Uroven opravneni

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 22.10.1998 07:43:42

>Pokud vim tak aplikace jsou na urovni Ring 3.

Ja si myslim totez. A rekl bych, ze prepinani do Ring 0 se deje pro
systemove drivery automaticky, kdyz je prepne kernel. Jak ale dostat
aplikaci do Ring 0 nevim, ale rekl bych ze nastavenim segmentu ne.

Martin

Zabezpeceni prenosu dat

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 22.10.1998 07:52:17

Preco to neprenasas pomocou TCP/IP ?
Teda aspon pokial sa jedna o prenos po sieti.

Marian

Vaclav Sazima wrote:

> Ahoj,
> potrebuji vyresit nasledujici problem :
>
> Prenasim bloky dat o pevne delce cca 1Kbyte. Prenos je packetovy
> delka cca 30 bytu. Prenos je diky pouzite technologii nespolehlivy.
> Nastavaji vypadky jak jednotlivych bytu tak celych packetu, ale tech
> chyb neni zas moc. Povolena redundance je 100%. Nevite nekdo jak na
> to? Ale potreboval bych neco konkretniho, cas specha. Ze se na to da
> pouzit CRC vim taky.
> Nebo kdyby se toho nekdo za uplatu ujal a dodal to v podobe dll...
>
> Vaclav Sazima

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 22.10.1998 08:04:58

Ja bych si tipnul, ze to nebude problem tabulek FoxPro. Ja pouzivam v
Delphi 1 tabulky Paradoxu, cca 100000 zaznamu, indexy jsou. Pokud dam
dotaz na jednu polozku, vse je OK a je to (pomerne rychle). Kdyz vsak
dam napriklad podminku "Cislo=xxx and Datum<xxxxxx and Datum>xxxxxx"
trva to asi 25 minut i na lokalnim datech na pocitaci s P200. Na
rozumne obecne reseni jsem neprisel. Ja si ted vyberu nejvyhodnejsi
index pro podminku, udelam setrange, zkopiruji do temp tabulky a
rucne smazu nepotrebne zaznamy, ktere nevyhovuji ostatnym podminkam.
Za nomalnich okolnosti je to tak do 30 vterin, ale pri velkych
vyberech dopadavam hur nez puvodni dotaz.

P.s.: Jeste jedna dobra zprava. S polovicnym poctem zaznamu to delalo
jenom 15 minut. Zpomaleni tedy nemusi byt linearni:-)))

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz
> [...]
> ale
> prokaz napr. last a temer jakykolv dotaz trva neumerne dlouho (
> spise se
> asi zasekne).
> Tabulka ma indexy na dotazovane polozky, cca 100 000 zaznamu a
> pouzivam
> delphi1
> pod win3.1 a v bde mam nastaveny driver na odbc foxpro.
>
> Uz se s tim morim asi mesic a k rozumnemu vysledku je zatim daleko.
> Jinak databazema pod paradoxem celkem zvladam.
>
> diky vsem za pomoc. dan zoubek
>
> PS Vzhledem k problemum jsem pouzil adresu kamarada, sorry.

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 22.10.1998 08:05:58

Ahoj Dane, jak se dari?

Resil jsem podobny problem, ale po tydnu umorneho vypeti jsem ODBC
zavrhl. Tabulky jsem potreboval jen ke cteni, tak ze jsem vytvoril kopie
a ty predelal na dBase tabulky, t.j. zrusit priznak indexu v hlavicce
tabulky (tusim 29. byte) a vytvorit novy index. Problem, ale nastava, co
s pripadnymi memo polozkama.
Dalsi moznost je pouzit vyssi verzi BDE, ktera ma nativni driver pro
FoxPro, ale podle reakci v teto konferenci neni toto taky bez problemu,
nevim nezkousel jsem to.

Zdar a silu Petr Riedel

> [...]
> Jinak databazema pod paradoxem celkem zvladam.
>
> diky vsem za pomoc. dan zoubek
>
> PS Vzhledem k problemum jsem pouzil adresu kamarada, sorry.

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 22.10.1998 08:12:37

Spu tam urcite... Intel procesory maj 0,1,2,3... 3 je nnizsi, aplikace
nemuzi prakticky nic (ani IN/OUT),ale v 95kach j to moc esetrovany neni...>Ja si myslim totez. A rekl bych, ze prepinani do Ring 0 se deje pro
>systemove drivery automaticky, kdyz je prepne kernel. Jak ale dostat
>aplikaci do Ring 0 nevim, ale rekl bych ze nastavenim segmentu ne.
Do ringu nula nemas sansi ji dostat sam, musel bys jedine mi neco, ci ti
prepne SAM system, tzn. VXD etc.... Potom muzes nastavit (pokud budes mit
opravdneni) jinej proces. Ale neni to sranda.... K cemu presne to potrebujes
?

L. Lostak

prodej soft.

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 08:12:43

Roman wrote:

> zdravicko!
> predem se omlouvam, za ponekud off topic, ale kdyz jsem jiz vyuzil
> vsech vasich rad :-) a dilo je jiz temer hotovo, rad bych se dozvedel,
> jestli je mozne /legalni/ prodavat vlastnorucne vyrobene programy,
> vytvorene samozrejme v legalnim prostredi, bez zivnostenskeho listu,
> tj. z autorskych prav?
> zda-li tam jsou nejaka omezeni, jak je to s danemi apod...
>
> v tyhle oblasti se moc nevyznam a uvital bych i pripadne tip na
> nejaky zdroj, kde bych se o tom mohl dozvedet vic...

> [...]

Nedavno tu na toto tema probehla diskuze. Mozne to je, prijmy musis
zdanit.

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

Delphi Standard

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.10.1998 08:20:15

Petr Zahradnik wrote:

> jako mam ted ja. Kdyz si koupis za 20 tisic pocitac, potom za
> 4 tisice OEM Windows 95 a za 5 tisic Delhi 4 Standard, tak to mas
> za 30 tisic, kdyz k tomu prictu tisicovku za zivnostak. S tim se da
> neco podniknout. Pokud budes chtit...

Mam takovy pocit, ze programy odladene ve Standardu nemuzes
prodavat, nebo ze je tam nejake velke omezeni.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Retezce

Krayzel Libor wrote:

> Lokalizator je SKVELY! Fantasticke je, ze Zbysek dal verzi 3.0 k
> dispozici zdarma. Vadi mi na nem jedina vec a to je ta, ze po zmene
> kodovani se musi program pustit znovu. Jinak bych byl dokonale spokojen.

Sikulove, kteri maji D4, si jiste poradi i s timto. Je tam na to
dokonce priklad v demech.

Diky za reklamu. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

delphi IV & BDE

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 22.10.1998 08:31:46

zdravicko.
rad bych se prosim dozvedel, co to znamena, ze u DelphiIV standart
chybi moznost pristupu k BDE API? znamena to tedy, ze nemuzu pouzivat
zandou z Dbi* funkci?

predem dekuji za odpoved
s pozdravem
roman

() o . o . \\\//
() . * + . * \\/// o .
() tel. 0655/21 05 o o *
() em. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .
-()----------------------OooO-------OooO---()-
() http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei ()
-()----------------------------------------()-
jA nIC || || ()
jA MuZIkaNt!!! *_|| ||_+ ()

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] liszak(zv)usa(tec)net - 22.10.1998 08:48:42 -0700

Jan Fiala wrote:

> S Delphi1 nemam zkusenosti, ale zkus se podivat do BDE na verzi dBase.
> Pokud nepodporuje verzi 2.5, coz je FoxPro, tak mas s indexy smulu a
> vybery budou chodit, jako by indexy nebyly, nehlede k tomu, kdybyd
> udelal nejakou zmenu v tabulce. V tom pripade to zkus pres ODBC.

V bde je u dbase je verze 1.0.

Jak na odbc pristoupit mimo bde ? Ja mam nastaveno v bde driver
ro fox pres odbc driver, je to ono ???

dan zoubek

Delphi Standard

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 22.10.1998 08:50:38

> Mam takovy pocit, ze programy odladene ve Standardu nemuzes
> prodavat, nebo ze je tam nejake velke omezeni.

a naco ta distribuce D4 potom je? a co D3 standart, ty muzu prodavat?

dik
roman

() o . o . \\\//
() . * + . * \\/// o .
() tel. 0655/21 05 o o *
() e-m. jozin.z.bazin(zv)post(tec)cz \-/ .
-()----------------------OooO-------OooO---()-
() http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei ()
-()----------------------------------------()-
jA nIC || || ()
jA MuZIkaNt!!! *_|| ||_+ ()

Re[2]: !!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 22.10.1998 09:01:49

JF> S Delphi1 nemam zkusenosti, ale zkus se podivat do BDE na verzi dBase. Pokud nepodporuje verzi 2.5, coz je FoxPro, tak mas s indexy smulu a vybery budou chodit, jako by indexy nebyly, nehlede k tomu, kdybyd udelal nejakou zmenu v tabulce. V tom
> [...]

Nevim jak to jde prez BDE, ale mohu ti doporucit kdyz tak pouzit DAO.
Tam to je vse OK, spolupracuje jak s CDX tak IDX indexama.

Best regards,
Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

Delphi Standard

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 22.10.1998 09:12:01

Nesmysl,

omezeni je jen v tom, ze se nedostanes na SQL servery (leda ODBC) a
nemas zdrojaky od komponent.....tot vse.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
> Odesl�no: 22. ��jna 1998 9:20
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Delphi Standard

> Mam takovy pocit, ze programy odladene ve Standardu nemuzes
> prodavat, nebo ze je tam nejake velke omezeni.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Delphi Standard

[*] Filip Jirs�k <Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 22.10.1998 09:13:42

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 22. ��jna 1998 9:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Delphi Standard

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> neco podniknout. Pokud budes chtit...

Mam takovy pocit, ze programy odladene ve Standardu nemuzes
prodavat, nebo ze je tam nejake velke omezeni.

Prodavat muzes klidne, omezeni je mnoho, byvaji vypsany v tabulkach vlatnosti od Borlandu. Namatkou jen: asi 85 komponent (prof jich ma 100+) - chybi napr pro internet, nejsou zdroje od komponent, nema jednouzivatelskou interbasi, v D4 std. nema vsechny vymozenosti noveho IDE (z pameti nevim ktere), v nejsou D4 std. Vsechny komponenty W98 - napr. kalendar. Nejlepe ale podivat se na www.inprise(tec)cz - tabulka vlastnosti Delphi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Cakanie na koniec procesu

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 22.10.1998 09:15:21

Skusil som WaitForSingleObject, ale funkcia vrati
WAIT_FAILED. Moze byt problem v tom, ze proces nema
nastaveny PROCESS_QUERY_INFORMATION access ?
Funkcia getLastError() vrati cislo 6, ako zistim, co je to za
chyba ?

InstanceID := WinExec('C:\scan\scan.exe',SW_SHOW);
dw1 := WaitForSingleObject(InstanceID,2000);
Status := getLastError();

> Muzes pozit WaitForSingleObject s handle na proces, nebo cekat
na navratovou
> hodnotu (lepsi je wait)....

> L. Lostak

Cakanie na koniec procesu

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 22.10.1998 09:41:36

> [...]
> nastaveny PROCESS_QUERY_INFORMATION access ?
> Funkcia getLastError() vrati cislo 6, ako zistim, co je to za
v werror.h pokud mas C++ anebo windows.pas. Je to taky nekde v helpu popsany
(ale musis dat find a nejakou chybu)

> InstanceID := WinExec('C:\scan\scan.exe',SW_SHOW);
> dw1 := WaitForSingleObject(InstanceID,2000);
> Status := getLastError();
!!!! nepouzivej WinExec ! pouzij CreateProces.... a poak nezapomen (po
create proces kdyz se ti vrati wait dat CloseHandle).... 2000 milisekund ???
to mu davad 2 sekundy ??? muzes pouzit INFINITE.... (WinExec ti vraci neco
jinyho nez HANDLE na proces - proto mas fail)

BOOL CreateProcess(
'cesta'
'comand lajna'
nil,
FALSE,
flagy viz help (nepamatuju si je...)
nil,
nil,
StartUpInfo,
ProcessInfo <- tady sou informace o procesu (handle,ID,...)
);
Ta funkce je trochu slozitejsi (na parametry) ale vytvoris treba
pozastavenej proces, (natahnou se ti vsechny knihovny, ale nebezi - pustit
ho az kdyz chces), muze zdedit handle na objekty (treba COM port) a
podobne....

L. Lostak

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] liszak(zv)usa(tec)net - 22.10.1998 10:13:46 -0700

Hubert wrote:

> Nevim jak to jde prez BDE, ale mohu ti doporucit kdyz tak pouzit DAO.
> Tam to je vse OK, spolupracuje jak s CDX tak IDX indexama.
>
> Best regards,
> Hubert mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

co to je dao a kde ho najdu ???

dan zoubek zoubek(zv)usa.net

Cakanie na koniec procesu

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 22.10.1998 10:27:26

Kdyz pohledate v archivu, tak tam najdete rutiny
na spousteni externich programu pro 16 i 32 bit a to
vcetne cekani na ukonceni aplikace

Martin

RX Library 2.50

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 22.10.1998 10:36:25

Zdravicko...

Uz se vam povedlo prelozit subj. pro Delphi 4 Professional? Mne to
vzdycky pri kompilaci RXDB4.DPK vyhodi "Internal error: P327" v RXCTL4.
:-(

Dik za kazdou radu. F.

prehravani cdda z vice mechanik

[*] Jiri Fajtl <chip(zv)oku-pi(tec)cz> - 22.10.1998 10:48:25

Ahoj

Potreboval bych prehravat audio cd na pocitaci s vice CD mechanikami,
tak aby bylo mozne libovone si vybirat mechniku s CD-DA.
Lze toto provest pomoci TMediaPlay komponenty ?
Pokud to TMediaPlay neumi existuje nejake jine reseni v delphi ?

Diky moc za kazdou odpoved.

Jiri Fajtl
nailto: chip(zv)oku-pi(tec)cz chip(zv)kufr(tec)cz

IB a sdileni

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 22.10.1998 10:54:07

Tu su informacie (podla MS SQL 7 helpu; pouzivam originalne
nazvy):

Jedna z poziadaviek na transakcie je Isolation (dalsie
su Atomicity, Consistency a Durability). Poziadavka Isolation
znamena to, ze zmeny vykonavane v jednej tansakcii nesmu
byt viditelne v inej sucasne vykonavanej transakcii. Kazda
transakcia teda moze vidiet len data v stave pred alebo
po vykonani inej transakcie ale nie v stave ich spracovania
inou transakciou. Tato vlastnost je tiez oznacovana ako
Serializability, pretoze cely vysledny efekt spracovania
transakcii potom odpoveda postupnemu vykonaniu
jednotlivych transakcii za sebou.

Tato vlastnost je nevyhnutna, ak je potrebne zabezpecit
konzistentnost vo viacuzivatelskej databaze: zarucuje totiz
reprodukovatelnost vysledkov a funkcne odpoveda
jednouzivatelskej databaze, ktoru size moze pouzivat ale
len postupne (nie naraz) viac uzivatelov.

Nie vzdy vsak je pozadovany (alebo vhodny) az taky
vysoky stupen izolacie medzi transakciami, pretoze
znacne obmedzuje paralelne spracovanie. Preto
byva v SQL databazach moznost specifikovat pozadovany
stupen izolacie tzv. Isolation Level. SQL 92 definuje
styri urovne:
1. Read uncommitted (najnizsia uroven, len zabezpecuje
precitanie fyzicky spravnych dat - zaznamov)
2. Read committed (citanie len potvrdenych (commit) dat z inej transakcie)
3. Repeatable read (zarucuje vzdy rovnake hodnoty pre zaznamy)
4. Serializable (najvyssia uroven, transakcie su uplne izolovane,
zarucuje vzdy rovnake mnoziny zaznamov)

Nizsia uroven izolovanosti znamena zarovem vyssiu uroven
paralelneho spracovania.

Tu je este tabulka, problemov, ktore neriesi (cize sa mozu vyskytnut)
prislusna uroven izolacie:

A B C D
1. - Ano Ano Ano
2. Ano Nie Ano Ano
3. Nie Nie Nie Ano
4. Nie Nie Nie Nie

kde
1, 2, 3, 4 - Isolation Level
A je Lost updates
B je Dirty read
C je Nonrepeatable read
D je Phantom rows

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Od: Flaska Jakub
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RX Library 2.50
Datum: 22. ��jen 1998 10:36

Zdravicko...

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 22.10.1998 11:27:42

Tak nejak je to mysleno.

> [...]

> Odesl�no: 22. ��jna 1998 9:32
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: delphi IV & BDE
>
> zdravicko.
> rad bych se prosim dozvedel, co to znamena, ze u DelphiIV standart
> chybi moznost pristupu k BDE API? znamena to tedy, ze nemuzu pouzivat
> zandou z Dbi* funkci?
>
> predem dekuji za odpoved
> s pozdravem
> roman
>
> () o . o . \\\//
> () . * + . * \\/// o .
> () tel. 0655/21 05 o o *
> () em. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .

Databaze, vztah 1:N, ...

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.10.1998 11:32:21

Preji vsem pekneho dne...

hraji si z databazemi v delphi a potreboval bych osvetlit nekolik
veci.

1) Vytvorim si dve tabulky:
KNIHA (ISBN, Nazev, Autor); primarni klic je ISBN
CTENAR (C_CT, Jmeno, Adresa); primarni klic je C_CT
VYPUJCKA(C_CT, ISBN); primarni klic je (C_CT, ISBN)

V database desktopu existuji mj. dve veci: Table Lookup a
Referential Integrity. Jaky je mezi tim rozdil a jak reknu, ze
VYPUJCKA muze mit pouze existujici data obsazena v tabulce KNIHA
pripadne CTENAR? Pokud to chci vytvorit pomoci SQL, nechce mi to brat
FOREIGN KEY

2) Jak vytovrim formular, kde budu mit dejme tomu dve mrizky, v jedne
seznam ctenaru a v druhe seznam knih pujceny aktualnim ctenarem?

3) Chci udelat formular, kde se budou zadavat nove vypujcky. Zkousel
jsem to pomoci DBLookupComboBox, ctenari jsou ok, ale jak zaridim,
aby v druhem DBComboBoxu byli jen knihy, ktere jeste nejsou pujcene?
Reseni, ze se zeptam (pomoci SQL) na dane knihy a pak to tam nejak
prekopnu mi pripadne divne (slozite, spatne, ...). Jake je jednodussi
reseni?

Predem dekuji za jakekoliv pozitivne vyladene odpovedi.

Delphi 2 zdarma?

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 22.10.1998 11:39:00

Na http://www.user.xpoint.at/r.fellner/DELPHIN.HTM jsem nasel tuto
celkem zajimavou zpravu:

FREE Delphi 2!
Some fairies told me that some popular computer magazines like the
german "PC Plus" recently contained FREE copies of Delphi 2 on their
enclosed Software CDROMs! This might be a great chance for Delphi
newbies to learn about the program without too much risk.

Ales

Delphi Standard

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 11:44:26

> Mam takovy pocit, ze programy odladene ve Standardu nemuzes=20
> prodavat, nebo ze je tam nejake velke omezeni.

Ale ano, programy kompilovane v Delphi Standard muzes vesele prodavat.
Timto smerem neni zadne omezeni. Mozna si to pletes s Microsoft
Visual Basic/C++ verze drive Standard, nyni Learning Edition
- tam opravdu nemas pravo aplikaci prodavat, ale musis si poridit
alespon verzi Professional. Ale Inprise takove omezeni na verze
Standard nema. Samozrejme, verze Standad je dost ocesana, ale lze
ji normalne pouzit. Navic z Delphi Standard lze upgradovat na
Delphi Professional (svete div se, dokonce Standard + upgrade
Professional vyjde levneji nez Professional samostatne) a pak mas
i ten zbytek.

Ano, pokud chces delat poradne programy, pak potrebujes verzi
Professional nebo Client/Server, ale ve Standardu se da take
delat, hlavne kdyz nemas penize a potrebujes na necem zacit...

Kde nalezt .LCK

[*] honzajl(zv)email(tec)cz - 22.10.1998 11:48:31

Zdar vsici,

/Program v D3 pracuj�c� s Microsoft SQL 6,5
Jiz v�m kde je mozny najit .NET soubor - resi TSession

Ale kde se vytvori .LCK soubor, pri jaky pr�lezitosti se vytvor� a co
znej vsechno jde zjistit a jak�m zpusobem ???
Nev�m jestli to nesouvis� s hl�skou : "Project Project1.exe raised
exception class EDBEngineError with message 'Directory is
busy.'.Process stopped..."??? /TQuery, TDataSource, TSession

Predem d���ky moc za pomoc

....................Honza

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

MDI aplikace

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 22.10.1998 11:57:40

Dobry den,

vytvarim MDI aplikaci pod D1 a potreboval bych, aby neslo prepinat mezi
Child formulari. Aktivni bude pouze posledni Child formular a nepujde
prepnout na dalsi Child formulare, ale musi byt pristupny hlavni
formular.

Petr Riedel

Uroven opravneni

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 22.10.1998 11:58:08

Prave ze potrebuju to IN/OUT(treba na COM1) a pokud mozno tak aby ten
program mohl bezet i pod NT.
Pokud vim tak pod 95kama by to opravdu nemel byt problem(viz. spousta
free komponent), ale NT si to prisne hlidaji. V Bajtu (myslim 1/94) byl
priklad na slinkovani OBJ(vyrvoreneho v assembleru) s kodem v C myslim
pro Win 3.11( s poznamkou ze pod 95kama by nemel byt problem) a ten kod
v assembleru to nastavoval nastavenim urovne opravneni segmentu(viz.
Mikroprocesory Intel a spol. - Grada)(kod v assembleru bezel na Ringu 0
a ceckovske funkce ho volaly).
Bohuzel nevim zda se daji prilinkovat nejake OBJ(nebo neco jineho)
vytvorene externimi programy k Delphi a jak Delphi pak volaji tam
definovane funkce(nazvova konvence (napr. znak _ na zacatku kazdeho
exportovaneho identifikatoru - myslim ze z C), ale to presne nevim).
Jsem jeste greenhorn.
Pokud nekdo vite diky za kazdou odpoved, ale v soucasnosti me to jeste
tak moc nepali. Raci mi poradte ohledne toho nacitani polozek do
TTreeView metodou TTreeView.LoadFromFile(LoadFromStream - je to uplne
jedno skousel jsem obe metody a obe hlasily tu blbou chybu neco v tom
smyslu ze urcita uroven stromu je vadna - viz muj predchozi dotaz). Diky
moc !!!!!
Jinak se z teto konference, az na vyjimecne vystrelky(rozbroje) prozatim
hodne ucim. Diky.

> [...]
> mit
> opravdneni) jinej proces. Ale neni to sranda.... K cemu presne to

Cakanie na koniec procesu

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 22.10.1998 11:59:16

Dakujem za rady. Po vytvoreni procesu pomocou
CreateProcess a naslednom WaitForSingleObject
to funguje.

Lubos.

RX Library 2.50

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 22.10.1998 12:00:25

I ja som mal taky problem vyresil som ho prinstalovanim delphi nanovo a bol
Sice sialene ale funkcne. men to ide. Lubo TSC

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kustra
Odesl�no: 22. okt�ber 1998 11:59
Komu: Mraz
P�edm�t: FW: RX Library 2.50

Uz se vam povedlo prelozit subj. pro Delphi 4 Professional? Mne to
vzdycky pri kompilaci RXDB4.DPK vyhodi "Internal error: P327" v RXCTL4.
:-(

Dik za kazdou radu. F.

BatchMove

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 22.10.1998 12:06:16

Dobry den,

da se pomoci BatchMove presunout data z ASCII souboru s oddelovaci
(delimited) do pdox tabulky?

Petr Riedel

DOSERROR

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 22.10.1998 12:09:19

Caute

Potreboval by som vediet ako sa da nahradit (ak je to mozne) prikaz Pascalu pre dos a to konkretne DOSERROR
Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

SQL dotaz

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 22.10.1998 12:16:21

Mimochodem jsem zapomnel pripsat dotaz. Da se SQL dotazem z nejakeho
Datasource odfiltrovat vety kde urcite pole obsahuje nejakou presnou
hodnotu ?
Blizsi vysvetleni : Jedno z poli je string, ktery tvori seznam cisel
oddelenych carkou.
Uvedu priklad :
To pole je bud prazdne (= '')
nebo muze obsahovat jedno cislo napr. 15
nebo vic cisel napr. 115,200,15,415 zaznam x
26,30,215 zaznam x + 1
15 zaznam n -1
35,15,28 zaznam n

A ja bych potreboval odfiltrovat ty zaznamy, ktere obsahuji presne cislo
15 t.j zaznamy x,n - 1 a n.
Prozatim to delam prez Table(OnFilterRecord),ten string zkonvertuji na
seznam cisel do TStringList a pak na ten StringList pouziju IndexOf. Ale
je to dost pomale.
Pokud vite nejake jednodussi reseni (mozna pomoci toho SQL dotazu, ale i
jine), diky za vsechny odpovedi.

delphi IV & BDE

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 22.10.1998 12:35:14

> Tak nejak je to mysleno.

Takze s nejakym pakovanim tabulky, kopirovanim atp. se muzu rozloucit?
A co v D3 standart? tam je take nemozne pouzivat Dbi* fce?
dekuji

> [...]

() . * + . * \\/// o .
() tel. 0655/21 05 o o *
() e-m. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .

Datum souboru

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 22.10.1998 12:48:19

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1408.html

Od: Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1998 12:15
P�edm�t: Datum souboru

>Existuje funkce Delphi(struktura Delphi), ktera obsluhuje
>GetFileInformationByHandle(zapouzdruje strukturu
>BY_HANDLE_FILE_INFORMATION) ? Jedna se mi o to, ze potrebuju datum a cas
>posledniho zapisu do souboru, kdezto Time z TSearchRec je asi datum a
>cas vytvoreni souboru(predpokladam).
>A ted me prosim nekamenujte. Proc Delphi neznaji API strukturu
>BY_HANDLE_FILE_INFORMATION
>kdyz znaji napr. API funkci MessageBeep ? Nechybi nahodou jeji deklarace
>v Windows.pas nebo jine unite ?

SQL dotaz

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 22.10.1998 13:14:23

Vyzkousel bych

Select ....
Where Not Polozka Like ....

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
Od: Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1998 12:18
P�edm�t: SQL dotaz

[...]

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 22.10.1998 13:16:29

>Prave ze potrebuju to IN/OUT(treba na COM1) a pokud mozno tak aby ten
>program mohl bezet i pod NT.

Dve moznosi... Napis si VxD na COM (muzu ti poslat source - ale jen c++)
nebo si napis VxD ktery ti umozni udelat IN/OUT.... (jakmile pod NT procesor
narazi na IN/OUT -> vyjimka - ring3 na to nema pravo)...

> [...]
>v assembleru to nastavoval nastavenim urovne opravneni segmentu(viz.
>Mikroprocesory Intel a spol. - Grada)(kod v assembleru bezel na Ringu 0

V 95kach je to bez problemu.. Muzes tam dat primo in/out.... De o PREPNUTI.
Procesor na ring3 nema moznost to nejak udelat. Musi ti udelat neco co ur
ring0 ma (ne ze by to neslo, ale mel bys problemy checkovt ruzny systemy a
pod...)

> [...]
>definovane funkce(nazvova konvence (napr. znak _ na zacatku kazdeho
>exportovaneho identifikatoru - myslim ze z C), ale to presne nevim).

je blbost abys delal celej proces na ring0... Je lepsi bud KOMUNIKOVAT s VxD
na com, nebo napsat vlastni (coz v Delphi asi bude problem :-)) (ja osobne
preferuju assembler a c++). Jinak to linkovani neni problem, ale neni to 2x
jednoduchy (de o to jakej C kompiler mas - jestli Microsoftackej tak budes
mit takovejch problemu, ze nakonec skncis u externiho DLLka)

L. Lostak

Databaze, vztah 1:N, ...]

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 22.10.1998 13:18:32

[...]

[Ing. Daniel Ficek] Nevim co myslis primarni klic (C_CT, ISBN) v tabulce
VYPUJCKA. Ja bych ji resil jako VYPUJCKA(ID, C_CT, ISBN); primarni klic
ID a foreign klic na C_CT a druhy na ISBN. To ti taky zaruci integritu
(jinymi slovy pokud nebude veta v tabulce KNIHA nebo v tabulce CTENAR
tak nemuze existovat veta v tabulce VYPUJCKA - pochopitelne
predpokladam, ze vsechny pole tabulky VYPUJCKA nesmi byt null).

2) Jak vytovrim formular, kde budu mit dejme tomu dve mrizky, v jedne
seznam ctenaru a v druhe seznam knih pujceny aktualnim ctenarem?

[Ing. Daniel Ficek] Udelas jednoduse dbgrid se seznamem ctenaru (zkus se
zamyslet nad zadavanim filtru abys nenacital vsechny ctenare -
predpokladam, ze jich bude trochu vice). Na udalost posunu v datech
(klidne DataSource.OnDataChange) budes menit WHERE podminku v Query pro
druhou mrizku:

SQL pro 2.Query: select b.* from VYPUJCKA a, KNIHA b where a.ISBN =
b.ISBN and b.C_CT = :CTC

v Delphi:
Query2.Active := False;
Query2.ParamByName('C_CT').AsInteger :=
Query1.FieldByName('C_CT').AsInteger;
Query2.Active := True;

[...]

[Ing. Daniel Ficek] To by opet melo jit resit jen WHERE podminkou v SQL
dotazu.
Pisi to vse z hlavy, za pripadne preklepy se predem omlouvam. Pokud by
byly jeste nejake nejasnosti, tak napis.

Taktez vsem pekneho dne.
Ing. Daniel Ficek

Predem dekuji za jakekoliv pozitivne vyladene odpovedi.

SQL dotaz

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 22.10.1998 13:50:40

V SQL existuje konstrukce like (nebo matches - podle typu.
Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a _ ), kde
* zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a
? jeden libovolny znak
takze staci napsat:

WHERE <nazov pole> like '*15*'

cau
petr

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 22.10.1998 13:52:38

>ze
>pravda,
>

>To je blbost. D4 je oproti D2 lepsi a BDE neni pomalejsi. Mam spise opacny
>pocit.
>Jaro

To neni blbost. Zpomalil se nabeh programu (otevira se tam mnoho tabulek)
nasledovne: BDE 4.51 9 vterin, BDE 5 26 vterin. Po tomto startu uz program
bezi priblizne stejne rychle. Ja netvrdim, ze D4 neni lepsi nez D2, ale ze
BDE 5 vyrazne horsi nez BDE 4.51 a to je pro me zakazniky to rozhodujici,
jestli budou cekat 3x dele. To, ze je to naprogramovane v D4 oni stejne
nepoznaji. A pokud nejde v D4 pouzit BDE 4.51, ale jen BDE 5, nezbyva, nez
zustat u D2 nebo prejit jen na D3. Ovsem tam je zase nekompatibilni Quick
Report. Prpto mam takovy vztek na Inprise.

J. Nadhera

RightClick na DbGridu

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 22.10.1998 13:55:57

ahoj

prepsal jsem to z hlavy , pouzivam to pro zmenu zase pro leve tlacitko

snad to bude fungovat, pokud napis

//--------

private

FONRightMouseDown:TNotifyEvent;
procedure WMRButtonDown(var Message: TWMRButtonDown); message
WM_RBUTTONDOWN;
protected
{ Protected declarations }
{ Published declarations }

property OnMysDown: TNotifyEvent read FOnRightMouseDown write
FOnRightMouseDown;

procedure TDbGridDEIS.WMRButtonDown(var Message: TWMRButtonDown);
if Assigned(FONRightMouseDown) then FONRightMouseDown(Self);
end;//-------

Jiri Heinisch

Kdo si stahne; potesi me i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Narozen.zip Free
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Bedekr.zip Shareware - skoro zadarmo

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: jdanek(zv)fnbrno(tec)cz <jdanek(zv)fnbrno(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. ledna 1999 15:49
P�edm�t: RightClick na DbGridu

> Ahojte,
> zase jeden zacatecnicky dotaz.
>Nevite nekdo, jak na komponemte DbGrid odchytit udalost po
>stisknuti praveho tlacitka mysi? Nikde jsem tam nenasel mezi events,
>udalost, ktera by to resila.
> Diky vsem za odpoved
>
> Jozka
> jdanek(zv)fnbrno(tec)cz

cisla do tabulky a z tabulky

[*] Milan Scho�ovsk� - 22.10.1998 14:29:06

Dobry den,

rad bych v Delphi 2 pracoval s cisly. nacist do programu z databaze, provest
nejake operace +-*/ a zase je ulozit do databaze. ne zcela jasny jsou mi
jednotlive formaty (deklarace) cisel.

v Delphi moc nedelam, teprve zacinam. najde se nekdo kdo by mi mohl poradit?

diky moc za radu
Krtek

IBase-Invalid BLOB

[*] Zden�k Glaser <glaser(zv)ipl(tec)cz> - 22.10.1998 14:45:49

Nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem ?

Mam InterBase 4.0, Delphi 3 C/S
tam mam
... create domain TPOZ512 as varchar(512); ...
a v tabulce pak
... POZN TPOZ512, ...
(jinymi slovy - potrebuji memo pole)

Kdyz pak vytvarim QReport na obrazovku, jeste to jde - vse je OK.
Jakmile dam Print (z vlastniho preview, v podstate ale je navic zavolam
Prepare)
vybehne mi (a privadi mne k zoufalstvi)

:::::::::>>>>>> Invalid BLOB handle in record buffer.
<<<<<::::::::::::::::

Zkousel jsem i menit nastaveni v BDE, nekdy to vypadalo, jako ze to
pomohlo -
a pak pri urcite konstelaci dat, nebo ja nevim proc to nabehlo znova.
Stejna chyba mi nabehne, kdyz projizdim Query, kde tato POZN je a pres
DataSource
je napojena na TDBMemo.

Vzdy predpokladam nejdrive, ze chybu delam ja - tedy i ted doufam, ze se
jedna
o nejake nastaveni, ktere mam spatne. V pripade QReportu vsak jsem uz
nasel nekolik
mist, kde se mi zda, ze se chybicka vloudila jim (mozna viz. dalsi
prispevek)

Velmi dekuji kazdemu, kdo mne popostrci o kousek dal.
Zdenek GLASER mailto:glaser(zv)ipl(tec)cz
Office: IPL software s.r.o., Jablonecka 36, 461 09 Liberec, Czech
Republic
tel.: ++420-48-53 96 563, ++420-48-611 24 01, ++420-48-611 24 02
fax.: ++420-48-611 24 03
http://www.ipl(tec)cz
Privat: Borovy vrch 289, 460 14 Liberec 13, Czech Republic
tel.: ++420-48-51 246 15

SQL dotaz

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 22.10.1998 14:56:57

taketo nieco sa sice mozno na niektorych serveroch da spravit - ale aj
ten server musi string rozparsovat na cisla, skontrolovat a vratit vysledok.

osobne by som to robil nejak takto -
tie cisla su zjavne nejake atributy (napr. osoby)

tak by som mal dve tabulky - osoby a atributy_osob

osoby - (OSOBA_ID, MENO, PRIEZVISKO,..)
atributy_osob - (OSOBA_ID, ATRIBUT)

no a potom v query by som iba vyhladaval take osoby, ktore maju zadane
atributy
napr. nejakym takymto selektom:

select o.priezvisko
from osoby o,
atributy_osob ao
where o.osoba_id = ao.osoba_id and
ao.atribut in (12,34,55,66);

zrejme ty tam osoby nemas, takze to nebude UPLNE ono,
ale takto je to serveru "prijatelnejsie" (IMHO)
i ked tabulka bude o cosi vacsia (duplicita stlpca OSOBA_ID)

--
Maj sa,
R.

SQL dotaz

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 22.10.1998 15:02:34

Tohle bych taky poradil, jenze to najde i vyskyt <115> nejen <15> -
takze to je nepouzitelne. Predpokladam, ze autor dotazu tohle zkousel.

> [...]

> Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a _ ), kde
> * zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 22.10.1998 15:05:51

Ak pouzijes WHERE <nazov pole> like '*15*' vyberie ti aj riadok
26,30,215 zaznam x + 1

preto treba pouzit
WHERE <nazov pole> like '15' or
<nazov pole> like '15,*' or
<nazov pole> like '*,15' or
<nazov pole> like '*,15,*'

ale je to dost krkolomne.

> [...]
> Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a _ ), kde
> * zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 22.10.1998 15:13:30

hej ale toto mu najde prvky 15, 155, 1155, 315, 415 atd :-)

mal by hladat '%,15,%' OR '15,%' OR '%,15'

(ak je v strede, na zaciatku alebo na konci retazca)

inac za ten '%15,' by som do ohna ruku nedal (iba ak susedovho
psa), na Interbase mi to nejak extra neslo...

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> [...]
> Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a _ ), kde
> * zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 22.10.1998 15:19:02

vo windose asi DOSError fungovat nebude, co takto pouzit:

prikazy //napr. otvaras subory

on EInOutError do begin //ak sa vyskytne nejaka I/O
chyba tak rob

Maj sa,
R.

Jak vytvorit formular z DFM souboru

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 22.10.1998 15:19:19

Jde nejak v programu vytvorit formular z DFM souboru ? Zahledl jsem v
napovede nejake metody ReadComponent, ReadComponentResFile atd., ale nevim
jak to pouzit na DFM soubor.

Diky Vita

TBDECallBack

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 22.10.1998 15:25:56

Je tu nekdo kdo uz pouzil komponentu %subj% v D3?
Zrovna jsem se s ni zacal zabyvat a nedosel jsem k
zadnemu vysledku (cbTABLECHANGED). Lepe receno
mohl jsem menit jak chtel a nic. Udalost na kterou je
registrovana se provede az pri ukonceni aplikace. To uz
je trochu pozde.

Pomohl by i prikladek. V D1 to umim, ale tady ani nahodou.

Diky

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
kuchyn(zv)delphi(tec)cz
Delphi kitchen?: http://kuchyn.delphi(tec)cz

P.S. Rovnez by me zajimala implementace v D4.

Delphi Standard

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 22.10.1998 16:03:38

> [...]
>Delphi Professional (svete div se, dokonce Standard + upgrade
>Professional vyjde levneji nez Professional samostatne) a pak mas

Tohle by me zajimalo - skutecne to funguje tak, ze kdyz si koupite Standard
plus upgrade na Professional, ziskate vlastne totez, ale levneji? Pripadalo
mne to zvlastni, uz kdyz jsem si cetl ty ceny...

Karel Rys

SQL dotaz]

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 22.10.1998 16:05:07

To je sice pravda, ale takova konstrukce vrati i vety v kterych se
vyskytuje
"2415,25,30". Proto by bylo lepsi aby hodnota tohoto pole vzdy koncila
na "," (respektive kazde cislo v nem obsazene - napriklad: "2415,25,30,"
nebo "15," a pak by syntaxe SQL znela:

WHERE <nazov pole> like '%15,%'

Ing. Daniel Ficek

> [...]
Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a _ ), kde
* zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a

Service pack na Delphi 4

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 22.10.1998 16:14:14

Ahoj,
chtel jsem jenom rict, ze Service Pack nefunguje na kradenou verzi
Delphi, ktera obiha Cechy. Nehodlam polemizovat zde v konferenci o nicem
jinem nez o programovani :-)
Marek Soukup

Flaska Jakub wrote:

> Zdravicko...
>
> No, kupuj software za 110 tisic, aniz bys ho odzkousel...
>
> F.

LookUp

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 22.10.1998 16:16:32

Mam vytvorene dve tabulky:

Zeme:
- pole Kod (autoincrement)
- pole Nazev (string 20)

Odberat:
- pole Kod (autoincr.)
- pole Zeme (Long Integer)
- a spousta dalsich poli

Podle pole Zeme z tabulky Odberat se vybira Nazev z tabulky Zeme, obvykle
pomoci tDBLookupComboBox. Funguje to dobre, ale nekdy pri spusteni Delphi a
otevreni projektu dostanu hlaseni (nepamatuju si to uplne presne) "Lookup
information for field Zeme is incorrect" nebo neco v tom smyslu. Tabulka
Odberat, ktera predtim mela Active=True, ma pak Active nastaveno na False. V
definici toho pole ale chyba neni, protoze po prepnuti Active na True to
normalne funguje.

Nemate nekdo poneti, cim to muze byt?

Diky, Karel Rys

LookUp

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 22.10.1998 16:34:03

Nevie mi niekto povedat ako mozem vo filtri (v udalosti
'OnFilterRecords') pristupit k MEMO polozke,
lebo ked k nej pristupujem tak hlasi delphi, ze polozka nie je pristupna.

Vopred vdaka za kladne vybavenie mojej ziadosti.

RX Library 2.50

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 16:37:30

> Uz se vam povedlo prelozit subj. pro Delphi 4 Professional? Mne to
> vzdycky pri kompilaci RXDB4.DPK vyhodi "Internal error: P327" v RXCTL4.
> :-(

Jit to musi, protoze me se to povedlo. Hned napoprve. Ale pak jsem
to smazal, protoze to nepouzivam.

Delphi Standard

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.10.1998 16:50:43

Roman wrote:

> a naco ta distribuce D4 potom je? a co D3 standart, ty muzu prodavat?

Treba na uceni, nebo programovani pro sebe. :-) To byl v podstate
dotaz na drzitele teto verze, co se pise v jejich licencnim ujednani.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Databaze, vztah 1:N, ...]

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.10.1998 17:19:25

On Thu, 22 Oct 1998, Ing. Daniel Ficek wrote:

> [...]
> VYPUJCKA. Ja bych ji resil jako VYPUJCKA(ID, C_CT, ISBN); primarni klic
> ID a foreign klic na C_CT a druhy na ISBN.
****To potom vubec nemusim mit snahu dostavat tabulky do 3 a vyssi
normalni formy, kdyz musim pridat jeden atribut. Urcite to musi jit tak,
ze C_CT s ISBN budou primarnim cislem tabulky s tim, ze hodnoty se berou
z jine.> Ing. Daniel Ficek

Dotaz mimo misu - existuje nejaka konference o tvo

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 22.10.1998 17:26:15

Ano je to konference:

WWW-L(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ

prihlasit se muzes na adrese:

LISTSERV(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ

Premysl Mikes

>Dobry den,
>
>omlouvam se za svuj dotaz, ktery souvisi s touto konferenci jen velmi malo:
>existuje nejaka konference venovana HTML, XML, a tvorbe www stranek vubec?
>Pokud nekdo vite, budu vdecny za odpoved.
>
>Diky.

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.10.1998 17:27:52

Hmm asi to musim potvrdit. Zkousel jsem (jako magor) udelat programek v
D4 a spoustet ho na klientech s BDE 4.51 a nechodilo to. Aspon vim proc
:-). Hura do instalace D3 :-(

Mac

Jaroslav N�dhera wrote:

> nepoznaji. A pokud nejde v D4 pouzit BDE 4.51, ale jen BDE 5, nezbyva, nez
> zustat u D2 nebo prejit jen na D3. Ovsem tam je zase nekompatibilni Quick

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Service pack na Delphi 4

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.10.1998 17:33:11

Spis bych upresnil, ze nejen na kradenou, ale na prvnich cca 2000 ks D4,
ktere Iprise oficialne vydala a pak udelala 'novejsi' build.

Mac

Marek Soukup wrote:

> Ahoj,
> chtel jsem jenom rict, ze Service Pack nefunguje na kradenou verzi
> Delphi, ktera obiha Cechy.

Ono tech 'obihajicich' verzi je vice a ruznych buildu ...

> Nehodlam polemizovat zde v konferenci o nicem
> jinem nez o programovani :-)

Napodobne...

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Off topic: SQL servers

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.10.1998 17:39:03

Petr Zahradnik wrote:

> - pouzij na to nejakou casove omezenou zkusebni verzi SQL Serveru,
> coz nekdy byva - konkretne treba Sybase apod.

Nebo napis na softmail(zv)microsoft(tec)cz o popros je o zaslani (zdarma) MS
SQL Serveru Beta 3.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Obsah hintu

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 22.10.1998 17:53:08

Ahoj,

mam mozna jednoduchy dotaz, ale nedari se.
Vlitnu mysakem nad ListBox a rosviti se mi
hint, pri Move nad tim ListBoxem hint stale sviti,
to je OK, ale ja potrebuju text hintu prubezne menit
v zavislosti na textu polozky ListBoxu, ktera je pod
mysi (to zjistuji pomoci ItemAtPos).
Tzn. predpokladam, ze je treba hint zhasnout a znovu rosvitit,
aby se zmena projevila. Chtel sem to udelat takto
nebo podobne:

SendMessage(CM_MOUSELEAVE,0,0); {zhasnout}
ListBox1.Hint:= 'XXX'; {zmenit}
SendMessage(CM_MOUSEENTER,0,0); {rosvitit}

ale, jaksi... ehm ...takhle asi neee.

Anebo udelat neco jako refresh na hint ?

>Pavel Malinsky; spiderland(zv)usa.net<
====================================

!!! delphi 1 !!! + FoxPro

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.10.1998 17:55:48

DAO - Direct Access Objects (zhruba receno neco jako API pro Microsoft
Jet Engine). Lze diky nemu pristupovat na vsemozne formaty. Vice
informaci najdes zde:

http://www.cybermagic.co.nz/winsoft

vcetne demo prikladu.

Mac

liszak(zv)usa.net wrote:

> [...]
>
> dan zoubek zoubek(zv)usa.net

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

Kam zmizel Langdriver Pdx Czech 852 'Czech'

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 22.10.1998 18:21:43

Doted jsem pouzival BDE 2.5 a pro paradox tabulky nastaveni Langdriver -
Pdx Czech 852 'CH'. Aplikace napsane v D1 mi bez problemu fungovaly.
Po prekompilovani v D2 se mi objevilo chybove hlaseni "Coud not find
laguage driver" a aplikace se spustila, ale bez zobrazeni dat (nenacetla
tabulku). S udivem jsem zjistil, ze v BDE 3.0 uz vubec typ Pdx Czech 852
'CH' neexistuje, nybrz pouze Pdx Czech 852 (bez 'CH'). Zkusil jsem
zmenit jazyk tabulky na tento langdriver a uz zase vsechno funguje. (jen
tabulka se zvetsila asi o 0,5 MB). Jen mi neni jedna vec jasna, kdyz
zmizel typ Pdx Czech 852 'CH', znamena to, ze tabulky nyni nejsou
spravne setridene dle 'CH', nebo jsou setridene dobre, ale proste to jen
neni vyslovne uvedeno v nazvu langdriveru ?

P.S. Sorry, pokud se to tu uz nekdy premilalo, ale ja sem o5 trochu
pozadu ...

Diky,

Premysl Mikes

Je to trochu jinak (bylo: kam zmizel Langdriver ..

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 22.10.1998 18:23:25

Ted jsem si uvedomil, ze BDE s Pdx Czech 'CH' langdriverem nepochazi z
instalace D1, ale z instalace Paradox for Windows 5.0 CS, ve kterem jsem
si kdysi delal tu tabulku, a ze originalni BDE k D1 ten langdriver z
'CH' vlastne taky neobsahuje. Ta pdoxwin lokalizovan� BDE je asi trochu
jina - to ma zrejme na svedomi firma Apro, ktera tu lokalizaci delala.
Ale jestli je v tech originalnich BDE k D1 langdriver podporujici
trideni s 'CH' stejne nevim. Asi si to budu muset experimentalne
overit...>P. Mikes

Delphi Standard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 18:53:59

rys(zv)zas-me(tec)cz wrote:

> [...]
> plus upgrade na Professional, ziskate vlastne totez, ale levneji? Pripadalo
> mne to zvlastni, uz kdyz jsem si cetl ty ceny...

Ano, funguje to tak.

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 18:58:09

> [...]
> zustat u D2 nebo prejit jen na D3. Ovsem tam je zase nekompatibilni Quick
> Report. Prpto mam takovy vztek na Inprise.

Pro zakazniky je dulezite, jestli program nabiha 9 sekund misto 26 sekund?
Ja jsem si vzdy myslel, ze je mnohem dulezitejsi, jak to rychle maka
potom pri praci. Jinymi slovy, jestli mi Word nabiha 1 sekundu nebo
3 sekundy, je mi srdecne jedno. Ale kdyby mi pismenka psal po sekundach,
to uz by me iritovalo. Ted opravdu z hlavy nevim, jestli me programy
v Delphi 4 nabihaji tak dlouho, ale vyzkousim to. A propos - pokud je
to opravdu tak, je to bezvadne, protoze aspon zakaznik uvidi delsi
dobu tvuj splash screen. Nebo ne?

Delphi Standard

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 18:58:10

> Tohle by me zajimalo - skutecne to funguje tak, ze kdyz si koupite Standard
> plus upgrade na Professional, ziskate vlastne totez, ale levneji? Pripadalo
> mne to zvlastni, uz kdyz jsem si cetl ty ceny...

No jiste, ze to tak je. Delphi Professional stoji temer 26 tisic,
Standard jen 5 tisic a upgrade na Professional 15 tisic. Takze
rozdil je patrny. Dokonce Delphi 3.0 Standard stoji jeste asi
o 4 stovky mene, nez 4.0 Standard. Na Delphi Professional lze
upgradovat nejen z verzi Standard, Professional apod., ale take
je konkurencni upgrade, tedy treba z Visual Basic apod.

Uroven opravneni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 18:59:57

M-PRO s.r.o. wrote:

> [...]

Pokud potrebujes pracovat se seriovym portem tak na to prece muzes pouzit
primo API funkce.

> [...]
> preferuju assembler a c++). Jinak to linkovani neni problem, ale neni to 2x

Jaky pouzivas assembler? Je mozne vyvtaret VxD v nekterem z Borlandich
assembleru ? Pokud vim tak v tech starsich to neslo, ale ty novejsi neznam.

Kam zmizel Langdriver Pdx Czech 852 'Czech'

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 19:05:51

MIKE� P�emysl wrote:

> [...]
> laguage driver" a aplikace se spustila, ale bez zobrazeni dat (nenacetla
> tabulku). S udivem jsem zjistil, ze v BDE 3.0 uz vubec typ Pdx Czech 852

Pokud jeste pouzivas BDE 3.0, tak si stahni update na 4.51 (neboj, neni tam
tolik chyb jako v 5.0). Jestli se nepletu, tak BDE 3.0 je ta verze ktera byla
dodavana s Delphi 2 ? Pokud ano, tak ma jeden velmi neprijemny problem, a to
ze nefunguje ve Windows 95 OSR2 s FAT32. Tenkrat Borland hodne rychle udelal
BDE 3.50 a v nem odstranil tuhle fatalni chybu. Navic v BDE 4.51 mozna bude
i ten jazykovy driver, presne ti to nereknu protoze tu ted mam jen BDE 5.0

Tady jej najdes:

http://www.inprise.com/devsupport/bde/oldver.html

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.10.1998 19:15:59

Neco o upgrade na D4 Pro od pana Kubata z Inprise CZ, pokud to nekoho
zajima ...

Mac

P.S. Nezjistoval jsem, co je mysleno temi 'beznymi' pripady ;-)

Richard Kubat wrote:

> [...]
>
> Dobry den,
>
> u upgrade Delphi 4 Professional Upgrade je tato poznamka:
>
> [2] Upgrade pro u�ivatele Professional/Developer/Development Suite
> produkt� Borland a konkuren�n�ch produktu

> Chtel bych se zeptat, co je mysleno temi konkurencnimi produkty? Je
> mozno provest upgrade z libovolneho vyvojarskeho produktu? Nebo existuje
> nejaky seznam 'povolenych' ;) aplikaci jinych vyrobcu ???
>
> Dekuji a zustavam s pozdravem
>
> Martin Kubecka

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 19:30:23

> Neco o upgrade na D4 Pro od pana Kubata z Inprise CZ, pokud to nekoho
> zajima ...
>
> Mac
>
> P.S. Nezjistoval jsem, co je mysleno temi 'beznymi' pripady ;-)

To jsi dostal informace o konkurencim upgrade, tedy competetive upgrade.
Znamena to, ze nemuzes upgradovat z Visual C++ Standard, z Visual
Basic Learning Edition apod.

BatchMove

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 20:06:53

Riedel Petr wrote:

> Dobry den,
>
> da se pomoci BatchMove presunout data z ASCII souboru s oddelovaci
> (delimited) do pdox tabulky?
>
> Petr Riedel

Ahoj,

Lze to. Je treba si k tomu souboru vytvorit "schema", coz je textovy soubor
ktery obsahuje popis ve kterem definujes znaky pro oddelovace, velikosti poli,
jazykovy driver a podobne. Podrobne to mas popsane v BDE API helpu, pod heslem
ASCIIDRV, a pak v odkazu "Binding external schema to text tables"

TMaskEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 20:09:58

Martin Bab�k wrote:

> Jestlize se tato zprava opakuje, tak se omlouvam, ale tu predchozi jsem
> odeslal prede dvemi hodinami a nic :-(.
>
> Zdravim programatorskou obec!
> Mam maly problemecek s TMaskEdit. Chtel bych tam mit "/", ale ona se mi tam,
> dalo by se rici spravne , pise "." jako oddelovac pro datum (ktery nechci
> menit, po zmene to funguje). Pritom se v helpu nabizi znak "\" za kterym pry
> budou udajne vse jen bezvyznamne znaky, ale ten funguje u vseho krome toho
> zatraceneho "/". Neporadite nekdo, predem dekuji.

Ahoj,

Vypada to, ze v tom maji chybu.

TBDECallBack

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.1998 20:13:33

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> je trochu pozde.
>
> Pomohl by i prikladek. V D1 to umim, ale tady ani nahodou.

U Inprisu maji komponentu TRegisterTable ktera prave timto zpusobem sleduje
zmeny v tabulce:

Najdes ji tady "Table change notification component with source"
http://www.inprise.com/devsupport/bde/delphifiles.html

TComPortDriver (ComDrv16/32)-cteni na pozadi

[*] Patrik Trestik <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 22.10.1998 20:20:13

Ja osobne jsem si stahnul knihovnu TComm z Async32 a jsem s nim zatim velmi
spokojen. Je to tak jednoduche ze staci napsat Event handler, ktery zpracuje
data a ostatni je jen nastaveni objektu.

Pouzivam Comm porty jez nejaky cas takze se rad podelim o zkusenosti.

V p�ipad� zajmu za�lu na soukromou adresu nebo je to zahrabane nakde na
DelphiSuperPage.

BTW.: Hrde se hlasim k te mensine co pouziva C++Builder.

>Ahoj,
> pouzil jsem komponent TComPortDriver z knihovny ComDrv16[/32].
>Hledam spriznenou dusi, ktera ma s timto komponentem nejake zkusenosti.
Chci
>ji pouzit ke cteni ze seriove linky a to i na pozadi tj. aby mi naskocil
>program pri startu Windows a hned zacal cist z definovaneho COM portu
>(prijimat data a ukladat do souboru bez ohledu na obsah), aniz by ho
>ovlivnilo prepnuti do jine aplikace. Zatim jsen to udelal dle prikladu tj.
>spustim ho na tlacitko a na tlacitko ho uvolnim, jinak to udelat neumim.
>Velice bych to potreboval do Win 3.11. Pokud lze pouzit nejaky jednoduchy
>jiny (nejlepe free) komponent, ktery by to zvladl lepe, velmi to privitam.
>
>Diky za jakoukoliv odpoved k tematu
>Jaro B.

Re[2]: Off topic: SQL servers

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 22.10.1998 21:22:38

MK> Nebo napis na softmail(zv)microsoft(tec)cz o popros je o zaslani (zdarma) MS
MK> SQL Serveru Beta 3.

Tak ten uz mam :-). No ja ten problem jeste trochu upresnim. Nasel
jsem to pri procitani Features of M$ SQL 7. Tkzv. podpora Mobile
Office. Jedna se vesme o to, ze mam NoteBook. S tim prijdu do materske
firmy a pomoci utilit si nasosam data ze serveru do Notebooku. Na nem
mam nainstalovanou nejakou "ocesanou verzi - pry Embedded version"
serveru. Vyrazim do ulic a meni data v Notebooku o sto sest. Vecer se
vratim do firmy a data preneso na firemni server. -> Tak todle je
pouze popis co ten server umi. Ale mne by zajimalo, zda vubec nekdo vi
nebo zkousel jak to facha?

P.S. Neexistuje konfa o SQL a SQL serverech?

Chyba v TTreeView ?

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 22.10.1998 21:27:25

MM> Setkal jste se nekdo s chybou pri Nacitani/Ukladani Nodu do TTreeView ?
MM> V programu nactu polozky(Nody) podle urciteho algoritmu z dbf souboru.
MM> Jelikoz tato operace trva dlouho chtel jsem to urychlit
MM> TreeView.SaveToFile a pak TreeView.LoadFromFile.
MM> A pri nacitani Delphi vypisi : 'Invalid level(2) for item ......(nejaky
MM> nazev)'
MM> Strom ma 3 urovne a chyba se vyskytuje u polozek, ktere nemaji 3.
MM> uroven.
MM> Diky vsem.
MM> Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz
Nevim k cemu ten strom pouzivas, ale ja pouzivam strom pro zobrazeni
statisicu dat z SQL serveru. Je nesmysli cist vsechna data. Hodne jich
ani nepouzijes. Nebylo by lepsi nacist napr. jenom 1. uroven a pak
dalsi uroven nacist az v pripade, ze kliknes na nejaky node
(samozrejme budes cist node jenom pro tento node).

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 22.10.1998 21:41:55

> To neni blbost. Zpomalil se nabeh programu (otevira se tam mnoho tabulek)
> nasledovne: BDE 4.51 9 vterin, BDE 5 26 vterin. Po tomto startu uz program

Aha. V tom je asi ten problem. Ja u svych programu zmenu k horsimu
nezpozoroval, protoze ja oteviram tabulky az kdyz je potrebuji mit otevrene
a pouze ty, ktere prave potrebuju mit otevrene. Proto mi program naskakuje
velmi rychle. Take pouzivam revazne TQuery a myslim, ze doba pro otevreni
datasetu je zavisla predevsim na velikosti jeho obsahu. Neverim, ze by
Borland novou verzi BDE zhorsil.
Jaro

Kam zmizel Langdriver Pdx Czech 852 'Czech'

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 22:48:00

> dodavana s Delphi 2 ? Pokud ano, tak ma jeden velmi neprijemny problem, a to
> ze nefunguje ve Windows 95 OSR2 s FAT32. Tenkrat Borland hodne rychle udelal

Ja mam takovy pocit, ze BDE 3.0 pracuje na Win95 OSR/2, ale jen na kratke
ceste (proste nesmi tam byt v aliasu dlouhe jmeno adresare).

Re[2]: Off topic: SQL servers

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1998 22:57:17

> Tak ten uz mam :-). No ja ten problem jeste trochu upresnim. Nasel
> jsem to pri procitani Features of M$ SQL 7. Tkzv. podpora Mobile
> Office. Jedna se vesme o to, ze mam NoteBook. S tim prijdu do materske

No to bude normalni replikace. Ja to mam u Sybase SQL Anywhere.
Na serveru bezi Server, na notebooku mam Client + Standalone
with Remote. Kdyz jsem pripojeny, pracuji on-line na serveru.
Kdyz se chci odpojit, zreplikuji si data na ten Standalone,
on si nasosa zmeny. Pak pracuje samostatne. Kdyz ho zase pripojim,
tak si zreplikuje data, posle zmeny na server a opacne.

cisla do tabulky a z tabulky

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 23.10.1998 00:40:08 pdt

Poradim odkazem,

Zkus se podivat do helpu na tridu TField a properties AsInteger,
AsFloat, ...
Na takovato pole se odkazuji napriklad

Tabulka.FieldByName('jmeno polozky').AsInteger

toto fungujr jak pro cteni tak pro zapis, tedy tento vyraz muze byt na
leve i prave strane prirazeni.

Pokud by to nestacilo tak se da dana polozka "pretypovat" a na jeji
hodnotu se dostanes pomoci property Value, napr.

TBlobField(Tabulka.FieldByName('jmeno polozky')).Value

Opet je mozne pracovat obousmerne.

Pokud to nestaci rad odpovim na dalsi dotazy

Karel Vlcek
tel.: +420 602 264812
poskytovani software
Vlcekk(zv)hotmail.com
> [...]
mi
>jednotlive formaty (deklarace) cisel.
>
>v Delphi moc nedelam, teprve zacinam. najde se nekdo kdo by mi mohl

SQL dotaz

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 23.10.1998 05:37:30

Ono je problem v konstrukci tabulky. Kdyby to pole bylo ve zvlastni tabulce ve vztahu N:1 k puvodni tabulce, hned by se s tim lepe pracovalo
Nebylo by v jednom poli nekolik cisel, ale pouze jedno a stim se uz da pracovat, ne ? :-)

Od: Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1998 16:11
P�edm�t: [Fwd: RE: SQL dotaz]

> [...]

Pak muzes pouzit wild cards * a ? (nebo % a ), kde
* zastupuje lib.pocet libovolnych znaku a

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.10.1998 07:55:20

=?windows-1250?B?TWlsYW4gU2No wrote:

> [...]
> jsou mi jednotlive formaty (deklarace) cisel.
>
> v Delphi moc nedelam, teprve zacinam. najde se nekdo kdo by mi mohl

Prihlas se na seminar Inprise "Pokrocile programovani -
Databazove aplikace", tam to budu rozebirat. :-)

No. Zalezi na tom, s jakou databazi pracujes, a v kterych mistech
tapes. Zda v tom, jak vubec deklarovat prvky v databazi, nebo v
tom, jak se k nim dostat v Delphi. Predpokladam druhy problem.
Jestli se ti podarilo pripojeni k TTable (kuprikladu), pak na
komponentu dvakrat klikni levym tlacitkem, objevi se ti Field editor.
Leve tlacitko, a nacti treba vse. Zalozi se ti fieldy ruzneho typu,
podle toho, jak je mas nadeklarovane v databazi, a jak je pochopi
BDE. No a pak muzes k jednotlivym polim pristupovat pres tyto
fieldy.

Priklad:
TableCislo:TIntegerField;
TableReal:TFloatField;

Table.Edit;
TableCislo.AsInteger:=TableCislo.AsInteger*3;
TableReal.AsFloat:=...
Table.Post;
{Table.Next;}

Je to ono?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

SQL a TTable

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 23.10.1998 08:07:14

Nevim, jestli je to i InterBase stejne, tusim, ze ne. Ja jsem to MS SQL zjistil nasledujicim postupem.
1. Sledoval jsem pocet connection na MS SQL Serveru, pro otevreni dalsiho TQuery se pocet connection nezvysil (pro zajimavost pri otevreni dalsiho TTable se zvysil).
2. Spustil jsem si SQL Monitor a pri otevreni dalsiho TQuery jsem videl, jak se Fetchuje cely dataset

Pokud se nastavi v TQuery property UniDirectional na TRUE - pak se data na lokal nepresypavaji - a to ma za nasledek, ze vlastne vubec nejde otevrit dve TQuery na MS SQL soucasne, pokud maji obe nastaveno UniDirectional na TRUE. Na InterBase to jde a proto si myslim, ze na Interbase se novy Connection otevre.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marek Repisk� [SMTP:mrepisky zl(zv)zsnp.sk]
Odesl�no: 22. ��jna 1998 7:31
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: RE:RE: SQL a TTable

> [...]
vypada jako
> kdyby existovaly SQL dotazy samostatne vedle sebe, ale ve skutecnosti se
pri
> otevreni noveho dotazu uzavre predchozi connection a aby mohl dale
vypadat jako, ze
> je zivy, vsechna data, ktera jsou soucasti result setu se presypou na
lokalni
> pocitac. Proto je nutne, prinejmensim v pripade, kdy je soucasne otevreno
vice
> Query, dbat na to, aby result sety byly co nejmensi.

Rovnako to funguje aj v InterBase?

Marek Repisky
mrepisky zl(zv)zsnp.sk

Uroven opravneni

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 23.10.1998 08:16:09

>Pokud potrebujes pracovat se seriovym portem tak na to prece muzes pouzit
>primo API funkce.
Jenom na standarni... Pokud chcec neco jinak, musis pirmo na VxD....

>Jaky pouzivas assembler? Je mozne vyvtaret VxD v nekterem z Borlandich
>assembleru ? Pokud vim tak v tech starsich to neslo, ale ty novejsi neznam.
TASM nebo primo ve visual C++... Nejde o prekladac, ale o LINKER. Linker
musi umet slinkovat, tak, aby to fungovalo (zalezi na nazvech segmenu a
podobne....). Micro$oftackej to umi bezvadne...

L. Lostak

SQL dotaz

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 23.10.1998 08:38:53

No to mas samozrejme pravdu ale to je vec analyzy a tu ja tady neresil
(nebylo blize popsano). Taky mi neni jasny proc integer hodnoty uklada
za sebe do string pole. Ja se snazil pouze hledat reseni nastineneho
problemu. Ale urcite plati ze je treba nejprve dukladne analyzy a treba
si i kreslit jak DB bude vypadat. Pokud mas v DB jiz ostra data tak je
vetsinou pozde na pripadne zasadnejsi zmeny struktury.

Ing. Daniel Ficek

Jan Fiala wrote:

> [...]
> vzdy koncila
> na "," (respektive kazde cislo v nem obsazene - napriklad:

SQL Anywhere 6.0

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 23.10.1998 08:42:05

Padla tu zminka o serveru SQL Anywhere 6. Tusim, ze
u Sybase tomu produktu rikaji Adaptive Server Anywhere 6.0
Chtel bych se zeptat na zkusenosti s napojenim na
Delphi 3 (nebo 4). Obzvlaste rozdily oproti verzi 5.5, kde
jsou urcite problemky s pripojenim pres ODBC.

Dik, Martin

-----------

Ing. Martin Dupal
address: Geislerova 6
77200 Olomouc
Czech Republic
tel.: +420/68/5313130
fax.: +420/68/5313132
http://www.vision(tec)cz
mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

Databaze, vztah 1:N, ...

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 23.10.1998 08:44:01

Nazdar,

skusim Ti nieco k tomu napisat. Doteraz som sa vaznejsie zabaval
iba s InterBase, tak to budem brat z jej pohladu. PDOX a ine nemam
celkom osahane :-(

> [...]
> CTENAR (C_CT, Jmeno, Adresa); primarni klic je C_CT
> VYPUJCKA(C_CT, ISBN); primarni klic je (C_CT, ISBN)

DB Desktop pre IB vobec nepouzivam. Je mi jednoduchsie vytvorit si script
a potom ho podla potreby upravovat a znovu spustat(vytvorenie samotnej DB,
tabuliek, idexov aj pociatocnych dat).

existuji mj. dve veci: Table Lookup a
> Referential Integrity. Jaky je mezi tim rozdil a jak reknu, ze
> VYPUJCKA muze mit pouze existujici data obsazena v tabulce KNIHA
> pripadne CTENAR?

LookUp - chapem iba ako spojenie cez spojovaci kluc na inu tabulku, ale
len pre ucely zobrazenia.
Referential Integrity - zabezpecenie referencnej integrity. To je napr. to,
ze
"VYPUJCKA muze mit pouze existujici data obsazena v tabulce KNIHA
pripadne CTENAR", ale tiez nedovoli zmazat citatela, pokial
ma pozicane knihy.

Priklad vytvorenia tabulky v IB aj s klucmi:

/* Domain definitions */

create domain Serial as integer
check (value >= 0) not null;

/* Table definition */

create table Zakazka
(ID serial,
Rok smallint not null,
Cislo char(3) not null,
Odberatel integer not null,
Vystavena date not null,
Vybavuje integer,
Poznamka varchar (255),
constraint mod_unique unique (Rok,Cislo),
primary key (ID),
foreign key (Odberatel) references Odberatel (ID),
/*^^^ zapise iba existujuceho odberatela*/
/* ^^^ a nedovoli zmazat odberatela pokial ma zakazku*/

foreign key (Vybavuje) references Osoba (ID));

Je tam samozrejme duplictny PK, ale napaja sa to na kopec tabuliek
a cez ID sa mi to videlo jednoduchsie ako cez (Rok+Cislo). Moja lenivost.

>Pokud to chci vytvorit pomoci SQL, nechce mi to brat FOREIGN KEY
Myslim, ze je to sposobene tym, ze Tebou zvoleny format DB to nepodporuje.
Alebo zla syntax?

"Local SQL help" pise:
"CREATE TABLE is supported with the following limitations:
Column definitions based on domains are not supported.
Constraints are limited to PRIMARY KEY for Paradox. Constraints are
unsupported in dBASE."

> 2) Jak vytovrim formular, kde budu mit dejme tomu dve mrizky, v jedne
> seznam ctenaru a v druhe seznam knih pujceny aktualnim ctenarem?
Robi sa to zhruba takto:

Query1
SQL:=" select * from odberatel "
DataSource1
DataSet:=Query1;
DBGrid1
DataSource:=DataSource1;

Query2
DataSource:=DataSource1; <<<< toto je TO dolezite
SQL:=" select * zakazka where odberatel=:'ID' "; <<<< aj s
tymto
Params: "ID" typu integer <<< a toto tiez
DataSource2
DataSet:=Query2;
DBGrid2
DataSource:=DataSource2;

Cez TTable by si pouzil MasterSource a MasterField.
Pozri na priklady dodavane s Delphi, napr. "MastApp" (aspon sa mi zda).

> [...]
> Reseni, ze se zeptam (pomoci SQL) na dane knihy a pak to tam nejak
> prekopnu mi pripadne divne (slozite, spatne, ...). Jake je jednodussi

Napises SELECT, ktory Ti vypluje nepozicane knihy a z tych si iba vyberes.
Ten SELECT je tam asi nutny, laborovat mozes akurat so sposobom vyberania
a vkladania. Vyberat z DBGridu, Comba, zoznamu ... Vkladat bud priamo do
tabulky VYPUJCKA, alebo do temp TABLE a az po potvrdeni vsetko naraz
presypat do tab. VYPUJCKA alebo iba do nejakeho zoznamu, alebo ...
Mne sa to vidi normalne, jednoduche, dobre ...
Dufam, ze sa bude dat z toho nieco vylustit:)

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

SQL servers -> konference

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 23.10.1998 08:56:49

>Hubert[SMTP:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz] pise:

>P.S. Neexistuje konfa o SQL a SQL serverech?

Ano existuje, konference o MS SQL serveru. Jeji adresa je:

SQL-L(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ

Prihlasit se do ni muzes na adrese:

LISTSERV(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ

(Nazev konference je SQL-L).

>Zdravi Premysl Mikes.

IntelliMouse v Delphi

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 23.10.1998 09:17:23

Mam jednu otazocku. Nevie niekto z Vas ako pouzit Microsoft IntelliMouse v Delphi. Konkretne v D3.
Mne by sa velmi pacilo keby sa v mojom programe dalo scrolovat rovnako ako v Office 97.
Velkym prinosom by to bolo v DBGrid. A ked uz clovek tu mys ma tak preco ju nevyuzit, vsak?
Dakujem za kazdu odpoved.
Jan

BatchMove

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 23.10.1998 09:25:37

Ahoj,

dik za odpoved, ale ten help nemuzu najit, mam jen verzi standart (
jestli to ma vyznam ). Porad, prosim, kde ho najdu.

Petr Riedel

> [...]
> pod heslem
> ASCIIDRV, a pak v odkazu "Binding external schema to text tables"

bit & 16bit BDE

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 23.10.1998 09:33:25

Ahoj,
chci se zeptat jestli tu ma nekdo nejake zkusenosti
se situaci, kdy 32 a 16bit BDE pristupuji k jedne Paradox
tabulce?
Zajima mne jake nestesti mohu ocekavat, kdyz program
v D1 a D3 sdili jednu tabulku a stridave zamykaji vety.

Prosim o sdeleni nejakou setrnou formou, protoze jinak
se z toho uz neseberu - budu muset prepsat cely program
zpatky do D1.

Diky za citlivy pristup

Martin

Jak vytvorit formular z DFM souboru

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 23.10.1998 09:35:28

>Jde nejak v programu vytvorit formular z DFM souboru ? Zahledl jsem v
>napovede nejake metody ReadComponent, ReadComponentResFile atd., ale nevim

Kdysi jsem tu v konferenci psal, kterak prevest DFM do textu myslim ze i
naopak.
Jak ale z techto souboru udelat formular to uz je na tobe :-).

Martin

Delay

[*] Nosek Libor <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 23.10.1998 09:58:36

Uz to tady probehlo, myslim.
Jak udelat v D3 opravdovy delay funkci, tedy tak abych mel cast programu, pak volal fci delay
a pokracoval dal.
Diky.

Nosek Libor
OJS
UJF AV CR
Rez u Prahy 250 68

tel: 66173163
fax: 6857003

nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

MPEG

[*] Jiri Fajtl <chip(zv)oku-pi(tec)cz> - 23.10.1998 10:26:10

Jan Macej wrote:

> Stiahol som komponentu MPEG a pri instalacii som obdrzal hlasku mpegplay.dcr not found
> a pritom v zlozke z ktorej to instalujem samozrejme je.
> Ked som prepisal v dclusr.dpk $R 'mpegplay.dcr' na $R aj s cestou tak to preslo.
>
> Druha vec pri otvoreni demo sa mi zrusil package s user def. componentami teda aj s MPEG.
>
> Mal si aj ty s tym take problemy, alebo ako to spravit?
>
> Jan Macej

Velice se omlouvam za pozdni reakci na tvuj dopis, byl jsem nekolik
tydnu mimo spojeni s internetem.

Bohuzel jsem nucen omluvit se ti jeste jednou a to za puvodni
informci o mpegplayeru. Jedna se totiz o prehravac audio mpegu
mpeg1 layer 1,2,3. Nepozorne jsem si precetl dotaz Radka Soucka
a misto dekoderu na video mpeg jsem odpovedel na audio, za cos
se tedy omlouvam. V kazde pripade se pokusim poohlednout
po nejakem video mpeg playeru.

A ted k tvemu dopisu.
Podobne problemy jsem nemel, pouze jsem v prilozenem demu
v object inspectoru zmenil cestu ke knihovne mpeg.dll.

Jiri Fajtl
mailto: chip(zv)oku-pi(tec)cz chip(zv)kufr(tec)cz

TBDECallBack

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 23.10.1998 10:32:35

>zmeny v tabulce:
>Najdes ji tady "Table change notification component with source"
>http://www.inprise.com/devsupport/bde/delphifiles.html

Dival jsem se na to. Dle meho nazoru je nutne pri registraci callback
cbTableChanged
pouzivat jeste casovac a pravidelne volat DbiCheckRefresh. Coz je jalove,
protoze to
uz si muzu primo v tom casovaci zjistovat co se vlastne zmenilo a ne delat
to slozite pres
callback. Navic v prikladu pouzivaji k registraci klon kurzoru, aniz by
rekli proc to. V manualu
nic takoveho nepisou. Ale ani tak mi to nefungovalo.

Porad se drzim teorie, ze je na to objek TBDECallBack avsak ten nefunguje
ani kdyz periodicky
pres casovac volam DbiCheckRefresh. Pouze na konci se ta rutina zavola a to
jednou! V D1
nic takoveho nebylo nutne a vse fungovalo na 100%.

Martin

SQL dotaz na hierarchickou tabulku

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 23.10.1998 10:58:06

Zdravim vsechny,
nevite nekdo zda existuje SQL dotaz, ktery vraci hodnoty z tabulky dle
nasledujicich pozadavku?

Mam hierarchickou tabulku ktera ma pole KOD, NAD a NAZEV.
KOD - unikatni identifikator zaznamu
NAD - kod nadrazene polozky
NAZEV - nejaky textovy popis polozky

Priklad tabulky:
KOD,NAD,NAZEV
1,0,Koren 1
2,0,Koren 2
3,0,Koren 3
4,1,Vetev 1
5,1,Vetev 2
6,1,Vetev 3
7,5,Podvetev 1

Dotaz by mel vratit zaznamy v tabulce nasledovne setridene:
1,0,Koren 1
4,1,Vetev 1
5,1,Vetev 2
7,5, Podvetev 1
6,1,Vetev 3
2,0,Koren 2
3,0,Koren 3

Nechci tento problem resit vlozenou procedurou a zajima mne, zda existuje
samostatny SQL dotaz, ktery toto resi.

Diky
Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

Delay

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 23.10.1998 11:08:33

> Uz to tady probehlo, myslim.
> Jak udelat v D3 opravdovy delay funkci, tedy tak abych mel cast programu,
pak volal fci delay
> a pokracoval dal.

vid. Sleep

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Databaze, vztah 1:N, ...]

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 23.10.1998 11:12:03

Ahoj,

3 a vyssi normalni formu tabulka VYPUJCKA(ID, C_CT, ISBN) neporusuje. Pole ID je
pouze identifikator zaznamu (napriklad inkrement 1,1 ) ve VYPUJCKA (napriklad
pro jine dalsi vazby v DB). Pokud to nepotrebujes, tak klidne nech primary na
C_CT a ISBN. To ale mimojine znamena, ze nepujde pujcit jedna kniha vickrat
temuz cloveku (nevim, zda je co veta to kniha, nebo je jedna veta rovna jednomu
titulu a v dalsim poli je jejich pocet - pak by si napriklad pan Novak nemohl
pujcit najednou dve stejne knihy). Ale to nic nemeni na tom ze primary key ti
nezaruci referencni integritu - tu ti zaruci foreign key na polich C_CT a ISBN.

Ing. Daniel Ficek

Slavek Rydval -- rk wrote:

> [...]
> normalni formy, kdyz musim pridat jeden atribut. Urcite to musi jit tak,
> ze C_CT s ISBN budou primarnim cislem tabulky s tim, ze hodnoty se berou

Instalacia InterBase Server 5.1.1

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 23.10.1998 11:22:00

Ahoj,

Mam problem s nainstalovanim InterBase Server 5.1.1 na NT Workstation.
Vypise mi to chybu - Internal error near: IBCheck a skonci.

Nestalo sa to nahodou niekomu?

Dik.

DBview - DBF,PARADOX, SQL

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.10.1998 11:28:12

Mnohim som posielal program DBView ver. 1.0 pre pracu s dbf, paradox a SQL databaz.
Ako som neskor zistil program obsahuje chyby, ktore som opravil ( ver.1.1).
Ak niekto chce novu verzia moze napisat email.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Komponenta pro DB

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.10.1998 12:06:48

Nie .
Na verzii DBF by nemalo zavisiet.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Pre: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Predmet: RE: Komponenta pro DB
D�tum: 21. okt�ber 1998 8:54

A umi pracovat i s memo polozkami?
A ktere verze DBF (VisualFoxPro 3.0, 5.0, 6.0)?

Od: Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. ��jna 1998 11:09
> [...]

>NT jsou nainstalovany na jinou partition, ktera jede na NTFS.
>Nevite jak defrag doinstalovat, kdyz se v seznamu nenabizi ?

[*] ing.Zamborsky Vincent <Zamborsky_Vincent(zv)vse.sk> - 23.10.1998 13:27:35

Mam zaujem o tento program.
Dakujem.

Ing. Vincent Z�mborsk�

email: Zamborsky_Vincent(zv)vse.sk

----------
> [...]
> Ako som neskor zistil program obsahuje chyby, ktore som opravil ( ver.1.1).
> Ak niekto chce novu verzia moze napisat email.

SQL a TTable

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 23.10.1998 13:51:38

> [...]
InterBase to jde a
> proto si myslim, ze na Interbase se novy Connection otevre.

chcel som to odskusat, ale mam tu iba Local IB a nemam SQL Monitor.
Existuje vobec pre IB nejaky SQL monitor?

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

SQL dotaz

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 23.10.1998 14:15:14

Podle me to je spolehlive resitelne jen programove v UFD. Na serveru ten
retezec pekne rozsekat na cisla a porovnat s pozadovanou hodnotou...co
vy na to?
> [...]

> Nadi_Prvni_Node_Podle_Textu_v_urcite_vrstve
> Najdi_Dalsi_Node_Podle_Textu_v_urcite_vrstve(OdUrcitehoNode :

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 23.10.1998 14:38:13

> [...]
> ako v Office 97.
> Velkym prinosom by to bolo v DBGrid. A ked uz clovek tu mys ma tak
[Administrator]

v Delphi 4 to ide bez problemov...

ODBCExpress versus BDE

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 23.10.1998 14:49:47

> [...]
> Od: tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz [SMTP:tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz]
> Odesl�no: 21. okt�ber 1998 16:55
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: ODBCExpress versus BDE
>
> Hello,
>
> stale casteji se zde mnozi dotazy na funkcnost, resp. nefunkcnost a
> chybovost BDE. Existuje jiz nekolik zpusobu, tj. SW, jak jej
> nahradit. Mam dotaz, ma nekdo zkusenosti ci prakticky jiz pouziva SW
> ODBCExpress? Informace o nem jsem ziskal z casopisu Delphi Informant.
> Ovsem krome reklamy, kolikrat je ODBCExpress rychlejsi nez BDE, jsem

[Administrator]

Aka je adresa na ODBCExpress? A je tam DEMO? Chcel by som to
vyskusat! Patrik Tesar
ROSOFT

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1998 14:56:24

> Ano, o to jsem taky zadal ;-). Nikde verejne jsem to totiz nevidel, tak
> jsem se domnival, ze to muze nekoho zajimat. Pokud vite o celem seznamu
> nekde na Inetu tak sem s nim.

To na Internetu neni, dival jsem se na to jen tak ze zajmu. Mel by to
samozrejme vedet autorizovany distributor, pripadne primo Amerika.

> Stale mi nejsou jasne 'bezne' pripady. Zni to, jako by nekdo treba mohl
> byt 'nebezny' pripad a upgrade napr. z VB Learning Editition by Inprise
> mohla uznat ;)

Myslis jako treba nebezny pripad nesouci v tasce lahev Whisky?
Tak to nevim, tak dalece do toho nevidim, zeptej se na jich na to.
Ale mezi nami, zkousel jsi objednavku v USA na serveru Inprise?
Ano, tam nemuzes objednat, protoze nejsi z USA ci Kanady, ale
schvalne si to zkus, na nic se to tam dalsiho nepta, jen jestli
mas Visual Basic, Visual C++, Access, Office, Corel Office apod.

Ja osobne jsem se o to moc nezajimal, protoze Delphi mam jiz od
verze 1, ale jen tak jsem to zkusil. Kdyz kupuji software pro
zakaznika, tak samozrejme zjistuji, jestli pravo je nebo ne,
aby mi to pak nehodil na hlavu :)

BDE 5 a DELPHI 4

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 23.10.1998 14:59:28

> [...]
>v Delphi 4 nabihaji tak dlouho, ale vyzkousim to. A propos - pokud je
>to opravdu tak, je to bezvadne, protoze aspon zakaznik uvidi delsi

Pro me zakazniky to dulezite asi je. A nebudu zde rozebirat proc.

J. Nadhera

SET - pilotn� projekt

[*] Zurek Martin <Martin_Zurek(zv)koba(tec)cz> - 23.10.1998 15:01:00

Vazena pani, vazeny pane,

dovolte mi oslovit Vas v souvislosti s v Ceske republice jedinecnym
pilotnim projektem "Secure Electronic Transaction" - Bezpecne pouziti
platebni karty v prostredi Internetu.
Pokud byste mel(a) zajem o ucast v pilotni fazi projektu a zrizeni teto
sluzby k Vasi platebni karte Eurocard/MasterCard, nabizime Vam nyni tuto
moznost vyuzit.
Abychom predesli moznym neprijemnym nedorozumnenim, zduraznujeme, ze
nabidka plati pouze, pokud jste drziteli platebni karty vydane Komercni
bankou, karta je typu Eurocard/MasterCard a embosovana (tj. produkty
Gold Card, Business Silver Card, Interkarta, Fischer Card Plus nebo
Unikarta) a jeji doba platnosti je minimalne do 12. mesice tohoto roku.
Pilotni projekt je casove ohranicen a bude ukoncen k 31. prosinci 1998.
Zadost o ucast v pilotnim projektu (prilozena v souboru SETZAD.doc)
predlozte prostrednictvim pobocky Komercni banky, ktera vede Vas ucet.

Vyzkou�ejte si bezpecny zp�sob, jak se vyhnout tlacenici v "kamennych"
obchodech. Realizujte vanocni nakupy darku pro Vase blizske pohodlne z
tepla a klidu rodinneho krbu.

S uctou
ing. Tomas Janout
za realizacni tym pilotniho projektu

Pozn.: V�nujte, pros�m, Va�i pozornost i n�sleduj�c�m informac�m,
obsa�en�m v p�ilo�en�ch souborech:

bit & 16bit BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 23.10.1998 15:01:21

Jestli te to uklidni, ja tu mam dosovy paradox45 a app v C++ Builderu
1.0 (=~D2) a maka to normalne...........

> [...]

> Prosim o sdeleni nejakou setrnou formou, protoze jinak
> se z toho uz neseberu - budu muset prepsat cely program

IntelliMouse v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1998 15:04:17

> [...]
> prinosom by to bolo v DBGrid. A ked uz clovek tu mys ma tak preco ju nevyuzit, vsak? Dakujem za

V Delphi 4 uz to je implementovane. Jinak pro starsi verze jsem
nekde videl komponentu, zkus se podivat po Internetu. Ja jsem
se na komponenty vykaslal a udelal jsem si to sam (tenkrat),
ono je to hrozne jednoduche, staci odchytit jednu zpravu.
Jenze si to ted z hlavy nepamatuji. Nasel jsem k tomu jednotku
primo na serveru MS v technicke podpore, z toho jsem vycetl,
jak se to dela a udelal. Mohu se nekde podivat po tom papire,
pokud to nekdo jiny nema hned poruce.

ODBCExpress versus BDE

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 23.10.1998 15:08:41

Prekvapive www.odbcexpress.com :-) A zkusebni verze tam samozrejme je.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
> Od: Administrator [SMTP:Administrator(zv)rosoft.sk]
> Odesl�no: 23. ��jna 1998 14:50
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: ODBCExpress versus BDE
>

> Aka je adresa na ODBCExpress? A je tam DEMO? Chcel by som to
> vyskusat!
>

> Patrik Tesar
> ROSOFT

Dva dotazy

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 23.10.1998 15:39:14

Ahoj Delphini

mam Delphi 2:
1. Mam vice objektu bitbtn1 az bitbtnx (generuju v programu) s tagem 1 az x.
Pro vsechny je na poklepanim pravym tlacitkem jedno menu. Tag uz umim
zjistit, ale jak napr. tlacitku 3 zmenim caption? Pres
case tag of
1:bitbtn1.caption:=nazev;
2:bitbtn2.caption:=nazev;
atd.
se mi to nechce delat. Da se to delat nejak takhle:
bitbtn+inttostr(tag).caption:=nazev ??

2. Jak vytahnout ikonu z *.exe a/nebo z *.dll (moricons.dll)??

Nakopnete me spravnym smerem. Diky predem

Jaroslav Weiss
odd. informatiky
SVITAP J.H.J. s.r.o.
SVITAVY
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

Dva dotazy

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 16:40:41

> se mi to nechce delat. Da se to delat nejak takhle:
> bitbtn+inttostr(tag).caption:=nazev ??

(FindComponent ('BitBtn'+inttostr(pozadovane_cislo)) as
TBitBtn).Caption := ...

Slavek

> Jaroslav Weiss

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 23.10.1998 17:19:01

Petr Zahradnik wrote:

> To na Internetu neni, dival jsem se na to jen tak ze zajmu. Mel by to
> samozrejme vedet autorizovany distributor, pripadne primo Amerika.

Coz nechapu proc to tam neni. Pan Kubat psal ze nebude opisovat cely
seznam, takze asi nejaky 'tajny' seznam existuje ;-)))

> Myslis jako treba nebezny pripad nesouci v tasce lahev Whisky?
> Tak to nevim, tak dalece do toho nevidim, zeptej se na jich na to.

Nebo treba za nejake zasluhy vuci Inprise ;)

> [...]
> schvalne si to zkus, na nic se to tam dalsiho nepta, jen jestli
> mas Visual Basic, Visual C++, Access, Office, Corel Office apod.

Ono se te to mozna nepta, ale otazkou zustava, zda to pak mas legalne.

> [...]
> verze 1, ale jen tak jsem to zkusil. Kdyz kupuji software pro
> zakaznika, tak samozrejme zjistuji, jestli pravo je nebo ne,

To byl ten duvod, proc jsem se o to zajimal (dotycny mel VB LE), takze
ma asi smulu :)

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Adonis

[*] Jochman Jan <JJochman(zv)cpoj(tec)cz> - 23.10.1998 17:24:00

Problem je v tom, ze jsem ho mam nainstalovan :-(((

> [...]
> (

> = Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
> = Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 23.10.1998 17:28:15

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: sup(zv)svitap(tec)cz [SMTP:sup(zv)svitap(tec)cz]
Odesl�no: 23. ��jna 1998 15:56
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Dva dotazy

[...]

[Vlastimil Bardo�] Tak to nejde, ale mo�n� existuje FindComponent a pak by to mohlo j�t n�jak takto
if not ( xxx.FindComponent('bitbtn'+inttostr(tag)) = nil ) and
( xxx.FindComponent('bitbtn'+inttostr(tag)) is TBitBtn ) then
( xxx.FindComponent('bitbtn'+inttostr(tag)) as TBitBtn).Caption := nazev

to xxx je Parent onoho bitbuttonu

[...]

S3 ????????

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 23.10.1998 17:52:44

Nazdarek,
Muj pritel me pozadal o pomoc, ale moc jsem mu neporadil, tak se ptam vas.
Nevite proc nebeha D3 na nektrych sestavach pocitacu?
Delphi proste nabiha...objevi se splash screen...nahrava..a...a....cely se to kousne.
Nezbyva nez tvrdy reset. Cim to je? S3 Virge? Cirix?

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

Off topic: Defrag pod WinNT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 18:28:14

Martin Dupal wrote:

> [...]
> NT jsou nainstalovany na jinou partition, ktera jede na NTFS.
> Nevite jak defrag doinstalovat, kdyz se v seznamu nenabizi ?

Pokud si vzpominam, tak na Svetu Namodro (http://svet.namodro(tec)cz) se o tom kdysi
neco psalo, zkus se tam podivat.

Uroven opravneni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 19:11:02

M-PRO s.r.o. wrote:

> Jenom na standarni... Pokud chcec neco jinak, musis pirmo na VxD....

Neco takoveho by se mi hodilo pro paralelni port :-) Ale u serioveho snad API
nabizi pomerne dost funkci .... ?

> TASM nebo primo ve visual C++... Nejde o prekladac, ale o LINKER. Linker

Ja vim, ale linker je prece soucasti assembleru (jako produktu). A na strance
Inprise jsem se o Turbo Linkeru moc informaci nedocetl.

Adonis

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 23.10.1998 20:01:38

Najnovsi Adonis (3.0 Beta 2) ma autodetekciu OLE DB providerov. Cize
ak bude v zozname pre DatabaseProvider, tak je nainstalovany. V pripade,
ze tam je a nechodi, poslite mi presnu hlasku, ktoru program vypise.
Najnovsi Adonis si mozte stiahnut z http://www.cybermagic.co.nz/winsoft .

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

>Problem je v tom, ze jsem ho mam nainstalovan :-(((

SQL dotaz na hierarchickou tabulku

[*] Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 23.10.1998 20:29:12

Nevim, jake SQL mas na mysli, ale ve standardu SQL92 se primo pise, ze
dotazy na tranzitivni uzaver (tedy i tebou uvedeny pripad agregace stromove
struktury) nejsou primo podporovany. Fakt je, ze vetsina komercnich SQL
serveru obohacuje standard o dalsi konstrukty, ktere toto resi. Napriklad v
ORACLE-SQL je to konstrukt CONNECT BY. Pokud ale v tebou pouzivanem serveru
nic takoveho neni, nezbyva nez zpracovat tento dotaz proceduralne.

Tonda.

Mgr. Anton�n Blatn�
trest(zv)cesnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. ��jna 1998 13:02
P�edm�t: SQL dotaz na hierarchickou tabulku

> [...]
>3,0,Koren 3
>
>Nechci tento problem resit vlozenou procedurou a zajima mne, zda existuje

GSW 5

[*] Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 23.10.1998 20:39:47

nepouzivate nekdo Graphics Server 5.0 v Delphi 2 20
Mam problem pri vytvareni a ruseni grafu v pripade, ze toto cinim pri behu programu, tzn. nevkladam graf pri navrhu do formulare, ale vytvarim ho programove. Pri takovem postupu ale G. Server neuvolni systemove prostredky windows. Uvolni je az pri ukonceni prace celeho serveru. Nemate nekdo s tim zkusenosti?

Tonda.

Mgr. Anton�n Blatn�
trest(zv)cesnet(tec)cz

M��i� prost�edk�

[*] Antonin Blatny <trest(zv)cesnet(tec)cz> - 23.10.1998 20:49:48

potreboval bych poradit, kde najdu nejakou komponentu pro D2, ktera by obsahovala funkce vracejici informace o stavu systemovych (a dalsich) prostredku podobne jako program Meric prostredku ve W95. Zmineny program pouziva knihovnu RSRC32.DLL, ktera obsahuje funkci MyGetFreeSystemResources32. Nevim ale, jak ji zavolat.
Taky jsem nalezl na serveru The Delphi Source odkaz na komponentu TSysInfo, kterou se mne nepodarilo stahnout. Obecne ale vsechny mne zname "sys" komponenty umeji pouze info o pametech, disku apod., ale o prostredcich ne. Nemate nekdo tip, jak tyto informace ziskat?

Diky.
Tonda.

Mgr. Anton�n Blatn�
trest(zv)cesnet(tec)cz

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1998 20:57:10

> Coz nechapu proc to tam neni. Pan Kubat psal ze nebude opisovat cely
> seznam, takze asi nejaky 'tajny' seznam existuje ;-)))

On rozhodne nebude tajny, spise si myslim, ze ho ma vytisteny
na papire a opravdu ti to nechtel opisovat :)))

> Ono se te to mozna nepta, ale otazkou zustava, zda to pak mas legalne.

No to by byl vrchol drzosti, kdyby sis to objednal na inprise.com,
oni ti to poslali a pak se zjistilo, ze to neni legalni :-)))
To by byla vyslovena provokace, asi jako kdyz se pred 3 tydny
vyskytla v me bance porucha na homebankingu, bylo tam na 1.10.
dano asi 10 prikazu, no a ted den misto tech plateb odesel jen
mesicni poplatek za homebanking :)))

> To byl ten duvod, proc jsem se o to zajimal (dotycny mel VB LE), takze
> ma asi smulu :)

Tak napis do USA a uvidis...

datum vytvoreni adresare

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 22:04:16

Mel jsem v umyslu zmenit datum vytvoreni adresare pomoci fce
SetFileTime. K tomu je treba adresar fci CreateFile otevrit a
ziskany handle pouzit pri volani SetFileTime.

Problem je v tom, ze CreateFile se neprovede (vraci neplatny
handle) s chybou 5 (access denied). Ani drobne experimentovani
nepomohlo. Nevim, kde delam chybu.

CreateFile jsem volal cca takto (uveny jsou tez nektere zkousene
varianty)

FileHandle := CreateFile('c:\Bat',
GENERIC_READ, // or GENERIC_WRITE ,
FILE_SHARE_READ or FILE_SHARE_SHARE_WRITE , //0
nil, OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,
//FILE_ATTRIBUTE_DIRECTORY,
0);

Jiri Binder

Cakanie na koniec procesu

[*] Petr Ma��k - 23.10.1998 22:22:23

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. ��jna 1998 14:01
P�edm�t: Cakanie na koniec procesu

>Ahoj,
>
>nevie niekto ako v D3 vytvorim proces (spustim exe file)
>a pockam pokial sa neskonci ?
>
>Lubos.

Priklad je na
http://members.aye.net/~bstowers/delphi/examples/execandwait.html

Zdravi
Petr Marik

Dva dotazy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 22:56:28

sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> Ahoj Delphini
>
> 2. Jak vytahnout ikonu z *.exe a/nebo z *.dll (moricons.dll)??

Ahoj,

Pokud to chces delat z programu, tak potom pomoci API funkce ExtractIcon
nebo ExtractIconEx, priklad mas tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1610.html

Jestli si ale jen potrebujes ulozit nejakou ikonu z EXE/DLL tak v prikladech
u Delphi mas ResXplor ktery to umi, najdes jej v \Demos\Resxplor

datum vytvoreni adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 22:56:09

Jiri Binder wrote:

> [...]
>
> FileHandle := CreateFile('c:\Bat',
> GENERIC_READ, // or GENERIC_WRITE ,
> FILE_SHARE_READ or FILE_SHARE_SHARE_WRITE , //0

Ahoj,

ono to vypada ze ve Win95 nejde otevrit adresar timto zpusobem. Muzes jen
zjistit cas jeho vytvoreni pomoci FindFirstFile, ale ne ziskat jeho handle
tak aby si ten cas mohl zmenit. V NT to ale udajne jde. Taky se o tom pise:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q105/3/06.asp?FR=0

S3 ????????

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 23.10.1998 23:40:53

Je to pr�v� n�kter�mi typy karty S3. Vym�� grafickou kartu a m�lo by to fungovat
Jaro.

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

M��i� prost�edk�

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 23:44:48

> [...]
> pouziva knihovnu RSRC32.DLL, ktera obsahuje funkci
> _MyGetFreeSystemResources32. Nevim ale, jak ji zavolat.

Melo by to fungovat takhle:

const
FSR_SYSTEM = 0;
FSR_GDI = 1;
FSR_USER = 2;

function GetFreeSystemResources(ResType: UINT): UINT; stdcall;
external 'rsrc32.dll' name '_MyGetFreeSystemResources32(zv)4';

ShowMessageFmt('System: %d%% User: %d%% GDI: %d%%', [
GetFreeSystemResources(FSR_SYSTEM),
GetFreeSystemResources(FSR_USER),
GetFreeSystemResources(FSR_GDI) ]);

S3 ????????

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 23:47:45

> [...]
> kousne.
> Nezbyva nez tvrdy reset. Cim to je? S3 Virge? Cirix?

Uz se to tu nekolikrat probiralo, souvisi to nejak s ovladaci na S3 Virge.
Podivej se do archivu konference.

Dva dotazy

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 23:48:17

> 2. Jak vytahnout ikonu z *.exe a/nebo z *.dll (moricons.dll)??
Jeden ze zpusobu, jak dostat ikonu z .EXE ci asociovaneho souboru:
pr.Cesta := Edit1.Text; {jde o cestu k souboru vcetne nazvu}
if (Pos ('.EXE',AnsiUpperCase(pr.Cesta)) > 0) then
Picture.Icon.Handle := ExtractIcon(handle,PChar(pr.Cesta),0);
else
Picture.Icon.Handle :=
ExtractAssociatedIcon(handle,PChar(pr.Cesta),w);
{neni zde osetreno, ze soubor asociovan neni; w je typu word, blizsi
info viz help}

Chyba v TTreeView ?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 23.10.1998 23:50:10

Ja pouzivam DBtreeView od RSD Data Controls (49$), ktery je primo napojen na
databazi.
Pracuje se s tim velmi pohodlne a je to rychle i na velkem mnozstvi dat.

Od: Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
Komu: Mor�ol Marian <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1998 22:23
P�edm�t: Re: Chyba v TTreeView ?>MM> Setkal jste se nekdo s chybou pri Nacitani/Ukladani Nodu do TTreeView ?