prepisovani systemovych DLL

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.10.1998 22:46:17

> Mam problem a dotaz. Pisu specificky instalacni program. Mnoho veci jsem uz
> vystudoval nebo
> nekde opsal, nicmene stale nevim, jak korektne vymenovat sdilena a v dobe
> instalace otevrena systemova DLLka pod WindowsNT/9x. Konkretne napr
> \SYSTEM\OLEAUT32.DLL. Potreboval bych poradit
> jak je spravne odregistrovat, vyjmout, dat novejsi verzi. Jde mi hlavne o
> tu odregistraci, registrovat jakz takz uz umim.

Doporucuji MSDN (Microsoft Developer Network)...

Ted jde o to, jestli se ta DLL soucasne pouziva nebo ne. Windows NT
umi vymenit DLL za chodu primo v pameti, je na to primo API funkce,
Windows 95 ne, tam se musi nahodit jinam pod jinym nazvem, potom
restartovat pocitac a pred nabehnutim prejmenovat - to dela Windows
sam na zaklade pozadavku. Co se tyka registrace a odregistrace - to
se dela v registru, resp. pomoci Windows API funkci. Kazda DLL ma
pocet pouziti (pocet programu, ktere ji pouzivaji), OLE (ActiveX
a spol.) maji jeste specialni registraci (rucne napr. pomoci
regsvr32). Navic jsou definovane tzv. CORE knihovny, ktere se vubec
nesmi odinstalovavat... je toho dost a mnohdy to neni tak jednoduche,
o cemz svedci rada problemu pod Windows, ktere zapricini spatne
instalacni programy, ruzne vymeny DLL za starsi verze, DLL v jinem
jazyku apod.

Mimochodem - OLEAUT32.DLL zrovna patri do CORE knihoven, ktere
nemas co odinstalovavat !!! Maximalne vymenit za novejsi...
Ja si ted z hlavy ty funkce na vymenu za chodu nepamatuji, ale
muzu se samozrejme podivat do MSDN, budes-li mit zajem, i kdyz
jsem to sem uz myslim psal...

MS SQL Server 7 & TDateEdit z RXLib

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.10.1998 22:46:17

> 22. cervence 1998 : protoze se tu v debatach casto vyskytuje kombinace Delphi+MS SQL,
> mam pro vas cerstvou zpravu od naseho dobreho znameho Jirky Buriana: Pokud nekdo napise na
> softmail nebo zavola na info linku MS 02/ 71764575 a rekne si o CD SQL Server 7, pak ho
> dostane zadarmo, a nebude platit ani postovne.
>
> Chci se zeptat, jestli to nekdo zkousel tam mailovat ?
> Psal jsem tam, abych se zeptal co a jak ale nikdo se
> mi neozval. Nez tam budu telefonovat, chci se zeptat
> Vas...

Jo, ja jsem tam tenkrat take zkousel mailovat - softmail je
stara znama slibotechna. Kdyz jim zavolas telefonem, tak jeste
jsou schopni neco udelat a jsou velmi ochotni, ale co se tyka
Internetu, tak na ten si asi jeste nestacili zvyknout a neumi
jeho prostrednictvim komunikovat... Me softmail dluzi hodne
ruznych cedecek, ktere treba slibovali na vyzadani pro
cleny Sitebuilder Level 2, take ten MS SQL 7 beta apod.
Opravdu zkus telefon, ten funguje. Na mail oni <cenzored>.

Linux

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 14.10.1998 03:43:29

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz Fri, Nov 13, 1998 at 03:46:00PM +0100 pise:
> [...]
> prodavaji, ale vetsina z nich tyto distribuce ve stejne podobe uvolnuje
> na internetu a pak to prodava na CD kdekdo a kazdy s rychlim pristupem
> si to muze stahnout pres ftp. Jednou z mala vyjimek je treba redhat,
> ktery prodava spolu s redhatem volmym jeste komercni Xserver, ale ten
> neni treba. Dalsim rozdilem je dostupnost komercni podpory (mailem) ale
> to taky neni potreba, protoze cesky list o Linuxu poradi s kazdym
> problemem zadarmo....
> V cechach bych doporucil Redhat 5.1 s ceskym rozsirenim, ktery prodava
> ComputerPress. Stoji to i s utlou knizkou asi 120kc.....

podrobnosti o tomto hledejte na www.linux(tec)cz, tam je to dost jasne
vysvetleno.

milan sorm

Milan Sorm (aka John Popelnik) telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F 83 A7 97 29 73 F7 17 63

Instalacia komponentu ...

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.10.1998 08:37:42

Hric Jan wrote:

> Vedel By mi niekto poradit ako (presne krok za krokom) mam
> nainstalovat komponentu tak , aby sa objavila na palete v ponuke
> a ktore programy k tomu potrebujem ( kolko a s akou koncovkou).
> Pretoze som sa o to pokusal , ale sa mi to nepodarilo .

Zapomnel jsi uvest verzi Delphi. Jinak casto byvaji u komponent
uvedene navody, a kdyz si prectes manual, najdes to tam take.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Existuje viewer?

Jirka Mikan wrote:

> prosim vas, potrebuju v D4 prohlizet (JEN prohlizet)
> textovy file. Jaxe toho dopracuju. Je nejaka komponenta
> nebo se da nejak spustit externi program (jaky teda a jak?)

Memo.ReadOnly:=true

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Tabulka FoxPro

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 14.10.1998 14:51:40

S CDX indexami (a FoxPro tabulkami) vie pracovat aj DAO 3.5. DAO obsahuje
tieto ISAM drivery pre Fox-ku:

FoxPro 2.0
FoxPro 2.5
FoxPro 2.6
FoxPro 3.0
FoxPro DBC

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Od: Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk>

>jasne, sorry

>tato vec mi nie je jasna - aky suvis ma importovanie cez TBatchMove s
naslednym
>opravovanim ID 1 na 2
>mrzi ma to - tvoj program som nevidel, mohol by si to trochu osvetlit?
;-)

>--
>Maj sa,
>R.

Tabulka z diskety(source) muze mit stejny ID jako tabulka v pocitaci(dest).
A ja musim zajistit jedinecnost pole ID tabulky v pocitaci. Jeste bych mohl
dodat ze mportovana tabulka je slave tabulky master (1/nekonecno), ale to
asi neni dulezity.
priklad:
TBatchMove.Mappings := 'jmeno=jmeno' atd;
TBatchMove.Execute;
a ted 'Update DestTable set ID=NewID where ID is null'

Predem dekuji za pripadne navrhy k reseni. Vlada

Linux

[*] Ales Bukovsky <elidisp(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.1998 13:36:56

Martin Dupal wrote:

> Nezn�te n�kdo n�hodou ofici�ln�ho distributora LINUXU v �R.
> Jsem vd��n� za jakoukoli informaci.

AsP (Brno): http://www.asp-brno(tec)cz
IPEX (Ceske Budejovice): http://www.ipex(tec)cz
-Ales-

SetRange a zmena indexu

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 15.10.1998 13:39:25

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Jurenka <honza(zv)way(tec)cz>>Zdravim,

> [...]
>ze je to, jako bych do pascalovskeho programu nacpal zbytecne mnozstvi
>UNIT. - !!To cele je jen moje domenka.!!

TQuery a TTable jsou v jedne unite DBTables.dcu, zde snad aplikace na objemu
nenarusta.
Ale kde urcite naroste je BDE. Pokud budes sirit BDE budes tam muset mit i
DLL myslim (idsql32.dll) na obsluhu SQL.
Chces-li soucastne radit a filtrovat potom to chce urcite mrknout na SQL.
TQuery.sql.text := 'select * from ":alias:tablename" where prijmeni like
"Ad" order by prijmeni'
TQuery.open;
kde 'where' je filter a 'order by [desc]' razeni

Bez vahani pouzij TQuery !

Mnoho uspechu. Vlada

SQL database

[*] Robert Jires <R.Jires(zv)sh.cvut(tec)cz> - 15.10.1998 13:59:25

Nedavno jsem resil uplne stejny problem nakonec jsem se rozhodl pro SQL
Anywhere a rozhodne toho nelituji.
Rozhodujici pro me byla moznost provozovat server i stanice pod ruznymy
OS (DOS, Windows; WinNT, Novell).> 3. SQL Anywhere pres ODBC nebo Titan. Pozitivni reference se
> zde jiz objevily. Jake jsou vyhody/nevyhody oproti predchozimu
> reseni?

vyhody oproti MS SQL (s interbase zkusenosti nemam): jak client tak
server muzou bezet na ruznych platformach, navic prechod serveru na
jinou platformu je jen otazkou preinstalovani software (databaze ma
stejny format na vsech platformach)

> Ma nekdo zkusenosti s pristupem pres komponenty Titan?

ne

> Jsou nejake rozdily (funkce, vykon, ... ) mezi verzemi pro NT
> server a pro verzi pro Novell?

zadny rozdil jsem nepozoroval

> Jsou zde dalsi skryte naklady na vyvojove prostredy,
> nebo na prostredky pro spravu databaze a pod. ?

ne.

Robert Jires

ComboBox (2)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.1998 15:28:14

V�t�zslav Gazda wrote:

> [...]
> (WM_CHAR) by to melo prohledat polozky a doplnit zbyvajici text. Ten
> doplneny text bude potom vyselektovany, takze se pri dalsim znaku vymaze a
> prohledavani zacne znovu. Melo by to asi fungovat jako samostatny thread,
> aby pri prohledavani mohl uzivatel dale psat. Protoze takto funguje spousta
> aplikaci, zajimalo by mne zda neexistuje podpora v API. Treba nejaky
> nedokumentovany ExStyle pro tridu COMBOBOX. Zkusim se podivat po nejakych
> komponentach, ale problem je v tom, ze to potrebuji nejen pro Delphi, ale i
> pro C++, takze bych radsi uvital nejakou tu podporu v API.

Ahoj,

Existuje ComboBoxEx32 ktery ale pokud vim ma jen pridanou moznost zobrazovani
obrazku vedle textu. Je sice definovan v commctrl.pas (D4), ale nejak na nej
zapomeli ve VCL :-), stejne tak jako treba na SysIPAddress32 a NativeFontCtl.
Nicmene to doplnovni textu v "editu" comboboxu je udelane v TRzComboBox, ktery
si i s nekolika dalsimi Raise komponentnami muzes zdarma stahnout po registraci
Delphi 3 nebo 4 od Inprise.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Akcni SQL dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.1998 16:00:16

Vlada Cadsky wrote:

> [...]
> TBatchMove.Execute;
> a ted 'Update DestTable set ID=NewID where ID is null'
>
> Predem dekuji za pripadne navrhy k reseni. Vlada

Pokud tomu rozumim, tak na ID je primarni index a toto pole je typu AutoInc ?
Jestlize ano, tak po importu pomoci BatchMove neni treba nijak upravovat
hodnotu ID, protoze tim ze je autoinc je prece zajistena jeho jedinecna hodnota
a neni tedy prebirana hodnota ID ze zdrojove tabulky. Ale treba je to o necem
jinem ......

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

SQL database

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.10.1998 16:25:45

To je fakt. MS SQL 6.5 je pouze pro Windows NT. Pripravovana 7.0 (ma se
objevit cca v puli prosince) uz pobezi i na Windows 95/98 - coz ovsem
nedoporucuju ;-). Klient muze bezet v podstate na cemkoliv co umi TCP/IP,
ale kdo by dnes neprogramoval ve Woknech :-)

Mac

Robert Jires wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.10.1998 16:43:57

Jiri Binder wrote:

> [...]
> treba pri dalsim upgradu az se system rozroste si polepsit na
> vykonu doplnenim SQL linku. V neposledni rade predpokladam

U MS SQL je problem s polem BLOB. Dale neumi triggery
"before", coz muze byt nekdy neprijemne. Pres ODBC
samozrejme pristupovat lze, az vyleze verze 7, tak pro tu stejne
Delphi zatim nema nativni link, takze C/S je v tomto okamziku
zbytecna, pokud nebudete chtit delat 3vrstvou architekturu. Jinak
muj program bezi na nekolika instalacich na MS SQL (ale pres
nativni link z D3) a po pocatecnim doladeni a zaplatovanim chyby s
blobem uz o takovych zakaznicich zpravidla neslysim. MS SQL
ma vyhodu, ze to rada firem uz muze mit z jinych duvodu.

> [...]
> SQL linku, pripadne primo pres API Interbase (viz napr. CD z
> posledni Inprise konference). Ma s tim nekdo nejakou zkusenost?

No, tak si zakaznik priplati za link. Tak jako tak by si musel koupit
licenci na InterBase, takze link by se v tom mel ztratit.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

SQL database

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.10.1998 17:09:22

> [...]
> diskutovanou, kdy se jedna o relativne malou databazi s mensi
> poctem uzivatelu kdy je treba tez hledet na korunu. Mam D4 Pro a

Co je to "hledet na korunu"? Jako tisice, desetitisice, stotisice?

> [...]
> namitkam, ani snad ne kvuli neochote jednorazove investovat, ale
> spise o nasledne investice do upgradu na pripadne nove verze -

Ano, ne kazdy ma kazdy rok volnych 80 tisic na upgrade, kdyz
navic kazdy takovy upgrade bude odepisovat do nakladu 4 roky...

> 1. MS SQL. V tomto pripade je treba D4 ve verzi C/S kvuli SQL
> linkum. Ovsem k databazi by se mohlo pristupovat pres ODBC.
> Bylo by to mozne?, vhodne? Neexistuji treba nejake komponenty

Vsechno je mozne, ale ODBC je dost spatne reseni pro poradnou
aplikaci. Byva pomale a take chybove.

> prio primy pristup k databazi?. Toto reseni se mi zda vyhodne pro

Zrejme nejake prime komponenty budou existovat...

> nizke naklady na databazi (misto NT serveru se poridi BO SBS) a

Ano, BackOffice Small Business Server je pomerne levne reseni,
ktere si porizuji i mensi firmy a lze predpokladat, ze bude
dost rozsirene, i kvuli marketingu Microsoftu.

> treba pri dalsim upgradu az se system rozroste si polepsit na
> vykonu doplnenim SQL linku. V neposledni rade predpokladam
> vetsi dostupnost informaci.

Informaci k cemu?

> 2. Interbase. Zde si podle skoupych informaci v dokumentaci
> predstavuji, ze mohu pouze aplikaci vyvinout na lokalnim Interbase,
> a (mozna? ) tez provozovat pro sebe na serveru, ale nemam licenci

V Professional mas lokalni interbase, ktera chodi na jednom pocitaci,
V Client/Server je i nekolikauzivatelsky server. Oboji vsak pouze
pro vyvoj!

> [...]
> SQL linku, pripadne primo pres API Interbase (viz napr. CD z
> posledni Inprise konference). Ma s tim nekdo nejakou zkusenost?

Ja nemam zkusenosti.

> 3. SQL Anywhere pres ODBC nebo Titan. Pozitivni reference se
> zde jiz objevily. Jake jsou vyhody/nevyhody oproti predchozimu
> reseni?

Rozhodne bych volil ten Titan. Podle meho nazoru je Titan
nejlepsi nahrada BDE, ktera se v soucasne dobe vyskytuje
na trhu. Co se pak tyka ve smeru k Sybase SQL Anywhere, je
to rychle a kvalitni.

> Ma nekdo zkusenosti s pristupem pres komponenty Titan?

Ja, trochu, nemam zadny problem. V podstate ale zatim mam
od Titanu jen trial verzi, protoze jsem cekal na verzi pro
Delphi 4 a ta vylezla teprve nedavno... Do te doby jsem
se napojoval spise pres ODBC, ale uz chci brzy nahodit
Titan.

> Jsou nejake rozdily (funkce, vykon, ... ) mezi verzemi pro NT
> server a pro verzi pro Novell?

Sybase SQL Anywhere chodi na vsech moznych platformach, to
je myslim podle me velka vyhoda, ze muzes nahodit na Win95
a pak dat na WinNT a nebo nahodit na stary Novell. Ale na
Novellu jsem to nezkousel...

> Jsou zde dalsi skryte naklady na vyvojove prostredy,
> nebo na prostredky pro spravu databaze a pod. ?

Nejsou.

SetRange a zmena indexu

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 15.10.1998 18:01:58

A co zkusit misto SetRange radsi Filtr, pak si muzes menit
index jak chces a vyber zustava.

jestli chces pouzivat ten edit tak k nemu staci pridat na
OnChange tento kod a mohlo by to bezet.

procedure TFormular.EditChange(Sender: TObject);
var DruhFilter : String ;
begin
with tabulka do
begin
DruhFilter := 'jmeno >' + '''' + Edit.Text + '''' ;
Filter := DruhFilter;
Filtered := True;
Pavel M.

-----P�vodn� zpr�va-----

Asi chyba DBLookUpComboBox

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 15.10.1998 18:07:02

Prisel jsem na zajimavou vec. Nevim zda je to chyba, nebo jsem neco prehlidl v helpu, ale mohlo by to nekomu pomoci.

Nastavte vlastnost ListSource, ListField, KeyField u komponenty DBLookupComboBox.
Do TDataSet(ListSource) nezadavejte zadne Field ve FieldEditoru !

A nekolikrat kombinujte "DBLookupComboBox.DropDown(stiskem mysi)" s touto procedurou:

procedure RefreshTbl;
begin
with TDataSet(ListSource) do begin
DisableControls;
Close;
Open;
EnableControls;

Za velmi maly okamzik by mela nastat chyba. Nezjistil jsem pricinu, ale odstranit to lze
zadanim do FieldEditoru Fieldy, ktere potrebujete pro ListField a KeyField.

Diky za pripadne namety.
Vlada

Akcni SQL dotaz

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 15.10.1998 18:22:44

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>>Vlada Cadsky wrote:

> [...]
>jinem ......
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
JOOO taky podporuji !!!!!!

Ne ne ne. Psal jsem, ze je to sekundarni tabulka. Ta primarni s jednim
zaznamem ma opravdu ID AutoInc. Tedy u primarni tabulky pri pridani zaznamu
bude ID opravdu jedinecny, ale toto jedinecny ID z prim. tbl. musim dostat i
do sek. tbl STEJNE a zde ho tedy potrebuju zmenit.

PrimTbl: SecTbl:
ID - (*AutoInc) ----- jedna/vice ---->> ID -
(*Numeric)
nazev - (String)
data - (Memo)

Vlada

Akcni SQL dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.1998 19:45:15

Vlada Cadsky wrote:
> [...]
> bude ID opravdu jedinecny, ale toto jedinecny ID z prim. tbl. musim dostat i
> do sek. tbl STEJNE a zde ho tedy potrebuju zmenit.

No, potom by stacilo v te sekundarni tabulce nejakym zpusobem odlisit ty
zaznamy, ktere jsi pridal a pomoci UPDATE zmenit hodnotu ID ktera se
odkazuje na primarni klic v te master tabulce. Predpokladam ze i sekundarni
tabulka ma nejaky svuj primarni index na zaklade autoinc pole.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

x Offtopic - ostatni konference a prave tlacisko m

[*] Jan Jurenka <honza(zv)way(tec)cz> - 16.10.1998 00:30:35

1. Vim, ze to tady uz urcite bylo, ale jsem tady teprve kratce, takze:
Nevite o nejakym seznamu vsech CZ konferenci??

2. Nevite, jestli je ve Woknousech nejaka kombinace klaves, ktera ma za
nasledek to same, jako stisknuti praveho tlacitka mysi? Konkretne bych
potreboval v NTeckach zmenit prioritu procesu, ale nemam pripojeny
monitor, takze pracuji jen s klavesnici :-(.

Omlouvam se za OffT. Dik.
Jeeena.

textovy editor

[*] Marek Falan <falan(zv)atlas(tec)cz> - 16.10.1998 06:55:42

Zdravim,

Nevie niekto o nejakom free alebo shareware textovom editire , ktory by
vedel vyznacit blok. napr stlpce a vedel zakladne operacie ako vyhladavanie
textu , zamena textu. Napr. WordPad vie vyznacit iba riadky.

vdaka

dve tabulky

[*] Marek Falan <falan(zv)atlas(tec)cz> - 16.10.1998 06:56:21

Zdravim vsetkych,

Znovu nejaky zaciatocnicky dotaz.
1.Chcel by som v Query prejst na zaznam, ktory specifikujem hodnotov
nejakeho pola v riadku, ale nechcem pouzit filter, pretoze potom by som
dostal ako vysledok dotazu iba tie riadky , ktore danemu filtru vyhovuju.
Ale ja chcem aby mi vo vysledku dotazu ostali vsetky riadky, len aby sa
aktualny zaznam nastavil na najblizssi riadok, ktory vyhovuje podmienke.
2Chcel by som zobrazit zoznam vsetkych hodnot jedneho pola tabulky v nejakom
ComboBoxe alebo List Boxe, prip. v DBCombo.. a DB ListBoxe., pre vyber
riadku na ktory ma skocit. Skusal som som DBCOBOBOX ale s tym to asi
nepojde, pretoze ten je napojeny na tabulku a ak by som v nom zmenil
hodnotu, zmenila by sa aj v tabulke. Prisliel som sice na jedno riesenie ale
mozno niekto vie o niecom lepsom. Pouzijem komponentu ComBoBOX a jej
vlastnost ITEMS naplnim postupne hodnotami s databazy. Ale ma to tu nevyhodu
ze ak zmenim data v databaze, hodnoty ITEMS uz nebudu aktualne a budem ich
musiet casto znovu nacitavat. Problem je este aj ten ze ta databaze by mala
byt zdielana v sieti.
Priklad databazy.
Mam query1 polia C_ZAMESTNANCA, C_MENO.
query2 polia, C_ZAMESTNANCA, HODINY.
Tabulky su spojene pomocou SQL cez kluc C_ZAMESTNANCA.
Vo formulary by som chcel mat hore jednu polozku s menom zamestnanca a dolu
DBGRID s c_zamestnanca a hodinami. Ak hore pouzijem DBedit, funguje to
dobre, v gride mi ukazuje iba zaznami vybrateho zamestnanca. ALe ak chcem
ist na ineho musim bud listovat cez navigator, co je pre vecsom pocte ludi
zdlhave, alebo pouzit filter, ale musim spameti zadat meno. Preto by som
chcel pouzit nejaky ComboBox.

3. Co znamena v SQL slovko AS ?

vdaka za vsetky odpovede

Linux

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 16.10.1998 07:56:40

Je to, tusim, firma APS (Application software) Brno, nejakej
pan ing. Brandejs. Jsou asi nahackovany na tamejsi VUT.
Jejich inzerat je v kazdym cisle CHIPu.

Servus, Jirka M.
>Nezn�te n�kdo n�hodou ofici�ln�ho distributora LINUXU v �R.
>Jsem vd��n� za jakoukoli informaci.
>
>D�ky.
> -----------
>
> Ing. Martin Dupal
> address: Geislerova 6
> 77200 Olomouc
> Czech Republic
> tel.: +420/68/5313130
> fax.: +420/68/5313132
> http://www.vision(tec)cz
> mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

MS SQL Server 7 & TDateEdit z RXLib

[*] Dusanic Lubos <lubos(zv)iname(tec)com> - 16.10.1998 08:17:49

V�t�zslav Gazda wrote:

> Ja jsem tam mailoval zadost o to CD a prislo mi to. Asi za tyden mi to
> prislo podruhe, nevim proc.
>
> Vita

caves,

a vedel by si mi poslat e-mail adresu?

vdaka ...

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

textovy editor

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.10.1998 08:23:28

> [...]
> vedel vyznacit blok. napr stlpce a vedel zakladne operacie ako vyhladavanie
> textu , zamena textu. Napr. WordPad vie vyznacit iba riadky.

*** Treba WinEdit, mozna i UltraEdit
Petr

REGISTER

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 16.10.1998 08:39:00

ja nakopirujem danu kniznicu VCL30.DPL pod Windows\System,ale ked spustim program tak mi zacne vykrikovat, ze kniznica nieje zaregistrovana
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. november 1998 20:06
P�edm�t: Re: REGISTER

ahoj

pokud pouzivas balicky tak by mely byt nakopirovany v \Windows\system\
ja to pouzivam a neni problem, naopak.
Pokud to nerozchodis, tak napis

Zatim ahoj HeiJu

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 13. listopadu 1998 11:42
P�edm�t: REGISTER

Caute
Mam dalsi problem. Moj program pre svoju cinnost potrebuje kniznicu VCL30.DPL, pomocou programu IS Expres som to nainstaloval pod dany adresar WINDOWSU, ale program po spusteni vykrikuje ze trieda nieje zaregistrovana. Otazka ako inteligentne urobit instalacky aby sa dany subor zkopiroval tam ka ma a aby sa aj zaregistroval.
Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

MS SQL Server 7 & TDateEdit z RXLib

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 08:40:31

Zajimave, ja jsem posilal JENOM MAIL, a CD uz tady mam daaaaavno...

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> Internetu, tak na ten si asi jeste nestacili zvyknout a neumi
> jeho prostrednictvim komunikovat... Me softmail dluzi hodne
> ruznych cedecek, ktere treba slibovali na vyzadani pro
> cleny Sitebuilder Level 2, take ten MS SQL 7 beta apod.
> Opravdu zkus telefon, ten funguje. Na mail oni <cenzored>.

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 16.10.1998 08:40:31

Ja jsem tam mailoval, po asi mesici a pul bez ohlasu mi prisla
zasilka s MS SQL Serverem...

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz
> [...]
> Pokud nekdo napise na
> softmail nebo zavola na info linku MS 02/ 71764575 a rekne si o CD
> SQL Server 7, pak ho
> dostane zadarmo, a nebude platit ani postovne.
>
> Chci se zeptat, jestli to nekdo zkousel tam mailovat ?
> Psal jsem tam, abych se zeptal co a jak ale nikdo se
> mi neozval. Nez tam budu telefonovat, chci se zeptat
> Vas...
>
> Jeste bych se chtel zeptat na RX library (pro D1 ! )
> - TDateEdit pouziva anglicke nazvy dni a mesicu, nevite,
> kde to prepsat ? Ja to hledal snad uplne vsude a nenasel.

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 16.10.1998 08:46:19

Petr Zahradnik wrote:
>Takze je mi to uz jasne - to druhe CD Jsi dostal misto me...

Kdo mi prvni posle svou adresu, tomu ho poslu.
PRIPRAVIT SE, POZOR, TED !!!

Vita

dve tabulky

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 16.10.1998 08:50:56

> [...]
>nejakeho pola v riadku, ale nechcem pouzit filter, pretoze potom by som
>dostal ako vysledok dotazu iba tie riadky , ktore danemu filtru vyhovuju.

zkus Locate

> [...]
>musiet casto znovu nacitavat. Problem je este aj ten ze ta databaze by mala

Ja to delam prakticky stejne, jen v DBGridu misto comboboxu pouzivam
PickList vlastnost
sloupce. Aktualizaci mam zavesenou na udalosti OnAfterPost a onAfterOpen
tabulky, ze ktere hodnoty vybiram

> [...]
>zdlhave, alebo pouzit filter, ale musim spameti zadat meno. Preto by som

Umoznuje pojmenovat vystupni sloupec.
napr Select (Max(Pocet) as Max_Pocet) from Pocty
potom ve vyslednem datasetu muzes k poli pristupovat takto:
Query1.FieldByName('Max_Pocet').as...

Pavel Kral

textovy editor

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 16.10.1998 08:51:27

Hi,

ja osobne pouzivam TextPad.

www.textpad.com

Od: Petr Vaclavek [mailto:bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 16. listopadu 1998 8:23
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: textovy editor

> [...]
vyhladavanie
> textu , zamena textu. Napr. WordPad vie vyznacit iba riadky.

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 16.10.1998 09:05:35

>a vedel by si mi poslat e-mail adresu?

Bohuzel adresu uz si nepamatuji, nasel jsem ji kdysi nekde na internetu, ani
uz nevim kde, ale urcite jsou tu jini, kteri ji znaji.

Vita

Zesednuti pri ENABLED=false

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 16.10.1998 9:15:12

Dobry den,

nedavno se nekdo schanel po tom, jak zabanit zesednuti textu, nastavi-li
vlastnost ENABLED na false. V Delphi 3 jsem to omylem :-) vyzkousel s
tDBEdit. Kdyz se vstupni policko (nebo vice poli) umisti na panel a u toho
panelu se pak nastavi ENABLED=false, text zustane zobrazen puvodni barvou, a
pritom se tam uzivatel nemuze dostat.

Karel Rys

InstallShield

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 16.10.1998 09:19:44

Zkousim udelat instalaci v InstallShield,
potreboval bych, aby do adresare "po spusteni" mi to nakopirovalo soubor *.lnk, nevite prosim nekdo jak!

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

PRECO TO NEJDE

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.10.1998 09:46:27

Opet informace ktera mnoho nerika. Pravdepodobne je to odkaz na nejaky
neexistujici pointer. Proc si v programu nenajdes presne misto kde tato
chyba nastane ??? A znovu se ptam - dela to na tom jinem pocitaci i kdyz
ten program jen prekopirujes ale NEINSTALUJES.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. J�n Kuch�r [SMTP:kuchar(zv)tuke.sk]
> Odesl�no: 13. November 1998 10:22
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: PRECO TO NEJDE
>
> Program zacina tym, ze po uzivatelovi pita meno a heslo ( to prejde v
> poriadku ) a potom sa pomocou prikazu assignfile natahuje konfiguracia
> zo
> suboru cfg a tam sa program zosipe s hlaskou ze doslo k chybe na
> adrese
> FFFFFFFF.

textovy editor

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 16.10.1998 10:08:27

Zajimavy je taky Easypad - navic je napsany v Delphi.
Ve verzi lite je free jinak za 100,- Kc.
http://easypad.fwd(tec)cz/

Pavel M.

-----P�vodn� zpr�va-----

>*** Treba WinEdit, mozna i UltraEdit
> Petr

Desetinna tecka, carka na num. klavesnici

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 16.10.1998 10:18:42

Ahoj
Dalo by se na zacatku programu zjistit jaky je oddelovac desetin.
Podle toho pripadne predefinovat tlacitko "tecka" na num. klavesnici a po
skonceni ho vratit zpet ?
Pripadne jak.

Ma-li uzivatel nastaveno v Ovladacich panelech oddelovac desetin "tecku"
vse funguje.
Ma-li ale nastavenu "carku" pak tlacitko nefunguje.

pokud se snazim odchytit stisknutou klavesu a zmenit ji pak to funguje tomu
kdo ma carku,
ale ten kdo ma tecku ma uplne smulu - desetinne cislo nenapise vubec.

procedure TFormPrijemVydej.DBEdit5KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if key = #46 then
begin
key := #44;

Dekuji Milan

Destrukce objektu ?

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 10:27:52 -0000

Ahoj vespolek,

vzhledem k tomu, ze programuji v C++, ktere se od Delphi prece jen kapku
lisi :-)) , mam zase jeden hloupy dotaz:

Mam TList, ve kterem se skladuji pointery na objekty ruzneho druhu. Napr.:

p1:=TObj1.Init(parametry)
List.Add(p1);
p2:=TObj2.Init(parametry)
List.Add(p2);

atd.
Pritom tridy TObj1 a TObj2 jsou odvozeny od tridy TOtcovskaTrida a
neobsahuji zadne dynamicky alokovane objekty, takze jsem se nenamahal ani s
psanim destruktoru.

Kdyz bude aplikace uvolnovat pamet, muze se to provest takto ?

for i:=0 to List.Count - 1 do
TOtcovskaTrida(List.Items[i]).Free

a pak

List.Free

Zkusil jsem to, nepada to. Nevim vsak, jestli jsem diky sve nevelke
zkusenosti v Delphi na neco nezapomnel. Diky predem za jakekoli odpovedi
(vcetne odpovedi typu "jak muzes otravovat s takovou trivialitou").
Pouzivam D3 Standard.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Desetinna tecka, carka na num. klavesnici

[*] celonk(zv)mbox.vol(tec)cz - 16.10.1998 10:33:47

Desetina tecka ci carka ?

>procedure TFormPrijemVydej.DBEdit5KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
> [...]

A co takhle ?

if (key = #46) OR (key = #44) then

Tony Celonk
celonk(zv)mbox.vol(tec)cz
Jumper

/\^/\
� �.� �
\v/
---m----m---

WinExecAndWait

[*] reaia(zv)snt(tec)cz (REAiA CONSULTING, s. r. o.) - 16.10.1998 10:48:43

Pratele,
potrebuji pro Delphi 3 Prof / Win95 funkci

function WinExecAndWait(Path:String; Visibility: word):word;
{Funkce spusti aplikai a ceka na jeji ukonceni}

Nasel jsem neco v archivu konference i na Inprise, ale nechodi to (funkce
GetModuleUsage byla podle helpu zrusena). Mate neco aktualne chodiveho, at
nevymyslim kolecko ?
Diky
Jiri Becvar

Jeste jednou Editor

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 16.10.1998 10:50:12

Hi,

kdyz uz tu padla rec o editorech. Nevite nekdo, lze-li nejakym zpusobem
vypreparovat editor z Delphi ?
Nebo nevite nekdo o editoru, ktery umi barevne zvyraznit syntax a pod. ?

Vasek

V�clav Lukes

E-mail:
Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>

Telefon:
0603-511247

REGISTER

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 16.10.1998 11:19:21

REGSVR32 mi to nechce zobrat, pretoze on vie iba DLL a OCX

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <pbrant(zv)softhome.net>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. november 1998 15:23
P�edm�t: RE: REGISTER

>Nemam s tim naprosto zadne zkusenosti, tak to ber s rezervou. Pro
>regisatraci se pouziva program regsvr32.exe. Volani: regsvr32 VCL30.DPL a
>daji se k tomu jeste pripisovat nejake parametry. Nevim, jestli je to ono,
>ale snad to bude k necemu.
>
>********************************************************
>Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
>********************************************************

PRECO TO NEJDE

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 16.10.1998 11:19:03

robi to aj ked to len prekopirujem, zistil som ze je potrebna kniznica
VCL30.DPL, na vsetkych strojoch, kde je D3 nainstalovana to bezi bez
problemov aj instalovana verzia, totiz tu "vec" VCL30.DPL si do Systemu
pridava pri instalacii DELPHI a IS Expres to do instalaciek nezahrnul, tak
ked som to nechal potom surovo zkopirovat do SYSTEMU, tak mi pre zmenu zacal
vykrikovat ze kniznicu nasiel, ale trieda nieje zaregistrovana - neviem co s
tym, program REGSVR32 mi to nechce zobrat, pretoze on vie iba DLL a OCX

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1998 10:41
P�edm�t: RE: PRECO TO NEJDE

> [...]
>chyba nastane ??? A znovu se ptam - dela to na tom jinem pocitaci i kdyz
>ten program jen prekopirujes ale NEINSTALUJES.

Problem so zachytenim vynimky

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 16.10.1998 11:26:07

Nazdar,

mam dost nepochopitelny problem so zachytenim vynimky v nasledujucej
casti kodu:

procedure MyForm.SearchAction(aAction: TSAction);
begin
FTable.Active := false;
try
case aAction of
saBrowse: BrowseProc;
saFiltered: FilteredProc;
FTable.Active := true;

// toto je ok
procedure MyForm.BrowseProc;
FTable.Filtered := false;
FTable.Locate(....);
except
Abort; //aby mi nevypisal chybovu hlasku (ak hladam napr. nenum.
hodnotu v numer. polozke),
//potlacim vypis a podam o uroven vyssie

// toto nejde dobre, vynimku nezachytim, hoci vznikne a vypise sa mi
implicitny varovny message
procedure MyForm.FilteredProc;
FTable.Filter := '.....';
FTable.Filtered := true;
except
Abort; // "ticha exception" sa nikdy nezavola, ak vznikne vynimka v
try end casti, vykonavanie
// procedury sa okamzite ukonci, co je jasne lebo
neexistuje cast finally, ale preco sa
// nezavola pred ukoncenim blok except, v ktorom potlacim
varovnu spravu nechapem???

P.S.: Fragment kodu nie je uplne OK, ale na popis a pochopenie problemu
dufam postaci. Vdaka za
vsetky vysvetlenia a riesenia problemu.

Brano.

Linux

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 16.10.1998 11:34:00

Jirka Mikan Mon, Nov 16, 1998 at 07:56:40AM +0100 pise:
> Je to, tusim, firma APS (Application software) Brno, nejakej
> pan ing. Brandejs. Jsou asi nahackovany na tamejsi VUT.
> Jejich inzerat je v kazdym cisle CHIPu.

no pan ing.Brandejs je ovsem clovek z FI MU. reditelem APS je nejaky pan
Ptacek.

ale to je fuk, tohle urcite neni nametem tehle debaty.

m.s.

[...]

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 16.10.1998 11:35:13

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz Mon, Nov 16, 1998 at 10:18:42AM +0100 pise:

> [...]
> vse funguje.
> Ma-li ale nastavenu "carku" pak tlacitko nefunguje.

Tenhle problem jsme resili - v API je funkce, kterou se to da poznat.
Prip. bych dokonce mohl nabootvat Windows a zjistit jaka (pokud by to bylo
nutne - ale je to urcite v SDK napsane).

Rovnez Milan

[...]

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 16.10.1998 11:35:07

Intern� editor z Delphi vypreparovat nejde, alespo� pokud v�m. Jako docela
dobr� editor (kter� lze mimochodem pln� integrovat do prost�ed� Delphi) lze
doporu�it MultiEdit firmy American Cybernetics (http://www.amcyber.com). Je
to sice pom�rn� drah� shareware, le� kdo koup�, neprohloup�.

P a t r i k S l � d e � e k
e-mail: pasla(zv)iname.com
Podporuji akci Internet proti Telecomu! Reklamn� slogan Telecomu "Te� m�n�me
z�t�ek" je zcela pravdiv�: ji� dnes telefonujeme levn�ji ne� z�tra! Bli���
informace o akci Internet proti Telecomu najdete na adrese www.bojkot(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. listopadu 1998 11:05
P�edm�t: Jeste jednou Editor

[...]

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 16.10.1998 11:49:35

Podivej se na promennou DecimalSeparator, tam zjistis co je nastaveno jako oodelovac.

> [...]
> ale ten kdo ma tecku ma uplne smulu - desetinne cislo nenapise vubec.
>
> procedure TFormPrijemVydej.DBEdit5KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);

Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 16.10.1998 12:04:15

Nazdar,

po presluskani vsetkych moznych informacii a rad, stale nie som
schopny rozbehat komunikaciu cez COM2 vo Win32. Teda som tu zas s touto
otrepanou temou:

Na ovladanie komunikacie pouzivam signal DTR, ak data poslem smerom
k zariadeniu a DTR zhodim na 0, zariadenie spracuje moju poslanu spravu,
samo na nu zareaguje a okamzite pripravi odpoved pre mna, no tu je ten
PROBLEM: aby som mohol citat tu spravu musim v nejakom case nahodit
signal DTR na 1. Ak to urobim skoro (napr. hned po poslati spravy),
zariadenie este neprecitalo moju poziadavku, alebo uz precitalo ale jeho
odpoved este nie je k dispozicii v buffri, ak to urobim neskoro uz tam
nic nieje (bu sa strati alebo neviem), skratka ani v jednom z tychto
pripadoch sa mi neiniciuje udalost OnReceiveData komunikacnej komponenty
(vyskusal som ich minimalne 30, medzi nimi aj trial verziu AsyncPro).
Neverim tomu ze sa to neda, teda sa chcem spytat ci neexistuje nejaky
stavovy signal o pripravenosti dat, ktory by som mohol povedzme cyklicky
testovat a v spravnom okamihu nahodit DTR.

Takyto sposob komunikacie "dopyt-odpoved" je uplny standard takze
neviem, preco je s tym taky problem vo Win32, tu priamo na porty ako
povedme v DOS-e asi ist nemozem. Ak ste niekto robili takyto sposob
komunikacie vo Win32 budem vdacny za kazdu radu, resp. referenciie na
zdroje informacii.

Brano.

WinExecAndWait

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.10.1998 12:06:17

Urcite jsem tam posilal verzi pro 16 a 32 bit. Pokud nenajdes, tak ti to
soukrome
poslu (ozvi se).

Martin
nedopil(zv)eskon(tec)cz
nedopil(zv)geocities.com

> [...]
>GetModuleUsage byla podle helpu zrusena). Mate neco aktualne chodiveho, at

Destrukce objektu ?

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 16.10.1998 12:08:10

Presne tak.

Petr Brant wrote:

> [...]
>
> ********************************************************
> Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.10.1998 12:16:20

:-))) Dobrovolne se ho zrikam ve prospech Petra ;-))). Ja to svoje uz
nasel ;-)

Mac

V�t�zslav Gazda wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 16.10.1998 12:31:20

Asi mas pravdu. HOWGH!

Jirka M.

WinExecAndWait

[*] Lubos NEVESELY <Nevesely(zv)asset.sk> - 16.10.1998 12:41:15

Musis to riesit pomocou CreateProcess. Tu je priklad. V StartupInfo sa
nemusia nastavovat
vsetky polozky, ale pre poriadok a nazornost som ich nastavoval.

function ExecAndWait(Path : string; cmdline : string; Visibility : word)
: dword;
var
dw2 : dword;
res : boolean;
StartUpInfo : TStartupInfo;
ProcessInfo : TProcessInformation;
pomAChar : array[0..1024] of AnsiChar;
begin
with StartupInfo do
begin
cb:= sizeOf(StartupInfo);
lpReserved:=nil;
lpDesktop:=nil;
lpTitle:=nil;
dwX:=0;
dwY:=0;
dwXSize:=200;
dwYSize:=200;
dwXCountChars:=0;
dwYCountChars:=0;
dwFillAttribute:=0;
dwFlags:=0;
wShowWindow:=Visibility;
cbReserved2:=0;
lpReserved2:=nil;
hStdInput:=0;
hStdOutput:=0;
hStdError:=0;
end;
CmdLine := '"' + Path + '"' + CmdLine;
// spustenie procesu
StrPCopy(pomAChar, CmdLine);
res := CreateProcess(nil,pomAChar,nil,nil,FALSE,
0,
nil,
nil,
StartUpInfo,
ProcessInfo );
if res = FALSE then
result := EXEC_ERROR
WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess, INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,dw2);
result := dw2;
CloseHandle(ProcessInfo.hProcess);

Lubos Nevesely
nevesely(zv)asset.sk

> [...]
> (funkce
> GetModuleUsage byla podle helpu zrusena). Mate neco aktualne

WinExecAndWait

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 16.10.1998 13:03:22 -0000

Tento priklad popisuje spusteni aplikace AUDATEX.EXE s parametrem /tupdate.
Uprav si to tak, jak potrebujes a melo by to chodit.

if FileExists(Dir+'AUDATEX.EXE') then
begin
AudaPadPath := Dir + 'AUDATEX.EXE /tupdate'+#0;
with StartupInfo do
begin
cb:=sizeof(StartupInfo);
lpReserved:=nil;
lpDesktop:=nil;
lpTitle:=nil;
dwX:=0; dwY:=0;
dwFlags:=STARTF_USESTDHANDLES;
wShowWindow:=SW_SHOWDEFAULT;
cbReserved2:=0;
lpReserved2:=nil;
end;
if CreateProcess(nil,PChar(AudaPadPath),nil,nil,false,CREATE_SEPARATE_WOW_VDM,nil,
nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
AudaPadUpdate:= GetLastError;

Od: REAiA CONSULTING, s. r. o. [SMTP:reaia(zv)snt(tec)cz]
Odeslano: 16. listopadu 1998 9:49
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: WinExecAndWait

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.10.1998 13:11:14

> Kdo mi prvni posle svou adresu, tomu ho poslu.
> PRIPRAVIT SE, POZOR, TED !!!

Ja mam adresu vzdy dole pod podpisem, ale nic mi neposilej.
Uz nechci testovat, mam plny disk, malo casu a jiny SQL :-)))
Ale diky za ochotu!

BDE 5.0

[*] bobek(zv)atlas(tec)cz - 16.10.1998 13:12:57

Zdravim vsechny delphimany,

mel jsem dotaz ohledne CDX indexu ve FoxPro. Jedna rada byla stahnout novy BDE.
Stahl jsem verzi 5.0.
Mate s ni nekdo zkusenosti? Funguje v Delphi 3.0 i Delphi 4.0?
Zkousel jsem i CDX, ale vypadato, ze to zase nejede.
Co vy na to?

Dik za kazdou radu.

Bob.

Destrukce objektu ?

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 16.10.1998 13:23:47

ja to delam takto:
for i:=List.Count - 1 downto 0 do begin
TOtcovskaTrida(List.Items[i]).Free;
list.delete(i);
end;
List.Free

Fala
> [...]
>
>********************************************************
>Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

S3

[*] Ales Bukovsky <elidisp(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 13:24:04

Flaska Jakub wrote:

> V system.ini do sekce [Display] radek BusThrottle=on.

A co ve Win NT 4.0
-ales-

PRECO TO NEJDE

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.10.1998 13:32:35

Me to funguje normalne. Nesouvisi ta registrace tridy z nejakou dalsi
chybou, ktera nema nis s vcl30.dpl spolecneho ?
No a pak jeste jedna rada. Prekompiluj ten projekt BEZ RUNTIME BALICKU
(tim padem bude vsechno v exaci) a zkus co to bude delat pak.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> neviem co s
> tym, program REGSVR32 mi to nechce zobrat, pretoze on vie iba DLL a

Instalace BDE

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 16.10.1998 13:50:37

Ahoj,
chtel bych se zeptat jake mate zkusenosti s instalaci BDE. Pouzivam
InstallShield Express v D3 a stava se mi, ze pokud uz je na cilovem
pocitaci instalovano BDE, krici muj instalak neco jako Merging of
configuration file has failed. Pochopitelne potom nemuze program najit
alias.
Nekdy se dokonce stane, ze preinstaluje BDE, pokud uz tam je.
Jak takove problemy resite?

Diky za vase rady a zkusenosti

Pavel Kral

Problem so zachytenim vynimky

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.10.1998 13:58:34

No to je celkem jasne dokud neni FTable otevreny tak muzes do
FTable.Filter dat co chces a FTable.Filtered nastavit klidne na true a
zadnou vyjimku to nevyvola. Vyjimka je vyvolana az pri FTable.Active =
true, a protoze to mas za finally a provede se to tedy vzdy tak ti to
taky vzdy hazi vyjimku.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> potlacim
> varovnu spravu nechapem???
>
> P.S.: Fragment kodu nie je uplne OK, ale na popis a pochopenie

Akcni SQL dotaz

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 16.10.1998 14:43:46

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>>Vlada Cadsky wrote:

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Petre cetl si mul mail ze dne 12.11.98 12:00
poli M.

Ale asi mas pravdu. Zavedu do sekundarni tabulky novy primarni index
AutoInc.
Stary primarni index v poli ID smazu a bude to. Jenom jsem chtel mit index
na poli, ktere ho svazuje s primarni tabulkou.
Stale ale nevim, zda je to chyba ve me nebo v BDE.
Jeste jsem zjistil, ze se data z pole Memo nestrati pokud ma pole ID
sekundarni index.
Snad jsem to objasnil. Vlada

BDE Error

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 16.10.1998 14:45:55

Sorry ze pisu tak pozde, ale nemam moc casu

"Grid index out of range" je moje nocni mura.
Mam D2 a program, kde je hodne tabulek a hodne Grid a take pri browsingu se
objevi uvedena hlaska.
Nakonec jsem vse vyresil:

procedure okno.FormDeactivate(Sender: TObject);
begin
dbgrid1.Datasource:=nil;
dbgrid2.Datasource:=nil;
dbgrid3.Datasource:=nil;
dbgrid4.Datasource:=nil;
end;

a analogicky

procedure okno.FormActivate(Sender: TObject);
begin
dbgrid1.Datasource:=dt.pristup;
dbgrid2.Datasource:=dt.uzivatel;
dbgrid3.Datasource:=dt.operace;
dbgrid4.Datasource:=dt.veletrhy;
end;

Samozrejme pri spusteni musi byt nastaveno u vsech dbgrid.Datasource:=nil;
Nevim jestli je to dost elegantni reseni, ale je to jedine co zabralo.

Michal �viga
PROTON
CD KATALOG AMPER '99
http://www.terinvest(tec)cz/cdkatalog/
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
ICQ:20510677
tel., fax:02/65 15 052

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. listopadu 1998 21:29
P�edm�t: Re: BDE Error

>Povodny problem bol.

Komprimacni komponenty

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 16.10.1998 14:51:34

Ahoj,
nevite nekdo o nejakych dobrych komprimacnich komponentach (neco jako PKZIP)

J. Nadhera

e-mail: csh(zv)czn(tec)cz
WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

Problem so zachytenim vynimky

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 16.10.1998 14:56:42

Nazdar,

pisal som ze to nemusi byt uplne OK, tu cast som pisal len orientacne,
ale s tym filtrovanim mi to bezi OK, problem je len s tou vynimkou ktora
vznikne napr. ak Filter := 'Vek = abcd', robim univerzalny vyhladavaci
dialog, ktory umozni aj filtrovanie dat a nemozem od uzivatela chciet, aby
pri pisani filtra bral ohlad na to, podla akeho policka bude filtrovana
tabulka, takze tam chcem len potlacit ten vypis (teda sorry tabulka je
otvorena).

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> zadnou vyjimku to nevyvola. Vyjimka je vyvolana az pri FTable.Active =
> true, a protoze to mas za finally a provede se to tedy vzdy tak ti to

beep, delay ?

[*] Jiri Sladek <chmelar(zv)oasanet(tec)cz> - 16.10.1998 15:05:00

Zdravim all, mam dotazy.

1. Potrebuju, aby pocitac pri chybe pipnul.

Funkce MessageBeep(65535) mi pipne, ale velmi kratce, je to spis jen
cvaknuti.
Neexistuje nejaka lepsi funkce? Ve starem Pascalu byla myslim funkce
sound(frekvence).
Hodila by se, ale v helpu Delphi jsem ji nenasel. Nasel jen prehravani WAV
souboru.

2. Obcas by se hodila funkce DELAY(PocetMilisekund).

Chtel bych ale takovou funkci DELAY, ktera neobsahuje cyklus a tedy neuzira
cas procesoru.
Zase kdyz pouziju casovac, tak funkce neni obecna, protoze na udalost
casovace musim navesit nejakou konkretni proceduru a program nepokracuje za
volanim te funkce DELAY.

Poradi nekdo ?

Diky. Jirka Sladek

chmelar(zv)oasanet(tec)cz

BDE 5.0

[*] Robert Vanik <dingo(zv)dingo(tec)cz> - 16.10.1998 15:55:02

Zdravim vsechny,

prave jsem stahl BDE 5.0. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti?
Jede pod Delphi 3.0 i pod Delphi 4.0?
Mam problem se ctenim CDX indexu. I teto verzi me to dela problemy.
Nevite nahodou nekdo, jestli je to moje chyba nebo neni?

Predem dik za kazde steblo. (tonouci se stebla chyta...)

Diky Bob.

Porty.

[*] Robert Vanik <dingo(zv)dingo(tec)cz> - 16.10.1998 15:57:25

Jeste jeden dotaz.

Nemam s tim zkusenosti. Mohl by me nekdo poradit,
jak legalne cist stav COM portu ve Windows NT tak, aby jsem ho nezabral pro sebe?
A vubec vse o pristupu k portum.

Dik za to, ze mate pochopeni pro zacatecniky.

Bob

Instalace BDE

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 16.10.1998 16:02:34

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>>Ahoj,
> [...]
>alias.
>Nekdy se dokonce stane, ze preinstaluje BDE, pokud uz tam je.

Ja mel tyto problemy v InstallShieldu dodavany s D2.
Udelal jsem si svuj install BDE, ma to nekolik vyhod. Neni to nic tezkeho,
staci zjistit co potrebujes mit v registru,
pomoci objektu TSesion vytvaret alias, DbiGetSysVersion(r) vraci verzi BDE,
a nakopirovar nejake ty DLL, BLL, CFG.
Vlada

BDE 5.0

[*] Robert Vanik <dingo(zv)dingo(tec)cz> - 16.10.1998 16:09:04

[...]

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 16.10.1998 16:26:46

Mame velmi dobre zkusenosti s komponentami (i technickou podporou) TVCLZip
od p. Kevin Boylank. Za pouhych 50USD.
Ve srovnani s Abbrevii od TP umi navic rozkouskovat archiv na casti podle
zadane velikosti.

http://ourworld.compuserve.com/homepages/boylank/srcvclz .htm

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Komprimacni komponenty

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 16.10.1998 16:35:00

Asi pred tynem jsem se tu ptal na skusenosti jinych s Delphi ZIP.
Soucasne jsem uz nekomu psal, ze odkaz na ne je na www.delphi(tec)cz.

Od: Jaroslav N�dhera
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Komprimacni komponenty
Datum: 16. listopad 1998 14:51

Ahoj,
nevite nekdo o nejakych dobrych komprimacnich komponentach (neco jako
PKZIP)
J. Nadhera
e-mail: csh(zv)czn(tec)cz <mailto:csh(zv)czn(tec)cz>
WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

beep, delay ?

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 16.10.1998 16:37:00

Sleep ( milisec );

Od: Jiri Sladek
Komu: delphi
P�edm�t: beep, delay ?
Datum: 16. listopad 1998 15:05

Zdravim all, mam dotazy.

[...]

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 16.10.1998 18:54:38

Jenom takovy dotaz - je to tak, ze kompilujete s runtime packages,
co jsem tak vyrozumel z kontextu? Pokud ano, zkuste to bez nich.

Pavel Stingl
programator, analytik
CEZ a.s., Elektrarna Tisova
EMail : stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

"Ing. J�n Kuch�r" <kuchar(zv)tuke.sk> na 16.11.98 11:19:03

Odpov

zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v

dom�: Stingl Pavel/3420A/ETI/CEZ)

edm�t: Re: PRECO TO NEJDE

Od: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1998 10:41

edm�t: RE: PRECO TO NEJDE

________________________
>adress: Zebra systems, s.r.o.> Spartakovcu 3
> 708 00 Ostrava - Poruba
> Czech repu
blic
>____________________________
>tel./fax.: +420-(0)
69-6912961
> +420-(0)69-6912963
>e-mail: zpetruj(zv)zebra.
cz
>internet: http://www.zebra(tec)cz

� zpr�va-----

edm�t: Re: PRECO TO NEJDE

po uzivatelovi pita meno a heslo ( to prejde v
ku ) a potom sa pomocou prikazu assignfile natahuje konfi
guracia
laskou ze doslo k chybe na

Problem so zachytenim vynimky

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.10.1998 19:04:42

Branislav Danko wrote:

> [...]

> varovnu spravu nechapem???
>
> P.S.: Fragment kodu nie je uplne OK, ale na popis a pochopenie problemu

No, nebude problem spise nekde jinde - napriklad jestli nepouzivas
nejakou konstrukci, ktera vraci chybu nezavisle na try - except?
Nektere funkce nebo procedury na to nereaguji, nebo uz maji v
sobe zabudovane volani chybove hlasky.

Branislav Danko wrote:

> po presluskani vsetkych moznych informacii a rad, stale nie som
> schopny rozbehat komunikaciu cez COM2 vo Win32. Teda som tu zas s touto
> otrepanou temou:

Musis mit COM2 nainstalovany, COM nesmi komunikovat s jinym
programem nebo drajvem (mys, ...), a to ani parovy (zde COM4).
Co se tyce AsyncPro, tam staci jen prepsat cislo COMu v
properties a funguje to spravne.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

beep, delay ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:09:15

Jiri Sladek wrote:
> 1. Potrebuju, aby pocitac pri chybe pipnul.
>
> Neexistuje nejaka lepsi funkce? Ve starem Pascalu byla myslim funkce
> sound(frekvence).

Ahoj,

uz se to tu probiralo, najdes to v archivu, a to tady:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\oct\16\dlfaaacy.htm

Pouzij Sleep.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:10:34

Branislav Danko wrote:
> [...]
> odpoved este nie je k dispozicii v buffri, ak to urobim neskoro uz tam
> nic nieje (bu sa strati alebo neviem), skratka ani v jednom z tychto

Kdysi jsem take potreboval udelat urcitou nestandartni komunikaci (vysilani
dat s potvrzovanim po jednom znaku pomoci RTS/CTS). V tehle pripadech byva
nakonec jedine reseni si komunikaci napsat sam (pomoci API funkci), protoze
bezne komponentove "prefabrikaty" pro nektere veci nelze pouzit.

Pokud ale neco takoveho delas, je nutne detailne znat zpusob jakym to zarizeni
komunikuje na HW urovni. Take je dobre mit moznost nejakym dig.osciloskopem ci
log.analyzatorem videt jak ta komunikace opravdu vypada. Podle toho jak to
popisujes to vypada, ze nejdrive das DTR do 0, potom zahajis vyslani bloku dat
a po odeslani posledniho stop-bitu posledniho znaku potrebujes DTR dat opet do
1 ? Pak lze vyuzit udalosti EV_TXEMPTY ktera se aktivuje prave v pripade ze je
vystupni buffer vyprazdnen nebo mozna jeste lepe okamziku dokonceni WriteFile
(overlapped) operace. Takovouto udalost by ale mely poskytovat bezne komponenty,
ma to dokonce i AsyncPro.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

BDE 5.0 a .CDX indexy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:19:46

Robert Vanik wrote:

> [...]
> Mam problem se ctenim CDX indexu. I teto verzi me to dela problemy.
> Nevite nahodou nekdo, jestli je to moje chyba nebo neni?

S Delphi 3 bylo tusim dodavano BDE 4.0. Upgrade na BDE 4.51 muzes pouzit
s D2 a D3. S Delphi 4 je dodavano BDE 5.0 a v Upd.Packu#2 je BDE 5.01.
Pokud vim, tak minimalne od verze BDE 4.51 jsou podporovany .CDX indexy,
avsak s urcitym omezenim ktery se tyka nekterych vyrazu v indexu. Pak muze
dojit k hlaseni "Invalid Index Descriptor", blizsi popis najdes tady:

http://www.inprise.com/devsupport/bde/qanda/qna109.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Staticke kody v DBGride

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 16.10.1998 19:21:40

Ahoj
Dala by se pouzit treba udalost onGetText toho fieldu

procedure TForm1.TableZakazniciPohlaviGetText(Sender: TField;
var Text: String; DisplayText: Boolean);
begin
Text:= Sender.asString;
if UpperCase(Text) = 'M' then
Text := 'Mu�'
else
if UpperCase(Text) = '�' then
Text := '�ena'
else
Text := '';
end;

Potom je zrejme treba osetrit jeste udalost onSetText tak, aby kdyz
tam uzivatel napise napr. 'mu�' se do tabulky zapsalo jen 'm'.

>Mohol by niekto poradit ako v DBGride jednoduchym sposobom
>"rozbalovat" staticke kody?
>V databaze mam napr. polozku pohlavie. Obsahuje kod 'M' alebo 'Z',
>ktory chcem v DBGride rozvinut do prislusneho textu "Muz" - "Zena".
>Nechcem vsak tuto polozku viazat cez Lookup na specialnu
>databazu (ciselnik), ktory by v tomto pripade obsahoval
>iba dva zaznamy.
>
>Vdaka za akukolvek radu.
>
>P.Vlkovic

Porty.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:27:01

Robert Vanik wrote:

> [...]
>
> Nemam s tim zkusenosti. Mohl by me nekdo poradit,
> jak legalne cist stav COM portu ve Windows NT tak, aby jsem ho nezabral pro sebe?

Pristupovat primo k HW portum z aplikace neni vhodne ve viceulohovych
operacnich systemech. Predstav si, ze by si kazda aplikace posilala
na jeden port co chtela, to by asi dobre nedopadlo :-) Od toho je tu
prave operacni system, aby ti poskytl funkce pro praci s periferiemi.
Ve Win95 sice diky jiste benevolenci v bezpecnosti muzes posilat data na
I/O porty, ale muze to mit ruzne nasledky ... Co se tyce serioveho portu,
tak pro praci s nim mas celou sadu API funkci, pro Delphi existuje pomerne
dost jak free komponent, tak i komercni komponenty. Nejake free najdes bud
na DSP, nebo v Kuchyni (http://kuchyn.delphi(tec)cz), a i ja se ted pokousim
nejake napsat, takze pokud bude dobra konstalace hvezd ...... :-)
Z tech komercnich je tu napriklad balik AsyncPro, blizsi informace najdes
treba tady: http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Jeste jednou Editor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:31:18

Lukes V�clav wrote:

> [...]
> vypreparovat editor z Delphi ?
> Nebo nevite nekdo o editoru, ktery umi barevne zvyraznit syntax a pod. ?

Vypreparovat editor z Delphi asi nepujde :-) ale velmi dobre vypada napriklad
TColorMemo (http://www.balticsolutions.com/products/cmemo/index.html), v demu
je i parser na ObjectPascal, pokud si vzpominam.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Staticke kody v DBGride

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 16.10.1998 19:38:14

Pozdravujem vsetkych !

[...]

SQL database - off

[*] Ji�� Heinisch - 16.10.1998 19:50:41

Petr Zahradnik wrote:
>Ano, ne kazdy ma kazdy rok volnych 80 tisic na upgrade, kdyz
>navic kazdy takovy upgrade bude odepisovat do nakladu 4 roky...

jedna mala technicka

danove odepisovani na 4 roky se tyka pouze prvotniho porizeni IM ,
upgrade je nutno brat jako technicke zhodnoceni a tam je vypocet doby
odepisovani trochu jiny, zvlast pokud se jedna o kazdorocni upgrade.
V nekterem pripade to lze pouzit i k danovemu "prilepseni" / legalnimu/

Dale je u podvojneho ucetnictvi zohlednit � 28 odst. 3 zak. o ucetnictvi

(3) Hmotny majetek krome zasob se odpisuje s ohledem na
opotrebeni odpovidajici beznym podminkam jeho pouzivani. Nehmotny
majetek krome pohledavek je nutne odepsat nejpozdeji do peti let
od jeho porizeni.

S pozdravem HeiJu

Destrukce objektu ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 19:57:00

Petr Brant wrote:

Ahoj,

Trida TList pri svem ruseni neuvolnuje objekty ktere ma ve svem seznamu,
takze to opravdu musis provest sam. Napriklad:

type
TMyObject = class(TObject)
private
FName: String;
public
constructor Create(AName: String);

{ TMyObject }

constructor TMyObject.Create(AName: String);
begin
FName := AName;

List: TList;
TempObj: TMyObject;
List := TList.Create;

TempObj := TMyObject.Create('123');
List.Add(TempObj);
TempObj := TMyObject.Create('ABC');
List.Add(TempObj);

with List do
for I := 0 to Count - 1 do TObject(Items[I]).Free;

// ^^ Zde uvolnis vsechny objekty ktere jsou ulozeny v Listu. Staci kdyz
pointer (Items[x]) pretypujes na TObject. Vsechny dalsi tridy jsou vzdy
odvozeny od TObject a kazda tedy ma i metodu Free. Diky polymorfismu
prekladac jiz "vi" o jakou tridu se jedna a zajisti spravne uvolneni
objektu.

List.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Staticke kody v DBGride

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 16.10.1998 20:05:10

Pouzij OnDrawColumnCell u DBGridu. Tam se da delat lecos.

mirun

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. listopadu 1998 18:57
P�edm�t: Staticke kody v DBGride

> [...]
|Nechcem vsak tuto polozku viazat cez Lookup na specialnu
|databazu (ciselnik), ktory by v tomto pripade obsahoval

InstallShield

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1998 20:21:14

> Milan Fiedler wrote:
>
> Zkousim udelat instalaci v InstallShield,
> potreboval bych, aby do adresare "po spusteni" mi to nakopirovalo soubor *.lnk, nevite
> prosim nekdo jak!

Ahoj,

zalezi na tom, jakou mas verzi Delphi a InstallShieldu. Napriklad IS 2.02
ktery je dodavan s D4 ma ve Specify Folders and Icons moznost specifikovat
folder a mezi nimi je i Startup Folder.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Inet proti monopolu OFFT

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.10.1998 21:58:10

Tak jsem videl dneska zpravy........Riman tam blabolil takovy kraviny,
ze se mi z toho chce zvracet. O. Neff ho spravne "okomentoval"

Zatim to vypada, ze tuhle bitvu prohrajeme, ale nesmime prohrat valku
!!!

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

Expert pro migraci aplikace 16->32 bit

[*] Micrel <micrel(zv)micrel(tec)cz> - 16.10.1998 22:07:21

Ahoj pratele,
Mam problem migrace aplikace z 16 bit do 32 bit. Touto cestou se chci
otazat, zda existuje nejaky expert nebo pruvodce, s jehoz pomoci by byl
prechod jednodussi a hlavne rychlejsi. Muj problem je (odectu-li standardni
knihovny, Orpheus a RX-Library) v desitkach tisic radek kodu aplikace a
kodu v mych komponentech (zhusta i dost assembleru), velmi mnoho formularu
a resource souboru. V soucasnosti prechazim na Delphi 3. Dekuji a budu
vdecny za jakoukoliv odpoved. Jaro B.

beep, delay ?

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 16.10.1998 22:08:15

Nedavno Petr Vones posilal krasne fungujici funkci.

Podivej se do archivu, nemam ji ted po ruce.

> [...]

> Zase kdyz pouziju casovac, tak funkce neni obecna, protoze na udalost
> casovace musim navesit nejakou konkretni proceduru a program nepokracuje

Staticke kody v DBGride

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 17.10.1998 07:12:23

Co takhle toto:

const
Pohlavi:array[boolean] of string[4] = ('Muz','Zena');
begin
Text:=Pohlavi[UpperCase(Text)=''M'];
end;
> [...]
> Text := '';
>end;

x Offtopic - ostatni konference a prave tlacisko m

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 17.10.1998 07:13:19

> 1. Vim, ze to tady uz urcite bylo, ale jsem tady teprve kratce, takze:
> Nevite o nejakym seznamu vsech CZ konferenci??
Uplne kompletni seznam asi nikde nebude, ale nekde na Cesnetu je seznam
celkem velkeho mnozstvi. Zkus tam nekde pohledat.

> [...]
> potreboval v NTeckach zmenit prioritu procesu, ale nemam pripojeny
> monitor, takze pracuji jen s klavesnici :-(.
No, ve Win95/98 simuluje stisk praveho tlacitka kombinace Shift+F10 (nebo
specialni tlacitko na klavesnici ;)). Ale funguje to jen pokud tuto
kombinaci nepouziva aktulani program. Jestli to jede i v NT nevim (nemam).

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano
* INTERNET OHROZEN! * INTERNET PROTI MONOPOLU! *
* http://www.bojkot(tec)cz * PRIPOJ SE I TY! *

Staticke kody v DBGride

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 17.10.1998 07:45:12

Ja to obvykle resim tak, ze si na formulari nadefinuji do tabulky vypocitavanou
polozku a potom obsluhuji OnCalcFields prislusne tabulky. Neco jako:

if T.FieldByName ('Pohlavi').AsString = 'M' then T.FieldByName ('clcPohlavi').AsString := 'Muz' else
if T.FieldByName ('Pohlavi').AsString = 'Z' then T.FieldByName ('clcPohlavi').AsString := 'Zena' else
T.FieldByName ('clcPohlavi').AsString := '????';

S takovou polozkou pak muzes dal pracovat jako s libovolnou polozkou tabulky

> [...]
> Nechcem vsak tuto polozku viazat cez Lookup na specialnu
> databazu (ciselnik), ktory by v tomto pripade obsahoval

Quick Report - tisk stitku

[*] Vlastimil Zdenek <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 17.10.1998 08:05:41

Nazdar vsici!
Mam maly problem ohledne QReportu:
Potrebuju tisknout na stitky. Vsechno je dobre,
muzu tisknout i do vice sloupcu, ale problem
nastava, pokud chci tisknout od urcite pozice.
Uvedu konkretny priklad:
Je 25 firem a chci vytisknout jejich adresy na
stitky. Mam arch 7x3 => 21 firem na jeden arch.
Zbyle 4 se vytisknou na novy arch. Na nem
pak zbyde 21 volnych mist od 5 pozice.
Takze pri pristim tisku potrebuju tisknout od
pozice 5.
Takze jestli nekdo vite, jak toto provest
(jestli to vubec jde), prosim o radu.
Diky

Vlastimil Zdenek

Instalace BDE

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 17.10.1998 08:23:31

> [...]
>staci zjistit co potrebujes mit v registru,
>pomoci objektu TSesion vytvaret alias, DbiGetSysVersion(r) vraci verzi

Diky,
nejsou potom problemy s odinstalovanim? A co koexistence s jiz
instalovanymi programy?
V IS s D3 jiz takove problemy nejsou ?

Problem so zachytenim vynimky

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 17.10.1998 09:20:23

No nezlob se na mne ale nespravny filter se da vzdycky mezi try a except
odchytit i kdyz to vim, tak jsem to pro jistotu zkousel a funguje to
uplne normalne. Bud mas chybu uplne nekde jinde a nebo nepouzivas
standartni TTable. Jestli muzes tak mi posli zdrojak na moji adresu a ja
ti to odzkousim.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> filtrovana
> tabulka, takze tam chcem len potlacit ten vypis (teda sorry tabulka je

Komprimacni komponenty

[*] Ing. Daniel Ficek <ficek(zv)hstech(tec)cz> - 17.10.1998 09:28:46

Pouzivam DynaZip a jsem s nim naprosto spokojen. Bohuzel ale neni free.

Ing. Daniel Ficek

Jaroslav N�dhera wrote:

> Ahoj,nevite nekdo o nejakych dobrych komprimacnich komponentach (neco
> jako PKZIP) J. Nadhera CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 069/663 56 87
> e-mail: csh(zv)czn(tec)cz
> WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

Instalacia komponentu ...

[*] Hric Jan <JHRIC(zv)duro.upjs.sk> - 17.10.1998 09:57:21 nft-dft

> Zbysek Hlinka wrote:
> Zapomnel jsi uvest verzi Delphi. Jinak casto byvaji u komponent
> uvedene navody, a kdyz si prectes manual, najdes to tam take.

Takze je to v Delphi3 . Skusal som to vycitat z Helpu , ale
nepodarilo sa mi to.
Jan H.

soubory memo v DBase IV. databazi

[*] jdanek(zv)fnbrno(tec)cz - 17.10.1998 10:02:07

Zdravim,

jsem Delfinista zacatecnik. Mam problemy se souborem Memo z DBase IV.
(pripona .dbt). Kdyz vkladam zaznamy metodou Table.Append do tabulky dbf,
kde je polozka memo, tak po mi nejakem case objevi hlaseni "memo file
corrupt" a obsah souboru nemohu nicim zpristupnit. Vsiml jsem si, ze tento
soubor je pak asi 10x vetsi nez by mel byt. Nevite nekdo, jestli je to
chyba BDE nebo je problem jinde?
Diky za vase rady a zkusenosti

Josef Danek

ComboBox (2)

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 17.10.1998 10:10:25

Petr Vones wrote:

> [...]
ktery
>si i s nekolika dalsimi Raise komponentnami muzes zdarma stahnout po

Tato informace mne zaujala, protoze combobox s obrazkem vedle textu jsem
resil
prepsanim metody DrawItem klasickeho TCustomComba, coz sice fungovalo, ale
vytahnout to primo ze systemu by bylo lepsi. Mohl bys Petre nastinit, jak na
to ?

Dik, Martin

-----------
[...]

Backup (WAS :RE: MS SQL Server 7...)

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 10:14:16

Vim, ze to tu jiz probiralo, ale v archivu jsem nenasel konkretni adresu,
chtel bych nejakou komponentu nebo jine udelatko aby uzivatel mohl pohodlne
archivovat soubory na disketu ci jine zarizeni a stejne tak pohodlne provadet
jejich obnovu. Libilo by se mi, kdyby se nastavil napr. adresar, ktery ma byt
zazalohovany a medium, kam zalohovat a aby to jelo... s tim, ze by si "to"
reklo o dalsi disketu, kdyby toho bylo vic. Chtel bych, aby to bylo cesky.
Vite nekdo o necem ? Potreboval bych aby to bylo pro D1.
Diky moc.

>Tak to cumim - ja jim toho uz mailoval a... nic :-)))
>Takze je mi to uz jasne - to druhe CD Jsi dostal misto me...

Neeeeeeeeee, to CeDecko melo byt moje... :-)))

DBE

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 10:22:03

>Ahoj vsetci
>
>Mam takyto urcite jednoduchy problem !
>Ako sa da nastavit v BDE Admin alias na dtb(interbase) aby mi nepyta
>heslo !!! (zadat ho do aliasu )
>Ako sa da otvorit vlastna Connect forma, nie DBE connect (Login name,
>Password ?.)
>Vopred dakujem

Pokud se do Params databaze nastavi USERNAME=Jmeno Usera a PASSWORD=Heslo Usera
a nastavi se DataBase.LoginPromt na false melo by to fungovat.

Od: Daniel SICHTA[SMTP:Sichta(zv)asset.sk]
Odesl�no: 13. listopadu 1998 13:26
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: DBE

<<Soubor: ATT00000.txt>>

Existuje viewer?

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 10:23:29

TMemo komponenta nastavena jako ReadOnly by stacila ?

----------
Od: Jirka Mikan[SMTP:BLIK sro MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz]
Odesl�no: 13. listopadu 1998 13:42
Komu: DELPHI KONFERENCE
P�edm�t: Existuje viewer?

Ahoj, vsem pokrocilym,

prosim vas, potrebuju v D4 prohlizet (JEN prohlizet)
textovy file. Jaxe toho dopracuju. Je nejaka komponenta
nebo se da nejak spustit externi program (jaky teda a jak?)

Diky za odpovedi...
Strejda Jirka M.

beep, delay ?

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 10:30:36

>2. Obcas by se hodila funkce DELAY(PocetMilisekund).

Win95 (mozna i Win31s-to nevim) maji API sleep

x Offtopic - ostatni konference a prave tlacisko m

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.10.1998 10:33:58

> No, ve Win95/98 simuluje stisk praveho tlacitka kombinace Shift+F10 (nebo
> specialni tlacitko na klavesnici ;)). Ale funguje to jen pokud tuto
> kombinaci nepouziva aktulani program. Jestli to jede i v NT nevim (nemam).
Funguje, ted jsem to zkousel pod 4.0

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Indexovani tabulky

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 17.10.1998 11:19:54 -0000

Ahoj vespolek,

setkal jsem se se zajimavym problemem: Tvoril jsem databazovou tabulku DBF
importem z textoveho souboru. Tabulku jsem vytvoril pomoci SQL dotazu a
nastavil sirku dvou textovych fieldu na 50, coz postacovalo. Index MDX jsem
rovnez vytvoril pomoci SQL dotazu. Pak se stalo, ze zakaznik chtel sirku
fieldu 150, takze jsem program upravil. Jenze uz nesel vytvorit index s
hlaskou Invalid index descriptor. Tutez chybu zahlasil i Database Desktop.
Po nejakem experimentovani jsem prisel na to, ze index se vytvori jen pri
sirce fieldu <=100. Nastesti to zakaznikovi stacilo, takze problem zmizel
sam od sebe. Je to chyba BDE nebo je to v necem jinem ?

Pouzivam D3 Standard a puvodni BDE dodane s D3.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

BDE

[*] Daniel SICHTA <Sichta(zv)asset.sk> - 17.10.1998 11:23:33

Opat jednoducha otazka !!
Ako sa daju nastavit PARAMS databazy ?

) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk> -----Original Message-----

Od: Daniel SICHTA[SMTP:Sichta(zv)asset.sk]
Odesl�no: 13. listopadu 1998 13:26
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: DBE

<<Soubor: ATT00000.txt>>

Tisk sloupcu

[*] Jindriska Kubatova <kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz> - 17.10.1998 11:35:24

Ahoj,
prosim o radu.
Potrebovala bych udelat nekolika sloupcovou tiskovou sestavu
(pouzivame Quick Report 2k) tak, aby pri cleneni do skupin se napsal
jeden dlouhy nadpis pro skupinu pres cely radek sestavy, pak aby
nasledovaly sloupce a pak kdyz se zmeni skupina znovu novy radek s
nadpisem a znovu sloupce. Asi takto:

Nadpis
Text ................

Dlouhy_nadpis_pro_skupinu_pres_cely_radek
sloupec1 sloupec2 sloupec3 .... sloupecn
sloupec1 ....

Dlouhy_nadpis_pro_skupinu_pres_cely_radek
sloupec1 sloupec2 sloupec3 .... sloupecn
sloupec1 ....

Konec sestavy

Kdyz pouziju cleneni sestavy do sloupcu (Vlastnost Page.Columns>1),
nadpisy skupin jsou pak kratke podle sirky sloupcu.

Jindriska Kubatova
PVT Kolinska 20 288 18 Nymburk
kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz

S3

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 17.10.1998 11:35:58

Ja vim, ze to tu uz mnohokrat bylo.
Ale nemuzu to najit.
Do kterho ini souboru a co se melo nastavit,
aby nebyly problemy s touto VGA v Delphi?

Problem so zachytenim vynimky

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 17.10.1998 11:58:44

Nazdar,
zajtra ti to poslem sukromne, lebo ja som si to tiez myslel.

Brano.

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
> internet: http://www.zebra(tec)cz

Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 17.10.1998 12:09:29

Nazdar,

osciloskop nemam k dispozicii. Ale na ovladanie urcite pouziva zariadenie signal
DTR a problem mam prave so spravnym okamihom jeho zmeny z 0 na 1, ak chcem zo
zariadenia nieco precitat.
S tym EV_TXEMPTY som to mal v D1, ale v D3 vo Win32 to nejde (ale ani v D1 to
nebolo najlepsie riesenie). Ako viem zistit okamih ukoncenia WriteComm?
Ak mas skusenosti s nestandardnou komunikaciou napis mi o tom nieco viac, ak mas
cas.

P.S.: Ako si riesil to potvrdzovanie po jednom znaku?

Brano.

> [...]
> ma to dokonce i AsyncPro.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

S3

[*] Ing. Miroslav Ond��ek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 17.10.1998 12:44:47

do SYSTEM.INI v sekci [Display] doplnit radek
BusThrottle=on

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

*** Internet proti monopolu !!! ****
http://www.bojkot(tec)cz
**************************************

E-mail:
bonnel-ondrisek(zv)telecom(tec)cz - v�voj software

internet: http://www.bonnel-tech.com
PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. listopadu 1998 12:04
P�edm�t: S3

> [...]
>Ale nemuzu to najit.
>Do kterho ini souboru a co se melo nastavit,
>aby nebyly problemy s touto VGA v Delphi?

BDE

Hlavne je potrebne nepripajat sa z Datasetov priamo na existujuce aliasy,
ale pouzit TDatabase. Potom sa aj vo faze navrhu da nastavit vlastnost
LoginPromt na false a potom
vsetky vlastnosti, ktore su v BDE administratore sa daju nastavovat napr.:

Database1.Params.Values['USER NAME']:='Janko';
Database1.Params.Values['PASSWORD']:='Marienka';

Database1.Connected:=true;

S3

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 17.10.1998 13:05:00

> [...]

> Ale nemuzu to najit.
> Do kterho ini souboru a co se melo nastavit,
> aby nebyly problemy s touto VGA v Delphi?

QuickReport a QRBand

[*] Ale� Kle�ka - 17.10.1998 13:14:29

Nev�m jak vyresit nasledujici problem:
Pri pouzivani komponenty QuickReport a QRBand potrebuji vytvorit v jednom
Quickreportu (na jedne strance) nekolik tabulek ktere budou tvoreny ruznymi
QRBand(BandType=rbDetail).
Pri vicenasobnem pouziti detailu se vytvori pouze jedna tabulka.

Diky predem za tip.

Ale� Kle�ka
{ aklecka(zv)merlin(tec)cz }

Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

[*] Jozef Marcin <marcin(zv)ns.saske.sk> - 17.10.1998 13:20:50

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Branislav Danko <danko(zv)basl.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. november 1998 13:16
P�edm�t: Re: Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

Ahoj,

ja pouzivam freeware Async32 na nestandardnu komunikaciu cez Com s meracimi pristrojmi:
multimeter Metex M-4650CR a pocitacom riadenym zdrojom prudu (vlastnej konstrukcie), uplne nestandardny komunikacny protokol, ten sice nepouziva DTR, ale Metex ano, tan to nastavim na zaciatku a necham to tak.

Pripadne otazky: marcin(zv)saske.sk

> [...]
>cas.
>
>P.S.: Ako si riesil to potvrdzovanie po jednom znaku?

Instalacia komponentu ...

Musis si vytvorit tzv. package, pripadne pouzit nejaky existujuci (.DPK), do
neho pridat unity obsahujuce komponenty, ktore chces pridat (musia obsahovat
proceduru Register s registraciou prislusnych komponentov). Potom package
skompilujes a nainstalujes do Delphi.

Quick Report - tisk stitku

[*] jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz - 17.10.1998 13:39:29

> chci tisknout od urcite pozice.
> Uvedu konkretny priklad:
> Je 25 firem a chci vytisknout jejich adresy na=20
> stitky. Mam arch 7x3 =3D> 21 firem na jeden arch.
> Zbyle 4 se vytisknou na novy arch. Na nem=20
> pak zbyde 21 volnych mist od 5 pozice.
> Takze pri pristim tisku potrebuju tisknout od=20
> pozice 5.=20
> Takze jestli nekdo vite, jak toto provest
> (jestli to vubec jde), prosim o radu.

Sice to neni idealni, ale ja to resim tak ze

v Treport.OnBeforePrint nastavim povitadlo na nulu,

v TQRBand.onreportPrint pocitam kolikatry stitek se tiskne
a pro prvni vynechavane stitky se vratim zpet (dataset.prior)

a konecne pro prvni vynechavane stitky v QRdbtext.OnPrint
podstrcim ve value prazdny retezec.

Jiri Binder

InstallShield

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 17.10.1998 14:37:48

Pouzivam InstallShield ktery je u Delphi 2 - Developer

Milan Fiedler
Milan Fiedler wrote:

> [...]

ktery je dodavan s D4 ma ve Specify Folders and Icons moznost specifikovat

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.10.1998 14:56:16

Database.Params je typ TStrings takze napr
Database.Params.Clear;
Database.Params.Add('USERNAME=Pepek);
Database.Params.Add('PASSWORD=Namornik);
D.

Od: Daniel SICHTA[SMTP:Sichta(zv)asset.sk]
Odesl�no: 13. listopadu 1998 13:26
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: DBE

<<Soubor: ATT00000.txt>>
----------
Od: Daniel SICHTA[SMTP:Sichta(zv)asset.sk]
Odesl�no: 17. listopadu 1998 11:23
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: BDE

<<Soubor: ATT00001.txt>>

InstallShield

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 17.10.1998 15:13:05

Spusteni souboru pri restartu pocitace jsem nakonec vyresil,

zapsanim do registru:
MKEY LOCK MACHYNE
software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Run
Soubor + cesta

treba to nekomu pomuze

Milan Fiedler
milanf(zv)rts(tec)cz

S3

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 17.10.1998 15:27:23

Tam to taky nefunguje? Pak by snad mohl pomoci PowerStrip se zaskrtnutym
polickem BusThrottle.

> Od: Ales Bukovsky [SMTP:elidisp(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: pond�l�, listopad 16, 1998 13:24
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: S3

> A co ve Win NT 4.0
> -ales-

Instalace BDE

[*] Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz> - 17.10.1998 15:31:42

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>>-----Original Message-----
>From: Vlada Cadsky <cadsky(zv)a-consultplus(tec)cz>
>
>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz>

>------------------------------------------------
>BDE,
>

>Diky,
>nejsou potom problemy s odinstalovanim? A co koexistence s jiz
>instalovanymi programy?
>V IS s D3 jiz takove problemy nejsou ?

Ja odinstalaci resim v instalacnim programu, tedy sam vim kde v registru
najdu InstallDir a smazu ho i s registrem. Co se tyce BDE, tak je rozesilan
zvlast. BDE ma tedy svuj vlastni instal program. Myslim, ze s mirovim
souzitim odinstalace BDE budu mit asi mezeru, ale sam velkem Microsoft je
tam ma taky.
Vlada

Spusteny program

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.10.1998 16:22:27

Zdravim,

da se zjistit, zda bezi urcity program? Potrebuju zjistit, jestli
uzivatel pustil neco a v pripade ze ano tento program ukoncit.

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

x Offtopic - ostatni konference a prave tlacisko m

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 17.10.1998 16:39:13

Ked posles mail na listserv(zv)cesnet(tec)cz s textom
list - dostanes mailom zoznam ceskych konferencii spravovanych Cesnetom
list global - dostanes veeelky (cca 2MB) zoznam konferencii po celom svete

ale ani v list ani v list global nieje napr. delphi-l(zv)fwd(tec)cz ani delphi-talk
:(

--
rt
normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com

InstallShield

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 17.10.1998 17:06:47 -0000

Timto zpusobem se bude program spoustet po kazdem restartu. Pokud se ma jednat o jednorazovou zalezitost, je lepe odkaz zapsat do polozky
MKEY_LOCK_MACHYNE
software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
RunOnce Soubor + cesta

Od: Milan Fiedler [SMTP:milanf(zv)rts(tec)cz]
Odeslano: 17. listopadu 1998 14:13
Komu: Konference
Poedmit: InstallShield

[...]

<<Soubor: ATT00013.html>>

Spusteny program

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 17.10.1998 17:09:29 -0000

Da se. Zjisti si handle okna, ktere znamena ten spusteny program a do
tohoto okna posli message WM_CLOSE. Pokud vsak bude aplikace vyzadovat
napriklad potvrzeni o ukonceni, nelze zobrazeni takoveho dialogu zabranit.

Od: Krayzel Libor [SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
Odeslano: 17. listopadu 1998 15:22
Komu: '*** Delphi'
Poedmit: Spusteny program

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 17.10.1998 17:11:34

Zkusil bych to pres FindWindow. Pro zjisteni parametru s oblibou
pouzivam SPYXX.exe od MS, ale podobny program je jiste i soucasti
Delphi (WinSlight).
Vaclav Sazima

Krayzel Libor wrote:

> [...]
>
> da se zjistit, zda bezi urcity program? Potrebuju zjistit, jestli
> uzivatel pustil neco a v pripade ze ano tento program ukoncit.

DBGrid - zvyraznenie riadku

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 17.10.1998 17:21:42

>Asi som magor, ale neviem si dat rady.
>Chcem totiz zvyraznit najdeny zaznam (riadok)
>v DBGride.
>Skusal som vsetko mozne a uz mi dochadza trpezlivost.

ahoj,
jde to treba tak, ze si v OnAfterOpen a v OnAfterScroll ukladas
Table.RecNo do promenne a v OnDrawColumnCell ji porovnavas
s aktualni Table.RecNo.
Vykreslovani bunek - viz prispevky z 13.11. subject: DBGrid

Priklad - vykresli vybrany radek s modrym pozadim:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
var c: TCanvas;
Dataset: TDataset;
begin
c:= (Sender as TDBGrid).Canvas;
Dataset:= Column.Field.Dataset;
{ nebo }
Dataset:= (Sender as TDBGrid).Datasource.Dataset;

if Dataset.RecNo = UlozeneRecNo then
Canvas.Brush.Color := clBlue;
(Sender as TDBGrid).DefaultDrawColumnCell(Rect, Datacol, Column,
State);

DBGrid - zvyraznenie riadku

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 17.10.1998 17:32:32

Ahojte vsetci !

Asi som magor, ale neviem si dat rady.
Chcem totiz zvyraznit najdeny zaznam (riadok)
v DBGride.
Skusal som vsetko mozne a uz mi dochadza trpezlivost.
Dufam ze neotravujem.

Please, help me !

P.Vlkovic

Tisk sloupcu

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 17.10.1998 19:53:44

> Dlouhy_nadpis_pro_skupinu_pres_cely_radek
> sloupec1 sloupec2 sloupec3 .... sloupecn
>
> Kdyz pouziju cleneni sestavy do sloupcu (Vlastnost Page.Columns>1),
> nadpisy skupin jsou pak kratke podle sirky sloupcu.

??? A dat to do nadpisu stranky?
Tom

ComboBox (2)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1998 20:39:02

Martin Dupal wrote:

> [...]
> vytahnout to primo ze systemu by bylo lepsi. Mohl bys Petre nastinit, jak na

Ahoj,

Stejne jako pri "zakomponentovani" jinych ovl.prvku Windows. Vytvoris si
novou komponentu (patrne by ji slo odvodit od TCustomComboBox) a doplnis
ji o nove vlastnosti. Ale zkus se podivat na DSP ci jinde na Internetu,
urcite uz to nekdo udelal ....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Asynchronna komunikacia - asi to fakt nerozbeham

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1998 20:58:50

Branislav Danko wrote:

Ahoj,

> osciloskop nemam k dispozicii. Ale na ovladanie urcite pouziva zariadenie signal
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To pak mas trochu tezsi ....

> DTR a problem mam prave so spravnym okamihom jeho zmeny z 0 na 1, ak chcem zo
> zariadenia nieco precitat.

Dobre, ale vis presne kdy by k te zmene melo dojit, v zavislosti na cem ?

> S tym EV_TXEMPTY som to mal v D1, ale v D3 vo Win32 to nejde (ale ani v D1 to
^^^^^^^^^^^^^^
Proc by to neslo, vzdyt je to primo podporovano v API funkcich.

> nebolo najlepsie riesenie). Ako viem zistit okamih ukoncenia WriteComm?

To zalezi na tom jak je ta komunikace napsana. Vetsina komponent poskytuje nejakou
udalost ve smyslu OnOutBufFree, ktera se spusti v okamziku ze se prave odeslal
posledni znak z vystupniho bufferu.

> Ak mas skusenosti s nestandardnou komunikaciou napis mi o tom nieco viac, ak mas
> cas.
>
> P.S.: Ako si riesil to potvrdzovanie po jednom znaku?

V zasade jsem vyuzil skutecnosti ze kazda zmena CTS do "1" byla zadosti o dalsi
znak. Takze po kazde zmene CTS jsem precetl jeho stav, a pokud byl "1" tak jsem
vyslal jeden znak. Jakmile jej zarizeni zacalo prijimat tak shodilo CTS a jakmile
jej zpracovalo a bylo schopne prijmout dalsi, tak CTS opet nahodilo do "1". Trochu
problem byl v tom, ze bylo potreba to udelat co nejrychlejsi (pravda, komunikovalo
to na 38,400 takze zadna zavratna rychlost), jenze pri pouziti udalosti u AsyncPro
to bylo prece jen pomale. Neni divu, takovy zpusob komunikace je opravdu zvlastni,
ale jinak to neslo. Dalsi komplikace byla i skutecnost, ze bylo nutne po zadosti
odpovedet asi do 300ms, pripadny rozpad komunikace mel totiz pomerne fatalni
nasledky.... Ale zatim to nastesti bezi spolehlive :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

soubory memo v DBase IV. databazi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1998 20:59:48

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz wrote:

> [...]
> corrupt" a obsah souboru nemohu nicim zpristupnit. Vsiml jsem si, ze tento
> soubor je pak asi 10x vetsi nez by mel byt. Nevite nekdo, jestli je to

Tezko rict, neuvedl jsi skorem zadne dalsi informace, verze Delphi a BDE.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

InstallShield

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1998 21:04:35

Ahoj,

Na tu verzi IS uz si moc nepamatuju, mam ale dojem ze to tam opravdu nejde.
Jedine co me napada je donutit uzivatele aby na konci zaktrtnul to Launch
application. Z toho pak spustis nejakou malou apikaci ktera to vytvoreni a
umisteni linku provede a po restartu se smaze.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Spusteny program

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1998 21:17:29

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> da se zjistit, zda bezi urcity program? Potrebuju zjistit, jestli
> uzivatel pustil neco a v pripade ze ano tento program ukoncit.

Ahoj,

jedna z moznosti ktera me ted napada je projit vsemi procesy a najit si
podle jmena EXE souboru ten, ktery chces ukoncit a pak oknu zaslat zpravu
WM_CLOSE. Ale neni to moc spolehlive, napriklad to nebude fungovat pokud
ta aplikace ma zobrazeny modalni dialog. Take to nefunguje pokud zaviras
WordPad ktery je zrovna minimalizovany (skonci s chybou).

uses
TLHelp32;

function CloseProcess(const ExeFile: String): Boolean;
var
SnapProcHandle: THandle;
ProcEntry: TProcessEntry32;
NextProc: Boolean;

function EnumWinProc(Handle: HWND; Param: DWORD): BOOL; stdcall;
var
D: DWORD;
begin
GetWindowThreadProcessId(Handle, (zv)D);
Result := (D <> Param);
if not Result then PostMessage(Handle, WM_CLOSE, 0, 0);

SnapProcHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if SnapProcHandle <> THandle(-1) then
begin
ProcEntry.dwSize := Sizeof(ProcEntry);
NextProc := Process32First(SnapProcHandle, ProcEntry);
while NextProc do
begin
if AnsiStrIComp(ProcEntry.szExeFile, PChar(ExeFile)) = 0 then
begin
EnumWindows((zv)EnumWinProc, ProcEntry.th32ProcessID);
NextProc := Process32Next(SnapProcHandle, ProcEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);

CloseProcess('c:\windows\notepad.exe');
CloseProcess('c:\windows\calc.exe');

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Delphi a PC FAND

[*] Milan Valenta <valenta(zv)telecom(tec)cz> - 17.10.1998 23:09:26

Hi,
delsi dobu jsem nestahoval postu, proto odpovidam az ted.

Na strankach K.J. Software ( http:\\www.kjsoft(tec)cz )
je ke stazeni unit pro napojeni se na soubory
*.000 a *.T00. Je s tim trochu prace :-(( s definici polozek, ale je to lepsi,
nez kupovat ODBC driver :-) .
Pokud se jedna o jednorazovy prevod dat, doporucuji pouzit program
Druha miza (tamtez).
Vse je volne siritelne. (dle infa na WWW)

Pokud pouzijes unit FandData a budes mit problemy se ctenim nekterych souboru,
ozvi se. Poradim.

S pozdravem

Ing. Milan VALENTA,
Horni Slavkov,
e-mail: milan.valenta(zv)usa.net

P.S. Predpokladam, ze mas odheslovanou ulohu a znas strukturu souboru.

----------
> Odes�latel: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Delphi a PC FAND
> Datum: 13. listopadu 1998 9:26
>
> Ahoj
>
> Nevite nekdo jak prevest data z PC FANNDu 3.0 do DBF ,DB nebo MS SQL
>
> Dekuji Milan

InstallShield

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 18.10.1998 06:04:05

> [...]

> application. Z toho pak spustis nejakou malou apikaci ktera to vytvoreni
> umisteni linku provede a po restartu se smaze.

alebo, to priamo zapisat do registru
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Je tomozne priamo z InstallShieldu, alebo az z programu.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

EnumWindows a Informace o procesu

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 18.10.1998 07:06:39

Zdravim,

mam nasledujici problem: Pomoci API funkce EnumWindow vyhledavam vsehcny
okna tridy 'OleMainThreadWndClass' a jmena
'OleMainThreadWndName', ale potreboval bych dale k tomuto oknu zjistit jmeno
EXE prislusneho procesu a stim si jiz bohuzel nevim rady. ID procesu muzu
zjistit pomoci GetWindowThreadProcessID, ale jak dal??

Prosim poradte..
Diky

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE
Czech Republic

Adresar

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 18.10.1998 07:51:50

Raz tu uz bolo. Da sa zistit datum vytvorenia adresara a ako ?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Skryti programu

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 18.10.1998 07:59:53

Zdravim,

pomoci komponenty Viti Gazdy umim zneviditelnit program na TaskBaru. Ale
da se program vyjmout i ze seznamu bezicich uloh?

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Direct X

[*] Pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1998 08:28:48

Caute

mam na vas prosbu nema nekdo z vas nejakou dokumentaci k DirectX nejlepe v
cestine a aby to s toho pochopil i clovek, ktery s Directama zatim nic
nedelal(treba j�)?

Nebo nebyl by mi nekdo ochotny otpovidat na stupidni dotazy.

Diky vsem

Cau Sopak

V�ber posledn�ch X z�znamov v SQL

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 18.10.1998 08:59:42

Nazdar,
m�m tak�to probl�m: Existuje tabu�ka s transakciami (obsahuje d�tum, �as, ��slo karty ...), index neexistuje ?iadny autoincrement. Potreboval by som vybra? posledn�ch 20 transakci�. Je to mo?n� zrealizova? nejak�m SQL pr�kazom, aby
som to nemusel prech�dza? v cykle a nap��a? in� tabu�ku. Tabu�ka je pod Paradoxom, teda je mo?n� pou?i? len SQL ?tandard. Neexistuje tu nie�o podobn� ako ROWNUM, ROWIN v Oracle?

Upresneni k "soubory memo v DBase IV. databazi"

[*] jdanek(zv)fnbrno(tec)cz - 18.10.1998 09:05:47

Zdravim,

jsem Delfinista zacatecnik. Mam problemy se souborem Memo z DBase IV.
(pripona .dbt). Pouzivam Delfi3 a DBE s nim nainstalovany.
Kdyz vkladam zaznamy metodou Table.Append do tabulky dbf,
kde mam take 2 polozky memo, tak po mi nejakem case objevi hlaseni "memo
file
corrupt" a obsah souboru nemohu nicim zpristupnit. Vsiml jsem si, ze tento
soubor je pak asi 10x vetsi nez by mel byt. Nevite nekdo, jestli je to
chyba BDE nebo je problem jinde?
Je mozne se dostat na tyto databaze typu DBAE IV. jinak nez pred Database
desktop?
Zkousel jsem to pred Visual FoxPro 5, ale ona ma jiny format memo souboru a
pri
zpetne tranformaci mi totiz delfi pise ze soubor je porusen. Pres DBASE 4
jeste
od firmy Aston Tate mi to taky nejde. Soubory pak jsou opet nekompatibilni
s Delfi.
Alespon Delfi to nechteji otevrit.
Diky za rady

Josef Danek