IntelliMouse v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 23:52:14

Jan Macej wrote:

> Mam jednu otazocku. Nevie niekto z Vas ako pouzit Microsoft IntelliMouse v Delphi. Konkretne v D3.
> Mne by sa velmi pacilo keby sa v mojom programe dalo scrolovat rovnako ako v Office 97.
> Velkym prinosom by to bolo v DBGrid. A ked uz clovek tu mys ma tak preco ju nevyuzit, vsak?
> Dakujem za kazdu odpoved.
> Jan

Ahoj,

podivej se na zpravu WM_MOUSEWHEEL, ta se zasila do okna pokud pouzivas wheel na
mysi. Ja tady mam jen normalni mys, tak to nemuzu ani nijak odzkouset.

bit & 16bit BDE

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 24.10.1998 00:58:08

Jak to setrne rict ??

No proste si dej frtana a predelej to.

Nedela to dobrotu, vetsinou to konci poskozenou tabulkou.
I kdyz je mozne, ze pokud bys udelal tabulku verze 7,
chovalo by se to lepe.

Nam se to sr*** s tabulkama verze 4. Pak jsme vsechno predelali
do 32 bytu. A az potom jsme zjistili, ze verze tabulky 7 je mnohem
stabilnejsi v sitovem provozu.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier e-mail: sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

----------
> Odes�latel: Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: 32bit & 16bit BDE
> Datum: 23. ��jna 1998 10:33
>

> Ahoj,
> chci se zeptat jestli tu ma nekdo nejake zkusenosti
> se situaci, kdy 32 a 16bit BDE pristupuji k jedne Paradox
> tabulce?
> Zajima mne jake nestesti mohu ocekavat, kdyz program
> v D1 a D3 sdili jednu tabulku a stridave zamykaji vety.
>
> Prosim o sdeleni nejakou setrnou formou, protoze jinak
> se z toho uz neseberu - budu muset prepsat cely program
> [...]

bit & 16bit BDE

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 24.10.1998 01:04:36

POZOR, je veliky rozdil DOSovsky Paradox 4.5 (ktery povazuji za
spickovy [na svou dobu] soft) a 16-bitova aplikace v D1 pro WINDOWS.

DOS a 32-bit jde, DOS a 16-bit jde, 16-bit a 32-bit eeeeeeee.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier e-mail: sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
This message was delivered using 100% recyclable electrons.

----------
> Odes�latel: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: 32bit & 16bit BDE
> Datum: 23. ��jna 1998 16:01
>
> Jestli te to uklidni, ja tu mam dosovy paradox45 a app v C++ Builderu
> 1.0 (=~D2) a maka to normalne...........

> [...]

Dva dotazy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.10.1998 08:33:21

sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> mam Delphi 2:
>
> 2. Jak vytahnout ikonu z *.exe a/nebo z *.dll (moricons.dll)??

Podivej se, zda je v demech u D2 Resxplor a ten si prohledni.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Off topic - Interbase

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fp-brno(tec)cz> - 24.10.1998 09:46:29

Rad bych prelozil soubor interbase.msg, kde jsou
ulozeny stringy chyb, ktere vraci Interbase klientovi.
Nemate s tim nekdo zkusenost ?
Neznate vnitrni strukturu souboru ?

Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fp-brno(tec)cz

IntelliMouse v Delphi

[*] Milan Kune� <milk(zv)milk(tec)cz> - 24.10.1998 11:01:45

> [...]
v Office 97.
>Velkym prinosom by to bolo v DBGrid. A ked uz clovek tu mys ma tak preco ju

Kdyz se nainstaluje nova verze ovladace IntelliMouse tak to kolecko funguje
uz u vsech aplikaci, nejen u tech co s nim uz pocitaji. Stahuje se z
Microsoftu ma asi 1.2 mega.

Milan Kunes
Milk Computer Systems

Re[4]: SQL a TTable

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1998 12:26:23

> [...]
B> 1. Sledoval jsem pocet connection na MS SQL Serveru, pro otevreni dalsiho TQuery se pocet connection nezvysil (pro zajimavost pri otevreni dalsiho TTable se zvysil).
B> 2. Spustil jsem si SQL Monitor a pri otevreni dalsiho TQuery jsem videl, jak se Fetchuje cely dataset

B> Pokud se nastavi v TQuery property UniDirectional na TRUE - pak se data na lokal nepresypavaji - a to ma za nasledek, ze vlastne vubec nejde otevrit dve TQuery na MS SQL soucasne, pokud maji obe nastaveno UniDirectional na TRUE. Na InterBase to jde a
B> proto si myslim, ze na Interbase se novy Connection otevre.

Jelikoz programuji prevazne ve VB pro MS SQL, chtel bych se zeptat zda
je mozna v delphi udelat nasledujici?
Jde nejak vytvorit CONNECTION a pak pri vytvareni TQuery tomuto Query
tuto CONNECTION priradit?

Ve VB lze totiz udelat object CONNECTION a ten pak priradit temer vsem
prvkum pracujicim s databazema. A vsechny pak bezi v jedne jedine
CONNECTION. Pokud to nejde takto v Delphi, lze aspon zarucit abych mel
co nejmensi pocet CONNECTION?

Par dotazu

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1998 13:45:20

Ahoj delfini,

mam na vas par dotazu.

1) Muzete mi nekdo rict jakym zpusobem muzu nacit font z disku a pak
ho pouzivat v me aplikaci?

2) Jakym zpusobem lze zjistit, jak je nastaveno narodni prostredi
Windows? Jedna se mi predevsim o zjisteni znaku, ktery se pouzivaj
jako desetinna carka.

3) Lze do Resource vkladat UserDefined data? Pokud ano, zajimalo by
mne jakym zpusobem se da do Resource vlozit napr. Wav a ten pak
pouzivat v aplikaci.

Diky moc za cokoliv

bit & 16bit BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 24.10.1998 14:02:30

Tak to jsem nikdy nevidel 16bit Win + 32bit Win........

> [...]

> : (. .) Stranky Potapecske http://www.byll(tec)cz/scuba/ :
> This message was delivered using 100% recyclable electrons.

DLL & DataModule

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 24.10.1998 17:18:18

Hi,

ma nekdo zkusenosti s pouzitim DataModule v DLL ???

Me to pouzit jde, ale pri ukonceni DLL (FreeLibrary) na NT4+SP3 dochazi
k vyjimce. V W9x je to OK. Kde je chyba? Dik za kazdou dobrou radu.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

IntelliMouse v Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.1998 18:00:17

> Kdyz se nainstaluje nova verze ovladace IntelliMouse tak to kolecko funguje
> uz u vsech aplikaci, nejen u tech co s nim uz pocitaji. Stahuje se z
> Microsoftu ma asi 1.2 mega.

Ano, to je pravda, to jsem si vlastne neuvedomil, kdyz jsem
odpovidal na ten dotaz. Vzdyt ja uz ten novy driver mam
take nekolik mesicu na instalovany...

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===

bit & 16bit BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.1998 18:00:17

> Tak to jsem nikdy nevidel 16bit Win + 32bit Win........

A nebo spis zase nevis, o cem je rec :-)
Ja uz jsem na pocitaci videl 16-bitovou Windows aplikaci
pristupujici pres 16-bitove BDE ke stejnym datum, jako
32-bitova Windows aplikace pristupujici pres 32-bitove BDE.

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 24.10.1998 18:32:52

Mas naprostou pravdu.

Ale, ja netvrdil, ze to nejde! Jen, ze jsem to nevidel. Predtim jsem
psal, ze tady pouzivam DOS PARADOX & WIN32 BDE. Cti poradne, ano? Dik.

> [...]

> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Cestina v editoru na NT 4.0 + SP4

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.10.1998 18:38:52

Tak jsem doufal, ze po instalaci SP4 pro NT uz bude cestina v editoru
Delphi chodit. Bohuzel zadna zmena :-(((.

Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =

Ulozeni souboru do databaze

[*] Standa Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 24.10.1998 22:33:31

Ahoj vsichni,
chtel bych ulozit libovolny soubor do databaze paradoxu 7
(napr. MP3 nebo WAV), pri potrebe vykopirovat a pouzit.
Nevim jak na to. Jestli to jde, poradte.

Standa C.

Off topic - Interbase

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.10.1998 08:33:58

Jaroslav KULHEIM wrote:

> Rad bych prelozil soubor interbase.msg, kde jsou
> ulozeny stringy chyb, ktere vraci Interbase klientovi.
> Nemate s tim nekdo zkusenost ?
> Neznate vnitrni strukturu souboru ?

Tak jsem se na to zbezne podival znaleckym okem :-), a vypada
to, ze to ma nasledujici strukturu:

24 bajtu - hlavicka
pak nasleduji hlasky, pricemz kazdy blok zacina na pozici
delitelne 4 (prvni bajt je jako 0, prvni hlaska zacina na 24, atd.),
pricemz konec stringu je zakoncen nulami do dalsi pozice delitelne
4.
DWORD poradi hlasky
DWORD delka hlasky
string

Na konci je ovsem nejaky ocas, to nevim co znamena. Jeho
adresa je ulozena ve druhem DWORD hlavicky. Mozna by se dal
udelat takovyto pokus - prelozit napriklad prvni reteze, pokud
mozno aby nebyl stejne dlouhy jako ten puvodni (pri deleni 4).
Musis zamozrejme upravit delku hlasky a adresu ocasu vhlavicce.
Pak pustit IB a zkouset, co to bude delat. Jestli to projde, pak
nasimulovat nasimulovat nejakou hlasku z tohoto souboru a tu
prelozit, samozrejme s prislusnymi upravami a pokud mozno jinou
delkou nez ma puvodni text. Pak zase otestovat. Jestli to projde,
pak je _zrejme_ vse v poradku a upravy nemaji vliv na ocas.

Hubert wrote:

> [...]
> prvkum pracujicim s databazema. A vsechny pak bezi v jedne jedine
> CONNECTION. Pokud to nejde takto v Delphi, lze aspon zarucit abych mel co

Patrne to bude komponenta TDatabase? Ta udela jedno pripojeni, a
s dalsimi komponentami pristupujes pres ni. Jestli ma ale shodne
chovani s tim co pises, nevim. Vyhoda v Delphi je ta, ze k jedne
TDatabase muzes pristupovat ze vsech formularu programu. To je
ve VB horsi, pokud jsem si stacil vsimnout.

Hubert wrote:

> 2) Jakym zpusobem lze zjistit, jak je nastaveno narodni prostredi
> Windows? Jedna se mi predevsim o zjisteni znaku, ktery se pouzivaj
> jako desetinna carka.

Viz GetLocaleInfo.

Pouzij to takto:
c:array[0..31] of char;
GetLocaleInfo(0,n,c,SizeOf(c))
kde namisto n experimentuj s cisly. Smysl maji hodnoty od 1 asi tak do 15.

> 3) Lze do Resource vkladat UserDefined data? Pokud ano, zajimalo by
> mne jakym zpusobem se da do Resource vlozit napr. Wav a ten pak
> pouzivat v aplikaci.

Pokud myslis RES soubor pred kompilaci, tak ano, ale vytvor si
vlastni, nepouzivej ten co se vytvari pri zakladani projektu. Pokud si
vytvoris zdrojak, muzes ho prelozit programem BRCC32.exe. Nebo
ho muzes nacpat primo do zkompilovaneho programu, ale pro to
jsou funkce jen v NT (UpdateResource). Pokud znas strukturu res
souboru (viz MSDN, nic na tom neni), muzes si to tam nacpat i
vlastnim programem. Nebo si vytvor samostatny resource (v
podstate jde pouze o spravne sestaveni hlavicky) a ten si prilinkuj k
programu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Par dotazu

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 25.10.1998 10:24:51

Zdravicko,

> 2) Jakym zpusobem lze zjistit, jak je nastaveno narodni prostredi
> Windows? Jedna se mi predevsim o zjisteni znaku, ktery se pouzivaj
> jako desetinna carka.

Znak des. carky je v promenne: DecimalSeparator:char ; definovana v
SysUtils

Komponenta pro soubory .MID

[*] Mgr. Jan Sluka <snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz> - 25.10.1998 13:23:53

Dobry den,

nevite nahodou o nejake free komponente pro Delphi 3,
ktera umi pracovat s MIDI soubory ve formatu SMF 0 a 1.
Dekuji vsem.

Mgr. Jan Sluka, snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

Existuje konference o C++Builderu ?

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 25.10.1998 16:50:59

Mor�ol Marian Thu, Oct 22, 1998 at 11:49:42AM +0200 pise:
> Kdybyste takovou nejakou nasli tak dejte vedet do konference.

jsem C++Buildar a zacina se to rozmahat - ja takovou zalozim a rovnou na to
jdu.

listserv: listserv(zv)gvid(tec)cz
konference: cpb(zv)gvid(tec)cz

pokud by se jmeno nelibilo, vymyslime lepsi ;-)

milan

Milan Sorm (aka John Popelnik) telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

S3 ????????

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 25.10.1998 18:07:15

D�ky za pomoc, vypada to ze budu muset vyhodit dalsi
Kilo-koruny za nejakou ATInu nebo nejaky podobny shi.

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

Par dotazu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 18:47:24

Hubert wrote:

> Ahoj delfini,
>
> mam na vas par dotazu.
>
> 1) Muzete mi nekdo rict jakym zpusobem muzu nacit font z disku a pak
> ho pouzivat v me aplikaci?

Mas to popsane tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/1626.html

> 2) Jakym zpusobem lze zjistit, jak je nastaveno narodni prostredi
> Windows? Jedna se mi predevsim o zjisteni znaku, ktery se pouzivaj
> jako desetinna carka.

V unitu SysUtils jsou definovany promenne jako DecimalSeparator a dalsi, najdes
je v helpu. Taky se podivej na vlastnost TApplication.UpdateFormatSettings.

> 3) Lze do Resource vkladat UserDefined data? Pokud ano, zajimalo by
> mne jakym zpusobem se da do Resource vlozit napr. Wav a ten pak
> pouzivat v aplikaci.

Nejdriv si musis vytvori resource script soubor, do neho ulozis data. Tento
soubor pak prelozis pomoci resource compileru a vysledny .RES soubor potom
prilinkujes k aplikaci.

Priklad najdes tady:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/PAGES/RESOURCE.HTM

P.S.

A tady trocha zabavy :-)))

http://www.byrne.dircon.co.uk/faeces/zeman.htm

Obsah hintu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 20:10:06

Pavel Malinsk� wrote:

> Ahoj,
>
> mam mozna jednoduchy dotaz, ale nedari se.
> Vlitnu mysakem nad ListBox a rosviti se mi
> hint, pri Move nad tim ListBoxem hint stale sviti,
> to je OK, ale ja potrebuju text hintu prubezne menit
> v zavislosti na textu polozky ListBoxu, ktera je pod
> mysi (to zjistuji pomoci ItemAtPos).
> Tzn. predpokladam, ze je treba hint zhasnout a znovu rosvitit,
> aby se zmena projevila. Chtel sem to udelat takto
> nebo podobne:

Ahoj,

Pokud si na to nechces napsat novou komponetu (coz by asi bylo lepsi), tak
by to slo nejak takhle:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
ListBox1: TListBox;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure ListBox1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
procedure CMMouseLeave(var Message: TMessage); message CM_MOUSELEAVE;
private
HintWindow: THintWindow;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.CMMouseLeave(var Message: TMessage);
begin
inherited;
if Pointer(Message.LParam) = ListBox1 then
HintWindow.ReleaseHandle;
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
I: Integer;
begin
HintWindow := THintWindow.Create(Self);

with ListBox1.Items do
begin
BeginUpdate;
for I := 0 to 1000 do Add(Format('Bla bla %d', [I]));
EndUpdate;

procedure TForm1.ListBox1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
var
Item: Integer;
R: TRect;
S: String;
begin
with TListBox(Sender) do
begin
Item := ItemAtPos(Point(X, Y), True);
if Item = -1 then HintWindow.ReleaseHandle else
begin
S := Format('Toto je polozka cislo %d', [Item]);

R := HintWindow.CalcHintRect(Width, S, nil);
OffsetRect(R, ClientOrigin.x + Width - R.Right, ClientOrigin.y + Y);
HintWindow.ActivateHint(R, S);

Re[2]: Par dotazu

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 25.10.1998 20:29:49

PV> Priklad najdes tady:

PV> http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/PAGES/RESOURCE.HTM

Diky za vse, ale tento link jaksi uz nechodi. Nenasel bys nejaky jiny?

MDI aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 20:58:12

Riedel Petr wrote:

> Dobry den,
>
> vytvarim MDI aplikaci pod D1 a potreboval bych, aby neslo prepinat mezi
> Child formulari. Aktivni bude pouze posledni Child formular a nepujde
> prepnout na dalsi Child formulare, ale musi byt pristupny hlavni
> formular.

Ahoj,

D1 tu nemam, ale da se to udelat takhle, snad to pujde nejak pouzit i v 16bit

TMainForm = class(TForm)
FLockCount: Integer;
procedure LockChildFunc(En: Boolean);
public
procedure LockChild;
procedure UnlockChild;
end;

procedure TMainForm.LockChildFunc(En: Boolean);
const
MenuEnableConst: array[Boolean] of DWORD = (MF_DISABLED, MF_ENABLED);
var
I: Integer;
begin
for I := 0 to MDIChildCount - 1 do
if MDIChildren[I] <> ActiveMDIChild then
MDIChildren[I].Enabled := En;
if ActiveMDIChild <> nil then
EnableMenuItem(GetSystemMenu(ActiveMDIChild.Handle, False), SC_CLOSE,
MF_BYCOMMAND or MenuEnableConst[En]);
if Assigned(WindowMenu) then WindowMenu.Enabled := En;
end;

procedure TMainForm.LockChild;
begin
if FLockCount = 0 then LockChildFunc(False);
Inc(FLockCount);
end;

procedure TMainForm.UnlockChild;
begin
if FLockCount > 0 then
begin
Dec(FLockCount);
if FLockCount = 0 then LockChildFunc(True);

Komponenta pro soubory .MID

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 21:00:27

Mgr. Jan Sluka wrote:

> [...]
> ktera umi pracovat s MIDI soubory ve formatu SMF 0 a 1.
> Dekuji vsem.
>
> Mgr. Jan Sluka, snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

nejake komponenty jsou zde, ale jestli umi pracovat s obema MIDI formaty nevim.

http://www.netcomuk.co.uk/~dave.ch/midisoft.htm
http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm

Par dotazu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 21:11:21

Hubert wrote:

> Diky za vse, ale tento link jaksi uz nechodi. Nenasel bys nejaky jiny?

Ja ty odkazy totiz sestavuju offline. Takze to obcas nevyjde :-))

Tady uz je to spravne:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/resource.htm

Indexy, indexy, indexy.

[*] Jan Jurenka <honza(zv)way(tec)cz> - 26.10.1998 05:55:00

Poradte pliiis. :,-O

Dejme tomu, ze mam databazi LIDE. Ta obsahuje polozky JMENO, PRIJMENI,
VEK (dale jen A B C).
V programu si pak muze uzivatel vybrat, podle ceho chce tu databazi
seradit. Jestli podle A, B nebo C a nasaledne zase podle A, B nebo C.
To znamena, ze je celkem sest moznejch razeni(ABC ACB BAC BCA CAB CNA).
No a ja se chci zeptat, jestli je mozny to udelat nejak jinak, avsak bez
SQL, tak, abych nemusel pro kazdou trojici vytvaret samostatnej index.
To by bylo ses indexu, coz u nejaky obsahly databaze muze zabirat dost
mista na disku. A to mam jenom tri polozky. Nedovedu si predstavit, ze
bych mel tech indexu treba 20.

Dik. Honza.

Uroven opravneni

[*] M-PRO s.r.o. <software(zv)mpro(tec)cz> - 26.10.1998 07:43:21

>Neco takoveho by se mi hodilo pro paralelni port :-) Ale u serioveho snad
API
>nabizi pomerne dost funkci .... ?
Jak se to vezme.... Je fakt ze proti paralelnimu je toho dost :o), ale nekde
prece jenom malo :o|

>Ja vim, ale linker je prece soucasti assembleru (jako produktu). A na
strance
>Inprise jsem se o Turbo Linkeru moc informaci nedocetl.
Turbo linker nic moc neni, nehlede nato, ze doby turbo linkeru jsou
nenavratne pryc... Dobrej je linker od Microsoftu a jeste dalsi 2
(nepamatuju se na nazev, ale muzu ti to zjistit jestli chces). U Micro$oftu
je problem v ruznejch OBJ formatech (Delphi maj jinej..). Potreboval by si
konvertor...

L. Lostak

bit & 16bit BDE

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.10.1998 08:24:43

Nastav na vsech stanicich v konfiguraci BDE Local Share na True.
Potom to jde celkem bez problemu. Pokud vsak Local share nenastavis,
mohou se dit divne veci :-))) (napr. stejne hodnoty zapsane
autoincrement polozky - z toho byla tabulka dosti vyvedena z miry-,
za behu programu ruzne verze BDE nepoznaji zmeny udelane jinou verzi
BDE na stejne tabulce a delaji jakoby se nic nezmenilo, ...).
Programy vsak pobezi o hodne pomaleji.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

> [...]
>
> Prosim o sdeleni nejakou setrnou formou, protoze jinak
> se z toho uz neseberu - budu muset prepsat cely program

bit & 16bit BDE

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 26.10.1998 08:58:56

>Nedela to dobrotu, vetsinou to konci poskozenou tabulkou.
>I kdyz je mozne, ze pokud bys udelal tabulku verze 7,
>chovalo by se to lepe.

To by zas nefungovalo 16bit BDE.

Jinak, pro to malo lidi, co je to zajima jsem dospel (cca za 3h) k
nejakemu reseni (metodou pokus-omyl-reset).
Zde predkladam k uvaze kod, ktery chodi, avsak:
* obcas se objevuji "preslechy" tj. 1 radek je videt dvakrat
* timer neni dobra volba, muze nastat vnoreni
* pokud vytvorite novy radek a primarni klic z nej "dobehne" jiny klic,
pak to hodi key violation, nutno osetrit.

Vyzkousejte, zkritizujte, pochvalte:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Table1.DatabaseName:=ExtractFilePath(ParamStr(0));
Table1.Open;
Timer1.Enabled:=true;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);

function LockEditWait:boolean;
begin
Result:=false;
while not Result do try
Application.ProcessMessages;
Table1.Refresh;
Table1.Edit;
Result:=true;

Table1.DisableControls;
if LockEditWait then with Table1 do try
FindField('Citac').AsInteger:=FindField('Citac').AsInteger+1;
FindField('Cislo').AsInteger:=1;
FindField('Cas').AsDateTime:=Now;
finally
Table1.Post; {misto post je asi vhodnejsi dbiSaveChanges}
Table1.EnableControls;
Table1.Refresh;

A struktura tabulky:
* paradox
* Citac N *
* Cislo N
* Cas (zv)

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
kuchyn(zv)delphi(tec)cz
Delphi kitchen?: http://kuchyn.delphi(tec)cz

Instalacia InterBase Server 5.1.1

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 26.10.1998 09:12:28

zdravim,

uz som to sem pisal

HK_Current_user\environment
--
Maj sa,
R.

Opet TTreeView

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 26.10.1998 09:36:54

Nevite jak se jmenuje vlastnost TTreeView(nebo TTreeNodes,TTreeNode),
ktera zaruci ze vsechny Nody budou mit tlacitko + vedle sebe bez ohledu
na to zda maji Child Nody nebo ne. Myslim ze jsem v helpu na neco
takoveho narazil, ale ted to nemuzu najit.
Diky.

bit & 16bit BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1998 09:39:50

Martin Nedopil wrote:

> To by zas nefungovalo 16bit BDE.

Fungovalo (teda snad :-), Inprise nabizi upgrade na BDE 2.52 u ktereho je
uvedeno Paradox7.

http://www.inprise.com/devsupport/bde/oldver.html

ftp://ftp.inprise.com/pub/bde/devsupport/updates/bde252.zip

S3 ????????

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 26.10.1998 09:46:58

Zdravicko...

Mozna by stacilo do SYSTEM.INI v sekci [Display] doplnit radek
BusThrottle=on. Mne to pomohlo.

F.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Serbajlo [SMTP:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz]
> Odesl�no: ned�le, ��jen 25, 1998 18:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: S3 ????????
>
> D�ky za pomoc, vypada to ze budu muset vyhodit dalsi
> Kilo-koruny za nejakou ATInu nebo nejaky podobny shi.
>
> Autor: Serbajlo Pavel
> e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
> ICQ: 20849973
> www: www.memamstranky(tec)cz

ORACLE a volne texty

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 26.10.1998 10:29:06

Ahojky vsichni
prevadim aplikaci z DOS databaze (PC-FAND) a tam mam v jedne vete dve memo
polozky
(v zasade se jedna o volny text omezeny velikosti na 64 kB)
Myslenka byla nahradit jej polozkou LONG (Oracle 7.3).
Bohuzel Oracle tvrdi, ze v jedne vete (radku) muze byt tato polozke pouze
jedna.
Co s tim?

(ty dva volne texty tam bohuzel musi byt)===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 26.10.1998 10:29:00

Zdravicko...

Martin Kubecka [SMTP:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz] wrote:

> Coz nechapu proc to tam neni. Pan Kubat psal ze nebude opisovat cely
> seznam, takze asi nejaky 'tajny' seznam existuje ;-)))

Me spis prekvapuje, ze pan Kubat od Inprise by mel seznam PREPISOVAT.
:-)

F.

MS SQL6.5 + IMAGE podruhe

[*] user <TYSLIC(zv)vsps-su(tec)cz> - 26.10.1998 10:30:32

Diky vsem za odpovedi !

Potykal jsem se s tim celou vikend, ale jedine co je funkcni je
nastaveni BLOB LENGTH. Jenomze ja predem nevim jak velka budu ukladat
data a nastaveni je v rozmezi pouze >32 <1000 kB. Pokud ulozim data
vetsi delky, zahlasi chybu INVALID BLOB LENGTH. K pristupu na MS SQL
pouzivam ODBC a kod pro ukladani je asi nasledujici:

With Table1 do begin
Insert; ....
(Fieldbyname('Sestava') as
TblobField).loadFromFile('c:\soubor.txt');
Post;
end;

U INTERBASE to funguje OK. Hmm, tak abych to nakonec zkusil primo pres
ODBC nejakyma vnitrnima funkcema, videl jsem tam nejake PutData a
GetData, nepouzivate to nekdo?

Murphyho zakony funguji dokonale, jestlize nefunguje jedna vec
zakonite prijdou dalsi..

Mam totiz problem s QuickReportem. Vygeneruji sestavu a ulozim ji na
disk (popr. do MS SQL), kdyz ji chci ale pozdeji nacist pomoci
QRPrinter.Load, tak to nefunguje. V nejakem FAQu jsem se docetl, ze je
potreba pouzit tridu TQRPHandler z unity QRBonus, ktera je ale asi
pouze ve verzi professional. Nepouzivate nekdo nejaky jiny zpusob jak
primo z kodu nahrat sestavu z disku, abych nemusel pouzivat tlacitko
pro nahravani v reportu?

Pekny (pracovni) tyden preje
Jirka

IOCTL 44h

[*] pacak(zv)pepa(tec)cz (PePa spol. s r.o. ) - 26.10.1998 10:37:08

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj v�ichni,

nev�te n�hodou n�kdo, kde by se dal sehnat �pln� seznam funkc� IOCTL funkce 44h.
V n�pov�d� Win32 SDK je uk�zan�ch pouze p�r funkc�.

D�kuji v�em , kte�� se ozvou

Jirka Virt

Delphi Standard - [Fwd: D4Pro Upgrade]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1998 10:39:10

> Me spis prekvapuje, ze pan Kubat od Inprise by mel seznam PREPISOVAT.
> :-)

To je pravda, na druhou stranu je to fajn, ze reditel odpovida
na e-maily. Pravda, ja jsem take reditel a odpovidam, ale treba
takovy Bill Gates asi ne :-)

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1998 10:41:20

Pouzij BLOB - Binyry Large OBject (myslim),
typ TBlobField, ktery obsahuje metody Load/SaveFromFile/Stream

Je to v napovede.
D.

----------
Od: Standa Cerny[SMTP:s.cerny(zv)mod(tec)cz]
Odesl�no: 24. ��jna 1998 21:33
Komu: konference
P�edm�t: Ulozeni souboru do databaze

[...]

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 26.10.1998 10:58:22

Jde to pres TSession a TDatabase. Neni to slozite, ale chce si s tim trochu pohrat. Ve skutecnosti Delphi nespravuji Connection tak, jak bych si predtavoval. Pokud chci vytvorit novy connection, musim se tvarit, jako kdybych se prihlasoval k dalsi databazi. Pokud se tyce snizeni poctu connections, pak existuji dve cesty. Neco se snad da udelat pomoci BDE - parametr SQLPASSTRHU MODE, vice by pomohla trivrstva technologie.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hubert [SMTP:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 1998 10:13
Komu: Bardon
P�edm�t: Re[4]: SQL a TTable

> [...]

prvkum pracujicim s databazema. A vsechny pak bezi v jedne jedine
CONNECTION. Pokud to nejde takto v Delphi, lze aspon zarucit abych mel

Docking

[*] Michal ��ek����֫Ŭ?��e���n� - 26.10.1998 11:08:28

Zdravim

Nasel by se prosim nekdo, kdo by mi osvetlil problematiku
"dockingu" v Delphi 4 ? Nejvice by mi asi pomohl nejaky slozitejsi
priklad (ten z orig. CD mi nejak nefunguje :-( ).
Konkretne me napr. zajima jak mohu odchytit zavreni
panelu ktery jsem "undocknul" z formulare ....

predem dik

Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz>

Jak pouzi C++ header file v Delphi3

[*] Adam Horacek <delphi(zv)ciglersw(tec)cz> - 26.10.1998 11:32:02

Ahoj delphini,
mam pomerne slozity HEADER file napsany v MS Visual C++ 5.0 a potreboval
bych ho nejak jednoduse pouzit v Delphi3 C/S. Nechci to prepisovat, protoze
ten *.H file se celkem casto meni a prepisovat ty zmeny se mi moc nechce.
Muzete mi nekdo prosim poradit?

DIKY.

Adam

Preklad do cestiny

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 26.10.1998 11:49:10

Mozna uz se to tu probiralo, tak me jen nasmerujte.

Potreboval bych nektere hlasky, ktere obsahuje aplikace vytvorena v Delphi
3, prelozit do cestiny. Hlavne tlacitka &Yes a &No, ale i ruzna chybova
hlaseni (Key violation...). Naivne jsem si myslel, ze staci vytvorit
resourcestring se stejnym jmenem. Nevite nekdo, jak na to?

Dik, Karel Rys

Preklad do cestiny

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.10.1998 12:20:51

rys(zv)zas-me(tec)cz Mon, Oct 26, 1998 at 11:49:10AM +0100 pise:
> [...]
> hlaseni (Key violation...). Naivne jsem si myslel, ze staci vytvorit
> resourcestring se stejnym jmenem. Nevite nekdo, jak na to?

stahnete si mou http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/download/consts.pas

jednotku consts.pas, ktera se da nahrat do adresare lib u Delphi (nebo se
jmenuje units ?) a pak pri prelozeni programu Build All se pouziji ceske
hlasky.

jeste je nutne nastavit podminku prekladu:

czech

s pozdravem

milan sorm
[...]

ANNOUNCE: C++Builder konference

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.10.1998 12:22:17

Hi vsem,

zprovoznil jsem C++Builder konferenci.

Jeji adresa: cpb(zv)gvid(tec)cz

Listserv: listserv(zv)gvid(tec)cz

Zaslanim mailu na listserv(zv)gvid(tec)cz s radkem:

subscribe cpb

v tele je mozne se do ni automaticky prihlasit.

Listserv je muj vlastni nekolikahodinovy vytvor, tak mejte ohled (casme se
bude zlepsovat).

S pozdravem

milan sorm

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 26.10.1998 12:25:18

Podobny problem jsem mel a stacilo nastavit nejvyssi barevne rozliseni na karte. Po stazeni nejnovejsiho ovladace problemy prestaly. (Nejedna se o S3 3D AGP ?)

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: Delphi(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. ��jna 1998 18:23
P�edm�t: S3 ????????

Nazdarek,
Muj pritel me pozadal o pomoc, ale moc jsem mu neporadil, tak se ptam vas.
Nevite proc nebeha D3 na nektrych sestavach pocitacu?
Delphi proste nabiha...objevi se splash screen...nahrava..a...a....cely se to kousne.
Nezbyva nez tvrdy reset. Cim to je? S3 Virge? Cirix?

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

Preklad do cestiny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1998 12:37:32

> [...]
> hlaseni (Key violation...). Naivne jsem si myslel, ze staci vytvorit
> resourcestring se stejnym jmenem. Nevite nekdo, jak na to?

Bud si to vsechno prelozis, pokud mas zdrojaky, a prekompilujes
(/source/vcl - hledej consts.pas apod.), ovsem pak zapomen treba
na balicky...

Nebo si porid lokalizator od Zbyska Hlinky, coz je mnohem lepsi.
Ba co vic, verze pro Delphi je dokonce zdarma:

http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1998 12:42:12

> Nebo si porid lokalizator od Zbyska Hlinky, coz je mnohem lepsi.
> Ba co vic, verze pro Delphi je dokonce zdarma:

Tam mi vypadlo "pro Delphi 3 je zdarma"... sorry.

[...]

Vypnuti/restart Windows

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.10.1998 12:43:42

Ahoj,
mel bych zde dotaz, zda-li nekdo nevite, jak se chovaji aplikace pri vypnuti
ci restartu Windows (tj. zda je system odstreli nebo zda provedou
automaticky destroy/close). Napsal jsem si funkci, ktera obsluhuje zpravu
pro ukonceni, ale mam ji zatim prazdnou a nevolam svuj Form1.Destroy, ve
kterem mam ukoncovaci sekvenci. Mam ho pri zprave o ukonceni zavolat nebo
ne? Mohu to tez pouzit i u aplikaci psanych v D1? A jak zavrit podrizena
okna? Muzete mi, prosim, nekdo poradit? Moc dekuji.
Jaro B.

TComPortDriver (ComDrv16/32)-cteni na pozadi

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.10.1998 12:54:04

Ahoj a diky. Komponent, ktery jsem pouzil ma take pomerne jednoduchy event
handler. Pouziti v 32 bit. aplikacich asi nebude problem (verze je k
dispozici) ale potrebuju ho do aplikace, ktera bude chodit i pod W3.11 i pod
Win95 tj. abych nemusel nic prepisovat. Pri zkousce ve 3.1 mi pri prepnuti
do jine aplikace prestane prenos fungovat a nejaka data se mi ztrati. Resim
to proto prepinanim OnActivate/OnDeactivate, primym rizenim linky, ale ani
to neni 100% OK. Co s tim?

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: TComPortDriver (ComDrv16/32)-cteni na pozadi
>
> Ja osobne jsem si stahnul knihovnu TComm z Async32 a jsem s nim zatim
> velmi
> spokojen. Je to tak jednoduche ze staci napsat Event handler, ktery
> zpracuje
> data a ostatni je jen nastaveni objektu.
>
> Pouzivam Comm porty jez nejaky cas takze se rad podelim o zkusenosti.
>
> V p�ipad� zajmu za�lu na soukromou adresu nebo je to zahrabane nakde na
> DelphiSuperPage.
>
> BTW.: Hrde se hlasim k te mensine co pouziva C++Builder.

TRichEdit

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.10.1998 13:06:19

Zdravim,

jde prinutit TRichEdit, aby nezobrazoval konce radku?
Kdyz vyberu radek az do konce, je tam vzdycky znak navic.
. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

TTreeNode.MoveTo

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 26.10.1998 13:41:06

Zdravim vsechny,
pokousim se udelat pomoci komponenty TTreeView hierarchicke zobrazeni dat,
ve kterem se budou moci pretahovat jednotlive uzly na jina mista. Jako
idealni se mi jevilo pouzit metodu MoveTo. Zkousel jsem ji pouzit. Jako
druhy parametr jsem dal naAddChild a nefunguje to. Mam pocit, ze je chyba
primo v te komponente.
Nemate s tim nekdo zkusenosti? Potrebuji vedet, jestli delam neco blbe ja
nebo Inprise :-).

Diky

Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

Opet TTreeView

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 26.10.1998 14:00:28

TTreeNode.HasChildren

"If a node has no children, setting HasChildren to True will show a (+) plus
button, but will not add any child nodes and the node cannot be expanded."

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Opet TTreeView

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 26.10.1998 14:35:49

TTreeNode.HasChildren := True;

Ing. Daniel Ficek

Mor�ol Marian wrote:

> [...]
> na to zda maji Child Nody nebo ne. Myslim ze jsem v helpu na neco
> takoveho narazil, ale ted to nemuzu najit.

Vypnuti/restart Windows

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1998 15:08:34

System je pozada o ukonceni a pokud Tva aplikace ukonceni nestornuje,
tak Ti asi po 15-ti sekundach Windows zahlasi, ze aplikace neodpovida.

Ale muzes udelat i vlastni zavirani Woken s tim,
ze system odpali vsechno na co prijde.

D.

----------
Od: Bene� Jaroslav[SMTP:JBenes(zv)cpoj(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 1998 12:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Vypnuti/restart Windows

[...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1998 15:10:18

To snad ani takovy problem nebyl - najdi si v DELPHI adresari
adresar DOC, tam by mel byt soubor consts.int - udelej z nej
unit, preloz si ji (ve smyslu lokalizuj) a preloz si ji
(ve smyslu prekompiluj) a hotovo, ale Key Viloation jsem taky
hledal, ale tusim, ze jsem to nenasel, uz ted nevim, ale urcite
to pujde pres vyjimku. (Snad jsem mel v umyslu i zasahnout do
nejake DCU)

Ale jestli Ti jde o Dialogy MessageDlg/Pos a ten nejakej InputBox,
tak na Torry jsou nejake komponenty, ktere jsou mnohem lepsi, umi
mj. i progresbar, ... Ale kdybys me zaviroval, tak nevim,
kde to bylo.

D.

----------
Od: rys(zv)zas-me(tec)cz[SMTP:rys(zv)zas-me(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 1998 11:49
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Preklad do cestiny

[...]

Prime cteni sektoru diskety ve WIN95 a NT

[*] Martin Fr�hlich <unites(zv)telecom(tec)cz> - 26.10.1998 15:20:44

Zdravim

Potrebuji v Delphi3 pod Win 95 a NT cist primo sektory diskety. Disketa neni ve formatu PC a delka sektoru muze byt 256, 512 nebo 1024 bytu. Pocet sektoru na stopu je take ruzny. Na DOSu bych si zavolal BIOS:
Int 13, sluzba 02 a bylo by po starostech, ale jak to provest ve Windows? Neni na to nejake jednoduche volani API?

Predem dekuji za rady, ktere me alespon trochu navedou na spravnou cestu.

Martin Frohlich
Application designer
UNITES Valasske Mezirici
Tel./Fax.: +420 651 22562
+420 651 615085
E-mail martin.frohlich(zv)iol(tec)cz
unites(zv)telecom(tec)cz

SQL Dotaz & Filter

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 26.10.1998 15:40:20

Ahoj vsichni,

Mam nasledujici dotaz :

Kdyz pomoci komponenty TQuery nastavim nejaky filtr, napr "(JMENO =
'Novak')"
mohu pak z tohoto vyberu pouzit nejaky SQL dotaz, napr razeni podle jmena :
"Select * from tabulka.dbf order by JMENO"

Diik Petr

Vypnuti/restart Windows

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 26.10.1998 15:43:21

System sa snazi vsetky aplikacie korektne uzavriet (... ako Alt-F4) a ked
niektora po urcitom case neodpoveda, tak sa Ta "opytam", co s nou (pockat,
zrusit shutdown resp. restart, odstrelit).

MS SQL6.5 + IMAGE podruhe

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 26.10.1998 15:51:04

S Blobmi je to v ODBC trochu zlozitejsie, ak mas saujem, urobim Ti maly
priklad, ako sa naraba v ODBC s blobmi (cez API funkcie ODBC). Pridam k tomu
samozrejme aj hlavickovy subor ODBC API prelozeny do (delphi). Potrebujem
ale vediet, aku verziu Delphi puzivas. Bloby chodia cez ODBC na SQL 6.5
uplne bez problemov, len to treba oprogramovat cez ODBC API. Tiez tam nie je
to nezmyselne horne obmedzenie velkosti ako v BDE.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 26.10.1998 15:56:30

Ve WinNT je to jednoduche, podivej se pozorne na CreateFile..........co
s W95 nevim, zrovna to co potrebujes tahle funkce pod W95 nepodporuje.

> [...]

> Windows? Neni na to nejake jednoduche volani API?
>
> Predem dekuji za rady, ktere me alespon trochu navedou na spravnou

TTreeNode.MoveTo

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 26.10.1998 16:06:29

Ja jsem to kdysi delal stejne jako ten priklad v napovede a fungovalo mi to.

Vita

"Open array" ako parameter

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 26.10.1998 16:15:35

Nazdar,

zadefinoval so funkciu s parametrom typu "open array" pola takto:

function MojaFunkcia(P: array of String);

pole musi nutne obsahovat aspon 1 prvok??? (lebo volanie funkcie
MojaFunkcia([ ]) je chybne, teda to volam takto MojaFunkcia(['']). Da sa
to nejako riesit (v D3)?

Brano

posilani obrazku

[*] Jirka Novacek <jnovacek(zv)telecom(tec)cz> - 26.10.1998 16:59:38

Ahoj Delfini!

Mam n�sledujici problem. Potrebuji napsat program, ktery bude na jednom
pocitaci v siti (IntraNetWare) snimat obrazovku a na druhe pocitaci bude
zase program, ktery to dokaze zobrazovat. Vubec nevim jak zacit. Budu vdecny
za kazdou radu.

Dik Jirka

<jnovacek(zv)telecom(tec)cz>

TTreeNode.MoveTo

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 26.10.1998 17:00:10

Ja jsem to ted delal taky presne podle toho prikladu a stejne mi to
nefunguje.

Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1998 15:16
P�edm�t: Re: TTreeNode.MoveTo

>Ja jsem to kdysi delal stejne jako ten priklad v napovede a fungovalo mi
to.

>Vita

Preklad do cestiny

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 26.10.1998 17:16:19

Zdravicko...

Nevite nekdo, kde by se dal sehnat CONST.PAS pro Delphi 4? Urcite uz
spousta lidi prelozila tech 265 stringu...

F.

> [...]
> http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083
>
> fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 26.10.1998 17:22:37

Nazdar,

Neviem o tom, ze by to islo priamo, co by si uviedok v klauzule FROM? Da sa
to jedine riesit cez master-detail query takto, v detail query nastavis
DataSource na master-query. SQL v detail-query by vyzeral tak ako si to chcel s
tym ORDER BY len vazbu na mastra by si zabezpecil v klauzule WHERE. Teda detail
SQL by bol: SELECT * FROM tabulka.dbf WHERE jmeno = :jmeno ORDER BY jmeno. To
:jmeno je povinny parameter, ktoreho meno sa zhoduje s menom vazobneho stlpca v
master-query.

Inak, ten vzorovy selekt sa da riesit v jedinom query:
SELECT * FROM tabulka.dbf WHERE jmeno='Novak' order by jmeno ... (ale
to asi vies)

Len ten ORDER BY je podla stlpca JMENO trochu divny, ak ho mas zaroven aj v
klauzule WHERE ...

Brano.

Petr Vale� wrote:

> [...]
> mohu pak z tohoto vyberu pouzit nejaky SQL dotaz, napr razeni podle jmena :
> "Select * from tabulka.dbf order by JMENO"

Preklad do cestiny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1998 17:32:43

> Nevite nekdo, kde by se dal sehnat CONST.PAS pro Delphi 4? Urcite uz
> spousta lidi prelozila tech 265 stringu...

Treba u Zbyska, je v tom jeho lokalizatoru, jak jsem o nem psal...
Vyhoda je ta, ze az bude Delphi 5, staci doprelozit nove veci,
protoze ty stare si to pamatuje.

[...]

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.10.1998 17:33:37

Petr Zahradnik Mon, Oct 26, 1998 at 12:42:12PM +0100 pise:

> Tam mi vypadlo "pro Delphi 3 je zdarma"... sorry.

tuhle vec jsem mel, ale neosvedcila se mi. protoze delat pro kazdy program
prekladovou tabulku a pak na to poustet tady ten "langualizator".

to radsi ve zdrojakach.

m.s.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1998 17:38:52

Branislav Danko wrote:

> [...]
>
> pole musi nutne obsahovat aspon 1 prvok??? (lebo volanie funkcie
> MojaFunkcia([ ]) je chybne, teda to volam takto MojaFunkcia(['']). Da sa

Ahoj,

V D4 to funguje bez problemu, navic tam snad nejsou v tomto zadne rozdily
oproti D3. Priklad:

function VsechnoPodSebe(const Texty: array of String): String;
var
I: Integer;
begin
SetLength(Result, 1024);
Result := '';
for I := 0 to High(Texty) do
Result := Result + Texty[I] + #13#10;
end;

Memo1.Lines.Text := VsechnoPodSebe(['prvni radek', 'druhy radek']);

Memo1.Lines.Text := VsechnoPodSebe([]);

VBX

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 26.10.1998 19:08:04

Zdravim,
vlozil jsem do sveho programku CHartFX. Po klasicke instalaci u zakaznika
zahlasil, ze mu chybi knihovna BIVBX11.DLL. Staci ji jen nahrat do adresare
system, nebo je nutne udalet vic??

Diky za radu Kuba
SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505
mail: info(zv)saton(tec)cz ICQ :
4747183

bitmapy v ActiveX komponentach - serverech

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 26.10.1998 19:11:27

Ahoj
narazil jsem na zvlastni problem pri pouziti bitmapy v ActiveX serveru.
V komponente (napsane v D3) vytvorim objekt typu TBitmap a v momente, kdy se
ma jakkoliv
pristoupit k bitove mape, napr pri zmene velikosti, LoadFromFile,
LoadFromResource atd
se komponenta zablokuje, ale jen pokud je pouzita z ASP. Pokud ale udelam
testovaci
aplikaci v Delphi, ve ktere komponentu vytvorim metodou CreateOleObject, je
vse OK.
V ASP strance nevyhodi zadnou chybu, jen to ztuhne.

Netusi nekdo, co s tim ? Napadlo mne, ze treba TBitmap potrebuje handle okna
nebo co...

B:= TBitmap.Create;
try
{ napr .}
B.LoadFromFile('pokus.bmp'); // **** tady to ztuhne
{ nebo }
B.Width := 100;
B.Height := 100; // ** az tady to ztuhne
finally
b.free;
end;

Diky za pripadnou pomoc
Pavel Kral

Preklad do cestiny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.1998 19:22:51

> tuhle vec jsem mel, ale neosvedcila se mi. protoze delat pro kazdy program
> prekladovou tabulku a pak na to poustet tady ten "langualizator".
>
> to radsi ve zdrojakach.

Myslim, ze nemas pravdu. Vetsinou nepotrebujes pro sebe a pro ladeni
delat ceske hlasky. Nez jde program do distribuce, pustis na nej
lokalizator a tuknes na jedno tlacitko. Preklady anglickych vet
jiz mas hotove, ceske prekladat nemusis. Tim je hotovo. Reseni
prekladem zdrojaku ma prave minimalne dve nevyhody - (1) nemuzes
prelozit originalni balicky, protoze k nim nejsou zdroje, (2) pokud
upgradujes Delphi, jsou ti preklady na nic, musis vsechno prelozit
znovu a nebo se v tom silene nimrat.

[...]

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 26.10.1998 19:37:12

Hned jak jsem si to precet, zabehnul jsem za pritelem a skusil to. Abych
pravdu rekl, moc jsem
od toho neocekaval, ale vono to vazne funguje!! DIKY MOC, usetril jsi nam
nejakou tu kilo-korunu
za grafickou kartu, ktera je sice jen zlomek ceny D3, ale jsou to penize,
ze?
Jeste jednou dekuju...

Autor: Serbajlo Pavel
> [...]
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

>Mozna by stacilo do SYSTEM.INI v sekci [Display] doplnit radek

[*] pcuhel(zv)deltax(tec)cz - 26.10.1998 19:44:54

Ahoj,

na teto adrese http://www.delphi-jedi.org/tutorial.html je skupina, ktera
se zabyva prekladem hlavickovych
souboru pro delphi. Maji tam napsan nejaky tutorial jak postupovat a
nejakou konverzni utilitu nebo
mozna jenom priklad konverzni utility.

Preji mnoho uspechu P.

Od: SATON Glass s.r.o. <info(zv)saton(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1998 18:33
P�edm�t: VBX

[...]

Ukryti tlacitka na taskbaru

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 27.10.1998 07:30:51

Uz se vyskytlo nekolik dotazu na toto tema. Jde to velice jednoduse :

ShowWindow (Application.Handle, SW_HIDE);

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Trideni v Interbase

[*] Old�ich Bal�k - 27.10.1998 07:36:19

Dobry den,
mam takovy problem, mam vytvorenou databazi v Interbase,
pristupuji k ni pres D3. Pokud provedu obycejny dotaz typu

select * from ....
order by pol

kde pol je typu CHAR(20) CHARACTER SET win1250, vysledek neni setriden
cesky, zkousel jsem nastavit vsechny mozne
LANGDRIVERY a nic. Potrebuji to rozbehat na ceske WinNT
a ceske Win98.
Dekuji za jakykoliv napad.

Oldrich Balak
kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz

MS SQL6.5 + IMAGE podruhe (DDBC)

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 27.10.1998 07:44:33

Jak pristupovat na MS SQL 6.5. pres ODBC - to by zajimalo i mne. (Ale na nesmyslne horni omezeni velikosti jsem v BDE nenarazil, bez problemu jsem ukladal nekolikamegove obrazky) Skousel jsem ODBC, ale aplikace, ktera pres BDE funguje mi pres ODBC nejela.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lubo Fule [SMTP:fule(zv)sct.sk]
Odesl�no: 27. ��jna 1998 7:39
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: MS SQL6.5 + IMAGE podruhe

> [...]
uplne bez problemov, len to treba oprogramovat cez ODBC API. Tiez tam nie je
to nezmyselne horne obmedzenie velkosti ako v BDE.

grid

[*] Marek Falan <falan(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.1998 08:27:25

Zdravim vsetkych

Da sa zobrazit v jednej komponente grid zaznamy z dvoch tabuliek ?

vdaka za vsetky odpovede.

Jak pouzi C++ header file v Delphi3

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 27.10.1998 08:37:02

Bob Swart ma utilitu na preklad .H suborov, je to sice len pre C (nie C++),
ale snad ti to pomoze.
Hladaj na http://www.drbob42.com/

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Indexy, indexy, indexy.

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 27.10.1998 08:44:16

Myslim, ze staci definovat tie tri indexy pre kazde pole zvlast. BDE potom
pri triedeni podla viacerych poli optimalizuje prave za pomoci tychto
jednoduchych indexov. Myslim, ze som to niekde cital, skus si to overit.
Pripadne je mozne vytvorit si docasny index podla potreby. Ak totiz
definujes prilis mnoho "maintained" indexov, zrychli sa ti vyhladavanie a
triedenie, ale spomali sa bezna editacia, kedze pri kazdej zmene sa indexy
aktualizuju.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Trideni v Interbase

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 27.10.1998 08:48:51

Mozes pouzit syntax

ORDER BY LNAME COLLATE FR_CA, FNAME COLLATE FR_FR;

Tento priklad mam z IB Help.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Preklad do cestiny

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 27.10.1998 10:17:10

Zdravicko...

Asi jsem spatne hledal, ale zadny CONSTS.PAS jsem tam nenasel. Nebo to
az generuje preklad? Ovsem v tom pripade by zapracovalo nejake to
omezeni na 100 stringu v sharewarove verzi... (z nedostatku casu jsem to
moc dlouho nezkoumal, takze mozna placam nesmysly)

F.

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

MS SQL6.5 + IMAGE podruhe (DDBC)

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 27.10.1998 10:24:34

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Nuz, asi som sa mal vyjadrit presnejsie. V BDE administratore sa nastavuje
BLOB SIZE. Toto nastavenie je maximalnou velkostou blobu pre tzv. "nezive"
dotazy, t. j. dotazy cez TQuery. Prakticky sa to chova tak, ze ak je v
databaze obrazok vacsi ako je BLOB SIZE, tak sa na klienta nedotiahne cely
ale sa "oreze". Vo vseobecnosti je vsak problemom pristup na BLOB polozky
cez BDE-ODBC. Ak nie je k dispozicii nativny ovladac pre BDE je aspon podla
mojich skusenosti pouzit ODBC API. V tejto debate sa jednalo ak sa nemylim o
MSSQL 6.5 a pri tomto servri nie je ziadny problem s blobmi ak sa chodi cez
nativny SQL-Link BDE. Neviem, ako to bude vo verzii 7.0, lebo SQL-Link
pouziva DB-Library a Microsoft uz vo verzii 7.0 nebude dalej rozvijat
DB-Library a zrejme ani nebude zarucovat jej plnu funkcnost, pretoze sa
zameral na OLE DB a na ODBC. Pri testovani Beta verzie MSSQL 7.0 som uz mal
nejake problemy s funkcnostou DB-Library a to uz nehovorim o jej "rychlosti"
oproti ODBC alebo OLE DB (DB-Library je niekolkonasobne pomalsia a je
citelne pomalsia uz aj v verzii 6.5 ako pristup cez ODBC).
Priklad na blob cez ODBC API poslem niekedy poobede, teraz nemam cas sa tomu
venovat. Musim zarabat...:-)

S pozdravom
Lubo Fule

grid

[*] Baluch <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 27.10.1998 10:46:45

Da se to. Udelas si Query ktera bude vybirat z tech dvou tabulek a na ni
navazes grid.
Baluch
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marek Falan <falan(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. ��jna 1998 9:44
P�edm�t: grid

>Zdravim vsetkych
>
>Da sa zobrazit v jednej komponente grid zaznamy z dvoch tabuliek ?
>
>vdaka za vsetky odpovede.

TTreeNode.MoveTo

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 27.10.1998 11:01:36

>Ja jsem to ted delal taky presne podle toho prikladu a stejne mi to
>nefunguje.

Delal jsem to uz davno, ale pamatuji si, ze zalezi na tom, na kterem miste
ten uzel pustis (ikona, titulek, tlacitko + -, atd.). Ale to vyplyva i z
toho prikladoveho zdrojaku v napovede. Napis co ti tam nefunguje a jake mas
Delphi (ja mam Delphi 3). Popripade posli ten zdrojak, kde ti to nefunguje
(na moji adresu, NE do konference).

Vita

grid

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.10.1998 11:21:22

A myslis "pod sebou" nebo "vedle sebe" ?
D.

----------
Od: Marek Falan[SMTP:falan(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 27. ��jna 1998 8:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: grid

Zdravim vsetkych

Da sa zobrazit v jednej komponente grid zaznamy z dvoch tabuliek ?

vdaka za vsetky odpovede.

Preklad do cestiny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.10.1998 11:24:12

> [...]
> omezeni na 100 stringu v sharewarove verzi... (z nedostatku casu jsem to
> moc dlouho nezkoumal, takze mozna placam nesmysly)

To jsi spatne pochopil funkci lokalizatoru. Lokalizator neznamena,
ze jsou to .PAS soubory se vsemi moznymi preklady do vsech moznych
jazyku. Lokalizator je program, ktery preklada hotove aplikace dle
danych slovniku, ktere (a) tam uz nejake jsou, (b) si je tvoris
sam a pridavas vety... Vysledkem prekladu nejsou prelozene .PAS
soubory, ale prelozene EXE, DLL, OCX, BPL, DPL...

Ve verzi 3, ktera je free, zadny slovnik neni, tam si ho dela kazdy
sam. Verze 4 ma v sobe zakladi slovnik, ale je to shareware,
takze jeho pouziti je samozrejme omezene.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.1998 12:03:33

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> musis ho prejet lokalizatorem - ale to jsou fakt dve tuknuti mysi,
> neni to nic sloziteho... on uz ty preklady zna, jen je znovu

Zde bych chtel upozornit na nekolik drobnosti: verze 3 je sice
zdarma, ale take bez prelozenych resourcu (kazdy si musi doplnit
a ulozit sam). Pokud je program prekladan z exace a ne ze zdroje,
a je nastaven automaticky preklad, opravdu je jedina starost
prohnat program lokalizaci. Ale, verze 3 ma par drobnych
"nedostatku", napriklad ze prelozi vse, co najde ve slovniku, coz
nemusi byt v nekterych pripadech zadouci.

Komercni verze ma uz u sebe docela bohaty slovnik prekladu z
anglictiny do cestiny, a take umi zamykat nezadouci retezce k
prekladu.

Pokud se dela denne nekolik updatu :-), nemusi by ke kazdemu
prilozen lokalizacni soubor, prece, jde-li to k jednomu zakazniku.
Ale pokud je lokalizacni schema dobre nastaveno, trva takova
lokalizace jednoho programu zhruba minutu az dve, podle velikosti
programu a "pomalosti" obsluhy. Lokalizacni schema se nastavi
pouze na zacatku (a je zpravidla pro vsechny projekty stejne).

Asi bych mel upozornit na jedno skryte nebezpeci primeho
prekladu ve zdrojich od verze 3 vyse. Ono prelozit a prilinkovat res
je neco jineho, nez prepsat pas a prelozit s rizikem, ze se jednoho
dne objevi chyba knihovny (ke ktere nejsou zdroje, to plati i pro
komponenty tretich stran, zejmena demo ci trial verze!) o
nekompatibilite zdroju. Takze se lze snadno nadit pripadu, kdy
stazena komponenta (bez zdroju) zdanlive nefunguje, ale problem
muze byt prave v popsanem pripade.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

SQL Dotaz & Filter

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 27.10.1998 12:03:01

Nazdar,

Uz jsem to vyzkousel...de to :)))

Proste vyssi prioritu ma SQL prikaz a z toho pak se dela filtr.
Znamena to tedy, ze nejdriv se provede SQL prikaz a potom
filtrovani dat.

S pozdravem Petr

> [...]
> to asi vies)
>
> Len ten ORDER BY je podla stlpca JMENO trochu divny, ak ho mas zaroven aj

RCPT: Re: Konference

[*] Jirka Vejrazka <bos(zv)writeme(tec)com> - 27.10.1998 12:06:25

Confirmation of reading: your message -

Date: 26 Oct 98, 22:55
To: bos(zv)writeme.com
Subject: Re: Konference

Was read at 12:00, 27 Oct 98.

Trideni v Interbase

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 27.10.1998 12:10:42

> Mozes pouzit syntax
>
> ORDER BY LNAME COLLATE FR_CA, FNAME COLLATE FR_FR;
>
> Tento priklad mam z IB Help.
>
> Ondrej Kelle

Ja nastavujem COLLATE, uz pri tvorbe DB a tabuliek asi takto:

create database "...." user "..." password "..."
default character set win 1250

create table Osoba
(...,
Priezvisko varchar(25) not null collate PXW_CSY,
...);

a potom to uz triedi OK.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Off - Off- Off

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 27.10.1998 12:33:27

Ahoj Delphici,

asi vas to vubec nezajima, ale ja to musim nejak dat vedet svetu:

Dnes (27. 10.) jsem byl Obvodni vojenskou spravou pro Prahu 8 uznan jako

"neschopnym zakladni vojenske sluzby ze zdravotnich duvodu"

... Takze MODRA JE DOMA!!

Peter ml.

ps. Sorry za offtopic, ja proste musel

konverze C hlavicky do Delphi

[*] Lubos Jerabek <lubos(zv)qed(tec)cz> - 27.10.1998 12:43:50

Lidicky muze mi prosim nekdo pomoct zkonvertovat nasledujici ceckovou
hlavicku do delphi.

typedef struct {
int version;
char *description;
int (*init)();
void (*config)();
void (*quit)();
HWND hwndParent;
HINSTANCE hDllInstance;
} winampGeneralPurposePlugin;

#define GPPHDR_VER 0x10

extern winampGeneralPurposePlugin *gen_plugins[256];
typedef winampGeneralPurposePlugin *
(*winampGeneralPurposePluginGetter)();

Paklize to nekoho zajima jedna se hlavicku od pluginu typu general do
WinAmpu a ja vytvarim malicke zarizeni, ktere bude pres seriovy port
ovladat pocitac s WinAmpem.

Podrobnosti na lubos(zv)qed(tec)cz

Lubos
jo a predem dik

grid

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 27.10.1998 12:47:14

Zkus SQL p��kaz UNION v Query.
P��klad:

SELECT select_list [INTO clause]
[FROM clause]
[WHERE clause]
[GROUP BY clause]
[HAVING clause]
[UNION [ALL]
SELECT select_list
[FROM clause]
[WHERE clause]
[GROUP BY clause]
[HAVING clause]...]
[ORDER BY clause]
[COMPUTE clause]

Ing. Daniel Ficek

Marek Falan wrote:

> Zdravim vsetkych
>
> Da sa zobrazit v jednej komponente grid zaznamy z dvoch tabuliek ?
>
> vdaka za vsetky odpovede.

Prime cteni sektoru diskety ve WIN95 a NT

[*] Martin Fr�hlich <unites(zv)telecom(tec)cz> - 27.10.1998 13:05:37

Zdrav�m

Ve Win95 jsem uz neco na prime cteni vymyslel, jde to pres zarizeni VWIN32.VXD prostrednictvim DeviceIOControl kde se pouzije ControlCode VWIN32_DIOC_DOS_INT13, VWIN32_DIOC_DOS_INT25 nebo VWIN32_DIOC_DOS_IOCTL a nahradi to volani DOSu, ale cte to pouze diskety formatovane s delkou sektoru 512 byte. Je-li delka sektoru jin�, neudelam s tim vubec nic. Jedna s funkci VWIN32_DIOC_DOS_IOCTL by podle dokumentace mela umet zmenit parametry zarizeni a tedy i delku sektoru, ale nepovedlo se mi to rozchodit. Takze problem pretrvava, jak cist ve WIN95 a WIN NT diskety s nestandartni delkou sektoru. Potrebuji to pro _oba_ systemy. Nejlepe v DELPHI 3 Professional.

Predem Dekuji.
Martin Frohlich

----------
Odes�latel: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Prime cteni sektoru diskety ve WIN95 a NT
Datum: 26. ��jna 1998 15:56

> Ve WinNT je to jednoduche, podivej se pozorne na CreateFile..........co
> s W95 nevim, zrovna to co potrebujes tahle funkce pod W95 nepodporuje.

> [...]
----------

Off - Off- Off

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 27.10.1998 13:16:35

Dne Tue, 27 Oct 1998 12:33:27 +0100 Peter Rus napsal:

> [...]
>
> Dnes (27. 10.) jsem byl Obvodni vojenskou spravou pro Prahu 8 uznan jako
>
> "neschopnym zakladni vojenske sluzby ze zdravotnich duvodu"

Covece jak jsem clovek prejici, tak ti to zavidim :-)) (ale gratuluji,
pokud ses nenarodil jako trupik, musel to byt docela vykon :-)
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Preklad do cestiny

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 27.10.1998 13:19:54

Zdravicko...

Aha. A prelozeny CONSTS.PAS nekdo nema? :-)

F.

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Off - Off- Off

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.10.1998 13:45:20

Doufam, zes to nedostal "na hlavu" :-))))))

> [...]

> jako
>
> "neschopnym zakladni vojenske sluzby ze zdravotnich duvodu"

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.10.1998 14:10:58

Flaska Jakub Tue, Oct 27, 1998 at 01:19:54PM +0100 pise:
> Zdravicko...
>
> Aha. A prelozeny CONSTS.PAS nekdo nema? :-)

pro trojku:

[...]

problem s Repaint

[*] int001 <int001(zv)isnet.sk> - 27.10.1998 14:47:14

Sk�s to takto...

..znicenie MDIChild formularu
Application.processmessages; {toto pomaha dost casto}
...tvoja procedura...

as tym formularom "Please wait" sprav to iste..

...vytvorenie formulara...{napr. form}
form.show;
Application.processmessages;
....tvoja procedura....
form.hide;
form.free;

Niekedy to pom�e. Ja to pou��vam v D2 dos� �asto.

Vlado.

----------
> [...]
>
> Martin.

> = Ing. Martin Ku�ka - Amenit s.r.o. =
> = Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

Spusteni jineho programu

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 27.10.1998 14:54:05

Da se nejak udelat, aby program (v D2) spustil jiny program (jedna se mi
o WinAMP) a jako parametr mu predal nazev souboru, ktery se ma otevrit
(prehrat?). Ten nazev souboru by mohl byt fixni, natvrdo zapsany do
zdrojaku.

Jestli nekdo neco takoveho delal, diky predm za informaci.

P. Mikes

"Open array" ako parameter

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 27.10.1998 15:23:18

> function VsechnoPodSebe(const Texty: array of String): String;
> var
> I: Integer;
> begin
> SetLength(Result, 1024);
> Result := '';
> for I := 0 to High(Texty) do
> Result := Result + Texty[I] + #13#10;
> end;

Nejako podobne som to zadefinoval aj ja, ale konstrukciu Text :=
VsechnoPodSebe([]) nezozere kompilator ( ... expression expected, but ']'
found ...). Najskor som to mal bez const, potom som to tam pridal a stale nic,
v D4 to mas vyskusane, ze to ide?

Este otazocka:
Nemozem velkost pola vo v tejto funkcii nastavit takto SetLength(Texty,
High(Texty)-Low(Texty))?

Spusteni jineho programu

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 27.10.1998 15:24:16

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

S,S1 - jedno je soubor a jedno je parametr, muzes volat jen soubor

uses
ShellAPI;

ShellExecute(Application.Handle,'open',PChar(S),PChar(S1),nil, SW ShowDefault);

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

Spusteni jineho programu

[*] Marek Falan <falan(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.1998 15:38:47

Vedla seba, nieco ako dotaz v Accese. Napr mam jednu tabulku kde je polozka
cislo cloveka a polozka telefon.
V druhej tabulke je polozka cislo cloveka a meno.
A ja chcem GRID kde budu vedla seba polozky napr. cislo cloveka, telefon a
meno. A chcem aby sa vsetky polozky dali editovat a podla moznosti aby to
bolo cez komponentu table, ak sa to neda tak cez SQL.
-----------

Od: Marek Falan[SMTP:falan(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 27. ��jna 1998 8:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: grid

Zdravim vsetkych

Da sa zobrazit v jednej komponente grid zaznamy z dvoch tabuliek ?

vdaka za vsetky odpovede.

BDE Error

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 27.10.1998 15:55:45

Ahoj vsichni,

Pouzivam tabulku formatu Paradox a pres TQuery a TDataSource ji mam
propojenou na Grid. Ovsem pri browsingu v tabulce mi najednou program
zahlasi chybu :

"Grid index out of range"

Nevite prosim nekdo co s tim ???

S pozdravem Petr

Trideni v Interbase

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.1998 16:33:46

V nasem pripade COLLATE PXW_CSY.

Flaska Jakub wrote:

> [...]
> 100 stringu v sharewarove verzi... (z nedostatku casu jsem to moc dlouho

Uz jsem tu pred casem psal, o cem je lokalizace v Delphi 3 a vyse,
ale to jsi, myslim, tuto konferenci jeste nebral.

Princip spociva v tom, ze muzes zkompilovat extra knihovnu (v
tomto pripade je to vlastne dll, ktera ma pouze jinou priponu -
narodniho prostredi). Program si tuto knihovnu natahne a preplacne
ji prostredky (resources), ktere jsou obsazeny puvodne v programu.
Takto muzes k jednomu programu vytvorit treba xx lokalizaci do
ruznych jazyku, a na kazdeho uzivatele ve svete se tvuj program
muze xichtit v jeho jazyce, aniz bys jakkoliv zasahl do kodu sve
aplikace. Nekdy to vsak nemusi byt vyhodne, verze 4 Lokalizatoru
umi i nacpat prelozene prostredky primo do vlastniho programu (lze
to provest pouze pod NT). Abys mohl vyuzit cele knihovny
prekladu, musis mit pochopitelne zakoupenou licenci. :-)

2All:
Chystam se psat podrobny clanek o lokalizacich programu
psanych pro Win 95, 98, NT, pro SWN, takze tam se budete moci
docist radu dalsich zajimavosti a detailu, ktere nebudu psat sem.
Pokud ma nekdo nejake zkusenosti s lokalizacemi (krome meho
programu), rad si jeho nazor prectu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

"Open array" ako parameter

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 27.10.1998 16:47:14

A proc proboha nepredavas jen UKAZATEL na to pole??? Bylo by to
rychlejsi a bez problemu.........

> [...]

> v D4 to mas vyskusane, ze to ide?
>
> Este otazocka:
> Nemozem velkost pola vo v tejto funkcii nastavit takto

InterBase - skoleni

[*] Radka Lacmanova/Inprise<rlacmanova(zv)inprise(tec)cz> - 27.10.1998 18:01:12

[P��loha v souboru: skoleni.zip]

Vazeny pane,

rada bych Vam podekovala za navstevu naseho stanku na veletrhu
INVEX Computer 98 a za Vas projeveny zajem o vykonny stabilni a spolehlivy
databazovy server InterBase. Prave k tomuto produktu bych Vam chtela
nabidnout moznost skoleni at uz pro zacatecniky v letosnim roce ci
pokrocile v roce pristim.

V pripade, ze Vas nase nabidka kurzu zaujme na setkani se tesi a
prijemny den preje

Radka Lacmanova

Inprise, Male namesti 13, 110 00 Praha 1
tel. 02/216 12 680 fax 02/216 12 811

Inverzni barva

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.10.1998 18:06:46

Lze nejak zjistit 'inverzni' barvu?

Mam treba cervenou a chci inverzni ...

[...]

Partial BDE v Install Shield Express

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 27.10.1998 19:14:14

Zdravicko...

Daji se nekde sehnat chybejici knihovny k partial instalaci BDE (5.0) v
Install Shieldu? A vubec, proc to ti ***piiiip*** nedavaj s originalni
instalaci?

Dik za pripadne rady, F.

problem s Repaint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.1998 19:31:10

Martin Kuska wrote:

> [...]
> A kdyz uz jsme u toho, chtel bych behem te procedury zobrazit formular
> "Please Wait". To se mi diky tomu problemu taky nedari. Neexistuje na na

Patrne mas neco v tomto smyslu:

procedure TMainForm.FileCloseItemClick(Sender: TObject);
begin
ActiveMDIChild.Close;

Enabled := False;
Form1.Show;
try
// tvoje procedura
Sleep(2000); // nasimulujeme ji takhle :-)

finally
Enabled := True;
Form1.Hide;

To ze se ti ten MDIChild nezavre hned po ActiveMDIChild.Close je zpusobeno tim,
ze Close ve skutecnosti nakonec vola metodu Release. Ta neuzavre okno, ale jen
pomoci PostMessage vlozi zpravu CM_RELEASE do fronty a teprve po jejim zpracovani
se zavola Free. Proto k tomu nemuze dojit uvnitr te metody ze ktere volas Close
a volani Repaint je nesmyslne, protoze skutecnost ze je okno stale videt je spravna.
Lze to vyresit bud vlozenim Application.ProcessMessages, takze se zprava zpracuje
ihned:

[...]

Form1.Update;
Sleep(2000);
finally
Enabled := True;
Form1.Hide;

Nebo druha moznost, volanim te tve procedury pomoci reakce na zpravu:

const
UM_AFTERCHILDCLOSE = WM_USER + $100;

type
TMainForm = class(TForm)
procedure UMAfterChildClose(var Msg: TMessage); message UM_AFTERCHILDCLOSE;
end;

procedure TMainForm.FileCloseItemClick(Sender: TObject);
begin
ActiveMDIChild.Close;
PostMessage(Handle, UM_AFTERCHILDCLOSE, 0, 0);
end;

procedure TMainForm.UMAfterChildClose(var Msg: TMessage);
begin
Update;
Enabled := False;
try
Form1.Show;
Form1.Update;
Sleep(2000);
finally
Enabled := True;
Form1.Hide;

Preklad do cestiny

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 27.10.1998 19:40:11

Zdravicko...

V Delphi nedelam tolik, abych potreboval dokonalou lokalizaci (zatim),
ovsem rad bych pouzival napr. pocestene MessageDlg, na coz krasne staci
pocesteny consts.pas. Proto se shanim jen po nem (pro Delphi 4).
Samozrejme si to muzu prepsat sam, ale proc, jestli ho prepisovalo X
lidi predemnou. Vymenim klidne za pivo nebo studentskou pecet. :-)

F.

> [...]
> docist radu dalsich zajimavosti a detailu, ktere nebudu psat sem.
> Pokud ma nekdo nejake zkusenosti s lokalizacemi (krome meho

Inverzni barva

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.1998 19:44:31

Martin Kubecka wrote:

> Lze nejak zjistit 'inverzni' barvu?

Color := ColorToRGB(Color) xor $FFFFFF;

BDE Error

[*] Ji�� Heinisch - 27.10.1998 19:51:30

ahoj
nepouzivas nahodou DBGridSinea

HeiJu

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. ��jna 1998 16:07
P�edm�t: BDE Error

> [...]
>
>Pouzivam tabulku formatu Paradox a pres TQuery a TDataSource ji mam
>propojenou na Grid. Ovsem pri browsingu v tabulce mi najednou program

Inverzni barva

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 27.10.1998 19:53:54

Mohlo by to fungovat asi takhle nejak:
-------------
function Inverze(C: TColor): TColor;
var r,g,b: byte;
begin
r:=GetRValue(C);
g:=GetGValue(C);
b:=GetBValue(C);
r:=255-r;
g:=255-g;
b:=255-b;
result:=RGB(r,g,b);

Dofam ze jsi myslel toto jinak sorry.

Autor: Serbajlo Pavel

From: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 27. ��jna 1998 19:20
Subject: Inverzni barva

> [...]
>= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
>= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

"Open array" ako parameter

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.1998 19:57:33

Martin Fron�k wrote:

> A proc proboha nepredavas jen UKAZATEL na to pole??? Bylo by to
> rychlejsi a bez problemu.........

Jiste, ale tady nejde o praktickou pouzitelnost te fuknce, ta je samozrejme
nesmyslna. Slo mi jen o priklad.

Ano, v D4 to tak jde. Zkousel jsem to jeste v D2 a tam se to neprelozi. Bude
to tak, ze je opravdu nutne predat alespon jeden parametr (D2 a D3). Dival
jsem se i do zdrojaku (D4) jestli to nekde nepouzivaji a nasel jsem tohle:

procedure AbstractErrorHandler;
begin
raise EAbstractError.CreateFmt(SAbstractError, ['']);
end; ^^^^

Pricemz CreateFmt vypada takhle:

constructor Exception.CreateFmt(const Msg: string;
const Args: array of const);
begin
FMessage := Format(Msg, Args);
end;

Ne, v tomto pripade nemuzes menit pocet prvku, pouze jejich obsah (pokud by
se predaval jako var):

procedure Clear(var A: array of Integer);
var
I: Integer;
begin
for I := 0 to High(A) do A[I] := 0;
end;

Ty mas asi namysli dynamicka pole ktera jsou podporovana az v D4. Tam vzinka
trosku zmatek ohledne te syntaxe protoze to vypada podobne, ale pokud chces
predavat dynamicke pole jako parametr, tak potom by si to musel delat takhle:

type TDynamicCharArray = array of Char;

function Find(A: TDynamicCharArray): Integer;

Partial BDE v Install Shield Express

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.1998 19:57:10

Flaska Jakub wrote:

> Zdravicko...
>
> Daji se nekde sehnat chybejici knihovny k partial instalaci BDE (5.0) v
> Install Shieldu? A vubec, proc to ti ***piiiip*** nedavaj s originalni
> instalaci?

Ahoj,

Ted jsem se na to dival, a oni tam maji chybu. Pokud zadam partial instalaci
tak to po me chce DATAPUMP a SQLxx32.DLL (v Prof verzi Delphi :-)

Ja jsem ale partial instalaci nikdy nepouzival. Neni mi u toho jasna jedna
vec (nikdy jsem to rasdi nezkousel). Pokud mam napriklad nainstalovanou aplikaci
s plnym BDE 4.51 a potom bych instaloval jinou s partial BDE 5.0, tak nektere
knihovny BDE budou z nove verze a nektere zustanou stare. Bude to ale potom
vubec fungovat ?

Lookup

[*] Ji�� Heinisch - 27.10.1998 19:57:38

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

ahoj

lze vlozit v delphi 3 do paradox table graficky objekt z jine tabulky jako lookup nebo
vypocitany udaj.

Dik HeiJu

Preklad do cestiny

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.10.1998 22:40:09

Zbysek Hlinka Tue, Oct 27, 1998 at 04:33:46PM +0100 pise:

> Uz jsem tu pred casem psal, o cem je lokalizace v Delphi 3 a vyse,
> ale to jsi, myslim, tuto konferenci jeste nebral.

bral a pochopil. dokonce to tatka chtel koupit. jenze nam proste prisla
myslenka zmenit to primo v consts.pas (tak jako jsme menili v Delphi1 *.res)
jako nejrychlejsi - bylo to za pul hodinky a ted uz na to nemusime myslet...

> Pokud ma nekdo nejake zkusenosti s lokalizacemi (krome meho
> programu), rad si jeho nazor prectu.

jen pocestovani primo ve zdrojaku.

nevyhody: znacne (nove verze, dalsi komponenty...)
vyhody: udelam a nemusim uz nikde nic klapat - takze pri liny lidi asi
nejjednodussi stahnout si uz hotovou a byt spokojen.

[...]

Install

[*] Miki Vom��ka����h������� - 28.10.1998 01:41:18

Dobry den,

existuje nejaka jina alternativa pro installshield (ve verzi Standard neni),
ktera by byla free, popripade hodne levna? Dulezita je schopnost instalovat
BDE.

Diki
Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

Update - Delete Record ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 28.10.1998 07:46:36

Je nejako mozne cez TQUERY modifikovat a vymazat zaznam z tabulky,
ked na tabulke nie je ziadny unikatny index (ani unikatna polozka) ?
Viem TTABLE komponent to dokaze ale TQUERY neviem.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

None

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.10.1998 08:40:33

Marek Falan wrote:

> [...]
> cloveka, telefon a meno. A chcem aby sa vsetky polozky dali editovat a
> podla moznosti aby to bolo cez komponentu table, ak sa to neda tak cez

select a.cislo, b.telefon, b.jmeno from tab1 a
left join tab2 b where a.cislo=b.cislo

Na editovani ale zapomen, to nejde, na Table take zapomen. Jinak
to musis rozhodit do dvou tabulek a gridu a svazat to pres cislo.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Preklad do cestiny

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.10.1998 09:14:13

Milan Sorm wrote:

> [...]
> myslenka zmenit to primo v consts.pas (tak jako jsme menili v Delphi1
> *.res) jako nejrychlejsi - bylo to za pul hodinky a ted uz na to nemusime

No, to platilo na Jakuba Flasku...

> jen pocestovani primo ve zdrojaku.
>
> nevyhody: znacne (nove verze, dalsi komponenty...)
> vyhody: udelam a nemusim uz nikde nic klapat - takze pri liny lidi asi
> nejjednodussi stahnout si uz hotovou a byt spokojen.

No, prave ty nevyhody jsou tak znacne, ze lokalizaci hotoveho
programu povazuji za bezpecnejsi. Pravda, je na to treba myslet...
:-)

TUNGLI Jan wrote:

> Je nejako mozne cez TQUERY modifikovat a vymazat zaznam z tabulky,
> ked na tabulke nie je ziadny unikatny index (ani unikatna polozka) ? Viem
> TTABLE komponent to dokaze ale TQUERY neviem.

update ... where ...
Obdobne s delete.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Partial BDE v Install Shield Express

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.10.1998 09:21:54

Hi,

vyssi verze knihovny BDE vzdy funguje i pro klienty prelozene pro nizsi
verzi (az na nove chyby :-)

> [...]

> nektere
> knihovny BDE budou z nove verze a nektere zustanou stare. Bude to ale

Petr Medek a Direct X

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 28.10.1998 09:30:59

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Cau

Potreboval by som od Vas kontakt na Petra Medeka, alebo Direct X komponenty pre D3.
Za jedno, alebo druhe vdaka

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

bitmapy v ActiveX komponentach

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 28.10.1998 09:39:13

Zdravim
a preji vse nejlepsi ke statnimu svatku - je zajimave, jak se svet
muze zmenit za 80 let.

Zaplava off-topicu pominula :-), tak uz si snad nekdo vsimne i tohoto
problemu a treba i poradi, takze to zkousim jeste jednou.

Narazil jsem na zvlastni problem pri pouziti bitmapy v ActiveX serveru.
V ActiveX serverove komponente (napsane v D3) vytvorim objekt typu TBitmap
a v momente, kdy se
ma jakkoliv pristoupit k bitove mape, napr pri zmene velikosti,
LoadFromFile,
LoadFromResource atd se komponenta zablokuje, ale jen pokud je pouzita
z ASP. Pokud udelam testovaci aplikaci v Delphi, ve ktere komponentu
vytvorim metodou CreateOleObject, je vse OK.
Totez se stane, pokud vytvorim objekt TPicture a natahuji do nej bitmapu.

V ASP strance nevyhodi zadnou chybu, jen to ztuhne.

Netusi nekdo, co s tim ? Napadlo mne, ze treba TBitmap potrebuje handle okna
nebo co...
Pokud je to vlastnost Delphi a neda se to nejak obejit, pak jsem docela
zklaman.

[...]

Update #2 pre Delphi 4

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 28.10.1998 11:56:31

Ahoj,

tak Inprise konecne vydal Update Pack #2 pre Delphi 4.
Najdete ho samozrejme na www.inprise.com .

Je to 22 MB. Ostava len dufat, ze tentoraz bude ten update aj
nieco riesit (nie ako ten prvy).

Norris

--------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
--------------------------

mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk

http://norris(zv)frdsa.utc.sk
--------------------------

Update - Delete Record ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 28.10.1998 13:31:57

Ako chces vidat update ked nie je unikatna polozka?
Co zapises do where , a ked nic nezapises tak update ide na vsetky recordy.
Porozmyslaj este raz.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Predmet: Re: Update - Delete Record ?
> D�tum: 28. okt�ber 1998 9:14

> update ... where ...
> Obdobne s delete.
>

> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282
> Krystofova 1016, 149 00 Praha 4
> CZ

Pripojeni InterBase

[*] Old�ich Bal�k - 28.10.1998 14:20:48

Dobry den,

mam takovy problem, potreboval bych pripojit klienta k InterBase
pomoci protokolu NetBEUI a nikoliv TCP/IP (s TCP/IP mam problemy
v kombinaci s Internetem). Nastavovanim protokolu na pocitaci
klienta jsem se vysledku nedobral (na urovni Windows).

Dekuji za napady

Oldrich Balak
kkwest(zv)mbox.vol(tec)cz

Inverzni barva

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.1998 15:27:12

Diky Petre, jednoduche a funkcni jako vzdy ;-)

Mac

P.S. Diky i Pavlovi Serbajlovi ...

Petr Vones wrote:

> Color := ColorToRGB(Color) xor $FFFFFF;

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
> [...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.1998 15:33:15

Zbysek mel asi na mysli ... where prijmeni = 'Novak' and jmeno 'Josef'
and atd. .... kde vypises vsechny sloupce v tabulce. Ostatne to by mela
TQuery zvladat sama, pokud nastavis UpdateMode na upWhereAll.

Ovsem netvrdim, ze to nemuze ovlivnit vice radku, ktere jsou stejne (coz
je asi pochopitelne). Holt bez jednoznacneho identifikatoru se s takovou
tabulkou zrovna dvakrat dobre nepracuje. Jestli by nebylo lepsi tam
nejaky identifikator pridat.

Mac

TUNGLI Jan wrote:

> [...]
> Porozmyslaj este raz.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =

16 bit. DLL versus DELPHI 3 C/S

[*] Ondrej KOZIAK E121 <ono(zv)vdstudentserv02.utc.sk> - 28.10.1998 17:15:28 -0100 (gmt

Zdravim vsetkych!
Moj problem: mam specificke DLL kniznice a chcem ich vyuzit v aplikacii
napisanej v Delphi. ovsem mi tu nefunguje. V Mastering Delphi 2 som sa
docital ze Delphi nepodporuju 16 bit. DLL, ale vraj treba urobit nejake
pristupove body cez nejaky thunker soft od Microsoftu. Pytam sa co s tym
teraz. 32bit. DLL nie su k dispozicii.
Diky za kazdu radu.
Ondrej.

Pripojeni InterBase

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 28.10.1998 17:33:24

NetBEUI neni routovatelny protokol, takze jestli mas IB "za routrem" tak
se na ni nedostanes....treba je to tim. Na cem ta IB bezi? (OS)

> [...]

> v kombinaci s Internetem). Nastavovanim protokolu na pocitaci
> klienta jsem se vysledku nedobral (na urovni Windows).

Install

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 28.10.1998 18:09:17

Mam koupene komponenty od http://www.youseful.com .
Zatim jsem s nimi nemel zadne problemy a stoji cca 4500,-. Ted nevim uplne
presne.
Je to multilanguages instal pro 16bit i 32bit. Obecne, jsem spokojen.

Od: Miki Vom��ka <vmiki(zv)atlas(tec)cz>
Komu: DelphiForum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. ��jna 1998 1:53
P�edm�t: Install