formula one

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:18:29

sula milos wrote:

> diky
> ale jeste bych potreboval jak zvyraznim ten radek (jsem prepnutej do
> radkovyho modu) ale kdyz dam showactivecell tak se mi ten radek zvyrazni az
> kdyz kliknu do te komponenty. Jde to zvyraznit nejakym prikazem ?

Ahoj,

Nastav ShowSelections na F1On, tim budes mit zobrazeny vybrane bunky i pokud
nema Formula One focus.

Jinak pozor jeste na jednu vec, pokud menis v navrhu nektere vlastnosti u
F1, tak Delphi nejak nepozna ze doslo ke zmene nastaveni te vlastnosti. Lze
to vypozorovat tak, ze das Save All, pak zmenis vlastnost a tlacitko Save
All bude porad disabled.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

TDriveComboBox podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:18:57

Saip wrote:

> Ahoj,
> diky za odpoved, aspon vim, ze mi to chodi.
> Vis provazane to mam, ale nemuzu nemuzu odchytit chybu,kdyz mas treba
> prazdnou mechaniku a prepnes
> DriveComboBox na "A:". Pak Ti program vyhodi messagedlg "I/O Error 21" ,
> ja potrebuju tuto normalnimu uzivateli nic nerikajici hlasku prepsat nejakou
> ceskou polopatistickou. V helpu je odkaz na objekt EInOutError,
> ktery ma jenom promennou ErrorCode, ale neni tam zadna metoda ani na
> generovani chybovych hlaseni.

Ahoj,

Muzes to udelat treba takhle, navic tak muzes pouzivat provazani s dalsimi
komponentami (TDirectoryListBox, ......) Potom, pokud mas D3 nebo D4, tak
po jeho registraci si muzes stahnout par Raize komponent (ovsem pozor, bez
zdrojaku), mezi kterymi jsou i vylepsene komponenty TRzDriveComboBox & spol.
Rozdil je u nich v tom, ze maji prece jen vice Win95 design, nez ty ze
zalozky "Win 3.1" z Delphi.

{ TForm1 }

procedure TForm1.OnAppException(Sender: TObject; E: Exception);
begin
with Application do
if (E is EInOutError) and (EInOutError(E).ErrorCode = 21) then
MessageBox('V mechanice nen� disketa.', PChar(Title), MB_ICONERROR)
else
ShowException(E);

Application.OnException := OnAppException;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

TWebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:18:47

Bro�ek Erik wrote:

> Ahoj,
> potreboval bych vedet, kde se da stahnout kompomenta
> TWebBrowser.

Ahoj,

Nevim jestli je to presne ona, ale treba importovany ActiveX control z IE
(Microsoft Internet Controls) se takto jmenuje.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

BDE a language driver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:19:07

Jiri Binder wrote:

> Na problem s langdrivrem jsem narazil pri kopirovani tabulek pdoxu
> pomoci TBatchMove. Naivne jsen se domnival, ze kdyz se tabulka
> kopiruje, tak i s langdrivrem.
>
> Navrhovany postup postup to resi - tabulku tedy vytvorim a pak
> udelam Add. Nicmene kdyby byla moznost donutit aby se pri
> kopirovani LD zachovaval, nebylo by to spatne.

Dival jsem se na primo BDE API funkci DbiBatchMove a v popisu jsem
nenasel zadny parametr kterym by to bylo mozne nastavit. Pokud se
ale jedna o vytvoreni stejne tabulky, pak by mohla byt vhodnejsi
funkce DbiCopyTable (nezkousel jsem ji):

http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbicopytable.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Kurzor mysi nad menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:19:02

Micrel wrote:

> Ahoj a diky, je to skvele!
> Ale vyvstal jiny problem. Pro zamereni casti grafu na formu potrebuji
> pouzit krizek. Je nastaven jako crCross na TShape. Krizek mi zmizel a
> objevil se muj kurzor, zakazu-li svuj kurzor, puvodni se objevi sam. Jak to
> mam, prosim, spravit, aby nad prislusnym polem se objevil spravny tvar
> kurzoru, i kdyz pouziju svuj kurzor?

Ahoj,

Uprime receno, moc tomu nerozumim. Souvisi to nejak s tim predchozim problemem
(zachovani tvaru kurzoru nad menu a titulkem aplikace) ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Ulozenie obrazka do tabulky cez TDBImage a pohyb v

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 00:25:36

Branislav Danko wrote:
> 2. Ako nastavit konkretny node v TTreeView?
>
> 1998
> -- A
> -- B
> -- C
> -- 1
> -- 2
> 1999
> -- a
> -- b
> -- c
> -- I
> -- II
>
> takze napriklad do 1999 / c / II

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle:

StdCtrls, ComCtrls;

TreeView1: TTreeView;

Delimiter = '|';

function FindTreeData(TreeView: TTreeView; const AFindData: String): TTreeNode;
var
FindData, LevelStr: String;
CurNode: TTreeNode;

function FindNextLevelStr: Boolean;
I := Pos(Delimiter, FindData);
LevelStr := Copy(FindData, 1, I - 1);
Delete(FindData, 1, I);
Result := I > 0;

Result := nil;
FindData := AFindData + Delimiter;
with TreeView.Items do
begin
FindNextLevelStr;
CurNode := GetFirstNode;
while CurNode <> nil do
if CurNode.Text = LevelStr then
begin
if not (CurNode.HasChildren and FindNextLevelStr) then
begin
Result := CurNode;
Break;
end;
CurNode := CurNode.GetFirstChild;
end else
CurNode := CurNode.GetNextSibling;

C1, C2: Char;
Y: Integer;
Level1, Level2: TTreeNode;
begin
with TreeView1.Items do
begin
BeginUpdate;
try
for Y := 1998 to 1999 do
begin
Level1 := Add(nil, IntToStr(Y));
for C1 := 'A' to 'C' do
begin
Level2 := AddChild(Level1, C1);
for C2 := '1' to '3' do
AddChild(Level2, C2);
EndUpdate;

TreeView1.Selected := FindTreeData(TreeView1, '1999|B|3');
TreeView1.SetFocus;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

pozice scrollbaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 01:47:38

David Maly wrote:

> Ahoj,
>
> mam takovy problem: Mam komponentu typu TPageControl. Pokud obsahuje
> vice zalozek, kterym nestaci misto, tak se v pravem hornim rohu objevi
> dve sipecky (scrollbar), kterymi se daji ouska posouvat. No a ja
> potrebuju zjistit prave tu pozici toho scrollbaru, presneji o kolik se da
> v urcite situaci este posunout doleva a o kolik doprava.

Ahoj,

PageControl pouziva jako sipecky Up-Down, takze staci najit jeho handle a
precist jeho pozici:

CommCtrl;

UpDownHandle: HWND;
UpDownPos: DWORD;
begin
UpDownHandle := FindWindowEx(PageControl1.Handle, 0, UPDOWN_CLASS, nil);
if UpDownHandle = 0 then UpDownPos := 0 else
UpDownPos := LOWORD(SendMessage(UpDownHandle, UDM_GETPOS, 0, 0));

ShowMessage(IntToStr(UpDownPos));

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Pdox Language 852/WIN Ascii

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 01:48:31

OLEJNIK Andrej wrote:

> [...]

Ahoj,

Otevri si tu tabulku v Database desktopu a zmen u ni Table Language na
"Paradox Czech 852" nebo "pdx Czech 852 'CH'"

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Pozvanka na seminar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.12.1998 02:24:36

Pavel Malinsk� wrote:

> A velmi pekne mestecko (taky je to kousek od
> HK).

To zni lakave .... a je tam take nejaka prijemna hospudka ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Zakazani tlacitek DBNavigatoru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.12.1998 10:32:16

S akcema zatim moc neumim, nemohl bys me nakopnout trosku vice?

Mac

P.S. Staci trosku ;-)

Jaro wrote:

> Jestlize pouzivas D4, tak to jde dobre ridit pres TAction.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Zakazani tlacitek DBNavigatoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.12.1998 11:49:16

> S akcema zatim moc neumim, nemohl bys me nakopnout trosku vice?

TAction je komponenta urcena pro to, kdyz mas (1) menu,
(2) toolbar a pripadne (3) dalsi tlacitka, kdy mas
stejnou akci v menu i napr. na toolbaru. Uplne nejvetsi
vyhoda je v tom, ze muzes jednou zakazat akci a ona se
zakaze i v menu i na toolbaru.

Takze si das komponentu TAction na formular a vytvoris
vsechny mozne akce, pripadne jeste to das do skupin
akci. Pritom akce ma jmeno, viditelny nazev, obrazek,
klavesovou zkratku i action execute - co to ma delat.
No a pak udelas menu a misto textu tuknes nahore jmeno
akce - ono se to uz samo doplni. Enable pak delas pres
akci a ono se to meni i v menu a toolbaru... Je to
moc jednoduche.

Zakazani tlacitek DBNavigatoru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.12.1998 14:52:45

No todle s tema akcema to uz umim taky, ale furt mi nejak neni jasne,
jak pomoci nich zakazu (Enable := False) jedno tlacitko DBNavigatoru (na
toolbaru je to sranda). Proste nevim, jak se dostanu napr. na tlacitko
Insert. Udelat ho neviditelne neni problem, ale ja bych ho rad jen
disable-oval (to je desny paskvil, fuj ;-). A navic nejak ani nevidim,
ze by slo k DBNavigatoru akci priradit, tak nevim, jestli jsem nebyl
spatne pochopen ;-)

Mac

P.S. Ale kazdopadne Petre diky za tvuj cas.... Pomalu si na akce zvykam
a je to s nima dost jednodussi, ale dost casto si uvedomim, ze jsem je
mohl pouzit az kdyz uz to mam udelane jinak ;-)

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

TCP/IP

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 5.12.1998 16:34:44

Prdlajs, prvni a posledni adresa rozsahu je adresa site, neb v host
casti adresy nesmi byt same 0 nebo same 1. Howg.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Karel Kalivoda [SMTP:K.Kalivoda(zv)sh.cvut(tec)cz]
> Odesl�no: 04. prosince 1998 21:54
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: TCP/IP
>
> Hi,
>
> Dle standartu se prvni a posledni adresa rozsahu rezervuje pro routry,
> pripade pouziti site novell, tak i druha a predposledni.... vir RFC
>
> Karel

Pokladni tiskarna Epson SP200

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 5.12.1998 17:38:05

Tohle je obecna vec vsech jehlovych tiskaren.... ale proc tisknes z QR??
Tiskni znakove a nech si to prekladat od BDE, ja to pouzivam, je to
spolehlive a nemusim mit nikde zadne konverzni tabulky a podobne.......
Prostuduj si API BDE (primo funkce, ne objekty) - kdyztak je to v
archivu konference. :-)

> [...]
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel M. [SMTP:talema(zv)top(tec)cz]
> Odesl�no: 04. prosince 1998 22:38
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Pokladni tiskarna Epson SP200
>
> Dostal jsem se pred problem, ze potrebuji tisknout na
> tiskarnu SP200, pokladni jehlickova tiskarna.
> Mam sice nejaky driver pro W95, ale tiskne si to
> z QReporu co chce, navic mam pocit, ze svab co
> tam je na cestinu je pouze pro Latin2 a to mi asi
> z Windowsu neni nic platny.
> Jestli s tim mate nekdo nejake zkusenosti muzete mi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.12.1998 18:53:41

> Dostal jsem se pred problem, ze potrebuji tisknout na
> tiskarnu SP200, pokladni jehlickova tiskarna.

Nevim, co to je SP200, ale jestli je to ta mala uzka
jehlickova tiskarna na tisk uctu k pokladne, tak pak
vubec nechapu, proc na ni tisknes pomoci QR. Prece do
ni mas posilat jen radky textu = znaky, ne?

TCP/IP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.12.1998 18:54:56

> Dle standartu se prvni a posledni adresa rozsahu rezervuje pro routry, v
> pripade pouziti site novell, tak i druha a predposledni.... vir RFC

A neni to tedy nahodou *.0.0 a *.255.255 ?

Pdox Language 852/WIN Ascii

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <tom.michalik(zv)usa(tec)net> - 05.12.1998 19:08:37

Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> Otevri si tu tabulku v Database desktopu a zmen u ni Table Language na
> "Paradox Czech 852" nebo "pdx Czech 852 'CH'"

Tohle nespravi data jiz ulozena v tabulce, bude treba je tam znovupresypat
(treba pres QBE).

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> * protestni akce *
> ************************

Zvuk pri stisku Enteru

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 5.12.1998 20:09:16

Caf, mam maly problem. Co se da delat se zvukem, ktery se ozve pri stisku enteru v nejakem EDITu? Ale
nechci aby delal totez jako TAB. Ma jinou funkci a vadi mi ten priblbly zvuk.

Dik

Serbajlo Pavel
ICQ: 20849973
email: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
www: www.nemamstranky(tec)cz

Off topic - design databaz

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 05.12.1998 20:42:00

Mozno to nepatri do Delphi konferencie, ale davam tento moj "problem" na
pretras.

Pri designe databazy narazam na "problem" s referenciami. Napr. klasicky
priklad Zakaznik - Objednavka
Ked ma zakaznik ID, to sa objavi v kazdej Objednavke, co je v poriadku.
Ale ked nechcem uzivatela zatazovat vypisovanim nejakeho ID-cka, musim
mu ho ponuknut. Ine riesenie je dat do Objednavky - Meno zakaznika, co
mi databazu zvacsuje a aj spomaluje (pri "dostatocne" velkej databaze.)

Moj problem - dilema je > Ako na to ?? <
Ja preferujem IDcka ale neviem ich generovat. Aby som bol presny neviem
nejaky obecny algoritmus, aby som nemusel pri generovani noveho chodit
po tabulke a hladat nejake volne cislo a nemusel si ani pamatat niekde
mimo posledne pouzite.
Hoci som uz urobil viac programov, vzdy mam pocit, ze sa to predsa musi
robit lepsie nez to robim ja. Ako to riesite vy ??

--
Mgr. Roman Toda - developers center
normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com

Zakazani tlacitek DBNavigatoru

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 5.12.1998 23:34:23

No primo na navigator TAction neuplatnis. Hlavni finta ale spociva v tom, ze
ten nemoznej
DBNavigator pak vubec nepotrebujes!
V ActionList pomoci Insert pridavas bezne akce, ale pomoci Ctr+Insert (nebo
tez z lokalniho menu) muzses pridat akci ze seznamu Standard Actions. Tam
jsou mimo jine vsechny akce,
ktere obsahuje navigator. Tyto akce se pripoji na prislusny DataSource a
jsou timto
DataSource rizeny (Enabled) podobne jako u Navigatoru. Vyhoda spociva v tom,
ze si je tez muzes ridit sam, ze si snaneji muzes odchytit udalosti a take
si muzes na tlacitka dat
hezci ikonky. Nezanebatelne jsou tez moznosti pridelit horke klavesy a
snadne pripojeni na lokalni menu. Ja jsem si dal pro tento ucel jeden
ImageList do DataModulu a ten je pak spolecny
pro navigacni Toolbary ve vsech formularich. V mych programech uz klasickym
Navigtorum odzvonilo!
> [...]
>= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

SQL - jak na to

[*] Tom PLANKA <planka(zv)bigfoot(tec)com> - 6.12.1998 12:44:11

Nazdarek,

Jak uz to tak byva, mam na tebe jeden dotaz ohledne tvorby SQL dotazu.

Mam dve Paradox tabulky. Prvni z nich obsahuje tarifikacni data z pobockove
telefonni ustredny (klapka, datum a cas hovoru, delka, volane telefonni
cislo) a druha obsahuje seznam telefonnich cisel, ktera jsou povazovana za
sluzebni. Navic abych nemusel vypisovat uplne vsechna existujici tel. cisla,
pro pobocky podniku, ktere maji provolbu, do druhe tabulky mohu zapsat pouze
provolbove cislo, tzn.
- volany ucastnik ma cislo 068-5702321, ale ja zapisi pouze 0685702 a tim
pokryju vsechny pobockove telefonni ucastniky.

Nyni potrebuji vytvorit SQL dotaz, ktery vybere z prvni tabulky vsechny
zaznamy, jejichz volane cislo se nenachazi v druhe tabulce.
Vysledny dotaz by mohl vypadat asi takto:

SELECT DISTINCT Klapka, Datum, �as, ��ta�, Linka, M�stn�, D�lka, Pulsy,
��slo
FROM "DATA.DB"
WHERE ��slo not in
(SELECT ��slo FROM "PB_NUM.DB")
ORDER BY Klapka

Nicmene ja potrebuji, aby kdyz v druhe tabulce je napriklad cislo 0685702,
tak aby z prvni tabulky nevybiral zadne zaznamy, ktere timto cislem
zacinaji. To znamena, ze nevybere napriklad zaznamy, ktere maji volane tel.
cislo 0685702365 nebo 0685702225, atd. Podotykam, ze telefonni cilso je typu
retezec.

Za kazdou radu mockrat dekuji.

Tom PLANKA (SPEEDY)
planka(zv)bigfoot.com
http://opava.anet(tec)cz/~pla10lb/
+420-653-624810

TCP/IP

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 6.12.1998 15:18:33

Ne tak docela, zalezi na masce podsite. Pokud je maska 255.255.255.240
tak mas 16 siti v C rozsahu, a mas tak v kazde siti tyhle dve adresy
site, napr. adr 195.146.99.193 ma adresu site 195.146.99.192, protoze
dolni nibble tvori same 0 a to nesmi byt host adresa, ale je to adresa
site. Totez plati pro 195.146.99.207, protoze jsou tam same 1 a to taky
nesmi byt host adresa. Tohle se snad kazdy muze docist v nejake knizecce
o TCP/IP.....

> [...]

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
> Odesl�no: 05. prosince 1998 18:55
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: TCP/IP

> routry, v
>
> A neni to tedy nahodou *.0.0 a *.255.255 ?

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 6.12.1998 15:20:06

Presna tak jsem to napsal i ja a v tomto pripade souhlasim s expertem.
Jeste kdyby se tak nekde nasel ten AOBPSC3.EXE.....

> [...]

> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Pdox Language 852/WIN Ascii

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 6.12.1998 15:21:29

No, kdyz jsou ta data v tabulce v norme 852 a spatne je jen hlavicka
"ascii", pak to staci zmenit v te hlavicce, prece.....

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tom Michal�k [SMTP:tom.michalik(zv)usa.net]
> Odesl�no: 05. prosince 1998 19:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Pdox Language 852/WIN Ascii

> czech852.

> na
> >

> Tohle nespravi data jiz ulozena v tabulce, bude treba je tam
> [...]

TDriveComboBox podruhe

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 6.12.1998 16:47:06

Ahoj

Ja pouzivam toto
//-------
if (not DisketaOK(DisketaCesta)) then
begin
MessageDlg('Chyba p�i testu diskety', mtInformation,[mbOk], 0);
Exit ;

end;

//-------------

function disketaOK(Drive:Char):boolean;
var
VolumeInfo:TVolumeInformation;

begin
Result:=true;

while not
GetVolumeInformation (Drive, VolumeInfo) do
if not DiscUtil.Retry (Drive)

then begin
result:=False;
SysUtils.Abort;
end
else Result:=True;

end;

//------------------

function GetVolumeInformation (D : char; var V : TVolumeInformation) :
boolean;
var
O : integer;
begin
O := SetErrorMode (SEM_FAILCRITICALERRORS);
try
with V do
begin
SetLength (VolumeName, MAX_PATH);
SetLength (FileSystemName, MAX_PATH);
VolumeSerialNumber := 0;
MaximumComponentLength := 0;
FileSystemFlags := 0;
Result := Windows.GetVolumeInformation (PChar (C+':\'), PChar
(VolumeName), MAX_PATH,
(zv)VolumeSerialNumber, MaximumComponentLength, FileSystemFlags,

PChar (FileSystemName), MAX_PATH);
RealizeLength (VolumeName);
RealizeLength (FileSystemName)
SetErrorMode (O)

Jiri Heinisch H-trading
Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Saip <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. prosince 1998 11:18
P�edm�t: Re: TDriveComboBox podruhe

> [...]
>ceskou polopatistickou. V helpu je odkaz na objekt EInOutError,
>ktery ma jenom promennou ErrorCode, ale neni tam zadna metoda ani na

Update - Delete Record ?

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 6.12.1998 17:17:32

Ahoj,
to me zajima. Jak toho lze dosahnout? Nemohl bys mi poslat priklad.

Diky moc, Ladislav Nagy
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz

> Si na omile, mozem ti to ukazat ak chces. TTable vie pracovat s aktualnym
curzorom databazy.

>TUNGLI Jan
>tungli(zv)pvt.sk
>
>----------

WHERE

ODBC a delphi

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 6.12.1998 19:59:50

Predne si musis stahnout ODBC SDK. Tam mas popis vsech funkci. Pak se proste z Delphi napichnes
na funkce v DLL. Funguje to, ale je to pakarna. To je lepsi koupit neco hotoveho, napr odbcexpress.

Radim Kunz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome.net>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. prosince 1998 13:54
P�edm�t: ODBC a delphi

Nevite n�kdo jak pouzivat ODBC API v Deplhi. Meto nejak nejde. V cecku se pridavaji knihovny <sql.h>, <sqlext.h> aale v dephi nato
nejako nemohu prijit.

Predem mockrat dekuji.

P.S. uple mi postaci linka na zdroj informaci.

Tabulka FoxPro

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 6.12.1998 21:36:02

Zdravim Vsechny,

chtel bych se poradit s nasledujicim problemem. Delam program, ktery by se mel dotazovat na tabulky FoxPro. Vytvoril jsem si objekt TDatabase a veskere dotazy se zpracovavaji pres tuto databazi. Tedka je otazka jak FoxPro pristupuje k tem svym *.DBF souborum a jak bych mel k temto souboru pristupvat ja z Delphi. Jde mi v podstate o to, jestli ma foxka AliasName databaze pres ktere bych se mohl pripojit nebo si musim vytvorit databazi s cestou k temto souborum?

BTW: Take Vam nejde vytvorit v Database Desktop tabulka typu FoxPro?

Dik za jakokoliv radu
Honza

Off topic - design databaz

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 6.12.1998 21:57:39

Samozrejme ze to musis delat pres IDtabulky!
Generovat ID je nejrozumejsi primo na databazi.
v Paradox k tomu slouzi typ autoincrement a na serverech
to zajistuji generatory, ktere vlozis do trigeru nebo do ulozene procedury.
Takto se to dela pro spolehlivy sitovy provoz.
Pokud delas jednouzivatelsky program (nebo pro malo klientu),
tak to muzes snadno zajistit tez programove.
Chodit po tabulce je samozrejme pitomost. Nejlepsi zpusob jak zjistit
nove cislo je pomoci SQL dotazu SELECT Max(IdPole).
Krome toho, ze je to snadne a lze udelat jednoduchou univerzalni funkci,
je to predevsim mnohem rychlejsi nez prochazeni datasetu.

Vytvor si napr. funkci, ktera vrati pro zadanou tabulku nejvyssi hodnotu ID

function MaxCislo(jmPole, TableName,TableWhere: string): integer;
// Zjisti nejvyssi cislo v souboru odpovidajici podmince.
// Vrati honotu nejvyssiho klice,
// Vrati honotu -1, kdyz se nepodari zjistit
// ID pole musi byt Integer Primary key
begin
with Data1.QueryCalc do begin
if Active then Close;
SQL.Clear;
SQL.Add(Format('SELECT Max(%s) FROM %s',[jmPole,TableName]));
if TableWhere <> '' then
SQL.Add(TableWhere);
try
Open;
Result := FieldByName(jmPole).AsInteger;
Close;
SQL.Clear;
except
Result := -1;
Close;
SQL.Clear;

Potom staci napsat
IdObjednavka.AsInteger := MaxCislo(IdObjednavka,Objednavka,'') + 1;
if IdObjednavka.AsInteger > 0 then
Parada ... normalne to chodi
else
Neco je spatne.

Od: Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk>
Komu: Delphi-L <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. prosince 1998 21:11
Predmet: Off topic - design databaz

> [...]
>normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com
>Normex - fulltext retrieval information system for technical standard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.12.1998 23:56:44

> [...]
> EDITu? Ale
> nechci aby delal totez jako TAB. Ma jinou funkci a vadi mi ten priblbly zvuk.

Pokud se ti to roztomile brinkani opravdu tak nelibi, pak se jej muzes zbavit takhle:

procedure TForm1.Edit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key = #13 then Key := #0;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Off topic - design databaz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 00:28:22

> Pri designe databazy narazam na "problem" s referenciami. Napr. klasicky
> priklad Zakaznik - Objednavka
> Ked ma zakaznik ID, to sa objavi v kazdej Objednavke, co je v poriadku.

A je problem pouzit pole autoincrement?

Kurzor mysi nad menu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.12.1998 06:27:49

Ahoj,
souvisi to a asi to zpatne rikam. Kdyz zmenim globalni kurzor
aplikace na muj, dojde k zakryti kurzoru napr. nad komponentem TShape, ktera
ma svuj kurzor definovany jako crCross. Doslo k Tomu, kdyz jsem pouzil Tvuj
snippet. Zrejme budu muset jeste neco do neho pridat, aby vzal na vedomi, ze
nad komponenty, ktere maji kurzor implicitne jiny nez crDefault, ponechal
jejich kurzor, ne?

Ahoj a moc diky

> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 5. prosince 1998 0:19
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Kurzor mysi nad menu

> Ahoj,
>
> Uprime receno, moc tomu nerozumim. Souvisi to nejak s tim predchozim
> problemem
> (zachovani tvaru kurzoru nad menu a titulkem aplikace) ?
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
> [...]

SQL - jak na to

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 7.12.1998 07:12:37

[...]

Nazdar,

mozno by to islo napr. takto:

SELECT DISTINCT cislo
FROM "DATA.DB" t1
WHERE cislo not in
(SELECT t1.cislo FROM "PB_NUM.DB" t2 where t1.cislo like
(t2.cislo+'%'))

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

HTTP/FTP ?

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 7.12.1998 07:23:21

Mozna tady pisu trochu od veci ale prece.
Nevite jak se da rozpoznat ci pod URL adresou zacinajici http:// ...
neni ftp server. Myslim ze by na to mel byt nejaky clanek v Amaterskem
Radiu c.9 ( v AR c.11 je o tom zminka). Jedna se mi o to, abych byl
schopen zjistit velikost souboru na vzdalenem serveru (ten soubor je
prave uveden jako http:// ...) ... uz jsem tu jednou takovy dotaz psal.
Sice jsem si stahl nejake RFC dokumenty k protokolu HTTP, ale je toho
tak moc, ze jsem se jeste k vysledku nedostal. Pouzivam komponentu
HTTPCli od F.Piette. V pouzivani ICS jsem zacatecnik (v konferenci o ICS
mi poradili pouzit vlastnost ContentLenght, ale ta je pred prenosem
nastavena na 0). Pokud by se ukazalo ze soubor oznaceny http:// .. je
vlastne na FTP serveru( jako ze v teto oblasti dost tapu) a muzu se k
nemu dostat prez adresu ftp:// ...(a stejna adresa jako u http://) tak
by to nebyl problem.
Bohuzel se asi k AR c.9 nedostanu, tak za kazdou radu vrele diky.
PS .: Neda se to zjistit z HeaderData u HttpCli. (co vlastne vsechno
mohou obsahovat HeaderData) ?

TCP/IP

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 7.12.1998 07:58:57

V teto souvislosti by me jen tak teoreticky zajimalo toto : Nevite jak
Ethernetove rozhrani prepnout programove do promiscuitniho modu ?

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Stanislav Kolar [SMTP:standa(zv)winroute(tec)cz]
> Odesl�no: 4. prosince 1998 17:37
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: TCP/IP

> ?
>
> To nemusi byt vubec pravda...
>
> S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

TCP/IP

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 08:19:15

>DHCP a UNIX rozhodne nejsou srovnatelne polozky. prvni je
zpusob pridelovani
>adres, druhe je trida operacnich systemu.

Taky jsem je nechtel ani zdaleka srovanavat. Co to znamena
samozrejme vim. Chtel jsem upozornit na to, jak lze take
jinak nez ping-em zjistit, zda tu IP adresu nekdo pouziva. >> je tuto adresu mozne najit tamtez, ale v souboru hosts.allow,
ci

>hosts.allow a hosts.deny je o necem uplne jinem. souvisi to s
bezpecnostni
>politikou (hm, vec ve svete Windows neznama...)

Ano, to take vim, ale je rovnez mozne zde tu adresu najit
a z toho usoudit, zda ji nekdo pouziva. >> Ale ta adresa (*.1.1)vypada spis jako nejaka gateway, nebo
router, ne ?

>to neni rozhodujici. dulezite je, ze ten zacatek je adresa
urcena pro
>intranety. a prvni pouzitelny stroj v teto siti ma .1.1

Byl to jenom nazor, protoze u nas tyto adresy mame vyhrazeny
prave pro router-y/gateway-e. Netvrdim, ze PC nemuze takovouto
adresu mit.

Dobra.

test

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 7.12.1998 08:19:44

Test

Jak navrhnout vicejazycny SW

[*] Jarome Svoboda <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 7.12.1998 08:28:26

Panove muze mi prosim nekdo poradit jak navrhnout
databazi , ktera bude vicejazycn�? Jak vhodne spojit
tabulky? Nema s tim nekdo zkusenosti20

Off topic - design databaz

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 08:37:20

Ve svem poslednim programu jsem pouzil maximalni cislo
zvetsene o jednu. Sice, kdyz potom jedno cislo vymazu,
uz se znovu neopouzije (nebylo-li posledni), ale to
preci nevadi.

> [...]
> normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com
> Normex - fulltext retrieval information system for technical standard

Vertik�ln� scrollbar

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 7.12.1998 09:08:30

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 5. prosince 1998 0:19
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Vertik�ln� scrollbar

Leopold Grepl wrote:

> Ahoj vespolek,
>
> m�m probl�m se zji�t�n�m zm�ny pozice vertik�ln�ho scrollbaru. Dok�u
> pomoc� API zjistit, kde se scrollbar nach�z� i jeho zm�nu pomoc� my�i (
> pos�l� se WM_VSCROLL ), ale nedok�u ji� odchytit zm�nu pomoc�
kl�vesnice.
> Nap�. kdy� v Treeview �i gridu stisknu �ipky nebo PgUp,PgDown. Krokoval
> jsem to a nepoda�ilo se mi naj�t, jak to d�l�. D�ky za ka�dou radu

Ahoj,

Lze to resit odchytavanim zprav z klavesnice, tedy prepsanim metody KeyDown
v odvozene komponente.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
Ahoj,

na to jsem prisel taky, ale je tu jeste ten problem, ze ne kazde stisknuti
sipky dolu zpusobi posun scrollbaru dolu. Ale nakonec jsem to varesil
hl�d�n�m nejvrchnejsiho viditelneho radku jak u Treeview, tak i u Gridu.
Jinak diky za pomoc

Polda

Update - Delete Record ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 7.12.1998 09:14:20

Vloz na formular DBGrid+DataSource+Table napoj ich na nejaky DBF a odstartuj program.
Nastav v DBGride na zaznam a zadaj CTRL-DEL.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

----------
> Od: Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz>
> Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Predmet: Re: Update - Delete Record ?
> D�tum: 6. december 1998 17:17
>
> Ahoj,
> to me zajima. Jak toho lze dosahnout? Nemohl bys mi poslat priklad.
>
> Diky moc, Ladislav Nagy
> lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz

> curzorom databazy.

> WHERE

Minimalizace formulare pri Showmodal druheho

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 7.12.1998 09:23:01

Zda se mi, ze se to tady uz probiralo, ale vyhledani v archivu mi
vyhazuje ruzne chyby na servru, tak se ptam.
Mam zobrazeny formular (maximalizovany), necham pomoci Showmodal
zobrazit dalsi formular - maximalizovany. Jeste pred jeho zobrazenim
se vsak automaticky minimalizuje puvodni formular a po Close noveho
formu zase maximalizuje. Protoze chvili trva, kym se novy formular
zobrzi (provadi se pomerne slozite vypocty), rad bych toto divne
zmenseni puvodniho formulare zrusil. Nevite nekdo, jak na to?

Diky za vsechny informace.

S pozdravem

J. Nagy
NH-TRANS, spol. s r.o.
Podebradova 28
702 00 Ostrava
e-mail: Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz

ODBC a delphi

[*] Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 7.12.1998 09:27:30

Diky moc, ja potrebuji jen n�co vyskouset takze tech par funkci snad zvladnu.

ALG

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radim Kunz [SMTP:rkunz(zv)ova.comp(tec)cz]
Odesl�no: 6. prosince 1998 20:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: ODBC a delphi

Od: Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome.net>
Komu: ?delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. prosince 1998 13:54
P�edm�t: ODBC a delphi

[...]

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 7.12.1998 09:51:41

JS> Panove muze mi prosim nekdo poradit jak navrhnout
JS> databazi , ktera bude vicejazycn�? Jak vhodne spojit
JS> tabulky? Nema s tim nekdo zkusenosti?

Jestli myslis vice jazycnou databazi to, ze nektere texty mohou byt
nejen v cestine, ale napr. v anglictine atd...

Ja pouzivam toto (mozna to neni nejefektivnejsi reseni, ale funguje
to, jiz dost dlouho):

Mam vytvorene dve tabulky:
TEXTS_LINES (TextID [PrimaryKey, Unique]; CzechText)
-jelikoz je cestina pouzivana v 90%, tak jsem si cesky ekvivalent dal
jiz sem
-tudle tabulku ber jako ciselnik

TEXTS (TextID [Foreign key to TEXTS_LINES]; StatID; Text)
- obsahuje texty v jinych jazycich

v tabulce, kde potrebuji pouzivat vicejazycne nazvy je misto textu
pouze TextID.

Doufam, ze ti to pomuze

Best regards,
Michal Neuwirth mailto:mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz

HTTP/FTP ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.12.1998 09:59:09

> [...]
>Bohuzel se asi k AR c.9 nedostanu, tak za kazdou radu vrele diky.
>PS .: Neda se to zjistit z HeaderData u HttpCli. (co vlastne vsechno

1) pod adresou zacinajici http:// nemuze byt skryt ftp server - ledaze by
umel HTTP protokol o vsem to by se potom choval jako WWW server :-)

2) velikost souboru na WWW serveru dopredu zjistis napr povelem HEAD - chova
se naprosto stejne jako
GET jen s tim rozdilem, ze posila pouze HTTP hlavicku a nikoliv data. Pokud
se zeptas ve verzi HTTP 1.1 mel by ti server vzdy vratit Content-Length
(jinak by nepodporoval Persistent connections)
3) velikost souboru na FTP zjistis jedine parsovani vypisu adresare - coz
znamena komunikovat s FTP serverem a naucit se nekolik pouzivanych formatu
listingu (vim cca o 6)

TCP/IP

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 07.12.1998 10:09:49

At 07:58 7.12.1998 +0100, you wrote:

>V teto souvislosti by me jen tak teoreticky zajimalo toto : Nevite jak
>Ethernetove rozhrani prepnout programove do promiscuitniho modu ?

Protokolovy kernelovy driver musi zavolat (SET) NdisRequest s
OID_GEN_CURRENT_PACKET_FILTER
a parametrem NDIS_PACKET_TYPE_PROMISCUOUS

S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

Spusteni NT Services

[*] pcuhel(zv)deltax(tec)cz - 7.12.1998 10:24:29

Zdravim delfiny,

nevite zda lze a pokud ano jak spustit nejakou konkretni sluzbu NT 4.0 z
programu delphi.
Pripadne jeste zjistit, zda se toto spusteni provedlo korektne.

Dekuji

ANO / NE

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 7.12.1998 10:24:18

Casto pouzivam v me aplikaci retezce "ANO" a "NE". Nevi nekdo jestli jdou
tyto retezce ziskat nekde ze systemu, treba z resource nejake DLL. Pouziva
je treba API funkce MessageBox pro tlacitka. Nehci mit v kazde moji aplikaci
stejne resource stringy, kdyz uz existuji nekde ve Windows.

Diky Vita

RichEdit a obrazky

[*] milank(zv)gratex.sk - 7.12.1998 10:27:17

Caute
Vie niekto ako dostat do RichEditu obr�zok. M�m vo Worde ob�zok s popisom a
pri vyexportovan� v rft form�te a n�slednom loudnuti do delphackeho
RichEditu, su obr�zky ignorovan�. Poradte fintu,alebo inu komponentu,
please.

Kurzor mysi nad menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1998 10:49:00

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> nad komponenty, ktere maji kurzor implicitne jiny nez crDefault, ponechal

Aha, mas pravdu, pokud nastavis pouze kurzor na formulari ci komponente, tak
to nefunguje, takze tady je dalsi verze:

ExtCtrls, Menus, StdCtrls;

Shape1: TShape;
MainMenu1: TMainMenu;
Menu1: TMenuItem;
procedure WMSetCursor(var Msg: TWMSetCursor); message WM_SETCURSOR;

{ TForm1 }

procedure TForm1.WMSetCursor(var Msg: TWMSetCursor);
begin
with Msg do
if HitTest in [HTMENU, HTCAPTION] then
HitTest := HTCLIENT;

Cursor := crHourGlass;
end;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Ulozeni hesla

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 7.12.1998 11:28:49

Cau, mam programek, ktery si uklada nejaka hesla do registru. Ja
je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?
zdar
__ _ Lukas
/ `-' ) ,,,
|=|=()|||||||[:::}
\__.-._) ```
tel. 855 10 40-9 l. 393
ICQ: 21084410

Ulozeni hesla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 11:53:44

> Cau, mam programek, ktery si uklada nejaka hesla do registru. Ja
> je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
> rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?

No tak je budes muset zakodovat...

Off topic

[*] Petr Ham�k - 7.12.1998 12:05:01

Velice se omlouv�m za Off topic, ale:
Nevite nekdo, jak dekodovat dokument typu MS Word 97?

ComTech - Petr Ham�k
Tvorba internetov�ch prezentac�
Prodej v�po�etn� techniky
Internet: http://www.eurocomtech(tec)cz
Mail: hamak(zv)ssakhk(tec)cz
Tel. 049/43814, 049/31275
Slezsk� 839
50002
Hradec Kr�lov�

HTTP/FTP ?

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 7.12.1998 12:08:55

Myslim, ze se to poznat neda. Muzes zkusit poslat dotaz na tu adresu
s pozadovanou metodou HEAD, to ti vrati jen hlavicku, kde by mel byt
take Content-Length. V dotazu bude jen:
HEAD jmeno_souboru HTTP/1.0 CRLF (=prazdny radek)
Filip Jirsak

> [...]

> Bohuzel se asi k AR c.9 nedostanu, tak za kazdou radu vrele diky.
> PS .: Neda se to zjistit z HeaderData u HttpCli. (co vlastne vsechno
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Spusteni NT Services

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 7.12.1998 12:09:33

Na Zive.CPress.CZ v souborove hlidce byl program, ktery udajne umi jakykoliv
program spustit pod NT jako service i s nastavenim priority. Nezkousel jsem,
nemam NT k dispozici.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re
Od: pcuhel(zv)deltax(tec)cz <pcuhel(zv)deltax(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 12:17
P�edm�t: Spusteni NT Services

> [...]
|programu delphi.
|Pripadne jeste zjistit, zda se toto spusteni provedlo korektne.

Ulozeni hesla

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 7.12.1998 12:12:54

Jednoduche a ucinne sifrovani je xorovani pres Random.
Randomize si inicializujes s urcitym cislem a retezec pak xorujes pres
Random(255), takze nejsou xorovane jednim urcitym znakem.
napr. Randomize(5) ti zaruci pokazde stejnou inicializaci generatoru
nahodnych cisel.

Od: Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 12:44
P�edm�t: Ulozeni hesla

> [...]
|je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
|rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?

Parametr v ORDER BY?

[*] tomas gurny <tgurny(zv)finaldim(tec)cz> - 7.12.1998 12:18:47

Ahoj,
je mozne nejakym zpusobem pouzit parametr v
ORDER BY klausuli SQL dotazu? Zkousel jsem

SELECT * FROM pokus
WHERE jmeno like :jmeno ORDER BY :index

ale nefunguje to.
Dik za kazde natuknuti.
Tomas
tgurny(zv)finaldim(tec)cz

Ulozeni hesla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 12:29:48

> [...]
> Random(255), takze nejsou xorovane jednim urcitym znakem.
> napr. Randomize(5) ti zaruci pokazde stejnou inicializaci generatoru

Jendoduche ANO, ucinne NE! Vzhledem k tomu, ze XORovaci retezec
bude stale stejny, lze jej velmi snadno odhalit. Jednoduse si
ulozim timto zpusobem sve heslo, to xoruji s tim, co najdu
v registru, a mam xorovaci retezec, ktery pouziji pro ostatni
hesla v registru nalezene.

Ulozeni hesla

[*] Rudolf Balada <rudolf.balada(zv)parlament(tec)cz> - 7.12.1998 12:35:55

Jestli nepotrebujes to heslo dostat zpet, tak by ti mohlo stacit vytvorit si
k nemu MD5 "digitalni podpis". Heslo pak nejde dekodovat, pouze jde zkouset
ruzne kombinace znaku jestli daji stejny "digitalni podpis".

Rudolf Balada
kancler(zv)parlament(tec)cz

Off topic (konference o WWW)

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 7.12.1998 12:46:04

tvorba-www(zv)czech.net

Nevzpom�n�m si ale u� bohu�el, jak se d� to t�to konference p�ihl�sit. Na
druh� stran� ale v t�to konferenci chc�pnul pes (frekvence p��sp�vk� je asi
dva za t�den), tak�e pokud n�kdo zn� n�jakou lep�ej��, budu rovn� vd��n� za
informaci.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 10:14
P�edm�t: Off topic

>Nevite, prosim, nekdo o aktivni konferenci na tema tvorba WWW stranek a
HTML
>vubec ?
>
> Diky, Martin
> -----------
>
> Ing. Martin Dupal
> address: Geislerova 6
> 77200 Olomouc
> Czech Republic
> tel.: +420/68/5313130
> fax.: +420/68/5313132
> http://www.vision(tec)cz
> mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

Pozvanka na seminar

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 7.12.1998 12:49:33

Je jich tam hned n�kolik.... :-)))

M. Dvorak

> [...]

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 12:57:29

Zkus pouzit ryQuery. Obsahuje Makra. Mne se to docela libi, je to
jednoduche
a pritom ucinne.

Ten SQL si napises takto
SELECT * FROM pokus
> WHERE jmeno like :jmeno ORDER BY %ORDER

Nastavis prvotni hodnotu a potom uz jen pomoci
rxQuery.MacroByName('ORDER').AsString:='XXX'
tridis a tridis a tridis. Je k tomu i hezky
priklad (tedy u RX Lib).

Dobra.> ----------
> Od: tomas gurny[SMTP:tgurny(zv)finaldim(tec)cz]
> Odesl�no: 7. prosince 1998 12:18
> Komu: Delphi forum
> P�edm�t: Parametr v ORDER BY?
>
> Ahoj,
> je mozne nejakym zpusobem pouzit parametr v
> ORDER BY klausuli SQL dotazu? Zkousel jsem
>
> SELECT * FROM pokus
> WHERE jmeno like :jmeno ORDER BY :index
>
> ale nefunguje to.
> Dik za kazde natuknuti.
> Tomas
> tgurny(zv)finaldim(tec)cz

Prepinani klavesnice

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.12.1998 13:03:34

Zdravim,

da se zabranit TRichEditu, aby prepinal samovolne klavesnici pri presunu
kurzoru na misto, kde v dobe psani byla zapnuta napr. anglicka?

Diky.==[ eLK(zv) ]=====================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - tel.:
(069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Off topic (konference o WWW)

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 7.12.1998 13:04:45

Mela by byt na adrese WWW-L(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ
Listserver pak na <LISTSERV(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ>.
Ale mam jeden problem -;) - nevim, jake je jeji jmeno a tedy jak se k ni
prihlasit. Prikaz List tam nefunguje. Pokud nekdo vite, diky za radu.
Filip Jirsak
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Parametr v ORDER BY?

[*] jiri.walder.fei(zv)vsb(tec)cz - 7.12.1998 13:10:41

> From: "tomas gurny" <tgurny(zv)finaldim(tec)cz>
> To: "Delphi forum" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Subject: Parametr v ORDER BY?
> Date sent: Mon, 7 Dec 1998 12:18:47 +0100
> Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Ahoj,
> je mozne nejakym zpusobem pouzit parametr v
> ORDER BY klausuli SQL dotazu? Zkousel jsem
>
> SELECT * FROM pokus
> WHERE jmeno like :jmeno ORDER BY :index
>
> ale nefunguje to.
> Dik za kazde natuknuti.
> Tomas
> tgurny(zv)finaldim(tec)cz

Zkus Sql.add('ORDER BY '+index); mozna to pujde

Jiri Walder

Ulozeni hesla

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 7.12.1998 13:16:00

> [...]
>ulozim timto zpusobem sve heslo, to xoruji s tim, co najdu
>v registru, a mam xorovaci retezec, ktery pouziji pro ostatni

Je to vec diskuze. Ja ten retezec muzu mit u kazdeho jiny, inicializovat to
muzu napr. podle prvniho pismene jmena, podle ID obsluhy apod.>S pozdravem

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re

Off topic

[*] Petr Ham�k - 7.12.1998 13:26:16

Myslim teda, pokud je zakodovan heslem!!!!

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Ham�k <hamak(zv)ssakhk(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 13:35
P�edm�t: Off topic

[...]

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 13:38:01

Zpusobu je spusta, zalezi vsak hlavne na tom, zda chces to heslo
zase dostavat zpet, ci Ti staci jen overit, zda nejake jine
(napr. uzivatelem zadane) heslo odpovida ulozenemu. Napsal jsem
na toto tema jednou par stranek (nic moc, ale jako voditko by Ti
to mozna mohlo stacit). Snad to najdu, tak jestli chces...

Ale jen na okraj : velmi ucinnou a hlavne velmi bezpecnou metodou
je scitani dvou retezcu. Jednim je heslo, druhym je nejaky klic.
Ovsem bezpecnost teto metody rapidne klesa pouzitim stejneho klice
vicekrat. Scitanim myslim secist Ord(Heslo[1])+Ord(Klic[1]),...

Dalsi metodou je metoda Startovaciho, Aditivniho a Multiplikacniho
klice (mnou pracovne nazyvana metoda seminek), kdy nastavis puvodni
hodnoty a dalsi hodnoty jsou vypocitavany z predchozich (klici).

{--------------------------------------------------------------------}
function EnCode1(W : string; Key0, Key1, Key2 : LongInt ) : string;
{ Funkce pracuje tak, ze meni hodnotu klice. Prvni klic je startovaci,
druhy multiplikativni, treti je aditivni }
var I : byte;
Pom : string;
begin
Pom:='';
W[1]:=Chr( Ord(W[1]) - Key0);
{ Aby i prvni znak byl vice zavisly na Key, protze
pro Key<256 zustane stejny, pro 256<=Key<512 by byl
jen o jednu vetsi atd... }
for I := 1 to Length(W) do
begin
Pom:=Pom+Chr(Ord(W[I]) xor (Key0 shr 8));
Key0 := (Ord(Pom[I]) + Key0) * Key1 + Key2;
end;
EnCode1:=Pom;
end;

{--------------------------------------------------------------------}
function DeCode1(W : string; Key0, Key1, Key2 : LongInt ) : string;
var I : byte;
Pom : string;
Keyx : word;
begin
Keyx:=Key0;
Pom:='';
for I := 1 to Length(W) do
begin
Pom:=Pom+Chr(Ord(W[I]) xor (Key0 shr 8));
Key0 := (Ord(W[I]) + Key0) * Key1 + Key2;
end;
Pom[1]:=Chr( Ord(Pom[1]) + Keyx);
{ Viz EnCode1 }
DeCode1:=Pom;
end;

Nevyhodou teto metody je to, ze existuje nekonecne mnoho klicu, pomoci
kterych je mozne retezec zpet dekodovat, ale rekl bych, ze je to casove
velmi narocne (prokombinovat vlastne LongInt^3).

Pro praci s registrem vsak jeste doporucuji aby jsi si kazdy znak
retezce
ukladal v HEXA-soustave, protoze se tim vyhnes problemum s ukladanim
znaku
s Ord<32 a Ord>126.

> Od: Lukas Voborsky[SMTP:xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz]
> Odesl�no: 7. prosince 1998 12:28
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Ulozeni hesla
>
> Cau, mam programek, ktery si uklada nejaka hesla do registru. Ja
> je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
> rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?
> [...]

Ulozeni hesla

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz> - 7.12.1998 13:53:22 -0000

Pokud uzivatel nebude mit k dispozici dvojici zakodovany retezec &
rozkodovany retezec, tak na to asi jen velmi tezko prijde. Doporucuji
knizku "Odhalena tajemstvi sifrovacich klicu", kde je vselijakych sifer
tolik, ze si muzes vybrat treba pro kazde heslo jinou.

POZOR, TATO ADRESA JE JEN DOCASNA, BUDE PLATIT ASI DO POLOVINY PROSINCE
!!!
Petr Brant [p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
> rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?

Off topic - design databaz

Toto riesenie nie je uplne koser, lebo ked to budes robit vo
viacuzivatelskom prostredi, tak sa moze stat, ze dvaja nezavisli uzivatelia
sa snazia urobit naraz to iste, ale podari sa to len jednemu, pretoze pri
zistovani najvacsieho cisla dostanu obidvaja to iste. Inymi slovami,
okamihom zistenia najvaciesho cisla a okamihom insertu noveho cisla moze to
cislo uz vlozit do tabulky niekto iny. Da sa to poriesit transakciu alebo
zamknutim tabulky, ale podla mna najlepsie je pouzit na to autoincrement
pokial to dany server umoznuje (autoincrement ma aj paradox). Vtedy sa
inkrementovanie id-cka deje automaticky a duplicita je vylucena.

begin 666 winmail.dat
M>)\^(B(,`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$&
M(zv) ,`#(zv)```,X'# `'``T`-(zv)````$`+ $!`Y &`&(zv)+```J````"P`"``$````+
M`",```````,`)(zv)``````"P`I```````+`"L```````,`+(zv)```````P`V````
M```>`' ``0```!\```!213H(zv)3V9F('1O<&EC("T(zv)9&5S:6=N(&1A=&%B87H`
M``(!<0`!````&P````&^(;3=\WRN_;J-K!'2AY(`X"D/:O0`"K8)( `"`1T,
M`0```!$```!33510.D953$5 4T-4+E-+``````L``0X`````0 `&#(zv)!DN*C(zv)
M(;X!`(zv)$*#(zv)$````8`````````/FKO;BA8-(1H.L`$$LAIC3"(zv) ``"P`?#(zv)$`
M```#``80-6R%1(zv),`!Q"8!0``'(zv)`($ $```!E````5$]43U))15-%3DE%3DE%
M2D554$Q.14M/4T52+$Q%0D]+14143T)51$534D]"25163U9)04-56DE6051%
M3%-+3TU04D]35%)%1$DL5$%+4T%-3UI%4U1!5"Q:141604I!3D5:00`````"
M`0D0`0```*T&``"I!(zv)``JPH``$Q:1G4T(3MS`P`*`')C<&<Q,C47`4,!- M(zv)
M;(zv)X0,#(Y'0'W( *D!&0"`'!R<1(V`(zv)!C: K <V5T_# (zv)"%4'L(zv)*#`% #U!%'
MJ#(S. ``*(zv)+A80> 7B '$P* !Q,1X$4"(zv)S+;`N,0XS(%W *#,Q8I$WK[%M\"
M`#00:Q+Q$Y\4H1'[VQ'Y%98U`N09GV81,19#FQCO%T=]"H (R" ["6_-#C U
M`H *(zv)75C`% +`Q9C`$$/!#,8`'5L;(zv)4"(&4+IB!4;W1OOB ((zv)1&(zv)`P`4L"(zv)B
M:A2P1G4+4";0(&MO$:!R<"P(zv);&4&X"D(zv)"8 (zv).2>A8G4!``0(zv)`V!B:14%0'8G
ML'8',&-U>H!I=F%T96QS*3"L;2 1`"E = EQ:2F 00&0:R!S82 $8'I?%+ L
MD"O0*8 MH60KP&H3+6 FT'IA*U!S;&GO*, KI0<P+4)S%( KH"U(zv)]PAP*M,4
M(zv)'(P8"HB! `KX/<I(zv) = %+!P!' *P"] +5$O)Z$IH .(zv)**!D)M!M=?\I(zv)!$`
M$; MDA$`+T KH"R0KF\KP ,`,1%J*\!C`)"T96(zv)GL&,O$2U(zv)9"R!.0!P=2 J
MT2YD,84N(/Q);(zv); ,J$)`"O .$ I(zv)/QO:SBQ-> L0#2R*!$NH7\U8R?A-><M
M8#D'"X I473[-M FL'8UV"V#)Z$V$B>P_RN0*Q )`"N(zv)!4 V<"T!*F#H;&MY
M*%)K,8(X(#?P_D0O\R>A,E GTBKQ+* `<3\M(#80-M R$2G!+N!M:_TVP'0'
M<#[F,?<]$A2 -4+]*:!P-;$HDC)0*Y$Q`BHB^F%"L&\+(zv) 4`,Z )\ 5 _3)0
M:Q5B)Z$R<#(zv)(zv)+4 $D+L\D 7 =2V!-L HH2A&'#L`P#(`:BQ0,3$V<'(zv)I=3?P
M5BO(zv)9$?!+6 +(zv)&O/1H0T\Q2P-Q M8SD0+E#^92BA1A(`P$+ 3) _4#91GRC1
M#> J\"U(zv)**%V>0I <F,)\&$N"J(*A J 3/]/4 \%&K$E4T^F);$"T181(zv)',Q
M-B ^("U2LMI/!1!G"X 5<4T'D"U0'&=E4K-/: LP9FDM^#$T- % +S!50PS0
M54.J8E*!1(zv)-A.(zv)R#8A'0)&]W)M!R+0$`;' ":%4(zv);$!F=V0N^F,Q8%LELR:0
M2<$#$">(zv)GCI7CUB24<,FE"!=`S#=5G!/`Z%/<U*00C70!T#:9EPP9E=!%^$(zv)
M!= '0/Q<)P5P0" JT -A%E%/=.]6<(zv)9(zv)`C!6]TT"(#)P0V&61 60,Z!B$D$P
M-RF "#$Y.2&(zv).#HS-WT4P$U?"2> 5O=:3E\9=8IB**!C7^A213I=47M=0">(zv)
M< W(zv)4J!,P0"09_\#H#)P`9$P8%1:)<(zv)/8!J3]R="4I!<=E8ML3R0+$$I0'\I
MH#. 0M$L80G %) VT&KO$:!K(zv)BN165)X!W '0#4AZSW#7'9Z/)!T* $4L">P
MM3-B=3?P4PW(zv),>%K2P!_,6 R4$U!,U,]ID[0`,!Z?S/ 7'8^(1&(zv)+B \<3Q1
M9:]G($522+(FT&).X&]80/LO0&NF*3'T)Z!<=C/Q-A#?+K$KP"S03U5JB$1W
M752__#(zv)P5>=1TQ\!4EE4"E9R_$]D5O!=D0&1!_0G<3)P0%M33510.B:P<(zv)D'
M(zv)'A 67(N<'9T^BXL$%U?!B!Q?2,'D%XAW&4Q)K!FL'V&-3?P+&+/1E$4L&'3
M`= Z-!807QBZ2P-P=7UW80!8`TQ?">I07C$X"8!M(zv)6%EX8'7/V;?9^\EAFH.
M"O0O,#,V_7L%,5*!8(!*$2K!*: L0-^((zv)0,0,Z!.(zv)U*!02DP1:70/S\(zv)/%QV
M2BU(zv),_'.9(zv)202*$L0$E$3)(R$N]V\0B0.]$18"!3X%H!-/'_?^ 4P'2 +4 L
M,0;A,^(P0/\_49%S7'8FT"Z0/T$JT 60JT>Q!T!G0-%T,[!S,?'_DM4SDA&(zv)
MDV(O0)(6-2(\A3LUX"S0='87/M9-`2!H_PM(zv)B1&4Q$ZQ!O I`3W$+J+_EQ0`
MD#(`-2$*L$UAFL(_(zv)?\!`%QV.$ $8&N6128WX%QV_$AO=L&3`CXA,+,#("M2
MYVPV-/ I(zv)'9Z2P$`P&N"_TY1+A- 90EQ+5*6, "(zv)7(7_*L1$I2[!*B(JPG$1
M3T".<_\GI9^Q3L&/$7=N5#:,L0G WS?P?(zv)B(<SR0"0!P!) $(!M/$2O(zv)<I17
M?Q\[('?]KA N*^ 18 ,`3) )\*SAMT `!:"41TZLXXAQ9B:0_UF(zv)?T %0#0!
M"($KP ,(zv)"X#?`A!_($UQ`B M0'DQP2Q _['1*B"N9!5Q-I(R<0LQ=XQ?M,]/
M=!J(zv):G<BL0"WH ````,`$! ``````P`1$ 4````>`$(0`0```# ````\.4)#
M1C,W-T%",S)!1#(Q,3DV,#,P,#$P-$(T1C4R04-".4,P0$954F%K3E0R/(zv)`+
M``& "" &``````# ````````1(zv)`````#A0````````,`!( (( 8``````, `
M``````!&`````%*%``#P$P``'(zv)`%(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4`
M``$````$````."XU``L`"8 (( 8``````, ```````!&``````:%````````
M`P`*(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````84````````+`!. "" &``````#
M````````1(zv)`````.A0````````,`%( (( 8``````, ```````!&`````!"%
M`````````P`5(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$84````````#`!> "" &
M``````# ````````1(zv)`````8A0```````!X`)X (( 8``````, ```````!&
M`````#:%```!`````0`````````>`"B "" &``````# ````````1(zv)`````W
MA0```0````$`````````'(zv)`I(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$`
M```!``````````L`,8 (( 8``````, ```````!&`````(*%```!````"P`S
M(zv) L(zv)!(zv)``````P ```````$8``````((zv)````````+`#6 "R &``````# ````
M````1(zv)`````%B ````````(!^ \!````$ ```/FKO;BA8-(1H.L`$$LAIC0"
M`?H/`0```! ```#YJ[VXH6#2$:#K`!!+(:8T`(zv)'[#P$```!8`````````#BA
MNQ %Y1 :H;L(`"LJ5L(``%!35%!26"Y$3$P``````````$Y)5$'YO[(zv)!`*H`
M-]EN````1#I<4')I=F%T95Q/=71L;V]K7&]U=&QO;VLN<'-T``,`_(zv)\%````
M`P`--/TW```"`7\``0```#$````P,# P,# P,$8Y04)"1$(X03$V,$0R,3%!
=,$5",# Q,#1",C%!-C,T,#0Q-3(R,# `````GAL`
`
end

Off topic - design databaz

Mala oprava, uslo mi slovicko "medzi" bez ktoreho to akosi nema zmysel takze
este raz...:-)

Toto riesenie nie je uplne koser, lebo ked to budes robit vo
viacuzivatelskom prostredi, tak sa moze stat, ze dvaja nezavisli uzivatelia
sa snazia urobit naraz to iste, ale podari sa to len jednemu, pretoze pri
zistovani najvacsieho cisla dostanu obidvaja to iste. Inymi slovami, medzi
> [...]
pokial to dany server umoznuje (autoincrement ma aj paradox). Vtedy sa
inkrementovanie id-cka deje automaticky a duplicita je vylucena.

M``4`! ````````````$)``0``(zv)`````````!!H #``X```#.!PP`!P`-`#H`
M```!`# !`0.0!(zv)# "P``*P````L``(zv)`!````"P`C```````#`"8```````L`
M*0``````"P`K```````#`"X```````,`-(zv)``````'(zv)!-``$````!````````
M`!X`< `!````'P```%)%.B!/9F8(zv)=&]P:6,(zv)+2!D97-I9VX(zv)9&%T86)A>(zv)``
M`(zv)%Q``$````(zv)`````;XAM-WS?*[]NHVL$=*'D(zv)#(zv)*0]J] `*M(zv)D(zv)``!*Z[ +
M`!<,``````(!'0P!````$0```%--5% Z1E5,14!30U0N4TL`````"P`!#(zv)``
M``! ``8.`'S%-^$AO(zv)$"`0H.`0```!(zv)`````````^:N]N*%(zv)TA&(zv)ZP`02R&F
M-,* ```+`!\.`0````,`!A (zv)P"2E`P`'$.<%```>``(zv)0`0```&4```!-04Q!
M3U!2059!+%533$]-25-,3U9)0TM/(DU%1%I)(D)%6DM43U)%2$]43T%+3U-)
M3D5-05I-65-%3%1!2UI%15-415)!6CHM*51/5$]2245314Y)14Y)14I%55!,
M3D5+3U-%``````(!"1 !````)0<``"$'``"(zv)"P``3%I&=9-<_2(#``H`<F-P
M9S$R-1<!0P$T"V!N#A P,CD=`?<(zv)`J0$9 (`<')Q$C8"`&-H"L!S973\," (
M50>R`H,`4 /4$4>H,C,X```J`N%A!X!>( <3`H '$Q'(zv)10*#,ML"XQ#C,(zv)7<
M`H,S%BD3>OL6WP(`-!!K$O$3GQ2A$?O;$?D5EC4"Y!F?9A$Q%D.;&.\71WT*
M(zv) C((#L);\T.,#4"(zv) J!=6,`4 L#%F,`00\$,Q(zv)`=6QN'0((zv)90NF!= '0&$(zv)
M;P$1`&%V82P(zv)=7.A"0`(zv);6D(zv)*&%V#> *:RB ((zv)> 9'II(H (zv)8F5Z(&MT!;#,
M96(zv)H(zv)"HP(&$I, "0AB FT # ('IM>1&(zv)LP,(zv)`9!K>A2P!Y!T%+"))_!Z+BS0
M.BTI)?6^,AJQ)5,*(zv)28'$0!O+'#L8W0"LBX#5"\0*( ((zv):\1H ,`%+ PDFH4
ML'4+4)\FT"H0*O $D"(zv)P;&4&X.<J$ F *I)B=0$`!" #8'1B:05 =BB *0``
MT'4G*: H$"QP;',I,&T(zv)]R[Q+& )<6DH,"OQ*, GL+\$8"PA+& T0"(zv)P+"%D
M*!"V:B>P)M!Z* `$`&PHL/<T!(zv)<P-;)S%( IH">P"'#_,T,4(zv)"RA*I($`"QP
M*# '0/T4L' $< K *+$GL"JA,A#K`Z Q$&0K,74H,!$`$;#_-(zv)(1`"BP*: L
M8"CP`' K$=LV\"(zv)08P"0*F)C-X$GL/9D-/$`<'4GP#-0-M0Y]? N($EN!L H
MM!20-5 _+N81T"B0*8(NYD'P;VO_02$J<#2P/2(P(zv)3<1/=,P4=\^5R>Q0Q8+
M(zv)#'!=#] )K#^=CY(-?,JH3Z"*( T`#. /PD`*: %0#[(zv)*^$RT&QKKGDPPBHA
M1>%Y0&!$.&/_*J$ZP#!",V$U$ !Q*M ^(zv)$\_0#J!,C$W4&UK/S!T?P=P2.8Z
M9T<2%( ]LC(0<'\^(3$".L T`3ER*I-,L&^_"X %`"M "? %0#K :Q5B?RJA
M.N! D"C !)!&D 7 =?<U\3\P,1$H4!PK43;P-,!3.:$^X'(zv)I0&!6+'!D]U'!
M)[ +(zv)&M0A#UC%+ _(zv)/8M*2 ^P64Q$5 2`,!,P/\I($E0/L$Q00W(zv),V GL#$1
ME'9Y"D!C"?!A+BWU_2X#3%E0+4\M]27 `M$6$8!S,38(zv)/B M7++:3P409PN
M%7%-!Y UP'QG95RS669!A0KU+P9I\"TQ-#0!0#>(zv)8%,,T%5(zv)4V)<(zv)48#83H,
M(zv)V))$=!O=R;0<BT!`&P$<&A(zv),&Q 9G=D]"YC*(zv)!;);,FD%/!`Q ]*C Z8I]C
MHEO#)I0(zv)7;L#,&& 3P.A+(zv)-<D$(J8/4'0&9G0&9B41?A0? G(zv)?Q<)P5P2B S
M0 -A%E$N!.]A(zv)(zv)9(zv)`C!B!TT"(#K(zv)36&>1 60*T IX 7 ,#<H, (zv)Q.3DAH#(zv)Z
M,S=]%,!-:ADO\&('95YJ*76.8C$0+T!B!U)%.FAA>VA0*C!P#>!<H%;!`)!G
M_P.(zv).N !D2RP7E]?:B7(#V#O&I,G0ER09X96-B%&D#2Q_RKP,A [\$S1+O$)
MP!20/T#>:A&(zv)=Z(T`61B> =P!T#7/9%'PV>&>D:0=#!Q%+!K*( [TG5 8%,-
MX#I1:_]5`"H`.L!703O#1Z98T # _GH\,&>&2"$1H"MP1G%&45YE)]!/4E*R
M)M!B6.!O]V-0*+!WQBDZ9"HP9X8\8;\^(zv)"LA*! U0%E5=JA$(zv)WWS<^]?SS(zv)P
M8/=;TQ\!7%GS7(zv)IA(zv)D]D8(zv)!HH0&1!_0#;D$ZX%M33510.B4FL'('(zv)'A 9((N
M<.AV="XT(zv)%UJ%B!QBE-S!Y!I,64Q)K!QP(JV-3] 8#324%$4L&SC`= Z-.L6
M$&HH2P-P=8JG;!!C$ZI,:AE0:4$X"8!MCI'_</&/!W'O<O^%KW46=BZ7'],O
M%#>(zv),S:(-3%<(zv)6N0_U01,S$R$#2PE;$#$"M",1$-7(%!*3%/M#\_(#SM9X9*
M)[ \868$D%*A-+#\2416DCJ"(zv)Q$(D$71$6#^(%W(zv)91$]88T0%," H"C _S2A
M!N$\4CBP25&(zv)PV>&)M"_-P!)03- !9!1L0= 9TK1^G0\(',Z8:(E/ (KLCSB
M_Z%F/9)&A2IP-4 O4()&2-;Y5P$(zv): M(zv)ED&D%%BQ!O#_,7%'Q#<2IF0K`3V"
M"K!78?^J$DF!`0!GABB(zv)!&!WMD\F\T!09X9(;X+AHE)((3DCGP,(zv),\)X5BCP
M*#!V>E4!_P# =Z)843:#2F4)<37"*%#_0E%GI#,T3J4W,2J2,S)],?]90)W#
M,!6O`5C!GF&#CEXV?YP!"<! 8(LXE:-&D D`<&\$D 0(zv)61$L<'*CIXQ/.]0(zv)
M=[U(zv)+B\A: ,`*2#?"?"\,4H`!:"CETZ\,Y6A_F8FD&2PC' %0#QQ"($H$/\#
M( N `A",4%=Q`B HP"N(zv)_RQP-+#!(2J0O;05<3\".N%_"S&#K,0?+(zv)0:H':7
M(K$``<;P`````P`0$ `````#`!$0!0````L``8 (( 8``````, ```````!&
M``````.%`````````P`$(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````4H4``/ 3```>
M``6 "" &``````# ````````1(zv)````!4A0```0````0````X+C4`"P`)(zv) (zv)(zv)
M!(zv)``````P ```````$8`````!H4````````#``J "" &``````# ````````
M1(zv)`````!A0````````L`$X (( 8``````, ```````!&``````Z%````````
M`P`4(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#`!6 "" &``````#
M````````1(zv)`````1A0````````,`%X (( 8``````, ```````!&`````!B%
M````````'(zv)`G(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4```$````!````````
M`!X`*( (( 8``````, ```````!&`````#>%```!`````0`````````>`"F
M"" &``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````````"P`Q(zv) (zv)(zv)!(zv)``
M````P ```````$8`````(zv)H4```$````+`#. "R &``````# ````````1(zv)``
M````B ````````L`-8 +( 8``````, ```````!&``````6(`````````(zv)'X
M#P$````0````^:N]N*%(zv)TA&(zv)ZP`02R&F- (!^(zv)\!````$ ```/FKO;BA8-(1
MH.L`$$LAIC0"`?L/`0```%(zv)`````````.*&[$ 7E$!JANP(zv)`*RI6P(zv)``4%-4
M4%)8+D1,3 ``````````3DE40?F_N $`J(zv)`WV6X```!$.EQ0<FEV871E7$]U
M=&QO;VM<;W5T;&]O:RYP<W0``P#^#P4````#``TT_3<```(!?P`!````,0``
M`# P,# P,# P1CE!0D)$0CA!,38P1#(Q,4$P14(P,#$P-$(R,4$V,S0X-#$U
*,C(P, ````!'.0``
`
end

Pozvanka na seminar

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.12.1998 14:13:40

TO INPRISE: Tak me napada......kdyz uz ma Inprise takove nehorazne ceny
u svych produktu, co kdyby v nejake te hospudce usporadala RAUT pro
legalni uzivatele produktu Inprise........ Vstupenka = originalni
instalacni CD nebo disketa...

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: mdvorak(zv)csas(tec)cz [SMTP:mdvorak(zv)csas(tec)cz]
> Odesl�no: 07. prosince 1998 12:50
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Pozvanka na seminar
>
> Je jich tam hned n�kolik.... :-)))
>
> M. Dvorak

Off topic - design databaz

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 14:21:30

Vsak ten program taky je jednouzivatelsky. Toho, co popisujes jsem si
vedom,
kdyby to bylo viceuzivatelske, to by byla jina...> ----------
> [...]
> najlepsie je pouzit na to autoincrement pokial to dany server umoznuje
> (autoincrement ma aj paradox). Vtedy sa inkrementovanie id-cka deje

Ulozeni hesla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 14:34:55

> Pokud uzivatel nebude mit k dispozici dvojici zakodovany retezec &
> rozkodovany retezec, tak na to asi jen velmi tezko prijde. Doporucuji

Coz neni ale zadny problem, kdyz si prida svoje heslo...

Pozvanka na seminar

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 14:41:16

> [...]
> u svych produktu, co kdyby v nejake te hospudce usporadala RAUT pro
> legalni uzivatele produktu Inprise........ Vstupenka = originalni

Jo, to je fakt dobry napad - kaviarek...

Pozvanka na seminar

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 7.12.1998 14:56:06

Hospudek je tam hned nekolik, takze kdyz v jedne jiz konci, muze se prejit
do dalsi a debatovat dal pri prijemnem popijeni. Je to tam fakt prima

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

> [...]
>
> To zni lakave .... a je tam take nejaka prijemna hospudka ?
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Pozvanka na seminar

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 15:01:27

A kdyz si nekdo prinese dve CD, dostane multi licenci ?
Myslim treba jeste pro tri kamaradky ? To by bylo...

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Pozvanka na seminar

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.12.1998 15:22:33

> A kdyz si nekdo prinese dve CD, dostane multi licenci ?
> Myslim treba jeste pro tri kamaradky ? To by bylo...

Ty kamaradky by mel dodavat Inprise, to by bylo lepsi - navrhuji
registraci predem, aby byl zajisten dostatecny pocet kamaradek
pro kazdeho...

Ale jsme tu off-topic...

Rodne cislo

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 07.12.1998 15:31:34

Ahoj,
pokud vim tak jedina kontrola co se RC tyce spociva v delitelnosti 11 a to
pouze u rocniku 54 a vejs (za ten rok ruku do ohne nedam, ale kazdopadne je to
rok kdy se zmenila delka RC z 9 na 10 cisel a ty prvni 10ti mistny byly obcas
blbe)

Marek Soukup

Tomas Baloun wrote:

> Ahoj,
>
> nemate prosim nekdo algoritmus na vypocet kontrolni cislice u rodneho cisla
> ???

> Tomas Baloun
> IKOS Liberec, s.r.o.
>
> 28.rijna 278/46
> 460 07 LIBEREC, CZECH REPUBLIC
> tel./fax: +420 48 6131083, 6131082, 485491

> [...]

Ulozeni SINGLE na disku

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 7.12.1998 15:43:35

Pokud se nekdo podrobneji zabyval fyzickym ulozenim realnych cisel, prosim o
radu.

Typ SINGLE je 4-bytove cislo. Podle dokumentace je ulozeno ve tvaru
-1^S * 2^(e-127) * (1.f) kde
"s" je 1.bit
"e" je dalsich 8 bitu
"f" zbyvajicich 23 bitu

napr. cislo 11.5 je na disku ulozeno ve tvaru 00 00 38 41, coz je v
binarnim vyjadreni

01 00 00 01 00 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00

z toho vyplyva:
s=0
e=10 00 00 10b = 130d
f= 0 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00b = 3670016d

cislo=(-1)^0 * 2^(130-127) * 1.3670016 = 10,9360128

V cem je chyba ?

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Pokladni tiskarna Epson SP200

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 7.12.1998 15:44:29

Jestli jsem to zpravne pochopil tak potrebuji z WIN95 do Latin2
pouzit dbiAnsiToNative, pricemz native bude il2czw .

Tisknout znakove znamena posilat data na Printer.Canvas ?,
nebo existuje i jina cesta ?
Uznavam,. ze jsem mozna trosku natvrdly, ale nerad bych to delal zbytecne
slozite.

> [...]
>spolehlive a nemusim mit nikde zadne konverzni tabulky a podobne.......
>Prostuduj si API BDE (primo funkce, ne objekty) - kdyztak je to v

Pozvanka na seminar

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.12.1998 16:36:52

A erosenky (zdarma) bys tam nechtel :-)))))))))

Stejne se na nas vykaslou, ale bylo by to hezky......jednou za cas se
poradne najist :-)

> [...]

> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Off topic - design databaz

[*] Jirka <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 7.12.1998 16:39:45

> [...]
> dany server umoznuje (autoincrement ma aj paradox). Vtedy sa
> inkrementovanie id-cka deje automaticky a duplicita je vylucena.

Myslis, ze je duplicita naozaj vylucena?
Skus si niektore stanice nakonfigurovat s Local Share = true a
niektore = false, zkus si pokombinovat na jedne siti Microsoft a
Novell klientov a nebudes sa stacit zirat. Duplicita je vylucena, ale
za istych okolnosti len pre dany pocitac, druhy v pohode dostane
rovnake cisla. Nedokazem presne popisat sitauciu, pri ktorej k tomu
dojde, ale potesi, ked ti dotaz typu (zhruba) Select Pom where count
all(pom)>1, kde pom je autoincrement vyhodi zostavu niekolko desiatok
cisel. Pridaj k tomu asi 10 rozne prepojenych tabuliek pomocou poli
typu Autoincrement a urcite si dokazes domysliet ten galymatias. Ale
s optimizmom do sietovania - blby sa uci na vlastnych chybach.

S pozdravom

Juro

Pozvanka na seminar

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.12.1998 16:45:19

No jo, to mas pravdu, jenomze to by chtelo opravdu nahlasit
v dostatecnem predstihu, aby Inprise stacila vydat i ServicePack-y,
protoze takova kamaradka s nejakym osklivym BUG-em, to nemuze
byt nic prijemneho.

>Ale jsme tu off-topic...
Jo, to je taky pravda, takze rucnik konci, rucnik konci....

Rucnik, ech, totiz Dobra.> ----------
> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

TRichEdit

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.12.1998 17:40:05

> [...]

> procedure WMInputLangChangeRequest(var Msg: TMessage);
> message WM_INPUTLANGCHANGEREQUEST;
> end;
>
> TForm1 = class(TForm)
> procedure FormCreate(Sender: TObject);
> private
> RichEdit: TXYRichEdit;
> public
> { Public declarations }

> Form1: TForm1;
>
> implementation
>
> {$R *.DFM}
>
> { TXYRichEdit }
>
> procedure TXYRichEdit.WMInputLangChangeRequest(var Msg: TMessage);

No jo, jenze tohle reseni uplne vypne moznost prepinani klavesnice.

Parametr v ORDER BY?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.12.1998 18:54:27

Zmenu Order By muzes udelat i bez parametru.
Pouzij funkci Format().
Vyzaduje to vsak Close; Open;

var pJmeno, pOrder: string:
pJmeno := 'Jaro';
pOrder := 'JMENO';
Query1.Close;
Query1.SQL[1] :=Format( 'WHERE jmeno LIKE "%s" ORDER BY %s', [pJmeno,
pOrder]);
Query1.Open;

>je mozne nejakym zpusobem pouzit parametr v
>ORDER BY klausuli SQL dotazu? Zkousel jsem

> [...]

Update - Delete Record ?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.12.1998 18:58:07

Nebo lepe CTRL-ALT-DEL

Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 10:41
P�edm�t: RE: Update - Delete Record ?>Vloz na formular DBGrid+DataSource+Table napoj ich na nejaky DBF a
odstartuj program.
>Nastav v DBGride na zaznam a zadaj CTRL-DEL.

> [...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.12.1998 19:42:18

pcuhel(zv)deltax(tec)cz wrote:

> nevite zda lze a pokud ano jak spustit nejakou konkretni sluzbu NT 4.0 z
> programu delphi. Pripadne jeste zjistit, zda se toto spusteni provedlo
> korektne.

Pokud mas D4, tak v Developer's Guide je na to primo jednoduchy
priklad. Jestli mas verzi Professional, musis si nejdrive nekde
zaregistrovat tridu, ktera je v SvcMgr -

RegisterCustomModule(TService, TCustomModule);

potom vytvoris formular DataModule a prepises tridu na TService.

Kurzor mysi nad menu

[*] Micrel <micrel(zv)micrel(tec)cz> - 7.12.1998 20:32:28

Ahoj,
Vyzkou�el jsem novy kurzor, a stale se mi ukazuje nad TShape ten puvodni a
nikoliv ten ktery je nastaven v TShape . Je potrena jeste neco nastavit?
Abych pravdu rekl, moc tem parametrum nerozumim, ale nejak podobne pracuji
s napovedou povesenou na OnShowHint, kde vypisuji prvky, kde se ma napr.
zmenit barva nebo tvar...

Jaroslav Bene�
Micrel dev.
micrel(zv)micrel(tec)cz

Off topic - design databaz

Nuz, z paradoxom som nikdy nerobil. Skusenosti mam iba s SQL servermi, ale
aj tam sa najde pripad, kedy duplicita skutocne moze nastat (napr. MSSQL).
To co som pisal som myslel vseobecne. Vo vsebecnosti totiz plati, ze pri
autoincrement polozkach by mala byt zabezpecena jedinecnost, zial prax je
niekedy ina...:-)

begin 666 winmail.dat
M>)\^(A\4`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$&
M(zv) ,`#(zv)```,X'# `'`!4`$P````$`$0$!`Y &`((zv),```J````"P`"``$````+
M`",```````,`)(zv)``````"P`I```````+`"L```````,`+(zv)```````P`V````
M```>`' ``0```!\```!213H(zv)3V9F('1O<&EC("T(zv)9&5S:6=N(&1A=&%B87H`
M``(!<0`!````*(zv)````&^(;3=\WRN_;J-K!'2AY(`X"D/:O0`"K8)( ``2NNP
M``5L(zv)J `"?>W(zv) ```(zv)$=# $````1````4TU44#I&54Q%0%-#5"Y32P`````+
M``$.`````$ `!(zv)X`$BG3'B*^`0(!"(zv)X!````& ````````#YJ[VXH6#2$:#K
M`!!+(:8TPH ```L`'PX!`````P`&$*<Y4H8#``<0L 8``!X`"! !````90``
M`$Y56BQ:4$%2041/6$]-4T]-3DE+1%E.15)/0DE,4TM54T5.3U-424U!34E"
M05-344Q315)615)-22Q!3$5!2E1!35-!3D%*1$504DE0040L2T5$64154$Q)
M0TE405-+551/0TX``````(zv)$)$ $```#!!P``O0<``(D,``!,6D9U_ 0>"0,`
M"(zv)!R8W!G,3(U%P%#`30+8&X.$# R.1T!]R "I 1D`(zv)!P<G$2-(zv)(`8V(zv)*P'-E
M=/PP( A5![("(zv)P!0`]011Z(zv)R,S(zv)``"H"X6$'(zv)%X(zv)!Q,"(zv) <3$>!%`H,RVP+C
M$.,R!=P"(zv)S,3!Q:2-Q-_%(\5DWT*(zv) C((#N;"6\.,#4"(zv) J!=6,`4"T+`V,`
M00\$,Q(zv)`=6P:;(zv)((zv)90NF![!U>BP(('H(zv)"K%A9&]X&0-P(',A`0,`:V1Y4R%(zv)
M!)!O8(zv),0+(zv)8`:X9U$: ?4'-T:2 `P#$A$&EB82$(zv)!(zv)!13,LA( 20=(zv)20;6D(zv)
M4 = \1H(zv)86H(zv)`9 A$2-P&?"^:(zv)$`(( %$2# (%!K"8#9(;!D=0M0#>!I`9 A
M(#$B<'1O8Q]P(P!O>M<:(!GP(M!A!4 H&? 1`!<B0 7(zv)([$I(D!4;R [!: A
M(W $`!5Q(3)M>?9S)* #('81H"(`!9 ?</TB0%8ID"LQ*W(BPR=P(N#_('$+
M8"+(zv)(%$ELR2 )V$+(zv)#T%`&4'(zv) (P(( (\7IK\0#0:"!B(; `P M(zv)+X'%!4!Z
M`:!E>G %D GP_2-P:(zv)F "X L5"!1%6(1`&QA>#$!(6%E)E,+(zv)&$B+C-(zv).BTI
M'I4R-'\2T(zv)JQ"H0*(zv)1Y(zv)`M$6$7- ,38(zv)/B M-C)/;0409S,Q`R!-!Y E0&<.
M938S-((zv)+,&9I+3%\-#0!0";0.,,,T#C#8E4V`48#83H,(zv)V(1T&^*=R'1+0$`
M;'!H.*" ;$!F=V0N8R!P/EL>4Q\P(P$#$"=P.DH3"' DT"Y.-U!Y0&[X:"UT
M(+ `(zv)#PA-4,?-.P(zv)70,P.?!/`Z$TDS80I$)E$7!L9C_ 9CK"\"!*:7(O0#2%
M.?(&8(L",#IW30((zv)9&%Y(%!.1#"Q!M 203 W(% Q0#DY." T.CC(zv)(%Q034&Y
M*8 Z=R<[;2<I0;IU8C$08T*84D7>.D#A0- G<"H(zv)8S8(zv))I#?!Y VH .(zv)0V !
MD6$^L#?I_QYH#V 2U!_Q-A! !DU1-5,'& (UX38S4%PG9CGV=(zv)1P"Y G"8 (zv)
M8!$`3\'X,79A-X\YA1YB3-A-]=,,,$YF3V0Z=TQ(<"F0!D8?,!H(zv)6U--5%"4
M.F95(4 $\'0N)T#^733G4D]37 >0"5!041]0_3IW-R) $0`BP"Y1&B!$(zv)_ Q
M,SHU3+!6GU>O->$*2P-P=3IW1$5,4.Q(229 `B!F!) )\";PKT&F6_]3/$\R
M. F ;4_!_TB_2<]*WQY-8(L!,324`$#W9W8I<2=P( B!(I$(D#*B_S)R)K$G
MH5\(zv)(_$(zv)4"2(zv)5.'W)E$LP2^ =621:5 B`05 5T^ -%=HEG8',&,(zv),&G]4(!T
M*P`G0"GR6F$^0#$A>R!0`9!K)3(GTRA"+8-D[5" :B51,(!A;> JX "(zv)[VSN
M;B8',"4R<QGP,>%J4/]L5!GP(+ (zv)<&DQ! !N<"1T_R[P0V MX25!:3$DH N1
M;/W_,1$?<%X`(% 1`!&P)^(MTGLQX"+0;U" `P`E8E" 8W\`D$"0*9%QH2-P
M(- H06Y^=3KP(A!P\W;O=14B0$E^;(zv); =C$)`%" )%('(zv)&3_,> Z\"] )%!Z
M<"$0>4)IH?\E4WH1:7%Z=WO_?N(zv)+(zv)"/Q_G1[8!]0)"!Z=R?3:3%ZHO\ID" P
M*R O$6R!(- D\6OP^&QK>8%/,K)U$GVP(D#^1'.#:3$N\&EB;($^0V^PGR;P
M>V DD53A,%!M:WM0]R+(zv)(1"%Y2R&7W6EA (PX?LE<22(zv)<'I!,G(N\&XA=)+[
M:[(N'FL58B=PBW]#8'VPWR/E:E GT7M0,H$H+AP`P/<DPB"5*5%6;G AH25
MD'\]"X!K+H1Y(zv)QH(zv)>Z M8_\O0&2!,H$N$(zv)# (N"7(zv)"&P9WKA)K<R(zv)79Y"D P
MPB[_9_^:7U2PFD SWTW3-)1F>/U-,DTJT00`+8,R(zv)2:H&?#W)^ DT9G&/T &
M(F(A('G!_X=S"7!P4(zv),`6K$9\%\B-J"W=$%N42.!3"> %7%3$7']&B ]B3$*
M4)C!0 :BUZ6P_F8'0!&(zv)(%&B98_A`W B$+^#82AA,.0GH8D!(O!-#>"M6F%O
M`8"F&4Z#<6P#(/YK)M"6LYC!'W!K]'.B`9#_)O$QT2"P5C!#H)D/,-$(zv)4.]
M!B22,%!U,GDO8:AQ'T&_(M)VL7ARD70N\";R8R!0^F2EX&(zv)AL*PP+O!Z<"6A
M_T &>P0:(*1QH^$:('JC(D#_!\ (zv)T"] )_!NT(zv)>0)Z$N\/\J(J2Q)P$=T(G
M>&(B\$ &_Z,#).!OP)(zv)Q>V (zv)T"61=8;_;G `D"8S)/ B\"#0`9!T\<1Y<'M(zv)
M*'IHI> C8'XI/_<&8"2(zv)8N!%$"$!=S9H7V$IH74NP0= ;"CA+O!M*3XQ)C$E
MHB$!?Y?E+EA !IG LW%Y(7L2=O^#03+!!O!?(&2#*&!^\'J2^RL`(D!0!1!#
M8+CW*# B\/\/0#_W`V"2<"6RC:"YD GP_["2A>,RP;]")X (8"[B++']NY)!
M+BNF* AP)O&IHGKQ?[7R!" (zv)T"K"")")(;&!9]\'0 ; +5$H,") 022A!"#_
M9""*L2T`!& A$(6Q0 9Z0?]Y="-P9' "8"^1)4&W(zv)8Z2[X5 *#'&0Q%(zv)>2-(zv)
M$6":1?=-6 7P+O!ZLM!Q(zv)"$!T2XO/6&08)R_&U$`U8 ````#`! 0``````,`
M$1 `````'(zv)!"$ $````K````/# Q0D4R,C P+C,S,$5".4$P+DIU<F%J+DYA
M9WE ;F(zv)M=')A;G,N8WH^```+``& "" &``````# ````````1(zv)`````#A0``
M``````,`!( (( 8``````, ```````!&`````%*%``#P$P``'(zv)`%(zv) (zv)(zv)!(zv)``
M````P ```````$8`````5(4```$````$````."XU``L`"8 (( 8``````, `
M``````!&``````:%`````````P`*(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````84`
M```````+`!. "" &``````# ````````1(zv)`````.A0````````,`%( (( 8`
M`````, ```````!&`````!"%`````````P`5(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`
M````$84````````#`!> "" &``````# ````````1(zv)`````8A0```````!X`
M)X (( 8``````, ```````!&`````#:%```!`````0`````````>`"B "" &
M``````# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````````'(zv)`I(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8`````.(4```$````!``````````L`,8 (( 8``````, `````
M``!&`````(*%```!````"P`S(zv) L(zv)!(zv)``````P ```````$8``````((zv)`````
M```+`#6 "R &``````# ````````1(zv)`````%B ````````(!^ \!````$ ``
M`/FKO;BA8-(1H.L`$$LAIC0"`?H/`0```! ```#YJ[VXH6#2$:#K`!!+(:8T
M`(zv)'[#P$```!8`````````#BANQ %Y1 :H;L(`"LJ5L(``%!35%!26"Y$3$P`
M`````````$Y)5$'YO[(zv)!`*H`-]EN````1#I<4')I=F%T95Q/=71L;V]K7&]U
M=&QO;VLN<'-T``,`_(zv)\%`````P`--/TW```"`7\``0```#$````P,# P,# P
M,$8Y04)"1$(X03$V,$0R,3%!,$5",# Q,#1",C%!-C,T130Q.3(R,# `````
"Z8\`
`
end

Kurzor mysi nad menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1998 21:31:15

Micrel wrote:

> [...]
> s napovedou povesenou na OnShowHint, kde vypisuji prvky, kde se ma napr.

To je jiz opravdu zvlastni, poslu ti priklad.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

RichEdit a obrazky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1998 22:19:34

milank(zv)gratex.sk wrote:

> [...]
> pri vyexportovan� v rft form�te a n�slednom loudnuti do delphackeho
> RichEditu, su obr�zky ignorovan�. Poradte fintu,alebo inu komponentu,

Ahoj,

Stahni si z DSP koponentu RichEdit98 (riched98.zip), tam uz je podpora OLE
dodelana.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Prepinani klavesnice

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.12.1998 22:22:04

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> da se zabranit TRichEditu, aby prepinal samovolne klavesnici pri presunu
> kurzoru na misto, kde v dobe psani byla zapnuta napr. anglicka?

RichEdit 2 umoznuje toto nastaveni pomoci parametru predavaneho zpravou
EM_SETLANGOPTIONS. Stahni si z DSP komponentu RichEdit98(riched98.zip),
tam uz to mas udelane. Je to vlastnost LangOptions - loAutoKeyboard.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Off topic - design databaz

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.12.1998 22:45:27

Sam jsem se s takovym jevem nesetkal, ale verim tomu.
Paradox tabulky neobsahuji transaxe
Pro takovy pripad je lepsi pouzivat databazovy server.
Jaro
->
[...]

Internet

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.1998 02:00:45

Ahoj,

tady si zdarma stahnete update 4.1 internetovskych komponent
pro Delphi 4, 3, 2 a C++ Builder 3, 1:

http://www.netmastersllc.com/fnvcl.html

Off topic (konference o WWW)

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 8.12.1998 07:03:21

> [...]
>Ale mam jeden problem -;) - nevim, jake je jeji jmeno a tedy jak se k ni
>prihlasit. Prikaz List tam nefunguje. Pokud nekdo vite, diky za radu.

Na adresu Listserveru jsem poslal mail s p�edm�tem a t�lem zpr�vy Subscribe
WWW-L a fungovalo to.

Ing. Pavel CABAK
cabak(zv)zl.inext(tec)cz

Ulozeni hesla

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.1998 08:25:00

Hello Lukas!

> Cau, mam programek, ktery si uklada nejaka hesla do registru. Ja
> je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
> rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?

Aby sa heslo nedalo rozkodovat, musis mat algoritmus postaveny tak, aby pri
zmene jedineho bitiku hesla v jeho zasifrovanom tvare skocila naraz
polovina bitov do opacnej polohy.

Hladaj WRAR205.EXE (aj u mna na webe, uz je 2.06, ale nemam cas to tam
poslat), je to distribucka pakovaca, ale vnutri je zdrojak UNRAR a okrem
ineho obsahuje rutinu na dekryptovanie archivu. Pouziva algoritmus blokovej
sifry, ktora sa pri dlzke kluca (v tomto pripade hesla archivu) nad 6
znakov prakticky neda rozlusknut hrubou silou, na rozdiel od vsetkych tych
Wordov, Excelov atd.

Je to asi 2 obrazovky v C-cku, snad to do Packalu nejako prevedies.
Algoritmus je symetricky, takze po prvej aplikacii na retazec ho zasifruje
a po druhej desifruje.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Context numbers v helpu ?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz> - 8.12.1998 08:34:19 -0000

Ahoj vsichni,

prekladam zrovna jednu aplikaci a k ni i help. Oboji je uz hotove, pouze
chybi navaznost mezi ovladacimi prvky programu a strankami v helpu,
neznam totiz souvislost prvek - context number - topic number. Mam k
dispozici zdrojovy text helpu (RTF), nicmene ten jsem dostal az po
dokonceni prekladu. Nejak z neho nevidim ta context numbers. Je to tim,
ze blbe koukam, anebo tam ta cisla opravdu nejsou ? Nejsem zadny
odbornik na helpy, tak bych pripadnou radu prosil podrobneji.

Za kazdou radu diky predem.

[*] David Hrb�� - 8.12.1998 08:55:45

Jde to. Programek muzu poslat.
David Hrbac
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Ham�k <hamak(zv)ssakhk(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 14:18
P�edm�t: Re: Off topic

Od: Petr Ham�k <hamak(zv)ssakhk(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 13:35
P�edm�t: Off topic

[...]

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.12.1998 09:04:40

Ahoj, u komponenty musis nastavit do vlastnosti HelpContext nejake
cislo, rekneme 105. Potom napises nejake tema, kteremu das ID napr
idh OKButton (poznamka pod carou #), na nazvu tematu uz nezalezi.
Potom udelas v souboru HPJ sekci [MAP], kde jednotlivym ID pridelis
jejich cisla, tedy
[MAP]
idh OKButton 105
idh CancelButton 106
...takze ta cisla primo v RTF opravdu nejsou... muzu Ti poslat maly
priklad..., ale Vilem Svoboda tu na tvorbu helpu napsal velmi zajimave
a poucne kurzy...
(mam je vsechny pekne schovane :-))

> [...]
> Petr Brant [p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Context numbers v helpu ?

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 8.12.1998 09:04:49

Context number by mel byt v RTF v poznamce pod carou. Pokud se na to koukas
ve Wordu, podivej se, jestli mas zobrazovani poznamek pod carou zapnute.

Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. prosince 1998 10:01
> [...]
|Petr Brant [p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz]
|
|programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Indexovani tabulek - uplna beznadej

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 8.12.1998 09:06:47

Jeste donedavna jsem za behu vytvarel tabulku pres Table.FieldDefs -->
Table.CreateTable. Pak jsem pridal indexy
table.AddIndex('ByProducer','PRODUCER+KATEG1+KATEG2',[ixExpression]).(Ta
ble.TableType = ttDBase). Vse fungovalo OK. Vytvorila se tabulka i
indexy, vse se spravne ukladalo.
Od urcite doby(a to opravdu nevim co se stalo - program vytvarejici
tabulku jsem nemenil) mi program hlasi : "Invalid index expression".
Zkousel jsem ruzne varianty, napr. :

table.AddIndex('ByProducer','PRODUCER;KATEG1;KATEG2',[ixExpression]).
table.AddIndex('ByProducer','PRODUCER;KATEG1;KATEG2',[]).
a mnoho dalsich, ale bud to uz nesezere compilator nebo za
behu hlasi : "Invalid index description"
Co funguje je napr.:
table.AddIndex('ByProducer','PRODUCER+KATEG1',[ixExpression]),
ale ja tu tabulku opravdu potrebuji tridit podle vsech trech poli.
Zkusil jsem napr. i toto :

Table3.AddIndex('ByProducer','PRODUCER;KATEG1;KATEG2',[ixExpression]);

... a nekoli jinych variant, u kterych to sezral kompilator a take
program "neprotestoval", ale ukladane hodnoty nebyly tridene.

Je zajimave ze dve pole to bere normalne(napr. 'PRODUCER+KATEG1' s
ixExpression, ale tri pole ne.

Jak se teda DBF tabulky tridi podle tri poli ?????????????
Diky moc za kazdou odpoved.
PS2 : To ze se tak stalo "nahodou" uz vim. Potrboval jsem zmenit
definici pole z
Add('KATEG2',ftString,40,True); --- tady AddIndex('
ByProducer','PRODUCER+KATEG1+KATEG2',
[ixExpression]) funguje
na Add('KATEG2',ftString,60,True);
Timto vznika tato otazka : Jake je omezeni v delce indexovanych poli ?
Da se to nejak ovlivnit napr. nastaveni BDE(jak ?)

Pokladni tiskarna Epson SP200

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.12.1998 09:08:34

No, konverzni funkci si nasel, tak to s tebou neni tak spatne :-) Jeste
si zjisti, jak dostanes Language descriptor a mas konverzi ok.

Na tiskarnu nepotrebujes zadny Canvas, dokonce to je nezadouci. Proste
to zapises do souboru a ten pak posles na port tiskarny, LPT1, LPT2 nebo
muzes i na sit \\UCTARNA\EPSON.......... Kdyztak se ozvi soukrome, tohle
uz tady bylo.

> [...]

> nebo existuje i jina cesta ?
> Uznavam,. ze jsem mozna trosku natvrdly, ale nerad bych to delal

Context numbers v helpu ?

[*] BRAIN and HEART <mozek2(zv)iol(tec)cz> - 8.12.1998 09:09:44

Ahoj Pet�e,

pokud potrebuje� dobrou radu ohledn� Helpu tak pi� na n�sleduj�c� adresu:
vilem_s(zv)mrp(tec)cz tento �lov�k p�ed ned�vnem delal kurz tvorby HLP a mozna ti
pomuze.

Ahoj Jirka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. prosince 1998 8:58
> [...]
>Petr Brant [p.brant(zv)samo.pvtnet(tec)cz]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Novy RX-Help

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 8.12.1998 09:17:14

Ahoj,
nemate nekdo novejsi a doplneny help/navod k RX library (ale ne v
rustine)? Tam, kde puvodne byl, uz nic neni a v zrcadlech je porad puvodni.

Mark-Release

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 8.12.1998 09:26:46

Ahoj,
Chtel jsem se zeptat, zda existuje v Delphi nejaka obdoba prikazu
MARK a RELEASE pro spravu bloku pameti. Kdyz jsem prepisoval komprimacni
komponenty TZip a TUnzip z DOSu do Delphi (ale verze 1, mam tam dost
assembleru a nepotrebuju zadne DLL), tak jsem je sice napsal (ale pak
prepsal), prekladac je znal, ale mel nejake jine, odlisne pozadavky na
parametry. V helpu je na mark i priklad, ktery taktez nefunguje.

Context numbers v helpu ?

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 8.12.1998 09:50:36

Help Context ID nenajdes v RTF souboru, ale v help projektu (*.HPJ). V RTF
souboru jsou pouze nazvy (vetsinou zacinaji IDH_, ale neni to pravidlem) a
uvidis je kdyz zobrazis ve Wordu poznamky pod carou. V help projektu jsou
potom temto nazvum prirazena jednotliva ID (cisla).

Vita

Indexace tabulek - doplnek

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 8.12.1998 10:20:23

Soucet znaku vsech poli v indexu nesmi presahnout 100( pro MDX - DBF).
Jde to nejak zvysit ?

Ulozeni hesla

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 8.12.1998 10:24:59

On Mon, 7 Dec 1998, [iso-8859-2] Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> retezce
> ukladal v HEXA-soustave, protoze se tim vyhnes problemum s ukladanim

Jsou s tim opravdu nejake problemy?
__ _ Lukas
/ `-' ) ,,,
|=|=()|||||||[:::}
\__.-._) ```
tel. 855 10 40-9 l. 393
ICQ: 21084410

Ulozeni hesla

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.12.1998 10:30:15

No nevim, nezkousel jsem to, ale retezec obsahujici vselijake klykyhaky
a ridici znaky bych ja osobne do registru ulozil v hexa tvaru. Sice bude
dvakrat delsi, ale zase budu mit jistotu, ze jak ho ulozim, tak ho
prectu.

> Od: Lukas Voborsky[SMTP:xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz]
> Odesl�no: 8. prosince 1998 11:24
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Ulozeni hesla

> Jsou s tim opravdu nejake problemy?
> Lukas
> / `-' ) ,,,
> |=|=()|||||||[:::}
> \ .-. ) ```
> tel. 855 10 40-9 l. 393
> ICQ: 21084410

Ulozeni hesla

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 8.12.1998 10:32:58

On Mon, 7 Dec 1998, Jan Fiala wrote:

> [...]
> Random(255), takze nejsou xorovane jednim urcitym znakem.
> napr. Randomize(5) ti zaruci pokazde stejnou inicializaci generatoru

Zajimave, ale
1) misto Randomize(x) je treba pouzit RandSeed:=x;
2) uryvek z helpu:

Note

Because the implementation of the Random function may change between
compiler versions, we do not recommend using Random for encryption or
other purposes that require reproducible sequences of pseudo-random
numbers.
Ahoj
__ _ Lukas
/ `-' ) ,,,
|=|=()|||||||[:::}
\__.-._) ```
tel. 855 10 40-9 l. 393
ICQ: 21084410

Problem s dialog. okny

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 8.12.1998 10:58:59

Ahoj,
mam stupidni dotaz. Kdy se muze stat (v programu napsanen v D1), ze
se objevi dialogova okna, napr. pro otevreni souboru, a la Win 3.11 (ve W95
osr2). Muze to byt treba nejakou chybejici knihovnou? U me se to zatim ve
W95 nikdy nestalo.

Page Scroller

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 8.12.1998 11:12:09

[P��loha v souboru: Ivy.gif]

mate prosim nekdo nejake zkusenosti s komponentou PageScroller z Delphi 4 ?

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> ��
511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>
Tel.: 0603-511247

Problem s dialog. okny

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.1998 11:16:27

> [...]
> osr2). Muze to byt treba nejakou chybejici knihovnou? U me se to zatim ve

Co? Kazdy 16-bitovy program zobrazuje jen stara spolecna dialogova
okna, tak je to normalni. 16-bitovy program prece nemuze pristoupit
na 32-bitove Win32 API (aspon myslim...).

ToolBar & tbsDropDown

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 8.12.1998 11:23:49

[P��loha v souboru: Ivy.gif]

Hallo,

mam skromny dotaz. Kdyz tlacitko na ToolBaru nastavim jako DropDown, udela
se mi u nej vpravo sipka pro rozbalovani. OK. Da se ale nejakym zpusobem ta
sipka roztahovat do sirky ?

Vasek

[...]

[*] Libor Lev <levl(zv)oku-dc(tec)cz> - 8.12.1998 11:27:06

From: "Jan Fiala" <fiala(zv)infos(tec)cz>
To: "Delphi forum" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Ulozeni SINGLE na disku
Date sent: Mon, 7 Dec 1998 15:43:35 +0100
> [...]

> s=0
> e=10 00 00 10b = 130d
> f= 0 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00b = 3670016d

^^ Tady je chyba, protoze cislice v f je nutno brat jako nasobitele
vyrazu 2^(-x)*i, kde x je pozice cislice zleva tj. -1, -2, -3, -4, atd. a i
je hodnota cislice tj. 0 nebo 1. V tomto pripade tedy 2^(-1)*0=0, 2^(-
2)*1=0.25, 2^(-3)*1=0.125 atd. takze vysledne cislo je
f=0+0.25+0.125+0.0625+0=0.4375.

Libor Lev
OkU Decin
levl(zv)oku-dc(tec)cz

Problem s dialog. okny

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 8.12.1998 11:31:39

Diky, byl to stupidni dotaz a problem byl trochu vedle. Jaro B.

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Nove property formulare

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1998 12:10:29

Obratil se na mne jeden kamarad ktery nema mail a dela v Delphi jestli
je mozne nejakym zpusobem nekde vytvorit formular, kteremu by pridal
nejake property a ty pak byly videt v object inspektoru. Pravdepodobne
chce tedy vytvorit novy typ formulare aniz by modifikoval Forms unitu.
Tedy jak jsem to ja pochopil mohl by otevrit typy formularu:
TDataModule, TForm a TJehoForm. Nevite nekdo jestli to nejak jde.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Ulozeni hesla

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.12.1998 12:10:19

>Jsou s tim opravdu nejake problemy?

napriklad :
-manipulace s retezci, ktere pouzivas jako stringo, pokud retezec obsahuje
#0 jinde nez na svem konci
-pripadny export string klice z registru

Page Scroller

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.12.1998 12:22:11

Muzes mi a mozna i ostatnim v konferenci vysvetlit proc nam vsem posilas
nejaky stupidni obrazek?

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> ��
> 511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>

Off topic (konference o WWW)

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 8.12.1998 12:37:04

> [...]
> Filip Jirsak
> Filip Jirsak
> e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

Take zije jako was-l(zv)pvtnet(tec)cz. Prihlasit se lze na listserv(zv)pvtnet(tec)cz
do subjektu nepsat nic do textu
SUBSCRIBE was-l jmeno pijmeni
take funguje HELP
Frekvence je tak cca 10 zprav denne

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

Klavesnice US/CZ

[*] Chmelar, Ladislav <chmelar(zv)dcb(tec)cz> - 8.12.1998 13:24:12

Potrebuji zjistit jaka klavesnice (jazyk) je prave pouzivan a pripadne jej
zmenit.
Jak na to?

dik vsem

P.S.
jak v W95, tak NT

delphi chat

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 8.12.1998 16:05:47

Ahoj,
potreboval jsem otestovat TCP/IP komponentu v akci. Tak jsem zkompiloval
ukazkovy program Delphi Chat. Problem je, ze jede jenom na pocitaci, kde je
delphi. Na ostatnich to krici, ze

Exception EOleSysError in module DChat.exe at 00032AAD. Class not
registered.

Nevim, ktere OCX mam zaregistrovat a instalovat delphi na cilovem pocitaci
se mi nechce.
Je vubec standartni komponenta TCPIP idealni nebo se mam podivat po nejake
lepsi ?

Diky
Petr Kroca

Outlook Express

[*] reaia(zv)snt(tec)cz (REAiA CONSULTING, s. r. o.) - 8.12.1998 16:42:35

Ahoj,
vite nekdo, jak by se dal zvnejsku ovladat Outlook Express, aby bylo mozne
automaticky napr. vlozit text nove zpravy a pripojit prilohu ? Da se to ?
Diky,
Martin Kvapilik

WONDOWS komponenta

[*] Kallima II <kallima(zv)bratislava.telecom.sk> - 8.12.1998 17:25:06

Mam otazocku, da sa nejakym sposobom vytvorit programcek,
ktory globalne zmeni nieco vo WINDOWS???
napr. spravim, ze sa mi hore na liste okna vzdy zobrazi mala ikona,
ako sa da spravit aby sa to prejavilo globalne teda na kazdom novo
vytvorenom okne vo WYNDOWS teda myslim, okno vytvorene nielen
mojou aplikaciou. Da sa to naprogramovat ako nejaka
DLL alebo VXD v Delphi???

delphi chat

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.1998 19:20:29

> potreboval jsem otestovat TCP/IP komponentu v akci. Tak jsem zkompiloval
> ukazkovy program Delphi Chat. Problem je, ze jede jenom na pocitaci, kde je
> delphi. Na ostatnich to krici, ze

Jake mas Delphi - 2 nebo 3 nebo 4?

Nove property formulare

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.12.1998 20:07:08

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
> to ja pochopil mohl by otevrit typy formularu: TDataModule, TForm a
> TJehoForm. Nevite nekdo jestli to nejak jde.

Musi si udelat komponentu odvozenou z formulare, a zaregistrovat
ji takto:
RegisterCustomModule(TJehoForm, TCustomModule);

Potom staci prepsat predka zalozeneho formulare a restartovat
formular, nebo prepnout do zdroje FRM a zpet.

componenta DB with source

[*] Petr Ham�k - 9.12.1998 01:17:24

Ahoj v�ichni,
nev�te n�kdo o komponent� (nutn� se zdroj�kem), kter� by um�la ��st DB soubor bez pou�it� BDE? Pot�ebuji to do CGI aplikace.**********************************************
[...]
50006
Hradec Kr�lov�
Czech republic

Outlook Express

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 9.12.1998 05:50:28

Zkus si prostudovat MapiSendMail. Ale aby to chodilo, je nutno napr. Outlook
Expres mit nastaveny jako vychozi Mapi client. Nevim jak je to, kdyz mas
nainstalovan plny Outlook nebo MS exchange.

Od: REAiA CONSULTING, s. r. o. <reaia(zv)snt(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. prosince 1998 17:56
P�edm�t: Outlook Express

> [...]
|automaticky napr. vlozit text nove zpravy a pripojit prilohu ? Da se to ?

Mistrovstvi v Delphi 3

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 9.12.1998 07:31:17

Od 8.12.1998 konecne k dispozici

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Ulozeni hesla

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 9.12.1998 07:34:06

"Pro praci s registrem vsak jeste doporucuji aby jsi si kazdy znak
retezce
ukladal v HEXA-soustave" ........ atd.

Zajimalo by mne jak se da udelat , aby se kazdy znak retezce ukladal
v hexadecimalni soustave . Jak prevest znak do hexadecimalni soustavy ?
Dekuji za radu .

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 13:54
P�edm�t: RE: Ulozeni hesla

> [...]

> je tam ukladam vselijak zaxorovany, coz by se zrejme dalo celkem lehce
> rozkodovat. Resili jste nekdo takovy problem? Jak?

delphi chat

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.12.1998 07:56:26

Pravdepodobne mas D3 a tam jsou OCX komponenty, ktere je
nutno registrovat budto:
* RegSrv32 (nic moc)
* nebo pomoci RxLib je tam RegisterDLL nebo tak neco myslim v
VCLUTILS.Pas

Martin
> [...]
>se mi nechce.
>Je vubec standartni komponenta TCPIP idealni nebo se mam podivat po nejake

Off topic (fand & hesla)

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 9.12.1998 07:59:19

existuje nejaky program pro lamani hesel zaheslovanych fandovskych programu

delphi chat

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 09.12.1998 08:01:39

Hi,

>Jake mas Delphi - 2 nebo 3 nebo 4?

Na takove komponenty jsem uz taky narazil. Pomuze ti pouziti plne
registrovane verze, demo
verze je pravdepodobne takhle stupidne limitovana.

Heretic

OFF-TOPIC: CD Audio

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 9.12.1998 08:22:45

Neznate nekdo nahodou nejaky FREE (tj. nijak omezeny) program umoznujici
stahnout stopu z AUDIO CD do formatu WAV? Mnou pouzivany WinDAC nejak blbne.
Diky za odpoved a omlouvam se za zaslani dotazu "mimo misu".

Mistrovstvi v Delphi 3

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 9.12.1998 08:28:00

Skutecne bylo videno na pultech knihkupectvi, nebo je to informace z
Computer Pressu? Ono uz tech zarucenych terminu bylo pomerne hodne.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: Delphi forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. prosince 1998 8:01
P�edm�t: Mistrovstvi v Delphi 3

Od 8.12.1998 konecne k dispozici

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

delphi chat

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.12.1998 08:54:09

Ja to zkousel a funguje to i na ostanich pocitacich, ale zkousel jsem to
jen na W95, taze mozna....
No nevim.

> [...]
> pocitaci
> se mi nechce.
> Je vubec standartni komponenta TCPIP idealni nebo se mam podivat po

Moxa API232

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.12.1998 09:11:58

Nazdarek,

zrovna jsem instaloval novou Moxa C104P a rysuje se zde zajimava
alternativa pro vsechny, kdo pracuji se seriovym portem. Soucasti
teto dodavky byla i disketka s API232.DLL (53k)+.HLP, ktere zapouzdruje
zakladni fce pro cteni a zapis. Jsou tam i dema pro C, D3 a VB.
O copyrightu ani zminka, takze mam za to, ze to muze pouzivat kde kdo.
Funguje to i na klasicke porty, nejen pro Moxu.

Martin

Nove property formulare

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.12.1998 09:33:17

Diky, funguje to. Jen se mi zda trosku divne ze se ten predek musi
prepsat rucne a pak tak divne refresovat. Mohlo to byt aspon tak ze se
takto nove registrovany formular objevi v nejakem "uchu" repozitory.
Navic jsem nikde v helpu o RegisterCustomModule nenasel ani slovo. Nebo
jsem spatne hledal? Mohl bys mi sdelit kde ty jsi na to prisel?

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> formular, nebo prepnout do zdroje FRM a zpet.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Mistrovstvi v Delphi 3

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 09.12.1998 09:47:59

>Od 8.12.1998 konecne k dispozici

Nutne potrebuju, nevis kde bych to mohl objednat? tnx

Heretic

delphi chat

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 09.12.1998 09:53:03

>* nebo pomoci RxLib je tam RegisterDLL nebo tak neco myslim v
> VCLUTILS.Pas
Nejlepsi jsou nektere knihovny microsoftu, ktere v sobe Autoregistraci sice
obsahuji (DLLRegisterServer), ale kdyz to zavolas, tak to v lepsim pripade
napise, ze to nemohlo najit vstupni bod te procedury, v horsim uplne
zhrouti windoze. Prikladem je napriklad mso97rt.dll :) O mlhave registraci
typovych knihoven Microsoftu ani nemluvim.

Heretic <www.nt(tec)cz>

Delphi 4

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 9.12.1998 09:55:22

Zdravim,

je nejaky zasadni problem pri prechodu z Delphi 3 na Delphi 4?==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Mistrovstvi v Delphi 3

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 9.12.1998 09:58:08

Melo by to jit objednat na Vltave

http://vltava.cpress(tec)cz/vltava

Od: Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. prosince 1998 10:54
P�edm�t: Re: Mistrovstvi v Delphi 3

|Nutne potrebuju, nevis kde bych to mohl objednat? tnx
|

| Heretic

Off topic (konference o WWW)

[*] V�clav Novotn� - 9.12.1998 10:00:12

K teto konferenci se dostanes prez EMWAC http://www.emwac(tec)cz/forums
Venca
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. prosince 1998 13:29
P�edm�t: Re: Off topic (konference o WWW)>Mela by byt na adrese WWW-L(zv)LIST.FAF.CUNI.CZ
> [...]
>*************************************************
>Filip Jirsak
>e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 9.12.1998 10:01:07

Ja pouzivam CD-COPY od Markuse Bartha a jsem s nim 100% spokojen.
Stahnout si ho muzes napr. z www.cdcopy.sk

s pozdravem M.Cizek

> [...]
blbne.
>Diky za odpoved a omlouvam se za zaslani dotazu "mimo misu".

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 9.12.1998 10:09:45

> existuje nejaky program pro lamani hesel zaheslovanych fandovskych
programu
> ?
Pro verzi 3.x existoval program od jakehosi programatora z Pisku. Sama
firma ALIS k tomu vydala jakesi prohlaseni s navodem jak to udelat, aby to
nefungovalo.
Na cerzi 4.x nevim o nicem.
Samozrejme, ze je treba se zamyslet nad autorskymi pravy.===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

Computer Press a Delphi 3

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.12.1998 10:38:11

Tak kniha je skutecne na svete. Protoze jsem z Ostravy, volal jsem
osobne na ostravsky Computer Press. Kniha vysla pred dvema dny. Co se
tyce Ostravy tak auto pro knihy vyrazilo do Brna dnes rano a jeste
nedorazilo. Az dorazi bude kniha v ostravskem Computer Pressu k
dispozici. Stoji 995 kc a koupit nebo objednat v Ostrave je mozno na
adrese:

Computer Press
Frani Sramka 5
709 00 OSTRAVA - Marianske hory
telefon: (069) 6634734

Jak je to jinde a v knihkupectvich nevim.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Ulozeni hesla

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.12.1998 10:49:05

No, kdyz ma napr. znak "A" ascii hodnotu 65, tak staci 65 vydelit 16, to
je 4 a
zbytek je 1, takze ulozis 41. Prevod z/do 16 kove soustavy snad neni nic
tezkeho,
udelej si dve funkce, pro prevod (nerikam, ze by to neslo nejak lepe a
radostneji
- je to jenom takova mala rozcvicka poranu :-))) takze tam asi napraskam
chyby... )
Spis to ber jenom jako "navrh"...

function DecToHex(WDec : longint) : string;
var S : string;
const HexChars : string[16] = '0123456789ABCDEF';
begin
S:='';
repeat
Insert(HexChars[WDec mod 16 +1],S,1);
WDec:=WDec div 16;
until WDec=0;
DecToHex:=S;
end;

[...]
Insert(HexChar[WDec mod 16 +1],S,1);
WDec:=WDEec div 16;
until WDec=0;
DecToHex:=S;
end;

function StrToHex(WStr: string) : string;

function LZero(WStr: string) : string;
begin
if Length(WStr)=1 then LZero:='0'+WStr
else LZero:=WStr;
end;

var I : byte;
S : string;
begin
S:='';
for I:=1 to Length(WStr) do
S:=S+LZero(DecToHex(Ord(WStr[I])));
StrToHex:=S;
end;

function HexToStr(WStr :string) : string;
var I : byte;
S : string;
begin
S:='';
for I:=1 to (Length(WStr) div 2) do
S:=S+Chr(HexToDec(WStr[2*I-1]+WStr[2*I]));
HexToStr:=S;

> [...]
> retezce
> ukladal v HEXA-soustave, protoze se tim vyhnes problemum s ukladanim

Delphi - dotaz do konference

[*] Jindriska Kubatova <kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz> - 9.12.1998 10:55:30

------- Forwarded Message Follows / N�sleduje p�edan� dopis -------
From: "Jolana Kotatkova" <kotatko(zv)nym.pvt(tec)cz>
To: "" <kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz>

Ahoj,

potrebovala bych zjistit aktualni pozici vety v TQuery tak, abych na
obrazovku mohla napsat
informaci "aktualni veta/celkovy pocet vet".
Zatim se mi to podarilo pouze pomoci sekvencniho prohledavani od
prvni vety, coz mi nepripada prilis efektivni.

Nemel uz nekdo podobny problem a pokud ano, jak ho vyresil ?

Dekuji, Kotatkova

Jindriska Kubatova
PVT Kolinska 20 288 18 Nymburk
kubatova(zv)nym.pvt(tec)cz

Off topic (fand & hesla)

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 9.12.1998 10:56:00

> [...]
> nefungovalo.
> Na cerzi 4.x nevim o nicem.
> Samozrejme, ze je treba se zamyslet nad autorskymi pravy.

Jeste jednou se k tomu vracim.
Nasel jsem, ze se jedna o FANDOPEN, demo bylo k dispozici gratis, ostra
verze se prodavala za cca 490 kc a jen a pouze majitelum ostreho FAND-u.
Autorem je
Buzek-ProCom, Erbenova 1513, 397 01 Pisek.
Je to vec z roku 1995 a pro FAND 3.2 a FAND 3.3