azbuka ???

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.10.2000 12:15:47

On 20 Nov 2000, at 9:35, volcik(zv)email(tec)cz wrote:

> Zdravim vsecky
> Mam aplikaci (D5E), kde za behu potrebuji menit popisy ovladacich
> prvku
> dle zvoleneho jazyka. Problem je s jedinym jazykem - rustina/azbuka.
> Stale se mi misto popisu v azbuce zobrazuji otazniky. Koukal jsem do
> archivu. Par nametu jsem nasel, ale ani jeden neresi muj problem.
> Mate-li nekdo s timto zkusenosti, muzete mi poradit ? Nutne to
> potrebuji vyresit. Dekuji za kazdou radu. D.V.

Problem je v tom, ze DFM je ulozen s ansi texty, a ve W95 a W98
je mizerna podpora unicode, coz se projevuje ve zpusobu
vykreslovani. Potrebujes mit jednak nainstalovanou podporu
azbuky, dale pak bude nejspis nutne zmenit i font, pripadne
charset, po zmene jazyka.

Data z "foxky" do IB 6.0 for Linux

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 20.10.2000 12:38:55

Ahoj,

pouzi external files tabulku v spojeni so stored procedurou, ktora data z
external file tabulky prekopiruje do internej tabulky v databaze.

create table ext_tbl external file "file.txt" (
field1 char(10),
field2 char(8),
newline char(1)
);

blizsie informacie najdes v dokumentacii k Interbase - Data definition
guide - Chapter 6 - Working with tables.

From: "Delphi" <delphi(zv)minv.sk>
> Ano, presne take cosi by to mohlo byt. Vies Vaclave ako sa da ich max pocet
> ovplyvnit???

Ahoj,

na Win9x nijak, u NT je tato oblast dostatecne velka. Za prve by jsi mel
urcit kde je vlastne problem. Pokud pouzivas Win9x, tak je dobre (spise
nutne) mit instalovan a spusten Meric systemovych prostredku. Je soucasti
instalace Windows, lze jej pridat z Ovladacich Panelu:

Pridat nebo ubrat programy -> System -> Prislusenstvi -> Meric syst.....

Tim zjistis jestli ti opravdu dochazeji tyto prostredky nebo je chyba v
necem jinem.

Podle popisu to vypada, ze budes muset k veci pristupovat jinak. Vytvaret
nekolik set objektu TImage (pokud jsem to spravne pochopil) je opravdu
zbytecne a muze vest k temto problemum. Staci prece obrazek nacist kdyz
je zrovna potreba a pak uvolnit.

Petr Vones, amatersky programator

HTTPS Client

> potreboval bych provadet kryptovanou komunikaci se serverem(HTTPS), ale
> pro to pravdepodobne potrebuji vyse uvedenou komponentu. Poradi mi nekdo
> jak to provest, prip. kde ji sehnat? Moc dekuji

Zdar,

mas dve moznosti - funkce WinInet API - da se sehnat jejich zapouzdreni a ty
podporujou SSL (napr. TAdvHTTP ale
musis mit instalovano a rozjeto IE) nebo stahni Indy (aka WinShoes) - adresa je
na delphree.clexpert.com , ty podporujou
SSL taky a budou fungovat i pod Kylixem. Jediny problem je ze uzivatel musi
nastavit proxy.

Cus
Radek Voltr

Pomoc!!! RLINK32

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2000 15:56:59

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> Budu vdecny za jakoukoliv radu. Mozna by pomohlo, kdyby mi nekdo poradil, co

Ahoj,

pokud vim, tak vseobecne existuje nekolik pricin ktere tuto chybu zpusobuji:

1. Neaktualni verze operacniho systemu (to asi nebude tvuj problem).
2. Nejakym nedopatrenim mas pridan TLB v projektu vicekrat
3. Soubory projektu nemas na lokalnim disku

Petr Vones, amatersky programator

Nedostatok Handlu nebo DCs..please HELP

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.10.2000 16:10:12

Ahoj,
tenhle problem jsem mel take, a resil jsem ho nacpanim
potrebnych obrazku do jedne velike bitmapy a jejim kopirovanim. po
castech. Pro obrazky stejne velikosti lze pouzit napr. PicClip z RxLib a
pouzit ho jednak jako kontejner pro obrazek (napr. do datamodulu) a
zaroven s jeho pomoci ziskavat jednotlive obrazky z rastru a pripadne i
s jeko pomoci kreslit na Canvas. Me se to osvedcilo.

Jaro B.

Prenositelnost (was: Re: Pevna carka podruhe)

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 20.10.2000 16:27:06

Ahoj!
Ja by som to tak tragicky nevidel.
Urcite casti je treba urobit vseobecne a urcite zase specificky pre dane
prostredie.
U nas vo firme mame taku 3-vrstvovu schemu. Sice programujeme pre embeded
systemy,
ale ta schema sa lahko aplikovat aj na ine systemy:
Vrstva 1 je HW/OS zavisla - vsetky HW alebo OS zavisle veci, rozhrania, atd.
Vrstva 2 je tzv. "funkca" - tu su implementovane samotne funkcie a
algorytmy, ktore pouzivaju funkcie z vrstvy 1.
Vrstva 3 je "user input/output" - tu su implementovane rozhrania na
vstup/vystup udajov pre usera pomocou funkcii
z vrstiev 1 a 2.
Toto umoznuje portovat SW na iny HW/OS (prepise sa len vrstva 1), zmena user
interface (prepise sa vrstva3)
alebo zmenu funkcionality (prepise sa vrstva 2 a 3).
S pozdravom
/LH

> vychazi mi to

Textovy resource v zvlastnim souboru & lokalizace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.10.2000 16:38:59

On 20 Nov 2000, at 12:46, azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> oblibeny resource pres RC_DATA. Potiz je v tom, ze takto ulozeny
> resoure je urcen pro zpracovani aplikaci a nelze jej tedy
> Localizatorem Z.H. prekladat, coz bych v danem pripade potreboval.

Ve verzi 5 to pujde, bude stacit dopsat prislusny objekt, coz si
bude moci udelat kazdy sam. Usilovne na tom ted pracuji.

On 20 Nov 2000, at 13:14, Slavomir Skopalik wrote:

> [...]
> jednoucelovosti. Tedy pisi jak umim a pokud se dostanou do rukou
> specifikace budouciho prostredi, tak se snazim psat podle nich.

Cim vice je mist, ktera jsou neprenositelna, tim hur. Pokud ma
program zit, pak je treba ho neustale vyvijet. Pokud je treba udelat
zasah v miste, ktere neni prenositelne, pak je nutne ho udelat
dvakrat, a dvakrat otestovat, zda v obou pripadech to dela to co
ma. U vetsich projektu muze byt takovych mist tolik, ze te to zahlti
a nezvladnes to.

Serial port

[*] Jozef Uhler <uhler(zv)os.sk> - 20.10.2000 17:00:07

Ako mozem citat informacie prichadzajuce na port COM2 v D5?

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 20.10.2000 08:03:22 -0800

Vsetkych Vas zdravim

Programujem aplikaciu, ktora je na rocna na graficke data, preto sa
pokusam
cachovat urcitu cast v pamati, zaraza ma vsak, ako malo sa do pamati zmesti.
Vie to niekto
zmodifikovat?

Priklad: Do Imagelistu, alebo do array of Image sa pokusam v cykle naplnat
obrazky, napriklad GIFi/BMPs/JPG.
Zaujimave je, ze pri urcitom mnoztve to vypise nejaku nezmyselnu hlasku.
Napr. Pri GIFe "Invalid Parameter" pri BMP " is BMP" atd. Proste chaoz.
Zarazajuce na tom vsetko je, ze sa mi vidi, ze ani nezalezi od velkosti
obrazkov
ale skor na ich pocte. Celkovo sa mi ich zmesti napriklad len okolo 500. To
znamena,
ze aj ked si vytvorim 10 Imagelistov, zmesti sa do kazdeho len 50. Ked si
spravim 1,
zmesti sa 500.

Potrebujem toto cislo aspon zdvoj-troj nasobit, pritom mi ani nezalezi ci
bude windows swapovat alebo hoco,
len nech to neskonci takou sprostou hlaskou a nech sa ich tam zmesti
viac....a viac a viac :)

Pouzivam Delphi 4 C/S suite.

Prosim pokuste sa mi poradit.

Dakujem

R. Jendrisak

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.10.2000 17:11:17

> Hehehe..
> Poviem pravdu, ja ich potrebujem mat v pamati naraz 8000...teda to by
> bol ideal, ale aj 2000 by bolo dost....a dokopy maju len cosi okolo
> 15MB co je podla mna nie neprekonatelna hranica pamate.

No potes... A co to nacist do jedne velke bitmapy a z ni pak vzdy
zobrazit jen vyrez? Pokud se rozmery tech obrazku prilis nelisi...
Pametove by to nemelo byt horsi (pomineme-li ruzne barevne hloubky),
zato zdroju by to melo snist o dost min.

Karel Rys

Propojeni s Excelem 97

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.10.2000 17:18:07

Ahoj,

ze sveho programu vytvarim Excelovou tabulku, pouzivam k tomu
tExcelApplication, tExcelWorkbook a tExcelWorksheet. Pokusy a omyly
uz jsem docili toho, ze vse funguje docela dobre vcetne zapisu vzorcu
a podmineneho formatovani.

Ted bych ale celkem nutne potreboval do toho exceloveho souboru ze
sveho programu vygenerovat makra (tedy jestli tomu u MS stale jeste
rikaji makra). Melo by to jednak umet spustit nejakou akci, kdyz
uzivatel v Excelu dvakrat klepne do urcite oblasti bunek, a druhak
bych potreboval vytvorit tlacitko nebo bunku, ktere spusti nejaky
dele trvajici vypocet a pak uzivateli oznami vysledek.

Muzete prosim nekdo poradit, zda a hlavne jak se to da udelat? Primo
v Excelu to napsat umim, ale nevim, jak to do nej propasirovat z
Delphi. V nejhorsim pripade pouziju jeden excelovy soubor jako
sablonu, ale to bych nerad, protoze to makro potrebuju ze sveho
programu podle okolnosti menit.

Predem diky za kazdy tip,

Karel Rys

Prenositelnost (was: Re: Pevna carka podruhe)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.10.2000 18:11:28

On 20 Nov 2000, at 16:27, Hubka Lubos wrote:

> [...]
> umoznuje portovat SW na iny HW/OS (prepise sa len vrstva 1), zmena
> user interface (prepise sa vrstva3) alebo zmenu funkcionality (prepise

Jasne, pokud se programuje pro vice platforem, musi se oddelit
neprenositelny kod od prenositelneho co nejdusledneji. Problemy
vidim prave v soubezne udrzbe vrstvy 1, zejmena pokud je trochu
vetsi.

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 20.10.2000 09:34:01 -0800

Zdravim

Nuz, nepotesil si ma :( BTW: program rsrcmtr zrejme nie je v baliku
delhi. Uz som ho dal hladat
na Inete. Napadla ma vsak taka vecicka, skus povedat co si o tom myslis.
TImage zrejme obsahuje
kopec odpadu. Usetrim ked pouzijem TBitmap alebo TGif namiesto TImage?
Myslim ze hej. Len neviem
ci to este stiham prekodit :(
Alebo to bude to iste?

R.Jendrisak
jendris(zv)minv.sk

> Vypada to tak ze Ti dochadzaju resources. Zapni a kontrouluj si zdroje
> "rsrcmtr.exe". Budes musiet bud provozovat program na WinNT alebo inak
> riesit pracu s obrazkami.
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

> zmesti.

Array

[*] Ji�� H�sek - 20.10.2000 19:41:32

Dobr� den p�eji,
mo�n�, �e u� to v konferenci b�elo, ale neporadil byste mi n�kdo, jak
ud�l�m jednorozm�rn� array, jeho� maxim�ln� hodnotu m��u m�nit za b�hu programu?
P�edem d�kuji za radu.
Ji�� H�sek

Tot�ln� skryt� aplikace

[*] Martin Lopat�� - 20.10.2000 20:11:39

Dik, v WinME to jede v pohode. Slo by to nejak udelat v WinNT nebo tam to
proste nejde?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Dalibor Toman
Odesl�no: 16. listopadu 2000 15:11
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Tot�ln� skryt� aplikace

>treba dat ale pozor, pretoze na NT to hodi chybu. NT nemaju v kernel32.dll
>funkciu RegisterServiceProcess.

Samozrejme - funkce je implementovana pouze na Win95/98 (netusim co s WinME
???) Proto je nutne neprilinkovavat odkaz na ni natvrdo ale pomoci
GetProcAddress()

D. Toman

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 20.10.2000 11:49:17 -0800

> ** Program "rsrcmtr.exe" je sucast Windows. Staci ho zpustit z menu
> Start.../Spustit (Run). Schova sa do Tray ikony ale poklepnaim na nu si ho
> otvoris ako okno.

Nuz, na inete pisu to iste, ja to tu proste nemam :) Pozriem instalacky.

> [...]
> to iste?
>
> ** Mno, to je otazka. Neviem ci je lepsie pouzit TImageList alebo TBitmap
> pre take velke mnozstvo obrazkov. Ja myslim ze skor TImageList. Ale nejak
sa
> mi to nezda. Ja v mojom programe mam icony a bitmapy v Image listoch (asi
> tak do 100) a ani zdaleka nezaberaju tolko resorcov. Mozno zalezi na
> velkosti bitmap. To sa mi ale tiez nezda. Skus si urobit novu cistu
> aplikaciu pre test a skus si to doho nasypat tie bitmapy. Je mozne ze ten
> problem bude este niekde inde nez v samotnom ImageListe.

Ved to ze nie, pretoze je jedno ci pouzijem Imagelist Alebo Image alebo
akehokolvek potomka Image alebo dokonca aj podobne komponenty na inete co
to robia vsetko sami a inak. A na velkosti sa mi vidi ze ani tak nezalezi.
Spravil som
si cisty programik a ten mi naloaduje tolko isto 300K bitmap ako 15K gifov.
Keby aspon napisal: "my buffer is full, set property buffer_size to finish
your work :) "

> [...]

podla mna nie neprekonatelna hranica pamate.

> Par krat sa tu ale riesilo nieco podobne. Skus hladat v historii

Hladal som aj v mojom baliku aj na webovej stranke konferencie, bohuzial nic
moc som nenasiel. :( Vies nejake klucove slovo??
Akurat som nasiel, ze D4 ma probs s uvolnovanim pamate.
Skusil som to prehodit aj do D3 ale je to to iste.

Asi si to hodim. Momentalne pracujem s buffrom 150 obrazkov, co je behave,
ale je to STRASNE malo :((

Ukladani nastaveni formularu

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 20.10.2000 20:58:07

Ahoj
> [...]
zarovnany doleva a pak i splitter je zrovnany doleva a jsou na stejne urovni

Co se tyka ruceni, tak ja osobne ti nezarucim nic, nicmene moje zkusenost
rika, ze 2 panely na stejne urovni zarovnane vlevo (vpravo, nahore, dole) se
proste obcas prehodi. Panel a splitter se mi vzajemne dosud neprohodily -
mozna je to proste shoda okolnosti, mozna to bude tim, ze ma splitter v
danem smeru pevnou malou velikost.
Predpokladam, ze pravym duvodem prehozeni panelu je obsluha udalosti pri
zmene velikosti okna. Pokud se napriklad drive obslouzi zmena velikosti
praveho panelu a pravy panel je tak (docasne) umisten pred puvodni levy
okraj leveho panelu, pak se provede ono prohozeni.

Zajimave pro mne bylo take zjisteni, ze potomci TCustomPanel maji se
zarovnavanim docela problemy, ale to uz asi souvisi s jinou problematikou
(D3).

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2000 21:13:13

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> [...]
> Potiz je v tom, ze takto ulozeny resoure je urcen pro zpracovani aplikaci a
> nelze jej tedy Localizatorem Z.H. prekladat, coz bych v danem pripade

Ahoj,

a co ten text pridat jako standartni resourcestring. Tim by jsi se zbavil
vsech problemu s lokalizaci. Pokud se jedna o delsi soubor, tak si muzes
napsat jednoduchy programek, ktery ti z neho vyrobi formatovany text aby
sel primo vlozit do zdrojaku.

Petr Vones, amatersky programator

Array

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2000 21:56:24

From: "Ji�� H�sek" <jiri.hysek(zv)worldonline(tec)cz>
> mo�n�, �e u� to v konferenci b�elo, ale neporadil byste mi n�kdo, jak
> ud�l�m jednorozm�rn� array, jeho� maxim�ln� hodnotu m��u m�nit za b�hu
> programu?

Ahoj,

v jake verzi Delphi ? Od D4 mas dynamicka pole:

var
Pole: array of Integer;

Petr Vones, amatersky programator

Stahnuti souboru z internetu

[*] Martin <martin(zv)sneznik(tec)cz> - 20.10.2000 22:04:57

Dobry vecer,
chtel bych napsat programek, ktery by z internetu stahoval libovolne,
predem definovane, soubory. Neco na zpusob Download Acceleratoru Plus.
Nevite nekdo prosim jak na to, pripadne jakou komponentu pouzit? Program by
mel bezet na NT Serveru 4.0 SP4 za Proxy+, neskryva tato varianta v sobe
nejaka uskali?
D5 Ent.
Verze: 6.0.214 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2000 23:40:47

> Priklad: Do Imagelistu, alebo do array of Image sa pokusam v cykle naplnat
> obrazky, napriklad GIFi/BMPs/JPG.

Ty cachujes obrazky do TImage??? Proc nepouzijes rovnou TBitmap ci podobny
ekvivalent /nejlepe rovnou nejaky memorystream/? Kdyz mas tech obrazku hodne a
maji stejne rozmery, muzes si sestavit katalog apod.
A s kolika obrazky pracujes najednou? Predpokladam, ze nezobrazujes najednou
vsech 2000 ;-)) Mozna by stalo za uvahu umistit je do DLL a podle potreby z ni
vytahovat... ta se snad nahrava do pameti cela, ale nevim jestli jsou nejake
horni omezeni /urcite to tady nekdo bude vedet/, ja skoncil asi u cca 3MB :-)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Nedostatok Handlu nebo DCs..please HELP

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 20.10.2000 15:22:29 -0800

> [...]
> pameti?

Ano, presne take cosi by to mohlo byt. Vies Vaclave ako sa da ich max pocet

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 21.10.2000 06:42:57

Uz se tu o tom mluvilo je na to dobra komponenta CPort250 udajne je naka novejsi verze ale o te nic nevim. Verze 250 funguje spolehlive.

Ladap

>>> uhler(zv)os.sk 20.11.00 17:00 >>>
Ako mozem citat informacie prichadzajuce na port COM2 v D5?

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 21.10.2000 06:59:31

zdravim vas
mam taky jeden problemik, neviem kde robim chybu, ale priznam sa, ze mi
to "neda spat" ;o).
mam dialog, v ktorom v evente FormActivate nacitavam do databazy udaje z
externeho suboru. Dialog obsahuje objekty TLabel a TProgressBar, v
ktorom podla poctu viet zobrazujem priebeh importu. problem je ale
nasledovny: FormActivate zobrazi hlavicku formu, t.j. ikonu a caption
okna, potom zobrazi progressbar, a zacne naplnat databazu este pred
vykreslenik kompletneho okna na obrazovku. Az po naplneni udajov
dokresli, vlastne zobrazi ;o), ostatny zvysok formu. robim niekde chybu?
know how? a ted~ babo rad~ ;o).

Konfiguracia: delphi 5 Enterprajz ;o); 128 MB RAM, Pentium 250MHz,
Windows2000 professional, AT/ATX skrinka- odkrytovana ;)

dakujem.

Pomoc!!! RLINK32

From: Lauko �tefan

Kvoli zdielaniu tlaciarne som prepojil dva PC do siete a od tej chvile sa
rychlost manipulacie s databazou znizila podla odhadu cca 10 - 15 krat.
Select ktrory trval 5-6min trva teraz 60 az 90 minut. Databaza je na
lokalnom PC a nieje zdielana v sieti. Je to vobec mozne...? Takto sa to neda
pouzivat.
Je mozne niekde nieco nastavit? Program nieje v Delphi a nieje to moj
vytvor...

COM a COM+ (OT)

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 21.10.2000 08:39:12

> D. Ka�m��, Computer Press, Programujeme v COM a COM+, velmi dobr�.

<noflame>
Spis katastrofa, preklad strasny, korektura jeste horsi.
</noflame>

--
Ondrej Krajicek OK-)

Ukladani nastaveni formularu

Co se tyce Splitteru, prohozen se mi podarilo taky, jinak problem s
prohozenim panelu resim zatim tak, ze panel posunu dostatecne dolu, nahoru

> [...]

Zajimave pro mne bylo take zjisteni, ze potomci TCustomPanel maji se
zarovnavanim docela problemy, ale to uz asi souvisi s jinou problematikou

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 21.10.2000 09:06:32

Soucasti je Delphi jsou komponenty NetMasters, kde je mj. komponenta NMHTTP, ktera se na to da pouzit (funguje i za proxy), ale lepsi jsou komponety od F.Piette (free). Adresu z hlavy nevim, ale urcite ji najdes v archviu.

Od: Martin [SMTP:martin(zv)sneznik(tec)cz]
Odesl�no: 20. listopadu 2000 22:05
Komu: 'Konference Delphi-l'
P�edm�t: Stahnuti souboru z internetu

[...]

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 21.10.2000 09:51:56

Ahoj,

Musis dat jeste pred tim nez to zacnes importovat

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.10.2000 09:53:14

> [...]
>
> Konfiguracia: delphi 5 Enterprajz ;o); 128 MB RAM, Pentium 250MHz,
> Windows2000 professional, AT/ATX skrinka- odkrytovana ;)

Melo by pomoci na vhodnych mistech, napr. po zmene pozice v
progress baru, zavolat metodu Update daneho formulare.

David

Ukladani nastaveni formularu

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 21.10.2000 10:05:58

> [...]
> praveho panelu a pravy panel je tak (docasne) umisten pred puvodni
> levy okraj leveho panelu, pak se provede ono prohozeni.

pred casem jsem si psal vlastni spliter a pokud se pamatuji bylo
treba ohlidat udalosti kdy se provadi zarovnavani. V tomoto
okamziku je treba dat Parent.DisableAlign, dale naaranzovat
zarovnavane prvky tak, aby pokud jsou tam napr. dva zarovnane
vlevo byl ten levejsi vice vlevo (na presne poloze pochopitelne
nezalezi). Po naslednem Parent.EnableAlign se to posklada
pozadovanym zpusobem. Pokud se to nepohlida (a nejen u
splitteru) tak se to obcas muze prehodit zcela nepredvidane.
Jiri Binder

azbuka ???

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 21.10.2000 10:07:08

Zdravim,

neco podobneho jsem resil. Je potreba dodrzet toto:

1. nastavit charset u zobrazovanych objektu
napr: TLabel.Font.Charset:= RUSSIAN_CHARSET;

2. ne vsechny fonty obsahuji ruske bukvice!, napr MS Sans Serif (ze
standardni instalace win) je nema, ale
napr. Arial je obsahuje.

3. pokud chci azbukou take psat, musim mit nainstalovanou ruskou
klavesnici.

posilam priklad procedury, ktera prepne charsert na reportu

procedure SetQRCharset(qr_ : TComponent);
chs: TFontCharset;
begin
chs:= GetCharset; // vraci charset podle aktualne zvoleneho jazyka
for i:= 0 to qr_.ComponentCount - 1 do begin
if qr_.Components[i] is TQRLabel then begin
TQRLabel(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;
end else
if qr_.Components[i] is TQRDBText then begin
TQRDBText(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;
end else
if qr_.Components[i] is TQRExpr then begin
TQRExpr(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;
end else
if qr_.Components[i] is TQRSysData then begin
TQRSysData(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;
end else
if qr_.Components[i] is TQRMemo then begin
TQRMemo(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;

Michel

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Raul Endymion <Raul.Endymion(zv)mail.infima(tec)cz> - 21.10.2000 10:08:27

> [...]

MB> Konfiguracia: delphi 5 Enterprajz ;o); 128 MB RAM, Pentium 250MHz,
MB> Windows2000 professional, AT/ATX skrinka- odkrytovana ;)

Coz takhle to nedavat do formactivate ale do formshow ?

MB> dakujem.

Raul mailto:Raul.Endymion(zv)mail.infima(tec)cz

Viewer MS Word, Editacia formu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 21.10.2000 10:13:58

Caute

1.) Chcel by som pouzivat viewer/mozno_editor na Word. Neviete niekto o
nejakom ktory by to zvladal
a nebol az tak moc drahy? Nechcel by som pouzit riesenie cez MS Word...

2.) Tak isto by som potreboval pracovat s EPS a PDF bez nutnosti
AdobeAcrobat

3.) Viete niekto nieco o technologii backupu, ktora vyuziva len rozdiely na
binarnej urovni a roby tzv
incrementalny backup? Bol by som vdacny za komponentu

3.) Uz ste niekto rozmyslal nad feature vo Vasich programoch, aby mohol
uzivatel si sam zeditovat
form? Ak nie mozno by to bol namet na urobenie nejakej lacnej komponenty. Ak
by ste boli viaceri
za mozno by stalo za to od noveho roku zacat na tom pracovat...

Teda ak uz take nieco neexistuje a nieje to zdarma/do_200$

S pozdravom
Patrik

Textovy resource v zvlastnim souboru & lokalizace

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 21.10.2000 10:58:00

DDV,

> [...]
> tak si muzes
> napsat jednoduchy programek, ktery ti z neho vyrobi

No, smeruje to k tomu, ale me to pripadalo takove "nesystemove"... Ja zil v
domeni, ze v RC souboru napisu radek s nejakym typem resource a on se pak
objevi v srtingtable, ale asi si to maluji jako Hurvinek valku, jespis si
pockam na upgrade Lokalizatoru a do te doby holt budu pouzivat nejaky
preprocesor ja jsi jej popsal.

Diky za namet!

a.

function Format

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 21.10.2000 11:03:06

dobry den vospolok,
ja uz som tu zase ;o). a sice, asi mam nechapavy den. ale potrebujem
napriklad vypisat stav priebehu v percentach. HOTOVO NA 32%. to nie je
problem samozrejme ;o). problem je v tom, ze rad by som k tomu pouzil
funkciu Format.

Format( 'Hotovo na %S %!',[edit1.text]);

a samozrejme Format berie znak % ako identifikator parametru a vyhodi
chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory
obsahuje v sebe znak % ?

diki za kazde dobre raaaano....

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 21.10.2000 11:08:24

Ahoj,
musis zavolat proceduru UpDate a v cykle Application.ProcessMessages. Alebo
mozno pomoze zakrytovat PC :).
> [...]
>
> Konfiguracia: delphi 5 Enterprajz ;o); 128 MB RAM, Pentium 250MHz,
> Windows2000 professional, AT/ATX skrinka- odkrytovana ;)

Kopie souboru do Exchange folderu

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 21.10.2000 11:09:33

DDV,

potreboval bych napsat v Delphi5 Prof programek, ktery pouzije MAPI profil
nastaveny na danem pocitaci a vezme soubor, ktery dostane jako parametr a
nahraje jej do public folderu na EX (tez jej dostane jako parametr), kam
samozrejme musi mit dany MAPI profil prihlaseneho uzivatele. Pripadne by
mohl byt volitelnym parametrem jmeno profilu.

Predstavuji si nejakou malickatou konzolovku typu.

file2ex <filename> <exchange\public\folder\spec> [profile]

Konferenci probehly nejake smaply pro posilani mailu s attachement-em, ale
nevim, jak postnout soubor do public folderu. Tedka to uzivatele delaji tak,
ze maji na desktopu shortcut na exchange folder (soubor.xnk) a do nej
pretahuji data drag'n'drop coz se mi pomerne tezko automatizuje :-(

Diky za namety rady, kopance...

a.
[...]

Parser na ASP

[*] <delphi(zv)centrum.sk> - 21.10.2000 11:15:19

Ahoj,

potreboval bych napsat parser na ASP soubory. Potrebuju, aby mi
to z nich vytahalo vsechny texty, ktere bych si nekde prelozil a
potom je tam zase navalil zpatky. Nevite nekdo o necem takovem?
Nechce se mi to totiz psat, je to dost slozity. Hledal jsem na
Internetu, ale nasel jsem parsery pouze pro HTML.

Dik, Ales

Objavujte Internet s http://www.centrum.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

Modalni okna

[*] Ji�� Vojtek - 21.10.2000 11:22:58

Ahoj vsichni preji hezky den :-)
muj problem je nasledujici. Mam modalni okno, ze ktereho volam zobrazeni
dalsiho okna, ale to musi byt zobrazeno take modalne. Takze pred volanim
showmodal
nastavim u okna ze kterereho volam Visible na false (zkousel jsem vsechno
mozne)
a pak provedu normalni volani. Vse probehne jak ma, problem nastane ve
chvili, kdyz
se potrebuju vratit k tomu puvodnimu oknu (volam je mezi sebou navzajem).
Pouzivam stejny
postup dokonce zavolam jeste hide okna, ktere budu zobrazovat, ale vsecko je
spatne a
hodi mi to, ze nemuzu zobrazitmodalne viditelne okno. Poradi nekdo? Jo a
pardon za
tak krkolomny dotaz
Diky za kazdou radu a prosim posiejte to i na muj mail docela to specha.
J. Vojtek

modalni okna

[*] Ji�� Vojtek - 21.10.2000 11:27:27

STOP!!
Nenamahejte se jen jsem dopsal a odeslal dotaz tak mi to doklaplo.
No vzdyt prece staci nastavit visible na true a je hotovo. Tak pardon, ze
blokuju
konfu, ale nepsat dotaz tak mi to asi nikdy nedoslo.
Mejte se prima a jeste jednou pardon.
J. Vojtek

Kopie souboru do Exchange folderu

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 21.10.2000 11:29:41

Idealni je pro tento ucel pouzit CDO. Viz. Platform SDK nebo podobny zdroj.

M. Dvorak

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.10.2000 11:47:01

> Ale potrebujem ich mat naraz aspon par stovak. Vsetky sa teoreticky
> mozu objavit naraz. Kebyze nemam tych par tisic obrazkov, ale jeden
> velky tak mozem vyrezavat, ale skusil som aj to... a tiez to spadne.
> Neda sa naloadovat prilis velky obrazok. Skusil som 5000x5000 bmp (a
> to este nie je zdaleka cely). Spadne tak isto.

No pri tomhle rozmeru uz to taky je ale dost pameti, ne? V jake
barevne houbce ta bitmapa byla? Jestli TrueColor, tak to mas 5*5*3 =
75 MB... Pokud 256 barev, stejne jsi porad na 25 MB. Tak treba
zjistit, jakou nejvetsi bitmapu to zvladne nacist (hadam 1000x1000
bodu by melo jit) a tech pak pouzivat nekolik.

Karel Rys

OT: chyba pri preinstalaci w95: SU995001

Jednomu nasemu matejovi spadnuly okna. Pry nelze nalezt vmm.vxd. Reinstalace
mi pada na
Chyba: SU 995001 (0x1389)

Wokna mame jako OEM takze se priznam, ze nevim ins. cislo. Tim padem odpada
fdisk a cista instalace.
Co s tim?

Sroub

function Format

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 21.10.2000 12:01:24

Samozrejme, ze to jde, ale musis tam dat ty % dve za sebe :-)
Cili to bude vypadat takto:
Format( 'Hotovo na %S %%!',[edit1.text]);
Yzi

On Tue, 21 Nov 2000, Miroslav Barica wrote:

> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

OT: Zaheslovany ZIParchiv

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 21.10.2000 12:09:30

Zdravim vsechny a omlouvam se za OT.
Mam v zaheslovanem ZIP souboru spakovane nejake data, ale heslo jsem
"zapomnel". Prosim Vas nevite nekdo o nejake utilite nebo programku, ktery
by mi to heslo v ZIPu nasel? Pripadne nejaky odkaz jak na to.

Predem diky

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

tcombobox a tdbcombobox

[*] Vladim�r Koupil <vladimir.koupil(zv)worldonline(tec)cz> - 21.10.2000 12:11:00

Ahoj
nevite nekdo, jestli existuje komponenta podobna tcombobox
a tdbcombobox, ktera umi zobrazit 2 - 3 polozky z databaze ?
Napr z ciselniku polozky Zkratka, Nazev.

Tezky amater Lada

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Vladim�r Koupil <vladimir.koupil(zv)worldonline(tec)cz> - 21.10.2000 12:17:35

Tehle problem jsem mel taky. Rodne cislo musis kontrolovat na
platnost datumu narozeni (datum, ktery jistim z rodneho cisla), a
na delitelnost 11 u rc, ktera jsou jedenactimistna (vcetne lomitka).
Zacina-li rc 00, zjistim delku rc a je-li jedenactimistne, tak je rok
narozeni po 2000, jinak 19xx (to plati tusim od roku 1957). Programove
to resene mam, muzu poslat na soukr. e-mail v pripade zajmu.

Jinak skutecne podle mych informaci se muze stat, ze dve rodna
cisla muzou byt stejna - chyba pri pridelovani.

Tezky amater Lada

> P��tel�, nem� n�kdo algoritmus na validaci rodn�ch ��sel zahrnuj�c�
> probl�m roku 1900 a 2000 ?
> �P�edem d�kuji !
> S pozdravem F.Stranik

Kopie souboru do Exchange folderu

[*] Grubhoffer Jindra <grubhoffer(zv)software602(tec)cz> - 21.10.2000 12:22:18

> [...]
> samozrejme musi mit dany MAPI profil prihlaseneho uzivatele.
> Pripadne by
> mohl byt volitelnym parametrem jmeno profilu.

Jak na to se da zjistit zde:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/cdo/ olemsg programming tasks.htm

Konkretne v odkazech:

Starting a CDO Session
Posting Messages to a Public Folder
Adding Attachments to a Message

J.G.

select pres vice databazi

[*] Stranik Frantisek - 21.10.2000 12:23:46

Vazeni pratele,

jde vubec udelat select pres vice databazi ?
A jestli ano, jsou s tim nejake prakticke zkusenosti !
Diky za odpoved .
S pozdravem F. Stranik

OLE Containers

[*] Korec Michal <Korec(zv)uhul(tec)cz> - 21.10.2000 12:26:12

Presne o to jsem se snazil. Narazil jsem na "invalid stream format". Mam
pocit, ze stream by musel obsahovat ne RTF (pripadne doc) ale OLE format.
Spis bych videl cestu pres TOLEContainer.CreateFromInfo. Ale nepodarilo se
mi implementovat IDataObject.

Kazdopadne Dik.
Michal Korec
> [...]
> Korec Michal
> Odesl�no: 14. listopadu 2000 11:03
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: OLE Containers
>

> Nevedel by nekdo, jak si poradit s nasledujicim problemkem20
>
> Mam ve stringove promenne obsah RTF souboru. Tento string
> predsavujici RTF soubor potrebuji zobrazit v prislusnem formatu. Zkousim
> to pres OLE kontainery. Zatim se mi toto podarilo jen pres metodu
> TOLEContainer.createfromfile. Rad bych se vsak vyhnul ukladani stringu do
> filu a pokusil se naplnit olecontainer primo ze stringu, bez nutnosti

COM a COM+ (OT)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.10.2000 12:30:43

On 21 Nov 2000, at 8:39, Ondrej Krajicek wrote:

> <noflame>
> Spis katastrofa, preklad strasny, korektura jeste horsi.
> </noflame>

Mozna ti unikl jeden detailik, ze to neni preklad, ale puvodni dilo. :-)

function Format

[*] Garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 21.10.2000 12:30:52

> dobry den vospolok,
taky

> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

No jestli si dobre vzpominam, tak ja jsem to resil takto:

Format( 'Hotovo na %S %s!',[edit1.text, '%']);

mozna je to trosku krkolomne, ale chodilo to ;-)

function Format

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 21.10.2000 12:32:46

Ahoj,
je to mozne celkom dobre takto:
Caption:=Format('Hotovo %d %s!',[32,'%']);
> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

function Format

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 21.10.2000 12:33:45

Pokud chces mit ve vysledku % musi formatovaci retezec obsahovat %%
Asi jako kdyz ma retezec obsahovat ' pouzijes ''.
Nahradnim resenim by bylo Format('hotovo na %s %s', [edit1.text, '%']);

Dobre rano
Tomas Bihary

> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

azbuka ???

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 21.10.2000 12:38:26

Jen poznamka na okraj:
nebylo by lepsi misto testu na
TQRLabel, TQRDBText, TQRExpr, TQRSysData a TQRMemo

vyuzit vyhod objektoveho programovani a
pouzit spolecneho predka:

if qr_.Components[i] is TQRCustomLabel then begin
TQRCustomLabel(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;

s pozdravem Otakar Milink > Zdravim,

> [...]
> end else
> if qr_.Components[i] is TQRMemo then begin
> TQRMemo(qr_.Components[i]).Font.Charset:= chs;

function Format

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2000 12:41:15

Napis Format( 'Hotovo na %S %%!',[edit1.text]);
a je to.

> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

function Format

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 21.10.2000 12:42:45

From: Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk>

> Format( 'Hotovo na %S %!',[edit1.text]);

zduplikuj %: Format( 'Hotovo na %S %%!',[edit1.text]);

select pres vice databazi

To zavisi od serveru, ale vacsina SQL serverov to podporuje (napr. MSSQL v
pohode).

L.

> jde vubec udelat select pres vice databazi ?
> A jestli ano, jsou s tim nejake prakticke zkusenosti !

begin 666 winmail.dat
M>)\^(C +`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$&
M(zv) ,`#(zv)```- '"P`5``P`+(zv)````(`,P$!`Y &`#0%```E````"P`"``$````+
M`",```````,`)(zv)``````"P`I```````#`"X```````,`-(zv)``````'(zv)!P``$`
M```:````<V5L96-T('!R97,(zv)=FEC92!D871A8F%Z:0````(!<0`!````%(zv)``
M``' 4["XF" (zv)4[ECA475F/>R^A).9:$```(!'0P!````$0```%--5% Z1E5,
M14!30U0N4TL`````"P`!#(zv)````! ``8.``PUGK!3P $"`0H.`0```!(zv)`````
M````T&5.I7KSTA&MO0`(zv)&"Z'[\* ```#`!0.`0````L`'PX!`````(zv)$)$ $`
M``!,`0``2 $``.$!``!,6D9U-Q)"P(zv),`"(zv)!R8W!G,3(UXC(#0W1E> 5!`0,!
M]_\*(zv) *D`^0'$P* #_,`4 16/PA5![(1)0Y1`P$"`&-HX0K <V5T,(zv)8`!L,1
M)?8S!$83MS 2+!$S".\)][8[&!\.,#41((zv)Q(zv)8P!0,PL)`60S-A90"Z8(zv)5"!O
M('IA=(zv)0`:2 E!' (zv)%!!R=(zv)20=2QB( = 92!V`- `D&X2808`44P=M6]V(+IT
M'0!P!' (zv)$!X0:AYPXB(zv)>X'!R+(zv)71'Q(?P.4(zv)$&(zv)$<2DN"J(*A J 8DPB&SX(zv)
M:(zv)$`'H!U\F(%D"!U`0`+8 5 %!"]'F!C!4 (zv)X >1'4!C'G"F9"3 `:!A>AUP
M/PKCS2.B02/0!Y!T;!UP`'#R;QXP:G,(8!VP'] '<, (zv);F5J86L><"#(zv)BRCP
M*(!C*0%Z:W44$%<GT"=P'7 A(B1]*P`>`$(0`0```#H````\1#(X04,S,3%#
M,#-%0T,T1D%#,T0W-#(zv)Y,D%$-S)!,C(zv)P,4,S03)!,D!H871H;W(N8W!O:BYC
M>CX````#``E9`0````,``8 (( 8``````, ```````!&`````!"%````````
M"P`$(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````X4````````#``F "" &``````#
M````````1(zv)`````!A0````````,`.X (( 8``````, ```````!&`````%*%
M``!];(zv)$`"P!((zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````#H4````````#`$J "" &
M``````# ````````1(zv)`````1A0````````,`2X (( 8``````, ```````!&
M`````!B%````````'(zv)!(zv)(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$````$
M````.2XP``L`88 (( 8``````, ```````!&``````:%`````````(zv)'X#P$`
M```0````T&5.I7KSTA&MO0`(zv)&"Z'[P(!^(zv)\!````$ ```-!E3J5Z\](1K;T`
M(!(zv)NA^\"`?L/`0```%(`````````.*&[$ 7E$!JANP(zv)`*RI6P(zv)``;7-P<W0N
M9&QL``````!.251!^;^X`0"J`#?9;(zv)```$0Z7%=O<FMS7$]U=&QO;VM<3W5T
M;&]O:RYP<W0````#`/X/!0````,`#33]-P```(zv)%_``$````Q````,# P,# P
M,#!$,#8U-$5!-3=!1C-$,C$Q041"1# P,C Q.#)%.#=%1D$T.#4T0C P````
M``,`!A )<A 3`P`'$)8````#`! 0``````,`$1 !````'(zv)`($ $```!E````
M5$]:059)4TE/1%-%4E9%4E4L04Q%5D%#4TE.05-13%-%4E9%4D]65$]03T10
M3U)52D4H3D%04DU34U%,5E!/2$]$12E,2D1%5E5"14-51$5,051314Q%0U10
04D535DE#141!5 ````!F# ``
`
end

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 21.10.2000 12:52:20

vysledok ten isty ;o(
mam dojem sa to zakusne pri otvoreni tabulky a robi a robi a robiiii.
zeby pomohli prikazy SQL?

> [...]

Coz takhle to nedavat do formactivate ale do formshow ?

MB> dakujem.

Raul mailto:Raul.Endymion(zv)mail.infima(tec)cz

Sluzba, trayicon a problemy

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 21.10.2000 12:53:22

Ahoj

zpusob popsany ve zminenem clanku jsem vyzkousel, ale bez uspechu.

ID zpravy ziskam v OnCreate jednoho z formularu:

TaskBarMSG := RegisterWindowMessage(PChar(S_TaskMsg));

kde:
S_TaskMsg = 'TaskbarCreated';

dale se v clanku pise:

A notification is sent in the form of a registered window message,
"TaskbarCreated", that is broadcast to all top-level windows when the
taskbar is created. The service can then create the notification icon when
handling this message.

pouzil jsem tedy komponentu ApplicationEvents a udalost

procedure TfrmTrayIcon.ApplicationEventsMessage(var Msg: tagMSG;
var Handled: Boolean);
begin
if Msg.message = TaskBarMSG then
begin
// eventuelne logovani, ze to sem vubec skocilo
// AKTIVACE IKONY

a efekt zadny. Co je v pripade sluzby top-level okno predpokladal jsem ze
application

nemate nekdo prikladek jak na to???

diky Tomas Bihary

> [...]
>
> PS jde o registrovanou zpravu cili je nutne ziskat jeji kod pomoci
> RegisterWindwosMessage('TaskBarCreated')

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 21.10.2000 13:04:36

no na tuto otazku si hned aj odpovedam ;o))
jasne ze sa da:

format('Hotovo na %S %S',[edit1.text, '%']);

no, a je to. sice nepohodlne ale je ;o)

[...]

Vlastny event este pred OnExitom

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 21.10.2000 13:09:53

> Potreboval by som spustit svoj event vo vlastnom comboboxe ked straca focus,
> ale este pred tym ako sa vyvola OnExit. Ide mi o to, ze ja potrebujem
> nasledujucu komponentu ktora ma ziskat focus niekedy Hide, alebo Show a ak
> som zaveseny OnExit tak je problem to ze sa uz Windows rozhodol ze posle
> focus na inu komponentu, nez ako je v poradi TabOrder. Pokial idem v smere
> TabOrder tak sa to este da nastavit natvrdo SetFocus, ale nemusi ist
> uzivatel dopredu, ale aj dozadu a moze aj mysou,... odist uplne inde.

Ahoj,

prave protoze muze uzivatel jit pryc kamkoliv, tak by mel vedet kam muze. Takze takove zmeny vzdy spojuji s OnChange. Jedine pokud by se jednalo o neco vetsiho nez schovani/zobrazeni par ovladacich prvku, tak by mozna stalo za to zajistit nejake zpozdeni te zmeny, takze by se nedela, kdyz uzivatel se pohybuje sipkou po polozkach.

Honza +

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 21.10.2000 13:10:45

juuuuuu bingHo ;o). zasluzis si pistok sladky, len som neoholeny a
strapaty ;o).
pomohlo to, samozrejme, zas som o poznatok mudrejsi. diki ti krasna vilo
;o).

takze riesenie:

while not Eof( ProxyLog) do
begin
// Tu je pes zakopany ;o)
Readln( ProxyLog, S); label1.Caption := inttostr(i); inc(i);
S1 := AnsiUpperCase( ExtractWord( 2, S, ','));
if Trim(S1) <> '-' then
begin
tbWorkTable.Append;
tbWorkTable['USERID'] := AnsiUpperCase( ExtractWord( 2, S1,
'\'));
tbWorkTable['DESTHOST'] := AnsiUpperCase( ExtractWord( 10, S,
','));
tbWorkTable['PROCTIME'] := StrToNum( AnsiUpperCase( ExtractWord(
13, S, ',')));
tbWorkTable['TRBITES'] := StrToNum( ExtractWord( 14, S, ','));
tbWorkTable.Post;

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.10.2000 13:16:22

21.11.2000 Ing. Patrik Tesar :
> Caute

> 1.) Chcel by som pouzivat viewer/mozno_editor na Word. Neviete niekto o
> nejakom ktory by to zvladal
> a nebol az tak moc drahy? Nechcel by som pouzit riesenie cez MS Word...

WordView od MS, je zdarma - pouze prohlizec. 602ProPC nebo StarOffice
umi pracovat s word dokumenty a jsou zdarma.

> [...]
> by ste boli viaceri
> za mozno by stalo za to od noveho roku zacat na tom pracovat...

Tim myslis primo form nebo report ?

select pres vice databazi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2000 13:17:25

1. O jake DB se jedna (stejne servery x ruzne servery)
2. Predpokladam asi D5 profesional

-> reseni tezkopadne, pouzit BDE
-> pracne: napsat si vlastni JOIN v programu (neni to tak strasne, jak to vypada).
-> pokud jsou servery stejneho typu, tak to nektere umeji (ORACLE) u IB jsem to videl v planu pro verzi 7.0
-> pokud pristupujete pres ODBC, a programujete v Accesu, tak tam by to mohlo jit.

Slavek

> Vazeni pratele,
>
> jde vubec udelat select pres vice databazi ?
> A jestli ano, jsou s tim nejake prakticke zkusenosti !
> [...]

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2000 13:35:30

On �t 21. listopad 2000 17:04, you wrote:

> [...]
> a tiez to spadne. Neda sa naloadovat prilis velky obrazok. Skusil som
> 5000x5000 bmp (a to este nie je zdaleka cely). Spadne

Ahoj,

neslo by to resit pres sluzby DirectX nebo OpenGL? DirectX podle me umoznuje
nahrani sady obrazku (textur), ktere obchazeji std. GDI prostredky Windows a
melo by to chodit s mene problemy. Problemem je, ze naprgat aplikaci v
DirectX neni az zase tak jednoduche. Zkusil bych se kouknout na Inetu, vim ze
se tam uz nejake free komponenty najdou.

Jinak je dle meho nazoru naprosto naivni pozadovat po Windows nahrani tolika
obrazku, vubec na to GDI system neni staveny. Vetsina aplikaci si to
resi po svem (tj. naalokuje pamet a z ni to pak dle potreby "nahrava").

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

function Format

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2000 13:36:48

On �t 21. listopad 2000 11:03, you wrote:

> [...]
> chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
> otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

Hmm, to chce hledat v Helpu, ale myslim ze znak procento napises %%.
--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Memo

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 21.10.2000 13:40:58

Zdravim,
nemuzu prijit na jednu vec. Treba je to jednoduche, ale potreboval bych trochu nakopnout (Obcas si rikam, ze ne jenom obrazne).
V memo hledam radek, ktery je delsi nez stanovena delka. To je jednoduche. Ale kdyz ho najdu, tak mam poradi radku. Jak se prosim dostanu v programu kurzorem na onen radek?
Predem dekuji za jakoukoli radu.

Mirek Drejcek.

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Str�n�k Franti�ek - 21.10.2000 13:43:30

P��tel�, nem� n�kdo algoritmus na validaci rodn�ch ��sel zahrnuj�c�
probl�m roku 1900 a 2000 ?
�P�edem d�kuji !
S pozdravem F.Stranik

spusteni dokumentu a cekani na ukonceni

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 21.10.2000 13:45:50

Dobry den

uz sem to tu jednou nakousl, ale nedobral sem se vysledku, nevi nekdo o tom
jak pockat na ukonceni programu ktery se pusti kdyz systemu reknu aby me
zobrazil treba doc nebo htm?

predem diky za napady

function Format

[*] Jiri - 21.10.2000 13:47:57

Da, experimentalne jsem overil, ze kdyz napises dve %% za ssebou, pak ti o
vypise ve vysledku jedno procento.

Jiri Goth
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. listopadu 2000 12:58
P�edm�t: function Format

> [...]
>chybu. nepomoze ani pouzitie funkcie chr() ktora mi vrati znak %. a tod~
>otazka znie, da sa pomocou funkcie Format zformatovat text ktory

Ciselna rada

[*] Roman �ev��k��������(��h�̿ - 21.10.2000 13:50:16

Ahoj,
potrebuji vytvorit ciselnou radu... v BDE jsem to delal tak, ze pred
ulozenim jsem si zamkl celou tabulku s cislem rady a pricetl 1. V IB nevim
jak to udelat, zpusob BDE se mi nezda jako nejlepsi. Urcite se to bude delat
pres trigger, ale nevim jak docilit formatu napr. 2000-00001. Jak docilit
rady pomoci triggeru je mi jasny, ale jak tam dostat prefix - to nevim

Dekuji za kazde postrceni

Roman Sevcik
roman(zv)coseto(tec)cz

Zaheslovany ZIParchiv

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 21.10.2000 13:50:53

pred nedavnem se tady probiralo neco podobneho s Wordem. Hledej na
http://astalavista.box.sk

Tam zcela urcite neco najdes. Mel jsem nejakou utilitku, ale nemuzu ji
ted zrovna najit... Doufam, ze jsi nemel nejake heslo, ktere bylo dlouhe
10 a vice znaku, protoze to si teda pockas. Ja jsem potreboval taky
jednou heslo na muj zip a mel jsem ho na 10 mist a nez to vyzkouselo
vsechny kombinace cekal jsem na to snad cely den. Preju prijemnou zabavu
:-))

Ales

Textovy resource v zvlastnim souboru & lokalizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2000 13:51:13

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> [...]
> objevi v srtingtable, ale asi si to maluji jako Hurvinek valku, jespis si

pokud jej definujes jako typ ktery se ma ulozit do STRINGTABLE, tak ano. Ty
jsi ale pouzival RC_DATA, coz je typ urceny na blize nespecifikovana binarni
data.

Petr Vones, amatersky programator

InterBase HowTo

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2000 14:00:58

ahoj,

pred odeslanim prikladu na ftp, me napadlo se honzy sebelika zeptat,
jestli jako muzu (je to prece jen jeho prace). a odpovedel zamitave.
zatim :), coz sice celkem chapu, ale tak nejak jsem to necekal.

nicmene, zaklady navrhovani databazi (zvlaste SQL) jsou spolecne vsem
databazim stejne (vice ci mene to plati vzdy). co se tyce konkretni
implementace, ta uz je zavisla na konkretni databazi (predevsim DDL).
takze, psat nejaky priklad se mi zrovna nechce, ale imho by si tazajici
mel sestavit dotaz, co chce vedet a podle odpovedi si nejaky prikladek
cvicne odladit :). no a potom ho muze uploadnout na ftp.

pokud budu vedet, rad poradim.

Apl. je stale videt v okne pri CTRL+ALT+DEL

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 21.10.2000 14:01:34

ahoj, uz se to tu jednou resilo, a posilam ten e-mail (osobne jsem to
zkousel na w98):

----

toto lze udelat pouze ve Win9x pomoci API funkce RegisterServiceProcess.
Protoze
tato funkce neni dostupna ve vsech verzich OS tak je treba ji importovat
dynamicky,
viz priklad. Prvni parametr je ID procesu, druhy pak (0, 1 -
Register/Unregister).

function RegisterServiceProcess(dwProcessId, dwType: DWORD): DWORD;

TRegisterServiceProcess = function (dwProcessId, dwType: DWORD): DWORD;
stdcall;

var
_RegisterServiceProcess: TRegisterServiceProcess = nil;

function RegisterServiceProcess(dwProcessId, dwType: DWORD): DWORD;
begin
if not Assigned(_RegisterServiceProcess) then
(zv)_RegisterServiceProcess := GetProcAddress(GetModuleHandle(kernel32),
'RegisterServiceProcess');
if Assigned(_RegisterServiceProcess) then
Result := _RegisterServiceProcess(dwProcessId, dwType)
SetLastError(ERROR_CALL_NOT_IMPLEMENTED);

Win32Check(RegisterServiceProcess(GetCurrentProcessId, 1) <> 0);

Win32Check(RegisterServiceProcess(GetCurrentProcessId, 0) <> 0);

M.Jirman - ten kod je od P.Vonese

Od: NetAdmin ZSU [SMTP:admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz]
Odesl�no: 21. listopadu 2000 11:27
Komu: Delphi konference
P�edm�t: OT: Help Builder

DD,

omlouvam se za mensi OT - potrebuju sehnat FREE Help Builder (nebo
aspon crack na HB 2.00 :-))) Nevite nekdo o necem? Diky

R.V.

-----
Radovan Vojtek - Network Administrator
Zakladni skola
Uprkova ul. 1
500 09, Hradec Kralove
CZECH REPUBLIC
tel.: +420(49)5270294
mobil: +420(604)849231
#ICQ: 63924162
Y! ID: Ghort001
AOL: Ghort001

Outcoming message does not contains any viruses.
COMPUTER: Supervisor at ZSU Network
Verze: 6.0.211 / Virov� b�ze: 100 - datum vyd�n�: 17.11.2000

Service na Win NT

[*] Petr Navr�til <DelphiForum(zv)Dssoft(tec)cz> - 21.10.2000 14:08:09

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Cau,

mam service aplikaci v Delphi 5, ktera
je nainstalovana pod urcitym uzivatelem na NT serveru s administratorskymi pravy "appp.exe /install"
Po prehlaseni na jineho uzivatele nelze spustit service i v pripade administratora - vypisuje to nasledujici chybu

Error 2140: An Internal Windows NT Error
pri pokusu o rucni spusteni v service manazeru.

Nezabira uz ani "appp.exe /uninstall" a znovu "... /install", proste zadny jiny uzivatel uz tenhle service nespusti ani kdyz ho nainstaluje pod sebou.

Parametry service jsou (nevim jestli jsou dobre):

ServiceType=StWin32
LoadGroup, ServiceStartName a Password nevyplnuji.

Nevite nekdo co s tim? Potrebuji, aby tento service mohl spustit kterykoli uzivatel prihlaseny na serveru.

Diky za pomoc Petr Navratil

Zaheslovany ZIParchiv

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 21.10.2000 14:22:40

V baliku pakovacich komponent ZipTV http://www.ziptv.com je na tohle
komponenta TZipKey a priklad, jak se pouziva.

> [...]
> Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
> Http:\\www.sagit(tec)cz\

> Verze: 6.0.157 / Virov� b�ze: 73 - datum vyd�n�: 31.5.2000

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 21.10.2000 14:26:03

Ahoj,
verejne slozce (Public Folder) muzes priradit mailovou adresu a potom to do
ni posilat jako obycejnemu uzivateli :) Dela se to v Exchange
Administratorovi, vyberes tu slozku a ve vlastnostech je zalozka 'Email
adreses'. No a potom to tam z Delphiku mailnes :)

S pozdravem

Luk� Gallina
DANZAS a.s. (fili�lka Brno)
INTE
lukas.gallina(zv)cz.danzas.com
tel: +420 (5) 431 253 13
[...]

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2000 14:40:09

Tak jestli ty wokna aspon spustis, tak klikni pravym na Tento Pocitac ->
Vlastnosti a tam to cislo je napsany...

Ren� Otisk wrote:

> [...]
> Chyba: SU 995001 (0x1389)
>
> Wokna mame jako OEM takze se priznam, ze nevim ins. cislo. Tim padem odpada

Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

select pres vice databazi

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2000 14:55:50

jediny kdo to umi a ja o tom vim je M$SQL:

SELECT
*
FROM
server1.database1.user1.tableA,
server1.database2.user1.tableB

lze vynechat zleva vcetne tecek, nebo mezi, ale potom musi zustat tecky:
server1.database1.user1.tableA
database1.user1.tableA
user1.tableA
tableA

server1..user1.tableA
server1.database1..tablea
server1...tableA

[*] Ji�� Vojtek - 21.10.2000 14:56:41

jak odpada prodejce ti cislo musi dat prave z takovehoto duvodu
J. Vojtek

Duvera v Interbasi je na bode mrazu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.2000 15:21:05

Preji vsem pekneho dne,

diky za pripominky, tu je (hromadna) odpoved:

> Radek Shasil:
> Nikdy neprovadej kopirovani .GDB souboru
> na jine misto nez kde byl vytvoren nebo
> restaurovan ze zalohy. Ono totiz zdanlive
> vsechno funguje, az na jednu vec. Jakykoli
> novy trigger vytvoreny po takovemto
> nevhodnem presunuti, se chova jako splaseny,
> tzn. generuje naprosto nahodne a nesmyslne
> hodnoty (alespon ve verzi 6.0 pro LINUX).
****S kopirovanim nemam spatne zkusenosti (verze
5.6), pouze nesmi byt k databazi nikdo
prihlaseny.

> Tomas Bradle
> ja mam i takove zkusenosti, ze zalezi nejen
> na oper. systemu, ale i dokonce na konkretnim
> slozeni PC.
****Je to mozne, ale na pocitac si nemohu
stezovat (W2k jiz rok a zatim ani jednou modra
smrt).

> Pavol Stolc
> No to bude asi tym OS ktory pouzivas,
> tipujem na W95 alebo W98. Skus to
> s W2k a myslim ze budes prekvapeny.
****Chyba lavky, pouzivam pouze W2k, viz odpoved
vyse. :-)

A jeste par poznamek k tomu ladeni a testovani.
Mam tim na mysli, ze se ladi aplikace v Delphi
(5.01) a casto dojde ke klasickemu resetu
aplikace (^F2), takze zustane viset konexe,
neustale se mazou a nahrazujou view, procedury,
... Kdyz pak ukoncim takovyhle zbesily (??)
vyvoj a chci udelat nejake byt~ drobne zmeny na
ostrych datech, mam smulu, vetsinou nedojde k
zapsani a resim to tedy restartem.

Dalsi: Uvadim jeden pripad, kdy si myslim, ze se
IB chova pitomne:

mam view, ktere pak pouziva jine. dam na to
prvni drop, a IB me spravne serve, ze tam je
zavislost. Ok, ale kdyz chci dat na to prvni
select, musim se nejprve odhlasit a zase
prihlasit, protoze jinak to view neexistuje.

A kdyz jsme u tech zavislosti. Mam-li napriklad
proceduru, ktera je volana z x dalsich, a chci
tuhle proc. opravit, musim nejprve smazat
vsechny, ktere ji volaji a pak tu puvodni.
Neskutecny humus. Zlaty Oracle se svym CREATE OR
REPLACE ...

A mohl bych pokracovat.

Tohle ze ma byt slusny system? Nebo jsem spatne
neco pochopil, malo cetl dokumentaci? (i to je
mozne).

Slavek

Tato zprava neobsahuje zadneho vira,
protoze zasadne pouzivam PMaila.
Magazin informacne vyspelych jedincu

Viewer MS Word, Editacia formu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 21.10.2000 15:43:18

Myslim priamo form na obrazovke, napojeny na lubovolnu TDataset databazu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 21.10.2000 15:45:39

AD 1.) Ja som myslel riesenie formou OCX alebo VCL pricom samozrejme
preferujem VCL

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 21.10.2000 15:50:46

Zdar.

> [...]
> tak mam poradi radku. Jak se prosim dostanu v programu
> kurzorem na onen radek? Predem dekuji za jakoukoli radu.

Zkus prohledavani v celem textu pomoci funkce Pos
a nasledneho nastaveni parametru TMemo.SelStart.

procedure NastavKurzorNaHledanyText(myMemo: TMemo; S : String);
begin
myMemo.SelLength := 0;
myMemo.SelStart := Pos(S, myMemo.Text);

Nedostatok Handlu nebo DCs..please HELP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2000 16:04:29

> Pre buducnost, vsetci. Setrite pokial pouzivate graficke komponenty v
>delphi.

To snad plati obecne ne? Je treba si uvedomit ze Win9x maji resourcu doost
malo

D. Toman

Pocet a dlzka riadkov v TMemo

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 21.10.2000 16:14:46

Dobry den,
je mozne obmedzit pocet riadkov a znakov na riadok v TMemo ?

Jozef Strnadik
E-mail: strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz

chyba pri preinstalaci w95: SU995001

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 21.10.2000 16:18:11

zdravicko,
pri preinstalaci si wokna hlidaji, jestli je uz nejaka verze systemu
nainstalovana... Toto se da obejit dvemi zpusoby:
a) pouzijes instalacky nejakeho upgrade (tomu to nevadi..)
b) obejdes to tim, ze smazes(doporucuju prejmenovat) soubor win.com z
adresare windows...

Doufam, ze to pomuze...

s pozdravem
Batex

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 21. listopadu 2000 12:00
P�edm�t: OT: chyba pri preinstalaci w95: SU995001

> [...]
> mi pada na
> Chyba: SU 995001 (0x1389)
>
> Wokna mame jako OEM takze se priznam, ze nevim ins. cislo. Tim padem

Uzamceni tabulky ci radku v MS-SQL 7.0

[*] Garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 21.10.2000 16:19:44

Zdravim vespolek,

mam prosbu. Prevzal jsem po kolegovi projekt v D5, ktery pracuje pod MS-SQL
7. Ted se bude zavadet do site a je zapotrebi pro kriticke operace obcas
zamknout nejake radky tabulky (pripadne celou transakci). Problem ale je, ze
to vse je delane pod BDE.
Database.StartTransaction asi nema pro MS-SQL implementovane nastaveni
urovne transakce na SERIALIZABLE (alespon jsem to nenasel). Cele to
predelavat pod ADO nemuzu (alespon zatim ;-) ).
Zkousel jsem do query strcit:

SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE
GO
BEGIN TRANSACTION

ale zaprve to haze chybu u toho GO a navic nevim, jak by to fungovalo...
Muzete mi prosim nekdo poradit jak na to? Neda se treba nastavit u TDatabase
nejaky parametr?

Diky za kazdou radu

Re[2]: InterBase HowTo

[*] delph <delph(zv)host.sk> - 21.10.2000 16:42:18

PP> pred odeslanim prikladu na ftp, me napadlo se honzy sebelika zeptat,
PP> jestli jako muzu (je to prece jen jeho prace). a odpovedel zamitave.
PP> zatim :), coz sice celkem chapu, ale tak nejak jsem to necekal.

... :-( skoda !

PP> nicmene, zaklady navrhovani databazi (zvlaste SQL) jsou spolecne vsem
PP> databazim stejne (vice ci mene to plati vzdy). co se tyce konkretni
PP> implementace, ta uz je zavisla na konkretni databazi (predevsim DDL).

Ved prave. Mna (a urcite aj ostatnych "beginnerov") by vsak zaujimali nejake
zakladne pravidla co sa tyka IB, napr:
- na co davat pozor pri pisani stored procedure (insert, update, delete)
- ake su pravidla pri pouziti TQuery pripadne TDataset (teda TIBQuery)
- ake mozu nastat problemy v buducnosti (replikacie a pod)
- osetrenie vynimiek na strane servera
- na co treba mysliet pri vazbach 1:N a pod

Nenapada ma uz nic konkretne.

... skratka, pomohli by urcite nejake priklady (DDL, pripadne hotove demo app) !

---------------
D.e.l.p.h.!
delph(zv)host.sk

Duvera v Interbasi je na bode mrazu

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 21.10.2000 16:58:33

Ahoj,

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> ... Kdyz pak ukoncim takovyhle zbesily (??)
> vyvoj a chci udelat nejake byt~ drobne zmeny na
> ostrych datech, mam smulu, vetsinou nedojde k

Kdyz uz je neco takoveho nutne, zkus v prikazovem radku prikazy:
net stop interbaseserver
net start interbaseguardian

> [...]
> zavislost. Ok, ale kdyz chci dat na to prvni
> select, musim se nejprve odhlasit a zase
> prihlasit, protoze jinak to view neexistuje.

zkus predtim rollback

> A kdyz jsme u tech zavislosti. Mam-li napriklad
> proceduru, ktera je volana z x dalsich, a chci
> tuhle proc. opravit, musim nejprve smazat
> vsechny, ktere ji volaji a pak tu puvodni.

To co pises, plati pouze tehdy, kdyz modifikujes vstupni/vystupni
parametry. Kdyz jsou zmeny pouze v tele procedury, nemusis nic mazat.
Nebo taky staci je modifikovat tak, aby tu proceduru docasne nepouzivaly
(okomentovat). Pak samozrejme zalezi na tom, jakym nastrojem ty upravy
delas - vzhledem k uzivatelske privetivosti tech uprav.

> Neskutecny humus. Zlaty Oracle se svym CREATE OR
> REPLACE ...

Ackoliv jsem ORACLE sam nikdy nepouzival, o tomhle jsem vim a je to
samozrejme o necem jinem.

> A mohl bych pokracovat.
>
> Tohle ze ma byt slusny system? Nebo jsem spatne
> neco pochopil, malo cetl dokumentaci? (i to je
> mozne).

Ano, ma. Aspon ja si to stale myslim :-)

Nedostatok Handlu nebo DCs..please HELP

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 08:04:42 -0800

> [...]
>
> Pridat nebo ubrat programy -> System -> Prislusenstvi -> Meric syst.....
>
> Tim zjistis jestli ti opravdu dochazeji tyto prostredky nebo je chyba v

Yasne...vcera som si to doinstaloval z balika. Co ja viem.. GDI a System
resources to
slusne odkroji ale nepolozi. Viac testov este urobim. Neviem kde je problem,
proste
spadne na nezmyselnej hlaske. Podla mna to loaduje do nejakej systemovej
memory,
pretoze som pisal, ze wav naloadovat este ide, ale DIB uz nie :(
Podla mna je problem niekde v komponente. Ma alokovanu len nejaku pamat a
ked xes viac, tak
jednoducho odide do kytek.

> [...]

a tiez to spadne. Neda sa naloadovat prilis velky obrazok. Skusil som
5000x5000 bmp (a to este nie je zdaleka cely). Spadne

Asi si to hodim.

Zatial

R. Jendrisak

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 08:06:03 -0800

> [...]
> Pametove by to nemelo byt horsi (pomineme-li ruzne barevne hloubky),
> zato zdroju by to melo snist o dost min.

To nie, ale taky velky obrazok sa tiez nepodari naloadovat.

> Karel Rys

R. Jendrisak

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 08:11:27 -0800

> [...]
hodne a
> maji stejne rozmery, muzes si sestavit katalog apod.

No, ved clovek by ocakaval ze Imagestream je array of TBitmap, alebo aspon
cohosi
podobneho z class TBitmap.

> A s kolika obrazky pracujes najednou? Predpokladam, ze nezobrazujes
najednou
> vsech 2000 ;-))

Preco nie? Teoreticky je to mozne.

> [...]
nejake
> horni omezeni /urcite to tady nekdo bude vedet/, ja skoncil asi u cca 3MB
:-)

Nooo...to znie dobre. Myslis, ze by slo spravit 15GB Dll??? A vies ako
sa da do DLL nasackovat tolko grafiky?

Predstav si ze po kazdych 200 obrazkoch to spadne, takze by som loadoval len
po 100, zakazdym urobil save, reset programu. Ten posledny save by robil asi
hodinu. Takze nasackovat ich tam vsetky by trvalo asi 3 dni. A ja mam uz len
2 dni. :)

jendris(zv)minv.sk

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 08:14:28 -0800

> Sorry, asi Ti viac neporadim, jedine prezriet historiu, alebo znovu hodit
> dotaz do konfery ale urcite si to nehadz. ;-)))

Mozno by pomohlo urobit vlastnu komponentu TImage, len neviem ci stiham.

R.J

OT - Kde lze provozovat COM+

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 21.10.2000 17:25:11

Zdravim vsechny,

zajimalo by mne jestli lze COM+ nejak doinstalovat taky do win98 nebo win95
nebo je-li to vysada w2k.

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

InterBase 6.01 ( Linux ) & UDF

[*] Brano Vislocky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 21.10.2000 18:19:07

Cafte vsetci,

rozbehal uz niekto z Vas UDF na InterBase 6.01 na Linux-e ?

Brano Vislocky

Pocet a dlzka riadkov v TMemo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2000 18:21:25

From: "Jozef Strnadik" <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz>
> je mozne obmedzit pocet riadkov a znakov na riadok v TMemo ?

Ahoj,

je mozne omezit pouze celkovy pocet znaku - vlastnost MaxLength.

Petr Vones, amatersky programator

Uzamceni tabulky ci radku v MS-SQL 7.0

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 21.10.2000 19:05:36

Zkus vyhodit to GO.
Nejedna se o T-SQL prikaz.

Zde dokumentace:
GO
Signals the end of a batch of Transact-SQL statements to the Microsoft� SQL
Server� utilities.
Syntax
GO
Remarks
GO is not a Transact-SQL statement; it is a command recognized by the osql
and isql utilities and SQL Query Analyzer.

SQL Server utilities interpret GO as a signal that they should send the
current batch of Transact-SQL statements to SQL Server. The current batch of
statements is composed of all statements entered since the last GO, or since
the start of the ad hoc session or script if this is the first GO. SQL Query
Analyzer and the osql and isql command prompt utilities implement GO
differently. For more information, see osql Utility, isql Utility, and SQL
Query Analyzer.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

select pres vice databazi

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 21.10.2000 19:10:46

A ja jen doplnim, ze data se nemusi sosat jen z jinych sql serveru,
ale muzou byt pouzity i uplne jine zdroje (excel, txt, odbc, ...
= pro ktere existuji oledb provideri) a to pres volani fce openquery a
openrowset
nebo pres tzv. "Linked servers".

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.2000 19:17:29

Ahoj,

co to je problem roku 1900 a 2000? Rodne cislo je do roku 1953
devitimistne (tri cisla za lomitkem), pak desetimistne. Problem
tedy nastane az v roce 2053, pokud soudruzi na neco neprijdou.

Takze akorat testuj, zda jde o cisla a zda prvnich sest cifer
odpovida formatu. Deleni testovat muzes, ale pak dej dotaz, zda to
opravdu ma tak byt a pokud ano, necht to projde (jsou rodna cisla,
ktera nejsou delitelna 11).

Taktez se muzes podivat na USIS:
http://www.usiscr(tec)cz/cz/standardy/index.html

Na zaver pripominam, ze rc rozhodne neni kandidat na primarni klic.

Slavek

> P��tel�, nem� n�kdo algoritmus na validaci rodn�ch ��sel zahrnuj�c�
> [...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.2000 19:19:11

Ahoj,

u IB pouzij generator (wiz http://swnet(tec)cz/article.php?id=14046 )

> [...]
> pres trigger, ale nevim jak docilit formatu napr. 2000-00001. Jak docilit
> rady pomoci triggeru je mi jasny, ale jak tam dostat prefix - to nevim

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.10.2000 19:31:19

Ahoj,

> Kdyz uz je neco takoveho nutne, zkus v prikazovem radku prikazy:
> net stop interbaseserver
> net start interbaseguardian
****po prvnim prikazu:
System error 997 has occurred.
Overlapped I/O operation is in progress.
The InterBase Server service was stopped successfully.

(podobne kdyz davam restart/stop ze Servicies). Nerikam, ze
service nezastavi, ale ta hlaska neni prilis privetiva.

****Kdyz to je berlicka, ale pokud jina moznost neni...

> To co pises, plati pouze tehdy, kdyz modifikujes vstupni/vystupni
> parametry. Kdyz jsou zmeny pouze v tele procedury, nemusis nic mazat.
****No prave, kdyz menim ty parametry... :-(

Slavek

> Tomas Michalik
> e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz

Tato zprava neobsahuje zadneho vira,
protoze zasadne pouzivam PMaila.
Magazin informacne vyspelych jedincu

dlouhe jmena souboru

[*] Milan Byd�ovsk� <mbydzovsky(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2000 19:48:16

Hi,
1. nevite nekdo jak se da zjistit s kratkeho (dosoveho) jmena souboru jeho
dlouhe jmeno(windousacke)?

2.Existuje nejaka hezka komponenta nebo API funkce ktera umoznovala vybrat
adresar ze stromecku jako ma pruzkumnik (ploch-tento pocitac-A-B....(ale ne
ve zvlastnim dialogu to uz umim))

Za jakoukoli odpoved dekuje

Milan Bydzovsky

Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2000 19:55:30

Jestli jsem to dobre pochopil, mas na disku spoustu obrazku v
RUZNYCH formatech (vcetne kompresovanych) o celkove delce na
disku asi 15MB (ale kompresovane vcetne JPG a GIF).
Pokud bys to prevedl na BMP (tohle dela predpokladam delam
Timage), tak by se to cislo rapidne zvedlo. Tim usetris cas na
dekompresi JPG a GIF, ale pametove naroky se rapidne zvednou.
Predpokladam ze ti teda jde o rychlost.

Napadaji mne tedy:
1] Bud predelej vsechny JPG a GIF na BMP (zvol dobre barevnou
hloubku, nekdy staci i 256 barev- hlavne u puvodnich JPG -
usetris misto), usetris cas na rozbaleni JPG a BMP. A bitmapy
nahravej primo z disku a wokna si je budou cachovat sami (docala
schopne reseni nebo jim muzes pomoc mensim bufrem)

2] Nahrej data do pameti jako puvodni format (napada me
TMemoryStream a jeho pole)
A pouzij TBItmap.Loadfromstream a assign do TPicture. Timto
resenim usetris cas na nahrani z disku ale ne na rozbaleni
kompresovanych dat.

Prvni reseni bude asi rychlejsi, data budou sice na disku ale
disky jsou rychle :) a cache woken tomu pomuze, ale hlavne BMP se
velmi rychle zobrazuje.

Doufam ze jsem to pochopil dobre a ted jsem nestrilel moc vedle.

> Od: "Delphi" <delphi(zv)minv.sk>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Mon, 20 Nov 2000 09:34:01 -0800
> P�edm�t: Re: Nedostatok pamate pri grafike. HELP PLEASE
>
> Zdravim
>
> Nuz, nepotesil si ma :( BTW: program rsrcmtr zrejme nie je
v baliku
> delhi. Uz som ho dal hladat
> na Inete. Napadla ma vsak taka vecicka, skus povedat co si o
tom myslis.
> TImage zrejme obsahuje
> kopec odpadu. Usetrim ked pouzijem TBitmap alebo TGif namiesto
> [...]
K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

dlouhe jmena souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2000 20:55:58

From: "Milan Byd�ovsk�" <mbydzovsky(zv)volny(tec)cz>
> 1. nevite nekdo jak se da zjistit s kratkeho (dosoveho) jmena souboru jeho
> dlouhe jmeno(windousacke)?

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) mas v unitu JclFileUtils
funkci PathGetLongName.

http://www.gexperts.com/GXExplorer/
http://www.plasmatech.com/shellctl.htm
http://www.turbopower.com/products/systools/

Petr Vones, amatersky programator

dlouhe jmena souboru

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2000 21:10:43

> 1. nevite nekdo jak se da zjistit s kratkeho (dosoveho) jmena souboru jeho
> dlouhe jmeno(windousacke)?
> Milan Bydzovsky

Ahoj, ja pouzivam tohle na D4 Standard, W95 OSR2:
uses ShellAPI;
function __GetLongName(sShortName: string; var bError: boolean): string;
var bAddSlash : boolean;
SearchRec : TSearchRec;
nStrLen : integer;
begin
bError:=False;
Result:=sShortName;
nStrLen:=Length(sShortName);
bAddSlash:=False;

if sShortName[ nStrLen ]='\' then begin
bAddSlash:=True;
SetLength(sShortName,nStrLen-1);
dec(nStrLen);
end;

if (nStrLen-Length(ExtractFileDrive(sShortName)))>0 then begin
if FindFirst(sShortName,faAnyFile,SearchRec)=0 then begin
Result:=ExtractFilePath(sShortName)+SearchRec.Name;
if bAddSlash then Result:=Result+'\';
end
else bError:=True; // handle errors...
FindClose( SearchRec );

function GetLongName(sShortName:string): string;
var s: string;
p: integer;
bError: boolean;
begin
Result:=sShortName;

s:='';
p:=Pos('\',sShortName);
while p>0 do begin
s:=__GetLongName(s+Copy(sShortName,1,p),bError);
Delete(sShortName,1,p);
p:=Pos('\',sShortName);
if bError then Exit;
end;

if sShortName<>'' then begin
s:=__GetLongName(s+sShortName,bError);
if bError then Exit;
end;

Result:=s;

var ShortPath : String;
begin
ShortPath := 'C:\Progra~1\Access~1\WordPad.exe';
ShoeMessage('Dlouh� cesta je: ' + GetLongName(ShortPath));
end;

Zacinajici programator Straka Josef, ktery slysel uz 28krat zpivat na jare
kosa.
email: strakaj(zv)hbnet(tec)cz
www: http://strakaj.zde(tec)cz

Nedostatok Handlu nebo DCs..please HELP

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 13:25:12 -0800

> [...]
> zjistit, jakou nejvetsi bitmapu to zvladne nacist (hadam 1000x1000
> bodu by melo jit) a tech pak pouzivat nekolik.

No hey, ale to by uz nebol memory swap, ale memory hack :)

Werki

select pres vice databazi

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 13:27:16 -0800

> Vazeni pratele,
>
> jde vubec udelat select pres vice databazi ?
> A jestli ano, jsou s tim nejake prakticke zkusenosti !
> Diky za odpoved .
> S pozdravem F. Stranik

No, nie je problem...aj zo vzdialeneho pocitaca.

select * from pocitacb(zv)auto:spztky

^^^^ ^^^^ ^^^
1 pocitacb=pocitac
2 auto=databaza
3 spztky=tabulka

R. Jendrisak

Pocet a dlzka riadkov v TMemo

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 21.10.2000 22:44:16

Zdravim

Nevim jak v TMemo (IMHO bych rekl, ze ne), ale toto umi mwCustomEdit (nyni
pry presel v SynEdit). Umi dokonce i zobrazit svislou caru na urcene pozici.
Tu je prave vhodne dat na stejnou pozici jako konec stranky. Link uz ale
bohuzel nemam, snad ti ho nekdo posle.

> je mozne obmedzit pocet riadkov a znakov na riadok v TMemo ?

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 21.10.2000 23:06:07

Zdravim

Sice to s rokem nesouvisi, ale pokud tam mas i datum narozeni, rozparsuj RC
a porovnej s temito daty. To ti aspon trochu prida na duvere, ze si
zadavatel RC nevymyslel.

P��tel�, nem� n�kdo algoritmus na validaci rodn�ch ��sel zahrnuj�c�
probl�m roku 1900 a 2000 ?

dlouhe jmena souboru

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 21.10.2000 23:56:12

Zdravim

ad1) Pochybuji o tom, ze to vubec pude. V DOSovem nazvu neni nikde ulozena
informace o puvodnim nazvu.

ad2) Existuje LsFileExplorer, link ale nemam (v PASu neni napsany), mam jen
mail ldshih(zv)ecn.ab.ca. Muzu i poslat, ale mam asi starou verzi(2.60).

> [...]
> adresar ze stromecku jako ma pruzkumnik (ploch-tento pocitac-A-B....(ale

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 21.10.2000 15:34:36 -0800

> [...]
ze
> se tam uz nejake free komponenty najdou.

Huh?? O com hovoris? Ved ja robim aplikaciu pre Direct X, ale directx
neznamena zmenu operacneho systemu, len
zmenu pristupu ku grafike. :)

Pozeral som uz aj v resources....padne to skor ako su preplnene. To bude
chyva v TImage handleroch alebo
nieco take. Co uz, budem mat buffer len 200 obrazkov :(((((((
Pre buducnost, vsetci. Setrite pokial pouzivate graficke komponenty v
delphi.

Werki

Pripojeni tabulky dBase do Accessu (diakritika) -

[*] petr <vp-lists(zv)bigfoot(tec)com> - 22.10.2000 03:46:25

Dobry den.

Mam problem s diakritikou pripojenych tabulek dBase (*.dbf) do Accessu 2000
(pres nativni dBase ISAM). Do Accessu 97 to slo obejit pres FoxPro ISAM, ale
ten uz v Acc2000 neni a ODBC FoxPro nechci pouzit.

Dotaz zni: jak nastavit nejake volby kodovacich stranek dBase pri tomto
ukonu? Kde a jak? Programove (VBA) nebo to jde i pres klikaci preference
(ktere nemohu NIKDE k tomuto ucelu najit, na rozdil od volby kodovani
pripojovaneho zdrojoveho souboru typu *.CSV - tedy obycejneho textaku).

Priklad spatne funkce - misto:
"Z�lohov�n�, nap�jec� zdroje" mi to zobrazuje:
"Z lohovan, nap jec! zdroje"
Proste "rozsypany caj"..
Pro zajimavost: cestina mi pise v mailu snad dobre (ISO Latin2):
����������

Diky za pomoc.

vp.

Uzamceni tabulky ci radku v MS-SQL 7.0

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.10.2000 06:35:21

> SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE
> GO
> BEGIN TRANSACTION

Aco takhle to zkusit bez GO, GO, Jezisku!

Tom

dlouhe jmena souboru

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 22.10.2000 06:40:14

> Hi,
> 1. nevite nekdo jak se da zjistit s kratkeho (dosoveho) jmena souboru jeho
> dlouhe jmeno(windousacke)?

V RxLib je unita FileUtil a mas tam, mimo jine funkce:

LongToShortFileName
LongToShortPath
ShortToLongFileName
ShortToLongPath

T.

TForm.FormActivate - robim nieco na pipik?

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 22.10.2000 06:49:01

jo a este k tomu pretaktovane.
s tym application.processmessage to funguje podla mojich predstav

> [...]
>
> Konfiguracia: delphi 5 Enterprajz ;o); 128 MB RAM, Pentium 250MHz,
> Windows2000 professional, AT/ATX skrinka- odkrytovana ;)

OT:

Nediv se, M$ O$ zrejme poznal, ze pouzivas "NAHE PC".........

Memo

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 22.10.2000 06:53:22

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Dobry den

zkus toto

if (Memo.Lines.Count>radek)
then sx:=SendMessage (Memo.Handle,EM LINEINDEX,radek,0) //zjisti pozici zacatku radku
else sx:=0;
Memo.SelStart:=sx;
SendMessage (Memo.Handle,EM SCROLLCARET,0,0); //zviditelni aktualni pozici

[...]

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.10.2000 06:59:17

No to muze byt spatnou pameti(stalo se nam uz nekolikrat ze to slapalo OK a
pak to spadlo prave kvuli vmm.vxd a bylo to prave timto), nebo chybnym
instalacnim mediem(nepredpokladam).

jak odpada prodejce ti cislo musi dat prave z takovehoto duvodu
J. Vojtek

Pruhledny form a obrazek

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 22.10.2000 07:05:58

Nazdar

Mam nasledovny problem, v programu mam na FORMU umistneny obrazek, ktery je transparentni, vsechno je vporadku, ale kdyz posleze spustim tlacitkem akci, ktera mi zpruhledni FORM na kterem je ten obrazek ulozen tak zpruhledneni formu probehne vporadku, ale mista kde mel predtim obrazek odstranene barvy pomoci transparentnosti tak ty se vybarvy barvou pozadi FORMU a nevym jak tu barvu znova odstranit. Beru vsechny rady a skusenosti.

DIK

Service na Win NT

[*] Petr Navr�til <DelphiForum(zv)Dssoft(tec)cz> - 22.10.2000 07:19:04

[...]

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 22.10.2000 07:47:59

Je to pravda validaci jsem taky delal tim ze se delej 11, ale az od roku
1951 jestli je nekdo narozenej pred rokem 1951 tak to nefunguje.

> [...]

Slavek

> P��tel�, nem� n�kdo algoritmus na validaci rodn�ch ��sel zahrnuj�c�

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 22.10.2000 08:08:01

Ahoj,
Predpokladam, ze to 2000-tam pridat umis a mas problem s tema
uvodnima nulama. Tak ti jako maly darek posilam ulozenou
proceduru. Das ji integer cislo a delku a ona to zarovna doleva
nulama.
Napis jestli je to to co potrebujes.

CREATE PROCEDURE INTTOSTR (
CISLO INTEGER,
DELKA INTEGER)
RETURNS (
RESULT VARCHAR(15))
AS
DECLARE VARIABLE i Integer;
DECLARE VARIABLE Rad Integer;
DECLARE VARIABLE Pom Integer;
begin
Rad = 0;
Pom = 1;
i = 0;
While (i=0) Do Begin
Rad = Rad + 1;
Pom = Pom*10;
If ((Cislo - Pom) < 0) Then Begin
i = 1;
end
End
result = '';
i = delka-Rad;
While (i > 0) DO Begin
result = result||'0';
i = i - 1;
End
result = result||cislo;
> [...]
> pres trigger, ale nevim jak docilit formatu napr. 2000-00001. Jak docilit
> rady pomoci triggeru je mi jasny, ale jak tam dostat prefix - to nevim

InterBase 6.01 ( Linux ) & UDF

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 22.10.2000 08:12:03

Ano

> Cafte vsetci,
>
> rozbehal uz niekto z Vas UDF na InterBase 6.01 na Linux-e ?
>
> Brano Vislocky

OT: Excel & HTML

[*] Petr Vale� <delphipetr(zv)infoware(tec)cz> - 22.10.2000 08:26:41

Ahoj vsichni,

mam problem se kterym si vazne moc nevim rady a nemohu najit zadne rozumne reseni. Mam EXCELovsky dokument, ktery potrebuji zobrazit na webu, proto pouzivam konverzi do HTML. Ovsem vysledny soubor ma az o 400% vice nez zdroj v EXCELU nebo cokoliv podobneho co by se dalo udelat v cistem HTML. Pro dialupistu, ktery ma stahovat 150kB je to peklo. Proto hledam nejake rozumne reseni jak tento soubor zobrazit aniz bych musel vse predelavat, napadlo mne snad jedine ( jestli je to mozne ) konverze z HTML do nejakeho graf. formatu napr. JPG a ten potom zobrazovat. Vysledek by mel byt stejny, ale mnohem mensi. Nemate nekdo lepsi nebo podobne reseni ? Muzete mi prosim nekdo poradit ?

S pozdravem

PETR

InterBase HowTo

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 22.10.2000 08:31:24

ahoj,

> [...]
> - na co treba mysliet pri vazbach 1:N a pod
> Nenapada ma uz nic konkretne.
> ... skratka, pomohli by urcite nejake priklady (DDL, pripadne

z tech prikladu bys to stejne nevykoukal.
demo je u IB6 prilozene v examples...
replikace IB nema (jedine pres drahy doplnek treti strany).
to ostatni je prilis obecne a sam nevim co poradit.
s IB6 pracuji tak pul roku.
pro editaci je snad nejvodnejsi TIBDataSet.
zcela nevhodny je TIBTable.
zajimavosti IB:
stored procedura muze byt pouzita v klauzuli FROM a vracet radky.
k readonly view (treba join do vice tabulek) lze napsat trigger pro
vkladani :) (taze vlastne neni read only, ale to jsem zatim nezkousel)