Start a konec MS SQL Serveru

> No jo, ale ja potrebuju napr. delat Backup a spoustet ho z klientu, kde to
> standardne nainstalovane neni...

Na klienta staci nainstalovat SQL klienta, sucastou je SQLDMO.

Erik

DBaware ? data-aware

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.10.2000 15:33:09

From: "Martin Falta" <martin.falta(zv)atlas(tec)cz>
> nevite nekdo, jak u TPageControl zmenit barvu pisma pri najeti mysi (jako
> delaji Delphi)?

Ahoj,

nastav vlastnost HotTrack na True.

Petr Vones, amatersky programator

Jak se pozna, ze je program spusten s IDE Delphi

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 13.10.2000 18:46:20

Ahoj,
poradil by mi nekdo se subj.? V pripade, ze program testuje
vicenasobne spusteni (pouzivam metodu s atomem) a pri ladeni mi
spadne, nejde jiz znova spust. Rad bych proto pro ladeni tento test
automaticky obesel. Mam Delphi 3, ale obecne reseni by me potesilo.

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

P.S. Mam dojem, ze se zde jiz tento problem resil, ale nemuzu to
najit.

Jak zjistit, ze byl program prelozen s optimalizac

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 13.10.2000 18:46:26

Ahoj,
dost casto se mi stane, ze pri ladeni vypnu optimalizaci a pak na to
zapomenu a program pak bezi pomalu. Nema nekdo napad, jak to po
spusteni programu zjistit? obesel. Mam Delphi 3, ale obecne reseni by
me potesilo.

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

Pevna carka podruhe

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 13.10.2000 19:07:19

> [...]
> with other real types in assignments and expressions, Currency values are
> automatically divided or multiplied by 10000.

Citace z helpu je sice presna, ale skutecnost je takova,
ze typ Currency je totez co typ Comp, ktery je nativnim typem koprocesoru
80x87.
Te jej umi nacitat a ukladat do pameti, ale vypocty v koprocesoru jsou
provadeny
vzdy podle nastavene presnosti single, double, extented. Takze i zde pri
nevhodnem
pouziti hrozi zaokrouhlaci chyby. Mohu ukazat.
Dalsi vec je, ze Delphi pri pouziti currency automaticky prigeneruji kod
pro korekci
cislem 10000. Bohuzel jsou v kompilatoru chyby takze to obcas nefunguje jak
ma.
Take mohu ukazat :-(
Takze currency rozhodne ANO, ale s vedomim moznych problemu...
Osobne temer nepouzivam pro desetinna cisla jiny datovy typ.

Rob

Posilani klaves do TWEBBrowser

[*] konference(zv)novalis.dyndns.org - 13.10.2000 19:09:32

Ahoj,
v delphi 5 bych potreboval do TWEBBrowser posilat znaky a nektere specialni klavesy (tabulator ...)

Zkousel jsem to pomoci:

postmessage(handl,wm_keydown,code,0) - special klavesa
postmessage(handl,wm_char,code,0) - posilani znaku

ale to nejak nefunguje

chtel bych aby kdyz zmacknu v programu tlacitko,
tak mi to treba udela 5krat tabulator (kurzor pak bude ve formulari) a pak tam vypise obsah TEDITu

Diky za vsechny napady

Martin Kozusky

CGI skripty

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2000 19:10:07

Ahoj,

ja mam zase v Delphi5-CGI nake priklady tak jsem je umistil na
www.glass(tec)cz/software/cgi.zip

From: "Vaclav Sazima" <sazima(zv)comp(tec)cz>
> [...]
> spadne, nejde jiz znova spust. Rad bych proto pro ladeni tento test
> automaticky obesel. Mam Delphi 3, ale obecne reseni by me potesilo.

pokud jsem to spravne pochopil, tak ti jde o to, aby v rezimu ladeni bylo
mozne spustit vice instanci dane aplikace ? Nebo se jedna o typicky spatny
zpusob kontroly spusteni vice instanci, kde pak aplikaci nelze z IDE
spustit vubec ?

Petr Vones, amatersky programator

Undelete na W2000

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 13.10.2000 20:03:06

> DeleteFileViever od Executive software. Mel by byt free ke stazeni
> na www.executive.com.
*** no to bohuzel neni :-(
Tedy nasel jsem tam utilitku Deleted File Analysis Utility, ta je
sice free, ale pouze zobrazi (aspon co tam pisou) smazane soubory,
pokud je chci obnovit (a to ja samozrejme chci) tak na to abych to
obnovil je treba utilitka Undelete, ktera je jiz za prachy...
Nevite tedy nekdo o utilite (free, share) na obnovu smazanych souboru
z FAT32 pod Windows 2000???

Diky
P. --=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

Undelete na W2000

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2000 21:39:49

13.11.2000 Petr Vaclavek :
> [...]
> obnovil je treba utilitka Undelete, ktera je jiz za prachy...
> Nevite tedy nekdo o utilite (free, share) na obnovu smazanych souboru

Takze Norton Utilities 2001. Muzes si stahnout 30 denni trial verzi.
Vse, co umely pro W9x ted provozuji i na NTFS (vcetne unerase,
defragmentace atd.). Do 30 dnu bys to mel zvladnout obnovit.

VCL v Threadu x Timeout v messageboxu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2000 22:12:52

From: "Delphi Newsgroup" <DELPHI(zv)wsc(tec)cz>
> [...]
> muzu v kodu Thread.Execute pouzivat VCL (konkretne vytvorit formular, na
> kterym budou 2 tlacitka, timer a label).

Ne, formular musi vytvorit v hlavnim threadu, z dalsich threadu muzes volat
VCL
pomoci metody TThread.Synchronize.

> Pokud ne, tak jestli nevite o nejakem jinem zpusobu, jak se v threadu zeptat
> uzivatele, jestli se ma spustit uloha, a kdyz uzivatel do x sekund neodpovi,
> automaticky spustit.

A proc je treba ten dialog vytvaret z dalsiho threadu ? Nestacilo by thread
vytvorit az po odpovedi z dialogu.

Petr Vones, amatersky programator

autorun DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2000 22:16:43

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> Ahoj, chtel bych se zeptat, jestli jde - a jak - zavest DLL pri spusteni
> Woken (jako driver).

Ahoj,

DLL lze nahrat v ramci nejakeho procesu. Napis spise co by to melo byt.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena hesla na WIN2000

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 13.10.2000 22:36:24

Treba prihlasit se jako administrator, stisknout Ctrl + Alt + Del a Change
Password/Zmenit heslo.
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741
> Prosim, kde se ve WIN 2000 Server meni administratorske heslo,
> mame nyni prazdne a potrebujeme tam nejake priradit.
>
> Pavel

Pevna carka podruhe

> [...]
> nevhodnem
> pouziti hrozi zaokrouhlaci chyby. Mohu ukazat.

Nastavenie roznej presnosti v koprocesore je len z dovodu podpory IEEE
standardu a pochybujem, ze to niekto niekedy pouzil. Myslim, ze tuto
"hrozbu" zaokruhlovacej chyby mozno kludne zanedbat.

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

TListview - rozsireni sloupce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2000 22:55:34

From: "Zdenek Moravec" <zmo(zv)volny(tec)cz>
> Pouzivam komponentu TListView a potrebuju zachytit udalost rozsireni
> sloupce - chtel bych na ni navazat paralelne rozsireni policka souctoveho

ListView1: TListView;
Memo1: TMemo;
FOldWndProc: TWndMethod;
procedure NewWndProc(var Message: TMessage);

CommCtrl;

procedure TForm1.NewWndProc(var Message: TMessage);
var
L: DWORD;
W: HWND;
Column: TListColumn;
begin
with Message do
if (Msg = WM_NOTIFY) and (PNMHdr(LParam)^.code = HDN_ITEMCHANGEDW) and
(PHDNotify(LParam)^.PItem^.mask and HDI_WIDTH <> 0) then
with PHDNotify(LParam)^ do
begin
Column := ListView1.Columns[Item];
if Column.Width <> PItem^.cxy then
begin

Memo1.Lines.Add(Format('%s %d', [Column.Caption, PItem^.cxy]));

FOldWndProc(Message);

FOldWndProc := ListView1.WindowProc;
ListView1.WindowProc := NewWndProc;

Co zvolit za komponenty?

[*] <delphi(zv)centrum.sk> - 13.10.2000 23:08:17

Zdravim.

Chystam se na vyvoj DB aplikace, ktera bude obsahovat nejake
zakazniky, sklad, cenik plus nejake dalsi veci. V databazi by
melo byt tak max. 100000 zaznamu. Databazi bych chtel pouzit
MSSQL 7 nebo 2000 pres ADO.

Muj dotaz je nasledujici. Jake komponenty pouzit pro komunikaci z
SQL serverem? Radeji bych pouzil nejake free. Prinejhorsim bych
ale i zaplatil.

Dale by me zajimalo, jakou Grid komponentu pouzivate. Dulezite
pro me je, aby:

- byla mrizka velmi rychla, nepotrebuju z ni data editovat, bude
slouzit pouze pro zobrazeni.
- umoznovala v zahlavi kazdeho sloupce zobrazovat nejakou bitmapu
(stav podle ktereho se zrovna tridi)
- umela barevne odlisit jednotlive radky
- jeste bych potreboval, aby umoznila do nejake bunky vlozit
vlastni malou bitmapu, ktera by reprezentovala druh polozky apod.

Jeste jsem zapomel napsat jednu dulezitou vec a to je ta, ze v
jedne chvili do databaze bude busit nekolik sekretarek data. Vim
ze uz se to tady jednou probiralo, ale: Sekretarka, kdyz do
databaze vlozi novy zaznam, chce okamzite videt, ze ji tam
pribyl. Samozrejme se zmena musi projevit i vsem ostatnim. Jak
zajistujete komunikaci mezi jednotlivymi aplikacemi na siti, aby
udelaly refresh mrizky?

Dekuji za pripadne odpovedi,
Ales

Objavujte Internet s http://www.centrum.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

OpenDialogX.FileName property

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 13.10.2000 23:37:59

Zdravim

Proc se ti z OpenDialog.FileName sybou blbosti nemam tuseni, ale zkus to dat
do nejake jine procedury. Treba na konec te, z ktere ten dialog vyvolavas.

Za druhe, ty chces mit nekde ulozeni jmeno souboru a pak otevirat externi
aplikaci s timto souborem? Tak to musi jit pres ShellExecute.

Priklad otevirani souboru pomoci pridruzene aplikace:

if ShellExecute(Application.Handle, 'open', PCHar(FilNam),'', '',
sw_showMaximized) < 32 then Application.MessageBox('ERROR', PChar('my
apps'), mb_applmodal+mb_iconerror+mb_ok+mb_defbutton1);

A tady pomoci jine aplikace:

if ShellExecute(Application.Handle, nil, Pchar('c:\windows\notepad.exe'),
Pchar(FilNam), '', sw_showMaximized) < 32 then
Application.MessageBox('Aplikace se nespustila.', PChar('my apps'),
mb_applmodal+mb_iconerror+mb_ok+mb_defbutton1);

From: <konference(zv)novalis.dyndns.org>
> [...]
> chtel bych aby kdyz zmacknu v programu tlacitko,
> tak mi to treba udela 5krat tabulator (kurzor pak bude ve formulari) a pak

Ahoj,

pokud ti jde o predvyplneni textoveho pole na strance tak to lze udelat primo
upravou atributu jednotlivych HTML elementu v TWebBrowser.

Priklad, v prihlasovacim formulari do konference najdes:

<TD><input type="text" name="Email"></TD>

V aplikace lze pak pole Email vyplnit takto:

WebBrowser1.Navigate('http://www.delphi(tec)cz/prihlas.asp');
end;

procedure TForm1.FillForm;
var
Doc: IHTMLDocument2;
I: Integer;
Element: OleVariant;
Elements: IHTMLElementCollection;
begin
Doc := WebBrowser1.Document as IHTMLDocument2;
Elements := Doc.all;
for I := 0 to Elements.length - 1 do
begin
Element := Elements.item(I, varEmpty);
if (Element.tagName = 'INPUT') and (Element.type = 'text') and
(Element.name = 'Email') then
Element.value := 'email(zv)aaa.aaa';

procedure TForm1.WebBrowser1DocumentComplete(Sender: TObject;
const pDisp: IDispatch; var URL: OleVariant);
begin
if pDisp = WebBrowser1.DefaultInterface then
FillForm;

Fce FileOpen

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 14.10.2000 00:16:59

Musis nazev souboru uzavrit do "".

FileOpen('"c:\tohle ti otevre\windowsovy soubor.txt"');

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Jo, a ta kukacka pri pokusu o vykukani mych let ZDECHLA starim (37).

o:) ... tusim ze by mi stacilo o 9 min ...

> Hahaha. To ja jsem slysel kukat kukacku v jendom tahu asi 12x za
> sebou (nejen tu v hodinach). Kdybych mel vse secist, byl bych

A aby to nebylo tak uplne offtopic, tak tady je jednoducha Delphi kukacka,
je potreba mit instalovane ICQ2000 ;-)

uses
Registry, MMSystem;

const
DaysPerYear = 365.2422454;
MSecPerYear = MSecsPerDay * DaysPerYear;

resourcestring
RsIcq2000NotInstalled = 'ICQ2000 neni nainstalovano.';
RsEnterBirthDate = 'Zadejte datum narozeni';

Age, I: Integer;
CuckooSound, BirthDate: string;
Date: TDateTime;
begin
CuckooSound := '';
with TRegistry.Create do
try
if OpenKeyReadOnly('Software\Mirabilis\ICQ\DefaultPrefs') then
CuckooSound := ReadString('ICQPath');
if CuckooSound <> '' then
begin
CuckooSound := CuckooSound + 'Sounds\vipmail.wav';
if not FileExists(CuckooSound) then
CuckooSound := '';
if CuckooSound = '' then
raise Exception.CreateRes((zv)RsIcq2000NotInstalled);

BirthDate := '';
if InputQuery(Application.Title, RsEnterBirthDate, BirthDate) then
begin
Date := StrToDate(BirthDate);
Age := Trunc((TimeStampToMSecs(DateTimeToTimeStamp(Now)) -
TimeStampToMSecs(DateTimeToTimeStamp(Date))) / MSecPerYear);
for I := 1 to Age do
PlaySound(PChar(CuckooSound), 0, SND_SYNC);

ulozeni formu do dfm za behu.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2000 01:00:13

> potreboval bych ulozit za behu programu vygenerovany formular do dfm
> (nebo nejakeho externiho souboru podobnemu dfm). Nejvice by mi pomohl
> nejaky kus kodu.

Tak tady je, ten kus kodu...

Ukladam takto:
var s:TFileStream;

s:=TFileStream.Create(DesignDir+DesignFileName,fmCreate);
s.writecomponent(SomeForm);

Application.MessageBox(PChar(LoadStr(SDesignSaved)),'',mb_OK+mb_IconInformation)
;
except

Application.MessageBox(PChar(LoadStr(SDesignNotSaved)),PChar(LoadStr(SError)),mb
_OK+mb_IconInformation);
s.Free;
end;

Nacitam takto (nacte se cely formular, ale k udalostem nejsou prirazeny
jednotlive metody - OnCreate, OnClick apod.):

var s:TFileStream;
s:=TFileStream.Create(DesignFileName,fmOpenRead);
s.readcomponent(SomeForm);
except

Application.MessageBox(PChar(LoadStr(SDesignNotLoaded)),PChar(LoadStr(SError)),m
b_OK+mb_IconError);
s.Free;

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Pevna carka podruhe

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2000 07:43:01

> [...]
> :-( Takze currency rozhodne ANO, ale s vedomim moznych problemu...
> Osobne temer nepouzivam pro desetinna cisla jiny datovy typ.

Ja jsem zase cetl, ze misto typu Comp je lepe pouzivat Int64 a
melo by se to projevit vyssim vykonem. No ale to je jen tak mimo.
Chtel bych hlavne poprosit o demonstraci vsech problemu, o
kterych rikas, ze je muzes ukazat. Pokud by to z nejakych duvodu
nebylo mozne v konferenci, pak aspon na soukromy mail, protoze
je to pro me dost zasadni.

Dekuji predem

David Lebeda

AsyncFree - vyreseno

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 14.10.2000 07:46:29

Dekuji vsem za napady a za prispeni k tematu. Uz se to vyresilo: kdyz
spustim program na jinem pocitaci, tak se chova spravne. Nejspise tedy
hardwarovy problem c COMem.
Jeste jednou dik.
Kokes

VCL v Threadu x Timeout v messageboxu

[*] Delphi Newsgroup <DELPHI(zv)wsc(tec)cz> - 14.10.2000 07:58:22

Cau
Jo to neni spatny napad, asi to tak udelam
Michal HAMPL

>Petr Vones wrote:
>A proc je treba ten dialog vytvaret z dalsiho threadu ? Nestacilo by thread
>vytvorit az po odpovedi z dialogu.

DBaware ? data-aware

[*] Jiri Fait <fait(zv)jakl(tec)cz> - 14.10.2000 08:06:03

Ja z vlastni zjusenosti mohu potvrdit ze prace DB s ulozenymi procedurama je
rychlejsi.
Zkuste si napriklad neco takoveho

for i:= 0 to 10000 do
with tejbl1 do begin
insert;
fieldbyname('blabla').asstring := 'Neco'';
post;
end;

a to same v podani s procedurou

for i:= 0 to 10000 do
with StoredProc do begin
ParamByName('blabla').asstring := 'Neco'';
ExecProc; // No tady dat Try..Except atd
end;

Casovy rozdil je poznatelny. Mozna to vypada jako priklad jenom pro priklad,
ale my musime pravidelne presypavat z jedne tabulky ve FoxPro (100 000 recu)
do tabulky v Accessu. Po prepsani na StoredProc ze to zretelne zrychlilo.

Myslim ze cely problem kolem DB-Aware komponent je v jedne jedine veci
POHODLNOST. Alespon u mne to tak je.
Vzdyt je to tak pekne pustit form Table1, DataSource1 a nejaky DBEdit-y,
DBCoboBox-y atd.. nastavit par property, nenapsat jediny radek kodu, pak
jenom F5 a JEDEME.

Nebo se mylim?

K tem StoredProc.
Pokud je chci pouzivat tak musim mit na kazdy tejble v databazi taky SP pro
update, Insert a delete?
To znamena PocetUlozenychProcedur = PocetTabulek * 3???? A nasledovne v
aplikaci nejaky DateSet bude mit 3 * Nejaky StoredProc objekt???
Jiri Fait
[mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]
[mailto:ftsoft(zv)iol(tec)cz]

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.198 / Virova baze: 95 - datum vydani: 4.10.2000

Pevna carka podruhe

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2000 08:43:22

Nemam z tim zkusenosti, ale myslim, ze cisla BCD jsou to, co by ti mohlo
pomoci. SysTools od Turbo Power, jednotka StBCD. Ale je to za penize.

Unpacked BCD format
-------------------
Many of the routines that follow work with these reals in an unpacked
format. That is, before an arithmetic operation is performed, the
mantissas
are expanded (unpacked) so that there is one digit per byte. After
unpacking,
the reals look like this:

LSB MSB
|<------------------ mantissa --------------------->|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
sE 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 0d 00
^^
||---- Digit
|----- 0
Byte 1 is unchanged.
Bytes 2-19 contain the digits in the mantissa, LSB first. The high
nibble of each byte is 0, and the low nibble contains the digit.
Byte 20, sometimes used to keep track of overflow, is set to 0.

The constant BcdSize determines the size and accuracy of the Bcd
routines. It can be any value in the range 4-20 bytes. The default
value of 10 gives 18 digits of accuracy. A size of 20 gives 38 digits
of accuracy.

David Lebeda wrote:

> Ahoj,
>
> zkousim to jeste jednou: nemate nekdo nejakou knihovnu nebo
> cokoli jineho co se tyka vypoctu v pevne radove carce? Nebo
> nejake namety, jak na to. Pozadavek je 7 nebo radeji i vice
> desetinnych mist. Neresil jste to nekdo?
>
> Dik,

Co zvolit za komponenty?

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.10.2000 08:48:14

Behalf Of delphi(zv)centrum.sk
> [...]
> pribyl. Samozrejme se zmena musi projevit i vsem ostatnim. Jak
> zajistujete komunikaci mezi jednotlivymi aplikacemi na siti, aby

Ahoj.
Sice jsi psal o MSSQL. Ja na tohle s uspechem pouzivam u IB
IBEventAlerter.
Vse vkladam pres ulozene procedury a pokud dojde k zm�n� dat
koncim proceduru prikazem POST_EVENT 'neco';

"Cteci" grid mam napojen na transakci typu (read_committed rec_version
nowait)
a pri prijmu toho Eventu pouze zavolam
Transaction.CommitRetaining;
DataSet.Refresh;
a zmeny jsou na obrazovce.
Ulozene procedury samozrejme maji svoje separatni transakce a je tedy nutne
v nich pomoci timestampu osetrit pripadne kolize.
Pouze se mi u toho nelibi, ze je vytvoreno stale spojeni s databazi.
Bohuzel otevreni IB ma takovou rezii, ze se mi to nepodarilo off-line
udelat.

Mozna by slo u MSSQL nejakou vlastni externi funkci nahradit ten IBAlerter.

Jak zjistit, ze byl program prelozen s optimalizac

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2000 08:48:23

Tohle resim tim, ze final build sestavuji pomoci radkoveho prekladace a
vsechny parametry specifikuji v DCC32.CFG. Tak nikdy na nic nezapomenes.

Vaclav Sazima wrote:

> [...]
> zapomenu a program pak bezi pomalu. Nema nekdo napad, jak to po
> spusteni programu zjistit? obesel. Mam Delphi 3, ale obecne reseni by

Co zvolit za komponenty?

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 14.10.2000 09:05:53

ADONIS - naprosta spokojenost, drobne chybky autor neprodlene odstranuje

> [...]
> - jeste bych potreboval, aby umoznila do nejake bunky vlozit
> vlastni malou bitmapu, ktera by reprezentovala druh polozky apod.

Odpoved zni: RX-DBGrid. Umoznuje vse, ceho si zadas.> Jeste jsem zapomel napsat jednu dulezitou vec a to je ta, ze v
> [...]
> pribyl. Samozrejme se zmena musi projevit i vsem ostatnim. Jak
> zajistujete komunikaci mezi jednotlivymi aplikacemi na siti, aby

Jo, to uz je tezsi.
Bylo by napr. mozne provadet pravidelny Refresh na zaklade spusteneho timeru
- toto reseni se mi ovsem mnoho nezamlouva.
My pouzivame komunikaci pres IPC - data se na serveru
modifikuji pres ulozenou proceduru, ze ktere se vola extended procedura
(xp_... v dll),
ktera posle na klienty echo, ze se neco udalo. Klienti naslouchaji a v
pripade,
ze prijde pozadavek ze serveru, provedou pozadovanou akci.

> Dekuji za pripadne odpovedi,
> Ales
>
> Objavujte Internet s http://www.centrum.sk
> Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Lze prekompilovat delphi dodatecne za behu program

Na www.torry.ru <http://www.torry.ru> jsou free komponenty, ktere umoznuji
vycislit vyraz. Zpravidla se v nich vyskytuje slovo PARSE.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o

[...]

Nekorektni ukonceni klienta pres DCOM (D5)

[*] Pavel Hojda <hojda(zv)qiss(tec)cz> - 14.10.2000 09:36:36

Hi all,
mam napsanou trivrstvou aplikaci komunikujici pres DCOM. V pripade, ze klient z nejakeho duvodu odstreli aplikaci nebo mu zatuhne pocitac, tak nedojde k preruseni spojeni mezi app serverem a klientem. Nekdy se stane, ze se tim zablokuje celej app server. Potreboval bych nejak odstrelit tato mrtva spojeni nebo zjistovat, ktery RDM je jeste aktivni ci, je jiz mrtvi.

Diky
Pavel Hojda

Pevna carka podruhe

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.10.2000 09:56:08

Ahoj,

jeste nekolik poznamek k typu Currency.

1. Vnitrni interpretace je skutecne 64-bitovy integer intepretovany od
hodnoty 10000 jako 1. Pro neverici Tomase kousek kodu, pripadne se na to da
kouknout v CPU window

var
i : int64;
c : currency;
begin
i := 10000;
move(i, c, sizeof(c)); // v tomto okamziku ukaze debugger v c hodnotu 1, v
pameti je hodnota 0000000000002710h
end;

2. Diky teto interpretaci cisla dochazi ke klasicke kalkulackove chybe:

c := 10; // v c je ve skutecnosti 10 0000
c := c / 3; // v c bude 3 3333
c := c * 3; // vysledek je 9.9999, v c je 9 9999

Duvod je zrejmy - integer cislo se deli pomoci FPU, vysledek se prevede na
integer => ztrata presnosti.

3. Z 1 a 2 vyplyva, ze je potreba mimoradne ostrazitosti pri praci typem
Currency, jinak zacnou chybet korunky uz pri deseti tisicich, ne pri
miliardach :-))))

Interbase connect

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 10:00:42

Preji prijemny dobry den,

mam takovy jeden problemek s DB Interbase 6.0 (teprve den
nainstalovanou takze se ucim)

Po provedeni standardniho prihlaseni a vytvoreni database si ji
naplnim tabulkami atd. to vse pomoci IBConsole a SQL. Problem
vsak je, kdyz se odhlasim a znovu si chci tuto databazi otevrit,
tak mi vyskakuje hlaska "DPB Constant(0) is unknown" a to jak pri
Connect, Connect As tak take pokud zadam SQL CONNECT.

Prosim poradte.

Dekuji a hezky den

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Lze prekompilovat delphi dodatecne za behu program

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.10.2000 10:03:49

Ahoj,

nevim, jestli jsem spatne nepochopil dotaz, ale neni to spise problem pro
parser ? O parserech tu nedavno byla rec, zkus pripadne podivat do archivu.
Jeden parser je v RxLib, nemam s nim zadne zkusenosti, takze jen z helpu:

Description

A math formula parser and evaluator.

Yo can get a formula result in calling directly GetFormulaValue function

The TRxMathParser is a class for parsing and evaluating simple mathematical
expressions specified at run-time. The programming interface is simple:
specify expression to be evaluated in AFormula parameter of Exec method,
call Exec and retrieve computed value as result of Exec method.

When calculating error occured the ERxParserError exception is raised.

Accepted operators:

+ , - , * , /

The following functions are supported; it doesn't matter if you use lower or
upper case:
Arctan, Cos, Sin, Tan, Abs, Exp, Ln, Log, Sqrt, Sqr, Int, Fraq.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele Jan
Mackovic
Odesl�no: 13. listopadu 2000 19:19
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Lze prekompilovat delphi dodatecne za behu programu? Ahoj
[...]

Vyber podmnoziny riadkov

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.10.2000 10:09:06

Ahoj.
Pro omezeni delky provadeni nepresne zadanych dotazu pouzivam proceduru
ktera
se stopne po urcitem poctu vracenych zaznamu.

Tady je upravena pro Tvuj pripad :

CREATE PROCEDURE SELOD_DO (
START INTEGER,
LEN INTEGER)
RETURNS (
... definice promennych dle poli dotazu ...
DECLARE VARIABLE dummy integer;
BEGIN
dummy=0;
FOR SELECT ... definice poli dle dotazu ... FROM TABLENAME
WHERE ....
INTO
... promenne dle dotazu ...
DO
BEGIN
dummy=:dummy+1;
if ((:dummy>:start)) then
suspend;
if (:dummy>(:start+:len)) then
EXIT;

Nevyhodou je, ze cim vyssi cislo start tim provadeni na serveru trva dele.
Mozna ze by se nasel nekdo, kdo by jeste prisel na to jak to urychlit.
Pokud Ti jde o POUZE o selecty zvaz pouziti MySQL. Je na selecty podle
mych poznatku nejrychlejsi a tohle jiz umi. Tam pises pouze
SELECT * FROM table WHERE podminka LIMIT start,len

KeyPrewiev - stisk klavesy na Form misto aktivni k

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 14.10.2000 10:20:40

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
zdravim vsechny ucastniky

Neresli jiz nekdo nasledujici problem:

Pokud je na formulari aktivni nejaka komponenta a uzivatel stiskne klavesu mela by udalost stisku klavesy jit primo teto komponente,
mne se to ale chova tak, ze pokud mam na formu tlacitko se zkratkou tak se okamzite na stisk klavesy vyvola Clik na tlacitko.

V helpu jsem se docete ze toto chovani ovlivnuje vlastnost KeyPrewiev, u mne to ale nema na nic vliv.

dekuji za odpoved

Pavel Bare�

E-mail ?

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 14.10.2000 10:37:55

Zdravim
Jiz nekolikrat se to tu probiralo, ale stale mi to neni jasne. Potrebuji
odeslat mail, staci mi aby se vyvolal mailovy klient s predvyplnenou adresou,
predmetem a textem zpravy, nepotrebuji pripojene soubory. Poradte, prosim,
jak na to (jednoduchy polopaticky prikladek bych privital nebo odkaz na nej).
Dekuji. D.V.

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

OLE Containers

[*] Korec Michal <Korec(zv)uhul(tec)cz> - 14.10.2000 11:03:02

Nevedel by nekdo, jak si poradit s nasledujicim problemkem?

Mam ve stringove promenne obsah RTF souboru. Tento string
predsavujici RTF soubor potrebuji zobrazit v prislusnem formatu. Zkousim to
pres OLE kontainery. Zatim se mi toto podarilo jen pres metodu
TOLEContainer.createfromfile. Rad bych se vsak vyhnul ukladani stringu do
filu a pokusil se naplnit olecontainer primo ze stringu, bez nutnosti
vytvareni souboru na disku.

Dik za podnetne namety
Michal

OLE Containers

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.10.2000 11:18:39

OLE ContainersAhoj,

co kdybys zkusil nacist string do TMemoryStream a pouzil metodu
TOLEContainer.LoadFromStream ?

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele Korec
Michal
Odesl�no: 14. listopadu 2000 11:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: OLE Containers

[...]

[*] Juraj Skotnick� <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 14.10.2000 11:30:45

Ahoj,

myslim, ze chyba je v konzole, skus z
http://www.ibphoenix.com/ibp_download.html stiahnut novu verziu IB
konzoly(build 317).

Juraj

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 14.10.2000 11:45:53

Ahoj,
jde mi o tohle :

if Jsem_spustenej_z_IDE then
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
Application.CreateForm(TSetupForm, SetupForm);
StrPCopy((zv)Cha,'EMILUV ');
Atom := GlobalFindAtom((zv)Cha);
if Atom <> 0 then
begin
OldHWnd := FindWindow ('TMainForm',NIL);
if not IsWindowVisible(OldHwnd) then
PostMessage(OldHwnd, WM_USER, 0, 0);
SetForegroundWindow(OldHwnd);
SplashForm := TSplashForm.Create(Application);
SplashForm.Show;
SplashForm.Update;
Atom:=GlobalAddAtom((zv)Cha);
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
Application.CreateForm(TSetupForm, SetupForm);
SplashForm.Hide;
SplashForm.Free;
Application.Run;
GlobalDeleteAtom(Atom);

> [...]
> mozne spustit vice instanci dane aplikace ? Nebo se jedna o typicky spatny
> zpusob kontroly spusteni vice instanci, kde pak aplikaci nelze z IDE

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

E-mail ?

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 14.10.2000 11:46:28

staci do formu pridat unitu ShellAPI a potom zavolat

ShellExecute(handle, nil, 'mailto: emailova(zv)adresa(tec)cz', nil, nil,
SW_SHOWNORMAL);

Tohle otevre emailoveho klienta s predvyplnenou adresou - ty zbyle nily bude
asi predmet a zprava - to uz ale musis zkusit.

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 14.10.2000 11:53:50

From: Pavel Bare�
> [...]
> ze pokud mam na formu tlacitko se zkratkou tak se okamzite
> na stisk klavesy vyvola Clik na tlacitko.

Ja jsem to vyresil takto, ve formulari jsem definoval
privatni proceduru:
procedure CMDialogChar(var Message: TCMDialogChar); message CM_DIALOGCHAR;

jeji implementaci takto:
procedure TFormXxx.CMDialogChar(var Message: TCMDialogChar);
begin
if ssAlt in KeyDataToShiftState(Message.KeyData) then

To zpusobi, ze zkratkove klavesy jsou interpretovany pouze
s klavesou Alt. Je mozne, ze toto bude fungovat jen je-li
formular zobrazen jako modalni.

Vaclav Krmela

ADONIS - vraceni dat ze StoredProc

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 14.10.2000 12:06:20

Poradite prosim s nasledujicim problem ?
Na MSSQL serveru mi odpociva vcelku slozita ulozena procedura.
Jeji naplni je neco spocitat (pres kurzory a volani jinych lozenek a
extended procedur)
a na zaver vratit vysledky (selectem).
Problem je ten, ze kdyz se tuto proceduru pokusim otevrit pres
ADODataSet.Open, tak mi tato komponenta
nevrati vubec zadna data.
Zjistil jsem, ze je to zpusobeno tim, ze takto se to chova, jestlize pred
selectem,
ktery vraci data, lezi nejake volani jine procedury pres exec ...
Kdyz se tato volani odstrani, dataset normalne vrati vysledky, ovsem toto je
pro me naprosto nepouzitelne.

Jak toto resite vy, pratele, popripade, co delam blbe ja ?

PS: Takto podivne se to chova i v pripade, ze pred select, ktery vraci data,
placnu docela nevinny print:
create procedure bla
as
print 'vracim data ...'
select * from neco

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Interbase & BatchMove

[*] Martin Maly <malee(zv)email(tec)cz> - 14.10.2000 12:30:44

Zdravim,

Dotaz:
Lze z jedne IB databaze zkopirovat tabulku (nebo vysledek SQL dotazu) do
tabulky v
jine IB databazi obdobne jako je to mozne pri pouziti BDE a komponenty
BatchMove? Chci se vyhnout pouziti BDE.

malee(zv)email(tec)cz

BDE a sit

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 14.10.2000 12:31:27

Jak je to s BDE + Aplikace PARADOX na siti....

To BDE se zrejme musi nainstalovat na vsech stanicich, kde tu aplikaci chci
provozavat, ze?

Pevna carka podruhe

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.10.2000 12:32:48

David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> doufal jsem tajne, ze treba nekdo uz vytvoril
> nejakou vlastni reprezentaci cisel v pevne
> carce, umoznujici pojmout i vice nez 18 az 20
> platnych cislic, samozrejme vcetne aparatu pro
> nasobeni a deleni takovych cisel.

Pokud potrebujes jen aditivni + multiplikativni operace a nejde Ti o nejakou
super rychlost, mohl bys zkusit interpretovat cisla napr. jako ANSI retezce,
kde by sis za urcitou pozici myslel desetinnou tecku.

V asm by sis napsal zakladni pocetni operace s vyuzitim temer zapomenutych
instrukci AAA, AAD, AAM a AAC (pocital bys rovnou v ASCII). Pak bys mohl byt
velikost cisel v podstate libovolnou.

Pokud jsem na neco nezapomel, tak na jedinou vec, na kterou si musis dat
pozor, je vlastnost, ktere matematici tusim rikaji idenpotence:

A = A * 1

Bye, pf

Application.Minimize

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2000 12:32:34

Ahoj,

zkousim podruhe problem s %subj%. Schvalne si to zkuste. Je
nejaky main form a z nej pomoci ShowModal zobrazim jiny form.
Na tom jinym formu je button, ktery zavola Application.Minimize.

V D4 se aplikace minimalizuje a je vse v poradku. V D5 se nestane
nic. Zjistil jsem, ze v unite Forms je metoda TApplication.Minimize
implementovana odlisne od D4.

Nevite nekdo, PROC? A jak mam tedy minimalizace
dosahnout? Opakuji, ze problem je az v D5.

DBaware ? data-aware

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2000 12:50:55

On 14 Nov 2000, at 8:06, Jiri Fait wrote:

> [...]
> priklad, ale my musime pravidelne presypavat z jedne tabulky ve FoxPro
> (100 000 recu) do tabulky v Accessu. Po prepsani na StoredProc ze to

Ono zde totiz nejde jen o rychlost, ale celkove o bezpecnost dat a
osetrovani chyb. Mejme SQL databazi a sit. Zkusme rozebrat, co
se kde deje. Mejme nactena data v _otevrenem_ datasetu.
Chtejme zmenit jeden radek. Nekdo jiny zmenil dany radek pote,
co jsme otevreli dataset (jsme v SQL databazi, nepouzivame
zamky na jednotlive zaznamy, v nasem pripade pro to neni zadny
rozumny duvod). Pokud provedeme zmenu podle prvniho pripadu,
dataset zjisti, ze zaznam byl zmenen a nasi zmenu nepovoli.
Pokud navic pouzivame db-aware komponenty, jsme dost v loji,
pokud budeme chtit nabidnout uzivateli moznost zjistit aktualni
stav, zaroven zachovat jeho zmeny a nabidnout mu moznost
prepsat cizi zmeny svymi zmenami (to neni blbost, jednoduchy
priklad: nekdo zmenil napriklad cenu zbozi, ja jsem objevil, ze je
preklep v nazvu zbozi a toto jsem opravil; pak mohu klidne zmenit
zaznam, aniz bych narusil cizi praci).

Se standardnimi komponentami budeme nejspis postupovat
nasledovne: pri chybe si presypeme vsechny polozky ze zaznamu
do nejakeho bufferu, udelame refresh datasetu (mno, asi se
vetsinou moc nepovede udelat refresh pouze jednoho radku :),
najdeme prislusny radek, zavolame edit, nasypeme zpet
uschovane zmeny, zeptame se uzivatele na jeho nazor, a pokud
rekne ano, zkusime znovu post. Pokud bude nekdo jiny rychlejsi,
jde vse dokolecka znovu.

Zkusme to nyni jinak: vycteme si data do nejakeho off-line bufferu
(gridu). Zeditujeme zmeny prislusneho radku v nejakem okne s
vhodnymi komponentami, potvrdime ulozeni a zavolame ulozenou
proceduru, ktera se pokusi ulozit zmeny. Mejme v tabulce nejaky
timestamp, podle ktereho procedura pozna, zda prepisuje puvodni
zaznam nebo ze byl zaznam zmenen. Pokud nekdo zmenil
zaznam pred nami, muzeme postupovat takto: refreshneme si
pouze prislusny radek (protoze jsme off-line, neni problem se
zeptat pouze na ten jeden radek), upravime buffer na danem radku,
zeptame se uzivatele na jeho nazor, a v pripade souhlasu
zamenime v ulozene procedure pouze timestamp za aktualni a
pokracujeme dal. Ztraty na pracnosti pri vyprogramovani off-line
stavu vynahradime ziskem pri osetrovani vyjimek, zachovani
vyskeho komfortu programu a rychlosti reakci.

> [...]
> Table1, DataSource1 a nejaky DBEdit-y, DBCoboBox-y atd.. nastavit par
> property, nenapsat jediny radek kodu, pak jenom F5 a JEDEME.

Presne tak. Tohle je skvele pro predvadecky, nebo pro uplne
zacatecniky, kteri se potrebuji prokousat uvodem prace s
databazemi. Pokud ma jit program na trh, je treba udelat neco vic,
a zde se najednou zacnou objevovat casto zcela zbytecne
problemy, do kterych bychom se s jinym pristupem ani nedostali.

> [...]
> SP pro update, Insert a delete? To znamena PocetUlozenychProcedur =
> PocetTabulek * 3???? A nasledovne v aplikaci nejaky DateSet bude mit 3

Nemusis. Ale protoze pro kazdy typ zmeny existuje jiny SQL
prikaz, je to asi lepsi, nez delat rozhodovani uvnitr ulozene
procedury. Se StoredProc objekty se to ma tak: pokud budes mit
pro kazdou proceduru extra objekt, zaplatis za to cerpanim
systemovych prostredku a pameti. Pokud budes mit jeden
StoredProc objekt pro celou alplikaci, a v pripade potreby mu
pouze pridelis jmeno procedury, pak zase platis tim, ze objekt si
musi nejdrive zjistit parametry a jejich typy. Pokud by takovych
objektu melo byt napriklad 50, udelal bych to radeji vsechno pres
jeden univerzalni objekt.

AsyncFree - vyreseno

On 14 Nov 2000, at 7:46, Josef Koke� wrote:

> Dekuji vsem za napady a za prispeni k tematu. Uz se to vyresilo: kdyz
> spustim program na jinem pocitaci, tak se chova spravne. Nejspise tedy
> hardwarovy problem c COMem. Jeste jednou dik. Kokes

Jo, na zelezo je treba davat si pozor. Ted jsme resili take problem
se seriovou komunikaci u zakaznika, kteremu se komunikace
zahlcovala, a vcera se ukazalo, ze chyba byla v pocitaci. Po
vymene pocitadla vse frcelo jedna basen.

Jak zjistit, ze byl program prelozen s optimalizac

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2000 12:52:13

Zda byl prelozen s optimalizaci zjistis take takto:

{$IFOPT O+}
MessageBox('Optimalizace...
{$ELSE}
MessageBox('Neni optimalizace...
{$ENDIF}

Vaclav Sazima wrote:

> [...]
> zapomenu a program pak bezi pomalu. Nema nekdo napad, jak to po
> spusteni programu zjistit? obesel. Mam Delphi 3, ale obecne reseni by

Sprite

[*] sorbo <sorbo(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 13:01:25

> Ahoj
> nevite nekdo o spritech do her ktere jsou volne ke stazeni na internetu ?
Kdysi jsem z inetu stahl free sprite lib - zdroj uz jsem bohuzel zapomenul.
Knihovnu mohu zaslat - zip cca 300 kB, 32 tematickych bmp
(strely, exploze ...), nutno rozrezat :((

Ondra Sorb

E-mail ?

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 14.10.2000 13:07:32

Se subj a textem by to mozna mohlo jit takhle.
Jenom nevim, co to udela, pokud tam budou treba mezery.

ShellExecute(handle, nil,
'mailto:nejaka(zv)adresa(tec)cz?subject=blabla?body=txtxtx',
nil, nil,SW_SHOWNORMAL);

--
S pozdravem Jan Cejka

tel. : 02-41 010 111 (do prace)
mobil : 0606-116 729
e-mail: jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

> [...]
>
> Tohle otevre emailoveho klienta s predvyplnenou adresou - ty
> zbyle nily bude
> asi predmet a zprava - to uz ale musis zkusit.

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 14.10.2000 13:08:29

zkus pouzit misto ADODataSet ADOStoredProc

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 14.10.2000 13:10:11

> [...]

> c := 10; // v c je ve skutecnosti 10 0000
> c := c / 3; // v c bude 3 3333
> c := c * 3; // vysledek je 9.9999, v c je 9 9999

No, ja u tech miliard myslel spise na aditivni operace. Je jasne, ze kdyz
delim cislo v pevne carce, musim pocitat se zbytkem po deleni.

U toho scitani ale Currency snad funguje. Priklad:

var
c:currency;
e:double;
begin

c := 1e9;
c := c + 1.0001;
c := c - 1e9; // v c je 1.0001
e := 1e9;
e := e +1.0001;
e := e - 1e9; // v e je 1.0001000166

end;

neverici T. ( receny Dydimos :-)

Start a konec MS SQL Serveru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.10.2000 13:11:53

Ale pruser je zase v tom, ze pokud sirim pouze MSDE se svou aplikaci, tak
nemam pravo (a ani nechci) instalovat SQL client tools. ;-) Ono to 100%
pujde dosinstalovat si pouze potrebne SQL-DMO knihovny (jsou
redistributable), akorat se mi to nechce hledat co tam ma byt a jak to
registrovat - tzn. pokud nekdo nahodou uz vite jak na to tak mi dejte prosim
vedet ;-)

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)napri.sk>> > No jo, ale ja potrebuju napr. delat Backup a spoustet ho z klientu, kde

> Na klienta staci nainstalovat SQL klienta, sucastou je SQLDMO.

TIMAGE

Mel jsem kdysi podobny problem, kdyz jsem mel namalovanou maketu stranky
coby preview pred tiskem. Kdyz se zmenila sirka papiru, vypadalo to stejne
jako u tebe. Resil jsem to na zaklade rady z konference procedurou

procedure TPrintPreview.SetDimensions;
begin
if (Printer.PageWidth ) div Factor < MaxWidth then Width:=MaxWidth + 50
else Width:=(Printer.PageWidth ) div Factor + Image.Left + 50;
Height:=Panel1.Height + Image.Top + (Printer.PageHeight ) div Factor + 10;
Image.Height:= (Printer.PageHeight ) div Factor ;
Image.Width:= (Printer.PageWidth ) div Factor;
Image.Picture.Graphic.Height:=Image.Height; <-----
Image.Picture.Graphic.Width:=Image.Width; <---- tohle by snad melo byt to
hlavni
end;

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.10.2000 13:16:49

> Muj dotaz je nasledujici. Jake komponenty pouzit pro komunikaci z
> SQL serverem? Radeji bych pouzil nejake free. Prinejhorsim bych
> ale i zaplatil.

Osobne preferuju Adonis ;-)

> Dale by me zajimalo, jakou Grid komponentu pouzivate. Dulezite
> pro me je, aby:

Developer Express QuantumGrid je dost slusny. Podrobnosti Petr Zahradnik
(mailto:clexpert(zv)clexpert(tec)cz)

> [...]
> pribyl. Samozrejme se zmena musi projevit i vsem ostatnim. Jak
> zajistujete komunikaci mezi jednotlivymi aplikacemi na siti, aby

Tak tohle je uz problem, protoze toto se uz vymyka filozofii klient-server.
Castecne se to da resit tak ze na BeforeEdit si provede Refresh toho radku,
ktery bude editovany. Pokud chces aby komunikovaly aplikace mezi sebou tak
uz to bude horsi (tzn. musis si to doprogramovat).

Mac

ADONIS - vraceni dat ze StoredProc

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.10.2000 13:19:55

IMHO ti ta SP vraci dva vysledne recordsety. Ty vidis standardne pouze ten
prvni. Vim ze kolega s tim bojoval a ze Erik to dodelaval do Adonisu. Tusim
metoda NextRecordset by mela byt to prave.

Mac

P.S. Mezi nama, asi by bylo lepsi doladit tu SP aby vracela skutecne jen
jeden recordset - neslo by to?

> [...]

BDE a sit

> Jak je to s BDE + Aplikace PARADOX na siti....
>
> To BDE se zrejme musi nainstalovat na vsech stanicich, kde tu

Presne tak...

Interbase connect

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2000 13:55:51

Na strankach Inprise nebo Interbase si stahni novou verzi IB Console.

Ahoj Pavel.

[...]

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 14.10.2000 14:09:58

Takze, nakoniec som to vyriesil takto (MS SQL):

CREATE PROCEDURE SelectTable((zv)select varchar(1000), (zv)cols varchar(1000),
(zv)top int, (zv)cnt int) AS BEGIN
DECLARE (zv)uid int
DECLARE (zv)urw int
SET NOCOUNT ON
select (zv)select = "DECLARE tnames_cursor CURSOR SCROLL FOR SELECT U.id from
table_name U where "+(zv)select

CREATE TABLE #IDs(Id int)

EXECUTE((zv)select)
select (zv)urw = (zv)(zv)ROWCOUNT
OPEN tnames_cursor
FETCH ABSOLUTE (zv)top FROM tnames_cursor INTO (zv)uid
WHILE ((zv)(zv)fetch_status <> -1) BEGIN
IF ((zv)(zv)fetch_status <> -2) BEGIN
INSERT INTO #IDs VALUES ((zv)uid)
select (zv)cnt = (zv)cnt - 1
IF ((zv)cnt < 1) BREAK
END
FETCH NEXT FROM tnames_cursor INTO (zv)uid
END
DEALLOCATE tnames_cursor
select (zv)select = "SELECT "+(zv)cols+" from #IDs I,table_table U where I.id =
U.id"
SET NOCOUNT OFF
EXECUTE((zv)select)
DROP TABLE #IDs
RETURN (zv)urw
END
GO

Funguje to, este to zlepsim, samozrejme je to urcene len pre urcite typy
dotazov (pre moje ucely to staci).

OTAZKA: Existuje nieco podobne (kurzory, fetch,....) aj pre ORACLE a
INTERBASE ?
Skuste mi napisat ten kod (realizujuci podobnu vec), pre inspiraciu.

Vdaka.

Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>

> [...]
> mych poznatku nejrychlejsi a tohle jiz umi. Tam pises pouze
> SELECT * FROM table WHERE podminka LIMIT start,len

Jo, presne tak, navic se musi NET DIR nastavit na fyzicky stejny adresar,
doporucuje se rovnez, aby vsude byla stejna verze Windows.

[...]

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 14.10.2000 14:45:06

>Jak je to s BDE + Aplikace PARADOX na siti....

>To BDE se zrejme musi nainstalovat na vsech stanicich, kde tu
>aplikaci chci provozavat, ze?

Ano a navic v BDE adminu musis nastavit v Configuration / Drivers /
Native / Paradox polozku NetDir na nejaky sitovy adresar, na ktery
budou vsichni uzivatele videt.
Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

BDE a sit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 15:15:29

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Jak je to s BDE + Aplikace PARADOX na siti....

Ahoj,

Nevesele. Tohle uz je temer sebevrazda. Problemy souborovych databazi na siti
se tu probiraji uz leta a zkusenosti jsou vicemene zaporne. Staci totiz, aby
odpadl jeden klient ktery si zrovna uzamkl zaznam nebo doslo k poruseni indexu
a cela aplikace se tak razem muze stat pro vsechny uzivatele nepouzitelnou. O
potrebe pravidelneho zalohovani dat nemluve. Dale je nutne na vsech pocitacich
nastavit parametr LOCAL SHARE na TRUE. Dalsi problemy jsou popsany tady:

http://www.itecuk.com/delmag/paradox.htm

Petr Vones, amatersky programator

ADONIS - vraceni dat ze StoredProc

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2000 15:30:36

On 14 Nov 2000, at 12:06, Hynek Svato� wrote:

> [...]
> ten, ze kdyz se tuto proceduru pokusim otevrit pres ADODataSet.Open,
> tak mi tato komponenta nevrati vubec zadna data. Zjistil jsem, ze je

Zkus to nasypat do nejake temporary tabulky, a tu potom otevrit.

BDE a sit

On 14 Nov 2000, at 12:31, Bednar��k Dalibor wrote:

> Jak je to s BDE + Aplikace PARADOX na siti....
>
> To BDE se zrejme musi nainstalovat na vsech stanicich, kde tu aplikaci
> chci provozavat, ze?

Nepochybne. Ale jestli ti mohu doporucit, Paradoxu na siti se vyhni
velkym obloukem.

SCP klient pro Win

[*] Ivo Herr <ih(zv)safar(tec)cz> - 14.10.2000 16:01:00

Zdar,
potreboval bych napsat takovou vecicku, ktera by se tvarila jako
graficky FTP klient, ale komunikovala by pomoci SCP. Nevite nekdo o
necem, cim si to co nejvice zjednodusit?

Diky
i.

BDE a sit

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 14.10.2000 16:02:26

Ahojte , pro urychleni muzu doporucit mit NETDIR pro kazdou aplikaci zvlast
( tedy pokud mezi sebou nemusi komunikovat). Znatelne to urychli sitovy
provoz.
A samozrejme PrivateDir v programu na lokalni disky. Pekny den a pilotum stastne pristani ...
============================
ML Software - Martin Lasevie
Budovatelska 459
708 00 Ostrava-Poruba
tel., fax.: +420 ( 69) 691 85 11
mobil : +420 (603) 338 765
OK2 CLM
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://www.volny(tec)cz/ml_software

Od: Milan Dvooak [SMTP:Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz]
Odeslano: 14. listopadu 2000 14:45
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: BDE a sit

> [...]

Ano a navic v BDE adminu musis nastavit v Configuration / Drivers /
Native / Paradox polozku NetDir na nejaky sitovy adresar, na ktery

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 16:37:13

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> zahlcovala, a vcera se ukazalo, ze chyba byla v pocitaci. Po
> vymene pocitadla vse frcelo jedna basen.

ono take zalezi na nastaveni vyrovnavaci pameti UARTu. Predpokladam, ze takovy
srot jako 8250 se uz neobjevuje, u 16550 je dobre zkontrolovat nastaveni FIFO.

Problem muze byt take v driverech ostatnich zarizeni. Kdysi jsem mel problem
s vypadky seriove komunikace, nakonec se to vyresilo aktualizaci driveru pro
videokartu.

Petr Vones, amatersky programator

prejmenovani komponent

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.10.2000 16:41:52

Ahoj,

potreboval bych v D3 prejmenovat komponenty v DFM i v PAS najednou. Jde
to nejak? Mam GExpert ale ten umi jenom zmenu komponent (TLabel na
TRxLabel atp). Zatim to delam tak, ze to prejmenuji v kodu a pak v DFM
(name=).

prejmenovani komponent

[*] TK <tok(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2000 16:51:02

Ahoj
potreboval bych vedet jak osetrit canvas aby ae pri zakryti jinym formem
nesmazal.

Diky
zacatecnik Tomas

COM a COM+

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 14.10.2000 16:51:40

Ahoj lidi.

Muzete mi poradit nejakou dobrou literaturu k problematice COM a COM+,
pripadne nejaky odkaz na internetu kde jsou priklady.

Dedeni hlavniho formulare

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2000 17:08:42

Dobry den,
rad bych si vytvoril nejakeho predka hlavniho formulare, ktery by
obsahoval spolecne vlastnosti pro nase firemni aplikace. Jaky byste
poradili nejvhodnejsi postup?

Jde mi o to, ze kdyz dam File|New application, vzdy se vytvori naslednik
TForm. Mam rucne prepsat, ze ktereho predka pochazi (TAppForm misto
TForm) nebo existuje nejaka cistsi cesta? Jake mate zkusenosti?

Application.Minimize

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2000 17:08:50

Ahoj,
funkce DefWindowProc, ktera je v procedurach TApplication.Minimize a
TApplication.Restore IMHO nefunguje pokud je zavolana funkce ShowModal, kde
je 'nekonecna' smycka (jestli nekdo vi proc ?).
Jde to takhle:
na udalost TApplication.OnMinimize povesis proceduru

procedure TForm1.MinimizeApp(Sender: TObject);
var
WindowPlacement: TWindowPlacement;
begin
GetWindowPlacement(Application.Handle, (zv)WindowPlacement);
WindowPlacement.showCmd:= SW_MINIMIZE;
SetWindowPlacement(Application.Handle, (zv)WindowPlacement);
end;

a na udalost TApplication.OnRestore tuto

var
WindowPlacement: TWindowPlacement;
begin
GetWindowPlacement(Application.Handle, (zv)WindowPlacement);
WindowPlacement.showCmd:= SW_NORMAL;
SetWindowPlacement(Application.Handle, (zv)WindowPlacement);
end;

Ales Janda
CTI Software

> [...]
> implementovana odlisne od D4.
>
> Nevite nekdo, PROC? A jak mam tedy minimalizace
> dosahnout? Opakuji, ze problem je az v D5.

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 14.10.2000 17:11:12

Ted vysla kniha v cestine:

Dalibor Kacmar - Programujeme v COM a COM+
vydavatelstvi Computer Press

> Muzete mi poradit nejakou dobrou literaturu k problematice COM a COM+,
> pripadne nejaky odkaz na internetu kde jsou priklady.
> [...]

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 14.10.2000 17:27:30

> [...]
>
> Mac
>
> P.S. Mezi nama, asi by bylo lepsi doladit tu SP aby vracela skutecne jen

Aou, toto neni muj problem, SP mi samozrejme vraci jen jeden recordset.
Metodu NextRecordSet znam a uz jsem se ji take snazil pouzit:

create proc bla
as
select temp = 0
moje zpracovani
-- vraceni dat
select * from neco

a v Delphi:
DS.Open;
DS.NextRecordSet;

a ... nic :-( to same v blede modrem.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Application.Minimize

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2000 17:28:12

Ahoj,
jeste jsem chtel pripsat. Proc pouzivas button na minimalizaci ? Pokud to
neni pozadavek zakaznika, tak muzes prepsat proceduru WndProc modalniho
formulare a pak to bude fungovat na systemove menu

TForm1 = class(Tform)
protected
procedure WndProc(var Message: TMessage);override;
end;

procedure TForm1.WndProc(var Message: TMessage);
begin
if (Message.Msg = WM_SYSCOMMAND) and (Message.WParam = SC_MINIMIZE) then
Application.Minimize;

Ales Janda
CTI Software

> [...]
> implementovana odlisne od D4.
>
> Nevite nekdo, PROC? A jak mam tedy minimalizace
> dosahnout? Opakuji, ze problem je az v D5.

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 14.10.2000 17:31:58

> Zkus to nasypat do nejake temporary tabulky, a tu potom otevrit.

Jojo, to me take napadlo, nicmene, to je prave to reseni, ktere nechci
pouzit.
Je to nouzovka a pres ruku (grrr - ale asi mi nezbude, nez to takhle
spachat).
Proc to nefunguje, kdyz v QA je vse v naprostem poradku ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Ako urychlit refresh tabulky

[*] i x o <ixo(zv)gol-tip.sk> - 14.10.2000 17:35:08

Zdravim vsetkych...

Mam nasledujuci problem. DB server na linuxe PostgreSQL 6.5, aplikcia v D5
prof, WIN98, RXLib2.75, ZEOS. A teraz ten problem. Nacitam data do
gridu(RxDBGrid), je ich priblizne 800-1100. Ked ich chcem editovat, tak ich
nacitam do okna, do normalnych editov (nie DB), tam si vsetko otestujem a po
odoslani nastav problem:

Data sa zapisu rychlo (do 1sek) ale problem je s obnovenim gridu (5sek az
80sek). Ako spravit aby sa obnovil len jeden riadok. Alebo co treba uplne
prerobit. Ked sa zadavaju data priamo v gride tak to ide rychlo, obsluhe sa
to paci, ale mne nie. Neda sa tam vsetko osetrit a ani taky sposob sa mi moc
nepozdava.

Takze, ako dalej ???

Prosim pomozte.

Diky. IXO alias N.Mlynarcik (26 rokov) mlynarcik(zv)gol-tip.sk

PS: isto mate niekto odkaz na dokument ako spravne robit sietove DB
aplikacie.

Application.Minimize

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2000 17:37:18

Ahoj,

zkus tedy ShowWindow(Application.Handle, SW_MINIMIZE);

Jinak pri pouziti Application.Minimize v Delphi5 se take ztrati vlastnost
okna "Vzdy navrchu", takto to stale zustava.

Pavel Kriz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 17:39:15

From: "Jiri Novacek" <JNovacek(zv)spst(tec)cz>
> Muzete mi poradit nejakou dobrou literaturu k problematice COM a COM+,
> pripadne nejaky odkaz na internetu kde jsou priklady.

Ahoj,

http://www.techvanguards.com/
http://www.itecuk.com/delmag/comthread/comthreading.htm
http://www.delphizine.com/features/2000/12/di200012bl_f/di200012bl_f.asp
http://www.delphizine.com/features/1998/06/di199806bl_f/di199806bl_f.asp
http://www.delphizine.com/features/1998/07/di199807bl_f/di199807bl_f.asp

Petr Vones, amatersky programator

Dvoumonitorovy system

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 17:50:14

Ahoj,

nemate nekdo zkusenost s programovanim pro dva monitory na jenom PC?
Myslej jsem, ze staci nastavit Screen.Monitors[0] a Screen.Monitors[1], aby se zobrazovani prepinalo mezi monitory, ale asi to neni to prave.

Mam D4.

Dikz za radu

Petr Gadourek

Seriova komunikace na notebooku

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 18:04:07

Ahoj,

mam problem se seriovou komunikaci kdyz se notebook prepne do sestriveho stavu, pouzivam AsyncFree. Nez se notebook prepne do plneho rezimu, tak obcas zahlasi ze nemuze najit COM, ale jeste hure - nekdy neprenese spravne data z PC do pristroje. Pristroj nenam v ruce a nemuzu posilana data potvrzovat. Pri stolnim PC stejny problem jako na notebooku nenastava, zkousel jsem to na nekolika PCs.

Da se nejak programove zjistit v jakem stavu napajeni notebook je, nebo ho prepnout na plny vykon?
Nemuze dochazet pri prepinani napajeciho rezimu k vysilani informaci na seriovy port?

Diky za radu

Petr Gadourek

RPC

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 14.10.2000 18:17:42

Nazdar,

nemate nekdo odkazy na nejake zdroje o RPC (nemusi to byt
nutne v Pascalu). Nejake uvody nebo tutorialy.

dik,

Ondrej Krajicek OK-)

None

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 14.10.2000 18:33:39

Nejde.

potreboval bych vedet jak osetrit canvas aby ae pri zakryti jinym formem
nesmazal.

Diky
zacatecnik Tomas

COM a COM+

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 14.10.2000 18:36:10

D. Ka�m��, Computer Press, Programujeme v COM a COM+, velmi dobr�.

Ondrej

From: "Martin Pospisil" <pospisil(zv)yo(tec)cz>

> [...]

> \Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Dao\Dao2535.tlb
> \Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Dao\Dao350.dll

Tim jsi nainstaloval pouze DAO (coz je API knihovna pro MS JetEngine). Jeste
musis nainstalovat prave ten MS Jet, pres ktery si vlastne DAO povida s
*.mdb souborem. Ten najdes jako soucast MDAC 2.5 (www.microsoft.com/data).
POZOR! Neni soucasti MDAC 2.6, nevim proc to s tama ti darebaci vyhodili ;-)

Soucasti MDAC 2.5 je MS Jet 4.0 coz je engine k Access 2000 a komunikuje se
s nim pres DAO 3.6, ale tusim ze je tam i starsi MS Jet 3.5, ale to si
nejsem 100% jisty.

Mac

Dedeni hlavniho formulare

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.10.2000 19:56:36

Behalf Of Karel Kral
> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Zkousel jsi Add to Repository...
(Prave tlacitko na pozadovanem formu)

Key Spy --> aktivni Save dialog

[*] bejcek(zv)centrum(tec)cz - 14.10.2000 20:08:17

Ahoj tak zase neco, pouzivam key spy na rezidentni chod pogramu, mam jeden problem, program mam zneviditelneny do ikony v tray, no a kdyz vyvolam SaveDialog na kombinaci klaves, potreboval bych aby se nastavil SaveDialog jako aktivni tj. ze vsech prave zpustenych oken na prvnim miste, jak se to dela?
Pozor, neni to tak jednoduche, pokud mam wokno jedne aplikace na plose, je to OK a bezi to v pohode, ale v pripade, ze jich je spusteno a ne minimalizovano vic, uz je SaveDialog na poslednim miste, ukryty pod nanosy oken.....no nevim

Ales Pavel, amater vsech amateru kral,
kukacka mi kukla 24krat.

Access do Registry

[*] Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 14.10.2000 20:37:06

Zdravim,

Potreboval bych otestovat zda-li mam pristup k zaregistrovani COMu. Zkousel
jsem to tak, ze jsem otevrel TRegistry a pak jsem si myslel, ze podle
property Access zjistim jaka mam prava, nebo, ze podle Access mi tam prava
Tregistry nastavi a prip. neotevre OpenKey. Jak by se dali zjistit
prava k urcitemu stromu (HKEY_CLASSES_ROOT...) nebo primo k urcitemu klici??

Fce FileOpen

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 20:56:21

Diky za postrceni !

Petr Ma��k
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

Subject: Re: Fce FileOpen

> Musis nazev souboru uzavrit do "".
>
> FileOpen('"c:\tohle ti otevre\windowsovy soubor.txt"');
>
> Hurricane
> rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

Tvorba nove komponenty

[*] bejcek(zv)centrum(tec)cz - 14.10.2000 21:57:55

Junaci svarni, jak udelam novou komponentu...
pochopil jsem, ze pres volbu nova komponenta i dalsi veci, jen potrebuji jednu vec,
jak z edituji stavajici standartni komponentu a ulozim ji nove? Tedy konkretne, potrebuji pozmenit TSavePictureDialog, aby zvladal i jine formaty, gif, tif, on totiz dovede jen ty standartni delphicacky....
Mam D5Enterprise

Dekuji velice

Ales Pavel, amater vsech amateru kral,
kukacka mi kukla 24krat.

WINGOD rada, pripadne mala ukazka......

[*] bejcek(zv)centrum(tec)cz - 14.10.2000 22:00:27

Pouzivam komponentu wingod muzete mi nekdo malou ukazkou predevest jak to funguje, to odchytavani pohybu mysi, chtel bych vedet hlavne jestli to funguje jako KeySpy rezidetne i pri minimalizaci....
Dekuji

Problem s aktivnim oknem, pri klicku mysi na listu

[*] bejcek(zv)centrum(tec)cz - 14.10.2000 22:00:52

Mam jeden problem mam ikonu v tray a potreboval bych delam za pomoci ni, printscreen pouze aktivniho okna, jenze v okamziku kdyz se dotknu mysi ikony, aktivnim oknem je lista, nenapada vas nekoho jak to obejit?Upozornuji, ze predem nevim ktere okno ve windows 98 budu mit aktivni,
Treba pri dotyku mysi na listu, ci ikonu, aby si ji bral jako neaktivni, jenze pak bych zas nemohl udelat prikaz v Popmenu. Je mi to zahadou.... jestli mi poradite tak jste fakt dobry a uz nikdy nebudu chodit mamince na cukrovi. Pro jistotu dodam, ze aktivni klavesy nemohu pouzivat.

Ales Pavel amater vsech amateru kral
kukacka mi kukla 24krat

vykreslovani ve Windows Was: none

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 22:09:06

From: "TK" <tok(zv)atlas(tec)cz>
> potreboval bych vedet jak osetrit canvas aby ae pri zakryti jinym formem
> nesmazal.

Ahoj,

canvas se nikdy 'nemaze'. Tvuj problem patrne vyplyva z nepochopeni zpusobu
vykreslovani ve Windows. Kreslit na canvas okna musis vzdy kdyz si o to
operacni system rekne, ve VCL je to pouze v udalosti OnPaint. Pokud budes
volat operace kresleni jinde, tak to sice nenahlasi chybu, ale take nebude
ani fungovat. V pripade naroku na vetsi rychlost vykreslovani lze kresbu
ulozit do bitmapy a tu pak prekopirovat. Takto funguje komponenta TImage,
ktera je vlastne slozenim TPaintBox + TPicture.

Petr Vones, amatersky programator

umrel mi pocitac

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 22:18:31

Mam dobra zkusenosti s prerovskou firmou Micronic s.r.o. Opravuji MB za
pausalni castku 610 Kc vcetne DPH. Podrobnosti na http://www.micronic(tec)cz

Petr Ma��k
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

From: "Vaclav Sazima" <sazima(zv)comp(tec)cz>
> jde mi o tohle :
>
> if Jsem_spustenej_z_IDE then

Ahoj,

mohl by jsi pouzit funkci IsDebuggerPresent, existuje vsak az od Win98+/NT4+.
Slo by to ale obejit takto, testovano jen na Win95:

function IsDebugged: Boolean;
var
IsDebuggerPresent: function: Boolean; stdcall;
KernelHandle: THandle;
P: Pointer;
begin
KernelHandle := GetModuleHandle(kernel32);
(zv)IsDebuggerPresent := GetProcAddress(KernelHandle, 'IsDebuggerPresent');
if Assigned(IsDebuggerPresent) then // Win98+/NT4+ only
Result := IsDebuggerPresent
else
begin // Win9x uses thunk pointer outside the module when under a debugger
P := GetProcAddress(KernelHandle, 'GetProcAddress');
Result := (DWORD(P) < KernelHandle);

Vlastny event este pred OnExitom

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 14.10.2000 22:47:47

Zdravim.

Potreboval by som spustit svoj event vo vlastnom comboboxe ked straca focus,
ale este pred tym ako sa vyvola OnExit. Ide mi o to, ze ja potrebujem
nasledujucu komponentu ktora ma ziskat focus niekedy Hide, alebo Show a ak
som zaveseny OnExit tak je problem to ze sa uz Windows rozhodol ze posle
focus na inu komponentu, nez ako je v poradi TabOrder. Pokial idem v smere
TabOrder tak sa to este da nastavit natvrdo SetFocus, ale nemusi ist
uzivatel dopredu, ale aj dozadu a moze aj mysou,... odist uplne inde.

Alebo ak je mozne donutit Windows aby este raz prehodnotil kam posle focus.

Za vsetky napady vopred dakujem.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2000 00:19:11

Musis ho bykreslovat v udalosti formu OnPaint.

Od: Martin Pospisil <pospisil(zv)yo(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. listopadu 2000 19:03
P�edm�t: Problem s instalaci databaze MS Access 97

> [...]
>
> \Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Dao\Dao2535.tlb
> \Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Dao\Dao350.dll

ComboEdit ako v IE 5

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 15.10.2000 10:50:24

Cau,

vie niekto o nejakej komponente (najlepsie free a zo zdrojmi), ktora sa
chova ako combo pre adresu v InternetExploreru 5+ (vyhladavanie a
pozicovanie zoznamu variant)???????

kasix(zv)atlas(tec)cz

Application.Minimize

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2000 10:56:58

> [...]
> WindowPlacement.showCmd:= SW_NORMAL;
> SetWindowPlacement(Application.Handle, (zv)WindowPlacement);

Tak jsem to zkusil a zjistil jsem, ze reseni popsane vyse je
skutecne funkcni - moc dekuju.
Zkousel jsem i v jinem mailu navrhovane
ShowWindow(Application.handle, SW_Minimize), ktere sice
zminimalizovalo aplikaci, ale nepodarilo se mi obnovit (na kliknuti v
taskbaru nereagovala).

BDE a sit

[*] Bohuslav �vancara <softprojekt(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2000 10:59:17

Na rozdil od ostatnich "Samozrejme ano", odpovidam "Samozrejme ne".
BDE nemusis instalovat na kazdou stanici. Nainstalujes to jen na server a na
stanicich se udela jen zapis do Registry. Vyzkouseno, zadny problem. Vymena
za novou verzi je pak velmi jednoducha.

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2000 11:12:20

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>> On 14 Nov 2000, at 19:30, Hynek Svato� wrote:

> Myslim, ze chyba je uz v OLE DB, protoze ani mne se nedari
> ziskat takto vysledky.

ADONIS - vraceni dat ze StoredProc

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 15.10.2000 11:53:03

> Myslim, ze chyba je uz v OLE DB, protoze ani mne se nedari
> ziskat takto vysledky.

Tak jsem s tim experimentoval dale, a dosel jsem jeste k horsimu zjisteni:
takto chybne to nepracuje pouze v pripade, ze se pracuje s docasnou tabulkou
(bud pres #tabulka nebo pres promennou typu table)
ale - a to je horsi - v momente, jestlize se v procedure vyskytne JAKYKOLIV
aktualizacni prikaz (INSERT, UPDATE) nad jakoukoliv tabulkou !!!!!!!
:-(((((((((((((

Pokusne jsem v procedure provedl bezvyznamny update nad jednou tabulkou
a pak provedl select z uplne jine tabulky a nic, zadna data se nekonala ...

Nezbylo mi nic jineho, nez vypocet a vraceni vysledku oddelit a z programu
volat tyto zalezitosti oddelene, nicmene se jedna podle meho o fuj-reseni,
ktere uz opet muze byt dalsim zdrojem potencionalnich problemu.

Krucinalhergotfagotdonovetrrumcajselement !

Keep mailing :-)
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

BDE a sit II

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.10.2000 11:54:34