dbiAddAlias

Ja pouzivam toto:

if not Session.IsAlias('ITR CISELNIKY') then
Session.AddStandardAlias('ITR CISELNIKY',G2.DirDB General,'PARADOX');

s tim, ze je moznost tento alias natrvalo ulozit pomoci funkce
SaveConfigFile. Zatim s tim zadne problemy nikde nebyly.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o

> Mozna jestli nebude nejaka fce na skutecne ulozeni konfigurace na disk
(neco jako je FlushBuffers nebo DBISaveChanges u tabulek), ale to jenom tak
tipuju. Moc zkusenosti s nastavovanim parametru BDE za behu nemam.

> Ji�� Mat�jka
> jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz
> Stemmark, a.s.
> http://www.stemmark(tec)cz
> tel. 02/684 42 660
> fax.02/684 38 25
>

> no moc mi to nefunguje ani s nastavenim bPersistent na True , alias
sa
> sice vytvori, alepo zavreti database manageru, delphi a bde
manageru
> alias sa nezapise do .cfg fajlu a zmizne. ja by som ho potreboval
> vytvorit tak, ako to robi napr. Install Shield

> bPersistent na true. Viz kousek z helpu:

sessions.

> staticky
> bPersistent
niekto
> nakopnut

Duvera v Interbasi je na bode mrazu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 13:06:31

Tak to ctu a no tady pridam svuj postup reseni:
1. pouzivam CASE
2. Zapnu generovani DROP VSECH procedure
3. Zapnu generovani VSECH procedur
4. Tento skript aplikuji u zakaznika (nejprve na cvicne DB).
5. Pokud jsem se v trigrech odkazoval na SP, tak se DROP Create tyka i triggru
6. Zmeny provadim pokud mozno bez pripojenych uzivatelu

Co stoho plyne:
Netykaji se mne problemy se zmenou parametru (pri volani mezi SP), problemy
se zmnenou parametru SP pri volani ze klientu resim vice verzema SP.
Cele se to da reaizovat i bez CASE, jen je to pracnejsi. Jen by mne zajimalo, jak
se chovaji jine DB, ktere zmeny parametru umi (stejne musim vzdy prepsat i volajici SP).
Meditovat nad dobrou analyzou v dobe realizace je bezpredmetne (navrh SP podle
meho nazoru stejne nezpada do anakyzy, casto se zapomina ze DB ma taky cast implementacni).

Slavek

Docasne tabulky v IB6

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 13:11:27

Bud jsem tak nechapavi, nebo proste neznaly.
Proc bych nemel videt vlastni insertovana data, kdyz
se pohybuji v ramci jedne transakce ?
Nevim jak Vy, ja je vzdy videl.

Slavek

> Ano a server sa postara o to aby si nevidel prave Tebou insertovane data.
> Toto nie je hypoteza, ale fakt.
>
> MO

Win NT a D5 vs. otevrena dvirka

Mam pocit, ze SP3 nestaci. V sucastnosti je uz SP6, ale neviem, ci je to
tym. Vkazdom pripade by som najprv vyskusal nainstalovat SP6 a potom patrat
dalej.

L.

> [...]
>
> mam problem na Win NT 4.0.1381 SP3 CZ a sice, ked spustam D5 tak
> sa mi niekolko krat za sebou vypise nasledujucu hlasku:
>
> Database Engine Error: delphi32.exe - jednotka nepripravena
>
> jednotka neni pripravena k pouziti. Mozna jsou otevrena dvirka.
> Prosim skontrolujte jednotku \Device\Harddisk0\Partition1
>
> Musim mu vzdy odpovedat Ignore, aby som mohol pokracovat.
> Bohuzial nestava sa to iba pri startovani D5, ale aj ked otvaram
> project, ked ho spustam...
> Mam aj W95 aj W98 a na tych tento problem nemam.
> Moze mi niekto poradit, co s tym? Je to dost neprijemne.

INDY - TFTP

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 27.10.2000 13:58:20

Ahoj,
nemate nekdo zkusenosti s komponentou TrivialFTP z balicku Indy (Internet
Direct)? Nemuzu prijit na to, jak prerusit prenost souboru, ktery jsem
spustil pomoci metody Put.
Michal

spusteni dokumentu a cekani na ukonceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.2000 13:59:02

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> bohuzel tato procedura sice spusti dokument, ale ukonci se driv nez ten
> spusteny dokument, problem vidim v tom, ze navraceny
> _SHELLEXECUTEINFOA.hProcess je roven nule

Ahoj,

to je divne. Stava se to i u jinych typu dokumentu ?

Petr Vones, amatersky programator

Docasne tabulky v IB6

[*] Martin Ocenas <matko(zv)proces.sk> - 27.10.2000 14:37:32

Asi som sa zle vyjadril. Ak urobis create table, tak vramci transakcie IB
tuto tabulku nepozna. Objavi sa az po ukonceni transakcie. Tym padom po
rollback zostane v DB(urcite to plati pre IB 5.6).

trigger

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 27.10.2000 14:53:32

Ahoj vsichni,
chtel bych vytvorit trigger na IB 6.0, kde se budu odkazovat na hodnotu
sloupce tabulky
New.SomeSloupec. Je mozna nejaka syntaxe, kde se na SomeSloupec mohu odkazat
obecne
napr. pres promenou?

Libor

dbiAddAlias

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 27.10.2000 15:31:06

Ahoj, ja to delam takto:
{---------------------------------------------------}
procedure AddAliasPermanent (const AliasName,AliasPath: ShortString);
begin
if not DirectoryExists (AliasPath) then
ForceDirectories(AliasPath);
Session.AddStandardAlias(AliasName,AliasPath,'PARADOX');
end;
{---------------------------------------------------}

viz tez Delphi help:

Adds a standard Borland Database Engine (BDE) alias to the session for
Paradox, dBASE, or ASCII tables.

procedure AddStandardAlias(const Name, Path, DefaultDriver: string);

Description

Call AddStandardAlias at runtime to create a session-specific BDE alias for
Paradox, dBASE or ASCII tables. Name is the unique name to assign to the
alias. Path specifies the directory where the database is located.
DefaultDriver is the name of the standard BDE driver to use for the alias.
If set, DefaultDriver must be one of "Paradox," "DBASE," or "ASCIIDRV". If
left blank DefaultDriver defaults to "Paradox". DefaultDriver is used when
attempting to open a table that both does not have an extension and is
defined as a table of type ttDefault.

A session's ConfigMode property determines whether an alias is local to the
session, or is available to all applications in the BDE persistent store as
long as any BDE clients are active. the lifetime of the session. To save an
alias permanently, call the SaveConfigFile method before ending the session.

Note

To create an alias for an SQL database, call AddAlias instead of
AddStandardAlias.

Zdar
Mirek Junek

> [...]
| alias sa nezapise do .cfg fajlu a zmizne. ja by som ho potreboval
| vytvorit tak, ako to robi napr. Install Shield

[*] Marek Soukup <msoukup(zv)btt(tec)cz> - 27.10.2000 16:25:47

Ahoj,
problem by se mel vyresit zavolanim metody Session.SaveConfigFile. Help k
BDE je v adr. Common Files\BDE bde32.hlp, ale podival bych se do helpu na
tridu TSession.

Marek Soukup

> [...]
> alias sa nezapise do .cfg fajlu a zmizne. ja by som ho potreboval
> vytvorit tak, ako to robi napr. Install Shield

ZIP a znovu Rich nebo Word

[*] Petr Jel�nek <pjmodos(zv)yo(tec)cz> - 27.10.2000 17:16:32

U toho RichEditu se ti to zarovnani do bloku nepodari zobrazit s zadnou
komponentou, protoze to zobrazeni nepodporuje richeditacka dll knihovna.

Zdravi
Petr Jelinek - amatersky programator
Homepage: http://pjmodos.fbi(tec)cz, http://pjmodos.yo(tec)cz
Komponenty pro Delphi: http://lunasoft.hyperlink(tec)cz/index5.htm
Vyhledavani: http://www.barevnylist(tec)cz/visitor.php?ref=pjmodos
From: <volcik(zv)email(tec)cz>
> Ale i presto mam stale problem a to s TPageControl a TTabbedNotebook. Tyto
> komponenty nechteji azbuku zobrazit, vsechny ostatni, pouzite v me alikaci,

Ahoj,

a pouzivas font ktery obsahuje ten charset ? Napriklad u TPageControl to zda
se funguje dobre (font Arial).

Petr Vones, amatersky programator

Win NT a D5 vs. otevrena dvirka

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2000 18:09:09

On po 27. listopad 2000 09:52, you wrote:
> [...]
>
> jednotka neni pripravena k pouziti. Mozna jsou otevrena dvirka.
> Prosim skontrolujte jednotku \Device\Harddisk0\Partition1

No, podle me je to problem BDE a Paradoxoveho sdileni tabulek. Koukni se do
konfigurace BDE, kde (na kterem disku) ma nastaveno ukladani souboru
pdxusers.dat nebo tak nejak se jmenuje).

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

dbiAddAlias

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 27.10.2000 18:24:26

> [...]
> if not DirectoryExists (AliasPath) then
> ForceDirectories(AliasPath);
> Session.AddStandardAlias(AliasName,AliasPath,'PARADOX');

A co volani SaveConfigFile ??? BDE uz nejaky cas nepouzivame, ale vzdy jsme
po AddAlias volali explicitne prave SaveConfigFile a fungovalo to (v D3).
Podle me je volani dbiaddalias potrebny pouze pro "nestandardni" aliasy pro
SQL databaze.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
http://www.dev-shop(tec)cz

>Note
>
>To create an alias for an SQL database, call AddAlias instead of
>AddStandardAlias.
>

>Zdar
>Mirek Junek

nil Exception

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 27.10.2000 18:54:07

Zdravim,

mam nasledujici kod:

try
<nejaka akce>
raise Exception.Create('bla');
<nejaka dalsi akce>
except
on E:Exception do
begin
<uvolneni cehosi>
raise Exception.Create('nejaka hlaska' + #13#13 + E.message);

Radek "raise Exception.Create('bla')" mi vyvola vyjimku, ale v bloku
try..except je promenna E:Exception rovna NIL!!! A nechapu proc, ma v
ni byt odkaz na objekt vyjimky. Setkal se s tim jiz nekdo?

Diky, Petr Fischer

Win2000, Delphi 5 SP1

Datove typy (was: Docasne tabulky v IB6)

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.2000 18:57:59

Ja bych to zas tak dramaticky nevidel, jedna vec je ulozeni, druha vec je prezentace, pokud ulozim do DB cislo
na 15 mist a to same cislo vzdy dostanu, tak neni co resit, problem by byl, kdyby opravdu dochazelo k problemum
pri scitani malych a velkych cisel, ale to je mozne pouze pokud by podil techto cisel byl vetsi, nez 10E18 a IB (5.6)
umi decimal pouze do 15 (15 mist presnost, tj nejmensi co muzete pricist je jednicka na posledim radu).
pocet desetinych mist je jen deleni.

Slavek

> Konverze decimal/numeric na float mi prijde ponekud nestastna.

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 27.10.2000 10:03:02 -0800

> Tady je vytah ze standardu Statniho informacniho systemu z prosince 1998
> (AA0001 - Rodne cislo obcana):
>
> SCHEMA REPREZENTACE
>
> Tvar nnnnnn/nnnn :
> nn----/---- rok narozeni (posledni dvojcisli)
> --nn--/---- mesic narozeni (01 az 12) u zen plus 50
> ----nn/---- den narozeni (01 az 31)
> ------/nnn- trojmistna koncovka
> ------/---n kontrolni cislice
>
> Trojmistna koncovka byla pridelovana do data narozeni 1.1.1954. Byly
> pridelovany i koncovky '000'.

Zacislie 000 alebo 0000 NEMOZE BYT!!!

Pokial je zacislie 000 alebo 0000, znamena to, ze:

Ooba je cudzinec, je nezname zacislie rodneho cisla pretoze sa jedna o
vazobnu osobu v danom kraji. sto sa stretavame s takymito rodnymi cislami u
neodrevidovanych osob, osob dlhodobo v
zahranici a podobne. V skutocnosti sa jedna o chyby a system taketo cisla
prijimat NESMIE.

Zaklad: ZIADNA OSOBA V CZ A SK NEMA ZACISLIE RODNEHO CISLA 000 alebo 0000.
Je to chyba. Ale v evidencii obyvatelov SR aj CZ je ich vela, pretoze sa
potrebovali v urcitom obdoby zadat. Osoba musi poziadat o kontrolu/vydanie
svojho rodneho cisla.
To znamena, ak si niekdo myslite ze mate rodne cislo s 000 tak sa mylite a
zistite si ho. V SR na Registry obyvatelov Partizanska 129, BB. V CZ neviem.

Werki

Validace Rodn�ho ��sla

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 27.10.2000 10:04:57 -0800

> Ale po 6-ti letech praxe bys mohl vedet, ze problem neni az od roku 2055
ale
> uz od roku 2054 !!!!!!!!!!!!!
>
> Rodna cisla jsou kontrolovana na modulo 11 od 1.1.1954 a tudiz od 1.1.2054
> by mohla nastat duplicita pokud by to nikdo nevyresil (jiz zminenym
pridanim
> dalsi cislice za lomitko)
>
> Milan Tomes

Ujo Milan, pozrite si emails tak ako som ich pisal. V jednom z neskorsich
som
bol nuteny sa pozriet do papierov a presne som napisal datum 1.1.1954.

S pozdravom

Werki

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 27.10.2000 19:06:25

Ahoj,
ja sa na IS radsej nespolieham iste tam treba stiahnut novsie verzie
niektorych suborov, uz to v konf. bolo spominane.
Ja uz davno pouzivam BDEINST.CAB - ten ma este nikdy nesklamal najdes ho
..\BDE. Po rozpakovani je v nom
subor BDEINST.DLL. Instalaciu BDE spustis prikazom RegSvr32 BDEINST.DLL.

From: "Jan Votroubek" <jvotroubek(zv)NOTIA.CZ>
> Tak zkus tohle, ale nejni to nic jinyho nez to, co doporucuje Petr Vones
> SEE_MASK_DOENVSUBST+SEE_MASK_FLAG_NO_UI+SEE_MASK_NOCLOSEPROCESS+SEE_MASK_FLA
> G_DDEWAIT;

Ahoj,

uz to asi mam, do verze v JCL jsem nedal SEE_MASK_FLAG_DDEWAIT, to by mohlo
byt ono. Dik.

Petr Vones, amatersky programator

Transfer DB struktur n SQL server

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 28.10.2000 01:24:40

Zdravim vsechny,

mam u zakaznika bezici aplikaci na MS SQL 7, aplika�ni server v Delphi,
aplikace v Delphi. U sebe mam server a pocitac, na kterem vyvijim.

Obcas pri rozsahlejsich zasazich do SQL struktur (tabulky, pohledy,
uloz.proc., ...) se mi nepodari uhlidat, co vsechno jsem zmenil. Pri tom,
ale potrebuji ty zmeny dostat k zakaznikovi pri zachovani jeho dat.

Jak toto resite ?

DTS mne zklamalo nebo ho neumim plne vyuzit. DTS vizard ignoruje referencni
integritu (tedy drzi ji striktne i kdyz by v dany okamzik nemel, neumi si
stanovit poradi mazani/kopirovani dat, ...). Generate SQL zase nevygeneruje
napr. pohledy ve spravnem poradi, kdyz jeden pohled obsahuje druhy, tak aby
uz byl definovan, atd. atd.

diky predem za vsechny zkusenosti a napady

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Pouziva niekto StarOffice 5.2 na Windows2000 OEM C

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2000 04:02:45

> [...]

> chodi ako pan Boh prikazal. U zakaznika sice instalacia zbehla OK ale
> program sa nerozbehol. Ked som mu dal repait tak vypisoval ze nie je

Ahoj.
A jine SW tam ninstalujes ?
Ja jsem zazil neco podobneho, kdyz nejaky sikula v zachvatu bezpecnosti
nejprve jako administrator nastavil zapisy do sys adresaru jen a jen pro
sebe
(cili nejak omezil take prava SKUPINY administrators) a pak se mu nelibilo
jmeno administrator
a hbite se smazal a zalozil si nove admin konto s jmenem "Spravce". Pro
instalaci pak
prave nepomohlo ani prihlasit se jako "Spravce". Nejak jsem se z toho
vymotal pres
prevzeti vlastnictvi na BackupOperator, ktereho tam nejak nestesti nastavil.
Abych rekl pravdu uz ani nevim co jsem vsechno zkousel. Ale vypadalo to na
totalni reinstalaci.

Ludek

IB a stored proc

D5, IB, IBConsole 308, Dialekt 3
Uz jsem z toho trosicku nestastny. Nemuzu zaboha rozchodit nasledujici
proceduru. Poradite nekdo? Skonci mi to u deklarace lokalni promenne.
Smyslem te procedury je, aby v pripade, ze k danemu dni nenasel zaznam, tak
aby mi tam hodil prazdny radek s tim datumem.
(Dynamic SQL Error
SQL error code = -104
Unexpected end of command
Statement: CREATE PROCEDURE JIDELNICEK (INPUTDATUM DATE)
RETURNS (FUNIQ INTEGER, FDATUM DATE, FVYDEJNIDOBA SMALLINT, FCELKEMPORCI
INTEGER)
AS
DECLARE VARIABLE TEMPDATUM DATE)

[...]

BEGIN
SELECT DATUM FROM JIDELNICEK WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO :TEMPDATUM;
IF :TESTDATUM IS NULL THEN
SELECT NULL AS UNIQ, :INPUTDATUM, NULL AS VYDEJNIDOBA, NULL AS
CELKEMPORCI
FROM JIDELNICEK
WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO :FUNIQ, :FDATUM, :FVYDEJNIDOBA,
:FCELKEMPORCI
ELSE
BEGIN
FOR SELECT UNIQ, DATUM, VYDEJNIDOBA, CELKEMPORCI FROM JIDELNICEK
WHERE DATUM = :INPUTDATUM
DO
SUSPEND
END

END !!

Diky predem

Sroub

Parameter FILES na Windown Millennium CZ.

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 07:40:24

:DD
vcera jsem mel podobny hotline, pomohl help od W2000.
je to v config.nt, ktery je ve winnt/system32.

tedy adresar tam kam jsi nainstaloval wokna
v nem system32
v nem soubor config.nt
v nem normalne files=xxx

> U zakaznika sa pouziva applikacia pisana vo 16bit FoxPro for Windows a
> program ma problemy s otvaranim suborov, lebo podla vsetkeho nie je
> akceptovany FILES z Config.sys. Ako na to?

IB a stored proc

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 08:06:32

a nechybi ti tam nejake stredniky?

> (Dynamic SQL Error
> SQL error code = -104
> Unexpected end of command

spusteni dokumentu a cekani na ukonceni

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 28.10.2000 08:08:03

Dobry den

pokud se nepousti Internet Explorer nebo Outlook Expres tak to v pohode
ceka, pokud jsou to ty dva tak ne

jinak diky za rady

> [...]
>
> Ahoj,
>
> uz to asi mam, do verze v JCL jsem nedal SEE_MASK_FLAG_DDEWAIT, to by

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vales <delphipetr(zv)infoware(tec)cz> - 28.10.2000 08:12:02

Samorozbalovaci programy funguji vetsinou tak, ze maji pevne definovane
vykone jadro ( v podstate nejaky exac ) a k nemu se pridaji zabalena data.
Takto jsi to myslel ?

> [...]
>
> Ales Pavel allias Talpa
> Kukacka mi kukla 24krat
> Sv�ho casu na voln� noze, nab�dky zhave prij�m�m

IB a stored proc

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 08:22:27

Ja bych to napsal takto :

[...]
IF :TESTDATUM IS NULL THEN begin
FUNIQ = null;
FDATUM = null;
FVYDEJNIDOBA = null;
FCELKEMPORCI = null;
suspend;
end ELSE BEGIN
[...]
Zmeny jsem psal malym pismem, Chybel ti strednik za suspend a
v casti then te podminky ti chybel suspend uplne. No a nakonec
jsem vyhodil ten select a nahradil prirazenim je to rychlejsi a
myslim, ze i prehlednejsi.
Snad tam neni chyba, psal jsem to rovnou do posty bez kontroly.
Nechce se mi delat databazi.> Hi,

> [...]
> ELSE
> BEGIN
> FOR SELECT UNIQ, DATUM, VYDEJNIDOBA, CELKEMPORCI FROM JIDELNICEK

Docasne tabulky v IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 28.10.2000 08:43:17

Ahoj,

Erik Salaj wrote:

> dokumentacie
> chyby
> problemy

> Experimentalne.

Jaka verze IB, jaky SQL dialekt (1 nebo 3 u IB6) ? Jaky zpusob pristupu
k datum ? Aby nahodou nevyslo najevo, ze jsi porovnaval IB4 pripojenou
pres BDE a SQL 2000 :-)

> Porovnaval som SQL servery, nie 3rd party nastroje k nim.

Jo, mas pravdu, v instalaci IB to neni.
Ale porovnavani holych instalaci SQL serveru by nemelo vest k dojmu, ze
bylo provedeno kvalifikovane a objektivni srovnani, na jehoz zaklade by
se mel kdokoliv rozhodnout k pouzivani te ci one platformy.

> Jednoducho si to poriesil ;-)

A co Te vede k Tvemu nazoru ? Nejake vysledky pokracujiciho vyvoje uz
jsou videt, vyraznejsi ocekavam v budoucnu, az se vice lidi dopodrobna
seznami s kodem.

Spusteni externiho Exace

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 28.10.2000 08:47:18

Zdravim.

Potreboval bych poradit, kterak z programu
spustit jinou aplikaci, jako bych pouzil
prikazovy radek. WinExec() na vyvolani
asociovane aplikace k zaregistrovanemu
programu znam, ale ja bych potreboval
spoustet jen ten exac. Kdysi uz jsem delal
podobnou vec v jedne sve utilitce, ale
nekam jsem to zalozil a skleroza je hrozna
potvora. Muzete me prosim nekdo nakopnout
spravnym smerem.

Diky

Peter (27)
W95/NT D4Prof, W98 D5Ent

Oracle & CGI

[*] Jiri Dvorak <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz> - 28.10.2000 08:47:45

Nevim proc pises CGI na odesilani mailu, Webdb to umi taky.
Jirka

SpeedButtony

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 08:49:38

Ve svych aplikacich pouzivam SpeedButton aBitButtony.
Vim, ze se to nema, ale v dobe kdy jsem zacinal to opravdu jinak
neslo. Hlavne proto, ze jedina nahrada, kterou znam je toolbar a
ten mi nefungoval jako komponenta. Snazil jsem se to resit v
konferenci a nic, takze jsem to vyresil speedButtony.
Ted je aplikace uz dost velika a pri vyvoji mi pada a nevykresluje ty
buttony.
Rad bych to nahradil nejakejma jinejma tlacikama, mate nekdo
namet co pouzit. Nejlepe se zdrojakama. Nerad jsem zavislej na
komponentach od kterych neme zdrojaky.

IB a stored proc

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 28.10.2000 08:52:23

Ahoj,

zkus to takhle:

[...]

Jeste k te IBConsoli: Ja osobne jsem ji davno prestal pouzivat, ale vim,
ze uz je k dispozici daleko novejsi verze. Pamatuji si z drivejska, ze
snad hlasila chyby i tam, kde nejsou, nebo hlasila jine chyby, nez mela
atd. Kazdopadne Tobe chybely nejake stredniky a podminka v zavorkach.

Ren� Otisk wrote:

> [...]
> aby mi tam hodil prazdny radek s tim datumem.
> Diky predem

Parameter FILES na Windown Millennium CZ.

[*] Z�le��k Tom� <TZ(zv)lcs(tec)cz> - 28.10.2000 09:10:35

> [...]
> a program ma problemy s otvaranim suborov, lebo podla vsetkeho nie
> je akceptovany FILES z Config.sys. Ako na to?

Viz Knowledge Base Microsoftu:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q269/0/30.ASP

Tomas Zalesak

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 28.10.2000 09:10:46

> pripadne muzes zavolat svym programem
> "DllRegisterServer" z jiz uvedene BDEINST.DLL.
Takto tiez prebehne instalacia ale v "cistom" pocitaci mi to nefungovalo.
Pri starte programu ktory vyuziva BDE - vypisuje chybu a program skonci.
Alebo sa mylim? Ma niekto podobne skusenosti?

> "DllRegisterServer" z jiz uvedene BDEINST.DLL.
>
> S pozdravem
> =====================================
> =====================================
> GSM: 0602 652 203

IB a stored proc

[*] Ren� Otisk - 28.10.2000 09:13:10

Porad stejna chyba a to za deklaraci te lokalni promenne. Nemam nejak nekde
neco blbe nastavene?> Ja bych to napsal takto :

> CREATE PROCEDURE JIDELNICEK (INPUTDATUM DATE)
> RETURNS (FUNIQ INTEGER, FDATUM DATE, FVYDEJNIDOBA
> [...]

tady je ta osibka

> [...]
> v casti then te podminky ti chybel suspend uplne. No a nakonec
> jsem vyhodil ten select a nahradil prirazenim je to rychlejsi a
> myslim, ze i prehlednejsi.
> Snad tam neni chyba, psal jsem to rovnou do posty bez kontroly.
> Nechce se mi delat databazi.

> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

Parameter FILES na Windown Millennium CZ.

[*] Tomas Kolomy <kolomyt(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 09:19:25

Je to zkopceny z www.ucto2000(tec)cz, jejichz sw to taky vyzaduje
soubor SYSTEM.INI v adres��i Windows, vyhledejte v n�m sekci [386Enh] a
p�idejte do n� ��dek

PerVMFiles=150

(Maxim�ln� hodnota tohoto ��sla je 225,

-tk-
> vcera jsem mel podobny hotline, pomohl help od W2000.
> je to v config.nt, ktery je ve winnt/system32.
>
> tedy adresar tam kam jsi nainstaloval wokna
> v nem system32
> v nem soubor config.nt
> v nem normalne files=xxx

> dekuji PeC(zv)
>
> CU onTheFutureOfMatrix
> MatriX.CyberSpace.Cz
>
> /~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
> |[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
> |[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
> \~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

azbuka ??? - dekuji, ale ... ( 2 )

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 28.10.2000 09:31:21

On 27 Nov 2000, at 17:34, volcik(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> nezobrazi :
> PageControl1.Pages[0].Caption := text v azbuce
> TabbedNotebook1.Pages[0] := text v azbuce

A kde jsi nastavil ten font - v TPageControl, nebo jen v TTabSheet?

IB a stored proc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 09:44:47

Pisu z hlavy, ale melo by to byt takto:

> [...]
> SELECT DATUM FROM JIDELNICEK WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO :TEMPDATUM;

> IF( TEMPDATUM IS NULL) THEN /* Zde byla chyba (dve)*/
> SELECT NULL , :INPUTDATUM, NULL , NULL /*nazvy sloupcu jsou zde zbytecne*/
> FROM JIDELNICEK
> WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO :FUNIQ, :FDATUM, :FVYDEJNIDOBA, :FCELKEMPORCI; /*zde chybel strednik*/
> ELSE
> BEGIN
> FOR SELECT UNIQ, DATUM, VYDEJNIDOBA, CELKEMPORCI FROM JIDELNICEK
> WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO :FUNIQ, :FDATUM, :FVYDEJNIDOBA, :FCELKEMPORCI /* zde byla take chyba */

Snad je to OK. U IB plati, ze podminky MUSI byt v zavorkach, za selectem musi byt INTO a za prikazy musi byt srednik, nesmi byt za END

Jeste se mi zda SUSPEND zbytecny, kdyz to ma vracet 1 radek, ale je to jen otazka konvence volani.

Slavek

Pouziva niekto StarOffice 5.2 na Windows2000 OEM C

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 28.10.2000 10:00:03

> [...]
nastavil.
> Abych rekl pravdu uz ani nevim co jsem vsechno zkousel. Ale vypadalo to na

Tim to nebude, me se stalo uplne to same, se StarOffice 5.2 a Windows200,
ne OEM. Instaloval jsem to jako administrator.

IB a stored proc

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 28.10.2000 10:01:36

A co zkusit misto DATE dat DATETIME ? Me to tak dela.
[...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 28.10.2000 10:02:00

Tomas Michal�k wrote:

> [...]
> snad hlasila chyby i tam, kde nejsou, nebo hlasila jine chyby, nez mela
> atd. Kazdopadne Tobe chybely nejake stredniky a podminka v zavorkach.

A ten suspend (viz. Radek Kala), jsem blbej ...

azbuka ??? - dekuji, ale ... ( 2 )

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 28.10.2000 10:04:26

> [...]
Tyto

>Ahoj,
>
>a pouzivas font ktery obsahuje ten charset ? Napriklad u TPageControl to

V cele aplikaci pouzivam vyhradne font Arial a pro azbuku Arial Cyr, tzn.
i v TPageControl.

D.Volcik

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

SpeedButtony

[*] Igor Vodieka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 28.10.2000 10:08:15

Zkus RX komponenty (http://www.rxlib.com/) je tam SpeedBar i SpeedButtony,
zdroje taky

informacni systemy

Nakladatelstvi Sagit, Horni 1, 700 30 Ostrava-Hrabuvka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

[...]

Poichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.157 / Virova baze: 73 - datum vydani: 31.5.2000

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.157 / Virova baze: 73 - datum vydani: 31.5.2000

Zacatecnicky problem s DB a BDE

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 28.10.2000 10:22:56

SW: Delphi 3
OS : W98
========

Problem :
Vytvoril jsem program s vyuzitim databazoveho souboru CUSTOMERS.dbf
(preddefinovany soubor v DBDEMOS). Program mi funguje v pohode. Ale ...

Jakmile jej prenesu na jiny pocitac, kde neni nainstalovane BDE (dle meho
nazoru ... muze to byt i necim jinym ...), pocitac nespustim, nebot nenajde
pozadovany DBf soubor a asi ani ovladace pro praci s nim.

V Delphi 1 se to resilo tak, ze se vytahly nejake 3 DLL knihovny a daly do
adresare k exaci teto aplikace.

Jak vyresit tento problem v Delphi 3 ?

Dik za kazdou radu, ktera mne posune alespon o kousek vpred.

IB a stored proc

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 28.10.2000 10:25:22

Mam pocit, ze musis pred CREATE PROCEDURE predefinovat oddelovac ze
stredniku na neco jineho, uvnitr definice pouzivat stredniky, definici
procedury ukoncit novym oddelovacem a zpatky nastavit oddelovac na strednik.

Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 28. listopadu 2000 9:13
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: IB a stored proc

> [...]

> myslim, ze i prehlednejsi.
> Snad tam neni chyba, psal jsem to rovnou do posty bez kontroly.

Systray icon

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 28.10.2000 10:29:06

Zkus si stahnout z interentu komponentu SYSTRAY ICO ....

... kdyz tuto komponentu pouzijes do programu, nemusis mit ani tohle
tlacitko vedle minimalizace, ale pouze nastavis, aby minimalizace byla
provedena do systraye ....

Staci udelat proceduru MINIMALIZACE ... a do ni nahazet veci, ktere se maji
stat pri minimalizaci ... a do FORM1.onCreate vlozit
Application.OnMinimize:=Minimalizace;

... v pripade, ze pote nekdo klikne na tlacitko minimalizace programu,
provede se vse, co nahazis do procedury MINIMALIZACE.

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 11.11.2000 16:41
Od: Jakub M�lek <malek(zv)ssakhk(tec)cz>
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
V�c: Systray icon

>jak mam vytvorit takove to male tlacitko vedle minimalizace, maximilizace a
>tlacitka zavrit na formu, ktere schodi aplikaci do systraye?
>
>Za vsechny rady moc diky.
>
>Phrex

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Ale� Pavel - 28.10.2000 10:35:58

Diky,
OT:Jiste jiste, za chodu, ne zachodu!

IT:Abych to vysvetlil 1.exe by mel vygenerovat 2.exe s vlastnima
konstantama, ktere budou obsahovat jmeno souboru a priponu. Tedy moznost 2 z
tveho vyberu. Muzes prosim ooooo hlavo pomazana, shlednou z vysin a
vysvetlit mi to polopaticky? Predstav si, ze je to pro me moc obecne, pokud
budes moci, vysvetli mi vsechny moznosti, ale zamer se na 2ku.

No ale vychazej z toho ze proti tobe stoji blbec, kteremu bezi Delphi 5 Ent
na pocitaci 3 mesice, behem kterych 2X (slovy dvakrat) reinstaloval jednou
vymenil CD-mechaniku, jednou se totalne ztrapnil blbou odpovedi na
konferenci o poctu radku v souboru .

Nuze ted odhod veskerou umeleckou delphi retoriku a zacni mluvit!
Uz se tesim, jak budu kouzlit...

Aldik Amater vsech amateru
Kukacka mi kukla 24krat, v delphi 5 Ent mi zobe do klavesnice 3 mesice

Od: psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz [SMTP:psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz]
Odesl�no: 28. listopadu 2000 8:47
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Spusteni externiho Exace

[...]

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Runtime error 200

potrebuji spustit DOSovsky instalacni program, ktery instaluje nejaka data.
Problem je v tom, ze program po spusteni zahlasi "runtime error 200 at..."
Zda se, jako by byl program napsany v Pascalu a vadi mu prilis silny
hardware. Neda se s tim neco delat? Zdrojak bohuzel nemam.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o

Pristup do sdileneho adresare - (jmeno,heslo)

[*] Martin Sk�iv�nek <marify(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 11:11:35

Poterbuji se dostat k souboru na lokalni siti, ktery je umisten ve sdilenem
adresari chraneneho heslem a stahnou ho.Ale nevim, kde a jak zadat heslot.
( v op.sys. Windows98 ).
Pokud to jde jeste nejak jinak, dekuji za radu predem.

uspesny den

xskriva1(zv)fi.muni(tec)cz
Marify

Spusteni externiho Exace

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 28.10.2000 11:14:07

WinExec(PChar('program.exe'), SW_NORMAL);

jako z prikazoveho radku:)

[...]

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 28.10.2000 11:17:36

Na www.torry.net je komponenta BDE32, tu das na plochu a podle navodu v
prilozenem txt zkopirujes dll. Akorat misto jednoho z nich (v nazvu neco
jako pdx) na paradox pridas jiny na dbf.

--
Jan Cejka
MERLIN spol. s r.o.

> [...]
> adresare k exaci teto aplikace.
>
> Jak vyresit tento problem v Delphi 3 ?
>
> Dik za kazdou radu, ktera mne posune alespon o kousek vpred.

[*] Ren� Otisk - 28.10.2000 11:21:33

jak?

Sroub

Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 28. listopadu 2000 9:13
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: IB a stored proc

> [...]

> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

Pouziva niekto StarOffice 5.2 na Windows2000 OEM C

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 11:40:46

Hm tak to mne taky zajima,mne se to sice nainstalovat podarilo bez problemu ale
kdyz sem to chtel pustit tak se nic nestalp. Proste se to vubec nespuzstilo..

AHoI

"L. ZITA" wrote:

> [...]
> Abych rekl pravdu uz ani nevim co jsem vsechno zkousel. Ale vypadalo to na

IB a stored proc

[*] Ren� Otisk - 28.10.2000 11:44:38

At zkousim kteroukoli variantu, tak mi to vzdycky zdechne na te lokalni
promenne... Jako by pro neho byla ta bodkociarka konec filmu (rezie
Kotenockin, kamera Primakov). Neda se to nekde nejak nastavit?

Sroub

> [...]
musi byt INTO a za prikazy musi byt srednik, nesmi byt za END

> Jeste se mi zda SUSPEND zbytecny, kdyz to ma vracet 1 radek, ale je to jen

Spusteni externiho Exace

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 11:50:09

ShellExecute

psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz wrote:

> [...]
> podobnou vec v jedne sve utilitce, ale
> nekam jsem to zalozil a skleroza je hrozna
> potvora. Muzete me prosim nekdo nakopnout

SpeedButtony

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 28.10.2000 11:51:55

Zdravim,

rikas, ze aplikace je se SpeedButtony a BitButtony padava a velka. To druhe je urcite pravda, ale proc tomu tak je?

Jinak, co balik FlatStyles? Nevim sice, zda ty komponenty jsou free, kde je sezenes, ale zkus se poohlednout. Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

> [...]
> Rad bych to nahradil nejakejma jinejma tlacikama, mate nekdo
> namet co pouzit. Nejlepe se zdrojakama. Nerad jsem zavislej na

Runtime error 200

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.10.2000 11:52:53

Runtime error 200Ahoj,

je-li to opravdu problem s rychlou masinou, pomuze program TPPATCH.EXE. Muzu
poslat.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
brant(zv)dcomm(tec)cz
Odesl�no: 28. listopadu 2000 11:06
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Runtime error 200

Ahoj vsem,
[...]

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 11:58:52

Skus mi trochu bliz popsat problem, tohle je proste spis na polimorfni viry nez
na programatorskou praci.
Kdybych ale musel jit timhle smerem asi bych se zacal zajimat o dinamicke
procedury, tedy ukazatel na procedu ktera je obecnym streamem v pameti a
pousteni takovych to procedur.
Jinak celkem zajimave sice sem to nedleal ale skusim.

Jirka
AHoi

Petr Vales wrote:

> [...]
> vykone jadro ( v podstate nejaky exac ) a k nemu se pridaji zabalena data.

azbuka ??? - dekuji, ale ... ( 2 )

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 28.10.2000 12:04:37

>A kde jsi nastavil ten font - v TPageControl, nebo jen v TTabSheet?
>
>S pozdravem
>
>Zbysek Hlinka

Fonty nastavuju nasledovne:

PageControl1.Font.Charset := Russian_Charset;
PageControl1.Font.Name := 'Arial Cyr';
For pom1i := 0 to PageControl1.PageCount -1 Do Begin
PageControl1.Pages[Pom1i].Font.charset := Russian_Charset;
PageControl1.Pages[Pom1i].Font.Name := 'Arial Cyr';
PageControl1.Pages[Pom1i].Caption :=RichEdit1.Lines.Strings[Pom1i];
End;

D.Volcik

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

Zacatecnicky problem s DB a BDE

[*] Tomas Kucera <Tomas.Kucera(zv)matsushita(tec)cz> - 28.10.2000 12:06:05

Ano je to tim, ze neni na PC, na ktere jsi prenesl svuj program,
nainstalovan BDE. Musis ho tam bud nainstalovat z instalacniho CD nebo
pomoci InstallShieldu
(nev�m jestli je jako u D5 na inst. CD) sestavit instalaci tveho programu
a do teto instalace vlozit i BDE, ktere se na danem PC nainstaluje i s tvym
programem.

Hezky den ...

Tom

Tom� Ku�era
tomas.kucera(zv)matsushita(tec)cz
Matsushita Television Central Europe
Information Technology Department
+420 19 7415 260

IB a stored proc

[*] Ren� Otisk - 28.10.2000 12:07:20

Zkousel jsem to i pres ib_WISQL a ocesat tu procedurku,
ale vysledek = False. Opet to shori na ; ()

CREATE PROCEDURE JIDELNICEK
RETURNS (FUNIQ INTEGER, FDATUM DATE, FVYDEJNIDOBA SMALLINT, FCELKEMPORCI
INTEGER)
SELECT UNIQ, DATUM, VYDEJNIDOBA, CELKEMPORCI
FROM JIDELNICEK INTO :FUNIQ, :FDATUM, :FVYDEJNIDOBA, :FCELKEMPORCI;
DO
SUSPEND;
END
END !!

Tomas Michal�k wrote:

> [...]
> atd. Kazdopadne Tobe chybely nejake stredniky a podminka v zavorkach.

A ten suspend (viz. Radek Kala), jsem blbej ...

BDE se bohuzel musi instalovat a pokud pouzivas aliasy a netvoris je
programove ci pri instalaci, musi se na cilovem pocitaci vytvorit rucne. Na
vytvoreni instalacniho prograsmu je InstallShield dodavany s Delphi.

[...]

Planovaci kalendar

[*] Petr J�nsk� - 28.10.2000 12:29:41

Nevite nekdo jestli neexistuje nekde generator planovaciho kalendare?
tj. svatky, pracovni dny a hodiny

Nebo mi nekdo poradi nejakou vhodnou komponentu, ktera by se dala pouzit a
rozsirit
o tyto vlastnosti?

Dekuji
Petr J�nsk�

Zacatecnicky problem s DB a BDE

[*] Ren� Piz�r - 28.10.2000 12:33:21

BDE na tom pocitaci zrejme musi byt nainstalovane,
ked vyrabas instalacky s InstallShieldom - tam sa da nastavit, ze chces aj
BDE.
Ci mas BDE nainstalovane - to by si mohol zistit v Ovladacom paneli - mal by
tam byt BDE Administrator.

Rene Pizur

> [...]
> adresare k exaci teto aplikace.
>
> Jak vyresit tento problem v Delphi 3 ?
>
> Dik za kazdou radu, ktera mne posune alespon o kousek vpred.

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 28.10.2000 12:33:11

> [...]
>Pri starte programu ktory vyuziva BDE - vypisuje chybu a program skonci.
>Alebo sa mylim? Ma niekto podobne skusenosti?

Ahoj,

takze kdo hlasi chybu a jakou? Instalator
BDE nebo az aplikace, ktera BDE pouziva?

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

SpeedButtony

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 12:41:45

> Zdravim,
>
> rikas, ze aplikace je se SpeedButtony a BitButtony padava a velka. To druhe je urcite pravda, ale proc tomu tak je?
Je to padavy, protoze se ty speedbuttony neuvolnuji nejake zdroje
a po case to zacne psat nespravny parametr a prestanou se
vykreslovat a kdyz rychle neresetnes wokna tak se za cas
sesypou. Pokud se aplikace pousti u zakaznika tak staci vetsinou
jen ukoncit aplikaci, ale i tak je to neprijemny.

> Jinak, co balik FlatStyles? Nevim sice, zda ty komponenty jsou free, kde je sezenes, ale zkus se poohlednout.

> [...]

IB a stored proc

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 12:41:46

Jestli to poustis jako script tak musis nazacatek napsat
set term !! ;
a nakonec
set term ; !!
> [...]
> :FCELKEMPORCI; /*zde chybel strednik*/
> :FCELKEMPORCI /* zde byla take chyba */

> musi byt INTO a za prikazy musi byt srednik, nesmi byt za END

ActiveX + nevisualni komponenty

[*] Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 28.10.2000 12:42:23

Pekny den vsem,

pokousim se vytvaret ActiveX. Pri vyvoji neni pristupny zadny form, kde
bych mohl naplacat nevisualni komponenty. Chtel jsem se zeptat, jestli
existuje jiny zpusob nez, ze si ty objekty vytvorim v programu.

Diky

Mirek Dolecek

Pouziva niekto StarOffice 5.2 na Windows2000 OEM C

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2000 12:47:16

From: "Jiri Vrabec" <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz>

> [...]
problemu ale
> kdyz sem to chtel pustit tak se nic nestalp. Proste se to vubec

Ahoj.
Zapomel jsem dodat, ze se v tomto pripade nejednalo o StarOffice, ale o jiny
soft.
Neco ale instalovat slo. Zalezelo totiz na tom, co instalak potreboval.

Ludek

Ukonceni vsech sitovych instanci meho exe

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 28.10.2000 12:54:36

Ahoj,
proste to ustrihni na serveru (pod WinNT pomoci Ovladacich panelu > Server,
pod NetWare pomoci modulu monitor.nlm atd), cimz ale "spadne" ta aplikace
chudinkam uzivatelum. Ten samy problem jsem mel a uz se tu resil,
nejschudnejsi cesta je asi udelat si v logon skriptech distribuci softwaru
na lokalni disky.

Uz to tu probehlo, najdi si to v archivu, nebo se ozvi, popisi Ti jak to mam
resene ja :)

Myslim ze je to schudnejsi cesta nez zabudovavat do programu nejakou fci
pomoci ktere ho na stanicich ukoncis (nehlede na to ze by Te asi uzivatele
milovali :)))) )
S pozdravem

Luk� Gallina
DANZAS a.s. (fili�lka Brno)
ITOS
lukas.gallina(zv)cz.danzas.com
tel: +420 (5) 431 253 13
[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 28.10.2000 12:56:46

Pricina je na 99,99% urcena spravne. Pokud to spoust�te pod Win,
existuje napr�klad program CPUKiller kterym se d� procesor trochu
degradovat a vetsinou to pomuze. Program se d� st�hnout z
Internetu ale u� nev�m odkud. Volne je demo verze ale to na
spusteni programu ktery nebezi nekolik hodin stac�.

On 28 Nov 2000, at 11:05, brant(zv)dcomm(tec)cz wrote:

> [...]
> prilis silny hardware. Neda se s tim neco delat? Zdrojak bohuzel
> nemam.
>
> RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

Z.Kalhous

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 28.10.2000 13:05:07

Jestli se nepletu tak samorozbalovaci archivy (aspon co vim, tak RAR
100%) maj na zacatku normalni program a za nim je normalni archiv.
(Takze vlastne vznikne jako
copy /b program.exe+arhiv.rar archiv.exe) A ten program udela to, ze cte
data, ktery ma za sebou a pracuje s nima, jako by byly v externim fajlu.
Doufam, ze sem to napsal srozumitelne... Schvalne si zkus vytvorit SFX
RAR a najit si tam hlavicku (myslim, ze zacina "Rar!") a uvidis, ze je
nekde buhvikde toho exeace... no a to pred hlavickou je ten program.exe
a za hlavickou je ten archiv.rar...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

Runtime error 200

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 28.10.2000 13:10:20

Nekde se da urcite sehnat patch, ale nevim kde... zkus se po tom podivat
treba na Inprisu...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.10.2000 13:17:17

Ahoj,

nevim, zda to tu vyslovene padlo, ale co zkusit PRED to create
procedure dat

SET TERM !!;

za posledni end (ukonceny dvema vykricniky)

SET TERM ; !!

David

> [...]
> :FCELKEMPORCI; /*zde chybel strednik*/
> :FCELKEMPORCI /* zde byla take chyba */

> musi byt INTO a za prikazy musi byt srednik, nesmi byt za END

TWebBrowser

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 13:21:03

AHoI
Nevite prosim nekdo jak v komponente TWebBrowser zjistit kam ukazuje
link nad kterym stoji mys ??

Dik
jirka

Zacatecnicky problem s DB a BDE

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 13:22:48

Instalace BDE na dotycny komp.

milan_2(zv)sose-sou(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Jak vyresit tento problem v Delphi 3 ?
>
> Dik za kazdou radu, ktera mne posune alespon o kousek vpred.

OT: Ukonceni vsech sitovych instanci meho exe

[*] Jiri Vrabec <vrabec(zv)jaja.kn.vutbr(tec)cz> - 28.10.2000 13:25:54

Nadefinuj si ve svem programu nejakou messages jen pro tebe a pak ji
posli vsem v siti. Udelej to ale nejak sikovne at te uzivatele nezabijou
za schozeni jejich prace :)))))

AHoI
Jirka

Michal Tiller wrote:

> [...]
> +420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327<?xml:namespace prefix = o ns
> = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Tisk z wordu

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 28.10.2000 14:02:57

Ahoj
nevite nekdo jak tisknout dokumenty pres word z Delphi ? (bud aby to
zopbrazilop word a vytisklo automaticky a nebo aby to otevrelo dokument na
pozadi a vytisklo)
diky

Runtime error 200

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 28.10.2000 14:33:42

Ale ten patch je na Pascal, jestli se nepletu. Pokud ma dotycny exac, tak je
mu patch na nic.
Spise by to chtelo srazit vykon - treba pomoci CPU Killeru.
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
[...]

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 28.10.2000 14:33:27

jednim ze zpusobu je takovato dvoustupnova architektura

-na serveru loader.exe a vzdy cerstvy program.exe
-ze site se spousti loader ktery dela toto:
1. zkontroluje zda je sitovy program.exe novejsi nez lokalni program.exe
2. pokud ano zkopne na klienta novou verzi
3. pusti lokalni program.exe a ukonci se

takto to pouzivam k naproste spokojenosti, kdykoli muzes updatovat.
zdrojacicek loader.exe ti klidopido poslu na soukr mejl
useri si pak "aktualizuji" program jen jeho restartovanim (ani nevi, ze
vlastne spousti neco jineho)
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)sms.paegas(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

Pristup do sdileneho adresare - (jmeno,heslo)

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 28.10.2000 14:38:23

Ahoj,
podivej se na funkci wnetaddconnection2.

Martin Sk�iv�nek wrote:

> [...]
> ( v op.sys. Windows98 ).
> Pokud to jde jeste nejak jinak, dekuji za radu predem.

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

Runtime error 200

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.10.2000 14:42:01

Ahoj,

patche jsou dva, jak na unit Crt, tak na exace (pochazejici z Pascalu).

> [...]
> dotycny exac, tak je
> mu patch na nic.
> Spise by to chtelo srazit vykon - treba pomoci CPU Killeru.

ADO.Command.Execute vracejici Recordset

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 28.10.2000 14:56:21

ahoj,

snazil jsem se to resit v ASP, do MDB pres ADOConnection a zjistil jsem ze
je jednodussi vyuzit presneho dotazu a nevracet se nebo pouzit MoveFirst -
ten mi fungoval.

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> [...]
> promenne... Jako by pro neho byla ta bodkociarka konec filmu (rezie
> Kotenockin, kamera Primakov). Neda se to nekde nejak nastavit?

Strelim od boku.
Jestli uz tam tu proceduru mas mel bys dat ALTER misto CREATE.
Pokud to delas z konsole zkus dat :

COMMIT WORK;
SET AUTODDL OFF;
SET TERM ^ ;

pred text a :

SET TERM ; ^
COMMIT WORK;
SET AUTODDL ON;

za text

Ludek

Insert obrazka do MS Access

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 28.10.2000 15:36:06

ahoj,

neporadim jak primo pomoci SQL prikazu, ale ja to delam takhle:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var stream: TMemoryStream;
begin
if Datamodule2.ADSVyrobekobr.BlobSize>0 then
begin
stream:=TMemoryStream.create;
try
datamodule2.ADSVyrobekobr.SaveToStream(stream);
stream.position:=0;
jimImage1.picture.graphic:=TJPEGImage.create;
jimImage1.picture.graphic.LoadFromStream(stream);
finally
stream.free;
end;
Timer1.Enabled:=False;
JimImage1.Picture:=nil;

ADSVyrobekObr je TMemoField

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>

> Ahoj
> nevite nekdo jak tisknout dokumenty pres word z Delphi ? (bud aby to
> zopbrazilop word a vytisklo automaticky a nebo aby to otevrelo dokument na
> pozadi a vytisklo)

Zkus to pres shell execute zavolat ten soubor a parametr dej "/t" nabo jenom
"t".
Pochopitelne jenom tam kde je nainstalenej Word.
Kde neni muzes nainstalovat WordView (je zadarmo) a bude Ti to printit taky.

Ludek

verze MS JET

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 28.10.2000 15:44:13

ahoj,

diky, verzi JET jsem potreboval zjistit kvuli tomu ze se v Javascriptu
dostavam do MDB souboru pres ActiveX AdoDB ( Provider=JET4.0 OLEDB) a
zjistil jsem ze musim u vsech uzivatelu, kteri nemaji WinME nebo Win2k
nainstalovat MDAC2.5.

A kuriozni vec na zaver : stahl jsem od MS samotne Jet 4.0 a spustil
instaler a na nekolika W98SE mi vybihaji behem instalace nejake chyby
ohledne ODBC Aliasu.

From: "Radek KALA" <Kala(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> sesypou. Pokud se aplikace pousti u zakaznika tak staci vetsinou
> jen ukoncit aplikaci, ale i tak je to neprijemny.

reseni je jednoduche, nepouzivat SpeedButony ale TToolBar, ktery je k tomu
primarne urcen, navic umi pracovat s ImageListem. Jinak problem spociva v
neefektivnim zachazeni se zdroji v komponentach pouzivajicich interne tridu
TButtonGlyph (TBitBtn, TSpeedButton, TDBNavigator ....) Snad s vyjimkou te
prvni neni nutne ty ostatni vubec pouzivat.

> [...]

> Jaka verze IB, jaky SQL dialekt (1 nebo 3 u IB6) ? Jaky zpusob pristupu
> k datum ? Aby nahodou nevyslo najevo, ze jsi porovnaval IB4 pripojenou

IB 5. SQL dialekt asi ziadny ;-). Skusal som to bez dalsich 3rd party ;-)
nastrojov iba prostriedkami IB (IB Interactive SQL a IB Server).

Staci tolko informacii na to, aby si nahodou nedosiel k zaveru, ze som
porovnaval IB4 pripojenu cez BDE a SQL 2000 ;-) ?

> [...]
> bylo provedeno kvalifikovane a objektivni srovnani, na jehoz zaklade by
> se mel kdokoliv rozhodnout k pouzivani te ci one platformy.

Jasne, treba sa rozhodovat objektivne, bez zbytocnych dojmov. Nejlepsie
SQL server ani nevidiet (to zaruci, ze nevznikne nevhodny dojem) ;-).

> A co Te vede k Tvemu nazoru ? Nejake vysledky pokracujiciho vyvoje uz
> jsou videt, vyraznejsi ocekavam v budoucnu, az se vice lidi dopodrobna
> seznami s kodem.

Vedie ma k tomu otazka: Kto vyvoj zaplati?

Erik

AutoInc

> Asi to bude verzi databaze. Pokud vytvorim novou databazi
> verze 4.x, tak to funguje. Se starsi databazi 3.x ci 2.x vraci
> stale nulu. Lze nejakym SQL detekovat verzi databaze
> (nikoliv engine ci driveru, ale pripojene databaze) ?
> (neco jako select (zv)(zv)version)

Myslim, ze nie. Verzia databazy sa da zistit pomocou DAO.

Erik

Docasne tabulky v IB6

> vubec nezpochybnuji to, co rikas, ale muzes to prosim nejak
> verohodne prokazat?

Pohladaj v archive konferencie. V IB 6 by to uz vraj uz malo byt vyriesene
pomocou INT64 typu.

Erik

ScrollBar v ListView, Handel, GetWindowRect

[*] Ale� Pavel - 28.10.2000 16:58:00

Nevim toho moc, ale kamarad (me soukrome GURU - Straka Josef) mi kdysi
rikal, ze o nejakej ten pixel si meni nastaveni graficka karta, tak nevim,
mozna to bude tim!
Kdyby ne tak me nekamenuj....
ALL: No tak hosi projevte svou fantazii!Cim to je, vysvetli to nekdo
podrobne, taky me to zajima!

Aldik Amater s velkym A
Kukacka mi kukla 24krat

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
brant(zv)dcomm(tec)cz
Odesl�no: 28. listopadu 2000 11:06
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Runtime error 200

Ahoj vsem,
[...]

Access 2000 SP5 info

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.2000 17:18:45

Pokud nekdo pouzivate Access 2k tak zde:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q239/1/14.ASP

si sosnete SP5 - odstranuje nektere docela zavazne chybky (napr. problemy s
duplicitnimi autoincrement hodnotami ;-). Je to celkem cerstve...

Mac

P.S. Diky Michale ;-)

= Ing. Martin Kubecka =
= Amenit s.r.o., Zerotinova 14, 741 01 Novy Jicin =
= telefon: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

IBX Update 4.4 for Delphi (English)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2000 17:33:57

Ahoj,

cerstvy (27.11.2000) update IBX komponent pro Delphi 5.01:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15382

Petr Vones, amatersky programator

Program pro Dos

[*] Ale� Pavel - 28.10.2000 17:50:43

Poradite mi nekdo jak naprogramovat *.exe soubor bez vizualnich veci (form
apod) ktery by klasicky jako v dosu spusten s parametrem neco udelal
(priklad format c: /s)
Tj. potreboval bych vedet dve veci, jak zjistim s jakym parametrem(try) je
spusten program a jestli kdyz vyhazu ty win kraviny, sezere mi ten exe
soubor dos, respektive jesti to bude fachat (mam D5 Ent),
a jestli by se to nejak dalo protlacit do linuxu (kdyz tam nebudou ty
graficky kravinky, jista sance by tu byla ne? Je nejakej prevadec?)
no to bychom meli vsechno a ted bych ocekaval velke mnozstvi polopatickych
odpovedi...

Amater vsech amateru
Kukacka mi kukla 24krat
a jiny ptaky krome kachny na cerno neznam.....

ODBCe - oprava

"Chybicka se vloudila..."

Prosim, kdo si uz stahoval novu verziu ODBCe (2.8), urobte to este raz
(http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.exe). Utukol som sa v zdrojaku a
vznikol z toho priserny bug, ktory sa javi vznikanim nevysvetlitelnych
nahodnych chyb. Omylom som totiz vymazal inicializaciu jednej dolezitej
premennej v konstruktore a kedze je to v DLL, ktora je pisana vo VC++, tak
dotycna premenna po vytvoreni objektu mala nahodnu hodnotu... (VC++
neinicializuje premenne objektu automaticky pri jeho vytvarani tak ako
Delphi).

L.

Tisk z wordu

[*] MMrazik <mms(zv)host.sk> - 28.10.2000 18:06:44

Aj takto by to malo ist

ShellExecute(Application.handle,'Print',PChar(CestaAMenoSuboruDOC),Nil,Nil,S
W_SHOW)

> [...]
> Pochopitelne jenom tam kde je nainstalenej Word.
> Kde neni muzes nainstalovat WordView (je zadarmo) a bude Ti to printit

ODBCe - oprava

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 28.10.2000 18:56:29

Kdyz uz sme tak u toho ODBCe, co to vlastne je ?
Koukal jsem se na nize zminovanou adresu,
ale nenasel sem zadne WWW stranky.

Ondrej Krajicek

Lubo Fule wrote:

> [...]
> dotycna premenna po vytvoreni objektu mala nahodnu hodnotu... (VC++
> neinicializuje premenne objektu automaticky pri jeho vytvarani tak ako

Ondrej Krajicek OK-)
email: `for f in ics fi; do echo "xkrajic at $f.muni(tec)cz"; done`
There really isn't a "Windows" operating system. Windows NT and 2000
are operating systems. The other Microsoft products are just hairy
bootstrap loaders. --comp.lang.c++

SpeedButtony

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 19:01:18

To vim, ze to vyresi ToolBar, ale ten ja opravdu nemuzu pouzit.
Potrebuji tlacitka, Nemohu ho pouzit musim to delat pres
speedbuttony z toho duvodu, ze jsem psal komponentu. Neco jako
DBNavigator, je to zdedeny z TPanelu a vytvari se na nem edit a
tlacitka, ty delaji funkce jako Commit, RollBack a ve spojeni s
editem filtry nad tabulkou, Funguje to uzasne, ale ty tlacitka musi
byt speedbuttony. Zkousel jsem to udelat s toolbarem, ale jakmile
se ta komponenta zdedi z toolbaru tak nefunguje. Kdysi jsem to
zkousel poptat v konferenci a nikdo mi nebyl schopen poradit.
Uz si presne nepamatuju co to nedelalo, musel bych to zkusit
znovu. Ale jednodusi mi prijde pouzit nejaky jiny tlacitka, pripadne
si je i sam napsat. Snad kdybych zdelil TButton a dopsal si do
neho vykreslovani z ImageListu tak by bylo vse OK. Nebo ne ?
Neexistuje neco takovyho ???

Kopii odpovedi prosim na kala(zv)volny(tec)cz, budu zitra doma, tak at si
to mohu stahnout. Dekuji.

> [...]
> TButtonGlyph (TBitBtn, TSpeedButton, TDBNavigator ....) Snad s vyjimkou te
> prvni neni nutne ty ostatni vubec pouzivat.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2000 19:21:01

From: "Radek KALA" <Kala(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> editem filtry nad tabulkou, Funguje to uzasne, ale ty tlacitka musi
> byt speedbuttony. Zkousel jsem to udelat s toolbarem, ale jakmile

tohle vsechno ale muzes udelat pomoci akci. DBNavigator se da sestavit na
toolbaru s pouzitim standartnich dataset akci.

> se ta komponenta zdedi z toolbaru tak nefunguje. Kdysi jsem to

A nebylo by lepsi definovat nove vlastni akce, ktere lze pouzit s vice
komponentami (toolbar, button, menu ..) nez dedit specialni toolbar ?

> si je i sam napsat. Snad kdybych zdelil TButton a dopsal si do
> neho vykreslovani z ImageListu tak by bylo vse OK. Nebo ne ?
> Neexistuje neco takovyho ???

Existuje, ovsem TButton je neco zcela jineho nez TSpeedButton, protoze
umoznuje focus a potrebuje window handle.

http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Validace Rodn�ho ��sla

[*] Martin Zlomek <martin.zlomek(zv)email(tec)cz> - 28.10.2000 19:57:08

Prominte, ale chcete mi rict, ze kazdych 100 let budeme pridavat dalsi
cislici na konec RC (nebo jednou pridame, podruhe odebereme... :-)?
Mozna by bylo lepsi pridat jen jednu cislici pred RC, ktera bude
reprezentovat stoleti. Pak by stejny problem nastal, az se nekdo
dozije 1000 let ;-). Doufejme, ze za nejakych par let uz budeme
mit jiny zpusob identifikace (odpurci scifi prominou).

Thursday, November 23, 2000, 10:54:20 AM:

--
Martin Zlomek
martin.zlomek(zv)email(tec)cz

Tisk z wordu

[*] MMrazik <mms(zv)host.sk> - 28.10.2000 20:03:24

ShellExecute(Application.handle,'Print',PChar(CestaAMenoSuboruDOC),Nil,Nil,S
> W_SHOW)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.10.2000 20:22:32

Ahoj,

nejsem sice odbornik na tyhle nadstavby, ale neni uz u tohodle
moznost definovat pro kazdou VDM vlastni CONFIG a AUTOEXEC?

Slavek

> U zakaznika sa pouziva applikacia pisana vo 16bit FoxPro for Windows a
> program ma problemy s otvaranim suborov, lebo podla vsetkeho nie je
> akceptovany FILES z Config.sys. Ako na to?
>
> Dakujem.

Tato zprava neobsahuje zadneho vira,
protoze zasadne pouzivam PMaila.
Magazin informacne vyspelych jedincu

Runtime error 200

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 28.10.2000 20:22:42

Omyl... Existuji 2 patche. Jeden dokaze opravit uz hotovy EXEac a jeden
dela opravu v ?.TPL v unite CRT, kde ta chyba je...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

(seriovy port)

[*] Martin Lopat�� - 28.10.2000 20:23:22

Dik, ale ta komponenta mi funguje jenom pro COM3 (modem) a pro COM1 a COM2
to hazi chybu pri otevirani portu. Konkretne mi jde o ovladani videa, ktery
je pripojeno pros COM1.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele L.
ZITA
Odesl�no: 20. listopadu 2000 0:04
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE:

Behalf Of
> Dobry den,
> nevi nahodou nekdo, kde bych si mohl stahnout nejakou komponentu do
> Delphi 5 na ovladani serioveho portu? Mela by byt dobre popsana (v cestine
> nebo anglictine).

Treba AsyncFree :
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm

API funkce

[*] Martin Lopat�� - 28.10.2000 20:23:27

Nevi prosim nekdo kde bych si mohl stahnout freeware/shareware program,
ktery sleduje volani vsech API funkci?

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2000 20:38:57

> [...]
> vysvetlit mi to polopaticky? Predstav si, ze je to pro me moc obecne, pokud
> budes moci, vysvetli mi vsechny moznosti, ale zamer se na 2ku.

ad 2.
Mno, ono to asi neni moc programatorsky hezke reseni, ale funguje :-)
Muzes to take provest pres resource, ten muj zpusob je divoke reseni ;-))):
nejprve vytvoris finalni exe, ktery obsahuje retezcovou konstantu /const
neco:string[100]='blablabla'/, kterou budes chtit menit, zjistis jeji pozici ve
vytvorenem exe souboru, a kdyz pak je z tve aplikace zadost na vytvoreni exe s
novymi parametry, zkopirujes spustenou aplikaci /nejaky CopyFile() nebo pres
AssignFile, FileMode 0, Reset, While not Eof do begin read write end closefile/,
pak ten zkopirovany soubor otevres /AssignFile, Reset/, prejdes na pozici
konstanty /seek/ a zapises novou hodnotu /write(f,'echechech')/ a soubor zavres
/FileClose/.

A proc nepouzijes nejake vnejsi konfiguracni soubory?
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO.

Spusteni externiho Exace

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.10.2000 20:44:13

Ahoj,

pouziti funkce CreateProcess mas na
http://swnet(tec)cz/article.php?id=11170

Slavek

> [...]

protoze zasadne pouzivam PMaila.
Magazin informacne vyspelych jedincu

OT: Ukonceni vsech sitovych instanci meho exe

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.10.2000 20:47:13

Ahoj,

staci stavajici EXE prejmenovat (na treba *.old) a nahrat novy EXE.
Pri dalsim spusteni maji vsici novou verzi.

Slavek

ps.: podivej se nize, jaky humus posilas. Cte se to fakt blbe. :-(

<HTML><HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2"><META content="MSHTML 5.50.4134.600" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN class=568583209-28112000>Hezky
den,</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN
class=568583209-28112000></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN class=568583209-28112000>mam na serveru exe
soubor, ktery je spousten z mnoha pocitacu. Kdyz chci tento exe upgradovat,
musim zajistit, aby ho nikdo nepouzival. Lze to zaridit programove? Je neco, co
ukonci vsechny jeho instance?</SPAN></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN
class=568583209-28112000></SPAN></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2><SPAN class=568583209-28112000>Dekuji za
vse,</SPAN></FONT></DIV>
<DIV class=Section1>
<P><U><SPAN style="COLOR: red"><A
href="mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz%20%20%20%20%20:o)"><SPAN
style="COLOR: red">Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz <SPAN
style="mso-spacerun: yes">&nbsp;</SPAN><SPAN
style="mso-spacerun: yes">&nbsp;&nbsp;&nbsp;</SPAN>:o)</SPAN></A></SPAN></U><B><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: red; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt">
</SPAN></U></B><B><U><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: #ff9900; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><BR></SPAN></U></B><SPAN
style="FONT-SIZE: 7pt; COLOR: green; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt">RF
Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering</SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 7pt; COLOR: #ff6600; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><BR></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 7pt; COLOR: #ff6600; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-size: 12.0pt">+420
(02) 7117 1388, <STRONG><U>+420 (0608) 011 327</U></STRONG></SPAN><SPAN
style="FONT-SIZE: 7pt; COLOR: #cc99ff; FONT-FAMILY: 'Comic Sans MS'; mso-bidi-font-size: 7.5pt"><?xml:namespace
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></SPAN></P></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV></BODY></HTML>

Tato zprava neobsahuje zadneho vira,
protoze zasadne pouzivam PMaila.
Magazin informacne vyspelych jedincu

API funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2000 20:47:53

From: "Martin Lopat��" <Lopinator(zv)centrum(tec)cz>
> Nevi prosim nekdo kde bych si mohl stahnout freeware/shareware program,
> ktery sleduje volani vsech API funkci?

Ahoj,

napriklad BoundsChecker (http://www.numega.com/products/aed/del.shtml),
neni to ovsem levna zalezitost.

Petr Vones, amatersky programator

Program pro Dos

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.10.2000 20:56:50

Ahoj,

na parametry se dostanes pomoci funkci ParamCount a ParamStr
(bez ohledu na to, zda je jedna o VCL ci nonVCL program).

Pokud to chces v textovem rezimu, pouzij konzolovou aplikaci.

Pod cistym dosem (programy z Delphi) Ti behat nebudou, pouzij
Pascal.

Pod Linuxem zatim take ne. Pockej si na Kylix a pak muzes
zkusit portovat.

Slavek

> [...]
> graficky kravinky, jista sance by tu byla ne? Je nejakej prevadec?)
> no to bychom meli vsechno a ted bych ocekaval velke mnozstvi polopatickych

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 28.10.2000 21:10:26

1) Parametry : fce ParamCount - vraci pocet parametru
fce ParamStr(n) - vraci n-ty parametr
2) Pokud vyhazis formy, tak dostenes aplikaci bez formulare, ktera bezi
pod woknama... Proste se spusti, treba neco udela, a pak se ukonci aniz
bys v podstate cokoliv spozoroval.
3) Muzes udelat konzolovou aplikaci. Tak fachci tak, ze se otevre (samo)
textove okno (jako kdyz spustis "Prikazovej radek") a tam muzes psat
(nejjednodusejc Write resp. WriteLn)...
4) Pokud chces, aby ti to bezel v cisty DOSu (proste bez nastartovanejch
oken), tak to musis kompilovat pod nejakym DOS kompilatorem - napr.BP7.
5) Na linux to prenes asi zase jenom tak, ze zdrojak zkompilujes linuxim
kompilerem. - napr. FPK-Pascal (jestli se nepletu...)
btw. ten FPK-Pascal ma kompiler i pro DOS a Win32.
6) Jednoduse prenositelny to nejni z toho duvodu, ze napr. DOS aplikace
je 16ti bitova, kdyzto Linuxova je 32 bitova. atd atd...

Tak doufam, ze je to vsechno a doufam, ze sem se nikde nesek...

Ale� Pavel wrote:

> [...]

\--------------------------------------------------------------/

ScrollBar v ListView, Handel, GetWindowRect

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 28.10.2000 21:55:57

Ahoj

> [...]
> Height:=Rect.Right-Rect.Left; Width:=Rect.Bottom-Rect.Top;
>
> Ale napr. u WindowsCommandera mi to vrati 1288x1004 ???

Tipoval bych, ze to bude tim, ze maximalizovane okno ma stale okraj - akorat
je tento okraj schovany mimo viditelnou cast obrazovky - tedy levy okraj je
na pozici (-4, -4); vyska bude asi snizena o vysku hlavniho panelu (start) -
proto 1004.

Tomas

(seriovy port)

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2000 22:01:11

From: "Martin Lopat��" <Lopinator(zv)centrum(tec)cz>
> Dik, ale ta komponenta mi funguje jenom pro COM3 (modem) a pro COM1 a COM2
> to hazi chybu pri otevirani portu. Konkretne mi jde o ovladani videa,
ktery
> je pripojeno pros COM1.

Ahoj.
Chybu bych asi opravdu hledal jinde nez v asyncfree.

1) Spr�vn� propojen�
2) Jiny SW, ktery ma otevreny port
3) Nastaveni portu

Ludek

Docasne tabulky v IB6

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2000 22:05:34

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)napri.sk>

> Vedie ma k tomu otazka: Kto vyvoj zaplati?

A co te vede k presvedceni, ze nekdo zaplati vyvoj MSSQL ?

Ludek

Program pro Dos

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2000 22:29:32

From: "Ale� Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> spusten program a jestli kdyz vyhazu ty win kraviny, sezere mi ten exe
> soubor dos, respektive jesti to bude fachat (mam D5 Ent),

Windows pouzivaji PE file format ktery je zcela odlisny od MS-DOS formatu,
nehlede k tomu ze DOS byl jen 16ti bitovy. Pokud chces vytvorit aplikaci pro
DOS, je treba pouzit nastroj k tomu ucelu zhotoveny. Dobry byl kuprikladu
Borland Pascal 7.0, pokud se spokojis s jeste mene komfortnim prostredim tak
by ti mohl stacit Turbo Pascal 5.5 ktery je ted u Borlandu ke stazeni zdarma:

http://community.borland.com/article/0,1410,20803,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.2000 22:37:59

From: "Ales Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> Nevite jak to delaji, napriklad kdyz si vemete samorozbalovaci zip. Tam to

Ahoj,

moznosti je vic. Jedna je ulozit data jako resource, Win NT maji primo API
na modifikaci jednotlivych polozek v resource sekci. Dalsi moznost je data
ulozit jako novou sekci v PE souboru, coz je vcelku jednodusi nez predchozi
pripad, dela to tak treba WinZip. Neni na to ale zadne API, je treba si to
napsat. Pokud by se navrhlo nejake obecne rozhrani, tak bych se na to pak
podival. Jako priklad pridani takove sekce do PE souboru muze slouzit:

"Creating shared data section in Delphi PE images"
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15387

Petr Vones, amatersky programator

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.2000 22:42:26

> [...]
> 2/ existuje instalacia celeho BDE? nasiel som len update, ten samozrejme
> hubuje ze mu chyba prvotna instalacia BDE. na instalackach delphi som

Zdravim.

Asi pred tromi tyzdnami som mal podobny problem.
Nastastie uz som to vyriesil.Takze dam Ti zopar typov:
1.Treba pouziva vyhradne plnu instalaciu BDE, pretoze ciastocna nefunguje
spravne.
2.V Instalshielde si najdi vsetky DLL subory z BDE , vyber polozku
"Properties",
a zfajkni volbu "Allow Express to self-register this file".
Toto vyriesilo moje problemy.
Vela stastia. Ivan Dulgerov
J.Straku 12
969 00 Bansk� �tiavnica
SLOVAK REPUBLIC

Program pro Dos

[*] Ale� Pavel - 29.10.2000 00:04:06

Martine diky,
Perfektni odpoved a ted jen kde ty kompilatory sezenu?Jsou free?
(FPK-Pascal,BP7.)
Ales Pavel
Amater vsech amateru
Kukacka mi kukla 24krat
a jiny ptaky krome kachny na cerno se zelim neznam.....

> [...]
>
> /--------------------------------------------------------------\
> | E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |

Program pro Dos OT: Diky Petrovi

[*] Ale� Pavel - 29.10.2000 00:06:10

Diky skvely, ukazka je stazena jdu si ji omrknout, ty mas sve prsty opravdu
vsude co?
Asi si starej Turbo opravdu st�hnu jen tak pro blbost, kdysi jsem na nem
zacinal, ale to je mi tak vzdaleno....
> [...]
tak
> by ti mohl stacit Turbo Pascal 5.5 ktery je ted u Borlandu ke stazeni

[*] Ren� Otisk - 29.10.2000 05:23:19

tusim v shellexecute s parametrem ne open ale print

> nevite nekdo jak tisknout dokumenty pres word z Delphi ? (bud aby to
> zopbrazilop word a vytisklo automaticky a nebo aby to otevrelo dokument na
> pozadi a vytisklo)
> diky

IB a stored proc - skorozaverecne usneseni

Predem dekuji vsem za pomoc. A zde je vysledek:

Takze jsme se s pani Interbejsovou nakonec usnesli na nize uvedene
konstrukci. Hezky ji zbastila i s navijakem. Nicmene me fascinuje, ze I/O
parametry chtela bez dvojtecky. Je neco shnileho v mem nastaveni?

... a pak jsem se dostal k dalsim problemum

1. Jak zavolat onu funkci. Porad mi tvrdi ze parametr je mismach (SELECT *
FROM JIDELNICEK_OF_DAY '1.1.2000'). A zkousel jsem ruzne formaty datumu, ale
asi jsem se nestrefil.

2. Kdyz dam v one procedure misto tech null prikaz 'select null, tempdatum,
null, null from jidelnicek into FUNIQ, FDATUM, FVYDEJNIDOBA, FCELKEMPORCI'
jak mi nekdo doporucoval, tak po me rve, ze pry unknown data type.

Rekl bych ze opravdu mi neco v nastaveni nehraje standardne. Netusite nekdo
co s tim? Jsem v IB6 takovy trosku budulinek

set term ^ ;
CREATE PROCEDURE JIDELNICEK_OF_DAY (INPUTDATUM DATE)
[...]
IF (TEMPDATUM IS NULL) THEN
BEGIN
FUNIQ = NULL;
FVYDEJNIDOBA = NULL;
FCELKEMPORCI = NULL;
FDATUM = TEMPDATUM;
[...]
set term ; ^

Sroub
> Jestli to poustis jako script tak musis nazacatek napsat
> set term !! ;
> a nakonec
> set term ; !!

FCELKEMPORCI

byla
JIDELNICEK
:FVYDEJNIDOBA,

> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

Program pro Dos

[*] Sl�va Roman <rsliva(zv)novahut(tec)cz> - 29.10.2000 06:51:03

Pod�vej se do HELPU na ParamCount a ParamStr.
Ahoj

Sliva Roman
rsliva(zv)novahut(tec)cz

OT: Parameter FILES na Windown Millennium CZ.

[*] Jiri Vojtek <j vojtek(zv)del(tec)cz> - 29.10.2000 07:32:51

No tak v tomhle systemu to prave uz zase neni :-)
Pripadam si jako v pohadce bylo nebylo :-)
Jen tak mimochodem kdyz jsem napsaldo konference tak Vsechny uprimne varuju
pokud nemusite,
NEINSTALUJTE WIN ME je to hruza a nedodelek az hanba. Mluvim z vlastni
zkusenosti.
U MS to byl vzdy problem, ale tohle jsou fakt vyhozeny prachy:-(
Vsechny zdravim
J. Vojtek