Chyba vo Windows Me... -- to je sila :)))

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.12.2000 08:03:01

"Roland Turcan (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk> wrote:

> Nastav si v Edit Option:
> Quickedit mode:=false;
> Insert mode:=false;
>
> A mys bude fungovat v aj okne.

Diky, opravdu to funguje i pod W2000.

Bye, pf

Rozsirenie rozbalenej ponuky v TComboBox

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 13.12.2000 02:33:17

Ako rozsirim ponuku v TComboBox ? Viem ze v TDBLookupComboBoxe to ide ale v
obycajnom ?

Jak se dostat na malou ikonu v MAINICON

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 13.12.2000 06:42:10

Zdravim

Potreboval bych neco podobneho, ale aby to zaroven extrahovalo tu ikonu z
EXE. Neco jako ExtractIcon, ale abych mohl presne zadat, jakou chci
velikost. ExtractIcon mi vzdycky vycucne 32x32 i kdyz ji ukladam do
ImageListu 16x16. Vypada to potm strasne. Nevite Nekdo o necem?

> to se chova spravne, viz napoveda:
> LoadIcon can only load an icon whose size conforms to the SM_CXICON and
> SM_CYICON system metric values. Use the LoadImage function to load icons
of
> other sizes.
>
> Musis tedy pouzit API funkci LoadImage:
> http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winui/resource_9fhi.htm

Program na Indent Source Code

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.12.2000 07:19:11

12.12.2000 Michal.Michal :
> Zdravim vsechny,

> Nevite nekdo, jestli neexistuje program, ktery by upravoval styl
> zdrojaku delphi (pascalu). Myslim napr. odsazeni bloku, vnorovani bloku,
> psani if else bloku, atd. Pro C snad neco takoveho pod linuxem existuje.

> Predem dekuji

> Michal

Vim o Delphi format (DelForEx) a Code Format (oboji free vcetne
zdroju). Zkus Torry

QReport

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 13.12.2000 07:33:12

podivej se na priklad ke QR. adresar: Delphi -> Demos -> Quickrpt -> QR3.
zajima te ukazka Master / Detail.

Ing. Vit Krska
vit.krska(zv)del(tec)cz

From: "Hubka Lubos" <L.Hubka(zv)trenkwalder.com>
> Ja nechcem zavolat nejakeho mail klienta
> s uz vyplnenymi udajmi, ja chcem urobit vlastneho.
> A musi vediet ist na POP3 aj na Exchange.
> Dokaze mi ta komponenta v tomto pomoct ?

Ahoj,

ne, pouze zapouzdruje volani Simple MAPI. Muzes ale vytvorit zpravu a tu bez
zobrazeni dialogu vlozit do slozky 'Posta k odeslani' daneho klienta. Jinak
to neni komponenta ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Jak se dostat na malou ikonu v MAINICON

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.12.2000 23:20:44

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> velikost. ExtractIcon mi vzdycky vycucne 32x32 i kdyz ji ukladam do
> ImageListu 16x16. Vypada to potm strasne. Nevite Nekdo o necem?

ExtractIconEx ti vraci malou a velkou ikonu.

Petr Vones, amatersky programator

Backspace v IE / WMKeyDown ????

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 14.12.2000 00:03:57

Ahoj,

prave jsem dokoncil jednu DLL knihovnu, ktera se po zaregistrovani prida
do toolbaru internet exploreru. Vsechno funguje perfektne az na jenu
vec. Kdyz mam na formulari napr. TEdit, nefunguje na nem klavesa
Backspace, coz je dost pruser... Zajimave je to, ze klavesu Backspace si
IE ukradne pro celou aplikaci, takze pokud dam na hlavnim formu
KeyPreview na True, stejne se udalost OnKeyDown pri stisku Backspace
nevyvola... Nevi nekdo co s tim?

Nebo jak odchytim stisk jakekoliv klavesy? Zpravu WMKeyDown se mi
nepodarilo uvest do funkcniho stavu. Neporadi nekdo nejakym (funkcnim)
prikladem?

Dik, Ales

Componenty v DLL

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 14.12.2000 02:11:02

Dobry den,

Jak lze vytvaret komponenty na formu, kdyz jsou umisteny v DLL???

Klavesnice ve WinME

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 06:23:48

13.12.2000 Michal K�s :
> [...]
> nevite nekdo jak ve WinME vyhodit ovladac klavesnice pro Dos BOX?
> Ve Win 9x to byl Autoexec.bat a config.sys, ale jak na to v tomhle

Tezko, ale muzes si udelat davku, ktera se bude poustet pred kazdym
DOS programem :

mode con cp select=437
kb16 US

Delphi Open Tools API

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 14.12.2000 06:35:44

Nazdar,

rad bych polozil zacatecnickou otazku ohledne $subj.
Protoze se v Open Tools API moc (vubec) nevyznam,
nevim co si mam myslet.

Je mozne rozsirit help system Delphi tak,
aby v editoru pri stisku jiste klavesy
misto vlastniho helpu Delphi zavolalo IDE
v zavislosti na kontextu (napr. kurzor je
nad tokenem CreateFile) jiny program
(v mem pripade Platform SDK Documentation) ?

Diky predem,

[...]

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 14.12.2000 06:40:19

> Za to ze nekdo neco takoveho naprogramuje se samozrejme
> nic neplati. Soucasti instalace Delphi jsou
> nejaka rozsireni shellu (ikdyz ne primo takovahle),

Myslel jsem samozrejme v podadresari Demos :).

[...]

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 14.12.2000 07:07:12

> Zajimave je to, ze klavesu Backspace si IE ukradne
> pro celou aplikaci, takze pokud dam na hlavnim formu
> KeyPreview na True, stejne se udalost OnKeyDown pri
> stisku Backspace nevyvola... Nevi nekdo co s tim?

Skus toto:

v OnCreate formulara prirad:
Application.OnMessage := AppMessage;

AppMessage moze vyzerat napriklad takto

procedure TForm1.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin // zabezpeci odchytenie klavesy BACKSPACE v celej aplikacii
if Msg.Message = WM_KEYDOWN then
if Msg.WParam = VK_BACK then
ShowMessage ( 'BACK!');

OF_SHARE_DENY_WRITE

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.12.2000 07:23:13

Ahoj,

co se, prosim, deje, pokud je soubor otevreny v modu OF_SHARE_DENY_WRITE
? Poradite mi?

Uprava DBGrid II.

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 14.12.2000 08:07:51

Dobry den,

Na porpve muj mail asi do konference nedorazil, tak to zkousim znovu.

[...]

[*] Branislav Zaujec <zaujec(zv)nrsys.sk> - 14.12.2000 08:23:04

Na to sa da pouzit funkcia FindComponent, napr

for i:=1 to pocet do
if FindComponent('Edit'+IntToStr(i)) is TEdit then
with FindComponent('Edit'+IntToStr(i)) as TEdit do
Text:=...
Brano Z

Resource Editor pro 48x48 ikony

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 14.12.2000 08:47:52

> Potrebuji do resourcu meho programu pridat ikonu 48x48. Originalni editor
> (imagedit.exe) z Delph3 je zastaralej a nechce pochopit, ze maximalni
> velikost ikon je 64x64xTrueColor. Nemate nekdo lepsi editor RES souboru?

Take nechapu, proc k Delphi nemuze byt dodavany poradny resource editor (a
to nejen pro ikony).
Ja pouzivam Microsoft Visual Studio a jsem naprosto spokojeny.
Ale to MSVS neni jen resource editor :-)

Pavel Kriz

aplikace s parametrem

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 14.12.2000 08:54:21

Cau,
potreboval bych poradit jak spustit aplikaci s nejakym parametrem, jedna se o spusteni aplikace v normalni okne a pokud spustim aplikaci s parametrem /min tak by se pustila minimalizovane. Vi nekdo jak na to ?

Dik Ladap

IE Cache

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 14.12.2000 08:59:44

Metodou pokusu omylu jsem dospel k nasledujicimu reseni (narozdil od tebe tam pouzivam funkci FindFirstUrlCacheEntry nikoli FindFirstURLCacheEntryEx, ktera toho myslim vraci o neco mene, takze nevim jestli ti to bude stacti :-))

function RetrieveEntries(Entires:TStringList;EntryType:PChar):Boolean;
{ Entry type possible values: "cookies:" - retreives cookies, "visited:" - retrieves history entires, or nil - retrieves all }
var H: THandle;
D: DWORD;
T: PInternetCacheEntryInfo;
hSession: HINTERNET;
GoOn:Boolean;
Res:Integer;

function CheckResult:Shortint;
{ checks the result of FindFirstURLCacheEntry or FindNextURLCacheEntry
returns 0=success, 1=try again, 2=no more items, 3=no handle returned, 4=other error }
var LastErr:Integer;
begin
Result:=0;
if H=0 then
Result:=3;
LastErr:=GetLastError;
case LastErr of
ERROR INSUFFICIENT BUFFER: Result:=1;
ERROR NO MORE ITEMS: Result:=2
else
if LastErr<>0 then
Result:=4;
end;
SetLastError(0);

Result:=False;
hSession:=InternetOpen('CacheExplorer',INTERNET OPEN TYPE PRECONFIG,nil,nil,INTERNET FLAG NO CACHE WRITE);
if not Assigned(hSession)then
Exit;

D:=8192; { initialize variables }
GetMem(T,D);
GoOn:=True;

H:=FindFirstUrlCacheEntry(EntryType, T^, D);
Res:=CheckResult;
case Res of
0: ProcessEntry(Entries,T); { successfull search }
1: begin
H:=FindFirstUrlCacheEntry(EntryType, T^, D); { insufficient buffer, try again }
if CheckResult<>0 then
GoOn:=False;
end;
2,3,4: GoOn:=False { error or final entry -> stop searching }
end;

while GoOn do
begin
FindNextUrlCacheEntry(H, T^, D);
Res:=CheckResult;
case Res of
0: ProcessEntry(Entries,T); { successfull search }
//1: { insufficient buffer, try again }
2,3,4: GoOn:=False { error or final entry -> stop searching }
Result:=True;

if Assigned(T) then
FreeMem(T,D);
FindCloseUrlCache(H);
InternetCloseHandle(hSession);

Od: Ales Vasicek [SMTP:vasicek(zv)ecommerce(tec)cz]
Odesl�no: 12. prosince 2000 17:12
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: IE Cache

Ahoj,

pokousim se vybirat cache Internet Exploreru, ale nejak se mi to stale
nedari. Vzdy najde jen prvni zaznam a dalsi uz ne. Mohl by mi prosim
nekdo napsat, kde by mohl byt zakopanej pes?
Delam to takhle:

var T : PInternetCacheEntryInfo;
D : DWORD;
H : THandle;
begin
H := 0;
D := 0;
FindFirstUrlCacheEntryEx(nil, 0, URLHISTORY CACHE ENTRY, 0, 0, (zv)D,
nil, nil, nil);
GetMem(T, D);
try
H := FindFirstUrlCacheEntryEx(nil, 0, URLHISTORY CACHE ENTRY, 0, t,
(zv)D, nil, nil, nil);
if H <>0
then ListBox1.Items.Add(StrPas(T.lpszSourceUrlName));
finally
FreeMem(T, D)

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000
<<Soubor: ATT00001.txt; charset = windows-1250>>
Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

MS Exchange mail klient

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 14.12.2000 09:18:18

> [...]
> zpravu a tu bez
> zobrazeni dialogu vlozit do slozky 'Posta k odeslani' daneho

ahoj.
No mne to nepomoze, ja potrebujem posielat aj stahovat postu z MS Exchange.
A robim to v BCB 5.0.
Ale vdaka.

/LH

aplikace s parametrem

Napriklad tak, ze do udalosti OnCreate das nasledovny kod:

if (ParamCount > 0) and (CompareText(ParamStr(1), '/min') = 0) then
WindowState := wsMinimized;

L.

> [...]
> parametrem, jedna se o spusteni aplikace v normalni okne a pokud
> spustim aplikaci s parametrem /min tak by se pustila

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 14.12.2000 09:53:02

Ahoj, je mozne si vyrobit akehokolvek experta do Delphi, ktory Ti nieco
nejak urobi. Ide o to ze si urobis vlastny balicek, ktory registrujes ako
akykolvek iny design balicek a zachytytis eventy a Delphi Application ktore
chces obsluhovat. Delphi IDE ti umoznuje zistit rozne veci, ktore mozes
vbyuzit ako napr: Aky sobor, projekt je otvoreny. Na ake si riadke, .......

unity potrebne k praci su v ...\Delphi5\Source\Toolsapi\

btw: Ked budes potrebovat nejaky priklad by som mohol vystrachat.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
| nad tokenem CreateFile) jiny program
| (v mem pripade Platform SDK Documentation) ?

jak se odkazovat na promenou se stringem?

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 10:17:30

Ahoj,

Pro prochazeni editu muzes pouzit bud:
a) cyklus for ComponentCount - nepotrebujes jmeno komponenty
b) FindComponent('jmeno').

X promenych bych v tomto pripade bych nepozival,
ale pouzil bych staticke nebo dynamicke array of String;

> [...]

ze stringu a potom se tim v cyklu odkazat na ten a ten edit

ten samej problem mam s nazvama promenych

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 10:17:31

Ahoj,

umozneno sdileni pouze pro cteni. Nikdo jiny nemuze zapisovat.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

nevyhody packed recordu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.12.2000 10:36:29

On 13 Dec 2000, at 13:45, Milink Otakar wrote:

> No a pak se zarovnani zmeni (napriklad jako pri prechodu
> D4 -> D5 ze 4 na 8 byte) a jste v ... (problemech (:-)

V takovych recordech se samozrejme pouziva zasadne napriklad
longint, a ne platformove zavisly integer, ze?

OT: termin pro nelegalni nedestruktivni zmeny prog

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.12.2000 10:36:28

On 13 Dec 2000, at 14:48, Hurricane wrote:

> [...]
> Je to totez, kdyz vezmu anglicky soft a zmenou resourcu v EXE ho
> pocestim. Predpokladam, ze tato cinnost neni legalni, protoze jinak by

Lokalizace. :-)

nevyhody packed recordu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.12.2000 10:41:18

>No a pak se zarovnani zmeni (napriklad jako pri prechodu
>D4 -> D5 ze 4 na 8 byte) a jste v ... (problemech (:-)

A proc? Co trosku fantazie? Pokud muj program pouziva file jen jako docasnou
cache pro cokoliv a pri novem spusteni necte stara data....

D. Toman

IB6 a hromadny insert

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.12.2000 10:42:49

Ahoj,

potrebuji z programu provadet insert nekolika tisic radku do tabulky
v IB6 (nebo i MSSQL7). Zeptam se obecne: jak na to? Cyklus,
ktery pokazde zavola prikaz insert asi nebude moc efektivni. Jake
pripadaji v uvahu alternativni cesty? Dekuji za kazde nakopnuti.

David Lebeda

Vyber profilu u Outlooku

Presne takhle to mam nastavene, takze Outlook se skutecne pri svem startu na
nic nepta, ale pri pokusu o odeslani mailu (pres MAPI, ne primo) uz ano. I
kdyz v tom dialogu zaskrtnu volbu "vzdy pouzivat tento profil", zepta se
priste znovu.

> [...]

jak
> to odstranit, protoze provoz ma byt "bezobsluzny". Netusite nekdo?

RegExp

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 14.12.2000 11:07:48

DDV, nevite prosim nekdo o free knihovne pro D4, ktera by implemetovala
regularni vyrazy?
V zasade mi staci grep dodavany s Delphi, ale ten nepouziji pro nahrazovani,
potreboval bych, aby ta knihovna byla pozitelna k vytvoreni aplikace ne
nepodobne SEDu (ten bohuzel nemohu pouzit).
Tez by se hodilo, aby umela "zapamatovavani"treba aby slo iplementovat neco
takoveho

mujprogram.exe "s/^\([0-9]\+\)/Cifra: \1/g" vstupni_soubor > vytsup_soubor
(jestli jsem se v tom vyrazu upsal, tak men netlucte, je to jenom
ukazka...).

Diky a.

Backspace v IE / WMKeyDown ????

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 14.12.2000 11:13:31

Nazdar,

v prazdem projektu to funguje, ale v IE uz ne. Ja fakt nevim co s tim.
Tam message vubec neprijde.

IB nepoznam. Do MSSQL sa to da niekolkymi sposobmi, napr. vygenerovat
textovy subor a ten potom pustit cez BCP, alebo pouzit ODBC API (tam sa to
da), alebo nejaky cas pockat na novu verziu ODBCe (ak ma pamat neklame, tak
pouzivas ODBCe), kde uz chcem zamontovat podporu pre pracu s poliami
parametrov, co umozni napr. blokovy insert alebo update takym sposobom, ze
do parametrov sa bude dat vlozit viac hodnot naraz a potom spustit ExecSQL.
Urcite to umoznuje aj OLEDB, ale tiez by si asi musel ist na roven API.

OF_SHARE_DENY_WRITE

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.12.2000 11:41:48

A co se musi nastavit pro sdileni cteni i zapisu?

> Od: Pavel Malinsky [SMTP:spiderland(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 14. XII 2000 10:18
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: OF_SHARE_DENY_WRITE
>
> Ahoj,
>
> umozneno sdileni pouze pro cteni. Nikdo jiny nemuze zapisovat.
>
> S pozdravem
> =====================================
> =====================================
> GSM: 0602 652 203

IB6 a hromadny insert

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 14.12.2000 11:46:50

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> [...]
> ktery pokazde zavola prikaz insert asi nebude moc efektivni. Jake
> pripadaji v uvahu alternativni cesty? Dekuji za kazde nakopnuti.

Nevidim na cyklu nic spatneho, pokud se bude jednat o parametricky
insert. Pred spustenim cyklu zavolej Prepare. Bude to rychle.

OF_SHARE_DENY_WRITE

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 14.12.2000 12:31:26

> co se, prosim, deje, pokud je soubor otevreny v modu OF_SHARE_DENY_WRITE
> ? Poradite mi?

Nikdo na svete nebude mit to stesti, aby do takoveho souboru take zapisoval.
Dokud se neuzavre, budou ho ostatni OpenFile moci otevrit jen pro cteni.

Pavel Kriz

aplikace s parametrem

Chces-li predat parametr v delphi tak pres volbu Run|Parameters. V systemu
se da zavolat i vindowsovsky program pres dos-okno s parametrem jako v dosu.
Snad to jde i nastavenim cile v zastupci programu "prog.exe /param" nebo
pres Spustit v mabidce Start. Jaromir Cermak

[...]

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 14.12.2000 12:33:14

> [...]
> parametrem, jedna se o spusteni aplikace v normalni okne a
> pokud spustim aplikaci s parametrem /min tak by se pustila

Myslim ze staci pouzit toto:
WinExec("nieco.exe",SW_MINIMIZE);
/LH

Transformace QuickReport1 do QuickReport2

[*] Stranik Frantisek - 14.12.2000 12:45:18

Vazeni pratele,
prohledal jsem archiv konference tykajici se transformace sestav z
QickReport1 do QuickReport2,3 a nic jsem tam nenasel.
Cas uplynul a tak se znovu chci zeptat, jestli nekdo mezitim tento
problem jiz nevyresil ?
Verim, ze techto pripadu bylo vice a jak jste se stim vyporadali ? Snad
jste nevyrabeli tyto tiskove vystupy znovu !!!!
Po transformaci je problem v QRShape a QRLabel !!!!!!
Diky za radu, popr. i odezvu.

S pozdravem F.Stranik

OF_SHARE_DENY_WRITE

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.12.2000 13:03:54

Jde o to, ze takovy soubor si uz zadny jiny uzivatel na siti neotevre
pro zapis ale pouze pro cteni. Pouzivam napr. u log souboru, ktery muze
zapisovat pouze jedna stanice ale ostatni ho muzou cist.

Benes Jaroslav wrote:

> Ahoj,
>
> co se, prosim, deje, pokud je soubor otevreny v modu OF_SHARE_DENY_WRITE
> ? Poradite mi?
>
> Dekuji
>
> Jaro B.

OT: IIS4.0+ASP+Access

[*] Delphi <Delphi(zv)scio(tec)cz> - 14.12.2000 13:07:41

Ahoj,
omlouvam se za OT, ale situace zacina byt kriticka:
na nasem webu provozujeme objednavkovou aplikaci (viz subj.), ktera
zcela nedeterministicky shazuje www server nebo haze nic nerikajici
hlasky typu "Unexpected_error HTTP/1.0" nebo "A trappable error occurred
in an external object. The script cannot continue running.", a to i pri
pouhem nacteni uvodni stranky (zadne informace od uzivatele, pouze cteni
z databaze).
Chyba bude pravdepodobne v nejakem nastaveni IIS (nasel jsem clanky
tykajici se tohoto problemu na msdn.microsoft.com, ale nic nepomohlo).
Uvitam jakekoli napady, pripadna vypomoc na miste bude ohodnocena
financne.

RegExp

[*] Filip =?ISO-8859-1?Q?Jirs=E1k?= <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 14.12.2000 13:32:46

Myslim, ze na www.torry.net je jedna, ktera je vlastne prepsanim
puvodni Ceckove knihovny do Pascalu. Adresa na autora je
http://anso.virtualave.net/index.htm, takze tam by nekde mel byt
take odkaz.
Filip Jirsak
> [...]
vytsup_soubor
> (jestli jsem se v tom vyrazu upsal, tak men netlucte, je to

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Memory usage problem

[*] lubos(zv)iname(tec)com - 14.12.2000 07:43:38 -0500 (est)

ahoj,

mam aplikaciu, ktora pocas svojho behu spotrebuva znacne mnozstvo pamate (>50 mb). aj v pripede, ze momentalne nic nerobi, vsak zostava "memory usage" na rovnakej hodnote (napr. 56 mb), staci ale, aby som spravil minimize/restore a hodnota je opat na "spravnej" urovni, t.j. okolo 2mb. zjavne teda nikde nic nezostava "visiet".

neviete niekto, v com by mohol byt problem? delphi5, sp1, windows 2000 server.

lubos dusanic

Get free personalized email at http://netscape.iname.com

klavesa Tab

[*] Stanislav =?iso-8859-2?Q?Vit=E1sek?= <vitasek(zv)nspuh(tec)cz> - 14.12.2000 13:46:13

Cau lidi,

v D4 mam na formulari hromadu Edit komponent. Pred prechodem na dalsi
Edit potrebuji jeste automaticky provest nejake akce (napr. otevrit
OpenDialog aby se nazev vybraneho souboru vlozil do Editu na ktery se
prepinam). Toto mi funguje s ENTERem odchytavanym FormKeyPress, ale
Tab procedurou KeyDown neodchytnu, jenom KeyUp, ale to uz ma fokus
dalsi Edit takze ho vracim zpet "nasilim". Fokus skace jak prasteny.
Ptam se: "Existuje zpusob jak donutil Tab, aby delal co chci ja?"
Vreli d�k za napady.

Vitasek Sta�a

IIS4.0+ASP+Access

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 14.12.2000 13:52:09

Je to OT ale proc ne, pokud je tam vetsi zatez, tak zapomente na Access, ten
neni staveny na tohle nasazeni.

Dela to pouze tahle jedina stranka? Nebo i jine pristupujici na databazi?
Zkusil jste si tahat data z jineho zdroje? Treba TXT souboru? Je ODBC
nastaveno korektne a pod.?!? Musite byt vice presnejsi.
David H.

Vyber profilu u Outlooku

[*] Grubhoffer Jindra <grubhoffer(zv)software602(tec)cz> - 14.12.2000 13:58:22

[...]

Chce to se prihlasovat volanim MAPILogonEx a do parametru flFlags dat MAPI USE DEFAULT, pripadne do nej dat MAPI EXPLICIT PROFILE a pak do lpszProfileName dat jmeno profilu.

JG

0ComUPD

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 14.12.2000 14:02:09

Ahoj

Jak muzu pri instalaci sveho programu spustit 40ComUpd, bez zobrazovani
nejakych jeho internich hlasek.
(This system doen not need update..atd)
Na instalaci pouzivam InnoSetup.....
Nebo to mam delat jinak?
Prosim poradte....

OF_SHARE_DENY_WRITE

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 14:18:35

Ahoj,

napriklad takhle otevres stream sobe
jen pro cteni a ostatnim bez omezeni.

TFileStream.Create('soubor.xxx',fmOpenRead or fmShareDenyNone)

Jinak v helpu: File open mode constants:

fmOpenRead Open for read access only.
fmOpenWrite Open for write access only.
fmOpenReadWrite Open for read and write access.
fmShareCompat Compatible with the way FCBs are opened.
fmShareExclusive Read and write access is denied.
fmShareDenyWrite Write access is denied.
fmShareDenyRead Read access is denied.
fmShareDenyNone Allows full access for others.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

CANVAS A STRIMGGRID

[*] Karel Horky <horkyk(zv)razdva(tec)cz> - 14.12.2000 14:26:23

Odpoved trochu pozdeji, ale prece.
Neco podobneho jsem resil v DBGrid, chtel jsem urcite radky podkreslit
urcitym odstinem podle hodnoty v poli prislusneho zaznamu.
Musi se nastavovat Canvas.Brush.Color a Canvas.Font.Color prislusne
komponenty, viz. priklad. Dale je nastaveno DefaultDrawing := false. Funkce
DejBarvu vraci hodnotu tridy TColor, muzes misto ni pouzit treba primo
hodnotu clRed :).
Po nastaveni prislusnych vlastnosti je jeste nutno volat
DefaultDrawColumnCell, jinak se ten radek nenakresli vubec.

procedure TFrmKJ1.gridJizdaDrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
{spusti se s vykreslenim kazdeho sloupce }
if DataM.tblJizda.FieldByName('DRUH').AsString <> '' then begin
with Sender as TDBGrid do begin
if gdSelected in State then begin
Canvas.Brush.Color := clHighLight;
Canvas.Font.Color :=
DejBarvu(DataM.tblJizda.FieldByName('DRUH').AsString);
Canvas.Brush.Color :=
DejBarvu(DataM.tblJizda.FieldByName('DRUH').AsString);
Canvas.Font.Color := clInfoText ; file://cerna
gridJizda.DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);

end;

Karel Horky
horkyk(zv)razdva(tec)cz

delam spatne. V programu ma tabulku >STRINGGRID v ktere nektere radky
vyplnuji barvou pomoci STRINGGRID.CANVAS.FILLRECT v ONDRAWCELL. >Vsechno je
vporadku az do chvile kdy zacne uzivatel tabulku rolovat, v tu chvili se
sice radky zacnou vyplnovat barvou, ale >uz se nevyplnuji ty ktere byli
puvodne nadefinovane, ale celkem jine.

0ComUPD

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 14:28:28

Ahoj,

tusim ze s parametrem /q nebo /s. Jinak bych
doporucoval instalovat vzdy posledni verzi comupd
viz adresa nize. Je tam i popis techto parametru.

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Free GIS Komponenty

[*] Such�nek Luk� <Lukas.Suchanek(zv)merlin(tec)cz> - 14.12.2000 14:31:56

Ave,

Nevite nekdo prosim o nejakych Free komponentach pro jednoduchou (zakladni)
manipulaci s GIS formatem? Potrebuju zjistit jeden udaj z jednoho mista o
kterem znam zem. souradnice.
Predem dik.

/ Lukas Suchanek

Pocet pristupu (uzivatelu) k Paradox tabulce?

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 14.12.2000 14:50:28

Ahoj lidi,

nevite nekdo, zda je mozne snadno a rychle zjistit, kolikrat je otevrena
nejaka Paradox tabulka pres BDE??

Tomas Vladik

klavesa Tab

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 14.12.2000 15:06:19

> Pred prechodem na dalsi Edit potrebuji jeste provest nejake akce...
> Tab procedurou KeyDown neodchytnu, jenom KeyUp...
> "Existuje zpusob jak donutil Tab, aby delal co chci ja?"
> Vitasek Sta�a

Vyskusaj napr. toto:

v OnCreate formulara prirad:
Application.OnMessage := AppMessage;

AppMessage moze vyzerat napriklad takto

procedure TForm1.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin // zabezpeci odchytenie stlacenia klaves v ramci celej aplikacie
if Msg.Message = WM_KEYDOWN then
if Msg.WParam = VK_TAB then
PozadovanaAkcia...

Vyjimky a COM

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 14.12.2000 15:39:56

Zdravim,

z DCOM serveru predam na klienta interface (IUnknown -> IMyInterface)
v jehoz jedne metode vyvolam vyjimku (nic jineho, jen raise
Exception.Create), ale ona mi na klienta vubec neproplave. Objekt
ktery implementuje IMyInterface je zdeden od TInterfacedObject. Mozna
delam nejake veci blbe, ale zajima me, co mam zaridit, aby
proplouvaly vyjimky z metod IMyIntercace na klienta.

Petr Fischer

P.S. Dotaz je mozna moc strucny, pripadne upresnim...

Delphi 5 (SP1), Win2000

OT : Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 14.12.2000 16:05:19

Pokusam sa chranit program napisany v Delphi.

Potencionalny zakaznik bez problemov pouziva postup, ked nainstaluje na jedno PC operacny system Win98 + zmieneny program a na dalsie PC proste skopiruje obsah celeho disku ( teda Win98 so vsetkym, vcetne programu s licencnym suborom po prvom spusteni ).

Pouzivam v programe testovanie serioveho cisla harddisku ( pridelene pri formatovani ) + porovnanie toho isteho udaja zasifrovaneho v licencnom subore.
Seriove cislo harddisku by malo byt rozne na kazdom PC.

Otazka je nasledovna - staci takato ochrana, neda sa cislo harddisku ( ktore sa prideli po formatovani ) jednoducho prepisat na ine ?

Ake informacie sa daju este vytiahnut celkom bezbolestne o hardware PC ( mali by byt samozrejme jedinecne ).

Bohuzial, samotneho OS a udajov v registroch a podobne sa nemozem drzat, vid. vyssie.

Dopredu dakujem za pripadne rady.

Dano

0ComUPD

[*] Zika Petr <pzika(zv)ciglersw(tec)cz> - 14.12.2000 16:06:34

Dle Microsoftu, ale pro verzi 50COMUPD.EXE (jinou jsem uz nenasel)

The following flags can be used to minimize the UI thrown by this archive:

50comupd /r:n /q:1 = 99% quiet mode, some errors will still pop up
warnings.

50comupd /r:n /q:a = totally quiet, with no pop-ups even on error
conditions.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.12.2000 16:23:38

From: <lubos(zv)iname.com>
> [...]
> nic nezostava "visiet".
>
> neviete niekto, v com by mohol byt problem? delphi5, sp1, windows 2000

podivej se na API funkci SetProcessWorkingSetSize (pouze pro NT)

Petr Vones, amatersky programator

RegExp

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 14.12.2000 16:27:41

> DDV, nevite prosim nekdo o free knihovne pro D4, ktera by
> implemetovala regularni vyrazy? V zasade mi staci grep dodavany s

Zkus se podivat na tyto odkazy:

http://anso.virtualave.net/delphi_stuff.htm#TRegExpr
http://www.jump.to/mkgal

jiri Binder

Memory usage problem

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 14.12.2000 16:57:10

Ahoj,

Windows NT/2000 pri minimalizacii programu zneplatnia vsetky stranky
patriace
procesu -> pre system sa tato pamat stane volnou. Tento isty efekt sa da
dosiahnut
volanim API funkcie SetProcessWorkingSetSize (vid. MSDN).
Je to uzitocne najma na odstranenie nepotrebneho kodu (typicky
inicializacneho) z pamate.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.12.2000 17:08:27

> [...]
ktore sa prideli po formatovani ) jednoducho prepisat na ine ?
>Ake informacie sa daju este vytiahnut celkom bezbolestne o hardware PC (

uz to tady bylo asi 100x.
Zadna ochrana neni 100procentni a jedine co je jiste je, ze to prinasi
problemy tomu kdo si za program zaplatil. Ten kdo program ukradne
(opatchuje, atd) ma paradoxne mene problemu (a nebo se s nimi spise smiri)
nez platici uzivatel.

Jakekoliv ochrany, ktere zamezuji preneseni programu na jiny pocitac, ci
znemoznuji pouzivani programu po vymene disku (nebo jeho preformatovani),
procesoru ci cehokoliv jineho jsou _nepripustne_.

Cili je treba zvazit, zda ochrana je na miste. Pokud dejme tomu prodavas
jeden kus programu za milion Kc a prodas ho jednou do roka, pak samozrejme
ochrana na miste je - ale adekvatni (cil HW klic, kterym zabezpecim
nezavislost na konstelaci HW v PC). V ostatnich pripadech se vyplati ochranu
viz vyse nepouzivat.

PS: hackeri hacknou stejne vsechno ...

D. Toman

IIS4.0+ASP+Access

[*] Delphi <Delphi(zv)scio(tec)cz> - 14.12.2000 17:24:12

> Je to OT ale proc ne, pokud je tam vetsi zatez, tak zapomente
> na Access, ten
> neni staveny na tohle nasazeni.

Co je to vetsi zatez? V jednom okamziku do databaze pristupuje max. 5
lidi, ale vetsinu casu nikdo :-)

> Dela to pouze tahle jedina stranka? Nebo i jine pristupujici
> na databazi?

Od okamziku, kdy se to stane, to delaji vsechny asp stranky,
principialne to dokaze "shodit" libovolna stranka, prave proto bych
hledal chybu v IIS.

> Zkusil jste si tahat data z jineho zdroje? Treba TXT souboru? Je ODBC
> nastaveno korektne a pod.?!? Musite byt vice presnejsi.

Databaze ma pomerne komplikovanou strukturu, takze txt soubory
neprichazi v uvahu.

Podle me je nastaveno korektne vse, problem je v tom, ze se to chova
absoltne nederministicky (vetsinu casu to funguje, a pak se to v 6 hodin
rano sesype pri nejakem zbloudilem pristupu na libovolnou stranku)

Diky za odpoved

Honza

> David H.

Duplicate resources?

uz jsem z toho gumovej. Vcera jsem prekladal projekt zcela bez problemu.
Dnes to hlasi tohleto (podotykam, ze jsem vubec nic nemenil):

[Error] WARNING. Duplicate resource(s):
[Error] Type 10 (RCDATA), ID TABOUTBOX:
[Error] File C:\projekty\sitr\SAbout.DFM resource kept; file
C:\projekty\sitr\About.DFM resource discarded.
[Error] Type 10 (RCDATA), ID TPARAMETRYBOX:
[Error] File C:\projekty\sitr\SparamsQTRACS.DFM resource kept; file
C:\projekty\sitr\params.DFM resource discarded.

Netusite nekdo, co s tim?

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o

Free GIS Komponenty

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 14.12.2000 17:53:43

> Nevite nekdo prosim o nejakych Free komponentach pro
> jednoduchou (zakladni)
> manipulaci s GIS formatem? Potrebuju zjistit jeden udaj z
> jednoho mista o kterem znam zem. souradnice.

to nejni tak jednoduchy, kazdej gis ma vlastni format ulozeni dat.
existuje nejakej free nebo open source. mam to nekde na disku. pockej,
zkusim vyhrabat url..............
dobra, ostatni prominou, za podpis prikladam kompletni read me. pripadne
mam i zdrojaky, takze pokud to nepujde najit na netu, tak dejte vedet a
ja to hodim na web:

\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/========================================================================
====
Simple Geographic Information System
SGIS COMPONENT Version 2.0 32 bit
(C) Santiago Portela 1.998
Alien Tools
sportela(zv)cece.es
http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/6217/alien.htm

�������������
Made in
Spain

�������������
YOU SHOULD NOT USE THIS CODE WITHOUT READING THIS TEXT:
THIS CODE IS DELIVERED UNDER THE TERMS OF THE GNU GENERAL PUBLIC LICENSE

This code is delivered for benefit of the Delphi programmers community.
I was tired ox expensive, resource-wasting, no-royalty-free mapping
software.
Since release TSGIS 1.0 for Delphi 1, I realized that most serious asks
for source
code came from universities, non profit organizations, and notoriously
from
programmers who needed mapping software in countries such as Brazil,
Hungary,
URSS, Turkey... in which an investment in professional mapping software
is
unafordable.

So I decided to forget to make money out of it, but I feeled more
contrived to improve the component. Now it starts to like to me, so I
deliver
this version. I know some bugs and I now it can be improved in many
ways, but
I can't keep it for me alone any more.

Please read the GNU PUBLIC LICENSE, which specifies that:
- You can not sell this code, but you can redistribute it.
- If you modify the code, you MUST clearly document the changes.
- You must distribute the code with any application or library using it.
If
the code is unmodified, it is enough to document where it can be
retrieved.
- Any damage or disfunction derived from the compilation and use of this
code
is responsability of the user
====
FILES
====

/COMP
Source files for the component:

sgis Main object, interfacing procedures
gis_pos TPosterPrint, multiple page printing
component
gis_mov TGMovPan, moving panel component
gis_typ Data structures for all options
gis_bit Support for large bit arrays
gis_arr Grouping 'arrangements' support
gis_txt Text utilities
gis_drw Main drawing support
gis_pol Sets of POlygons structures
gis_pal Palette management
gis_gly Animated glyphs support
sgis.dcr icons for the components palette

Copy all these to your 'imports' path, then add SGIS.PAS to your user
package.
/DEMO

Additional source files:

gisdlgs Set of calls to dialogs
bullop Dialog for bullet options
bkgndop Dialog for background options
chop Dialog for Chart optinos
shaop Dialog for shadow options
mapop Dialog for map options
colop Dialog for elements properties
layops Dialog for layer settings
DataOp Dialog for data manipulation
Prevel Dialog for previewing an element
selrule Dialog for selecting elements upon
values

Project TESTC

(Uses all additional source files. Copy every file to one directory)

TSTP1 Main project window
about My about dialog
linkman Dialog for etablishing links between
maps
scaleg Dialog for scaling the map
toprint Dialog for selecting n| of pages to
print
viewwmf Dialog for viewing snapshots
totxt Dialog for batch conversions
addpt Dialog for adding points to the map
alarm.bmp Bitmap for illustrating the use of
glyphs
*.GIS files Maps

This project creates at runtime the TSGIS object, so you can compile
it without installing. Copy /COMP and /DEMO to a same directory, then
build.

/MAPS

Some illustrating maps in *.GIS format

Documentation:
README.TXT This file
SGIS.HLP All you want to read

Duplicate resources?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.12.2000 18:07:15

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> uz jsem z toho gumovej. Vcera jsem prekladal projekt zcela bez problemu.
> Dnes to hlasi tohleto (podotykam, ze jsem vubec nic nemenil):
> [Error] WARNING. Duplicate resource(s):

Ahoj,

podivej se, jestli jsi omylem nepridal jeden formular do projektu vicekrat
nebo mas v jednom formulari vicekrat uvedeno {$R *.DFM}

Petr Vones, amatersky programator

Podivne chovani AdoDataSet

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 14.12.2000 18:15:01

Dobry den,

pouzivam adoDataSet pro pristup k SQL serveru a v nem ulozene procedury.
Spustim li poprve aplikaci a v jedne casti programu volam ulozenou proceduru

adoDataSetBasket.Connection := adoCon;
adoDataSetBasket.CommandText := 'EXEC BasketContent
(zv)Lang=''' + strCompanyLang + '''';
adoDataSetBasket.Open;

a napise to toto:

"CommandText does not return a result set."

Zkusim-li to znovu uz to vraci vysledek spravne. Proste pouze pri prvnim
pouziti to spadne. Muzete mi prosim poradit cim by to tak mohlo byt?

Petr Reichl

jak se odkazovat na promenou se stringem?

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 14.12.2000 18:16:15

ja to resil tak, ze sem ty edity tvoril az za behu programu dynamicky a
ukladal si je do pole...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

Dotaz

[*] Bronislav Klucka <bauglir(zv)centrum(tec)cz> - 14.12.2000 18:24:59

Dobry den,
Zkousim v Delphi praci s Internetem. Prosim o zaslani programu,
ktere s I-netem pracuji (napr. precteni zdrojaku stranky atd.).
Dekuji

Bronislav Klu�ka
bauglir(zv)centrum(tec)cz
0606/953485

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 14.12.2000 19:05:01

Ospravedlnujem sa, bohuzial paralelny port je vyuzity na komunikaciu so
specialnym zariadenim.

HW kluc bol prvy rozumny napad, bohuzial je nepouzitelny, vid. vyssie.

Nejde ani tak o hacknutie programu, na to su celkom rozumne ochrany, ale
naozaj o tazkost
zmeny cisla harddisku.

Viem, ze takato ochrana prinasa problemy, bohuzial u niektoreho typu
zakaznikov je posunuta
hranica - nepripustne -

> [...]
> ochrana na miste je - ale adekvatni (cil HW klic, kterym zabezpecim
> nezavislost na konstelaci HW v PC). V ostatnich pripadech se vyplati

Zadost

[*] Bronislav Klucka <bauglir(zv)centrum(tec)cz> - 14.12.2000 19:08:53

Potrebuji standartni HTML konponenty.

diky

Bronislav Klu�ka
bauglir(zv)centrum(tec)cz
0606/953485

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

aplikace s parametrem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.12.2000 19:30:37

From: "Lubo Fule" <fule(zv)sct.sk>
> if (ParamCount > 0) and (CompareText(ParamStr(1), '/min') = 0) then
> WindowState := wsMinimized;

Ahoj,

na cteni parametru se take dobre hodi funkce FindCmdLineSwitch (SysUtils).

Petr Vones, amatersky programator

Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 14.12.2000 19:32:18

> PS: hackeri hacknou stejne vsechno ...

a protoze nejsme novinari, nebudeme si plest pojmy
hacker x cracker
:)

hacker je profik, ktery pokud se na necistych vecech neco nauci u nich
nezustane a nedela je pro ucel poskozovani a eprohlasuje o sobe ze je
hacker, nebot hacke musi byt za hackera uznavan ostatnimi odborniky.

zatimco cracker u necistych veci setrva a zamerne se nabourava a
poskozuje a s oblibou o sobe tvrdi, ze je hacker

:)

Delphi Open Tools API

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.12.2000 19:35:24

From: "Ondrej Krajicek" <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz>
> [...]
> v zavislosti na kontextu (napr. kurzor je
> nad tokenem CreateFile) jiny program
> (v mem pripade Platform SDK Documentation) ?

mozne to na 99% je, tusim ze pro JCL se psal nejaky doplnek pro zacleneni CHM
helpu do Delphi. Momentalne nevim kde je tomu konec. Jinak o OpenToolsAPI by
mela byt i nejaka prednaska v Belohrade. Dale se muzes podivat na OTA FAQ
(http://www.gexperts.org/opentools)

Petr Vones, amatersky programator

Vyjimky a COM

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 14.12.2000 19:40:16

Ahoj,

osobne nemam ziadne programatorske skusenosti s COM/DCOM, ale prave na
"prenos" vynimiek medzi
dvomi procesmi by mala sluzit specialna volacia konvencia SAFECALL

procedure TMyObject.DoSomething(XYZ: TXYZ); safecall;

IIS4.0+ASP+Access

[*] Delphi Newsgroup <DELPHI(zv)wsc(tec)cz> - 14.12.2000 20:02:53

Me to dela obcas taky, ale je to pouze tim, ze provedu zapis primo do
databaze pomoci Accessu 2000.
Pokud pouzivam jakykoliv SQL dotazy, tak neni problem...

Michal HAMPL

> [...]

absoltne nederministicky (vetsinu casu to funguje, a pak se to v 6 hodin
rano sesype pri nejakem zbloudilem pristupu na libovolnou stranku)

aplikace s parametrem

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 14.12.2000 21:35:05

Zdravim

Jde to o to, jak odchytit jednotlive parametry? Ja takhle otviram soubor
predany v parametry:

Do FormShow das napr. tohle:
if (ParamCount > 0) and FileExists(ParamStr(1)) then
PerformFileOpen(ParamStr(1));
a pak mam jeste proceduru PerformFileOpen.

Ty bys to mohl udelat napr takhle:
if (ParamCount > 0) and (ParamStr(1) = '/mini') then Application.Minimize.

Jinymi slovy:

ParamCount - celkovy pocet prijatych parametru
ParamStr(x) - parametr jako string, pocitano od 1

> [...]
>
> Dik Ladap

OT: termin pro nelegalni nedestruktivni zmeny prog

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 14.12.2000 21:40:50

Zdravim

Diky za snahu, ale s to pocesteni byl asi spatny priklad. Kdyz napr. z
adware programu odstranim ten banner, nebo napr. v Explorer.exe uplne
prehazim nabidku start, myslim, ze se nejedna o lokalizaci. :-)

Subject: Re: OT: termin pro nelegalni nedestruktivni zmeny programu

> Lokalizace. :-)

icsapi32

[*] Radek Zitta <radek.zitta(zv)cmail(tec)cz> - 14.12.2000 21:44:14

Zdrav�m v�echny delphi fandy.
Pot�eboval bych n�jakou komponentu pro knihovnu icsapi32.dll.
Je to knihovna pro sd�len� p�ipojen� k internetu(Win98). Uv�tal bych tak�
alespo� popis funkc� kter� v n� jsou. V�m sice, jak� maj� funkce n�zev, ale
nezn�m jejich parametry a jejich typ. Na MSDN jsem nic nena�el. D�ky za
pomoc.

Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 14.12.2000 21:55:24

> [...]
>
> zatimco cracker u necistych veci setrva a zamerne se nabourava a
> poskozuje a s oblibou o sobe tvrdi, ze je hacker

neni spise hacker clovek nabouravajici se do cizich systemu/siti a cracker
clovek, ktery odstranuje vyse zminene ochrany ze softwaru?

Ota Maly

Dotaz & Zadost

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 22:18:59

Ahoj,

Chtelo by to taky napsat jakou verzi
Delphi pouzivas. V D5 je zalozka Internet a
FastNet kde par komponent pro praci s Inetem je.
Ukazky mas v adresari Demos\Internet a Demos\FastNet.

Odkazy na dalsi komponenty hledej napr. http://www.delphi(tec)cz/odkazy.asp.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 14.12.2000 22:19:41

Jestli se nepletu, tak HW klice sou pruchozi... nevim ale jestli i pro
SPECIALNI zarizeni, jak pises... Bylo by asi nutno vyzkouset.

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
[...]

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.12.2000 22:29:34

Ahoj,

taky myslim, ze nepletes. Nebo co takhle druhy LPT.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Delphi FAQ a TI v HTML help formatu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.12.2000 22:57:19

Ahoj,

pomerne uzitecne %subj% najdete tady:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15438

> [...]

> databaze pomoci Accessu 2000.
> Pokud pouzivam jakykoliv SQL dotazy, tak neni problem...

Nemoze to suvisiet s LDB suborom, presnejsie s pravami
na zapis a vytvaranie suborov v adresari kde je access databaza?
Ja som mal tento problem a prejavovalo sa to tym, ze ked som
otvoril databazu v Accesse, tak neslo ju otvorit a citat pomocou
ASP (pretoze viacuzivatelsky pristup si vyzaduje pristup
na LDB subor). Ak databaza v Accesse nebola otvorena,
tak to chodilo, pretoze ASP otvorilo databazu v exkluzivnom
mode (cize LDB nebolo potrebne). Tato chyba by sa
vyhradne na ASP strankach (bez Accessu) prejavila asi
iba v pripade, keby viaceri uzivatelia sucasne pristupovali
k databaze, cize viacmenej nahodne.

Erik

Zmena serioveho cisla harddisku

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.12.2000 03:32:52

> [...]
> naozaj o tazkost
> zmeny cisla harddisku.
>
> Viem, ze takato ochrana prinasa problemy, bohuzial u niektoreho typu

Ahoj.

Tak pouzij I-KEY. Ten se pripojuje do USB.

http://www.ikey(tec)cz

Jinak mne napada, ze bys mohl vyjevit o jaky SW se jedna.

Ludek

0ComUPD

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 15.12.2000 07:00:54

AHoj

Prosim, muzete mi nekdo poslat novejsi knihovnu (50ComUpd) na
dalibor(zv)torola(tec)cz
Ze stranek Microsoftu se mi to nedari stahnout.
Porad to pise, ze stranka neexistuje.

Dekuji

Dotaz & Zadost

[*] Bronislav Klucka <bauglir(zv)centrum(tec)cz> - 15.12.2000 07:03:05

Cau,
Dik za napsani, ale ja nemuzu najit adresar fastnet, ani
internet. Mam D5 Standard.

> [...]
> Delphi pouzivas. V D5 je zalozka Internet a
> FastNet kde par komponent pro praci s Inetem je.
> Ukazky mas v adresari Demos\Internet a Demos\FastNet.

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 15.12.2000 07:03:46

Tak uz mi to nemusite posilat..
Nasel jsem funkcni link...

http://download.microsoft.com/download/platformsdk/Comctl32/5.80.2614.3600/W
9XNT4/EN-US/50comupd.exe

> tusim ze s parametrem /q nebo /s. Jinak bych
> doporucoval instalovat vzdy posledni verzi comupd
> viz adresa nize. Je tam i popis techto parametru.

> [...]

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 15.12.2000 07:17:16

> Zavisi od verzie InstallShieldu, ale s instalacnymi scriptami
> si poradis
> velmi rychlo, pouzit napr. ISDCC ver1.22,

Kde to najdu?

nevyhody packed recordu

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 15.12.2000 07:49:41

> A proc? Co trosku fantazie? Pokud muj program pouziva file jen
> jako docasnou
> cache pro cokoliv a pri novem spusteni necte stara data....

Opravdu, co trosku fantazie?
Kdyz delam program, mel bych pocitat s tim, aby byl znovuvyuzitelny.
Takze kdyz dnes naprogramuji ukladani do jakesi docasne cache pro cokoliv,
proc bych
priste nemohl pouzit stejne rutiny pro ukladani toho "cokoliv" do staleho
souboru?
Preci nebudu uz jednou odladeny program znovu prochazet a predelavat?

Proste s takovym postupem se neda souhlasit.
Zde je opet packed record to spravne reseni.

Pavel Kriz

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 15.12.2000 08:07:00

Tuhle zpravu jsem dosta asi uz 10krat. Je to jenom muj problem, nebo jste na
tom vsichni stejne?

Od: Martin Kriz [mailto:m_kriz(zv)del(tec)cz]
Odesl�no: 13. prosince 2000 12:41
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: problem pri cteni z Excelu pres DDE

> [...]

> DDE komunikace s Wordem je bez problemu.
> Na jinych pocitacich bez problemu.
> Takze je to asi konkretni instalaci toho Excelu.

klavesa Tab

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 15.12.2000 08:24:05

procedure TEdit.KeyPress(var Key: Char);
begin
if (Key = #13) then {stisk Tab}
begin
{zde si delej co chces}

> [...]
> dalsi Edit takze ho vracim zpet "nasilim". Fokus skace jak prasteny.
> Ptam se: "Existuje zpusob jak donutil Tab, aby delal co chci ja?"

Zadost

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 15.12.2000 08:26:53

A jade Delphi mas. Ve verzi profi nejake komponenty jsou

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 15.12.2000 08:43:58

> Jde o to, ze takovy soubor si uz zadny jiny uzivatel na siti neotevre
> pro zapis ale pouze pro cteni. Pouzivam napr. u log souboru, ktery muze
> zapisovat pouze jedna stanice ale ostatni ho muzou cist.

To se netyka jen site. Omezeni plati pro vsechny pokusy o otevreni pro
zapis,
tedy pro vsechny dalsi spustene aplikace v ramci stejneho pocitace i pro
dalsi
pokusy o otevreni v ramci te aplikace, ktera uz ten prvni handle pro zapis
dostala.

Pavel Kriz

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 15.12.2000 08:51:45

Problemom moze byt, ze mas v projekte pouzite dve rozne formulare s rovnakym
nazvom. V tvojom pripade zrejme mas v niektorom subore uses SAbout a v inom
(alebo tom istom) uses About a v oboch je formular TAboutBox (podobne pre
TParametryBox). Ak schces skutocne v projekte pouzivat obidva formulare,
musis jeden z nich premenovat.

[...]

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2000 09:00:31

> [...]
> absoltne nederministicky (vetsinu casu to funguje, a pak se to v 6 hodin
> rano sesype pri nejakem zbloudilem pristupu na libovolnou stranku)

Nepochopil jste mne spravne. Zkuste si udelat testovaci stranky,
pristupujici na jinou databazi, jiny databazovy zdroj, at uz SQL server, TXT
nebo XLS soubor, to je jedno, hlavne at taha data a otestujte si, zda to
take nespadne. Jednoduchym zpusobem, nastavte si v hlavicce generovane
stranky refresh na treba 2 minuty a ona se bude co dve minuty nacitat a
uvidite, zda to spadne nebo ne. Klidne si tech stranek otevrete vice. Dalsi
vec kterou provedte, ze stavajicim strankam take dejte refresh a otevrete
jich vice a dejte IIS vetsi zatez, (prakticky vzato, pokud tech stranek bude
nacitano v jednom okamziku 10 najednou, tak to pro IIS neni zdadna zatez),
ale alespon muzete nasimulovat pristup uzuvatelu, kdyz pisete, ze vam tam
pristupuje max 5 najednou.

Dale souhlasim s prispevkem, ktery nasledoval, a jak jsem napsal hnde v
prvnim prispevku, pristup na Access opravdu neni vhodny, protoze to neni
staveno na pristup vice uzivatelu pres ASP, ja osobne bych z takove
konfigurace couval a presel na nejaky vhodnejsi databazovy nastroj, ale to
zalezi jestli jej mate k dispozici.
David Hrbac

RichEdit a CTRL+C

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2000 09:05:09

Zdravim,

mam jeden takovy problem - zobrazuji neco v RichEditu a kdyz to uzivatel
oznaci a da CRTL+C, zarve vyjimka v richedit20.dll a zkopirovat to proste
nejde. Nefunguje ani rucni volani metody CopyToClipboard. Spadne. Ale jen
na jinych windows nez Win2000. Nevite nekdo o updatu, ci o nejake
komponente s podobnymi vlastnostmi (barevny text a velikost fontu?).

Predem dik.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

OT: Prosba restartovac WinNT

[*] Raul Endymion <raul.endymion(zv)mail.infima(tec)cz> - 15.12.2000 09:05:04

Dobr� den,

Mohla by mi ta dobra duse co mi poslala restartovac windows NT na
dalku ho poslat jeste jednou ? Dekuji

Raul
raul.endymion(zv)bsdi.infima(tec)cz

Neprijemne otevirani Datamodulu v MIDASS serveru

Po delsi dobe zkousim znovu polozit jeden dotaz. Mam D5 Ent. Vytvarim pod
MIDASem aplikacni server podporujici DCOM. Kdyz pridavam novy datamodul,
nebo pridavam novou funkci do Interface nektereho modulu, Delphi zacne
otevirat vsechny moduly na serveru. Pri vetsim poctu modulu, je to jednak
neprijemne (nechci mit otevreno plno modulu), ale take ot znemoznuje praci
(vycerpaji se prostredky Windows). Nevite nekdo proc to to Delphi (potvurka
jakasi podivna ;-)) dela a jak se tomu branit. Ted to obchazim tak, ze
prejmenuji soubory .dfm udelam zmeny a znovu jim vratim jmena. Program sice
pri otvirani prislusnych unit rve, ale nespadne kvuli nedostatku prostredku.

Specielne pana Cisare bych se rad zeptal, jak se to chova v D6.

Dekuji za kazdou pripadnou radu. Jaromir Cermak

Uvolnovani objektu z TObjectList

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 15.12.2000 09:17:05

Zdravim vsechny,

mozna mam zacatecnickou otazku, ale uz si nevim rady.

Mam objekt, ktery vytvorim a vlozim do TObjectList, v prubehu
programu s timto objektem pracuji a na konci jej chci uvolnit.
Pouzivam tuto proceduru:

procedure FreeSectionItem(List: TObjectList);
var
SI: TSectionItem;
for i := List.Count-1 downto 0 do
begin
SI := TSectionItem(List[i]);
SI.Free; // tady se povede uvolnit v pohode
end;
List.Free; // tady to lehne
end;

Pokud se snazim uvolnit TObjectList tak to zahlasi chybu "Access
violation at address 00ed6ee8. Read of address 00ed6ee8."

Mam v tom kodu nejakou chybu nebo co delam spatne?

Dekuji za Vase mile odpovedi.

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

klavesa Tab

[*] Jaroslav Hodal <daark.delphi(zv)email(tec)cz> - 15.12.2000 09:17:55

Mam k tomu dve pripominky. Klavesa TAB ma virtualni kod 9 a ne 13 (to je myslim
ENTER) Seznam vsech virtualnich kodu klaves je v souboru windows.pas (staci
dat vyhledat text VK_ ). Ta druha pripominka je, ze chcete-li pouzit tuhle
proceduru, musi mit formular nastavenou vlastnost KeyPreview na True.

S pozdravem Jaroslav Hodal

> procedure TEdit.KeyPress(var Key: Char);
> begin
> if (Key = #13) then {stisk Tab}
> begin
> {zde si delej co chces}

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami
http://www.email(tec)cz

klavesa Tab

[*] Jaroslav Hodal <daark.delphi(zv)email(tec)cz> - 15.12.2000 09:23:09

Omlouvam se, tu druhou pripominku beru zpet, nejak jsem prehlid, ze je tam
TEdit a ne TForm :)> procedure TEdit.KeyPress(var Key: Char);