Nezbytnosti pro vlastni instalator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.2000 23:47:35

From: "Petr Voborn�k" <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> Hlavni je aby vse fungovalo jak pod Win95, tak pod Win98 i pod WinMe.
> P.S.: O InsatllShieldu vim a tentokrat ho pouzit z mnoha duvodu nechci.

Ahoj,

a nebylo by prece jen lepsi pouzit neco hotoveho ? Napriklad InnoSetup:
http://www.jrsoftware.org/isinfo.htm

Petr Vones, amatersky programator

spusteni dokumentu a cekani na ukonceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.2000 23:50:44

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> uz sem to tu jednou nakousl, ale nedobral sem se vysledku, nevi nekdo o tom
> jak pockat na ukonceni programu ktery se pusti kdyz systemu reknu aby me
> zobrazil treba doc nebo htm?

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) mas v unitu JclShell funkci
ShellExecAndWait, to by mohlo byt ono.

Petr Vones, amatersky programator

Nezbytnosti pro vlastni instalator

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 23.10.2000 23:51:49

Zdravim

ad1) IMHO je to napsane v registru (asi klic
HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version), ale mozna na to je i
funkce. (ala GetWinDir)

ad2) Totez, ale v registru na 100%. V uvedenem klici.

ad3) Opet je to v registru. Klic HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current
Version\Unninstal

1. Jakym zpusobem zjistim jmena vsech slozek v menu Start\Programy? Vim ze
vsechny polozky z tohoto menu jsou ulozeny jako soubory v adresari
"C:\windows\Nabidka Start\Programy\". Take je mi jasne, ze jmeno tohoto
adresare nebude ve vsech jazykovych verzich Windows stejne, takze otazka
spis zni, jak zjistim jmeno tohoto adresare? Pak uz bude i jednoduche pridat
do menu Start sve zastupce.
2. Dalsi problem je, jak zjistit jmeno adresare, ktery je v drtive vetsine
pripadu "C:\Program Files\", ovsem nic neni jiste.
3. Jak zaregistrovat mnou vytvoreny program "Uninstall.exe" do Windows tak,
aby se polozka se jmenem instalovaneho programu zobrazovala v nabidce
"Pridat nebo ubrat programy" a po jejim zvoleni se spustil prave tento
program?

Hlavni je aby vse fungovalo jak pod Win95, tak pod Win98 i pod WinMe.

Predem dekuji za odpovedi.

P.S.: O InsatllShieldu vim a tentokrat ho pouzit z mnoha duvodu nechci.

Petr Voborn�k
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ: #23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Vipnuti hlasek execept error

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 24.10.2000 01:56:28

nevite prosim jak vypnout aby se mi pri lazeni programu neobjevovali
hlasky ktere chytam v try ... execept (D5) ?? Proste aby to jen skocilo
do dane sekce a nedavalo to zadne pritrouble hlasky o vyjimce.

Dik Jirka

Ciselna rada

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2000 03:03:09

Behalf Of Radek KALA
> Ja to delam tak, ze pri vytvoreni nove faktury se vygeneruje nove
> cislo o jedna vysi nez max. udela se post a commit, pokud to
> lehne na key violation v onPosterror tak se udela cislo = cislo+ 1 a
> retry.
> Ma to jediny neprijemny dopad dela se comit vzdy po vlozeni
> faktury, takze to nejde odrolovat. Ale vzhledem k tomu, ze nesmi
> byt diry tak je to i dobre a faktura se da oznacit jako stornovana,
> coz ucetnictvi neodporuje.

> stlacia "Vyhotov

Ahoj.
Ja to cisluji az pri uplnem ulozeni.
Dokud neni faktura uplna tak podle mne nepotrebuje cislo.
Dokud uzivatel vybira polozky,odberatele a pod
dela vse na temp tabulkach. Kdyz uz je se vsim hotov a rekne
"OK vystavit fakturu", zela jednoduse vse nejprve zvaliduji,
pak si zjistim max hodnotu z pole
IntCis (integer unique) a ocisluji fakturu, soucasne z tohodle klice
vygeneruji takove to FV1999200015 do normalniho stringoveho pole.
Cili ocislovavam pouze jiz zcela hotove na konzistenci odsouhlasene faktury.
Tim padem mi nevznikne dira v cislovani, protoze i kdyz by dva byli stejne r
ychli,
tak ten jednen spadne na integritu pole IntCis a neni nic jednodussiho, nez
to znovu zvalidovat a ocisluje se to o jednu vyse.

Ja osobne povazuji tenhle zpusob za spravny. Je pravda,
(a to nejen u tech nekolika svych zakazniku, ale i tam kde pouzivaji jiny S
W)
ze nekteri uzivatele, zvykli na jednouzivatelske systemy, chteji videt cislo
faktury
jiz v okamziku, kdy ji zadavaji. PO vysvetelni problemu to obvykle pochopi a
uvedomi si,
ze to neni vlastne vubec dulezite. Tam kde jim to opravdu vadi doporucuji sp
ise volit
pro kazdeho pracovnika jinou fakturacni radu, coz ucetnictvi neodporuje a mn
ohde
i takovy system vitaji.

Vipnuti hlasek execept error

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)fpozn(tec)cz> - 24.10.2000 06:15:17

> [...]
> hlasky ktere chytam v try ... execept (D5) ?? Proste aby to jen skocilo
> do dane sekce a nedavalo to zadne pritrouble hlasky o vyjimce.

Tools -> Debugger Options -> Language Exceptions -> Stop on Delphi
exceptions

Docasne tabulky v IB6

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2000 07:18:00

> PRECO to IB nema a ked to teda nema, AKO TO NAHRADIT !
proc to nevim.
mam pocit, ze docasne tabulky ano ci ne je temer filozoficka otazka.

nahradit bych to zkusil tak, ze bych mel jednu pevnou tabulku. zadne
vytvareni a ruseni tabulek se specialnimi nazvy. do jedne polozky bych
ulozil bud kod uzivatele, nebo jiny identifikator. pred spustenim akce
pro ulozeni docasnych dat bych volal delete podle to identifikatoru.
vono se takhle blbe radi, lepsi je to "vide", ale snad jak rikam...

> Ako som uz naznacil, riesenia typu "normalna tabulka" su
> samozrejme mozne,
> ale nikdy nie tak dobre ako pouzitie docasnej
> (samoexpirujucej tabulky !
> S pozdravom
> JaNo.

Dotaz na pana Fialu(BDE API)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.2000 07:21:01

23.11.2000 Michal Kraus :
> Nejprve bych vam chtel podekovat, vase unita opravdu funguje,
> bohuzel pouzivate stejnych BDE API funkci jako ja, takze funguje cca. 2x az
> 3x nez
> zacne BDE hlasit chybu pri inicializaci(Error $2A06)

> prikladam i priklad, kterym funkcnost testuji

> SetConfigParameter(DBASELEVEL,'4');

> ShowMessage(VarToStr(GetConfigParameter(PARADOXLEVEL,nil)));
> end;> Po nahlaseni teto chyby pomuze jiz jen preinstalace BDE(pouzivam verzi
> 5.1.1. a Delphi V Ent.)

> Doufam ze je chyba v mem spatnem pouziti, pokud vite 'jak na to' budu vam
> [...]

S autorem jsem to jiz vyresili osobne, pro ostatni :
Pred tim, nez zacnete pouzivat jakekoliv funkce DBI je nutni zavolat
inicializaci dbiInit !
Priklad pouziti :

Buffer : array[0..255] of char;
c:Word;
lcInfo : string;
lcUdaj : string;
begin
{ nacteni a nastaveni BDE }
dbiInit(nil);
lcInfo := '';
lcUdaj := GetConfigParameter(ParadoxLevel,(zv)C);
if lcUdaj <> '7'
then lcInfo := lcInfo + '- zm�na verze Paradox tabulek na 7' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(ParadoxLangDriver, (zv)C);
if lcUdaj <> 'czech'
then lcInfo := lcInfo + '- zm�na k�dov� str�nky Paradox tabulek na Czech 852' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(dBaseLevel, (zv)C);
if lcUdaj <> '4'
then lcInfo := lcInfo + '- zm�na verze dBase tabulek na 4' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(dBaseLangDriver, (zv)C);
if lcUdaj <> 'DB852CZ0'
then lcInfo := lcInfo + '- zm�na k�dov� str�nky dBase tabulek na Czech 852' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(LocalShare, (zv)C);
if lcUdaj <> 'TRUE'
then lcInfo := lcInfo + '- zapnuto lok�ln� sd�len� soubor�' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(MaxFileHandles, (zv)C);
if lcUdaj <> '80'
then lcInfo := lcInfo + '- maxim�ln� po�et soubor� nastaven na 80' + #13#10 ;
lcUdaj := GetConfigParameter(DefaultDriver, (zv)C);
if lcUdaj <> 'PARADOX'
then lcInfo := lcInfo + '- nastaven� defaultn�ho ovlada�e na Paradox' + #13#10 ;
if Length(lcInfo) > 0 then begin
lcInfo := 'Byly provedeny n�sleduj�c� �pravy konfigurace BDE:' + #13#10 + lcInfo;
MessageBeep(mb_IconAsterisk);
MessageDlg(lcInfo, mtInformation, [mbOK], 0);
end;

SetConfigParameter(ParadoxLevel,'7');
SetConfigParameter(ParadoxLangDriver,'czech');
SetConfigParameter(dBaseLevel,'4');
SetConfigParameter(dBaseLangDriver,'DB852CZ0');
SetConfigParameter(LocalShare,'TRUE');
SetConfigParameter(MaxFileHandles, '80');
SetConfigParameter(DefaultDriver, 'PARADOX');
SetConfigParameter(LangDriver, 'czech');

Duvera v Interbasi je na bode mrazu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2000 07:29:30

> *****V tomto si s Tebou dovolim hrube nesouhlasit. Datovy model
> stejne tak jako aplikace ci cokoliv jineho se vyviji. Pridavaji se
> sloupecky, tabulky ci se zase neco rusi a to ma za nasledek i
> pridavani ci mazani parametru.
> Slavek

ano i ne, ten vyvoj chapu a znam ;)
ale stale si mysli ze je to nedostatecna analyza v dobe navrhu.
jasne, zakaznik se dusuje, ze to tam nepotrebuje a po pul roce,
prijde s tim ze je to nezbytne nutne a jeste se divi ze te to nenapadlo.

nic, urcite nema smysl se hadat, jestli soucasti modelovani databaze je
i modelovani zakaznika.
urcite ne v koferenci. to ze v IB nelze alter procedure se zmenou
parametru jsem nejdrive ani nevedel.

ale k veci,
zkus ale pouzit nejaky administrativni nastroj,
quickdesk, ibexpert, ibadmin, url jsou nekde v konferenci za minuly
tyden dva.
mozna by to nejak umeli autromaticky obejit.

OLE a W95

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.10.2000 08:01:03

> From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> je dobre instalovat spise verze x.01. Jinak Win95A byly dost utrpeni,
> prvni funkci verze byla Win95B.

> Vznika ta chyba i v pripade, ze aplikaci nespustis v debuggeru z IDE
> ale primo ?

Win95A sice mohou byt utrpeni, ale co nadelam. Ja mam na svem
stroji WinNT a program beha. Zakaznik mi tvrdil, ze na jeho W95
(nevim zda A ci B) to tuhne. Nasel jsem ve skrini W95A,
nainstaloval je a musim dat zakaznikovi za pravdu, ovsem az PO
nainstalovani IE5. V kazdem pripade si nedelam iluze, ze zakaznik
bude mit chut si na vsech svych pocitacich upgradovat Windows.

Chyba tedy vznika i v pripade, ze program bezi bez Delphi.
Nezavisi to ani na datech v xls souboru, dela to s ruznymi xls
soubory. Spise se mi zda, ze to souvisi s poctem pozadavku na
Excel. Proste kdyz se pres OLE obratim na Excel vicekrat nez
nejaky limit, nejak to zabloudi.

Reseni uz mam - upravil jsem algoritmus tak, aby s Excelem
komunikoval mene a je to v pohode.

Presto by me pricina zajimala, i kdyz to jiz neni dulezite.

David Lebeda

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 24.10.2000 08:25:25

Presne tak to je - diky.
Snad uz kolem tohoto nebudou dalsi dotazy :)

Milan Tome�
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
GORDICR distributor Sever - Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/33197
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
>
> Prvni dojcisli 00 a� 99
> Druhe dvojcisli 01 az 12, 51 az 62
> Treti dvojcisli - mesice leden, brezen, kveten, cervenec, srpen, rijen a
> prosinec 01-31, mesice duben, cerven, zari, listopad 01-30 a mesic unor
> 01-29
> Koncovka 000 az 9999 s tim, ze je-li koncovka ctyrmistna, pak
> ctvrta cislice
> je rovna zbytku po deleni predchazejiciho devitimistneho cisla cislem 11 a
> je-li tento zbytek 10, je ctvrta cislice koncovky rovna 0.
>
> S pozdravem
>
> Martin Bo�ek (Martin_Bocek(zv)gordic(tec)cz)

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 24.10.2000 08:31:42

> [...]
> stejne tak jako aplikace ci cokoliv jineho se vyviji. Pridavaji se
> sloupecky, tabulky ci se zase neco rusi a to ma za nasledek i

Tady velmi hrube nesouhlasim ja s Tebou.
Zmeny v datovem modelu sice mohou nastavat (kazdy muze udelat chybu),
ale cilem spravneho datoveho modelu je postavit jej tak, aby se nemenil.
Mas-li stovky tabulek, pospojovane referencnimi vazbami, nad tim triggery,
stored procedury,
stovky programu v ruznych updatech u zakazniku, kompilovane na stavajici
datovy model,
tak se kazdy zasah do modelu rovna katastrofe. Pouze diky peclive postavenym
pravidlum
v ramci rizeni tymu jsi schopen projit bez vetsicch zadrhelu a stoji �Te to
fantasticke rezie.
Zalezi samozrejme na typu zmeny, ale obecne jsem presvedcen, ze plati
toto....
Krome toho u zakazniku, kde to bezi 24 hodin denne a je to stovky :-)
kilometru od Tebe muze byt leckdy i alter table riskantnim oriskem kteremu
je dobre se obloukem vyhnout (pokud to jde)...
Vem si treba ze nektere DB Servery potrebuji tu tabulku pro AlterTable
dvakrat. Muzes narazit na problem s mistem, musis pro kazdeho zakaznika
vypocitat, zda to projde, chyba by prinejlepsim
stala zdrzeni atd... Proste zadna sranda.
Leos

Delphi 4 Unleashed

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 24.10.2000 08:32:10

Ahoj,
mam knihu Delphi4 Unleashed a prilozene priklady zkousim na D5Ent. Vcera
jsem ale dospel k nejake nekompatibilite, nebot preklad prikladu konci
chybovym hlasenim, ze ve variantnim recordu neni nize uvedena konstrukce
povolena (v kodu radky oznacene *). Zkusil jsem to prelozit v D4Std a tam
preklad probehl OK. Nevite jak uvedeny problem obejit?

unit DirectX;
IDirectDrawSurface = interface;
{ DDBLTFX structure }

TDDBLTFX = record
dwSize: DWORD; // size of structure
dwDDFX: DWORD; // FX operations
dwROP: DWORD; // Win32 raster operations
dwDDROP: DWORD; // Raster operations new for
DirectDraw
dwRotationAngle: DWORD; // Rotation angle for blt
dwZBufferOpCode: DWORD; // ZBuffer compares
dwZBufferLow: DWORD; // Low limit of Z buffer
dwZBufferHigh: DWORD; // High limit of Z buffer
dwZBufferBaseDest: DWORD; // Destination base value
dwZDestConstBitDepth: DWORD; // Bit depth used to specify Z
constant for destination
case Integer of
0: (
dwZDestConst: DWORD; // Constant to use as Z buffer
for dest
dwZSrcConstBitDepth: DWORD; // Bit depth used to specify Z
constant for source
dwZSrcConst: DWORD; // Constant to use as Z buffer
for src
dwAlphaEdgeBlendBitDepth: DWORD; // Bit depth used to specify
constant for alpha edge blend
dwAlphaEdgeBlend: DWORD; // Alpha for edge blending
dwReserved: DWORD;
dwAlphaDestConstBitDepth: DWORD; // Bit depth used to specify
alpha constant for destination
dwAlphaDestConst: DWORD; // Constant to use as Alpha
Channel
dwAlphaSrcConstBitDepth: DWORD; // Bit depth used to specify
alpha constant for source
dwAlphaSrcConst: DWORD; // Constant to use as Alpha
Channel
dwFillColor: DWORD; // color in RGB or Palettized
ddckDestColorkey: TDDColorKey; // DestColorkey override
ddckSrcColorkey: TDDColorKey; // SrcColorkey override
);
1: (
(*) lpDDSZBufferDest: IDirectDrawSurface; // Surface to use as Z
buffer for dest
UNIONFILLER1b: DWORD;
(*) lpDDSZBufferSrc: IDirectDrawSurface; // Surface to use as Z buffer
for src
UNIONFILLER1d: DWORD;
UNIONFILLER1e: DWORD;
UNIONFILLER1f: DWORD;
UNIONFILLER1g: DWORD;
(*) lpDDSAlphaDest: IDirectDrawSurface; // Surface to use as Alpha
Channel
UNIONFILLER1i: DWORD;
(*) lpDDSAlphaSrc: IDirectDrawSurface; // Surface to use as Alpha
Channel
dwFillDepth: DWORD; // depth value for z-buffer
);
2: (
UNIONFILLER2a: DWORD;
UNIONFILLER2b: DWORD;
UNIONFILLER2c: DWORD;
UNIONFILLER2d: DWORD;
UNIONFILLER2e: DWORD;
UNIONFILLER2f: DWORD;
UNIONFILLER2g: DWORD;
UNIONFILLER2h: DWORD;
UNIONFILLER2i: DWORD;
UNIONFILLER2j: DWORD;
(*) lpDDSPattern: IDirectDrawSurface; // Surface to use as pattern
{ IDirectDrawSurface Interface }

IDirectDrawSurface = interface(IUnknown)
['{6C14DB81-A733-11CE-A521-0020AF0BE560}']
(* IDirectDrawSurface methods *)

Dik. J.

Nativni pristup do Informixu

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 24.10.2000 08:41:13

Informixu
> Co to je Informix Online.A
> Ja mam jen Informix Client SDK a tam to neni.

Zalezi na pojmu "nativni driver".
INFORMIX, stejne jako jine servery, dodava na instalacnim cedecku jednak
samotny server a jednak software pro instalaci na klientech pripojujicich se
ze stanic.
Tj. na cedecku mas treba INFORMIX DYNAMIC SERVER 7.31 (to se instaluje na
Unix, NT, Linux atd.) a klientske prostredi pro komunikaci Informix Connect
ci Informix Client SDK.
To klientske prostredi nainstalujes na klienta (Win98 treba), nastavis pres
SetNet32 parametry komunikace testnes to pomoci utility ilogin.
Soucasti toho baliku jsou DLLka, ktera pak pouziva BDE ci ostatni ESQL/C
aplikace,
vcetne tech "nativnich" (bez BDE) knihoven pro Delphi.
Nainstalujes-li SDK, mas tak i ukazky ESQLC aplikaci v cecku, z tech Ti bude
jasne jak to funguje.
Netvrdim ze neexistuje program ktery komunikuje se serverem primo (JDBC to
dela),
ale bezne se s tim nesetkas.

Leos

ZIP a znovu Rich nebo Word

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 24.10.2000 08:42:19

Od: Miroslav Barica [SMTP:miroslav.barica(zv)matador.sk]
Odesl�no: 24. listopadu 2000 9:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Ren� Otisk - 24.10.2000 12:10:07

Jak nize uvedl Petr Vones, InnoSetup je skvely a se zdrojakama. Navic
nadstavba InnoSetupu ScriptMaker taky stoji za zhlednuti a je tusim taktez
se zdrojakama. Dalo by se z toho vycist ty informace, ktere potrebujes

Sroub

> [...]

program?

> Ahoj,
>
> a nebylo by prece jen lepsi pouzit neco hotoveho ? Napriklad InnoSetup:

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 24.10.2000 12:11:41

1, 2 : skus to vyzobat z tejto fce. Alebo ju rovno pouzi.

type
{** Specifikacia Windows adresarov }
TKsWinDirectory = (wdWindowsDir, wdProgramFiles, wdTemp, wdDesktop,
wdStartMenu,
wdProgramsMenu, wdStartup);

---

function KsReadRegistryStr(ARootKey: HKEY; APath, AName: String): String;
begin
with TRegistry.Create do
try
RootKey := ARootKey;
if OpenKey(APath, False) then begin
if ValueExists(AName) then
Result := ReadString(AName)
Result := '';
CloseKey;
finally
Free

{** vrati specifikovany adresar Windows }
function KsGetWinDir(ADir: TKsWinDirectory): String;
var
mWinDirLength: Integer;
mBuff: array[0..MAX_PATH] of Char;

function iReadFromReg(ASpecif: String): String;
var
nR: TRegIniFile;
begin
nR :=
TRegIniFile.Create('Software\MicroSoft\Windows\CurrentVersion\Explorer');
try
Result := nR.ReadString('Shell Folders', ASpecif, '');
finally
nR.Free;

case ADir of
wdWindowsDir :
begin
mWinDirLength := MAX_PATH;
SetLength(Result, mWinDirLength);
mWinDirLength := GetWindowsDirectory(PChar(Result), mWinDirLength);
SetLength(Result, mWinDirLength);
end;
wdProgramFiles:
begin
Result := KsReadRegistryStr(HKEY_LOCAL_MACHINE,
'\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion', 'ProgramFilesDir');
end;
wdTemp :
begin
SetString(Result, mBuff, Windows.GetTempPath(SizeOf(mBuff), mBuff));
Result := ExcludeTrailingBackslash(Result);
end;
wdDesktop : Result := iReadFromReg('Desktop');
wdStartMenu : Result := iReadFromReg('Start Menu');
wdStartup : Result := iReadFromReg('Startup');
wdProgramsMenu : Result := iReadFromReg('Programs');
else
raise Exception.Create(errNotImplemented);

3: Z hlavy nmeviem, ale urcite to najdes v registroch podla nazvu nejakeho
uz nainstalovaneho programu.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
aby se polozka se jmenem instalovaneho programu zobrazovala v nabidce
"Pridat nebo ubrat programy" a po jejim zvoleni se spustil prave tento

Matematika s wav daty?

[*] Jiri Vojtek <j vojtek(zv)del(tec)cz> - 24.10.2000 12:20:22

Jezisi to snad nemyslis vazne. Ja bohuzel nemam tady popis hlavicek wavu,
ale najde to kazdy
slusnejsi vyhledavac. Mam jen popis formatu v knihovne 1000ff pokud ji nekdo
chce at si napise na muj mail ja mu ji poslu.
Zdravim :-) J. Vojtek

[*] Radim Novotny <kala(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2000 12:29:37

> Rozhodne nechci pouzit nic hotoveho!!!!

A to proc? Innosetup je Freeware. A pokud si to chces presto
napsat sam, podivej se do zdrojaku k Innosetupu. Jsou taky free.

RodCis - 2056

Mozna ze ne, ale v sedesatych letech si taky mysleli, ze se jejich programy
nebudou pouzivat v roce 2000 a presto se pouzivali. Problem roku 2000 se
resit musel. Nebo tehdy byli lepsi programatori?

Jaromir Cermak

Vy si myslite, ze se programy ktere pisete v roce 2000 budou pouzivat
jeste v roce 2056?

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Komponenta na rezidentni odchytavani klicku mysi a

[*] bejcek(zv)centrum(tec)cz - 24.10.2000 12:44:20

V soucasne dobe resim dva problemy, nikdo jak se zda na ne nereaguje, no
neva.
Jeste jednou potreboval bych komponentu, ci poradit jak odchytavat klicknuti
mysi a pohyb mysi (at je to v kupe ne?)
To by byl jeden problem...

Jo a hlavne, nevite nekdo o nejake praci? Jsme dva amatersti programatori a
jeden docela slusnej webmaster, databazim moc nerozumime, ale co neumime
radi se naucime, mno kdyby neco bylo ozvete se mi
na Ales.Pavel(zv)worldonline(tec)cz

Jinak se pro pobaveni muzete kouknout na nasi stranku 3v3.zde(tec)cz pro dalsi
informace o nas. Jen doufam, ze to nevemete jak nejaky obchodni navrh.

Ales Pavel
Amater programator

Ales.Pavel(zv)worldonline(tec)cz

Pr�zkumn�k - tl. Zp�t

[*] Va�k�� Martin - 24.10.2000 12:52:08

Ahoj,

jak se d� programov� vytvo�it tl. Zp�t z Pr�zkumn�ka,
aby se vr�tily nap�. move-nut� soubory ?

D�ky

Martin Va�k��
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

dbiAddAlias

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 24.10.2000 13:19:24

dnes mam svoj den.

vytvorit novy alias za behu programu viem. eneeeemze, nie je staticky
ako pri vytvoreni v BDE managerovi. v helpe som nasiel
DbiAddAlias( [hCfg], pszAliasName, pszDriverType, pszParams, bPersistent
); ale parameter hCfg mi je akosig nejasny, mohol by ma niekto nakopnut
a poradit ako vytvorim staticky alias?
D^

Nezbytnosti pro vlastni instalator

Myslim, ze Inno Setup je vcetne zdroju, tak z toho by se snad nejake rozumy
daly vycist.

> [...]

program?

> Ahoj,
>
> a nebylo by prece jen lepsi pouzit neco hotoveho ? Napriklad InnoSetup:

OT:Zabezpeceni InterBase

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2000 13:53:32

Zkusil bych zakazat prislusny port.

> Dobry den,
> nevite jak nastavit u IB 6.0 pro Linux pristup jen pres localhost, tj.
> zakazat pristup ze site? U nizsich win-verzi to slo omezit licencema.
> Petr Riedel

DLL Delphi Basic

[*] Stranik Frantisek - 24.10.2000 14:17:37

Vazeni pratele, mam problem mezi vazbou Delphi a Basic pomoci DLL
knihovny:

Mam nasledujici problem:

Mam DLL knihovnu napsanou v Delphi 5.0 a jeji funkci nebo proceduru
volam ve Visual Basicu 5.0.
Problem je v predavani parametru (resp. zrejme v jejich typech), protoze
se mi vzajemne predavaji
nesmysly.

Napr:
V DLL knihovne mam proceduru, ktera ma jako vstupni parametr (Input:
String) a ve VB ji volam a predavam ji
parametr taky String (Output: String). Jenze ta DLL knihovna z toho
Stringu, ktery ji predam udela nesmysl.

konkretni priklad:
Delphi:
----------------------------------
library Pokus;

Uses ShareMem, SysUtils, Windows, Classes, Dialogs;

procedure MyMsg(Input: String); stdcall;
begin
ShowMessage(Input);
end;

exports
Mymsg;

Visual Basic:
-------------------------------------
Public Declare MyMsg Lib "Pokus" (Output: String)

private sub xx()
Dim MyStr as String
MyStr = "ahoj"
Call MyMsg(MyStr)

end sub
--------------------------------------

DLL funkce se zavola, ale misto zpravy s textem "ahoj" se objevi zprava
s nesmyslnym textem.
To same je u integeru, objevi se uplne jine cislo, nez predavam.
Pri prijimani vystupnich parametru z DLL knihovny je ten samy problem.
Pokud se to pokusim obejit pres Variant, program pri zavolani DLL
totalne zbuchne.

Nevite nekdo proc tento problem je, a jak ho vyresit ?
Nejlepe by bylo, kdybyste mi nekdo mohl poslat funkcni priklad.

Predem dekuji.

Jak ziskat hodnotu pole generovanou triggrem?

[*] Peter Laurinc <laurinc(zv)sppa.sk> - 24.10.2000 14:27:38

No tak ja to riesim inak. Na priradovanie tiez pouzivam generator ale uz nie
triger.
Najlepsie je vytvorit si stored proc s jedny navratovym parametrom typu integer
(napr. x) a v procedure priradit x = gen_id(meno_generatoru, skok). V Delphi si
potom spravis Query select x from nazov procedury a toto x potom priradis do
noveho zaznamu. Vyzera to zlozito ale nie je.

Peter

Ota Maly wrote:

> [...]
> taky na AutoInc -> nepomaha
> - Refresh na urovni datasetu nejde pouzit, refreshSQL to hlida podle toho ID
> (WHERE ID=:ID)
>
> zatim to resim takhle:
> Na AfterInsert Datasetu mam
> Post
> GetBookmark
> close
> open
> GotoBookmark
> Edit
>
> To sice chodi dobre, ale asi to bude pomerne pomale..
>
> Tohle uz tu musela resit urcite spousta lidi, jenze v archivu nic kloudneho

dbiAddAlias

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 24.10.2000 14:34:42

Ahojte sa :)

Od: Miroslav Barica [SMTP:miroslav.barica(zv)matador.sk]
Odesl�no: 24. listopadu 2000 13:19
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: dbiAddAlias

[...]

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 24.10.2000 16:16:54

Ahoj,
uz mi taky doslo, ze kombinace SP a generatoru bude podstatne lepsi.
Trigger a generator je informace ze skoleni Inprise, clovek jim taky nesmi
hned vsechno zbastit..:-)

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Bezpecnost IB este raz

On 24 Nov 2000,, Ing. Patrik Tesar wrote:

> [...]
> loginom
> a niekto ked vie IP adresu servra a lokaciu databazy mi ho PUMPne cez

A) Zmenit administratorke heslo
B) Nezdelovat umisteni databaze. Tomu se samozrejme mnohdy
nelze zcela vyhnout. Pro takove pripady se uvazuje o doplneni
systemu ALIASu do dalsi verze InterBase (presneji Firebirdu).
C) Melo by jit zmenit port, na kterem IB posloucha (soubor
services ve windows)

Jinak se samozrejme pocita s vylepseni bezpecnosti v IB, viz
seznam uvazovanych zmen pro IB 7 na www.ibphoenix.com

Hodne zdaru
-- Pavel Cisar, Borland

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

OT:Zabezpeceni InterBase

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 24.10.2000 17:13:42

DDV,

> localhost, tj.
> licencema.

man ipchains
To neni blby vtip, tohle IPCHAINS je to, jak se tyto veci delaji (ve
strasich verzich tomu bylo trochu jinak a jinak se to jemnovalo a tusim ze
RH7 uz pouziva zase nejaky novejsi nastroj).
Kazdopadne by zadani uvedenho prikazu melo vest k kyzenemu cili.

Maly nastrel _BEZ_ zaruky:

V kernelu musite mit zapnutou podporu filtrovani paketu (CONFIG_FIREWALL=y a
CONFIG_IP_FIREWALL=y)
pokud, pouzivate predkompilovany ketrenl, tak to standardne asi zapnute
bude.
Musite mit nainstalovany balicek ipchains (prekvapive) :-)

No a prikaz by mohl by napr takto (pokud mate IB na portu 3050)
ipchains -A input -p TCP -s ! 127.0.0.1 -d 0.0.0.0/0 3050 -j DENY

Pridame pravidlo do skupiny input(vstupni rules)
Protokol je TCP
Ipadresa, s tim, ze je negovana. (Pokud mne pamet neklame, tak tady lze
zadavat kde co, takze pravidlem pak obslouzime site, ci jejich kusy, ale
pozadavek by pristup jen z localhost, takz e je to jednoduche)
Cilova adresa libovolna s portem 3050
A konecne nezadouci paket je zahozen

Tak, snad to k necemu bude:-)

a.
Ale� Zelen� (OK1UUE)
�esk� spo�itelna a.s.
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

varchar2(1000)

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 24.10.2000 17:24:05

Ahoj,

Nemate niekto skusenosti z insertom do varchar2(1000) v oracle.
Pouzivam D3 a DBE 4.0 a mam zadefin. tabulku kde je:
datum date,
id char(16),
text varchar2(1000)

ak sa pokusim dat insert do tabulky nasledovne /pricom ztext je AnsiString/

with QueryL do begin
s:='insert into tab (datum,id,text) values (:datum,:id,:text)';
SQL.Clear;
SQL.Add(s);
Prepare;
ParamByName('datum').AsDateTime:=now;
ParamByName('id').AsString:=zid;
ParamByName('text').AsMemo:=ztext;
ExecSQl;

dostanem chybu : invalid argument in OCI call

Ak to zmenim na ParamByName('text').AsString:=ztext; tak mi to vlozi v
pohode pre kratky string ale nevlozim tam zase dlhy text;
Bol by som povdacny za kazdu radu.

Dakujem

Jozo

Bezpecnost IB este raz

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 24.10.2000 17:25:54

> Jinak se samozrejme pocita s vylepseni bezpecnosti v IB, viz
> seznam uvazovanych zmen pro IB 7 na www.ibphoenix.com

Predevsim je treba si nakonfigurovat router/firewall ci co. Pokud se nekdo
dostane tak daleko, ze se z inetu po portu kde provozujete DB dostane dal
jak na router/firewall je chyba nekde uz davno a skody, ktere nadela budou
nedozirne a ne jen kradeni db, nehovorim-li uz vubec o tom, ze se dostane na
filesystem aby neco kradl, to pak zabalte rovnou a zastrelte spravce, ale
pomalu at se hodne trapi!

Souhlasim s tim, ze IB se s zabezpecenim moc nebabra, ale kdyz vezmu
databazi oraclu a prekopiruji ji na jiny poc, taky vam z ni dostanu vsechna
data (srovnejme ceny produktu...).

Pokud cekate, ze bude server sifrovat data na disku, tak zapomenmez na
vykon, IMHO system ma byt nastaven tak, aby na podobne ohrozeni nemohlo
dojit.

Jina vec je, pokud smyslem aplikace je dovolit pripojeni do IB, ale pak je
to vec hesla SYSDBA a ostatnich uzivatelu a ta se maji menit a opet k
ukradeni datafiles nesmi dojit, cimz by melo byt zabraneno i nepratelskemu
vytvareni databazi na disku.

Fakt je, ze by melo byt nastavitelne, zda se maji akceptovat vzdalene
pristupy od uzivatele SYSDBA, to by resilo dost z uvedenych problemu. Je to
v chystanych zmenach? (nemam pristup na web, takze si to v dohledne dobe zel
neprectu...:-( ).

Tak jen kometar, ne ze bych byl ze zabezpeceni IB odvazany, ale primarni
problem bych videl jinde.

[...]

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 24.10.2000 17:28:46

> uz jsme to nechtel dale resit konferencne, ale protoze se Vas
> ozvalo vice,
> pokracujeme. :-)

Asi nema cenu ten zbytek okomentovat a nechat ho tu. Kazdopadne se prodam na
stranu Slavka. Myslim, ze zmena nebo uprava datoveho modelu je mozna, mnohdy
nutna a ZVLADNUTELNA ve velmi velkem meritku. A spravna analyza to muze
pouze zjednodusit. Uvedu priklad:

Delal jsem delsi dobu spravce na Statni socialni podpore (pridavky na deti,
davky atd.). Myslim ze muzu tvrdit, ze se jedna o jednu z nejrozsahlejsich
databazi v cechach. Sice nebezi na IB ale na Oraclu, ale to nema s obecnym
problemem datoveho modelu. Stejna aplikace je nasazena na stovkach serveru
(kazdy s radove desitkou uzivatelu). Velikost databaze se pohybuje od
jednotek do desitek GB na databazi. Pak existuje jeste centrun (rozsah
neznam, ale VELKE), se kterym ostatni databaze celkem cile komunikuji,
on-line i off-line. Databazi tvori stovky tabulek.
Presto je nutne takovy nutne dost casto dost zasadne menit, protoze s kazdou
zmenou zakona se meni zpusob vyplaceni, kriteria atd. A zadny poslanec se
nepta, jestli je na to pripraven datovy model :-) Naopak zada, aby byl
system kompatibilni i se starym zakonem...
A i v takovem systemu probihaji pokud vim vsechny upgrady bez problemu. Pod
pojmem upgrady myslim jak obcasne zmeny na systemove urovni (pokud pamatuji
treba prechod z Oracle 7.x na 8.x, z Win3.1 na WinNT, z Netwaru 4.x na
Netwate 5.x) i upgrady vlastnich dat. Na ty je p�ipraven program, kter�
jednak zmeni databazi, ale take prepocita a upravi spoustu dat (upgrade trva
radove hodiny). Hlavnim pravidlem celeho systemu je dokonala priprava (u
dodavatele) a zalohovat, zalohovat, zalohovat (na uradech).

A FUNGUJE TO :-)

Ales

Vycistenie vsetkych Label.Caption na forme

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.10.2000 17:44:12

On 24 Nov 2000, at 11:54, Ren� Otisk wrote:

> Pozor!!! ComponentCount - 1

Pred(x) = x - 1

> < for i := 0 to pred(Form1.ComponentCount) do

Docasne tabulky v IB6

> Skratka, nie je to take jednoduche priatelia ako naznacujete.
> Na iste typy uloh su docasne tabulky velmi uzitocne.
> Chcel som vediet len toto:
> PRECO to IB nema a ked to teda nema, AKO TO NAHRADIT !

Mozes vyuzit jednu z "vyhod" IB: stiahni si zdrojovy kod a doprogramuj si to
;-).

> Ako som uz naznacil, riesenia typu "normalna tabulka" su samozrejme mozne,
> ale nikdy nie tak dobre ako pouzitie docasnej (samoexpirujucej tabulky !

Tiez som toho nazoru.

Erik

> [...]

> jasne, zakaznik se dusuje, ze to tam nepotrebuje a po pul roce,
> prijde s tim ze je to nezbytne nutne a jeste se divi ze te to nenapadlo.

Ale zakaznik to pred pol rokom nemusel potrebovat a po pol roku
to potrebovat moze.

Erik

> [...]

> Zmeny v datovem modelu sice mohou nastavat (kazdy muze udelat chybu),
> ale cilem spravneho datoveho modelu je postavit jej tak, aby se nemenil.

Zmena datoveho modelu je vcelku bezna vec a su na to aj velmi dobre dovody.
Nie je to len dosledok chyby analytika, ale hlavne dosledok zmien systemu,
ktory datovy model zachytava.

> [...]
> datovy model,
> tak se kazdy zasah do modelu rovna katastrofe. Pouze diky peclive

Tomu sa hovori udrzba softwaru. Datovy model by mal byt taky, aby to bolo
mozne robit, hoci netvrdim, ze je to jednoduche.

Erik

Docasne tabulky v IB6

> Este jedna otazka, ma IB este viacero takych "prijemnych" prekvapeni ?

Jedno z takych prekvapeni je, ze decimal cisla na rozdiel od IB dokumentacie
su implementovane ako cisla v pohyblivej radovej ciarke, t.j. vznikaju chyby
pri vypoctoch s nimi. IB nepodporuje money typ, co moze sposobit problemy
v aplikaciach, kde sa pracuje s financnymi udajmi (uctovnictvo, mzdy,
bankovnictvo, poistovnictvo, atd. ...).

Dalej pokial viem, IB nema niektore vcelku bezne funkcie SQL databaz
ako su replikacie, OLAP, podpora XML (toto je sice menej bezna funkcia),
uzivatelsky privetive rozhranie. Neista je aj dalsia existencia a vyvoj IB.

Erik

Duvera v Interbasi je na bode mrazu

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 24.10.2000 21:19:51

> stranu Slavka. Myslim, ze zmena nebo uprava datoveho modelu je mozna,
mnohdy
> nutna a ZVLADNUTELNA ve velmi velkem meritku. A spravna analyza to muze

Ja jsem nepsal, ze zmena je nezvladnutelna, ale ze je obtizna.
Podle mne ma byt zasah do datoveho modelu vyjimkou, protoze kazda minuta
"usetrena"
pri analyze se nekolikanasobne prodrazi pri zmene za provozu.

Je jasne, ze treba v pripade zmeny danove politiky se tezko da predvidat, co
bude za par let.
Jsou ovsem aplikace, kde to analytik odhadne na zaklade svych zkusenosti a
praxe.

Veci, ktere se daji predvidat, ma analytik do DM promitnout, mimochodem
(nejen)
na toto tema vysla tusim u Computer Pressu kniha o rizeni projektu
od sefa vyvojeho tymu Microsoftu.
Leos

Excel

[*] Rommet <rommet(zv)post(tec)cz> - 24.10.2000 23:19:35

Ahoj delphici,

jak nejlepe nejefektivneji a nejrychleji importovat (eportovat) Excelovsky
soubor do (z) databaze. Nechci byt ale zavisly na tom zda je nebo neni na
pocitaci nainstalovan Excel. A nechci to delat pres ODBC.
Predpoklada se, ze excel muze mit i 30000 radku (tak aby to netrvalo
dlouho).
Zkousel jsem komponenty XLSReadWrite, ale pokud delam Seek tak je to strasne
pomale, a pokud udelam Read s pomoci eventu, tak nevim jak ukladat radky
rovnou do databaze aby to bezelo svizne.

Poradte mi nebo doporucte neco

Diky Dave

Matematika s wav daty?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 24.10.2000 23:31:48

Zdravim

Hlavicka prece neni problem. Ta je prvnich 44 (jistota ale jen 70%) znaku.
Ty odmazes a z WAVu mas cisty RAW data.

> [...]
> Neni to sice 100% ale jde to rychle a pokud nechcete program distribuovat
> mezi ostatni lidi, tak i vyhovujici (tak nejak pry funguje SAMBA na

Pr�zkumn�k - tl. Zp�t

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 24.10.2000 23:37:17

Zdravim

No, myslim, ze musis vytvaret nejak ylog, z ktereho pri stisku vyctes, co se
provedlo a das to do puvodniho stavu.

Napriklad presunes soubor C:\file.txt do D:\file.ini. Do logu ulozis "move
C:\file.txt D:\file.ini" a z toho muzes po rozpasovani vratit akci zpet.

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> [...]
> editor v Delphi? Potreboval bych vedet, na jakou udalost to nejlepe navesit
> a jak se popasovat s pravidly pro tuto syntaxi.

RichEdit se na to prilis nehodi, pouzij SynEdit
(http://synedit.sourceforge.net).

Petr Vones, amatersky programator

Translate Error. P O M O C

[*] Robert Plz�k <rpdap(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2000 15:33:25

Zdravim,
potreboval bych pomoci s jednou zapeklitou chybou:

Tabulka: DBase 4, cca 6500 z�znam�
Pole: DATUM, D
DOKLAD, C, 10
TEXT, C, 50
PRIJEM, N, 10, 2
VYDAJ, N, 10, 2
ZUSTATEK, N, 10, 2
INFO, C, 10

Vse chidlo perfektne az do dnesniho dne kdy mi program pri skoku na konec
DBGrid s touto tabulkou hlasi chybu EDBEngine Error: Translate Error. Value
out of bounds.
Nevim si s tim rady, tak bych Vas chtel poprosit o pomoc.

S uctou
R.Plz�k

Ukladani vIB

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 25.10.2000 16:01:34

Ahoj,

skus uviest tu SP.

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Delam neco spatne, nebo se SynEdit neda pouzit s proporcionalnim
> pismem (tak aby bylo skutecne proporcionalni)

Ahoj,

SynEdit je navrzen jako 'programatorsky' editor, takze podporuje pouze pevnou
velikost.

Petr Vones, amatersky programator

Outlook Ex a Win ME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2000 22:51:50

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>

Petr Vones, amatersky programator

RitchEdit a BAREVNA SYNTAXE

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 26.10.2000 23:26:24

Zdravim

Pripomina mi to rceni: Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite. Opravdu
trvate na RichEditu? Na zvyraznovani zkuste pouzit TColorMemo (bude na
torry) nebo jeste lepe TSynEdit. (link bohuzel nemam)

> [...]
navesit
> a jak se popasovat s pravidly pro tuto syntaxi.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 26.10.2000 23:29:47

Zdravim

U mwCustomEditu (predchudce SynEditu) to nejde, je to uplne jinak delane,
nez klasicky Memo a jeho potomci. Editor v Delphi taky nedonutis k
Wrapovani.

ten SynEdit je fantasticka vec, ale je mozne nejak donutit editor, aby
zalamoval text za prav�tkem? (klasick� WordWrap) Nejak jsem to nenasel.

RitchEdit a BAREVNA SYNTAXE

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 26.10.2000 23:34:25

Zdravim

Me to taky nefunguje nejak divne. Kdyz nastavim Arial, znaky jsou presne pod
sebou, jako by byl neproporcionalni. Nektere fonty vubec nevezme, jine
nepochopi. Ja pouzivam Courier New a jsem spokojenej.

> Delam neco spatne, nebo se SynEdit neda pouzit s proporcionalnim
> pismem (tak aby bylo skutecne proporcionalni)

TTHread

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 26.10.2000 23:35:43

Mam dotaz na thready :
THR = class(TTHread)
protected
procedure Execute;override;
public
intern : Integer;
// dalsi polozky ........
end;

procedure THR.Execute;
begin
// neco delej
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var pole : array[0..15] of THR;
x : Integer;
begin
for x := 0 to 15 do
begin
pole[x] := THR.Create(True);
pole[x].FreeOnTerminate := False;
pole[x].priority := tpLowest;
pole[x].intern := x;
//....
pole[x].Resume;
end;
for x := 0 to 15 do pole[x].WaitFor;
for x := 0 to 15 do pole[x].Free;
end;

Thready provadeji nejakou cinnost s promenou x a mne by zajimalo co je
na tom spatne. Nekdy program skonci aniz by thrady skoncil a to nemluvim
o tom ze vzdycky de jen jeden a ne vsechny zaraz coz je mym cilem.
Protoze to co se provadi v thradech zavisi na vnejsich vstupech kteresou
pomale . Muze my nekdo poradit jak a to ??

Dik Jirka
AHoI

dbiAddAlias

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 27.10.2000 06:52:13

no moc mi to nefunguje ani s nastavenim bPersistent na True , alias sa
sice vytvori, alepo zavreti database manageru, delphi a bde manageru
alias sa nezapise do .cfg fajlu a zmizne. ja by som ho potreboval
vytvorit tak, ako to robi napr. Install Shield

Ktery DBGrid je Focus

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 27.10.2000 07:23:17

Zdravim,
mam nekolik DBGridu a potrebuji programove zjistit, ktery je prave zamereny.
Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Docasne tabulky v IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2000 07:43:22

> Jedno z takych prekvapeni je, ze decimal cisla na rozdiel od IB
> dokumentacie su implementovane ako cisla v pohyblivej radovej ciarke,
> t.j. vznikaju chyby pri vypoctoch s nimi.

Ahoj,

vubec nezpochybnuji to, co rikas, ale muzes to prosim nejak
verohodne prokazat?

StringGrid

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 27.10.2000 07:49:30

Zdravim,
uz jsem tady opet s trochu zacatecnickou otazkou. No, co se da delat. Jsem zvedav, jestli se Delphi nekdy naucim tak, abych se na takove veci nemusel ptat.
Mam ur�ite hodnoty o kterych predem nevim kolik jich je. Predpokladam dva az tri sloupce. Data jsou typu retezec. Ale v jednom sloupci bych potreboval zobrazit urcitou barvu. Tento sloupec by mel reagovat na dvojklik a na enter zobrazenim dialogu pro vyber barvy, ktera by se nasledne zmenila. Pradpokladam , ze by se dal zobrazovat treba TPanel. Ale nevim jak ho tam dostat. Zatim se mi povedlo dostat do StrigGridu pouze bmp soubor.
Poradite mi prosim nekdo? Je toto vubec optimalni varianta a nebo se to da udelat jinak?
Predem dekuji za jakoukoli odpoved.
Mirek Drejcek.

IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2000 07:56:29

> [...]
> zatim vse funguje bez problemu, chci se zeptat, zda je potreba jeste
> dalsich knihoven, ci zda je to opravdu vse.

Je potreba jeste do souboru services (je umisten nekde ve
windowsim adresari pridat radek (pokud tam jiz neni):

gds_db 3050/tcp

Jak jsem zjistil, musi nasledovat odradkovani, jinak to system
ignoruje.

David

Ktery DBGrid je Focus

[*] Ren� Otisk - 27.10.2000 08:19:46

Bud si hlidej OnEnter udalost nebo vyuzij vlastnosti Focused.

On 24 Nov 2000,, Erik Salaj wrote:

> [...]
> pri vypoctoch s nimi. IB nepodporuje money typ, co moze sposobit problemy
> v aplikaciach, kde sa pracuje s financnymi udajmi (uctovnictvo, mzdy,

1) V dokumentaci k IB <= 5.6 tato informace JE uvedena. Pri
vetsim rozsahu platnosti je cislo ukladano v pohyblive rad. carce.

2) V IB6 dialekt 3 jsou ale pouzity INT64, takze rozsah kdy je
pouzit int. je jeste o dost vetsi.

> Dalej pokial viem, IB nema niektore vcelku bezne funkcie SQL databaz
> ako su replikacie, OLAP, podpora XML (toto je sice menej bezna funkcia),
> uzivatelsky privetive rozhranie. Neista je aj dalsia existencia a vyvoj IB.

replikace pro IB JE k dispozici. Neni ale standardni soucasti
dodavky serveru. Co se OLAP tyce, pak to je o uplne jine kategorii
databazovych aplikaci, kam IB nepatri a nemiri. Jednoduche OLAP
funkce lze ovsem realizovat i nad IB. Vubec nevim, co si
predstavujete podporou XML. kazda databaze ktera vyhlasuje ze
ma podporu XML ma neco uplne jineho. Navic se da resit i jinymi
prostredky nez na urovni enginu. BTW, radsi budu mit malou,
rychlou interbazi bez XML a OLAP, nez nezvladnutelnou kopii
ORACLE.

Hodne zdaru
-- Pavel Cisar, Borland

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

spusteni dokumentu a cekani na ukonceni

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.10.2000 08:29:04

Dobry den,

bohuzel tato procedura sice spusti dokument, ale ukonci se driv nez ten
spusteny dokument, problem vidim v tom, ze navraceny
_SHELLEXECUTEINFOA.hProcess je roven nule

nevite nekdo co stim?
W2000,Delphi5

> Ahoj,

> [...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.10.2000 08:30:11

Ahoj,

Erik Salaj wrote:

> [...]
> pri vypoctoch s nimi. IB nepodporuje money typ, co moze sposobit problemy
> v aplikaciach, kde sa pracuje s financnymi udajmi (uctovnictvo, mzdy,

??? Jak jsi k tomuto nazoru dosel ?

> [...]
> uzivatelsky privetive rozhranie. Neista je aj dalsia existencia a vyvoj IB.

Replikace jsou dostupne od 3rd party, OLAP dostupny neni a podle mne k
nemu se IB opravdu nehodi, uzivatelsky privetive rozhrani je dostupne
take od 3rd party a to i takove, ze je lepsi, nez nastroje dodavane s MS
SQL 7.
A nejistota dalsiho vyvoje je jen kec ...

IB6

On 26 Nov 2000,, Martin wrote:

> [...]
> c:\windows\system knihovnu gds32.dll. Prestoze zatim vse funguje bez
> problemu, chci se zeptat, zda je potreba jeste dalsich knihoven, ci zda je

Melo by to stacit, ale pokud si nainstalujes klienta IB na cisty
pocitac, tak hned uvidis co se ti tam nahraje :o)

Hodne zdaru
-- Pavel Cisar, Borland

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

CGI & automation

[*] delphi-konf(zv)bcbrno(tec)cz - 27.10.2000 08:42:27

Mel jsem podobny problem s knihovnou ISAPI. Pomohlo zruseni spousteni webove aplikace v
ddelene pameti, co se nastavuje primo v IIS (odskrtnuti check boxu).

Ludek Horcicka

Ktery DBGrid je Focus

[*] Roman �ev��k��������(��h�̿ - 27.10.2000 08:45:50

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj, zkus toto

for counter := 0 to Componentcount - 1 do
begin
if ((components[counter] is TDBGrid)) and
(TDBGrid(Components[counter]).Focused) then
ShowMessage(TDBGrid(Components[counter]).Name);

Od: Miroslav Barica [SMTP:miroslav.barica(zv)matador.sk]
Odesl�no: 27. listopadu 2000 6:52
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: dbiAddAlias

> [...]

> Verze: 6.0.193 / Virov� b�ze: 93 - datum vyd�n�: 19.9.2000

> Verze: 6.0.193 / Virov� b�ze: 93 - datum vyd�n�: 19.9.2000

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 27.10.2000 09:51:31

Pouzij vlastnost ActiveControl formu, ktera udava komponentu, ktera ma fokus.

Od: Pavel ZIDEK [SMTP:kopr(zv)kopr(tec)cz]
Odesl�no: 27. listopadu 2000 7:23
Komu: Konference DELPHI forum
P�edm�t: Ktery DBGrid je Focus

[...]

<<Soubor: ATT00009.html>>

Win NT a D5 vs. otevrena dvirka

[*] <vito(zv)centrum(tec)cz> - 27.10.2000 09:52:25

Nazdar,

mam problem na Win NT 4.0.1381 SP3 CZ a sice, ked spustam D5 tak
sa mi niekolko krat za sebou vypise nasledujucu hlasku:

Database Engine Error: delphi32.exe - jednotka nepripravena

jednotka neni pripravena k pouziti. Mozna jsou otevrena dvirka.
Prosim skontrolujte jednotku \Device\Harddisk0\Partition1

Musim mu vzdy odpovedat Ignore, aby som mohol pokracovat.
Bohuzial nestava sa to iba pri startovani D5, ale aj ked otvaram
project, ked ho spustam...
Mam aj W95 aj W98 a na tych tento problem nemam.
Moze mi niekto poradit, co s tym? Je to dost neprijemne.
Dakujem za kazdy navod...

Vito

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Bezpecnost IB este raz

[*] Peter Laurinc <laurinc(zv)sppa.sk> - 27.10.2000 10:36:36

Cafte

Slavek Rydval wrote:

> [...]
>
> A abych pridal svoji troskou do mlyna: neni (velky) problem na cizim pocitaci
> vytvaret databaze po celem disku, znas-li nebo dobre odhadnes jeho

Ale tak jedine na Win. Na linuxe po spravnom rozbehani a prideleni prav mozes
vytvorit db iba tam kam povoleny zapis uzivatel, pod ktorym IB bezi. No a IB moze
bezat pod dvoma uctami interbas a root. doporucujem prve.>
> Slavek

> --------------------------------------
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
> http://swnet(tec)cz
> * K Jezisku, panacka, ja se budu kolebati...
> * Narodil jsem se, radujte se...
> --------------------------------------

Bezpecnost IB este raz

[*] Peter Laurinc <laurinc(zv)sppa.sk> - 27.10.2000 10:42:35

Cafte

"Ing. Patrik Tesar" wrote:

> [...]
>
> Viaceri z Vas pouzivaju IB. Ja som pred par mesiacmi, zacal tiez,
> ale momentalne ma DOST trapy jeden problem : Bezpecnost.

mozno v tom slovicku zacinajucom na r bude problem

> ale co mi je to platne, ked vytvorim databazu s uplne divokym a dlhym
> loginom
> a niekto ked vie IP adresu servra a lokaciu databazy mi ho PUMPne cez
> QuickDesk

No keby si to mal dobre spravene, tak niekto sa dozvie tak maximalne IP
proxiny a nie IB (Alebo su na jednej masine ? chyba, velka chyba). Dalsia
vec je nepovolovanie portov. Na linuxe zakazat port 3050 pre vsetky
vonkajsie adresy. Na NT zasadne nepouzivat SOCKS proxy (ona je to dost
nebezpecna vec). Pokial je nutnost pouzivat nejake nestandardne sluzby,
potom pouzit nejaky port forwarding.

> a SYSDBA a masterkey....

Ak tam stale mas toto heslo, tak ...

> Co je to za sprostost... Prave som to vyskusal, a skoro som osedivel...
>
> Please poradte, ako to robite, trebars aj na sukromny mail!!!

> [...]

Bezpecnost IB este raz

[*] Peter Laurinc <laurinc(zv)sppa.sk> - 27.10.2000 10:50:22

Zdravim,

Pavel Cisar wrote:

> [...]
> services ve windows)
>
> Jinak se samozrejme pocita s vylepseni bezpecnosti v IB, viz

Len tak mimochodom. Kolegovi sa podaril jedna krasna vec. Bol nahlaseny na
linuxe ako root. Pokusil sa z linuxu napojit na IB beziacej na Win 2000
Advanced Server. Bez mena a hesla. Napojil sa a automaticky mu to dalo
prava SYSDBA. bez znalosti hesla !!!! (podotykam ze tie servre su
umiestnene na opacnych koncoch respubliky. Samozrejme ze sme mali otvoreny
port na firewalle, ale tak ci tak.)

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 27.10.2000 10:56:52

ahojte,
mam zas raz taky problem a sice: databazova aplikacia v delphi. na
vyvojovom pocitaci beha, samozrejme je tam BDE nainstalovane, na
cielovom nebeha, BDE tam v zivote nebolo. vytvoril som instalaciu
pomocou Install Shieldu, zahrnul do instalacie BDE fajly, ale nebeha
nebehaaaaaa. tak sa mi vynaraju dve otazky:
1/ bol som v tom, ze ak zahrniem do installshieldu fajly pre bde,
nainstaluje sa komplet na cielovy pocitac. mylim sa?
2/ existuje instalacia celeho BDE? nasiel som len update, ten samozrejme
hubuje ze mu chyba prvotna instalacia BDE. na instalackach delphi som
nenasiel taketo nieco.

AutoInc

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 11:20:18

From: Erik Salaj, WINSOFT

> SELECT (zv)(zv)Identity

Je potreba splnit nejake zvlastni podminky ? Mne to stale
vraci nulu ! Pritom se domnivam, ze jsem to jiz pred casem
s uspechem zkousel, nyni vsak stale nula. Mam instalovan
MDAC 2.50 CZ (na NT40czSP6)

Dekuji
Daniel Rott
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Docasne tabulky v IB6

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 11:29:12

> vubec nezpochybnuji to, co rikas, ale muzes to prosim nejak
> verohodne prokazat?

neni treba, IB6 to uz uklada do 64bit integeru. je to popsano v
dokumentaci.

StringGrid

Nemam s tim sice zkusenost, ale predpokladam, ze by se dal pouzit ne
stringgrid, ale drawgrid, kde je k dispozici rectangle urcite bunky a canvas
celeho prvku. Takze si tam muzes kreslit cokoli. S tim kliknutim sice nevim,
ale urcite to pujde.
RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o
Korunovacn� 6

uz jsem tady opet s trochu zacatecnickou otazkou. No, co se da delat. Jsem
zvedav, jestli se Delphi nekdy naucim tak, abych se na takove veci nemusel
ptat.
Mam urcite hodnoty o kterych predem nevim kolik jich je. Predpokladam dva az
[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 11:38:31

> Je potreba splnit nejake zvlastni podminky ? Mne to stale
> vraci nulu ! Pritom se domnivam, ze jsem to jiz pred casem
> s uspechem zkousel, nyni vsak stale nula. Mam instalovan
> MDAC 2.50 CZ (na NT40czSP6)

Asi to bude verzi databaze. Pokud vytvorim novou databazi
verze 4.x, tak to funguje. Se starsi databazi 3.x ci 2.x vraci
stale nulu. Lze nejakym SQL detekovat verzi databaze
(nikoliv engine ci driveru, ale pripojene databaze) ?
(neco jako select (zv)(zv)version)

Dekuji
Daniel Rott
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Dotaz na OSAGENT

[*] Raul Endymion <Raul.Endymion(zv)mail.infima(tec)cz> - 27.10.2000 11:50:18

Mam dva pocitace, jeden nekde venku na netu a jeden ve vnitrni siti
(pripojeno pres w2k proxy). Chci se zeptat jak nakonfigurovat
osagenty na jednotlivych pocitacich u nas a venku abych mohl pouzivat
ty same fuknce jako kdyz se jedna o jeden pocitac. Jsem v tomhle
zacatecnik a linuxari co to tu kdysi (pred predelavkou) delali se
pripojovali pres IOR retezec, coz je ovsem pro me neznama... Je to
jednoduchy objekt a spis ulehceni prace oproti socketum. Dekuji za
kazdou radicku...

Neco jako borland/delphi5/demos/corba/account/ v prikladech. Staci mi
tohle aby server bezel v jedne siti a client v druhe (client je za
proxy z hlediska internetu. Raul mailto:Raul.Endymion(zv)mail.infima(tec)cz

Problem s OLE DB

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 27.10.2000 12:00:58

On 27 Nov 2000, at 8:51, Roman Krisak wrote:

> [...]
> data kde tabulkovy tym je numeric vracia mi to hodnotu
> 295147905248072302592 nezavisle co je v tabulke. Mate s tym niekto

Problem je nejspis v tom, ze v OdbTypes.GetFromData nemam
implementovanou konverzi z dtNumeric, protoze jsem nevedel jak
na to (o strukture viz soubezny mail Datove typy). Zkus si data
vyzadat jako decimal.

Pokud je to jinak, popis, v jake databazi a jak mas deklarovany
typ, a jak ho vybiras do programu.

Kazdopadne bych se chtel s timto typem nejak vyporadat, proto
dotaz do plena: znate nekdo nejakou knihovnu, ktera umi s touto
strukturou dobre pracovat?

Samotna struktura:
Typedef struct tagDB_NUMERIC {
BYTE precision;
BYTE scale;
BYTE sign;
BYTE val[16];
} DB_NUMERIC;

Datove typy (was: Docasne tabulky v IB6)

On 27 Nov 2000, at 8:27, Pavel Cisar wrote:

> [...]
> vetsim rozsahu platnosti je cislo ukladano v pohyblive rad. carce.
>
> 2) V IB6 dialekt 3 jsou ale pouzity INT64, takze rozsah kdy je

Konverze decimal/numeric na float mi prijde ponekud nestastna. Ja osobne
bych si predstavoval ulozeni typu NUMERIC spise nejak takto. Je samozrejme
take nutne vydolovat data v nejakem slusnem formatu do programu.

An exact numeric value with a fixed precision and scale:
Typedef struct tagDB_NUMERIC {
BYTE precision;
BYTE scale;
BYTE sign;
BYTE val[16];
} DB_NUMERIC;
The elements of this structure are used as follows:
Precision�The maximum number of digits in base 10.
Scale�The number of digits to the right of the decimal point.
Sign�The sign: 1 for positive numbers, 0 for negative numbers.
Val�A number stored as a 16-byte scaled integer, with the least-
significant byte on the left.
For example, to specify the base 10 number 20.003 with a scale of 4, the
number is scaled to an integer of 200030 (20.003 shifted by four tens
digits), which is 30D5E in hexadecimal. The value stored in the 16-byte
integer is 5E 0D 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00, the
precision is the maximum precision, the scale is 4, and the sign is 1.

Jak udelat COM objekt, ktery lze pouzit napr. v Ja

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2000 12:40:44

Doby den,

uz nejakou dobu se snazim prijit na to, jak v Delphi 3 (nejlepe)
naprogramovat COM objekt, jehoz metody by sly zavolat napriklad z Java
Scriptu (co je ve Windows Scripting Hostu). Prisel jsem na to, ze v Delphi 5
to lze udelat pres wizardy a s pomoci Type Library editoru se to vygeneruje
vsechno skoro samo.

ALE v Delphi 3 nic takoveho neni. Potreboval bych nasmerovat na nejaky
jednoduchy priklad objektu, ktery nejak tento problem demonstruje. Tj. jak ho
naprogramovat a jak to udelat, aby metody tohoto objektu slo vyvolat i mimo
Delphi aplikace. Koukal jsem sice do Mikrosofti dokumentace, ale musim
priznat, ze je to tam velice dobre zamlzeno...

Diky za kazdy napad,

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110