak dostanu 2x 3.33 a jednou mi zbyde 3.34.
Kdybych takto poztracel halere a pri naslednem souctu bych
zdanoval uz jen 9.99, tak se mnou bernak vybehne (kdyz takovouto
operaci udelam vickrat a rozdil mi nakonec udela treba 100 000).

10/3 neni 3.3333, ale tech trojek je tam nekonecne, protoze je tam
rozvoj (ci jak se tomu rika). Takze kdyz toto cislo zase vynasobis
3, musis dostat zase 10. Jina situace by byla, kdybys do numeric
(10,2) zadal skutecne 3.33 a po vynasobeni by to vratilo 10, to uz
by chyba byla.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Zamykani zanamu v Accessu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 11:42:45

Jan Nov�k wrote:

> [...]
> zaznamy. Cim to muze byt ? Dekuji za radu.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 16.10.1998 11:43:01

ved v delphi pises ten selekt do nejakeho Query1, nie?

no tak, potom sa ti vysledok zobrazi v riadku Query1
(v tomto pripade iba jeden riadok)

staci ked si na nu pripojis nejaky datasource a ten zobrazis v
DBGride...

--
Maj sa,
R.

Glyph & ICO

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 16.10.1998 11:57:00

Hi lidi, nevite cirou nahodou nekdo jak dostat do objektu TBitmap ikonu
(*.ico) ???? Zarny pripad je BitBtn, ten chce do properties Glyph POUZE
bitmap.

Diky, JWeiss

Vlastni login dialog to IBLocal (ci jineho SQL ser

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 12:04:39

Hi,

tak si jeste nastav LoginPrompt na false

> [...]

> ze se to pouzije, ale moc mi to nefunguje a navic
> nedozazu nijak chytit, zda byl login OK ci nikoli.

SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 12:06:57

Nezoufej :-)

Zkus neco takoveho - predpokladam, ze to je to co chces.

Screen.Cursor := crHourGlass;

MojeSQL := 'SELECT count(prijmeni) from zakaznici';
qry_souhrn.SQL.Text := MojeSQL;

qry_souhrn.Open;
Label1.Caption := 'Pocet zakazniku: ' + qry_souhrn.Fields[0].AsString;
qry_souhrn.Close;

finally
Screen.Cursor := crDefault;

-----------------------

Jinak jsem jeste objevil peknou komponentu dbsumlst.zip, ktera umi
jednoduse delat SUM a COUNT (free se zdrojem). Nasel jsem ji na DSP (od
stejenho autora docela sikovny DBGridEH - umi udelat dolni radek v gridu
a do nej napsat napr soucty (treba s dbsumlst) - opet free with src.).

Mac

Lukes V�clav wrote:
> [...]
> foxka ...

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 12:10:02

Jan Nov�k wrote:

> [...]
> nevim.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 12:31:57

no jasne, zalezi na druhem paratru funkce: true=vpred,
false=vzad........

> [...]

> polozku
> co je nad, sipka dolu na edit co je pod atd... Jde to ?????

Glyph & ICO

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.10.1998 12:38:38

Vim, ze toto neni asi to, co chces, ale ja to delam tak,
ze si otevru ikonu (microangelo) , ulozim do schranky,
otevru PBrush (MSPaint), vlozim obsah schranky a ulozim
jako BMP.

Nick Carter : Ufff, jak primitivni...
Baron Kracmar : Ale jak ucinne.

Od: sup(zv)svitap(tec)cz[SMTP:sup(zv)svitap(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 1998 11:57
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Glyph & ICO

[...]

[*] ALG <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 12:40:39

Doporu�il bych ti tuto proceduru nespousted na OnChange ale na OnKeyPress. Tam potam jen staci odevzdat key ktere jsi zmenil.

G.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Novak [SMTP:milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 1998 10:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Chovani kursoru v Edit po OnChange

[...]

<<Soubor: ATT00000.htm>>

CORBA a DELPHI4

[*] pjotr(zv)gratex.sk - 16.10.1998 12:45:14

Nazdar,

robi niekto multi-tier databazovu aplikaciu cez CORBU???

pri vytvarani jednoduchej aplikacie som narazil na jeden
problem ,ktory neviem vyriesit.
Aplikacia je funkcna ale len ked Server je uz spusteny..
ale ak chcem aby sa server automaticky spustil tak
to nefunguje. Aj napriek tomu ze som server zaregistroval
pomocou Object Activation Daemon tak Klientska aplikacia ho
nie je schopna najst...teda server sa nespusti (vsimol som si ale
v Task Manager-i ze sa sice na chvilu spusti a hned zmizne ?!)

Nemate s tim niekto skusenosti???

Chovani kursoru v Edit po OnChange

[*] milank(zv)gratex.sk - 16.10.1998 12:49:57

Najdi si v Helpe Delphi property SelStart pre Edit a pou�i. Je tam aj
nazorny example.
Edit1.SelStart:=pozicia;
deson.

SQL

[*] ALG <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 12:49:17

Dle meho nazoru ti to vrati polozku COUNT kterou si uz prectec jako kazdou jinou v tabulce.
napr.: Query1.FieldByName('COUNT').AsInteger;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lukes V�clav [SMTP:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 1998 9:52
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: SQL

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.10.1998 12:51:08

Je to jednoduchy, bud si pres FieldEditor udelas a pojmenujes
pole toho Query, ale jednodussi bude asi toto :
Query1.SQL:='SELECT COUNT(*) AS Vysledek '+
'FROM TabulkaX [WHERE podminka (-y)]';
Query1.ExecSQL;

Label1.Caption:='Suma za polozku : '+
Query1.FieldByName('Vysledek').AsString;

nebo misto Query1.FieldByName('Vysledek').AsString
muze byt Query1.Field[0].AsString a
pak v tom SQL nemusi byt klausule "AS Vysledek"

pozn. :
ten Query se po vykonani bude jevit jako tabulka s jednim
sloupcem a jednim radkem. Kdyby byl SQL rozdelen podle jine
polozky, napr. select count(*) from TabulkaX group by Jmeno
pak by se Query1 jevil jako tabulka s jenim sloupcem, ale
s vice radky (podle toho, kolik ruznych jmen by bylo v TabulkaX)

SQL :
Select Jmeno, Count(*) as Pocet
from TabulkaX
group by Jmeno

by Ti vratil jakoby "tabulku" se dvemi sloupci - Jmeno a Pocet
a s tolika radky, kolik ruznych jmen je v TabulkaX

Od: Lukes V�clav[SMTP:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 1998 10:51
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.10.1998 12:54:26

Jestli to chces rozdelovat podle souradnic (tedy POD a NAD) tak
mas asi smulu. Musis si usporadat TabOrder.
D.> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> polozku
> co je nad, sipka dolu na edit co je pod atd... Jde to ?????

Licence

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 16.10.1998 12:57:54

Zdravim,

mam pocit ze uz to tu jednou bylo. Pokud ano, odpovidejte mi na privatni
adresu (sovtop(zv)email(tec)cz). Jak zabezpecit program tak, aby se choval jako
omezena verze a po zadani nejakeho kodu (licencniho cisla) se zmenil v
ostrou verzi?

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Chovani kursoru v Edit po OnChange

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 16.10.1998 12:59:36

Takto by to mohlo ist:

var
Start: Byte;
begin
Start := MyEdit.SelStart;
// nejaka zmena textu v edite
MyEdit.SelStart := Start;
end;

Vaclav Novak wrote:

> [...]
> na 1. pozici.To ale nechceme ! Pokud procedura retezec nezmeni, je vse
> OK, kursor ceka na dalsiznak na nove pozici. Diky Vaclav Novak

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 16.10.1998 13:19:59

Posilam reseni soukromym mailem
S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail:
bonnel-ondrisek(zv)telecom(tec)cz - v�voj software

internet: http://www.bonnel-tech.com
PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ��jna 1998 23:55
P�edm�t: Re: Prehravani zvuku dane frekvence

> [...]

> zadane frekvence a delky. Jeste lepe, kdyby to v pripade existence
> zvukove karty prehrala na ni, v pripade ze zvukovka neni, tak na

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 13:23:15

Ja si to predem konvertuju na BMP.........

> [...]

> ikonu
> (*.ico) ???? Zarny pripad je BitBtn, ten chce do properties Glyph

Async32bit a interni buffer

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.10.1998 13:30:47

Pratele,
zvlaste vy, kteri pouzivate Async ve 32bitech.

Muzete potvrdit nebo vyvratit mou teorii, ze interni
buffer nelze nastavit na vyssi hodnotu nez 8192.
(prop InSize). Lepe receno jde, ale neni to k nicemu,
vice stejne nenaalokuje.

Dle meho za to muze Win32 API
fce SetupComm ale nejsem si tim jisty.
Potrebuji dostat 65535 b.

Jaky je vas nazor?

Martin

Set Focus

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 16.10.1998 13:34:53

> [...]
polozku
> co je nad, sipka dolu na edit co je pod atd... Jde to ?????

este si musis pri navrhu formulara nastavit vlastnost TabOrder(v
EditBoxoch)
v tom poradi, ako chces aby Ti to SelectNext preliezalo. Robi sa to
priradenim
cisla 0.., alebo vizualne po stlaceni praveho buttonu mysi na formulari a
tam
je "Tab Order". Myskou ich poprehadzujes do spravneho poradia.
Vpravo a vlavo si budes musiet urobit inac. Nieco som napisal, ale nie je
pekne.

const
PocetEditovVStlpci=3;

procedure TForm1.Edit1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
var
i:byte;
begin
case Key of
VK_UP: SelectNext(TWinControl(Sender), False, True);
VK_DOWN: SelectNext(TWinControl(Sender), True, True);
VK_Left: for i:=1 to PocetEditovVStlpci do
SelectNext(ActiveControl, False, True);
VK_Right: for i:=1 to PocetEditovVStlpci do
SelectNext(ActiveControl, True, True);

Paradox nie cez BDE

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 16.10.1998 14:09:56

Mam negativne skusenosti s BDE 5.0. Viete niekto o komponentach
pracujucich
s Paradox 7.0 atd.. bez BDE ?

Patrik Tesar
ROSOFT

Glyph & ICO

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 16.10.1998 14:10:49

procedure IconToBitmap(oIcon:TIcon;oBitmap:TBitmap);
begin
oBitmap.Width := 32;
oBitmap.Height := 32;
oBitmap.Canvas.Draw(0,0,oIcon);
end;

Vita

Off topic NT Server

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 16.10.1998 14:14:00

Slysel jsem neco o omezeni na deset pripojeni na jednu NT stanici.

Ales

P.S. A slysel jsem taky o zmene v registrech, ktera udela ze stanice
server, ale nemam to (nemam rad NT...) ----------
Od: Martin Nedopil
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Off topic NT Server
Datum: 16. ��jen 1998 11:35

Mam jednu otazecku.
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 14:54:07

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> buffer nelze nastavit na vyssi hodnotu nez 8192.
> (prop InSize). Lepe receno jde, ale neni to k nicemu,

Ahoj, jen v rychlosti:

jde o to ze tech bufferu je vic, prvni je primo buffer driveru pro seriovou
komunikaci ve Win32, nastavuje se pomoci SetupComm a tam si muzes nastavit
libovolnou "rozumnou hodnotu", snazil jsme se sice nekde zjistit jestli je
nejake presne omezeni, ale nenasel jsem to. To o co jde asi tobe je vnitrni
buffer dispatcheru AsyncPro ktery slouzi k rozesilani zprav o prijatych datech
tak aby jej bylo mozne odebirat z vice mist, pak pro triggery a tak....
Mohl by jsi to zkusit zmenit primo ve zdrojaku AsyncPro, ale asi nelze zarucit
ze s tim nebudou nejake problemy. Na druhe strane je otazka jestli prece jen
neni nejaka chyba v tve aplikaci protoze tech 8k vetsinou staci, i kdyz pri
pouziti vice portu na vyssich rychlostech to jiz muze byt problem ....

Jen co dodelam moji komponentu tak ti to poslu, tam zadne takovehle omezeni
nebudou ... :-)

Paradox nie cez BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 15:02:17

Administrator wrote:

> Mam negativne skusenosti s BDE 5.0. Viete niekto o komponentach
> pracujucich
> s Paradox 7.0 atd.. bez BDE ?

Ahoj,

to snad ne ?!? Pred tydnem jsem zjistil pomerne neprijemne chyby v BDE 5.0
pri pouziti FoxPro tabulek, potreboval jsem zpracovavat data z jiz existujici
aplikace. Protoze se BDE 5 ukazalo pro FoxPro tabulky naprosto nepouzitelne,
zvolil jsem nakonec konverzi do Paradoxu protoze ten byval vzdy stabilnejsi.
Mohl by jsi prosimte bliz popsat ty chyby ? Zkus to kdyztak taky poslat na
adresu: sdurcok(zv)inprise(tec)cz, oni to pak poslou na Inprise a tam s tim snad neco
udelaji.

Off topic NT Server

[*] David Mensik <mensikd(zv)risc.upol(tec)cz> - 16.10.1998 15:34:00

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: Friday, October 16, 1998 12:20 PM

Erik Salaj wrote:

> [...]

3, musis dostat zase 10. Jina situace by byla, kdybys do numeric
(10,2) zadal skutecne 3.33 a po vynasobeni by to vratilo 10, to uz

Prenos dat pres Internet

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 17.10.1998 11:50:50

Napriklad pouzit replikaciu/synchronizaciu databazy, zvlada to
aj MS Access 97, ale samozrejme SQL server s podporou
replikacie (napr. SQL Anywhere alebo MS SQL 7) moze byt lepsi.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk
[...]

distribuce Exploreru

[*] Petr Ham�k - 17.10.1998 13:07:05

V posledni dobe jsem nevidel blazna, ktery by nemel Internet Explorer nebo Netscape!
Petr Hamak
ComTech
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. prosince 1998 0:51
P�edm�t: distribuce Exploreru

Ahojte!

Rovnou k veci: Ke svemu programu, ktery se bude distribuovat na CD jsem pripravil par demo,info a reklam stranek ve formatu HTML odladene na Internet MS Exploreru. Jelikoz vim, ze ne vsichni mi zakaznici maji Explorer na svem pocitaci, potreboval bych poradit, jak zjistit, jestli je IE u zakaznika nainstalovan (i s verzi) a pokud neni, tak jak ho spustit primo z CD. Mozna, ze to nejde, ale moc se mi nechce nutit nekoho, aby si IE kvuli mne nainstaloval. Pokud ho tam nema, asi ma nejake sve duvody ... Takze bych potreboval vedet, jake vsechny soubory potrebuji atd.

Diky

Tonda

Mgr. Anton�n Blatn�
blatny(zv)atlas(tec)cz

Set Focus

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 14:25:00

Ano, jedine pres TAGy a nejakou promennou, to bych ale
pouzil napriklad, kdyby to bylo vice radku a sloupcu
komponent a chtel bych napr klavesou <- preskocit
do vedlejsiho sloupce.

PS: Tou smulou jsem myslel, ze nejde rici Delpi
proste "posun se dolu", ale muisi se rici
"posun se TAM a TAM", nebo "posun se na dalsi"

----------
Od: Zbysek Hlinka[SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 17. ��jna 1998 8:47
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Set Focus

Dobromil Mal wrote:

> [...]

a pak bude jezdit po tom poli. Jako idealni mi pripada pouzit Tag, a
pak muze jezdit po Components[nn] a testovat hodnotu v Tag.

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 14:42:34

Ahoj,
problem je v tom, ze takovyto SQL prikaz je nesmyslny,
Ty musis do toho Query.SQL dat prave to, co se ma vykonat,
tedy napr.
Query.SQL:='Insert INTO TableX VALUES('+S+','+IntToStr(A)+')';
Query.ExecSQL;
nebo to udelat pres Format.

Od: Lukes V�clav[SMTP:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 1998 15:42
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: SQL - Pomoccccccccccccccccccccc

Jenze ja potrebuji dosazovat promenne, napr.:

var
S: String; A: Integer;
begin
S := 'QWERTY';
A := 123456;
Querty.Close;
Querty.SQL.Text := 'INSERT INTO pokus VALUES(S,A)';
Querty.ExecSQL;

a to uz nefunguje.

IB a sdileni

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 17.10.1998 17:00:48

Ano je to presne tak. Jeden detail by som vsak upresnil:
do maxintu vlozite dve miliardy - ale len v pripade,
ze pocitate bez desatinnych miest. Ak pouzivate jedno
desatinne miesto, tak tam dostanete najviac 200 milionov,
ak dve desatinne miesta tak len 20 milionov a ak potrebujete
styri miesta tak smiesnych 200 tisic.

Mne hlavne vadila ta zakernost, ze si to moze programator
vsimnut nahodou, az ked je povedzme aplikacia hotova,
pretoze server sa tvari (formatuje cisla) tak, ako keby
naozaj pocital na zvoleny pocet miest.

Okrem toho to nie je uvedene ani v prirucke:
Ak si otvorite Programmer's Guide a zobrazite
stranku Supported datatypes, tak sa docitate, ze:

NUMERIC(precision, scale)

precision = 1 to 15. Specifies exactly precision
digits of precision to store.

scale = 1 to 15. Specifies number of decimal
places for storage. Muss be less or equal to
precision.

scale digits from the right. For example,
NUMERIC(10, 3) holds numbers accurately
in the fullowing format: ppppppp.sss

Cize ocividna nepravda. Ako k tomu pride programator,
ktory to moze povazovat za serioznu dokumentaciu a "naleti"
na tieto nezmysly? A ked si pozriete dalsie prirucky, tak
sa dozviete aj to, ze

"NUMERIC and DECIMAL for handling numeric data with
a fixed decimal points, such a monetary values".

To uz radsej ani nebudem komentovat.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>Bohuzel devet mist je pro currency celkem malo (miliarda CZK).
>U Interbase svitne az s prichodem verze 6.0, jez ma mit 64bit integer

Mimo misu (Was: IB a sdileni)

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.10.1998 17:29:04

Petr Vones wrote:

> Jiste, i kdyz ty nejlepsi kousky jsou paradoxne smesne levne, treba takove
> Sumavske bylinne vino - bystri mysl i zrak :-)

O to tu preci nejde. To kdysi delal Hornicek jako interwiew s
Werichem, a ptal se ho co snida. "Obvykle kaviar a sampanske."
"A to vam chutna?" "Ne, ale nic drazsiho neni."

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

CORBA

pjotr(zv)gratex.sk wrote:

> To fakt nikto nerobi CORBU????

A divis se? Kdo si to u nas za ty penize poridi?

rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz wrote:

> **** Ze by:
> Querty.SQL.Text := 'INSERT INTO pokusVALUES('+'S','+A')';
> ?

Tak takhle urcite ne. Retezec S musi byt v apostrofech nebo
uvozovkach a cislo musi byt prevedeno na retezec.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

IB a sdileni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.10.1998 18:02:17

Erik Salaj wrote:

> No pozor, ja som neuvadzal sposob ako rozdelit cislo 10
> na tri cisla tak aby po spetnej operacii (vynasobeni) som
> dostal povodne cislo!!!
[...]

OK, diky za obsirny rozbor, pouziji to ve svem kazani (eh, skoleni
o databazich).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Prenos dat pres Internet

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 17.10.1998 19:20:03

moc dekuji za radu, ale ma to jeden problem. Nepouzivam SQL ani nic
podobneho, ale vlastni databazovy system, ale o to nejde. Me jde o to, jak
prenest urcite data pre internet tak, aby to bylo rychle a ucine.
Dik Serb

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.10.1998 22:36:54

> A divis se? Kdo si to u nas za ty penize poridi?

Leda tak Inprise CZ... a to jeste dost mozna, ze ani oni ne :)))

IB a sdileni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.10.1998 12:05:02

Erik Salaj wrote:

> [...]
> niekto tvrdil (dokonca tvrdil, ze DECIMAL je vyhodnejsi,
> lebo je mozne nastavit pozadovany pocet desatinnych

Jeste jeden vstup. Delal jsem si test na IB5 a Pdx7.

IB5:
TABLE
D9 decimal(9,2),
D10 decimal(10,2),
N9 numeric(9,2),
N10 numeric(10,2),
DP double precision

D9 a N9 se implementoval jako TIntegerField, a nepodarilo se mi
tyto typy "presvedcit" o tom, ze jsou s desetinou carkou. Tedy i
reprezentace v DBGrid byla celociselna, pokus narvat tam desetinu
se setkal s hrubymi nadavkami ze strany databaze (nebo
programu, to je uz fuk).

(Cislo.AsInteger div 3)*3=9

D10 a N10 se implementoval jako TFloatField, ale zobrazilo se mi

(Cislo.AsFloat/3)*3=10.

DP se implementoval take jako TFloatField, ale

(Cislo.AsFloat/3)*3=9.9999.

Kdyz jsem vsak na DP.DisplayFormat polozil masku #####.00,
zoprazilo se mi jiz 10.00. S maskou #####.0000 to bylo 9.9999.

Pdx7:
TABLE
N9 number
N10 BCD(2)
DP money

N9 se implemetovalo jako TFloatField, chova se stejne jako N10 a
D10 u IB5, vysledek je 10.

N10 se implementovalo jako TBCDField a vysledek byl 9.99.

DP se implementovalo jako TCurrencyField, vysledek byl 10.00 Kc.

Zavery necht si kazdy vyvodi sam.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

CORBA

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.10.1998 14:46:12

Myslis, ze tady je zastup zakazniku, kteri se tresou na to, aby to mohli
zaplatit? :-)

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: pjotr(zv)gratex.sk [SMTP:pjotr(zv)gratex.sk]
> Odesl�no: 16. ��jna 1998 17:34
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: CORBA
>
> To fakt nikto nerobi CORBU????

SN - HDD

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.10.1998 14:52:59

DUREX :-))))))

> [...]

> Nevita nekdo prosim jak v D4 elegantne zjistit SN disku na kterem byla
> provedena instalave, nebo vubec jakou pouzivate ochranu� :)� proti

Prenos dat pres Internet

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.10.1998 15:18:22

Jednim z reseni je replikace dat.
Ale ani ten prvni zpusob neni zavrzenihodny. K serveru muzes pristupovat
primo z webu. Docela slusne zkusenosti s timto maji ve firm� TH soft
Zkus se dotazat na tomas(zv)thsoft(tec)cz
Jaro

[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.10.1998 15:50:44

To jsou jasne argumenty. U me konkretne je problem zvyku a te zelezne
kosile.
Mam moc malo casu na experimenty. Krome toho Interbasi uz proste
mam. Do anywhere bych musel investovat. Presto jsem o tom u� v�ne
take uva�oval. A� bude trocha casu (mo�n� nekdy), tak to vyzkou��m.
Urcite by se mi hodila replikace.
Pouzivas jenom Anywhere nebo jsi schopen to porovnat vykonove s
Interbazi a SQL Links, resp. s jinym serverem.
Jak je to s rychlosti toho Titanu a pripadne tez s jeho chybovosti?

Ja jsem se do teto diskuse vmisil, protoze mi pripadalo divne, jak jsou
zrejme
nekteri programatori "zavislaci" na tvrdych zamcich. Chtel jsem vedet,
zda je to zvyk z normalnich souboru nebo zda jsem divnej ja, kdyz je
nepotrebuju.
[...]

IB a sdileni - SEMAFOROVY ZAMEK

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.10.1998 16:12:42

Hi,

pri vyvoji toho sitoveho zamku jsem narazil na zajimavou vec. Chtel jsem
udelat serverovou cast tak, aby bylo mozne za behu vytvaret dalsi a
dalsi entity zamku (rikam jim semafory), ale zjistil jsem, ze se sice
vytvori, nicmene sockety k nim nejsou aktivni (od 19-te entity), ackoliv
jsou vsechny tvoreny tim samym konstruktorem, socket se tvari jako
neaktivni (a kupodivu ani data neprijima :-). Takze otazka zni: Je to
zpusobeno nejakym omezenim v API WINSOCK ? Priznam se, ze s tak velkym
poctem socketu jsem nikdy nepracoval.... Urcite by to slo udelat i na
jeden ci dva sockety (asi to tak dopadne), ale prece jen by me to
zajimalo. Vi o tom nekdo neco?

PS. Kdo to budete chtit, napiste si na muj mail. Take zde byl zajem o to
zasilani zprav po siti - plati totez, nejak jsem si smazal moc zprav :-(
a ten nevim, kdo to chtel.....

PPS Je to zadarmo!

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

IB a sdileni

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.10.1998 16:22:48

Nojo, ale o to neni veci serveru. O to se musis postarat. Preci klient
urcuje, ktere polozky budou zahrnuty do update nebo
insert. Pokud tam zahrnu vsechny polozky, tak se prepisou vsechny.
---------

> [...]
>Presnejsie povedane ak jeden klient meni data v tom istom rekorde ako
druhy, ale v poliach na ktore ma edit pravo len on tak sa nikomu nic
Muzest to udelat take jinak.
Vytvor si tabulku pro sledovani zmen (Histori), kde budou sloupce
1. ID - automaticky trigrem
2. prihlaseny uzivatel - automaticky
3. jmeno kmenove tabulky pro kterou sleduji zmeny
4. Datum a cas - automaticky
atd.
-------
1. Pri AfterInsert a AfterUpdate na kmenove tabulce (Table1)
vytvor Insert do tabulky Histori
2. V BeforEdit zjisti datum a cas posledniho zaznamu zmeny v Histori pro
Table1
(nebo taky pocet zaznamu Count(*))
3 V BeforePost zjist to same a pokud se udaj lisi, tak nekdo mezitim
provedl zmenu.

Ziskas tim zaroven doklad o vsech provedenych zmenach - kym a kdy byla zmena
provedena,
coz se ve viceuzivatelskem rezimu velmi hodi.

Mohl by jsi samozrejme generovat zaznam jineho typu do Histori uz v
BeforeEdit a dat tak najevo ostatnim, ze nemohou ten zaznam otevrit.
To vsak nepovazuji za stastne reseni.
Neni totiz jiste, ze ta editace bude nekdy dokoncena.
To je lepsi to posilani zprav, jak uz o tom byla take rec.
Proto ja preferuji mekky pristup, kdy pouze zjistuji, zda nebyl zaznam
zmenen.
Mohu prece v pripade piotreby ukazat tu zmenu a nechat na uzivateli,
pro kterou alternativu se rozhodne.
Jaro

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.10.1998 17:22:48

Hi,

nikdy jsem netvrdil, ze bych byl na tvrdych zamcich "zavisly", slo by to
i bez nich, ale pak by vznikly zde jiz zminene LOST UPDATES, a ja si
vazim prace uzivatelu. Proto se snazim zamezit ztratam teto prace. Proto
vyvijim "tvrdy" zamek.

> [...]

> nekteri programatori "zavislaci" na tvrdych zamcich. Chtel jsem vedet,
> zda je to zvyk z normalnich souboru nebo zda jsem divnej ja, kdyz je

SN - HDD

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 18.10.1998 17:43:16

Pomocou funkcie GetVolumeInformation:

var
SerialNumber: DWord;
ComponentLength, Flags: DWord;
begin
if GetVolumeInformation('C:\', nil, 0, (zv)SerialNumber, ComponentLength, Flags, nil, 0) then
ShowMessage(IntToHex(SerialNumber, 8));

erik(zv)dodo.sk
Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odesl�no: 15. ��jna 1998 7:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: MS SQL 6.5 a autoinc polozka

Ahoj

Pokousim se prejit z Paradox tabulek na MS SQL. 6.5
Poradte mi prosim jak nejlepe vytvorit autoincrementalni polozku pri
INSERTu.
Asi je to pre TRIGGER, ale nevim jak by mel vypadat.

Dekuji Milan

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.10.1998 18:01:01

Hi,

jenze to pak jeden z uzivatelu prijde o svoje zmeny, a nechat to na
uzivateli??? Jsou to stvoreni lina (a nekdy i hloupa), takze se vzdy
rozhodnou pro zapis VLASTNICH udaju (at si to ten druhy udela znova, co
ja...)

> [...]

> zmenen.
> Mohu prece v pripade piotreby ukazat tu zmenu a nechat na uzivateli,

IB a sdileni

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.10.1998 18:03:35

Jaro wrote:
> ------
> Muzest to udelat take jinak.
> Vytvor si tabulku pro sledovani zmen (Histori), kde budou sloupce

Dik, testnu to ...

> [...]
> To vsak nepovazuji za stastne reseni.
> Neni totiz jiste, ze ta editace bude nekdy dokoncena.

To je prave to nestesti ;-)

> To je lepsi to posilani zprav, jak uz o tom byla take rec.

Jojo. Souhlas, asi na to budu muset vlitnout (casem).

> Proto ja preferuji mekky pristup, kdy pouze zjistuji, zda nebyl zaznam
> zmenen.
> Mohu prece v pripade piotreby ukazat tu zmenu a nechat na uzivateli,
> pro kterou alternativu se rozhodne.

Jasne, taky to tak delam, ale nekdy to v nekterych pripadech nelze :-(.

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.10.1998 18:11:34

Nekdy onen 'tvrdy' zamek je dobra vec. On to ale v podstate tvrdy zamek
neni, protoze nezamyka zaznam na serveru, ale jen nejakym zpusobem dava
najevo dalsim klientum, ze je 'zamceny' (aspon jak jsme to tu
probirali). Pokud vsak spustim nejaky hromadny update, tak se normalne
provede. Resenim (skutecnym tvrdym zamkem) je zrejme jedine schopnost
SQL serveru pouzivat row locking (ma snad MSSQL 7 - ale jeste jsem se k
tomu nedostal, asi to umi i jine SQL - nevite ktere?). Tim by ovsem
vznikaly pripadne casove prodlevy pri transakcich (pokud by byl zaznam
zamcen nejak dlouho).

Mac

Martin Fron�k wrote:

> [...]
> vyvijim "tvrdy" zamek.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

Problem s create

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1998 18:20:19

Lubor Kolar wrote:

> Vyhlasuji soutez Kdo to vi, odpovi (tusim, ze vitezem bude jako obvykle
> p. Vones :-)
No, ve skole jsem vetsinou byval ve vsem vzdy posledni .... :-)

> [...]
> jednotlivy stranky budu mit nekde ve zdrojaku popsany (asi jako Form ->
> View as text) a potom je dle potreby vytvorim pres napr.

No, to je trochu slozitejsi. Za prve bych spis pouzival TTabControl, protoze
TNotebook je v Delphi snad jiz jen z duvodu jakesi zpetne kompatibility.
To co chces se da udelat tak, ze pri kazdem prepnuti stranky zrusis komponenty
ktere jsou na ni a podle cisla te zvolene je programove vytvoris, dost
zjednodusene by to mohlo vypadat nejak takhle:

ComCtrls, StdCtrls;

TabControl1: TTabControl;
procedure TabControl1Change(Sender: TObject);
procedure TabControl1Changing(Sender: TObject;
var AllowChange: Boolean);

procedure TForm1.TabControl1Change(Sender: TObject);
begin
case TabControl1.TabIndex of
0: with TButton.Create(TabControl1) do
begin
Parent := TabControl1;
Top := 30;
Left := 50;
Caption := 'Tlacitko';
end;
1: with TMemo.Create(TabControl1) do
begin
Parent := TabControl1;
Align := alClient;

procedure TForm1.TabControl1Changing(Sender: TObject;
var AllowChange: Boolean);
with TabControl1 do
for I := 0 to ComponentCount - 1 do Components[0].Free;

TabControl1Change(nil);

Jenze to neni asi prilis prakticky pri trochu slozitejsich formularich, protoze
pak nemuzes pouzit vizualni navrh. V tomhle je asi ponekud pruznejsi "klasicke"
programovani ve Windows, kde by sis jednotlive stranky udelal v resource
workshopu a pak je jen vytvarel a rusil, koneckoncu tohle se ukazuje treba i v
prikladech ve Win32 API helpu. V Delphi by to slo udelat tak ze kazda stranka
by byla vlastne samostatny formular ktery by se vzdy vytvoril uvnitr TabControlu
a po prepnuti opet uvolnil. Cele by to pak mohlo vypadat treba takhle:

ComCtrls, ExtCtrls;

TabControl1: TTabControl;
Panel1: TPanel;
procedure TabControl1Change(Sender: TObject);
procedure TabControl1Changing(Sender: TObject;
var AllowChange: Boolean);
FCurrentForm: TForm;

uses Unit2, Unit3;

{$R *.DFM}

procedure TForm1.TabControl1Change(Sender: TObject);
begin
case TabControl1.TabIndex of
0: FCurrentForm := TForm2.Create(nil);
1: FCurrentForm := TForm3.Create(nil);
end;
FCurrentForm.Parent := Panel1;
FCurrentForm.Show;
end;

procedure TForm1.TabControl1Changing(Sender: TObject;
var AllowChange: Boolean);
begin
FCurrentForm.Free;

TabControl1Change(nil);

--- DFM Unit1

object Form1: TForm1
Left = 192
Top = 107
Width = 544
Height = 375
Caption = 'Form1'
Color = clBtnFace
Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
Font.Color = clWindowText
Font.Height = -11
Font.Name = 'MS Sans Serif'
Font.Style = []
OldCreateOrder = False
OnCreate = FormCreate
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object TabControl1: TTabControl
Left = 24
Top = 16
Width = 465
Height = 241
TabOrder = 0
Tabs.Strings = (
'Prvni'
'Druha')
TabIndex = 0
OnChange = TabControl1Change
OnChanging = TabControl1Changing
object Panel1: TPanel
Left = 4
Top = 24
Width = 457
Height = 213
Align = alClient
BevelOuter = bvNone
FullRepaint = False
TabOrder = 0

StdCtrls;

MessageBeep(0);

--- DFM Unit2

object Form2: TForm2
Left = 202
Top = 225
BorderStyle = bsNone
Caption = 'Form2'
ClientHeight = 112
ClientWidth = 270
[...]
Position = poDefault
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object Button1: TButton
Left = 24
Top = 24
Width = 75
Height = 25
Caption = 'Button1'
TabOrder = 0
end
object Button2: TButton
Left = 120
Top = 24
Width = 75
Height = 25
Caption = 'Button2'
TabOrder = 1
end
object Button3: TButton
Left = 24
Top = 64
Width = 75
Height = 25
Caption = 'Button3'
TabOrder = 2
OnClick = Button3Click
end
object Button4: TButton
Left = 120
Top = 64
Width = 75
Height = 25
Caption = 'Button4'
TabOrder = 3

StdCtrls;

Label1: TLabel;
Edit1: TEdit;
Memo1: TMemo;

--- DFM Unit3

object Form3: TForm3
Left = 192
Top = 107
BorderStyle = bsNone
Caption = 'Form3'
ClientHeight = 142
ClientWidth = 234
[...]
object Label1: TLabel
Left = 16
Top = 16
Width = 32
Height = 13
Caption = 'Label1'
end
object Edit1: TEdit
Left = 64
Top = 16
Width = 121
Height = 21
TabOrder = 0
Text = 'Edit1'
end
object Memo1: TMemo
Left = 16
Top = 48
Width = 193
Height = 65
Lines.Strings = (
'Memo1')
TabOrder = 1

Psal jsem to narychlo, takze to muze mit jeste nejake skryte problemy (rozmery
vlozeneho formulare a podobne). DFM jsem tam pridal protoze je tam treba nastavit
i nektere vlastnosti.

> BTW kdyz jsme u tech TRichEdit: jak lze v Richeditu udelat pri
> design-time nejakej ruznofontovej a ruznostylovej (tydle slova si dam
> patentovat :-) text, aniz bych musel pouzivat externi RTF soubor? Dik.

Na to by si musel napsat novy property editor k vlastnosti Lines RichEditu.
Na DSP je komponenta RichEdit98 ktera ma doplnene nektere vlastnosti ktere
byly priadany do noveho richeditu (RICHED20.DLL). Tusim ze je u ni prave
i upraveny property editor, ale ted to nevim jiste.

SN - HDD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1998 18:21:22

> PROFIA s.r.o. wrote:
>
> Nevita nekdo prosim jak v D4 elegantne zjistit SN disku na kterem byla
> provedena instalave, nebo vubec jakou pouzivate ochranu :) proti piratum .

Ahoj,

tohle uz se tu probiralo, podivej se do archivu konference.

Mimo misu (Was: IB a sdileni)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1998 18:31:51

Zbysek Hlinka wrote:

> O to tu preci nejde. To kdysi delal Hornicek jako interwiew s
> Werichem, a ptal se ho co snida. "Obvykle kaviar a sampanske."
> "A to vam chutna?" "Ne, ale nic drazsiho neni."

Ja vim, pokud si vzpominam, tak tam rikal "Ono neni nic drazsiho" .... :-)

IB a sdileni

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 18.10.1998 19:47:53

Riesenie tychto problemov je vecou databazoveho servera, tu su dovody:

1. Bez podpory servera nie je mozne vyriesit problemy viacuzivatelskeho
pristupu k udajom: napr. v pripade prepisovania zaznamov je potrebne
zabezpecit zamknutie zaznamu, co musi robit server

2. Ak sa tieto problemy vyriesia na serveri, mate zaruku, ze pre akehokolvek
klienta (napr. i ked sa uzivatel prihlasi priamo na server bez vasho
programu) mate zabezpecenu integritu dat. Dalsie vyhoda je, ze problem
sa riesi len raz (nie pre kazdeho klienta zvlast), co je samozrejme
efektivnejsie a spolahlivejsie, ... Velmi dolezite je tiez to, ze server
vam zaruci integritu dat aj v pripade vypadku systemu (takisto
pravdepodobnost vypadku servera byva podstatne mensia ako pocitaca
klienta). Napr. ak tesne pred vykonanim AfterInsert pocitac zamrzne
alebo vypadne prud, moze sa stat (ak nepouzijete transakciu), ze sice
zaznam sa vlozi do tabulky ale AfterInsert sa uz nevykona a do tabulky
historie sa tento zaznam uz nedostane. Su to velmi neprijemne chyby,
ktore sa aj velmi tazko zistuju a pritom je ich mozne velmi jednoducho
na strane servera riesit. Databazovy server totiz priamo poskytuje
prostriedky (triggre a storovane procedury), ktore tieto zalezitosti
(integritu dat) dokazu velmi ucinne zabezpecit. Napr. uplnu historiu
zmien v tabulke viete urobit priamo na serveri pomocou troch triggerov
(pre DELETE, INSERT a UPDATE), pricom viete presne zistit aj cas/datum
zmeny, prihlasovacie meno uzivatela, ktory zmenu urobit a takisto obsah
zaznamu pred a po zmene a o tieto udaje pripadne historiu doplnit.

Este jedna poznamka: zabezpecenie viacuzivatelskeho pristupu pomocou
prepisovania len niektorych neprekryvajucich sa poloziek podla mna nebude
fungovat (aj ked som to neskusal, myslim si, ze data jedneho z uzivatelov sa
stratia) ale taketo postupy pokial nie su vyrobcom servera garantovane
do softwaru nepatria bez ohladu na to, ci funguju alebo nie.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>zmenen.
>Mohu prece v pripade piotreby ukazat tu zmenu a nechat na uzivateli,

IB a sdileni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.10.1998 20:09:10

> To jsou jasne argumenty. U me konkretne je problem zvyku a te zelezne
> kosile.

Ale jo, to je logicke, vzdyt u SQL Serveru je to znat - od sebe se
jednotlive druhy natolik lisi, ze trva pekne dlouho, nez se na nem
naucis poradne delat. Je stale se co noveho ucit. Vzdyt jen k tomu
Sybase SQL Anywhere jsou tak silene tluste bichle...

> [...]
> mam. Do anywhere bych musel investovat. Presto jsem o tom u v� ne
> take uva oval. A bude trocha casu (mo n� nekdy), tak to vyzkou �m.

Rozhodne to za to stoji, nicmene i tam jsou jeste mezery. Ale ono
to vyplyva uz vubec z funkce replikace. A pak take je to tak, jako
kdyz prechazis z lokalnich tabulek na SQL - musis zacit uplne
znovu vyvijet cely database design. Totez, kdyz chces replikace,
proste navrh pro replikovanou SQL databazi je uplne jiny nez pro
normalni SQL databazi. Porad musis pocitat s kdejakou moznosti,
co se muze kde udat...

> Pouzivas jenom Anywhere nebo jsi schopen to porovnat vykonove s
> Interbazi a SQL Links, resp. s jinym serverem.

Pouzivam jen Anywhere, lokalni tabulky a FlashFiler. Mam jen
Delphi Professional a tak nemam SQL Links... take proto.

> Jak je to s rychlosti toho Titanu a pripadne tez s jeho chybovosti?

Titan je v teto chvili nejlepsi nahrada BDE na svete. Zcela
urcite tam nejake chyby budou, tak jako v kazdem programu.
Ale rozhodne je Titan lepsi nez ODBC, to je evidentni.

Neni zadny problem si to vyzkouset bez jakekoliv neuvazene
investice, protoze na Sybase SQL Anywhere i na Titan jsou
trial verze... Ale chce to cas, to je jasne.

> [...]
> nekteri programatori "zavislaci" na tvrdych zamcich. Chtel jsem vedet,
> zda je to zvyk z normalnich souboru nebo zda jsem divnej ja, kdyz je

Ja je take nepotrebuju.

Prenos dat pres Internet

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 18.10.1998 21:31:28

Myslim, ze samotna komunikacia (prenos dat medzi pocitacmi pomocou TCP/IP)
by sa mala dat naprogramovat pomocou Delphi komponentov TClientSocket
a TServerSocket, pripadne podobnymi, ktore pracuju s WSOCK32.DLL kniznicou.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 19.10.1998 00:18:40

To je rozhodne pravda.
Lenosti a hlouposti uzivatelu se lze branit jen tezko. To pak vyvstava
filozoficka otazka, co je mensi zlo.
Prepsat data nebo blokovat praci po neurcite dlouhou dobu?
Zrovna tak totiz liny a hloupy uzivatel otevre edit a uz se nenamaha s jeho
ukoncenim. Klidne odkraci na cigarko nebo take domu.
Na tuto otazku si uz musi kazdy odpovedet sam. Je to tezke.
Ja volil zatim ten prvni pripad a zatim me uzivatele nenafackovali.
> [...]
>uzivateli??? Jsou to stvoreni lina (a nekdy i hloupa), takze se vzdy
>rozhodnou pro zapis VLASTNICH udaju (at si to ten druhy udela znova, co

Off topic : Hledame programatora

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 19.10.1998 00:55:19

> Teda, vy ste ale nenazrany :-) Co bych mel rikat ja a potazmo vsichni
> mimoprazsti....... Jo, holt prazaci.....
----
Co s tim maji spolecneho prazaci? Vzdyt si to trochu spocitej a uvidis za
kolik budes
vlastne delat. Dostanes se do mene vyhodnych podminek, nez kdybys byl v
zamestnaneckem vztahu. Odecti si rezii, porid si pocitac, Windows, Delphi.
Odecti soc. a zdrav. pojisteni, nemocenskou a dan.
Dostanes se mozna na 40% prijmu. K tomu zadna placena dovolena, zadne
naroky na podporu a jine zamestnanecke vyhody vyplyvajici ze zakoniku prace.
Namisto pravidelne mzdy ti zustane pouze vira, ze zadavatel prace bude mozna
take platit pravidelne. Kdyz ne, tak ti zbudou jen oci pro plac a nekonecne
soudni spory.
To vse lze podstoupit, ale ne za takto nevyhodnych podminek. Budes do techto
rizik vstupovat za nejakych 40 Kc/hod?
Proto myslim, ze 1 000, Kc na den programatora zivnostnika (oni casto
pracuji 8 az 14 hodin) je malo a nikoliv nenazranost.
Jaro

Dynamicky SQL dotaz (2)

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 19.10.1998 02:39:34 pdt

Je to jednoduche pouzij dalsi komponentu Query tedy Query2.
Do SQL napln to co je dole a pomoci volani
napr.
Edit1.Text:=3D'Celkova cena: ' +
Query2.FieldByName('SUM OF cena').AsString;)

naplnis do pozadovaneho pole hodnotu kterou potrebujes a
grid se pritom nezmeni.

Karel Vlcek
tel.: +420 602 264812
poskytovani software
Vlcekk(zv)hotmail.com
> [...]
>vytvori novy sloupec (SUM OF cena) kam se zobrazi vysledek tohoto
dotazu
>- tj. soucet - celkova cena. Pritom v DBGridu zustane jen ten jeden
>akualni zaznam, ostatni zmizi. Neslo by to osetrit tak, ze by vysledek
>SQL, tj. soucet cen se zobrazil nekde jinde (to bych vedel jak:=20
>Edit1.Text:=3D'Celkova cena: ' +
> Query1.FieldByName('SUM OF cena').AsString;)
>ale aby se soucane uz nezobrazoval v DBGridu, a aby pokud mozno DBGrid
>zustal v nezmenem stavu?
>Asi to souvisi s tim nactenim pres fields, ale to mi zatim nic nerika

>>> Query1.Sql.Add(T);

Subor s heslami

[*] IKO(zv)kamarad(tec)cz - 19.10.1998 06:52:05

Neviete, ako zo suboru PWL vo Win adresary dekodujem hesla?

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Reference o C++Builderu pro programatora v neobjek

[*] vodicka(zv)mendelu(tec)cz - 19.10.1998 07:03:51

> [...]
> je vlastne psana v paskalu, coz me osobne prijde trochu zvlastni na produkt

Prave naopak. Ten, kdo se podiva na zdrojove texty VCL a zj. na unitu sysutils, zjisti,
ze tam je spousta kodu psana v asembleru. To ma vyhodu v optimalizaci rychlosti
kodu, jista nevyhoda je v prenostitelnosti, ale jelikoz dneska clovek stejne programuje
v 90% pro Windows systemy, tak o nic nejde.
Jsem sice privrzencem jazyka C++, ale pokud se clovek podiva na Delphi a podiva se
na prakticke vysledky (napr. velikost vysledneho exe souboru), tak musi smeknout.
Optimalizator skutecne odstranuje nereferencovane FUNKCE, u C++ mam obavu, ze
odstranuje pouze nereferencovane MODULY! (Pokud se pletu, prosim opravte me!)
A jelikoz Delphi umi pouzivat i vestaveny assembler, lze i s ni psat systemove veci, i
kdyz na druhou stranu ta syntaxe (myslim jazyka Pascal) pro to neni zrovna optimalni
a me osobne trosku proti srsti.(Jeden priklad za vsechny: obycejna smycka for neumi
sama o sobe pouzit klauzuli step; prace s ukazateli je velmi nesikovna,...)

>Take podpora ve srovnani s MSVC++ bude asi ponekud slabsi.
> Rozhodovani opet nebude jednoduche, nicmene v pripade ze je opravdu mozne bez
> problemu prekladat MFC kod, tak mas navic i VCL, a to uz neni spatne. Jeste

Ono je to i o cene. Pokud se nepletu C++ Bulder stoji kolem 80-90 tisic (myslim
enterprise verzi, bez te to uz dnes neni ono), kdezto cely Visual Studio enterprise
verze (tj. C++, Interdev, J++, Visual FoxPro, spousta dokumentace a ja nevim co
jeste) tuto cenu nedosahuje.

> posledni poznamka, uvadel jsi i Visual Basic, ale pokud vim tak ten dodnes
> nepodporuje OOP ani na urovni ObjectPascalu.

Otazka zni, zda spojenim VB a microsoftiho C++ nedosahnu vice, nez pouzitim C++
Builderu. A to nemluvim o tom, ze asi je lepsi mit za zady Microsoft (i s jeho zapory)
nez Inprise)

S pozdravem P.V.

Petr Vodicka
vodicka(zv)mendelu(tec)cz
Mendelova Zemedelska a Lesnicka Univerzita
UVT Ustav Vypocetni Techniky
Zemedelska 1
61300 Brno 13

tel. 420-5-4513 5052

Licence

[*] Jan Janecek <stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz> - 19.10.1998 08:05:39

> [...]
>omezena verze a po zadani nejakeho kodu (licencniho cisla) se zmenil v

Zkus pouzit napriklad komponentu Slock, nebo Sharelock (od Kenn Nesbitt).
Splni tve pozadavky bezezbytku...
Ja osobne preferuji Slock... Trosku slozitejsi, ale trochu lepsi... :))
Pokud budes chtit, tak blize na majlu nebo na ICQ..

S pozdravem a hodne nervu...
Stoupa

-------------------------------------
Jan Janecek - STOUPA
VOS_SPS
Pod Kozeluhy 100
Jicin 50601
EMAIL:stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz
stoupik(zv)xoommail.com
jan.janecek(zv)post(tec)cz
WEB: HTTP://members.xoom.com/stoupik

SN - HDD

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.10.1998 08:09:45

Martin Fron k wrote:

> DUREX :-))))))

Nebo 3 Vulkany. :-))

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Async32bit a interni buffer

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 19.10.1998 08:48:25

> [...]
>buffer dispatcheru AsyncPro ktery slouzi k rozesilani zprav o prijatych

Bohuzel neni, dival jsem se na implementaci prop InSize a zjistil jsem, ze
nakonec
se tak ci onak vola SetupComm. Takze vnitrni buffer je to same co vnitrni
buffer
Windows. A navic mi ta delka 8k pripomina alokacni krok. A delala mi to uz
predchozi
verze Async, ale moc jsem tomu nevenoval pozornost. 16bit verze to nedela.

>Mohl by jsi to zkusit zmenit primo ve zdrojaku AsyncPro, ale asi nelze
zarucit

:-)

>ze s tim nebudou nejake problemy. Na druhe strane je otazka jestli prece
jen
>neni nejaka chyba v tve aplikaci protoze tech 8k vetsinou staci, i kdyz pri

Ja vim, ale muj algoritmus byl postaven na jednoduche uvaze. Maji - li oni
buffer,
na co ho budu mit jeste ja? A tak si vsechna data necham nasypat do jejich
bufferu (1-65535 bajtu, vic ne) a pak se podivam co prislo na zacatku,
jestli
mi to sedi, vezmu si to, jinak to zahazuji (je spatne CRC).

Martin

P.S. Zkusim jeste napsat primo na TurboPower.

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.10.1998 08:48:23

> [...]

> obsah
> zaznamu pred a po zmene a o tieto udaje pripadne historiu doplnit.

[Martin Fron�k] Mas pravdu, ale nejde jen o integritu dat, ale
o OCHRANU PRACE UZIVATELE, a to takhle nezajistis - LOST UPDATES

Subor s heslami

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.10.1998 08:50:03

Nekde na internetu je program PWL View, ktery to umi,
ale priprav se na to, ze to bude trvat dlouho, tak
mozna tri-ctyri znaky hesla jeste snad pujdou, ale kazdy
dalsi znak bnavic znamena, ze to bude trvat az 256krat
dele.

Od: IKO(zv)kamarad(tec)cz[SMTP:IKO(zv)kamarad(tec)cz]
Odesl�no: 19. ��jna 1998 6:52
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Subor s heslami

Neviete, ako zo suboru PWL vo Win adresary dekodujem hesla?

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.10.1998 08:52:42

> [...]

> Na tuto otazku si uz musi kazdy odpovedet sam. Je to tezke.
> Ja volil zatim ten prvni pripad a zatim me uzivatele nenafackovali.

[Martin Fron�k] Vsak jsem psal, ze je mozne toto casove
ohlidat........

Pouziti objektu COM v DLL z Delphi.

[*] SCT Softmaker, s.r.o. <sm(zv)sct(tec)cz> - 19.10.1998 09:03:47

Vazeni.

Mel bych prosbu.

Jak pracovat s objektem z knihovny DLL (napsane v C++, COM objekt, virtual)
v Delphi (3 - prof.)

Asi by to melo jit pomoci INTERFACE, ale nejak se stale nedari to rozbehnout.
Mate na to nekdo prikladek?

Diky moc.
Hezky den vsem
Ing. Ludek Svoboda
sm(zv)sct(tec)cz

Set Focus

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 19.10.1998 09:16:51

Odes�latel: Marek Soukup <marek(zv)comberg.com>
> [...]
> jediny co jsem vymyslel je udelat to natvrdo casem (napr. Sender is
> Edit1 then Edit2.SetFocus) ale to mi neprijde zrovna genialni. Jde to

Pokud jsou Edity zarovnany pod sebou staci najit prvni nasledujici
nebo predchazejici se stejnou souradnici Left.

M.Vorisek

Opat Pascal kontra Delphi

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 19.10.1998 09:17:23

Caute

Vie mi z Vas niekto povedat ako nahradit stary Pascalovsky zapis pre D3 asi tohto znenia : PSP:=PTR(PREFIXSEG,0);

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 19.10.1998 09:21:40

Ahoj,
Taky se vam asi 3x zpomalily programy (ty moje byly psane v Delphi 2 a pouzival jsem BDE 4.51) po nainstalovani BDE 5? Je pravda, ze neni mozne v Dephi 4 pouzivat BDE 4.51, ale jen BDE 5? (Je-li to pravda, tak novou krabici s D 4 hazim z okna.) Da se s tou rychlosti neco delat? Vzdyt je to katastrofa.

J. Nadhera

e-mail: csh(zv)czn(tec)cz
WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

Subor s heslami

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 19.10.1998 09:33:54

super dotaz :-))) !

radsej ten subor *.PWL zmaz a dotycnemu neborakovi
nastav svoje vlastne heslo (windowsy sa pri starte spytaju);
potom si sadni do kuta a mozes sa rehotat ! :-!

--
Majte sa,
R.

Async32bit a interni buffer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.1998 09:38:50

Martin Nedopil wrote:
> [...]
> nakonec
> se tak ci onak vola SetupComm. Takze vnitrni buffer je to same co vnitrni

Ano, jenze ja myslel buffer disptcheru, ne buffer ktery pouziva primo driver.
Ten se samozrejme nastavuje vlastnosti InSize, ktera pak vola SeupComm. Podivej
se do zdrojaku na konstantu DispatchBufferSize (ve verzi 2.11).

> [...]
> jestli
> mi to sedi, vezmu si to, jinak to zahazuji (je spatne CRC).

Tvoje uvaha neni spatna, ale platila by v pripade ze bys nepouzival AsyncPro,
ale mel jsi nejakou jinou komponentu pomoci ktere by jsi cetl primo z bufferu
driveru. Jenze takhle se zase nedaji udelat jine veci ktere AsyncPro poskytuje.
Pokud potrebujes nacitat nejaky vetsi blok dat, tak si je musis ukladat do
nejakeho sveho bufferu. Musis to brat tak, ze komponenta ti vlastne jen
poskytuje data kdyz se objevi, to ze diky nejake jeji vnitrni strukture se jich
tam vic vejde nez je stacis odebrat neni urceno k tomu abys si je tam nechaval,
ale aby se zabranilo ztrate dat pokud je nestacis rychle odebirat. Je ale fakt,
ze by ta velikost bufferu dispatcheru mohla byt volitelna, pro pripad ze to nekdo
chce pouzivat trochu jinym zpusobem.

Zavreni MDIChildForm

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 19.10.1998 09:43:11

Dobry den,

mam MDI aplikaci a potrbuju podrizene formulare zavrit caHide, t.j. tak,
aby zmizel z obrazovky, ale aby zustaly v pameti. Kdy� se ho snazim
zavrit caHide, pise ze to nejde. Nevite jak na to? Aplikace je v D1.

S pozdravem Petr Riedel

MS SQL6.5 + image

[*] user <TYSLIC(zv)vsps-su(tec)cz> - 19.10.1998 09:57:25

Pekne pondeli....

V MSSQL6.5 jsem byl postaven pred problem ukladani souboru do
databaze. Myslel jsem si ze to neni zadny problem. Nadefinoval jsem
tabulku ve ktere je polozka IMAGE do ktere jsem ukladal soubor. Vse
fungovalo OK do te doby nez jsem se pokusil ulozit soubor vetsi nez
65kB. Rekl jsem si ze vse nemuze prece chodit napoprve a tak
jsem prochazel help a nasel SET TEXTLENGTH a pokusil se
prinutit databazi zapisovat vetsi soubor, no jo ale ono to nefunguje
a tak jsem laboroval s ruznymi nastaveni asi do pul jedne.... hmm..a
zase nic.... nesetkal se s tim uz nekdo a nebo nedelam nejakou
zakladni blbost ????

Za kazde nakopnuti diky
Jirka

MS SQL6.5 + IMAGE

[*] user <TYSLIC(zv)vsps-su(tec)cz> - 19.10.1998 10:02:23

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.1998 10:05:39

> [...]
>
> Caute
>
> Vie mi z Vas niekto povedat ako nahradit stary Pascalovsky zapis pre D3 asi

to je asi jeste z nejake historicke DOSove aplikace ? Ve Windows zadne PSP neni,
takze to muzes vypustit....

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.1998 10:14:56

> Jaroslav N�dhera wrote:
>
> Ahoj,
> Taky se vam asi 3x zpomalily programy (ty moje byly psane v Delphi 2 a
> pouzival jsem BDE 4.51) po nainstalovani BDE 5? Je pravda, ze neni mozne v

Ne, nic takoveho jsem nepozoroval (Paradox). Podivej se ale na nastaveni v BDE,
a taky jestli ty nastaveni mas v i registru. Uz se tu psalo ze po instalaci D4
(tedy i BDE 5) se nevytvorili polozky v registru. Treba tam bude podobny
problem.

> Dephi 4 pouzivat BDE 4.51, ale jen BDE 5? (Je-li to pravda, tak novou krabici
> s D 4 hazim z okna.) Da se s tou rychlosti neco delat? Vzdyt je to katastrofa.

Obavam se, ze se opravdu pouzivat neda (alespon me to nefungovalo). Chtel jsem
tim vyresit problem s FoxPro driverem. Ale taky me to stve, tech chyb je tam
vic nez je zdravo ....

Dynamicky SQL dotaz

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 19.10.1998 10:19:49

Nejjednodussi jsou 2 svazane query.

Query1 a DataSource1 napojene na DbGrid s celym seznamem CD, tedy
napr.

SELECT * FROM seznam

Pak budes mit Query2, ktere bude mit property DataSource =
DataSource1 a SQL napr.

SELECT SUM(Cena)
FROM seznam
WHERE Interpret = :Interpret

Muzes si vybrat, zda Query2 bude trvale otevrene, pak se soucty budou
zobrazovat soucasne se zmenou radku v Query1 (a pohyb po gridu bude
tedy pomalejsi), nebo ho muzes otevrit pouze tehdy, kdyz chces soucet
zobrazit.

Marek Prokop

On Friday, October 16, 1998 3:50 PM, MIKE� P�emysl
[SMTP:premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz] wrote:
> [...]
>
> Pokud jste nekdo neco takoveho delal, prosim poradte.
>
> Jedna se o lokalni paradox tabulky a D2. Diky.

propojeni s Informixem

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 19.10.1998 10:19:37

Zdravicko...

Kdybych to chtel nelegalne, tak se prece neptam. :-)

> [...]
> SQL linky z C/S mohlo by to chodit - ale je to
> nelegalne(debata na tuto temu tu uz bola), tak to radsej nerob :-)

RXLIB HELP

[*] Tomko_Vincent <tomko(zv)vse.sk> - 19.10.1998 10:27:42

Nazdar,

Neviete nahodou niekto o nejakom popise (hlp,doc,txt..) ku kniznici
RXLIB 2.5 v inom ako ruskom jazyku ?

--
Ing. Tomko Vincent
tel. : 095 712 559

Reference o C++Builderu pro programatora v neobjek

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 19.10.1998 10:35:59

vodicka(zv)mendelu(tec)cz Mon, Oct 19, 1998 at 07:03:51AM +0000 pise:

> Otazka zni, zda spojenim VB a microsoftiho C++ nedosahnu vice, nez pouzitim C++
> Builderu. A to nemluvim o tom, ze asi je lepsi mit za zady Microsoft (i s jeho zapory)
> nez Inprise)

Dobry den.

Mel jsem tu cest pracovat dost dlouho jak s MS VC++, tak s BC++B a musim
rict, ze rychlost navrhu a rcyhlost vysledneho kodu byla u BC++B lepsi.
Naopak MS VC++ se lepe navazovalo na ostatni MS aplikace (necekane) a bylo
sto prekladat pro palmtopy apod. veci.

Ale protoze dnes rozhoduje rychlost navrhu, intuitivnost prostredi a
rychlost behu vysledne aplikace, BC++B se ukazal schudnejsim resenim. I kdyz
stoji pomerne dost. Ale Inprise nabizi vyhodne cross-upgrade

milan sorm
Milan Sorm (aka John Popelnik) telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

Finito RX English Help

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 19.10.1998 10:38:04

Jeee to uz jsme tu dlouho nemeli. Uz si ani nepamatuji, kdo takovouto lumparnu
udelal naposledy - nebylo to nahodou neco podobneho ;-)

..... a mail server se muze zblaznit ... radosti

nebylo pro takove lidi urceno FTPko?

2x200kb (od dvou lidi) *400 prihlasenych ... to je neco kolem 160 MB ;-)) no
asi bude na rychle lince, kdyz to rozchodi tak rychle.

Uzavirejme sazky - posle do mesice nekdo jeste jeden takovy soubor ?
// tj. nepocitam tady ty dva (finito rx... a re <none> )

Mti.

-----P�vodn� zpr�va-----