Mereni casu

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 23.10.1998 15:44:14

Radek Kala napsal:
>Co ovsem pro to musis vedet:

Jo, je toho dost a nic z toho nevim, ale alespon mne nekdo ujistil, ze to
jde. Nebyl by nejaky prikladek k tem bodum, odkaz na literaturu ci www.

Diky Vita

POMOOOC

[*] Libor Lev <levl(zv)oku-dc(tec)cz> - 23.10.1998 15:48:19

Nemelo by to byt .. IS NULL ?

Libor Lev
OkU Decin
levl(zv)oku-dc(tec)cz

Off-topic

Takze, je to asi tak, ze povodne (pred Kristom) oslavovali zidia velku noc
podla algoritmu ako si spominal, aj ked este nemali pocitace...:-)
No a okrem inych obradov pri prilezitosti Velkej noci obetovali baranka.
Smrt a zmrvtych vstanie Krista sa bolo v case oslav Velkej noci. Mimochodom
Kristus je tiez oznacovany ako Baranok Bozi. Cize Kristus na vtedajsi
sviatok Velkej noci obetoval seba ako obetneho baranka, teda pravdepodobne z
toho dovodu sa slavi Velka noc tak ako sa slavila pred Kristom, pretoze
podla krestanskej nauky je Velka noc sviatok vykupenia, teda obetovania
Krista. Inymi slovami, vypocet datumu VN sa zachoval tak ako bol pred
Kristom. Inac, pocul som, ze Vatikan uvazuje o stanoveni presneho datumu VN
v koordinacii so vsetkymi cirkvami, takze ak sa to stane, tak stary zidovsky
algoritmus bude k nicomu...:-)

WINDOW-znovu

[*] Kallima II <kallima(zv)bratislava.telecom.sk> - 23.10.1998 15:56:32

Diky za par dorych rad,
no myslim, ze ten problem s inym oknom sa tymto nevyriesi.

> Jine okno nez obdelnikove muzes udelat pomoci regionu, nejaky priklad je
> treba v UDDF FAQ (odkaz najdes v odkazech na Delphi Foru)

Tento postup som totiz uz videl-skusal.
Nejde mi totiz o to aby bolo okno kruhove prip. elipsa alebo
nejaky polygon ale mal som na mysli okno ako maju napr.
KPT 3.0 pluginy k Photoshopu (trolka velke ambicie no
skusit sa ma vsetko).
Takze ak o tom este niekdo nieco viete, bol by som rad,
keby ste mi dali vediet
Juraj Svec.

Mereni casu (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 23.10.1998 15:58:27

Jan Pruha napsal:
>Urcite by bylo skvele aby tam mohlo byt jenom PC, ale zkusil bych
>zvazit moznost pouziti nejakeho jednocipu a komunikovat po
>RS232.

Toto jsem zvazoval take, ale nemam s tim zkusenosti a asi to bude jeste
slozitejsi nez smotne PC. Podle toho co o tom vim (temer nic) predpokladam,
ze by kazda fotobunka musela mit svuj jednocip. Zajimaly by mne naklady.
Opet bych take uvital nejaky odaz na literaturu ci www.

Diky Vita

Mereni casu (3)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.10.1998 16:08:04

>Toto preruseni nejde pouzit. Cetl jsem, ze pro dosazeni co nejvyssi
>presnosti se musi prave toto preruseni vypnout pomoci Inline($FA).
Pouzivali
>tam potom Port[$43], ale jak jsem psal drive nic vic jsem se o tom
>nedozvedel.

ovsem program musi zavcasu povolit jinak pomoze jen NMI nebo switch off :-)

Port $43 je ridici port timeru takze je pomoci nej mozne zakazat IRQ8 -
ovsem pak se zastavi v PC cas, nepojede flopacka a buhvi co jeste

DecisionCube

[*] Zden�k Glaser <glaser(zv)ipl(tec)cz> - 23.10.1998 16:10:07

Ahojte.
Mate nekdo zkusenosti s DecisionCube?
Mam na mysli
- ovladani a tisk grafu (dela mi to na papire trochu psi kousky,
PrintResolution :=-100 to vyrazne zlepsi, ne ale uplne)
- jde nejak obtisknout to, co mi da Deci...Grid? (formou sestavy, nebo i
tak, jak se ukazuje na obrazovce)
- jak ovlivnovat group-ovani jinak, nez volanim ShowDialog-u (-
uzivatelsky asi slozite, dulezite pro vyber pro datumove udaje)
- pri vyberech za kvartal dava misto Q.1998 Q.1999 - tedy o rok vice -
chyba ?

Dekuji vsem za podnet, preji prijemnou predvanocni pohodu, nepodlehejme
blazinci a shonu vsude kolem nas.

Zdenek GLASER mailto:glaser(zv)ipl(tec)cz
Office: IPL software s.r.o., Jablonecka 36, 461 09 Liberec, Czech
Republic
tel.: ++420-48-53 96 563, ++420-48-611 24 01, ++420-48-611 24 02
fax.: ++420-48-611 24 03
http://www.ipl(tec)cz
Privat: Borovy vrch 289, 460 14 Liberec 13, Czech Republic
tel.: ++420-48-51 246 15

Off-topic

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 23.10.1998 16:12:21

To doufam.

Vilem Svoboda

----------
Odes�latel: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Off-topic
Datum: 23. listopadu 1998 14:23

Kecas.

Martin Fron�k

Result set ve TStoredProc

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 23.10.1998 16:37:14

No tak me se to pre ODBC ani native spojeni na Informix
(tusim 5.01 na Unixu) nepodarilo ani jednou.
Zajimave, ze pres TQuery to chodi .

+--------------------------------+
| Ing. Petr JEZEK |
| Delvina, s.r.o. |
| Kuzmanyho 8, 010 01 Zilina, SR |
| Telephone: +421 89-624 344 |
Od: Dalibor Toman[SMTP:dtoman(zv)fortech(tec)cz]
Odesl�no: 23. listopadu 1998 15:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Shift ? v BP7
>Este jednu otazku k BP7
>Vyskytol sa nam problem v prostredi BP7
>(v samotnom IDE, i v beziacej aplikacii),
>kedy pri urcitom zatazeni systemu,
>dojde k podivnemu spravaniu klavesnice,
>ktora sa tvari, ako by bol trvale
>stlaceny preradovca Shift.
>Moze niekto pomoct ?

nekolikrat stisknout vsechny Shift , Alt , Ctrl. Pokud bude vypnuty NumLock
problem nenastava. Je to nejakej vleklej problem v BIOSu. Projevuje se tim
ze zustavaji viset preradovace a to pouze v situacich, kdy system nemuze
reagovat okamzite na odezvy klavesnice (a podle mych zkusenosti nejcasteji v
IDE od Borlandu :-)

V IDE Pascalu se projevoval tento problem nejcasteji pri posunu kurzoru
sipkami nahoru nebo dolu, kdy se najednou zacaly oznacovat radky (zustal
viset shift)

Mel jsem podobne problemy na PC, kde jsem spoustel sve rezidenty (file
server peer-to-peer site LPT a COM CONNECT!). Problem nebylo mozne zadnymi
prostredky odstranit (nepocitam-li vypnuti NumLocku). Dokonce jsem myslim
videl nejaky patch pro MS Basic v MS KB nebo tam nekde - ale nepomohl.

Experimentalne jsem zjistil, ze stejny problem vyvolala i zvysena zatez na
peer-to-peer sitovych systemech typu Nowell Lite atd.

POMOOOC

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 18:03:17

> Coz takhle Select count(id) from SEZNAM where datum = NULL ???

A co tohle:

Select count(id)-count(datum) from SEZNAM

Tom

Kopirovani adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1998 18:07:45

Hubert wrote:

> [...]

Ahoj,

Kopirovani je mozne udelat pomoci SHFileOperation, vcetne toho standartniho
Windows dialogu s letajicimi papiry (ale i bez neho). Blizsi popis najdes
v helpu:

uses
ShellAPI;

FileOp: TSHFileOpStruct;
begin
ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.MainForm.Handle;
wFunc := FO_COPY;
pFrom := 'C:\Dokumenty\*.*'#0#0;
pTo := 'X:\Pokus2'#0#0;
fFlags := FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then
ShowMessage('Error');

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Off-topic

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 23.10.1998 18:13:44

Mate pravdu, kecam. Uz mi prisly asi ctyri algoritmy na vypocet datumu nedele velikonocni.
Tu informaci, kterou jsem neoverenou vypustil, jsem pred lety kdesi cetl. Nevzpominam si, jestli tehdy uz existovaly algoritmy a pocitace. Rozhodne jsem o nich nemel anung. (Coz mi ostatne pretrvalo dodnes :-)

Vilem Svoboda
E-Mail: vilem_s(zv)mrp(tec)cz

----------

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel. 038/7755345
038/7512861

screen saver

[*] V�clav Novotn� - 23.10.1998 19:06:09

Na jednom z CD CHIPu byl priklad na tvorbu ScreenSaveru. Bohuzel ale uz
nevim na kterem.
Venca
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz <DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. listopadu 1998 10:47
P�edm�t: screen saver

>Mam taakovy problem potrebuji naprogramovat screen saver do W95 a
>chybi mi WIN95 SDK, kdyby mi nekdo mohl poslat SDK, nebo jak se
>vytvari Screen saver, Dik.
> A dale programoval nekdo ve fullscreen modu nobo pod Direct X,
>jestli ano at mi posle nejake demonstracni programky nebo popisy.
>byl bych rad kdyby to nebylo directX sdk

Re[2]: Kopirovani adresare

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 19:48:49

KL> Ja jsem rekurzi na celej disk pouzival taky a problem se nemel naprosto
KL> zadnej (NTFS 3GB). Samozrejme spotreba pameti byla ponekud vetsi :-),
KL> ale bezelo to jako hodinky.
KL> Lubor bIRDIE Kolar
KL> ====================
KL> GSM Phone: +420-603-410019
KL> ICQ: 18587772

No tak ja to zkousel ve Win95. Ty to nerozchodili :(

Re[2]: DLL a OCX

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 19:51:32

PB> Ahoj,

PB> ted nevim, co to udela, kdyz budes chtit registrovat jiz jednou
PB> registrovany OCX, ale asi nic tragickeho. Tak proste spust registraci, aniz
PB> by jsi se ptal, zda uz je ten OCX registrovany. Asi to neni to prave
PB> orechove, ale urcite nejjednodussi.

OK(i kdyz preregistrovat DLL ci OCX je pekna cunarna), ale jak pomoci
DELPHI zaregistruju DLL ci OCX. Zadne volane regsvr32 nechci delat.

Kopirovani adresare

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 23.10.1998 19:59:57

> A coz takhle zavolat program XCOPY s parametrem /E ??

>A neni tohle barbarstvi pod Windowsem?

JE , ale funguje to a ma to spoustu dobrych funkci

HeiJu

RichEdit a PageBreak

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.10.1998 20:06:24

Komponent RichEdit je super ovsem neviem ako je tam mozne zvyditelnit PageBreak.
Vie RichEdit robit s PageBreak-om?

Potrebujem pisat text cez program priamo RTF alebo DOC formatu.
Mate nejaky napad?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

DBGrid a drag&drop

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 23.10.1998 20:06:47

Zdravim vsechny,
mozna se to tady uz resilo... potrebuju rozchodit klasicke drag&drop
s komponentou DBGrid; kdyz nastavim dragmode na automatic, tak
se zacne spravne pretahovat, ale lista zustane na strarem zaznamu.
S manual dragmode je zase ten problem, ze metodu begindrag neni na co
povesit. (chybi OnMouseDown) Zatim to resim udalosti OnCellClick, ale
neni to to prave orechove, protoze drag zacne az po pusteni tlacitka :-(

Uvitam kazdou radu, mozna i nahradu komponenty za jinou, pokud nebude
zbytecne prebujela (staci mi uplne funkcnost DBGridu).

Zime a snehu zdar!!
Jan Rychtar ( hojan(zv)sin.cvut(tec)cz )

Dialogy v cestine

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 23.10.1998 20:38:31

ehm, lidi, nejak sem si pri hledani consts.res smazal soubor CONSTS.DCU bez
nevratu.
Byl bych vdecny kdyby mi ho nekdo soukrome poslal.

Potrebuju to do verze DELPHI4 PROFFESIONAL

dik

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

Programatori sobe

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 23.10.1998 21:13:13

Heinisch wrote>

Pavel Cisar wrote:
> [...]
lidi (vzlaste v pripade, kdy jde o >>praci "zadarmo"). Rozhledni se, zda
nekdo uz nedela to co te zajima, a kdyz ne, tak si proste zalozis vlastni
sobe nebo zahajit svou vlastni >>nezavyslou aktivitu.

Osobne si myslim ze tento pristup prinese sice par novych napadu, mozna
komponent, ale pokud se
se VCAS NESJEDNOTI pristup a postupy vznikne z toho nove DSP akorat s tim
rozdilem , ze
misto jednotlivcu budou prispivat kolektivy. Coz se pro nase potreby =
chaos.

Pripada mi to jako stavba letadla , kde nekdo dela kridla, nekdo podvozek a
dalsi interier ovsem
kazdy pro jiny typ letadla, od cmelaka k airbusu. a pak se toma lepit
dohromady a nazyvat se D??? knihovna.
Dam priklad: sam deklarujes tema pro low-level a ukladani dat (stream).
Ukladani dat je prakticky zakladem pro znovuvyuziti jiz zadanych informaci.
Ja mam napriklad chut na tvorbu komponenty podobnou regeditu ve WIN.
Jenze tim padem musim take resit vyse zminene ukladani dat. a neci prace je
trochu zbytecna.
Jiste ze se najdou problemy, ktere lze resit nezavisle na jinych tymech,ale
mam obavu ze jich zase tak moc
neni.
V zadnem pripade nepatrim mezi vyckavace, ale v pripade takoveho projektu se
mi zda nezbytne
"zastreseni" a kordinace nad jednotlivymi tematy.

Jelikoz uz me to psani taky nebavi tak

Ac "nerad" vyhlasuji timto akci pro tvorbu komponenty TreeListView s
podporou pro ukladani dat.
Viz registry a program RegEdit ve Win.
Zaroven prosim o prideleni kodove znacky pro subjekt.

S pozdravem

Jiri Heinisch

Kdo si stahne; potesi mne i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/download

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

Off-topic

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.10.1998 21:26:17

Petr Brant wrote:

> [...]
> byla oslava nadchazejiciho jara. Zajima mne vsak, jak vysvetluje cirkev ve
> spojitosti zmrtvychvstani Krista pohyblivost data velikonoc.)

Je to trochu slozitejsi, protoze je do toho zamotan jeste zidovsky
kalendar, ktery je nepravidelny. Puvodni vyznam velikonoc (tedy
zidovskych) je oslava vyjiti z Egypta. Kristus pouzil tohoto data k
Posledni veceri, protoze nasledujici den byl popraven.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Dialogy v cestine

Pavel Serbajlo wrote:

> ehm, lidi, nejak sem si pri hledani consts.res smazal soubor CONSTS.DCU
> bez nevratu. Byl bych vdecny kdyby mi ho nekdo soukrome poslal.

Tak si preloz consts.pas.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Re[2]: screen saver

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1998 21:56:40

vse najdes na http://www.gnomehome.demon.nl/uddf

RE[2]: GPF

[*] Micrel <micrel(zv)micrel(tec)cz> - 23.10.1998 22:07:22

Ahoj,
Sekvence, ktera vede na GPF je (z call stack okna):

DoneApplication
..TComponent.DestroyComponents
TForm.Destroy
TScreen.RemoveForm(Ptr()) <-----=

tady to spadne, krokoval jsem VCL k "Procedure TScreen.RemoveForm(AForm:
TForm);" pri pokusu vyvolat "Application.FHintWindow.ReleaseHandle;"

Asi je to nejaka blbost... a muj prasek na to zrejme nestaci...
Nemuzu zjistit co mi to zpusobi nebo odkud to prijde. Vite nekdo, prosim,
jak na to ?
Dekuji za jakoukoliv radu.

Od: Radim Krivanek [SMTP:rumun(zv)anet-brno(tec)cz]
Odesl�no: 23. XI 1998 7:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: GPF

Bene Jaroslav wrote:

> Ahoj,
> mam malinky dotaz. Aplikace mi po korektnim uzavreni pise GPF
(ale
> ne vzdy) ale vse co je v aplikaci pouzito je spravne uvolneno a aplikace
je
> jinak korektne uzavrena. Takze problem jako by nebyl. Pouzil jsem Orpheus
> RxLibr. Setkal jste se s tim, prosim, nekdo? A kdyz ano, jak bych to mel
> resit?
> Jaro B. micrel(zv)micrel(tec)cz

Take jsem byl vzdycky presvedcen, ze je vse korektni, ale ono nebylo.
Zejmena muze byt problem pri uzavirani objektu, ktere maji definovanu
obsluhu udalosti systemoveho charakteru. Napriklad u oken je mozno
zajistit spravne dokonceni eventovych funkci pred uvolnenim pameti
duslednym pouzivanim Free, nikdy Destroy.

--
** Radim Krivanek (Rumun) ** Telefon 0603 700 307 **
** rumun(zv)anet-brno(tec)cz ** Work: 05 4132 1129 **

Re[2]: DLL a OCX

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1998 23:26:28

> OK(i kdyz preregistrovat DLL ci OCX je pekna cunarna), ale jak pomoci
> DELPHI zaregistruju DLL ci OCX. Zadne volane regsvr32 nechci delat.

Pomoci fuknce Windows API - staci poradne hledat. Pokud mas Delphi 4,
tak tam mas primo na to priklad, umi registrovat ActiveX i TLB:
C:\Delphi4\Demos\Activex\Tregsvr

Dialogy v cestine

> [...]

> nevratu.
> Byl bych vdecny kdyby mi ho nekdo soukrome poslal.
>
> Potrebuju to do verze DELPHI4 PROFFESIONAL

Tak si prekomlipuj CONSTS.PAS a nebo si ho nahraj z instalacniho
cedecka Delphi 4 Professional, kde mas uplne vsechny soubory.

POMOOOC

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.10.1998 23:26:27

> Select count(id) from SEZNAM.DB where datum is nil
>
> Co delam blbe?

Blbe delas ten NIL, protoze to je vec Pascalu/Delphi,
zatimco SQL ma NULL.

Shift ? v BP7

> [...]

> reagovat okamzite na odezvy klavesnice (a podle mych zkusenosti nejcasteji v

Ano, je to pravda, je to chyba BIOSu. Otestovat se to da uplne jednoduse,
ze se nastartuje treba jen DOS, zapne se NumLock a drzi se sipka dolu
nebo nahoru. Pokud to za chvili napise 2 nebo 8, tak je to vadny BIOS.
Ja pamatuji, ze v dobach hodne davnych velkoobchod VIKOMT dovezl snad
cely kamion boardu s 386DX 40MHz a ty to mely prave blbe. Ja jako
tehdejsi obchodnik jsem od nich koupil 3 pocitace pro zakaznika, tohle
jsem zjistil, a reklamoval - dalo mi to dost prace to vyreklamovat,
protoze nemeli nahradu a nebyli ochotni to resit. Takze se to udelalo
tak, ze mi dali neco horsiho a zatim shaneli spravny BIOS, ktery mi
potom poslali, ale trvalo to asi 4 mesice. No ale, co chci hlavne
rici - diky takovym blbym firmam tady je strasne moc takovych pocitacu,
ktere maji spatne BIOSy a mnozi zakaznici na to bud vubec neprijdou
nebo nevedi, cim to je, nebo proste maji smulu. Totiz ja jsem pak od
nich prestal uplne brat zbozi, protoze me tim pristupem nastvali,
nicmene kdyz jsem sel za mesic kolem, tak ty boardy uplne stejne
stale prodavali. Tohle je drzost nejvetsi, kdyz vim, ze je neco
vadne a stejne to prodavam. Ted ani nevim, co VIKOMT dela a jestli
vubec jeste existuje, ale rozhodne bych si od nich nic nekoupil.

Nejhorsi prave je, ze nejen visely prerazovace - vetsinou SHIFT, ktery
staci pak 3x zmacknout, ale ze treba v textovem editoru (nebo IDE
Borlandu) jedete sipkou dolu a ono vam to tam nasazi dvojky do textu...

Off-topic - jeste vetsi OT

[*] Radek Hladik <rhladik(zv)tfc(tec)cz> - 24.10.1998 01:16:35

> Tak kdo ma vic casu, mohl by vyvinout komponentu TPope2000, ktera by to
> urcovala sama :-)
Myslis, ze Papez pouziva Delphi???????
Radek

Radek Hlad�k
rhladik(zv)tfc(tec)cz

Shift ? v BP7

[*] Milan �orm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 24.10.1998 01:29:45

Mon, Nov 23, 1998 ve 11:26:28PM +0100 Petr Zahradnik napsal:
> [...]
> staci pak 3x zmacknout, ale ze treba v textovem editoru (nebo IDE
> Borlandu) jedete sipkou dolu a ono vam to tam nasazi dvojky do textu...

tak nevim, ja jsem mel na starosti zhruba 50 pocitacu (ve skole a v DDM) a
to byly uplne nahodne smesky (od 286 po Pentium). delali to stroje od 386SX
tehdy, kdyz meli pusteny EMM. pak se to projevovalo nahodne. bez nej se to
neprojevilo. zkousel jsem to s nekolika variantami EMM (EMM386, QEMM,
386MAX) a delali me to vsichni. resil jsem to pomoci toho Shift+:
co se tyce cisilek, to mi delali pretaktovane Cyrixy (ale mohla to byt
nahoda) - na 486DX4/120Mhz (z puvodnich stovek a 75). u tech se vypl v IDE
numlock. nekdy pomohlo i shodit a znovu nahodit ovladace NWLitu (pouze s nim
se mi objevovala cisilka, zasekly Shift i bez nej).

m.

Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083

Dialogy v cestine

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 24.10.1998 06:05:31

V adresari RunImage na instalacnim CD je kompletni rozbalena instalace, tak
si to zkopiruj

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. listopadu 1998 21:44
P�edm�t: Re: Dialogy v cestine

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

RE[2]: GPF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 24.10.1998 06:28:58

A nemas tam nahodou ve formu prirazenou nejakou metodu pro Screen, napr.
Screen.OnActiveFormChange = blablabla a nezapomels ji priradit nil pred
zavrenim aplikace ?

Od: Radim Krivanek [SMTP:rumun(zv)anet-brno(tec)cz]
Odesl�no: 23. XI 1998 7:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: GPF

Bene Jaroslav wrote:

> [...]

** rumun(zv)anet-brno(tec)cz ** Work: 05 4132 1129 **
** ICQ Online 23045277 ** Home: 05 35 65 77 **

DBF soubor

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 24.10.1998 07:30:21

A co treba takhle : (pouze hruby navod)

var
Table : TTable;
begin
Table := TTable.Create(bud nejaky form - Table bude zrusena pri ruseni
Formu
nebo self - je treba ji zrusit rucne)
Table.TableName := jmeno DBF souboru
Table.DatabaseName := bud nejaky alias nebo adresar kde bude vytvorena
database ulozena
Table.TableType := ttDBASE;
with Table.FieldDefs do
begin
urcit strukturu tabulky - viz metoda Add
end;
Table.CreateTable;
//pridat pripadne indexy
Table.AddIndex(...);
// podotykam ze polozky(pole) indexu Expresiion se neoddeluji
strednikama, ale +(znamenkem plus)
// napr.
Table.AddIndex('ByName','PRIJMENI+JMENO',[ixExpression]);
end;
no vyhledavani bud pomoci Locate(nebo podobne funkce - viz napoveda)
nebo odfiltrovanim(pokud je vyhovujicich polozek vice);
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Bro�ek Erik [SMTP:Erik.Brozek(zv)pvt(tec)cz]
> Odesl�no: 23. listopadu 1998 15:26
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: DBF soubor
>

> Dobry den,
> potreboval bych poradit jak v Delphi 3 vytvorit DBF soubor a jak z
> nej
> potom cist. Potrebuju aby si uzivatel vybral z polozky ComboBox
> nejakou
> hodnotu a ta se vytahla z onoho DBF souboru.
>
> Diky Erik.

Off-topic

[*] Daniel SICHTA <Sichta(zv)asset.sk> - 24.10.1998 07:37:08

Dakujem vsetkym !!! Nasiel som to v archive !!!!
Ten vzorec je cosi nenormalne ale funguje presne !!!!!

) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk> -----Original Message-----
> [...]

1986 ?
> Dik !!!
>
> ) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

KODOVANIE

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 24.10.1998 07:43:59

Caute

Otazka znie : Da sa vo W95 v D3 nastavit nejakym sposobom kodovanie stranky (Kamenickych, latin)
Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inv�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Letn� 9
040 01 Ko�ice
E-mail : kuchar(zv)tuke.sk

ukladani zaznamu

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 24.10.1998 07:53:46

Ahoj,
rad bych se dozvedel, jakym zpusobem dosahnout toho, aby se data
"postnuta" do tabulky okamzite fyzicky zapsala do tab. na disku a tim
predejit ztrate napr. pri vypadcich proudu atp.
V nejakych FAQs sem nasel jako reseni pridani do AfterPost:

procedure TDataModule.TableAfterPost(DataSet: TDataSet);
begin
Check(DBiSaveChanges(Table.Handle);
Table.FlushBuffers;
end;

Predpokladam, ze vetsina rad ve faq je funkcnich a take podle popisu
techto fci by to mohlo fungovat, ale kde nic tu nic...
Nevite nekdo, kde by mohl byt zadrhel?
Pouzivam d4+w95 a s nimi dodavany bde, tabulky jsou dbase.

Dekooji za kazdou odpoved.

roman

() o . o . \\\//
() . * + . * \\/// o .
() tel. 0655/21 05 o o *
() e-m. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .
-()-----------------------OooO-------OooO--()-
() http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei ()
-()----------------------------------------()-
gIVe Me tHE sOUnd aND || || ()
i'LL gIVe U MySelF *_|| ||_+ ()

POMOOOC

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1998 08:08:09

> A co tohle:
>
> Select count(id)-count(datum) from SEZNAM

To je hezky.

OnClick u PopupMenu

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 24.10.1998 08:24:44

takhle to funguje v Delphi3

Menus;

procedure MojeMenuClick(Sender: TObject);

PMenu: TPopupMenu;
MojeMenu: TMenuItem;

PMenu := nil;
PMenu := TPopupMenu.Create(Self);

while PMenu.Items.Count > 0 do PMenu.Items.Delete(0);
MojeMenu := TMenuItem.Create(PMenu);

MojeMenu.Name := 'PMenu1';
MojeMenu.Caption := '&Pokus';
MojeMenu.OnClick := MojeMenuClick;
PMenu.Items.Add(MojeMenu);

Form1.PopUpMenu := PMenu;
end;

procedure TForm1.MojeMenuClick(Sender: TObject);
begin
Application.MessageBox('OK', pchar(Application.Title), MB_OK +
MB_ICONINFORMATION);

Od: Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. listopadu 1998 9:47
P�edm�t: OnClick u PopupMenu

> [...]
> PMenu: TPopupMenu;
> MojeMenu: TMenuItem;
>
>implementation
>
>{$R *.DFM}
>
>procedure PMenuOnClick(Sender: TObject);

>procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
>begin
> PMenu := nil;
> PMenu := TPopupMenu.Create(Self);
>
> while PMenu.Items.Count > 0 do PMenu.Items.Delete(0);
> MojeMenu := TMenuItem.Create(PMenu);
>
> MojeMenu.Name := 'PMenu1';
> MojeMenu.Caption := '&Pokus';
> MojeMenu.OnClick := PMenuOnClick( .. ); zde je ten problem. Nevim, co

DBF soubor

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 24.10.1998 08:30:08 -0000

Ahoj,

predesilam, ze v oblasti databazi jsem ryzi samouk.

Na vytvoreni tabulky je mozne pouzit SQL dotaz napr. takto (posilam kus kodu):

const TemporaryDatabase = 'Rec_ZKF.DBF';

NumberFieldsTemp = 9;
FieldNamesTemp : array[1..NumberFieldsTemp] of string =
('Hcod','Htcd','Utc','Ln','Av','Tip','Tx','RepArt1','RepArt2');
FieldTypesTemp : array[1..NumberFieldsTemp] of string =
('CHAR (2)','CHAR (2)','CHAR (45)','CHAR (75)','CHAR (60)','CHAR (8)','CHAR (66)','CHAR (2)','CHAR (2)');

function CreateTemporaryDatabase(var MessageText:String):boolean;
var z:string;
i:integer;
begin
z:='CREATE TABLE "REC_ZKF.DBF" (';
for i:=1 to NumberFieldsTemp do
begin
z:= z + FieldNamesTemp[i]+' '+FieldTypesTemp[i];
if i<>NumberFieldsTemp then z:=z +' , ';
end;
z:= z + ')';
try
form1.Query1.Active:=False;
form1.Query1.SQL.Clear;
form1.Query1.SQL.Add(z);
form1.Query1.ExecSQL;
result:=true;
form1.Query1.SQL.Clear;
except
on e:EDBEngineError do
begin
MessageText:='Sorry, an error occurs: '+chr(13)+chr(13)+ e.message;
result:=false;

Index se da vytvorit take SQL dotazem (kod nesouvisi s tim predchozim):

sql:= 'CREATE INDEX A ON "'+TableName + '" (FIELD1)';
try
QTable.Active:=False;
QTable.SQL.Clear;
QTable.SQL.Add(sql);
QTable.ExecSQL;
result:=0;
except
on e:EDBEngineError do
begin
result:=-2;

Od: Bro?ek Erik [SMTP:Erik.Brozek(zv)pvt(tec)cz]
Odeslano: 23. listopadu 1998 14:26
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: DBF soubor

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 24.10.1998 08:34:04

Hi,

takova rada je opravdu funkcni, ale nic takoveho neni 100%. Pokud chces
predejit ztrate dat, tak si porid UPS, dneska uz je to celkem levna
zalezitost. A predejdes i ruznym "zahadnym" zmenam dat..........atd.

> [...]

> () . * + . * \\/// o .
> () tel. 0655/21 05 o o *
> () e-m. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .

KODOVANIE

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 24.10.1998 08:51:07

Jedin� mit fonty s prislusnym kodovanim

Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 8:52
P�edm�t: KODOVANIE

[...]

TRichEdit a prepinani klavesnice

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1998 08:54:21

Zdravim,

uz to tu tusim jednou bylo. Jak zabranit, aby se pri pohybu v TRicheditu
prepinala klavesnice podle toho, jak byla nastavena v dobe psani?

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

ukladani zaznamu

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 24.10.1998 08:55:56

Zkus jeste zakazat ve W95 zpozdeny zapis na disk.

> [...]
> () . * + . * \\/// o .
> () tel. 0655/21 05 o o *
> () e-m. jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz \-/ .

RE[2]: GPF

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.10.1998 08:58:01

Nemam. Zrejme to souvisi nejak s GPF pri uvolnovani menu. Tahle aplikace je
napsana v Delphi 1 a nasel jsem nejakou zminku o tom, ze je to patrne chyba
ve VCL (v Delphi 2 a vyssim je uz fixovana resp. je to napsano jinak). Ovsem
jak se da odstranit to zatim nevim.

> [...]
> 05 4132 1129�� **
> � **� ICQ Online 23045277���� **� Home: 05 35 65 77��� **

[*] reaia(zv)snt(tec)cz (REAiA CONSULTING, s. r. o.) - 24.10.1998 09:18:53

K tematu rika celosvetovy Katechismus katolicke cirkve (tj. jakasi katolicka
knowledge base) v bode 1170 nasledujici:

"1170 Na Nicejsk�m sn�mu (roku 325) se v�echny c�rkve dohodly, aby se
k�es�ansk� velikonoce slavily v ned�li, po �pl�ku (14. nisanu), kter�
nast�v� po jarn� rovnodennosti. �prava kalend��e na z�pad� v roce 1582
(naz�van� "gregori�nsk�" podle jm�na pape�e �eho�e XIII.), zp�sobila odstup
n�kolika dn� vzhledem k v�chodn�mu kalend��i. Z�padn� i v�chodn� c�rkve se
dnes sna�� o dohodu, aby op�t slavily den P�nova vzk��en� v t�� den."

Podle vseho tedy doba KDY se velikonoce slavi neni otazkou souvisejici s
virou (neni to veroucny problem).

Toto je konference o Delphi, proto by bylo dobre tuto diskusi ukoncit.
Mate-li nekdo jinou otazku souvisejici s velikonocemi nebo krestanstvim,
nechejte to na soukrome maily.
Martin Kvapilik
kvapilik(zv)reaia(tec)cz

> [...]
>
>********************************************************
>Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Shift ? v BP7

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.1998 09:52:53

>tak nevim, ja jsem mel na starosti zhruba 50 pocitacu (ve skole a v DDM) a
>to byly uplne nahodne smesky (od 286 po Pentium). delali to stroje od 386SX
>tehdy, kdyz meli pusteny EMM.

ale to presne sedi - EMM prepne CPU do chraneneho rezimu - obsluhy HW
preruseni (klavesnice) se museji vyrizovat v obyc rezimu (rutiny jsou pro
nej napsany) takze je nutne prepinat z rezimu do rezimu - a hned je zde
prodleva reakce. Podobne je na tom IDE od Borlandu - tusim, ze v tp.exe se
problem neprojevoval (alespon ne tolik) v bp.exe pak zretelne ano.

DBGrid a drag&drop

Ja som to poriesil vyrobenim novej komponenty odvodenej z TDBGrid, ktora uz
event OnMouseDown ma a mozes sa nan zavesit a manualne spustit drag
BeginDrag(false) ). Je to jednoduche a kratke, takze hned tu uvediem
zdrojak. Nebudem to posielat ako attachment, aby sa mi sem nenahrnula kopa
posty s upozornenim, ze nemam do konfery posielat attachmenty...:-)
Takze ten zdrojak:

unit DBGridSct;

Classes, Controls, DBGrids;

type
TDBGridSct = class(TDBGrid)
private
FOnMouseDown:TMouseEvent;
protected
procedure MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer); override;
published
property OnMouseDown:TMouseEvent read FOnMouseDown write FOnMouseDown;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('SCT', [TDBGridSct]);
end;

procedure TDBGridSct.MouseDown;
begin
inherited MouseDown(Button, Shift, X, Y);
if Assigned(FOnMousedown) then FOnMouseDown(self, Button, Shift, X, Y);

Staci to skopirovat do suboru DBGridSCT.pas a pridat do nejakeho package
(D3, D4) a malo by sa to objavit medzi komponentami na palete SCT

DLL a OCX

[*] Radoslav Balvan <balvanra(zv)datalock.sk> - 24.10.1998 10:30:59

2)
v helpe by si sa mal pozriet
okolo funkcie DLLRegisterServer()
a tato funkcia by sa mala nachadzat priamo v tom ktorom OCX

(inac ten regsvr32 nerobi nic ine, len ze ju zavola)

--
Maj sa,
R.

Velikost textu

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 24.10.1998 10:59:00

Potreboval bych zjistit, kolik radku bude mit urcity text, pokud ho budu
kreslit na canvas a radek bude mit nejakou pevnou sirku. Je ale treba
zohlednit lamani podle slov.
Ma nekdo napad nebo dokonce nejakou hotovou funkci?

Ales

Kopirovani adresare

[*] Jan Janecek <stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz> - 24.10.1998 11:02:21

At 18:07 23-11-98 +0100, you wrote:

> [...]
> ShowMessage('Error');

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Diky moc Petre, to je presne to, co sem potreboval.
Jeste jednou Diky.

S pozdravem Stoupa..
-------------------------------------
Jan Janecek - STOUPA
VOS_SPS
Pod Kozeluhy 100
Jicin 50601
EMAIL:stoupa(zv)vos-sps-jicin(tec)cz
stoupik(zv)xoommail.com
jan.janecek(zv)post(tec)cz
WEB: HTTP://members.xoom.com/stoupik

direktiva Inline

[*] Jancarik Stanislav <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 24.10.1998 11:07:13

Prosim o radu na pouziti direktivy Inline v D3.
Vsechny prirucky ji sice vrele nedoporucuji, ale potreboval bych ji
kvuli zpetne kompatibilte ke spusteni jine procedury

Kompilator hlasi chybu : "Declaration expected but 'INLINE' found

Cast zdrojaku je takova :
{$F+}
procedure CallProc;
inline($FF/$1E/ProcedurePtr);

diky Jancarik

Outlook Express

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.1998 11:50:36

>Ahoj,
> tahle rada ti asi moc nepomuze, ale jedno je jiste: bude po problemech:
>pouzivej neco jinyho nez Outlook Express, opravdu to NENI dobrej soft.

s tim bych si dovolil nesouhlasit - podle meho nazoru je dost dobrej.
Samozrejme ma nektere nectnosti (vadi mi nejvic, ze na urcitou kategorii
zprav neni schopen udelat reply s odsazenim pomoci <) ale z toho co jsem
mel v ruce (Pegasus, NN mailer) je urcite nejlepsi a nejprehlednejsi

Outlook Express

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.1998 11:54:56

> [...]
>
>Mam nasledujici problem, ktery nesouvisi s programovanim, ale se stahovanim
>posty ze serveru. Pouzivam Outlook Express a dost casto se stane, ze pri
>prijmu dojde k nejake chybe a obevi se hlaska, ze ze serveru POP3 neprisla
>behem 60 vterin zadna zprava. Ponevac se na internet pripojuji tak jednou
za
>tyden, mam z konference i nekolik set zprav najednou. Tyto zpravy vsak
musim
>natahovat znovu a znovu dokud se je nepovede stahnout nebo kazdou chvilku
>zastavovat prijem. Je mozno s tim neco udelat.

problem nebude v Outlooku ale nekde na lince (modem/telefonni
linka/provider). Proste prestanou tect data
a Outlook ceka nejaky nastaveny cas nez se rozhodne, ze uz nema smysl cekat
a seanci zrusi.

Protoze POP3 protokol je definovan tak, ze zpravy, ktere oznaci klient jako
smazana se mazou az pri legalnim ukonceni spojeni (QUIT) dojde ve Vasem
pripade k tomu, ze tyto zpravy smazany nebudou a nacitate je pokazde znovu.
Resenim by mohl byt prechod na protokol IMAP (pokud jej provider podporuje -
jsou s nim problemy bezpecnostniho razu, takze jej vetsinou provideri
vypinaji). Outlook IMAP podporuje

zaukrouhleniDPH

[*] Marcello <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz> - 24.10.1998 12:15:33

Cau
Lide dobri nemate nekdo chodivy algoritmus jak spravne zaokrouhlit DPH
tzn. z castky 123.231 dostanu 123.3 ??? At delam co delam tak jsem zatim
vymyslel jen algoritmus co mne vyrobi 123.29999999999999 :-(

predem diky
Marcello

Velikost textu

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 24.10.1998 12:23:35

Podivej se do helpu na API funkci DrawText. Je tam jeden flag CALC_RECT.
Funkce potom nic nevykresli ale zjisti ti velikost.

Vita

OLE SERVER

[*] �irip Peter <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 24.10.1998 12:29:36

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Zdravim,

neviete mi niekto poradit, ako spravit OLE server z grafickeho
komponentu tak, aby som ho mohol vkladat napr. do Wordu cez Vlozit
objekt ?

Dakujem.

zaukrouhleniDPH

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 24.10.1998 12:47:31

q:= Round((q + 0.0499) * 10) / 10;

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re
Od: Marcello <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 13:21
P�edm�t: zaukrouhleniDPH

[...]

[*] Jindriska Kubatova <kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz> - 24.10.1998 13:00:38

> [...]

> tzn. z castky 123.231 dostanu 123.3 ??? At delam co delam tak jsem zatim
> vymyslel jen algoritmus co mne vyrobi 123.29999999999999 :-(

Musis pricist 0.049 a pak zaokrouhlit

Jindriska Kubatova
PVT Kolinska 20 288 18 Nymburk
kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz

Delphi2 & NW

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 24.10.1998 13:19:58

Hi lide, nemate nekdo nejakou komponentu pro Delphi2 a Novell 4.11 ??? Sice
jsem si stahnul Novell NDK for Delphi, ale nejako to nemuzu rozchodit :-((

Diky predem

Jaroslav Weiss
odd. informatiky
SVITAP J.H.J. s.r.o.
SVITAVY
Tel: ++420-461-568 202
Fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

MS Excel97

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 24.10.1998 13:19:07

Nazdar,
vie niekto o nejakej freeware komponente pre D3 na nacitanie Excel97
tabulky? (F1Book to nedokaze s v97)
Diky

Velikost textu

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 24.10.1998 13:24:13

Ahoj,
mozno existuje lepsi sposob, ale mna momentalne napada len DrawText pripadne
DrawTextEx s pouzitim DT_CALCRECT, DT_WORDBREAK. Vracia to vysku rectangle
potrebneho na vykreslenie zadaneho textu. Z toho si mozes vypocitat pocet
riadkov.

Ondrej Kelle

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 24.10.1998 13:29:00

To jo ono.... Dekuji.

Od: V�t�zslav Gazda
Komu: Delphi konference
P�edm�t: Re: Velikost textu
Datum: 24. listopad 1998 12:23

Podivej se do helpu na API funkci DrawText. Je tam jeden flag CALC_RECT.
Funkce potom nic nevykresli ale zjisti ti velikost.

Vita

zaukrouhleniDPH

Skus takto:

trunc(123.231 * 10) + 1) / 10 // mne to vracalo 123.3

zaukrouhleniDPH... Oprava!!!

Opravujem, treba este otestovat, ci vobec treba nieco zaokruhlovat teda:

function DPH(c: currency):currency;
var i:integer;
begin
i:=round(c*10);
result:=(i+ord(i<(c*10)))/10;
end;

Toto uz funguje spravne aj ked zadas 123.2. To, co som poslal pred tym by
pri zadani 123.2 vratilo 123.3, co nie je zrovna to prave orechove...:-)> -----Original Message-----

zaukrouhleniDPH

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 24.10.1998 14:12:18

DPH se zaokrouhluje na desetniky nahoru. Zkus si predstavit, co by ti vyslo,
kdybys tam Lubo mel napr. 1.10

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 14:51
P�edm�t: RE: zaukrouhleniDPH

Skus takto:

trunc(123.231 * 10) + 1) / 10 // mne to vracalo 123.3

POMOOC - Tisk

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 24.10.1998 14:22:00

Ahoj vsichni,

1. Nevite prosim nekdo jakym zpusobem si zapamatovat vybranou tiskarnu
pomoci komponenty "TPrinterSetupDialog" nebo jak zjistit seznam vsech
dostupnych tiskaren v systemu ???

2. Nevim jak poslat na tiskarnu postscriptovy soubor, tj. pouze soubor aby
ho ona sama zpracovala a vytiskla ???

Diik za kazdou informaci.

Petr

Delphi2 & NW

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 24.10.1998 14:27:00

Kazdopadne vse co je na novell.com vyzaduje Novell klienta, tedy ne
klienta pro NW od MS.
Nevim co presne jsi zkousel, ale v delphi lze pouzit zhruba 3 produkty:
1. Hlavickove souvory (tusim ze se to jmenuje Delphi library). S temi
jsem nic nezkousel, ale na developer.novell.com jsou priklady i pro D2.
Da se s nimi zpristupnit vse co umi NW klient.
2. ActiveX. To jsem zkousel, do D2 se to nainstaluje jako OCX. Myslim
,ze to neni problem.
3. ODBC pristup do NDS. Jen jsem se na to jednim ockem podival, ale melo
by to umoznovat divat se na NDS pres tabulky a BDE.

Kazdopadne bych se podival na developer.novell.com na priklady pro
delphi, je jich tam celkem hodne.

Od: sup(zv)svitap(tec)cz
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Delphi2 & NW
Datum: 24. listopad 1998 13:19

Hi lide, nemate nekdo nejakou komponentu pro Delphi2 a Novell 4.11 ???
Sice
jsem si stahnul Novell NDK for Delphi, ale nejako to nemuzu rozchodit
:-((

Diky predem

Jaroslav Weiss
odd. informatiky
SVITAP J.H.J. s.r.o.
SVITAVY
Tel: ++420-461-568 202
Fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

PRN soubor

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 24.10.1998 14:49:42

Ahoj,

nevite prosim nekdo jak take poslat PRN soubor na sitovou tiskarnu, jako je
v DOSu
"COPY LPT1 nazev_souboru" ???

Diik

Petr

Vystup SQL dotazu do tabulky

[*] Hykel Jaroslav <hykel.jaroslav(zv)romo(tec)cz> - 24.10.1998 14:50:54

Preji vsem dobry den
Potreboval bych poradit jak dostat vystup SQL dotazu do databazove tabulky.
Bud primo nejakym parametrem v prikazu select nebo vlastnosti TQuery. Pres
komponentu BatchMove je to prilis zdlouhave.
Diky

Hykel Jaroslav
hykel.jaroslav(zv)romo(tec)cz

zaukrouhleniDPH

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1998 14:55:52

Vynasob deseti, zaokrouhli nahoru na cele cislo a vydel deseti.

Od: Marcello[SMTP:dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz]
Odesl�no: 24. listopadu 1998 12:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 24.10.1998 15:09:28

Date sent: Tue, 24 Nov 1998 12:15:33 +0100 (MET)
From: Marcello <dvo20um(zv)axpsu.fpf.slu(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: zaukrouhleniDPH
> [...]

> tzn. z castky 123.231 dostanu 123.3 ??? At delam co delam tak jsem zatim
> vymyslel jen algoritmus co mne vyrobi 123.29999999999999 :-(

Tak ten tvuj vysledek zaokrouhli na 1 desetinne misto.

Round(x*10)/10

Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4532 1112 / 2413

Insert do tabulky s indexem

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1998 15:09:59

Zdravim,

zacal jsem si "hrat" s databazema v Delphi. Mam nasledujici problem: mam
u TTable nastavn IndexName a pridavam zaznam. Pri POST program hlasi, ze
index je read only. Co s tim?

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

Dialogy v cestine

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 24.10.1998 16:11:24

>V adresari RunImage na instalacnim CD je kompletni rozbalena instalace, tak si to zkopiruj

Diky za nakopnuti, ja jsem dost silne nasleply...

PRN soubor

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 24.10.1998 16:59:28

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vale� [SMTP:Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz]
> Odesl�no: 24. november 1998 14:50
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: PRN soubor
>

> Ahoj,
>
> nevite prosim nekdo jak take poslat PRN soubor na sitovou tiskarnu,
> jako je
> v DOSu
> "COPY LPT1 nazev_souboru" ???
>
> Diik
>
> Petr
[Administrator]

zhruba
winExec ('COPY LPT1 nazev_souboru');

Malo by to ist ale nie som si isty

zaukrouhleniDPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.10.1998 17:18:24

> Lide dobri nemate nekdo chodivy algoritmus jak spravne zaokrouhlit DPH
> tzn. z castky 123.231 dostanu 123.3 ??? At delam co delam tak jsem zatim
> vymyslel jen algoritmus co mne vyrobi 123.29999999999999 :-(

Jednoduse, pokud ma byt vstup na 2 desetinna mista, pak:

Vysledek = Trunc(Cislo*10 + 0.9)/10

Ty mas ale vstup na 3 desetinna mista, takze takto:

Vysledek = Trunc(Cislo*10 + 0.99)/10

Pokud vstupem muze byt realne cislo treba 123.00000001,
pak by ses musel dostat na pricitani 0.9999999.

Take to lze resit Round misto Trunc, pak musis pricitat
jine cislo:

Vysledek = Round(Cislo*10 + 0.4)/10

Resp. pro 3 desetinna mista vstupu:

Vysledek = Round(Cislo*10 + 0.49)/10

Resp. pro silene realne cislo pricitat 0.4999999

On je vseobecne problem s cisly napriklad v ucetnictvi, kdy
castym problemem ucetnich programu byvaji prave cisla na
vetsi pocet desetinnych mist. Pokud mam ucetni program, kde
napriklad uctuji na 2 desetinna mista, vystavuji fakturu,
mam cenu 12.60 a pricitam rabat 13%, tedy dostavam cislo
14.238 - to je spatne cislo. Pokud ucetni program napise na
fakturu 14.24, protoze zobrazuje 2 desetinna mista, ale
pritom si uklada 14.238 (spravne cislo), je to chyba a pak
v nejakem nasobku uz to bude blbe - napr. 100 kusu. Tady
je treba vzdy kazde cislo prohnat zaokrouhlenim hned po
kazdem vypoctu, tedy udelat Round(14.238 * 100)/100, aby
se hned pocitalo s cislem 14.24, jak je videt na fakture.
Tohle si neuvedomuje mnoho autoru ucetnich softwaru, ale
uzivatele se pak divi, proc to pocita spatne. Tito autori
to pak svadeji na vetsi rozliseni databazovych polozek cisel,
coz samozrejme maji pravdu, ale oni jsou lini se s tim
vyrovnat uvnitr programu. Do databaze ulozi cislo klidne
na 5 desetinnych mist a ono to nekde ukaze pak spatne...

direktiva Inline

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 24.10.1998 17:23:56

Ja bych to cekal takhle :

> [...]
> kvuli zpetne kompatibilte ke spusteni jine procedury
>
> Kompilator hlasi chybu : "Declaration expected but 'INLINE' found

begin
> inline($FF/$1E/ProcedurePtr);
end;

> diky Jancarik
Vaclav Sazima

direktiva Inline

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.1998 17:27:56

>Cast zdrojaku je takova :
> {$F+}
> procedure CallProc;
> inline($FF/$1E/ProcedurePtr);

asi by chtelo prepsat nejak takhle
Procedure CallProc;Assembler;
ASM
MOV AX,ProcedurePtr
CALL [AX]
END;

za spravnost kodu nerucim - nezkousel jsem - jde o princip

Vystup SQL dotazu do tabulky

SELECT stlpce INTO Nova_Tabulka FROM ...

Toto vytvori novu tabulku s prislusnou strukturou a datami.
Ak chces vlozit vysledok select-u do existujucej tabulky, tak:

INSERT INTO Tabulka (stlpce) SELECT stlpce FROM ...

Upozornujem, ze presna syntax moze byt pre rozne SQL servre mierne odlisna.
Kazdopadne, treba si pozriet v helpe k prislusnemu servru.

Ked sa lepsie pozries na postu, vzapati ako som to poslal som poslal aj
opravu...

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 14:51
P�edm�t: RE: zaukrouhleniDPH

Skus takto:

trunc(123.231 * 10) + 1) / 10 // mne to vracalo 123.3

Outlook Express

[*] Atoll <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 24.10.1998 17:51:02

Jo mozna nejprehlednejsi, ale kdyz si zamane ze zpravy nesthne tak je nestahne a
nestahne a nestahne...
Mne napr. hlasil, ze nejde stahnout 4. zprava. Po odmazani 4 zpravy u providera
hlasil to same. Po odmazani dalsih zprav
u providera hlasil ze nejde stahnout 3. zprava. add.
Az jsem nainstaloval Netscape a ten to stahnul vsechno bez problrmu.

Jo jo Microsoft

Pavel Bares
www.atoll(tec)cz

Dalibor Toman wrote:

> [...]
> zprav neni schopen udelat reply s odsazenim pomoci <) ale z toho co jsem
> mel v ruce (Pegasus, NN mailer) je urcite nejlepsi a nejprehlednejsi

Update a Delphi 4

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 24.10.1998 18:03:59

Borland uvolnil nedavno druhy opravny patch na Delphi 4: nevite nekdo
nahodou,
zda je treba pred jeho instalaci mit nainstalovan i ten prvni patch? Diky,

PaSla

DBGrid a drag&drop

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 24.10.1998 19:52:38

Ahoj
posilam komlet unit

Prepisuju od z hlavy , ja mam jako predka Grid od Sinea.
HeiJu

//POZOR - reaguje pouze na "leve" tlacitko
//***************************
unit DbGridDEIS;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Controls, Grids,DBGrids ;

type
TDbGridDEIS = class(TDbGrid)
//Procedure WMMOUSEDOWN(Var Msg:TWMOUSE); message wm_MouseDown

FONLeftMouseDown:TNotifyEvent;
procedure WMLButtonDown(var Message: TWMLButtonDown); message
WM_LBUTTONDOWN;
protected
{ Protected declarations }
{ Published declarations }

property OnMysDown: TNotifyEvent read FOnLeftMouseDown write
FOnLeftMouseDown;
end;
procedure Register;

implementation

procedure TDbGridDEIS.WMLButtonDown(var Message: TWMLButtonDown);
if Assigned(FONLeftMouseDown) then FONLeftMouseDown(Self);
end;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('DEIS', [TDbGridDeis]);

//***************************

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. listopadu 1998 21:17
P�edm�t: DBGrid a drag&drop

> [...]
>zbytecne prebujela (staci mi uplne funkcnost DBGridu).
>
>Zime a snehu zdar!!
> Jan Rychtar ( hojan(zv)sin.cvut(tec)cz )

WINDOWS background

[*] Kallima II <kallima(zv)bratislava.telecom.sk> - 24.10.1998 20:56:36

Nazdar,

neviete ako spravit v aplikacii dialog, ktory by sedel na pozadi
ako background cize by bol uplne vzadu ale reagoval by?
Cize napriklad keby som chcel na pozadi namiesto obrazku
dajaku animaciu.

StringGrid - OnExitCell

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.10.1998 22:14:44

Ond�ej �alplachta wrote:
> Asi jsem se spatne vyjadril.
> Ja potrebuji zjistit tuto udalost:
> Kdyz uzivatel EDITUJE urcitou BUNKU ve STRINGGRIDu a
> OPUSTI ji (jakkoliv treba prechodem na tlacitko).

Pokud opusti StringGrid (stejne tak jako jiny ovl.prvek), tak se zavola
udalost OnExit

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

zaukrouhleniDPH

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 24.10.1998 22:44:01

Problem je v tom, ze niektore desatinne cisla sa vobec nedaju presne
ulozit do real poloziek. Bez ohladu na to ci ich zaokruhlite alebo nie.
Cize aj po zaokruhleni sa mozu vyskytovat rozne hodnoty. Je treba
riesit podstatu problemu a nie korigovat zle riesenie.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]

vyrovnat uvnitr programu. Do databaze ulozi cislo klidne
na 5 desetinnych mist a ono to nekde ukaze pak spatne...

ZOrder v QR

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 25.10.1998 00:22:03

Ahoj,

poradte, lze-li a jak nastavit Z-order komponent
na sestave Quick Reportu z programu?
Rad bych mel obrazek, ktery lezi pod vsemi komponentami
a je vytvaren za behu programu.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Insert do tabulky s indexem

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 05:58:26

Typnul bych si, ze jde o Paradoxovou tabulku a index neni maintenance, cili
udrzovany. U Paradoxu existuji udrzovane a neudrzovane indexy. Neudrzovane
se automaticky neaktualizuji.

Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 16:16
P�edm�t: Insert do tabulky s indexem

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 06:05:13

Ano, ale tu zpravu jsem posilal jeste pred to tvou opravou. Tak uz se
nezlob. :-)

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 18:54
P�edm�t: RE: zaukrouhleniDPH

Ked sa lepsie pozries na postu, vzapati ako som to poslal som poslal aj
opravu...

Vystup SQL dotazu do tabulky

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 07:36:03

Melo by to tak byt, ale ......
Zkousel jsi to s BDE ?

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 18:52
P�edm�t: RE: Vystup SQL dotazu do tabulky

> [...]

odlisna.
Kazdopadne, treba si pozriet v helpe k prislusnemu servru.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 25.10.1998 08:10:34

Tak bys mel zjistit, jestli ten SW u providera je presne podle RFC. Je
jednoduche hazet vsechno na MS.......

> [...]

> u providera hlasil ze nejde stahnout 3. zprava. add.
> Az jsem nainstaloval Netscape a ten to stahnul vsechno bez problrmu.

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 08:13:21

Na ulozeni docasne tabulky, kterou vytvari napr. SQL existuje BDE funkce
DbiMakePermanent (hCursor: hDBICur; pszName: PChar; bOverWrite: Bool):
DBIResult stdcall;

Napr:
DbiMakePermanent(query1.handle, 'C:\Tabulka', true)
Zkousel jsem to na FoxPro tabulku, vytvori se v poradku. FoxPro ji neotevre
ale Database Desktop ano. Zajimave.

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1998 18:52
> [...]

odlisna.
Kazdopadne, treba si pozriet v helpe k prislusnemu servru.

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 25.10.1998 08:17:56

Na Oraclu mam vyzkousene: CREATE TABLE AS SELECT....

A funguje to v pohode i pres BDE, tomu je prece u SQL serveru uplne jedno co
mu posilas, jenom to presmeruje na server a ten stara.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> odlisna.
> Kazdopadne, treba si pozriet v helpe k prislusnemu servru.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.1998 08:48:51

> [...]
> Cize aj po zaokruhleni sa mozu vyskytovat rozne hodnoty. Je treba
> riesit podstatu problemu a nie korigovat zle riesenie.

Ktera desetinna cisla pro ucetnictvi, tedy se dvema nebo tremi
desetinnymi misty, se nedaji presne ulozit do promenne typu
napr. Double?

Zastupce na DOSovsky soubor

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.10.1998 09:13:45

Zdravim,

umim udelat zastupce na windowsi aplikaci, ale umi nekdo udelat zastupce
(PIF) na dosovsky program?

. Libor Krayzel .
. Czech Television, Studio Ostrava .
. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
. Telephone: 069-6201375 .

DecisionCube

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)Mefisto(tec)cz> - 25.10.1998 09:38:10

Zden�k Glaser wrote:

> - jde nejak obtisknout to, co mi da Deci...Grid? (formou sestavy, nebo i
> tak, jak se ukazuje na obrazovce)

Na www.qusotf.com se da ztahnout demo. Ztahl jsem si ho, ale jeste jsemnanej
nekouk. Asi mesic predtim, nez se tam objevilo, jsem se tyden patlal
s komponentou TQRDecGridRow, kter� se pl�cne do QuickRep.detailBandu a
napoji na DecisionGrid. Muzu poskytnout.

Zdar, Pavel Fiser

PS:

> - jak ovlivnovat group-ovani jinak, nez volanim ShowDialog-u (-
> uzivatelsky asi slozite, dulezite pro vyber pro datumove udaje)

To jsem moc nepochopil. Jak� grupov�n� mysl�? Jestli to, co se nastavuje v
Decision Cube Editoru, tak to lze naj�t v helpu pod heslem TDimensionItem.

> - pri vyberech za kvartal dava misto Q.1998 Q.1999 - tedy o rok vice -
> chyba ?

Bohuzel nem�m zkusenosti.

demos/internet/http

[*] Kvetonova Ilona <kvetono2(zv)students.zcu(tec)cz> - 25.10.1998 09:49:57

Zdravim vsechny
Prave jsem trochu prohlizela archiv, protoze mam problem: potrebuju napsat
programek, ktery bude delat treba neco podobneho jako demo program v
demos/internet/http, ale pro moooc URLs (nehodlam to odklikavat). Ale kdyz
prikaz "HTTP1.OleObject.GetDoc(URLs.text, a, b);" ma bezet ve smycce,
objevi se "Wrong protocol or connection state for the request transaction
or request".
Co s tim?
Diky za kazdy napad.
Ilona

zaukrouhleniDPH

Na korektne penazne vypocty je nutne pouzivat datove typy s pevnou
desatinnou ciarkou (currency v Delphi, resp. DECIMAL alebo NUMERIC na SQL
databazach), lebo pri pohyblivej moze vzniknut chyba pri deleni, ale to je
vseobecne znamy problem, takze sa tu nemienim o tom podrobnejsie rozpisovat.

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 25.10.1998 09:59:10

> umim udelat zastupce na windowsi aplikaci, ale umi nekdo udelat zastupce
> (PIF) na dosovsky program?

Nazdar,
mozna jsem hlupak, ale mam pocit, ze jsem to delal vzdycky uplne stejne. Klidne jsem tak udelal zastupce i na BAT soubor. Ti Windowsove jsou tak chytri, ze to pochopili a nabidli mi hned ve vlastnostech vsechny atributy pro dosove okno.

Vilem Svoboda
E-Mail: vilem_s(zv)mrp(tec)cz

Vystup SQL dotazu do tabulky

Skusal som to, a islo to bez problemov:

Query1.SQL.Add('select * into LUBO_Pokus from KO_Objekt_Cast');
Query1.ExecSQL;

> [...]

odlisna.
Kazdopadne, treba si pozriet v helpe k prislusnemu servru.

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)iol(tec)cz> - 25.10.1998 10:16:08

Zden�k Glaser wrote:

> [...]

> - ovladani a tisk grafu (dela mi to na papire trochu psi kousky,
> PrintResolution :=-100 to vyrazne zlepsi, ne ale uplne)

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.10.1998 10:19:20

> [...]
> soubor. Ti Windowsove jsou tak chytri, ze to pochopili a
> nabidli mi hned ve vlastnostech vsechny atributy pro dosove okno.

Asi jsem se blbe vyjadril;-) Jde mi o to vytvorit zastupce programove
primo z Delphi aplikace.

Insert do tabulky s indexem

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.10.1998 10:19:40

> Typnul bych si, ze jde o Paradoxovou tabulku a index neni maintenance,
cili udrzovany. U Paradoxu existuji udrzovane a neudrzovane indexy.
> Neudrzovane se automaticky neaktualizuji.

Dik za tip Funguje.

Outlook Express

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 25.10.1998 10:32:27

Zkus Winproxy (myslim ze adresa je www.winproxy(tec)cz), free verze je pro dva
ucastniky. Co se tyce posty muzez u nej nastavit interval, jak casto se ma
stahovat.
(co hodinu, co den) Tim si rozbijes ty stovky zprav na mensi kusy.
Samozrejme musis mit
zapnute PC, spolehlive: spojeni a providera. Jinak je to vynikajici vec, co
se tyce
pristupu na internet prez jeden modem pro vice uzivatelu. Jede na 95 i na NT
( jako service).
Ty se pak napojis na nej z IE.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Key violation? + QuicReport?

[*] mhudak(zv)ptacek(tec)cz - 25.10.1998 10:40:02

Pratele,
potrebuji osetrit chybovou hlasku (pri zadani dat do databaze - kdyz uz
takovy klic existuje) "Key violation".Pres veskere me snazeni s OnPostError
se stejne objevi i hlaska Key violation.

2, nevi nekdo jak programove osetrit (QuickReport) tisk JEN aktualniho
databazoveho zaznamu - tzn.ne celou sestavu ale jen aktualni 1 zaznam???

Diky
Michal Hudak
mhudak(zv)ptacek(tec)cz

Vyber adresare

[*] Bro�ek Erik <Erik.Brozek(zv)pvt(tec)cz> - 25.10.1998 10:40:55

Jak udelam, aby se pomoci OpenDialog vybral
nazev adresare. Nyni vyberu pouze soubor, ale
adresar nikoliv.

if OpenDialog1.Execute then
begin
filename := OpenDialog1.FileName;
Form1.Caption := 'Vybrany soubor :' + filename;

Vyber komponent za behu

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)iol(tec)cz> - 25.10.1998 10:48:32

Nazdar kolegove,
neresil uzjste nekdo problem vyberu komponent uzivatelem podobne jako
to jde v navrhu v Delphi nebo treba na plose Win (tahnutim mysi nebo
shift+sipky)?
Urcite bude nejaka API funkce pro vyber objektu na zaklade TRect nebo
pod. ale zatim jsem v hledani nebyl uspesny. Za vsechny odpovedi diky.
Pavel Fiser

Operacie s DateTime v Paradox tabulkach

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 25.10.1998 10:50:58

Nevie mi niekto poradit ako prepisat SQL prikaz 'INSERT INTO
tabulka SELECT DateAdd(yy, 1, Datum), MinTeplota, MesacnaTeplota FROM
tabulka' ,tak aby pracoval na lokalnych tabulkach pre PDX tabulky.

za ochotu vopred vdaka

Vyber adresare

[*] Karel Kalivoda <K.Kalivoda(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.10.1998 10:52:57

Na to existuje funkce: SelectDirectory v unite FileCtrl. Pomoci
OpenDialog tezko...

function SelectDirectory(var Directory: string; Options: TSelectDirOpts;
HelpCtx: Longint):Boolean;

Karel

Bro�ek Erik wrote:

> [...]
> begin
> filename := OpenDialog1.FileName;
> Form1.Caption := 'Vybrany soubor :' + filename;

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 25.10.1998 11:04:05

Doufam ze nejsu moc mimo - pokud by se jednalo o jeden program, tak ten pif si
zaloz dopredu, a pak na pozici 24h zacina plna cesta aj s nazvem programu a od
65h pracovni adresar. Oba jsou ukoncene #0 - presneji - ten zbytek jsou nuly.
Nazev pifu je nazvem "linku".

jinak bych doporucoval zkusin tavstivit http://www.wotsit.org/

Pomuze?

Mti.

-----P�vodn� zpr�va-----

>Asi jsem se blbe vyjadril;-) Jde mi o to vytvorit zastupce programove
>primo z Delphi aplikace.

demos/internet/http

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 25.10.1998 11:14:45

Zdravim jednu z mala ucastnic teto konference,

doporuciji pouzit komponenty od F. Piette
Jmenuje se to Internet Component Suite (ICS), je to FREE, je to NATIVNI
tj. zadne OCX a podobne zmetky nepotrebujes.

Adresa je nekde v konferenci...... ja si to nepamutuju.... Ale jsou i na
TORRY nebo DSP, podivej se tam.

> [...]

> prikaz "HTTP1.OleObject.GetDoc(URLs.text, a, b);" ma bezet ve smycce,
>
> objevi se "Wrong protocol or connection state for the request

Vyber adresare

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 25.10.1998 12:16:00

Muzes si stahnout moji komponentu http://www.tda(tec)cz/vita/

Vita

Dialogy v cestine

[*] Ekosoft(zv)tnet(tec)cz (Eko Soft) - 25.10.1998 12:21:06

V D1 se texty (Chybov� hl�ky atd.) nastavuji v resource souboru a je mo�no
je tam p�elo�it.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: Sonntag, 22. November 1998 18:37
P�edm�t: Re: Dialogy v cestine

to je pekny, ale uz mam hotovou dost rozsahlou aplikaci, a nechce se mi to
predelavat. Daji se nejak prelozit ty tlacitka u messagedlg ?

>Mas asi namysli funkci MessageDlg. Asi nejlepsi reseni je misto ni pouzivat
primo
>dialogy systemu pomoci metody Application.MessageBox.

PRN soubor

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 25.10.1998 12:25:00

No jasne diik,
ale co kdyz je ta tiskarna sitova ???

> Od: Administrator[SMTP:Administrator(zv)rosoft.sk]
> Odesl�no: 24. listopadu 1998 16:59
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: PRN soubor

> [Administrator]
>
> zhruba
> winExec ('COPY LPT1 nazev_souboru');
>
> Malo by to ist ale nie som si isty

PRN soubor

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 12:37:14

tak to pak musis uvest cestu ve forme \\server\\port

Od: Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. listopadu 1998 13:28
P�edm�t: RE: PRN soubor

No jasne diik,
> [...]

[*] Dobromil Mal� <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.10.1998 12:40:11

Jde to taky, ale ptal jsi se na PRN, z toho plyne, ze to chces pro DOS.
Tam si musis nechat zachytit zasuvku pro tisk. Udela se to pri instalaci
tiskarny a je to jakesi "namapovani" ptiskarny na LPTx. Jo, rozumis mi,
jako se mapuje treba(!) \\SERVER\Share jako disk G:, tak si musis namapovat
\\SERVER\Printer jako port LPTx . Potom tam muzes z DOSovskych aplikaci
posilat tisky - zapisem na tento port.

Jde to i z prikazove radky, podobne jako se treba(!) vola
NET USE G: \\SERVER\Share tak das NET USE LPT1 \\SERVER\Printer
a pak uz normale muzes udelat to "COPY LPT1 nazev_souboru"

Od: Petr Vale�[SMTP:Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz]
Odesl�no: 25. listopadu 1998 12:25
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: PRN soubor

> [...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.10.1998 12:55:51

> [...]
>u providera hlasil ze nejde stahnout 3. zprava. add.
>Az jsem nainstaloval Netscape a ten to stahnul vsechno bez problrmu.

hmm, to se mi nikdy u OE nestalo. Delal to starsi Internet Mail - vadily mu
urcite typy zprav

zdravi
D. Toman

Vyber komponent za behu

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 25.10.1998 12:58:30

> [...]
> Urcite bude nejaka API funkce pro vyber objektu na zaklade TRect nebo
> pod. ale zatim jsem v hledani nebyl uspesny. Za vsechny odpovedi diky.

Nazdar,

mozno by stacilo vyuzit moznosti Drag&Drop.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

PRN soubor

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 25.10.1998 13:13:25

od WIN95 vyse mam vyzkousene normalni UNC jmeno, treba COPY SOUBOR.TXT
\\uctarna\epson
Pouzivam to docela bezne a funguje to bezvadne. Nejlepsi ale je, kdyz to
umistis do BAT a s tim WinExec volas ten BAT. Pak je to nadherne
flexibilni......

Martin Fron�k
> [...]

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 25.10.1998 13:32:13

> Ktera desetinna cisla pro ucetnictvi, tedy se dvema nebo tremi
> desetinnymi misty, se nedaji presne ulozit do promenne typu
> napr. Double?

x=0.10
tedy vsechna, ktera nelze zapsat x=2^-1+2^-2+..+2^-n
n zavisi od typu

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. listopadu 1998 9:59
P�edm�t: Re: zaukrouhleniDPH

ActiveX pouziti...

[*] Jan Stuchlik <xstuchli(zv)feld.cvut(tec)cz> - 25.10.1998 13:46:57

Dobri den,

nemate nekdo zkusenosti s tvorbou activex component v delphi 3,4 a
jejich naslednou implementaci do webu? Podarilo se mi stvorit activex
componentu, zobrazit ji na locale ve webbrowseru, ale za ziveho boha se
nespusti pokud se na web server podiva nedko jiny, tomu se hlaseni o tom
zda chce nainstalovat to a to *.ocx probehne download, ale misto activex
se nic nezobrazi v lepsim pripade se zobrazi nejaka ikona ...

diky moc

kafka

kafka(zv)aquasoft(tec)cz

PRN soubor

[*] Petr Vale� <Petr.Vales(zv)gopas(tec)cz> - 25.10.1998 13:52:55

jasne...diiky moc za vsechny rady.

A nevite nahodou jakym zpusobem zjistit seznam vsech nainstalovanych
tiskaren ?

Diik

> [...]
> Pouzivam to docela bezne a funguje to bezvadne. Nejlepsi ale je, kdyz to
> umistis do BAT a s tim WinExec volas ten BAT. Pak je to nadherne

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 25.10.1998 13:55:47

> [...]
> se tyce
> pristupu na internet prez jeden modem pro vice uzivatelu.
No, je to dobra vec pro pristup vice uzivatelu (max. tak 5 kdyz
pouzivaji IE. S Netscapem ji totalne zahlti (tak ze proxy prestane byt
dostupna) i jeden trochu aktivnejsi uzivatel). Vynikajici rozhodne ne
;))) Vynikajici je WinRoute (www.winroute(tec)cz) ktera podporuje prakticky
vsechny TCP/IP protokoly (jede pres ni i ICQ)
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Key violation? + QuicReport?

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 25.10.1998 14:01:51

Ad 2. bud nastav filter na dany zaznam, nebo z quick reportu udaje pro
tisk nedavej do DetailBand, ale treba do hlavicky.

Od: mhudak(zv)ptacek(tec)cz <mhudak(zv)ptacek(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. listopadu 1998 14:49
P�edm�t: Key violation? + QuicReport? Pratele,
[...]

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 25.10.1998 14:02:19

Pripojuji se k dotazu. Jde to vubec ? V helpu o tom neni ani slovo.

>neviete mi niekto poradit, ako spravit OLE server z grafickeho
>komponentu tak, aby som ho mohol vkladat napr. do Wordu cez Vlozit
>objekt ?
>
>Dakujem.

Key violation? + QuicReport?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 25.10.1998 14:39:28

> [...]
> takovy klic existuje) "Key violation".Pres veskere me snazeni s OnPostError
> se stejne objevi i hlaska Key violation.

V OnPostError musis zavolat abort, coz udela "tichou vyjimku" a zrusi
pozadavek na ulozeni, takze to bude OK. Nejak takhle:

procedure tablePostError;
begin
messagedlg('Doslo k chybe pri ukladani',mterror,[mbok],0);
abort;
end;

> 2, nevi nekdo jak programove osetrit (QuickReport) tisk JEN aktualniho
> databazoveho zaznamu - tzn.ne celou sestavu ale jen aktualni 1 zaznam???
:))))))) Zrovna v nedavne dobe jsem resil stejny problem.
Jedna moznost je ta, ze nejak vyfiltrujes tabulku (nejlepe podle
klicovych polozek), ze ktere taha data QR tak, aby ti tam zustal jenten
zaznam, co chces, po tisku pak ten filtr zrusis. Ma to nevyhodu v tom, ze
po zruseni filtru bude aktivni prvni zaznam tabulky, takze si musis prvne
zapamatovat co jsi mel vybrano pred tiskem a pak to hledat (skousel jsem
to pomoci Bookmark, ale delalo mi to paseku)
Druha moznost je ta, ze si udelas druhou tabulku, ktera bude nad stejnym
souborem jako hlavni tabulka, a nastavis QR tak, aby bral ty data z druhe
tabulky. Pak pred vlastnim tiskem udelas filtr druhe tabulky tak, aby
zustal jen ten vybrany zaznam z hlavni tabulky a opet tisknes.
Urcite existuje i treti moznost, ja pouzil tu druhou:

procedure Tqr_tisk_cz.ukaz;
begin
data.tb_tisk_ucty.filter:='ID_pacienta='+
inttostr(data.tb_ucty['ID_pacienta']);
data.tb_tisk_ucty.filtered:=true;
data.tb_tisk_ucty.open;
try
preview;
except on e:exception do
messagedlg('Chyba: '+e.message,mtError,[mbok],0);
end;
data.tb_tisk_ucty.filtered:=false;
data.tb_tisk_ucty.close;

Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

ActiveX pouziti...

[*] Johnny Walker <johnny(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.1998 15:25:44

skus tohle:

try
table.post;
except
on E:Exception do
begin
if E is EDatabaseError then
begin
// osetrenie chyby
end else raise;

pripadne si to zmodifikuj... je trochu problem zistit ci je to key violation
alebo ina chyba...

Jan Stuchlik wrote:

> [...]
> zda chce nainstalovat to a to *.ocx probehne download, ale misto activex
> se nic nezobrazi v lepsim pripade se zobrazi nejaka ikona ...

Key violation? + QuicReport?

[*] Johnny Walker <johnny(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.1998 15:33:17

k tomu 2. bodu
urob si select len na ten zaznam ktory potrebujes vytlacit (pouzij TQuery)

mhudak(zv)ptacek(tec)cz wrote:

> [...]
>
> 2, nevi nekdo jak programove osetrit (QuickReport) tisk JEN aktualniho
> databazoveho zaznamu - tzn.ne celou sestavu ale jen aktualni 1 zaznam???

Key violation? + QuicReport?

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 25.10.1998 15:55:53

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iname.com>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Re: Key violation? + QuicReport?
Date sent: Wed, 25 Nov 1998 14:01:51 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To jde mnohem jednoduseji ( Filtr to strasne zdrzi)

Musis udelat tri veci
1. Pred pustenim tisku se nastavis na ten zaznam, ktery chces
vytisknout
2. QuickReport odpojis od Dataset. To znamena ze
QReport.Dataset = nil;
3. Nastavis PrintIfEmpty ( nebo tak nejak se jmenuje ) na True;
> [...]
>
> 2, nevi nekdo jak programove osetrit (QuickReport) tisk JEN aktualniho
> databazoveho zaznamu - tzn.ne celou sestavu ale jen aktualni 1 zaznam???

Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4532 1112 / 2413

Offtopic - sluzba internetu

[*] Kallima II <kallima(zv)bratislava.telecom.sk> - 25.10.1998 16:11:01

Nazdar,
neviete nahodou ci existuje sluzba,
ktora by na zaslany majl s adresou
poslala naspat stranku na tejto adrese?
Malo by to byt nieco ako FTPmail, ale
funguje to s WWW strankami.
Aka je jej adresa?

Diky.

ActiveX pouziti...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.1998 16:16:14

> Dobri den,

DobrI den,

> nemate nekdo zkusenosti s tvorbou activex component v delphi 3,4 a
> jejich naslednou implementaci do webu? Podarilo se mi stvorit activex

A zkousel jsi to publikovat pomoci Delphi, aby ti vytvoril sam HTML
soubor a to pak umistit na web?

zaukrouhleniDPH

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 25.10.1998 16:31:09

Napriklad cislo 0.1 Myslim, ze je dostatocne reprezentativne
a pouzivane v uctovnictve.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]

Ktera desetinna cisla pro ucetnictvi, tedy se dvema nebo tremi
desetinnymi misty, se nedaji presne ulozit do promenne typu

Zakazanie zmeny velkosti stlpcov v DBGrid-e

[*] danko(zv)ns.basl.sk - 25.10.1998 16:47:01

Nazdar,

potrebujem zakazat rozsirenie stlpca v DBGrid-e uzivatelom. Da sa to
urobit nastavenim property v Options, ale potom nemozem menit ani poradie
stlpcov v mriezke, a to potrebujem. Chcem uzivatelovi presne nadefinovat
optimalne rozmery stlpca a zablokovat mu moznost ich zmeny, aby sa
zabranilo zobrazeniu horizontalnej listy pri ich velkom rozsireni.

Brano.

Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 25.10.1998 17:01:55

Zdravicko...

Rozbehali jste uz nekdo INFORMIX-CLI na Informixu 7 v Delphi 4 pres
ODBC? At se snazim jak se snazim, ILogin Demo u I-CLI mi hlasi error
-406 (Memory allocation failed) a kdyz zkusim I-CLI pripojit v Delphi,
koncim s hlaskou "Invalid configuration parameter". :-(((

Zkousel jsem pouzit i Delphi 4 C/S a jeho SQL Links, lec marne - v tomto
pripade mi hlasi "Cannot load an IDAPI service library. File:
SQLINF32.DLL". :-(

Budu vdecny za jakoukoli pomoc vedouci k rozchozeni propojeni Delphi 4 -
Informix 7. Dekuji.

F.

P.S.: Jestli toto propojeni uz nekomu funguje, mohl by mi, prosim,
napsat zpusob nastaveni serveru i klienta?

ActiveX pouziti...

[*] Johnny Walker <johnny(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.1998 17:08:29

sorry to patrilo niekomu inemu :-)))

Johnny Walker wrote:

> skus tohle:
>
> try
> table.post;
> except
> on E:Exception do
> begin
> if E is EDatabaseError then
> begin
> // osetrenie chyby
> end else raise;
>
> pripadne si to zmodifikuj... je trochu problem zistit ci je to key violation
> alebo ina chyba...

Key violation? + QuicReport?

[*] Johnny Walker <johnny(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.1998 17:09:20

> [...]

> 2, nevi nekdo jak programove osetrit (QuickReport) tisk JEN aktualniho
> databazoveho zaznamu - tzn.ne celou sestavu ale jen aktualni 1 zaznam???

PRN soubor

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 25.10.1998 17:12:42

> nevite prosim nekdo jak take poslat PRN soubor na sitovou
> tiskarnu

napr. takto:

if not Windows.CopyFile(PChar(FileName), PChar(PrinterName), False) then
raise Exception.CreateFmt('Could not send %s to %s (Error %d)',
[FileName, PrinterName, GetLastError]);

kde PrinterName je UNC napr. '\\Printsrv\Printer02'

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

PRN soubor

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 25.10.1998 17:16:07

najdes to v Printer.Printers (vid Help k TPrinter)

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Username

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 25.10.1998 18:03:51

Zdravicko...

Jak zjistim jmeno uzivatele, ktery se prihlasil do Windows?

Dekuji za odpovedi, F.

KODOVANIE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 18:24:00

> "Ing. J�n Kuch�r" wrote:
>
> Caute
>
> Otazka znie : Da sa vo W95 v D3 nastavit nejakym sposobom kodovanie stranky (Kamenickych,
> latin)

Ahoj,

Lze to vyresit konverzi textu z ruznych formatu do CP1250.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Username

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 18:34:18

Flaska Jakub wrote:

> Zdravicko...
>
> Jak zjistim jmeno uzivatele, ktery se prihlasil do Windows?

Pomoci API funkce GetUserName.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Username

[*] Bro�ek Erik <Erik.Brozek(zv)pvt(tec)cz> - 25.10.1998 18:48:06

> Jak zjistim jmeno uzivatele, ktery se prihlasil do Windows?
>
> Staci si precist pomoci TRegistry tuto hodnotu z registru:
> \\HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\control
> a je to promena "Current User"
>
> Prihlaseni do site je zaznamenano zde:
> \\HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon
> a je to promena "username"
>
> Erik.

RichEdit a PageBreak

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 18:55:29

TUNGLI Jan wrote:
> Komponent RichEdit je super ovsem neviem ako je tam mozne zvyditelnit PageBreak.
> Vie RichEdit robit s PageBreak-om?
>
> Potrebujem pisat text cez program priamo RTF alebo DOC formatu.
> Mate nejaky napad?

Ahoj,

RichEdit me zase tak super neprijde, je to spise jediny ovl.prvek Windows,
ktery umi alespon nejak editovat text. Pokud vim, tak PageBreak zobrazovat
neumi. Co se tyce formatu, tak RTF je jeho nativnim formatem a na DOC budes
potrebovat konverzi. Je mozne pouzit tu, ktera je jiz v systemu a pouziva ji
WordPad. Tusim ze na DSP jsem videl prepsane rozhrani tech .wpc knihoven do
Delphi, vcetne prikladu jak je pouzit. Ale necekej od toho zazraky.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Zakazanie zmeny velkosti stlpcov v DBGrid-e

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 19:02:35

danko(zv)ns.basl.sk wrote:

> [...]
> optimalne rozmery stlpca a zablokovat mu moznost ich zmeny, aby sa
> zabranilo zobrazeniu horizontalnej listy pri ich velkom rozsireni.

Treba takhle:

with TDrawGrid(DBGrid1) do
Options := Options - [goColSizing];

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Seznam nainstalovanych tiskaren (Was: Re: PRN soub

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 19:02:44

Petr Vale� wrote:

> jasne...diiky moc za vsechny rady.
>
> A nevite nahodou jakym zpusobem zjistit seznam vsech nainstalovanych
> tiskaren ?

Podivej se do helpu na TPrinter (coz je globalni objekt ktery ti vrati
funkce Printer). Tam mas i vlastnost TPrinter.Printers.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Update a Delphi 4 + InstallShield

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1998 19:28:28

Patrik Sl�de�ek wrote:

> Borland uvolnil nedavno druhy opravny patch na Delphi 4: nevite nekdo
> nahodou,
> zda je treba pred jeho instalaci mit nainstalovan i ten prvni patch? Diky,

Ahoj,

Neni to treba, viz cast readme:

1. INSTRUCTIONS FOR USE
The Delphi4WUP2 EXE is a self-extracting, self-
executing file. Steps to install Delphi4WUP2:

a. Make sure Delphi 4 is not currently running.
b. Execute the EXE from the directory on the CD
appropriate for the edition of Delphi 4 you have.

NOTE: This second update pack can be applied even if
the first update pack was never used.

Jinak se na strankach Inprise objevil i update na .ini soubory do
InstallShieldu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

S3 ??????????

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 25.10.1998 20:03:40

Nedavno se tu probiral problem o s3. Ja jsem do system.ini dopsal radek busthrottle=on a delphi opravdu funguje.....ale ma to zrejme vedlejsi ucinek. NEJDOU vypnout Wokna 98. Proste to zustane vyset na obrazovce s napisem "za chcili muzete vypnout pocitac". He, a furt nic. Nemate nahodou referenci k teto akci, ja totiz nevim co to vlastne dela.

Dik za pripadnou pomoc

Serbajlo Pavel
ICQ: 20849973
email: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
www: www.nemamstranky(tec)cz

Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 25.10.1998 20:46:19

A to ODBC mas spravne nastavene (dostanes se na Informix pres napr MS
Query?)

| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |