OT: Win ME a ATX zdroj

[*] Va�ek N�vrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 28.12.2000 01:22:02

Ahoj lidi,

sorry za to OT, ale fakt me uz stvou dve veci a nevim si s nema rady:

1) Uz od samotne instalace Windows Millenium se mi VZDY pri startu pocitace
spousti i Scandisk, ktery chce porad testovat kompletne cely harddisk (15 GB
vcelku) a kdyz ho necham dojet do konce a pak spravne restartuju system,
stejne se mi na zacatku zase spusti...nevi nekdo, jak se toho
zbavit????!!???

2) Tady mel byt ten druhy dotaz, ale nez jsem to poslal, tak jsem to uz
vyresil, ale prece by to jen nekomu treba mohlo pomoc,tak tu davam dotaz i s
resenim:

-----
Mam Intel Celeron 900 MHz na desce FCI a cely to ma ATX zdroj. Mam
nainstalovane jiz zminovane Windows Millenia. Pokazde, kdyz se snazim
vypnout pocitac, cely system se spravne ukonci, dokonce i najede hlaska
"Nyni muzete pocitac bez obav vypnout", ale na to se pocitac hned sam
restartuje a cely pocitac se spousti znovu. Nesetkal se nekdo s touto chybou
a nevi, jak ji opravit??? PLIIIIIIIIIIIIISSSS!!!

Reseni spociva v tom, ze se v BIOSu (sekce Power Management) musi spravne
nastavit, ktere zarizeni mohou "vzbudit" pocitac nebo vsechny volby na
buzeni vypnout. Pote uz pocitac dela, co by mel...
-----

Predem diky moc za rady...

Vasek Navrat
darklogic(zv)ropacek(tec)cz

OT: Win ME a ATX zdroj

[*] NOVOTN� Milan <mnovotny(zv)csob(tec)cz> - 28.12.2000 08:03:24

Potreboval bych poradit. Mam vytvorene OCX a potrebuji mu nejak z html
stranky predat parametry. Zkousel jsem element PARAM podle doporuceni W3C,
ale nejde mi to, asi neco delam spatne. Muzete mi nekdo sdelit spravny
postup.

Milan Novotny

Novy rozsireny constructor pro objekt

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 28.12.2000 08:17:02

> Hi, mam takovy objektovy dotaz. Mam class typu TFrom a
> potrebuji vytvorit
> vlastni constructor. Vypada to asi takhle:
>
> TMyForm = class(TForm)
> FarDataSource: TDataSource;
> constructor Create(AOwner: TComponent; ADataSource: TDataSource); constructor Create(AOwner: TComponent; ADataSource: TDataSource);
reintroduce;

s pozdravem Otakar Milink

> [...]
>
> constructor TMyForm.Create(AOwner: TComponent; ADataSource:
> TDataSource);
> begin
> FarDataSource := ADataSource;
> inherited Create(AOwner);
> end;
>
> Funguje to spravne, az na to, ze se objevuje neprijemny warning:
>
> [Warning] uMyForm.pas(28): Method 'Create' hides virtual
> method of base type
> 'TCustomForm'
>
> Poradte prosim, jak to odtsranit, jak by to melo byt
> objektove spravne,
> jakou mam pouzit direktivu za tu deklaraci konstruktoru?

Tiskove okraje

[*] MUDr.Neu�il <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 28.12.2000 08:28:03

Chci tisknout z RichEditu a nevim jak nastavit okraje (levy a pravy), aby to
netisklo uz od hrany papiru. Muzete me poucit?
Miloslav Neuzil

Verze: 6.0.225 / Virov� b�ze: 107 - datum vyd�n�: 22.12.2000

Abeceda

[*] MUDr.Neu�il <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 28.12.2000 08:28:32

V databazi Paradox se mi zacaly radit zaznamy podle abecedy tak, ze pismena
s hackem jsou az uplne na konci. Nevim si s tim rady. Pomozte!
Miloslav Neuzil

Verze: 6.0.225 / Virov� b�ze: 107 - datum vyd�n�: 22.12.2000

Novy rozsireny constructor pro objekt

[*] Juraj Skotnick� <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 28.12.2000 09:00:45

Ahoj,

mal by si pouzit v deklaracii konstruktora direktivu reintroduce.
Takze asi takto:

[...]

Sinea - ukladani sestavy do streamu

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 28.12.2000 10:26:17

Prijemne svatky,
pratele, existuje v generatoru sestav Sinea moznost ukladat sestavu (resp.
jeji vysledek) do streamu ?
Vim, ze funguje metoda WriteToFile, jenze ta mi az zase tolik nevyhovuje, ja
bych potreboval,
aby mi Sinea vysledek sestavy zapsala ne do souboru ale do mnou predhozeneho
streamu ...

Tak dobra - proc to potrebuju: cilem je naplacat jednotlive sestavy do
tabulky v DB.

Diky za namety.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Abeceda

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.12.2000 10:59:22

Ahoj,

From: "MUDr.Neu il" <drneuzil(zv)razdva(tec)cz>

> V databazi Paradox se mi zacaly radit zaznamy podle abecedy tak, ze
> pismena s hackem jsou az uplne na konci. Nevim si s tim rady. Pomozte!

to vypada, ze nemas dobre nastavenou znakovou sadu. Zkontroluj v
BDE Administatoru na zalozce Configuration | Paradox | Langdriver.
Ja pouzivam pdx Czech 852 'CH' a zadne problemy s tridenim
nemam.

Jarek Uher

xml datetime

[*] Miloslav Sk�cel <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 28.12.2000 14:05:44

<Sent>2000-12-28T10:12:20+00:00</Sent>

Prosim o radu: Jak je definovan format datetime pouzivany v xml?

skacel(zv)stereo(tec)cz

xml datetime

[*] Radek Kala <kala(zv)atlas(tec)cz> - 28.12.2000 14:29:52

Podle mne XML nema datovy typ "datetime". Ten by se dal mozna najit v XML
Schemas, ale tam take neni. Poze "date", "time" a pribuzne typy.

Pripadne dalsi informace se daji najit na http://www.w3c.org

> Diky.

> <nofill>

xml datetime

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 28.12.2000 14:33:11

Myslis tohle?
YYYYMMDDTHH24:MM:SS.

Roman

> Prosim o radu: Jak je definovan format datetime pouzivany v xml?
> Diky.

OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Chranen pristup do databaze...

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 28.12.2000 16:02:49

From: "Hynek Svato�" <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz>> pratele, existuje v generatoru sestav Sinea moznost ukladat sestavu (resp.
> [...]
ja
> bych potreboval,
> aby mi Sinea vysledek sestavy zapsala ne do souboru ale do mnou

Bez jednoduche upravy zdrojovych textu to asi pujde tezko.
Pokud nemas zdrojove texty, tak asi jedine pres docasny
pracovni soubor.

Vaclav Krmela

Tiskove okraje

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 29.12.2000 01:56:06

Zdravim

Jak se to dela sice nevim, ale stahni si SynEdit
(http://synedit.sourceforge.net/). TAm je to vyresene a funguje to vyborne.
Mozna bys mohl pouzit primo tu tiskovou komponentu (po uprave), nebo primo
cely SynEdit.

Chci tisknout z RichEditu a nevim jak nastavit okraje (levy a pravy), aby to
netisklo uz od hrany papiru. Muzete me poucit?

Sinea - ukladani sestavy do streamu

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 29.12.2000 08:23:06

Zdrojaky nemam. Neslo by to dodelat do Siney a poskytnout jako bezplatny
update :-) ?
Jsem presvedcen, ze tuto vlastnost by uvitalo vicero vyvojaru,
byl by to takovy pekny darek programatorum pod stromecek ...

Dekuji predem za kladne vyrizeni me zadosti :-)

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

FRAME - K cemu?

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 29.12.2000 09:25:47

Jo, resources to setri ale neni toho moc. Ked neboli frames tak sa pouzivalo
to ze sa vytvoril formular, nan sa placnul panel a ked sa to malo niekde
inde pouzit tak sa musel vytvorit form a panelou nastavit parent
(zadokovat), ale formular vysel v pamati, bolo ho vidiet v zozname okien
(cez API funkcie) atd. Nastupom frames to uz neni. Dalsia vec je s frame sa
da pracovat ako s komponentov a da sa to placnut priamo na form ako
akakolvek ina vizualna komponenta.
Maju ale najake chybicky v DesignTime ale dufam ze v D6 to uz bude opravene.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> Muzete mi prosim napsat k cemu jsou v Delphi5 ty Frames? Muze se tim nejak
> usetrit systemovych prostredku? Tak nejak vim jak stim zachazet, ale nevim
> zda to ma vyznam prave pro usetreni tech sys. prostredku.

Overovany vstup do DB tabulek (PARADOX)...

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 29.12.2000 09:45:09

Zdar panove,
omlouvam se, ze se opet vracim k problemu automatickeho autentikovani do PARADOX tabulek. Predtim jsem zapomnel rict, ze se jedna o PARADOX a nejak mi blbne konference (prijmani-posilani), takze doufam, ze jsem v tom ted neudelal chaos...

Ale k veci:
Pokud teda vezmu do uvahy, ze PARADOX maji default hesla, kterymi se do tabulek dostanu i kdyz si je zahesluji, stejne mi vychazi, ze musim tabulky zabezpecit pred vniknutim z DB prohlizece atd... Ciste teoreticky, spatne zabezpeceni je lepsi nez zadne... :-). Takze pouze pro pripomenuti:
1.) Zahesluji paradox tabulku
2.) Pri nabehu programu chci, aby progam automaticky tyto tabulky aktivoval. Tady je problem. Program otevre dialog se zadosti o heslo (mam 40 tabulek).
3.) Podle me je nejlepsi napevno zadat autentication do DPR file (uzivatel nebude vedet heslo). Neco ve smyslu (ted samozrejme placnu) table1.user := 'heslo'; table1.password := 'pass'; table1.open;

-Muzete mi nekdo poradit, jak to lze udelat? V helpu se mi nepodarilo najit nic rozumneho....

Apropo, existuje nejaka lepsi cesta jak tabulky zajistit pred tim, aby byly otevrene jinym nez mojim programem a nebo je to proste dane?

Tisk HTML

[*] Pavel Vasek <pavel.vasek(zv)wige-mic(tec)cz> - 29.12.2000 10:09:34

Slo by to napr. pres Internet explorer. Clanky ve kterych najdes jak to
provest
jsou zde:
http://www.delphizine.com/features/2001/01/di200101bt_f/di200101bt_f.asp
http://www.delphizine.com/features/2001/02/di200102bt_f/di200102bt_f.asp

Pavel Vasek

From: "Mirek Kortus" <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz>

> [...]
> vybraneho radku [gdSelected] a na ostatnich bunkach DBGridu [ ].
> Nemohl by mi nekdo poradit proc na ostatnich bunkach vybraneho radku uz

Podle popisu bych odhadoval, ze v prvnim pripade bylo
v Options DBGridu dgRowSelect nastaveno na true
a v druhe pripade na false.

Vaclav Krmela

Radek v DBGridu

[*] MUDr.Neu�il <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 31.12.2000 09:33:10

Mne to funguje dobre. Nezapomnel jsi dat v Options u Gridu - RowSelect?

Miloslav Neuzil
> [...]
>
> PS. Do noveho milenia preji vsem hodne zdravi, stesti a radosti.

Verze: 6.0.225 / Virov� b�ze: 107 - datum vyd�n�: 22.12.2000

Win ME a ATX zdroj

[*] Libor Jel�nek <ljelinek(zv)supreme(tec)cz> - 31.12.2000 12:25:49

> [...]
> vcelku) a kdyz ho necham dojet do konce a pak spravne restartuju system,
> stejne se mi na zacatku zase spusti...nevi nekdo, jak se toho

Kdysi jsem se setkal s podobn�m probl�mem, ale na jin� konfiguraci a s Win
95. Je to u� rok nebo dva zp�t, tak�e se na to u� �pln� p�esn� nepamatuji,
�e v�m, �e se to ztratilo, kdy� jsem kv�li instalaci OS/2 zform�toval a
p�erozd�lil pevn� disk. Kdy� jsem pak znovu nainstaloval do nov�ho odd�lu
Windows 95 v�e �lo jak m�.

S pozdravem
Libor Jel�nek

> [...]
> nastavit, ktere zarizeni mohou "vzbudit" pocitac nebo vsechny volby na
> buzeni vypnout. Pote uz pocitac dela, co by mel...

Apostrofy

[*] Libor Jel�nek <ljelinek(zv)supreme(tec)cz> - 31.12.2000 12:49:17

M�m asi velmi za��te�nick� dotaz. Ji� n�kolik let jsem program�tor v C++ a
ASP a te� se pot�ebuji nau�it i Delphi.

M�j dotaz se t�k� zad�v�n� apostrof� na �esk� kl�vesnici. C++ a ASP (resp.
VBScript) jsou apostrofy pou��v�ny minim�ln� a v�dy kdy� jsem je pot�eboval,
tak jsem si jednodu�e p�epnul na anglickou kl�vesnici, ale v Delphi pou��v�
apostrofy mnohem �ast�ji. Proto kdy� chci v Delphi napsat �et�zec s �e�tinou
velmi m� zdru�uje, �e mus�m 10x p�epnou z �esk� na anglickou kl�vesnici a
naopak.

Chci se V�s proto zeptat jestli jde na �esk� kl�vesnici napsat rychle
apostrof, p��padn� jestli neexistuje n�jak� utilita, kter� se usad� nad
ovlada� kl�vesnice a umo�n� napsat jednou kl�vesou apostrof.

P�edem d�ky za radu.

S pozdravem
Libor Jel�nek

ICQ: 74575604

Apostrofy

[*] MUDr.Neu�il <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 31.12.2000 14:38:03

Zalezi na konkretni klavesnici. Ja mam klavesu, kde to jde v cestine napsat
pres Shift (klavesnice KeyTronic). Muzes ale zkusit mozna Mapu znaku
(Charmap.exe).
S pozdravem
MUDr. Miloslav Neu�il
> [...]
> Libor Jel�nek
>
> ICQ: 74575604

Verze: 6.0.225 / Virov� b�ze: 107 - datum vyd�n�: 22.12.2000

Batchmove rusi zaheslovani tabulek....

[*] vlada_ponechal(zv)post(tec)cz - 31.12.2000 14:43:55

Zdar panove,
mam zasadni problem. Pres session.addpassword si oteviram zaheslovane paradox tabulky, coz mi funguje naprosto v pohode. Problem ma vsak jiny. Ve svem programu velmi casto pouzivam komponenty batchmove a tato komponenta odboura zaheslovani. A to je spatne, protoze napriklad kvuli correction of tables pri kazdem nabehu kopiruji dulezite tabulky ze zalozneho adresare do pracovniho a pri ukonceni zase naopak. Vidim dve moznosti. Bud se da nekde nastavit pri komponente batchmove (pouzivam skoro vsechny mody), aby "kopiroval" tabulky i s heslem a nebo je mozna druha alternativa a to po "prekopirovani" vytvorit heslo z aplikace (ne rucne).

Panove, umi to nekdo udelat? Porad te prosim...
Mam D3 prof...

Diky

Vlada P.

Apostrofy

[*] Robert Holovsk� <r.holovsky(zv)volny(tec)cz> - 31.12.2000 14:45:51

Lze.
Pomoci SHIFT a klavesy oznacenou prehlaskou(CESKA) na anglicky tam je zpetne
lomitko(\).

S pozdravem
Robert H.

> [...]
> apostrof, p��padn� jestli neexistuje n�jak� utilita, kter� se usad� nad
> ovlada� kl�vesnice a umo�n� napsat jednou kl�vesou apostrof.

registrace balicku

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 31.12.2000 15:06:04

Zdravim

Mam D3 a pri spusteni se mi nechteji najit a zavest tyto balicky:
dclractl3.dpl - R&A Lib.
dclrxctl.dpl \
dclrxdb.dpl - RX Lib.
dclrctls.dpl /

Prislusne cesty mam v Library Path napsane. Ostatni balicky to nedelaji.
Drive sem myslel, ze jsem je nejak spatne nainstalovat, ale po uplne
reinstalaci (balicky sem mel ale puvodni, z predchozi instalace) to dela
totez, ty same balicky. Pri startu D mi to hlasi, ze nelze nalezt jeden z
knihovnich souboru potrebnych ke spusteni aplikace a pta se me, jestli chci
balicky zavadet i pri dalsim spusteni.Kdyz je vsechny nainstaluji manualne,
normalne to funguje, ale pri dalsim spusteni zase ne. Balicky RX jsem zkusil
i otevrit, zkompilovat a nainstalovat. Jako poprve. Ale pri dalsim spusteni
totez. Nevite nekdo, kde delam chybu?

Apostrofy

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 31.12.2000 15:33:11

Ahoj,
nejrychlejsi na ' je ALT+39

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Apostrofy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.12.2000 15:50:01

"Libor Jel�nek" <ljelinek(zv)supreme(tec)cz> wrote:

> apostrofy mnohem �ast�ji. Proto kdy� chci
> v Delphi napsat �et�zec s �e�tinou
> velmi m� zdru�uje, �e mus�m 10x p�epnou
> z �esk� na anglickou kl�vesnici a
> naopak.

Kdyz si nejprve napises oba apostrofy, pak couvnes o znak a doplnis text,
tak by ti melo stacit na vetsinu textu jen jedno prenuti do US a druhe o CZ
:-)

Navic, pokud mas slusny programatorsky styl a nepises texty primo do kodu,
ale definujes si je jako literaly, asi ti nic nebrani napsat si sablonu
napr. "rs = '';" a tu si zkopirovat podle potreby, pak se vratit a doplnit
symbolicka jmena a prislusne texty - pak toho pises minimum.

Jeste mene toho muzes napsat, zvladas-li regular expression: pak tam ty
apostrofy a znaky kolem muzes nasazet funkci replace.> Chci se V�s proto zeptat jestli jde na �esk� kl�vesnici
> napsat rychle apostrof,

Na anglicke klavesnici je to Shift+Vertical Line (na klavese spolu s
backslash), na ceske je apostrof na stejne klavese jako prehlaska (umlauf).

Bye, pf

Apostrofy

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.12.2000 16:20:58

31.12.2000 "MUDr.Neu�il" :
> Zalezi na konkretni klavesnici. Ja mam klavesu, kde to jde v cestine napsat
> pres Shift (klavesnice KeyTronic). Muzes ale zkusit mozna Mapu znaku
> [...]

Shift+AltGr+\

AltGr je pravy Alt
\ je klavesa, na ktere se na anglicke klavesnici pise obracene lomitko

Apostrofy

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 31.12.2000 16:44:17

Zdravim

V Delphi se bezne pise na anglicke klavesnici a do cestiny se prepina, jen
kdyz je to potreba. Jinak apostrof se da psat Shift+klavesa vlevo od
BackSpacu. Me teda staci prepnout 2x a nezdrzuje me to.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.12.2000 18:24:02

On 31 Dec 2000, at 12:49, Libor Jel�nek wrote:

> Chci se V�s proto zeptat jestli jde na �esk� kl�vesnici napsat rychle
> apostrof, p��padn� jestli neexistuje n�jak� utilita, kter� se usad�
> nad ovlada� kl�vesnice a umo�n� napsat jednou kl�vesou apostrof.

Jak koukam na jine odpovedi, je to na ruznych klavesnicich (a
patrne i podle verze Woken) ruzne. Ja to resim tak, ze programy
pisu zasadne na US klavesnici, vsechny texty anglicky, a pak si
program zlokalizuji. Komentare pak pisu zasadne bez diakritiky.
Pokud nahodou potrebuji do programu napsat cesky text, pak si
udelam dva apostrofy, prepnu na ceskou, napisu text, a pak se
vratim zpet na US.