Events v IB6

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:13:47

Asi pres tabulku, tu informaci vlozit do tabulky a poslat standartizovany event.
Zde by to mohlo fungovat takto:
co jeden radek to jeden typ eventu, u kazdeho eventu mit verzi (kazde vyvolani eventu by zvysilo verzi).
program by pak reagoval na obecnou udalost, po te by si sahl do tabulky a vyzvednul data.
No cele to chce jeste domyslet. :(
Eventy s daty jsem videl u IB v planu na verzi 7.
V IB 6 to asi nepujde.

> potreboval bych, aby muj program v Delphi dokazal reagovat na
> jakykoli Event z IB6. Komponenta IBAlerter, popr. jeho ekvivalent z
> IBX reaguji jen na konkretnich 15 udalosti. Ja bych chtel, aby
> nazev eventu nesl urcitou informaci, nikoli aby byl stanoven
> pevne.Jak na to?
>
> Diky predem.
>
> David

dB telefonnich predvoleb mest CR / statu

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 30.10.2000 15:14:46

Mam to v T602 souboru (obec, PSC, UTO) - pokud ma nekdo zajem, at se ozve.
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741
From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Jestlize by oprava bezpecnostni diry ve W98 znamenala predelani
> jadra (nevim, zda tomu tak je), pak bych se vykrucovani MS nedivil.
> Pak je jednodussi srazit cenu W MI na $50 (nebo kolik to stoji), a
> prohlasit, ze kdo chce vetsi bezpecnost, muze si poridit W2000.

Ahoj,

bezpecnost Win9x je temer nulova. Nevim jestli to uz opravili, ale ve Win95
je mozno vytvorit sdileny adresar, ktery nevidi ani uzivatel ani ostatni v
'Okolnich pocitacich'. Pouze dotycny 'hacker' po zadani presneho jmena se
muze na toto sdileni pripojit. Uzivatel o nem nevi a beznymi prostredky je
ani nema moznost smazat. Jedina obrana je nepouzivat vubec Sdileni souboru
a tiskaren. Jeste pripominam, ze toto sdileni neni videt ani v aplikaci
Sledovani site, jsou videt pouze pomoci neho otevrene soubory, pokud si to
dobre pamatuju.

V pripade Win95 je take bezpodminecne nutne mit instalovan Winsock2 update,
jinak je pocitac snadno srazitelny pomoci ruznych programu dostupnych na
Internetu vyuzivajicich chyb ve Win95.

Petr Vones, amatersky programator

Events v IB6

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:21:43

Bohuzel, to bude az v IB 7.0
ted musis znat nazvy udalosti, na ktere chces reagovat.
Jedine si udelaj tabulku a do ni ukladej nejake texty a pak poustej
udalost, ze tam neco pribylo a kazdej se musi podivat a zaridit se.

> [...]
> IBX reaguji jen na konkretnich 15 udalosti. Ja bych chtel, aby
> nazev eventu nesl urcitou informaci, nikoli aby byl stanoven

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

(seriovy port)

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:22:36

Dovolim si nesouhlasit tady jsou standartni hodnoty:
com1: 3f8 irg 4
com2: 2f8 irq 3
com3: 3e8 irq 4
com4: 2e8 irq 3

No a aby se mi to nebylo, tak mam com 3 a 4 na irq 11 a 10.

Slavek
Jinak by me zajimalo jak mohou karty ruznych vyrobcu (kolikrat s vlastnim ovladacem) sdilet
jeden ridici register. Samozrejme, ze jsou ridici registry portu vzajemne oddeleny.

Slavek

> Ale co ja vim tak IRQ tento problem nezpusobovalo. Problem byl v tom, ze
> COM1 a COM3 stejne tak jako COM2 a COM4 pouzivaji vsechny adresy pro
> ovladani portu stejne - vyjimkou je ridici registr.

Jaka je hodnota konstanty SPI_GETFOREGROUNDLOCKTIM

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 30.10.2000 15:23:17

ord(SPI_GETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT) = 8192
ord(SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT) = 8193

> [...]
> a odkaz na windows.h (?), ale ten uz nikde neni
> ke stazeni.
> Mely by to byt definice pro SystemParametersInfo,
> od verze Windows 98 a Windows 2000.
> (Vyzaduje to jedna komponenta Sendkeys :-)
> Dekuji.

> Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
> director
> ZDS, spol. s r.o.
> Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
> 530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
> Czech Republic http://www.zds(tec)cz
> e-mail: info(zv)zds(tec)cz
> Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

MySQL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 30.10.2000 15:27:51

Ahojky,

s tou podporou v DELPHI to jde. Ale tou nejhorsi cestou BDE-ODBC. A lze pouzit standardni cesty.
A musis mit stazenou myODBC.

Jinak u Win verze MySQL jsem se setkal s tim, ze nevraci zdroje!!! A to velmi rychle.

Pekny den a pilotum stastne pristani ...
============================
ML Software - Martin Lasevie
Budovatelska 459
708 00 Ostrava-Poruba
tel., fax.: +420 ( 69) 691 85 11
mobil : +420 (603) 338 765
OK2 CLM
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://www.volny(tec)cz/ml_software
============================
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
brant(zv)dcomm(tec)cz
Odesl�no: 28. listopadu 2000 17:16
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Runtime error 200

Diky vsem, uz se mi seslo nekolik TP patchu a uz to funguje!!!!
RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o
Korunova�n� 6
Praha 7

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
brant(zv)dcomm(tec)cz
Odesl�no: 28. listopadu 2000 11:06
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Runtime error 200

Ahoj vsem,
potrebuji spustit DOSovsky instalacni program, ktery instaluje nejaka
data. Problem je v tom, ze program po spusteni zahlasi "runtime error 200
at..." Zda se, jako by byl program napsany v Pascalu a vadi mu prilis silny
hardware. Neda se s tim neco delat? Zdrojak bohuzel nemam.

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o
Korunova�n� 6
Praha 7

Specialni slozka do <Windows exploreru>

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.1.1996 06:31:57

Jo, o tom sem slysel. Nechavaj si to delat velke firmy, ktere cjteji, aby
vsechny kompy byly stejne a mely napr. hned po startu jakousi nabidku
spustitelnejch programu. Rika se tomu Reimaging. No ale tohle ti asi moc
nepomuze. Jinak si myslim, ze to, ze se zobrazujou ovladaci panely bude
primo zakomponovane v jadre systemu. (Explorer.exe, shell32.dll,
browseui.dll, rundll32.exe,..) Takze bych rekl, ze to nebude prakticky
resitelne. Spis bych udelal normalni slozku, ktere zmenis ikonu (viz
Microangelo apod.).

Hurricane
From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
Subject: OT: Re[2]: Validace Rodn�ho ��sla

Docasne tabulky v IB6

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.12.2000 04:22:30

> [...]
> do .Net technologie MS investoval 2 miliardy dolarov). Myslim, ze zaoberat
> sa bezpecnostnymi dierami v systemoch typu MS DOS a Win9x je strata

No vidis. A jsme u toho. Kde je dle Tebe tedy ta ZARUKA vyvoje. Proste se to
hodi
do komercniho planu nebo nehodi. Pritom by jiste slo o techto systemech rici
to same co jsi rekl o MSSQL (oblibene a rozsirene).> > Takze si dal vryvej do pameti plky z instalacnich obrazovek MS produktu

> [...]
>
> Vyvoj SW nie je totiz ideologicka ale predovsetkym ekonomicka otazka.
> Neviem, co presne robis, ale ak sa chces zivit SW, tak na to velmi rychle

Moje rec. A prave proto nevidim ten rozdil, protoze vyvoj muze zaostat jak
pro
to, ze na nej nejsou penize (OpenSource) nebo proto, ze se nekdo rozhodl
investovat do neceho jineho a vylepsovanim stavajiciho by znehodnocoval sve
investice.
Je jiste komercne vyhodnejsi donutit pozastavenim vyvoje uzivatele k nakupu
novych technologii.
nez zadarmo vylepsovat stavajici.>
> Erik

Navrhuji debatu ukoncit, protoze si myslim, ze mame zcela odlisny nazor na
pojem VYVOJ.

Pouze shrnuti z meho pohledu:
Rozhodovat o tom, ktery DB stroj nasadit s ohledem na budouci vyvoj je podle
meho nazoru
velmi problematicke a temer nemozne a uz rozhodne nelze jako kriterium
pouzit, zda je to OpenSource
nebo komercni produkt.

Jen na okraj. Ja rozhodne nejsem nepritelem M$ a nikdy jsem je pausalne
neodsuzoval.
Pokud nekde poukazu na nejakou chybu, kterou M$ udela, rozhodne to nemusi
znamenat
ze M$ je pausalne mizerne. M$ SW pouzivam (predevsim operacni systemy,
ostatni aplikace
svym zakaznikum z urcitych duvodu prilis nedoporucuji). Prohlasuji, ze pokud
se clovek dostatecne
vzdelava, a rozumi veci, pokud HW na kterem jsou OS nasazeny neni srot,
pokud uzivatel nenainstaluje bez rozmyslu
kazdy hnuj nalezeny na nejakem casopisovem CD, a pokud pouzivany SW je dobre
a korektne napsan, tak Widows 9x../2000 umim
udrzet v chodu bez reinstalaci,kazdodennich restartu, modrych obrazovek a
pod. 24h denne a 7 dni v tydnu i po dobu nekolika let.
Snad Ti tohle prohlaseni postaci k tomu, abys nevidel rude, pokazde kdyz
Tvemu milackovi neco vytknu:))))))))))))).

Ludek

Zacatecnik hleda pomoc

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 01.12.2000 06:44:52

Milan Tome� wrote:

> Teoreticky by se to dalo resit asi takhle:
>
> type
> TOsoba = record
> Jmeno: string;
> Prijmeni: string;
> Telefon: string;

No tohle teda fungovat nebude:

> Adresa: Array of string; //Toto bude fungovat pouze v pripade D4 a D5
> end;

viz. Delphi help:

A file is an ordered set of elements of the same type. Standard I/O
routines use the predefined TextFile or Text type, which
represents a file containing characters organized into lines.
For more information about file input and output,
see Standard routines and I/O.

To declare a file type, use the syntax

type fileTypeName = file of type

where fileTypeName is any valid identifier and type is a fixed-size
type.
Pointer types�whether implicit or explicit�are not allowed, so a
file cannot contain dynamic arrays, >>> long strings <<<,
classes, objects, pointers, variants, other files, or

Ondrej Krajicek

Ondrej Krajicek OK-)
email: `for f in ics fi; do echo "xkrajic at $f.muni(tec)cz"; done`
There really isn't a "Windows" operating system. Windows NT and 2000
are operating systems. The other Microsoft products are just hairy
bootstrap loaders. --comp.lang.c++

dB telefonnich predvoleb mest CR / statu

[*] Ren� Otisk - 1.12.2000 07:24:30

Ted na posledni CD chip by to melo byt, ale jeste jsem jej ani neotevrel

Sroub
> [...]
> ICQ# 15303940
> PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

dB telefonnich predvoleb mest CR / statu

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 1.12.2000 07:29:15

V poslednim CHIPu 10/2000 vyslo CD s nejakymi tel. cisly

> [...]
> tiskarna Printo, spol. s r.o.
> e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
> mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

IB a transakce

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 1.12.2000 07:44:00

Ahoj, mam problem asi s transakcema.
Problem je tento mam :
1. ciselnik napr adresar kde je interni cislo jako klic a pak dalsi
polozky.
2. Tabulku faktur kde je mimo jine polozka cislo zakaznika
3. V tabulce faktur je definovany Foreign key na ten adresar
4. V okamziku kdy nekdo ulozi zmeny u nejake adresy tak tato
adresa nejde pouzit ve fakture, dokud se neda v adresari commit.
5. Obe tabulky maji nastavenou svoji transakci s paramtery
Read_committed, rec_version, nowait

Pokud zrusim Foreign key a nahradim to vlastni kontrolou v trigeru
tak vse slape.
Jde s tim neco udelat ????
Napada mne reseni udelat tabulku napr QAdresar s jedinym
fieldem Klic a foreign klice nastavit do ni. No a jeji obsah udrzovat
pomoci trigeru nad adresarem. To by asi fungovalo, ale neslo by to
resit nejak jen jinym nastavenim transakci ?????

Dekuji moc. a jako vsechno to specha. Rad bych dneska urcil
reseni a pres vikend ho realizoval. S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

InputQuery

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 1.12.2000 08:00:45

mohl bys pouzit KEdit z K-komponent na www.kopr(tec)cz

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

> [...]

Val(S, var V, var Code: Integer), kde v testovanem retezci bych
predtim eventualni carku nahradil teckou a odstranil pripadne mezery.

----

M.Jirman

[...]

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.12.2000 08:05:30

> Dovolim si nesouhlasit tady jsou standartni hodnoty:
> com1: 3f8 irg 4
> com2: 2f8 irq 3
> com3: 3e8 irq 4
> com4: 2e8 irq 3

tyto standardni hodnoty jsou v poradku, ale koukni se na ty adresy - mezi
COM1 a 3(popr. 2 a 4) je rozdil pouze 1. Ostatni adresy se sdili mezi nimi.
Zakladni adresa (3f8, 3e8 ...) odkazuje na datovy registr - ted jsem to
nasel ve starem dobrem Sysmanovi. Rozsah adres je totiz napr 3f8 - 3ff.

Milan Tomes

> [...]
> vlastnim ovladacem) sdilet
> jeden ridici register. Samozrejme, ze jsou ridici registry portu

Jak poslat msg vsem v siti // Ukonceni vsech sitov

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 1.12.2000 08:06:41

Ehm, musim popichnout co se tyka prakticnosti.
Nechci byt stoural, ale pri predstave ze bych takle zhodil aplikaci kvuli
updatu vsem behem jejich prace (i kdyby se vsechno ulozilo), asi by me
zabili. Protoze userum je zpravidla sum a fuk ze je potreba updatovat, oni
maji zrovna ted more prace :o)

S pozdravem

Luk� Gallina
DANZAS a.s. (fili�lka Brno)
ITOS
lukas.gallina(zv)cz.danzas.com
tel: +420 (5) 431 253 13
From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
>
> Ing. Igor Vodi�ka
> informa�n� syst�my
>
> Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka

Ahoj.
Strelim od boku :

PopupMenu.Popup(MainForm.Left+ToolButton.Left,MainForm.Top+ToolButton.Top+To
olBar.Top+ToolButton.Height+(MainForm.height-MainForm.Clientheight));

Ludek

ADO ? ADO ? ADO ? ADO ? ADO ? ADO ? ADO ? ADO ? AD

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 1.12.2000 16:57:26

Presne tak ako uvadzas v priklade to robi ODBCe
(http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.exe), samozrejme za cenu kroku spat
t.j. pripojenie na Infomix cez ODBC (kazdopadne, na Tvojom mieste by som
ODBC nezavrhol, ale vyskusal a porovnal s ADO...:-).

L.

P.S. Znie to trochu ako reklama na Krok spat... sorry...:-)

> [...]
> pochoduju nahoru a dolu
> bez dalsiho selektovani z databaze.
>
> Pokud to ADO neumi tak je na nic. (ja stale doufam ze to umi ale

Aktivace popupmenu

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 1.12.2000 17:03:27

Zavolal bych primo popup menu. Je s nim ale potiz v tom, ze se mu museji dat
souradnice na obrazovce. Je nutne je spocitat. Alespon jsem to lip
nevymyslel.

PopupMenu1.Popup(ToolButton1.Left + ToolBar1.Left + Form1.Left +
Application.MainForm.Left,
ToolButton1.Top + ToolButton1.Height + ToolBar1.Top +
Form1.Top + Application.MainForm.Top);

Michal

[...]

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 1.12.2000 17:13:45

Ako to tak sledujem, trochu mi to tu zacina smrdiet
slavnou "Animal Farm" ...

Aktivace popupmenu

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 1.12.2000 17:17:06

A co zavolat onClick toho dotycnyho buttonu v onCreate toho formu?...?

R.V.

-----
Radovan Vojtek - Spravce site
Zakladni skola, Uprkova ul. 1
500 09, Hradec Kralove, CZECH REPUBLIC
tel.: +420(49)5260294
mobil: +420(604)849231
#ICQ: 63924162
-----

[...]

Outcomming message does not contains any viruses
Computer: Ucitel (zv) ZSU Network
Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Aktivace popupmenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2000 17:59:13

From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
> na vyber. Zkratka udelat to tak jako by to uzivatel provedl stalcenim mysi

Ahoj,

napriklad takhle:

const
UM_SHOWDROPDOWN = WM_USER + $1000;

type
TForm1 = class(TForm)
ToolBar1: TToolBar;
ToolButton1: TToolButton;
PopupMenu1: TPopupMenu;
Item1: TMenuItem;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
procedure UMShowDropDown(var Msg: TMessage); message UM_SHOWDROPDOWN;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{ TForm1 }

procedure TForm1.UMShowDropDown(var Msg: TMessage);
begin
ToolButton1.CheckMenuDropdown;
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle, UM_SHOWDROPDOWN, 0, 0);

Property bez instancie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2000 17:59:25

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> [...]
> nazvy jednotlivych TTabSheet - TPageControl.Pages[0].Caption.
> Alebo este jednoduchsi priklad: ako zistim Caption formu?

sice mi neni jasne k cemu to muze byt dobre, ale jedna moznost je prevest
binarni podobu DFM do textove a tu pak prochazet programove:

ResStream: TResourceStream;
TextStream: TMemoryStream;
S: string;
begin
ResStream := TResourceStream.Create(HInstance, 'TFORM1', RT_RCDATA);
try
TextStream := TMemoryStream.Create;
try
ObjectBinaryToText(ResStream, TextStream);

SetString(S, PChar(TextStream.Memory), TextStream.Size);
Memo1.Lines.Text := S;

finally
TextStream.Free;
ResStream.Free;

Jina moznost je pouzit tridu TReader.

Petr Vones, amatersky programator

(seriovy port)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.12.2000 17:59:30

From: "Mirek Junek" <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz>
> Pomohla vymena rozsirujici desky - misto PCI jsme tam dali starou ISA kartu
> a bylo po problemech.

Ahoj,

To jste meli stesti, protoze ISA karta asi jeste obsahovala stare UART kde
lze stezi spolehlive dosahnout vyssi rychlosti, protoze nemaji vstupni buffer.

Problemy byvaji casto s 'kancelarskymi' pocitaci, kde se asi nepredpoklada, ze
by seriovy port vubec nekdo pouzival.

> preruseni, ktera se daji nastavit), nebo, pokud se daly sehnat, stare
> univerzalni radice disku IDE s nastavitelnymi seriovymi porty - pozor, jen
> takove, kde se da nastavit adresa / ComNr a preruseni.

Pokud jsou to stare UART (8250) tak bych pred tim varoval, viz duvod nahore.

Petr Vones, amatersky programator

kopirovanie obsahu tabuliek medzi 2 MS Access data

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 1.12.2000 18:06:27

[...]
Ak DestTable neexistuje, tak sa vytvori a naplni pomocou

SELECT * INTO DestTable IN "C:\DestDB.mdb" FROM SrcTable

pripadne

SELECT * INTO DestTable FROM SrcTable IN "C:\SrcDB.mdb"

Ak DestTable uz existuje, tak dalsie zaznamy pridas pomocou

INSERT INTO DestTable IN "C:\DestDB.mdb" SELECT * FROM SrcTable

resp.

INSERT INTO DestTable SELECT * FROM SrcTable IN "C:\SrcDB.mdb"

Podobne, ak chces vycitat udaje z inej databazy, tak pouzi

SELECT * FROM MyTable IN "C:\MyDB.mdb"

atd.

Erik

Jak na nove verze Adonisu a MDAC ?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 1.12.2000 18:19:50

> PS: Uz se moc tesim na patch :-).

Prave som ho poslal (nie do konferencie samozrejme).

Erik

Aktivace popupmenu

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 1.12.2000 18:20:26

> [...]
> Application.MainForm.Left,
> ToolButton1.Top + ToolButton1.Height + ToolBar1.Top +

Lepeji takto:
var pt:TPoint;
begin
pt:=ToolButton1.ClientToScreen(0,ToolButton1.Height);
PopupMenu1.Popup(pt.X,pt.Y);
end;

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

interrupt

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.12.2000 23:12:14

Zdravim

Pokud chces pristupovat primo na HW a preruseni, zkus popremyslet po starem
Pascalu (pod DOSem). Tam se to da vcelku jednoduse vyresit. Proceduru muzes
povesit na nejake preruseni. Pod DOSem taky bude bezet jenom tvoje aplikace,
takze se to PC bude docela nudit a IRQ zpracuje okamzite. Popripade by to
slo pro vysoce kriticke operace resit v ASMu (vlozeni casti do Pascalu).

Hurricane

From: "Ondrej Jaura" <jaura(zv)datalock.sk>
> Pouzivam TListView na zobrazenie viac ako 1000 poloziek (max. 5000) a
> MAM PROBLEM S RYCHLOSTOU, presnejsie S POMALOSTOU....

Ahoj,

Pouzij TListView ve virtualnim rezimu (OwnerData = True). V tomto rezimu
ovladaci prvek neobsahuje primo data, pouze mu nastavis rozmer (napriklad
pocet radku) a on si pak pomoci udalosti (napriklad TListView.OnData) rika
o data pro polozky ktere je prave potreba zobrazit. Nikam si je vsak dale
neuklada, pouze je zobrazi. Vlastni data si pak ukladas zcela mimo vizualni
komponentu v nejakych svych vlastnich tridach. Vyhody jsou v tom, ze pri
velkem poctu polozek je neni treba vkladat do nejakeho interniho seznamu
dane komponenty a take se to hodi v pripadech, kdy je potreba rychle menit
obsah (filtrovani polozek, trideni, prepinani vice seznamu apod.) Priklad
pro TListView najdes treba v $(DELPHI)\Demos\Virtual Listview

Petr Vones, amatersky programator

OT: TAPI

[*] Petr Ma�ek <peter(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2000 20:03:59

Zdar,
nevite nekdo, kde by se dal sehnat cesky popis TAPI funkci?

Diky
Petr Masek

Telefonni predvolby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.12.2000 20:11:29

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> Je zde nekdo, kdo pochopil co to na nas CTU nachystal se svym precislovanim?

Ahoj,

zatim nic moc, protoze chudacek monopol by pri sve totalni neschopnosti nebyl
schopen v dohledne dobe potrebne zmeny provest. V praxi to znamena, ze system
cislovani si uz nebude urcovat Telecom (a nebude si moci delat co chce jako
tomu bylo doposud, viz ctyrmistna cisla na sluzby). Nekteri operatori prejdou
na tyto zmeny uz v prubehu pristiho roku:
http://www.isdn(tec)cz/templ/clanek.phtml?cid=2486

> Jde mi zejmena o strukturu dat -- tj, jak si navrhovat datove struktury pro
> nove databaze, aby zohlednily novy system ocislovaciho planu s predvolbami
> operatoru...

Blizsi informace se dozvis tady. Prejit na nova cisla by se melo az 21.9.2002,
do te doby bude jakesi neurcite obdobi (se zcela urcitym zamerem :-)
http://www.isdn(tec)cz/templ/clanek.phtml?cid=2336

Petr Vones, amatersky programator

TListView - pomaleeeeeee

[*] Delphi Newsgroup <DELPHI(zv)wsc(tec)cz> - 2.12.2000 20:18:43

Zkus pouzit toto:

ListView.Items.BeginUpdate;
// Tady pridavani polozek nebo ListView.Items.Clear
ListView.Items.EndUpdate; Michal HAMPL (HAMPL(zv)WSC.CZ)
WinSoft Company, spol. s r.o.

Ondrej Jaura wrote:
> [...]
>vzdat TListView - pre jeho vlastnosti.
>
> A na zaver: ked tam je cca 5000 zaznamov, tak metoda

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 2.12.2000 20:58:22

Ahoj!

> Nemusim prave nic posunout, v tom spociva ta jednoduchost oproti zapisu
> do sekce .rsrc, tu muzu nechat zcela nedotcenou. Pokusim se casem udelat
> nejaky nazorny priklad.

Az ten priklad budes mit, mohl bys ho zverejnit v konferenci nebo mi ho
poslat na e-mail (darklogic(zv)darklogic(tec)cz)?

Diky moc...
[...]

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 2.12.2000 21:16:25

Ahoj,
nevite jestli je mozne z Delphi4 vytisknout sestavu v Access 2000? Nechci
pouzivat QR, kor kdyz uz jsou ty sestavy v A2k vytvorene a operuji nad daty z
MDB. Ze bych se usetril toho kresleni... :-)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

WWW, BDE, OUTLOOK

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 3.12.2000 09:19:59

1. Potrebujem spracovat prichadzajuci formular z internetu a naspat poslat na browser odpovet cloveku, ktory si stranku pozera.

2. Potreboval by som nejake dobre typy na stranky s komponentami na spracovanie databaz bez nutnosti instalacie BDE na pocitac.

3. Uz som sa raz pytal na import a export e-mailov do Outlooku. Petr Vones mi poradil linky http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS a http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip. Neviem kde robim chybu, ale stale mi to robi hluposti a nefunguje to. Prosim poradte mi.

4. Potrebujem prikaz na trvale vymazanie uz odstranenych zaznamov z databazy (spakovanie databazy).

5. Chcem zmenit strukturu databazy za behu. Teda chcem napriklad zvacsit pole Priezvisko z 20 na 25 bez toho, aby som musel zatvorit a znovu otvorit databazu. Da sa to vobec20

Martin Kasman, �. 454, 013 14 Kamenn� Poruba
tel.: 0823/5498 106
e-mail: martinkasman(zv)pobox.sk

ADO.Command.Execute vracejici Recordset

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 03.12.2000 12:56:24

"Michal.Michal" wrote:

> Zdravim delfiny,
> Spoustim ulozenou proceduru pres ADO.Command.Execute, ktera mi vraci
> recordset. Ten RS je ale CursorType = ForwardOnly. Nevite nekdo jak ho
> otevrit, aby nebyl ForwardOnly?

Ja to resim takto:
if RecordSet = nil then
FRecordSet := CoRecordSet.Create;

RecordSet.Set_Source(Command);
RecordSet.CursorType := ComputeCursorType;
RecordSet.LockType := ComputeLockType;

RecordSet.Open(Command);

--
Petr Kundrata

/*********************************************************
Petr Kundrata - Software

Budovatelska 4809, 760 05 Zlin, tel: 067 / 42982
http://www.volny(tec)cz/pksoft mailto:pksoft(zv)atlas(tec)cz
*********************************************************/

Tlacitko s otaznickem v dialogovych oknech

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 3.12.2000 13:05:43

Ahoj,
chtel bych ve sve aplikaci pouzivat napovedu typu "Co je to?",
tak, jak to dela tlacitko s otaznikem v zahlavi dialogu.

Tohle zpropadene tlacitko lze zapnout v TForm.BorderIcons,
ale spravne funguje, jen kdyz je BorderStyle bsDialog, nebo
jsou zakazany Maximize a Minimize. To rozhodne potrebuju,
takze prosim o kus kodu, ktery by stejnou funkcnost vdechnul
memu vlastnimu tlacitku.
(Videl jsem jej napriklad v INF Tool)

Diky...
Jan Rychtar

Ovladani hlasem

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 3.12.2000 13:35:51

Mam mozna takovej trochu naivni dotaz, ale vim ze uz se timhle zabyva hodne firem
a lidi.

Neexistujou uz komponenty, ktery by dokazaly pres mikrofon samplovat do pocitace a
pak tyhle samply srovnavat? Jako nejaka komponenta, kttera by analyzovala a hlavne
srovnavala rec? nebo je to jeste hodne sci-fi...

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

NTFS a streaming (datove proudy)

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 3.12.2000 13:41:29

Zdravim.

Mate nekdo nejakou zkusenost jak pracovat v Delphi s %SUBJ%.
Jak zjistit, ze soubor obsahuje dalsi proudy, otevirani, cteni, zapis....

Ludek

Ovladani hlasem

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 03.12.2000 13:45:08

At 13:35 3.12. 2000 +0100, you wrote:
> Mam mozna takovej trochu naivni dotaz, ale vim ze uz se timhle zabyva
> hodne firem
>a lidi.

No, na nahravani by tu jeste neco bylo, ale na generovani WAVe HASHE a
jejich porovnani - pokud na neco prijdes, dej mi vedet :)

> [...]
>
> ....... s pozdravem Ivomir
>--------------------------------------------------
>EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270

Lokalizace s Translation Managerem

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 3.12.2000 13:50:39

Ahoj,
hral jsem si chvili s Translation Managerem (D5), jen jsem neprisel
na zpusob, jak menit jazyk sveho programu za behu.
Umoznuje to vubec TM? Jake prostredky k lokalizaci
a zmene jazykove verze sveho programu ZA BEHU pouzivate?

(uprednostnil bych free reseni)

Diky...
Jan Rychtar

Successful WSAStartup not yet performed

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.12.2000 14:02:31

> [...]
> "ESockError: Successful WSAStartup not yet performed". Pritom se pri
> spousteni tato komponenta nepouziva. Mohl by mi prosim nekdo poradit nejake

tu kompnentu neznam - neni nahodou zavisla na Winsock 2 ? Win95 maji jen Winsock1 (pokud neni instalovan update...)

D. Toman

Successful WSAStartup not yet performed

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 14:52:20

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>
> [...]
> "ESockError: Successful WSAStartup not yet performed". Pritom se pri
> spousteni tato komponenta nepouziva. Mohl by mi prosim nekdo poradit nejake

bez zdrojaku tech komponent je to tezke. Tipoval bych, ze v initialization
sekci unitu komponent se provadi inicializace winsocku (coz je pomerne bezne).
Patrne na tom pocitaci neni nainstalovan. Zkus pouzivat jine komponenty, treba
Indy (http://www.nevrona.com/Indy)

Petr Vones, amatersky programator

Lokalizace s Translation Managerem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 14:53:20

From: "Jan Rychtar" <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz>
> hral jsem si chvili s Translation Managerem (D5), jen jsem neprisel
> na zpusob, jak menit jazyk sveho programu za behu.

Ahoj,

podivej se do Demos\Richedit na unit ReInit.

Petr Vones, amatersky programator

NTFS a streaming (datove proudy)

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 3.12.2000 14:54:31

Ahoj

niektore blizsie informacie a kod v C jazyku mozes najst v
Microsoft System Journal Vol 13 No 11 (November 1998)
na http://www.microsoft.com/msj/backissues98.asp

Tomas.

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 15:02:20

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Muze si tuto velikost program urcit.
> Coz znamena, ze linker muze do FileAlignment dosadit nejakou vhodnou
> velikost. Samozrejme to neznamena, ze by si to program mohl urcit nejakym

Ahoj,

ano, a teto dosazene velikosti se jen prizpusobi zarovnani pridane sekce.

> Udelej, jsem zvedav, co vymyslis. Ja vim to, ze nez se dostanes k datum,
> musis projit mraky hlavicek, ktere jsou razene v retezovych seznamech.

Ne, viz tabulka. Data budou v *nove* sekci PE souboru, .rsrc sekce zustane
naprosto nezmenena. Tim je to prave jednodussi.

Section VirtSize RVA PhysSize Phys offset Flags Info Percent of file
------- -------- -------- -------- ----------- -------- ---- ---------------
CODE 00019FB4 00001000 0001A000 00000400 60000020 CER 39,4%
DATA 000007E8 0001B000 00000800 0001A400 C0000040 IRW 0,8%
BSS 00000615 0001C000 00000000 0001AC00 C0000000 RW 0,0%
.idata 0000852A 0001D000 00008600 0001AC00 C0000040 IRW 12,7%
.tls 00000004 00026000 00000000 00023200 C0000000 RW 0,0%
.rdata 00000018 00027000 00000200 00023200 50000040 ISR 0,2%
.reloc 00002778 00028000 00002800 00023400 50000040 ISR 3,8%
.rsrc 00016A00 0002B000 00016A00 00025C00 50000040 ISR 34,3%
mydata <- tady bude moje dalsi sekce IR <- jako init. RO

> To ja take. :-) Proto uz napriklad umim sestavit lokalizovanou .rsrc sekci
> "vlastnimi silami".

Pekne, ale ja o .rsrc sekci vubec nemluvim ;-)

> To vim, problemy se mohou projevit (a projevily) prave u lokalizaci. :-(

V resource sekci jsem si zadnych problemu nevsiml. Hlavni problem Delphi
linkeru je import table. Borland se snazil mirne zmensit velikost souboru za
cenu jiste nekompatibility s MS nastroji. Neni treba mozne vytvorit Bound
Import v PE souboru z Delphi. V BCB5 je to vsak v poradku.

Petr Vones, amatersky programator

Lokalizace s Translation Managerem

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 3.12.2000 15:06:42

Ahoj

Jan Rychter napisla:

> hral jsem si chvili s Translation Managerem (D5), jen jsem neprisel
> na zpusob, jak menit jazyk sveho programu za behu.
> Umoznuje to vubec TM?

Ano, Delphi umoznuje nahratie "jazykovych resourcov" za behu programu,
HOW-TO kod sa da najst v sample aplikacii v adresary
Borland\Delphi5\Demos\Richedit\

> Jake prostredky k lokalizaci
> a zmene jazykove verze sveho programu ZA BEHU pouzivate?
>
> (uprednostnil bych free reseni)

niektore inteligentnejsie riesenia ako TM mozes najst na tychto www
adresach.
Su to vsetko ale komercne riesenia, niektore "drahsie" ine lacnejsie (ceny
su tusim zo
zaciatku roku 2000)

www.multilizer.com ($580 - $1580)
www.lingscape.com ($998)
www.localizator.com ($90, v ceskych korunach okolo 2400)

Tomas

Vse co jste chteli vedet o PE formatu a bali jste

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 15:11:07

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> programu (Windoze pouzivaji pro binarky format PE -- ne ze bych krome jmena
> tusil co to realane znamena) to co zaridi v MSVC p. Vonesem zalany parametr

Ahoj,

Specifikace Portable Executable formatu:
http://msdn.microsoft.com/library/specs/msdn_pecoff.htm

Clanek kde jsou srozumitelne popsany jeho zakladni casti:
http://msdn.microsoft.com/library/techart/msdn_peeringpe.htm

Knihovna pro Delphi (unit JclPeImage) ktera usnadnuje pristup k informacim v
PE formatu: http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS

Ukazkove aplikace pouziti teto knihovny (pouze pro Delphi 5.01):
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Dalsi clanky na toto tema lze najit na MSDN Online (Microsoft System Journal),
jejich autorem je vetsinou Matt Pietrek.

Petr Vones, amatersky programator

Word cez OLE na IIS serveri

[*] igor klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 3.12.2000 15:40:00

cavte,

mam problem so spustenim WORDu alo OLE objekt,
ak je aplikacia vyvolana cez IE. Konkretne potrebujem
spustit konverziu doc dokumentu na HTML automaticky po upload
suboru uzivatelom.

EXE aplikacia mi bezi, ak ju spustam ako samostatny exe subor.
Problem je pri otvarani cez ASP. Pri starte aplikacia zahlasi,
ze nemoze otvorit subor s WORD makrami. Ja tie makra
nepotrebujem, ale neviem, ako ich vypnut.

Ak spustim odkaz v tvare d:\aplikacia.exe, tak vsetko
prebehne korektne, iba treba potvrdit dialog, ze sa ma aplikacia
spustit. Ak ju spustim v tvare http:/cesta/aplikacia.exe, tak
hlasi predchadzajucu chybu.

Pouzivam : delphi 5 profesional, Win 2000, word 97.

dik

Jednoducha rychla komprese

[*] Lukas Strmiska <strma(zv)volny(tec)cz> - 3.12.2000 15:46:33

Mam soubory, ktere obsahuji za sebou hodne stejnych znaku a potreboval bych
je jednoduse zkompresovat. Napsal jsem algorytmus, ale ten pri nejakych
souborech nefunguje :-( (Soubory, ktere potrebuji kompresovat, maji velikost
max. 1MB)
Priklad souboru (tech Bcek je tam treba 50000):
AAAAAAAAAAAABBBBBBBBBBBBBBBCCCCCCCCCCC...
a ja to ukladam do file of integer, kde pisu cisla
kod_znaku,pocet,kod_znaku,pocet,.....
tj 65,12,66,16,67,11,....
zatim se mi nepodarilo napsat neco funkcniho:-(
Dekuji za jakoukoliv pomoc, ci odkaz na stranky zabyvajici se timto
problemem, nebo s nejakou komponentou..
Driv jsem do resil ctenim jednoho znaku po druhem ze souboru pomoci
read(f,ch), jenze to bylo neunosne pomale.

A na zaver prikadam moje procedury, ktere nefunguji:

const ident=62555; {identifikace zkompresovaneho souboru}

procedure comfile(fname,tofile:string);
var fromf,tof:file;
fi:file of integer;
buf,debug:array[1..4096] of char;
cbuf:array[1..4096*2] of integer;
size,i,poc,NumToWrite,NumRead,NumWritten:integer;
ochar:char;
begin
form1.StatusBar1.Panels.Items[0].Text:='Prob�h� komprese souboru';
form1.refresh;
screen.cursor:=crHourGlass;
try
assignfile(fromf,fname);
reset(fromf,1);
size:=filesize(fromf);
form1.ProgressBar1.Max:=size;

assign(fi,tofile);
rewrite(fi);
i:=ident;write(fi,i);write(fi,size);close(fi);
assign(tof,tofile);
filemode:=1;reset(tof,1);seek(tof,8);filemode:=0;
repeat
BlockRead(FromF, Buf, SizeOf(Buf), NumRead);
NumToWrite:=0;poc:=1;ochar:=buf[1];
for i:=2 to NumRead do
if (buf[i]=ochar) then inc(poc) else
begin
inc(NumToWrite);
cbuf[NumToWrite]:=poc;
inc(NumToWrite);
cbuf[NumToWrite]:=ord(ochar);
{debug[NumToWrite div 2]:=ochar; }
ochar:=buf[i];poc:=1;
end;
BlockWrite(ToF, CBuf, NumToWrite, NumWritten);
until (NumRead = 0);
closefile(tof);
closefile(fromf);
except
on e:einouterror do MessageDlg('Chyba p�i kompresi souboru "'+fname+'"
!'#13'K�d chyby: '+inttostr(e.errorcode), mtWarning, [mbOk], 0);end;
screen.cursor:=crDefault;
form1.StatusBar1.Panels.Items[0].Text:='';
form1.progressbar1.Position:=0;
end;

procedure uncomfile(fname,tofile:string);
var fromf,tof:file;
fi:file of integer;
buf:array[1..4096] of char;
cbuf:array[1..4096*2] of integer;
a,origsize,i,poc,NumRead,NumWritten:integer;
ch:char;
assignfile(fi,fname);
reset(fi);
read(fi,i);
if i<>ident then
begin
close(fi);
exit;
end;
read(fi,origsize);
close(fi);
screen.cursor:=crHourGlass;
form1.StatusBar1.Panels.Items[0].Text:='Prob�h� dekomprese souboru';
form1.refresh;

assign(fromf,fname);
reset(fromf,1);seek(fromf,8);
assign(tof,tofile);
rewrite(tof,1);
repeat
BlockRead(FromF, CBuf, SizeOf(CBuf), NumRead);
i:=1;
while (i<=Numread) do
begin
poc:=cbuf[i];inc(i);
fillchar(buf,poc,cbuf[i]);
BlockWrite(ToF, Buf, Poc, NumWritten);
inc(i);
end;
until (NumRead = 0);
closefile(fromf);
closefile(tof);
except
on e:einouterror do MessageDlg('Chyba p�i dekompresi souboru "'+fname+'"
!'#13'K�d chyby: '+inttostr(e.errorcode), mtWarning, [mbOk], 0);end;
form1.StatusBar1.Panels.Items[0].Text:='';
form1.ProgressBar1.Position:=0;
screen.Cursor:=crdefault;

Bye, Lucas.

rtf format

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 21:27:30

Zdravim vsechny !

Po exportu textu help souboru z programu Oasisse do rtf formatu mi vsechny
programy, ktere umi format rtf, zobrazi pouze prvni topics. Pritom v souboru
jsou evidentne vsechny. Nemate nekdo zkusenost, co s tim, pripadne pois
formatu rtf ?

Predem diky

Petr Ma��k
rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz

rtf format

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2000 22:00:32

From: "Petr Ma��k" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>
> jsou evidentne vsechny. Nemate nekdo zkusenost, co s tim, pripadne pois
> formatu rtf ?

Ahoj,

tady: http://msdn.microsoft.com/library/specs/rtfspec.htm

Petr Vones, amatersky programator

Nastaveni datumu ?

[*] Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz> - 3.12.2000 23:19:56

Prosim Vas,

jsem zacinajici programator v Delphi a potrebuji nastavit systemove datum na
jine pomoci komponety DateTimePicker.
Pomoci DateTimePicker datum rozlozim a pouziji v prikazu Setsystemtime.
SetSystemTime mi sice zmeni datum na pozadovane, ale tez mi zmeni i cas na
nesmyslnou hodnotu. Pokud do prikazu zadam i cas, tak nehledi na aktualni
casovou zonu a prehazuje si cas vesele o hodinu sem ci tam. Hodnoty +1
nebo -1 nepomuzou, protoze se nekdy prehodi i o 2 hodiny. Prosim, prosim
zaslete mi kod, ktery by muj problem mohl vyresit....nutne potrebuji...
dekuji

Pavel Beranek

Jas v DBImage a PassDialog v Paradox 7

[*] Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz> - 3.12.2000 23:24:32

Zdravim,

1. Jak zkousim, tak zkousim, nejak mi nejde upravit jas obrazku obsazeneho v
DBImage. Jde to vubec ?
2. Potreboval bych databazovou komponentu, ktera by byla se chovala stejne
jako MaskEdit.
3. Neposlali byste mi kousek kodu, ktery by otevrel misto automatickeho
prihlasovaciho
dialogu k databazi Paradox 7 vlastni prihlasovaci dialog.

Dekuji mockrat za kazdou odpoved

Pavel Beranek

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 00:37:40

From: "Vasek Navrat" <engine(zv)ropacek(tec)cz>
> Az ten priklad budes mit, mohl bys ho zverejnit v konferenci nebo mi ho

Jisteze.

Petr Vones, amatersky programator
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Tlacitko s otaznickem v dialogovych oknech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 02:56:54

From: "Jan Rychtar" <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz>
> [...]
> jsou zakazany Maximize a Minimize. To rozhodne potrebuju,
> takze prosim o kus kodu, ktery by stejnou funkcnost vdechnul

Ahoj,

pokud jsem to dobre pochopil, tak chces mit ctyri tlacitka vedle titulku okna?

Petr Vones, amatersky programator

COM and MAPI

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 4.12.2000 05:39:09

Ahoj,
Mam D5 Prof,Otlook expres 5.5 a nic takoveho v "Import type library"
nevidim. Pokud by ti to nevadilo, posli mi tu tvou TLB.

Mirek mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz

From: "MMrazik" <mms(zv)host.sk>
> Ahoj,
> v D3 sa v menu Project vyberie "Import type library" a v zozname TLB
> vyberies MS outlook express.
>
> Miro Mrazik

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.12.2000 08:09:22

On 3 Dec 2000, at 15:02, Petr Vones wrote:

> [...]
> 3,8% .rsrc 00016A00 0002B000 00016A00 00025C00 50000040
> ISR 34,3% mydata <- tady bude moje dalsi sekce

No, a jak to udelas pri (zv)(File Header) = $100, Size of Headers =
$400 a 13 hlavnich sekci?

> Pekne, ale ja o .rsrc sekci vubec nemluvim ;-)

OK, uz jsem pochopil. Presto muzes v nekterych vzacnych
pripadech narazit. Kazdopadne je dobre o tom vedet.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

ODBC - ako na to?

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 4.12.2000 08:31:42

Skus napr. ODBCe (http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.exe). Su to DB
komponenty (TODBCEnvironment, TODBCDatabase a TODBCQuery - potomok
TDataset-u) pre pristup k SQL databazam cez ODBC. Nepotrebuju BDE ani ziadne
podobne vydumaniny... Druha moznost je ist priamo na ODBC API k comu si
treba stiahnut z Microsoft-u prislusny SDK.

L.

> Ako na ODBC? Co pouzivat, kde hladat info, ako na to ist z Delphi? Ma
> niekto skusenosti (ake?, +/-, ...)...

Nastaveni datumu ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 4.12.2000 08:42:15

From: Ber�nek Pavel <Pavel.0(zv)worldonline(tec)cz>
> [...]
> casovou zonu a prehazuje si cas vesele o hodinu sem ci tam. Hodnoty +1
> nebo -1 nepomuzou, protoze se nekdy prehodi i o 2 hodiny.

Co takhle pouzit funkci SetLocalTime ? Ta uz je provede spravnou
korekci mezi lokalnim casem a UTC.

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

BDE na siti

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.12.2000 08:53:40

Ahoj,

> Directory is controlled by other .NET file.
> Directory: K:\...\USER\
> File: K:\...\KEYWORDS\PDOXUSRS.LCK

Pritom je v BdeConfig nastaveno ze zamky (parametr NetDir) jsou davany do
adresare K:\...\USER\
Nevite cim to je? S pozdravem
[...]

Quick Report

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 4.12.2000 08:54:20

ahoj,
mam report, ktery se sklada ze dvou reportu, ktere jsou spojeny pococi
komponenty TQRCompociteReport. kdyz tento slouceny report chci vytisknou ze
standartniho preview quick reportu (stisk tlacitka print) tak se vytiskne
jen jeden recpektive posledni.
ma s tim nekdo nejake zkosenosti?

diky za cokoli.

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

Vyvoj SW (was: Re: Docasne tabulky v IB6)

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 4.12.2000 09:40:25

> [...]
> toho, aby si zakaznik nestezoval a nepomlouval u dalsich
> potencialnich zakazniku, vnutit mu novou verzi, a tu starou co

A jsme zase u te otazky penez. Ano, stara aplikace se stava nespolehlivou,
bylo by vyhodnejsi ji prepsat celou odznovu a lepe. Uzivatel vsak koupil
kdysi napr. Paradox verzi a nechce platit za novou verzi - byt
spolehlivejsi. Uzivatel bude radeji nadavat a nutit vyvojare, aby mu zadarmo
"opravil" tu Paradox verzi, aby mu chodila na miliony zaznamu. Vztat Word si
taky koupil pred 5ti lety a porad na nem dopisy psat muze a uz jich napsal
5000. Uzivateli nelze mnohdy vysvetlit, kde je psik zakopan. Kde ma na to
vsak chudak vyvojar vzit, aby udelel novou aplikaci? Ja sam mam asi 3 DOS
aplikace, ktere nelze stale sprovodit ze sveta, protoze je nekolik uzivatelu
tvrdosijne chce pouzivat ("nemame na novy pocitac ani na novy program") a ja
nemam to srdce jim rict tvrde NE.

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

BDE na siti

[*] Ren� Otisk - 4.12.2000 10:06:08

Nezustal ti nekde viset lck file na te masine, ktera reprezentuje ono K:...?
Na vsech masinach musi byt cesta absolutne stejna!
Zkus si vsechny odpojit (uzavrit session), smazat ty lck a net fily a potom
jeden po druhem zase popripojovat a tak zjistis kde je zakapany pes. Pokud
teda pujde vsechny odpojit, ze jo?

Sroub

screen]=-----------------------
> Tomas Rosa
> Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/
> +420 602 860 704
> PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/
-

Zobrazeni HTML.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 04.12.2000 10:07:17

To jsme si nerozemeli, TWebBrowser JE OLE objekt a zapouzd�uje
IE4 a vyssi (tj. musi byt nainstalovane). Podivej se na deklaraci
do SHDocVW.pas. Drivejsi THTML ale byl nativni parser.

> Od: "Stanislav PETR" <glux(zv)centrum(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Wed, 29 Nov 2000 13:58:03 +0100
> P�edm�t: re: Zobrazeni HTML.
>
> Tu jsem samozrejme zkousel taky, ale to zobrazeni neodpovida
> skutecnosti. Me se jedna o zobrazeni pomoci html parseru i
> INETRNET EXPLORERU. Vim, ze to jde. Jedna se o OLE objekt - ale
> stale mam s nim problemy.
>
> K ty komponente ve starsich Delphi to bylo THTML.

> [...]

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 4.12.2000 10:19:35

On p� 1. prosinec 2000 15:27, you wrote:

> [...]

> problemu, pokud jste uz nekdo nejakou cesticku proslapal a jste ochoten se

Ahoj,

zakladni informace o pouzivani OpenGL (manulay, dokumentace, odkazy na
programy) najdes na adrese http://www.opengl.org/ (tutorialy na podstrance
http://www.opengl.org/developers/code/tutorials.html)

Pro ukazky, jak ruzne veci delat v OpenGL a i priklady napsane primo v Delphi
najdes na adrese:

http://nehe.gamedev.net

Urcite tam najdes odpovedi na vsechny svoje otazky a nejake napady navic.

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

BDE na siti

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 4.12.2000 10:21:12

Ahoj,

asi mas v tom adresari nejake PDOX tabulky, ktere jsi se pokousel otevrit. LCK soubory se totiz delaji prae u tech tabulek a
adresar NETDIR je pouz?e pro soubory *.NET. Pekny den a pilotum stastne pristani ...
============================

Od: Michal Tiller [mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz]
Odesl�no: 4. prosince 2000 11:30
Komu: Delphi Forum (E-mail)
P�edm�t: Rozbita InterBaze?!?!?! To snad ne?

[...]

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 4.12.2000 13:08:49

Diky vsem co se mi snazili poradit, hlavne Petrovi Vonesovi. Jeho reseni
bylo nejelegantnejsi, dik.

> [...]

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle, UM_SHOWDROPDOWN, 0, 0);

P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

BDE na siti

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 4.12.2000 14:03:47

Jeste jedna moznost: nektere aplikace si NetDir nastavuji samy pri spusteni
bez ohledu na konfiguraci BDE.

Mirek