repository

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.1998 09:59:27

Zkusim problem popsat znovu:
Obecne:
Vytvarim komponentu A. V ni se pripojuji na komponentu B.
V komponente A si potrebuji oblouzit message ktery prichazi
pro komponentu B.
Prakticky:
Delam nevizualni komponentu A (potomek TComponent). Ta je vlozena na
formulari.
V komponene A potrebuji zareagovat na otevreni a zavreni formulare
(TForm.OnShow, TForm.OnClose).

Resil jsem to pomoci presmerovani udalosti formulare na komponentu A

procedure TA.Loaded;
begin
if not(csDesigning in ComponentState) then
if (Owner as TForm) <> nil then begin
OldShow := (Owner as TForm).OnShow;
(Owner as TForm).OnShow := FormShow;

ale nastavaji tam problemy pokud komponentu A pouziji vicekrat na jednom
formulari.
Lepsi reseni by pravdepodobne bylo odchytit si v komponente A message ktery
chodi pro formular, ale nevim jak.

Diky za kazdou pomoc.
Martin

Outlook Express

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 29.10.1998 13:05:49

Ja mam prave opacne zkusenosti. U nas mame _koupeny_ MS Exchange Server
5.5 a pouzivame Outlook97 z MS Office.
A _zadne_ problemy nejsou. Obcas sice prijde mail, kde je napsano od ExS
ze je v nezname kodovaci strance, ale puvodni mail je pribalen jako
priloha, takze nic neztratim. Outlook Express by mela byt novejsi verze
(byt trochu zjednodusena). Proto by mela obsahovat mene chyb. OE mam
vyzkousene jen chvilku, pak jsem ho odinstaloval, protoze mam ExS+O97,
ale za tu chvili jsem nenasel zadny problem....asi spatne hledam.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> ale take ze serveru svych provideru). Outlook je verejne znam
> timto svym problemem (ne jedinym), staci dany mail prijmout
> kterymkoliv jinym mailerem a nebo vymazat, pak to chodi dal.
> Nerikam, ze Outlook je cely blby, ale pokud je blba zakladni
> vec, pak je to smutne...

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Zjisteni CP

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 29.10.1998 14:53:19

Ahoj.
Tento problem jsem resil pomoci urcitych ocekavanych klicovych slov
a slabik ale predpokladal jsem, ze je na vstupu pouze cesky text. Protoze se
mi slovnik klicovych slov az moc rozrostl, upustil jsem od toho a ponechal
to na vyberu uzivateli (protoze jsem jednoduse predpokladal, ze uzivatel si
bude patrne ten text precist a pro vstup textoveho souboru do jinych
programu vytvori extra textovy soubor // se zvlastni extenzi nebo s vlastni
hlavickou souboru a tak...). Muj konkretni problem byl s rozlisenim mezi
kodovanim Kamenickych a Latin 2 pri konverzi do Win1250. Obdobny problem byl
napr. pri pocestovani slov, ktere jsou psany sedmibitovym kodem, tj bez
hacku a carek. To nelze zlomit bez znalosti smyslu/kontextu textu. Pokazde
jsem narazil na to ze neexistuje konecny slovnik ceskych slov (nebo existuje
ale ja o nem nevim).
Pouzivas-li to ke strojovemu zpracovani, pak jiste predpokladas
urcity obsah. Pokud vis ze mas na vstupu dva druhy kodovani, a jedna se o
cisty text, muzes hledat znaky, ktere se nevyskytuji v obou setech zaroven a
podle toho se rozhodnout (tak jsem to castecne resil ja) o jaky druh
kodovani se jedna. Pokud se jedna o vice kodovani, lze to nejak zkombinovat
s klicovymi slovy. Pokud ale je na vstupu text o nemz nic netusis, pak
nevim...
Asi jsem Ti moc nepomohl.

> Od: Pavel Malinsk� [SMTP:spiderland(zv)usa.net]
> Odesl�no: 29. listopadu 1998 0:37
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Zjisteni CP
>
> Ahoj,
>
> chtel bych se zeptat, zda jste nekdo neresil problem
> zjisteni kodove stranky textoveho souboru. Resp.
> jak zjistit kodovou stranku obecneho
> textoveho souboru aniz bych ji musel vizuelne spatrit.
>

> S pozdravem a diky za jakekoli nakopnuti jak by to slo udelat
>
> ================================
> ================================

Zjisteni CP

To sa jednoducho neda. Obecny txt subor obsahuje iba cisty text. Na to, aby
sa dalo zistit, v akej kodovej stranke je pisany by si musel presne poznat
jeho obsah, aby si mohol zistit ordinalne hodnoty jednotlivych znakov.
Kodova stranka totiz znamena iba to, na akom mieste v ASCII tabulke sa
nachadzaju nestandartne znaky. Napr. makke t v 852-ke ma hodnotu 156 a v
1250-ke hodnotu 157. Teda, kedze ziadny textovy subor nema informaciu o tom,
v akej stranke bol pisany, tak nemas ako zistit, co ktory znak vlastne
znamena. Cize, ked nacitas znak #156, tak nemas podla coho zistit, co to
vlastne je. To plati samozrejme o vsetkych znakoch, kedze kazdy znak je
vlastne jeden byte urcitej hodnoty a je len vec dohody, co ktora hodnota
znamena.> -----Original Message-----

Outlook Express

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 29.10.1998 18:52:22

Uz rok pouzivam Outlook Express bez akehokolvek problemu. Mozte
konkretizovat ake ma Outlook Express zakladne problemy, ze som si ich
doteraz nevsimol? Myslim tym reprodukovatelne chyby. Je otazne, ci
spominany problem s mailami nie je celkom inde, napr. v softwari
providera, pretoze taky problem som este nemal ani raz a to mesacne
prijimam asi 1500 mailov.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]

kterymkoliv jinym mailerem a nebo vymazat, pak to chodi dal.
Nerikam, ze Outlook je cely blby, ale pokud je blba zakladni

[*] vmlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 18:55:57

Hello Pavel!

29. listopadu 1998 0:37 Pavel Malinsk� wrote:

> chtel bych se zeptat, zda jste nekdo neresil problem
> zjisteni kodove stranky textoveho souboru. Resp.

Metode, ktora sa na to bezne pouziva, sa hovori 'frekvencna analyza'.
Ludsky povedane sa vo vzorke textu spocitaju vyskyty znakov nad 128 a podla
vysledku sa vyberie stranka, ktorej sa vysledok blizi najviac. Ku kazdej
kodovej stranke je zoznam kodov, ktore su pre nu typicke.

Prakticky to pouziva napriklad FAR (urcite poznaju byvali Nortonisti
preskoleni na windozakov), ale ten sa sustreduje hlavne na ruske kodove
stranky,

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Outlook Express

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 29.10.1998 19:42:52

Musim se pridat k pomlouvacum MS maileru.

Mam velice rad MS Internet Mail verze 1 (od MSIE 3.0x)
I tuhle zpravu pisu v nem, ale vim, ze ma sve mouchy,
a to zasadni, v prijimani posty.
Jak tak posloucham, je to asi obecna vlastnost MS maileru.
Pokud si dobre vzpominam, shodi mi ho vetsinou mail
posilany v kodovani Base64.

Resim to proste tak, ze mam jeste nainstalovaneho Pegasa.

(je tak to zajimavost - ten ma zase problemy s velkymi
majli - pres 1 MB - neotevre ho cely, kus chybi,
ale da se to z nej forwardovat treba do MSIM :-))) a je to OK)

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> [...]
> vyzkousene jen chvilku, pak jsem ho odinstaloval, protoze mam ExS+O97,
> ale za tu chvili jsem nenasel zadny problem....asi spatne hledam.

Zjisteni CP

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 29.10.1998 19:48:02

Posilam majl z meho archivu konference.

From: "Radim Kunz" <rkunz(zv)ova.comp(tec)cz>
To: "DELPHI Distribution List" <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Subject: Re: Detekce kodu textoveho souboru
Date sent: Tue, 11 Aug 1998 08:18:45 +0200
Send reply to: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>

Urcis si ASCI kody znaku, ktere se vyskytuji jen v te urcite kodove
strance, tj. neprekryvaji se. Pak ty znaky v textu hledas. Jestli je text
dostatecne dlouhy, mel by ses chytit.

Abych ti usetril praci, tady jsou ty kody,

Kamenicti
128,135,139,143,151,157,168,169:

Latin 2
181,183,210,213,214,216,224,229,230,233,236,237,252,253

Win1250
138,141,142,154,193,200,201,204,205,207,211,217,218,221,225,232,
239,242,243,248,249,250

Radim Kunz
> [...]
> textoveho souboru aniz bych ji musel vizuelne spatrit.
>

> S pozdravem a diky za jakekoli nakopnuti jak by to slo udelat

repository

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 20:59:42

Zbysek Hlinka wrote:
> Tak si napis CMShowingChanged primo ve Formu, a posli nejakou
> jinou zpravu komponente. Ale zprava CM_SHOWINGCHANGED
> projde pres Form a pak jde i na komponentu, takze IMHO by to
> melo fungovat stejne.

Ahoj,

Ta zprava je ale rozesilana pouze vizualnim komponentam odvozenym
od TWinControl.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

repository

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 21:17:03

Martin Kleiner wrote:

> [...]
> formulari.
> V komponene A potrebuji zareagovat na otevreni a zavreni formulare

Ahoj,

Prvni vec je, jestli to co ma ta komponenta delat je opravdu nutne resit
pomoci komponent, jestli by treba nebylo jednodussi to napsat jako kod do
formulare.

Pokud to ale potrebujes resit pomoci komponenty, tak pak je mozne to udelat
tak, ze si zavedes nejaky svuj globalni seznam a do neho vzdy pri vytvoreni
te tve nove komponenty ji pridas. Pokud se v nem objevi novy "Onwer" - tedy
TForm, tak provedes odpojeni jeho puvodni udalosti (OnShow, OnClose) tak aby
jsi je byl schopen zachytavat. Seznam pak pouzijes pro rozesilani zprav do
jednotlivych komponent. Pri ruseni komponent budes postupovat presne opacnym
zpusobem, tedy jakmile zrusis posledni komponentu patrici danemu formulari,
provedes i odpojeni jeho udalosti a nastavis opet ty puvodni. Koneckoncu,
na podobnem principu (globalni seznam) jsou treba postaveny DDE komponenty.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Restructure tables

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 29.10.1998 22:17:26

Ahoj vsetci.

Potreboval by som zmenit definiciu niektorych poli v tabulke
napr.z 'Priezvisko-Char-20' na 'Priezvisko-Char-50'
popripade pridat nove alebo zmazat pole.
Ma s tym niekto skusenosti ?? Niekedy som niekde cital, ze BDE to vie
urobit len pre Paradox a DBASE. Ja by som to prave potreboval na 'Sybase
SQL Anywhere'.
P.S. Samozrejme z mojho Delphi programu :)

Mgr. Roman Toda - developers center
normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com
Normex - fulltext retrieval information system for technical standard

Problem s databazi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 22:21:05

Martin Fr�hlich wrote:

> Zdravim vsechny zucastnene.
>
> Mam takovy maly problem s databazemi. Dynamicky za behu programu vytvarim databazi podle urcitych vstupnich parametru. Zpocatku se zdalo, ze moznosti tabulek Paradoxu jsou dostacujici, ale uz se povedlo, ze program vytvoril takovou definici tabulky, ze to databazi nebylo schopno vytvorit (cca 300 polozek real v jednom zaznamu). Muzete mi poradit jak toto omezeni obejit, nebo jakou jinou databazi pouzit.

Ahoj,

vypada to, ze Paradox format ma omezeni na max. 255 poli (nepodarilo se mi
najit presnou specifikaci). Zkousel jsem to s jinymi formaty (D4, BDE 5.01)
a s DBase to slo.

with Table1 do
begin
DatabaseName := 'X:\';
TableName := 'Pokus';
TableType := ttDBase;
TableLevel := 7;
FieldDefs.Clear;
for I := 1 to 300 do
FieldDefs.Add(Format('POLE%d', [I]), ftFloat, 0, False);
CreateTable;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Zjisteni behu aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 22:22:18

> Pavel Serbajlo wrote:
>
> Jak muzu zjistit, zda-li bezi aplikace ve windows. Aplikace je tez delana v Delphi.

Napriklad tak, ze si najdes jeji okno pomoci FindWindow.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

KODOVANIE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.1998 22:30:04

"Ing. J�n Kuch�r" wrote:

> ako ?

Tak ze si vytvoris konverzni tabulky pro jednotlive kodovani. Napriklad pro
CP852 to uz mas v systemu, pomoci API funkci OemToChar & spol. Jinak ale
Zdenek Sraier nabizi uz hotovou konverzni utilitu na prevod ruznych kodovan:

http://www.byll(tec)cz/scuba/software/software.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Zjisteni CP II.

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 30.10.1998 00:01:26

Diky vsem za nazory a zkusenosti,

vidim, ze asi zustanu u puvodniho umyslu,
a to ukazat uzivateli importovany text ve
vsech typech CP a at si vybere co se mu libi. S pozdravem
================================
> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <
================================

Outlook Express

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.10.1998 01:43:53

> [...]
> spominany problem s mailami nie je celkom inde, napr. v softwari
> providera, pretoze taky problem som este nemal ani raz a to mesacne

Vzdy se mi libi, kdyz nekdo napise, ze mesicne prijima XXXX mailu
a jeste problemy nevidel. Reknu to takhle - ja take lidem rikam,
ze mam pocitac s Windows, ktere padnou jen jednou za 1/2 roku.
Ja nelzu, ale take mi to neveri zakaznik z Brna, kteremu pada
Windows nekolikrat denne... Ja prijimam mesicne kolem 6.500 mailu
a take nemam problemy, ale ja nepouzivam Outlook. Jenze mam desitky
zakazniku, kteri maji Outlook nebo Outlook Express. Tihle lide
prijimaji radove zlomek mailu, nez prijimam ja, ale maji problemy.
Nejen z nasich serveru, ale take od znamych provideru (PVTNET, VOL,
IOL). Ze je chyba v software providera ??? Ano, je to tak, jakmile
postovni server zjisti, ze se pripojuje nekdo Outlookem, tak mu
odmitne zpravy poslat :-)))

BDE a language driver

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 30.10.1998 06:38:56

Lubo, ty mas u aliasu v BDE uvedeny LangDriver ?

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. listopadu 1998 14:42
P�edm�t: RE: BDE a language driver

Samozrejme, treba pouzit TDatabase objekt a v nom je property Params,
ktora
je typu TStrings a v nej je mozne nastavit vsetky nastavania, ktore su
pouzite v BDE pre dany alias napr.:

Database1.Params.Values['Langdriver']:='Pdox ANSI Czech';

Tento objekt vlastne vytvori akysi docastny alias ktoreho meno sa zadava
vo
faze navrhu v property DatabaseName a potom v Datasetoch tiez ako
DatabaseName je treba nastavit to iste. Takto vlastne Datasety pojdu cez
docasny alias vytvoreny pomocou objektu TDatabase, ktoreho vlastnosti
(napr.
Langdriver) budu nastavene podla Params.

KODOVANIE

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 30.10.1998 06:43:28

Pokud by mel nekdo zajem, nabizim UNITu pro vzajemne prevody retezce mezi
ASCII, 1250, Latin 2 a Kamenikama.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. listopadu 1998 23:40
P�edm�t: Re: KODOVANIE

"Ing. J�n Kuch�r" wrote:

> [...]

http://www.byll(tec)cz/scuba/software/software.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Ochrana p�tadevades�tek

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 30.10.1998 06:54:27

Jedina moznost je Policy editor a nastavit spousteni pouze urcitych aplikaci
a zakazat vsechno ostatni, jako ke RUN, rezim MS-Dos atd.

Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. listopadu 1998 13:12
P�edm�t: Ochrana p�tadevades�tek

Ahoj,
zcela to sem nepatri, ale treba se najde nejaka moznosti fixu pomoci
delphi.
Nevite nekdo nahodou, jak kontrolovat spoustene soubory a v pripade, ze
je
to nepovoleny soubor jeho spusteni zakazat ?

Jde mi totiz o to, ze ve 95 i 98 je podstatna dira v ochrane disku.
Pokud
totiz v Poleditu zakazete, aby se ve slozce TENTO POCITAC zobrazily
mechaniky, funguje to. Ale kliknete-li pravym tlacitkem na plochu a
zadate
noveho zastupce, disk C se zpristupni v cele sve krase. Na ostatni disky
vlezt nejde, ale prave to systemove C me vadi nejvic. Microsoft
samozrejme
nic neresi.

Chtel bych tedy program, ktery povoli spoustet jen dane aplikace a vic
nic.

Pokud nekdo neco ma, budu za to vdecny.

Petr Kro�a

Vice navratovych hodnot

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iname(tec)com> - 30.10.1998 07:08:41

Zdravim vsechny
myslim, a mam to spolehlive overeno, ze i funkce muze mit parametry a menit
jejich hodnotu

Jan Fiala > Samozrejme, ze muze menit parametry, ale �proc bych mel pak
pouzivat funkci, ktera by mi menila 3 parametry a ctvrty vracela jako
navratovou hodnotu ?
napr : function TForm.NameFce(var Param1 : String; var Param2 :
Integer ) : Boolean;

zmena ikony

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1998 07:25:00

nevite jak zmenit ikonu v exe souboru ?

TStringGrid a Active X

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1998 07:29:50

potreboval bych zjistit proc se mi pri prevodu komponennty TStringGrid do OCX ztrati funkce cells. Tim padem se me tato komponneta totiz stava nepouzitelnou nebot neni jak menist obsah bunek.

Audio komprese

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 30.10.1998 07:35:13

Hi
tak jsem dokoncil prvni verzi komponent pro prehravani a samplovani zvuku v realnem case vcetne komprese pres audio kodeky nainstalovane ve windows. Zkousel jsem s nimiy udelat jednoduchy telefon a audio zaznamnik, ktere funguji pres internet a dokonce to i funguje. Ale tyto komponenty obsahuji stale jeste bugy, ktere znemoznuji pouzivat vyssi frekvence a proto hledam nekoho kdo by mi byl schopen poradit proc to pri vyssich samplovacich frekvencich nefunguje ( ja si myslim ze tam mam asi spatne vyresenou alokaci bufferu ).

Outlook Express

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 30.10.1998 07:43:21

> [...]
> majli - pres 1 MB - neotevre ho cely, kus chybi,
> ale da se to z nej forwardovat treba do MSIM :-))) a je to OK)

Hmmm, my pouzivame Pegasus v cele siti (interni posta a posta do
internetu), a zadne takove problemy nejsou. Celkem casto mi chodi maily
pres 1MB (nove verze programu NIS - prumerne cca 1.8MB) a zadny problem
neni (akorat mu oteverni takove zpravy chvili trva).

Jinak si myslim, ze uz je nacase nechat planych diskuzi o vlastnostech
toho ktereho maileru (stejne bude kazdy pouzivat to co pouziva (ja napr.
Pegasus Mail i Outlook Express)) a vratit se k Delphi.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Vyber komponent za behu

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 30.10.1998 07:45:35

Te zdrojak by me taky zajimal. Diky.

> [...]
> Odesl�no: 27. listopadu 1998 19:52
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Vyber komponent za behu

> jako
> nebo
> diky.
>
> Ukoncim Tvoje trapenie a poslem Ti zdojak (je sice pre D1 ale myslim,
> ze
> nevadi) ??
> --
> Mgr. Roman Toda - developers center
> normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com
> Normex - fulltext retrieval information system for technical standard

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 30.10.1998 07:55:36

Martin Kleiner wrote:

> [...]
> formulari.
> V komponene A potrebuji zareagovat na otevreni a zavreni formulare

Zaved si primo ve Formu napriklad tuto proceduru:

procedure CMShowingChanged(var Message: TMessage);
message CM_SHOWINGCHANGED;
procedure TForm.CMShowingChanged(var Message: TMessage);
for i:=0 to Pred(ComponentCount) do
if Components is TXYZ then
break;

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Ochrana p�tadevades�tek

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.10.1998 08:11:04

V polici editoru to zakazat lze, ale lze i zakazat pristup na plochu a
tak
si muze zkouset delat zastupce jake chce, nepovede se mu to.
V Delphi by slo napsat aplikaci (jako menu, s ikonkama) a tu spoustet. V
ramci aplikace by muselo byt zakazano se prepinat jinam. Pripadne dat
tomu hlavnimu formu BorderStyle na bsNone a style na wsMaximized, ale
opakuji, musi se zakazat prepinani. Nevim z hlavy jak, ale je to stejne
jako u setrice obrazovky, tak hledej v archivu.

> [...]
> samozrejme
> nic neresi.
>
> Chtel bych tedy program, ktery povoli spoustet jen dane aplikace a

Vyber komponent za behu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.1998 08:20:53

Komponent TStretchHandle.

> Od: Mor�ol Marian [SMTP:Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz]
> Odesl�no: 30. listopadu 1998 7:46
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Vyber komponent za behu
>
> Te zdrojak by me taky zajimal. Diky.

zmena ikony

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 30.10.1998 08:27:28

sula milos wrote:

> nevite jak zmenit ikonu v exe souboru ?

V NT funkci UpdateResource.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

repository

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 30.10.1998 08:31:08

>Zatim to delam nasledovne ale problem je v tom, kdyz takovychto
>komponent vlozim na Form vic a potom je dynamicky odeberu (v
>jinem poradi nez jsem je vkladal) tak se to samozrejme rozsype.

Pri odebrani komponenty to musis vratit do puvodniho stavu takto:

destructor TXYZ.Destroy;
var
Form:TForm;
NextShow:TNotifyEvent;
SelfShow:TNotifyEvent;
Index:Integer;
Component:TComponent;
Next:TXYZ;
begin
if Owner is TForm then
begin
Form := (Owner as TForm);
NextShow := Form.OnShow;
SelfShow := FormShow;
if (zv)NextShow = (zv)SelfShow then Form.OnShow := OldShow
for Index := 0 to Form.ComponentCount - 1 do
begin
Component := Form.Components[Index];
if Component is TXYZ then
begin
Next := Component as TXYZ;
NextShow := Next.OldShow;
if (zv)NextShow = (zv)SelfShow then Next.OldShow := OldShow;
inherited Destroy;
end;

Vita

dotaz na DLL

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 30.10.1998 08:33:35

Mam paradoxove tabulky, zavolam DLL, otevru tabulku prectu seznam, vse v poradku, ale pri zavirani na FreeLibrary() mi ten program vytuhne, nenapise zadnou zpravu nic ! Co jsem zkousel tak vim ze staci otevrit tabulku a uz je ten problem, kdyz ji neotevru tak to ukonci v poradku. Nevite cim by to mohlo byt.

diky
Milan Fiedler
0602-505925
milanf(zv)rts(tec)cz

dotaz na DLL

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.1998 09:01:39

Ahoj,
problem muze byt v pouziti BDE. Nekde jsem videl zvlastni zahajovani
a uvolnovani knihovny BDE se zabranenim vicenasobneho pouziti knihovny.
Obecne se iniciuje DLL drive nez existuje aktivni zpracovani zprav aplikace
a to same plati pro ukoncovaci sekvenci, i kdyz zpusob behu je odlizny od
iniciace, ktera bezi nad zasobnikem hostitelske aplikace. Ukoncovaci
sekvence totiz bezi nad zasobnikem, ktery je poskytnut systemem a je obecne
velmi maly! Ja obvykle zavadim DLL pomoci LOADLIBRARY, kdy je vse zcela
jasne, abych vedel jak o zahajovaci, tak o ukoncovaci sekvenci knihovny.
Take jsem nekde videl, ze ukoncovaci sekvenci je kompilovana s vypnutou
kontrolou zasobniku (patrne je to nutne, kvuli systemovemu zasobniku).

> [...]
> Milan Fiedler
> 0602-505925
> milanf(zv)rts(tec)cz <mailto:milanf(zv)post(tec)cz>

BDE a language driver

Iba vtedy, ked pouzivam nejaky SQL server. Pre lokalne tabulky sa to
nastavuje centralne pre prislusny driver. Podla toho co sa pytas, to zrejme
potrebujes na lokalne tabulky. Nie som si isty, sle zda sa mi, ze na lokalne
tabulky sa to jednoducho neda nastavit pre kazdy alias zvlast. Mozno to
nejak ide, ale este som sa s tym nestretol.

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. listopadu 1998 14:42
> [...]

docasny alias vytvoreny pomocou objektu TDatabase, ktoreho vlastnosti (napr.
Langdriver) budu nastavene podla Params.

MS Excel97

[*] Ondrej Valentik <valeon(zv)svatava.guh(tec)cz> - 30.10.1998 09:39:11

On Thu, 26 Nov 1998, Martin Kubecka wrote:

> Lze to udelat pres DAO, ale komponenty (DAODS) nejsou free ...
>
> Mac

> = Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
> = Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
> = telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
> = http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Ja mam jednu z Chipu. Jestli chces, muzu ti ju poslat.

Myra.

ZOrder v QR

[*] Abion <delphi(zv)abion(tec)cz> - 30.10.1998 09:46:09

Ahoj,
Nevim, jak chces obrazek "vytvaret", ale pokud jde o dosazeni jednoho z
vice moznych obrazku, tak staci polozit TQRImage na report, ale nedavej ho
do bandu, pouze rovnou na report, jinak to zlobi.
Pak uz jen priradis prislusnou .BMP do property Picture. A samozrejme Send
To Back. Myslim, ze zlobi i kdyz mas ostatni veci v bandech, je lepsi mit
vsechno hned na reportu. Vim, ze to nekdy nemusi stacit, ale ja jsem to
jinak nerozchodil.
Jarda Cech

Od: petrhalamicek(zv)email(tec)cz <petrhalamicek(zv)email(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. dubna 1999 8:45
P�edm�t: Sloupec v DBGrid

>Zdrav�m v�echny.
>Hele, jak m��u poznat, na kterou hlavi�ku sloupce v DbGridu u�ivatel
>klikne. Chci toti� dle kliknut� na hlavi�ku DbGridu t��dit data. D�ky moc.
>
>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
>--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Divne maily

Je to trochu offtopic, ale neviem, co to ma znamenat. Od isteho casu (tusim,
ze od vcera) mi vzdy, ked poslem nejaky prispevok do konferenicie pride po
nejakom case (cca 10-20 min) od MDaemon(zv)slunce(tec)cz sprava:

delphi-list(zv)slunce(tec)cz - no such user here.

: Message contains [1] file attachments

a je k tomu prilozeny mail, ktory som posielal. Pritom prispevok do
konferencie pride a tak isto mi chodia aj ostatne prispevky tak ako predtym,
cize zaregistrovany v konferencii som. Na nastaveni klienta na citanie a
posielanie posty som nic nemenil, teda ani moja adresa sa nezmenila.
Skratka, vsetko, vratane nasho postoveho servera (rebeca.sct.sk), je v takom
istom stave ako minuly tyzden, kedy mi take hluposti este listserver
neposielal. Neviete, co to ma znamenat a co s tym mozem urobit?

Vdaka L.

Plocha

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 30.10.1998 11:12:04

Mam dotaz.

Jak zobrazit systemove okno s osahem Plochy ve Win95 a WinNT.

Tento postup jsem nastudoval

MyReg:=TRegIniFile.Create('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer');
try
Dir:=MyReg.ReadString('Shell Folders', 'Desktop', '');
ShellExecute(Application.Handle, 'open', PCHar(Dir), '', Nil, SW ShowDefault);
finally
MyReg.Free;
end;

To samozrejme chodi, ale nezobrazi to specialni ikony jako treba "Tento pocitac",
"Okolni pocitace", "Kos" a vsechny Microsofti ikony, co nejsou na plose jako zastupci.

Vite nekdo jak to zobrazit i s temito ikonami?

Milan Fiedler
0602-505925
milanf(zv)rts(tec)cz

Outlook Express

Co keby ste sa o Outlook-u hadali niekde inde, nie na konferencii o Delphi.
Uz ma nebavi vymazavat kazdy druhy prispevok...:-(

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 30.10.1998 11:41:25

Uznavam ze je to offtopic. Na druhou stranu, pokud by to byla problematika na
ho*no, tak by se k tomu nevyjadrovalo tolik lidi. Me taky hodne veci v
konferenci nezajima. Kdyz se prihlasi nejaky zacatecnik a pta se na TrayIcon
;-) tak ho taky nebudu posilat nekam ...
Osobne jsem rad, ze se tu obcas nejaky zajimavy off-topic objevi a objasni
nektere veci, ktere sice treba nesouvisi primo s Delphi, ale muzou se nekdy
hodit. (Napr. jakeho externiho mail-klienta si vybrat, pokud jej chci ovladat
ze sve aplikace? :-).

Osobne me nebavi mazat prispevky, ve kterych mi nekdo rika, abych o necem
nemluvil ;-). Pokud me napomene spravce konference, tak to je jina, to budu
hodny :-D

Mac

P.S. Nic ve zlem Lubo.

Lubo Fule wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 30.10.1998 11:43:53

Me to dela taky, takze problem asi bude na strane listserveru. Myslim, ze
spravce listu to velmi brzy zaridi (diky mu za to).

Mac

Lubo Fule wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 30.10.1998 12:19:37

pokud pouzivate k prijmu posty WinProxy tak problem delaji zpravy s nulovou
delkou - nevim presne kde je chyba ale obcas se v adresari useru objevi
soubor *.cnm s nulovou delkou a prislusny uzivatel pak nemuze stahnout postu
protoze pri stahovani mu to zkrachuje na chybu protokolu (nebo tak nejak)

Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 30. listopadu 1998 10:59
P�edm�t: Re: Outlook Express

> [...]
>jednoduse nacitaci thread bez upozorneni sesypal.
>
>Mate nejakou charakteristiku zpravy, ktera zpusobi ze ji neni mozne nacist

Outlook Express

Mna tiez zo zaciatku zaujala debata o Outlook-u, ale uz sa mi zda, ze je
toho privela a v takom mnozstve by sa to uz skor hodilo do nejakej
konferencie venovanej danej problematoke. Predsa len, s Delphi to nema nic
spolocne. Samozrejme, ze nie som proti offtopicom a ked viem, tak poradim aj
ked sa to netyka delhi, ale ked je uz pomaly tyzden takmer kazdy druhy
prispevok venovany Outlook-u, tak sa mi to zda trochu prehnane.

Tak isto nic v zlom...:-)

L.

P.S. Viac uz nebudem k tomu pisat do konferencie aby som si
neprotirecil...:-)

Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 30.10.1998 12:58:08

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) [SMTP:PETR(zv)sevis.sk]

> Zacnemem poporade:
> 1) Mas nainstalovane informix_CLI a ICONNECT (treba do c:\Informix)

Mam.

> 2) v autoexec.bat :
> SET INFORMIXDIR=c:\Informix

To mi tam instalace nepridala. Zkusil jsem to a nijak to nepomohlo.

> SET PATH=%INFORMIXDIR%\BIN;....

Mam.

> 3) v c:\windows :
> hosts. kde mas pridanou IP adresu vaseho unix.servru napr:
> 192.108.146.1 sevis

Mam.

> services. kde je pridany radek se servisem (a adresou) napr:
> onlinesql 1525/tcp

Mam.

> informix.ini
> 4) v konfiguraci SetNet32 mas nastavenou cestu INFORMIXDIR=c:\INFORMIX
> na karte Environment

Mam.

> (ted me napada, skus to dat do adresare, ktery splnuje DOS
> konvenci - jen pokus)

Zkousel jsem. Stejny vysledek.

> a na karte Server Information:
> Informix Server: online
> HostName: sevis
> Protocolname: onsoctcp
> Service Name: onlinesql

Mam. Nazvy "online" a "svis" jsou samozrejme jine.

> 5) pres telnet se na unixovy server skusi, zda mas dobre TCP spojeni

Samozrejme funguje naprosto bez problemu.

> A vse by melo fungovat. Ja to takhle instaluju skoro kazdy tyden na
> nejaky pocitac a nemam zadny problem

Ac se to zda neuveritelne, mne to nefunguje. Zkratka asi memu pocitaci
neni dano, aby na nem nejaka takova sluzba behala. :-(

Kdyz nastavim vse jak pises a nic vic, Informix-CLI hlasi "Unable to
load locale categories". Co mas nastavene v promennych, v jejichz nazvu
je obsazeno slovo "locale"?

F.

Divne maily

[*] Radim Krivanek <rumun(zv)anet-brno(tec)cz> - 30.10.1998 13:14:34

Lubo Fule wrote:

> [...]
> : Message contains [1] file attachments
>
> a je k tomu prilozeny mail, ktory som posielal. Pritom prispevok do

Pokud se to stava jen tobe, posilas to asi jinak nez pres
delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Pokud to dela i ostatnim, tak je v konferenci prihlasena
nejaka neplatna adresa, ze ktere se to vraci, a zaroven
je chybne nastaveny listserver, ktery chybovou hlasku
posila autorovi prispevku namisto spravce konference.

Schvalne, jestli mi nico prijde po tomhle prispevku...

--
** Radim Krivanek (Rumun) ** Telefon 0603 700 307 **
** rumun(zv)anet-brno(tec)cz ** ICQ Online 23045277 **

Dll verze

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 30.10.1998 13:21:24

Zkusil bych zbezne zobrazeni. Tam je spousta informaci. Nevim
urcite jestli i verze.

From: "Pavel Kupka t. 4358" <KUPKA(zv)fsv.cvut(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Fri, 27 Nov 1998 09:53:09 +0100 (MET)
Subject: Dll verze
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Dobry den
> Chtel by jsem se zeptat jestli nekdo nevite ja zjistit verzi dll
> knihovny.
> Pavel Kupka
Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4532 1112 / 2413

Kontrolni kod platebnich karet

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 30.10.1998 13:33:24

> Nezlob se na me, ale to je peknej trouba, kdyz nevi, co ma delat
> v takovychto pripadech. Nebo si to proste vymyslel, aby byl
> zajimavejsi. I kdyz docela bych veril, ze je to trouba, kdyz
> rika, ze "ve vypisech je to silene zmateny". Kdo vi, jestli ma
> vubec platebni kartu - jestli to neni karta Planeta N(zv)va :-)))
1. Mily experte, nemusis hned kazdyho urazet, pri tom, jaky jsi expert
bys mohl vedet, ze vetsina ostatnich experti nejsou - neni to ale duvod,
aby ses nad ne musel povysovat.
2. Celkem mu to nevadi, protoze to ma kartu firemni a vo jeho prachy
nejde. Pouze se divi, jak je neco takovyho mozny. Nicmene mam pocit, ze
trochu odbihame...

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 30.10.1998 13:36:40

Dekuji mnohokrat. Problem asi bude v nenainstalovanem Informix National
Supplement pod Windows - nemuzu nastavit v LOCALE cestinu.

Takze jeste jedna otazka: Kde se da Informix National Supplement pro
Windows sehnat? Na www.informix.com jsem nic nenasel a Altavista taky
zaryte mlci.

Dik, F.

> [...]
> SERVICE=online_
> PROTOCOL=onsoctcp
> ------
> --
> Protocolname je ne Windowsu vzdy onsoctcp
> to znamena on - online nebo se - standart engine
> soc - rozhrani socket (jine na windowsu nejede)
> tcp - protokol tcp
>

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 27. listopadu 1998 10:46
> P�edm�t: RE: Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

Adresar EXE

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 30.10.1998 14:02:41

>Alebo tiez poskrabat sa pravou rukou za lavym uchom...

Ano, je to urcite slozitejsi nez ParamStr(0), ale ParamStr(0) zde poradilo
uz spousta lidi, a ja si myslel, ze by treba toho cloveka mohlo zajimat jak
to udelat i nejak jinak, treba pomoci API funkce.

Vita

Divne maily

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 30.10.1998 14:12:14

> Me to dela taky, takze problem asi bude na strane listserveru. Myslim, ze
> spravce listu to velmi brzy zaridi (diky mu za to).
>
> Mac

No, kdyz jsem chvilku studoval hlavicky takto vracene posty, tak jsem
dospel k zaveru, ze brodel maji v nastaveni na slunce(tec)cz, kde nemaji
definovaneho uzivatele delphi-list.
Mail dojde na listserver, z nej pokojne odejde, dorazi ke slunce(tec)cz a to
ho vrati (puvodnimu odesilateli).

Takze spravce listu muze maxiamlne ze seznamu vyhodit adresy s domenou
slunce(tec)cz.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Outer join & ORACLE 8.0

[*] Jakub <jakub(zv)mis-net(tec)cz> - 30.10.1998 16:06:56

Dobry den preji..

Uz se tady na to nekdo ptal, ale nenasel jsem zadnou odpoved, takze
jeste jednou - nevi nekdo nahodou jaky je na Oraclu 8 ekvivalent
outer joinu ? (ne union, kdyby bylo tech referencnich poli, ktera
muzou mit null, vice, byla by to hrozna pakarna).

Diky
Jakub Holubec

multi-tiered

[*] Jan Stuchlik <xstuchli(zv)feld.cvut(tec)cz> - 30.10.1998 16:20:36

Nemate nekdo prosim zkusenosti s tvrobou multi-tiered aplikaci ...?

diky

Jan Kafka, Aquasoft s.r.o.

tel.: 02/24805305, 0602/228586
email: kafka(zv)aquasoft(tec)cz
icq: 6538205

Outlook Express

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 30.10.1998 16:50:01

Takze konkretnej odpovede na otazku som sa nedockal.
Dobre, nechajme to tak.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]

IOL). Ze je chyba v software providera ??? Ano, je to tak, jakmile
postovni server zjisti, ze se pripojuje nekdo Outlookem, tak mu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 30.10.1998 17:44:53

Haj hou!

Co te zajima ?

>Nemate nekdo prosim zkusenosti s tvrobou multi-tiered aplikaci ...?

Outer join & ORACLE 8.0

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 30.10.1998 18:04:42

> [...]
>outer joinu ? (ne union, kdyby bylo tech referencnich poli, ktera
>muzou mit null, vice, byla by to hrozna pakarna).

Je to operator (+) za vyrazem ve where casti selectu napriklad :

SELECT empno, ename, e.deptno, dname
FROM emp e, dept d
WHERE e.deptno = d.deptno (+);

Jinak staci si to najit v manualu Oracle SQL Reference pod heslem 'outer
join' ve ctvrte kapitole pojmenovane Commands.

S pozdravem
Jan Kadlecek

* kadlecek(zv)htkpro(tec)cz *
* HTK Pro s.r.o., www.htkpro(tec)cz *
* tel : 02-83880361, fax: 02-6896391 *
* Autorizovany dealer TurboPower *

Kontrolni kod platebnich karet

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.10.1998 20:18:20

> [...]
> 2. Celkem mu to nevadi, protoze to ma kartu firemni a vo jeho prachy
> nejde. Pouze se divi, jak je neco takovyho mozny. Nicmene mam pocit, ze

Lubore, ja nikoho neurazim a ani se nad nikoho nepovysuji. Platebni
karta je celkem jednoducha vec, se kterou je schopen pracovat kazdy
clovek. Je opravdu velmi smutne, ze majitel platebni karty neumi
karetni transakci reklamovat a dokonce ani nevi, co ma delat, takze
se jen divi. Jasne, karta je firemni, tak ho to nepali - proboha!
Pokud si v obchode koupim odpadkovy kos, podepisi smlouvu o pouziti
odpadkoveho kose, dostanu brozurku o pouziti odpadkoveho kose, ale
pak nebudu vedet, jako ho vysypat, vubec se nebudu pohorsovat nad
tim, ze o me kdokoliv prohlasi, ze jsem trouba. Byt to bude
odpadkovy kos firemni. Mimochodem - ted pises, ze mu to nevadi, ze
se pouze divi, jak je neco takoveho mozne. Minule jsi psal, ze se
divi a "nevi, co s tim ma delat"...

Ano, odbihame, omlouvam se za off-topic.

Detekce modemu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1998 20:23:35

Bro�ek Erik wrote:

> Dobry den,
> mohl by me nekdo "nakopnout" spravnym smerem jak detekovat modem.
> Potreboval bych zjistit na jakem portu je pritomen modem, a popripade
> zjistit typ modemu a zda-li je nainstalovany ovladac pro dany typ modemu.

Ahoj,

Modem (jako kazde jine zarizeni) by mel rozpoznat system a za asistence
uzivatele jej nainstalovat. Zjistit pocet, typ modemu a dalsi informace
muzes pomoci TAPI funkci. Hlavickove soubory TAPI funkci vsak dodnes
nejsou soucasti Delphi (opravdu nevim proc), takze si je musis stahnout
z Internetu, napr. z Delphi-Jedi API library (odkaz najdes v odkazech
konference). Co se tyce jejich popisu, tak v D4 uz jsou dokonce v helpu
a v Delphi Informant patrne vychazel nejaky serial o TAPI, muzes si tam
totiz stahnout par prikladu (ktere tusim obsahuji i prave ten hlavickovy
soubor z Delphi-Jedi).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

DDE komunikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.1998 20:23:27

Ale� Kle�ka wrote:

> Mam dotaz k DDE komunikaci:
> Jakym zpusobem dokaze Server klientovi oznamit, ze provedl macro??? V
> clientovi vyvolam metodu "ExecuteMacro" a jako parametr WaitFlag dam True.
> Ovsem nevim, jakym zpusobem se WaitStat dostane do stavu False?

Ahoj,

WaitFlag urcuje jestli ma ExecuteMacro & spol cekat dokud server toto makro
nezpracuje (viz Help).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Retezec v souboru

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 30.10.1998 21:18:27

Ahoj,

nevite nekdo, prosim, jestli existuje
nejaka fce nebo zpusob, pomoci, ktere bych byl
schopen v binarnim souboru(exe, dll, ...)
najit urcity textovy retezec (napr. tak
jako to dela FindDialog v textovych souborech).
Hledal jsem, ale marne. Nacitat soubor po bajtech
nebo po 64kB ( mam to v D1) je vzhledem k rychlosti
zpracovani neefektivni. S pozdravem a diky za rady
================================
> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <
================================

Kontrolni kod platebnich karet

[*] �irip Peter <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 30.10.1998 21:50:42

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
> [...]
> odpadkovy kos firemni. Mimochodem - ted pises, ze mu to nevadi, ze
> se pouze divi, jak je neco takoveho mozne. Minule jsi psal, ze se

Chlapi, sledujem Vasu debatu a ticho Vam zavidim ... Ja tiez robim SW a
zaujimala ma moznost platby zo zahranicia smerom ku mne, ak ma moj
zakaznik VISA kartu. Potrebujem teda robit to inkaso z VISA karty.
Presiel som v Presove hadam 10 bank, a ani jedna nieco take nedokaze
urobit. V takej banke ako je CSOB mi oznamili, ze to vraj nedokaze
ziadna banka na Slovensku ... Az dnes mi svitla nadej, ked som isiel
okolo Sporitelne, co ja osobne pokladam za najvacsi smejd u nas. A tam
mi oznamili, ze vraj no problem ... Tak uvidim.

Majte sa pekne.

Delphi 4 & FloatingToolbar

[*] Karel Krupala <Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz> - 30.10.1998 21:51:32

Ahoj,

mam nasledujici problem. Vytvorim v D4 floating toolbar
za pomoci TControlBar a TToolbar (nastaveno dkDock).
Vsechno funguje vporadku, ale nevim, jak mam odchytit
okamzik, kdy uzivatel zavre (resp. skryje) plovouci toolbar
za pomoci tlacitka 'x', ktere se automaticky na pl. toolbaru
vytvori. Lze navic vytvoreni tohoto tlacitka zakazat ?
(pokud napr. potrebuji mit plovouci menu a nechci, aby ho
uzivatel mohl skryt - viz. Office97).

Urcite to bude nejaka prkotina, ale neprisel jsem na ni.

Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz

Kurzor mysi nad menu

[*] Micrel <micrel(zv)micrel(tec)cz> - 30.10.1998 22:11:41

Ahoj,
Prosim o radu. Pri zmene globalniho kurzoru aplikace neni na hlavnim menu
kurzor zmene ale zustava puvodni od Windows, stejne jako na zahlavi okna.
Lze ho nejak nastavit (z jednoho mista), aby i na menu a zahlavi byl takovy
jaky chci ja?
Diky za kazdou radu

S pozdravem

Jaro B

Kontrolni kod platebnich karet

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.10.1998 22:51:38

> [...]
> okolo Sporitelne, co ja osobne pokladam za najvacsi smejd u nas. A tam
> mi oznamili, ze vraj no problem ... Tak uvidim.

Ale jo, VISA karty umi urcite Komercni banka a Sporitelna.
Musis mit s bankou smlouvu, doporucuji ti primo na odbor platebnich
karet do nejake banky primo v Bratislave.

Delphi 2

[*] Matej Prochazka <harnod(zv)atlas(tec)cz> - 01.12.1998 02:28:30

Zdravim vespolek,
jsem tady novy, ale jsem student a zacal jsem uvazovat o Delphi. Nevite, kde by se
daly sehnat Delphi 2 za nejak rozumny peniz. Samozrejme i otevrene, ale legalni. Ve skole
je sice mame, ale to problem neresi...
Diky

Matej Prochazka

Prepinani formulare

[*] Ing. Ji�� Kub��ek - 1.12.1998 06:41:04

Zdravim vsechny a prosim o radu:
V D1 mam vedle hlavniho formulare i jeden mensi,nemodalni,vedlejsi.
Nemodalni proto, abych mohl i pri jeho aktivaci ovladat viditelna tlacitka
hlavniho formulare. Temito tlacitky (FormN.Show) ovlivnuji obsah vedlejsiho
formulare (hodnotou v Tag).
Vse funguje ale neprijemne je, ze pri stisku tlacitka hlav. formulare
se samozrejme aktivuje a zobrazi na chvili cely hlavni formular. Lze nejak
zamezit jeho zobrazeni?

Ing.Jiri Kubicek
Email: etatherm(zv)telecom(tec)cz

RTF a predani parametru

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 1.12.1998 06:51:05

Ahoj
mam nasledujici problem, ktery nevim jak se resi.

V jedne databazi jsou uvozene sablony smluv jako RTF (psane jsou v programu
pomoci jednoducheho RichTech editoru) .
V druhe databazi jsou udaje o lidech (jmeno, adresa ..).
Kdyz mam vybraneho cloveka a vyberu si smlouvu potrebuji aby se udaje o
cloveku vlozily do dane smlouvy na urcita mista.
Vse se odehrava v programu, nevolam zadny externi editor.

Jak by se dalo resit ?

Dekuji Milan

DbLookUpTable

[*] jdanek(zv)fnbrno(tec)cz - 1.12.1998 07:10:20

Nevite nekdo, jak nastavit programov� u standartni komponenty
DbLookUpComboBox
pri inicializaci, uvodni vybranou hodnotu? Marne s tim jiz delsi dobu
bojuji
a nemohu to najit.

Diky Jozka

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz

Access violation

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 1.12.1998 08:08:25

Zdravim zaprodance(i kyne) DELPHI!
Asi pred tydnem se mi v mych prekvapenich plnych Delphi IV Client/Server
Suite s UpdatePack 2 na NT4.0 se Service Pack 3 zacala vyskytovat tajuplna
hlaska:
"Access violation at adress 200A349A in module 'Corlde.bpl'. Read of adress
02AA2434."
Jez se objevuje s pravidelnost ji vlastni pokazde kdyz odstranim tu cervenou
caru na radku, breakpoint myslim se ji rika. Nevite nekdo, cim je jeji
vyskyt zpusoben a jak se ji zbavit? Dik za namety.

Martin

Access violation

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 08:17:32

Zkus service pack 4 pro NT 4.0 ;-)

[...]

UPDATE TABLE

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 1.12.1998 08:31:52

Ahoj,

mam tento problem:

mam dve tabulky
Tabulka1: Klic, Hodnota1, Hodnota2
Tabulka2: Klic, Hodnota2

a potrebuji updatovat tabulku 1, tak ze nahradim Hodnotu2 z tabulky 2 u vsech zaznamu,
ktere maji odpovidajici klic. Melo by to asi jit pomoci SQL dotazu UPDATE,
ale nemohu na to prijit.

Poradte prosim

Karel

UPDATE TABLE

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 08:44:26

M�lo by to jit takto:

UPDATE Tabulka1 SET
t1.Hodnota2 = t2.Hodnota2
FROM Tabulka1 t1, Tabulka2 t2
WHERE t1.Klic = t2.Klic

nebo jeste lepe:

UPDATE Tabulka1 SET
Tabulka1.Hodnota2 = Tabulka2.Hodnota2
FROM Tabulka1, Tabulka2
WHERE Tabulka1.Klic = Tabulka2.Klic

Kdyz by to neslo tak bych to jeste overil {strilim od boku} -----Original Message-----

Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. listopadu 1998 10:46
> [...]

nastaveny
>a funguje bez problemu na View Point}
>

>Uz vazne nevim, co nastavit jinak, aby to chodilo...

[*] Ekosoft(zv)tnet(tec)cz (Eko Soft) - 1.12.1998 09:30:21

ParamStr(0);

Jirka
email: ekosoft(zv)tnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----

>Nevite nekdo jak zjistit adresar ze ktereho byl spusten program.
>(Program nepouziva zadne formulare ani jine komponenty a proto nelze
>pouzit konstrukci ExtractFileDir(Application.ExeName) !

Seznam nainstalovanych tiskaren

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 1.12.1998 09:35:30

> uses
> Printers;
>
> var
> Printer: TPrinter;
> begin
> Printer:= TPrinter.Create;
> ListBox1.Items := Printer.Printers;
> Printer.Free;
> end;
nemusis vytvarat novu premennu. Unita Printers uz obsahuje Printer, je to
funkcia, ktora vracia globalnu instanciu objektu TPrinter.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Seznam nainstalovanych tiskaren

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 1.12.1998 09:48:16

> objekt TPrinter ma vlastnost Printers, coz je seznam
> tiskaren dostupnych
> systemu a metoda GetPrinter vraci aktualni tiskarnu.
> Specifikace tiskarny
> jako aktualni se dela metodou SetPrinter
Aktualnu tlaciaren vracia uz samotny Printer. Inu ako default tlaciaren
mozes zvolit tym ze zmenis Printer.PrinterIndex, napr.

for i := 0 to Printer.Printers.Count - 1 do
begin
Printer.PrinterIndex := i;
MyPrintProc;
end;
{vytlaci dokument na kazdu dostupnu tlaciaren}
Printer.PrinterIndex := -1;
{nastavi Printer spet na Windows default}

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

MS SQL a NTWDBLIB.DLL

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 1.12.1998 10:24:21

Ahoj
Na klienta W95 jsem nainstaloval aplikaci (inst. program vytvoren
InstallShield a plnym BDE a vsemi SQL links)
Po nainstalovani jsem pridal novy Database Alias.
Po jeho otevreni mi vynadal

Vendor initialization failed.
Cannot load an IDAPI service library.
File : NTWDBLIB.DLL.
Alias : MSSQL1.

Uvedenou knihovnu jsem zkopiroval do adresaru Windows, Windows\System,
Program Files\Borland\Common Files\BDE - nic z toho nepomohlo.
Kde by mela byt tato knihovna ?

Milan

EInvalidPointer

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.12.1998 10:28:12

Je mozne ze mas nejaky objekt nebo promennou, nebo neco jineho co je
charakterizovano pointrem na nejake misto v pameti
nespravne inicializovan a kdyz to sahne na nejakou adresu do pameti
ktera je nahodou volna tak se nic nedeje ale za chvili uz muze byt ta
sama adresa obsazena necim konkretnim a pak to vyvola konflikt. Takova
chyba, kterou ti to dela se strasne blbe hleda a tezko ti nekdo poradi.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
> nepouzivam a
> dokonce ani nepracuju s ukazateli. Nemuzete mi nekdo pomoct?

UPDATE TABLE

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.12.1998 10:28:16

> [...]
WHERE Tabulka1.Klic=Tabulka2.Klic

> ----------
> Od: Karel Chmel[SMTP:kchmel(zv)csob(tec)cz]
> Odesl�no: 1. prosince 1998 8:31
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: UPDATE TABLE
>
> Ahoj,
>
> mam tento problem:
>
> mam dve tabulky
> Tabulka1: Klic, Hodnota1, Hodnota2
> Tabulka2: Klic, Hodnota2
>
> a potrebuji updatovat tabulku 1, tak ze nahradim Hodnotu2 z tabulky 2
> u vsech zaznamu,
> ktere maji odpovidajici klic. Melo by to asi jit pomoci SQL dotazu

Detekce ukonceni vytaceni

[*] Ing. Miroslav Ond��ek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 1.12.1998 10:33:20

Mam jeden neskromny dotaz - lze v Delphi (3 Prof.) detekovat, ze modem
ukoncil vytacen� Dial-up (nebo dokonce vedet jake cislo zrovna vytaci) a
CEKA na spojeni (respektive spojuje se) ? Nechci detekovat az udalost, ze je
pripojen! V tomto oboru (RAS apod.) jsem zatim v Delphi abs(zacatecnik).
Diky za pripadnou odezvu

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail:
bonnel(zv)telecom(tec)cz
bonnel-ondrisek(zv)telecom(tec)cz - v�voj software

internet: http://www.bonnel-tech.com
PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

Delphi 4, INFORMIX-CLI & Informix 7

[*] Wagner Lubomir <wagner(zv)minv.sk> - 1.12.1998 10:37:22

Nie je potreba zhanat Informix National Supplement pod Windows. Nemam
ho ani ja. Ak nenastavis nijak premenne prostredia pre Informix net
( musis nastavit iba premenne INFORMIXDIR a INFORMIXSERVER ),
potom staci ak nastavis spravne premennu LANGDRIVER v BDE administratore
pre konkretny alias. Ja pouzivam nastavenie DBASE CSY 852 ( na unixe
mam nastavenu premennu prostredia LANG=cs_cz.PC_latin_2 ) a aplikacia
v DELPHI mi koretkne zobrazuje aj zapisuje diakriticke znaky.

Lubo.

> [...]

nastaveny
>a funguje bez problemu na View Point}
>

>Uz vazne nevim, co nastavit jinak, aby to chodilo...

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 01.12.1998 10:38:34

Hi all,

potreboval bych popis, nebo komponentu pro praci s formatem CHM. Chci si
napsat vlastni prohlizec, ktery
bude schopen rozbalovat v pameti kompresovane CHM, takze
to usetri spoustu mista na disku i CD.

Heretic-X

MS SQL a NTWDBLIB.DLL

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 10:49:41

Nevim jestli nepotrebuje nejakou tu inicializaci - jo
potrebuje vedet co ma pouzivat za protokoly (TCP/IP, NWLink, ..).
Zkus nainstalovat Clienta pro MSSQL (Utilities only). Jak to
ale vsechno zabalit do IS to nevim a rad bych to taky vedel.

Martin UHER

[...]

Zalozka

[*] David Hrb�� - 1.12.1998 10:51:07

Potreboval bych zjistit, jakym zpusobem se da pridat zalozka do standardnich
dialogu ve winNT nebo Win98. Vsichni to znate, treba, kdyz si nainstalujete
nejakou grafiku, pribudou nove zalozky v nastaven� obrazovky a pod.
Diky za kazde nakopnuti.
David Hrbac

UPDATE TABLE

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 1.12.1998 10:53:13

Diky za radu, ale p�i pouziti teto konstrukce mi BDE hlasi
Invalid use of keyword. Token: FROM. Line Number 3

----------
Odes�latel: muher(zv)csas(tec)cz
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: UPDATE TABLE
Datum: 1. prosince 1998 8:44

M�lo by to jit takto:

[...]

[*] Rul��ek Daniel <dan.r(zv)avizo(tec)cz> - 1.12.1998 10:54:35

A nestaci je jenom dopsat v BDE administratorovi k prislusnemu aliasu do
VENDOR INIT?

UPDATE TABLE

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.12.1998 11:04:55

Tam totiz nepatri to FROM.
Zkus to takhle :

> [...]

> FROM Tabulka1, Tabulka2
> WHERE Tabulka1.Klic = Tabulka2.Klic
>
> Kdyz by to neslo tak bych to jeste overil {strilim od

MS SQL a NTWDBLIB.DLL

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 11:06:50

Nevim, nemam zkusenosti.

Martin UHER

Message-----
December 01,
> 1998 10:24 AM
> To:
delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Subject: MS
SQL a NTWDBLIB.DLL

> Ahoj
> Na klienta W95 jsem
> nainstaloval aplikaci
> (inst. program vytvoren
> InstallShield a
plnym BDE a
> vsemi SQL links)
> Po nainstalovani
jsem pridal
> novy Database
> Alias.
> Po jeho otevreni mi
vynadal

> Vendor
initialization failed.
> Cannot load an IDAPI
service library.
> File : NTWDBLIB.DLL.
> Alias : MSSQL1.
>
> Uvedenou knihovnu
jsem zkopiroval do
> adresaru Windows, Windows\System,
> Program
Files\Borland\Common
> Files\BDE - nic
> z toho nepomohlo.
> Kde by mela byt tato
knihovna ?

> Milan

MS-SQL a cestina

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 1.12.1998 11:11:19

Uz jsem se ptal minuly tyden, ale nejak to zapadlo.
Moc by mi pomohlo, kdyby mi nekdo dokazal poradit, jak nakonfigurovat
ODBC a BDE, aby spravne fungovala cestina (diakritika i trideni) s
MS-SQL 6.5.

Dekuji

Marek Prokop

Outer join & ORACLE 8.0

[*] Karol Zaic <zaic_karol(zv)novitech.sk> - 01.12.1998 11:18:17

Jakub wrote:

> [...]
> outer joinu ? (ne union, kdyby bylo tech referencnich poli, ktera
> muzou mit null, vice, byla by to hrozna pakarna).

Zdravim!

Pouziva sa direktiva (+) vo WHERE podmienke, napr.

SELECT b.* FROM tabulka1 a,tabulka2 b
WHERE a.spojovaci_stlpec = b.spojovaci_stlpec(+)

Tento SELECT vyberie vsetky riadky z tabulky b, ktorych spojovaci
stlpec ma taku istu hodnotu aj v tabulke a
alebo je tento spojovaci stlpec rovny NULL.

Access violation

[*] Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 1.12.1998 12:20:44

Cau, prave jsem si nainstaloval UpdatePack1 a vyskocila namne tasama hlaska jen tak znoceho nic p�i psani kodu.
Mam C/S na NT4 SP3.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bab�k [SMTP:M.Babik(zv)mus(tec)cz]
Odesl�no: 1. prosince 1998 8:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Access violation

[...]

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 1.12.1998 12:24:04

Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. listopadu 1998 10:46
> [...]

nastaveny
>a funguje bez problemu na View Point}
>

>Uz vazne nevim, co nastavit jinak, aby to chodilo...

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 1.12.1998 12:34:00

Zkousel jsem na W95 nainstalovat klienta MS SQL,
zmenit VENDOR INIT a dopsat tam NTWDBLIB.DLL s cestou i bez ni.

Vse je zatim bezvysledne

Pokud si necham u sebe vypsat v BDE Administratoru Version Information tak
ta knihovna tam je.
Pokud to udelam na klientovi tak tam neni, a nikde jsem nenasel jak se da
pridat.

Milan

MS SQL a NTWDBLIB.DLL

[*] Rul��ek Daniel <dan.r(zv)avizo(tec)cz> - 1.12.1998 12:40:59

Ono by tam taky melo byt NTWDLIB.DLL, aspon pro MSSQL 6.5

Prepinani formulare

[*] Petr Brant <pbrant(zv)softhome(tec)net> - 1.12.1998 12:44:11 -0000

Zkus udelat ten vedlejsi formular jako "StayOnTop" nebo tak nejak podobne.
Nebo zkus u toho hlavni ho zakazat prekreslovani (tusim, ze jde o message
WM_ERASEBKGND nebo tak nejak). ALe nevim, nezkousel jsem to.

Petr Brant [pbrant(zv)softhome.net]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
Od: Ing. Jioi Kubieek [SMTP:etatherm(zv)telecom(tec)cz]
Odeslano: 1. prosince 1998 5:41
Komu: Konference DELPHI
Poedmit: Prepinani formulare

[...]

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 12:55:51

S W95 v tomto smeru nemam zkusenosti. Pracuji prevazne s WNT
a tam mne tento problem nepotkal (ne ze by to bylo zrovna tim).
Tak nevim, ted uz ta'pu:
- preinstalovat SQL Links, BDE
- IS nekdy zapomene na nejake ty soubory nebo zmeni zaznamy v registru
(pokud se zkousi instalace lokalne)
-
Martin UHER

[...]

Capability not supported

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 1.12.1998 12:59:49

Prosim poradte.

V inak zda sa fungujucom programe mi obcas vyhodi hlasku "capability not
supported" a najnovsie aj
"lock file has grown too large".

Viem ze robim nejaku somarinu, ale neviem kde.

Skontroloval som si vsetky otvarania aj zatvarania tablov aj query, ale
nic!!!

Podotykam ze program funguje asi takto.

Uzivatel nieco pozaskrta, nieco zada a potom stlaci button kde sa nieco
spravi...
Urobi to 9-10 krat bez problemov a potom BACH!!!!

Nestastny Patrik Tesar

Komponenta

[*] Ladik Kasza <ladik(zv)army.sk> - 1.12.1998 13:18:43

Ahojte,

Mam taky maly problem. Vytvaram si komponentu, do ktorej
potrebujem PROPERTY DatabaseName a TableName.
Pokial to tam dam, tak by som chcel, aby mi v Object Inspector-e
zobrazil tieto property ale s tym, aby mi tam aj doplnil zoznam,
taky isty ako je to u objektu TTable.

Dalsi problem mam zo spracovanim OCX na HTML stranke.
Vytvorim OCX, necham vygenerovat testovaciu stranku a pokial
je OCX zaregistrovane, tak to funguje. Ale ako nahle ho odregistrujem
tak sa nechce dane OCX stiahnut, nie to este spustit.

Skuste poradit ...

Ladik

PS: pracujem v D3 C/S, WinNT 4.0 (SP3), IE 4.01

MS SQL a NTWDBLIB.DLL

[*] Ladislav Bohun <bohun(zv)vuje.sk> - 01.12.1998 13:53:35

muher(zv)csas(tec)cz wrote:

> Zkus nainstalovat Clienta pro MSSQL (Utilities only). Jak to
> ale vsechno zabalit do IS to nevim a rad bych to taky vedel.

"MUSIS" nainstalovat klienta pre MSSQL - inak to nejde.
BTW existuje o tom "tech. info" dokument niekde na strankach Borland/Inprise.
Hladaj %subj%.

S pozdravom ;)

Ladislav

* Ladislav Bohun *
* *
* VUJE TRNAVA a.s. *
* Tel.: +421+805 55 69 425 *
* Fax: +421+805 55 69 169 *
* E-mail: bohun(zv)vuje.sk *

Outer join & ORACLE 8.0

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 1.12.1998 13:58:46

Nevim jak na Oraclu, lae na Informixu (aspon 5.01) je to tak:
select * from table1 t1, outer table2 t2 where t1.id=t2.id

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

From: "Ing. Ji � Kub� ek" <etatherm(zv)telecom(tec)cz>
To: "Konference DELPHI" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Prepinani formulare
Date sent: Tue, 1 Dec 1998 06:41:04 +0100
> [...]

> Vse funguje ale neprijemne je, ze pri stisku tlacitka hlav. formulare
> se samozrejme aktivuje a zobrazi na chvili cely hlavni formular. Lze nejak

Tomu nemodalnimu mensimu formulari nastav StayOnTop a
myslim, ze problem bude vyresen.

Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4532 1112 / 2413

slunce.cz

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.12.1998 16:19:29

Me taky.... misto aby svitilo, tak se flaka na internetu, potvora....
:-)

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: slunce(tec)cz
>
> tak predstavte si to slunce uz chodi aj mne

Ukonceni drag

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 1.12.1998 16:25:51

Ahoj vsichni

Mam v Delphi 2 problem s ukoncenim drag. Pokud chci
v OnDragOver zavolal EndDrag(), zahlasi mi to Access Violation.
Pritom to v Delphi 4 jede v pohode. Nevi nekdo, co s tim ?

Radim Kunz

Capability not supported

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 1.12.1998 16:36:56

>Prosim poradte.
>
>V inak zda sa fungujucom programe mi obcas vyhodi hlasku "capability not
>supported" a najnovsie aj

Tohle dela, kdyz mas v TQuery syntakticky nespravny SQL dotaz.
(pouze pro paradoxovske tabulky)

>"lock file has grown too large".

To je sitove ? Nam to taky delalo, a pak se ukazalo, (pokud si dobre vzpominam),ze
nebyly spravne nastaveny privatni adresare v BDE. (vsechny pocitace mely spolecny
privatni adresar)
Tahle chyba je v kazdem pripade popsana nekde na Inprise.

>Nestastny Patrik Tesar

Radim Kunz

Komponenta

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 1.12.1998 16:56:04

> [...]
>je OCX zaregistrovane, tak to funguje. Ale ako nahle ho odregistrujem
>tak sa nechce dane OCX stiahnut, nie to este spustit.

Musis vytvorit PropertyEditor (potomek TStringProperty), v nem prepsat
metody GetValues a GetAttributes
a ten zaregistrovat (RegisterPropertyEditor).
Podrobnosti jsou v unite DsgnIntf a dobre je to take popsano v knihovnach
Rx.

priklad:

TXXProperty = class(TStringProperty)
public
function GetAttributes: TPropertyAttributes; override;
procedure GetValues(Proc: TGetStrProc); override;

function TXXProperty.GetAttributes: TPropertyAttributes;
begin
Result := [paValueList, paSortList];
end;

procedure TXXProperty.GetValues(Proc: TGetStrProc);
Values: TStringList;
begin
Values := TStringList.Create;
try
Session.GetDatabaseNames(Values);
for I := 0 to Values.Count - 1 do Proc(Values[I]);
finally
Values.Free;

procedure Register;
begin
RegisterPropertyEditor(TypeInfo(string),
Ttvojekomponenta,'DatabaseName', TXXProperty);

Jak roztocit cdromku?

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 1.12.1998 17:04:22

Ahoj,
mam kupodivu problem: pri paleni dat z casti z hardu a z casti primo
z cedecka je treba, aby byla cdromka roztocena po celou dobu paleni,
protoze pri cekani na roztoceni dojde palici buffer.
Chci to resit aplikaci v systrayi, ktera by co chvili otravovala
cdromku, aby se nezastavila.
Problem je v tom, ze nevim jak. Hrabal jsem se v API tak dlouho,
az mi dosla trpelivost, a proto se ptam: Nevite nekdo nejaky elegantni
zpusob, jak donutit cedecko k rotaci?
Zatim me napada jedine reseni, a to nacitanim souboru z cd. Jenze
tohle jede jen pro prvni cteni, ostatni sezere z cache. (coz plati i o
vsech mnou vyzkousenych diskovych funkcich z API)

Predem diky ... Jan Rychtar (hojan(zv)sin.cvut(tec)cz)

RTF a predani parametru

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 1.12.1998 17:07:35

> [...]
>cloveku vlozily do dane smlouvy na urcita mista.
>Vse se odehrava v programu, nevolam zadny externi editor.

Ja jsem to resil takhle:
Udelal jsem komponentu jako potomka TRichEditu (popripade TDBRich editu).
Do nej jsem ze seznamu fieldu pridaval polozku TableName.FieldName uvozenou
znaky '�' a '�'.
Potom jsem komponente pridal metodu Preview na kterou se zavola Form s
tlacitky pro pohyb po
DadaSetu.
Na Formu Preview jsem si znovu vykresloval RichEdit, ale nahrazoval jsem
oblasti ohranicene '�' a '�' polozkou z databaze.
Na form si pak muzes pridelat cokoliv te napadne (Export, tisk ...)

Martin

Langdriver pro MS-SQL + ODBC

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.12.1998 17:15:06

Marek Prokop wrote:

> Pokousim se rozchodit pristup na MS-SQL 6.5 pres BDE a ODBC (Delphi
> 2).
>
> Pres TQuery v Delphi se diakritika ukazuje dobre, ale udelam-li
> SELECT v iSQL, je cestina spatne. Krome toho nefunguje spravne
> trideni - nejprve je Z s hackem, pak A, C s hackem je az na konci za Z. CH
> je zatrideno kupodivu dobre.

Dnes jsem resil obdobny problem. MS SQL Server ukazoval
cestinu (pres BDE) dobre, Client cestinu ignoroval. Bylo treba
preinstalovat Server a pri instalaci nastavit Win1250. V BDE jsem
pak nastavil LangDriver Pdx ANSI Czech 'CH'. Pouzivam nativni
ovladac. Pres ODBC by to mohlo jit obdobne.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

MS-SQL a BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.12.1998 17:15:07

Ahoj,

narazil jsem na problem, ktery jsem nedokazal u zakaznika
vyresit. Maji SQL Server 6.5, SP3, zaplatu na Bloby. Nainstaloval
jsem BDE 4.51, nativni link pro MSSQL. SQL Client se nainstaloval
v poradku a spoji se se serverem. Problem nastal, kdyz jsem
zavedl v BDE Alias, na nekterych pocitacich to slape jako hodinky,
na nekterych (a jako na potvoru na tech nejdulezitejsich) pokus o
otevreni databaze (uz z BDE) vraci chybu
"General SQL Error: Db-library network communication layer not
loaded. Alias: ...".
Nesetkal jste se s necim takovym uz nekdo? Hledal jsem nejake
info u Inprise, ale nic jsem nenasel. Na obou pocitacich, kde to
neslo, maji nainstalovane Quatro pro Wokna - mozna by to mohlo
mit vliv, mozna ne.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

Komponenta

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 1.12.1998 17:15:02

Ak property bude typu TTable alebo TQuery alebo TDataSet tak Delphi automaticky
ponukne vsetky prvky ktore su na formulary, nemusis sa o to starat.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> [...]
>
> Ladik
>
> PS: pracujem v D3 C/S, WinNT 4.0 (SP3), IE 4.01

Nastaveni na posledni zpracovavany zaznam

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 1.12.1998 17:19:22

Ak filter a vsetko zostane taky isty pre tabulku, potom pomoze ti BookMark.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> [...]
> formulare s databazi (paradox) se mi nastavil ten zaznam, na kterem jsem
> pracoval naposledy - tedy pred minulym ukoncenim.

MS-SQL a BDE

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.12.1998 17:31:54

Myslim, ze Quatro pouziva funkce BDE (drive IDAPI). Zkusil
bych na t�chto dvou preinstalovat BDE.

Martin UHER

[...]
mit vliv, mozna ne. S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

EnumWindows a Informace o procesu

[*] jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz - 1.12.1998 18:01:28

> pokud nekdo ma zajem muze si psapi.dll + original psapi.h a taky muj
> prepis psapi.pas nacist z ftp://ftp.fortech(tec)cz/pub/delphi/psapi

Pred casem se tu povidalo o psapi. Psapi.pas se nachazi v
zdrojich Delphi4 v adresari Source\Rtl\Win

Jiri Binder

BDE a language driver

[*] jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz - 1.12.1998 18:01:28

From: "Lubo Fule" <fule(zv)sct.sk>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date sent: Fri, 27 Nov 1998 13:31:30 +0100
> [...]

> su pouzite v BDE pre dany alias napr.:
>
> Database1.Params.Values['Langdriver']:='Pdox ANSI Czech';

Zkousel jsem to, ale neuspel jsem. Myslim, ze se takto daji
nastavit ty paramertry, ktere se v BDEADMIN nastavuji pro aliasy,
tj. napr. pro Paradox to je Path, default driver, .. ale nikoliv
language driver.

Jiri Binder

AOBPSC3.EXE WANTED

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.12.1998 18:18:35

> nemate nekdo soubor AOBPSC3.EXE??????? Prosiiiim. Je to AutoOutlookBar
> od RSD pro CB3, oni uz neexistuji a ja blbec jsem si stahnul jen verzi
> pro CB1 - neprozretelne :-(((((((( Diky.

RSD Software existuje, jen se dalo do spolku (nebo prodalo?) s firmou
Developer Express Inc. Zkus napsat sem: rsdcust(zv)devexpress.com, treba
neco poslou. Jinak ja mam free verzi bez zdroju pro D4, kdybys chtel.
Jenze ta ti pro Builder bude na nic...

slunce.cz

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 1.12.1998 18:31:02

Timto bych se take chtel omluvit, ze jsem sem jednu zpravu poslal
trikrat - vzdycky mi odepsalo slunicko, coz jsem povazoval za nejaky
ublb, a zpravu zkusil poslat znovu. Az potom jsem si vsiml, ze jinak
maily do konference chodi normalne.

F.

P.S.: Za chvilku tu budu mit slunce znovu... :-)

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Martin Fron�k [SMTP:FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ]
> Odesl�no: �ter�, prosinec 01, 1998 16:19
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: slunce(tec)cz
>
> Me taky.... misto aby svitilo, tak se flaka na internetu, potvora....
> :-)
>

> Martin Fron�k
> ZZN Slan� a.s.
> Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

Komponenta

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.12.1998 19:01:30

Martin Kleiner wrote:

> [...]
> metody GetValues a GetAttributes a ten zaregistrovat
> (RegisterPropertyEditor). Podrobnosti jsou v unite DsgnIntf a dobre je to

Myslim, ze by stacilo pouze zaregistrovat property jako
TClassProperty.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz

WinExec a string

Problem je v tom, ze WinExec vyzaduje premennu typu PChar a ty to mas typu
string a to nie je to iste. Kedze vsak v D2 a vyssie su uz aj stringy
ukoncene #0 tak mozes pokojne pouzit typecasting alebo do WinExec dat adresu
prveho znaku v stringu:

WinExec (pchar(PathModem), sw_ShowNormal);

resp.:

WinExec ((zv)(PathModem[1]), sw_ShowNormal);> -----Original Message-----

BDE a language driver

To je pravda, nevedel som, ze to potrebujes pre lokalne tabulky. Pre SQL
servre sa da Langdriver nastavit pre kazdy alias zvlast.

Kurzor mysi nad menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 19:15:17

Micrel wrote:

> [...]
> Lze ho nejak nastavit (z jednoho mista), aby i na menu a zahlavi byl takovy

Ahoj,

Muzes to udelat treba takhle:

MainMenu1: TMainMenu;
BlaBla1: TMenuItem;
procedure WMSetCursor(var Msg: TWMSetCursor); message WM_SETCURSOR;

Screen.Cursor := crHourGlass;
end;

procedure TForm1.WMSetCursor(var Msg: TWMSetCursor);
begin
with Msg, Screen do
if HitTest in [HTMENU, HTCAPTION] then
begin
Windows.SetCursor(Cursors[Cursor]);
Result := 1;
end else inherited;

.... a pozdravuji slunicko, potvora jedna :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Detekce ukonceni vytaceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 19:16:41

"Ing. Miroslav Ond��ek" wrote:

> [...]
> pripojen! V tomto oboru (RAS apod.) jsem zatim v Delphi abs(zacatecnik).

Ahoj,

K tomu lze pouzit sledovani daneho TAPI zarizeni. Pouzival jsem to napriklad
v jednoduche aplikaci na sledovani protelefonovanych impulzu za Internet (uz
aby tu byly vice rozsirene ty bezdratove komunikace a byl tehle hruze konec
:-). Priklad najdes treba na DSP (jmenuje se to TapiMon nebo tak nejak), nebo
na strance Delphi Informant v souborech ke stazeni - The API Calls - Delphi
and TAPI (http://www.informant.com/delphi/dif98.asp)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Access violation

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 1.12.1998 19:29:21

>UpdatePack 1 je shit, urcite tam dej 2-ku.

Tak aby zde bylo jasno, dovjka je taky peknej shit. Ten zmetek mi pri
vyplnovani integeru v object inspectoru pise, ze hodnota integeru musi byt
mezi 0 a -1 :-)))))
Je to dost neprijemny, kdyz chcete treba zmeni interval timeru.

Autor: Serbajlo Pavel
e-mail: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: www.memamstranky(tec)cz

Komponenta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 19:30:58

Ladik Kasza wrote:
> [...]
> Pokial to tam dam, tak by som chcel, aby mi v Object Inspector-e
> zobrazil tieto property ale s tym, aby mi tam aj doplnil zoznam,

K tomu muzes vyuzit jiz existujicich zaregistrovanych property editoru.
Nedavno se to tu probiralo, problem je v tom, ze v Delphi 4 k nim z me
neznamych duvodu nejsou zdrojaky. Nastesti jsou ale v D2 a vyplyva z
nich, ze staci aby se tve vlastnosti jmenovaly DatabaseName a TableName.
Poslednim pozadavkem je, aby byla komponenta odvozena od patricnych
trid, to bude v Delphi >2 trosku jine nez v te casti zdrojaku z D2,
protoze tam doslo ke zmenam v hiearchii trid datasetu. Tady je jako
ukazka cast kodu ve kterem se registruji property editory v Delphi 2:

RegisterPropertyEditor(TypeInfo(string), TDBDataSet, 'DatabaseName', TDatabaseNameProperty);
RegisterPropertyEditor(TypeInfo(string), TTable, 'TableName', TTableNameProperty);

a zde implementace GetValueList techto dvou property editoru. Z toho je
trochu patrne, jak je to udelano:

procedure TTableNameProperty.GetValueList(List: TStrings);
const
Masks: array[TTableType] of string[5] = ('', '*.DB', '*.DBF', '*.TXT');
var
Table: TTable;
begin
Table := GetComponent(0) as TTable;
Table.DBSession.GetTableNames(Table.DatabaseName, Masks[Table.TableType],
Table.TableType = ttDefault, False, List);
end;

procedure TDatabaseNameProperty.GetValueList(List: TStrings);
begin
(GetComponent(0) as TDBDataSet).DBSession.GetDatabaseNames(List);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

WinExec a string

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 19:31:14

Bro�ek Erik wrote:

> [...]
> napriklad pomoci Label.Caption pak je vse v poradku.
>
> PathModem := RegSystemRoot +'\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL '+

Ahoj,

Musis String pretypovat na PChar, tedy:

WinExec(PChar(PathModem), sw_ShowNormal);

API funkce pouzivaji retezce ukoncene nulou (ve stylu jazyka C), kdezto
ObjectPascal pouziva trochu jiny zpusob ukladani retezcu. Nastesti od
verze Delphi 2 je tato konverze diky "dlouhym stringum" a duvtipu
programatoru od Borlandu pomerne jednoducha, protoze dlouhe stringy
jsou ulozeny tak, ze na konci maji vzdy pridan znak #0 aby bylo mozne
jejich snadne pretypovani na PChar.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Koupim Delphi 3

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 1.12.1998 19:38:12

Doufam, ze me neukamenujete,
ale potrebuji do 6.000Kc koupit D3 professional
(i starou davno otevrenou krabici, nezaregistrovanou s licenci)

Jaroslav KULHEIM
0602-574730
kulheim(zv)fitness(tec)cz

BDE a language driver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 20:00:08

jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz wrote:

> [...]
> nastavit ty paramertry, ktere se v BDEADMIN nastavuji pro aliasy,
> tj. napr. pro Paradox to je Path, default driver, .. ale nikoliv

Ahoj,

odlisny langdriver pri vytvareni tabulky musis zadat jako parametr pri volani
BDE API funkce DbiCreateTable (viz heslo "Language drivers" v BDE32 API helpu).
Lze to udelat bud pomoci tohoto prikladu:

http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbicreatetable.html

nebo vytvorenim tabulky s pouzitim metody TTable.CreateTable a nasledne zmene
jejiho langdriveru:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\jul\21\dlfaaabr.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Access violation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 20:01:05

Pavel Serbajlo wrote:

> [...]
> mezi 0 a -1 :-)))))
> Je to dost neprijemny, kdyz chcete treba zmeni interval timeru.

A nepouzivas nahodou RxLib ? Tam jsou upravene ciselne property editory a
je tam v nich prave tato chyba.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Retezec v souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 20:01:23

Pavel Malinsk� wrote:

> [...]
> Hledal jsem, ale marne. Nacitat soubor po bajtech
> nebo po 64kB ( mam to v D1) je vzhledem k rychlosti

Ahoj,

Ono v 16bit Delphi tech efektivnich moznosti moc nemas. V zasade bude
asi nejrychlejsi nacist blok do pameti a co nejrychleji jej prohledat
(nejlepe s pouzitim asm kodu).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Odstrankovanie pri tlaci

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 1.12.1998 20:13:03

Nazdar !
Pomoze mi niekto s nasledujucim problemom ?

Potrebujem na zaklade v texte(subore) najdenom riadiacom znaku napr '#n'
previest
odsrankovanie.Ale pokial problem riesim takto:
AssignPrn(Prn);
AssignFile(F,FileName);
Reset(F);
ReWrite(Prn);
while not EOF(F) do
begin
Read(F,Ch);
<< ak Ch je riadiaci znak potom ReWrite(Prn);
Write(Prn,Ch);
end;
CloseFile(F);
CloseFile(Prn);

Problem vznika pri ReWrite(Prn) pretoze vzdy vznikne vo fronte tlaciarni
nova uloha ,tj. napr. pri tlaceni textu kde potrebujem odstrankovat 100x
zaplnim frontu tlaciarne co nie je zrovna najelegantnejsi sposom riesenia
problemu.
Ak to odtrankujem iba Printer.NewPage, sice sa prevedie odtrankovanie ale
text na novej strane je na takom riadku akoby sa nachadzal na strane
predoslej.

Diky za kazdu radu.
Peter

Delphi 4 & FloatingToolbar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 20:24:25

Karel Krupala wrote:

> [...]
> za pomoci tlacitka 'x', ktere se automaticky na pl. toolbaru
> vytvori. Lze navic vytvoreni tohoto tlacitka zakazat ?

Zakazat by jej slo bud takhle, ale to se mi moc nelibi:

type
TToolDockFormHack = class(TToolDockForm);

procedure TForm1.ToolBar1EndDock(Sender, Target: TObject; X, Y: Integer);
begin
if Target is TToolDockForm then
TToolDockFormHack(Target).BorderIcons := [];
end;

Druha (podle mne lepsi) varianta muze vypadat treba takhle:

TToolDockFormNoClose = class(TToolDockForm)
private
procedure WMNCCreate(var Message: TWMNCCreate); message WM_NCCREATE;
end;

{ TToolDockFormNoClose }

procedure TToolDockFormNoClose.WMNCCreate(var Message: TWMNCCreate);
DeleteMenu(GetSystemMenu(Handle, False), SC_CLOSE, MF_BYCOMMAND);

ToolBar1.FloatingDockSiteClass := TToolDockFormNoClose;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

MS-SQL a BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.12.1998 20:45:10

muher(zv)csas(tec)cz wrote:

> Myslim, ze Quatro pouziva funkce BDE (drive IDAPI). Zkusil
> bych na t�chto dvou preinstalovat BDE.

Nasel jsem tam ODAPI, BDE jsem samozrejme preinstaloval. A to
i tak, ze jsem na jednom pocitadle Quatro odinstaloval a smaznul v
registrech informace o BDE. Na tomtez pocitaci dosud bezela
stejna databaze na Paradoxu (ale nejaky hajzlik jim tam pravidelne
skodil tim, ze mazal soubory, tak firma zakoupila SQL Server).

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.12.1998 20:53:47

> [...]
> Ak to odtrankujem iba Printer.NewPage, sice sa prevedie odtrankovanie ale
> text na novej strane je na takom riadku akoby sa nachadzal na strane

Ahoj,

Pokud pouzivas pro tisk simulaci "souborovych" funkci, tak na odstrankovani
musis zapsat znak #12. Podivej se do Printers.pas na implenentaci tech
souborovych funkci a bude ti to z toho hned jasne. Funkce PrnString musi
totiz pro odstrankovani volat funkci NewPage (ne metodu TPrinter !)