Substring a SQL

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 4.12.2000 14:08:38

Dobry den,

prosim Vas, mohl by mi nekdo poradit, jak mam z databaze
vytridit pouze ty zaznamy, ktere obsahuji zadany podretezec?

Dekuji.

Petr Kucera

FileTreeView

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 04.12.2000 14:14:49

Zdravim,
nevite nekdo o komponente, ktera by zobrazovala adresare a jeste aby u kazde polozky bylo policko na zaskrtnuti (pro vyber polo�ek) - nebo nejaky jiny vicenasobny vyber?
Moc bych vam byl vdecny za jakekoliv postouchnuti.
Mirek Drejcek.

Shovani aplikace z TaskBaru a Focus

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 4.12.2000 14:29:48

Zkus :
ShowWindow(Application.handle, sw_hide); // skryje
ShowWindow(Application.handle, sw_show); // schova
ShowWindow(handle, sw_hide); // skryje
ShowWindow(handle, sw_show); // schova

.. rozdily poznas sam ....
jedno je na skryti aplikace, druhe jen na skryti butonu na TaskBaru
==============

>ze
>spolehlive

Vyvoj SW (was: Re: Docasne tabulky v IB6)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.12.2000 14:34:56

On 4 Dec 2000, at 9:40, Jaroslav Nadhera wrote:

> A jsme zase u te otazky penez. Ano, stara aplikace se stava
> nespolehlivou, bylo by vyhodnejsi ji prepsat celou odznovu a lepe.
> Uzivatel vsak koupil kdysi napr. Paradox verzi a nechce platit za
> novou verzi - byt spolehlivejsi. Uzivatel bude radeji nadavat a nutit
> vyvojare, aby mu zadarmo "opravil" tu Paradox verzi, aby mu chodila na
> miliony zaznamu. Vztat Word si taky koupil pred 5ti lety a porad na

To je pekna pitomost. Pokud nepochopi, ze Paradox ma horni
limit, nad kterym je nespolehlivost uz primo zakonita, pak je lepsi
takoveho zakaznika opustit a prenechat konkurentum (at zkrachuji
oni :). Zadne opravy zadarmo se v takoveto situaci nedelaji. Z
Trabanta take nelze udelat Tatru, byt zacinaji na stejne pismeno.

> nem dopisy psat muze a uz jich napsal 5000. Uzivateli nelze mnohdy

:-) A kolik z nich bylo velkych 15MB?

> vysvetlit, kde je psik zakopan. Kde ma na to vsak chudak vyvojar vzit,
> aby udelel novou aplikaci? Ja sam mam asi 3 DOS aplikace, ktere nelze
> stale sprovodit ze sveta, protoze je nekolik uzivatelu tvrdosijne chce
> pouzivat ("nemame na novy pocitac ani na novy program") a ja nemam to
> srdce jim rict tvrde NE.

:-) At si je klidne pouzivaji, ale pro takove zakazniky nelze prece
program dale udrzovat. Vyhlas konec supportu, a at se staraji.
Samozrejme je tu moznost delat upravy za uplatu, ale v takovych
pripadech si myslim, ze koupe noveho pocitace je vyjde levneji.

Ona charita je size zasluzna vec, ale nesmi to cloveka zlikvidovat.

Triggery v IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.12.2000 14:39:14

Ahoj,

mozna se pletu, ale zda se mi, ze pokud v IB6 dam delete mazajici
nekolik radku, zavola se trigger before i after delete pro kazdy
radek zvlast. Je to tak? A da se dosahnout toho, aby se tyto
triggery zavolaly pouze jednou? I kdyz - je otazka co by pak bylo v
old a new. Poradi nekdo?

Rozbita InterBaze?!?!?! To snad ne?

On 4 Dec 2000,, Michal Tiller wrote:

> General SQL error.
> I/O error for file "/temp/ib_sort_a00307"
> Error while trying to write to file
> The device does not recognize the command.
>
> Vubec nevim, co s tim:( Driv to chodilo.

Na 99.99% je to nedostatek mista na disku (pro docasne soubory).

Hodne zdaru
-- Pavel Cisar (Borland)

Firebird - The most addictive database
http://firebird.sourceforge.net

Substring a SQL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.12.2000 15:30:40

> prosim Vas, mohl by mi nekdo poradit, jak mam z databaze
> vytridit pouze ty zaznamy, ktere obsahuji zadany podretezec?

Patrne by nekdo mohl, ale mel bys asi napsat, o jakou databazi
jde.

David

Rozbita InterBaze?!?!?! To snad ne?

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 4.12.2000 15:30:36

nejspis bych cekal, ze bude malo mista na disku. Stalo se mi to pri pokusech
s IB na malem PC, kdyz jsem chtel vedet na jak maly linux s s mmoji Db jeste
vejdu :-)

Jinak treba mas temp na jinem disku a pak je dobre se podivat do logu (ted
si nepamatuji, kam se zapisuji zpravy o problemech s HW).

a.

mam db na interbazi a kdyz delam nasledujici dotaz, tak to vzdy chvili
pracuje a pak to vyhodi tohle:

dotaz:

select ID, Day, Max(Value)
from HourValues
group by ID, Day

Hlaska:

General SQL error.
I/O error for file "/temp/ib_sort_a00307"
Error while trying to write to file
The device does not recognize the command.

Vubec nevim, co s tim:( Driv to chodilo.

Mam preinstalovat, IB? Nebo mam rozbitou db? Jak se da zpravit?
Daval jsem sweep, ale trval nekolik hodin a pak jsem ho schodil.

Existuje nejaky nastroj na spravu IB DB? Ja pouzivam SQL Explorer od
Borlandu.

Za kazdou radu ci pomoc dekuju.

<mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz%20%20%20%20%20:o)>
Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Substring a SQL

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 4.12.2000 15:31:48

za predpokladu, ze je POLE typu varchar() nebo tohoto razeni:

SELECT * FROM tabulka
/*pozor, ted to prijde */
WHERE pole LIKE '%hledanypodretezec%'

% je wildcard znak dle ANSI SQL, neco jako * v DOSu
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

Substring a SQL

[*] Petr S <petr(zv)slunce(tec)cz> - 4.12.2000 15:49:17

> prosim Vas, mohl by mi nekdo poradit, jak mam z databaze
> vytridit pouze ty zaznamy, ktere obsahuji zadany podretezec?

Musis se podivat do dokumentace driveru, kterym k tabulce pristupujes.
Neco podporuje

substring(retezec,poc_pozice,pocet_znaku)

a neco

substring retezec from poc_pozice for pocet_znaku .

Pisu to z hlavy, takze bych za naprostou presnost krk nedal, ale tak nejak
to je. Projdi help a uvidis, ze to najdes.

Petr

Substring a SQL

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 4.12.2000 15:51:20

select from nejakatabulka where nejaky sloupec like %substring%, ale myslim, ze ta syntaxe muze byt ruzna na ruznych db-strojich. Napr. misto % se pouzije * nebo tak nejak.

Ji�� Mat�jka
jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz
Stemmark, a.s.
http://www.stemmark(tec)cz
tel. 02/684 42 660
fax.02/684 38 25

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Ku�era [SMTP:kucera(zv)vri(tec)cz]
Odesl�no: 4. prosince 2000 14:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Substring a SQL

[...]

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

Substring a SQL

nevim co mas za databazi, ale pod MS SQL se da pouzit

select * from tabulka where polozka LIKE '%podretezec%'

Operator LIKE pripousti regularni vyrazy kde % znamena lib. pocet znaku (i
nulovy) a _ znamena prave 1 znak.

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> Mam registrovanou globalni cislo message a tu posilam.
>
> Pokud je SS pchar ci nejaky objekt a ja jej pretypuji - ve stejne instanci
> to funguje, ale mezi nimi ne - nemuzou si sahat do svych pameti...

Ahoj,

ve Win32 ma kazdy proces svuj virtualni adresovy prostor. Nelze mezi nimi
posilat ukazatele, protoze ve druhem procesu tento ukazuje uplne jinam (s
vyjimkou bodu 3.). Pokud chces predavat data mezi procesy mas nekolik
moznosti:

1. pomoci zpravy WM_COPYDATA (pomerne jednoduche)
2. pomoci mapovani souboru do pameti (funkce CreateFileMapping & spol) nebo
trid TJclFileMappingXXX v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS)
3. pomoci sdilene sekce v DLL nahrane v procesu (Delphi linker nepodporuje,
ale lze zaridit externi upravou souboru)

Petr Vones, amatersky programator

WWW, BDE, OUTLOOK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 18:07:52

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> 2. Potreboval by som nejake dobre typy na stranky s komponentami na
> spracovanie databaz bez nutnosti instalacie BDE na pocitac.

Ahoj,

zalezi na tom jakych databazi, pro 'dospele' databaze muzes pouzit ADO.

> 3. Uz som sa raz pytal na import a export e-mailov do Outlooku.

a z ceho a do ceho to chces importovat/exportovat ?

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex/dbidorestructure.html

> 5. Chcem zmenit strukturu databazy za behu. Teda chcem napriklad zvacsit
> pole Priezvisko z 20 na 25 bez toho, aby som musel zatvorit a znovu otvorit
> databazu. Da sa to vobec?

u souborovych databazi pres BDE ne.

Petr Vones, amatersky programator

Odpojene zpracovani na SQL Severu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 4.12.2000 18:07:29

Toz ja nevim, nebylo by nejlepsi ty vysledky soupnout do nejake prechodne
tabulky (ne #tmp samozrejme), kterou si pak kdykoliv otevres?

Dalsi reseni co me napada je spoustet ulozenou proceduru pres SQL Agenta a
vysledek odeslat pomoci SQL Mailu krali popr. i urednikovi ;-). Vyhodou
mailu by bylo i oznameni o dokonceni (treba na SMS ;-)

Mac

P.S. Pekny sloh ;-)

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> udelat jako metody toho ktereho komba. Nechci vytvaret pokazde novou
> komponentu, ale chtel bych, aby se s komby dalo pracovat v design fazi.

Ahoj,

potom ale budes potrebovat odvodit novou komponentu. Jine reseni by mohlo byt
vytvoreni nevizualni komponenty - spravce, na kterou napojis dane vizualni
komponenty a nejakym zpusobem je budes ovladat. Toto reseni bude mit omezene
moznosti.

Petr Vones, amatersky programator

TButton a TPopupMenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 18:12:40

From: "Martin Lasevic" <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
> Rovnez nemuzu prijmout rady typu pouzit toolbar, protoze je na tech
> buttonech navazano tolikero ruzneho, ze se to rovna
> napsani nove aplikace ( a tolik casu mi na to nedali).

Ahoj,

co mas na buttonech krome OnClick a ovladani Enabled ? Nez se snazit dolepovat
chovani nekolika komponent je snad jednodussi vytvorit prislusne akce a ty pak
priradit treba toolbaru.

Petr Vones, amatersky programator

Triggery v IB6

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 4.12.2000 19:10:22

> [...]
>radek zvlast. Je to tak? A da se dosahnout toho, aby se tyto
>triggery zavolaly pouze jednou? I kdyz - je otazka co by pak bylo v

Mam takovy pocit ze Interbase nepodporuje rozliseni triggeru na statement
level (provede se pouze jednou pro kazdy DML prikaz) a row level (provede se
pro kazdy radek DML prikazu) jako umi napr. Oracle.
V Oracle je obsah old a new (a parent) definovam pouze pro row level
triggery, pro statement level trigery a trigery na ostatni prikazy nebo
udalosti (napr. connect, create, alter) nejsou tyto promenne definovany a
nelze je pouzivat v kodu triggeru.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
http://www.dev-shop(tec)cz

Tlacitko s otaznickem v dialogovych oknech

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 4.12.2000 20:24:43

No je mi jasne, ze se standardnim tlacitkem je problem.
Pro mou potrebu by uplne stacilo, aby to, co standardni tlacitko
Windows, delalo moje vlastni = treba klasicke TButton ve formulari ..

pro upresneni:
funkce = zmena cursoru na crHelp a po tuknuti na vybranou
komponentu s HelpContextem by se zavolalo neco jako

WinHelp(Handle, HelpFileName, HELP_CONTEXTPOPUP, HelpContext);

(casem bych se samozrejme mohl pokusit malovat si rucne
identicky vypadajici tlacitko hned do titulku okna, ale
neni to vubec nutne)

Mel jsem za to, ze to tady ma uz kazdy druhy hotove a tudiz
by pro nej nebyl problem urobit copy + paste do konference.

Diky...
Jan Rychtar

>Ahoj,
>
>pokud jsem to dobre pochopil, tak chces mit ctyri tlacitka vedle titulku okna?
>
>Petr Vones, amatersky programator

Jednoducha rychla komprese

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 22:15:50

From: "Lukas Strmiska" <strma(zv)volny(tec)cz>
> Mam soubory, ktere obsahuji za sebou hodne stejnych znaku a potreboval bych
> je jednoduse zkompresovat. Napsal jsem algorytmus, ale ten pri nejakych

Ahoj,

muzes treba pouzit komprimacni knihovnu ZLIB, kterou najdes na instalacnim CD
Delphi v adresari Extras, vcetne prikladu.

Petr Vones, amatersky programator

Tlacitko s otaznickem v dialogovych oknech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2000 22:27:04

From: "Jan Rychtar" <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz>
> [...]
> Pro mou potrebu by uplne stacilo, aby to, co standardni tlacitko
> Windows, delalo moje vlastni = treba klasicke TButton ve formulari ..

aha, pak tedy takhle:

SendMessage(Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_CONTEXTHELP, 0);

Triggery v IB6

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.12.2000 22:39:18

> [...]

> radek zvlast. Je to tak? A da se dosahnout toho, aby se tyto
> triggery zavolaly pouze jednou? I kdyz - je otazka co by pak bylo v

nepleties sa, je to tak. Ak chces dosiahnut efekt ako pri Oracle (statement
level) mohol by si pouzit stored proceduru kde by si na zaciatok urobil
ukony ako v trigger before, nasledne vykonat delete a na zaver akciu ako v
trigger after. Pritom sa pre kazdy delete zavola definovany trigger (row
level trigger). Hodnoty old a new by bolo mozne takto pouzit iba v
skutocnych triggeroch (row level).

COM and MAPI

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 5.12.2000 07:17:14

Ahoj,
Mam D5 Prof,Otlook expres 5.5 a nic takoveho v "Import type library"
nevidim. Pokud by ti to nevadilo, posli mi tu tvou TLB.

From: "Pavel Medek" <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz>
> Pri kopirovani vetsich (15 a vice MB) obrazovych souboru po siti neni kopie

Ahoj,

problem muze byt v sitovych kartach, resp. jejich driverech. Zname jsou tim
levne karty s chipem fy REALTEK. Zkus aktualizovat driver nebo vymenit za
spolehlivejsi znacku (nejlepe 3Com). Tyto problemy jsou popsany i tady:
http://www.zive(tec)cz/r-art.asp/id=11921/app=0x8580024

> Mb kartami. System Win 98 SE. Pro kopirovani pouzivam WinCommander 4.51.

I v tom muze byt chyba, vyzkousej to radeji za pomoci standartnich Windows
aplikaci.

Petr Vones, amatersky programator

Extract ikon

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 11:52:04

From: "Hejna Martin, PRAHA" <hejnam(zv)praha.comsoft(tec)cz>
> Mam takovyto problem potreboval bych jakymkoli zpusobem dostat z EXE
> soubory nebo DLL ikony,

Ahoj,

napriklad takto. Ikony budou vlozeny do TImageList komponent predanych do teto
funkce:

uses
ShellAPI;

procedure LoadIconsFromFile(const FileName: TFileName; SmallImageList,
LargeImageList: TImageList);
var
I, IconCount: Integer;
SmallIcons, LargeIcons: array of HICON;
Icon: TIcon;
begin
Icon := TIcon.Create;
try
if SmallImageList <> nil then
begin
SmallImageList.Width := GetSystemMetrics(SM_CXSMICON);
SmallImageList.Height := GetSystemMetrics(SM_CYSMICON);
end;
if LargeImageList <> nil then
begin
LargeImageList.Width := GetSystemMetrics(SM_CXICON);
LargeImageList.Height := GetSystemMetrics(SM_CYICON);
end;
SmallIcons := nil;
LargeIcons := nil;
IconCount := ExtractIconEx(PChar(FileName), -1, LargeIcons[0],
SmallIcons[0], 0);
if IconCount = 0 then RaiseLastWin32Error;
SetLength(SmallIcons, IconCount);
SetLength(LargeIcons, IconCount);
ExtractIconEx(PChar(FileName), 0, LargeIcons[0], SmallIcons[0],
IconCount);
for I := 0 to IconCount - 1 do
begin
if SmallImageList <> nil then
begin
Icon.Handle := SmallIcons[I];
SmallImageList.AddIcon(Icon);
end;
if LargeImageList <> nil then
begin
Icon.Handle := LargeIcons[I];
LargeImageList.AddIcon(Icon);
Icon.Free;

OpenGL a Win NT

[*] Daark <daark(zv)email(tec)cz> - 5.12.2000 11:52:32

Nevite nahodou nekdo, proc mi nechce pod NTckama jet aplikace vyuzivajici
OpenGL vyrobena v Delphi 3 zbuildovana pod 95kama?

Resp. aplikace se spusti, ale okno zustanecele sede ... ??? Vazne netusim
proc.

S pozdravem Jaroslav Hodal

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

OT: OE5

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 5.12.2000 10:55:07 -0000

DD,

omlouvam se za OT, ale uz nevim, co by...

Jde o to, ze v OE5 stahuju zpravy ze serveru (WinNT4, M$EX4) z vice
uctu. U vsech mam nastavo zanechavani zprav na serveru, nebot je
potrebuju stahovat i mimo praci. Dva ucty behaj tak, jak maj, ale
zbyvajici dva blbnou, a to tak, ze stahujou postu neustale dokola. Tj.
pri kazdem pripojeni (1x/30min) mi stahnou vsechny zpravy znovu, at uz
jsem je precetl, nebo ne, nebo dokonce smazal (takze kdyz prijde mejl
nekdy vecer, mam ho pres nos v Inboxu treba dvacetkrat... :( Nesetkal
jste se s tim nekdo nekdy? Nevite, kde by mohla byt chyba?

Predem diky za vsechny napady, R.V.

P.S. - posilejte prosim odpovedi primo me, je zbytecne zatezovat
konferenci, diky.

-----
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 11:56:38

From: "Jiri Dvorak" <Jiri_Dvorak(zv)gordic(tec)cz>
> Data se mezi procesi maji predavat synchronizacnimy metodami.
> Hledej v API : (PIPE, MUTEX, SEMAPHOR, ATOM)

Ahoj,

sychronizacni objekty (mutex, semafor) sami o sobe data nepredavaji, pouze
zajistuji synchronizaci pristupu ke sdilenym datum, pokud to logika aplikace
vyzaduje. Pro predavani dat se hodi hlavne (pojmenovane) mapovane soubory.

Petr Vones, amatersky programator

Spusteni davkoveho souboru

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 5.12.2000 10:58:19 -0000

Jestli ti jde o to, spustit ho z pod DOSu (nebo commnadline), tak to jde
pomoci "call filename.bat". Jestli jde o to, jak to udelat v Delphi, tak
by to mohlo jit podobnym zpusobem - zavolat command.com s tim, co jsem
napsal vyse... Ale asi existuje elegantnejsi zpusob.....

-----
From: "Miloslav Sk�cel" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> prosim o radu jak 'spustit' link pomoci CreateProcess a potom
> pockat na jeho ukonceni. V nasledujixim kodu CreateProcess vraci FALSE.

Ahoj,

CreateProcess umi spoustet soubory pouze primo, neumi rozlozit .LNK zastupce.
Musis zastupce pred tim rozlozit (pomoci ShellExecute cekani v tomto pripade
nefunguje).

Petr Vones, amatersky programator

CompositeReport

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 5.12.2000 12:36:56

ahoj,
v QuickReportu pomoci teto komponenty sloucim dva reporty. vse je ok. jen
kdyz v preview zmacknu tlacitko print tak mi to hodi Access Violation.

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

Extract ikon

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.12.2000 12:44:47

On 5 Dec 2000, at 9:29, Hejna Martin, PRAHA wrote:

> Mam takovyto problem potreboval bych jakymkoli zpusobem dostat z EXE
> soubory nebo DLL ikony, ktere jsou v nich obsazene (podobne jako kdyz

Delphi\Demos\Rexplor

Spusteni davkoveho souboru

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 05.12.2000 13:04:10

De mi o to pustit to v delphi. Vim jak ten soubor pustit, ale nevim jak udelat aby pockal na jeho ukonceni.

Ladap

>>> admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz 5.12.00 11:58 >>>

From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> De mi o to pustit to v delphi. Vim jak ten soubor pustit, ale nevim jak
> udelat aby pockal na jeho ukonceni.

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) mas v unitu JclMiscel funkci
WinExec32AndWait:

WinExec32AndWait('demo.bat', SW_SHOWNORMAL);

ShowMessage('OK');
end;

Dalsi moznost je komponent TJvCreateProcess, tu najdes tady:
http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Nepojmenovany sloupec

[*] Ju�ica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 5.12.2000 13:40:31

Dobry den,

pokud se na SQL serveru pri dotazu SELECT nepojmenuje nejaky sumarizacni
sloupec
(napr. SELECT SUM(QUANTITY) FROM ...)
pak se vrati defaultni nazev COLUMN1 (2,...).
Ovsem pri pokusu o razeni nad timto sloupcem (pomoci Sort) se objevi chybova
hlaska:
"V kolekci nelze nalezt polozku s odpovidajicim nazvem nebo radovym odkazem"

Nevite nekdo jak se da zjistit, ze puvodni sloupec je nepojmenovan?

konfigurace: D5Pro + ADOExpress, MSSQL70

Dekuji predem,
Marek Jurica

Clipboard

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.12.2000 14:24:44

Ahoj

Mam 2 jednoduche dotazy na Clipboard:

1) Existuje nejaka zprava o tom, ze se kopiruje obsah clipboardu
do okna? Tedy zprava, ktera se odstartuje v okamziku, kdy uzivatel
v libovolne aplikaci da PASTE?

2) Muzu nejak programove udelat PASTE do libovolne aplikace? Co
jsem zatim zjistil, tak muzu zjistit handle okna, ktere ma
klavesnicovy focus (GetFocus()), ale jak prekopiruji ten text, tak
abych neprepsal cely ten puvodni (to by bylo snadne pomoci
SetWindowText()) a navic to dal na tu spravnou pozici?

Predem diky za pripadne odpovedi...

Petr

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

clanky z Chip

[*] delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 5.12.2000 14:27:03

Dobry den mam clanky

0 - 14 zbyla cisla mi take chybi, dale mam spoustu dalsiho prevazne v
anglictine. Napiste na soukromy email o co mate zajem. S
pozdravem Petr Blau software developer mail:
petrblZAVINACenergotek(tec)cz

> [...]
toho
> casaku vyjde vzdy s poslednim cislem v roce v PDF formatu, ale ani tohle

Zobrazeni HTML.

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 5.12.2000 14:28:42

Ahoj!
Ja k zobrazovani a praci s HTML dokumenty pouzivam HTML komponenty od Dave
Baldwina (http://www.pbear.com/). Nejsou sice free, ale dobre se s nema
pracuje a posledn� verze podporuje i CSS.
Ma i free komponentu THTMLLite. Muzes to vyskouset.

The ThtmlLite component is an HTML viewer component designed for
hobbyists, students, or casual users. It is similar to the ThtmlViewer
component but with reduced capabilities. There is no charge for its use and
there are no Nag messages.

ThtmlLite does not support Frames or the printing of HTML documents.
Imaging capablilities include GIF, animated GIF, and bitmap. The Delphi 3,
4, and 5 versions also support JPEG images. No graphics DLL is used.

The self extracting file contains two demo programs (with source), a help
file, and dcu files for De lphi 2, 3, 4 and 5 installations. (Sorry, no
C++Builder.) When running the self extracting file, you will be given a
choice of where to put the files. Choose any convenient directory. Run
the demo program, HTMLDemo.exe, and select "Readme.htm" for installation
instructions. This self extracting file requires a 32 bit operating system
(Windows 95, etc.).

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> [...]

ShowMessage('OK');
end;

Dalsi moznost je komponent TJvCreateProcess, tu najdes tady:

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 5.12.2000 15:07:33 -0000

Zas to asi nebude nejelegantnejsi zpusob, ale mozna by to slo takhle:

Pred spustenim samotnyho batchfile vytvorit nekde na disku (treba v
ROOTu nejakej file typu temp.$$$) a na posledni radek toho batchfile
pripsat del temp.$$$ a tusim /Y (aby to nehazelo hlasky "Opravdu to
chcete? [A,N]") a pak jen cekat v cyklu, jestli ten soubor jeste
existuje, nebo uz ne-e...

Ale jak rikam, tohle je provizoni resenim urcite se najde nekdo, kdo
bude vedet o lepsim zpusobu...

S pozadravem,

-----
[...]

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Outgoing message does not contain any viruses
SUPERVISOR (zv) ZSU Network
Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16-11-00

Odpojene zpracovani na SQL Severu

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 5.12.2000 16:09:08

> [...]
supliku s napisem > "REPORT_tabulka".
> Kdyz pan kral rano prijde, tak si akorat vyzvedne vysledne vypocty ze

Jojo, to me napadlo, jen jsem byl liny to domyslet (zatim to tak honem
nepotrebuji).
Takze skutecne se nejde odpojit od SQL serveru kdyz je spustena procedura ?
Ne ? Ono je to taky logicke.
Nicmene jsem se chtel vyhnout praci s joby atd. , no vypada to, ze se budu
muset opet neco dalsiho naucit ...

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Cas od loginu?

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 5.12.2000 15:11:02 -0000

Ahoj!

Nevite nekdom jak zjistit cas od prihlaseni uzivatele do site (woken)?
Jak zjistit cas od spusteni woken vim, ale potreboval bych zjistovat cas
od loginu...

[...]

CreateProcess

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 16:12:53

From: "Miloslav Sk�cel" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Diky za spatnou zpravu:)
> Cilem bylo vytvorit zastupce, ve kterem si uzivatel sam urci jak bude
> vypadat okno aplikace (cela obrazovka, velikost fontu) a potom bude

Ahoj,

nezoufej, reseni se vzdycky najde:

uses
JclShell, ComObj;

SC: JclShell.TShortCut;
begin
OleCheck(ShortCutResolve('X:\Project1.lnk', SC));
ShellExecAndWait(SC.Target, SC.Arguments, '', SC.ShowCmd);

ShowMessage('OK');
end;

Poznamka: jmeno souboru zastupce *musi* byt s plnou cestou, v opacnem pripade
to sice neohlasi zadnou chybu, ale take nebude fungovat.

Petr Vones, amatersky programator

specialni znaky

[*] Pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2000 16:17:53

Zdravim v konferenci,
zajimalo by me jak do Labelu nebo nejakym uplne jinym zpusobem dostanu specialni znaky, jako jsou znak copyright nebo original, atd.

Dekuji Pisingr

Nepojmenovany sloupec

[*] Ju�ica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 5.12.2000 16:26:51

To by mozna slo pro razeni, ale chybu to haze myslim i pri filtrovani a
mozna dalsich vecech.
A vse se deje v gridu, kde mohou byt prehozene sloupce...

Kdyz ja ty dotazy nevytvarim....

Ale diky za prvni pokusy, snad se to nejak vyresi.
Marek Jurica

> [...]
> radovym odkazem"
>
> Nevite nekdo jak se da zjistit, ze puvodni sloupec je nepojmenovan?
>
> konfigurace: D5Pro + ADOExpress, MSSQL70

Menu

[*] Flon <flon(zv)pobox.sk> - 5.12.2000 16:38:25

Zdravim !

Potreboval by som pomoct s menu. Ide o to, ze v pripade zvolenia si nejakeho menuitem, ktory napr. vytvori nejake childokno chcem, aby v pripade uztvorenia toho childokna sa menu op�t rozbalilo a nastavilo na menuitem, ktory toto okno otvoril.... Predpokladam pouzitie nejakych APIfnk, ale neviem akych...

Za kazdu pomoc vdaka.. Flon

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 16:58:56

From: "Flon" <flon(zv)pobox.sk>
> toho childokna sa menu op�t rozbalilo a nastavilo na menuitem, ktory toto

Ahoj,

neco podobneho se tu jiz resilo:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=sep&den=06&soubor=dlfaaaas.htm

Petr Vones, amatersky programator

Extract ikon

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 5.12.2000 17:00:06

> [...]
> souboru nechape
> format, nejsem znalec v oboru resourcu (jako Zbysek :-), ale
vybrat icony z exe alebo DLL dokaze MicroAngelo.
Je to uplne super program. Daju sa v nom kreslit aj animovane kurzory.
/LH

specialni znaky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 17:01:00

From: "Pisingr" <pisingr(zv)volny(tec)cz>
> zajimalo by me jak do Labelu nebo nejakym uplne jinym zpusobem dostanu
> specialni znaky, jako jsou znak copyright nebo original, atd.

Ahoj,

napriklad pomoci aplikace 'Mapa znaku', ktera je soucasti instalace Windows.

Petr Vones, amatersky programator

HTML mail - ClipbpoardFormat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 17:13:21

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Potrebuji odeslat z programu HTML mail pomoci Outlooku nebo Outlook Expresu.
> Predesilam, ze mi nejde o klasickou prilohu, ale o to aby HTML stranka
> vcetne obrazku byla videt primo v tele zpravy. Nemohu to odeslat uplne

Ahoj,

tohle je pomerne problem, pokud vim tak nelze vytvorit HTML zpravu s pouzitim
jak Simple tak ani Extended MAPI.

> Zkousel jsem to pres clipboard. Uplne by mi totiz stacilo nacpat stranku do
> clipboardu a uzivatel uz by si ji tam pastnul.

Tim vsak uzivatel nenavratne ztrati predchozi obsah clipboardu (ja bych za to
asi nekoho uskrtil ;-)

http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/clipboard/htmlclipboard.asp

> Takze pokud nekdo prosim vite jak si zjistit ID uzivatelskeho
> clipboard.formatu na kery by Outluuci "slyseli" a interpretili HTML kod

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q274/3/08.ASP

Dalsi moznost by mohlo byt pouziti RTF formatu.

Petr Vones, amatersky programator

Extract ikon

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 17:16:54

From: "Hubka Lubos" <L.Hubka(zv)trenkwalder.com>
> vybrat icony z exe alebo DLL dokaze MicroAngelo.

Ahoj,

nebo take PE Viewer (http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/PEViewer.htm), pouziti
API funkce ExtractIconEx me vsak prijde asi jako nejjednodusi reseni.

Petr Vones, amatersky programator

specialni znaky

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 05.12.2000 18:02:57

Anebo stiskem alt a zapsanim dekadickeho kodu na numericke klavesnici.

Petr Vones wrote:

> From: "Pisingr" <pisingr(zv)volny(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> napriklad pomoci aplikace 'Mapa znaku', ktera je soucasti instalace Windows.

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

Posilani souboru na COM port

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 05.12.2000 18:05:01

Ahoj,
to snandno udelas treba s pomoci komponent asyncfree.

> [...]
> LabelView si pripravim soubor s popisem stitku a tento soubor bych
> potreboval poslat na Com2, ke kteremu je tiskarna Datamax pripojena.

Vaclav Sazima
mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

specialni znaky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 18:19:19

From: "Vaclav Sazima" <sazima(zv)comp(tec)cz>
> Anebo stiskem alt a zapsanim dekadickeho kodu na numericke klavesnici.

Ahoj,

pokud si ovsem prislusny ASCII kod pamatujes (coz neni muj pripad ;-)

Petr Vones, amatersky programator

HTML mail - ClipbpoardFormat

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.12.2000 18:35:42

> Tim vsak uzivatel nenavratne ztrati predchozi obsah clipboardu (ja bych za
> asi nekoho uskrtil ;-)

Ahoj.
Pokud uzivatel kdykoliv cokoliv vklada do clipboardu tak samozrejme ztraci
predchozi obsah.
Pokud mu tedy umoznuji neco vlozit do clipboardu je to snad spatne ????
To ponekud nechapu.

Ludek

COM and MAPI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 18:57:46

From: "Matula M." <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz>
> Mam D5 Prof,Otlook expres 5.5 a nic takoveho v "Import type library"
> nevidim. Pokud by ti to nevadilo, posli mi tu tvou TLB.

Ahoj,

Outook Express podporuje pouze Simple MAPI.

Petr Vones, amatersky programator

HTML mail - ClipbpoardFormat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 19:01:19

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Pokud mu tedy umoznuji neco vlozit do clipboardu je to snad spatne ????

Ahoj,

z dotazu jsem to totiz pochopil tak, ze vlozeni HTML zpravy do clipboardu bude
provedeno programove, uzivatel pak jen tyto data rucne vlozi do nove vytvorene
zpravy (protoze to lepe nejde udelat). Samozrejme, ze v pripade rizeneho Copy,
Paste je to v poradku.

Petr Vones, amatersky programator

specialni znaky

[*] NetAdmin ZSU <admin(zv)zsuprkova.pvtnet(tec)cz> - 5.12.2000 18:42:56 -0000

Mely by fungovat klasicke "ASCII" kody daneho fontu (treba (c) je ve
vetsine fontu jako 169-ty znak (r) jako 174-ty...)

> [...]
> zajimalo by me jak do Labelu nebo nejakym uplne jinym zpusobem dostanu
specialni znaky, jako jsou znak copyright nebo original, atd.

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Outgoing message does not contain any viruses
SUPERVISOR (zv) ZSU Network
Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16-11-00

Chyba pri kopirovani vetsich souboru

mel jsem stejny problem pred rokem a pul (i na kartach 3COM). Po vicerych
zkouskach jsem dosel k zaveru, ze se problem vyskytoval na PC s protokolem
NETBEUI. Presel jsem vsude na TCP/IP a chybu jsem od te doby uz
nezaznamenal.

Honza Naiser.

> [...]
> http://www.zive(tec)cz/r-art.asp/id=11921/app=0x8580024

> I v tom muze byt chyba, vyzkousej to radeji za pomoci standartnich Windows

Regiony

[*] Milan Byd�ovsk� <mbydzovsky(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2000 21:38:00

Zdravim,
Vznikle mezery jsou vysledkem toho ze se elipsa (kruh) kresli jako
mnohouhelnik,
takze (obzvlast pri malych polomerech) vznikaji neprehlednutelne chyby.

Velmi amatersky programator a matematik MB.

> [...]
Ellipse
> a mezi ni a eliptickym regionem je jeste misty mezera.

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.12.2000 22:32:39

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
vytvorene
> zpravy (protoze to lepe nejde udelat). Samozrejme, ze v pripade rizeneho

Ja tuto funkci casto pouzivam v ruznych programcich, treba muj adresar ma
funkce na vlozeni
zformatovanych udaju do clipboardu, taky v nekterych pripadech vystupu z
databazi umoznuji
vlozit textovy format vysledku do clipboardu jako alternativu exportu do
textoveho souboru.
Rekl bych, ze uzivatele tuto funkci (dala by se nazvat Select all and Copy)
vitaji.
V tomhle pripade je to ovsem opravdu "z nouze ctnost", protoze to primo
udelat neumim.
Samozrejme mne napadlo zkusit zavolat "Novou zpravu" simple MAPI klienta a
do ni se
to rovnou pokusit "Pastnout", ale prave proto, ze nevim jak bez problemu
zachovat puvodni obsah
clipboardu nechavam to na uzivateli, i kdyz je to v tomto pripade mene
efektni. Uzivatel ale
vi ze pouziva clipboard a pokud tam bude mit neco aktualniho ma sanci si to
nejak osetrit.
Je to nastesti uzce specializovana zalezitost (na zakazku) a opravdu drobny
projektik, takze
se to da prezit i takhle mene pohodlne.

Ludek.

P.S. Dik za odkazy v puvodni odpovedi.

Extract ikon

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 5.12.2000 23:07:46

Pokud je zajem, tak jsem jiz pred davnym casem napsal (to jest silne
slovo spise splacal) komponentu pro Delphi jiz predas nazev souboru a
dostas pole v kterem jsou jednotlive ikony...

Resource

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.12.2000 23:30:17

Zdravim

Spustit ho muzes normalne pres ShellExecute. To hlidani bych asi vyresil
tak, ze budes v intervalu napr. 5s (z timeru) testovat existenci toho okna.

> Cau,
> mam dotaz na davkove soubory. Potreboval bych spustit davkovy soubor a
pockat na jeho ukonceni vi nekdo jak na to ?

HTML mail - ClipbpoardFormat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2000 23:33:24

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> V tomhle pripade je to ovsem opravdu "z nouze ctnost", protoze to primo
> udelat neumim.

Ahoj,

pokud by jsi se spokojil s plain text formatem nebo prilohou tak neni problem
vytvorit novou zpravu pres Simple MAPI kde jiz bude text/priloha vlozena, bez
pouziti clipboardu. Jediny prusvih je HTML/RTF zprava, prosel jsem i vsemozne
newsy a vsechny odpovedi byly zaporne.

> [...]
> zachovat puvodni obsah
> clipboardu nechavam to na uzivateli, i kdyz je to v tomto pripade mene

Mohl by jsi pred tim kontrolovat, jestli v clipboardu neco je. Pokud ano, tak
zobrazit dialog jestli se to muze zahodit a prepsat tvym obsahem. Obsah se da
i schovat a zpet vratit, to me ale k dane uloze prijde uz zbytecne slozite.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 5.12.2000 23:57:44

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q274/5/94.ASP

16-Bit Programs Cannot Open More Than 120 Files Simultaneously in
Windows Me

The information in this article applies to:

a.. Microsoft Windows Millennium Edition

SYMPTOMS
A 16-bit Windows-based program can open only 20 files simultaneously.
CAUSE
In earlier versions of Windows, 16-bit programs can open more than 20 files
simultaneously by using the "FILES=number setting in the Config.sys file
(where number can have a maximum value of 255).

These programs do not work properly in Windows Millennium Edition (Me) by
using the "FILES=" setting in the Config.sys file. The "FILES=" setting in
the Config.sys file is not processed in Windows Me. For additional
information, click the article number below to view the article in the
Microsoft Knowledge Base:

Q269524 Overview of Real Mode Removal from Windows Millennium Edition
Also, the "PerVMFiles" entry in the System.ini file as described in the
following Microsoft Knowledge Base article does not apply because this
setting is valid only for additional Virtual Machines (VMs), not for the
system VM in which 16-bit Windows-based programs are run:
Q269030 How to Increase Available File Handles for MS-DOS-Based
Applications in Windows Millennium Edition

RESOLUTION
A supported fix that corrects this problem is now available from Microsoft,
but it has not been fully regression tested and should be applied only to
computers that are experiencing this specific problem. If you are not
severely affected by this specific problem, Microsoft recommends that you
wait for the next Windows Me service pack that contains this fix.

To resolve this problem immediately, contact Microsoft Product Support
Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support
Services phone numbers and information about support costs, please go to the
following address on the World Wide Web: http://support.microsoft.com/directory/overview.asp

The English version of this fix should have the following file attributes or
later:
Date Time Version Size File name
12/10/00 10:14PM 04.90.00.3001 102,933 Dosmgr.vxd
The Spanish version of this fix should have the following file attributes or
later:
Date Time Version Size File name
20/10/00 07:14AM 04.90.00.3001 102,941 Dosmgr.vxd

STATUS
Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products
listed at the beginning of this article.
MORE INFORMATION
The new Dosmgr.vxd virtual device driver automatically allocates the maximum
number of file handles (255). This mimics the behavior of using the
"FILES=255" setting, but only affects 16-bit Windows-based programs.

Additional query words:

Issue type : kbprb
Technology :

IB6 - Chybajuce cisla v ciselnom rade.

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 6.12.2000 00:00:48

Zdravim.

Ako by som najjednoduhsie zistil chybajuce cisla v ciselnom rade.

Priklad: Pridavam faktury s cislami 1,2,3,4,5,6,7,8,9 a potom faktury 4,5,6
vymazem. Potrebujem zistit, co najjednoduhsie chybajuce cisla, najlepsie
pomocou SQL.

Pozice kurzoru v Memu

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 06.12.2000 00:02:59

Da se nejak zjistit radek na kterem je kurzor ??
Zjistil jsem pouze poradi znaku z vlastnosti Memo.selstart
ale jak zjistit cislo radku na kterem ten znak je ???

Diky Josef

Pozice kurzoru v Memu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2000 00:13:20

From: "Josef" <sip(zv)atlas(tec)cz>
> Da se nejak zjistit radek na kterem je kurzor ??
> Zjistil jsem pouze poradi znaku z vlastnosti Memo.selstart
> ale jak zjistit cislo radku na kterem ten znak je ???

Ahoj,

podivej se na vlastnost TCustomMemo.CaretPos

Petr Vones, amatersky programator

Pridelovanie cisiel dokladov na sieti

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 6.12.2000 00:14:08

Zdravim.

Ako riesit nasledujuci stav:

Mame v evidencii faktury po cislo 123. Teraz prvy fakturant pridava dalsiu
doslu fakturu. Jemu sme vypocitali ze MAX(CISLO)=124, ale on este fakturu
nezapisal. Teraz pride druhy a ten zisti ze MAX(CISLO)=124, zada vsetky
udaje a da zapisat. Medzicasom ten prvy uz konecne dopisal vsetky udaje a
dal zapisat, ale... Nastala duplicita lebo ten druhy tam cislo 124 uz
zapisal.

Ja som u kolegu sa snazil presadit, ze pridelovanie sa vykona az pri zapise.
Ale on apeloval na to, ze potom nie je mozne zadat ine cislo novej faktury,
ktora napr. chybala, alebo naschval vynechat zopar.

Druhu alternativu som navrhoval, aby sa sice pri zobrazeni formularu cislo
MAX(CISLO) t.j.124 sice pridelilo do editboxu, ale pri zapise zistovat, ci
to cislo generoval program alebo ho zadal uzivatel.
1. Ak by to generoval program a nastala by duplicita, tak by program
pridelil dalsie cislo MAX(CISLO)=125 a zapisal by to. Uzivatelovi by sa
oznamilo, ze vzhladom na to ze na sieti uz cislo 124 niekto vytvoril,
program pridelil dalsie cislo t.j. 125.
2. Ak by cislo zadal uzivatel, t.j. asi vie ze to bude cislo chybajuce,
alebo naschval vynechava cisla tak proste pridelit to co zadal, ale ak je
duplicita tak zapis neprevadzat !!!

Co vy na tieto alternativy, ktora je schodnejsia a pri ktorej nenarazim na
nejaky problem na ktory teraz nemyslim ?

Dakujem za kazdy napad a pripomienku.

Zistenie pritomnosti mojho CDcka

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 5.12.2000 15:15:58 -0800

Zdravim,

Vie niekto ako zistim, ci je v CDrome strcene moje CD??
Dakujem za akekolvek nakopnutie

Werki

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2000 00:34:32

From: "Roland Turcan (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> 16-Bit Programs Cannot Open More Than 120 Files Simultaneously in
> Windows Me

Ahoj,

No, ono pouzivat 16bitove 'aplikace' je samo o sobe sila, navic ME patri spolu
s 9x do rady nazyvane velmi vystizne: Windows PlayStation ;-) Vlastni jadro se
od Win95 nijak zasadne nezmenilo a svoji koncepci neni zamysleno jako system
urceny pro spolehlivy beh aplikaci.

Petr Vones, amatersky programator

Zistenie pritomnosti mojho CDcka

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 5.12.2000 15:36:43 -0800

> Zdravim,
>
> Vie niekto ako zistim, ci je v CDrome strcene moje CD??
> Dakujem za akekolvek nakopnutie
>
> Werki

Nateraz problem vyrieseny. Ospravedlnujem sa. Stacilo este raz prezriet
historiu konferencie
na podobne temy.

Dik vsetkym

Werki

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Karel Klimes <klimes(zv)metra(tec)cz> - 06.12.2000 06:24:10

Ahoj,
vim ze existuje primo ve windows "prime propojeni kabelem", ale existuje i
neco jineho? Mam s tim windowsovskym totiz problemy.-

Diky
Progr-amather -Kchodl-

Posilani souboru na COM port

[*] Ji�� Vojtek - 6.12.2000 07:16:08

No a co treba pouzit stary dobry prikaz copy soubor com2 (uz nevim presne
syntaxi, mozna tam chybi >)
Zdravim
Jiri Vojtek

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 6.12.2000 07:19:55

Ahoj

V nasich alikaciach pouzivame nasledovne :

Pouzivame jednoduchu tabulku, kde sa eviduje pre konkretny ciselny rad
napr. vysle faktury ) najvyssie pridelene cislo ( pozor pri sietovej
prevadzke, vela uzivatelov + vela zapisov ).

- pokial uzivatel nevyplni cislo faktury, nasledne pri zapise program
prideli nove cislo z ciselnej rady.
- pokial ho vyplni, okamzite po vyplneni cisla sa zistuje, ci cislo nie je
pouzite a ak nie je, obsadi sa ( t.j. vykona sa rezervacia cisla, aby ho
nemohol vyuzit niekto iny ).

Zaujimave to je pri preruseni pridavania faktury alebo pri vzniku napr.
technickej chyby.
- v prvom pripade sa nic nedeje.
- v druhom pripade vznikne diera v cislovani faktur, ktora je predsa len
lepsia ako mozna duplicita.
A nikde nie je zakazane, aby uzivatel v specialnom mode nedoplnal faktury do
vzniknutych dier v ciselnej rade.

Dano

> [...]
>
> S pozdravom
>
> Roland.

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 6.12.2000 07:27:36

Vam to prijde jako bug? Vdyt to je logicke, ze pro stare DOSy je treba mit v
CONFIXYSu FILES=moc, ne?

No, fakt je, ze tem co nebyli jako my odkojeni command promptem, to az tak
logicke nepride... ;-)))==========================================================
> [...]
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 6.12.2000 07:31:09

Kdyz nechas cislo dokladu jako autoincrement, tak se nemusis vubec o nic
takoveho starat. To co zobrazis userovi je v podstate jen tebou predbezne
odhadnute cislo. Ja doklad ukladam StoredProc a tou si jako output parametr
vratim do aplikace skutecne pridelene cislo.
Na SQL7 je i ta moznost vkladat vl. hodnoty do autoinc poli a tak je v
pripade potreby mozno provest prakticky any opravu.
Uz rok to spokojene pouzivam pro ciselne rady dokladu.

> [...]
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

specialni znaky

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 6.12.2000 07:35:33

rekl bych, ze taky zalezi na pouzitem fontu

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

> [...]

Ahoj,

pokud si ovsem prislusny ASCII kod pamatujes (coz neni muj pripad ;-)

[*] Petr Navr�til <DelphiForum(zv)Dssoft(tec)cz> - 6.12.2000 07:41:24

> [...]
100
> Mb kartami. System Win 98 SE. Pro kopirovani pouzivam WinCommander 4.51.

s timhle jsem mel problemy pri pouzivani sitovych karet "Realtec" - po
nahrazeni jinymi (asi 3com - uz nevim presne) je vse OK.

Petr Navratil

IB6 - Chybajuce cisla v ciselnom rade.

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 6.12.2000 07:43:08

Co tak treba ulozenou proceduru neco ve smyslu
(jen jako ideu neladil jsem to ani nedomyslel)

i = 1;
for
select cislo from faktury into :c
do begin
while (i<c) do begin
result = i;
suspend;
i = i + 1;
end;
i = c+1;

> [...]
> vymazem. Potrebujem zistit, co najjednoduhsie chybajuce cisla, najlepsie

[*] Ing. Zdenek Havranek, HAF <sea-cv(zv)volny(tec)cz> - 6.12.2000 07:44:21

On Wed, 6 Dec 2000, Roland Turcan (RoTurSoft) wrote:

> Mame v evidencii faktury po cislo 123. Teraz prvy fakturant pridava dalsiu
> doslu fakturu. Jemu sme vypocitali ze MAX(CISLO)=124, ale on este fakturu

Neco podobneho jsem resil jeste v PC FANDu a navic se po mne chtelo, aby
to ani nevynech�valo cisla (na jednom pocitaci se zacne vytvaret doklad
124, na druhem 125 a pak se doklad 124 neulozi).

Mel jsem parametricky soubor, ve kterem byly 2 typy udaju
- posledni cislo ze souvisle rady (123), lze taky zjistovat napr. pomoci
MAX(CISLO) z dokoncenych ulozenych vet (PC FAND snadno, u BDE nevim,
preskocil jsem od PC FANDu rovnou k Interbasi)
- docasne pridelene cislo pro nove vytvareny doklad pro kazdou prihlasenou
stanici (potrebujes jednoznacnou identifikaci stanice, u PC FANDu slo
snadno pouzit jednoznacny SET LANNODE, ktery je nezbytne nutny k pristupu
do sitove aplikace, tady bych se dival treba po IP adresach)

Pri vytvareni noveho cisla dokladu se v prvni fazi prideli prvni
nasledujici cislo MAX(CISLO)+1 a pak se kontroluje, zda jiz nebylo
"propujceno" nejake jine stanici k porizeni dokladu a v tom pripade +1 a
nova kontrola. Pokud nemas SQL, tak za pridelovani cisel o obsluhu
parametrickeho souboru musi byt zodpovedna kazda klientska palikace.

HAF

P.S. Dovyplnovat vynechana cisla bylo vyslovne prani zakaznika nebot pri
velkem objemu prijmu hotovosti se pry auditorum nelibi prilis mnoho
vynechanych cisel (nebo cisel s dokladem typu STORNO). Takhle vynech�v�m
cisla jen pres hranici kalendarniho dne.

Ing. Zden�k Havr�nek, HAF mailto:havranek(zv)email(tec)cz
SEA - Chomutov, s.r.o.

Ve�ker� �innosti v oboru stroj�renstv�, elektrotechniky a automatizace

mailto:sea-cv(zv)volny(tec)cz, http://www.volny(tec)cz/sea-cv
Tel/fax: +420-396-624048, +420-396-625108, +420-606-507481
Vikov� Kun�tick� 1935, 430 01 Chomutov, Czech Republic

Nepojmenovany sloupec

[*] Ju�ica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 6.12.2000 07:47:45

> From: Ladislav Nagy [mailto:delphi-konference(zv)bcpraha.com]
>
> spis bych na Vasem miste sloupec pojmenoval nez resil problem s
nepojmenovanymi sloupci.

Asi jsem to mel uvest hned na zacatku, ale ty dotazy vytvari nekdo jiny, ja
s nimi pak jen pracuji v gridu, takze nemam moznost to ovlivnit.

Marek Jurica

16 bit aplikace v 32 bit siti

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 6.12.2000 08:42:54

Ahoj,

mam napsanou aplikaci v Delphi 1 (musi to tak byt). Kdyz ji provozuji
na lokalnim pocitaci, tak je vsechno v poradku. Jakmile ji ale spustim
na siti Windows 98 a chci pracovat s tabulkami na vzdalenem
pocitaci, tak aplikace (a cely pocitac) zahadne tuhnou. Nevite co s tim?

Diky za kazdou radu

Karel

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.12.2000 08:48:31