Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 15.12.2000 09:42:04

Dobre, poskytnem par doplnujucich udajov, aj ked nechcem robit zbytocnu
reklamu.

Produkt sa pouziva ako jednoucelove zariadenie, kde po zaplateni prislusnej
sumy sa nieco udeje ( nejde o hazard ).

Specialne zariadenie na LPT je prave mincovnik od NCR, komunikuje sa s nim
cez prislusne 4 piny na lpt porte, ktore sa normalne pouzivaju na
komunikaciu z tlaciarnou. Bohuzial kazdy mincovnik je iny priamo z vyroby a
ani po nastavovani sa nedaju mincovniky dostat do rozumnych tolerancii
dlzky signalov ... a to aj pri opakovanom vhodeni tej istej minci do toho
isteho mincovnika je dlzka impulzu rozna).
Na to sa ale nestazujem, problem sa da riesit softom a pomerne elegantne,
tu len podotknem, ze soft musi zaregistrovat kazdu padnutu mincu do
mincovnika, takze komunikacia na LPT je tak na hrane moznosti systemu a
dalsiu si tam nemozem dovolit.
Dalsia podmienka bola, aby sa cele zariadenie a hlavne soft spamatal aj po
vypadku prudu a pokracoval v cinnosti, ako keby sa nic nestalo.

Ako hardware sa pouzivaju najlacnejsie maticne dosky ( argument su naklady
na vyrobu ) bez zbytocnych doplnkov, cize USB neexistuje, LPT je len jedno,
klasicka klavesnica neexistuje, len 4 tlacitka, HW kluc sa neoplati pre
zvysene naklady, typ procesora je rozny, typ BIOSu je rozny, sietova karta
neexistuje... ide len o to, aby to fungovalo relativne bez problemov.

Cele je to postavene na tom, ze vyrobne naklady musia byt nizke, predajna
cena tiez, pocet kusov velky. Zariadenie dokaze okopirovat a zostavit aj
priemerne
vzdelany foxterier, dusu tomu dava az soft. A sme pri probleme.

Pokial niekto z Vas funguje ako spravca velkej siete a bol nuteny rozbehat
viac ako 10 PC urcite bude hladat sposob ako si urychlit robotu.
Bezny je prave sposob, kedy ozivim jednu masinu, na disky dalsich
rozkopirujem a dokonfigurujem.
Samozrejme musim mat vsetko poriesene licencne - nechcem tu ale rozprudit
diskusiu na tuto temu, v konferencii jej bolo dost.

Rovnaky postup ale moze pouzit aj niekto iny, kde to uz nie je v mojom
zaujme, prave preto hladam sposob, ako identifikovat kazdu masinu, na ktorej
to moze alebo nemoze bezat. A ak nemoze bezat v plnom rezime, nech sa to
aspon predvedie - marketing tu ale vysvetlovat nebudem.
A nemozem sa spolahnut na zapisy do registrov, identifikaciu OS, zapis po
prvom spusteni ... to su vsetko informacie, ktore sa prenesu pri kopirovani
z masiny do masiny.

Na internete som nasiel nasledovnu informaciu :

other information that may be checked:

- BIOS date
- IDE HDD controller information
( unique for each IDE HDD, but hard to get under Win32 ) // toto by
bolo asi najvhodnejsie, nema niekto nieco naprogramovane, alebo aspon nejake
info
- volume serial number
- boot sector of drive C:
- equipment word from BIOS data
- CMOS values
- file length
- control sum of file
- file name
- size of current drive
- current directory
- number of first cluster of file
- partition table
- OS version
- presence of some drivers

Pouzil som kombinaciu niektorych metod, ale je to hlavne postavene na serial
number harddisku. Cislo sa prideli pri formatovani a malo by byt jedinecne.
Pokial ho ale dokaze zapisat cast OS, da sa to aj inym softom. Preto bol aj
povodny prispevok do konferencie.
Ak si uz niekto da tu namahu, ze krekne kod, dobre - stalo sa.

Ale neexistuje nejaka utilita volne pohodena a volne dostupna, kde sa bez
velkeho rozmyslania da zmenit toto cislo ???
Prave preto som sa obratil na Vas, viac hlav, viac znalosti...

D.

PS: Dufam, ze ospravedlnite velkost prispevku.

nevyhody packed recordu

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 15.12.2000 09:42:03

> V takovych recordech se samozrejme pouziva zasadne napriklad
> longint, a ne platformove zavisly integer, ze?

Rec nebyla o SizeOf(datovy typ), ale o Aligned Record Fields, tedy o
SizeOf(record) vs. SizeOf(packed record) pri {$A+}.

Pavel Kriz
> Zbysek Hlinka
>
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

IIS4.0+ASP+Access

[*] Delphi <Delphi(zv)scio(tec)cz> - 15.12.2000 09:50:49

Je mozne, ze je problem tady, ale proc to spadlo i v 6 hodin rano, kdy
tu databazi zarucene nikdo nemel otevrenou? Da se primy pristum do
databaze obejit prilinkovanim nekam jinam a pouzivanim teto "nove"
databaze?
Navic mam experimentalne overeno, ze ASP pristupovaly i do databaze,
ktera byl otevrena primo v Accessu.

Honza

> Nemoze to suvisiet s LDB suborom, presnejsie s pravami
> na zapis a vytvaranie suborov v adresari kde je access databaza?
> Ja som mal tento problem a prejavovalo sa to tym, ze ked som
> otvoril databazu v Accesse, tak neslo ju otvorit a citat pomocou
> ASP (pretoze viacuzivatelsky pristup si vyzaduje pristup
> na LDB subor). Ak databaza v Accesse nebola otvorena,
> tak to chodilo, pretoze ASP otvorilo databazu v exkluzivnom
> mode (cize LDB nebolo potrebne). Tato chyba by sa
> vyhradne na ASP strankach (bez Accessu) prejavila asi
> iba v pripade, keby viaceri uzivatelia sucasne pristupovali
> [...]

Uvolnovani objektu z TObjectList

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 15.12.2000 10:20:38

Ahoj

myslim, ze nevyuzivas vsetkych moznosti TObjectList-u. TObjectList mozes
vytvarat volanim specialneho konstruktora Create(AOwnsObjects: Boolean). Ak
AOwnsObjects nastavis na True potom pri volani metody TObjectList.Free sa
zrusia vsetky nim "vlastnene" objekty.

Tomas.

> [...]
>
> procedure FreeSectionItem(List: TObjectList);
> var
> SI: TSectionItem;
> i: integer;
> begin
> for i := List.Count-1 downto 0 do
> begin
> SI := TSectionItem(List[i]);
> SI.Free; // tady se povede uvolnit v pohode
> end;
> List.Free; // tady to lehne
> end;
>
> Pokud se snazim uvolnit TObjectList tak to zahlasi chybu "Access
> violation at address 00ed6ee8. Read of address 00ed6ee8."

klavesa Tab

[*] Michal Madle <mmadle(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2000 10:35:28

Tohle sice nebude reagovat pouze na Tab, ale na jakoukoli zmenu aktivniho
objektu.
Zkus udelat tu akci v udalosti OnEnter - ta se vola, pokud se objekt aktivuje.
Udalost OnExit se vola, pokud se opousti objekt.
At 08:24 15.12.2000 +0100, you wrote:
procedure TEdit.KeyPress(var Key: Char);
begin
if (Key = #13) then {stisk Tab}
begin
{zde si delej co chces}

From: "Vetrak" <vetrak(zv)datalock.sk>> Dobre, poskytnem par doplnujucich udajov, aj ked nechcem robit zbytocnu
> [...]
> priemerne
> vzdelany foxterier, dusu tomu dava az soft. A sme pri probleme.

Ahoj.
Tak pouzij ISOvou sitovku. napr. PLANET ENW-2400P-TFAPL001 karta ISA
10/20Mbps full duplex STP/UTP, PnP
za 380 Kc bez DPH. A to jsem nikde nehledal levnejsi, nehlede na to , ze
nejake stare sitovky by se
daly urcite koupit za par korun.
Ta ma opravdu jedinecne seriove cislo a nejde ho zmenit.
Pokud Ti ovsem ochrana nestoji za cca 400 Kc/kus pak nevim co vlastne chces
chranit a jake skody Ti tedy vubec
kradenim SW muzou vzniknout.

Mozna by bylo lepsi zamyslet se nad zpusobem distribuce. Vzhledme k tomu, ze
zarizeni je na mince, bude asi
verejne dostupne, takze muzes kdykoliv pirata "chytit za ruku". Takze
zaplombovat a do kupni smlouvy zanest
tucnou pokutu za poruseni plomby. Treba Ti jeden dva chyceni zaplati skodu
za vsechny ostatni. Ostatne u
(vy)hernich automatu je to myslim celkem bezna zalezitost.
Ludek

Popup bez ukryti ZASE NIC

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.12.2000 19:28:28

Zdravim

Zkus dat po kliknuti hned zase rozbaleni toho popupu a zavreni do
OnMouseOut.

> Ahoj potreboval bych aby po odkliknuti popup nezavrelo, ale aby se zavrelo
> az po opusteni mysi zabirane plochy popup ! Nevite jak se to udela? Dekuji
> za kazdou radu

OT: termin pro nelegalni nedestruktivni zmeny prog

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.12.2000 19:40:29

Zdravim

Trefa, jako navstivenku tam necham puvodni logo vyrobce, na kterym je
napsany "Remaked by Hurricane". Kdyz to zkonkretizuju, tak jde napr o to, ze
jsem v browseui.dll smazal cernobile obrazky, ktere se zobrazuji v toolbaru
okna a nahradil je temi barevnymi. To same s iexplorerem a MSOE. Pak sem
treba zvetsil standardni open dialog pres celou obrazovku, smazal polozku
spustit ze Start menu, protoze ji nepouzivam a dalsi podobne veci. Jak
rikam, vzdycky ale zanecham svoji vizitku.

Subject: Re: OT: termin pro nelegalni nedestruktivni zmeny programu

> [...]
> pak uz prekracujes autorska prava, nemluve o tom, ze se program
> muze zhroutit. Zkratka zalezi na tom, jake upravy tam udelas.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 16.12.2000 19:46:34

Zdravim

> Navic se snadno muze stat, ze OS cely BIOS ihned po startu
> zahodi a nahradi ho vlastnimi utilitami.

> Ne. Jen nektere.

> A co budes delat v okamziku, az uzivatel upgraduje OS?

Ja ale mluvim konkretne jen o tomto pripadu, kdy se do zarizeni zamontuje
jeden HW a uzivatel ho menit NEBUDE. Pro normalni pouziti je to samozrejme
nepouzitelne. U normalnich PC je defakto jedinym funkcim zpusobem ochrany HW
klic.

Hurricane

Rozli�en�

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2000 21:16:07

Pot�eboval bych p�epnout rozli�en� p��mo p��kazem v programu. Nap�. na 800x600x32 nev�te n�kdo takov� p��kaz?

jak se odkazovat na promenou se stringem?

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 16.12.2000 22:10:06

Ahoj,

ten destructor by tam snad nemusel byt,
kdyz ma Edit ownera. Nebo se pletu ?

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Rozli�en�

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 16.12.2000 22:10:07

Ahoj,

viz starsi prispevek a la Petr Vones:

[PV]
Stahni si JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), tam v unitu
JclMiscel
najdes mimo jine funkci:

function SetDisplayResolution(XRes, YRes: DWORD): Longint;

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 16.12.2000 22:10:04

Ahoj,

obecne bych rekl, ze je to dost nestadardni chovani.
Uzivatele nemaji radi SW kde se musi ucit nejakemu
zvlastnimu chovani. Kdybys napriklad ve sve aplikaci
pouzival pro kopirovani do schranky CTRL+V tak by
asi nikdo nebyl nadseny. Urcite by to slo resit jinak.
Na co to potrebujes?

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

ExtractIconEx

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2000 01:48:23

Zdravim

Mate nekdo funkcni priklad na fci ExtractIconEx? Nejak se mi nedari to
rozchodit.

Problem menu v MDI vs maximized

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2000 12:16:25

Ahoj,

uz se to tu resilo, ale vysledek je mi neznamy.
MDI aplikace, kde childovska okna pripojuji sva menu
k hlavnimu zpusobuje, ze pokud je hlavni okno maximalizovano,
mizi butony childovskeho okna pro min, max, close ve W9x,
ve W2000 je close jakoby disabled, ale funguje.

Petr Vones kdysi radil:
Je to chyba VCL. Podivej se na Borlandi newsy do
borland.public.attachments,
a hledej MDIFixes. Je tam popsano nekolik oprav na MDI ve VCL.

Omlouvam se, ale zatim jsem nic nenasel.

Dik za pomoc, Filip. D5, W2000p

Re[2]: file commander pro DOS?? Ha ha

[*] Martin Zlomek <martin.zlomek(zv)email(tec)cz> - 17.12.2000 13:48:43

Zravim Prof. P.D. Pavla, CSc.

Friday, December 15, 2000, 11:59:47 PM:
> [...]
> trva jiz leta. Zkusil jsi prepnout z cestiny na anglictinu a obracene
> prikazem keyb cz, nebo keyb us? Zkus to zajimava zkusenost!!!

Mozna by bylo lepsi pouzivat jiny program na psani cesky (cti [�esky])
(pro zajemce mam cca 15kB rezidentik, zere cca 13.5 kB mem (po spusteni v
autoexecu jede i v "dos" rezimu ve Windoze) - BTW. zvlada latin 2 i kameniky).> Nebo si zkus ulozit nastaveni velikosti okna stim jsem zapolil leta, nevim
> jak je to ted, mozna se vylepsil nevim....

Jelikoz FAR jede v "dos" rezimu, tak za to nemuze.
Jak jsem zjistil, tak "dosove" palikace se spousti pres conagent.exe
(\WINDOWS\SYSTEM\CONAGENT.EXE). Zkuste nastavit vlastnosti tohoto
programu (prave mysitko->vlastnosti, vytvori se soubor conagent.pif) a
melo by se to projevit i u FARa a podobnych programu.

> [...]
> orientuji na neco noveho a s laskou vzpominaji na stareho dobreho nortona.

Nejen starsi lide, mne je 18. Doporuduji precist si HELP a zjistite,
co vsechno FAR umi. Take rad vzpominam na Nortona, jenze pro Windoze
jsou jeho moznosti ponekud omezene. Nemyslim, ze jenom proto, ze FAR
vypada jako Norton, musi to byt neco archaickeho. Ale mate pravdu,
FAR ma stejne ovladani (u toho, co podedil) a klavesove zkratky, na
ktere si vetsina "konzervativnich" uzivatelu zvykla.
Vyzkousel jsem vice manageru (od Salamadra az po WinCommander), ale
jejich moznosti jsou, podle me, nedostacujici a ovladani funkci az prilis
windozovske, takze jsem je mel nainstalovane tak dlouho, jako linuxari
program Windoze (pokud jej vubec nekdy instalovali) :-).
Proste mne nevyhovuji. Jedine, co mne u FARa vadi, je, ze
neumi kopirovat na pozadi (aspon o tom nevim). Ale koho obtezuje spustit
proste dalsi okno. Vadi to snad jenom tem, kteri maji malo pameti
(FAR zere se vsim vsudy cca 5MB mem).

Ja znam jeste tucnaky.
--
Martin Zlomek
martin.zlomek(zv)email(tec)cz

EasyUpdate

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2000 15:22:19

Zdravim

Diky za tip, ale moc se mi to nehodi. Pripada mi to zbytecne slozity a
stejnak me me to nezbavi nutnosti napsat si programek, ktery zaridi
nahrazeni meho programu tim prave stazenym. Tahle komponenta jenom
kontroluje verze a stahuje do nejakeho adresare. Kdybych nic lepsiho nebylo,
asi bych to pouzil, ale byl bych vdecny za nejake poznatky okolo tohoto
problemu.

> Skus pozret na www.tmssoftware.com TWEBUpdate. Je to free pre
non-commercial

Ako pracuje funkcia "random()" ?

[*] x5delphi <x5delphi(zv)yahoo(tec)com> - 17.12.2000 15:34:16

Ahojte,
Zaujimalo by ma, ako vlastne funguje tato funkcia.
Nemyslim, ako sa pouziva. ;-)
Hladal som ju aj v src, ale nenasiol som nic.

dik za kazdu radu
vachi

Backspace v IE / WMKeyDown ????

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 17.12.2000 15:55:00

A nepomohlo by, zaregistrovat si v te dll globalni hook na klavesnici?

Jan Rychtar

>v prazdem projektu to funguje, ale v IE uz ne. Ja fakt nevim co s tim.
>Tam message vubec neprijde.
>
>Ales

Backspace v IE / WMKeyDown ????

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2000 16:44:28

From: "Jan Rychtar" <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz>

Ahoj,

pokud se ti to projevuje v IE5, tak by to mohl byt tenhle problem:
http://community.borland.com/article/0,1410,6302,00.html

Petr Vones, amatersky programator

OT: rozdil CD Win2k Prof. a Upgrade

potreboval bych zjistit, jak se od sebe daji rozpoznat CD: MS Windows2000
Prof. a MS Windows2000 Prof. UPGRADE.
U upgradoveho CD je zapotrebi pri instalaci vlozit NT3.51,4.0,Win95 nebo
Win98. Adresare CD\I386 ale vykazuji uplne stejnou velikost, a soubory
vypadaji na venek take uplne shodne.

Jak bezpecne zjistim, o jake ze jde CD???

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win2k a Win98, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

EasyUpdate

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 17.12.2000 18:14:07

Skus sa na to pozriet trochu lepsie...

vie to nahradit stiahnutu verziu spacovanu v *.cab za prave beziaci EXE
subor.

Kod nutny k rozchodeniu :

object WebUpdate: TWebUpdate
FTPPassive = False
ExtractCAB = False
Host = 'www.XXX.sk'
Password = '*****'
Port = 21
UpdateType = httpUpdate
UpdateConnect = wucConnectPrompt
UpdateUpdate = wuuPromptOnce
URL = 'http://www.XXX.sk/DownAppl/update.inf'
DateFormat = 'dd.mm.yyyy'
DateSeparator = '.'
UserID = '*****'
LastURLEntry.Save = False
PostUpdateInfo.Enabled = False
OnFileProgress = WebUpdateFileProgress
OnAppRestart = WebUpdateAppRestart
Left = 214
Top = 414
end

procedure TMainForm.WebUpdateAppRestart(Sender: TObject;
var allow: Boolean);
begin
allow:=messagedlg('Nakopiroval som novy EXE. Restartovat aplikaciu
?',mtConfirmation,[mbYes,mbNo],0)=mrYes;
if allow then

procedure TMainForm.WebUpdateFileProgress(Sender: TObject;
filename: String; pos, size: Integer);
begin
progressbar1.max:=size;
progressbar1.position:=pos;
end;

procedure TMainForm.StiahninovyEXEzWWW1Click(Sender: TObject);
ProgressBar1.Visible:=True;
WebUpdate.DoUpdate;
except;
ProgressBar1.Visible:=False;
end;
ProgressBar1.Visible:=False;
end;****************************************** update.inf
[update]
newversion=1,0,0,35
localversion=XXX.exe

[action]
msg=Automaticky update
query=Toto je update na verziu 1.0.0.35. Pokracovat?

[application]
appupdate=1
appname=XXX.exe
appcomps=XXX.cab

[files]
count=1

[file1]
url=http://www.XXX.sk/DownAppl/XXX.cab
newversion=1,0,0,35
localversion=dub_ff.exe
targetdir={APP}> -----Original Message-----

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 17.12.2000 18:53:17

Jak sem rikal, moc si to nepamatuju... a pro jistotu sem ho tam
napsal... stejne to vzdycky delam metodou pokus omyl... asi mas
pravdu...

Pavel Malinsk� wrote:

> [...]

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |

Carovy kod x Delphi5

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 17.12.2000 21:31:07

Ahoj, mam prosbu. Delam aplikaci, kde bych potreboval vyuzit ctecku caroveho kodu, ale absolutne nevim jak to SW osetrit.
Pomuze mi nekdo???
Predem diky

Mirek Drancak

Data CD & Audio CD

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 17.12.2000 22:04:45

Ahoj,

nevite nekdo jak rozlisit %subj% ?

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

ExtractIconEx

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 17.12.2000 22:04:50

Ahoj,

nejak takhle:

var
LargeIcon,SmallIcon: HICON;
Icon: TIcon;
Soubor: String;
Index: Integer;
begin
Icon:= TIcon.Create;
Soubor:= 'soubor.xxx';
Index:= 0;
ExtractIconEx(PChar(Soubor),Index,LargeIcon,SmallIcon,1);
FExtItem[Last].Icon.Handle:= SmallIcon;
[...]
Icon.Free;

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

OT: Dynamicke pridelovanie IP

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 17.12.2000 22:31:04

Ahoj,

mam otazku z oblasti konfiguracie IP.

S notebookom sa pripajam do mnohych roznych sieti ktore vo vacsine podporuju
DHCP, na rozdiel od mojej domacej peer-to-peer siete. Notebook s W2000 ma
nastavenie ziskat IP adresu z DHCP servera. Domace PC s W98 ma IP adresu
nastavenu pevne na 192.168.0.1. Potreboval by som aby W2000 po pripojeni do
domacej siete, ked zisti ze nenajde server DHCP, si nastavil mnou definovanu
adresu, trebars 192.168.0.2. V sucastnosti sa nastavi nejaka adresa triedy
B? s maskou 255.255.0.0. Da sa toto nejako zmenit? Mozem definovat IP adresu
ktora sa ma pridelit v pripade ak sa nenajde DHCP server? (W2000)

Dik za pomoc, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Predavani parametru do UDF v IB6

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 17.12.2000 22:55:59

Ahoj,

> function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; export;
> declare external function UDF_POKUS
> integer,

v Delphi treba definovat funkciu ako cdecl a v IB treba definovat parameter
ako integer by value

function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; cdecl; export;
declare external function UDF_POKUS
integer by value,

EasyUpdate

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2000 23:21:46

Zdravim

Jo, mas pravdu, spatne sem cetl help. Stahnul jsem si demo, ale to mi i po
druhem pokusu spadlo, takze duvera na bode 0. Jeste to jednou zkusim.

> [...]
>
> [action]
> msg=Automaticky update
> query=Toto je update na verziu 1.0.0.35. Pokracovat?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 17.12.2000 23:25:57

Zdravim

No, nejspis to na tom CD bude napsane, nebo ne? :-)

Co se tyce velikosti I386. Ty instalacky (Prof. a Upgrade) jsou identicke az
na dve malickosti. Jedna je v cene a druhe v kontrole existence starsi
verze. To ze jsou ty adresare stejne je logicke. I kdyz provadis upgrade,
vse se kopiruje znovu. Z puvodniho OS tam nic nezbyde, mozna tak nastaveni
UI. Taky bych rekl, ze to bude v licencni smlouve, ktera na to mCD taky
nekde je.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.12.2000 23:57:19

From: "x5delphi" <x5delphi(zv)yahoo.com>
> Zaujimalo by ma, ako vlastne funguje tato funkcia.
> Nemyslim, ako sa pouziva. ;-)
> Hladal som ju aj v src, ale nenasiol som nic.

Ahoj,

tato funkce patri mezi tzv. 'compiler magic'. Podivej se do System.pas na:

procedure _RandInt;
procedure _RandExt;

Petr Vones, amatersky programator

Carovy kod x Delphi5

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 18.12.2000 00:05:23

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Citacku ciaroveho kodu nemusis vobec osetrovat.

Ono sa to napoji na klavesnicu a funguje to akoby si natukal cisla z
klavesnice
to je vsetko... Sam som sa divil, ake je to jednoduche.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.12.2000 00:50:47

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Mate nekdo funkcni priklad na fci ExtractIconEx? Nejak se mi nedari to
> rozchodit.

Ahoj,

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=dec&den=02&soubor=dlfaaach.htm

Petr Vones, amatersky programator

Predavani parametru do UDF v IB6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.12.2000 01:28:45

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> function UDF_POKUS(S1,S2:integer):PChar; cdecl; export;
^^^^^^
Ahoj,

Jen poznamka, v 32bit Delphi nema direktiva export zadny vyznam a tudiz ji
neni treba pouzivat.

Petr Vones, amatersky programator

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Tom� Kru��k \(el. adresa\) <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 18.12.2000 06:24:10

Ahoj vsem,

jelikoz zatim nikdo nereagoval na muj prvni dotaz zkousim to opet. Chtel
[...]

Soubor muze mit od 4MB do 16MB tudiz by byl problem nacist jej cely do
pameti (na mene vykonnych PC by uz nepracoval v RealTime).

Jinak mam D5 Ent. a W98.

S pozdravem / Best regards

Tom� Kru��k
t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tel.:0632-522632
mobil: 0603-947060

richedit z RX

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 18.12.2000 07:22:04

Caute

chci se zeptat jestli z vas nekdo nevi o nejake komponente pro psani textu, ktera by soucasne umoznovala vkladani
obrazku ale i nastaveni okraju, zatim se mi totiz podarilo sehnat akorat komponenty, ktere umi vzdy jenom jednu vec.

DIK

QR a tisk

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.12.2000 07:56:48

Ahoj

Mam sestavu vytvorenou v QR a vychazi presne na stranku A4.
Kdyz ji tisknu na Laserovce ci inkoustovce neni problem.
Ale pokud ji tisknu na jehlickove, tak mi ji u konce kousek nevytiskne.
Vysledek je ruzny pokud na stejnou tiskarnu pouziju jiny ovladac.

Muzete mi prosim poradit, jak to vyresit...

Predem dekuji
(velice nalehave)

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.12.2000 08:14:07

> [...]
>Bodlo by me nejake vyhledavani jako napriklad SEEK, ale ten prechazi pouze
>na urcitou zadanou pozici v souboru nebo se mylim?

nic jineho nez cteni souboru bajt po bajtu Ti nepomuze. Zadne funkce
systemu, ktera to udela za Tebe neexistuje (a pokud by existovala stejne by
cetla soubor bajt po bajtu)

D. Toman

USB na LPT

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.12.2000 08:20:12

Ahoj,
nema nekdo tuseni, jak ve Win ME pripojit USB tiskarnu tak,
aby byla dostupna jako LPTx. Bez toho na ni DOS nic nevytiskne.

Diky
Michal Kus

Carovy kod x Delphi5

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 08:25:50

...ovsem jen pokud mas ctecku delanou na napojeni na klavesnici..
Existuji i ctecky, ktere se pripojuji na seriovy port. Tem doporucuji
se vyhnout.

> Ahoj, mam prosbu. Delam aplikaci, kde bych potreboval vyuzit ctecku
> caroveho kodu, ale absolutne nevim jak to SW osetrit.
> Pomuze mi nekdo???

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Tiskove fronty

Mam nasledujici problem. Mam program, ktery automaticky tiskne (bez zasahu
uzivatele) nove doklady na tiskarnu. Vse by melo fungovat tak, ze nekde
vznikne doklad, zaradi se do databaze.
Program pro tisk sedi na jinem pocitaci s Windows NT, kontroluje nove
doklady a tiskne je na sitovou tiskarnu. Vytisknute doklady oznaci. Program
je v D5 ent sp1, vyuziva QuickReport standard. Problem je, ze se nekdy
dokument nevytiskne. Ale v databazi se oznaci jako vytisteny. To, zda byl
vytisten zjistujeme tak, ze nastavime priznak vytisteni pri tisku posledniho
labelu na sestave.

Nevite nekdo co s tim? Da se nejak spolehlive zjistit, ze byl doklad zarazen
do fronty? Vim, ze tiskarna je Laserova od HP. Neco podobneho jsem,
pozoroval u jehlickove Epson FX 1170. Kdyz jsem ji vypnul a poslal na ni
tisk z Outlooku, tisk probehl, uloha se zaradila do fronty a zase zmizela,
ale nic se nevytisklo.

Dala by se veta ozna�it a� v okam�iku za�azeni do fronty? Nebo dalo by se
zjistit, jestli se doklad urcite vytiskl? Jaromir Cermak

Tvorba componenty

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 18.12.2000 09:19:21

Ahoj,
vytvoril jsem si vlastni komponentu, ktera ma jednu z polozek seznam TList recordu
TItem = record
Number : integer;
Text : string;
end;
Potredoval bych poradit jak muzu toto polozku zpistupnit jako property, aby sel seznam tvorit z objekt inspektoru.

W95, D3
Diky Pavel

Cteni *.dfm souboru z jineho programu

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 18.12.2000 09:24:10

Ahoj,
muzete mi nekdo poradit, jak nacist formular z *.dfm souboru z meho programu, tak jak to dela delphi pri otevreni projektu. ( Chtel bych si sestavit grafickou podobu formulare v delphi a potom spustit svuj program a ze souboru *.dfm ji nacist ).

W95, D3
Dik Pavel

USB na LPT

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.12.2000 09:26:03

18.12.2000 Michal K�s :
> [...]
> nema nekdo tuseni, jak ve Win ME pripojit USB tiskarnu tak,
> aby byla dostupna jako LPTx. Bez toho na ni DOS nic nevytiskne.

Zkus zachytit zasuvku pro tisk
Dalsi moznost (v podstate to same) je prikaz Net Use LPT1:
\\Pocitac\Tiskarna

OT: Synapse TCP/IP library LIST

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 09:41:08

Dovolte maly off-topic:

Vsechny priznivce me TCP/IP knihovny Synapse zvu do nove
konference venovane prave nejen Synapsi, ale i 'mezinarodnim'
diskuzim ohledne programovani v TCP/IP. :-)

Vice na strankach Synapse (viz podpis...)

Dekuji vsem ostatnim za nezabiti.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

OT: Re: Dynamicke pridelovanie IP

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2000 09:42:26

Jednou uz to tu nekdo psal, a jestli si to dobre pamatuju, slo o to, ze
si mas nastavit nejdriv v Siti pouzivani DHCPcka, exportovat urcitou
cast registru, kde je to ulozeny, pak nastavit pevnou IP, zase
exportovat do jinyho fajlu a pred startem woken volit, ze kteryho fajlu
se to zase zpatky importne do registru. Jenom nevim, jak to naimportovat
jeste pred tim startem a po startu woken uz je asi pozde... jedine dalsi
restart. Ale treba navaze (a pomuze) nekdo jinej. A nebo zkus prohledat
konfu...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

OT: Re: Carovy kod x Delphi5

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2000 09:44:40

... a muzu vedet, jak se pozna, jestli ty cisla sou ze ctecky nebo z
klavesnice???

> [...]

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2000 09:48:18

A nebylo by jednodussi si vytvorit 2 HW profily (s DHCP, s pevnou IP) a pri startu OS si pak jeden z nich vybrat?

> [...]

> B? s maskou 255.255.0.0. Da sa toto nejako zmenit? Mozem definovat IP adresu
> ktora sa ma pridelit v pripade ak sa nenajde DHCP server? (W2000)

Posilani emailu

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 18.12.2000 09:55:17

Zdravim,
nemohl byste me nekdo doporucit nejakou spolehlivou komponentu na posilani
emailu?
Pozadavky:
- musi fungovat vsude
- jednoduchost
- uzivatel zada pouze userID popr. heslo
- demo vyhodou :-)

Zkousel jsem ruzny SMTP, demo od Borlandu (Fastnet), ale vetsinou to selze
na chybe 'Could not connect', i kdyz smtp server i userid zadano spravne.
(zkouseno na siti ve skole).
Nemuze to byt zpusobeno proxy serverem?
Doma mi to na dialupu posle email akorat z
smtpserveru smtp.volny(tec)cz na adresy x(zv)volny(tec)cz, jinak to pise 'bad
recipients' nebo neco takovyho.
Dekuji za kazdou radu.
Michal

Ako pracuje funkcia "random()" ?

Vice obecnych informaci o generovani nahodnych cisel a generatorech pro
ruzna statisticka rozdeleni najdes na adrese http://www.fi.muni(tec)cz/zkusto/ v
casti venovane simulacim. Je to shrnuti prislusne prednasky ze Simulaci na
Masarykove univerzite. Vetsina dokumentu na teto strance je v Postscriptu
nebo DVI formatu (vystup z LATEXU) a zazipovana programem GZip. Jinak velmi
dobry zdroj informaci, pro ty kdo si chteji osvezit znalosti ze skoly nebo
se dozvedet neco z latky studia Informatiky. Zvlaste doporucuji Umelou
inteligenci, Grafiku (algoritmy kresleni 2D a 3D objektu, viditelnost,
stinovani), prekladace, ... Jaromir Cermak

> [...]

Ahoj,

tato funkce patri mezi tzv. 'compiler magic'. Podivej se do System.pas na:

Verze: 6.0.215 / Virov� b�ze: 101 - datum vyd�n�: 16.11.2000

OT: Ako pracuje funkcia "random()" ?

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 18.12.2000 09:57:39

DDV,
na SUNech to bylo tak, ze /dev/random (doufam se tak to zarizeni jemnovalo)
byl zdrojem nahodnych hodnot tranzistor s bazi v "luftu". Vzhledem k
rozlicnemu elmag. vlneni uvnitr PC to slouzilo jako velmi dobry generator
nahodnych hodnot. Na PC je to tusim zcela SW vec, ale v CHIPu asi pred 2
lety vysla serie clanku o generatorech nahodnych hodnot, vcetne dobreho
popisu "matematiky", ktera to realizuje. Zkus se podivat na web do archivu
CHIPu (alespon si myslim, ze to byl CHIP).

a.
P.S.: Pro profesionalni genratory se pouzivaji zarizeni za statisice, kde se
berou tusim sumve proudy kremikoveho (ci jakeho) krystalu.

> Ahojte,
> Zaujimalo by ma, ako vlastne funguje tato funkcia.
> Nemyslim, ako sa pouziva. ;-)
> Hladal som ju aj v src, ale nenasiol som nic.

richedit z RX

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2000 10:03:01

Nastaven� okraju mezi cim?

Pavel Kriz
[...]

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 18.12.2000 10:08:21

Ahoj,

Audio CD ma SN 8 znaku, datove vic.

> From: Pavel Malinsk� [mailto:spiderland(zv)iol(tec)cz]
> Subject: Data CD & Audio CD
>
> nevite nekdo jak rozlisit %subj% ?

Posilani emailu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 10:16:15

Zdravim.

Co ja takmuzu rict jineho nez: "zkusil jsi moji Synapsi?" :-)

> [...]
> posilani emailu? Pozadavky: - musi fungovat vsude - jednoduchost -
> uzivatel zada pouze userID popr. heslo - demo vyhodou :-)

Ale nejaky spravce v kazdem pripade musi nekde nejak nastavit
adresu SMTP serveru.

> [...]
> selze na chybe 'Could not connect', i kdyz smtp server i userid zadano
> spravne. (zkouseno na siti ve skole). Nemuze to byt zpusobeno proxy

Mas overeno, ze v te skolni siti mas pristupny skolni postovni
server pres SMTP protokol? Pokud se snazis napojit na nejaky jiny
SMTP server, je mozne ze to neproleze pres firewall.

> Doma mi to na dialupu posle email akorat z smtpserveru
> smtp.volny(tec)cz na adresy x(zv)volny(tec)cz, jinak to pise 'bad recipients'
> nebo neco takovyho. Dekuji za kazdou radu.

A existuje adresa x(zv)volny(tec)cz??? ta hlaska znamena, ze jsi zadal
spatnou adresu prijemnce...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TTable v pameti

[*] Tono Kukura <akukura(zv)microstep-hdo.sk> - 18.12.2000 10:52:03

Ahojte,

viete mi niekto poradit. Potrebujem nacitat par tabuliek do pameti a tam pracovat s nimi. Po ukonceni aplikacie to opat ulozit do *.mdb.
Ide o tom ze potrebujem mat rychlu odozvu na dotazy a praca z diskom mi vadi.

Dik

OT: Re: Carovy kod x Delphi5

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.12.2000 10:54:20

18.12.2000 Martin Pe�ava :
> ... a muzu vedet, jak se pozna, jestli ty cisla sou ze ctecky nebo z
> klavesnice???

A k cemu to potrebujes vedet ? Obsluha stoji v policku pro zadani
cisla, tak je prece jedno, jestli to cislo nacte z ctecky nebo jsetli
jej natuka rucne. Vysledek na obrazovce je tentyz. Nebo chces trestat
ty, co nepouzivaji ctecku ?

Ja jsem kdysi mel pripad, ze existovaly vnitrni cisla a carove kody.
Resil tak, ze se vse zadavalo do stejneho 'okenka' a programove jsem
zkontroloval, jestli obsluha zadala interni cislo nebo carovy kod. Pro
obsluhu maximalne jednoduche.

OT: Re: Dynamicke pridelovanie IP

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.12.2000 10:56:20

18.12.2000 Martin Pe�ava :
> [...]
> jeste pred tim startem a po startu woken uz je asi pozde... jedine dalsi
> restart. Ale treba navaze (a pomuze) nekdo jinej. A nebo zkus prohledat

To snad ne! W2K umi menit IP adresu 'za pochodu', takze neni treba ani
jeden restart a klidne si muzu za behu menit IP adresu podle potreby.
Vytvoreni 2 profilu mi pripada jako lepsi reseni.

Carovy kod x Delphi5

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 18.12.2000 10:58:46

Chtre ctecky umi nadefinovat makro pred nactenim kodu a po nacteni (vhodne
treba pro vypnuti cestiny a opetovne zapnutr).

For veci je v tom, ze se NEPOZNA zda je to z ctecky nebo klavesnice (napr
necitelny kod lze naklepat rucne a z hleiska programu je to transparenti).

a.

ODBC datasource name

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 18.12.2000 10:04:34

Ahoj,
nevim jestli je to to prave. Ja to delam pri instalaci definovanim DSN v
registry. Teoreticky by to melo fungovat i za behu programu.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\"DNS_NAME"]
"Driver"="C:\\Program Files\\Sybase\\Adaptive Server Anywhere
6.0\\win32\\dbodbc6.dll"
"UID"="User name"
"PWD"="Password"
"Description"=""
"DatabaseName"="Jmeno databaze"
"EngineName"="Jmeno serveru"
"AutoStop"="Yes"
"Integrated"="NO"
"CommLinks"="TCPIP{}"
"Start"="C:\\Program Files\\Sybase\\Adaptive Server Anywhere
6.0\\win32\\dbeng6.exe"
Karel

[...]

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 18.12.2000 10:10:21

Ahoj

Napr. v RX je MemTable. Daji se najit i samostatne na DSP.

Karel

[...]

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 18.12.2000 11:19:42

On Mon, 18 Dec 2000, Gebauer Lukas wrote:

> Zdravim.
>
> Co ja takmuzu rict jineho nez: "zkusil jsi moji Synapsi?" :-)

Ne, ale vecer ji vyzkousim.

> Ale nejaky spravce v kazdem pripade musi nekde nejak nastavit
> adresu SMTP serveru.

Pravda, to jsem zapomel napsat. To si nastavi taky uzivatel.

> Mas overeno, ze v te skolni siti mas pristupny skolni postovni
> server pres SMTP protokol? Pokud se snazis napojit na nejaky jiny
> SMTP server, je mozne ze to neproleze pres firewall.

Ze skolniho postovniho serveru to funguje, ale smtp.email(tec)cz,
smtp.volny(tec)cz atd. nefunguji. Asi to bude tim firewallem. Da se to nejak
obejit?> > Doma mi to na dialupu posle email akorat z smtpserveru

> A existuje adresa x(zv)volny(tec)cz??? ta hlaska znamena, ze jsi zadal
> spatnou adresu prijemnce...

To byl jen priklad. Ve skutecnosti jsem ze serveru smtp.volny(tec)cz mohl
poslat email jen na svou adresu (zv)volny(tec)cz. Na jinou (napr. (zv)email(tec)cz) to
neslo a psalo to tyhle nesmysly, pritom ta adresa zarucene exituje a je
napsana spravne.

> Louci se Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Duplicate resources?

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 18.12.2000 11:24:26

No neviem, ja by som zacal od tych suborov About a SAbout. Skus pohladat
vyskyty uses About a SAbout vo vsetkych suboroch ktore v projekte pouzivas.

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 11:38:28

> Ze skolniho postovniho serveru to funguje, ale smtp.email(tec)cz,
> smtp.volny(tec)cz atd. nefunguji. Asi to bude tim firewallem. Da se to
> nejak obejit?

Mozna jo, ale to zalezina konfiguraci tho firewallu, tedy zadne
univerzalni reseni neexistuje.. jedine se pobavit se spravcem toho
firewallu. ;-)

> [...]
> to neslo a psalo to tyhle nesmysly, pritom ta adresa zarucene exituje

Problem muze byt v relayingu. Spravne ma byt kazdy postovni
server nastaven tak, ze dovoli poslat postu jen tehdy, je-li adresa
odesilatele NEBO prijemce SKUTECNA mistni adresa na tom
serveru. Nebude problem v tomhle?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

UTF-8

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 18.12.2000 11:42:42

Ahoj,

nemate nekdo rutinku prevadejici text ve formatu UTF-8 do
normalniho textu (cestiny). Uz jsem jich par zkousel, ale
nejak to neni ono a z RFC k UTF-8 jsem vedle.

SQL prvni zaznam

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 18.12.2000 11:43:19

Prosim o pomoc, potrebuji z tabulky vybrat pouze prvni zaznamy
pro kazdeho klienta a nejak se mi to nedari.

Klient
ID | DatZapisu | Castka | atd.
001 2.1.2000 8000
002 2.1.2000 90000
003 3.1.2000 700
001 4.1.2000 6500
002 5.1.2000 4120
001 10.1.2000 4500
004 15.1.2000 320

A vystup potrebuji takto

001 2.1.2000 8000
002 2.1.2000 90000
003 3.1.2000 700
004 15.1.2000 320

Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)

Hezky den

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

USB na LPT

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.12.2000 11:50:34

ahoj,

> nema nekdo tuseni, jak ve Win ME pripojit USB tiskarnu tak,
> aby byla dostupna jako LPTx. Bez toho na ni DOS nic nevytiskne.
> Diky Michal Kus

zkus zachytavat port tiskarny, ale ja to zkousel kdysi pod w98
a nejak sem se necapal :(.

se dovim, ze ti dos app chodi pod wME, kamos to musel zahodit (wME)

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2000 11:57:37

> nic jineho nez cteni souboru bajt po bajtu Ti nepomuze. Zadne funkce
> systemu, ktera to udela za Tebe neexistuje (a pokud by existovala stejne
by
> cetla soubor bajt po bajtu)

Ahoj.
Jestli si ten soubor vytvaris sam, tak si pridej ke kazdemu priznaku jeste
adresu toho dalsiho (nebo distanci), pak nebudes muset prochazet soubor
znak po znaku a budes moci skocit rovnou na dalsi prave pomoci seek.

Ludek

Carovy kod x Delphi5

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 18.12.2000 12:11:37

| ...ovsem jen pokud mas ctecku delanou na napojeni na klavesnici..
| Existuji i ctecky, ktere se pripojuji na seriovy port. Tem doporucuji
| se vyhnout.

Probuh, proc ?

Zalezi, na co to potrebujes. Na jednoduche aplikace postaci snimace
pripojene ke klavesnici. Pokud potrebujes napr. klimatickou odolnost,
snimace pracujici v IR spektru, pouziti kontrolniho souctu atd.., pak je
daleko sirsi nabidka v oblasti snimacu pripojenych pres seriovou linku.

Komunikace neni problem, vzdy po precteni kodu ho to posle na seriovou
linku, kterou si prectes napr. pomoci AsyncFree komponenty od Petra Vonese.

Pozor - existuji i snimace,ktere v sobe nemaji dekoder caroveho kodu a
davaji v 5V logice pouze signal z optiky snimace. K nim se pak musi pripojit
integrovany dekoder, nebo si to dekodovat SW.

Hodne zdaru, Mirek

| Louci se Lukas Gebauer.
|
| E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
| WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Clipboard - AsText a cestina

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 18.12.2000 12:22:41

Win 2K Pro EN + D5 Pro 5

Ahoj lidi,

mam takovy problem - natlacim data do clipboardu pomoci

sLine: string;
Text: TStrings;
begin
Text := TStringList.Create;
// tady neco dela, ...
Clipboard.AsText := Text.Text;

Ale kdyz to nekam vlozim, tak jsou zmrsena ceska pismenka. CIm to je? Je
potreba nejak nastavit kodovou stranku textu v clipboardu ci co???

Tom� Vlad�k

e-mail: tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ#: 101763081

UTF-8

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 12:32:42

Presne tohle resi (mimo jine) unita MIMEchar.pas z me Synapse
(viz. podpis).

Je tam funkce na prekodovavani retezce mezi ruznymi znakovymi
sadami a umi jako zdroj ci cil brat nejen UTF-8, ale i UTF-7, UCS-2
a UCS-4. dalsi podporovane znakove sady jsou ISO-8859-x,
CP125x, KOI-8R.

Takze mas-li treba retezec v UTF-8 a chces jej prevest do CP-1250
(ceska kodova stranka ve windows), pouzijes:

result:=decodechar(value,UTF_8,CP1250);

Snadne, ze? :-)

> [...]
> normalniho textu (cestiny). Uz jsem jich par zkousel, ale
> nejak to neni ono a z RFC k UTF-8 jsem vedle.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2000 12:35:45

Mas nekolik moznosti:
1. Cist soubor po blocich pomoci BlockRead do bufferu a pak vyhledavat v
bufferu. To je mnohonasobne rychlejsi nez cist bajt po bajtu. Muzes si
udelat buffer treba 1MB. Us jsem to delal, je to ponekud narocne na
hlavu. Pokud znas alespon priblizne pozici, muzes pomoci Seek preskocit
zacatek souboru a dostat se nekam pred vyhledavany retezec.
2. Pametove mapovane soubory - to by melo byt jeste rychlejsi a
jednodussi, ale nemam to dosud vyzkouseno.

"Tom� Kru��k (el. adresa)" wrote:

> [...]
> mobil: 0603-947060
> ICQ: 99789730

> Verze: 6.0.219 / Virov� b�ze: 103 - datum vyd�n�: 5.12.2000

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 12:41:13

> [...]
> snimace pracujici v IR spektru, pouziti kontrolniho souctu atd.., pak
> je daleko sirsi nabidka v oblasti snimacu pripojenych pres seriovou

Stale vice a vice ctecek se delaji v obou varinatach.. jak seriove,
tak i klavesnicove. Posledni modely jsou pak dokonce i obojetne,
tedy ze klavesnicva a seriova varinata se lisi vlate jen jinym
kablikem, ktere si muzes prehazovat jak se ti hodi.

To, co rikas ty platilo tak pred rokem.. dneska se kazda slusnejsi
ctecka da senat i v klavesnicove podobe.

> Komunikace neni problem, vzdy po precteni kodu ho to posle na seriovou
> linku, kterou si prectes napr. pomoci AsyncFree komponenty od Petra
> Vonese.

Uklavesnicovych ctecek nepotrebujes VUBEC NIC! Nemusis u
klavesnicovych ctecek VUBEC upravovat program, natoz abys tam
musel neco doprogramovavat... to je ta vyhoda klavesnicovych
ctecek.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.12.2000 13:00:16

"Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz> wrote:

> (a pokud by existovala stejne by
> cetla soubor bajt po bajtu)

daji se s vyhodou pouzit instrukce SCASD popr. SCASW, kdyz se hledaji vice
nez 4 popr. 2 znaky. Kdyz najdes zacatek pomoci SCASx, pouzijes CMPSD popr.
CPMSW popr. CPMSB na porovnani zbytku hledaneho textu.

Bye, pf

USB na LPT

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.12.2000 13:07:25

Michal Kus

> Zkus zachytit zasuvku pro tisk
> Dalsi moznost (v podstate to same) je prikaz Net Use LPT1:
> \\Pocitac\Tiskarna
>
> ------
> ing. Jan Fiala

To jsem zkousel, ale nejde to. USB port nejde zachytit jako
LPTx. Ted me napadlo, ze by to mohlo jit pres MODE.

Michal Kus

IP Adresa

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.12.2000 13:14:59

Ahoj,

mam IP adresu v ciselnom formate 162.2.22..... a potrebujem zistit jej
textovu prezentaciu. Ako?

Diky!

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Posilani emailu

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 18.12.2000 13:31:33

> Mozna jo, ale to zalezina konfiguraci tho firewallu, tedy zadne
> univerzalni reseni neexistuje.. jedine se pobavit se spravcem toho
> firewallu. ;-)

Jak tedy lze udelat aplikace, kde pujde odesilat email kdykoliv a nebude
to zaviset na nejakym firewallu apod.? Pomohl by misto SMTP jinej
protokol? Pokud ano, tak jakej a kde jsou k tomu komponenty? Nechci
spolehat na to, ze kazdy pouziva Outlook apod.

> [...]
> server nastaven tak, ze dovoli poslat postu jen tehdy, je-li adresa
> odesilatele NEBO prijemce SKUTECNA mistni adresa na tom

O tom jsem neco slysel a snazil jsem se to dodrzet, ale i presto to
nefungovalo.

> Louci se Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

SQL prvni zaznam

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 18.12.2000 13:47:48

Zkus SELECT * FROM Klient GROUP BY ID;
Testovano na MySQL, funguje.
Michal

On Mon, 18 Dec 2000, Libor Stujan wrote:

> [...]
>
> Klient
> ID | DatZapisu | Castka | atd.
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 001 4.1.2000 6500
> 002 5.1.2000 4120
> 001 10.1.2000 4500
> 004 15.1.2000 320
>
> A vystup potrebuji takto
>
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 004 15.1.2000 320
>
> Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)

[*] Ren� Otisk - 18.12.2000 13:59:06

na jake databasi jedes?

Sroub

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 18.12.2000 14:02:25

> [...]
>
> Ale kdyz to nekam vlozim, tak jsou zmrsena ceska pismenka. CIm to
> je? Je potreba nejak nastavit kodovou stranku textu v clipboardu ci co???

SAMOOBSLUHA:
Uz to mam.
Je potreba pomoci Clipboard.SetAsHandle( CF_LOCALE, MyHandle )
nastavit spravne locale.
Ve Win 2K CZ to chodilo bez problemu ...
T.

IP Adresa

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 18.12.2000 14:09:32

ping 162.2.22. ...... vraci to i jmeno pocitace

[...]

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.12.2000 14:10:33

From: Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: Re: SQL prvni zaznam
Date: Mon, 18 Dec 2000 13:47:48 +0100 (CET)

> [...]

> 004 15.1.2000 320
>
> A vystup potrebuji takto
>
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 004 15.1.2000 320
>
> Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)
>
> Hezky den
>
> *****************
> Libor Stujan
> listuj(zv)centrum(tec)cz
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^
> SW development
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Marek ��ek - 18.12.2000 14:47:17

Ahoj,
ja bych si asi vytvoril pomocny soubor indexu
se strukturou |offset v souboru|priznak|
nebo jestli maji priznaky ruznou delku
|offset|delka priznaku|priznak|
indexy pak muzes mit v pameti
a hledat v nem napr funkci pos

From: "Tom� Kru��k (el. adresa)" <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz>> Ahoj vsem,

> [...]
>
> Soubor muze mit od 4MB do 16MB tudiz by byl problem nacist jej cely do
> pameti (na mene vykonnych PC by uz nepracoval v RealTime).

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 18.12.2000 14:48:23

Pozri si metodu TStream.ReadComponent. Niekedy davno som s tym nieco robil
ale uz si to presne nepamatam a nechce sa mi to hladat.

> [...]
sestavit grafickou podobu formulare v delphi a potom spustit svuj program a

OT: Re: Carovy kod x Delphi5

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2000 15:02:13

No to se samozrejme nepozna. To je prave nevyhoda ctecek pres klavesnici
- jednoduche pouziti, ale programatorsky je to neosetritelne. Proto jsem
taky zvolil ctecku pres seriovy port. (Ale bohuzel ti s Delphi
neporadim, je to delane v Dosu).

Martin Pe�ava wrote:

> [...]
>
> /--------------------------------------------------------------\
> | E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2000 15:07:40

Destruktor se _vzdy_ vola pri uvolneni objektu.

Libor Stujan wrote:

> [...]
> jsem si to chtel uvolnit sam, preci jen dalsi objekt, ktery jsem
> uvolnoval, ma v destruktoru dalsi kod a nebyl jsem si 100%-ne

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 18.12.2000 15:08:16

Je to na Oracle

Ale mozna uz jsem na to prisel, teda mozna mi to vyvratite. Kdyz
zadam Select min(DatZapisu), ID, Castka from Klient tak mi to
vybere jenom prvni zaznamy. Ale co kdyz budu chtit zobrazit
nasledujici? Myslel jsem si, ze by to melo jit spis do podminky
vyberu a tam si to urcit neco jako
"where datzapisu = min(datzapisu)" nebo ad.2 "where datzapisu >
min(datzapisu)"

Dekuji

> [...]
>
> Klient
> ID | DatZapisu | Castka | atd.
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 001 4.1.2000 6500
> 002 5.1.2000 4120
> 001 10.1.2000 4500
> 004 15.1.2000 320
>
> A vystup potrebuji takto
>
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 004 15.1.2000 320
>
> Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: Re: Carovy kod x Delphi5

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2000 15:09:02

Poznat se to da... kdyz si vysledujes s jakou rychlosti jsou sypany
ony znaky, tak zjistis, ze ze ctecky se sypou ty znaky tak rychle,
ze by je tak rychle realne nikdo nedokazal naklapat... ale zase se
nesypou tak rychle, jak se vysypou, kdyz tam neco zkopirujes z
clipboardu. ;-)

> [...]
> neosetritelne. Proto jsem taky zvolil ctecku pres seriovy port. (Ale
> bohuzel ti s Delphi neporadim, je to delane v Dosu).

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 18.12.2000 15:19:52

SELECT TOP 1 * FROM G_UI_Translation

> [...]
|
| Klient
| ID | DatZapisu | Castka | atd.
| 001 2.1.2000 8000
| 002 2.1.2000 90000
| 003 3.1.2000 700
| 001 4.1.2000 6500
| 002 5.1.2000 4120
| 001 10.1.2000 4500
| 004 15.1.2000 320
|
| A vystup potrebuji takto
|
| 001 2.1.2000 8000
| 002 2.1.2000 90000
| 003 3.1.2000 700
| 004 15.1.2000 320
|
| Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)

Jak na GIF ?

[*] Raul Endymion <raul.endymion(zv)mail.infima(tec)cz> - 18.12.2000 15:40:23

Dobr� den,

Potrebuji ve sve desktop aplikaci zobrazovat gif (idealne i flash,
ale staci gif), jak na to ? Komponenta nebo knihovna jako u jpegu
neni ?

Raul
raul.endymion(zv)bsdi.infima(tec)cz

Posilani emailu

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 18.12.2000 15:52:00

> [...]
> protokol? Pokud ano, tak jakej a kde jsou k tomu komponenty? Nechci
> spolehat na to, ze kazdy pouziva Outlook apod.

Jediny protokol pre posielanie mailov je SMTP.
Akurat ze MS Exchange server ma INY SMTP protokol.
S outlookom to nema nic spolocne.
S pozdravom.
/LH
Ing. Lubos Hubka
SW Developer mailto:L.HUBKA(zv)trenkwalder.com
Trenkwalder Engineering, s.r.o. Tel. : +421 7 5810 1140
Mlynsk� nivy 56 Fax : +421 7 5810 1133
821 05 Bratislava, Slovakia
www.trenkwalder.com

IP Adresa

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 18.12.2000 16:02:45

pres winsock API
gethostbyaddr()

ping 162.2.22. ...... vraci to i jmeno pocitace

Od: Kralik Michal [mailto:xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz]
Odesl�no: 18. prosince 2000 13:48
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL prvni zaznam

> [...]

> Klient
> ID | DatZapisu | Castka | atd.
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 001 4.1.2000 6500
> 002 5.1.2000 4120
> 001 10.1.2000 4500
> 004 15.1.2000 320
>
> A vystup potrebuji takto
>
> 001 2.1.2000 8000
> 002 2.1.2000 90000
> 003 3.1.2000 700
> 004 15.1.2000 320
>
> Mockrat dekuji za Vase namety, a nekamenujte me :-)

Kopie v QuickReportu

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.12.2000 16:06:06