Delphi 4

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 5.1.1999 17:27:14

Ahoj, hlasi se slunicko.

Nekamenujte mne za nasledujici radky.Potrebuju nakopnout.Asi radsi do
posty, abych nezarvaval konferenci ptakovinama.
Mam 2 formy.V prvnim probehne po stisku tlacitka vyber souboru a otevreni
Form2. Jestlize dam v OnActivate.Form2 -Form1.Close- tak skonci cela
aplikace.Proc nenajede Form2???
Odmazal jsem Form1.Close, abych zkusil dalsi veci.
Ve Form2 je Dbgrid a nemuzu prijit na to, jak dostat do Table
FileListBox1.Name(toto jsem napsal do
Table1.TableName a nic???). A nejhorsi je, ze to neukaze data, ani kdyz tam
dam natvrdo nazev databaze. Mam tam TTable a TDataSource.To by melo jet,
ne??
A jeste nemuzu najit v tomto dva dny nainstalovanem D4 takove komponenty
jako TDirListBox, TFileListBox,...Nevite, kde jsou schovane mrsky?

Diky.

Petr Sadovsky

TStrings

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <martin(zv)proces.sk> - 05.1.1999 17:34:50

Arnost Kobylka wrote:

> Dobry den,
>
> netusite nekdo proc uvedeny priklad pada s hlaskou Runtime error 210, aniz
> to debugger od Delphi zachyti jako exception. Pouzivam D2 v prostredi Win
> 98 (:-)).
>
> A: TSTrings;
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> begin
> A.Text:=Memo1.Lines.Text;
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> A:= TStrings.Create;
A := TStringList.Create;

> end;
>
> Ing. Arno�t Kobylka
> C3, s.r.o.
> �rob�rova 32
> Praha 10
> 71734608

Odchytnuti klavesy

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 05.1.1999 17:52:58

Jednou byl v konferenci resen tento problem pro listbox, treba Ti to
pomuze :

procedure TForm1.Edit1Change(Sender: TObject);
const
LastValidIndex : integer = -1;
begin
with ListBox1 do
begin
ItemIndex := Perform(LB_SELECTSTRING, 0, LongInt(Edit1.Text));
if ItemIndex >= 0 then LastValidIndex := ItemIndex;
ItemIndex := LastValidIndex;

Kolar Lubor wrote:

> Mam dotaz: Potrebuju ComboBox (dropdownlist), kterej (stejne jako v
> GExpertech v Component Replace) bude lookup - tzn. nikoli ze pri
> stisknuti klavesy se presune na dalsi polozku v seznamu, ale ze to prida
> ke stavajici (pokud existuje).
> Priklad: Combo s prvky Petr, Pecivo, Emil.
> Combo je po startu prazdne, stisknu P, objevi se Petr. Pak stisknu E a
> misto emil se zustane PEtr a pak stisknu C a objevi se PECivo atd.
> Zkousel jsem napsat potomka TCustomComboBox a prepsat OnKeyDown, ale
> nejde mi to. Nad DSP jsem nasel takovou komponentu bez zdroje a navic
> [...]

Krokovanie programu a DLL ???

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 5.1.1999 17:56:54

Date sent: Tue, 05 Jan 1999 13:49:50 +0100
From: Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk>
To: "delphi-l(zv)fwd(tec)cz" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Krokovanie programu a DLL ???
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Hi vsetcia !
>
> Je mozne krokovat program, ktory vyuziva DLL.
> Mam totiz ulozeny formular + nejake funkcie v dll no a ked vyrobim
> nejaku chybu
> prave vo volanej DLL , nie vzdy je lahke zistit kde je problem.

Samozrejme, ze lze. Zalezi na verzi Delphi nakolik jednoduse. Ozvi
se jakou mas verzi DELPHI. S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4532 1112 / 2413
fax : + 420 5 4521 1501
GSM : + 420 603 85 75 15

TStrings

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.1999 17:59:55

> netusite nekdo proc uvedeny priklad pada s hlaskou Runtime error 210, aniz
> to debugger od Delphi zachyti jako exception. Pouzivam D2 v prostredi Win
> 98 (:-)).

Protoze vytvaris TStrings, coz ja abstraktni objekt.
Musis pouzit TStringList.

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Zpomaleni wavu

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 5.1.1999 18:02:59

Specializovany audio program Goldwave umi menit rychlost
beze zmeny tonu, ale i spoustu jinych veci.

Treba ti autor posle i algoritmus :-)

Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fitness(tec)cz

TStrings

[*] Arnost Kobylka <Arnost.Kobylka(zv)atlas(tec)cz> - 5.1.1999 18:28:00 -0000

Ja uz jsem se chytil, samozrejme, musim pouzit dceriny typ TStringList. Ale
proc to zareaguje Runtime errorem mi neni moc jasne.
Pardon.

Ing. Arno�t Kobylka
C3, s.r.o.
�rob�rova 32
Praha 10
71734608

Optimalizacia Query

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 5.1.1999 18:34:29

Ahoj

1. mel by ses snazit uvadet podminky podle jejich selektivity - nejprve
uvest hodne omezujici podminky, ... a tezko vyhodnotitelne podminky jako
"not in" uvadet az na zaver.
=> ve where nejprve from_date=:Datum

2. hodne pomohou indexy
=> v tomto pripade 2 indexy - na atributy table2.active a table2.polozka

3. mohl bys zkusit
select *
from table_x left join table2 on (tablex.polozka = table2.polozka)
where
(tablex.from_date=:Datum)
and ((table2.active IS Null) Or (Active = false))

(Syntaxe left join nebo outer join zavisi na serveru na kterem to chces
provozovat.)

4. Krok 3. by mohlo take zlepsit umisteni omezovaci podminky do from casti
(vyzkousej)
select *
from table_x left join table2 on ((tablex.from_date=:Datum) and
(tablex.polozka = table2.polozka))
where
and ((table2.active IS Null) Or (Active = false))

Budes-li to zkouset, tak prosim napis porovnani tech metod, ktere zkusis.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

> mam nasledovne SQL:
>select *
>from table_x
>where
>polozka not in (select polozka from table2 where active=true)
>and from_date=:Datum
>
>je to strasne pomale, pricom v Informixe pod Unixom je to neporovnatelne
>rychlejsie. Vie mi niekto poradit ako to zoptimalizovat.
>
> Yozo.

Listbox v W98

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 5.1.1999 19:38:06

>Pouzil jsi na D4 Update Pack #2 ?

Jasan. Prvni i druhy, ale ani jeden nepomohl. Myslim, ze problem bude v W98.
v 95 mi to valilo suprove, ale jakmile jsem presel pod 98, zacalo me to
takhle sr.. Tak se ukazte panove programatorove...co s tim :-)))
Ja jsem tedy neuspel, ale mozna ze tu nekdo vi. A kdo vi at odpovi :-))
nebo se z toho po... :-)

caf Pavel

Delphi 4

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 5.1.1999 19:54:01

Protoze form1 je hlavni formular (Application.mainForm) aplikace. Staci kdyz do form2.onActivate pridas Application.mainForm := self.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ledna 1999 18:24
P�edm�t: Delphi 4

> [...]
> A jeste nemuzu najit v tomto dva dny nainstalovanem D4 takove komponenty
>jako TDirListBox, TFileListBox,...Nevite, kde jsou schovane mrsky?

TStrings

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.1999 20:09:27

> Ja uz jsem se chytil, samozrejme, musim pouzit dceriny typ TStringList.
> Ale proc to zareaguje Runtime errorem mi neni moc jasne.

No to je prece velmi jednoduche, protoze runtime error 210
je chyba volani abstraktni metody. Pokud nekde pouzijes
abstraktni metodu (abstract), ta nic nedela, ale vyvola
prave chybu 210. TStrings je abstraktni objekt jako predek
urceny vyhradne pro tvorbu potomku, kteri prave zmeni
abstraktni metodu podle toho, s cim chteji pracovat (treba
s retezci).

[...]

BDE, Paradox & null

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 5.1.1999 20:35:49

>Nema nekdo tuseni, proc v tom stupidnim BDE nefunguje nasledujici
>(nevybere se ani jeden radek):
>
>select * from table1 a, table2 b
> where a.polozka = b.polozka
> and b.polozka is null

logiku to ma to /zvracenou, ale ma/
null neni hodnota jako takova a tak null nelze porovnavat s null .

null muze byt "+nic" a taky "-nic"

Jiri Heinisch H-trading
Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ale� Kle�ka <aklecka(zv)merlin(tec)cz>
Komu: Delphi forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ledna 1999 17:34
P�edm�t: Re: BDE, Paradox & null

> [...]
>
>( proste neplati operatory =, <, > , kdy jeden z 'polozek' je NULL )
>
>--
>Zdravicko...
>
>Nema nekdo tuseni, proc v tom stupidnim BDE nefunguje nasledujici
>(nevybere se ani jeden radek):
>
>select * from table1 a, table2 b
> where a.polozka = b.polozka
> and b.polozka is null
>
>... ovsem tento select probehne bez problemu:
>
>select * from table1 a, table2 b
> where a.polozka is null
> and b.polozka is null
>

>Nemam pro to slov. Je to pitomost nejvyssiho radu. :-((( Nebo snad

Pridanie napovedy

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 5.1.1999 20:47:30

ahoj

pokud to tvuj soft funguje jak myslim tak by to mohlo jit takto :

Na konec souboru *.exe pripoj *.hlp a dale informaci o miste "spojeni".
a uloz to do blobu.
pak to pri cteni zase rozdel a melo by to jet.
/ aspon myslim /
pokud ano tak napis.

S veselym pozdravem a vyssim uctem od Telecomu

[...]

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 5.1.1999 20:58:28

> Mam 2 formy.V prvnim probehne po stisku tlacitka vyber souboru a otevreni
>Form2. Jestlize dam v OnActivate.Form2 -Form1.Close- tak skonci cela
>aplikace.Proc nenajede Form2???

misto Form1.Close dej jen Form1.hide

pokud das main form close konci aplikace
> Ve Form2 je Dbgrid a nemuzu prijit na to, jak dostat do Table
>FileListBox1.Name(toto jsem napsal do Table1.TableName a nic???). A
nejhorsi je, ze to neukaze data, ani kdyz tam

tomu textu vubec nerozumim
popis prosim problem.

Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ledna 1999 17:58
P�edm�t: Delphi 4

> [...]
> A jeste nemuzu najit v tomto dva dny nainstalovanem D4 takove komponenty
>jako TDirListBox, TFileListBox,...Nevite, kde jsou schovane mrsky?

QRBand.Enabled

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.1999 21:15:34

Hello All!

Mam 2 problemy, najprv ten menej dolezity:

1.
Naskladam do Bandu niekolko poloziek. Ked chcem v runtime cely Band
vytlacit inou farbou, staci mi nastavit Band.Color a vsetky to zdedia. Ale
ked pri dizajnovani niektorej polozke zmenim kliknutim Font, potom sa na
tuto polozku prestane vztahovat runtimova zmena Band.Color, co by bolo v
poriadku. Co mam robit, ked chcem, aby ta polozka zase dedila farbu od
Bandu? Vyriesil som to trapne tak, ze som ju zmazal a znovu vytvoril :-(
Ked dam 'view form as source', tak skutocne ukazuje, ze dana polozka ma
farbu explicitne, bohuzial to nejde editovat.

2.

Mam Bandy GroupHeader, DetailBand a GroupFooter. Prisiel som na to, ze po

DetailBand.Enable:=false;

dostanem lahko zostavu, kde su len sucty vo Footeroch, nascitavanie sa
prekvapivo robi, aj ked je DetailBand disablovany.

Ovsem prestalo mi volat event DetailBand.BeforePrint, v ktorom som si este
pocital dalsie veci, ktore sa nedaju riesit inak. (Napriklad jedno pole
databazy je FARBA a ja potrebujem v kazdej Group spocitat cervene a modre,
ostatne nie.)

Tak som to pocitanie prehodil na Query.AfterScroll, ale chodilo to tam
nejako moc casto a divne. Napr. pri vybranych 86 zaznamoch tam bol 120x,
pri 41 zaznamoch 85x atd. Nepomohlo ani pamatat si minuly zaznam a pred
vypoctom testovat, ci som inde (skusal som RecNo aj BookMark).

Nakoniec zabralo to, ze namiesto disablovania DetailBandu som mu iba
nastavil .Height:=0 a .Color:=clWhite, cim sa DetailBand na papier
nedostane (neskusal som farebny papier!), ale BeforePrint vola. Bohuzial to
ale _straasne_ dlho pocita, vlastne maluje ciernou kriedou do komina :-(

Co s tym?

PF'1999

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

RTF Text

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 5.1.1999 21:45:21

O API funkci nevim.
Zrejme nejjednodussi je pouzit komponentu TRichEdit, pripadne TDBRichEdit
rovnou napojeny na onen BLOB (pokud si s BLOBem bude rozumet - nezkousel
jsem).
Co se tyce inverzni funkce, problem je ve vytazeni RTF vcetne formatovacich
znaku z TRichEditu.
O tom tady nedavno probehla debata s nulovym vysledkem.
Jediny zpusob, co jsem nasel je popsany v Mistrovstvi v Delphi 3, kde se
pouzivaji metody SaveToStream a LoadToStream (str. 262).

Petr Medek

-----P�vodn� zpr�va-----

>Prosim o radu, pokud nekdo vi. Mam v BLOBu ulozen text ve formatu RTF.
Zajima mne, zda
>existuje nejaka funkce (a jak se jmenuje), zrejme API, ktera prevezme RTF
text (vcetne format.
>znaku) jako jeden parametr a vrati holy text (ocesany o ty formatovaci
paznaky) jako druhy
>parametr a pripadne zda existuje funkce inverzni.

Marco Cantu

[*] Petr Posp�il - 5.1.1999 22:46:00

Ahoj !
Bouzel zatim nevim,kde najit tuto verzi pro D4,ale poprosil bych
o radu kde by se dala "stahnout" aspon ta verze pro D3,protoze jsem ji kdysi
mel,ale nekam se vyparila.
Predem dekuji Pospisil Petr
pospisilp(zv)seznam(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. ledna 1999 16:03
P�edm�t: Marco Cantu

>Zdravim,
>
>na kteremsi CHIP CD jsem objevil pomucku od Marca Cantu, ktera umoznila
>prepnout panel komponent do MultiLine rezimu. Bohuzel nechodi v Delphi
>4. Mate nekdo novejsi?

>. Libor Krayzel .
>. Czech Television, Studio Ostrava .
>. Dvorakova 18, 702 00 Ostrava .
>. Telephone: 069-6201375 .

Nepsane pravidlo

[*] Miki Vom��ka����h������� - 5.1.1999 22:59:42

Mam takovou obecnou otazku. Existuje nejake nepsane pravidlo, kolik
formularu vytvaret pri spusteni aplikace a kdy je vytvaret az pri jejich
potrebe? Je lepsi pouzit TQuery jen jednou a dotazy vytvaret za behu, nebo
si pripravit TQuery pro kazdy dotaz zvlast? Existuje nejaka rozumna hranice,
kolik pouzit objektu?

Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

Outer Join

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 06.1.1999 06:20:39 pst

Tady posilam definici jednoho obsahleho VIEW
ktery bezi na databazi ORACLE

select VINIK.POPIS P_VINIK, VINIK.SORT SORT_VINIK, MISTO.POPIS
... //to neni dulezite

from KB KB_NACTENI, VINIK, MISTO, TYP_ZAVADY, KOLEKTIV, ZAVAZNOST,
KB, USEK, KB_KOLEKTIV, TYM, OKRUH, K_KARTA_OKRUH, SMER,
KATEGORIE_VOZU, DRUH_OPRAVY, K_KARTA, K_STRANA, K_RADEK,
K_RADEK_ZAVADA, D_ZAVADY, D_NACTENI, D_AUTO_LINKA, D_AUTO,
VETEV, KB_PRACOVISTE, D_MODELY
where D_AUTO.CISLO_AUTA = D_AUTO_LINKA.CISLO_AUTA
and D_AUTO_LINKA.CISLO_AUTA = D_NACTENI.CISLO_AUTA
and D_AUTO_LINKA.LINKA_FYZ = D_NACTENI.LINKA_FYZ
and D_NACTENI.LINKA_FYZ = D_ZAVADY.LINKA_FYZ (+)
and D_NACTENI.CISLO_AUTA = D_ZAVADY.CISLO_AUTA (+)
and D_NACTENI.NACTENI = D_ZAVADY.NACTENI (+)
and KB_KOLEKTIV.KB = KB_NACTENI.KB
and K_STRANA.KARTA = K_KARTA.KARTA (+)
and K_RADEK.STRANA = K_STRANA.STRANA (+)
and D_ZAVADY.RADEK = K_RADEK_ZAVADA.RADEK (+)
and K_RADEK_ZAVADA.OKRUH = K_KARTA_OKRUH.OKRUH (+)
and K_KARTA_OKRUH.IDOKRUH = OKRUH.IDOKRUH (+)
and K_RADEK_ZAVADA.RADEK = K_RADEK.RADEK (+)
and K_RADEK_ZAVADA.MISTO = MISTO.MISTO (+)
and K_RADEK_ZAVADA.TYM = TYM.TYM (+)
and TYM.USEK = USEK.USEK (+)
and USEK.KB = KB.KB (+)
and D_NACTENI.KB = KB_KOLEKTIV.KB
and D_NACTENI.KOLEKTIV = KB_KOLEKTIV.KOLEKTIV
and KB_KOLEKTIV.KOLEKTIV = KOLEKTIV.KOLEKTIV
and D_ZAVADY.IDVINIK = VINIK.IDVINIK (+)
and D_ZAVADY.TYP_ZAVADY = TYP_ZAVADY.TYP_ZAVADY (+)
and D_ZAVADY.IDZAVAZNOST = ZAVAZNOST.IDZAVAZNOST (+)
and D_AUTO.IDKATEGORIE_VOZU = KATEGORIE_VOZU.IDKATEGORIE_VOZU (+)
and D_NACTENI.IDSMER = SMER.IDSMER (+)
and D_ZAVADY.IDDRUH_OPRAVY = DRUH_OPRAVY.IDDRUH_OPRAVY (+)
and D_NACTENI.VETEV = VETEV.VETEV (+)
and D_NACTENI.PRACOVISTE = KB_PRACOVISTE.PRACOVISTE
and D_AUTO.MODEL = D_MODELY.MODEL
with check option
;

Omlouvamse, je to trochu dlouhe, ale je to funkcni.

Je treba si dat pozor, nektere databaze outer join ani neumi (Sybase SQL
Anywhere 5.0 - myslim)

Karel Vlcek
poskytovani software
Vlcekk(zv)hotmail.com

>Zdravim vsechny,
>nemohli byste mi nekdo poslat priklad (funkcni), kterak spojit jednu
>hlavni a dve (a vice) dalsich tabulek pomoci outer join?
>Diky predem
>
>--
>================================
>Matej Prochazka
>Programatorsky amater

QRBand.Enabled

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 6.1.1999 07:15:28

> [...]
> tuto polozku prestane vztahovat runtimova zmena Band.Color, co by bolo v
> poriadku. Co mam robit, ked chcem, aby ta polozka zase dedila farbu od

Myslim, ze pres property parentfont:=true (nebo tak nejak se ta property
jmenuje. Ale to zase prevezme _vsechny_ atributy textu z parenta (bandu).
Selektivni vyber aby prebiral jen barvu textu a ne ostatni atributy (font,
velikost, styl) myslim neni mozny.

> [...]
> nastavil .Height:=0 a .Color:=clWhite, cim sa DetailBand na papier
> ale _straasne_ dlho pocita, vlastne maluje ciernou kriedou do komina :-(

No, klidne muzes nechat vysku bandu jak chces. Staci, kdyz v procedure
BeforePrint toho bandu zmenis parametr "printband" nebo "print" nebo tak
nejak (zalezi na verzi Quick reportu) na false, a ten band se nevytiskne
(melo by se to zrychlit, sam to pouzivam timto zpusobem).

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Delphi 4

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 6.1.1999 07:26:04

>misto Form1.Close dej jen Form1.hide
>
>pokud das main form close konci aplikace

-tzn. ze prvnim formu vlozenem do projektu aplikace "visi" cely program?
+jak prehodim v project manageru, aby Form2 byl "prvni"?
-d� se ud�lat prg. bez formu(treba nejaka sprava souboru na disku,...)?

>nejhorsi je, ze to neukaze data, ani kdyz tam

-k databazi jsem dal AliasName -Foxpro files- a chce to po mne heslo? ;-))
-pri nastaveni databaze do formu staci nastavit jedno z TDatabase, TTable
nebo TQuery +
+ TDataSource ?
-je nekde na inetu nejaka prirucka pro zacatecniky D4?
P.S . Pros�m, pros�m o zasl�n� soubor� VCL40.BPL a DPHMTS40.BPL, kter� m�m
nejak� marodne a nepomaha ani reinstalace.Pri spusteni D4 rve, ze je nemuze
naloudovat.

Diky moc.

Petr Sadovsky

>Jiri Heinisch H-trading
>Danovy a ekonomicky servis
>Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
>http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
>HeiJu(zv)sol(tec)cz
>691 83 Drnholec

Krokovanie programu a DLL ???

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.1.1999 09:09:48

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj,
ja to delavavam tak, ze si source z te knihovny "prilinkuju"
k programu (ne tedy dynamicky, ale staticky, pomoci klasicke
unit-y) a kdyz najdu chybu v procedure/funkci, ktera je jinak
umistena v te dll tak ji opravim...

> [...]
> nejaku chybu
> prave vo volanej DLL , nie vzdy je lahke zistit kde je problem.

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.1.1999 09:12:12

Napada me jedna moznost : CoolBar, ToolBar s textovymi tool buttony, ktere
by aktivovaly jednotliva popup menu.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ledna 1999 16:52
P�edm�t: Delphi 4

>Zdravim,
>
>da se standardnimi prostredky Delphi ctyri vytvorit menu viz menu v IDE
>Delphi 4?
>
>==[ eLK(zv) ]===================================================
>http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
>http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
>============================================================

BDE, Paradox & null

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.1.1999 09:13:22

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

NULL neni nula, NULL je proste nic a to nelze porovnavat
neda se zjistit jestli jedo nic je mensi, vetsi, nebo rovno
jinemu nic.
Asi to souvisi s tim, ze 1/0=nekonecno... :-)))

> [...]
> where a.polozka is null
> and b.polozka is null
>

> Nemam pro to slov. Je to pitomost nejvyssiho radu. :-((( Nebo snad

Delphi 4

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.1.1999 09:31:10

> -tzn. ze prvnim formu vlozenem do projektu aplikace "visi" cely program?
> +jak prehodim v project manageru, aby Form2 byl "prvni"?

Zkus se podivat na Project -> Otion -> Forms, je tam combo s Main Form,
nebo si to pretahni mysi

> -d� se ud�lat prg. bez formu(treba nejaka sprava souboru na disku,...)?

da, jmenuje se to Console Application, v helpu jsou i priklady

> -k databazi jsem dal AliasName -Foxpro files- a chce to po mne heslo?
;-))
> -pri nastaveni databaze do formu staci nastavit jedno z TDatabase, TTable
>nebo TQuery +
> + TDataSource ?

Pokud chces zobrazit nejaka data v DBGridu, musis na form dat komponenty :

Table - TableType nastavit na TTFoxPro, TableName jmeno tabulky, klidne s
cestou

DataSource - DataSet nastavit na Table.Name (v ComboBoxu se ti to nabidne)

Grid - DataSource nastavit na DataSource.Name (opet ComboBox)

a zbyva u Table nastavit Active na True a mely by se ti ukazat data v gridu

> -je nekde na inetu nejaka prirucka pro zacatecniky D4?

Z literatury 'Delphi v kostce' coz bych ti jako zacatecnikovi doporucoval
nebo ted vyslo 'Mistrovstvi v Delphi 3', bohuzel v knihkupectvi. Jinak na
CD s Delphi mas dokumentaci v adresari Documentation + help v Delphi

>P.S . Pros�m, pros�m o zasl�n� soubor� VCL40.BPL a DPHMTS40.BPL, kter� m�m

>nejak� marodne a nepomaha ani reinstalace.Pri spusteni D4 rve, ze je nemuze
>naloudovat.

tyto soubory bys mel najit na CD Delphi v adresai RunImage. Tam je rozbalena
cela instalace Delphi.

>Diky moc.
>
>Petr Sadovsky

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Nahrada komponent

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.1.1999 09:41:20

Ahoj,
moc Vam vsem dekuji, stahnul jsem si GExpert a jsem velmi spokojen.

> [...]
> Datum: 4. leden 1999 9:35
>
> Ahoj
> uvodem preji vsem vsechno nejlepsi v novem roce a dekuji vsem za
> cenne rady.
> Muj problemek je nasledujici: potrebuji nahradit hromadne
> komponentu
> za jinou napr. TButton za TBitBtn nebo TEdit za TMaskEdit (vetsi
> mnozstvi
> 30-50 na formu). Lze to nejak jednoduse udelat, aniz bych musel editovat
> DFM
> ve zdrojovem tvaru? Jedna se mi o to, aby velikost, postaveni i dalsi

ODBC

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 6.1.1999 09:51:31

Ahoj

nevite jestli se daji programove (pripadne jak) instalovat a
konfigurovat ovladace v ODBC a jestli se daji pouzit ke zdileni dat -
tj. - mam napr. nejake dbf soubory ve zdilenem sitovem adresari a budu je
chtit otevrit treba z 5 pocitacu soucasne - bude to fungovat ?

M.

BDE, Paradox & null

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 6.1.1999 9:52:50

>Zdravicko...
>
>Neznam standardni SQL, jen Informix SQL, ale pokud je pravda to co
>pises, nemel by nahodou server (v tomto pripade BDE) napsat chybu ve
>smyslu, ze dany vyraz (A=B) neni logicky (nevraci ani True, ani False,
>alebrz Null)? Krom toho mi to pripadne jako podivnost (prinejmensim) -
>ja to potrebuji na svazani dvou tabulek, a nechce se mi psat silene
>konstrukce typu "(A=B and A<>null and B<>null) or (A=null and B=null)".
>No nic no, asi placu na nespravnem rameni. ;-) Dik ze ses ozval.
>
>F.

Existuje pomoc, ktera neni sice vzdycky vyhodna, ale vetsinou staci. Nektere
servery nabizi (alespon Oracle ano) funkci ktera pro NULL vraci nejakou
danou hodnotu. Napriklad volani funkce NVL(muj_sloupec,0.0) vrati
muj_sloupec pokud je ruzny od NULL a pokud je roven NULL tak vrati 0.0.
Pokud takova funkce na Informixu neni tak ji lze urcite dopsat. Navic pokud
Informix podporuje pretezovani funkci tak ji lze definovat pro vsechny typy
parametru (varchar, date, number ...) se stejnym jmenem a nedojde tak
zmateni ostatnich mene zkusenych stavitelu query.

S pozdravem

Jan Kadlecek

* kadlecek(zv)htkpro(tec)cz *
* HTK Pro s.r.o., www.htkpro(tec)cz *
* tel : 02-83880361, fax: 02-6896391 *
* Autorizovany dealer TurboPower *

MAPI

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 6.1.1999 10:24:33

Nemuzete mi nekdo napsat nejaky priklad pro poslani mailu pres MAPI ?
Nebo nevite o nejake komponente?

Delphi 4

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 6.1.1999 10:36:06

> Napada me jedna moznost : CoolBar, ToolBar s textovymi tool
> buttony, ktere
> by aktivovaly jednotliva popup menu.

To me napadlo taky, ale problem je pri prechodu z jednoho menu do
druheho pri rozbalenem popoup.

QRBand.Enabled

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.1999 10:55:21

Hello Pavel!

6. ledna 1999 7:15 Pavel Zichovsky wrote:

> Myslim, ze pres property parentfont:=true (nebo tak nejak se

Jezisi, ja som ale slepy!

> [...]

> No, klidne muzes nechat vysku bandu jak chces. Staci, kdyz v procedure
> BeforePrint toho bandu zmenis parametr "printband" nebo "print" nebo tak

Ta properta sa vola 'enable' a o tom prave pisem, ze nefunguje. Podla mna
je to chyba v implementacii. Oni robia:

if enable then
begin
beforeprint;
print;
afterprint;
end

a mali by robit:

beforeprint;
if enable then print;
afterprint;

Ale po zaznamoch databazy krokuju a sumy pocitaju. Opakujem, ze ide o
Delphi3 Standard.

> (melo by se to zrychlit, sam to pouzivam timto zpusobem).

Ak je to pravda, asi mas nejaku inu verziu. Aku?

Ale uz som problem vyriesil. Prisiel som na to, ze 'footer' sa vlastne tiez
vola pri kazdom rekorde databazy kvoli vycislovaniu. Tak som tam vlozil:

QRExpr1.Expression:='SUM(IF((Query1.FARBA = CERVENA)OR(Query1.FARBA =
MODRA), Query1.HMOTN, 0.0))' ;

ludsky povedane, ak je farba cervena alebo modra, ma nascitavat hmotnosti,
inak nuly a ono to fakt pocita! Dolezite je, aby ta konstanta bola 0.0,
lebo ked sa da len '0' bez bodky, idu z toho hausnumera.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Nepsane pravidlo

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.1.1999 11:04:36

> [...]

> nebo
> si pripravit TQuery pro kazdy dotaz zvlast? Existuje nejaka rozumna

Ahoj

nevim, jake pravidla kdo pouziva, myslim, ze je to
dost individualni. Ja napriklad

Ia. Formulare, ktere se zobrazuji v programu casto,
napr. vselijaka okna s daty, se kterymi se v aplikaci
pracuje vytvarim pri startu programu a pak uz jen
volam show[modal] a close, sice program startuje o neco
dele, ale zase potom rychleji pracuje. (alespon mas
cas na nejaky ten splash screen).

IIa. Formulare typu "Zmena parametru programu",
"Zmena hesla", atd vytvarim az je-li treba a pote
je zase hned zrusim. Jsou to takove formulare, ktere
se zobrazi treba jen jednou za tyden, mesic, rok, nikdy...

Vse ale take zavisi na tom, na jakych PC hodlas program
provozovat, nekdy totiz ten program muze startovat tak
dlouho, ze to toho uzivatele tak otravi, ze... :-)

Ib. TQuery pouzivam pro kazda zobrazovana data
jeden (napr. Registr knih, Registr ctenaru a samotna
data), takze tady mam tri TQuery a pro akcni dotazy
pouzivam jeden TQuery, ktery umistim na hlavni formular
/v D3 do datoveho modulu/ takze mam celkem ctyri.
(Ale moc se mi libi TRxQuery... a jejich makra)

Dobra.

Delphi 4

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 6.1.1999 11:05:41

>tyto soubory bys mel najit na CD Delphi v adresai RunImage. Tam je
rozbalena
>cela instalace Delphi.
>-----------------------------------------------------------------
>ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
>Prog-Soft s.r.o.
>INFOS - informa�n� system pro n�poj��e
>---------------------------------------------------------------

D�ky moc.
Na�el jsem v RunImage pouze soubor VCL40.BPL a ten DPHMTS40.BPL ten tam
nem�m. ;-((

Petr Sadovsky

Delphi 4

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 11:26:00

Pokud spravne rozumim dotazu, tak staci nainstalovat komponentu, kterou
lze stahnout z supportu na inprise.

Od: Krayzel Libor
Komu: '*** Delphi'
P�edm�t: Delphi 4
Datum: 5. leden 1999 15:31

Zdravim,

[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.1.1999 11:38:19

>D�ky moc.
>Na�el jsem v RunImage pouze soubor VCL40.BPL a ten DPHMTS40.BPL ten tam
>nem�m. ;-((
>
>Petr Sadovsky

A neni to nejaky balicek, ktery jsi si doinstalovaval do Delphi ? Aspon v D4
prof nic takoveho nemam

BDE, Paradox & null

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 6.1.1999 11:39:05

> NULL neni nula, NULL je proste nic a to nelze porovnavat

> Asi to souvisi s tim, ze 1/0=nekonecno... :-)))

POZOR! 1/0 neni definovano (neurcity vyraz) ;))) takze to neni ani
nekonecno!
Z deleni je definovano jen X/nekonecno=0 (pro X realne).

Ale to nic nemeni na veci, ze NULL hodnoty v databazi se nedaji porovnavat
;))))
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

MAPI

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.1.1999 11:43:44

>Nemuzete mi nekdo napsat nejaky priklad pro poslani mailu pres MAPI ?
>Nebo nevite o nejake komponente?

Tento priklad otevre implicitniho clienta s prednastavenou adresou a
predmetem.
Pokud nechces dialog, podivej se na parametry funkce MapiSendMail.

procedure SendMail;
var
MapiMessage: TMapiMessage;
Originator : TMapiRecipDesc;
begin
With Originator Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_To;
lpszName := 'Tady je jmeno odesilatele';
lpszAddress := 'email(zv)adresa';
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
End;

with MapiMessage do
begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := 'Tady se pise predmet';
lpszNoteText := nil;
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount :=1;
lpRecips := (zv)Originator;
nFileCount := 0;
lpFiles := nil;
end;

If 0 <> MapiSendMail(0, 0, MapiMessage,
MAPI_DIALOG or MAPI_LOGON_UI or MAPI_NEW_SESSION, 0)
then Begin
MessageBeep(mb_IconHand);
MessageDlg('Nepoda�ilo se poslat zpr�vu elektronickou po�tou.' + #13#13
+
'Pokud pou��v�te Outlook expres, zkontrolujte, zda je nastaven'
+ ' jako v�choz� klient MAPI.' , mtError, [mbOK], 0);
End;

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Nepsane pravidlo

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 12:01:00

To je tema, ktere mozna vyvola dlouhe debaty....
Zkusim napsat svuj nazor, ne "nepsane pravidlo", precejen nemam patent
na rozum....

1. Formy.
Formy je vhodne vytvaret za behu. Ja automaticky necham vytvaret jen
hlavni okno a pripadne DataModul. Vse ostatni vytvarim dle potreby.
Jednak setrim zdroje a za druhe se chci vyhnout nejakym problemem, kdyz
by se mohli projevit (clovek nikdy nevi). Navic treba pri pouziti
dialogu je vytvareni podle me nejlepsi, protoze se hned nastavi
pocatecni hodnoty. Jedina vyjimka by mohla byt, pokud potrebuju dialog
otevrit vicekrat a musim si pamatovat minule hodnoty. Jeste jedna
moznost je vytvaret pri otevreni nejakeho "vyznameho" okna vsechny
potrebne potomky - dialogy atd... kazdopadne je podle me chyb, vytvorit
vsechny okna automaticky a jen je otvirat a zavirat.

2. Query
Myslim ze je celkem jedno, kolik query mam na Datamodulu nebo
formulari. Spis je nutne je otevirat jen pokud jsou potreba. Spis bych
preferoval kazdy dotaz na zvlastni query, hlavne u SELECTu, treba kvuli
Fieldum a Parametrum a dalsim navazujicim objektum. Vice dotazu se da
take sloucit prave diky parametrum.....

3. Objekty
To je kompromis. Na jedne strane je prehlednost kodu a formulare, na
druhe strane "se to tam musi vejit". Takze pokud to jde, rozdelim
problem na vic formu, kdyz to nejde, tak trpim pri opravach kodu.

A to je vse.

Od: Miki Vom��ka
Komu: DelphiForum
P�edm�t: Nepsane pravidlo
Datum: 5. leden 1999 22:59

[...]

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 6.1.1999 12:01:07

> Pokud spravne rozumim dotazu, tak staci nainstalovat
> komponentu, kterou
> lze stahnout z supportu na inprise.

Muzete upresnit, o kterou komponentu se jedna?

Jak udelat report

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 6.1.1999 12:19:17

Preji vsem pekneho dne,

koukal jsem se na QuickReport (Delphi 3) a nejak nejsem z toho
moudry. Problem je nasledujici:

mam tabulku Muzi a Zeny a tabulku Snatek, kde je OS_C z muzu a OS_C z
zen. Beru arabske zeme, kde je povoleno mit vice manzelek (klasicky
vztak 1:n) a potrebuji udelat nasledujici sestavu:

Karel Karlik
Anca Odvedle
Jaroslava Vybridla
Zibrid Voloda
Kunhuta Jasna
Zdislava Tupa

Dalsi vypis by me vypadat
Jiri Jirku 0 manzelek
Karel Karlik 2 manzelky
Zibrid Voloda 2 manzelky

Uloha je ztizena (?) tim, ze mam zakazano pouzivat SQL prikazu, ale
musim vse hezky tahat pomoci TTable.

Mohl byste me, prosim, nekdo nakopnout, jak si stim mam poradit?

Predem diky

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

BDE, Paradox & null (Ted uz OffTopic)

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.1.1999 12:19:46

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Toto vyplynulo z nejakeho Cimrmana nebo z ceho,
uz nevim, rozebiralo se tam, ze se delil nejaky
majetek na petiny, pak na ctvrtiny (po likvidaci
jednoho dedice), az na jedu jedninu a nekdo si
vsiml, ze cim je jmenovatel mensi, tim je vysledek
vetsi, takze pro nula dedicu je vlastne dedictci
nenokence velke... Proto ten smile :-)))

Dobra.

> [...]
> S pozdravem
> Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
> mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)

Modem

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 6.1.1999 13:10:47

Zdravim,

potreboval bych hlidat v ramci LAN stav modemu na jinem PC. Ve WIN 95
pri dial-up se mi na liste obevi ikona dvou
propojenych pocitacu. Potrebuji aby se mi objevila rovnez na nejakem
jinem stroji.

Dekuji.

[...]

[*] Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz> - 6.1.1999 13:20:26

Panove a damy, programatori a programatorky, a fsichni wostatni.

Mam MALY problem. Potrebuji zavolat postovniho klienta we Windows tak, aby
se otevrelo okno na poslani spravy a moje aplikace zde vyplnila odesilatele
a prijemnce, pripadne subjekt. Melo by to nejak jit pres MAPI, ale podle
helpu sem to nepochopil. Rozhodne to nechci delat pomoci spusteni klienta
(jeho exe souboru). Dale, pak, existuje-li we Windows nejaky seznam klientu,
potreboval bych si wybrat.

Diky moc.
Lukas Gallina "JOHN"

rok 2000

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 6.1.1999 13:55:20

Nazdarek,
nezna nekdo nejaky sikovny algoritmus, kterym zjistim, kolik mi zbyva
dni do
urciteho data ? Z toho si pak jednoduse odvodim hodiny, minuty a sec.
Potrebuji to na COUNTDOWN pro rok 2000.

Diky Petr Kroca

rok 2000

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.1.1999 14:02:54

Ahoj
vypoctem pres juliansky datum, ktery povazuje datum za poradove
cislo od nejakeho pevne stanoveneho dne napr. od 1.1.1900 nebo od 1.1.1600.
Potom lehce datumy odectes (po zobrazovaci konverzi, mam nekde unit).

> [...]
> dni do
> urciteho data ? Z toho si pak jednoduse odvodim hodiny, minuty a sec.

rok 2000

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 6.1.1999 14:06:45

V RX je unitka dateutil s uzitecnymi funkcemi pro datum. Pro tohle se hodi
napr. DaysBetween. Ale jinak staci ty datumy tupe odecist 8-).

S pozdravem
Radek Docekal
<rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. [mailto:pkroca(zv)compact(tec)cz]
Odesl�no: 6. ledna 1999 13:55
Komu: Delphi KONFERENCE
[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.1.1999 14:14:31

> [...]
>dni do
>urciteho data ? Z toho si pak jednoduse odvodim hodiny, minuty a sec.

Var Zbyva : Double;
Begin
Zbyva := StrToDate('1.1.2000') - Now;

V promenne Zbyva pak budes mit to co ti chybi do roku 2000
A pak pouzij DecodeDate a DecodeTime pro urceni poctu roku, mesicu dnu ....

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

rok 2000

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 6.1.1999 14:16:00

Algoritmus....... no napchat si do promenne typu TDATETIME pozadovane datum,
odecist od toho NOW a mas to v poctu dni - Tdatetime je puvodne sproste DOUBLE.
(viz help v delphi).

Pomuze?

Mti.

-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>dni do
>urciteho data ? Z toho si pak jednoduse odvodim hodiny, minuty a sec.

rok 2000

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.1.1999 14:22:41

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

No, snad by nemel byt problem odecist od sebe
dva datumy ne ?

Vysledek:=StrToDate('01.01.2000')-Date;

Pokud misto Date pouzijes fci Now, budes mit v desetinne
casti vysledku pocet vterin a v casti pred desinnou teckou
pocet dni.
> [...]
> dni do
> urciteho data ? Z toho si pak jednoduse odvodim hodiny, minuty a sec.

Rx

[*] Jaroslav Jura <jajax(zv)atlas(tec)cz> - 06.1.1999 14:23:39

Cau lidicky,
nevim, jestli se nejak predstavujete, ale povazuji to za slusnost, takze
se jmenuji Jaroslav Jura, mam za sebou nejakych 24 let a pres rok jiz pracuji
v Adastu. No a to vam musi stacit :-)
Kdyz uz jsme u tech RX komponent, nevite kde se da k nim stahnout help
(dostaly se mi pod ruky bez neho).
Jara
--
Jaroslav Jura
Adamovske strojirny, INF

Delphi 4

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 6.1.1999 14:28:41

Je to nejaky divny, nainstaloval jsem D4, ale D2, kter� jsem do t� doby mel
mi zustali. Predpokladal jsem, ze D4 prehrci D2 a zustane mi pouze D4. Jak
se to nainstalovalo Vam?
Tady je ta hlaska, kterou mi dava D4 pri spusteni:

Exception EPackageError in module VCL40.BPL at 0001326C.
Can�t load package C:\PROGRAM FILES\BORLAND\DELPHI4\BIN\DPHMTS40.BPL.
Nelze nal�zt jeden z knih....
Do you want to attemp to load this package the next time a project is
loaded?

Ten soubor DPHMTS40.BPL nemuzu nikde na inst.CD najit. :-(

Petr Sadovsky

email: petr(zv)slunce(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 12:41
P�edm�t: Re: Delphi 4
>A neni to nejaky balicek, ktery jsi si doinstalovaval do Delphi ? Aspon v
D4
>prof nic takoveho nemam

Jak udelat report

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 14:30:00

kopam: mastr-detail vztah dvou TTable, lookup fields v TTable,
calculated field v TTable.....

Od: Slavek Rydval
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Jak udelat report
Datum: 6. leden 1999 13:19

Preji vsem pekneho dne,

----
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

----

Delphi 4

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 14:38:00

No kdyz rikam support, tak myslim
http://www.inprise.com/devsupport/delphi/downloads/index.html
To je z hlavniho menu www.inprise.com presne 3 kliknuti. No a tam je
polozka
TMenubar Component(Created 10/13/98, Size 954 bytes)
This is a TToolbar descendant that has a menu property which allows you
to assign a TMainMenu to the toolbar. The component then incorporates
all of the menu items into the toolbar.

No a to si myslim, ze je ono.....

Od: Krayzel Libor
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Delphi 4
Datum: 6. leden 1999 12:01

> Pokud spravne rozumim dotazu, tak staci nainstalovat
> komponentu, kterou
> lze stahnout z supportu na inprise.

Muzete upresnit, o kterou komponentu se jedna?

Typy aktualnich a formalnich parametru

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 6.1.1999 14:39:15

Nevite nahodou nekdo, proc mi komponenta, ktera chodila pod D3 vyhazuje
pri kompilaci pod D4.02 chybu: Typy formalnich a aktualnich parametru
musi byt identicke !?

var
temp : array[0..255] of char;
len : integer;
begin
len := 255;
{zde je ERROR --->} GetComputerName(temp,len);

Diky za nakopnuti.

S pozdravem
Ing. Miroslav Ond��ek
Bonnel Technologie, s.r.o.

E-mail:
bonnel-ondrisek(zv)telecom(tec)cz - v�voj software
ondrisek(zv)atlas(tec)cz - privat

internet: http://www.bonnel-tech.com
PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

rok 2000

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 14:43:00

TDateTime je vlastne prevleceny double. A cela cast je den a za teckou
je cas. Takze kdyz zakodujes do TDateTime datum 1.1.2000 a odectes od
toho zakodovany presny cas a datum, tak cele cisko bude pocet dni a za
teckou je jeste nejaka ta hodina navrch.

Od: Petr Kro�a ml.
Komu: Delphi KONFERENCE
P�edm�t: rok 2000
Datum: 6. leden 1999 13:55

Nazdarek,
[...]

Aktualizace DBEdit

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 6.1.1999 14:47:48

Ahoj v�ichni,

pot�eboval bych poradit s n�sleduj�c� v�c�.
na Formu m�m n�kolik DBEdit a n�jak� ten SpeedButton.
Pokud nap�u do DBEdit text a bez p�esunut� na jinou komponentu
kliknu na SpeedButton, tak obsah DBEdit se nezaktualizuje, ale
hodnota (Value) z�stane p�vodn� a nov� napsan� text (v m�m p��pad�
��slo) se
ani nezarovn� doprava a z�stane samoz�ejm� zobrazen�.
Existuje n�jak� zp�sob jak�m donutit ten DBEdit dodate�n� potvrdit
to co jsem zadal ?

P�edem d�ky za jakoukoli kladnou odpov��.

Jirka Filous

Typy aktualnich a formalnich parametru

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 6.1.1999 14:49:50

A shoduj� se ti form�ln� typy parametr� (uveden� v deklaraci) s
dosazovan�mi
p�i vol�n� funkce ?

> [...]
> ondrisek(zv)atlas(tec)cz - privat
>
> internet: http://www.bonnel-tech.com
> PGP podporov�no - ve�ejn� kl�� na na�� homepage

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 6.1.1999 14:56:46

> [...]
> do t� doby mel
> mi zustali. Predpokladal jsem, ze D4 prehrci D2 a zustane mi

Co je na tom divneho? Ja za to Borlandy chvalim, ze je mozne mit
jednoduse nainstalovano vice verzi jedne aplikace vedle sebe.
Nekdy je to nutnost a uz jsem se setkal i s programy, kde jsem to
potreboval a kde to mozne neni.

BTW D2 lze kdykoliv odinstalovat.

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

rok 2000

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 6.1.1999 15:01:14

Aby to bylo spravne pochopeno, nemohu pouzit zadnou hotovou Pascalovskou
unitu. Potrebuji kus zdrojaku s algoritmem, protoze cilovy jazyk, ve kterem
to pouziju bude Java. Nebo staci jenom matematicky algoritmus a ja uz si to
zpracuji.

S pozdravem
Petr Kroca

-----P�vodn� zpr�va-----

[...]

[*] tomas gurny <gurny(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.1999 15:17:08

Ahoj,
jestli chces, poslu ti anglicky popis ve formatu HTML. Je to ale jen
pro verzi 2.4 - o novejsim helpu nevim.
Tomas

> Kdyz uz jsme u tech RX komponent, nevite kde se da k nim stahnout help
>(dostaly se mi pod ruky bez neho).
> Jara

Delphi a sdilena data

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 6.1.1999 15:30:23

Zdravim,

jak je to s pristupem do databaze (rekneme paradoxi) na sdilenem sitovem
disku z Delphi verze 4 STANDARD? Jde to nebo potrebuji PROFFESIONAL,
nebo C/S verzi?

Stojim pred problemem napsani jakesi skladove mini-aplikace, do ktere by
melo mit moznost pristupovat vice uzivatelu soucasne.==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

rok 2000

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 6.1.1999 15:31:07

he he dobre. ale protoze se mi nechce moc myslet, tak to asi za moc stat nebude
:-)

mes.a den se mi nechce z niceho dekodovat a zrovna pro r.2k se to da udelat
treba takto :

const mesden:array[1..12] of integer=(31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31);

hm:=mesden[den];
for z:=mes+1 to 12 do hm:=hm+mesden[mes];

asi nepomuze co? :-)

Mti. c--hater

-----P�vodn� zpr�va-----

[...]

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 6.1.1999 15:48:39

Ahoj,

ja mam nejaky help v anglictine v HTML, muzu poslat

Karel

----------
> [...]
> v Adastu. No a to vam musi stacit :-)
> Kdyz uz jsme u tech RX komponent, nevite kde se da k nim stahnout help

Delphi&Interbase

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 15:54:00

Mate nekdo nejake prakticke zkusenosti s propojenim InterBase 4 pro
Linux a D3 nebo D4?
Mam na mysli jednak stabilitu a hlavne co musim mit, abych mohl
distribuovat programy spolu s IB.

Diky za kazdou radu.

Ales

Typy aktualnich a formalnich parametru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.1.1999 16:06:26

> [...]
>begin
> len := 255;
>{zde je ERROR --->} GetComputerName(temp,len);

tato fce je definovana jako
GetComputerName(lpBuffer : PChar ; VAR nSize : Integer);
takze musis pouzit odkaz (zv)temp misto temp

Jak udelat report

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 6.1.1999 16:28:58

Ja mel spise na mysli co mam udelat, aby ten vysledek byl viditelny.
Presneji. Dam na formular komponentu Quick Reportu a co mam jeste udelat,
aby nejaka tabulka byla v tom reportu. Po nastaveni vlastnosti DataSetu mi
to neudelalo nic (tabulka byla otevrena).

On Wed, 6 Jan 1999 RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> kopam: mastr-detail vztah dvou TTable, lookup fields v TTable,
> calculated field v TTable.....
>
> Ales

rok 2000

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 6.1.1999 16:31:31

No tohle me vcera taky napadlo, ale neni to moc elegantni. Ale uz jsem to
vyresil jinak, takze to rusim. Nasel jsem sikovnou funkci i v Jave. Ta mi
rekne, kolik milisekund ubehlo od 1.1.1970 a to je to, co jsem potreboval.
Slo mi jen o realny algoritmus, ktery bych pouzil napr. s kalkulackou a ne s
pocitacem, ktery ma pro toto hotove funkce. Zajimalo me, jak to co
nejjednoduseji spocitat, abych nemel chyby v prestupnych rocich atd.

Dik za vsechny rady, dal uz to zvladnu
Petr Kroca

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 16:25
P�edm�t: Re: rok 2000

[...]

Pristupova prava na IB

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 6.1.1999 16:32:18

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Nevite nekdo jak zabranit pristupu do databaze pri prihlaseni jako SYSDBA ?
Jak se zmeni OWNER - nikde to nemuzu najit ?

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

Jak udelat report

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 17:04:00

No jednak myslim, ze je v File|New... nejaky vzor a mozna i wizard, pak
je urcite priklad v Demos a pokud to vezmu strucne:
QReport spojis s tabulkou, na report musis dat QRBand, u nej nastavit
typ na Detail a na nej polozit najekej treba QRDBlabel a ten opet spojit
s tabulkou. To by melo pro zacatek stacit. A je taky help....

Od: Slavek Rydval -- rk
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Jak udelat report
Datum: 6. leden 1999 16:28

> [...]

On Wed, 6 Jan 1999 RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> kopam: mastr-detail vztah dvou TTable, lookup fields v TTable,

Pristupova prava na IB

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 6.1.1999 17:06:26

Asi ses presne nevyjadril.... SYSDBA je samozrejme spravce, a jako
takovy ma pristup _uplne_ vsude. Nemel by to byt bezny uzivatel. SYSDBA
sice muzes smazat, ale pak nebudes moct pridavat ani ubirat uzivatele,
leda bys preinstaloval IB (tohle najdes v manualu, mas-li :-)
OWNER je proste vlastnik, to je ten, kdo objekt vytvoril, proc ho chces
menit?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Bare� [SMTP:atoll(zv)telecom(tec)cz]
> Odesl�no: 06. ledna 1999 16:32
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Pristupova prava na IB
>
> Nevite nekdo jak zabranit pristupu do databaze pri prihlaseni jako
> SYSDBA ?
> Jak se zmeni OWNER - nikde to nemuzu najit ?
> �
> dekuji
> �
> Pavel Bare�
> Atoll s.r.o.
> www.atoll(tec)cz <http://www.atoll(tec)cz>

Autoincrement

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 6.1.1999 17:22:45

Zdarec,

Potreboval bych zjistit, jestli lze nejakym zpusobem ziskat cislo nove
zalozeneho zaznamu (autoincrement) po spusteni metody TTable.Append. Poradte
mi prosim jak na to.

Dik
Honza Fiala

Grafy

[*] TucekR(zv)p15.monet(tec)cz - 6.1.1999 17:51:00

Jakym stylem vyuzit komponentu GRAPH (Delphi 3/4) ?

Kdyz pouziji napr.

Graph1.ThisSet:=2;
Graph1.ThisPoint:=1;
Graph1.GraphData:=StrToFloat(Edit2.Text);

tak to totalne ztuhne a system umre (cest jeho pamatce)

TRT

Odchyceni minimalizace

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 6.1.1999 18:07:02

Mam jednoduchy problem: potrebuju odchytit minimalizaci okna a nechce se
mi po tom moc patrat. ;-)
Diky
Lukas Voborsky

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://sorry.vse(tec)cz/~xvobl03 tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

BDEHelp

[*] Petr Posp�il - 6.1.1999 18:20:06

Zdravim vsechny !
Nevedel byste nekdo,kde by se dal sehnat soubor BDE32.hlp
( V nem je totiz popsany postup,jak v pripade absence aliasu
lze za behu aplikace vytvorit a zapsat novy); plus podrobny popis typu
vyjimek objektu Except pro BDE ?
Predem moc dekuji Petr Pospisil
pospisilp(zv)seznam(tec)cz

Listbox v W98

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 6.1.1999 19:18:29

No nerikejte mi, ze to jeste nikomu nedelalo a ze s tim neskousel neco delat

> [...]
>takhle sr.. Tak se ukazte panove programatorove...co s tim :-)))
>Ja jsem tedy neuspel, ale mozna ze tu nekdo vi. A kdo vi at odpovi :-))

QRBand.Enabled

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 6.1.1999 19:52:22

>Ta properta sa vola 'enable' a o tom prave pisem, ze nefunguje. Podla mna
>je to chyba v implementacii. Oni robia:

Nejedna se o property, ale o var PARAMETR eventy beforeprint a fungovala a
funguje celkem spolehlive. Vysku bandu neni nutne nijak menit. Na konci
prikladam vytazek z helpu.

[...]

QuickReport Help :
-------------------

Declaration

property BeforePrint(sender : TObject; var PrintBand : boolean)

Applies to

TQRBand
TQRChildBand
TQRSubDetail
TQRGroup

Purpose

The BeforePrint event is fired every time a band is about to be printed. You
can perform calculations or set captions of components during this event.
You can disable printing of the band for the current instance by setting the
PrintBand parameter to False.

See also

AfterPrint

Listbox v W98

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 6.1.1999 19:55:39

Musim se pripojit k nazoru, ze prostredi W98 je hodne odlisne od W95.
Nahodou jsem prisel na zvlastni ukaz v ceske verzi Win98. Pokud si pustite
Corel Draw7 ci PhotoPaint, objevi se pri oteviracim dialogu tlacitko OTEVRIT
v seznamu souboru. Proste je to cele graficky rozhazene. Nedela to jenom me,
ale i dalsim lidem. V anglicke verzi se tato zavada nevyskytuje.

Programy odladuji ve WIN98 a nekolikrat uz mi to pripravilo krusne chvile,
kdyz jsem hotovy exac prenesl na WIN95 a zjistil, ze se chova uplne jinak.

Petr Kroca

Delphi 4

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 6.1.1999 20:43:18

No ja osobne jsem TMenubar zkousel a je k nicemu. Mozna sem mel nejakou starou verzi, ale kdyz sem nastavil nabidku, tak mi to ty buttonky uplne rozhodilo a vubec cele se spatne vytvorily, takze pouzival dal TToolbar. Pokud je potreba prechod z jednoho rozbaleneho popup na druhy, staci nastavit vlastnost grouped prislusnych TToolbarButton butonu na true.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 16:41
P�edm�t: RE: Delphi 4

Od: Krayzel Libor
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Delphi 4
Datum: 6. leden 1999 12:01

> Pokud spravne rozumim dotazu, tak staci nainstalovat
> komponentu, kterou
> lze stahnout z supportu na inprise.

Muzete upresnit, o kterou komponentu se jedna?

Jak udelat report

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 6.1.1999 20:51:06

> No jednak myslim, ze je v File|New... nejaky vzor a mozna i wizard, pak
****Jojo. Na wizardy jsem si nevzpomnel. Uz to funguje. Snad jeste
jeste dotaz: Necha se udelat vlastni Preview? Nebo aspon pocestit tlacitko
a hinty?

Slavek

> Ales

Re[2]: Listbox v W98

[*] Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz> - 06.1.1999 21:01:03

Dne Tue, 5 Jan 1999 19:38:06 +0100 Pavel Serbajlo napsal:

> [...]
> takhle sr.. Tak se ukazte panove programatorove...co s tim :-)))
> Ja jsem tedy neuspel, ale mozna ze tu nekdo vi. A kdo vi at odpovi :-))
Pokud jsem to dobre pochopil, tak ti asi vadi, ze zatimco ve Win95 to
slo tahat tak, jak jsi tahal mys, pod Win98 to leze "jako masa",
podobne, jako se "plynule rozbaluje" napr. combo. Obavam se, ze toto je
feature Win98, mozna to pude nejak osetrit napr. WinHackem98, ten toho
umi fakt hodne.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Delphi 4

[*] Miki Vom��ka����h������� - 6.1.1999 22:02:23

Je to vono, ale jak se to presne pouziva. Kdyz priradim TMenubar spravne
menu, tak se mi zobrazuje TMainMenu i TMenubar. Kdyz priradim formu
borders:= bsDialog, tak samozrejme TMainMenu videt neni, ale nejde zmenit
velikost, takze jeste asi bude jinej trik.

Miki Vomacka
> [...]
>
> ----------
>Od: Krayzel Libor

>Muzete upresnit, o kterou komponentu se jedna?

sound analyzer

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 6.1.1999 22:22:49

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Zdravim vsechny a prosim o radu:

Chtel bych si napsat pro vlastni MP3 prehravac zvukovy analyzer. Jsem sice schopen z mixeru dostat levy a pravy kanal, ovsem pouze jednu hodnotu pro kazdy. Zadnou freeware komponentu jsem nenasel (hledam jiz tyden). Rovnou rikam, ze funkce pro ziskavani informaci z mixeru z knihovny MMSYSTEM je pro me nepochopitelna.

Prosim o radu, pripadne link na komponentu ci jednoduchy priklad.

Diky, Jan Skopovy :-)

C++ Builder

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 06.1.1999 22:41:57

Hi, All !

Mel bych jeden dotaz. Koncepce RAD nastroju Borlandu (a pardon - Inprise)
se mi zamlouva. Vidim, ze zjevne "leti" hlavne Delphi, predevsim asi pro
svuj zaklad v pascalu, ktery se zacatecnik snadneji nauci, lec mne je prece
jen blizsi C++, takze bych k vyvoji aplikaci pouzil radeji C++ Builder. A
ted k dotazu - Pouziva to zde nekde, resp neslysel jste nekdo o nejakych
_zasadnich_ chybach CBuilderu (chyby ve vyslednem kodu apod.), kvuli kterym
byste pouziti C++ Builderu nedoporucovali ?
Vim, ze v Delphi se pise rada komercnich aplikaci a na Delphi se proto da
jakz takz spolehnou - ale jak je na tom CBuilder ?
S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

Re[2]: Listbox v W98 - reseni (snad)

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 6.1.1999 22:57:25

Ahoj,

tyhle opicarny
(jako treba postupne vyplouvani menu,
masivni posun listboxu nebo comboboxu apod.)
jdou vypnout v nastaveni W98.
Obrazovka > Vlastnosti > Efekty > CheckBox
'Animovat okna, seznamy, nabidky ' - nepouzivat.
Nevim jestli je to to co jsi chtel. WinHacker neni treba. S pozdravem
================================

Od: Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 21:21
P�edm�t: Re[2]: Listbox v W98

> [...]
>podobne, jako se "plynule rozbaluje" napr. combo. Obavam se, ze toto je
>feature Win98, mozna to pude nejak osetrit napr. WinHackem98, ten toho

Delphi 4

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 00:41:55

Puvodni zprava, kterou napsal RADIK(zv)p15.monet(tec)cz dne 6 Jan 99,:

> Pokud spravne rozumim dotazu, tak staci nainstalovat komponentu, kterou
> lze stahnout z supportu na inprise.

Ano, ale me se ta jejich komponenta zda nejaka divna.
Uz jste to nekdo zkousel? Ono to potrebuje mit vytvorene
normalni menu, aspon tak jsem to pochopil...

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 00:54:27

Puvodni zprava, kterou napsal Krayzel Libor dne 6 Jan 99,:

> jak je to s pristupem do databaze (rekneme paradoxi) na sdilenem sitovem
> disku z Delphi verze 4 STANDARD? Jde to nebo potrebuji PROFFESIONAL, nebo
> C/S verzi?

Ve standardu ti chodi dBase a Paradox, v professional muzes navic
ODBC a v Client/Server muzes navic na SQL pres SQL Links. Tohle
tedy jako primo pres BDE, pripadne si muzes do vsech verzi
sehnat neco nativniho primo bez BDE.

I standard umi tabulky na siti.

[...]

Deaktivace setrice programove

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 07.1.1999 02:13:13 pst

Ahoj,

nevim sice jak vypnout setric, ale pro tvuj problem by stacilo
zvolit sikovnejsi message co takhle zkusit WM_MOUSEMOVE ?
Nebo nec jineho WM_KEY... .
Snad to pomuze.

Karel Vlcek
vlcekk(zv)hotmail.com

>From: =?ISO-8859-2?Q?Ivo_Janal=EDk?= <janalik(zv)nam(tec)cz>
>To: "Delphi konference (el. adresa)" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Subject: Deaktivace setrice programove
>Date: Thu, 7 Jan 1999 07:21:57 +0100
>
>Nema nekdo zkusenost s programovou deaktivaci setrice obrazovky ?
>Pouzivam
> SendMessage(HWND_BROADCAST, WM_RBUTTONDOWN, 0,0);
>
>coz ovsem vyvolava akce na od pravych tlacitek mysi a blokuje se to
>napr. s MS Outlookem nebo MS IE.
>
>Ivo Janalik, NAM

Jak udelat report

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 7.1.1999 06:50:57

Pro pocesteni staci otevrit QRPrev.dfm a prepsat hinty a Captions. Pokud
mozno tak je treba podobne upravit vsechny soubory QR*.dfm. Ale nektere
retezce stejne budou vypsany anglicky(ty ktere jsou generovany
programove) teda pokud nemas zdrojaky od QR.
Vlastni preview se da taky udelat - pomoci komponenty QRPreview. Sice
jsem se k tomu jeste nedostal, ale podle nejakych prikladu, kterych je
vsude spousta to nevypada nijak slozite.
Spis by me zajimalo zda se da nejak zjistit kdyz napr. kliknu do
QRPreview, do ktereho bandu jsem klikl zvlast pokud nektere bandy
nahodne zapinam a vypinam.

> [...]
> ****Jojo. Na wizardy jsem si nevzpomnel. Uz to funguje. Snad jeste
> jeste dotaz: Necha se udelat vlastni Preview? Nebo aspon pocestit

Modem

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 7.1.1999 07:14:18

Ahoj,

ja to mam udelany tak ,ze na jednom pocitaci bezi program s
modemem(Winproxy+Well) plus muj programek .Ten hlida COM port.Je-li port
nepristupny,programek ho vydonoti jako 'Otevreny jinou aplikaci' a pres IP
protokol mi to posle na muj pocitac, kde mam protikus programku s miniikonku
v taskbaru a ta se mi zmeni.Ukonci-li se komunikace na,tak se na mem
pocitaci opet vrati miniikonka.(Miniikonka je ta vedle prepinace klavesnice
a casu - nemuzu si vzpomenout jak se tomu rika).

Je to napsane v D3 a beha to celkem az neuveritelne dobre(4 mesice).Je to
sice asi 'prasarna', ale bohuyel nic jineho me nenapadlo!!!

Pouzite komponenty:

IpxUnit,Async32,TrIconSi.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 14:02
P�edm�t: Modem

> [...]
>pri dial-up se mi na liste obevi ikona dvou
>propojenych pocitacu. Potrebuji aby se mi objevila rovnez na nejakem

[*] Ivo Janal�k <janalik(zv)nam(tec)cz> - 7.1.1999 07:21:57

[...]

QuickRep

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 7.1.1999 07:56:02

No diky za ochotu, ale bud jsem spatne pochopil moznosti Sinea(dema
ztahnute z jejich serveru) nebo si nerozumime.(Sineu jsem testoval jenom
malo - ty verze ktere jsou volne ke stazeni).
Jinak Sinea je celkem vydarene dilo to se musi nechat.
Kdyz jsem myslel WYSIWYG tak jsem myslel to ze cely report si uzivatel
bude moct prohlizet prirozene(napr. cele strany A4) a podle libosti
nahodne pridavat obrazky, mema atd. Nemyslel jsem to, ze report je
zobrazen pri navrhu po bandech a uzivatel muze akorat hybat s tema
komponentama a menit jejich velikost(BTW ke QR jsem nasel take nejake
free komponenty, ktere to umoznuji). Je samozrejme ze struktura reportu
musi byt zachovana(bandy), ale pro uzivatele by bylo nejlepsi editovat
cele stranky. V teto souvislosti me napadlo nekolik(mozna zcestnych)
reseni :
1) Napsat si vlastni preview k QR a vkladat ty objekty pomoci neho. A
tady me hned teoreticky napadaji dva problemy :
A) Bylo by treba zjistit ke kteremu bandu urcity bod patri - pro
prirazeni vlastnosti Parent(protoze se mi nepodarilo rozchodit report,
kde by byly nahodne umisteny nejake objekty, kterych parent je QuickRep
- ty objekty jsou tisteny na vsech strankach i kdyz je v ruznych
BeforePrint a OnStartPage a OnEndPage Enabluji a Disabluji.Pokud
to tak neni tak me prosim opravte. Z toho jsem si odvodil, ze pokud to
m� chodit(objekty budou tisteny na urcitych strankach - resp. v
zavislosti na RecNo Datasetu) musi ty objekty mit Parent nektery z
bandu - pak to Enablovani a Disablovani chodi.
B) V knowledge base ke QR pisou ze objekty nejde vkladat pri
generovani reportu - vyhodi to Access Violation. To by se ale dalo
obejit - reseni neni myslim si az tak slozite tak se tu nebudu zbytecne
rozepisovat.
2) Pouzit napr. RichEdit98 a programove ho naplinit - celkem o dost vice
prace ale vysledek by (mozna) stal za to.A tady jsou taky nejake
problemy ktere spis souviseji s me neznalosti RichEditu.
A)Jak programove zjistit zacatky a konce stranek - respektive
nejak zadefinovat(vlozit objekty) zahlavi a patu.
B)Jak nadefinovat styly a ty pak na urcitou cast textu pouzit.
To znamena ze kdyz uzivatel se rozhodne zmenit napr. font pisma recordu
datasetu( v klasickych reportech jsou to napr. XXLabel nebo
XXDBText) tak se zmeni odpividajici text v celem RichEditu. Mozna by to
slo, kdyby napr. u odstavcu slo nastavit nejakou vlastnost(Tag) nebo
vlozit nejakou identifikacni neviditelnou(netistenou) znacku.
3) V teto souvislosti se chci zeptat co umi komponenta (myslim ze TPage
nebo TPager) z D4. Ja delam v D3.
Mozna ze me pozadavky na repotry jsou prilis velke(nevim).Ale pokud
byste meli nejake namety k jakekoli otazce, kterou jsem tady vznesl,
budu velice rad. (Treba i tipy na Shareware nebo Commercial) komponenty.
Timto diky za jakekoli odpovedi.

PS.: Chvili(pres cele svatky) mi nesla posta tak pisu az nyni. Timto
preji vsem v teto konferenci vse nejlepsi v novem roce a mnoho
(programatorskych a rovnez obchodnich) uspechu.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ji�� Heinisch [SMTP:HeiJu(zv)sol(tec)cz]
> Odesl�no: 18. prosince 1998 14:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: QuickRep

> ahoj
>
> kdysi jsem zkousel nejake komponety ktere prekryvaly QR a umoznovaly
> podobne veci, moc se mi libil , myslim ze registrace stala $50 , ale
> presel
> jsem na
> SINEU .
> mam ji nekde na CD , pokud to budes chtit tak to zkusim najit .

> [...]

Delphi a sdilena data

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.1.1999 08:37:56

> [...]
> do ktere by
> melo mit moznost pristupovat vice uzivatelu soucasne.

Myslim, ze pod Win se namapovany disk jineho stroje
tvari jako lokalni a aplikace vubec nic nepoznaji.
Tady by nemel byt zadny problem.

BTW nevim, jak velkou mas praktickou zkusenost s viceuzivatelskym
pristupem k databazim. Mas vyreseny kolizni situace pri snahach
o zmenu stejneho zaznamu? Vis, jak by se Tvoje aplikace mela chovat,
kdyz dva lidi chteji najednou editovat stejna data a dalsi je bude
prohlizet?

Jiri Polak
----------
[...]

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 07.1.1999 08:42:59

Mam v pocitacive siti Novell nainstalovanou jednu pokusnou stanici
s W98 CZ. Nevim jestli to uzivatelske rozhrani rozhodili pri
lokalizaci nebo jestli je to blby MS vtip, ale spatne se
mi tam vykresluje listview a dialog Otevrit soubor. Konkretni
reseni me nenapada, mozna to ma neco spolecneho s DirectX,
ja sem podobne problemy mel s DirectX 3, graficka karta
Number9 GXE64, S3 768 - konkretne dochazelo ke spatnemu
vykreslovani ikon.

Ondrej Krajicek

Petr Kro�a ml. wrote:

> [...]
> kdyz jsem hotovy exac prenesl na WIN95 a zjistil, ze se chova uplne jinak.

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 7.1.1999 08:42:26

Takze diky za rady, nicmene reseni bylo jinde, nez jste radili, takze
pro ostatni s Delphi 4:

Volani API funkci s parametrem LPDWORD je treba vest pres typ Cardinal
(0..4294967295; unsigned 32-bit) nebo mozna pres Longword
(0..4294967295; unsigned 32-bit), ale to jsem nezkousel

funkce je v API definovana takto:

BOOL GetComputerName(
LPTSTR lpBuffer, // address of name buffer
LPDWORD nSize // address of size of name buffer
);

takze problematicky priklad bude vypadat takto:

var
temp : array[0..255] of char;
len : {integer;} CARDINAL;
begin
len := 255;
GetComputerName(temp,len); {NIKOLIV ((zv)temp,len) !!! jak radil kolega
Toman}

Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 16:31
P�edm�t: Re: Typy aktualnich a formalnich parametru

>tato fce je definovana jako
> GetComputerName(lpBuffer : PChar ; VAR nSize : Integer);
>takze musis pouzit odkaz (zv)temp misto temp
>
>Zdravi
>D. Toman

MAPI

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 7.1.1999 09:03:39

Na tohle jsem si st�hnul komponentu email z DSP.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Van�k [SMTP:hugo(zv)kamarad(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 1999 8:57
Komu: Konference (el. adresa)
P�edm�t: MAPI

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 7.1.1999 09:04:00

Obavam se ze to asi nepujde, protoze si myslim, ze to cislo se priradi
az pri Post. Kdyz je totiz tabulka vyuzita vice uzivateli a musi se
zajistit jedinacnost cisla, tak se autoincrement vytvori az pri fyzickem
zapisu do tabulaky. Ja to resim tak, ze zaznam hned na zacatku Postnu a
pak uz existuje autoincrement. Problem je, kdyz si to uzivatel rozmysli
a zaznam se nusi smazat......

Od: Honza Fiala
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Autoincrement
Datum: 6. leden 1999 17:22

Zdarec,

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 7.1.1999 09:08:00

Uzcite to jde. Doporucuji navstivit stranku QuSoft na Inetu a tam v
downloadech je priklad. Taky tam je kb.zip, kde se da najit spousta
uzitecnych informaci..... Ja princip z hlavy neznam.....

Od: Slavek Rydval -- rk
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Jak udelat report
Datum: 6. leden 1999 20:51

> [...]
****Jojo. Na wizardy jsem si nevzpomnel. Uz to funguje. Snad jeste
jeste dotaz: Necha se udelat vlastni Preview? Nebo aspon pocestit

Delphi 4

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 7.1.1999 09:12:00

Myslim, ze to je celkem prostinke. Na form dam TMenuBar, ten spojim s
TMainMenu a vymazu vlastnost Menu ve formu. A uz by to melo
fungovat......

Od: Miki Vom��ka
Komu: DelphiForum
P�edm�t: Re: Delphi 4
Datum: 6. leden 1999 22:02

> [...]

> ----------
>Od: Krayzel Libor

>Muzete upresnit, o kterou komponentu se jedna?

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 7.1.1999 09:12:56

Ja bych to videl takto

>1.
>Mam proceduru, ktora osahava adresarovy strom.
>Pocas behu tejto procedury vsak aktualny formular vobec
>nereaguje (napr. na tlacitko storno) a robi mrtveho chrobaka.

Ani nemuze, protoze se diky tomu nedostane Windows
ke zpracovani udalosti. Po prohlednuti adresare dej
Application.ProcessMessages.

>Pocas behu procedury vypisujem aktualny spracovavany
>adresar na tento formular, zobrazenie sa prejavi tiez az
>po skonceni procedury. To som vsak riesil volanim metody
>repaint.

Viz. nahore. Pokud to delas v D32 tak doporucuji pouzit k
prochazeni separatniho threadu a pomoci Synchronize
zobrazovat prubeh.

>Normalnym pascalovskym zapisom napr. Move ( Tx^, Bufer, Count )
>sa mi vsak nepodarilo obsah parametra Tx preniest.

Co takhle Move(Tx[1],Buffer,Count);

Martin
http://kuchyn.delphi(tec)cz (kuchyn(zv)delphi(tec)cz)

Kresleni ve ScrollBoxu

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 7.1.1999 09:26:14

Omlouvam se, jestli to uz do konference doslo, ale blbla nam posta a v
prichozi poste jsem to nenasel.

Ahoj

mam pro vas takovou asi jednoduchou otazku. Dole prilozeny zdrojak je pro
ty, kdo by mi chteli poradit.
Na formulari mam jenom jeden ScrollBox. Do neho dam svoji komponentu
odvozenou od TCustomControl, ktera je vetsi nez ten ScrollBox. Na te moji
komponente potrebuju mysi vybrat urcitou oblast.
Poradte, proc po posunuti a naslednem zastaveni pozice ScrollBaru ve
ScrollBoxu pri vyberu oblasti tam na te moji komponente zustane kus te cary?
A jeste jeden problemek podobneho razeni. Proc se moje komponenta
neprekresluje pri zmene pozice ScrollBaru, ale az po zastaveni skrolovani?

Diky a preji malo programatorskych problemu v roce 99.

Ing. Pavel CABAK
cabak(zv)zl.inext(tec)cz

type
TPlocha = class(TCustomControl)
private
TlDole: Boolean;
Roh1: TPoint;
Roh2: TPoint;
procedure KresliOblast;
protected
procedure Paint; override;
procedure MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer); override;
procedure MouseMove(Shift: TShiftState; X, Y: Integer); override;
procedure MouseUp(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer); override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

TForm1 = class(TForm)
ScrollBox: TScrollBox;
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
Plocha: TPlocha;
public
procedure PosunOkno(const AX, AY: Integer);
procedure PosunScroll(ASmer: Boolean; APosun: Integer);

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{---------- TPlocha ----------}
procedure TPlocha.KresliOblast;
begin
with Canvas do
begin
Pen.Color:=clBlack;
Pen.Style:=psSolid;
Pen.Width:=1;
Pen.Mode:=pmNot;
Brush.Style:=bsClear;
Rectangle(Roh1.X, Roh1.Y, Roh2.X, Roh2.Y);

procedure TPlocha.Paint;
begin
with Canvas do
begin
Brush.Color:=clWhite;
Brush.Style:=bsSolid;
FillRect(Rect(0, 0, Width, Height));

procedure TPlocha.MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
begin
TlDole:=True;
Roh1:=Point(X, Y);
Roh2:=Roh1;
end;

procedure TPlocha.MouseMove(Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
var LX, LY: Integer;
begin
if (TlDole) then
begin
KresliOblast;
Form1.PosunOkno(X, Y);
LX:=X;
LY:=Y;
if (X<0) then
LX:=0;
if (X>Width) then
LX:=Width;
if (Y<0) then
LY:=0;
if (Y>Height) then
LY:=Height;
Roh2:=Point(LX, LY);
KresliOblast;

procedure TPlocha.MouseUp(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
begin
TlDole:=False;
KresliOblast;
end;

constructor TPlocha.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
TlDole:=False;
Height:=1000;
Width:=1000;
end;

{---------- TForm1 ----------}
procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
Plocha:=TPlocha.Create(ScrollBox);
Plocha.Parent:=ScrollBox;
Plocha.Left:=0;
Plocha.Top:=0;
end;

procedure TForm1.PosunOkno(const AX, AY: Integer);
var LPoz, LVel: Integer;
begin
LPoz:=ScrollBox.VertScrollBar.Position;
LVel:=ScrollBox.ClientHeight;
if ((AY-LPoz)>LVel) then
PosunScroll(True, AY-LPoz-LVel);
if (AY<LPoz) then
PosunScroll(True, AY-LPoz);
LPoz:=ScrollBox.HorzScrollBar.Position;
LVel:=ScrollBox.ClientWidth;
if ((AX-LPoz)>LVel) then
PosunScroll(False, AX-LPoz-LVel);
if (AX<LPoz) then
PosunScroll(False, AX-LPoz);
end;

procedure TForm1.PosunScroll(ASmer: Boolean; APosun: Integer);
begin
if (ASmer) then
ScrollBox.VertScrollBar.Position:=ScrollBox.VertScrollBar.Position+APosun
else
ScrollBox.HorzScrollBar.Position:=ScrollBox.HorzScrollBar.Position+APosun;

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 07.1.1999 09:53:54

Ahojte !

Obraciam sa na ctenu delphacku pospolitost s dvoma problemami:

[...]

V inej procedurke prenasam obsah parametra do bufra:
procedure WriteLine ( Tx:string );

Normalnym pascalovskym zapisom napr. Move ( Tx^, Bufer, Count )
sa mi vsak nepodarilo obsah parametra Tx preniest.

Rozchodil som to az pouzitim pomocneho pointra P a asemblera:
asm push eax
mov eax,Tx
mov P,eax
pop eax
end;
Move ( P^, Bufer, Count );

Neporadil by mi niekto, kde je pes (ci vlastne chrobak) zakopany ?

Vdaka za kazdu odpoved !
Peter Vlkovic

lokalizace v Delphi 4.0

[*] Kupka Pavel <xkupp05(zv)vse(tec)cz> - 7.1.1999 10:02:40 met-1dst

Dobry den,
Potrebuji lokalizovat svuj programek, pouzil jsem Resource DLL
WIZARD, funguje perfektne. Sam vse udela, bezproblemu funguje, ale
problem nastal, kdyz jsem zmenil originalni formular. Zmeny
(napriklad pridani komponentky) se neprojevuji na pocestenych
formularich. A pritom tyto pocestene nejdou nijak upravovat. Nevite
nekdo jak provest aktualizaci. Prece existuej jina moznost nez pri
kazde zmene znovu pocestovat cely formular, to by pak veskere vyhody
tohohle systemu sly stranou.
Druhy dotaz se tyka vytvoreneho rc file jsou to vytazene anglicke
hlasky existuje jiz nejaky do cestiny prelozeny.
Dekuji Pavel Kupka
http://sorry.vse(tec)cz/~xkupp05/mp3man

Obecny pristup na I/O porty

[*] Elidis s.r.o. <elidisp(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.1.1999 10:08:53

Zdravim,
potrebuji poradit s nasledujicim problemem. Potrebuji pod Win NT 4.0
komunikovat s ruznymi (obecne) kartami pro externi mereni (AD
prevodniky, lab-karty apod.) Kazda karta ma definovanu svou bazovou
adresu a dalsi adresy pro cteni a zapis (porty). Bezpecnostni opatreni
Win NT mi vsak nedovoluji k temto portum (defacto "nizkym" adresam v
pameti) pristupovat. Existuje nejake reseni? Predesilam, ze firemni
ovladace nebo DLL nejsou vzdy k dispozici nebo jsou prilis komlikovane a
tudiz pomale.
-Ales Bukovsky-

Jak udelat report

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 7.1.1999 10:25:22

> [...]
>Spis by me zajimalo zda se da nejak zjistit kdyz napr. kliknu do
>QRPreview, do ktereho bandu jsem klikl zvlast pokud nektere bandy

Obavam se ze v preview nelze o puvodnim umisteni konkretniho textu, cisla,
obrazku zjistit vubec nic. Pro generovani reportu pouziva QR format WMF
ulozeny po jednotlivych stranach nikoliv podle puvodniho navrhu po
jednotlivych bandech nebo tiskovych komponentach.

[...]

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 7.1.1999 10:31:42

1. To je velmi divna otazka, samozrejme, ze to nejde. Zda sa, ze nechapes,
co je to multitasking, inac by ta take nieco ani nenapadlo. Aby to fungovalo
tak ako chces, tak do tej proceduri treba vhodne umiestnit
Application.PrecessMessages. Vzdy ked sa tato metoda zavola, tak spracuju
spravy urcene danej.

2.
Za predpokladu, ze Buffer je smernik to musi vyzerat takto:
Move ( Tx^, Bufer^, Count )

Delphi 4 II.

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 7.1.1999 10:35:25

Tady je ta hlaska, kterou mi dava D4 prof. pri spusteni:

[...]

Nevite, co jsem s tim provedl, ze mi tak nad�v� ? ;-)
Nikomu se to nestalo?

Petr Sadovsky

email: petr(zv)slunce(tec)cz

SINEA

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 7.1.1999 10:40:52

Mam dve otazky ohladom generatora SINEA:

1. Je viacprechodovy ? (t. j. da sa napr. do hlavicky stranky umiestnit suma
nejakych dat, ktore budu na danej stranke ?)
2. Da sa generator poslovencit ?

Delphi 4

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.1.1999 10:40:48

> [...]
> menu, tak se mi zobrazuje TMainMenu i TMenubar. Kdyz priradim formu
> borders:= bsDialog, tak samozrejme TMainMenu videt neni, ale

Musis zrusit u Formu prirazeni Menu a pak to funguje OK.

lokalizace v Delphi 4.0

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 10:41:54

Puvodni zprava, kterou napsal Kupka Pavel dne 7 Jan 99,:

> [...]
> nekdo jak provest aktualizaci. Prece existuej jina moznost nez pri
> kazde zmene znovu pocestovat cely formular, to by pak veskere vyhody

Ano, existuje:

http://www.localizator.com

[...]

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.1.1999 10:41:29

> Ano, ale me se ta jejich komponenta zda nejaka divna.
> Uz jste to nekdo zkousel? Ono to potrebuje mit vytvorene
> normalni menu, aspon tak jsem to pochopil...

Presne tak. Nevyhoda pri navrhu je v tom, ze se na Eventy nedostanu
primo pres to jejich menu, ale musim si otevrit definici menu.

Odchyceni minimalizace

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.1.1999 10:43:03

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj
pouzivas-li RX komponenty, tak tam je TAppEvents,
ktery ma udalost OnMinimize. Jinak by to melo jit
stejne, jako se to dela treba se stavovym radkem,
kde odchytavas udalost OnHint, napis si proceduru
ktera se ma vykonat pri minimalizaci...

procedure TForm1.Minim(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Minimalizace');
end;

a potom, treba v TForm1.OnCreate udelej

Application.OnMinimize:=Minim;

Melo by to fungovat... > ----------
> Od: Lukas Voborsky[SMTP:xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz]
> Odesl�no: 6. ledna 1999 19:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Odchyceni minimalizace
>
> Mam jednoduchy problem: potrebuju odchytit minimalizaci okna a nechce
> se
> mi po tom moc patrat. ;-)
> Diky
> Lukas Voborsky
>
> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
> [...]

Delphi a sdilena data

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 7.1.1999 10:43:02

> [...]
> o zmenu stejneho zaznamu? Vis, jak by se Tvoje aplikace mela chovat,
> kdyz dva lidi chteji najednou editovat stejna data a dalsi je bude

Kdepak. Viceuzivatelskou databazovou aplikaci jsem jeste nedelal. Ale
kazdy jednou zacinal.

Delphi 4 II.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 10:45:05

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Sadovsky dne 7 Jan 99,:

> [...]
> loaded?
>
> Ten soubor DPHMTS40.BPL nemuzu nikde na inst.CD najit. :-(

TO vypada jako neco s Microsoft Transaction Serverem. Podivej
se do Components, jestli tam nemas vlozenou nejaky takovy
neexistujici balicek. Nedaval jsi tam nahodou Delphi C/S?

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.1.1999 12:08:31

Dobre, zkusim dat par nametu k zamysleni.

Je potreba zkusit vymyslet ruzne konfliktni situace.
Napr.:
Uzivatel 1 zacne editovat data.
Uzivatel 2 zacne editovat stejna data.
Uzivatel 2 je driv hotov a chce ulozit.
Uzivatel 1 chce ulozit.

Muze dojit samozrejme k mnohem vic konfliktum,
nekdo chce treba mazat, atd. V techto uvahach ale
postaci uvazovat konflikty dvou uzivatelu, pri vetsim
poctu nevznikaji nove vyznamne problemy.

Taky je treba myslet na to, ze Tvoje aplikace nemusi
byt jediny program, kterym se data daji menit. Paradoxovou tabulku
muzes napriklad otevrit v Paradoxu, ve sve aplikaci, atd...

Dale je potreba myslet na to, ze operacni system nedovoli
otevrit vice uzivatelum soubor pro zapis (pokud se jedna o ten *.db).
To znamena, ze aplikace by mela byt postavena tak, aby otevreni pro
zapis trvalo co nejkratsi dobu.
Tedy data zobrazovana v aplikaci by m�la byt vzdy needitacni,
nesmis tam udelat editacni okno nad nejakou tabulkou, protoze toto okno
by v jednom okamziku mohl pouzivat pouze jeden uzivatel.

Ruzne databaze resi tyto problemy ruzne, umoznuji zamykani celych
tabulek pri zadosti o editaci, nektere umoznuji zamykani na urovni
jednotlivych zaznamu a nektere to neosetruji vubec.

Nejlepsi mi pripada implementovat si ochranu sam a urcit, jak
se ma aplikace chovat, a to podle nasledujicich pravidel:
1) pokud pouzita databaze neco takoveho umoznuje, naimplementovat
veskerou logiku ochrany dat na strane databaze (neznam paradox,
nevim, jestli ma neco jako procedury, triggery a tak).
Pokud to databaze neumoznuje, musi se zabezpecit, aby se na data
uzivatele nemohli dostat jinak nez pomoci aplikace (kdyz by to
neslo systemovymi prostredky tak pohruzkou vyhozeni uzivatele z okna)
a nasledujici pravidla se implementuji primo v aplikaci.
2) kazda tabulka, kterou budou uzivatele modifikovat, bude rozsirena
o atribut s casem naposledy provedene zmeny. Ten bude kazdemu zaznamu
evidovat, kdy byl naposled zmenen.
3) Veskera data, ktere aplikace zobrazuje, jsou pouze pro cteni!
4) Editace se neprovadi na databazove tabulce, ale na nejakem okne do
normalnich (tedy nedatabazovych) controls. Teprve po potvrzeni
uzivatelem jsou data za urcitych podminek ulozena do databaze.
Postup kazde editace je nasledujici:
a) uzivatel urci, ktera data chce editovat (vybere radek v dbgridu)
b) nactou se znovu data z databaze, aby byla co nejcerstvejsi, aplikace
si
zapamatuje hodnotu posledni editace radku.
c) nactena data se vlozi do editacnich controls, aplikace uzivateli
povoli editaci
d) pokud uzivatel potvrdi naeditovana data, nacte se z databaze
aktualni hodnota posledni editace prislusneho zaznamu a porovna
se zapamatovanou. Pokud jsou shodne, muzeme zaznam ulozit
(plus novy cas editace). Pokud nejsou shodne, zobrazime
uzivateli hlasku "Lituji, neekdo data mezitim zmenil".
Uzivateli nezbyde nic jineho, nez data znovu nacist.
e) pokud uzivatel stornuje editaci, nic s databazi nemusime delat,
vycistime pouze hodnoty z editacnich controls v aplikaci

Pokud povolis i mazani zaznamu, jiste nebude problem doplnit vyseuvedeny
text.

Samozrejme se tento postup nemusi kazdemu libit, nejhorsi vlastnost je asi
to,
ze uzivatel pul hodiny edituje a potom zjisti, ze mu to mezitim nekdo
zm�nil.
Na druhou stranu ale pokud neukazneny uzivatel nacte data pro editaci a
odejde
domu aniz by editaci ukoncil, nezablokuje je pro vsechny ostatni (to narazim
na ochrany zamykanim zaznamu).

HTH

Doufam ze to neni moc rozvlacne, ja to nemam rad, takhle dlouhy mejly.

Jura
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

Pristupova prava na IB

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 7.1.1999 12:38:23

Jde mi o toto:

Pokud nekdo ukradne PC nebo jen GDB soubor a na vlastnim PC ma IB a
prihlasi se jako SYSDBA
tak uvidi obsah te ukradene databaze.

Tomu chci zabranit a domn�val jsem se, ze vlastnictvi na to ma take vliv..

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ledna 1999 17:20
P�edm�t: RE: Pristupova prava na IB

> [...]

> SYSDBA ?
> Jak se zmeni OWNER - nikde to nemuzu najit ?

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.1.1999 12:42:40

Hi,

to uz se tady probiralo, jedina moznost je napsat si ovladac pro jadro
systemu. Nekolik firem ma na to nastroje vlastni vyroby(jsou drahe),
nebo si porid MS DDK. Taky to je "lacina" zalezitost. Ale jestli ty
karty vase firma vyrabi ci prodava, pak se to urcite vyplati.

> [...]

> pameti) pristupovat. Existuje nejake reseni? Predesilam, ze firemni
> ovladace nebo DLL nejsou vzdy k dispozici nebo jsou prilis komlikovane

Delphi 4 II.

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 7.1.1999 12:47:56

TO vypada jako neco s Microsoft Transaction Serverem. Podivej
se do Components, jestli tam nemas vlozenou nejaky takovy
neexistujici balicek. Nedaval jsi tam nahodou Delphi C/S?

Nainstaloval jsem to co mi to nabidlo pri vlozeni CD do
mechaniky(autorun)tj. Delphi4
InterBase 5.1
InstallShield Express.
Jake tam maji byt komponenty nevim, ale hned jsem si vsiml, ze na zalozce
komponent System neni treba FileListBox, DirComboBox, ..., ktere v D2 byly.
Kdyz jsem kompiloval prg. z D2 na tomto D4 tak vsechno v pohode jelo.Myslis,
ze by ppomohl Service pack?

Petr

Pristupova prava na IB

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 7.1.1999 13:02:11

SYSDBA ma jako systemovy administrator z principu pristup vsude - proto
tam je. A je to takhle pokud vim ve vsech databazich co znam. OWNER je
ten kdo tabulku vytvoril, takze se zmeni nejspis tim, ze ji vytvori
nekdo jiny.

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> SYSDBA ?
> Jak se zmeni OWNER - nikde to nemuzu najit ?

zasa faktorial

[*] dEViL <koutny(zv)frki.utc.sk> - 7.1.1999 13:07:56

nepodarilo sa mi sledovat seriu prispevkov k faktorialu,
ale prikladam jednu z metod pre vypodet faktorialu urcenu hlavne pre
vysoke cisla, pri cisla n=1000 a viac je chyba vypoctu max. 10E4 a dost
rapidne klesa, cize opodstatnenie ma len pre dost velke cisla, tu je:

n! = n^n * e^(-n) * (2 * Pi * n)^(1/2)

dufam ze som to napisal dost zrosumitelne, ak nie, tak je to:

n na entu, krat e na minus entu, krat (2 * pi * n) to cele na jednu
polovicu (0.5)

tot vsetko

Pavel Koutny

Ikona klavesnice

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 7.1.1999 13:22:20

Ahoj vsem,

potreboval bych vedet, jak je to udelane, ze se pri kazdem prepnuti
klavesnice zmeni prislusny symbol na taskbaru (napr. CZ->EN a zpet).
Udelal jsem aplikaci, kde se indikuje zmena prepnuti klavesnice, ale ta
indikace pracuje jen tehdy, pokud je okno te aplikace aktivni. Neni-li
aktivni, indikace nepracuje. Nevite nekdo, jak to udelat, aby indikace
pracovala i kdyz prislusne okno neni aktivni ?

Diky predem.********************************************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Odchytenie zahajenia a ukoncenia tlace (OLE)

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 7.1.1999 13:47:13

Cavte !
Neviete niekto ako by som zistil kedy sa dokonci spracovanie tlace a
zahaji samotna tlac ?
Tlacim cez OLE objekt Word.Basic a potrebujem aby sa po vytlaceni
aplikacia Word ukoncila (AppClose). Ale ak napisem v kode hned po sebe
Word.FileOpen
Word.FilePrint
Word.AppClose
vypise sa hlaska ze nemoze zavriet kym nespracuje data alebo sa zavre a
nic nevytlaci,nie je to doslova ale asi viete o co ide.
Neviete niekto ako tento problem vyriesit ???

Diky
Peter

Pristupova prava na IB

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.1.1999 13:57:39

Hi,

tak na tohle je snad jen jeden recept. Fyzicka bezpecnost. Nesmis
pripustit, aby uzivatel "videl" GDB soubor. Pro svou praci to
nepotrebuje. Nesmis pripustit pristup nepovolanych osob do mistnosti s
HW, ktery je nositelem GDB souboru. Ja vim, teorie je krasna, ale praxe
jina..... nicmene muzes alspon dodrzet to prvni pravidlo. Pokud pouzivas
NT, tak dej GDB soubor na NTFS, pak to bude chraneno primo OS, pozor ale
na NTFSDOS utilitku. Proto to dej na neco co NTFSDOS neumi. Uplna
ochrana neexistuje.S tim se musis smirit.....

> [...]

> prihlasi se jako SYSDBA
> tak uvidi obsah te ukradene databaze.
>
> Tomu chci zabranit a domn�val jsem se, ze vlastnictvi na to ma take

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 7.1.1999 13:59:32

Setric Windows lze jednoduse deaktivovat nasledovne:

SystemParametersInfo(Spi_SetScreenSaveActive,0,nil,0);

Jan Skopovy

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 7.1.1999 14:06:50

Pokud chces, aby ti formular reagoval, musis do cyklu prohledavani vlozit
prikaz Application.ProcessMessages a test na opusteni cyklu, pokud je
nastavena nejaka globalni promenna na true.

Priklad:

procedure Hledej;
begin
Prerus_Hledani := false;
repeat
// hledani
Application.ProcessMessages;
until (ukoncujici podminka) or (Prerus_Hledani = true);
end;

(Pri stisknuti tlacitka storno nastavis promennou Prerus_Hledani := true)

Jan Skopovy

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. ledna 1999 8:53
P�edm�t: "Mrtvy chrobak" + MOVE

> [...]
>
>---------------------------------------------
>Neporadil by mi niekto, kde je pes (ci vlastne chrobak) zakopany ?

Pristupova prava na IB

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 7.1.1999 14:23:04

Hi,
> [...]
> tam je. A je to takhle pokud vim ve vsech databazich co znam. OWNER je
> ten kdo tabulku vytvoril, takze se zmeni nejspis tim, ze ji vytvori

Matne si vzpominam, ze vim o jedne databazi, kde to tak neni: je to DB2 od
IBM. Tam je tusim jako default nastaveno jmeno administratora i heslo na
DB2ADMIN, ale lze zadat jakehokoli uzivatele s opravnenim k administrativnim
ukonum (pod NT) - recommended :-))

Bye, pf

Pristupova prava na IB

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.1.1999 14:25:23

Nechci se hadat o IB, tu neznam, ale obecne neni pravda, ze OWNER je ten,
kdo tabulku vytvoril. To by se asi jmenoval CREATOR. OWNER je vlastnik
tabulky,
ale to neznamena, ze ji vytvoril, mohl ji vytvorit nekdo jiny.

Jiri Polak
----------
[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 07.1.1999 14:29:09

[...]

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)asset.sk> - 7.1.1999 14:30:05

var T:TDateTime;
begin
T:=(StrToDate('1.1.2000')-NOW);
ShowMessage('Do 2000 ti chyba '+IntToStr( Trunc(T))+ ' dni, '+
FormatDateTime('H',T) +' hodin, '+ FormatDateTime('N',T)+' minut a '+
FormatDateTime('S',T)+' sekund');
end;

olej

Pristupova prava na IB

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)asset.sk> - 7.1.1999 14:34:01

SYSDBA sa nemoze menit
mozes zmenit len password
v Interbase Server manageri

olej

Neaktivni TEdit,TCheckButton... sedy

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.1.1999 14:41:06

Ahoj,
mam jeden jiste trivialni dotaz, jak lze udelat neaktivni TEdit,
TMemo, TComboEdit, TCheckButton a dalsi tak aby zesedly.
Pozn. Stale D1
Dekuji za pripadne rady
Jaro B.

Odchyceni minimalizace

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 7.1.1999 14:46:14

[P��loha v souboru: Wm_size.pas]
Hi,>Mam jednoduchy problem: potrebuju odchytit minimalizaci okna a nechce se
>mi po tom moc patrat. ;-)

Pripojil jsem kousel zdrojovky, kde je videt, jak se to dela. Tady je
postup, jak to zapracujes do sveho prgu.

1. V samostatne unit si odvodis vlastni typ formulare z tForm
2. V souboru .PAS, kde kde chces odchytavat message, doplnis do INTERFACE
uses <JmenoTvojiUnit> a jednoduse prepises class(tForm) na class(tTvujForm)
v definici formulare.
3. Napises si vlastni akci do handleru.
4. Popis ostatnich polozek v tWMSize viz help k Win API. Message wokna
posilaji po provedeni zmeny.

Bye, pf

Delphi 4 II.

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 7.1.1999 15:58:41

Petr Sadovsky [SMTP:petr(zv)slunce(tec)cz]; �tvrtek, ledna 07, 1999 12:48:

> Jake tam maji byt komponenty nevim, ale hned jsem si vsiml, ze na
zalozce
> komponent System neni treba FileListBox, DirComboBox, ..., ktere v D2
byly.

V D4 jsou v zalozce Win 3.1.

F.

Ako priradit event?

[*] Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> - 07.1.1999 16:37:08

Cauko.
Mam zase problem.

Vygeneroval som si za behu programu objekt typ TQuickRep a chcem mu
priradit vlastny event BeforePrint.

Napisal som si proceduru s parametrami ako treba a pri priradovani mojej
funkcie
do BeforePrint objektu sa ukazalo, ze BeforePrint v TQuickRep nie je
procedura, ako som
si myslel, ale property typu TQRReportBeforePrintEvent a ja to tam neviem
priradit.

Neviete niekto, ako na to?
Thanx.
Peter.

RTF Text

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 7.1.1999 17:45:54

J� to d�l�m tak, �e to pro�enu RichEditem. (Asi to nen� moc elegantn� �e ...)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Leopold Grepl [SMTP:Grepl(zv)melzer(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 1999 9:27
Komu: 'Konference Delphi'
P�edm�t: RTF Text

[...]

Diky vsem, kteri poslou nejaky namet.

V�a

Optimalizacia Query

[*] Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 7.1.1999 17:50:05

Asi s t�m z�zraky nepujdou. Skus:

select distinct *
from table x
left outer join table2 on table x.polozka=table2.polozka
where not table2.active = true

ale nejsem si jist jestli jsem to napsal spravne, princip je v tom, ze delam klasicky join namisto subselectu

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jozef Uhler [SMTP:uhler(zv)bigfoot.com]
Odesl�no: 7. ledna 1999 9:30
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Optimalizacia Query

Zdravim,

[...]

ot�zky

[*] Patrik Sl�de�ek�����%g��jgr� - 7.1.1999 18:10:18

Pros�m zku�en�j�� kolegy o radu s n�sleduj�c�mi t�emi probl�my:

1) Kdy� si u�ivatel zobraz� ve Windows 95/98 v okn� Pr�zkumn�ka, Tohoto
po��ta�e - zkr�tka v �emkoli - n�jakou slo�ku a klepne na libovoln�m
zobrazen�m souboru prav�m tla��tkem my�i, chci, aby lok�ln� nab�dka operac�
se souborem obsahovala krom� standardn�ch funkc� (kop�rovat, odstranit,
p�ejmenovat, vytvo�it z�stupce, atd.) i mnou definovanou polo�ku, a aby se
po vybr�n� t�to polo�ky u�ivatelem spustila moje aplikace a jako parametr
(�i n�jak jinak) j� byl p�ed�n n�zev dan�ho souboru. Jak na to?

2) Jak softwarov� vyvolat p�ipojen� po��ta�e na internet (nap�. komutovanou
linkou) s co nejm�n� patrn�mi "vedlej��mi n�sledky", tj. r�zn�mi dialogov�mi
okny, spou�t�n�m MSIE, atd.? Jak spojen� p�eru�it?

3) Jak p�idat vlastn� polo�ku do Ovl�dac�ch panel�?

D�ky moc za pomoc,

PaSla

sound analyzer

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 7.1.1999 18:39:34

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 19:07:46

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Sadovsky dne 7 Jan 99,:

> Nainstaloval jsem to co mi to nabidlo pri vlozeni CD do
> [...]

Ja si ted presne nepamatuji, co to nabizi, ale mam pocit,
ze neco pro MTS mozna ano. Nevim. Dival ses do komponent?

> [...]
> byly. Kdyz jsem kompiloval prg. z D2 na tomto D4 tak vsechno v pohode
> jelo.Myslis, ze by ppomohl Service pack?

Tak Service Pack 2 tam rozhodne dej, ale na tohle nema vliv.
Takze:

1. Koukni se pres menu do Install Components nebo Packages nebo
jak se to jmenuje, tam budes mit seznam balicku. Minimalne
jeden (prave ten, ktery ti to nechce natahnout) nebude
zaskrtnuty. Tak to je ten blby.

2. A nemas je v zalozce Win31? Mas tam balicek dcl31w40.bpl,
ktery je v /delphi4/bin?

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 19:14:07

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Fron�k dne 7 Jan 99,:

> tak na tohle je snad jen jeden recept. Fyzicka bezpecnost. Nesmis
> pripustit, aby uzivatel "videl" GDB soubor. Pro svou praci to

Proc? Copak GDB soubor neni kodovany? Copak heslo SYSDBA nejde
zmenit? Ja tedy nedelam s Interbase, pouzivam SQL Adaptive Server
od Sybase (drive Sybase SQL Anywhere) a tam lze bez problemu
nastavovat prava pomoci GRANT a taktez menit heslo i DBA.
Nechce se mi verit, ze by ukoristeni databaze Interbase
znamenalo, ze se do ni kazdy muze kouknout, pokud to zna...

[...]

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 7.1.1999 19:45:22

Jooo, tak to je presne to co jsem chtel......diky ti dobra vilo :-)

> [...]
>'Animovat okna, seznamy, nabidky ' - nepouzivat.
>Nevim jestli je to to co jsi chtel. WinHacker neni treba.

Obecny pristup na I/O porty

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 7.1.1999 19:55:26

Na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft mam IOPort komponent,
ktory umoznuje pristupovat k IO portom pod NT 4. Je to ale shareware.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>pameti) pristupovat. Existuje nejake reseni? Predesilam, ze firemni
>ovladace nebo DLL nejsou vzdy k dispozici nebo jsou prilis komlikovane a

ot�zky

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 7.1.1999 21:31:15

[...]

nastuduj si strukturu registrov v SDK, staci pridat niekolko klucov. Je na
to pekna kniha od MS Press aj s prikladmi a na webe je mozne najst zip so
vsetkymi prikladmi free

2) Jak softwarov� vyvolat p�ipojen� po��ta�e na internet (nap�. komutovanou
linkou) s co nejm�n� patrn�mi "vedlej��mi n�sledky", tj. r�zn�mi dialogov�mi
okny, spou�t�n�m MSIE, atd.? Jak spojen� p�eru�it?

na to je pekna komponenta na DSP (hladaj Remote Access)

3) Jak p�idat vlastn� polo�ku do Ovl�dac�ch panel�?

podla mna uplne rovnako ako do kazdej inej zlozky, ale naozaj neviem. Mozno
sa mylim.

D�ky moc za pomoc,

rado sa stalo

Richard Willmann

PaSla

Odchytnuti klavesy

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 7.1.1999 21:32:56

Mozno od veci, ale toto maju pekne vyriesene Raize komponenty na
www.raize.com, ktorych okliestena verzia je pre vsetkych legalnych
vlastnikov Delphi free na www.borland.com. Za zdrojaky sa samozrejme plati

richard willmann

> [...]
> ItemIndex := Perform(LB_SELECTSTRING, 0, LongInt(Edit1.Text));
> if ItemIndex >= 0 then LastValidIndex := ItemIndex;

Pristupova prava na IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.1.1999 21:38:39

Heslo uzivatele SYSDBA lze zmenit.
Na IB jsou samozrejme take granty.
Otazkou je, jak dokonala ochrana to je
proti Hackerovi. Pred vstupem uzivatele
to vsak ochrani spolehlive. Neochrani to
ovsem proti smazani databaze.
Proto se i ja domnivam, ze je vhodnejsi
adresar serveru se souborem GDB
nesdilet.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. ledna 1999 19:59
> [...]

=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.1.1999 22:15:18

Hello Jiri!

7. ledna 1999 Polak Jiri wrote:

> [...]
> (plus novy cas editace). Pokud nejsou shodne, zobrazime
> uzivateli hlasku "Lituji, neekdo data mezitim zmenil".

Skoro dobre, ale je tam jedna chybicka:znovunacitanie a porovnanie trva
urcity nenulovy cas, preto je v multiuser prostredi nutne predtym urobit
LOCK a kod aplikacie musi pochopitelne az po UNLOCK (po zapise noveho
obsahu do databazy) osetrit chybove stavy, aby to ani nahodou nezostalo
niekde visiet, ani v systemovom dialogou.

PF'1999

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

ot�zky

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 22:50:56

Puvodni zprava, kterou napsal Patrik Sl�de�ek dne 7 Jan 99,:

> [...]
> polo�ku, a aby se po vybr�n� t�to polo�ky u�ivatelem spustila moje
> aplikace a jako parametr (�i n�jak jinak) j� byl p�ed�n n�zev dan�ho

Podivej se do popisu MS SDK, ktere najdes treba v MSDN, staci napsat
jen nekolik zaznamu do registru. Najdes to urcite i na MSDN ON-LINE.

> 3) Jak p�idat vlastn� polo�ku do Ovl�dac�ch panel�?

Jako ikonu se svym nastavenim? Tak to udelas DLL, ktera bude mit
nejake exportovane procedury, no a prejmenujes to jako .CPL a das
to do systemoveho adresare. Popis zase v MS SDK nebo nekde
v archivu teto konference.

[...]

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 7.1.1999 23:21:08

Ahoj,

obavam se ze
tvoje aplikace nemuze nijak zjistit prepnuti
klavesnice, kdyz neni aktivni. Mozna
by slo pri deaktivaci zapnout napr timer,
ktery by po dobu neaktivniho stavu prubezne
(treba 1x za 30sec) overil stav klavesnice.
Pri znovuaktivaci budes mit k disposici
aktualni stav, pripadne v okamziku aktivace
stav znovu proverit. Je treba zvazit nutnost
prubezne kontroly, nestacilo by napr.
tento stav zjistit pouze v okamziku aktivace? S pozdravem
================================

Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. ledna 1999 14:22
P�edm�t: Ikona klavesnice

> [...]
>
>********************************************************
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 7.1.1999 23:22:45

Ahoj,

kdyz nastavis Txxxxxx na Enabled:= False,
tak preci text zesedne sam a Color nastavis na clSilver
(ComboBox,Edit,ListBox).
Jenom u memo pole musis rucne nastavit
nejen Color:= clSilver, ale i Font.Color:= clGrayText.
Jinak to asi nepude, leda, ze by sis napsal vlastni
komponenty (ComboBox,Edit.ListBox), ktery by
to provedly automaticky pri prepnuti stavu Enabled,
coz by nebylo taky tak dramaticky. S pozdravem
================================

Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. ledna 1999 15:03
P�edm�t: Neaktivni TEdit,TCheckButton... sedy

> [...]
> mam jeden jiste trivialni dotaz, jak lze udelat neaktivni TEdit,
>TMemo, TComboEdit, TCheckButton a dalsi tak aby zesedly.

SINEA

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.1.1999 23:39:17

1. Vicepruchodovy neni z duvodu rychlosti.
Pokud je potreba soucet na zacatku sestavy je mozne
secist SQL dotazem a vysledek predat do sestavy
pomoci parametru.
2. Ano da. Je to pripraveno na snadny prevod do libovolneho jazyka.
Myslim, ze nekteri slovensti zakaznici to jiz udelali.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: DELPHI konferencia <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. ledna 1999 11:47
P�edm�t: SINEA

> [...]
suma
>nejakych dat, ktore budu na danej stranke ?)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.1999 23:51:31

Puvodni zprava, kterou napsal Jaro dne 7 Jan 99,:

> Heslo uzivatele SYSDBA lze zmenit.
> Na IB jsou samozrejme take granty.

Me to prave bylo divne, ze by nebyly...

> Otazkou je, jak dokonala ochrana to je
> proti Hackerovi. Pred vstupem uzivatele
> to vsak ochrani spolehlive. Neochrani to
> ovsem proti smazani databaze.

Databaze se da zalohovat.

> Proto se i ja domnivam, ze je vhodnejsi
> adresar serveru se souborem GDB
> nesdilet.

Ale ano, je to logicke, ale prave ten hacker
se dostane na NT urcite, kdyz bude chtit...