(seriovy port)

[*] Ji�� Vojtek - 29.10.2000 07:34:50

Tak zkus Com Port 2.61a. Ale myslim, ze async je pomerne bezproblemovy, tak
bych hledal podraz nekde jinde. Posli co Ti to haze za hlasku.
J. Vojtek

IB a stored proc - skorozaverecne usneseni

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.10.2000 07:35:43

> 1. Jak zavolat onu funkci. Porad mi tvrdi ze parametr je mismach
> (SELECT * FROM JIDELNICEK_OF_DAY '1.1.2000'). A zkousel jsem ruzne
> formaty datumu, ale asi jsem se nestrefil.

S datumy je svizel, ale mam pocit, ze parametry procedury by
mely byt v zavorce, tj.
SELECT * FROM JIDELNICEK_OF_DAY('1.1.2000')

Pokud to delas z programu, mohlo by pomoci datum prirazovat do
Query pomoci parametru:
with IBQuery do
begin
SQL.Clear;
SQL.Add('SELECT * FROM JIDELNICEK_OF_DAY(:dat)');
ParamByName('dat').AsDateTime := neco;
Open;
Close;
end;

A samozrejme pridat vhodny kod na osetreni transakce.

> 2. Kdyz dam v one procedure misto tech null prikaz 'select null,
> tempdatum, null, null from jidelnicek into FUNIQ, FDATUM,
> FVYDEJNIDOBA, FCELKEMPORCI' jak mi nekdo doporucoval, tak po me rve,
> ze pry unknown data type.

To je asi v poradku, protoze null patri do vsech domen, tj. muze byt
libovolneho typu a IB nevi, jak se k nemu chovat.

David

> [...]
>
> set term ^ ;
> CREATE PROCEDURE JIDELNICEK_OF_DAY (INPUTDATUM DATE)
> RETURNS (FUNIQ INTEGER,FDATUM DATE,FVYDEJNIDOBA SMALLINT,FCELKEMPORCI
> INTEGER) AS DECLARE VARIABLE TEMPDATUM DATE; BEGIN SELECT DATUM FROM
> JIDELNICEK WHERE DATUM = :INPUTDATUM INTO TEMPDATUM; IF (TEMPDATUM IS
> NULL) THEN BEGIN FUNIQ = NULL; FVYDEJNIDOBA = NULL; FCELKEMPORCI =
> NULL; FDATUM = TEMPDATUM; END ELSE BEGIN FOR SELECT UNIQ, DATUM,
> VYDEJNIDOBA, CELKEMPORCI FROM JIDELNICEK WHERE DATUM = :INPUTDATUM
> INTO FUNIQ, FDATUM, FVYDEJNIDOBA, FCELKEMPORCI DO SUSPEND; END END ^

ODBCe - oprava

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.10.2000 07:44:34

> Kdyz uz sme tak u toho ODBCe, co to vlastne je ?
> Koukal jsem se na nize zminovanou adresu,
> ale nenasel sem zadne WWW stranky.

Ahoj,

ODBCe je skupina komponent pro pristup k databazim pomoci
ODBC (a samozrejme bez BDE). Obsahuje pomerne sirokou
mnozinu funkci vcetne funkcnosti, o kterych se BDE muze jen zdat.
Pokud by se nekdo chtel nekam pripojovat pres ODBC, mohu
jen doporucit.

David

Tisk z wordu

[*] Sl�va Roman <rsliva(zv)novahut(tec)cz> - 29.10.2000 08:09:39

Mimo jine je mozny import knihovny typu MsWord8.olb (je v inst. Office 97)
a ziskane rozhrani pouzivat k celkovemu ovladani WORDU (asi vse co word
umi).

Take je mozny pristup ovladani Wordu pres DDE.

Pro jakekoliv spousteni programu je fce CreateProces Win32.hlp

Snad Ti neco z toho pomuze.

Sl�va Roman - amat. prog.
rsliva(zv)novahut(tec)cz

Docasne tabulky v IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 29.10.2000 08:17:24

Ahoj,

Erik Salaj wrote:

> IB 5. SQL dialekt asi ziadny ;-). Skusal som to bez dalsich 3rd party ;-)
> nastrojov iba prostriedkami IB (IB Interactive SQL a IB Server).
>
> Staci tolko informacii na to, aby si nahodou nedosiel k zaveru, ze som
> porovnaval IB4 pripojenu cez BDE a SQL 2000 ;-) ?

Staci, ale v tom pripade jsi na dotaz, jestli ma IB jeste nektera dalsi
"prekvapeni", mel uvest: "Ano, predposledni verze IB neumi pracovat s
xyz". Myslim, ze dnes nemuze nikdo v teto konferenci tvrdit, ze jeste
neslysel o existenci IB6.

> Jasne, treba sa rozhodovat objektivne, bez zbytocnych dojmov. Nejlepsie
> SQL server ani nevidiet (to zaruci, ze nevznikne nevhodny dojem) ;-).

Ja jsem s MS SQL 7 serverem pracoval.

> Vedie ma k tomu otazka: Kto vyvoj zaplati?

Debata o financovani OpenSource projektu se uz tady pred casem vedla,
nemam chut na jeji dalsi kolo :-( .

> Erik

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

Zobrazeni HTML.

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 08:25:41

Mam takovy maly problem, potrebuji zobarzit HTML soubor v moji
aplikaci. Nejradeji pomoci IE (ve stejnem okne, jako to dela napr
winamp). Zkousel jsem to jako OLE objekt, ale nejak jsem se
nesetkal s pochopenim ze starny IE... Nevite nekdo jak na to?
Pripadne pomoci NN.

Predem Diky

Stanislav PETR
E-Mail: glux(zv)centrum(tec)cz
ICQ: 51846098
Mobil: 0606 862 709
CB: Standa Karl�n, ch.: 11
27,085 MHz FM, sel.: 0879 DTMF
WWW: cbradio.baf(tec)cz, cgiknihovna.kgb(tec)cz

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

ODBCe - oprava

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 29.10.2000 08:27:03

> Kdyz uz sme tak u toho ODBCe, co to vlastne je ?
> Koukal jsem se na nize zminovanou adresu,
> ale nenasel sem zadne WWW stranky.

Su to DB komponenty pre pristup k databazam cez ODBC. Ziadna stranka zatial
neexistuje. Kedze je to free, tak nie je cas ani peniaze na vytvorenie
nejakej WWW stranky... :-) Mozno niekedy v buducnosti.

L.

IB How to?

[*] Ren� Otisk - 29.10.2000 08:33:38

HI,

Trapim se trapim. Jsem odkojeny MS SQL a jsem zmateny z formatu.
Treba v jakem formatu vlozim do pole TIME hodnotu. V manualu prakticke
ukazky nejsou ani nejake SQL scripty.

INSERT INTO TABLBKA (CAS) VALUES ('7:30'); jaky format?
INSERT INTO TABLBKA (CESKEPOLE) VALUES ('+������'); jak nastavit, aby me
neodmital s hlaskou Cannot transliterate character between character sets.
SET NAMES jsem zlusil nastavit stejne jako je v CREATE DATABASE ale nic

Docasne tabulky v IB6

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 29.10.2000 08:49:51

> Ahoj.
>
> A co te vede k presvedceni, ze nekdo zaplati vyvoj MSSQL ?
>
> Ludek

Tak tohle je zrovna jedna z mala veci, o kterych si troufam tvrdit, ze je to
jistota.
MSSQL je zakladnim stavebnim kamenem vsech velkych podnikovych reseni od M$
a jako takovy
si ho bude MS hyckat a opecovavat. MS si nemuze dovolit upustit od vyvoje
teto databaze
a navic - proc by to delali, kdyz je tak dobra a oblibena, ze :-) ?

Pls, no flame-war.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

OT: Petice proti rozsireni patentoveho systemu na

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 29.10.2000 08:52:55

Doufam, ze vzhledem k zavaznosti problemu me nebudete mlatit za OT ;-)

Petice proti rozsireni patentov�ho systemu na software, algoritmy,
intelektualni a obchodni postupy.

Clanek v cestine:
http://technika.idnes(tec)cz/pocitace.asp?r=pocitace&c=A001127_150925_pocitace_j
kl&l=1

Vlastni petice:
http://petition.eurolinux.org/

--
S pozdravem Jan Cejka

tel. : 02-41 010 111 (do prace)
mobil : 0606-116 729
e-mail: jan.cejka(zv)mensa(tec)cz
ICQ : 93353355

OT: Windows2000CZ OEM - StarOffice5.2 - vyriesene

[*] rotursoft(zv)nextra.sk - 29.10.2000 07:53:58 gmt

Na strankach www.sun(tec)cz najdete patch pre NT/2000 ktory riesi problem
nespustenia Office.

Roland.

Ulozene procedury a jejich sprava

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 09:02:20

Zdravim vsechny,

mam jeden spise analyticky problem. Uz jsem se zde ptal jak
vytahnout vsechny parametry k ulozenym proceduram (a take dekuji
za Vasi odpoved) podarilo se.

O co se presne jedna, mam nekolik dotazu a k nim potrebuji
sestavovat podminku vyberu. Pokud bych mel napsat pro vsechny
kombinace ulozenou proceduru, znamenalo by to cca 60 procedur,
kde se opakuje vyber (SELECT) ale je variabilni podminka vyberu
(WHERE).

Zatim mam takovouto ideu a rad bych si nechal poradit co bude
ucelnejsi a lepsi.
1. vytvorit vsech 60 procedur a v programu je podle zvolenych
kriterii vybirat.
2. nebo zapsat pouze asi 7 procedur s ruznym vyberem (SELECTem) a
vyberovou podminku dat jako parametr procedury a tento parametr v
programu "dynamicky" vytvaret.

Dekuji za kazdou radu vedouci k uspesnemu cily.

D5 Prof a IB6.0

Pokud vite o nejakem odkazu na dobrou dokumentaci o psani SQL
mohu Vas poprosit o zaslani. Dekuji :-)

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] tomas spiner <tomas.spiner(zv)alcatel.de> - 29.10.2000 09:12:14

idulgerov(zv)atlas(tec)cz wrote:

> [...]

ahoj,
ak nahras na cielovy komp k exacu tieto BDE ddl :
bantam.ddl
Idapi32.ddl
Idbat32.ddl
Idpdx32.ddl
Idr20009.ddl
Idsql32.ddl
tak to bude fungovat tiez. Skus v instalshiede uviest
len tieto ddl. Funguje to pre D5.
-t-

OT:Oracle & CGI

[*] Jiri Dvorak <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz> - 29.10.2000 09:24:27

Jsem si jist ze WebDB umi posilat postu a je na to primo funkce.
Bohuzel si to ale musis najit sam protoze jsem WebDB jiz odinstaloval.

Jirka Dvorak

>No, jednak bych si to chtel na tom WebDB vyzkouset a jednak nevi jak to na
>tom Webdb udelat.... Tak estli vis, tak porad.
>Diky.

>JohnyQ

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Jiri Dvorak <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz> - 29.10.2000 09:30:10

Jsem presvedcen, ze tento problem jde vyresit jinak nez generovanim noveho EXE.
Napriklad rekurzivn�m vol�n�m funkce s jinou hodnotou argumentu, nebo pousten� stejn�ho exe s jin�m parametrem.

Jirka Dvorak.

azbuka ??? - dekuji, ale ... ( 2 )

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 29.10.2000 10:21:06

On 28 Nov 2000, at 12:04, volcik(zv)email(tec)cz wrote:

> Fonty nastavuju nasledovne:
>
> PageControl1.Font.Charset := Russian_Charset;
> PageControl1.Font.Name := 'Arial Cyr';
> For pom1i := 0 to PageControl1.PageCount -1 Do Begin
> PageControl1.Pages[Pom1i].Font.charset := Russian_Charset;
> PageControl1.Pages[Pom1i].Font.Name := 'Arial Cyr';
> PageControl1.Pages[Pom1i].Caption
> :=RichEdit1.Lines.Strings[Pom1i];
> End;

Pak jeste zbyva proverit, zda Arial Cyr existuje (predpokladam, ze
ano), a/nebo podivat se, co se deje ve zdrojaku TPageControl.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Novy exac za chodu aplikace.

On 28 Nov 2000, at 22:37, Petr Vones wrote:

> From: "Ales Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> moznosti je vic. Jedna je ulozit data jako resource, Win NT maji primo
> API na modifikaci jednotlivych polozek v resource sekci. Dalsi moznost
> je data ulozit jako novou sekci v PE souboru, coz je vcelku jednodusi
> nez predchozi pripad, dela to tak treba WinZip. Neni na to ale zadne
> API, je treba si to napsat. Pokud by se navrhlo nejake obecne
> rozhrani, tak bych se na to pak podival. Jako priklad pridani takove
> sekce do PE souboru muze slouzit:

Ja si myslim, ze (obecne vzato) delat tento druh zmen do exace
neni moc rozumne. Spis bych videl ukladani takovychto informaci
do registru, ini, nebo nejakeho externiho souboru.

Pokud ale bude trvat na ukladani do exace, pak je asi
nejrozumnejsi dat to do resourcu. Pro radu W95, ... si to musi
napsat (a neni to zadna legrace, zvlaste ne pro zacatecnika), v NT
funguje jak update, tak i pridavani novych resourcu trojici funkci
UpdateResource (The UpdateResource function adds, deletes, or
replaces a resource in an executable file), BeginUpdateResource a
EndUpdateResource.

Treba takto:
var
hnd: THandle;
s: string;
begin
s := 'cesta k souboru';
hnd := BeginUpdateResource('test.exe', false);
if hnd <> 0 then
begin
UpdateResource(hnd, '12345', 'MojeData', 0, PChar(s),
Length(s));
EndUpdateResource(hnd, false);

On 28 Nov 2000, at 20:23, Martin Lopat�� wrote:

> Dik, ale ta komponenta mi funguje jenom pro COM3 (modem) a pro COM1 a
> COM2 to hazi chybu pri otevirani portu. Konkretne mi jde o ovladani
> videa, ktery je pripojeno pros COM1.

Com1 a Com3, Com2 a Com4 byvaji sdruzene, takze obvykle
nelze pouzit Com1, pokud mas obsazeny Com3.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.10.2000 10:25:05

> [...]
> Idr20009.ddl
> Idsql32.ddl
> tak to bude fungovat tiez. Skus v instalshiede uviest

Ahoj,

ja osobne bych uprednostnil sireni celeho BDE, spis nez z nej
experimentalne vydlabat par dll knihoven, zejmena z nasledujicich
duvodu:

- je otazka, zda je to legalni. Ja netvrdim ani ano ani ne, jen ze v
pripadech, kdy se siri cast nejakeho SW, je treba zjistit, zda to v
licencnim ujednani neni zakazano

- urcite plati, ze s uvedenymi knihovnami to bude fungovat rekneme
vetsinou. Skutecne se v aplikaci nevyskytuje nevyskytuje nikde
operace, ktera by mohla vyzadovat i neco ze zbytku BDE? (nejake
jazykove soubory atd. atd.)?

David

H323

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2000 10:26:27

Dobry den,

1) nezkousel nekdo nahodou experimentovat s knihovnou OpenH323 nebo s
necim podobnym?
2) nebo nema nekdo nahodou nejaky nastroj pro prevod H hlavicek do Delphi? S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Ladeni CGI - 2

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 29.10.2000 10:35:47

Nedavno jsem se tu jiz na zminene ptal, s vysledkem vsak dosud nejsem
spokojen a napadlo me nasledujici:
pokud do projektu CGI aplikace dam hned na zacatek nekonecnou smycku zhruba:

while bLoop do

IIS spusti aplikaci, kteray na tomhle zustane vyset. K takto "zavesenemu"
procesu je mozno se pripojit z Delphi pomoci Run\Attach to process... , pres
Evaluate/modify se da ten bLoop shodit a melo by to jit dal normalne ladit.
To sice jde, ale chova se to jako by CGI bylo spusteno bez parametru. Nevite
nekdo proc ??

Ondrej Malecek

Restart Windows

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 29.10.2000 10:41:07

Mam pocitac s Win95b a na nem bezi brana G602 a potreboval bych kazdy tyden
restartovat ten pocitac. Jelikoz je ta brana dosovska aplikace tak se
windows pri restartu pra jestli ma ukoncit dosovsky program.Nevite nekdo jak
by se dalo tyto hlasky preskocit aby to ten dosovskej program schodilo bez
ptani?!?
Dik Mirek K.

Object Inspector

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 29.10.2000 10:47:33

Ahoj, vie niekto o nejakej komponente, na edit�ciu ako je Object Inspector
(TInspListBox) v Delphi?

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

(seriovy port)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 10:57:43

Ahoj,
je pravda ze jsou porty sdruzene pres preruseni,
ale to neznamena ze je nejde pouzit zaroven.
V Win 9x je to uplne jedno,
v Win NT se to musi v registrech povolit (polozka neco jako
ShareInter pro zarizeni COM). Prisel jsem na to kdyz jsem delal
se 4-port kartami (na jednom interruptu).

> [...]
> P�edm�t: RE: (seriovy port)

> Com1 a Com3, Com2 a Com4 byvaji sdruzene, takze obvykle
> nelze pouzit Com1, pokud mas obsazeny Com3.

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 29.10.2000 10:59:47

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tomas Rosa [mailto:trosa(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 29. listopadu 2000 10:26
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: H323
>
> 2) nebo nema nekdo nahodou nejaky nastroj pro prevod H
> hlavicek do Delphi?

Neco takoveho jsem tahal z www.torry.net (sekce Tools).

nezadouci hotkey

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 29.10.2000 10:59:09

Ahoj vespolek,

muj projekt pouziva hotkey F12. Z exe funguje OK. Jen behem ladeni po stisku
F12 nejdriv vyhrezne okno s obsahem registru CPU. Po F9 se teprve provede
dalsi kod. Nevite jak utnout to zobrazovani CPU?

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)sms.paegas(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

COMBOBOX a dlouhy string

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 29.10.2000 11:04:16

Caute

tak zas neco do diskuse, v programu pouzivam komponentu COMBOBOX pro vyber urcite varianty reseni,
do okna boxu se mi vejde asi 20 znaku, vse je doposud vporadku, ale kdyz uzivatel zacina vyber varianty
( zachytavam to pomoci ONDROPDOWN ) nastavuji pro pripad ze byl zobrazeny retezec vetsi nez danych
20 znaku SELSTART:=0, nasledne po zvoleni noveho vyberu ( zachytavam to pomoci ONCLICK ) opet nastavuji
SELSTART:=0, vsechno funguje vporadku, ale problem nastava v tom ze kdyz uzivatel klikne mysi mimo okno
COMBOBOXU tak ten se uzavre, ale kurzor umistni az na konec zobrazeneho slova namisto na jeho zacatek
( takze vydim vzdy az konec slova misto jeho zacatku ). Otazku asi uz tusite, ale pro jistotu jak osetrit to
kliknuti mysi mimo COMBOBOX, aby opet zobrazil slovo od zacatku.

DIK

H323

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 11:07:50

Ahoj,
neco jsem videl na http://www.freepascal.org/download.html#Utils
soubor (utilgo32.zip)
a nebo na
http://www.delphi-jedi.org/Jedi:VOYJEDIX:49411

> [...]
nebo s
> necim podobnym?
> 2) nebo nema nekdo nahodou nejaky nastroj pro prevod H

Program pro Dos

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 11:13:22

AHoj,
pokud chces ciste pod DOS (bez woken) tak delphi ne.
Pokud chces pod DOS ve woknech (tj. Win32 konzolovou aplikaci),
pouzij pruvodce na konzolovou aplikaci z menu File/new..
Pokud chces i pod dos, win32 i pod Linux
http://www.freepascal.org/
nebo pockej na Kylix :-)

> Od: Ale� Pavel <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Tue, 28 Nov 2000 17:50:43 +0100
> P�edm�t: Program pro Dos
>
> Poradite mi nekdo jak naprogramovat *.exe soubor bez vizualnich
veci (form
> apod) ktery by klasicky jako v dosu spusten s parametrem neco
udelal
> (priklad format c: /s)
> Tj. potreboval bych vedet dve veci, jak zjistim s jakym
parametrem(try) je
> spusten program a jestli kdyz vyhazu ty win kraviny, sezere mi
ten exe
> soubor dos, respektive jesti to bude fachat (mam D5 Ent),
> a jestli by se to nejak dalo protlacit do linuxu (kdyz tam
nebudou ty
> graficky kravinky, jista sance by tu byla ne? Je nejakej
prevadec?)
> no to bychom meli vsechno a ted bych ocekaval velke mnozstvi
polopatickych
> odpovedi...
>
> Predem dekuji
>
> Ales Pavel
> Amater vsech amateru
> Kukacka mi kukla 24krat
> a jiny ptaky krome kachny na cerno neznam.....

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Zobrazeni HTML.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 11:17:34

Delphi 5 (myslim od Prof.)
komponenta TWebBrowser
ve starsich verzich je podobna komponenta

> [...]
> CB: Standa Karl�n, ch.: 11
> 27,085 MHz FM, sel.: 0879 DTMF
> WWW: cbradio.baf(tec)cz, cgiknihovna.kgb(tec)cz

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 29.10.2000 11:24:12

> [...]
> "prekvapeni", mel uvest: "Ano, predposledni verze IB neumi pracovat s
> xyz". Myslim, ze dnes nemuze nikdo v teto konferenci tvrdit, ze jeste

Na mojom Delphi 5 instalacnom CD-cku je IB 5, takze si myslim,
ze tato informacia moze byt uzitocna pre ucastnikov tejto konferencie.
Minimalne z toho dovodu, ze su upozorneni, ze v IB5 je taky problem
a nainstaluju si IB 6. Ja IB (ani verziu 5 ani 6) nepouzivam, takze
i pre mna je to novinka, ze to v novej verzii uz ma fungovat a je to
dobre, lebo je to podla mna velmi uzitocna vec (a malo to tam
byt podla mojho nazoru uz davno).

Nemienim zbytocne stracat cas a skusat vsetky verzie IB len preto,
aby som mohol uviest, ze v takej a takej verzii v nejakom "dialekte",
atd. cosi chodi alebo nechodi, alebo ze treba nieco doinstalovat alebo
odinstalovat. Miesto spochybnovania pravdivej (hoci neuplnej)
informacie si to mohol vysvetlit (vzhladom na Tvoj zaujem o IB
predpokladam, ze to pouzivas a poznas lepsie ako ja). Tak ako to
velmi dobre a profesionalne urobil Pavel Cisar.

Erik

Program cely v pameti

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 29.10.2000 11:28:39

DDV,

Dotaz(jak jinak...) lze nejak Delphi rici, aby natahly _CELY_ program do
pameti pocitace?

Jsou totiz situace, kdy program spoustim z sitoveho diksu, ktery ovsem muze
zcela legalne byt odpojen a ten program musi stale bezet (pracuje s jinymi
disky, nebo vubec hdd nepotrebuje).

Nevim jake to ma normalni uziti, ale pro psani services bych volbu
prekladace pro posanou vec potreboval(MSVC to ma funguje to). (Binarka je na
nejakem PC, ale spousti se jako servis nekde jinde - ne netlucte mne, smysl
to ma i kdyz jen v nekterych pripadech).

Diky za info.

a.
Ale� Zelen� (OK1UUE)
�esk� spo�itelna a.s.
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

MP3 v Delphi

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 29.10.2000 11:46:11

Nebo primo naimportovat MediaPlayer z Woken, ale vyzaduje to pak instalaci
MediaPlayeru i na koncove masine.

Mac

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>> Obcas pri rozsahlejsich zasazich do SQL struktur (tabulky, pohledy,
> uloz.proc., ...) se mi nepodari uhlidat, co vsechno jsem zmenil. Pri tom,
> ale potrebuji ty zmeny dostat k zakaznikovi pri zachovani jeho dat.
>
> Jak toto resite ?

MP3 v Delphi

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 29.10.2000 11:56:42

> Nebo primo naimportovat MediaPlayer z Woken, ale vyzaduje to pak instalaci
> MediaPlayeru i na koncove masine.

Zkusil bych xaudio (http://www.xaudio.org)
Je to sice .dll ale urcite s tim bude mene problemu nez s media playerem

Radek

COMBOBOX a dlouhy string

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 29.10.2000 12:13:38

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Dobry den,

zkus si udelat vlastni componentu ve ktere nadefinujes:

TComboBoxUp = class(TComboBox)
private
procedure CNCommand(var Message: TWMCommand); message CN COMMAND;
end;

procedure TComboBoxUp.CNCommand(var Message: TWMCommand);
begin
inherited;
case Message.NotifyCode of
CBN CLOSEUP : {kod ktery potrebujes pri uzavirani comba};
end;
end; ----- Original Message -----
[...]

Ikona pri hodinach.

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 29.10.2000 12:15:21

Prosim o radu.

Bolo to tu uz spominane ale neviem presny n�zov a tak ani klucove slovo
podla ktoreho to najdem v archive.

Potrebujem aby sa jednoducha aplikacia -) ulozila do panelu k hodinam a nie
na klasicku listu spustenych programov. A po kliknuti, aby sa
maximalizovala. Ako to mam urobit ?

Dakujem.

Milan Fabik
fabik(zv)nextra.sk

Ako je to s instalaciou BDE?

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 29.10.2000 12:23:16

Od: Uniplet T�eb�� - elektronika [SMTP:elektronika(zv)uniplet(tec)cz]
Odesl�no: 29. listopadu 2000 11:04
Komu: Delphi konference
P�edm�t: COMBOBOX a dlouhy string

[...]

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Restart Windows

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.10.2000 12:51:47

Musis ten program spustit pres zastupce a v nem vypnou na zalozce Ruzne
Ukonceni/varovat pri aktivite.

KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz wrote:

> [...]
> by se dalo tyto hlasky preskocit aby to ten dosovskej program schodilo bez

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Docasne tabulky v IB6

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.10.2000 12:53:01

> [...]
> teto databaze
> a navic - proc by to delali, kdyz je tak dobra a oblibena, ze :-) ?

Misto teoretickych uvah posilam praktickou ukazku odpovidajici na dotaz
"proc by to delali":

===Z KONFERENCE==========================================================
> 1. Nemate nekdo napovedu k WORD.BASIC ? (napr. nastaveni okraju dokume=
ntu, orientace papiru, volba zasobniku papiru, poctu kopii, cernobileho =
tisku) =

To je takove typicke Microsofti... Nejprve se objevil WordBasic. A Micro=
softi rekli: Programujte ve WordBasicu. S Office97 prisel Visual Basic f=
or Application (VBA) a Microsofti rekli: My jsme sice WordBasic v Offic=
e97 rozsirili o spoustu uzitecnych veci (napr. prave ten parametr DoNotS=
etAsSysDefault), ale vy na nej zapomente a pouzivejte VBA a co jste naps=
ali to bud zahodte, nebo prepiste do VBA. A ze ve VBA k nekterym funkcim=
a parametrum (napr. DoNotSetAsSysDefault) neexistuji ekvivalenty ? To j=
e vas lokalni problem, ze je pouzivate... =
Nasledne (zlobivi programatori pouzivali stale WordBasic, ktery uz umeli=
) byla potichu z MSDN (jak z CD tak z WWW) stazena dokumentace k WordBas=
icu. Takze pokud dnes nekdo potrebuje upravit (ale treba i prepsat do VB=
A) program ve WordBasicu ma bud smulu, nebo musi vystrachat zaprasene CD=
MSDN Library April1998 (tusim) ci starsi...
Mimochodem podobna situace je napr. u WAB (Windows Address Book). Tam se=
dokonce dokumentace vytratila jak para nad hrncem - bez nahrady a bez j=
edine zminky proc...
J.G.

Co je vyhodne pro dodavatele, nemusi byt vzdy vyhodne pro zakaznika...
Myslim, ze podobna situace by u OpenSource nenastala.

Ludek

Program cely v pameti

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 13:02:41

Ahojky,
nejjednodussi reseni je spustit nejaky maly prg. (treba konz.
app), ktera vlastni program prekopiruje na lokal(pokud tam lokal
je), nasledne ho spusti na lokalu a pak se ten zavadec normalne
ukonci.

Asi nic moc, ze?

> [...]
> tel: +420 2 24995 236
-------
> Due to technical difficulties tomorrow has been postponed

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 29.10.2000 13:13:57

Vyzkousej klicove slovo tray.

> [...]
> hodinam a nie
> na klasicku listu spustenych programov. A po kliknuti, aby sa

TUpdateSQL a nesmysly ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.10.2000 13:16:36

Zdravim vsechny,
mam maly velky problem
D5 Ent + db Access

Tabulka DODAVATEL
(ID integer - prim klic - generuji si ho sam
Jmeno string,
Poznamka memo)

v TQuery je dotaz (SELECT * FROM DODAVATEL WHERE ....), CachedUpdates = true, UpdateObjects = UpdateSQL1
v UpdateSQL1 jsou dotazy:

Insert
insert into DODAVATEL(ID, Jmeno, ..., Poznamka) values (:ID, :Jmeno, ..., :Poznamka)

Modify
update DODAVATEL set ID = :ID, Jmeno = :Jmeno, ..., Poznamka = :Poznamka where ID = :OLD ID

delete from DODAVATEL where ID = :OLD ID

Tyto dotazy byly vygenerovany (Generate SQL v editoru UpdatesSQL).
Insert chodi bez problemu.
Pri modifikaci mi to (poprve obvykle ne) spadne s chybou
General SQL error - String data, right truncated (null)
Pri mazani zase pro zmenu
Field OLD ID is of an unknown type.

AfterPost a AfterDelete provadim ApplyUpdates a CommitUpdates - zkousel jsem i Database1.Commit s transakcemi i bez i dalsi moznosti, ktere jsem nasel v archivu konference - nic nepomaha. Ani kdyz opravim OLD ID na ID.

Poradte nekdo prosim
Diky Pavel
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

Object Inspector

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 29.10.2000 13:18:49

> Ahoj, vie niekto o nejakej komponente, na edit�ciu ako je Object Inspector
> (TInspListBox) v Delphi?
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

tusim ze sinea ma neco ve svych VCL free kompomemtach.
Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Restart Windows

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 29.10.2000 13:24:00

Ve vlastnostech programu je na karte "Ruzne" polozka "Ukonceni" a checkbox
"Upozornit pri aktivite". Ten to zakaze.

S pozdravem

Luk� Gallina
DANZAS a.s. (fili�lka Brno)
ITOS
lukas.gallina(zv)cz.danzas.com
tel: +420 (5) 431 253 13
[...]

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.10.2000 13:42:08

> [...]
> PowerDesigner, CaseStudio (to to ale zatim moc dobre neumi - zase je levne
> ;-) ci jiny CASE prostredek, ktery umi reverse engineering a porovnani

Ahoj.

Taky je mozne porovnat rozdily v metasouboru pred a po zmene.

Ludek

OT: Jak poslat msg vsem v siti // Ukonceni vsech s

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 29.10.2000 13:55:17

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Tenhle napad se mi moc libi :)) Jak takovou msg poslu?
Dekuju, Michal
From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> [...]

> nejakem PC, ale spousti se jako servis nekde jinde - ne netlucte mne, smysl
> to ma i kdyz jen v nekterych pripadech).

pokud mas namysli parametr MSVC linkeru SWAPRUN:

/SWAPRUN:{NET|CD}

tak to by slo udelat dodatecnou zmenou prislusneho flagu v PE souboru. Jinak
dobry napad, udelam na to nejakou utilitu.

Petr Vones, amatersky programator

Zacatecnik hleda pomoc

[*] <lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2000 19:21:05

Jsem zacinajici programator a uvitam jakoukoliv radu. Mam
takovyto problem:

Zkousim udelat jednoduchy adresar, jeden clovek je reprezentovan
zaznamem:

type
TOsoba = record
Jmeno: string;
Prijmeni: string;
Telefon: string;
Adresa: TStrings;
end;

Jednotlive lidi bych potreboval ulozit do souboru:
var
F: file of TOsoba;

Jmeno, Prijmeni a Telefon necitam pomoci TEditu (typ dat =
string). Adresu vsak pomoci TMemo - a tady je problem. Typ dat
komponenty TMemo je TStrings, coz je objekt.
Kdyz potom chci pomoci Write(F,Osoba) ulozit nektery record do
souboru (var Osoba: TOsoba), pise mi prekladac chybu, ze nelze
ulozit record, v nemz je nejaka polozka typu object.

Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti. Lukas.

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Systemove zdroje

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 29.10.2000 19:27:10

Ahoj,

potreboval bych trochu teorie.
Kdyz program blbne (udajne) kvuli nedostatku zdroju, je to probl�m
Windows nebo spis programatora?
Moc do toho nevidim, tak se radsi ptam. Ve Win 3.1 zdroju pry moc nebylo
a ve Win95 se to (taky pry) moc nezlep�ilo. A jak je to v NT4?

Diky

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Systemove zdroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.2000 19:49:33

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Kdyz program blbne (udajne) kvuli nedostatku zdroju, je to probl�m
> Windows nebo spis programatora?

Ahoj,

problem je castecne na obou stranach. Programator by mel na tuto skutecnost
pamatovat a zdroje uvolnovat jakmile je to jen mozne. Dale je dobre nepouzivat
komponenty VCL ktere s temito zdroji spatne hospodari (TBitBtn, TSpeedButton,
TDBNavigator). Tento problem je sice mozne mirne eliminovat, ale oprava ma
jista omezeni (nelze aplikovat v pripade balicku):

http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14485

> Moc do toho nevidim, tak se radsi ptam. Ve Win 3.1 zdroju pry moc nebylo
> a ve Win95 se to (taky pry) moc nezlep�ilo. A jak je to v NT4?

NT jsou skutecny operacni system urceny k praci, tam tento problem neni tak
zasadni jako u hrackovitych Win9x. Jediny zpusob jak lze rozume pouzivat Win9x
je nainstalovat 'Meric systemovych prostredku' a pridat jej do 'Po spusteni'.

Petr Vones, amatersky programator

Jak na nove verze Adonisu a MDAC ?

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 29.10.2000 20:41:21

Ahoj Eriku,

chtel bych Te poprosit o radu ohledne upgrade na nove verze Adonisu a MDAC.

Nainstaloval jsem si novou verzi Adonisu a od te doby prestal nas system chodit na PC, kde je MDAC 2.5.
Zjistil jsem, ze je problem v v objektu Command = interface(Command25), ktery vyzaduje MDAC 2.6.
* Co s tim? Nas minimalni pozadavek zakaznikovi byl MDAC 2.5 na klientskych PC.
* Co az prijde verze MDAC 2.7 a s ni nova verze Adonisu?

Vidim dve mozna reseni:

1. Udelat si vlastni unitku s definici vlastnich ADO typu a pouzivat ty.

unit MyADO;
interface
uses ADO;
// TMy... typy odpovidaji pozadavku, ze na klientech musi byt minimalne MDAC 2.5
type TMyCommand = ADO.Command25; // pro MDAC 2.6 je k dispozici Command = interface(Command25)
TMyRecordset = ADO.Recordset; // pro MDAC 2.6 zadna novejsi verze neexistuje
TMyConnection = ADO.Connection; // pro MDAC 2.6 zadna novejsi verze neexistuje

V programu musi byt dusledne pouzivany tyto typy a ne napr. ADO.RecordSet. Drobnym problemkem je jeste nova Properta UseADOVersion (default avADO26).
Je to nebezpecne na to, ze clovek zapomene u nejakeho DataSetu avADO26 ...

2. Nestacilo by v unite ADO prepsat nasledujici sekci ?

// *********************************************************************//
// Declaration of CoClasses defined in Type Library //
// (NOTE: Here we map each CoClass to its Default Interface) //
// *********************************************************************//
Connection = Connection;
Record = Record;
Stream = Stream;
Command = Command; // zde napsat Command = Command25;
Recordset = Recordset;
Parameter = Parameter;

Ani to by vsak neresilo problem s propertou UseADOVersion.

Nebo doporucujes nejake jine reseni?

Dekuji za radu, Ladislav Nagy

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.2000 21:37:59

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Ja si myslim, ze (obecne vzato) delat tento druh zmen do exace
> neni moc rozumne. Spis bych videl ukladani takovychto informaci
> do registru, ini, nebo nejakeho externiho souboru.

Ahoj,

Dobre, ale pokud chces vytvorit nejaky samorozbalovaci soubor tak jine cesty
neni.

> Pokud ale bude trvat na ukladani do exace, pak je asi
> nejrozumnejsi dat to do resourcu. Pro radu W95, ... si to musi
> napsat (a neni to zadna legrace, zvlaste ne pro zacatecnika), v NT

Prave proto se mi ta varianta s pridanou sekci do PE jevi jednodussi, treba
i WinZip to tak dela. Neni totiz treba znovu sestavovat celou oblast resource
ale staci jen pridat data na konec souboru, pridat sekci do Section Table,
zmenit pocet sekci v PE hlavicce a zvetsit informaci o velikosti souboru.

Petr Vones, amatersky programator

Docasne tabulky v IB6

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 29.10.2000 22:22:57

> [...]
> ali to bud zahodte, nebo prepiste do VBA. A ze ve VBA k nekterym funkcim=

Argumentujes velmi nelogicky, pretoze ide o problem kompatibility a nie o
to,
ze by prestal Microsoft financovat MS Word. Word je cielovy produkt,
do ktoreho sa investuje, nie WORD.BASIC co je iba jedna z technologii,
ktora bola v dosledku vyvoja z dovodu co najlepsej intergracie jednotlivych
Office aplikacii nahradena spolocnym VBA. Je to prave naopak dosledok
vyvoja Wordu, ktory sposobil prechod z WORD.BASICu na VBA.

> Co je vyhodne pro dodavatele, nemusi byt vzdy vyhodne pro zakaznika...
> Myslim, ze podobna situace by u OpenSource nenastala.

V tom, ze takato situacia by o OpenSource nemusela nastat mas uplnu
pravdu. Podobna situacia nenastane u ziadneho softwaru, ktory bude
i po desiatich rokoch uplne rovnaky ako pred desiatimi rokmi ;-).

Erik

Jas v DBImage + dalsi

[*] Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz> - 29.10.2000 22:29:38

Zdravim,

1. Jak zkousim, tak zkousim, nejak mi nejde upravit jas obrazku obsazeneho v
DBImage pomoci TrackBar. Jde to vubec ?
2. Potreboval bych databazovou komponentu, ktera by byla se chovala stejne
jako MaskEdit.
3. Neposlali byste mi kousek kodu, ktery mi nahradi automaticky prihlasovaci
dialog k databazi Paradox 7 vlastnim prihlasovacim dialogem.

Dekuji mockrat za kazdou odpoved

Pavel Beranek

Jak zjistit n�zev formu?

[*] Jan Nov�k <megamax(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2000 22:40:55

Ahoj,
pot�eboval bych poradit:
Jak zjist�m n�zev hlavn�ho formu aplikace? N�zvem mysl�m to co je napsan� v
kolonce "Name" v object inspectoru, ne caption.
D�ky moc za radu
Pavel Nov�k, megamax(zv)seznam(tec)cz

OT: Re[2]: Validace Rodn�ho ��sla

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.10.2000 23:32:14

From: "Jan Nov�k" <megamax(zv)seznam(tec)cz>
> Jak zjist�m n�zev hlavn�ho formu aplikace? N�zvem mysl�m to co je napsan� v
> kolonce "Name" v object inspectoru, ne caption.

Ahoj,

Application.MainForm.Name

Petr Vones, amatersky programator

(seriovy port)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 00:05:07

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Com1 a Com3, Com2 a Com4 byvaji sdruzene, takze obvykle
> nelze pouzit Com1, pokud mas obsazeny Com3.

Ahoj,

ne vzdy, kdysi jsem mel 4 COMy a kazdy na jinem IRQ. Pri vetsim poctu COMu
je ale asi lepsi specialni karta (ktera vetsinou zabere jen jedno IRQ).

Petr Vones, amatersky programator

Ikona pri hodinach.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 30.10.2000 00:12:13

Zdravim

Nejlepsi komponenta je v knihovne RX (www.rxlib.com nebo www.rxlib.ru, uz
sem to zase zapomel). Potrebujes konkretne RxTrayIcon (ikona u hodin) a
AppEvents (odchyceni minimalizace). To minimalizovani a mizeni ikony si
musis napsat sam, ale neni to slozity. Jsou tam k tomu i cesky resourcy, ale
jsou kompilovany pod NT, takze jinde si je musis rekompilovat, trivka.

priblizne se to dela takhle:

AppEvents.OnMinimize --> skryti cudliku v taskbaru a zobrazeni tray icony

AppEvents.OnRestore --> zobrazeni cudliku v taskbaru a skryti tray icony.

-------------------------
uses Windows;

// Jak schovat aplikaci
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE); //schov� aplikaci
end;

// Jak zobrazit aplikaci
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOW); //zobraz� aplikaci

Hurricane
[...]

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 00:37:37

> Jak zjist�m n�zev hlavn�ho formu aplikace? N�zvem mysl�m to co je napsan�
> kolonce "Name" v object inspectoru, ne caption.
Presne tak. V Caption je pouze titulek okna.

Martin Falta
martin.falta(zv)atlas(tec)cz

Docasne tabulky v IB6

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 30.10.2000 04:04:00

> [...]
> pravdu. Podobna situacia nenastane u ziadneho softwaru, ktory bude
> i po desiatich rokoch uplne rovnaky ako pred desiatimi rokmi ;-).

Ahoj.

A v tom ja prave vidim ten zakopany problem. Jde totiz o to, zda primarnim
cilem
vyvoje je zlepsit uzitnou hodnotu, nebo naplnit podnikovou kasu.
Opet konkretne:
Zkus se nezaujate zamyslet nad tim, co vyvoj Office od verze 95 do verze
2000
prinesl vetsine beznych uzivatelu a zda to skutecne stalo za cenu, ktera
byla za upgrade
vyzadovana. Podle meho soudu urcite ne. (POZOR nemam na mysli pouhe
odstraneni nekterych chyb).
A ani u svych zakazniku jsem velke nadseni nezaznamenal.
A to nemluvim o konfliktech verzi.

Dalsim prikladem by mohla byt nedavna afera s tim, ze MS odmital opravit
bezp. diru v NET BIOS u systemu W98SE a Millenium s odduvodnenim, ze
problem se tyka pouze "security-critical machines " a tam pry nemaji W9x
nebo Millenium co d�lat.
Cimz IMHO zaradil tyto OS do kategorie systemu nepripojitelnych k jakekoliv
siti.
(Copak je k tomu asi vedlo ?)

Takze si dal vryvej do pameti plky z instalacnich obrazovek MS produktu o
tom jak je vse lepsi
jednodussi, spolehlivejsi, rychlejsi.....

Ja proste nevidim vubec zadny rozdil "jistoty vyvoje" mezi OpenSource a MS
produkty.

Ludek
P.S - DAL UZ NEFLAMUJI

IB How to?

[*] Ren� Otisk - 30.10.2000 06:28:00

Vyresil jsem to tak, ze jsem se neprihlasoval pres standardni login, connect
v IBConsoli nebo WIBSQL ale v SQL jsem zadal rovnou SET NAMES a pote
CONNECT. Jinak mi to tvrdosijne odmital...

Sroub

> [...]

fungoval z programu, ale nedostal jsem tam cestinu primo z
instalacniho scriptu. Je tomu tak i nadale?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.10.2000 07:12:11

29.11.2000 lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz :
> [...]

> ulozit record, v nemz je nejaka polozka typu object.

> Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti. Lukas.

Ja se prekladaci nedivim. Do typoveho souboru se ukladaji zaznamy s
pevnou delkou vety. To u objektu typu TStrings nelze zarucit. Tim
typem string si taky nejsem tak jisty. Zrejme budes si muset
nadefinovat novy typ pro string s pevnou delkou napr:
Type MujString = String[40];
K tvemu problemu s objektem:
1. pokud trvas na typovem souboru, tak adresu rozsekat na jednotlive
radky, ktere budou typu String
2. pouzit nejakou databazi, ktera nevyzaduje BDE, napr. ASCII table,
TMemoryTable

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

IB How to?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.10.2000 07:34:51

> Kdysi davno, jeste v D1, mi stejny insert s diakritickymi znamenky
> fungoval z programu, ale nedostal jsem tam cestinu primo z
> instalacniho scriptu. Je tomu tak i nadale?

Ahoj,

myslim, ze ne. Aspon kdyz jsem se snazil nastrojem SQL2GDB
prevest data z MSSQL7 do IB6, vytvoril si program skripty a ty pak
spoustel a s cestinou nebyl nejmensi problem (jen ve stare verzi,
kde autori zapomneli nastavovat char set pro connection).

David

Object Inspector

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 30.10.2000 08:00:16

zkus http://users.hol.gr/~georgev/delphi.htm

Od: Miroslav Novosad [SMTP:mirnov(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 29. listopadu 2000 19:27
Komu: Delphi forum
P�edm�t: Systemove zdroje

[...]

P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Zacatecnik hleda pomoc

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 30.10.2000 09:01:43

Mozna by slo tu Adresu rozdelit na Ulici, Mesto atd. typu string a mit je jako polozky TOsoba. Nebo si udelat dalsi typ, napr TAdresa (obsahujici ulici, mesto, atd.) a ten by pak byl soucasti TOsoba.

Ji�� Mat�jka
jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz
Stemmark, a.s.
http://www.stemmark(tec)cz
tel. 02/684 42 660
fax.02/684 38 25

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz [SMTP:lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz]
Odesl�no: 29. listopadu 2000 19:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Zacatecnik hleda pomoc

[...]

prepinani mezi TabSheet pomoci Ctrl+Tab

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 30.10.2000 09:02:56

Zdravim,
prosim o pomoc jak v D4 se prepinat v PageControl mezi jednotlivymy TabSheet pomoci kombinace klaves Ctrl+Tab
Diky Pavel

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Systemove zdroje

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 30.10.2000 09:09:47

> Kdyz program blbne (udajne) kvuli nedostatku zdroju, je to probl�m
> Windows nebo spis programatora?

Je to problem obou. Protoze vsak problem Windows se sam nevyresi, musi jej
obejit programator. :-)

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

Od: lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz <lukas.kubasek(zv)centrum(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 30. listopadu 2000 0:10
[...]

co na ADO

[*] <delphi(zv)centrum.sk> - 30.10.2000 11:25:32

Zdravim,

mohl by mi prosim nekdo napsat (doporucit) co za komponenty
zvolit na ADO? Zajima me hlavne rozdil mezi ADO Express x ADONIS.
Co je lepsi a proc.

Dik Ales

Objavujte Internet s http://www.centrum.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

Runtime error 200

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.10.2000 11:26:14

Ahoj,
jen pro upresneni - skutecna pricina deleni nulou neni ve skoku na adresu
0h, ale ve vypoctu koeficientu pro funkci Delay. Tam u rychlych procesoru
vypocet konstanty pro zpozdovaci smycku havaruje. Viz zdroje unity CRT
(CRT.PAS, CRT.ASM).

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz
> [...]
> skoku a az se to udela tak na ni skocim", pokud se ale to "neco"
> udela moc rychle, v adrese je jeste nula a nestesti je hotovy.

Zacatecnik hleda pomoc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 11:37:17

Ja bych doporucoval se pri ukladani do typ. souboru a celkove pri "tvrde" manipulaci s pametovimy bloky
(move) vyvarovat se Huge stringum a dynamic array.
Opravil bych to takto:
type
TOsoba =packed record
Jmeno: string[32];
Prijmeni: string[32];
Telefon: string[16];
Adresa: Array of string[50]; //Toto bude fungovat pouze v pripade D4 a D5
end;
Delky jsem volil jen by oko. Tento rekord byde mit vzy stejnou delku a neobsahuje pointery (ne rozdil od Huge stringu).

Slavek

> [...]
> Prijmeni: string;
> Telefon: string;
> Adresa: Array of string; //Toto bude fungovat pouze v pripade D4 a D5

OT dokumentace

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 30.10.2000 12:00:21

Myslim, ze to sem rozhodne patri. Ja si nechavam helpy delat kamosem ve
ForeHelpu.
maji i stahnutelne demo na www.forehelp.com
Demo mam (limitem je pocet 20 temat v .HLP) a je to dobry a logicky
fungujici program.==========================================================
> [...]
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)sms.paegas(tec)cz

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 30.10.2000 12:04:47

Kalhous Zdenek wrote:

> [...]
> skoku a az se to udela tak na ni skocim", pokud se ale to "neco"
> udela moc rychle, v adrese je jeste nula a nestesti je hotovy.

To je sice pekne, ale skutocna chyba je
sposobena tym, ze v programoch kompilovanych
pod TP 5.5 a vyssie, sa pri pouziti unity CRT
po spusteni programu inicializuje konstanta
pre funkciu Delay pomocou "meracej" slucky
spustenej v jednom 55 ms-ovom takte procesora,
ktora na pocitacoch s procesorom Pentium
s rychlostou 200MHz vrati nulovu hodnotu
a pri naslednom deleni sposobi uvedenu chybu.

Vlkovic

(seriovy port)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.10.2000 12:08:27

On 29 Nov 2000, at 14:20, Ota Maly wrote:

> Ahoj,
> Tohle plati jen, pokud pouzivaji stejne IRQ. Ja mel treba dlouho COM3
> na IRQ5 a chodilo to bez problemu s mysi na COM1. Pak me napadlo
> poridit si PS/2 mys a bylo po problemech..:-)

Vsak jsem psal "byvaji" a "obvykle". :-) Pokud si programuji neco
pro sebe (nebo na konkretni pocitac), pak to mohu uzpusobit (kdyz
vim jak :). Pokud programuji pro predem nezname pocitace, je
vhodne z toho udelat pravidlo.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.10.2000 12:08:28

On 29 Nov 2000, at 21:37, Petr Vones wrote:

> [...]
> oblast resource ale staci jen pridat data na konec souboru, pridat
> sekci do Section Table, zmenit pocet sekci v PE hlavicce a zvetsit

:-) Jiste. Ale musis take vedet, ze zarovnani sekce si muze
program urcit, musi byt vsak nejmene zarovnana na 512 bajtu. A
dalsi podobne "blbinky", jako ze kdyz pridat sekci, musis vedet, co
vsechno musis posunout a jak, dale zmenit informaci o velikosti
sekce .rsrc.

Zkusim sem vyjmenovat vsechno, co je treba zajistit (a to mozna
na neco zapomenu nebo lehce zamenim :).

- Zmenit informaci o velikosti souboru.
- V Optional Header zjistit velikost Section Alignment a File
Alignment.
- V hlavicce .rsrc musis zjistit Virtual Address (podle ni budes
upravovat adresu na tvuj resource), dale upravit Virtual Size, Size of
Raw Data a Pointer to Raw Data.
- Nasleduje seznam hlavicek jednotlivych resourcu, ktera ma
nekolik casti: v prvni Resource Directory Table se musis
rozhodnout, zda tvuj resource pridas jako Named Entries, nebo ID
Entries - podle toho zvetsis prislusne pole. Za touto hlavickou
nasleduje seznam Directory Entry, jejichz pocet odpovida souctu
vyse jmenovanych poli. Pridas tedy na konec dalsi Directory Entry,
pricem v tech predchozich musis prislusne zvetsit Offset to Data.
-Take musis vedet, jake hodnoty a za jakych okolnosti se pisi do
Offset to Data, protoze nekdy muzes ukazat na misto, kde lezi
jmeno (sekce, resourcu, ...), nebo ukazes na data.
- Zalozis dalsi Directory Table, kde urcis, kolik polozek je v tve
nove sekci (nejspis 1). S tim samozrejme musis posunout dalsi
hlavicky a upravit jejich Offset to Data.

Tim zdaleka nejsme u konce, kazdopadne zakladat novou sekci
povazuji za narocnejsi (pokud ma byt vse koser, samozrejme to lze
i odflaknout, ale pak se to muze nekdy projevit chybou) nez pridat
polozku do jiz existujici sekce.

Jedna vec je umet dobre precist celou strukturu, druha vec je umet
tu strukturu _spravne_ modifikovat, protoze k tomu jeste musis
dobre rozumet tomu, co ktere pole v jake hlavicce znamena, a jaky
ma vztah k jinym polim.

Nejjednodussi pro dany ucel je zalozit si prislusnou sekci jeste
pred kompilaci, vyhradit si _dostatek_ mista v datove casti, a tam
pak nasledne delat nejake upravy. Nalezt ono misto je pak hracka
oproti pridavani novych polozek kamkoliv.

On 30 Nov 2000, at 8:09, Pavel Cisar wrote:

> To fungovalo vzdycky i ve skriptu, zalezi ovsem na tom jak jsi tento
> "skript" poustel :o) Kazdy program nebo API pracujici s IB musi mit
> moznost nastavit znakovou sadu pro komunikaci / praci.

Moje ruka satralka vyhrabla tu starickou zalezitost, a vypadalo to
takto:

CREATE DATABASE "e:\delphi2\karty2\karty25.gdb"
USER ... PASSWORD ...
PAGE_SIZE 1024
DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;

(namisto tecek byly samozrejme spravne hodnoty :).

Pak bylo treba toto:

CREATE TABLE Drzitele_Utvar (
Cislo INTEGER NOT NULL PRIMARY KEY,
Utvar VARCHAR(20) NOT NULL UNIQUE COLLATE
PXW_CSY
);

no, a pak kdyz jsem zkusil do stejneho skriptu dat neco takoveho:

INSERT INTO Drzitele_Utvar (Utvar)
VALUES('�moulov�');

tak skript mi pri spusteni z IB ISQL (ci jak se to jmenuje) zarval,
kdezto stejny insert z programu probehl OK.

On 30 Nov 2000, at 8:29, Milan Dvo��k wrote:

> [...]
> spolecenstvim rizenem z Bruselu, pokud vim, nic takoveho nevim. A
> duchody a pod. tam stejne dostavaji (i kdyz pravda, neprobehla tam

V souvislosti se zakonem na ochranu osobnich udaju me zarazi,
jak nesmyslne a kocourkovsky je cely system resen. Napriklad
zivnostnici maji DICO slozene z rodneho cisla. Takze kazdy, komu
dam fakturu, vi o mne vsechno (jmeno, adresu, pohlavi, datum
narozeni). Kazdy podnikatel a kazda firma tedy sbira osobni udaje
o lidech (udela-li alespon jeden nakup u zivnostnika), a mela by se
jit prasknout prislusnemu uradu. Nemluve o tom, ze tyto udaje lze
snadno zjistit na internetu.

On 30 Nov 2000, at 8:22, Ji�� G�th wrote:

> [...]
> ovsem jiz ne. Takze zkracene: moznost, jak tomu pomoci je a) ta
> jednodussi - misto TStrings nadefinovat:

Ano tohle nebude fungovat, protoze string je standardne nastaven
jako huge, coz znamena, ze zapisem Write(f, Osoba.Jmeno) se
zapise taktez pointer.

Jako nejrozumnejsi vidim napriklad predeklaraci:
Jmeno: string[25];
Adresa: array[1..5] of string[30]

Takovat struktura vsak zabere hromady mista, povazuji tedy za
lepsi dat to do streamu:

f: TFileStream;
..
f := TFileStream.Create (...);
with Osoba do
begin
Len := Length(Jmeno);
f.Write(Len, SizeOf(Len));
f.Write(PChar(Jmeno)^, Len);
s := Adresa.Text;
Len := Length(s);
f.Write(Len, SizeOf(Len));
f.Write(PChar(s)^, Len);
end;

Bacha, TStrings.SaveToStream neuklada delku proudu, takze by
nastaly komplikace pri cteni.

On 29 Nov 2000, at 20:41, Ladislav Nagy wrote:

> [...]
> s tim? Nas minimalni pozadavek zakaznikovi byl MDAC 2.5 na klientskych
> PC. * Co az prijde verze MDAC 2.7 a s ni nova verze Adonisu?

Moznosti jsou takove: budto Erik zabuduje do ADO unity {$IFDEF
VER26} ... {$ENDIF} :-), nebo proste pridas k instalaci vzdy
aktualni MDAC, se kterym tvuj program pracuje. Ja predepisuji
zakaznikum vzdy tu verzi MDAC, kterou dam k instalaci.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

(seriovy port)

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 12:19:11

Zkus Autocont, ten takove karty nabizi.

Slavek

> O takove moznosti jsem nevedel, nemas prosim nejaky odkaz na
> informace at uz o moznosti takoveho sdileni IRQ nebo na konkretni
> karty.
> Jiri Binder

Rizeni transakce na INTERBASE

[*] Tom� ANDRA�KO <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 30.10.2000 12:30:03

Vazeni, mozna se to tady jiz resilo, ale v archivu jsem nic nenasel.

Chci z programu v DELPHI poslat SQL prikaz "SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL READ COMMITTED", nebo jakykoliv jiny "SET TRANSACTION ...", a vyhodi mi to hlasku "General SQL error: invalid transaction handle (expecting explicit transaction start)". Zkousel jsem stejny prikaz na ISQL Consoli, tam to pro zmenu hlasi (prihlaseni jako SYSDBA) : "Not permitted" (statement ...).

Prolezl jsem prirucky a nic jsem nenasel ...

Podarilo se tohle nekomu rozchodit.

D5Ent, BDE 5.11 (nastaveno COMMIT RETAIN true i false), IB 6.0.1

Diky za kazdou radu

Tomas ANDRASKO

A.S.E.I. spol. s r.o.
pobocka Ostrava
Novinarska 3
70930 Ostrava 1
email : tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz
web : http://www.asei(tec)cz

(seriovy port)

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 30.10.2000 12:33:19

Tak to jiste neni. Standardtni nastaveni adres a irq portu :

basova adresa = datovy port IRQ
1 3f8 4
2 2f8 3
3 3e8 4
4 2e8 3

adresy dalsich registru pak nasleduji postupne za datovym. Nekdo si
ale sdileni adres muze sam zpusobit, kdyz si to tak nastavi (treba v
CMOS). Dalsim typickym prikladem je konflikt seriovych portu na MB a
pridavne karte (treba interni modem). Sdileni adres je samozrejme
nepripustne, o sdileni IRQ by se mel postarat ovladac seriovych portu.

Milan Tome� wrote:

> [...]
> COM1 a COM3 stejne tak jako COM2 a COM4 pouzivaji vsechny adresy pro
> ovladani portu stejne - vyjimkou je ridici registr.

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

Runtime error 200

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 30.10.2000 12:33:25

To stezi, pricina error 200 u programu psanych v BP7 na rychlem
pocitaci je skutecne deleni nulou pri kalibraci hodnot pro proceduru
Delay (Unit CRT).

Kalhous Zdenek wrote:

> [...]
> skoku a az se to udela tak na ni skocim", pokud se ale to "neco"
> udela moc rychle, v adrese je jeste nula a nestesti je hotovy.

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 30.10.2000 12:36:12

> [...]
>
> tak to by slo udelat dodatecnou zmenou prislusneho flagu v PE
> souboru. Jinak
> dobry napad, udelam na to nejakou utilitu.

To je ten parametr, na ktery jsem si nebyl schopen vzpomenout...
Diky!

a.

Zacatecnik hleda pomoc

[*] Lauko Stefan <lauko(zv)salamon.sk> - 30.10.2000 12:51:23

Ahoj,
ked uz nechces pouzit databazu...
Ja by som to riesil takto:

type
Buffer = array[1..512] of Char;

type
TOsoba = record
Jmeno: string;
Prijmeni: string;
Telefon: string;
Adresa: Buffer;
end;

V TMemo nastav MaxLenght:=512

Procedure Zapis;
var
F: file of TOsoba;
Pol:TOsoba;
S:String;
FillChar(Pol.Adresa,SizeOf(Pol.Adresa),0);
S:= Memo1.Lines.Text;
Move(S[1],Pol.Adresa, Length(S));
Write(F,Pol);

Procedure Citanie;
var
F: file of TOsoba;
Pol:TOsoba;
S:String;
n:Integer;
Read(F,Pol);
For n:= 1 to 512 do If Pol.Adresa[n] = #0 then Break;
SetLength(S,n);
Move(Pol.Adresa,S[1], n);
Memo1.Lines.Text:=S;
Napisal som to z pamate - za funkcnost nerucim.
Ja som sa tomuto sposobu radsej vyhol od verzie D2.
Delphi 32 pracuje so Stringami inak ako Turbo Pascal pre DOS.
Tak kazdy record TOsoba bude mat inu dlzku. Su na to directivy...
Sekvencne asi nebude mozne tento subor citat.
Lauko.

> [...]
> ulozit record, v nemz je nejaka polozka typu object.
>
> Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti. Lukas.

Stored procedures v .MDB

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 30.10.2000 12:58:47

Ahoj,

potreboval by som poradit ako vytvorit SP v .MDB databazach. V MSDN som
nasiel iba jednoduchy priklad a nikde ziaden popis syntaxe. V prostredi MS
Access to vobec nie je mozne, poznam len sposob cez ADO napr.:
Connection.Execute("create procedure proc ((zv)param int) as select * from
table where param=(zv)param")

Mam v umysle vytvorit zopar SP na udrzbu databazy, ale take jednoduche SP
ako som uviedol v priklade na to nestacia.

Vdaka za pomoc.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

(seriovy port)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 13:14:34

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> O takove moznosti jsem nevedel, nemas prosim nejaky odkaz na
> informace at uz o moznosti takoveho sdileni IRQ nebo na konkretni
> karty.

Ahoj,

napriklad MOXA (http://www.moxa.com) , u nas (http://www.moxa(tec)cz)

Petr Vones, amatersky programator

Zacatecnik hleda pomoc

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.2000 13:50:47

Ahoj,
lze ti udelat treba i cleniteji a nechal bych si misto pro priste. Pro
osobu nebo firmu lze mozna uvazovat o variantnim zaznamu (ale ja bych ho
nepouzil...).Hodnoty delek poli jsou overene - je to zabudovane v
programu, ktery je u vice jak 3000 uzivatelu a k nejakym kolizi zatim
nedoslo (ale je mozne o tom, samozrejme, diskutovat).

TOsoba = Packed Record
IdentZaznamu : LongInt; {nejake jednoznacne cislo}
{nebo o osobu}
RodCis : String[10];
Jmeno : String[30];
Prijmeni : String[30];
TitulPredJm : String[10];
TitulZaJm : String[16];
{pokud se jedna o firmu}
ICO : String[10];
NazevFirmy : String[45];
ZastupceFirmyPrijm : String[30];
ZastupceFirmyJmeno : String[30];
ZastupceFirmyTitulPredJm : String[30];
ZastupceFirmyTitulZaJm : String[30];
{nejake doplnujici udaje}
PlatceDPH : Boolean;
OborPusobeni : String[128];
Email : String[128];
{adresa}
Ulice : String[45];
Cislo : String[10];
PSC : String[5];
DodaciPosta : String[40];
KodStatu : String[3];
Telefon, Fax : String[24];
{bankovni spojeni}
KodBanky : String[4];
Predcisli : String[10];
CisloUctu : String[10];
SpecSymb : String[16];
{nejaka identifikace}
IDKarta : String[20];
{rezerva pro priste, co kdybych to chtel rozsirit bez nutnosti
restrukturalizace}
NotUsed : String[255];
End;

> a D5

MySQL

[*] Filip =?ISO-8859-1?Q?Jirs=E1k?= <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 30.10.2000 13:52:35

Ahoj,
pripada mi rychla, umi spoustu vymozenosti jako ruzne velke BLOBy
a TEXTy, umi vyhledavat pomoci RegExp, novejsi bety maji fulltext
a celkem slusnou podporu cestiny (nic se nemusi kompilovat, jen
pri spousteni zadas prekladovou tabulku), pry to ma mit
(nevim,jestli uz) i nejakou podporu transakci. Pro takove
legracky jako je neco na web myslim celkem dobre, nejakou
kritctejsi aplikaci bych tomu ale asi nesveroval (i kdyz to nemam
overene, je to spis jen takovy obecne-prevladajici dojem z
MySQL). Je pro LInux i Win, takze neni problem doma ladit na
Windows vse, a pak mit treba MySQL server na Linuxu. Jinak ve
vztahu k Delphi jsem nenasel zadne rozhrani, ktere by prevadelo
MySQL do TDataSet a techhle vymyslenosti. Na necem se snad
pracuje, ale jinak vsechny porty MySQL rozhrani do Delphi, co ja
vim, pracuji na stejnem principu jako originalni API pro C -
proved SQL prikaz a vrat handle, z tohohle handlu mi vrat prvni
zaznam, dalsi zaznam,... ze zaznamu mi dej prvni polozku atd.
Filip Jirsak

> [...]
>
> Ahojte,
> ma niekto z konferencie skusenosti so serverom MySQL?
> Mohol by niekto popisat jeho vyhody a nevyhody?

Shovani aplikace z TaskBaru a Focus

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2000 14:06:51

Dobry den,

nevite nahodou nekdo jak:

1) shovat aplikaci s TaskBaru a pritom aby mela viditelne okno?
2) jak efektivne hodit okno do popredi kdyz se neco stane (treba udalost ze
site). Zkousel jsem SetFocus, nebo FocusWindow, ale to nefunguje spolehlive
- vetsinou aplikace zacne blikat na liste a nic vic.

Predem diky.

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2000 14:09:44

Ahoj,

nejakou komponentu mam a ta dela z MySQL tabulku - TMySQLTable ale je
jen ReadOnly. Pro update se musi rucne provest SQL prikaz. Ale pro cteni je
to pohodle. Pokud mate zajem, ozvete se na muj soukromy mail.

> [...]
>proved SQL prikaz a vrat handle, z tohohle handlu mi vrat prvni
>zaznam, dalsi zaznam,... ze zaznamu mi dej prvni polozku atd.

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 30.10.2000 14:12:19

> [...]
spolehlive
> - vetsinou aplikace zacne blikat na liste a nic vic.

Zkus SetForegroundWindow (pripadne GetForegroundWindow pro navrat
puvodniho).

Martin

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 14:14:13

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> :-) Jiste. Ale musis take vedet, ze zarovnani sekce si muze
> program urcit, musi byt vsak nejmene zarovnana na 512 bajtu. A

Ahoj,

Nemuze. Zarovnani sekce je presne definovane v hlavicce PE souboru.

> dalsi podobne "blbinky", jako ze kdyz pridat sekci, musis vedet, co
> vsechno musis posunout a jak, dale zmenit informaci o velikosti

Nemusim prave nic posunout, v tom spociva ta jednoduchost oproti zapisu
do sekce .rsrc, tu muzu nechat zcela nedotcenou. Pokusim se casem udelat
nejaky nazorny priklad.

> [...]
> tu strukturu _spravne_ modifikovat, protoze k tomu jeste musis
> dobre rozumet tomu, co ktere pole v jake hlavicce znamena, a jaky

Venuji se tomu uz nekolik mesicu ... ;-) Mimochodem, prave Delphi linker
taky neprodukuje 100%ne kompatibilni PE soubory. Ve vetsine pripadu to
ale nastesti nevadi.

> [...]
> pak nasledne delat nejake upravy. Nalezt ono misto je pak hracka
> oproti pridavani novych polozek kamkoliv.

To jiste, ale pokud je delka dat znacne promenliva tak je to problem.
Lze si pomoct i tak, ze exportujes primo promennou kterou pak budes
modifikovat. Toto je pouzito treba tady:

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15387

Petr Vones, amatersky programator

Docasne tabulky v IB6

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 30.10.2000 14:20:15

On 30 Nov 2000, at 10:11, stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> Ale i do te nejlevnejsi skodovky si muzu nechat namontovat
> autoalarm proti nenechavcum (duvody jsou sporne, ale muzu),
> a kdyz na to prijde, i tu klimatizaci a kotoucovky ;)

Ale zase nedostanes slevu, kdyz si budes kupovat novejsi model
auta (i za cenu, ze ten stary model musis znicit). :-)

Na druhe strane si nemuzes namontovat treba dodatecny valec
(kvuli vykonu, protoze auto s malym vykonem je take nebezpecne v
kritickych situacich).

Jestlize by oprava bezpecnostni diry ve W98 znamenala predelani
jadra (nevim, zda tomu tak je), pak bych se vykrucovani MS nedivil.
Pak je jednodussi srazit cenu W MI na $50 (nebo kolik to stoji), a
prohlasit, ze kdo chce vetsi bezpecnost, muze si poridit W2000.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Zalohovani DB

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 30.10.2000 14:22:34

Ahoj,
1) Ciste teoreticky dotaz, je mozne zalohovat databazi za provozu? Me
napada, ze by to mohlo jit, ale nejak se mi to nezda..:-)

2) Pouzivate nekdo IBRestoreService? Pokud ne, jak zalohujete v Interbase 6?

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Jak poslat msg vsem v siti // Ukonceni vsech sitov

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 30.10.2000 14:24:33

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ja to realizuji tak, ze se patricne sdeleni zapisuje do databaze a kazda
stanice si ji kazdych par sekund prochazi, jestli tam neni neco pro ni.
Jedna se ovsem o databazovou aplikaci. Pokud ta tvoje neni databazova, asi
to neni to prave orechove.

Michal Tiller wrote:
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 14:25:35

From: "Zdenek Drvota" <drvota-l(zv)zds(tec)cz>
> [...]
> Muze mi nekdo sdelit, kde se tyhle definice
> daji najit? Prohledal jsem msdn.microsoft.com,
> ale jedine, co jsem nasel, je popis vyznamu

#define SPI_GETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT 0x2000
#define SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT 0x2001

Jinak pokud si stahnes Borland C++ 5.5 Free Compiler tak u neho mas i
hlavickove soubory.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Re[2]: Validace Rodn�ho ��sla

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 14:27:25

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> V souvislosti se zakonem na ochranu osobnich udaju me zarazi,
> jak nesmyslne a kocourkovsky je cely system resen. Napriklad

No, to neni jediny pripad nesmyslneho reseni veci v tomhle state ;-)

Petr Vones, amatersky programator

OT: Re[2]: Validace Rodn�ho ��sla

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 30.10.2000 14:28:30

Mam velku databazu, kde potrebujem prechadzat zaznamy (700 tisic) sekvencne
a po urcitych upravach zapisat do specialneho textoveho suboru.
Problem je iba v tom ze BDE pri kazdom Query.NEXT hlta pamet. Kazdy zaznam
snazi uchovat v pameti tak dlho kym nedam Query.CLOSE
Neviete ako je mozne uvolnit kesovane zaznamy za behu?

( Prosim nepiste mi odpovede v tom zmyslu ze Query.NEXT je nevhodny prikaz
pri SQL
a ze by som to mal presunut spracovanie do nejakej Stored procedury a
podobne .
Ja to tiez dobre viem ale su pripady, ked skolska teoria je
nerealizovatelna.)

Dakujem

Jan Tungli
email: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
tungli(zv)datapac.sk
http://www.host.sk/tungli/

(seriovy port)

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 30.10.2000 14:44:19

Ahoj,
podivej se na Internetu po firme Galacticom(m), a jejich produktu
GalactiBoard (nebo tak nejak:).
Ale upozornuju, ze ty multiportovy karty jsou docela drahy..

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

> [...]
> karty.
> Jiri Binder

Jak poslat msg vsem v siti // Ukonceni vsech sitov

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2000 14:50:40

At 14:24 30.11. 2000 +0100, you wrote:

> [...]
>Jedna se ovsem o databazovou aplikaci. Pokud ta tvoje neni databazova, asi

***No, to trochu zavani optimalizaci M$ coz neni to prave. Co takhle
poslouchat v threadu na UDP protokolu a cekat na messagesku ze site. Pokud
dorazi a ma ten pravy tvar, poslu hlavnimu oknu PostMessage se zpravou aby
se zavrelo. UDP ma tu vyhodu ze lze jeden paket rozeslat na broadcast (tedy
255.255.255.255) a tim to dostanou vsichni. Pokud tedy chci upgradovat -
zacnu posilat hromadu zprav pro ukonceni aplikaci a oni se mi ukonci. Proc
hromadu? U UDP neni jistota ze dojde a proto je posilam, dokud neprovedu
upgrade. Na lokalni siti se vsak pakety neztraci tak mnoho.

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:06:11

Priznavam, lze to nastavit i v wisql manualne pred pripojenim, ale ma pamet je derava, takze
to cpu rovnou do skriptu.

Slavek

> [...]
>
> Jo, tohle jsem tam nemel.

dB telefonnich predvoleb mest CR / statu

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 30.10.2000 15:07:23

Podeli se nekdo o dB telefonnich predvoleb mest CR / statu?
Hledal jsem u naseho milovaneho telekomunisty ale neuspesne...
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz