Cteni *.dfm souboru z jineho programu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.12.2000 16:22:47

Zdravim

Musis mit zapnuty ukladani DFM jako text. V D5 je to tusim implicitni, v D4
to jde zapnou ale v D3 to nejde vubec.

Hurricane
From: Ji�� Kubelka <Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: ODBC datasource name
Date: Sat, 16 Dec 2000 12:36:34 +0100

Ahoj,

nevite nekdo jak se da programove vytvaret nove ODBC datasource name?
Potreboval bych vytvorit pripojeni na Sybase ASA server pres ODBC
jenze nevim jak udelat nahradu rucniho vytvoreni noveho DSN.

Za pomoc velice dekuji ..

D5 C/S + Sybase SQL Server + W2000

Ji�� Kubelka Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz
Tel.: +420 603 521336

IP Adresa

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.12.2000 17:10:52

> Dik, ale potrebujem nieco v Delphi. (D5),

pokud potrebujes prevest IP na jmeno, pak se musis DNS serveru zeptat na PTR
zaznam. Standardni DNS resolver to neumi - cili nemuzes primo volanim
Winsock funkce prevest jmeno na IP.

K prevodu slouzi tzv. reverzni zony. Potrebuju-li napriklad zjistit jmeno z
IP adresy 194.213.233.2 pak se musim ptat na:

2.233.213.194.in-addr.arpa zaznam (typ PTR). Pomoci externiho prikazu
'host' to muzu na Linuxu udelat napriklad takhle:

host -v -t PTR 2.233.213.194.in-addr.arpa

(a vysledkem bude ns.lit(tec)cz)

V Delphi to neni trivialni zalezitost. Ale zrejme bude nekde k sehnani
nejaka komponenta, ktera to udela za Tebe....

>ale ani DOS ping to snad nevie???
ale jo. Jen musi byt splneny nektere predpoklady:
- spojeni na DNS server v Internetu je OK
- IP adresa ma definovany reverzni zaznam

D. Toman

ExtractIconEx

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 18.12.2000 17:43:51

Zdravim

Diky za radu, me aktualni potrebe to sice staci, ale nepodarilo se mi z
ExtractIconEx dostat ikonu 48x48, i kdyz je pouzivam. Mam zatrzeno "Pouzivat
velke ikony". Do SmallIcon mi to nahraje 16x16 a do LargeIcon 32x32, ale
windowsova ikona muze mit rozmery od 1x1 do 64x64 (max. u Microangela). Je
nejaka funkce, ktere muzu rict presnou velikost v pixelech a ona mi vrati
nejblizsi velikost, kterou upravi na mnou pozadovanou? Kdyz si v Ovl. panelu
obrazovka nastavite velikost ikony 38x38, windowsy vezmou tu 32x32, zvetsi
ji a nakresli na monitor. Kdyz nastavite velikost 64x64, windowsy si vezmou
tuhle velikost (pokud je v ICO souboru obsazena), nebo si zvetsi 32x32. Nebo
bych rad vedel, kde je fce ExtractIconExe definovana, treba by se to tam
dalo zmenit. Taky by se urcirte hodila moznost definovat barevnou hloubku
pozadovane ikony.

Mam jeste jeden souvisejici dotaz. Pouzivam dialog ChangeIconDialog stazeny
z http://www.tmssoftware.com (= spousta peknejch komponent). Je to pouze
zapouzdreny dialog z windowsu pro vyber ikony. Nahore je edit se jmenem
souboru, pod nim ListView s jednotlivymi ikonami a dole cudliky OK, Storno a
Prochazet. Lze nejak tento dialog donutit, aby zobrazoval ikony 16x16?
Implicitne zobrazuje 32x32 a nenasel jsem property, ktera by ho k tomu
donutila. Je to trosku blbe, kdyz se mi v programu zobrazuji ikony 16x16,
ale uzivatel si vybral z 32x32.

Diky za kazdou radu
Hurricane

Od: Hurricane [mailto:hurricane(zv)quick(tec)cz]
Odesl�no: 18. prosince 2000 16:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Ako pracuje funkcia "random()" ?

[...]

KeyLogger

[*] Pavel Zemek <Zemek(zv)gymhu.ipex(tec)cz> - 19.12.2000 07:37:31

Ahoj,

nevite jak zjistim zmacknute klavesy v jinych aplikacich?

Pavel Zemek

OT: Re: Carovy kod x Delphi5

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 19.12.2000 07:41:37

> [...]
> rozpoznat... Jinak tohle me vlastne taky napadlo, ze je celkem jedno
> jestli to cislo je z klavesnice nebo ze ctecky... Ale jinak dik za

Nektere ctecky jeste pred vlastnim kodem poslou nejaky prefix (ten se
obvykle da nejak nadefinovat), podle nej muzes usoudit, ze data jsou
z ctecky a ne z klavesnice. (Neni to stoprocentni, protoze uzivatel
ten samy prefix samozrejme muze naklapat take, ale proc by si tim
komplikoval zivot a hledal ty zvlastni znaky na klavesnici, ze.)

Podle toho prefixu se take muze dat poznat, o jaky typ kodu se jedna
(EAN-8, EAN-13 apod.).

Pak tady jeste tusim nikdo nezminoval prenosne terminaly, se kterymi
se treba chodi venku ci po sklade, snimaji se kody, pak se pripoji k
pocitaci a nasnimana data se nactou najednou, obvykle i s mnozstvim
zbozi, cenou apod. Coz je uz o dost slozitejsi, obnasi to obvykle i
programovani toho terminalu, a pro komunikaci se takrka urcite
pouzije seriovy port.

Karel Rys

IP Adresa

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2000 07:44:14

Sice zrovna tenhle problem jde resit jinak, ale neda mi to, abych
nepripomnel, ze DNS resolver obsahuje i Synapse v unite
DNSsend.pas.

Zrovna tobe by se mohla Synapse libit, protoze to nejsou
komponenty, ale jen tridy ci uzitecne funkce... a davaji hodne
prostoru k programovani, ale i pres to jejich pouzivani je velmi
snadne. ;-)

> [...]
> mel obsahovat taky
>
> ale neskousel jsem nic z toho. Komponenty se snazim moc nepozivat (z

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Posilani emailu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2000 07:47:01

> tieto free mail servre zvyknu mat nastavenu identifikaciu uzivatela aj
> pri posielani. Moze to byt tym.

Bohuzel nektere z techto freemailu jsou tak lajdacky
nakonfigurovany, ze jsou dokonce registrovany v databazi ORBS
jako 'open relay'. To znamena, ze pres takovy server siposle kdo
chce cokoliv, neboli raj pro SPAMery... ;-(((

Nicmene je fakt, na ktery jsem zapomnel upozornit, ze nektere
SMTP servery dovoli poslat e-mail AZ PO predchozim prihlaseni-se
na POP3.

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

konverze cestiny

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 19.12.2000 07:59:06

Potreboval bych provadet konverzi mezi ruznymi verzemi cestiny
(1250, 867, 852...). Kde by se daly sehnat prislusne tabulky?
Neporadil by jste mi nekdo, jak funguji programy, ktere samy
rozpoznaji, v jakem kodovani soubor je? (/pripadne i kousek
alhgoritmu?)

Dekuji

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.12.2000 08:02:46

On 18 Dec 2000, at 14:32, Kralik Michal wrote:

> [...]
> ��dn� y, a proto mu�eme posunout zac�tek vzorku o 4 m�sta d�le.
> [...]

> must
> must |
> must | |
> must | | |
> must || | | |
> must | || | | |
> must ||| | || | | |
> | ||| | || | | |
> if you wish to understand others you must

> V tomto pr�kladu se provede pouze 18 porovn�n� znaku. Proto�e k
> nalezen� vzorku dojde a� na 38 pozici, provedou ostatn� algoritmy

Mno, skoly nemam, ale kolik rezie se spotrebuje na porovnani, zda
posledni pismeno je v hledanem slove, a pripadne na ktere pozici?
Dejme tomu, ze si nejdrive vytvorim mapu v set of char. To mame 4
kroky (s rostouci velikosti prohledavanych dat zanedbatelne). Po
prvnim hledani (if znak[i] <> posledni then if znak[i] in setchar then
... else skok) mam dve porovnani. Prvni porovnani je shoda
posledniho pismene, druhe porovnani, zda je pismeno ve vzorku.

Az k "to u" je to celkem 8 porovnani (shoda pismene, existence ve
vzorku). Zde delam dalsi dve porovnani (hledam polohu "u", coz je
dva znaky zpet). To uz mame 10 porovnani znaku. Vychazi mi tedy
celkem za cely text 29 + 4 (mapovani vzorku) porovnani, coz je
podstatne vic nez 18 (ale porad mene nez 41). Nebo se pletu?

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Systemove zdroje

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.12.2000 08:04:14

Ahoj,

mam otazku tykajucu sa systemovych zdrojov.

V jednej mensej aplikacii pouzivam vsetky "problemove"
VCL komponenty ako je TBitBtn, TSpeedButton a TDBNavigator.
Vsetky su ale vytvorene priamo v autocreate hlavneho formulara
a pocas programu ich neuvolnujem ani nanovo nevytvaram.

Moze mat aj taketo - "staticke" vyuzitie tychto komponent negativne
dosledky na vyuzivanie systemovych zdrojov?

Com vlastne sposobuje toto ich zle hospodarenie zo zdrojmi, resp.
v com spociva eliminacia problemu s dielne Petra Vonesa?

Vdaka za kazdu informaciu.

Vlkovic

PS: A este nieco, ma niekto uz hotove nahrady tychto prvkov
na baze Petrom tolko odporucaneho TToolBar-u ?
Samozrejme so zdrojmi.

Load 16-bit DLL

[*] bc.Jaromir SVOBODA <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 19.12.2000 08:18:02

Zdravim All,
Nemohu se dostat na fci GetFreeSystemResources v 16-bitove DLL user.exe.
LoadLibrary stale vraci 0.
Nevite nekdo co stim ?

Predem dik
J.Svoboda
....~
try
Hwnd := LoadLibrary('C:\WINNT\system32\user.exe');
if Hwnd <> 0 then
raise EDLLLoadError.Create('Nemohu zav�st DDL knihovnu');
(zv)GetFreeSystemResources:=
GetProcAddress(Hwnd,'GetFreeSystemResources');
if (zv)GetFreeSystemResources <> nil then
begin
i:=GetFreeSystemResources(0,1,2);
Label1.Caption:=IntToStr(i);
ShowMessage('Po�adovan� fce v DLL nen�');
finally
FreeLibrary(Hwnd);
end;
....~

SQL prvni zaznam

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 19.12.2000 08:19:41

Z hlediska rychlosti by melo byt toto efektivnejsi:

select A.* from
Klient as K1
join (select id, dat=max(datum) from lient group by klient) as K2 on
(K1.id=K2.id)

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

[*] Ko��tkov� Jolana <kotatko(zv)nym.pvt(tec)cz> - 19.12.2000 08:30:02

Mohu poskytnout zdrojak maleho programku (puvodne TurboPascal 6.0 pod MS
DOS) vlastni vyroby, ktery prevadi textove soubory. Umi prevody mezi
PClatin2, IsoLatin, Win1250, Kamenickych, KOI8, a bez diakritiky.
Dale mohu poskytnout tabulku v Excelu, ktera obsahuje kody ceskych znaku
(ALT+ kod) jako pomucku pri psani z klavesnice.
Automaticke rozpoznavani jsem dosud neresila, takze v tom poradit neumim.

Pripadne zadosti prosim na soukromou adresu.

S pozdravem

Jolana Kotatkova
kotatko(zv)nym.pvt(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Dvo��k [mailto:Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz]
Odesl�no: 19. prosince 2000 7:59
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: konverze cestiny

[...]

Btrieve

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 19.12.2000 08:43:36

Ahoj,
co s nim potrebujes delat?

Michal Kus
TANGO software s.r.o.> Hledam kontakt na nekoho, kdo ma prehled o link z Delphi do tabulek
Btrieve,
> konkretne do tabulek stare DOSovske verze (6.15).

INI v sifrovane podobe?

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 19.12.2000 09:04:33

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj,
jde o to, ze TIniFile vyzaduje soubor v otevrenem tvaru a ten ja nemam.
Proto ho je treba rozsifrovat, ulozit na disk a pak uz jdou pouzit metody
jako ReadString apod. A prave to ulozeni na disk je vec, ktere bych se chtel
vyhnout, proto to mapovani do pameti. S tou tridou TCodeIniFile to neni
spatny napad, ale opet by bylo treba desifrovany soubor ukladat na disk.
Nebo jsi to myslel jinak?

> [...]

jiny zpusob) ?
Diky predem za vsechny rady

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

Jmeno souboru

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 19.12.2000 09:27:23

Jak muzu zjistit, jestli jednotka, na kterou chci ulozit soubor podporuje
dlouhe nazvy souboru nebo jen format 8.3

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 19.12.2000 09:37:13

On Tue, 19 Dec 2000, Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> ... else skok) mam dve porovnani. Prvni porovnani je shoda
> posledniho pismene, druhe porovnani, zda je pismeno ve vzorku.

Zadne druhe porovnavani se neprovadi. To, zda je pismeno ve vzorku, nam
rika pole CharJump, ktere si vytvorime na zacatku. Pri jeho tvorbe
neprovadime zadne porovnavani, dokonce nemusime vubec znat prohledavany
retezec.
Tohle byl priklad pouze prvni heuristiky, ten algoritmus pouziva jeste
jednu heuristiku.
Vse zavisi na kardinalite pouzite abecedy a na opakovani subretezce ve
vzorku. Pro vzorek delsi nez 5 znaku bylo empiricky zjisteno asi 0.24 az
0.3 porovnavani na znak (cili ten algoritmu porovnava ctvrtinu az tretinu
ze vsech znaku).
Vecer kdyztak poslu detaily i s nazornym prikladem, ted to nemam u sebe.
Michal

> [...]
> celkem za cely text 29 + 4 (mapovani vzorku) porovnani, coz je
> podstatne vic nez 18 (ale porad mene nez 41). Nebo se pletu?

Posilani emailu

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 19.12.2000 09:43:40

On Mon, 18 Dec 2000, Hubka Lubos wrote:

> tieto free mail servre zvyknu mat nastavenu identifikaciu uzivatela aj
> pri posielani. Moze to byt tym.

Pomuze tedy, kdyz pouziji komponentu, kde se uzivatel identifikuje
SMTP serveru i pomoci hesla (napr. SMTP z Indy)?
Pokud jde o ten POP3 tak nechci nutit uzivatele, aby se prihlasoval i na
POP3 server, kdyz chce pouze posilat maily, ale pokud by to pomohlo....
Kdyz uz jsme u toho POP3, jak se da zjistit novy email? Vim, ze POP3 vraci
pocet emailu ve slozce, ale dokaze to rozlisit jestli je ten emauil novy
nebo ho uz uzivatel precetl a nechal ho v prichozi poste?
Michal

> /LH

Load 16-bit DLL

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2000 09:57:19

Ahoj
jestli to prekladas pod Win32, tak tato funkce neexistuje a je
podle Microsoft SDK nahrazena funkci GlobalMemoryStatus.

> [...]
> end
> else
> ShowMessage('Poadovan� fce v DLL nen�');

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.12.2000 10:01:12

"Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz> wrote:

> zajimalo by me kolik lidi v tehle konferenci vi
> co tyhle zkratky znamenaji

To nevim, ale muzu strucne vysvetlit:

Jedna se o nazvy strojovych instrukci pocesoru Intel odvozenych z rady
iapx86 pro podporu prace s retezci resp. s bloky dat, u kterych je dopredu
znama velikost a zpravidla se pouzivaji s prefixem REPE (repeat while equal)
popr. REPNE, kdy pocet cyklu omezuje obsah registru CX resp. ECX.

Instrukce pouzivaji implied addressing a vedle vlastniho nastaveni vysledku
operace jeste soucasne incrementuji/decrementuji ukazatele na operand(y).

Instrukce SCASB, SCASW a SCASD hledaji od zadane adresy vyskyt obsahu
akumulatoru AL resp. AX resp. EAX

Instrukce CMPSB, CMPMW a CMPSD poronavaji obsah pameti po bytech, slovech
nebo dvouslovech.

Urcity priklad, jak se takove instrukce pouzivaji, lze nalezt napr. ve
zdrojovem souboru RTL\SYS\system.pas ve funkci _pos(), coz je _velmi_
nepovedena (zastarala) implementace pascalske funkce pos(), ktera je napsana
byte po bytu, pricemz uz tusim TP6 nebo BP7 mel implementaci, ktera
porovnavala 32-bitove pomoci CMPSD a zbytek pomoci CMPSW a CMPSD.

Bye, pf

Ako pracuje funkcia "random()" ?

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 19.12.2000 10:05:21

DDV,

> Ted jsem cetl prispevky o tranzistoru s volnou bazi apod. Myslim, ze v
> normalni PC nic takoveho neni a "nahodne" cislo se vypocitava pouze
> softwarov�.

V PC opravdu ne, SUNy to tak meli (mozna jeste stale maji). Bylo to asi
nejblize opravdu nahodnym cislum.

a.

Oracle & Delphi 5 Prof

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 19.12.2000 10:09:37

DDV,
Direct Oracle Access:
http://www.allroundautomations.nl

Je to placene, ale je to _VELMI_ dobre! (k dispozici je i demo - lze je
spoustit pouze z Delphi).

Rychlost: Nelisi se od vykonavani prikazu z SQL worksheetu.

Tusim se to da sehnat i za koruny v CR, jest se podivat nekde na webu.

a.> Cafate sa :)

> [...]
>

> Vopred dakujem za vase odpovede :)
>
> Ondrej
>
> [ Ondrej Jaura mailto:jaura(zv)datalock.sk ]

konverze cestiny

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 19.12.2000 10:25:19

Posilam tabulku znaku.
Mirek Drejcek.

On 19.12.2000 at 7:59 Milan Dvo��k wrote:

> [...]
>Neporadil by jste mi nekdo, jak funguji programy, ktere samy
>rozpoznaji, v jakem kodovani soubor je? (/pripadne i kousek

Const Ascii: array[1..30] of Char='iaezrcse
yundtouCZSAIREUEYTODNU';
Latin2: arra
y[1..30] of Char='��ا�����Ԝ�����������
���';
Kamenik: array[1..30] of Char='�
�����������������������������';
Window
s: array[1..30] of Char='������������Ȏ���
����ݍ����';

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.12.2000 10:50:03

"Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> wrote:> Mno, skoly nemam, ale kolik rezie se spotrebuje na
> porovnani, zda posledni pismeno je v hledanem slove,
> a pripadne na ktere pozici?

Mas pravdu, rezie je relativne znacna.

Kdysi jsem v D1 zkousel nahradit operaci LIKE heuristickym algoritmem, ktery
hledal od konce textu, na porovnavani poli (typu ShortString) pri hledani v
databazi firem a dlouhodobe mereni ukazalo, ze vysledky jsou naprosto
srovnatelne se standardni operaci, ktera pouziva bezne stringove operace,
takze uz jsme ji v dalsich verzich nepouzili.

Pred vlastnim hledanim se prevedl hledany text na tabulku pozic, na ktere se
dany znak vyskytuje:

procedure Str2Table(const aText:string;
var aTable:tCharTable);
{Parametry v EAX a EDX}
asm
push ebx
push edi
push esi
lea esi,[aText]
xor eax,eax
lea edi,[aTable]
cld
mov ecx,Type(tCharTable)/4
rep stosd
lea edi,[aTable]
xor ebx,ebx
or bl,[esi]
jmp (zv)(zv)2
(zv)(zv)1:
mov al,[esi+ebx]
xchg al,bl
mov [edi+ebx],al
xchg al,bl
dec ebx
(zv)(zv)2:
jnz (zv)(zv)1
pop esi
pop edi
pop ebx
end;

A pak se text hledal od konce s uzitim tabulky s heuristikou:

function HeuristicSearch(const aMatch,aText:string; const
aTable:tCharTable): integer;
{ Registers:
EBX = aTable
EDI = aText - current position od konce
EDX = Zarazka na zacatku aText
ECX = delka hledaneho textu}
begin
asm
push ebx
push edi
push esi
mov esi,[aMatch]
xor ecx,ecx
mov cl,[esi] {delka hledaneho retezce}
jcxz (zv)(zv)NotFound {neni co hledat}
mov ebx,[aTable]
mov edi,[aText]
xor eax,eax
or al,[edi] {delka textu}
jz (zv)(zv)NotFound {neni kde hledat}
mov edx,edi {zarazka na zacatku textu}
add edi,eax {Hleda se od konce textu}
cld
xor eax,eax {EAX je mimo AL drzen na 0}
jmp (zv)(zv)Test
(zv)(zv)Loop:
mov al,[edi] {Pozice s vyskytem znaku}
xlat
cmp al,1
jne (zv)(zv)1
push esi
push edi
push ecx
mov esi,[aMatch]
inc esi
shr ecx,1
pushf
repe cmpsw
jne (zv)(zv)popf
popf
sbb eax,eax
jnc (zv)(zv)Cmp
cmpsb
jmp (zv)(zv)cmp
(zv)(zv)popf:
popf
xor eax,eax
inc eax
(zv)(zv)Cmp:
pop ecx
pop edi
pop esi
je (zv)(zv)Found {NASEL}
dec edi
xor eax,eax
jmp (zv)(zv)Test
(zv)(zv)1:
or al,al {znak se nevyskytuje - skip length(aMatch)
znaku}
jnz (zv)(zv)2
sub edi,ecx
jmp (zv)(zv)Test
(zv)(zv)2:
sub edi,eax {Vyskyt znaku na N-te pozici}
inc edi
(zv)(zv)Test:
cmp edi,edx {Test konce hledani}
ja (zv)(zv)Loop
(zv)(zv)NotFound:
xor eax,eax {NENASEL}
jmp (zv)(zv)Exit
(zv)(zv)Found:
mov eax,edi {NASEL, vraci relativni pozici}
sub eax,edx
(zv)(zv)Exit:
pop esi
pop edi
pop ebx
mov [(zv)Result],eax

Tvorba .avi souboru

[*] Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 19.12.2000 10:51:10

Ahoj,
v komponente TAnimate chci pouzit svuj vytvoreny .avi soubor. Poradil by mi
nekdo jakym nastrojem lze vytvorit .avi soubor.

Dekuji.

Petr Kejval

Kopie v QuickReportu

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 19.12.2000 10:51:54

Ahoj

Na serveru qusoftu je demo, pro vlastni prohlizec, tam je moznost nastavit
tisk vice kopii. Pro tiskarny, ktere to nepodporuji, je tam varianta, ktera
posle stranky na tiskarnu vicekrat.

Jaromir Cermak

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
brant(zv)dcomm(tec)cz
Odesl�no: 19. prosince 2000 9:05
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: INI v sifrovane podobe? Ahoj,
> [...]

jiny zpusob) ?
Diky predem za vsechny rady

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2000 11:20:49

Hm, ja bych uvital prevodni tabulky do UNICODE.. teda CP1250
mam, ale nemam 867 a 852... ;-(

kdyz ty tabulku budu mit, zabuduji to do MIMEchar.pas v Synapsi
a bude se pak moci prevadet vesele i mezi temito kodovymi
strankami... :-)

> Posilam tabulku znaku.
> Mirek Drejcek.

RTF

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 19.12.2000 11:24:12

Nevite, ktera dll knihovna se stara o vlastnosti rtf textu (ja si
alespon myslim, ze se o to nejaka dll knihovna stara). A pokud ano,
nevite, jestli se zmenila mezi Win98 a Win2000?

Dekuji za dpoved.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

API

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 19.12.2000 11:34:03

Ahoj vsichni,

Potreboval bych poradu v nasledujici veci.

Vytvorim okno - potomek TCustomControl a pridam mu do Style WS_CAPTION.
Potom ale jde oknem pohybovat tazenim za ten Caption a to potrebuji
odstranit.

Co vy na to?

Diky za vse

Surfman

konverze cestiny

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2000 11:36:38

Podivejte se mutlibytetowidechar a widechartomultibyte
David H.

konverze cestiny

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 19.12.2000 11:46:52

DDV,

nemlo by to jit benak s vyuzitim NLS tabulek? Wokna to obsahuji sama, takze
by odpadla starost o definici konverznich kodu.

Bohuzel jsem se niky nedotal tak daleko, abych prisel na to, jak s NLS
tabulkami pracovat :-(

a.

> [...]
> ceskych znaku
> (ALT+ kod) jako pomucku pri psani z klavesnice.
> Automaticke rozpoznavani jsem dosud neresila, takze v tom

INI v sifrovane podobe?

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.12.2000 11:47:39

> [...]
>vyhnout, proto to mapovani do pameti. S tou tridou TCodeIniFile to neni
>spatny napad, ale opet by bylo treba desifrovany soubor ukladat na disk.

Ahoj.

No a co asi takhle :

function ZaKoduj( const x: variant ) : string;
kodovaci algoritmus s hexastringem na vystupu,
je potreba jeste ulozit i typ promenne nabo si udelat kodovani
a dekodovani pro kazdy typ zvlast

end;

function DeKoduj( const s : string) : variant;
dekodovaci algoritmus s detekci typu promenne

a pak

WriteString(ZaKoduj('Section'),ZaKoduj('ValueName'),ZaKoduj(s));

s :=
DeKoduj(ReadString(ZaKoduj('Section'),ZaKoduj('ValueName'),ZaKoduj(DefaultVa
lue)));
Je to jenom rychlej napad a asi by to potrebovalo domyslet.

Ludek

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Tom� Kru��k \(el. adresa\) <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 19.12.2000 12:02:18

Diky za rady, nekterymi zpusoby jsem to zkousel uz pred tim nez jsem psal do
konference, ale at to delam jak muzu tak nejsem schopny, na mem pracovnim PC
P200MMX 32MB RAM, dostat se pod 4 min 30 sec.

Struktura (jak se pravi nize) je: Zacatek souboru nejake preskakovane udaje
(cca $000 - $200) od $200 Zacina "buben dat", ktere se vytvari jak jdou za
sebou. Aby slo jednotlive useky odlisit je vzdy na zacatku useku vlozen
priznak. No a ja potrebuju tyto useky nejak programove oddelit, aby tento
program mohl po stisku tlacitke (nebo jakemkoliv jinem vyberu) preskocit na
dalsi priznak a pracovat s dalsim blokem dat.

Pro nazornost: Vezmeme napriklad Mistrovstvi sveta F1 je slozeno z nejakych
zavodu. Veskere udaje udaje z jizdy jednoho zavodu (= jeden blok dat) jsou
oddeleny od udaju o jizde dalsiho zavodu priznakem a vse je v jednom souboru
a navic v kazdem zavode se sleduje neco jineho. Ja potrebuju abych mohl
zpracovat data o uzivatelem vybranem zavode. Pricemz na rozdil od MS F1
nevim kolik tech zavodu bylo.

Vim ze to neni moc dobry priklad, ale jiny me ted nenapadl.

S pozdravem / Best regards

Tom� Kru��k
t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tel.:0632-522632
mobil: 0603-947060

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 19.12.2000 12:40:29

Pokud je s� od Microsoftu, funguje mal� trik.
Soubor spu�t�n�ho programu nen� sice mo�no smazat, ale je mo�no jej
p�ejmenovat (nap�. *.exe_) a nakop�rovat novou verzi :)).

Nen� to �pln� ko�er, ale u�et�� to nervy !

Pavel Lstiburek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Tiller [mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz]
Odesl�no: 18. prosince 2000 19:50
Komu: Delphi Forum (E-mail)
P�edm�t: Program na kontrolu verze applikace spoustene ze site. Znovu,
prosim.
[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.12.2000 12:45:46

<brant(zv)dcomm(tec)cz> wrote:

> S tou tridou TCodeIniFile to neni
> spatny napad, ale opet by bylo treba desifrovany soubor
> ukladat na disk.

Proc? Kdyz uz si napises vlastni tridu, tak si take udelej vlastni metodu
Write/Read, jejiz soucasti je prislusne sifrovani/desifrovani.

Tohle napr. pouzivame v pripadech, kdy jde o bezne pozadavky na bezpecnost
(jsou-li zvysene, sifrujeme cely soubor). Polozka IAPSIG slouzi ke kontrole
autenticity obsahu INI souboru na bazi message digest:[APPLICATION]
IAPAPP=07BCAF29A6E235B6376508177B526FC7AB261E135C3F256BA8B321F9093E9669
IAPBOL=4803D9B1D1E582871076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076C
C4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A
IAPBYT=974740DB7923A9C2BB6497FED54BDC05BB6497FED54BDC053EB1B55969686B241076C
C4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1
076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1E
E2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A
IAPTER=BEB5BB2191FB9C6E1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076C
C4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A1076CC4BA0A1EE2A
IAPINI=E9A2F204A0F71F0723075AB82B877863
IAPEMF=8A1810D37F07B680739286B6F5B49C39
IAPSTK=C61357B9E9608FAAA3FB52F2E5ABCD2F
IAPSIG=20A2EC10057A97ADB610824293C60143

Bye, pf

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2000 12:47:10

> [...]
>a navic v kazdem zavode se sleduje neco jineho. Ja potrebuju abych mohl
>zpracovat data o uzivatelem vybranem zavode. Pricemz na rozdil od MS F1

pokud je mozne zmenit strukturu souboru doporucuji pridavat k tem
oddelovacum informace, ktere pomuzou najit dalsi blok rychleji (tj
pripisovat napriklad delku bloku). Nebo do hlavicky souboru sestavovat
tabulku pozic bloku - hlavicka muze byt i v externim souboru (uz to tady
nekdo zminoval). Bez techto doprovodnych informaci se zadneho vyznamneho
zrychleni pravdepodobne neda dosahnout. Samozrejme je mozne optimalizovat
vyhledavaci rutiny (cist co nejvetsi blok dat najednou aby se minimalizoval
pocet diskovych operaci, pro zjednoduseni prace je mozne pouzit memory
mapped files (ale zrychleni bych necekal), vyhledavat tak aby se cetla pamet
od adres delitelnych 8 (nikoliv byte po bytu))
Pokud ty obsah tech souboru nemuzes ovlivnit (tj modifikovat hlavicky atd)
ale se soubory se pracuje tak, ze po jejich vytvoreni se v nich casto hleda,
pak bych si pri prvnim prochodu vytvoril nejakou cache indexu a pak by kazde
dalsi hledani bylo podstatne rychlejsi..

D. Toman

BDE a InstallSHield

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 19.12.2000 12:49:24

Ahoj lidi ... mam problemek.

Nainstaloval jsem si InstallShield pro D5, ale pouzivam Delphi3.

Pri tvorbe instalace programu, kde potrebuju nainstalit i BDE, po mne IS D5
chce nejaky BDEADMIN.TCO ... bohuzel nikde jej nemohu nalezt (nejspis BDE od
D3 tento soubor vubec nema ...). Bohuzel Delphi 5 nemam ... a tudiz mi zbyva
nejspis jen jedna moznost : sehnat Install Shield pro D3 ... nevite nekdo,
kde ho muzu sehnat - pokud mozno zdarma (IS zdarma si tezko, co ? :( )

Milan = Milan2(zv)sose-sou(tec)cz
Informacni technologie
SOSE-Sou Usti n.L

Posilani emailu

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.12.2000 12:54:40

> [...]
> prihlasoval i na
> POP3 server, kdyz chce pouze posilat maily, ale pokud by to
Tu komponentu z Indy nepoznam. Treba to vyskusat.
Ak to nepomoze, tak sa bude treba najprv prihlasit na POP3 a potom posielat
cez SMTP.
Ale treba najprv zistit, co to server naozaj vyzaduje.
Niektore to nevyzaduju.
/LH

Tvorba .avi souboru

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.12.2000 12:55:56

> Ahoj,
> v komponente TAnimate chci pouzit svuj vytvoreny .avi soubor.
> Poradil by mi
> nekdo jakym nastrojem lze vytvorit .avi soubor.
Napriklad Xara, Paint Shop Pro, Ulead Cool 3D
/LH

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.12.2000 13:09:26

On 19 Dec 2000, at 9:37, Kralik Michal wrote:

> [...]
> znak (cili ten algoritmu porovnava ctvrtinu az tretinu ze vsech
> znaku). Vecer kdyztak poslu detaily i s nazornym prikladem, ted to

Jo, posli.

Stejne mi to nedalo, a napsal jsem funkci podle uvedenych popisu.

/-----------------------------
function BMGrep(Substr, S: string): integer;
var
Map: array[0..255] of word;
i, j, k: integer;
Len, LenRes: integer;
MapPos: byte;
begin
Len := Length(Substr);
LenRes := Length(S);
Result := 0;
if (Len = 0) or (LenRes = 0) then Exit;
FillChar(Map, SizeOf(Map), 0);
for i := Len downto 1 do
if Map[byte(Substr[i])] = 0 then Map[byte(Substr[i])] := i;
//inc(sum, len);
i := 1;
while i < LenRes do
begin
j := i + Len - 1;
MapPos := Map[byte(S[j])];
//inc(sum);
if MapPos = Len then
begin
Dec(j);
k := Len - 1;
while k > 0 do
if Substr[k] = S[j] then
begin
Dec(j);
Dec(k);
end else break;
//inc(sum, len - k);
if k = 0 then
begin
Result := i;
break;
end else
begin
if Map[byte(S[j])] <> 0 then
begin
k := Len - Map[byte(S[j + 1])];
if k = 0 then k := 1;
//inc(sum);
end;
//inc(sum);
Inc(i, k);
end;
end else Inc(i, Len - MapPos);
/-----------------------------

Kde bylo nejake porovnavani, nacital jsem externi promennou sum,
pro zjisteni poctu porovnavani. Map je namapovani hledaneho
retezce, kde jsou cisla posledniho vyskytu pismene z retezce,
nebo 0, pokud znak v retezci neni.

Zkousel jsem tim hledat text dlouhy 16 znaku ve 4.9MB velkem
textu (byl temer na konci). Dosahl jsem cca 0.12 porovnani na
znak. Pro srovani, funkce Pos trvala cca 2x dele, funkce StrPos 3x
dele.

Napsal jsem to sice pro stringy, ale neni problem to po drobne
uprave pouzit i na binary.

Jestli tam lze jeste neco optimalozovat, toz pojdme do toho, obcas
takovou funkci take potrebuji.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Program na porovnavani adresaru

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 19.12.2000 13:10:14

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj vsem,
u nas vypalujeme docela hodne cedecek a mame novou vypalovacku (16x Write).
Jde ted o to, aby se pro jistotu overilo, zda je cedecko dobre vypalene, tak
potrebujeme program, ktery by umel porovnavat obsahy souboru v adresarich.
Vzhledem k tomu, ze program ma pouzivat slecna s nevelkym pocitacovym
vzdelanim, mel by byt jednoduchy na ovladani. Nevite nekdo o necem takovem,
pokud mozno free?

RNDr. Petr Brant [Brant(zv)dcomm(tec)cz]

D&COMM s.r.o
Korunova�n� 6
Praha 7

Jmeno souboru

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.12.2000 13:21:34

> Jak muzu zjistit, jestli jednotka, na kterou chci ulozit
> soubor podporuje
> dlouhe nazvy souboru nebo jen format 8.3

toto nezavisi od disku, ale od OS, ktorym sa na disk pristupuje.
/LH

Clipboard - AsText a cestina

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 19.12.2000 13:39:06

Ja jsem zaznamenal stejny problem (mam anglicke Windows 2000) a dospel jsem
k temto poznatkum:
Zkousel jsem si pred casem v Delphi 5 hrat se schrankou a take jsem zjistil,
ze nastaveni CF_LOCALE pomuze. Ale lepsi zpusob se mi zdalo naplnovat
CF_UNICODETEXT, pokud se aplikace spoustela na NT.

Jinak se mi nespravne prenaseji ceske texty i mezi dalsimi aplikacemi v
pripadech, kdy napr. na jedne strane je aplikace od Microsoftu (kde se
poctive pouziva CF_UNICODETEXT) a na druhe strane je aplikace 16bitova nebo
kompilovana v Borland-nastrojich (proste tam, kde se na CF_UNICODETEXT
kasle).

Ale: Muj znamy ma notebook s anglickymi Windows 2000. Kdyz si to
nainstaloval sam, take mu to delalo. Kdyz si to ale nechal nainstalovat u
Siemense, tak mu to uz nedelalo. Pritom predtim i potom mel v Regional
Settings nastavenou cestinu. Nekde ve Windows tedy musi byt nejake dalsi
nastaveni, ktere mi uniklo.
Take mi bylo divne, ze jsem o tom v konferenci nic nenasel, tak jsem si
rikal, ze mi asi uniklo neco trivialniho...

Pavel Kriz

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2000 13:42:33

> [...]
>byte po bytu, pricemz uz tusim TP6 nebo BP7 mel implementaci, ktera
>porovnavala 32-bitove pomoci CMPSD a zbytek pomoci CMPSW a CMPSD.

zajimave. Ale ja mam ve zdrojacich TP7 (strh.asm) temer stejnou rutinu
(SPos) jako pro short stringa v D5 (_pos). Zadne multibytove stringove
instrukce nejsou pouzity...
Trochu me to taky zarazilo, ale tise doufam, ze Borlandi pro to maji duvod.
Ovsem duverou k funkci Pos versus dlouhe retecze to otraslo :-).
Zajimave je ze i AnsiString LStrPos nepouziva multibytove hledani - a tam je
zaruceno, ze stringo zacina vzdy na pozici delitelne 8( resp. 16ti), cili se
da hledat pomoci SCASD po osmicich bytu aniz by dochazelo k nejakym
problemum se zpomalenim kvuli zarovnavani ...

Nemam ted k dispozici tabulky delky vykonani instrukci na pentiich ale na
486 bylo jedno zda pouziju SCASB ci SCASD - zabralo to stejny pocet cyklu
(6). A neverim, ze by na Pentiich byly nejake vykyvy smerem k delsim casum.

PS nikde v ASM zdrojacich Delphi 5 neni pouzita funkce SCASD ani CMPSD :-( .
Move() ale pouziva MOVSD - cili Borlandi o double word operacich vedi :-)

D. Toman

Program na porovnavani adresaru

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 19.12.2000 14:39:15

Ahoj,

skus stary dobry Windows Commander 3.51, ale je to Shareware :-( Uz som ho vyskusal na podobne ucely.

http://www.ghisler.com/

Jano

[...]

Zmena pozicie okna

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.12.2000 14:48:36

Ahoj,

neporadi niekto, ako odchytit zmenu
pozicie okna podobne ako sa da odchytit
zmena velkosti (OnResize)?

Mozno som nieco prehliadol, ale nenasiel som to.
Vdaka.

Vlkovic

Program na porovnavani adresaru

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 19.12.2000 14:50:19

zkus treba MoreSpace, umi porovnavat i checksumy
www.contactplus.com
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

SQL dotaz

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 19.12.2000 14:51:21

Zdravim,
potreboval bych vykonat urcitou funkci pomoci SQL dotazu.
V programu mam dialog na "predelavani" hlavicky dbf souboru. Uzivatel si vybere nejaky sloupec. Sloupec muze prejmenovat, kdyz je to string, tak jej muze pretypovat na cislo a naopak, muze zmenit delku retezce (cisla) a pocet des. mist u cisla. Lze neco takoveho vykonat pomoci jednoho SQL dotazu, nebo se na to musi pouzit vice dotazu?
Predem dekuji za jakoukoli odpoved.
Mirek Drejcek.

konverze cestiny

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2000 15:13:45

No, ma to par hacku...

Ten nejvetsi je treba ten, ze jsem jeste jaksi nikdy nepotkal treba
NLS tabulku pro kameniky. To uz nemluvim treba o KOI kodech,
ISO kodech, atd. Ano, je mozne, ze se treba nekde daji tyto
tabulky sehnat, ale to pak znamena je distribuovat s aplikaci. A co
se pak stane, kdyz tam treba nejaka takova tabulka uz bude?
ktera tabulka je pak ta 'lepsi'? ta co uz v systemu je, nmebo ta
kterou si distribuujes s aplikaci?

Zkratka, prislo mi mnohokrate lepsi si do Synapse napsat svoje
prekodovaci funkce se svyma tabulkama. Volat pak jednu
prekodovaci funkci je jednodusi, nez se pachtit s NLS tabulkama...

> [...]
> takze by odpadla starost o definici konverznich kodu.
>
> Bohuzel jsem se niky nedotal tak daleko, abych prisel na to, jak s NLS

jak na Thread

[*] <delphi(zv)centrum.sk> - 19.12.2000 15:14:28

Ahoj,

zacinam delat s Thready a mel bych zacatecnickou otazku.
Potreboval bych napsat nejakou funkci, ktere predam jako var
parametr TStringList a ona do nej nasype vysledky. Ovsem nevim
jak to zapracovat do Threadu. Mohl by mi nekdo napsat nejaky
jednoduchy priklad?

Melo by to vypadat asi nejak takhle:

Neco_Udelej(var Vysledek : TStringList; const Vstup1, Vstup2 :
String);

Tato procedure by mela vypocet vykonavat v Threadu, abych jich
mohl v jednom okamziku spustit vice najednou.

Dik, Ales

Objavujte Internet s http://www.centrum.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

konverze cestiny

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2000 15:15:50

No rad bych se podival, ale KAM?

V mych Delphi tyto fnkce nejsou, v MSDN taky ne. Nicmene i
kdyz si predstavim pdole jejich nazvu co asi tak delaji, tak se to
ani vzdalene nepodoba tomu, co ja potrebuji. Prevadet multibyte na
widechary peci davno umim.

Ja potrebuji prekodovaci tabulku mezi Kamenikama a UNICODE...

> Podivejte se mutlibytetowidechar a widechartomultibyte
> David H.

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 19.12.2000 15:18:25

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Jde to - staci osetrit zpravu WM NCHITTEST a vnutit aplikaci vysledek
HT CLIENT, tj. jako by se kleplo na klientske plose okna.

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 19.12.2000 15:33:13

> Siemense, tak mu to uz nedelalo. Pritom predtim i potom mel v Regional
> Settings nastavenou cestinu. Nekde ve Windows tedy musi byt nejake dalsi
> nastaveni, ktere mi uniklo.

Nebo ze by nejaka jina verze nejakych systemovych knihoven??? Proste
zahada hlavolamu ...

Znovu preskoky a hledani v binarnim souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.12.2000 15:44:17

> [...]

> zajimave. Ale ja mam ve zdrojacich TP7 (strh.asm)
> temer stejnou rutinu (SPos) jako pro short stringa
> v D5 (_pos). Zadne multibytove stringove

Mozna ze jsem si to spletl, prece jenom uz nejsem nejmladsi :-)

V dobe, kdy se objevily prvni procesory 386 a zacaly se projevovat
nelinearity pri vypoctech time-critical sekci, jsem nechal vypracovat
srovnavaci studii na podporu ruznych retezovych operaci ruznymi prekladaci -
nevim, jestli bych ji jeste nekde nasel.

Mozna, ze se nejednalo o Pascal, ale o Borlandske TC popr. BC++ a jednalo se
o slendrian, ze ve standardnich funkcich byly pouzity vicebajtove operace,
zatimco kdyz jsi pouzil intristic funkce, abys to jeste vice zrychlil, tak
tam byly pouzity jen jednobajtove operace :-O

Uz vazne nevim.... Nastesti uz nevyvijim systemy pro praci v tvrdem realnem
casu :-)

Bye, pf

Formular so zaznamom v Taskbare

[*] Roman Budinec <roman(zv)ttc-telecom.sk> - 19.12.2000 15:51:30

Robim aplikaciu, v ktorej potrebujem otvorit niekolko formularov, medzi
ktorymi by som sa mohol prepinat rovnako ako medzi aplikaciami
(ctrl-tab, alebo na TaskBare mysou). Kedysi mi niekto poradil pridat do
formulara tuto funkciu:

procedure TForm3.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
// volaj zdedenu metodu
inherited CreateParams(Params);
// pridaj parameter na vytvaranie TaskBar buttonov
Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
// ? ale bez toho to nepojde
Params.WndParent := 0;
end;

Ibaze toto sposobuje, ze ak otvorim na takomto formulari nejake
dialogove okno, napriek tomu, ze vlastnikom je tento formular, do
popredia sa vzdy dostane hlavny formular aplikacie a nad nim sa otvori
dialogove okno.

Neviete mi s tym niekto poradit?

mailto:budinec_roman(zv)ttc-telecom.sk
http://www.ttc-telecom.sk/mtb

Ako pracuje funkcia "random()" ?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2000 15:54:56

Zdravim

Myslim, ze staci Randomize (=vytvoreni nahodne rady cisel) volat jen jednou.
Za prve je ta rada dost velka na to, aby se ti opakovala tolikrat aby to
vadilo. A za druhe je do docela narocna operace, takze to jistou chvili
trva. F�nkce pro nahodna cisla ti napr. u kalkulacky vraci cislo jdouci 0 a
limitne se blizici 1. V Pascalu muzes zadat i limitery (IMHO mam pocit, ze
ale jenom horni), ktere ti tuto radu upravi od spodniho limiteru k hornimu.
Takhle jsem treba ve starem Pascalu vykresloval na monituru potvory (ve
hre), spodni limiter je 0 a jako horni sem dal pocet sloupcu monitoru.

Hurricane

Od: Hurricane [mailto:hurricane(zv)quick(tec)cz]
Odesl�no: 18. prosince 2000 16:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2000 15:58:45

Zdravim

> [...]
> zbozi, cenou apod. Coz je uz o dost slozitejsi, obnasi to obvykle i
> programovani toho terminalu, a pro komunikaci se takrka urcite

Tak tady bych spis pouzil IrDA nebo bezdratove rozhrani. V krame s
elektronickyma soucastama ma prodavac rucni terminal, kterym prejede po
EANu, terminal zjisti cenu a prodavac zada mnozstvi. Potom s tim prijde k PC
a ma to v nem, nic nepripojuje. Jinak bych ale radil ctecku pres COM.
Myslim, ze je s tim min prace.

Hurricane

Program na porovnavani adresaru

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 19.12.2000 16:01:38

brant(zv)dcomm(tec)cz wrote:
> [...]
> nevelkym pocitacovym vzdelanim, mel by byt jednoduchy na ovladani.
> Nevite nekdo o necem takovem, pokud mozno free?

A co takhle WinDiff.exe ? Je soucasti NT res kitu

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Jmeno souboru

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2000 16:05:09

Zdravim

Tak, ze si zjistis FileSystem daneho media. Jak se toto dela, ale bohuzel
nevim. No ale predpokladam, ze se bude jednat jen o FAT (12, 16 a 32), NTFS
a Samba (=Linuxovy souborovy server tvarici se jako Win) disky. FAT a NTFS
jsou bez problemu, u Samby zalezi na tom, jestli je dobre nakonfigurovana.
Neni to zadna sranda, takze ne vzdy to je OK. U Linuxu ti ale moc WIN veci
nepomuze, takze bych rekl, ze jedina moznost jak to zjistit, je vytvorit
zkusebni soubor s dlouhym nazvem a pak ho zkusit nacist. Nezapomen taky na
cestinu, i s tou miva Samba problemy.

Hurricane

Datum: 18.12.2000 18:15
Od: jaura(zv)datalock.sk
Pro: Konference DELPHI (DELPHI), ...
V�c: Fw: Oracle & Delphi 5 Prof
> [...]
>
> Vopred dakujem za vase odpovede :)
>
> Ondrej
>
> [ Ondrej Jaura mailto:jaura(zv)datalock.sk ]

INI v sifrovane podobe?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2000 16:18:35

Zdravim

To je squjely napad. Myslim, ze je lepsi kodovat jen hodnoty polozek. Ty
potom muzes mit ulozene na disku a dekodovat je v programu. Pokud to budes
kodovat 128bitovou sifrou, potencialni cracker bude mit dost prace. A
sifrovacich komponent je vsude plno.

Hurricane
[...]

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 19.12.2000 16:24:19

Zdravim

Jasne,

Riched32.dll
Riched.dll
Riched20.dll
(alespon na mem kompu)

Ty soubory se meni dokonce verze od verze systemu (ve starsich Win98SE je
jina nez v novejsich Win98SE). Jeji upgrade je k nalezeni na strankach MS.
TRichEdit pouziva prave tyto knihovny, takze pokud vytvaris program s
TRichEditem, doporucuji pridat i tento upgrade.

Hurricane

> Nevite, ktera dll knihovna se stara o vlastnosti rtf textu (ja si
> alespon myslim, ze se o to nejaka dll knihovna stara). A pokud ano,
> nevite, jestli se zmenila mezi Win98 a Win2000?

Program na porovnavani adresaru

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.12.2000 16:30:59

> [...]
>program ma pouzivat slecna s nevelkym pocitacovym vzdelanim, mel by byt
jednoduchy na ovladani. Nevite nekdo o necem

no, porovnat ci sedi obsah je jedna vec a zistit ci je to vypalene spravne
zase druha vec.
ja pouzivam toto (funguje len na W9x):
xcopy (CD_DRIVE):\*.* nul /S
potom treba odklepnut f (files) a uz to frci.
po uspesnom ukonceni vypise ze kolko suborov bolo skopirovanych.
Nevyhoda je ze sa zastavi hned pri prvej chybe.
/LH

SQL dotaz

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 19.12.2000 16:36:06

[...]

no, toto vyzera na peknu kopu SQL prikazov.
V tej databaze budu uz aj data?
/LH

Kde koupit ReportBuilder nebo podobne

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 19.12.2000 16:42:30

Borci, muzu u nas nekde legalne koupit ReportBuilder vcetne danoveho dokladu
?

Jaroslav Kulheim

Zmena pozicie okna

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.12.2000 16:50:14

procedure MyWMSize(var Message: TWMWINDOWPOSCHANGING); message
WM_WINDOWPOSCHANGING;

dalsie info najdes v unit "forms"

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

| neporadi niekto, ako odchytit zmenu
| pozicie okna podobne ako sa da odchytit
| zmena velkosti (OnResize)?

IP Adresa

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.12.2000 17:10:26

Pekne a mas nejaky hotovy kod, nieco ako

var
S: String;
begin
S := .... ;-))

Diky

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

IP Adresa

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2000 17:17:54

a : integer;
Host : PHostEnt;
begin
a:=inet_addr(Pchar(Edit1.text));
host:=gethostbyaddr((zv)a,4,PF_INET);
if host=nil then
Label1.Caption:='Chyba'
else
Label1.Caption:=host^.h_name;
end;

Staci? :o)

IP Adresa

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.12.2000 18:17:54

No nestaci, pretoze mi to hodi chybu WSANOTINITIALISED a ked s pokusam o
init cez WSAStartup tak ten nejak nezaberie.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

a : integer;
> [...]

IP Adresa

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.12.2000 18:54:59

>No nestaci, pretoze mi to hodi chybu WSANOTINITIALISED a ked s pokusam o
>init cez WSAStartup tak ten nejak nezaberie.

?? mas instalovane TCP/IP v tom pocitaci?
Jakou chybu WSAStartup hazi?

D. Toman

Access a BDE

[*] Marek Soukup <msoukup(zv)btt(tec)cz> - 19.12.2000 19:47:58

Haj hou,
uz jsem se na to jednou ptal, ale pak sem byl nejakej cas mimo. Mam aplikaci
v D5 a Access97 databazi a pro pristup pouzivam TQuery a TDatabase (kvuli
LOGIN PROMPTu).
Problem byl v tom, ze jsem chtel v instalaci udelat DSN zaznam v ODBC a rada
znela udelat to pres ConnectionString. Koukal jsem do TDatabase, ale nic
jsem nenasel. Zkousel jsem to udelat jako BDE alias, ale pokud vyberu driver
MS ACCESS tak hlasi chybu: cannot load IDAPI MSJT3032.DLL (nebo neco v tom
smyslu).
Nainstaloval jsem MDAC (rada kterou jsem nalezl zde v konferenci), ale
nepomohlo to.
Otazka zni: jak udelav v instalacnim programu zaznam do ODBC nebo jak
rozchodit pristup k MDB pres BDE alias ?

Diky

Marek Soukup

DBDateEdit, poblaznena mys

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 19.12.2000 19:57:06

Taky zdravim,
to je jasne, ale elektromag. pole nepresune vsechny okna, nepretaha icony a
podobne. Opravdu to dela poblaznena mys, pri zmene data v DBDateEditu, sam
jsem to jednou videl.
Vlada

> se
> rozhazi.
> den
>
> U mne se mys poblazni vzdy kdyz mi nekdo vola na mobil.
> Podle silene mysi na obrazovce tak poznam cca 5 sekund
> pred zazvonenim mobilu, ze mi nekdo bude volat :-)
>
> Jo a taky kdyz pod okny jede tramvaj
> tak ma pocitac ruzne docasne poruchy.
>
> Rob
>
> PS.
> Mobil ani tramvaj nejsou nijak pripojeny k pocitaci.
> Jedna se o ruseni elmag polem.

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 19.12.2000 20:03:41

[P��loha v souboru: Boyer-Moore.zip]
This message is in MIME format. The first part should be readable text,
Send mail to mime(zv)docserver.cac.washington.edu for more info.

> Jo, posli.
Posilam. Je to v priloze. Jen chci upozornit, ze je to docela stary a ten
text jsem nepsal ja. Demonstracni program jsem delal, ale tam slo jen o
to, ukazat princip, takze to rozhodne neni nijak optimalizovany.
Jinak je to jeste v TurboPascalu a T602 :-) Dal jsem tam i prelozenou
verzi, pro pripad, ze uz jste na Pascal zapomeli :-))
Jestli to chce nekdo rozebirat a optimalizovat, tak prosim, ja na to ted
vubec nemam cas a asi hned tak mit nebudu. Nicmene nejaky poradny a rychly
algoritmus by se urcite hodil kazdemu.
Michal

> [...]
> uprave pouzit i na binary.
>
> Jestli tam lze jeste neco optimalozovat, toz pojdme do toho, obcas

Popup bez ukryti ZASE NIC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2000 20:15:44

From: "Ale� Pavel" <bejcek(zv)centrum(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Na muj Hagi Screen, pokud chci zaskrtnout nekolik parametru zaroven nemohu,
> musim znovu najet a to je dost drsny... jeste otravnejsi nez jak rikas
> nestandartni chovani....)

Ahoj,

a co to vyresit nejak jinak (hromadne nastaveni v dialogu, 'check' tlacitka na
toolbaru ...

Petr.

Jak na GIF ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2000 20:22:30

From: "Raul Endymion" <raul.endymion(zv)mail.infima(tec)cz>
> Potrebuji ve sve desktop aplikaci zobrazovat gif (idealne i flash,

Ahoj,

http://www.melander.dk/delphi/gifimage/

Petr Vones, amatersky programator

Systemove zdroje

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2000 20:29:10

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> [...]

> Moze mat aj taketo - "staticke" vyuzitie tychto komponent negativne
> dosledky na vyuzivanie systemovych zdrojov?

ano

> Com vlastne sposobuje toto ich zle hospodarenie zo zdrojmi, resp.

Problem je v tride TButtonGlyph, ktera po celou dobu zivota komponenty udrzuje
jeste dalsi kopii bitmapy (glyphu), a to i v pripade ze prave neprobiha jeji
vykreslovani.

> v com spociva eliminacia problemu s dielne Petra Vonesa?

V uprave tridy TButtonGlyph, kde se tato kopie uklada do memory streamu kdyz
neni potreba (tj. pokud neprobiha zobrazovani)

Petr Vones, amatersky programator

SELECT - ORDER BY

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 19.12.2000 21:28:13

Zdravim vsechny

a prosim zkusene o pomoc s resenim teto ulohy v ANSI SQL:

Mam tabulku TAB, kterou bych nutne potreboval dostat v tomto poradi podle
pole NAZEV:
alfa
beta
gama
<NULL>

Kdyz udelam normalni
SELECT * FROM TAB ORDER BY NAZEV
tak mi ten prazdny text <NULL> vyjede na zacatek.

Bohuzel nemohu pouzit ani SELECT * INTO new_table, coz bych uz pak s pomoci
UNION dal dohromady...

Vypada to velice jednoduse, ale jde to nejak (jednoduse) vyresit?

Pavel Kriz

Cteni *.dfm souboru z jineho programu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2000 23:18:30

Nedavno tady prolitlo neco podobneho, mrkni se v archivu na "Ulozeni formu do
*.dfm za behu"

> [...]
podobu formulare v delphi a potom spustit svuj program a ze souboru *.dfm ji

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Popup bez ukryti ZASE NIC

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2000 23:19:52

Obecne bych rekl, ze to neni vubec nestandartni chovani, tak napr. zobrazujes
letadlo :-) typ letadla volis tlacitky a navic u kazdeho tlacitka mas popupmenu,
ve kterem volis barvu, pri kliknuti na barvu se letadlo vybarvi.. no uznej, ze
zavirani je naskodu, kor dyz si rad hrajes s barvama :-)
Resil jsem to vlastni komponentou (nebo snad formularem, musel bych pohledat),
ktera vypadala jako klasicke popup (krom jineho).

> [...]
> pouzival pro kopirovani do schranky CTRL+V tak by
> asi nikdo nebyl nadseny. Urcite by to slo resit jinak.

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

SELECT - ORDER BY

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.12.2000 01:28:48

> [...]
> UNION dal dohromady...
>
> Vypada to velice jednoduse, ale jde to nejak (jednoduse) vyresit?

Mno, jedno nehezke reseni: :-)

select *, 0 as a from tab
where (not(nazev) is null)
union select *, 1 as a from tab
where (nazev is null)
order by a;

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

SELECT - ORDER BY

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 20.12.2000 05:44:40

select A.nazev
from (
select nazev,isnull(nazev,'\xFF') as sortnazev
from TAB
) as A
order by A.sortnazev

Syntaxe pouzita z Adaptive Server Anywhere od SYBASE

Ing. Pavel SPEJTEK
bosnis(zv)atlas(tec)cz
http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

[...]

QR a tisk

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.12.2000 06:43:38

Ahoj, uz jsem to tu posilal, ale zatim nevyreseno....

Mam sestavu vytvorenou v QR a vychazi presne na stranku A4.
Kdyz ji tisknu na Laserovce ci inkoustovce neni problem.
Ale pokud ji tisknu na jehlickove, tak mi ji u konce kousek nevytiskne.
Vysledek je ruzny pokud na stejnou tiskarnu pouziju jiny ovladac.

Muzete mi prosim poradit, jak to vyresit...

Predem dekuji
(velice nalehave)

SELECT - ORDER BY

[*] Ren� Otisk - 20.12.2000 07:03:43

Skus

SELECT 1 AS FLAG, TAB.NAZEV FROM TAB WHERE NAZEV IS NOT NULL
UNION
SELECT 2 AS FLAG, TAB.NAZEV FROM TAB WHERE NAZEV IS NULL
ORDER BY 1, 2

> [...]
pomoci
> UNION dal dohromady...
>
> Vypada to velice jednoduse, ale jde to nejak (jednoduse) vyresit?

DBDateEdit, poblaznena mys

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.12.2000 07:28:46

niekedy staci prepnut na mysi prepinac, ktory nastavuje typ mysi, z dvoj
na troj tlacitkovu ;o). to je vtedy este len poblaznena mys ;o) teda,
pokial taky prepinac myska ma. ale to je skor hardwareova zalezitost,
nemyslim, zeby to bol tvoj problem ;o)

> [...]
>
> Rob
>
> PS.
> Mobil ani tramvaj nejsou nijak pripojeny k pocitaci.

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 20.12.2000 07:39:45

Bohuzel budou. Ja vim, kdyby ne, tak by bylo rychlejsi udelat znovu tabulku.
Mirek Drejcek.

On 19.12.2000 at 16:36 Hubka Lubos wrote:

> [...]
>se na to musi pouzit vice dotazu?
>Predem dekuji za jakoukoli odpoved.
>
>no, toto vyzera na peknu kopu SQL prikazov.

ODBC, ADO, MSACCESS - komprimacia tabulky

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 20.12.2000 07:41:35

Ahoj,

vytahuji na svetlo jeden starsi topik.
Mohl by nekdo prosim, napsat konkretni kousek kodu z Delphi (5), ktery
provede kompresi nejakeho .MDB? Vcetne napsani potrebnych unitu/DLL.
Stale se mi nedari toto rozchodit.

diky moc

[...]

OT: DOS/win31 <--> WIN95 po ethernetu

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 20.12.2000 07:43:33

Ahoj kolegove,

vi nekdo jestli (a jak) lze vyresit peer2peer propojeni pomoci 10base-10
site mezi starym notebookem s DOS 6.22/Win 3.11 a desktopem s Win98? Fcni
sitove karty mam, ale nevim zda se vubec daji mezi temito OS primo sdilet
data.
Stacilo by aby z Win98 byly videt slozky z DOSu/W31 toho notebooku.

diky za info

> [...]
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

Thread+SQL

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 20.12.2000 08:03:33

Zdravim,
tak jsem si udelal jednu mozna trochu blaznivou funkci.
Mam formular na kterem je cca 10 ComboBoxu. Tyto ComboBoxy jsou plneny z SQL dotazu:
select distinct x from tab
Toto delam desetkrat. Ale vzdy z jednoho souboru. Samozrejme vzdy jiny sloupec. Jenomze rychlost tohoto reseni je slusne receno neunosna.
Proto se chci zaptat, jestli nelze toto delat nejak inteligentneji treba pomoci nejake komponenty k tomuto prizpusobene, nebo jinak reseneho SQL dotazu a nebo pomoci Threadu-bylo by to vubec rychlejsi, kdyby se ty SQL dotazy delali treba tri najednou?
Predem dekuji za jakoukoli odpoved.
Jo, priznam barvu. Tech ComboBoxu je 21.
Mirek Drejcek.

IP Adresa

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 20.12.2000 08:06:08

Ahoj,

mne to takto facha na vsetkom 9x/NT/2000

Jano

uses
Winsock;

function GetIPAddress(const Machine: String): String;
var
R: Integer;
WSAData: TWSAData;
HostEnt: PHostEnt;
Host: string;
SockAddr: TSockAddrIn;
begin
Result := EmptyStr;
R := WSAStartup(MakeWord(1, 1), WSAData);
if R = 0 then
try
Host := Machine;
if Host = EmptyStr then
begin
SetLength(Host, MAX_PATH);
GetHostName(PChar(Host), MAX_PATH);
end;
HostEnt := GetHostByName(PChar(Host));
if Assigned(HostEnt) then
begin
SockAddr.sin_addr.S_addr := LongInt(PLongint(HostEnt^.h_addr_list^)^);
Result := inet_ntoa(SockAddr.sin_addr);
WSACleanup;

From: Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 19. december 2000 17:40
Subject: Re: IP Adresa

>Pekne a mas nejaky hotovy kod, nieco ako
>
>var
> S: String;
>begin
> S := .... ;-))
>
>Diky
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

MS SQL Server 7.0 Service Pack 3

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 20.12.2000 08:07:47

Ahoj lidi,

Micro$oft uvolnil 15.12. novy SP pro jejich SQL

viz.

http://support.microsoft.com/support/servicepacks/SQL/7.0/SP3.asp

________________________________
Tom� Vlad�k

e-mail: tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ#: 101763081

Kde koupit ReportBuilder nebo podobne

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 20.12.2000 08:17:33

Jasne, http://www.dev-shop(tec)cz

Jaroslav KULHEIM wrote:

> Borci, muzu u nas nekde legalne koupit ReportBuilder vcetne danoveho dokladu
> ?
>
> Jaroslav Kulheim

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

OT: Sit

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.12.2000 08:24:07

Ahoj

Mam Win2000 Prof. Protokoly na siti NwLink NetBios, transparentni IPX a
TCPIP, slu�ba Client services for novell
Na siti je novellovskej server 3.12. K tomu se prihlasim vpohode.
Ale nejak nevidim pocitac Win95 IPX s NETBIOS a TCPIP a nastavenym sdilenim
souboru a tiskaren v sitich NOVELL, ktery je vpohode videt s Win9x

Nevite nekdo co s tim?

Predem moc dekuji

SELECT - ORDER BY

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 20.12.2000 08:50:17

Neviem na com to robis, ale na MS SQL je mozne pouzit CASE

SELECT * FROM TAB ORDER BY CASE
WHEN Nazev IS NULL THEN 1
ELSE 0
END, Nazev

> [...]
pomoci
> UNION dal dohromady...
>
> Vypada to velice jednoduse, ale jde to nejak (jednoduse) vyresit?

IP Adresa

[*] David Hrbac <hrbac.conf(zv)seznam(tec)cz> - 20.12.2000 09:00:02

Sorry, dej do treba do create

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
Return : longint;
begin
Return:=WSAStartup($101, WSData);
end;

David Hrbac

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.12.2000 09:54:05

no autorom topicu som ja ;o). nepodarilo sa mi to rozchodit, ale nasiel
som zopar utilit na compressovanie accessovskej DB. linky si nepamatam,
ale v pripade zaujmu ti ich poslem

> [...]

tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

[*] Pavel Vasek <pavel.vasek(zv)wige-mic(tec)cz> - 20.12.2000 10:15:10

Zkus si najit v hlepu k Delphi, ComponentToString a StringToComponent
je to ukazka pouziti TStreamu na zapisovani a cteni komponent.

Ahoj Pavel V.

From: Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz>
> Mohl by nekdo prosim, napsat konkretni kousek kodu z Delphi (5), ktery
> provede kompresi nejakeho .MDB? Vcetne napsani potrebnych unitu/DLL.
> Stale se mi nedari toto rozchodit.

No dobra. Vytahl jsem to tak, aby to nepotrebovalo zadnou dalsi unitu a
bylo to tedy "pruzracne" :-)

const OdbcCpDll='odbccp32.dll'; // ODBC Control Panel

type _TSQLConfigDataSource=function(
hwndParent:HWND;
fRequest:WORD;
lpszDriverString:LPCSTR;
lpszAttributes:LPCSTR
):BOOL; stdcall;

const ODBC_CONFIG_DSN = 2;

const AccessDriver='Microsoft Access Driver (*.mdb)';

var hCP:THANDLE; // ODBC Control Panel
fnc:Pointer;
ok:Boolean;
begin
hCP:=LoadLibrary(OdbcCpDLL);
if hCP=0 then RaiseLastWin32Error;
try
fnc:=Windows.GetProcAddress(hCP,'SQLConfigDataSource');
ok:=_TSQLConfigDataSource(fnc)(0,ODBC_CONFIG_DSN,
AccessDriver,'COMPACT_DB=C:\Old.mdb C:\New.mdb');
if not(ok) then raise Exception.Create('failed');
finally
if not(FreeLibrary(hCP)) then RaiseLastWin32Error;
end;
Button1.Caption:='OK';
end;

Takhle mi to funguje (overeno !). Cilova databaze nesmi existovat,
jinak to nadava nejake divne hlasky (ty lze precist pomoci volani
funkce SQLInstallerError ve stejne DLL).

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 20.12.2000 11:40:04

Ahoj,

na tehle adrese najdete v sekci "Jake's Code Efficiency Challenge" mnoho
ruznych hotovych verzi reseni : http://www.xnet.com/~johnjac

Je to serazeny podle dosazenych casu vcetne zdrojovych kodu, je to vzdy
bez uziti inline assembleru. Puvodne to vzniklo pro porovnani kvality
kodu produkovaneho kompilery v MS VC++ a Delphi.

Zbysek Hlinka wrote:

> Jestli tam lze jeste neco optimalizovat, toz pojdme do toho, obcas
> [...]

Sweep na IB6 a fetch

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.12.2000 11:43:24

Ahoj,

potreboval bych vysvetlit toto:

necht mam IB6 a aplikaci, ktera ma trvale zobrazeny DBGrid a
krome toho ta aplikace provadi i SQL prikazy v jinych transakcich.
Pokud veci dobre rozumim, tak si koleduji o to, ze az tech
transakci bude hodne (sweep interval), IB server provede sweep,
coz je vec, ktera patrne na jistou dobu zahlti ten server.
Pomohlo by, kdybych na te transakci, v ramci ktere jsou videt
data v DBGridu, delal obcas CommitRetaining, nebo je nutne
udelat Commit a nove StartTransaction?

A jeste druha vec - jak je to u komponent TIBDataset a TIBSQL (z
IBX) s fetchovanim? Vola klient fetch pro kazdy radek nebo se
nafetchuje naraz urcita mnozina? Jde mi zejmena o pripad, kdy se
zavola metoda Next.

Diky moc predem.

David Lebeda

Serial port

[*] Jozef Uhler <uhler(zv)os.sk> - 20.12.2000 11:55:49

Ako je mozne co najjednoduhsie prehrat wav v D5?

At 06:42 21.11.2000 +0100, you wrote:

>Uz se tu o tom mluvilo je na to dobra komponenta CPort250 udajne je naka
>novejsi verze ale o te nic nevim. Verze 250 funguje spolehlive.
>
>Ladap

>Ako mozem citat informacie prichadzajuce na port COM2 v D5?

LMD Tools

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.12.2000 12:12:45

Ahoj,

lze nekde koupit v Cesku LMD Tools Prof. za kacky pro D5 ???

Hledani a preskoky v binarnim souboru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.12.2000 12:19:02

On 20 Dec 2000, at 17:40, Robert Kindl wrote:

> Tak se do toho nemontuj :-)

Nedostatek skol mi v zadnem pripade nemuze branit ve
smysluplne praci. :-)

> Nerad te zklamu, ale znak[i] in setchar je defakto v Delphi vice nez
> jedno porovnani.

Predelanim na PChar se to lehce zrychli, ale ne zasadnim
zpusobem.

> [...]
> Ukazalo se, ze BM alogritmus neni zdaleka nejlepsi.
> Existuje napr. Shift-Or, ktery misto
> porovnani pouziva binarni instrukce shift a or.
> NEJRYCHLEJSI se kupodivu ukazal SIKOVNE (delal jsem to ja :-)
> implementovany obycejny konecny automat.
> (doc.Melichar mel takovou radost, ze ted nepise skripta o nicem jinem
> :-)) V zasade se nepouziva porovnani, ale jen prechody mezi stavy
> automatu. Nevyhodou je trochu (opravdu jen trochu) vyssi (a dopredu
> neznama) pametova narocnost. Automat se vytvari za behu programu,
> rozhodne se obvykle nepripravuje dopredu cely.

A mohl by ses s tim zde detailneji pochlubit, nebo to drzis v
tajnosti? Nepochybne by kvalitni prohledavaci algoritmy vyuzilo vice
lidi.

On 19 Dec 2000, at 19:57, Vladislav Cadsky wrote:

> to je jasne, ale elektromag. pole nepresune vsechny okna, nepretaha
> icony a podobne. Opravdu to dela poblaznena mys, pri zmene data v
> DBDateEditu, sam jsem to jednou videl. Vlada

Mno, s urcitou periodicitou se to tu omila stale dokola - neni i z
jinych duvodu lepsi DBxxxEdity radeji vubec nepouzivat?

DBDateEdit neznam, ale vsadil bych docela na zavaznou chybu v
jeho kodu.

Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Kombinovane zobrazeni v DBGrid

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 20.12.2000 12:22:23

Zeby "Calculated Field" ?

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
| "virtualni".
|
| Nevim jest-li jsem to napsal srozumitelne, ale doufam, ze jste to

IP Adresa

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.12.2000 12:30:45

>Mam adresu napr: "www.film(tec)cz" cez DOS ping si zistim IP = "212.27.196.82"
>
>a ked toto dam do tej funckie (...gethostbyaddr...) tak vysledok z
>host^.h_name je "db.globe(tec)cz".
>Ale kde sa skryva www.film(tec)cz ?

je treba si uvedomit nekolik veci:

1) 'dopredna' DNS zona a reverzni jsou dve odlisne a _nezavisle_ (z hlediska
spravy) veci. Tj muze existovat zaznam, ktery rika, ze www.server(tec)cz ma ip
adresu 1.2.3.4 ale uz neumusi existovat zaznam, ktery rika, ze adresa
1.2.3.4 se prevede na www.server(tec)cz. Ten zaznam muze uplne chybet nebo muze
prevest tu adresu na uplne _jine_ jmeno nez je v dopredne zone

2) v dopredne zone muze byt definovano, ze vice jmen se ma prevest na stejne
IPcko (nebo jedno jmeno na vice IPcek), ALE v reverzni zone se jedno IPcko
prevadi na jedine jmeno. Spravne se tato situace ma resit tak ze dopredna
zona ma jeden A zaznam k hlavnimu jmenu a ten zaznam koresponduje s PTR
zaznamen v reverzni zone. Ostatni jmena jsou pak definovana v dopredne zone
pomoci CNAME (alias) zaznamu

3) Web servery jsou v drtive vetsine realizovany jako virtualni (named based
hosting) coz znamena, ze nekolik jmeno serveru ukazuje na stejnou IP adresu
(www.film(tec)cz ukazuje na db.globe(tec)cz a www.film(tec)cz by melo byt definovane
jako CNAME na db.globe(tec)cz ). Resi se tim uspora IP adres (stovka WWW zabere
jen jednu adresu)
PS. me se 212.27.196.82 resolvuje na jine jmeno -> mikroservis.sro(tec)cz
(db.globe(tec)cz ma IP adresu, ktera se lisi v podlednim bytu - zrejme jsi
zapomnel opsat dvojku do Tve funkce)

IP Adresa

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 20.12.2000 13:26:41

no tak tam asi virtualni server. Tj. db.globe(tec)cz a www.film(tec)cz maji stejnou
IP adresu. tj. napr. www.film(tec)cz odkazuje na stejnou IP tj. na stejny server
ale WWW server ten pozadavek prohlizece presmeruje na jiny adresar (pozna to
podle prave tohoto jmena serveru ktere je posilano v pozadavku na stranku na
danou IP adresu).
no snad jsem te nepomotal, ale proste vsechny jmena pro danou IP adresu asi
pres gethostaddr nepujdou zjistit ale nevim to jiste

> [...]

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 20.12.2000 13:33:23

Ahoj,
pokud bezi w3.11, nemel by to byt zadny problem. Aby Ti to fungovalo
kdyz bezi jenom DOS, je treba doinstalovat WFW add on dos (tak nejak).
Je to jedna disketa a sw na ni umoznuje sdileni pod DOS. Kdyso jsem to
stahnul i z www.microsoft.com.

Jiri Kral wrote:

> [...]
> tiskarna Printo, spol. s r.o.
> e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
> mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz

Vybarveni RichEditu

[*] Vladim�r Foret <ForetV(zv)sgo(tec)cz> - 20.12.2000 13:42:25

Dobry den.
S Delphi teprve zacinam, presel jsem z VB6, protoze chci delat
aplikace tak, aby nekomplikovali zivot jejich uzivatelum, coz s
runtime knihovnami VB neslo...

Vytvarim HTML editor. Ve VB jsem udelal alespon zakladni barevne
rozliseni syntaxe zalozene na funkcich seltext, selcolor apod., tzn.
ze jsem musel vytvorit funkci, ktera projela cely text a hledala
znaky < a > a text mezi nimi vybarvila. Tento zpusob je vsak strasne
pomaly zvlaste kdyz je malo pameti. Znam nekolik HTML editoru
vytvorenych prave v Delphi (napr. klasika - EasyPad), kde k vybarveni
ci odbarveni syntaxe dojde ihned a to i na systemech s pomerne malou
pameti.

Poradte mi, prosim, jak toho dosahnout v me aplikaci.

Za vsechny rady predem dekuji a omlouvam se za delku sveho dotazu :-)

Serial port - WAV

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 20.12.2000 13:42:32

funkci PlaySound, unit mmsystem

Jozef Uhler wrote:

> Ako je mozne co najjednoduhsie prehrat wav v D5?

ODBC, ADO, MSACCESS - komprimacia tabulky

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 20.12.2000 13:48:08

super bomba spagat ;). funguje to, technicky ovjer~eno ;)

> [...]

jinak to nadava nejake divne hlasky (ty lze precist pomoci volani
funkce SQLInstallerError ve stejne DLL).

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 20.12.2000 13:52:31

a) napsat takovy sql dotaz, ktery ti vrati vsechno co potrebujes i s tim
sloupcem navic
b) do selektu v sql pridat jeste jeden sloupec (napr. konstantu) a ten pak v
udalosti oncalcfieds naplnit hodnotami, kterymi chses

moje rada: pokud to jde, pouzit variantu a)

Ing. V�t Kr�ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

[...]

ZEOS Library

[*] i x o <ixo(zv)gol-tip.sk> - 20.12.2000 14:29:15

Ahojte,

na http://www.zeos.dn.ua/eng/index.html su komponenty na pristup k
MySql, PostgreSql, InterBase, Oracle a MicrosoftSQL

Ake su Vase skusenosti s nimi ?

NORO.

Access a BDE

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 20.12.2000 15:08:07

ahoj,

v tom pripade pak musis pouzit odpovidajici DB komponenty, treba ADOExpress,
OLEDB apod.
a ne ty v zalozce Data Access

M.Jirman

[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 20.12.2000 15:29:21

> super bomba spagat ;). funguje to, technicky ovjer~eno ;)
Navic lze zadat cil shodny se zdrojem, takze se nemusi prejme-
novavat. Co se mi vsak nepodarilo je zkomprimovat soubor
umisteny v adresari, jehoz nazev obsahuje mezery. Zadne
kvotovani, ktere mne napadlo, nepomohlo :-(

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Zmena serioveho cisla harddisku

[*] Ales Kresta <ales.kresta(zv)atlas(tec)cz> - 20.12.2000 15:33:00

Zkousel jsem ten zdroj�k a pokud chci seriove cislo ulozit hlasi to chybu
pri zapisu starsich diskovych pomucek. Nevite nekdo jak by to slo zapsat???
Mam Windows 98 SE
Predem diky za odpoved

From: Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 20. december 2000 11:12

> [...]
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

>procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

Kopia zaznamu pomocou SQL

[*] MMrazik <mms(zv)host.sk> - 20.12.2000 15:41:42

Zdravim Vas,

mam jednoduchu evidenciu. Potrebujem previest urceny zaznam z jedneho roka
do druheho.
Prikazom UpDate - SQL zmenim teda v zazname prislusny rok a zaznam sa mi
automaticky
presunie do dalsieho roka. OK.
Lenze ja potrebujem ten povodny zaznam ponechat tak ako je, len do jedneho
jeho pola pripisat ze zaznm je prevedeny do dalsieho roka. Takze idealne by
bolo povodny zaznam skopirovat a v kopii zaznamu zmenit len rocnik, a v
povodnom zazname zapisat do prislusneho pola ze bol prevedeny do dalsieho
rocnika.

Problem je v tom, ze tabulka ma primarny kluc a ked by som chcel pridat
zaznam pomocou
prikazu INSERT s vnorenym prikazom SELECT tak mi to nedovoli, lebo primarny
kluc by bol duplicitny.

INSERT INTO DENNIK SELECT * FROM DENNIK WHERE ID_ZAZN = 123

UPDATE ...
atd.

Neviete mi niekto poradit?
PS. Potrebujem to bez pouzitia ulozenych procedur.

mm

Kombinovane zobrazeni v DBGrid

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 20.12.2000 15:47:38

| Zeby "Calculated Field" ?

To jsem zkusil, ale nejde me do nej zapisovat. Potreboval bych nove pole s
moznosti editace.

IP Adresa

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 20.12.2000 16:46:49

> [...]
| http://www.rtfm.be/fpiette

| host name to an IP address.
|
| akusil som to a vracia mi IP: 212.27.196.82

Promin, ale hovorime opacnom postupe z 212.27.196.82 potrebujem www.film(tec)cz
;-) Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Clipboard - AsText a cestina

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 20.12.2000 16:59:35

Co je ten MyHandle ?

DBDateEdit, poblaznena mys

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 20.12.2000 17:00:56