Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delph

[*] Martin Kucera <mk(zv)paegas.vol(tec)cz> - 18.1.2080 14:42:34

Chce to nastavit si zkusmo rok treba 2080 a uvidite. Vse funguje.
Martin Kucera

----- Original Message -----
From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Tuesday, January 18, 2000 11:34 AM
Subject: RE: Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delphi

> Pokud je to integer, tak ke kastratofe dojde nejpozdeji v 2046, tedy
> o dva roky drive nez udava zjevene proroctvi. Pokud DWORD, tak
> mame jeste dalsich cca 76 let k dobru.

Typ DWORD v D1

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 8.2.1988 16:49:45

Ahoj,
existuje v D1 nejaky 4 bytovy bez znamenkovy typ, na kterem je mozno provadet logicke operace?

Dik Pavel

Ako poslat ENTER externej aplikacii

[*] pachimat <pachimat(zv)rocketmail(tec)com> - 22.1.1998 15:58:44

Ahooj ,
potreboval by som pomoct s nasledujucim problemom:

Priklad:
Bezi aplikacia A, je to napr. len formular na ktorom je len jeden button.
Ja potrebujem z mojej aplikacie B tento button stlacit (stlacit klavesu
ENTER).

S funkciou FindWindow viem tu aplikaciu A najst (zistit jej HANDLE) ,jedine
co neviem je poslat
jej to stlacenie klavesy ENTER z mojej aplikacie B.

Ciastocne sa mi to uz vlastne aj podarilo cez funkciu SendMessage (podarilo
sa mi nastavit focus
na ten button cez WM_SETFOCUS, neviem ho ale stlacit).Skusal som dat
WM_KEYDOWN aj WM_ACTIVATE, ale to nefunguje.
Funkciu SendMessage pouzivam nasledovne: SendMessage(handle okna cielovej
aplikacie,WM_KEYDOWN,0,0) ,mam tu nieco zle ?

Pomoze mi niekto ?

Dakujem za kazdu radu.

Ahoj, Martin (pachimat(zv)rocketmail.com)

http://im.yahoo.com

Jak udelat, aby TDBGrid mel fitrt jako Excel

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 2.1.1999 01:55:39

Ja ho mam asi od listopadu 99 takze ne moc dlouho. Prvni dojmy jsou
super, je to nastroj sam o sobe. Zatim se s tim ucim, neb moznosti je
skutecne
mnoho. Nenasel jsem zatim nic co by mi chybelo.
Ta cena se mi nezda az tak hrozna, kdyz si vezmu kolik jsem zaplatil
za jednotlive verze Delphi1-5, tak tady mam balik, ktery bude slouzit porad.

From: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
> Taky mne to zajima, proto jsem si stahnul EQGrid.ZIP. DEMO je doopravdy
> skvele, ale ta cena 299$ je odstrasujici. Ma nekdo s timto softem
zkusenosti
> nez vydam tolik penez za ostrou verzi.
> Pavel

Menu

[*] Jakub M�lek <malek(zv)ssakhk(tec)cz> - 27.1.1999 08:25:25

Ahoj,
Nevite nekdo jak udelat, aby cast menu ('Napoveda') byla od prava a zbytek normalne od leva.

Jakub Malek

prohlizec JPG, GIF, BMP pro Win 3.11

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 23.10.1999 14:09:16

Nakej starsi 16-bit ACDSee sezenes snad vsude

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Soudny, Jiri [SMTP:Jiri.Soudny(zv)oriflame(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ledna 2000 14:38
> Komu: DELPHI, konference
> P�edm�t: prohlizec JPG, GIF, BMP pro Win 3.11
>
> Shanim nejaky prohlizec JPG, GIF, BMP pro Win 3.11 .
>
> Poradte mi nekdo. Diky
>
> Jiri Soudny

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.1.2000 09:25:55

Jaro wrote:

> To jeste neni tragedie. Kopii dat lze snadno poridit znovu.

Pokud zrovna nad daty needitujes. :-)

> To je jiste neprijemna vlastnost, ale da se zpravidla celkem
> snadno osetrit.

Jiste. Nepracuji s DB... editacnimi komponentami. :-)

> [...]
> TDatabase) mozne nastatovat vlastnosti (urovne) takovych transakci a
> to dava nove zajimave moznosti. V ramci otevrene transakce muzes napr.
> provadet Close a Open DataSetu aniz by se obnovovala komunikace se
> serverem. Diky mnohem efektivnejsimu zpusobu rizeni transakci lze
> komunikaci se serverem lepe ovlivnovat a mit ji tak pod kontrolou. V
> tomto pripade tedy uz neplati, ze otevreni transakce na zacatku je tou
> horsi volbou. Transakce se zahajuje uz pri otevirani tabulky nutne,
> ale to je tim, ze neni transakce jako transakce.

TIB komponenty az tak dobre neznam, abych toto mohl u nich
posuzovat, protoze s IB nedelam. V uvedenem pripadu jsem mel
na mysli transakce, ktere primo souvisi s editovanim nebo
vkladanim. Kazdopadne mam radeji kontrolu nad tim, co se kdy
deje, k jake chybe a kde doslo, a mam rad moznost dodatecneho
zasahu v pripade chyby (napriklad se chci rozhodnout pro novy
zapis jiz porizenych dat). V pripade pouziti BDE komponent ve
spojeni s DB editacnimi komponentami o tyto moznosti prichazim.

Data za prosinec

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.1.2000 10:12:44

Preji vsem pekneho (N)noveho roku,

jak jiz byva zvykem, umistil jsem na sve stranky data za posledni
mesic, tedy dnes za prosinec 1999 pro KonfView.

Kdo nevite, o co jde, podivejte se tam take, na KonfView je odkaz.

Adresa: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

Jinak jsem tam jeste nechal data za listopad, snad nekomu
pomuzou.

Pozor! Data jsem nemohl protlacit na ftp, nebot as nejede (nejelo).

Pozor c. 2: Protoze Petr Vaclavek menil zpusob nacitani dat do
KonfView (filtruje zbytecna data) a na ftp je archiv jiz preveden,
domluvim se se spravcem naseho serveru a docasne (!) tam
umistim _neprevedena_ data, abyste si je mohl kazdy prevest sam
od zacatku konference do posledniho mnou vytvoreneho archivu.

Docasne znamena na tyden az 14 dni, podle toho, jak bude misto
na disku a spravce pristupny. Uvedeni samozrejme oznamim
jakozto i dobu, pokdy to tam bude.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Kooedinatz mysi mimo aplikaci

[*] Martin Ve�e�a - 1.1.2000 16:31:52

Fuknce GetCursorPos(bod: TPoint) v jednotce Windows.
tRAMP(zv)volny(tec)cz
From: Jmisek <jmisekdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> mam jeste doplnujici otazku k tomuhle tematu, jak je mozne
> zavesit, a vylistovat pripojeni (bez pouziti rasdial od fpiette)

Ahoj,

Pomoci funkce InternetAutodialHangup (viz WinInet). Vylistovat pripojeni asi
nicim jinym nez pres RAS nepujde. Koneckoncu, je to k tomu prave urceno, tak
proc to nepouzit. Prave prekladam hlavicky pro RAS a casem snad z toho bude
i nejaka ta komponenta...

Petr Vones, amatersky programator

SpeedButton nebo Toolbar ? (Was: Upraveny buttons.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:34:13

From: Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz>

Ahoj,

> Ted mi rekni jak se na jednom TToolbaru docili tohoto:
> 4 buttony vedle sebe jeden ma ikonku, druhy je drop down, treti ma JEN text
> a ctvrty ma text a ikonku (text vpravo od ikony (TToolbar.List=True)).
> Napr. dat customize na toolbarech v Delphi 5 IDE a prihodit command bez
> ikony. Na toolbaru je pak textove tlacitko.

Tak to nevim :-) Osobne se mi ten jejich princip moc nezamlouva (mozna ze to
delaji tak, ze vkladaji vlastni control do toolbaru). Logictejsi by spise bylo,
kdyby pro vsechny prikazy existovaly odpovidajici ikony.

> jak vytvorit buttony ktere predstavuji menu jako v Delphi 5 IDE
> a po stisku se objevi popup menu (v zasade jde o celoplosny drop down).
> Standardni drop down je sipka vpravo od vlastniho buttonu. Pouzit styl
> tbsCheck neni mozno, nebot po stisku vypada button jinak.

Tohle najdes v prikladech, ktere jsem tu nedavno inzeroval. Ke stazeni jsou
tady: http://www.marcocantu.com/md5/md5dload.htm
Pak tam hledej priklad v adresari \md5code\Part2\07\MdEdit5.

Podobny princip (prevedeny do obecne pouzitelne funkce) je i tady:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/PvComponents.zip
Je to procedura PvCreateToolBarMenu v unitu PvCtrls.

> A to uz vubec nemluvim o nejakem predpripavenem dokovatelnem kontajneru
> (to samozdrejme jiz neni problem vlastniho TToolbaru), ktery lze vytrhavat
> do toolwindow (tak jako v Delphi 5 IDE). Takova vec by prece v RAD nastroji
> jako Delphi nemela chybet.

Ona tam take nechybi, podivej se na vlastnosti DragKind a DragMode. Pokud
chces aby to vypadalo jako v Delphi IDE, tak pouzij TControlBar a do neho
pak vloz TToolBar. Dale viz predchozi priklad.

> Microsofti toolbar je mozna dobry, ale tak jak je zapouzdren v Delphi do
> TToolbar je jeho pouzitelnost VELMI omezena, nebot zapouzdreni casto
> efektivne brani tomu vyuzit skutecne VSECH dostupnych vlastnosti.

Souhlas.

> Pritom jako obvykle Borland prdi na to aby nove vlastnosti do zapouzdreni
> zahrnul (od Delphi 3 zadny pokrok k lepsimu).

To neni tak docela pravda. Napriklad TListView a TTreeView jsou pomerne dobre
zvladnute, zahrnuta je ve VCL i podpora vice monitoru a dalsi novinky. Horsi
je spise uzavrenost nekterych komponent vuci moznosti doplneni chybejicich
vlastnosti vlastnimi silami (treba JEDI-VCL). To je bohuzel i pripad TToolBaru.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena FieldSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:34:34

From: Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz>
> nevite nekdo, jak lze elegantne zmenit velikost nejakeho (znakoveho nebo
> ciselneho) pole v databazi DBF? Je na to prikaz v Local SQL?

Ahoj,

Je na to prikaz ALTER TABLE. Druha moznost je pouzitim BDE API funkci, viz funkce
DbiDoRestructure. V BDE API helpu mas i priklad: "Example 3: Alter a field in a
Paradox or dBASE table"

Petr Vones, amatersky programator

Prehravanie MP3.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:34:19

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Kde by som mohol zohnat komponentu na prehravanie MP3 ?

Ahoj,

Jedna z moznosti je pouzit Windows Media Player. Je soucasti IE nebo jej lze
stathout i jako samostatnou instalaci:
http://www.microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/allplayers.asp

Pak uz jej staci jen naimportovat do Delphi jako ActiveX control.

Petr Vones, amatersky programator

ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:34:27

From: Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> Pridavam do ListView polozky. Ked je ich pocet vacsi ako vyska ListView, pridavane
> polozky miznu pod horizontom. U komponenty Listbox stacilo nastavit vlastnost
> ItemIndex na polozku ktoru som chcel mat viditelnu a bolo to. Neviem prist na
> sposob ako tomuto prinutit ListView.

Ahoj,

Pomoci metody TListItem.MakeVisisble, viz priklad:

with ListView1.Items.Add do
begin
Caption := Format('Item %d', [Index]);
MakeVisible(False);

> Navyse zapis
> ListView.FocusedItem.Data := nil;
> vyvola Internal Exception $0000000D. Je tam nejaka evidentna chyba?

Patrne zadna polozka neni focused, tedy ListView.FocusedItem = nil.
I tuto moznost musis testovat.

Petr Vones, amatersky programator

FontDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:34:56

From: Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz>
> Potreboval bych schovat CheckButtony na podtrzene pismo a preskrtnute pismo.
> Ale tak, aby tam zustala moznost zmenit barvu pisma, nejde tedy pouzit
> FontDialog.Option.
> Pote druha vec, jeste bych potreboval schovat "Rez pisma" (tucne,
> kurziva...), ale aby tam vse ostatni zustalo (velikost).
> Idealni by bylo, kdyby slo tyto polozky znepristupnit Enabled.False. Aby tam
> ta polozky byly, ale nedalo se na ne klepnout.

Ahoj,

Da se to udelat napriklad takhle:

uses
Dlgs;

FontDialog1.Execute;
end;

procedure TForm1.FontDialog1Show(Sender: TObject);
begin
EnableWindow(GetDlgItem(TFontDialog(Sender).Handle, cmb2), False);
EnableWindow(GetDlgItem(TFontDialog(Sender).Handle, chx1), False);
EnableWindow(GetDlgItem(TFontDialog(Sender).Handle, chx2), False);
end;

Konstanty cmb2, chx1, atd... predstavuji indexy poradi jednotlivych typu
ovladacich prvku (viz Dlgs.pas). Takto ti to muzes upravit dle potreby.

Petr Vones, amatersky programator

Zoznam kompatibility premennych Win32

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:35:32

From: Roland Tur�an - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Kde najdem zoznam kompatibility premennych Win32 s klasickymi Delphi var.

Ahoj,

Tomu prilis nerozumim. Pokud ti jde o reprezenatci "API" typu jako napriklad
UINT (v ObjectPascalu je to LongWord), tak tyto deklarace jsou v prislusnych
unitech. V menu (D5) das Search | Browse Symbol a tam zapises UINT. Pokud ti
jde o parametry pro volani API funkci (napriklad viz GetKeyboardLayoutList),
tak tam musis hledat ve Win32 API helpu u prislusne funkce.

Petr Vones, amatersky programator

Vytvorenie okna s upozornenim.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:35:55

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Chcel by som vytvorit okno s upozornenim. Moja predstava je z FoxPro ako
> prikaz "wait window 'Nastala chyba cislo 4541' nowait".

Ahoj,

Jakou mas verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

Ladeni DLL knihoven

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2000 23:35:43

From: Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz>
> zajimalo by me zda mohu ladit dll knihovny stejne jako normalni program, tzn.
> ze ji spustim nejak z Delphi a debuger me pri chybe skoci na misto, kde se chyba
> nachazi.

Ahoj,

V menu dej Run|Parameters a pak v dialogu v Host application vyber tu aplikaci
ze ktere ji pouzivas. Blize viz help, tema "Debugging dynamic link libraries".

Petr Vones, amatersky programator

OT: RAS

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 3.1.2000 06:58:22

ked sa tu uz bavite o RAS. Mam s nim jeden zaujinavy problem. Mozno mi bude niekdo vediet poradit. Skusam nejake proxy ako winproxy , proxy+ a pod. Kazda sa vie v nt spustit ako sluzba alebo akko obyc program . V konfiguracii sa da vybrat uz existujuce tel. pripojenie z op. systemu. A v tom je problem ak proxy bezi ako program tak ponukne aktualne pripojenia a bezi to OK.
ale ak bezi ako sluzba ponukne pripojenia , ktore som uz vymazal a tie aktualne nie.
Nevie niekdo poradit ? Je to v WinNT 40, server, SP 4

Martin

DBGrid z zobrazeni boolean

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 03.1.2000 07:47:04

Diky za radu.
To se dostavam k pouziti "persistent fields". O tom jsem cetl v
konferenci Flash Fileru jeden neprijemny problem: kdyz se zmeni delka
fyzickeho pole v databazi, persistent fields to nepoznaji.
Musi se pouze prekompilovat aplikace nebo musim take otevrit ten
datamodule, kde jsou pole definovany? Me se tedy z tohoto duvodu tyto
pole moc nelibi. Nezkousel jste nekdo vytvorit persistent fields
programove, v dobe behu podle struktury databaze, aby tyhle problemy
nenastavaly?

Petr Vale� wrote:

> Klikni si dvakrat na komponentu TQuery nebo TTable ve vyvojovem prostredi a
> zobrazi se ti okno do ktereho pomoci praveho tlacitka mysi a funkce "Add all
> fields" dostanes vsechny pole z dane tabulky. Pote si uz staci jenom
> kliknout na to pole "Odeslano" Object Inspector -> Events a je to metoda
> OnGetText
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Insufficient disc space

[*] Martin Lasevic <lasevic(zv)atlascon(tec)cz> - 3.1.2000 08:25:58

Presmerovat to nejde. Ty lck soubory vzdy udela v miste tabulky. REseni je kopnout ty tabulky do nejakeho TMP souboru.

Martin

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://baf(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

Insufficient disc space

[*] Martin Lasevic <lasevic(zv)atlascon(tec)cz> - 3.1.2000 08:25:00

Nemuye to bzt tim, ze i pri cteni se u PARADOXu vtvari lck soubory a ty asi
na CD neudelas - souvisi to s LOCAL SHARE=True).

[...]

====================================> Mam problem pri pouziti paradox tabulek na CD. Aplikace samozrejme nic
nezapisuje do databaze, jen se snazi cist. Presto mi to haze hlasku
Insufficient disc space. Nevite co s tim ?

> Diky moc.

Desetinna carka

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 3.1.2000 08:27:01

Ono je dobre, nejdrive zjistit, zda tvoje Win pouziva des. tecku nebo carku,
nejjednodussi je napr. vydelis real cislo, ktere prevedes na string a
podivas, se co tam je za symbol, oddelujici des. mista.
pavel

Instalace pod Delphi 3 a BDE 5.01

[*] Martin Lasevic <lasevic(zv)atlascon(tec)cz> - 3.1.2000 08:28:51

Musis pouzit installShiled pro D5.
> [...]

> Pri instalovani napise
>
> Chyba pri predani informace
> Konfiguracni soubor C:\.......\BDE\IDAPI32.CNF

Prihlaseni k SQL serveru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 3.1.2000 08:41:29

> [...]
> potrebuji se prihlasit k SQL serveru tak, abych nikde nemusel
> vyplnovat
> login a heslo
> a mohl je zadat primo v programu, protoze aplikace musi
> pracovat bez zasahu
> uzivatele.
>
> Nyni pouzivam TQuery, ve ktere jako DataBaseName zvolim ODBC zdroj,
> vytvoreny
> v ovladacich panelech a nastavim Active na True. Ovsem tento
> zpusob se vzdy
> dozaduje hesla.
>
> Pry se to da resit nejak pomoci TDatabase. Muze prosim nekdo

Nevim, jestli je to pravda jeste v Delphi 5. Ale snad jo.
V objektu Database nastav Property DatabaseName, vypln tam jmeno
odlisne od svych existujicich connections, abys mel jistotu,
ze se pripojujes pres tento Database. Toto jmeno potom pouzij
jako DatabaseName ve Tve Query. Podle Tveho popisu myslim,
ze nepouzivas zadny objekt Database a pokud ano,
jde connection mimo nej.

Potom nastav heslo a jmeno v TDatabase a aktivuj ji, jak uz Ti
poradili jini.

Jestli nahodou pouzivas MS SQL Server, muzes pouzit trusted connection
(Windows NT Authorization). V tom pripade nemusis nastavovat jmeno
a heslo, staci dat pouze LoginPrompt na false a aktvovat TDatabase.

Jura

Inprise a Interbase

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 3.1.2000 09:21:48

Pred svatky se rozpoutala docela velka diskuze (ne tady)
o budoucnosti Interbase.
Jsou nejake zpravy, ktere by toho vnesly trochu svetla, nebo
se porad ceka na prohlaseni Inprisu ?
Pavel

p.s. a co na to �esk� Inprise ?!?

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.1.2000 00:32:26 -0800

> [...]
> nazev a cena. Chci zmenit (opravit) nazev, kdezto nekdo jiny mi
> pod rukou zmenil cenu. Nevidim duvod, proc bych takovouto

Samozrejme. Mohou nastat i slozitejsi pripady.
Napriklad pisu fakturu, vydejku nebo kdovijaky doklad (master-detail)
a pri ukladani zjistim, ze nekdo rychlejsi obsadil me cislo dokladu.
Prece kvuli tomu nebudu nutit zakaznika psat celou fakturu znovu,
ale nabidnu mu dalsi volne cislo dokladu. To lze ovsem resit ruznymi
zpusoby a kontrolu si stejne musim provest az v okamziku ukladani
celeho dokladu. To uz ale neni otazka validace jednotlivych polozek
a s pouzivanim nebo nepouzivanim DB to zase tolik nesouvisi.
Je jasne, ze zruseni transakce nemuze znamenat ztratu dat,
protoze se uzivatel pravdepodobne pokusi transakci opakovat po
odstraneni priciny vyjimky.
Prace s DB objekty, byla pro mne pohodlna. Klientska stranka
(zobrazeni editace a tak) funguje dobre a s aktualizaci na server jsem
si hlavu nelamal. Stejne jsem to tam vzdy narval pomoci ulozenych
procedur. To je pri pouziti BDE asi nejlepsi cesta.
V pripade TIB je situace ovsem zase jina.
Az zacnu delat s ADO, tak budu asi premyslet zase trochu jinak.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282
> Memo1

Prihlaseni k SQL serveru

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.1.2000 00:32:26 -0800

Musis pouzit objekt TDatabase.
Nastav LoginPromt := false
udaje o heslu a uzivateli zadas do
Params:

USER NAME=SYSDBA
PASSWORD=masterkey

Pokud zadas i vsechny dalsi udaje, pak nebudes
potrebovat ani vytvaret Alias.
Nektere udaje neni potreba menit a nektere (cesta k databazi)
muzes pred otevrenim TDatabase nacist treba z INI souboru.
zde je priklad vsech dulezitych parametru.
Srovnej je s udaji z Alias

OPEN MODE=READ/WRITE
SCHEMA CACHE SIZE=8
LANGDRIVER=anczechw
SQLQRYMODE=
SQLPASSTHRU MODE=SHARED AUTOCOMMIT
SCHEMA CACHE TIME=-1
MAX ROWS=-1
BATCH COUNT=200
ENABLE SCHEMA CACHE=FALSE
SCHEMA CACHE DIR=
ENABLE BCD=FALSE
SERVER NAME=C:\Databaze\Databaze.gdb
USER NAME=SYSDBA
PASSWORD=masterkey

> [...]
> dozaduje hesla.
>
> Pry se to da resit nejak pomoci TDatabase. Muze prosim nekdo popsat, jak se

Osud InterBase

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 3.1.2000 09:41:46

Haj hou!

Pokud vam neni lhostejny osud InterBase, a chcete znat podrobnosti, ctete
Interbase: Facts and plausible rumors about the Future of Interbase
na adrese http://www.href.com/interbase

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Desetinna carka

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 3.1.2000 09:52:50

> [...]
> nejjednodussi je napr. vydelis real cislo, ktere prevedes na string a
> podivas, se co tam je za symbol, oddelujici des. mista.

Proc takto?
Neni jednodussi se podivat, co je v globalni promenne DecimalSeparator
v SysUtils?

Vaclav Krmela

Desetinna carka

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 3.1.2000 09:58:51

nevim jestli to nekoho zajima ale v unitu sysutils je promenna
DecimalSeparator:
(viz v helpu tema: Currency and date/time formatting variables)

var DecimalSeparator: Char;

OT: RAS

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 03.1.2000 10:14:14

Rozhodne dej ruce pryc od winproxy a kup si winroute. Winproxy je mrtvy
produkt, taky jsem za nej vyhodil penize (je to nekolik let stara prvni
verze winroute). Na NT4 mi bezi winroute jako sluzba a naprosto zadne
problemy.

> [...]
> aktualne nie.
> Nevie niekdo poradit ? Je to v WinNT 40, server, SP 4

prilepovani (dokovani) formularu k sobe

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 03.1.2000 11:07:57

Ahojky
potrebuji k soube "prilepit" dva formulare (pro jednoduchost Form1 a Form2) a to aby byly vedle sebe.
Asi tak

with Form2 do begin
Left := Form1.Left + Width;
Top := Form1.Top;
end;

Tento kod mam vlozeny na udalost Form1 OnResize. Pokud uzivatel meni velikost Form1, form2 se na nej poslusne prilepuje zprava.
Pokud ovsem uzivatel Form1 pouze presouva po obrazovce, udalost pochopitelne neprobehne.
Zkousel jsem to dat i do ostatnich udalosti a nic. Ktera je ta spravna?=========================================
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

Knihovna JPEG

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)atlas(tec)cz> - 3.1.2000 11:20:42

Pripojuji se s dotazy:

1)
Existuje nekde nejaka komponenta jako TBDImage, ktera by umela
soucasne zobrazovat BMP i JPG ? Tim soucasne pochopitelne myslim
jeden program, ruzne obsahy BLOBu v databazi.
2)
Jak dostat JPG do QuickReportu (D4P) ?
(Jednoduse, bez konverze formatu)

S pozdravem Zdenek Sraier

Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 3. janu�r 2000 13:14
Predmet: Re: RAS

> [...]
>
> Zdravi
> D. Toman

SpeedButton nebo Toolbar ? (Was: Upraveny buttons.

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 3.1.2000 14:50:55

ToolBar velmi zlobi v podedenych formularich (D3).

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 26. prosince 1999 22:23
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Re: SpeedButton nebo Toolbar ? (Was: Upraveny buttons.pas - problem)

From: Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz>
> Problem je, ze ToolBar ma dost omezene moznosti co se tyce umistovani
> tlacitek (napriklad zarovnani vpravo) a zije si dost vlastnim zivotem
> (velikost, oktaje a tak).

Ahoj,

Tuhle reakci jsem tak trochu cekal :-) Je to samozrejme subjektivni, ale
ve Windows je myslim dobre udrzovat urcity konzistentni vzhled a ovladani
aplikaci. Pokud se podivas treba na Delphi 5 IDE, Word, Excel, Internet
Explorer a dalsi, tak tam se bez "SpeedButtonu" obesli a veci to spise
prospelo. Nehlede na to, ze dropdown tlacitka se staly beznou soucasti
uzivatelskeho rozhrani (a vcelku i pomerne praktickou), coz je vec ktera
se pomoci SpeedButtonu udelat neda. ToolBar (ve Windows, bohuzel ne ve
VCL :-( take primo podporuje konfiguraci panelu tlacitek.

> Takze na formulari kde je jeden DBGrid a kolem spousta tlacitek a ja
> nechci ztratit focus toho gridu je SpeedButton asi jedine reseni.

Jak souvisi ztrata focusu se SpeedButtonem a ToolBarem ?

Petr Vones, amatersky programator

chyba? - nove barvy v Delphi5

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 3.1.2000 15:11:06

> v Delphi5Prof jsem zjistil, ze nejdou nastavit v Object Inspectoru barvy
> clCream, clSkyBlue, ... hlasi to chybu "clCream is not valid integer
> value".
> Kde je chyba? U me nebo v D5?

Chyba je v RxLib. Opravu pred casem posilal P.Vones a o neco
pozdeji se objevil i fix na RX strance

Jiri Binder

Posilani vice e-mailu najednou pomoci MapiSendMail

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 3.1.2000 15:13:33

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. ledna 2000 13:11
P�edm�t: RE: Posilani vice e-mailu najednou pomoci MapiSendMail

>Jednotlive adresy lze oddelit strednikem.

Mas pravdu, pokud pouziju MapiSendMail(0, 0,MapiMessage, MAPI_DIALOG or
MAPI_LOGON_UI or MAPI_NEW_SESSION, 0)
tak to jde, ale ja mam nastaveno bez MAPI_DIALOG, protoze potrebuji, aby se
mi e-mail poslal automaticky a sam bez zasahu obsluhy:
MapiSendMail(0, 0,MapiMessage, MAPI_LOGON_UI or MAPI_NEW_SESSION, 0) a v
tomto pripade se mi e-mail vrati jako nedorucitelny, asi takto:

The original message was received at Mon, 3 Jan 2000 15:03:22 +0100
from [192.168.3.55]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz; konicar(zv)kh-kinetic(tec)cz>

550 <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz; konicar(zv)kh-kinetic(tec)cz>... Host unknown (Name
server: kh-kinetic(tec)cz;konicar: host not found)

Adresu mam takto:
lpszName := '';
lpszAddress := 'nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz; konicar(zv)kh-kinetic(tec)cz';

Nevim jestli mam neco blbe (urcite jo ...), prosim nemas nejaky priklad jak
to udelat.
Diky

Jindrich Nikodem

RAS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.1.2000 16:31:59

>ako to ale oprav�m ? ako zist�m �o pou��va service ?

a) implicitne se vsechno uklada do systemoveho phoneboku (Windows\System32\RAS\rasphone.pbk)
takze pokud jako uzivatel mate jiny phone book nejspis jste v rasphone.exe zmenil defaultni nastaveni
b) services by melo podle me vzdy pouzivat systemovy phonebook
c) prihlasil bych se jako administrator a nechal najit vsechny soubory s priponou *.pbk. Takze bych videl kde se co uklada.

Pozn: *.pbk soubory jsou proste textove soubory, takze se daji rucne editovat...

SQL Monitor pre IB

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 3.1.2000 16:50:47

Ahoj,

mam otazku pre uzivatelov FIBComponents: ako pouzit SQLMonitor?
Pracujem s D3 a FIBComponents a chcel by som vyuzit SQLMonitor na sledovanie komunikacie s SQL-serverom. Ani example nevykazuje ziadnu cinnost. Vie niekto kde by mohol byt problem?

Problem s DBCtrlGrid

[*] Petr Poto�ek <pp1(zv)volny(tec)cz> - 3.1.2000 17:29:41

Ahoj.

Mam problem s pouzitim komponenty DBCtrlGrid. Velmi casto, bohuzel
nepravidelne, se mi stava, ze pri praci s touto komponentou aplikace hlasi
chybu "Record already locked by this session" a s polozkou potom nelze d�le
pracovat. Uzamceni polozky zrejme automaticky provadi DBCtrlGrid a asi ji
"zapomene" uvolnit.
Prosim o radu, jak toto napravit, pop�. kde najit komponentu jako je DBGrid,
avsak se zobrazenim polozky na vice radku.
Pouzivam D4-Prof.-SP3, tabulky DBase.

Predem dekuji za kazde nakopnuti.

Petr Potocek

OT: RAS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.1.2000 17:46:01

>Zkus se podivat do REGISTRY,
>Winproxy si tam zapisuje konfiguraci.
>Tam by se to snad dalo prepsat aspon rucne,
>pozor, asi bude potom nutny restart sluzby
>winproxy.

To nicemu nepomuze pokud ma service jinou defaultni phonebook nez uzivatel

Zdravi
D> Toman

WinNT a Win95 na jedne masince

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.1.2000 18:59:36

Jde to i takto :
vytvoris si zachranou disketu pro NT, nainstalujes Win95
a po naistalovani zacnes instalovat znovu NT, ale nedas
instalaci a ale jen "R" - oprava poskozene instalace,
vyberes volbu, ze chces jen zkontrolovat nejaky ten
OS loader a startovaci soubory (pouzijes k tomu onu
disketu) a je to...

Ted o vikendu jsem to tak delal, neprijdes o nic.
Disketu pak pro jistotu okamzite nekam uschovej,
nebo jeste lepe znic
(tento disk bude automaticky znicen za 5, 4, ...)

> rozsirit
> format

Mizici RxDbLookupCombo

[*] Alinex <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 3.1.2000 19:07:14

Zdravim,
pri pouziti RxDbLookupCombo pripojen� datasource a datafield na jednu DBF a lookup (zdroj seznam zobrazeni) se mi stava, ze pri bezicim programu, pri volbe se rozbali seznam muzu volit, ale po vyberu a stisku ENTER se v poli nic nezobrazi (toto se deje jen u nekterych zaznamu z databaze). Nevite jakou to muze mit pricinu ?
s diky ALI

Kooedinatz mysi mimo aplikaci

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 3.1.2000 19:28:53

Ahoj,

viz GetCursorPos ve WinApi.

Jirka Virt
email: virt(zv)volny(tec)cz
[...]

MS WORD

[*] No Comment Group, s.r.o. / Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 3.1.2000 20:01:37

Uvodom vsetko naj do noveho roka,

Mam taky problem pomocou

pomocou prikazov

DocName:=GetCurrentDir+'\'+'prezent.doc';
One:=1;
WordApplication.Connect;
WordApplication.Documents.Open (DocName, EmptyParam, One,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam,EmptyParam);

bez problemov otvorim ms word a nacitam subor prezent.doc (ReadOnly). A teraz potrebujem v documente robit urcite upravy a to zamenit urcite slovo za ine. Preto sa pytam ci neexistuje daka funkcia ako ReplaceText alebo nieco podobne, ale hlavne to musi byt velmi rychle a musi to dodrzat dane formatovanie textu. Za kazdu radu vopred dakujem.

Bohdan Pomsahar

S: Delphi 5.0 prof, ms word 97 ceska verzia

Posilani vice e-mailu najednou pomoci MapiSendMail

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 3.1.2000 21:40:41

> [...]
>

>Nevim jestli mam neco blbe (urcite jo ...), prosim nemas nejaky priklad jak

Skus pouzit trebars toto, testovane na D3. Vytvaram dynamicku strukturu pre
potrebny pocet adresatov a na koniec ju uvolnujem.

type
MapiRecipArray = array [0..0] of TMapiRecipDesc;
TMAPIException = class(Exception);

procedure CheckMAPIError(MError: Cardinal);
begin
if MError = SUCCESS_SUCCESS then Exit;
raise TMAPIException.CreateFmt('MAPI Error: %d', [MError]);

MapiMessage: TMapiMessage;
MapiRecips: ^MapiRecipArray;
AddrList: TStrings;
AddrList := TStringList.Create;
... napln AddrList e-mail adresami ...

MapiRecips := AllocMem(SizeOf(TMapiRecipDesc)*(AddrList.Count));
for I:=0 to AddrList.Count-1 do
with MapiRecips^[I] do begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := MAPI_TO;
lpszName := PChar(AddrList[I]);
with MapiMessage do begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := PChar(edSubject.Text); // text spolocny pre vsetky
spravy
lpszNoteText := nil;
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount := AddrList.Count;
lpRecips := MapiRecips;
nFileCount := 0;
lpFiles := nil;
end;
CheckMAPIError(MapiSendMail(0, Self.Handle, MapiMessage, MAPI_LOGON_UI,
0));
finally
FreeMem(MapiRecips);
AddrList.Free;

Treba dat pozor, aby AddrList neobsahoval privela adries, myslim tak do 100
(obmedzenie Mail-Servera?)
Inak treba posielat na viackrat.

Knihovna JPEG

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 3.1.2000 21:54:50

> [...]
> soucasne zobrazovat BMP i JPG ? Tim soucasne pochopitelne myslim
> jeden program, ruzne obsahy BLOBu v databazi.

ad 1)
K tomu se bohuzel musim taky pripojit.

ad 2)

uses jpeg;

procedure QuickRep.OnNeedData;
var jpg: TJpegImage;
begin
jpg:=TJpegImage.Create;
jpg.LoadFromFile('soubor');
QuickRepImage:=jpg;
jpg.free;
end;

M. Jirman

MS WORD

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.1.2000 06:58:23

[...]

[JP] Myslim, ze ano. Zkus si nahrat ve Wordu makro a provest replace textu
(v Menu/Nahradit). V nahranem makru potom uvidis funkci, kterou mas pouzit.

Prihlaseni k SQL serveru

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.1.2000 22:04:32 -0800

> [...]
>
> Pozor, tohle plati jen pro InterBase. U jinych SQL serveru je to
> jinak, pres ODBC zase jinak nez pres nativni link.

Kdepak, tohle mam vytazeny z BDE.
Co se tyka jinych serveru, tak nektere udaje budou jine, ale
snadno je mozne opsast z ALIAS. Zrada je pouze
u LANGDRIVER, kde v Alias je pouzit jiny nazev. Staci si
ale prohlednout CFG soubor.
Jaro

Jak tedy lepe s SQL ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.1.2000 07:46:28

On 3 Jan 00, at 13:12, Tomas Kouba wrote:

> Jake napriklad?

Treba ty moje. :-))))

S ADO komponentami pro Delphi nemam zkusenosti, krome
ADOExpress. Ale ty potrebuji jeste ponekud vyzrat. Asi jako vino.
:-)

Prime pouziti ADO objektu ma m.j. tu vyhodu, ze by s tim melo byt
mozne pracovat i ve verzi D5 Standard, ktera jinak databaze
nepodporuje.

Prihlaseni k SQL serveru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.1.2000 08:29:53

On 3 Jan 00, at 22:04, Jaro wrote:

> [...]
> snadno je mozne opsast z ALIAS. Zrada je pouze
> u LANGDRIVER, kde v Alias je pouzit jiny nazev. Staci si

Mno, predevsim je jinak username a heslo. Jiste rozdily jsou i v
pojeti a syntaxi vyplnovani "server name", MS SQL potrebuje jeste
"database name" ktera u IB neni. Tolik k nejvyznacnejsim rozdilum.

Inprise-Borland Leads Linux Charge Open-Sources In

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 4.1.2000 08:34:14

Haj hou!

Tak uz je to tady...

http://www.inprise.com/about/press/2000/ib.html

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Orpheus 2.17

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.1.2000 08:38:09

Ahoj,

mam Oprheus 2.17 a pokusil jsem se ho zkompilovat pod Delphi 5 Pro. Hlasi mi
to invalid typecast. Existuje nejaka verze pro adaptovana na D5? Na webu
TurboPower jsem nic nenasel (nebo jsem spatne hledal ?).
Diky za kazdou radu
Jaro B.

Promenne v Interbase?

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 4.1.2000 09:25:17

Mam jeden problem co se tyce obsahu view v Interbase:
Vim ze je mozne definovat view z pohledu uzivatele (funkce USER). Ovsem je
mozne definovat view pomoci jine promenne? Tedy ma Interbase nejake
promenne? Jde mi o to abych z programu poslal do intebase nejaky udaj a na
zaklade neho se zmenilo view - ovsem jen pro daneho uzivatele a ne pro
vsechny ostatni (k cemuz by doslo pri poslani udaje do tabulky).
Predem dik za libovolne pripominky a napady

Dan

MS WORD

[*] No Comment Group, s.r.o. / Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 4.1.2000 09:46:39

Dik bolo to take jednoduche az ma to nenapadlo. :)

Bohdan

> [...]
>
> [JP] Myslim, ze ano. Zkus si nahrat ve Wordu makro a provest replace textu
> (v Menu/Nahradit). V nahranem makru potom uvidis funkci, kterou mas

Orpheus 2.17

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.1.2000 11:18:42

Puvodni zprava, kterou napsal Bene� Jaroslav dne 4 Jan 00,:

> mam Oprheus 2.17 a pokusil jsem se ho zkompilovat pod Delphi 5 Pro. Hlasi mi
> to invalid typecast. Existuje nejaka verze pro adaptovana na D5? Na webu
> TurboPower jsem nic nenasel (nebo jsem spatne hledal ?).

Orpheus 2.17 je posledni verze v rade 2 a je pripravena
pro praci v Delphi 4. Pokud chces pouzivat Orpheus pro
Delphi 5, je potreba mit verzi 3, resp. posledni je
verze 3.05. Upgrade z verze 2 na verzi 3 je placeny.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Object moving

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 4.1.2000 12:13:33

Pouzivam na vyhledacani souboru funkci FindFirst.
Udaje o nalezenem souboru jsou olozeny v promene:
TSearchRec = record
Time: Integer;
Size: Integer;
Attr: Integer;
Name: TFileName;
ExcludeAttr: Integer;
FindHandle: THandle;
FindData: TWin32FindData;
end;

Potrebuji ziskat udaj Time, ale je to Integer a nejde prevest pomoci
DateTimeToStr.
hodnota 664377654 ma byt 25.12.99 19:09
Co s tim, jak to prevest do rozumneho formatu?
Pouzivam Delphi 2.

Predem dik

Michal �viga (Sviga)
=============================[PROTON]====
CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
http://www.dama(tec)cz - Internetovy casopis pro zeny
======ICQ: 57557677 =======================

SpeedButton nebo Toolbar ? (Was: Upraveny buttons.

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 4.1.2000 12:54:24

> Ona tam take nechybi, podivej se na vlastnosti DragKind a DragMode. Pokud
> chces aby to vypadalo jako v Delphi IDE, tak pouzij TControlBar a do neho
> pak vloz TToolBar. Dale viz predchozi priklad.

Aha pravda,
V Delphi 3 TControlBar nebyl. Pribyl v Delphi 4.
Tak proc, kdyz udelali novou komponentu,
tak k ni neudelaj rovnou nejake demo?!
Nebo to nenapsali alespon do "What's new"?!

Rob

ARP tabulka z routeru (2).

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 4.1.2000 12:57:19

Tak to se tesim. Neni to nahodou tento tyden :-) ?
Diky za info ...

From: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>

> Tak uz je to tady...
>
> http://www.inprise.com/about/press/2000/ib.html

Spojeni dvou tabulek

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.1.2000 13:07:57

Ahoj,

potreboval bych spojit data ze dvou tabulek do jednoho selectu tak,
aby se z druhe tabulky doplnila pouze ta data, ktera v prvni tabulce
chybi. Resil jste to uz nekdo?

Priklad:
t1:
t1_datum primary key
t1_typ_dne //pracovni, sobota, svatek, ...
t1_hodiny

t2:
t2_datum primary key
t2_typ_dne //pracovni, sobota, svatek, ...

Prvni tabulka muze byt derava. A ted potrebuji doplnit typ_dne z t2
do t1 tam, kde v t1 chybi zaznam (datum). Ale pouze v zobrazeni,
ne fyzicky.

ARP tabulka z routeru (2).

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.1.2000 13:22:19

Je to tento tyden, bohuzel jsem nakonec stravil silvestra ne doma
u pocitace, ale nekde uplen jinde, takze vysledkem je, ze sjem
jeste na dokumentaci neudelal ani carku.

Nicmene doufamz, e to behem tohoto tydne, prinejhorsim behem
vikendu udelam, tak se budu ze vsech sil snazit, aby SNMP
komponenta byla uvolnena do pristiho pondeli.

> Tak to se tesim. Neni to nahodou tento tyden :-) ?
> Diky za info ...

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 4.1.2000 14:10:01

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Tue, 4 Jan 2000 13:07:57 +0100
Subject: Spojeni dvou tabulek
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> ne fyzicky.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Jak na TToolBar?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.1.2000 15:04:45

Ahoj,

nevim, zda jsem neco nepochopil, ale prosim o nazor k pouzivani
TToolBar.
Zda se mi totiz jeho pouzivani ponekud tezkopadne. Necht chci
napr. vytvorit radu tlacitek prilepenou k hornimu okraji formulare.
Klasicky bych dal TPanel se zarovnanim AlTop, na nej par
SpeedButtonu nebo BitButtonu, do kazdeho dam vhodny obrazek
(Glyph) a je to.
Naproti tomu s TToolBarem musim pouzit jako zdroj obrazku
ImageList, takze v dobe navrhu nic nevidim, nemam moznost nejak
rozumne nastavit rozmisteni tlacitek na TToolBaru a zda se mi to
proto pro dany ucel mene prakticke.

Aby bylo jasno - netvrdim, ze to je tak, jak rikam - naopak se
ptam, zda to tak je. Zaroven jsem neprovadel nejake vetsi
pruzkumy. Jen se mi proste zda, ze se Speedbuttony se pracuje
lepe. Proc tedy doporucujete obecne pouzivat spise TToolBar nez
nekolik SpeedButtonu?

Dekuju a zdravim.

David Lebeda
lebeda(zv)comarr(tec)cz

Spojeni dvou tabulek

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 4.1.2000 15:10:05

Nevim v jake databazi pracujes, mozna pomuze tenhle priklad:
( toto je pro Adaptive Server Anywhere )

select t2.t2_datum,t2.t2_typ_dne,t1_hodiny
from t1,t2
where
t1.t1_datum=*t2.t2_datum ( tady bude hvezdicka pokud by chybely cele zaznamy
v t1)
and
t1.t1_typ_dne=*t2.t2_typ_dne
( toto je spojeni s presahem nebo right join, hvezdicka urcuje zdroj s vice
daty )

muze se stat, ze tento select bude zlobit pak je jej nutne vnorit

select A.t2_datum,t2.t2_typ_dne,A.t1_hodiny
from
(select t2.t2_datum,t2.t2_typ_dne,t1_hodiny
from t1,t2
where
t1.t1_datum=*t2.t2_datum) as A,
t2
where
A.t2_typ_dne=*t2.t2_typ_dne

Pavel SPEJTEK
e_mail:bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http:/freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Zbysek Hlinka
Odesl�no: 4. ledna 2000 13:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Spojeni dvou tabulek

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.1.2000 15:28:10

Naprosto skvele, vse mam nainstalovano.
Velmi dekuji...

> Od: Kriz Pavel, TDS [SMTP:kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz]
> Odesl�no: 4. ledna 2000 14:10
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Orpheus 2.17

panel,memo

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 4.1.2000 15:31:31

Ahoj,

Chcel by som sa opytat ci by niekto nevedel poradit v nasledovnom.
Je mozne nastavit aby panel mal iny tvar ako obdlznik?
A este dotaz na memo: ak sa nastavim na x-ty riadok Memo1.Lines[x] ako ho
zobrazim
na obrazovke? /pretoze obsah okna sa mi nazmeni/

Dakujem

Jozo

Spojeni dvou tabulek

[*] "Be�varov, Boris" <boro(zv)gratex.sk> - 4.1.2000 15:37:07

Ahoj.

Nenapisal si, ci v t2 su VSETKY zaznamy(dni). V pripade, ze

ANO :
-----
SELECT t2.t2_datum, t2.t2_typ_dne, t1.t1_hodiny
FROM t2 LEFT JOIN
t1 ON t2.t2_datum = t1.t1_datum

NIE :
-----
vytvoris si view v1 ako

CREATE VIEW dbo.v1
AS
SELECT t1_datum, t1_typ_dne
FROM t1
UNION
SELECT t2_datum, t2_typ_dne
FROM t2
a potom

SELECT v1.t1_datum, v1.t1_typ_dne, t1.t1_hodiny
FROM v1 LEFT JOIN
t1 ON v1.t1_datum = t1.t1_datum

Dufam, ze som ta spravne pochopil a robi to to, o co ti islo

S pozdravom

Ing. Boris Becvarov
Gratex International
mailto:boro(zv)gratex.sk

[...]

ListView - skryte sloupce

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.1.2000 15:52:46

Ahoj, nedavno jsem resil podobny problem, ktery jsem nakonec
vyresil tak, ze jsem nepouzil ListView, ale RxDBGrid a jako
zdoj dat jsem pouzil RxMemoryTable. Pokud budes chtit blizsi
info, klidne se jeste ozvi.

> Zajimalo by me jest-li lze nejak skryt sloupec v ListView, aby ho uzivatel
> nevidel a nemohl s nim pracovat (nemyslim Width:=0).
>
> Mam v ListView zaznamy a v prvnim sloupci mam ID zaznamu, podle ktereho ten
> zaznam bezpecne identifikuji. A nechci, aby uzivatel tento zaznam videl.

TTreeView: problem s vykreslenim

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 4.1.2000 16:00:34

Zdravim v novem roce,

nase TTreeView asi neni pripravena na rok 2000:

Do prazdne TTreeView je vlozen jeden uzel, ale
nevykresli se. (Vykresli se teprve dva uzly.)
Kliknuti na uzel ovsem funguje - respektive
metoda TTreeView.GetNodeAt vraci vlozeny
uzel.

Pritom v jine TTreeView tento problem neni.

???????????????????

D�ky za kazdou radu

Petr Motlicek

Jak na TToolBar?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.1.2000 16:02:49

Ahoj
pouzivam SpeedBar z RxLib. Pripojit menu k nemu lze a nejake problemy s nim
nemam. V soucasnosti mi bezi na nekolika tisicich mistech a podporuje to i
rozmistovani tlacitek a uschovavani stavu. A bezi to na ruznych pocitacich,
od Windows 3.1, 3.11 a na Win95/98/NT a nepotrebuji zrovna delat update
systemu. A nenutim uzivatelum hned NTycka a nevim co jeste.
Jaro B.

InstalShield CZ

[*] Konference DELPHI <vegainfo(zv)post(tec)cz> - 4.1.2000 16:08:27

Dobry den,

nevi nekdo, jak pocestit instalacni program
InstalShielld Express v DELPHI 4?

Aby v nazvu podporoval ceske fonty
a dialogy byly v cestine.

Diky

Jak na TToolBar?

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 4.1.2000 16:41:53

ToolBar vidim v design time uplne stejne jako panel se SpeedButtony - a
muzu si do jiste miry take hrat s jeho vzhledem. Tady problem neni.
Potrebuju sice ImageList, ale zato mi staci jeden ImageList pro cely
projekt - v tom take problem nevidim. Vlastne jsem narazil jen na dva
problemy - 1) pokud je v ImageListu vice obrazku, nez nejakych cca 60,
zacinaji se dit AccessViolation - nenasel jsem zadny zasadni dusledek na
zbytek aplikace a tak to nejak ignoruji nebo obchazim, 2) pokud mam ToolBar
na predkovi, tak v potomkovi nefunguje spravne nastaveni Enabled - to uz je
dost vazne, nenasel jsem zadny zpusob jak to obejit a protoze rad a casto
dedim formulare, tak mi to dost vadi.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Lebeda [SMTP:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 4. ledna 2000 15:05
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Jak na TToolBar?

[...]

ScrollBar a ListBox

[*] Michal Hlav�� - 4.1.2000 19:16:41

Zdravim,
akym sposobom vypnem v TListBox-e ak pocet items presiahne velkost lisBoxu
ScrollBar.

Dik, Hlavki

msaccess - KO

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 4.1.2000 19:27:53

Zdravim,
asi pred rokem jsem mel plny zuby paradoxu pro jejich nestabilitu. Od te doby delam na rozhrani DAO 3.5 a v jednouzivatelskem pristupu si nemuzu stezovat, ale ve viceuzivatelskem pristupu na databazi obzvlaste pri zapisu do tabulky s mnohonasobnym klicem se MDB nadherne poskodi. Opravit databaze sice jde, ale poskozeni vznikne znovu behem dalsi minuty prace. Pouzil jsem Jet35sp3.exe ale nezabralo.

Nemate nekdo podobny problem ? V cem je dao3,6 lepsi a kde najdu popis instalace.

Vlada Cadsky

ListView - skryte sloupce

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz> - 4.1.2000 19:46:11

On Tue, 4 Jan 2000, [iso-8859-2] Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> vyresil tak, ze jsem nepouzil ListView, ale RxDBGrid a jako
> zdoj dat jsem pouzil RxMemoryTable. Pokud budes chtit blizsi

a nedalo by se na to pouzit TListItem.Data? Ja ho v takovemto pripadu
s uspechem pouzil. Nemusis tam mit ulozeny jenom Pointer, ale klidne
jakoukoliv promennou stejne nebo mensi delky, kterou tam narves
pretypovanim na Pointer.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-
PGP podporovano

Komponenta pro GIF

[*] Konference <konference(zv)ecommerce(tec)cz> - 4.1.2000 20:48:55

Vsechny vas zdravim,

potreboval bych vedet, kde na INetu najdu nejakou dobrou a hlavne uplne FREE komponentu pro Delphi 5, pro zobrazovani GIF obrazku. Ted pouzivam komponentu TGIFImage od Theodora Kleynhanse, ktera byla na CD CHIP 2/99. Funguje perfektne, ale pouze v D4. Do Delphi 5 se mi nedari ji nainstalovat - chteji zdrojovy kod komponenty, ktery samozrejme nemam.
Muze mi nekdo poradit, jak komponentu dostat do D5 (presny popis), nebo poskytnout adresu, na ktere bych mohl potrebnou komponentu downloadovat, nebo zda by ji mohl poslat primo na muj mail?
Diky, Ales.

Object moving

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 4.1.2000 23:11:55

From: Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz>
> [...]
> Chtel jsem pouzit volani funkce pomoci LoadLibrary a GetProcAddress,
> ale LoadLibrary(PChar('Soubor.exe')) vraci 0 ...

A uvedl si celou cestu k tomu souboru, popripade je ten soubor umisten v
adresari kde je i aplikace ci ve Windows nebo System adresari? Pri volani
API funkci je vhodne pri zjisteni selhani dane funkce vyvolat Win32Error
vyjimku, ktera ti sdeli cislo a popis chyby. Viz priklad:

H: THandle;
begin
H := LoadLibrary('file.exe');
if H = 0 then RaiseLastWin32Error;

FreeLibrary(H);
end;

Popripade si muzes dle vzoru funkci Win32Check ci OleCheck udelat vlastni,
rekneme treba HandleCheck:

function HandleCheck(H: THandle): THandle;
begin
if H = 0 then RaiseLastWin32Error;
Result := H;
end;

a pak ji pouzit takhle. Kod se tim jeste trochu zjednodusi:

H: THandle;
begin
H := HandleCheck(LoadLibrary('file.exe'));

FreeLibrary(H);

ListView - skryte sloupce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2000 00:30:55

From: Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz>
> [...]
> s uspechem pouzil. Nemusis tam mit ulozeny jenom Pointer, ale klidne
> jakoukoliv promennou stejne nebo mensi delky, kterou tam narves

Ahoj,

Ano, dalo by se. Dalsi moznost je mit data ulozena zcela mimo TListView
a pomoci virtualniho rezimu (TListView.OwnerData = True) tyto data pak
zobrazovat. Tento zpusob je vyhodny i z hlediska rychlosti pri velkem
poctu polozek ci caste zmene obsahu.

Petr Vones, amatersky programator

TTreeView: problem s vykreslenim

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2000 00:31:16

From: <Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz>
> [...]
> Kliknuti na uzel ovsem funguje - respektive
> metoda TTreeView.GetNodeAt vraci vlozeny
> uzel. Pritom v jine TTreeView tento problem neni.

Jaka je to verze Delphi, na jakych Windows to bezi a jaka je na nich
nainstalovana verze Internet Exploreru ? Pokud si pamatuju, tak ve VCL
v Delphi 4 byly obcasne problemy s prekreslovanim TTreeView. Vyresilo
se to obvykle explicitni zadosti o prekresleni pomoci volani metody
TTreeView.Invalidate. V D5 uz to funguje spravne.

Petr Vones, amatersky programator

Jak na TToolBar?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2000 00:31:23

From: Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz>
> [...]
> dost vazne, nenasel jsem zadny zpusob jak to obejit a protoze rad a casto

Tenhle problem se ale tyka spise jen starsich verzi Delphi, ne ?

Petr Vones, amatersky programator

User name max legth.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 5.1.2000 00:35:40

Ako zistim aka je max dlzka user name ?

Dakujem.

Best regards.
--------------------
Pouzivam D3Pro, BDE 5.01, Win98PanEuro, RX Lib, SineaVCL.

Roland Turcan
RoTurSoft
Palarikova 10/20
934 01 Levice
Slovakia

tel: ++421-905-487 908

GetVersionOfFile nefunguje?

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 5.1.2000 00:54:21

Preco mi nefunguje GetVersionOfFile funkcia?
Chcem zistit internal version number of file.

Dakujem.

Best regards.
--------------------
[...]

Hledani souboru na siti... - 2 pokr.

[*] katerina.zankova(zv)post(tec)cz - 5.1.2000 00:54:19

prispevek od pana Vonese bohuyel neresi problem
zaheslovanych slozek

pomuze nekdo?

From: ing.Kraicinger Anton�n <tksoft(zv)bva.sol(tec)cz>
> [...]
>
> { 4} DelRec : LongInt;
> {11} Cis_Mat : string[10];
> Co s tim ? Co delam spatne ? Co jsem nepochopil ? Dik. Kraicinger Tonda.

Pokud ti zalezi na fyzicke velikosti zaznamu (napriklad ze je ukladas do
streamu a podobne), tak by jsi u neho nikdy nemel povolovat zarovnavani.
Tedy by mel byt deklarovan jako "packed record" (spolehat se na nastaveni
$ALIGN je take nespravne). V opacnem pripade provede prekladac zarovnani
fyzicke reprezentace polozek zaznamu v pameti tak, aby dosahl optimalniho
pristupu z hlediska rychlosti. To se muze v kazde verzi prekladace lisit.
Zde je prave drobna zmena v D5 oproti D4, ktera v dusledku muze zrychlit
kod az o cca 5..10%

Petr Vones, amatersky programator

InstalShield CZ

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 5.1.2000 07:11:45

Zkus InnoSetup na http://www.jordanr.dhs.org/isinfo.htm

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Konference DELPHI [mailto:vegainfo(zv)post(tec)cz]
> Odesl�no: 5. ledna 2000 0:27
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: InstalShield CZ
>

> neco v oblasi freeware by nebylo ? ;-)
> zn. student

Spojeni dvou tabulek

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 5.1.2000 07:41:51

On 4 Jan 00, at 15:37, Be�varov, Boris wrote:

> [...]
>
> ANO :
> -----
> SELECT t2.t2_datum, t2.t2_typ_dne, t1.t1_hodiny

Sice jsou, ale obecne by byt nemusely. Horsi je, ze jsem
zapomnel rict, ze typ_dne se nemusi shodovat, takze budu
primarne chtit ten z t1, a pokud nebude, pak ten z t2.

> NIE :
> -----
> vytvoris si view v1 ako
>
> CREATE VIEW dbo.v1
> AS
> SELECT t1_datum, t1_typ_dne
> FROM t1
> UNION
> SELECT t2_datum, t2_typ_dne
> FROM t2
> a potom
>
> SELECT v1.t1_datum, v1.t1_typ_dne, t1.t1_hodiny
> FROM v1 LEFT JOIN
> t1 ON v1.t1_datum = t1.t1_datum

Tohle take neni ono, protoze to spoji obe tabulky dohromady a
zdvojuje to zaznamy.

> Ing. Boris Becvarov
> Gratex International
> mailto:boro(zv)gratex.sk

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 5.1.2000 07:41:40

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Jaka je to verze Delphi, na jakych Windows to bezi a jaka je na nich
> nainstalovana verze Internet Exploreru ?

Ahoj,

jeste jsem si na to nezvykl - D3 s patchem ( ?2?) , WIN95 4.00.950B, IEX 4.72.2106.8, gr. karta s S3 chipem...

Invalidate nefunguje. Zjistili jsme jeste, ze
pokud do toho TTreeView vlozime uzel jeste
pred zobrazenim formulare, tak je to OK. Pokud
ovsem v jiz zobrazenem TTreeView smazeme
vsechny uzly a vlozime novy, tak se nevykresli...

D�ky

Petr Motlicek

Export funkce z EXE a jeji pouziti

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 5.1.2000 07:55:35

P.Vones wrote:
> [...]
Win32Error
>vyjimku, ktera ti sdeli cislo a popis chyby. Viz priklad:
>
>procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

Zobrazi se hlaseni:

"Win32 Error. Code 1114.
Selhal proces inicializace dynamicky pripojovane knihovny (DLL)"

ale i tak nevim v cem je problem ...

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

OT: Jak obnovit smazane soubory?

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 5.1.2000 08:05:12

Predem se omlouvam za OT, ale "Ja hlupak. Ja hlava derava." jsem si vcera
vymazal nejake zdrojaky a ted bych je moc potreboval.

Prosim o radu - potreboval bych typ na program, ktery umi obnovit smazane
soubory. (Neumi to nektera utilita z NU?)

V kosi to samozrejme neni, protoze ty ... W95 pouziji pro kos procentualni
cast volneho mista disku a pokud se tato cast zaplni tak to mazou rovnou a v
kosi nechaji starsi soubory. Grrrr.

S diskem nebylo jinak manipulovano, nic se tam nenahravalo. Mazano bylo z
W95.

Dekuji za pomoc.

Pavel

Export funkce z EXE a jeji pouziti

[*] Rul��ek Daniel <dan.r(zv)avizo(tec)cz> - 5.1.2000 08:08:14

Ahoj,
pokud chces pouzit funkci z EXE souboru, musis to udelat pomoci
LoadLibraryEx -> help WinApi

Od: Fryz, Zdenek [mailto:fryz(zv)dcb(tec)cz]
Odesl�no: 5. ledna 2000 7:56
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Export funkce z EXE a jeji pouziti

P.Vones wrote:
> [...]

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 5.1.2000 08:15:47

Mozno ze pomuze Exists :

select * fromT1 // vybere, co mas v T1

union

select datum, typ_dne, 0 from T2
where not exists
(select * from T1
where T1.Datum=T2.Datum
and T1.Typ_Dne=T2.TypDne) // melo by to vybrat vety z T2,
ktere nejsou v T1

+ nejaky Sort By

Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 5. ledna 2000 7:41
P�edm�t: RE: Spojeni dvou tabulek

> On 4 Jan 00, at 15:10, Bosnis wrote:
>
> Ani tohle se mi nepodarilo uspokojive rozchodit. Uvedu tedy
> konretni data (abstrahuji od typu), zajima me obdobi od 30.12.99
> [...]

InstalShield CZ

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 5.1.2000 08:18:24

Podivej se na www.sinea(tec)cz, install.zip.
Vaclav Krmela

From: Konference DELPHI <vegainfo(zv)post(tec)cz
> neco v oblasi freeware by nebylo ? ;-)
> zn. student
>
> From: eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

RxLib databazove komponenty

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.1.2000 08:18:50

Ahoj,

mohu poprosit o nazor na databazove komponenty z RxLib?
Konkretne mi jde o to, ktere nectnosti z klasickych (= dodavanych
s delphi, v mem pripade D4 C/s) odstranuji.
Je jejich pouziti v SQL databazich stejne nevhodne jako u
klasickych komponent (viz zejmena diskuze okolo DBEdit
zapocata panem Hlinkou)?

Dekuji a zdravim.
David Lebeda

Jak obnovit smazane soubory?

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 5.1.2000 08:20:12

V NU je na to utilita (ted z hlavy nevim, jak se jmenuje), ale problem
muze byt, pokud mas FAT32. V tom pripade bych doporucil na nejaky jiny
pocitac nainstalovat NU pro Windows s podporou FAT32 a dat tam ten
tvuj disk jako druhy a tam to opravit.
Ja jsem mel pocitac zapeceteny z Autocontu, tak jsem jim to privezl a
oni mi to vcelku k spokojenosti udelali (za nejakych 1000 Kc, ale tech
souboru bylo celkem pozehnane, nekolik stovek :-))

Od: Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 5. ledna 2000 8:05
P�edm�t: OT: Jak obnovit smazane soubory?> Predem se omlouvam za OT, ale "Ja hlupak. Ja hlava derava." jsem si
> [...]
rovnou a v
> kosi nechaji starsi soubory. Grrrr.
>
> S diskem nebylo jinak manipulovano, nic se tam nenahravalo. Mazano

OT: Re: Jak obnovit smazane soubory?

V NU je to progrmak Unerase.exe (ci tak nejak priblizne). Ale jestli sis
prepsal nejake clustery, tak ti ani on nepomuze.
Sroub
> [...]
> kosi nechaji starsi soubory. Grrrr.
>
> S diskem nebylo jinak manipulovano, nic se tam nenahravalo. Mazano bylo z

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 5.1.2000 08:33:01

Pod�vej se na
http://www.zebra(tec)cz/powerquest/lostandfound/index.htm

Lost and Found je skv�l� produkt. Sice jsem to nezkou�el
ale dok�e pr� obnovit data i po p�eform�tov�n� disku.

Jeste ten Unerase musis spustit pod DOSem!
Sroub

> [...]
> kosi nechaji starsi soubory. Grrrr.
>
> S diskem nebylo jinak manipulovano, nic se tam nenahravalo. Mazano bylo z

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 5.1.2000 09:01:52

D.Rulicek wrote:
>Ahoj,
>pokud chces pouzit funkci z EXE souboru, musis to udelat pomoci
>LoadLibraryEx -> help WinApi

volani
H := LoadLibraryEx(PChar('Project1.exe'),0,LOAD_LIBRARY_AS_DATAFILE);
mi sice vrati handle knihovny(zaporne cislo ??), ale pak
(zv)Test :=GetProcAddress(H,'test');
nenajde prislusnou funkci (testuji: if not Assigned(Test)...)

zda se mi, ze LoadLibraryEx je spise vhodne jestlize chci napr. nacist
resource ze souboru...?

pokud nepouziju flag LOAD_LIBRARY_AS_DATAFILE, dojde opet k chybe:
"Win32 Error. Code 1114.
Selhal proces inicializace dynamicky pripojovane knihovny (DLL)"

flag DONT_RESOLVE_DLL_REFERENCES nelze pouzit ve Win95 = muj pripad

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Jak obnovit smazane soubory?

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 5.1.2000 09:32:29

V NU 2000 je to program UE32.exe.
zkousel jsem to i na FAT32.

Trial verze NU 2000 byla na CD z PC Worldu 10/99.

Pavel SPEJTEK

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Jirka
Odesl�no: 5. ledna 2000 8:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Jak obnovit smazane soubory?

Od: Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> [...]
rovnou a v
> kosi nechaji starsi soubory. Grrrr.
>
> S diskem nebylo jinak manipulovano, nic se tam nenahravalo. Mazano

NMFTP

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 5.1.2000 09:36:28

Pokusil jsem se pouzit v jednom programu komponentu NMFTP. Na pocitaci, kde je Delphi vse funguje. Na druhem pocitaci jsem podle popisu v helpu nainstaloval OLEPRO32.DLL, NMOCOD.DLL, NMORENU.DLL, NMSCKN.DLL, NMFTPSN.DLL a FTPCT.OCX. Pak jsem pomoci REGSVR32 zaregistroval NMOCOD.DLL a FTPCT.OCX. Vic jsem z helpu mevycetl. ze musim udelat. Presto na druhem pocitaci mi program ohlasi Succesfull WSAStartup not yet performed. Nevite nekdo co s tim?

InstalShield CZ

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 5.1.2000 10:06:38

>neco v oblasi freeware by nebylo ? ;-)
>zn. student

Zkus InnoSetup.
Instalacni skripty se v nem mnohem lepe udrzuji.

skacel(zv)stereo(tec)cz

Spojeni dvou tabulek

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 5.1.2000 10:14:30

Udelal jsem si ty tabulky a vysel mi tenhle select

select A.datum,ifnull(A.typ_dne,B.typ_dne,A.typ_dne) as
typ_dne,ifnull(A.hodiny,0,A.hodiny) as hodiny
from
(
select ifnull( t1.datum,t2.datum,t1.datum) as datum,t1.typ_dne,t1.hodiny
from t1,t2
where
t1.datum=*t2.datum
) as A,t2 as B
where
A.datum=B.datum

jeho vysledek je:

datum typ_dne hodiny
========== =========== =======
1999-12-30 0 0.00
1999-12-31 1 0.00
2000-01-01 1 8.00
2000-01-02 2 6.00
2000-01-03 0 8.00
2000-01-04 0 8.00
2000-01-05 1 6.00

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Zbysek Hlinka
Odesl�no: 5. ledna 2000 7:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

> Prvni tabulka muze byt derava. A ted potrebuji doplnit typ_dne z t2 do
> t1 tam, kde v t1 chybi zaznam (datum). Ale pouze v zobrazeni, ne

Spojeni dvou tabulek

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 5.1.2000 10:20:10

Toto mne opravdu funguje, uz jsem to jednou posilal
pokud ti to nechodi tak je to divny, ozvi se.

select datum,typ, hodiny
from t1
union
select datum,typ, 0 hodiny
from t2
where datum <> all (select datum from t1)
From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Wed, 5 Jan 2000 07:41:51 +0100
Subject: RE: Spojeni dvou tabulek