Pdx, cascade delete v BeforeDelete

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 12.1.1998 10:10:55

Ahoj,

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti list/TI2837.html

popisuje jak delat 'cascade delete', stejne jako je uvedeno nize.
O uvedenem problemu tam vsak neni ani slovo. Ten spociva v tom,
ze pri pouziti Table.DisableControls zustanou v Detailu na
druhe urovni sirotci a ze bez pouziti 'kosmeticke' upravy
s DisableControls jsou smazany spravne vsechny detaily.

Milos Skacel

----------
Od: Petr Vones
Odesl�no: 9. ledna 1998 18:58
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Pdx, cascade delete v BeforeDelete

Ohledne tohoto problemu se pise zde :
http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti list/TI2837.html

Petr Vones, amatersky programator

Skacel Miloslav wrote:

> [...]
> // taParts.DisableControls
> //
> // V opacnem pripade se spravne smazou pouze 'detail' zaznamy z taProducts
> // ale taParts ignoruje Master-Detail spojeni definovane v taParts.MasterSource,MasterFields
> // takze v taParts zustanou sirotci
>
> procedure Tdm.taVendorsBeforeDelete(DataSet: TDataSet);
> begin
> with taProducts do begin
> First;
> while not EOF do
> Delete;
>
> procedure TdmVazane.taProductsBeforeDelete(DataSet: TDataSet);

Okno pro kompiler massages

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 12.1.1998 10:49:24

Pravym tlacitkem click do editacni plochy a v menu dole je zaskrtnuta
polozka Message View. Staci odskrtnout.

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O.Box 44,169 00 Praha 69,Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

From: Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 12. ledna 1998 10:49
Subject: Okno pro kompiler massages

> [...]
>cast editacniho okna slouzici pro kompiler messages a vysledky
>vyhledavani. Delam totiz bohuzel jenom na 14'' monitoru v rozliseni
>800 x 600 a tak jsem vdecny za kazdy pixel. Vim se se mi to uz jednou
>nejak povedlo ale ted ne a ne najit jak. A nebyla to ona moznost kdy se
>okno zavre samo po uspesne kompilaci.
>Diky za kazdou radu.
>Ahoj Pavel
>
>-----------------------------------------------------------
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Okno pro kompiler massages

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 12.1.1998 10:59:44

[...]

Posilane zdrojove kody

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)mbox.lantanet(tec)cz> - 12.1.1998 11:42:48

> Me se podobne problemy vyskytovaly pri prenosu zdrojaku z UNIXU.
> Vzdycky mi pomohlo otevrit a ulozit zdrojak editorem Borland Pascal a
> bylo po problemech.

Podobne funguje i napr. DOSovy prikaz EDIT.
(taky pri ulozeni prevede CR na CRLF).

Vojta

Restrukturalizace tabulky

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 12.1.1998 11:44:38

DDV,
nevite jak v D1(!!!) provest restrukturalizaci tabulky? Potrebuji
pridat sloupec(sloupce). U TTable jsem to nenasel a volani API BDE
(tusim to je ta cesta) neni moje kafe, nikdy jsem to nezkousel.

Diky za napady.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Jak na registry

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 12.1.98 11:51:12

Ahoj vsichni,
chtel bych ve svem programu pouzit ukladani konfigurace do registru,
ale nevim jak presne na to. Nasel jsem sice nejake funkce API, ale
nevim jak je presne pouzit. Muzete mi nekdo poslat treba kousek
nejakeho programu, kde je to pouzito ? Moc diky.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Jak na registry

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 12.1.1998 13:44:01

Slouzi na to Delphi object TRegistry v unite registru (D2, D3). V helpu je
to dobre popsane.

> [...]
>nevim jak je presne pouzit. Muzete mi nekdo poslat treba kousek
>nejakeho programu, kde je to pouzito ? Moc diky.

Jak na registry

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.1.1998 13:51:19

Ahoj,
ja teda pouzivam objekt TRegistry, ktery ma vsechny potrebne funkce.
Nevim ale, jestli je i v nizsi verzi nez 3.0 (teda pokud nejakou takovou
pouzivas).

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> nevim jak je presne pouzit. Muzete mi nekdo poslat treba kousek
> nejakeho programu, kde je to pouzito ? Moc diky.

Jak na registry

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 12.1.1998 13:51:02

Muzete mi nekdo poslat treba kousek
nejakeho programu, kde je to pouzito ? Moc diky.

Tady to mas...

FormCreate hlavniho formulare...

ConfigReg := TRegistry.Create;
ConfigReg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
ConfigReg.OpenKey(RegistryRoot, True);
ParamStr := ConfigReg.ReadString(ParamStrKey);
ParamInt := ConfigReg.ReadInteger(ParamIntKey);

FormDestroy hlavniho formulare...

ConfigReg.CloseKey;
ConfigReg.Free;

Apply formulare na Moznosti...

ParamStr := txtParamStr.Text;
ConfigReg.WriteString(ParamStrKey, ParamStr);
ParamInt := StrToInt(txtParamInt.Text);
ConfigReg.WriteInteger(ParamIntKey, ParamInt);

Jak proste, mily Watsone...

Tomas

Jak na registry

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 13:52:10 -0700

Muzu poskytnou do fora vlastni Unit s funkcemi na zapis a cteni registru.

Napr. GetRegistryString(HKEY_LOCAL_MACHINE,'klic') vrati obsah klice v registru
SetRegistryString(HKEY_LOCAL_MACHINE,'klic','Value') ji zase zapise

Radek Voltr
[...]

Lokalizace v Delphi 3

[*] Ale� Da�a <adasoft(zv)svit(tec)com> - 12.1.1998 14:07:15

Ahoj
pokud st�le je�t� hled� pokusn�ho kr�l�ka - ob�tuji se. Pou��v�m D2 a D3.

S pozdravem

ADaSoft
ing. Ale� Da�a
t�. T. Bati
Zl�n
E-main: adasoft(zv)svit.com

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 11. ledna 1998 19:51
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Lokalizace v Delphi 3

Ahoj All

Hledam jeste jednoho dobrovolnika z rad uzivatelu verze Localizator
2, ktery by byl ochoten testovat novou verzi (DPR, EXE, DLL a DPL).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Jak na registry

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 12.1.1998 14:27:45

> [...]
> nevim jak je presne pouzit. Muzete mi nekdo poslat treba kousek
> nejakeho programu, kde je to pouzito ? Moc diky.

Tady je priklad kodu, pouzivajiciho object TRegistry, ktery vybere ze
souboru retezec (Pozadi) a zapise ho do registru
HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP
klice WALLPAPER.

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
const Klic = 'WALLPAPER';
var Pozadi: string;
R: TRegistry;
begin
Timer1.Enabled:= False;
{Otevreni souboru se seznamem pozadi}
try
Seznam.LoadFromFile('seznampz.spz');
Randomize;
Pozadi:= Seznam.Strings[Random(Seznam.Count)];

{Zapis do registru}
R:= TRegistry.Create;
R.RootKey:= HKEY_CURRENT_USER;
if R.OpenKey('CONTROL PANEL\DESKTOP\', False)
then R.WriteString(Klic, Pozadi);
R.CloseKey;
R.Free;
{**********************}
except
MessageDlg('Nenalezen soubor "seznampz.spz"!', mtError, [mbOk],
0);

Cau Pavel
Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

MS SQL 6.0 a Delphi 3.02

[*] Vaclav Kolar <vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz> - 12.1.1998 15:02:26

Dobre odpoledne,

zkousim spoustet program (odladeny na SQL Interbase) na MS SQL serveru.
Narazil jsem na problem, ze po me Delphi chce, abych uvadel jmena tabulek i
s vlastnikem tabulky (napr. dbo.t001). U tabulek Interbase jsem uvadel
pouze jmeno tabulky bez vlastnika (tedy jen t001). Nevite, jak to udelat,
abych mohl pouzit na oba servery stejny pristup k tabulkam, tj. stejny
program.

Diky za namety.

Vaclav Kolar
mailto:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

<none>

[*] Prosys <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 12.1.1998 15:34:17

V QuickReport-objektech nastavim napr. font Arial se stredoevropskym sctiptem,
po opetovnem otevreni je tam zapadni (mam ceske 95). V preview je to dobre, pri tisku
je to zkomolene, proto musim pouzit nejaky font z CE napr (Arial Narrow CE).
Tisknu na NT server, tiskarna HP LJ6P. Jak vyresit prepisovani scriptu ?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Import dat z textoveho souboru

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 12.1.1998 15:38:43

Naryzil jsem na nasledujici problem:
Potrebuji nacist data z textoveho souboru do databaze (paradox). Puvodne
jsem si myslel, ze to bude bez problemu,
ale uz nevim jak dal. V textovem souboru mam data, ktera jsou oddelena
carkami. Pokud nastavim v TableType ttASCI, tak mi to vse nacte do jednoho
sloupce. (bohuzel nemuzu pouzit jiny oddelovac, protoze data jsou ziskavany
z programu, ktery pouziva svuj vlastni format a umi jen export do tohoto
usporadani). Zkousel jsem i ODBC, ale tam jsem take nepochodil. ODBC uspelo,
pokud pokud jsem jednotlive polozky uzavrel do uvozovek a oddelil
strednikem. Jenze pokud jsem se to pokusil pripojit na formular v Delphi,
tak se Delphi odporoucelo a zustala mi prazdna obrazovka.

Pisu to v DELPHI 3.0, na MS WIndows NT. Nainstalovane ODBC je z MS OFFICE
97.

Vite nekdo co stim?

BTW: Potreboval bych to vyresit jen pomoci BDE bez ODBC.
\___/
/ \
|((zv) (zv))|
--------------------ooO-(_)-Ooo---------------------
.oooO Roman KANOVSKY
( ) Oooo. rkan(zv)ms.anet(tec)cz
\ ( ( ) HTTP://ms.anet(tec)cz/~rkan/
\_) ) / PHONE: +420 603/477863
(_/ TIP PRO VAS: HTTP://www.missonline(tec)cz
MOTO: Kdo pracuje, nema cas bohatnout !

Jak na registry

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1998 15:40:55

roman.palarcik(zv)spt(tec)cz wrote:

Na to celkem uspokojive slouzi komponenta TRegIniFile a jeji
metody. Priklad:

Procedure UlozDoRegistru;
Var IniFile : TRegIniFile;
L,T,H,W : Integer;
begin
IniFile:=TRegIniFile.Create('Firma');
L:=MujForm.Left;
T:=MujForm.Top;
W:=MujForm.Width;
H:=MujForm.Height;
IniFile.WriteInteger('MujForm','Left',L);
IniFile.WriteInteger('MujForm','Top',T);
IniFile.WriteInteger('MujForm','Width',W);
IniFile.WriteInteger('MujForm','Height',H);
IniFile.Destroy;
End;

Pro cteni se postupuje stejne, komponenta ma metody Read...
Pokud se pouzije komponenta TIniFile, je jeji obsluha stejna, ale
nepracuje s registry ale s ini souborem.>

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

TQuery.Refresh

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.1.1998 15:56:21

Ahoj,

jak udelat subj. abych nedostal hlasku "Table does not support this
operation because is not uniquely indexed." ? Pritom samozrejme ma
unikatni klic, dotaz je jednoduchy typu "SELECT * FROM
UZIVATEL.TABULKA".

To vse na Interbase 4.2 (stejne chovani na Oracle7) a Delphi 3.

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

TQuery.Refresh

[*] Cash Reform s.r.o. <info(zv)cashreform(tec)cz> - 12.1.1998 19:00:58

Velice jednoduche:

TQuery.Close;
TQuery.Open;

At 15:56 12.1.1998 +0100, you wrote:
> [...]
>UZIVATEL.TABULKA".
>
>To vse na Interbase 4.2 (stejne chovani na Oracle7) a Delphi 3.

TQuery.Refresh

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1998 19:18:38

> [...]
> operation because is not uniquely indexed." ? Pritom samozrejme ma
> unikatni klic, dotaz je jednoduchy typu "SELECT * FROM

Resil jsem to asi pred rokem - a nevyresil!
Nikde (ani v Delphich examplech, Pruvodce Vyvojare,... atd.) jsem to
nevidel pouzite, vsude jen Close-Open (-VyhledatPosici).

Nepotesil jsem

Tom

www.builder.cz

[*] Builder <info(zv)builder(tec)cz> - 12.1.1998 22:50:28

Preji dobry den,

nerad bych byl off-topic..

Chtel bych vam predstavit vznikajici server, zabyvajici se predevsim
programovanim(Java, C++, Delphi, VB, HTML ap.)
Vse je teprve v zabehu, ale jiz ted se muzete podivat na:
>>> www.builder(tec)cz <<<<<

Dekuji

za www.builder(tec)cz
Podhajsky Jan

Import dat z textoveho souboru

[*] NN Slovakia <it(zv)nnsk.sk> - 12.1.1998 23:52:01

Mozes si vybrat z viacerych moznosti:

1) pouzi TTable typu ttAscii a nadefinuj si Calculated Fields, potom v evente OnCalc Fields mozes nastavovat ich hodnoty na zaklade hodnoty 'FIELD1', co je cely riadok
2) otvor subor ako TextFile a pouzi Readln, a dalej podobne ako v 1)
3) TFileStream - podobne ako 2)
4) vytvor si vlastnu komponentu odvodenu od TDataSet (v Delphi 3 je na to priklad)
5) ODBC - mam pocit, ze MS Text ODBC ktory je dodavany s MS Office funguje aj na "Comma Separated Values" format (chce to len mat v prislusnom adresari spravne definovany subor Schema.ini)...

Prajem zdar

Ondrej Kelle
it(zv)nnsk.sk

----------
> [...]
> 97.
>
> Vite nekdo co stim?
>
> BTW: Potreboval bych to vyresit jen pomoci BDE bez ODBC.

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 13.1.1998 01:04:47

> [...]
>druhe urovni sirotci a ze bez pouziti 'kosmeticke' upravy
>s DisableControls jsou smazany spravne vsechny detaily.

Problem je zapricinen zrejme tim, ze pri DisableControls se
neaktualizuje slinkovani tabulek. Zkus nechat EnableControls.

Zdenek (Hroch) Sraier
E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

TQuery.Refresh

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 13.1.1998 07:39:27

> [...]
> UZIVATEL.TABULKA".
>
> To vse na Interbase 4.2 (stejne chovani na Oracle7) a Delphi 3.

Taky jsem to resil. Refresh se mi nepodarilo rozchodit, ale pomohlo
Close a nasledovne Open

Petr

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Zdvojovanie poloziek v DBLookupCombo

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 13.1.1998 07:46:37

Prajem vsetkym vsetko dobre do noveho roku.

Mam nasledujuci problem. Pouzivam DBLookupCombo na zobrazenie isteho stlpca
z databazy. Vsetko je vpohode az do chvile, ked chcem tabulku triedit podla stlpca,
ktory obsahuje diakritiku (napr. mena) a tento potom zobrazit v Lookup. Akonahle niektora polozka zacina napr. na "s s hackom" alebo iny znak s diakritikou, tak su
po rozbaleni Lookup niektore polozky (hlavne tie s diakritikou) zdvojene az ztrojene a to nehovorim uz o tom ze "s s hackom" je v poradi pred "a". A selector sa tiez
zobrazuje dva-krat az tri-krat. Neviete co s tym?

Pisem to v D1 a databaza je MS SQL (pristup cez ODBC), to iste som zistil aj pre
INFORMIX (pristup ODBC, ale aj native)

Rene Stevanka

System Administrator VpS GS ASR

TQuery.Refresh

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 13.1.1998 08:49:15

Diky, to samozrejme vim, jenomze pokud TQuery.Open trva radove minuty je
tahle metoda dost nepouzitelna.

BTW - vsimli jste si nekdy jak se prodlouzi otevreni Query pokud je neco
vyplneno ve Filtru (i kdyz je neaktivni) ? Vcera jsem se dostal k
rozdilum cca 10x delsi otevirani a pri pohledu do SQL monitoru mi to
bylo jasne - pri otevreni s property Filter prazdnou se do logu SQL
monitoru zapsalo cca 500 radku, jakmile jsem ji vyplnil, stoupl pocet
radku na pomerne neuveritelnych 270.000 !

Mam pocit, ze Filtry nebudou v klient/server prostredi asi to prave.

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> Od: Cash Reform s.r.o. [SMTP:info(zv)cashreform(tec)cz]
> Odesl�no: 12. ledna 1998 19:01
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: TQuery.Refresh
>
> Velice jednoduche:
>
> TQuery.Close;
> TQuery.Open;

TQuery.Refresh

[*] Cash Reform s.r.o. <info(zv)cashreform(tec)cz> - 13.1.1998 09:43:53

At 08:49 13.1.1998 +0100, you wrote:
>Diky, to samozrejme vim, jenomze pokud TQuery.Open trva radove minuty je
>tahle metoda dost nepouzitelna.

Minuty ???
To snad ne.
Radim ti, predelej SQL prikaz, nebo se zamysli nad strukturou indexu.
Pokud musi uzivatel na nejaky pohled cekat nekolik minut, pokud se nejedna
o slozity, vypoctovy vyraz, nejlepe se spojenim nekolika tabulek,
tak bych se ani moc nedivil, kdyby zacal vyskakovat. :))))

> [...]
>radku na pomerne neuveritelnych 270.000 !
>
>Mam pocit, ze Filtry nebudou v klient/server prostredi asi to prave.

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 09:52:08 -0700

Unit pro pristup do registru je ke stazeni na

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hangar/2481/delphi.html

Radek Voltr
voltrr1(zv)epr1.ccmai.x400.cez(tec)cz

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/57805
038/7512861
<<Soubor: TXT1.TXT>>

Aktivni okno

[*] Marek Erban <erban(zv)preciosa(tec)cz> - 13.1.1998 10:37:26

Neznate nekdo API funkci na zjisteni aktualniho okna (aktualni
aplikace)?

funkce GetActiveWindow funguje jen v ramci jedne aplikace (jednoho
threadu). pokud je aktivni jina aplikace tak vraci 0

TQuery.Refresh

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 13.1.1998 10:55:49

Jedna se o dotaz do vice vzajemne provazanych tabulek s poctem radku od
30.000 (nejmensi) az po 250.000. Indexy tam samozrejme jsou.

> [...]

> o slozity, vypoctovy vyraz, nejlepe se spojenim nekolika tabulek,
> tak bych se ani moc nedivil, kdyby zacal vyskakovat. :))))

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1998 15:24:26

Vaclav Kolar wrote:

> [...]
> t001). Nevite, jak to udelat, abych mohl pouzit na oba servery
> stejny pristup k tabulkam, tj. stejny program.

Vime. Jedna moznost je, ze se prihlasis do databaze jako jeji
vlastnik, pak neni treba to jmeno pouzivat. Nebo, proste si
nekam ulozis (napr. do registru) jmeno vlastnika, pri spusteni
programu ho prectes a upravis vsechny nazvy tabulek tak, ze k nim to
jmeno pridas.

Roman Kanovsky wrote:

> Naryzil jsem na nasledujici problem:
> Potrebuji nacist data z textoveho souboru do databaze (paradox).

Jeste tu vzdy zbyva otrocina:
var
t:textfile;
s:string;
begin
AssignFile(t,<name>);
Reset(t);
while not EOF(t) do
begin
Readln(t,s);
//rozebrat s a naplnit po insertu do databaze
end;
CloseFile(t);

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Zapisy ve Start menu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 13.1.1998 15:42:41

Nevite nekdo jak provest zapis do start menu Win95/NT ?

Aktivni okno

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1998 16:36:42

Zkus API funkci GetForegroundWindow.

Vita

Jak na registry

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1998 22:03:10

VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez. wrote:

> Unit pro pristup do registru je ke stazeni na
>
> http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hangar/2481/delphi.html

... nebo primo v Delphi je unita Registry.

Marek Erban wrote:

> Neznate nekdo API funkci na zjisteni aktualniho okna (aktualni
> aplikace)?
>
> funkce GetActiveWindow funguje jen v ramci jedne aplikace (jednoho
> threadu). pokud je aktivni jina aplikace tak vraci 0

Prohledni si funkce FindWindow, IsWindowVisible, GetForegroundWindow
a podobne.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Aplikace bez TForm

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 14.1.98 06:18:08

Vitejte,

nedavno se tu nekdo zminil, ze vypustenim unitu TForm je mozne vyrazne
zmensit velikost programu. Muzete to blize popsat, jak potom vytvorit
formular a umistit na nej nejakou komponentu ? Nerozumim moc klasickemu
windowsockemu programovani.

Pripadne jestli nekdo nezna jeste jinou moznost, jak snizit velikost
programu. V D1 byla takova utilita, ktera to dokazala, ale v D2, D3 uz
neni a ta stara by asi nesla pouzit.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

TQuery.Refresh

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 14.1.1998 07:15:07

Pokud je mi znamo, metodu TQuery.Refresh ve standardni podobe
lze pou��t pouze na lokalnich tabulkach Paradox. Navic je tam
podminka pritomnosti primarniho klice.

Martin

Vodnansky David wrote:

> [...]
> UZIVATEL.TABULKA".
>
> To vse na Interbase 4.2 (stejne chovani na Oracle7) a Delphi 3.

+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |
| adresa: Geislerova 6 |
| Olomouc 2, 772 00 |
| Czech republic |
| tel.: ++420/68/5313130 |
| fax.: ++420/68/5313132 |
| http://www.visionsw(tec)cz |
| mailto:vision(zv)visionsw(tec)cz |
+----------------------------------+

Chyba v QReportu

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 14.1.1998 07:25:42

Zda se mi, ze jsem objevil chybu v Quick Reportu z delphi 3:

Pri pokusu o zmenu tiskarny vnitrnim dialogem (metoda PrintSetup)
se volba ignoruje a nasledny tisk se provede na implicitni tiskarnu.
Opakovani pokusu vede na chybu "Printer index out of range".

Chybu lze obejit primym prirazenim poradi tiskarny do vlastnosti
PrinterSettings.PrinterIndex.

Ma nekdo podobne zkusenosti?
Martin

+----------------------------------+
[...]

Rozmery aktivni plochy desktopu

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 14.1.1998 07:31:45

Zdravim vsechny.

Pred casem jsem se ptal jak zjistit velikost aktivni plochy desktopu.
Na zaklade odpovedi Zdenka Petruje jsem dospel zatim k castecnemu
reseni. Moje reseni neni az tak dlouhe, tak jej posilam do konference.

Zatim se mi podarilo zjistit informace o hlavnim panelu (TaskBaru)
windows. Tj. jeho umisteni a rozmery a to, zda ma nastaven AutoHide.

Pokud je zobrazen nejaky dalsi panel (napr. panel zastupcu office),
jeho rozmery se nezohledni. Myslim si vsak, ze informace i o techto
panelech, by mely jit pomoci SHAppBarMessage zjistit. Problem vsak
je v tom, ze po me chce handle okna, coz nevim jak zjistit.

Napsal jsem si funkci:
function GetDesktopRect(var AAutoHide: boolean): TRect;
{ Vrati rozmery aktivni plochy desktopu (bez hlavniho panelu).
V AAutoHide odkazem vrati, zda se hlavni panel skryva. }
var
AppBarData: TAppBarData;
Res: integer;
DesktopOrigin, DesktopSize: TPoint;
begin
// osetreni zobrazeni hlavniho panelu
{
WINSHELLAPI UINT APIENTRY SHAppBarMessage(

DWORD dwMessage,
PAPPBARDATA pabd
);
dwMessage

Identifier of the appbar message to send. This parameter can be one of the following values:

ABM_GETSTATE Retrieves the autohide and always-on-top states of the Windows taskbar.
ABM_GETTASKBARPOS Retrieves the bounding rectangle of the Windows taskbar.
}
AppBarData.cbSize := SizeOf(AppBarData);
Res := SHAppBarMessage(ABM_GETSTATE, AppBarData);
AAutoHide := (Res and ABS_AUTOHIDE <> 0);

AppBarData.cbSize := SizeOf(AppBarData);
Res := SHAppBarMessage(ABM_GETTASKBARPOS, AppBarData);

DesktopOrigin := Point(0, 0);
DesktopSize := Point(Screen.Width, Screen.Height);
if (Res = 1) and not AAutoHide then // panel se neskryva - zohledni jeho rozmery
begin
// panel je vlevo nebo vpravo
if AppBarData.rc.Bottom - AppBarData.rc.Top >= Screen.Height then
begin
// panel je u leveho okraje
if (DesktopOrigin.X >= AppBarData.rc.Left) and (DesktopOrigin.X <= AppBarData.rc.Right) then
begin
Inc(DesktopOrigin.X, AppBarData.rc.Right - DesktopOrigin.X);
Dec(DesktopSize.X, AppBarData.rc.Right);
end else // panel je u praveho okraje
Dec(DesktopSize.X, DesktopSize.X - AppBarData.rc.Left);
end else // panel je nahore nebo dole
begin
// panel je u horniho okraje
if (DesktopOrigin.Y >= AppBarData.rc.Top) and (DesktopOrigin.Y <= AppBarData.rc.Bottom) then
begin
Inc(DesktopOrigin.Y, AppBarData.rc.Bottom - DesktopOrigin.Y);
Dec(DesktopSize.Y, AppBarData.rc.Bottom);
end else // panel je u dolniho okraje
Dec(DesktopSize.Y, DesktopSize.Y - AppBarData.rc.Top);
Result.TopLeft := DesktopOrigin;
Result.Right := DesktopOrigin.X + DesktopSize.X;
Result.Bottom := DesktopOrigin.Y + DesktopSize.Y;
end; // GetDesktopRect

Pri vytvoreni formulare potom:
procedure Tf0201.FormCreate(Sender: TObject);
var
AutoHide: boolean;
DesktopRect: TRect;
begin
// defaultni rozmery okna
Top := 0;
Left := 0;
Height := 96;
Width := Screen.Width;

DesktopRect := GetDesktopRect(AutoHide);
if not AutoHide then // panel se neskryva - zohledni jeho rozmery
begin
// rozmery
Top := DesktopRect.Top;
Left := DesktopRect.Left;
Height := 96;
Width := DesktopRect.Right - DesktopRect.Left;
end;
end; {Tf0201.FormCreate} S pozdravem
Petr
Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

PS: Vzhledem k tomu, ze by to mohlo zajimat i ostatni, poslu odpoved i do konference Delphi.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Leinweber [SMTP:M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 13. ledna 1998 11:25
Komu: petrkolar(zv)melzer(tec)cz
P�edm�t: RE: Rozmery aktivni plochy desktopu

Cau,

pred nedavnem si se ptal v Delphi konferenci jak zjistit aktivni velikost
plochy.
Jak si to nakonec vyresil.
Zkousel sem radu Jirky Semeckyho abych udelal maximalize nakym oknem coz
funguje spravne, ale bohuzel to nejde udelat skrytym oknem ale pouze
viditelnym coz je nepouzitelne.

Jestlis to nakonec vyresil. Byl bych ti zavazan kdybys mi poslal maila.

Diky
McLEI

Import dat z textoveho souboru

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 14.1.1998 08:02:26

Tahle varianta mne taky napadla a funguje.
Ale myslel jsem, ze to pujde i nejak jinak.
Diky vsem

BTW: Java umi rozdelit retezec na jednotlive casti podle zadaneho oddelovace
(zvlada to i PERL a snad i VB) je neco takoveho pro Delphi ? (Jsem clovek
liny a nerad vymyslim vymyslene :()

Roman K.
> [...]

begin
Readln(t,s);
//rozebrat s a naplnit po insertu do databaze

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 14.1.1998 08:59:01

> [...]
>zmensit velikost programu. Muzete to blize popsat, jak potom vytvorit
>formular a umistit na nej nejakou komponentu ? Nerozumim moc klasickemu
Podminkou pro vypusteni TFORMu je , ze se obejdete bez vizualnich
(a mozna i nevizualnich) komponent :). Jinymy slovy nemuzete pouzit nic
co je
umisteno v nejeke knihovne ktera se odkazuje na TForm at primo nebo pres
dalsi unitu.

>Pripadne jestli nekdo nezna jeste jinou moznost, jak snizit velikost
>programu. V D1 byla takova utilita, ktera to dokazala, ale v D2, D3 uz
>neni a ta stara by asi nesla pouzit.
Snad jedine zmensit EXE soubor letmou dekomprimaci pri spousteni.
Pokud nekdo vite o peknem softu, ktery to dela (a je zdarma), taky bych
rad vyzkousel.

Import dat z textoveho souboru

[*] Martin Blatny <martin.blatny(zv)tconsult(tec)cz> - 14.1.1998 10:19:08

A nemuzes to projet nejakym programkem, ktery ti nahradi carky stredniky a prida uvozovky?

Od: Roman Kanovsky[SMTP:rkan(zv)ms.anet(tec)cz]
Odesl�no: 12. ledna 1998 15:38
Komu: Delphi konference
P�edm�t: Import dat z textoveho souboru

[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 14.1.1998 10:25:07

> Snad jedine zmensit EXE soubor letmou dekomprimaci pri spousteni.
> Pokud nekdo vite o peknem softu, ktery to dela (a je zdarma), taky bych
> rad vyzkousel.

Ja hlavni problem s velikosti nevidim ve velikosti EXE, ale v tom, kolik
si program zabere pameti. Ted jsem to prave vyzkousel, abych mel presna cisla.
Udelal jsem v Delphi 2 aplikaci s jedinym prazdnym formularem bez jakehokoliv
dalsiho kodu (jen prikazem New application a pak uz jen Run). EXE soubor mel
velikost necelych 160 kB (a to byl kompilovany s knihovnou Form) a i kdyby mel
treba 10MB, tak by mi to bylo uplne jedno, protoze co je podstatne dulezitejsi:
kolik zabira program pri spusteni v pameti a to je teprve pecka. Protoze ten
maly 160kB program, ktery "vubec nic nedela" zabira v pameti 1,68 MB pameti
(coz je desetkrat vice nez velikost EXE)
Jak ma potom clovek delat "stihle" rezidentni programy, ktere zabiraji par kilo
v pameti?

Petr Slovak
Trilog, s.r.o.
Http: http://www.trilog(tec)cz/
E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271
Mobil: (+420) 603 / 501 642
Adresa: Vanickova 5/1, Praha 6, 160 00

Project manager okno

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 14.1.1998 10:26:14

Odpoved zni: komponenta TListView (paleta Win32)

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> ona lista nahore rozdelujici seznam na Unit, Form a Path. Zkousel
> jsem to s TListBox a THeaderControl ale nepodarilo se mi jej udelat tak aby byl
> jako by "utopeny" v tom ListBoxu. To byly nad sebou.
> Kdyz jsem Headr polozil na ListBox, tak uz to tak vypadalo, ale zase
> prvnich jeden a pul radku bylo schovano pod tim Headr.
> Taky jsem to zkousel s TListView ale bezvysledne.
> Neexistuje neco co uz v sobe ma oboji.
> Diky za kazdou odpoved
> Ahoj Pavel
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 14.1.1998 11:14:40

Petr Slovak napsal 14 Jan 98 10:25 na tema Re: Aplikace bez TForm toto:

> [...]
> ma potom clovek delat "stihle" rezidentni programy, ktere zabiraji par kilo

Pri podrobnejsim skoumani by vyslo najevo, ze nabubreni v pameti maji na
svedomi systemove DLL knihovny Windows, a to predevsim OLE32 a spol.
Ty se ale daji koneckoncu odpojit (pokud nepouzivate nic z OLE/COM).

Haj hou!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Jestlize nas Buh doopravdy sleduje, pak to nejmensi co muzeme
udelat, je to, ze budeme zabavni. (Solomon Short)

Import dat z textoveho souboru

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 14.1.98 11:51:15

Chtel bych reagovat na predchozi dopisy, protoze jsem mel jednou
podobny problem. Potreboval jsem to mit v Paradoxu, ale tam ani
uvozovky se stredniky nepomohly. Zkousel jsem i ruzne jine kombinace,
ale nic nezabralo. Ani jsem nenasel zadnou promennou, ktera by pripadne
urcovala ten oddelovaci znak. Zajimalo by mne tedy jestli tedy nekomu
fungoval typ ttASCI na bezne lokalni tabulce (DB nebo DBF).

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

----------

Od: Roman Kanovsky[SMTP:rkan(zv)ms.anet(tec)cz]
Odesl�no: 12. ledna 1998 15:38
Komu: Delphi konference
[...]

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 14.1.1998 12:03:31

> Snad jedine zmensit EXE soubor letmou dekomprimaci pri spousteni.
> Pokud nekdo vite o peknem softu, ktery to dela (a je zdarma), taky bych
> rad vyzkousel.
O takovem programu je psano na CHIP CD 1/98. Jmenuje se to Shrinker,
umi kompresovat .EXE .DLL .OCX .DPL atd. (Delphi3.exe to z cca 2MB
stahne na 950kB) URL: http://www.blinkinc.com/shrinker.html
ale neni zadarmo :((((

Fortech?? Zdravim!

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Aplikace bez TForm

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.1.1998 12:05:17

> Jak ma potom clovek delat "stihle" rezidentni programy, ktere zabiraji par kilo
> v pameti?

Rezidenty se delaji v Cecku a rozhodne ne v Delphi - to je nastroj
na zcela jinou kategorii programu.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Aplikace bez TForm

[*] Ivo Liska <lisak(zv)mendelu(tec)cz> - 14.1.1998 12:29:06

> [...]
>svedomi systemove DLL knihovny Windows, a to predevsim OLE32 a spol.
>Ty se ale daji koneckoncu odpojit (pokud nepouzivate nic z OLE/COM).

Jsem zacatecnik, jak se tohoto odpojeni dosahne ?
Lisak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ivo Liska Dept. of Informatics
WWW & LAN Administrator Mendel University of Agriculture & Forestry
Zemedelska 1, Brno 61300
mailto:lisak(zv)mendelu(tec)cz Czech Republic, Central Europe

Piste mi cesky ! Piste mi v ISO-8859-2. (viz - http://www.cestina(tec)cz/)

Project manager okno

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 14.1.1998 12:34:10

[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 14.1.1998 12:53:53

> Pri podrobnejsim skoumani by vyslo najevo, ze nabubreni v pameti maji na
> svedomi systemove DLL knihovny Windows, a to predevsim OLE32 a spol.
> Ty se ale daji koneckoncu odpojit (pokud nepouzivate nic z OLE/COM).

To je opravdu rada nad zlato (to myslim uprimne).
Do OnCreate hlavniho formulare jsem dal tyto 2 radky:
FreeLibrary(GetModuleHandle('OLE32.DLL'));
FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32.DLL'));
a ty zpusobily, ze program uz nezabira v pameti 1,68MB, ale jen 182 kB. To je
proste skvele.

[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.1.1998 12:55:42

> [...]
aby byl
>jako by "utopeny" v tom ListBoxu. To byly nad sebou.

To co tam je je TListView, ktere ma nastavene ViewStyle := vsReport a ma
nadefinovany Columns.
Jinak s tim ListBoxem to de taky ale je to zbytecne slozite a hlavne by sis
vsechno musel obsluhovat sam (resize, atd), ale mohl bys to udelat tak ze
bys ListBox i HeaderControl dal na jeden TPanel a u Listboxu by si dal
Border na None a ten border vytvoril tim ze vhodne nastavis Panel.BevelInner
a BevelOuter, ale jak sem rek je to zbytecne slozite.

McLEI

Aplikace bez TForm

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 14.1.1998 13:05:11

> [...]
par kilo
> v pameti?

Rezidenty se delaji v Cecku a rozhodne ne v Delphi - to je nastroj

Mezi reci: co je to rezident ve windowsech?

Aplikace bez TForm

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 14.1.1998 13:12:34

> [...]
> Http: http://www.trilog(tec)cz/
> E-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
> Telefon: (+420) 2 / 205 131 06, linka 220, 271

Na tento problem jsem nasel odpoved v jednom Delphi News. Problem je
z casti v tom, ze Delphi automaticky spousti OLE pri spusteni
aplikace, coz zabere pres 500 kB. Pokud jsi jsem jisty, ze OLE
nepouzivam, tak v aplikaci volam

FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32'));

Petr
Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Project manager okno

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 14.1.1998 13:13:23

Myslim, ze reseni by mohlo byt nasledujici:
Jedna se TListView s nastavenymi properties:
1. ViewStyle - vsReport
2. RowSelect - true
3. ShowColumnHeader - true

From: Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 14. ledna 1998 12:51
Subject: Project manager okno

> [...]
>-----------------------------------------------------------
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Kapacita SQL serveru

[*] Vaclav Kolar <vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz> - 14.1.1998 13:31:53

Dobre odpoledne,

resim otazku zpusobu ulozeni dat do tabulek v SQL serveru a pri jednom
zpusobu ulozeni me vychazi pocet vet v jedne tabulce az kolem 1 000 000
000. Zajimalo by me, kolik vet muzou SQL servery (Interbase, MS SQL,
Oracle) pojmout a take, jak by to pri takovych poctech vet vypadalo s
rychlosti nejakych slozitejsich dotazu. Totiz zminovany zpusob ulozeni dat
by vyzadoval pouziti prikazu Select SQL obsahujiciho 10 i vice tabulek,
pricemz ta obrovska tabulka by byla pouzita nekolikrat.

Diky za informace.

Vaclav Kolar
mailto:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Project manager okno

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 14.1.1998 13:33:06

Nevim, ale vypada to na StringGrid s moznosti trideni.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Zapisy ve Start menu

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 14.1.1998 13:33:39

Staci udelat "shortcut"=zastupce do spravneho adresare.
Zjistis si "profile" adresar aktualniho uzivatele pres API, a pak jen
pracujes se "Start Menu/Programs" a pridas sem, co potrebujes.

>Nevite nekdo jak provest zapis do start menu Win95/NT ?

Aplikace bez TForm

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 14.1.1998 14:24:46

Ivo Liska napsal 14 Jan 98 12:29 na tema Re: Aplikace bez TForm toto:

> Jsem zacatecnik, jak se tohoto odpojeni dosahne ?

Napr. volanim FreeLibrary (GetModuleHandle ('OLE32.DLL'))

Enjoy!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)

Jestlize nas Buh doopravdy sleduje, pak to nejmensi co muzeme
udelat, je to, ze budeme zabavni. (Solomon Short)

UNC aktualniho pocitace

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 14.1.1998 14:40:05

Zdar !

Jak se da zjistit UNC identifikace aktualniho pocitace? (napr.\\server1)

Diky

Jiri Soudny
jsoudny(zv)comp(tec)cz

Aplikace bez TForm

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.1.1998 14:53:17

> [...]

> vytvorit formular a umistit na nej nejakou komponentu ? Nerozumim
> moc klasickemu windowsockemu programovani.

CreateWindowEx - prohledni si forms.TCustomForm.CreateWnd. Ovsem pro
formulare obsahujici vizualni komponenty nedoporucuji, je to pekna
pakarna.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Registrace OCX

[*] Cash Reform s.r.o. <info(zv)cashreform(tec)cz> - 14.1.1998 15:21:16

Ahoj vsichni!

Mam dotaz:
Jak se registruji internetove komponenty OCX na pocitaci, kde neni Delphi.
Zkousel jsem 'RegSvr32', ale ten mi haze hlasky, ze nemuze nacist patricnou
knihovnu.

Diky za odpovedi
Karel Hudan

Registracia ActiveX

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mrp.sk> - 14.1.1998 15:54:10

Nazdar vsetci,

mam vytvoreny program pouzivajuci objekt TSMTP. Ked tento program prenesiem
na pocitac, na ktorom nie je naistalovane Delphi, pri spusteni obdrzim
hlasku 'Trieda nie je zaregistrovana'. Pretoze moje poznatky o ActiveX su
nulove prosim o radu.

Jozo

bolo: rada nad zlato

[*] Richard Vdovjak <vdovjak(zv)usa(tec)net> - 14.1.1998 17:29:46

> [...]
>FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32.DLL'));
>a ty zpusobily, ze program uz nezabira v pameti 1,68MB, ale jen 182 kB. To

Nech to skusam akokolvek, popisaneho vysledku nedosahujem,
(project len s 1 form. cca 1400K a po vyssie spom. procedure detto,
merane na Win NT 4.0, Win NT Task Managerom)
Popis blizsie(OS, project..) ako sa ti to podarilo pls.

Vdaka
Richard Vdovjak
mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)frru.utcru.sk
homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282
Tel/Fax: +421 844 221 192

Aplikace bez TForm

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 14.1.1998 17:41:58

> [...]
>aplikace, coz zabere pres 500 kB. Pokud jsi jsem jisty, ze OLE
>nepouzivam, tak v aplikaci volam

>FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32'));

Stalo by to za prozkoumani - letmo jsem se dival na zdrojaky a uz
system.pas obsahuje
importy z oleaut32.dll - pouziva nejake funkce snad jen pro praci s
WideString. Muj program
nepouziva vubec TForm a presto obsahuje importy z OLE32 a OLEAUT32,
zkousel jsem
FreeLibrary ale nezabralo to, prestoze GetModuleHandle vraci platne
Handle.

Zdravi
D.Toman

GDI rastrove operace

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 14.1.1998 17:48:31

Ahoj,

potreboval bych poradit s rastrovymi operacemi. Delam checkbox do dbgridu a pro zobrazovani jeho stavu chci pouzivat cernobilou bitmapu bmpBW s fajeckou,
ktera se bude zobrazovat pomoci BitBlt tak, ze cerna bude 'pruhledna' a bila bude zobrazena jako vybrany Brush v destination HDC.

var bmpBW: TBitmap; //fajecka je bila a pozadi cerne

procedure TFInplaceChBox.Paint;
var dx,dy:integer;
hdcMem: HDC;
begin
Color:=clHighlight;
inherited Paint; //ted je zobrazeny obdelnicek v barve clHighlight
dx:=...
dy:=...
hdcMem:=CreateCompatibleDC(Canvas.Handle);
Canvas.Brush.Color:=clRed;
SelectObject(hdcMem,bmpBW.Handle);
BitBlt(Canvas.Handle,
dx,dy,bmpBW.Width,bmpBW.Height,
hdcMem,0,0,
$E20746);
DeleteDC(hdcMem); //ted by to melo zobrazovat cervenou fajecku na clHiglight
end;{Paint}

1. problem je ze to funguje uplne jinak a nemam nad tim kontrolu co se zobrazi
v zavislosti na aktualnim nastaveni barev
2. vite neko rozdil mezi
a/ Canvas.Brush.Color:=clRed;
b/ hhBrush:=CreateSolidBrush(clRed);
hhBrush:=SelectObject(Canvas.Handle,hhBrush);
mylne jsem se domnival, ze a/ b/ delaji to same
Dekuji za podnety,

http://www.kjsoft(tec)cz

bolo: rada nad zlato

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 14.1.1998 19:18:59

> [...]
> merane na Win NT 4.0, Win NT Task Managerom)
> Popis blizsie(OS, project..) ako sa ti to podarilo pls.

Meril jsem to v Delphi 2 ve Win95 a programem "System information" z Norton
utilit. Muzu ti poslat jednoduchy programek, ve kterem zjistis spustene moduly
k vybranemu threadu. Muzes se pak zkusit podivat, ktere DLL ti u daneho
projektu porad visi (jestli se ti opravdu OLE32 a OLEAUT32 uvolnily z pameti).
Pro projekt s jednim prazdnym formularem jsem tam mel puvodne 9 DLL knihoven a
pak jsem vyhodil jen ty vyse zminovane dve a vse fungovalo tak, jak uz jsem
popsal. Ale kdovi jak je to se spravou pameti ve Win NT - ja tedy ne :-)

[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 14.1.1998 19:32:18

> par kilo
>
> Rezidenty se delaji v Cecku a rozhodne ne v Delphi - to je nastroj
> na zcela jinou kategorii programu.
To je sice moc hezka rada, ale kvuli tomu, abych si napsal jeden programek,
ktery potrebuju, se nebudu ucit cecko (ke kteremu mimochodem citim averzi), ale
radeji hledat cestu (i kdyz treba slozitejsi a krkolomnejsi) v Delphi. Mozna
divny pristup, ale muj :-)

> Mezi reci: co je to rezident ve windowsech?
Jasne, ze o rezidentech ve winech je blbost mluvit. Mel jsem na mysli maly
programek, ktery ma ikonu v informacnim panelu taskbaru a v tichosti zabira jen
par kilo do doby nez po nem neco chci a pak si zase v klidu nenapadne ulehne a
pokracuje v polospanku.

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 14.1.1998 19:53:29

Zkus si stahnout nejnovejsi verzi Quick Reportu (ted je tusim 2.0J),
treba to nebude delat. Popr. napis rovnou QuSoftu...

Martin Kubecka

Martin Dupal wrote:

> [...]
> Opakovani pokusu vede na chybu "Printer index out of range".
>
> Chybu lze obejit primym prirazenim poradi tiskarny do vlastnosti

metoda Print - na kterou tiskarnu vytiskne?

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 14.1.1998 20:06:13

Zdar !

TForm ma metodu .Print, ktera vytiskne ten form.
Form se vytiskne na default tiskarnu (asi).
Da se nejak zadat libovolna jina tiskarna v siti ?

Diky

Jiri Soudny
jsoudny(zv)comp(tec)cz

TTreeView;SQL

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 14.1.1998 20:26:42

Ahoj Delphici,

po nejake dobe jsem opet narazil na nekolik problemu :

ten prvni se tyka TTreeView. Nevite nekdo nahodou, jak bych mohl dostat
do TTreeView adresarovou strukturu nejakeho disku ??
Sel jsem na to tremi cestami. Nejprve jsem se na to snazil prijit
paskalovskym FindFirst, FindNext, ale nebyl jsem schopen vyresit problem
podadresaru. Resp. vice urovni podadresaru.
Dalsi metoda, kterou jsem pouzil bylo CreateProcess s volanim
command.com /c dir ..., ale tohle reseni mi prijde tak trosku
nedustojne, protoze se, prece jen, otevre okno dosu a to neni moc
efektni. Na druhou stranu, fungovalo to. Oddelil jsem jednotlive urovne
a bylo.
V demech od Borlandu sice byla nejaka ukazka TTreeView, ale ponekud jsem
to nepochopil.
Umi mi nekdo pomoci ??

Dalsim problemem je prpojeni dvou tabulek SQL. Urcite to znate,
Query2.Dataset := Query1; a podle toho probiha trideni podle nejakeho
klice. Ty vyhledavani ale strasne trva. Jde to nejak zrychlit ??
Pomuze, pokud tu databazi dam na remote server, tj. nebude na pocitaci,
kde probiha vyvoj ??
Umi mi nekdo pomoci ??

Pokud by nekdo vedel, budu mu zavazan,

mejte se,

Peter

Project manager okno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.1.1998 21:25:33

Zdenek PRANTL wrote:

> [...]

Dival jsem se pomoci WinSight a je tam TPanel a na nem THeaderControl a TListBox.

Petr Vones, amatersky programator

Registracia ActiveX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 14.1.1998 22:35:43

> [...]
> na pocitac, na ktorom nie je naistalovane Delphi, pri spusteni obdrzim
> hlasku 'Trieda nie je zaregistrovana'. Pretoze moje poznatky o ActiveX su

Musis totiz nejprve ten ActiveX zaregistrovat a to vcetne knihoven,
ktere pouziva (ty take musis donest na pocitac). Pecti si ten dokument,
co k tomu je, tam je to vsechno napsane, co a v jakem poradi...
I kdyz budes urcite skucet, ze jsi zadny dokument nenasel, abych ti to
popsal, ze jo? (zkusenost). No tak tady to mas:

Tohle nakopirovat (nepotrebujes uplne vsechno, pokud chces jen SMTP):

(*)msvcrt40.dll
(*)olepro32.dll
(*)regsvr32.exe
(*)ctl3d32.dll
(*)vb40032.dll

licenses.reg
nmftpsn.dll
nmsckn.dll
nmorenu.dll
nmocod.dll
popct.ocx
winsck.ocx
ftpct.ocx
nntpct.ocx
smtpct.ocx
httpct.ocx
html.ocx

(*) nejsou v dodavce, jsou volne siritelne od MS.

Takhle to zaregistrujes:

regedit /s licenses.reg ... prvni!
regsvr32 /s nmocod.dll ... druhe!
regsvr32 /s httpct.ocx ... pak uz je to jedno
regsvr32 /s popct.ocx
regsvr32 /s winsck.ocx
regsvr32 /s ftpct.ocx
regsvr32 /s smtpct.ocx
regsvr32 /s nntpct.ocx
regsvr32 /s html.ocx

> [...]

> radeji hledat cestu (i kdyz treba slozitejsi a krkolomnejsi) v Delphi. Mozna

Podivej, je to jednoduche - pokud potrebujes zorat pole, mas take nekolik
moznosti. Muzes si koupit traktor s pluhem, muzes si koupit kone s pluhem,
muzes si koupit jen maly pluh a nebo jen motyku. Nejde jen o penize, ale
take o to, ze s motykou umi kazdy, s malym pluhem uz mene lidi, zatimco
s konem nebo traktorem se asi budes muset urcite naucit zachazet. Pak je
tu rozdil, ze velke pole motykout tezko zoras. Ma totiz jista omezeni.
Takze v Delphi (a) neudelas malinky programek ani (b) s nim nedokazes
tolik na nizke urovni jako s Ceckem. Ale muze to stacit, zalezi totiz, na
co to potrebujes. Jestli chces udelat rezidentni antivirovy program pro
Windows typu AVG nebo AVAST, pak zapomen na Delphi, protoze v tom neudelas
treba VXD. Pokud chces udelat ovladac pro tiskarnu, take zapomen na Delphi.
Ale na mnoho veci staci a na mnoho veci je nejlepsi. Hned se muzeme podivat
na analogii - Turbo Pascal - velmi vhodny na mnoho aplikacnich programu,
ale naprosto nevhodny na systemove veci na nizke urovni - prikladem budiz
Manazer 602 - prasarna, pomale, silene... v assembleru udelas totez asi
tak 200x rychlejsi a lepsi.

> [...]
> par kilo do doby nez po nem neco chci a pak si zase v klidu nenapadne ulehne a

1. Na "par kilo" zapomen, pokud to ma neco umet, a pokud to nechces psat
ve WinAPI.

2. Windows 95 je takovy mastodont, ze nejakych 10 MB souboru EXE a DLL se
uplne ztrati, byt by to melo umet jen malou nasobilku, takze delej to, co
delaji ostatni programatori - cim dal vetsi a pomalejsi programy - a vubec
si s tim nemusis lamat hlavu. Pameti jsou levne, pevne disky take, takze
kazdy ma dnes minimalne 64 MB pameti a aspon dva 3 GB disky.

3. Tebou popsany rezident udelas v klidu v Delphi a nebude potrebovat ani
zdaleka tolik, co pisi v bodu (2).

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Aplikace bez TForm

[*] Pata <presl(zv)ujep(tec)cz> - 15.1.1998 01:29:08

Ja nevim jak vy ale ja od D. chci neco jineho nez
psani systemovych veci.... D jsou predevsim pro
jednoduche vytvareni clientu a to ve smyslu
clientu pro databaze. V tom jsou D dost dobry
ale snazit se napsat neco pro system tak to bych
doporucil Visual C a psat vse pres API (je to sice C ale na tyto veci
je jak delan)
Vudci C nic nemam, mam ho radsi nez Pascal,
v tom ze v C je vse jednoduche ale i slozity.
(To sem nepatri)

Cau Pata

Re[2]: Chyba v QReportu

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 15.1.1998 02:23:27 0100

Ahoj,

Uz delsi dobu pracuju s QuickReportem, a jestli ti vadi jen tahle
jedna chyba, tak to bud rad... :-)
Jinak spousta dobrej rad a fixu na bugy v QuickReportu je na adrese
http://www.bitsoft.com/delphi/quickrpt/

David

> Zkus si stahnout nejnovejsi verzi Quick Reportu (ted je tusim 2.0J),
> treba to nebude delat. Popr. napis rovnou QuSoftu...

> Martin Kubecka

Re[2]: MS SQL 6.0 a Delphi 3.02

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 15.1.1998 02:28:17 0100

Ahoj,

Bud rad, ze mas jen DVA DB-servery. Z mych zkusenosti je situace se
jmeny tabulek nasledujici:
MS-SQL - je mu to jedno. Muzes dat jmeno vlastnika (treba dbo.tabulka)
nebo nemusis.
ORACLE - musis dat jmeno vlastnika, navic VELKYMI pismeny, tj treba
DBO.TABULKA, jinak to neschroupe.
SYBASE - musis dat jmeno vlastnika, navic MALYMI pismeny, tj
dbo.Tabulka.

To je bordel co? ... jako by se nemohli dohodnout...

David

> [...]
> nekam ulozis (napr. do registru) jmeno vlastnika, pri spusteni
> programu ho prectes a upravis vsechny nazvy tabulek tak, ze k nim to

UNC aktualniho pocitace

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 06:40:50 -0700

Pokud se ti jedna o jmeno masiny na ktere ti bezi program je na to funkce API
GetComputerName.
Vraci to bez \\ ale to uz si tam prilepis sam.

Radek Voltr
voltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz

Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 14. ledna 1998 20:32
Komu: Internet:delphi(zv)io.pinknet(tec)cz/
Poedmit: metoda Print - na kterou tiskarnu vytiskne?

[...]

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 15.1.1998 06:56:55

> Mezi reci: co je to rezident ve windowsech?

Snad SERVICE

Rene Stevanka

System Administrator VpS GS ASR

> Mezi reci: co je to rezident ve windowsech?

TTreeView;SQL

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 15.1.1998 07:23:46

Cau Peter,

Odpovim pouze na prvni cast tveho dotazu, ktera se tyka TreeView.
Zkus komponentu TSystemTreeView na adrese

http://www.pobox.com/~bstowers/delphi/

Je to sice betaverze, ale jsem s ni velice spokojen.

Mej se

_____ T-Mapy spol. s r.o. Phone: +420 49 5513335
|_ _| Ing.Tomas Krecmer Fax: +420 49 5513371
|_| 500 02 Hradec Kralove

Automaticky generovane hodnoty

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 15.1.1998 08:46:54

Ahoj,

potreboval bych vyresit nasledujici problem ve spolupraci Delphi a
Interbase (ale stejne se chova i Oracle):

mam 2 tabulky, propojene referencni integritou. Do master tabulky zapisu
zaznam, kteremu se automaticky vygeneruje primarni klic (before insert
trigger s generatorem). Zavolam metodu Post a nasledne potrebuju zacit
vytvaret do podrizene tabulky zaznamy a samozrejme bych potreboval znat
hodnotu primarniho klice masteru.

A v tom je prave problem - Delphi tuhle hodnotu odmita ziskat, dostanu
ji v podstate jenom primym dotazem na jinou polozku tabulky napriklad:

select id from tabulka where nazev='to co jsem tam predtim vlozil'

Hrozna metoda, ale zatim jsem na nic funkcniho neprisel. Generatory
(nebo sequence v Oraclu) urcite nekdo pouzivate, tak jak se s timhle
problemem vyporadavate ?

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Kapacita SQL serveru

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 15.1.1998 08:46:27

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Kolar [SMTP:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz]
Odesl�no: 14. ledna 1998 13:32
Komu: 'List Delphi'
P�edm�t: Kapacita SQL serveru

> [...]
>by vyzadoval pouziti prikazu Select SQL obsahujiciho 10 i vice tabulek,
>pricemz ta obrovska tabulka by byla pouzita nekolikrat.

Podle na�ich zku�enost� jedin� Oracle. Z�le�� dost siln� na tom, jak jsou velk� tabulky co do ���ky.
Rychlost select� z�vis� nejv�ce na vhodn� postaven�ch indexech. D�le se p�imlouv�m za pou��v�n� ulo�en�ch procedur (pak nast�v� dost propastn� rozd�l v rychosti) pro prov�d�n� velk�ch zm�n v datab�zi.
Na k��ov� dotazy do v�ce tabulek je i ten Oracle nejrychlej��. Je ov�em pot�eba jej podpo�it lep��m �elezem. Pokud bych ov�em cht�l p�chat takovou v�c, asi bych se je�t� obr�til na Oracle Czech s dotazem na nejvhodn�j�� opera�n� syst�m(UNIX, WinNT, Novell).

S pozdravem
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice; Smetanova 533; 386 22 Strakonice
tel. +420-342-441 fax. +420-342-21208

Aplikace bez TForm

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 15.1.1998 08:55:47

>Snad SERVICE
Service v Delphi jdou psat bez problemu

Zapisy ve Start menu

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 15.1.1998 08:56:39

> Staci udelat "shortcut"=zastupce do spravneho adresare.
> Zjistis si "profile" adresar aktualniho uzivatele pres API, a pak
> jen pracujes se "Start Menu/Programs" a pridas sem, co potrebujes.

Taky bych se rad pripojil, na toto tema. Nevim totiz jak udelat
"shortcut". Uz jsem tu tento dotaz jednou zkousel ale dostalo se mi
pouze odkazu na jistou komponentu, a ta bohuzel nefungovala, nebo
jsem proste nepochopil jak se s ni pracuje. Zkusil jsem i kontaktovat
autora (tusim ze je take ucastnikem teto konference) ale bezvysledne.
Tak teda jeste jednou, opravdu by jste nikdo nevedeli jak se
softwarove udela zastupce. Aspon odkaz na nejake API funkce.
Diky za rady

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Vyhozeni OLE32.DLL a OLEAUT32.DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 15.1.1998 09:03:38

Ve zpravach se SUBJ Aplikace bez TForm bylo uvedeno, ze lze vyhodit
OLE32.DLL a OLEAUT32.DLL, ktere se linkuji ke kazdemu programu (staci se
podivat prohlizecem na exe) pomoci FreeLibrary. Zkousel jsem ve vlastnim
beztformovem programu a prestoze, GetModuleHandle('OLE32.DLL') nevraci
chybu a FreeLibrary probehne uspesne, velikost sezrane RAM se nezmenila.
Dival jsem se taky, co ma na svedomi prilinkovani onech knihoven.
OLEAUT32 se natahuje diky importu v System.pas, kde jsou definovany
nejake funkce pro praci s Wide stringy a take !! promennymy typu Variant
!!. Variant funkce jsou ! napevno ! zadratovany v FormatBuf (SysUtils),
kterej je pouzitej v FmtStr. Zaver je takovy, ze je o usta se zbavovat
OLEAUT32 - nestaci si rici ja nepouzivam OLE, taky si musim byt jistej,
ze se nikdy neaktivuje cast FormatBuf, kde se volaji fce z OLEAUT32 :).
Pokud si nekdo da praci a zjisti vic - pripadne vyhodi z System.pas ty
deklarace mohlo by to byt zajimave.

Zapisy ve Start menu

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 15.1.1998 09:27:48

http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ftp/d20free/shelink.exe

Tahle komponenta funguje naprosto spolehlive. Prikladam i vysek kodu pro
ovladani tak, jak to mam ve svem programu a zatim jsem nevidel problem...

ShellLink.Description:='Muj program';
ShellLink.Target:='c:\program files\pavel nykl\muj program.exe';
ShellLink.WorkingDir:='c:\program files\pavel nykl'
ShellLink.IconLocation:='c:\program files\pavel nykl\muj program.exe';
ShellLink.IconNumber:=0;
ShellLink.SaveToFile (StartMenu+'\Muj Program.LNK');

> [...]
>

>-----------------------------------------------------------
> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Registrace OCX

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 15.1.1998 09:30:51

> [...]
> Od: Cash Reform s.r.o. [SMTP:info(zv)cashreform(tec)cz]
> Zkousel jsem 'RegSvr32', ale ten mi haze hlasky, ze nemuze nacist
[T.B.]
A mas tam ty OCX soubory...? A mas tam i ty ostatni DLLs, co jsou
potreba...?

Tomas

> Diky za odpovedi
> Karel Hudan

Kapacita SQL serveru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 15.1.1998 09:33:41

Myslim ze tvrzeni, ze ten a ten SQL Server je nejlepsi je asi blbost.
Hrozne zalezi pripad od pripadu (pocty tabulek, vhodne indexy, pocty
pripojenych klientu, apod.). MS taky jednu dobu uvadeli "nezavisle"
testy rychlosti a MS SQL vysel v poctu transakci za vterinu nejlepe.
Ale verte tomu. Pokud nekde neuvidim skutecne solidni, nezavisle
testy (na stejnem zeleze a opravdu na optimalizovanych SQL serverech)
pri soucasnem pripojeni napr. 30 klientu tak stejne nikomu verit nebudu.

Martin Kubecka

> Nejsem si jist, zda prave Oracle je ten nejlepsi SQL server. Mozna, ze
> je nejprodavanejsi, ale pro takove ucely je ten nejlepsi INFORMIX.
> A volil bych platformu UNIX, ale podporuje i WINNT.

Registrace OCX

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 15.1.1998 09:34:09

Pak tam asi patricnou knihovnu ktera je potreba k tve konkretni OCX
nemas. Ja jsem sve OCX na takovem pocitaci bez Delphi registroval pomoci
regsvr32.exe bez problemu.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
> Delphi.
> Zkousel jsem 'RegSvr32', ale ten mi haze hlasky, ze nemuze nacist

TTreeView;SQL

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 15.1.1998 09:36:07

> [...]
> dostat
> do TTreeView adresarovou strukturu nejakeho disku ??
A nstaci ti TDirectoryListBox z palety System (D2)...> Dalsim problemem je prpojeni dvou tabulek SQL. Urcite to znate,
> Query2.Dataset := Query1; a podle toho probiha trideni podle nejakeho
> klice. Ty vyhledavani ale strasne trva. Jde to nejak zrychlit ??
[T.B.]
Zrychluju to tak, ze ten detail ukazuju jen na pozadani... :))

Tomas

Service

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 15.1.1998 09:44:00

Kdyz uz jsem u tech SERVICE jednou jsem se do toho chtel pustit, ale
pak jsem nemel moc casu a ni odvahy. Muzete me poslat v podech nejake
zakladni informace, co se tyce SERVICE ? Diky moc PETR

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz>
> To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Subject: Re: Aplikace bez TForm
> Date: Thu, 15 Jan 1998 08:55:47 +0100

[*] Marcel Dvorak <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 15.1.1998 09:48:40 -0500 (est)

> [...]
> Na k��ov� dotazy do v�ce tabulek je i ten Oracle nejrychlej��. Je ov�em pot�eba jej podpo�it lep��m �elezem. Pokud bych ov�em cht�l p�chat takovou v�c, asi bych se je�t� obr�til na Oracle Czech s dotazem na nejvhodn�j�� opera�n� syst�m(UNIX, WinNT, Novell).

Na moooc velke tabulky s brutalnim poctem vet je taky dost dobry Informix
On-Line verze 5.0. a vyse. Ja sam jsem delal v Progressu a nase databaze
byly radove v gigabajtech, datove sklady jeste vetsi :-) a na AS400 to
slape docela dobre.

Marcello

Kapacita SQL serveru

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1998 10:02:13

Richard Valny wrote:

> [...]

je nejprodavanejsi, ale pro takove ucely je ten nejlepsi INFORMIX.
A volil bych platformu UNIX, ale podporuje i WINNT.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.1.1998 10:24:59

Peter Rus wrote:

> ten prvni se tyka TTreeView. Nevite nekdo nahodou, jak bych mohl
> dostat do TTreeView adresarovou strukturu nejakeho disku ??

Jak se nacita do TreeView, zjistis z demo programu. Adresar se musi
cist rekursivne, tedy nejak takto:

procedure FindDir(const Cesta:string);
var
i:integer;
SR:TSearchRec;
begin
i:=FindFirst(Cesta+'*',faDirectory,SR);
while (i=0) do
begin
if (SR.Name[1]<>'.') then FindDir(Cesta+SR.Name+'\');
i:=FindNext(SR);
FindDir('C:\');

> Dalsim problemem je prpojeni dvou tabulek SQL. Urcite to znate,
> Query2.Dataset := Query1; a podle toho probiha trideni podle
> nejakeho klice.

Hodne zalezi na tom, co potrebujes. Nekdy staci napsat spravne
select, napr.:
select * from table1 a, table2 b where a.neco=b.neco order by klic

nebo, slozitejsi struktura muze vypadat takto:
select ... from table1 a
left join table2 b on b.cosi=a.cosi
order by klic

Pokud spojujes dve Query, pak je vhodne take pres parametr urcit,
jake zaznamy k sobe patri
Q1: select * from table1 where cosi=:cosifromtab2
Q2: select * from table2 //obsahuje field cosifromtab2

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

UNC aktualniho pocitace

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 15.1.1998 10:43:25

Dekuji Radku, funguje.

Funkci jsem prepsal takhle:

function _GetComputerName: string;
const
MAXLEN = 100;
var
length: integer;
sz: array[0..MAXLEN] of char;
s: string;
begin
length:= MAXLEN;
GetComputerName((zv)sz, length);
Result:= sz;

Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)intesys(tec)cz]
Odesl�no: 14. ledna 1998 20:27
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: TTreeView;SQL

[...]

Dalsim problemem je propojeni dvou tabulek SQL. Urcite to znate,
Query2.Dataset := Query1; a podle toho probiha trideni podle nejakeho
klice. To vyhledavani, ale strasne trva. Jde to nejak zrychlit ??
[...]

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^((zv)X*`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`N $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````2P``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````$1%3%!(22!$:7-T<FEB=71I;VX(zv)3&ES
M= !33510`&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z```>``(P`0````4```!33510
M`````!X``S !````%0```&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z``````,`%0P!
M`````P#^#P8````>``$P`0```!L````G1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,
M:7-T)P```(zv)$+, $````:````4TU44#I$14Q02$E 24\N4$E.2TY%5"Y#6(zv)``
M``,``#D`````"P! .(zv)$````>`/9?`0```!D```!$14Q02$D(zv)1&ES=')I8G5T
M:6]N($QI<W0``````(zv)'W7P$```!+`````````($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`
M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`!(```!213H(zv)5%1R9656:65W.U-13 ";!0$%(zv) ,`#(zv)```,X'`0`/``L`
M`0`5``0`"(zv)$!(( #``X```#.!P$`#P`*`#,`!0`$`"L!`0F `0`A````-40Y
M-CDX,T$V03A$1#$Q,4$P-#<P,# P0S!#.#$T-S0`\08!`Y &`'(zv),```A````
M"P`"``$````+`",```````,`)(zv)``````"P`I```````#`"X```````,`-(zv)``
M````0 `Y`&!/YX><(;T!'(zv)!P``$````2````4D4Z(%14<F5E5FEE=SM344P`
M```"`7$``0```!8````!O2&<AZ0ZF)9>C6H1T:!'``# R!1T```>`!X,`0``
M``,```!-4P``'(zv)`?# $````6````5T]22T=23U50+U9!0TQ!5B]0971R````
M`P`&$'7R'_P#``<0UPH``!X`"! !````90```$%(3THL3D%04D]#2$%:14Y)
M041215-!4D]63U535%)52U154D]54$]56DE604U.05-,14152DE#25)%2U52
M6DE63DE&54Y+0TE465!%5$9)3$5&54Y#5$E/3CU&54Y#5$E/3B(zv)``````(zv)$)
M$ $```!A"0``70D``/ 2``!,6D9UY\5\&P,`"(zv)!R8W!G,3(U=P%#`3 !]R "
MI /C`(zv)!C`F(zv)*P'-E=#(S.-4``"H"X6$'(zv)" '$P* \0<3($-%`H,`4 +R$!=(zv)
M,"!486(zv)#<0*#,O$/IW!R<11Q$#\13Q)19GT*(zv) C((#L);PXP-;,"(zv) J!=6,`
M4 L#8P!!Q0M(zv);(zv)X0,#(Y"Z86H'D3X&HL"J(*A J %F (zv)%140;Q5Q>(zv)GP:2!A
M2F0)<',*P&]V"& (zv)P'-T<G5K= AP'J&B< A(zv)>FEV%G (zv)%F#D<VP)(zv)'5J#> =
M\ EP#FL(<!^Q'>%F=6YKA2"(zv)+AQZ='EP91QT2B 3L$8#$&5&(9!C9'1I`B (zv)
M/2%R(_,H-2."3A9Q.A[""X!G*5<E(zv) ;(zv)!O!E`' [(U OWB\A=!:0'6$=4G8)
M(zv) GPI%PG"8 (zv);R+0<(zv)#0NQ:0!"!J"8 H(Q_P<PA(zv)VP;(zv)"7!M''HCQU =<0>0
M^G,C(zv)G,D_R:(zv)(XHE(zv)"-[NQB(zv)(P5)(^ *0 $`4RG(zv).$1I<B87)(zv)D<="(zv)J?RN"
M)^(A=2N'(]85L"FW**!Y*2!V>1/(zv)=B!P-R(zv)R`. I<VHJ,"A .6[7#' C!2 `
M90;(zv)( # !/#K%I E!BXK(zv)&\(zv)\"A(zv)*2#E+[P]'N%E+">F-3 H,;XX%< H((zv)#(zv)
M-O8?(zv)&0>$Z,H,0!0)V8X/2$Y.* L*BD<=!_0<B+V4U)O+D$&8 K %7!2!9 O
M-T3W!1 GX"6 0Q6!/](zv)P<#IP)D8LJR+V3TLQ/F)ECF<+(zv)2,%/Z!S=6P%0/XZ
M)%$'0!6P+S<&D!:(zv)!!!T:6<W<&0L4R/&-2!T_F(zv)H$2,%1'M%*CHR+S<C4/DK
ME5!A2& L5SIP0&-,X5U!MRE*^2;1.2%T-Z-K-F%)>$;!*#C +$ G*HXG0=$E
M%34(zv)/B P-2#[!;%0A#]0_TA;20]#,D6BV2. ;F0C(zv)!6(zv)=$Q91>#H06YY(X(M
M1> P8060>4\P<GDZ<#[P-2 D4##/)J FT1^ ..)B>0,(zv)%F#/($ =P2FU50I7
M:".15;+\9&]5"E2_)K-9E$\Q-W"?*"0\G%VK1L$^\"Y!`D#_!< `<"A(zv)6 E9
M`E/-7A(zv)GPO\H,4;0,N4T66.>5<15P6(2`RN;0&,(zv)*R G.B?W:7$P86ER7"(zv)P
M:7%AD4RD_R.*.G ORTX:2=Q%16(20U#/;2TFT35!($%E:EQ0!T#]*# Y3Z H
M0EJ_9UXL459 O0? >%:(zv)6-5M' GP9&TK_58B0PD`%;!TDDKY=?%UX$]&`54*
M1L$C(zv)D5X! !T_RQ(4[Y=+VW?;N8CBGJ(=2__3[LORU//5-U9;UI_57]6(zv)O-I
M+VHT*BY0XE(zv)/61);'_]<+X.O7D]?7V!O4&%AGV*E/CQ1PF.><\-JU9-2)R[V
M)S4(zv)E+\NE<)C7V1O97__9H]GGVBO:;]JQIY(0?,<9?^8"';2:X]LGWS_;K]O
MSW#?_X8/FU]T#X /=B]W/ZO=K C_K )0<#)#*\<]MQQT)4 5$'QI:PM(zv)*& G
M<C5 `,!Z_RFU'K"%4![ "0`?H0M(zv))O;W(K$>L"-[.AQZ)'9 4'BP_Q7 /0`C
M(zv)BQ?,2]$?T6$MX3?M_M.%JP(''(zv)H8%8&\ !P/QWPLKX]8C4S(&05<"!Z_QX0
M`' 6D#?#OAJST1^ 3S#_'_ U0 JPIT&/42 C'H W< ^V*[YT*YM0T"YT;7!_
M4K&WB3IP.C).%CYW'W%ZW1X(zv)82?(zv)FH_*W5 5P#YE^<OB($L&\)!,#& #( #
M6P,03S Z(M >X&N^X7(*0 > ;!W <BYC>I?-X0% S9=H`D!P.B;0^G?1$"[/
M.!K0`4#/V!*BF',Q-[X9%%0Q-M-*\&QI,S;/\0-(zv)M\ C\/0(zv)+=824#UB'I I
M1,%0_Q40/.(?T-83'';5I,_S"S&#U:0"`&DM,30T`4!QU3 Q.# !0 S0VB-B
M[4- 9+8(zv)#))B$Z#+X020!0?P=00(zv)6U--5%!GSH($D![P<T +(zv)+? <_1Y<\^1
M71QUVU('D,SS?F[.<-NFVB XH"!!'3$QD#DY." !T#HRTS83VU#,T&UUVY=$
M14R84$A)09&XXF)U) -^3'I!WF?68CM0*9 [DG0IVY=45 G15(zv)B0=SOX4U%,
MV"_9.M4T"[8<(zv)_L<(K=R<(P(zv)(* <:Q^ -V'X:F%K%I",H+I0*1 5L/\?\"B!
M!4 68"BPM$$(zv)`3=A_\[1LE =4(zv))(zv)*B >L+8KM\#_`Z 5$"%"-%$BL$^0YC(zv)X
MH/D'P'9IM\#MXHR(zv)( ' L?\(8#IP[ &%0<$Q!&"FT(R1_Q[03" <=/)!YD<>
M#Q\2'K ?Z^03X(R0! `(zv)\" _/_\<= 9(zv)`R#LHQTQ3S$>X"H(zv)WQWP*\$!D/E(zv)
M\8)J\!'LA?LT4?C4<Q9(zv)[8*R,2" Y$7W"K!/(zv)0D`=D^ !L!6&%+"_ZI$.G"%
MH3=BA6'ZI!5P*('_`Z U0/61\=#N9NM6/(0*P/9U.*!%07 XH/' )T$?,?<A
M0(zv)&:R?1$1?$=\ > 3S#_/( Z<!\0W5 >H>RC'X/SP-N%42>00PEP3"!E*Y4H
M\>\>D+[R*C48$&W.(%9 SY"YPT$O8_=1W&"7$"[^M/]/,*;1(,'Z\!WA^6'[
M\C*Q_]_ [E >X%"(zv)(/ <U2!1'M#_'$ W<#IS3S =P#1!.G+5T&_L(zv)1E .G#5
ML788P"AP:__?(zv)//2'K#XXX]Q!.$=(zv)*^%OF8(zv)X#MP^?(=0/6 =1/(zv)[QZS,0#R
MT;;Q9QZ P\)/,/\XH-MPIP#5,/AE*2+#(-4POYUA`Q,BY1U !K(AY5:,D,\J
M(-70P4#6P"!"P" ;$?\(zv)8![ `M*%4>W2[ $=0!\`_QVP\,K^M.NP[?$X\NRQ
M(E7?CU+KL/_2[9 AY57Y8?EA__(4Z[ 0X?EP]\8$208A[H3?%*,-LNNP#N'Y
M<&3U\M_!WT5P[(zv)`^X.;P.*!5/W#QTMU/,7KM0/'(zv)ZN512M!8D'PR+(zv)2(zv)W\#Z
M\$63([,QGR:(zv)$$ \80ID)Y-B:4#(zv)_4JA:2(zv)!`V/^X_;TR?2R8/L"T3B(zv)5++2
MIM+)L+\!_K0O$J+[(zv)$\1\"!A.* (zv)2O\+TNO%P5!8D/_0U3!^4/?&_SC XB#1
M(zv)#IQCO3V$#R W\'_[7&G,?BS--'5L31!^F%!P?QT:CB(zv)-W$YD>VR'$'QT/YA
MZL?R,"!S)E,U0/7PZD!_]\8=/QY/.,2ST?(4.L)L_SIP,$'V$.[1P6 ^0,%(zv)
MHB#[ZOJ?,&HO,^KKW"/$ONLV"GW%4 `[\ ````,`$! ``````P`1$ `````#
M`( 0_____T `!S#(zv)<^48FR&]`4 `"##(zv)<^48FR&]`0L`'X (( 8``````, `
M``````!&``````.%`````````P`C(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````4H4`
M`/ .```>`"2 "" &``````# ````````1(zv)````!4A0```0````0````X+C `
M`P`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````84````````+`"Z "" &``````#
M````````1(zv)`````.A0````````,`+X (( 8``````, ```````!&`````!"%
M`````````P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$84````````#`#. "" &
M``````# ````````1(zv)`````8A0```````!X`0X (( 8``````, ```````!&
M`````#:%```!`````0`````````>`$2 "" &``````# ````````1(zv)`````W
MA0```0````$`````````'(zv)!%(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$`
H```!`````````!X`/0`!````!0```%)%.B ``````P`--/TW```[584`
`
end

UNC aktualniho pocitace

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 15.1.1998 11:22:14

Dekuji Radku, funguje.

[...]

[*] V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1998 12:05:05

Funkce Printer v unite Printers vraci globalni objekt a myslim ze ho
pouziva i metoda Print z TForm. Staci tuto zmenu provest na tomto
objektu, nebo pouzit standardni dialog TPrintDialog, ktery taktez
pracuje s timto globalnim objektem.

Vita

metoda Print - na kterou tiskarnu vytiskne?

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 15.1.1998 12:09:33

Ahoj a dekuji.

PrinterIndex funguje.
PrinterSetupDialog taky funguje.

V obou pripadech jde vytisknout pouze na nadefinovane tiskarny na dane masine.

Da se nejak vytisknout na nenadafinovane tiskarne, od ktere je znama UNC (napr. \\DEVELOP\Printer2)

Jiri Soudny
jsoudny(zv)comp(tec)cz

----------

[...]

[*] Pavel Kr�l <kral(zv)afx(tec)cz> - 15.1.1998 12:10:48

----------
> [...]
> FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32.DLL'));
> a ty zpusobily, ze program uz nezabira v pameti 1,68MB, ale jen 182 kB. To je

DIKY, DIKY, DIKY !!!

Pavel Kral
Jesenik

ALTER TABLE - SQL

[*] Homola Peter <PeterH(zv)zv.spas.sk> - 15.1.1998 12:18:55

Ahoj delfisti.

Neviete niekto ako je to v D3 (BDE 4.51) s podporou SQL prikazu ALTER
TABLE ...
Potrebujem sa v databaze trocha "pohrat" s fieldami a pomocou tohoto
prikazu by mi to celkom bodlo. Takze diky za kazdu radu.

**********************
HOMOLA Peter, informatik pre EO OZ Zvolen
Slovensk� poistovna a.s., Zvolen
N�m.SNP 98/2 960 47
* 0855/320 140 kl.162
fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73
* mailto:PeterH(zv)zv.spas.sk
**********************

metoda Print - na kterou tiskarnu vytiskne?

[*] Jiri Soudny <jsoudny(zv)comp(tec)cz> - 15.1.1998 12:26:11

[...]

Omlouvam se - pokud dojde podruhe. Mam jakysi problem.
----------

[...]

Porusena tabulka Paradoxu

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 15.1.1998 13:00:56

Zdravim vas,

stalo se mi, ze se mi porusila tabulka paradoxu. V Database Desktop
to pise hlasku

Corrupt file - other than header.

Nemate nekdo nejaky programek, ktery dokaze opravovat porusene
databazove soubory nebo neco co mi muze pomoci.

Dekuji predem

_____ T-Mapy spol. s r.o. Phone: +420 49 5513335
|_ _| Ing.Tomas Krecmer Fax: +420 49 5513371
|_| 500 02 Hradec Kralove

Service

[*] Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk> - 15.1.1998 13:10:08

> Service v Delphi jdou psat bez problemu

Mohol by si prosim napisat nejaky postup. Co treba spravit, aby sa aplikacia napisana v Delphi spravala ako Service?

Rene Stevanka

System Administrator VpS GS ASR

Aplikace bez TForm

[*] Hrb�� David - 15.1.1998 13:41:25

Na DSP jsem si kdysi stahl ukazkovy program, jak udelat takovyto
malyprogramek. Zdrojak ma 3.5kB a po kompilaci ma 30kB.

David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Rene Stevanka <wizard(zv)army.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1998 6:13
P�edm�t: RE: Aplikace bez TForm

>Snad SERVICE
>
>Rene Stevanka
>
>System Administrator VpS GS ASR

Seriove cislo disku

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 15.1.1998 13:54:40

Zdravim priznivce Delphi.

Nenasla by se najaka dobra duse, ktera nekdy resila "nizkourovnovy" pristup k disku (samozrejme ze v Delphi a pod OS Win'95, Win NT). Mohla by mi tato duse poslat nejaky zdrojak (v horsim pripade odkaz na zdrojak), ktery ukazuje, jak napr. zjistit seriove cislo disku, umi zjistit pocet stop, delku sektoru apod.? Jestli se nekdo najde, tak mu jiz nyni moc dekuji.

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

Aplikace bez TForm

[*] Hrb�� David - 15.1.1998 13:56:50

[P��loha v souboru: Deskpop.dpr]

Moc se omlouvam, napsal jsem mail a zapomel jsem pridat zdrojak.
Sorry, David.

Pouziti sipek v TEdit objektech

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 15.1.1998 14:55:25

Chci se pohybovat po DBEdit objektech pomoci sipek dolu a nahoru a Enter.
Odvodil jsem svuj objekt, kde jsem prepsal zpravu CN_KEYDOWN a CN_KEYUP
(...case Message.CharCode of
VK_RETURN: Message.CharCode := VK_TAB;
VK_DOWN: Message.CharCode := VK_TAB;
end; inherited;...) funguje to, ale jak prepsat VK_UP aby simulovala klasicke Shift+Tab (pohyb zpet), jak zachytit stisknutou klavesu Shift v teto zprave ?
Nebo jak na to jinak (OnKeyPress nezachyti sipku nahoru, protoze neni ASCII, kde by se dalo pouzit SelectNext)
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

DOSovske nazvy souboru

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 15.1.1998 15:13:44

Ahoj delfini,

Poradite mi nekdo, jak ziskat z kompletni cesty s dlouhymi nazvy
cestu tak, jak ji vidi DOS (s tildami "~") ?
Tusim, ze existuje nejaka API funkce, ale nedari se mi ji najit.

Diky za hinty

+----------------------------------+
[...]

[*] Cash Reform s.r.o. <info(zv)cashreform(tec)cz> - 15.1.1998 17:03:06

At 09:34 15.1.1998 +0100, you wrote:
>Pak tam asi patricnou knihovnu ktera je potreba k tve konkretni OCX
>nemas. Ja jsem sve OCX na takovem pocitaci bez Delphi registroval pomoci
>regsvr32.exe bez problemu.

Mno, jiz jsem sam zjistil, jak se na vlka musi.
Ono se totiz u Internetovych OCX z Delphi musi nejdrive zaregistrovat
jedno DLL a teprve potom je to OK.
Tak hloupej, abych registroval neco, co nemam jeste nejsem :))

Karel Hudan

Registrace OCX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1998 17:18:08

> Jak se registruji internetove komponenty OCX na pocitaci, kde neni Delphi.
> Zkousel jsem 'RegSvr32', ale ten mi haze hlasky, ze nemuze nacist patricnou
> knihovnu.

No tak tam tu knihovnu musis take nakopirovat. Precti si muj prispevek,
ktery jsem vcera poslal, hodi se i pro tebe.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Pouziti sipek v TEdit objektech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1998 19:07:18

Jiri Szopa wrote:

> [...]
> Nebo jak na to jinak (OnKeyPress nezachyti sipku nahoru, protoze neni ASCII, kde by se dalo pouzit SelectNext)

Ja jsem na to sel takhle (priklad), na Form1 je nutne nastavit KeyPreview na True !

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if ActiveControl is TDBEdit then
case Key of
VK_DOWN, VK_RETURN:
begin
SelectNext(ActiveControl, True, True);
Key := 0;
end;
VK_UP:
begin
SelectNext(ActiveControl, False, True);
Key := 0;

procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key = #13 then Key := #0;
end;

Na formulari nesmi byt ale zadny button ktery ma Default = True,
coz prilis nevadi pri jiz takhle nestandartnim pouziti klavesy Enter.

Petr Vones, amatersky programator

Seriove cislo disku

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 15.1.1998 19:45:51

SerialNum : pdword;
a, b : dword;
Buffer : array [0..255] of char;
begin
if GetVolumeInformation('c:\', Buffer, SizeOf(Buffer), SerialNum, a, b,
nil, 0) then
Label1.Caption := IntToStr(SerialNum^);
end;

Registrace OCX

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 15.1.1998 19:47:13

> Mno, jiz jsem sam zjistil, jak se na vlka musi.
> Ono se totiz u Internetovych OCX z Delphi musi nejdrive zaregistrovat
> jedno DLL a teprve potom je to OK.
> Tak hloupej, abych registroval neco, co nemam jeste nejsem :))

Mno, tak ze by jsi nam prozradil, jak se to DLL-ko jmenuje?

Zapisy ve Start menu

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 15.1.1998 19:51:04

> Nevite nekdo jak provest zapis do start menu Win95/NT ?

with DDEClientConv1 do
begin
SetLink( 'PROGMAN', 'PROGMAN' );
ExecuteMacro( '[CreateGroup(Qwerty)]', False );
ExecuteMacro( '[ShowGroup(Qwerty,1)]', False );
ExecuteMacro( '[AddItem(c:\command.com,"QWERTY",c:\)]', False );
CloseLink
Treba takhle.
Tom

Jeste jednou k "mrkani"

[*] binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz - 15.1.1998 20:24:44

Pred casem zde probehla diskuze na tema, jal zajistit aby
nase vystupy vyvedene na canvasu pri prekreslovani nemrkaly.
Objevily se tu uzitecne postupy, ktere zrejme pomohly vyresit
problem, ktery diskuzi inicioval. Presto tu (myslim) nebylo vyjasneno
proc k mrknuti - prekresleni canvasu pozadim vetsinou nevitane barvy-
pred zavolanim metody paint objeku vlastne dochazi.

Kdyz jsem nyni lovil posledni "posledni" chybu v mem poslednim
produktu, zjistil jsem ze chyba se mi objevovala jen nekdy z toho
duvodu, ze se jinak chova prekresleni pri volani invalidate a jinak
kdyz ke stejnemu ucelu pouziju Invalidaterect. V prvem pripade
dochazelo k popsanemu mrkani (nikoli barvou pozadi komponenty, ale
barvou pozadi canvasu formulare (ma to nejakou logiku? muze to byt k
necemu dobre?) v druhem pripade to je bez mrkani tak jak sem si
predstavoval.

Nemam nyni cas to overit a vyzkouset jeste v dalsich situacich kde
jsem musel dosud strpet mrkani, ale zda se mi, ze by vymena volani
invaildate za volani incalidaterect na kreslenou plochu mohla vest k
cili
Omlouvam se, ze tu dlouze pisu o starem tematu, ale mozna muze byt
toto pozorovani pro nekoho uzitecne.
]Zdravi Jiri Binder

DOSovske nazvy souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1998 20:53:27

Martin Dupal wrote:

> Ahoj delfini,
>
> Poradite mi nekdo, jak ziskat z kompletni cesty s dlouhymi nazvy
> cestu tak, jak ji vidi DOS (s tildami "~") ?
> Tusim, ze existuje nejaka API funkce, ale nedari se mi ji najit.

Pouzij API funkci GetShortPathName.

Petr Vones, amatersky programator.

Registrace OCX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.1998 02:46:34

> Mno, tak ze by jsi nam prozradil, jak se to DLL-ko jmenuje?

Jmenuje se NMOCOD.DLL - kdybys cetl prispevky ode me, tak ses to
dovedel uz predevcirem...

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Oprava porusenych DB souboru

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)geocities(tec)com> - 16.1.1998 07:33:33

U nas pouzivame programy tohoto autora: Ing. Tom� Mazurek
Fr. L�ska 10
Ostrava-Jih, B�lsk� les
700 30
�esk� republika

Moment�ln� je mo�no platit pouze po�tovn�mi pouk�zkami.

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

ale myslim si, ze by to slo urcite udelat i jinak.

Hrozne mne ale zajima pricina vzniku. Podle jednech za to
muze metoda Post, podle jinych samotne BDE. V jake
verzi se to stalo?

Aplikace bez TForm

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.1.1998 07:58:51

Petr Slovak wrote:

> [...]
> FreeLibrary(GetModuleHandle('OLEAUT32.DLL'));
> a ty zpusobily, ze program uz nezabira v pameti 1,68MB, ale jen 182

Bacha na to. Jen jsem to zkusil - spustil jsem a ukoncil program - a
pri jeho ukoncovani mi spadnul na Runtime error 216 (chyba v
resourcech). (D3)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Paradox - Tutility

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 16.1.1998 08:13:50

Dobry den,

Vytvoril jsem programy ke kontrole a obnove poskozenych tabulek typu
Paradox. Viz priloha.

Pro p. Tomase Krecmera:

Pokud Vam staci opravit jen onu zminovanou tabulku, muzete mi ji
pripadne zapakovanou poslat. Pokusim se ji opravit...

Ostrava 22.7.1997

Dobr� den, zdrav� V�s Tom� Mazurek.

Nab�z�m V�m k posouzen� a p��padn� objedn�vce aplikaci Struct16 a Struct-
32. Slou�� ke zji�t�n� a tisku struktur tabulek podprovan�ch BDE. Aplikace by-
ly testov�ny na tabulk�ch typu Paradox, DBase, InterBase a Oracle.

Aplikace jsou schopny zjistit ve�ker� dostupn� informace o datab�zov� st-
ruktu�e. U tabulek typu Paradox se jedn� zejm�na o polo�ky, validace, indexy,
referen�n� integritu, hesla a souvisej�c� soubory. Podobn� je to i u tabulek
typu DBase. U SQL dabab�z� je mo�n� z�skat i informace o vlo�en�ch procedur�ch.
Ve�ker� tyto informace je pak samoz�ejm� mo�no tisknout.

U tabulek typu Paradox je aplikace schopna pracovat i se star��mi form�-
ty (Paradox for DOS).

Mysl�m si, �e takov�to aplikace je vhodnou pom�ckou pro dokumentaci jed-
notliv�ch program�. Sou��st� Delphi 2.0 a 3.0 je sice Database Explorer, kter�
mj. poskytuje podobn� informace, le� nelze z n�j tisknout a nav�c funguje �pat-
n� u paradoxovsk�ch validac�.

P�tral jsem po Internetu, nalezl jsem r�zn� programy a utility, le� nic
mi z r�zn�ch d�vod� nevyhovovalo. A tak jsem se rozhodl napsat vlast� aplika-
ci, kterou se nyn� sna��m laskavost� firmy BORLAND CZ/SK nab�dnout �ir�� ve�ej-
nosti.

Verze, uvoln�n� pro sta�en� na V� po��ta�, m�j� jist� omezen�. Neumo��u-
je tisk datab�zov� struktury. Tyto verze jsou d�le voln� �i�iteln�.

UPOZORN�N�:
-----------
Aplikace samoz�ejm� p�edpokl�d� instalaci BDE (Borland Database Engine),
tj. IDAPI na Va�em po��ta�i. Programy byly testov�ny na nejnov�j��ch verz�ch
BDE, tj. BDE16 verze 2.52 a BDE32 4.0.

Tyto verze je mo�no zdarma z�skat na http:\\www.borland.com. Cenov� nab�dka:
---------------

Struct16 - 160 K�
Struct32 - 320 K�
Ob� verze - 440 K�

Pozn. Pro p��padn� z�jemce je mo�no zaslat i zdrojov� k�d v Delphi 1.02 a
3.0.

Vzor objedn�vky je ulo�en v souboru OBJED.DOC.

P��padn� vypln�n� objedn�vky spolu s dokladem o zaplacen� zas�lejte, pro-
s�m na adresu:

[...]

P��padn� p�ipom�nky, dotazy �i podn�ty je mo�no zas�lat i elektronickou
po�tou na adresu:

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz

S pozdravem

DOSovske nazvy souboru

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 16.1.1998 08:28:23

function GetShortDOSName(sLongName: string):string;
var sShortName: string;
nShortNameLen: integer;
begin
SetLength(sShortName,MAX PATH);
nShortNameLen:=GetShortPathName(
PChar(sLongName),PChar(sShortName),MAX PATH-1);
SetLength(sShortName,nShortNameLen);
Result:=sShortName;
end;{GetShortDOSName}

----------
Od: Martin Dupal
Odesl�no: 15. ledna 1998 15:13
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: DOSovske nazvy souboru

[...]

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 16.1.1998 09:30:56

> Hrozne mne ale zajima pricina vzniku. Podle jednech za to
> muze metoda Post, podle jinych samotne BDE. V jake
> verzi se to stalo?

Pouzivam verzi BDE 4.0 a Delphi 3.0.

_____ T-Mapy spol. s r.o. Phone: +420 49 5513335
|_ _| Ing.Tomas Krecmer Fax: +420 49 5513371
|_| 500 02 Hradec Kralove

DBF a Indexove soubory

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 16.1.1998 10:35:14

Mam databazovy soubor ve formatu DBF a k nemu indexovy soubor CDX. Tuto
databazi potrebuji otevrit v me aplikaci bez jakekoliv predupravy v jine
aplikaci. Problem je v tom ze, kdyz se ji pokusim otevrit bez pouziti
indexoveho souboru CDX tak hlasi chybu ze nemuze nalezt indexovy soubor MDX.
Za pouziti indexoveho souboru CDX hlasi chybu spatneho formatu indexoveho
souboru. Takze zbyla jeste jedna moznost, vytvorit indexovy soubor formatu
MDX, ale ten nejde vytvorit dokud tu databazi neotevru a otevrit mi zase
nejde bez indexoveho souboru.
Pri vizualnim navrhu jde tabulka otevrit bez indexoveho souboru, ale chyby
nastanou a� p�i spu�t�n�.
Jak tedy otevrit takovou databazi ?

Diky moc
Vita

Seriove cislo disku

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 16.1.1998 10:51:48

> Nenasla by se najaka dobra duse, ktera nekdy resila "nizkourovnovy" pristup k disku (samozrejme ze v Delphi a pod OS Win'95, Win NT). Mohla by mi tato duse poslat nejaky zdrojak (v horsim pripade od> ove cislo disku, umi zjistit pocet stop, delku sekt

oru apod.? Jestli se nekdo najde, tak mu jiz nyni moc dekuji.

Vyhrabal jsem nekde tuto procedurku na zjisteni serioveho cisla disku:

Procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
[...]

Zkus blize prozkoumat v helpu prikaz GetVolumeInformation, treba z nej pujdou
vymacknout i dalsi informace, ktere te zajimaji.

[...]

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 16.1.1998 11:32:02

> Na DSP jsem si kdysi stahl ukazkovy program, jak udelat takovyto
> malyprogramek. Zdrojak ma 3.5kB a po kompilaci ma 30kB.

Vyzkousel jsem ho a mas sice pravdu, ale je zde porad ten problem, ze po
spusteni zabira v pameti vice nez 1,5 MB. Bylo by do nej potreba vlozit ty dva
radky, ktere uvolni z pameti zbytecne DLL knihovny tykajici se OLE. Zkusil jsem
to a funguje - v pameti zabira jen 68kB.
Ale jak uz tady taky bylo receno, pri vyhazovani tech dvou DLL knihoven si
musim byt opravdu jisty, ze je nekde nepouzivam, aby nedoslo ke kolapsu.

[...]

WinNT SERVICE

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 16.1.1998 12:17:27

Hi all,
necetl jsem to, ale nejake informace by meli byt v
http://www.delphi3.com/highoct/ntsvc.zip.

-j-

Porusena tabulka Paradoxu

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.1998 12:23:42

Ahoj,

Tomas Krecmer wrote:

> [...]
>
> Nemate nekdo nejaky programek, ktery dokaze opravovat porusene
> databazove soubory nebo neco co mi muze pomoci.

Pomohlo nechat jen soubor *.db (*.mb) a ostatni vymazat a pak znovy
nadefinovat indexy a kontroly rozsahu apod.
Zdravi Ondra

Win NTW SP 3 a fonty

[*] Vaclav Kolar <vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz> - 16.1.1998 12:34:15

Dobre odpoledne,

po nainstalovani Service Packu 3 do Win NTW 4.0 Eng SP1 mam problem s
ceskymi fonty v Delphi. Napr. font Courier New CE prestal psat cesky a kdyz
si zobrazim seznam fontu pro editor Delphi, objevi se v seznamu dvakrat.
Pritom ale ve slozce fonts ve Windows je font Courier New. Co se s tim da
delat?

Diky.

Vaclav Kolar
mailto:vaclavkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Aplikace bez TForm

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 16.1.1998 12:42:59

> [...]
si
>musim byt opravdu jisty, ze je nekde nepouzivam, aby nedoslo ke

Jsi si jisty, ze si muzes byt nekdy jisty? Pokud se vyvola nejaka
neobslouzena vyjimka,
je vyvolano chybove okno fci ze SysUtils a ta vola FmtStr a ta vola
FormatBuf a ten obsahuje potencialni mozne volani cca dvou fci
obsazenych v OLEAUT32.

TNotebook

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.1.1998 13:23:10

Narazil jsem na jeden takovy zajimavy problem. Potrebuju na formulari
pouzit vicestrankovou komponentu na jejichz strankach chci vytvaret
dynamicky dalsi komponenty. Nechci pouzivat TPageControl protoze tam
nechci mit ty usi a i kdyz nastavim v TTabsheet TabVisible:=false tak
porad je tam zbytek 3D. Proto chci pouzit TNotebook z palety Win 3.1 ale
u neho zase nevim jak zjistit pri dynamickem vytvareni komponent co
dosadit u komponenty do DynamickaKomponenta.Parent. Zatim jsem to obesel
tim ze za DynamickaKomponenta.Parent dosazuji Parent komponenty, ktera
byla na prislusne strane notebooku vytvorena v dobe navrhu, ale je to
takove divne a navic ne vzdy budu mit na prislusne strance takovou
komponentu.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Service

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.1.1998 13:31:35

Ano jiste ale vite nekdo jak se pise Service s oknem ???????? Tak abych mohl
pouzit vyhod Delphi a ne vytvaret okno pres CreateWindow ?????????????????

Dik
McLEI

ALTER TABLE - SQL

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 14:12:32 -0700

BDE podporuje ALTER TABLE u vsech SQL databazi, pro ktere mas
nainstalovane linky. Trochu horsi je to s pseudodatabazemi
jako je FoxPro, DBASE, Paradox aj., ale tam si s tabulkami
muzes pohrat v Database Desktopu.

[...]

Slovenska poistovna a.s., Zvolen
Nam.SNP 98/2 960 47
* 0855/320 140 kl.162
fax: 0855/224 50 fax.server: 0855/222 73
* mailto:PeterH(zv)zv.spas.sk
**********************

ALTER TABLE - SQL

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 14:18:40 -0700

Zalezi na tom s kterym driverem to pouzijes - pokud se jedna o
Oracle,MSSql,Interbase nebo jinej SQL server ,chova se BDE transparentne a
posila SQL rovnou do serveru a tudiz se musis podivat do SQL helpu k tomu
kteremu serveru. Pokud se jedna o tabulky Paradox/dBase nemusis pouzit SQL ale
muzes si pohrat primo s TTable.FieldsDefs.

Radek Voltr
[...]

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 14:18:34 -0700

Hi!

Pomoci funkci WNetAddConnection('\\xxxx\xxx',nil,'LPT2'); si muzes tu tiskarnu
pripojit ,ale problem bude pravdepodobne v tom ze nebudes mit na masine driver -
ale napr WinNT4 umej tiskarnu nazdilet a W95 si pak umej stahnout a nainstalovat
driver.

Radek Voltr
voltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz

[...]

<<Soubor: TXT1.TXT>> <<Soubor: TXT1.TXT>>

Service

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - an 1998 14:18:37 -0700

Na www.delphi3.com je ke stazeni SAMPLE a nejakej unit pro delani servicu v
D2/3. A funguje to.

Radek Voltr
voltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz

Od: Tomas Holan [SMTP:HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 15. ledna 1998 18:46
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Seriove cislo disku

[...]

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 19.1.1998 07:31:44

AFAIK ALTER TABLE funguje na Paradoxu (uz v Delphi 1).

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>
> [...]

>prikazu by mi to celkom bodlo. Takze diky za kazdu radu.
>
>**********************
>HOMOLA Peter, informatik pre EO OZ Zvolen

Zadavanie language driveru v Paradoxe.

[*] Homola Peter <PeterH(zv)zv.spas.sk> - 19.1.1998 07:56:18

Ahoj delphisti.

Nevie niekto ako by sa dalo "runtime " v D3 zadavat LD paradoxovskej
tabulky ( napr. BDE API )? Osobne by som to potreboval menit uz v
existujucej tabulke, ale nevadi ak by to niekto vedel zadavat iba pri
CreateTable (konkretne LD character set 'czechw').

? Treba v paradox tabulke na fyzicke vymazanie robit PACK tabulky (ako
vo FoxPro) alebo sa tieto zaznamy hned fyzicky zmazu po DELETE zaznamu ?

Diky za kazdu radu.

[...]

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 19.1.1998 08:27:44

Ahoj,
takhle jsem to delal taky az do ted, ale neprislo mi to dvakrat
elegantni, nicmene uz mam reseni:

je treba zapomenout na triggery, generovani primarnich klicu vlozit do
ulozene procedury a tu pak v metode BeforePost prislusneho datasetu
zavolat.

Sice je to vic na klientovi, nez by se mi libilo, ale funguje to.