Programatori sobe

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 11.1.1999 12:47:01

Posilam slibenou adresu, nevim, zda to jeste plati, ale snad jo.
Filip Jirsak

------- Forwarded Message Follows -------
From: "Robert Vivrette" <RobertV(zv)mail.com>
To: "Filip Jirsak" <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
Subject: RE:
Date sent: Mon, 2 Nov 1998 08:22:37 -0500
Filip:

Here is the contact information for the folks dealing with the
cross-platform Delphi compiler. You may want to contract them
directly...

Email Address - michael(zv)tfdec1.fys.kuleuven.ac.be
Web Site - http://tfdec1.fys.kuleuven.ac.be/~michael/fpc/fpc.html

- Robert
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Pristupova prava na IB

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 11.1.1999 12:58:54

Hi,

ja jsem ale vyzkousel, ze i kdyz tu DB zalozis na jineho uzivatele (tak
jak rikas), tak to stejne jde otevrit jako SYSDBA.....

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Bare� [SMTP:atoll(zv)telecom(tec)cz]
> Odesl�no: 11. ledna 1999 12:21
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Pristupova prava na IB
>
> Uz jsem to zkousel je to OK otevru to jen s tim jmenem a heslem.
> Ted mne jenom zajima, jak to zmenit. Snad to nejak jde, ale nikde jsem
> o tom
> nic nenasel.
> Prece nebudu vytvaret vse znovu.

Uzamykani oken/formularu

[*] boro(zv)gratex.sk - 11.1.1999 13:21:04

>Hi all,
>
>potreboval bych zamknout aplikaci uvnitr nektereho MDI child okna tak, aby
se okno dalo normalne ovladat, ale neslo se prepinat do jineho okna, udelat
exit >aplikace popr. aby neslo prepnout ani do jineho tasku a to jak z
klavesnice tak mysi.

�Ahoj
�Toto v praxi znamena spravenie single task pod Windows. V podstate nemozna
vec, iba ak by si si vytvoril thread s real-time priority, ktory by
permanentne zral procesor. V globale to povazujem za _velmi_ nestastne
riesenie, zdroj obrovskych problemov, predstav si, ze by v tebou pozadovanej
situacii tvoja aplikacia zatuhla.
Zhodnot poziadavky a skus najst ine riesenie ako vymknut Windows z akcie.�� Ing. Boris Becvarov
�Software Development
GraTex International a.s.

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 11.1.1999 13:32:20

Haj hou!

From: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
>Jestli se nemylim, tak se kompilator Delphi bez Delphi uz vyviji,
>zkusim najit adresu a poslat vam ji.

Netreba, tady je http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/fpc/

Mimochodem, v nove verzi RedHat (6.0) ma byt widget system GNOME. Vyvojari
okolo FPC (Free Pascal Compiler, nyni kompatibilni s BP7.0 a Delphi 2) pry
pracuji na obdobe VCL a Builderu pro toto okenni prostredi.

HTH

Prace

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 11.1.1999 13:45:55

> 1. Hledam nekoho, kdy by udelal program na vyhledavani textu
> v HTML soborech
> na CD a zobrazeni vysledku v prohlizeci nebo, tak aby byl
> funkcni odkaz na
> nalezene stranky. Vse musi fungovat z CD.

Mrkni na http://webhost(tec)cz/elka na "HTML find".==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

TDatabase, Paradox a transakce

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 13:52:49

A taky na MS Acessu ;-)

Mac

Lubos Dusanic wrote:

> to mas asi smolu. transakcie funguju len pri SQL serveroch. preto je aj pri
> TDatabase property IsSQLBased...

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Autoincrement

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 13:57:03

Nejak neuvadis typ databaze ;-)

Co DB to jine reseni. Ja to umim jen pro MS SQL a neni to zrovna zadna sranda,
ale je to funkcni. MS SQL ma promennou (zv)(zv)IDENTITY, ktera tu hodnotu obsahuje.
Mozna to maji i dalsi databaze.

Mac

Honza Fiala wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Unicode

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 11.1.1999 14:00:59

Ahoj Delphini,

chtel jsem se zeptat na vec o ktere skoro nic nevim.
Jestli Delphi podporuje Unicode v DB komponentach (maji vzdy v property Font
CharSet - jak tam dat UniCode).

Presny popis problemu je nasledovny.
Mam nadnarodni spolecnost, kde do centralni databaze, kterou synchronizuji
pres internet pisou cesky, nemecky, francouzky atd. Potreboval bych
zapisovat
do databaze v techto jazycich a delat pak vystupy, dotazy atd.

Muzete me nekdo poradit, nebo dat tip, kam se mam obratit???

Diky za kazdy tip,
Vesna

Vesely Tomas
DTP Studio Boucek
Budinova 1
Praha 8, 180 00
veselyt(zv)sagas(tec)cz

offtopic - Rychlost konference

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 11.1.1999 14:03:08

Pardon za offtopic,
ale neznate nahodou nekdo duvod, proc prispevky do teto konference chodi tak
zalostne pomalu ? Napisu nejaky dotaz a ten prijde az treba za hodinu.
Pritom ostatni posta chodi naprosto pruzne, cili nemuze byt chyba na me
lince. Neni mi tedy jasne, nad cim server konference tak dlouho duma.

TDatabase, Paradox a transakce

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 11.1.1999 14:14:46

Martin Kubecka wrote:

> A taky na MS Acessu ;-)

a je to vobec databaza, ten acess ;-) ?

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Kompilatory Pascalu

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 11.1.1999 14:35:00

Mozna preknu na Delfini konferenci kacirskou myslenku, ale pokud bude
chtit komunita kolem Linuxu udelat "neco jako Delphi", pak to bude spis
"neco jako C++Builder". A myslim, ze to bohuzel plati obecne. Proste
pokud chceme neco "multi-platform" vymyslet, tak ma C vetsi sanci.
Nakonec prave pro C je spoustu nastroju, ktere jsou vice-mene
kompatibilni v DOS/Win a Linuxu. Uvedu jen djgpp, cig-win, rhide, ruzne
nahrady TVision, bgi......

Ale i nejaky free Pascal pro Linux je, jde jen o tu kompatibilitu s
ObjectPascalem....

Od: Petr Kro�a ml.
Komu: Delphi KONFERENCE
P�edm�t: Kompilatory Pascalu
Datum: 11. leden 1999 12:45

>Zaroven je mozno rici, ze prave Object
>Pascal a jeho implementace cini z Delphi velmi silny prostredek pro
>programovani obecne (zamerne neuvadim ze pro Windows, protoze existuji
>jine implementace Object Pascalu) a je hlavni pricinou popularity
Delphi.

Pri cteni prispevku od Pavla Cisare jsem si uvedomil, ze jsem vlastne
doposud nepatral po kompilatorech Pascalu pro jine OS. Vite tedy nekdo
necem kompatibilnim s BP7, v cem bych napr. napsal program spustitelny
pod
Linuxem ?

TRichEdit a horn� a doln� index

[*] xforma(zv)post(tec)cz - 11.1.1999 14:43:33

Cht�l bych v�d�t, jestli je mo�n� v TRichEdit n�jak umo�nit psan� horn�ho a doln�ho indexu.

D�kuji Form�nek...

Reakce p. Kubata na Programatori sobe (referat) -

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 11.1.1999 14:45:53

Haj hou!

Vazeni pratele (a spolubojovnici),

preposilam vam v plnem zneni mail p. Kubata (reditele to Inprise CZ)
reagujici na subj. V zaveru pripojuji svou odpoved.

Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ledna 1999 13:23
> [...]

> Uz jsem to zkousel je to OK otevru to jen s tim jmenem a heslem.
> Ted mne jenom zajima, jak to zmenit. Snad to nejak jde, ale nikde jsem

Columns v DBGrid

[*] tomas gurny <gurny(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.1999 14:56:48

>Chci se zeptat ohledne sloupecku Columns v DBGridu. Je mozne
>je za behu programu odstranovat/pridavat ci menit jejich poradi?

k jednotlivym sloupcum DBGridu muzes pristupovat pres property
Columns.

zmenu poradi tak lze udelat prirazenim
DBGrid1.Columns.Items[0].FieldName := 'blabla';
DBGrid1.Columns.Items[1].FieldName := 'bleble';

pomoci DBGrid1.Columns.RebuildColumns to vratis zpaty (presneji receno
se vymazou vsechny sloupce a vytvori se dle aktualni tabulky).

Skryt sloupec by melo jit taky vyuzitim property Visible objektu TField.
Tomas

IE - Tazka otazka

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 11.1.1999 15:11:22

Velmi by som ho chcel!!!

Ale neslo by to nejako inak? BTW: Ako funguje firewall? To co chcem sa musi
dat spravit na takom istom principe ako firewall, alebo nie?

rw

From: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 11. janu�r 1999 14:13
Subject: RE: Prace

>Mrkni na http://webhost(tec)cz/elka na "HTML find".

> [...]

StatusBar, ListBox a ikony

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 11.1.1999 15:18:44

Hi,

zdrav�m v�echny. M��ete mi pros�m n�kdo poradit, jak dostanu do StatusBaru
ikony ? To stejn� plat� i pro ListBox.

D�ky

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> ��
511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>
Tel.: 0603-511247

Jeste jednou Free Pascal Compiler

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 11.1.1999 15:29:22

Haj hou!

Zajemcum doporucuji spise blizsi mirror na http://freepascal.netlab.sk/
ktery je aktualizovan kazdy den a jeho FTP podporuje navazovani downloadu.

HTH

IE - Tazka otazka

[*] Filip Jirsak <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 11.1.1999 15:30:05

Ano, princip je stale stejny (pres firewall jdeveskery sitovi provoz
ven, pres proxy jde jen provoz HTTP a musi byt nakonfigurovany
prohlizec). Zdrojak mam ale doma, poslu ho zitra.
Filip Jirsak

> [...]

> Ale neslo by to nejako inak? BTW: Ako funguje firewall? To co chcem sa musi
> dat spravit na takom istom principe ako firewall, alebo nie?

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 11.1.1999 15:33:13

Este ma napadla dalsia moznost ako zistit ci dany obr. je alebo nie je
reklama ...

Ak je ten obrazok medzi dvojicou <A> </A> a href smeruje do inej domeny,
oppripade je na stranke jediny .... Je to s navacsou pravdepodobnostou
reklama.

rw

> [...]
>

>*************************************************
>Filip Jirsak
>e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

off topic

[*] Chmelar, Ladislav <chmelar(zv)dcb(tec)cz> - 11.1.1999 15:42:35

Nev�te n�kdo o konferenci o SYBASE nebo MS SQL (rad�ji v �e�tin� :-))
d�k

Ladislav Chmela�
mailto:chmelat(zv)dcb(tec)cz

Autoincrement

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.1.1999 15:49:30

Hi,

Poradte

Vzpomel jsem si, ze jsem kdysi u IB serveru generoval unique IDs pomoci
GEN_ID a generatoru. Ten tusim generoval prirozena cisla.
Bohuzel to bude zrejme u kazdeho serveru jine. Alespon u IBM DB2 podobna
sada funkci generuje unique ID, ktere zahrnuje datum a cas a buhvi co jeste.

/**/

CREATE TABLE ltbOwners (
pkOwner dmPKX,
fvOwner dmOwner,
primary key (pkOwner)
);
CREATE GENERATOR genOwner;

SET TERM (zv)(zv);
CREATE TRIGGER trgOwner for ltbOwners
BEFORE INSERT AS
BEGIN
NEW.pkOwner = GEN_ID(genOwner,1);
END (zv)(zv)
SET TERM ;(zv)(zv)

COMMIT;

Bye, pf

QuickReport

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 11.1.1999 15:55:24

Dobry den,

pri tvorbe sestav se potykam s problemem, jak napsat nejprve nejaky soucet
(treba celkovy pocet zbozi na sklade) a pak to detailne rozepsat (treba ve
ktere lokaci je kolik kusu). Je nutne psat dva SQL, psat jeden rafinovany
SQL nebo to jde nejak snadno podobne jako klasicke soucty _pod_ sestavou?

Predem diky za rady,

Karel Rys

offtopic - Rychlost konference

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 11.1.1999 16:08:04

K tomuto dorazu se pripojuji. Prikladam schvalne cast zahlavi puvodniho
dotazu:

*****
(Microsoft Exchange Internet Mail Service Version 5.5.2232.9)
id CW1QCRCK; Mon, 11 Jan 1999 14:07:17 +0100
*****
Dopis jsem dostal v 16:02. Vsimnete si casu u majordomo(zv)fwd(tec)cz - tedy dopis
mne teprve prijde :-)

Karel Rys

> [...]
>Pritom ostatni posta chodi naprosto pruzne, cili nemuze byt chyba na me
>lince. Neni mi tedy jasne, nad cim server konference tak dlouho duma.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 16:08:17

MSSQL v CZ hledej na http://www.emwac(tec)cz

Mac

"Chmelar, Ladislav" wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.1.1999 16:10:28

Hi,

> V globale to povazujem za _velmi_ nestastne riesenie, zdroj obrovskych
problemov, predstav si, ze by v tebou pozadovanej
situacii tvoja aplikacia zatuhla.

Myslim, ze problemy by byly daleko mensi, nez kdyz mi dnes nejaky kolem
jdouci "onanista" shodi aplikaci, ktera ma pracovat v nepretrzitem provozu
:-))) A to bezi na serverovne s trezorovymi dvermi, kam maji pristup jen
"trained person only"
((

BTW, totalni deadlock systemu neni zase u woken nic tak vyjimecneho :-)))> Zhodnot poziadavky a skus najst ine riesenie ako vymknut Windows z akcie.

Ja nechci vymknout wokna, ale potrebuju levne zajistit, aby se nikdo nehrabal, kam nema. Pokud nechci investovat do specialniho HW a zmenit OS, tak mne napada jedine: prepsat aplikaci jako service pro NT a spolehnout se na pristupova prava k masine a na to, ze to administrator neshodi.

Prepsat aplikaci s mnoha formulari jako service je pomerne _dost_ prace, nehlede na to, ze bych asi musel migrovat pod Gatese, abych to spravne prelozil, coz sice hodlam udelat, ale ne zas tak rychle. Navic by mi to prestalo chodit pod W95/98 a to by se mi taky moc nelibilo.

Jako dasli myslenka me napadlo cenzurovat eventy s tim, ze takove reseni nebude asi uplne fullproof, ale lepsi neco, nezli nic, isn't it?
Takze pokud nekdo vi o nejakem jinem zpusobu, jak omezit nezadouci manipulaci se serverovou aplikaci na platforme Wintel, budu moc rad.

bye, pf

TDatabase, Paradox a transakce

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 16:11:20

:-)))

Ale jo a myslim si ze v souborovych databazich je nejlepsi (ma urcite
rysy dospelych SQL databazi) i kdyz samozrejme SQL server je o necem
jinem. Kazdopadne vzhledem k MS strategii : volne siritelne MS SQL
server jadro zdarma je asi orientace na MS databaze v soucasnosti docela
vyhodna i pro "drobne" aplikace.

Mac

Lubos Dusanic wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 11.1.1999 16:12:40

Zdravicko...

Mel bych jeden dotaz ohledne SQL dotazu a jeho naslednem zobrazeni v
DBGrid (read only). Mam tabulku, kde jsou krome mnoha dalsich polozek i
nejake polozky PRIRAZENI, CENA a ROZDELENI. Polozky PRIRAZENI a CENA
nabyvaji mnoha ruznych hodnot, kdezto polozka ROZDELENI bud 1 nebo 0.
Obycejnym selectem (napr. "select prirazeni,cena,rozdeleni from tabulka
order by prirazeni,rozdeleni") ziskam treba nasledujici vypis:

blablabla 10 0
blablabla 56 1
klkklkklk 9 0
klkklkklk 86 1
poppoppop 96 0
poppoppop 32 1
... atd.

A ja bych potreboval vysledek dostat do DBGridu v nasledujici forme:

blablabla 10 56
klkklkklk 9 86
poppoppop 96 32
... atd.

Krome vypusteni DBGridu a vlastniho kontrolovaneho plneni StringGridu z
polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi reseni?

Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

F.

IE - Tazka otazka

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 11.1.1999 16:26:23

BTW: O Proxy toho moc neviem, ale bude sa dat nieco take aby mala proxy
posielala requesty nepriamo cez dalsiu proxy?

rw

> [...]
>ven, pres proxy jde jen provoz HTTP a musi byt nakonfigurovany
>prohlizec). Zdrojak mam ale doma, poslu ho zitra.

Packovani database

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.1999 16:38:06

Puvodni zprava, kterou napsal Vaclav Sazima dne 1 Nov 98,:

> uz se to tu jednou resilo, ale bez uspokojiveho vysledku. Treba ale
> jiz nekdo vi, jak na to : da se z programu v delphi zpackovat
> (zkomprimovat) database MS Access ?

Samozrejme, ze se to da udelat a to pres DAO pomoci fuknce
CompactDatabase.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Packovani database

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 16:41:22

My to resime pomoci metod vyuzitim DAO (DaoDS komponenty bez BDE).

A nebo muzes pouzit externi programek JetComp, ktery umi opravit a
komprimovat *.mdb fajly (i ty co nedokaze opravit Access) coz ovsem asi
nebude to prave orechove.

Mac

P.S. Mozna ze se da pouzit i ADO (to jsem jeste nezkousel).

Vaclav Sazima wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.1999 16:44:47

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Kro�a ml. dne 11 Jan 99,:

> [...]
> hodinu. Pritom ostatni posta chodi naprosto pruzne, cili nemuze byt chyba
> na me lince. Neni mi tedy jasne, nad cim server konference tak dlouho

Moje zpravy do konference odeslane mi z ni prichazeji asi po 1 minute.
Takze problem nebude v konferenci, ale nekde jinde. Mimochodem ale si
uvedom, ze kazdou zpravu musi poslat na kazdou z milionu? e-mail
adres, kterou ma v seznamu prihlasenych...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Packovani database

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.1999 16:53:29

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Zahradnik dne 11 Jan 99,:

> Samozrejme, ze se to da udelat a to pres DAO pomoci fuknce
> CompactDatabase.

Ted jsem se konkretne dival, jak se to dela, takze jeste
dodavam (ja to pouzivam ve skriptu ASP, v Delphi se to udela
podobne):

1. Vytvorit OLE spojeni typu Variant na "DAO.DBEngine.35" napr. ENG

2. Zavolat ENG.CompactDatabase "cesta + vstupni soubor",
"cesta + vystupni soubor", , , "parametry"

Mezi ty mezery v Delphi asi NIL, z hlavy nevim, musel bych se
podivat. Parametry jsou napr. ";pwd=heslo".

ICQ: 21215917, PGP vitano

Kompilatory Pascalu

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 11.1.1999 16:54:27

> [...]
>necem kompatibilnim s BP7, v cem bych napr. napsal program spustitelny pod

Asi nejlepsi portovatelny kompilator a navic FREE je Free Pascal a ten
dokaze kompilovat nejen pod linuxem ale i pod macem ... a win32 a dalsi
systemech a samozrejme DOS (tam je podoba s BP asi nejvetsi... i jednotky
graph, a v dalsi verzi i verze free vision (turbo vision).....

a tady je adresa...

http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/fpc/

Zbynek Grygar

zgrygar(zv)zeal(tec)cz

zobrazeni cisel typu numeric

[*] Milan Grammetbauer <milan.gramm(zv)jip(tec)cz> - 11.1.1999 16:55:35

Mam interbase 4.0 na linuxu pokud v tabulce pouzivam typ numeric napr. numeric(5,1) v query a v tabulkach dephi se mi zobrazi pouze cela cast bez desetinych mist co se stim da delat.

Ahoj Milan

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.1.1999 17:11:17

Martin Kubecka wrote:

> Navrhuji:
>
> 1, Koordinator Zbysek rekne kde bude web server (pozdejsi presun asi neni
> problematicky). 2, Kdo polozi zaklad www strankam (osobne hatmatilku temer
> vubec neumim - neni cas ;-) ? Hlaste se Zbyskovi a on to nekomu prideli.
> 3, Nabizime par komponent (a napadu na komponenty), ktere je potreba
> zdokonalit (popr. privest na svet). 4, Nabizim se jako prekladatel
> (amater) do anglictiny + muzu placat nejake texty a napady atd.

OK, poznamenavam si Kubecku jako prekladatele. Textu bude asi
vic, jiste by neskodilo par dalsich lidi.

S konferenci bych to videl jeste takto: mela by byt jedna
celosvetova, kde by urednim jazykem byla anglictina. Vedle toho
by mohly existovat narodni konference (podle jazyka, klidne by
mohly byt zrizeny na jednom miste). Ne kazdy si troufne psat
rovnou v anglictine, proto by zasadni veci z narodnich konferenci
mel nekdo prelozit a poslat do celosvetove.

Dalsi bod: po ustaveni konferenci je treba dat dohromady zamer a
jakesi schema organizacni struktury - napojovani do ni bude
dobrovolne, lide by se sami meli hlasit, jak se budou citit urcitou
oblast koordinovat. Predstavu mam, po ustaveni konferenci ji
napisu, pak ji doladime a dame na web. Pak bychom meli oslovit
zbytek sveta, zejmena jiz zname vyvojare free a share komponent.

StatusBar, ListBox a ikony

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 11.1.1999 17:19:01

Ahoj,

pro StatusBar nevim, to jsem nikdy nepouzil, ale ListBoxu si muzes
udelat styl OwnerDraw a pak si tam muzes kreslit naprosto cokoliv a
kamkoliv, napis muzes udelat tucne, barevne, muzes udelat ikonu pred
nim, za nim, doprostred... zkratka se muzes vyradit.

Kousek kodu (zde se jednalo jen o zmenu barvy textu):

procedure TForm1.ListBox2DrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
(***********************************************************************
*******
Uzivatelsk� vykreslov�n� ListBoxu
******)
var Label1:TLabel;
begin
with (Control as TListBox).Canvas do
begin
if odSelected in State then Brush.Color:=clAqua else
Brush.Color:=clWindow;
FillRect(Rect);{ clear the rectangle }
Label1:=TLabel((Control as TListBox).Items.Objects[Index]); //to je
prirazeni barvy
font.color:=label1.font.color;
TextOut(Rect.Left, Rect.Top, (Control as TListBox).Items[Index]);
ListBox1.TopIndex:=ListBox2.TopIndex; //synchronizace jinym ListBoxem

Pripadne dalsi podrobnosti viz Help.********************************************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> ��
> 511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.1.1999 17:22:46

>Mimochodem ale si uvedom, ze kazdou zpravu musi poslat
>na kazdou z milionu? e-mail adres, kterou ma v seznamu
prihlasenych...

Majordomo v teto konferenci pred cca 1/4 roku mel
cca 450 clenu... :-) Ostatni konference jiz tolik
clenu (snad s vyjimkou access) nemaji.
Me vlastni prispevky mi taky chodi brzy, ale u jinych
je to uz horsi, ale i tak je to lepsi, nez to bylo
drive - a hlavne do konference nemuze uz prispivat
nikdo, kdo neni jejim clenem. Jiste, existuje pripad,
kdy to muze byt nezadouci, ale rekl bych, ze je to ted
takove cistejsi. Vzpomente pripady, kdy se tu nabizel
a shanel software - nelegalne, nejlepe prepalene
instalacni CD, ...

Jak centralne odchytnout vsechny chyby?

[*] Kelle Ondrej <kelleon(zv)nnsk.sk> - 11.1.1999 17:22:30

> Potrebuju neco ... komponentu? - kter� bude bd�t nad v�ema
> vyskytnutejma
> chybama v aplikaci a pokud u zakaznika k nejaky dojde
> (popripade zbuchne
> uplne), tak me to do nejakyho souboru presne vypise co se kde delo.

Skus "Delphi Debugging Package" by Stefan Hoffmeister:
www.econos.de/software/borland/mapper
Linkuje to .map subor k tvojmu .exe ako resource a potom ho pouziva pocas
runtime. Robi to aj callstack. Je to shareware.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.1.1999 17:53:53

Ja nevim, cetl jsem to zdola nahoru, z prava doleva a nakopat,
ale nevim, jaxi to myslel, jedine, co me napadlo, ze v te druhe
"sestave" jsou vsechny, ktere maji ROZDELENI rovno nule a proto
je ten SQL takto

select PRIROZENI, CENA from TABULKA
where ROZDELENI=0
order by PRIROZENI

...a pokud Ti jde o to, aby jsi mel nejprve vsechny s nulou prvni a
potom vsechny s jednickou, tak dej napred order by ROZDELENI a potom
teprve PRIROZENI.

...no a jestli Ti jde o to, aby i duplicitni radky vyjeli jen jednou,
bez ohledu na nejakou jejich dalsi hodnotu, napis
select unique PRIROZENI, CENA from...

a jestli jsem Tvuj dotaz spatne pochopil, tak storry...

Chtel-li by jsi nejaky maly CZ popis jazyka SQL, par radek, napis...

Dobra.> ----------
> [...]
> polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi reseni?
>
> Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.1999 17:55:24

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 11 Jan 99,:

> prihlasenych...
>
> Majordomo v teto konferenci pred cca 1/4 roku mel
> cca 450 clenu... :-) Ostatni konference jiz tolik
> clenu (snad s vyjimkou access) nemaji.

:-))) Vzdyt ja ten pocet take myslel v legraci :-)))

> Me vlastni prispevky mi taky chodi brzy, ale u jinych
> je to uz horsi, ale i tak je to lepsi, nez to bylo

Mozna jsou na konci seznamu, nevim.

> [...]
> takove cistejsi. Vzpomente pripady, kdy se tu nabizel
> a shanel software - nelegalne, nejlepe prepalene

Ano, presne tak. to je pak tragedie...

ICQ: 21215917, PGP vitano

offtopic - Rychlost konference

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.1.1999 18:15:37

>:-))) Vzdyt ja ten pocet take myslel v legraci :-)))

Dyk ja vim, to by tam jinak musel byt minimalne kazdy
sedmy a pulty clovek (z CR+SR) - vychazim z toho, ze
"z milionu" je minimalne dva.
Proto taky ten muj puvodni smile :-),
ted posilam jeste jeden- za chvili mi padne
:-)))))))))))))))))))))))))

Rucnik konci, rucnik konci....

Jak centralne odchytnout vsechny chyby?

[*] Honza <honzal(zv)login(tec)cz> - 11.1.1999 18:31:36

Kelle Ondrej wrote:

> [...]
> Linkuje to .map subor k tvojmu .exe ako resource a potom ho pouziva pocas
> runtime. Robi to aj callstack. Je to shareware.

Je to pekny, ale jakakoliv komponenta share komponenta s cenou 75 US je pro
me bezcenna :-(
Nebylo by neco lepsiho?
Predem diky

Kompilatory Pascalu

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 11.1.1999 18:45:14

Mon, Jan 11, 1999 ve 02:35:00PM +0100 RADIK(zv)p15.monet(tec)cz napsal:
> Mozna preknu na Delfini konferenci kacirskou myslenku, ale pokud bude
> chtit komunita kolem Linuxu udelat "neco jako Delphi", pak to bude spis
> "neco jako C++Builder". A myslim, ze to bohuzel plati obecne. Proste

Pripadne to bude neco jako PerlBuilder, protoze ten je stejny pod vsemi
systemy, umi Tk a ty zase jdou pod vetsinu systemu, da se kompilovat i
interpretovat, napojit na jine jazyky a ma dnes uz i IDE.

tak co si prat vic ?

jo a oproti Pascalu a C je samodokumentujici, ma hashe a regexpy. tak co
chtit vic ?

m.s.

Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083
Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 11.1.1999 18:54:39

Zdravicko...

Velice se omlouvam - uplne jsem zapomnel, ze v tabulce muze byt pro
polozku PRIRAZENI nekolik stejnych polozek ROZDELENI, tedy napr.

blablabla 4 0
blablabla 3 0
blablabla 3 0
blablabla 50 1
blablabla 6 1
klkklkklk 8 0
klkklkklk 1 0
... atd.

Select tedy musi pracovat se SUM(CENA). Jednoduchym provazanim tabulek
(from tabulka a, tabulka b where a.prirazeni=b.prirazeni) to tedy
nevyresim. :-(

> [...]
> polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi reseni?
>
> Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

TRichEdit a =?iso-8859-2?Q?horn=ED?= a

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 19:32:14

xforma(zv)post(tec)cz wrote:

> Cht�l bych v�d�t, jestli je mo�n� v TRichEdit n�jak umo�nit psan� horn�ho a doln�ho indexu.
>
> D�kuji Form�nek...

Ahoj,

horni/dolni index umi RichEdit 2.0 (riched20.dll). Stahni si z DSP komponentu
RichEdit98 (riched98.zip), tam uz mas tyto nove vlastnosti pridane.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Kompilatory Pascalu

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 11.1.1999 19:32:54

vic bych si asi pral, aby ten kompilator pracoval pod Win32 a pritom dokazal
generovat kod pro Linux.
Linuxu totiz nerozumim a obcas se vyskytne pripad, kdy potrebuji napsat
nejaky serverovy skript pro web, jehoz server bezi pod Linuxem. A nejradeji
bych to tedy psal v Pascalu, nechce se mi ucit napr Perl.
> [...]

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 11.1.1999 19:39:06

> [...]
>
>Select tedy musi pracovat se SUM(CENA). Jednoduchym provazanim tabulek
>(from tabulka a, tabulka b where a.prirazeni=b.prirazeni) to tedy

select a.jmenopolozky, a.neco, b.neco2
from
(select tocopotrebuji, sum(cena) sumacena from mojetabulka
where rozdeleni=0
group by jmenopolozky ???) a,
(select tocopotrebuji, sum(cena) sumacena from mojetabulka
where rozdeleni=1
group by jmenopolozky ???) b
where a.jmenopolozky=b.jmenopolozky
and a.rozdeleni=0
and b.rozdeleni=1

Je to jen nastin - uvedeny popis problemu je trochu nejasny nicmene vnorene
selecty, ktere predzpracuji (sesumuji) data pro konecny vyber by meli
pomoci.

S pozdravem
Jan Kadlecek

* kadlecek(zv)htkpro(tec)cz *
* HTK Pro s.r.o., www.htkpro(tec)cz *
* tel : 02-83880361, fax: 02-6896391 *
* Autorizovany dealer TurboPower *

Programatori sobe

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 19:42:47

OK, jdu si natisknout vizitky ;-)))

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 11.1.1999 19:44:18

Zdravicko...

No, ja SQL umim (a myslim, ze docela dobre). Jestli jsem to spatne
vysvetlil, tak se omlouvam. Snazil jsem se svuj problem popsat v
prikladech, abych nemusel vysvetlovanim popsat nekolik stranek.
V podstate se mi jedna o to, abych dostal vzdy dva radky za sebou
(vracene selectem) do jednoho radku DBGridu vedle sebe. Jsem si temer
jisty, ze to v SQL nejde. Proto se ptam: jak tomu v Delphi pomoci?

Zatim to resim dost neelegantne pomoci StringGridu, ktery plnim
programove (prochazim radek po radku, prechroustavam je a pridavam do
StringGridu). Dokud je malo radku, tak to nevadi, ale pri desitkach az
stovkach tisic radku se mi to nelibi.

Snad je to uz jasne. :-)

F.

P.S.: Nevim, na co jsi pri psani te zpravy myslel, ale o PRIROZENI v mem
predchozim mailu nebyla ani zminka. ;-)

> [...]
> polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi
> reseni?
>
> Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

StatusBar, ListBox a ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 19:48:21

Lukes V�clav wrote:
> Hi,
>
> zdrav�m v�echny. M��ete mi pros�m n�kdo poradit, jak dostanu do StatusBaru
> ikony ? To stejn� plat� i pro ListBox.

Ahoj,

Muzes to delat treba takhle:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/other/OwnerDrawExample.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 19:50:16

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> [...]

Vyuzivat vyhod multithreadingu ktere Win32 nabizi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

ceske razeni

[*] Martin Kuska <martin.kuska(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.1999 19:52:44

Zdravim.
Je to trochu off-topic, ale mam accessovskou databazi s ceskym razenim a
potrebuji ji pouzivat na anglickych W95, ktere cestinu nepodporuji. DAO
si s tim v tomhle pripade vubec neporadi, pise to 'collating sequence
not supported by operating system'. Neda se ta podpora cestiny do
Windows nejak dokopcit?

Diky za pripadnou odpoved.

Martin Kuska.

= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

Pristupova prava na IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 20:58:38

A jak jsi tu databazi stvoril?
Nejlepsi je vytvorit script, abys proces zrozeni mohl kdykoliv zopakovat.
Jaro

Programatori sobe

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 11.1.1999 21:01:39

>Here is the contact information for the folks dealing with the
>cross-platform Delphi compiler. You may want to contract them
>directly...

To by mne teda zajimalo, jak je to udelany. Jak treba prevedou
do Linuxu volani Windows API?

Vojta

Autoincrement

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:03:53

Ja myslim, ze jde o paradox, protoze databazove servery
neobsahuji klasicky autoincrement, tam se to musi nejak generovat
a pak to jde vratit pres parametr provedury, napr. u Interbase.
U paradoxu bude asi jedinym moznym (rozumnym) resenim SQL dotaz
s vyuzitim MAX(), viz muj prispevek nekde ze vcerejska.
Jaro

> [...]
>= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Programatori sobe

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:16:23

Jo, ale ne v Cesku
Jaro

>Podle cisel predlozenych p. Kubatem je podil C/S produktu (tedy i serveru
>atd.) na obratu Inprise CZ za rok 98 celych 67%. Jim proste staci par bank
>nebo prumyslovych kolosu, ktere zakoupi prumerne 100 licenci a maji
>vystarano, tak jakypak copak :-(
>
>HTH

Programatori sobe

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:32:44

Problemem muze byt dobry odhad tech 500 lidi v nejakem realnem case.
Moc bych ti pral, abys jich ziskal alespon 50.
Na tom jadru nemuze delat asi kazdej. Musi neco umet
a taky mit zkusenosti v teto oblasti.
Ja bych se sebekriticky pridal rovnou do toho dvoutisicoveho stada.
Ono ukocirovat , proverit a sladit praci tolika lidi nebude nijak snadny.
Jaro

Dejme tomu, ze tomu venuji dva az sest dni v mesici. 500 lidi bude
takto programovat, dalsi 2000 lidi to bude ladit (a od urcite fazi uz v
komercnich aplikacich, vcetne mnoha z vyvojaru). Tolik lidi udela
za mesic prace, ktere by jednotlivec musel venovat tak 2 roky.
Proto predpokladam, ze sice ne hned, ale rekneme za 6 az 9
mesicu by tu mohla byt uz chodiva a lepsi varianta, nez nabizi
soucasne knihovny. Navic predpokladam, ze bych usetril na
nakupu doplnkovych knihoven, takze zase se mi tu mota komerce.
Nemysli si, ze ja se zivit nemusim, a ze neumim pocitat. Az moc
dobre umim... :-)

Autoincrement

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:48:44

To zajiste. V siti je to vzdy komplikovanejsi. Z prispevku ovsem nebylo
patrne pouziti. Zbysek Hlinka ma somozrejme pravdu. Pokud nechces na tu
chvilku zamykat tabulku, pak je takove reseni asi nejlepsi. Do funkce pridej
jeste parametr pro podminku WHERE a predavej kod uzivatele. Mit podpis
uzivatele v zaznamu je dobre i z jinych duvodu. Zalezi ovsem na situaci. Ja
napr. nekdy uzivatelum prideluji vlastni ciselne rady a resim to pak
rozpoznanim rady. Na 100% dokonale neni ovsem ani tohle reseni, protoze se
muzes prihlasit pod stejnym uzivatlem na ruznych pocitacich. Musela by se
osetrit i tato situace.
Jaro
-------------
A ja ti poradim, ze tato berlicka ma jednu vadu - kdyz po tobe
nekdo vlozi dalsi record, ziskas hodnotu cizi vety. :-) Neboj, reseni
prave tohoto nahodou znam... Napriklad si muzes pomoct jeste
nejakym pomocnym polem (napriklad podpisem uzivatele atp.).

Autoincrement + transakce

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:49:15

Nojo - protoze byla rec o autoincrementu, tak jsem nabyl dojmu, ze jde o
Paradox tabulky. Na serveru je to samozrejme lepsi delat jinak, protoze
takto nelze zarucit sekvenci naslednych kroku. Ovsem na Paradox tabulkach
stejne transaxe nejdou, tak je nutno si vystacits tim , co jde.

Od: Bardon <INEQSW(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ledna 1999 15:22
P�edm�t: RE: Autoincrement + transakce

Jo, tahle berli�ka je jedna z lep��ch, kter� jsem vid�l. Podle typu serveru
lze pou��t i zaj�mav�j�� legr�cky, (nap� na MS SQL glob�ln� prom�nnou
(zv)(zv)IDENTITY). Kdyby �lo jen o IDENTITY, tak by to bylo p�l b�dy, ale my t�eba
p�id�lujeme ledaskter� hodnoty pomoc� trigger� ob�as i komplikovan�j��mi
algoritmy. I s t�m se d� nakonec n�jak vypo��dat. Co m� ale vyt��� nejv�c
je, �e si BDE nedok�e synchronizovat transakce.
P��klad: N�jak� trigger mi hl�d� n�jak� obchodn� pravidlo, nen�-li spln�no,
m�l by nepovolit proveden� dan� operace. Pokud vygeneruji na serveru
Exception, aplikace napsan� v Delphi mi jej zachyt� v try ... except a m��e
se transakce odrolovat. Jen�e j� bych cht�l, aby se to pravidlo hl�dalo
v�dy, ne jen u aplikac�, ale tak� p�i pr�ci s ISQLW a pod. Proto bych
pot�eboval, aby mi transakci odroloval trigger. Jen�e, pokud transakci
odroluje trigger, BDE se o tom nedozv� a nen� ��dn� �ance mu to ��ci
(alespo� jsem nic nena�el). Od t�to chv�le pak nemohu ��dnou transakci
spustit (BDE hl�s�, �e transakce ji� b��), ale ani ��dnou ukon�it nebo
odrolovat (BDE hl�s� General SQL Error). Nezb�v�, ne� aplikaci ukon�it a
pustit znovu.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaro [SMTP:jaro(zv)sinea(tec)cz]
Odesl�no: 11. ledna 1999 8:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Autoincrement

Nojo ... tak se nerozciluj nebo z toho BDE chytnes infarkt a nad hrobem
budou rikat
"umrel na Borland BDE" ... a nebyl posledni.

Poradim ti jednu z mnoha berlicek.
Udelej si funkci na zjisteni maximalni hodnoty autoincrementu s vyuzitim

Query1.Clear
Query1.Add(Format('SELECT MAX(%s) FROM %s ',[PoleName, TableName]))
try
Query1.Open
result := Query1.Fields[0].AsInteger;
except
result := -1;
end;

Hodnoty PoleName, TableName predej jako parametry funkci
a funkce vrati hodnotu naposledy generovaneho ID, kdyz
ji das napr. do AfterPost nebo hned za prikaz Post.
chodi to rychle ... alespon neco.
------------------

Kdyz uz je rec kolem tohoto. Muzete mi nekdo vysvetlit, proc TQuery neumi
znovu nacist vetu po postu? TTable to umi, kdyz se tam nastavi FieldKind na
fkInternalCalc, tak to funguje spravne. TQuery to neumi ze stejneho duvodu,
proc neumi refresh ale prinejmensim nektere databazove ovladace prece umi
prefetchovat vetu, proc to tedy neni implementovano v nativnich ovladacich?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 8. ledna 1999 9:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Autoincrement

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> Obavam se ze to asi nepujde, protoze si myslim, ze to cislo se priradi az
> pri Post. Kdyz je totiz tabulka vyuzita vice uzivateli a musi se zajistit
> jedinacnost cisla, tak se autoincrement vytvori az pri fyzickem zapisu do
> tabulaky. Ja to resim tak, ze zaznam hned na zacatku Postnu a pak uz
> existuje autoincrement. Problem je, kdyz si to uzivatel rozmysli a zaznam
> se nusi smazat......

Bylo by to mozne, kdyby komponenta umoznovala nejaky rozumny
refresh jednotliveho zaznamu. Coz ovsem... aaale, co se budu
rozcilovat, ze?

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 11.1.1999 21:50:05

HA HA, tak to se ti fakt povedlo !!!
To by me zajimalo, co budes delat s tema, co maji to PRIROZENI = 0
Jaro
PS: ziskal jsi kseft pro erotickej salon?

> [...]

> polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi reseni?
>
> Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 11.1.1999 22:00:50

Musim Jirkovi oponovat. Transakce jsem na Paradoxu zkousel
a FUNGUJI. Jenom se zpomali prace (3 az 10 krat) :-(((
Nezkousel jsem co vsechno to umi, ale urcite umi napr.
rollback po komplexni operaci typu - pridani nekolika zaznamu do jedne
tabulky, smazani jinych zaznamu v druhe tabulce a zmena nekolika
zaznamu ve treti tabulce.

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> Odes�latel: Lubos Dusanic <lubos(zv)iname.com>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: TDatabase, Paradox a transakce
> Datum: 11. ledna 1999 7:54

> caves,
>
> to mas asi smolu. transakcie funguju len pri SQL serveroch. preto je aj pri
> TDatabase property IsSQLBased...
>

> --
> lubos dusanic
>
> mailto:lubos(zv)iname.com
> http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Hmemcpy

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 11.1.1999 22:05:19

Ahoj,

pratele, prevadim nejake zdrojaky z D1 do D3
a nemohu najit API fci HMEMCPY, ktera byla v D1
v unite Win31. Nevite prosim nekdo kde se skryva
pripadne cim ji nahradit v D3. V knize Win32 API
sem se toho moc nedozvedel anebo sem slepec.

Za pripadne napady predem diky! S pozdravem
================================
> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <

Uzamykani oken/formularu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 22:08:44

> Petr Fejfar wrote:

Ahoj,

To uz se tu probiralo

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\oct\25\dlfaaaal.htm

> udelat exit aplikace popr. aby

pomoci obsluhy udalosti OnCloseQuery

> neslo prepnout ani do jineho tasku a to jak z klavesnice tak mysi.

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\sep\30\dlfaaabt.htm, ale nebude to
fungovat v NT.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Jak centralne odchytnout vsechny chyby?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 22:08:24

Kelle Ondrej wrote:

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle:

procedure AppOnException(Sender: TObject; E: Exception);

{ TForm1 }

procedure TForm1.AppOnException(Sender: TObject; E: Exception);
var
ErrFileHandle: THandle;
ErrFileName, ErrMsg: String;
begin
ErrFileName := ExtractFilePath(Application.ExeName) + 'ErrorLog.txt';
ErrFileHandle := CreateFile(PChar(ErrFileName), GENERIC_WRITE,
FILE_SHARE_READ, nil, OPEN_ALWAYS, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if ErrFileHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
ErrMsg := Format('%s : %s - %s'#13#10, [DateTimeToStr(Now), E.ClassName, E.Message]);
SetFilePointer(ErrFileHandle, 0, nil, soFromEnd);
FileWrite(ErrFileHandle, Pointer(ErrMsg)^, Length(ErrMsg));
CloseHandle(ErrFileHandle);
end;
Application.ShowException(E);

Application.OnException := AppOnException;

PInteger(nil)^ := 0; // vyvola chybu

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

sound analyzer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 22:09:48

Jan Skopov� wrote:

> Presne tak. Uz hledam v internetu asi 14 dni, ale nic free jsem neobjevil.
> Pouzil jsem XAUDIO knihovnu pro prehravani MP3 ale nevyzkoumal jsem, jak
> ziskat pozadovane hodnoty. Pouze vim, za tak lze ucinit pres mixer.
>
> Tuto stranku jsem uz nasvtivil, ale nic noveho. A zakoupeni MMTOOLS mi
> pripada ponekud drahe.

Ahoj,

Ten priklad MidiMeter (http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm) je podle me
to co hledas, dival ses na nej. Muzes si v nem vybrat dane zarizeni tridy
MIXERCONTROL_CT_CLASS_METER a zobrazovat uroven signalu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

DCOM - rychlost initializace

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 11.1.1999 22:39:40

Ahoj,

snazime se programovat trivrstvy IS, za pouziti DCOM technologie.
Problem je dlouha doba potrebna na initializaci, mysleno na navazani spojeni
klienta s aplikacnim serverem. (cca 2-3 minuty)
Zda se, ze pak uz to jede dostatecne rychle.

Zkusili jsme ty dva pocitace spojit sitovym kabelem primo, stejny vysledek.
Mam pocit, ze je to tim, ze pocitac klienta prohledava registry.

Nemate s tim nekdo zkusenosti.
Prosim o pomoc.

Dekuji, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Access - System Tables(Erik Salaj)

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 11.1.1999 22:57:29

>1. Zajimalo by me, jak jsi to udelal. V pokud v Access 97 spustim "prava
>uzivatelu a skupin" tak tam jsou pouze uzivatelske tabulky ale ne SYSTEMOVE

Treba zaskrtnut checkbox "systemove objekty" v menu
Nastroje/Moznosti/Zobrazit.
Potom budu tieto tabulky viditelne v databazovom okne aj v okne prav.
Pre systemove tabulky sa daju nastavit len prava na citanie.

>2. Co jsou to DAO komponenty?

Ide o komponenty pre nativny pristup k Access databazam pomocou DAO 3.5 (bez
BDE).
Je to shareware, trial verzia je k dispozicii na
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft .
Ide to samozreme riesit aj bez tychto komponentov (len pomocou DAO
objektov):

uses ComObj;

DBEngine, Database, Relations, Relation, Fields: Variant;
i, j: Integer;
begin
DBEngine := CreateOleObject('DAO.DBEngine.35');
Database := DBEngine.OpenDatabase('C:\test.mdb');
Relations := Database.Relations;

for i := 0 to Relations.Count - 1 do
begin
Relation := Relations.Item[i];

ShowMessage('Relation name: ' + Relation.Name);
ShowMessage('Master table: ' + Relation.Table);
ShowMessage('Detail table: ' + Relation.ForeignTable);

Fields := Relation.Fields;
for j := 0 to Fields.Count - 1 do
ShowMessage('Field: ' + Fields.Item[j].Name + ' - ' +
Fields.Item[j].ForeignName);

Hmemcpy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 22:59:34

Pavel Malinsk� wrote:

> [...]
> v unite Win31. Nevite prosim nekdo kde se skryva
> pripadne cim ji nahradit v D3. V knize Win32 API
> sem se toho moc nedozvedel anebo sem slepec.

Uz si sice nepamatuju co delalo hmemcpy ve Win31, ale mozna by to mohlo byt
CopyMemory.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

DCOM - rychlost initializace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.1999 23:40:54

Ladislav Nagy wrote:

> [...]
>
> Zkusili jsme ty dva pocitace spojit sitovym kabelem primo, stejny vysledek.
> Mam pocit, ze je to tim, ze pocitac klienta prohledava registry.

Ahoj,

Moje zkusenosti s DCOMem jsou zatim velmi male, temer nic o tom nevim :-) Zkousel
jsem to na siti mezi dvema pocitaci s Win95 (bez pritomnosti NT) na jednoduchem
serveru ktery umel jen par testovacich funkci (spusteni aplikace, prenos kopie
obrazovky a podobne). Nicmene zadne takove prodlevy jsem neporozoval, navazani
spojeni bylo otazkou ani ne jedne vteriny. Nepocitam vsak dobu spusteni serverove
aplikace, protoze implementace DCOM pro W95 ji neumi spustit, musi byt spustena
rucne. Zkus se podivat na http://www.microsoft.com/dcom je tam priklad NetClip
pomoci ktereho jsem ladil instalaci DCOM (mimochodem prima zabava :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

RAS a prenesene bajty

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 11.1.1999 23:44:40

Ako cez RAS alebo nieco ine zistim, kolko som pri pripojeni
preniesol bajtov? Viem, ze to ide, ale neviem ako. Prosim poradte...

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 11.1.1999 23:47:08

> [...]
>(vracene selectem) do jednoho radku DBGridu vedle sebe. Jsem si temer
>jisty, ze to v SQL nejde. Proto se ptam: jak tomu v Delphi pomoci?
V SQL jde delat veci ...

select distinct PRIRAZENI,
(select SUM(A.CENA)
from MyTbl A
where (A.PRIRAZENI = MyTbl.PRIRAZENI)
and (A.ROZDELENI = 0)) AS SUMCENA1,
(select SUM(B.CENA)
from MyTbl B
where (B.PRIRAZENI = MyTbl.PRIRAZENI)
and (B.ROZDELENI = 1)) AS SUMCENA2
from MyTbl

Vysledek Tvych dat by mel vyjit :

blabla 10 56
kkk 9 NULL

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Off topic: Nabidka zamestnani

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 00:09:18

Omlouvam se za Off-Topic.

Nase firma (cca 15 programatoru, dcerina spolecnost nemecke firmy) potrebuje
posilit o par schopnych jedincu, kteri maji dobre zkusenosti s vyvojem v
prostredi Delphi (nebo Java). Mame zajem o programatory do prazske a nove
vznikajici brnenske pobocky. Mate-li zajem o blizsi informace, napiste
prosim mail k rukam Artura Linharta na adresu bcpraha(zv)login(tec)cz

Ja jsem vedoucim vyvoje SQL projektu.
Specielne se zajimam o jednoho odbornika, ktery vedle Delphi ma dobre
znalosti databazovych systemu.
Nutne pozadavky : schopnost a snaha vstrebavat nove poznatky, samostatnost,
dobre teoreticke zaklady relacnich databazi a zkusenost s programovanim
databazovych aplikaci v Delphi.
Zkusenosti s Interbase nebo MS SQL jsou vyhodou.
Vyvijime narocne projekty pro nemecke klienty.
O blizsi informace napiste prosim mail k rukam Ladislava Nagy na adresu
bcpraha(zv)login(tec)cz.

[...]

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 00:22:31

Diky Petre za odkaz, urcite jej vyzkousim.

Jo instalace DCOM, s tou jsem si take uzil.

Pred pul rokem jsem si ozkousel napsat jednoduchou DCOM C-S aplikaci. Vse v
pohode, i instalaci jsem po pocatecnich problemech zvladl. Tenkrat jsem
podobne prodlevy tez nepozoroval.
Pak jsem se rozhodli jet dalsi projekt pres DCOMy.

Nyni jsme prekonali DCOM instalaci opet (protoze jsme reinstalovali
systemy).
A nyni se te dlouhe pocatecni prodlevy nemuzeme zbavit.

(Krome toho mam na svem PC s Win98 problem, ze se spustenim serverove
aplikace ne a ne zaregistrovat. Nevim co s tim. Ostatni nase pokusne servery
si mohu zaregistrovat bez problemu, ale zmineny server u sebe v Dcom conf.
utilities proste nevidim :-(( ).

[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 12.1.1999 00:46:17

Tak si napis program na pozadi spoustejici se spolu se systemem, ktery po
shozeni tve aplikace onanistou jej opet spusti :-)))
A jestli chces namitnout, co kdyz shodi nejdriv tento, tak si napis jeste
jeden, oba se navzajem po 1 sekunde budou kontrolovat a navzajem spoustet
krome pripadu ze prijda zprava u ukonceni systemu).

Nebetycna silenost, ale funguje na 100%.

> [...]
>:-))) A to bezi na serverovne s trezorovymi dvermi, kam maji pristup jen

Povinne pole

[*] Jan Nov�k���r����n�?��? - 12.1.1999 06:14:02

V aplikaci pouzivam pole, ktere musi byt vyplneno. Mam
nastaveno "Required Field" na True. Pokud pole neni vyplneno
vyvola se vyjimka "Field 'XXXXX' must have a value" !
Potreboval bych misto toho dat vlastni napr. cesko nebo jinou hlasku.
Kde se da tato vyjimka odchytit ?

Diky vsem za pomoc

streamy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 06:43:41

Ahoj all,

na konferenci v Belohradu padly pripominky o problemech se
ctenim objektu ze streamu - konkretne jak poznat, ktery objekt
mam inicializovat. Dival jsem se na to, a je to vlastne jednoduche.
Viz TReader.ReadRootComponent, konkretne tento kod:

Result := TComponentClass(FindClass(ReadStr)).Create(nil);

Neco obdobneho je take v TApplication.CreateForm:

var
Instance: TComponent;
begin
Instance := TComponent(InstanceClass.NewInstance);
TComponent(Reference) := Instance;
try
Instance.Create(Self);

Pochopitelne jak je z kodu patrne, trida musi byt odvozena od
TComponent.

Programatori sobe

Martin Fron�k wrote:

> [Martin Fron�k] A co myslis, ze udela Inprise? Celkem jednoduse
> zvysi cenu Pro verze na C/S! A jsou zase vysmaty....

Za co? Za kompilator? Bude tak zajimavy, ze bude _nutne_
kupovat novou verzi? Tot otazky...

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 06:43:42

Pavel Cisar wrote:

> je zadarmo a da se rozvijet neb ma zdroje), je prispevek v takovem snazeni
> jeden z nejefektivnejsich spusobu, jak jeden muze vepsat sve jmeno na
> hladinu reality :-)))

:-)))) Take chces vepsat sve jmeno do dejin? A pak se pripadne
nechat nekym bohatym dobre zaplatit za vyvoj dalsich veci?
Myslim, ze tato vidina by mohla byt motivacni pro mnohe... :-)

Mno, nic jsem nenapsal, to aby me nekdo nenapadal, ze misto
spaseni lidstva chci vydelavat... :-)))))

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 06:43:40

Filip Jirsak wrote:

> Jestli se nemylim, tak se kompilator Delphi bez Delphi uz vyviji,
> zkusim najit adresu a poslat vam ji.

Diky. Za kompilator vsak rad zaplatim, pokud bude rozumna cena.
Nelibi se mi vsak, ze mam platit nehorazne penize za neco, co
bych sice velice rad pouzil, ale nemuzu, protoze zakaznici mi to
nezaplati. MIDAS. :-)

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <martin(zv)proces.sk> - 12.1.1999 06:53:37

Tento zapis je elegantne riesenie, ale ma dve nevyhody:

1. Niektore vnorene SELECT nepodporuje ORACLE (tento myslim
tiez).
2. Pri vacsom mnozstve udajov je sialene pomaly.

Existuje jedno riesenie, ktore nie je az tak ciste ( z
pohladu SQL):

Vytvorit si dve TQuery.
1. select distinct nazov, sum(prirazeni) from MyTable where
rozdeleni=0
2. select distinct nazov, sum(prirazeni) from MyTable where
rozdeleni=1

A tieto spojit pomocou tretej select distinct nazov from
MyTable a jej lookupField. Field Editor nemam rad, ale v
tomto pripade som ho pouzil.

Bye Martin

Ladislav Nagy wrote:

> [...]
> tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
> lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Ladik Kasza <ladik(zv)army.sk> - 12.1.1999 07:24:31

Ahoj

Na to aby si spravyl vyber v takom formate ako si predstavujes staci napisat
takyto
select

select a.prirazeni,a.cena,b.cena from tabulka a,tabulka b
where a.prirazeni=b.prirazeni and a.rozdeleni=0 and b.rozdeleni=1

Snad to pomoze

Ladik

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Ladik Kasza <ladik(zv)army.sk> - 12.1.1999 07:29:15

Ahoj

Pokial ide o to zgrupovanie, tak by som to riesil asi takto

select a.prirazeni,sum(a.cena),sum(b.cena) from tabulka a,tabulka b
group by prirazeni,rozdeleni
having a.prirazeni=b.prirazeni and a.rozdeleni=0 and b.rozdeleni=1

ale nemam to odskusane, takze neviem, snad to pomoze

Ladik

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 11. ledna 1999 20:24
Predmet: RE: SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

> [...]

> polozek Query jsem na nic neprisel. Nenapada nekoho lepsi reseni?
>
> Dekuji mnohokrat za vsechny konstruktivni odpovedi.

Programatori sobe

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 12.1.1999 08:07:15

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Programatori sobe

> Za co? Za kompilator? Bude tak zajimavy, ze bude _nutne_

[Martin Fron�k] Obavam se ze asi ano, nezapomen na vyvoj novych
procesoru.....

D4 service

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 12.1.1999 08:13:08

> Instalovanie resp. odinstalovanie servisu urobeneho v D4 je uplne
> trivialne. Staci prislusny .exe spusti s prepinacon /install resp.
> /uninstall

Diky, jsem blbej, nebo to v helpu neni napsano?+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Zastupce LNK

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 12.1.1999 08:25:33

Ahoj,

nevite nekdo , jak ze zastupce (*.lnk) ziskat informace o souboru a ceste k
nemu - v D3?

Jirka Virt

email:virt(zv)pepa(tec)cz

streamy

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 12.1.1999 08:27:31

No a ta posledni veta je prave problem. Obcas pracuji v Jave
persistence (nebo chcete-li serializace), jak ji implementuje
Java 1.1 je skvela vec. Kdyz sem presel na seriozni praci
s Delphi byla to jedna z mala veci, ktera mi dost citelne
chybela. Tedy ukladat do streamu nejen potomky
TComponent ale i potomky TPersistent.

Proto bych se chtel zeptat. Nevite nekdo o necem podobnem
pro Delphi, pokud mozno zadarmo ? Platit se mi za to nechce,
to si to radsi napisu sam.

Jeste bych se chtel zeptat, jestli nekdo nekde nevidel
implementaci structured storage, tedy neceho jako je
registr windows. Tez pokud mozno zdarma.

Ondrej Krajicek

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> - 12.1.1999 08:28:28

Neviem ako v inych databazach, ale v Oracle existuje funkcia decode, ktorou
by to islo elegantne vyriesit

select prirazeni, sum(decode(rozdeleni, 0, cena, 0)), sum(decode(rozdeleni,
1, cena, 0))

Programatori sobe

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 12.1.1999 08:30:56

Kral MIDAS ma osli usi :-))))))))))))

Jak se tady uz mihlo, jsem jednim z tech kdo napjate ceka
co z toho vypadne. Az vypadne tak se zapojim.

Ondrej Krajicek

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 12.1.1999 09:00:45

Flasko, Flasko to je prece uplne jednoduche. Napis to nejak takto: SELECT PRIRAZENI, SUM(CENA) GROUP BY PRIRAZENI

Cau ALG

P.S: Nezajdem k Foxovi

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Flaska Jakub [SMTP:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odesl�no: 11. ledna 1999 16:13
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 12.1.1999 09:28:00

To je ten problem. Spousta lidi si mysli, ze jeden jazyk staci, ale neni
to tak. A kdyz uz jeden, tak ve vlastnim zajmu by to mel byz nejaky
"prenositelny" a "obecne podporovany". A to pri vsi ucte k memu
chlebodarci Pascalu zrovna Pascal NENI.
Ne nadarmo se rika, ze kolik jazyku umis tolikrat jsi pocitac, nebo tak
nejak.

Od: Petr Kro�a ml.
Komu: Delphi KONFERENCE
P�edm�t: Fw: Kompilatory Pascalu
Datum: 11. leden 1999 19:32

[...]

Komponenta se zalamovanim

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.1.1999 09:31:34

Zdravim,

hledam nejakou nahradu TMema nebo TRicheditu, kde by slo nastavit tvrde
zalamovani textu (napr. po 80 znacich na radek).==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Programatori sobe (referat) - 4/4

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 09:44:30

"Programatori sobe", cast 3. - Akce

Mame za sebou shrnuti nejtypictejsich a nejpalcivejsich potreb vetsiny
vyvojaru v Delphi a velmi zhusteny uvod do konceptu Open Source a bazarove
techniky vyvoje software. Zbyva jiz jen odpovedet si na otazku zda je
diskutovany koncept mozno uspesne aplikovat k reseni techto potreb, a pokud
ano, jak to provest co nejefektivneji. Zatim co prvni cast se opirala o
sirsi diskusi v ramci komunity a obecne tendence a klicove udalosti v
komunite, a druha prevazne o rozbor cizich projektu a akumulovane zkusenosti
jejich ucastniku, je tato cast ciste moji osobni nazorovou konstrukci.

1.) Lze vubec pouzit KONCEPT k reseni nasich POTREB ?

Domnivam se ze ano, protoze Delphi komunita naplnuje vsechny predpoklady pro
zformovani funkcniho bazaru. Predevsim:

a) Komunita je tvorena profesionaly, tzn. ze kazdy uzivatel Delphi je
schopen tvurci cinnosti a zna "remeslo". Odbornost i uroven znalosti je
prirozene ruzna, ale komunita prakticky nema laiky a jen mensi mnozstvi
"poucenych" laiku.

b) Komunita ma vlastni kulturu hackerskeho charakteru (slovo hacker je zde
pouzito v pravem vyznamu, nikoliv v publicistickem vyznamu "napichovac
databazi a systemu"). Klicovymi hodnotami teto kultury jsou vzajemna
spoluprace a tolerance, musketyrsky princip (podporuji komunitu a ona
podporuje mne) atd.

c) Velky pocet clenu komunity jejich prace velice bavi, a jsou ochotni
velkych osobnich obeti jen pro radost ze zajimave prace a uznale poplacani
po rameni (dukazem je vice nez 250MB [v ZIPu] na internetu bezplatne
dostupnych zdrojovych textu v Delphi).

d) V ramci komunity jiz nekolik bazaru funguje (napr. projekt JEDI zamereny
na portaci v Delphi chybejicich API do Object Pascalu. Detaily na
www.delphi-jedi.org).

Rovnez technicke aspekty rizeni bazaru jsou zdroji komunity realizovatelne.
Jde predevsim o zrizeni a spravu repozitore kodu (home site), informacni
infrastrukturu (listservrove a newsove konference, chat) atd.

Jedinym, ale o to vyznamnejsim problemem je zajmova ruznorodost komunity.
Ackoliv je komunita jako celek velmi rozsahla, jsou nektere zajmove oblasti
(napr. hry, expertni systemy) pomerne "ridce zabydleny". Jakykoliv projekt
musi byt proto nejprve konfrontovan s otazkou, zda dokaze "zaujmout"
dostatecne velkou cast komunity potrebnou pro zformovani funkcniho bazaru.
Napriklad lze jen velmi tezko ocekavat, ze projekt zamereny na OpenGL
knihovny dosahne rozvoje a rozsahu napr. webserveru Apache (o Linuxu
nemluve), prestoze ziska podporu komunity. Rovnez je nutne si uvedomit, ze
ochota investovat svuj cas a energii je u jednotlivych clenu komunity ruzna,
ackoliv maji o reseni daneho problemu zajem (rozlozeni je priblizne
hyperbolicke, pricemz tech nejaktivnejsich je veklice malo). Prirozene je
velmi tezke odhadnout "efektivni" potencial komunity vzhledem k danemu
problemu, ale dobre vedenym pruzkumem a verejnou diskusi je mozne dospet k
pomerne presnym odhadum jeste pred startem projektu (a k nalezeni
nejaktivnejsich jedincu). Samozrejme cela rada projektu NEVZNIKA programove
jako bazar, ale jako individualni, skupinove nebo firemni projekty
(programove nebo nasledne publikovane jako OSS). Jeden priklad za vsechny (v
Delphi): Jinak velmi zajimavy projekt Windsurfer (framework pro dynamicke
linkovani formularu z DLL a DPL pres URL, obdoba mechanismu HTTP) ktery
naleznete na adrese http://www.coconut-palm-software.com/windsurf.html je
puvodne firemni projekt nasledne publikovany jako OSS, ktery ale nedokazal
pritahnout dostatek lidi k vytvoreni efektivniho bazaru, takze tiha rozvoje
je dodnes na bedrech autoru prvotnich zdroju.

SHRNUTI: V ramci Delphi komunity LZE vytvorit funkcni bazar s velkym
potencialem. Pri programove konstrukci bazaru je ovsem nutne predem
zhodnotit efektivni potencial komunity vuci danemu problemu. Problem je
prirozene mozne resit i svepomoci nebo ve virtualnim tymu s nulovou nebo
minimalni podporou (podkriticke mnozstvi efektivniho potencialu).

2.) Jak vytvorit bazar

Specifikovat cil a/nebo ideu projektu, a to pisemne. Tento dokument je
zakladnim pilirem projektu (jistou formou ustavy) ktery vytvari a stmeluje
komunitu okolo projektu a zaroven urcuje smer jejiho rozvoje. Nemusi mit
jednoznacne povahu jedineho uceleneho textu, ale muze byt rozclenen do vice
dokumentu (project goal, FAQ, future plans atd.). Dulezity je obsah, kterym
je "co delame a proc, jak to delame a kam smerujeme". V teto fazi je
dulezite specifikovat i spusob licencovani OSS (doporucuji MPL).

Z predesle stati plyne potreba co nejpresneji zhodnotit efektivni potencial
komunity vzhledem k vytcenemu cili. K tomu nejlepe poslouzi diskuse na
"spravnem miste", tedy tam, kde je nejvetsi koncentrace clenu komunity (v
nasem pripade nejlepe news server na forums.inprise.com). Prosivani
internetu muze byt rovnez velmi uzitecne (co kdo dela nebo uz udelal,
intenzita komunikace o danem problemu v komunite atd.). Pokud se prokaze
nizky zajem, je vhodne redefinovat cile nebo zvolit jinou metodu nez bazar
(viz stat" 4).

Zajistit komunikacni infrastrukturu projektu. Minimalne jako listserverove
konference, pri vetsim projektu je vhodne zajistit newsgroups. Mail
konference jsou vhodne pro komunikaci smerem od jadra (core team) ke
komunite, pripadne pro temata vyzadujici rychlou odezvu, ale nemajici velkou
"hustotu provozu". Pro komunikaci v ramci komunity projektu a pri vetsi
hustote provozu jsou mnohem efektivnejsi newsgroups. Jednotlive komunikacni
kanaly je nutne vhodne tematicky strukturovat.

Zajistit centralni repozitor kodu, dokumentace atd. (home site). Typicky je
vyuzivan web, ale pro distribuci souboru je stale jeste efektivnejsi FTP. Je
vhodne obe sluzby kombinovat. Tato centrala musi mit co nejstabilnejsi
domenu (nejlepe druhe urovne) pro zachovani kontinuity vazeb pri premisteni
centraly. Vhodne jmeno domeny je rovnez dulezite. Vnitrni struktura home
site by mela byt logicka, jednoducha a usnadnovat mirroring.

Vytvorit skupinu ridici projekt (core team). Muze to byt i jediny clovek,
ale pro jednoho je to prece jen dost prace ;-) Pri viceclenem tymu je
nezbytne rozdelit si praci a domluvit si interni pravidla fungovani tymu. Je
nekolik obecne pouzivanych modelu organizace core teamu, ale zde se jimi
nebudu zabyvat (vzdy zalezi na konkretnich osobach, jejich motivaci a
vztazich). Dobre fungovani core teamu je klicove pro uspech projektu a
efektivni fungovani bazaru, je tedy nutne mu TRVALE venovat velkou
pozornost.

Pokud jeste neexistuje zakladni kod (prvotni zdroj), je nejvyssi cas jej
vytvorit. Toto je vzdy prace core teamu. V teto fazi jeste nelze ocekavat
vyraznou podporu komunity, ale dobre formulovane cile projektu a vyzva "join
the crew" publikovane v komunikacnich uzlech komunity a na home site mohou
prilakat nove cleny core teamu.

Propagace projektu musi byt trvala, rozsahla a dobre cilena. Zaroven musi
byt vyvazena s postupem projektu. Nejvhodnejsi je oznamovat kazdy vyrazny
pokrok v projektu (v pozdejsi fazi kazdy release stabilni verze) nebo pouzit
napr. metodu mesicniho reportu apod.

Pro spravu zdroju je velmi vhodne pouzit nektery VCS, at uz verejne pritupny
(prirozene s rizenym check-outem/check-inem) nebo pouzivanym interne v ramci
core teamu.

3.) Jak udrzet bazar v chodu

Aby zafungoval ladici potencial bazaru, musi byt produkt pouzivan. Cilem je
tedy "protlacit" produkt mezi uzivatele. V tomto smeru hraje velkou roli
Open source koncepce, ktera motivuje potencialni uzivatele minimalne k
provereni moznosti produktu. Diky zdrojove forme je produkt casto pouzit
jako zaklad (nikdo nechce programovat od nuly) pro individualni reseni v
ramci problemove oblasti. Produkt tedy NEMUSI na 100% splnovat pozadavky
uzivatele aby jim byl pouzit, coz je velka vyhoda oproti "closed source".
Navic uzivatelem jsou profesionalove schopni navazat tam, kam produkt zatim
dospel a pokracovat vlastnim smerem. Vhodnym licencovanim lze vyrazne
zvetsit nebo zmensit uzivatelskou bazi (cim mene restrikci v licenci, tim
vice uzivatelu).

Je nezbytne zajistit efektivni komunikacni kanaly mezi uzivateli a core
teamem. Zaroven je potrebne vsemi prostredky motivovat uzivatele ke "zpetne
vazbe", predevsim vstricnosti a rychlou reakci na jejich pozadavky
(predevsim odstraneni chyb). Uzivatelum kteri aktivne prispeji rozvoji
(predevsim opravi nebo doplni kod ci dokumentaci a predaji ho core teamu) je
NEZBYTNE VEREJNE pripsat zasluhy a jejich prispevek co nejrychleji zaradit
do distribuce (po nezbytnych upravach). Zde vyvstava velky problem prijmuti
nebo odmitnuti prispevku v podobe kodu apod. Stava se, ze ruzne upravy jsou
vzajemne nekompatibilni, nevyhovuji ostatnim uzivatelum produktu apod. V
takovem pripade je mnohdy lepsi prispevek odmitnout. Temto "nevhodnym"
upravam lze do znacne miry predchazet napr. jasnou specifikaci cilu projektu
(aneb necpi nam co nechceme ;-), zcela zamezit jim vsak nelze. Protoze
zasadni rozhodnuti tohoto typu VZDY dela core team, hraje v takovych
pripadech jeho reputace (podpora ze strany komunity projektu) znacnou roli.
Je tedy vhodne podobne situace konzultovat v ramci komunity, protoze v sazce
je riziko rozstepeni projektu (u OSS je to velmi velmi snadne) a tedy
zmenseni efektivniho potencialu bazaru. V ramci nepsanych pravidel bazaru je
spravne kazde rozhodnuti core teamu podporovane (v komunikacnich kanalech)
vetsi casti komunity. Skutecne nebezpecne jsou tedy jen ty situace, kdy je
komunita nazorove rozpolcena, protoze odstepeni mensi casti komunity
vetsinou neni schopne zajistit zivotaschopny paralelni bazar a tudiz k nemu
v takovych situacich nedochazi.

4.) Jak se obejit bez bazaru

OSS projekty bez efektivniho bazaru v zasade funguji na stejnych principech
(komunikacni kanaly, home site, core team atd.) pouze s tim rozdilem, ze
bremeno rozvoje je na bedrech core teamu.

Pokud core team nedokaze ziskat dostatecne velkou uzivatelskou zakladnu aby
bazar fungoval alespon v omezene mire, je prinos OSS konceptu pro core team
a projekt prakticky nulovy. Pokud je core team virtualni, umoznuje OSS
koncept vlastne pouze jeho existenci, protoze v ostatnich pripadech je
vyhodnejsi pretvorit core team na firmu a vytvorit tradicni closed source
komercni produkt. Bez bazaru lze vytvaret hodnotny OSS, ale je to zdlouhava,
nevdecna a umorna prace s minimem zabavy (oproti bazaru funkcnimu).

SHRNUTI:

1.) Je zapotrebi mit jasny cil a smer.

2.) Je nutne vytvorit "zdrave jadro kolektivu" s jasnymi pravidly hry.

3.) Je nutne vytvorit (byt sebemene) pouzitelny produkt, ktery lze predlozit
uzivatelum.

4.) Klicem k rychlemu rozvoji je siroka uzivatelska zakladna.

5.) Je nezbytne byt v neustalem uzkem kontaktu s uzivateli (komunitou
projektu) a pruzne reagovat na jejich pozadavky a namety a postupne je tak
pretvaret ve sve (byt dilci) spolupracovniky.

CO VY NA TO ?

Kompilatory Pascalu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 09:50:46

Haj hou!

[Comments inline]

From: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>

>To je ten problem. Spousta lidi si mysli, ze jeden jazyk staci, ale neni
>to tak.

Prave. Proto je dobre mit vedle C-cka i cross-platform implementaci Pascalu,
FoRTRANu atd.

>A kdyz uz jeden, tak ve vlastnim zajmu by to mel byz nejaky
>"prenositelny" a "obecne podporovany". A to pri vsi ucte k memu
>chlebodarci Pascalu zrovna Pascal NENI.

Omyl. Kazdy jazyk je "prenositelny". Jen nektere lze snadneji prenaset nez
jine. Obecne podporovany neni zadny jazyk (krome prirozeneho ;-) jen jsou
nektere vice rozsirene nez jine. Nastesti nemame zadny unifikovany jediny
skevely ultratotalfinal BASIC (stejne jako se vsude nemluvi jen anglicky).

>Od: Petr Kro�a ml.

Free Pascal compiler (FPC) je na Linuxu i Win32. Toz kde je problem ?

HTH

Autoincrement

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.1.1999 10:05:48

MS SQL to umi. Nastavi se jednoduse 'vlastnost' IDENTITY pro primarni klic a je
to ;-) Soudim, ze IB to teda neumi - nevite nekdo jak je na tom Oracle, Sybase
apod.???

Mac

Jaro wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho (V

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 10:07:14

Zdravicko...

Tebou navrhovany select spocita X-nasobek sumy a.cena, pricemz X je
pocet polozek pro b.cena, a Y-nasobek sumy b.cena, kde Y je pocet
polozek pro a.cena.

Ted me diky tomu napadlo jedno reseni. Zalozit do tabulky polozku typu
serial a select by mohl vypadat treba "select
a.prirazeni,sum(a.cena)/count(unique b.ser),sum(b.cena)/count(unique
a.ser)". Tak slava, jestli nekdo neprijde na neco lepsiho, mam to uz
vyresene! :-) Dekuji za spolupraci.

> [...]
> 0.

> StringGridu

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 10:09:47

Zdravicko...

Potrebuji to pro Informix a BDE s paradoxem. Takze zadne decode...

> [...]
> atd.
>
> Peter

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 10:13:56

Zdravicko...

Pokud je mi znamo, tak BDE s lokalnimi tabulkami ani Informix takovy
zpusob pouziti vnorenych selectu bohuzel nepodporuji.

> [...]
> from
> (select tocopotrebuji, sum(cena) sumacena from mojetabulka
> where rozdeleni=0
> group by jmenopolozky ???) a,
> (select tocopotrebuji, sum(cena) sumacena from mojetabulka
> where rozdeleni=1
> group by jmenopolozky ???) b
> where a.jmenopolozky=b.jmenopolozky
> and a.rozdeleni=0
> and b.rozdeleni=1
>
> Je to jen nastin - uvedeny popis problemu je trochu nejasny nicmene
> vnorene
> selecty, ktere predzpracuji (sesumuji) data pro konecny vyber by meli

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 10:25:21

Vazeni pratele, omlouvam se za naprosto dementni reply na mail od
From: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz

>To je ten problem. Spousta lidi si mysli, ze jeden jazyk staci, ale neni
>to tak.
atd.....

Zrejme uz potrebuju trochu odpocinout hlave 8-Q
Sorry

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 10:48:01

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>

>:-)))) Take chces vepsat sve jmeno do dejin? A pak se pripadne
>nechat nekym bohatym dobre zaplatit za vyvoj dalsich veci?
>Myslim, ze tato vidina by mohla byt motivacni pro mnohe... :-)

Ja rad resim zajimave problemy (desne si to uzivam :-))). Pokud to navic
jeste nekdo oceni, pak jsem stastnej jak blecha. O penize ani tak nejde,
kdyz zrovna s rodinou neumirame hlady ;-)

>Mno, nic jsem nenapsal, to aby me nekdo nenapadal, ze misto
>spaseni lidstva chci vydelavat... :-)))))

Clovek nikdy nedela nic zadarmo, pouze nekdy nejsou odmenou penize, ale
treba jen prosta radost z prace nebo samotne vyreseni osobniho problemu.

HTH

streamy

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 10:55:57

Haj hou!

Zatim nejlepsi streamovaci mechanismus pro Delphi ktery jsem videl je Super
stream od Sollety (www.solleta.com) ktery je soucasti SDL (sqela knihovna
datovych struktur). Bohuzel je za nejake penize (ale vyplati se). Mimochodem
by nebylo od veci vytvorit OSS knihovnu takovych struktur (TList proste
nestaci).

Objekty na Compound Documents (structured storage) najdes na
http://home.sprynet.com/sprynet/rrm/other.html . Kdyz nic jineho, je to
dobry spusob jak zacit.

From: Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz>

> [...]
>implementaci structured storage, tedy neceho jako je
>registr windows. Tez pokud mozno zdarma.

streamy

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 10:58:57

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>

>na konferenci v Belohradu padly pripominky o problemech se
>ctenim objektu ze streamu - konkretne jak poznat, ktery objekt
>mam inicializovat. Dival jsem se na to, a je to vlastne jednoduche.
[snip]
>Pochopitelne jak je z kodu patrne, trida musi byt odvozena od
>TComponent.

Neslo o to jak poznat tridu, ale jaky pouzit konstruktor (ne kazdy chce
pouzit zrovna Create). Navic byla kritizovana nutnost odvozovat od
TPersistent/TComponent. TP dovoloval jakekoliv konstruktory a jakekoliv
potomky TObject.

HTH

Kompilatory Pascalu

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 12.1.1999 10:59:00

Pod pojmem obecne podporovany jazyk mam na mysli jazyk, ktery se pouziva
"v hojne mire" a je i hijne podporovan. Nerad bych se dotknul Free
Pascalu, vsechny tyto aktivity vitam, ale myslim, ze to je spise
aktivita nekolika (alespon ve srovnani s jinymi jazyky) nadsencu. Je
samozrejme spravne, ze existuji Pascaly, Fortrany, Lispy a jine jazyky.
Myslim, ze mam dostatecne vzdelani na to, abych vedel, ze skoro vsechny
jazyky jsou skoro vsude implementovatelne, ale to je spis akademicky
problem a ja mam na mysli komercni prostredi, kdy potrebuji jazyk s
obecnym zazemim (napriklad spousta konferenci, ktere ziji a kde se vzdy
neco dovim). Pod pojmem obecne podporovany chapu jazyky jako C, C++,
Perl, Tcl/Tk, Java a par dalsich.

Od: Pavel Cisar
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Kompilatory Pascalu
Datum: 12. leden 1999 9:50

Haj hou!

[Comments inline]

From: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>

> [...]

HTH

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 12.1.1999 11:20:14

>Vypada to hezky, ale pro jake to je databaze? Mne to Informix ani local
>BDE nevezme.

Oracle8 - dokonce jsem pro jistotu i odkousel a funguje to bez problemu.

>F.

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 12.1.1999 11:24:44

> [...]
>a je
>to ;-) Soudim, ze IB to teda neumi - nevite nekdo jak je na tom Oracle,

Oracle ma sequence viz ukazka :

CREATE SEQUENCE moje_cislovani; (ma to samozrejme vic parametru)

a pak muzu volat :

moje_cislovani.NEXTVALUE, ktere vrati dalsi hodnotu sekvence
a moje_cislovani.CURRVALUE, ktere vrati soucasnou hodnotu sekvence

priklad pouziti

INSERT INTO moje_tabulka(moje_cislovani.NEXTVALUE, ........);

nebo

SELECT FROM moje_cislovani.NEXTVAL INTO moje_promenna FROM dual;

Jan Kadlecek

* kadlecek(zv)htkpro(tec)cz *
* HTK Pro s.r.o., www.htkpro(tec)cz *
* tel : 02-83880361, fax: 02-6896391 *
* Autorizovany dealer TurboPower *

DDE ve Win95x98

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 12.1.1999 11:29:55

Ahoj Delphini,

mam problem s DDE pod Windows 98.

Ve Win95 jsem pomoci DDE zavolal externi aplikaci - www prohlizec.
V nem se zobrazila pozadovana stranka a www prohlizec se dostal na povrch
- stala se z neho aktivni aplikace.

Ve Win98 to chodi podobne, avsak okno se na povrch nedostane :-(
Aktivni asi je, ale pouze blika dole na liste.

Vsiml jsem si, ze nektere jine aplikace s tim maji rovnez problem,
ale u nekterych to chodi normalne. Nevite nekdo, jak "spravne"
poslat DDE zpravu, aby se okno skutecne zobrazilo ?

Diky
Vojta

Autoincrement

[*] Chmelar, Ladislav <chmelar(zv)dcb(tec)cz> - 12.1.1999 11:31:49

Sybase tak� um� IDENTITY

> [...]
> = http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Delphi & Visual Basic

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 12.1.1999 11:32:53

Muze nekdo provest srovnani Delphi a VB (stejne a rozdilne charakteristiky).
Objektivne.
Jak je to s VB a Office, VB for Appliction ?

Off topic - proxy

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 12.1.1999 11:35:15

Ahoj

nevite nekdo o programu, ktery by fungoval jako proxy server a u ktereho by
slo nastavit, ze uzivatel xy ma internet povoleny od 8:00 - 16:00 a ma limit
napr 5 MB na 1 tyden ?

Dekuju

M.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 11:46:52

Vazeni pratele,

nevim sice zda to k necemu bude, ale mame moznost TED HNED predat do Scott
Valley 3-5 svych nejpalcivejsich problemu (viz pripojeny mail). Toz se
zapojte at to dame dohromady jeste dnes.

Haj hou!

From: rkubat(zv)inprise(tec)cz <rkubat(zv)inprise(tec)cz>
To: pcisar(zv)aktis(tec)cz <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
Date: Tuesday, January 12, 1999 10:28 AM
Subject: URGENT: Dev Tools Feedback required by 13-Jan

> [...]
>you are hitting in the field.
>
>Could you please send me a list of your top your top 3-5 topics related
>to development tools (C++Builder, Delphi, JBuilder). Also, a list of
>your top 3-5 topics related to Application Server (including VisiBroker,
>ITS, AppCenter).
>
>Feel free to make whatever suggestion you feel will help you. Nothing
>is off-limits. We'll distill all of your responses down
>and tackle as many of these as we can during the breakout sessions.
>
>Many thanks for responding on such short notice.

ActiveX

[*] Peter �irip <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 12.1.1999 12:30:41 -0800

[P��loha v souboru: Peter �IRIP.vcf]
Zdravim vsetkych,

najde sa niekto, kto by mi pomohol drobnou radou ? Potreboval by som z
komponentu spravit ActiveX objekt. Aj viem ako sa to robi, ale problem je v
tom, za taky TCalendar -> ActiveX ide O.K., ale ked urobim tu istu operaciu
s mojich komponentom, vytvori mi OCX a TLB subor, ale pri prezerani v IE4.0
sa jednoducho nic nezobrazi. Pri ak pozriem do zdrojaku k TLB, je tam hint :

{ Conversion log:
Hint: Class is not registered. Ambient properties cannot be determined.
}

Moze to mat nejaky vplyv ? V tom mojom objekte mam tiez zlozenu property,
odvodenu od TPersistent (podobne cosi ako TFont). Tuto property mi pritom
neprevedie do ActiveX objektu. Preco ?

Ak vie niekto poradit, pripadne by si pozrel zdrojak, budem mu velmi vdacny.

Dakujem.

Peter.

IE - Tazka otazka

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 13:16:25

> [...]

> BTW: O Proxy toho moc neviem, ale bude sa dat nieco take aby mala proxy
> posielala requesty nepriamo cez dalsiu proxy?
Muze se to udelat dvema zpusoby: bud posila svuj dotaz primo dalsi
proxy (zase ve tvaru GET www.neco.com/pozadovany_soubor.htm HTTP/1.0)
a nebo muze komunikovat s nadrazenou proxy pomoci nejakeho protokolu,
ktery definuje Linuxova proxy Squid. (Tady se ale spis jedna o funkci
cache, s proxy uz to nema moc spolecne). O tomhle protokolu uz
bohuzel nevim nic blizsiho.
Filip Jirsak

> rw

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 12.1.1999 13:20:47

D�ky za info. U� jsem to vyzkou�el a funguje to. Akor�t jsem je�t�
nesimuloval
p�d programu nebo po��ta�e, zda se dbze vr�t� do p�vodn�ho stavu,
ale tu��m �e
to asi nep�jde.

Jirka Filous

> [...]
> | Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
> | o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 13:26:54

Ta poznamka o Free Pascalu byla spise proto, ze ma umet kompilovat i
Delphi a obsahovat take svoji VCL, mohlo by se to vyuzit i v
Programatori sobe.
(doufam ze s tou kompilaci Delphi a VCL nekecam, tady v konferenci se
o tom nikdo nezminil, ale ja to nekde cet, urcite).
Filip Jirsak

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 13:28:29

Zdravicko...

Jak to tu asi pul roku ctu, tak se mozna vsichni shodneme na velkem,
nesikovnem a od vlastni aplikace oddelenem BDE.

> Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
> Odesl�no: �ter�, ledna 12, 1999 11:47
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: CTETE, VELMI DULEZITE !!!
> D�le�itost: Velk�
>
> Vazeni pratele,
>
> nevim sice zda to k necemu bude, ale mame moznost TED HNED predat do
> Scott
> Valley 3-5 svych nejpalcivejsich problemu (viz pripojeny mail). Toz se
> zapojte at to dame dohromady jeste dnes.

> [...]

Jak centralne odch. chyby??? /diky!..?

[*] Honza <honzal(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 13:55:30

Zdar,

Diky Petre, to je supr!
Ale ...
Jde me i o to, zjistit aspon jmeno formulare na kterym k tomu doslo, popripade danou
komponentu.
Nevim jestli to jde.
Marne se snazim proniknout do Exception.ClassInfo ... neni to ono?

Predem diky za dotuknuti :-)

...................Honza

> [...]
> Application.OnException := AppOnException;

> PInteger(nil)^ := 0; // vyvola chybu

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Delphi & Visual Basic

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 12.1.1999 14:03:24

Nejsem zadny velky odbornik ani na jedno, ani na druhe, takze odbornici
pripadne prohresky prominou.

Aplikace ve VB jdou vyvijet velmi rychle diky jednoduchosti jazyka a
tomu, ze spousta veci je jiz hotovych, nicmene jdou delat jen standardni
aplikace. Pokud by clovek chtel rekneme owner drawn listbox, tak ma
smulu. Nejdou ve VB delat DLLky, lze vsak jednoduse delat OCXy. Prace s
tridami je sice mozna, ale nikdy jsem ji jeste nerealizoval, i kod s
pouzitim trid mi pripada ponekud tezkopadny - ale to muze byt jen dojem.
Vysledny kod je maly, udajne rychly (nemohu posoudit), ale vyzaduje
runtime DLLky. Pokud clovek dela s databazemi, je k tomu jeste hafo
DLLek navic, podobne jako u BDE. Takze pro rychly vyvoj standardne se
chovajicich aplikaci idealni.

Kod Delphi je relativne maly (i to nejmensi dialogove okno vytvorene v
C++ pomoci MFC a nezavisle na cemkoli ma cca 1.5 MB), pripada mi rychly
a pokud se nepracuje s databazemi, neni nutny BDE, ktery jiz narostl do
kravskych rozmeru. Vyvoj je relativne rychly, jdou delat DLLky i OCXy,
do urcite miry lze udelat i nestandardni chovani aplikace (napr. derave
okno, owner drawn listboxy apod.). Prace s tridami mi pripada celkem
prehledna. Pripada mi idealni pro rychly vyvoj i mene standardnich
aplikaci, vyzaduje vsak vetsi znalosti a videt "pod povrch veci". I
Pascal mi pripada ponekud mene zpotvoreny nez Basic, ale to je jen
subjektivni nazor.

Tolik nazor programatora, ktery sice napsal desitky aplikaci, ale nic
tak velkeho, na cem by byl rozdil VB - D nejak markantne videt.********************************************************
> [...]

> charakteristiky).
> Objektivne.
> Jak je to s VB a Office, VB for Appliction ?

Komponenta AurTreeView

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 12.1.1999 14:06:33

Mam prosbu:

Predcasem jsem si stahl komponentu AurTreeView na tisk TreeView a ted bych ji poterboval pro D4, ale nevi kde jsem ji predtim nasel.

Pokud nekdo o vite, kde se nachazi, nebo vite o nejake podobne pro D4 dejtemi prosim vedet.

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

Problemu pro Scott Valley

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 14:26:58

Haj hou!

Tady je mych 5 problemu ktere by mel Inprise vyresit (v poradi podle
dulezitosti):

1.) Umoznit hlubsi zasahy a modifikace VCL. Klicem je zverejneni VSECH
zdroju VCL (ne jen 95%) nezbytnych pro vytvoreni vsech dodavanych balicku.
Tim bude umozneno nejen rychle opravovat chyby svepomoci, ale vytvaret i
specificke verze VCL, optimalizovane pro reseni problemu, ktere Inprise
nefavorizuje. Moznost pouzit takovych odnozi VCL30/40.DPL/BPL by byla
prijata s nadsenim.

2.) Uplnejsi a prehlednejsi ZAKLADNI dokumentace VSECH soucasti dodavky.
Predevsim v oblasti BDE, ToolsAPI a VCL jsou velke rezervy. Velmi uzitecna
by byla i dodatkova dokumentace napr. na principu MSDN Library, ktera by
zahrnovala vsechny prubezne publikovane materialy (white papers, technical
informations) s ctvrtletnim/pulrocnim update a s rocnim predplatnym.

3.) Rozhodujici je "sila" nastroju, nikoliv snadnost jejich pouziti. Inprise
prilist investuje do pohodli uzivatelu, ale zanedbava jejich vykonnost a
flexibilitu. Uzivatele Delphi jsou profesionalove kteri potrebuji kvalitni
sadu nastroju profesionalnich nastroju, nikoliv hracky pro amatery. Nekolik
prikladu za vsechny: Database Desktop se nezmenil od verze D1. Code
completion v D4 funguje s chybnym nebo nekopletnim kodem mnohem hure nez CC
v D3, cimz brzdi praci.

4.) Delphi ma prilis rychly inovacni cyklus (kratsi nez standardnich 18
mesicu), pricemz kazda nova verze je vzdy spise doplnena o nove vlastnosti,
mene uz resi problemy a nedostatky verze predchozi (obvzlaste citelne mezi
D3/D4). Podstatnou inovacni casti kazde nove verze jsou pritom ruzne doplnky
(MIDAS apod.) pro reseni specifickych problemu nebo podporujici nove
technologie. Tyto casti by mohly byt dodavany samostatne jako napr. Option
nebo Solution Pack, cimz by se snizil tlak na urychlene vydani nove verze
celeho Delphi, ktera nahrava k inovacim za kazdou cenu (aby byl update lepe
oduvodnitelny) a nedostatecnemu odladeni produktu. Delphi ma velky podpurny
trh (treti vyrobci), ktery velmi trpi nutnou podporou mnoha verzi Delphi.
Zpomalte.

5.) Neni nezbytne, aby Inprise resil uplne vsechny problemy sam, ale musi
dat uzivatelum prostor a informace, aby si je byli schopni vyresit sami. Cim
vetsi prostor poskytne, tim vice energie mu zustane pro jeho hlavni oblasti
zajmu.

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 12.1.1999 14:44:11

Jesisi marjaaaa, delal jsem si legraci...
:-))))))

> [...]
>predchozim mailu nebyla ani zminka. ;-)

>HA HA, tak to se ti fakt povedlo !!!
>To by me zajimalo, co budes delat s tema, co maji to PRIROZENI
- co ja, spis co budou delat oni

A k tomu puvodnimu dotazu-jsem trubka, fakt jsem to vcera
moc nepochopil, nejak mi unikl ten treti sloupec :-(

Dobra.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Ale� Gregor <agisoft(zv)softhome(tec)net> - 12.1.1999 14:52:05

Stim nemohu souhlasit, BDE je sice debilni a nesikovne ale zaplat panbu ze se n�co podobneho nemontuje do me aplikace. A dal, vydim i jin� vyhody toho ze BDE je mimo aplikaci. Jsem rozhodne proti takovemu prohlaseni jake jsi prave provedl.

Gregor

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Flaska Jakub [SMTP:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odesl�no: 12. ledna 1999 13:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: CTETE, VELMI DULEZITE !!!

> [...]

> Valley 3-5 svych nejpalcivejsich problemu (viz pripojeny mail). Toz se
> zapojte at to dame dohromady jeste dnes.

LANGDRIVER

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 12.1.1999 14:53:16

Ahojte.
Prosim o radu.
Mam DBF vytvorene ve FOXPRO 2.0 DOS naplnene s CP852. V BDE
administratoru jsem k FOXPRO files
nastavoval "Paradox Czech 852","DBase IV 852",a dalsi,kde bylo 852 ale po
otevreni v Database desktopu 7
se diakritika nezobrazuje korektne.
Nevite, v cem je chyba?

V archivu konference jsem hledal a nenasel.

Diky za kazdou radu.

Petr Sadovsky

LANGDRIVER

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 12.1.1999 15:05:17

To je standartni problem. I kdyz se cestina v Database Desktopu zobrazuje
chybne, v samotne aplikaci (pokud je zvolen spravny driver) je cestina
zobrazena spravne.

Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. ledna 1999 14:51
P�edm�t: LANGDRIVER

> [...]
>se diakritika nezobrazuje korektne.
> Nevite, v cem je chyba?
>
> V archivu konference jsem hledal a nenasel.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 15:23:32

> Jak to tu asi pul roku ctu, tak se mozna vsichni shodneme na velkem,
> nesikovnem a od vlastni aplikace oddelenem BDE.

To jako ze by jsi dal prednost velkemu nesikovnemu...,
ktery by se automaticky linkoval ke kazde aplikaci?

Tom

LANGDRIVER

[*] Martin Kuska <martin.kuska(zv)amenit(tec)cz> - 12.1.1999 15:27:17

Petr Sadovsky wrote:

> [...]
> se diakritika nezobrazuje korektne.
> Nevite, v cem je chyba?
>
> V archivu konference jsem hledal a nenasel.

Cau,
myslim, ze DataBase desktop proste cestinu zobrazovat neumi.
Me to taky zobrazuje spatne, prestoze v delphi aplikaci je to v poradku.

Martin.

= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 12.1.1999 15:43:11

Hi,

mohu-li navrhnout, pak urcite BDE a VCL

BDE - vice propracovat viceuzivatelsky pristup k tabulkam

VCL - prepracovat pro multi - thread. Synchronizace je pro vetsinu
pripadu nepouzitelna
Vice provazat DB prvky VCL s BDE (samozrejme vylepsenym)

!!! SNIZIT CENY !!! Standart 2.500,- Pro 7.000,- C/S 20.000,-
mozna 25.000,- max (samozrejme v korunach ceskych)
(proti tomu snad nikdo z uzivatelu nebude :-)

> [...]

> Scott
> Valley 3-5 svych nejpalcivejsich problemu (viz pripojeny mail). Toz se

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 15:43:29

> [...]

> prikladu za vsechny: Database Desktop se nezmenil od verze D1. Code
> completion v D4 funguje s chybnym nebo nekopletnim kodem mnohem hure nez CC
K tomuto budu bych doplnil - verze C/S obsahuje oproti verzi
Professional nektera rozsireni, ktera se netykaji databazi - napr.
moznost tvorby NT services. Rozdil verzi C/S a Professional by mel
byt opravdu jen podpora Client/Server databazi.

> [...]
> trh (treti vyrobci), ktery velmi trpi nutnou podporou mnoha verzi Delphi.
----------------------------------
Tady bych nerikal zpomalte, ale zmente zpusob, co se pridava do
novych verzi. Rekl bych, ze ten rocni cylus, co existuje, by se mel
vyuzit pro aktuaizaci s Windows a opravu stavajicich casti, pridavani
novych rozsireni nedelat tak casto. Aktualizace s Windows znamena -
nove prvky GUI, podpora novych technologii Windows (IntelliMouse,
Internet Explorer 5.0, Active Desktop apod. - proste nove
technologie, ktere MS uvolnuje do Windows, aby mohly byt programy pod
Delphi stale in podle ostatnich programu). Nove technologie Inprise
(trivrstva architektura, CC apod.) uvolnovat v delsim case a
lepe odladene.
----------------------------------
> [...]
> zajmu.

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

[*] Delphi <delphi(zv)abion(tec)cz> - 12.1.1999 15:44:58

Podle meho je problem ne v nastaveni cestiny, ale v nastaveni fontu, kterym
se data v DatabaseDesktopu zobrazuji. Nastaveni fontu bylo v minulych
verzich v INI, nyni je to snad v Registy.

David Vodicka, Abion, s.r.o.
dvodicka(zv)abion(tec)cz

> [...]
>= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
>= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
>= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =

Delphi & Visual Basic

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 15:45:52

> [...]

> Vysledny kod je maly, udajne rychly (nemohu posoudit), ale vyzaduje
> runtime DLLky. Pokud clovek dela s databazemi, je k tomu jeste hafo
--------------------------
Nova verze uz snad kompiluje do strojoveho kodu. Jinak mam zname,
kteri delaji v VB, nadavaji na nej, ze prej neustale prepisuje kod a
vubec si dela co chce. Tolik jen zprostredkovane.
Filip Jirsak

> [...]
>

> ********************************************************
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 12.1.1999 15:46:16

Ale umi, staci do
HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\DBD\7.0\Preferences\Properties\SystemFont
napsat napr. MS Sans Serif. Je fakt ze z DBD to primo nejde, resp. to pak
zobrazuje blbe.

<rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kuska [mailto:martin.kuska(zv)amenit(tec)cz]
Odesl�no: 12. ledna 1999 15:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: LANGDRIVER

Petr Sadovsky wrote:

> [...]

= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 15:48:37

> From: "Tomas Holan" <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz>
> To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Date sent: Tue, 12 Jan 1999 15:23:32 +0200 (METDST)
> Subject: RE: CTETE, VELMI DULEZITE !!!
> Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> To jako ze by jsi dal prednost velkemu nesikovnemu...,
> ktery by se automaticky linkoval ke kazde aplikaci?
>
> Tom
Mozna by to ale chtelo "male databaze bez BDE", protoze se mi nezda
nejlepsi s programem, ktery pouziva jednu tabulku DBF o 20 radci
tahat a instalovat cele BDE (to si vzdy rozmyslim data ukladat do
databaze a radsi objevim nejaky horsi a slozitejsi zpusob, ketry ale
nepotrebuje BDE).
[...]

Pocet parametru u Query

[*] Delphi <delphi(zv)abion(tec)cz> - 12.1.1999 15:49:17

Nevi nekdo jak prinutit Delphi 4 aby v selectu "SELECT * FROM NECO WHERE A = :X OR B = :X" byl parametr X jen jako jeden ?

Diky

David Vodicka, Abion, s.r.o.
dvodicka(zv)abion(tec)cz

Problemu pro Scott Valley

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 12.1.1999 15:51:10

> Tady je mych 5 problemu ktere by mel Inprise vyresit (v poradi podle
> dulezitosti):

Ja bych pridal jeste 6. problem - nebylo by mozne pres Inprise CZ
vzdy treba jednou za pul roku posilat z konference takovychto 5
problemu?
[...]

RegenIndex

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 12.1.1999 16:29:39

Ahojte,
tak uz jsem zase v koncich :-)

potreboval bych preindexovat tabulku za behu programu (DBASE IV, Delphi
1, Win 3.11), tak jsem si nasel proceduru DbiRegenIndex, ale nejak jsem
vytuhnul na parametrech. Prosel jsem help, byl tam priklad a tak jsem to
napsal podle neho, ale bohuzel. Parametr jmeno tabulky se podle helpu
zada: PChar (Table1.TableName), ale na to mi Delphi krici invalid type
cast. Chapu ze je to pro vas asi trivialita, tak mi prosim negdo poradte
co s tim. Tyka se to vsech parametru, ktere jsou pointerm na string.

Marek Soukup

Ctrl, Alt, Shift...

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 12.1.1999 16:44:23

Haj hou,

da se nejak zjistit, jestli je momentalne stisknuty Ctrl, Alt nebo Shift
aniz to musel pred tim sledovat pomoci OnKeyDown? Ja to totiz potrebuju
v kombinaci s mysi, takze mi pripada zbytecny obtezovat OnKeyDown.
Jde mi o momentalni stav, neco jako GetControlStatus nebo GetShiftStatus.

Diky
Vojta

Problem s SQL

[*] Karel Huda� <KarelH(zv)cashreform(tec)cz> - 12.1.1999 16:47:26

Zdravim vsechny v konferenci.

Chtel bych se optat na nasledujici vec.

Mam data v tabulce, ktera ma klic tvoreny jednou polozkou, a k teto tabulce
existuje dalsi, ve ktere jsou ulozeny podrizene udaje.
Potom formuluji dotaz napriklad takto:

select Popis from RadkyFaktury where CisloFaktury in
(select CisloFaktury from Faktury where CisloUctu='12345678')
Tohle vypise popisy popisne texty k fakturam, ktere maji cislo uctu, na
ktery
se provadi platba, 12345678.

Co mam ale delat v pripade, kdyz klic je slozen z vice sloupcu.
Potreboval bych neco takoveho:

select Popis from RadkyFaktury where Pobocka, CisloFaktury in
(select Pobocka, CisloFaktury from Faktury where CisloUctu='12345678')
Diky za vsechny odpovedi.
Jen pro uplnost, servrem je Oracle ver.: 7.3

Karel Hudan

Runtime vytvorenie tabuliek pre Paradox

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 12.1.1999 16:47:06

Nazdar,

potrebujem zakomponovat do programu vytvoranie tabuliek v lokalnej databaze Paradox. Nejde mi len o nadefinovanie struktury (to zase nie je az taky problem), ide mi najma o to, ako zadefinovat referencne integrity medzi tabulkami, resp. zmenit kodovu stranku a taktiez ich zabezpecit nejakym heslom, ako pri definiciach tabuliek v Database Deskope.
Ta referen�n� integrita sa da urobit ciastocne cez vlastnost MasterTable objektu TDBDataSource (na urovni aplikacie), ale ja to potrebujem urobit na urovni tabulky, aby uz�vatel nemohol nejakym externym editorom DB, zmenit nekorektne data v tabulke a tym rozhadzat ich vazby na ine. Ide o lokalnu databazu Paradox!!!

S pozdravom Brano.

Parametry obrazku

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 12.1.1999 16:48:15

Nemate nekdo hotovou proceduru, ktera by zjistila vysku a sirku
obrazku aniz by ho cely nacitala, tj. analyzou hlavicky souboru?
Jedna se mi hlavne o formaty GIF a JPEG, pripadne BMP a PNG.

Pokud by nekdo neco takoveho mel, tak bych to docela uvital.
ELSE se do toho pustim sam a kdyby mel pak nekdo zajem, tak
to bude k dispozici samozrejme FREE.

Vojta

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 16:50:04

Pokud pouzivam BDE jen k pristupu na lokalni paradoxove tabulky, musim k
aplikaci prilozit KOMPLETNI BDE, protoze pri partial instalaci Inprise
nezarucuje kompatibilitu s ostatnimi aplikacemi. Pokud by byla moznost
instalace BDE jen specialne pro mou aplikaci (knihovny by byly v mnou
definovanem adresari) jen s ovladaci, ktere si vyberu, byl bych jedine
rad. Krom toho linkovani do .EXE by taky nebylo od veci (kdyz uz se k
nemu linkuji vsechny knihovny, proc ne databazovy engine).

Ovsem jestli je to jen me prani, pak se omlouvam a zalezam zpet do diry.

> [...]
> P�edm�t: RE: CTETE, VELMI DULEZITE !!!

> To jako ze by jsi dal prednost velkemu nesikovnemu...,
> ktery by se automaticky linkoval ke kazde aplikaci?

Problem s SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.1999 16:59:25

Haj hou!

> [...]
>
>select Popis from RadkyFaktury where Pobocka, CisloFaktury in
>(select Pobocka, CisloFaktury from Faktury where CisloUctu='12345678')

SQL nijak nespekuluje nad tim, zda slopec CisloFaktury je semanticky
kompatibilni s vystupem subselektu, proste jen hleda hodnotu CisloFaktury v
jeho prvnim sloupci. Resenim je tedy vytvorit prvni sloupec semanticky
kompatibilni. V tvem pripade toho nejspise dosahnes sectenim polozek Pobocka
a CisloFaktury.

HTH

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 12.1.1999 17:04:26

Neslo by to trochu priblizit na nejakem jednoduchem prikladu.
S multithready jsem zatim moc nedelal.

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

> [...]

Vyuzivat vyhod multithreadingu ktere Win32 nabizi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Reakce na Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 17:13:41

Michal Jordan wrote:

> Ahoj Zbysku,
> samozrejme ze to neni blbost.
>
> Nejdrive co muzes od nas ocekavat (mne, Svati a nekolika dalsich lidi) -
> muzeme dat k dispozici v zasade libovolne mnozstvi prostoru na rozumne
> behajicim web-serveru - muze nekdo z nas napsat celkem libovolnou
> komponentu nebo komponenty podle zadani - snad i muzeme koordinovat
> nejakou hodne malou oblast podle dohody

Uz jste v podstate druzi. Zajimavou nabidku ma i Petr Zahradnik.
Takze jde o prostor (odhaduji cca 100MB, vcetne archivu
konferenci), rychlost pripojeni, moznosti spravy stranek a
konferenci. Napis blizsi parametry. Mozna by bylo dobre uvazovat i
o mirroru, predpokladam, ze budete na jine vetvi site nez
Zahradnik. Mozna by melo delat stranky i vice lidi, protoze to asi
take bude znacna prace.

> Na druhe strane, co ocekavat nemuzes
> - urcite nebudeme tu vec tahnout organizacne (kdybys pracoval v nejakem
> takovem tymu, jako mame my, mel bys toho taky uplne plne zuby) - urcite
> nebudeme v uvodnich stadiich diskutovat v nejakych konferencich (na druhou
> stranu neni problem nam s podstatnymi vecmi poslat mail) - ocekavame, ze
> nam v tomto projektu nekdo "zaveli", co je treba, proc a jak ....

Klidne, velim dobre, velim rad... :-))

> Nakonec par nazoru na veci v mailu
> - myslim si, ze neco rikat Borlandum ma smysl v momente, kdy bude k
> dispozici aspon 20% zamysleneho kodu, takhle tomu nebude nikdo verit

IMHO je uz daleko vic. Jenomze v roztrousene forme.

> - ta anglictina je fakt problem - je jasne, ze ve zdrojacich nemuzou byt
> neprelozene ceske identifikatory a komentare, na druhe strane tim, ze se
> bude komunikovat jenom anglicky, odradis spoustu excelentnich
> programatoru. Ty veci by si meli programatori psat tak trochu pro radost a
> ne premyslet pul hodiny o kazdem identifikatoru. (Skvele freewary jsou v
> Rusku a tam tenhle problem je taky hrozny ....)

Predpokladam soubezne zalozeni narodnich konferenci, kde by se
prelevaly podstatne myslenky vzhledem k univerzalni (anglicke).
Ale kod musi mit nejakou obecne srozumitelnou formu, jinak to
nepujde.

> - jestli si myslis, ze se
> to da ukoordinovat "tak nejak na pozadi", tak to podcenujes, autor Linuxu
> byl alespon ze zacatku student a nemel problem se muset nejak zivit. -
> potesilo by me, kdyby se k tomu pripojil Honza Sebelik, ma ohromne
> koordinacni a komunikacni schopnosti a schopnosti pro tlumeni rozporu.

:-) Uz jsem par veci organizoval, takze to znam a doufam, ze na to
nebudu sam. A zda se, ze skutecne nebudu - coz me tesi.

Jaro wrote:

> HA HA, tak to se ti fakt povedlo !!!
> To by me zajimalo, co budes delat s tema, co maji to PRIROZENI = 0

Nebo dokonce null...

> [...]
> ale nevim, jaxi to myslel, jedine, co me napadlo, ze v te druhe
> "sestave" jsou vsechny, ktere maji ROZDELENI rovno nule a proto

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.1.1999 17:13:40

Jaro wrote:

> Problemem muze byt dobry odhad tech 500 lidi v nejakem realnem case.
> Moc bych ti pral, abys jich ziskal alespon 50.

Podle toho, kolik je po svete free komponent, vcelku nemam obavy.
Do poctu 500 samozrejme pocitam i lidi opravujici chyby v
hotovych komponentach.

> Ja bych se sebekriticky pridal rovnou do toho dvoutisicoveho stada.
> Ono ukocirovat , proverit a sladit praci tolika lidi nebude nijak snadny.

Jasne, tam take nekdo musi byt. :-)

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 12.1.1999 17:17:06

Proc automaticky? Volitelne.

> Prm

Konverze cestiny, uz zase

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 12.1.1999 17:25:40

Ahoj,
potrebuji prekodovat cesky text z Windows do Kamenickych. Nejake
tabulky mam a nejake jsem si vyrobil s vyuzitim programu konvert a
konverze, na ktere byl odkaz v teto konferenci. Problem je ale v tom,
ze ani jedna tabulka nekonvertuje vsechny kody (32-255) jednoznacne.
Nevite nekdo o tabulce ci programu, ktery by to jednoznacne resil?
Nechce se mi zavadet vlastni normu.

LANGDRIVER

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.1.1999 17:33:40

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kuska dne 12 Jan 99,:

> myslim, ze DataBase desktop proste cestinu zobrazovat neumi.
> Me to taky zobrazuje spatne, prestoze v delphi aplikaci je to v poradku.

Ale umi zobrazovat cestinu, me ji vzdy ukazuje... Mas nastaveny
cesky font?

ICQ: 21215917, PGP vitano

LANGDRIVER

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.1.1999 17:36:49

Puvodni zprava, kterou napsal Delphi dne 12 Jan 99,:

> Podle meho je problem ne v nastaveni cestiny, ale v nastaveni fontu,
> kterym se data v DatabaseDesktopu zobrazuji. Nastaveni fontu bylo v
> minulych verzich v INI, nyni je to snad v Registy.

Co ja vim, tak font se nastavuje v Database Desktop pres menu
Edit - Preferences...

ICQ: 21215917, PGP vitano