Priklad DB aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.10.2000 20:10:17

On 9 Nov 2000, at 13:05, Petr Fejfar wrote:

> [...]
> takze jako hlavni komponentu pro praci s SQL pouzivame vlastni
> tSQLQuery, ktera nabizi nejakou minimalni mnozinu vlastnosti,
> spolecnou pro ruzne SQL servery a vytvari tak interface k ruznym typum
> pristupu k serveru jako je BDE, ODBCe etc...). To pouzivame k uplne
> spokojenosti v backoffice aplikacich tj. aplikacich bez ksichtu, kde
> to pracuje v multithreadovem prostredi.
>
> Nyni vsak stojime pred ukolem napsat klientskou aplikaci tj. s
> ksichtem a radi bych zustali u cisteho SQL, abychom meli plnou
> kontrolu nad transakcemi. Ale nemame s pasanim takovych aplikaci skoro

Na tom nic neni. Styl stavajici prace patrne zustane stejny, pouze
pribudou okna, kde budou edity a ruzne podobne volovinky, do
kterych se nasypou data z nejakeho datoveho zdroje, zedituji se,
pak se vyberou a dale se postupuje obvyklym zpusobem. Pouze je
vhodne nechat okno otevrene do doby, nez se ulozeni provede v
poradku. Takze nejvetsi problem vidim ve slusnem navrhu toho
okna.

DBaware ? data-aware

On 9 Nov 2000, at 15:09, Ing. Zdenek Havranek, HAF wrote:

> A jak se tedy da napsat uzivatelsky pritulna aplikace nad SQL, bez
> pouzivani techto komponent (jak se tu v konferenci radi)?

:-) Asi je vhodne nejdrive rict, ze rychle napsana aplikace <>
uzivatelsky pritulna aplikace. DB aware komponenty (ted mam na
mysli prave ty z Data Controls) pomahaji rychle udelat program, ale
to je tak vetsinou vse. Tyto komponenty jsou vhodne budto pro
prohlizeni, nebo jeste tak pro editovani nad souborovou lokalni
databazi. Filosofie SQL databazi v sitovem provozu je vsak natolik
odlisna od souborove lokalni, ze je pro editovani vhodnejsi pouzit
nedatabazovych komponent.

Priklad: mam grid, v nem data. Chci editovat radek. Otevru nove
okno, prenesu tam vsechny potrebne udaje, zedituji, po potvrzeni
poslu databazi pres ulozenou proceduru, pricemz osetrim pripadne
chybove stavy. Pokud se vse povede, okno zavru a obnovim radek
(pripadne cely grid).

Priklad z praxe. Kdyz jsem nechal ve starsi verzi programu editovat
uzivatele primo v gridu, stezovali si na neprehlednost. Pak jsem
editovani oddelil tak jak popisuji vyse, a zakaznici jsou daleko
spokojenejsi. Pritom si mohou s editacnim oknem odjet stranou, a
mohou soubezne videt puvodni stav.

Jeste jeden drobny poznatek. Editovani v gridu muze byt pritulnejsi
pro cloveka, ktery vi velice dobre co dela, a umi si osetrit sve
chyby, tedy obvykle pro programatora. Pro bezneho uzivatele az
BFU plati dost odlisna meritka.

Nativni pro MS SQL

> Ani DBLib, ani ODBC, ani OLE DB _NEJSOU_ v zadnem pripade
> nativni komponenty (ty uz vubec ne) pro pristup k databazim.
> Vsechno to jsou "univerzalni" knihovny pro pristup k databazim
> (pricem OLE DB je z nich nejvice univerzalni). OLE DB lze pri
> znacnem zjednoduseni a primhoureni obou oci oznacit jako nativni
> pristup k MS SQL 7 a vyse, ale se zduraznenim vyhrady.
>

> Nativnim pristupem se rozumi primy pristup k dll-kam dane
> databaze, bez dalsiho zprostredkovatele. Nativni komponentou v
> Delphi se mysli obaleni volani funkci z techto dll.

Ja nativnym pristupom rozumiem pristup oznacovany za nativny
vyrobcom databazy, pripadne vyrobcom preferovany pristup.
A je jedno, ci to je DLL alebo OLEDB alebo ODBC.

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

Nativni pro MS SQL

> Ne vse co se pise v dokumentaci od Microsoft, je pravda. Z
> vlastnich zkusenosti.
>
> Od nejhorsiho po nejlepsi.
> 1, BDE (no katastrofa)
> 2, ODBC (vcelku dost slusne) az na to zjistovani columnu
> 3, ADO (Dost rychle, rekl bych asi nejlepsi) nevyhoda (neni
> soucasti W95)

Nie je problem doinstalovat.

> 4, Nativni od 3 stran (velmi rychle, spolehlive, ale pustte si
> trace a budete zirat)
> 5, Nativni od zeos.dn.ua
> K tomuto bych se rozepsal vice.
> Na to, ze jsou zatim v beta verzi jsou dost promakane. Jsou ze
> vsech nejrychlejsi, zdrojaky jsem zatim nestudoval, nebyl cas.
> Jsou dost spolehlive, jediny problem, co zatim je, nastava v
> tabulce s vice jak cca 20000 zaznamy do gridu. Uz jsem tam psal,
> chyba by uz mela byt odstranena. Do budoucnosti bych rekl, ze asi
> budou "top" na zebricku komponent pro MS SQL.

Programator z ukrajiny asi vie o MS SQL serveri a jeho rozhraniach
viac ako Microsoft a je potom skoda, ze dokumentaciu k MS SQL serveru
nepisal on, isto by tam neboli nespravne udaje. Je ale celkom mozne aj to,
ze po anglicky vie asi tak ako ja po ukrajinsky a nevsimol si alebo
nerozumie tomu, co Microsoft v dokumentacii pise:

----

a.. DB-Library for C.
These libraries are still included and supported at their version 6.5 level.
They are not enhanced for SQL Server 7.0.

The DB-Library for C API has not been upgraded for SQL Server 7.0.
DB-Library applications still use TDS 4.2 to communicate with SQL Server
7.0, and are subject to the restrictions in this list. The Embedded SQL for
C API is layered over DB-Library; it also operates as a TDS 4.2 client and
is subject to the restrictions in this list.

The restrictions in this list apply to these clients:

a.. Any client using a 2.5 or 2.65 version of the SQL Server ODBC driver
b.. All DB-Library clients, regardless of version
c.. All Embedded SQL for C clients, regardless of version
----

Nazvat zastarale rozhranie, ktore je sucastou databazy iba koli zachovaniu
kompatibility nativnym rozhranim je naozaj velmi odvazne (alebo myslis, ze
Microsoft nema v tejto casti dokumentacie pravdu ;-) ja by som sa na to
nespoliehal ;-) ).

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

Presun dat z WinBase ...

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2000 21:40:47

Ahoj,
pokud chces otevrit v Excelu DBF tabulku s korektni cestinou, musi byt DBF soubor vytvoren s kodovanim cestiny podle normy Latin 2 (CP852). Pokud je DBF tabulka v kodovani Windows (CP1250), pak je cestina chybne zobrazena.
WindBase umi exportovat do DBF v ruznych kodovych strankach, tak vyzkousej export v Latin 2.
ODBC driver je ve Winbase k dispozici tusim od verze 4.0. Co treba zkusit stahnout ze serveru Software602 Winbase verze 6.1, ktera je volne siritelna, prevest do ni data a pak s nimi pracovat pres ODBC? (Mozna trochu krkolomne, ale je to zadarmo).
Zdravi Pavel Lavicka
From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> v aplikaci pouzivam TListView ve stylu Report, tj. vypada to jako listbox s
> obrazky. Jenze u jednoho zakaznika s W95 se ty obrazky nezobrazuji, coz je
> patrne tim, ze ma IE ve verzi 3.0 a tim padem nejakou systemovou DLL, ktera

Ahoj,

lze to resit pomerne jednoduse updatem COMCTL32.DLL:
http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Petr Vones, amatersky programator

BLOB

[*] Lud�k P�ral - 9.10.2000 23:26:35

Zalezi na tom co s nim chces delat. Mozne je napr:

(Query.FieldByName('NECO') as
ield).SaveToFile(cesta+jmenosouboru) - ulozi data do souboru-napr.DOC,
JPG, BMP, dale se k teto kopii chovas jak ke standartnimu souboru

HodnotaBlob:=(Query.FieldByName('NECO') as TBlobField).Value // ulozi data
do lokalni promenne

Ludek Paral

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 8. listopadu 2000 11:37
P�edm�t: Re: BLOB

Zkus TBlobField.LoadFromFile, LoadFromStream resp. SaveToFile, SaveToStream

Sroub

Hello

Nevite jak vycucat Blob z datab�ze.
Nebo proc mi funkce TBDEDataSet.GetBlobFieldData stale vraci 0

Jirka Dvorak

Prepsani pouzivane DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 00:21:54

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Nahodou jsem narazil v MSDN na funkci MoveFileEx, ktera je schopna prepsat
> pouzivany soubor pri rebootu, to by se na tvuj problem mohlo hodit.

Ahoj,

tato funkce je ale implementovana jen v NT.

Petr Vones, amatersky programator

FTP server pro ucely konference Was: Spravne fung

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 00:52:44

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> bol by som rad

Ahoj,

jenom takova mala pripominka. Cas od casu se stava, ze zde nekdo nabizi soubor
o ktery by meli zajem i ostatni. Pro tyto ucely byl kdysi zrizen prostor na
FTP serveru: ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/

Pro upload staci kliknout na tento odkaz:
ftp://delphi:konference(zv)ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/

Soubor muzete ulozit bud do prislusne kategorie adresaru D1..5, bylo by dobre
jej nejak citelne pojmenovat (ne jako dat3.zip a podobne), aby i za mesic mel
nekdo tuseni o co vubec slo. Pro kratkodobe soubory byl zrizen adresar SMETI.

Petr Vones, amatersky programator

N�hrada standartn�ch dialog� openfile a savefile

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2000 04:07:01

>Behalf Of azeleny(zv)csas(tec)cz
>Tohle se resi nastaveni polices ve WinNT (zda to jde i ve Wir9x to nevim),
viz Run Only Allowed Apllications, nebo tak
>neco.

>a.

Ahoj.

U W9x lze pomoci policies take ledacos zakazat, ale to muze zabranit spise
nechtenemu spusteni programu.
Velmi snadno se to da obejit diky tomu, ze jakykoliv povoleny SW pouzivajici
std OpenDialogy umozni
uzivateli bez problemu kopirovat,mazat a prejmenovavat... a to kdekoliv. No
a pak uz je vse jednoduche.
(smazat *.pwl,user.dat, prejmenovat nejaky sys soubor a vynutit si tim
nouzovy rezim...)
a cela ochrana je v cudu. (Nebo staci bootnout z diskety).
Sam jsem byl pred podobny problem postaven a nezbylo mi nez vymontovat
disketove jednotky a
misto exploreru spustit vlastni shell (v SYSTEM.INI klic shell=....), Z neho
pak poustet jen povolene
aplikace, ktere nemaji opendialogy.
Nastesti to diky skladbe pouzivaneho SW slo...

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>> Ahoj
> [...]
pomale
> (jedine si hodnoty predvypocitat s urcitou presnosti a potom jen volat

Na rotaci a i pripadnou deformaci bitmapy lze pouzit funkci PlgBlt.
viz Help. Bohuzel, tato funkce pracuje pouze v prostredi WinNT/2000.
Ve Win95/98 pouzit nelze, i kdyz prekladac ji vezme.

Vaclav Krmela

Prepsani pouzivane DLL

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2000 13:54:22

On ?t 9. listopad 2000 11:51, you wrote:
Ahoj,

problem s prepisovanim souboru, ktery se v systemu zrovna pouziva se musi
resit jinak pro system Win9x (to je pres ten WININIT.INI soubor) a pod
WinNT/2K se musi pouzit funkce MoveFileEx. Prikladam cast kodu z free
instalatoru InnoSetup (mimochodem je docela dobry a malinky a kompaktnejsi
nez InstallShield pro mensi projekty):

{** Vraci celou cestu k Windows
Vrati plnou cestu Windows adresare, ukoncenou znakem \ pouze tehdy, pokud se
jedna o root.
(zv)return cela cesta k Windows }
function getWinDir: String;
var
Buf: array[0..{Full_}MAX_PATH-1] of Char;
begin
GetWindowsDirectory(Buf, SizeOf(Buf));
Result:= StrPas(Buf);
end;

{** Zmeni velikost bufferu
Funkce zmeni velikost bufferu na novou hodnotu a vraci informaci o tom, zda
byla dostatecna.
(zv)param S buffer pro zmenu velikosti
(zv)param Res nova velikost bufferu
(zv)return True pokud puvodni velikost stacila jinak vraci Falce }
function adjustLength(var S: String; const Res: Integer): Boolean;
begin
Result:= Res < Length(S);
SetLength(S, Res);
end;

{** Vraci short-name prislusneho long-name souboru
Funkce vraci short-name souboru (pro DOS ve formatu 8.3), ktery byl puvodne
long-name.
(zv)param LongName dlouhe jmeno souboru
(zv)return kratke jmeno souboru }
function GetShortName(const LongName: String): String;
var
Res: DWORD;
begin
SetLength(Result, MAX_PATH);
repeat
Res:= GetShortPathName(PChar(LongName), PChar(Result), Length(Result));
if (Res = 0) then begin
Result:= LongName;
Break;
end;
until adjustLength(Result, Res);
end;

{** Provede zamenu souboru pri restartu
Tato procedura umoznuje prepisovat systemove soubory (pripadne soubory, ktere
nebylo mozne prepsat za behu) pri restartu systemu. Pracuje jak pod Win9x (s
pomoci wininit.ini souboru), tak pod WinNT/2K s pomoci funkce MoveFileEx.
(zv)param TempFile jmeno prechodneho souboru
(zv)param DestFile jmeno souboru, ktery bude prepsan prechodnym souborem }
procedure restartReplace(const TempFile, DestFile: String);
var
WinDir, WinInitFile, TempWinInitFile: String;
OldF, NewF: TextFile;
OldFOpened, NewFOpened: Boolean;
L, L2: String;
RenameSectionFound, WriteLastLine: Boolean;
NewDestFile: PChar;
begin
if (Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS) then begin
{ Win9x: Because WININIT.INI allows multiple entries with the same name,
we must manually parse the file instead of using
WritePrivateProfileString }
WinDir:= GetWinDir;
WinInitFile:= WinDir + '\WININIT.INI';
OldFOpened:= False;
NewFOpened:= False;
if FileExists(WinInitFile) then begin
TempWinInitFile:= WinDir + '\wininit.tmp';
{ Flush Windows' cache for the file first }
WritePrivateProfileString(nil, nil, nil, PChar(WinInitFile));
AssignFile(OldF, WinInitFile);
FileMode:= fmOpenRead or fmShareDenyWrite; Reset(OldF);
OldFOpened:= True;
TempWinInitFile:= WinInitFile;
AssignFile(NewF, TempWinInitFile);
FileMode:= fmOpenWrite or fmShareExclusive; Rewrite(NewF);
NewFOpened:= True;
RenameSectionFound:= False;
WriteLastLine:= False;
if OldFOpened then
while not Eof(OldF) do begin
Readln(OldF, L);
WriteLastLine:= True;
L2:= Trim(L);
if (L2 <> '') and (L2[1] = '[') then begin
if CompareText(L, '[rename]') = 0 then
RenameSectionFound := True
else
if RenameSectionFound then
Break;
end;
Writeln(NewF, L);
WriteLastLine:= False;
end;
if not RenameSectionFound then
Writeln(NewF, '[rename]');
if DestFile <> '' then
L2:= GetShortName(DestFile)
else
L2:= 'NUL';
Writeln(NewF, L2 + '=' + GetShortName(TempFile));
if OldFOpened then begin
if WriteLastLine then
Writeln(NewF, L);
while not Eof(OldF) do begin
Readln(OldF, L);
Writeln(NewF, L);
if NewFOpened then CloseFile(NewF);
if OldFOpened then CloseFile(OldF);
if OldFOpened then DeleteFile(TempWinInitFile);
raise;
end;
if OldFOpened then begin
AssignFile(OldF, WinInitFile);
Erase(OldF);
AssignFile(OldF, TempWinInitFile);
Rename(OldF, WinInitFile);
{ WinNT/2K: }
if DestFile <> '' then
NewDestFile:= PChar(DestFile)
else
NewDestFile:= nil;
MoveFileEx(PChar(TempFile), NewDestFile,
MOVEFILE_DELAY_UNTIL_REBOOT or MOVEFILE_REPLACE_EXISTING);

Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Doporu�en� zp�soby psan� program� Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 14:06:45

From: "Str�n�k Franti�ek" <FStranik(zv)cpoj(tec)cz>
> neexistuje n�kde n�jak� doporu�en� ( a smyslupln�) zp�sob:
> A. psan� zdrojov�ch program� pro Delphi

Ahoj,

existuje, v dokumentu Object Pascal Style Guide:
http://community.borland.com/soapbox/techvoyage/article/1,1795,10280,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Minimalizace v D4 a v D5

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.10.2000 14:10:08

Ahoj,

ve sve aplikaci psane pod D4 mam form a na nem odchytavam
tlacitko minimalizace touto metodou:

procedure TRezGridForm.WMSysCommand(var Msg:
TWMSysCommand);
begin
if Msg.CmdType = SC_Minimize then
Application.Minimize

Na D4 to bez problemu funguje. Pokud ale tentyz zdrojak prelozim
v D5, tak se po kliknuti na tlacitko minimalizace nic nestane.
Uvedena procedura se provede, da se prokrokovat, pres radek
Application.Minimize to projde, ale nic se neprovede. Cim by to
mohlo byt?

OT: Triger generuje NOT NULL polozku, ale nejde in

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 10.10.2000 14:18:28

Mam tabulku, kde na zaklade jedne polozky po insertu nastavim v trigru dalsi
dve polozky, ktere zkopiruji z jine tabulky. Vsechny tri polozky jsou
primarnim klicem, tedy not null. Nemohu ale udelat insert, kde nevyplnim
vsechny tri polozky. Jak to udelat?
Dekuji,

<mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz%20%20%20%20%20:o)>
Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vyber podmnoziny riadkov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 10.10.2000 14:31:26

Ahoj,

- mam select ktory vrati povedzme 2300 zaznamov (su nejak utriedene)
- chcem vybrat zaznamy od 2000 do 2020 (vseobecne X az X + 20, ano ide o
prezentaciu vysledku hladania na interente - ala altavista)

Otazka: ako to riesite prostriedkami SQL servera ?
potrebujem to vyriesit tak, aby uz SQL server vratil len 20 zaznamov !
nateraz to potrebujem pre MS SQL, ale budem to potrebovat aj pre INTERBASE a
ORACLE

vdaka za kazdu radu

Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

PS: Zatial ma napada len ulozna procedura a v nej kurzor !

Applikace CGI a pristup k souboru, objektu apod.

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 10.10.2000 14:31:15

DDV:

Nevim jak IIS(nepouzivam to...), ale predpokladam, ze to bude stejne jako u
standardnich web serveru. Standardne se spousti dalsi a dalsi procesy az do
nakonfigurovatelneho maxima -- tedy konkurenci pristup rozhodne pripada do
uvahy.

Coz takhle pouzit mutex pro pristup k tomu souboru:
1) Vytvorim mutex (pokud se to podari, tak hura, pokud se to nepodari uz jej
nekdo pouziva).
2) cekam do timeoutu a snazim se zamknout si mutex.
3) Mam zamceny mutex, pracuji se souborem.
4) Zavru soubor a uvolnim mutex.

Viz CreateMutex() nebo jak se to jmenuje.

Nebo se daji vyuzit semafory a WaitForSingleObject().

Snad to trochu pomuze jako nastrel.

a.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 14:42:51

From: "KINEKUS" <kinekus(zv)nextra.sk>
> Potrebujem exportovat spravy, ktore mi chodia z konferencie. Viete mi
> poradit ako ?

Ahoj,

kdyz si ty zpravy oznacis, tak je pak muzes pretahnout do nejake slozky.

Petr Vones, amatersky programator

SQL server - Vas nazor

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.2000 15:23:41

> A neni tam problem spis s cestou k iss?

Jo, to bude presnejsi. Vim ze mi to tusim zlobilo, kdyz jsem to nekam
presoupnul. Kazdopadne odkaz na .ISS fajlik s konfiguraci musi obsahovat
PLNOU cestu. Ja nemam MSDE z Office ale z VS 6.0 a tam to chodi korektne
(ackoliv si stejne upravuju to ISS, protoze jinak tam neni ceske trideni ;-)

Mac

Jinak

SQL server - Vas nazor

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.2000 15:25:24

Jen bych doplnil, ze pro odstraneni tohoto problemku je mozne doinstalova MS
Loopback Adapter (neco jako virtualni sitovku) a pak to jde nainstalovat i
na masinu bez sitovky.

From: "Kalivoda Jozef" <KaliJ(zv)spas.sk>> ja osobne pracujem na MSSQL verzie 6.5 a vissie a zatial som nikdy nemal
> problem s instalaciov .. dokonca ani na notebooku s win2k prof a
office...
> resp. mal som problem pri instalacii MSSQL 6.5 ale zistil som ze to ze mi
> padala istalacia suviselo zo sietovymi vecami.... totiz ked W2k nenajde
> pripojenie na siet tak nestaruje TCP/IP a to instalacii MSSQL 6.5 prekaza
> (nemoze si nakonfigurovat sietove veci a preto padne).. inak aj
vykonnostne

Ukladani nastaveni formularu

Mel bych nasledujici dotaz. V programu pouzivam formulare, na kterych je
kombinace panelu, splittru, gridu a dalsich podobnych komponent. Vznikla
potreba ukladat nektere vlastnosti, zvlaste rozmisteni panelu gridu a pod a
pri otevreni je znovu nacist. Problem je v tom ze se mi formular nekdy
zprehaze.

Pr.: mam formular na nem z prava panel zarovnany doprava, vedle nej DBGrid
zarovnany doprava a vedle nej splitter zarovnany doprava Uplne vlevo je
panel nastaveny alClient. Po nacteni ulozeneho nastaveni se mi vymeni pravy
panel a DBgrid.

Postup nacitani je takovy ze nejdrive obnovim vlastnosti formu a pak
rekurzivne prochazim seznam Controls. tj projdu komponenty na formu a kdyz
najdu panel ..., podivam se zda neni alClient a kdyz ne, nactu jeho rozmery
ze souboru, v kazdem pripade projdu jeho pole controls a stejnym zpusobem
hledam, zda v nem neni nejaka komponenta, ktera me zajima.

Nevite co mam delat, aby se formular objevil se stejnou "tvari", s jakou
jsem ho ulozil?
Zalezi to na poradi? Mam prenastavit urcitym zpusobem zarovnavani
"zajimavych" komponent? Muzu formular opravit? Obecne me zajima, podle ceho
postupovat.

Budu vdecny za kazdy napad nebo radu

Jaromir
Cermak

Start a konec MS SQL Serveru

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 10.10.2000 16:23:46

Zdravim,

mam instalacni program a potrebuji z neho nejakym zpusobem ukoncit SQL
server (MSDE) a zase nastartovat. Je nutne, aby to fungovalo jak na Windows
NT tak na Windows 95.

Momentalne pouzivam nasledujici:

C:\MSSQL7\Binn\scm.exe -action 6

... toto ukonci SQL server, ale po dokonceni akce chce potvrzeni uzivatele.
Microsofti to maji ale bez toho potvrzeni. Nevite jak?

Petr Reichl

autorun DLL

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2000 16:34:46

Ahoj, chtel bych se zeptat, jestli jde - a jak - zavest DLL pri spusteni
Woken (jako driver).
S DLL nemam temer zadne zkusenosti.

diky Mirek Drancak

CGI skripty

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2000 16:36:44

Ahoj,
chtel bych nekoho z vas poprosit, jestli by mi nemohl polopaticky vysvetlit,
jak napsat v D5 CGI-skript. Pripadne jeste odkazal ne nejakou dobrou
literaturu.

diky Mirek Drancak

IB: RecordCount v IBDataSet

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.2000 16:57:20

Ale na SQL databazi on prece nikdo nevi kolik bude recordu, kdyz
si je nenacte vsechny. Z toho plyne ze nacist fsechny je jedina
moznost.

> [...]
> Respektive jak tam dostat pocet vet jinak nez pomoci FetchAll?
> FetchAll sice funguje dobre, ale asi to nebude uplne efektivni..:)

[*] Jiri Dvorak <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz> - 10.10.2000 17:25:18

Neuvedl si jaky pouzivas SQL server.
Napriklad Oracle umi hierarchicky select.
Jirka Dvorak

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> [...]
>
> lze udelat nejaky SQL dotaz, kterym bych dostal vsechny parenty pro daneho
> childa ? Jak to nejak mazane vyresit, abych nemusel pouzivat kurzory a

DBaware ? data-aware

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.10.2000 17:59:07

On 10 Nov 2000, at 13:12, Jiri Kral wrote:

> [...]
>
> Ten Zbyskuv postup, tedy pres pom. okno na editaci by asi na toto
> neuspel...strasne by to usery zdrzovalo.

Stale opakuji, ze db aware komponenty lze pouzit jeste tak pro
prohlizeni. Coz plne vyhovuje pro uvedeny pripad. Editaci bych v
tom vsak nedelal. Pro editaci nemusi byt ani pomocne okno,
editovani muze byt v temze okne (vejde-li se). I kdyz, zalezi na
tom, co je to za uzivatele a aplikaci, zda jsou uzivatele dostatecne
zdatni a zda aplikace bezi nad jednemi daty solove, pak se to
prekousnout da. :-)

mwEdit a znak @

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 10.10.2000 18:34:41

no tak tu je ten slubeny kod toho HighLihgteru pre sql6.5...
je tam aj zdrojak a compilovany kod (.pas,.dcu)
http://jokacomp.home.sk/mwsql65.zip
je tam este jeden drobny bug slova medzi "" alebo '' ak su vo viacerych
riadkoch HighLihgter sa aplikuje iba na prvy riadok v ktorom su...

este by som rad upozornil na niektore chyby ktore su v tom editore ...
editor nespravne zobrazuje tabelatory : ak je v kode #9 ta to povazuje len
za jeden znak z pohladu pozicie kurzoru (ked je #9 v riadku na 2 pozicii tak
kurzor je zobrazeny trabars na 3 pozicii zapisuje o o tab pozicie dalej...
vyzera to dost zabavne...)
dalej pri vyhladavani ak je niektore vyhladavane slovo priliz v lavo a
dalsie v pravo neposunie sa scrollbar tak aby to slovo bolo vydiet....
tiez vyhladavanie blbne v "select column" mode...
urcite je tam toho este viac...
preluskal som zatial poriadne len ten HighLihgter ale chystam sa poopravit
aj samotny editor... ked to bude dam vediet...

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>> Stale opakuji, ze db aware komponenty lze pouzit jeste tak pro
> prohlizeni. Coz plne vyhovuje pro uvedeny pripad. Editaci bych v
> tom vsak nedelal.

A ja zase rikam, ze to jde i pro editaci, pokud mam moznost kontroly toho
jak se to do te db posle ;-)

Mac

N�hrada standartn�ch dialog� openfile a

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 21:38:15

From: "delphi" <korindelphi(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> n�jak� povolen� progr�mek. A zase obejdou programy... Nejlep�� by podle mne

prejmenovani by melo jit zachytit pomoci implementace ICopyHook, priklad
najdes v Demos\Activex\Shellext\CopyHook.dpr

Dale muzes pred spustenim zkontrolovat version info aplikace (Notepadu apod.)
zdali opravdu souhlasi. Samozrejme ze i toto lze obejit, ale je to uz prece
jen slozitejsi.

Petr Vones, amatersky programator

IB: RecordCount v IBDataSet

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 10.10.2000 21:45:29

> Ale na SQL databazi on prece nikdo nevi kolik bude recordu, kdyz
> si je nenacte vsechny. Z toho plyne ze nacist fsechny je jedina
> moznost.

Jeste je moznost select count(*) pro stejnou where klauzuli jako je u toho
DataSetu.
U uzivatelem definovanych dotazu je skok na posledni zaznam (tj. nacteni
vsech) zaznamu
cestou do pekel.

Leos

TlistView a Caption [2]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 22:15:28

From: "Ji�� Vojtek" <j_vojtek(zv)del(tec)cz>
> Jak donutit ListView, aby mi vypsal Caption sloupce tucne.

Ahoj,

procedure TForm1.ListView1CustomDrawItem(Sender: TCustomListView;
Item: TListItem; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
Sender.Canvas.Font.Style := [fsbold];
end;

procedure TForm1.ListView1CustomDrawSubItem(Sender: TCustomListView;
Item: TListItem; SubItem: Integer; State: TCustomDrawState;
var DefaultDraw: Boolean);
begin
Sender.Canvas.Font.Style := [];

Chyba v Delphi?

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 10.10.2000 22:16:28

Zdravim,

mam predka formulare, na kterem je PageControl a jeden TabSheet, na
kterem je polozeno ListView. Ve formulari zdedenem od tohoto pridam
druhy TabSheet a na nej polozim take ListView. Kdyz ale do ListView
na duhem TabSheetu pridam sloupce (Columns), po znovuotereni projektu
se ty sloupce z druheho ListView ZTRATI!!! (staci dat Alt+F12 -> v
textove podobe dfm souboru tam Column JE -> a znovu Alt+F12 -> Column
zmizi). Tohle je trosku na masli a vubec nevim cim to je? Stalo se
jiz nekomu neco podobneho?

Diky, Petr Fischer

Win2000, Delphi 5 SP1

Rotace bitmapy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 22:19:37

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> nevite jak by se dala pokud mozno co nejrychleji rotovat bitmapou (presunem
> jednotlivych RGB pixelu bitmapy v pameti )?

Ahoj,

http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Graphics/ImageProcessing.htm#BitmapRota
tion

Petr Vones, amatersky programator

DBaware ? data-aware

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2000 22:28:32

From: "Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> A ja zase rikam, ze to jde i pro editaci, pokud mam moznost kontroly toho
> jak se to do te db posle ;-)

Napriklad pouzitim cached updates s TClientDataSet:
http://community.borland.com/article/0,1410,20567,00.html

> [...]

uzivatele.
> Microsofti to maji ale bez toho potvrzeni. Nevite jak?

Napriklad pomocou SQLDMO:

----

with CoSQLServer.Create do
begin
Connect('', '', '');

Shutdown(True);

while Status <> SQLDMOSvc_Stopped do
Sleep(100);
ShowMessage('Stopped');

Start(False, '', '', '');

while Status <> SQLDMOSvc_Running do
Sleep(100);
ShowMessage('Started');

Typovu kniznicu SQLDMO si bud v Delphi importuj,
alebo pouzi napr. z Adonisu.

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

shozeni modemu

[*] David Papou�ek <papouscidelphi(zv)volny(tec)cz> - 11.10.2000 00:24:16

Ahoj vsichni,
muze mi prosim nekdo poradit zda-li je mozne v Delphi 4 vyrobit udelatko pro
shozeni modemu? Melo by to fungovat pod NT 4.0 a jedna se o to, ze pokud
uzivatel site se pres proxy server konektuje na internet je vse v poradku az
do doby nez se odpoji. Potom se modem nezavesi (i kdyz uzivatel nic nepozna)
a ja uz nevim co s tim. Vsechno je nastaveno jak ma byt a modem na serveru
zustane viset na lince. V Delphi nejsem moc zbehly takze pokud by to slo
nejak jednoduse vyresit byl bych rad, jinak budu muset hledat jine reseni.
Vsem predem dekuji za kazdou radu.

David Papousek

CGI skripty

mrkni se na http://www.rtfm.be/fpiette tam neco malo
o cgi je, jinak jsem na
netu nasel spoustu textu, muzu t
i neco poslat

Radegast

"Mirek" <dmiroslav(zv)s
eznam(tec)cz> on 10.11.2000 16:36:44

Odpov�zte pros�m -
delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
(Na v�dom�: Tomsik Radek/4130P/EDU/CEZ)
P�edm�t:
CGI skripty

[...]

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 11.10.2000 07:52:40

Ahoj,

> [...]
> zustane viset na lince. V Delphi nejsem moc zbehly takze pokud by to slo

Vetsina proxy serveru ma nastaveni na shozeni modemu po urcite dobe
necinnosti.
Problem je, ze si uzivatel treba necha spustenou postu, ta se vzdy po peti
minutach
dotaze na stav schranky a mas z telefonu "pevnou linku".
Je treba tedy nejprve odhadnout, proc modem zustane viset. Pak naucit
uzivatele nenechavat
spustene utility s opakovanym pristupem na Inet a nastavit spravne proxy.
Myslim, ze by u tech lepsi proxy slo i nastavit, ktere sluzby (Tcp,Udp)
budou pri vyhodnocovani "zachovani" linky ignorovany.

Jinak co se tyce primarniho dotazu - on nebude problem v NT4 nahodit a
shodit modem, jenze v okamziku, kdy jej nejaka aplikace pouziva, tak je
modem (port) uzamcen a nejde na nej pristupovat.

Leos

shozeni modemu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 11.10.2000 07:57:42

David Papou�ek <papouscidelphi(zv)volny(tec)cz> wrote:

> [...]
> a ja uz nevim co s tim.
> Vsechno je nastaveno jak ma byt
> a modem na serveru zustane viset na lince.

Pokud tomu spravne rozumim, tak zustane viset samotny modem, prestoze SW,
ktery s nim komunikoval, seriovy port zavre.

Nevim, co mas za modem, ale vetsina modemu ma vlastnost "Drop DTR to
hangup", ktera se u vetsiny modemu nastavuje prikazem &D2: "Normal DTR
operations. The terminal or computer muste send a DTR signal for the modem
to accept commands. Dropping DTR terminates a call".

Aby to fungovalo, musi byt nastaven u serioveho portu HW handshake a
standardni kabel mezi pocitacem a modemem s odpovidajicimi signaly podle
V.24.

Snadno to muzes vyzkouset napr. z HyperTerminalu, kdyz pomoci ATD<cislo>
navazes spojeni a pak exitnes. Modem musi zavesit.

Bye, pf

P.S. Tuto vlastnost nemivaji GSM telefony, protoze vetsina z nich HW
handshake vubec nepodporuje a casto jsou z uspornych duvodu vynechany
odpovidajici vodice v kabelu mezi pocitacem a telefonem.

DBaware ? data-aware

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.10.2000 10:08:12

On 10 Nov 2000, at 20:13, Martin Kubecka wrote:

> [...]
> lokalniho datasetu (coz delaji v podstate vsechny komponenty). Dejme
> tomu ze pro editaci pouzivam Zbyskem nenavideny DBGrid ;-)

Ale, ale! :-) Ja netvrdim, ze nenavidim DBGrid, ale pouze to, ze ma
radu much a ze bych si netroufal pouzit ho pro editovani v
programu, se kterym budou pracovat BFU a jeste ke vsemu na siti.

> On vubec pojem on-line a off-line data je asi dosti sporny, protoze u
> SQL databazi jsou vlastne vsechna data off-line (tzn. jakmile si je
> stahnu ze serveru SQL prikazem, tak jsou uz vicemene stara).

Za on-line povazujme takovy stav, kdy je vyzadovano spojeni s
databazi, a kdy kursory k datum jsou vyzadovany od databaze. Ze
se jedna vlastne o historicka data, je vedlejsi, to plyne z povahy
prace SQL databaze, ktera z bezpecnostnich dovodu nepovoluje
primy pristup k ulozenym datum.

Za off-line povazujme takovy stav, kdy si dataset umi udrzet data (a
pracovat s nimi) i v pripade, ze spojeni s databazi (ci prislusnymi
kursory) skonci.

Systray icon

[*] Jakub M�lek <malek(zv)ssakhk(tec)cz> - 11.10.2000 10:09:17

Zdravim,

jak mam vytvorit takove to male tlacitko vedle minimalizace, maximilizace a tlacitka zavrit na formu, ktere schodi aplikaci do systraye?

Za vsechny rady moc diky.

Phrex

Vyber podmnoziny riadkov

> [...]
> potrebujem to vyriesit tak, aby uz SQL server vratil len 20 zaznamov !
> nateraz to potrebujem pre MS SQL, ale budem to potrebovat aj pre INTERBASE

ADO Recordset obsahuje properties PageSize, PageCount a AbsolutePage,
ktore podla dokumentaciu se uzitocne presne v pripade, ktory popisujes
(ak ide o web-server aplikaciu).

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

Pevna carka podruhe

[*] delphi <korindelphi(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2000 11:57:00

Slo by to udelat v assembleru... mozn� na to je nejak� knihovnicka, ale j� o
ni nev�m... kdyby jsi to delal v asm tak bude dost obt�zn� - mus�s k tomu
vyrobit z�kladn� aritmetick� operace.... obt�zn� na tom bude, aby byly
rychl�.....

Ivan Svarc
> [...]
> nejake namety, jak na to. Pozadavek je 7 nebo radeji i vice
> desetinnych mist. Neresil jste to nekdo?

Start a konec MS SQL Serveru

[*] posledni, Lec <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.10.2000 14:06:30

No SQL-DMO je fajn, ale znamena v podstate nutnost ji nainstalovat, coz zase
taky neni uplne nejlepsi.

Nemas Eriku prosim te nekde nejaky postup instalace SQL-DMO ?

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)napri.sk>

> Windows
>
> Napriklad pomocou SQLDMO:

SQL a DBTreeView - takovy SQL orisek

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.10.2000 14:14:22

Jo jasne, sorry. MS SQL 2000. Jeste jsem se nedostal projet vsechny rady ;-)
Dam vedet jak dopadnu ;-)

From: "Jiri Dvorak" <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz>> Neuvedl si jaky pouzivas SQL server.
> Napriklad Oracle umi hierarchicky select.
> Jirka Dvorak

OT: Outlook Ex a Win ME

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 11.10.2000 15:55:01

Zdravim!

Mam nove nainstalovane Windows ME a v jejich instalaci je uz obsazen program
Outlook Express. Objevuje se mi takovy problem, ze kdyz spustim Outlook, tak
na chvilku "zahrabe" harddisk, pak se dlouho nic nedeje (jako by byl pocitac
v klidu), po nejake dobe se zobrazi Splash screen od Outlooku, pak zase
dlouho nic a az po nejake dobe se konecne zobrazi program. Nevite nekdo, co
s tim je? Tohle se mi nikdy na Win 98 nestavalo...

BUDU VDECNY ZA KAZDOU RADU, JAK TOTO RESIT...

Diky...
Vasek Navrat - lead programmer of NewReality engine
DarkLogic

NewReality web: www.newreality(tec)cz
NewReality e-mail: newreality(zv)newreality(tec)cz

private web: www.darklogic(tec)cz
private e-mail: darklogic(zv)darklogic(tec)cz
mobil: 0603 944 964

Start a konec MS SQL Serveru

> No SQL-DMO je fajn, ale znamena v podstate nutnost ji nainstalovat, coz
zase
> taky neni uplne nejlepsi.
>
> Nemas Eriku prosim te nekde nejaky postup instalace SQL-DMO ?

SQL-DMO ma by malo byt vsade tam, kde je SQL 7 alebo MSDE uz nainstalovane.

Erik

Systemove datum ?

[*] Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz> - 11.10.2000 18:48:25

Jak jsem hledal, tak jsem hledal, ale \Demos\Cpl\Date jsem vubec nenasel. Co
tam je ?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Petr Vones
Odesl�no: 8. listopadu 2000 21:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Systemove datum ?

From: "Ber�nek Pavel" <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz>
> Jsem programator zacatecnik a mam problem: potrebuji nastavit systemove
> datum. To se mi pres funkci Setsystemtime podari, ale prehodi se mi pritom
> cas a ten touto funkci nemuzu upravit, jelikoz mi porad nastavuje (UTC)
cas.

Ahoj,

Podivej se do \Demos\Cpl\Date

Petr Vones, amatersky programator

Vyber podmnoziny riadkov

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 11.10.2000 19:22:18

INTERBASE

U Interbase bych to resil stored procedurou.
Coz sice stejne vytahne spoustu vet, ale aspon odesle klientovi jen tech
dvacet.
Viz. http://www.mers.com/IB_0104.HTML
Nejsem si jist, zda nejaky SQL server primo podporuje to, co pises.
Nektere servery umi vratit prvnich X vet.
Leos

Systemove datum ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2000 20:49:11

From: "Ber�nek Pavel" <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz>
> Jak jsem hledal, tak jsem hledal, ale \Demos\Cpl\Date jsem vubec nenasel. Co
> tam je ?

Ahoj,

procedure TDTConfig.DTConfigActivate(Sender: TObject; Data: Integer);
var
SysTime: TSystemTime;
DateTime: TDateTime;
begin
with TfrmDateTime.Create(Application) do
begin
if ShowModal = mrOK then
begin
DateTime := Now;
ReplaceDate(DateTime, Calendar.CalendarDate);
DateTimeToSystemTime(DateTime, SysTime);
SetLocalTime(SysTime);

IB: RecordCount v IBDataSet

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 11.10.2000 21:14:39

Ahoj,
to je sice pravda, ale muj puvodni problem (ktery jsem mozna zapomnel zminit
:-), byl problem s DBComboBoxem (nebo DBLookupComboBoxem, ted si nejsem
jist). Pokud totiz explicitne nezavolam FetchAll, tak se nekorektne
rozbaluje roleta, zobrazi se jeden radek, i kdyz mam definovano 7 a v DB je
take vic polozek. Nahlednutim do zdroju DBComboBoxu jsem zjistil, ze to
zjistuje pres RecordCount.

Proto ten dotaz.
V tuto chvili to v podstate povazuju za chybu DBComboBoxu.
Respektive ty komponenty na Data Controls opravdu asi prezivaji z dob
souborovych databazi..:-)

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

AsyncFree

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 12.10.2000 08:59:37

Ahoj Delfini,

prosim, poradte. V Delphi5 pod Win98 pouzivam komponentu vaComm z AsyncFree.
Otviram s ni COM2. Problem je v tom, ze nahodne a bez zjevne priciny se
obcas, tak zhruba po 3-4 spustenich, ten COM zakousne a hlasi "Project
raised exception class EVaCommError with message 'Cannot open device COM2'.
Process stopped.". Pak uz s nim nic nehne.
Jednou se to po opetovnem spusteni samo spravilo, ale ve zbyvajicich 999
pripadech jsem musel resetovat. Coz je jasna cesta do Bohnic....

Za kazdy napad dekuje
Kokes

AsyncFree

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 12.10.2000 09:18:54

Omlouvam se autorum AsyncFree i obecenstvu. Trochu se mi to popletlo.
Komponenta vaComm samozrejme NENI z AsyncFree, nybrz z Async32 od Varian. Z
toho je videt, ze na ty Bohnice uz jsem ted...

Kokes

AsyncFree

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 12.10.2000 12:31:32

Ahoj vsichni,

tak jsem odinstaloval a zahodil vsechno Async32 od Varian,
peclive jsem nainstaloval AsyncFree ....
... a dela to uplne to same. To znamena, ze po nekolika spustenich
si to (nahodne) postavi hlavu, da hlasku "Project raised exception
class EAfComPortCoreError with message 'Cannot open device COM2' "
a vic s tim nehnu. Nekdy to namisto toho "jen" zakousne mys,
kterou mam na COM1.

Prosim, moudre hlavy, poradte.... Dik.
Kokes

Fce FileOpen

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.10.2000 13:05:29

Zdravim vsechny Delfiny!

Mozna je to vseobecne znamo, ale dnes jsem n�hodou narazil na uskali funkce
FileOpen(const FileName: string; Mode: Integer): Integer. Ve jmenu souboru
nemohou byt ceske znaky (D3std, W98SE, at zije lokalizace Windows!). Pokud
tam jsou, funkce vraci -1 i pro existujici soubor, ktery lze pomoci
AssignFile a Reset normalne otevrit.

Petr Ma��k
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

BDE a Inno Setup

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 12.10.2000 13:25:27

>Jak pomoci Inno Setupu docilim toho, aby pri instalaci
>BDE nebyl uzivatel "obtezovan" dialogem pro vyber adresare.

Ahoj

myslim ze na to nic v soucane dobe nic neni pokud neudelas vlastni instalaci
BDE vcetne registrace knihoven

Jiri Heinisch

AsyncFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.10.2000 14:54:25

From: "Josef Koke�" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> [...]
> class EAfComPortCoreError with message 'Cannot open device COM2' "
> a vic s tim nehnu. Nekdy to namisto toho "jen" zakousne mys,

Ahoj,

to vypada spis na problem v HW pocitace. Nepouzivas nejake dalsi karty na
rozsireni poctu COMu ?

Petr Vones, amatersky programator

AsyncFree

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 12.10.2000 17:51:47

Diky za nazor, zitra to zkusim na jinem pocitaci
a budeme uvidet. (Zadne rozsirujici karty ani nic
podobneho nepouzivam.)

J. Kokes

From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>> A co treba toto:

> select distinct parent_id from ________________
> where
> (Name = '')

SQL a DBTreeView - takovy SQL orisek

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.10.2000 19:34:01

Toz to by aj slo, akorat bych to potreboval zobrazit pouze pro jednoho
podrizeneho. Aby mi to vypsalo vsechny nadrizene (parenty) ale jen pro jednu
konretni vetev.

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>> Pres join na sebe sama.

> [...]
>
> SELECT A.EID, A.JMENO, B.EID, B.JMENO FROM
> EMPLOYEE A
> LEFT JOIN EMPLOYEE B ON A.NADRIZENY = B.EID

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.10.2000 19:42:48

Jo o necem takovem jsem taky uvazoval, pripisovat pri vytvareni childu do
nejakeho textoveho pole informace z parenta - napr. vkladat tam ID parenta +
oddelovat to carkou. Potom by se ten text u kazdeho childu dal jednoduse
pouzit jako mnozina pro Where. Ale protoze typ ID polozek je GUID a
struktura bude docela rozvrstvena, tak by to zabiralo mozna zbytecne moc
mista, takze se mi do toho moc nechce.

Ted zjistuju, ze vlastne budu taky potrebovat zobrazit i vsechny childy
(podrizene) nejlepe jeste do urcite urovne, hmmm...

From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>> Zdravim!
> [...]
> zvolene kapitoly. Potrebu zjistit vsechny parenty jsem zatim nemel, ale
> urcite to pujde podobnym zpusobem pomoci polozky Znak.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.10.2000 19:51:39

No jo, ale ja potrebuju napr. delat Backup a spoustet ho z klientu, kde to
standardne nainstalovane neni...

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)napri.sk>> > No SQL-DMO je fajn, ale znamena v podstate nutnost ji nainstalovat, coz
> zase

> SQL-DMO ma by malo byt vsade tam, kde je SQL 7 alebo MSDE uz
nainstalovane.

> Erik

DBaware ? data-aware

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.10.2000 19:57:28

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>> > tomu ze pro editaci pouzivam Zbyskem nenavideny DBGrid ;-)

> Ale, ale! :-) Ja netvrdim, ze nenavidim DBGrid, ale pouze to, ze ma
> radu much a ze bych si netroufal pouzit ho pro editovani v
> programu, se kterym budou pracovat BFU a jeste ke vsemu na siti.

;-))) Trosku te skadlim, vzdyt me znas ;-)))

> [...]
> se jedna vlastne o historicka data, je vedlejsi, to plyne z povahy
> prace SQL databaze, ktera z bezpecnostnich dovodu nepovoluje

Souhlas, tohle je asi nejlepsi definice.

> Za off-line povazujme takovy stav, kdy si dataset umi udrzet data (a
> pracovat s nimi) i v pripade, ze spojeni s databazi (ci prislusnymi
> kursory) skonci.

Otazka je, aby to spojeni umel zase navazat, vyresit pripadne konflikty a
data ulozit na server. Tohle by mel snad dobre resit TClientDataSet, jak
vzpominal nas amatersky programator ;-). Budu na nej muset mrknout. Popr.
jine vicevrstve technologie. Dalo by se rict, ze ty se Zbysku vice blizis k
trivrstve architekture a my spise (zatim) setrvavame na dvouvrstve.
Odmyslime li si recordset v ADO a dataset v Delphi ;-)))))

Mac

MSVBVM60.DLL

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 12.10.2000 21:21:17

Ahoj,

predstavuje se to jako "Visual Basic Virtual Machine"
(u me: verze 6.00.8495 -> 1.384 MB)
Nevim ale s cim se nainstalovalo. Tipuju IE.

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>> Pres join na sebe sama.

> [...]
>
> Sroub

> vyuzitim

Prohlizecka ulozenych souboru QRP v QuickReportu

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 13.10.2000 09:42:34

mam taky zajem.
mozna by bylo dobre nabizene veci nekam hodit, at si to kazdy muze stahnout
pavel
kopr(zv)kopr(tec)cz

> Jestli chces poslu mam hotovou prohlizecku i zdrojaky.
>
> Jiri Fait
> [mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]
> [mailto:ftsoft(zv)iol(tec)cz]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 13.10.2000 09:51:05

Ahoj,

zkus se podivat jak je to napsane v souborech .theme (pro zmenu ikony
folderu staci zrejme zmenit jen neco v registru a v themech je to tak
zhusta delane

napr. pro zmenu ikony kose

[CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\DefaultIcon]
empty=%Windir%septh0.ico,0
full=%Windir%septh1.ico,0

). Nerika to sice jak, ale kam... Snad to staci.

> [...]
> Mobil: +420-603-471087
> E-mail: Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz <mailto:Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz>

Pevna carka podruhe

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 13.10.2000 10:13:46

Pozor. Nemam to vlastnorucne vyzkouseno, ale podle informace od
kolegy je i typ Currency vnitrne reprezentovan float cislem, form�t
tedy asi rik� pr�ve jen to ze zvenku se to bude tvarit jako pevna
carka se dvema des.misty a vnitrne snad je zajistena presnost
vypoctu na ctyri mista.
On 13 Nov 2000, at 9:12, Karel Rys wrote:

> [...]
> pouziva pevnou desetinnou carku (4 des. mista) a funguje rychle.
> Podobne by se dal pouzit typ Int64 (celociselny, nasobit 10 000 000),

Z.Kalhous

DBaware ? data-aware

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.10.2000 10:18:28

On 12 Nov 2000, at 20:02, Martin Kubecka wrote:

> ;-))) Trosku te skadlim, vzdyt me znas ;-)))

No, pockej az te potkam, dostanes za usi... Mno, ... mozna asi
spis ne, vypadas silnejsi nez ja. :-)

> [...]
> ze ty se Zbysku vice blizis k trivrstve architekture a my spise
> (zatim) setrvavame na dvouvrstve. Odmyslime li si recordset v ADO a

Je lhostejne, kolikavrstva je to architektura. Uplne nejprimitivnejsi
reseni je, ze vysosas data z datasetu do nejakeho sveho bufferu
nebo obycejneho gridu (tedy prohlasis novym datasetem napr. ten
grid), pak se odpojis od toho datasetu, neco si smudlas, a pak
upravy posles pres ulozene procedury. Je to sice trochu pracnejsi,
ale zase mas takto daleko vetsi volnost, pokud se rozhodnes
rozdelit program na vice casti. Kazdopadne lze takove zmeny delat
za pochodu, aniz bys musel psat program cely znovu.

Jak poslat soubor

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2000 10:28:30

13.11.2000 brant(zv)dcomm(tec)cz napsal(a):
> [...]
> za vsechny rady resp. ukazky kodu.

> RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

Pomoci ShellExecute to nepujde, ale nasledujici procedura by ti mohla
stacit. Prijemce, subjekt, prilohu apod. si nahrad svymi retezci.

function TForm1.Majluj : Boolean;
var
Zprava : MapiMessage;
Prijemce : array [0..1] of MapiRecipDesc;
Soubor : MapiFileDesc;
Vysledek : Cardinal;
Reg : TRegistry;
begin

{ nastavime simple MAPI }
Reg := TRegistry.Create;
try
with Reg do begin
RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if OpenKey('\Software\Microsoft\Windows Messaging Subsystem', False)
then WriteString('MAPI', '1');
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
end;

{ struktura prijemce }
with Prijemce[0] Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_To;
lpszName := PChar(edMail.Text);
lpszAddress := nil;
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
end;
with Prijemce[1] Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_CC;
lpszName := PChar(edMailKopie.Text);
lpszAddress := nil;
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
end;

{ struktura prilohy }
with Soubor do begin
ulReserved := 0;
flFlags := 0;
nPosition := 0;
lpszPathName := PChar(edPatchPath.Text + '\' + edZip.Text);
lpszFileName := nil;
lpFileType := PChar('.ZIP');
end;

{ struktura vlastni zpravy }
with Zprava do begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := PChar(edSubject.Text);
lpszNoteText := PChar(Memo.Lines.Text);
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
if edMailKopie.Text <> ''
then nRecipCount := 2
else nRecipCount := 1;
lpRecips := (zv)Prijemce;
nFileCount := 1;
lpFiles := (zv)Soubor;
end;

{ pokusime se to odeslat }
Result := False;
Vysledek := MapiSendMail(0, Application.Handle, Zprava,
Mapi_Dialog or Mapi_LogOn_UI or Mapi_New_Session, 0);
case Vysledek of
Success_Success : Result := True;
Mapi_E_User_Abort : Result := False;
else
Application.MessageBox('Nepoda�ilo se poslat zpr�vu elektronickou po�tou.'
+ #13#13'Pokud pou��v�te Outlook expres, zkontrolujte, zda je nastaven'
+ ' jako v�choz� klient MAPI.' , 'Chyba', mb_OK + mb_IconError);

Pokud to budes chtit bez dialogu postovniho klienta, vypust
Mapi_Dialog v Mapi_Send_Mail

Triger generuje NOT NULL polozku, ale nejde insert

[*] Vladislav.Skalicka(zv)koncept(tec)cz - 13.10.2000 10:38:58

Ted uz je muj nazor out of date, ale napriste je dobre dodrzovat zasadu, ze
primarni klic by
mel byt vzdy (snad mimo specialni pripady) absolutne bezvyznamovy, tj. ciste
ID generovane
pro kazdou tabulku zvlast, at uz autoincrement nebo cokoliv podobneho. NOT
NULL
a unikatnost danych polozek se da zajistit jinymi zpusoby. Timto se predejde
temto a mnohym dalsim problemum.
Jestli tomu rozumim dobre, dalsi dve polozky z PK jsou zavisle na hodnote te
prve a trigger
se spousti az po insertu. Pokud to jde (zalezi na DB), pak jako
nejjednodussi reseni by mohlo
byt pouziti triggeru, ktery se spousti PRED insertem, pokud ne, potom si
pred insertem zjistim hodnoty tech dvou polozek a insertnu vsechny tri.
Zalezi samozrejme na aplikaci i DB (napr. pouzit stored proc).

Asi jsem moc nepomohl....
VVS

ing. Vladislav V. Skali�ka
Koncept CZ, a.s.
S�dlo: Tursko 142, 252 65 Praha-z�pad
Po�tovn� adresa: Nad V��inkou 2, 150 00 Praha 5
Phone: +420-2-57310970,57310971, Fax:+420-2-57313772

MailTo:vladislav.skalicka(zv)koncept(tec)cz

[...]

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2000 10:40:43

On so 11. listopad 2000 15:55, you wrote:
> [...]
> Outlooku, pak zase dlouho nic a az po nejake dobe se konecne zobrazi
> program. Nevite nekdo, co s tim je? Tohle se mi nikdy na Win 98

Zrovna jsem si procital nejake novinky na Internetu a narazil jsem tam odkaz
do Mikrosofti KB, kde se popisuje neco podobneho, treba to pomuze....

Delayed Response When Editing Internet Explorer Forms

�http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q251/7/87.asp

"When you attempt to type information into a form in Internet
Explorer, the text field may hesitate to insert the cursor and
display the text that you type in a text field. You may also
experience a long hesitation when you move the cursor from one
field to another (5-20 seconds). In addition, Microsoft Outlook
Express may take a long time to start. This behavior can occur
because of any of the following reasons: the AutoComplete history
is corrupted; the Pstores.exe and associated .DLL files may be
corrupted or their versions may be incorrect; or the
ProtectedStorage registry key has incorrect parameters."

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Vyber podmnoziny riadkov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 13.10.2000 10:41:06

Ahoj,
samozrejme poznam konstrukciu TOP n (prvyvh n riadkov),
mal som na mysli nieco podobne ako je uvedene v tejto odpovedi s tym, ze:
a) bude to napriklad STORED PROCEDURA ktora vykona ten SELECT
b) z toho VYSLEDKU vrati len urcenu skupinu (napr. 20 riadkov, teda aj zo
stredu)

Otazka pre mna bola (i ked polozena bola vseobecne, co ked nahodou existuje
nieco ine):
a) ci to ide pouzitim konstrukcie CURSOR
b) ci to treba hodit do TEMP tabulky, v nej urobit poradove cislo a potom to
nejak jednoducho vybrat

Asi sa do toho pustim sam, len som chcel vediet ci to uz niekto nerobil nech
sa s tym nezrdzujem.
Inak vdaka za vsetky odpovede.

JaNo.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> se da spustit postak, vyplni se prijemce atd. ale bohuzel nevim, jakym
> zpusobem pridat jako prilohu ten soubor. Chtel bych totiz, aby uzivatel

Ahoj,

toto lze resit pres MAPI. Podivej se na komponentu TJvMail:
http://www.geocities.com/beckmi/jvcl.htm
http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

> [...]

> tedy asi rik� pr�ve jen to ze zvenku se to bude tvarit jako pevna
> carka se dvema des.misty a vnitrne snad je zajistena presnost

Nepravda. Typ Currency je vnutorne implementovany ako 64-bitovy integer,
pricom posledne 4 cislice su chapane ako desatinne. V pripade potreby (napr.
pri arit. operaciach v kombinacii s premennymi s pohyblivou des. ciarkov)
kompilator automaticky zabezpecuje delenie resp. nasobenie 10000. Vynatok z
helpu:

Currency is a fixed-point data type that minimizes rounding errors in
monetary calculations. It is stored as a scaled 64-bit integer with the four
least-significant digits implicitly representing decimal places. When mixed
with other real types in assignments and expressions, Currency values are
automatically divided or multiplied by 10000.

L.

DBaware ? data-aware

[*] Jiri Fait <fait(zv)jakl(tec)cz> - 13.10.2000 14:12:23

V tom pripade kdyz pouziji ADO a klasicke "DB-Aware! komponenty tak je to
vlastne v pohode? Jiri Fait
[mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]
[mailto:ftsoft(zv)iol(tec)cz]