CANVAS A STRIMGGRID

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 6.12.2000 13:02:20

Caute

chci se zeptat jestli to dela normalne vsem nebo jenom mne, pripadne co delam spatne. V programu ma tabulku STRINGGRID v ktere nektere radky vyplnuji barvou pomoci STRINGGRID.CANVAS.FILLRECT v ONDRAWCELL. Vsechno je vporadku az do chvile kdy zacne uzivatel tabulku rolovat, v tu chvili se sice radky zacnou vyplnovat barvou, ale uz se nevyplnuji ty ktere byli puvodne nadefinovane, ale celkem jine.

Poradte kde delam chybu

DIK

ADO

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 6.12.2000 13:13:03

Ahoj

Pres BDE by to jit melo, tak ze pouzijes ODBC. SQL linky pro servery nejsou
soucasti (jsou ve verzi Enterprise). Jinak se vice pouziva pristup pres ADO.
K D5 profesional se da dokoupit ADOExpres (zda se mi pomalejsi a ma chyby)
od Inprisu nebo ADONIS.
V konferenci se hodne mluvi o Zbyskovych komponentach pro OLE DB a
komponentach pro primy pristup k ODBC (oboji jsou tusim Free). Dle ohlasu
soudim ze by meli byt dobre.

Jaromir Cermak

From: "Kriz Pavel, TDS" <tds(zv)volny(tec)cz>
> Spolehlivy beh aplikace je dany hlavne tim, jak spolehliva je prave ta
> aplikace.
> Kdyz nekdo program zprasi, nebude mu spolehlive behat ani na sebelepsim
> systemu.

Ahoj,

no, nechtel jsem aby z toho vznikla nejaka flame ;-) V tom mas pravdu, ovsem
opacne to bohuzel neplati. Pokud budes mit dobrou aplikaci, tak na Win9x nikdy
nemuzes zarucit, ze pobezi tak spolehlive jako na NT. Problem jadra Win9x je v
tom, ze chyba kterou zpusobila jina aplikace muze ohrozit i beh tve aplikace.
Pametovy prostor urceny pro systemove soubory je totiz sdilen vsemi procesy a
neni chranen proti zapisu. Takove prostredi se neda oznacit jako bezpecne pro
beh i te sebelepsi aplikace. O bezpecnosti v sitovem provozu uz vubec nemluve.

Petr Vones, amatersky programator

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 06.12.2000 14:16:57

Od operacneho systemu by som ale ocakaval, aby sa nezrutil ak spadne nejaky
program.

At 12:54 6.12.2000, you wrote:

>Kdyz nekdo program zprasi, nebude mu spolehlive behat ani na sebelepsim
>systemu.

BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2000 14:32:13

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]
> program....
> Tento zpusob sireni BDE se svou aplikaci, asi neni licencne cisty, ze?

pokud k tomu pouzijes instalacni program certifikovany Borlandem tak je to
licencne zcela v poradku. Napriklad InstallShield Express umoznuje castecnou
instalaci.

Problem je spise technicky. Castecna instalace je velmi problematicka, pokud
je na pocitaci jiz jina aplikace pouzivajici BDE. V praxi to pak znamena, ze
nelze po castecne instalaci provozovat obe aplikace soucasne spustene. Nekdy
muze dojit i k uplne nefunkcnosti vsech aplikaci pouzivajicich BDE. Taktez se
nedoporucuje vytvaret BDE aliasy v instalaci.

Petr Vones, amatersky programator

DBNavigator

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 06.12.2000 14:38:15

Zdravim,
mam tady jednu zacatnecnickou otazku.
Mam DBNavigator a potreboval bych za behu programu menit viditelnost jednotlivych tlacitek.
Mohl by mi nekdo poradit?
Predem dekuji
Mirek Drejcek.

nema niekto AVI componentu?

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 6.12.2000 14:41:43

>Nema niekto nejake info kde stiahnut dobru AVI komponentu?? (lepsie keby
>bola freeware) Mam uz 3 a vsetko je to odpad. Jedna trha, druha predbieha
>obraz zvuk, dalsia nema zvuky vobec. :) Ak niekto viete o nejakej, dajte mi
>vediet. Standartna (Animate alebo Mediaplayer) mi na dost vela masinach
>proste nezinicializuje zvuk (alebo proste device). Ved napiste ake kto
>pouzivate a kde sa daju najst.

Pokud chces pouzit ActiveMedia bez stahovani jakychkoliv komponent,
musis si naimportovat ActiveX komponentu Windows Media Player,
musis ale zmenit jmeno tridy z TMediaPlayer treba na TMediaPlayerW,
ponevac v Delphi uz mas TMediaPlayer delany pres mmsystem (taky se mi moc
nelibi ;)

ActiveX komponentu Active Movie ani nezkousej importovat, v Delphi 5
neulozis formular s touto komponentou na disk.

Hodne zdaru

--------------------------------
Pavel Stingl
mailto: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
--------------------------------

Vlastn� dialog

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 6.12.2000 14:50:38

Jak by se elegantne dalo uprostred nejake procedury zobrazit nejaky form,
pricemz by procedura nepokracovala dal, dokud by se na tom formu nekliklo
treba na nejake tlacitko (asi jako kdyz zobrazim MessageDlg)?

Petr Voborn�k
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ: #23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Vlastn� dialog

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 6.12.2000 14:57:22

>Jak by se elegantne dalo uprostred nejake procedury zobrazit nejaky form,
>pricemz by procedura nepokracovala dal, dokud by se na tom formu nekliklo
>treba na nejake tlacitko (asi jako kdyz zobrazim MessageDlg)?

MujDialog.ShowModal;

--------------------------------
Pavel Stingl
mailto: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
--------------------------------

TStringList & TCustomPageProducer

[*] Raul Endymion <raul.endymion(zv)mail.infima(tec)cz> - 6.12.2000 15:06:31

Existuje nejaka komponenta jako TStringList, ale pro ulozeni tabulky,
neznam vsak velikost predem (vypadava Array[1..x,1..y] of String;) a
rad bych aby necerpala pamet zbytecne ?
BTW> Nedelal jste nekdo potomka tridy TCustomPageProducer ? Rad bych
si vytvoril nejake dalsi nadstavby, ale nevim jak.
Dik za nakopnuti..

Raul
raul.endymion(zv)bsdi.infima(tec)cz

HTML mail - ClipbpoardFormat

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 6.12.2000 15:12:38

Zdravim,

me docela dobre funguje tato konstrukce:

OutlookApp, msg: Variant;
begin
OutlookApp := CreateOleObject('Outlook.Application');
msg := OutlookApp.CreateItem(0);
msg.HTMLBody:='<HTML><BODY bgcolor=aqua>Nazdarek</BODY></HTML>';
msg.Display;
end;

Win2K pro.

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 6.12.2000 15:17:52

M�m mal�(velk�) probl�m s Windows 2000 profesional. M�m program, kter� je
pro DOS a prot�ebuju z n�j tisknout na s�ovou tisk�rnu. Tak se chci zeptat
jestli jste n�kdo n�co podobn�ho ne�e�il.Ten program jsem nepsal tak �e od
n�j nem�m zdroj�ky a v t�hlech Windows u� nen� zachyt�v�n� z�suvky.
D�k za ka�dou radu
S pozdravem Mirek K.

BDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.12.2000 15:41:40

> Proc by to nemelo byt licencne cisty ?
> Castecna instalace BDE se ovsem vrele nedoporucuje.
>
> Pavel

Ahoj,

ja nerikam, ani ano, ani ne, ale dam priklad, ktery polozeni takove
otazky opravnuje.
Napr. upgrade knihovny comctl32. Na microsoftich strankach
se da stahnout soubor 50comupd.exe (nebo uz je novejsi?) a k
nemu se vaze licencni ujednani, ktere stanovi, ze jediny legalni
zpusob provadeni upgrade knihovny je pomoci tohoto souboru. Tj.
uzivatel by nemel nekde popadnout uvedenou knihovnu a
upgradovat ji vlastnimi silami. A to i presto, ze soubor
50comupd.exe je volne siritelny. Proto je otazka, zda nekde
neexistuje nejake ustanoveni, ktere by napr. zakazovalo
distribuovat cast BDE nejakym neschvalenym zpusobem - jinak,
nez je nekde vyslovne uvedeno. Jeste jednou zduraznuji, ze
nerikam ani ano, ani ne, protoze to nevim.

substr a IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 06.12.2000 15:54:48

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> Ahoj,
>
> mam databazi na IB6 serveru a v triggeru potrebuji pouzit UDF
> substr (tu, co je dodavana se serverem). Funkce je deklarovana pro
> retezcove parametry CSTRING(80), nicmene jak v dokumentaci,
> tak i u souboru obsahujici deklarace funkci z teto UDF library se
> pise, ze si toho nemam vsimat a ze funkce ve skutecnosti pojme
> stringy az 32k.
> Ja jsem ale zjistil, ze pokud ji pouziji s retezcem delsim nez 80
> znaku, funkce nefunguje a vraci null. Jak to tedy je? IB6 bezi na
> linuxu.

Nemam ted cas sam s tim experimentovat, ale zkusil bych zmenit tu
deklaraci v databazi. Myslim, ze je to mysleno tak, ze ji muzes
deklarovat s parametrem napr. CSTRING(255).

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

OT: WinNT4-neplatny format virt. ovladace

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 06.12.2000 15:57:51

Miroslav Novosad wrote:

> Ahoj,
>
> zatim jsem se nikde nedoptal, tak zkousim i zde.
> Po normalnim odinstalovani nekolika programu z Windows NT4 se zacaly
> objevovat pri spousteni nekterych programu nasledujici hlasky:

No, ja jenom jestli to nebude prave tim, ze tam ten klic neni :).

Ondrej Krajicek

Ondrej Krajicek OK-)
email: `for f in ics fi; do echo "xkrajic at $f.muni(tec)cz"; done`
There really isn't a "Windows" operating system. Windows NT and 2000
are operating systems. The other Microsoft products are just hairy
bootstrap loaders. --comp.lang.c++

Win2K pro.

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 6.12.2000 16:29:52

> [...]
>jestli jste n�kdo n�co podobn�ho ne�e�il.Ten program jsem nepsal tak �e od
>n�j nem�m zdroj�ky a v t�hlech Windows u� nen� zachyt�v�n� z�suvky.

Na NT/2000 je treba pouzit prikaz
net use lpt<cislo> <cesta_na_tiskarnu>
atd. viz napoveda windows.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.dev-shop(tec)cz

BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2000 16:57:01

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> distribuovat cast BDE nejakym neschvalenym zpusobem - jinak,
> nez je nekde vyslovne uvedeno. Jeste jednou zduraznuji, ze

podminky sireni jsou popsany v souboru \Borland Shared\Bde\BDEDEPLOY.TXT

Petr Vones, amatersky programator

BDE

[*] Slab� Petr (Pilsen) <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 6.12.2000 16:59:59

Slab�, Petr (Pilsen), 06.12.2000 16:50:11
Viz BdeDeploy.txt - v zasade se tam rika, ze BDE se smi distribuovat pouze za pomoci instalacniho programu certifikovaneho spolecnosti Inprise. Tyto programy (viz InstallSheeld Express) umoznuji i castectnou instalaci BDE, ktera je tim padem licencne cista, a teoreticky by mela fungovat a neznicit instalaci jineho programu pouzivajiciho BDE. Jakakoli jina distribuce souboru BDE neni povolena, a jak v minulosti ukazala ruzna Chip CD, je i nebezpecna pro cilovy system. (opravte mne jestli se pletu, myslim ze to bylo zhruba pred rokem nejake CD z Chipu, ktere po zasunuti do pocitace zlikvidovalo instalaci BDE. Probiralo se to i tady v konferenci.)

Best regards,
Petr.

--- Advertisment ---
Softwarova firma se zahranicni ucasti hleda programatory v Delphi, C++ a Java pro praci v Plzni. Vice o nas na www.kadel(tec)cz, mailujte na kadelds(zv)kadel(tec)cz nebo volejte na 019/7533219.

> [...]
>
> Tento zpusob sireni BDE se svou aplikaci, asi neni licencne cisty, ze?

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 6.12.2000 17:31:11

> [...]
> bezpecne pro
> beh i te sebelepsi aplikace. O bezpecnosti v sitovem provozu uz

Ano, s tim v podstate souhlasim.

Ja sam pouzivam Windows 2000 a jsou skvele. Za cely rok, kdy je pouzivam mi
spadly cca 2x (z toho jednou, kdyz jsem si pustil nejakou hru). Predtim jsem
asi 3 roky delal na Windows 95 (1. vydani) takze vim dobre, co to obnasi.

Presto jsem citil potrebu se tech Windows 95/98/Me zastat...
Myslim si totiz (a me zkusenosti to potvrzuji), ze v malickych firmach (s
napr. okolo 5 PC), ktere nemaji zadne spravce site, kde nedelaji s narocnymi
aplikacemi (CAD apod.), ale pouzivaji jen "normalni" kancelarske aplikace,
je Windows 95/98/Me dobre reseni. Ovladani je snadne a i mala sit bez
serveru se tam da pekne pouzivat.
Ale uz vidim tu zaplavu nesouhlasnych nazoru... Ja je beru. Neberu ale
takove, ktere vychazeji ze subjektivnich zkusenosti (netyka se mailu, na
ktery odpovidam). Treba u nas ve firme mame vsechno mozne, ale uplne nejvic
pada pocitac, kde jsou Windows NT 4.0 CZ se vsemi moznymi SP. Ale proto hned
netvrdim, ze ty NT 4.0 se nedaji pouzivat.

Pavel Kriz

TPageControl a blikanie

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 6.12.2000 17:32:50

ahoj,

uz som asi vyskusal vsetko, ale nepodarilo sa mi zabranit pomerne neprijemnemu preblikovaniu pri zavaznejsich upravach viditelnosti jednotlivych zaloziek pri komponente TPageControl.

Aby som bol konkretny, v TTreeView mam niekolko zaznamov roznych "typov", pricom pre kazdy typ sa ma vo vedlajsom TPageControl zobrazit len niekolko predom definovanych zaloziek.

Inym slovom nedari sa mi najst sposob, ako TPageControlu povedat mas skryt tieto zalozky, tieto zobrazit a AZ TERAZ to cele prekresli a aktivuj prvy z nich. Nieco ako BeginUpdate & End Update v TTreeView.

Riesil uz niekto podobny problem?

dik.

rwi

ADO & TADOConnection.Mode

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 6.12.2000 17:32:32

Ahoj,

netusim ci som natvrdly ale ked nastavim property Mode objeku
TADOConnection
na adModeShareExclusive tak podla ADO dokumentacie "Prevents others from
opening a connection." by sa malo vytvorit exkluzivne spojenie medzi app a
datovym poskytovatelom. No ja ich otvorim kolko vladzem (teda napriklad
aplikaci, ktore si otvoria a fetchnu nejake zaznamy z tabulky - samozrejme
rovnakej).

Mozno to len zle chapem, ale po hodine hladania v roznych FAQ a TIs som
zistil len tolko, ze na tuto hodnotu by sa to malo nastavit v pripade
ulozenia databazy na RO mediu (napr. CD) a nevytvori sa lock file. (tomu uz
vobec nerozumiem, ako sa potom uchovava informacia o exkluzivite???)

Bude niekto tak mily a dvomi vetami mi to objasni? dik.

rwi

BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.12.2000 17:43:56

On 6 Dec 2000, at 13:32, Bednar��k Dalibor wrote:

> [...]
> instalacni program....
>
> Tento zpusob sireni BDE se svou aplikaci, asi neni licencne cisty, ze?

Tohle je nejenom proti licenci, ale i zdravemu rozumu. Pokud na
stejny pocitac bude chtit jiny nestastnik nainstalovat take cosi s
BDE, nastanou zcela jiste problemy.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

DBNavigator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2000 17:54:53

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> Mam DBNavigator a potreboval bych za behu programu menit viditelnost
> jednotlivych tlacitek.

Ahoj,

Reseni 1. Pomoci vlastnosti VisibleButtons:

with DBNavigator1 do
VisibleButtons := VisibleButtons - [nbInsert];
end;

Reseni 2. Nepouzivat TDBNavigator ale TToolBar, pomoci standartnich dataset
akci si nadefinujes jednotlive akce a ty pak priradis tlacitkum na toolbaru.
Toto reseni je daleko pruznejsi, prikazy muzes priradit i do menu, zvolit si
poradi, popisy a ikony tlacitek.

Petr Vones, amatersky programator

Win2K pro.

[*] petr.kerek(zv)cz.abb(tec)com - 6.12.2000 18:02:42

NET USE LPT1 \\server\tiskarna

Pridelovanie cisiel dokladov na sieti

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 6.12.2000 09:34:03 -0800

> Autoinkrement u MSSQL ma jednu neprijemnou vlastnost - kdyz
> se zapis nepovede, pak se vynecha i cislo. Rada je pak roztrhana.
> Pokud by mela byt rada celistva, je asi lepsi to hlidat a sestavovat
> primo v ulozene procedure (po zpusobu IB).

Naco je potrebne mat celistvu radu?? Neviem o ziadnom praktickom vyuziti.
(take ze urcenie ktory zaznam bol vlozeny skor nema zmysel, lebo ked prejde
na max, tak ide znova od 0 a vyplnuje medzeri) Hmm??

Werki

Obcas se nevytiskne obrazek

[*] Martin Zlomek <martin.zlomek(zv)email(tec)cz> - 6.12.2000 18:37:52

Preji hezhy den,
mam nasledujici problem pri tisknuti obrazku:
nekdy ho to vytiskne, jindy ne (obzvlaste tehdy, tisknu-li poprve - ovladac
tiskarny neni jeste v pameti).

picture=new Graphics::TBitmap;

fi=new TFileStream("plany.dbo",fmOpenRead);
fi->Seek(index,soFromBeginning);
picture->LoadFromStream(fi);
delete fi;

Printer()->BeginDoc();

//***********zde je ten tisk************
Printer()->Canvas->Draw(Printer()->PageWidth-picture->Width,0,picture);
//**************************************

Printer()->Canvas->Font->Name="Times New Roman";
Printer()->Canvas->Font->Size=20;
Printer()->Canvas->Font->Style=TFontStyles()<<fsBold;
Printer()->Canvas->TextOut(0,0,Plany->Selected->Caption);

Printer()->Canvas->Font->Name="Draft 12cpi";
Printer()->Canvas->Font->Style=TFontStyles();

y=picture->Height;
//*********nasleduje tisk nekolika radku v cyklu*********
//...
//...
//Printer()->Canvas->TextOut(0,y,line);
//y+=20;
//...
//...
//*******************************************************

Printer()->EndDoc();

--
Martin Zlomek
martin.zlomek(zv)email(tec)cz

Pridelovanie cisiel dokladov na sieti

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 6.12.2000 09:41:38 -0800

Vacsina poriadnych DB systemov ma v systemovych tabulkach informaciu o
pridelenom
serialku. Najdi si to tam a nemas problem. Robit to pokusnymi vkladaniami
nemusi byt
to prave orechove...moze to slusne brzdid. Pouzivat MAX sa vseobecne
nedoporucuje.
MAX nemusi vratit posledne vkladane serialko....na niektorych systemoch
dokonca
MAX vrati 9, aj ked je tam uz 10....to je na dlhsiu debatu. Vravim, checkni
si interne tabulky.

Werki

> [...]
> nasledujici cislo MAX(CISLO)+1 a pak se kontroluje, zda jiz nebylo
> "propujceno" nejake jine stanici k porizeni dokladu a v tom pripade +1 a
> nova kontrola. Pokud nemas SQL, tak za pridelovani cisel o obsluhu
> parametrickeho souboru musi byt zodpovedna kazda klientska palikace.
>
> HAF
>
> P.S. Dovyplnovat vynechana cisla bylo vyslovne prani zakaznika nebot pri
> velkem objemu prijmu hotovosti se pry auditorum nelibi prilis mnoho
> vynechanych cisel (nebo cisel s dokladem typu STORNO). Takhle vynech�v�m
> cisla jen pres hranici kalendarniho dne.

Problem s IS

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 6.12.2000 19:21:18

Na jednom pocitaci mi InstallShield nenaistaluje ani jeden soubor .EXE a .DLL, vsechny osotani ano. Jsou tam W98 a pokud vim, tak zadne omezeni. Predpokladam, ze se s tim nikdo nesetkal, ale co kdyby...

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

OT: Group by v IB a pripojeni polozek

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 6.12.2000 19:26:02

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Hallahau,

mam tabulku:

ID, Day, Time, ValueX, Value1, Value2, Value3, ....., ValueN

a pot�ebuji z�skat pro kazde ID z ka�d�ho dne ten rekord, ktery ma nejvetsi
ValueX.

select ID, Day, Time, Max(ValueX), Value1, Value2, Value3, ....., ValueN
from Table
group by ID, Day
----------------------------nefunguje.

select *
from Table A
where ValueX >= (select Max(ValueX) form Table B where B.Day = A.Day)
---------------------------funguje, ale hrozne pomalu.

existuje nejaky jiny spusob, ktery by byl rychly? Neco, co to dokaze v
prvnim dotazu hned pridat.

Mnohokrat dekuji za kazdou radu.

<mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz%20%20%20%20%20:o)>
Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

OT: Re: Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 06.12.2000 19:26:39

Napriklad protoze je levnejsi, zabira min mista na disku, staci mu (vuci
NT) slabsi HW (subjektivni pocit), na vetsine kupovanych PC je v cene
sestavy...

Jaroslav Nadhera wrote:

> spolu
> jadro se
> system
>
> A proc tedy z asi 1000 nasich uzivatelu ma NT jen odhadem 20 (nepocitam-li
> nekolik zoufalcu, kteri stale provozuji DOS na 386).
>
> J. N�dhera
>
> CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 069/663 56 87
> e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

TLB pre MS outlook

[*] Matula M. <mirek.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 6.12.2000 19:37:12

Diky za snahu. Vypada to, ze msoe.dll (outlook expres) neni COM
Serverem

Mirek

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> Ahoj,
>
> mel jsem stejny problem pred rokem a pul (i na kartach 3COM). Po vicerych
> zkouskach jsem dosel k zaveru, ze se problem vyskytoval na PC s protokolem
> NETBEUI. Presel jsem vsude na TCP/IP a chybu jsem od te doby uz
> nezaznamenal.
>
> Honza Naiser.

> kopie

> tim

Windows

Ahoj.

Priklanim se k tomu co napsal Honza Naiser. S karatami s chipem Realtek
(konkretne Planet) nemam zadne
problemy (denne se kopiruji zazipovane zalohy cca 60-100Mb dlouhe). Bezi to
vsak na TCP/IP.

Ludek

Prevod cisla na retezec v SQL - Paradox

[*] Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 6.12.2000 20:14:12

Ahojte,

jak se da v SQL dotazu prevest cislo na retezec? Zkousel jsem TO_CHAR,
STR, CSTR a nic mi nefunguje. Diky

Mirek Dolecek

Group by v IB a pripojeni polozek

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 6.12.2000 20:58:32

[...]

toto ani nemoze fungovat lebo databazovy stroj netusi ktore ID, Time a
ostatne stlpce ti ma poslat, skus selektnut Max(ValueX) s klauzulou GROUP BY
ID, TIME a spravit join s tou istou tabulkou podla TIME a ID

rwi

nema niekto AVI componentu?

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 6.12.2000 14:22:59 -0800

Zdravim

[...]

Dik

Werki
jendris(zv)minv.sk

Excel

[*] Michal Vojta <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 7.12.2000 02:04:09

Ahoj, byl jsem nejakou dobu mimo a utekl mi zacatek debaty o pristupu k
Excelu z Delphi.
Hledal jsem komponenty, ale marne. Pod jakou oblasti by napr. na Torrym
tohle melo byt?
Hledani tam nefunguje. Diky Michal VOJTA

Prevod cisla na retezec v SQL - Paradox

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.12.2000 05:19:18

Od: bures [mailto:bures(zv)ssakhk(tec)cz]
Odesl�no: 5. �nora 2000 15:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: 16 bit aplikace v 32 bit siti

Jesli placam blbosti, tak me nebijte, ale podle me by to mohla byt
zalezitost sit. protokolu, ve Windows 3.11 byl pro beh site potreba protokol
NetBEUI a ten je potreba snad mait naistalovan ve Win 9.x kdyz chci pouzivat
nektere sit. sluzby a nebo komunikovat se siti s poctaci procujicich pod Win
3.11.

Vlada

Od: Kalhous Zdenek [mailto:zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 7. prosince 2000 7:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

pouzivat
> nektere sit. sluzby a nebo komunikovat se siti s poctaci procujicich pod

Z.Kalhous

Disketa

[*] Jir� Vojtek <j vojtek(zv)del(tec)cz> - 7.12.2000 08:26:30

No a co si na ni sahnout a odchytit hlasky systemu? (jen navrh)
Jiri Vojtek

[*] Petr Kapoun <petr.kapoun(zv)medisoft(tec)cz> - 7.12.2000 08:29:15

Dobry den,
select ID, Day, Max(ValueX) from Table
group by ID, Day

Ing. Petr Kapoun
[...]

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 07.12.2000 08:38:49

Ja bych zkusil to SetCurrentDir
v kombinaci s SetErrorMode (viz. Win32 API Help).

Ondrej Krajicek

Jir� Vojtek wrote:

> No a co si na ni sahnout a odchytit hlasky systemu? (jen navrh)
> Jiri Vojtek

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.12.2000 08:43:35

Zkus tohle:

select cast(integer_hodnota as char(20)) as Pretypovana_Integer_Hodnota
from.......

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.12.2000 08:48:38

Ja to resim takto:
1. Pri otevreni editacniho okna pro novy zaznam nactu Max(cislo) + 1 a
necham ho.
2. Pri pokusu o ulozeni nejdrive zkontroluji, jestli toto cislo uz neni
pouzito a pokud je tak zahlasim chybu - v pripade, ze je toto cislo
uzivatelem modifikovatelne - nebo automaticky spustim novy vyber max(cislo)
+ 1 - v pripade, ze toto cislo uzivatel ovlivnit nesmi.
3. Teprve nyni poustim SQL prikaz na vlozeni noveho zaznamu. Takto to
pouzivam jiz hodne dlouho a je to vse absolutne v poradku.

Disketa

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 7.12.2000 08:57:59

{------------------------------------------------------------}
function GetVolumeInfo (const Disk:char; var
VolumeLabel,SystemName:ShortString; var SerialNumber: dword): boolean;
var pVolumeLabel: array [0..32] of char;
pDisk: Array [0..3] of char;
pSystemName: array [0..32] of char;
DiskSerNr: DWord;
X,Y: DWord;

begin
StrPCopy (pDisk,Disk+':\');
Result := GetVolumeInformation
(pDisk,pVolumeLabel,32,(zv)DiskSerNr,X,Y,pSystemName,32);
if Result then begin
VolumeLabel := StrPas (pVolumeLabel);
SerialNumber := DiskSerNr;
SystemName := StrPas (pSystemName);
{------------------------------------------------------------}

function FloppyInDrive: boolean;
var
ErrorMode: Word;
VolumeLabel,
SystemName: string;
SerialNumber: dword;
begin
ErrorMode := SetErrorMode (SEM_FAILCRITICALERRORS);
try
Result := GetVolumeInfo ('A',VolumeLabel,SystemName,SerialNumber);
finally
SetErrorMode (ErrorMode);

Mirek

| Jak�m zpusobem elegantne overim, je-li disketa v mechanice, kdyz neznam
jeji
| obsah?

Obcas se nevytiskne obrazek

[*] Slab� Petr (Pilsen) <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 7.12.2000 09:00:08

Slab�, Petr (Pilsen), 07.12.2000 08:26:01
Martin Zlomek wrote:

> mam nasledujici problem pri tisknuti obrazku:
> nekdy ho to vytiskne, jindy ne (obzvlaste tehdy, tisknu-li poprve - ovladac
> tiskarny neni jeste v pameti).

Ahoj,

zkus nasledujici proceduru.

Best regards,
Petr.

{ ----- Advertisment ---- }
Softwarova firma se zahranicni ucasti hleda programatory v Delphi, C++ a Java pro praci v Plzni. Vice o nas na www.kadel(tec)cz, v pripade zajmu mailujte na kadelds(zv)kadel(tec)cz.

{ *************************************************************** }
procedure StretchDrawBitmap(Bitmap: Graphics.TBitmap; dc: hdc; X, Y, wide, high: longint);
var
Info: PBitmapInfo;
InfoSize: Integer;
Image: Pointer;
{$IFDEF WIN32}
ImageSize: DWORD;
{$ELSE}
ImageSize: LongInt;
{$ENDIF}
begin
with Bitmap do
begin
GetDIBSizes(HBitmap(Handle), InfoSize, ImageSize);
GetMem(Info, InfoSize);
try
GetMem(Image, ImageSize);
try
GetDIB(Handle, bitmap.Palette, Info^, Image^);
{ Notice that StretchDIBits takes care of banding.
Also, be warned that it really works better with printers --
some display adapters can't handle it! }
with Info^.bmiHeader do
StretchDIBits(dc, X, Y, Wide,
High, 0, 0, biWidth, biHeight, Image, Info^,
DIB_rgb_COLORS, SRCCOPY);
finally
FreeMem(Image, ImageSize);
FreeMem(Info, InfoSize);

Predavani parametru do UDF v IB6

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 7.12.2000 09:02:03

Zdravim,
napsal jsem si jako priklad nasledujici funkci do DLL:

function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; export;
var
PomS:ShortString;
begin
GetMem(ResS,256);
Str(S1+S2,PomS);
ResS:=StrPCopy(ResS,PomS);
Result:=ResS;
end;

a kdyz ji zavolam v programku napsanem v Delphi je vse OK.
Kdyz ji ale zavolam v SQL dotazu na IB6 vrati mi blbost, protoze se
nepredaji vstupni parametry. V IB mam tuto funkci deklarovanou nasledovne:

declare external function UDF_POKUS
integer,
integer
returns
cstring(256) character set win1250 free_it
entry_point 'UDF_POKUS' module_name 'UDF_PR'

volal jsem ji v ISQL prikazem:

insert into Pokus (text) values (udf_pokus(1,1))

Pokud v DLL nepouziji parametry a vystupni retezec naplnim
konstantou, vrati
se OK.
Kde delam krpu?
Za odpovedi dekuji.
Ing. Zden�k Za�al
Praktik SW s.r.o.
V. Outraty 7
796 01 Prost�jov
mailto:zacal(zv)praktik(tec)cz
www.praktik(tec)cz
tel.: 0508/365583
fax : 0508/365512

BDE

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 7.12.2000 09:21:32

> BDE. Z celeho

> cisty, ze?

Ahoj,

existuje pravdepodobne cisty zpusob sireni BDE, a to pomoci registrace
knihovny BDEINST.DLL. Tento zpusob sireni se pouziva ve spojeni s free
instalatorem InnoSetup. Blize viz http://www.jordanr.cjb.net/isfaq.htm.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Disketa

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 7.12.2000 08:21:33 met-1

> Jak m zpusobem elegantne overim, je-li disketa v mechanice, kdyz neznam jeji
> obsah?

Treba by to slo (pisu z hlavy) takhle:

function Form1.VlozenaDisketa : Boolean;
var
Adres : String;
begin
Adres := GetCurrentDir;
Result := SetCurrentDir('a:\'); // je-li disketa vlozena, vysledek
// je true
SetCurrentDir(Adres);
end;

Jirka.

Zarovnani bunky u DBGrid

[*] Ji�� Vojtek - 7.12.2000 09:25:48

Zdravim vsechny,
muj problem je nasledujici. Mam sloupec v DBGridu, ktery je pripojeny na
DataSet. Maximalni pocet znaku je 6 ovsem muze byt i min. Ovsem musi byt
zleva zarovnan 0 na tech 6 a to je cely muj problem. V databazi je to
normalne a nemuzu to menit. Dalsi upravy v dotazu taky nechci pridavat, uz
takhle je to pomale az dost. Tak se ptam da se to nejak vyspatnit v DBGridu,
hledal jsem neco jako masku, ale marne. V histotii konference jsemneco
nasel, ale nabylo to ono. Prosim poradte Diky Jiri Vojtek

Dlouhy text v TLabel

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 7.12.2000 09:30:51

Ahoj,

potreboval bych do TLabel pevne delky dostat text, ktery muze byt delsi, nez
label. Chtel bych, aby se zkratil pomoci tri tecek uprostred, tak jak se
zobrazuji dlouhe cesty. Vim, ze existuje neco v API, ale nemuzu to najit.
Nedelal nekdo z vas neco podobneho ?

Diky

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

OT: Group by v IB a pripojeni polozek

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 7.12.2000 09:33:01

ahoj,

asi by byla nejlepsi UDF.
mozna by nebylo od veci udelat value1..n jako pole.

btw, priste pis plain text (ne html).

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/
[...]

OT: Propojeni pres LPT1

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 07.12.2000 09:33:23

Chtel jsem se pouze zeptat, zda nevite zpusob jak propojit dva
pocitace (W2000 a WinME) pres paralelni kabel. Potreboval bych
dostat z W2000 nejaka data do ME. Jsem pripadne ochoten si i neco
dopsat v Delphi, ale asi lepsi by pro me bylo uz neco
pripraveneho.

Diky
*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

"Schovani IE"

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.12.2000 09:47:10

>Dobry den,
>chci se vas zeptat jesli nevite jak udelat program, co by dokazal schovat
>okno Internet Exploreru tak, aby nebylo videt ani minimalizovane v
>taskbaru. Diky za jakykoliv help...

***No, pokud si zjistis handle okna, pak pujde ShowWindow / HideWindow a
RegisterSystemProcess (nebo trak nejak)

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Chyba pri kopirovani vetsich souboru - vyreseno

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 7.12.2000 09:53:40

Problem nebyl v kartach, ani nastaveni site (bylo jen TCP),
ale v nastaveni vcache v system.ini.
Mel jsem nastaveno

[vcache]
MinFileCache=8192
MaxFileCache=16384
chunksize=512

a kdyz jsem to smaznul, tak to bezi bez problemu.

Pavel

ODBC, ADO, MSACCESS - komprimacia tabulky

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 7.12.2000 10:01:48

zdravim vospolok
narazil som na takyto problem, teda aspon pre mna ;o). do accessovskej
databazy tlacim pracovne udaje, spracujem, vytvorim vystupy, zrusim
udaje v tabulke. eneeeemze, databaza sa neskomprimuje, ostane povodna
velkost, castokrat moze az okolo 40MB!!! ku databazy pristupujem cez
ODBC a ADO. otazka znie: ako skomprimujem databazu??? je nejaka API
funkcia? alebo ADOCommand ktory odoslat na DB???? heeeeelp, aj niiid
sambaaady....
diky za kazde dobre rano ;o)

Predavani parametru do UDF v IB6

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 7.12.2000 10:01:14

problem bude v sposobe olozenia parametrov.
Skus do hlavisky funkcie pridat stdcall alebo cdecl, jedno z toho by malo
zabrat...

function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; stdcall; export;> function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; export;
> [...]
>
> volal jsem ji v ISQL prikazem:
>
> insert into Pokus (text) values (udf_pokus(1,1))
>
> Pokud v DLL nepouziji parametry a vystupni retezec naplnim

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 7.12.2000 10:10:48

Na to by melo fungovat cast(field as Char(xx))
> Ahojte,
>
> jak se da v SQL dotazu prevest cislo na retezec? Zkousel jsem TO_CHAR,
> STR, CSTR a nic mi nefunguje. Diky
>
> Mirek Dolecek
S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

IB - DROP GENERATOR, DROP CASCADE

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 7.12.2000 10:17:54

DDV,

maly dotaz, jeste stale plati, ze ani IB 6 neumi droponout generator, nebo
jen neumim pouzivat dokumentaci?

Nema IB 6 neco jako Oracle DROP CASACE (cimz se zlividuji korme pozadovaneho
objektu tez zavilse objekty)?

Diky za info.

a.

OpenGL a Win NT

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 7.12.2000 10:20:10

On �t 5. prosinec 2000 11:52, you wrote:
> Nevite nahodou nekdo, proc mi nechce pod NTckama jet aplikace vyuzivajici
> OpenGL vyrobena v Delphi 3 zbuildovana pod 95kama?
>
> Resp. aplikace se spusti, ale okno zustanecele sede ... ??? Vazne netusim
> proc.

Takhle je obtizne ihned zjistit cim by to mohlo byt, ale asi by nebylo od
veci, pokud mate moznost zasahnout do zdrojovych kodu te palikace, pridat si
na klicova mista (volani wglCreateLayerContext(), wglMakeCurrent()) testy na
korektnost vracenych handlu a pripadne testy volani glGetError().

Monza by nebylo od veci zkusit, zda OpenGL na tech NTckach chodi jak ma
(napr. s pomoci std. OpenGL screensaveru).

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Dlouhy text v TLabel

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 7.12.2000 10:21:17

Ahoj,

hledej v API fci DrawText(),
konkretne flag DT_PATH_ELLIPSIS.
Ale pak uz nepotrebujes TLabel...

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

TADOStoredProc

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 7.12.2000 10:39:48

Dobry den,

muzete mi prosim poradit jak mam pomoci komponenty ADOStoredProc zavolat
proceduru s parametrem.

Petr Reichl

ODBC, ADO, MSACCESS - komprimacia tabulky

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 7.12.2000 10:45:17

> ako skomprimujem databazu???
V ODBC to jde pomoci funkce SQLConfigDataSource,
takze nejak takto:

SQLConfigDataSource(0,ODBC_CONFIG_DSN,
'Microsoft Access Driver (*.mdb)',

Podrobnosti jsou popsany v ODBCJET.HLP

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

BDE

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 7.12.2000 11:28:31

Ahoj!
Ja pouzivam k instalaci svych programu a sireni BDE Eschalon Setup (koupil
jsem ho od Petra Zahradnika, sice se uz program nevyviji, ale po uprave
balicku pro BDE zvlada i posledni verze a jsem s nim velmi spokojen). Dotaz
pro Petra Zahradnika, tzn. �e tim padem sirim BDE nelegalne?

Pokud sirim castecnou instalaci BDE, tak zjistuji zada uz je BDE
nainstalovano a nakonfugurovano a pouze dohravam novejsi verze jednotlivych
knihoven, ovladacu a programu. Ano je problem s vytvarenim aliasu behem
instalace, coz muze min negativni dusledky pro jine aplikace pracujici s BDE
(aliasy vyvarim az za chodu programu).

Predem diky za odpoved

Ing. Igor Vodicka
informacn� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrabuvka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
> [...]

> program....
>
> Tento zpusob sireni BDE se svou aplikaci, asi neni licencne cisty, ze?
---
P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

IB - DROP GENERATOR, DROP CASCADE

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 07.12.2000 11:31:20

Ahoj,

azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> DDV,
>
> maly dotaz, jeste stale plati, ze ani IB 6 neumi droponout generator, nebo
> jen neumim pouzivat dokumentaci?

Stale to plati. Lze toho dosahnout primou manipulaci se systemovymi
tabulkami.
Ted z hlavy nevim detailnejsi informaci, ale pokud to neni nutne, nemaz
ten generator a budes-li chtit vytvorit novy, dosahnes toho
prejmenovanim toho stareho nepouzivaneho. Nedavno se to podrobne
rozebiralo na nejakych newsech, zkusim to najit ...

> Nema IB 6 neco jako Oracle DROP CASACE (cimz se zlividuji korme pozadovaneho
> objektu tez zavilse objekty)?

Nema.

[...]

[*] Ren� Otisk - 7.12.2000 11:36:03

a co takhle pres CalculatedField

Sroub

> [...]
> hledal jsem neco jako masku, ale marne. V histotii konference jsemneco
> nasel, ale nabylo to ono. Prosim poradte Diky Jiri Vojtek

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 7.12.2000 11:36:09

Udelas to v TFieldu.
Bud tam je neco jako DisplayFormat a tam napises 000000
a nebo si napises obsluhu udalosti OnGetText;

> [...]
> hledal jsem neco jako masku, ale marne. V histotii konference jsemneco
> nasel, ale nabylo to ono. Prosim poradte Diky Jiri Vojtek

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 07.12.2000 11:50:52

Ahoj, ja bych na pocitace nainstaloval Windows Comander 4.51 a je to
(www.ghisler.com).

Libor Stujan wrote:

> [...]
> dostat z W2000 nejaka data do ME. Jsem pripadne ochoten si i neco
> dopsat v Delphi, ale asi lepsi by pro me bylo uz neco

mailto://sazima(zv)comp(tec)cz
http://www.utilia(tec)cz

IB - DROP GENERATOR, DROP CASCADE

[*] Roman �ev��k��������(��h�̿ - 7.12.2000 12:01:50

V dokumentaci ke toto:

DELETE FROM RDB$GENERATORS WHERE RDB$GENERATORS_NAME = 'nazev generatoru';

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]
> zobrazuji dlouhe cesty. Vim, ze existuje neco v API, ale nemuzu to najit.

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) mas v unitu JclFileUtils
funkci PathCompactPath:

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
begin
Canvas.Brush := Brush;
Canvas.Font := Font;
Canvas.TextOut(0, 0, PathCompactPath(Canvas, Application.ExeName, 70,
cpCenter));

Zastupce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.12.2000 14:58:00

From: "Petr Voborn�k" <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> Jak v Delphi vytvorit zastupce nejakeho programu (.lnk)?

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) najdes v unitu JclShell
funkci ShortCutCreate.

Petr Vones, amatersky programator

"bile znaky"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.12.2000 15:05:32

From: <azeleny(zv)csas(tec)cz>
> [...]
> free, nebo si to musi clovek psat sam (nevi ani, ktere vsechny white chars

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) najdes v unitu JclStrings
funkci StrEscapedToString.

Petr Vones, amatersky programator

Ovladani hlasem

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 7.12.2000 14:22:06 -0000

Ahoj,>
> [...]
>dostatek (asi 8 coz
> neni tak moc). Pak neni potreba nejaka strasna databaze
>srovnavacich samplu,
> kterych obvykle musi byt nekolik pro totez slovo, ale jen
>relativne mala
> (aktivne pouzivame cca 150 000 slov, pasivne 250 000 a to
>je cestina dost
> bohaty jazyk) databaze osmiprvkovych vektoru desetinnych
>cisel. Nejaka firma,
> nepamatuji si uz ktera ma par prototypu diktafonu, ktery to
>co namluvite
> primo prevede do textoveho souboru (krasa, ze?) a je tam

Mohol by si, prosim ta, napisat ako sa tato problematika vseobecne
nazyva (aby som vedel, co mam dat vyhladat, keby som chcel viac info)?
Pripadne, nevies priamo nejake odkazy (event. aj nejaku literaturu) s
uvedenou problematikou ? eMHa.

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 7.12.2000 22:10:53

"Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:

> Pametovy prostor urceny pro systemove soubory je totiz sdilen vsemi
> procesy a neni chranen proti zapisu. Takove prostredi se neda oznacit
> jako bezpecne pro beh i te sebelepsi aplikace

No, ja mam ted jednu uplne cerstvou zkusenost, jak je to oddelovanim
pametovych prostoru a ochranou proti zapisu pod W2000CZ
professional
(

Upravoval jsem odzkousenou aplikaci tak, aby se nektere
jeji vlastnosti neurcovaly direktivami v compile-time, ale formou klice v
run-time. A nejak se mi pri tom vytratil radek:

STW := WatchStopStart;

ktery ma nastavit lolakni promennou STW na instanci tridy

tStopWatch = class(TObject)
private
FCounting: Boolean;
FFrequency: int64;
FStart: int64;
FStop: int64;
FElapsedTime: int64;
public
constructor Create;
procedure Start;
function Stop: int64;
property ElapsedTime: int64 read FElapsedTime;
property Counting: Boolean read FCounting;
end;

ktera je inicializovana pomoci QueryPerformanceCounteru. Ve finally bloku pak volam

Time := StopWatchStop(STW); // tohle nahodne prepisovalo pamet

abych vypocetl cas a provedl FreeAndNill(STW)

***

Tato chyba shazovala aplikaci vcetne Delphi zpusobem, ktery se hned tak nevidi: zcela nahodne mizely texty z formularu dotcene aplikace, kdyz jsem aplikaci trasoval, tak mi napr. funkce ExpandFileName() vracela NULL string, vyvolani exception vedlo v 80% k deadlocku aplikace i Delphi, spusteni makefile, ktery mel buildnout 15 souboru pokazde prelozil neco jineho atd...

Vlastni W2000 napr. odmitaly spoustet aplikaci poklepani na ikonu i prikazem Spustit z menu, Pruzkumnik nerozbaloval polozky ve stromu, ale pritom zdanlive vsechno pracovalo (az na tu moji aplikaci). Trvalo mi skoro 3 dny nez jsem v multithreadovem prostredi pri neustalem restartovani stroje dokazal chybu lokalizovat.

Takze ja bych tu spolehlivost platformy NT neprecenoval a osobne
mi vyhovuji vice W98 , protoze napr. jako file commander pouzivam FAR a pod
W9x v DOSboxu pracuje mys, zatimco pod NT ne. A takovych prikladu existuje
nekolik. A ze by NT byly *vyrazne* stabilnejsi, to nemohu potvrdit.

Jina vec je implementace winsocku - tam mame zkusenosti, ze na W9x stoji za
.... viz
neosetritelna chyba WSA 10055, ktera prechodem na platformu NT zmizela.

BTW, nevi nekdo o nejakem dobrem commanderu, kterym bych mohl FAR (1.52)
nahradit - u vsech co jsem zkousel mi chybi zejmena historie adresaru,
editovanych/prohlizenych souboru a moznost snadno se pohybovat mezi ruznymi
adresari - tedy vse, co podstatnou merou zrychluje praci s pocitacem.

Bye, pf

OT: IB 6.0 & replikace

[*] mkotaska(zv)atlas(tec)cz - 7.12.2000 16:20:12

Ahoj,
omlouvam se za OT, ale vim, ze prispevky o IB v teto knferenci jsou.
V dokumentaci k IB OpGuide.pdf jsem se docetl o moznosti replikace. Nikde jsem vsak nenasel zminovany program IBReplserver.exe.
Nevite nekdo, kde se k tomuto programu da prijit ?

Dekuju za pripadne odpovedi.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)post(tec)cz

SQLBase

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 7.12.2000 16:56:39

Pot�ebuji vyt�hnout n�jak� data ze souboru s p��ponou DBS, z�ejm� je to
datov� soubor SQLBase firmy Gupta. Nem�te n�kdo driver do BDE nebo ODBC?

D�ky

Pekol

telef. prip. site - zmena proxy programem

[*] Filip =?ISO-8859-1?Q?Jirs=E1k?= <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 07.12.2000 18:09:39

Ahoj vsem,
nevite nekdo nahadou, zda a jak lze programem zmenit nastaveni
proxy serveru v telefonickem pripojeni site? Potrebuji IE
nasatvit tak, aby sel pres lokalni proxinu a nechci tim otravovat
uzivatele. Pro sit to umim - je to v registrech, jenze pro tel.
pripojeni site je to v registrech spolu s nejakymi dalsimi udaji,
a neznam format, takze to nechci riskovat jen tak to zkusit
prepsat. Nevite nekdo, jak by se to dalo (jestli treba IE
neexportuje nejakou funkci na tohle).
Diky
Filip Jirsak

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Group by v IB a pripojeni polozek

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.2000 09:37:33 -0800

Ahoy

> [...]
nejvetsi
> ValueX.
>
> select ID, Day, Time, Max(ValueX), Value1, Value2, Value3, ....., ValueN

akoze nefunguye...wed to misi....napise nejaky error?

> select *
> from Table A
> where ValueX >= (select Max(ValueX) form Table B where B.Day = A.Day)
> ---------------------------funguje, ale hrozne pomalu.

Nuz to by som sa necudoval ze to funguje pomaly, ked to ide X*X cez celu
database database.
Slusne ti to zrychli ak si zavesis index na DAY...nepojde potom sekvencne.
(ak nahodou uz nemas :)
Alebo si to sprav na dva kroky cele cez temp tabulku. V prvom kroku spravis
jednu operaciu,
potom druhu.

Werki

Zarovnani bunky u DBGrid

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 7.12.2000 18:40:15

Ano prehlidl je tam maska pro vstup i pro vystup, to znamena slovy
dve masky
> Jenze ja nepotrebuju masku pro vstup, ale pro vypis :-( Pokud jsem neco
> prehlidl, tak pardon.
> Jiri Vojtek

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.12.2000 19:15:09

>nekolik. A ze by NT byly *vyrazne* stabilnejsi, to nemohu potvrdit.

Ja bych se teda urcite nechtel vracet k ladeni na Win9x...

>Jina vec je implementace winsocku - tam mame zkusenosti, ze na W9x stoji za
>..... viz
>neosetritelna chyba WSA 10055, ktera prechodem na platformu NT zmizela.

Mas pravdu - pokud se tahle chyba zacne objevovat je po ptakach. Na Win9x je
tak malo systemovych zdroju, ze ji neni problem vyvolat. V podstate
neexistuje lek ... Zajimave je, ze na nekterych instalacich Win9x se
neprojevuje ani pri vyssi zatezi na jinych staci parkrat
otevrit/pouzit/zavrit par socketu a je to v ...

> [...]
>editovanych/prohlizenych souboru a moznost snadno se pohybovat mezi ruznymi
>adresari - tedy vse, co podstatnou merou zrychluje praci s pocitacem.

Ja pouzivam Windows Commandera a neznam lepsi

D. Toman

Jednoducha rychla komprese

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 7.12.2000 11:15:02 -0800

Pouzi klasicke RLE.
Urci si znak 255 ze bude specialny, a za nim vzdy bude nasledovak kolko coho
je.

Takze 255,6,66,255,500,65...atd
ak narazis na znak 255, tak napises:
255,20,255...alebo 255,1,255

Enjoy

Werki

Disketa

[*] Bohuslav Svancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 7.12.2000 21:03:43

Zkus tohle:

function DiskSize(Drive: Byte): Int64;
var EMode: Word;
begin
EMode := SetErrorMode(SEM_FAILCRITICALERRORS);
try
Result := SysUtils.DiskSize(Drive);
finally
SetErrorMode(EMode);

function DiskInDrive(DriveNumber: integer): boolean;
{ func to determine if a drive is ready or available. }
begin
{ drive 1 = a, 2 = b, 3 = c, etc. }
Result := DiskSize(DriveNumber) <> -1;
end;

Skoro totez je v JclFileUtils - viz produkt JCL asi od genialniho
amaterskeho programatora Petra Vonese.

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

IB 6.0 & replikace

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 7.12.2000 22:19:28

> V dokumentaci k IB OpGuide.pdf jsem se docetl o moznosti replikace. Nikde
jsem vsak nenasel

K Interbase existuje pokud vim externi reseni replikaci (tj. neni soucasti
serveru) napriklad
od firmy Synectics Software
http://www.synectics.co.za/borland/interbase/ibreplicator/index.html ).
Je tam 14denni trial verze a ten produkt neni zdarma, ceny jsou uvedeny na
serveru.

Dalsi reseni, vcetne pripadnych zdrojovych kodu jsou na
http://www.interbase.dthomas.co.uk/ .
Vetsinou jsou nejak vazana na upravu stavajici databaze (triggery atd.).

Leos

OT: file commander

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h�̿ - 7.12.2000 23:34:26

doporucuji ztree www.ztree.com
to je 32bit potomek DOSoveho XTree
umi veci o kterych se jinym "nortonoidnim" filemanum ani nezdalo

JK

Propojeni pres LPT1

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 7.12.2000 23:40:55

Cauec,

> Chtel jsem se pouze zeptat, zda nevite zpusob jak propojit dva
> pocitace (W2000 a WinME) pres paralelni kabel. Potreboval bych
> dostat z W2000 nejaka data do ME. Jsem pripadne ochoten si i neco

No, pokud to chces jednorazove, tak podle me je nejjednodussi vytahnout z
masiny s Win Me disk, pripnout ho do masiny s Win 2K a data normalne
zkopirovat. Win 2K umi FAT, FAT32 i NTFS. Sice musis rozebrat masinu, ale je
to na cca 15 min.

Bye Ludan

Pozice kurzoru v Memu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.12.2000 23:51:59

Zdravim

Mrkni se na demo k RichEditu, nejsem si jistej na 100pro (uz je to dlouho),
ale myslim, ze mi to fungovalo i s TMemo.

Hurricane
From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Napada me, jestli neexistuje pro kompletni JCL nejaky help.

Ahoj,

existuje, na adrese (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) jsou ke stazeni
tri soubory. Vlastni JCL, help a priklady.

Muze se stat, ze nektera metoda nektere tridy jeste neni plne zdokumentovana,
asi kazdy vite jak tezke je najit nekoho na tvorbu dokumentace ;-)

JCL ma i vlastni mailing list, muzete se do neho prihlasit na teto adrese:
http://www.egroups.com/group/JEDI-JCL

Petr Vones, amatersky programator

Dynamicka tvorba menu podle pritomnych baliku v MD

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 8.12.2000 14:43:24

Ahoj,

nebylo by neco podobnyho i pro C++ Builder 5?
Nevim, jak udelat v BCB initialization sekci.

Predem dekuji.

Martin Falta
martin.falta(zv)atlas(tec)cz

> Ahoj,
>
> ohledne pluginu je pak vycerpavajici clanek jeste tady:
> http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html
>
> Petr Vones, amatersky programator

MainMenu a obsluha ShortCuts klaves

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 08.12.2000 15:20:59

Ahoj,

v hlavnom forme aplikacie mam TMainMenu
s definovanymi klavesovymi skratkami.
Po aktivacii ineho formulara (metodou Show)
je toto menu stale aktivne (napr. reaguje
na Alt ako i pridruzene kl.skratky).
Riesil som to tak, ze na druhy form,
som umiestnil jeden prazdny objekt TMainMenu.
Radsej by som vsak vyriesil tento problem
priamo. Nevie niekto poradit? (D3)

Vdaka,
Vlkovic

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2000 15:32:08

From: "Michal Kus" <kus(zv)tangosw(tec)cz>
> kdyz jsem zkousel Windowsacke Propojeni kabelem, tak jsem zjistil,
> ze bezi jen do rychlosti 19kb!!!!, coz je dost tragicky.
> Nebo se pletu?

Ahoj,

vzpominam si, ze nekde se dala nastavit maximalni rychlost. Jde to i na
115200.

Petr Vones, amatersky programator

tel. pripojeni site - nastaveni proxy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2000 15:40:38

From: "Filip Jirs�k" <filip.jirsak(zv)centrum(tec)cz>
> nevite nekdo, jestli a jak jde programove nastavit telefoncike
> pripojeni site - nastaveni proxy serveru? Nasel jsem, kde je to

Ahoj,

pomoci funkce InternetSetOption:
http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/wininet/reference/functions/Inte
rnetSetOption.asp

option flag: INTERNET_OPTION_PROXY

Petr Vones, amatersky programator

JCL Was:"bile znaky"

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 8.12.2000 16:07:48

Fungujou ty komponenty i pro D3 ? Pises tam neco o D5 ...

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 08.12.2000 16:39
Od: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Pro: milan_2(zv)sose-sou(tec)cz, ...
V�c: Re: JCL Was:"bile znaky"
> [...]
>asi kazdy vite jak tezke je najit nekoho na tvorbu dokumentace ;-)
>
>JCL ma i vlastni mailing list, muzete se do neho prihlasit na teto adrese:

--------------------------
Milan = Milan2(zv)sose-sou(tec)cz
Informacni technologie
SOSE-Sou Usti n.L

JCL Was:"bile znaky"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2000 16:38:08

From: <milan_2(zv)sose-sou(tec)cz>
> Fungujou ty komponenty i pro D3 ? Pises tam neco o D5 ...

Ahoj,

JCL (Jedi Code Library) neni knihovnou komponent ale kodu. Tedy funkci a trid.
Z duvodu podstatneho rozsireni Object Pascalu v D4 neni kod kompatibilni s D3.
Ze zacatku o to byla snaha, ale jak kod narustal tak neslo to rozume udrzovat.
Nektere unity by mohly byt teoreticky v D3 pouzitelne. S D4 by to melo byt bez
problemu. Jeste pripominam, ze D4 se rozumi D4.03 a D5 pak D5.01

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 8.12.2000 16:58:11

> Ahoj,
>
> vzpominam si, ze nekde se dala nastavit maximalni rychlost.
> Jde to i na
> 115200.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Rychlost si muzes nastavit jakou chces, ale spoji se to jen
kdyz nastavis 19 a min.
Dotaz: videl to nekdo opravdu chodit na vyssi rychlost?
Ja to DOST NUTNE potrebuju umet.

Michal Kus

Obcas se nevytiskne obrazek

[*] Peter Rafaj <8rafaj(zv)st.fmph.uniba.sk> - 8.12.2000 17:13:38

Cafte

Tento problem som aj ja mal a vyriesil som ho neuveritelne zaujimavo.
Nastavil som obrazku 32 bitove farby. Uz neviem aka je to property v objekte
TBitmap, ale ty ju urcite najdes.

s pozdravom Peter Rafaj
> [...]
> //...
> //...
> file://Printer()->Canvas->TextOut(0,y,line);

Ulozeni nastaveni tiskarny

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 8.12.2000 17:35:21

Mam problem,

potrebuju ulozit nastaveni tiskarny, ktere bylo provedeno pomoci dialogu PrinterSetupDialog. Normalne to delam pres nacteni polozek PDeviceMode a potom jsem to zase nastavoval. Font jsem cetl pres Printer.Canvas a zase stejne nastavuji. Na normalnich ovladacich (od MS) to funguje celkem dobre, ale problemy jsou s ovladaci od Epsonu na Win NT, napr. rychlost tisku po nastaveni pres dialog je mnohem vetsi nez pokud se tiskne pote co nastaveni nactu.

Neni tedy nejaky univerzalne fungujici zpusob ulozeni nastaveni tiskarny?

Honza +

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.12.2000 17:46:54

From: "Michal K�s" <kus(zv)tangosw(tec)cz>
> Dotaz: videl to nekdo opravdu chodit na vyssi rychlost?

Ahoj,

videl, ovsem primet to ke spojeni byl obcas nadlidsky ukol. Neno to tim, ze
propojujes dva pocitace s jinou verzi Windows ? S tim pry byly problemy.

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 08.12.2000 18:46:09

Petr Vones wrote:

> [...]
>
> Ahoj,
>
> vzpominam si, ze nekde se dala nastavit maximalni rychlost. Jde to i na

Doufam, ze se ted neztrapnim, ale neni to nahodou 115200 Baudu, coz je
115200 bit/s, coz je priblizne (div 8; nepocitam korekce, atd.) 14400
byte/s, coz je cca 14 kB/s ???
A mam pocit, ze tech 19kB je docela slusna rychlost... Me to taky tak
nejak rychle (pomalu) bezi...
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

EInvalidOP

[*] olesia <olesia(zv)idirect(tec)com> - 8.12.2000 13:26:46 -0500

Ahojte

Potrebujem pomoc. Prednedavnom som presla na novy PC, odvtedy akonahle chcem nieco debugovat s breakpointom mi vyskoci "EinvalidOP - Invalid floating point information", pricom sa to vyskytuje akonahle narabam s niecim zlozitejsim, teda ked je ten form naraba s grafikou apod.
Tuto chybu vyhlasuje aj pri najjednoduchsej operacii, napriklad pri priradovani date do datovej premennej. Tusim, ze to bude nejaky memory problem , urcite nieco s compile properties projectu, skusala som sa s tym pohrat, ale nepomohlo to. Predtym na starom PC mi to nerobilo (aspon nie tak casto - v Appointment Booku nie som schopna dat breakpoint a debugovat absolutne) . Sami viete ako to je, ked nemozes debugovat..:-((
Neviete, ako by som to mohla vyriesit?
Budem vdacna za kazdu radu,

Lelitka

P.S. Robim s Delphi4 a Oracle 8.04, lenze asi to nema s tym nic spolocme i guess.

Excel

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 8.12.2000 21:15:11

ahoj,

do excelu se da pristupovat pres OLE Automation, pres ADO, pres ODBC
Drivery,
a z komponent jsem kouknul na DSP, delphipages.com a nasel konkretni tyto:

APExcelTable - neumim rusky
ExImXLS - i s prikladem, nesly mi nainstalovat DCU.
scExcelExport - pouze jeden PAS, das mu Datasource nebo dataset a on udela
*.XLS
xlsReadWrite(od Axolot) - to jediny me velmi potesilo svou R/W funkcnosti a
taky jedina u me pripadala v uvahu nez jsem to vyresil vyexportovanim do
ACCESSU :-}}}

nejvice ale doporucuju pristup pres adoexpress
http://community.borland.com/article/1,1410,20066,00.html

nebo ADO

treba

SELECT * FROM MyTable IN "c:\MyFile.xls" "Excel 8.0;"

M.Jirman