Probl�m CreateProcess

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.12.2000 21:18:44

CreateProcess( nil, cmd, nil, nil, false,
HIGH_PRIORITY_CLASS,nil,nil,si,pi);
WaitForInputIdle( GetCurrentProcess, INFINITE);
dwExitCode := STILL_ACTIVE;
while dwExitCode=STILL_ACTIVE do
begin
WaitForSingleObject( pi.hProcess, 200);
GetExitCodeProcess( pi.hProcess, dwExitCode);

Ja pouzivam tohle:

While WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,100) = WAIT_TIMEOUT do
begin
ProcessMessages;
end;
// proces zacal chcipat
Repeat
if NOT GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,RetCode) then
begin
Break;
end;
ProcessMessages;
Sleep(100);
Until RetCode <> STILL_ACTIVE;
// proces uz chcipnul

D. Toman

Vypnuti ohraniceni fokusu v cele aplikaci

potreboval bych nejakym zpusobem kompletne vypnout ohraniceni fokusu, pokud
mozno v cele aplikaci najenou. Jde mi hlavne o Checkbox,RadioButton,TreeView
a ListView. Nejde mi o cely fokus, ale jen o jeho ohraniceni carkovanou
carou. Pri pouziti skinu to nevypada moc dobre.

Diky moc

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win2k a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

funk�n� ScrollLock

potreboval bych aktivovat/deaktivovat mou aplikaci bezici na pozadi pomoci
scrolllocku. Neco jsem nasel v archivu, ale bez prakticke ukazky :-(

dik

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win2k a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

ADO & TADOConnection.Mode

> skor nie ako ano, mam formu na nej tadoconnection a tadoquery s lokalnym
> kurzorom. toto zkompilujem s otvorenym query a vysledok viem spustit na
tom
> istom pocitaci niekolko krat.
>
> skusal som to zkompilovat aj neotvorene a otvarat az po spusteni app,
> vysledok bol rovnaky. Naozaj to funguje? Ako sa to prejavuje? Mam na mysli
> okno od ODBC resp. nieco ine ...

Nepouzivam ODBC, ale nativny provider pre Jet 4.0. Vypise mi to: Could not
use; file already in use.

> tomuto rozumiem, ale kde je potom uchovana informacia ze uz je niekto
> pripojeny exkluzivne a preto talsi connect musi byt odmietnuty? tato
> informacia predsa musi byt niekde uchovavana az do odpojenia exkluzivne
> prihlaseneho pouzivatela.

Pravdepodobne zamknutim mdb suboru.

Erik

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.12.2000 02:34:32

Zdravim

Ja se pokousim propojit widle seriovym kabelem uz nejakou dobu. Mam
kompletni kabel (HW rizeni toku). Pres LL5 (prenasec souboru pod DOS) to
chodi bez problemu na nejvyssi rychlosti 115200, ale widle si mi nikdy pres
COMy spojit nepodarilo. Jen pres LPT.

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych aktivovat/deaktivovat mou aplikaci bezici na pozadi pomoci
> scrolllocku. Neco jsem nasel v archivu, ale bez prakticke ukazky :-(

Ahoj,

napriklad takhle (i kdyz pozor, nekteri povazuji ScrollLock klavesu za
hlavniho nepritele ;-)

procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
procedure WMHotKey(var Msg: TWMHotKey); message WM_HOTKEY;

HotKeyID = 1;

Win32Check(RegisterHotKey(Handle, HotKeyID, 0, VK_SCROLL));
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
UnregisterHotKey(Handle, HotKeyID);
end;

procedure TForm1.WMHotKey(var Msg: TWMHotKey);
begin
if Msg.HotKey = HotKeyID then
begin
Application.Restore;
Application.BringToFront;
Msg.Result := 0;

EInvalidOP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.12.2000 16:17:29

From: "olesia" <olesia(zv)idirect.com>
> Potrebujem pomoc. Prednedavnom som presla na novy PC, odvtedy akonahle chcem
> nieco debugovat s breakpointom mi vyskoci "EinvalidOP - Invalid floating
> point information", pricom sa to vyskytuje akonahle narabam s niecim

> P.S. Robim s Delphi4 a Oracle 8.04, lenze asi to nema s tym nic spolocme i
> guess.

Ahoj,

prvni problem muze byt neco shnileho v HW toho pocitace. Dale D4 patrilo mezi
ty nejmene podarene verze Delphi, predpokladam ze mas instalovan Upd.Pack #3,
pokud ne tak jej urcite instaluj. Tato chyba se projevovala, pokud byla ve
Watch window nejaka float promenna. Taktez nektere DLL nahrane do procesu
mohou zmenit nastaveni FPU CW flagu s cimz muze mit Delphi debugger problem.

Petr Vones, amatersky programator

Jednoducha rychla komprese

chtel jsem se na uvedenou knihovnu podivat a nasel jsem ji na CD (D5P) v
\Info\Extras\Zlib. Nenasel jsem ale zadny priklad.
Mluvime o tomtez?

Diky, Honza Naiser.

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
> chtel jsem se na uvedenou knihovnu podivat a nasel jsem ji na CD (D5P) v
> \Info\Extras\Zlib. Nenasel jsem ale zadny priklad.

Ahoj,

priklad by mel byt v Test\Test.pas

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.12.2000 21:05:42

> [...]
> balast, proto se to zpomaluje... kdyby to bylo pod DOSem s nejakym
> vlastnim rizenim, tak bych veril tem rychlostem, cos psal...
zadne vlastni zarizeni - jen 2 PC a kabel (pasivni - jen draty)

> Vim ze sme tu rychlost testovali tak, ze sme pres sdilenej disk pres
> paralelak pousteli mp3ky... 128kbit hrala v pohode, 160kbit musela cas
> od casu bufferovat...
> 192kbit uz se nedalo skoro poslouchat.

ano problem je ten, ze pokud musi procesor ridit prenos (tedy nepouziva se ECP ci EPP a DMA kanal) pak je treba se rozhodnout jak se to udela:
1) bud se bude prenaset po paketech, tak ze pro prenos paketu driver vyuzije veskery cas procesoru. Pak ma driver moznost pouzit takovy prenosovy protokol, ktery vyuzije port na maximum. Tak jsem to delal ja - v DOSu jsem si to mohl dovolit. Po dobu prenosu 256 bytoveho paketu bylo zakazano preruseni, takze byly zaruceny konstatnni pracovni podminky. Proto jsem mohl realizovat prenos, ktery nepouzival handshaking za kazdym bytem (resp polovinou bytu) ale uzpusoboval vysilaci rychlost podle toho jestli prijimac jeste stacil prijmout data. Tim se dosahlo rychlosti minimalne o 50 procent vyssi nez LapLink a spol.

2) prenos s handhskingem po kazdem bytu (pulbytu) s takovou povolenou toleranci, aby operacni system (Windows) mel dost casu obslouzit ostatni procesy - tedy aby system nebyl negativne ovlivnen prenosem. Tuhle cestu zrejme pouziva prime propojeni kabelem ve Windows. Je to samozrejme o hodne pomalejsi.

D. Toman

OT: smaz�n� obl�ben�ch polo�ek

mame trochu vetsi problem s nasledujicim: vsude pouzivame internet
explorery, automaticky konfigurovane pres skript
'http://adresa/ins/skript.ins'.
Cely prohlizec se bez problemu zkonfiguruje a funguje. Problem je ale v tom,
ze tak v 60ti % tento skript odstrani oblibene polozky. Pri pouziti IE5.01
se toto jiz nedeje. Nesetkal se nekdo s necim takovym ???

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win2k a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

EInvalidOP

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 9.12.2000 22:07:52

Ahoj,
vubec bych nehledal chybu v Delphi.
Spis bych to videl na hardware pocitace - pameti, zakl. deska apod. Taky
muze byt problem treba v ovladaci graficke karty, nebo taky nekde jinde.
Ale je to jen hruby odhad, pokud to na starem pocitadle chodilo a na novem
ne..

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

From: "Ale� Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> nebo by stacilo pokazde kdyz bych byl online, nebude zas tak velka...
>
> Nevim jestli jsem to popsal dobre... snad jo

Ahoj.
Jen obecne :

1) Pri kliknuti na odkaz zkouknout zda jsem ONLINE, pokud ano tak
zjistit verzi stranky (podle datumu) a pokud je novejsi tak
stahnout a ulozit na disk.
2) Otevrit stranku z disku.

Takze vzdy oteviras svuj soubor na disku a pripadne ho (jsi li pri kliknuti
pripojen) predtim zaktualizujes.

Na oboji (kontrola pripojeni a stahnuti souboru) bych pouzil komponenty od
F.Pietteho (RAS a ICS).

Ludek

Jak se dostat na malou ikonu v MAINICON

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.12.2000 14:05:56

Hi all,

narazil jsem na drobny nedostatek pri kresleni tray ikony.

Mam aplikaci, ktera ma v ikone aplikace (MAINICON) dve ikony: 32x32 a 16x16.

Kdyz je videt okno aplikace, tak je vse v poradku - Windows pouzivaji
spravne malou i velkou ikonu.

Na trayi mam ale malou ikonu 16x16 lehce zkreslenou, prestoze je to ta sama
resp.

1. Tray ikonu predavam pomoci Shell_NotifyIcon()
2. Kdyz udelam LoadIcon(HInstance,'MAINICON'), tak si okna nevezmou samy tu
malou, ale misto toho si automaticky zmensi tu velkou
3. To jsem obesel tak, ze jsem tu malou ikonu dal do resource jeste jednou
jako SMALLICON, ale v tom pripade se prave zobrazi lehce zdeformovana, nez
je tomu u buttonu na liste.

Neumel by mi nekdo poradit, jak donutit wokna, aby tu tray ikonu zobrazovaly
stejne jako na buttonu? Take by me zajimalo, jak vyloudit tu druhou ikonu z
MAINICON.

Thanx, pf

P.S.

Momentalne jsem si toho vsiml na W2000cz a na jinem stroji to nemohu
vyzkouset, protoze jsem v hotelu v Jakarte.

funk�n� ScrollLock

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.12.2000 08:57:59

On 9 Dec 2000, at 16:14, Petr Vones wrote:

> From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
>
> napriklad takhle (i kdyz pozor, nekteri povazuji ScrollLock klavesu za
> hlavniho nepritele ;-)

Nepovazuji, on to skutecne uhlavni nepritel je. Nyni lze najit
agitacni propagandu na http://slhaters.hlinka(tec)cz .

Kazdopadne bych chtel pred pouzivanim teto klavesy durazne
varovat, protoze krome moznosti ziskani zavislosti, vredu, ztraty
vlasu, vykloubeni prstu a tak podobne, se jedna o stavovou klavesu.
Pokud nahodou napadne nekoho jineho pouzit take ScrollLock a
oba programy pobezi vedle sebe, muze dojit i k dost vaznym
problemum.

Jednoducha rychla komprese

tak na CD s D5P jsem to nenasel. Uz jsem si rikal, ze ma asi "mhu". Jako
posledni pokus jsem vytahl jeste CD s D4 a tam to opravdu je. Asi se to z
D5P nejak vytratilo.

Honza Naiser.

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> 2. Kdyz udelam LoadIcon(HInstance,'MAINICON'), tak si okna nevezmou samy tu
> malou, ale misto toho si automaticky zmensi tu velkou

Ahoj,

to se chova spravne, viz napoveda:
LoadIcon can only load an icon whose size conforms to the SM_CXICON and
SM_CYICON system metric values. Use the LoadImage function to load icons of
other sizes.

Musis tedy pouzit API funkci LoadImage:
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winui/resource_9fhi.htm

> Momentalne jsem si toho vsiml na W2000cz a na jinem stroji to nemohu
> vyzkouset, protoze jsem v hotelu v Jakarte.

pekna dovolena ;-)

Petr Vones, amatersky programator

TObjectList

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.12.2000 17:36:58

Ahoj all,

stala se mi takovato zajimava nehoda.

Mam seznam Data: TObjectList.

Plnil jsem ji nejakymi daty, kde kazdy Item obsahuje ukazatel na
nejaky objekt, dejme tomu typu TMyObject.

Pro urychleni jsem udelal toto: zjistil jsem, kolik objektu bude v
seznamu a vyhradil jsem si prislusne misto:

Data.Capacity := Result;
Data.Count := Result;

Pak jsem v cyklu vytvarel objekty MyObject a prirazoval
Data.Items[i] := MyObject;

Nakonec jsem potreboval provest korekci na zacatku, kde jsem
potreboval pridat n prvku (v konkretnim popisovanem pripade to byl
jeden, ale to mi vyslo z vypoctu).

Upravil jsem tedy seznam
Data.Capacity := Result + i;
Data.Count := Result + i;
Move(Data.List[0], Data.List[i], Result * SizeOf(Pointer));

a naplnil prvnich n prvku stejnym zpusobem jako vyse.

Pak nekde uplne jinde jsem prochazel takto naplneny seznam, a
pritom si potreboval za urcitych okolnosti vytvorit pomocny objekt
typu TMyObject, ktery jsem pak zase uvolnil.

No, a co se mi stalo. Kdyz jsem pred tim pridal dodatecne jeden
prvek na zacatek seznamu (Data), pri prochazeni seznamu, kdyz
doslo k tem urcitym okolnostem, a vytvoril jsem pomocny objekt

PomObject := TMyObject.Create;

pak se tento objekt vecpal na druhe misto v seznamu. Mate pro to
nekdo nejake rozumne vysvetleni?

Vse v D5, W2000.

OT: Re: Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 10.12.2000 18:07:43

> zadne vlastni zarizeni - jen 2 PC a kabel (pasivni - jen draty)

jo, to jo, ale ja myslel treba kdyz voknouvsi pres kabel pracujou jak s
TCP/IP tak s IPX/SPX (a treba i necim dalsim), tak si tam musej pridavat
nejaky (pro tebe neuzitecny) data, aby druha strana vedela jak to ma
spracovat... Takhle sem to myslel a pod DOSem vlastni rizeni sem myslel
pro SPP LPT ne pro COM (kde si to UART ridi sam - jenom dodavas data) a
ne pro ECP/EPP LPT...
Takze takhle nejak...
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

Re[2]: Obcas se nevytiskne obrazek

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 10.12.2000 20:00:31

Ahoj, mel jsem podobne problemy, tisknul jsem na stranku x-podobnych
karicek, kde byly nejake texty, carovy kod a bitmapa. Ta bitmapa se nekdy
vytiskla vsude, nekdy na nekterych z karticek chybela (pokazde jinde).
Poradil mi Vasek Krmela toto (je to vyrazne lepsi , i kdyz ne 100 procent):

Pred a po tisku bitmapy na canvas se udela maly delay s volanim
Application.ProcessMessages. Nevim, proc to tak funguje, ale funguje to.

Hodne zdaru,

| Vyzkousel jsem to, ale nefunguje to 100%.
| Jeste bych mel dodat, ze ty obrazky jsou monochromaticky.
|
| Friday, December 08, 2000, 5:13:38 PM:

Stranka html a odkaz na ni

[*] Ale� Pavel - 10.12.2000 20:25:31

No a to bude ono jak zjistim, ze jsem online?
komponenty? Kde je shrabnu?
Dekuji ti, ale tak nejak jsem si to predstavoval, ale nejak mi to
nezapalilo, mel jsem hodne slabou chvilku...

Ales Pavel
Amater vsech amateru
Kukacka mi kukla 24krat
a jiny ptaky krome kachny na cerno
se zelim odmitam znat.....

> [...]
> pripojen) predtim zaktualizujes.
>
> Na oboji (kontrola pripojeni a stahnuti souboru) bych pouzil komponenty od

Problemek s MEMO nad Accessem a DAO ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 10.12.2000 20:53:13

Zdravicko vsem,
mam mensi problemek -
Win2k Pro, D5, MS Access 97 a databaze, kde jedna tabulka ma sloupec typu
MEMO, DAO db collection od E.Salaje (ve FAQ jsem tento problemek nenalezl
:(().

Kdyz MEMO edituji v aplikaci, jakmile prelezu delku retezce 255 znaku,
zahlasi mi to chybu
Hodnota vlastnosti je neplatna
V TDAOQuery je dana polozka typu TMemoField, BlobType = ftMemo.
Nevite nekdo, co s tim ?
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

Knihovna ZLIB D4 vs. D5

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.12.2000 21:19:17

> [...]
ejhle -
> ten funguje normalne. To jsou mi ale veci.... :-))

Zdravim.

Ja sice ZLIB nepouzivam, ale vim jiste, ze na CD s Updatem D5 mam i balicek
s updatem knihovny ZLIB.

Ludek

OT: Fyzicka kopie HDD s NTFS

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.12.2000 21:26:41

Zdravim.
Poradte prosim. Spadl jsem do akce, kde musim v kratke dobe nainstalovat a
zprovoznit 10ks PC.
(Windows 2000 Prof CZ) a hromadu dalsiho SW. Napadlo mne nainstalovat jeden
a pak pouzit fyzicke kopirovani HDD. Nekde mam na to utilitu, ale ta je
jeste na stary DOS a NTFS urcite neumi (asi ani FAT32 ne). Nevite o necem
takovem aby to bylo bud free nebo za nejaky mensi peniz (aby se to vyplatilo
pri 10 PC).

Predem diky.

Ludek

Fyzicka kopie HDD s NTFS

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 10.12.2000 22:32:46

Cauec,

zkus se pozeptat po PQDI - PowerQuest Disk Image, ten umi i NTFS.
Nainstalujes to jen jednou a na ostatni PC jen provedes disk image.

> [...]
> jeste na stary DOS a NTFS urcite neumi (asi ani FAT32 ne). Nevite o necem
> takovem aby to bylo bud free nebo za nejaky mensi peniz (aby se to

Fyzicka kopie HDD s NTFS

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 10.12.2000 22:56:43

Norton Ghost 2001

OT: Komunikace TCP/IP pres seriove porty

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 10.12.2000 23:20:46

Zdravim

Je sice mozne k "primenu propojeni kabelem" pridat IPX/SPX, ale primarni
protokol pro prime propojeni je TCP/IP a IPX/SPX tam vubec byt nemusi. Tim
ale nechci vyvracet obecne znamou pravdu, ze si k potrebnejm datum widle
davaj spoustu nesmyslu. Jinak jsem dosel k zaveru, ze pres COMy widle spojit
nelze. A po LPT jen pri spravne konstelaci hvezd. Zrovna dnes jsem se o to
pokousel a widle se na me v 99,99% zvysoka vykaslaly. Po zadani jmena
hostitelskeho stroje mi vyskocila hlaska ze hostitel neexistuje nebo tak
neco, ale widle BYLY propojeny, jen nebylo co sdilet :-).

Neexistuje nejaka jina moznost, jak propojit widle tak aby to vypadalo jako
normalni sit (slozky v "okolni pocitace", sdileni,.....) se sitovkama a
TCP/IP protokolem?

> [...]

spracovat... Takhle sem to myslel a pod DOSem vlastni rizeni sem myslel
pro SPP LPT ne pro COM (kde si to UART ridi sam - jenom dodavas data) a

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 10.12.2000 23:33:14

Zdravim,

nevim jestli to umej ty W2K, ale bracha to v NT4 delal tak, ze dal ozrcadlit
disk, pockal az se sesynchronizuje, pak ho odpojil, pridal dalsi prazdny,
nechal opet sesynchronizovat, atd...

Takhle mel identicke kopie celeho oper. systemu.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

> [...]
> jeste na stary DOS a NTFS urcite neumi (asi ani FAT32 ne). Nevite o necem
> takovem aby to bylo bud free nebo za nejaky mensi peniz (aby se to

OT: Fyzicka kopie HDD s NTFS

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2000 01:14:58

Puvodni zprava, kterou napsal L. ZITA dne 10 Dec 00,:

> Poradte prosim. Spadl jsem do akce, kde musim v kratke dobe nainstalovat a
> zprovoznit 10ks PC.

http://www.clexpert(tec)cz/software/ghost/

=== telefon/fax: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== telefon GSM: 0602-409601, ICQ: 21215917 ===

Stranka html a odkaz na ni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 01:43:27

From: "Ale� Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> programu je to opravdu blby, malokdo je pri spusteni nejake bezne aplikace

Ahoj,

tezko najit nejake rozumne reseni. Pokud se omezis jen na uzivatele, kteri
pouzivaji dospely prohlizec (IE 4 a vyssi), tak by se bylo mozne podivat do
cache, zdali je tam tvoje stranka. Pokud uzivatel neni pripojen k Internetu,
tak se mu zobrazi offline verze, jinak se nacte aktualni.

Jine reseni by bylo mit umisteny stranky vzdy offline v nejakem vlastnim
adresari aplikace a pred otevrenim zjistit zdali je dostupne pripojeni k
Internetu a stahnout aktualni verzi. Tohle je ovsem slozitejsi, uzivatel muze
pouzivat proxy, takze by jsi musel jeste zjistit jeji nastaveni (pro IE to
neni problem, ale u neho to neni treba delat takhle slozite, viz predchozi
odstavec) u ostatnich prohlizecu je to temer neresitelne. I kdyz predpokladam,
ze ve Windows dnes drtiva vetsina pouziva IE, protoze vlastnosti ostatnich
prohlizecu (intergrace do systemu, rychlost parseru) jsou ponekud rozporuplne.

Petr Vones, amatersky programator

Novy exac za chodu aplikace.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 01:45:36

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Tohle by mel vysvetlit Petr Vones.

Ahoj,

Pokusim se strucne. Spustitelny soubor (EXE/DLL/BPL...) obvykle pouziva funkce
z nejakych dalsich knihoven. Seznam techto funkci je v import sekci PE souboru
(popripade jeste v Delay load import, pro puntickare ;-). Kdyz PE loader
zavadi spustitelny soubor, snazi se najit potrebne knihovny (zpusob jakym je
hleda je popsan u API funkce LoadLibrary). Kdyz ji najde, prochazi seznam
funkci ktery je potreba z dane knihovny importovat. Funkce, ktere knihovna
exportuje jsou ulozeny jeji v export sekci. Vetsinou se funkce vyhledavaji
podle jmena, nekdy se (vyjimecne) pouziva pouze index do tabulky exportu.

K pochopeni veci je take nutne vedet, jak se funkce z kodu volaji. Pokud z
programu volam napriklad API funkci MessageBeep, prekladac ulozi na zasobnik
potrebne parametry a nasleduje CALL instrukce do 'nekam'. Na 'nekam' najdete
dalsi skok v podobe JMP DWORD PTR [XXX]. Adresa XXX bude adresa ve virtualnim
adresovem prostoru, kde se bude nachazet kod funkce MessageBeep. Ukolem PE
loaderu je namapovat knihovnu obsahujici funkci MessageBeep do pametoveho
prostoru procesu, zjistit (pomoci vyhledani v tabulce exportu) adresu a tu
zapsat na misto [XXX], tak aby instrukce tuto funkci volala.

Vyse uvedene se provede vzdy pro kazdou funkci pri kazdem zavedeni knihovny.
Protoze takto vypocitane adresy budou pro systemove knihovny vzdy stejne, tak
Microsoft umoznil tyto adresy zapsat primo do import sekce dane knihovny, cimz
se cely proces mirne zrychli. Pro takovou upravu knihovny slouzi funkce
BindImageEx, nelze ji vsak pouzit na PE soubory z Delphi, protoze import sekce
techto souboru neni plne kompatibilni (duvodem je snaha Borlandu o mirne
zmenseni velikosti souboru). Tuto upravu nelze delat pred instalaci, ale az v
dobe instalace aplikace. Na ruznych systemech mohou byt totiz ruzne verze
knihoven, takze by takto "predzpracovane" adresy byly neplatne. Tento zpusob
importu funkci se nazyva prave Bound Import.

Jeste pripominam, ze nastroje pomoci kterych si muzete prohlizet obsah
jednotivych casti PE souboru najdete krom Platform SDK i napriklad tady:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

> Proc myslis? Chces nam tu hlasat nejaka neproverena dogmata? :-)

Taky se mi to nezda ;-) Kdysi ve skole, kdyz se probiralo deleni nulou nekdo
argumentoval prikladem: "Kdyz mam sest bananu a rozdelim je mezi nula lidi,
tak mam preci porad sest bananu".

From: "Ale� Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
> Nazorny priklad by opravdu bodl i s pokecem pro amatera, prosim prosim

Snad behem tohoto tydne ...

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Obcas se nevytiskne obrazek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 02:29:19

From: "Mirek Junek" <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz>
> [...]
> karicek, kde byly nejake texty, carovy kod a bitmapa. Ta bitmapa se nekdy
> vytiskla vsude, nekdy na nekterych z karticek chybela (pokazde jinde).

problem spociva v tom, ze nelze pouzivat funkce BitBlt a StretchBlt pro tisk:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q195/8/30.asp

priklad v Delphi je treba tady:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Printing/StretchDIBitsDemo.txt

Petr Vones, amatersky programator

smaz�n� obl�ben�ch polo�ek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 02:33:09

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> ze tak v 60ti % tento skript odstrani oblibene polozky. Pri pouziti IE5.01
> se toto jiz nedeje. Nesetkal se nekdo s necim takovym ???

je to popsano tady, (verze IE x.0 maji vzdycky chyby ;-)
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q242/5/44.ASP

Petr Vones, amatersky programator

Retezec predavany ve zprave Windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 02:36:38

From: "Martin Falta" <martin.falta(zv)atlas(tec)cz>
> nevite nekdo, jak ze zpravy Windows vycucnout retezec, ktery je predany v
> LPARAM?

Ahoj,

muzes to nejak vic popsat ?

Petr Vones, amatersky programator

Ulozeni nastaveni tiskarny

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 11.12.2000 07:18:19

Dobry den,

tato funkce zjisti nastaveni tiskarny a vrati handle na pametovou oblast kde
je to ulozene snad to pomuze (je v Delphi5, ale asi to bude fungovat i v
nizsich)

function GetPrinterDeviceModeHandle (Device : pChar) : tHandle;
var FPrinterHandle : THandle; StubDevMode : TDeviceMode; h : tHandle;
begin
result:=0;
if OpenPrinter (Device,FPrinterHandle,nil) then
begin
h:=GlobalAlloc (GHND,DocumentProperties
(0,FPrinterHandle,Device,StubDevMode,StubDevMode,0));
{DocumentProperties vrati potrebnou velikost}
if (h<>0) then
begin
result:=integer(GlobalLock (h));
if (DocumentProperties
(0,FPrinterHandle,Device,PDeviceMode(result)^,PDeviceMode(result)^,DM_OUT_BU
FFER)<0) then
{DocumentProperties naplni pamet vlastnostmi}
begin
GlobalUnlock (h);
GlobalFree (h);
result:=0;
ClosePrinter (FPrinterHandle);

From: "Raul Endymion" <raul.endymion(zv)mail.infima(tec)cz>
> [...]
> mam ale mutex odstranit po padu aplikace. V pripade ze mi pri ladeni
> aplikace spadne, je nejaky zpusob jak smazat mutex jinak nez restartem

mutexy jsou automaticky zruseny po ukonceni procesu.

Petr Vones, amatersky programator

Udalost pri navazani telefonickeho spojeni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 14:05:53

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> nevite nekdo, jakym zpusobem by se dalo poznat, ze bylo navazano/shozeno
> telefonicke spojeni s jinym pocitacem? Hodilo by se mi to na sledovani

Ahoj,

stahni si RAS konverzi (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY) je tam i
jednoduchy priklad.

Petr Vones, amatersky programator

Retezec predavany ve zprave Windows

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 11.12.2000 14:20:50

Zkus

procedure TfrmMain.UMMojeZprava(var msg: TWMGetText);
begin
StatusBar.Panels[0].Text := msg.text
end;;
> [...]
>
> procedure TfrmMain.Button1Click(Sender: TObject);
> begin
> Perform(UM_MOJEZPRAVA, 0, LPARAM('Testovaci retezec'));

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.12.2000 14:53:10

On 11 Dec 2000, at 10:52, Martin Falta wrote:

> mejme nasledujici priklad:
>
> const
> UM_MOJE ZPRAVA = WM_USER + 100;

Takto to nejde. Retezec musi existovat po celou dobu, nez ho
zkopirujes nekam jinam. V parametru se pak predava pointer na
ten retezec pretypovany na integer. Zkusim to zaclenit do tveho
kodu.

> type
> TfrmMain = class(TForm)
> procedure Button1Click(Sender: TObject);
> private
TestRetez: string;
> [...]
> end;
>
> iplementation
>
> procedure TfrmMain.UMMojeZprava(var msg: TMessage);
StatusBar.Panels[0].Text := String(PChar(msg.LParam));
> [...]
>
> // prave ten retezec
> end;
>
> procedure TfrmMain.Button1Click(Sender: TObject);
TestRetez := 'Testovaci retezec';
Perform(UM_MOJEZPRAVA, 0, LPARAM(PChar(TestRetez)));
//> Perform(UM_MOJEZPRAVA, 0, LPARAM('Testovaci retezec'));
> end;

Takto to samozrejme nema vyznam, protoze v ramci jednoho
formulare je lepsi pouzit rovnou TestRetez (posles si jen zpravu, ze
je treba aktualizovat StatusBar, pricemz parametry te zde nemusi
zajimat). Takto se to uplatni spise kdyz posilas text jinemu
formulari.

email / postovni klient

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.12.2000 15:09:49

----- Original Message ----- > Zdravim vsecky
> [...]
taky
> hodilo. Dekuji za kazdou radu a hlavne rychlou radu. D.V.

Stahni si komponentu TJvMail (Autor P.Vones) z Jedi Code Library. Ta umi i
daleko vic nez potrebujes.
Adresu najdes v konferenci (momentalne ji nemuzu najit).

Ludek

Clipboard

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.12.2000 16:02:28

Jelikoz nikdo neodpovedel na muj dotaz, odpovim si sam :-) Staci
poslat danemu oknu zpravu WM_PASTE, ma to ale jeden hacek -
pokud je v clipboardu nejaky jiny format (treba RTF) tak uz to
nefunguje.
Nevite jak na to? Treba v RichEditu oznacim retezec, zkopiruji do
clipboardu (je to rtf) a potrebuji obsah clipboardu vlozit do jineho
editu, na ktery mam pouze Handle. Pokud to je jen normalni edit,
tak aby tam vlozil cisty text, pokud to je RichEdit, tak ten text s
tim puvodnim formatovanim... Urcite to nejak jde, ale ja nevim jak.
:-( poradite nekdo?

A jeste jeden dotaz z minula:
> 1) Existuje nejaka zprava o tom, ze se kopiruje obsah clipboardu
> do okna? Tedy zprava, ktera se odstartuje v okamziku, kdy uzivatel
> v libovolne aplikaci da PASTE?

P.

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

Drag&Drop z externiho programu

[*] SSOU Vodochody s.r.o. <ssouvodochody(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 16:41:56

Dobry den,
vedel by nekdo, jak zajisti, aby pri pretazeni odkazu na MAIL napriklad ze
stranky zobrazene v IE na plochu meho programu byl muj program schopen tuto
adresu prevzit a neco s ni udelat (zalozit do databaze, doplnit do nejakeho
policka, zobrazit atd.) ? DELPHI 2.0

V.Wagner

ReportBuilder

[*] Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 11.12.2000 16:57:16

br,

Vlozis do reportu subreport a dole sa objavi nova zalozka s cistou strankou
pre tvorbu reportu.
Box so subreportom sa automaticky meni podla poloziek a velkosti danych
hodnot.

Bohdan
Pomsahar

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Stahni si komponentu TJvMail (Autor P.Vones) z Jedi Code Library. Ta umi i
> daleko vic nez potrebujes.

Ahoj,

je to trochu jinak. TJvMail je komponenta z Jedi VCL Library, ktera pouziva
urcitou cast kodu z JCL: (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY)

V Jedi Code Library (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS), ktera neni
knihovnou komponent ale kodu (tridy, funkce) je jednoducha trida TJclEmail
pomoci ktere lze take odesilat zpravy. Tato trida je novejsi a jsou v ni
odstraneny nektere drobne chyby, ktere jsou v TJvMail komponente. Osobne si
jsem nazoru, ze neni treba mit (nevizualni) komponentu na kazdou drobnost a
pouziti psaneho kodu nekdy neni na skodu.

Priklad (vyzaduje verzi JCL Beta_2 z 10.12.2000, viz odkaz vyse):

uses
JclMapi;

// Pouziti class funkce TJclEmail.SimpleSendMail - vhodne pro jednoduche
// zpravy

TJclEmail.SimpleSendMail('adresa(zv)nekde(tec)cz', 'Jmeno', 'Predmet',
'Text zpravy');
end;

// Pouziti tridy TJclEmail - umoznuje pridat prilohy, CC a BCC, zobrazit
// okno se zpravou pred jejim odeslanim nebo primo vlozit do slozky
// 'Posta k odeslani'.

with TJclEmail.Create do
try
Recipients.Add('adresa(zv)nekde(tec)cz', 'Jmeno', rkTO);
Recipients.Add('dalsiadresa(zv)nekde(tec)cz', 'Dalsi Jmeno', rkCC);
Subject := 'Predmet';
Body := 'Text zpravy';
Attachments.Add('unit1.pas');
Attachments.Add('unit1.dfm');
Send;

Objekt TJclEmail neni treba pokazde vytvaret a rusit, pokud je zamysleno jej
vyuzivat pro odesilani posty vicekrat. Veskere parametry zpravy lze smazat
metodou Clear.

Petr Vones, amatersky programator

Drag&Drop z externiho programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 18:54:48

From: "SSOU Vodochody s.r.o." <ssouvodochody(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
> adresu prevzit a neco s ni udelat (zalozit do databaze, doplnit do nejakeho

dobre Drag&Drop komponenty jsou (http://www.melander.dk/delphi/dragdrop),
ovsem ne pro D2 (mozna uz je cas pro upgrade).

Petr Vones, amatersky programator

MDAC verze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 19:27:48

From: "JIM Design" <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> jak zjistujete jaka je verze MDAC na PC?

Ahoj,

v unitu JclCOM (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS) mas funkci
GetMDACVersion.

Petr Vones, amatersky programator

TMemo a pocet riadkov

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 11.12.2000 19:33:58

Ahoj,

da sa nejako zistit, na kolko riadkov mi zalomil
text objekt TMemo pri WordWrap = True ?

Chcel by som podla toho korigovat rozmery
Mema tak, aby sa zobrazil cely text naraz
(bez nutnosti pouzit ScrollBars).

Jak se dostat na malou ikonu v MAINICON

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 20:08:37

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> TmpIcon.Free;
> end;
>
> tak predpokladam, ze DestroyIcon() uz volat nemusim, ze to za me udela

Presne tak.

Petr Vones, amatersky programator

Indikace chyby pri tisku na radkovou tiskarnu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.12.2000 20:27:23

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> "Pri tisku dokumentu No Document name na tiskarnu LPT1:
> doslo k chybe: Zarizeni nepripojeno. chcete tisk opakovat nebo ulohu
> zrusit?"

Ahoj,

asi to moc nepomuze, ale vyzkousej u te radkove tiskarny nastavit v Ovladacich
Panelech: Tiskarna -> zalozka Detaily -> tl. Zarazovani -> checkbox "Tisknout
primo na tiskarnu".

> Nevite nekdo, jak se da tisknout na radkovou tiskarnu pod woknama, aby se to
> chovalo alespon trochu slusne?

Zkus neco z tohodle:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Printing/JoeHechtPrtRaw.TXT
http://www.deja.com/getdoc.xp?AN=542540156

Petr Vones, amatersky programator

OT: UDF na nedeleni nulou

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 11.12.2000 21:12:33

Hallohou,
potrebuji udelat UDF ktera osetri deleni nulou.

function DivNotZero(X, Y: Real):Real;
begin
if Y = 0 then
Result := 0
else
Result := X/Y;
end;

Ale nevim jak to napsat. Jak predavat ty promenne.
Za kazdou radu a pomoc moc dekuju,

<mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz%20%20%20%20%20:o)>
Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327<?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

telnet

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.12.2000 22:17:04

> [...]
>
> Potreboval bych udelat jednoduchej telnet server, aby umel navazat spojeni,
> neco vypsat na obrazovku na urceny misto a tak.

telnet jako takovy nema definovane zadne povely :-) To je veci serveru co vsechno povoli a zpristupni. Napriklad telnet na Linux server umoznuje plnohodnotnou praci s celym systemem...

Definice protokolu je rozdelena cca na 2 casti - jednak definice formatu radku (CRLF ukoncene radky) a jednak definice telnet options (specialnich sekvenci znaku, ktere informuji server napriklad o typu terminalu u klienta, vykonavaji specialni akce. Podivej se do RFC855 a RFC 854

D. Toman

Stranka html a odkaz na ni

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.12.2000 01:17:10

Od: Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 11. prosince 2000 16:57
P�edm�t: Re: ReportBuilder

> [...]
strankou
> pre tvorbu reportu.
> Box so subreportom sa automaticky meni podla poloziek a velkosti danych

OT(in plain text): UDF na nedeleni nulou

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 12.12.2000 08:40:26

OMLOUVAM SE za format ve kterem jsem doposud psal sve OT.

[...]

Mam knihovnu FreeUDFLib.dll, ve ktere pouzivam funkce s parametry TIMESTAMP,
ale funkce s parametry Double mi hlasi odpojeni serveru:(
Za kazdou radu a pomoc moc dekuju,

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Systemove tabulky IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.12.2000 08:54:44

Ahoj,

pri zkoumani jedne databaze v IB6 jsem zjistil pro me
nevysvetlitelnou vec. Mel jsem tabulku a v ni chtel smazat sloupec.
Zadne okolnosti (zavislost dat apod.) tomu nebranily, presto mi to
vyhazovalo hlasku, ze existuji zavisle objekty. To mi prislo jako
nesmysl, pustil jsem IBAdmin a dependencies explorer. A ukazalo
se, ze tabulka udajne zavisi na nejakem triggeru (podle ikony)
DB$448, jina tabulka zase nekolikrat na objektu OOL, coz byl
podle ikon jak trigger, tak na jinem radku ulozena procedura. V
systemove tabulce triggeru ani jinych objektu zadne takove objekty
neexistuji. Jedine misto, kde se vyskytovalo OOL i DB$448 byla
tabulka zavislosti RDB$DEPENDENCIES. Bylo v ni spousta
duplicit a i uvedene nesmysly.
Jak je mozne ze ma IB6 v systemovych tabulkach takovy
bordel? Setkali jste se necim podobnym? A da se s tim delat neco
jineho, nez tyto tabulky obcas rucne promazat?

UDF na nedeleni nulou

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.12.2000 09:14:48

From: "Hubka Lubos" <L.Hubka(zv)trenkwalder.com>
> Tak ma napadlo ci niekto z vas nema kusok kodu na komunikaciu s
> MS Exchange. Ale nie taku, ktora vyzaduje Outlook
> nastaveny ako default mailer. Proste nieco co vie pouzit funkcie z
> DLL outlooku.

Ahoj,

presne toto umit trida TJclEmail (http://delphi-jedi.org/Jedi:JCLDOWNLOADS)
kde si muzes zvolit i jineho klienta nez ten ktery je nastaven jako vychozi.

Petr Vones, amatersky programator

nevyhody packed recordu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 12.12.2000 14:12:40

Ahoj,

jsou nejake %SUBJ%?
Je nejaky duvod, proc je nepouzivat?

Neptam se na rychlost, protoze to bude podle me naprosto nevyznamne
zpomaleni, ale spis jestli nahodou nejsou nejake problemy s kompatibilitou,
pretypovanim a vubec..

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

SMTP cez MS Exchange

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 12.12.2000 14:42:11

Caute All.
Nevie nahodou niekto ako mam vyplnit hlavicku mailu, aby
mi presiel cez MS Exchange server?
Ked poslem normalne niekto(zv)server.sk tak Exchange hlada adresata
vo svojom zozname a ked ho nenajde tak vypise chybu.
Ja by som potreboval aby to poslal dalej. Ze vraj je na to nejaky
klucovy string, ktory mu to povie. Neviete niekto ze aky?
[...]

Rychlost MSDE vs. Access

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.12.2000 14:51:09

On 12 Dec 2000, at 11:09, Petr Reichl wrote:

> [...]
> ze nove reseni je mnohem lepsi, ale ja se potykam s tim, ze je velmi
> znatelne pomalejsi. Zvlaste na pomalych strojich je ten rozdil velmi

Rychlost lze ovlivnit zpusobem pripojeni. Pokud na to jdes pres
BDE, pak to zkus treba pres ADO. ADO je vsak nekdy treba
vyladit.

Dalsi vec, se kterou je treba pocitat, pri mensich objemech
ulozenych dat je SQL databaze zpravidla pomalejsi nez souborova.
Take vyzaduje vice pameti.

Program na Indent Source Code

[*] Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 12.12.2000 14:52:40

Zdravim vsechny,

Nevite nekdo, jestli neexistuje program, ktery by upravoval styl
zdrojaku delphi (pascalu). Myslim napr. odsazeni bloku, vnorovani bloku,
psani if else bloku, atd. Pro C snad neco takoveho pod linuxem existuje.

Grafika v ToolBar

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 12.12.2000 14:57:06

D5,profi
Mam v apikaci ToolBar, a v nem nekolik tlacitek ToolButton. Vse je celkem
OK, ale nezobrazuji se mi ikony v techto tlacitkach. Fak je ten, ze mi to
dela jen na nekterych PC. Na jednom je videokarta Matrox a na druhem
OAC..... Ja mam ve svem PC S3 a zde je to OK. Nevite nekdo v cem by mohl byt
problem? U vetsiny uzivatelu je to v poradku, ale rad bych vyresil i ty
problemove. Neseltkal se s tim nekdo? Menil jsem rozliseni i pocet barev a
bez uspechu. Jestli to delaji drivery od karty nevim, nebot si nemohu
dovolit uzivatele nutit k zmene driveru nebo videokarty. OS je ruzny, 95 -98
na NT nebo 2000 jsem to zatim nepozoroval.
Za sebemensi radu budu nesmirne vdecny.

zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

nevyhody packed recordu

Okrem zanedbatelneho spomalenia neviem o ziadnych nevyhodach.

L.

> [...]
>
> Neptam se na rychlost, protoze to bude podle me naprosto nevyznamne
> zpomaleni, ale spis jestli nahodou nejsou nejake problemy s

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.12.2000 15:16:09

Ahoj,

pouzivam DelForEx, je docela dobry a zda se, ze neskodi :-)). Bud se podivej
po netu, nebo muzu poslat, ma to asi 200 kB.

> [...]
> vnorovani bloku,
> psani if else bloku, atd. Pro C snad neco takoveho pod

Rychlost MSDE vs. Access

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 12.12.2000 15:20:11

Pres ADOExpress (D5 Enterprise)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2000 15:26:41

A co takhle toto:

function TChatForm.MeasureString(const S: String; widthAvail: Integer):
Integer;
var
Flags: Longint;
r: TRect;
begin
Canvas.Font:= Messages.Font;
Result := Canvas.TextWidth( S );
If widthAvail > 0 Then
Begin
Flags := DrawTextBiDiModeFlags(
DT_WORDBREAK or DT_NOPREFIX or DT_CALCRECT);
r:= Rect( 0, 0, widthAvail-2, 1 );
DrawText( canvas.handle, Pchar(S), Length(S), r, flags );
Result := r.Bottom;
Inc(result,4);
If Result > 255 Then
Result := 255;
{ Note: item height in a listbox is limited to 255 pixels since Windows
stores the height in a single byte.}

Tim si lze zmerit vysku textu pri urcite sirce - dokonce to zalamuje i
slova samo.

> [...]
>A toto "zobrazujem/zhasinam" podla potreby.
>
>Ako som sa uz pytal, neviem vyriesit adjustaciu
>vysky tohto mema podla mnozstva zobrazeneho textu.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

funk�n� ScrollLock

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 12.12.2000 15:33:24

> [...]
> Pokud nahodou napadne nekoho jineho pouzit take ScrollLock a
> oba programy pobezi vedle sebe, muze dojit i k dost vaznym

Nejen ze k vaznym problemum muze dojit, ono k nim take dochazi!!! Viz
nedavne povolebni tahanice v USA o to, kdo vlastne bude prezidentem. Na teto
udalosti lze s uspechem demonstrovat zbytecnost a potazmo skodlivost
pritomnosti klavesy ScrollLock na klavesnici. Je zrejme, ze doslo ke zcela
pochopitelnemu jevu, kdy znacna cast volicu roztresena odpovednosti si
spletla klavesu NumLock, potrebnou k aktivaci numericke klavesnice, s
podobnou klavesou ScrollLock. Proto misto toho, aby hlasovali pro Bushe
(jednickou) nebo pro Gora (jednickou), "zavinuli a uzamkli" pocitac a ten
vyplivl chybny hlasovaci listek. Dukaz bylo lze spatrit ve sdelovacich
prostredcich. Misto elegantne vyseknute dirky jsme mohli spatrit podivny
zavinuty chumac papirovych vlaken, z cehoz ani scitaci stroj firmy IBM nebyl
s to rozhodnout.

Ve svetle teto a nescetneho mnozstvi dalsich zprav, ktere muzete shlednout
na strankach http://slhaters.hlinka(tec)cz je s podivem, ze jeste nekdo uvazuje,
tuto zbytecnou a skodlivou klavesu vyuzit ve svem programu :-)

S pozdravem

Vilda (posledni namestek reditele pro sledovani korespondence SLH :)

OT: SQL-Editor komponenta

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 12.12.2000 15:37:12

Mam par otazek.

1/Je nejaky schopny administracni tool pro IB? Free! SQL Explorer uz me
neba:)

2/Existuje componenta pro psani SQL dotazu jako TMemo, ktera by se pripojila
na DB a sama by pri psani nabyzela Tabulky, View, Fieldy.... tak jako
Delphi?

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)

Index Service

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2000 15:38:49

No, kdysi jsem neco takoveho delal pro PNWS, ale protoze to pomalu nacita
data z disku, je to asi nepouzitelne, ale v pameti to indexuje fakt rychle.
50 MB RFC zindexoval asi za dve minuty a pak hledani bylo nemeritelne v
sec. Pracuje ale jen na plaintextu... ...takze zalezi na to potrebujes.>potreboval bych nejaky fulltextovy stroj, ktery by bezel na lokale a
> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 12.12.2000 15:42:54

Tato chyba je obvykle sposobena starsou verziou comctl32.dll

> [...]
95 -98
> na NT nebo 2000 jsem to zatim nepozoroval.

problem pri cteni z Excelu pres DDE

[*] Martin �usta <martin.susta(zv)ipps(tec)cz> - 12.12.2000 15:43:07

mam nasledujici problem:

u zakaznika mi nechodi cteni obsahu excel. bunky
pres DDE.
DDE komunikace se navaze, ale ve chvili, kdy chci
precist obsah bunky, spadne to. zkousel jsem i jen
obycejny priklad na DDE (z Wordu cist z Excelu =
nejde to). Nejde to ani pres Automatizaci.
DDE komunikace s Wordem je bez problemu.
Na jinych pocitacich bez problemu.
Takze je to asi konkretni instalaci toho Excelu.

Nesetkali jste se s tim nekdo?

Diky za radu.

susta

Grafika v ToolBar

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 12.12.2000 15:47:24

Ahoj,

nejdriv si zkontroluj verzi knihovny comctl32
a pak teprve jdi po problemech s videokartami.
Update teto knihovny ji dostupny na:

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

P.S.Toto se uz probiralo tolikrat, ze kdyby's
trochu hledal v archivu (www.delphi(tec)cz) tak to najdes.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 12.12.2000 15:48:50

> [...]
> zdrojaku delphi (pascalu). Myslim napr. odsazeni bloku, vnorovani bloku,
> psani if else bloku, atd. Pro C snad neco takoveho pod linuxem existuje.
*** Nic moc, ale da se pouzit (vyzkousej):
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla/programy/pretty.zip
(info: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla/tvorba.shtml#Pascal)
A je to pod DOS.

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.12.2000 16:22:07

>Caute All.
>Nevie nahodou niekto ako mam vyplnit hlavicku mailu, aby
>mi presiel cez MS Exchange server?

hlavicka mailu nema vliv na doruceni zpravy. Dulezite je co si vymenuji
postaci v SMTP obalce - tedy povel RCPT TO:
Pokud v RCPT TO: uvede odesilajici SMTP postak nejakeho nelokalniho
uzivatele toho Exchange mel by to Exchange poslat dal. (neni-li nejak
podivne nastaven)

>Ked poslem normalne niekto(zv)server.sk tak Exchange hlada adresata
>vo svojom zozname a ked ho nenajde tak vypise chybu.

jakou?

>Ja by som potreboval aby to poslal dalej. Ze vraj je na to nejaky
>klucovy string, ktory mu to povie. Neviete niekto ze aky?

U MS je sice mozny vsechno, ale tipnul bych spis na nejaky problemy s
nastavenim Exchange nebo pristupem z nepovolenych IPCek - '550 We don't
relay')

D. Toman

nevyhody packed recordu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.12.2000 16:27:39

> [...]
>
>Neptam se na rychlost, protoze to bude podle me naprosto nevyznamne
>zpomaleni, ale spis jestli nahodou nejsou nejake problemy s kompatibilitou,

Otazka zni jinak - proc pouzivat packed records? Odpoved je:
1) kdyz je to nutne z duvodu kompatibility - napriklad hlavicky souboru,
struktury ruznych API funkci, ktere jsou definovany jinymi
aplikacemi/protokoly, maji byt citelne i po zkompilovani programu
novejsi/starsi verzi kompilatoru. Tady je nutne mit velkost polozek pod
kontrolou a proto je nutne vypnout automaticke zarovnavani polozek.

2) uspora mista at na disku ci v RAM

Jine duvody asi nejsou. Zadne problemy s pretypovanim apod. nevznikaji.

D. Toman

DBGrid a <End>, <Home>

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 12.12.2000 16:44:41

Cau,

DBGrid ma neprijemnu vlastnost, ked stalcim Ctrl+Home alebo Ctrl+End tak sa
posunie na prvy/posledny zaznam. To je OK, ale zaroven sa posunie na prvy
column ak je RowSelect = True. Ja chcem aby ak mam columnov 50 a stojim
uplne v pravo (tie v lavo neni vidiet) a mam nastevene RowSelect = True aby
sa choval rovnako ako pri PgUp a PgDown, t.j. posunie sa hore/dole ale
neposunie sa dolava.

Riesil to uz niekto, nejak sikovne??

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Grafika v ToolBar

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 12.12.2000 15:47:35 met-1

> Mam v apikaci ToolBar, a v nem nekolik tlacitek ToolButton. Vse je celkem
> OK, ale nezobrazuji se mi ikony v techto tlacitkach. Fak je ten, ze mi to

Problem by mohl byt v knihovne COMCTL32.DLL. Upgrade se da udelat
pomoci souboru 50comupd.exe - najdes na Internetu (adresu z hlavy
nevim).

Jirka.

telnet

[*] Delphi <delphi(zv)minv.sk> - 12.12.2000 07:56:04 -0800

Aky telnet potrebujes? Mam wy120 a vt100.

Werki

SQL-Editor komponenta

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 12.12.2000 17:06:11

Potesim Ta iba trochu, momentalne sa na niecom takom usilovne pracuje,
testovacia beta by mala byt hotova do vianoc :-O
Malo by to byt pristupne na http://kasi.hyperlink(tec)cz/

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
pripojila
| na DB a sama by pri psani nabyzela Tabulky, View, Fieldy.... tak jako

IE Cache

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 12.12.2000 17:12:03

Ahoj,

pokousim se vybirat cache Internet Exploreru, ale nejak se mi to stale
nedari. Vzdy najde jen prvni zaznam a dalsi uz ne. Mohl by mi prosim
nekdo napsat, kde by mohl byt zakopanej pes?

Delam to takhle:

var T : PInternetCacheEntryInfo;
D : DWORD;
H : THandle;
begin
H := 0;
D := 0;
FindFirstUrlCacheEntryEx(nil, 0, URLHISTORY_CACHE_ENTRY, 0, 0, (zv)D,
nil, nil, nil);
GetMem(T, D);
try
H := FindFirstUrlCacheEntryEx(nil, 0, URLHISTORY_CACHE_ENTRY, 0, t,
(zv)D, nil, nil, nil);
if H <>0
then ListBox1.Items.Add(StrPas(T.lpszSourceUrlName));
finally
FreeMem(T, D)
end; //////////// DALSI /////////// --- Tady uz to proste nic nenajde
FindNextUrlCacheEntryEx(H, nil, (zv)D, nil, nil, nil);
GetMem(T, D);
try
if FindNextUrlCacheEntryEx(H, T, (zv)D, nil, nil, nil)
then ListBox1.Items.Add(StrPas(T.lpszSourceUrlName));
finally
FreeMem(T, D)
end;
FindCloseUrlCache(H);
end;
Dik Ales

MS Exchange mail klient

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 12.12.2000 17:24:23

Ahoj !
No je to vyborne ze to robi este aj niekto iny.
Ja sa (zatial) v MAPI velmi nevyznam.
Ale toto je len na odoslanie mailov.
Bude nieco aj na prijimanie ?
A funguje ti to, alebo je to zatial len teoria?
/LH
Ing. Lubos Hubka
favorite position: classical L.HUBKA(zv)trenkwalder.com
Trenkwalder Engineering, s.r.o. Tel.: +421 7 5810 1140
Mlynsk� nivy 56 Fax: +421 7 5810 1133
821 05 Bratislava, Slovensko
www.trenkwalder.com

Handle okna

[*] Michal Madle <mmadle(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2000 16:34:56

Handle je unikatni pouze pro dany okamzik.
Neni zaruceno, ze se nebude opakovat handle okna, ktere uz neexistuje.
Ale 2 okna nemuzou mit v 1 okamzik stejny handle.

At 13:23 12.12. 2000 +0100, you wrote:

> [...]
>v prubehu programu ju vytvarim znovu a znovu ( rekneme tu samou komponentu

S pozdravem Michal M�dle

e-mail: tumi(zv)mail(tec)cz
Contact me via <http://www.effata.net/>EFFATA.NET, my EID: tumi(zv)effata.net

Program na Indent Source Code

[*] Petr Hartman <petr.hartman(zv)medisoft(tec)cz> - 12.12.2000 18:00:44

Ahoj,

podivej se na http://www.slm.wau.nl/wkao/delforexp.html

S pozdravem
Petr Hartman

> [...]
> zdrojaku delphi (pascalu). Myslim napr. odsazeni bloku, vnorovani bloku,
> psani if else bloku, atd. Pro C snad neco takoveho pod linuxem existuje.

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 12.12.2000 18:02:27

Pouzivam ADOExpress a tabulky maji radove tisice zaznamu.

Jak mam napr. vyladit ADO?

Rychlost MSDE vs. Access

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.12.2000 18:07:34

> [...]
> Zvlaste na pomalych strojich je ten rozdil velmi znat.
>
> Nesetkal jste se s timto problemem uz nekdo? Muzete nejak poradit?

Ahoj.
Taky jsem si podobne nabehl, kdyz jsem prepsal (ci spise jen preklopil)
hotovou aplikaci z Paradoxu do IB6.
Proste s SQL serverem se na to musi jinak. Napr. netahat na klienta cele
tabulky, maximum veci
prenechat ulozenym proceduram.... Vice by Ti mozna poradili povolanejsi nez
ja.

Ludek

Hotkeys

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 12.12.2000 18:13:21

Ve sve aplikaci jsem si registroval klavesovou zkratku pomoci
funkce RegisterHotkey. Zajimalo by me, zda jde nejak poslat tuto
zkratku dal, pokud ji neobslouzim.

Priklad:
Mam zaregistrovanou zkratku Ctrl+X.
V nejake aplikaci zmacknu Ctrl+X - moje aplikace to odchyti (ma
tuto zkratku zaregistrovanou), ale te aplikaci, kde jsem to
zmacknul to jiz bohuzel nedojde. Jde ji to nejak preposlat?

Predem diky za odpovedi.

P.

P.S. Jeste podobny dotaz - jak odlisim levy a pravy ctrl (shift) v
odchytavane klavesove zkratce? Pomoci RegisterHotKey to nejde. --=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

Access - pro a proti

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 12.12.2000 20:09:01

Ked chces mat jednouzivatelsku databazu, tak je Access dobry (cez DAO)

Ked mas viacuzivatelsku databazu, je vhodne pouzit C/S stroj :
Oracle,MS SQL,Interbase,MySQL atd...

Access nie je C/S databaza

S pozdravom
Patrik

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 12.12.2000 20:12:51

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Skus

http://www.ems-hitech.com/querybuilder

Neni free ale je dobry

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 12.12.2000 20:13:04

a nebylo to nahodou tim, ze si nemel na to kompu kam ses pripojoval
zaply sdileni??? vono totiz kdyz je vyply, tak ti to nezobrazi ani ten
komp (stejne jako je tomu na siti...)

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
[...]

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 12.12.2000 20:59:53

> [...]
> novejsi/starsi verzi kompilatoru. Tady je nutne mit velkost polozek pod
> kontrolou a proto je nutne vypnout automaticke zarovnavani polozek.

Jaka uspora na disku? Jakmile by nekdo chtel zapsat cely record jako:
Stream.WriteBuffer(MyRecord, SizeOf(MyRecord))
je stejne naprosto nevyhnutelne deklarovat MyRecord jako packed record.
Jinak by to byl hazard - protoze zde ukazkove plati bod 1) - program (a
takto zapsana data!) by byl nekompatibilni.

Jako dalsi priklad, kdy pouzit packed record, mohu uvest take situaci, kdyz
chci nejaky record pouzit jako parametry funkci v knihovnach DLL.
Pokud nekdo bude chtit takove Delphi-DLL pouzivat napr. ve Visual C++,
pouzije
#pragma pack()
a ma vystarano.

Pavel Kriz

SMTP cez MS Exchange

[*] MMrazik <mms(zv)host.sk> - 12.12.2000 21:35:48

Ahoj

problem nebude v hlavicke MS Exch server rozlisuje co ma robit so spravou
podla typu ardresy. Spravu cez SMTP servera exch. mozno odoslat bezne
pomocou MAPI tak, ze adresa je v tvare xxx(zv)domena.xx. Problem bude skor v
nakonfigurovani modulu Internet Mail Services (alebo tak nejak) aplikacie MS
Exchange server. Tento modul ma nastarosti odosielanie pomocou SMTP a prijem
sprav pomocou SMTP v pripade ak je server trvale v internete. Ak nie je
trvale v internete tak na prijem sprav sluzi aplikacia POP Connector, ktora
nie je sucastou MS Exchange ale da sa stiahnut (- to nehovorim o MS Exch.
2000 tam to nepoznam).

MM

> [...]
>
> U MS je sice mozny vsechno, ale tipnul bych spis na nejaky problemy s
> nastavenim Exchange nebo pristupem z nepovolenych IPCek - '550 We don't

Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 12.12.2000 21:38:05

>protoze napr. jako file commander pouzivam FAR a pod
>W9x v DOSboxu pracuje mys, zatimco pod NT ne.

>Bye, pf

Nastav si v Edit Option:
Quickedit mode:=false;
Insert mode:=false;

A mys bude fungovat v aj okne.

Roland.

Indikace chyby pri tisku na radkovou tiskarnu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2000 00:37:01

> Nevite nekdo, jak se da tisknout na radkovou tiskarnu pod woknama, aby se to
> chovalo alespon trochu slusne?

Pod W95/NT4 tisknu radkove na jehlickach takto:

uses ...RawPrinter...

var
Myprinter : TRawPrinter;
oldprinter : TPrinter;
begin
MyPrinter:=TRawPrinter.Create;
oldprinter:=setprinter(MyPrinter);
try
myprinter.startraw;
myprinter.write('blablabla');
myprinter.writeln;
myprinter.endraw;
finally
setprinter(oldprinter);
myprinter.free;

unit Rawprinter;
{prevzato z UDDF}

interface
uses printers, windows;

type TRawprinter =class(TPrinter)
public
dc2 : HDC;
procedure startraw;
procedure endraw;
procedure write(const s : string);
procedure writeln;

uses sysutils, forms;

function AbortProc(Prn: HDC; Error: Integer): Bool; stdcall;
Result := not Printer.Aborted;

TPrinterDevice = class
Driver, Device, Port: String;
constructor Create(ADriver, ADevice, APort: PChar);
function IsEqual(ADriver, ADevice, APort: PChar): Boolean;
end;

constructor TPrinterDevice.Create(ADriver, ADevice, APort: PChar);
begin
inherited Create;
Driver := ADriver;
Device := ADevice;
Port := APort;
end;

function TPrinterDevice.IsEqual(ADriver, ADevice, APort: PChar): Boolean;
begin
Result := (Device = ADevice) and (Port = APort);
end;

procedure TRawprinter.startraw;
var
CTitle: array[0..31] of Char;
CMode : Array[0..4] of char;
DocInfo: TDocInfo;
{r : integer;}
begin
StrPLCopy(CTitle, Title, SizeOf(CTitle) - 1);
StrPCopy(CMode, 'RAW');
FillChar(DocInfo, SizeOf(DocInfo), 0);
with DocInfo do
begin
cbSize := SizeOf(DocInfo);
lpszDocName := CTitle;
lpszOutput := nil;
lpszDatatype :=CMode;
end;
with TPrinterDevice(Printers.Objects[PrinterIndex]) do
begin
DC2 := CreateDC(PChar(Driver), PChar(Device), PChar(Port), nil);
end;
SetAbortProc(dc2, AbortProc);
{r:=}StartDoc(dc2, DocInfo);
end;

procedure TRawprinter.endraw;
{var r : integer;}
begin
{r:=}windows.enddoc(dc2);
DeleteDC(dc2);
end;

type passrec = packed record
l : word;
s : Array[0..255] of char;
end;
var pass : Passrec;

procedure TRawprinter.write(const s : string);
begin
pass.l:=length(s);
strpcopy(pass.s,s);
escape(dc2,PASSTHROUGH,0,(zv)pass,nil);
end;

procedure TRawprinter.writeln;
begin
pass.l:=2;
strpcopy(pass.s,#13#10);
escape(dc2,PASSTHROUGH,0,(zv)pass,nil);

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

QReport

[*] Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 13.12.2000 01:45:06

Ahoj lidi,

potrebuji v QReportu udelat vystup na tisk a to tak, ze mam jednu tabulku
Master.db ve ktere mam 32 zaznamu. Potom mam dalsich 32 tabulek
Slave01-Slave32. Ja potrebuji projet celou tabulku Master.db a vytisknout
kazdy zaznam + vsechny zaznamy z tabulky SlaveXX, kde XX je prave cislo
indexu aktualniho zaznamu v Master.db. Trochu jsem si s tim hral, ale umi
to vytisknout jenom z jedne tabulky a ne kombinovane. Doufam, ze jsem to
zretelne vysvetlil. Diky za kazde nakopnuti.

Mirek Dolecek