Delphi -> C

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 19.10.1998 10:49:20

Dobry den,

chcem sa opytat, ci nema niekto skusenosti s prekladom programov
napisanych v Delphi 3.0 do C.

Lubos.

Opat Pascal kontra Delphi

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.10.1998 10:49:12

Ahoj
PSP existuje i pro Windows programy a PrefixSeg ukazuje na pocatek teto
sktuktury, ktera neni generovana systemem Windows ale primo Delphi. Tato
stuktura nemus� byt vzdy na zacatku programu (pro DLL je PrefixSeg nastaven
vzdy na Null). V PSP jsou uschovany adresy rutin pro terminate, Error ale i
treba parametrovy radek v bezne delce (127). Podle dokumentace v Delphi 1
jsou generovany dva PSP (pro DOS cast, ukonceni s hlaskou ze jsou pozadovany
Windows a pro Windows). Struktura zaznamu PSP nebyla soucasti standardnich
typu Pascalu (nebyla zminovana). PSP musi byt nekde deklarovan a potom lze
pouzit nastaveni struktury (pro bezne aplikace neni potreba, pro praci s
ErrorAddr lze pouzit bezne operace, pro parametry na radku take, ostatni je
dost hazard). Staci to?

> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 19. ��jna 1998 9:06
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Opat Pascal kontra Delphi

> asi
>
> Ahoj,
>
> to je asi jeste z nejake historicke DOSove aplikace ? Ve Windows zadne PSP
> neni,
> takze to muzes vypustit....
>
> --
> Petr Vones, amatersky programator

Zavreni MDIChildForm

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 19.10.1998 10:52:29

On Monday, October 19, 1998 8:43 AM, Riedel Petr
[SMTP:Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz] wrote:
> mam MDI aplikaci a potrbuju podrizene formulare zavrit caHide, t.j.
> tak,
> aby zmizel z obrazovky, ale aby zustaly v pameti. Kdy� se ho snazim
> zavrit caHide, pise ze to nejde. Nevite jak na to? Aplikace je v
D1.

Opravdu to nejde.

Marek Prokop

Async32bit a interni buffer

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 19.10.1998 11:14:00

A cele se to komplikuje ...

{$IFNDEF Win32}
{Limit InSize and OutSize}
if (InSize > 32768) then InSize := 32768;
if (OutSize > 32768) then OutSize := 32768;
{$ENDIF}

Tohle jsem nasel v Async zdrojaku. Podle toho, bych nemel v 16bitech
alokovat vice nez
32k. Ja ale muzu klidanko cist 64k. Dival jsem se na DispatchBufferSize, je
to opravdu
8192 bajtu. Ale jak rikam, v 16bitech to jede, v 32 ne!
Jsem z toho zmaten.

Martin

>Ano, jenze ja myslel buffer disptcheru, ne buffer ktery pouziva primo
driver.
>Ten se samozrejme nastavuje vlastnosti InSize, ktera pak vola SeupComm.
Podivej
>se do zdrojaku na konstantu DispatchBufferSize (ve verzi 2.11).

>Tvoje uvaha neni spatna, ale platila by v pripade ze bys nepouzival
AsyncPro,
> [...]
>Pokud potrebujes nacitat nejaky vetsi blok dat, tak si je musis ukladat do
>nejakeho sveho bufferu. Musis to brat tak, ze komponenta ti vlastne jen
>poskytuje data kdyz se objevi, to ze diky nejake jeji vnitrni strukture se
jich
>tam vic vejde nez je stacis odebrat neni urceno k tomu abys si je tam
nechaval,
>ale aby se zabranilo ztrate dat pokud je nestacis rychle odebirat. Je ale
fakt,
>ze by ta velikost bufferu dispatcheru mohla byt volitelna, pro pripad ze to

Dynamicky SQL dotaz (2)

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 19.10.1998 11:18:50

Funguje to, diky moc. Jen se do SELECTu musi pridat klauzule GROUP BY
Interpret, jinak to hl�s� run-time chybu.
Mam ale jeste jeden problem, kdyz se SQL dotaz provede, v DBGridu se
vytvori novy sloupec (SUM OF cena) kam se zobrazi vysledek tohoto dotazu
- tj. soucet - celkova cena. Pritom v DBGridu zustane jen ten jeden
akualni zaznam, ostatni zmizi. Neslo by to osetrit tak, ze by vysledek
SQL, tj. soucet cen se zobrazil nekde jinde (to bych vedel jak:
Edit1.Text:='Celkova cena: ' +
Query1.FieldByName('SUM OF cena').AsString;)
ale aby se soucane uz nezobrazoval v DBGridu, a aby pokud mozno DBGrid
zustal v nezmenem stavu?
Asi to souvisi s tim nactenim pres fields, ale to mi zatim nic nerika
... sorry, jsem uplny zacatecnik.

Diky, P. Mikes

MSACCESS a bloby

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 19.10.1998 11:35:42

Ahojte,

podarilo se nekomu ulozit do MS Access 97 pres primy link
MSACCESS (BDE4.51) pole vetsi, nez 255 znaku ?
Mne se to nedari a nedari.
Zkousel jsem na strane Accessu volit pole typu Char, Memo, OleObjekt,
na strane klienta TParam.AsString, AsMemo, AsBlob a vsechny
kombinace selhaly, bud korektni vyjimkou EDBEngineError nebo fujtajblovou
externi vyjimkou.
Zajimave je, ze pres ODBC to jde bez problemu. Je snad potreba nejake
nastaveni v BDE (moc tam toho k nastavovani neni) ?

Dik, Martin

-----------

Ing. Martin Dupal
address: Geislerova 6
77200 Olomouc
Czech Republic
tel.: +420/68/5313130
fax.: +420/68/5313132
http://www.vision(tec)cz
mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

Off topic : Hledame programatora

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 19.10.1998 12:09:10

Nazdar vcisi....

jestli je tu jeste nejaky cecka, treba mi pomuze. Mam v C++ objekt (visual
c++ 6) a potrebuju ho dostat do DELPH (3)... Nevim proc, ale prez interface
mi to nechodi (ikdyz by teoreticky melo...). Mel uz nekdo nekdy podobny
problemek ??? (samotnej objekt je vytvoren v C++, do delph pak predan
pointer...)

v c++:

class Test {

virtual __cdecl Fn(TCHAR* name);
};

void Test::Fn(TCHAR* name) {
MessageBox(...,name,...);
}

a v delphi:

TTest=interface
Fn(text:PCHAR);cdecl;
end;
PTest=^TTest;.

x:PTest;

x:=CreateBlablabla; // z DLL

x.Fn('nejde to...');

L. Lostak

http://MP3.musichall(tec)cz/Pulse

Off topic : Hledame programatora

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.10.1998 12:10:08

vodicka(zv)mendelu(tec)cz wrote:

> Soc. a zdravotni se pocita ze zakladu dane. Jelikoz ale dnes stejne
> zivnostnici dane plati pouze vyjimecne (je az tak velky problem si psat
> fiktivni cestaky???), tak plati asi tak minima. A jejich soucet
> nepresahuje zdaleka (zdrav + soc) 1000 Kc, to jest ani ne tolik, jako u
> zamestnance s hrubym platem 9000 Kc.

Bleee, zabiha to sice jinam nez k Delphi, ale myslim si, ze neni na
skodu to tady trochu rozebrat, aby si programatori na volne noze a
programatori - zamestnanci ujasnili sve pozice.

Pojisteni se plat podle vyse prijmu za minuly rok. To, co tu pises,
plati mozna pro cloveka, ktery je sam a nema dohromady zadne
vydaje na svou osobu (treba bydli i u rodicu). Kdyz mas ale zivit i
rodinu, tak 100 000 (ale spise 200 000, kdyz mas jeste male deti a
manzelku, ktera je s nimi doma) rocne se uz schovava dost tezko,
to bys musel jezdit kazdy den (a kdy bys pracoval? :). Praxe tedy
byva takova, ze nektery rok vykazes vetsi prijmy, pak i vice platis,
a nektery rok, kdyz se hur dari, zijes z vynosu predchoziho roku.

Pro ukazku uvedu sve mesicni rezijni vydaje na firmu (a to se je
snazim udrzovat extremne nizke!):

Oboje pojisteni: 1144 (je to skutecne extremne malo, rozumna
nizsi hodnota je kolem 2000, minimum je 860 - to jsou vsak prijmy
na umreni hlady)
Telefony: cca 900 Telecom + 700 mobil (dohromady nikam
netelefonuji, styk se zakazniky obvykle obstarava firma, pro kterou
delam zakazku)
Cestovni naklady: cca 1000 (prakticky nikam nejezdim)
Bankovni poplatky: cca 170 (snazim se kumulovat prijmy i vydaje
do vyssich castek, aby nebyl casty pohyb)
Internet: 575

Celkem: cca 4500. Jeste jednou upozornuji, ze tyto vydaje jsou
extremne nizke, protoze delam doma (neplatim tedy najem navic),
nepocitam v to ani elektrinu a podobne, uctuji si sam (coz me ale
zase stoji cas, ktery tedy nemohu venovat vlastni praci).

A ted dalsi vybaveni. Pro programovani nelze pouzivat nejakou
sunku, takze v letosnich cenach lze povazovat za minimalni
rozumny vydaj tak 40 000/rok (odpisy, vcetne tiskarny a
spotrebniho materialu). Za SW 30 000 (update za Professional, se
zapoctenim casti vyssiho vydaje za prvni nakup Delphi, plus nejake
knihovny, literatura, OS, ucetnictvi, antivir a podobne). To vychazi
na 5800/mesic (ale opet, velice, velice v uvahach setrim, je to spise
na prezivani nez skutecny rozvoj).

Takze uz jsme na vydajich 10300/mesicne, ktere jsou nezbytne
nutne pro zajisteni prijmu, zatim jsi si nekoupil ani rohlik. Kdyz
vezmu v uvahu, ze ucetnictvi venuji pouze (!!) jeden den v tydnu (jak
jsem psal, snazim se o minimalni pocet ucetnich pohybu), tak i v
cene 1000 Kc /den (ale spise 2500) mi to dela 11300/mesic (ale
spise 12800). Dejme tomu, ze dva dny mesicne (ale spis vice)
ztratim komunikaci se zakaznikem, ktere mi zpravidla nezaplati
primo (ale v cene prace, ktera tedy musi byt vyssi nez 1000/den).
Tedy dalsi 2000 (spise 5000). Takze uz jsme na castce nejmene
13300/mesic. Musim te vsak upozornit, ze to je rezim pro preziti,
ne pro rozvoj. I v uspornem system, ktery jsem tu uvedl, prekrocis
hrave v uspesnejsim obdobi rezijni castku 20 000 (i 30 000),
zejmena na pojistnem, telefonatech a komunikaci se zakazniky
vcetne cestovnich nakladu.

Domniva se snad jeste nekdo, ze 1000/den je prijatelna castka
kdekoliv v tomto state? A to jsem si jeste neudelal ani den volna a
nezaplatil ani korunu dani (z te 1000 bych na dane stejne ani
nevydelal, leda tak na podporu v nouzi).

Mozna, ze nakonec takoveho cloveka najdou. Takoveho bych vsak
chtel poznat.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Dynamicky SQL dotaz (2)

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 19.10.1998 12:17:11

> [...]
> Query1.FieldByName('SUM OF cena').AsString;)
> ale aby se soucane uz nezobrazoval v DBGridu, a aby pokud mozno DBGrid

Nazdar,

ten SELECT si mozes spustit v inom Query(2) a potom to nacitat do Editu
tak, ako si napisal (mozes pouzit ... Query2.Fields[0].AsString;). Na toto
druhe Query uz nemusis napojit ani DataSource ani DbGrid.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

STATUS_CONTROL_C_EXIT

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 19.10.1998 12:23:06

Nevite co znamena tato chyba (217) - a jestli je to opravdu tohle,
kdyz mi aplikace po ukonceni hlasi Runtime error 217 ?

Diky,
Mirun

Pouziti objektu COM v DLL z Delphi.

[*] pjotr(zv)gratex.sk - 19.10.1998 12:28:52

z menu project vyberies Import Type Library a zvolis tu Dll-ku v ktorej
sa
nachadza ten COM objekt, Delphi potom automaticky prida do tvojho
projektu unit v ktorom mas definovany interface objektu.
objekt potom pouzivas normalne ako hociktory iny...
Metody a properties COM objektu si tiez mozes pozriet v Type Library
Editore -->
jednoducho zvolis z File->Open a vyberies tu Dll s COM-om

Od: user [SMTP:TYSLIC(zv)vsps-su(tec)cz]
Odesl�no: 19. ��jna 1998 11:48
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: MS SQL6.5 + IMAGE

Pekne pondeli....

V MSSQL6.5 jsem byl postaven pred problem ukladani souboru do
databaze. Myslel jsem si ze to neni zadny problem. Nadefinoval jsem
tabulku ve ktere je polozka IMAGE do ktere jsem ukladal soubor. Vse
fungovalo OK do te doby nez jsem se pokusil ulozit soubor vetsi nez
65kB. Rekl jsem si ze vse nemuze prece chodit napoprve a tak jsem
prochazel help a nasel SET TEXTLENGTH a pokusil se prinutit databazi
zapisovat vetsi soubor, no jo ale ono to nefunguje a tak jsem
laboroval s ruznymi nastaveni asi do pul jedne.... hmm..a zase nic....
nesetkal se s tim uz nekdo a nebo nedelam nejakou zakladni blbost ????

Za kazde nakopnuti diky
Jirka

Pouziti objektu COM v DLL z Delphi.

[*] Richard Cvach <cvach(zv)softhome(tec)net> - 19.10.1998 12:56:34

[P��loha v souboru: smime.p7s]
> [...]
>v Delphi (3 - prof.)

>Asi by to melo jit pomoci INTERFACE, ale nejak se stale nedari to rozbehnout.

Mno, pokud je to COM objekt (tedy registrovan� ve win.registry pres GUID) tak neni nic jednodussiho nez
dat v Delphi menu Component / Import ActiveX control a on napise celej unit s interfacema sam a zaradi objekt do palety (ActiveX) coby normalni komponent.

Pokud ne, jde to celkem dost jednoduse pres ty interfaces, jeden z nejlepsich prikladu je interpretace MS DirectX v Delphi (da se stahnout na kazde rozumne Delphi strance)

--------------
Richard Cvach, cvach(zv)softhome.net
Computer Crypt, poc�tacov� klub v atomov�m krytu
http://computer.crypt.hide(tec)cz , mailto:computer.crypt(zv)hide(tec)cz

Soubor s heslami

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 19.10.1998 13:31:57

Taky by me zajimalo jak pracovat se souborem *.PWL, ale mozna, ze by jsme si
meli nejdrive ujasnit k cemu ten soubor slouzi:

Kazdemu uzivateli, ktery se prihlasi do Windows se vytvori soubor *.PWL.
jako nazev souboru se pouzije jmeno uzivatele. Tento soubor potom pouzivaji
ruzne aplikace, ktere maji nejakou ochranu heslem. Kazda takova aplikace do
ktere uzivatel zada heslo si toto heslo zapise do souboru PWL. Pokud se
stejny uzivatel prihlasi znovu do Windows a spusti stejnou aplikaci,
aplikace by uz nemela vyzadovat heslo ale mela by si ho zjistit ze souboru
PWL prave prihlaseneho uzivatele. Takze to je vlastne takovy seznam hesel
jednotliveho uzivatele pro ruzne aplikace. Kdysi jsem potreboval tento
zpusob implementovat ve sve aplikaci, ale nesehnal jsem zadnou dokumentaci
ani mi nikdo neporadil v konferenci jak na to.

Vita

Jeste jednou: Pouziti objektu COM v DLL z Delphi.

[*] SCT Softmaker, s.r.o. <sm(zv)sct(tec)cz> - 19.10.1998 13:34:16

Jasne, pokud se jedna o typovou knihovnu (pokud tomu rozumim, tak o plne
OLE, zalozene na IUnknown)
Ale tohle je trochu jinak, kousek kodu poslal do konference (chvili po mne)
L. Lostak z M-PRO

Svoboda

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: pjotr(zv)gratex.sk <pjotr(zv)gratex.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ��jna 1998 13:15
P�edm�t: RE: Pouziti objektu COM v DLL z Delphi.>z menu project vyberies Import Type Library a zvolis tu Dll-ku v ktorej
> [...]
>Editore -->
>jednoducho zvolis z File->Open a vyberies tu Dll s COM-om

komponenta pro dbf

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 19.10.1998 13:38:12

caute!
nemate nekdo nejakou komponentu pro pristu k DBF 5, aniz bych musel
pouzivat BDE? pride mi to jako zbytecny tahat sebou celej ten
balast... :-)

dik
roman

MSACCESS a bloby

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 19.10.1998 13:50:38

Ja ukladam do blobu svoje binarni data, ktera jsou urcite vetsi nez 255
bajtu. Nemusel jsem nic specialne nastavovat a funguje mi to. Pouzivam
polozku OLE objekt a v Delphi to ukladam pomoci metod LoadFromStream a
SaveToStream objektu TBlobField. Pro dlouhy text pouzivam polozku Memo a
taky jsem se tam nesetkal s takovym problemem. Mam BDE 4.51 a Delphi 3.

Vita

Soubor s heslami

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.10.1998 14:17:12

Pozn.
Tento soubor take slouzi i k tomu, ze se do nej zapisuje
heslo, ktere uzivatel nastavi pro sdilenou slozku, tedy
pokud toto heslo nastvi-je to soubor Share.pwl-u Win3.X.
Myslim Tim, ze pokud ja nabidnu se sdileni slozku a nastavim
k ni heslo. Pokud se nekdo na tuto slozku napoji muze si toto
heslo ulozit do sveho PWL souboru.

----------
Od: V�t�zslav Gazda[SMTP:softda(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 19. ��jna 1998 14:31
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Soubor s heslami

[...]

Komponenta pro DB

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 19.10.1998 14:25:27

Ahoj vsem,

nemate nekdo prosim komponentu pro pristup k DB souborum.
Nejlepe pro Windows Paradox 7. Aby umela pouzivat indexy i SQL ?

Diik za kazdou informaci.

Petr

SQL a TTable

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 19.10.1998 14:33:22

Ahoj,

s Vasi pomoci se prokousavam spojenim SQL a Delphi. Jeste bych se chtel
zeptat, existuje-li nejaka souvislost mezi SQL a TTable, napr. INSERT INTO
... a Table1.Active.
Je nutne pred INSERTEM nastavovat Table1.Active na True ?

Vasek
V�clav Lukes
E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz, 511247(zv)sms.paegas(tec)cz
Tel.: 0603-511247

StayOnTop

[*] Dusanic Lubos <lubos(zv)iname(tec)com> - 19.10.1998 14:59:40

skusitli ste niekto v delphi3 volat (showmodal) zo stayontop formy inu
stayontop? mne to vzdy skonci tak, ze potom ani jedna nie je stayontop
... problem je, ze v delphi2 toto funguje v poriadku ...

vdaka

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Zamykani zanamu v Accessu

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 19.10.1998 17:01:59

Neviem, ci to BDE 5 podporuje ale MS Access umoznuje tzv. pesimisticke
zamykanie, ked je pocas editacie zaznamu zamknuta 2kB stranka a uzivatelia
si teda zaznamy nemozu prepisovat. Jet Engine 3.5 (v MS Access 97)
neumoznuje
len zamknutie jedneho zaznamu, ale zamyka vzdy celu stranku, ktora moze
obsahovat
aj viac zaznamov, co niekedy moze prekazat.

Zamykanie kazdeho zaznamu zvlast bude vediet az MS Access 2000 (Jet Engine
4.0).
Okrem toho bude mat MS Access 2000 moznost pouzivat miesto Jet Engine 4.0
aj tzv. MSDE (Microsoft Data Engine), co je MS SQL 7 plne kompatibilny
server
pracujuci lokalne a s urcitymi obmedzeniami na velkost databazy, takze bude
vlastne
k dispozicii MS Access na SQL databaze. Bude tam tiez wizard, ktory umozni
prevod
lokalnej MS Access aplikacie (pouzivajucej Jet Engine) na client/server
technologiu
s MSDE, ktora je ale skalovatelna az na MS SQL 7 Enterprise.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

From: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: Monday, October 19, 1998 9:33 AM
Subject: RE: IB a sdileni

>Martin Fron�k
>ZZN Slan� a.s.
>Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
>tel. +420-314-522986
>e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [Martin Fron�k] Mas pravdu, ale nejde jen o integritu dat, ale
>o OCHRANU PRACE UZIVATELE, a to takhle nezajistis - LOST UPDATES

SQL a TTable

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 19.10.1998 23:03:25

On Monday, October 19, 1998 1:33 PM, Lukes V�clav
[SMTP:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz] wrote:
-snip-
> zeptat, existuje-li nejaka souvislost mezi SQL a TTable, napr.
> INSERT INTO
> ... a Table1.Active.
> Je nutne pred INSERTEM nastavovat Table1.Active na True ?

Neni to nutne. Pristup k databazi probiha vzdy v ramci konkretni
jedne instance urcite komponenty. Muzes mit treba 5 komponent TTable
a 5 TQuery, vsechny nad jednou databazovou tabulkou, ale vsechny
budou navzajem nezavisle.
V pripade TQuery je jen treba zvolit spravnou metodu pro provedeni
SQL prikazu. Open pro select a ExecSQL pro ostatni (insert, update,
delete).

Marek Prokop

Re[2]: propojeni s Informixem

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 19.10.1998 23:03:20

To ze budes mit SQL links ti moc jeste nepomuze. Musis mit jeste
produkt I-connect, ktery ti propoji Infix k Delphi. Jo a jeste musi
byt Informix aspon 5.xxx, na nizsi verze snad ani nelze jit z Delphi.
Ten I-Connect je od Informixu a stoji neco kolem 5 - 10 litru.

FJ> Zdravicko...

FJ> Kdybych to chtel nelegalne, tak se prece neptam. :-)

FJ> F.

IB a sdileni

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 19.10.1998 23:31:00

Row-level locking ma MS SQL 7 aj Anywhere 6.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Od: Mor�ol Marian [mailto:Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 1998 8:02
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Arj Komponenta

[...]

Komponenty od Fr. Piete

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.10.1998 08:32:38

> [...]

> heslem. A to umi jenom HTTP(THTTPCli) od FPiette.
> Snad jen ze by k nim mohl byt i nejaky help ne jenom vzorove priklady.

[Martin Fron�k] A pohlednici jsi poslal? :-)

Win NT Charset

[*] Posp�il Tom� <Tomas.Pospisil(zv)pvt(tec)cz> - 20.10.1998 08:41:17

To je prave to co nechci delat.
Predstav si ze bych to musel zmenit u vsech Formu ve vsech programech ktere
jsem napsal.
Proto chci nastavit Easturope_charset nekde v NT na parametry
Default_charset.

Pospa

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Lubor Kolar [SMTP:lubork(zv)tnet(tec)cz]
> Odesl�no: 19. ��jna 1998 18:06
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Win NT Charset

> Nevim, zda ti to pomuze, je to spis takovy jednodussi, ale me to
> vyhovuje. Tu formu, kde mam tech hodne objektu, si necham zobrazit jako
> text a potom to pomoci find/replace zamenuju. Lip bohuzel neporadim.
> >

> Lubor bIRDIE Kolar
> ====================
> GSM Phone: +420-603-410019
> ICQ: 18587772

UpdateSQL v DBGridu

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 20.10.1998 08:41:37

> [...]
> delam UPDATE.
> Nevim jak poznat, ktery zaznam byl menen a ktery ne. Je to pak zdlouhave

Nazdar,

myslim, ze nemusis prechadzat zaznamy. Staci zavolat Query1.ApplyUpdates
a ono to vsetko zapise samo.
Neviem ako to mas urobene, ale pre istotu:
Musis nastavit Query1.CachedUpdates na True;
napisat v Query1.SQL prikaz "select * ...";
UpdateSQL1 vlozit do Query1.UpdateObject;
Poklikat na UpdateSQL1 -> otvori sa editor
stlac Select Primary Keys, Generate SQL, OK;
a je to (dufam :).

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Komponenta pro DB

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 20.10.1998 09:20:45

Mam free program na pracu s dbf, paradox a pre SQL databazy (vyuziva BDE).
Ked mi napisete mozem vam poslat 340 KB zip.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> Od: Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz>
> Pre: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> Predmet: Komponenta pro DB
> D�tum: 19. okt�ber 1998 14:25
>

> Ahoj vsem,
>
> nemate nekdo prosim komponentu pro pristup k DB souborum.
> Nejlepe pro Windows Paradox 7. Aby umela pouzivat indexy i SQL ?
>
> Diik za kazdou informaci.
>
> Petr

Re[2]: propojeni s Informixem

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 20.10.1998 09:39:29

Zdravicko...

To by snad ani nebyl problem, koupit za 5 - 10 litru I-Connect, problem
je, ze je k tomu potreba koupit za dalsich 90 litru SQL links.

F.

> [...]
> byt Informix aspon 5.xxx, na nizsi verze snad ani nelze jit z Delphi.
> Ten I-Connect je od Informixu a stoji neco kolem 5 - 10 litru.

Dotaz.

[*] Pepa <josef.polak(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 20.10.1998 09:55:35

Prominte, ale jsem v teto konferenci NOVY.

Pred nedavnem jsem zacal programovat v DELPHI a potreboval bych se
dozvedet, jak udelat, aby Windows nezobrazovaly pri spusteni programu
jeho nazev ve stavovem radku.

Diky.

Soubor s heslami

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 20.10.1998 10:07:19

Tento postup jsem chtel taky zaclenit do sve aplikace. Dostal jsem se
k tomu bodu, ze v Ovladacich panelech v programu Hesla vytvorim odkaz
na svou aplikaci a nastavim ji na moznost sloucit se se sluzbou
prihlasovani do Windows. Pote v aplikaci kontroluji, zda se uzivatel
prihlasil do Win pres heslo nebo ne. Pokud se prihlasil pres heslo,
staci zkontrolovat, zda je dany uzivatel zaveden v mem programu a pote
mu umoznim pristup k programu.

Radim Mik

> [...]
> zpusob implementovat ve sve aplikaci, ale nesehnal jsem zadnou
> dokumentaci
> ani mi nikdo neporadil v konferenci jak na to.

Torry

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 20.10.1998 10:13:11

Zdravim,

existuje na Torry vyhledavani? Hledam hledam ale marne.

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Delphi 4 - TClientDataSet ....

[*] Skolsky urad Hodonin <su3706ho(zv)uiv(tec)cz> - 20.10.1998 10:35:19

Pred chvili jsem si nainstalovat Delphi 4.0 Professional a k tomu
prislusny servis pack.
Po nahozeni Delhi jsem vsak zjistil, ze me na nastrojove liste chybi
componenta
TClientDataSet.. Muzete me nekdo poradit jak ji tam dostat ???
Zkousel jsem ji tam narvat manualne ale jako by vubec ve VCL nebyla ....

Diky za kazdou radu ...

Delphi 4 - TClientDataSet ....

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 20.10.1998 11:22:03

No jestli vubec ve verzi Professional je . Mam dojem, ze je dodavana jen
do verze C/S.
> [...]
> TClientDataSet.. Muzete me nekdo poradit jak ji tam dostat ???
> Zkousel jsem ji tam narvat manualne ale jako by vubec ve VCL nebyla

NET file pri SQL

[*] honzajl(zv)email(tec)cz - 20.10.1998 11:51:37

Zdar vsici,

Na server Microsoft SQL 6,5 pristupuju i s pouzit�m TTable.
-nevyhnutelne

Ovsem v s�ti to druhymu zahl�s� :
"Application is controled by another .NET file"
Nojo, ale kde ten sic�k JE? Kde to zjist�m?

Predem d�ky moc!

.............Honza

PS: Tak nejak by se to ted melo zav�st a pouz�vat a .. :-(

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Dotaz.

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 20.10.1998 13:03:16

> Pred nedavnem jsem zacal programovat v DELPHI a potreboval bych se
> dozvedet, jak udelat, aby Windows nezobrazovaly pri spusteni programu
> jeho nazev ve stavovem radku.

Nazdar,

ak chces aby si tam mal iba prazdne okienko a ikonku tak
Application.Title:=''; :)))

Ale ak tam nechces mat ani okienko tak si stiahni z Vitovych stranok
(http://www.tda(tec)cz/vita/delkom.htm) komponentu TTryIcon , ta to vie.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Uvodni logo

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 20.10.1998 13:48:06

Nevite nekdo jak nejjednoduseji vyrobit v D2 uvodni logo programu?
Za vsechny tipy dekuji.

P. Mikes,
Ewarex t.s.n.
Zlin

Uvodni logo

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 20.10.1998 13:55:52

>Nevite nekdo jak nejjednoduseji vyrobit v D2 uvodni logo programu?
>Za vsechny tipy dekuji.
Vytvorit dialog box a ten zobrazit nemodalne (na nem je to logo). Pokud
potrebujes udelat non-rectangle window, tak vypocitat region a pak ho na ten
dialog pouzit (pokud je pri nabuhani vydet terba kolo a podobne...)...

L. Lostak

Uvodni logo

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.10.1998 14:00:22

Uz se tu probiralo. Mrkni do archivu konference.
Obecne se to dela tak, ze si udelas formular
s tim logem a potom v Project source udelas mezi
pred Create hlavniho formulare zobrazeni toho, s tim
logem a pred App.run ho sejmes.

program Project1;
uses Forms,
U MeLogo in 'U MELOGO.PAS', { Fromular s tim logem }
Unit1 in 'UNIT1.PAS' {Form1};
begin
with TForm LOGO.Create(nil do
begin
Show;
Update;
App.CreateForm(TForm1, Form1); // hlavni form
Free;
end;
Appl.Run;
end.

Je to psano z hlavy, takze ...

----------
Od: MIKE� P�emysl[SMTP:premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 1998 13:48
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Uvodni logo

[...]

[*] pcuhel(zv)deltax(tec)cz - 20.10.1998 14:03:52

Ahoj,

nevim jak u MSSQL, ale napriklad u paradoxich tabulek je mozno nastavit
v BDE Admin
NET DIR - cesta k souboru *.NET.
Vsichni!! uzivatele by meli mit tuto cestu stejnou (napriklad do sdileneho
adresare
na serveru napr. \\Server\public\).
Snad to pomuze.

Bye

Retezce

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 20.10.1998 14:15:47

Zdravim,

existuje moznost jak dostat z aplikace vsechny retezce ve forme
OBJEKT=RETEZEC?

Dekuji.
. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Uvodni logo

[*] Hojda Pavel <hojda(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 20.10.1998 14:29:51

FLogo:=TFLogo.Create(Application);
FLogo.Show;
FLogo.Update;
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TFMain, FMain);
FLogo.Hide;
FLogo.Free;
Application.Run;

Napis neco podobneho do projekt.dpr.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: MIKE� P�emysl [SMTP:premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl�no: 20. ��jna 1998 13:48
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Uvodni logo
>
> Nevite nekdo jak nejjednoduseji vyrobit v D2 uvodni logo programu?
> Za vsechny tipy dekuji.
>

> P. Mikes,
> Ewarex t.s.n.
> Zlin

Uvodni logo

[*] Baluch <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 20.10.1998 14:45:27

Pokud ti dobre rozumim tak xces pri inicializaci programu zobrazit nejaky
formular (treba s logem a progress barem nebo ja nevim s cim). Mrkni se na
Project source a pred Application Initialize vytvor ten tvuj form a pak ho
showni. Tesne pred Application.Run ho zavri a uvolni.

FormStart:=TFormStart.Create(Application);
FormStart.Show;
FormStart.Update;
Application.Initialize
Application.HelpFile := 'MUJHELP.HLP';
Application.CreateForm(...
FormStart.Close;
FormStart.Free;
Application.Run;

Tot fse. Ve startovacim formulari muzes treba zobrazovat postup pripojovani
k jednotlivym databazim apod.
Jestli xces aby formular nebyl "hranaty" (standart), ale aby byl treba ve
tvaru koziho bobku, pak ti doporucuju komponentu CoolForm, ktera se da
myslim najit na DSP. Pomoci ni muzes vytvorit formular jakehokoliv tvaru -
jen si vytvoris nejakou bitmapu jako masku a nastavis spravnou property, je
to opravdu legrace.
BTW, ta komponenta je free :-))) Jestli budes xtit tak ti ji pripadne mohu
poslat. Nejsem si ofsem 100% jist jestli je pro D2, i pro ne se ale neco
podobneho da najit, pripadne existuji postupy jak to udelat (viz. napr.
UDDF)

Czescz,
Baluch

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. ��jna 1998 14:09
P�edm�t: Uvodni logo

>Nevite nekdo jak nejjednoduseji vyrobit v D2 uvodni logo programu?
>Za vsechny tipy dekuji.
>

>P. Mikes,
>Ewarex t.s.n.
>Zlin

Komponenta pro DB

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 20.10.1998 15:24:36

Zdravicko...

Tomu nerozumim. Potrebuje tedy instalaci BDE nebo ne? Jestlize ano, pak
nechapu jeho smysl.

F.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
> Odesl�no: �ter�, ��jen 20, 1998 9:21
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Komponenta pro DB
>
> Mam free program na pracu s dbf, paradox a pre SQL databazy (vyuziva
> BDE).
> Ked mi napisete mozem vam poslat 340 KB zip.
>
> TUNGLI Jan
> tungli(zv)pvt.sk
>
> ----------

Service pack na Delphi 4 (was: Delphi 4 - TClientD

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 20.10.1998 15:36:32

Zdravicko...

Sice ti neodpovim (promin), ale spis se zpetam - tobe fungoval ten
serivce pack? Kdyz jsem ho aplikoval ja, po spusteni Delphi 4 C/S
(pujceny - aby to nekdo nedaval do souvislosti s mym dotazem na
propojeni s Informixem ;-) mi hlasil, ze CORIDE40.BPL nemuze neco najit
- uz si nepamatuji co, tusim neco ve VCLIDE40.BPL. Zkousel jsem to i na
jinych pocitacich, ale se stejnym vysledkem. :-( I kdyz, pravda, ty jsi
pouzil jiny balik (na Delphi 4 Professional)...

F.

> [...]
> TClientDataSet.. Muzete me nekdo poradit jak ji tam dostat ???
> Zkousel jsem ji tam narvat manualne ale jako by vubec ve VCL nebyla

Retezce

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 20.10.1998 15:37:27

Mozno my to dnes nemysli, ale vobec som nepochopil Tvoju otazku. O ake
retazce Ti ide a v akej forme a odkial ich vlastne chces?

Makra?

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 20.10.1998 15:40:53

Mam pravdu, ked si myslim, ze v Delphi (4.0) neexistuje nic take uzitocne
ako su makra v C++?

S pozdravom
Lubo Fule

Delphi & MS SQL

[*] rsoucekk(zv)email(tec)cz - 20.10.1998 16:00:50

Ahoj,

Pouzivam Delphi pro pripojeni na MS SQL 6.5.
Narazil jsem na zajimavost, ze kdyz pouzivam
UPDATE / INSERT pres TQuery pomoci parametru
(ParamByName apod) a nastane-li nejaka vyjimka
na serveru (poruseni unikatnosti indexu,
chyba v SQL prikazu apod.) Delphi nezahlasi
vyjimku a prikaz se neprovede. Pritom kdyz
se pripojim na InterBase, vsechno je korektni
(stejne tak kdyz promenne dam primo do
prikazu, tedy bez prametru) Je chyba
u mne, nebo je to nejaka vlastnost systemu?

Ahoj Radek

Uvodni logo

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.10.1998 16:03:02

A nebo TStartDialog od Viti ;-)

http://www.tda(tec)cz/vita/delkom.htm

Mac

MIKE� P�emysl wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Service pack na Delphi 4 (was: Delphi 4 - TClientD

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.10.1998 16:06:01

Mrkni se na Build verzi Delphi. Inprise vydal vice verzi a patch funguje
jen na build 5.37. Nezbyde nez si 'pujcit' novejsi verzi Delphi ;-)

Mac

Flaska Jakub wrote:

> [...]
>
> F.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 20.10.1998 16:48:02

Program potrebuje BDE. Zmysel je iba v tom ze:

1. vie pracovat s dbf, paradox, interbase,oracle ... sql tabulkami
2. vie import a export do tabuliek
3. vie jednoduchy tlac
4. umoznuje editaciu tabuliek
5. vie pracovat cez aliasi a bez aliasu (pre dbf a paradox tabulky)
6. podporuje SQL dotazy

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
> Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Predmet: RE: Komponenta pro DB
> D�tum: 20. okt�ber 1998 15:24
>
> Zdravicko...
>
> Tomu nerozumim. Potrebuje tedy instalaci BDE nebo ne? Jestlize ano, pak
> nechapu jeho smysl.
>
> F.

propojeni s Informixem

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.1998 16:51:51

Hubert wrote:

> [...]
> byt Informix aspon 5.xxx, na nizsi verze snad ani nelze jit z Delphi.
> Ten I-Connect je od Informixu a stoji neco kolem 5 - 10 litru.

CLI (Client Informix) je ODBC klient do WIN95/NT a stoji
sice jenom asi asi 3.500kc, ale zato se musi koupit na kazde PC,
kde to ma behat. Zadna multilicence. Je dost narocny na
konfiguraci, ale kdyz se to povede, tak to beha pekne. Ale
taky to musi byt dobre nainstalovano na hostitelskem UNIXu.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

MS SQL6.5 + IMAGE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.10.1998 18:27:57

Martin Fron k wrote:

> [...]
> pristupnou slozku s temy soubory pro vsechny....a co kdyz ta databaze
> nebezi na beznem zelezu, ale treba na AS/400 ..... spousta problemu. Lepe

:-)) O to nemam vubec zadny strach, protoze se jedna o MS SQL
6.5. Takze v uvahu pripada pouze Windows NT Server.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Delphi 4 - TClientDataSet ....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.1998 20:06:38

Skolsky urad Hodonin wrote:

> [...]
> TClientDataSet.. Muzete me nekdo poradit jak ji tam dostat ???
> Zkousel jsem ji tam narvat manualne ale jako by vubec ve VCL nebyla ....

Delphin Professional nema TClientDataSet uz od narozeni, ma jej az C/S.

Makra?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.1998 20:06:28

Lubo Fule wrote:

> Mam pravdu, ked si myslim, ze v Delphi (4.0) neexistuje nic take uzitocne
> ako su makra v C++?

Jo, bohuzel mas pravdu. Na druhe strane, jedna z peknych vlastnosti ObjectPascalu
je, ze se to oproti C++ preklada daleko rychleji a pritom vysledny kod je jiz
dost efektivni. To ale neplati uplne u C++ Bulideru, ktery ma inkremenatlni linker
jenz do jiste miry zrychluje linkovani aplikace pri opakovanem prekladu. Treba
budou makra v D5 ....

Torry

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.1998 20:06:51

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> existuje na Torry vyhledavani? Hledam hledam ale marne.

Ahoj,

taky jsem hledal a nenasel. Ale muzes to zkusit napriklad pomoci AltaVisty.

IB a sdileni

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.10.1998 20:10:18

To si take nemyslim. To jsem napsal jen trochu nadnesene a nebylo to urcene
konkretne nikomu. Spise me zajimalo, jestli jsem jedinej, kdo klasicke zamky
na
serverech vubec nepouziva nebo zda je takovych silencu vice = zda-li je to
bezne nebo
naopak. (Neuvazuji-li transakce)
O ty tve zamky mam take zajem, protoze bych s tim chtel trochu
experimentovat,
jakmile na to budu mit vice casu.
Myslim, ze zminene LOST UPDATES je mozne osetrit i jinak, ale to bychom se
vraceli
k tematu zpatky. Uz toho bylo napsano hodne.
------

> [...]
>i bez nich, ale pak by vznikly zde jiz zminene LOST UPDATES, a ja si
>vazim prace uzivatelu. Proto se snazim zamezit ztratam teto prace. Proto

Subor s heslami

[*] IKO(zv)kamarad(tec)cz - 20.10.1998 20:46:37

Pozeral som si PWLView, bol tam nejaky zdrojak v C. Nevedel by
mi niekto nejak prelozit do Delphi, alebo aspon okomentovat tento
zdrojak?

Dik...

/*
(c) 1997, 98 Vitas Ramanchauskas http://webdon.com

Use Visual C++ to compile this into win32 console app.

This code provided for educational purpose only.
!! NO WARRANTY, NO SUPPORT !!

Look at http://webdon.com/vitas/pwl.htm for more details
*/

#include <windows.h>
#include <stdio.h>

typedef struct tagPASSWORD_CACHE_ENTRY {
WORD cbEntry; // size of this entry, in bytes
WORD cbResource; // size of resource name, in bytes
WORD cbPassword; // size of password, in bytes
BYTE iEntry; // entry index
BYTE nType; // type of entry
BYTE abResource[1]; // start of resource name
// password immediately follows resource name
} PASSWORD_CACHE_ENTRY;

char *buf, *ob1;
int cnt = 0;

BOOL CALLBACK pce(PASSWORD_CACHE_ENTRY *x,
DWORD)
{
cnt++;
memmove(buf, x->abResource, x->cbResource);
buf[x->cbResource] = 0;
CharToOem(buf, ob1); // for non-English users
printf("%-30s : ", ob1);

memmove(buf, x->abResource+x->cbResource, x->cbPassword);
buf[x->cbPassword] = 0;
CharToOem(buf, ob1);
printf("%s\n", ob1);

return TRUE;
}

void main()
{
buf = new char[1024];
ob1 = new char[1024];
puts("There is no security in this crazy world!\n"
"Win95 PWL viewer v1.01 (c) 1997, 98 Vitas Ramanchauskas\n"
"http://webdon.com, e-mail: vitas(zv)webdon.com
vitas(zv)rocketmail.com, ICQ:3024702\n\n"
"************\n"
"!DISCLAIMER!\n"
"!This program intended to be used for legal purpose only!\n"
"************\n\n"
"This program shows cached passwords using standard (but
undocumented)\n"
"Windows API on local machine for current user (user must be
logged in).\n"
"There is much more powerful version of this program named
pwltool\n"
"is available at http://webdon.com/vitas . But it has larger size...\n"
"You may invoke pwlview in this way: pwlview >> textfile.txt\n"
"to save passwords in file (don't forget to press enter twice)\n"
"Press Enter to begin...\n");
getchar();

HINSTANCE hi = LoadLibrary("mpr.dll");
if(!hi)
{
puts("Couldn't load mpr.dll. This program is for Windows 95 only");
return;
}
WORD (__stdcall *enp)(LPSTR, WORD, BYTE, void*, DWORD) =
(WORD (__stdcall *)(LPSTR, WORD, BYTE, void*,
DWORD))GetProcAddress(hi, "WNetEnumCachedPasswords");
if(!enp)
{
puts("Couldn't import function. This program is for Windows 95
only");
return;
}
(*enp)(0,0, 0xff, pce, 0);
if(!cnt)
puts("No passwords found.\n"
"Probably password caching was not used or user is not logged
in.");
FreeLibrary(hi);
puts("\nPress Enter to quit");
getchar();
} IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Re[4]: propojeni s Informixem

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 20.10.1998 21:35:29

Hello,

jednou jsem takhle brouzdal po inetu a narazil jsem na adresu
www.happyhippo.com a co nevidim.... SQL links, ze by Inprise je
dal volne k uzivani??? Tomu se mi ani nechce verit, ale co mozna
to bylo vramci nejake reklamni kampane :-))))

Pozor, je to vsak uz nejaky ten patek, treba uz to ta kampan
zkoncila. :-)))

FJ> Zdravicko...

FJ> To by snad ani nebyl problem, koupit za 5 - 10 litru I-Connect, problem
FJ> je, ze je k tomu potreba koupit za dalsich 90 litru SQL links.

FJ> F.

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Re[2]: MS SQL6.5 + IMAGE

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 20.10.1998 21:45:11

ZH> :-)) O to nemam vubec zadny strach, protoze se jedna o MS SQL
ZH> 6.5. Takze v uvahu pripada pouze Windows NT Server.

Muzu jenom potvrdit, ze Image davat do M$ SQL 6.5 je dost velky
silenstvi. M$ SQL 6.5 na to neni vubec prizpusobenej.
Doporucuji prejit na M$ SQL 7. Tam je to mnohem lepsi. A nemusis mit
strach z migrace na M$ SQL 7. Je to celkem jednoduchy. A hlavne si
muzes betu serveru objednat jenom za postovny... :-)
Pokud budes mit vetsi zajem, tak se mrkni na
www.microsoft.com/sql/beta/

Michal N.

Delphi & FoxPro 2.5

[*] Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 20.10.1998 22:11:13

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj,

jsem tu novy, takze nevim, jestli se to uz tady objevilo:

Mam problem s oteviranim souboru .dbf pouzivanych ve FoxPro 2.5. Naistaloval jsem si BDE 5, o kterem se pise, ze umi bez problemu nativni pripojeni, ale pomoci neho mi jde otevrit pouze jednoduche tabulky bez memo polozek a hlavne bez .cdx indexu. Jinak to (pomoci TTable a dalsich potrebnych komponent) hlasi chybu "Corrupt Index/Table", nebo tak nejak. Budu vdecny za kazdy navod, jak ty slozitejsi foxovske tabulky otevrit.

Tonda
email: trest(zv)cesnet(tec)cz

Delphi & FoxPro 2.5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.1998 22:47:23

> [...]
> chybu "Corrupt Index/Table", nebo tak nejak. Budu vdecny za kazdy navod, jak

uprime receno pribuznost slov "BDE 5" a "bez problemu" je velmi mala :-)
Nativni ovladac na foxpro tabulky vcetne .CDX indexu uz melo BDE 4.51 u ktereho
to fungovalo pomerne bez problemu. Bohuzel s prechodem na BDE 5 se mi objevili
velke problemy s foxpro driverem, pri SQL dotazech ve kterych se pouziji pole
pro ktere existuje zaroven index (coz je bezne), se mi BDE 5 vetsinou slozilo.
Pri pouziti BDE 4.51 na te same tabulce to funguje.

Ohledne toho hlaseni, muze jit o to ze tabulka mela vytvoreny index, ktery si
smazal. Ve hlavicce tabulky je ale stale uvedeno ze indexovy soubor ma existovat.
Melo by ti to ale nabidnout dialog, kde mas moznost odstranit tuto informaci z
hlavicky. Muze se ale take jednat o jine poskozeni zahlavi tabulky. Zkus se
nejakym hex editorem podivat jestli 28my byte v tabulce ma hodnotu 0, tim poznas
ze neni nastaven priznak existence indexoveho souboru. V souvislosti s tim jsem
narazil i na dalsi problem, u nekterych tabulek doslo prave pri pouziti volby
"Open and detach" v dialogu "Input Requested" k prokazatelnemu poskozeni hlavicky
a casti dat ! Mozna i v tom muze spocivat tvuj problem. Pokus se tu tabulku nejdriv
otevrit bez indexu, a teprve potom jej vytvor.

UpdateSQL v DBGridu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.10.1998 23:31:26

Snadno pomoci vlastnosti UpdateStatus

case Query1.UpdateStatus of
usModified: // zaznam byl zmenen
usInserted: // zaznam byl pridan
usDeleted: // zaznam byl smazan
end;

Musi byt nastaveno CachedUpdates a pripojen modul UpdateSQL

Muzes vsak tez pouzit metodu ApplyUpdates a CommitUpdates, ktera to vse
udela sama za tebe a nemusis to Query projizdet vubec, viz priklad v Delphi.
Jaro
------------------------

> [...]
>delam UPDATE.
>Nevim jak poznat, ktery zaznam byl menen a ktery ne. Je to pak zdlouhave a

Service pack na Delphi 4

[*] Skolsky urad Hodonin <su3706ho(zv)uiv(tec)cz> - 21.10.1998 06:51:57

Hi

Ja jsme nemel nejmesi problemy se Servis packem. Vis urcite, ze mas ten
spravny.
Pro kazdou verzi je jiny... Jak pro strandart, professional, tak i pro C/S.

At 15:36 20.10.1998 +0200, Flaska Jakub wrote:
> [...]
>jinych pocitacich, ale se stejnym vysledkem. :-( I kdyz, pravda, ty jsi
>pouzil jiny balik (na Delphi 4 Professional)...

Uroven opravneni

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 21.10.1998 07:05:18

Mozna off - topic. Da se nejak v Delphi urcit do jakeho segmentu (s
jakou urovni opravneni - Ring 0 - 3 procesoru ) bude urcity segment
skompilovan nebo jako aplikace Windows je kazdy program natvrdo
kompilovan do segmentu s Ringem 3 ?
Sory za off - topik.

Retezce

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 21.10.1998 07:15:26

> Mozno my to dnes nemysli, ale vobec som nepochopil Tvoju otazku. O ake
> retazce Ti ide a v akej forme a odkial ich vlastne chces?

Asi jsem se blbe vyjadril;-) Potrebuju z aplikace vysosat do externiho
souboru vsechny popisy tlacitek, menu, atd.

Makra?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.10.1998 07:51:07

Lubo Fule wrote:

> Mam pravdu, ked si myslim, ze v Delphi (4.0) neexistuje nic take uzitocne
> ako su makra v C++?

Obavam se, ze ano.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Glyph & ICO

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 21.10.1998 7:51:42

>procedure IconToBitmap(oIcon:TIcon;oBitmap:TBitmap);
>begin
> oBitmap.Width := 32;
> oBitmap.Height := 32;
> oBitmap.Canvas.Draw(0,0,oIcon);
>end;
>
>Vita

Diky za pomoc, ale ...

procedure TForm1.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
var
oicon:ticon;
begin
if opendialog1.execute then begin {filter *.ico}
oicon.loadfromfile(opendialog1.filename);
^^^^^ Tady me to pada na Access Violation, pokazde jina adresa.
IconToBitmap(oicon,speedbutton1.glyph);

Kde delam chybu ????

Makra vs rychost prekladu

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 21.10.1998 07:57:29

Ahojky...

> [...]
ObjectPascalu
>je, ze se to oproti C++ preklada daleko rychleji a pritom vysledny kod je
Mohly bysme polemizovat... Ja takovy zkusenosti nemam (mam jenom
p233/64mega, ale to co mi delphiky predvadej neni nic moc oproti MSVC6).. je
fakt, ze pod 95-kama sou o dost rychlejsi, ale pod NT je micro$oft srci do
kapsy se vsim vsudy (nevi nahodou nekdo proc jim pod 95kama kompilace trva
asi 4x dyl ??? to je trochu moc....)
>To ale neplati uplne u C++ Bulideru, ktery ma inkremenatlni linker
>jenz do jiste miry zrychluje linkovani aplikace pri opakovanem prekladu.
Pokud to minis jako to ze je opet rychlejsi, tak to ma MSVC taky...

Me osobne D4 zklamali na plny care....

L. Lostak

Komponenta pro DB

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 21.10.1998 08:54:41

[P��loha v souboru: Petr Je�ek (E-mail).vcf]
This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

A umi pracovat i s memo polozkami?
A ktere verze DBF (VisualFoxPro 3.0, 5.0, 6.0)?

> [...]

> D�tum: 20. okt�ber 1998 15:24
>
> Zdravicko...
>
> Tomu nerozumim. Potrebuje tedy instalaci BDE nebo ne? Jestlize ano,

Glyph & ICO

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 21.10.1998 09:01:04

Create je kde?

> [...]

oicon.loadfromfile(opendialog1.filename);
^^^^^ Tady me to pada na Access Violation, pokazde jina adresa.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 09:21:34

Hi,

mohl bych pozadat o blizsi informace k tomu isolation level?

> [...]

> pre transakcie a transakcneho spracovania). Naopak, na klientovi to
> nie je mozne (bez podpory zo strany servera) zaistit.

TMaskEdit

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 21.10.1998 09:21:59

Jestlize se tato zprava opakuje, tak se omlouvam, ale tu predchozi jsem
odeslal prede dvemi hodinami a nic :-(.

Zdravim programatorskou obec!
Mam maly problemecek s TMaskEdit. Chtel bych tam mit "/", ale ona se mi tam,
dalo by se rici spravne , pise "." jako oddelovac pro datum (ktery nechci
menit, po zmene to funguje). Pritom se v helpu nabizi znak "\" za kterym pry
budou udajne vse jen bezvyznamne znaky, ale ten funguje u vseho krome toho
zatraceneho "/". Neporadite nekdo, predem dekuji.

Mimo misu, nevim jestli jste si vsichni vsimli, ale nejvice mailu v teto
konferenci se posledni dobou netyka DELPHI, skoda. A myslim, ze nejsem sam
koho zacinaji obtezovat zamindrakovani jedinci, jenz si asi nemaji s kym
popovidat, ci komu si vysypat jatra, a tak se alespon timto zpusobem snazi
realizovat. pripadne namitky prosim na privatni mail "m.babik(zv)softhome.net"
(budu se tesit), nechci byt dalsi zaminkou pro obtezovani ostatnich
ucastniku konference. Dik. M&B

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 09:22:31

Vida, tak na tom preci jen neco bude......i kdyz to asi neni k beznemu
pouzivani, to pripoustim.

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: IB a sdileni
>
> Row-level locking ma MS SQL 7 aj Anywhere 6.

IB a sdileni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 09:30:05

Hi,

Vcera jsem ten sitovy zamek dokoncil do prvni pouzitelne podoby, cely
vecer jsem to testoval a zatim jsem neshledal zadnou chybu.
Protoze doma nemam sit, mohl jsem to zkouset jen na 127.0.0.1 i kdyz s
vice klienty. Mam v umyslu to dnes odpoledne otestovat na siti, a kdyz
to bude OK, tak to zitra poslu kazdemu, kdo projevil zajem (neni vas
mnoho, takze to netreba nikde vystavovat na FTP nebo WWW).

Otazka: mohu pouzit "natvrdo" port 7000, nebo by jste chteli tohle
konfigurovat? IP je samozrejme konfigurovatelna :-)

> [...]

> bychom se
> vraceli
> k tematu zpatky. Uz toho bylo napsano hodne.

Subor s heslami

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 09:33:57

Nevidim v tom nic zahadneho, takze se o to pokusim
(okomentovat)......jestli to nespecha.

> [...]

> if(!cnt)
> puts("No passwords found.\n"
> "Probably password caching was not used or user is not logged

Subor s heslami

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 21.10.1998 09:34:31

Posilam aspon strucny komentar, snad to bude k necemu:#include <windows.h>
#include <stdio.h>

typedef struct tagPASSWORD_CACHE_ENTRY {
WORD cbEntry; // size of this entry, in bytes //definice struktury, asi
jako record:
[...]
************
type p_PASSWORD_CACHE_ENTRY = ^PASSWORD_CACHE_ENTRY ;

type PASSWORD_CACHE_ENTRY = record
cbEntry:WORD;//size of this entry, in bytes - to je
sizeof(PASSWORD_CACHE_ENTRY )
cbResource:WORD; // size of resource name, in bytes
cbPassword:WORD ; // size of password, in bytes
iEntry:BYTE; // entry index
nType:BYTE; // type of entry
abResource: array[1..1] of BYTE; // start of resource name projde to????
************

char *buf, *ob1;
int cnt = 0;
************

var buf, ob1:array[0..1023] of char;
pbuf, pob1:PCHar;
cnt:integer;
************
[...]

bohuzel nevim, jak prepsat CALLBACK funkci do delphi, tak snad aspon
castecny prepis kodu:

function pce (x:p_PASSWORD_CACHE_ENTRY, d:DWORD ):boolean; - ale v puvodnim
zahlavi neni to d, nevim, co se tim mysli

begin
inc(cnt);
memmove(buf, x->abResource, x->cbResource); - tahle funkce kopiruje
x^.cbResource bytu z x^.abResource do buf, to se bude muset prepsat do
Pascalu
buf[x^.cbResource ] :=0;
CharToOem(buf, ob1); //nejaka konverze, ani nevim, zda to v Delphi
existuje
zobraz_obsah ob1;
memmove(buf, x->abResource+x->cbResource, x->cbPassword);- tahle funkce
kopiruje x^.cbPassword bytu z x^.abResource+x^.cbResource do buf, to se
bude muset prepsat do Pascalu
buf[x^.cbPassword] := 0;
CharToOem(buf, ob1); //nejaka konverze, ani nevim, zda to v Delphi
existuje
zobraz_obsah ob1;
result:=true;
a ted hlavni program:
begin
alokace buf a ob1 odpada...
vynechavam textove zpravy...
a ted to hlavni: musi se natahnout knihovna MPR.DLL a zjistit pointer na
funkci
WNetEnumCachedPasswords. Ta vraci WORD a jako vstupni parametry ma
po rade PCHar, WORD, BYTE, pointer na funkci (v Delphi je netypovany ?) a
DWORD.
Pokud se funkce natahne, spusti se s parametry po rade 0, 0, FF, (zv)pce,0.
Kamen urazu bude v Delphi patrne pointer na funkci pce, tedy (zv)pce. S tim
nemam zadnou zkusenost. Ale pan Vones bude urcite vedet.
pak se knihovna funkci FreeLibrary zase uvolni

void main()
{
[...]

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
Date: 12 May 98 16:42:49
Nazdar Roman!

06 May 98 21:30, Roman Belonohy wrote to All:

RB> Mate tu prosim vas jeste nekdo program na %Subj. ??

Doufam, ze mi mistni prominou, je toho trosku vic... Je to z konferenci,
nejspis z PROGRAMMING.42:

=== Cut ===
� PROGRAMMING.42 (2:420/63) ����������������������������������� PROGRAMMING.42
Msg : 69 of 69 -64 From : Martin Arnost 2:423/36
03 Oct 97 10:31:38 To : Roman Belonohy
04 Oct 97 23:47:14 Subj : GEM
������������������������������������������������������������������������������
� Hello Roman!

Monday September 29 1997 12:18, Roman Belonohy wrote to All:

RB> Nema tu nekdo nejakou pruhlednou rutinu na Gausovu eliminaci matic

Neco by se naslo:

=== Begin GAUSS.PAS ===

const SIZE = 7; (* velikost matice *)
eps = 1e-38;

type vector = array[1..SIZE] of real;
matrix = array[1..SIZE] of vector;

const
samplemx:matrix = ((3,2,0,0,1,-3,2),(2,3,-2,0,2,0,3),(2,3,1,3,2,2,2),
(2,1,2,0,1,0,0),(4,1,1,0,1,-2,2),(1,3,2,1,3,2,3),
(3,2,0,0,1,-3,1));
samplev:vector = (-2,1,1,-3,3,1,-1);

procedure rswap(var x,y:real);
var tmp:real;
begin
tmp:=x;
x:=y;
y:=tmp; (* kdy uz konecne vynaleznou XCHG.... *)
end;

function gauss(var mx:matrix; var v:vector):boolean;
var i,j,k:integer;
coeff:real;
ldf:boolean;
begin
ldf:=false;
i:=1;
while (i<SIZE) and not ldf do
begin
for j:=i+1 to SIZE do
begin
if abs(mx[i,i]) < eps then (* ==0 *)
begin
ldf:=true; (* pokud se nenajde neco nz, mame LK *)
rswap(v[i], v[j]);
for k:=1 to SIZE do
rswap(mx[i,k], mx[j,k]);
end;
if abs(mx[i,i]) > eps then
begin (* linearni uprava radku *)
coeff := mx[j,i] / mx[i,i];
if abs(coeff) > eps then (* !=0 *)
begin
v[j] := v[j] - v[i]*coeff;
for k:=1 to SIZE do
mx[j,k] := mx[j,k] - mx[i,k]*coeff;
end;
ldf:=true; (* predpoklad LK vyjde v tomhle radku *)
for k:=1 to SIZE do
if abs(mx[j,k]) > eps then ldf:=false; (* any nz => zde neni LK
*)
end;
end; (* for j *)
inc(i);
end; (* while *)

for i:=1 to SIZE do (* na diagonale musi byt jednicky *)
if (mx[i,i] <> 1) and (abs(mx[i,i]) > eps) then
begin
v[i] := v[i] / mx[i,i];
for k:=SIZE downto i do
mx[i,k] := mx[i,k] / mx[i,i];
end;

gauss := not ldf;
end;

(*
navratova hodnota:
true - OK
false - linearni zavislost, soustava nema trivialni reseni
*)

begin
writeln(gauss(samplemx, samplev))
end.
=== End GAUSS.PAS ===

Vytahnul jsem to ze skolni ulohy - reseni soustavy rovnic, kterou jsem onehda
resil pri zkousce z pascalu. Tohle konkretne provede eliminaci matice vcetne
vektoru vysledku. Zbytek reseni soustavy uz v tom neni, ale to si jiste dodelas
podle svyho. Jak to funguje doufam pochopis, kdyztak se ptej.

Bye Martin

--- HellEd 666+
* Origin: Vzdej se! Jakykoliv odpor pod 10 ohmu je zbytecny! (2:423/36)

datum (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 21.10.1998 10:20:31

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Michal_Dobes (2:423/118) on 'PASCAL.42'
Subject: datum
To: Kamil_Typlt
Date: 26 May 98 08:17:01
Ahoj Kamil!

=-} 22 5. 1998 Kamil Typlt tlachal Bohdan Rylko ve veci datum :
KT> if ((r mod 4)=0) and ((r mod 100)<>0) and (m>2) then inc(p);
Tohle ma byt urceni prestupneho roku? Mam duvodne podezreni, ze to je mirne
nepresne:
=== Cut ===
var IsLeapYear:boolean;

IsLeapYear:=(rok mod 4=0)and((rok mod 100<>0)or(rok mod 400=0));
if IsLeapYear then mesice[2]:=29; { prestuony rok }
=== Cut ===
Bay
Michal

... Windows... just another pain in the glass ...
--- GoldED 2.50.Beta5+
* Origin: Kluvi node,Trebic CR (:-p I-net:tes(zv)brn.pvtnet(tec)cz (2:423/118)

Stornovani

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 21.10.1998 10:26:16

Posledni dotaz ohledne datumu a casu souboru stornuju. Jde to zjistit z
TSearchRec.FindData = BY_HANDLE_FILE_INFORMATION. Diky za pripadne
odpovedi. Bohuzel v Helpu je ticho po pesine, jako ostatne ve vice
pripadech.

Tisk caroveho kodu (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 21.10.1998 10:31:03

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Jiri_Smetana (2:420/51.51) on 'PASCAL.42'
Subject: Tisk caroveho kodu
To: Vaclav_Kolar
Date: 28 May 98 19:01:54
VK> Shanim unitu na tisk caroveho kodu do Borland Pascalu 7.0 pro DOS na
VK> laserove a inkoustove tiskarny

Ahoj Vaclave !
Bohuzel mam doma jen tohle (je to vytazeny ze SWAGu) a na internetu o nicem
zatim nevim.{ This unit writes EAN-8 and EAN-13 barcodes to an Epson, IBM Pro or HP
Laser compatible printers. It has been tested on a variety of printers
and works well. The barcodes generated were able to be read by at least
one brand of bar code reader.

By Rohit Gupta

You may use this as you see fit.

}

{$R-,B+,S-,I+,N-,D-,L-,Y-}
{$M $4000,$4000,$8000}

UNIT BarCode;

INTERFACE

CONST
PrnPosn = 5; { Print Offset Column }

TYPE
EAN_13 = STRING [13];

Printer_Type = (Epson, Ibm, Laser);

PROCEDURE Print_BarCode
(VAR Lst : TEXT;
Typ : Printer_Type;
Code : EAN_13;
NLines : INTEGER);

IMPLEMENTATION

FUNCTION Num (Arg : INTEGER) : STRING;
VAR
St : STRING [20];
BEGIN
STR (Arg,St);
Num := St;
END;

PROCEDURE Print_BarCode (VAR Lst : TEXT; Typ : Printer_Type;
Code : EAN_13; NLines : INTEGER);

CONST
Max_Code_Len = 2*3 + 5 + 7*12; { For 12 digit bar code }

ESC = #27;

TYPE
Bar_Position = (Left,Centre,Right);
One_Dig = STRING [7];
Buffer = ARRAY [1..1024] OF CHAR;

VAR
LCode : EAN_13; { Local Copy, padded & checked }
Seg_Size, { Left/Right Segment Size }
Code_Len, { Size of BarCode in digits }
Bar_Len, { Size of Barcode in bar units }
Bytes, { Bytes per bar unit }
Line_Len, { Line Length in Gfx Mode }
Mult : INTEGER; { Number of Lines per char line}

Full_Code : STRING [Max_Code_Len];

PBuffer : ^Buffer;
Posn : INTEGER; { Buffer Position }

PROCEDURE Rationalise_Code;
VAR
I : INTEGER;
BEGIN
IF LENGTH (Code) > 8
THEN Seg_Size := 6
ELSE Seg_Size := 4;

Code_Len := Seg_Size * 2;

LCode := Code;
FOR I := LENGTH(LCode)+1 TO Code_Len-1 { Pad with Leading Zeros }
DO LCode := '0' + LCode;

Bar_Len := 2*3 + 5 + 7*Code_Len;
{ LRG CG CODE }
END;

PROCEDURE Calc_Check_Digit;
VAR
I, C1 : INTEGER;
BEGIN
IF Code_Len <> LENGTH(LCode)+1 { If already there, assume ok }
THEN EXIT;

C1 := 0;
FOR I := Seg_Size DOWNTO 1
DO INC (C1,ORD(LCode[I*2-1])-$30);
C1 := C1 * 3;
FOR I := Seg_Size-1 DOWNTO 1
DO INC (C1,ORD(LCode[I*2])-$30);

LCode := LCode + CHR (((10-(C1 MOD 10)) MOD 10) +$30);
END;

PROCEDURE Guard (Which : Bar_Position);
VAR
Dig : One_Dig;
BEGIN
CASE Which OF
Centre : Dig := '01010';
ELSE Dig := '101';
END;
Full_Code := Full_Code + Dig;
END;

FUNCTION DigA (Arg : EAN_13) : One_Dig;
VAR
Dig : One_Dig;
I : INTEGER;
BEGIN
FOR I := 1 TO LENGTH (Arg)
DO BEGIN
CASE Arg[I] OF
'9' : Dig := '0001011';
'8' : Dig := '0110111';
'7' : Dig := '0111011';
'6' : Dig := '0101111';
'5' : Dig := '0110001';
'4' : Dig := '0100011';
'3' : Dig := '0111101';
'2' : Dig := '0010011';
'1' : Dig := '0011001';
ELSE Dig := '0001101';
END;
Full_Code := Full_Code + Dig;
END;
END;

PROCEDURE DigB (Arg : EAN_13);
VAR
Dig : One_Dig;
I : INTEGER;
BEGIN
FOR I := 1 TO LENGTH (Arg)
DO BEGIN
CASE Arg[I] OF
'9' : Dig := '0010111';
'8' : Dig := '0001001';
'7' : Dig := '0010001';
'6' : Dig := '0111001';
'5' : Dig := '0111001';
'4' : Dig := '0011101';
'3' : Dig := '0100001';
'2' : Dig := '0011011';
'1' : Dig := '0110011';
ELSE Dig := '0100111';
END;
Full_Code := Full_Code + Dig;
END;
END;

PROCEDURE DigC (Arg : EAN_13);
VAR
Dig : One_Dig;
I : INTEGER;
BEGIN
FOR I := 1 TO LENGTH (Arg)
DO BEGIN
CASE Arg[I] OF
'9' : Dig := '1110100';
'8' : Dig := '1001000';
'7' : Dig := '1000100';
'6' : Dig := '1010000';
'5' : Dig := '1001110';
'4' : Dig := '1011100';
'3' : Dig := '1000010';
'2' : Dig := '1101100';
'1' : Dig := '1100110';
ELSE Dig := '1110010';
END;
Full_Code := Full_Code + Dig;
END;
END;

PROCEDURE Compose_Code;
BEGIN
Full_Code := '';
Guard (Left);
DigA (COPY(LCode,1,Seg_Size));
Guard (Centre);
DigC (COPY(LCode,Seg_Size+1,Seg_Size*2));
Guard (Right);
END;

PROCEDURE Init_Buffer;
BEGIN
NEW (PBuffer);
FILLCHAR (PBUffer^,SIZEOF(PBuffer^),#0);
Posn := 0;

CASE Typ OF
Epson : BEGIN
Bytes := 3*3; { 3 pixels x 24 pins }
Line_Len := 3*Bar_Len;
Mult := 1;
END;
Ibm : BEGIN
Bytes := 4; { 4 pixels X 8 pins }
Line_Len := 4*Bar_Len;
Mult := 1;
END;
ELSE BEGIN
Bytes := 0; { 5 pixels }
Line_Len := (5*Bar_Len +7) DIV 8;
Mult := 37 * NLines;
NLines := 1;
END;
END;
END;

PROCEDURE Send_Preamble;
VAR
St : STRING [20];
BEGIN
IF NLines <> 1
THEN BEGIN
CASE Typ OF
Epson : St := ESC+'0';
Ibm : St := ESC+'3'#24;
ELSE St := ESC+'&l8D';
END;
WRITE (Lst,St);
END;
END;

PROCEDURE Send_Postamble;
BEGIN
IF NLines <> 1
THEN IF Typ = Laser
THEN WRITE (Lst,ESC,'&l6D')
ELSE WRITE (Lst,ESC,'2');
END;

PROCEDURE Send_Buffer;
VAR
I : INTEGER;
BEGIN
CASE Typ OF
Epson : WRITE (Lst,ESC,'*'#$27,CHR(Line_Len MOD 256),CHR(Line_Len
DIV 256));
Ibm : WRITE (Lst,ESC,'Z',CHR(Line_Len MOD 256),CHR(Line_Len DIV
256));
ELSE WRITE (Lst,ESC,'*t300R',ESC,'*r1A',ESC,'*b',Line_Len,'W');
END;

FOR I := 1 TO Posn
DO WRITE (Lst,PBuffer^[I]);

CASE Typ OF
Laser : WRITE (Lst, ESC, '*rB');
END;
END;

PROCEDURE Compose_Buffer;
VAR
I : INTEGER;
Bar : CHAR;
Blk,
Spc : STRING [12];

PROCEDURE Add (St : STRING);
BEGIN
MOVE (St[1],PBuffer^[Posn+1],LENGTH (St));
INC (Posn,LENGTH (St));
END;

VAR
Frag, Len : INTEGER;

PROCEDURE Add_Frag (B : BYTE);
BEGIN
Frag := (Frag SHL 5) OR (B AND $1F);
INC (Len,5);
IF Len >= 8
THEN BEGIN
Add (CHR (Frag SHR (Len-8)));
DEC (Len,8);
END;
END;

PROCEDURE Add_Bar (Bar : CHAR);
BEGIN
IF Typ = Laser { 1-dot-line at a time }
THEN BEGIN
IF Bar = '0'
THEN Add_Frag (0)
ELSE Add_Frag ($1F);
END
ELSE BEGIN { 8/24-dot-lines at a time }
IF Bar = '0'
THEN Add (Spc)
ELSE Add (Blk);
END;
END;

BEGIN
Frag := 0;
Len := 0;

Blk := ''; { Compose the unit stripes }
Spc := '';
FOR I := 1 TO Bytes
DO BEGIN
Blk := Blk + #$FF;
Spc := Spc + #$00;
END;

FOR I := 1 TO LENGTH (Full_Code) { Compose Bars }
DO Add_Bar (Full_Code [I]);

IF Typ = Laser
THEN WHILE Posn < Line_Len
DO Add_Bar ('0')
END;

VAR
I,J : INTEGER;

BEGIN

Rationalise_Code;
Calc_Check_Digit;
Compose_Code;
Init_Buffer;
Compose_Buffer;

Send_Preamble;

FOR I := 1 TO NLines
DO BEGIN
WRITE (Lst,'':PrnPosn);
FOR J := 1 TO Mult
DO BEGIN
Send_Buffer;
END;
WRITELN (Lst);
END;

Send_Postamble;
WRITELN (Lst,'':PrnPosn+2,LCode); WRITELN (Lst);
END;

END.

{ ---------------------- TEST PROGRAM ---------------------------------- }

USES
Crt, Barcode, Printer;

VAR
{ Lst : TEXT;}
Ch : CHAR;
Typ : Printer_Type;

BEGIN
WRITELN;
WRITELN ('Bar Code Test');
WRITELN;

WRITE ('Select Printer Type (E=Epson, I=IbmPro, L=HPLaser) ');

Ch := UPCASE (READKEY);

CASE Ch OF
'L' : Typ := Laser;
'I' : Typ := Ibm;
'E' : Typ := Epson;
ELSE EXIT;
END;

{ ASSIGN (Lst,'TEST');
REWRITE (Lst);}

Print_BarCode (Lst,Typ,'1234567', 1);
Print_BarCode (Lst,Typ, '9876543', 1);
Print_BarCode (Lst,Typ,'12345678901',1);

Print_BarCode (Lst,Typ,'1234567', 2);
Print_BarCode (Lst,Typ, '9876543', 2);
Print_BarCode (Lst,Typ,'12345678901',2);

WRITE (Lst,#$0C);

{ CLOSE (Lst);}
END.

Tak to je vsechno - melo by to behat...
<jsmetana(zv)usa.net> Ahoj Jirka !

--- Blue Wave/RA v2.30 [NR]
* Origin: < Psano na BAID BBS > (2:420/51.51)

Protected mode problem (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 21.10.1998 10:33:47

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Vilo_Mlich (2:421/50) on 'PASCAL.42'
Subject: Protected mode problem
To: Petr_Leitner
Date: 13 Oct 98 08:24:00
Hello Petr!

PL> Ve skole asi sotva... :-(

Skus heslo AWARD_SW (velkymi). Ked nezabere, mam tu este dalsich asi 10
univerzalnych hesiel, pripadne program, ktory v hexa tvare vlozis z klavesnice
a vymaze to cksum CMOSky.

S uctou Vilo
vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
--- GoldED 2.50.Beta5+
* Origin: A spodek, pane, to je dabel. (2:421/50)

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)Mefisto(tec)cz> - 21.10.1998 10:34:37

Me se teda vlastni programy nezpomalily, ale uz jsem narazil na to, ze
BDE 5.0 spatne interpretuje pole DATE z Interbase - zrejme < 1.1.1900 (v

BDE 4.x to fungovalo)!

A hlavne se mi zasekava IDE Delphi vzdy pri F9 - nez se spusti program a

pri jeho ukonceni. A taky obcas pri Ctrl-Tab - prepinani mezi
zdrojakama. Ale jen pri vetsich projektech - pri projektu o 1 forme je
to v pohode. Vzdycky to zatuhne tak na 10-15 vterin, coz je silne
neprijemny. Vypinani ruznych voleb Code Insight a debugger options
nepomohlo (W95).
Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Jaroslav N�dhera wrote:

> Ahoj,Taky se vam asi 3x zpomalily programy (ty moje byly psane v
> Delphi 2 a pouzival jsem BDE 4.51) po nainstalovani BDE 5? Je pravda,
> ze neni mozne v Dephi 4 pouzivat BDE 4.51, ale jen BDE 5? (Je-li to
> pravda, tak novou krabici s D 4 hazim z okna.) Da se s tou rychlosti
> neco delat? Vzdyt je to katastrofa. J. Nadhera CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 069/663 56 87
> e-mail: csh(zv)czn(tec)cz
> WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

Intranet

[*] Pavel_Fuciman.UNION(zv)union(tec)cz - 21.10.1998 10:37:22

Ahoj lidi - pomozte prosim.

Mam problem s vytvarenim DB aplikaci pro Intranet. Kdyz vytvorim aplikacku
nad lokalni DB (paradox, DBase - proste bez hesla) je vse OK. Kdyz ale chci
data z SQL DB (Sybase) tak koncim na dialogu pro zadani hesla - ten
parchant se nechce zobrazit (a ISAPI server ceka na heslo ... a ceka, a
ceka - a ono nic). Je nejaka cesta jak dostat do BDE heslo z inetu (kromne
defaul hodnot v TDatabase)?

Za kazdou radu diky...

Glyph & ICO

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 21.10.1998 11:05:30

Zapomnel si zavolat konstruktor:

oIcon := TIcon.Create;

Vita

Lze prevest stare programy v C do C++Builderu ?

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 11:16:35

Lze to, ale je to mravenci prace, radeji pouzij BC++ 5.02

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Va�k�� Martin [SMTP:MVackar(zv)cpoj(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ��jna 1998 9:44
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Lze prevest stare programy v C do C++Builderu ?
>
> Dobry den,
> prosim o radu, zda a jak lze prevest stare C-kove programy do
> [...]

Glyph & ICO

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 11:23:46

Zas tak moc do pascalu nevidim, ale neni nahodou oicon jen ukazatel a
neni k nemu treba alokovat pamet??? Jestli kecam, tak se omlouvam
predem, nebijte me......

> [...]

> oicon.loadfromfile(opendialog1.filename);
> ^^^^^ Tady me to pada na Access Violation, pokazde jina adresa.

MS SQL6.5 + IMAGE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 11:24:25

Jasne, myslel jsem to obecne.......omlouvam se, uz se to nestane.

> [...]

> :-)) O to nemam vubec zadny strach, protoze se jedna o MS SQL
> 6.5. Takze v uvahu pripada pouze Windows NT Server.

Priorita aplikace

[*] Nosek Libor <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 21.10.1998 11:36:13

Bry den
Nevite jak se v D3 nasadi vysoka priorita programu ktery jsem vytvoril?
Diky

Nosek Libor
OJS
UJF AV CR
Rez u Prahy 250 68

tel: 66173163
fax: 6857003

nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

TComPortDriver (ComDrv16/32)-cteni na pozadi

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.10.1998 11:37:20

Ahoj,
pouzil jsem komponent TComPortDriver z knihovny ComDrv16[/32].
Hledam spriznenou dusi, ktera ma s timto komponentem nejake zkusenosti. Chci
ji pouzit ke cteni ze seriove linky a to i na pozadi tj. aby mi naskocil
program pri startu Windows a hned zacal cist z definovaneho COM portu
(prijimat data a ukladat do souboru bez ohledu na obsah), aniz by ho
ovlivnilo prepnuti do jine aplikace. Zatim jsen to udelal dle prikladu tj.
spustim ho na tlacitko a na tlacitko ho uvolnim, jinak to udelat neumim.
Velice bych to potreboval do Win 3.11. Pokud lze pouzit nejaky jednoduchy
jiny (nejlepe free) komponent, ktery by to zvladl lepe, velmi to privitam.

Diky za jakoukoliv odpoved k tematu
Jaro B.

GetMem & TMemoryStream

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 21.10.1998 11:52:51

Nazdarek,
mam tady tematko na akademickou debatu:
"Otazka zni, je lepsi pouzivat GetMem nebo TMemoryStream".

Muj nazor je stream. Od jiste doby (od doby, kdy jsem ho konecne
pochopil :-) jsem se stal jeho zaprisahlym priznivcem. Slo to az
tak daleko, ze dneska pokud potrebuju alokovat neco vice bajtu o
predem nezname delce (od 1k - 64k) vyuzivam misto GetMem radeji
stream at uz memory nebo souborovy.

A co vy na to?

Martin

SQL a TTable

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 21.10.1998 11:52:28

To, co pise Marek Prokop je spravne a v poradku. Jen jeden dodatek - BDE nad MS SQL nevytvari pro kazdy TQuery novy connection. Z hlediska programovani, to vypada jako kdyby existovaly SQL dotazy samostatne vedle sebe, ale ve skutecnosti se pri otevreni noveho dotazu uzavre predchozi connection a aby mohl dale vypadat jako, ze je zivy, vsechna data, ktera jsou soucasti result setu se presypou na lokalni pocitac. Proto je nutne, prinejmensim v pripade, kdy je soucasne otevreno vice Query, dbat na to, aby result sety byly co nejmensi.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marek Prokop [SMTP:prokopsw(zv)czn(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 1998 7:08
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: SQL a TTable

> [...]
V pripade TQuery je jen treba zvolit spravnou metodu pro provedeni
SQL prikazu. Open pro select a ExecSQL pro ostatni (insert, update,

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 21.10.1998 11:56:53

>Bry den
>Nevite jak se v D3 nasadi vysoka priorita programu ktery jsem vytvoril?
>Diky
SetPriorityClass(GetCurrentProces, priorita);

HIGH_PRIORITY_CLASS
IDLE_PRIORITY_CLASS
REALTIME_PRIORITY_CLASS
NORMAL_PRIORITY_CLASS

Nejlepsi je to volat pri vytvareni app....

L. Lostak

Delphi & MS SQL

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 21.10.1998 12:11:40

Problem mus� byt u tebe. Delam to stejne a exception mi kric� jedna radost. Kdyz tak skus ukazat kousek kodu.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: rsoucekk(zv)email(tec)cz [SMTP:rsoucekk(zv)email(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 1998 16:10
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Delphi & MS SQL

[...]

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 21.10.1998 12:20:47

Priorita procesu se neurcuje v dobe kompilace, ale v dobe jeho spousteni,
popr. v dobe jeho behu.
Pri pouziti API fce CreateProcess se muze nastavit priorita na :
IDLE_PRIORITY_CLASS
NORMAL_PRIORITY_CLASS
HIGH_PRIORITY_CLASS
REALTIME_PRIORITY_CLASS

tato priorita se muze menit za behu API fci SetPriorityClass(HANDLE
hProcess, DWORD fdwPriority): BOOL

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

> Od: Nosek Libor [SMTP:nosek(zv)ujf.cas(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ��jna 1998 11:36
> Komu: "Distribu�n� list DELPHI (el. adresa)"
> P�edm�t: Priorita aplikace
>
> Bry den
> Nevite jak se v D3 nasadi vysoka priorita programu ktery jsem vytvoril?
> Diky
>

> Nosek Libor
> OJS
> UJF AV CR
> Rez u Prahy 250 68
>
> tel: 66173163
> fax: 6857003
>
> nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

Retezce

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.10.1998 12:31:29

Krayzel Libor wrote:

> Asi jsem se blbe vyjadril;-) Potrebuju z aplikace vysosat do externiho
> souboru vsechny popisy tlacitek, menu, atd.

:-) Lokalizator 4.2 ma funkci "Export Non-translating Texts". To je
asi to co chces. :-)

Ale muzes to udelat take tak, ze programem Convert.exe premeles
DFM na textove soubory, a pak svym programem vyhledas
vsechny retezce, ktere nasledne vypises do externiho souboru.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Chyba v TTreeView ?

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 21.10.1998 12:35:49

Setkal jste se nekdo s chybou pri Nacitani/Ukladani Nodu do TTreeView ?
V programu nactu polozky(Nody) podle urciteho algoritmu z dbf souboru.
Jelikoz tato operace trva dlouho chtel jsem to urychlit
TreeView.SaveToFile a pak TreeView.LoadFromFile.
A pri nacitani Delphi vypisi : 'Invalid level(2) for item ......(nejaky
nazev)'
Strom ma 3 urovne a chyba se vyskytuje u polozek, ktere nemaji 3.
uroven.
Diky vsem.
Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.10.1998 12:54:16

No me se najednou zacaly taky takhle zasekavat (pri startu a pri
ukonceni programu). Mel jsem v Project/Options/Packages zaskrtnutou
volbu Build with runtime packages (kvuli jedne sade trial komponent -
ktera byla sice moc pekna, ale haprovala). Jakmile jsem to vypnul tak
vse zase slapalo OK. Zkus se tam podivat.

Mac

Pavel Fiser wrote:

> [...]
> Nemate s tim nekdo zkusenosti?

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.10.1998 12:57:59

Co Lokalizator od Zbyska Hlinky. Ten to v podstate nejak tahle dela. To
by ti nepomohlo?

Mac

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> souboru vsechny popisy tlacitek, menu, atd.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 21.10.1998 13:19:30

> Co Lokalizator od Zbyska Hlinky. Ten to v podstate nejak
> tahle dela. To
> by ti nepomohlo?

Lokalizator je SKVELY! Fantasticke je, ze Zbysek dal verzi 3.0 k
dispozici zdarma. Vadi mi na nem jedina vec a to je ta, ze po zmene
kodovani se musi program pustit znovu. Jinak bych byl dokonale spokojen.
. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

RX

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 21.10.1998 13:26:46

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Kde se daji sehnat RXComponenty

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

Cakanie na koniec procesu

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 21.10.1998 13:59:08

Ahoj,

nevie niekto ako v D3 vytvorim proces (spustim exe file)
a pockam pokial sa neskonci ?

Lubos.

Intranet

[*] Tomas Burger <archiv(zv)delphi(tec)cz> - 21.10.1998 14:28:55

Hodnoty v TDatabase si muzes naplnit rucne...
Params je normalni stringlist...

Tomas

Glyph & ICO

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 21.10.1998 14:30:02

>Create je kde?

Diky, uz blbnu .... JWeiss

ODBCExpress versus BDE

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 21.10.1998 14:55:03

Hello,

stale casteji se zde mnozi dotazy na funkcnost, resp. nefunkcnost a
chybovost BDE. Existuje jiz nekolik zpusobu, tj. SW, jak jej
nahradit. Mam dotaz, ma nekdo zkusenosti ci prakticky jiz pouziva SW
ODBCExpress? Informace o nem jsem ziskal z casopisu Delphi Informant.
Ovsem krome reklamy, kolikrat je ODBCExpress rychlejsi nez BDE, jsem
tam nevycetl...

Diky

Tomas M.

Existuje konference o C++Builderu ?

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 21.10.1998 15:17:18

Ahoj,
Pros�m o adresu na konferenci o C++Builderu, existuje-li.
D�kuji.

M.Vackar
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

> [...]
> jiny (nejlepe free) komponent, ktery by to zvladl lepe, velmi to privitam.

Cakanie na koniec procesu

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 21.10.1998 15:20:13

Muzes pozit WaitForSingleObject s handle na proces, nebo cekat na navratovou
hodnotu (lepsi je wait)....

L. Lostak

GetMem & TMemoryStream

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 15:29:58

Jo to vis !

Kazdej si to predstavuje a pouziva jinak, tak tady akorat rozpoutas
dalsi flamewar.........Pouzivej si to, co se ti zda lepsi......

Mam svuj nazor, ale radeji budu zticha sedet v koute.

> [...]

> tak daleko, ze dneska pokud potrebuju alokovat neco vice bajtu o
> predem nezname delce (od 1k - 64k) vyuzivam misto GetMem radeji

Delphi & FoxPro 2.5

[*] Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 21.10.1998 16:39:01

> [...]
nejdriv
>otevrit bez indexu, a teprve potom jej vytvor.

Toto reseni je pro mne bohuzel nepouzitelne. Ty .dbf soubory, ktere
potrebuji v Delfach otevrit a pouzivat, zaroven ve stejny cas, jako moje
aplikace, pouziva velka aplikace bezici prave ve FoxPro 2.5, takze nejake
mazani indexu, vytvareni noveho indexu ci prepisovani hlavicky dbf nepripada
v uvahu. Zkratka potrebuji hlavne ten soubor precist (maximalne pridat par
radku), ale rozhodne ne provadet jakekolic upravy existujici struktury.

Tonda

RXLIB HELP

[*] tomas gurny <tgurny(zv)finaldim(tec)cz> - 21.10.1998 17:07:08

Mam anglicky popis RX ve formatu HTML,
ale je to verze 2.4
Jestli chces, poslu

Tomas Gurny
tgurny(zv)finaldim(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tomko_Vincent <tomko(zv)vse.sk>
Komu: Konferencia Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ��jna 1998 10:33
P�edm�t: RXLIB HELP

>Nazdar,
>
>Neviete nahodou niekto o nejakom popise (hlp,doc,txt..) ku kniznici
>RXLIB 2.5 v inom ako ruskom jazyku ?
>
>--
>Ing. Tomko Vincent
> tel. : 095 712 559
> e-mail : tomko(zv)vse.sk

Existuje konference o C++Builderu ?

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 17:32:47

Taky jsem takovou hledal, ale nenasel........ Je nas malo proti
delphistum......

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Va�k�� Martin [SMTP:MVackar(zv)cpoj(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ��jna 1998 15:17
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Existuje konference o C++Builderu ?
>
> Ahoj,
> Pros�m o adresu na konferenci o C++Builderu, existuje-li.
> [...]

RX

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.10.1998 17:34:14

http:\rx.demo.ru

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Milan Fiedler [SMTP:milanf(zv)rts(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ��jna 1998 14:27
> Komu: Konference
> P�edm�t: RX
>
> Kde se daji sehnat RXComponenty
> �
> Milan Fiedler
> milanf(zv)rts(tec)cz <mailto:milanf(zv)rts(tec)cz>

Semafory v Delphi

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 21.10.1998 18:15:30

DDV,
nevite nekdo, proc, kdyz si vyrobim semafor CreateSemaphore().
Jiny program udela OpenSemaphore().
Ale nedari se ReleaseSemaphore() Vraci chybu: Prilis mnoho pozadavku na semafor.

Nevite co s tim?

Nema nekdo nejakou ukazkovou app, kde si pomoci semaforu dve aplikace vymenuji
informace?

Diky za napady.

a.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.10.1998 18:20:45

Pavel Fiser wrote:

> [...]
> Vypinani ruznych voleb Code Insight a debugger options nepomohlo (W95).

Ja take pozoruji nejak dlouhy start. Ale je skoda to hazet z okna.
Lepsi je to vratit jako zbozi s neodstranitelnou vadou a zadat zpet
penize.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

GetMem & TMemoryStream

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.10.1998 18:20:46

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> tak daleko, ze dneska pokud potrebuju alokovat neco vice bajtu o
> predem nezname delce (od 1k - 64k) vyuzivam misto GetMem radeji

Tak treba co na to ja:

Zalezi na situaci. Nekdy je lepsi TMemoryStream, nekdy pointer.
Kdyz se podivas do TMemoryStream, zjistis, ze tam ten pointer je
stejne schovany. Ale kdyz potrebuji primy pristup do pameti,
pouzivam pointer.

Priklad:
type
PMujTyp=^TMujTyp;
TMujTyp=record ...
var
Point:pointer;
Posun:integer;
MujTyp:PMujTyp;

MujTyp:=PMujTyp(longint(Point)+Posun);

Porovnej si to se streamem:
Stream.Seek(0,Posun);
Stream.Read(MujTyp^,SizeOf(MujTyp^));

Stream je evidentne delsi jak na zapis, tak i na dobu zpracovani.
Nemluve o vyhodach funkce ReallocMem. Vubec, nastroju pro
praci s pameti je vice nez jen GetMem, FreeMem, New a Dispose.

Ale pokud potrebuji nasledne neco posilat do souboru, nebo jineho
streamu, nebo potrebuji jen neco nekam sypat, volim obvykle
rovnou TMemoryStream.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Re[4]: propojeni s Informixem

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 21.10.1998 18:39:17

Zdravicko...

Ehm, ja to nechci sehnat, ja to potrebuji koupit.

F.

> [...]
> >>

> Best regards,
> Hubert
> mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.1998 19:24:01

Mor�ol Marian wrote:

> [...]
> jakou urovni opravneni - Ring 0 - 3 procesoru ) bude urcity segment
> skompilovan nebo jako aplikace Windows je kazdy program natvrdo

Ahoj,

Pokud vim tak aplikace jsou na urovni Ring 3.

GetMem & TMemoryStream

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.1998 19:24:34

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
>
> Ale pokud potrebuji nasledne neco posilat do souboru, nebo jineho
> streamu, nebo potrebuji jen neco nekam sypat, volim obvykle

jeste bych k tomu poznamenal. Rozdil mezi pouzitim TMemoryStreamu a funkcemi
GetMem, New spociva i ve zpusobu alokace pameti. Pokud se podivas do implementace
TMemoryStreamu, tak oni pouzivaji primo systemove API funkce pro alokaci pameti.
Kdezto New & spol pouziva subalokace ktere jsou nutne pro alokaci malych bloku
pameti. Pokud by si napriklad pouzival TMemoryStream misto New & spol pro alokaci
20 bajtovych bloku tak ti kazdy z nich ve skutecnosti na x86 procesorech zabere
4096 bajtu.

Delphi & FoxPro 2.5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.1998 19:27:57

Antonin Blatny wrote:

> [...]
> radku), ale rozhodne ne provadet jakekolich upravy existujici struktury.

Dobre, ale pokud ti to nejde, tak bych si nejdriv zkusil tu tabulku otevrit
i s pouzitim reindexovani nebo zasahu do hlavicky. Tim treba prijdes na to
v cem je problem.

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 21.10.1998 21:08:18

To je blbost. D4 je oproti D2 lepsi a BDE neni pomalejsi. Mam spise opacny
pocit.
Jaro

Off topic: SQL servers

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.1998 21:24:41

Nevim zda to je ci neni off topic, tak se predem omlouvam.
Mam dva dotazy.

1) Potrebuju na SQL server (na sitovy - zadny lokalni) uklada
dokumenty ve Wordu a Excelu. Jenze je potreba na kliknuti tyto soubory
ze serveru stahnout otevrit v prislusne aplikaci a pote ulozit zpet na
SQL server.
Jde to vubec? Pokud ano prosim o napady...

2)Todle je spise dotaz technickeho razu.
Hledam SQL server (jedno jaky, musi ale umet spoustet Stored
procedures, definovat trigery a views + prirazovani prav na Procedury
a pohledy) s takovoudle vlastnosti.
Jako diplomku delam neco co potrebuje SQL server (konkretne
procedury), jenze az to budu davat oponentovy nemuzu ho donutit aby si
koupil server na kterem to budu delat, a tezko mu muzu dat CD-Rom na
kterem ten server bude. Ja bych potreboval predat mu DataSpace ve
kterym se nachazi ta Databaze a nejaky run-time toho serveru.
Nevim zda jsem to popsal dobre. Pokud to nekdo chape a muze mi pomoct
rad vse uvitam.

Diky moc
NEUWIRT Michal
mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Off topic: SQL servers

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 21.10.1998 22:48:54

ad1) Mozne to je. Musis to ulozit (nacist) do BLOB SUB_TYPE 0
ad2) To umi dnes snad kazdej server.
S Delphi 1 byl dodavan lokalni server Interbase,
ktery bylo mozne sirit. Pozdeji to jiz mozne neni.
Domluv se s Inprise. Mohli by ti udelat
smlouvu o kratkodobe zapujcce i na novejsi server.
Obdobne jsou reseny recenze v casopisech.
Jaro

> [...]
>kterym se nachazi ta Databaze a nejaky run-time toho serveru.
>Nevim zda jsem to popsal dobre. Pokud to nekdo chape a muze mi pomoct

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 01:28:46

> [...]
> SQL server.
> Jde to vubec? Pokud ano prosim o napady...

Jde vsechno - normalne si to budes ukladat do databaze do pole blob,
to neni zadny problem. Vytahnes, pouzijes a zase vlozis zpet.

> 2)Todle je spise dotaz technickeho razu.
> Hledam SQL server (jedno jaky, musi ale umet spoustet Stored
> procedures, definovat trigery a views + prirazovani prav na Procedury
> a pohledy) s takovoudle vlastnosti.

Tohle samozrejme umi snad kazdy SQL Server.

> [...]
> kterym se nachazi ta Databaze a nejaky run-time toho serveru.
> Nevim zda jsem to popsal dobre. Pokud to nekdo chape a muze mi pomoct

SQL Servery jsou ve valne vetsine licencovane, tedy ne volne
siritelne. Vyjimkou jsou SQL Servery pro Linux, ale pochybuji,
ze si oponent bude instalovat Linux a podobne nesmysly. I kdyz
vsechno je mozne. Takze mas minimalne tyto moznosti:

- vyuzij nejaky SQL Server, ktery mate ve skole, mozna se tam
neco najde... ale nevim, na cem to ten oponent bude zkouset
(jako na svem vlastnim pocitaci nebo skolnim?)

- pouzij na to nejakou casove omezenou zkusebni verzi SQL Serveru,
coz nekdy byva - konkretne treba Sybase apod.

- domluv se s distributorem (Borland, Sybase, Microsoft...)
na nejake licenci nebo zapujcce pro dany ucel na danou dobu,
treba ti pomohou...

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

SQL a TTable

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 22.10.1998 06:19:21

> [...]
vice
> Query, dbat na to, aby result sety byly co nejmensi.

Rovnako to funguje aj v InterBase?

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] root <liszak(zv)usa(tec)net> - 22.10.1998 06:21:42

mam problem s !!! delphi1 !!! a tabulkami FoxPro.

Potrebuji poradit ohledne napojeni foxpro tabulek. Nejsem schopen z nich
dostat
pozadovane informace. Pouhe napojeni a otevreni tabulky v gridu je ok,
ale
prokaz napr. last a temer jakykolv dotaz trva neumerne dlouho ( spise se
asi zasekne).
Tabulka ma indexy na dotazovane polozky, cca 100 000 zaznamu a pouzivam
delphi1
pod win3.1 a v bde mam nastaveny driver na odbc foxpro.

Uz se s tim morim asi mesic a k rozumnemu vysledku je zatim daleko.
Jinak databazema pod paradoxem celkem zvladam.

diky vsem za pomoc. dan zoubek

PS Vzhledem k problemum jsem pouzil adresu kamarada, sorry.

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 22.10.1998 07:12:06

S Delphi1 nemam zkusenosti, ale zkus se podivat do BDE na verzi dBase. Pokud nepodporuje verzi 2.5, coz je FoxPro, tak mas s indexy smulu a vybery budou chodit, jako by indexy nebyly, nehlede k tomu, kdybyd udelal nejakou zmenu v tabulce. V tom pripade to zkus pres ODBC.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re
Od: root <liszak(zv)usa.net>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1998 6:16
P�edm�t: !!! delphi 1 !!! + FoxPro

[...]

prodej soft.

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 22.10.1998 07:32:54

zdravicko!
predem se omlouvam, za ponekud off topic, ale kdyz jsem jiz vyuzil
vsech vasich rad :-) a dilo je jiz temer hotovo, rad bych se dozvedel,
jestli je mozne /legalni/ prodavat vlastnorucne vyrobene programy,
vytvorene samozrejme v legalnim prostredi, bez zivnostenskeho listu,
tj. z autorskych prav?
zda-li tam jsou nejaka omezeni, jak je to s danemi apod...

v tyhle oblasti se moc nevyznam a uvital bych i pripadne tip na
nejaky zdroj, kde bych se o tom mohl dozvedet vic...

predem dekuji za odpovedi
s pozdravem
slunce v dusi

roman

( o . o . \\\//
. * + . * \\/// o .
+ tel. 0655/21 05 o o *
e-m. jozin.z.bazin(zv)post(tec)cz \-/ .
-()----------------------OooO-------OooO---()-
() http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei ()
jA nIc || ||
jA MuZIkaNt!!! *_|| ||_+

Delphi & FoxPro 2.5

[*] Miroslav Gurica <konbier(zv)psg.sk> - 22.10.1998 07:42:32

Skus pouzit /shareware :( / komponentu Halcyon Dataset - www.grifsolu.com.
Obchazda DBE / napisana komplet v OPascal, ziadne DLL / pre pouzitie s DBase
II-V,FoxPro 2.x a Clipper .

MG